Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• gast7
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 10-11 14:42
Verwijderd schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 11:46:
[...]

De pal dreamcast games werden allemaal gedrukt in een fabriek in Nederland. En die stond niet echt bekend om zijn kwaliteit drukwerk. Volgens mij hebben zij ook een deel van mega cd voorheen gedrukt. Waarbij nu allemaal discrot te zien is.
volgens mij werden er veel disks ook gedrukt in engeland duitsland en Japan qua pal

voor zowel de mega cd en dreamcast staat vaak op de disks boekjes etc

qua dreamcast games allemaal in nederland?

veel dreamcast games hebben niet eens een nederlandse doos of handleiding

zelfs sonic adventure of sega rally hebben niet eens een nederlandse doos en boekje.

ik heb best wel veel dreamcast games maar het is allemaal engels en de andere europese talen zonder nederlands. ik heb volgens mij niet eens een nederlandse doos versie van een dreamcast game

toch wel raar als het dan enkel in nederland gedrukt zou zijn als er zo weinig games zijn met een nederlandse verpakking van zelfs de bekendere games

[ Voor 6% gewijzigd door gast7 op 15-01-2021 13:04 ]

• 3style
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-09 19:10

3style

...

Sagat schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 10:09:
Ik zeg dit voorzichtig en met alle respect maar, volgens mij is een van de fijne dingen van retro gamen dat je makkelijk alle kampen kan proberen?
En tuurlijk zal een ieder daar zijn voorkeuren blijven hebben, maar ik vind het zo tof dat ik nu naast mijn nintendo consoles ook makkelijk pc engine en md versies kan spelen, hell ik heb zelfs nu iig een game gear game die ik echt leuk vind. Het is niet genoeg om nu die ook te willen verzamelen want het blijft een handheld waar ik gewoon minder mee heb maar ik waardeer het wel meer. Ik weet zeker dat de lynx vermoeddelijk ook wel een paar games heeft waar ik hetzelfde zal hebben alleen (sorry @Grumpmeister ) de cdi, haha daar zie ik nog steeds weinig wat me kan bekoren :P
Maar mocht er ooit een mister core komen wellicht dat ik dan eea toch wel ga proberen.

voor current gen heb ik no doubt dat er een dag komt dat ze beiden in mijn huis zullen staan, maar iig niet op korte termijn, en gezien dit het topic zal ik daar ook verder niet ingaan. Lijkt me ook goed om alle kans dat ook hier de console wars gaan losbarsten verder te voorkomen!

Zag gister video van mad little pixel waar hij een neo geo mvs bord inbouw in een acrylic shell en dat vind ik dan toch wel weer tof.....hoewel ik gewoon merkt dat ik eigenlijk (nog?) maar weinig neo geo speel terwijl het op zich vrij makkelijk kan via mister .Goed aan de andere kant, metal slug al die fighters en zelfs de shmups daar zit genoeg tussen waar ik me vast alsnog wel mee ga vermaken.
Ben benieuwd naar de follow up video om de mvs daadwerkelijk playable te maken, als ook dat relatief makkelijk en goedkoop kan, is het heeeel wellicht iets waar ik over ga nadenken, al heowel ik het wel weer irritant vind dat de dan weer moet uitkijken met de output van het video signaal, goed daar ben ik niet de enige in dus wellicht dat ze ook dat vereenvoudigen of dat het simpelweg makkelijk(er) word om via hdmi te spelen op de oled.

[...]

Ik dacht dat je niet zo veel fysiek games meer ging kopen? :P Maar tof man, box art blijf echt top! Dit is toch decap attack geworden in de usa en hier? Stond nog wel op mijn lijstje om ook die games is naast elkaar te leggen :)

edit:
moest het toch weten :P
Due to the game's developer failing to secure the Magical Hat license outside Japan, it was completely redone and released in 1991 as Decap Attack. The game features different characters, story, art, music, and level design, but the same general gameplay.
Ja kon het niet laten :) Ik koop wel games waar ik echt wat mee heb en ook daadwerkelijk speel.
Ik moet ook wel zeggen dat als ik klaar ben met bepaalde games ik ze ook zo weer weg kan doen.

Hier wat background info:

https://www.google.nl/amp...rmers-of-vic-tokai/%3famp

• 3style

3style

...

Exorcist schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 10:06:
[...]

Bedankt voor de tip!

/en besteld :)
Hier is die binnen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tZ8BcAKDhz7UXOBYAeCReafYD5k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ge3RTyWVJ3B9dKEGO46DEOJI.jpg?f=fotoalbum_large

Eindelijk weer eens Super Mario 64 spelen :)
Net voor het eerst een bestelling van MagixButtons ontvangen. Deze webwinkel is vaker hier besproken met gemixte ervaringen maar aangezien de Super Famicom controllers daar niet heel duur waren maar eens geprobeerd.

Controller heeft er precies een week over gedaan om geleverd te worden, dat vind ik al vrij lang voor verzending binnen Nederland, maar goed dat ligt misschien niet enkel aan hun maar ook aan PostNL.

Er stonden twee verschillend geprijsde controller te koop, en natuurlijk ben ik voor de goedkoopste gegaan (scheelt minder dan een euro en de duurdere leek er op de foto minder goed uit te zien). Lang verhaal kort: ontvangen controller is zéker niet de controller afgebeeld op de website (ondanks ze nog pronken met "All products are photographed") en ziet er toch wel wat slechter (lees: vuil) uit.

Heb er niet veel voor betaald dus zit er niet mee, maar volgende keer denk ik er wel twee keer over na voordat ik daar iets bestel.

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Verwijderd

gast7 schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 12:16:
[...]

volgens mij werden er veel disks ook gedrukt in engeland duitsland en Japan qua pal

voor zowel de mega cd en dreamcast staat vaak op de disks boekjes etc

qua dreamcast games allemaal in nederland?

veel dreamcast games hebben niet eens een nederlandse doos of handleiding

zelfs sonic adventure of sega rally hebben niet eens een nederlandse doos en boekje.

ik heb best wel veel dreamcast games maar het is allemaal engels en de andere europese talen zonder nederlands. ik heb volgens mij niet eens een nederlandse doos versie van een dreamcast game

toch wel raar als het dan enkel in nederland gedrukt zou zijn als er zo weinig games zijn met een nederlandse verpakking van zelfs de bekendere games
Pal voor Europa werd alleen in NL gedrukt door EMI CD Holland. Het staat op de disc.

Dat een game geen Nederlands boekje heeft betekent nog niet dat hij niet in NL gedrukt wordt. Dat zou betekenen dat alles uit China een Chinese handleiding zou hebben?

Als je als fabriek alleen de Nederlandse taal drukt is niet echt realistisch of wel? Dan beperk je dus tot alleen je eigen land.

Ze drukken games voor meerdere landen, ze drukken precies waar ze opdracht voor krijgen. De fabriek bepaalt niet welke taal in het boekje of op het doosje komt te staan.

• gast7
Verwijderd schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 13:23:
[...]

Pal voor Europa werd alleen in NL gedrukt door EMI CD Holland. Het staat op de disc.

Dat een game geen Nederlands boekje heeft betekent nog niet dat hij niet in NL gedrukt wordt. Dat zou betekenen dat alles uit China een Chinese handleiding zou hebben?

Als je als fabriek alleen de Nederlandse taal drukt is niet echt realistisch of wel? Dan beperk je dus tot alleen je eigen land.

Ze drukken games voor meerdere landen, ze drukken precies waar ze opdracht voor krijgen. De fabriek bepaalt niet welke taal in het boekje of op het doosje komt te staan.
zeker maar met zowat alle andere consoles was het multi talig waaronder nederlands. vind het toch wel bijzonder dat nederland haast is weg gevallen in de gehele dreamcast library qua verpakking.

Verwijderd

gast7 schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 13:26:
[...]

zeker maar met zowat alle andere consoles was het multi talig waaronder nederlands. vind het toch wel bijzonder dat nederland haast is weg gevallen in de gehele dreamcast library qua verpakking.
Dat is de beslissing van de uitgever welke taal er op komt te staan niet de fabriek. Wellicht hebben ze bedacht dat de meeste Nederlanders Engels kunnen dus dat scheelt weer ruimte.

• gast7
ik wist dat er wel cd's waren met holland op de achterkant qua dreamcast maar had nooit opgelet dat dit voor zowat alle dreamcast games gold

Had ik niet verwacht.

dreamcast was overigens wel het laatste tijdperk waarbij multi talen qua game dozen zowat de standaard waren,

met ps2 cube en xbox was het vaak wel 1 taal per land. wat tot in het heden bij veel games vrij standaard is geworden.

voorheen met de saturn stond nederland er altijd wel op.

[ Voor 48% gewijzigd door gast7 op 15-01-2021 13:34 ]

Verwijderd

gast7 schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 13:31:
ik wist dat er wel cd's waren met holland op de achterkant qua dreamcast maar had nooit opgelet dat dit voor zowat alle dreamcast games gold

Had ik niet verwacht.

dreamcast was overens wel het laatste tijdperk waarbij multi talen de standaard waren,

met ps2 cube en xbox was het vaak wel 1 taal per land. wat tot in het heden bij veel games vrij standaard is geworden.

voorheen met de saturn stond nederland er altijd wel op.
Het vervelende met 1 taal op de hoes is dat ik niet zo snel importeer. Ik vind het toch wel vervelend dat alleen de Italiaanse of Franse taal op de hoes staat.

