Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro
Heerlijk! Plug je het een en ander nog wel eens in?Mauz1978 schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 21:17:
Na lange tijd weer eindelijk ruimte voor een vitrinekast voor mijn trotse verzameling!
[YouTube: My Game and Watch Collection (and extras)]
Alles werkt wel, en af en toe speel ik een game and watch spelletje, maar voor de rest staat het gewoon mooi te wezen in de kast haha. Die virtual Boy is niet om aan te zien als je erin kijkt (kan goed voorstellen dat dat een flop was) en de 3ds is vervangen door de switch.Balthazaar schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 09:15:
[...]
Heerlijk! Plug je het een en ander nog wel eens in?
Something under the bed is drooling
Ben benieud, ik heb zelf ook alleen Hotel Mario en de 3 Zelda games.Grumpmeister schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 14:00:
Yup, daar heb ik er ook 2 van en is tot nu toe altijd m'n 'weapon of choice' geweest. Maar aangezien ik vanuit de CD-i communities zoveel goed hoorde over de Touchpad variant, wilde ik er toch eens een hebben. Vergeleken met deze image voelt de Touchpad toch wat sturdier aan en geeft het iets betere feedback op het indrukken van een knop, waar dat bij de Gamepad net wat zachter/losser aanvoelt. Maar goed, we gaan het meemaken, dit weekend ga ik eens proberen Hotel Mario uit te spelen met de nieuwe controller
Every Game has A Story, Only One is A Legend.
Verwijderd
Alles is net wat scherper en, geen kleur verzadiging zoals met composiet wel het geval is. Geen goede foto's maar, over het verschil van compositie en s-video op de N64 zijn genoeg filmpjes te vinden.
De ODV doet als extra nog line verdubbeling en een klein beetje smoothing er bij. Soort bob interlace wat de OSSC ook doet.
Wel wat plaatjes na wat verandering van de opstelling aan de voorzijde. Meeste werk zat aan de achterkant. Overbodige kabels verwijderd, en een paar kabels vervangen voor korte exemplaren.
:strip_exif()/f/image/If9ZZLbJ8I5qSHDo2MvyQ6lA.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/uGGLg8vc2KdzIzz4NfV1zrUZ.jpg?f=fotoalbum_large)
En de rommel aan de achterkant. Gelijk maar wat kabels van extra afscherming voorzien, meer van het motto alle kleine beetjes helpen.
Verwijderd
Kasten zitten overigens nu al vol. Dus de nieuwe kasten in de toekomst gaan tot het plafond (3.10). Inclusief bibliotheek trap. Maar dat is voor nu nog even toekomst muziek.
Ik heb nu alleen nog plek als ik nog een rij ervoor plaats.
Binnenkort alles maar eens goed sorteren en alles op alfabet zetten.
:strip_exif()/f/image/1eDdJlHoT93mNjGu5m6mZMGh.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/dp2vDBoCuZufI1cuA98jU8iM.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/lzkTStxm8WRwQ9HNg7gTE3oc.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/17ohY5XQPpgKfGYEEig0WLwx.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/hCMgIiS4vFSxeEb9aYhEbHpP.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2021 23:09 ]
Wilde ooit nog eens kleine latjes achterin de kasten maken zodat ze verder naar voren kunnen en ze allemaal mooi recht staan. Maar ken mezelf goed genoeg dat dat toch nooit gaat gebeuren.
De controller werkt best fijn, al wat het even flink wennen dat 1+2 links zit ipv helemaal rechts (waardoor ik toch een paar keer m'n Fire Flower kwijt ben geraakt). Maar, Hotel Mario heb ik uitgespeeldLinksquest schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 09:22:
[...]
Ben benieud, ik heb zelf ook alleen Hotel Mario en de 3 Zelda games.
Gisteren nog een keer gedaan en wat saves aangemaakt (gelukkig kan Hotel Mario 5 saves aanmaken die je kan restoren) zodat ik het 'makkelijk' kan oefenen, en dan maar gaan met die banaan om het als speedrun onder de knie te krijgen.
Al in al viel het me nog best mee. D'r zijn een paar levels die er qua moeilijkheid bovenuit steken, zoals bijv. 6-9 (al heb ik deze nu wel redelijk goed door), 6-10 (Wendy's boss-fight, die is erg random en het kan je gewoonweg onmogelijk gemaakt worden om het level te verslaan), 7-7 en... 7-12 die me even te binnen schieten. Bowser is dan echter wel weer een heel simpel gevecht, heel makkelijk te manipuleren. Al heeft me dat wel wat pogingen gekost om dat door te hebben.
FFXIV: Divyan Dawnborne | Switch FC: SW-8303-2261-5828 | Streamt obscure speedruns op Twitch
Staat er weer een tegen een goede prijs:Linksquest schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 08:27:
Zijn leuke dingen, alleen een stevige prijs. Ik wil zelf misschien een 2de Snes erbij kopen en daar een HDMI poort op laten maken.
https://www.marktplaats.n...n30.html?previousPage=VIP
Ook een Mega SG:
https://www.marktplaats.n...-m30.html?previousPage=lr
Goed om te weten, wil een keer er wat over schrijven en eventueel een video erbij voegen, maar momenteel nog niets eens de tijd om echt een review te schrijven met al die onderbeztting bij ons. Dus word vervolg.Grumpmeister schreef op maandag 25 januari 2021 @ 09:43:
[...]
De controller werkt best fijn, al wat het even flink wennen dat 1+2 links zit ipv helemaal rechts (waardoor ik toch een paar keer m'n Fire Flower kwijt ben geraakt). Maar, Hotel Mario heb ik uitgespeeld
Gisteren nog een keer gedaan en wat saves aangemaakt (gelukkig kan Hotel Mario 5 saves aanmaken die je kan restoren) zodat ik het 'makkelijk' kan oefenen, en dan maar gaan met die banaan om het als speedrun onder de knie te krijgen.
Al in al viel het me nog best mee. D'r zijn een paar levels die er qua moeilijkheid bovenuit steken, zoals bijv. 6-9 (al heb ik deze nu wel redelijk goed door), 6-10 (Wendy's boss-fight, die is erg random en het kan je gewoonweg onmogelijk gemaakt worden om het level te verslaan), 7-7 en... 7-12 die me even te binnen schieten. Bowser is dan echter wel weer een heel simpel gevecht, heel makkelijk te manipuleren. Al heeft me dat wel wat pogingen gekost om dat door te hebben.
Jemig, wat een batterij aan kabels en kastjesVerwijderd schreef op zondag 24 januari 2021 @ 17:59:
Kleine update met betrekking tot de ODV (retrotink) .
Liege, liege, liegebeest!
Ik heb een flinke lading aan oude consoles staan, en die heb ik allemaal aangesloten zitten op gewone stekkerdozen (vijf in totaal). Een paar met schakelaar en een paar zonder, die zonder zitten dan weer in de stekkerdozen met schakelaar dus ik kan zeg maar bepaalde gedeeltes van mijn verzameling aan en uit zetten.
Meestal doe ik alleen aan wat ik nodig heb dmv deze schakelaars, en als ik naar bed ga doe ik standaard alles uit. Maar ik vroeg me af of dit veilig genoeg is? Of is het overdreven? Zou ik gewoon alles 24/7 aan kunnen laten?
Ik heb een NES, SNES, N64, Gamecube, Sega Mega Drive, Dreamcast, PS2, PS3, PS4, Wii U en Switch, plus een HDTV en CRT allemaal verdeeld over deze stekkerdozen.
Oh, en nog een vraagje... Weet iemand een goed TV meubel voor zoveel verschillende consoles? Momenteel heb ik mijn HDTV op een glazen TV meubel, met daaronder de nieuwere consoles (PS3, PS4, Wii U, Switch), en al mijn retro shit + CRT staat op een stelling van drie lagen. Maar zowel dat glazen TV meubel als die stelling hebben een open achterkant, waardoor cable management onmogelijk is. Ik zoek eigenlijk iets met verschillende vakken, en een dichte achterkant met gaten waar kabels doorheen kunnen. Maar ik wil ook een houten kast met een beetje een retro vibe, niet zo'n wit IKEA ding... Ik wil echt op z'n minst bruin gekleurd hout. Ik zat te denken aan deze, daar zou dan alleen mijn retro shit in passen (net aan), maarja ben ik in ieder geval van die stelling af... Alleen is momenteel overal uitverkocht, dus hopelijk komt die weer ergens op voorraad.
