Die rode streep ziet er idd wel soort van bekend uit, maar tis even geleden dat ik sealed n64 games gekocht heb
==========
Dan wat anders, ik heb eindelijk iets wat leuk is om hier te showen:
Deze 3 games recentelijk aangeschaft (de japanse dus, sonic, quackshot en mega toppert green dog

had ik al) , voornamelijk interesse in tf3 (ben al tijden van plan om voor de md proberen shmups te verzamelen, en dan gewoon kijken hoe lang het betaalbaar is......weinig interesse om bergen geld uit te geven aan iets als gleylancer....) maar leuke combo prijs kunnen krijgen en eventueel die andere twee dan nog in de verkoop......
Alleen wel tegen een probleem aangelopen, met snel googlen kwam ik eracht dat sommige oudere md games well region protection hebben, maar vooral de meeste oudere games niet. Dus ik ging en ga er vanuit dat TF3 en BK geen probleem zijn. MW3 vind ik moeilijk om in te schatten maar dat was ook met stip de game waarin ik de minste interesse heb, op zich vind ik het wel een leuke spellen serie dus als ie wel werkt is het ook mooi meegenomen.....maar dan het probleem. IK WAS VERGETEN DAT DE GAMES WEL FYSIEKE BEVEILINGI HEBBEN!
De carts passen simpelweg niet in mijn pal md model 1.
Dan hier de vraag aan ' jullie' retro liefhebbende vrienden en vriendinnen.....
welke optie te nemen?
- carts open maken en ' printplaat' overzetten naar euro md cart shells
pro: relatief makkelijk en goedkoop, kan gelijk kijken of het stiekem geen repro;s zijn.....
con: ja dan speel ik de games eigenlijk niet zo lief met een emu of de everdrive, authentieke gevoel is dan weg
- Megadrive fysiek aanpassen.....met een beetje hakken en zagen.....of beter gezegd wat subtiel vijlen zou het ook op te los moeten zijn
pro: goedkoopste oplossing
con: niet echt iets waar ik heel veel zin in heb, zelfs als ik vertrouwen had in mijn vijl skills (Dat heb ik dus niet!) dan nog vind ik het zonde om deze console zo te mishandelen, zoals tijdje terug besproken, ik vind het model/vorm van de md1 echt prachtig. Nou moet ik er wel bij zeggen dat mijn md wel al een speed/ntsc mod heeft, dus er zit al een schakelaar op....wat dat betreft zou ik er natuurlijk voor kunnen gaan en voor de vorm een andere kopen, of zelfs voor een md mini gaan......ik heb al een nes/snes en ps1 mini, zou het wel leuk vinden om die in iets van een display cabinet te zetten.....
- een convertor kopen
pro: weinig risico, plug en play, niet al te duur (voor 15 eurotjes moet dat te regelen zijn)
con: eigenlijk alleen dat ik dan niet meer uitkom met mijn kast ruimte! ik heb mijn meubeltje nu zo ingericht dat ik bij al mijn consoles makkelijk games vervangen, maar met een convertor gaat het niet meer passen, en ik denk niet dat ik veel ruimte over heb.......
- 32x
Tip van de verkoper, via een 32 zou het ook moeten lukken om de games te spelen, gaaf en nog een reden om dat ding te halen!
pro: de meest natuurlijke oplossing en voor de verzameling wilde ik nog altijd een 32x
con: eerder genoemde ruimte issue, duur, kabel geneuzel
japanse md erbij halen:
pro: meer consoles
con: duur, geen zin in, ruimte, heb nu dus 3 jap games en mogelijk straks nog maar 1.......werken met step down convertors voor de stroom (of is dat ingehaald door de tijd?)
Nou ben benieuwd naar jullie meningen!