Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Exorcist schreef op zondag 17 mei 2020 @ 09:36:
[...]

Grootste nadeel van de Go (en de Xperia Play wat dat betreft). Ook mede daarom minder gewild (in mijn optiek that is), los van het feit (lees: mening) dat de Go er het minst uitziet van alle PSP's. Maar het niet kunnen gebruiken van fysieke media is een afknapper.

Moet zeggen dat ik m'n PSP's weinig nog aanraak. Sowieso heb ik net iets minder met handhelds tenzij op vakantie, maar de PSP is nu ook mede uit de gratie omdat ik ook voor retro-doeleinden een PS Vita gebruik met CFW. Op vakantie gaan er twee Vita's mee, eentje origineel en voor Vita games en de ander voor al het andere. Voordeel is het betere scherm zoals eerder gezegd en maar één adapter mee.

Staat nog wel op m'n lijstje om ooit eens een film te kijken op de PSP, gewoon omdat het kan. Heb er zelf maar twee liggen (Home Alone en Superbad) dus wellicht nog even rondneuzen. Zelfde geldt voor HD-DVD's om ook, gewoon omdat het kan, de HD-DVD speler op de 360 's te gebruiken :+
De normale psp gebruik ik nog regelmatig. Gewoon omdat er heel veel toffe games zijn voor uitgekomen, gta chinatown wars, megaman maverick, crazy taxi wars etc. Lastige wel is dat ik de fysieke media (umd) best groot vind. Dus je neemt niet heel makkelijk veel games mee.

Films kijken op de psp doe ik soms ook nog wel, ik heb rond de 60 films op de psp namelijk ;-)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Flozem
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19:50
Petje72 schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 21:45:
[...]

Dank.

Yup, ik had nog 2 stuks Kallax staan. Binnenmaten vak zijn 33x33cm, maar het wijkt per vak wat af, soms 33,1 of 33,15 dus niet zo heeel precies. Backplates heb ik nu 33x33cm gezaagd en in het vak geplaatst. Had ze beter wat groter kunnen maken 34x34 of zo en dan aan achterkant vast maken, dan was het helemaal dicht.

Voor nex-genco, als ik zo mag noemen, de PS3 en later kan je beter een Besta pakken qua binnen maten.
https://www.ikea.com/nl/n...ubel-zwartbruin-70474062/. 69 euro
als je een middenplankje er in zet kan je 6 consoles kwijt. Besta TV meubel heeft al wel handige doorvoer voor kabels naar tv.

// edit: PS3 Phat past in Kallax maar dan zit ie wel chocking klem :9

// edit 2: handige website met afmetingen van de meeste consoles, hoef je zelf niet elke keer te meten :)
https://www.dimensions.guide/collection/video-game-consoles
Overigens hoef je niet persé het Besta tv-meubel te kopen. Met een cirkelboor, een paar planken en tactische plaatsing van een lade, kun je met de simpele Besta kast een prima tv-meubel maken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/utcxarJpJ0BKXPFQz_930xBH2J4=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HTFbrASh2fpKDjzaoWvbepKF.jpg?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JfjlmlPplx58bkH85bLHXv75EjY=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KP0a1S48oszEytuLtLoHtxZO.jpg?f=fotoalbum_medium

Goedkoper dan het officiële tv meubel. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh0ckTr00per
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:13
Exorcist schreef op zondag 17 mei 2020 @ 09:36:
[...]

Grootste nadeel van de Go (en de Xperia Play wat dat betreft). Ook mede daarom minder gewild (in mijn optiek that is), los van het feit (lees: mening) dat de Go er het minst uitziet van alle PSP's. Maar het niet kunnen gebruiken van fysieke media is een afknapper.
Zijn er nog mensen die echt umd's gebruiken om vanaf te spelen? Ik heb rond de 200 originele games en films voor de PSP maar de laatste keer dat ik een UMD heb gebruikt was een jaar of 5 geleden omdat ik geen image van Jewel Summoner kon vinden dus die heb ik zelf gedumpt.

Ik vind de PSP echt een pracht ding al is de 1000 te lomp en de street te ver uitgekleed, maar die umd's zijn wel zo kansloos qua gebruiksgemak en performance dat ik daar nooit meer naar omgekeken heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sh0ckTr00per schreef op zondag 17 mei 2020 @ 13:08:
[...]

Zijn er nog mensen die echt umd's gebruiken om vanaf te spelen? Ik heb rond de 200 originele games en films voor de PSP maar de laatste keer dat ik een UMD heb gebruikt was een jaar of 5 geleden omdat ik geen image van Jewel Summoner kon vinden dus die heb ik zelf gedumpt.

Ik vind de PSP echt een pracht ding al is de 1000 te lomp en de street te ver uitgekleed, maar die umd's zijn wel zo kansloos qua gebruiksgemak en performance dat ik daar nooit meer naar omgekeken heb.
Jazeker altijd eigenlijk. Ik heb vrij weinig digitale psp games en vooral veel umd's. Als ik op de psp speel gebruik ik altijd een umd. Ik heb eerlijk gezegd geen moeite met umd's alleen als je er veel wilt meenemen dan kan je beter in een umd case stoppen die alleen bijna niet meer te krijgen is. Qua performance is er ook niks mis mee hoor. Spellen starten net zo snel vanaf de memory stick als van de umd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19:50
Exorcist schreef op zondag 17 mei 2020 @ 11:23:
@Flozem Lijkt het nu zo, of heb je niets op de betonnen vloer liggen..?
Ligt op die plaats inderdaad niets op de geverfde betonnen zoldervloer. Rest van de zolder liggen oude vloerkleden als veredelde vloerbedekking... Het blijft een hobbyzolder. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-09 14:37
Verwijderd schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 14:28:
Als ik de ps3 vergelijk met andere consoles, vind ik dit zelf 1 van de mooiste en robuuste spelcomputers ooit gemaakt. Dat ding is enorm massief en er is heel veel geld in gestopt. Als ik dan het design van de ps4 zie ik ben ik erg teleurgesteld. Hopelijk is de ps5 een stuk mooier, de controller belooft in ieder geval heel wat!
Herken baar, het is zelfs zo erg dat bij mij de PS3 aangesloten is en ik een PS4 in de kast heb staan ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elsympatico
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 31-08 09:37
Ik heb zelfs nooit 1 gekocht lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sagat schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 14:19:
Ondanks dat ik de ps3 phat niet mooi vind staat ie bij mij ook aangesloten, maar als soort van veredelde pi voor emulatie werk :+
voor ps3 spellen dus een slim.
Je kan hem ook nog als Blu-ray speler gebruiken om films af te spelen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3style
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-09 08:40

3style

...

Petje72 schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 20:50:
[Afbeelding]

Ik knal hem er meteen in, gameroom in aanbouw 8) bezig nu met de linker ikeakast, ledlampen, mdf backpanel met afbeelding. Niet helemaal perfect, het is mijn eerste poging, maar ik weet nu hoe het beter moet. Ik bouw hem verder af tot alle console ook speelbaar zijn die er nu in staan. Ik heb een composiet 8 kanaals switchbox, zo kan ik ze makkelijk op 1 TV (B&O MX4000) aansluiten. Hoe ik de voedingen allemaal solide en veilig uit zicht monteer aan de achterkant van de kast moet ik me nog bedenken. Mijn bedoeling is om alles zo netjes en cool mogelijk te maken met een low budget. Geen prul materiaal maar wel kijken wat de goedkoopste oplossing is.

De rechter kast daar ben ik nog niet helemaal uit betreft indeling. Die lades gaan sowieso weg. Dan passen er nog mooi 6 consoles in en in de onderste bakken (van stof) liggen de controllers. Ik denk dat er nog een TV bij zet, wellicht een flatscreen voor de PS3, Xbx360 en latere modellen. Maar ik heb niet heel veel ruimte, is een zolder met 1 dakkapel en schuin dak aan de andere kant.

Ik zal binnenkort wat meer details en pics van de build posten als jullie dat interessant/leuk vinden. Tips en truuks zijn altijd welkom.

Groeten Patrick
Nice een MX4000 die heb ik ook gehad, ik heb nu een MX4200. Ik vindt het spelen op oude crt's toch het leukst op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petje72
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 21-09 15:31
3style schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 10:53:
[...]

Nice een MX4000 die heb ik ook gehad, ik heb nu een MX4200. Ik vindt het spelen op oude crt's toch het leukst op dit moment.
Ja dat vind ik ook, ik had laatst een SNES even op een LCD aangesloten, dat ziet niet uit. Ik heb ook nog een Philips breedbeeld beeldbuis, dat gaat wel op zich maar niets boven een 4:3 beeldbuis, liefst op 50Hz :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heh, ondanks dat ik nog 3 crt's schermpjes achter me heb staan, vind ik het verschil niet eens dag en nacht, nou ja iig met emulatoren * dan......heb ook niet heel veel last van lag......

(ik vraag me af of er default wat smoothing opties aan staan, maar over het algemeen vind ik alles er prima en authentiek uitzien......)

ik durf het niet aan om mijn ouwe consoles aan mijn oled te hangen, heh dat kan simpelweg niet eens omdat ik alleen maar hdmi in heb.........wellicht als ik ooit nog een een OSSC bemachtig.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3style

3style

...

Ik heb ook nog een 14 inch pvm staan en de ervaring om daar games op te spelen in 240p RGB is echt geweldig. Ik heb onlangs Lunar voor de PSX ontdekt en meteen van beide delen de speciale edities gekocht :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Snap jullie voorkeur heel goed. Is bij mij een beetje anders. Laatste keer dat ik op een CRT speelde kreeg ik last van mijn ogen, zal er wel niet meer aan gewend zijn. Het wordt ook steeds lastiger om een goede CRT te bemachtigen en ik vind dat de OSSC + RGB voldoende mogelijkheden levert om goed op een flat screen te spelen. Zo blijft het denk ik ook in de toekomst nog wat eenvoudiger om het spul aangesloten te houden.

