Weet even niet meer wat het triggerde, maar met vele retro youtubers en retrogamer magazine in mijn interesse zone zal het daar wel ergens vandaan komen......maar ik kreeg laatst weer zin in smash tv.
Ik had (en heb uiteraard

) deze game op cart voor de snes (usa versie) en heb en vroeger best veel gespeelde, denk zelfs uitgespeeld of best vergekomen.
Nu dus gespeelde op de pc met snes emu *insert broken record mode* want retro achievements
Maar heb er wel een soort van haat liefde verhouding mee.
Het is natuurlijk een vrij simpel game idee, en daardoor is de variatie niet super hoog, maar goed dat kan je ook zegen over games als final fight, (oudere) shmups, racing games of iets als nba jam......maar toch over het algemeen ervaar ik met die voorbeelden veel minder het gevoel van mwah........wegvallende interesse i guess?
Aan de andere kant, het running man, robocop sfeertje vind ik top, de muziek ook, en natuurlijk die brutal difficulty, het raakt wel mijn adrenaline kick zeg maar
Dus benieuw wat jullie hier van de game vinden? Misschien nog mensen die meerdere versies hebben en iets kunnen zeggen over de verschillen? Op de Retroachivements site commente iemand dat hij/zij de snes versie haatte....... kan me moeilijk voorstellen waarom, de arcade versie zal vast betere geluid en gfx hebben, maar qua gameplay........kan natuurlijk in de controls hoek zitten, al hoewel ik met de emu dan wel weer moderne, twinstick controls kon gebruiken.......waarbij je dan wel zit met analoog naar digital conversie wat ook weer niet ideaal is. Maar wel fijner dan default snes controls imho op basis van 15 mins spelen, dus zeker niet mijn final opinion

.
Minder leuk was dat mijn standaard 8bit do snes padje wat usb hand shaking issues heeft
Maar ja, dat was natuurlijk een wireless pad die ik wired met het oplaad kabeltje gebruikte dus toch al verre van ideaal, ter vervanging een wired snes pad besteld (helaas die ene met analogue sticks, die ik normaliter niet heel veel zou gebruiken, want smash tv is echt de eerste keer in bijna een jaar redelijk fanatiek emu gamen dat ik ze wil gebruiken) maar voor zover ik kon zien had 8bitdo geen wired pad zonder.....en rumble vind ik ook nogal ehm onnodig? Hoewel ik uiteindelijk vast ook wel nieuwere consoles met rumble/analoge sticks zal willen emulren......oh well.