Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• walterg
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 09:12
Eymas schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 08:17:
[...]

Marktplaats, audio en/of videoapparatuur leveranciers, Televisiestudios, fora als deze. Genoeg mogelijkheden die je kan ontkenenen met een mailtje of twee :)

Al laat ik de upgrade van 14" naar 20" wel even wachten. Zou graag een multiformat PVM willen vinden maar daar betaal je de hoofdprijs voor.
Wat bedoel je met multiformat? 480p? Ik heb zelf een 14L4 en die doet geen 480p... de 14L5 wél.

Dat is de enige upgrade die ik me ruimte technisch kan veroorloven. Mijn game spullen staan in de woonkamer, slaapkamer en de meeste boxed spullen nog bij mijn moeder thuis :*)

• Eymas
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 14-11 16:18
walterg schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 10:48:
[...]
Wat bedoel je met multiformat? 480p? Ik heb zelf een 14L4 en die doet geen 480p... de 14L5 wél.

Dat is de enige upgrade die ik me ruimte technisch kan veroorloven. Mijn game spullen staan in de woonkamer, slaapkamer en de meeste boxed spullen nog bij mijn moeder thuis :*)
Dat bedoel ik ja, ondersteuning voor de 31KHz signalen zodat o.a. 480p ondersteund wordt. mijn kleine 1450QM ondersteunt deze helaas niet. Hoewel ik deze nog wel heb kunnen configureren dat deze in ieder geval component signalen accepteert, want dat doet enkel de 1454QM. Kwestie van in de service menu het modelnummer aan te passen.
Ik heb alleen niet gekeken of ik per toeval nog een output kan modden op de achterkant, maar ik open de beestjes liever niet.

En ja, ik moet het zelf ook doen met één slaapkamer voor alles op het moment, dus ik heb een gamehoekje en een kast. Alles past er nu wel in, maar kan niet alles tegelijk aangesloten hebben zonder er een wirwarweb van te maken. :P
Verwijderd schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 09:52:
Heeft ooit iemand deze controller gebruikt? Dit is een ps1 controller, zag er vroeger vaak advertenties van. Maar zelf nooit gebruikt. Ben eigenlijk heel benieuwd wat de ervaringen zijn.

[Afbeelding]
Toevallig ben ik hier al even naar op zoek.
Ik ben een Ridge Racer fan. ;)

Als ik het me goed herinner stond deze controller op de achterkant van de handleiding of op een apart blaadje bij mijn Ridge Racer Revolution game die ik toen had gekocht.

Helaas toen nog niet kunnen kopen..

Verwijderd

didado schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 11:48:
[...]

Toevallig ben ik hier al even naar op zoek.
Ik ben een Ridge Racer fan. ;)

Als ik het me goed herinner stond deze controller op de achterkant van de handleiding of op een apart blaadje bij mijn Ridge Racer Revolution game die ik toen had gekocht.

Helaas toen nog niet kunnen kopen..
Hij staat inderdaad in het boekje vermeld en ook op de achterkant van de cover:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MyRrwOOFhgvkc1e5IpUwR5EiDUg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QhMOmDUfektdPhq5c8WfVSlD.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WV-qeS3ghOoSk-Sm7QY5UqWxZOM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lx8jQyqpIP9cv0vqN4tf8Stq.jpg?f=fotoalbum_large
Verwijderd schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 12:13:
[...]

Hij staat inderdaad in het boekje vermeld en ook op de achterkant van de cover:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
:) Leuk weer om te zien.

Ik moet mijn collectie ook weer eens voor de dag halen. Plus mijn bijna complete collectie van UK PlayStation magazine Demo CD's die ik toen zelf iedere maand had gekocht.

[ Voor 3% gewijzigd door didado op 04-03-2021 12:57 ]

• walterg
Eymas schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 10:56:
[...]

Dat bedoel ik ja, ondersteuning voor de 31KHz signalen zodat o.a. 480p ondersteund wordt. mijn kleine 1450QM ondersteunt deze helaas niet. Hoewel ik deze nog wel heb kunnen configureren dat deze in ieder geval component signalen accepteert, want dat doet enkel de 1454QM. Kwestie van in de service menu het modelnummer aan te passen.
Ik heb alleen niet gekeken of ik per toeval nog een output kan modden op de achterkant, maar ik open de beestjes liever niet.

En ja, ik moet het zelf ook doen met één slaapkamer voor alles op het moment, dus ik heb een gamehoekje en een kast. Alles past er nu wel in, maar kan niet alles tegelijk aangesloten hebben zonder er een wirwarweb van te maken. :P
Wat gek dat die standaard geen component doet, ik wist niet dat er pvm's waren die dat deden (wel RGB, geen component).

De 14L4 heeft op alle poorten een in + out. In theorie maakt dat het mogelijk om via de PVM naar een OSSC te gaan, die dan weer een capture kaart in kan. Ik had echter wel gemerkt dat de OSSC het signaal niet altijd lust als het door de PVM heen geweest is. Ik heb het niet uitvoerig getest, dus ik kan het niet met 100% zekerheid zeggen, het kan ook zijn dat er iets anders niet klopte in de chain.

De hoeveelheid kabels achter mijn tv meubels in de woonkamer is schrikbarend :D

Ik heb drie tv's in de woonkamer, een 55" OLED met een PS5, een 43" LED met een PS4, XBOX One X en een game PC en de 14" PVM met een MSX2, PS2, OG XBOX, Sega Genesis + Sega CD.

De rest van de consoles staan op de plank in de boekenkast en we hebben twee van deze IKEA units staan waar in plastic bakken voedingen, controllers en losse carts zitten
https://www.ikea.com/us/e...__0776898_pe758312_s5.jpg

Dus als ik een console wil gebruiken die niet aangesloten staat dan pak ik de console van de plank en het doosje uit de ottoman en dan kan het aangesloten worden :)

Als ik op de OLED speel gebruikt mijn vriendin de LED tv in de woonkamer of de tv in de slaapkamer.

Je moet wat als je maar 1 slaapkamer hebt :)

Foto van de bakken en van zo'n plank met consoles:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/faqDcZAICUtizrhZki3xSFD6074=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LKBtTSqPAmbugHLcJGm1xJwe.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cwyPNdUEdpXXBIa_ywX5G1gr5jg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/saimaDtFphKNCxD9flW80KEf.jpg?f=fotoalbum_large

• 3style
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-09 19:10

3style

...

Verwijderd schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 10:25:
[...]

In principe kan je de xbox 360 en ps3 ook nog gewoon aansluiten op een CRT. Volgens sommige geeft dit ook nog een erg goed beeld. Beste is om een CRT te hebben met HDMI voor die consoles.
Ja klopt dat kan ook, je hebt dan wel 480i ipv 240p. Zelf heb ik wel een voorkeur voor progressive (stil) beeld in 240p en dat spugen deze latere consoles niet uit. Een paar uitzonderingen daargelaten op de Dreamcast en ps2.

[ Voor 5% gewijzigd door 3style op 04-03-2021 14:36 ]

Verwijderd

3style schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 14:35:
[...]

Ja klopt dat kan ook, je hebt dan wel 480i ipv 240p. Zelf heb ik wel een voorkeur voor progressive (stil) beeld in 240p en dat spugen deze latere consoles niet uit. Een paar uitzonderingen daargelaten op de Dreamcast en ps2.
Volgens de handleiding kan je 576P (PAL) en 480P (NTSC) over scart krijgen:

https://manuals.playstati...settings/videooutput.html

En via component trouwens ook.

• walterg
Verwijderd schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 14:42:
[...]

Component kan dat uiteraard, maar composite...? Ik zeg niet dat het onmogelijk is, maar ik ben dat zelf nooit tegengekomen.

• 3style

3style

...

Verwijderd schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 14:42:
[...]

Klopt ook :)
Ik bedoel alleen op een 15khz monitor. Dan prefereer ik 240p boven 480i.
Ik heb zelf geen multiformat pvm.

Verwijderd

walterg schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 14:48:
[...]

Component kan dat uiteraard, maar composite...? Ik zeg niet dat het onmogelijk is, maar ik ben dat zelf nooit tegengekomen.
Composite niet nee. Maar volgens mij noem ik dat ook nergens toch?

Via scart en component kan je 480p of 576p uit de ps3 krijgen.

Verwijderd

3style schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 14:50:
[...]

Klopt ook :)
Ik bedoel alleen op een 15khz monitor. Dan prefereer ik 240p boven 480i.
Ik heb zelf geen multiformat pvm.
Ahh op die manier. Dan niet inderdaad. Maar op een reguliere consumenten crt kan dat volgens mij wel. Ik zal het straks eens testen.

Edit: consumenten crt ondersteunt helaas ook alleen 576i

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2021 15:05 ]

Eymas schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 21:14:
[...]

Te denken dat Destruction Derby ook mijn eerste PS1 spel was, tezamen met C&C Red Alert. Wat is de wereld ook klein :P

[...]