• gast7
Zeker maar het idee was dan ook dat je de juiste taal op de doos hebt per land destijds.

Mijn voorkeur is een engelse doos versie. maar met een nederlandse verpakkings versie van bijvoorbeeld een gamecube of een snes game kan ik ook prima leven.

In duitsland kan het echter wel een probleem zijn gezien ze daar soms zelfs letterlijk alles in het duits houden qua tekst en soms zelfs audio qua retro.

Als ze dat in nederland zouden doen dan was een engelse versie mijn enige optie. Nederlands naar mijn mening klinkt vaak wat minder in games.

[ Voor 43% gewijzigd door gast7 op 15-01-2021 13:37 ]

• Grumpmeister
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 01-11 17:28
Sagat schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 11:19:
[...]

Haha door jou wel zin om iig die zelda games is op te starten, mogelijk dan die fan remake met betere filmpjes ofzo? Maar staat niet heel hoog op de prio lijst, verzamel technisch absoluut wel vet!
De fan remake heeft eigenlijk alleen de gameplay aangepast. Dus wat extra platformen, grotere sprongen met meer vrijheid, rubies / rupees die meer waard zijn, etc. Wel een prima manier om eens door de games heen te gaan zonder een flink bedrag neer te moeten leggen. Idd helaas niet met de cutscene collab :'(
Saturn heeft zo'n leuke library, maar met de stock euro saturn mis je daar een hoop van, denk dat zo'n satiator voor mij de ultime updgrade is, alle games kunnen spelen en nog steeds ook mijn org cd's kunnen halen, aan de andere kant is dat wel weer een priizige oplossing (en nog niet eens officieel uit atm)

Jag valt bij mij indezelfde categorie als cdi, verzamel technisch geinig maar om daadwerkelijk te spelen is er heel weinig voor mij.

7800...really? haha ook hier VT interessant, qua games bar weinig wat ik kan verzinnen. Maar icm met everdrive ofzo altijd leuk om mee te kunnen spelen en als speedrunner snap ik dat echte hw altijd de voorkeur heeft dan.
De Saturn is idd vrij interessant, maar heb me er ook nog niet genoeg in verdiept om daar een keuze in te gaan maken. Staat ook niet heel hoog op de lijst, maar wel iets wat ik wil hebben staan dus.

De Atari 7800 zou ik voornamelijk willen voor Rikki & Vikki, een homebrew die 2 jaar geleden uit kwam. Deze is ook op Steam beschikbaar en is verder een best leuke game, had toentertijd om de developer te steunen (hij had ook Zaku op de Atari Lynx gemaakt) de Atari 7800 versie ook aangeschaft. Alleen mis ik dus de console ervoor. Het zal voornamelijk iets zijn wat grappig is als ik er tegen aan loop, maar niet iets waar ik actief voor hunt :P
Hmm juist bij de ps2 zie ik niet heel veel meerwaarde voor ntsc versie? onze ps2 doet toch net zo goed ntsc/60hz? Of zie ik dan toch bepaalde dingen over het hoofd?

In het verlengde hiervan, voor gemak van spelen en authenticiteit zou ik nog wel een ps1 willen, maar dan wel met een ode.....maar goed, more love voor de vooral 16bit en emuleren van ps1 bevalt zelfs op mijn crappy antieke pc al goed, hoop en verwacht met duckstation op moderne pc helemaal mijn sokken eraf geblazen te krijgen.... 8) :+
Ik durf het niet echt te zeggen om eerlijk te zijn. Het lijkt te werken als je een disc-swap doet? Maar aan de andere kant is dan de backwards compatibility locked naar 50hz. Klinkt me haast makkelijker om gewoon een NTSC variant aan te schaffen, maar als ik het mis heb hoor ik het ook gewoon graag :D

FFXIV: Divyan Dawnborne | Switch FC: SW-8303-2261-5828 | Streamt obscure speedruns op Twitch

• laugh
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
Grumpmeister schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 14:14:
Ik durf het niet echt te zeggen om eerlijk te zijn. Het lijkt te werken als je een disc-swap doet? Maar aan de andere kant is dan de backwards compatibility locked naar 50hz. Klinkt me haast makkelijker om gewoon een NTSC variant aan te schaffen, maar als ik het mis heb hoor ik het ook gewoon graag :D
Eerst even over een PS2 NTSC spel op de PS2. NTSC PS2 games op een PAL systeem heeft geen timing probleem. Dan hebben we PS1 NTSC games op een PAL PS2. Ja dan heb je dus wel een minor issue. Het zelfde probleem als wanneer je een NTSC game op een PAL PS1 gaat spelen. Je krijgt dan 53.203425MHz GPU clock ipv 53.693175MHz op een PS1.

Wat betekent dit? Op een PS1 ben je dus ietsjes langzamer als je een NTSC spel speelt op een PAL systeem. In de praktijk merk je daar niks van op een paar spellen na (specifieke rhythm games) die de timing gebruiken, die zullen dus onspeelbaar zijn. Op een PS2 zal je hetzelfde hebben.

Hoe kan je dit fixen? Door een Dual Frequency Oscillator mod te installeren op een PS1 zodat je de juiste frequency gebruikt op het moment dat je naar NTSC switcht. Op een PS2 kan het gefixt worden met een modchip in combinatie met een homebrew app.

Maarja nu even terug over NTSC PS1 import games. Een NTSC console aanschaffen is natuurlijk een oplossing (denk dat je NTSC-U bedoelt). Andere oplossing is een modchipped PS1 of PS2 zodat je in 1 klap PAL/NTSC-U/NTSC-J kan. Maar PS1 krijgt dan toch van mij de voorkeur boven de PS2 voor import PS1 games, om meerdere redenen. Maar dan wordt het een te lange post...

• Grumpmeister
laugh schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 14:48:
[...]

Eerst even over een PS2 NTSC spel op de PS2. NTSC PS2 games op een PAL systeem heeft geen timing probleem. Dan hebben we PS1 NTSC games op een PAL PS2. Ja dan heb je dus wel een minor issue. Het zelfde probleem als wanneer je een NTSC game op een PAL PS1 gaat spelen. Je krijgt dan 53.203425MHz GPU clock ipv 53.693175MHz op een PS1.

Wat betekent dit? Op een PS1 ben je dus ietsjes langzamer als je een NTSC spel speelt op een PAL systeem. In de praktijk merk je daar niks van op een paar spellen na (specifieke rhythm games) die de timing gebruiken, die zullen dus onspeelbaar zijn. Op een PS2 zal je hetzelfde hebben.

Hoe kan je dit fixen? Door een Dual Frequency Oscillator mod te installeren op een PS1 zodat je de juiste frequency gebruikt op het moment dat je naar NTSC switcht. Op een PS2 kan het gefixt worden met een modchip in combinatie met een homebrew app.

Maarja nu even terug over NTSC PS1 import games. Een NTSC console aanschaffen is natuurlijk een oplossing (denk dat je NTSC-U bedoelt). Andere oplossing is een modchipped PS1 of PS2 zodat je in 1 klap PAL/NTSC-U/NTSC-J kan. Maar PS1 krijgt dan toch van mij de voorkeur boven de PS2 voor import PS1 games, om meerdere redenen. Maar dan wordt het een te lange post...
Ik dacht te lezen dat een PS2 sowieso region locked was? Dus de PS2 zou sowieso een mod-chip moeten hebben om NTSC als een PAL device uit te lezen dan?

Voor PS1 op de PS2 was het gewoon een leuke bijkomstigheid geweest, maar geen absolute must. Dus een NTSC-U PS1 is daarvoor ook een optie (of dus ook modded). Vanwege het speedrunnen probeer ik alles zo accuraat mogelijk te houden, dus vandaar dat ik normaliter wel richting een console neig die de correcte output al kan geven. Als een PAL PS2 dan toch een NTSC game accuraat af kan spelen, dan is dat alvast mooi meegenomen natuurlijk.

FFXIV: Divyan Dawnborne | Switch FC: SW-8303-2261-5828 | Streamt obscure speedruns op Twitch

• laugh
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
Grumpmeister schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 15:26:
[...]

Ik dacht te lezen dat een PS2 sowieso region locked was? Dus de PS2 zou sowieso een mod-chip moeten hebben om NTSC als een PAL device uit te lezen dan?
Klopt helemaal. Tegenwoordig zijn de PS games niet meer region locked, maar de PS2 is inderdaad region locked. Voor zowel PS1 als PS2 games.

Je ziet online veel mensen spelen met FMCB/FHDB/FreeDVDBoot om via softwarematige manier ipv een chip alsnog andere PS2 regions af te spelen. Dit is een manier, alleen dit kan niet een out of region origineel spel afspelen via de disc drive. Ze maken gebruik van de digitale kopie ipv de fysieke disc.

Verder heeft deze methode ook weer zijn eigen problemen. Voor PS2 games is het een vrij goede oplossing met hier en daar wat (minor) issues. Voor PS1 games is de softwarematige oplossing onvoldoende naar mijn mening. Er zijn altijd weer mensen die zeggen dat stuttering geen probleem is. Maar als je dan toch al lekker zit te retro gamen op een retro console, dan verwacht ik eigenlijk de no issue ervaring. De meningen verschillen hier...

