Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• gast7
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 10-11 14:42
3style schreef op zondag 14 maart 2021 @ 15:20:
[...]

Geen idee, ik heb ook geen behoefte om verder te praten met die persoon.
Het is inderdaad geen Ebay, maar een beetje fatsoen is wel op zin plaats. Maar mischien ben ik te goedgelovig, ik heb dit in elk geval nog niet meegemaakt.
ik vermoedt dat die dit zegt omdat hij als bieder niet kan zien of het bod via de mail van een andere geintreseerde echt is. Kan verzonnen zijn. is een botte reactie zeker maar het is niet heel ongewoon.

Het is altijd een kat en muis spelletje tussen een koper en verkoper.

Verwijderd

Seroczynski schreef op zondag 14 maart 2021 @ 11:57:
[...]

Nice, ziet er netjes uit. Ik krijg die FBX profielen nooit lekker op mijn TV. Gebruik een Panasonic plasma, volgens mij kan die amper overweg met alles dat niet Line2x is helaas.
Met de laatste firmware update gaat het op standaard instelling vrij goed. En dat op een budget 4k LG schermpje. Had alleen last van de snes die regelmatig weg viel, maar wat aanpassingen aan de kabel, geen problemen meer gehad.

Op welke console(s) werkt het niet dan? Zie op internet, en bij fbx voornamelijk ntsc profielen. Misschien kunnen we hier ook een lijstje bijhouden voor de pal consoles?
Verwijderd schreef op zondag 14 maart 2021 @ 17:13:
[...]

Met de laatste firmware update gaat het op standaard instelling vrij goed. En dat op een budget 4k LG schermpje. Had alleen last van de snes die regelmatig weg viel, maar wat aanpassingen aan de kabel, geen problemen meer gehad.

Op welke console(s) werkt het niet dan? Zie op internet, en bij fbx voornamelijk ntsc profielen. Misschien kunnen we hier ook een lijstje bijhouden voor de pal consoles?
De afgelopen maand heb ik mij bezig gehouden met de twee voornamelijkste bronnen voor de TV compatibility, en die vind ik inmiddels nogal lacking, al is het voor mijn eigen gebruik. Ik ben van plan mijn plasma tv te gaan vervangen voor een tweedehands 4k LCD die ik hier van V&A wil gaan halen. Misschien geen gek idee om eens verder te kijken naar een soort "Tweakers lijst".

Ik heb in huis twee TV's, mijn Panasonic 1080p plasma TV welke mijn main OSSC display is, en mijn LG C9 OLED die ik alleen met uitzondering gebruik i.c.m. mijn OSSC.
Op de LG 4k TV werkt alles vrij netjes, maar de Panasonic is altijd veel lastiger geweest. Generic Line2x geeft echt prima beeld, en Line3x wil ook nog wel maar deze is dan niet helemaal gecentreerd.

Als ik de FBX profielen gebruiken -en dat heb ik enkel op de Panasonic gedaan-, krijg ik echt compleet verkeerde dingen op het scherm, totaal onspeelbaar. Ik gebruik een mix van NTSC-J, NTSC-U en 60Hz modded PAL consoles. Volgens mij ligt het gewoon aan de TV.

Vervolgens heb ik ook nooit de moeite genomen om verder met de FBX profielen te gaan. Als ik volgende maand weer wat meer vrije tijd heb zal ik er eens induiken (als ik het niet vergeet).

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

• JoohanDePoohan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:56
3style schreef op zondag 14 maart 2021 @ 10:42:
Bij aliexpress een ossc gekocht en ik moet zeggen dat de kwaliteit top is. Ik had er een aantal jaren gelden al een, maar destijds weer verkocht. Ik heb wel op aanraden een andere adapter gebruikt.
Ik heb er meteen wat firebrands profiles opgezet wat wel mooi werkt. Ook tof dat de ossc nu een OSD heeft direct op je tv.

[Afbeelding]

En zeer snel geleverd.
Welke heb je gekocht, ik zie door de bomen het bos niet meer bij Ali ;)

• 3style
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-09 19:10

3style

...

JoohanDePoohan schreef op zondag 14 maart 2021 @ 18:36:
[...]

Welke heb je gekocht, ik zie door de bomen het bos niet meer bij Ali ;)
Deze

Is wat duurder geworden zie ik nu, maar nog steeds een goede prijs voor 100 euro met verzendkosten.
Sommige zijn nog wat goedkoper, maar deze had veel goede reviews en ik ben ook tevreden :)

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
Jaer schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 11:25:
Vandaag deze set binnengekregen en ben er toch wel erg happy mee. Een deel van de games heb ik al origineel in de kast staan maar het was toch wel leuk om deze set te kopen met de pin en het kaartje erbij.

[Afbeelding]
Oef die set is wel heel sexy :) Gefeliciteerd met zo'n mooie aankoop!

Liege, liege, liegebeest!

Tikkeltje geïnspireerd vandaag, wilde met die reden m'n Xbox consoles verder nagaan.
Allereerst om CoinOps 8 verder te proberen, maar deze bleek niet op m'n reguliere (die ik altijd gebruik) Xbox te staan (met Xecuter2 chip). Dan de rest maar nagaan, bleek het op m'n groene softmod Xbox te staan. Bijkomend probleem: Deze bleef herhaaldelijk vastlopen zodra XBMC in het hoofdmenu was aanbelandt. Na wat proberen kwam ik erachter dat als de netwerkkabel niet aangesloten was, deze het meestal wel deed.

Op die manier maar verder. Wat spellen geprobeerd en kwam uit op Bomby, had er nooit van gehoord maar was leuk om 's te proberen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a19ARN40z84HDxVh9zd12_Yzp2U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VRF2YuvVhlaGXFnq23N8kjBk.jpg?f=fotoalbum_large

Alle andere consoles aangesloten en getest. Ik dacht eerlijk gezegd dat ik er nog minimaal één zou hebben met een Xecuter chip en/of softmod maar het viel tegen, op die twee na alles stock. Eén heeft error 06 maar als ik me niet vergis heb ik daar de IDE kabel kapotgemaakt en die moet ik nog vervangen, heb toevallig een zak met nieuwe 66 kabels. Misschien nog plan voor komende week.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sIM8uH-04GSThlYsKaLUIrbZvig=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7hWxsVonUFwEBrw1N8FIcaJG.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IwT2oOUxtlKe6_-BTSVb6AnCa1U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eFCzlSLMJZ4REs7s3AD2nCSD.jpg?f=fotoalbum_large

• Bruiser
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Stevige collectie OG’s en 360’s 😄

(Retro) Game collectie

Bruiser schreef op maandag 15 maart 2021 @ 07:42:
Stevige collectie OG’s en 360’s 😄
Ken je game of thrones? @Exorcist heeft de 'throne of gaming' (devices) :P

============
Toaplan collectie:
supervette set, ik heb er hard over getwijfeld. Truxton is de game die mij weer shmup fan maakte, en fire shark vind ik ook een heerlijke game. Hellfire zat ik altijd over te kwijlen toen ik nog cvg en mean machines las en ja.......all your base are belong to us, heerlijk! (en is nog een leuke game ook natuurlijk, althans deze heb ik dan nog steeds niet 'echt' gespeeld, maar staat wel op de lijst ;) )

Maar ik vind het simpelweg te duur voor het plezier dat het mij oplevert. Ik zou de games ook letterlijk nooit in de md doen, wellicht om te testen, maar everdrive voldoet behoorlijk voor mijn eisen. Moet ook zeggen dat iemand die een nes en snes gewend is, het cartridge wisselen op een md best freaky voelt, helemaal met zo'n everdrive die toch wel wat stug gaat...... :o

10 second ninja DONE

• 3style

3style

...

