Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Verwijderd

Welke games heb je in je collectie zitten en zijn moeilijk te krijgen? En ben je trots op dat je die in je collectie hebt zitten? Misschien een leuk onderwerp om inspiratie op te doen :-)

Ik ben zelf er fan van platform games, dus mag evil twin, tombi 2 en klonoa natuurlijk niet ontbreken! Helaas heb ik tombi (nog) niet.

Verder ook een fan van metal gear solid, ik wist niet eens dat die gameboy color versie zeldzaam was. Maar die heb ik dus boxed.

Daarnaast ook een fan van Mega man en Castlevania. Waarbij ik hier Mega man x3 en castlevania the new generation heb uitgelicht omdat deze het meest zeldzaam zijn van mijn collectie.

Ook brawlers ben ik erg fan en dus ook de streets of rage serie, waarbij deel 3 het meest zeldzame is. Volgens mij omdat die op het einde van de levensduur van de megadrive is uitgebracht.

Ghost in the shell ben ik vooral fan van de anime en de film. Vroeger ooit een demo gespeeld van ghost of the shell op de ps1 en toen waren de graphics erg goed. Dus ik moest die natuurlijk in mijn verzameling hebben. Zeker een aanrader om een keer te spelen. Maar ook deze game is redelijk zeldzaam.

Cannon spike is de meest zeldzame Dreamcast game, erg weinig games van gedrukt omdat de dreamcast toen eigenlijk al afgeschreven was door de komst van de ps2. Maar voor mij 1 van de beste games ooit gemaakt voor de dreamcast.

Star wars 32x is mijn enige 32x game, voor deze game heb ik ook speciaal de 32x aangeschaft. Ik ben een star wars fan (wat minder fan van de nieuwe films). Maar star wars games mogen uiteraard niet in mijn collectie ontbreken.

De demo van kula world heel vaak gespeeld vroeger en nooit de volledige game kunnen spelen. Ik speel hem ook nog vaak op vakantie op mijn psp of vita.

En als wij het over zeldzaam hebben, (het is geen game). Maar de sega game gear nieuw in doos (sealed) is toch wel 1 van de objecten die ik in mijn verzameling heb die het meest zeldzaam is denk ik.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vRUOgFAUCdogXc2akz5dClmeMFI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/o3PXDXWFpSmVUoYRY8V3Sqzr.jpg?f=fotoalbum_large

@Exorcist Goede tip! Zal er eens naar kijken.
walterg schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 10:55:
[...]
Niet zo zeer verzamelaar van retro voetbal games, meer in de trant van al 25+ jaar koper van huidige voetbalgames :*)

Ik heb enkele FIFA's en vrijwel alle ISS/PES.

Ik ben jaren mod geweest op pesfan (uiteindelijk het soort van officiële PES forum) dus ik kreeg elk jaar van Konami een maandje vóór de release de nieuwe versie. Veel van mijn PES zijn dus not for resale, en de PS2 versies waren zelfs cd single jewel cases (wel met een nette geprinte cover overigens).

Oh en ik speelde voornamelijk de Tokyo varianten, niet de Osaka versies.

De Tokyo studio maakte voornamelijk de ISS en PES versies voor de Playstation, de Osaka studio maakte bijvoorbeeld de N64 versie.

Verder speel ik al vanaf Pele Soccer op de Atari 2600 voetbalgames.
heh mede slacht offer van de atari 2600, maar ik had deze game (nog ouder dan pele denk ik?)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B9QW6Dg3aDgUKfBAvcdfaBg7NkQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/fBqOgSaXHznrzVOgfv5WuzQp.png?f=user_large

Volgens mij was het maar 6 tegen 6, maar de game had wel digitised crowd geluiden en nog best aardig fluitje voor mijn gevoel (benieuwd of de rose tinted glasses hier weer over uren maken :+ )

Verder was 99% van mijn amiga librarier copy spul (ik wilde supercars 2 destijds al heel graag 'echt' kopen om de makers te steunen, maar amiga games waren best schaars....of ik keek op de verkeerde plekken wellicht) maar......sensible soccer, daar heb ik er toch wel een paar 'echt' van! denk 2 of 3 versies op de amiga en swos 96/97 op pc en ook de follow up.....hoewel ik die misschien ooit uit mijn verzameling geroyeerd had omdat ik gewoon verdrietig werd als ik de game cover al zag......

Verder wel diverse voetbal games, iss98 op n64, pes 2, 4, 2005&6 daarna serie beetje uit het ook verloren. maar wel 2 delen voor ps3 en x360.......
verder een fifa volgens mij 96, die zat bij mijn gravis grip bundel :P Vond het spel niets maar het opende met song 2 van blur! AWESOME! _/-\o_ :D

Oh en idd heb ook sega soccer slam, erg leuke game was dat! Mario soccer wilde ik altijd maar is er nooit van gekomen!

10 second ninja DONE

• Henkje.doc
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15:15
Ah leuk om de reacties te lezen over de Fifa en voetbal games in het algeheel.
Hier vanaf de allereerste Fifa op de megadrive tot aan de meest actuele delen (wat uiteraard geen retro is).

Wat vooral leuk is zijn de vele verschillende modus die de afgelopen jaren voorbij zijn gekomen.
Denk aan de PSP en de WII, of Fifa 97 met daarin zaalvoetbal. Wat later in Fifa Street weer terugkwam.

Op dit moment zijn we bezig met de verschillende handheld versies bij elkaar aan het zoeken.
Hoeveel het er zijn maakt niet zoveel uit. Het zijn er genoeg in ieder geval :)

Verwijderd

Ik vind de world cup 98 intro ook legendarisch:

YouTube: 1998 FIFA World Cup - Intro

• walterg
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 09:12
Sagat schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 13:09:
[...]

heh mede slacht offer van de atari 2600, maar ik had deze game (nog ouder dan pele denk ik?)
[Afbeelding]

Volgens mij was het maar 6 tegen 6, maar de game had wel digitised crowd geluiden en nog best aardig fluitje voor mijn gevoel (benieuwd of de rose tinted glasses hier weer over uren maken :+ )

Verder was 99% van mijn amiga librarier copy spul (ik wilde supercars 2 destijds al heel graag 'echt' kopen om de makers te steunen, maar amiga games waren best schaars....of ik keek op de verkeerde plekken wellicht) maar......sensible soccer, daar heb ik er toch wel een paar 'echt' van! denk 2 of 3 versies op de amiga en swos 96/97 op pc en ook de follow up.....hoewel ik die misschien ooit uit mijn verzameling geroyeerd had omdat ik gewoon verdrietig werd als ik de game cover al zag......
Pele Soccer was 4 tegen 4, 3 spelers die aan elkaar vast zaten in een driehoek en een keeper per team :D
Verder wel diverse voetbal games, iss98 op n64, pes 2, 4, 2005&6 daarna serie beetje uit het ook verloren. maar wel 2 delen voor ps3 en x360.......
verder een fifa volgens mij 96, die zat bij mijn gravis grip bundel :P Vond het spel niets maar het opende met song 2 van blur! AWESOME! _/-\o_ :D

Oh en idd heb ook sega soccer slam, erg leuke game was dat! Mario soccer wilde ik altijd maar is er nooit van gekomen!
De versie met Song 2 was FIFA 98 :)

Die heb ik een middag bij een vriend van me gespeeld die vóór mij een playstation had. Ik kocht ISS Pro toen ik mijn Playstation kocht (mijn eerste console die niet tweedehands was!).

Andere honorable mentions qua voetbal games:
Microprose Soccer
Sensible Soccer / Sensible World of Soccer
Virtua Striker 2
Super Sidekicks 3 (ik heb helaas alleen 1 en 2 fysiek liggen...)
walterg schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 13:46:
[...]
Pele Soccer was 4 tegen 4, 3 spelers die aan elkaar vast zaten in een driehoek en een keeper per team :D
Haha luxe hoor
'when i was growing up, we were so poor, our football games didn't have goalkeepers!' :+
[...]
De versie met Song 2 was FIFA 98 :)
Ja i stand corrected, zie ook postjes eerder ;)
Die heb ik een middag bij een vriend van me gespeeld die vóór mij een playstation had. Ik kocht ISS Pro toen ik mijn Playstation kocht (mijn eerste console die niet tweedehands was!).