[ Voor 42% gewijzigd door PizzaSamurai op 26-01-2021 04:26 ]
Zelf had ik niet zoveel ruimte nodig, maar meubella heeft best een mooie collectie tv-meubels die niet al te prijzig zijn. Enige was dat er geen gaten in zaten, maar die boor je er zelf makkelijk in (https://www.meubella.nl/w...inekasten/tv-meubels.html). Ook verschillende houtlooks....PizzaSamurai schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 04:06:
Oh, en nog een vraagje... Weet iemand een goed TV meubel voor zoveel verschillende consoles? Momenteel heb ik mijn HDTV op een glazen TV meubel, met daaronder de nieuwere consoles (PS3, PS4, Wii U, Switch), en al mijn retro shit + CRT staat op een stelling van drie lagen. Maar zowel dat glazen TV meubel als die stelling hebben een open achterkant, waardoor cable management onmogelijk is. Ik zoek eigenlijk iets met verschillende vakken, en een dichte achterkant met gaten waar kabels doorheen kunnen. Maar ik wil ook een houten kast met een beetje een retro vibe, niet zo'n wit IKEA ding... Ik wil echt op z'n minst bruin gekleurd hout. Ik zat te denken aan deze, daar zou dan alleen mijn retro shit in passen (net aan), maarja ben ik in ieder geval van die stelling af... Alleen is momenteel overal uitverkocht, dus hopelijk komt die weer ergens op voorraad.
[Afbeelding]
Mijn redenatie was dat de tandwielen bij de lens dan gewoon lam waren.Michael Knight schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 23:51:
[...]
Ik heb altijd begrepen dat dit te maken had met de (onvoldoende) hitteafvoer van de eerste lichting PS1’s. Door de console te draaien, kon de hitte makkelijker weg
De lens gaat namelijk ook een klein beetje omhoog en omlaag als bescherming voor als je de disc verwisselt. Omgedraaid helpt de zwaartekracht daar dan een handje bij, zodat de lens dichter op de disc staat, en dus weer beter leest.
Uiteindelijk heb ik er een nieuwe lens in laten zetten en toen was het probleem geheel verholpen.
B.Net Sebase#2714
- Sagat
- Registratie: April 2002
- Laatst online: 14-11 12:06
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- MegaDrive
- RetroTINK
- Nintendo Game & Watch
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Nintendo DS
- RetroTINK 5X-Pro
- Microsoft Xbox + 1 Controller
- Saturn
- Nintendo 64
- Dreamcast
- Game boy advance
- 16 bit
- Game boy advance sp
- Consoles
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
Tsja...laten we zeggen dat ik ODE echt een geweldige uitvinding vind! cd's als media hebben gewoon inherent wat nadelen, ook niet gek dat het sinds xb one/ps4 ook echt alleen nog maar installatie discs zijn.Sebase85 schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 09:53:
[...]
Mijn redenatie was dat de tandwielen bij de lens dan gewoon lam waren.
De lens gaat namelijk ook een klein beetje omhoog en omlaag als bescherming voor als je de disc verwisselt. Omgedraaid helpt de zwaartekracht daar dan een handje bij, zodat de lens dichter op de disc staat, en dus weer beter leest.
Uiteindelijk heb ik er een nieuwe lens in laten zetten en toen was het probleem geheel verholpen.
Vanaaf stap ik in de wereld van nieuwere consoles emuleren via de series S. Ben benieuwd hoe het me gaat bevallen! Ik zal waar mogelijk liever op echte hardware spelen, maar minder laad tijden en geen risico op falen van lezen cd's vind ik heerlijk!
10 second ninja DONE
Ja inderdaad, los van de staat van de lenzen, is disc rot ook iets waar ik mij serieus zorgen over maak voor de toekomst.Sagat schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 10:00:
[...]
Tsja...laten we zeggen dat ik ODE echt een geweldige uitvinding vind! cd's als media hebben gewoon inherent wat nadelen, ook niet gek dat het sinds xb one/ps4 ook echt alleen nog maar installatie discs zijn.
Vanaaf stap ik in de wereld van nieuwere consoles emuleren via de series S. Ben benieuwd hoe het me gaat bevallen! Ik zal waar mogelijk liever op echte hardware spelen, maar minder laad tijden en geen risico op falen van lezen cd's vind ik heerlijk!
Toen ik jong was en geen geld had, kocht ik wel eens Medion CD-R's bij de Aldi. Bijna al deze discs zijn inmiddels rijp voor de afvalbak helaas. Maar heb het ook al gezien op originele Audio CD's. Games vooralsnog gelukkig nog niet
B.Net Sebase#2714
Verwijderd
Er is wel een groot verschil tussen CD-R's en gedrukte cd's qua disc rot. CD-R's hebben maar een beperkte levensduur. Goed gedrukte cd's moeten volgens mij sowieso wel 50 jaar mee gaan. De nieuwere blurays volgens mij langer door de betere beschermlaag.Sebase85 schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 10:19:
[...]
Ja inderdaad, los van de staat van de lenzen, is disc rot ook iets waar ik mij serieus zorgen over maak voor de toekomst.![]()
Toen ik jong was en geen geld had, kocht ik wel eens Medion CD-R's bij de Aldi. Bijna al deze discs zijn inmiddels rijp voor de afvalbak helaas. Maar heb het ook al gezien op originele Audio CD's.Games vooralsnog gelukkig nog niet
Bij games zie je het vooral bij slecht gedrukte games (mega cd en dreamcast). Ook bij sommige hd-dvd's van warner bros komt het ook voor.
Het is lastig om te zeggen hoe lang goedgedrukte cd's precies meegaan. Want daar kom je alleen achter na verloop van tijd. Maar tot nu toe komt disc rot voornamelijk voor bij productiefouten.
Quote van Reddit:
CD-Rs going bad is a slightly different phenomenon.
"Disc rot" is caused by the reflective layer of the disc becoming un-adhered from the data layer. It seems to be mostly caused by manufacturing error, or fungus growth resulting from improper storage.
CD-Rs usually go bad because the dye layer (which stores the data, and isn't present on a commercially-pressed disc) fades. This can happen due to UV exposure, or just aging.
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2021 10:25 ]
Thanks voor die uitleg, dat stelt mij enigszins gerust!Verwijderd schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 10:23:
[...]
Er is wel een groot verschil tussen CD-R's en gedrukte cd's qua disc rot. CD-R's hebben maar een beperkte levensduur. Goed gedrukte cd's moeten volgens mij sowieso wel 50 jaar mee gaan. De nieuwere blurays volgens mij langer door de betere beschermlaag.
Bij games zie je het vooral bij slecht gedrukte games (mega cd en dreamcast). Ook bij sommige hd-dvd's van warner bros komt het ook voor.
Het is lastig om te zeggen hoe lang goedgedrukte cd's precies meegaan. Want daar kom je alleen achter na verloop van tijd. Maar tot nu toe komt disc rot voornamelijk voor bij productiefouten.
Quote van Reddit:
CD-Rs going bad is a slightly different phenomenon.
"Disc rot" is caused by the reflective layer of the disc becoming un-adhered from the data layer. It seems to be mostly caused by manufacturing error, or fungus growth resulting from improper storage.
CD-Rs usually go bad because the dye layer (which stores the data, and isn't present on a commercially-pressed disc) fades. This can happen due to UV exposure, or just aging.
Denk inderdaad dat de CD's van de Aldi dan ver onderaan staan qua kwaliteit, maarja daarom waren ze natuurlijk ook zo goedkoop. Ben later gelukkig ook overgestapt op Platinum en Verbatim, die zijn een stuk betrouwbaarder.
B.Net Sebase#2714
Ik heb twee 12-slot stekkerdozen aangesloten met een Klik Aan/Uit systeem. Dus ik gebruik gewoon een afstandsbediening om de stekkerdozen aan te zetten of uit te zetten. Laat ze overdag wel eens aanstaan, maar doe het altijd aan het einde van de dag uit.PizzaSamurai schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 04:06:
Even een vraagje voor de retro kenners...
Ik heb een flinke lading aan oude consoles staan, en die heb ik allemaal aangesloten zitten op gewone stekkerdozen (vijf in totaal). Een paar met schakelaar en een paar zonder, die zonder zitten dan weer in de stekkerdozen met schakelaar dus ik kan zeg maar bepaalde gedeeltes van mijn verzameling aan en uit zetten.
Meestal doe ik alleen aan wat ik nodig heb dmv deze schakelaars, en als ik naar bed ga doe ik standaard alles uit. Maar ik vroeg me af of dit veilig genoeg is? Of is het overdreven? Zou ik gewoon alles 24/7 aan kunnen laten?
Ik heb een NES, SNES, N64, Gamecube, Sega Mega Drive, Dreamcast, PS2, PS3, PS4, Wii U en Switch, plus een HDTV en CRT allemaal verdeeld over deze stekkerdozen.
Dit werkt trouwens niet helemaal fool-proof met een Hydra scart-switch, mocht je die in je setup hebben. Daar heb ik inmiddels een aparte switch voor gehaald.
Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski
Ik heb gewone 5-weg scart switches met drukknopjes. Die scart switches van 100+ euro vind ik overdreven, en mijn beeld ziet er prima uit.Seroczynski schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 11:17:
[...]