Verwijderd

Dit is vreemd. Backup gemaakt van shenmue cd 1 en die werkt. Daarna toch nog even de originele cd proberen en die werkt nu ook weer. Ik snap het niet meer!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:16

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Shenmue had wat kudos over denk ik ;)

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

Ik wil binnenkort als ik mijn website af heb ook iets meer retro opnames en reviews doen, moet alleen nog even kijken naar iets van een capture devices.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 16:14:
Dit is vreemd. Backup gemaakt van shenmue cd 1 en die werkt. Daarna toch nog even de originele cd proberen en die werkt nu ook weer. Ik snap het niet meer!
Save game aangemaakt en hij doet het weer niet meer... Dan maar de backup gebruiken.

• Petje72
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 13-11 21:57
Seroczynski schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 13:16:
Net voor het eerst een bestelling van MagixButtons ontvangen. Deze webwinkel is vaker hier besproken met gemixte ervaringen maar aangezien de Super Famicom controllers daar niet heel duur waren maar eens geprobeerd.

Controller heeft er precies een week over gedaan om geleverd te worden, dat vind ik al vrij lang voor verzending binnen Nederland, maar goed dat ligt misschien niet enkel aan hun maar ook aan PostNL.

Er stonden twee verschillend geprijsde controller te koop, en natuurlijk ben ik voor de goedkoopste gegaan (scheelt minder dan een euro en de duurdere leek er op de foto minder goed uit te zien). Lang verhaal kort: ontvangen controller is zéker niet de controller afgebeeld op de website (ondanks ze nog pronken met "All products are photographed") en ziet er toch wel wat slechter (lees: vuil) uit.

Heb er niet veel voor betaald dus zit er niet mee, maar volgende keer denk ik er wel twee keer over na voordat ik daar iets bestel.
MagixButtons is echt drama. Precies wat jij beschrijft: foto komt niet overeen met wat je krijgt. Alsof ze 1 foto op de website zetten en andere items naar de klant sturen. Zelfde als het spul dat ze via Catawiki slijten, elke keer zelfde foto en zie maar wat je krijgt.

Ik bestel er niks meer.
3style schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 12:52:
[...]

Hier is die binnen:

[Afbeelding]

Eindelijk weer eens Super Mario 64 spelen :)
Nou..great succes ().

Ik krijg geen beeld. Heel soms zie ik een fractie van wat beeld zou moeten zijn, maar dat is blauw.
De kabel is het probleem niet, de Gamecube doet het er keurig op en de OSSC geeft netjes RGBS aan.

Ben benieuwd of het bij jou werkt en waar jouw N64 vandaan komt? Evt. foto's van je RGB mod..?

• Grumpmeister
Exorcist schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 19:39:
[...]

Nou..great succes ().

Ik krijg geen beeld. Heel soms zie ik een fractie van wat beeld zou moeten zijn, maar dat is blauw.
De kabel is het probleem niet, de Gamecube doet het er keurig op en de OSSC geeft netjes RGBS aan.

Ben benieuwd of het bij jou werkt en waar jou N64 vandaan komt? Evt. foto's van je RGB mod..?
Stomme vraag; weet je zeker dat er component RGB uit de N64 komt? De NTSC N64 die ik had gekocht eerder dit jaar had een scart kabel erbij, maar het signaal was composite. En dan pakt de OSSC dit niet op. Uiteindelijk een kabeltje besteld voor S-Video en die in de Retrotink gestoken om signaal te hebben.

Grumpmeister schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 20:25:
[...]

Stomme vraag; weet je zeker dat er component RGB uit de N64 komt? De NTSC N64 die ik had gekocht eerder dit jaar had een scart kabel erbij, maar het signaal was composite. En dan pakt de OSSC dit niet op. Uiteindelijk een kabeltje besteld voor S-Video en die in de Retrotink gestoken om signaal te hebben.
Ik kwam dit net even tegen met opzoeken

The N64 did not support RGB-output natively, however all versions can be modified for RGB, as well as HDMI! Please see below for all options.

https://www.retrorgb.com/n64.html

Verwijderd

Linksquest schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 21:20:
[...]

The N64 did not support RGB-output natively, however all versions can be modified for RGB, as well as HDMI! Please see below for all options.

Volgens mij heeft @Exorcist een fra-001 N64. Deze kan je makkelijk modificeren voor rgb. Deze heb ik namelijk ook.

Verwijderd

gast7 schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 13:26:
[...]

Toevallig wilde ik de legacy of kain serie weer oppakken. Beginnen met soul reaver op de dreamcast. Maar deze heeft achterop gewoon de Nederlandse taal.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uo7VVXhIS3NKPOBTA8EbuDti6TU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mfE27nDycEKcB0qJXFWzyuxR.jpg?f=fotoalbum_large

• 3style

3style

...

Exorcist schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 19:39:
[...]

Nou..great succes ().

Ben benieuwd of het bij jou werkt en waar jou N64 vandaan komt? Evt. foto's van je RGB mod..?
Ik heb het nog niet kunnen testen. Ik heb een N64 met de Tim Worthington RGB mod gekocht en die moet nog binnenkomen (foto is mijn huidige pal console). Ik dacht eigenlijk dat die van jou ook een RGB mod had.

Verwijderd

Voor de fans van legacy of kain blood omen. Deadhaus Sonata moet de spirituele opvolger worden. Van dezelfde bedenker als de originele game op de ps1. Ik vond dat zelf de beste in de serie. Vooral die stem die het verhaal verteld, fantastisch.
Linksquest schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 21:20:
[...]

Ik heb zoals @snefkens zegt een Franse RGB modded (PAL) N64, die dus zou moeten werken. Van een bekende modder (in Frankrijk, destijds). Maar er zit ergens iets niet lekker. Misschien dat ik van het weekend nog even op mn gemak kan testen en uitsluiten, kreeg bezoek dus had niet veel zin/tijd om het verder na te gaan. Maar baal er wel van...
3style schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 23:26:
[...]

Ik heb het nog niet kunnen testen. Ik heb een N64 met de Tim Worthington RGB mod gekocht en die moet nog binnenkomen (foto is mijn huidige pal console). Ik dacht eigenlijk dat die van jou ook een RGB mod had.
Die van mij is dus inderdaad RGB gemod, een NUS-001(FRA). Destijds voor...130? Euro uit Frankrijk gehaald. Ik probeer hem van het weekend nog even uit op mn Trinitron TV dus zonder OSSC en Hydra, maar gezien m'n Gamecube er prima mee werkt kan ik me niet voorstellen dat de kabel een mogelijk issue is. Ik heb 12 N64's maar dit is m'n enige RGB model helaas.

[ Voor 33% gewijzigd door Exorcist op 16-01-2021 00:54 ]

Verwijderd

Exorcist schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 00:52:
[...]

Ik heb zoals @snefkens zegt een Franse RGB modded (PAL) N64, die dus zou moeten werken. Van een bekende modder (in Frankrijk, destijds). Maar er zit ergens iets niet lekker. Misschien dat ik van het weekend nog even op mn gemak kan testen en uitsluiten, kreeg bezoek dus had niet veel zin/tijd om het verder na te gaan. Maar baal er wel van...

[...]

Die van mij is dus inderdaad RGB gemod, een NUS-001(FRA). Destijds voor...130? Euro uit Frankrijk gehaald. Ik probeer hem van het weekend nog even uit op mn Trinitron TV dus zonder OSSC en Hydra, maar gezien m'n Gamecube er prima mee werkt kan ik me niet voorstellen dat de kabel een mogelijk issue is. Ik heb 12 N64's maar dit is m'n enige RGB model helaas.
Ik kan het gevoel, na een hoop geklooi met de Snes op de OSSC. Scart connector opgemaakt en ja hoor caps i.p.v. weerstanden... Nieuwe kabel besteld, daarbij stond specifiek ook bij voor pal Snes. Ruim een week wachten (postnl)

Sluit hem aan met het zelfde probleem. Kijk in het bijgeleverd doosje Snes, N64 en Gamecube....
Was er laatst niet iets gepost over een goede e-bay seller? Linkje opzoeken even kijken.. uitverkocht }:|

Denk dat ik zelf maar, een kabel maak of aanpas. Voor de N64 ga ik nu voor s-video via een ODV. Lijkt mij in ieder geval een aardige verbetering ten opzichte van composiet.

edit -

De ODV is binnen gekomen in een mooi alla pabo achtig doosje.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_lrKDVJ-epUWp4MxMzRe4xHxNzc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yE8Ubd8IBnggPrEIvgkjELwp.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qt_YZD2M5VLoaRyU48Auf7FY6iE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XaVWdei6ZbTpHbg76LRFWyRa.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uFlwm10i4uxgqexw6JNrLU-kzWU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xznqwlitqz0WbDUHNfaBc3xg.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/toY5T9WVEyCmjpXEQZK5_8bLbL0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qdL8e9xjYdWhI6wWcHqOjXzp.jpg?f=fotoalbum_large

Nog S-video kabel binnen maar, toch even testen via compositie met de line 4x
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1fKaRRMRxHMXqteFWZeATiiS-7s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7DxhqveVXQH7ctnM2Orc28RU.jpg?f=fotoalbum_large

Ook de Nes geeft een kleine verbetering beeld technisch en, de timing is weer on par zoals het destijds bedoeld was. Met al dat gerommel met kabels, zijn wieltjes onder de kast wel makkelijk.

