Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski
Ik heb vorig jaar de behuizing van een originele Gameboy vervangen door een clone shell, vandaar de aanname dat deze voor de SNES ook wel beschikbaar zouden zijn. Ik ben deze nog niet daadwerkelijk tegengekomen, dus m'n aanname zal wel onterecht zijn geweest.
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
Voor daadwerkelijke consoles kan ik voor alles behalve de Dreamcast géén replacement shells vinden. Lig ik niet wakker van, want veelal kan je een case swap doen indien nodig. Eventueel Retr0bright of gewoon in een peroxide bad leggen als je het zelf wil doen. Vroeg of laat ontkom je er toch niet aan.
- Exorcist
- Registratie: Maart 2002
- Niet online
Uitdrijvûrrrr!
- Commodore
- Zx spectrum
- Amiga
- Virtual boy
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 3
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Wii
- MegaDrive
- RetroTINK
- Nintendo Game & Watch
- Nintendo DS
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Sony PlayStation TV
- Microsoft Xbox + 1 Controller
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- 16 bit
- Game boy advance
- Saturn
- Nintendo 64
- Game boy advance sp
- Retro
- Atari
- Sega
- Nintendo 3DS
- Consoles
:strip_icc():strip_exif()/u/50793/thumb-exorcist.jpg?f=community)
PS2 ook meen ik, heb zelf nog wel interesse iig in een compleet doorzichtige shell zodat je alles kunt zien van binnen.Seroczynski schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 16:10:
Ik was al erg benieuwd. Voor de GameBoy's zal je ze allemaal wel vinden. Kwaliteit is nagenoeg allemaal hetzelfde, afhankelijk van de kleur die je neemt.
Voor daadwerkelijke consoles kan ik voor alles behalve de Dreamcast géén replacement shells vinden. Lig ik niet wakker van, want veelal kan je een case swap doen indien nodig. Eventueel Retr0bright of gewoon in een peroxide bad leggen als je het zelf wil doen. Vroeg of laat ontkom je er toch niet aan.
Zoiets:
/f/image/qKeAkmJw4eLyN8ufD2y9LMA2.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 16% gewijzigd door Exorcist op 03-03-2020 16:48 ]
Hey, dat is eigenlijk best sexy.Exorcist schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 16:47:
[...]
PS2 ook meen ik, heb zelf nog wel interesse iig in een compleet doorzichtige shell zodat je alles kunt zien van binnen.
Zoiets:
[Afbeelding]
Dat doet me er aan denken dat ik super-graag een nieuwe shell zou willen voor mijn originele Nintendo DS. Ben best gehecht aan dat ding, maar de hinge is gebroken.
EDIT:
Oh verhip!! Ali heeft ze weer! Ze waren een tijd lang niet meer te krijgen.
[ Voor 23% gewijzigd door Liegebeest op 03-03-2020 20:19 ]
Liege, liege, liegebeest!
- Exorcist
- Niet online
Uitdrijvûrrrr!
- Commodore
- Zx spectrum
- Amiga
- Virtual boy
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 3
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Wii
- MegaDrive
- RetroTINK
- Nintendo Game & Watch
- Nintendo DS
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Sony PlayStation TV
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- 16 bit
- Game boy advance
- Saturn
- Nintendo 64
- Game boy advance sp
- Retro
- Atari
- Sega
- Nintendo 3DS
- Consoles
Ik heb (blijkbaar) een Hydra 1 want heb me rot gezocht naar RCA outputsSeroczynski schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 22:23:
Kan iemand mij vertellen of de Stereo RCA Output op een Hydra 2 de moeite waard is? Ik zit te kijken voor een SCART switch maar twijfel tussen de Hydra 1, 2 en gscartsw.
Mijn setup is een beetje veranderd omdat ik nu een C9 in de woonkamer heb, waarop mijn oude home cinema nog altijd op aangesloten is.Exorcist schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 23:39:
[...]
Ik heb (blijkbaar) een Hydra 1 want heb me rot gezocht naar RCA outputsmaar..waar ga je het voor gebruiken? Dacht dat jij ook een OSSC gebruikte en dus ook met HDMI je audio-uitvoer naar je versterker deed..?
Ik heb op de zolder nu een 1080p plasma zónder HDMI ARC, dus als ik DTS wil zou ik een optische kabel rechtstreeks tussen de versterker (die ik op zolder niet heb) en de console moeten aansluiten. Dit zal het geval kunnen zijn voor o.a. de OG Xbox, PS2 en PS3. Echter vind ik simpelweg stereo ook niet zo'n probleem. Op deze televisie zal ik via de OSSC of via een HDMI mod het beeld van mijn consoles doorsturen.
Kan ik uit jouw reactie concluderen dat de stereo RCA out alleen interessant hebt als je een versterker hebt? Want ik zie het ook niet zo snel dat dat hier gaat gebeuren. Aangezien ik op zolder zit (en de "thuisbioscoop-ervaring" voor beneden bewaar) zie ik mijzelf eerder het geluid van de TV gebruiken (ugh) of door middel van het gebruik van een koptelefoon. Ook het vervangen van mijn huidige home cinema set in de woonkamer vind ik momenteel niet meer zo belangrijk, aangezien alles als een tiet werkt daar (zelfs beter dan in mijn originele setup met de plasma).
Uiteindelijk ben ik ook gewoon aan het kijken waar ik kosten kan besparen op een relatief duur product. Als ik met de Hydra 1 aan mijn trekken kom houd ik die paar tientjes graag in mijn zak.
[ Voor 6% gewijzigd door Seroczynski op 03-03-2020 23:50 ]
- Exorcist
- Niet online
Uitdrijvûrrrr!
- Commodore
- Zx spectrum
- Amiga
- Virtual boy
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 3
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Wii
- MegaDrive
- RetroTINK
- Nintendo Game & Watch
- Nintendo DS
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Sony PlayStation TV
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- 16 bit
- Game boy advance
- Saturn
- Nintendo 64
- Game boy advance sp
- Retro
- Atari
- Sega
- Nintendo 3DS
- Consoles
Mijn reactie was gebaseerd op de aanname oude (SCART) console --> Hydra RGB IN, RGB OUT --> OSSC RGB IN, HDMI OUT --> versterker. In dat geval is RCA output compleet overbodig omdat de OSSC het HDMI signaal stript en dus je geluid netjes via je versterker binnenkomt.Seroczynski schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 23:49:
[...]
Mijn setup is een beetje veranderd omdat ik nu een C9 in de woonkamer heb, waarop mijn oude home cinema nog altijd op aangesloten is.
Ik heb op de zolder nu een 1080p plasma zónder HDMI ARC, dus als ik DTS wil zou ik een optische kabel rechtstreeks tussen de versterker (die ik op zolder niet heb) en de console moeten aansluiten. Dit zal het geval kunnen zijn voor o.a. de OG Xbox, PS2 en PS3. Echter vind ik simpelweg stereo ook niet zo'n probleem. Op deze televisie zal ik via de OSSC of via een HDMI mod het beeld van mijn consoles doorsturen.
Kan ik uit jouw reactie concluderen dat de stereo RCA out alleen interessant hebt als je een versterker hebt? Want ik zie het ook niet zo snel dat dat hier gaat gebeuren. Aangezien ik op zolder zit (en de "thuisbioscoop-ervaring" voor beneden bewaar) zie ik mijzelf eerder het geluid van de TV gebruiken (ugh) of door middel van het gebruik van een koptelefoon. Ook het vervangen van mijn huidige home cinema set in de woonkamer vind ik momenteel niet meer zo belangrijk, aangezien alles als een tiet werkt daar (zelfs beter dan in mijn originele setup met de plasma).
Uiteindelijk ben ik ook gewoon aan het kijken waar ik kosten kan besparen op een relatief duur product. Als ik met de Hydra 1 aan mijn trekken kom houd ik die paar tientjes graag in mijn zak.
Als je geen versterker gebruikt (jouw casus geluid via TV (idd, ugh) of hoofdtelefoon, zul je met RCA out echt geen verschil (negatief of positief) gaan merken. Je kunt dan het beste die tientjes in je zak houden, de 1 kopen en alles via HDMI doen (de OSSC regelt dat wel). Als je écht wilt gaan voor (geluids)kwaliteit zit je sowieso vast aan een versterker en goede speakers en dan is optisch of coaxiaal eigenlijk ook geen optie meer door de beperking van bandbreedte (1,5 Mbps aan audio).
De genoemde motivatie was voor mij ook de reden om voor een hydra 1 te gaan. De voordelen van de 2 boden mij geen meewaarde en het is toch dacht bijna €40 die je bespaartSeroczynski schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 13:51:
Thanks, dan ga ik met mijn beperkte budget voor de Hydra 1
Verwijderd
En deze dan:Seroczynski schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 16:10:
Ik was al erg benieuwd. Voor de GameBoy's zal je ze allemaal wel vinden. Kwaliteit is nagenoeg allemaal hetzelfde, afhankelijk van de kleur die je neemt.
https://www.ebay.com.au/i...56-4047-9d81-07508acf4342
- Exorcist
- Niet online
Uitdrijvûrrrr!
- Commodore
- Zx spectrum
- Amiga
- Virtual boy
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 3
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Wii
- MegaDrive
- RetroTINK
- Nintendo Game & Watch
- Nintendo DS
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Sony PlayStation TV
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- 16 bit
- Game boy advance
- Saturn
- Nintendo 64
- Game boy advance sp
- Retro
- Atari
- Sega
- Nintendo 3DS
- Consoles
Van hem nog een PS2 gekregen met tig spellen erbij waaronder Crazy Taxi; erg leuk om toe te voegen aan de collectie evenals een doorzichtige blauwe memory card voor het ding.
Ja, Dreamcasts zijn geen probleem. Zijn alleen wel aan de prijs
- Sagat
- Registratie: April 2002
- Laatst online: 19-09 07:57
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- MegaDrive
- RetroTINK
- Nintendo Game & Watch
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- RetroTINK 5X-Pro
- Nintendo DS
- 16 bit
- Game boy advance
- Dreamcast
- Saturn
- Nintendo 64
- Game boy advance sp
- Consoles
- Commodore
- Zx spectrum
- Amiga
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
Haha, grappig is dat idd, het meest extreme voorbeeld is denk ik die dreamcast (toch?) van metal jesus met een verlichting erin waar mening disco jaloers op zou worden.......ik heb daar sowieso HE-LE-MAAL niets mee.......had ik al niet bij de fast n the furious auto's en al helemaal niet bij consoles.Seroczynski schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 08:33:
[...]
