Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-09 14:37
Jumpman schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 13:16:
Volgens mijn administratie 162 games.
Okay, ik heb een ander getal hier want ik probeer mijn wii U ook volledig te krijgen!

Ik heb laatste op pricecharting gekeken en ik kwam op 173 exemplaren en dan heb ik niet de limited edities en de combi uitgave van super mario/super Luigi meegenomen.

Ook komen er nog 2 officiële limited nieuwe games uit de komende maanden:

- Shmup Collection
- Finding Terry II

Van beide worden 3000 stuks er uitgegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
Exorcist schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 14:24:
Tellen die limited releases echt mee? Vind het zelf allemaal leuk en aardig, maar niet een "officiële" set horen (@rikoos )
Geen idee of ze "officieel" erbij horen maar ze hebben wel de officiële goedkeuring van Nintendo gekregen.

Ik denk ook dat het meer een persoonlijk iets is of je ze mee telt of niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MeZZiN
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-07 14:24
rikoos schreef op maandag 30 maart 2020 @ 10:44:
Weet iemand hoe je kan checken of sealed games een echter seal hebben ipv door de verkopende partij aangebracht?

Ik heb voor de wii U een aantal games met een mooie plastic sealing ECHTER twijfel ik of dit wel echt is. Ik heb er één met een Nintendo banner op de seal lopen maar ook 2 games waar deze niet op staat en ik twijfel of deze wel echt is.

De WiiU is patched dus ik kan de games vanaf HDD spelen dus als deze games een echte seal Nintendo hebben, laat ik deze lekker zitten natuurlijk ;-)
Van wat ik weet zijn nintendo games altijd met een seal en nintendo logo ook die van third party developers. Nintendo maakt de disks voor hun.

Wat ik wel zag is dat er een paar games winkel de games voor je sealen als bescherming.

zoals deze winkel: https://www.wiigameshopper.nl/c-3919910/veelgestelde-vragen/

Die sealen alle games als ze die je opsturen op zicht niet slecht het is goede bescherming voor transport en alles netjes en compleet te houden.
rikoos schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 15:06:
[...]

Geen idee of ze "officieel" erbij horen maar ze hebben wel de officiële goedkeuring van Nintendo gekregen.

Ik denk ook dat het meer een persoonlijk iets is of je ze mee telt of niet.
Toch best een groot aantal heb er zelf maar 30-40 ongeveer (meer ook eigenlijk niet nodig denk ik )

Maar als je de variants er uit haal kom je op 170 stuks best een hoeveelheid. Zeker omdat van alles maar weinig gemaakt is. Zelf wil eigenlijk alleen nog de windwaker kopen de rest maakt mij niet veel meer uit. Ik heb daar alleen de download van en wil graag de disk versie.

[ Voor 24% gewijzigd door MeZZiN op 03-04-2020 16:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:53
rikoos schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 13:59:
[...]

Okay, ik heb een ander getal hier want ik probeer mijn wii U ook volledig te krijgen!

Ik heb laatste op pricecharting gekeken en ik kwam op 173 exemplaren en dan heb ik niet de limited edities en de combi uitgave van super mario/super Luigi meegenomen.

Ook komen er nog 2 officiële limited nieuwe games uit de komende maanden:

- Shmup Collection
- Finding Terry II

Van beide worden 3000 stuks er uitgegeven.
Dank voor de tip, ik heb ze beide besteld.

Dan zit ik nu dus op 164. Net even op Pricecharting gekeken, maar als je Wii U PAL selecteert, dan selecteert hij ook games voor de gewone Wii ertussen als U-Sing en uDraw.

Wat betreft sealed games, die kan je vergelijken met games die nog sealed te koop staan of op Instagram of Pinterest staan. Zelf is een groot deel van mijn collectie ook sealed, dus als je de titels (eventueel in een PB) stuurt kan ik ook even kijken.

[ Voor 12% gewijzigd door Jumpman op 05-04-2020 11:48 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exorcist schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 14:24:
Tellen die limited releases echt mee? Vind het zelf allemaal leuk en aardig, maar niet een "officiële" set horen (@rikoos )
Eens, ik tel er ook 159 in totaal voor de complete set. Ik zit zelf nu op 45

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Afgelopen uur de foto’s van dit topic eens rustig bekeken en wat een puur genot is dat! Achteraf balen dat ik als kiddo mijn dure gamehobby alleen kon bekostigen door steeds te verkopen om weer nieuw spul te kunnen aankopen. Ik heb alle Nintendo-consoles t/m de Wii in bezit gehad inclusief de meeste Nintendo AA-titels. Ik was er altijd super zuinig op, dus alles compleet incl. doosje en boekjes.

Soms twijfel ik weleens om wat oud spul terug te kopen... maar ik ben bang dat het dan al snel uit de hand gaat lopen. :+ Ik lurk dus wel lekker in dit topic, met gezonde jaloezie. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
Jumpman schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 10:36:
[...]

Dank voor de tip, ik heb ze beide besteld.

Dan zit ik nu dus op 164. Net even op Pricecharting gekeken, maar als je Wii U PAL selecteert, dan selecteert hij ook games voor de gewone Wii ertussen als U-Sing en uDraw.
Scherp hahaha ik had dat niet eens gezien en ik heb mijn aandacht ook nooit op dat soort uitgaves gehad. Volledig over het hoofd gezien dat dat gewonen wii uitgaves waren!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Verwijderd schreef op zondag 5 april 2020 @ 13:04:
[...]

Eens, ik tel er ook 159 in totaal voor de complete set. Ik zit zelf nu op 45
Ik zie dat ik alle boxed Nintendo Wii U PAL games gerekend heb, dus ook:
Mario vs. Donkey Kong: Tipping Stars (Download Code) (20-03-2015).
Star Fox Guard (Download Code) (22-04-2016).

Verder geen Special of Collectors Editions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-07 14:24
Star Fox Guard deze is gelukkig really cheap (een paar maanden geleden was hij voor een paar euro te koop nog)

^_^ maar is een download code box nog wel een physical release...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh0ckTr00per
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:13
Star Fox Guard is dan nog wel fysiek op disc uitgekomen bij de First Print edition van Zero. Die versie zou ik dan liever hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Ik heb ze beide, maar je kan hem inderdaad beter op disc hebben.

Die twee download code releases, dat moet iedereen maar voor zich weten. Ik kon ze toevallig beide voor weinig kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Welke consoles staan nog op jullie lijstje?

Moet (van mezelf) nog een paar met als top 3: Amiga CD32 (voor Simon the Sorcerer en Beneath a Steel Sky), Master System 1 (heb zelf de II maar dat is net speelgoed, net als de PS One/PS3 Super Slim) en als laatste met minste prio de Virtual Boy.

Twijfel soms nog steeds om een Amiga 500/1200 te kopen maar het dwaalt af van mijn verzameling en met die reden heb ik twee jaar terug ook mijn MSX weggedaan. Neigt meer naar PC en dan is het hek van de dam. De CDTV en CD32 zijn dan een mooie mix maar beiden onvindbaar/veel te duur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Vd week nog mijn enige Xbox 360 E behandeld. Power brick springt gelijk op rood bij het aanzetten wat in de regel duidt op sluiting ergens. Op het moederbord een aantal zekeringen die onder de drap zaten, er iets gelekt in ieder geval (paar jaar terug voor een tientje van MP geplukt). Alles netjes schoongemaakt en in elkaar gezet maar zelfde probleem. Zal ergens ook iets kortgesloten zijn maar ik vind het de moeite niet waard, ding is leuk in de collectie of het nu werkt of niet.

Nog wel m'n andere CDI speler gefixed. Degene die ik gebruik is een front loader (210 dacht ik) en de ander had een defecte video cartridge, dit is de (uit mn hoofd) 450/toploader. Waren wat pinnetjes afgebroken, hier met wat kunst- en vliegwerk wat aan geknutseld en lijkt nu te werken.

Ook nog voornemens om andere oude consoles trachten te fixen, heb nog een stuk of 10 defecte PS3's maar dat gaat of m'n pet te boven of het is gewoon de moeite niet waard. Wellicht nog met uitwisselen interne componenten om een defecte BC weer tot leven te wekken.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Flatlinernl
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17-09 22:37
Gisteren ontvangen, doos in heel slechte staat maar het gaat om het geweer en de sensoren uiteraard

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/APs6aEl08bK0LUigRSUkaYpGL1A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/U7lGIeXvtTVaKoopd4emWJ9V.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Exorcist schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 23:11:
Welke consoles staan nog op jullie lijstje?
De master sytem 1, vind ik in zijn future 80ies look echt geniaal, dus in een ideal wereld waarbij ik niet na hoef te denken over geld, ruimte en scart aansluitingen :+ zou ik die zeker ook graag nog willen hebben.

Verder een mega cd en 32x

En vaker gezegd, de neo geo, wederom onder dezelfde voorwaarden, ja tuurlijk gelijk doen!

En ja, een amiga station ook wel......met wat moeite zou ik mijn amiga 500 kunnen aansluiten, maar dan zit je nog steeds met de 1200 compabiliteit.......die wil je dan ook wel weer. En ja dan wil ik ook de cd32 games kunnen spelen natuurlijk

Voor de rest heb ik er denk ik wel redelijk vrede mee, de hele oude spullen als een atari 7800 of colecovision ofzo trekken me totaal niet. En ook de dingen als een jaguar, 3do, of de 8bit consoles (er zijn geloof ik 2 c64 consoles geweest en van de amstrad had je een gx4000 ofzo?) en zaken als een msx of zo'n sharp 68000 of weet ik het.......ja wederom in die ideale wereld, tuurlijk.

Maar gezien we of iig ik leef in een wereld waar ik wel aan al die zaken moet denken, neig ik heul erg naar een setup waar ik 'display' cabinets ga maken. Daarin dan de consoles die ik al heb mooi uitstallen. En om daadwerkelijk te spelen........een Mister. Volgens mij alles wat ik hierboven noem unlock ik dan, en het is near perfect hardware emulatie, met crt output.....a dream come true?

Ben in juni jarig en heb nu al bedacht (haha voel me nu als mijn kids die ergens random roepen 'mag ik x voor mijn verjaardag, als het nog maanden ver weg is :+ :D ) dat is daarvoor ga..........of toch nog heel misschien een OSSC, maar in de praktijk zou ik die met name voor de wii en ps2 kopen en daardoor toch echt iets minder prio.
----------------------
Nog even iets anders maar wel in de emulatie hoek.....wie van jullie gebruikt er een (usb/wireless) snes controller? op bijvoorbeeld pc/pi of mister? Of zelfs op de mini consoles? ik gebruikte een 8bit do sfc30 op mijn pc (wel via de oplaadkabel, via mijn bluetooth dongel teveel lag) en dat speelde echt fantastisch.
Helaas een technisch issue, mogelijk wel te fixen met wat soldeer skills, maar gezien ik niet eens een soldeer bout, laat staan de skills heb, is dat even tricky :P

Daarom gekozen voor een wired sn30 pro ook van 8bit do......dat leek mij gewoon dezelfde pad, maar dan met analogue sticks wat handig kan zijn bij n64/ps1 emulatie...... hij bleek daarnaast ook nog rumble en dual (dus totaal 4) shoulder pads te hebben. En bedacht als wired pad dus ook langere kabel.
Helaas een paar issues. in volgorde van irritatie factor, van beetje tot :(
- die analogue stick zitten toch wel in de weg, en ook de front facing buttons zijn iets anders, dit is de minst erge klacht, maar met die sfc voelde het 1op1 alsof ik op mijn snes speelde, met deze gewoon minder
- de shoulder buttons.....de achterste zijn wannabe triggers dus wat 'travel' en de voorste voelen heel fragiel.
- en dan de big one :( voor snes emulatie gebruik ik rasnes.....veel lichter dan retroarch en ook je knoppen aanpassen gaat veel eenvoudiger. rasnes gebruikt een op een de windows driver voor de pad.......en windows 'ziet' deze pad als een x360 pad. Qua knoppen klopt dat ook MAAR de stick/dpad zijn wel gespiegeld, met als gevolg dat in die emulator de dpad analoog aangestuurd word......wat effectief betekent dat spellen niet meer normaal te spelen zijn.
In retroarch werkt het wel, maar hrmmm, niet fijn om geen keuze te hebben qua emulator waar je mee speelt, misschien nog even checken of er wellicht een update is, of dat je zelf iets kan hacken om het op te lossen.....

