Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Verwijderd

gast7 schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 15:11:
je vergeet toch nog het n64 tijdperk waar cardridge kosten zeker wel torenhoog lagen

Ps1 disks waren echt fele malen goedkoper, dat verschil is niet te vergelijken met nu.

de monopolie voor 3rd party games klopt, ea kon dit bij sega ontwijken waardoor we nu vage ea carts hebben om goedkoper te produceren maar zelfs als je dat meerekend toen de ps1 uitkwam gingen de productie kosten qua games naar beneden.

Was een zeer degelijk verschil carts naar disks waarbij je ook nog eens meer opslag ruimte kreeg.
Het stuk waar ik de link vandaan had (Reddit) gaat nou juist over de N64. Dat de kosten voor third party hoog waren, niet voor Nintendo zelf. Omdat Nintendo het alleenrecht had om die cartridges te verkopen.

• gast7
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 10-11 14:42
Verwijderd schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 15:13:
[...]

Het stuk waar ik de link vandaan had (Reddit) gaat nou juist over de N64. Dat de kosten voor third party hoog waren, niet voor Nintendo zelf. Omdat Nintendo het alleenrecht had om die cartridges te verkopen.
first party games waren ook veel duurder dan bij de concurrent de ps1. geheugen was ook veel minder om een beetje met de concurrentie qua prijzen mee te gaan.

Verwijderd

gast7 schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 15:18:
[...]

first party games waren ook veel duurder dan bij de concurrent de ps1. geheugen was ook veel minder om een beetje met de concurrentie qua prijzen mee te gaan.
Prijzen van first party games van Nintendo zijn altijd hoog geweest. Nu ook nog steeds, blijven ze hoog in prijs ondanks dat sommige games al 3 jaar oud zijn. kijk bijvoorbeeld naar donkey kong country tropical freeze voor de switch. Nog steeds 60 euro...

• gast7
gezien het succes of wellicht de failure van de N64 en bijna alle 3rd parties die ze zijn verloren deden ze die hoge prijzen niet voor de winst.

De n64 had enkele revolutionaire games maar ze zijn zoveel klanten en 3rd party support kwijt geraakt blammage.

De goedkope prijzen met de disks qua ps1 heeft het gewonnen van de cart. Nintendo bleef teveel in het verleden zitten.

Ook met de monopolie waren tenminste de productie kosten competetief met sega want die vroegen ook leuke bedragen waardoor bedrijven als ea dit gingen omzeilen door eigen carts te produceren. met ps1 was het toch iets teveel van het goede los van het feit dat ze limitaties hadden qua geheugen gezien het anders echt peper duur ging worden met carts.

als we ook naar release titels zouden kijken.

in westen met amerika zijn er ongeveer 1000 titels voor de snes uitgekomen met japan 1500

Voor de n64 waren dit er enkel rond de 300 en 400-450 met japan releases

overigens als we die reddit thread even ontleden

55$ voor een cart
7$ royalties
10$ verpakking
5$ winst winkels
7$ winst developer
26$ productie kosten cart

Ik had ergens gelezen dat een blanco n64 cart ongeveer 20 euro was destijds
ter vergelijking een ps1 disk was 1$ destijds met sony productie kosten? rauwe productie kosten zijn centen. met zulke lage productie kosten gaan die royalties niet veel uitmaken bij sony een enorm verschil.

en laat nu net de winst op een ps1 disk zo'n 27$ zijn zowat het hele verschil qua kosten tussen disk en cart los van het feit dat het nog iets goedkoper in de winkels lag.

Ik quote hier trouwens nog andere sources qua fabrieks prijzen

Manufacturing cost
Due to complex manufacturing processes, cartridge-based games are more expensive and difficult to manufacture than their optical counterparts.[19][better source needed] PlayStation CD-ROMs reportedly cost $1 to manufacture, while cartridges for the Super Nintendo Entertainment System cost $15[20] and Nintendo 64 cartridges reportedly cost more than $30.[21]

Publishers had to pass these higher expenses to the consumer and as a result, Nintendo 64 games tended to sell for higher prices than PlayStation games.[22] The maximum price of most PlayStation games was US$50, and Nintendo 64 cartridges could reach US$79.99 (equivalent to $125.47 in 2019),[19][better source needed] such as the first pressing of The Legend of Zelda: Ocarina of Time.[23] Games in Sony's line of PlayStation Greatest Hits budget line retailed for US$19.95, while Nintendo's equivalent Player's Choice line retailed for US$29.95. In the United Kingdom, Nintendo 64 games were priced £54.95 at their time of release, while PlayStation games were priced at £44.95. In the United States, the typical price of a third-party game was around US$75.99 in the system's first year on the market, though this dropped incrementally after Nintendo reduced wholesale prices on the cartridges.[24] In August 1997, Kelly Flock, president of Sony Interactive Studios America (SISA) said "Most N64 carts are costing consumers $55 to $70, compared with $20 to $50 for a PlayStation CD."[25]

Wikipedia: Nintendo 64 Game Pak.

snes carts waren 15, n64 30 en ps1 slechts 1$

met een prijs verschil van 29 kan je best wel wat spelen qua winsten waarbij er bij nintendo niet erg veel van overbleef dankzij carts.

[ Voor 75% gewijzigd door gast7 op 06-01-2021 15:57 ]

• 3style
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-09 19:10

3style

...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Af_viW_fN4U9Md9-MqgpqgKlGKI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cWw8hnPsnpLaupbTYO3IWOH2.jpg?f=fotoalbum_large

Twee nieuwe games binnengekomen vandaag!

Verwijderd

Bij mij ook twee nieuwe games binnengekomen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7DdzMd41cLdSdBbXv0s5GfBYP_Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LQSS8j0jMaDDs7Ec9fqWxH7G.jpg?f=fotoalbum_large

• PeaceFreak
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13:34

PeaceFreak

Go get 'em Morty!

Wat kost eigenlijk een redelijk uitziende GameBoy Micro met backlight tegenwoordig (mag met wel rookschade)?
Wil er al een poosje eentje hebben maar vond ze altijd wel prijzig.

Heb zelf wel een rode GBA:SP maar zo'n Micro lijkt me ook wel errug gaaf!
Alvast dank!

[ Voor 4% gewijzigd door PeaceFreak op 06-01-2021 17:06 ]

| We all need people who will give us feedback. That's how we improve. - Bill Gates |

Verwijderd

3style schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 16:26:
[Afbeelding]

Twee nieuwe games binnengekomen vandaag!
Moonwalker is echt wel een megadrive topper. Controls zijn een beetje losjes, maar de muziek _/-\o_
Verwijderd schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 16:52:

[Afbeelding]
De beste versie van Rayman 2, de pc versie is er ook van gepord. PS1 en zeker de N64 verbleken erbij.

----

Voor de bovenstaande discussie. Sega vs EA en later ook Codemasters geeft wel aardig aan hoe de developers over de licentie kosten dachten.

Mvg heeft er nog aardige documentaire over gemaakt.
Kim heeft over codemaster ook aardig achtergrond artikel waar dat deels in voorkomt.
Ze heeft wel meer aardige diepgaandere filmpjes .

Verwijderd

PeaceFreak schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 17:05:
Wat kost eigenlijk een redelijk uitziende GameBoy Micro met backlight tegenwoordig (mag met wel rookschade)?

Alvast dank!
Geen idee, ik heb een eerste generatie gba met een gemodificeerde lcd. Dan heb je het beste van twee werelden. En je kan gameboy games in kleur spelen. Gba sp vind ik zelf wat minder qua grip

• PeaceFreak

PeaceFreak

Go get 'em Morty!

Verwijderd schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 17:36:
[...]

Geen idee, ik heb een eerste generatie gba met een gemodificeerde lcd. Dan heb je het beste van twee werelden. En je kan gameboy games in kleur spelen. Gba sp vind ik zelf wat minder qua grip
Ik vind inderdaad de grip van de sp niet fijn.
'K heb erg weinig ruimte om mijn vingers te gebruiken bij de GBA SP.
Maar is zo'n gemodde LCD voor de std GBA goed te doen zelf, of moet is het heel lastig toe te passen.

Want dan tik ik ergens een GBA + een LCD mod op de kopper... ;)

| We all need people who will give us feedback. That's how we improve. - Bill Gates |

Verwijderd

PeaceFreak schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 18:18:
[...]

Ik vind inderdaad de grip van de sp niet fijn.
'K heb erg weinig ruimte om mijn vingers te gebruiken bij de GBA SP.
Maar is zo'n gemodde LCD voor de std GBA goed te doen zelf, of moet is het heel lastig toe te passen.

Want dan tik ik ergens een GBA + een LCD mod op de kopper... ;)
Of het zelf makkelijk te doen is weet ik niet. Volgens mij moet je wel wat modificaties aan de behuizing doen. Ik heb hem destijds van iemand op marktplaats overgenomen die dingen zelf mod. Hij had er ook een oplaadbare accu ingebouwd. Destijds volgens mij rond de 100 euro voor betaald.

Ik denk dat je gewoon even youtube moet bekijken of het makkelijk te doen is.

Op marktplaats staat er nu 1 voor 130 euro met oplaadbare batterij en lcd mod. Moet je even zoeken op gba mod. Ik weet niet of ik hier de marktplaats link neer mag zetten namelijk.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2021 18:25 ]

• PeaceFreak

PeaceFreak

Go get 'em Morty!

Verwijderd schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 18:23:
[...]

Of het zelf makkelijk te doen is weet ik niet. Volgens mij moet je wel wat modificaties aan de behuizing doen. Ik heb hem destijds van iemand op marktplaats overgenomen die dingen zelf mod. Hij had er ook een oplaadbare accu ingebouwd. Destijds volgens mij rond de 100 euro voor betaald.