Andere honorable mentions qua voetbal games:
Microprose Soccer
Sensible Soccer / Sensible World of Soccer
Virtua Striker 2
Super Sidekicks 3 (ik heb helaas alleen 1 en 2 fysiek liggen...)
Ooh jij als *actual* neo owner, dat is dus je favor footy game op dat systeem? Ik weet dat ik ooit over een soort van futuristische soccer game las op de neo (beetje speedball achtig) die zag er ook geweldig uit, maar toen ik die met een emu probeerde viel die toch licht tegen......

dat was.........soccer brawl denk ik!

10 second ninja DONE

Ik heb overigens ook echt genoten van Michael Owen's World League Soccer (vrijwel iedere corner had je wel een doelpunt middels een omhaal) en Kick Off World. Beiden PS1. De laatste had commentaar van Theo Reitsma en dat was ontzettend droog. "Geel, de scheidsrechter geeft hem geel". Prachtig. Misschien vanavond voor de CL begint even wat PS1 titels opstarten :)

Verwijderd

Als ik mij het goed herinner was dit mijn eerste voetbal game: YouTube: NES Longplay [417] Nintendo World Cup

Nintendo World cup. Legendarische game! Heel veel gespeeld.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2021 13:58 ]

• Grumpmeister
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 01-11 17:28
Verwijderd schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 12:57:
Welke games heb je in je collectie zitten en zijn moeilijk te krijgen? En ben je trots op dat je die in je collectie hebt zitten? Misschien een leuk onderwerp om inspiratie op te doen :-)
M'n collectie so far was nogal random, maar ik wil me langzaam maar zeker wat gaan richten op games met een slechte reputatie, of obscuur / hidden gems zijn. Een paar games waarvan ik het wel leuk vind dat ik ze heb zijn games als een CIB Zombies Ate My Neighbours (vanuit m'n jeugd nog), een sealed Eternal Darkness voor de Gamecube, en m'n CD-i collectie wordt gestaag iets groter (ben wel specifiek aan het zoeken en alle video's, etc, over aan het slaan). Daar wil ik nog wel echt een keer Zelda's Adventure voor aanschaffen, ook al heb ik 2 werkbare discs ervan.

Met het idee van 'slechte games kopen' heb ik vandaag en morgen de aankomende games die binnenkomen:
  • Crazy Frog Racer 1 en 2 (PS2)
  • Spyro: Enter The Dragonfly (schijnbaar echt een release die buiten de Spyro-normen viel en dus niet in Reignited zit)
  • Ride To Hell: Retribution (PS3 en PC)
  • Rogue Warrior (PS3 versie)
  • Bubsy 3D (PSX)
  • Dragon Ball Evolution (PSP)
  • Magus (PS3)
Voornamelijk Magus is hierin een zeldzamere titel, alleen maar in de US uitgekomen en enorm slecht ontvangen. Dit soort dingen trekken me toch wel:
Magus received mostly poor reviews. It was criticized for its dated graphics, lackluster gameplay, and poorly written dialogue and voice acting. The dialogue however has been stated as "unintentionally hilarious" and "probably the game's greatest selling point". Geoff Thew of Hardcore Gamer gave the game a 1/5, calling it "a perfect storm of terrible ideas and botched execution", but found the game "endlessly enjoyable in spite of itself".

FFXIV: Divyan Dawnborne | Switch FC: SW-8303-2261-5828 | Streamt obscure speedruns op Twitch

Verwijderd

Grumpmeister schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 13:58:
[...]

M'n collectie so far was nogal random, maar ik wil me langzaam maar zeker wat gaan richten op games met een slechte reputatie, of obscuur / hidden gems zijn. Een paar games waarvan ik het wel leuk vind dat ik ze heb zijn games als een CIB Zombies Ate My Neighbours (vanuit m'n jeugd nog), een sealed Eternal Darkness voor de Gamecube, en m'n CD-i collectie wordt gestaag iets groter (ben wel specifiek aan het zoeken en alle video's, etc, over aan het slaan). Daar wil ik nog wel echt een keer Zelda's Adventure voor aanschaffen, ook al heb ik 2 werkbare discs ervan.

Met het idee van 'slechte games kopen' heb ik vandaag en morgen de aankomende games die binnenkomen:
  • Crazy Frog Racer 1 en 2 (PS2)
  • Spyro: Enter The Dragonfly (schijnbaar echt een release die buiten de Spyro-normen viel en dus niet in Reignited zit)
  • Ride To Hell: Retribution (PS3 en PC)
  • Rogue Warrior (PS3 versie)
  • Bubsy 3D (PSX)
  • Dragon Ball Evolution (PSP)
  • Magus (PS3)
Voornamelijk Magus is hierin een zeldzamere titel, alleen maar in de US uitgekomen en enorm slecht ontvangen. Dit soort dingen trekken me toch wel:

[...]
Zombies (Deze naam ken ik in het pal gebied, is zombies ate my neighbours de orginele naam?) is een erg toffe game!

Van die erg slechte games ben ik ook eigenaar van Rogue warrior, Spyro en Crazy frog racer. Eerlijk gezegd zelf nog nooit aan toe gekomen om te spelen.

• walterg
Sagat schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 13:50:
[...]

Haha luxe hoor
'when i was growing up, we were so poor, our football games didn't have goalkeepers!' :+
Afbeeldingslocatie: https://i.ytimg.com/vi/dxXy7okqjRw/hqdefault.jpg
[...]

Ja i stand corrected, zie ook postjes eerder ;)

[...]
Ik doe iets te lang over mijn posts :D
Ooh jij als *actual* neo owner, dat is dus je favor footy game op dat systeem? Ik weet dat ik ooit over een soort van futuristische soccer game las op de neo (beetje speedball achtig) die zag er ook geweldig uit, maar toen ik die met een emu probeerde viel die toch licht tegen......

dat was.........soccer brawl denk ik!
Mijn favoriete sportspellen voor de Neo Geo zijn denk ik Baseball Stars 2 en Super Sidekicks 3. De eerste heb ik nog op de kop kunnen tikken, maar die tweede zal waarschijnlijk nooit in mijn collectie komen. Die staat gemiddeld op rond de 1000 dollar momenteel :'(
Wow dan zag 'mijn' atari voetbal game er toch stukkie beter uit! denk dat de jouwe idd ouder is, hoewel die van mij dus letterlijk geen keepers heeft :+
(beetje ala zaal voetbal waar de keeper als vliegende keeper meevoetbalt.......errr sorta kinda?
[...]

Ik doe iets te lang over mijn posts :D
Kwaliteit kost tijd!
[...]

Mijn favoriete sportspellen voor de Neo Geo zijn denk ik Baseball Stars 2 en Super Sidekicks 3. De eerste heb ik nog op de kop kunnen tikken, maar die tweede zal waarschijnlijk nooit in mijn collectie komen. Die staat gemiddeld op rond de 1000 dollar momenteel :'(
Ja echt he......dat is echt mijn probleem met deze hobby! een spel voor 5-10 euro.....of als het echt een goede game is ietsjes meer (mijn castevania snes heb ik meer aan uitgegeven) prima, maar dat soort bedragen is toch niet leuk meer! goed meer en meer komen er opties, ik zag laatst een review van samurai showdown perfect voor de neo.......dat was dus een repro maar..........tenzij je erg rijk bent zal voor de meeste van ons het gamen op de neo neerkomen op een 151-1 cart of een flash card......dus dan is de repro puur voor de kast, en ja dan snap ik het! En voor de puristen hij werkte wel.....(maar geloof wel relatief dikke printplaat, dan zou ik dan toch wel weer eng vinden.

Dus mja......ik hou het toch maar voor het daadwerkelijk gamen bij mijn emu's en mister, met hier en daar een current gen game die ik nu wil spelen of iets wat ik dus voor 5-20 euro ofzo zie liggen bij cex ofzo, dat vind ik dan nog net wel leuk.
Laten we hopen dat we er volgende maand weer heen mogen, ik ging niet vaak langs bij die en andere winkel maar mis het wel inmiddels!

10 second ninja DONE

Verwijderd

Kan mij de eerste Actua Soccer ook nog voor de geest halen. In de pu werd gesproken over foto realiste beelden :o
We hebben hier ook wel wat fifa's in de kast staan, maar buiten de eerste voor de megadrive, zat de rest in bundeltjes.

