Acties:
  • +3 Henk 'm!
Henkje.doc schreef op maandag 4 mei 2020 @ 08:21:
[...]

Land geleden dat ik een Xbox 360 open heb gezien. Maar weer lekker schoon en fris in ieder geval _/-\o_

Moet eerlijk toegeven dat ik bij foto's van een stapeltje xbox 360 games altijd even stiekem kijk of er nog wat tussen zit wat ontbreekt. In dit geval check en compleet.

Wat betreft sportgames. Het meeste zal niet veel waard zijn, maar er kunnen af en toe altijd pareltjes tussen zitten.
Bij Call of Duty zul je je verbazen dat daar nog steeds mensen online zitten. Het zijn er niet veel meer, maar blijft altijd leuk. back to basic.

AC BlackFlag is ook een aanrader. Dat laat echt zien wat er op de Xbox360 (en ps3) mogelijk was destijds.
Dit. En als showcase ook GTA5. Hoe ze dat op de PS3/360 zo voor elkaar hebben weten te krijgen, bizar.

Mezelf weer niet kunnen inhouden en een Star Wars Limited Edition 360 gekocht, met gouden controller en Kinect :D

Stond ook nog op m'n lijstje. Vandaag komt de CoD2 360 binnen, woensdag de Forza Xbox One en de SW 360 gok ik vrijdag. Lekker weekje zo. Nu nog op zoek naar de MW3 360 en dan hou ik voorlopig weer even op :+

/

De MW2 360 in ieder geval binnen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KsI8BMeYlTTIfv9YIqUdqrLDllg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FU46DTDniHzF29oePRiP3KtI.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GG5FOtQTzfHFK4dlUW9yyBei9fI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AfhyOmirwqAYePN9zyqFYbHB.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 25% gewijzigd door Exorcist op 04-05-2020 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is nu de beste xbox 360 met de minste problemen en langste levensduur? Is dat de New slim? En welke zijn dan de slechtste? Zijn dat de eerste modellen?

Ik moet zeggen dat ik de backwards compatibiliteit van xbox wat vind tegenvallen eerlijk gezegd. Op de Xbox One zijn er maar een paar xbox classic games te spelen. Ook de Xbox 360 spellen zijn niet allemaal compatible.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 19:10:
Wat is nu de beste xbox 360 met de minste problemen en langste levensduur? Is dat de New slim? En welke zijn dan de slechtste? Zijn dat de eerste modellen?

Ik moet zeggen dat ik de backwards compatibiliteit van xbox wat vind tegenvallen eerlijk gezegd. Op de Xbox One zijn er maar een paar xbox classic games te spelen. Ook de Xbox 360 spellen zijn niet allemaal compatible.
Vanaf de Slim (alle modellen) en dus ook de E (lastiger te vinden). De eerste modellen en in principe alle "phats" zijn veel kwetsbaarder. Gezien de Arcade, Premium en Elite niet verschillen op hardware niveau (alleen HDD) zijn die even vatbaar voor een RROD. Als je meer zeker wilt zijn, neem een Slim. Die gaan veel minder vaak defect.

Anderzijds: ze kosten echt niks (tweedehands) dus...why bother. Je kunt het risico nog wel lopen vind ik, het is geen PS3 met PS2 BC die heel prijzig zijn tweedehands en even kwetsbaar maar dan voor een YLOD.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Die joypad! <3 :9~
i like gooooooooooooooooold, isn't that weird?
Morgen een Premium erbij en vr. nog een (NTSC) PS3. Ben er ff klaar mee :)
uhuh....kijken of ik dit kan laten verwerken bij een gokbureau/wedkantoor, kan ik eindelijk rijk worden :+

10 second ninja DONE

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Sagat schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 09:36:
[...]

Die joypad! <3 :9~
i like gooooooooooooooooold, isn't that weird?

[...]

uhuh....kijken of ik dit kan laten verwerken bij een gokbureau/wedkantoor, kan ik eindelijk rijk worden :+
Afbeeldingslocatie: https://i.pinimg.com/originals/f9/a1/3c/f9a13cc882e0f3a3222a4df863ccfef3.jpg

Leuke challenge eigenlijk, rest van de maand niets meer kopen :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Exorcist schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 09:38:
[...]

[Afbeelding]

Leuke challenge eigenlijk, rest van de maand niets meer kopen :P
Oeh lastige challenge. Dat lukt mij meestal niet hahaha. Ik zit inmiddels alweer op 1850 games. Misschien leuke cijfers:

Wii u: 73 games
PS1: 372
PS2: 436
PS3: 241
PS4: 121
PSP: 91
Vita: 27

En de rest:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvsteyn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:43
Verwijderd schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 09:41:
[...]

Oeh lastige challenge. Dat lukt mij meestal niet hahaha. Ik zit inmiddels alweer op 1850 games. Misschien leuke cijfers:

Wii u: 73 games
PS1: 372
PS2: 436
PS3: 241
PS4: 121
PSP: 91
Vita: 27

En de rest:)
Speel je daar ook nog veel van? Of is het meer voor de heb?

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Ik zeg het altijd, je kan het vast in een soort mooie grafiek verwerken, maar je hebt (retro) gamers en verzamelaars. Denk dat de heren zoals snefkens en Exorcist meer aan de verzamelaar kant zitten, tuurlijk ze gamen ook, maar (and beiden do correct me if i am wrong) is het daadwerkelijk verzamelen, aftikken van wishlist en deals zoeken niet een heel groot deel van de fun? Misschien zelfs meer dan het daadwerkelijk spelen? Ik vind het ook opvallend dat beiden het 'tweaken' aan de hardware ook leuk vinden. Bij mij is dat echt noodzakelijk kwaad.....

Gezien de meesten van ons ook moeten werken, een gezin hebben en ook nog sport en of andere hobbies denk ik dat het vrijwel ongelijk is om bij zulke aantallen games alles te spelen, laat staat uit te spelen....

Even maar in small omdat ik dit al 'wel is' :X eerder hebt uitgetikt...........
Bij mij verschilt het.....vorig jaar (euh of was het al 2018?) een bui en dus in korte tijd een pce aangeschaft en daarna terra onion ssd3 en ook everdrive x7 voor de md.

Nu wil ik dus een mister, omdat ik dan diverse dingen aftik van mijn wishlist..... het neemt de noodzaak voor meer everdrives etc weg, bekabeling, en gewoon alle gangare 4th gen en younger systems beschikbaar, EN kunnen spelen op crt en lcd....en met relatief vrij controller keuze ja sounds like heaven!
Hardware perfect en zero controller lag natuurlijk ook niet vervelend.
En ja broken record, maar inmiddels al wat aan het rondkijken, mogelijk maar beginnen met het daadwerkelijk bordje en dan de rest bestellen......maar liefst alles in een keer en bijdezelfde shop natuurlijk :)

Volgende stap is dan pc upgraden voor het unlocken van de nieuwere systemen en dan kan ik zo'n beetje allles wel spelen wat ik wil spelen........misschien daarna toch stiekum weer terug naar extra hw verzamelen (32x/megacd/master sytem....en as always de neo neo, maar dan is het ook wel klaar, hoewel het natuurlijk altijd is van.....ok dat is, dan kan dit ook nog wel ;) )
Wel kan je (of iig ik in mijn situatie) dan nog bekabeling improven en mods doen.......MODE voor sega saturn lijkt me ook top om maar is iets te noemen, aan de andere kant, indien emulatie goed genoeg is dan denk ik dat ik liever mijn saturn stock hou voor mijn games op disc.......andere opties is natuurlijk om een 2e staturn te zoeken.....

Qua games ik weet het niet, in een ideale wereld zou ik graag vooral meer 16 bit games hebben, dat is toch waar mijn hart het meeste ligt, maar ik kan er echt niet overheen stappen dat de hobby dan zo duur word.
Je zou reproducties kunnen overwegen, maar dan nog liever universal game boxes.......en dan vullen met losse carts. Dan is het nog enigsinds te doen, of toch voor md gaan omdat daar natuurlijk de boxes vaak erbij zitten. Is toch wel meerwaarde......maar lage prio. Wellicht dat over 10-20jaar de eerste vroege grotere verzamelingen beschikbaar komen waardoor de prijzen dalen, maar ik verwacht eerder dat de vraag toch zal blijven stijgen en de prijzen dus ook..... (vervelende jonge mensen, ga gewoon je eigen generatie games sparen :P :+ )

Ik zie ook nog ruimte in improven van mijn gameroom, (haha correction......momenteel is het ons rommelhok met een bureao en en oud tv meubeltje, met wat ouwe hardware........en wat kast ruimte voor games en controllers etc :X )
ik zag deze ergens:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IA1vpRtTV__8Bd1A5gpBjZ2wzKA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/LGwyq85CGAQB0u9IRbVelNcX.png?f=fotoalbum_large
En dat is aardig wat ik in gedachte heb (uiteraard met wel wat tweaks), mijn vrouw vond laatst ergens een timmerman die leuke projecten al gedaan heeft, misschien is bespreken........

10 second ninja DONE

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

bvsteyn schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 09:51:
[...]

Speel je daar ook nog veel van? Of is het meer voor de heb?
Precies zoals @Sagat hierboven zegt. Het verzamelen is al een bezigheid op zich ;-) Het is erg leuk om een bepaalde collectie te verzamelen. Heb ik alles gespeeld? Nee zeker niet. Maar de ene keer heb ik zin in dit genre en dan het andere genre. Nu ben ik erg veel platform games aan het spelen. Ik filter in mijn app dan op platform games en kijk welke games ik nog niet gespeeld heb en kies dan een game uit die ik ga spelen. Vind het vooral leuk om alles te hebben en als ik een bepaalde game wil spelen wanneer ik daar zin in heb dat ik die dan in de kast heb staan.

Daarnaast vind ik het ook erg leuk om oude hardware op te knappen en werkend te krijgen. Ik ben nog lang niet op het niveau van @Seroczynski, want wat die voor fantastische dingen maakt kan ik niet aan tippen. Maar het is een erg leuke bezigheid om apparaten open te maken en hiervan te leren.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2020 11:40 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!
Ik zou héél graag een verzamelaar willen zijn, maar daar heb ik simpelweg het geld niet voor. Helaas is mijn Suzuki GSX-R600 K5 afgelopen februari ook het slachtoffer geworden van slijtage waardoor ik deze weg heb moeten doen, en ik nu naast al de nieuwe kosten van een eerste eigen huis ook nog voor een nieuwe motor aan het sparen ben. Helaas zijn mijn inkomsten niet zodanig hoog dat dit allemaal zo even gepiept is :P

Nu heb ik in de nieuwe woning mijn toegewezen mancave bijna af. Er moeten nog wat puntjes op de i worden gezet, zoals de Super Mario Bros. 3 deurmat die ik onlangs besteld heb, maar omdat @Sagat begon met het posten van een willekeurige gameroom, wil ik hier mijn voortgang wel delen.