@Sagat RGB SFC Jr. + OSSC op de LG C9 op Line5x is echt ongelofelijk mooi :D

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LaFleche
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-09 00:30
De voornaamste reden dat ik nog een 50hz crt gebruik is voor ps2 lightgun games (oa time crisis 2 en 3)

Voor de rest emuleer/speel ik zoveel mogelijk op wiiu en ps3... Op deze twee consoles kan je meer spellen zetten dan ik voor de rest van mijn leven kan spelen en lekker makkelijk alles via hdmi.

Maar voor de fanatieke retro gamer zal dat wel vloeken in de kerk zijn 😀

[ Voor 11% gewijzigd door LaFleche op 20-05-2020 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3style

3style

...

Seroczynski schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 17:38:
Snap jullie voorkeur heel goed. Is bij mij een beetje anders. Laatste keer dat ik op een CRT speelde kreeg ik last van mijn ogen, zal er wel niet meer aan gewend zijn. Het wordt ook steeds lastiger om een goede CRT te bemachtigen en ik vind dat de OSSC + RGB voldoende mogelijkheden levert om goed op een flat screen te spelen. Zo blijft het denk ik ook in de toekomst nog wat eenvoudiger om het spul aangesloten te houden.

@Sagat RGB SFC Jr. + OSSC op de LG C9 op Line5x is echt ongelofelijk mooi :D
Ja snap ik ook :)
Ik heb mijn Dreamcast gemod met een dchdmi en dat speelt ook echt lekker in 1080p op een flatscreen.
Maar er is toch iets speciaals aan 240p op een crt, zeker als je van 2D games houdt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:23
Ik herken het hoofdpijn verhaal.. vroeger niet, pas vanaf een jaar of 16, we4d ik er gevoelig voor..
Vroeger kon ik zien of een crt monitor op 50,60,72,75, 85hz, 100, of 120hz stond.
Moest minimaal 85hz, anders instant hoofdpijn, en na een uur steevast naar migraine...
Dus erg blij was ik met de 100hz tv's

Had mijn monitor, en die op,het werk altijd op 120hz staan..
Bij lcd geen last bij alles op of boven de 60hz.

[ Voor 6% gewijzigd door PsYgHo op 21-05-2020 01:02 ]

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:00
Ik heb nog een werkende Philips crt breedbeeld staan, volgens mij 66cm, maar wordt niet gebruikt.
Zit te denken een B&O ergens op te pikken, of iets geweldigs voor bij de NES: Philips Discoverer helmet tv.
Gewoon tijd authentiek.

Maar dan wel puur voor de heb.

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petje72
@GAIAjohan een nog goede B&O is via marktplaats voor klein prijsje op de kop te tikken. Een MX4000, die heb ik eentje, vind je voor rond de 30 a 40 euro in goede tot zeer goede staat. B&O is wel kwaliteit spul en mensen die zoiets destijds kochten hebben er dik voor betaald, zijn vaak liefhebber en er zuinig op geweest.

Ik zou graag een B&O MX6000 willen maar die zijn wat lastiger te vinden (voor een normale prijs)

Sony Trinitron hoor ik verschillende verhalen over, ene keer nog goed beeld ondanks leeftijd van het toestel, andere keer toch wat problemen en minder goed beeld...

Persoonlijk heb ik geen last van hoofdpijn of duizeligheid bij langer gamen/kijken op oude TV 50/60Hz , eigenlijk nooit last van gehad gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is vooral wennen, ik heb een kleine crt (14 inch) en in het begin kreeg ik er ook last van. Je moet er niet te dichtbij zitten en dan went het wel. Op lcd zit je sowieso sneller dichter op de tv dan bij een crt. Bij een crt krijg je dan hoofdpijn.

Maar idd time crisis met de lightgun spelen op de crt is erg tof! Hopelijk gaat mijn crt nog een tijd mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Eerder was het geen probleem. Wellicht omdat ik vaak in slecht verlichte kamers zit met relatief grote beeldschermen :) Op zich nog wel een keertje leuk om een MX4000 een kans te geven.
Al mijn consoles zijn wel 60Hz, dus dat maakt het ietsjes wispelturiger om een goede CRT te vinden (heb er voor de rest ook weinig moeite in gestoken). Heb een keer een breedbeeld Philips CRT met HDMI (720p) en component ondersteuning gehaald. Enorm bakbeest en eigenlijk gewoon te onhandig in gebruik. Sinds ik mijn nieuwe 4k heb, staat de oude 1080p plasma boven.

Op mijn knutseltafeltje hier, staat een kleine Sony Trinitron die ik gebruik voor het testen van consoles :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 01:13
Hoofdpijn met het spelen op crt's interresant zelf nooit last van gehad met uren gameplay.

Ik heb echter wel familie leden en bepaalde kenissen die niet meerdere uren kunnen gamen en echt hoofdpijn krijgen maar dat is al met moderne tv's, met tv kijken is het dan echter niet een probleem enkel als er iets gespeeld word.

Misschien dat mensen die enkel korte speel sessies hebben er wat gevoeliger voor zijn dan mensen die wel uren achter elkaar spelen en het gewend zijn?

[ Voor 19% gewijzigd door gast7 op 23-05-2020 00:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsYgHo
Ik kan er absoluut niet aan wennen, vroeger veel geprobeerd, maar tevergeefs..

In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderkikkert
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 02-07 21:41
50Hz kan ik ook moeilijk naar kijken. Maar 50Hz verdubbelt naar 100Hz of 60Hz is prima te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik krijg enkel last van mijn ogen, geen hoofdpijn. Daarnaast speel ik zo 10+ uur per dag games :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Enige hoofdpijn die ik ooit kreeg van gamen of tv kijken icm crt was dual setup van tv en pc monitor.

Tv aan met serie of film die toch niet heel spannend was of met suf pc werk waarbij je lang moest wachten (good old parren en rarren enzo O-) ) echt barstende koppijn en misselijk soms ook.
Denk dat het kwam door de afwijkende refresh rates. Met dual pc schermen 0x dit probleem ervaren maar dat waren lcd’s.

10 second ninja DONE

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Petje72
Gisteren een B&O MX6000 in bijna nieuw staat op de kop getikt. Wat een dik geluid heeft deze TV. Helemaal blij :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/smM3Bpcgvn3qvR78y1scDpvEC8w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uTzg7TGQsMAVohne7tXGxYos.jpg?f=fotoalbum_large
en hij heeft een draaibare voet, motorisch, leuke gimmick maar het nut dat ontgaat me een beetje.

[ Voor 25% gewijzigd door Petje72 op 24-05-2020 21:04 . Reden: wazige foto verwijderd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:59
Sagat schreef op zondag 24 mei 2020 @ 09:48:
Enige hoofdpijn die ik ooit kreeg van gamen of tv kijken icm crt was dual setup van tv en pc monitor.

Tv aan met serie of film die toch niet heel spannend was of met suf pc werk waarbij je lang moest wachten (good old parren en rarren enzo O-) ) echt barstende koppijn en misselijk soms ook.
Denk dat het kwam door de afwijkende refresh rates. Met dual pc schermen 0x dit probleem ervaren maar dat waren lcd’s.
Je ooghoeken zijn gevoeliger voor beweging/knippering dan het middelste deel waar je naar kijkt (zal een evolutionair ding zijn om gevaar te spotten).

Kijk bij een CRT langs het scherm en je ziet het knipperen in je ooghoeken waardoor je idd koppijn kan krijgen of misselijk kan worden. Zeker bij lagere refreshrates zoals tv's of monitors met een hogere resolutie destijds. Bij LCD's heb je daar geen last van omdat de pixels niet aan/uit knipperen. Bij CRT wordt het beeld telkens van boven naar onder opgebouwd en doven de lijnen. Bij (oudere) LCD's heb je daardoor weer ghosting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Interesting! De ' daders' staan nog naast elkaar op mijn tv meubel met retro zut, alleen pc crt scherm is niet aangesloten! Dus kan niet meer testen :P maar verwacht niet veel verbetering.....verder nooit last gehad van motion sickness ofzo.......(met een uitzondering.....er was een spel op xbla waar geloof ik 80% van de spelers last kregen, ik had echt zoiets van......ik zit gegarandeerd bij de 20% die weerstand heeft.......dat viel tegen!
Niet daadwerkelijk mijn maaltijd weer via de ingang laten vertrekken, but it was damned close)
Zal is kijken of ik de titel nog kan achterhalen
==============
Andere vraag......betreft merchandising! ik heb sinds kort een bank in mijn game hok.......heb ik overgenomen van mijn dochter, dus hij is niet bepaald een neutrale en/of mannelijk kleur :P

Dus ik wil er iets van een deken of plaid (schrijf je dat zo?) overheen gooien maar uiteraard wel met iets van een game motief, liefst retro........
in mijn geval denk ik dan aan (2d) mario, streetfighter, of metal slug ofzo.....of klassieke arcade icons (pac man, bub en bob etc) ook prima......,
toen dacht ik, ik zal vast niet de enige zijn die dat wil.........maar niet echt iets kunnen vinden nog, ja dekbedden........iemand hier die betere google fu dan ikzelf heb?

[ Voor 9% gewijzigd door Sagat op 25-05-2020 13:51 ]

10 second ninja DONE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Petje72
Sagat schreef op maandag 25 mei 2020 @ 13:49:
........
==============
Andere vraag......betreft merchandising! ik heb sinds kort een bank in mijn game hok.......heb ik overgenomen van mijn dochter, dus hij is niet bepaald een neutrale en/of mannelijk kleur :P

Dus ik wil er iets van een deken of plaid (schrijf je dat zo?) overheen gooien maar uiteraard wel met iets van een game motief, liefst retro........
in mijn geval denk ik dan aan (2d) mario, streetfighter, of metal slug ofzo.....of klassieke arcade icons (pac man, bub en bob etc) ook prima......,
toen dacht ik, ik zal vast niet de enige zijn die dat wil.........maar niet echt iets kunnen vinden nog, ja dekbedden........iemand hier die betere google fu dan ikzelf heb?
misschien zit hier iets tussen?
https://society6.com/s?q=...g&context=throw%20blanket

zien er ook lekker fluffy uit :)

uiteraard ook bij Ali: https://www.aliexpress.com/i/4000589159108.html
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jkbmHskJqI4lDnw0rSQm0bAmIpQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/9B5rp0DDYKKu6ZKSBCvKlSIT.png?f=fotoalbum_large

beetje googlen op: throw blanket

[ Voor 26% gewijzigd door Petje72 op 25-05-2020 14:44 . Reden: 2e link toegevoegd ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GAIAjohan
Eindelijk vanavond een kastje kunnen krijgen voor een normaal bedrag waar ik voor nu het belangrijkste even achter een deurtje heb tegen verkleuring. En heb dus eindelijk sinds 6 jaar alle consoles weer enigszins beschikbaar. Voorheen zat alles weggestopt achter de grote kasten rechts (en links). Dus het is een begin
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/02X6Pabl.jpg

Nu nog even een wat dikkere tv regelen, alhoewel deze wel erg fijn is qua aansluitingen, scart, composiet, component, 2xHDMI, zit er allemaal op.
Alles wat er staat is dan ook zo aan te sluiten of is aangesloten.