Ik heb twee 12-slot stekkerdozen aangesloten met een Klik Aan/Uit systeem. Dus ik gebruik gewoon een afstandsbediening om de stekkerdozen aan te zetten of uit te zetten. Laat ze overdag wel eens aanstaan, maar doe het altijd aan het einde van de dag uit.
Dit werkt trouwens niet helemaal fool-proof met een Hydra scart-switch, mocht je die in je setup hebben. Daar heb ik inmiddels een aparte switch voor gehaald.
Waren 3,50 per stuk. Nogal een verschil. En nooit problemen met signaal.
Verwijderd
Is dat deze?PizzaSamurai schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 12:42:
[...]
Ik heb gewone 5-weg scart switches met drukknopjes. Die scart switches van 100+ euro vind ik overdreven, en mijn beeld ziet er prima uit.
Waren 3,50 per stuk. Nogal een verschil. En nooit problemen met signaal.
https://www.kabeldirect.n...laar-5-poorts-zilver.html
Ik ben ook nog op zoek naar een scart splitter. maar 100+ euro vind ik ook overdreven. Andere switches (component) heb ik ook gewoon met schakelaars. Als deze prima werkt dan bestel ik deze ook.
Klopt ja haha. Ik gebruik er nu twee, die had ik al een tijdje, en heb laatst nog eentje besteld als extra. Werkt prima voor mij, nog nooit problemen gehad. Ik heb een 3 weg scart splitter in mijn TV zitten, en deze twee switches daar weer in geplugt. Ik heb nooit meer dan 1 schakelaar aan staan, dus geeft geen problemen. Maar je kan ook een switch in de ander pluggen en die in je TV, dat deed ik eerst.Verwijderd schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 13:09:
[...]
Is dat deze?
Ik ben ook nog op zoek naar een scart splitter. maar 100+ euro vind ik ook overdreven. Andere switches (component) heb ik ook gewoon met schakelaars. Als deze prima werkt dan bestel ik deze ook.
Hier voor had ik een 3 weg scart switch, ook zo'n zilveren maar dan met rode knopjes. Die had ik ooit eens gevonden bij de Media Markt. Maar bij die had ik dat op een gegeven moment een knopje bleef hangen, moest ik met een paperclip gaan zitten klooien. Dat heb ik bij deze nog niet gehad.
Naar mijn idee zijn veel van die "retro gaming scart switches" zo duur omdat in Amerika e.d. scart nooit een standaard is geweest. Dat bestond niet daar, ze plugden gewoon alles in met de tulpstekkertjes (of S Video, geloof ik). Dus voor een groot deel van de wereld is een scart switch een speciaal, heel erg niche stukje apparatuur. Hier in Nederland hebben we altijd scart gehad, al sinds de jaren 90.
Maarja, 3,50 is geen geld. Zelfs al gaan ze een keer stuk om een of andere reden, dan heb ik geen handen vol geld weggegooid.
Verwijderd
Wat een gedoe is het overigens om in te loggen, is helemaal niet duidelijk hoe je nu precies moet inloggen. Blijkbaar moet je het profiel downloaden. Eindelijk gedaan, enige waar ik mee zit is dat bij mijn games niks is ingevuld. Ook in de store niet, hoe kan ik mijn gekochte games terughalen?
Ik vind het menu overigens erg onoverzichtelijk en omslachtig. Maar goed. Ik ben Playstation gewend.
Het wachtwoord intypen met de d-pad is ook een karwei. Wat een slechte d-pad heeft de Xbox 360. Vorige keer had ik daar ook al last van. Cursor verspringt elke keer naar de verkeerde letter, klik Ik een paar keer naar rechts gaat hij altijd ook weer een keer naar beneden. Andere controller gepakt, precies hetzelfde.
Ik probeer altijd met goede moed games te spelen op de Xbox 360. Er zijn genoeg leuke games op. Maar ik strand altijd in frustratie over iets wat niet lekker werkt...
Xbox one werkt toch een heel stuk beter.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2021 17:05 ]
Verwijderd
Volgens mij zijn dat geen RGB wisselaars. Dit is er wel één deze lijkt dat ook wel.PizzaSamurai schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 13:56:
[...]
Klopt ja haha. Ik gebruik er nu twee, die had ik al een tijdje, en heb laatst nog eentje besteld als extra. Werkt prima voor mij, nog nooit problemen gehad. Ik heb een 3 weg scart splitter in mijn TV zitten, en deze twee switches daar weer in geplugt. Ik heb nooit meer dan 1 schakelaar aan staan, dus geeft geen problemen. Maar je kan ook een switch in de ander pluggen en die in je TV, dat deed ik eerst.
Hier voor had ik een 3 weg scart switch, ook zo'n zilveren maar dan met rode knopjes. Die had ik ooit eens gevonden bij de Media Markt. Maar bij die had ik dat op een gegeven moment een knopje bleef hangen, moest ik met een paperclip gaan zitten klooien. Dat heb ik bij deze nog niet gehad.
Naar mijn idee zijn veel van die "retro gaming scart switches" zo duur omdat in Amerika e.d. scart nooit een standaard is geweest. Dat bestond niet daar, ze plugden gewoon alles in met de tulpstekkertjes (of S Video, geloof ik). Dus voor een groot deel van de wereld is een scart switch een speciaal, heel erg niche stukje apparatuur. Hier in Nederland hebben we altijd scart gehad, al sinds de jaren 90.
Maarja, 3,50 is geen geld. Zelfs al gaan ze een keer stuk om een of andere reden, dan heb ik geen handen vol geld weggegooid.
En wat betreft voedingen. Doorlussen van verlengblokken is altijd een no go. Je maakt een overbodige weerstand in het circuit.
Goede verlengblokken die ook nog deugdelijk te bevestigen zijn, zijn ook niet goedkoop, maar brandschade is ten alle tijde duurder.
Vergeet ook niet de overspanning beveiliging. Kan ook een hoop ellende schelen, daarnaast dienen de betere ook als rimpel verbeter. Stabiliteit is altijd prettig met oudere apparatuur.
Zal altijd minder zijn dan de Dreamcast. Schrik toch altijd even als hij aangaatVerwijderd schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 16:53:
Xbox 360 slim binnen. De disc drive maakt al een stuk minder geluid. Maar nog steeds best veel. Blijkbaar is dit xbox 360 eigen. Bij andere consoles ervaar ik dit niet zo erg.
Wat een gedoe is het overigens om in te loggen, is helemaal niet duidelijk hoe je nu precies moet inloggen. Blijkbaar moet je het profiel downloaden. Eindelijk gedaan, enige waar ik mee zit is dat bij mijn games niks is ingevuld. Ook in de store niet, hoe kan ik mijn gekochte games terughalen?
Ik vind het menu overigens erg onoverzichtelijk en omslachtig. Maar goed. Ik ben Playstation gewend. Alleen het wachtwoord intypen met de d-pad is ook een karwei. Wat een slechte d-pad heeft de Xbox 360. Vorige keer had ik daar ook al last van. Cursor verspringt elke keer naar de verkeerde letter, klik Ik een paar keer naar rechts gaat hij altijd ook weer een keer naar beneden. Andere controller gepakt, precies hetzelfde.
[Afbeelding]
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2021 16:55 ]
Verwijderd
Verwijderd
Ze zijn iets luider dan de PS3 maar, ik heb ze allemaal bij binnenkomst open gehad.
En naar mijn beleving is de koeling van de PS3 ook veel beter.
Alleen geen idee wat de warmte (TPD) verschillen van elkaar zijn.
Dus misschien verkijk ik mijn daar ook op.
Tja maar dan heb je minder poorten voor een duurdere prijs. En hoeveel verschil maakt RGB nu echt op een CRT?Verwijderd schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 16:53:
[...]
Volgens mij zijn dat geen RGB wisselaars. Dit is er wel één deze lijkt dat ook wel.
En wat betreft voedingen. Doorlussen van verlengblokken is altijd een no go. Je maakt een overbodige weerstand in het circuit.
Goede verlengblokken die ook nog deugdelijk te bevestigen zijn, zijn ook niet goedkoop, maar brandschade is ten alle tijde duurder.![]()
Vergeet ook niet de overspanning beveiliging. Kan ook een hoop ellende schelen, daarnaast dienen de betere ook als rimpel verbeter. Stabiliteit is altijd prettig met oudere apparatuur.
[...]
Zal altijd minder zijn dan de Dreamcast. Schrik toch altijd even als hij aangaat
Ik heb alleen maar een stopcontact op de kamer waar al mijn zooi staat, dus ik zal verlengblokken toch door moeten lussen, anders haal ik het niet met de kabellengtes. En wat betreft overspanningsbeveiliging... Van wat ik heb gelezen is dat iets wat vrijwel nooit voorkomt hier in Nederland.