Behold, my stuff!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E7PkN5eT7LlnPyVfhOrxUSBDOCU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hfjBTvTlW86cK5JQecGe0doV.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bdapiGKJYYwvBeUGkypywAcCF8Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pgW2m8APn4JENr6Tunsn4ACz.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sVuT664_Vee7tVZ4nsmMzw5RlEo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/G2RWMdXYDHIyjIvO43rCdoi9.jpg?f=fotoalbum_large

De consoles zijn allemaal via HDMI of RGB > Hydra > OSSC aangesloten. Deze speel ik nu dus op mijn oude 1080p Panasonic plasma. Recentelijk heb ik Super Metroid en Mega Man X op de SFC Jr. uitgespeeld, en dat heb ik beneden op de LG C9 OLED gedaan. De LG kan echt velen malen beter overweg met de OSSC dan mijn plasma, maar die wissel ik niet zo eenvoudig om :)

Update: Deurmat ook net binnen gekregen :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qBNmQgQ6tW9pY8Ye-FJ3OCj2quM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0cfzcNZTwzGO4Jsh2eQCaYNq.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 8% gewijzigd door Seroczynski op 07-05-2020 16:26 ]

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Seroczynski schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 14:38:
Ik zou héél graag een verzamelaar willen zijn, maar daar heb ik simpelweg het geld niet voor. Helaas is mijn Suzuki GSX-R600 K5 afgelopen februari ook het slachtoffer geworden van slijtage waardoor ik deze weg heb moeten doen, en ik nu naast al de nieuwe kosten van een eerste eigen huis ook nog voor een nieuwe motor aan het sparen ben. Helaas zijn mijn inkomsten niet zodanig hoog dat dit allemaal zo even gepiept is :P

Nu heb ik in de nieuwe woning mijn toegewezen mancave bijna af. Er moeten nog wat puntjes op de i worden gezet, zoals de Super Mario Bros. 3 deurmat die ik onlangs besteld heb, maar omdat @Sagat begon met het posten van een willekeurige gameroom, wil ik hier mijn voortgang wel delen.

Behold, my stuff!

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

De consoles zijn allemaal via HDMI of RGB > Hydra > OSSC aangesloten. Deze speel ik nu dus op mijn oude 1080p Panasonic plasma. Recentelijk heb ik Super Metroid en Mega Man X op de SFC Jr. uitgespeeld, en dat heb ik beneden op de LG C9 OLED gedaan. De LG kan echt velen malen beter overweg met de OSSC dan mijn plasma, maar die wissel ik niet zo eenvoudig om :)
Heh als jij niets meer koopt heb je al een mooie verzameling soft- en hardware! Ik reken jouw zeker ook tot die categorie ;)

edit:
deurmat :o _/-\o_

10 second ninja DONE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elsympatico
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 31-08 09:37
Dankzij dit topic Xbox 360 slim gekocht met wireless controller en Forza 4 was erbij boxed bij Gameland groningen heel tevreden van echt waar .ik had al 2 Ps3 's , maar nog nooit op een xbox 360 gespeelt en het is echt top .ik vind de controller zelfs pak beter dan die van Sony .

Thx mannen

Acties:
  • +7 Henk 'm!
Ik krijg het overzicht nooit netjes (één licht, twee de ruimte) maar goed, n.a.v. bovenstaande ook weer wat geschoten.

@Seroczynski Ziet er netjes uit gozer!!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7hnsn6fc_qlZmzXRrM4m4jqI1VE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wiaphXRQU166224ERXOVXdOc.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VsJMCEF5vWVrRWEyWpIcK_XN9X4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yxLKJ07hxFZN952I2z2mQA8R.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1v2dFMMqVrfcTUC8UywbkyjGPeo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Vl5iCA9PeJXfWX6By9jn2rG7.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k3G5LoeYXuO-ezABYb4PHA-rma8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/khlnFqzcSjbrqmobVH9viTkt.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JF7a25aGHXbBw3ryaIasWDyoXuA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/z4UNRkRneHcdefgU3ZczFQLA.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/arziUKfPPWCHNdZMk1wzP8tzeV0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kJnvGQ8TUKl7LGWGak0x9b6d.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZFtmC6glDybLfw9DsWcJd3hnnac=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/BE1My0zJbzMxcIaPpogqV0LE.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SWTeDMiVUM668Gn82ASNmWB3fnU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SUBF7XgBik4yznZ4penEQJau.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u6MgRXneFADwlpnG_M0ahqwVKMo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dzJav8RVuz9ATpKec8xc6PDx.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xAC7ZVMnyouSP4aZBRlypNKpqjc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/gzirofZjJHTHDBc3Ou5HUz5t.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZQj7xX0sKYjR4odwx90k2NYyHVs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KaQtJeGojhwM7kimQUIRm8ME.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nPwgAWxY-7-4oQ46hkHsx02oABU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/55JZ4Gk0KMmy3hG2EPY85hDe.jpg?f=fotoalbum_large

Deel van, natuurlijk staan er in de woonkamer nog consoles zij het alleen last-gen en current-gen maar (ook) met Atmos setup en iets grotere TV (65" tov 49", beiden een XF9005) gepaard met ook beiden een Denon X2500H.

Controllers zitten allemaal in de kist aan de achterzijde. Alle portable consoles en voor iedere console een set van twee controllers (gereed om te pakken) zitten in de tafel/kist in het midden.

Dozen staan of in de garage of onder bed. Nog een set van 12 PS3's staan in de bijkeuken en ook nog wat collectors editions van spellen daar in een kast omdat ik ze niet meer kwijt kan.

Getriggered door het verhaal van @Sagat ; ja, ik ben in de basis een verzamelaar pur sang en haal daar het meeste plezier uit. Het zoeken, kopen en binnenkrijgen is voor mij een eindeloze, niet te stillen honger. De hoeveelheid consoles die ik heb is ronduit achterlijk. Voor de verschillende edities valt nog wat te zeggen of hooguit een reserve voor de reserve, maar dat is mijn manco. Als de XSX en PS5 er zijn volgen er nieuwe uitdagingen :+

Maar goed, de gameroom. Voor mij niet alleen een ruimte voor het sporadisch spelen van een game maar mijn hoofdzakelijke leefruimte. De ruimte waar ik me écht kan ontspannen, waar ik graag zit, waar ik graag gewoon zit..en om me heen kijk. Het is één van de beste keuzes in mijn leven geweest en dat klinkt misschien een beetje absurd, voor mij en mijn persoon is het 100% ik en zo voel ik me hier ook. Het is niet groot (ik stouw het dan ook te vol) maar het is ook nog 's vrij geïsoleerd waardoor ik ook m'n games en muziek op een goed volume :+ kan afspelen zonder geklaag van wie dan ook. Ook dat vind ik heel belangrijk.

Ook ik heb een relatief druk leven. Drukke baan, kinderen, vrouw en alle bijbehorende clichés. Gamen is dan ook wel een uitlaatklep maar dat kan ik van series/films/muziek ook vinden en is het een combinatie van factoren wat ik "hier" doe. Heb daarentegen wel een keer of 2, 3 per week vrienden over de vloer en dan is het altijd wel even een spel (zij het vaker op de PS4 of One of Switch) getopt met wat muziek en een videootje.

En ik herken me ook in wat @snefkens zegt. Ik heb de ene week (of dag) zin in het ene en dat de andere week weer anders zijn. Nadeel is dat ik hierdoor lang kan doen over het uitspelen van een spel (als ik het al uitspeel), voordeel is dat wel gewoon doe wat ik leuk vind en wanneer ik er zin in heb. Tegen mn zin in dingen doen is...niet voor mij weggelegd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:00
Controller van Xbox one en x360 zijn inderdaad de beste die er zijn. Dualshock 4 komt op flinke afstand. Nu heb ik alleen de standaard controllers in gebruik, en bij de X1 alleen de originele release variant.
DS4 heeft gewoon matige triggers en het touchpad is gewoon bagger.
DS3 heeft onbruikbare triggers.

Hopelijk kan ik binnenkort ook weer iets meer tonen van mijn Nes, SNES, n64, gc etc. de cave op zolder wordt langzaam opgebouwd, en begin eerst met het simrace deel, daarna de oude consoles.

Wat me als verzamelaar wel lastig zou lijken is dat sommige zaken in games niet verkrijgbaar zijn. Bv de Forza3 en 4 unicorn cars. Exact de reden waarom mijn hdd van de x360 niet kapot moet gaan :+

Iets anders, een tijdje terug sloot ik mijn PS2 aan en kwam erachter dat van de originele controller geen knop het meer doet. Oorzaak lijkt de vervaagde sporen op de print te zijn. Heeft iemand hier ervaring met het vervangen van dat spul?
Een aftermarket controller zonder drukgevoelige knoppen werkte wel.

[ Voor 14% gewijzigd door GAIAjohan op 08-05-2020 22:37 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

GAIAjohan schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 22:27:
Controller van Xbox one en x360 zijn inderdaad de beste die er zijn. Dualshock 4 komt op flinke afstand. Nu heb ik alleen de standaard controllers in gebruik, en bij de X1 alleen de originele release variant.
DS4 heeft gewoon matige triggers en het touchpad is gewoon bagger.
DS3 heeft onbruikbare triggers.

Hopelijk kan ik binnenkort ook weer iets meer tonen van mijn Nes, SNES, n64, gc etc. de cave op zolder wordt langzaam opgebouwd, en begin eerst met het simrace deel, daarna de oude consoles.

Wat me als verzamelaar wel lastig zou lijken is dat sommige zaken in games niet verkrijgbaar zijn. Bv de Forza3 en 4 unicorn cars. Exact de reden waarom mijn hdd van de x360 niet kapot moet gaan :+

Iets anders, een tijdje terug sloot ik mijn PS2 aan en kwam erachter dat van de originele controller geen knop het meer doet. Oorzaak lijkt de vervaagde sporen op de print te zijn. Heeft iemand hier ervaring met het vervangen van dat spul?
Een aftermarket controller zonder drukgevoelige knoppen werkte wel.
Hier ben ik het dan weer niet mee eens. Ik kan nog steeds niet wennen aan de Xbox 360 en x1 controllers. Vind op dit moment de ds4 de beste controller. Daarnaast vind ik de ds2 controller ook fijn. Overigens vind ik de wii u pro controller ook wel een fijne controller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:23
Ds4 vanwege de d pad. Mijlenver Beter dan xbox one, one x.
Gebruik hem op mijn super nt.

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Even op de tel dus ik maak nog even geen poll maar. Final Fantasy 7! Spelen jullie liever het orgineel of de remake? Of natuurlijk zelfs beide, of gewoon niet? Ben wel benieuwd. De demo van remake dit we doorgespeeld en goede indruk...

Ff9 schijnt ook naar gamepass te komen...dus die ook even checken.

Qua controllers alls staat en valt bij het gametype. Voor current gen vind ik beide fijn en last gen de 360 fijner. Voor 2d games liefst saturn pad of iets met gelijksoortige button lay out.

Voor retrogaming doorgaans de 8bit do md 6 button of snes pad!

10 second ninja DONE

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Sagat schreef op maandag 11 mei 2020 @ 14:58:
Even op de tel dus ik maak nog even geen poll maar. Final Fantasy 7! Spelen jullie liever het orgineel of de remake? [...]
Ik ben fan van het traditionele turn-based fightsystem, en ik meen dat er in FF7R een active battle zit? Dat is voor mij reden genoeg om het origineel boven de remake te verkiezen.

Moet wel eerst beide nog spelen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Haha ja, ik had 7 ooit (kan zo maar is vorige eeuw nog zijn geweest :o ) op pc (org geleend van een vriend) maar een uurtje gespeeld en nooit verder gegaan...vind dat ik als gamer toch iets langer kans moet geven maar tot heden niet gelukt.