Ik denk dat je gewoon even youtube moet bekijken of het makkelijk te doen is.

Op marktplaats staat er nu 1 voor 130 euro met oplaadbare batterij en lcd mod. Moet je even zoeken op gba mod. Ik weet niet of ik hier de marktplaats link neer mag zetten namelijk.
Is goed doe ik.
Ik zie op MP inderdaad die van 130 euro. Vind ik nog wel prijzig zeg voor een gemodde GBA... 8)7

Verwijderd

PeaceFreak schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 18:27:
[...]

Is goed doe ik.
Ik zie op MP inderdaad die van 130 euro. Vind ik nog wel prijzig zeg voor een gemodde GBA... 8)7
Er staat er ook 1 voor 95 euro met alleen een lcd mod

Zoekwoorden: Gba, backlight, IPS

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2021 18:31 ]

• PeaceFreak

PeaceFreak

Go get 'em Morty!

Okido ja zo'n LCD mod ziet er wel heel goed uit.
En de oplaadbare accu is natuurlijk ook wel erg makkelijk :)

Verwijderd

PeaceFreak schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 18:29:
Okido ja zo'n LCD mod ziet er wel heel goed uit.
En de oplaadbare accu is natuurlijk ook wel erg makkelijk :)
En 130 euro valt nog wel mee hoor. Vergeet niet dat je het lcd moet kopen. Je moet de batterijklep 3d printen en daar de accu achter zetten etc. Denk als je het zelf gaat bouwen ook nog redelijk in de papieren gaat lopen.

• PeaceFreak

PeaceFreak

Go get 'em Morty!

Als ik dat zo zie, dan is 130 euro inderdaad nog wel een goeie prijs.
Heb zelf wel een 3d printer en dergelijke maar als ik zie wat er moet gebeuren zou ik hem wel kant en klaar kopen.... Haha.

• walterg
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 09:12
Bruiser schreef op maandag 4 januari 2021 @ 14:40:
Welke (retro)consoles hebben jullie op welk type TV (CRT/PVM/4K/...) aangesloten staan en op welke manier (RF/Composiet/component/RGB scart/HDMI/anders)? Heb je de console hier al dan niet voor moeten modden?
Woonkamer:
PS5
Media PC
4k LG 55C7 OLED

Iets richting keuken in de woonkamer:
Sega Genesis + Sega CD
Philips MSX2
XBOX
PS2
Via native RGB op een Bandridge 5-port SCART Selector naar een 14" PVM

PS4 Pro
XBOX One X
Game PC
Via HDMI op een 4k 43" LG LED (op het kastje waar de 14" PVM in zit)

Slaapkamer:
PS4 Slim
Via HDMI op een 4k 43" LG LED

In de woonkamer op de plank, makkelijk aan te sluiten:
SNES 1CHIP, Super Famicom 1CHIP, Famicom met composite mod, NES, Master System, Dreamcast, Neo Geo AES (Hoewel de controllers minder toegankelijk in een gangkast liggen), Atari 2600 Jr met composite mod, Sega Saturn, PS One, Net Yaroze, Xbox 360, alle modellen PS3 (ik kon het niet laten om allevier de varianten in huis te hebben), PC Engine met RGB board ingeprikt.

In de woonkamer op de plank, minder makkelijk aan te sluiten (Want RF):
Atari 2600 six switch, Intellivision, Coleco (ook vermoedelijk een defecte voeding)

In de opslag:
Vele dubbelen en varianten op bovenstaande consoles

Stevige ambitie om een NES of Famicom met een RGB mod te bemachtigen.

Damn... ik heb te veel spullen in huis... :)

edit: Oops, Wii en Wii U vergeten, EN DE SWITCH, die staat daadwerkelijk op de 43" in de woonkamer aangesloten. Haha en de N64 en de Gamecube! Damn, onbewust Nintendo na de SNES genegeerd :)

[ Voor 6% gewijzigd door walterg op 06-01-2021 18:48 ]

• walterg
PeaceFreak schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 17:05:

Alvast dank!
De laatste paar die ik voorbij heb zien komen waren net boven de 100 euro.

• Henkje.doc
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16:48
Vandaag een 3 tal gameboy games erbij.
Ben benieuwd naar de Simpson game.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Hh6nm38Ed2nALt48QSw441yrRvk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1NKj3DzdmV4q5PCQQs8L8tTX.jpg?f=fotoalbum_large

• Khaine
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:36

Khaine

Python liefhebber

Exorcist schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 22:13:
[...]

Die is best geinig, geen hoogvlieger maar ook niet slecht. Had hem vroeger (nou ja, mijn zus) en paar jaar geleden ook weer gekocht :
Dit. Mijn vooruitstrevende tante had deze vroeger op de gameboy. Menig uur in gestoken.

Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?

6:49 AM Bonus Game 3 - Zelda: The Wand of Gamelon Grumpmeister
1:00:00 All Cutscenes — CD-I Kungfufruitcup
https://www.twitch.tv/gamesdonequick

Good luck @Grumpmeister :)

Hier is de VOD voor de mensen die het nog even willen nakijken (aanrader!): https://www.twitch.tv/videos/863182029?t=21h40m10s

[ Voor 24% gewijzigd door Seroczynski op 07-01-2021 14:03 ]

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Verwijderd

Henkje.doc schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 11:33:
[...]

Ja dat is wel mooi verwoord. Ik zie het als Zelda Light :)
Ik heb hem nu toch maar eens besteld. Heb hem voor een tientje kunnen vinden. Doosje had ik al ;-) Hij staat ook op de NES emulator van de switch had ik gezien.

• Grumpmeister
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 01-11 17:28
Ha, dank je!

Was erg leuk om te doen en was ook goed ontvangen. M'n wekker stond om 5 uur 's ochtends, dat was wel even zwaar na een flinke vakantie periode. Maar erg blij met hoe het gegaan is en dat het nu eens officieel op het schema stond voor GDQ. En natuurlijk dat het $160.000 op heeft gebracht voor het goede doel _/-\o_

FFXIV: Divyan Dawnborne | Switch FC: SW-8303-2261-5828 | Streamt obscure speedruns op Twitch

Had even gekeken, 10 minuten ongeveer, best leuk.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

[...]

Die is best geinig, geen hoogvlieger maar ook niet slecht. Had hem vroeger (nou ja, mijn zus) en paar jaar geleden ook weer gekocht :

[Afbeelding]
Ziet er heel erg nice uit.

3style schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 10:59:
De achtergronden van oude consoles en games zoals Retro Gamer dat neerzet is ook leuk om te lezen (is ook digitaal online te lezen).
De console war tussen de megadrive en snes heb als kind wel meegemaakt, maar als je dat nu leest hoe dat destijds werd gespeeld is wel geinig. Ook zijn er veel verschillen tussen regio's geweest, US, UK en Nederland bijvoorbeeld. In de UK was de master system bijvoorbeeld in eerste instantie veel populairder dan de NES.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik zit ff te kijken naar een abo op RetroGamer en ik kom dan uit op magazinesdirect.com. Heb jij een abo of koop je losse nummers? In het geval van een abo, heb je dat dan ook via die website?

Meerdere verhalen:

Mafia: de remaster gespeeld op de PS5. Beviel echt uitermate goed, van het spel genoten sinds ik het in 2002 op de PC gespeeld had. Het spel ziet er geweldig uit, speelt erg goed en is een echte remaster. Meer een remake, zelfs. Ik was zo onder de indruk en ondergedompeld in de jaren 30 sfeer dat ik Mafia II ook weer wilde spelen. Deze heb ik destijds in 2010 op de 360 grijsgespeeld. Via een tweaker de drie (Mafia 1, 2 ,3) gekocht voor de Xbox. Mafia II vervolgens gestart op de Xbox Series X. En ergens viel het me tegen in vergelijking met wat ze met Mafia 1 hadden gedaan; het spel is mooier dan op de 360 maar heel veel verandering/verbetering is er niet. Er is geen skip drive functie, het is nog even "clunky" als in 2010. Verder nog steeds een topspel, maar niet heel veel meer dan dat de 360 versie destijds bood.

Mafia III vind ik een *** spel dus die ga ik niet nog een keer doorlopen.

Verder:

Door de Mafia sfeer ook Omerta er 's ingedaan. Leuk spel, beetje a la Constructor en ook deels een RTS. Niet opzienbarend maar door de stijl en sfeer zeker leuk om te doen als je van het genre houdt. Hierna staat LA Noir op de planning (na Mafia II) als remake op de PS4 (PS5 nu), ook destijds van genoten op de 360 puur door de sfeer. Als anderen nog aanraders hebben voor jaren 30 games, graag. Heb Mafia nog even gestart op de PS2 en Xbox maar dat is toch wel echt andere stijl/graphics...

Forza staat voor morgenavond op de planning om met een maat te gaan spelen, avondje Xbox Classics dus oa Forza en verder Splinter Cell en Sega GT2002 wat voor mij samen met Jet Set Radio de console maken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ytAKNJteNYPhjJY5YIhpgxtnhsI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZPj515nDKrwrnAfZl03GoMwn.jpg?f=fotoalbum_large
Seroczynski schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 23:27:
[...]

Ik zit ff te kijken naar een abo op RetroGamer en ik kom dan uit op magazinesdirect.com. Heb jij een abo of koop je losse nummers? In het geval van een abo, heb je dat dan ook via die website?
"We wanted to let you know that there's a new home for managing your Retro Gamer subscription now that My Favourite Magazines has closed. It's called...

Alternate text
My Magazine will now be your new hub for all things subscription-related. Don’t worry, the terms of your subscription remain unchanged and you'll continue to receive your regular issues of Retro Gamer.

There are some important things you ought to know, though…"

Mijn abo loopt dus ook nu zo.

