Ja die heb ik inderdaad ook, de Amazon basic component kabel. Doet zijn werk zeker goed!Seroczynski schreef op maandag 11 januari 2021 @ 23:07:
[...]
Deze heb ik ook, een volledig automatische oplossing kon ik niet vinden. Heb er zelf de OG Xbox, GCN en Wii op aangesloten. Gebruik er Amazon Basic Component kabel bij en merk eigenlijk niets van kwaliteitsverlies.
Heb je overwogen om die consoles te voorzien van HDMI?Exorcist schreef op maandag 11 januari 2021 @ 22:46:
[...]
Grootste ergernis bij dat soort devices is het handmatig moeten schakelen: dáár wil ik van af. M'n Hydra en alles zijn erop ingericht om zelf geen fysieke knoppen meer in te drukken om te moeten schakelen, hooguit op een AB van iets. Ik had vroeger een Joytech component switch (best een apparaat) voor toen m'n 360 zonder HDMI en Wii, maar weer een aparte voeding, apparaat en AB..en bij voorkeur heb ik dat niet nog eens.
Ik heb als component devices de Wii, PS2 en Xbox; de eerste zit op mijn versterker (met helaas maar één ingang), de laatste dus met een goedkope splitterkabel op de OSSC. Idealiter heb ik dus weer zo'n kabel, maar dan zonder kwaliteitsverlies. Niet zelf hoevel schakelen, geen apparaat met weer voeding. Gaat hooguit om de dikte van de gebruikte kabels in dit geval.
- Exorcist
- Registratie: Maart 2002
- Niet online
Uitdrijvûrrrr!
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 3
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Wii
- MegaDrive
- RetroTINK
- Nintendo Game & Watch
- Nintendo DS
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Sony PlayStation TV
- Microsoft Xbox + 1 Controller
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- 16 bit
- Game boy advance
- Nintendo 64
- Saturn
- Game boy advance sp
- Retro
- Atari
- Sega
- Nintendo 3DS
- Consoles
Nee. Te prijzig en ik heb vrijwel geen HDMI poorten meer vrij op mijn versterker en TVLoCuTuS2000 schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 07:30:
[...]
Heb je overwogen om die consoles te voorzien van HDMI?
@Exorcist Ja dat lijkt me een dure aangelegenheid om dat te gaan doen.
Over aansluit avontuur is alweer afgebroken.
De HDMI switch zorgde ervoor dat mn ARC niet meer goed werkte, dus dat is niet ideaal.
(nu was de oplossing ook al niet ideaal omdat het van HDMI switch naar HDMI switch ging).
Waar heb jij jou OSSC vandaan? Kom op Amazon.nl verschillende tegen.
https://videogameperfecti...en-source-scan-converter/ ben ik ook tegengekomen en lijkt een wat grotere verkoper te zijn.
De HDMI switch zorgde ervoor dat mn ARC niet meer goed werkte, dus dat is niet ideaal.
(nu was de oplossing ook al niet ideaal omdat het van HDMI switch naar HDMI switch ging).
https://videogameperfecti...en-source-scan-converter/ ben ik ook tegengekomen en lijkt een wat grotere verkoper te zijn.
Beetje offtopic, maar iemand wel eens een defecte scart poort op de Hydra gehad? Kom er net achter dat er bij mij eentje stuk is, hoe weet ik niet maar hij detecteert geen signaal op die poort..
Net maar even een mailtje gestuurd naar Lotharek. Worst-case moet ik de Hydra voor reparatie opsturen. Dat is € 10 + verzendkosten naar Polen en terug
Net maar even een mailtje gestuurd naar Lotharek. Worst-case moet ik de Hydra voor reparatie opsturen. Dat is € 10 + verzendkosten naar Polen en terug
[ Voor 29% gewijzigd door Seroczynski op 12-01-2021 11:27 ]
Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski
- Exorcist
- Niet online
Uitdrijvûrrrr!
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 3
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Wii
- MegaDrive
- RetroTINK
- Nintendo Game & Watch
- Nintendo DS
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Sony PlayStation TV
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- 16 bit
- Game boy advance
- Nintendo 64
- Saturn
- Game boy advance sp
- Retro
- Atari
- Sega
- Nintendo 3DS
- Consoles
Yes, ik heb hem inderdaad via videogameperfectionHenkje.doc schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 11:10:
@Seroczynski Leuker is toch zelf de SCART poort eraf solderen en vervangen, en goedkoper 
ipv de OSSC kan je de pro overwegen, dit jaar komt de pro. Maar het heeft alleen zin om te wachten als je bereidt bent om circa 3x de prijs te betalen ... Al ben ik zelf al heel lang tevreden over de OSSC. Echt jammer van de 480i deinterlacing techniek.
ipv de OSSC kan je de pro overwegen, dit jaar komt de pro. Maar het heeft alleen zin om te wachten als je bereidt bent om circa 3x de prijs te betalen ... Al ben ik zelf al heel lang tevreden over de OSSC. Echt jammer van de 480i deinterlacing techniek.
Volgens Lotharek's website moet er een chip worden vervangen, niet een poort. Ik heb nog geen reactie op mijn e-mail.laugh schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 12:31:
@Seroczynski Leuker is toch zelf de SCART poort eraf solderen en vervangen, en goedkoper
OSSC Pro is voor de meeste mensen waarschijnlijk een overkill. Het is voor mij even afwachten waarmee ze komen, maar ik zie mijzelf niet upgraden. De OSSC biedt vooral nu erg veel waarde voor zijn geld, sinds hij goedkoper is geworden.
@3style Die carts had een vriend van mij vroeger, maar hij had volgens mij een neppe NES. Een Shintendo staat me bij. Maar of dat ook echt een bestaand iets is geweest, geen idee eigenlijk.
En nu ik zo eens zoek, kom ik een post op FOK tegen van iemand die een Shintendo (Japanse 8-bit NES) heeft.
In die woorden, zou het dan een import geweest kunnen zijn?
En nu ik zo eens zoek, kom ik een post op FOK tegen van iemand die een Shintendo (Japanse 8-bit NES) heeft.
[ Voor 31% gewijzigd door Arunia op 12-01-2021 14:36 ]
Dat moet vast een goedkope "knock off" zijn geweest, waarschijnlijk import inderdaad. Ik ken het zelf niet en kan er ook niets over vinden behalve dat bericht op FOK.Arunia schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 14:34:
@3style Die carts had een vriend van mij vroeger, maar hij had volgens mij een neppe NES. Een Shintendo staat me bij. Maar of dat ook echt een bestaand iets is geweest, geen idee eigenlijk.
Een vriend van me heeft wel een Good Boy gehad in jeugd. Hij kwam vroeger ook vaan in Hong Kong:
Dit was ook een famiclone compatible met Famicom or NES spellen.
[ Voor 24% gewijzigd door 3style op 12-01-2021 14:54 ]
- Exorcist
- Niet online
Uitdrijvûrrrr!
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 3
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Wii
- MegaDrive
- RetroTINK
- Nintendo Game & Watch
- Nintendo DS
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Sony PlayStation TV
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- 16 bit
- Game boy advance
- Nintendo 64
- Saturn
- Game boy advance sp
- Retro
- Atari
- Sega
- Nintendo 3DS
- Consoles
Ik had vroeger voor m'n échte NES zo'n ding:
:strip_exif()/f/image/CDikU0xpTJoaWaxecOkfncJY.jpg?f=fotoalbum_large)
Weet nog dat ik best baalde toen ik 'm kreeg, ik hou niet van die knock-offs ook al kon hij hetzelfde als de NES en had het ingebouwde games.
:strip_exif()/f/image/CDikU0xpTJoaWaxecOkfncJY.jpg?f=fotoalbum_large)
Weet nog dat ik best baalde toen ik 'm kreeg, ik hou niet van die knock-offs ook al kon hij hetzelfde als de NES en had het ingebouwde games.
[ Voor 51% gewijzigd door Exorcist op 12-01-2021 15:24 ]
Verwijderd
Wij hebben deze variant staan. Op een probleempje met de snes na werkt het allemaal goed.Henkje.doc schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 11:10:
Vermoedelijk zit het probleem in de kabel. Een pal snes heeft echt een specifieke kabel nodig. Wat er tussen zat was een al in one, snes n64 en gamecube. Wat eigenlijk er op neer komt, gamecube pal en verder niks...
Voor de nes, n64 en misschien ook de c64 heb ik een retrotink variant besteld. Die worden dan via s-video aangesloten om van 240p naar 480p de tv in te gaan. Daar kan de snes dan ook (tijdelijk) in. Tot een knappe scart kabel voor normale prijzen weer leverbaar zijn,
Onze goedkope LG geeft aansich prima beeld maar, daar houd het ook wel mee op.
Verwijderd
Eindelijk de afstandsbediening van de mx7000 CRT tv binnen. Tv weer uit de schuur gehaald. Blijkbaar kan die niet tegen kou of zo. Want hij komt niet meer uit standby. Toch minder robuust dan ik dacht...
Had ik maar gewoon een trinitron gekocht.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2021 18:17 ]
Wellicht even een dagje laten acclimatiseren.Verwijderd schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 18:13:
Eindelijk de afstandsbediening van de mx7000 CRT tv binnen. Tv weer uit de schuur gehaald. Blijkbaar kan die niet tegen kou of zo. Want hij komt niet meer uit standby. Toch minder robuust dan ik dacht...
Hier staat geen lijstje met willekeurige spullen die ik bezit.
Verwijderd
Ik lees dat deze tv wel vaker last heeft van slechte soldeerverbindingen. Waarschijnlijk rijp voor de sloop..Redax schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 18:23:
[...]
Wellicht even een dagje laten acclimatiseren.
Edit:
Wellicht heb je gelijk. Hij gaat nu aan, wel geluid maar geen beeld. Of nou ja raar beeld
[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2021 18:34 ]
- Exorcist
- Niet online
Uitdrijvûrrrr!
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 3
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Wii
- MegaDrive
- RetroTINK
- Nintendo Game & Watch
- Nintendo DS
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Sony PlayStation TV
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- 16 bit
- Game boy advance
- Nintendo 64
- Saturn
- Game boy advance sp
- Retro
- Atari
- Sega
- Nintendo 3DS
- Consoles
Ik zou hem uitzetten en minimaal een dag wachten. Dit kan potentieel schade toebrengen.Verwijderd schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 18:31:
[...]