Remake heeft idd (o.a.) een active systeem, deed me denken aan 12, maar ook die niet heel lang gedaan :S dus steek mijn hand er niet voor in het vuur

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sagat schreef op maandag 11 mei 2020 @ 14:58:
Even op de tel dus ik maak nog even geen poll maar. Final Fantasy 7! Spelen jullie liever het orgineel of de remake? Of natuurlijk zelfs beide, of gewoon niet? Ben wel benieuwd. De demo van remake dit we doorgespeeld en goede indruk...

Ff9 schijnt ook naar gamepass te komen...dus die ook even checken.

Qua controllers alls staat en valt bij het gametype. Voor current gen vind ik beide fijn en last gen de 360 fijner. Voor 2d games liefst saturn pad of iets met gelijksoortige button lay out.

Voor retrogaming doorgaans de 8bit do md 6 button of snes pad!
Ik heb beide, vroeger had ik deel 7 en 8 meerdere keren uitgespeeld. Deel 7 was zeker mijn favoriet. Heb de deluxe versie van de remake bij de launch binnen gekregen. Paar uurtjes gespeeld en daarna niet meer aangeraakt eerlijk gezegd. Door deze post dacht ik ohh ja ik moest die nog verder spelen. Tja de charme is er een beetje vanaf eerlijk gezegd. Ook omdat het combat systeem anders is moest ik er heel erg aan wennen. Voorheen kon je op je gemak een gevecht spelen. Nu moet je toch sneller beslissen wat je doet. Daardoor speelt het wat gehaaster dan voorheen.

Tijdens mijn vorige vakantie was ik op de vita begonnen aan het origineel en daar was ik direct weer verslaafd aan. Geen idee wat het precies is. Maar tot nu toe speel ik liever het origineel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En het mooie is....ik weet het zelf niet :S

Ik was impressed door de demo, gfx vond ik mooi, voice acting redelijk, de spanning zat er lekker in. Zelfs de combat, hoe anders ook dan de ps1 versie vond ik nog wel leuk. Maar denk dat ik in een ideal wereld nog steeds 1 ook zou willen spelen......

Denk dat ik maar voor 'geen van beiden' moet gaan kiezen.....daar zal het wel op neerkomen 8)7

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mm twijfel..het origineel heb ik liggen ( ;) ) en zou ik bij voorkeur spelen vanwege nostalgie en de kracht van de PS1 die ik kan waarderen. Maar aan de andere kant: trophies :P

Ben er nog niet uit. Kan best zijn dat ik zo verscheurd wordt door de potentiële keuzes dat ik er nooit aan uitkom. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Toch maar voor beiden gekozen, of het gaat lukken is vers 2, maar het is wel mijn intentie, vermoeddelijk deel 9 via gamepass maar is als eerste, en ff6 (euh usa 6 dan geloof ik, blijf die telling vaag vinden) op de snes zou ik ook nog is een kans willen geven!

Verder vanaaf mijn antieke pc hopelijk voorzien van een verse(re) videokaart, dan kan ik mogelijk ook iets meer emuleren dan nu....ps2 gaat (ging al heel lang niet meer geprobeerd) niet.......zou wel leuk zijn als dat nu werkt, denk dat wii en wii u, zelfs met deze videokaart nog stappie te ver is maar wie weet.

Verder indien tijd het toelaat, verder kijken naar de mister.......even kijken wat voor io board en case ik nou precies moet gebruiken, maar ik las dat ze nu ook sharp x68000 support hebben (als ik de naam goed heb).

Dat is natuurlijk (ehm nou ja, imho dan) ook een van de holy grails, was in die tijd near aracde perfect, ik las dat capcom er zelfs hun arcade games (cps1-2-3) op ontwikkelde, maar natuurlijk vrij lastig om dit fysiek werkend te krijgen vanwege import, en sowieso ouwe pc......en spellen jap only, lijkt me een hele fijne om op deze manier is te kunnen testen (als het echt vet is kan je altijd nog kijken of het dan een optie is om echte te willen hebben....hoewel ik daar op voorhand hard voor pas denk ik :P

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sagat schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 09:40:
Toch maar voor beiden gekozen, of het gaat lukken is vers 2, maar het is wel mijn intentie, vermoeddelijk deel 9 via gamepass maar is als eerste, en ff6 (euh usa 6 dan geloof ik, blijf die telling vaag vinden) op de snes zou ik ook nog is een kans willen geven!
FF VI Japan = FF III USA
Verder vanaaf mijn antieke pc hopelijk voorzien van een verse(re) videokaart, dan kan ik mogelijk ook iets meer emuleren dan nu....ps2 gaat (ging al heel lang niet meer geprobeerd) niet.......zou wel leuk zijn als dat nu werkt, denk dat wii en wii u, zelfs met deze videokaart nog stappie te ver is maar wie weet.
Emulatie is ook vaak CPU intensief, vergeet dat niet.
Verder indien tijd het toelaat, verder kijken naar de mister.......even kijken wat voor io board en case ik nou precies moet gebruiken, maar ik las dat ze nu ook sharp x68000 support hebben (als ik de naam goed heb).
Ik heb inmiddels wat streaks van Aquas gekeken op Twitch en de Mister ziet er wel uit als een geinig apparaat. Ik ben benieuwd of je die nog eens in huis gaat halen, maar dan wil ik hem wel eens even zien :)
Dat is natuurlijk (ehm nou ja, imho dan) ook een van de holy grails, was in die tijd near aracde perfect, ik las dat capcom er zelfs hun arcade games (cps1-2-3) op ontwikkelde, maar natuurlijk vrij lastig om dit fysiek werkend te krijgen vanwege import, en sowieso ouwe pc......en spellen jap only, lijkt me een hele fijne om op deze manier is te kunnen testen (als het echt vet is kan je altijd nog kijken of het dan een optie is om echte te willen hebben....hoewel ik daar op voorhand hard voor pas denk ik :P
CPS1, 2 of 3 kunnen momenteel toch nog niet op de Mister? Zodra ze dat voor elkaar krijgen is het misschien wel interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PSCX2 draait vrij goed op een beetje CPU (@Sagat ) . Ook op jouw i7.
PS3 emu (voor zover je zou willen) is minder, Folklore laatst getest maar was vrij onspeelbaar. Wii en WiiU lijken me niet praktisch vanwege de input met sommige games maar anderzijds, genoeg die je met een classic controller of WiiU Pro controller kunt doen dus ook met andere gamepads.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
final fantasy: good to know! ik zou zweren dat een maat van me (zelfde die 7 voor pc aan me geleend had :P ) deel 6 op de snes speelde, maar het was een usa versie geen jap, maar menselijk geheugen enzo.

emulatie: cpu is idd i7 maar 2600 sandy bridge? natuurlijk best antiek. Vandaar mijn twijfel over wii u en zelfs wii
En ja, wii sports ga ik zeker niet emuleren, maar idd games die speelbaar zijn met de classic controller

mister: ik wil er echt een, maar ik wil liefst bij een shop bestellen en ook niet weken hoeven te wachten op levering. Dus dat compliceert het een beetje. Oh en dus zoals genoemd, goed inlezen dat ik niet een case krijgt waar mijn zut dan niet of niet goed in past.
Maar wanneer ik hem eindelijk heb en covid geen dingetje meer is ben je meer dan welkom :)

En ik dacht dat iig cps1 wel gesupport werd? Maar boeit ook niet zo heel veel. Die sharp kwam paar keer voorbij in van die games op meerdere systemen vergeleken video's. Is voor mij een nice to have, maar dermate niche dat ik het ook weer niet heel erg vind als het niet werkt. Holy grail is wel als je echt verzamelaar bent en juist die vage niches ook wil toevoegen.......i guess (ik wil gewoon mijn ouwe games comfy kunnen spelen :+

ps3 lijkt me een stapje te ver op mijn antieke systeem met maar 8gb intern, maar mocht ik idd wii u aan kunnen dan zou ps3 wellicht ook nog wel kunnen. Al hoewel ik dat ivm trophies toch liever op de echte hw zal willen spelen.

10 second ninja DONE

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LoCuTuS2000
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-09 10:12

LoCuTuS2000

Resistance is futile

Exorcist schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 11:03:
PSCX2 draait vrij goed op een beetje CPU (@Sagat ) . Ook op jouw i7.
PS3 emu (voor zover je zou willen) is minder, Folklore laatst getest maar was vrij onspeelbaar. Wii en WiiU lijken me niet praktisch vanwege de input met sommige games maar anderzijds, genoeg die je met een classic controller of WiiU Pro controller kunt doen dus ook met andere gamepads.
Met een Mayflash dolphin bar en een Wiimote+ kun je Wii games super vet emuleren. Zeker als je een beetje GPU hebt want de Wii textures schalen super goed naar hogere resoluties. Als je op youtube kijkt naar Super Mario Galaxy 1080p of 4k filmpjes kun je zien hoe mooi dat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sagat schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 14:16:
final fantasy: good to know! ik zou zweren dat een maat van me (zelfde die 7 voor pc aan me geleend had :P ) deel 6 op de snes speelde, maar het was een usa versie geen jap, maar menselijk geheugen enzo.
Er zijn hele goede translation patches, die gebruik ik zelf ook. Geen idee wat jouw maat precies gebruikte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hij gebruikte een fysieke cart (en zeker geen everdrive of sd2snes :D ) .......kan zijn dat het een repro was met een patch, maar daar had ik in die tijd nog nooit van gehoord. Van hem verwacht ik dat al helemal niet. Meest logische verklaring is idd dat het gewoon 3 was en dat ik onthouden heb dat het dan 6 in japan was, wat logisch is want niet heel veel later kwam 7 dus (of die was er al.......)

[ Voor 5% gewijzigd door Sagat op 12-05-2020 16:24 ]

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpg97
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-09 09:53
Vraagje, worden de psvita en 3ds ook al als retro gaming gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:57
@Sagat Ik heb zelf FFVII in verschillende variaties. (PS1 niet platinum variant, PC versie en download van SE zelf)
Vorige week heb ik de Deluxe versie binnen gekregen (in 2015 al pre order, maar uiteindelijk om ander reden via een andere winkel gekocht dankzij Cor en Ona zullen we maar zeggen en hoe de eerste winkel er mee om ging) en mezelf tijdens en na de demo voorgenomen om hem in de nieuwe stijl ook te spelen.
Er zitten ander dingen in welke ik al in het begin tegen kwam die niet in het origineel zaten, maar ik sta wel open voor verandering. Ik verwacht niet dat ze bepaalde key onderdelen zullen veranderen ongeacht of dat ooit wel als optie is geweest.

Het origineel is nog steeds mijn favo. Maar moet zeggen dat ik nog maar net begonnen ben.
Ze hebben echt goed hun best gedaan met deze remake. Dat mag zeker wel gezegd worden.
Ik zou je niet kunnen vertellen of ik eerst de originele zou spelen en dan de remake of andersom.
Als je de remake nog niet hebt, zou ik lekker beginnen met de originele. De remake kan later altijd nog door de graphics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaFleche
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-09 00:30
jpg97 schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 23:04:
Vraagje, worden de psvita en 3ds ook al als retro gaming gezien?
100 mensen, 100 meningen :-)
Persoonlijk vind ik nog van niet:
De 3ds familie (dus ook new 2ds) is volgens mij nog in produktie of anders net niet meer, maar er zijn geen nieuwe games meer gekomen sinds vorig jaar (althans die de moeite waard zijn).