• 3style

3style

...

[...]

Ik haal ze zelf los bij mij in de buurt bij een boekenwinkel (Readshop). Die hadden het blad eerst niet, maar als je er naar vraagt willen ze die vaak wel bestellen. Volgens mij ben ik de enige hier in de omgeving die dat blad haalt :)
Een abbo voor een heel jaar is wel goedkoper (ik betaal iets van 10 euro volgen mij) en je krijgt ook meteen bij elke issue toegang tot de digitale versie lees ik. Alleen zijn er soms wel issues die misschien minder interessant zijn.
Ik heb ook op MP een tijdje geleden een dikke stapel oude exemplaren gehaald voor een goede prijs (Sagat weet daar nog wel van :))

Verwijderd

@Exorcist jaren 30 games:

Crimson skies
The godfather
Indiana jones games
Jack Orlando
Rule of rose
Call of the sea
Blues and bullets

Verwijderd

Ohh en Dick tracy!

Verwijderd

[...]

Inmiddels heb ik het abonnement al een half jaar geleden opgezegd. Ik vond er toch teveel games in staan van voor de nes tijd. En dat interesseert mij niet echt. Ik had liever veel meer artikelen na die tijd. Wellicht heeft het met de leeftijd van de schrijvers te maken. Wel jammer, vond het verder wel een leuk blad.
Verwijderd schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 07:38:
@Exorcist jaren 30 games:

Crimson skies
The godfather
Indiana jones games
Jack Orlando
Rule of rose
Call of the sea
Blues and bullets
Thx! Met name de mafia stijl spreekt me aan, Godfather destijds op de 360 gespeeld maar het kon me lang niet zo bekoren als Mafia. Jack Orlando opgezocht, is wel echt mijn "ding" maar helaas alleen PC als ik het goed zie. Rule of Rose draait op de HDD van m'n PS2 O-) . Blues en Bullets...nooit van gehoord, net opgezocht...leuk stijltje! En PS4...die maar 's opsnorren, gok alleen digitaal maar wie weet. :)
Verwijderd schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 08:06:
[...]

Inmiddels heb ik het abonnement al een half jaar geleden opgezegd. Ik vond er toch teveel games in staan van voor de nes tijd. En dat interesseert mij niet echt. Ik had liever veel meer artikelen na die tijd. Wellicht heeft het met de leeftijd van de schrijvers te maken. Wel jammer, vond het verder wel een leuk blad.
Ik denk er hetzelfde over. In het begin nog leuk en aardig door de artikelen die me wél aanspreken, maar voor de rest is het veel Sinclair, Amstrad, Commodore 64 en die spreken me gewoon niet aan (net als jij, wel alles vanaf de NES). Met die reden twijfel ik over m'n abonnement.

[ Voor 35% gewijzigd door Exorcist op 08-01-2021 09:56 ]

Verwijderd

@Exorcist Inderdaad is Jack Orlando alleen pc. Maar zeker aan te raden! Een erg toffe point and click game! Helaas zijn er buiten Mafia en LA Noire weinig games gemaakt die dezelfde stijl hebben. Ik wacht dan ook met smart op Mafia 4, als die ooit gaat komen...

The saboteur is ook nog wel tof op de ps3. Alleen die speelt zich af in de 40's.
Verwijderd schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 10:10:
@Exorcist Inderdaad is Jack Orlando alleen pc. Maar zeker aan te raden! Een erg toffe point and click game! Helaas zijn er buiten Mafia en LA Noire weinig games gemaakt die dezelfde stijl hebben. Ik wacht dan ook met smart op Mafia 4, als die ooit gaat komen...

The saboteur is ook nog wel tof op de ps3. Alleen die speelt zich af in de 40's.
The Saboteur vond ik ook echt geweldig (360 destijds), helemaal grijsgespeeld. Nou ja, eigenlijk andersom..tot helemaal in kleur gespeeld ;)

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17:39
[...]

[Afbeelding]
Hoe is die K3 game? :+

https://psnprofiles.com/RaemNL

• 3style

3style

...

Exorcist schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 09:55:
[...]

Thx! Met name de mafia stijl spreekt me aan, Godfather destijds op de 360 gespeeld maar het kon me lang niet zo bekoren als Mafia. Jack Orlando opgezocht, is wel echt mijn "ding" maar helaas alleen PC als ik het goed zie. Rule of Rose draait op de HDD van m'n PS2 O-) . Blues en Bullets...nooit van gehoord, net opgezocht...leuk stijltje! En PS4...die maar 's opsnorren, gok alleen digitaal maar wie weet. :)

[...]

Ik denk er hetzelfde over. In het begin nog leuk en aardig door de artikelen die me wél aanspreken, maar voor de rest is het veel Sinclair, Amstrad, Commodore 64 en die spreken me gewoon niet aan (net als jij, wel alles vanaf de NES). Met die reden twijfel ik over m'n abonnement.
Ja same here. Daarom doe ik dan maar piece picking en de oude leuke issues tweedehands kopen.

• Bruiser
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
walterg schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 18:44:
[...]
No shit 8)7

Kunnen jullie een (betaalbare) RGB scart switch aanraden? Liefst met 2 uitgangen (één naar de Framemeister en één naar de CRT voor lightgun games :P ) Mocht die ook nog enkele Component ingangen hebben zou dat helemaal een mooie plus zijn...

(Retro) Game collectie

• Redax
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09-10 12:38
Ben zelf op het punt beland waarop ik ben het denken om mijnNintendo Switch collectie te verkopen omdat ze toch bijna allemaal incompleet op de cartridge staan. De meeste games hebben een berg patches, day 1 updates, DLC ect. Totaal niet toekomstbestendig als je het ooit op een andere Switch wilt spelen en de servers offline zijn, dan mis je altijd content. Veel handiger om deze games digitaal aan te schaffen.
In plaats daar van lijkt het toch interessanter om games tot generatie 6 te sparen, en voor nu heb ik een sterke voorkeur voor de Gamecube, altijd een geweldig apparaat gevonden. Iemand enig idee of er veel games zijn die lastig te krijgen zijn voor de Gamecube? Niet zozeer de prijzen maar vooral de beschikbaarheid. Er zijn wel lijsten op internet maar wellicht dat iemand hier al eens eerder met het Gamecube bijltje heeft gehakt.

[ Voor 4% gewijzigd door Redax op 13-01-2021 08:38 ]

Hier staat geen lijstje met willekeurige spullen die ik bezit.

Verwijderd

Redax schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 12:39:
Ben zelf op het punt beland waarop ik ben het denken om mijn volledige Nintendo Switch collectie (180 games) te verkopen omdat ze toch bijna allemaal incompleet op de cartridge staan. De meeste games hebben een berg patches, day 1 updates, DLC ect. Totaal niet toekomstbestendig als je het ooit op een andere Switch wilt spelen en de servers offline zijn, dan mis je altijd content. Veel handiger om deze games digitaal aan te schaffen.
In plaats daar van lijkt het toch interessanter om games tot generatie 6 te sparen, en voor nu heb ik een sterke voorkeur voor de Gamecube, altijd een geweldig apparaat gevonden. Iemand enig idee of er veel games zijn die lastig te krijgen zijn voor de Gamecube? Niet zozeer de prijzen maar vooral de beschikbaarheid. Er zijn wel lijsten op internet maar wellicht dat iemand hier al eens eerder met het Gamecube bijltje heeft gehakt.
De games die multiplatform zijn uitgebracht die zijn allemaal goed en goedkoop te krijgen. De first party zijn ook goed te krijgen, alleen erg gewild waardoor de prijs hoger ligt. Er zijn wat uitzonderingen zoals paper mario die lastig te krijgen is.
Bruiser schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 12:15:
[...]

No shit 8)7

Kunnen jullie een (betaalbare) RGB scart switch aanraden? Liefst met 2 uitgangen (één naar de Framemeister en één naar de CRT voor lightgun games :P ) Mocht die ook nog enkele Component ingangen hebben zou dat helemaal een mooie plus zijn...
Als je kwaliteit wil zal je hier voor moeten betalen. Zo'n beetje alle goede scart switches staan hier uitgeschreven: https://www.retrorgb.com/scartswitches.html

Zelf de Hydra met één output, prachtig apparaat.

Redax schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 12:39:
Ben zelf op het punt beland waarop ik ben het denken om mijn volledige Nintendo Switch collectie (180 games) te verkopen omdat ze toch bijna allemaal incompleet op de cartridge staan. De meeste games hebben een berg patches, day 1 updates, DLC ect. Totaal niet toekomstbestendig als je het ooit op een andere Switch wilt spelen en de servers offline zijn, dan mis je altijd content. Veel handiger om deze games digitaal aan te schaffen.
Metal Gear Solid: Twin Snakes is er eentje van :)
Verder deel ik je mening m.b.t. de toekomst van dat soort games op de Switch, ben mede daarom ook niet heel happig op het apparaat/games.

• Bruiser
  • Niet online
Seroczynski schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 13:17:
[...]

Als je kwaliteit wil zal je hier voor moeten betalen. Zo'n beetje alle goede scart switches staan hier uitgeschreven: https://www.retrorgb.com/scartswitches.html

Zelf de Hydra met één output, prachtig apparaat.
Thanks, dadelijk eens bekijken!