Ik lees dat deze tv wel vaker last heeft van slechte soldeerverbindingen. Waarschijnlijk rijp voor de sloop..
Edit:
Wellicht heb je gelijk. Hij gaat nu aan, wel geluid maar geen beeld. Of nou ja raar beeld
[Afbeelding]
Verwijderd
Check! Ik ben ook veel te ongeduldig!Exorcist schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 18:43:
[...]
Ik zou hem uitzetten en minimaal een dag wachten. Dit kan potentieel schade toebrengen.
Zo eentje stond vroeger ook even bij mijn vader, hebben we ook niet lang gehad. Maar kan me die wel nog goed herinneren.Exorcist schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 15:23:
Ik had vroeger voor m'n échte NES zo'n ding:
[Afbeelding]
Every Game has A Story, Only One is A Legend.
Verwijderd
Tv lijkt nu weer goed te werken. Moest dus inderdaad acclimatiseren. Bedankt voor de tips iedereen! Ben nu al 2 uur bezig met de geometrie in te stellen. Wat een klote werk is dat. Helemaal omdat je het geometrie menu niet kan openen als je scart open hebt staan. Kan alleen via het rf signaal. Dus je moet elke keer switchen. Nu maar de dreamcast via rf aangesloten en daar de geometrie op aangepast. Schakel ik terug naar Scart. Is het wel beter maar nog niet helemaal. Paar kleine aanpassingen en het lijkt nu wel okay te zijn. Erg lastig om dit te doen. Iemand nog tips? Is er een geometrie test scherm? Zo ja, waar haal ik die vandaan?
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2021 22:57 ]
- Exorcist
- Niet online
Uitdrijvûrrrr!
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 3
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Wii
- MegaDrive
- RetroTINK
- Nintendo Game & Watch
- Nintendo DS
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Sony PlayStation TV
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- 16 bit
- Game boy advance
- Nintendo 64
- Saturn
- Game boy advance sp
- Retro
- Atari
- Sega
- Nintendo 3DS
- Consoles
@snefkens Kudo's m.b.t. het 24 uur wachten! Ik heb het ding niet, maar wat ik kan vinden:
Known defects on the mainboard:
1.) Most of the caps are ready for replacement. Especially C100 fails very often, sometimes there is a real puddle of acid around this cap. If C100 failed, TR33 will be dead, sometimes followed by D82. If this happened, only the red light is on, if you switch the MX on there is a BANG
2.) Dry joints, very common to C101, C102 and C103.
3.) Blown fuse F1: TR1=BUT12 is dead, also C12 6.8nF failed.
4.) Sparks around the high voltage transformer: bad joints to the blue caps or a blown transformer. Or maybe a forgotten ground cable to the tube board...
5.) Bad geometrie: bad caps around the geometrie controller IC4=TDA8172 or the controller itself. Sometimes bad joints to this chip.
1.) Most of the caps are ready for replacement. Especially C100 fails very often, sometimes there is a real puddle of acid around this cap. If C100 failed, TR33 will be dead, sometimes followed by D82. If this happened, only the red light is on, if you switch the MX on there is a BANG
4.) Sparks around the high voltage transformer: bad joints to the blue caps or a blown transformer. Or maybe a forgotten ground cable to the tube board...
5.) Bad geometrie: bad caps around the geometrie controller IC4=TDA8172 or the controller itself. Sometimes bad joints to this chip.
Het zal eens tijd worden dat dit hele Covid gebeuren (ver) over is en we weer retro game beurzen kunnen bezoeken. Ik mis die zondagen waarop je de hele dag door duizenden oude games kunt snuffelen.
Verwijderd
Je kunt het beste daarvoor CRT TV Calibration screens gebruiken. Zoals deze:Verwijderd schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 22:50:
Tv lijkt nu weer goed te werken. Moest dus inderdaad acclimatiseren. Bedankt voor de tips iedereen! Ben nu al 2 uur bezig met de geometrie in te stellen. Wat een klote werk is dat. Helemaal omdat je het geometrie menu niet kan openen als je scart open hebt staan. Kan alleen via het rf signaal. Dus je moet elke keer switchen. Nu maar de dreamcast via rf aangesloten en daar de geometrie op aangepast. Schakel ik terug naar Scart. Is het wel beter maar nog niet helemaal. Paar kleine aanpassingen en het lijkt nu wel okay te zijn. Erg lastig om dit te doen. Iemand nog tips? Is er een geometrie test scherm? Zo ja, waar haal ik die vandaan?
[Afbeelding]
https://www.google.com/ur...877G3mO4CFQAAAAAdAAAAABAE
Verwijderd
Enige lastige bij deze tv is hoe krijg je het op het scherm. De calibratie kan niet vanaf een scart aansluiting (Is een bug in de software, dat is bij de mx8000 opgelost). En aangezien je geen tv meer kunt ontvangen via RF signaal wordt het denk ik heel lastig...Verwijderd schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 08:56:
[...]
Je kunt het beste daarvoor CRT TV Calibration screens gebruiken. Zoals deze:
https://www.google.com/ur...877G3mO4CFQAAAAAdAAAAABAE
Verwijderd
Kun je 'm niet op een DVD'tje zetten en een DVD speler via de RF aansluiting aansluiten?Verwijderd schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 09:16:
[...]
Enige lastige bij deze tv is hoe krijg je het op het scherm. De calibratie kan niet vanaf een scart aansluiting (Is een bug in de software, dat is bij de mx8000 opgelost). En aangezien je geen tv meer kunt ontvangen via RF signaal wordt het denk ik heel lastig...
Verwijderd
Ja, dat zou wellicht kunnen. Alleen die heb ik niet, ik weet niet of ik het nog waard vind om er nog meer geld in te stoppen eerlijk gezegd.Verwijderd schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 09:17:
[...]
Kun je 'm niet op een DVD'tje zetten en een DVD speler via de RF aansluiting aansluiten?
Bij de MX4200 moet je het type van het AV scart kanaal aanpassen en pas dan kan je dat menu ook daar tonen geloof ik, is het niet zo iets?
Verwijderd
Je zou op marktplaats kunnen zoek naar 5 of 10 euro DVD spelers met RF uitgang.Verwijderd schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 09:19:
[...]
Ja, dat zou wellicht kunnen. Alleen die heb ik niet, ik weet niet of ik het nog waard vind om er nog meer geld in te stoppen eerlijk gezegd.
Ik zou zelf persoonlijk op zoek gaan naar Sony Trinitron CRT schermen, dat blijven de mooiste CRT schermen vind ik.
Verwijderd
Ja dat vind ik ook, de Sony Trinitron geeft toch een scherper beeld dan deze tv. Dus wellicht gaat deze op marktplaats en ga ik op zoek naar een Trinitron.Verwijderd schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 09:21:
[...]
Je zou op marktplaats kunnen zoek naar 5 of 10 euro DVD spelers met RF uitgang.
Ik zou zelf persoonlijk op zoek gaan naar Sony Trinitron CRT schermen, dat blijven de mooiste CRT schermen vind ik.
Verwijderd
Helaas niet, heb al online gezocht. Is een bug in de software.Seroczynski schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 09:21:
Bij de MX4200 moet je het type van het AV scart kanaal aanpassen en pas dan kan je dat menu ook daar tonen geloof ik, is het niet zo iets?
Ik heb zelf ook een B&O MX4xxx (weet even niet uit mijn hoofd welke het precies is)
Vond deze week dit topic en blijkbaar is er een manier om ook op het AV kanaal de geometrie aan te passen. Maar moet dit zelf ook nog gaan uitproberen.
Ik heb wel de zwarte contrast glasplaat van de TV afgehaald, waardoor ik veel meer brightness heb en dit werkt ook beter voor lightgun games. Volgens velen komt het dan aardig dicht in de buurt van een PVM , in ieder geval voor een consumer grade TV.
Edit: Hier een link waar je het verschil kan zien
Vond deze week dit topic en blijkbaar is er een manier om ook op het AV kanaal de geometrie aan te passen. Maar moet dit zelf ook nog gaan uitproberen.
Ik heb wel de zwarte contrast glasplaat van de TV afgehaald, waardoor ik veel meer brightness heb en dit werkt ook beter voor lightgun games. Volgens velen komt het dan aardig dicht in de buurt van een PVM , in ieder geval voor een consumer grade TV.
[ Voor 12% gewijzigd door Sebase85 op 13-01-2021 11:06 ]
B.Net Sebase#2714
Ik heb meerdere B&O’s gehad in mijn zoektocht, maar een pvm/bvm is echt wel een ander niveau. Het zijn inderdaad prima consumer sets met leuke instelmogelijkheden, zijn betaalbaar en zien er mooi uit. Maar de geometry en scherpte is echt wel minder tov professionele monitors, maar daar betaal je ook voor natuurlijk.Sebase85 schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 10:52:
Ik heb zelf ook een B&O MX4xxx (weet even niet uit mijn hoofd welke het precies is)
Mja, zo'n BVM/PVM wordt alleen maar duurder, soms echt achterlijk duur. En dan is het nog maar de vraag hoe lang ze mee gaan.
Mocht ik er ooit eentje voor een normale prijs kunnen krijgen zou ik dat wel doen, maar dat zal dan waarschijnlijk niet via Marktplaats zijn
Mocht ik er ooit eentje voor een normale prijs kunnen krijgen zou ik dat wel doen, maar dat zal dan waarschijnlijk niet via Marktplaats zijn
Dat geloof ik ook meteen inderdaad! Ik heb zelf nooit een PVM gehad, dus ook nooit een echte side-by-side vergelijking kunnen doen. Wilde vooral ermee aangeven dat met of zonder het contrast screen wel echt een verschil van dag en nacht is! Het doet helaas wel wat af aan het design, maar vindt persoonlijk het beeld wel echt stukken mooier en wat mij betreft dus de moeite waard om te doen. Als je het voorzichtig eraf haalt, kan je de glasplaat er later ook gewoon weer opzetten.3style schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 11:12:
[...]
Ik heb meerdere B&O’s gehad in mijn zoektocht, maar een pvm/bvm is echt wel een ander niveau. Het zijn inderdaad prima consumer sets met leuke instelmogelijkheden, zijn betaalbaar en zien er mooi uit. Maar de geometry en scherpte is echt wel minder tov professionele monitors, maar daar betaal je ook voor natuurlijk.