Verwijderd
Beeld verschil op een CRT kan ik geen antwoord opgeven, maar er zijn hier genoeg liefhebbers die daar antwoord op kunnen geven.PizzaSamurai schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 17:50:
[...]
Tja maar dan heb je minder poorten voor een duurdere prijs. En hoeveel verschil maakt RGB nu echt op een CRT?
Ik heb alleen maar een stopcontact op de kamer waar al mijn zooi staat, dus ik zal verlengblokken toch door moeten lussen, anders haal ik het niet met de kabellengtes. En wat betreft overspanningsbeveiliging... Van wat ik heb gelezen is dat iets wat vrijwel nooit voorkomt hier in Nederland.
Voor de voedingen kan je altijd nog een lasdoosje er tussen plaatsen.
Osb worden in de utiliteit standaard al meegeleverd in nieuwe verdelers. Dat doen ze niet voor niks, als er kosten gedrukt kunnen worden, dan doen ze zeker met nieuwbouw dat maar al te graag.
Hier nog wat info, met het veranderende klimaat wordt het steeds meer noodzaak dan luxe.
Je hoeft niks, het is maar een advies.
Verwijderd
Bedankt voor je reactie! Ik heb ze dus voor niks besteld. Is dus geen rgb...Verwijderd schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 18:04:
[...]
Beeld verschil op een CRT kan ik geen antwoord opgeven, maar er zijn hier genoeg liefhebbers die daar antwoord op kunnen geven.
Voor de voedingen kan je altijd nog een lasdoosje er tussen plaatsen.
Osb worden in de utiliteit standaard al meegeleverd in nieuwe verdelers. Dat doen ze niet voor niks, als er kosten gedrukt kunnen worden, dan doen ze zeker met nieuwbouw dat maar al te graag.
Hier nog wat info, met het veranderende klimaat wordt het steeds meer noodzaak dan luxe.
Je hoeft niks, het is maar een advies.
@PizzaSamurai rgb maakt ook op een crt een wereld van verschil! Composite op een crt word ik zelf niet blij van.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2021 18:08 ]
Verwijderd
PizzaSamurai schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 18:19:
Is er een voorbeeld of video te zien daarvan? Moet echt wel heel overtuigend zijn voordat ik iets bestel dat duurder is en meer ruimte in beslag neemt...
Ok, ik zie het verschil, maar ik weet niet of ik het een wereld van verschil zou noemen... Er zijn een aantal factoren die hier ook in meespelen natuurlijk, zoals hoe ver je van je TV af zit. Ja, het is overduidelijk als je 20x inzoomt tot je de pixels kan tellen, maar ik zit niet met mijn neus 10 cm van mijn CRT af....
Hoe dan ook... Ik ga een wilde gok doen en zeggen dat je ook speciale kabels nodig hebt om RGB scart te krijgen op je consoles... Ik heb geen PVM... Ik denk dat dit een rabbit hole is die ik niet per se in hoef te gaan. Het is een erg dure grap allemaal. Ik heb een aardig hoge kwaliteit CRT en de games zien er goed uit, al is het dan niet zo scherp als met een emulator.
Heb ook het idee dat als je hier aan begint, je de consoles die geen RGB ondersteunen moet laten modden... Dan is er nog de RGB kabel voor de Gamecube, die op zichzelf al een klein fortuin kost....
Nah. I pass.
Verwijderd
Volgens mij niet zo heel moeilijk hoor. Je crt heeft rgb scart aansluitingen waarschijnlijk. Voor de meeste consoles is een rgb scart kabel niet meer dan een tientje. Dus een grote investering gaat het niet worden.PizzaSamurai schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 19:52:
[...]
Ok, ik zie het verschil, maar ik weet niet of ik het een wereld van verschil zou noemen... Er zijn een aantal factoren die hier ook in meespelen natuurlijk, zoals hoe ver je van je TV af zit. Ja, het is overduidelijk als je 20x inzoomt tot je de pixels kan tellen, maar ik zit niet met mijn neus 10 cm van mijn CRT af....
Hoe dan ook... Ik ga een wilde gok doen en zeggen dat je ook speciale kabels nodig hebt om RGB scart te krijgen op je consoles... Ik heb geen PVM... Ik denk dat dit een rabbit hole is die ik niet per se in hoef te gaan. Het is een erg dure grap allemaal. Ik heb een aardig hoge kwaliteit CRT en de games zien er goed uit, al is het dan niet zo scherp als met een emulator.
Heb ook het idee dat als je hier aan begint, je de consoles die geen RGB ondersteunen moet laten modden... Dan is er nog de RGB kabel voor de Gamecube, die op zichzelf al een klein fortuin kost....
Nah. I pass.
Wat betreft de gamecube, dan kan je beter de eerste generatie wii kopen die ook gamecube games kan draaien. De rgb kabel is een tientje.
Het verschil is nog veel beter te zien als je het in het echt ziet. Maar goed, het is maar een tip. Composite is echt de slechtste kabel die er is (nou ja Rf is dan nog wat slechter), maar je kan echt veel beter beeld krijgen.
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2021 21:19 ]
Voor de gamecube valt de RGB kabel nog wel mee. Het is de component kabel die erg duur is.PizzaSamurai schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 19:52:
[...]
Nah. I pass.
Maar snap je punt. Je kunt er heel ver in gaan. Gelukkig genoeg alternatieven
Ja TV wel, maar dan heb je dus ook speciale scart switches nodig, die toch flink wat duurder zijn dan die ik nu heb. Tientje per kabel tikt ook aardig aan, maar je hebt ook rotzooi er tussen zitten. Vind het erg lastig om te bepalen welke kabels goed zijn en welke kabels troep.Verwijderd schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 21:07:
[...]
Volgens mij niet zo heel moeilijk hoor. Je crt heeft rgb scart aansluitingen waarschijnlijk. Voor de meeste consoles is een rgb scart kabel niet meer dan een tientje. Dus een grote investering gaat het niet worden.
- Exorcist
- Registratie: Maart 2002
- Niet online
Uitdrijvûrrrr!
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 3
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Wii
- MegaDrive
- RetroTINK
- Nintendo Game & Watch
- Nintendo DS
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Sony PlayStation TV
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- Saturn
- Nintendo 64
- Game boy advance
- 16 bit
- Game boy advance sp
- Retro
- Atari
- Sega
- Nintendo 3DS
- Consoles
Het is hoe dan ook schipperen tussen prijs en doel. Wat wil je, wat heb je ervoor nodig en wat wil je er maximaal voor betalen? Het hoeft niet duur te zijn; er zijn er hier genoeg die een OSSC en dure RGB switch hebben, maar er zijn goedkopere alternatieven die hoe dan ook beter zijn dan composiet.PizzaSamurai schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 21:24:
[...]
Ja TV wel, maar dan heb je dus ook speciale scart switches nodig, die toch flink wat duurder zijn dan die ik nu heb. Tientje per kabel tikt ook aardig aan, maar je hebt ook rotzooi er tussen zitten. Vind het erg lastig om te bepalen welke kabels goed zijn en welke kabels troep.
Ben je tevreden? Houden zo. Wil je een kleine verbetering? Dan hoeft dan niet noodzakelijkerwijs je de kop te kosten. WIl je het écht goed doen? Dan ben je beland in een eindeloze zoektocht én discussie van wat nu echt het juiste is
Het valt of staat met je eigen wensen en eisen, en in dit topic verschillen de meningen enorm, puur omdat de ene zoekt naar de beste kwaliteit (beeld en geluid) en de ander voor de gameplay gaat. Zelfde verhaal gaat op voor emuleren of "the real deal".
Ga eerst uit van je eigen wensen en maak daaruit de balans op. Daarna kun je altijd nog worden geadviseerd hier.
Anyway... Nog steeds op zoek naar een geschikt TV meubel. Die site Meubella die iemand linkte eventjes terug heeft op zich wel een leuk aanbod, maar veel gesloten deurtjes werk, en ik wil toch graag gewoon alles open. En het is ook best wel aan de prijs moet ik zeggen.
[ Voor 36% gewijzigd door PizzaSamurai op 27-01-2021 00:13 ]
Aangaande de Gamecube. Voor de Gamecube krijg je ook wel een aantal kostbare adapters om er beter beeld uit te toveren. Ik heb er zelf geen ervaring mee maar zie ze geregeld langs komen. Daar zul je dan ook wel weer de betere kabels voor moeten kopen lijkt me? Wel een beetje kostbaar allemaal.Verwijderd schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 21:07:
[...]
Volgens mij niet zo heel moeilijk hoor. Je crt heeft rgb scart aansluitingen waarschijnlijk. Voor de meeste consoles is een rgb scart kabel niet meer dan een tientje. Dus een grote investering gaat het niet worden.