Ja, Dreamcasts zijn geen probleem. Zijn alleen wel aan de prijsHet lijkt mij altijd wel geinig, zo'n custom shell. Maar uiteindelijk wil ik ook voor mijn gemodde consoles een zo'n 'classic' mogelijk uiterlijk. Heb in het verleden wel eens gekke Gameboys gemaakt e.d., maar nothing beats the original (color scheme)
Maar mooie paintjobs, decals en idd customs cases kan ik nog wel waarderen. Ik heb diverse vergeelde consoles, en nooit zin om te retro briten, dus wellicht is kijken wat er mogelijk is. Maar echt goed replacements shells zou absoluut ook een optie zijn.
Wat ik ook wel tof vond (zag ik geloof ik bij mad little pixel) was een nes mod, hij had een top loader nes, die dus een hdmi out erbij had gekregen, maar hij wilde (terecht imho!) zijn frame intact houden om hem ook weer orgineel te kunnen maken, de oplossing was dan om een stuk tussen de 2 helften van de shell op maat te maken..........daar zat dan ook verlichting in.
(doh ik kan natuurlijk ook gewoon naar het filmpje linken
Deze dus
10 second ninja DONE
- Sagat
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- MegaDrive
- RetroTINK
- Nintendo Game & Watch
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- RetroTINK 5X-Pro
- Nintendo DS
- 16 bit
- Game boy advance
- Dreamcast
- Saturn
- Nintendo 64
- Game boy advance sp
- Consoles
- Commodore
- Zx spectrum
- Amiga
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
Een vriend van me deed dat ooit bij de mijne, ik werd bijna agressief van 'oi niet mijn dierbare ps2 slopen'Raem schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 09:29:
https://twitter.com/PlayStation/status/1235351568108515328
Dit heb ik dus echt nooit geweten.
Op zich geinige optie.
10 second ninja DONE
Deze is wel heel mooi hoor als vervanger van de originele dreamcast case: https://www.beharbros.com/product-page/dreamcaseSagat schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 08:44:
[...]
Maar mooie paintjobs, decals en idd customs cases kan ik nog wel waarderen. Ik heb diverse vergeelde consoles, en nooit zin om te retro briten, dus wellicht is kijken wat er mogelijk is. Maar echt goed replacements shells zou absoluut ook een optie zijn.
Wel heel duur
Kan ook op de PS3, mooie featureRaem schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 09:29:
https://twitter.com/PlayStation/status/1235351568108515328
Dit heb ik dus echt nooit geweten.
Deze vind ik wel heel heftig hoorrikoos schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 10:02:
[...]
Deze is wel heel mooi hoor als vervanger van de originele dreamcast case: https://www.beharbros.com/product-page/dreamcase
Wel heel duur
Mooi is hij he? :-) EN..... Compatible met de GDEMU & DCHDMI mods, dat maakt hem eigenlijk perfect. Maar ja ..die prijs is wel heel hoog. Natuurlijk een premium artikel maar als je je dreamcast al hebt gemod met de GDEMU en de DCHDMI dan zal dit bedrag ook geen probleem zijn hahahaha
Ik heb hem ook met een GDEmu kloon van ali maar mijn case is zo lelijk verkleurd en ook een hoekje gebroken op de case dus ik twijfel heel erg om hem in een nieuwe case te bouwen of toch deze te kopen.Seroczynski schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 11:30:
Ik heb een DC met de GDEmu clone en DCHDMI, maar de standaard case is prima. Deze mods zijn ook ontwikkeld om in de normale case te passen.
Vraag van HELE andere aard, wat gebruiken jullie voor waarde bepalingen van games? Ik gebruik eigenlijk altijd de Pricecharting website hiervoor maar deze website baseert zijn waarde op de ebay prijzen die soms veel hoger liggen dan werkelijke waarde.
Deze heb ik zo'n aantal jaar geleden nog even verzameld.
Nu vraag ik me af: voor hoelang blijft dit goed? Kan me zelf herinneren dat ik ooit heb gelezen dat deze games natuurlijk niet voor altijd goed blijven..
Verwijderd
/f/image/ujAETwdpyVHVyxBjBLfLaQOl.jpg?f=fotoalbum_large)
@Exorcist sorry maar ik kwam hem toevallig al tegen, dus kon hem niet laten staan. ;-) dus ik heb hem al. De playstation 3d tv
- Exorcist
- Niet online
Uitdrijvûrrrr!
- Commodore
- Zx spectrum
- Amiga
- Virtual boy
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 3
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Wii
- MegaDrive
- RetroTINK
- Nintendo Game & Watch
- Nintendo DS
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Sony PlayStation TV
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- 16 bit
- Game boy advance
- Saturn
- Nintendo 64
- Game boy advance sp
- Retro
- Atari
- Sega
- Nintendo 3DS
- Consoles
Verwijderd schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 12:05:
Pickups maart:
[Afbeelding]
@Exorcist sorry maar ik kwam hem toevallig al tegen, dus kon hem niet laten staan. ;-) dus ik heb hem al. De playstation 3d tv
N-I-C-E!
Ik wil je niet té zenuwachtig maken, maar ik heb drie NES cartridges gehad die in geen enkele console meer functioneerde. Met SNES games heb ik (nog) geen problemen gehad.Mime010 schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 12:04:
Heb zelf een doos vol met SNES en wat NES games thuis staan.
Nu vraag ik me af: voor hoelang blijft dit goed? Kan me zelf herinneren dat ik ooit heb gelezen dat deze games natuurlijk niet voor altijd goed blijven..
Verwijderd
Ik heb eerlijk gezegd nog nooit problemen gehad met cartridges die ik echt niet meer aan de praat heb gekregen. Alleen namaak die het echt niet meer deden. De rest werkt het altijd om ze volledig open te maken en met alcohol te behandelen. Had jij dit destijds ook gedaan?wanneerniet schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 13:38:
[...]
Ik wil je niet té zenuwachtig maken, maar ik heb drie NES cartridges gehad die in geen enkele console meer functioneerde. Met SNES games heb ik (nog) geen problemen gehad.
Ik heb vaker problemen met cd's waar krassen op zitten waardoor ze niet meer functioneerden.
Even een korte review van de playstation 3d tv:
Spellen met 3d zien er heel goed uit, vooral motorstorm apocalypse is een genot om te zien en te spelen in 3d!
Games in niet 3d zien er ook erg goed uit. Het scherm laat zijn kracht zien in 1080p, alleen helaas zijn de meeste spellen op de ps3 in 720p.
Games op een lagere resolutie zoals de ps2 zien er niet heel goed uit. Ook niet via de ps3. Zelfde geldt ook voor dvd films maar ook voor bluray films. Dit scherm is duidelijk niet gemaakt voor films. Hij heeft wel een 24p modus. Alleen bij films zie je duidelijk een soort ghosting effect. Wat het niet prettig maakt om naar een standaard bluray te kijken.
3d films heb ik nog geprobeerd, ik heb namelijk geen films in 3d op bluray.
[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2020 18:05 ]
Ik heb ze uiteraard grondig schoongemaakt, maar het mocht niet baten. Wellicht dat ik onderdelen had kunnen vervangen. M’n punt is in ieder geval dat je set cartridges niet per definitie direct speelbaar blijft als je ze opslaat.Verwijderd schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 14:55:
[...]
Ik heb eerlijk gezegd nog nooit problemen gehad met cartridges die ik echt niet meer aan de praat heb gekregen. Alleen namaak die het echt niet meer deden. De rest werkt het altijd om ze volledig open te maken en met alcohol te behandelen. Had jij dit destijds ook gedaan?
Ik heb vaker problemen met cd's waar krassen op zitten waardoor ze niet meer functioneerden.
[...]

Kwam een leuke aanbieding tegen met ps3 games, dus collectie aangevuld met:
- Ninja Gaiden Sigma
- Assassin's Creed II
- Assassin's Creed Black Flag
- Assassin's Creed Revalations
- Assassin's Creed Brotherhood
- Dragon Age: Origins
- Dragon Age II
- Resident Evil V
- Dark Souls
- Dark Souls II
- L.A. Noire
- Final Fantasy XIII
Verwijderd
Resident evil 5 ben ik meerdere keren aan begonnen maar nooit doorheen gekomen. Verschilt toch te veel met de andere delen, erg op actie gericht. Wellicht binnenkort ook maar weer een keer proberen.
Je weet ook zeker dat ze ooit gewerkt hebben? NES kent namelijk twee PAL regios. PAL A werkt niet op PAL B systemen en andersom.wanneerniet schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 13:38:
[...]
Ik wil je niet té zenuwachtig maken, maar ik heb drie NES cartridges gehad die in geen enkele console meer functioneerde. Met SNES games heb ik (nog) geen problemen gehad.
Ik heb geen enkele cartridge gehad die niet meer werkte. En ik heb bijna de hele Gameboy collectie, en heel wat NES, SNES, GBA, N64 en MD games. Een royale 600+ cartridges.
- Sagat
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- MegaDrive
- RetroTINK
- Nintendo Game & Watch
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- RetroTINK 5X-Pro
- Nintendo DS
- 16 bit
- Game boy advance
- Dreamcast
- Saturn
- Nintendo 64
- Game boy advance sp
- Consoles
- Commodore
- Zx spectrum
- Amiga
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
Dit geld voor mij ook, een iets minder royaal aantal cartridges maar allemaal doen ze het nog (waarbij ik wel echt is moet gaan kijken naar de batterijen van mijn nes, gb, en snes games en wellicht dan als ik toch bezig ben ook maar de n64.Flozem schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 06:39:
[...]
Je weet ook zeker dat ze ooit gewerkt hebben? NES kent namelijk twee PAL regios. PAL A werkt niet op PAL B systemen en andersom.
Ik heb geen enkele cartridge gehad die niet meer werkte. En ik heb bijna de hele Gameboy collectie, en heel wat NES, SNES, GBA, N64 en MD games. Een royale 600+ cartridges.
Disc games heb ik niet heel veel problemen mee ondervonden, wel altijd vrij zuinig er op geweest en ze bij voorkeur direct terug in de hoes gedaan.
