Sagat schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 11:37:
[...]
Volgends mij had ik al gereageerd dat deze controller enorm op de 'gravis grip' van vroeger lijkt. Die dpad vond ik niet zo best, maar op zich ook weer niet gek omdat je dus eigenlijk een soort van mini joystick kon inschroeven....Lijkt ook op deze pad van toepassing? Maar het lijkt me iig ten alle tijden een verbetering t.o.v. de standaard afstandsbediening......maar goed, ben niet in dept bekend met de controllers van de cdi, dus mogelijk vergis ik me.
En dan ris of the robotos haha, aan de ene kant vet om zo'n game dan toch te spelen (wil je hem ook gaan speedrunnen?) maar kweet niet.......denk dat ik deze game toch liever in de geschiedenis laat!
Had het toevallig met @
Exorcist erover, de snesdrunk video over 'games like' zitten vol met dingen die ik graag is zou willen bekijken. Evenals video die gaan over games die nooit japan verlaten hebben, top hat gamer man heeft leuke (ik vind zijn stijljte ook wel grappig hoewel soms wat irritant) en gamesack natuurlijk!
Denk dat ik dan liever hier uit put.
Maar enjoy!
Het is idd precies hetzelfde model als de Gravis Gamepad, en als je 'm open maakt kan je de onderdelen ook prima met elkaar verwisselen. Je kan op die manier bijv. een donkere CD-i controller krijgen met de SNES kleuren als knoppen

. En inderdaad, deze had ook een stickje die je in de d-pad kan schroeven, maar die zijn veelal kwijt geraakt bij de tweedehands modellen. Moet ook zeggen dat ik 'm niet zal missen
Rise of the Robots speedrunnen... waarschijnlijk niet, al kan het natuurlijk wel (tenminste, de SNES versie). Zal waarschijnlijk een vrij saaie bedoeling zijn, al is het misschien wel een leuke manier om de cinematics te tonen

. Ik wilde voornamelijk eens zien hoe RotR op de CD-i speelde, zeker met de historie die het heeft. En vergeleken met de SNES variant, aangezien ik die toentertijd van m'n ouders gekregen had
Zelfde heb ik een beetje met Lost Eden, wil het dolgraag nog eens doorspelen (en wss wel on stream), maar het speedrunnen ervan gaat niet echt interessant zijn omdat het niet te sequence breaken is als een Myst.
Yup, daar heb ik er ook 2 van en is tot nu toe altijd m'n 'weapon of choice' geweest. Maar aangezien ik vanuit de CD-i communities zoveel goed hoorde over de Touchpad variant, wilde ik er toch eens een hebben. Vergeleken met deze image voelt de Touchpad toch wat sturdier aan en geeft het iets betere feedback op het indrukken van een knop, waar dat bij de Gamepad net wat zachter/losser aanvoelt. Maar goed, we gaan het meemaken, dit weekend ga ik eens proberen Hotel Mario uit te spelen met de nieuwe controller