De master sytem 1, vind ik in zijn future 80ies look echt geniaal, dus in een ideal wereld waarbij ik niet na hoef te denken over geld, ruimte en scart aansluitingen

zou ik die zeker ook graag nog willen hebben.
Verder een mega cd en 32x
En vaker gezegd, de neo geo, wederom onder dezelfde voorwaarden, ja tuurlijk gelijk doen!
En ja, een amiga station ook wel......met wat moeite zou ik mijn amiga 500 kunnen aansluiten, maar dan zit je nog steeds met de 1200 compabiliteit.......die wil je dan ook wel weer. En ja dan wil ik ook de cd32 games kunnen spelen natuurlijk
Voor de rest heb ik er denk ik wel redelijk vrede mee, de hele oude spullen als een atari 7800 of colecovision ofzo trekken me totaal niet. En ook de dingen als een jaguar, 3do, of de 8bit consoles (er zijn geloof ik 2 c64 consoles geweest en van de amstrad had je een gx4000 ofzo?) en zaken als een msx of zo'n sharp 68000 of weet ik het.......ja wederom in die ideale wereld, tuurlijk.
Maar gezien we of iig ik leef in een wereld waar ik wel aan al die zaken moet denken, neig ik heul erg naar een setup waar ik 'display' cabinets ga maken. Daarin dan de consoles die ik al heb mooi uitstallen. En om daadwerkelijk te spelen........een Mister. Volgens mij alles wat ik hierboven noem unlock ik dan, en het is near perfect hardware emulatie, met crt output.....a dream come true?
Ben in juni jarig en heb nu al bedacht (haha voel me nu als mijn kids die ergens random roepen 'mag ik x voor mijn verjaardag, als het nog maanden ver weg is

) dat is daarvoor ga..........of toch nog heel misschien een OSSC, maar in de praktijk zou ik die met name voor de wii en ps2 kopen en daardoor toch echt iets minder prio.
----------------------
Nog even iets anders maar wel in de emulatie hoek.....wie van jullie gebruikt er een (usb/wireless) snes controller? op bijvoorbeeld pc/pi of mister? Of zelfs op de mini consoles? ik gebruikte een 8bit do sfc30 op mijn pc (wel via de oplaadkabel, via mijn bluetooth dongel teveel lag) en dat speelde echt fantastisch.
Helaas een technisch issue, mogelijk wel te fixen met wat soldeer skills, maar gezien ik niet eens een soldeer bout, laat staan de skills heb, is dat even tricky
Daarom gekozen voor een wired sn30 pro ook van 8bit do......dat leek mij gewoon dezelfde pad, maar dan met analogue sticks wat handig kan zijn bij n64/ps1 emulatie...... hij bleek daarnaast ook nog rumble en dual (dus totaal 4) shoulder pads te hebben. En bedacht als wired pad dus ook langere kabel.
Helaas een paar issues. in volgorde van irritatie factor, van beetje tot
- die analogue stick zitten toch wel in de weg, en ook de front facing buttons zijn iets anders, dit is de minst erge klacht, maar met die sfc voelde het 1op1 alsof ik op mijn snes speelde, met deze gewoon minder
- de shoulder buttons.....de achterste zijn wannabe triggers dus wat 'travel' en de voorste voelen heel fragiel.
- en dan de big one

voor snes emulatie gebruik ik rasnes.....veel lichter dan retroarch en ook je knoppen aanpassen gaat veel eenvoudiger. rasnes gebruikt een op een de windows driver voor de pad.......en windows 'ziet' deze pad als een x360 pad. Qua knoppen klopt dat ook MAAR de stick/dpad zijn wel gespiegeld, met als gevolg dat in die emulator de dpad analoog aangestuurd word......wat effectief betekent dat spellen niet meer normaal te spelen zijn.
In retroarch werkt het wel, maar hrmmm, niet fijn om geen keuze te hebben qua emulator waar je mee speelt, misschien nog even checken of er wellicht een update is, of dat je zelf iets kan hacken om het op te lossen.....
Maar concreet mijn vraag, ik ben dus benieuwd naar jullie ervaringen met andere snes pads. als je zoekt kom je snel uit bij diverse goedkope ali expres opties, maar ik ben bang dat dit over het algemeen niet zo'n goede kwaliteit zal zijn.........aan de andere kant, zo'n snes controller is ook weer niet super complex dus wellicht gewoon de gok maar wagen, maar als iemand ervaringen of andere tips heeft, hou ik me aanbevolen!