Naast de tv nog een lekkere stoel/bank, en dan nog verder wat aankleden+snoeren wegwerken.

Games, dozen e.d. zitten in de inbouwkasten.
Het zal vooral auto/race/roadtrip theme worden, dus niet direct iets met consoles wat dat betreft :+

[ Voor 4% gewijzigd door GAIAjohan op 25-05-2020 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Petje72 schreef op zondag 24 mei 2020 @ 21:03:
Gisteren een B&O MX6000 in bijna nieuw staat op de kop getikt. Wat een dik geluid heeft deze TV. Helemaal blij :)

[Afbeelding]
en hij heeft een draaibare voet, motorisch, leuke gimmick maar het nut dat ontgaat me een beetje.
Mooi ding. Valt me sowieso op bij veel b&o's elektrisch draaibare voet, met als reden 'omdat het kan?'

Wat betreft Sony Trinitron, goede dingen hoor, zolang ze het doen.. kan zomaar zijn dat je beeld qua calibratie kapot is en steeds kleiner wordt. Heb er daar al een aantal van gezien. Die van m'n ouders ging na 12 jaar volgens mij. Het is enigszins te herstellen, maar perfect maken is lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21-09 18:07
Ik heb vandaag mijn N64 en SNES aangesloten in de woonkamer om weer eens wat herinneringen op te halen. Beide zijn aangesloten op mijn Denon X3000 AVR die vervolgens aan mijn TV is aangesloten. Beide zijn aangesloten met composite.

De N64 ziet er w.m.b. prima uit maar de SNES minder, lijnen die strak horen te zijn 'wiebelen' een beetje bij beweging. In Mario 3 is dit te zien bij de vloer waar op gelopen wordt.

Clip:
https://streamable.com/y0q5dz

Orgineel bestand zonder compressie:
http://www.mediafire.com/..._20200525_205452.mp4/file

Op Reddit zeggen ze dat dit op te lossen is met een OSSC of RetroTink2X.

Iemand ervaring hiermee? Hoe lossen jullie dit op, ik speel het liefst in de woonkamer zonder een losse CRT monitor te hoeven opzetten. Een dergelijke upscaled vind ik enigszins prijzig helemaal omdat ik niet zeker ben dat het mijn probleem echt fixt. Iemand een budget vriendelijkere oplossing?

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tiwazz schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 00:11:
Ik heb vandaag mijn N64 en SNES aangesloten in de woonkamer om weer eens wat herinneringen op te halen. Beide zijn aangesloten op mijn Denon X3000 AVR die vervolgens aan mijn TV is aangesloten. Beide zijn aangesloten met composite.

De N64 ziet er w.m.b. prima uit maar de SNES minder, lijnen die strak horen te zijn 'wiebelen' een beetje bij beweging. In Mario 3 is dit te zien bij de vloer waar op gelopen wordt.

Clip:
https://streamable.com/y0q5dz

Orgineel bestand zonder compressie:
http://www.mediafire.com/..._20200525_205452.mp4/file

Op Reddit zeggen ze dat dit op te lossen is met een OSSC of RetroTink2X.

Iemand ervaring hiermee? Hoe lossen jullie dit op, ik speel het liefst in de woonkamer zonder een losse CRT monitor te hoeven opzetten. Een dergelijke upscaled vind ik enigszins prijzig helemaal omdat ik niet zeker ben dat het mijn probleem echt fixt. Iemand een budget vriendelijkere oplossing?
De snes kan je het beste met RGB aansluiten, als je geen scart aansluitingen op de Denon hebt, probeer het dan met component:

https://www.hdretrovision.com/snes

Composite is nou eenmaal geen goede aansluiting voor lcd.

Kijk ook dit filmpje eens, erg interessant: YouTube: Super Nintendo :: RGB204 / MY LIFE IN GAMING

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 07:38:
[...]

De snes kan je het beste met RGB aansluiten, als je geen scart aansluiten op de Denon hebt, probeer het dan met component:

https://www.hdretrovision.com/snes

Composite is nou eenmaal geen goede aansluiting voor lcd.

Kijk ook dit filmpje eens, erg interessant: YouTube: Super Nintendo :: RGB204 / MY LIFE IN GAMING
Voor de duidelijkheid @Tiwazz

Ja en vraag je ook af. Bijf ik bij de snes en n64? if so, dan zijn er volgens mij van retrotink upscalers die direct op de console vdeo kables kan aansluiten zodat je hdmi kan gebruiken.
https://www.retrorgb.com/retrotink2x.html
Let op dat dit wel dure upscalers zijn.

Als je verwacht meer consoles bij elkaar te gaan sprokkelen dan zou ik idd voor de ossc gaan. (of toch de crt ;) )

Je kan ook budget ali/expres upscalers of snes naar hdmi kabels gebruiken maar hou dan rekening met extra input lag en of slecht beeld. Hoeft niet, er zullen best redelijke tussen (kunnen) zitten maar persoonlijk zou ik de gok niet wagen.

En als het je alleen om de games gaat is een pi of pc/laptop en wat repro controllers wellicht ook nog het overwegen waard. Of in het geval van de snes zelfs een snes mini.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
@snefkens
yes, ik ben me er van bewust dat een component cable een betere beeld kwaliteit zal geven dan composite. Dit lost voornamelijk color bleeding issues op maar verwacht niet het trillerige beeld. De SNES zend 288p signaal die door mijn receiver als 576i gezien wordt. Ik denk dat de pixels een beetje verschuiven. Als ik mijn upscaler in de denon aan zet dan ziet het er uit zoals in het filmpje. Zet ik de upscaler uit dan trilt het hele beeld continu. Mijn TV/Receiver kan simpelweg niet overweg met 288p als ik het goed begrijp.

@Sagat
Thanks, duidelijk verhaal.
Even afwegen of ik het er voor over heb. Ik heb ook een console staan met retroarch dus kan in die zin al SNES games spelen met een 8bit do controller, maarja... is toch niet echt he..

Een RAD2x HDMI kabel is misschien een goede tussenweg, daar iemand ervaring mee?
Op mijn N64 is het beeld wat mij betreft prima, zend die al een interlaced signaal en werkt het daarom daar wel goed?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Tiwazz schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 08:49:
@snefkens
yes, ik ben me er van bewust dat een component cable een betere beeld kwaliteit zal geven dan composite. Dit lost voornamelijk color bleeding issues op maar verwacht niet het trillerige beeld. De SNES zend 288p signaal die door mijn receiver als 576i gezien wordt. Ik denk dat de pixels een beetje verschuiven. Als ik mijn upscaler in de denon aan zet dan ziet het er uit zoals in het filmpje. Zet ik de upscaler uit dan trilt het hele beeld continu. Mijn TV/Receiver kan simpelweg niet overweg met 288p als ik het goed begrijp.

@Sagat
Even afwegen of ik het er voor over heb. Ik heb ook een console staan met retroarch dus kan in die zin al SNES games spelen met een 8bit do controller, maarja... is toch niet echt he..

Een RAD2x HDMI kabel is misschien een goede tussenweg, daar iemand ervaring mee?
Op mijn N64 is het beeld wat mij betreft prima, zend die al een interlaced signaal en werkt het daarom daar wel goed?
Volgens mij zijn de meeste regulars hier van die maf err 'fanaten' :+ die het niet bij een paar consoles houden dus dan heeft een OSSC al snel meer zin dan retrotink. Maar ben idd benieuwd of er mensen zijn met hands on experience.

Snefkens zijn link is een YT kanaal waar ze heel veel van deze producten testen dus die zou ik zeker bekijken, verder retroRGB en mad little pixel......vast nog vele anderen, google is je vriend!

De verklaring voor de n64 heb ik net (logischerwijs zou je verwachten dat het in de resolutie zit, maar nooit de behoefte gehad om daar in te duiken),
Ik heb er dus voor gekozen om voor het oude spul mijn crt aangesloten te houden in ene dedicated hoekje. En speel daarnaast voornamelijk retro op mijn pc middels retroarch. Het is natuurlijk voor iedereen anders maar achievement support is voor mij een grote meerwaarde die opweegt tegen (de verminderde) authenticiteit.
Ik vind het ook fijn dat dit me controller vrijheid geeft, bomberman gespeeld met een 8bit do snes pad, maar super streetfighter 2 speel ik dan weer met een sega 6 button megadrive pad.

Voor de authentieke itch ga ik dan wel voor een 'mister' near zero lag hardware emulation (simulation) wat niet tot nauwelijk van het echte spul te onderscheiden zou moeten zijn. Daar is wel een regular mee bezig ook, en @PsYgHo kan meer vertellen over de analoge FPGA oplossingen.

Maar wel allemaal dure grappen (maar goed, een hobby mag geld kosten, toch? :+ )

=========================================
Even nog wat anders wat ik met jullie wilde delen, deze:
The history of the Neo geo
Voor mij (en ik vermoed voor velen hier) was het meeste wat hierin besproken word wel bekend, maar het kijkt heerlijk weg. Als je een half uurtje over hebt of moet killen is het een absolute aanrader!