En zoals @Seroczynski ook al aangeeft, speelt de prijs ook zeker een rol. Ik heb voor mijn B&O ongeveer 30 euro betaald op Marktplaats en ik was vertrokken (na wat hoofdpijn met het instellen van de geometrie
B.Net Sebase#2714
Verwijderd
Super toevoeging! Ik lees overal op internet dat het een bug, maar het is blijkbaar dus wel mogelijk. Ga ik direct proberen!Sebase85 schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 10:52:
Nog een vraag, hoe krijg je die glasplaat van de tv af? Zit dat geplakt of met schroeven?
Verwijderd
Eens! Ik heb de 20M4E, ik ben dat beeld gewend en dan kijk ik naar de B&O en dan denk ik echt hmm... Ik snap niet heel erg waarom iedereen over die MX7000 te spreken is. Maar ik heb ook nog een kleine Trinitron en daar is het beeld ook veel beter van dan op de B&O. Dus vooralsnog is een Trinitron ook beter.3style schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 11:12:
[...]
Ik heb meerdere B&O’s gehad in mijn zoektocht, maar een pvm/bvm is echt wel een ander niveau. Het zijn inderdaad prima consumer sets met leuke instelmogelijkheden, zijn betaalbaar en zien er mooi uit. Maar de geometry en scherpte is echt wel minder tov professionele monitors, maar daar betaal je ook voor natuurlijk.
Verwijderd
Voordeel van een PVM is natuurlijk wel dat die gemaakt zijn om dag en nacht aan te staan. Dus die kunnen veel branduren verdragen. Wellicht dat de PVM die ik heb mij nog wel overleeft. Ook omdat die niet zo heel vaak aan staat.Seroczynski schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 11:14:
Mja, zo'n BVM/PVM wordt alleen maar duurder, soms echt achterlijk duur. En dan is het nog maar de vraag hoe lang ze mee gaan.
Ik heb een 20"PVM een jaar geleden voor rond de 150 euro of zo kunnen kopen. Vergelijkbare pvm nu betaal je al gauw 500 euro voor op marktplaats. Dus eens dat ze snel duurder worden. Maar alsnog is het wel waar voor je geld, het beeld is enorm goed!
Verwijderd schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 11:31:
[...]
Super toevoeging! Ik lees overal op internet dat het een bug, maar het is blijkbaar dus wel mogelijk. Ga ik direct proberen!
Nog een vraag, hoe krijg je die glasplaat van de tv af? Zit dat geplakt of met schroeven?
Hier staat een korte beschrijving van hoe je dat kan doen!
B.Net Sebase#2714
Goed kijken en testen, voordat je het koopt en de branduren zeggen ook niet alles.Seroczynski schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 11:14:
Ik heb een bvm en die heeft iets van 60K aan branduren. Beeld is echt nog perfect en ik zie wel hoe lang die mee gaat. Ik heb er nu in ieder geval veel plezier van.
Verwijderd
Ik heb het glasscherm eraf gehaald, dat maakt weinig verschil voor mij eerlijk gezegd. Daarnaast wel fijn dat je toch de geometry kan instellen op de scart aansluiting. Maar als je vervolgens het menu afsluit springt het beeld een cm naar links. Daarnaast als je het instellingen menu opent dan veranderen de kleuren van het beeld. Sluit je het menu af dan worden de kleuren weer flets. Volgens mij had dit met RGB op deze tv te maken. Deze tv kon volgens mij niet heel goed met RGB omgaan.Sebase85 schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 11:39:
[...]
[Afbeelding] Hier staat een korte beschrijving van hoe je dat kan doen!
Maar alsnog vind ik het beeld erg onscherp en de kleuren zijn ook niet mooi. Al met al vind ik een goedkope Philips of Aristona tv toch een stuk mooier beeld geven...
Tot nu toe nog niet echt overtuigd en ik vraag mij nog steeds heel erg af waarom iedereen zo fan van deze tv is. Ja het geluid is goed, maar ik kan er ook een versterker op aansluiten. Alleen het beeld en gebruiksgemak is tot nu redelijk slecht eerlijk gezegd.
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2021 12:13 ]
Ja klopt, die 4000 serie (Philips buis) is vrij donker. De 4200 daarentegen een stuk meer contrast, maar dit is een "plat" scherm van Panasonic. Een bol scherm schijnt weer beter te zijn qua geometry. Die 4000 serie heeft trouwens ook een leuke optie om te de-interlacen naar 240p.Sebase85 schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 11:29:
[...]
Dat geloof ik ook meteen inderdaad! Ik heb zelf nooit een PVM gehad, dus ook nooit een echte side-by-side vergelijking kunnen doen. Wilde vooral ermee aangeven dat met of zonder het contrast screen wel echt een verschil van dag en nacht is! Het doet helaas wel wat af aan het design, maar vindt persoonlijk het beeld wel echt stukken mooier en wat mij betreft dus de moeite waard om te doen. Als je het voorzichtig eraf haalt, kan je de glasplaat er later ook gewoon weer opzetten.
En zoals @Seroczynski ook al aangeeft, speelt de prijs ook zeker een rol. Ik heb voor mijn B&O ongeveer 30 euro betaald op Marktplaats en ik was vertrokken (na wat hoofdpijn met het instellen van de geometrie). Naast de aanschaf van de BVM/PVM zouden daar mogelijk nog kosten bijkomen voor het aanschaffen van de juiste BNC connectoren of expansion slots. Het ligt er maar net aan hoever je er zelf mee wilt gaan eigenlijk.
https://www.reddit.com/r/...x4000_service_menu_sw_20/
Als je kijkt wat een Sony pvm/bvm destijds heeft gekost, dan vind ik een paar honder euro wel meevallen. Het blijft allemaal persoonlijk. Ik vond het verschil echt heel groot tov van een consumer set.
[ Voor 7% gewijzigd door 3style op 13-01-2021 12:28 ]
@snefkens Wellicht heeft de tijd in de schuur hem dan toch geen goed gedaan en zou het iets met bovenstaande te maken kunnen hebben? Maar het kan natuurlijk ook gewoon een kwestie van smaak zijnExorcist schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 23:31:
@snefkens Kudo's m.b.t. het 24 uur wachten! Ik heb het ding niet, maar wat ik kan vinden:
B.Net Sebase#2714
Ik vind de 4200 wel echt een heel mooi beeld geven, mooier dan mijn Trinitron die ik hier heb staan om consoles op te testen. Geometrie moet ik nog verder tweaken, maar heb een redelijk acceptabel resultaat na de eerste sessie gekregen. Hier veranderen de instellingen niet nadat ik het menu sluit.
Verwijderd
Ik ben een PVM gewend en dat is wel een wereld van verschil. Dus wellicht ben ik gewoon verwend. Alleen mijn kleine Trinitron geeft ook een mooier beeld. Ik vind een Trinitron veel scherper, daardoor is het beeld harder en daar moet je inderdaad van houden. De B&O geeft een zacht beeld, maar daardoor ook veel waziger. Ik zal nog wat tweaken aan de settings. Maar ik denk dat het vooral een kwestie van smaak is.Sebase85 schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 12:30:
[...]
@snefkens Wellicht heeft de tijd in de schuur hem dan toch geen goed gedaan en zou het iets met bovenstaande te maken kunnen hebben? Maar het kan natuurlijk ook gewoon een kwestie van smaak zijn
Als ik online zoek en dan foto's zie van het verschil tussen een B&O en een Trinitron zie ik daar ook het verschil in scherpte.
Wat ik overigens ook vreemd vind is dat je scherpte niet kan aanpassen in het menu. Alleen helderheid, contrast en kleur. Scherpte kan toch normaal gesproken altijd op een CRT aangepast worden?
Verwijderd
Sluit je dan een RGB of composite aan met het afstemmen?Seroczynski schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 12:34:
Ik vind de 4200 wel echt een heel mooi beeld geven, mooier dan mijn Trinitron die ik hier heb staan om consoles op te testen. Geometrie moet ik nog verder tweaken, maar heb een redelijk acceptabel resultaat na de eerste sessie gekregen. Hier veranderen de instellingen niet nadat ik het menu sluit.
RGBVerwijderd schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 12:38:
[...]
Sluit je dan een RGB of composite aan met het afstemmen?
Ik snap het wel hoor, zeker als je PVM gewend bent! De laatste keer dat ik op een CRT speelde was in mijn jeugd via RF op een B-merk mini tv-tje, dus misschien zijn we tegenwoordig ook gewoon verwend zoals je zegtVerwijderd schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 12:37:
[...]
Ik ben een PVM gewend en dat is wel een wereld van verschil. Dus wellicht ben ik gewoon verwend. Alleen mijn kleine Trinitron geeft ook een mooier beeld. Ik vind een Trinitron veel scherper, daardoor is het beeld harder en daar moet je inderdaad van houden. De B&O geeft een zacht beeld, maar daardoor ook veel waziger. Ik zal nog wat tweaken aan de settings. Maar ik denk dat het vooral een kwestie van smaak is.
Als ik online zoek en dan foto's zie van het verschil tussen een B&O en een Trinitron zie ik daar ook het verschil in scherpte.
Wat ik overigens ook vreemd vind is dat je scherpte niet kan aanpassen in het menu. Alleen helderheid, contrast en kleur. Scherpte kan toch normaal gesproken altijd op een CRT aangepast worden?
Zal straks thuis mijn settings eens opzoeken en zoeken of er iets voor scherpte inzit.
B.Net Sebase#2714
Andere vraag, ben sinds dit weekend de trotse eigenaar van een 1chip SNES. En heb ook een SuperCIC+uIGR besteld, maar twijfel een beetje of ik dit wel zelf wil gaan inbouwen. Heb wel wat ervaring met modden, maar wil met deze toch liever het zekere voor het onzekere nemen. Zijn er binnen dit forum mensen die er ervaring mee hebben of eventueel modders binnen Nederland die dit kunnen inbouwen?
B.Net Sebase#2714
Verwijderd
Ik heb hier trouwens een test suite gevonden die geschikt is voor meerdere platformen:
http://junkerhq.net/xrgb/index.php?title=240p_test_suite
Die gebruik ik altijd, super tool!Verwijderd schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 15:54:
Ik heb hier trouwens een test suite gevonden die geschikt is voor meerdere platformen:
Dat ziet er toch helemaal niet verkeerd uit?