.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2021 15:38 ]

• Henkje.doc
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:36
Vandaag weer een pakketje games binnengekregen.
Een diverse selectie deze keer:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dkuM1DhXcbDNLEWHd4fGC9ujK3k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wvq50pspKFP1mf9ndea3Kn9G.jpg?f=fotoalbum_large

• Eymas
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 16:18
Henkje.doc schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 12:09:

[Afbeelding]
Elke keer als ik Quarth zie heb ik zin om het meteen te spelen, simpel maar verslavend puzzelspelletje :)

• 3style

3style

...

[Afbeelding]
Altijd leuk die pakketjes. Samurai Spirits nice!

Echt wie die master system cartridges heeft ontworpen...

• RJL86
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 17-09 17:58

[Afbeelding]
Netjes! Wat is de linker NES game?

• Henkje.doc
RJL86 schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 16:29:
[...]

Netjes! Wat is de linker NES game?
Dat is wrestlemania Challenge. Game die ik vroeger bij een kameraad speelde en een van dir nostalgie games is :)

Verwijderd

Toch bleef de mx7000 nog steeds naar nicotine ruiken. Dus wat heb ik gedaan contactspray en een universele koolstof filter voor een afzuigkap gekocht. Tv open gemaakt en de printplaten allemaal met contactspray ingespoten. Daarnaast bij de luchtuitlaat bovenin waar de meeste nicotine geur vandaan kwam, het koolstoffilter op maat geknipt en geplaatst. Uurtje getest door tekken 4 te spelen. Maar tot nu toe geen nicotine geur meer!

[Afbeelding]
Zitten mooie titels tussen

• walterg
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 09:12
Verwijderd schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 22:32:
[...]

Toevallig wilde ik de legacy of kain serie weer oppakken. Beginnen met soul reaver op de dreamcast. Maar deze heeft achterop gewoon de Nederlandse taal.

[Afbeelding]
Die poort is door een Nederlander gemaakt :)
bedenken de Amerikanen dat de Nederlander de juiste vaardigheden in huis heeft voor een ‘vertaling’ van Soul Reaver. Die game verschijnt in 1999 voor Sony’s PlayStation en Windows, en Crystal Dynamics zoekt iemand die het spel kan omzetten naar een versie voor de Dreamcast, een Japanse spelcomputer.
https://www.volkskrant.nl...ionale-topgames~b1fdcad6/
A nice, ik heb zelf ooit met de Nederlandse Studio Two Tribus zaken gedaan, als tester. Mijn naam staat ook in Toki Tori 2 :D

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-11 14:06
Sebase85 schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 13:25:
Andere vraag, ben sinds dit weekend de trotse eigenaar van een 1chip SNES. En heb ook een SuperCIC+uIGR besteld, maar twijfel een beetje of ik dit wel zelf wil gaan inbouwen. Heb wel wat ervaring met modden, maar wil met deze toch liever het zekere voor het onzekere nemen. Zijn er binnen dit forum mensen die er ervaring mee hebben of eventueel modders binnen Nederland die dit kunnen inbouwen?
Geen ervaring met genoemd object.. echter ruime soldeer, rework, console mod ervaring.
Heb ook alle apparatuur ervoor liggen... zelfs een digitale microscope,ontbreekt niet. >:) ...

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

Verwijderd

Over soldeer werk gesproken. Scart kabel voor de Gamecube aangepast voor een Snes.
Verdiend niet de schoonheid prijs maar, het werkt! *O*
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TBOCop_zfY11b7iMvTu-CuZQdSc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/A4du6YwvD3CZj72PocuuuXxr.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1r-9sD1W6V_CZkMx8uW1tdg6eG4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2O0BXmhNmBDD5s55fH20WMNN.jpg?f=fotoalbum_large

Hier de schema's vandaan.
Nice, ben zelf geen held in solderen, maar misschien een keer proberen en anders een vriend vragen als die weer wat meer tijd heeft.

• walterg
Ik heb er geld tegenaan gegooid en heb deze gekocht
https://www.retrogamingca...uper-famicom-gamecube-pal

Hij was destijds minder duur overigens.

Ik wilde een kabel die ook op de Super Famicom werkte

• 3style

3style

...

walterg schreef op maandag 18 januari 2021 @ 04:18:
Ik heb er geld tegenaan gegooid en heb deze gekocht
https://www.retrogamingca...uper-famicom-gamecube-pal

Hij was destijds minder duur overigens.

Ik wilde een kabel die ook op de Super Famicom werkte
Was die wel op voorraad of bedoelde je destijds gekocht?
Je kunt namelijk ook bestellen op die site zonder dat er voorraad is.
Heb een week geleden nog gevraagd wanneer er nieuwe voorraad zou komen, maar was nog onduidelijk. Er staat nu "Out Of Stock", of jij moet de laatste hebben :)

Zijn wel goede kabels daar, maar met shipping aardig duur.

[ Voor 5% gewijzigd door 3style op 18-01-2021 10:40 ]

• walterg
3style schreef op maandag 18 januari 2021 @ 10:39:
[...]

Was die wel op voorraad of bedoelde je destijds gekocht?
Je kunt namelijk ook bestellen op die site zonder dat er voorraad is.
Heb een week geleden nog gevraagd wanneer er nieuwe voorraad zou komen, maar was nog onduidelijk. Er staat nu "Out Of Stock", of jij moet de laatste hebben :)

Zijn wel goede kabels daar, maar met shipping aardig duur.
Oh, sorry, destijds gekocht inderdaad.

Ik had BNC kabels nodig voor mijn PVM en was gecharmeerd van een universele kabel voor alle 16 bit Nintendo consoles plus gamecube. Ik had free shipping, maar mijn order was meer dan 100 pond.

Ik heb 1chip SNES en Super Famicom in huis, vandaar.

Valt me tegen hoeveel goedkoper die was trouwens. Ik dacht er minder voor betaald te hebben. Ah well :)

Binenkort eindelijk maar eens de FXPAK Pro aanzwengelen. Die kan compenseren voor de brightness van een 1chip, dus zou ik in theorie de mooiste output moeten hebben die je van een snes kan krijgen.

Nu nog tijd om dingen te spelen :*)
Net begonnen aan een Retro PS2 game, een serie waarvan ik meerdere games heb, maar nog niet gespeeld :D

https://twitter.com/links.../1351137670030888960?s=20

(Sorry voor de URL, mij lukt het niet om mijn Twitter foto te delen)

Verwijderd

Linksquest schreef op maandag 18 januari 2021 @ 15:21:
Net begonnen aan een Retro PS2 game, een serie waarvan ik meerdere games heb, maar nog niet gespeeld :D

https://twitter.com/links.../1351137670030888960?s=20

(Sorry voor de URL, mij lukt het niet om mijn Twitter foto te delen)
Ik kon er niet helemaal inkomen. Ik heb wel de meeste spellen thuis liggen. Vind alleen het vechten zo onrealistisch. Alleen het lijkt mij wel weer tof qua verhaal.
Vind de Yakuza serie wel leuk. Beetje Streets of Rage meets Shenmue. Nu heb ik de delen op de PS2 wel liggen maar nooit gespeeld, m'n mening is dus gebaseerd op de latere delen op de PS3/PS4.

Misschien nog 's de PS2 voor aanslingeren :)

• gast7
Het onrealistsche gevecht systeem is juist een groot plus punt naar mijn mening. een zeer realistsch vecht systeem op uitzondering na is voor mij vaak een afknapper.

vrij vergelijkbaar met sport games, de meer arcade actige sport games dat is meer mijn ding. realisme en simulators zijn een grote nono voor mij.

ook vrij passend met al de over top momenten die de serie heeft

yakuza 2 heeft naar mijn mening de beste momenten. maar dat zal ik maar niet spoilen voor diegenen die het nog niet gespeeld hebben

[ Voor 38% gewijzigd door gast7 op 18-01-2021 16:40 ]

die heb ik ook liggen, dus gaat helemaal goed komen :D Zal proberen als ik ze gespeeld heb een review te doen voor hier op Tweakers

• Sebase85
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 13-11 09:43
PsYgHo schreef op zondag 17 januari 2021 @ 15:18:
[...]

Geen ervaring met genoemd object.. echter ruime soldeer, rework, console mod ervaring.
Heb ook alle apparatuur ervoor liggen... zelfs een digitale microscope,ontbreekt niet. >:) ...
Bedankt voor je reactie, heb een DM gestuurd!

[ Voor 31% gewijzigd door Sebase85 op 18-01-2021 16:54 ]

B.Net Sebase#2714

Verwijderd

Linksquest schreef op zondag 17 januari 2021 @ 17:09:
Nice, ben zelf geen held in solderen, maar misschien een keer proberen en anders een vriend vragen als die weer wat meer tijd heeft.
Op zich zelf is het niet zo heel moeilijk. Als je met zo'n setje en een soldeer boutje van de lidl een beetje oefent, dan gaat het van zelf steeds makkelijker. :)
Verwijderd schreef op maandag 18 januari 2021 @ 16:25:
[...]