Wat betreft de gamecube, dan kan je beter de eerste generatie wii kopen die ook gamecube games kan draaien. De rgb kabel is een tientje.
Het verschil is nog veel beter te zien als je het in het echt ziet. Maar goed, het is maar een tip. Composite is echt de slechtste kabel die er is (nou ja Rf is dan nog wat slechter), maar je kan echt veel beter beeld krijgen.
Hier staat geen lijstje met willekeurige spullen die ik bezit.
Verwijderd
En welke adapters zijn dat dan? Enige dure kabels die er zijn, dat is de component kabel. Maar als je gewoon rgb scart gebruikt dan is er niks aan de hand. Verder heb je geen adapters nodig.Redax schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 08:24:
[...]
Aangaande de Gamecube. Voor de Gamecube krijg je ook wel een aantal kostbare adapters om er beter beeld uit te toveren. Ik heb er zelf geen ervaring mee maar zie ze geregeld langs komen. Daar zul je dan ook wel weer de betere kabels voor moeten kopen lijkt me? Wel een beetje kostbaar allemaal.
Volgens mij zijn die kastjes specifiek voor de moderne tv's, dus om het beeld om te zetten naar breedbeeld/HD resolutie. Wellicht praktisch als je geen CRT hebt.Verwijderd schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 08:34:
[...]
En welke adapters zijn dat dan? Enige dure kabels die er zijn, dat is de component kabel. Maar als je gewoon rgb scart gebruikt dan is er niks aan de hand. Verder heb je geen adapters nodig.
Hier staat geen lijstje met willekeurige spullen die ik bezit.
Verwijderd
Maar de bovenstaande discussie ging over crt, dus dat is dan niet aan de orde. Een dergelijke adapter (Ik denk dat je een OSSC bedoeld) heb je bij alle retro consoles nodig die je op een tv wilt aansluiten die alleen maar HDMI heeft. Aangezien je meerdere consoles kan aansluiten op een OSSC is de aanschafwaarde van 110 euro niet heel duur.Redax schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 08:37:
[...]
Volgens mij zijn die kastjes specifiek voor de moderne tv's, dus om het beeld om te zetten naar breedbeeld/HD resolutie. Wellicht praktisch als je geen CRT hebt.
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2021 09:32 ]
- Sagat
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- MegaDrive
- RetroTINK
- Nintendo Game & Watch
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Nintendo DS
- RetroTINK 5X-Pro
- Saturn
- Nintendo 64
- Dreamcast
- Game boy advance
- 16 bit
- Game boy advance sp
- Consoles
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
Luide x360's
er zijn ruweg 5 versies van de x360...ik had de eerste en dat was echt een lawaai bak, verschrikkelijk, en een van de meest luiduchtige console die ik ooit heb meegemaakt (mijn org ps4 was de luidste en idd de DC met zijn cd seek geluiden vind ik ook niet heel fijn) dus ik 'hear'
Daarna de 2e versie x360 gekocht (elite, had ook een hdmi poort welke mijn eerste niet had) die al een stuk beter was......uitindelijk ook nog het 4e type gekocht en hoewel die ook nog een luide drive heeft is dat wel een heel stuk beter! Verder installeer ik eigenlijk altijd mijn games op de disk wat ook scheelt in geluid.....er zijn enkele games waar dit performace verlies oplevert maar hier zijn lijstjes van, en idd waar mogelijk gebruik ik altijd de one of vanaf gister
Het blijft een leuke discussie natuurlijk, als je voornamelijk met headset gamed of met een goede versterker en speakers op hoog volume zal je er minder last van hebben. Maar ik zit absoluut in het kamp die stilte erg waardeert!
rgb/composite discussie!:
hah ik dacht er ook sterk over om een van deze switches te halen maar persoonlijk wil ik ook nog zo min mogelijk compsite. Dus pass, maar ik hik ook erg aan tegen de prijzen van de prachtige poolse gscart (toch?) oplossingen. Ik heb nu 3 hama scart switches (1 naar 3) in gebruik, die ondersteunen wel rgb.
Maar ik ga wel mee met bob van retrorgb. Composite op een crt is vaak al erg goed, en bij sommige consoles (met name de n64) denk ik dat ik het niet eens scherper wil.
Het helpt hierbij ook niet dat het best tricky is omdat voor elkaar te krijgen, en ik ook niet heel veel met de n64 library heb (ha toevallig laast nog heel even banjo kazooie gestart, maar wel via de xbox one/rare replay versie).
Maar idd voor mainly 2d consoles wil ik inderdaad wel graag zo scherp mogelijk. Als we echter praten over platte tv's dan kun je bijna altijd aanhouden dat je echt geen directe verbinding wil via anologe kabels. Dan zou ik wel een ossc of vergelijkbaar adviseren (hoewel ik er zelf geen een heb
Mijn oplossing is dus de echter hardware op crt voor alles wat niet met een hdmi poort native kwam, en voor de oled dingen als mister, mijn pc, retrorach via ps3 hopelijk ook via series s (als ik het werkend krijg, maar zal vast goedkomen!)
10 second ninja DONE
- Sagat
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- MegaDrive
- RetroTINK
- Nintendo Game & Watch
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Nintendo DS
- RetroTINK 5X-Pro
- Saturn
- Nintendo 64
- Dreamcast
- Game boy advance
- 16 bit
- Game boy advance sp
- Consoles
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
Goede vraag, helaas zie je het zeker weten wel als je een 'getrained' oog hebt en hem aansluit.PizzaSamurai schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 12:50:
Hoe weet je eigenlijk of een scart switch RGB heeft of niet? Kan je het ergens aan zien? Dat het niet in de productbeschrijving staat betekent niet per definitie dat het er niet in zit...
Die hama's van mij hebben letterlijk een button om rgb te en- en disablen.
10 second ninja DONE
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/PGPt29dbK0AmOqvs5pC60J8t.jpg?f=user_large)
Maar ik heb ze hier liggen, en dat knopje zit er niet op. Is het oplichterij? Of zit RGB er in zonder schakelaar?
Mij maakt het niet zoveel uit, maar kan me voorstellen dat als je per se RGB je je wel opgelicht voelt.
- Sagat
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- MegaDrive
- RetroTINK
- Nintendo Game & Watch
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Nintendo DS
- RetroTINK 5X-Pro
- Saturn
- Nintendo 64
- Dreamcast
- Game boy advance
- 16 bit
- Game boy advance sp
- Consoles
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
Als de foto de button heeft en het product niet dan is het niet leveren wat je verkoopt en ik geloof wel dat dat binnen oplichting valt (but ianal).PizzaSamurai schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 13:07:
Het rare is dus, dat bij die switches die ik gekocht heb er een foto staat waarop je ook een RGB knopje kan zien:
[Afbeelding]
Maar ik heb ze hier liggen, en dat knopje zit er niet op. Is het oplichterij? Of zit RGB er in zonder schakelaar?
Mij maakt het niet zoveel uit, maar kan me voorstellen dat als je per se RGB je je wel opgelicht voelt.
Als jij alles op composite hebt dan snap ik dat het jou verder weinig boeit en zou ik me er niet druk over maken inderdaad (helemaal als je over paar eurotjes praat). Maar voor mezelf en ik vermoed Snefkens zou het betekenen dat je het terugstuurt en je geld terug zou vragen.
10 second ninja DONE
Maar, als zo'n ding RGB heeft zonder RGB schakelaar, maar het staat niet in de beschrijving, hoe zie je dat dan? Of hebben scart schakelaars met RGB altijd een knopje voor RGB?
- Exorcist
- Niet online
Uitdrijvûrrrr!
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 3
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Wii
- MegaDrive
- RetroTINK
- Nintendo Game & Watch
- Nintendo DS
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Sony PlayStation TV
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- Saturn
- Nintendo 64
- Game boy advance
- 16 bit
- Game boy advance sp
- Retro
- Atari
- Sega
- Nintendo 3DS
- Consoles
Sagat schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 11:11:
Het blijft een leuke discussie natuurlijk, als je voornamelijk met headset gamed of met een goede versterker en speakers op hoog volume zal je er minder last van hebben. Maar ik zit absoluut in het kamp die stilte erg waardeert!
Mij boeit geluid wat een console maakt echt 0, vind het zelfs charme hebben als ze spreekwoordelijk opstijgen.
Maar inderdaad, m'n versterker zorgt wel voor de balans
- Sagat
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- MegaDrive
- RetroTINK
- Nintendo Game & Watch
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Nintendo DS
- RetroTINK 5X-Pro
- Saturn
- Nintendo 64
- Dreamcast
- Game boy advance
- 16 bit
- Game boy advance sp
- Consoles
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
In principe zie je niet aan de buitenkant van een switch of ie rgb aankan of niet. Ik verwacht dat er ook wel rgb scart switches zonder knoppen hiervoor zullen bestaan.PizzaSamurai schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 14:06:
Hmmm, ja weird...