Maar concreet mijn vraag, ik ben dus benieuwd naar jullie ervaringen met andere snes pads. als je zoekt kom je snel uit bij diverse goedkope ali expres opties, maar ik ben bang dat dit over het algemeen niet zo'n goede kwaliteit zal zijn.........aan de andere kant, zo'n snes controller is ook weer niet super complex dus wellicht gewoon de gok maar wagen, maar als iemand ervaringen of andere tips heeft, hou ik me aanbevolen!

10 second ninja DONE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Jumpman schreef op maandag 6 april 2020 @ 16:00:
[...]

Ik zie dat ik alle boxed Nintendo Wii U PAL games gerekend heb, dus ook:
Mario vs. Donkey Kong: Tipping Stars (Download Code) (20-03-2015).
Star Fox Guard (Download Code) (22-04-2016).

Verder geen Special of Collectors Editions.
Hier een overzicht van alle Wii u PAL games:

http://konsolting.blogspo...-u-physical-pal-list.html

159 stuks. de 2 games met downloadcode zijn niet meegerekend.

@Exorcist Voor nu heb ik als doel om de volgende consoles nog een keer te halen:

- game gear
- master system (heb nu de converter voor de megadrive, eigenlijke de betere omdat dit RGB is. Dus geen prio)
- Commodore cdtv
- Atari Jaguar
- Atari Lynx
- Gameboy Classic
- gameboy color

Daarna ga ik wel weer verder kijken wat ik mis, o.a. bijv. Neo geo etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henkje.doc
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16:36
Verwijderd schreef op donderdag 9 april 2020 @ 12:20:
[...]

Hier een overzicht van alle Wii u PAL games:

http://konsolting.blogspo...-u-physical-pal-list.html

159 stuks. de 2 games met downloadcode zijn niet meegerekend.

@Exorcist Voor nu heb ik als doel om de volgende consoles nog een keer te halen:

- game gear
- master system (heb nu de converter voor de megadrive, eigenlijke de betere omdat dit RGB is. Dus geen prio)
- Commodore cdtv
- Atari Jaguar
- Atari Lynx
- Gameboy Classic
- gameboy color

Daarna ga ik wel weer verder kijken wat ik mis, o.a. bijv. Neo geo etc.
Van Star Fox Guard is ook een fysieke uitgave.
Los is hij alleen als code in box uitgekomen.
Twijfelgevalletje. Ik heb hem beide. Fysiek zit hij in de first print editie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jumpman
Henkje.doc schreef op donderdag 9 april 2020 @ 13:48:
[...]

Van Star Fox Guard is ook een fysieke uitgave.
Los is hij alleen als code in box uitgekomen.
Twijfelgevalletje. Ik heb hem beide. Fysiek zit hij in de first print editie.
Dat klopt, Star Fox Guard is een disc versie van (Alleen te vinden in Star Fox First Print Edition). Bayonetta is volgens mij ook niet los te koop geweest en die is wel opgenomen in de lijst van KonsolTing. 160 unieke Nintendo Wii U PAL games dus (min de twee downloadcode's in a box en de twee disc games van PixelHeart die nog uit moeten komen). Scribblenauts Unmasked A DC Comics Adventure is de enige PAL game die alleen in Australië is uitgebracht (daar zijn overigens wel weer twee verschillende versies van).

[ Voor 28% gewijzigd door Jumpman op 09-04-2020 15:14 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Verwijderd

Pickup april 2020, sealed game gear:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ov2CA-p1ALRO9n85JHZvFz1i8jY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FNlyaxMT3L1yvEZAzSBrLbp1.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@snefkens Nice, nieuwe nieuw of ZGAN en ingeseald? Ik vraag me af of de gebruikte condensatoren ook in dit geval aan vervanging toe zijn, gezien het meer een kwestie is van ouderdom dan van door gebruik..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exorcist schreef op woensdag 15 april 2020 @ 13:11:
@snefkens Nice, nieuwe nieuw of ZGAN en ingeseald? Ik vraag me af of de gebruikte condensatoren ook in dit geval aan vervanging toe zijn, gezien het meer een kwestie is van ouderdom dan van door gebruik..?
Echt nieuw, ik heb de seal vergeleken met afbeeldingen op het internet en het lijkt er toch echt op dat deze factory sealed is. Doos is ook nog helemaal gaaf.

Dit is de MK-2122, dus het eerste model. Die condensatoren gaan volgens mij ook over tijd kapot. Dus ik denk dat deze gewoon vervangen moeten worden. Maar ik laat deze in seal zitten en ga op zoek naar een game gear waarbij de condensatoren vervangen zijn en ook het scherm.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 15 april 2020 @ 13:16:
[...]

Echt nieuw, ik heb de seal vergeleken met afbeeldingen op het internet en het lijkt er toch echt op dat deze factory sealed is. Doos is ook nog helemaal gaaf.

Dit is de MK-2122, dus het eerste model. Die condensatoren gaan volgens mij ook over tijd kapot. Dus ik denk dat deze gewoon vervangen moeten worden. Maar ik laat deze in seal zitten en ga op zoek naar een game gear waarbij de condensatoren vervangen zijn en ook het scherm.
Sounds like a plan. Netjes. Tijd geleden ook de condensatoren in de GG vervangen, ding werkt weer prima. Nu nog 's op zoek naar wat games die ik daadwerkelijk zou willen spelen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exorcist schreef op woensdag 15 april 2020 @ 13:18:
[...]

Sounds like a plan. Netjes. Tijd geleden ook de condensatoren in de GG vervangen, ding werkt weer prima. Nu nog 's op zoek naar wat games die ik daadwerkelijk zou willen spelen :+
Heb je het orginele scherm er nog inzitten? Is dat een beetje te doen?

Als ik op internet het verschil zie tussen het orginele scherm en een nieuw lcd scherm is het echt een enorm verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 15 april 2020 @ 13:20:
[...]

Heb je het orginele scherm er nog inzitten? Is dat een beetje te doen?

Als ik op internet het verschil zie tussen het orginele scherm en een nieuw lcd scherm is het echt een enorm verschil.
Heel veel ghosting en wat fletse kleuren, dus ja, een ander/nieuw scherm zal ongetwijfeld een wereld van verschil maken. Heb dat zelf niet gedaan nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exorcist schreef op woensdag 15 april 2020 @ 13:21:
[...]

Heel veel ghosting en wat fletse kleuren, dus ja, een ander/nieuw scherm zal ongetwijfeld een wereld van verschil maken. Heb dat zelf niet gedaan nee.
Ben wel benieuwd hoe de games spelen, het is eigenlijk gewoon een master system. Had vroeger als kind veel op een Atari Lynx gespeeld (Erg jammer dat ik die destijds weg heb gedaan). Maar wat ik begrijp zijn de graphics van de Lynx beter. En Lynx had geniale spellen, o.a. Dirty Harry, Batman returns, Bill & Ted's excellent adventure, Rampage etc. Mooie tijden waren dat. Die staat denk ik als volgende op mijn lijst :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 15 april 2020 @ 13:24:
[...]

Ben wel benieuwd hoe de games spelen, het is eigenlijk gewoon een master system. Had vroeger als kind veel op een Atari Lynx gespeeld (Erg jammer dat ik die destijds weg heb gedaan). Maar wat ik begrijp zijn de graphics van de Lynx beter. En Lynx had geniale spellen, o.a. Dirty Harry, Batman returns, Bill & Ted's excellent adventure, Rampage etc. Mooie tijden waren dat. Die staat denk ik als volgende op mijn lijst :)
Ik had het toevallig net over de Lynx met iemand (over APB). Ja, heb er zelf vroeger nooit wat mee gehad (had een Gameboy) maar er is wel eea uitgebracht wat leuk (genoeg) is, al kom ik voor het Master System ook niet heel ver..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flatlinernl
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17-09 22:37
Mensen hier ervaring met everdrives? Ik zit een beetje te dubben of ik moet gaan voor de nieuwere producten of dat de oude ook voldoen.

Zou in eerste instantie gaan om de Super Everdrive X5 vs de FXPAK Pro. Het prijsverschil is op dit moment vrij fors. Mensen hier die ervaring hebben met de Super Everdrive X5?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Flatlinernl schreef op woensdag 15 april 2020 @ 13:45:
Mensen hier ervaring met everdrives? Ik zit een beetje te dubben of ik moet gaan voor de nieuwere producten of dat de oude ook voldoen.

Zou in eerste instantie gaan om de Super Everdrive X5 vs de FXPAK Pro. Het prijsverschil is op dit moment vrij fors. Mensen hier die ervaring hebben met de Super Everdrive X5?
Ik heb een MD everdrive (x7 uit mijn hoofd) vind het een top ding.....enige nadeel is dat ze bij terra onion bedachten dat je ook wel mega cd games met een everdrive achtig device kan spelen.....dat doet de mijne dus niet .......misschien iets om rekening mee te houden.

Geen evaring met de snes versie.
----------------
en master system, dit weekend toevallig gewerkt met de smokemonster everdrive listing, dan krijg je je games gesorteerd ipv een chaos aan roms die ik eerst had. Ook master system meegenomen, maar zelfde issue als @Exorcist welke master system games zou nu nog vet? Sowieso ben ik persoonlijk meer van de 16 dan 8 bit in het algemeen.....met als uitzonderingen de grote namen (castlevania) of games die ik vroeger zelf had (solar jetman vind ik nog steeds een fantastisch leuk concept mario zelda uiteraard) maar bij de master system heb ik die affiniteit niet.

Laatst dus een top 50 gelezen van master system games en tsja.......heel vrolijk werd ik er niet van. weinig inspiratie op gedaan. Dat gezegd hebbende
wonderboy is top, hoewel ik die dus op ps4 speel in de remake vorm :+ (wel leuk om te switchen naar old school gfx af en toe)
en de orginele shinobi is ook een verslavende game nog steeds. verder is dit een leuke/ interessante vid als je net als ik een nes kid was:
link

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die remake van Wonderboy is idd geslaagd. En Outrun dan, maar op de MS lijkt het me mweh..geen toegevoegde waarde, dan heb ik weer liever de Xbox/PS2 varianten of de Sega Ages 2500 versie (al is die alleen JP meen ik).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:23
Heb de mega SD van terra onion, (megadrive /genesis) en deze bevalt prima. Ja hij is te duur, maar per megadrive/genesis game 8 savestates! En doet idd ook erg goed mega cd.

Voor de snes zou ik toch echt kijken naar fxpack pro. (Voorheen sd2snes pro), dit vanwege de extra support voor de fxchip games. Deze heb ik ook in gebruik, en is gewoonweg perfect. Kost ook wat, maar heb je ook wat.

Voor mij zijn de everdrives totaal niet meer interesant.... niet als je ze nieuw moet kopen iig.. :+

Heb bovenstaande in combinatie met de 2 consoles van Analogue. (Mega sg, en super nt)
Als ik terug denk wat dat droom setje gekost heeft, samen met wat spul van 8bitdo.. :'(
Maar het is het waard!Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BzqAWiqXjXSvWVumXFv6iYLuFbc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/367IUywejiZLeg1zX2tkrH60.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 37% gewijzigd door PsYgHo op 15-04-2020 15:21 ]

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
PsYgHo schreef op woensdag 15 april 2020 @ 15:05:
Heb de mega SD van terra onion, (megadrive /genesis) en deze bevalt prima. Ja hij is te duur, maar per megadrive/genesis game 8 savestates! En doet idd ook erg goed mega cd.

Voor de snes zou ik toch echt kijken naar fxpack pro. (Voorheen sd2snes pro), dit vanwege de extra support voor de fxchip games. Deze heb ik ook in gebruik, en is gewoonweg perfect. Kost ook wat, maar heb je ook wat.