Ik kon er niet helemaal inkomen. Ik heb wel de meeste spellen thuis liggen. Vind alleen het vechten zo onrealistisch. Alleen het lijkt mij wel weer tof qua verhaal.
Zo zit ik er ook in. Wacht wel tot Netflix er een serie van maakt :P

Verwijderd

Vandaag ontvangen, leuke toevoeging op mijn hd-dvd collectie. Overigens speelt deze discs beter af dan mijn Toshiba hd-dvd. Jammer dat er nooit specifiek games voor uitgebracht zijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vaogQutQ2-ERrWAhgvZZH7EOaNc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Sz5hY98R4PeNWBGFquIriFQK.jpg?f=fotoalbum_large

• Vuikie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:44
@snefkens Nice man! Die spelers zijn/worden redelijk zeldzaam!
Verwijderd schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 15:02:
Vandaag ontvangen, leuke toevoeging op mijn hd-dvd collectie. Overigens speelt deze discs beter af dan mijn Toshiba hd-dvd. Jammer dat er nooit specifiek games voor uitgebracht zijn.

[Afbeelding]
Nice! Denk ook dat ze t.z.t. wat gewilder/zeldzamer worden, nu kun je ze nog voor weinig kopen. Mijn boxed versie was 30 Euro paar jaar terug. Gewoon leuk om bij je 360 te hebben.

@Henkje.doc ook voorzien van zo'n ding neem ik aan?

• Henkje.doc
Exorcist schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 15:20:
[...]

Nice! Denk ook dat ze t.z.t. wat gewilder/zeldzamer worden, nu kun je ze nog voor weinig kopen. Mijn boxed versie was 30 Euro paar jaar terug. Gewoon leuk om bij je 360 te hebben.

@Henkje.doc ook voorzien van zo'n ding neem ik aan?
Klopt helemaal. 3 stuks op precies te zijn.
Twee in seal en eentje die in gebruik is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/clOGhmJYmNzjWVl2Qx1BxbLshVI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FA6zuc68mCuHcL8NLecoxnFK.jpg?f=fotoalbum_large

Verwijderd

Wat is nu precies het beste xbox 360 model met de minste problemen?

Ik heb onderstaand model, alleen die disc drive maakt enorm lawaai. En als je per ongeluk tegen de console aan komt dan krijg je allemaal krassen op de disc....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8AdTaA12AUf5zPW9Md-X3wkZJ34=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cJcL9YO7imx926ogmQdZe9RN.jpg?f=fotoalbum_large

Dit heeft mijn dead or alive 4 disc onleesbaar gemaakt...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X2_uxl3_cwKXgNP6MWZC8fh8cPk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6UiEdiy7faJG7r7EP8bWA4Ol.jpg?f=fotoalbum_large

Hiervoor al een andere 360 gehad, maar die had een RLOD. Ik dacht dat de ps3 veel problemen had... Maar die maakte in iedergeval niet mijn discs kapot!
Volgens mij is het sowieso niet verstandig om een apparaat aan te tikken waarin zich een bewegende disc drive bevind. Kan mij zo voorstellen dat als de disk draait, het niet uitmaakt welk apparaat het is en je er sowieso krassen op gaat krijgen.

Verder ben ik altijd erg tevreden geweest over de laatste twee revisies van de originele Xbox 360 (Falcon en Jasper geloof ik), alsmede de Slim variant die daarna kwam.

[ Voor 3% gewijzigd door Seroczynski op 20-01-2021 20:59 ]

Verwijderd

Seroczynski schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 20:58:
Volgens mij is het sowieso niet verstandig om een apparaat aan te tikken waarin zich een bewegende disc drive bevind. Kan mij zo voorstellen dat als de disk draait, het niet uitmaakt welk apparaat het is en je er sowieso krassen op gaat krijgen.

Verder ben ik altijd erg tevreden geweest over de laatste twee revisies van de originele Xbox 360 (Falcon en Jasper geloof ik), alsmede de Slim variant die daarna kwam.
Ik moet zeggen dat bij geen enkel apparaat ik daar problemen mee heb gehad. Er zitten meestal stabiliseerders in die dit voorkomen. Blijkbaar bij de xbox niet:

https://www.geekwire.com/...he-case-nine-years-later/

https://www.reddit.com/r/...oes_moving_the_360_cause/

De xbox 360 die ik heb is volgens mij de laatste revisie. (Xbox 360E) Maar blijkbaar is dat nog steeds een bestaand probleem.

Wikipedia: List of Xbox 360 retail configurations

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2021 21:04 ]

• TomBraamhaar
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 17:57
Verwijderd schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 20:48:

Ik heb onderstaand model, alleen die disc drive maakt enorm lawaai. En als je per ongeluk tegen de console aan komt dan krijg je allemaal krassen op de disc....

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Hiervoor al een andere 360 gehad, maar die had een RLOD. Ik dacht dat de ps3 veel problemen had... Maar die maakte in iedergeval niet mijn discs kapot!
Ah, dat is echt zuur, die kras. :/

Ik heb het eerste model 360 gehad, die had last van RROD, daarna Slim, die ik nog steeds heb en nooit geen problemen heeft gehad.

Wel toevallig een maand geleden een slim van een kameraad gerepareerd, bleek alleen de ventilator te zijn die vast zat, na een klein tikje draaide die weer en daar heb ik de lagers even van gesmeerd.
Verwijderd schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 21:03:
[...]

Ik moet zeggen dat bij geen enkel apparaat ik daar problemen mee heb gehad. Er zitten meestal stabiliseerders in die dit voorkomen. Blijkbaar bij de xbox niet:

https://www.geekwire.com/...he-case-nine-years-later/

https://www.reddit.com/r/...oes_moving_the_360_cause/

De xbox 360 die ik heb is volgens mij de laatste revisie. (Xbox 360E) Maar blijkbaar is dat nog steeds een bestaand probleem.

Wikipedia: List of Xbox 360 retail configurations
Hmm, er gaan nu wel een belletje rinkelen nu je dat zo linkt. Apart dat ze daarop hebben bezuinigd zeg, kan mij niet voorstellen dat het de ontwikkeling van de Xbox 360 nou heel veel duurder zou maken. Vrees dat er weinig aan te doen is, wat op zich wel jammer is omdat ik de originele Xbox 360 staand eigenlijk heel erg cool vind 8)

Heb er zelf (nog) geen last van gehad, en heb mijn Xbox360 Slim heel erg veel met originele discs gebruikt. Kom je er relatief hard tegenaan dan, of is het echt al bij een vrij lichte beweging van de console dat er krassen op de disc komen?

Verwijderd

Seroczynski schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 22:21:
[...]

Hmm, er gaan nu wel een belletje rinkelen nu je dat zo linkt. Apart dat ze daarop hebben bezuinigd zeg, kan mij niet voorstellen dat het de ontwikkeling van de Xbox 360 nou heel veel duurder zou maken. Vrees dat er weinig aan te doen is, wat op zich wel jammer is omdat ik de originele Xbox 360 staand eigenlijk heel erg cool vind 8)

Heb er zelf (nog) geen last van gehad, en heb mijn Xbox360 Slim heel erg veel met originele discs gebruikt. Kom je er relatief hard tegenaan dan, of is het echt al bij een vrij lichte beweging van de console dat er krassen op de disc komen?
Nee. Is al bij een heel licht tikje. Ik had hem rechtop staan en toen hoorde ik een enorm hard geluid en toen was het gebeurt. Zitten blijkbaar geen kussentjes om de cdtv beschermen. Maar de disc drive maakt ook enorm veel geluid met het draaien van de disc. Zal eens zoeken naar de slim. Als ik jullie zo hoor is dat de beste.
Verwijderd schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 20:48:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Beetje lullig antwoord, maar niet aanstoten terwijl er een disc draait. Er was destijds enorme ophef () over de 360 en exact dit/jouw probleem, heeft ook Kassa! gehaald:

nieuws: Kassa: Xbox 360 maakt krassen op schijfjes

Weet nog dat ik toen ook dacht dat mensen maar gewoon moeten uitkijken. Maar het is natuurlijk ook niet altijd zo zwart/wit.

/

Ik ben iets verder met wat nu het probleem is van m'n N64 die nauwelijks beeld geeft via RGB:

https://videogameperfecti...d-n64/?sfw=pass1611181751

Deze persoon heeft éxact hetzelfde probleem. Ik ga van het weekend nog 's uitsluiten of het op mijn Trinitron goed werkt, niet meer de tijd voor gehad of genomen. En anders met de settings op de OSSC nog spelen, maar het probleem lijkt wel ergens de manier van modden in mijn N64 te zijn. Die ook nog even openschroeven, doe ik morgenavond wel met een vriend die het altijd leuk vindt om consoles open te schroeven.

Voor nu de kabel maar op de 1-chip SNES aangesloten, perfect beeld/geluid. :)

Verwijderd

Exorcist schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 23:39:
[...]

Beetje lullig antwoord, maar niet aanstoten terwijl er een disc draait. Er was destijds enorme ophef () over de 360 en exact dit/jouw probleem, heeft ook Kassa! gehaald:

nieuws: Kassa: Xbox 360 maakt krassen op schijfjes

Weet nog dat ik toen ook dacht dat mensen maar gewoon moeten uitkijken. Maar het is natuurlijk ook niet altijd zo zwart/wit.

/

Ik ben iets verder met wat nu het probleem is van m'n N64 die nauwelijks beeld geeft via RGB:

https://videogameperfecti...d-n64/?sfw=pass1611181751

Deze persoon heeft éxact hetzelfde probleem. Ik ga van het weekend nog 's uitsluiten of het op mijn Trinitron goed werkt, niet meer de tijd voor gehad of genomen. En anders met de settings op de OSSC nog spelen, maar het probleem lijkt wel ergens de manier van modden in mijn N64 te zijn. Die ook nog even openschroeven, doe ik morgenavond wel met een vriend die het altijd leuk vindt om consoles open te schroeven.