Mijn eerst disc based console was de saturn, misschien voor de gein al mijn games (zijn er ook maar iets tussen de 10 en 20) is proberen te spelen en kijken of er nog issues zijn......
Enige bad apple in mijn collectie is jimmy white snooker 2 voor de dreamcast, die liep altijd vast als je een van de arcade games speelde! (defender geloof ik) ik heb die game 2x laten polijsten maar heeft niet geholpen. Daar door de main game nooit 'echt' kunnen spelen, wilde atlijd kijken of 'het probleem' er nog was en als die sooner or later dan idd weer voorbij kwam, dan had ik gelijk geen zin meer, paar keer over nagedacht om de game dan maar weg te gooien, maar omdat de main game verder prima werkt vind ik dat ook weer zonde
10 second ninja DONE
Verwijderd
Wat betreft de dreamcast games dat zijn vooral productiefouten, bij shenmue is er ook een groot probleem dat je 50% kans hebt dat de eerste disc überhaupt niet gelezen kan worden. Heb 2 disc 1 cd's thuis liggen, beide werken ze niet goed. De dreamcast games werden in Nederland gedrukt en dat bedrijf heeft veel fouten gemaakt in de productie van de discs. Er zitten goede discs tussen maar ook slechte. Je moet net geluk hebben welke dag die disc is gemaakt.Sagat schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 08:21:
[...]
Dit geld voor mij ook, een iets minder royaal aantal cartridges maar allemaal doen ze het nog (waarbij ik wel echt is moet gaan kijken naar de batterijen van mijn nes, gb, en snes games en wellicht dan als ik toch bezig ben ook maar de n64.
Disc games heb ik niet heel veel problemen mee ondervonden, wel altijd vrij zuinig er op geweest en ze bij voorkeur direct terug in de hoes gedaan.
Mijn eerst disc based console was de saturn, misschien voor de gein al mijn games (zijn er ook maar iets tussen de 10 en 20) is proberen te spelen en kijken of er nog issues zijn......
Enige bad apple in mijn collectie is jimmy white snooker 2 voor de dreamcast, die liep altijd vast als je een van de arcade games speelde! (defender geloof ik) ik heb die game 2x laten polijsten maar heeft niet geholpen. Daar door de main game nooit 'echt' kunnen spelen, wilde atlijd kijken of 'het probleem' er nog was en als die sooner or later dan idd weer voorbij kwam, dan had ik gelijk geen zin meer, paar keer over nagedacht om de game dan maar weg te gooien, maar omdat de main game verder prima werkt vind ik dat ook weer zonde
- Sagat
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- MegaDrive
- RetroTINK
- Nintendo Game & Watch
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- RetroTINK 5X-Pro
- Nintendo DS
- 16 bit
- Game boy advance
- Dreamcast
- Saturn
- Nintendo 64
- Game boy advance sp
- Consoles
- Commodore
- Zx spectrum
- Amiga
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
Dat is wel interessant om te weten, helaas was dit een 2e hands game, waar wel een kras zichtbaar was/is.Verwijderd schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 10:54:
[...]
Wat betreft de dreamcast games dat zijn vooral productiefouten, bij shenmue is er ook een groot probleem dat je 50% kans hebt dat de eerste disc überhaupt niet gelezen kan worden. Heb 2 disc 1 cd's thuis liggen, beide werken ze niet goed. De dreamcast games werden in Nederland gedrukt en dat bedrijf heeft veel fouten gemaakt in de productie van de discs. Er zitten goede discs tussen maar ook slechte. Je moet net geluk hebben welke dag die disc is gemaakt.
Maar goed, jullie kennen mijn stand punt over emulatie, en voor de dc, als ik die echt weer vaker zou willen gebruiken dan wil ik daar dus een optical drive emulator die vanaf sd kaart images kan lezen.
10 second ninja DONE
50% lijkt me wel erg hoog eerdere productie fouten klopt maar je had dan ook veel mensen die hier over klaagden. Tevens moet je ook nagaan games waren vroeger duurder dus als je een game koopt speel je hem ook. als disk 1 al hangt of niet eens gelezen kan worden is het terug naar de winkel voor veel mensen. Veel van die defecte exemplaren zijn er hierdoor niet eens meer gezien die ingeruild zijn.Verwijderd schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 10:54:
[...]
Wat betreft de dreamcast games dat zijn vooral productiefouten, bij shenmue is er ook een groot probleem dat je 50% kans hebt dat de eerste disc überhaupt niet gelezen kan worden. Heb 2 disc 1 cd's thuis liggen, beide werken ze niet goed. De dreamcast games werden in Nederland gedrukt en dat bedrijf heeft veel fouten gemaakt in de productie van de discs. Er zitten goede discs tussen maar ook slechte. Je moet net geluk hebben welke dag die disc is gemaakt.
[ Voor 6% gewijzigd door gast7 op 07-03-2020 12:24 ]
Verwijderd
Het probleem is dat bijna alle disc 1 van shenmue wel problemen geven. Als ik de disc die niet goed leest er 40 keer in stop, dan start hij ongeveer 3 keer op. Er zijn ook discs waarvan die 30 keer opstart van de 40 keer. Heel veel mensen zijn inderdaad teruggegaan en hebben gewoon weer een disc gekregen die het ook niet goed doet. Er zijn bijna geen goede shenmue disc 1 in omloop.gast7 schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 12:23:
[...]
50% lijkt me wel erg hoog eerdere productie fouten klopt maar je had dan ook veel mensen die hier over klaagden. Tevens moet je ook nagaan games waren vroeger duurder dus als je een game koopt speel je hem ook. als disk 1 al hangt of niet eens gelezen kan worden is het terug naar de winkel voor veel mensen. Veel van die defecte exemplaren zijn er hierdoor niet eens meer gezien die ingeruild zijn.
Dus het is niet zo dat hij nooit doet, maar pas na vele keren proberen. En een nieuwe disc leverde dezelfde problemen op. Er is ook een hoop gedoe over geweest destijds. Alleen de problemen zijn nooit juist opgelost door Sega.
Overigens kan het ook nog eens per dreamcast verschillend zijn of die de disc leest of niet. Sommige lasers staan net wat anders afgesteld waardoor hij ze wel leest. Het is geen constant probleem, dat is het vervelende ervan. Je kan soms denken nu heb ik een goede disc te pakken en dan kan je hem een half jaar later er in stoppen en dan leest de disc ineens niet meer. Wacht je weer 3 maanden dan werkt hij wel weer.
Door die productieproblemen ontstaat er ook sneller rot in de discs, dus het kan zijn dat het probleem er niet was tijdens aankoop maar een paar jaar later pas is ontstaan door die productiefout.
Ik heb ook wat onderzoek gedaan online over disc rot en dat heeft toch vaak te maken met de kwaliteit van het productieproces. Disc rot komt veel vaker voor bij sega consoles. Mega cd, saturn, dreamcast etc. Dan bij andere consoles. Dat is weer te herleiden aan de Nederlandse fabriek "emi cd" die zeer bedenkelijke kwaliteit leverde.
[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2020 13:01 ]
interresant heb er zelf nooit echt problemen mee ondervonden en shenmue is wel een spel die ik best vaak heb gehad. tenzij we het over disks hebben met veel krassenVerwijderd schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 12:43:
[...]
Het probleem is dat bijna alle disc 1 van shenmue wel problemen geven. Als ik de disc die niet goed leest er 40 keer in stop, dan start hij ongeveer 3 keer op. Er zijn ook discs waarvan die 30 keer opstart van de 40 keer. Heel veel mensen zijn inderdaad teruggegaan en hebben gewoon weer een disc gekregen die het ook niet goed doet. Er zijn bijna geen goede shenmue disc 1 in omloop.
Dus het is niet zo dat hij nooit doet, maar pas na vele keren proberen. En een nieuwe disc leverde dezelfde problemen op. Er is ook een hoop gedoe over geweest destijds. Alleen de problemen zijn nooit juist opgelost door Sega.
Overigens kan het ook nog eens per dreamcast verschillend zijn of die de disc leest of niet. Sommige lasers staan net wat anders afgesteld waardoor hij ze wel leest. Het is geen constant probleem, dat is het vervelende ervan. Je kan soms denken nu heb ik een goede disc te pakken en dan kan je hem een half jaar later er in stoppen en dan leest de disc ineens niet meer. Wacht je weer 3 maanden dan werkt hij wel weer.
Dreamcast consoles die geen discs lezen omdat de laser verkeerd staat dat dan weer wel maar dat heeft niks met de disks te maken. op een bepaalde stand kan de laser alles lezen zowel origineel als kopien maar het is nogal fragiel en als je pech hebt kan het zich zo nu en dan verplaatsen waardoor de console slechts 1 van de 2 of geen enkele disk meer afleest of wellicht bepaalde game weglaat en dan gaat het om mm's. irritant karwei om de laser weer op de juiste positie te zetten. met een goede dreamcast hoef je de laser waarschijnlijk nooit te verplaatsen maar veel consoles hebben dit probleem helaas wel.
Aan je reactie te zien lijkt je dreamcast het probleem te zijn met een fragiele laser die zich steeds verplaatst niet het spel zelf. gezien het spel bij jou soms wel werkt en dan na 3 maanden niet en dan weer wel. zo kun je alle disks als slecht beschouwen. als de laser niet goed staat dan zijn veel games gewoon onleesbaar in wat voor perfecte staat ze ook zijn.
disc rot is overigens wereldwijd het is niet enkel nederland, amerika en de rest van europa ook bij slechte disks bij de sega cd consoles in de fabrieken niet enkel nederland. echter een stuk zeldzamer dan je zou denken voor nu niet een groot probleem wellicht later pas.
Disc rot komt overigens ook sneller voor bij disks die in een slechte staat zijn, slecht zijn behandeld. de meeste disks die disk rot hebben zijn best wel in een bagger staat van wat ik heb gezien qua krassen.
Maar dat is slechts mijn ervaring qua dreamcast. wellicht dat je echt enkel pech hebt shemue 1 en de resterende dreamcast games altijd prima werken op de console die jij hebt.