[ Voor 7% gewijzigd door Sagat op 27-05-2020 06:50 ]

10 second ninja DONE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Tiwazz schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 08:49:
@snefkens

@Sagat

Uit composite zal je nooit een 240P (progressive) RGB signaal halen omdat de kabel daar gewoon niet mee overweg kan. Dus je hebt in dit geval gewoon een 240p non RGB signaal. Een progressive RGB signaal krijg je alleen uit RGB kabels, zoals component of Scart RGB.

edit: Ik heb hier even mijn tekst aangepast, omdat ik het niet volledig bij het juiste eind had. composite kan wel 240P ondersteunen maar geen RGB. Via Scart RGB of component kan je wel een 240P RGB signaal krijgen.

Het trillen lijkt op een interlaced signaal, wanneer je interlaced omzet naar progressive dan zal het beeld trillen. Televisies kunnen nooit goed het interlaced signaal goed omzetten naar progressive zonder dat er verlies optreed of dat beelden gaan trillen. Het lijkt er inderdaad op dat je receiver het signaal niet helemaal snapt.

Meer info betreft RGB: https://www.retrorgb.com/rgbintro.html

Als je 240P RGB wilt test dan ook even je tv of die wel 240P over component ondersteunt: https://www.hdretrovision.com/240p#test

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2020 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
@Sagat
@snefkens

Heel leerzaam, duidelijk verhaal!
Ik ga dan maar is kijken waar ik zo'n componenten kabel kan bestellen om dat als eerste te proberen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vaenir
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 06-10-2023
Oh leuk een Retro Gaming topic! Ik heb ook nog een setupje staan. Ben nu wel opzoek naar een fatsoenlijk meubel want dit is niks.. :+

Afbeeldingslocatie: https://cloud.serverbak.nl/s/YwBnbSRX79bT4QC/preview

Ondertussen gisteren ook een Odroid-Go Advance gekocht (https://www.hardkernel.co...go-advance-black-edition/) voor wat portable retro gaming. Maar dat zal nog wel enige tijd duren voordat ik die in huis heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tiwazz schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 10:28:
@Sagat
@snefkens

Ik ga dan maar is kijken waar ik zo'n componenten kabel kan bestellen om dat als eerste te proberen.
Ik heb even mijn tekst aangepast want ik had het niet helemaal goed. Ik was in de war met 480P. Dat kan alleen via component of scart RGB lopen. composite ondersteunt dus wel een 240P signaal. De N64 stuurt een 480I signaal uit, de snes een 240P of in pal 288P signaal. Je receiver lijkt het signaal dus niet goed te snappen zoals je eerder zelf had geconcludeerd. Probeer je snes eens direct op de tv aan te sluiten en kijk of het probleem is opgelost. Maar in principe moet je het trillen van het beeld ook bij de N64 zien omdat dit een 480I signaal is.Edit: Bij sommige games is het 240P bij de N64 en sommige 480I. Kan niet zo een lijst vinden, maar misschien goed om een 240P game in de N64 te stoppen en kijken of je hetzelfde probleem hebt? Daarnaast blijft composite niet wenselijk voor een console, het complete beeld gaat over 1 kabel heen: https://www.retrorgb.com/rgbintro.html

S-video heeft de kleuren weer gesplitst waardoor je veel minder color bleeding hebt. Component of Scart RGB heeft daarnaast ook RGB ondersteuning. Wat het beste signaal is voor analoge tv. Als je scart gaat gebruiken, let op dat je wel echt een Scart RGB kabel koopt. Meeste third party kabels die er voor de snes beschikbaar zijn ondersteunen geen RGB en is gewoon composite over RGB. Terwijl er wel geadverteerd wordt met Scart RGB. Mooiste is een orginele Nintendo kabel, dan ben je zeker van de kwaliteit die geleverd wordt en het signaal.

Alsnog raad ik je aan om een component kabel te gebruiken want dan krijg je het beste signaal (240P RGB). Je receiver en televisie moeten dit wel ondersteunen. Je kan het testen met je huidige kabels of je tv/receiver dit ondersteunt: https://www.hdretrovision.com/240p#test of kijk even of je tv hierbij staat: https://static1.squarespa...556/240p-TVs_20171211.pdf

Ik heb die kabels van retrovision en ik was van al mijn probleem af. Ik had in het begin ook trillend beeld en dat is volledig weg.

Edit: in een forum lees ik dat veel TV's het 240P signaal zien als 480I. Dat verklaart het knipperen van het beeld. Ik heb zelf een xe9005 van Sony en die snapt het 240P signaal.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2020 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tiwazz schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 10:28:
@Sagat
@snefkens

Oh een ding, ga er vanuit dat je deze zelf ook al verzonnen had maar.........check of je tv of in jouw geval receiver/versterker ook component in heeft, anders moet je ook dat signaal weer converteren wat mogelijk weer andere complicaties oplevert.
Mijn oled heeft volgens de helpdesk geen port meer, maar in de handleiding stond wel dat je een poort met een soort van break out cable zou moeten kunnen gebruiken om weer component in te krijgen. Tv hang aan de muur dus lastig te bekijken
(@Seroczynski heb jij daar naar gekeken bij de jouwe? volgens de handleiding zou er zowel een spd/if poort als dus combo composite/component out moeten zitten aan den achterkant beide zou ik wel kunnen gebruiken :Y )

@snefkens
Ben wel verbaasd over wat je aangaf qua upscalers en 240i......ik dacht dat er (ook van retrotink?) speciale upcalers waren juist voor composite, omdat bijvoorbeend een OSSC dat niet aan hardware matig kan accepteren (als ik me niet vergis). Misschien nog even researchen als ik tijd/zin heb :P

Maar ook daar me nooit in verdiept, want composite wil ik per definite niet upscalen. Even denken en tellen... van de 9 classic consoles die ik hier heb staan, heb ik er inmiddels 3 op rgb scart, (md, pce en saturn) dan heb ik nog over
nes -> speel ik nog maar zeer mondjesmaat mee, dus kan er mee leven
snes -> in een ideale wereld zou ik hier nog een rgb scart kabel voor moeten nemen, maar......het is een launch snes, en een pal snes, dus eigenlijk geen zin meer om er verder in te investeren, ga ik afvangen met de mister
n64 -> vind de gfx toch al dramatisch, dus component en crt is goed genoeg, ook weinig met de library.
gamecube -> wederom in een ideal wereld ook nog betere kabel, maar met de wii zou ik deze in component kunnen spelen *, dan mis ik alleen miijn gba games, maar dat vind ik prima te overzien om die via composite te spelen op crt.
org xbox heb ik weinig org games voor, ook weinig binding met de libary, dus low prio
dc Hier wel binding met de lbrary, ware het niet dat ik eigenlijk een ODE erin will hebben om de hele lib te unlocken zonder disjes te moeten burnen , wel paar org games, maar met name 2d fighters die inmiddels prima te spelen zijn op recentere systemen, wederom low prio, denk dat ik bij mijn ouders ook nog een defecte dreamcast heb, die zou ik dan kunnen modden met een ode de andere dan houden voor mijn org games :)

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sagat schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 11:59:
[...]

Oh een ding, ga er vanuit dat je deze zelf ook al verzonnen had maar.........check of je tv of in jouw geval receiver/versterker ook component in heeft, anders moet je ook dat signaal weer converteren wat mogelijk weer andere complicaties oplevert.
Mijn oled heeft volgens de helpdesk geen port meer, maar in de handleiding stond wel dat je een poort met een soort van break out cable zou moeten kunnen gebruiken om weer component in te krijgen. Tv hang aan de muur dus lastig te bekijken
(@Seroczynski heb jij daar naar gekeken bij de jouwe? volgens de handleiding zou er zowel een spd/if poort als dus combo composite/component out moeten zitten aan den achterkant beide zou ik wel kunnen gebruiken :Y )

@snefkens
Ben wel verbaasd over wat je aangaf qua upscalers en 240i......ik dacht dat er (ook van retrotink?) speciale upcalers waren juist voor composite, omdat bijvoorbeend een OSSC dat niet aan hardware matig kan accepteren (als ik me niet vergis). Misschien nog even researchen als ik tijd/zin heb :P

Maar ook daar me nooit in verdiept, want composite wil ik per definite niet upscalen. Even denken en tellen... van de 9 classic consoles die ik hier heb staan, heb ik er inmiddels 3 op rgb scart, (md, pce en saturn) dan heb ik nog over
nes -> speel ik nog maar zeer mondjesmaat mee, dus kan er mee leven
snes -> in een ideale wereld zou ik hier nog een rgb scart kabel voor moeten nemen, maar......het is een launch snes, en een pal snes, dus eigenlijk geen zin meer om er verder in te investeren, ga ik afvangen met de mister
n64 -> vind de gfx toch al dramatisch, dus component en crt is goed genoeg, ook weinig met de library.
gamecube -> wederom in een ideal wereld ook nog betere kabel, maar met de wii zou ik deze in component kunnen spelen *, dan mis ik alleen miijn gba games, maar dat vind ik prima te overzien om die via composite te spelen op crt.
org xbox heb ik weinig org games voor, ook weinig binding met de libary, dus low prio
dc Hier wel binding met de lbrary, ware het niet dat ik eigenlijk een ODE erin will hebben om de hele lib te unlocken zonder disjes te moeten burnen , wel paar org games, maar met name 2d fighters die inmiddels prima te spelen zijn op recentere systemen, wederom low prio, denk dat ik bij mijn ouders ook nog een defecte dreamcast heb, die zou ik dan kunnen modden met een ode de andere dan houden voor mijn org games :)
Ik weet dat 480i signaal van de ps2 heel slecht te upscalen is. Liever wil je dan zoiets als de ps3 BC die hardwarematig een progressive signaal er van maakt.

Composite is gewoon een heel erg blurry beeld. Is erg lastig om daar iets moois van te maken. Garbage in is garbage out. Je ziet het heel erg bij de randen als je een game speelt. Veel kleuren door elkaar, lijnen die niet strak zijn. etc. RGB is in de basis al veel beter. Dus als je RGB upscaled dan krijg je een erg mooi beeld, bij composite wordt het niet heel goed. Is denk ik hetzelfde als je een VHS band overzet naar Bluray. Daar wordt het beeld niet heel veel beter van.