De vita is volgens mij ook pas net uit productie (2019) en er komen voor de vita zelfs nog maandelijks nieuwe games uit.

Allemaal nog er courant en mijn inziens nog geen retro

ps: Wikipedia: Retro-gaming ...alles voor 2000 is retro maar om eerlijk te zijn vind ik N64/gamecube dan weer wel retro..... zoals mijn 1e zin "100 mensen, 100 meningen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Eens met LaFleche. Mijn (persoonlijke) mening hierover is dat de vita dan misschien formeel geen retro is, het wel in die categorie mag. Immers het word niet heel erg meer actief gesupport doen sony, en we krijgen ook geen opvolger (nou ja, voor zover we weten dan.......)

3ds.......verschil is dat er nog wel de new3ds en ook 2ds is......word ook niet meer heel actief gesupport, maar volgens mij wel meer dan de vita, maar dat is meer gevoelsmatig dan onderbouwd met cijfers ;)

Wat mij betreft (persoonlijk) meer dan welkom om te bespreken deze systemen, maar mochten andere regulars of de ts andere ideeën hebben dan hoor ik het graag.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De WII U bespreken wij hier ook en wordt ook gezien als retro volgens mij. De vita komt uit hetzelfde jaar (2012) dus dan mag die ook als retro beschouwd worden toch?

Daarnaast wordt de vita door de gebruikers volgens mij ook veel voor retro games gebruikt, ps1/psp etc.

3DS vind ik inderdaad nog wel een ander verhaal, omdat die generatie in principe in Europa nog te koop is. Volgens mij bespreken wij alles in dit forum wat niet meer officieel te koop is in de winkel. De new 2DS is nog steeds dezelfde generatie als de 3DS. Dus geen retro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:44

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Verwijderd schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 09:27:
De WII U bespreken wij hier ook en wordt ook gezien als retro volgens mij. De vita komt uit hetzelfde jaar (2012) dus dan mag die ook als retro beschouwd worden toch?

Daarnaast wordt de vita door de gebruikers volgens mij ook veel voor retro games gebruikt, ps1/psp etc.

3DS vind ik inderdaad nog wel een ander verhaal, omdat die generatie in principe in Europa nog te koop is. Volgens mij bespreken wij alles in dit forum wat niet meer officieel te koop is in de winkel. De new 2DS is nog steeds dezelfde generatie als de 3DS. Dus geen retro.
Komen alleen nauwelijks tot geen games meer voor uit. Dus 3DS kan niet lang duren en dan mag die ook gewoon in het lijstje :P

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Daarom ook eens met Lafleche, er zijn meerdere definities
mijn eigen definitie was altijd current gen en last gen, en alles ouder is retro.
dus ps4 current/ ps3 last gen, en ps2 en ouder retro, dus mag besproken worden.
Probleem is dus met systemen zoals de vita waar geen opvolging meer komt (danwel te verwachten is) hoewel je wellicht het zou kunnen uitbreiden/aanpassen naar console generation.......

Die wii u zou volgens die definitie NIET mogen, maar is er iemand die daar wakker van ligt? Die wii u is dead&buried en behalve games ala axiom verge of homebrew hoef je niet heel veel meer te verwachten daar.

v,w,b, de 3ds, nogmaals denk dat die idd actiever is dan de vita, en ook het winkel gedeelte speelt mee, maar met het succes van de switch gebeurd er volgens mij ook bar weining op dat vlak nog, wellicht wat shovel ware en jaarlijkse updates (just dance?) maar verder geen grote games......er komt volgens mij geen nieuwe mario of metroid meer naar de 3ds (new of old :P )

Maar nogmaals, dit is allemaal mijn prive mening, laten we dit met zijn allen afstemmen, en als er een mening is zal ik die enforced vanuit mod rol.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 01:13
De ps vita had zelfs in 2019 nieuwe releases hoe kan je dit als retro beschouwen

Hoe is de wii u trouwens retro dat is toch last gen? dat is nog nieuwer dan xbox 360 en ps3 en zelfs die zijn niet retro.

en als we eerlijk zijn hoe oud een xbox 360 of ps3 ook worden het zijn gewoon mindere ps4 games er zit niet super veel verschil in. los van het feit dat de ingame gameplay voor veel games meer op de cut scenes lijken dan op de ps3. Veel remasters ook, er blijft maar weinig over om deze oude consoles erbij te pakken gezien de ps4 hetzelfde is plus meer en de indi scene die er niet echt was op de xbox 360 en ps3.

[ Voor 3% gewijzigd door gast7 op 14-05-2020 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-09 07:36
Sagat schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 08:37:
Zoals beloofd:

Poll: Final fantasy 7: De remake spelen of liever het origineel?
Het origineel
De remake
Beiden!
Geen van beiden
Anders, leg uit in topic.
[Afbeelding]
Ook een poll maken? Klik hier
Ik vind persoonlijk FF7 nog steeds eens van de allerbeste RPG's maar heb enorm genoten van de remake.
Zeker sla je een deel van het achterliggende verhaal kent (crisis core, bepaalde films) dan is het bij momenten echt genieten. Bovendien had ik verder eigenlijk weinig op te merken op de game als je het los van het origineel bekijkt.

Als je twijfelt, gewoon doen. Ik denk dat je er geen spijt zal van hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gast7 schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 11:45:
De ps vita had zelfs in 2019 nieuwe releases hoe kan je dit als retro beschouwen

Hoe is de wii u trouwens retro dat is toch last gen? dat is nog nieuwer dan xbox 360 en ps3 en zelfs die zijn niet retro.

en als we eerlijk zijn hoe oud een xbox 360 of ps3 ook worden het zijn gewoon mindere ps4 games er zit niet super veel verschil in. los van het feit dat de ingame gameplay voor veel games meer op de cut scenes lijken dan op de ps3. Veel remasters ook, er blijft maar weinig over om deze oude consoles erbij te pakken gezien de ps4 hetzelfde is plus meer en de indi scene die er niet echt was op de xbox 360 en ps3.
Omdat de vita al jaren niet meer verkocht wordt in Europa. Meeste games die uitkomen zijn japanse games.

Last gen zie ik ook als retro en daar hoort xbox 360, ps3 en wii u gewoon bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
Verwijderd schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 12:03:
[...]

Omdat de vita al jaren niet meer verkocht wordt in Europa. Meeste games die uitkomen zijn japanse games.

de plaatselijke mediamarkt hier verkoopt nog vita games. dus ik vermoedt dat er wel meer ketens in europa deze games nog verkopen en niet enkel nederland

[ Voor 11% gewijzigd door gast7 op 14-05-2020 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gast7 schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 12:29:
[...]

de plaatselijke mediamarkt hier verkoopt nog vita games. dus ik vermoedt dat er wel meer ketens in europa deze games nog verkopen en niet enkel nederland
Dat is dan nog oude voorraad, aangezien mediamarkt online nog 1 game op voorraad heeft (voorraad is 2 stuks) en dat is het. Omdat niemand het meer koopt blijven ze met de voorraad zitten. Dat geeft niet aan dat ze het ook actief nog verkopen. De game die nu op mediamarkt online staat is ook een Japanse game. Zoals ik al aangaf alleen in Japan worden er nog games gemaakt en een paar indies in europa. Maar ja er komen ook nog indies uit voor de dreamcast en worden nog in europa verkocht. Is dreamcast dan ook geen retro?

Maar het is wat @Sagat zegt, het is voor iedereen anders wat retro is. Voor mij is Vita inmiddels retro omdat Sony er niks meer mee doet. Hier in de lokale mediamarkt is er al jaren geen vita games meer te vinden

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2020 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
Verwijderd schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 12:44:
[...]

Dat is dan nog oude voorraad, aangezien mediamarkt online nog 1 game op voorraad heeft (voorraad is 2 stuks) en dat is het. Omdat niemand het meer koopt blijven ze met de voorraad zitten. Dat geeft niet aan dat ze het ook actief nog verkopen. De game die nu op mediamarkt online staat is ook een Japanse game. Zoals ik al aangaf alleen in Japan worden er nog games gemaakt en een paar indies in europa. Maar ja er komen ook nog indies uit voor de dreamcast en worden nog in europa verkocht. Is dreamcast dan ook geen retro?

Maar het is wat @Sagat zegt, het is voor iedereen anders wat retro is. Voor mij is Vita inmiddels retro omdat Sony er niks meer mee doet. Hier in de lokale mediamarkt is er al jaren geen vita games meer te vinden
De vita was altijd al voornamelijk voor rpg's visual novels en dan vooral japanse er was niet echt veel anders relatief gezien best verkopende games voor die console ook nog wat zowat geen enkele andere console kan zeggen. nog nooit een console geweest met zoveel rpg's relatief gezien qua gehele library. dat is dus niet heel vreemd dat de games die nu nog uitkomen voornamelijk japans zijn

De psp daarentegen had vanalles en zeker niet enkel voornamelijk rpg's

[ Voor 9% gewijzigd door gast7 op 14-05-2020 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gast7 schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 12:49:
[...]

De vita was altijd al voornamelijk voor rpg's visual novels en dan vooral japanse er was niet echt veel anders relatief gezien.

De psp had vanalles en zeker niet enkel voornamelijk rpg's
Er is wel wat anders voor de Europese markt alleen dat zijn er niet veel. Dat is ook de reden dat de Vita geen succes is geworden in Europa (en ook de dure vita cards) en het wel goed heeft gedaan in Japan. Maar ik kijk vooral naar de Europese markt en dan heb je games als Uncharted, killzone, mortal kombat etc. Maar die waren in de beginjaren en daarna was het al in Europa klaar. Dus voor europa is de Vita al 6 jaar dood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
Verwijderd schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 12:51:
[...]

Er is wel wat anders voor de Europese markt alleen dat zijn er niet veel. Dat is ook de reden dat de Vita geen succes is geworden in Europa (en ook de dure vita cards) en het wel goed heeft gedaan in Japan. Maar ik kijk vooral naar de Europese markt en dan heb je games als Uncharted, killzone, mortal kombat etc. Maar die waren in de beginjaren en daarna was het al in Europa klaar. Dus voor europa is de Vita al 6 jaar dood.
Zeker dat er wat anders was, maar zelfs in die begin jaren zag ik meer rpg's liggen dan af en toe wat fifa games etc voor de ps vita

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gast7 schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 12:54:
[...]

Zeker dat er wat anders was, maar zelfs in die begin jaren zag ik meer rpg's liggen dan af en toe wat fifa games etc voor de ps vita
Ben ik het niet helemaal mee eens. Maar let's agree to disagree. Vita was zeker niet gebouwd voor RPG's en ik denk dat er genoeg aanbod in het begin was van andere games voor de vita. Meer dan RPG's. Maar dat sloeg hier niet aan. Daarna kwamen er veel Japanse RPG's naar europa om maar aanvoer van games te creëren. Europa is niet echt een RPG werelddeel dus dat ging natuurlijk mis en daarom is de Vita na een aantal jaar ingestort.

En wat je zegt af en toe wat fifa games, dan heb je de begin jaren van de Vita niet echt meegekregen. Want er was in de eerste twee jaar genoeg aanbod, mortal kombat, little big planet, killzone, assassin's creed, Lego games, Injustice, Silent hill, remastered games van ps2, call of duty, monkey ball, resistance, Rayman, F1, Wipeout, Lumines, little deviants, Virtua tennis, Dirt, Borderlands Zo kan ik wel doorgaan. Maar genoeg effort werd er in gestopt.