[ Voor 23% gewijzigd door gast7 op 07-03-2020 13:23 ]
Verwijderd
Ik heb meerdere dreamcasts en die hebben allemaal hetzelfde probleem met shenmue. Ook online kan je daar veel over terug vinden. Dus het ligt zeker niet aan de dreamcast. Het zit hem echt in de productiefouten van de discs. Zoek maar eens wat op Google en je kan er genoeg over vinden.gast7 schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 13:07:
[...]
interresant heb er zelf nooit echt problemen mee ondervonden en shenmue is wel een spel die ik best vaak heb gehad. tenzij we het over disks hebben met veel krassen
Dreamcast consoles die geen discs lezen omdat de laser verkeerd staat dat dan weer wel maar dat heeft niks met de disks te maken. op een bepaalde stand kan de laser alles lezen zowel origineel als kopien maar het is nogal fragiel en als je pech hebt kan het zich zo nu en dan verplaatsen waardoor de console slechts 1 van de 2 of geen enkele disk meer afleest of wellicht bepaalde game weglaat en dan gaat het om mm's. irritant karwei om de laser weer op de juiste positie te zetten. met een goede dreamcast hoef je de laser waarschijnlijk nooit te verplaatsen maar veel consoles hebben dit probleem helaas wel.
Aan je reactie te zien lijkt je dreamcast het probleem te zijn met een fragiele laser die zich steeds verplaatst niet het spel zelf. gezien het spel bij jou soms wel werkt en dan na 3 maanden niet en dan weer wel. zo kun je alle disks als slecht beschouwen. als de laser niet goed staat dan zijn veel games gewoon onleesbaar in wat voor perfecte staat ze ook zijn.
disc rot is overigens wereldwijd het is niet enkel nederland, amerika en de rest van europa ook bij slechte disks bij de sega cd consoles in de fabrieken niet enkel nederland. echter een stuk zeldzamer dan je zou denken voor nu niet een groot probleem wellicht later pas.
Disc rot komt overigens ook sneller voor bij disks die in een slechte staat zijn, slecht zijn behandeld. de meeste disks die disk rot hebben zijn best wel in een bagger staat van wat ik heb gezien qua krassen.
Maar dat is slechts mijn ervaring qua dreamcast. wellicht dat je echt enkel pech hebt shemue 1 en de resterende dreamcast games altijd prima werken op de console die jij hebt.
Dit probleem is niet alleen maar bij mij en heeft niks met de afstelling van de laser te maken.
Ik heb nergens gezegd dat het probleem van disc rot alleen in Nederland speelt. Ik heb het over de fabriek emi cd die alle dreamcast games produceerde. Die produceerde niet alleen de games voor Nederland maar wereldwijd. Daarnaast geef ik ook aan dat disc rot meer voor komt bij disc van sega dan van andere merken. Heeft ook met de kwaliteitseisen te maken die sega destijds heeft gesteld. 1 van die slechte fabrieken is dus emi cd geweest.
Dat disc rot ook ontstaat door het slecht behandelen van de disc dat klopt. Maar dat staat buiten deze discussie. Ik heb het echt over discs die geen krassen hebben. Het gaat om de laag met data die niet goed gedrukt is.
Dat jij dit probleem niet hebt ervaren betekent niet dat het probleem niet bestaat. En het probleem is echt groot. Toevallig bij shenmue veel vaker dan bij andere discs.
Hier een aantal nieuwsberichten tijdens de release:
https://www.zdnet.com/art...plagued-by-disc-problems/
http://www.gamespot.com/a...ast-gd-roms/1100-2460952/
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2020 14:08 ]
Dan ben ik blijkbaar een geluks vogel. paar jaar terug shenmue veel gespeeld zonder problemen. na dit bericht even mijn eigen shemue disk 1 erbij gepakt en 5 keer opgestart zonder problemen en wat gespeeld. misschien dat er ergens voor bepaalde dingen wat bugs zijn die ik nooit ben tegen gekomen maar qua opstarten zag ik niet echt een probleem destijds. misschien dat het een exemplaar is die 30 van de 40 keer goed opstart en dat ik lucky rng hebVerwijderd schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 13:57:
[...]
Ik heb meerdere dreamcasts en die hebben allemaal hetzelfde probleem met shenmue. Ook online kan je daar veel over terug vinden. Dus het ligt zeker niet aan de dreamcast. Het zit hem echt in de productiefouten van de discs. Zoek maar eens wat op Google en je kan er genoeg over vinden.
Dit probleem is niet alleen maar bij mij en heeft niks met de afstelling van de laser te maken.
Ik heb nergens gezegd dat het probleem van disc rot alleen in Nederland speelt. Ik heb het over de fabriek emi cd die alle dreamcast games produceerde. Die produceerde niet alleen de games voor Nederland maar wereldwijd. Daarnaast geef ik ook aan dat disc rot meer voor komt bij disc van sega dan van andere merken. Heeft ook met de kwaliteitseisen te maken die sega destijds heeft gesteld. 1 van die slechte fabrieken is dus emi cd geweest.
Dat disc rot ook ontstaat door het slecht behandelen van de disc dat klopt. Maar dat staat buiten deze discussie. Ik heb het echt over discs die geen krassen hebben. Het gaat om de laag met data die niet goed gedrukt is.

Ik weet overigens dat een productie echte de code is dus al is de disk mint, als de code fout is werkt het natuurlijk niet goed of helemaal niet. Productie fout heeft niks qua staat van de disk te maken.
Dat de dreamcast veel productie fouten heeft gehad dat is zeker waar dat ontken ik niet en dat shenmue het vaker heeft dan andere games dat geloof ik best, maar dat er bijna geen goede shemue disk 1 exemplaren zijn lijkt me best ver gezocht althans in mijn ervaring.
Mijn eigen exemplaar is mint, veel exemplaren die ik heb gehad in sets waren ook near mint tot mint waarbij ik nooit een probleem had gehad zeker wel 10 stuks in mijn verzameljaren. als de kans echt zo hoog was geweest zou ik dat toch wel gemerkt moeten hebben. als jou theorie van 50% klopt zouden 50% van alle ebay listing met shenmue 1 een slechte disk moeten hebben ik denk dat je pech hebt gehad met de twee shenmue disks.
Dreamcast heeft veel problemen en het zijn fragiele disks tenopzichte van andere cd media destijds maar dat 50% van shemue disks 1 slechts lijkt me ver gezocht misschien 10 a 20% waarbij het om gevallen gaat die niet zijn gespeeld of gesealed zijn? en zeer klein aantal die echt gebruikt zijn. Mensen die weer een defecte disk hebben gekregen qua inruil dan heb je uiteindelijk ook mensen die gewoon hun geld terug willen en de game niet meer spelen dus hoe groot is het % van shemue disks die gebruikt zijn zonder seal. Ik vermoedt echt een heel stuk lager dan 50%
[ Voor 6% gewijzigd door gast7 op 07-03-2020 14:14 ]
Verwijderd
Dan heb je inderdaad gelukkig gehad. Het probleem met shenmue is echt wel groter dan je denkt. In het begin waren van de genoemde games in het nieuwsbericht 1 op de 5 defect. Dat is dus al 20%. En bij shenmue was het probleem veel erger.gast7 schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 14:09:
[...]
Dan ben ik blijkbaar een geluks vogel. paar jaar terug shenmue veel gespeeld zonder problemen. na dit bericht even mijn eigen shemue disk 1 erbij gepakt en 5 keer opgestart zonder problemen en wat gespeeld. misschien dat er ergens voor bepaalde dingen wat bugs zijn die ik nooit ben tegen gekomen maar qua opstarten zag ik niet echt een probleem destijds. misschien dat het een exemplaar is die 30 van de 40 keer goed opstart en dat ik lucky rng heb![]()
Ik weet overigens dat een productie echte de code is dus al is de disk mint, als de code fout is werkt het natuurlijk niet goed of helemaal niet. Productie fout heeft niks qua staat van de disk te maken.
Dat de dreamcast veel productie fouten heeft gehad dat is zeker waar dat ontken ik niet en dat shenmue het vaker heeft dan andere games dat geloof ik best, maar dat er bijna geen goede shemue disk 1 exemplaren zijn lijkt me best ver gezocht althans in mijn ervaring.
Mijn eigen exemplaar is mint, veel exemplaren die ik heb gehad in sets waren ook near mint tot mint waarbij ik nooit een probleem had gehad zeker wel 10 stuks in mijn verzameljaren. als de kans echt zo hoog was geweest zou ik dat toch wel gemerkt moeten hebben. als jou theorie van 50% klopt zouden 50% van alle ebay listing met shenmue 1 een slechte disk moeten hebben ik denk dat je pech hebt gehad met de twee shenmue disks.
Dreamcast heeft veel problemen en het zijn fragiele disks tenopzichte van andere cd media destijds maar dat 50% van shemue disks 1 slechts lijkt me ver gezocht misschien 10 a 20% waarbij het om gevallen gaat die niet zijn gespeeld of gesealed zijn? en zeer klein aantal die echt gebruikt zijn. Mensen die weer een defecte disk hebben gekregen qua inruil dan heb je uiteindelijk ook mensen die gewoon hun geld terug willen en de game niet meer spelen dus hoe groot is het % van shemue disks die gebruikt zijn zonder seal. Ik vermoedt echt een heel stuk lager dan 50%
Productiefouten hebben niet alleen maar met de software te maken die op de disc staat. De discs die problemen geven zie je ook vaak niet zoveel aan. Dus dan kan de disc mint zijn, dan nog kunnen er problemen zijn. Heeft met de bovenste laag van de disc te maken, daar staat de data op. Als daar iets verkeerd gaat met het drukken van de disc. Dan is de data slecht leesbaar.
maar van de 1 op de 5 defect heeft een zeer groot aantal het product omgeruild of gewoon zijn geld terug gekregen omdat men geen werkend exemplaar kon krijgen. dus hoeveel is er dan over wat defect is wat niet meer in seal is. ik vermoedt dat er dan een stuk minder overblijft dan de 20% slechte disks op de gebruikte markt.Verwijderd schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 14:21:
[...]
Dan heb je inderdaad gelukkig gehad. Het probleem met shenmue is echt wel groter dan je denkt. In het begin waren van de genoemde games in het nieuwsbericht 1 op de 5 defect. Dat is dus al 20%. En bij shenmue was het probleem veel erger.
Productiefouten hebben niet alleen maar met de software te maken die op de disc staat. De discs die problemen geven zie je ook vaak niet zoveel aan. Dus dan kan de disc mint zijn, dan nog kunnen er problemen zijn. Heeft met de bovenste laag van de disc te maken, daar staat de data op. Als daar iets verkeerd gaat met het drukken van de disc. Dan is de data slecht leesbaar.