Ik heb ook weinig met de sport op zichzelf. Vermaak mij ook meer met een mario strikers en dergelijke.
Verwijderd schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 13:58:
Als ik mij het goed herinner was dit mijn eerste voetbal game: YouTube: NES Longplay [417] Nintendo World Cup

Nintendo World cup. Legendarische game! Heel veel gespeeld.
Ik speelde destijds met mn buurjongen vrijwel iedere dag Goal!:

YouTube: Goal! - NES Gameplay

Die intro kan ik dromen met dat geluid. Spel ook. Je kon moeiteloos door de "verdediging" door heel snel links/rechts te drukken op je d-pad van de NES. Gegarandeerd RSI :+

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15:01
Niet alles is perse zeldzaam of moeilijk te krijgen, maar ik ben wel blij met mijn Dragon Quest / Dragon Warrior verzameling. Aantal games nog in de seal, dus die hebben wel wat meer waarde dan andere. Heb nog lang niet alles, dus soms voeg ik er weer wat aan toe als ik wat tegen kom.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cqtfnMibjSAZCHHaXf2CtoeGeos=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sf2wcLeZGZbjWVTOCetT0UJ3.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h7Jm52DuUTICWDCw56lhf2L2aNA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0Nr05dEkhwRibLeN9i1XqNF7.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/au8YAJbCZTi11xSMtTkn2FI4_dg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VPk9UMF8WWnPpdJpKcPpMr6x.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6D9wJgPq-yzIftvqMpqqXLGtaE4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TbAiHSDYpG3aw5USlFcK5g9a.jpg?f=fotoalbum_large

Als ik kijk naar zeldzaamheid is de Dark Souls Press Kit voor de Xbox 360 denk ik het meest zeldzaamste in mijn collectie.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MDmi2r1oTKtCvHxDbM745aP17AY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/39NjpTIJ49a6ZQcLmsNh0b2l.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/etgBxnLJoEvpzADJ38jR7F3iAdU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BjWBNJNnMmMr1nn0N6CTVQx1.jpg?f=fotoalbum_large

https://psnprofiles.com/RaemNL

Verwijderd

Ik heb niet heel veel ps3 controllers. En vaak is het goedkoper om een ps3 te kopen met meerdere controllers. Heb vandaag een ps3 slim met 4 controllers binnen gekregen. Volgens de verkoper werkte alles naar behoren.

Beetje jammer dat er niet vermeld is dat wifi en Bluetooth (waardoor je de controllers dus niet draadloos kan gebruiken) niet meer werken op de ps3 en dat van 1 controller de batterij kapot is.... Als ik dat had geweten was ik voor een ander gegaan... Maar ja marktplaats hé..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1WELWvbXx0n-HVsyNPOPb885VEM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qIzjd2fVFHxasQ5MjnMttBu1.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2021 20:32 ]

Ik heb maar even een kleine greep gedaan, beetje verdeeld over de platforms:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L5sOWlhdDqI0PA1XGaBuJDjMPSg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fHfNTYJMUFpDjFnpI3jFuv5g.jpg?f=fotoalbum_large

Meeste niet té bijzonder of uitzonderlijk veel waard, hooguit lastig te vinden of gewoon te prijzig om zomaar even te kopen. De Zelda met Amiiboo heb ik bewust nieuw gekocht en nooit aangeraakt. Vind het leuk om te hebben als "object" en ging het vanuit dat het nooit minder ging opbrengen dan de nieuwprijs.

Discworld voor de Saturn omdat ik iedere gelegenheid grijp om mijn all time favorite op de foto te zetten, ditmaal maar 's de Saturn ipv PS1 :P

Haunting Ground lijkt nu aardig prijzig te zijn. Meen me te heugen dat die van mij sealed iets van een tientje was? Is nog steeds sealed en ze gaan voor 90-ish.

Mario Party, ik heb echt alle delen, voor iedere console of handheld..voor de GC alles nieuw gekocht en ook nog alles bewaard, dus inc. doos, microfoons etc. Ook die raken prijziger.

Rest is relatief vanzelfsprekend denk ik.

Heb nog wel (veel) meer in de collectie wat wat zeldzamer is, lastig te vinden...ook qua consoles. Bijv. een sealed Tales of Xillia 2 Collectors Edition voor de PS3 en God of War Ultimate Trilogy Edition. Om eerlijk te zijn weet ik van heel veel games niet echt wat nu de gangbare waarde is..Ik gebruik Game Collectorz en tot voor kort kon ik goed de koppeling met pricecharting gebruiken maar dat lijkt niet meer te werken. Ook was dat gebaseerd op de NTSC prijzen die heel erg (kunnen) verschillen met PAL.

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
Ni no kuni laatst nog op geboden op ebay omdat we het boek wilden en die hebben we net aan gemist. Onze max prijs iets te laag gezet. Was met 76 euro een nette prijs voor de hele set.

Discworld. Super gaaf. Ben fan van Discworld. Heb alle boeken. :p

Sommige spellen heb ik ook, maar niet zo netjes als jij.

Respect.

Verwijderd

Exorcist schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 21:26:
[...]

Ik heb maar even een kleine greep gedaan, beetje verdeeld over de platforms:

[Afbeelding]

Meeste niet té bijzonder of uitzonderlijk veel waard, hooguit lastig te vinden of gewoon te prijzig om zomaar even te kopen. De Zelda met Amiiboo heb ik bewust nieuw gekocht en nooit aangeraakt. Vind het leuk om te hebben als "object" en ging het vanuit dat het nooit minder ging opbrengen dan de nieuwprijs.

Discworld voor de Saturn omdat ik iedere gelegenheid grijp om mijn all time favorite op de foto te zetten, ditmaal maar 's de Saturn ipv PS1 :P

Haunting Ground lijkt nu aardig prijzig te zijn. Meen me te heugen dat die van mij sealed iets van een tientje was? Is nog steeds sealed en ze gaan voor 90-ish.

Mario Party, ik heb echt alle delen, voor iedere console of handheld..voor de GC alles nieuw gekocht en ook nog alles bewaard, dus inc. doos, microfoons etc. Ook die raken prijziger.

Rest is relatief vanzelfsprekend denk ik.

Heb nog wel (veel) meer in de collectie wat wat zeldzamer is, lastig te vinden...ook qua consoles. Bijv. een sealed Tales of Xillia 2 Collectors Edition voor de PS3 en God of War Ultimate Trilogy Edition. Om eerlijk te zijn weet ik van heel veel games niet echt wat nu de gangbare waarde is..Ik gebruik Game Collectorz en tot voor kort kon ik goed de koppeling met pricecharting gebruiken maar dat lijkt niet meer te werken. Ook was dat gebaseerd op de NTSC prijzen die heel erg (kunnen) verschillen met PAL.
Leuk om te zien. Het zijn ook allemaal spellen in mijn straatje. Alleen mario party en ni no kuni heb ik zelf niks mee. Ik zie weer een spel erbij liggen die beter is dan de nieuwe tegenhanger. Jurassic park operation Genesis. Toffe game en veel beter dan jurassic world evolution.

Metal Gear solid twin snakes heb ik ook. Alleen door de muziek nooit aangeraakt. Heel jammer dat ze die aangepast hebben.

En turtles in time! Hele toffe brawler. Nog net voor corona met een vriend gespeeld. Laatste baas nog een kick/trap verwijderd en we gaan af. Nog steeds niet uitgespeeld. Na de corona gaan we het nog een keer proberen. Dan staat batman returns ook op het lijstje.

• gast7
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 10-11 14:42
@Raem Toffe dragon quest collectie ook een aardige fan van de serie

Mijn favoriet is dragon quest V en dan met name de ds variant
Ik ben zelf niet echt een persoon die de zeldzame games collect maar helaas zijn er best wat games vrij uncommon. Als het geen goede game is of op zijn minst iets is waarbij het voor mij een guilty pleasure kan zijn dan ben ik vaak niet geintereseerd

Over het algemeen wel de bekende toppers weinig uitleg nodig.