Het was inderdaad een kleine verrassing toen ik Sonic voor het eerst opstartte. Wist niet dat het verschil zo merkbaar zou zijn,waar je bij PAL optimized spellen of op nintendo consoles dat niet hebt.
Moet toch even op het dikgedrukte reageren.......Helaas heeft nintendo wel degelijk ook last van 'ons' pal probleem. Met name op de nes en snes zijn er diverse voorbeelden (wel gelukkig ook wat optimised games zoals je noemt) ......sf2 was echt zoooo traag bij ons om maar is iets te noemen, en een leuke waar het een voordeeltje was....megaman......ik starte op mijn pc met de emu (achievements! :+ ) met de 'gutsman' stage en ging af, en de keren erop ook....best vaak zeg maar merkte ook dat ik me heel snel ging ergeren......2 redenen waren de oorzaak toen ik daarna voor de grap mijn echte nes versie speelde....

Want die was dus een stuk trager! En ja bij een snel en toch best wel moeilijk actie spel als mega man maakt dat toch wel een verschil. En het secundaire effect was de muziek, want waar ook ik bij sonic op mijn echte md zoiets had van he, de muziek is raar een langzaam, was het bij de emu megaman omgekeerd, omdat de muziek opeens veel sneller is, krijg je (of in ieder geval ik) daar een soort gehaast gevoel van.....
===========
Verder dacht ik bij de discussie over crt voor moderne (ps3/x360..wii u en nieuwer) consoles aan mijn x360, die hing in eerste instantie aan mijn crt tvtje (woonde nog bij mijn ouders).....maar ik denk gewon met composite! Ja het beeld hield op zich niet heel erg over maar was prima te doen....was toen nog niet heel erg op de hoogte van de verschillen in kables, maar daarna toch is op de woonkamer tv (vage philips lcd bak, maar had wel component en :o dat was even een wake up call! de consolse is daarna niet heel veel meer op mijn crt geweest! Daarna ook een elite gekocht met hdmi zodat hij daarna eigenlijk alltijd op mijn pc monitor zat........tot ik uiteindelijk mijn plasma tvtje haalde!

Ben er nog steeds niet over uit of ik voor mijn huidigegameroom 'voor deze consoles' dan eigenlijk nog een 4k tv wil (Want wel fijn voor de ps4/xb die uiteindlijk dan erheen zullen verhuizen, of toch een fijne plasma, liefst een met naast hdmi dan ook component voor de wii en ps2........goed misschien moet ik ook als @Petje72 stoppen met games kopen tot ik mijn gameroom af heb.......

Hoewel dat in mijn geval minder opgaat omdat ik eigenlijk alles krijg via plus. games with gold, gamepass en via err 'het internet' voor gebruik met emu/fpga etc...... :X

[ Voor 29% gewijzigd door Sagat op 04-03-2021 16:21 ]

10 second ninja DONE

• walterg
Verwijderd schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 14:50:
[...]

Composite niet nee. Maar volgens mij noem ik dat ook nergens toch?

Via scart en component kan je 480p of 576p uit de ps3 krijgen.
Ah, ik denk dat ik hem snap. Ik keek naar de kabels in de plaatjes, maar de specs gaan over de poort, niet de kabel. De enige scart kabel die in die tabel staat heeft een composite signaal.

Maar dacht ik dat je geen 480p/576p signaal over scart kon krijgen. Wel over de multi av out via een component cable, maar niet via scart.

Kan dat dus wél?

Verwijderd

walterg schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 16:15:
[...]
Ah, ik denk dat ik hem snap. Ik keek naar de kabels in de plaatjes, maar de specs gaan over de poort, niet de kabel. De enige scart kabel die in die tabel staat heeft een composite signaal.

Maar dacht ik dat je geen 480p/576p signaal over scart kon krijgen. Wel over de multi av out via een component cable, maar niet via scart.

Kan dat dus wél?
Scart is alleen een aansluiting en ondersteunt diverse formaten, zoals RGB, Component, Composite etc. Is afhankelijk welke pinnen aangesloten zijn welke functionaliteit er ondersteunt wordt. Dus 480P en 576P kan ook zeker over scart, als je maar een kabel hebt die dit ook ondersteunt.

Het plaatje in de handleiding van Sony is wat verwarrend, want er staat helemaal geen scart kabel bij. Er staat alleen een composite kabel met Rood en blauw voor geluid bij. Die dan op een scart blokje gezet wordt. Dit ondersteunt inderdaad geen 480P. Maar als je dus een echte scart kabel hebt dan met de juiste aangesloten pins dan wel.

Hier heb je een beetje een idee welke pin wat doet, indien in de kabel Rood, groen en blauw zijn aangesloten dan kan er theoretisch 480P/576P over lopen. Maar je ziet ook dat er een pin is voor composite. Maar ook weer een pin om de tv automatisch te laten switchen naar de juiste zender etc. Scart is gewoon een veelzijdige aansluiting ter vervanging van losse kabels (Component, composite met rood en wit voor geluid etc etc. ) S-video kan bijvoorbeeld ook weer over scart lopen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UbsKaTCdq35m-BiCRliDXhNV2_k=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/dTNI1TywWwmNadWDKbXjya5f.gif?f=user_large

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2021 16:30 ]

Verwijderd

Exorcist schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 16:21:
Moest aan de vorige discussie denken :P

[Afbeelding]
hahaha, het doet pijn aan mijn ogen!

• walterg
Verwijderd schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 16:22:
[...]

Scart is alleen een aansluiting en ondersteunt diverse formaten, zoals RGB, Component, Composite etc. Is afhankelijk welke pinnen aangesloten zijn welke functionaliteit er ondersteunt wordt. Dus 480P en 576P kan ook zeker over scart, als je maar een kabel hebt die dit ook ondersteunt.

Het plaatje in de handleiding van Sony is wat verwarrend, want er staat helemaal geen scart kabel bij. Er staat alleen een composite kabel met Rood en blauw voor geluid bij. Die dan op een scart blokje gezet wordt. Dit ondersteunt inderdaad geen 480P. Maar als je dus een echte scart kabel hebt dan met de juiste aangesloten pins dan wel.

Hier heb je een beetje een idee welke pin wat doet, indien in de kabel Rood, groen en blauw zijn aangesloten dan kan er theoretisch 480P/576P over lopen. Maar je ziet ook dat er een pin is voor composite. Maar ook weer een pin om de tv automatisch te laten switchen naar de juiste zender etc. Scart is gewoon een veelzijdige aansluiting ter vervanging van losse kabels (Component, composite met rood en wit voor geluid etc etc. ) S-video kan bijvoorbeeld ook weer over scart lopen.

[Afbeelding]
Dat het theoretisch kon wist ik, maar ik ken er geen voorbeelden van

Het lijkt me vreemd om dat op te nemen in een PS3 handleiding want voor zo ver ik weet zijn TV's die 480p doen op de scart poort op z'n zachts gezegd ongebruikelijk.

Of zit ik er compleet naast? :)

En voor de duidelijkheid, ik twijfel niet aan jou maar aan die handleiding :D

• walterg
Exorcist schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 16:21:
Moest aan de vorige discussie denken :P

[Afbeelding]
:r :D

Verwijderd

walterg schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 16:38:
[...]

Dat het theoretisch kon wist ik, maar ik ken er geen voorbeelden van

Het lijkt me vreemd om dat op te nemen in een PS3 handleiding want voor zo ver ik weet zijn TV's die 480p doen op de scart poort op z'n zachts gezegd ongebruikelijk.

Of zit ik er compleet naast? :)

En voor de duidelijkheid, ik twijfel niet aan jou maar aan die handleiding :D
Dat het ongebruikelijk is betekent nog niet dat de ps3 het niet ondersteunt. Als je een scart aansluit op de ps3, krijg je de vraag of je alleen pal (576i) of ook 576p wilt activeren. Dus de ps3 kan het. Als die het kan moet je het ook vermelden in de handleiding.

Er zijn wel tv's die het ondersteunen. Maar dat zijn vooral 100hz crt's.

• walterg
Verwijderd schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 16:43:
[...]

Dat het ongebruikelijk is betekent nog niet dat de ps3 het niet ondersteunt. Als je een scart aansluit op de ps3, krijg je de vraag op je alleen pal (576i) of ook 576p wil lt activeren. Dus de ps3 kan het. Als die het kan moet je het ook vermelden inde handleiding.

Er zijn wel tv's die het ondersteunen. Maar dat zijn vooral 100hz crt's.
Zeker waar. Ik dacht echter dat er uberhaupt geen commerciele tv's waren die dat konden, vandaar dat ik het een vreemde keuze vond om die resoluties te benoemen. Ik heb de 100Hz generatie destijds overgeslagen :)

Maar los daarvan klopt de tabel dus niet omdat er (op basis van het plaatje) staat dat je via composite 480p kan gebruiken, wat hetgene was waar dat ik vraagtekens bij had.

En nu hou ik er over op :*)

Dank voor de info! Weer wat bijgeleerd.

Verwijderd

walterg schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 16:47:
[...]

Zeker waar. Ik dacht echter dat er uberhaupt geen commerciele tv's waren die dat konden, vandaar dat ik het een vreemde keuze vond om die resoluties te benoemen. Ik heb de 100Hz generatie destijds overgeslagen :)

Maar los daarvan klopt de tabel dus niet omdat er (op basis van het plaatje) staat dat je via composite 480p kan gebruiken, wat hetgene was waar dat ik vraagtekens bij had.