Verwijderd
Klopt! Alleen met de scrolling test zie je dat die niet helemaal lekker loopt. Maar dat neem ik voor lief. Ik wil nu de kleuren instellen en bij de dreamcast als ik het menu open dan krijg ik dus een donker beeld. Geen idee wat ik dan verkeerd doe. Komt dat omdat die op decoder staat?Seroczynski schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 19:24:
Dat ziet er toch helemaal niet verkeerd uit?
Overigens is het beeld nu wel wat scherper met de juiste geometrie
:strip_exif()/f/image/vfZw2N3HgbwazGmjRjWJt2DQ.jpg?f=fotoalbum_large)
Geen idee, misschien omdat de Dreamcast een hogere resolutie gebruikt dan het menu aankan?
Ziet er idd goed uit! Misschien zelfs nog beter dan bij mijzelf haha
Ik heb gisteren ook nog even naar dat servicemenu op AV gekeken, en bij mij was de PAL SNES opeens zwart/wit via dat decoder kanaal. Dat probleem had ik nog niet eerder, als ik hem "normaal" aansluit. Mijn clone US SNES daarentegen was wel gewoon in kleur. Wellicht is dat een soortgelijke "issue" als jou Dreamcast.
Ik zag wel in het servicemenu nog wat opties voor de Brightness en Color, bij mij staan die beiden op 4.
Vond op een forum deze "default" settings, en van daaruit ben ik het wat gaan tweaken omdat elk scherm uniek is en kan licht kan varieren.
Brilliance 36
Colour 52
Contrast 61
Tint 32 (this has no function on RGB signals)
RDR 36
GDR 39
RCU 33
GCU 15
BRI 3
COL 3
Hfq 26
Hph 51
Ham 29
Vam 13
Vsc 11
Vsh 24
Vli 19
EWc 16
EWp 26
EWt 45
Ik heb gisteren ook nog even naar dat servicemenu op AV gekeken, en bij mij was de PAL SNES opeens zwart/wit via dat decoder kanaal. Dat probleem had ik nog niet eerder, als ik hem "normaal" aansluit. Mijn clone US SNES daarentegen was wel gewoon in kleur. Wellicht is dat een soortgelijke "issue" als jou Dreamcast.
Ik zag wel in het servicemenu nog wat opties voor de Brightness en Color, bij mij staan die beiden op 4.
Vond op een forum deze "default" settings, en van daaruit ben ik het wat gaan tweaken omdat elk scherm uniek is en kan licht kan varieren.
Brilliance 36
Colour 52
Contrast 61
RDR 36
GDR 39
RCU 33
GCU 15
BRI 3
COL 3
Hfq 26
Hph 51
Ham 29
Vam 13
Vsc 11
Vsh 24
Vli 19
EWc 16
EWp 26
EWt 45
B.Net Sebase#2714
Ik denk dat als ik weer tijd heb, tzt voor de pro versie van de OSSC ga als die uit is. Heb nog niets, en waarom ook niet. Kan ik dan tenminste consoles zo nu en dan beneden aansluiten.
Hoop dit jaar de zolder eindelijk eens opgeruimd en leeg te hebben om zo daar de gameroom van te maken met een JVC CRT erin.
Hoop dit jaar de zolder eindelijk eens opgeruimd en leeg te hebben om zo daar de gameroom van te maken met een JVC CRT erin.
Verwijderd
Die laatste alinea is voor de geometrie, die moet je inderdaad niet 1 op 1 overnemen want dat is voor elke tv gelijk. Qua afstemming kleuren kan je dat al wat beter overnemen. Want dat geeft gewoon aan hoeveel rood, groen en blauw er in moet zitten. Maar ik denk dat dit dezelfde conclusie is dat er geen scherpte aan te passen is op deze tv. Had wel gelezen dat je hem dan moet openmaken en dat je met een schroevendraaier de scherpte kan aanpassen, alleen dit is wel minimaal. Ik ga mij bij een CRT sowieso niet wagen aan het openmaken. De voltages die op de beeldbuis staan zijn levensgevaarlijk.Sebase85 schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 09:33:
Brilliance 36
Colour 52
Contrast 61
RDR 36
GDR 39
RCU 33
GCU 15
BRI 3
COL 3
Hfq 26
Hph 51
Ham 29
Vam 13
Vsc 11
Vsh 24
Vli 19
EWc 16
EWp 26
EWt 45
Ik kwam er ook achter dat er voor de snes 2 verschillende scart kabels zijn, veel die verkocht worden zijn gemodificeerde scart kabels en die werken weer niet op de nieuwere snes. Dan krijg je donker beeld, hij werkt wel weer op mijn n64. Dus moet nog een keer een andere scart kabel kopen voor de snes.
Verwijderd
Ik zie nu ook screenshots van andere mensen die de geometrie hebben gedaan, ook daar valt die links en rechtsonder wat onder het scherm
https://shmups.system11.org/viewtopic.php?p=956819
En ik maar proberen om dat goed te krijgen.
Dat is inderdaad dat forumtopic, veel informatie te vinden daar!Verwijderd schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 09:40:
Ik zie nu ook screenshots van andere mensen die de geometrie hebben gedaan, ook daar valt die links en rechtsonder wat onder het scherm
De settings kan je inderdaad niet 1 op 1 overnemen, maar kan wel handig zijn als je het fout hebt gedaan en niet had opgeschreven hoe het stond. (iets wat mijzelf natuurlijk nooit gebeurt is
Vond het wel interressant wat @snefkens zei dat hij het scherper had gekregen door de geometrie aan te passen. Dat is wel verklaarbaar, want je kan natuurlijk ook een beetje in- en uit-zoomen middels die settings, wat toch kan resulteren in een iets scherper beeld!
Openschroeven waag ik mij ook niet aan, inderdaad vanwege die voltages. Dan moet je toch echt goed weten waar je mee bezig bent.
B.Net Sebase#2714
Ik las deze week hier dat een verkeerde kabel zelfs schade kan veroorzaken aan een PAL SNES. Gebruik zelf een RGB Scart kabel op Lumasync, ooit jaren geleden op Ebay gekocht.Verwijderd schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 09:37:
[...]
Die laatste alinea is voor de geometrie, die moet je inderdaad niet 1 op 1 overnemen want dat is voor elke tv gelijk. Qua afstemming kleuren kan je dat al wat beter overnemen. Want dat geeft gewoon aan hoeveel rood, groen en blauw er in moet zitten. Maar ik denk dat dit dezelfde conclusie is dat er geen scherpte aan te passen is op deze tv. Had wel gelezen dat je hem dan moet openmaken en dat je met een schroevendraaier de scherpte kan aanpassen, alleen dit is wel minimaal. Ik ga mij bij een CRT sowieso niet wagen aan het openmaken. De voltages die op de beeldbuis staan zijn levensgevaarlijk.
Ik kwam er ook achter dat er voor de snes 2 verschillende scart kabels zijn, veel die verkocht worden zijn gemodificeerde scart kabels en die werken weer niet op de nieuwere snes. Dan krijg je donker beeld, hij werkt wel weer op mijn n64. Dus moet nog een keer een andere scart kabel kopen voor de snes.
Ben momenteel aan het wachten op wat weerstandjes, om de brightness op mijn 1chip weer in spec te krijgen.
B.Net Sebase#2714
Zwart/wit is vaak het resultaat van NTSC games op een PAL machine via composiet spelen. Een goede RGB kabel lost dit op.Sebase85 schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 09:33:
En idd, over het algemeen moet je altijd goed opletten welke RGB kabel je gebruikt voor je machines. Het maakt uit welke regio je console is.
[ Voor 44% gewijzigd door Seroczynski op 14-01-2021 11:45 ]
Verwijderd
Ik heb het niet over zwart-wit beeld. Maar over kabels waarbij die de eerste paar seconden gewoon werken en vervolgens wordt het scherm heel donker, zoals hier:Seroczynski schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 10:23:
Zwart/wit is vaak het resultaat van NTSC games op een PAL machine via composiet spelen. Een goede RGB kabel lost dit op.
En idd, over het algemeen moet je altijd goed opletten welke RGB kabel je gebruikt voor je machines. Het maakt uit welke regio je console is.
https://www.reddit.com/r/...en_using_rgb_scart_cable/
However, I've now tried SNES B with the same cable and I get perfect sound and picture to start with, then the video fades out to black and I carry on just getting audio. I get this with all games I have to test with. I've retested the cable on my N64 and it still works perfect on that.
The PAL SNES was internally revised 4 or more times during its lifetime. Later consoles used a different video encoder chip and supporting circuitry and 'appear' to work fine with an unmodified PAL Gamecube/NTSC SNES Scart cable (with capacitors)
Er zijn scart kabels in omloop met capacitors die niet werken op nieuwere snes consoles.
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2021 10:43 ]
Ik denk dat Seroczynski hier vooral op Sebase85 reageert. Ik heb dat in het verleden ook meegemaakt met een TV met NTSC DVDs. Die speelde zwart/wit af via composiet. Dat is een bekend probleemVerwijderd schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 10:43:
[...]
Ik heb het niet over zwart-wit beeld. Maar over kabels waarbij die de eerste paar seconden gewoon werken en vervolgens wordt het scherm heel donker, zoals hier:
https://www.reddit.com/r/...en_using_rgb_scart_cable/
However, I've now tried SNES B with the same cable and I get perfect sound and picture to start with, then the video fades out to black and I carry on just getting audio. I get this with all games I have to test with. I've retested the cable on my N64 and it still works perfect on that.
The PAL SNES was internally revised 4 or more times during its lifetime. Later consoles used a different video encoder chip and supporting circuitry and 'appear' to work fine with an unmodified PAL Gamecube/NTSC SNES Scart cable (with capacitors)
Er zijn scart kabels in omloop met capacitors die niet werken op nieuwere snes consoles.
i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm
Verwijderd
Volgens mij niet of ik heb het verkeerd. Sebasea85 reageert op mij en geeft ook verder nergens aan dat hij zwart/wit beeld krijgt.Koldur schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 11:14:
[...]
Ik denk dat Seroczynski hier vooral op Sebase85 reageert. Ik heb dat in het verleden ook meegemaakt met een TV met NTSC DVDs. Die speelde zwart/wit af via composiet. Dat is een bekend probleem
Verwijderd schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 11:16:
[...]