Ondertussen onderstaande kunnen toevoegen aan de collectie:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LaObzMMLm41WBuBRGcAzaGSFk_8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pPlalQHRHGkfY9lCFN6VfcNj.jpg?f=fotoalbum_large

Stond al lang op het verlanglijstje 😊
Een officiële RGB kabel ervoor is ook onderweg 😎

En enkele aanwinsten van vorige maand:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NEmNu2cGeSvPN6w2aB1DRIq3H6k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1pVhrFs1pqC3Oi64LK9Xl0xh.jpg?f=fotoalbum_large
(Beide CIB & mint)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rCY9tGoYxgQhJ-zYfjBhxo1Rt60=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lPosPLvOUkkhPLmtBNld0oX9.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Dnc_TWGWgG-kff05rY6hMXgZZBM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4me6KPVTFNYd9Da7xRRwhRhl.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vGr6ZY7lXWNnYQqz_xYbJHMPicw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MguxoiTnrDhvtt51MQJwMEAQ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3SgH3WnlKMqMgs4w4biquhDbfR4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8m8cM8fyEqJlodGLGdvBYuzS.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V64q-I2KvFaPhPuft1CSBJDCGEY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3qBztGJVSccNsrclszMxKhus.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bkM1ttvfPXwOrGhnpxL5WMf5wPI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QFZh0V8jwg067DSvhYhKdoVt.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uVxZplulfX3bMj0wSDT-pUMuG0I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wkQFrFbcvDzKbHGVaWeZ0G4L.jpg?f=fotoalbum_large

Die twee laatste met dank aan mede-tweakers 👍

Verder nog een Saturn (model 1) en een Dreamcast. Die laatste 2 zonder doos helaas.

[ Voor 67% gewijzigd door Bruiser op 08-01-2021 13:52 . Reden: Toevoeging ]

(Retro) Game collectie

Verwijderd

Exorcist schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 13:20:
[...]

Metal Gear Solid: Twin Snakes is er eentje van :)
Verder deel ik je mening m.b.t. de toekomst van dat soort games op de Switch, ben mede daarom ook niet heel happig op het apparaat/games.
Twin snakes... Ik heb hem ook en pas 5 minuten gespeeld. Toen ik merkte dat de muziek anders was dan het origineel heb ik hem afgesloten. Moet heb nog een keer spelen want de graphics zijn wel veel beter. Maar toch die muziek maakt de gehele game en laten ze die nu anders hebben gemaakt...
Verwijderd schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 14:16:
[...]

Twin snakes... Ik heb hem ook en pas 5 minuten gespeeld. Toen ik merkte dat de muziek anders was dan het origineel heb ik hem afgesloten. Moet heb nog een keer spelen want de graphics zijn wel veel beter. Maar toch die muziek maakt de gehele game en laten ze die nu anders hebben gemaakt...
MGS1 staat nog op mn nooit gespeeld lijst maar wel in bezit :P
Heb de PS1 versie ook maar wil het met Twin Snakes 's een keer proberen. Andere optie is op de PSP of Vita op een verloren moment..
Toen ik een paar maanden geleden besloot om MGS uit te gaan spelen, heb ik de discussie over welke versie ik moest spelen ook gehad met een maat van mij. Hij raadde mij aan om Twin Snakes te spelen, maar uiteindelijk heb ik gekozen voor de release op de PS1. Die graphics wen je echt wel aan, maar er is kennelijk ook een lading backtracking uit het origineel verwijderd in Twin Snakes. Dat is iets waar ik tijdens het spelen helemaal geen problemen mee heb gehad, en dan snap ik dus ook niet zo goed waarom ze dergelijke aanpassingen aan een game zouden maken.

Verwijderd

Nieuwe games vandaag binnen gekregen. South park heb ik 5 min gespeeld. Nu al hilarisch!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AvtKM5D-EPQL3tpHYxDSUOzg-R4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CpawXXbhUvVJqUc1Wvt3lcSv.jpg?f=fotoalbum_large

• 3style

3style

...

Bruiser schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 13:29:
[...]

Thanks, dadelijk eens bekijken!

Ondertussen onderstaande kunnen toevoegen aan de collectie:

[Afbeelding]

Stond al lang op het verlanglijstje 😊
Een officiële RGB kabel ervoor is ook onderweg 😎

En enkele aanwinsten van vorige maand:

[Afbeelding]
(Beide CIB & mint)

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Die twee laatste met dank aan mede-tweakers 👍

Verder nog een Saturn (model 1) en een Dreamcast. Die laatste 2 zonder doos helaas.
Ook last minute nog een mega sg gekocht? :)
Zijn nu allemaal uitverkocht. Echt mooi apparaat moet ik zeggen. Ik heb de Japanse editie.

• Bruiser
  • Niet online
Ik heb de mijne tweedehands gekocht van een mede-tweaker.
Inderdaad een mooi apparaat 😎

Zou graag ook nog een Super NT en een Pocket willen scoren 🙄

(Retro) Game collectie

• 3style

3style

...

Bruiser schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 21:51:
Ik heb de mijne tweedehands gekocht van een mede-tweaker.
Inderdaad een mooi apparaat 😎

Zou graag ook nog een Super NT en een Pocket willen scoren 🙄
Wellicht komt de Super NT binnenkort weer beschikbaar. Die verkoopt ook beter dan de mega sg.
wow, kijk je even wat minder op tweakers (vakantie O-) )en dan zijn er opeens 3 pagina's retro topic bijgekomen! _/-\o_

carts vs cd:
grappig dat dit na dato nog zo'n lange discussie opleverde! in eerste instantie zag ik vooral nadelen in d's (laadtijden en krasgevoelig met name) maar toen ik zelf eenmaal een saturn had was ik snel om.

Grappig hoe dat gelopen is.
Verwijderd schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 16:52:

[Afbeelding]
Die rayman, voor welke console is dat dan? of betreft het inderdaad 'gewoon' de pc versie :?
walterg schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 18:44:
[...]

Woonkamer:
PS5
Media PC
4k LG 55C7 OLED

Iets richting keuken in de woonkamer:
Sega Genesis + Sega CD
Philips MSX2
Ik moet nog steeds de msx core op mijn mister installeren, maar wat niet helpt is dat ik weinig kan verzinnen waar ik interesse in heb.....eigenlijk alleen metal gear 2.....weet jij nog leuke exclusives of tips die echt top op het apparaat zijn? Volgens mij speelde ik op de msx van een klasgenoot nog wel is castevania en gradius, maar je kan discussieren of je dat op de msx wil doen, denk dat de pc engine versie van gradius simpelweg de beste thuis versie is (heh wellicht is er op de sharp 68000 nog een versie...)
XBOX
PS2
Via native RGB op een Bandridge 5-port SCART Selector naar een 14" PVM

PS4 Pro
XBOX One X
Game PC
Via HDMI op een 4k 43" LG LED (op het kastje waar de 14" PVM in zit)

Slaapkamer:
PS4 Slim
Via HDMI op een 4k 43" LG LED

In de woonkamer op de plank, makkelijk aan te sluiten:
SNES 1CHIP, Super Famicom 1CHIP, Famicom met composite mod, NES, Master System, Dreamcast, Neo Geo AES (Hoewel de controllers minder toegankelijk in een gangkast liggen), Atari 2600 Jr met composite mod, Sega Saturn, PS One, Net Yaroze, Xbox 360, alle modellen PS3 (ik kon het niet laten om allevier de varianten in huis te hebben), PC Engine met RGB board ingeprikt.

In de woonkamer op de plank, minder makkelijk aan te sluiten (Want RF):
Atari 2600 six switch, Intellivision, Coleco (ook vermoedelijk een defecte voeding)

In de opslag:
Vele dubbelen en varianten op bovenstaande consoles

Stevige ambitie om een NES of Famicom met een RGB mod te bemachtigen.

edit: Oops, Wii en Wii U vergeten, EN DE SWITCH, die staat daadwerkelijk op de 43" in de woonkamer aangesloten. Haha en de N64 en de Gamecube! Damn, onbewust Nintendo na de SNES genegeerd :)
Ik heb ze niet echt genegeerd, maar snes en in iets mindere mate nes blijf ik geweldig vinden, met 'de rest' heb ik toch heel wat minder.......gelukkig hoeven we niet te kiezen :)

En grats @Grumpmeister ik zag in de vroege vroegte (vakantie dan is alles voor 9 uur dat :P ) op twitter dat je van start ging en had de link geklikt maar zonder geluid was het was wazig, maar ik ga zeker even terug kijken!

Verder natuurlijk ook hier delen, gisteren dan eindelijk mijn hang on marathon afgerond (na ja de arcade mode dan, er is ook nog een career mode...)

Completed Expert (25) (187)
Arcade Mode - Complete the Expert Course without using passwords
won by 41 (29) of 855 (4.80%)

Wel interessant......veel op de mister goefend en ik merkte dat het daar al simpeler was dan op de ps3, ook niet gek want mister, en bedrade controller en crt....vs emulatie en oled e wireless ps3 controller......met het spelen op mijn pc (tijdelijk ook even op de oled) en dan ook nog is een wireless retrobit controller daaaaaaaang dat hield niet over........gelukkig wen je wel weer aan het verschil en was de track kennis dan genoeg om het te halen (zelf met een crash, dus het was niet eens een perfect run).

10 second ninja DONE

Verwijderd

@Sagat dat is voor de dreamcast. Die hebben altijd wat afwijkende hoesjes gehad. Grappige is dat ze aan twee kanten open kunnen. Alleen nadeel is dat ze zeer breekbaar zijn.

• walterg
@Sagat Een retro streamer wees me op het feit dat Gradius “staggered” scrollt op de msx, iets dat me nooit was opgevallen maar ik inderdaad niet meer kan “onzien” :’(

Mijn absolute favoriet op de MSX is King’s Valley. Die zit zowat permanent in mijn MSX2.