Exorcist schreef op maandag 15 maart 2021 @ 10:40:
[...]

Dan zal ik je PS1's, PS2's en PS3's besparen :X
En de N64 ook toch? of valt die buiten je top 3 :)

• Beavbusi
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22:08
Wat moet je met al die consoles?

Verwijderd

Exorcist schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 23:32:
Meerdere verhalen:

Mafia: de remaster gespeeld op de PS5. Beviel echt uitermate goed, van het spel genoten sinds ik het in 2002 op de PC gespeeld had. Het spel ziet er geweldig uit, speelt erg goed en is een echte remaster. Meer een remake, zelfs. Ik was zo onder de indruk en ondergedompeld in de jaren 30 sfeer dat ik Mafia II ook weer wilde spelen. Deze heb ik destijds in 2010 op de 360 grijsgespeeld. Via een tweaker de drie (Mafia 1, 2 ,3) gekocht voor de Xbox. Mafia II vervolgens gestart op de Xbox Series X. En ergens viel het me tegen in vergelijking met wat ze met Mafia 1 hadden gedaan; het spel is mooier dan op de 360 maar heel veel verandering/verbetering is er niet. Er is geen skip drive functie, het is nog even "clunky" als in 2010. Verder nog steeds een topspel, maar niet heel veel meer dan dat de 360 versie destijds bood.

Mafia III vind ik een *** spel dus die ga ik niet nog een keer doorlopen.

Verder:

Door de Mafia sfeer ook Omerta er 's ingedaan. Leuk spel, beetje a la Constructor en ook deels een RTS. Niet opzienbarend maar door de stijl en sfeer zeker leuk om te doen als je van het genre houdt. Hierna staat LA Noir op de planning (na Mafia II) als remake op de PS4 (PS5 nu), ook destijds van genoten op de 360 puur door de sfeer. Als anderen nog aanraders hebben voor jaren 30 games, graag. Heb Mafia nog even gestart op de PS2 en Xbox maar dat is toch wel echt andere stijl/graphics...

Forza staat voor morgenavond op de planning om met een maat te gaan spelen, avondje Xbox Classics dus oa Forza en verder Splinter Cell en Sega GT2002 wat voor mij samen met Jet Set Radio de console maken.

[Afbeelding]
Ik ben nu ook bezig met mafia remaster. Maar hoe kom je door die verschrikkelijke race ;-) Ik speel hem wel op classic moeilijkheid overigens. Was deze ook al zo moeilijk op de ps2? Ik dacht trouwens dat ik hem op de ps2 had. Maar blijkbaar niet...
Verwijderd schreef op maandag 15 maart 2021 @ 12:54:
[...]

Ik ben nu ook bezig met mafia remaster. Maar hoe kom je door die verschrikkelijke race ;-) Ik speel hem wel op classic moeilijkheid overigens. Was deze ook al zo moeilijk op de ps2? Ik dacht trouwens dat ik hem op de ps2 had. Maar blijkbaar niet...
Ik heb hem destijds op de PC gespeeld met de originele moeilijkheidsgraad, maar dat ging gewoon prima en in één keer. Twijfel alleen even op welke moeilijkheidsgraad ik het op de PS4(5) gespeeld heb. Maar algemene tip blijft net zoals alle races om niet te vroeg op het gas te gaan in/na een bocht en gedoseerd te sturen.
Beavbusi schreef op maandag 15 maart 2021 @ 11:46:
Wat moet je met al die consoles?
Sagat schreef op maandag 15 maart 2021 @ 10:59:
[...]

Dammit dacht alleen aan je kleurtjes :P
Ja, dan vergeet je idd nog de "losse" RGB N64 en Pikachu N64 :)
En dus nog 9 kleurtjes ;)

Div. redenen. Verschillende versies, verschillend BIOS, verschillende mogelijkheden, verschillende kleuren.
Neem bijv. PS3: een phat met Linux, een back. comp. model, eentje met CFW etc. En nee, dan heb je er geen 20 "nodig" maar ik kom aan die hoeveelheden omdat het vaak efficiënter is om een set te kopen met wat games die ik toch al zocht, dan om losse games te kopen. Zo kwam ik ook al snel aan de 32 PS1's. Vervolgens kan ik er ook geen afstand meer van doen, dat is dan mijn manco :+

/

MVG heeft een video geüpload over het blades dash van de 360 :)

Van de week even de 360's allemaal aansluiten, meen er toch wel een paar te hebben die nog die dash hebben.

[ Voor 47% gewijzigd door Exorcist op 15-03-2021 19:25 ]

Ik ben niet zo van het delen van aanwinsten (meer van mods tonen), maar van deze twee wordt ik toch wel vrolijk, plus dat hier te weinig NTSC-J games worden getoond.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q4GbYO6O1og9zBgwzTXNs2nTiSk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zlLm1uSN5J1fWLPrbE3EaKbB.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lw5rNkbtOhY_68eg3fi0Dx1ZINw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uNzhXGoiSNimunhl0ww70S9E.jpg?f=fotoalbum_large

Krijg ze woensdag binnen, dus dit zijn de foto's van de eBay auction. Zijn twee van mijn favoriete titels voor de N64.

• Vrietje
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19:08
Wat is voor iemand die geen geschiedenis met de Megadrive heeft de beste manier om er wat tijd in te gaan steken? Een Mega Drive Mini?

Verwijderd

Vrietje schreef op maandag 15 maart 2021 @ 19:14:
Wat is voor iemand die geen geschiedenis met de Megadrive heeft de beste manier om er wat tijd in te gaan steken? Een Mega Drive Mini?
Kan op diverse manieren, emulatie, megadrive mini of gewoon de sega megadrive classics: https://www.nedgame.nl/pl...rive-classics/8946176634/

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 15 maart 2021 @ 19:15:
[...]

Kan op diverse manieren, emulatie, megadrive mini of gewoon de sega megadrive classics: https://www.nedgame.nl/pl...rive-classics/8946176634/
Alleen mist de PS4 versie wel weer Sonic 3, die staat wel op de Xbox360 en PS3 verzameling.
Klopt, ik heb zelf ook de PSP versie, die is ook weer anders, daar mis ik bijvoorbeeld ook de Streets of Rage games.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

MD proberen:

Heb je een pc, dan idd gewoon wat spellen proberen, kan zelfs in browser, hoe makkelijke wil je het hebben.

Daarna zou mijn advies idd zijn probeer een md mini te vinden, heb je gelijk hdmi en kan je helemaal los (weet alleen even niet meer of je dan een 6 of 3 button controller erbij krijgt en of het er een of twee zijn, maar goed zelfs in de worst case scenario kan je dan aardig los gaan.

Vind je het leuk, dan zijn er 3 (imho goede) opties om te spelen, met ieder zijn eigen voor en nadelen
- echte hardware
- analogue oplossing
- mister

Als het puur om de spellen gaat is YT idd je vriend, denk dat het met de snes de populairste retro console is, hoewel de nes, en ps1 het ook niet heel slecht doen...

En als je wat genres doorgeeft die je leuk vind, hebben 'wij' vast ook nog wel wat suggesties!

10 second ninja DONE

Ik heb voorheen alle Sega consoles gehad, maar die stonden meer uit dan wat anders, de spelen die ik af en toe speelde, speel ik nu via de PS3 of PS4 met de Mega Drive collection. Maar ik ben eerlijk, de oude Mega Drive controller was wel fijner met games als Golden Axe of Streets of Rage,

Wat ik zelf nog wel eens graag zou willen zien is een collectie van Master system, SEGA CD, Saturn en Dreamcast games, hoewel ik bijna niks op de systemen speelde, lijkt het me wel gewoon leuk om bepaalde titels, zoals Night Trap (hoe slecht die ook was) die nog eens te spelen.