Volgens mij niet of ik heb het verkeerd. Sebasea85 reageert op mij en geeft ook verder nergens aan dat hij zwart/wit beeld krijgt.
Denk dat je gelijk hebt, tenzij de TV hier een NTSC versie betreft (dan is het probleem andersom natuurlijk). Hoewel hij het hier over zwart/wit heeft, had ik het niet helemaal goed gelezen.Sebase85 schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 09:33:
i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm
Klopt, mijn comment ging enkel over de nukken van het B&O Service menu.Koldur schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 11:20:
[...]
[...]
Denk dat je gelijk hebt, tenzij de TV hier een NTSC versie betreft (dan is het probleem andersom natuurlijk). Hoewel hij het hier over zwart/wit heeft, had ik het niet helemaal goed gelezen.
Normaal heb ik dat probleem ook niet.
B.Net Sebase#2714
- Exorcist
- Niet online
Uitdrijvûrrrr!
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 3
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Wii
- MegaDrive
- RetroTINK
- Nintendo Game & Watch
- Nintendo DS
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Sony PlayStation TV
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- 16 bit
- Game boy advance
- Nintendo 64
- Saturn
- Game boy advance sp
- Retro
- Atari
- Sega
- Nintendo 3DS
- Consoles
Grappig feitje waar ik geheel op eigen kracht achter ben gekomen
:
Biometal voor de SNES heeft een OST gemaakt door 2 Unlimited.
YouTube: Bio Metal (American) -19- Dark Clouds (snes/sfc)
's even opgezocht wat het moet kosten maar rond de 60 Euro voor de cart..laat maar, dat is de OST me niet waard. Spel zelf is mijn ding niet
's even opgezocht wat het moet kosten maar rond de 60 Euro voor de cart..laat maar, dat is de OST me niet waard. Spel zelf is mijn ding niet
Verwijderd
Hahaha toevallig kwam ik hem laatst ook tegen. Zat volgens mij ergens in een youtube kanaal dat iemand het over deze game had. Weet niet meer welk Youtube kanaal. Ben benieuwd of 2 unlimited hier wel royalties voor heeft gekregen ;-)Exorcist schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 12:30:
Grappig feitje waar ik geheel op eigen kracht achter ben gekomen:
Was dat niet het Youtube kanaal van Mike Matei? Die is sinds hij weg is bij Cinemassacre veel op Youtube en Twitch bezig.
Every Game has A Story, Only One is A Legend.
Verwijderd
Zou kunnen geen idee eerlijk gezegd.Linksquest schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 12:51:
Was dat niet het Youtube kanaal van Mike Matei? Die is sinds hij weg is bij Cinemassacre veel op Youtube en Twitch bezig.
Verwijderd
Ik ben op zich nu wel tevreden met de scherpte van de tv na het aanpassen van de geometrie. Een aantal games zijn de teksten nog niet heel scherp maar daar kan ik nog wel mee leven. Kleuren aangepast en het ziet er naar mijn mening wel goed uit.
Nu alleen nog het probleem van de nicotine geur, hij stinkt nog steeds heel erg als je hem aanzet. komt waarschijnlijk omdat er nicotine op chips zit die warm worden, als het dan warm wordt dan ruik je de nicotine. Beetje op youtube gezocht hoe ik nou de binnenkant het beste kan schoonmaken zonder iets aan te raken. Toen kwam ik op deze Youtube pagina: YouTube: How to Clean inside a Sony PVM CRT Monitor
Ik heb de achterklep eraf gehaald en deze helemaal met St. Marc schoongemaakt. Daarna een stoffer gepakt en alles rondom de beeldbuis weggehaald qua stof. Zaten ook heel veel honden haren in. Nu ziet het er redelijk goed uit. Sommige plekken kan ik ook met de stoffer niet bij, daar heb ik een luchtspray voor besteld. Zoals ook gebruikt in het Youtube filmpje. Van de week de laatste resten dus verwijderen. Nu weer de kap erop gezet en eventjes getest. De ergste lucht is er nu wel uit. Het scheelt dat de mensen waarvan ik de tv had gekocht hem niet lang in gebruik hadden. Was van oma geweest en die moest naar een tehuis. Dan denk ik dat hij ook niet (heel) lang in de rooklucht heeft gestaan. Ik vermoed dat de meeste nicotine zich aan de stof heeft vastgegrepen. Want nu ik hem weer aan zet scheelt dit namelijk enorm! Dus daar ben ik wel blij mee. Alleen als je echt bij de luchtgaten ruikt dan merk je dat er nog een nicotine geur uitkomt. Wellicht dat ik dit ook kan oplossen met de luchtspray. En ik hoop dat het er na een tijd ook gewoon vanzelf uit gaat.
Dit scheelt in iedergeval enorm! Want voorheen was het zo dat de hele gameroom naar nicotine rook. Nu is dat gelukkig niet meer. (Als ex-roker ruik ik dat blijkbaar veel beter, want mijn vriendin vond het wel meevallen) Maar ik moet in de gameroom zitten en niet mijn vriendin. Dus daarom is het belangrijk dat ik het niet meer ruik.
Nu alleen nog het probleem van de nicotine geur, hij stinkt nog steeds heel erg als je hem aanzet. komt waarschijnlijk omdat er nicotine op chips zit die warm worden, als het dan warm wordt dan ruik je de nicotine. Beetje op youtube gezocht hoe ik nou de binnenkant het beste kan schoonmaken zonder iets aan te raken. Toen kwam ik op deze Youtube pagina: YouTube: How to Clean inside a Sony PVM CRT Monitor
Ik heb de achterklep eraf gehaald en deze helemaal met St. Marc schoongemaakt. Daarna een stoffer gepakt en alles rondom de beeldbuis weggehaald qua stof. Zaten ook heel veel honden haren in. Nu ziet het er redelijk goed uit. Sommige plekken kan ik ook met de stoffer niet bij, daar heb ik een luchtspray voor besteld. Zoals ook gebruikt in het Youtube filmpje. Van de week de laatste resten dus verwijderen. Nu weer de kap erop gezet en eventjes getest. De ergste lucht is er nu wel uit. Het scheelt dat de mensen waarvan ik de tv had gekocht hem niet lang in gebruik hadden. Was van oma geweest en die moest naar een tehuis. Dan denk ik dat hij ook niet (heel) lang in de rooklucht heeft gestaan. Ik vermoed dat de meeste nicotine zich aan de stof heeft vastgegrepen. Want nu ik hem weer aan zet scheelt dit namelijk enorm! Dus daar ben ik wel blij mee. Alleen als je echt bij de luchtgaten ruikt dan merk je dat er nog een nicotine geur uitkomt. Wellicht dat ik dit ook kan oplossen met de luchtspray. En ik hoop dat het er na een tijd ook gewoon vanzelf uit gaat.
Dit scheelt in iedergeval enorm! Want voorheen was het zo dat de hele gameroom naar nicotine rook. Nu is dat gelukkig niet meer. (Als ex-roker ruik ik dat blijkbaar veel beter, want mijn vriendin vond het wel meevallen) Maar ik moet in de gameroom zitten en niet mijn vriendin. Dus daarom is het belangrijk dat ik het niet meer ruik.
Is er eigenlijk ook een topic voor het showen van je gameroom/collectie of gebeurd dat hier? Ben eigenlijk wel nieuwsgierig naar wat iedereen heeft en hoe de game/verzamelruimte er uit ziet.
Verwijderd
Kan ook hier, er is wel een topic. Maar dat is vooral de gamerooms rondom pc's.Redax schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 14:00:
Is er eigenlijk ook een topic voor het showen van je gameroom/collectie of gebeurd dat hier? Ben eigenlijk wel nieuwsgierig naar wat iedereen heeft en hoe de game/verzamelruimte er uit ziet.
- Exorcist
- Niet online
Uitdrijvûrrrr!
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 3
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Wii
- MegaDrive
- RetroTINK
- Nintendo Game & Watch
- Nintendo DS
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Sony PlayStation TV
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- 16 bit
- Game boy advance
- Nintendo 64
- Saturn
- Game boy advance sp
- Retro
- Atari
- Sega
- Nintendo 3DS
- Consoles
Als je bovenin op alleen afbeeldingen klikt, kom je met eventjes bladeren wel langs de collecties van sommigen hierRedax schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 14:00:
Verwijderd
1 van mijn backwards compatible ps3's heb ik debug CFW firmware op staan. Kom er net achter dat die dan ook ps2 en ps1 import games speelt!
Voorheen had ik 1 ps2 met een modchip om mijn imports en backups te spelen. Beide pakt de CFW ps3 dus ook. Erg handig!
Voorheen had ik 1 ps2 met een modchip om mijn imports en backups te spelen. Beide pakt de CFW ps3 dus ook. Erg handig!
- Sagat
- Registratie: April 2002
- Laatst online: 12:06
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- RetroTINK
- Nintendo Game & Watch
- MegaDrive
- Nintendo GameBoy
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- RetroTINK 5X-Pro
- Nintendo DS
- 16 bit
- Game boy advance
- Nintendo 64
- Dreamcast
- Saturn
- Game boy advance sp
- Consoles
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
Exorcist schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 12:30:
Grappig feitje waar ik geheel op eigen kracht achter ben gekomen:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Vpp8RdKRd8Z9rYpFdoe3y8zE.jpg?f=user_large)
Spel speelde overigens niet heel spannend....maar als je even bijna alle snes shmups probeert ben je wellicht iets sneller verveeld dan als je het ‘echt’ een kans geeft,
Op de md zag ik het door het aantal games in het genre niet zitten om die missie daar te herhalen!
10 second ninja DONE
Ik kan het zo gauw niet vinden, maar kan ik ook ergens zien wat goede prijzen zijn voor oude consoles? Ben op zoek naar een gameboy color, maar er zit zo veel variatie in de prijs en ik wil natuurlijk niet te veel betalen.
Verwijderd
Ik gebruik deze website altijd voor games: https://www.pricecharting.com/Damonesschendal schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 19:08:
Ik kan het zo gauw niet vinden, maar kan ik ook ergens zien wat goede prijzen zijn voor oude consoles? Ben op zoek naar een gameboy color, maar er zit zo veel variatie in de prijs en ik wil natuurlijk niet te veel betalen.