Launch line up van de vita: https://blog.us.playstati...aunch-lineup-and-details/

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2020 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vita is (in europa en i guess usa ook dan..) geflopt......wat het niet dat er veel concurentie was van de nintendo handhelds en mobiele telefoons? Ben het met snefkens eens dat er in het begin zeker best veel genres te koop waren.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 12:03:
[...]

Te meer ook omdat retro zo verbonden is met verzamelen, en juist nu de tijd is om te gaan verzamelen voor het toekomstige retro - de 360, PS3 en Wii(U). Nu is er nog volop (tweedehands) beschikbaarheid, relatief zeldzame uitvoeringen consoles etc. dus alles wat je nu in huis haalt in mooi meegenomen voor later.

/overigens, over de Vita (en PSTV) gesproken: hier kun je prima Retroarch op/mee draaien wat het retrogehalte weer wat verhoogt ;). Op het OLED scherm van de Vita ziet alles er knisperend uit, (veel) beter dan op de PSP bijv. ook gezien de lichte degradatie van schermen over de jaren heen.

[ Voor 19% gewijzigd door Exorcist op 14-05-2020 13:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gast7
Ik vind persoonlijk de term retro erg cliche

het heeft naar mijn mening absoluut geen toegevoegde waarde of een game console nu wel of niet retro is.

Vind het persoonlijk echt een term van niks ook al gebruik je het voor snes of sega atari consoles , wie heeft deze term nu voor deze hobby geintroceerd 8)7

Retro was altijd een term voor meubels antiek kleding, helemaal trendy helemaal retro als iets ouds opeens gewild is vond het altijd erg dom klinken.

eerdere jaren werd deze term zowat nooit of gewoon niet gebruikt ook toen de games al verzamelbaar waren.

destijds leek deze term enkel door sommige casuals gebruikt te worden die naar antiek keken, naar mijn gevoel in elk geval, vaak ook ver overpriced in die zeldzame gevallen.

my 2 cents.

[ Voor 28% gewijzigd door gast7 op 14-05-2020 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exorcist schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 13:42:
[...]

Te meer ook omdat retro zo verbonden is met verzamelen, en juist nu de tijd is om te gaan verzamelen voor het toekomstige retro - de 360, PS3 en Wii(U). Nu is er nog volop (tweedehands) beschikbaarheid, relatief zeldzame uitvoeringen consoles etc. dus alles wat je nu in huis haalt in mooi meegenomen voor later.

/overigens, over de Vita (en PSTV) gesproken: hier kun je prima Retroarch op/mee draaien wat het retrogehalte weer wat verhoogt ;). Op het OLED scherm van de Vita ziet alles er knisperend uit, (veel) beter dan op de PSP bijv. ook gezien de lichte degradatie van schermen over de jaren heen.
Zeker qua prijs is ps3, 360 en wii u goed te doen. Vraag mij eigenlijk af of prijzen echt omhoog gaan van games die veel verkocht zijn. Je ziet dat de games op de ps2 ook nog steeds goedkoop zijn. Niet dat ik dat erg vind hoor ;-) Opvallend is wel dat de ps1 games wel wat in waarde omhoog gaan. Ondanks dat ze heel veel verkocht zijn. Laatst was ik op zoek naar ratchet and clank trilogy voor de ps3 en die was inderdaad weer heel zeldzaam blijkbaar en ook redelijk prijzig.

Eens dat de vita zeker leuk is om retro games op te spelen. Vooral op vakantie om oude ps1 games te spelen. Op mijn psp heb ik ook oude lynx en snes spellen staan. Moet dan nog een keer op mijn vita doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 13:59:
[...]

Zeker qua prijs is ps3, 360 en wii u goed te doen. Vraag mij eigenlijk af of prijzen echt omhoog gaan van games die veel verkocht zijn. Je ziet dat de games op de ps2 ook nog steeds goedkoop zijn. Niet dat ik dat erg vind hoor ;-) Opvallend is wel dat de ps1 games wel wat in waarde omhoog gaan. Ondanks dat ze heel veel verkocht zijn. Laatst was ik op zoek naar ratchet and clank trilogy voor de ps3 en die was inderdaad weer heel zeldzaam blijkbaar en ook redelijk prijzig.

Eens dat de vita zeker leuk is om retro games op te spelen. Vooral op vakantie om oude ps1 games te spelen. Op mijn psp heb ik ook oude lynx en snes spellen staan. Moet dan nog een keer op mijn vita doen.
De veelverkochte games zullen nauwelijks stijgen, ook niet ooit. Ik heb bijv. al vier dubbele exemplaren van MW3 en die zullen nnooit veel waardevoller worden dan nu :P
Maar de minder verkochte titels (waaronder inderdaad vele HD trilogies) zullen wel waardevast blijven vanaf nu en tzt stijgen.

Zelf nog op zoek naar het Ultimate Stealth Pack en Ultimate Action Pack. Nog op m'n lijstje om binnenkort 's op te snorren ergens voor ze nauwelijks te vinden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
de ps2 heeft een enorme library, zeker dat er veel goedkoop is, maar als je wat dieper gaat voor de betere games en niet alleen rpg's dan kom je best dure titels tegen, best wel wat titels die ik nog zoek die helaas best aan de prijs zijn en soms wel boven de 100 euro uitkomen.

Bepaalde actie horror games arcade compilaties shootemups. zeer zeldzame onspeelbare games

ps1 is zeker meer gestegen qua common spul dan ps2 maar dat is logisch ps2 werd veel meer verkocht en is de nummer 1 verkochte console ter wereld bij een vrij grote marge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rule of Rose...een titel die ik graag zou willen toevoegen (hou van het genre) maar die prijzen houden me toch een beetje tegen :+

Ook het enige spel wat op de HDD van m'n PS2 geïnstalleerd staat om het dan maar op die manier te kunnen doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rule of rose, maar dat is ook een uitzonderlijke. Helemaal omdat deze in veel landen verboden was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
spanje italie en frankrijk was het spel volgens mij niet gebanned en zelfs die exemplaren zijn peperduur.

Inderdaad een uitzonderlijk geval maar voor de engelse doos versie gezien het volgens mij enkel engeland was dat spel had gebanned, waardoor er enkel review exemplaren zijn als je een engelse doos versie zoekt die een veelvoud waard zijn.

maargoed elke console heeft wel uitzonderlijke gevallen, ps3 had ook een sports game die een paar duizen waard was omdat deze niet in de schappen hoorde te liggen.

was zowieso een best niche titel er was geen ban in amerika en ook daar is het spel erg duur.

Zo zijn er wel meer niche titels qua ps2. ook veel minder zeldzaam spul dat aardig aan de prijs is of over de 100 uitkomt.

[ Voor 21% gewijzigd door gast7 op 14-05-2020 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ondanks dat het spel alleen in de UK gebanned was in Europa ben ik nooit eerder een NL versie tegengekomen. Ik ben alleen Spaanse, Italiaanse en Franse versies tegengekomen. Ik heb niet het idee dat deze game in andere landen binnen Europa is gerealeased. Helemaal door het statement van de Europese minister tegenover deze game. Volgens mij is hij bij de drie landen die ik hierboven had genoemd ook snel uit de markt gehaald door het standpunt van de EU destijds. Vandaar dat er maar weinig kopieën in omloop zijn en dus erg zeldzaam is.

Rule of Rose was banned in the UK, Australia and New Zealand because a EU justice minister had a personal grudge against the game and knowingly misrepresented the its content to authorities, despite PEGI already having rated the title 16+

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2020 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
Verwijderd schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 15:35:
Ondanks dat het spel alleen in de UK gebanned was in Europa ben ik nooit eerder een NL versie tegengekomen. Ik ben alleen Spaanse, Italiaanse en Franse versies tegengekomen. Ik heb niet het idee dat deze game in andere landen binnen Europa is gerealeased. Helemaal door het statement van de Europese minister tegenover deze game. Volgens mij is hij bij de drie landen die ik hierboven had genoemd ook snel uit de markt gehaald door het standpunt van de EU destijds. Vandaar dat er maar weinig kopieën in omloop zijn en dus erg zeldzaam is.

Rule of Rose was banned in the UK, Australia and New Zealand because a EU justice minister had a personal grudge against the game and knowingly misrepresented the its content to authorities, despite PEGI already having rated the title 16+
hoe zit het dan met amerika volgens mij had die ban totaal geen effect daar en was er daar niks aan de handgewoon een zeldzaam spel dat ook aan de prijs is net zo duur als de ander talige varianten hier in europa

Het gaat hier immers niet om een heel grote uitgever, er zijn zat niche uitgevers op de ps2 met low print runs, zonder taboe die gewoon erg slecht verkopen. Er is vaak geen reden voor een nieuwe print run.

Als het niet goed verkoopt komt er geen nieuwe print run, wat met veel games gebeurd als er niet heel goed geadverteerd werd. Dus dan heeft een ban totaal geen effect qua sales.

japan en amerika trokken zich niks aan van wat engeland te zeggen had. het spel speelde zich af in engeland wellicht dat het daardoor wat gevoelig lag voor die 3 landen die alle 3 zowat engeland zijn.

Verder hebben we het over een console die de manhunt serie had wat vele malen groffer was.

Geen ban niks wel wat kritiek maar hij kwam gewoon uit, dus volgens mij lag de spel locatie wat gevoelig bij de britten met de bijbehorende content.

Zelfs in japan is het spel duur, en daar zijn de games vaak super goedkoop als ze ook in het westen te krijgen zijn.

[ Voor 17% gewijzigd door gast7 op 14-05-2020 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19:50
gast7 schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 13:50:
Ik vind persoonlijk de term retro erg cliche

het heeft naar mijn mening absoluut geen toegevoegde waarde of een game console nu wel of niet retro is.

Vind het persoonlijk echt een term van niks ook al gebruik je het voor snes of sega atari consoles , wie heeft deze term nu voor deze hobby geintroceerd 8)7

Retro was altijd een term voor meubels antiek kleding, helemaal trendy helemaal retro als iets ouds opeens gewild is vond het altijd erg dom klinken.

eerdere jaren werd deze term zowat nooit of gewoon niet gebruikt ook toen de games al verzamelbaar waren.

destijds leek deze term enkel door sommige casuals gebruikt te worden die naar antiek keken, naar mijn gevoel in elk geval, vaak ook ver overpriced in die zeldzame gevallen.

my 2 cents.
Eensch... Ik stel voor het vanaf nu "vintage" gaming te noemen... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gast7 schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 15:42:
[...]

hoe zit het dan met amerika volgens mij had die ban totaal geen effect daar en was er daar niks aan de handgewoon een zeldzaam spel dat ook aan de prijs is net zo duur als de ander talige varianten hier in europa

Het gaat hier immers niet om een heel grote uitgever, er zijn zat niche uitgevers op de ps2 met low print runs, zonder taboe die gewoon erg slecht verkopen. Er is vaak geen reden voor een nieuwe print run.

Als het niet goed verkoopt komt er geen nieuwe print run, wat met veel games gebeurd als er niet heel goed geadverteerd werd. Dus dan heeft een ban totaal geen effect qua sales.

japan en amerika trokken zich niks aan van wat engeland te zeggen had. het spel speelde zich af in engeland wellicht dat het daardoor wat gevoelig lag voor die 3 landen die alle 3 zowat engeland zijn.