Voor nu de kabel maar op de 1-chip SNES aangesloten, perfect beeld/geluid. :)
Dat is wel de remedie inderdaad. Blijft natuurlijk vreemd dat dit issue bij geen enkel ander apparaat voorkomt. Daarnaast ook al sinds de eerste xbox 360 bekend is en niet gefixt is in de laatste revisie. Maar tot nu toe heb ik nog geen hoge pet op van de bouwkwaliteit van de Xbox 360. Zal eens op zoek gaan naar de slim.

• Henkje.doc
Verwijderd schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 00:14:
[...]

Dat is wel de remedie inderdaad. Blijft natuurlijk vreemd dat dit issue bij geen enkel ander apparaat voorkomt. Daarnaast ook al sinds de eerste xbox 360 bekend is en niet gefixt is in de laatste revisie. Maar tot nu toe heb ik nog geen hoge pet op van de bouwkwaliteit van de Xbox 360. Zal eens op zoek gaan naar de slim.
Helemaal mee eens. Heb hier zelf ook ervaring mee gehad en me toen nog aardig druk over gemaakt nav de uitzending van Kassa.
En niet eens over de technische problemen, maar de hoeveelheid desinformatie die destijds verstrekt werd.

Zelfs de oplossing klopte niet, want alleen Microsoft first party schijfjes werden (na heel veel moeite) vergoed.
En dat allemaal door een aantal ontbrekende kussentjes rondom de laser.

Recentere modellen hebben er minder last van, maar de Slim heeft wel een sticker op de voorkant dat je de console niet moet verplaatsen met een draaiende schijf.

Oftewel voorzichtig aan met die schijfjes :)
Die kussentjes, OK. Daar had MS zeker beter op moeten anticiperen bij de productie van de 360.
Maar wie beweegt z'n console nu terwijl deze een spinnende disk heeft? Dat moet je met een harde schijf bijvoorbeeld ook niet doen, iets wat duizenden keren per minuut omwentelingen maakt.

Het ertegenaan stoten is een ander verhaal natuurlijk, al lijkt mij dat ook wel simpel te vermijden.

• Bruiser
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Iemand hier op de hoogte van officiële RGB kabels van Nintendo zelf?

De reden waarom ik dit vraag is omdat ik hier 2 Nintendo branded scartkabels heb liggen, eentje volledig zwart en met "DOL-013" op de scart-connector. Dat is de officiële Gamecube RGB kabel (voor PAL consoles alleen). Maar dan heb ik ook nog eenzelfde maar dan met donker grijze connectors ipv zwarte zoals de DOL-013. Bij deze laatste staat er enkel op de Multi-out connector "Nintendo" op, op de scart-connector staat niets op.

Kan iemand mij vertellen voor welke console deze laatste bedoeld is (en eventueel een partnummer)?
Hij heeft exact dezelfde pins in de scart als de DOL-013 trouwens, dus ik vermoed dat dit ook een RGB kabel is?

(Retro) Game collectie

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:49
@Bruiser Die DOL-013 is inderdaad voor de GameCube, maar dat had je zelf al gezegd zie ik.

Die andere, geen idee, maar dacht dat zowel de GC als de N64 en de SNES zo'n multi out aansluiting hadden? Alhoewel, de GC had de metalen variant hierop, dan dus of de N64 of de SNES.
Maar of die officieel is, geen idee eigenlijk.

Kun je een foto posten?

[ Voor 3% gewijzigd door Arunia op 21-01-2021 10:04 ]

Verwijderd

Exorcist schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 09:15:
Die kussentjes, OK. Daar had MS zeker beter op moeten anticiperen bij de productie van de 360.
Maar wie beweegt z'n console nu terwijl deze een spinnende disk heeft? Dat moet je met een harde schijf bijvoorbeeld ook niet doen, iets wat duizenden keren per minuut omwentelingen maakt.

Het ertegenaan stoten is een ander verhaal natuurlijk, al lijkt mij dat ook wel simpel te vermijden.
Tja omdat het eigenlijk al kan sinds de discman op de markt is? Ieder apparaat na die tijd kan daar mee om gaan. Het is natuurlijk gewoon een fout van Microsoft dat ze dit op deze manier gemaakt hebben. Vervolgens krijgen ze allemaal claims, komt het bij kassa etc etc. Dat is natuurlijk niet voor niks, mensen doen er iets mee wat met elk ander apparaat wel kan.

• gast7
De xbox 360 staat vrij bekend om de vele problemen

Maar inderdaad ik denk dat je bij zowel elke disk based apparaat krassen kan krijgen als je tegen een console aan tikt tijdens het spelen. niet zulke ronde krassen dat is waarschijnlijk een van de problemen met de xbox 360 is het algemeen

een van de nieuwste modellen was volgens mij het beste om te hebben

@Exorcist

Ik denk dat misschien de gamecube een uitzondering hierop is. iemand ooit eens kirby tilt en tumble op de gameboy player gespeeld?

Verwijderd

gast7 schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 10:48:

Maar inderdaad ik denk dat je bij zowel elke disk based apparaat krassen kan krijgen als je tegen een console aan tikt tijdens het spelen. niet zulke ronde krassen dat is waarschijnlijk een van de problemen met de xbox 360 is het algemeen

@Exorcist

Ik denk dat misschien de gamecube een uitzondering hierop is. iemand ooit eens kirby tilt en tumble op de gameboy player gespeeld?

[YouTube: Playing Kirby Tilt 'N' Tumble With My GameCube]
Ik heb het nieuwste model xbox360E. Daar ben ik zeker niet tevreden mee.

@Exorcist

Erg grappig om te zien! Nu is de GC ook een systeem waar de disc een statische positie heeft/vastgeklikt zit itt de PS3/360. Gok dat je de PS3 ook niet moet gaan bewegen als de disc op volle snelheid aan het spinnen is.

• Eymas

Dit is iets wat ik ooit een keer wil proberen, bij de speedrun combineren ze zelfs de dancepad er bij :)

• Eymas
Nooit in mijn leven een SEGA console gehad, tot aan vandaag :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o8h6pZ172rSiLcH_L1Aly_3dSS8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nTxxWu0Ccxx5a1UnnQ5PAQMb.jpg?f=fotoalbum_large

Nu alleen nog even kijken hoe ik deze ga modden naar 60hz, de muziek van Sonic klonk nou niet bepaald zoals het "origineel".
Eymas schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 14:20:
Nooit in mijn leven een SEGA console gehad, tot aan vandaag :)

[Afbeelding]

Nu alleen nog even kijken hoe ik deze ga modden naar 60hz, de muziek van Sonic klonk nou niet bepaald zoals het "origineel".
Volgens mij werkt het hetzelfde voor de MD2: https://mdpal60.net/regionmod

• Eymas
Klopt, voor zover ik kan zoeken. Switchless is wat meer werk (althans, meer traces door te snijden) maar het zal vrij eenvoudig moeten zijn.

[ Voor 0% gewijzigd door Eymas op 21-01-2021 14:26 . Reden: grammatica ]

Verwijderd schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 10:28:
[...]

Tja omdat het eigenlijk al kan sinds de discman op de markt is? Ieder apparaat na die tijd kan daar mee om gaan. Het is natuurlijk gewoon een fout van Microsoft dat ze dit op deze manier gemaakt hebben. Vervolgens krijgen ze allemaal claims, komt het bij kassa etc etc. Dat is natuurlijk niet voor niks, mensen doen er iets mee wat met elk ander apparaat wel kan.
Ik vermoed dat je veel van spellen wisselt, maar wellicht een idee om de games op de hd te installeren? dan heb je buiten de installatie procedure alleen maar heel even last van het spinnen van de cd, verder dan wellicht waar mogelijk de 360 games op de one of series spelen? daar heb ik dit probleem nog niet vernomen (volgens mij daar verplichte installatie van games naar hd(ssd)?

Desalniettemin erg vervelend man. Nog geluk dat het een (imho) relatief veel voorkomend spel is die je makkelijk en goedkoop kan vervangen...toch?

10 second ninja DONE

• gast7
een disk door een stoot onspeelbaar maken is iets teveel van het goede. maar die ronde krassen zijn ook een groot probleem bij de xbox 360

Maar stel dat je een krasloze of nearmint disk hebt dan kan je op zowel iedere console ook krassen gaan verwachten. prima speelbaar want veel minder schade dat dan uiteraard wel, maar het zou niet heel vreemd zijn dat een disk er dan iets minder mooi uit gaat.

Consoles zijn niet gemaakt om veel te bewegen tijdens het spelen. onder normale omstandig heden staan ze gewoon op dezelfde plek.

[ Voor 27% gewijzigd door gast7 op 21-01-2021 22:02 ]

• 3style

3style

...

walterg schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 17:50:
[...]

Ik heb een Mega SG die nog steeds in een garage ligt in California (die zou ik in maart met nog een zooi games en een Nomad ophalen...) maar het jeukt wel om een Super NT te zoeken!
Er staat er weer een op MP zie ik.
Niet die van mij hoor :)
Zijn leuke dingen, alleen een stevige prijs. Ik wil zelf misschien een 2de Snes erbij kopen en daar een HDMI poort op laten maken.