Volgens mij staat er ook wel wat hardware tussen. Deze website houdt bij voor welke prijzen games en consoles op ebay worden verkocht (Daadwerkelijk betaalde prijzen, niet de vraagprijs).
Verder is het natuurlijk gewoon vraag en aanbod. Denk dat je zelf een max. prijs in je hoofd moet nemen. Daarentegen maakt het ook welke staat je de gameboy wil kopen. Nieuwstaat betaal je uiteraard meer voor.
Nice! Ik denk dat je de PS3 als import hebt? Volgens mij is die backwards compatible PS3 voor PS2 games nooit uitgekomen in NL. De console die de fysieke PS2 games kan afspelen en de emotion engine heeft ingebouwd in de PS3.Verwijderd schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 17:04:
1 van mijn backwards compatible ps3's heb ik debug CFW firmware op staan. Kom er net achter dat die dan ook ps2 en ps1 import games speelt!
PS2 is een geweldige console! Ik heb er ook één met een modchip. Moest toen letterlijk maanden zoeken en heel veel geluk hebben om een legitieme chip te krijgen die al sinds 2006/2007 niet meer gemaakt wordt. Niemand heeft de legitieme chip of verkoopt het. Je zoekt je rot overal maar helemaal niks. Enige chips die nog verkrijgbaar zijn, zijn de clones van de clones van de clones...
Toch wel weer leuk om iets te horen van de PS consoles. Heb het vermoeden dat de meeste hier niet zo fan zijn van de PS. En voornamelijk meer Nintendo/SEGA fans.
Verwijderd
Nee dit is gewoon een PAL PS3, deze is zeker wel in Nederland uitgekomen. De eerste ps3 in NL was gewoon backwards compatible. Alleen de grafische processor zit in deze ps3, de CPU wordt geemuleerd door de Cell processor. USA heeft een PS3 gehad die ook de CPU van de ps2 in zich heeft. Maar alsnog is de compatibiliteit van de NL PS3 ongeveer 98%.laugh schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 19:37:
[...]
Nice! Ik denk dat je de PS3 als import hebt? Volgens mij is die backwards compatible PS3 voor PS2 games nooit uitgekomen in NL. De console die de fysieke PS2 games kan afspelen en de emotion engine heeft ingebouwd in de PS3.
PS2 is een geweldige console! Ik heb er ook één met een modchip. Moest toen letterlijk maanden zoeken en heel veel geluk hebben om een legitieme chip te krijgen die al sinds 2006/2007 niet meer gemaakt wordt. Niemand heeft de legitieme chip of verkoopt het. Je zoekt je rot overal maar helemaal niks. Enige chips die nog verkrijgbaar zijn, zijn de clones van de clones van de clones...
Toch wel weer leuk om iets te horen van de PS consoles. Heb het vermoeden dat de meeste hier niet zo fan zijn van de PS. En voornamelijk meer Nintendo/SEGA fans.
Volgens mij zijn er ook genoeg mensen die hier fan zijn van Playstation. @Exorcist sowieso! @Linksquest speelt veel Nintendo, maar volgens mij ook veel Playstation. @Sagat speelt volgens mij ook best vaak Playstation.
- Sagat
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- RetroTINK
- Nintendo Game & Watch
- MegaDrive
- Nintendo GameBoy
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- RetroTINK 5X-Pro
- Nintendo DS
- 16 bit
- Game boy advance
- Nintendo 64
- Dreamcast
- Saturn
- Game boy advance sp
- Consoles
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
Moet zeggen dat ik de ps1 geskipped heb. Ps2 initeel ook maar later ingestapt en zeker fijne console, helemaal nu ik ‘geheel zelstandig’
een free mcboot met harde schijf setup heb geregeld. Ps3 heb ik iets minder mee maar nog steeds leuk en gechipte versie doet het leuk als emu bak! Ps4 was primaire console hoewel ik zowel die als mijn xb1x weinig gebruik (haat de laadtijden!)
Speel wel af en toe wat ps1 via emulatie. Pc, ps2 of bleemcast zelfs!
10 second ninja DONE
eerste 2 modellen PS3 ondersteunen PS2 op hardwareniveau, de CECHA (60GB) en CECHB (20GB)
https://www.psdevwiki.com/ps3/PS2_Compatibility
als je goed zoekt zijn ze nog wel te krijgen hier in NL. Zelf heb ik er eentje voor 60 eu kunnen scoren tijdje terug, werkt nog perfect, wat lichte krassen op de bovenkant.
als je goed zoekt zijn ze nog wel te krijgen hier in NL. Zelf heb ik er eentje voor 60 eu kunnen scoren tijdje terug, werkt nog perfect, wat lichte krassen op de bovenkant.
Verwijderd
Waarvan cecha en cechb de ntsc (usa) varianten zijn.Petje72 schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 21:21:
eerste 2 modellen PS3 ondersteunen PS2 op hardwareniveau, de CECHA (60GB) en CECHB (20GB)
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2021 21:27 ]
- Exorcist
- Niet online
Uitdrijvûrrrr!
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 3
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Wii
- MegaDrive
- RetroTINK
- Nintendo Game & Watch
- Nintendo DS
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Sony PlayStation TV
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- 16 bit
- Game boy advance
- Nintendo 64
- Saturn
- Game boy advance sp
- Retro
- Atari
- Sega
- Nintendo 3DS
- Consoles
Zeker erg handig. Nadeel is wel, maar vergeef me als ik het fout heb, dat dit niet via Retroarch kan op de PS3, Dat zou ik persoonlijk toffer vinden omdat ik dan ook achievements kan halen.Verwijderd schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 17:04:
Heb net iig m'n "dev" Xbox One geprepped, Retroarch en alles draaide al maar nu ook juiste BIOS voor de PS1 erin gezet. Broken Sword getest. Start prima, achievements werken, maar het geluid kraakt veelal. Vraag me af of de Series S dit beter kan...
Ik heb een Series X staan maar die hou ik liever vanilla, hou er niet van om meerdere doelen voor één console te hebben en zou met die reden misschien nog een S erbij willen.
Iemand al ervaring met PS1/PS2 op de Series S? MVG is vrij enthousiast over het ding...
Je bent één van de weeinige die ik het correcte zie plaatsen m.b.t. de EU PS3 en backwards comp. Kudo'sVerwijderd schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 19:40:
[...]
Nee dit is gewoon een PAL PS3, deze is zeker wel in Nederland uitgekomen. De eerste ps3 in NL was gewoon backwards compatible. Alleen de grafische processor zit in deze ps3, de CPU wordt geemuleerd door de Cell processor. USA heeft een PS3 gehad die ook de CPU van de ps2 in zich heeft. Maar alsnog is de compatibiliteit van de NL PS3 ongeveer 98%.
Volgens mij zijn er ook genoeg mensen die hier fan zijn van Playstation. @Exorcist sowieso! @Linksquest speelt veel Nintendo, maar volgens mij ook veel Playstation. @Sagat speelt volgens mij ook best vaak Playstation.
En ja, zeker fan. Heb er niet voor niets veel te veel
Maar, deze generatie ga ik de games voor de Series X halen (multiplatform)...heb de PS5 ook maar trek toch meer naar de Series X momenteel
Sagat schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 20:00:
Moet zeggen dat ik de ps1 geskipped heb. Ps2 initeel ook maar later ingestapt en zeker fijne console, helemaal nu ik ‘geheel zelstandig’een free mcboot met harde schijf setup heb geregeld. Ps3 heb ik iets minder mee maar nog steeds leuk en gechipte versie doet het leuk als emu bak! Ps4 was primaire console hoewel ik zowel die als mijn xb1x weinig gebruik (haat de laadtijden!)

Net btw Bio Metal opgestart, wat een geluid (voor de SNES)! Vond hem veel te moeilijk
Klopt, mijn beide PS3's BC's zijn CECHC modellen. Reminds me, ik heb ze niet in gebruik omdat ik bang ben dat ze kapot gaan. Maar dat is zoals Kevin in Home Alone 2 al zei, zonde..iets hebben wat je niet gebruikt.Verwijderd schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 21:23:
[...]
Waarvan cecha en cechb de ntsc (usa) varianten zijn.
Dus, ik denk dat de extra PS3 die ik nu in de gameroom gebruik met CFW maar het veld moet ruimen (die gebruikte ik voor Retroarch maar kan dus over op een One of Series S) en die BC PS3 daar zet. Kan daar makkelijk ook m'n PS1 en PS2 spellen mee doen maar ook m'n SACD's mee beluisteren. Moet er nog 's wat meer op de kop tikken, maar veel titels zijn vrij prijzig (Celine Dion bijv.).
[ Voor 57% gewijzigd door Exorcist op 14-01-2021 21:53 ]
Verwijderd
@Exorcist Lees ik nu dat je voor deze generatie voor de Xbox gaat....... Snik.... Ik ga toch echt voor de ps5. Als ik hem een keer kan krijgen. Maar ik heb geen haast. Een te grote backlog nog.
Het niet gebruiken van de cechc04 geeft ook geen garantie dat hij niet kapot gaat. Elektronica gaat ook kapot als ze niet gebruikt worden. Mijn noodzaak voor een BC PS3 is al iets minder geworden met de crt's die ik heb staan. Mij ging het vooral om ps2 games spelen op een lcd. Maar op een crt speelt het nog wat beter.
Ja er is veel onduidelijkheid over welk model nu waar is uitgekomen. Ik snap alleen niet waarom ze geen totale software emulatie op de latere modellen hebben gedaan. Het is gewoon mogelijk. Waarschijnlijk ligt de compatibiliteit te laag of zo. Begrijp daar ook niks van op de ps4. Waarom geen ps1 emulator?
Het niet gebruiken van de cechc04 geeft ook geen garantie dat hij niet kapot gaat. Elektronica gaat ook kapot als ze niet gebruikt worden. Mijn noodzaak voor een BC PS3 is al iets minder geworden met de crt's die ik heb staan. Mij ging het vooral om ps2 games spelen op een lcd. Maar op een crt speelt het nog wat beter.
Ja er is veel onduidelijkheid over welk model nu waar is uitgekomen. Ik snap alleen niet waarom ze geen totale software emulatie op de latere modellen hebben gedaan. Het is gewoon mogelijk. Waarschijnlijk ligt de compatibiliteit te laag of zo. Begrijp daar ook niks van op de ps4. Waarom geen ps1 emulator?