Linksquest schreef op maandag 15 maart 2021 @ 21:23:
Ik heb voorheen alle Sega consoles gehad, maar die stonden meer uit dan wat anders, de spelen die ik af en toe speelde, speel ik nu via de PS3 of PS4 met de Mega Drive collection. Maar ik ben eerlijk, de oude Mega Drive controller was wel fijner met games als Golden Axe of Streets of Rage,

Wat ik zelf nog wel eens graag zou willen zien is een collectie van Master system, SEGA CD, Saturn en Dreamcast games, hoewel ik bijna niks op de systemen speelde, lijkt het me wel gewoon leuk om bepaalde titels, zoals Night Trap (hoe slecht die ook was) die nog eens te spelen.
ik was nintendo kid, maar vraag me af of, ondanks dat ik de snes waanzinnig vond, of de md geen betere keuze was voor mij. De grootste reden is shmups, tuurlijk de snes heeft ook wel wat shmups en een paar erg goede, maar denk dat de md beter is op dat gebied. Denk alleen dat hij het op platform games en 2d fighters het moet afleggen.......maar met de sega arcade games een paar hele fijne toppers, (outrun en super hang on denk ik dan met name aan, golden axe had ik al op mij amiga en altered beast is niet echt mijn spel......) verder natuurlijk de shinobi reeks. gunstar heroes, alien soldier, dynamite heady.........ristar en hmmm comix zone is ook niet echt mijn game.......verder contra en castevania, hoewel die beiden ook een zeer goede (misschien wel betere?) snes versie hadden.....en ja gfx en geluid van de snes vond ik over het algemeen wel wat fijner........laat ik het zo zeggen, dat ik ze samen noem is echt een gigantisch compliment aan de MD :)

anyways TLDR, een megadrive heb je genoeg leuks op te doen, master sytem, saturn en dc ook wel (game gear meh......wellicht dat ik daar wat kritischer op ben, hoewel het ook niet helemaal eerlijk is om een handheld met home systems te vergelijken) maar apart dat je ze niet echt waardeerde dan. Goed smaken verschillen natuurlijk!
Als je zowel op nes en ms, en saturn en n64 kon spelen en cube en dc.......ja op zich kan ik me er dan iets bij voorstellen dat de sega consoles niet veel of iig minder love kregen.

10 second ninja DONE

Verwijderd

Wellicht wat offtopic, want het is last gen. Maar ik ben toch tegen een vreemde beperking aangelopen met ps plus op de ps4. Je krijgt daar 100gb aan opslag voor je saves die je in de cloud kan opslaan. Maar wat blijkt je kan daar nooit aan komen, omdat er een limiet zit op het aantal. Bij 1000 saves krijg je een error, de meeste zitten dan op 10/15gb. Dus 10% van wat Sony beloofd. Wat een vreemde keuze is dit zeg....
Sagat schreef op maandag 15 maart 2021 @ 21:50:
[...]

ik was nintendo kid, maar vraag me af of, ondanks dat ik de snes waanzinnig vond, of de md geen betere keuze was voor mij. De grootste reden is shmups, tuurlijk de snes heeft ook wel wat shmups en een paar erg goede, maar denk dat de md beter is op dat gebied. Denk alleen dat hij het op platform games en 2d fighters het moet afleggen.......maar met de sega arcade games een paar hele fijne toppers, (outrun en super hang on denk ik dan met name aan, golden axe had ik al op mij amiga en altered beast is niet echt mijn spel......) verder natuurlijk de shinobi reeks. gunstar heroes, alien soldier, dynamite heady.........ristar en hmmm comix zone is ook niet echt mijn game.......verder contra en castevania, hoewel die beiden ook een zeer goede (misschien wel betere?) snes versie hadden.....en ja gfx en geluid van de snes vond ik over het algemeen wel wat fijner........laat ik het zo zeggen, dat ik ze samen noem is echt een gigantisch compliment aan de MD :)

anyways TLDR, een megadrive heb je genoeg leuks op te doen, master sytem, saturn en dc ook wel (game gear meh......wellicht dat ik daar wat kritischer op ben, hoewel het ook niet helemaal eerlijk is om een handheld met home systems te vergelijken) maar apart dat je ze niet echt waardeerde dan. Goed smaken verschillen natuurlijk!
Als je zowel op nes en ms, en saturn en n64 kon spelen en cube en dc.......ja op zich kan ik me er dan iets bij voorstellen dat de sega consoles niet veel of iig minder love kregen.
Ik ben zelf ook een Nintendo kid geweest, maar sinds de komst van de PS4 is dat omgeslagen.

Bij mij is het door mijn oude website gekomen dat ik veel van Sega enzo had, wilde perse door breken op Youtube en met mijn website waardoor ik alles kocht wat los en vast zat om maar content te hebben, daarom ook in 2019 gestopt met mijn Youtube en toen die Entertainment website, 60% van mijn collectie toen verkocht, waaronder SEGA, Atari, Vtech en Xbox. De Xbox One X vorig jaar dan wel weer gekocht en daarom ook maar 1 xbox en 2 xbox 360 games :D

Verwijderd schreef op maandag 15 maart 2021 @ 22:24:
Wellicht wat offtopic, want het is last gen. Maar ik ben toch tegen een vreemde beperking aangelopen met ps plus op de ps4. Je krijgt daar 100gb aan opslag voor je saves die je in de cloud kan opslaan. Maar wat blijkt je kan daar nooit aan komen, omdat er een limiet zit op het aantal. Bij 1000 saves krijg je een error, de meeste zitten dan op 10/15gb. Dus 10% van wat Sony beloofd. Wat een vreemde keuze is dit zeg....
Dat is inderdaad vreemd, ga hier eens op zoeken in de voorwaarde, heb toch even niks op me werk te doen :P

@snefkens

Hoewel ik het niet in de voorwaarde terug kan vinden en op de offciele pagina ook niet zie kwam ik bij het specifiek op 1000 savefiles zoeken wel op dit nieuws bericht uit.

https://www.psx-sense.nl/...imaal-1000-bestanden-toe/

Verwijderd

Linksquest schreef op maandag 15 maart 2021 @ 22:32:
@snefkens

Hoewel ik het niet in de voorwaarde terug kan vinden en op de offciele pagina ook niet zie kwam ik bij het specifiek op 1000 savefiles zoeken wel op dit nieuws bericht uit.

https://www.psx-sense.nl/...imaal-1000-bestanden-toe/
Die had ik inderdaad ook gevonden, maar na 2 jaar is er dus nog niks veranderd. Erg vreemde keuze omdat je die 100gb die ze beloven dus nooit zal kunnen halen
Verwijderd schreef op maandag 15 maart 2021 @ 22:34:
[...]

Die had ik inderdaad ook gevonden, maar na 2 jaar is er dus nog niks veranderd. Erg vreemde keuze omdat je die 100gb die ze beloven dus nooit zal kunnen halen
Upload 's een Singstar save, die van mij is 1,75GB ;)

Maar zonder dollen, dat lijkt op een soort overboeking maar dan moet wel de limieten respecteren die ze zelf hanteren/aangeven.

• gast7
ik denk meer dat die 100 GB een harde limiet een genoemde grens niet dat je die perse bereikt maar je moet toch ergens limieten stellen kan niet oneindig doorgaan natuurlijk

Dat zeggende 1,75GB voor een singstar save? zal vast ook wel een playstation game zijn waarbij je foto's kan opslaan, ik denk dat die 100GB wel volgemaakt kan worden met bepaalde games.
gast7 schreef op maandag 15 maart 2021 @ 22:53:
ik denk meer dat die 100 GB een harde limiet een genoemde grens niet dat je die perse bereikt maar je moet toch ergens limieten stellen kan niet oneindig doorgaan natuurlijk

Dat zeggende 1,75GB voor een singstar save? zal vast ook wel een playstation game zijn waarbij je foto's kan opslaan, ik denk dat die 100GB wel volgemaakt kan worden met bepaalde games.
Video's en foto's inderdaad. Zal vast niet het enige spel zijn met zulke achterlijke saves.