Wellicht dat het iets beter wordt dan het is. Maar hoge verwachtingen moet je niet hebben ;-) Maar gelukkig zijn er niet veel consoles die alleen maar composite gebruiken. Ik heb alleen de NES volgens mij. De N64 kan je modden zodat je RGB kan gebruiken. De master system heeft ook alleen composite. Maar daar kan je weer de master system converter voor gebruiken op de megadrive. Die heeft wel weer Scart RGB out. Dus vooralsnog is volgens mij alleen de NES een probleem en de oudere Atari consoles. Op zich kan je ook een HDMI mod doen op de NES, alleen die is aardig aan de prijs.

Edit: YouTube: RetroTINK-2X - Composite, S-Video, & Component to HDMI :: RGB314 / M... vanaf 4:20. Ik weet niet of je hier heel blij van wordt...

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2020 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 12:08:
[...]

Ik weet dat 480i signaal van de ps2 heel slecht te upscalen is. Liever wil je dan zoiets als de ps3 BC die hardwarematig een progressive signaal er van maakt.
Mijn ps3 heeft zowel geen hard- als software matige bc. Momenteel kan ik het niet testen, maar het liefst wil ik dus nog een OSSC zelf halen om dan iig weer mijn wii en ps2 te kunnen gebruiken, tegen die tijd dan maar is checken welke spellen welke reso's hebben en testen.

Ik vond het beeld via component op mijn plasma iig geweldig altijd, gold ook voor de wii.
Composite is gewoon een heel erg blurry beeld. Is erg lastig om daar iets moois van te maken. Garbage in is garbage out. Je ziet het heel erg bij de randen als je een game speelt. Veel kleuren door elkaar, lijnen die niet strak zijn. etc.
Eens, RF is het meest brakke wat je kan hebben, composite is iig beter dan dat, maar niet heel veel, maar op crt maakt het niet zo heel veel uit, omdat de games veel al ontworpen waren met die tv's en beeld kwaliteit in gedachten. Op moderne flatpanels wil het natuurlijk zo veel mogelijk vemijden, dat is geen discussie.
RGB is in de basis al veel beter. Dus als je RGB upscaled dan krijg je een erg mooi beeld, bij composite wordt het niet heel goed. Is denk ik hetzelfde als je een VHS band overzet naar Bluray. Daar wordt het beeld niet heel veel beter van.

Wellicht dat het iets beter wordt dan het is. Maar hoge verwachtingen moet je niet hebben ;-) Maar gelukkig zijn er niet veel consoles die alleen maar composite gebruiken. Ik heb alleen de NES volgens mij. De N64 kan je modden zodat je RGB kan gebruiken. De master system heeft ook alleen composite. Maar daar kan je weer de master system converter voor gebruiken op de megadrive. Die heeft wel weer Scart RGB out. Dus vooralsnog is volgens mij alleen de NES een probleem en de oudere Atari consoles. Op zich kan je ook een HDMI mod doen op de NES, alleen die is aardig aan de prijs.

Edit: YouTube: RetroTINK-2X - Composite, S-Video, & Component to HDMI :: RGB314 / M... vanaf 4:20. Ik weet niet of je hier heel blij van wordt...
Volgens mij zijn er puristen die graag bepaalde effecten die devvers vroeger tructen met composite dan redden dmv deze composite upscalers, bekend voorbeeld is het water bij sonic, door composite blending (even uit mijn hoofd vergeef me als ik de term foutief gebruik) ziet het er dan uit als echt water, met beter kwaliteit zie je gewoon pixels.....

Op de mister hebben ze daar wat leuks voor bedacht, adaptive blending, dan bekijkt een algorimte of er stukken zijn waar het wenselijk is om deze 'blur' te hebben en dan word het toegepast, de rest is wel scherp! Als/wanneer ik (ooit) mijn mister heb zal ik dit zeker testen, op papier klinkt het best vet!

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsYgHo
@FPGA ,
Mister is niet zero lag! Wel bijna, maar scheelt nog steedsvtussen de 1, en de 3 frames.
Voor de simpele 16bits toch nog tussen de 2 en 4 frames. Tel daarbij je frame verlies van je tv bij op,en dan heb je al de top , wbt lage inputlag. Zit je op 2,5 tot 5 frames, in ideale situatie. Toch niet ideaal voor de pixel perfect jumps.. als rasechte insecten insiminateur.

Met de snes mini zit je op ongeveer tot 3, tot 5 frames max, dus vind je dat prima, kom je ook met mister weg. De filters voor full screen is ook nog niet he van het, en decupscaling ook net wat minder dan bij Analogue.

Wil je pinpoint accuracy,dan is er helaas maar 1, Analogue.. duur.. maar alles wel in orde, voor de retro,purist. Zeker geeft kevtris, een sterk staaltje geleverd mbt upscaling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
Ik heb me wat verder ingelezen, mijn AVR + TV lijkt goed te functioneren met 240p. Als ik dit test zoals hier beschreven krijg ik stabiel zwart-wit beeld.

Dusss, nu uitzoeken wat zo'n componenten kabel kost en waar ik die kan bestellen. Lijkt zo tussen de €70-€80,- te liggen (met shipping) hier en hier . Weet nog niet zeker of ik dat er voor over heb, waarschijnlijk wel, maar eerst maar eens zo spelen.

Die kabels lijken alleen nooit op voorraad te zijn :+ . Iemand nog een winkel of plek die ik over het hoofd zie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Tiwazz schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 21:03:
Ik heb me wat verder ingelezen, mijn AVR + TV lijkt goed te functioneren met 240p. Als ik dit test zoals hier beschreven krijg ik stabiel zwart-wit beeld.

Dusss, nu uitzoeken wat zo'n componenten kabel kost en waar ik die kan bestellen. Lijkt zo tussen de €70-€80,- te liggen (met shipping) hier en hier . Weet nog niet zeker of ik dat er voor over heb, waarschijnlijk wel, maar eerst maar eens zo spelen.

Die kabels lijken alleen nooit op voorraad te zijn :+ . Iemand nog een winkel of plek die ik over het hoofd zie?
Ik had hem hier gekocht, lijkt ook niet op voorraad te zijn. Nu bestellen is in augustus geleverd:

https://castlemaniagames....le-for-the-super-nintendo

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PsYgHo schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 16:49:
@FPGA ,
Mister is niet zero lag! Wel bijna, maar scheelt nog steedsvtussen de 1, en de 3 frames.
Voor de simpele 16bits toch nog tussen de 2 en 4 frames. Tel daarbij je frame verlies van je tv bij op,en dan heb je al de top , wbt lage inputlag. Zit je op 2,5 tot 5 frames, in ideale situatie. Toch niet ideaal voor de pixel perfect jumps.. als rasechte insecten insiminateur.

Met de snes mini zit je op ongeveer tot 3, tot 5 frames max, dus vind je dat prima, kom je ook met mister weg. De filters voor full screen is ook nog niet he van het, en decupscaling ook net wat minder dan bij Analogue.

Wil je pinpoint accuracy,dan is er helaas maar 1, Analogue.. duur.. maar alles wel in orde, voor de retro,purist. Zeker geeft kevtris, een sterk staaltje geleverd mbt upscaling!
Heb mijn tekst idd veranderd naar ‘near zero lag’ overigens nog niet eerder gehoord dat analogue minder lag had dan mister maar het maakt voor mij niet uit. De inzetbaarheid v/d mister maakt dat ik die persoonlijk interresanter vind. En wil de mister sowieso het liefst op crt aansluiten.

Wel idd vaker gehoord dat die Kevtris idd een genie is.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3style

3style

...

Vaenir schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 10:34:
Oh leuk een Retro Gaming topic! Ik heb ook nog een setupje staan. Ben nu wel opzoek naar een fatsoenlijk meubel want dit is niks.. :+

[Afbeelding]

Ondertussen gisteren ook een Odroid-Go Advance gekocht (https://www.hardkernel.co...go-advance-black-edition/) voor wat portable retro gaming. Maar dat zal nog wel enige tijd duren voordat ik die in huis heb.
Nice! Welke pvm is dat? Ik zie dat die ook een PCMCIA input heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3style

3style

...

Petje72 schreef op zondag 24 mei 2020 @ 21:03:

[Afbeelding]
Cool ding, die speakers van die 6000 serie zijn geweldig.
Ik heb zelf een mx4200, zijn leuke tv's. Welke firmware versie zit er op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaenir
3style schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 11:15:
[...]

Nice! Welke pvm is dat? Ik zie dat die ook een PCMCIA input heeft?
Dit is een Sony BVM 14F5E. Dat slot dat je links ziet is volgens mij voor een kaart om gebruikers instellingen in op te slaan. Verder nooit in verdiept eigenlijk. Ik gebruik alleen de bnc input voor rgb. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3style

3style

...

Vaenir schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 11:22:
[...]

Dit is een Sony BVM 14F5E. Dat slot dat je links ziet is volgens mij voor een kaart om gebruikers instellingen in op te slaan. Verder nooit in verdiept eigenlijk. Ik gebruik alleen de bnc input voor rgb. :P
Ja je kunt de firmware updaten en instellingen opslaan. Dat is wel handig met meerdere rgb setups.
Ik heb nu nog een pvm, maar binnenkort komt er ook een bvm :P
Als je eenmaal op zo'n scherm in 240p speelt wil je niet meer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaenir
3style schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 11:31:
[...]

Ja je kunt de firmware updaten en instellingen opslaan. Dat is wel handig met meerdere rgb setups.
Ik heb nu nog een pvm, maar binnenkort komt er ook een bvm :P
Als je eenmaal op zo'n scherm in 240p speelt wil je niet meer terug.
Het is erg mooi beeld inderdaad maar soms geef ik toch de voorkeur aan consumer grade Sony Trinitron tv's. Dit is dan een high end profesionele crt met "900 lines" wat dus erg aanwezige scanlines weergeeft. De een vindt het prachtig maar ik vind het soms niet helemaal authentiek aanvoelen. Maar gezien de huidige prijzen en wat ik ervoor betaald heb (30 euro) laat ik hem mooi staan. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3style

3style

...

Vaenir schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 11:38:
[...]