En nu hou ik er over op :*)

Dank voor de info! Weer wat bijgeleerd.
Plaatje is inderdaad incorrect

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 09:52:
Heeft ooit iemand deze controller gebruikt? Dit is een ps1 controller, zag er vroeger vaak advertenties van. Maar zelf nooit gebruikt. Ben eigenlijk heel benieuwd wat de ervaringen zijn.
De neGcon is een top controller. Veel beter dan een Dual Analog of Dual Shock voor racespellen. Je kunt hier veel preciezer met sturen dan met een analoog pookje. Er zijn best nog veel spellen die de controller ondersteunen ook, mede omdat de controller al bij de lancering van de PS1 in Japan beschikbaar was. Ridge Racer was het eerste spel dat de neGcon ondersteunde. Later is ook nog een zwarte editie van de controller uitgebracht.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Ik weet dat hij niet origineel is, maar deze BS Zelda moest ik gewoon in een soort van fysieke vorm hebben :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AhaDjd2s_hS51jDYjWE9_fs7llo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/h45iGUL2fa9qaeZc4b2XnMnL.jpg?f=fotoalbum_large

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

• Bruiser
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Toch even showen 😎

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4qCZBGLY8-4Bso_qqlQvT-RNuco=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Mewij4DEJf7HesUC9JW2vhlK.jpg?f=fotoalbum_large

(Retro) Game collectie

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 00:44
Mediamarkt heeft een Tearaway Vita pack online staan. Geen idee of dit oude voorraad is die ze ergens gevonden hebben of dat het een foutje is.

https://www.mediamarkt.nl...earaway-pack-1293152.html

https://psnprofiles.com/RaemNL

Verwijderd

Raem schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 20:18:
Mediamarkt heeft een Tearaway Vita pack online staan. Geen idee of dit oude voorraad is die ze ergens gevonden hebben of dat het een foutje is.

https://www.mediamarkt.nl...earaway-pack-1293152.html
Leverbaar over meer dan 3 weken staat er bij. Ik denk een foutje

• Sebase85
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 13-11 09:43
@snefkens Heb even op zolder gekeken en heb nog de volgende B&O spullen waar ik niks mee doe:
  • 1 draaimotor in doos
  • 1 stand met het extra plankje
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pLVREFYrKmSvETA6DBTztFyiCLs=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/g03qJz20iE7yI2Zr9MvZ3tCW.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zcJaoFiNM0Gy2ItmvFuQz9mBBDA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8ZH5SjCOWjheNYJJylVbzQTQ.jpg?f=fotoalbum_tile

B.Net Sebase#2714

• Sebase85
En omdat ik toch bezig was, heb ik ook wat foto's gemaakt van de gameroom 8-)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wRMDrpyEpMLbfyMuTTKBgzv7hgc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JpNSCIkn6cOgyxPuHHW15qSK.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d3BjBLQLwdfEXj0rvbz2uU7UOSc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/I5FyGxY3JtTsLM7VkLoLavm2.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I38f4qWCn41AtD59gyhu43yKyvw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/G8WWfWS5WQxlbG5UlHBT1k7h.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nKF5O95b2vUcw-n2E9OhVLKILlY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OiDCphqayoJma8lHHqbfevPz.jpg?f=fotoalbum_tile

B.Net Sebase#2714

Verwijderd

Sebase85 schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 21:36:
@snefkens Heb even op zolder gekeken en heb nog de volgende B&O spullen waar ik niks mee doe:
  • 1 draaimotor in doos
  • 1 stand met het extra plankje
[Afbeelding][Afbeelding]
Thanks voor het uitzoeken! Ik ben er alleen nog niet achter of ik die stand wel wil laten staan. Met 1 plank is het denk ik niet voldoende om alle consoles er in te zetten. Dus ik ben ook aan nadenken over een meubel waar de tv op komt te staan. Ik laat het wel weten wanneer ik een keuze heb gemaakt ;-)

Ik zit ook even naar het typenummer van die stand te kijken, is het niet zo dat die stand alleen voor de MX4000/5000 is en niet voor de MX7000?

• Sebase85
Verwijderd schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 09:27:
[...]

Thanks voor het uitzoeken! Ik ben er alleen nog niet achter of ik die stand wel wil laten staan. Met 1 plank is het denk ik niet voldoende om alle consoles er in te zetten. Dus ik ben ook aan nadenken over een meubel waar de tv op komt te staan. Ik laat het wel weten wanneer ik een keuze heb gemaakt ;-)
Ja dat begrijp ik, met 1 plankje kom je inderdaad niet zo heel ver :D
Dat zelfgemaakte kastje wat je doorstuurde was wel ook erg tof!
Ik zit ook even naar het typenummer van die stand te kijken, is het niet zo dat die stand alleen voor de MX4000/5000 is en niet voor de 7000?
Dat is een hele goeie, ik heb destijds zowel een MX4000 en MX7000 tegelijk met alle accesoires van iemand overgekocht en weet niet meer wat nou bij wat hoort. Waar had jij een typenummer gevonden?
Ik dacht dat de stand met het plankje van de 7000 afkomstig was, ding is overigens loodzwaar het lijkt wel gietijzer ofzo :/

B.Net Sebase#2714

• Sebase85
Seroczynski schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 09:39:
Standaard werkt volgens mij ook op de 7000, maar weer niet op de 7200.
Ja ik ging er eigenlijk ook een beetje vanuit dat het universeel uitwisselbaar was, maar kan altijd even proberen met mijn eigen MX4000. De MX7000 heb ik zelf niet meer, vond die uiteindelijk toch te groot, zwaar en lomp. En had vroeger ook maar een kleiner tv-tje, dus dat triggert ook meer het retro-gevoel bij mij

B.Net Sebase#2714

Verwijderd

Sebase85 schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 09:41:
[...]

Ja dat begrijp ik, met 1 plankje kom je inderdaad niet zo heel ver :D
Dat zelfgemaakte kastje wat je doorstuurde was wel ook erg tof!

[...]

Dat is een hele goeie, ik heb destijds zowel een MX4000 en MX7000 tegelijk met alle accesoires van iemand overgekocht en weet niet meer wat nou bij wat hoort. Waar had jij een typenummer gevonden?
Ik dacht dat de stand met het plankje van de 7000 afkomstig was, ding is overigens loodzwaar het lijkt wel gietijzer ofzo :/
Ik zit even te zoeken maar kan de website niet zo vinden. Ik kan nu wel op het forum het volgende vinden:

https://forum.beoworld.or...les/00.00.00.26.10/MX.png

Edit: Ik zie het hier al:

https://forum.beoworld.or....09/mx7000_5F00_stand.jpg

De ST 4109 is voor de MX7000

De rest van die forumposts is in het Italiaans, dus weet niet wat er staat. Maar ik begrijp er uit dat ze dit uit de service manual hebben. Ik zal eens zoeken op internet of ik die kan vinden.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2021 09:55 ]

Verwijderd

Ik had zelf ook al gekeken naar een meubeltje. Wel lastig om een smal meubel te vinden met de juiste draagkracht.

Had zelf al zoiets gevonden:

https://vdxl.im/8718475799009_a_en_hd.jpg

• Sebase85
Verwijderd schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 10:13:
Ik had zelf ook al gekeken naar een meubeltje. Wel lastig om een smal meubel te vinden met de juiste draagkracht.

Had zelf al zoiets gevonden:

https://vdxl.im/8718475799009_a_en_hd.jpg
Deze heb ik eens bij een kringloop gezien en had hem ook bijna meegenomen!
Twijfelde alleen erg over de draagkacht omdat hij van glas is... En heb hem daarom laten staan.

Ik weet ook niet of die stand met plank origineel is, hij heeft namelijk een vierkante stijl achteraan ipv rond zoals in die servicemanual. Zal nog eens zoeken of er iets van een typenr vermeld staat

B.Net Sebase#2714

Verwijderd

Sebase85 schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 10:22:
[...]

Twijfelde alleen erg over de draagkacht omdat hij van glas is... En heb hem daarom laten staan.

Ik weet ook niet of die stand met plank origineel is, hij heeft namelijk een vierkante stijl achteraan ipv rond zoals in die servicemanual. Zal nog eens zoeken of er iets van een typenr vermeld staat
Ik heb al contact gehad met de winkel. Hij heeft een draagkracht van 75kg voor de bovenste plaat.

Verwijderd

Sebase85 schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 10:22:
[...]

Ik heb hem besteld, was maar 45 euro. Helaas geen bestelbevestiging en het geld is wel afgeschreven. De winkel kan de bestelling niet terug vinden. Ze gaan het nu onderzoeken....
Second opinion time.....

Zijn er hier mensen die geëxperimenteerd hebben met het gebruiken van de ds4 op de ps3? Gisteren dit dus gedaan, en gelijk dus even Ratchet & Clank gedaan.

Goed op basis van een korte speel sessie kan je (mag je) natuurlijk niet een heel spel laat staan een hele serie beoordelen (helemaal omdat bij mij mijn bui ook heel erg meespeelt, als ik lekker in mijn vel zit vind ik gamen veel leuker dan als dat minder het geval is, en gister hield het niet over :X )
maar hoewel het een hoop goed doet, heb ik (nog?) niet die hook dat ik er ontzettend graag mee verder wil. Was ook te verwachten want ik ben niet bepaald 's werelds grootste 3d fan. Maar goed, wie weet word vervolgd, wil iig nog wat meer werelden spelen en op zich vind ik het ook nog wel grappig om proberen geheimen te vinden. En ja geluid en gfx zijn voor mij nog prima te doen. Hoewel het misschien niet mijn ding is, snap ik absoluut dat veel mensen het wel tof vinden!
Het heeft echt die cheesy zaterdag ochtend tekenfilms vibe :)

Ik heb ook nog een ps3 deel (quest for booty denk ik?) misschien die ook nog proberen zodat ik toch ook een mening kan vormen op basis van iets recenters......en ik heb natuurlijk ook nog die ps4 versie.