• Henkje.doc
Sagat schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 18:01:
[...]

Ik vermoed dat je veel van spellen wisselt, maar wellicht een idee om de games op de hd te installeren? dan heb je buiten de installatie procedure alleen maar heel even last van het spinnen van de cd, verder dan wellicht waar mogelijk de 360 games op de one of series spelen? daar heb ik dit probleem nog niet vernomen (volgens mij daar verplichte installatie van games naar hd(ssd)?

Desalniettemin erg vervelend man. Nog geluk dat het een (imho) relatief veel voorkomend spel is die je makkelijk en goedkoop kan vervangen...toch?
Heb zelf veel ervaring met de Xbox 360 en eigenlijk niet meegemaakt dat met schijfjes wisselen dit gebeurt.
Ja je moet hem niet bewegen tijdens het draaien.

Gelukkig zijn er tegenwoordig voldoende andere mogelijkheden dmv BC.
Helaas lukt dit niet bij alle titels vanwege verschillende redenen (Kinect hardware benodigd, licentie issue's)

[ Voor 20% gewijzigd door Henkje.doc op 22-01-2021 08:33 ]

Verwijderd

Is trouwens wel apart dat ik weer dezelfde klachten lees over de disc drive bij de series X. Dat hij enorm veel lawaai maakt als hij rechtop staat, net zoals bij de xbox 360. Ik snap niet zo goed waarom dit issue nog steeds bestaat? Of is dit waar ze op bezuinigen?

• Henkje.doc
Verwijderd schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 09:48:
Is trouwens wel apart dat ik weer dezelfde klachten lees over de disc drive bij de series X. Dat hij enorm veel lawaai maakt als hij rechtop staat, net zoals bij de xbox 360. Ik snap niet zo goed waarom dit issue nog steeds bestaat? Of is dit waar ze op bezuinigen?
Ok vreemd. Met de seriesX heb ik die ervaring tot nu toe niet en koop de meeste games nog steeds fysiek op schijf.

• Fikkie007
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21:33
Verwijderd schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 09:48:
Liggend maakt die ook nog aardig wat geluid, viel me afgelopen woensdag op toen ik voor het eerst vanaf een disc ging spelen. Het was in ieder geval zo bij het installeren van het spel, moet eerlijk zeggen dat ik niet geluisterd hebt tijdens spelen, had koptelefoon op! (wil verder geen discussie opstarten over de X, maar meld het maar even :9 )

[ Voor 5% gewijzigd door Fikkie007 op 22-01-2021 10:35 ]

• Henkje.doc
Fikkie007 schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 10:34:
[...]

Liggend maakt die ook nog aardig wat geluid, viel me afgelopen woensdag op toen ik voor het eerst vanaf een disc ging spelen. Het was in ieder geval zo bij het installeren van het spel, moet eerlijk zeggen dat ik niet geluisterd hebt tijdens spelen, had koptelefoon op! (wil verder geen discussie opstarten over de X, maar meld het maar even :9 )
Wel grappig detail; Heb al mn retro consoles eigenlijk horizontaal staan. Behalve de nieuwe consoles. Die staan verticaal :) :)

Overigens sinds deze week een aantal retro consoles nu weer netjes aangesloten en ondanks de wat goedkopere aansluitmethode (simpele scaler) ben ik best wel tevreden met het resultaat.

• Grumpmeister
Gisteren dit binnen gekregen;

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EsQ9a_4W8AQwsXe?format=jpg&name=small
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EsQ9bABXMAAITza?format=jpg&name=small

Voornamelijk de controller erg blij mee, ben al 2 jaar on-and-off aan het zoeken naar deze variant omdat het blijkbaar de beste game controller is voor de CD-i. Ook in erg goede staat binnengekomen, dus gisteren meteen even getest en is idd goed responsive.

De games er ook bij gepakt omdat de prijzen best prima waren, Lost Eden zoog me meteen weer naar binnen. Als kind was ik vrij ver gekomen in dat spel (tot aan een labyrinth, vrij kort op het einde), dus die wil ik wel weer een keer opnieuw beleven. Rise of the Robots is natuurlijk notorious en lekker unfair, kreeg Loader al niet neer door z'n specials. Toch even gekeken wat de Cyborg als special move heeft, dus binnenkort even die combo proberen (en hopelijk werkt het ook op de CD-i).

Vandaag krijg ik ook een chipped PS2 binnen, voornamelijk om het regio-vrij te maken, dus daar ben ik ook benieuwd naar verder :D

Verwijderd

Henkje.doc schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 10:43:
[...]

Wel grappig detail; Heb al mn retro consoles eigenlijk horizontaal staan. Behalve de nieuwe consoles. Die staan verticaal :) :)

Overigens sinds deze week een aantal retro consoles nu weer netjes aangesloten en ondanks de wat goedkopere aansluitmethode (simpele scaler) ben ik best wel tevreden met het resultaat.
Ik wil zelf nog een keer die vertical stand voor de ps2 Phat hebben. Op die manier vind ik hem toch het mooist

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zarKiNGNG_eqHcAjVZaal_HtdUE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TF0cyLZcl74CDq4KHtS3yN35.jpg?f=fotoalbum_large
Grumpmeister schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 11:27:

[Afbeelding]
[Afbeelding]

Voornamelijk de controller erg blij mee, ben al 2 jaar on-and-off aan het zoeken naar deze variant omdat het blijkbaar de beste game controller is voor de CD-i. Ook in erg goede staat binnengekomen, dus gisteren meteen even getest en is idd goed responsive.

De games er ook bij gepakt omdat de prijzen best prima waren, Lost Eden zoog me meteen weer naar binnen. Als kind was ik vrij ver gekomen in dat spel (tot aan een labyrinth, vrij kort op het einde), dus die wil ik wel weer een keer opnieuw beleven. Rise of the Robots is natuurlijk notorious en lekker unfair, kreeg Loader al niet neer door z'n specials. Toch even gekeken wat de Cyborg als special move heeft, dus binnenkort even die combo proberen (en hopelijk werkt het ook op de CD-i).

Vandaag krijg ik ook een chipped PS2 binnen, voornamelijk om het regio-vrij te maken, dus daar ben ik ook benieuwd naar verder :D
Volgends mij had ik al gereageerd dat deze controller enorm op de 'gravis grip' van vroeger lijkt. Die dpad vond ik niet zo best, maar op zich ook weer niet gek omdat je dus eigenlijk een soort van mini joystick kon inschroeven....Lijkt ook op deze pad van toepassing? Maar het lijkt me iig ten alle tijden een verbetering t.o.v. de standaard afstandsbediening......maar goed, ben niet in dept bekend met de controllers van de cdi, dus mogelijk vergis ik me.

En dan ris of the robotos haha, aan de ene kant vet om zo'n game dan toch te spelen (wil je hem ook gaan speedrunnen?) maar kweet niet.......denk dat ik deze game toch liever in de geschiedenis laat!

Had het toevallig met @Exorcist erover, de snesdrunk video over 'games like' zitten vol met dingen die ik graag is zou willen bekijken. Evenals video die gaan over games die nooit japan verlaten hebben, top hat gamer man heeft leuke (ik vind zijn stijljte ook wel grappig hoewel soms wat irritant) en gamesack natuurlijk!
Denk dat ik dan liever hier uit put.

Maar enjoy!

10 second ninja DONE

Grumpmeister schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 11:27:

[Afbeelding]
[Afbeelding]

Ik heb zelf deze voor die 4 CD-I games die heb en speel deze controller, erg tevreden over.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dTj3kjt5PM4seIkKdQyBRaqmu24=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/reICScihKJf4r3C3Ia1Hl17a.jpg?f=user_large

• gast7
Verwijderd schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 11:36:
[...]

Ik wil zelf nog een keer die vertical stand voor de ps2 Phat hebben. Op die manier vind ik hem toch het mooist

[Afbeelding]
hoewel het er leuk uitziet is verticaal gebruik qua consoles niet erg goed voor de consoles en de disk

beter om ze plat te laten. En dan hebben we het over sony microsoft en zelfs nintendo consoles.

gaat prima werken maar het zal wel minder lang meegaan, zijn best wel wat topics over. slechtere ventilatie en soms disc placement dat slechter is als een console verticaal staat
Vroeger werd dat inderdaad beweert, maar heel raar dat veel All in one PC en ook de nieuwe consoles het toch promoten.

• 3style

3style

...

gast7 schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 12:18:
[...]

hoewel het er leuk uitziet is verticaal gebruik qua consoles niet erg goed voor de consoles en de disk

beter om ze plat te laten. En dan hebben we het over sony microsoft en zelfs nintendo consoles.

gaat prima werken maar het zal wel minder lang meegaan, zijn best wel wat topics over. slechtere ventilatie en soms disc placement dat slechter is als een console verticaal staat
Die cd speler is in mijn ps2 phat al niet de beste. Dat merk je met name bij ps1 games en dat is wel jammer, omdat deze dan de acutuele hardware gebruikt. Via de HD heb je alleen PS1 emulatie.

• Grumpmeister
Sagat schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 11:37:
[...]