• gast7
Sagat schreef op maandag 15 maart 2021 @ 21:50:
[...]
.verder contra en castevania, hoewel die beiden ook een zeer goede (misschien wel betere?) snes versie hadden.....en ja gfx en geluid van de snes vond ik over het algemeen wel wat fijner........laat ik het zo zeggen, dat ik ze samen noem is echt een gigantisch compliment aan de MD :)
Ik moet eigenlijk zeggen de sega versies van beide games zijn superieur. Castlevania maar vooral contra.

Contra op de sega heeft verschillende routes een verhaal. de characters die je kan kiezen zit echt een verschil in, robot, mens een wolf, het wapen systeem is vele malen fijner.

De snes versie zowat 50% van het spel is in top town semi 3d terwijl de sega gewoon vol aan 2d actie is. ook een langere game dan de snes versie zeker door de meerdere routes.

Castlevania ook. keuze uit twee personages meerdere routes dankzij de moveset van beide personages Castlevania is wel closer maar contra snes zie ik eigenlijk niet zo hoe die beter kan zijn op de snes alleen al door de 50% top down momenten in pixelated mode 7 grapics die toch een heel stuk minder zijn dan de 2d actie waar contra bekend om staat.

Muziek is subjectief maar zeker bij castlevania vind ik de sega versie een stuk beter Grafisch zijn de snes games nogal pixelated zeker met de mode 7 momenten maar bij sega is het altijd mooi en scherp. en zeker de snes heeft wat meer kleuren maar bij castlevania en contra zijn de limitatie qua kleuren en dan met name de donkerdere sfeer juist vrij passend met de kleuren ratio op sega. Turrican is ook een mooi voorbeeld veel te kleur rijk op de snes maar de kleuren pallette op sega is dan weer perfect.

Geluids effecten zijn beter bij snes maar dat is over het algemeen niet een gigantisch verschil bij deze games op dat gebied.

[ Voor 10% gewijzigd door gast7 op 15-03-2021 23:50 ]

Verwijderd

gast7 schreef op maandag 15 maart 2021 @ 22:53:

Als je adverteert dat gebruikers 100gb krijgen. En vervolgens er een limiet van 1000 saves op zet waardoor bijna iedereen op max 15% van die 100gb komt (uitzonderingen daargelaten) dan ben je toch de boel opzettelijk aan het beperken. Sony weet natuurlijk ook wel hoeveel gemiddelde save aan mb's vraagt...

• gast7
Verwijderd schreef op maandag 15 maart 2021 @ 23:13:
[...]

Als je adverteert dat gebruikers 100gb krijgen. En vervolgens er een limiet van 1000 saves op zet waardoor bijna iedereen op max 15% van die 100gb komt (uitzonderingen daargelaten) dan ben je toch de boel opzettelijk aan het beperken. Sony weet natuurlijk ook wel hoeveel gemiddelde save aan mb's vraagt...
FF 15 schijnt altijd wel single save files te hebben van over de 500mb. in de extreme gevallen ga je toch wel over die 100GB uitkomen met een stuk minder dan 1000 save files.

Het is meer een hard limit zou ik zeggen als we kijken naar het gemiddelde. overigens 10 keer zoveel als voorheen lijkt me toch vrij redelijk. Sommige games hebben onzinnige safe file ruimtes als ik zo online kijk. over het algemeen denk ik dat de gemiddelde speler er wel op vooruit zou gaan met 1000 save files.

[ Voor 5% gewijzigd door gast7 op 15-03-2021 23:16 ]

Verwijderd

gast7 schreef op maandag 15 maart 2021 @ 23:15:
[...]

FF 15 schijnt altijd wel single save files te hebben van over de 500mb. in de extreme gevallen ga je toch wel over die 100GB uitkomen met een stuk minder dan 1000 save files.

Het is meer een hard limit zou ik zeggen als we kijken naar het gemiddelde. overigens 10 keer zoveel als voorheen lijkt me toch vrij redelijk. Sommige games hebben onzinnige safe file ruimtes als ik zo online kijk. over het algemeen denk ik dat de gemiddelde speler er wel op vooruit zou gaan met 1000 save files.
Ik ben nog steeds van mening dat als je 100gb adverteert (waar de gebruiker ook voor betaald) dat je ook 100gb moet leveren en niet een limiet moet zetten op het aantal saves. Wat niet in de voorwaarden staat.

• gast7
Verwijderd schreef op maandag 15 maart 2021 @ 23:19:
[...]

Ik ben nog steeds van mening dat als je 100gb adverteert (waar de gebruiker ook voor betaald) dat je ook 100gb moet leveren en niet een limiet moet zetten op het aantal saves. Wat niet in de voorwaarden staat.
Ik denk dat het vrij redelijk is gezien bepaalde games best veel ruimte in beslag nemen. Dat het geadverteerd staat wil niet zeggen dat je de volledige 100% moet gebruiken.

Maar dankzij de grote opslag ruimte zullen ook de kleinere groep mensen die veel games hebben als FF 15 niet in de problemen komen qua geheugen. ik zie het nadeel niet zeker gezien het 10 keer zoveel is als voorheen waarbij je wel geheugen tekort kon komen.

Als genoeg mensen klagen wie weet dat ze het een keer weghalen. maargoed er zijn wel meerdere methodes om dingen op te slaan als je echt een groot verbruiker bent. mijn 2 cents.

[ Voor 10% gewijzigd door gast7 op 15-03-2021 23:30 ]

Verwijderd

gast7 schreef op maandag 15 maart 2021 @ 23:26:
[...]

Ik denk dat het vrij redelijk is gezien bepaalde games best veel ruimte in beslag nemen. Dat het geadverteerd staat wil niet zeggen dat je de volledige 100% moet gebruiken.

Maar dankzij de grote opslag ruimte zullen ook de kleinere groep mensen die veel games hebben als FF 15 niet in de problemen komen qua geheugen. ik zie het nadeel niet zeker gezien het 10 keer zoveel is als voorheen waarbij je wel geheugen tekort kon komen.
Voor mij maakt het dus niks uit of ik 10gb krijg of 100gb. Want mijn saves zijn nu 10gb, maar ik heb er dus 1000. Dus ik vind het helemaal niet netjes eerlijk gezegd. Ik vind het een hele vreemde beslissing.
Verwijderd schreef op maandag 15 maart 2021 @ 23:30:
[...]

Voor mij maakt het dus niks uit of ik 10gb krijg of 100gb. Want mijn saves zijn nu 10gb, maar ik heb er dus 1000. Dus ik vind het helemaal niet netjes eerlijk gezegd. Ik vind het een hele vreemde beslissing.
Mee eens. Misschien zijn wij exorbitant maar juist "wij" zijn dan de tegencompensatie voor mensen die niets tot nauwelijks data gebruiken. Als je ermee adverteert, dan moet je het nakomen.

Verwijderd

Overigens heeft xbox deze beperking niet. Niet in bestandsgrootte en ook niet het aantal saves.

Verwijderd

Exorcist schreef op maandag 15 maart 2021 @ 23:34:
[...]