Verder hebben we het over een console die de manhunt serie had wat vele malen groffer was.

Geen ban niks wel wat kritiek maar hij kwam gewoon uit, dus volgens mij lag de spel locatie wat gevoelig bij de britten met de bijbehorende content.

Zelfs in japan is het spel duur, en daar zijn de games vaak super goedkoop als ze ook in het westen te krijgen zijn.
Niet helemaal waar dat Amerika en Japan zich niks ervan aan trokken. Daarnaast gaat het hier niet alleen over Engeland maar over een uitspraak en een boycot van een Europese minister. Daarop heeft Engeland besloten om het spel te bannen. Maar andere landen buiten Europa hebben hierdoor het spel ook gebanned. Daarnaast wilde SCEA het spel niet eens releasen in de USA. Later heeft Atlus dit wel gedaan, maar de verkopen waren ook slecht doordat het spel slecht in het nieuws is geweest. De indruk werd gewekt dat je kinderen kon slaan en dat er sexuele getinte gameplay met kinderen in zat. Wat helemaal niet zo was. Maar de schade heeft grotendeels wel met de uitspraken van de minister van Europa te maken. Volgens mij is het spel ook niet in NL uitgekomen. Ondanks dat deze in NL dus niet gebanned is. Dus het spel is selectief uitgekomen en heeft slechte publiciteit gehad. Daardoor zijn er maar weinig kopieën te vinden. Daarnaast waren de reviews van deze game ook erg slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Toch even een vraag hier: qua PS3 wat is de beste optie om tweedehands te zoeken? Ik heb nog steeds een phat die geleverd werd met 80GB. Één van de allerlaatste, want het was een uitverkoop toen de slim werd gereleased. Zit nu wel een andere disk in.

Ivm looks vind ik hem totaal niet bij mijn PS4 pro passen, en zit dan ook te denken een PS3 slim op de kop te tikken.
Mijn eigen phat is al eens open geweest ivm ylod, nieuwe koelpasta deed toen wonderen. Maar is een slim ook beter cq betrouwbaarder? Ik zie nml best wat defecte op marktplaats.
De super slim bevalt me niet, Cd inzet systeem vind ik niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GAIAjohan schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 16:19:
Toch even een vraag hier: qua PS3 wat is de beste optie om tweedehands te zoeken? Ik heb nog steeds een phat die geleverd werd met 80GB. Één van de allerlaatste, want het was een uitverkoop toen de slim werd gereleased. Zit nu wel een andere disk in.

Ivm looks vind ik hem totaal niet bij mijn PS4 pro passen, en zit dan ook te denken een PS3 slim op de kop te tikken.
Mijn eigen phat is al eens open geweest ivm ylod, nieuwe koelpasta deed toen wonderen. Maar is een slim ook beter cq betrouwbaarder? Ik zie nml best wat defecte op marktplaats.
De super slim bevalt me niet, Cd inzet systeem vind ik niks.
De slim ps3 is betrouwbaar, tuurlijk vind je veel defecte op marktplaats. Maar dat komt ook omdat de ps3 aan het einde beter verkocht dan toen de phat uit was. De slim processor is een verbeterde versie (kleinere nm) waardoor die ook minder warm wordt. Daarnaast zijn er veel fouten gemaakt in de constructie van de phat. Die zijn wel op te lossen maar dan zal je zelf wat moeten knutselen (zie een eerdere post van mij). Uiteraard weet je nooit wat er met de ps3 is gebeurt op het moment dat je hem van marktplaats koopt. Maar over het algemeen werken deze meer dan prima en kan je deze met een gerust hart kopen.

Ik snap dat je de superslim niet mooi vind, ik vind het zelf ook een enorm lelijk ding. De phat vind ik zelf de mooiste, maar de slim is het meest betrouwbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
Het voordeel van de ps3 phat is dat het backwards compatibilty had met zowat alle ps1 en ps2 games

Ps3 slim is wellicht betrouwbaarder maar je kan er dan enkel ps3 games op spelen. maar inderdaad puur voor ps3 games is een slim de betere keuze.

[ Voor 14% gewijzigd door gast7 op 14-05-2020 16:27 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

gast7 schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 16:26:
Het voordeel van de ps3 phat is dat het backwards compatibilty had met zowat alle ps1 en ps2 games

Ps3 slim is wellicht betrouwbaarder maar je kan er dan enkel ps3 games op spelen. maar inderdaad puur voor ps3 games is een slim de betere keuze.
ps3 slim heeft evenveel ondersteuning voor ps1 games als de phat. Werkt met dezelfde emulator.

Alleen de eerste versies van de phat hebben ps2 ondersteuning (deels softwarematig in Nederland) cechc04. (cecha01 heeft in de usa volledige hardware matige ondersteuning voor ps2) De rest van de phat's hebben geen ps2 ondersteuning

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2020 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsympatico
Ik heb de 60gb phat de eerst al 13j ofzo , maar ik speel geen uren aan een stuk wel 2x de hdd moeten vervangen.

Zit nu een Samsung spinpoint in 5400rpm omdat die niet zo heet worden 160gb denk ik .

Dan heb ik bij Gamemania voor 89€ ongeveer een slim 320gb gekocht heel tevreden van , met dualschok en hdmi kabel erbij , niet met originele doos , waarom ze die nooit meeleveren? Ik vind dat wel spijtig .

De Phat is wel een zwaargewicht ook lol en kan je alles mee afspelen en de slim ook ps1 idd .

Ik ben gewoon van mening dat je niet te lang op die phat aan één stuk moet spelen (zeker oppassen in de zomer)

[ Voor 5% gewijzigd door elsympatico op 14-05-2020 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Mijn phat heeft geen PS2 compatibility. Dat was echt alleen de eerste serie met 60gb dacht ik.

Dus met de stap naar slim verlies ik vrij weinig, krijg een kleinere en lichtere console die veel beter bij de PS2 slim en ps4 pro past.

Zoals gezegd, mijn phat heeft de ylod gehad, maar als je dan ziet wat voor 'koelpasta' Sony erop had zitten, in welke mate, verbaast het ook niet dat je problemen krijgt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elsympatico
Das waar idd

De slim heeft ook het voordeel dat die gewoon minder verbruikt .Ik heb ene beneden en 1ne boven das gemakkelijk en ik kan er ook blue ray filmen mee afspelen .

Ik vind toch dat mijne PS3 het niet slecht gedaan heeft en werkt nog perfect , maar der zijn natuurlijk een hele hoop andere mensen .

Der waren veel problemen mee das idd wel zo.Ik heb nu lekker een xbox 360 slim gekocht en das ook wel zalige bak , vermaak me er heel goed mee en de games zijn spotgoedkoop .

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hmm dacht dat ik hier laatst iets las over dat ps3/x360 niet zo verzamelbaar was, omdat het allemaal toch min of meer naar xb1/ps4 gekomen is en omdat er qua gameplay ook niet al te veel veranderd is.

Ik waag die stelling hier in twijfel te trekken, maar ik zie er ook wel een kern van waarheid in.
de 4e generatie en ouder was natuurlijk voornamelijk 2d gaming, (met name op console) daarna dus naar de 3d kant, waarbij ik dat op de 5e generatie niet zo goed trok, combinatie van dat ik er zelf aan moest wennen en dat gfx en vooral gameplay ook ontwikkeld moest worden.

Vanaf de 6 generatie was dat in orde en bij de 7e is online pas echt een grote factor geworden, van de 8 ste gen vind ik het lastig om echt grote dingen te noemen, 4k&hdr of vr wellicht, maar dat zijn beide imho minder spannede zaken dan focus van 2d/3d en online focussed.

Dus ja......ik merk ook dat ik behoorlijk interesse verloren heb in current gen gaming, mijn favo games deze gen waren racegames, fighting games of indie games, oh en diablo 3 :P grote open world games trekken me totaal niet......mogelijk ook de ouwe lul factor, maar kweenie......maar denk idd wel dat de drang om deze gen te verzamelen voor de huidige jonge generatie... 15-20 jaar ofzo......minder groot is dan voor 80-90ies kids......maar goed dat gaan we zien :)
Bij mij is de drang erg laag omdat ik verwacht dat er ook weer genoeg naar ps5/xbsx zal gaan als remake/remaster.
-------------------
ps3 en hardware matige ps2 support, hrmmm op papier is het fantastisch, maar was het al niet zo dat zelfs de hardware matige oplossing veel minder compabilitiet had dan wat we gewend waren van ps2 en ps1 comp? Dat was voor mij de reden dat ik er nooit heel erg actief op gejaagd heb destijds (als je het graag genoeg gewild had, was een usa ps3 met hw comp importeren wel te doen denk ik.....) die software was nog minder....en dan is de lol er voor mij af......mijn afwijking is dat als ik 20 games wel en 3 games niet kan spelen dat ik me dan kapot erger aan die 3 games :P

Laatste wat ik wilde zeggen is het design van de phat ps1 ps3, ik snap niet dat mensen die mooi vinden, ik vond het altijd maar een bloated ding en ding spiegel afwerking eerder campy dan chic! Maar gelukkig is smaak heel persoonlijk, power aan iedereen die hem wel mooi vind!

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sagat schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 13:37:

-------------------
ps3 en hardware matige ps2 support, hrmmm op papier is het fantastisch, maar was het al niet zo dat zelfs de hardware matige oplossing veel minder compabilitiet had dan wat we gewend waren van ps2 en ps1 comp? Dat was voor mij de reden dat ik er nooit heel erg actief op gejaagd heb destijds (als je het graag genoeg gewild had, was een usa ps3 met hw comp importeren wel te doen denk ik.....) die software was nog minder....en dan is de lol er voor mij af......mijn afwijking is dat als ik 20 games wel en 3 games niet kan spelen dat ik me dan kapot erger aan die 3 games :P

Laatste wat ik wilde zeggen is het design van de phat ps1, ik snap niet dat mensen die mooi vinden, ik vond het altijd maar een bloated ding en ding spiegel afwerking eerder campy dan chic! Maar gelukkig is smaak heel persoonlijk, power aan iedereen die hem wel mooi vind!
Je raakt m'n ziel m.b.t. de PS1. Schitterend stukje eigentijds design. Tijdloos. Koel. Dat itt de kinderlijke PS One. Maar bedankt voor je power :/

PS3: de versie die BC is in Europa heeft de GSX aan board (GPU) maar niet de EE (Emotion Engine) dus CPU. Pak 'm beet, grofweg..zal 90/95% goed draaien maar zijn er enkele uitzonderingen die kunnen glitchen.

Zou eigenlijk nog wel een phat NTSC willen (anders dan die ik vd week binnen kreeg) die BC is, puur omdat de EE daar ook in is verwerkt <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sagat schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 13:37:

-------------------

Laatste wat ik wilde zeggen is het design van de phat ps1, ik snap niet dat mensen die mooi vinden, ik vond het altijd maar een bloated ding en ding spiegel afwerking eerder campy dan chic! Maar gelukkig is smaak heel persoonlijk, power aan iedereen die hem wel mooi vind!
Compatibiliteit van de ps2 met de CechA01 is zeer goed, hier een lijst met welke wel en niet compatibel zijn. De spellen die niet compatible zijn, dat zijn vooral games die niet in de USA zijn uitgekomen:

https://en.everybodywiki....atible_with_PlayStation_3

Zijn een paar spellen die het niet doen, maar dat heb je ook met de ps1 emulator. Die spellen zijn op twee handen te tellen.