Andere favorieten van vroeger: Knightmare, Ping Pong, River Raid (maar die is op veel andere apparaten uitgekomen uiteraard), Penguin Adventure (eerste project waar Kojima aan gewerkt heeft, als je dat soort dingen boeiend vindt :) ), Athletic Land (een soort Pitfall), Yi Ar Kung Fu (met name 2), Nemesis 2 (een MSX exclusive Gradius game, hoewel de scrolling dus wat pijnlijk is), Ghostbusters (hoewel de C64 versie superieur is) en veel andere

Spellen die op mijn lijst staan om nog eens te proberen: Aleste, Snatcher SD, de vervolgen op Knightmare en King’s Valley die MSX2 exclusive waren (ik had een MSX als kind dus heb nooit MSX2 spellen gespeeld)

In het algemeen zijn de Konami spellen sterk.

Oh en wat Nintendo consoles betreft: Ik speelde NES en SNES bij vriendjes en had zelf de handhelds, maar ik had geen vrienden waarmee ik op de N64 en GameCube speelde, dus daar heb ik veel minder mee.

Ik heb afgelopen week wel een onder andere een FXPAK binnen gekregen (nieuwe naam voor de SD2SNES Pro) dus ik ga ergens in de toekomst een mooi plekje vinden voor mijn 1CHIP Super Famicom en daar eens in duiken.

De Mega Everdrive Pro is trouwens ook een fijn stuk hardware. Het is bijzonder om zo snel en makkelijk Sega CD/Mega CD spellen te draaien vanaf SD.

[ Voor 28% gewijzigd door walterg op 09-01-2021 12:13 ]

Gisteravond weer met twee Gameboys Tetris gespeeld met een vriend, dat is ook echt tijdloos..enige wat blijvend irritant is, is het spelen onder een lichtbron. Verder nog wat Forza en Mashed op de Xbox classic, met name Mashed blijft ook erg leuk om te doen :)
Verwijderd schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 11:38:
@Sagat dat is voor de dreamcast. Die hebben altijd wat afwijkende hoesjes gehad. Grappige is dat ze aan twee kanten open kunnen. Alleen nadeel is dat ze zeer breekbaar zijn.
Wow heb zelf idd diverse dc games en had deze niet herkend! Staat ook niet op het hoesje (of ik keek niet goed, ook niet onwaarschijnlijk ;) ). Verder is het een reeks waar ik meer tijd in zou willen steken. Ik vind gfx echt top! Ik heb de game echter alleen op lc gehad (en vraag me af of dat een officiële was) en wel de beide games op x360..

@walterg thanks! Ik ga je suggesties checken en kom er op terug!

[ Voor 8% gewijzigd door Sagat op 09-01-2021 13:26 ]

10 second ninja DONE

• 3style

3style

...

walterg schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 12:04:
@Sagat Een retro streamer wees me op het feit dat Gradius “staggered” scrollt op de msx, iets dat me nooit was opgevallen maar ik inderdaad niet meer kan “onzien” :’(

Mijn absolute favoriet op de MSX is King’s Valley. Die zit zowat permanent in mijn MSX2.

Andere favorieten van vroeger: Knightmare, Ping Pong, River Raid (maar die is op veel andere apparaten uitgekomen uiteraard), Penguin Adventure (eerste project waar Kojima aan gewerkt heeft, als je dat soort dingen boeiend vindt :) ), Athletic Land (een soort Pitfall), Yi Ar Kung Fu (met name 2), Nemesis 2 (een MSX exclusive Gradius game, hoewel de scrolling dus wat pijnlijk is), Ghostbusters (hoewel de C64 versie superieur is) en veel andere

Spellen die op mijn lijst staan om nog eens te proberen: Aleste, Snatcher SD, de vervolgen op Knightmare en King’s Valley die MSX2 exclusive waren (ik had een MSX als kind dus heb nooit MSX2 spellen gespeeld)

In het algemeen zijn de Konami spellen sterk.

Oh en wat Nintendo consoles betreft: Ik speelde NES en SNES bij vriendjes en had zelf de handhelds, maar ik had geen vrienden waarmee ik op de N64 en GameCube speelde, dus daar heb ik veel minder mee.

Ik heb afgelopen week wel een onder andere een FXPAK binnen gekregen (nieuwe naam voor de SD2SNES Pro) dus ik ga ergens in de toekomst een mooi plekje vinden voor mijn 1CHIP Super Famicom en daar eens in duiken.

De Mega Everdrive Pro is trouwens ook een fijn stuk hardware. Het is bijzonder om zo snel en makkelijk Sega CD/Mega CD spellen te draaien vanaf SD.
Die FXPAK is een goede SNES flashcart. MSU-1 games zijn wel tof (kan trouwens ook op de MiSTer) en je hebt (basic) save state support. Het werkt alleen niet met alle games. Je kunt ook de thema aanpassen wat wel een leuke feature is. Ik vind deze mooier dan de standaard achtergrond:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lkMnAIB_JHBOyScm4WH9XGk9phM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LsdMITjSPpuFsCGUv4C6DFZ5.jpg?f=fotoalbum_large

Verwijderd

Sagat schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 13:24:
[...]

Wow heb zelf idd diverse dc games en had deze niet herkend! Staat ook niet op het hoesje (of ik keek niet goed, ook niet onwaarschijnlijk ;) ). Verder is het een reeks waar ik meer tijd in zou willen steken. Ik vind gfx echt top! Ik heb de game echter alleen op lc gehad (en vraag me af of dat een officiële was) en wel de beide games op x360..

@walterg thanks! Ik ga je suggesties checken en kom er op terug!
Ik snap je verwarring, normaal staat er op 1/3 van het hoesje heel groot dreamcast. Ik vind dit eerlijk gezegd wel mooier. Dat dreamcast logo had ook wat kleiner gemogen

Verwijderd

Vandaag weer een megadrive game binnen gekregen. Streets of rage 1 heb ik ook, helaas alleen cart. Nog een keer op zoek naar deel 2 en het doosje van deel 1.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QV9exh3xwBZhK5h3SfjAQTHisvs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2R0gnaiJ5t1kulhm8Czic91V.jpg?f=fotoalbum_large
Ooh nice sor3! Laatst nog de sega x360 collectie gespeeld voor de ‘unlock the kangaroo’ achievement ;)

Vind md door de hoesjes wel leukst om voor te verzamelen.

Oh enneuh msu geluid muziek mods...kweet niet. Heb daar nog weinig mee gedaan. Hoorde laatst wel op yt iemand roepen dat hij er niet veel mee deed omdat het hem uit de emmersie haalde ofzo.
Denk dat dit bij mij ook speelt.

10 second ninja DONE

• Grumpmeister
Sagat schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 11:08:
En grats @Grumpmeister ik zag in de vroege vroegte (vakantie dan is alles voor 9 uur dat :P ) op twitter dat je van start ging en had de link geklikt maar zonder geluid was het was wazig, maar ik ga zeker even terug kijken!
Dank je! En ja, het was erg vroeg, zelf ook 4 weken aan 'rust' gehad, 1,5 week aan herstel van een operatie en daarna overgegaan in 3 weken vakantie. Dus een wekker om 5 uur 's ochtends was wat lastig. Maar het is het allemaal waard geweest, de run wordt echt enorm goed ontvangen. Stukken beter dan dat ik ooit had kunnen hopen.

De run is gisterochtend ook op Youtube gezet, dus het is hier makkelijk terug te kijken:

Verder in al die chaos in aanloop naar deze run ook nog wat andere retrodingen gedaan / gekregen.

Om te beginnen de Sega Genesis versie van World of Illusion. Erg blij mee, want dit is ook een game die ik eerder geleerd had als speedrun, maar speelde toen per ongeluk de PAL versie op NTSC. Gaat me nu niet meer gebeuren :P

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EquWFbKXUAEwcK9?format=jpg&name=small
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EquWF-zXEAAT6yX?format=jpg&name=small

En dan ook meteen de laatste Everdrive die ik nog nodig had voor m'n consoles:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/ErTAc-bXcAYPxp0?format=jpg&name=small

Kan ik eindelijk games als Paper Mario en Superman 64 spelen :P

FFXIV: Divyan Dawnborne | Switch FC: SW-8303-2261-5828 | Streamt obscure speedruns op Twitch

Als je superman64 gaat speedrunnen doneer ik! :P

Heb even gekeken, donkere kamer vond ik flink indrukwekkend...

Toevallig laatst kort zelda 2 nes gespeeld. Ik herinnerde me dat ik daar ook een grot in het donker gehaald had, en dat het me flink wat pogingen kostte. Deze keer na een keer wel klaar mee. Sowieso niet een game die ik graag bogmaaks wil spelen :P
——-
Dan dingen die ik wel wil spelen, even japanse castlevania 3 gedaan. Muziek daar vind ik echt heel goed! Ben wel benieuwd hoe ‘onze en/of de usa versie daar mee vergelijkt...maar ga sowieso vertaling patch er op los laten.

10 second ninja DONE

Ben zelf bezig om de One iets meer te gaan gebruiken met Retroarch ipv de PS3. Helaas lopen sommige spellen nog zo traag als stroop. Terwijl als ik Carmageddon (bijv.) start de load van het systeem erg laag is:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/weKw2UjBVHCFXWG-Ui92Kdt31X8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7SrYMj6tZpAJbuPlxq1NaJhF.jpg?f=fotoalbum_large

Carmageddon liep dan nog wel aardig. Excitebike 64 bij vlagen maar bij vier spelers in beeld werd het onspeelbaar traag.

DS ook geprobeerd maar zelfde laken een pak, al leek het daar nog veel erger.

Twijfel om tzt een Series S erbij te halen specifiek voor dit doel :)

• walterg
3style schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 13:39:
[...]

Die FXPAK is een goede SNES flashcart. MSU-1 games zijn wel tof (kan trouwens ook op de MiSTer) en je hebt (basic) save state support. Het werkt alleen niet met alle games. Je kunt ook de thema aanpassen wat wel een leuke feature is. Ik vind deze mooier dan de standaard achtergrond:

[Afbeelding]
Ik heb een Mega SG die nog steeds in een garage ligt in California (die zou ik in maart met nog een zooi games en een Nomad ophalen...) maar het jeukt wel om een Super NT te zoeken!