Maar, als zo'n ding RGB heeft zonder RGB schakelaar, maar het staat niet in de beschrijving, hoe zie je dat dan? Of hebben scart schakelaars met RGB altijd een knopje voor RGB?
Dat is het verneukeratieve. Ik heb zelf voor mijn ps2 (door advies snefkens overigens
Maar daar was het uiteindelijk mijn eigen schuld want het stond niet in de omschrijving dat het een rgb kabel was.
Dus goed lezen en als het er wel staat maar het niet heeft is het wat mij betreft dus een verkeerd product en kan je je geld terugvragen. en met WKOA kan je natuurlijk binnen 2 weken sowieso iets terugsturen maar ik ben dan wel zo iemand die dat alleen doet als iets echt fout is gegaan.
Of slechte oren hebtExorcist schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 14:10:
[...]
![]()
![]()
![]()
![]()
Mij boeit geluid wat een console maakt echt 0, vind het zelfs charme hebben als ze spreekwoordelijk opstijgen.
Maar inderdaad, m'n versterker zorgt wel voor de balans
[ Voor 14% gewijzigd door Sagat op 27-01-2021 14:18 ]
10 second ninja DONE
Verwijderd
Top! Zijn voorganger (denk ik, hij zag er het zelfde uit) vond de OSSC niet leuk en deed niks.Verwijderd schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 14:54:
Ik heb ze binnen gekregen. Achterop staat rgb compatible. Ik ga ze zo eens uitproberen en zal mijn ervaringen hier delen. Als dit werkt dan is dit een hele goedkope oplossing die veel retro gamers interessant gaan vinden.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Het blijft altijd een apart iets. De vorige scart 2 hdmi die ik er tussen had was op papier ook rgb.
Eerst paar consoles testen ging redelijk, het beeld was minder dan verwacht, maar dacht dat het nog een gevalletje nostalgie was. Vroeger zag het er toch beter uit?
Tot de SMS in combi met Fantasy Zone, wel beeld maar met een mooie roze gloed. Wat uitvoeriger getest en ja wel, scart omzetten maar alleen via de component aders in de kabel...
De rgb adders zaten intern in omvormer niet eens aangesloten...
Ik blijf maar even uit de discussie RGB vs. composiet hier, maar toen je deze combinatie noemde kon ik mij niet meer beheersen.Verwijderd schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 17:03:
[...]
Tot de SMS in combi met Fantasy Zone [...]
Fantasy Zone op de Mega Drive (RGB bypass) via de OSSC naar een LG C9 OLED TV en op Line5x is echt ongelooflijk mooi
Verwijderd
Nou ja, discussie is ook een groot woord. Zoals Exorcist al aangaf, zoveel manier en keuzen, niks is goed of fout. Een ieder is vrij om het doen zoals zij het willen doen.Seroczynski schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 17:10:
[...]
Ik blijf maar even uit de discussie RGB vs. composiet hier, maar toen je deze combinatie noemde kon ik mij niet meer beheersen.
Fantasy Zone op de Mega Drive (RGB bypass) via de OSSC naar een LG C9 OLED TV en op Line5x is echt ongelooflijk mooi
Maar misschien kan er wel aanvulling omtrent dit onderwerp in de OP?
Staat geen merk bij , die van u is van SLX snefkens , mag ik vragen vanwaar die komt?
Verwijderd
Ja die komt hiervandaan:elsympatico schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 18:19:
Ik was ff op bol.com en zag deze https://www.bol.com/nl/p/...45MqQ.1_4.28.ProductTitle
Staat geen merk bij , die van u is van SLX snefkens , mag ik vragen vanwaar die komt?
Ziet er hetzelfde uit. Alleen ik weet niet of het ook dezelfde is. Bij bol.com zitten de verzendkosten vaak in de prijs in. Maar uiteindelijk heb ik iets van 10 euro betaald inclusief verzendkosten voor 2 stuks.
Nice, haha. Ik zei het toch. Die dure scart switches is allemaal zwaar overdreven. Hier in Nederland wordt je doodgegooid met die meuk als je naar een electronicazaak gaat, meestal voor een prikkie.Verwijderd schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 14:54:
Ik heb ze binnen gekregen. Achterop staat rgb compatible. Ik ga ze zo eens uitproberen en zal mijn ervaringen hier delen. Als dit werkt dan is dit een hele goedkope oplossing die veel retro gamers interessant gaan vinden.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
- Sagat
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- MegaDrive
- RetroTINK
- Nintendo Game & Watch
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Nintendo DS
- RetroTINK 5X-Pro
- Saturn
- Nintendo 64
- Dreamcast
- Game boy advance
- 16 bit
- Game boy advance sp
- Consoles
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
Of het het geld waard is moet een ieder natuurlijk voor zichzelf beslissen (en ja check mlig en retrorgb voor reviews etc).
10 second ninja DONE
Verwijderd
Tuurlijk hebben die andere switches ook voordelen, voor mij zou het enige voordeel zijn het automatisch switchen. Meer inputs is voor mij niet direct nodig, er zitten 2 scart aansluitingen (beide rgb) op mij crt. Dan kan ik dus met 2 van die dingen 10 apparaten aansluiten. Meer outputs is ook voor mij niet interessant. Ik vraag het mij af of het voor dit soort apparaten uitmaakt dat hier mindere componenten in zitten. Dit is een mechanische switch waarbij die het signaal onderbreekt of niet. Net zoals mijn component switch. Ik zie niet in wat hier precies mis in kan gaan. En dit apparaat is meer dan 50x zo goedkoop, dus dan neem ik het risico wel ;-)Sagat schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 08:46:
Voor deze prijs is het idd een mooie deal, mijn hama switches vielen ook in deze prijsklasse. Echter ik denk wel dat die dure switches vaak ook meerwaarde hebben, auto switching veel meer inputs, dubbelle output, mogelijke betere componenten........(en doordoor indirect betere shielding bij signalen.....misschien mooie test ik had vroeger het probleem dat er geluid van mijn ps2 wegviel als ik ook de org xbox aangesloten had....en voor de goede orde die stond dan uit (maar wel met stroom erop)! ? Ben benieuwd of dit bij jullie wel goed werkt!) Moet dit scenario zelf ook nog is testen met mijn hama meuk)
Of het het geld waard is moet een ieder natuurlijk voor zichzelf beslissen (en ja check mlig en retrorgb voor reviews etc).
- Sagat
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- MegaDrive
- RetroTINK
- Nintendo Game & Watch
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Nintendo DS
- RetroTINK 5X-Pro
- Saturn
- Nintendo 64
- Dreamcast
- Game boy advance
- 16 bit
- Game boy advance sp
- Consoles
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
ik ga ervanuit dat dat jij wel beide consoles bezit
10 second ninja DONE
Thanks voor de bevestiging!!Verwijderd schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 15:02:
Check! Het werkt dus ook met RGB, 5 scart naar 1. Het enige is dat het dus een handmatige switch is met knoppen. Voor mij geen groot probleem. Dus een prima koop voor 2,50 ex. Verzendkosten.
Ik had er ook gelijk een besteld dinsdag, voor naast mijn Hama.
Moet hem vanavond nog ophalen bij het PostNL punt, maar was ook al even bang dat ik een miskoop had gedaan.
B.Net Sebase#2714
Verwijderd
Ik zal het vanavond eens proberen. Was dat destijds ook een mechanische switch?Sagat schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 09:09:
Nou ben inderdaad benieuwd of jouw setup de org xbox en ps2 test samen doorstaat! (nogmaals heb dit zelf nog niet eens getest...en kan dit helaas ook nog even niet doen)
ik ga ervanuit dat dat jij wel beide consoles bezit
Ik tast vaker diep in de portemonnee voor mijn setup, omdat ik inmiddels aardig wat devices tussen mijn console en televisie heb zitten. Daarom maak ik er een zaak van om alle apparaten en kabels die ertussenin zitten van hoge kwaliteit te hebben en zodoende hopelijk geen tot minimaal signaalverlies te hebben. Hierdoor laat ik mij vaak adviseren door Bob van RetroRGB en MLIG.
Ik heb wel een relatief goedkope componentswitch via Amazon. Deze is manueel omdat ik geen automatische oplossing kon vinden. Ik betaal graag wat extra voor automatische devices omdat de setup maken inmiddels ook een hobby is geworden
[ Voor 18% gewijzigd door Seroczynski op 28-01-2021 13:09 ]
- Sagat
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- MegaDrive
- RetroTINK
- Nintendo Game & Watch
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Nintendo DS
- RetroTINK 5X-Pro
- Saturn
- Nintendo 64
- Dreamcast
- Game boy advance
- 16 bit
- Game boy advance sp
- Consoles
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
Goede vraag. denk dat we praten over eind jaren 90/begin 00 dat ik die switch in gebruik had!Verwijderd schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 11:44:
[...]