Voor mij zijn de everdrives totaal niet meer interesant.... niet als je ze nieuw moet kopen iig.. :+

Heb bovenstaande in combinatie met de 2 consoles van Analogue. (Mega sg, en super nt)
Als ik terug denk wat dat droom setje gekost heeft, samen met wat spul van 8bitdo.. :'(
Maar het is het waard![Afbeelding]
Ik ben groot fan van alles wat Krikzz maakt, heb dan ook een redelijk arsenaal aan devices van hem. De FXPack Pro is het eerste device dat ik van 'm heb gekocht (toen nog SD2SNES), en dat is echt mijn absolute favoriet. Maar ook de Everdrives voor de portables en o.a. de NES zijn echt heel fijn.

Deze week echt vakantie, en ben eens begonnen aan Super Metroid. Speel deze via mijn SD2SNES op mijn RGB modded SFC Jr. aangesloten op mijn OSSC naar mijn 4k TV. Prachtig, mijn nieuwe TV kan echt veel meer van mijn OSSC aan dan mijn plasma kon. Speel nu op line5x 1920x1200 en het is echt geweldig :) Hopelijk morgen of overmorgen uitgespeeld.

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand enig idee hoe ik tales of monkey island en jurassic park van telltale games legaal op de ps3 kan krijgen? Beide zijn volgens mij niet fysiek uitgebracht en digitaal zijn ze niet meer te koop. Wil ze toch graag eens een keer spelen, maar blijkt toch lastiger dan gedacht.

Ben nu bezig met Sam & max op de ps3, erg leuke game! Jammer dat telltale niet meer bestaat....

Inmiddels ben ik ook druk bezig met mijn wii u collectie zit nu op 56 games. En mijn doel is om ze allemaal te krijgen. Net zoals op de dreamcast. Dat zijn dan ook de enige twee consoles waarvan ik alle games wil hebben. Nou ja. Misschien de 32x dan. Dreamcast zit ik nu op 90 games.

Nu ook voor het eerst splatoon ontdekt. Hilarische game en erg verslavend! Hopelijk blijven de online servers nog lang open.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Khaine
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:27

Khaine

Python liefhebber

Tijd om na een X aantal jaar lurken zelf ook maar eens wat te posten :)

Ik heb een collectie die al een hele tijd stof ligt te happen. Wij zijn voornemens om nog eens te gaan verhuizen binnen dit jaar en dan is de kans dat er stuk van de collectie weg gaat. Ik heb nooit echt geld gespendeerd aan de spellen en/of consoles. Vooral rommelmarkt veroveringen en eventueel wat over kunnen kopen van vrienden/familie. Spelen doe ik veelal toch niet meer op m'n consoles.

Hier de SNES collectie:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I6MGn8kPp5kOIe5LV6paTQtlMLo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7m9NrT0urIpJTks5n27BDlLl.jpg?f=fotoalbum_large

En dan ook nog de MegaDrive collectie.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tRwxMOgat1iPVPb42oGh21Ia8to=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zLGLCFnBsDLPQmzj213L0W4O.jpg?f=fotoalbum_large

Iemand enig idee of er nog iets interessants tussen zit?

Alle cartridges werken voor zover ik weet nog wel. Wel leuk om binnenkort beide consoles weer eens aan te sluiten en te kijken of alles nog naar behoren werkt.

Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 21:19:
Iemand enig idee hoe ik tales of monkey island en jurassic park van telltale games legaal op de ps3 kan krijgen? Beide zijn volgens mij niet fysiek uitgebracht en digitaal zijn ze niet meer te koop. Wil ze toch graag eens een keer spelen, maar blijkt toch lastiger dan gedacht.

Ben nu bezig met Sam & max op de ps3, erg leuke game! Jammer dat telltale niet meer bestaat....
Enige manier is om iemand zijn account over te nemen waar die spellen ooit op zijn aangeschaft. Ik heb ze destijds wel allemaal gekocht (gelukkig) en ik kan het niet vaak genoeg benadrukken : mede hierom háát ik digitale aanschaffen. Sam and Max heeft nog een fysiek deel op de Wii..dat is nog iets. Maar blijft geweldig!

@Khaine dat is imposant! Sowieso Castlevania, MD..daar zal genoeg animo voor zijn. Voor de rest genoeg leuke titels, denk dat er genoeg mensen hier zijn die weten wat je in huis hebt.

[ Voor 10% gewijzigd door Exorcist op 20-04-2020 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaine

Khaine

Python liefhebber

Exorcist schreef op maandag 20 april 2020 @ 21:53:
[...]
@Khaine dat is imposant! Sowieso Castlevania, MD..daar zal genoeg animo voor zijn. Voor de rest genoeg leuke titels, denk dat er genoeg mensen hier zijn die weten wat je in huis hebt.
Alvast thnx voor de reply. Als er meerderen zijn die er meer kennis van hebben dan hoor ik het graag hoor!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 00:58
In een nostalgische bui de soundtrack van THPS2 weer eens aangezet. <3 Denk dat ik die vanavond maar weer eens in de playstation gooi.

YouTube: Tony Hawk's Pro Skater 2 Soundtrack full album

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Raem schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 11:36:
In een nostalgische bui de soundtrack van THPS2 weer eens aangezet. <3 Denk dat ik die vanavond maar weer eens in de playstation gooi.

YouTube: Tony Hawk's Pro Skater 2 Soundtrack full album
Nice! Als je een dreamcast hebt, is die zeker aan te raden om hem daar op te spelen. Betere graphics en framerate.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henkje.doc
Khaine schreef op maandag 20 april 2020 @ 20:35:
Tijd om na een X aantal jaar lurken zelf ook maar eens wat te posten :)

Ik heb een collectie die al een hele tijd stof ligt te happen. Wij zijn voornemens om nog eens te gaan verhuizen binnen dit jaar en dan is de kans dat er stuk van de collectie weg gaat. Ik heb nooit echt geld gespendeerd aan de spellen en/of consoles. Vooral rommelmarkt veroveringen en eventueel wat over kunnen kopen van vrienden/familie. Spelen doe ik veelal toch niet meer op m'n consoles.

Hier de SNES collectie:

[Afbeelding]

En dan ook nog de MegaDrive collectie.

[Afbeelding]

Iemand enig idee of er nog iets interessants tussen zit?

Alle cartridges werken voor zover ik weet nog wel. Wel leuk om binnenkort beide consoles weer eens aan te sluiten en te kijken of alles nog naar behoren werkt.
Story of Thor ook echt leuk. Vroeger gespeeld bij een kameraad en jaar geleden op een beurs gekocht. Beetje Zelda achtige game, maar dan iets meer actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raem
Verwijderd schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 19:04:
[...]

Nice! Als je een dreamcast hebt, is die zeker aan te raden om hem daar op te spelen. Betere graphics en framerate.
Geen Dreamcast helaas. Heb de game ook voor de N64, maar geen idee welke van de twee beter presteert eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raem schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 20:36:
[...]

Geen Dreamcast helaas. Heb de game ook voor de N64, maar geen idee welke van de twee beter presteert eigenlijk.
Dreamcast is een stuk beter, nieuwere generatie dan de N64. N64 is vergelijkbaar met de ps1. Dreamcast zit tussen ps1 en ps2 in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raem
Verwijderd schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 20:37:
[...]

Dreamcast is een stuk beter, nieuwere generatie dan de N64. N64 is vergelijkbaar met de ps1. Dreamcast zit tussen ps1 en ps2 in.
Ooh, nee ik bedoel dat ik de game zowel voor de ps1 als de n64 heb, maar niet weet of er tussen die twee versies nog verschil zit hehe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Raem schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 21:05:
[...]

Ooh, nee ik bedoel dat ik de game zowel voor de ps1 als de n64 heb, maar niet weet of er tussen die twee versies nog verschil zit hehe.
Ahh op die manier. Nou ik denk dat je de muziek kan vergeten bij de N64. Omdat een cartridge veel minder capaciteit heeft. Daarnaast heeft de ps1 standaard rgb out. Dus ik zou voor de ps1 versie gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Handige video voor vergelijking van Tony Hawk's pro skater 2 tussen psx en dreamcast

YouTube: Dreamcast vs PS1 - Tony Hawk's Pro Skater 2

Wel in HD switchen het YouTube filmpje :*)

Er is zelfs een Xbox versie van..

[ Voor 9% gewijzigd door didado op 21-04-2020 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

didado schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 21:34:
Handige video voor vergelijking van Tony Hawk's pro skater 2 tussen psx en dreamcast

YouTube: Dreamcast vs PS1 - Tony Hawk's Pro Skater 2

Wel in HD switchen het YouTube filmpje :*)

Er is zelfs een Xbox versie van..
Ik heb hem bekeken maar ik ben ook in HD niet overtuigd dat dit representatief is. Het lijkt erop dat RGB scart is gebruikt voor de dreamcast en niet VGA. De VGA modus is beduidend scherper dan via scart.

Ik vind dit zelf een betere vergelijking, dan heb je ook direct de N64 versie erbij:

YouTube: Tony Hawk's Pro Skater N64 VS PS1 VS Dreamcast (Graphics Comparison)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaine

Khaine

Python liefhebber

Henkje.doc schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 20:25:
[...]

Story of Thor ook echt leuk. Vroeger gespeeld bij een kameraad en jaar geleden op een beurs gekocht. Beetje Zelda achtige game, maar dan iets meer actie.
Ga binnenkort toch even de carts allemaal testen. Kan ik deze meteen eens dubbel-checken. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 01:13
Ps1 heeft inderdaad meer geheugen maar de n64 heeft haast geen laadtijden tenopzichte van disk based games

Tevens heeft de ps1 veel problemen met actie games. games die vloeiend spelen snel zijn.

Spellen als ocarina of time, mario 64 star fox 64 zouden op een ps1 nooit kunnen draaien, Ps1 kan beter overweg met stilstaande objecten met meer details en minder actie qua gameplay. rpg's en horror games bijvoorbeeld.

Er zijn uiteraard uitzonderingen maar over het algemeen ontkom je dan niet aan de laadtijden en zijn het voornamelijk 2d actie games 3d is het minder op de ps1 qua games met veel actie.

overigens is het niet de muziek dat op de n64 wegvalt, vaak de voice samples die ontbreken voor n64 ports.

qua 3d grapics zou ik de n64 de win geven tenopzichte van ps1. de n64 had welliswaar minder geheugen op de carts maar het systeem zelf was wel een stuk sterker dan een ps1. gameplay is veel vloeiender dan op ps1 wat vooral handig is bij actie games.

De ps1 heeft wel een betere library omdat deze zo groot is en vooral als je ook een 2d game liefhebber bent. maar qua 3d zijn de hoogtepunten op de n64 toch een heel stuk beter.

@snefkens ports op nieuwere consoles hoeven niet altijd beter te zijn

Kijk naar grandia II van de dreamcast naar ps2

Ps2 was een zeer slechte versie waardoor een oudere console toch de betere versie had.

[ Voor 11% gewijzigd door gast7 op 22-04-2020 02:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
gast7 schreef op woensdag 22 april 2020 @ 02:21:
Ps1 heeft inderdaad meer geheugen maar de n64 heeft haast geen laadtijden tenopzichte van disk based games

Tevens heeft de ps1 veel problemen met actie games. games die vloeiend spelen snel zijn.

Spellen als ocarina of time, mario 64 star fox 64 zouden op een ps1 nooit kunnen draaien, Ps1 kan beter overweg met stilstaande objecten met meer details en minder actie qua gameplay. rpg's en horror games bijvoorbeeld.

Er zijn uiteraard uitzonderingen maar over het algemeen ontkom je dan niet aan de laadtijden en zijn het voornamelijk 2d actie games 3d is het minder op de ps1 qua games met veel actie.

overigens is het niet de muziek dat op de n64 wegvalt, vaak de voice samples die ontbreken voor n64 ports.

qua 3d grapics zou ik de n64 de win geven tenopzichte van ps1. de n64 had welliswaar minder geheugen op de carts maar het systeem zelf was wel een stuk sterker dan een ps1. gameplay is veel vloeiender dan op ps1 wat vooral handig is bij actie games.

De ps1 heeft wel een betere library omdat deze zo groot is en vooral als je ook een 2d game liefhebber bent. maar qua 3d zijn de hoogtepunten op de n64 toch een heel stuk beter.