Keio flying squadron had ik wel wat meer gehoopt op meer shootem up op de saturn maar alsnog een zeer vermakelijke platformer

zen ninja op de nes is naar mijn mening grafisch erg vet. actie platformers zijn altijd wel mijn ding.

rapid reload is de poor mans gunstar heroes maar dat is niet heel slecht in dit genre.

Castlevania legends hoewel best aardige box art als een spel vrij matig, maar ben wel een groot fan van de serie dus dat zie ik bij deze door de vingers. wel een van de wat lastiger te vinden titels uit de serie

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HkFIcD2jw8vKxUWtqiwp4wDEvNk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/pM3osqmD9Vh6rWekrZvwQysX.png?f=fotoalbum_large

Er zijn niet veel titels die echt zeldzaam zijn maar deze komen een beetje in de buurt wel minder qua gameplay maar wel interssant genoeg. vaak wel makkelijker te vinden als losse cart als we het over karton releases hebben zie ze persoonlijk niet zo vaak in een complete staat

shepards crossing is een harvest moon clone best wel een obsecure titel.

Cubivores is dan met name wat lastiger te krijgen als een europeaan. in amerika is dat wat makkelijker qua cube vreemd genoeg in nederland kunnen vinden tussen een random setje.

En ik heb toch de fetish om toch voor de cdi te verzamelen waarbij zelfs de betere spellen best matig zijn. Solar crusade is dan wel wat lastiger te vinden als bijvoorbeeld zelda's adventure.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lLraSZ5wU_Jkc8C5dGWhqfVBxKQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pWHfRojuylfMHF6JMYnICcui.jpg?f=fotoalbum_large

Qua non games ben ik het meest trotst op mijn ps1 ex rental koffer omdat het er gewoon heel tof uit ziet. had hem wel eens langs zien komen bij een dr retro pickups video vond het wel tof toen ik hem uiteindelijk jaren later zelf aan de collectie kon toevoegen toen ik deze in het wild heb mogen aantreffen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yO-EkRWFktEsfzNTh8c50NFDRkk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/nYNM60hAIZ0mGnjRGivOpBHA.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BsAG6U1Da_0kd_rgDlNM5qT3bOU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/w6DjWVRv0mgtIn4SjSWe9Z6K.jpg?f=user_large
Erg fraai zeg @gast7 !

CD-I...goed dat je het zegt. Heb er best wat titels voor maar weinig idee van wat het echt waard is, ik ga uit van next to nothing. Mutant Rampage is dan nog misschien "iets" waard :+, heb geen Zelda's/Hotel Mario.

• gast7
Exorcist schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 22:20:
Erg fraai zeg @gast7 !

CD-I...goed dat je het zegt. Heb er best wat titels voor maar weinig idee van wat het echt waard is, ik ga uit van next to nothing. Mutant Rampage is dan nog misschien "iets" waard :+, heb geen Zelda's/Hotel Mario.
mutant rampage is best wat waard 20 - 30 euro

een van de weinige games die best speelbaar is. beter dan hotel mario zou ik zeggen.
gast7 schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 22:22:
[...]

mutant rampage is best wat waard 20 - 30 euro

een van de weinige games die best speelbaar is. beter dan hotel mario zou ik zeggen.
Heb hem al jaren liggen en nog nooit gespeeld, maar de enige controller die ik heb voor de CD-I is dat lompe...hoe noem je het, deze:

Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/2/23/Philips-CD-i-Paddle-Controller.jpg/656px-Philips-CD-i-Paddle-Controller.jpg

Laatst wel begonnen met Secret Mission maar m'n batterij in de CD-I is leeg, moet hem nog 's bewerken. Verder ook The 7th Guest nog liggen (beide titels ook nog dubbel overigens) die ik nog 's wil doen. Verder weinig.
Verwijderd schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 21:44:
[...]

En turtles in time! Hele toffe brawler. Nog net voor corona met een vriend gespeeld. Laatste baas nog een kick/trap verwijderd en we gaan af. Nog steeds niet uitgespeeld. Na de corona gaan we het nog een keer proberen. Dan staat batman returns ook op het lijstje.
Pff, ik mis die avonden met vrienden. Onbezorgd een combinatie van oude en nieuwe games spelen, biertje en wat chips erbij :)
Tijd dat de avondklok opgeheven wordt :(

[ Voor 26% gewijzigd door Exorcist op 09-03-2021 22:36 ]

• gast7
Er zijn wel wat betere controllers voor het systeem maar gezien de games zelfs op hun best vrij matig zijn is het toch maar de vraag of je er een aardig bedrag uit wilt geven aan een degelijke cdi controller in de tegenwoordige tijd.

Nooit echt verdiept in goedkope 3rd party opties als die er al zijn voor het systeem.
gast7 schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 22:35:
Er zijn wel wat betere controllers voor het systeem maar gezien de games zelfs op hun best vrij matig zijn is het toch maar de vraag of je er een aardig bedrag uit wilt geven aan een degelijke cdi controller in de tegenwoordige tijd.

Nooit echt verdiept in goedkope 3rd party opties als die er al zijn voor het systeem.
Nee, dat was ook mijn beweegreden. Secret Mission staat bij mij op 1 om verder te spelen en voor/met dat doel is mijn huidige controller gewoon geschikt, zij het niet ideaal.

• gast7
Exorcist schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 22:37:
[...]

Nee, dat was ook mijn beweegreden. Secret Mission staat bij mij op 1 om verder te spelen en voor/met dat doel is mijn huidige controller gewoon geschikt, zij het niet ideaal.
Ik vond persoonlijk de non games op de cdi wel aardig. space ace en dragons lair

Zenith en the apprentice zijn ook wel best aardig qua cdi.
gast7 schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 22:40:
[...]

Ik vond persoonlijk de non games op de cdi wel aardig. space ace en dragons lair

Zenith en the apprentice zijn ook wel best aardig qua cdi.
Ik ken het apparaat verder niet heel goed. Ik heb de 210 en 450, maar alleen omdat ik vroeger bij een buurjongen vaak op zijn 210 speelde. Mad Dog McGree met name en Space Ace inderdaad, ook Dragons Lair. Verder sowieso leuk om te hebben, ook alle cheesy non-games :)

En niet te vergeten de films, heb er ook een aantal liggen en in beide CDI's een video cartridge :)

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
Ik heb zelf 3 soorten CD-I apparaten.
De grote variant met vcd module (die leest geen schijven voor zover), een kleinere en die met top loader.
Volgens mij iig de 210 en de 450.
Daarnaast nog de roller controller haha.
Geen super spellen. Geen Mario, of de Zelda games.

Vroeger een keer die laatste gehuurd en spellen geleend. Wil het ooit nog eens aansluiten en proberen allemaal.

[ Voor 20% gewijzigd door Arunia op 09-03-2021 23:12 ]

Raem schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 19:43:
[...]

Niet alles is perse zeldzaam of moeilijk te krijgen, maar ik ben wel blij met mijn Dragon Quest / Dragon Warrior verzameling. Aantal games nog in de seal, dus die hebben wel wat meer waarde dan andere. Heb nog lang niet alles, dus soms voeg ik er weer wat aan toe als ik wat tegen kom.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Als ik kijk naar zeldzaamheid is de Dark Souls Press Kit voor de Xbox 360 denk ik het meest zeldzaamste in mijn collectie.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Hele mooie Dragon Quest collectie :D

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

• Flozem
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11:22
Altijd leuk om een paar games uit de collectie te showen. Ik heb bewust een beperkte selectie gepakt van leuke games, en alleen titels die compleet zijn:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/496vurWqfSlS8Y1zTLpp0Ung.jpg

Zelda en Metroid Trilogy op de Wii. Destijds nieuw in de uitverkoop gekocht, maar tegenwoordig duur in de aanschaf.

Metal Gear Twin Snakes en Skies of Arcadia voor NGC. Helaas kwam ik wat laat in de NGC verzamelmodus. Maar de voor mij relevante releases op NGC heb ik nu wel bij elkaar.

Conker's Bad Fur Day, niet zeldzaam maar wel duur. Destijds gekocht als onderdeel van een setje en daardoor voor een redelijke prijs kunnen toevoegen. Maar N64 blijft mijn minst favoriete systeem.

Mega Turrican voor Megadrive. Turrican is mijn favoriete franchise, dus moest die in de collectie.