Wat is de meerwaarde voor jou om een FXPAK te hebben? Met een firmware mod kan je toch ook roms inladen? Of doet die geen SuperFX en dergelijken?

• walterg
Grumpmeister schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 15:32:
[...]

Dank je! En ja, het was erg vroeg, zelf ook 4 weken aan 'rust' gehad, 1,5 week aan herstel van een operatie en daarna overgegaan in 3 weken vakantie. Dus een wekker om 5 uur 's ochtends was wat lastig. Maar het is het allemaal waard geweest, de run wordt echt enorm goed ontvangen. Stukken beter dan dat ik ooit had kunnen hopen.

De run is gisterochtend ook op Youtube gezet, dus het is hier makkelijk terug te kijken: [YouTube: Zelda: The Wand of Gamelon by Grumpmeister in 52:53 - Awesome Games Done Quick 2021 Online]

Verder in al die chaos in aanloop naar deze run ook nog wat andere retrodingen gedaan / gekregen.

Om te beginnen de Sega Genesis versie van World of Illusion. Erg blij mee, want dit is ook een game die ik eerder geleerd had als speedrun, maar speelde toen per ongeluk de PAL versie op NTSC. Gaat me nu niet meer gebeuren :P

[Afbeelding]
[Afbeelding]

En dan ook meteen de laatste Everdrive die ik nog nodig had voor m'n consoles:

[Afbeelding]

Kan ik eindelijk games als Paper Mario en Superman 64 spelen :P
Leuke run!

Heb je de Everdrive ook met black friday gehaald? Het pakket is afgelopen week binnen gekomen :*)

Gelukkig douane vrij. Heb ik elke keer geluk of hoort dat bij pakketjes uit Ukraine? Ik kon dat niet echt duidelijk terugvinden op internet.

• 3style

3style

...

Sagat schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 14:50:
Ooh nice sor3! Laatst nog de sega x360 collectie gespeeld voor de ‘unlock the kangaroo’ achievement ;)

Vind md door de hoesjes wel leukst om voor te verzamelen.

Oh enneuh msu geluid muziek mods...kweet niet. Heb daar nog weinig mee gedaan. Hoorde laatst wel op yt iemand roepen dat hij er niet veel mee deed omdat het hem uit de emmersie haalde ofzo.
Denk dat dit bij mij ook speelt.
Klopt, die md hoesjes zien er vaak ook nog prima uit en zijn niet al te duur.

• 3style

3style

...

walterg schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 17:50:
[...]

Ik heb een Mega SG die nog steeds in een garage ligt in California (die zou ik in maart met nog een zooi games en een Nomad ophalen...) maar het jeukt wel om een Super NT te zoeken!

Wat is de meerwaarde voor jou om een FXPAK te hebben? Met een firmware mod kan je toch ook roms inladen? Of doet die geen SuperFX en dergelijken?
Ja klopt. Met de jailbreak kun je geen FX roms spelen zoals Super Mario world 2 en de FB ondersteund ook geen save states. Maar de save states zijn zoals gezegd niet zo goed als op de N8 Pro. Je hebt maar 1 slot per game en het geluid loopt niet altijd in sync wanneer je tussentijds saved. Dat kun je dan beter doen aan het einde van een level.

• walterg
3style schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 18:23:
[...]

Ja klopt. Met de jailbreak kun je geen FX roms spelen zoals Super Mario world 2 en de FB ondersteund ook geen save states. Maar de save states zijn zoals gezegd niet zo goed als op de N8 Pro. Je hebt maar 1 slot per game en het geluid loopt niet altijd in sync wanneer je tussentijds saved. Dat kun je dan beter doen aan het einde van een level.
Ik heb "gewone" famicom N8 gekocht om flexibeler te zijn. De N8 Pro is langer dus die zou niet passen als je die met een converter in een "gewone" NES gebruikt.

Wat blijkt... De N8 past ook niet :*) Blijkbaar toch iets groter dan een Famicom cart.

Ik moet nog eens op zoek naar een nieuw slot dat niet omlaag hoeft om te werken. Of een RGB Famicom, maar dat is wat ingewikkelder.

• 3style

3style

...

Grumpmeister schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 15:32:
[...]

De run is gisterochtend ook op Youtube gezet, dus het is hier makkelijk terug te kijken: [YouTube: Zelda: The Wand of Gamelon by Grumpmeister in 52:53 - Awesome Games Done Quick 2021 Online]

Nice! Wat ik leuk vind aan de MD dat veel eerste generatie games niet pal optimized zijn. Je kunt deze ze dus gewoon op een NTSC console spelen in 60hz. Vreemd dat dit niet ging met world of illusion. In deze lijst staat dat dit wel moet werken.

• 3style

3style

...

walterg schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 18:34:
[...]
Ik heb "gewone" famicom N8 gekocht om flexibeler te zijn. De N8 Pro is langer dus die zou niet passen als je die met een converter in een "gewone" NES gebruikt.

Wat blijkt... De N8 past ook niet :*) Blijkbaar toch iets groter dan een Famicom cart.

Ik moet nog eens op zoek naar een nieuw slot dat niet omlaag hoeft om te werken. Of een RGB Famicom, maar dat is wat ingewikkelder.
De N8 (die gele) vind ik persoonlijk ook mooier dan de blauwe N8 Pro. Ik heb die pro puur gehaald, omdat die nieuwer is en om de multi save slots.
walterg schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 18:34:
[...]

Alstublieft: https://www.arcadeworks.n...lw?variant=36483581116569

Geef ff een seintje als je deze gaat bestellen :P

[ Voor 4% gewijzigd door Seroczynski op 09-01-2021 19:32 ]

• walterg
Sold out :'(

Maar dit is inderdaad de mod die ik op het oog had. Begrijp ik dat jij er ook voor in de markt bent? :)

edit: Ik zie ze van 5 tot 15 euro staan, maar ik neem aan dat dat knockoffs zijn. Iemand ervaring mee?

Oh wacht, onder de 4 euro op aliexpress :)

[ Voor 16% gewijzigd door walterg op 09-01-2021 19:50 ]

• 3style

3style

...

Sagat schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 16:28:
Als je superman64 gaat speedrunnen doneer ik! :P

Heb even gekeken, donkere kamer vond ik flink indrukwekkend...

Toevallig laatst kort zelda 2 nes gespeeld. Ik herinnerde me dat ik daar ook een grot in het donker gehaald had, en dat het me flink wat pogingen kostte. Deze keer na een keer wel klaar mee. Sowieso niet een game die ik graag bogmaaks wil spelen :P
——-
Dan dingen die ik wel wil spelen, even japanse castlevania 3 gedaan. Muziek daar vind ik echt heel goed! Ben wel benieuwd hoe ‘onze en/of de usa versie daar mee vergelijkt...maar ga sowieso vertaling patch er op los laten.
Ja Zelda 2 is best ok, maar er zijn betere Nes games om te spelen. Misschien een keer met save states, maar je moet hier soms ook mee uitkijken dat je niet het spel bederft. Maar tijd is ook schaars :)

Ja Castlevania 3 staat ook op mijn playlist! Inderdaad dan de famicom versie met full audio.

• gast7
Ik vond persoonlijk de westere muziek in castlevania III een duidelijkere melody hebben iets meer catchy passend bij een 8 bit game.

famicom versie vond ik zelf op veel plekken iets cheaper aanvoelen niet passend.

Voor de meesten zal de famicom versie wel beter klinken maar ik vind de westerse versie persoonlijk beter qua muziek. Meer is niet altijd beter.

[ Voor 5% gewijzigd door gast7 op 09-01-2021 22:26 ]

Op de Famicom kan je de extended audio wel echt goed horen in CV3, dat is wel heel tof.

Zelda II ben ik bij de laatste dungeon, dat je eerst door die grotten heen moet. Ik speel dus zonder save states, en daar ben ik toen echt even gestopt. Binnenkort maar eens uitspelen :)

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-11 22:41

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Tja, wij zijn gewend aan de beperkte gekuidskanalen, omdat we op de NES simpelweg niet meer gewend waren.

De Famicom had vanaf de start al extra geluidsmogelijkheden. Als je daar al vroeg mee bekend was, voelt de Jap-CV3 net zo ‘authentiek’ aan binnen het 8-bit universum.

Overigens kun je de USA/PAL nes gewoon aanpassen, zodat de extra geluidkanalen beschikbaar komen, zodra je een japanse cart met expansion audio inplugt.

Zorg dan wel voor een aan-/uitknop + potentiometer voor volume, zodat je de perfecte ervaring voor iedere cart kunt genereren. :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Seroczynski schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 22:33:
Op de Famicom kan je de extended audio wel echt goed horen in CV3, dat is wel heel tof.

Zelda II ben ik bij de laatste dungeon, dat je eerst door die grotten heen moet. Ik speel dus zonder save states, en daar ben ik toen echt even gestopt. Binnenkort maar eens uitspelen :)
Goed bezig, is inderdaad een Zelda die een beetje tijd vraagt, maar des ondanks nog altijd een leuke game

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17:29
Seroczynski schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 22:33:

Nice.
Ik ben alle Zelda games op volgorde aan het spelen. Moet nog beginnen met Majora's Mask op de N64. Ben wel aan het smokkelen, want ben al paar maanden bezig met Breath Of The Wild (en dat zal nog wel even duren. Ben bezig om alles 100% te halen. Helaas wel paar glitches met kistjes, dus weet niet of ik alle kistjes ga halen).

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

• Grumpmeister
walterg schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 17:56:
[...]

Leuke run!