@snefkens ports op nieuwere consoles hoeven niet altijd beter te zijn

Kijk naar grandia II van de dreamcast naar ps2

Ps2 was een zeer slechte versie waardoor een oudere console toch de betere versie had.
Ja, ps1 heeft de oorlog gewonnen maar zeker niet het ultieme game systeem, 3d gfx zijn vaak behoorlijk gedateerd (en ik vond ze destijds vaak al niet zo mooi) en op 2d gebied wat de saturn heer en meester.
Mijn keuze was derhalve niet moeilijk.

Maar uiteraard zat goede games. Wipeout is een van de eerste die bij mij opkomt, die vond ik ondanks zijn gfx erg leuk en zou ik zelfs nu nog kunnen spelen (sterker nog, dat ga ik ook zeker doen als er een achievement set voor komt).
Maar games als spyro en crash, tsja dan worden het voor mij toch eerder de remaster.......voor metal gear twijfel ik, die heeft een set, maar die gfx.....en ander probleem......ligt de focus niet te veel op het verhaal en de film achtige ervaring dan op de gameplay? Nou ja, wanneer ik het geprobeerd heb zal ik het delen, op basis van mijn korte ervaring spelen (was op crt, via ps2) is het filmische/sfeer gedeelte iig ontzettend goed.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sagat schreef op woensdag 22 april 2020 @ 08:16:
[...]

Ja, ps1 heeft de oorlog gewonnen maar zeker niet het ultieme game systeem, 3d gfx zijn vaak behoorlijk gedateerd (en ik vond ze destijds vaak al niet zo mooi) en op 2d gebied wat de saturn heer en meester.
Mijn keuze was derhalve niet moeilijk.

Maar uiteraard zat goede games. Wipeout is een van de eerste die bij mij opkomt, die vond ik ondanks zijn gfx erg leuk en zou ik zelfs nu nog kunnen spelen (sterker nog, dat ga ik ook zeker doen als er een achievement set voor komt).
Maar games als spyro en crash, tsja dan worden het voor mij toch eerder de remaster.......voor metal gear twijfel ik, die heeft een set, maar die gfx.....en ander probleem......ligt de focus niet te veel op het verhaal en de film achtige ervaring dan op de gameplay? Nou ja, wanneer ik het geprobeerd heb zal ik het delen, op basis van mijn korte ervaring spelen (was op crt, via ps2) is het filmische/sfeer gedeelte iig ontzettend goed.
Nadat ik vorige week Super Metroid en Mega Man X uitgespeeld had ben ik aan Metal Gear Solid op de PSX begonnen. Ik gebruik dan wel een OSSC, maar die doet voor mijn gevoel niet een zo heel veel meer dan een goede RGB kabel :P Het is even wennen, maar op zich kan ik het nog prima hebben. Ligt ook een beetje aan welke game je op het systeem speelt.
Vroeger vond ik vooral de laadtijden en gfx van de PSX te wensen laten, daar waar ik nog vrolijk met mijn N64 aan het spelen was. Maar als gevolg daarvan heb ik nu toch een aantal klassiekers die ik nog spelen moet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Seroczynski schreef op woensdag 22 april 2020 @ 11:49:
[...]

Nadat ik vorige week Super Metroid en Mega Man X uitgespeeld had ben ik aan Metal Gear Solid op de PSX begonnen. Ik gebruik dan wel een OSSC, maar die doet voor mijn gevoel niet een zo heel veel meer dan een goede RGB kabel :P Het is even wennen, maar op zich kan ik het nog prima hebben. Ligt ook een beetje aan welke game je op het systeem speelt.
Vroeger vond ik vooral de laadtijden en gfx van de PSX te wensen laten, daar waar ik nog vrolijk met mijn N64 aan het spelen was. Maar als gevolg daarvan heb ik nu toch een aantal klassiekers die ik nog spelen moet :)
mijn ps2 kan ik momenteel niet aansluiten op mijn tv, dus ik zou is kunnen kijken hoe ps1 games op ps3 draaien, volgens mij dat nog niet eerder geprobeerd! optie 2 is dus serieus kijken of ik ps1 games met achievements support via emulatie kan doen
1 geprobeerd maar had schijnbaar een verkeerde file waardoor het niet werkte. Metal gear is wat populairder dan de game die ik initieel probeerde (Raystorm) dus mogelijk wat bredere support op bestand vlak.

10 second ninja DONE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Voor diegene die een ps3 hebben die erg warm wordt heb ik wat modificaties toegepast die heel erg goed werken. Mijn ps3 wordt nog amper warm en blijft op de laagste ventilator stand. Zonder dat je hele rare dingen zoals Deliden hoeft te doen op de processoren.

Koop de volgende gum:

https://www.bol.com/nl/p/...er/9200000081472854/?s2a=

En de volgende thermal pad:

https://www.freezinghardw...x-40-x-2-mm---12-Wmk.html

Open de gehele ps3 zodat je bij het moederbord uitkomt. Haal de thermal pads van onderstaande chips af en vervang die met de gekochte thermal pads:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XDPnP9nURV_V1OudDwjylum4xVk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LQ11XYHd8h8Bhqc5Bnnt0Yqp.jpg?f=fotoalbum_large

Knip vervolgens de gum op maat van onderstaande afbeelding. Knip de gum op 3,5mm dikte. Zodat deze precies op onderstaande afbeelding past. De gum zorgt ervoor dat de processor dichter tegen de metal heat spreader komt. Zodat de warmte beter afgevoerd kan worden. Let op dat dit alleen bij de eerste ps3 (phat models werkt). Dit is een design fout van Sony, bij sommige Phat models heeft Sony dit opgelost door een plastic plaatje op deze plek te plaatsen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k4SxJMEWjR6aXavqAUkScFCygRA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/y0b15jv374dAqpODAhz2dmr9.jpg?f=fotoalbum_large

Nadat ik dit heb gedaan met mijn PS3 cechc04 (backwards compatible ps3) draait hij nu als een zonnetje. Had ook nog een ps3 gekocht die YLOD had en bovenstaande ook toegepast i.c.m. de processor en GPU 5 min gefohnt. Is de YLOD ook verdwenen en draait deze ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaFleche
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-09 00:30
Ben echt benieuwd hoe lang die YLOD ps3 blijft draaien.
Lees nl. dat föhnen van de gpu/cpu vaak een tijdelijke oplossing is.
De capacitors vervangen (nec tokin) onder de cpu en gpu zou (maar ik spreek niet uit ervaring) een permanentere oplossing zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LaFleche schreef op woensdag 22 april 2020 @ 16:19:
Ben echt benieuwd hoe lang die YLOD ps3 blijft draaien.
Lees nl. dat föhnen van de gpu/cpu vaak een tijdelijke oplossing is.
De capacitors vervangen (nec tokin) onder de cpu en gpu zou (maar ik spreek niet uit ervaring) een permanentere oplossing zijn.
Afhankelijk hoe de koeling geregeld is. Als je YLOD oplost en vervolgens niks aan de koeling doet dan krijg je op ten duur hetzelfde probleem. Als je de Capacitors gewoon goed koelt door de juiste thermal pad te gebruiken dan zit je safe. Probleem is dat de gebruikte capacitors heel erg warm worden.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Khaine

Khaine

Python liefhebber

Heb weer wat van de collectie op de gevoelige plaat weten vast te leggen :)

De boekjes behorende bij de SNES games van de vorige pagina. Blijkbaar had ik die ook nog!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b0KMMN5TmbRdxMxiIefxpUn15hI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bmBngfO7M6K7as1LtEDDLl2Z.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn NES games. Kirby 2x, want die is zo tof 8)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oRRjjGyGKXztMp8iVikfxOWTvkA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wrzVTCFN3BwROJ5OVh7Mavze.jpg?f=fotoalbum_large

N64 collectie. Er moet meer zijn maar die kan ik niet meer vinden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rWt4HOO-izicWxryCEb_MCymwwc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tOl1VkytmPg484mldq1O0KcU.jpg?f=fotoalbum_large

Een deel van de gamecube games. Ook hier moet ik meer van hebben, maar die zijn weer eens onvindbaar.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_8AQGLUy5ukbG6wFZOTq5WaYVlA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NxEYhRpReLBi0voiVOC4mx3k.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn Dreamcast games.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sNS29oyRshghC4rXA9aP2sXgOJA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Kr4TbEzT2ngduCHelu7bWwTy.jpg?f=fotoalbum_large

Heb wel het gevoel dat ik wat games mis zo her en der. Binnenkort toch maar eens de krochten van het onderhuis induiken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Khaine schreef op woensdag 22 april 2020 @ 20:16:
Heb weer wat van de collectie op de gevoelige plaat weten vast te leggen :)

De boekjes behorende bij de SNES games van de vorige pagina. Blijkbaar had ik die ook nog!

[Afbeelding]

Mijn NES games. Kirby 2x, want die is zo tof 8)
[Afbeelding]

N64 collectie. Er moet meer zijn maar die kan ik niet meer vinden.
[Afbeelding]

Een deel van de gamecube games. Ook hier moet ik meer van hebben, maar die zijn weer eens onvindbaar.
[Afbeelding]

Mijn Dreamcast games.
[Afbeelding]

Heb wel het gevoel dat ik wat games mis zo her en der. Binnenkort toch maar eens de krochten van het onderhuis induiken :D
Leuk spul man, goed om te zien. Even voor mijn eigen beeldvorming: Uit je eerste post kreeg ik de indruk dat je de spullen wilde verkopen. Of is dit het begin van een nieuwe enthousiasteling voor ons thread? :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LoCuTuS2000
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-09 10:12

LoCuTuS2000

Resistance is futile

Een tijdje geleden heb ik een Xbox gekregen zonder toebehoren. Dit is een beetje een oude liefde van mij dus ik had nog 2 controllers die ik gemod had door de kabel te vervangen met een 5 meter USB kabel. Hierdoor heeft de Xbox een USB poort om mee te softmodden en kan ik de controller ook op EmulationStation gebruiken bijvoorbeeld. Ook had ik nog een Component video kabel liggen en een 2TB SATA drive. Na een paar weken wachten op Aliexpress is mijn SATA-IDE converter binnen en nu zit er een 2TB drive in de Xbox met XBMC4Gamers en deze staat lekker te pruttelen onder mijn 720P LCD TV in mijn rommelhok. Super vet om te zien dat de community zelfs nu nog actief is. Straks weer lekker af en toe retro-gamen met deze Xbox.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KjqwYIXcC0_wAs6fMxGdfci5YsQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gB8r2MiKGrNqZPkfr3ZrCkRi.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

LoCuTuS2000 schreef op donderdag 23 april 2020 @ 15:42:
Een tijdje geleden heb ik een Xbox gekregen zonder toebehoren. Dit is een beetje een oude liefde van mij dus ik had nog 2 controllers die ik gemod had door de kabel te vervangen met een 5 meter USB kabel. Hierdoor heeft de Xbox een USB poort om mee te softmodden en kan ik de controller ook op EmulationStation gebruiken bijvoorbeeld. Ook had ik nog een Component video kabel liggen en een 2TB SATA drive. Na een paar weken wachten op Aliexpress is mijn SATA-IDE converter binnen en nu zit er een 2TB drive in de Xbox met XBMC4Gamers en deze staat lekker te pruttelen onder mijn 720P LCD TV in mijn rommelhok. Super vet om te zien dat de community zelfs nu nog actief is. Straks weer lekker af en toe retro-gamen met deze Xbox.

[Afbeelding]
Heart of darkness is nog een maand geleden of zo naar de Xbox geport.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Khaine

Khaine

Python liefhebber

Seroczynski schreef op donderdag 23 april 2020 @ 10:13:
[...]

Leuk spul man, goed om te zien. Even voor mijn eigen beeldvorming: Uit je eerste post kreeg ik de indruk dat je de spullen wilde verkopen. Of is dit het begin van een nieuwe enthousiasteling voor ons thread? :)
Ik heb dit al een eeuwigheid liggen en lurk ook al redelijk lang hier, maar wij gaan uiteindelijk verhuizen. Voor die tijd wil ik een klein beetje ruimen. Het liefst heb ik dat het bij collectors terecht komt, vandaar dat ik ook nog geen V&A ad heb aangemaakt.