Metal Gear Solid (duur) en Wendy's Every Witch Way (moeilijk te vinden) voor Gameboy Color. Grappig genoeg beide heel goedkoop opgepikt als lucky find.

Tactic's Ogre Knight of Lodis voor GBA. Een Amerikaanse release die in Europa lastig te vinden is. Stom dat ik dat losse doosje nooit gekocht heb, want ik heb ook nog een losse cartridge. :p

Suikoden Tierkreis voor NDS. Een van de lastiger te vinden titels die ook nog eens goed speelbaar zijn.

Fire Emblem Fates Ltd Edition voor 3DS. Fair enough: nog niet retro, maar wel lastig te vinden voor een goede prijs. En dat was bij release al zo vanwege de fysieke dlc... 8)7

[ Voor 14% gewijzigd door Flozem op 10-03-2021 08:28 ]

Verwijderd

@gast7 Rapid reload en castlevania symphony of the night staan nog op mijn lijstje :-)

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
Ik heb nog een aantal oude PC games waar ik niet van weet wat ik er mee moet, verkopen is niet gelukt en weggooien ook niet (heb beide geprobeerd). Dus nu maar gekeken of ik ze kan inlijsten. Het resultaat is best aardig.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mSFSgE4rsgPYffP7gUNcwPEfhsI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/96MDUIdurfyqt8NaEDvfemSQ.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn Monster 3D past er helaas niet in, anders was dat ook wel mooi geweest. Het lijstje is van de Hema en heeft wat diepte, zodat er genoeg ruimte is voor de cd's: https://www.hema.nl/wonen...d-15-x-20-1000015227.html

• elsympatico
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 31-08 09:37
Das wel mooi gedaan.

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
@elsympatico Thanks, ik zit net te denken dat dit voor gameboy cartridges ook gaat werken, je hebt ongeveer 1,5 cm diepte namelijk.

• Eymas
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 14-11 16:18
Zojuist twee gewilde SNES titels binnen. Kirby's Dream Land 3 en Super Mario RPG, dat toevallig gisteren zijn verjaardag vierde.
Enkel is niet bekend hoe de vorige eigenaar dacht de cartridge te willen openen. Ik heb beide zelf maar even opengeschroefd en ze zien er prima uit, al hebben de batterijen enkel een visuele inspectie gehad :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nX9oi_Ip7QHhDtVp2IOw1Ea1nfk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Il43fuY3kG7H095NpkDUBeD1.jpg?f=fotoalbum_large

Nu alleen nog een donor-cartridge vinden of printen omdat ik enkel een PAL model SNES heb...

• gast7
Eymas schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 12:29:
Zojuist twee gewilde SNES titels binnen. Kirby's Dream Land 3 en Super Mario RPG, dat toevallig gisteren zijn verjaardag vierde.
Enkel is niet bekend hoe de vorige eigenaar dacht de cartridge te willen openen. Ik heb beide zelf maar even opengeschroefd en ze zien er prima uit, al hebben de batterijen enkel een visuele inspectie gehad :P

[Afbeelding]

Nu alleen nog een donor-cartridge vinden of printen omdat ik enkel een PAL model SNES heb...
Ik denk dat die het met een tang heeft open gedraait omdat hij geen speciale schroeven draaier had. Als ik zo naar die plekjes kijk.

• Grumpmeister
@gast7 Solar Crusader is inderdaad een best zeldzame, mooie voor de collectie! Zelf ben ik deze ook in de gaten aan het houden. Naast Zelda's Adventure een van de titels die ik nog wel graag wil hebben.

Mutant Rampage Bodyslam was inderdaad een best leuke beat 'm up, maar je doet Hotel Mario hierin wel echt te kort. Hotel Mario moet je niet in gaan als een platformer, maar als een puzzle game. En daarin doet het best wat goeds, ik heb er nog steeds veel plezier in tijdens m'n sessies (vanavond weer, want het is MAR10-day :P ). Al in al zijn de 'Nintendo' CD-i titels best speelbaar, waarbij Zelda's Adventure echt de minste is.

Zelf wil ik The Apprentice ook nog eens uitspelen, die vond ik qua uiterlijk erg leuk eruit zien, maar qua gameplay een beetje dull. Binnenkort nog eens een kans geven.

FFXIV: Divyan Dawnborne | Switch FC: SW-8303-2261-5828 | Streamt obscure speedruns op Twitch

• walterg
https://www.twitch.tv/mag...inNomNom-TE7at_80t26fWTPr

Moest hier erg om lachen :)
gast7 schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 22:35:

Er zijn converters om Mega Drive controllers te gebruiken op de CD-I. Zeker in combinatie met de draadloze Krikzz controllers die ik heb lijkt me dat de ideale oplossing.

Verwijderd

Whahaha wel erg grappig inderdaad.

Het ontgaat mij eerlijk gezegd waarom je in VR een game gaat spelen op een crt... Of is dit meer een easter egg in een game?

• walterg
Verwijderd schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 13:35:
[...]

Whahaha wel erg grappig inderdaad.

Het ontgaat mij eerlijk gezegd waarom je in VR een game gaat spelen op een crt... Of is dit meer een easter egg in een game?
Het is een retro ervaring, zie ook de jansport rugzak en de Stallone poster aan de muur. Ik heb het zelf niet gespeeld, maar je wordt zo te zien in een jaren 80 tienerkamer gezet. Best cool gedaan :)

• Bruiser
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Wie hier houdt zich bezig met “modding van/emulatie op” de originele Xbox?

Ik kan wel wat tips gebruiken... 😋

(Retro) Game collectie

Bruiser schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 13:39:
Wie hier houdt zich bezig met “modding van/emulatie op” de originele Xbox?

Ik kan wel wat tips gebruiken... 😋
Denk dat er hier wel wat kennis is.......wil binnekort ook de mijn gaan testen nu ik een rgb scart kabel heb!

Waar loop je specifiek tegenaan?

10 second ninja DONE

• walterg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AAFM041pZuz4FzkV8T4J_FK2QzM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CTLX4e8SuQD42hyfp4VsDo9V.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ED-x6vof8BEoQX7LteCHBvrjqeY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BxzmbUXUbvd1YxPlXzLbhDtR.jpg?f=fotoalbum_largeOutrun is niet de meest zeldzame game maar wel eentje die ik graag wilde hebben. Ik speel met enige regelmaat nog online op de OG xbox en ik wilde wat meer opties hebben om de game te kunnen spelen.

Baseball Stars 2 heb ik recentelijk nog genoemd als een favoriete titel, die heb ik in minder hysterische retro tijden op ebay gevonden (jaartje of 12 terug denk ik). Ik heb er 40-60 euro voor betaald geloof ik.

Wily Wars heb ik zelf nog nieuw gekocht in een winkel in Florence. De PS1 was volgens mij al lang uit maar ik speelde veel op mijn Nomad. Helaas werkte de game niet op de Nomad (regio lock) dus die ging ongespeeld de kast in. 20+ jaar later kom ik er achter dat er nooit een fysieke US release van is geweest en dat het een zeer zeldzame titel is.

Keio Flying Squadron zit nog in de seal. Die heb ik gekregen van een bevriende winkelier (ook in Florence) omdat hij wist dat ik een Sega CD had. Hij had nog maar twee titels liggen en was het aan het uitfaseren. De US versie is insane duur, maar deze is inmiddels ook aardig aan de prijs.

Verwijderd

@walterg Outrun 2006 is inderdaad een toffe game! Ik heb hem zelf op de ps2 en psp

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
Eymas schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 12:29:

[Afbeelding]

Zonde, donor catridge kan, maar dan zit je weer met het label.

Zo zit ik met een perfecte game en cartridge van Chrono Trigger, maar een beschadigd label.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rDJJcw70H7JpBtxPF4X-s7UysLI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/X3684EXk1Rh3rC8W5AREYPob.jpg?f=user_large

[ Voor 15% gewijzigd door Jumpman op 10-03-2021 14:05 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• TomBraamhaar
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 08:20
Is er hier iemand in de buurt van Almelo (of Twente) die een NTSC of Japanse Nintendo 64 heeft? Ik heb een spel die niet op mijn N64 werkt en ik twijfel of het aan de regio ligt.

Wil het graag even proberen om het uit te sluiten.