Shenmue in seal is een veelvoud waard dus weinig mensen die een nieuw exemplaar kopen voor gameplay.
En uiteraard als je de bovenste laag van de disk bekrast/ slechte gedrukt is daar zit alle data. hoe krasvrij de onderkant ook is, de disk is dan potentieel stuk als er op dat stuk veel belangrijke data stond bij oudere disks zitten er veel lege plekken waarbij het geen invloed heeft op de content in het spel zelf. met moderne disks kan je het eigenlijk bijna altijd weg gooien teveel data overal.
Maar goed, interresant om te weten dat met name shenmue 1 een hogere kans had voor een slechte disk 1.
[ Voor 3% gewijzigd door gast7 op 07-03-2020 14:40 ]
- Exorcist
- Niet online
Uitdrijvûrrrr!
- Commodore
- Zx spectrum
- Amiga
- Virtual boy
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 3
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Wii
- MegaDrive
- RetroTINK
- Nintendo Game & Watch
- Nintendo DS
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Sony PlayStation TV
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- 16 bit
- Game boy advance
- Saturn
- Nintendo 64
- Game boy advance sp
- Retro
- Atari
- Sega
- Nintendo 3DS
- Consoles
Verderrr leuke gimmick besteld met/via een maat gisteravond:
/i/2002203639.jpeg?f=imagegallery)
Een NES Joy Con setje
Verwijderd
Ook zit er een groot verschil in kwaliteit van lasers en hoe een laser ermee omgaat wanneer hij een deel van de data niet kan lezen.gast7 schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 14:26:
[...]
maar van de 1 op de 5 defect heeft een zeer groot aantal het product omgeruild of gewoon zijn geld terug gekregen omdat men geen werkend exemplaar kon krijgen. dus hoeveel is er dan over wat defect is wat niet meer in seal is. ik vermoedt dat er dan een stuk minder overblijft dan de 20% slechte disks op de gebruikte markt.
Shenmue in seal is een veelvoud waard dus weinig mensen die een nieuw exemplaar kopen voor gameplay.
En uiteraard als je de bovenste laag van de disk bekrast/ slechte gedrukt is daar zit alle data. hoe krasvrij de onderkant ook is, de disk is dan potentieel stuk als er op dat stuk veel belangrijke data stond bij oudere disks zitten er veel lege plekken waarbij het geen invloed heeft op de content in het spel zelf. met moderne disks kan je het eigenlijk bijna altijd weg gooien teveel data overal.
Maar goed, interresant om te weten dat met name shenmue 1 een hogere kans had voor een slechte disk 1.
Ik heb bijvoorbeeld een ps2 game die op een ps2 phat niet te lezen is omdat er een diepe kras in zit. Meerdere ps2's geprobeerd en het spel hangt elke keer op hetzelfde punt in het menu. Een backwards compatible ps3 kan het spel wel gewoon lezen en heeft geen enkel probleem ermee. Dus blijkbaar negeert hij de kras en gaat verder op het stuk waar die wel kan lezen. Wellicht is dat ook de reden dat dit soort problemen veel minder voor komen dan vroeger.
Wellicht dat als de dreamcast een nieuwere laser zou hebben met de bijbehorende software. Dat die de discs dan wel gewoon leest.
Maar daar heeft @Sagat weer gelijk in. Dreamcast kan je met dat soort spellen wellicht beter van een sd kaart lezen met de bijbehorende mod. Dan heb je dit soort problemen ook niet.
Meeste mensen die nu de dreamcast spellen nog kopen zijn collector's. In principe is grotendeels van de spellen later ook op andere platforms uitgebracht.
Ook wel grappig is dat ik klonoa op de ps1 heb met een diepe kras. Als ik een image ervan probeer te maken op de pc dan kan hij dit niet omdat hij de data onder de kras niet kan lezen. Maar vervolgens kan ik wel het complete spel uitspelen zonder dat de ps1 er last van heeft. Dus blijkbaar is de data die onder de kras zit niet van belang bij het uitspelen van het spel.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2020 15:02 ]
Veel oudere disks hebben bepaalde data er meerdere keren opstaan. dus als een stuk data beschadigd heb je een grote kans dat het er elders ook opstaat. en een computer wil alles hebben ook al is het niet nodig voor het complete spel. Het voorbeeld met je ps3 is volgens mij gewoon een zeer sterke laser die door de kras heen kan kijken om toch bij de data te komen.Verwijderd schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 14:59:
[...]
Ook zit er een groot verschil in kwaliteit van lasers en hoe een laser ermee omgaat wanneer hij een deel van de data niet kan lezen.
Ik heb bijvoorbeeld een ps2 game die op een ps2 phat niet te lezen is omdat er een diepe kras in zit. Meerdere ps2's geprobeerd en het spel hangt elke keer op hetzelfde punt in het menu. Een backwards compatible ps3 kan het spel wel gewoon lezen en heeft geen enkel probleem ermee. Dus blijkbaar negeert hij de kras en gaat verder op het stuk waar die wel kan lezen. Wellicht is dat ook de reden dat dit soort problemen veel minder voor komen dan vroeger.
Wellicht dat als de dreamcast een nieuwere laser zou hebben met de bijbehorende software. Dat die de discs dan wel gewoon leest.
Maar daar heeft @Sagat weer gelijk in. Dreamcast kan je met dat soort spellen wellicht beter van een sd kaart lezen met de bijbehorende mod. Dan heb je dit soort problemen ook niet.
Meeste mensen die nu de dreamcast spellen nog kopen zijn collector's. In principe is grotendeels van de spellen later ook op andere platforms uitgebracht.
Ook wel grappig is dat ik klonoa op de ps1 heb met een diepe kras. Als ik een image ervan probeer te maken op de pc dan kan hij dit niet omdat hij de data onder de kras niet kan lezen. Maar vervolgens kan ik wel het complete spel uitspelen zonder dat de ps1 er last van heeft. Dus blijkbaar is de data die onder de kras zit niet van belang bij het uitspelen van het spel.
Modernere consoles kunnen veel slechtere staat disks nog prima af spelen. ook zat voorbeelden met ps1 naar ps2 met mindere staat disks.
Collectors en originele hardware kan je opzich met alle consoles zeggen ook met cardridge based systemen die zeer stevig zijn. als het goedkoper was geweest voor de top games was het wellicht iets anders geweest.
ik denk dat veel collectors wel voor de mod gaan en dat de mensen die geen collectors zijn dreamcast games online downloaden op een moderne console en de mod voor de originele console links laten liggen, stuk gemakkelijk op een moderne console of pc natuurlijk.
[ Voor 4% gewijzigd door gast7 op 07-03-2020 15:17 ]
(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A
Verwijderd
Inderdaad erg interessant. Voor de liefhebbers, dit is het filmpje: YouTube: How Crash Bandicoot Hacked The Original Playstation | War Stories | ...Michael Knight schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 20:35:
Toevallig afgelopen week een filmpje met interview van een developer van Crash Bandicoot gezien. Zijn team had destijds gerommeld met het geheugen van de ps1 door systeemcode uit het werkgeheugen weg te halen tijdens de gameplay... zolang de game door bleef draaien konden ze dat vrijgekregen geheugen voor andere gamecode gebruiken.. ik kan me goed voorstellen dat dat ook de andere kant op werkt: slechte of niet-ingelezen code tijdens een game en dat die dan toch doorspeelt, omdat het geen essentiele code is.
Mooi om te zien, naughty dog kan altijd de hardware tot zijn limieten drijven. Net zoals last of us op de ps3
Laatst ook een interview gezien over donkey kong 64, waarom dat spel de memorypack expansion nodig had. Daar zat een memory leak in dat de game na 1 uur vast liep. Door het extra geheugen liep het spel pas na uren vast. Die bug kregen ze er destijd niet uit.
Hij mist een paar cartridges en de lightgun, maar is verder compleet. Of hij werkt weet ik nog niet, dat hoor ik pas na het weekend. Ebay geeft een rare prijsindicatie sinds het tussen de €50 en €1,4000 ligt.
Dus weet iemand wat het ongeveer waard zou zijn?
Verwijderd
Zolang het geen batterij backup spellen zijn zoals Zelda e.d. hoef je niet echt bang te zijn daarvoor, de rom chips blijven nog wel een tijdje goed voordat schakelrot zijn intrede zal doen.Mime010 schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 12:04:
Heb zelf een doos vol met SNES en wat NES games thuis staan.
Batterij backup spellen zul je ééns in de zes jaar moeten voorzien van een nieuwe knoopcel, er zijn zelfs handleidingen online te vinden die je laten zien hoe het moet met saves behouden.
Spellen die het niet (meer) goed doen hebben vaak kapotte pcb traces of beschadigde connectors, deze zijn vaak nog te herstellen.
Mocht je dit zelf niet kunnen / willen doen dan zou je op zoek moeten gaan naar een specialist.
- Exorcist
- Niet online
Uitdrijvûrrrr!
- Commodore
- Zx spectrum
- Amiga
- Virtual boy
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 3
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Wii
- MegaDrive
- RetroTINK
- Nintendo Game & Watch
- Nintendo DS
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Sony PlayStation TV
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- 16 bit
- Game boy advance
- Saturn
- Nintendo 64
- Game boy advance sp
- Retro
- Atari
- Sega
- Nintendo 3DS
- Consoles
Daar is dit topic niet voor.General_Snuss schreef op zondag 8 maart 2020 @ 13:36:
Heeft iemand een idee wat een Magnavox Odyssey waard is? (Het is de eerste spelcomputer voor thuis 1972, pong etc.). Ik heb er recent een opgepikt samen met een collega.
Hij mist een paar cartridges en de lightgun, maar is verder compleet. Of hij werkt weet ik nog niet, dat hoor ik pas na het weekend. Ebay geeft een rare prijsindicatie sinds het tussen de €50 en €1,4000 ligt.
Dus weet iemand wat het ongeveer waard zou zijn?
Momenteel ligt er een Sega Nomad, een Analogue Mega SG, Mega Everdrive X7, Sonic Pocket Adventures en Metal Slug 2nd Mission voor me klaar...
Een Genesis, Genesis 2 en Sega CD 2 zijn nog even on hold.
En nu op laten sturen of voor als je op vakantie gaat?