Tevens is het ook gewoon een inzage in mijn collectie dusver. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo de laatste ps3 ook gemaakt. Daar deed de bluray speler het niet meer. Heb nu in totaal 7 ps3's die backwards compatible zijn. Voorlopig wel genoeg denk ik zo ;-) nu bezig met de game the saboteur. Zeker aan te raden om te spelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 23 april 2020 @ 21:26:
Zo de laatste ps3 ook gemaakt. Daar deed de bluray speler het niet meer. Heb nu in totaal 7 ps3's die backwards compatible zijn. Voorlopig wel genoeg denk ik zo ;-) nu bezig met de game the saboteur. Zeker aan te raden om te spelen!
Ik dacht dat ik erg was met nu 22 PS3's waarvan een stuk of 13 nog defect op enige manier. Lekker bezig. Hoe heb je de BR gefixed? Wat was er mis?

The Saboteur: ik heb deze destijds in..2009? op de 360 helemaal grijs gespeeld (ja, grijzer kan eigenlijk niet ;) ) en ontzettend van genoten. Nog steeds twijfel ik over een replay op de PS3 maar het is denk ik ook zo'n titel die nu net iets minder tot zn recht komt in verhouding tot de tijdsgeest.

Desalniettemin een aanrader, sowieso :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaFleche
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-09 00:30
Weet nog wel dat the saboteur op pc erg slecht was en alleen lekker draaide op Nvidia video kaarten.
De maker werd opgedoekt vrijwel direct na uitkomen van het spel en er werd nog een bèta bug fix gemaakt die iets oplostte voor AMD video kaarten.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exorcist schreef op donderdag 23 april 2020 @ 22:41:
[...]

Ik dacht dat ik erg was met nu 22 PS3's waarvan een stuk of 13 nog defect op enige manier. Lekker bezig. Hoe heb je de BR gefixed? Wat was er mis?

The Saboteur: ik heb deze destijds in..2009? op de 360 helemaal grijs gespeeld (ja, grijzer kan eigenlijk niet ;) ) en ontzettend van genoten. Nog steeds twijfel ik over een replay op de PS3 maar het is denk ik ook zo'n titel die nu net iets minder tot zn recht komt in verhouding tot de tijdsgeest.

Desalniettemin een aanrader, sowieso :)
Accepteerde geen discs meer. Uiteindelijk zat het loopwerk vast. Bluray speler uit elkaar gehaald en het loopwerk weer teruggezet. Nu is het een soort sport geworden om die backwards compatible ps3's die problemen hebben op te kopen te repareren.

Ik vind het een origineel concept met zwart/wit en kleur gemixt in de game. Beetje mix van gta en hitman. Verhaal is niet heel bijzonder maar wel erg leuk om te spelen. Een verborgen parel vind ik het.

@LaFleche eeuwig zonde dat die studio is gesloten. 1 van vele studios die EA onterecht heeft gesloten.

Tegelijkertijd ben ik ook bezig met brutal legend. Erg toffe game met Jack black. Van double fine productions. Waar oud lucasarts medewerkers werken.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2020 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 23 april 2020 @ 23:19:
Tegelijkertijd ben ik ook bezig met brutal legend. Erg toffe game met Jack black. Van double fine productions. Waar oud lucasarts medewerkers werken.
Oh man die game zou ik ook nog graag spelen.
Ben niet heel erg fanatiek metal (of zelfs muziek) fan, maar zeker wel een genre waar ik me erg happy mee voel!

Alleen de ps3 versie vond ik destijds vreselijk traag aanvoelen vergeleken met mijn x360 (daar de demo gespeeld) kan zijn dat dit nog met de standaard hd was, heb wel het idee dat de hd die ik er later in gezet had iets sneller was. Mogelijk spel daarna ook alsnog op de 360 gekocht.

En met verplicht thuis zitten is dan snel gecontroleerd, iig niet op disc, mogelijk dan digitaal......

Het rts stuk schijnt wel redelijk irritant te zijn, maar op zich denk ik dat ik me daar wel doorheen zou kunnen vechten.....

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sagat schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 09:35:
[...]

Oh man die game zou ik ook nog graag spelen.
Ben niet heel erg fanatiek metal (of zelfs muziek) fan, maar zeker wel een genre waar ik me erg happy mee voel!

Alleen de ps3 versie vond ik destijds vreselijk traag aanvoelen vergeleken met mijn x360 (daar de demo gespeeld) kan zijn dat dit nog met de standaard hd was, heb wel het idee dat de hd die ik er later in gezet had iets sneller was. Mogelijk spel daarna ook alsnog op de 360 gekocht.

En met verplicht thuis zitten is dan snel gecontroleerd, iig niet op disc, mogelijk dan digitaal......

Het rts stuk schijnt wel redelijk irritant te zijn, maar op zich denk ik dat ik me daar wel doorheen zou kunnen vechten.....
Ik speel hem op de ps3 en heb niet gemerkt dat hij traag is. Ik heb wel een SSD erin zitten, maar ik speel hem vanaf disc. Volgens mij was er ook geen installatie wat ik mij kon herinneren. Ik ben ook pas net bezig, dus weet nog niet hoe het RTS deel in elkaar zit. Maar ik ben vooral fan van de muziek, dus dat is de voornaamste reden dat ik het speel eerlijk gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raem
Verwijderd schreef op donderdag 23 april 2020 @ 23:19:
[...]
Ik weet nog hoe die game mij compleet in de maling had genomen. Ik had destijds alleen de demo gespeeld en dat is het eerste gedeelte van de game, wat een hack&slash action adventure is. Ik had me dus voorbereid dat de hele game zo zou zijn, maar die verandert dus in een RTS. :D
En hoewel ik normaal helemaal niet van RTS hou, heb ik wel genoten van deze game. Vooral ook door de stijl en de muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 10:19:
[...]

Ik speel hem op de ps3 en heb niet gemerkt dat hij traag is. Ik heb wel een SSD erin zitten, maar ik speel hem vanaf disc. Volgens mij was er ook geen installatie wat ik mij kon herinneren. Ik ben ook pas net bezig, dus weet nog niet hoe het RTS deel in elkaar zit. Maar ik ben vooral fan van de muziek, dus dat is de voornaamste reden dat ik het speel eerlijk gezegd.
zie
https://gamefaqs.gamespot...73-brutal-legend/51740854

Ik vond mijn ps3 trager aanvoelen, maar wellicht geval 'waan van de dag' ik heb het dus niet vergeleken en sowieso niet goed om een demo met een full te vergelijken.

Normaliter koop ik maar heel zelden een game 2 maal dus ik vraag me echt af hoe ik het in mijn hoofd heb dat ik de game ook voor x360 heb, kan maar zo dat ik er ooit mee in mijn handen heb gestaan, dat ik em als gift ontvangen heb, of dat dat het dus digitaal betreft (Wat dat betreft zou ik echt is in een collectie management tool o.i.d moeten duiken.

10 second ninja DONE

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

Sagat schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 11:05:
[...]

zie
https://gamefaqs.gamespot...73-brutal-legend/51740854

Ik vond mijn ps3 trager aanvoelen, maar wellicht geval 'waan van de dag' ik heb het dus niet vergeleken en sowieso niet goed om een demo met een full te vergelijken.

Normaliter koop ik maar heel zelden een game 2 maal dus ik vraag me echt af hoe ik het in mijn hoofd heb dat ik de game ook voor x360 heb, kan maar zo dat ik er ooit mee in mijn handen heb gestaan, dat ik em als gift ontvangen heb, of dat dat het dus digitaal betreft (Wat dat betreft zou ik echt is in een collectie management tool o.i.d moeten duiken.
Dan is de ssd die ik erin heb zitten toch een verschil denk ik. Moet wel zeggen dat een ssd in een ps3 erg fijn is. Voorheen als ik een game verwijderde dan duurde dit een eeuwigheid. Nu een paar seconden en hij is eraf. Laadtijden zijn ook een stuk sneller.

Update van mijn dreamcast collectie:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fKnqBwyuGrAsR5FIQKyOt1ryeUc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LitnHbTgEXwztdhDemrhfJWQ.jpg?f=fotoalbum_large

Zit nu op 90 games, binnenkort komen er wellicht nog een paar race games bij. Leuke collectie tot nu toe.

Edit: zeker aan te raden @Sagat om je games in bij te houden: https://play.google.com/s....tuyware.mygamecollection

Iemand trouwens al ervaring met deze controller: https://retrofighters.com...rdc-dreamcast-controller/

Ben heel benieuwd. Ik vind de standaard controller van de dreamcast niet heel fijn namelijk.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2020 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 11:18:
[...]

Dan is de ssd die ik erin heb zitten toch een verschil denk ik. Moet wel zeggen dat een ssd in een ps3 erg fijn is. Voorheen als ik een game verwijderde dan duurde dit een eeuwigheid. Nu een paar seconden en hij is eraf. Laadtijden zijn ook een stuk sneller.
SSD zal ongetwijfeld helpen, ben zelf echter al the cheap om een SSD in mijn ps4 te doen, laat staan mijn ps3 :P
Update van mijn dreamcast collectie:

[Afbeelding]

Zit nu op 90 games, binnenkort komen er wellicht nog een paar race games bij. Leuke collectie tot nu toe.
Nice! Toevallig gister filmpje gezien van Metal Jesus (wie kent em niet, maar zo nee, gaat naar YT!) over n64, maar hij gaf meerdere malen aan dat hij de DC versie vaak beter vond dan de dc. Compleet logisch natuurlijk gezien het kracht verschil. Maar bij multiplat zal ik zelf dus altijd liever voor dc dan n64 gaan.
MODE vind ik ook geweldig, alleen die prijs :X ;w
Edit: zeker aan te raden @Sagat om je games in bij te houden: https://play.google.com/s....tuyware.mygamecollection
Android app? Want ik heb een iphone :S maar ook hier had MJ laat een video, misschien die nog maar is checken en dan bepalen of ik toch (liefst eenmalig dan) ga betalen of om te beginnen is zo'n gratis variant pak.
Voordeel van een kleine collectie, voor de oudere systemem niet echt vaak een impuls aankoop, en voor de last gen of ietsjes daarvoor zijn het vaak dermate lage bedragen dat je je ook niet echt een buil valt als iets dubbel is.
Iemand trouwens al ervaring met deze controller: https://retrofighters.com...rdc-dreamcast-controller/

Ben heel benieuwd. Ik vind de standaard controller van de dreamcast niet heel fijn namelijk.
Voor de 'moderne' /3d games vind ik de standaard controller redelijk ok, voor de 2d/retro/arcade games inderdaad dramatisch, ik heb zelf een convertor waardoor ik mijn saturn pad kan aansluiten, werkt heerlijk. Ik heb verder ook een fightstick. Maar nooit dat fijner gevonden dan een pad. Ik verkoop em niet, want wat als ik ook stick wel leuk vind en dan als mijn fighers met stick wil spelen :P :+

10 second ninja DONE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Sagat schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 11:37:
[...]

SSD zal ongetwijfeld helpen, ben zelf echter al the cheap om een SSD in mijn ps4 te doen, laat staan mijn ps3 :P

[...]

Nice! Toevallig gister filmpje gezien van Metal Jesus (wie kent em niet, maar zo nee, gaat naar YT!) over n64, maar hij gaf meerdere malen aan dat hij de DC versie vaak beter vond dan de dc. Compleet logisch natuurlijk gezien het kracht verschil. Maar bij multiplat zal ik zelf dus altijd liever voor dc dan n64 gaan.
MODE vind ik ook geweldig, alleen die prijs :X ;w

[...]

Android app? Want ik heb een iphone :S maar ook hier had MJ laat een video, misschien die nog maar is checken en dan bepalen of ik toch (liefst eenmalig dan) ga betalen of om te beginnen is zo'n gratis variant pak.
Voordeel van een kleine collectie, voor de oudere systemem niet echt vaak een impuls aankoop, en voor de last gen of ietsjes daarvoor zijn het vaak dermate lage bedragen dat je je ook niet echt een buil valt als iets dubbel is.

[...]