MAAR....ik was dus ook erg benieuwd naar hoe de ps4 controller werkte, en op zich heel goed eigenlijk, het speelde prima, nergens last of wat dan ook ervaren terwijl ik R&C speelde......

De ellende begon toen ik wat anders wilde doen. ps button......geen response......err kan ik dan vanuit het spel terug maar de xmb (menu interface voor het geval ik de naam verkeerd onthouden heb......maar nope) hmm is googlen dan. Blijkt dus dat de ps3 en ps4 button echt anders werken en dat het niet compatible is! daaaaaang. Op zich snap ik het....maar hadden ze dan niet een soort key combo short cut kunnen maken...share, touchpad en ps button ofzo? Valt me echt tegen.

And its gets worse...
want bij het bladeren kwam ik gradius 5 tegen......haha ik was al vergeten dat ik die gekocht had :+ starten en poef.....geen controller.....op zich ook weer niet heel raar, want min of meer gaat de ps3 naar ps2 mode maar toch onverwacht.....verder naar games zoeken.....hey mega man 9 en 10! even starten, joypad werkt wel maar af...en weer af...en grrr. Helaas net ietwat lag waardoor je eigenlijk een fractie eerder moet springen, of dus de knop ervoor moet indrukken.....dan normaal.....en ja, voor mega man wat (ook benoemd in een van mijn recente posts) is niet bepaald een makkelijk spelletje!

Dus.........dat is mijn vraag, herkennen jullie dit? Dat de ds4 op de ps3 op zich voor 3d games ok tot goed speelt (butien de ps button en ja ik geloof ook geen rumble maar dat boeit me echt niets) eigenlijk door het comfort van de pad BETER dan de echte ps3 pad......maar voor snelle 2d arcade/actie/platform spellen minder?

Waarbij mijn referentie kader bewust en onbewust toch ook echte hardware of mister, met bekabelde ipv wireless controllers op crt tv is........je kan niet verwachten dat het hetzelfde reageert, maar dit voelde desodanks randje on speelbaar aan......zal nog is kijken hoe het speelt met de ps3 pad, op die manier kan ik iig uitsluiten dat het probleem in de tv zit of verbinding er naar toe.....

10 second ninja DONE

Verwijderd

@Sagat Ik heb het een paar jaar geleden eens gedaan ja. Toen i.c.m. RDR op de ps3. Ik moet zeggen dat de controller niet altijd goed reageerde. Als ik op het paard zat en snel moest reageren zat daar meer vertraging in dan bij een ps3 controller. Daarnaast ook dat niet alle knoppen werken zoals je wilt. De DS4 geen sixaxis ondersteunt etc. Heb ik dit later niet meer gedaan. Ik vind de ps3 controller overigens prima werken. Dus ben gewoon verder gegaan met de ps3 controller.

Maar dat het niet heel goed werkt ben ik zeker met je eens. De ds4 werkt beter op de ps5 dan op de ps3.
Verwijderd schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 11:19:
@Sagat Ik heb het een paar jaar geleden eens gedaan ja. Toen i.c.m. RDR op de ps3. Ik moet zeggen dat de controller niet altijd goed reageerde. Als ik op het paard zat en snel moest reageren zat daar meer vertraging in dan bij een ps3 controller. Daarnaast ook dat niet alle knoppen werken zoals je wilt. De DS4 geen sixaxis ondersteunt etc. Heb ik dit later niet meer gedaan. Ik vind de ps3 controller overigens prima werken. Dus ben gewoon verder gegaan met de ps3 controller.

Maar dat het niet heel goed werkt ben ik zeker met je eens. De ds4 werkt beter op de ps5 dan op de ps3.
Had idd gelezen dat sixaxis niet werkte, op zich geen gigantisch gemis want gebruik dat maar zeer zelden in games (toevallig met concrete genie op ps4 wel laatst en daar vond ik het nog leuk ook! :o )

R&C is (iig op de eerste semi tutuorial wereld die ik speelde) natuurlijk ook een vrij casual spelletje waardoor je dit soort dingen dan minder opmerkt......gemiste kans dan want de opinie is volgens mij over het algemeen dat men de ps4 controller fijner vind dan de ps3 variant. Wel fijn dat we iig (soort van ) de keuze krijgen, en raar dat het op ps5 wel beter werkt! al hoewel dat met xb1 and xb series eigenlijk ook zo is, daar heb ik letterlijk geen verschil gemerkt.

10 second ninja DONE

Verwijderd

Sagat schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 11:26:
[...]

Had idd gelezen dat sixaxis niet werkte, op zich geen gigantisch gemis want gebruik dat maar zeer zelden in games (toevallig met concrete genie op ps4 wel laatst en daar vond ik het nog leuk ook! :o )

R&C is (iig op de eerste semi tutuorial wereld die ik speelde) natuurlijk ook een vrij casual spelletje waardoor je dit soort dingen dan minder opmerkt......gemiste kans dan want de opinie is volgens mij over het algemeen dat men de ps4 controller fijner vind dan de ps3 variant. Wel fijn dat we iig (soort van ) de keuze krijgen, en raar dat het op ps5 wel beter werkt! al hoewel dat met xb1 and xb series eigenlijk ook zo is, daar heb ik letterlijk geen verschil gemerkt.
Bij Sommige games heb je het wel nodig, volgens mij bij uncharted als je over een smal pad heen loopt om je evenwicht te houden. Met een DS4 kan je dan niet verder volgens mij.

Het vreemde aan de DS4 op de ps5 is dat dit alleen met ps4 games werkt. Daarom werkt het natuurlijk ook zo goed, omdat die dan in BC mode staat. Alleen via remote play kan je wel gewoon de DS4 gebruiken bij PS5 games. Dus het is gewoon een vinkje wat ze uit hebben gezet.

Verschil is natuurlijk wel dat de DS1, DS2 en DS3 nagenoeg gelijk zijn. Alleen dat de DS3 dan Sixaxis erbij heeft. De DS4 is wel een wezenlijk andere controller, wellicht heeft dat er mee te maken dat het niet zo goed werkt op een ps3.

Heb je Ratchet and clank op de ps4 geprobeerd die deze maand gratis te downloaden is? Want die is wel echt heel goed (Remake van het orgineel van de ps2).
remote play verhaal:
wow, dat is weer byzonder, goed laat ik zeggen dat ik vind dat sony op dit vlak dus wel meer rare dingen doet, maar goed dat is voor hier ot.
Nogmaals vind het al fijn dat ds4 op ps3 kan......op ps5 is het ook mooi meegenomen, maar gezien die standaard al een goede joypad heeft vind ik het daar minder spannend,
offtopic:
sowieso omdat mijn ps5 nog in de winkel ligt of euh bij scalpers ligt en ik sowieso er ook geen buget voor wil maken.......heel misschien als videokaarten nog steeds slecht verkrijgbaar zijn eind van het jaar dat ik dit nog heroverweeg, ook afhankelijk van wat er nog aan exclusives uitkomt. Maar bij keuze liever medium specced pc dan ps5 op dit moment...en daarmee bedoel ik overigens niet +-500... meer dat x2.
Maar al vaker benoemd, een sf6 of diablo 4 kan dat heel erg snel veranderen :+

En nee die game nog niet geprobeerd, wilde echt bij deel 1 beginnen, deel 2 heb ik voor de ps2 dus die zou ik daar ook nog kunnen proberen (of via free mcboot deel 1 ook..vind ik trouwens nog wel een grappig idee om zo te vergelijken tussen wat ik op de ps3 gespeeld heb en de ps2 versie :)
Hoewel een remake natuurlijk anders is dan een sequel zoals die quest for booty game voor de ps3.

Het fijne is dat ik als het enigsinds meezit vanaf volgende week weer bij mijn oude spul kan (oa die ps2 dus), ik kan nu 'alleen' maar bij mijn oled spelen (naast ps3/4 en x360/one x/ xss en een switch ook nog een modded ps3 met retro arch) en daarnaast op mijn mister.......i have nothing to play! :+
(oh en dan vergeet ik nog mijn pc....daar kan ik ook nog wel een 'paar games' op spelen :> )

[ Voor 5% gewijzigd door Sagat op 05-03-2021 13:17 ]

10 second ninja DONE

Verwijderd

Na lang zoeken dan eindelijk de UK versie van Dino crisis voor de dreamcast kunnen vinden. Meeste versies die op de markt te vinden zijn die zijn in het Duits.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IeyBYZMtEodgdUGDUKezWG4fP9A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/U2BYkp8j5CvVx8PdHHtpJBGO.jpg?f=fotoalbum_large

Verwijderd

Sagat schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 13:14:
remote play verhaal:
wow, dat is weer byzonder, goed laat ik zeggen dat ik vind dat sony op dit vlak dus wel meer rare dingen doet, maar goed dat is voor hier ot.
Nogmaals vind het al fijn dat ds4 op ps3 kan......op ps5 is het ook mooi meegenomen, maar gezien die standaard al een goede joypad heeft vind ik het daar minder spannend,
offtopic:
sowieso omdat mijn ps5 nog in de winkel ligt of euh bij scalpers ligt en ik sowieso er ook geen buget voor wil maken.......heel misschien als videokaarten nog steeds slecht verkrijgbaar zijn eind van het jaar dat ik dit nog heroverweeg, ook afhankelijk van wat er nog aan exclusives uitkomt. Maar bij keuze liever medium specced pc dan ps5 op dit moment...en daarmee bedoel ik overigens niet +-500... meer dat x2.
Maar al vaker benoemd, een sf6 of diablo 4 kan dat heel erg snel veranderen :+

En nee die game nog niet geprobeerd, wilde echt bij deel 1 beginnen, deel 2 heb ik voor de ps2 dus die zou ik daar ook nog kunnen proberen (of via free mcboot deel 1 ook..vind ik trouwens nog wel een grappig idee om zo te vergelijken tussen wat ik op de ps3 gespeeld heb en de ps2 versie :)
Hoewel een remake natuurlijk anders is dan een sequel zoals die quest for booty game voor de ps3.