Software compatibiliteit is iets minder, maar ook daar vind ik de compatibiliteit super en veel beter dan de compatibiliteit die Xbox biedt. Want daar vind ik het heel erg tegenvallen. Heel veel spellen die het daar niet doen.

Importeren van de hardwarematige ps3 vanuit de USA heeft 1 groot nadeel. Regiolock. Je kan geen pal ps2 games spelen op de ps3. Wellicht via een hack? Maar dat maakt het een stuk minder interessant.

Wat betreft het uiterlijk van de ps1 phat, ik vind hem zelf fantastisch! Ik heb sowieso meer met de phat versies dan de slim. ook omdat ik vroeger altijd de eerste was met de console en nooit een slim heb gehad. Maar de ps1 vind ik tijdloos.

Edit: @Sagat Ook de ps3 phat vind ik zelf de mooiste :)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2020 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Exorcist schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 13:44:
[...]

Je raakt m'n ziel m.b.t. de PS1. Schitterend stukje eigentijds design. Tijdloos. Koel. Dat itt de kinderlijke PS One. Maar bedankt voor je power :/
Oops typo! Wel aangepast :P Het ging dus over de ps3 phat
Hoewel ik het model van de ps1 ook maar vaag vond (sorry! :> ) Wel een eigen smoel werk, dus wel kudos daarvoor. Ik ben dol op de saturn maar dat was een vrij saai design imho...
PS3: de versie die BC is in Europa heeft de GSX aan board (GPU) maar niet de EE (Emotion Engine) dus CPU. Pak 'm beet, grofweg..zal 90/95% goed draaien maar zijn er enkele uitzonderingen die kunnen glitchen.

Zou eigenlijk nog wel een phat NTSC willen (anders dan die ik vd week binnen kreeg) die BC is, puur omdat de EE daar ook in is verwerkt <3
Ja dat was het! 'onze' europese bc had idd maar 1 ipv 2 van de 'chips' hardwarematig. Daardoor haakte ik af. Alles of niets, en toen het software werd, was ik er helemaal klaar mee :P

Hielp ook niet mee dat het ding loei duur was.

10 second ninja DONE

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Sagat schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 13:50:
[...]

Oops typo! Wel aangepast :P Het ging dus over de ps3 phat
Hoewel ik het model van de ps1 ook maar vaag vond (sorry! :> ) Wel een eigen smoel werk, dus wel kudos daarvoor. Ik ben dol op de saturn maar dat was een vrij saai design imho...
Je raakt m'n ziel m.b.t. de PS3. Schitterend stukje eigentijds design. Tijdloos. Koel. Dat itt de kinderlijke PS3 Super Slim. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heh zoals gezegd niets zo subjectief als smaak.

En helemaal eens dat (net zoals met de ps1) wel een design met een eigen identiteit was, ik vind het alleen niet mooi (nogmaals sorry)
edit:
de superslim vind ik helemaal niets, de ps3 slim mja, aan de ene kant weer wat saai, maar ik vond en vind die dus mooier dan de phat of de super slim.

Misschien dan designs waar ik wel wat mee heb om het wat positiever te maken:
atari 2600: echte 70ies styling, ook niet heel geweldig, MAAR dat houten, blijf ik wel een leuk dingetje vinden.

De snes....ok weer niet heel spannend maar de kleuren en lijnen.
de master sytem1: hij is wat groot, maar de styling en lijnen vind ik wel top

de eerste megadrive, dat design vind ik echt heel tof. Misschien wel mooiste console ever.

einde edit:
----------

Maarreuh........ps1 slim? hebben we het dan over die mini? ik herinnerde me een kleinere versie die iets rondere lijnen had, door dat kleine wel een beetje meer een speelgoed idee, maar dat ronde vond ik wel weer mooier.

@snefkens
hrmmm als je het zo uitlegd, had ik wellicht dan wel voor die eerset versie sp3 met hw comp moeten gaan hier.....ik heb geen mega verzameling ps2 games maar het zijn wel zo goed als alleen pal games. Maar zoals gezegd hij was duur en de x360 goedkoper, en op dat moment waren er meer x360 games waarin ik interesse had dan ps3 games.

En net zo subjectief als smaak natuurlijk, maar ik vond de user interface van de 360 ook fijner, alles voelde ook snappier

[ Voor 26% gewijzigd door Sagat op 15-05-2020 14:15 ]

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Sagat Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lYI4ZmWXJOZAhutBUF_9f0_KKXE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IRPmbeuEXZPeX3AOROjhpriu.jpg?f=fotoalbum_large

Zie het verschil tussen de ps1 phat en slim/Ps One

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sagat schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 14:17:
Hahaha super, nou sorry, nogmaals door het formaat vind ik het idd een beetje een speelgoed variant, MAAR de lijnen en ook de kleur vind ik mooier :D
Kun je niks aan doen op jouw leeftijd, dan is grijs al snel confronterend :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Sagat schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 14:17:
Hahaha super, nou sorry, nogmaals door het formaat vind ik het idd een beetje een speelgoed variant, MAAR de lijnen en ook de kleur vind ik mooier :D
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/weSRslClpkB2IZ24-WBRlezFBMY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GaMZA0y5RiS4cRnk6kgjLEXN.jpg?f=fotoalbum_large

En wat dacht je hiervan, de ps3 prototype met de boomerang controller die op het laatste moment toch nog was veranderd in de sixaxis controller. Erg mooi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Exorcist schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 14:23:
[...]

Kun je niks aan doen op jouw leeftijd, dan is grijs al snel confronterend :+
Beter grijs haar dan geen haar? :P
Verwijderd schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 14:23:
[...]

[Afbeelding]

En wat dacht je hiervan, de ps3 prototype met de boomerang controller die op het laatste moment toch nog was veranderd in de sixaxis controller. Erg mooi!
Kleuren mooi! design nog steeds hetzelfde.

Dat boomerang ding vond ik altijd al vaag!

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heel mooi ja!

Had van de week overigens nog iemand over de vloer die m'n witte (Japanse) phat "lelijk" vond. Smaken verschillen ja maar die van hem klopt gewoon niet.
Sagat schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 14:26:
[...]

Beter grijs haar dan geen haar? :P

[...]
Gelukkig is het een bewuste keus en kan ik altijd nog terug >:)

[ Voor 42% gewijzigd door Exorcist op 15-05-2020 14:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik de ps3 vergelijk met andere consoles, vind ik dit zelf 1 van de mooiste en robuuste spelcomputers ooit gemaakt. Dat ding is enorm massief en er is heel veel geld in gestopt. Als ik dan het design van de ps4 zie ik ben ik erg teleurgesteld. Hopelijk is de ps5 een stuk mooier, de controller belooft in ieder geval heel wat!

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 14:28:
Als ik de ps3 vergelijk met andere consoles, vind ik dit zelf 1 van de mooiste en robuuste spelcomputers ooit gemaakt. Dat ding is enorm massief en er is heel veel geld in gestopt. Als ik dan het design van de ps4 zie ik ben ik erg teleurgesteld. Hopelijk is de ps5 een stuk mooier, de controller belooft in ieder geval heel wat!
Ben het hier helemaal mee eens. De phat PS3 is een zeer mooi en robuust apparaat, je hebt écht iets vast. PS4 vind ik ook maar weinig..heb een "normale", Batman "normale" en een Pro en zelfs die Pro vind ik nog lelijker dan de eerste versie of zelfs de slim.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 14:28:
Zijn we (en zelfs die kale :P ) het dan over eens, ps4 design houdt niet over. Kan alleen maar beter.

10 second ninja DONE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Exorcist schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 14:33:
[...]

Ben het hier helemaal mee eens. De phat PS3 is een zeer mooi en robuust apparaat, je hebt écht iets vast. PS4 vind ik ook maar weinig..heb een "normale", Batman "normale" en een Pro en zelfs die Pro vind ik nog lelijker dan de eerste versie of zelfs de slim.
Ook wel leuk om te kijken: YouTube: Game Tapes Raw: Sony E3 2006 Press Conference

E3 2006 met Gran turismo HD ;-)

Ook leuk 1:03:26 Het spel Getaway (cancelled) Wat zich afspeelt in NL. Nog nooit gezien!

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2020 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 14:35:
[...]

Ook wel leuk om te kijken: YouTube: Game Tapes Raw: Sony E3 2006 Press Conference

E3 2006 met Gran turismo HD ;-)

Ook leuk 1:03:26 Het spel Getaway (cancelled) Wat zich afspeelt in NL. Nog nooit gezien!
Ja, nice! Is die overigens niet in Japan wél uitgebracht? Op disc zelfs meen ik..
Getaway echt nog nooit gehoord dat er een variant in NL op de planning stond, jammer dat dat nooit uitgebracht is..kon me er wel mee vermaken op de PS2 destijds :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Exorcist schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 14:41:
[...]

Ja, nice! Is die overigens niet in Japan wél uitgebracht? Op disc zelfs meen ik..
Getaway echt nog nooit gehoord dat er een variant in NL op de planning stond, jammer dat dat nooit uitgebracht is..kon me er wel mee vermaken op de PS2 destijds :)
Ohh dat zou zo kunnen dat weet ik niet. Ik zie op 1:08:00 ook eight days. Ook deze game is geannuleerd. Zag er ook wel tof uit

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Niet helemaal een retro post, maar in de basis wel :)

Ik had nog een HSS-0136 Saturn stick liggen die ik wilde ombouwen naar een multifunctionele stick met behulp van een McCthulhu PCB.

Ik heb een compleet nieuw controlpanel laten maken omdat de vorige eigenaar deze verpest had (zaten gaten in doordat de stick vervangen is en de schroeven onder de sticker zaten). Ik heb maar meteen een betere layout laten maken en een mount voor een LS32 stick. Helaas pastte het bovenste PCB hierdoor niet meer, waardoor ik die heb moeten inkorten.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/cKpnjEil.jpg

Het enige wat ik daarvan gebruik ik de gele startknop linksboven, dus die heb ik gewired.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/RBMT3wil.jpg

Tussenstand na het wiren van alle buttons, de stick moest toen nog.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/kD0oMGil.jpg

De pootjes waren trouwens al compleet vergaan, die plakten flink vast aan de plank inmiddels, dus weg ermee!

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/7aZR7LFl.jpg

Ik had nog iets handigs liggen voor de pootjes, ooit een keer bewaard met de gedachten die komen vast een keer van pas.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/0XhrF1bl.jpg

Zo ziet ie er nu uit van buiten, eigenlijk niet heel veel anders dan stock :)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/zCBPEMsl.jpg

Voor nu alleen nog gewired voor USB (PC dus), later nog de breakout maken voor de verschillende console kabels als ik weer zin heb. Nu eerst SoR4 spelen! :)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/JgZMdYDl.jpg

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elsympatico
Ben altijd zot geweest van die boomerang controller en silveren ps3 , was er beetje ziek van dat die nooit is uitgekomen.

Ik heb nooit een ps4 gekocht eerlijk gezegd, had er niet hetzelfde gevoel bij , als bij de ps3 .Ik vind de ps3 een magische console , met motorstorm damn wat een games lol

Ik ga wel de ps5 kopen , wekt degelijk mijn intresse .