Voor de 'moderne' /3d games vind ik de standaard controller redelijk ok, voor de 2d/retro/arcade games inderdaad dramatisch, ik heb zelf een convertor waardoor ik mijn saturn pad kan aansluiten, werkt heerlijk. Ik heb verder ook een fightstick. Maar nooit dat fijner gevonden dan een pad. Ik verkoop em niet, want wat als ik ook stick wel leuk vind en dan als mijn fighers met stick wil spelen :P :+
Metal jesus rocks is inderdaad tof. Ik kijk meeste van zijn video's. Wat betreft de app, heb laatst een betaalde app geprobeerd (iets van 15 euro per jaar). Maar die vond ik minder goed dan die ik nu heb (paar euro eenmalig). Denk dat je vooral moet beginnen met een gratis variant en kijken of je ergens een test periode kan krijgen. Maar een betaalde app zegt niet dat hij beter is heb ik al gemerkt. Ik weet overigens niet of deze app er ook is voor IOS. Wellicht wel.

DC zijn de games idd wat beter dan op de N64. Maar ook op de N64 vind ik de controller verschrikkelijk. Gelukkig heb ik daar tegenwoordig een third party controller voor. Voor de dreamcast ben ik dus nog op zoek welke de beste is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Khaine

Khaine

Python liefhebber

Ken je dat; dat je de collectie op de foto zet en denkt "maar ik had toch ook nog game X en Y"? Dat had ik dus met de NES titels en de N64. Na wat graafwerk bleek ik die dus ook nog te hebben gelukkig :D

Behold, the other NES en missen N64 titels :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Pe0aa4FnWGXJr6N9zW_sz3ir9vk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/q2T5elItdV142ODOnkrUhepU.jpg?f=fotoalbum_large

FYI:
Verhaal achter deze set is als volgt: Goede jeugdvriend van mij heeft een NES. Als kleine khaine en vriend spelen we daar bijna constant op. Vader van vriend is kettingroker. Met een jaartje of 8 ontdekken we PC's en LAN games. De NES staat op rookkamer van betreffende vriend van vader. 2015 komt betreffende vader te overlijden en alle electro gaat naar vriend. Vriend geeft aan geen plek voor een hevig vergeelde (en dan ECHT vergeelde) NES te hebben. Yours truly krijgt NES mits ik em niet verkoop en er iets van maak.

Zo heb ik de NES een nieuwe kleur gegeven (rood met wit). Die foto zal nog volgen, maar deze games zaten daar dus allemaal bij. Goede herinneringen aan castlevania en solstice!

[ Voor 35% gewijzigd door Khaine op 25-04-2020 22:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Khaine

Khaine

Python liefhebber

Tof spul! Nooit geweten dat die in een set verkocht werden O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Khaine schreef op maandag 27 april 2020 @ 20:44:
[...]

Tof spul! Nooit geweten dat die in een set verkocht werden O+
Duitse pal variant is dit.

Amerikaanse NTSC versie's en nog een andere Pal "Super Set" variant met "Super Mario All Star" zag ik op het web.

Weet ook niet of deze in NL is uitgebracht.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Nou, dan kondig ik maar met enige schaamte mijn halve-retro aankopen aan:

- Een defecte Wii (kijken of ik m kan maken), heb gek genoeg maar 1 Wii wat de Wii is die met de launch gekte kocht
- Een PS3 slim met x games
- Een 360 met x games en guitaar

En een 360 Modern Warfare 2 Limited Edition Console Ik begrijp dat de meesten hier hun neus voor ophalen maar ik vind dat soort consoles écht tof voor de collectie. Post nog wel een foto als het binnen is.

Ben er iig blij mee. :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henkje.doc
@Exorcist Ah de MW2 Console.
Die heb ik hier ook staan.
Die destijds gekocht toen mn launch exemplaar defect ging (en later wel is vervangen).

Console werkt nog steeds en heb daar nog steeds wat unieke saves op staan.
Een deel ervan is verhuist naar een nieuwe slim model.

Heb daar heel wat uurtjes MW2 dominations op zitten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Henkje.doc schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 14:35:
@Exorcist Ah de MW2 Console.
Die heb ik hier ook staan.
Die destijds gekocht toen mn launch exemplaar defect ging (en later wel is vervangen).

Console werkt nog steeds en heb daar nog steeds wat unieke saves op staan.
Een deel ervan is verhuist naar een nieuwe slim model.

Heb daar heel wat uurtjes MW2 dominations op zitten :)
Nice!

Heb je nog meer special conditions van de 360, overigens? Op het (verlang)lijstje hier staan nog de Star Wars 360 en de MW3 Slim, die zijn samen met dus de CoD2 variant ook nog relatief eenvoudig te vinden.

Voor de One moet het Forza model nog een keer in huis komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkje.doc
Exorcist schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 14:39:
[...]

Nice!

Heb je nog meer special conditions van de 360, overigens? Op het (verlang)lijstje hier staan nog de Star Wars 360 en de MW3 Slim, die zijn samen met dus de CoD2 variant ook nog relatief eenvoudig te vinden.

Voor de One moet het Forza model nog een keer in huis komen :)
Nee helaas geen andere special editions

We hebben 4 xbox 360 consoles:

Xbox 360 Pro
Xbox 360 Arcade
Xbox 360 MW2 edition
Xbox 360 Slim

Achteraf denk je altijd: had ik maar...
Wat games betreft gaat dat me in ieder geval niet meer gebeuren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Henkje.doc schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 16:01:
[...]

Nee helaas geen andere special editions

We hebben 4 xbox 360 consoles:

Xbox 360 Pro
Xbox 360 Arcade
Xbox 360 MW2 edition
Xbox 360 Slim

Achteraf denk je altijd: had ik maar...
Wat games betreft gaat dat me in ieder geval niet meer gebeuren ;)
Haha, nee, games genoeg voor de 360 jij ;). En volgens mij haal je nog steeds ook de spellen die nog wel uitkomen (Just Dance/Fifa etc).

Ik ga nog op zoek naar een goedkope RROD 360, wil eigenlijk als soort mod de drie LED's die de RROD aangeven continu laten branden/knipperen zonder een power brick eraan te hoeven hangen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkje.doc
Exorcist schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 16:19:
[...]

Haha, nee, games genoeg voor de 360 jij ;). En volgens mij haal je nog steeds ook de spellen die nog wel uitkomen (Just Dance/Fifa etc).

Ik ga nog op zoek naar een goedkope RROD 360, wil eigenlijk als soort mod de drie LED's die de RROD aangeven continu laten branden/knipperen zonder een power brick eraan te hoeven hangen. :+
Op dit moment komen er geen Xbox 360 games meer uit. Fifa 19 en Just Dance 19 waren de laatste.

Een andere vraag.
Ben op dit moment aan het kijken naar een oplossing om Snes via HDMI te kunnen spelen.
De Super Retron HD van Hyperkin trekt mij wel.
Prijs / kwaliteit verhouding en dergelijke.

Super NT is volgens mij een van de beste oplossingen, maar haast niet aan te komen als ik de fora's een beetje prijs. 189 dollar is ook een ander segment (en dan reken ik alle bijkomende kosten nog niet eens mee..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Henkje.doc schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 16:42:
[...]

Op dit moment komen er geen Xbox 360 games meer uit. Fifa 19 en Just Dance 19 waren de laatste.

Een andere vraag.
Ben op dit moment aan het kijken naar een oplossing om Snes via HDMI te kunnen spelen.

Super NT is volgens mij een van de beste oplossingen, maar haast niet aan te komen als ik de fora's een beetje prijs. 189 dollar is ook een ander segment (en dan reken ik alle bijkomende kosten nog niet eens mee..)
Super NT van Analogue óf RGB modded SNES i.c.m. OSSC, maar dat tweede is een veel bredere aanpak. Hyperkin is geen FGPA en dan zou je dus net zo goed de SNES Mini kunnen gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PsYgHo
Henkje.doc schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 16:42:
[...]

Retron is emulatie.. dan ben je met de snes mini , denk ik beter af..
Niet alle rom files werken, maar de mini doet het erg goed.. 8bit do, dongle erin, en draadloos gamen, en je kan gewoon draadloos naar het menu. Heb mijn snes mini' ook nog steeds.. kan hem nog niet wegdoen...

De oplossing van Analogue, is wel het neusje van de zeer luxe, roze gepocheerde zalm, op een bedje van ecologische geteelde, verwerkte, rucola sla.
Reken op een krappe 280 euro, met verzend en invoer, vanuit de USA.
Met de jailbreak firmware speel je helaas geen fxchip rom files. Hiervoor heb je de fxpack (pro) nodig, en die kost je 200 euro, inclusief verzend. Ook mag je nog een controller kopen. 8bit do dongle kost je 15, en dan nog een ps4 controller, of xbox one controller, of welke controller jij prettig vind, meestal ook tegen de 40 euro. Al met al duur.. ja.. :X

Ik heb hier een droom set staan van Analogue. Super NT, fxpack pro, 8bitdo dongle,ps4 controller v2.
Daarnaast ook een complete set voor bijna hele sega bereik. Sg1000,sms,megadrive,megacd. Dit door een analogue jailbreak mega sg, mega sd van terra onion, en wat goodies van 8bitdo.

Een ding is zeker, beter dan dit gaat het niet worden! De prijs vergeet je na 3 maand wel... maar de kwaliteit blijft. Evenals het genot van hd resolutie op iedere moderne tv, de vele opties,true lagless gaming, etc,etc..

Mocht je eens willen proberen, ben je welkom hier, ik blijf op minimaal 1,5 meter van je vandaan..
En nee het is niet te koop! Ook niet als je meer biedt dan mijn kostprijs :+

[ Voor 4% gewijzigd door PsYgHo op 29-04-2020 01:15 ]

In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Henkje.doc wow dacht dit gewoon een vraag van een nieuwe bezoeker was :o
Vergeef me als ik hieronder flink wat open deuren intrap :P
Is ook voor mezelf, bij mij verschilt het per dag bijna wat ik als mijn main optie voor nu en in de nabije toekomst zie 8)7
--------
Hyperkin is bedacht voor de groep mensen die nog een setje carts hadden maar geen console om te spelen en/of de groep die gewoon zijn oude games makkelijk op een moderne flatpanel wilde spelen.

Is het emulatie? Ja, is het hetzelfde als een snes mini? in theorie ook ja, al hoewel je natuurlijk wel de echte cartridges kan gebruiken. En de echte rand apparatuur....een muis op je snes mini zal standaard niet werken....

Je gaf echter zelf al aan dat je qua budget gewoon niet al te ruim zit. Dus hiedoor verwacht ik dat analogue dus buiten budget is.
Wat hou je dan voor opties naast de hyperkin en mini console(s)?

- phone emulatie
......tenzij je nog die 3310 rocked ga je prima snes (en meer!) kunnen emuleren op je telefoon of tablet. Via bluetooth kan je ook controllers aansluiten en met wat mazzel draadloos of worst case scenario via een kabel casten naar je tv.
In het verlengde hiervan heb je natuurlijk ook nog diverse android boxen en al dan niet portable emulatie players, mocht je hier interesse in hebben kijk is wat youtube filmpjes van mad little pixel of eta prime.
- pc emulatie
(ervanuitgaande dat je pc of laptop hebt ;) ) kweet niet waar je pc staat en waar je tv is en hoe makkelijk deze te verbinden zijn, heb je een laptop dan is het natuurlijk vrij simpel om daarmee op je pc te spelen.
mocht je een desktop hebben dan is een steamlink wellicht nog een optie, normaliter vrij goedkoop te krijgen en eventueel ook te hacken.
- de pi
......volgens mij de meest populaire optie voor entry level emulatie op moderne tv, goedkoop, zuining lekker klein, wat wil je nog meer?
- een oudere console hacken
org xbox en met name de gewone wii of de wii u zijn erg fijne apparaten om in te zetten als kant en klare emulator box
- nvidia shield
persoonlijk geen ervaring hiermee, maar velen zijn erg enthousiast, duurder dan een pi maar meer opties zowel in het algemeen als met specifiek emulatie
mister
vermoedelijk ook aan de bovenkant van je budget, maar near perfect, zero lag hardware emulatie. De beste oplossing na echter hardware modden naar hdmi uitgangen denk ik.