- Exorcist
- Niet online
Uitdrijvûrrrr!
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 3
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Wii
- MegaDrive
- RetroTINK
- Nintendo Game & Watch
- Nintendo DS
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Sony PlayStation TV
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- 16 bit
- Game boy advance
- Nintendo 64
- Saturn
- Game boy advance sp
- Retro
- Atari
- Sega
- Nintendo 3DS
- Consoles
Offtopic, maar ja. De Xbox is mooier (mening he), icm Gamepass en alles is het toch wel aantrekkelijk (ook al koop ik uiteindelijk alles op disc) en is het ding hardware technisch nét iets beter. Maar wisselt elkaar mooi af, van de 360 naar de PS4 en nu weer naar de Series, zo bouw ik de collecties een beetje gelijk opVerwijderd schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 22:39:
@Exorcist Lees ik nu dat je voor deze generatie voor de Xbox gaat....... Snik.... Ik ga toch echt voor de ps5. Als ik hem een keer kan krijgen. Maar ik heb geen haast. Een te grote backlog nog.
Verder mee eens m.b.t. emuleren. Misschien angstig voor hackers, zoals destijds in het tijdperk van de PS3 en Linux wat ze eruit sloopten? Andere kwetsbaarheden, te weinig animo, het boeit ze niet, geen idee. Had wel leuk geweest ja.
ik vermoedt dat het niet al teveel geld oplevert wat nostalgische ps1 a ps2 titels betreft.
De ps3 kon ze afspelen en had een aardige download sectie qua classics. op de ps4 verdween de compatibiliteit en waren de downloads qua ps1 en 2 nog minder
Ik vermoedt dat ze bij de ps3 hebben gezien dat er niet erg veel intersse in is om er een luke boterham mee te verdienen.Beter die energie in iets anders steken.
qua grote groep mensen vermoedt ik dat enkel last gen nog interssant is om dat nog speelbaar te houden.
limitaties zijn vaak niet het probleem, het moet financieel de moeite waard zijn.
De ps3 kon ze afspelen en had een aardige download sectie qua classics. op de ps4 verdween de compatibiliteit en waren de downloads qua ps1 en 2 nog minder
Ik vermoedt dat ze bij de ps3 hebben gezien dat er niet erg veel intersse in is om er een luke boterham mee te verdienen.Beter die energie in iets anders steken.
qua grote groep mensen vermoedt ik dat enkel last gen nog interssant is om dat nog speelbaar te houden.
limitaties zijn vaak niet het probleem, het moet financieel de moeite waard zijn.
[ Voor 7% gewijzigd door gast7 op 15-01-2021 00:00 ]
Toch mooi dat er meer mensen overgaan naar de XboxVerwijderd schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 22:39:
Geintje natuurlijk.
Kijk zelf altijd per generatie waarmee ik begin.. wat in de praktijk inhoudt dat ik vaak toch op dag 1 de consoles probeer in huis te hebben.
Al is dat het met retro spul natuurlijk niet zo. Pas erg laat begonnen met de Nes, en daarvoor eigenlijk altijd C64 gehad.
- Sagat
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- RetroTINK
- Nintendo Game & Watch
- MegaDrive
- Nintendo GameBoy
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- RetroTINK 5X-Pro
- Nintendo DS
- 16 bit
- Game boy advance
- Nintendo 64
- Dreamcast
- Saturn
- Game boy advance sp
- Consoles
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
Ik zeg dit voorzichtig en met alle respect maar, volgens mij is een van de fijne dingen van retro gamen dat je makkelijk alle kampen kan proberen?
En tuurlijk zal een ieder daar zijn voorkeuren blijven hebben, maar ik vind het zo tof dat ik nu naast mijn nintendo consoles ook makkelijk pc engine en md versies kan spelen, hell ik heb zelfs nu iig een game gear game die ik echt leuk vind. Het is niet genoeg om nu die ook te willen verzamelen want het blijft een handheld waar ik gewoon minder mee heb maar ik waardeer het wel meer. Ik weet zeker dat de lynx vermoeddelijk ook wel een paar games heeft waar ik hetzelfde zal hebben alleen (sorry @Grumpmeister ) de cdi, haha daar zie ik nog steeds weinig wat me kan bekoren
Maar mocht er ooit een mister core komen wellicht dat ik dan eea toch wel ga proberen.
voor current gen heb ik no doubt dat er een dag komt dat ze beiden in mijn huis zullen staan, maar iig niet op korte termijn, en gezien dit het topic zal ik daar ook verder niet ingaan. Lijkt me ook goed om alle kans dat ook hier de console wars gaan losbarsten verder te voorkomen!
Zag gister video van mad little pixel waar hij een neo geo mvs bord inbouw in een acrylic shell en dat vind ik dan toch wel weer tof.....hoewel ik gewoon merkt dat ik eigenlijk (nog?) maar weinig neo geo speel terwijl het op zich vrij makkelijk kan via mister .Goed aan de andere kant, metal slug al die fighters en zelfs de shmups daar zit genoeg tussen waar ik me vast alsnog wel mee ga vermaken.
Ben benieuwd naar de follow up video om de mvs daadwerkelijk playable te maken, als ook dat relatief makkelijk en goedkoop kan, is het heeeel wellicht iets waar ik over ga nadenken, al heowel ik het wel weer irritant vind dat de dan weer moet uitkijken met de output van het video signaal, goed daar ben ik niet de enige in dus wellicht dat ze ook dat vereenvoudigen of dat het simpelweg makkelijk(er) word om via hdmi te spelen op de oled.
Maar tof man, box art blijf echt top! Dit is toch decap attack geworden in de usa en hier? Stond nog wel op mijn lijstje om ook die games is naast elkaar te leggen 
edit:
moest het toch weten
Due to the game's developer failing to secure the Magical Hat license outside Japan, it was completely redone and released in 1991 as Decap Attack. The game features different characters, story, art, music, and level design, but the same general gameplay.
En tuurlijk zal een ieder daar zijn voorkeuren blijven hebben, maar ik vind het zo tof dat ik nu naast mijn nintendo consoles ook makkelijk pc engine en md versies kan spelen, hell ik heb zelfs nu iig een game gear game die ik echt leuk vind. Het is niet genoeg om nu die ook te willen verzamelen want het blijft een handheld waar ik gewoon minder mee heb maar ik waardeer het wel meer. Ik weet zeker dat de lynx vermoeddelijk ook wel een paar games heeft waar ik hetzelfde zal hebben alleen (sorry @Grumpmeister ) de cdi, haha daar zie ik nog steeds weinig wat me kan bekoren
Maar mocht er ooit een mister core komen wellicht dat ik dan eea toch wel ga proberen.
voor current gen heb ik no doubt dat er een dag komt dat ze beiden in mijn huis zullen staan, maar iig niet op korte termijn, en gezien dit het topic zal ik daar ook verder niet ingaan. Lijkt me ook goed om alle kans dat ook hier de console wars gaan losbarsten verder te voorkomen!
Zag gister video van mad little pixel waar hij een neo geo mvs bord inbouw in een acrylic shell en dat vind ik dan toch wel weer tof.....hoewel ik gewoon merkt dat ik eigenlijk (nog?) maar weinig neo geo speel terwijl het op zich vrij makkelijk kan via mister .Goed aan de andere kant, metal slug al die fighters en zelfs de shmups daar zit genoeg tussen waar ik me vast alsnog wel mee ga vermaken.
Ben benieuwd naar de follow up video om de mvs daadwerkelijk playable te maken, als ook dat relatief makkelijk en goedkoop kan, is het heeeel wellicht iets waar ik over ga nadenken, al heowel ik het wel weer irritant vind dat de dan weer moet uitkijken met de output van het video signaal, goed daar ben ik niet de enige in dus wellicht dat ze ook dat vereenvoudigen of dat het simpelweg makkelijk(er) word om via hdmi te spelen op de oled.
Ik dacht dat je niet zo veel fysiek games meer ging kopen?3style schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 22:11:
Vandaag binnengekomen. Als je van gekke Anime platformers houdt is dit wel een aanrader:
Magical Flying Hat
[Afbeelding]
edit:
moest het toch weten
Due to the game's developer failing to secure the Magical Hat license outside Japan, it was completely redone and released in 1991 as Decap Attack. The game features different characters, story, art, music, and level design, but the same general gameplay.
[ Voor 5% gewijzigd door Sagat op 15-01-2021 10:13 ]
10 second ninja DONE
Verwijderd
Iemand anders problemen met de dreamcast dat sommige games niet starten? Ik heb dit o.a. bij cd 1 van shenmue (Bekend probleem online). Maar ik heb dit ook met V-rally 2. Hij leest de disc wel gewoon en ik zie het dreamcast logo vervolgens gaat hij terug naar het start scherm. Voor shenmue heb ik een nieuwe disc 1 gekocht en daar heb ik precies hetzelfde probleem. Andere discs werken wel gewoon naar behoren.
Op een andere dreamcast geprobeerd en dan werkt hij wel tot de game ineens uitvalt. Vervolgens laad hij nooit meer de game en krijg ik precies hetzelfde probleem als hierboven. Het lijkt wel alsof hij iets in het geheugen laad en dan de game nooit meer wil opstarten. Heb ook al een andere VMu geprobeerd, maar ook dat werkt niet. Voor shenmue ga ik denk ik een backup maken van cd 1 zodat ik die wel kan spelen. Maar wel vervelend dat V-rally 2 ook niet werkt...
Edit: Bij de meest gedownloade roms voor de dreamcast staat ook shenmue disc 1. Bizar dat alleen disc 1 zo slecht gedrukt is blijkbaar...
Op een andere dreamcast geprobeerd en dan werkt hij wel tot de game ineens uitvalt. Vervolgens laad hij nooit meer de game en krijg ik precies hetzelfde probleem als hierboven. Het lijkt wel alsof hij iets in het geheugen laad en dan de game nooit meer wil opstarten. Heb ook al een andere VMu geprobeerd, maar ook dat werkt niet. Voor shenmue ga ik denk ik een backup maken van cd 1 zodat ik die wel kan spelen. Maar wel vervelend dat V-rally 2 ook niet werkt...
Edit: Bij de meest gedownloade roms voor de dreamcast staat ook shenmue disc 1. Bizar dat alleen disc 1 zo slecht gedrukt is blijkbaar...