Mee eens. Misschien zijn wij exorbitant maar juist "wij" zijn dan de tegencompensatie voor mensen die niets tot nauwelijks data gebruiken. Als je ermee adverteert, dan moet je het nakomen.
Ik heb er maar een mail aan gewaagd richting Sony. Aangezien het ook nergens in de voorwaarden staat.

• gast7
Verwijderd schreef op maandag 15 maart 2021 @ 23:47:
[...]

Ik heb er maar een mail aan gewaagd richting Sony. Aangezien het ook nergens in de voorwaarden staat.
hier staat wel iets over de 1000 save files.

de ps4 user guide

https://manuals.playstati...settings/data_system.html
gast7 schreef op maandag 15 maart 2021 @ 23:12:
[...]

Ik moet eigenlijk zeggen de sega versies van beide games zijn superieur. Castlevania maar vooral contra.

Contra op de sega heeft verschillende routes een verhaal. de characters die je kan kiezen zit echt een verschil in, robot, mens een wolf, het wapen systeem is vele malen fijner.

De snes versie zowat 50% van het spel is in top town semi 3d terwijl de sega gewoon vol aan 2d actie is. ook een langere game dan de snes versie zeker door de meerdere routes.

Castlevania ook. keuze uit twee personages meerdere routes dankzij de moveset van beide personages Castlevania is wel closer maar contra snes zie ik eigenlijk niet zo hoe die beter kan zijn op de snes alleen al door de 50% top down momenten in pixelated mode 7 grapics die toch een heel stuk minder zijn dan de 2d actie waar contra bekend om staat.

Muziek is subjectief maar zeker bij castlevania vind ik de sega versie een stuk beter Grafisch zijn de snes games nogal pixelated zeker met de mode 7 momenten maar bij sega is het altijd mooi en scherp. en zeker de snes heeft wat meer kleuren maar bij castlevania en contra zijn de limitatie qua kleuren en dan met name de donkerdere sfeer juist vrij passend met de kleuren ratio op sega. Turrican is ook een mooi voorbeeld veel te kleur rijk op de snes maar de kleuren pallette op sega is dan weer perfect.

Geluids effecten zijn beter bij snes maar dat is over het algemeen niet een gigantisch verschil bij deze games op dat gebied.
Vind dat je sterke argumenten hebt!

vwb de Castlevania games, k heb ze helaas beide nog niet uitgespeeld, de snes game wel tot ongeveer 25-33% dacht ik, md variant echt amper gespeeld.
Contra snes wel uitgespeeld en again md variant amper gespeeld.

Dus ik moet voornamlijk afgaan op yt en ik hoor daar toch erg vaak voorbij komen dat de snes versie van CV de favorite is, wellicht ook te maken met de herinnering, de snes variant was natuurlijk de eerste next gen castlevania op dat moment, de md variant kwam pas later en (tsja mening natuurlijk) wel grafisch en geluid minder indrukwekkend? en gewoon later, dat is ook de reden dat de snes variant van rondo ook veel minder goed ontvangen was 'too little too late' (hoewel dat ook gewoon een mindere game is EN vergeleken werd met de geweldige PCE versie, die ik ook nog maar amper gespeeld heb..... )

Qua contra, tsja what can i say, dat is een van mijn fijnste snes ervaringen, het was echt een arcade ervaring thuis, ik was ook helemaal hyped door de mags en toen ik hem eindelijk kon speelde maakte het die hype ook volledig waar, en tsja die overhed sections, ook ik vond die minder dan de 'gewone' maar het hoorde bij het spel en voor de tijd vond ik het nog wel een leuk effect (mooi zal ik het niet noemen maar het had wel wat)

De md variant dus pas later gespeeld en vooral geïrriteerd dat deze zo moeilijk was, ik ben nog steeds voornemens om die game te spelen in de japanse variant of de us variant maar dan gepatched zodat de difficulty naar de jp versie gaat . Dus tsja hier kan ik dan verder weinig over zeggen en ook yt helpt me niet echt, want denk dat de meningen hier redelijk verdeeld zijn of wellicht idd zelfs meer in het voordeel van de md versie.

Maar goed, we hoeven niet meer te kiezen :P van de 4 games is snes contra voor mij af (hoewel ik het tof zou vinden om er nog wat meer retroarchievments voor te halen :*) ) de overige 3 games moet ik nog spelen, maar eerst nog die !#@!% nes CV games, die ook niet makkelijk zijn.

TLDR: ik heb bijna net zo veel backlog games in mijn hoofd als @Exorcist ps1's heeft :P

10 second ninja DONE

• efan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Vanavond opgehaald :)
Met scart en the Arcade joystick

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0rcAmeJBXijkof_Ew7ZZIAB86aY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2lUMGH3ZAWy8gFjxRHFzL0Cb.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door efan op 20-03-2021 18:19 ]

Verwijderd

Linksquest schreef op maandag 15 maart 2021 @ 21:15:
Klopt, ik heb zelf ook de PSP versie, die is ook weer anders, daar mis ik bijvoorbeeld ook de Streets of Rage games.
Klopt elke verzameling is weer anders. Gelukkig zijn er meer methodes om van Sonic te genieten.
Bijvoorbeeld de reeds genoemde.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mk7r562yY1izM0SpyjpnWPRUPX0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LbSmyM6c1UfDnNqjaG9eAFLB.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w1d-Sh_TGFgneDlnN6YnH-qOt24=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PQTwTXCKSRPscctlitN0Ot58.jpg?f=fotoalbum_large

En er zijn op de 6gen ook al bundels geweest.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hEDwSkD3c1xIezQYsx2yl6Y7ihU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kJI3g7UMQ9gk1h0gqvqkoYUM.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hplY0-jNa5cr2Qh1-WdDEEVXepQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/X0cVwaSIhcW7pb1j0HTDPRJl.jpg?f=fotoalbum_large

Maar het mooiste is natuurlijk het originele werk

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Tjqv941-qhFGuAhYG9Ck4xBktvk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ln4ECTaoMnelLeicyt6ATKyC.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RaLHOHHKyuoa4-UQCATI62DEVcQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NsINej5Z3HkLQQxEiHjuhksj.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zFnz2Fy2n6DXpeR5XodugeBsRdA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CwkJIz5uAXfd85BaFKONBIOG.jpg?f=fotoalbum_large
Verwijderd schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 21:08:
[...]

Klopt elke verzameling is weer anders. Gelukkig zijn er meer methodes om van Sonic te genieten.
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Nice, vooral die GG, SMS en MD collectie. Ik moet ook nog eens wat boxed GG en SMS zien te fixen :9~ also, landscape zorgt voor betere foto's!

[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Mooie collectie

• Henkje.doc
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:37
@Verwijderd Mooie collectie idd. Origineel is altijd het mooiste, maar goed dat er alternatieven zijn.

Verwijderd

Seroczynski schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 22:37:
[...]

Nice, vooral die GG, SMS en MD collectie. Ik moet ook nog eens wat boxed GG en SMS zien te fixen :9~ also, landscape zorgt voor betere foto's!
Ik ben ook meestal meer van even snel leesbare foto's. :$ De volgende foto's worden vast beter
Meeste wat ik wilde hebben staat nu wel op de plank. Nu alleen nog wat Japanse exclusief proberen te scoren :9
Dank!
Henkje.doc schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 06:55:
@Verwijderd Mooie collectie idd. Origineel is altijd het mooiste, maar goed dat er alternatieven zijn.
Inderdaad de megadrive mini vind ik ook een goed alternatief. Zeker voor de (voor mij dan) dure toppers. :)

• gast7
@Verwijderd

Geen sonic 2006 of sonic boom te zien Netjes :*)

• Bruiser
  • Niet online
De postbode had een pakket bij voor mij:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q7rdURB-bhUfEV7r_ZXYZMKxyjA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oeaXNQS2fr02qgLJzpNYFZLl.jpg?f=fotoalbum_large

Deze heeft tevens de 128MB RAM upgrade 😎

(Retro) Game collectie

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
@Bruiser Die is wel vet. Kan er weinig meer over zeggen.
Heb hier mijn originele Xbox nog in een tas. Is wel al open geweest, maar moet er nog eens tijd voor maken om die te softmodden. Geen idee waarom, maar waarom ook niet. Idem voor een PS2.