Heb je de Everdrive ook met black friday gehaald? Het pakket is afgelopen week binnen gekomen :*)

Gelukkig douane vrij. Heb ik elke keer geluk of hoort dat bij pakketjes uit Ukraine? Ik kon dat niet echt duidelijk terugvinden op internet.
Dank je! En yup, ook met Black Friday besteld. De meeste Everdrives heb ik direct via Krikzz besteld en nog nooit douane kosten op gehad (vorig jaar GBA, GB en de Famicom variant besteld). Denk dus dat ze vrijstelling hebben tot een hoger bedrag.
3style schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 19:14:
[...]

Nice! Wat ik leuk vind aan de MD dat veel eerste generatie games niet pal optimized zijn. Je kunt deze ze dus gewoon op een NTSC console spelen in 60hz. Vreemd dat dit niet ging met world of illusion. In deze lijst staat dat dit wel moet werken.
Probleem is dat het dus wel ging, het was prima speelbaar. Alleen de muziek speelde iets vlugger dan dat het hoorde te doen en een paar van de trucs die je kan gebruiken (op de juiste frame springen op zo'n wipwap) waren een stuk lastiger via PAL -> NTSC dan een normale NTSC variant. Het kwam juist door de muziek aan het licht dat ik de verkeerde versie aan het spelen was :P

Sowieso is het een leuke game om CIB te hebben :D

• 3style

3style

...

Grumpmeister schreef op zondag 10 januari 2021 @ 14:22:
[...]

Dank je! En yup, ook met Black Friday besteld. De meeste Everdrives heb ik direct via Krikzz besteld en nog nooit douane kosten op gehad (vorig jaar GBA, GB en de Famicom variant besteld). Denk dus dat ze vrijstelling hebben tot een hoger bedrag.

[...]
Probleem is dat het dus wel ging, het was prima speelbaar. Alleen de muziek speelde iets vlugger dan dat het hoorde te doen en een paar van de trucs die je kan gebruiken (op de juiste frame springen op zo'n wipwap) waren een stuk lastiger via PAL -> NTSC dan een normale NTSC variant. Het kwam juist door de muziek aan het licht dat ik de verkeerde versie aan het spelen was :P

Sowieso is het een leuke game om CIB te hebben :D
Ah duidelijk. Ja zeker een leuke game om CIB te hebben en echt duur zijn ze ook niet volgens mij.
Eigenlijk speel ik altijd alles in 60hz ntsc of het moet een PAL only game zijn.

Vind jij world of illusion beter dan castle of illusion? Beide games zijn wel goed volgens mij.

[ Voor 4% gewijzigd door 3style op 10-01-2021 15:39 ]

• Grumpmeister
3style schreef op zondag 10 januari 2021 @ 15:38:
[...]

Ah duidelijk. Ja zeker een leuke game om CIB te hebben en echt duur zijn ze ook niet volgens mij.
Eigenlijk speel ik altijd alles in 60hz ntsc of het moet een PAL only game zijn.

Vind jij world of illusion beter dan castle of illusion? Beide games zijn wel goed volgens mij.
Nog niet echt een eerlijke vergelijking vanuit me aangezien ik meer met WoI gedaan heb, maar dat vind ik idd wel de betere. Voor mijn gevoel hebben ze gewoon goed doorgebouwd op CoI, maar wat je al zegt, beide zijn goede games en het waard om eens te spelen.

World of Illusion vind ik ook wel leuk dat iedere stage ook een karakter-specifiek level heeft die je anders niet ziet. Waardoor je toch een ander soort playthrough hebt met Mickey, Donald, of de 2 player versie.

Verwijderd

Ben weer bezig wat ps3 games te spelen. Zojuist een uur binary domain gespeeld. Verrassend toffe game! Dat ik deze nog niet eerder gespeeld heb, eens kijken hoe ver ik kan komen qua trophies.

• 3style

3style

...

Grumpmeister schreef op zondag 10 januari 2021 @ 17:42:
[...]

Nog niet echt een eerlijke vergelijking vanuit me aangezien ik meer met WoI gedaan heb, maar dat vind ik idd wel de betere. Voor mijn gevoel hebben ze gewoon goed doorgebouwd op CoI, maar wat je al zegt, beide zijn goede games en het waard om eens te spelen.

World of Illusion vind ik ook wel leuk dat iedere stage ook een karakter-specifiek level heeft die je anders niet ziet. Waardoor je toch een ander soort playthrough hebt met Mickey, Donald, of de 2 player versie.
En deze game is ook niet al te moeilijk wat wel eens anders was bij Disney games in het 16 bit tijdperk. Hier wel een mooie uitleg over de extreme moeilijkheidsgraad van the Lion King:

YouTube: The Absurd Reason The Lion King Game Was So Hard

"creative director of The Lion King game on Sega Genesis and Super Nintendo Louis Castle about his work on the old Westwood Studios platformer and what it was like working with Disney animators on the brutally difficult game"

Verwijderd

Does This Make The Atari VCS Worth Buying?

Atari: het is een interesante case, maar verder 'gewoon' een small form factor computer, Ik vraag me ernstig af of dit populair gaat zijn, ik ben zelf dus opgegroeid met de 2600 maar echt 0 intresse.
-----------
En dan de counter van moeilijk games zoals lion king (en ja weet nog goed dat ik de gfx en eigenlijk ook het geluid magistraal vond op mijn eerste pctje.....ja daar laat ingestapt! Maar vond het echt niet leuk om te spelen door de moeilijkheidsgraad) ,
gister gg aleste uitgespeeld, voor de zekerheid maar in spoilers :P
spoiler:
Met de homing special weapon was het bijna met je ogen dicht te doen. Het is natuurlijk ook nog een idee om de game nogmaals met dat wapen gebanned te spelen, maar hrmm zo geweldig vond ik hem eigenlijk ook weer niet. Komt ook terug in de review(s) van shmupjunkie, leuke yt-ert als je van shmups/stg/shooters houdt :P

Weet nog steeds niet zo goed wat ik met de serie aanmoet, musha nog even gespeeld maar die voelt echt heel anders, ondanks dat er echt we overeenskomsten zijn.
de eerste aleste op de master system is.......wow heftig is denk ik het goed woord, ontzettend drukke game maar weet niet of ik dat ooit leuk zal gaan vinden, wellicht ook hier part 2 dan nog is proberen.....
Misschien is kijken of ik nu ook dan deel 2 kan spelen van de game gear dat schijnt wel een stap vooruite te zijn maar niet zo pittg als de ms games,
blazing lasers (ook van dezelfde makers, Compile) klinkt ook niet echt met me........

Het (en ja met stip FWP!) probleem wat ik heb is dat je nu relatief goedkoop die aleste collection kan kopen, wil ik hem over 1 jaar of over 5 jaar dan betaal je flink meer :X (nou ja verwacht ik) en ik vind het toch ook wel grappig als collectors dingtje.......en wil eigenlijk zeker ook m2 steunen vind het ontzettend tof dat dus een 3e game gear game gemaakt hebben voor deze collectie met veel van de mensen die aan de orginelen gewerkt hebben _/-\o_

10 second ninja DONE

Verwijderd schreef op zondag 10 januari 2021 @ 17:53:
Ben weer bezig wat ps3 games te spelen. Zojuist een uur binary domain gespeeld. Verrassend toffe game! Dat ik deze nog niet eerder gespeeld heb, eens kijken hoe ver ik kan komen qua trophies.
Als je nog 's tijd hebt: X-Men Origins Wolverine of (bijv.) Enslaved zijn ook toffe games op de PS3.

• Henkje.doc
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16:48
Exorcist schreef op maandag 11 januari 2021 @ 09:09:
[...]

Als je nog 's tijd hebt: X-Men Origins Wolverine of (bijv.) Enslaved zijn ook toffe games op de PS3.
Overigens zijn deze titels ook op de Xbox-360 te vinden ;) Dus mocht je nog een extra uurtje hebben.. :)
Henkje.doc schreef op maandag 11 januari 2021 @ 09:22:
[...]

Overigens zijn deze titels ook op de Xbox-360 te vinden ;) Dus mocht je nog een extra uurtje hebben.. :)
Waar de meeste titels sowieso beter tot hun recht komen. Enslaved heeft best wat tearing tijdens de gameplay, over het algemeen heeft de 360 hier minder last van. Alleen geen exemplaar om voor te vergelijken.

Plus je bent véél sneller klaar met installeren en updaten op de 360 :+

Wat mij betreft op vrijwel alle punten de winnaar van die generatie.

Verwijderd

Exorcist schreef op maandag 11 januari 2021 @ 09:09:
[...]

Beide al gespeeld en zijn inderdaad erg tof. Al vond ik dat Enslaved niet heel goed draaide op de ps3, de framerate zakt soms heel erg in. Volgens mij gewoon een slechte port. De volgende games staan nog op mijn lijst om te spelen na Binary domain:

PS3:
- Simpsons
- Demon's souls
- Aliens: Colonial marines
- Starhawk
- Stranglehold
- Wolfenstein
- Mirror's edge
- Timeshift
- Prototype
- Family guy
- Singularity
- Alpha Protocol
- Fuse

En daarna zie ik wel weer verder :-)
Verwijderd schreef op maandag 11 januari 2021 @ 09:48:
[...]

Beide al gespeeld en zijn inderdaad erg tof. Al vond ik dat Enslaved niet heel goed draaide op de ps3, de framerate zakt soms heel erg in. Volgens mij gewoon een slechte port. De volgende games staan nog op mijn lijst om te spelen na Binary domain:

PS3:
- Simpsons
- Demon's souls
- Aliens: Colonial marines
- Starhawk
- Stranglehold
- Wolfenstein
- Mirror's edge
- Timeshift
- Prototype
- Family guy
- Singularity
- Alpha Protocol
- Fuse

En daarna zie ik wel weer verder :-)
Wat random titels, nice. Prototype en Alpha Protocol zijn beiden ook erg sterke games! Ook twee games die beter draaien op de 360, mocht je de keuze hebben, maar anders ook goed. Family Guy nooit gespeeld, is volgens mij ook relatief zeldzaam op de 360. En als je een trophy hunter bent hoef je in de Simpsons alleen op start te drukken voor je eerste trophy ;)

• Grumpmeister
3style schreef op zondag 10 januari 2021 @ 21:50:
[...]