Ik zal het vanavond eens proberen. Was dat destijds ook een mechanische switch?
Dus durf mijn hand er niet voor in het vuur te steken, maar denk inderdaad van wel.
10 second ninja DONE
Verwijderd
Vandaag is the medium uitgekomen op de series x. Dus dat wordt genieten!
Ontopic: Ik zit nog even te worstelen met verdeeldozen om alles aan te sluiten. Hoe doen jullie dit? grote verdeeldoos met switch? Of klik aan klik uit en dan de verdeeldoos er op?
- Exorcist
- Niet online
Uitdrijvûrrrr!
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 3
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Wii
- MegaDrive
- RetroTINK
- Nintendo Game & Watch
- Nintendo DS
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Sony PlayStation TV
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- Saturn
- Nintendo 64
- Game boy advance
- 16 bit
- Game boy advance sp
- Retro
- Atari
- Sega
- Nintendo 3DS
- Consoles
Verwijderd schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 11:47:
Beetje offtopic: Was vanochtend weer zweten, ps5 was op voorraad bij Intertoys. Helaas geen kunnen scoren. Toen kwam de series x op voorraad bij de Mediamarkt. Toen die maar besteld. Heb al een one x en one s. De one S gaat op vraag & aanbod.
Vandaag is the medium uitgekomen op de series x. Dus dat wordt genieten!
Ontopic: Ik zit nog even te worstelen met verdeeldozen om alles aan te sluiten. Hoe doen jullie dit? grote verdeeldoos met switch? Of klik aan klik uit en dan de verdeeldoos er op?
Je One S houden joh, hoort bij je collectie!
Verdeelddozen: ik heb er in de gameroom een stuk of...negen? Verdeeld over twee wandcontactdozen. Maar deze zet ik wel iedere keer aan/uit met inderdaad een klik aan/klik uit schakelaar (veiligheid + sluipverbruik). Nadeel dat bijv. PS3, PS4, PS5 en Xbox One/Series X geen rustmodus kunnen gebruiken maar dat boeit me over het algemeen toch net iets minder.
Verwijderd
Ik zit nog even te twijfelen over de one S. Beetje afhankelijk of ik een goed bod krijg. Maar er worden er zoveel aangeboden dat het wellicht ook zonde gaat zijn.Exorcist schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 11:55:
[...]
offtopic:
Je One S houden joh, hoort bij je collectie!
Verdeelddozen: ik heb er in de gameroom een stuk of...negen? Verdeeld over twee wandcontactdozen. Maar deze zet ik wel iedere keer aan/uit met inderdaad een klik aan/klik uit schakelaar (veiligheid + sluipverbruik). Nadeel dat bijv. PS3, PS4, PS5 en Xbox One/Series X geen rustmodus kunnen gebruiken maar dat boeit me over het algemeen toch net iets minder.
Die rust modus vind ik wel belangrijk, helemaal bij de ps3. Die is tergend langzaam met downloaden en installeren. Al heb ik er een ssd in zitten en dat gaat wel een stuk sneller. Series X komt voor nu in de woonkamer en dan gaat de one x naar de gameroom. Het liefst wil ik dan wel de ps4 pro, one x en ps3 in rust modus gebruiken. Dus wellicht gaat die op een ander stopcontact. Ik ga dan eens kijken naar een klik aan/klik uit systeem.
- Exorcist
- Niet online
Uitdrijvûrrrr!
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 3
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Wii
- MegaDrive
- RetroTINK
- Nintendo Game & Watch
- Nintendo DS
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Sony PlayStation TV
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- Saturn
- Nintendo 64
- Game boy advance
- 16 bit
- Game boy advance sp
- Retro
- Atari
- Sega
- Nintendo 3DS
- Consoles
Scheelt die SSD echt zoveel in een PS3...? Dacht altijd dat dat wel meeviel ivm de encryptie, wat veel snelheid kost/scheelt.Verwijderd schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 11:58:
[...]
Ik zit nog even te twijfelen over de one S. Beetje afhankelijk of ik een goed bod krijg. Maar er worden er zoveel aangeboden dat het wellicht ook zonde gaat zijn.
Die rust modus vind ik wel belangrijk, helemaal bij de ps3. Die is tergend langzaam met downloaden en installeren. Al heb ik er een ssd in zitten en dat gaat wel een stuk sneller. Series X komt voor nu in de woonkamer en dan gaat de one x naar de gameroom. Het liefst wil ik dan wel de ps4 pro, one x en ps3 in rust modus gebruiken. Dus wellicht gaat die op een ander stopcontact. Ik ga dan eens kijken naar een klik aan/klik uit systeem.
Verwijderd
Grootste bottleneck is de oude sata aansluiting. (Sata 150 volgens mij). Maar voor mij scheelt het wel veel, verwijderen van games duurt met een normale hdd heel lang. Bij de SSD is het een kwestie van seconden. Installeren is het verschil niet zo groot, maar ik merk toch beduidend een verschil. Performance in game heb ik niet zo op gelet, maar volgens mij valt dat wel mee.Exorcist schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 12:01:
[...]
Scheelt die SSD echt zoveel in een PS3...? Dacht altijd dat dat wel meeviel ivm de encryptie, wat veel snelheid kost/scheelt.
https://www.bol.com/nl/p/...JOzg_0_30.41.ProductImage
Ik denk dat ik voor zoiets ga, Brennenstuhl heb ik ook allemaal in de woonkamer en ben ik tevreden over.
- Exorcist
- Niet online
Uitdrijvûrrrr!
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 3
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Wii
- MegaDrive
- RetroTINK
- Nintendo Game & Watch
- Nintendo DS
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Sony PlayStation TV
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- Saturn
- Nintendo 64
- Game boy advance
- 16 bit
- Game boy advance sp
- Retro
- Atari
- Sega
- Nintendo 3DS
- Consoles
Dan ga ik 's een keer een oude SSD in m;n PS3 zetten, verwijderen kost inderdaad (ook) veel tijdVerwijderd schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 12:04:
[...]
Grootste bottleneck is de oude sata aansluiting. (Sata 150 volgens mij). Maar voor mij scheelt het wel veel, verwijderen van games duurt met een normale hdd heel lang. Bij de SSD is het een kwestie van seconden. Installeren is het verschil niet zo groot, maar ik merk toch beduidend een verschil. Performance in game heb ik niet zo op gelet, maar volgens mij valt dat wel mee.
Ik denk dat ik voor zoiets ga, Brennenstuhl heb ik ook allemaal in de woonkamer en ben ik tevreden over.
Hier ook allemaal Brennestuhls overigens, topdingen!
Ik heb twee van deze, kan je vaak tussen de €20 tot €25 vinden. Beiden zitten op een KlikAan/Uit schakelaar.Verwijderd schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 12:04:
[...]
Grootste bottleneck is de oude sata aansluiting. (Sata 150 volgens mij). Maar voor mij scheelt het wel veel, verwijderen van games duurt met een normale hdd heel lang. Bij de SSD is het een kwestie van seconden. Installeren is het verschil niet zo groot, maar ik merk toch beduidend een verschil. Performance in game heb ik niet zo op gelet, maar volgens mij valt dat wel mee.

https://www.bol.com/nl/p/...hakelaar/9200000056907466
Wat zich vertaalt in deze setup (dit zie je niet vanuit de kamer omdat het achter de TV ligt):
[ Voor 12% gewijzigd door Seroczynski op 28-01-2021 13:48 ]
- Exorcist
- Niet online
Uitdrijvûrrrr!
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 3
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Wii
- MegaDrive
- RetroTINK
- Nintendo Game & Watch
- Nintendo DS
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Sony PlayStation TV
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- Saturn
- Nintendo 64
- Game boy advance
- 16 bit
- Game boy advance sp
- Retro
- Atari
- Sega
- Nintendo 3DS
- Consoles
Klik aan, klik uitPizzaSamurai schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 16:00:
Die zijn wel nice, maar de enige manier waarop dat niet in de weg ligt is als je het achter de TV pleurt. Maar hoe doe je dan de schakelaars aan en uit?
Nee, de stekkerdozen hebben de schakelaar altijd op aan staan. Het KlikAan/Uit systeem betekend dat ik een afstandsbediening heb om de stroom in of uit te schakelen.PizzaSamurai schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 16:37:
Ja dat snap ik haha, maar lijkt me vrij irritant om steeds achter de TV te moeten klimmen om die in te drukken. Zou bij mij niet echt makkelijk gaan vrees ik.
Verwijderd
Belangrijk aandachtspunt is juiste dikte van het snoer, minstens 3x1,5mm2. Dit staat vaak aangeven op het snoer als 3G1.5 of iets dergelijks. Daarnaast houd rekening met het schakelaartje. Die zijn vaak van dubieus kwaliteit, contacten die snel kleven etc.