Stuur me anders een privé bericht als je je locatie niet openbaar wilt maken. :)

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
TomBraamhaar schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 14:06:
Is er hier iemand in de buurt van Almelo (of Twente) die een NTSC of Japanse Nintendo 64 heeft? Ik heb een spel die niet op mijn N64 werkt en ik twijfel of het aan de regio ligt.

Wil het graag even proberen om het uit te sluiten.

Stuur me anders een privé bericht als je je locatie niet openbaar wilt maken. :)
Wat is de code op de cartridge of de printplaat?

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• TomBraamhaar
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 08:20
Jumpman schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 14:08:
[...]

Wat is de code op de cartridge of de printplaat?
Het is een Repro cartridge van een homebrew game. Geen codes dus.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-hzUt_t3hPHIHElnBlaa7Rq2QSc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wVrIggGJrmBqLuIF9csis7bF.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/os0EjiUZDnvMVZWtfxwHx_lw6eg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vBrGeItHamxFBopiV0zcGXdX.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 67% gewijzigd door TomBraamhaar op 10-03-2021 14:18 ]

• Eymas
Jumpman schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 14:03:
[...]

Zonde, donor catridge kan, maar dan zit je weer met het label.

Zo zit ik met een perfecte game en cartridge van Chrono Trigger, maar een beschadigd label.

[Afbeelding]
Klopt, Op zich zijn Japanse cartridges van Super Mario RPG vrij goedkoop te bemachtigen, dus ik heb er daar eentje van besteld. Dat lost het label-probleem goed op.
Ergens had ik ook gehoopt dat ik met een minimale aanpassing van mijn SNES eventueel de Amerikaanse cartridges kon laten passen zonder een openliggende console, maar zelfs de rechthoekige sleuf is net een paar millimeters te klein, dus daar zie ik even vanaf.

Wat betreft de Chrono Trigger label, dat is inderdaad jammer...

• Sebase85
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 13-11 09:43
Eymas schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 14:12:
[...]

Klopt, Op zich zijn Japanse cartridges van Super Mario RPG vrij goedkoop te bemachtigen, dus ik heb er daar eentje van besteld. Dat lost het label-probleem goed op.
Ergens had ik ook gehoopt dat ik met een minimale aanpassing van mijn SNES eventueel de Amerikaanse cartridges kon laten passen zonder een openliggende console, maar zelfs de rechthoekige sleuf is net een paar millimeters te klein, dus daar zie ik even vanaf.

Wat betreft de Chrono Trigger label, dat is inderdaad jammer...
Waarom niet gewoon een converter gebruiken?
Die game is namelijk ook nog eens regio locked, buiten de vormfactor.

[ Voor 5% gewijzigd door Sebase85 op 10-03-2021 14:32 ]

B.Net Sebase#2714

• Eymas
Sebase85 schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 14:31:
[...]

Waarom niet gewoon een converter gebruiken?
Die game is namelijk ook nog eens regio locked, buiten de vormfactor.
Daarvoor moet ik eerst de juiste converter vinden en tot op heden heb ik er nog geen nodig gehad. Van de converters die ik meestal vind hebben sommigen geen full-size cartridge slot en hebben sommige ook inderdaad een piggyback cartridge nodig om de CIC chip te omzeilen. (Mits ik het goed had onthouden.)

Omdat mijn SNES al een SuperCIC chip heeft is de regio lock geen probleem en wordt het ook op 60hz afgespeeld. Dus op de vorm van de cartridges en gleuven na heb ik over alles nagedacht :P

• Grumpmeister
walterg schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 13:20:
https://www.twitch.tv/mag...inNomNom-TE7at_80t26fWTPr

Moest hier erg om lachen :)

[...]

Er zijn converters om Mega Drive controllers te gebruiken op de CD-I. Zeker in combinatie met de draadloze Krikzz controllers die ik heb lijkt me dat de ideale oplossing.
Hierop in hakend, er is ook een USB to CD-i oplossing via een Arduino. Zelf nog niet mee aan de gang gegaan, maar wel een leuke optie :)

- Arduino CD-i controller library: https://github.com/TwBurn/cdi-controller-library
- Build your own USB2CDi: https://github.com/TwBurn/cdi-controller-library/wiki
- USB2CDi code: https://github.com/TwBurn/usb2cdi

Verder is mijn order aan jank gisteren en vandaag binnengekomen:
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EwHEe9KWEAI_XCW?format=jpg&name=small
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EwDVbQkXAAIm0Ac?format=jpg&name=small

Voornamelijk dus blij met Magus :D

• Sebase85
Eymas schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 14:43:
[...]

Daarvoor moet ik eerst de juiste converter vinden en tot op heden heb ik er nog geen nodig gehad. Van de converters die ik meestal vind hebben sommigen geen full-size cartridge slot en hebben sommige ook inderdaad een piggyback cartridge nodig om de CIC chip te omzeilen. (Mits ik het goed had onthouden.)

Omdat mijn SNES al een SuperCIC chip heeft is de regio lock geen probleem en wordt het ook op 60hz afgespeeld. Dus op de vorm van de cartridges en gleuven na heb ik over alles nagedacht :P
Helemaal duidelijk, dan snap ik hem!

Ik moet de SuperCIC ook nog gaan inbouwen en wil dan toch nog de convertor erin zetten om niks aan het cartridge slot te hoeven veranderen. Als het goed is hoeft er dan niet eens een 2e cartridge in het extra slot van de convertor, omdat de SuperCIC het al regio vrij maakt.
De Fire SuperFX convertor is trouwens degene die dat wel ondersteund, omdat die ook de extra pinnen heeft die FX games gebruiken. Die kom ik nog wel regelmatig tegen in listings op Marktplaats of Ebay.

B.Net Sebase#2714

• gast7
Eymas schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 14:43:
[...]

Ik heb nog nooit converters gezien waarin geen ntc cart inpast

Wat voor converters hebben we het dan over als er geen eens ntc carts inpassen
Een vraagje aan de Sega Dreamcast specialisten hier.

Ik deze games geseald. Nou vraag ik mij af of dat Sonic Adventure een reseal heeft?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l3MWVy7wHbskY4KSdzPqLAzRdzk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/livkceOx1r28q1fGy1SLG6bv.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tX_Sic7nP56pI-zE4mCVwnABfns=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FJBsONg7LYU86S4oxuBbkU86.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ExDtSSZlbxFfXDTTX0RYa8fuKwU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qYRakORAtArP1faD2ELqICLQ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fgRQJS6H5jebBRUA7McrK7xZlWM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ctIfccwE5279B6fxCkzxKcxm.jpg?f=fotoalbum_large

• Sebase85
gast7 schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 15:50:
[...]

Het gaat enkel om de extra FX pinnen, die maar een handjevol SNES games hebben.
90% van de spellen werkt in elke converter.

Zie onderstaande plaatjes voor het verschil.
De normale converter:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Cy6wZQ1PpmYbYczg1CNuoAXVSUQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/YJkGkH9fj0VgFlJLnxaDKEg1.png?f=user_large

De SuperFX converter:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jMUFA-KazCB7Dp5BK8TwaYwF-xk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/VGRhCBE0pB6C9e7Z8272fVKL.png?f=user_large

B.Net Sebase#2714

• gast7
Sebase85 schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 15:55:
[...]

Het gaat enkel om de extra FX pinnen, die maar een handjevol SNES games hebben.
90% van de spellen werkt in elke converter.

Zie onderstaande plaatjes voor het verschil.
De normale converter:
[Afbeelding]

De SuperFX converter:
[Afbeelding]
Klopt voor die paar fx games heb je inderdaad de FX versie nodig.

Maar als we echt naar de snes zelf kijken zonder converter dan kunnen zelfs non fx ntc carts niet in de snes. die carts zijn te groot

[ Voor 7% gewijzigd door gast7 op 10-03-2021 15:58 ]

• Eymas
gast7 schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 15:50:
[...]

Ik bedoelde vooral converters die geen bredere cartridge slot hebben voor de extra connecties voor de SuperFX en/of SA-1 games. Mijn fout!

Verwijderd

didado schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 15:51:
Een vraagje aan de Sega Dreamcast specialisten hier.

Ik deze games geseald. Nou vraag ik mij af of dat Sonic Adventure een reseal heeft?

