Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• YamiHoshi.nl
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 25-08-2011
Heb je een console gemod, en gemodde console gekocht, en beide?
Laat je mods dan zien, in een vorm van een video, foto, of blog.
Let op: Mods om illegale dingen mee te kunnen doen tellen niet!
Denk maar aan mods als "LED lampjes in je knopjes bouwen", of "een unieke case om je console bouwen".

----------------

Ikzelf heb een DS, waarmee filmpjes kan worden gemaakt, zonder camera, en zonder Emulators.
Die heb ik niet zelf gemod, maar in zo'n staat gekocht van een vriend van me in Duitsland, die tevens een razend populaire, Duitse Pokémon site runt.
Hier wat foto's en test video's:
http://www.yamihoshi.nl/tech/?p=909
En hier een Real Life video:
http://www.yamihoshi.nl/tech/?p=1145

Voor de camera gedeelte, dank ik aan een andere vriend, die gewoon in de buurt woont.

- Wat hebben jullie gemod?
- Wat voor mods hebben jullie gekocht?
- Wat is het praktisch nut van?
- Wat werd er gebruikt (indien zelf gemaakt)?

Yamilla. En ja, ik ben een vrouw!

• danielkraak
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 14:42
Ik heb zelf een Super Nintendo gemod, waarbij als je de reset-knop ingedrukt houdt, hij overschakelt naar 60Hz en full screen. En voor de rest ook nog wel wat kleine dingetjes. Ik zal eens kijken of ik nog wat noemenswaardig heb.

• Ike.
  • Registratie: juni 2009
  • Niet online
Aantal weken terug met mijn PSP (-2004) zitten prullen.

Er zat een grote kras op het scherm waar ik me flink aan irriteerde tijdens het spelen.
Ik wilde er eerst alleen een nieuwe zwarte cover op zetten maar vond op Dealextreme.com zoveel leuke dingen :P

http://img823.imageshack.us/img823/1296/img0021x.jpg
http://img404.imageshack.us/img404/8523/img0023ll.jpg
http://img143.imageshack.us/img143/3649/img0026ob.jpg

Zoals je ziet geen grote aanpassingen. Ik heb ook nog een PSP 1004 (Phat) misschien dat ik die binnenkort wat nieuwe led lampjes ofzo ga geven.

Ike. wijzigde deze reactie 19-12-2010 16:58 (28%)

• YamiHoshi.nl
>>Ike.
Wel mooi gemaakt!

• bnbaz
  • Registratie: september 2005
  • Niet online
Hardware & Spielerij AlgemeenCasemodding

Omdat dit toch echt meer over modding dan over gaming gaat :)

• YamiHoshi.nl
>>TheZeroorez
Verschil is, dat Casemodding over het uiterlijk gaat, en deze thread gaat over bijna alle soort mods (behalve mods waarmee je illegale dingen kan doen).

Edit:
Ik snap al wat je bedoelt.

YamiHoshi.nl wijzigde deze reactie 20-12-2010 18:38 (9%)

• hoyvoy
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 19-02 08:42

hoyvoy

Prutser

quote:
Ike. schreef op zondag 19 december 2010 @ 16:18:
Aantal weken terug met mijn PSP (-2004) zitten prullen.

Er zat een grote kras op het scherm waar ik me flink aan irriteerde tijdens het spelen.
Ik wilde er eerst alleen een nieuwe zwarte cover op zetten maar vond op Dealextreme.com zoveel leuke dingen :P

http://img823.imageshack.us/img823/1296/img0021x.jpg
http://img404.imageshack.us/img404/8523/img0023ll.jpg
http://img143.imageshack.us/img143/3649/img0026ob.jpg

Zoals je ziet geen grote aanpassingen. Ik heb ook nog een PSP 1004 (Phat) misschien dat ik die binnenkort wat nieuwe led lampjes ofzo ga geven.
Zo leuk gedaan, dat doorzichtige! Misschien is het wat om daarin wat extra (RGB) led-lampjes te bouwen, dan gloeit je PSP in alle kleuren!

• iDaniel
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 27-02 17:53
Ik heb zelf mijn witte transparante Xbox (de eerste dus) controller gemod. Geen grote mod maar wat lichtjes erin gemaakt. :D Is best simpel want de controllers werken (voor zover ik weet temninste) op USB met een ander connectortje erop. Lichtjes op de +5V en de ground en voila. Helaas bleken mijn lampjes 3V lampjes te zijn, dus de lichtshow (was wel mooi overigens) van korte duur. Helaas geen foto's. :(

• Dreadly
  • Registratie: oktober 2005
  • Niet online
Leuk topic.