Als het pas volgend jaar maart zou worden dan ga ik het denk ik gewoon op laten sturen.
Het probleem met de set die on hold is, is dat ik te horen heb gekregen dat de shipping naar California al 40 dollar zal zijn. Als ik het op ging pikken minder een issue dan als ik het daadwerkelijk nog moet laten versturen naar Nederland, want qua formaat en gewicht gaat dat behoorlijk wat toevoegen aan de prijs.
First world problems
Met een beetje geluk komt de Analogue Pocket in de tussentijd uit, dan voeg ik die wellicht nog aan het setje toe.
Voor nu staat het zo in de kast:
/f/image/YCGh1fASj8nrLndqmeRiVEkn.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 74% gewijzigd door sarlo op 10-03-2020 16:36 ]
Een Wii U met de spellen : Splatoon, Lego City Undercover, Pikmin 3 en Mario Kart 8 op de console zelf.
/f/image/Re1jD7w8fyMdgLCF71t487jW.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/GTF0XbeDV7qqXzA52YgcaMRE.jpg?f=fotoalbum_large)
Een New Nintendo 3DS XL.
/f/image/svUbzQTWLaHwgEWam5XzA3CB.jpg?f=fotoalbum_large)
The Legend of Zelda : Spirit Tracks voor de DS
/f/image/2bHyPjlY3M05ImHqpfxqHrh6.jpg?f=fotoalbum_large)
Guitar Hero voor de DS ("on tour" en "On Tour : Decades") :
/f/image/Bfu73oBrcX3d7gnjJlgKTQGR.jpg?f=fotoalbum_large)
Legend of Zelda A link to the Past voor SNES
/f/image/qCZTn0z2796b2r8LBcqXtpFq.jpg?f=fotoalbum_large)
En zo ziet mijn collectie er nu uit:
/f/image/3RHBXm7DrmGVvtTwvqF7Aq27.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat dit met een Nederlands accent wordt uitgesproken, of ligt dat aan mij? Ik ben benieuwd of iemand weet of er een Nederlands bedrijf aan heeft gewerkt.
/f/image/1BqUPHEk1DzflEM8e7wGfEEp.jpg?f=fotoalbum_large)
De onderkant en frontplate zijn nauwelijks verkleurd, maar de bovenste helft van de shell is behoorlijk geel (erger dan het op de foto lijkt te zijn), 2 van de schroefgaten zijn ook al afgebroken maar het geheel is gelukkig stevig genoeg zonder die 2.
De 'gril' aan de achterkant van de SNES is bijna in z'n geheel afgebroken - waarschijnlijk is de kat er een paar keer tegen aan gerend terwijl ze aan het spelen was. Geeft mooi aan hoe broos het plastic momenteel is.. Random Google image ter ilustratie:

[ Voor 14% gewijzigd door D4NG3R op 12-03-2020 13:17 ]
oei hier heb ik me echt rot naar gezocht tijdje geleden thx !
AMD Ryzen 5800X3D, Gigabyte Aorus B550 ITX, AMD RX6900XT, 32GB Corsair DDR4
https://www.poundtechnology.com/supernes-ntsc
In Den Haag is één van de leukste retroshops van Nederland "De Gameshop". Echt een super winkel met echt bizar veel retro games in de collectie en zelfs een mini museum op de eerste verdiepeing met daar al hun consoles welke ze verkochten de afgelopen 30 jaar.
Het is echter wel een dure winkel en (vaak) vragen ze meer dan de werkelijke markt waarde, natuurlijk is dat om de kosten te dekken en door de enorme keuze die ze hebben. Toch loop ik wekelijks daar naar binnen om te kijken en mijzelf lekker te maken met wat ik NIET heb hahahaha (ik woon op 5 min lopen van deze winkel).
Ik loop nu met regelmaat diverse kringloop winkels af en koop best wel veel (vooral Xbox org & PS2 kosten bijna niets in dit soort winkels) maar het is altijd maar afwachten of ze echt wat hebben wat je nog nodig hebt voor je verzameling. Dus soms scoor je goed maar soms ook helemaal niets.
Ik ben dus wel benieuwd hoe jullie je collectie aanvullen en wat jullie gemiddeld willen uitgeven daarvoor.
Ga voor de rad2x als je iets wilt kopen. Is beter en makkelijker te krijgen in europa.D4NG3R schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 14:31:
Hebben mensen hier trouwens ervaring met de Pound HDMI kabel voor de SNES? Ik weet dat het niet helemaal geweldig accuraat is, maar aanzienlijk beter dan de composite kabel waar ik momenteel mee werk.. Geld (of genoeg interesse) in een dure upscaler heb ik niet maar dit lijkt op z'n minst een mooie tussenweg te zijn.
https://www.poundtechnology.com/supernes-ntsc
[YouTube: *NEW* SNES HDMI Cable 100% Plug & Play - REVIEW w/ Gameplay]
Ga ik ook even naar kijken, thanks - weet niet wat dr allemaal op de markt is voor de wat meer budget-georiënteerde retro gamer.MeZZiN schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 15:15:
[...]
Ga voor de rad2x als je iets wilt kopen. Is beter en makkelijker te krijgen in europa.
Verwijderd
Xbox en ps2 games zijn ook erg goedkoop via de normale kanalen (marktplaats). Daarnaast kan je ook cex/webuy proberen.rikoos schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 15:11:
Waar kopen jullie "nieuwe" aanvullingen op je collectie muv de bekende websites als catawiki, marktplaats, facebook en ebay zonder de hoofdprijs te moeten betalen?
In Den Haag is één van de leukste retroshops van Nederland "De Gameshop". Echt een super winkel met echt bizar veel retro games in de collectie en zelfs een mini museum op de eerste verdiepeing met daar al hun consoles welke ze verkochten de afgelopen 30 jaar.
Het is echter wel een dure winkel en (vaak) vragen ze meer dan de werkelijke markt waarde, natuurlijk is dat om de kosten te dekken en door de enorme keuze die ze hebben. Toch loop ik wekelijks daar naar binnen om te kijken en mijzelf lekker te maken met wat ik NIET heb hahahaha (ik woon op 5 min lopen van deze winkel).
Ik loop nu met regelmaat diverse kringloop winkels af en koop best wel veel (vooral Xbox org & PS2 kosten bijna niets in dit soort winkels) maar het is altijd maar afwachten of ze echt wat hebben wat je nog nodig hebt voor je verzameling. Dus soms scoor je goed maar soms ook helemaal niets.
Ik ben dus wel benieuwd hoe jullie je collectie aanvullen en wat jullie gemiddeld willen uitgeven daarvoor.
Retro winkels vragen altijd meer dan via kringloop winkels of marktplaats. Dus je vraag zal niet beantwoord kunnen worden. Want iedereen die commercieel zal handelen in deze business zal er genoeg voor vragen.
Bestaat die nog?! Wauw wat super. Daar heb ik twintig jaar geleden mijn Dreamcast nieuw gekochtrikoos schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 15:11:
Kringloop kan ik hier in Almere vergeten. Dat is echt 100% bagger.
- Exorcist
- Niet online
Uitdrijvûrrrr!
- Commodore
- Zx spectrum
- Amiga
- Virtual boy
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 3
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Wii
- MegaDrive
- RetroTINK
- Nintendo Game & Watch
- Nintendo DS
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Sony PlayStation TV
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- 16 bit
- Game boy advance
- Saturn
- Nintendo 64
- Game boy advance sp
- Retro
- Atari
- Sega
- Nintendo 3DS
- Consoles
Almere is inderdaad baggerLiegebeest schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 22:15:
[...]
Bestaat die nog?! Wauw wat super. Daar heb ik twintig jaar geleden mijn Dreamcast nieuw gekocht
Den Haag ook, maar goed, die shop heb ik destijds wel meermaals bezocht. Weet nog dat vrouwlief een exemplaar van Discworld II voor de Saturn uit de bak vistte, was echt happy met die vondst. Uit mn hoofd 25 Euro, ergens 2005. Ben er al een hele tijd niet meer geweest maar komt meer door de stad zelf. Vond de beurs laatst in Tilburg wel voor herhaling vatbaar, was nog genoeg wat ik leuk geprijsd vond maar daar toen niet gekocht heb omdat ik het in ronde 2 niet kon vinden, oa Sonic CD voor...30 Euro?
Al meer dan 30 jaar bestaat deze winkel en het mini museum wat ze op de eerste verdiepeing hebben, bestaat uit alle consoles (en andere curiosa) die ze hebben verkocht de afgelopen 30 jaar. Echt leuk om te zien al is het wel heel klein ;-)Liegebeest schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 22:15:
[...]
Bestaat die nog?! Wauw wat super. Daar heb ik twintig jaar geleden mijn Dreamcast nieuw gekocht
Opvallend wel is dat de console zelf compleet vergeeld is, maar dat de controllers nog hun originele kleur hebben.
Komende tijd maar even lekker gamen erop, zit nu toch thuis
De oorspronkelijke Gameboy
/f/image/ozMMdmXBMS14lyK8SXacuuUQ.jpg?f=fotoalbum_large)
Hoera! Mijn clear shell was binnen en ik kon bezig met stap een, de behuizing van binnen wit verven voor een prachtig effect. Ik spuit niet vaak dingen, maar hij is er prachtig uitgekomen al zeg ik het zelf. De meeste tijd zat in het afplakken, maar dat is dan ook erg belangrijk met alle gaten en randjes waar geen verf moest komen.
Shell klaar
/f/image/7t8TxqKOVgiy5XCPdfsK8NlK.jpg?f=fotoalbum_large)
En toen het langverwachte laatste pakketje, de EZ Flash Junior en het nieuwe backlit display vanuit het verre China! Met een kitje gekocht op amazon, vanwege de tri-wing schroeven, heb ik mijn gele Gameboy opengemaakt en alles goed schoongemaakt met 99,9% isopropanol. Dit is zeer belangrijk voor de contactjes, zo heb ik mijn start en select knop ook weer "gemaakt" aangezien het nodige vuil eronder zat. Na een halfuurtje prutsen en schroeven was hij compleet en kon ik eindelijk spelen. Wat een genot!
Alles in elkaar, spelen maar!
