gast7 schreef op maandag 15 maart 2021 @ 23:12:
[...]
Ik moet eigenlijk zeggen de sega versies van beide games zijn superieur. Castlevania maar vooral contra.
Contra op de sega heeft verschillende routes een verhaal. de characters die je kan kiezen zit echt een verschil in, robot, mens een wolf, het wapen systeem is vele malen fijner.
De snes versie zowat 50% van het spel is in top town semi 3d terwijl de sega gewoon vol aan 2d actie is. ook een langere game dan de snes versie zeker door de meerdere routes.
Castlevania ook. keuze uit twee personages meerdere routes dankzij de moveset van beide personages Castlevania is wel closer maar contra snes zie ik eigenlijk niet zo hoe die beter kan zijn op de snes alleen al door de 50% top down momenten in pixelated mode 7 grapics die toch een heel stuk minder zijn dan de 2d actie waar contra bekend om staat.
Muziek is subjectief maar zeker bij castlevania vind ik de sega versie een stuk beter Grafisch zijn de snes games nogal pixelated zeker met de mode 7 momenten maar bij sega is het altijd mooi en scherp. en zeker de snes heeft wat meer kleuren maar bij castlevania en contra zijn de limitatie qua kleuren en dan met name de donkerdere sfeer juist vrij passend met de kleuren ratio op sega. Turrican is ook een mooi voorbeeld veel te kleur rijk op de snes maar de kleuren pallette op sega is dan weer perfect.
Geluids effecten zijn beter bij snes maar dat is over het algemeen niet een gigantisch verschil bij deze games op dat gebied.
Vind dat je sterke argumenten hebt!
vwb de Castlevania games, k heb ze helaas beide nog niet uitgespeeld, de snes game wel tot ongeveer 25-33% dacht ik, md variant echt amper gespeeld.
Contra snes wel uitgespeeld en again md variant amper gespeeld.
Dus ik moet voornamlijk afgaan op yt en ik hoor daar toch erg vaak voorbij komen dat de snes versie van CV de favorite is, wellicht ook te maken met de herinnering, de snes variant was natuurlijk de eerste next gen castlevania op dat moment, de md variant kwam pas later en (tsja mening natuurlijk) wel grafisch en geluid minder indrukwekkend? en gewoon later, dat is ook de reden dat de snes variant van rondo ook veel minder goed ontvangen was 'too little too late' (hoewel dat ook gewoon een mindere game is EN vergeleken werd met de geweldige PCE versie, die ik ook nog maar amper gespeeld heb..... )
Qua contra, tsja what can i say, dat is een van mijn fijnste snes ervaringen, het was echt een arcade ervaring thuis, ik was ook helemaal hyped door de mags en toen ik hem eindelijk kon speelde maakte het die hype ook volledig waar, en tsja die overhed sections, ook ik vond die minder dan de 'gewone' maar het hoorde bij het spel en voor de tijd vond ik het nog wel een leuk effect (mooi zal ik het niet noemen maar het had wel wat)
De md variant dus pas later gespeeld en vooral geïrriteerd dat deze zo moeilijk was, ik ben nog steeds voornemens om die game te spelen in de japanse variant of de us variant maar dan gepatched zodat de difficulty naar de jp versie gaat . Dus tsja hier kan ik dan verder weinig over zeggen en ook yt helpt me niet echt, want denk dat de meningen hier redelijk verdeeld zijn of wellicht idd zelfs meer in het voordeel van de md versie.
Maar goed, we hoeven niet meer te kiezen

van de 4 games is snes contra voor mij af (hoewel ik het tof zou vinden om er nog wat meer retroarchievments voor te halen

) de overige 3 games moet ik nog spelen, maar eerst nog die !#@!% nes CV games, die ook niet makkelijk zijn.
TLDR: ik heb bijna net zo veel backlog games in mijn hoofd als @
Exorcist ps1's heeft