Het fijne is dat ik als het enigsinds meezit vanaf volgende week weer bij mijn oude spul kan (oa die ps2 dus), ik kan nu 'alleen' maar bij mijn oled spelen (naast ps3/4 en x360/one x/ xss en een switch ook nog een modded ps3 met retro arch) en daarnaast op mijn mister.......i have nothing to play! :+
(oh en dan vergeet ik nog mijn pc....daar kan ik ook nog wel een 'paar games' op spelen :> )
Voor de PS2 kan ik de brooks adapter ook aanbevelen. Werkt uitstekend met de PS3/4 controller, en de Saturn usb pad werkt er ook mee. Het laatste is voor mij, de manier waarop ik nu alles 2D op de PS2,3,4 en PC mee speel. :)

• 3style

3style

...

Verwijderd schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 16:56:
[...]

Voor de PS2 kan ik de brooks adapter ook aanbevelen. Werkt uitstekend met de PS3/4 controller, en de Saturn usb pad werkt er ook mee. Het laatste is voor mij, de manier waarop ik nu alles 2D op de PS2,3,4 en PC mee speel. :)
Die brooks adapters werken wel goed. Ik heb er ook een voor de DC en Saturn (Wingman SD) voor PS4, PS3, Xbox One, Xbox 360 and Switch Pro Controllers:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MeW1VKRBNfJJ-txjF36j5LSOAGQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ks0cLw8xFbqj5KnNO31BSOzw.jpg?f=user_large

https://www.brookaccessory.com/Retro%20Converters/list.html

[ Voor 3% gewijzigd door 3style op 05-03-2021 17:21 ]

Hier ook groot Brook fan (hoewel ik altijd brooks typ/wil typen...?) voor de ps3 heb ik echter een madcatz controller die ik er fijn vind voor 2d fighthers maar ook actie/arcade etc...eigenlijk alles waar ik liever een dpad gebruik, ps4 controller juist dus bedacht voor de games waar ik liever de dual analoge sticks gebruik :)

Voor de ps2 heb ik *drumroll* een replica saturn controller, maar dan met een ps2 aansluiting! was altijd mega blij met het ding! En ja over het algemeen vind ik de saturn pad of de sega 6 button joypad echt de fijnste form factor! Die van 8bit do lijken voor mij nog net iets fijner dan de retrobit producten (als het niet om de echte gaat) Maar 8bit do heeft volgens mij geen wired varianten behallve de snes (die uiteraard hier op mijn bureau light :P ) maar.....hoewel ik die voor snes best fijn vind, wil ik voor andere consoles en HELEMAAL fighters dus liever de 6 button sega layout, of nog beter 8 (6 front en 2 shoulder) of zelfs.....haha getting greedy hier maar ze bestaan, 6 front face en 4 shoulder buttons!

brook producten die ik heb:
heb er een voor ps4, en een voor mijn pc engine.....en mogelijk vergeet ik er nog een nu, maar zeker 2

[ Voor 6% gewijzigd door Sagat op 05-03-2021 17:34 ]

10 second ninja DONE

• Bruiser
  • Niet online
Eindelijk men oude X-dozen eens uit storage gehaald. Beide CIB en mint en beide voorzien van een Xecuter 3 chip.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0Sy1NMnQjxuGQsWHcx3fbgSP9o8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dHnid9rD0wcjvVFttPrpf2J0.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MTHHKGQ-hlp0n6rB11ZKj0p-jV0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NHhbg2MWAK0O64aAVTO3vP2x.jpg?f=fotoalbum_large

En nog enkele extraatjes teruggevonden ook:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_zZQ0KfBSIcE8dhmH2ZoiyJaJm0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uRVw7M9kYtG5iebrrBfAINwL.jpg?f=fotoalbum_large

(Retro) Game collectie

Verwijderd

Iemand dit al geprobeerd? De arcade game dolphin blue is geport naar de dreamcast!

Voor metal slug fans is dit puur genieten!

Meer info:
https://www.reddit.com/r/...roid_app&utm_source=share

Edit: metal slug 3 is trouwens nu gratis met xbox live gold.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KeKhBLQY2a4Qo-W7vfKIP4xCo44=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QrQyClYADzll7xqoDkjM5F3H.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2021 20:33 ]

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/apDaLZXS_1dJZbPLKQtDxB0c_BQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XA9gz82d5BqRELhYjqscdBWj.jpg?f=fotoalbum_large

• 3style

3style

...

Verwijderd schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 20:01:
Iemand dit al geprobeerd? De arcade game dolphin blue is geport naar de dreamcast!

Voor metal slug fans is dit puur genieten!

Meer info:
https://www.reddit.com/r/...roid_app&utm_source=share

[Afbeelding]
Wel wat gezien ja, mooie Atomiswave game die dolphin blue
Stond nog ergens een Xbox Crystal Edition. Vermoed dat er even terug wat drinken overheen gegaan is:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HbMV_YIphrO9YgrxLGjWwDoA4Ck=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TULIrrqw0WR2lQNN21hKOvKE.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8n8cds6FSB1rUEkUwYQsKBWbyBs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/S64CVLdlX1aA6dBn3y49P3Hu.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B4WgIND9hLHTkdn5RKkln1btsFA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wYpbnzEExDPImCxesnaV56x3.jpg?f=fotoalbum_large

Van het weekend verder uit elkaar halen en schoonmaken, zo te zien is het moederbord schoon (op stof na).

Verwijderd

Exorcist schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 22:33:
Stond nog ergens een Xbox Crystal Edition. Vermoed dat er even terug wat drinken overheen gegaan is:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Van het weekend verder uit elkaar halen en schoonmaken, zo te zien is het moederbord schoon (op stof na).
Zonde! Had je deze kort geleden binnen gekregen? Of nooit gecontroleerd na binnenkomst?

Zo heb ik hier nog een paar ps2's staan die vol met stof zitten. Moet ik ook nodig een keer open maken.
Verwijderd schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 23:12:
[...]

Zonde! Had je deze kort geleden binnen gekregen? Of nooit gecontroleerd na binnenkomst?

Zo heb ik hier nog een paar ps2's staan die vol met stof zitten. Moet ik ook nodig een keer open maken.
Nee, staat er al jaren. Onder mijn laptop (waar ik nu op tik) staat een kastje met m'n Saturn games. Daarachter staan vier Xboxen (drie zwart, één Crystal) die ik niet bij mn overige Xboxen kwijt kon. De Crystal stond achteraan en tegen de muur. Een maat van heeft lang geleden een glas omgestoten, maar ik had nooit het idee dat dit daar geraakt was...blijkbaar wel. Had hem nu toevallig gezien omdat ik gisteren een kabel door de muur daar naar de woonkamer wilde trekken.

Verder niet heel spannend denk ik, iig minder dat een vol glas cola over m'n Jaguar heen (andere maat) paar maanden terug. Op zich heeft de avondklok in die zin wel nut, kans dat het weer gebeurd is nu even minder :+

Verwijderd

Exorcist schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 23:18:
[...]

Nee, staat er al jaren. Onder mijn laptop (waar ik nu op tik) staat een kastje met m'n Saturn games. Daarachter staan vier Xboxen (drie zwart, één Crystal) die ik niet bij mn overige Xboxen kwijt kon. De Crystal stond achteraan en tegen de muur. Een maat van heeft lang geleden een glas omgestoten, maar ik had nooit het idee dat dit daar geraakt was...blijkbaar wel. Had hem nu toevallig gezien omdat ik gisteren een kabel door de muur daar naar de woonkamer wilde trekken.

Verder niet heel spannend denk ik, iig minder dat een vol glas cola over m'n Jaguar heen (andere maat) paar maanden terug. Op zich heeft de avondklok in die zin wel nut, kans dat het weer gebeurd is nu even minder :+
Oplossing is simpel. Geen drinken meer geven aan je maten in de gameroom hahaha. Of op laten drinken in de woonkamer of zo. Maar zonde! Cola is ook het ergste drinken wat er is. Dat bijt overal doorheen. Kan je beter je maten een biertje geven. Dat geeft toch een stuk minder schade ;-)
Verwijderd schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 23:25:
[...]