De PS2 van mijn vrouw is ooit gehardmod, maar tijdens dat braken de klipjes af. Ondertussen een metallic blauwe van een vriend gekregen en nog een PS2 slim. Beide staan ook ooit op de planning.

[ Voor 28% gewijzigd door Arunia op 17-03-2021 13:20 ]

• Bruiser
  • Niet online
Ik heb ook nog een stevige backlog van hardware waar ik “ooit” iets mee ga doen 😄

(Retro) Game collectie

• Petje72
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 11:58
De gameroom weer wat anders ingedeeld en nu staat er eigenlijk een (breedbeeld)TV met meubel in de weg dus die gaat de deur uit. Toch wel beetje jammer, was toch fun gamen op breedbeeld en af en toe beeldplaat kijken. Maar ja, ik kan helaas niet alles houden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mPhlhRJSMPTYwO8HHUHnTH97chw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/C83nGlJKSOExubKa1kr1Wmnp.jpg?f=fotoalbum_large

de B&O komt nog op een voet en dan komt ie voor de houten wand waar nu het witte infrarood paneel staat. Maak nog een plankje erbij voor games uit te stallen. De B&O met zijn 4:3 formaat past toch het beste bij de oude consoles. De Philips kon ook wel 4:3 mode maar dan heb je die zwarte balken aan de zijkant, voelt toch anders/ziet anders uit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vxURhIuKQ7cg0CxUcidtNI-WyuE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QbWeMDPCxrsVrqztGWpjNhbY.jpg?f=fotoalbum_large

wat geshuffled om de nieuwe TV een goede plek te geven voor de, ja sorry mag-eigenlijk-niet-in-dit-topic 8)7 , PS5 en XBX :9

[ Voor 6% gewijzigd door Petje72 op 17-03-2021 20:07 ]

Verwijderd

gast7 schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 12:47:
@Verwijderd

Geen sonic 2006 of sonic boom te zien Netjes :*)
Titels zegen mij ook niks? En gezien deze reactie met een goede rede :P
Petje72 schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 19:47:
De gameroom weer wat anders ingedeeld en nu staat er eigenlijk een (breedbeeld)TV met meubel in de weg dus die gaat de deur uit. Toch wel beetje jammer, was toch fun gamen op breedbeeld en af en toe beeldplaat kijken. Maar ja, ik kan helaas niet alles houden.

[Afbeelding]

de B&O komt nog op een voet en dan komt ie voor de houten wand waar nu het witte infrarood paneel staat. Maak nog een plankje erbij voor games uit te stallen. De B&O met zijn 4:3 formaat past toch het beste bij de oude consoles. De Philips kon ook wel 4:3 mode maar dan heb je die zwarte balken aan de zijkant, voelt toch anders/ziet anders uit.

[Afbeelding]

wat geshuffled om de nieuwe TV een goede plek te geven voor de, ja sorry mag-eigenlijk-niet-in-dit-topic 8)7 , PS5 en XBX :9
Ziet er netjes uit! :) Verplaats regelmatig van alles. Wordt best wel zen van, alles een beetje sorteren en anders uitstallen :$ :')

• walterg
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 09:12
Verwijderd schreef op maandag 15 maart 2021 @ 12:54:
[...]

De PC versie is ooit gepatched om die race minder moeilijk te maken. Ik heb hem pre-patch gespeeld en met véél pijn en moeite gehaald! :)
Linksquest schreef op maandag 15 maart 2021 @ 21:23:

Een leuke optie kan ook zijn om een Mega Everdrive Pro te halen, in combinatie met een standaard Mega Drive of Genesis. Dan kan je de hele Mega Drive, Master System én Mega CD library spelen op originele hardware (waarvan de Mega CD via FPGA hardware emulatie).
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Dreamcast en Sonic CD voor Dreamcast komen er nog aan neem ik aan? ;)

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:49
Eindelijk voor de Nintendo 64 Resident Evil 2 CIB in bezit.Niet het mooiste doosje, maar de cartridge en het boekje zijn wel in nieuwstaat.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oZ4qvX9vk_qycpZCh4mv0hg9i2c=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/glluTItRpQujrvvSC7bHn9hK.jpg?f=user_large

Leuk achtergrond verhaal waarom dit zo'n bijzondere games is: https://www.eurogamer.net...bitious-ports-of-all-time.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

walterg schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 18:03:

[...]

Een leuke optie kan ook zijn om een Mega Everdrive Pro te halen, in combinatie met een standaard Mega Drive of Genesis. Dan kan je de hele Mega Drive, Master System én Mega CD library spelen op originele hardware (waarvan de Mega CD via FPGA hardware emulatie).
Is zeker een goed idee.

Verwijderd

walterg schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 18:03:

Dreamcast en Sonic CD voor Dreamcast komen er nog aan neem ik aan? ;)
Komen vast wel een keer, maar staat niet hoog op de lijst.
De Rivals serie op de PSP zal denk ik eerder komen.
Jumpman schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 23:05:
Eindelijk voor de Nintendo 64 Resident Evil 2 CIB in bezit.Niet het mooiste doosje, maar de cartridge en het boekje zijn wel in nieuwstaat.

[Afbeelding]

Leuk achtergrond verhaal waarom dit zo'n bijzondere games is: https://www.eurogamer.net...bitious-ports-of-all-time.
AHhh nu ben ik niet meer de enige hier :+

Maar tof! Spel heeft zeker een leuk verhaal voor de N64, blijft knap op de 64MB cart.

• 3style

3style

...

Exorcist schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 13:55:
[...]

Maar tof! Spel heeft zeker een leuk verhaal voor de N64, blijft knap op de 64MB cart.
Ik ga het maar eens proberen op de everdrive. Vroeger alleen deel 1 gespeeld op de ps1.
Deel 2 schijnt op de N64 inderdaad een masterpiece te zijn:

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:49
Exorcist schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 13:55:
[...]

Was je al niet, ik heb hem dubbel nu. ;)

Ik had al een losse cartridge.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Verwijderd

Wel grappig dat er heel soms nog wel eens een ps3 game te koop is als nieuw. Terwijl ps3 nu toch echt wel retro is. Voor de geïnteresseerde:

Ultimate Action Triple Pack [PS3]
https://store.eu.square-e...te-action-triple-pack-ps3

Nu 8 euro incl. verzenden. Geen geld!

Edit:

https://store.eu.square-e...tion-triple-pack-xbox-360

Ook de 360 versie is te koop voor 8 euro!

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2021 15:17 ]

Verwijderd schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 15:16:
Wel grappig dat er heel soms nog wel eens een ps3 game te koop is als nieuw. Terwijl ps3 nu toch echt wel retro is. Voor de geïnteresseerde:

Ultimate Action Triple Pack [PS3]
https://store.eu.square-e...te-action-triple-pack-ps3

Nu 8 euro incl. verzenden. Geen geld!

Edit:

https://store.eu.square-e...tion-triple-pack-xbox-360

Ook de 360 versie is te koop voor 8 euro!
Had 'm ook al besteld, stond sowieso nog op m'n lijstje :)

• RJL86
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 17-09 17:58
Sleeping dogs heb ik voor de 360. Erg vermakelijke game.

