Ik krijg het overzicht nooit netjes (één licht, twee de ruimte) maar goed, n.a.v. bovenstaande ook weer wat geschoten.
@
Seroczynski Ziet er netjes uit gozer!!
Deel van, natuurlijk staan er in de woonkamer nog consoles zij het alleen last-gen en current-gen maar (ook) met Atmos setup en iets grotere TV (65" tov 49", beiden een XF9005) gepaard met ook beiden een Denon X2500H.
Controllers zitten allemaal in de kist aan de achterzijde. Alle portable consoles en voor iedere console een set van twee controllers (gereed om te pakken) zitten in de tafel/kist in het midden.
Dozen staan of in de garage of onder bed. Nog een set van 12 PS3's staan in de bijkeuken en ook nog wat collectors editions van spellen daar in een kast omdat ik ze niet meer kwijt kan.
Getriggered door het verhaal van @
Sagat ; ja, ik ben in de basis een verzamelaar pur sang en haal daar het meeste plezier uit. Het zoeken, kopen en binnenkrijgen is voor mij een eindeloze, niet te stillen honger. De hoeveelheid consoles die ik heb is ronduit achterlijk. Voor de verschillende edities valt nog wat te zeggen of hooguit een reserve voor de reserve, maar dat is mijn manco. Als de XSX en PS5 er zijn volgen er nieuwe uitdagingen
Maar goed, de gameroom. Voor mij niet alleen een ruimte voor het sporadisch spelen van een game maar mijn hoofdzakelijke leefruimte. De ruimte waar ik me écht kan ontspannen, waar ik graag zit, waar ik graag gewoon zit..en om me heen kijk. Het is één van de beste keuzes in mijn leven geweest en dat klinkt misschien een beetje absurd, voor mij en mijn persoon is het 100% ik en zo voel ik me hier ook. Het is niet groot (ik stouw het dan ook te vol) maar het is ook nog 's vrij geïsoleerd waardoor ik ook m'n games en muziek op een goed volume

kan afspelen zonder geklaag van wie dan ook. Ook dat vind ik heel belangrijk.
Ook ik heb een relatief druk leven. Drukke baan, kinderen, vrouw en alle bijbehorende clichés. Gamen is dan ook wel een uitlaatklep maar dat kan ik van series/films/muziek ook vinden en is het een combinatie van factoren wat ik "hier" doe. Heb daarentegen wel een keer of 2, 3 per week vrienden over de vloer en dan is het altijd wel even een spel (zij het vaker op de PS4 of One of Switch) getopt met wat muziek en een videootje.
En ik herken me ook in wat @snefkens zegt. Ik heb de ene week (of dag) zin in het ene en dat de andere week weer anders zijn. Nadeel is dat ik hierdoor lang kan doen over het uitspelen van een spel (als ik het al uitspeel), voordeel is dat wel gewoon doe wat ik leuk vind en wanneer ik er zin in heb. Tegen mn zin in dingen doen is...niet voor mij weggelegd