Oplossing is simpel. Geen drinken meer geven aan je maten in de gameroom hahaha. Of op laten drinken in de woonkamer of zo. Maar zonde! Cola is ook het ergste drinken wat er is. Dat bijt overal doorheen. Kan je beter je maten een biertje geven. Dat geeft toch een stuk minder schade ;-)
Ik ben al vrij restrictief...in t midden van mn gameroom staat een tafel, dat is ook een soort kist. Daarin zitten wat controllers voor alle consoles die ik vaak gebruik (alle overige tientallen controllers zitten in een andere kist). Ook een doos van mn PSVR, de bladen waar ik in stond (PU en Tweakers) en al m'n handhelds. Het tafelblad is verwijderbaar en er zitten "gleuven" in, no way dat iemand daar zijn drinken op mag zetten...als het omvalt is gelijk alles verziekt.

Maar goed, waar gehakt wordt vallen spaanders..meeste van m'n maten letten gewoon goed op en weten wat mijn collectie voor mij is en/of hanteren dezelfde normen en waarden als ik. Dat scheelt al heel veel.

Morgen komt er weer iemand ff gamen, zin in. Minder on-topic maar dan heb ik mn MGS PS4 weer terug (had ik uitgeleend aan hem) en van die persoon zijn broer heb ik voor 40 Eu een witte PS4 overgenomen hetgeen mooi past in de collectie. De vijfde PS4 inmiddels dus de stand tussen Xbox One en PS4 is weer gelijkgetrokken :+

@didado Wow, die is echt in enorm goede staat zeg..moet je koesteren!

@Bruiser Zie jouw post pas na mijn post over de crystal, toevallig..ik heb de doos helaas niet (ook niet van de green, wel twee consoles). Dus erg netjes, zeker in die staat man..!!

[ Voor 8% gewijzigd door Exorcist op 05-03-2021 23:34 ]

• Bruiser
  • Niet online
Ben wel blij dat ik die x-boxen nooit heb weggedaan 😊

Maaaar, lang stilstaan hebben die blijkbaar niet graag. Toen ik gisteren stroom aansloot op de Crystal (dus gewoon aansluiten, nog niet aanzetten!) kwam er magische rook uit de doos... en een serieuze stank...
Snel de stroom er maar weer uitgetrokken en opengevezen (v1.6). Echter buiten enkele caps die een klein beetje bol staan niets aan te zien 🤔

Nu durf ik hem niet meer aansluiten 🤪

Iemand een idee?

(Retro) Game collectie

Verwijderd

De bolle caps uiteraard vervangen.

Ik zou beginnen met de voeding. Loskoppelen van het moederbord en meten of de juiste spanning binnenkomt. En vandaar uit verder gaan.

Kijk ook even naar het reversie nr op het bord, en google een foto voor vergelijkende waren onderzoek.

- edit

Mijn O+ heeft een stofhoes voor de sms gemaakt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Zeom2oGfRVVCTUKlbf1HaWwIL9o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6O8C2oeX6sngnU84AvAi5SZD.jpg?f=fotoalbum_large

- edit 2

Ook mijn toetsenbord is van een hoesje voorzien :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EHVLuYTVOIU4_cW5_rl-TSyeDA8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HD2degpc5auELU1kZAaumwPg.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2021 18:12 ]

Verwijderd

Geen consoles meer op de grond:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ccHjj7c1NHKegvFgWHBGQf64DdY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/arFhpQkkptlgA3CBxkqrfc4n.jpg?f=fotoalbum_large

• TomBraamhaar
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 08:20
Wel een controller. :+

• Bruiser
  • Niet online
Beide x-boxen werken (terug).
Nu nog eens uitzoeken hoe ik nuweer bios’sen moet flashen op die xecuter en dashboards erop krijgen.

De zwarte is een v1.0 met originele HD
De crystal een v1.6 upgraded met een, toenmalige, “dikke” 250 GB HD 😂
(De originele HD heb ik er ook nog van. Ja... ik ben een hoarder 😋)

Edit:
Ligt het aan mij of is hier helemaal geen logica in te vinden 🤔:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8e2lIu7tiUUo6eszLUGLzLOloaI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/kX4ODg2AmN5rBPgf7YP8EACQ.jpg?f=user_large

[ Voor 33% gewijzigd door Bruiser op 06-03-2021 16:18 ]

(Retro) Game collectie

Verwijderd

De OSSC lag niet lekker en, de scart kabel hing wat door. Dus.... Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W277ImsaZxEiVcx4uGQOhDIdMw4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Eoonf8NUeCT44i93jFQAZO3f.jpg?f=fotoalbum_large
Verwijderd schreef op zondag 7 maart 2021 @ 15:51:
De OSSC lag niet lekker en, de scart kabel hing wat door. Dus.... [Afbeelding]
Heb het probleem met de OSSC en Hydra switch dat ze niet echt lekker blijven staan. Door het gewicht van de SCART kabels wordt het ding (met name de Hydra) naar achteren getrokken komt dus deels los van de ondergrond. Heb al dubbelzijdige tape geprobeerd maar helaas.

En ik kan dat écht niet hebben, als iets scheef staat of "anders" 8)7 :o

Verwijderd

Exorcist schreef op zondag 7 maart 2021 @ 16:18:
[...]

Heb het probleem met de OSSC en Hydra switch dat ze niet echt lekker blijven staan. Door het gewicht van de SCART kabels wordt het ding (met name de Hydra) naar achteren getrokken komt dus deels los van de ondergrond. Heb al dubbelzijdige tape geprobeerd maar helaas.

En ik kan dat écht niet hebben, als iets scheef staat of "anders" 8)7 :o
De lego blokjes houden ook de scart kabel op zijn plek. Kabel ging heel langzaam wat losser zitten, met als gevolg geen goede verbinding en onnodige frustratie.
Dit was een snelle goedkope oplossing. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F7Kz7267qVQ4ttMeKWPaKsSiRRI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ygjULktyr27Whc4A7KYnhRTW.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8tFul8wN3aHNokQWUxjAaUuX_8U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DzqYo8eJPF1Y3ThW13HTMlO7.jpg?f=fotoalbum_large
Niet echt retro :+ maar t.b.v. de (toekomstige) collecties van een ieder :+ :

De vijfde PS4 is er :) . Naast een launch-zwarte, launch-Pro, Batman edition, MGS edition er nu een witte bij. Helaas zonder witte controller maar met rode. Zet er een 1TB schijf in en kan daarna mooi op de plank staan. Is wel van een roker geweest dus ik ga hem met een maat nog 's eerst 's schoonmaken t.z.t..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lL6VG-BbtyCl8DdkTVS3fc37LoE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LLj4CwpjscM6r5XiTqjHBmx6.jpg?f=fotoalbum_large
Verwijderd schreef op zondag 7 maart 2021 @ 17:44:
[...]

De lego blokjes houden ook de scart kabel op zijn plek. Kabel ging heel langzaam wat losser zitten, met als gevolg geen goede verbinding en onnodige frustratie.
Dit was een snelle goedkope oplossing. :)

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Geniale oplossing met de Lego Blokjes :D

Dit is deels Retro, en een deel niet, maar dit kroon juweeltje staat nu in mijn Game room :D

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

• cchristiaan
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 15-11 07:00
Ik heb dit weekend iets leuks op de kop kunnen tikken.

Twee disk refurbish machines.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1BPSqxcgYOC8igGsC9ARXq7Trh4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4NMKaVHZQDlg00V4DftlFiXh.jpg?f=fotoalbum_large

• elsympatico
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 31-08 09:37
Cool , altijd handig !

Verwijderd

Heb daar ook over na zitten denken. Nu doe ik het vaak bij gamemania voor een paar euro en dan is de hoge aanschafprijs voor mij niet echt te verantwoorden. Daarnaast heb ik het ook niet heel vaak nodig. Ik ben ook erg bang dat als je te weinig ervaring hebt met die dingen dat je dan de cd kapot kan maken. Hoe is het gebruik? Is het gewoon een kwestie van cd eronder leggen en gaan? Of moet je heel veel afstellen?

• cchristiaan
Exorcist schreef op maandag 8 maart 2021 @ 11:16:
Heb ik ook over getwijfeld, mag ik vragen waar je dit vandaan hebt @cchristiaan ? En als tweede vraag de prijs..?
Ik heb deze gekocht van een iemand die op markten spellen deed verkopen.
Eentje werkt perfect de andere heeft nog een beetje liefde nodig.

Ik heb er niet veel voor betaal als jij kijk wat ze nieuw kosten. Ze zijn op leeftijd maar ik denk dat ik er nog lange tijd plezier van heb.

ik heb er niet meer dat €300 euro voor betaald.

• cchristiaan
Verwijderd schreef op maandag 8 maart 2021 @ 11:20:
Heb daar ook over na zitten denken. Nu doe ik het vaak bij gamemania voor een paar euro en dan is de hoge aanschafprijs voor mij niet echt te verantwoorden. Daarnaast heb ik het ook niet heel vaak nodig. Ik ben ook erg bang dat als je te weinig ervaring hebt met die dingen dat je dan de cd kapot kan maken. Hoe is het gebruik? Is het gewoon een kwestie van cd eronder leggen en gaan? Of moet je heel veel afstellen?
De machine is makkelijk te bedienen enige wat je nodig hebt is gedemineraliseerd water, padjes en polish.
Hoe werkt hier onder een link.

YouTube: RTI-ECO "Smart" For Sale Machine #UM-225
Sagat schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 11:15:
Second opinion time.....