Verwijderd

Vandaag ook nog 3 ps3 games binnen gekregen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zYk5N6_YiC_mRO9ZjavOJTvpehI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IH9qYItK5bkjPHSHspvJxPEI.jpg?f=fotoalbum_large

Verwijderd

RJL86 schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 15:56:
Sleeping dogs heb ik voor de 360. Erg vermakelijke game.
Zeker! Erg jammer dat er nooit een vervolg van is gekomen. Ik vond hem toen beter dan gta 4

Verwijderd

Eindelijk zijn de nieuwe armaturen binnen. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7v8sXMMI-CtS9Jtb_gHAj6sa26o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZAjGzekI5rKrXNiVS6sDLE86.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kweZ2zVTv8tnWEbks94rWc8Cl7g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/38Tee2k3flif50m95ZcMgqY0.jpg?f=fotoalbum_large

En weer een plankje erbij.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PzvFH8ZdvMT_hDpp5Ig8oQ2ObpI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YwSTDzDcWmVrUFtG5ZokZfWQ.jpg?f=fotoalbum_large

De GG is met de GB in bakjes eronder beland.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MPItpvucQcirf_n97Qfu_znd_tU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/t8rtdm926ZMW15vv0M0qeNvj.jpg?f=fotoalbum_large

Ander kant zijn een paar dingen heen en weer gehusseld, niet veel veranderd, maar voor het complete plaatje.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iOFL9Q92TWGAFqSNShRWpFjNwMI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eKn3VZ49UZ1NbbCNzQmaUSaq.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y3i8t5RDP8FBNDWb_VN1HiPMvLI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kYmWG35Vx72TZLG2ocwxnCcO.jpg?f=fotoalbum_large

En wegens klachten, maar de moeite gedaan om de telefoon te draaien :P

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:39
Verwijderd schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 16:59:

[Afbeelding]

En wegens klachten, maar de moeite gedaan om de telefoon te draaien :P
Nice !!!! Welke video switches gebruik jij? Mijn nieuwe woning is van de zomer klaar en heb ik eindelijk tijd/ruimte om ook al mijn console te installeren. Zat naar de GW switches te kijken maar die zijn best wel prijzig.

• MedionAkoya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12-11 16:29

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

Is een Gamecube gemaakt in Japan bijzonder?
Serial heb ik nu ff verwijderd

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g4zOVNahMYYV4LdtUHn6z8ijdzs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/H3fNnDuhxFUR5JQYRCRZlsRE.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 32% gewijzigd door MedionAkoya op 19-03-2021 18:28 ]

Trein?

Verwijderd

rikoos schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 17:04:
[...]

Nice !!!! Welke video switches gebruik jij? Mijn nieuwe woning is van de zomer klaar en heb ik eindelijk tijd/ruimte om ook al mijn console te installeren. Zat naar de GW switches te kijken maar die zijn best wel prijzig.
De scart switchen zijn Hama en Vivanco switchen, maar die worden onder vele andere merken verkocht deze lijkt er verdacht veel op.
Zijn wel redelijk onverwoestbaar, heb ze al een paar jaar en zelf stuiteren gaat goed :X

@snefkens heeft pas ook nog een goed rgb scart switch voor weinig gevonden.

Daarnaast nog een composiet switch (die alleen nu alleen voor audio dient) deze is gecombineerd met een odv voor de Nes en N64.
MedionAkoya schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 18:25:

[Afbeelding]
Waarom zou dat..? Heb er vier van de acht Cubes bekeken, daar waren er al twee die in Japan gemaakt zijn (wat me logisch lijkt gezien Nintendo Japans is). De andere twee in China (een witte en een RE4 model).

En wat zouden iemand met een serienummer van een apparaat uit 2001 moeten?

[ Voor 5% gewijzigd door Exorcist op 19-03-2021 19:06 ]

• gast7
Exorcist schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 19:05:
[...]

Waarom zou dat..? Heb er vier van de acht Cubes bekeken, daar waren er al twee die in Japan gemaakt zijn (wat me logisch lijkt gezien Nintendo Japans is). De andere twee in China (een witte en een RE4 model).

En wat zouden iemand met een serienummer van een apparaat uit 2001 moeten?
Misschien bedoeld hij een japanse cube

gamecube had immers region lock. freeloader nodig om games uit andere regio's af te spelen

[ Voor 5% gewijzigd door gast7 op 19-03-2021 21:03 ]

• MedionAkoya

MedionAkoya

gast7 schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 21:03:
[...]

Misschien bedoeld hij een japanse cube

gamecube had immers region lock. freeloader nodig om games uit andere regio's af te spelen
Min cube is een PAL-versie maw Europese. Te herkennen aan typenummer DOL-001 (EUR)

Maar het ging me echt of een Gamecube die gemaakt is in Japan...een bijzonder exemplaar is. Want ik heb meerdere Gamecubes gehad en ze hadden allemaal made in China, behalve dit exemplaar.

[ Voor 30% gewijzigd door MedionAkoya op 19-03-2021 23:30 ]

Trein?

• MedionAkoya

MedionAkoya

En ik heb nog een vraag.
Ik heb hier een stapeltje met beschadigde Gamecube-schijfjes. meesten was nog leesbaar maar twee zijn onleesbaar en twee schijven lopen vast tijdens laden of midden in een game.

Ik heb ze ooit op de rommelmarkt gekocht. En helaas, er zaten geen doosjes bij.
Is er een manier om de krassen te verwijderen?
Ik zie op een website van een gamewinkel dat het 5 euro pers stuk is. Ik vind dat veel te duur.

Het gaat om beschadigde schijfjes van.
-Disney Sports Football
-Soul Calibur II
-International Star Soccer 2
-Metroid Prime

Trein?

• gast7
MedionAkoya schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 23:36:
En ik heb nog een vraag.
Ik heb hier een stapeltje met beschadigde Gamecube-schijfjes. meesten was nog leesbaar maar twee zijn onleesbaar en twee schijven lopen vast tijdens laden of midden in een game.

Ik heb ze ooit op de rommelmarkt gekocht. En helaas, er zaten geen doosjes bij.
Is er een manier om de krassen te verwijderen?
Ik zie op een website van een gamewinkel dat het 5 euro pers stuk is. Ik vind dat veel te duur.

Het gaat om beschadigde schijfjes van.
-Disney Sports Football
-Soul Calibur II
-International Star Soccer 2
-Metroid Prime
cex deed het altijd voor 2 euro de stuk

naar mijn weten waren er geen mensen die meer betalen voor dat verschil wat de gamecube console betreft. Zelfde waarde als een normale europese cube zou ik zeggen.

• Flozem
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11:22
MedionAkoya schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 18:25:

[Afbeelding]
Alleen als er Panasonic op staat... :>
Nou heb ik net deze versie nieuw in box weten te bemachtigen. Zolang de inhoud nieuw is ben ik tevreden. Moeilijk aan te komen..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VBiTMQ5H29CYDf49jk4E5XC_xYY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/51VL6cAOiVN6ybvCQef6CG67.jpg?f=fotoalbum_large
didado schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 08:48:
Nou heb ik net deze versie nieuw in box weten te bemachtigen. Zolang de inhoud nieuw is ben ik tevreden. Moeilijk aan te komen..

[Afbeelding]
Hey geinig, die ben ik ook aan het spotten. Wordt niet heel veel aangeboden maar is ook weer niet bijzonder toch?

Ah nevermind, jij zoekt specifiek een nieuwe, dat is een ander verhaal. Veel plezier ermee!