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik kan het niet heel goed zien op de foto, maar het lintje ontbreekt waar je hem normaal mee open maakt. Dat hoort er wel te zitten.
Verwijderd schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 16:13:
[...]

Ik kan het niet heel goed zien op de foto, maar het lintje ontbreekt waar je hem normaal mee open maakt. Dat hoort er wel te zitten.
Ja die zit er dus niet. Nou had ik deze voor 10 a 15 euro per stuk gekocht dus is het geen ramp maar dacht omdat het een launch game was dit misschien een originele seal zou kunnen zijn.

Verwijderd

Even snel gekeken maar, ook de pc versie ondersteund multi-player.
Alleen is er weinig multi aan. De races worden één voor één gereden, en daarna krijg je een score overzicht :F

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hxBuVMszuGVj1Z531Zm1g1Vxqbw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/jBQPvOqfGGPtaNKmdhq0B7FM.png?f=user_large
edit

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Hoft67DPezNFGFAbRajB5oVB_vc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/2X62xiP9TybmFpJt9QkOItfn.png?f=user_large

Om de één of andere vage reden kon ik de auto alleen met de muis besturen? Geen goede ervaring, werd er bijna misselijk van :P

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2021 17:47 ]

• Bruiser
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Mail!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-VW6BAPfSUxdaZJ1n4pmSB8dmx0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/O3d4mEooVM3LUqsFXRMng6cC.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xdP3z9MLsFi2f6E0cVGyvAjKZDs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hIG7UiwedFzfMHZvv0OWzqsI.jpg?f=fotoalbum_large

Een zo goed als nieuwe “IcedCube” full case 😎
Hier komt men GC met Qoob Pro in te zitten.

(Retro) Game collectie

Verwijderd schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 17:36:
Alleen is er weinig multi aan. De races worden één voor één gereden, en daarna krijg je een score overzicht :F

[Afbeelding]
edit

[Afbeelding]

Om de één of andere vage reden kon ik de auto alleen met de muis besturen? Geen goede ervaring, werd er bijna misselijk van :P
Hmm, dat is dan niet eens de moeite waard :X

• JoohanDePoohan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:07
Mooie aanwinst, mooi exemplaar, niet goedkoop vermoed ik. ;-)
Waar heb je hem gevonden?

Ik heb gisteren besloten al mijn N64 eruit te gooien. De beste games gooi ik op een veiling, Ebay/MP/etc. vind ik daar niet geschikt voor. De rest moet ik eens kijken hoe en wat.
Verwijderd schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 17:36:

[Afbeelding]
edit

[Afbeelding]

Hoewel dit eigenlijk hier niet mag (pc is geen console he, pas maar op als @Exorcist je betrapt!) ga ik er toch op reageren ;)

Want, hoewel het 'een tijdje' terug is dat ik gespeeld heb, ben ik ervan overtuigd dat ik niet met muis speelde dat had ik namelijk zo irritant gevonden dat ik het 100% onthouden had :+

En de mp...ja op een pc zal je gelijk hebben maar, zie mijn 'awesome' (sorry iphone icm met slechte fotograaf :P ) screenshots, dit werd naturlijk over het netwerk gespeeld........nou ja, iig via 'wie kent hem nog' seriële kabel (wat natuurlijk zelfde principe is ongeveer als de ps1 link kabel schat ik zo in? )

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/smuBkl3lfbSLfEb8L9pITpx4aEo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/grME2zRiCMNvHyTxruK25uYI.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oTLx4RIKd543Vt2cCLj-WDi29f0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/c2nL0xSnAGIqq1k9rXqefRV8.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 20% gewijzigd door Sagat op 11-03-2021 13:55 ]

10 second ninja DONE

Verwijderd

Vandaag twee nieuwe aanwinsten voor de dreamcast. Eerste keer dat ik op dit platform vlieg spellen heb. Maar deze waren zo goed geprijsd dat ik ze niet kon laten liggen. 15 euro bij elkaar dat is geen geld.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aAaqQkcxEZ8o_wV6qkIHy254Raw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0KvLvEc3Zgmka9hn6vF0hc3Q.jpg?f=fotoalbum_large
JoohanDePoohan schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 13:42:
Mooie aanwinst, mooi exemplaar, niet goedkoop vermoed ik. ;-)
Waar heb je hem gevonden?

Ik heb gisteren besloten al mijn N64 eruit te gooien. De beste games gooi ik op een veiling, Ebay/MP/etc. vind ik daar niet geschikt voor. De rest moet ik eens kijken hoe en wat.
Deze met een nieuwe Zelda Ocarina of Time en Super Mario 64 voor €175,00 in 2012. ;)

Verwijderd

didado schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 14:11:
[...]

Deze met een nieuwe Zelda Ocarina of Time en Super Mario 64 voor €175,00 in 2012. ;)
Dat je dat nog weet van 9 jaar geleden :-) Daar kan je ze nu niet meer voor kopen.

Verwijderd

Sagat schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 13:52:
[...]

Hoewel dit eigenlijk hier niet mag (pc is geen console he, pas maar op als @Exorcist je betrapt!) ga ik er toch op reageren ;)

Want, hoewel het 'een tijdje' terug is dat ik gespeeld heb, ben ik ervan overtuigd dat ik niet met muis speelde dat had ik namelijk zo irritant gevonden dat ik het 100% onthouden had :+

En de mp...ja op een pc zal je gelijk hebben maar, zie mijn 'awesome' (sorry iphone icm met slechte fotograaf :P ) screenshots, dit werd naturlijk over het netwerk gespeeld........nou ja, iig via 'wie kent hem nog' seriële kabel (wat natuurlijk zelfde principe is ongeveer als de ps1 link kabel schat ik zo in? )

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dat zal dan de link optie zijn. Zie pagina 8 in de manual
Ik heb alleen even snel via d-fend/dosbox het spel opgestart.

Mede omdat het ik nooit via lan gespeeld had, en daarom ook verbaasd was dat de Playstation versie die optie had. Via serieel kabels nooit gespeelt. Wel via een coax netwerk met f-connectoren, daarna via de bekende 3-com netwerkadapters met een cat5 crosskabel. :)
Hier ook de Saturn versie liggen, zal nog eens kijken of die ook zo'n optie heeft.
-edit
Dus niet :-( maar dat was ook wel te verwachten. De netlink adapter heb ik hier ook weinig gezien.
Misschien als ik zin heb :P de Japanse spellen bekijken voor netwerkachtige opties.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mZR6PEcJMKnB8vG2Ush1ySeqx9M=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QGEQcpOwIopdDogp3yljyFss.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2021 16:07 ]

Verwijderd schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 14:11:
Vandaag twee nieuwe aanwinsten voor de dreamcast. Eerste keer dat ik op dit platform vlieg spellen heb. Maar deze waren zo goed geprijsd dat ik ze niet kon laten liggen. 15 euro bij elkaar dat is geen geld.

[Afbeelding]
Geen geld inderdaad. Speelt het ook nog een beetje weg?

Verwijderd

Exorcist schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 14:56:
[...]

Geen geld inderdaad. Speelt het ook nog een beetje weg?
Dat heb ik nog niet getest. Waarschijnlijk wordt dat vanavond.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 15:08:
[...]

Dat heb ik nog niet getest. Waarschijnlijk wordt dat vanavond.
Post gemist, maar Deadly Skies speelt opzicht prima weg.
Merkt wel dat het eigenlijk voor de Saturn bedoeld was.

Oh en kleine waarschuwing het is alleen een niet vga compatible titel.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 16:16:
[...]

Post gemist, maar Deadly Skies speelt opzicht prima weg.
Merkt wel dat het eigenlijk voor de Saturn bedoeld was.

Oh en kleine waarschuwing het is alleen een niet vga compatible titel.
Daarom heb ik mijn Dreamcast tegewoordig permanent op scart aangesloten. Er zijn genoeg titels die niet werken op VGA of problemen geven.

Verwijderd

Hier overigens ook nog een paar spelletjes erbij :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/38BR1ooyPAYhk2QdsOEctPITyYA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/862HAbPxjweXMCGnuFmBMYLs.jpg?f=fotoalbum_large

• JoohanDePoohan
didado schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 14:11:
[...]