Cross-post van "Het "Post hier je kleine mods" topic":
Ik heb 2 xboxen gespoten. De transformers was een RROD geval zonder garantie die ik gemaakt heb door hem 8 minuten in de oven te bakken. Daarna heb ik de x-clamps in beide xboxen vervangen door schroeven.

Pics:

Als ik mijn PSP (fat) kan vinden zal ik eens kijken wat ermee mogelijk is :P

• YamiHoshi.nl
>>Dreadly
Wel heel schattig. (^v^)

• noes
  • Registratie: augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Die transformers mod is nice! Simpel doch effectief :)

K46/S1000RR, K26/R1200RT, E61/550i

• Centurion
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 19:02

Metallic blauwe lak, lijnen zijn uit de losse pols getaped.

Erg tevreden met het resultaat, alhoewel er altijd wel ergens een klein vuiltje op de verse verf terechtkomt.

Centurion wijzigde deze reactie 23-12-2010 01:14 (62%)

-

• sabir96
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 19-08-2013

sabir96

Android Fanboy

Cool!!! Ik zou graag willen weten, hoe veel garantie zit er ook alweer op een Xbox? Ik heb de mijne 2dehands gekocht voor een prikje, en ik heb ergens nog een bus mooie metallic blauwe lak staan die ik voor mijn fiets zou gaan gebruiken, maar uiteindelijk nooit gebruikt heb. Mijn plan was al om zoiets te maken als XBOXCenturion heeft.

De man heeft de RUILHANDEL ontdekt en heeft het GELD uitgevonden; De vrouw heeft het GELD ontdekt en toen is alles naar de kloten gegaan.

• PieterAelse
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 27-02 16:40
Ik heb een aantal Console dingen gemod in het verleden!:
  • Gamecube
  • Wii
  • WiiMote en Nunchuck
Gamecube: chip inbouw, blauwe powerled, edjes achter de controller en memory-poorten, blauwe led ventilator, plexiglas venster bovenin, zilver gespoten

Wii : chip inbouw, Chromen behuizing
Vergelijking:

Nog leeg:

Klaar:

WiiMote en Nunchuck: blauwe ledjes ingebouwd

Samen:

En toen had ik nog een klein ideetje voor de oude (originele) witte Wii behuizing.. Namelijk er een externe harde schijf van maken!
Maar dat projectje ligt al een tijdje in de la :P toch wat pics:

Mocht het nodig zijn dat ik thumbs maak van alle plaatjes dan hoor ik het wel, had er nu even geen zin in :$

• Dreadly
  • Registratie: oktober 2005
  • Niet online
>> XBOXCenturion
Mooi gedaan :) En inderdaad, er komt altijd wel wat vuil in terecht. Soms kun je het verdoezelen door het met wat ultrafijn schuurpapier te schuren (grit 2000 ofzo) en dan te spuiten met blanke lak.

>>Pieterke
Mooie mods! Die HDD lijkt toch bijna af?

Niet echt een console mod, maar ik heb de Wii mote op mijn PC aangesloten. Linkje op youtube

• PieterAelse
Jaa dat lijkt zo, haha.
Maar op de foto zit alles gewoon los in elkaar geduwd even (juist voor een foto)
Moet nog wat verzinnen/maken om alles vast te schroeven op de juiste plaats. En ook wilde ik nog vanalles gaan doen met blauwe lampjes en die buisjes voor de power en HD-activiteit.

Iemand trouwens een idee hoe ik de Power knop van de Wii zou kunnen gebruiken als aan/uit knop voor de harde schijf?.. Het is nu een tuimelschakelaar zegmaar, en zou dan dus zo'n drukschakelaar moeten worden.

• [Remmes]
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 26-02 14:37
quote:
Pieterke schreef op donderdag 30 december 2010 @ 01:49:

Iemand trouwens een idee hoe ik de Power knop van de Wii zou kunnen gebruiken als aan/uit knop voor de harde schijf?.. Het is nu een tuimelschakelaar zegmaar, en zou dan dus zo'n drukschakelaar moeten worden.
wat is er moeilijk aan? :P :?

ja, daag.

• Camacha
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 03-07-2017

Camacha

Herder of bits.

Ik zat net te denken om de ringledjes van m'n nieuwe 360 controller voor de PC te modden, want alles is hier verder zwart met blauwe LEDS. Maarja, als ik iets sloop is dat wel 45 euro down the drain.