Volgends mij had ik al gereageerd dat deze controller enorm op de 'gravis grip' van vroeger lijkt. Die dpad vond ik niet zo best, maar op zich ook weer niet gek omdat je dus eigenlijk een soort van mini joystick kon inschroeven....Lijkt ook op deze pad van toepassing? Maar het lijkt me iig ten alle tijden een verbetering t.o.v. de standaard afstandsbediening......maar goed, ben niet in dept bekend met de controllers van de cdi, dus mogelijk vergis ik me.

En dan ris of the robotos haha, aan de ene kant vet om zo'n game dan toch te spelen (wil je hem ook gaan speedrunnen?) maar kweet niet.......denk dat ik deze game toch liever in de geschiedenis laat!

Had het toevallig met @Exorcist erover, de snesdrunk video over 'games like' zitten vol met dingen die ik graag is zou willen bekijken. Evenals video die gaan over games die nooit japan verlaten hebben, top hat gamer man heeft leuke (ik vind zijn stijljte ook wel grappig hoewel soms wat irritant) en gamesack natuurlijk!
Denk dat ik dan liever hier uit put.

Maar enjoy!
Het is idd precies hetzelfde model als de Gravis Gamepad, en als je 'm open maakt kan je de onderdelen ook prima met elkaar verwisselen. Je kan op die manier bijv. een donkere CD-i controller krijgen met de SNES kleuren als knoppen :D. En inderdaad, deze had ook een stickje die je in de d-pad kan schroeven, maar die zijn veelal kwijt geraakt bij de tweedehands modellen. Moet ook zeggen dat ik 'm niet zal missen :P

Rise of the Robots speedrunnen... waarschijnlijk niet, al kan het natuurlijk wel (tenminste, de SNES versie). Zal waarschijnlijk een vrij saaie bedoeling zijn, al is het misschien wel een leuke manier om de cinematics te tonen :D. Ik wilde voornamelijk eens zien hoe RotR op de CD-i speelde, zeker met de historie die het heeft. En vergeleken met de SNES variant, aangezien ik die toentertijd van m'n ouders gekregen had :X

Zelfde heb ik een beetje met Lost Eden, wil het dolgraag nog eens doorspelen (en wss wel on stream), maar het speedrunnen ervan gaat niet echt interessant zijn omdat het niet te sequence breaken is als een Myst.
Linksquest schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 11:41:
[...]

Ik heb zelf deze voor die 4 CD-I games die heb en speel deze controller, erg tevreden over.

[Afbeelding]
Yup, daar heb ik er ook 2 van en is tot nu toe altijd m'n 'weapon of choice' geweest. Maar aangezien ik vanuit de CD-i communities zoveel goed hoorde over de Touchpad variant, wilde ik er toch eens een hebben. Vergeleken met deze image voelt de Touchpad toch wat sturdier aan en geeft het iets betere feedback op het indrukken van een knop, waar dat bij de Gamepad net wat zachter/losser aanvoelt. Maar goed, we gaan het meemaken, dit weekend ga ik eens proberen Hotel Mario uit te spelen met de nieuwe controller :D

Verwijderd

gast7 schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 12:18:
[...]

Ik moet zeggen dat ik hier echt nooit last van heb gehad. Ik vraag mij ook af of dit klopt wat jij beweert. Ik kan mij zelfs voorstellen dat de ventilatie beter is dan horizontaal. Ik heb nog nooit gehad dat een console eerder kapot ging daardoor. Het wordt zelfs gepromoot door Sony.

Als ik even snel Google wordt die vraag wel gesteld wat betreft de ps2. Iedereen heeft dezelfde mening dat het niet uitmaakt of je hem verticaal of horizontaal plaatst.
Verwijderd schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 14:20:
[...]

Ik moet zeggen dat ik hier echt nooit last van heb gehad. Ik vraag mij ook af of dit klopt wat jij beweert. Ik kan mij zelfs voorstellen dat de ventilatie beter is dan horizontaal. Ik heb nog nooit gehad dat een console eerder kapot ging daardoor. Het wordt zelfs gepromoot door Sony.

Als ik even snel Google wordt die vraag wel gesteld wat betreft de ps2. Iedereen heeft dezelfde mening dat het niet uitmaakt of je hem verticaal of horizontaal plaatst.
Ik heb eigenlijk alles horizontaal staan......met als enige uitzondering.....een x360! En vroeger ook de wii tijdje vertikaal gehad met die stand.....maar eigenlijk in beide gevallen nooit issues gehad.

Oh en wel vaak gehoord dat een ps1 ondersteboven soms beter werkte, das natuurlijk helemaal geniaal :D

10 second ninja DONE

Sagat schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 14:42:
[...]

Ik heb eigenlijk alles horizontaal staan......met als enige uitzondering.....een x360! En vroeger ook de wii tijdje vertikaal gehad met die stand.....maar eigenlijk in beide gevallen nooit issues gehad.

Oh en wel vaak gehoord dat een ps1 ondersteboven soms beter werkte, das natuurlijk helemaal geniaal :D
De eerste PS1's vooral, die hadden met name als er FMV werd afgespeeld last van stotterend beeld. Het omdraaien van de PS1 hielp daarbij. Had iets te maken met het gebruikte materiaal rond de laser meen ik.

Verwijderd

Grumpmeister schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 14:00:
[...]
Het is idd precies hetzelfde model als de Gravis Gamepad, en als je 'm open maakt kan je de onderdelen ook prima met elkaar verwisselen. Je kan op die manier bijv. een donkere CD-i controller krijgen met de SNES kleuren als knoppen :D. En inderdaad, deze had ook een stickje die je in de d-pad kan schroeven, maar die zijn veelal kwijt geraakt bij de tweedehands modellen. Moet ook zeggen dat ik 'm niet zal missen :P

Rise of the Robots speedrunnen... waarschijnlijk niet, al kan het natuurlijk wel (tenminste, de SNES versie). Zal waarschijnlijk een vrij saaie bedoeling zijn, al is het misschien wel een leuke manier om de cinematics te tonen :D. Ik wilde voornamelijk eens zien hoe RotR op de CD-i speelde, zeker met de historie die het heeft. En vergeleken met de SNES variant, aangezien ik die toentertijd van m'n ouders gekregen had :X

Zelfde heb ik een beetje met Lost Eden, wil het dolgraag nog eens doorspelen (en wss wel on stream), maar het speedrunnen ervan gaat niet echt interessant zijn omdat het niet te sequence breaken is als een Myst.

[...]

Yup, daar heb ik er ook 2 van en is tot nu toe altijd m'n 'weapon of choice' geweest. Maar aangezien ik vanuit de CD-i communities zoveel goed hoorde over de Touchpad variant, wilde ik er toch eens een hebben. Vergeleken met deze image voelt de Touchpad toch wat sturdier aan en geeft het iets betere feedback op het indrukken van een knop, waar dat bij de Gamepad net wat zachter/losser aanvoelt. Maar goed, we gaan het meemaken, dit weekend ga ik eens proberen Hotel Mario uit te spelen met de nieuwe controller :D
Het stickje werkte wel lekker met o.a. Terminal Velocity. Ik heb er hier 2 liggen, eentje zelfs nog in box.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NpzF611ia_LhX-5YpWFtRLurUCM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aN1wTyS9mCqeD4qrmnEzY3AX.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/60F-P0sqOM7pI_PzPQxaToDuJ38=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qzrv8kGhw77SMe5vU8Zc3wQd.jpg?f=fotoalbum_large
De opvolger had het ook.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GPr3daF2TsYqXJyyN2odmkO2YQ8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yUAwVvJ08FmzHkKKeyVLttnD.jpg?f=fotoalbum_large

• Mauz1978
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17:07

Mauz1978

Console War Veteran

Na lange tijd weer eindelijk ruimte voor een vitrinekast voor mijn trotse verzameling!

Something under the bed is drooling

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:17

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Exorcist schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 14:52:
[...]

De eerste PS1's vooral, die hadden met name als er FMV werd afgespeeld last van stotterend beeld. Het omdraaien van de PS1 hielp daarbij. Had iets te maken met het gebruikte materiaal rond de laser meen ik.
Ik heb altijd begrepen dat dit te maken had met de (onvoldoende) hitteafvoer van de eerste lichting PS1’s. Door de console te draaien, kon de hitte makkelijker weg :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• gast7
was volgens mij echter wel voor ps1 consoles waarbij de levensduur er haast opzat.

Dreamcast heeft dit ook waarbij sommige games zonder niet eens zouden afspelen. maar onder normale omstandigheden zou er niet echt een verschil moeten zijn.
Michael Knight schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 23:51:
[...]

Ik heb altijd begrepen dat dit te maken had met de (onvoldoende) hitteafvoer van de eerste lichting PS1’s. Door de console te draaien, kon de hitte makkelijker weg :)
Deels, de hitte vervormde plastic waar later metaal voor werd gebruikt. Maar het kantelen was dus niet nuttig voor de warmteafvoer, dat was puur omdat de disc beter werd gelezen in zo'n positie.
Pagina: 1 ... 67 ... 224 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op, dit topic is om retro gaming en al haar facetten te bespreken, het is echter NIET de bedoeling om
- Games aan te schaffen (ruilen/lenen/etc.) van/via mede tweakers.
- Games te verkopen.
- Te vragen wat een game of console waard is.
- Een V&A advertentie te promoten.
- Dit topic is voor en door verzamelaars, s.v.p. geen opmerkingen ala 'Oh wat veel, speel je dat allemaal?' Dat voegt niets toe.