[ Voor 7% gewijzigd door Seroczynski op 20-03-2021 08:53 ]

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22:00
didado schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 08:48:

[Afbeelding]
Maar hoe weet je of de inhoud nieuw is? Of ga je dan alleen uit van de eerlijkheid van de verkoper?

https://psnprofiles.com/RaemNL

Tegenwoordig is niemand meer te vertrouwen dat klopt. Maar de prijs (130 euro) plus met wat hij aan reviews heeft en andere objecten is het vaak wel te vertrouwen. Dit is ook een Duitse versie. Maar spel gewoon alle talen

• elsympatico
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 31-08 09:37
mooi exemplaar en idd niemand nog vertrouwen , spijtig genoeg.

• Bruiser
  • Niet online
Niet 100% gerelateerd aan het topic maar toch... non-open world arcade racegames lijken een retro categorie te zijn? Zijn er geen non-open world arcade racegames meer voor de previous gen (ps4 / Xbox one)?

“Game aanzetten, race kiezen in een menuutje en starten maar” heeft nog steeds mijn voorkeur. Dat open wereld gedoe en moeten zoeken naar een race irriteert mij enorm. Maar ik lijk de enige te zijn die hier zo over denkt gezien het succes en beschikbaarheid van open wereld games?

(Retro) Game collectie

Verwijderd

Bruiser schreef op zondag 21 maart 2021 @ 01:54:
Niet 100% gerelateerd aan het topic maar toch... non-open world arcade racegames lijken een retro categorie te zijn? Zijn er geen non-open world arcade racegames meer voor de previous gen (ps4 / Xbox one)?

“Game aanzetten, race kiezen in een menuutje en starten maar” heeft nog steeds mijn voorkeur. Dat open wereld gedoe en moeten zoeken naar een race irriteert mij enorm. Maar ik lijk de enige te zijn die hier zo over denkt gezien het succes en beschikbaarheid van open wereld games?
Wat voor soort arcade racer zoek je? Type Outrun, Lotus/Topgear? Of soms meer de Ridge racer, Rush achtige racers?

Denk dat je meer bij de indie games moet zoeken.

De grote uitgevers zijn meer van half uitbrengen, en dus update naar update.
Om bij spelen eerst een verplichte registratie te verlangen, en een internetverbinding om het spel te starten.

Het soms letterlijk, plug & play is voor mij één van de grootste voorkeuren voor retro gamen :)

• Bruiser
  • Niet online
Zowel type outrun als ridge racer klinken goed 😄

Maar ik doelde vooral op nog bestaande franchises zoals burnout, nfs, enz... deze waren “vroeger” allemaal van het principe “race selecteren en starten”...

Met arcade racer bedoel ik trouwens alles behalve sim (realistische) racegames zoals gran turismo.

(Retro) Game collectie

Verwijderd

Bruiser schreef op zondag 21 maart 2021 @ 10:14:
Zowel type outrun als ridge racer klinken goed 😄

Maar ik doelde vooral op nog bestaande franchises zoals burnout, nfs, enz... deze waren “vroeger” allemaal van het principe “race selecteren en starten”...

Met arcade racer bedoel ik trouwens alles behalve sim (realistische) racegames zoals gran turismo.
Horizon chase turbo

Team sonic racing

Trackmania turbo

Crash team racing

Dangerous driving

• sto
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 19-12-2024

sto

Na heel erg lang alleen maar meelezen ;w , post ik nu ook een van mijn favoriete consoles.

Voor alle consoles die ik heb zoek ik development kits en schrijf ik (het liefst in de native taal en anders vaak in de nieuwere SDK's met C varianten) het zelfde spelletje. Vandaar de FlashBoy op de foto. Via die weg kan ik gemakkelijk testen, ik houd niet zo van emulatoren. Als het spelletje eenmaal klaar is laat ik deze op de originele cassette flashen en compleet met doosje gaat die dan ook de kast in.

Het is ontzettend leuk om op die manier de consoles te verkennen, vanuit een ander perspectief dan alleen maar gamen.

Voor vandaag dus een van mijn geliefdes: Nintendo Virtual Boy
Uiteraard compleet met standaart, maar omdat alles in de vitrinekasten staat (en ik het er niet uit wil halen) staat die niet op de foto.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7Qk7F1KKZEuhI9jJdckarVnAS-s=/800x/filters:strip_exif()/f/image/5Z0indNiw46WaC6HFZktoyN8.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nRf4ps-4__f2rkIK2sQgeAJSCnA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Xv93NuIqwiFGqclndDcJ7MJu.png?f=fotoalbum_large
Hallo @sto, mooi die VB, die mist nog in mijn collectie (maar staat inmiddels redelijk hoog op de lijst).

Ik heb ook wel eens wat geprutst met de SDK voor de PSP, en het ging laatst weer kriebelen na die video van MVG over programmeren voor de GameBoy.. alleen heb ik daar momenteel gewoon geen tijd voor. Ik ben nu echter wel extreem benieuwd naar welk spelletje jij dan programmeert, en hoe je game er in zijn volle glorie uit ziet, zowel in-game als fysiek :)

• 3style

3style

...

Leuk om te zien in een tijdlijn.

• Bruiser
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 21 maart 2021 @ 10:21:
[...]

Horizon chase turbo

Team sonic racing

Trackmania turbo

Crash team racing

Dangerous driving
Horizon chase en dangerous driving spreken me wel aan. Trackmania ken ik nog van vroeger, leuke game!

“Hotshot Racing” lijkt me trouwens ook wel wat, maar die is nog niet uit dacht ik (en enkel als download te koop? 🤔)

De andere lijken me eerder “party race games” te zijn á mario kart?

Wie kan me vertellen welk de laatste versie is van volgende series die non-open world zijn?

- Burnout
- Need for speed
- Eventuele andere, gelijkaardige, titels? Ik kan er niet direct nog bedenken 🙄

Ook off-road, monster trucks, moto/quad, jetski’s, enz... mogen trouwens. Zolang het maar fun is (lees: geen realistische sim) 🤪

[ Voor 17% gewijzigd door Bruiser op 21-03-2021 14:28 ]

(Retro) Game collectie

Bruiser schreef op zondag 21 maart 2021 @ 14:23:
[...]

Horizon chase en dangerous driving spreken me wel aan. Trackmania ken ik nog van vroeger, leuke game!

“Hotshot Racing” lijkt me trouwens ook wel wat, maar die is nog niet uit dacht ik (en enkel als download te koop? 🤔)

De andere lijken me eerder “party race games” te zijn á mario kart?

Wie kan me vertellen welk de laatste versie is van volgende series die non-open world zijn?

- Burnout
- Need for speed
- Eventuele andere, gelijkaardige, titels? Ik kan er niet direct nog bedenken 🙄

Ook off-road, monster trucks, moto/quad, jetski’s, enz... mogen trouwens. Zolang het maar fun is (lees: geen realistische sim) 🤪
Motorstorm games (PS3) Flatout games.

• Sh0ckTr00per
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:29
Er is een nieuwe Nederlandse docu verschenen waarin een paar gamerooms uitgelicht worden.

• Khaine
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-11 09:38

Khaine

Python liefhebber

Bruiser schreef op zondag 21 maart 2021 @ 01:54:

Mocht je nog wat geduld kunnen uitoefenen dan is dit project van mede-tweaker SomerenV wat voor je?
https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1863717

Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?

Pagina: 1 ... 79 ... 224 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op, dit topic is om retro gaming en al haar facetten te bespreken, het is echter NIET de bedoeling om
- Games aan te schaffen (ruilen/lenen/etc.) van/via mede tweakers.
- Games te verkopen.
- Te vragen wat een game of console waard is.
- Een V&A advertentie te promoten.
- Dit topic is voor en door verzamelaars, s.v.p. geen opmerkingen ala 'Oh wat veel, speel je dat allemaal?' Dat voegt niets toe.