Nou hoop dat je er mogelijk wat aan hebt, ik zelf heb nog een pi4 liggen die ik echt is moet inzetten om iig is te testen hoe goed of slecht de emulatie is, mijn verwachting is dat het voor mijn niet zo hoge eisen eigenlijk prima is (wat voor mij helpt is dat ik de meest gangbare consoles hier ook nog fysiek hebt staan en bij echt problematische games daarnaar toe kan uitwijken) en zit er hard aan te denken om mister te onderzoeken als bday gift. Mocht die er komen zal ik zeker hier mijn results posten.
-----
en terugkomend op mijn intro, is het voor jou als verzamelaar niet veel leuker om toch voor de org hardware te gaan? orginele games zijn natuurlijk erg duur, maar wel satisfying als die verzameling ook groeit lijkt me? in jouw geval snap ik ook de hyperkin gedachte, als je kijkt dat diverse yt-ers er ook gestart me zijn met deze console om gameplay gemakkelijk te capturen lijkt me het helemaal niet een vreemde keuze
Wanneer je dan meer budget hebt alsnog gaan voor de analogue optie of een echte snes modden of pre-modded kopen......?
En als je er ook maar enigsinds over nadenkt om meerdere retroconsoles op te pikken, dan de OSSC uiteraard.
PsYgHo schreef op woensdag 29 april 2020 @ 01:05:
[...]

Mocht je eens willen proberen, ben je welkom hier, ik blijf op minimaal 1,5 meter van je vandaan..
En nee het is niet te koop! Ook niet als je meer biedt dan mijn kostprijs :+
Ben zelf risicogroep dus helaas is dit op een laag pitje :( maar wil zeker graag nog van je (eerdere) aanbod gebruik maken!
En vervelend dat ik het niet eens mag overnemen, had er graag paar knisperende tientjes voor overgehad :+

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor de pc en consoles is de multi-emulator:

https://www.retroarch.com/index.php

al weer een paar jaar mijn favoriet.

https://www.libretro.com/index.php/category/runahead

Met de optie runahead in veel emulators krijg je nog een betere reactie tijd (lag free)

Nadeel kan zijn dat het (nog) niet perfect werkt
En dat je een wat krachtigere pc er voor nodig hebt.

De optie in de PSX emulator "Beetle PSX" (hardware) om de wobbelige textures recht te strijken is helemaal vernieuwend. :)

YouTube: Vagrant Story Gameplay - RetroArch 1.7.7 - Beetle PSX HW (PGXP) | Ps...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:57
Ik ben zelf nog aan het wachten op de polymega, maar iets zegt me dat die nooit gaat komen of ontzettend tegen gaat vallen. Denk dat ze daar nu al weer 3 jaar langer mee bezig zijn.

Oh nee, eerste beta april. Dus dat zou dan al moeten zijn.
Staat zelfs ondertussen op Amazon te koop voor preorder.
Beetje erg aan de prijs met 500 pond of whatever in euro. Nog niet gecheckt.
Wacht er nog wel even mee. Maar hij zal wel duurder worden na release in juli.

[ Voor 43% gewijzigd door Arunia op 29-04-2020 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Arunia schreef op woensdag 29 april 2020 @ 11:12:
Ik ben zelf nog aan het wachten op de polymega, maar iets zegt me dat die nooit gaat komen of ontzettend tegen gaat vallen. Denk dat ze daar nu al weer 3 jaar langer mee bezig zijn.

Oh nee, eerste beta april. Dus dat zou dan al moeten zijn.
Staat zelfs ondertussen op Amazon te koop voor preorder.
Beetje erg aan de prijs met 500 pond of whatever in euro. Nog niet gecheckt.
Wacht er nog wel even mee. Maar hij zal wel duurder worden na release in juli.
Ik ben normaal niet van non-originele hardware, maar de Polymega heb ik ook eerder gezien. Daar ben ik wel hyped voor :9~ Hoop wel dat hij wat beter verkrijgbaar is dan de producten van Analogue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Seroczynski schreef op woensdag 29 april 2020 @ 11:25:
[...]

Ik ben normaal niet van non-originele hardware, maar de Polymega heb ik ook eerder gezien. Daar ben ik wel hyped voor :9~ Hoop wel dat hij wat beter verkrijgbaar is dan de producten van Analogue.
Vond dit erg leuk en interessant om te zien. Maar vind het wel enorm prijzig. Helemaal als je volledig wil zijn en dus nog de expansion modules erbij wil.
Ik hou het dus bij mijn pc emulatie en org hardware met hier een daar wat mini console werk erbij. En dus in de toekomst mogelijk/hopelijk/waarschijnlijk mister :)

[ Voor 5% gewijzigd door Sagat op 29-04-2020 11:51 ]

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Henkje.doc @Sagat als je een Sony tv hebt met Android tv dan kan je de emulatie van de snes ook daarop doen. Je kan op de Sony tv gewoon controllers aansluiten. De tv ondersteunt dit standaard al. Ik kan bijvoorbeeld mijn dualshock controller er op aansluiten en alle emulatie op de tv draaien. Je zou ook een snes usb controller op de tv kunnen aansluiten. Wellicht werkt dit ook op andere Android tv's. Mooie optie als je deze apparatuur al thuis hebt staan. Dan kan je dit realiseren zonder investering.

Op Android tv kan je nog veel meer emuleren, beetje afhankelijk welke processor in je TV zit en welke grafische chip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 29 april 2020 @ 13:13:
@Henkje.doc @Sagat als je een Sony tv hebt met Android tv dan kan je de emulatie van de snes ook daarop doen. Je kan op de Sony tv gewoon controllers aansluiten. De tv ondersteunt dit standaard al. Ik kan bijvoorbeeld mijn dualshock controller er op aansluiten en alle emulatie op de tv draaien. Je zou ook een snes usb controller op de tv kunnen aansluiten. Wellicht werkt dit ook op andere Android tv's. Mooie optie als je deze apparatuur al thuis hebt staan. Dan kan je dit realiseren zonder investering.

Op Android tv kan je nog veel meer emuleren, beetje afhankelijk welke processor in je TV zit en welke grafische chip.
Misschien eens leuk om te proberen op m'n Sony's, gewoon omdat het kan :+
Goede tip!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• bvsteyn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:43
En zo ben je ineens wat oude consoles plus spellen rijker, waaronder een zilver kleurige playstation 2 met vijf controllers en een 20 tal games. Daarnaast ook een xbox 360 adidas edition (althans dat frontje heeft de xbox) en zeker 25 games. Zat ook nog een Wii bij (behoorlijk mishandeld) met wat games. Stond op een zolder en men wilde er vanaf...of ik het wilde hebben voor niks? Daar kon ik geen nee tegen zeggen...

Mis wel een aantal dingen; bij de PS zat geen memory card meer. Dus die zal ik online moeten bestellen. Maakt het nog uit hoe groot die kaart is en wat compatibel is? Heb geen idee hoe oud de zilverkleurige PS is en wat de opties hiervoor zijn. Daarnaast werken twee dualshock controllers niet en als ik kijk naar de connector dan mist er een pin. De andere controllers hebben alle pinnen nog en werken prima. Breken de pinnen van de connector vaker af? Ben echt een noob als het gaat om de playstation danwel xbox..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cZBtdYLepL1KQ6Boo6-GMFKEAG0=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/u9hPKvNigx7mPfYc93R7s04k.jpg?f=fotoalbum_medium

Van de Xbox heb ik blijkbaar twee voedingen in de tas zitten..geen idee waarom. Daarnaast een hele berg games, maar geen controllers. Dus nu moet ik ergens controllers op de kop tikken die compatibel zijn om te zien of de xbox uberhaupt werkt. Kunnen wireless controllers aangesloten worden of alleen bekabelde controllers? Iemand een tip voor 1 a 2 betaalbare maar prima controllers?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oYXH58agmvCPqnnXqlDBTAWUgYU=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XIf4tSp7CDZr2yMJTT3kwFML.jpg?f=fotoalbum_medium

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rikoos
bvsteyn schreef op woensdag 29 april 2020 @ 21:22:
Mis wel een aantal dingen; bij de PS zat geen memory card meer. Dus die zal ik online moeten bestellen. Maakt het nog uit hoe groot die kaart is en wat compatibel is? Heb geen idee hoe oud de zilverkleurige PS is en wat de opties hiervoor zijn.
Ik heb een paar van die goedkope kaarten gekocht op Ali alleen merkte wel dat de grote kaartjes vaak problemen geven (snelheid omdat er teveel ingelezen moet worden of gewoon helemaal niet willen inlezen) dus ik zou ze niet te groot nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvsteyn
rikoos schreef op donderdag 30 april 2020 @ 10:33:
[...]

Ik heb een paar van die goedkope kaarten gekocht op Ali alleen merkte wel dat de grote kaartjes vaak problemen geven (snelheid omdat er teveel ingelezen moet worden of gewoon helemaal niet willen inlezen) dus ik zou ze niet te groot nemen.
Ik kijk wel even op MP voor geheugenkaarten. Neem aan dat die 8 MB kaarten groot genoeg zijn (al hoewel mijn gevoel zegt van niet.. ;) ) voor de meeste games behorende bij de PS2.

Andere vraag; vandaag hoop ik een tweetal controllers per post te krijgen voor de XBOX 360. Nu was deze behoorlijk stoffig aan de buitenkant. Dus ongetwijfeld zal het intern ook wel zo zijn. Nu las ik dat hier mensen zijn met meerdere XBOX 360's. Schroeven jullie die altijd open om schoon te maken? Ben gewend om reguliere computers in- en uit elkaar te schroeven. Heb ook oa iFixit tools in huis.

Raden jullie aan om de XBOX uit elkaar te schroeven en schoon te maken? Zo ja, is dat goed te doen? Zijn er specifieke zaken waar ik op moet letten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsYgHo
Ja wel even intern schoonmaken, kijk ook even meteen of de clock capacitor moet verwijderen, vervangen, of dat het bij jouw revisie niet nodig is. Dit geld enkel voor de Xbox classic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvsteyn
PsYgHo schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 13:04:
Ja wel even intern schoonmaken, kijk ook even meteen of de clock capacitor moet verwijderen, vervangen, of dat het bij jouw revisie niet nodig is. Dit geld enkel voor de Xbox classic.
Ok, inmiddels helemaal schoongemaakt. Zal morgen de foto’s plaatsen . Nu ff checken waar ik moet kijken/zoeken naar clock capacitor. Weet namelijk niet of ik een classic xbox heb of niet...😊..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PsYgHo
Das de oude zwarte,(Of de crystal) de eerste OG,... niet dus de 360,da's de tweede versie,de one, de derde, en one x, de 4e.
Wikipedia: Xbox

[ Voor 23% gewijzigd door PsYgHo op 02-05-2020 01:47 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!
bvsteyn schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 22:07:
[...]

Ok, inmiddels helemaal schoongemaakt. Zal morgen de foto’s plaatsen . Nu ff checken waar ik moet kijken/zoeken naar clock capacitor. Weet namelijk niet of ik een classic xbox heb of niet...😊..
Al gezegd hierboven, maar doe maar niets van je moederbord aftrekken gezien je het over een 360 hebt en niet over de Xbox "classic".

Wb. schoonmaken: ik koop met enige regelmaat wel consoles erbij en ook 360's. Ik maak ze eigenlijk nooit echt open om schoon te maken/blazen maar dat ligt aan het feit dat ik ze niet gebruik en dus de noodzaak er niet is. Ik vind de 360 ook geen fijne console om open te maken, de PS3 is wat simpeler op dat gebied. Maar die kun je met een trucje laten doorblazen, de fans gaan dan op 100% tijdelijk.

Had van de week nog een 360 binnen, net zoals m'n eerste ooit: een non-HDMI eerste editie premium model. Ding kort aangezet om te testen maar een bak met lawaai, niet normaal. Was wel weer een vlaag van nostalgie :+

/

Van de week een PS3 binnen met één defecte USB poort. Geen probleem zou je zeggen maar de HDD was geformatteerd en er moest dus opnieuw geïnstalleerd worden. Probleem: dat moet in veilige modus en dan moet de controller bekabeld zijn aangesloten, waardoor de USB stick met firmware dus nergens meer past. Simpel USB hubje laten halen bij de Action. Werkt op zich prima maar de PS3 herkende de firmware niet.