En deze game is ook niet al te moeilijk wat wel eens anders was bij Disney games in het 16 bit tijdperk. Hier wel een mooie uitleg over de extreme moeilijkheidsgraad van the Lion King:

YouTube: The Absurd Reason The Lion King Game Was So Hard

"creative director of The Lion King game on Sega Genesis and Super Nintendo Louis Castle about his work on the old Westwood Studios platformer and what it was like working with Disney animators on the brutally difficult game"
Die aapjes herinner ik me nog wel, maar uiteindelijk had ik ze wel uitgevogeld. De waterval aan de andere kant, daar had ik echt veel moeite mee.

En idd, World of Illusion is verder een vrij simpele game. Als je gewoon een beetje rustig speelt, ga je 'm zonder problemen uitspelen. Maar als je het vlug wilt doen, wordt het iets lastiger :P . Zelfs dan is het wel prima te doen. Ik was wel groot fan van de Disney games rond het SNES / Genesis tijdperk, (SNES) Aladdin was toch wel een favoriet van mij, en die heb ik ook helemaal grijs gespeeld als een kleine Grumpmeister. Ook uitgespeeld toen overigens :D

Hey Grumpmeister, ik ben eigenlijk heel erg benieuwd naar hoe het werkt om te streamen voor GDQ. Zou (mag) je daar wat meer informatie over kwijt?

• Grumpmeister
Seroczynski schreef op maandag 11 januari 2021 @ 10:05:
Hey Grumpmeister, ik ben eigenlijk heel erg benieuwd naar hoe het werkt om te streamen voor GDQ. Zou (mag) je daar wat meer informatie over kwijt?
Dat mag volgens mij wel, aangezien het ook een paar keer in Reddit naar voren is gekomen door de organisatoren;

Ze hebben een aparte OBS client opgezet voor runners. Hoewel dit geen vereiste is, is het wel erg handig qua scenes om alles direct goed te zetten. Qua game / audio setup moet je wel iets meer moeite doen en de output naar 1 kanaal zetten (dus bijv. Game Audio op het rechterkanaal, microfoon links). Dit doen ze om vanuit de stream die vanuit de runner komt een split te kunnen maken tussen microfoon en game audio (en evt. aan hun kant nog aan te kunnen passen).

Het wordt vanuit GDQ ook aangeraden om Voicemeeter Banana te gebruiken. Dat deed ik gelukkig al, omdat ik iets meer controle wilde hebben over wat precies op m'n stream hoorbaar zou moeten zijn en wat niet (dus geen Desktop Audio meer, maar gewoon selectief via meerdere in/outputs). Het was uiteindelijk ook nodig aan mijn kant, omdat ik m'n microfoon niet naar 1 kanaal kon pushen zonder de Voicemeeter input.

Dus ong. 30 min - 1 uur van te voren begint de voorbereiding met een vlugge check (mid-december moest iedere runner al een tech-check doen om zeker te zijn dat de audio al goed geregeld was). Dan kreeg je ook een stream key, die gekoppeld is aan een GDQ twitch account. Vanuit daar pak je even de juiste scene (bijv. Game 4:3), en de tech zorgt dat de overlay aan de kant van GDQ goed staat. Vaak is dat geen effort, maar in het geval van Wand of Gamelon heeft de gameplay een vreemde resolutie en moesten ze even zelf wat gaan croppen.

De commentator en host zitten dan samen met je in een Discord voicecall. Dus je kan elkaar prima verstaan, alleen volgens mij moesten ze hun voice ook via een stream laten lopen (wss weer vanwege individueel kunnen aanpassen aan de kant van tech) en liep dat niet via mijn stream. En voor de commentator had ik ook een Discord stream open staan zodat ze zo min mogelijk delay hadden.

Verwijderd

Exorcist schreef op maandag 11 januari 2021 @ 09:49:
[...]

Wat random titels, nice. Prototype en Alpha Protocol zijn beiden ook erg sterke games! Ook twee games die beter draaien op de 360, mocht je de keuze hebben, maar anders ook goed. Family Guy nooit gespeeld, is volgens mij ook relatief zeldzaam op de 360. En als je een trophy hunter bent hoef je in de Simpsons alleen op start te drukken voor je eerste trophy ;)
Hahaha terminator salvation was ook een mooie, daar kreeg je voor elk level een gold trophy en voor de platinum moest je hem alleen op hard uitspelen. Alleen hard was nog steeds niet heel moeilijk.

Simpsons schijnt wel heel goed in elkaar te zitten. Ben erg benieuwd! Ben erg fan van de simpsons games op de ps2 namelijk.
Iemand nog tips voor een betaalbare, hoge kwaliteit component splitter kabel? Heb zo'n kabel in mn OSSC zitten en daarop een Xbox en PS2. Die hebben goede componentkabels maar het beeld met de splitterkabel erbij is flets..wilde Stolen proberen op de Xbox maar meh :P

Kom er net ook achter dat m'n Jaguar niet meer aangaat. Door die kabelbende achter m'n setup kan ik niet zien of de adapter goed zit ja/nee, van de week ook maar even uitzoeken.. :(

[ Voor 5% gewijzigd door Exorcist op 11-01-2021 21:27 ]

Verwijderd

Exorcist schreef op maandag 11 januari 2021 @ 21:26:
Iemand nog tips voor een betaalbare, hoge kwaliteit component splitter kabel? Heb zo'n kabel in mn OSSC zitten en daarop een Xbox en PS2. Die hebben goede componentkabels maar het beeld met de splitterkabel erbij is flets..wilde Stolen proberen op de Xbox maar meh :P

Kom er net ook achter dat m'n Jaguar niet meer aangaat. Door die kabelbende achter m'n setup kan ik niet zien of de adapter goed zit ja/nee, van de week ook maar even uitzoeken.. :(
Waarom niet gewoon een component box splitter? Ik heb deze:

https://www.amazon.de/-/e...ter&qid=1610401214&sr=8-1

Eigenlijk is het gewoon een mechanische switch. Zonder kwaliteitsverlies. Werkt prima!
Verwijderd schreef op maandag 11 januari 2021 @ 22:41:
[...]

En eigenlijk is het gewoon een mechanische switch. Zonder kwaliteitaverlies. Werkt prima!
Grootste ergernis bij dat soort devices is het handmatig moeten schakelen: dáár wil ik van af. M'n Hydra en alles zijn erop ingericht om zelf geen fysieke knoppen meer in te drukken om te moeten schakelen, hooguit op een AB van iets. Ik had vroeger een Joytech component switch (best een apparaat) voor toen m'n 360 zonder HDMI en Wii, maar weer een aparte voeding, apparaat en AB..en bij voorkeur heb ik dat niet nog eens.

Ik heb als component devices de Wii, PS2 en Xbox; de eerste zit op mijn versterker (met helaas maar één ingang), de laatste dus met een goedkope splitterkabel op de OSSC. Idealiter heb ik dus weer zo'n kabel, maar dan zonder kwaliteitsverlies. Niet zelf hoevel schakelen, geen apparaat met weer voeding. Gaat hooguit om de dikte van de gebruikte kabels in dit geval.

Verwijderd

Exorcist schreef op maandag 11 januari 2021 @ 22:46:
[...]

Grootste ergernis bij dat soort devices is het handmatig moeten schakelen: dáár wil ik van af. M'n Hydra en alles zijn erop ingericht om zelf geen fysieke knoppen meer in te drukken om te moeten schakelen, hooguit op een AB van iets. Ik had vroeger een Joytech component switch (best een apparaat) voor toen m'n 360 zonder HDMI en Wii, maar weer een aparte voeding, apparaat en AB..en bij voorkeur heb ik dat niet nog eens.

Ik heb als component devices de Wii, PS2 en Xbox; de eerste zit op mijn versterker (met helaas maar één ingang), de laatste dus met een goedkope splitterkabel op de OSSC. Idealiter heb ik dus weer zo'n kabel, maar dan zonder kwaliteitsverlies. Niet zelf hoevel schakelen, geen apparaat met weer voeding. Gaat hooguit om de dikte van de gebruikte kabels in dit geval.
Ahh ja vandaar, ik heb zelf de wii (en gamecube omdat deze BC is), ps2 en xbox er op zit. Maar ik heb ook nog een snes die ik ook component aan sluit. Dus moet deze nog een keer inruilen voor een grotere switch.
Verwijderd schreef op maandag 11 januari 2021 @ 22:41:
[...]

Eigenlijk is het gewoon een mechanische switch. Zonder kwaliteitsverlies. Werkt prima!
Deze heb ik ook, een volledig automatische oplossing kon ik niet vinden. Heb er zelf de OG Xbox, GCN en Wii op aangesloten. Gebruik er Amazon Basic Component kabel bij en merk eigenlijk niets van kwaliteitsverlies.

Pagina: 1 ... 65 ... 224 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op, dit topic is om retro gaming en al haar facetten te bespreken, het is echter NIET de bedoeling om
- Games aan te schaffen (ruilen/lenen/etc.) van/via mede tweakers.
- Games te verkopen.
- Te vragen wat een game of console waard is.
- Een V&A advertentie te promoten.
- Dit topic is voor en door verzamelaars, s.v.p. geen opmerkingen ala 'Oh wat veel, speel je dat allemaal?' Dat voegt niets toe.