Zijn er hier mensen die geëxperimenteerd hebben met het gebruiken van de ds4 op de ps3? Gisteren dit dus gedaan, en gelijk dus even Ratchet & Clank gedaan.

*knip*
zal nog is kijken hoe het speelt met de ps3 pad, op die manier kan ik iig uitsluiten dat het probleem in de tv zit of verbinding er naar toe.....
Excuses voor self quote, maar vandaag idd even getest en....game springt idd niet standaard naar game mode bij starten ps3 :S Wellicht doordat ik een prachtige china hdmi switch aan de tv heb hangen zodat ik geen hdmi poortjes tekort kom. (mijn ' main' consoles, te weten ps4pro en xb sereis s hangen er wel direct aan, maar het retro, non 4k spul niet.....(2x ps3, x360, ninty switch en sinds de komst van de XBSS, mijn one x hoewel ik die idealiter eigenlijk ook direct aan de tv wil ivm 4k, wat het hdmi switchje ook niet doet)

test 1
Eerst megaman 1 getest op den ps3 met retroarch met ps3 ....speelt prima

test 2
Daarna megaman 9 op de ps3 (org fw/no chip) met ps3 controller speelt prima

test 3
en als laatste megaman 9 op de ps3 ,met ps4 pad. Wel weer irritatie factortje, want als je een ps3 controller aan hebt, word die als controller een gezien, en mag je dus op de ps4 pad niet op start klikken (althans dat mag wel, maar het spel ziet het dan niet, ook al is de pad gebruikt om het spel te starten 8)7 )
Uitzetten helpt dan niet en ik wilde juist graag opladen tijdens het spelen.

Maar buiten dat....ook dat speelde prima, geen merkbaar verschil met test 1 en 2

Dus bij deze mijn herziene mening, indien je niet hyper gevoelig bent voor lag, is de ps4 pad op ps3 wel degelijk een mogelijkheid. Het speelt iig niet slechter dan de standaard ps3 pad en eerlijk is eerlijk dat vind ik prima speelbaar....

=====================
@snefkens
Die atomiswave games vind ik zeker vet, zitten zeker paar games in die ik wil proberen naast dolphin blue
Zie hier een lijstje.....
Ik kan me een race game en een beat em up herinneren uit een yt die ik graag is wil checken en natuurlijk die fighters......Guilty gear heb ik niet super veel mee, maar de kof's en samuarai showdown lijken me tof.......metal slug blijf ik ook tof vinden!

Helaas vind ik cd's fikker echt irritant en een mode te duur :P dus moet nog ik kijken hoe de xb one s dc emulatie treikt, als dat wel goed werkt ga ik het wellicht daar nog is verder testen! Anders is het nog even wachten tot ik ooit mijn pc heb
offtopic:
(Echt nu heb ik tijd/budget en zin om het te doen, kan je :( geen videokaarten kopen in de winkels......en ik ga echt geen scalper bonus betalen!)

10 second ninja DONE

Verwijderd

@Sagat Het automatisch switchen naar game mode is iets wat niet direct aan de HDMI switch hoeft te liggen. Het grote probleem is dat elke fabrikant HDMI-CEC en de rest van de protocollen net wat anders geïmplementeerd hebben. Ik weet dat dit ook het geval was met Scart, Philips had dit vroeger ook anders geïmplementeerd dan Sony. Waardoor sommige functionaliteiten van Scart niet lekker werken tussen twee merken. Dat zie ik ook tussen Sony en Microsoft. Mijn ps5 springt perfect over naar het juiste kanaal, game mode etc. Maar met de series X krijg ik dit niet voor elkaar. Ook direct op de tv aangesloten werkt het gewoon niet. Ps4 en ps3 werken wel weer prima.

Wat betreft het toewijzen van de controller, je kan ook op de ps3 de PS button inhouden en dan de controller toewijzen naar poort 2. Dan kan je de ps4 controller naar poort 1 toewijzen. (Zo werkt het iig bij ps3 controllers naast elkaar. Ik mis trouwens wel die lampjes die op de ps3 controller zitten. Zo kon je altijd direct zien op welke poort die aangesloten was. Bij ps4 en ps5 werkt dit met verschillende kleuren licht)

Mooi lijstje van de dreamcast! Ik ga er eens doorheen kijken. Branden is niet ideaal, maar ik heb standaard een spindel bij de pc staan voor het geval dat. Toevallig ook nog een mapje besteld voor gebrande cd's/dvd's.

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-11 13:12
Zeer mooi en erg goede game! Het is mijn zeldzaamste beste game in bezit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aLIysuukgCXXjQHShZhuxe5eNnc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/aybK4mDP2NmOnwC8nXNQDl4s.jpg?f=user_large

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

@Sagat Een namaak GDEMU kost je een paar tientjes van AliExpress, werken vrij prima voor DC's.

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Jumpman schreef op maandag 8 maart 2021 @ 12:53:
[...]

Zeer mooi en erg goede game! Het is mijn zeldzaamste beste game in bezit.

[Afbeelding]
Cool die CBFD PAL versie, die hoop ik ook een keer nog mint/nieuw tegen te komen en mijn maandloon er aan kwijt te raken. ;)

Verwijderd

didado schreef op maandag 8 maart 2021 @ 13:16:
[...]

Cool die CBFD PAL versie, die hoop ik ook een keer nog mint/nieuw tegen te komen en mijn maandloon er aan kwijt te raken. ;)
Als ik even op marktplaats kijk dan zie ik ook alweer dat er gewoon voor hoge prijzen repro's aangeboden worden. Zonder dat erbij vermeld wordt dat dit een repro is:

https://www.marktplaats.n...a557deff636f4f8b9c5b7a618
Verwijderd schreef op maandag 8 maart 2021 @ 16:00:
[...]

Als ik even op marktplaats kijk dan zie ik ook alweer dat er gewoon voor hoge prijzen repro's aangeboden worden. Zonder dat erbij vermeld wordt dat dit een repro is:

https://www.marktplaats.n...a557deff636f4f8b9c5b7a618
"PAL/EU" versie en dan een Amerikaanse rating op de cart..hopelijk trapt niemand er in, al is er al 7x gemaild en/of een bod gedaan.

Verwijderd

Exorcist schreef op maandag 8 maart 2021 @ 16:07:
[...]

"PAL/EU" versie en dan een Amerikaanse rating op de cart..hopelijk trapt niemand er in, al is er al 7x gemaild en/of een bod gedaan.
Precies dat en als het de Amerikaanse versie zou zijn, dan klopt het Nintendo logo niet. Want die staat normaal gesproken over de tekst "day".

Ik heb hem eens eens een berichtje gestuurd met de opmerking dat het wel zo netjes is om dit in de advertentie te vermelden. Dan krijg ik als reactie terug dat hij dat niet doet omdat het als marktplaats als "nep" product wordt gezien en dat het dan verwijderd wordt... Met andere woorden hij wilt graag dat iemand er in trapt.
Verwijderd schreef op maandag 8 maart 2021 @ 16:58:
[...]

Precies dat en als het de Amerikaanse versie zou zijn, dan klopt het Nintendo logo niet. Want die staat normaal gesproken over de tekst "day".

Ik heb hem eens eens een berichtje gestuurd met de opmerking dat het wel zo netjes is om dit in de advertentie te vermelden. Dan krijg ik als reactie terug dat hij dat niet doet omdat het als marktplaats als "nep" product wordt gezien en dat het dan verwijderd wordt... Met andere woorden hij wilt graag dat iemand er in trapt.
Dan melding maken, misschien dat dat nog helpt. Het is en blijft illegale zooi die ze aanbieden.

Verwijderd

Exorcist schreef op maandag 8 maart 2021 @ 17:06:
[...]

Dan melding maken, misschien dat dat nog helpt. Het is en blijft illegale zooi die ze aanbieden.
Ik had inderdaad een melding gedaan. Advertentie is nu ook weg zie ik. Er is een reden dat marktplaats dit soort dingen van het platform haalt. Omdat het inderdaad illegaal is.

• 3style

3style

...

Exorcist schreef op maandag 8 maart 2021 @ 17:06:
[...]

Ja inderdaad.
Lekkere redenering van die verkoper en dan wel een ontevreden klant hebben die het vervolgens niet kan terugsturen.
Ik heb dus laatst een N64 game gekocht wat later een repro bleek. De enige manier om deze verkopers op te voeden is kennelijk een lage rating geven. En waarschijnlijk geeft hij mij dan ook een lage rating :| Of kun je dit bij MP aankaarten?
Je kan op MP alleen helaas geen opmerking erbij plaatsen.

[ Voor 7% gewijzigd door 3style op 08-03-2021 17:17 ]

Verwijderd

3style schreef op maandag 8 maart 2021 @ 17:14:
[...]

Ja inderdaad.
Lekkere redenering van die verkoper en dan wel een ontevreden klant hebben die het vervolgens niet kan terugsturen.
Ik heb dus laatst een N64 game gekocht wat later een repro bleek. De enige manier om deze verkopers op te voeden is kennelijk een lage rating geven. En waarschijnlijk geeft hij mij dan ook een lage rating :| Of kun je dit bij MP aankaarten?
Je kan op MP alleen helaas geen opmerking erbij plaatsen.
Je kan het melden bij marktplaats en dan als reden kiezen "overig" dan kan je er wel een opmerking bij plaatsen. Inmiddels is de advertentie verwijderd en heb ik alle ziektes gehoord die ik moest krijgen van die verkoper. Dit is inderdaad gewoon bewust een illegaal product verkopen voor dezelfde prijs als een Orgineel.

