Second opinion time.....
Zijn er hier mensen die geëxperimenteerd hebben met het gebruiken van de ds4 op de ps3? Gisteren dit dus gedaan, en gelijk dus even Ratchet & Clank gedaan.
Goed op basis van een korte speel sessie kan je (mag je) natuurlijk niet een heel spel laat staan een hele serie beoordelen
(helemaal omdat bij mij mijn bui ook heel erg meespeelt, als ik lekker in mijn vel zit vind ik gamen veel leuker dan als dat minder het geval is, en gister hield het niet over
)
maar hoewel het een hoop goed doet, heb ik (nog?) niet die hook dat ik er ontzettend graag mee verder wil. Was ook te verwachten want ik ben niet bepaald 's werelds grootste 3d fan. Maar goed, wie weet word vervolgd, wil iig nog wat meer werelden spelen en op zich vind ik het ook nog wel grappig om proberen geheimen te vinden. En ja geluid en gfx zijn voor mij nog prima te doen. Hoewel het misschien niet mijn ding is, snap ik absoluut dat veel mensen het wel tof vinden!
Het heeft echt die cheesy zaterdag ochtend tekenfilms vibe
Ik heb ook nog een ps3 deel (quest for booty denk ik?) misschien die ook nog proberen zodat ik toch ook een mening kan vormen op basis van iets recenters......en ik heb natuurlijk ook nog die ps4 versie.
MAAR....ik was dus ook erg benieuwd naar hoe de ps4 controller werkte, en op zich heel goed eigenlijk, het speelde prima, nergens last of wat dan ook ervaren terwijl ik R&C speelde......
De ellende begon toen ik wat anders wilde doen. ps button......geen response......err kan ik dan vanuit het spel terug maar de xmb (menu interface voor het geval ik de naam verkeerd onthouden heb......maar nope) hmm is googlen dan. Blijkt dus dat de ps3 en ps4 button echt anders werken en dat het niet compatible is! daaaaaang. Op zich snap ik het....maar hadden ze dan niet een soort key combo short cut kunnen maken...share, touchpad en ps button ofzo? Valt me echt tegen.
And its gets worse...
want bij het bladeren kwam ik gradius 5 tegen......haha ik was al vergeten dat ik die gekocht had

starten en poef.....geen controller.....op zich ook weer niet heel raar, want min of meer gaat de ps3 naar ps2 mode maar toch onverwacht.....verder naar games zoeken.....hey mega man 9 en 10! even starten, joypad werkt wel maar af...en weer af...en grrr. Helaas net ietwat lag waardoor je eigenlijk een fractie eerder moet springen, of dus de knop ervoor moet indrukken.....dan normaal.....en ja, voor mega man wat (ook benoemd in een van mijn recente posts) is niet bepaald een makkelijk spelletje!
Dus.........dat is mijn vraag, herkennen jullie dit? Dat de ds4 op de ps3 op zich voor 3d games ok tot goed speelt (butien de ps button en ja ik geloof ook geen rumble maar dat boeit me echt niets) eigenlijk door het comfort van de pad BETER dan de echte ps3 pad......maar voor snelle 2d arcade/actie/platform spellen minder?
Waarbij mijn referentie kader bewust en onbewust toch ook echte hardware of mister, met bekabelde ipv wireless controllers op crt tv is........je kan niet verwachten dat het hetzelfde reageert, maar dit voelde desodanks randje on speelbaar aan......zal nog is kijken hoe het speelt met de ps3 pad, op die manier kan ik iig uitsluiten dat het probleem in de tv zit of verbinding er naar toe.....