Neem ook niet zo maar 16A 3500Watt als waarheid aan. Dit is vaak alleen korte piek belasting nooit continue.
Blokken door stekker geeft extra weerstand. Dit geeft ook extra warmte en die gevolgen hoef ik, denk ik niet uit te leggen. Maar dit zorgt er ook voor de automaat/zekering bij kortsluiting op het achterste deel van het circuit vaak niet reageert. Als een aardlekschakelaar niet tijdig uit kan gaan, dan kan dat gevaarlijke situatie opleveren.
Als je toch meer nodig hebt, zijn dit soort oplossing er ook nog.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2021 17:21 ]
Verwijderd
Geen idee maar, klinkt wel interessant.Linksquest schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 19:51:
Ben momenteel op zoek naar een Cart met alle BS Games erop, dat zijn die Nintendo Satelliet games. Zoals o.a. F-Zero 2, Excite bike met Mario en Zelda BS. Iemand een idee waar ik die kan vinden?
- Exorcist
- Niet online
Uitdrijvûrrrr!
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 3
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Wii
- MegaDrive
- RetroTINK
- Nintendo Game & Watch
- Nintendo DS
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Sony PlayStation TV
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- Saturn
- Nintendo 64
- Game boy advance
- 16 bit
- Game boy advance sp
- Retro
- Atari
- Sega
- Nintendo 3DS
- Consoles
Oef, boxed...netjes...! Welke games heb je ervoor?didado schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 23:05:
Nog wat betere foto's van mijn Sega MegaDrive 32X PAL..
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
/
Trackmania op de Wii net nog even gedaan. Ondanks de graphics staat de gameplay als een huis, leuk om te doen.
Net ook nog wat Trackmania gedaan (Turbo, PS5/XSX). Thx, @Sagat voor de trigger
Mochten er meer mensen dit soort spellen spelen (Xbox/PS), altijd leuk voor de vergelijkingen in tijden etc.
PSN en XBL is Exorcistje
- Sagat
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- MegaDrive
- RetroTINK
- Nintendo Game & Watch
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Nintendo DS
- RetroTINK 5X-Pro
- Saturn
- Nintendo 64
- Dreamcast
- Game boy advance
- 16 bit
- Game boy advance sp
- Consoles
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
Ja, die valt echt in de categorie leuk voor verzamelen maar verder niet, iets van 80 games en misschien 20 goed tot redelijk? Ik denk dan ook aan de jaguar en de 3do..zou ik in een ideale wereld ook graag willen.Seroczynski schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 23:54:
Cool man, dat staat ook nog op de lijstWordt alleen niet heel vaak aangeboden volgens mij, tenminste niet compleet.
Maar te weinig leuke/goede games om het echt interessant te maken?
10 second ninja DONE
Verwijderd
Doe die 80 maar door de helft. Er zijn maar 40 games uitgebracht voor de 32x. Dat is inderdaad een erg dure hobby om voor te verzamelen.Sagat schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 09:04:
[...]
Ja, die valt echt in de categorie leuk voor verzamelen maar verder niet, iets van 80 games en misschien 20 goed tot redelijk? Ik denk dan ook aan de jaguar en de 3do..zou ik in een ideale wereld ook graag willen.
- Exorcist
- Niet online
Uitdrijvûrrrr!
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 3
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Wii
- MegaDrive
- RetroTINK
- Nintendo Game & Watch
- Nintendo DS
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Sony PlayStation TV
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- Saturn
- Nintendo 64
- Game boy advance
- 16 bit
- Game boy advance sp
- Retro
- Atari
- Sega
- Nintendo 3DS
- Consoles
Doom op de Jaguar! Doom zoals het voor een console bedoeld isSagat schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 09:04:
[...]
Ja, die valt echt in de categorie leuk voor verzamelen maar verder niet, iets van 80 games en misschien 20 goed tot redelijk? Ik denk dan ook aan de jaguar en de 3do..zou ik in een ideale wereld ook graag willen.
- Sagat
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- MegaDrive
- RetroTINK
- Nintendo Game & Watch
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Nintendo DS
- RetroTINK 5X-Pro
- Saturn
- Nintendo 64
- Dreamcast
- Game boy advance
- 16 bit
- Game boy advance sp
- Consoles
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
LOL geez, tijdje terug nog wat yt gezien waar mensen dan alle titels raten, dat gaat dan vaak in 2 episodes dus vandaar dat mijn schatting wat te hoog zat!Verwijderd schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 09:15:
[...]
Doe die 80 maar door de helft. Er zijn maar 40 games uitgebracht voor de 32x. Dat is inderdaad een erg dure hobby om voor te verzamelen.
Goed ik heb een vrij brede smaak en met niet te streng zijn zou ik vermoeddelijk 5 titels kunnen verzinnen die ik zou willen, en dat was vroeger altijd mijn grens om een console te kopen
Maar nee, staat erg laag op de verlanglijst!
En wat ik wel weer snap, ha tsja vloek en zegen te gelijk, daardat het er zo weinig is, is het dan toch wel weer leuk om voor een full set te gaan! (als je daar van houdt, ik zou bc racers bij wijze van gratis nog niet eens willen hebben
Maar daardoor zal je veel concurentie hebben lijkt me?
Ben wel benieuwd hoe jij dan tegen de jag en de 3do aankijkt? Daar hoor ik mensen niet zo vaak over.
Doom is een pc gameExorcist schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 10:38:
[...]
Doom op de Jaguar! Doom zoals het voor een console bedoeld is
[ Voor 29% gewijzigd door Sagat op 29-01-2021 10:58 ]
10 second ninja DONE
- Exorcist
- Niet online
Uitdrijvûrrrr!
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 3
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Wii
- MegaDrive
- RetroTINK
- Nintendo Game & Watch
- Nintendo DS
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Sony PlayStation TV
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- Saturn
- Nintendo 64
- Game boy advance
- 16 bit
- Game boy advance sp
- Retro
- Atari
- Sega
- Nintendo 3DS
- Consoles
3do, neeSagat schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 10:54:
[...]
[...]
Doom is een pc game![]()
jij niet 3d0 bezittende nep collector! (of heb je em wel? zo me niet verbazen eigenlijk
)
En we hebben het hier niet over PC's, Doom is leuk om op de consoles te vergelijken
Verwijderd
3DO heb ik zelf nooit zoveel mee gehad. Daar zijn wel meer games voor uitgebracht, maar ook niet anders dan op de Playstation is uitgebracht. Ook qua graphics verschilt het niet zo dat je het daar nog voor zou doen.
Vandaag ben ik eens goed gaan kijken wat het probleem is, en heb mijn SNES direct ingeplugd in de TV. Ik merk dat het beeld ineens een stuk helderder en duidelijker is. Er is een duidelijk verschil met wanneer hij door de scart switch gaat, en wanneer niet. En de schakelaar van de SNES is de enige die ik ingeschakeld heb.
Misschien dat ze toch wat mankementen vertonen op den duur...
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op, dit topic is om retro gaming en al haar facetten te bespreken, het is echter NIET de bedoeling om
- Games aan te schaffen (ruilen/lenen/etc.) van/via mede tweakers.
- Games te verkopen.
- Te vragen wat een game of console waard is.
- Een V&A advertentie te promoten.
- Dit topic is voor en door verzamelaars, s.v.p. geen opmerkingen ala 'Oh wat veel, speel je dat allemaal?' Dat voegt niets toe.
:strip_exif()/f/image/YSGNT9WcuOJdTeOTol0jR3Oc.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/0Z8yijKX6l9WlGTMxIs2AlT6.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/jXeuaKgZgYnKUMtf13qEM1Qi.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/mfQWcSlNrE5kyYEk7nsMzrpt.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Ps7F63KCOWpOWcGFyUhK07g2.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/nzZcjiBbipQBwxmJOq1qGoN8.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/i2lpve4QZ71jAcs964H4Rc1R.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Xri50XnYCFAgqIrS7DY9hfxY.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/aCGMUPmIf1FtXvIpA5nbBmOA.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/yn5DKoSixM449T4i7TxBv7RB.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/1ceREIAA6a0o5PgcICgfaoT5.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/lmh2l8KLDaxTX32Pi95d6hot.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/8IqZUhl1Sg9JAEHB9iwEd2h4.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/KrnN03PDNJpK9l2r4C6McbTx.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/VzrqY2Zu4hAIqnNGcgKBFbLC.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/keWp6mWhaiq6mM2yc1Yjgg2D.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/NYhKBj1Ku3RGomKS1aqBWlaN.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/stAqcezrPzXp0g0D5yICf1Y2.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/HL5sUssoq7n0lwoxH3yEc2M0.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/kNijKUxoj94OGaIc1goVO6Rf.jpg?f=fotoalbum_large)