Zalig die virtua stick met street's of rage 4 cool _/-\o_

[ Voor 8% gewijzigd door elsympatico op 15-05-2020 18:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Khaine
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:27

Khaine

Python liefhebber

Sp33dFr34k schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 15:08:
Niet helemaal een retro post, maar in de basis wel :)
Gave modificatie en netjes uitgevoerd! Ik mag dit wel.

Wat is de algemene mening omtrent het verbouwen van dit soort dingen? Ik ben over het algemeen wel voor, geef je toch wat leven aan dit ding.

Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19:50
Ach... je moet doen met je eigen spullen wat je goed dunkt... Ik vind het mooi om dit soort hobby projectjes te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Ik kwam deze tegen voor een leuk bedrag (€40), omdat deze wat verpest was zoals ik al zei. Er zaten gaten in de bovenkant, dus zoals ik het zie heb ik hem gered :) Een helemaal originele mooie stick had ik niet voor dit project willen gebruiken denk ik. Wel wilde ik perse deze stick omdat hij zoveel lijkt op een (New) Astro City control panel, een arcadekast die ik ook heb. Ik vind hem wel geslaagd zo :)

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaine
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:27

Khaine

Python liefhebber

Sp33dFr34k schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 10:52:
Ik kwam deze tegen voor een leuk bedrag (€40), omdat deze wat verpest was zoals ik al zei. Er zaten gaten in de bovenkant, dus zoals ik het zie heb ik hem gered :) Een helemaal originele mooie stick had ik niet voor dit project willen gebruiken denk ik. Wel wilde ik perse deze stick omdat hij zoveel lijkt op een (New) Astro City control panel, een arcadekast die ik ook heb. Ik vind hem wel geslaagd zo :)
Dit valt idd onder een reddingsproject. Ik had ook die zwaar vergeelde NES. Die heb ik uit elkaar gehaald, opgeschuurd en van een nieuwe kleur voorzien (rood met wit). Daarnaast een wit ledje gegeven ipv rood, maar afgezien daarvan nog in originele staat.
Zal em binnenkort eens op de foto zetten.

Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GAIAjohan
En hoe kijken jullie dan tegen een PSP go aan?
Heb zelf ooit 1 (een zwarte) gekocht voor de leuk voor 50 euro bij Intertoys met 10 games dacht ik. Er zit ook een memory stick in met andere firmware en dus extra games.
Maar zo'n ding valt eigenlijk niet met games te verkopen.. eigenlijk gaat het dan ook om de -relatief- zeldzame hardware toch?

Heb hem zojuist weer eens gestart. Werkt prima, shell vind ik er goed uitzien. Bluetooth, WiFi werkt. Alleen de batterij is even afwachten.

Doosje e.d. heb ik natuurlijk nog.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/YMHthasl.jpg

Of de tekken6 arcade stick voor Xbox 360? Gaat dit nog wat waard worden, inclusief doos en alles
Afbeeldingslocatie: https://www.nedgame.nl/afbeeldingen/xbox-360/cover/tekken-6-wireless-arcade-stick-bundle-xbox-360_8326181010.jpg?1539697186
Deze heb ik nog liggen bij mijn ouders.

[ Voor 44% gewijzigd door GAIAjohan op 16-05-2020 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:44

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

GAIAjohan schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 18:38:
Heb zelf ooit 1 (een zwarte) gekocht voor de leuk voor 50 euro bij Intertoys met 10 games dacht ik. Er zit ook een memory stick in met andere firmware en dus extra games.
Maar zo'n ding valt eigenlijk niet met games te verkopen.. eigenlijk gaat het dan ook om de -relatief- zeldzame hardware toch?

Heb hem zojuist weer eens gestart. Werkt prima, shell vind ik er goed uitzien. Bluetooth, WiFi werkt. Alleen de batterij is even afwachten.
Batterij is makkelijk te vervangen. Enige wat imho van waarde is dat je er gehackte dingen op kan draaien :P Formfactor is wat onhandig.

Dit is zo'n ding wat een beetje de gek ervoor geeft. Voor mensen die hem willen heeft het zeker waarde maar verder... Niet bijster veel :P

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GAIAjohan schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 18:38:

Doosje e.d. heb ik natuurlijk nog.

[Afbeelding]

Of de tekken6 arcade stick voor Xbox 360? Gaat dit nog wat waard worden, inclusief doos en alles
[Afbeelding]
Deze heb ik nog liggen bij mijn ouders.
Of de psp go later meer waard gaat worden? Lastig om te zeggen. Denk niet meer dan wat hij nu waard is. Rond de 100 euro compleet in doos. Ik vind het een leuk ding om te hebben. Heel erg compact en makkelijk in je broekzak te stoppen. Dus als je toch onderweg wil gamen is dit een ideaal formaat.

De vraag is ook tot hoe lang kan je spellen kopen voor de psp op ps store? Ik hoop nog erg lang. Maar op een gegeven moment is het denk ik klaar. Dan kan je er nog CFW op zetten.

De tekken 6 stick is volgens mij van Hori. Dus deze zal niet veel meer waard zijn dan ze nu te krijgen zijn. Beetje afhankelijk van de staat van de stick. Maar tussen de 25 en 60 euro. Maar meer zal die niet waard worden.

Vooral spellen/consoles etc. Die weinig zijn verkocht worden veel waard. De rest blijft gewoon goedkoop te krijgen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Petje72
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 15:31
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XwbxSVjSyN-hUcz5hzjoQbtSw5M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eb1XRYERXgtyelaqGLRtS34B.jpg?f=fotoalbum_large

Ik knal hem er meteen in, gameroom in aanbouw 8) bezig nu met de linker ikeakast, ledlampen, mdf backpanel met afbeelding. Niet helemaal perfect, het is mijn eerste poging, maar ik weet nu hoe het beter moet. Ik bouw hem verder af tot alle console ook speelbaar zijn die er nu in staan. Ik heb een composiet 8 kanaals switchbox, zo kan ik ze makkelijk op 1 TV (B&O MX4000) aansluiten. Hoe ik de voedingen allemaal solide en veilig uit zicht monteer aan de achterkant van de kast moet ik me nog bedenken. Mijn bedoeling is om alles zo netjes en cool mogelijk te maken met een low budget. Geen prul materiaal maar wel kijken wat de goedkoopste oplossing is.

De rechter kast daar ben ik nog niet helemaal uit betreft indeling. Die lades gaan sowieso weg. Dan passen er nog mooi 6 consoles in en in de onderste bakken (van stof) liggen de controllers. Ik denk dat er nog een TV bij zet, wellicht een flatscreen voor de PS3, Xbx360 en latere modellen. Maar ik heb niet heel veel ruimte, is een zolder met 1 dakkapel en schuin dak aan de andere kant.

Ik zal binnenkort wat meer details en pics van de build posten als jullie dat interessant/leuk vinden. Tips en truuks zijn altijd welkom.

Groeten Patrick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Hmm de IKEA Kallax? Ziet er erg gaaf uit.

Ik dacht dat die vlakken kleiner waren. Het lijkt allemaal te passen, 33cm..
Misschien nog eens de PS3 phat en x1 origineel en ps4 pro nameten..

Ben zelf ook al een tijdje aan het nadenken, voor een stuk of 8 consoles. Vind de Besta combinatie best prijzig worden

//Edit
Kallax gaat echt niet lukken,PS3 phat is 32,5, Xbox one 33+. :(

[ Voor 36% gewijzigd door GAIAjohan op 16-05-2020 21:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Petje72
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 15:31
GAIAjohan schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 21:34:
Hmm de IKEA Kallax? Ziet er erg gaaf uit.

Ik dacht dat die vlakken kleiner waren. 33cm..
Misschien nog eens de PS3 phat en x1 origineel en ps4 pro nameten

Ben zelf ook al een tijdje aan het nadenken, voor een stuk of 8 consoles. Vind de Besta combinatie best prijzig worden
Dank.

Yup, ik had nog 2 stuks Kallax staan. Binnenmaten vak zijn 33x33cm, maar het wijkt per vak wat af, soms 33,1 of 33,15 dus niet zo heeel precies. Backplates heb ik nu 33x33cm gezaagd en in het vak geplaatst. Had ze beter wat groter kunnen maken 34x34 of zo en dan aan achterkant vast maken, dan was het helemaal dicht.

Voor nex-genco, als ik zo mag noemen, de PS3 en later kan je beter een Besta pakken qua binnen maten.
https://www.ikea.com/nl/n...ubel-zwartbruin-70474062/. 69 euro
als je een middenplankje er in zet kan je 6 consoles kwijt. Besta TV meubel heeft al wel handige doorvoer voor kabels naar tv.

// edit: PS3 Phat past in Kallax maar dan zit ie wel chocking klem :9

// edit 2: handige website met afmetingen van de meeste consoles, hoef je zelf niet elke keer te meten :)
https://www.dimensions.guide/collection/video-game-consoles

[ Voor 10% gewijzigd door Petje72 op 16-05-2020 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 19:10:
[...]

Of de psp go later meer waard gaat worden? Lastig om te zeggen. Denk niet meer dan wat hij nu waard is. Rond de 100 euro compleet in doos. Ik vind het een leuk ding om te hebben. Heel erg compact en makkelijk in je broekzak te stoppen. Dus als je toch onderweg wil gamen is dit een ideaal formaat.

De vraag is ook tot hoe lang kan je spellen kopen voor de psp op ps store? Ik hoop nog erg lang. Maar op een gegeven moment is het denk ik klaar. Dan kan je er nog CFW op zetten.

De tekken 6 stick is volgens mij van Hori. Dus deze zal niet veel meer waard zijn dan ze nu te krijgen zijn. Beetje afhankelijk van de staat van de stick. Maar tussen de 25 en 60 euro. Maar meer zal die niet waard worden.

Vooral spellen/consoles etc. Die weinig zijn verkocht worden veel waard. De rest blijft gewoon goedkoop te krijgen.
Grootste nadeel van de Go (en de Xperia Play wat dat betreft). Ook mede daarom minder gewild (in mijn optiek that is), los van het feit (lees: mening) dat de Go er het minst uitziet van alle PSP's. Maar het niet kunnen gebruiken van fysieke media is een afknapper.

Moet zeggen dat ik m'n PSP's weinig nog aanraak. Sowieso heb ik net iets minder met handhelds tenzij op vakantie, maar de PSP is nu ook mede uit de gratie omdat ik ook voor retro-doeleinden een PS Vita gebruik met CFW. Op vakantie gaan er twee Vita's mee, eentje origineel en voor Vita games en de ander voor al het andere. Voordeel is het betere scherm zoals eerder gezegd en maar één adapter mee.

Staat nog wel op m'n lijstje om ooit eens een film te kijken op de PSP, gewoon omdat het kan. Heb er zelf maar twee liggen (Home Alone en Superbad) dus wellicht nog even rondneuzen. Zelfde geldt voor HD-DVD's om ook, gewoon omdat het kan, de HD-DVD speler op de 360 's te gebruiken :+
Pagina: 1 ... 46 ... 224 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op, dit topic is om retro gaming en al haar facetten te bespreken, het is echter NIET de bedoeling om
- Games aan te schaffen (ruilen/lenen/etc.) van/via mede tweakers.
- Games te verkopen.
- Te vragen wat een game of console waard is.
- Een V&A advertentie te promoten.
- Dit topic is voor en door verzamelaars, s.v.p. geen opmerkingen ala 'Oh wat veel, speel je dat allemaal?' Dat voegt niets toe.