Het is erg mooi beeld inderdaad maar soms geef ik toch de voorkeur aan consumer grade Sony Trinitron tv's. Dit is dan een high end profesionele crt met "900 lines" wat dus erg aanwezige scanlines weergeeft. De een vindt het prachtig maar ik vind het soms niet helemaal authentiek aanvoelen. Maar gezien de huidige prijzen en wat ik ervoor betaald heb (30 euro) laat ik hem mooi staan. :+
Ja snap ik en het is een 14inch, wat leuk is maar wel wat klein.Die prijs betaal je er nu zeker niet meer voor inderdaad. Die trinitron consumer sets zijn ook mooi, alleen de geometry is vaak stukken minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaenir
3style schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 13:40:
[...]

Ja snap ik en het is een 14inch, wat leuk is maar wel wat klein.Die prijs betaal je er nu zeker niet meer voor inderdaad. Die trinitron consumer sets zijn ook mooi, alleen de geometry is vaak stukken minder.
Ik heb in het verleden verschillende crt's gehad, werd een soort hoarding obsessie opgegeven moment. In mijn game room stond ook een pvm 2950qm en een jvc tm-2100e. Maar het neemt allemaal zoveel ruimte in.. Uiteindelijk het meeste verkocht en deze 14" is nu mijn favoriet. O+

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Tiwazz schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 21:03:

Ik haal mijn kabels altijd bij RGB.co.uk. Of het echt de beste zijn weet ik niet, maar ik ben eigenlijk altijd tevreden, behalve over de prijs. Voordat de Pack-a-punch kabels er waren, waren de kabels zo € 15,- per stuk goedkoper. Persoonlijk zie ik het verschil niet, denk ik.

Als kabels niet in voorraad zijn kan je gebruik maken van de e-mail notificatie. Dat systeem werkt prima, alleen zijn ze soms pas weer in voorraad als je ze alweer vergeten bent :)
Verwijderd schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 22:31:
[...]

Ik had hem hier gekocht, lijkt ook niet op voorraad te zijn. Nu bestellen is in augustus geleverd:

https://castlemaniagames....le-for-the-super-nintendo
Ik heb die kabel uit de eerste Kickstarter gehad. Werkte uiteindelijk toch niet lekker op mijn Panasonic dus maar weer verkocht met flink wat verlies (ik reken de importkosten even mee).

[ Voor 16% gewijzigd door Seroczynski op 27-05-2020 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
Wow, ik kwam een documentaire tegen op YouTube over xband, ik had er nog nooit van gehoord maar wat een tof ding moet dat geweest zijn. Erg leuk om te zien als je wat tijd hebt (en nog niet gezien hebt, docu is al een jaar oud):

YouTube: Playing Super Nintendo & Genesis Online In 1994 | The CRAZY Story Of...

Edit:

Wat betekent FAH?
Ik zag deze marktplaats advertentie en vraag me af wat dat betekent in die context. Ik zie ook HOL voorbij komen, maar ook dat kan ik niet plaatsen..

https://www.marktplaats.n...abe740c1b&previousPage=lr

Ik heb deze game ook compleet met does en boekjes en alles in nette staat. Erg leuk spel, veel gespeeld als kind :) .

[ Voor 39% gewijzigd door ndonkersloot op 30-05-2020 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-09 16:10
Tiwazz schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 08:29:
Wow, ik kwam een documentaire tegen op YouTube over xband, ik had er nog nooit van gehoord maar wat een tof ding moet dat geweest zijn. Erg leuk om te zien als je wat tijd hebt (en nog niet gezien hebt, docu is al een jaar oud):

YouTube: Playing Super Nintendo & Genesis Online In 1994 | The CRAZY Story Of...

Edit:

Wat betekent FAH?
Ik zag deze marktplaats advertentie en vraag me af wat dat betekent in die context. Ik zie ook HOL voorbij komen, maar ook dat kan ik niet plaatsen..

https://www.marktplaats.n...abe740c1b&previousPage=lr

Ik heb deze game ook compleet met does en boekjes en alles in nette staat. Erg leuk spel, veel gespeeld als kind :) .
Hier staat een lijst met regio codes. FAH is Frankrijk en Nederland, HOL is alleen Nederland.

Hail to the king baby!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
@urk_forever

Aaaah, het is de regio dat verklaart dat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hallo allemaal, ik heb een vraag over Nintendo 64 PAL games die in Nederland vroeger toendertijd verkocht werden. Hebben deze nooit een officiële Nintendo plastic seal gehad? (red strip)

Ik heb gelezen dat "Nintendo Nederland" het niet had, net als Sony.

[ Voor 15% gewijzigd door didado op 30-05-2020 18:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Laatst online: 22:28

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Raar verhaal.. ze waren er zeker wel, maar veel winkels haalden de games uit de verpakking (Bart Smit, Intertoys, FRS, etc) waardoor je altijd een ‘kale doos’ kreeg.

Ik heb 100% zeker PAL PS1 games uit folie gehaald destijds.

Weet nu serieus welke game het was met originele folie: Tekken 3, besteld via Wehkamp :D

[ Voor 16% gewijzigd door Michael Knight op 30-05-2020 19:14 ]

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-09 16:10
didado schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 18:24:
Hallo allemaal, ik heb een vraag over Nintendo 64 PAL games die in Nederland vroeger toendertijd verkocht werden. Hebben deze nooit een officiële Nintendo plastic seal gehad? (red strip)

Ik heb gelezen dat "Nintendo Nederland" het niet had, net als Sony.
Ik kan me niet herinneren dat ik destijds ooit een game gesealed in de winkel heb gekocht.
Michael Knight schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 19:11:
Raar verhaal.. ze waren er zeker wel, maar veel winkels haalden de games uit de verpakking (Bart Smit, Intertoys, FRS, etc) waardoor je altijd een ‘kale doos’ kreeg.

Ik heb 100% zeker PAL PS1 games uit folie gehaald destijds.

Weet nu serieus welke game het was met originele folie: Tekken 3, besteld via Wehkamp :D
Idd in het schap in de winkel waren de doosjes altijd leeg en bij het afrekenen zochten ze het spel erbij. Dat doen ze nu nog steeds bij Intertoys ;)

Hail to the king baby!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

didado schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 20:11:
@Michael Knight

Kun je mij een legit Nintendo gesealde N64 game met Nederlandse tekst (op de achterkant) op een afbeelding tonen? ;)
https://tweakers.net/i/eD...97H5yfiZ.jpg?f=user_large

Ik heb deze game destijds bij Nedgame gekocht. Volgens mij grijze import via Italië/Spanje, maar in de gesealde doos zitten wel en/fr/nl/de/etc papiertjes..

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Zeker mooi om te zien! Het plastic alleen ziet er niet strak uit. Geen red seal of iets in die richting.

Dit is geen originele seal maar puur voor protectie. Gaat mij om de achterkant tekst:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/93rXmFQ0lewSW9iChQ_LwxkMNJk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/zmBmOgdFDxHxaCrvORjB1vis.jpg?f=user_large

Deze dus, niet het spel zelf, mag ieder spel zijn met Nederlandse tekst achterop.. En dan met seal.

[ Voor 15% gewijzigd door didado op 30-05-2020 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

didado schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 20:35:
Zeker mooi om te zien! Het plastic alleen ziet er niet strak uit.
Klopt, dit is de sealing die er 15+ jaar geleden omheen zat. Totaal geen idee of het origineel is of niet, maar het was sowieso 100% nieuw toen ik de verpakking opende destijds. Wellicht een sealing van Nedgame zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dus is er een Nintendo gesealde N64 game met Nederlandse tekst op de achterkant? Dat is mijn hoofdvraag. Is er nog een foto te vinden op het World Wide Web. :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

didado schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 20:52:
Dus is er een Nintendo gesealde N64 game met Nederlandse tekst op de achterkant? Dat is mijn hoofdvraag. Is er nog een foto te vinden op het World Wide Web. :D
https://tweakers.net/foto...gIrcgXNTeMPjExuU94hls.jpg

Ja dus :)

[ Voor 12% gewijzigd door Michael Knight op 30-05-2020 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A1zu0v7loEIsKIBCID8IVld_1DA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/kJYjUQ9U89f0r5KpbhG4ym7V.jpg?f=user_large

Dit is een Nintendo red stripe seal van een Super Nintendo.. Dat is de enigste twijfel die ik over de Zelda foto heb, die gaat helemaal rondom de box.. Die van de Super Nintendo is niet van mij. ;)

[ Voor 26% gewijzigd door didado op 31-05-2020 00:16 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Die rode streep ziet er idd wel soort van bekend uit, maar tis even geleden dat ik sealed n64 games gekocht heb ;)

==========

Dan wat anders, ik heb eindelijk iets wat leuk is om hier te showen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QZBF9-ujWrGyQv2GULt1ePTnUQU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZtvGoQR6HVAZVw99bkTcP1OX.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iz8tghNhDzLP0cRmT5R3OOXg3Og=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/lVwJNCQwTOHLdkOUGPQQFOQ7.jpg?f=user_large

Deze 3 games recentelijk aangeschaft (de japanse dus, sonic, quackshot en mega toppert green dog :P :+ had ik al) , voornamelijk interesse in tf3 (ben al tijden van plan om voor de md proberen shmups te verzamelen, en dan gewoon kijken hoe lang het betaalbaar is......weinig interesse om bergen geld uit te geven aan iets als gleylancer....) maar leuke combo prijs kunnen krijgen en eventueel die andere twee dan nog in de verkoop......

Alleen wel tegen een probleem aangelopen, met snel googlen kwam ik eracht dat sommige oudere md games well region protection hebben, maar vooral de meeste oudere games niet. Dus ik ging en ga er vanuit dat TF3 en BK geen probleem zijn. MW3 vind ik moeilijk om in te schatten maar dat was ook met stip de game waarin ik de minste interesse heb, op zich vind ik het wel een leuke spellen serie dus als ie wel werkt is het ook mooi meegenomen.....maar dan het probleem. IK WAS VERGETEN DAT DE GAMES WEL FYSIEKE BEVEILINGI HEBBEN!

De carts passen simpelweg niet in mijn pal md model 1.

Dan hier de vraag aan ' jullie' retro liefhebbende vrienden en vriendinnen.....
welke optie te nemen?