Dan maar de (zoals @Sagat het noemt) Frankenstein methode toegepast, wat draden gesoldeerd/doorgelust. Ziet er niet uit maar.succes :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lUQ19nPuEVIlajEX5-OXVwCw-HA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IINQbdYPrCVURnwkKMrINJvp.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Dy7nx7o4ob-HSNj8CBC9iuNl8dQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JqoZ8s9N0E1UETgG44BafYSr.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JDGysaL2tDCl4PRHQgo-qwMCYdo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/05NaxG1Qb9VkYNvmEe0n1h83.jpg?f=fotoalbum_large

Mooie vervanger van mn huidige retro-emulatie Slim PS3. Deze blijft vaak hangen, ik vermoed door de defecte BR drive en de daarop gebaseerde no-BR firmware. Nu alleen nog softmodden en dan good to go.

[ Voor 47% gewijzigd door Exorcist op 02-05-2020 15:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Exorcist schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 10:14:
[...]

Al gezegd hierboven, maar doe maar niets van je moederbord aftrekken gezien je het over een 360 hebt en niet over de Xbox "classic".

Wb. schoonmaken: ik koop met enige regelmaat wel consoles erbij en ook 360's. Ik maak ze eigenlijk nooit echt open om schoon te maken/blazen maar dat ligt aan het feit dat ik ze niet gebruik en dus de noodzaak er niet is. Ik vind de 360 ook geen fijne console om open te maken, de PS3 is wat simpeler op dat gebied. Maar die kun je met een trucje laten doorblazen, de fans gaan dan op 100% tijdelijk.

Had van de week nog een 360 binnen, net zoals m'n eerste ooit: een non-HDMI eerste editie premium model. Ding kort aangezet om te testen maar een bak met lawaai, niet normaal. Was wel weer een vlaag van nostalgie :+

/

Van de week een PS3 binnen met één defecte USB poort. Geen probleem zou je zeggen maar de HDD was geformatteerd en er moest dus opnieuw geïnstalleerd worden. Probleem: dat moet in veilige modus en dan moet de controller bekabeld zijn aangesloten, waardoor de USB stick met firmware dus nergens meer past. Simpel USB hubje laten halen bij de Action. Werkt op zich prima maar de PS3 herkende de firmware niet.

Dan maar de (zoals @Sagat het noemt) Frankenstein methode toegepast, wat draden gesoldeerd/doorgelust. Ziet er niet uit maar.succes :P

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Mooie vervanger van mn huidige retro-emulatie Slim PS3. Deze blijft vaak hangen, ik vermoed door de defecte BR drive en de daarop gebaseerde no-BR firmware. Nu alleen nog softmodden en dan good to go.
Yo frankie! ;)

Maareuh, laat ik vooropstellen dat ik het _/-\o_ vind dat je het ding hebt kunnen fixen, ik was uberhaupt al nooit met zoiets begonnen, en als een usb hub dan niet werkt......wtf not eigenlijk :?......dan was ik er al klaar mee geweest, maar ik dacht dat je een verse usb poort had gescoord ergens en die ging solderen, dus de kabeltjes waren wat verrassend voor mij!
-------------------------------
Dan de mega man de emulation wars *nudge nudge wink wink* see what i did there :+
erm ok.

Probleem.....guts man stage van mega man, platform stukkie wat ik vroeger al zeer irritant vond, en nu nog steeds, je kan het vrij makkelijk cheesen, maar voor spoiler purposes zal ik het niet verklappen, maar het moet natuurlijk ook echt kunnen.....tijdje terug op een vakantie op de ds er al gruwelijk gestrand en dus laatst op mijn emu weer........en ja......controller lag, emu lag, lcd lag......alles samen lag? Daar moet het aan liggen, mijn eigen skillz zijn uiteraard legendary.

Dus den test, fire up the old nes........scart switch goed gezet GO.....zwart beeld, but why? wat zt er nog meer op dat ding, oh ja saturn.......start wel......hee wacht zwart wit.........oh fudge dan staan rgb aan.......uit gezet, nog steeds zwart beeld grrrrrrrrrrr n64 dan, yup die gaat ook, check kabel.......ok die zit er wel wat losjes in.......fiddle fillde........yes beeld! spelen..........oh wacht controller.......check lade graaf graaf gevonden on nee deze is van mijn nes mini......andere lade en yes go..........hrmmm ding is wel wat sticky maar dat is dan een klus voor future Sagat >:) game tijd!

Start button werkte ook lekker, had ik initieel ook nog wat angst voor maar dat is eigen geen issue, vreemd genoeg op mijn snes pads meer, maar die ook meer/intensiever gebruikt i guess........en spelen en ja, ging goed, vrij makkelijk gehaald en lekker door gespeeld tot ik bij dr wily kwam.....daar nog wel begonnen maar wist weer snel genoeg waarom ik dit spel nooit uitgespeeld had......dus op naar part 2 of the test!

pc aan, emu starten go, en.......de muziek klinkt anders? oh crap! dat is natuurlijk gewoon 60hz waar mijn trusty stock pal nesje 50hz is........echter nu dus opgewarmd en dezelfde jump techniek uitvoeren in 60hz was goed te doen.......great succes, het is wel moeilijker, maar hoewel erg ongetwijfeld iets meer lag zal zijn dan op mijn echt hw + crt, denk ik dat het probleem grotendeels in mijn 'legendary' 8) :+ skillz zit.

Daarna lopen kutten met achievement support, maar dat is geen verhaal voor hier. Ik wil wel mijn bucket list leegmaken van deze mega man! Voor degene die me al wat langer kennen, dat kan wel even gaan duren, of nooit gebeuren (castevania? :X ) maar denk dat save states me erg gaan helpen......en met genoeg oefening denk ik dat het dan ook zonder wel zal moeten kunnen, maar goed, de tijd zal het leren

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkje.doc
Dank voor jullie uitgebreide reacties.
Duurde even voordat ik kon reageren. Excuses hiervoor.
@Sagat @PsYgHo @Seroczynski @didado

Budget is niet het probleem. Het is meer de bekende vraag: wat heb je ervoor over en wat is het waard.

Heb de retron 5 destijds niet gekocht aangezien dat een emulator box is en onze fysieke carts daarop niet allemaal werken.

Voor de NES heb ik al enkele jaren een retron HD. Voor wat ik ermee doe werkt het op zich goed, maar is het perfect? Nee zeker niet. Geluid wijkt af
en ook het kleurenpalet wijkt af. Maar daar was het de prijs destijds ook naar + de beschikbaarheid.
Iets wat met de Super NT wel een dingetje is.

Voor mij volstaat het om Carts te kunnen afspelen en als dit kan via HDMI is dat mooi meegenomen.
Heb altijd een optie om op CRT te spelen

De Framemeister optie heb ik ook naar gekeken. My Life in Gaming is daar helder en eerlijk over: Met alleen de Framemeister ben je er niet.
Daar komen ook nieuwe kabels bij en eventuele RGB mods voor consoles.
Daarvoor speel ik eigenlijk simpelweg te weinig om dat te rechtvaardigen.

Eerst maar deze corona tijd zien door te komen en allemaal gezond blijven.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Khaine

Khaine

Python liefhebber

En weer wat foto's kunnen maken. Dit keer zijn de eerste consoles aan de beurt.
De MD2 heeft nog een doos. Aan de voorkant nog best aardig, maar de achterkant is behoorlijk gescheurd. De Dreamcast was een HEEL stuk geler dan ik mij kon herinneren ..... gelukkig wel nog met een modem! Benieuwd of die nog zou werken.

MegaDrive 2:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mSNMKmA8Lt-6xPqZrwkX4X8cZ0Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gqBqOYmAHnp51gaTNgSGikGl.jpg?f=fotoalbum_large

Dreamcast:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hOQ-wGM9NGEh5AP6MnvvXb1jSmc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uzG4FbvZjg3rG2eEGgfmLm2e.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• bvsteyn
Zou nog wat foto's plaatsen van de schoonmaak beurt van de Xbox 360:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q7dX4PNYiqe5lm226_bZG1Jwurw=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XRl2iNixSEj4X4Xrt02PcIkf.jpg?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rrxaBnaq1B5brqdaGT1ChDOt7IU=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uMX5KosWFr69Q3jTNpdhNh5s.jpg?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C7F96XHQ1gxI9BQMvYx66n0BJ5g=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/78IIUlBRbV9vmVFi9Mu9cFrs.jpg?f=fotoalbum_medium

Schoonmaken kon geen kwaad dus..hopelijk verlengen we hiermee ook de levensduur..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7ykcVIxZ_vgoZ4U3UZOZ5fnJsAg=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rbJrcstDTQjcuPe9QUaYegav.jpg?f=fotoalbum_medium

Het uit elkaar halen was eenvoudig gelukkig! Heb alleen de koelblokken laten zitten, omdat ik geen koelpasta in huis heb. Dat is iets wat een andere keer nog wel kan gebeuren.

Heb daarnaast ook de ps2 en de wii die ik gekregen had uit elkaar gehaald en schoongemaakt. De Wii was nog het lastigst met al die verschillende kleine schroefjes..

Voor de Xbox heb ik voldoende spellen voorlopig;
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Mag7_1HCzjAKt6SN6yjF29WbQCc=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CBz53lgiMW3A10C8faHCXdMc.jpg?f=fotoalbum_medium

Alleen Assassins Creed II staat niet op de foto, want die speel ik op het moment. Wat een gaaf spel zeg!
Denk alleen dat ik een aantal sportgames ga verkopen en wat anders terug ga kopen om series compleet te maken, zoals call of duty en zeker Assassins Creed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henkje.doc
bvsteyn schreef op zondag 3 mei 2020 @ 20:29:
Zou nog wat foto's plaatsen van de schoonmaak beurt van de Xbox 360:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Schoonmaken kon geen kwaad dus..hopelijk verlengen we hiermee ook de levensduur..

[Afbeelding]

Het uit elkaar halen was eenvoudig gelukkig! Heb alleen de koelblokken laten zitten, omdat ik geen koelpasta in huis heb. Dat is iets wat een andere keer nog wel kan gebeuren.

Heb daarnaast ook de ps2 en de wii die ik gekregen had uit elkaar gehaald en schoongemaakt. De Wii was nog het lastigst met al die verschillende kleine schroefjes..

Voor de Xbox heb ik voldoende spellen voorlopig;
[Afbeelding]

Alleen Assassins Creed II staat niet op de foto, want die speel ik op het moment. Wat een gaaf spel zeg!
Denk alleen dat ik een aantal sportgames ga verkopen en wat anders terug ga kopen om series compleet te maken, zoals call of duty en zeker Assassins Creed.
Land geleden dat ik een Xbox 360 open heb gezien. Maar weer lekker schoon en fris in ieder geval _/-\o_

Moet eerlijk toegeven dat ik bij foto's van een stapeltje xbox 360 games altijd even stiekem kijk of er nog wat tussen zit wat ontbreekt. In dit geval check en compleet.

Wat betreft sportgames. Het meeste zal niet veel waard zijn, maar er kunnen af en toe altijd pareltjes tussen zitten.
Bij Call of Duty zul je je verbazen dat daar nog steeds mensen online zitten. Het zijn er niet veel meer, maar blijft altijd leuk. back to basic.

AC BlackFlag is ook een aanrader. Dat laat echt zien wat er op de Xbox360 (en ps3) mogelijk was destijds.
Pagina: 1 ... 45 ... 224 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op, dit topic is om retro gaming en al haar facetten te bespreken, het is echter NIET de bedoeling om
- Games aan te schaffen (ruilen/lenen/etc.) van/via mede tweakers.
- Games te verkopen.
- Te vragen wat een game of console waard is.
- Een V&A advertentie te promoten.
- Dit topic is voor en door verzamelaars, s.v.p. geen opmerkingen ala 'Oh wat veel, speel je dat allemaal?' Dat voegt niets toe.