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2021 10:40 ]
Maar al die juweeltjes die je dan niet zal spelen! Zoals... uh... ja. Precies. Denk daar maar eens aan!Sagat schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 10:09:
Ik zeg dit voorzichtig en met alle respect maar, volgens mij is een van de fijne dingen van retro gamen dat je makkelijk alle kampen kan proberen?
En tuurlijk zal een ieder daar zijn voorkeuren blijven hebben, maar ik vind het zo tof dat ik nu naast mijn nintendo consoles ook makkelijk pc engine en md versies kan spelen, hell ik heb zelfs nu iig een game gear game die ik echt leuk vind. Het is niet genoeg om nu die ook te willen verzamelen want het blijft een handheld waar ik gewoon minder mee heb maar ik waardeer het wel meer. Ik weet zeker dat de lynx vermoeddelijk ook wel een paar games heeft waar ik hetzelfde zal hebben alleen (sorry @Grumpmeister ) de cdi, haha daar zie ik nog steeds weinig wat me kan bekoren![]()
Verder wel mee eens hoor, en snap ook dat MiSTer er wel een hele fijne toevoeging voor is. Het maakt alles idd lekker accessible
Ook de PS2 wil ik een NTSC variant van halen. Het liefst ook een phat model (de PS2 die nu staat heeft wat disc reading issues door de loader). Heb je meteen backwards compatibility met de PS1 (met uitzondering van een handje vol games). Mogelijk dat dit wel de eerste stap wordt als uitbreiding
FFXIV: Divyan Dawnborne | Switch FC: SW-8303-2261-5828 | Streamt obscure speedruns op Twitch
disc 1 shenmue is voornamelijk een probleem met amerikaanse versies van de gameVerwijderd schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 10:21:
Iemand anders problemen met de dreamcast dat sommige games niet starten? Ik heb dit o.a. bij cd 1 van shenmue (Bekend probleem online). Maar ik heb dit ook met V-rally 2. Hij leest de disc wel gewoon en ik zie het dreamcast logo vervolgens gaat hij terug naar het start scherm. Voor shenmue heb ik een nieuwe disc 1 gekocht en daar heb ik precies hetzelfde probleem. Andere discs werken wel gewoon naar behoren.
met europese en japanse versies is het niet echt een bekend probleem
amerika is wellicht de grootste groep qua retro games dus het is niet heel vreemd dat de roms dan zoveel gedownload worden.
heb het spel best vaak gehad en gespeeld op meerdere dreamcasts zonder problemen
speel je toevallig de USA versie van shenmue?
[ Voor 4% gewijzigd door gast7 op 15-01-2021 11:03 ]
Verwijderd
Nope heb de PAL versie. Maar online vind ik ook genoeg mensen die problemen hebben met de PAL versie. Dus het speelt niet alleen bij de NA versie.gast7 schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 11:00:
[...]
disc 1 shenmue is voornamelijk een probleem met amerikaanse versies van de game
met europese en japanse versies is het niet echt een bekend probleem
amerika is wellicht de grootste groep qua retro games dus het is niet heel vreemd dat de roms dan zoveel gedownload worden.
heb het spel best vaak gehad en gespeeld op meerdere dreamcasts zonder problemen
speel je toevallig de USA versie van shenmue?
Hier bijvoorbeeld:
https://www.reddit.com/r/...any_game_fine_except_for/
Quote:
I have the EU Shenmue. Same problem for me (disc 1). Once I get it to load it doesn't crash, though.
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2021 11:14 ]
- Sagat
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- RetroTINK
- Nintendo Game & Watch
- MegaDrive
- Nintendo GameBoy
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- RetroTINK 5X-Pro
- Nintendo DS
- 16 bit
- Game boy advance
- Nintendo 64
- Dreamcast
- Saturn
- Game boy advance sp
- Consoles
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
Haha door jou wel zin om iig die zelda games is op te starten, mogelijk dan die fan remake met betere filmpjes ofzo? Maar staat niet heel hoog op de prio lijst, verzamel technisch absoluut wel vet!Grumpmeister schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 10:57:
[...]
Maar al die juweeltjes die je dan niet zal spelen! Zoals... uh... ja. Precies. Denk daar maar eens aan!
Bij keuze kies ik ook voor echte hardware, maar ik vind het ontzettend tof dat ik bij md en pc e dus echt amper verschil merk. Eigenlijk gewoo niet..maar goed dat is verder meer iets voor het fpga topic.Verder wel mee eens hoor, en snap ook dat MiSTer er wel een hele fijne toevoeging voor is. Het maakt alles idd lekker accessible. Denk zelf echter niet dat ik gauw voor een MiSTer zal gaan omdat ik nu het gros van de consoles hier heb staan.
Saturn heeft zo'n leuke library, maar met de stock euro saturn mis je daar een hoop van, denk dat zo'n satiator voor mij de ultime updgrade is, alle games kunnen spelen en nog steeds ook mijn org cd's kunnen halen, aan de andere kant is dat wel weer een priizige oplossing (en nog niet eens officieel uit atm)D'r zijn nog wel een paar die ik wel zou willen, maar nog geen haast mee heb. Bijv. de Sega Saturn, Dreamcast en Atari Jaguar. Ook de Atari 7800 wil ik nog wel, maar in al deze gevallen wil ik een NTSC versie, dus dat maakt de zoektocht iets lastiger (Ebay is natuurlijk een goede optie, alleen shipping...).
Jag valt bij mij indezelfde categorie als cdi, verzamel technisch geinig maar om daadwerkelijk te spelen is er heel weinig voor mij.
7800...really? haha ook hier VT interessant, qua games bar weinig wat ik kan verzinnen. Maar icm met everdrive ofzo altijd leuk om mee te kunnen spelen en als speedrunner snap ik dat echte hw altijd de voorkeur heeft dan.
Hmm juist bij de ps2 zie ik niet heel veel meerwaarde voor ntsc versie? onze ps2 doet toch net zo goed ntsc/60hz? Of zie ik dan toch bepaalde dingen over het hoofd?Ook de PS2 wil ik een NTSC variant van halen. Het liefst ook een phat model (de PS2 die nu staat heeft wat disc reading issues door de loader). Heb je meteen backwards compatibility met de PS1 (met uitzondering van een handje vol games). Mogelijk dat dit wel de eerste stap wordt als uitbreiding
In het verlengde hiervan, voor gemak van spelen en authenticiteit zou ik nog wel een ps1 willen, maar dan wel met een ode.....maar goed, more love voor de vooral 16bit en emuleren van ps1 bevalt zelfs op mijn crappy antieke pc al goed, hoop en verwacht met duckstation op moderne pc helemaal mijn sokken eraf geblazen te krijgen....
10 second ninja DONE
- Exorcist
- Niet online
Uitdrijvûrrrr!
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 3
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Wii
- MegaDrive
- RetroTINK
- Nintendo Game & Watch
- Nintendo DS
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Sony PlayStation TV
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- 16 bit
- Game boy advance
- Nintendo 64
- Saturn
- Game boy advance sp
- Retro
- Atari
- Sega
- Nintendo 3DS
- Consoles
Zal mijn disc ook nog proberen ergens vandaag. Ik heb wel vaker moeite met spellen starten op het ding (Sega Rally bijv. ook). Ook m;n andere DC. Denk dan eerder aan de laser of inderdaad een slechte disc. Weet niet of er nog iets te tweaken is met bijv. een potmeter maar erg goed voor de levensduur van je laser is dat ook niet..Verwijderd schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 11:12:
[...]
Nope heb de PAL versie. Maar online vind ik ook genoeg mensen die problemen hebben met de PAL versie. Dus het speelt niet alleen bij de NA versie.
Hier bijvoorbeeld:
Quote:
I have the EU Shenmue. Same problem for me (disc 1). Once I get it to load it doesn't crash, though.
ik ben toch wel benieuwd hoe groot did probleem daadwerkelijk isVerwijderd schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 11:12:
[...]
Nope heb de PAL versie. Maar online vind ik ook genoeg mensen die problemen hebben met de PAL versie. Dus het speelt niet alleen bij de NA versie.
Hier bijvoorbeeld:
Quote:
10, 20 50 of meer % van alle shenmue exemplaren en dan ook nog de defecte exemplaren die retour zijn gegaan.
wel vervelend. Ik heb wel een exemplaar van gauntlet die niet opstart met een zeer nette disk, maar ik wist al van tevoren dat deze defect was. kocht het puur voor de handleiding.
Verwijderd
De pal dreamcast games werden allemaal gedrukt in een fabriek in Nederland. En die stond niet echt bekend om zijn kwaliteit drukwerk. Volgens mij hebben zij ook een deel van mega cd voorheen gedrukt. Waarbij nu allemaal discrot te zien is.gast7 schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 11:43:
[...]
ik ben toch wel benieuwd hoe groot did probleem daadwerkelijk is
10, 20 50 of meer % van alle shenmue exemplaren en dan ook nog de defecte exemplaren die retour zijn gegaan.
wel vervelend. Ik heb wel een exemplaar van gauntlet die niet opstart met een zeer nette disk, maar ik wist al van tevoren dat deze defect was. kocht het puur voor de handleiding.
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
Let op, dit topic is om retro gaming en al haar facetten te bespreken, het is echter NIET de bedoeling om
- Games aan te schaffen (ruilen/lenen/etc.) van/via mede tweakers.
- Games te verkopen.
- Te vragen wat een game of console waard is.
- Een V&A advertentie te promoten.
- Dit topic is voor en door verzamelaars, s.v.p. geen opmerkingen ala 'Oh wat veel, speel je dat allemaal?' Dat voegt niets toe.
Let op, dit topic is om retro gaming en al haar facetten te bespreken, het is echter NIET de bedoeling om
- Games aan te schaffen (ruilen/lenen/etc.) van/via mede tweakers.
- Games te verkopen.
- Te vragen wat een game of console waard is.
- Een V&A advertentie te promoten.
- Dit topic is voor en door verzamelaars, s.v.p. geen opmerkingen ala 'Oh wat veel, speel je dat allemaal?' Dat voegt niets toe.
:strip_exif()/f/image/f8UKWGcSJK0ZV1w52AUxclgp.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/FrjZLW5tstE1d58iskSzeqiN.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/sHRKe2auxAO39tziXUd3x4KK.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/LWpiUZ5mmHkmNASpHw59lobF.jpg?f=fotoalbum_large)