Mijn nieuwe Zelda Ocarina of Time gaat volgende week in de veiling, eens kijken wat een gek ervoor geeft :P
@JoohanDePoohan

Cool! Heb je nog een foto er van zonder dat het hier een Marktplaats word. (Vooral achterzijde) Ik ben altijd nieuwsgierig welke versie iemand heeft.

[ Voor 8% gewijzigd door didado op 11-03-2021 23:09 ]

• JoohanDePoohan
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fwIZZJfq81EhH9wZugj7xDP5TQg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1tOWEHEVKteAlQ2Gu5mjMKEJ.jpg?f=fotoalbum_large

Frans Nederlands

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15-11 19:33
Crosspost:
Twee keer besteld. 1 om sealed te laten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_jUCWwo73FUF_6melS_EojWE_Tc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Zy3nAWuKobbbN6pUF4nTLMix.jpg?f=fotoalbum_large

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Voor de liefhebber en @snefkens : De PS1 versie van Destruction Derby is niet om de beurt iets doen, het is simultaan via system link. Het is dat ik weer 's in m'n eentje was vanavond maar dit ga ik zeker weten met een maat doen na de avondklok:

Verwijderd

Exorcist schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 23:25:
Voor de liefhebber en @snefkens : De PS1 versie van Destruction Derby is niet om de beurt iets doen, het is simultaan via system link. Het is dat ik weer 's in m'n eentje was vanavond maar dit ga ik zeker weten met een maat doen na de avondklok:

[YouTube: Destruction Derby (PS1) System Link Bravia KDL-22PX300]
Tof! Je had uiteindelijk ook de controller nog aan de kat kunnen geven ;)
Verwijderd schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 23:30:
[...]

Tof! Je had uiteindelijk ook de controller nog aan de kat kunnen geven ;)
Serieus, dit soort avonden doe ik eigenlijk alleen met vrienden..die avondklok nekt me op dat vlak enorm. Zou dit anders niet doen, maar goed..nood breekt wet. Voor de video ook alleen maar de "X" knop ingedrukt gehouden op beide controllers. Maar moet zeggen, ben enthousiast om dit echt een gehele avond - met vrienden - een vervolg te geven dus op zoek naar tweede exemplaren van ondersteunde games zoals Final Doom etc :)

Verwijderd

Zo dit is toch wel echt een hele slechte repro:

https://link.marktplaats....tm_campaign=socialbuttons

• Jaer
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-11 21:02
Vandaag deze set binnengekregen en ben er toch wel erg happy mee. Een deel van de games heb ik al origineel in de kast staan maar het was toch wel leuk om deze set te kopen met de pin en het kaartje erbij.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RYnMmu-DBFmN3CrPZspIyqFLRVc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/fQinliZUHVu3mb4ApdINIF4r.png?f=fotoalbum_large

• Grumpmeister
Zo, zelf dit iig binnen gehaald de afgelopen dagen. Deze keer niet zo zeer slechte games, maar meer de obscure route:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EwSQUf_WgAYa3iL?format=jpg&name=small
Afbeeldingslocatie: https://media.discordapp.net/attachments/529327680525697026/820260150903308328/IMG_20210313_124004__01.jpg?width=834&height=528

Big box PC versie heeft nog de seal-stickers erop zitten :D

Darkened Skye stond sowieso al op m'n radar, aangezien Dale DeSharone (de producer van Link: The Faces of Evil en Zelda: The Wand of Gamelon) het hoofd was van het bedrijf (Boston Animation) dat deze game heeft gemaakt. En kom op, een game gebaseerd op Skittles. Taste the rainbow!

• elsympatico
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 31-08 09:37
Iemand die al iets weet van de nieuwe Neogeo dat uitkomt dit jaar , zou online kunnen en nieuw modern design , maar hoor er niks meer van.

Ik ben benieuwd .

• 3style
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-09 19:10

3style

...

Bij aliexpress een ossc gekocht en ik moet zeggen dat de kwaliteit top is. Ik had er een aantal jaren gelden al een, maar destijds weer verkocht. Ik heb wel op aanraden een andere adapter gebruikt.
Ik heb er meteen wat firebrands profiles opgezet wat wel mooi werkt. Ook tof dat de ossc nu een OSD heeft direct op je tv.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CJKbvpyHcBMujc5sMWbuYZe2iR4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YMRJozNM7gb0LFShULF5SNfw.jpg?f=fotoalbum_large

En zeer snel geleverd.
3style schreef op zondag 14 maart 2021 @ 10:42:
Bij aliexpress een ossc gekocht en ik moet zeggen dat de kwaliteit top is. Ik had er een aantal jaren gelden al een, maar destijds weer verkocht. Ik heb wel op aanraden een andere adapter gebruikt.
Ik heb er meteen wat firebrands profiles opgezet wat wel mooi werkt. Ook tof dat de ossc nu een OSD heeft direct op je tv.

[Afbeelding]

En zeer snel geleverd.
Nice, ziet er netjes uit. Ik krijg die FBX profielen nooit lekker op mijn TV. Gebruik een Panasonic plasma, volgens mij kan die amper overweg met alles dat niet Line2x is helaas.

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

• nadd
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 04-11 23:14
Hier misschien nog mensen geïnteresseerd in MSX Konami repro covers? Bestel er nu elke keer 10 bij onlyprints maar zo wordt het een dure set om alle konami's te herprinten. Dus als er meer interesse is kunnen we misschien een mooie ruilhandel starten :-)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xKbvn2Wll74Q-kBcNjuQjwa-6lM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Y7zj2w8WOdbLgGXfBPBPhkX8.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZBDk4X36cqDm6UWh8Hmg_V2HJhw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IpeHunlWcLoVBDU1BYNfznPo.jpg?f=fotoalbum_large

• 3style

3style

...

Waarom doet iemand dit? Heeft een bod geplaatst op mijn advertentie, maar ik kreeg verder geen reactie meer:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ljyEmZshPYcR79CAReFNNvKU6yU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/c7Okij4ov8zMNLiPqf70HdCP.jpg?f=fotoalbum_large

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15:01
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sZ1h4oXZHiM9jtW566Gvso4MN5U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OtCRAXz64NurzKPbviIppuiC.jpg?f=fotoalbum_large

Vandaag weer eens Rockin' Kats gespeeld. Blijft toch een van mn favoriete NES games.

https://psnprofiles.com/RaemNL

Verwijderd

3style schreef op zondag 14 maart 2021 @ 13:46:
Waarom doet iemand dit? Heeft een bod geplaatst op mijn advertentie, maar ik kreeg verder geen reactie meer:

[Afbeelding]
Biedingen plaatsen zonder te reageren is redelijk normaal op marktplaats. Bij ebay is je bod definitief. Waarom zegt diegene "het is fake"?

• 3style

3style

...

Verwijderd schreef op zondag 14 maart 2021 @ 15:04:
[...]

Biedingen plaatsen zonder te reageren is redelijk normaal op marktplaats. Bij ebay is je bod definitief. Waarom zegt diegene "het is fake"?
Geen idee, ik heb ook geen behoefte om verder te praten met die persoon.
Het is inderdaad geen Ebay, maar een beetje fatsoen is wel op zin plaats. Maar mischien ben ik te goedgelovig, ik heb dit in elk geval nog niet meegemaakt.

• 3style

3style

...

Seroczynski schreef op zondag 14 maart 2021 @ 11:57:
[...]

Nice, ziet er netjes uit. Ik krijg die FBX profielen nooit lekker op mijn TV. Gebruik een Panasonic plasma, volgens mij kan die amper overweg met alles dat niet Line2x is helaas.
Al die profielen werken bij mij ook niet optimaal, hoger dan Line2x wel. Bij de N64 ziet het profiel van de SNES er bijvoorbeeld scherper uit, maar ik moet nog wat verder tweaken misschien.
Pagina: 1 ... 78 ... 224 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op, dit topic is om retro gaming en al haar facetten te bespreken, het is echter NIET de bedoeling om
- Games aan te schaffen (ruilen/lenen/etc.) van/via mede tweakers.
- Games te verkopen.
- Te vragen wat een game of console waard is.
- Een V&A advertentie te promoten.
- Dit topic is voor en door verzamelaars, s.v.p. geen opmerkingen ala 'Oh wat veel, speel je dat allemaal?' Dat voegt niets toe.