Eerst het ding maar eens gebruiken :p

Persuader of bytes.

• VantageR
  • Registratie: oktober 2004
  • Niet online
Leuk topic :) Ik heb in de loop der jaren ook een aantal consoles gemod. Om te beginnen met de good old Xbox.

Om de X wat meer naar voren te laten komen heb ik de vlakken rondom zilver gespoten. Verder is er nog een standaard ledring ingebouwd. Deze kon gemakkelijk op de voeding van de dvd-drive aangesloten worden. De Xbox wordt nu vooral nog gebruikt voor uitzending gemist op XBMC. Verder kan ik via ftp films erop zetten om deze te kijken.

Om maar bij Xbox te blijven...

Klein modje: De ring of light veranderd naar wit. Ik vond die geel/groene lampjes altijd wat goedkoop ogen. :) Heb zelf niks gesoldeerd, maar een kant-en-klaar RF-module besteld op ebay.

En ten slotte m'n meest moeilijke mod.

De triggermod bij de psp. Echt een ramp om te solderen, maar wel gaaf dat het gelukt is. Eigenlijk gebruik ik m'n psp niet zo vaak meer, dus ik had zoiets van: Ik ga het gewoon proberen, en we zien wel of het lukt ;) Eigenlijk kon je ook niet zoveel kapot maken, behalve een powerboardje van 15 euro. Overigens kan ik de leds ook uitzetten door de LT en volume - knop tegelijkertijd in te drukken: Homebrew ftw!

• hoyvoy
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 19-02 08:42

hoyvoy

Prutser

quote:
VantageR schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 12:04:
Leuk topic :) Ik heb in de loop der jaren ook een aantal consoles gemod. Om te beginnen met de good old Xbox.
[afbeelding]
Om de X wat meer naar voren te laten komen heb ik de vlakken rondom zilver gespoten. Verder is er nog een standaard ledring ingebouwd. Deze kon gemakkelijk op de voeding van de dvd-drive aangesloten worden. De Xbox wordt nu vooral nog gebruikt voor uitzending gemist op XBMC. Verder kan ik via ftp films erop zetten om deze te kijken.

Om maar bij Xbox te blijven...
[afbeelding]
Klein modje: De ring of light veranderd naar wit. Ik vond die geel/groene lampjes altijd wat goedkoop ogen. :) Heb zelf niks gesoldeerd, maar een kant-en-klaar RF-module besteld op ebay.

En ten slotte m'n meest moeilijke mod.
[afbeelding]
De triggermod bij de psp. Echt een ramp om te solderen, maar wel gaaf dat het gelukt is. Eigenlijk gebruik ik m'n psp niet zo vaak meer, dus ik had zoiets van: Ik ga het gewoon proberen, en we zien wel of het lukt ;) Eigenlijk kon je ook niet zoveel kapot maken, behalve een powerboardje van 15 euro. Overigens kan ik de leds ook uitzetten door de LT en volume - knop tegelijkertijd in te drukken: Homebrew ftw!
Nice!

• Niekleair
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 21-02 03:34
Zo had ik altijd nog eens de wens voor een zwarte WII met rode leds en verlichting enzo.

[img]error.jpg[/img]

• KirovAir
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 08:38
Even een kick. Erg mooie mods, ben zelf erg fan van consolemods. :)
quote:
Misschien een domme vraag, maar wat voor ledjes heb je gebruikt voor de gamecube mod? Vind de kleurtoon erg vet. :)

"The only thing more dangerous than a hardware guru with a code patch is a programmer with a soldering iron."

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PieterAelse
Zijn gewoon blauwe leds! Al oogden ze wel een beetje paars..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ToCuS
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 12:19

ToCuS

It begins in the brain!

Netjes en cool al die mods..

• nick_
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 17-03-2014

nick_

I'm Batman!

Gaaf hoor die PSP triggermod! Kleur van de LEDs past er erg goed bij!

• Djedditt
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 10-03-2016
-

Djedditt wijzigde deze reactie 09-02-2013 11:22 (99%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• KirovAir
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 08:38
Woah!
Die SNES is echt supervet. :)

"The only thing more dangerous than a hardware guru with a code patch is a programmer with a soldering iron."

• FeareX
  • Registratie: december 2005
  • Niet online
Een mega oud topic, maar ik kon geen betere vinden hiervoor.