- carts open maken en ' printplaat' overzetten naar euro md cart shells
pro: relatief makkelijk en goedkoop, kan gelijk kijken of het stiekem geen repro;s zijn.....
con: ja dan speel ik de games eigenlijk niet zo lief met een emu of de everdrive, authentieke gevoel is dan weg

- Megadrive fysiek aanpassen.....met een beetje hakken en zagen.....of beter gezegd wat subtiel vijlen zou het ook op te los moeten zijn
pro: goedkoopste oplossing
con: niet echt iets waar ik heel veel zin in heb, zelfs als ik vertrouwen had in mijn vijl skills (Dat heb ik dus niet!) dan nog vind ik het zonde om deze console zo te mishandelen, zoals tijdje terug besproken, ik vind het model/vorm van de md1 echt prachtig. Nou moet ik er wel bij zeggen dat mijn md wel al een speed/ntsc mod heeft, dus er zit al een schakelaar op....wat dat betreft zou ik er natuurlijk voor kunnen gaan en voor de vorm een andere kopen, of zelfs voor een md mini gaan......ik heb al een nes/snes en ps1 mini, zou het wel leuk vinden om die in iets van een display cabinet te zetten.....

- een convertor kopen
pro: weinig risico, plug en play, niet al te duur (voor 15 eurotjes moet dat te regelen zijn)
con: eigenlijk alleen dat ik dan niet meer uitkom met mijn kast ruimte! ik heb mijn meubeltje nu zo ingericht dat ik bij al mijn consoles makkelijk games vervangen, maar met een convertor gaat het niet meer passen, en ik denk niet dat ik veel ruimte over heb.......

- 32x
Tip van de verkoper, via een 32 zou het ook moeten lukken om de games te spelen, gaaf en nog een reden om dat ding te halen!
pro: de meest natuurlijke oplossing en voor de verzameling wilde ik nog altijd een 32x
con: eerder genoemde ruimte issue, duur, kabel geneuzel

japanse md erbij halen:
pro: meer consoles O+ ;)
con: duur, geen zin in, ruimte, heb nu dus 3 jap games en mogelijk straks nog maar 1.......werken met step down convertors voor de stroom (of is dat ingehaald door de tijd?)

Nou ben benieuwd naar jullie meningen! ;)

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Sagat normale megadrive games spelen via de 32x heb ik tot nu toe alleen maar problemen mee gehad. Sonic en knuckles gaf allemaal strepen en rare kleuren. Sommige spellen doen het wel, maar sommige ook niet. Dus wil je een oplossing die altijd werkt zou ik eerder voor de converter gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
@Sagat
Met de keuzes die je voorlegt zou ik zelf voor een converter gaan en kijken hoe je de plek er voor kan maken. De cartridge omzetten in een andere shell of de console modificeren vind ik persoonlijk zonde van het originele spul..

--------

Ik heb me trouwens verder ingelezen hoe ik de SNES wil gebruiken en besloten om een RAD2x kabel te kopen, is van Nintendo Multi-AV naar mini-HDMI. Pakt het RGB signaal van de SNES en verdubbeld die. Er zit eigenlijk 'gewoon' een RetroTink2X classic in de kabel verwerkt. Vanaf 8 juni in stock dus hopelijk ben ik snel genoeg om mee te doen in deze ronde.

Gisteren Donkey Kong Country 1 uitgespeeld, blijft een pareltje. Nu deeltje 2 mijn favoriet. Ik heb nog nooit de geheime wereld gehaald waar je alle 75 kremcoins voor moet hebben... Goede uitdaging :+ . Deel 3 heb ik nooit gehad, dus die moet ik nog eens gaan opsporen het liefst CiB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petje72
3style schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 11:16:
[...]

Cool ding, die speakers van die 6000 serie zijn geweldig.
Ik heb zelf een mx4200, zijn leuke tv's. Welke firmware versie zit er op?
Firmware geen idee eerlijk gezegd :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Petje72
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pORFT134tQx93P-KM5pSIIKx6iE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cJRZ47MPjC17vo1ZxPflUkVL.jpg?f=fotoalbum_large

De kasten wat anders neer gezet. Ziet er wat beter uit zo vind ik zelf. Wel jammer dat de MX4000 niet naast de MX6000 past, maar ja, zo kan het ook.

Van een tweaker hier onlangs een Xbox One S case over genomen en daar een RetroPie ingebouwd (even snel geknutseld), dat werkt wel leuk moet ik zeggen. Ik krijg alleen MSX games nog niet aan de gang...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tHSfiJ14g4cuQdLPnozK2J5XEYE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5CXPO5vjM4Sw5M3RXMz82BAX.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yOcIYcpp7Ico1zTc-3Vmwd6OET8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/I8YdKyLlpTRSwJLG0Ovj7lXD.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 14% gewijzigd door Petje72 op 01-06-2020 15:19 . Reden: nog een foto toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
Sagat schreef op maandag 1 juni 2020 @ 10:16:
Die rode streep ziet er idd wel soort van bekend uit, maar tis even geleden dat ik sealed n64 games gekocht heb ;)

==========

Dan wat anders, ik heb eindelijk iets wat leuk is om hier te showen:
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Alleen wel tegen een probleem aangelopen, met snel googlen kwam ik eracht dat sommige oudere md games well region protection hebben, maar vooral de meeste oudere games niet. Dus ik ging en ga er vanuit dat TF3 en BK geen probleem zijn. MW3 vind ik moeilijk om in te schatten maar dat was ook met stip de game waarin ik de minste interesse heb, op zich vind ik het wel een leuke spellen serie dus als ie wel werkt is het ook mooi meegenomen.....maar dan het probleem. IK WAS VERGETEN DAT DE GAMES WEL FYSIEKE BEVEILINGI HEBBEN!
voor japanse games zonder region lock voor die fysieke beveiliging gebruik een game genie. daar passen alle carts in,

enkel laat gereleasde games hebben een region lock en zelfs daarvan veel niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
gast7 schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 02:11:
[...]

voor japanse games zonder region lock voor die fysieke beveiliging gebruik een game genie. daar passen alle carts in,

enkel laat gereleasde games hebben een region lock en zelfs daarvan veel niet.
Ja gamegenie ook aan gedacht maar vind dat suf omdat ik normaliter tegen cheaten ben :P aan de andere kant, zal kwestie worden van wat ik het makkelijkst en/of goedkoopst kan halen.,

iig iedereen dank voor den suggesties :)

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkje.doc
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21-09 16:36
Action replay is ook een goede optie. Idd wel vergelijkbaar met die van de gamegenie, alleen heeft Action Replay er een eigen feature inzitten tbv region locks.

Heb naast de megadrive versie ook de SNES versie en die werkt zelfs beter dan een convertor zoals FireFx.
Wat er dan gebeurt is namelijk dat de game wel start, maar uiteindelijk binnen x aantal tijd wegspringt.
Dat heb ik met de Action Replay nog niet gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• walterg
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 09:12
@Sagat Eerst een converter, dan op den duur een 32X en als je er eentje tegen komt een Japanse MD 1 en 2 ;)

Dit alles herinnert me er weer aan dat ergens in een garage in California mijn Mega SG, Nomad, Everdrive X7 en Metal Slug 2 + Sonic voor de Neo Geo Pocket Color liggen :'(

En daarnaast een US MD 1, 2 en CD2 die ik voor een prikkie kon overnemen elders in de VS.

Die moest ik in maart ophalen toen alle grote beurzen werden gecancelled.

*pruil*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
Sagat schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 10:02:
[...]

Ja gamegenie ook aan gedacht maar vind dat suf omdat ik normaliter tegen cheaten ben :P aan de andere kant, zal kwestie worden van wat ik het makkelijkst en/of goedkoopst kan halen.,

iig iedereen dank voor den suggesties :)
je hoeft geen codes in te voeren, het is meer een soort tussenpoort zodat het past. is gewoon net als je het spel normaal opstart. code menu skip je gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterg
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 09:12
Volgens mij zit er een switch op de game genie waarmee je hem aan en uit kan zetten. Geen idee of dat ook echt is wat de switch doet, ik heb hem volgens mij nooit gebruikt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
de switch is zeker echt, als hij uitstaat kan je namelijk niet op het menu komen, geeft ook groen licht als hij aan staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3style

3style

...

Petje72 schreef op maandag 1 juni 2020 @ 15:14:
[...]

Firmware geen idee eerlijk gezegd :)
Staat achter op de tv. :)
Ik vraag dat eigenlijk, omdat je vanaf versie 3.1 dan in het servicemenu o.a. de geometry kan aanpassen wat heel handig is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Henkje.doc
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21-09 16:36
Afgelopen weekend de knoop doorgehakt en uiteindelijk gegaan voor een goedkopere snes hdmi oplossing. namelijk de hyperkin super retron hd.

Uiteindelijk prijs en kwaliteit / beschikbaarheid waren doorslaggevend.

Heb vandaag verschillende carts er al mee kunnen testen en alles werkt naar behoren. Zelfs een multi card en ntsc cards die problemen geven op mn originele console werken probleemloos.

Kwaliteit is voor mij echt een grote upgrade vergeleken bij wat ik had staan.

Kan in ieder geval weer genieten van de Snes.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ndonkersloot
Henkje.doc schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 20:48:
Afgelopen weekend de knoop doorgehakt en uiteindelijk gegaan voor een goedkopere snes hdmi oplossing. namelijk de hyperkin super retron hd.

Uiteindelijk prijs en kwaliteit / beschikbaarheid waren doorslaggevend.

Heb vandaag verschillende carts er al mee kunnen testen en alles werkt naar behoren. Zelfs een multi card en ntsc cards die problemen geven op mn originele console werken probleemloos.

Kwaliteit is voor mij echt een grote upgrade vergeleken bij wat ik had staan.

Kan in ieder geval weer genieten van de Snes.
De SNES blijft een fantastisch apparaat, voor mij de console met de meeste nostalgie. Ik ben Donkey Kong Country weer eens aan het doorspelen, bestel morgen zodra ze weer op voorraad zijn een RAD2x HDMI kabel. Ben benieuwd wat voor verschil in kwaliteit me dat gaat geven.

Edit:
Nou het is gelukt om een RAD2x kabel te bestellen. Man man.