Edit: ik zie nu dat je bedoeld een opmerking bij de rating. Dat kan helaas niet nee. Je kan alleen een paar voor gedefinieerde opmerkingen selecteren. "bieden naar waarde" etc.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2021 17:27 ]

Ik heb echt één negatieve beoordeling op Marktplaats, en die van van één of andere jan-doedel die het niet eens wat met mijn bod. Geen transactie, wel een 1-ster waardering. Wat een klotesysteem is dat.

Lekker bezig snefkens, go get 'm :P

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Verwijderd

Seroczynski schreef op maandag 8 maart 2021 @ 21:14:
Ik heb echt één negatieve beoordeling op Marktplaats, en die van van één of andere jan-doedel die het niet eens wat met mijn bod. Geen transactie, wel een 1-ster waardering. Wat een klotesysteem is dat.

Lekker bezig snefkens, go get 'm :P
Hahaha ja ik had er 1 van iemand waar ik de game van had gekocht. Was het niet eens met het bod. Maar verkoopt het wel aan mij voor dat bod. Vervolgens krijg ik een slechte rating met de opmerking "bieden naar waarde". Huh? Je bent niet verplicht om het te verkopen aan mij
.. Het is geen ebay. Hahaha

Verwijderd

Ik ben erg fan van Destruction Derby 1 en 2. Nu dacht ik eens wreckfest proberen op de ps4. Beetje vergelijkbaar. Maar man wat blijft destruction derby een goede game met goede schademodellen voor die tijd. Bij wreckfest is het zo dat ook al ligt je auto helemaal uit elkaar, hij rijdt nog hetzelfde. Bij destruction derby moest je op een gegeven moment achteruit rijden omdat vooruit niet meer kon. Of je hele ophanging ging kapot of wielen er vanaf. Niks van dit bij wreckfest. Als je dan 20 jaar verder kijkt is dat wel een enorme teleurstelling. De auto gaat wel kapot maar je merkt er niks van tijdens het rijden, hoe kan het dat 20 jaar later een game zoals destruction derby nog steeds heer en meester is in dit genre. Terwijl het 1 van de eerste 3d games was..

Maar dit soort dingen heb ik vaker met games, kijk bijvoorbeeld naar gta 4 vs gta 5:

YouTube: GTA IV is better than GTA V

Of kijk naar het verschil in carrière modus tussen fifa 06 en fifa 21. Fifa 06 was de carrière modus bijna een soort voetbal manager. Met sponsor contracten etc. Daar is niks meer van over.

Nu wil ik niet zeggen dat vroeger alles beter was qua games. Maar je zou toch verwachten dan games op ten duur beter worden. Helemaal als het op die games geïnspireerd is, of als het zelfs dezelfde maker is.

Nog een laatste voorbeeld. De mafia games. Waarbij deel 1 en 2 toch echt de beste zijn en waar is het misgegaan met deel 3?
Verwijderd schreef op maandag 8 maart 2021 @ 21:39:
Ik ben erg fan van Destruction Derby 1 en 2. Nu dacht ik eens wreckfest proberen op de ps4. Beetje vergelijkbaar. Maar man wat blijft destruction derby een goede game met goede schademodellen voor die tijd. Bij wreckfest is het zo dat ook al ligt je auto helemaal uit elkaar, hij rijdt nog hetzelfde. Bij destruction derby moest je op een gegeven moment achteruit rijden omdat vooruit niet meer kon. Of je hele ophanging ging kapot of wielen er vanaf. Niks van dit bij wreckfest. Als je dan 20 jaar verder kijkt is dat wel een enorme teleurstelling. De auto gaat wel kapot maar je merkt er niks van tijdens het rijden, hoe kan het dat 20 jaar later een game zoals destruction derby nog steeds heer en meester is in dit genre. Terwijl het 1 van de eerste 3d games was..

Maar dit soort dingen heb ik vaker met games, kijk bijvoorbeeld naar gta 4 vs gta 5:

YouTube: GTA IV is better than GTA V

Of kijk naar het verschil in carrière modus tussen fifa 06 en fifa 21. Fifa 06 was de carrière modus bijna een soort voetbal manager. Met sponsor contracten etc. Daar is niks meer van over.

Nu wil ik niet zeggen dat vroeger alles beter was qua games. Maar je zou toch verwachten dan games op ten duur beter worden. Helemaal als het op die games geïnspireerd is, of als het zelfs dezelfde maker is.

Nog een laatste voorbeeld. De mafia games. Waarbij deel 1 en 2 toch echt de beste zijn en waar is het misgegaan met deel 3?
Precies wat ik ook me altijd afvraag!
Destruction Derby 2 is geweldig en op Retroarch prachtig met PGXP geactiveerd.

https://youtu.be/6y-Vgh-crJE

Hebben ze al geprobeerd te maken een DD2 mod in Wreckfest..

• Jumpman
Tja, bij FIFA hebben ze er zoveel mogelijk uitgesloopt langzaam aan. FUT of VOLTA spelen zal je, want daar zitten micro transacties in. :)

• Henkje.doc
  • Registratie: November 2005
  • Nu online
Jumpman schreef op maandag 8 maart 2021 @ 23:58:
Tja, bij FIFA hebben ze er zoveel mogelijk uitgesloopt langzaam aan. FUT of VOLTA spelen zal je, want daar zitten micro transacties in. :)
Over Fifa gesproken. Zijn er hier verzamelaars van retro voetbal games?

• Jumpman
Henkje.doc schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 06:53:
[...]

Ik denk dat ik alle FIFA’s heb van 1994 t/m 2021. Ook met ISS, Pro Evolution Soccer kom ik ver.

Verwijderd

[...]

Niet bewust, vaak zitten ze ergens bij in een pakket. Ik zie dat ik fifa 96 t/m 2017 heb. Na 2017 ben ik zelf ook overgegaan naar PES. En daarnaast heb ik ook nog de fifa street, world cup edities etc.

• JoohanDePoohan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-11 17:04
Haha, ik heb waarschijnlijk ook nog stapels van de 8 en 16 bit voetbal games pre-Fifa

Verwijderd

Overigens wel teleurstellend dat die World cup en Euro games vanaf 2012 alleen maar DLC zijn geworden en geen complete games meer. Terwijl ik world cup 2010 erg veel heb gespeeld, vaak vond ik die leuker dan de fifa games. Nu is het simpele dlc geworden met weinig content.. Bij euro 2012 hadden ze ook maar de helft van de teams gelicenseerd.

• walterg
[...]

Niet zo zeer verzamelaar van retro voetbal games, meer in de trant van al 25+ jaar koper van huidige voetbalgames :*)

Ik heb enkele FIFA's en vrijwel alle ISS/PES.

Ik ben jaren mod geweest op pesfan (uiteindelijk het soort van officiële PES forum) dus ik kreeg elk jaar van Konami een maandje vóór de release de nieuwe versie. Veel van mijn PES zijn dus not for resale, en de PS2 versies waren zelfs cd single jewel cases (wel met een nette geprinte cover overigens).

Oh en ik speelde voornamelijk de Tokyo varianten, niet de Osaka versies.

De Tokyo studio maakte voornamelijk de ISS en PES versies voor de Playstation, de Osaka studio maakte bijvoorbeeld de N64 versie.

Verder speel ik al vanaf Pele Soccer op de Atari 2600 voetbalgames.

[ Voor 23% gewijzigd door walterg op 09-03-2021 11:27 ]

[...]

Ik heb er aardig wat, ja. Met name spellen als Adidas Power Soccer, Actua Soccer, Kick Off 3, Kick Off, Kevin Keegan's Player Manager, Libero Grande (uniek concept destijds door te spelen als één speler), ISS (Deluxe), ISS Pro Evolution, FIFA '97 (zaalvoetbal), Sega Soccer Slam, Mario Smash Football, Soccer Shootout, World Cup, Sensible Soccer (erg slecht in), Goal. To name a few.

Nieuwe(re) PES/FIFA koop ik meestal wel, tegenwoordig aan de PES sinds 2018. FIFA begon me de keel uit te hangen met de scripted AI en dat je er de klok op vooruit kon zetten dat als je voorstond in de 70e(ish) minuut, de tegenstander een slider boost krijgt van de skills en op alle vlakken ineens aan je voorbij rent, en je zelf geen knikker meer raakt.

Los daarvan ook management games, zeker nu FM2021 in Gamepass staat (Xbox en PC).

@snefkens Als je van realistische schademodellen houdt, kun je 's kijken naar BeamNG. PC only maar het is echt indrukwekkend om te zien hoe ze dat voor elkaar hebben gebokst. Verder deel ik je mening m.b.t. DD en Wreckfest :)
Pagina: 1 ... 77 ... 224 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op, dit topic is om retro gaming en al haar facetten te bespreken, het is echter NIET de bedoeling om
- Games aan te schaffen (ruilen/lenen/etc.) van/via mede tweakers.
- Games te verkopen.
- Te vragen wat een game of console waard is.
- Een V&A advertentie te promoten.
- Dit topic is voor en door verzamelaars, s.v.p. geen opmerkingen ala 'Oh wat veel, speel je dat allemaal?' Dat voegt niets toe.