/f/image/VdNu74BuGLZOp1pQR29kRQV6.jpg?f=fotoalbum_large)
Up next de Gameboy Advance zodat ik ook de nieuwere Gameboy spellen kan spelen
Gaaf projectje, en natuurlijk ook leuk om zo (oude) games weer opnieuw te kunnen spelen. Wat heeft dit geintje alles bij elkaar gekost?Thomas. schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 13:13:
Recent trok ik de kast open en vond mijn prachtige gele Gameboy Color. Nadat ik er een spel in had geschoven merkte ik dat de start en select knop niet werkten. Hierop ben ik gaan zoeken naar een oplossing en viel ik in de grote rabbithole van Gameboy mods. Niet veel later, enigszins gefrustreerd door het oorspronkelijke niet verlichte display (ik ben in de tussentijd aardig verwend), heb ik een bestelling geplaatst op ebay en aliexpress voor een nieuwe behuizing, display en een EZ Flash Junior zodat ik in volle glorie alle spellen uit mijn jeugd weer kon spelen.
De oorspronkelijke Gameboy
[Afbeelding]
Hoera! Mijn clear shell was binnen en ik kon bezig met stap een, de behuizing van binnen wit verven voor een prachtig effect. Ik spuit niet vaak dingen, maar hij is er prachtig uitgekomen al zeg ik het zelf. De meeste tijd zat in het afplakken, maar dat is dan ook erg belangrijk met alle gaten en randjes waar geen verf moest komen.
Shell klaar
[Afbeelding]
En toen het langverwachte laatste pakketje, de EZ Flash Junior en het nieuwe backlit display vanuit het verre China! Met een kitje gekocht op amazon, vanwege de tri-wing schroeven, heb ik mijn gele Gameboy opengemaakt en alles goed schoongemaakt met 99,9% isopropanol. Dit is zeer belangrijk voor de contactjes, zo heb ik mijn start en select knop ook weer "gemaakt" aangezien het nodige vuil eronder zat. Na een halfuurtje prutsen en schroeven was hij compleet en kon ik eindelijk spelen. Wat een genot!
Alles in elkaar, spelen maar!
[Afbeelding]
Up next de Gameboy Advance zodat ik ook de nieuwere Gameboy spellen kan spelen
En (ook niet onbelangrijk) gaat het een beetje lang mee op een paar batterijen? Dat is met name op reis wel wenselijk. Ik heb zelf ook nog (ergens) een oude Gameboy Color liggen, had er toen een lampje bij die je op van bovenaf op het scherm schoof, en open/ dicht kon klappen.
Veel LooneyTunes en DonkeyKong gespeeld op het ding toen en had er nog wat bij, maar weet niet meer precies wat.
[ Voor 5% gewijzigd door jbdeiman op 13-03-2020 13:35 ]
Op aliexpress heb ik het scherm voor rond de €32 euro gekocht, prijzen fluctueren soms wat, de game cartridge voor €35, daar bovenop komt dan nog een shell. Deze heb ik van ebay gehaald later omdat ik die niet oorspronkelijk in de planning had, maar ook die zijn voor een paar euro te vinden op aliexpress. De batterijduur moet nog blijken, daarvoor heb ik hem nog niet genoeg kunnen gebruiken. Linkjes naar wat ik heb gebruikt hieronder:jbdeiman schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 13:32:
[...]
Gaaf projectje, en natuurlijk ook leuk om zo (oude) games weer opnieuw te kunnen spelen. Wat heeft dit geintje alles bij elkaar gekost?
En (ook niet onbelangrijk) gaat het een beetje lang mee op een paar batterijen? Dat is met name op reis wel wenselijk. Ik heb zelf ook nog (ergens) een oude Gameboy Color liggen, had er toen een lampje bij die je op van bovenaf op het scherm schoof, en open/ dicht kon klappen.
Veel LooneyTunes en DonkeyKong gespeeld op het ding toen en had er nog wat bij, maar weet niet meer precies wat.
https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.3e294c4dqRdhwH
https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.3e294c4dqRdhwH
Gast, die originele gele blijft ZO enorm mooiThomas. schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 13:13:
Recent trok ik de kast open en vond mijn prachtige gele Gameboy Color.
Maar wat je d'r hebt gemaakt is echt super. Mooi werk!!
De gele zal ik altijd koesteren, vandaar ook de nieuwe shell. Op die manier kon ik mijn originele shell en scherm helemaal intact houden zonder iets los te maken. Het enige dat ik nu van mijn originele gameboy heb gebruikt is het moederbord.Liegebeest schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 20:09:
[...]
Gast, die originele gele blijft ZO enorm mooiIk houd van die look.
Maar wat je d'r hebt gemaakt is echt super. Mooi werk!!
- Sagat
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- MegaDrive
- RetroTINK
- Nintendo Game & Watch
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- RetroTINK 5X-Pro
- Nintendo DS
- 16 bit
- Game boy advance
- Dreamcast
- Saturn
- Nintendo 64
- Game boy advance sp
- Consoles
- Commodore
- Zx spectrum
- Amiga
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
Aan de andere kant tis zeker niet mijn favo stad, but it grows on you. Net zoals frankrijk een prachtig land is
Ben zelf laatst ook bij de gameshop geweest. In eerste instantie viel het me wat tegen (waar was dat museum?) maar ik had hun 2e of iig een buitenwijk vestiging ofzo.Den Haag ook, maar goed, die shop heb ik destijds wel meermaals bezocht. Weet nog dat vrouwlief een exemplaar van Discworld II voor de Saturn uit de bak vistte, was echt happy met die vondst. Uit mn hoofd 25 Euro, ergens 2005. Ben er al een hele tijd niet meer geweest maar komt meer door de stad zelf. Vond de beurs laatst in Tilburg wel voor herhaling vatbaar, was nog genoeg wat ik leuk geprijsd vond maar daar toen niet gekocht heb omdat ik het in ronde 2 niet kon vinden, oa Sonic CD voor...30 Euro?
Degene in de binnenstad beviel beter. Vond ze idd erg duur maar wel goede selectie. Met name ps2 en nieuwer. Denk dat dit ook een afspiegeling is van de populariteit van de console en gamen in het algemeen. Maar toch jammer dat er niet meer 16 en 8 bit was. Disclaimer wel heel snel doorheen gelopen omdat ze al bijna dichtgingen. Het museum was leuk maar niet meer dan dat. Dat heb je of iig ik al in paar mins gezien. Echt 1 vitrinekast.
Ik vind almere zelf overigens nog wel ok om te gameshoppen. Het is wel een flinke wandeling maar meestal gamemania, used products, nedgame en dan soms nog mediamarkt al hoewel die niet vaak daadwerkelijke dingen hebben die ik leuk vind (laatst death stranding voor 10 euro bij mm venlo...die zie ik echt zo goed als nooit zulke acties...en sowieso geen of at best amper retro)
Oh en voorheen met maar liefst 3x intertoys nog leuker, die hadden ook nog geregeld budget acties...maar alle 3 dicht.
[ Voor 3% gewijzigd door Sagat op 14-03-2020 08:34 ]
10 second ninja DONE
Ik weet niet hoe bij jullie was, maar bij mij in Gelderland was de PSP echt niet goed gewaardeerd. Weliswaar beter dan de Vita, maar de power van die Sony handheld was echt zo ziek. Toen ik daar voor het eerst GTA of WipeOut op speelde was ik mind blown zo indrukwekkend.

Oh begrijp me niet verkeerd! Ik ben super-blij dat ik in deze stad woon! Maar we hadden het over Kringloop winkels. Die zijn hier bagger bedoelde ik.Sagat schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 08:31:
[...]
![]()
Aan de andere kant tis zeker niet mijn favo stad, but it grows on you. Net zoals frankrijk een prachtig land is
- Exorcist
- Niet online
Uitdrijvûrrrr!
- Commodore
- Zx spectrum
- Amiga
- Virtual boy
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 3
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Wii
- MegaDrive
- RetroTINK
- Nintendo Game & Watch
- Nintendo DS
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Sony PlayStation TV
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- 16 bit
- Game boy advance
- Saturn
- Nintendo 64
- Game boy advance sp
- Retro
- Atari
- Sega
- Nintendo 3DS
- Consoles
Nu bezig met Monkey Island (1) op de PS3, ook tijdloos
:strip_exif()/f/image/2C4s6hq4sVeFiX0lPyo9dZUW.jpg?f=fotoalbum_large)
BS (Broadcast Satelliet) versie van Legend of Zelda gekocht. Geen officiële release maar kwam hem tegen op eBay. Toch leuk in de collectie.
Hier meer info over bs https://zelda.gamepedia.com/BS_The_Legend_of_Zelda
Leuk gedaan. De originele game is NTSC-J en dus 60Hz. De custom cover toont "PAL Version", maar is hij dan ook gepatched voor 50Hz?TomBraamhaar schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 15:50:
[Afbeelding]
BS (Broadcast Satelliet) versie van Legend of Zelda gekocht. Geen officiële release maar kwam hem tegen op eBay. Toch leuk in de collectie.
Hier meer info over bs https://zelda.gamepedia.com/BS_The_Legend_of_Zelda
:strip_exif()/f/image/RmcHAnoq7rmOcs9thx37rLal.jpg?f=fotoalbum_large)
Iemand suggesties voor een specifieke triwing draaier die betaalbaar in elk geval vijf reparaties uit kan voeren?
De shell zelf was erg betaalbaar en de verkoper was supersnel en duidelijk qua communicatie. Jammer dat de shell bij één van de speakerpoortjes haarscheurtjes vertoont en dat 't allemaal zulk dun/doorzichtig plastic is dat je de speakers ziet zitten en dat de LEDs best doorbloeden.
:strip_exif()/f/image/MyRRYx1Maylkx9mbSoswrQMt.jpg?f=fotoalbum_large)
https://www.geekbuying.co...rewdriver-Kit-392668.htmlLiegebeest schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 06:38:
Zo, het re-shellen van m'n originele NDS is 90% klaar. De laatste 10% bestaat uit het correct vastdraaien van alle triwing schroeven, omdat de draaier die ik bij de shell bestelde van pisbakkenstaal was gemaakt. Nog voordat ik één NDS volledig reshelled heb is die al gestript.
[Afbeelding]
Iemand suggesties voor een specifieke triwing draaier die betaalbaar in elk geval vijf reparaties uit kan voeren?