Countdown timer op de site, 3..2..1 poef site overbelast :+. Zag zo nu en dan een DB error voorbij komen, maximale users van 30 bereikt, later 60 toen 120 toen 200. Ze waren dus wel bezig. Anderhalf uur later kunnen bestellen, nog een half uur later uitverkocht. Net op tijd dus:) .

Nu wachten, geen idee hoe lang de verzending gaat duren maar dat zal vast even zijn. Ben benieuwd wat het met de kwaliteit doet!

[ Voor 20% gewijzigd door ndonkersloot op 08-06-2020 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Hoe pakken jullie eigenlijk de opslag van consoles/controllers met accu's aan? Ik heb een flink aantal hiervan in mijn verzameling die momenteel in de originele verpakking zitten, echter vermoed ik dat als je die jaren ongeladen laat er weinig meer mee aan te vangen zal zijn. Eens in de zoveel tijd opladen, een druppellader-achtige oplossing of iets anders?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Grumpmeister
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 13-09 11:55
Compleet vergeten om het na m'n verhuizing nog eens te doen, maar ik wilde nog eens een keer een paar foto's plaatsen van m'n huidige game/retro-kamer. Het is nog wat kaal, maar ik ben wel blij dat al deze spullen beter te displayen zijn nu. Ook is nog niet alles zichtbaar en liggen een paar dingen nog achter het schot, mogelijk komen die op een later moment wel ergens te staan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N_PjLfy3GadOuRSv35V9j7h25xA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xCgnL2k8RJCJI8guH74ISKiw.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UShxJ6vjTPHxZrebr3owIYBJOP4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0CFHPADYztgu78kGYRfnF9Z8.jpg?f=fotoalbum_large

In de TV kasten staan:
- PS1, PS2 (niet aangesloten, heeft wat problemen met discs lezen, wil ik nog fixen / vervangen voor een niet-toploader model), PS3 en PS4 Pro
- Xbox, Xbox 360 en Xbox One X
- Famicom (RGB modded), Super Famicom, Nintendo 64 (niet aangesloten), Gamecube (met GBP), WiiU en de Switch
- Sega Genesis (model 2)
- Philips CD-i 450 model (RGB modded) en een 470 model

Eigenlijk alles dus aangesloten via HDMI Switch en een OSSC en Retrotink (afhankelijk van de aansluiting / kabel die ik ervoor heb). Vrijwel alles is dus momenteel op m'n TV te spelen nu en voor het gros van de retro consoles heb ik ook een Everdrive (behalve voor de N64, aangezien dit een PAL versie is en ik zelf niet heel veel interesse in de N64 heb).

Niet in de foto's, maar ook modded aangesloten is een Atari Lynx. Deze ligt normaliter op m'n bureau en heeft een VGA + Audio kabel richting de OSSC liggen. Maar vanwege capture problemen (als in, de Elgato HD60 Pro ondersteunt geen 640x480) gaat er een andere oplossing binnen komen in de vorm van een VGA upscaler. Worst case ga ik daarvoor weer terug naar een composite oplossing die voorheen wel werkte, maar de kwaliteit is gewoonweg wat minder dan.

FFXIV: Divyan Dawnborne | Switch FC: SW-8303-2261-5828 | Streamt obscure speedruns op Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Grumpmeister schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 11:02:
Compleet vergeten om het na m'n verhuizing nog eens te doen, maar ik wilde nog eens een keer een paar foto's plaatsen van m'n huidige game/retro-kamer. Het is nog wat kaal, maar ik ben wel blij dat al deze spullen beter te displayen zijn nu. Ook is nog niet alles zichtbaar en liggen een paar dingen nog achter het schot, mogelijk komen die op een later moment wel ergens te staan.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

In de TV kasten staan:
- PS1, PS2 (niet aangesloten, heeft wat problemen met discs lezen, wil ik nog fixen / vervangen voor een niet-toploader model), PS3 en PS4 Pro
- Xbox, Xbox 360 en Xbox One X
- Famicom (RGB modded), Super Famicom, Nintendo 64 (niet aangesloten), Gamecube (met GBP), WiiU en de Switch
- Sega Genesis (model 2)
- Philips CD-i 450 model (RGB modded) en een 470 model

Eigenlijk alles dus aangesloten via HDMI Switch en een OSSC en Retrotink (afhankelijk van de aansluiting / kabel die ik ervoor heb). Vrijwel alles is dus momenteel op m'n TV te spelen nu en voor het gros van de retro consoles heb ik ook een Everdrive (behalve voor de N64, aangezien dit een PAL versie is en ik zelf niet heel veel interesse in de N64 heb).

Niet in de foto's, maar ook modded aangesloten is een Atari Lynx. Deze ligt normaliter op m'n bureau en heeft een VGA + Audio kabel richting de OSSC liggen. Maar vanwege capture problemen (als in, de Elgato HD60 Pro ondersteunt geen 640x480) gaat er een andere oplossing binnen komen in de vorm van een VGA upscaler. Worst case ga ik daarvoor weer terug naar een composite oplossing die voorheen wel werkte, maar de kwaliteit is gewoonweg wat minder dan.
Geen saturn en dreamcast? Bende gij zone nintendo fanboy jonge?! /zeer slechte new kids imitatie off
:+

Nee nice dude! En je additionele kastjes links en rechts van je je tv meubel geven met wel wat inspiratie......als ik dat doe, kan ik meer consoles kwijt (oa mijn ps2 en wii die nu doelloos bij mijn oled staan) en heb ik ook de ruimte om straks mijn jap convertor te gebruiken.
Dus goede manier!

10 second ninja DONE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grumpmeister
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 13-09 11:55
Saturn en Dreamcast wil ik zeker nog :D

Ben me er nog een beetje aan het verdiepen, maar nog niet te hard aan het zoeken. Zelfde met een Atari 7800 (NTSC model) en een Atari Jaguar.

De kastjes die ik momenteel heb, hebben als nadeel dat de schappen vrij groot zijn. Nou heeft IKEA er wel tussenschapjes voor, maar die zijn gemaakt voor de witte variant van de kast en niet de kleur die ik heb. Wel erg jammer, want anders kan ik heel wat meer kwijt.

FFXIV: Divyan Dawnborne | Switch FC: SW-8303-2261-5828 | Streamt obscure speedruns op Twitch

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Wow een 7800, u is meet hardcore dan ik! Toevallig laatst wel (wee isr) H.e,r.o gespeeld, een 2600 game. Kende deze niet maar is een van de favo games van metal jesus, zodoende kans gegeven, en voor een 2600 game best geavanceerde gameplay! Wel via emu.

En ja, grote ruimte is idd jammer maar ik had dat probleem graag gehad. Met de convertor ‘past’ mijn MD niet op zijn plek! En ook met top loader disc based consoles is boven ruimte fijn. Helemaal de toch al hoge cube met gba spelert!

Goede nieuws is dat de games wel speelbaar zijn (Voor degenen die het gemist hadden, tijdje terug 3 jap md games gekocht thunderforce 3, bade knuckle 1. En monsterboy 3)
alleen monsterboy niet! Maar die evengestart met de everdrive en door jap tekst is die voor mij toch niet speelbaar. Nog wel even de usa variant gedaan, is nog wel best een leuke game!

10 second ninja DONE

Acties:
  • +6 Henk 'm!
Mooi setup Grumpmeister, goed om te zien dat je een eigen plekje voor je spullen heb gevonden :)

Gisteren eindelijk mijn RGB en 50/60Hz mods binnen gekregen voor de SEGA Master System II. Een console waar ik eigenlijk weinig mee heb, maar graag tussen mijn aangesloten consoles heb staan (ook al kan je SMS games prima spelen op een MD). Helaas heb ik de schroefjes van de nieuwe aansluiting een heel klein beetje scheef geplaatst, maar ach, volgende keer beter :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_STKfb5yKNmz0arsBZ2ksZsEO5Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/g8Embojl1sCuTHSDEUc5iAs7.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D5Ugs8Usf1NCBVh7vaG4M8c4N0c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gkpK1SZDC54baqFU6tTKIMlE.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UkXNm4kIFl3VxvTAGMdlt2ONem4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7u02o7wAZ8HaBamdfxWM7U9j.jpg?f=fotoalbum_large

Zoals je misschien ziet heeft ook deze Master System II last van de jailbars die je ook op een Mega Drive tegen komt. Voor de Mega Drive heb ik een RGB bypass mod gedaan, maar die zijn er niet kant-en-klaar voor de SMS. Voor nu vind ik het nog acceptabel, geloof ook niet dat je het heel goed ziet op een CRT, maar daar speel ik niet op :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!
didado schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 13:11:
Mijn nieuwe "old stock" Nintendo 64 Rumble paks en Transfer Paks..

[...]
Nice, erg cool die boxed accessoires die nooit uitgepakt is.

Wat betreft de Master System en de jailbars waar ik last van had.. Ik heb contact gezocht met de verkoper en die had een prima oplossing, waarbij ik een kabeltje anders moest solderen dan in de instructies vermeld stond. Scheelt enorm in het resultaat :D

[ Voor 34% gewijzigd door Seroczynski op 12-06-2020 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsympatico
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 31-08 09:37
Beste retro gamers

Ik heb een Neogeo CD in Japan besteld , maar nu heb ik een step down converter nodig .

Wat denken jullie van deze ? https://www.bol.com/nl/p/...5KVw.1_7_8.9.ProductTitle

Acties:
  • +1 Henk 'm!
elsympatico schreef op maandag 15 juni 2020 @ 18:58:
Beste retro gamers

Ik heb een Neogeo CD in Japan besteld , maar nu heb ik een step down converter nodig .

Wat denken jullie van deze ? https://www.bol.com/nl/p/...5KVw.1_7_8.9.ProductTitle
Ziet er prima uit. Is er iets specifieks dat je wil weten?

Pagina: 1 ... 47 ... 224 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op, dit topic is om retro gaming en al haar facetten te bespreken, het is echter NIET de bedoeling om
- Games aan te schaffen (ruilen/lenen/etc.) van/via mede tweakers.
- Games te verkopen.
- Te vragen wat een game of console waard is.
- Een V&A advertentie te promoten.
- Dit topic is voor en door verzamelaars, s.v.p. geen opmerkingen ala 'Oh wat veel, speel je dat allemaal?' Dat voegt niets toe.