Ik had een tweedehands controller voor mijn PlayStation 1 gekocht. Na een grondige schoonmaakbeurt zaten er toch nog wel aardig wat beschadigingen op. Dat bracht me op het idee om 'm over te spuiten.
Op het internet zijn er best veel van dit soort mods te vinden. Maar hier op het forum kon ik er niks over vinden (waarschijnlijk zoek ik op de verkeerde zoekwoorden).

Lang verhaal langer, ik vond het leuk om mee te rommelen en het eindresultaat vind ik aardig gelukt :) :

https://tweakers.net/ext/f/yjmVemrNYqgZbBku8Vlp5cyT/thumb.jpg

Canon EOS R | Canon RF 24-105 IS USM | Canon RF 35mm f1.8 IS STM | Sigma 50mm f1.4 Art

• Casejunky
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 16:28
FeareX schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 19:42:

Ik had een tweedehands controller voor mijn PlayStation 1 gekocht. Na een grondige schoonmaakbeurt zaten er toch nog wel aardig wat beschadigingen op. Dat bracht me op het idee om 'm over te spuiten.
Op het internet zijn er best veel van dit soort mods te vinden. Maar hier op het forum kon ik er niks over vinden (waarschijnlijk zoek ik op de verkeerde zoekwoorden).

Lang verhaal langer, ik vond het leuk om mee te rommelen en het eindresultaat vind ik aardig gelukt :) :

[Afbeelding]
]

Hoe heb jij die knopjes wit gemaakt? Ook gespoten? Ben altijd bang dat die enorm snel slijten door het gebruik

• FeareX
  • Niet online
@Casejunky gespoten inderdaad. Ik heb deze controller als extra controller gekocht voor het geval er iemand meespeelt. Het zal ongetwijfeld gaan slijten, maar dan kan ik er altijd nog een laagje op doen :)

Canon EOS R | Canon RF 24-105 IS USM | Canon RF 35mm f1.8 IS STM | Sigma 50mm f1.4 Art

• Kraz
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 16:51

Kraz

What does this button do?

FeareX schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 19:42:

[Afbeelding]
Netjes gedaan!
Zit er ook nog een clearcoat op?

In dat filmpje van de persoon die een Gamecube controller ging verbouwen, zodat deze met de Switch werkte, kwam naar voren dat je heel veel moet schuren/plamuren en vooral clearcoaten.

• FeareX
  • Niet online
Dank je @Kraz !

Ik kan wel even m'n stappen uitschrijven :)

Dit is wat ik heb gedaan:
1. Controller uit elkaar geschroefd.
2. Electronica eruit halen
3. De knoppen, voor- en achterkant in een bak water met dreft gelegd en met een oude tandenborstel helemaal schoongemaakt. Daarna uiteraard weer drooggemaakt.
4. De onderdelen opgeschuurd met korrel 600 schuurpapier.
5. Alles ontvet net schoonmaakalcohol (nu moet je er niet meer met je handen aan gaan zitten).
6. Gespoten met een plasticprimer.
7. Gespoten met de kleuren, een paar lagen tot het goed dekkend was. Als je tussendoor oneffenheden hebt dan kan je die er voorzichtig uit schuren, weer ontvetten en opnieuw in de lak zetten.
8. Gespoten met clearcoat, ook dit een paar laagjes zodat het mooi gaat glimmen.

Uiteindelijk ben ik er twee dagen mee bezig geweest omdat ik het tussendoor steeds minimaal een uur liet drogen. Ik was begonnen in de schuur, dat werd lelijk i.v.m. de temperatuur. Dus toen heb ik binnen even een spuitcabine gemaakt om het af te maken.

Mijn les is wel dat ik nooit meer iets in de winter ga spuiten :P De verflucht binnen was echt niet lekker, als ik de controller nog een keer ga bijwerken wacht ik wel tot het voor-/najaar!

Maar al met al ben ik wel blij met het resultaat :) Ik vind de two-tone echt gaaf eruit zien.

• Durango
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 00:27
Mag je zeker blij mee zijn ziet er erg mooi uit!

Een tip voor super sterke krasvaste clear coat (of al op kleur) is een 2K spuitbus deze kosten rond de 10-15euro en gaat maar een dag mee maar is beren sterk!

En vanaf minuut 37 beter te zien hoe zoiets werkt in deze leuke bouw video

Durango wijzigde deze reactie 15-01-2020 03:58 (24%)

• FeareX
  • Niet online
Goede tip! Als de lak er bij mij af gaat ga ik dit zeker proberen!

Pagina: 1

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True