De shell zelf was erg betaalbaar en de verkoper was supersnel en duidelijk qua communicatie. Jammer dat de shell bij één van de speakerpoortjes haarscheurtjes vertoont en dat 't allemaal zulk dun/doorzichtig plastic is dat je de speakers ziet zitten en dat de LEDs best doorbloeden.
[Afbeelding]
Ik heb deze gebruikt laatst voor de Tri-wing. Voelen erg goed maar weet niet hoe die werkt op die DS. Ik had ze voor een Pocket gebruikt.
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
EDIT:
Penny-wise-pound-foolish was die eerdere instelling. Heb'm idd besteld.
EDIT:
Aaargh
[ Voor 55% gewijzigd door Liegebeest op 18-03-2020 08:54 ]
Hopelijk kan iemand mij in de goede richting wijzen:
Ik heb een Sega Megadrive (PAL-G, 1600-20, VA4), werkt al 28 jaar perfect.
Deze heb ik recent voorzien van een 50/60hz switch. Daarvoor heb ik exact deze tutorial gevolgd. (niet het filmpje, want is VA4, dus de foto's) https://globalgarage.com....rive-5060hz-va4-revision/
Daarna getest en ik merk aan de muziek (die gaat "beter lopen") dat het traject geslaagd is. Echter, de kleuren doen raar op 60hz. Hier zie je het live gebeuren:
YouTube: Colour problem
En
YouTube: Colour problem 2
Als je geluid aanzet hoor je mij switchen tussen 60hz>50hz>60hz
Het betreft een amerikaans ROM van SoR2. Maar ik heb Sonic 2 geprobeerd (originele versie) en die heeft exact hetzelfde probleem.
Ik gebruik een v-pin RGB kabel die ik op bol heb gekocht.
De TV is een Loewe Arcada 8684ZP - q2300. De RGB kabel zit rechtstreeks op AV1 aangesloten.
Ik heb een Saturn en Dreamcast (beide ook in staat om 60hz te spelen), en als ik die met een RGB kabel aansluit op dezelfde TV, dan doen ze het allebei goed (zowel 50 als 60hz).
Ik heb dezelfde megadrive en dezelfde RGB kabel getest op een B&O MX4000 tv, die doet WEL normaal op 50 en 60hz!
In welke richting moet ik zoeken naar een oplossing?!
(Megadrive raar kleur probleem)
[ Voor 3% gewijzigd door Tummie555 op 18-03-2020 12:25 ]
Gekke vraag: probleem doet zich ook gewoon voor op AV2/3?
[ Voor 16% gewijzigd door Liegebeest op 18-03-2020 12:29 ]
Ik heb alleen nog een AV2 port (en AVS aan de voorkant), maar die AV2 bied geen ondersteuning voor RGB.Liegebeest schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 12:26:
Wel, 't zit duidelijk in de combo van de MD met die ene TV. En dan zou ik het zelf eerder zoeken bij de TV. Moet eens goed nadenken wat hier kan gebeuren.
Gekke vraag: probleem doet zich ook gewoon voor op AV2/3?
En als je deze mod uitvoert op de MD, dan kun je geen gebruik meer maken van Composite (althans dat is een heel gedoe waarbij je de crystal moet vervangen (iets met timing vershcil tussen pal en NTSC).
- Exorcist
- Niet online
Uitdrijvûrrrr!
- Commodore
- Zx spectrum
- Amiga
- Virtual boy
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 3
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Wii
- MegaDrive
- RetroTINK
- Nintendo Game & Watch
- Nintendo DS
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Sony PlayStation TV
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- 16 bit
- Game boy advance
- Saturn
- Nintendo 64
- Game boy advance sp
- Retro
- Atari
- Sega
- Nintendo 3DS
- Consoles
Kan, maar dan zou ik min of meer ook dezelfde "kwaliteit" verwachten op je andere TV. Je geeft aan dat het daar eruit ziet zoals het eruit behoort te zien. Heel vreemd, gezien je ook goed alles hebt uitgesloten eigenlijk. Heeft de Loewe niet nog per (RGB) poort settings die je kunt nalopen? Die TV's zijn meestal een stuk uitgebreider dan normale () CRT's.Tummie555 schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 12:36:
Kan het misschien zijn, dat de RGB kabel gewoon troep-kwaliteit is, wat de ene tv beter kan compenseren dan de ander? Dat is het enige wat ikzelf nog kon bedenken, maar voordat ik tevergeefs 30 pond uitgeef aan een retrogamingcable uit engeland...
Kijk deze eens na -> http://web.archive.org/we...ntent/electronics_mdpal60
EDIT:Why does the Megadrive output a bad PAL signal in 60hz mode?
Hmm nee, dat gaat over zwart/wit lijkt't... En is bovendien IN de MD en niet op de TV.
[ Voor 14% gewijzigd door Liegebeest op 18-03-2020 12:54 ]
Ik kan handmatig de norm (NTSC/PAL/etc) instellen en handmatig het signaal (RGB/Ys/etc) selecteren. Ik heb nog eens goed gekeken, maar het lijkt alsof alleen "rood" een beetje raar doet.Exorcist schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 12:39:
[...]
Kan, maar dan zou ik min of meer ook dezelfde "kwaliteit" verwachten op je andere TV. Je geeft aan dat het daar eruit ziet zoals het eruit behoort te zien. Heel vreemd, gezien je ook goed alles hebt uitgesloten eigenlijk. Heeft de Loewe niet nog per (RGB) poort settings die je kunt nalopen? Die TV's zijn meestal een stuk uitgebreider dan normale () CRT's.
Als ik de whitedrive (specifieke instellign voor deze tv vermoedelijk) instel, dan kan ik nog zoveel rood toevoegen, het blijft oranje/bruin-achtig...
- Exorcist
- Niet online
Uitdrijvûrrrr!
- Commodore
- Zx spectrum
- Amiga
- Virtual boy
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 3
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Wii
- MegaDrive
- RetroTINK
- Nintendo Game & Watch
- Nintendo DS
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Sony PlayStation TV
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- 16 bit
- Game boy advance
- Saturn
- Nintendo 64
- Game boy advance sp
- Retro
- Atari
- Sega
- Nintendo 3DS
- Consoles
Heb je ook hetzelfde issue als je een origineel PAL spel (Sonic ofzo) test? Je riep iets over een ROM, dan neem ik aan dat je een Everdrive gebruikt.Tummie555 schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 15:43:
[...]
Ik kan handmatig de norm (NTSC/PAL/etc) instellen en handmatig het signaal (RGB/Ys/etc) selecteren. Ik heb nog eens goed gekeken, maar het lijkt alsof alleen "rood" een beetje raar doet.
Als ik de whitedrive (specifieke instellign voor deze tv vermoedelijk) instel, dan kan ik nog zoveel rood toevoegen, het blijft oranje/bruin-achtig...
- Sagat
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- MegaDrive
- RetroTINK
- Nintendo Game & Watch
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- RetroTINK 5X-Pro
- Nintendo DS
- 16 bit
- Game boy advance
- Dreamcast
- Saturn
- Nintendo 64
- Game boy advance sp
- Consoles
- Commodore
- Zx spectrum
- Amiga
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
Ik woon er pas sinds dec17, dus ik ken de kringloop winkels niet tot amper, ook omdat ik ze doorgaans compleet oninteressant vind........ mijn vrouw vind die op zich wel leuk maar deelde jou mening wel dat het in almere niet overhield op dat vlak, dus wel al paar keer mee geweest naar Naarden of all places, maar die vond ik ook redelijk oninteressantLiegebeest schreef op zondag 15 maart 2020 @ 21:15:
[...]
Oh begrijp me niet verkeerd! Ik ben super-blij dat ik in deze stad woon! Maar we hadden het over Kringloop winkels. Die zijn hier bagger bedoelde ik.
Ik zag in a'foort wel ooit een keer een game gear, waarbij ik dan wel interesse had wat die zou moeten kosten, maar die werd dan gewoon geveild......
Used products is wellicht meer wacht de amerikanen een pawn store noemen i guess, maar die vind ik nog best aardig om af en toe te checken..
10 second ninja DONE
Ja heb ik geprobeerd, Asterix en Sonic 2 (beide originele PAL cartridges). Beide hadden exact hetzelfde probleem als mijn goedkope Chinese troep cartridge (126 in 1).Exorcist schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 15:59:
[...]
Heb je ook hetzelfde issue als je een origineel PAL spel (Sonic ofzo) test? Je riep iets over een ROM, dan neem ik aan dat je een Everdrive gebruikt.
Ik heb nu toch maar zo'n kabel gekocht: https://www.retrogamingca...CART-CABLE-PACKAPUNCH-PRO
Hopelijk helpt dat, ik laat het weten!
- Exorcist
- Niet online
Uitdrijvûrrrr!
- Commodore
- Zx spectrum
- Amiga
- Virtual boy
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 3
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Wii
- MegaDrive
- RetroTINK
- Nintendo Game & Watch
- Nintendo DS
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Sony PlayStation TV
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- 16 bit
- Game boy advance
- Saturn
- Nintendo 64
- Game boy advance sp
- Retro
- Atari
- Sega
- Nintendo 3DS
- Consoles
Help je hopen. Je hebt in ieder geval een kwalitatief perfecte kabel besteld.Tummie555 schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 16:09:
[...]
Ja heb ik geprobeerd, Asterix en Sonic 2 (beide originele PAL cartridges). Beide hadden exact hetzelfde probleem als mijn goedkope Chinese troep cartridge (126 in 1).
Ik heb nu toch maar zo'n kabel gekocht: https://www.retrogamingca...CART-CABLE-PACKAPUNCH-PRO
Hopelijk helpt dat, ik laat het weten!
/edit:
weer wat leuks binnen:
:strip_exif()/f/image/KKAMnWKY2sluL6jcssDfavJe.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 21% gewijzigd door Exorcist op 19-03-2020 14:18 ]
Iemand ervaring hiermee?
Of het ook echt zo is??
Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.
Dit topic is gesloten.
Let op, dit topic is om retro gaming en al haar facetten te bespreken, het is echter NIET de bedoeling om
- Games aan te schaffen (ruilen/lenen/etc.) van/via mede tweakers.
- Games te verkopen.
- Te vragen wat een game of console waard is.
- Een V&A advertentie te promoten.
- Dit topic is voor en door verzamelaars, s.v.p. geen opmerkingen ala 'Oh wat veel, speel je dat allemaal?' Dat voegt niets toe.