Dat is het voordeel van retro gaming, tuurlijk ke kan voorkeuren hebben, maar ik ken maar weinig retrogamers die zich beperken tot een merk of een systeem. Waarom zou je ook. Aan de andere kant, mensen vinden het toch fijn om bij een groep te horen en ook om anders denkenden niet fijn te vinden, so what can you do eh ¯\_(ツ)_/¯
Ik heb gister gekeken naar wat retro youtubers, altijd leuk
top hat gamer man - beste 100 games die nooit japan verlaten hebben
.....zat toch een hoop bij wat ik nog niet kende, dus vond het zeker interessant. Ook wat open deuren zoals de BS zelda games en wat geoman vervolgen en dingen als fire emblem...maar hji benoemt ook de beschikbaarheid van fan translations en.....die bs zelda's ik wist dan weer niet (of was het al weer vergeten

) dat een van die zelda's een remake van nes zelda 1 was!
- metal jesus - c64 hidden gems....
nou hoop ik niet dat ik de die hard c64 fans ga beledigen, en er is natuurlijk daadwerkelijk een gigantische library aan overige games, maar deze hidden gems leken me bijna allemaal niet interessant, ik heb zelf vroeger een c64 gehad, maar vroeger zei ik altijd dat ' in grote lijnen' mijn nes voor de kwaliteit was, en mijn c64 voor de kwantiteit.....dat gezegd hebbende zijn er enkele games op c64 die ik erg leuk vond en zeker nog is zou willen spelen. space taxi, barbarian, krakout, dat zijn games waar ik direct aan denk, en ik vergeet er vast nog een berg.....ik heb mijn diskette box laatst gevonden dus misschien is doorbladeren en op de labels kijken wat ik nog meer ken dan wel herken......maar iig door deze video niets waarbij ik zoiets had van ' ja dat wil ik graag nog is testen'
- my life in gaming......man wat kijkt dat lekker weg, 3 vids:
ps tv hacks
ps2
en nintendo gameboy
bij die laatste videos Ik keek dat allemaal, en dacht vooral bij de gameboy........mijn toekomstige mister(s) gaat(n) mij hier zoveel geld en moeite besparen.......dus ja, morgen kan het weer anders zijn, maar op dit moment zeg ik gewoon maar weer,
'ik ga er iig mee beginnen'
en ja mogelijk nog wat extra zaken later erbij kopen, mogelijk wat dingen verkopen, en hey misschien komt er ooit een mister 2 maar dat zien we dan wel weer
ps2/psp/vita/mini en ps1 kunnen voor zover ik weet niet met mister maar...in principe ligt mijn focus daar minder, en door de combinatie van org ps2/ps3 org/ ps3 modden/ en pc emulatie kan ik een hoop nu al spelen. Maar een ps tv zou desondanks wel tof zijn.......maar mogelijk dan maar 'even' wachten op de mister 2.
Voor echte hardware.......nou ja niet eens hardware maar ik hoop wel mijn megadrive verzameling uit te breiden, maar voor de rest denk ik dat het dan even rustig zal zijn, met een mister gaan kabel upgrade projecten even on hold.........sterker nog, deze week even super sf2 gespeeld op mijn snes.......nou wat viel me op.
positief: ondanks dat ik een pal snes heb, is de speed best ok! (itt tot gewone sf2 die echt op standje bejaard met tegenwind gaat) Ik merkte geen verschil met speed 1 ster i.v.m. de usa rom op mijn pc.
maar dan negatief:
pal squashing effect! het scherm is geplet en hoewel het me vroeger nooit stoorde zag het er nu heel raar uit, vooral balrog leek wel dhalsim met zijn slagen.
technisch: mijn snesje zit dus nog op composite, dus ja blurry beeld, kleuren flets.
technisch 2: en in defense van mijn snes, ik speeld dus op een ouwe crt, en dat composite signaal loopt via 2 scart switches.........maar, in het midden van het beelde loopt een soort band, volgens mij is dit min of meer een bekend issue? Wellicht makkelijk te fixen, maar voor nu def on hold.
Ik zie er dan meer heil in om mijn eigen snes met pensioen te doen, en dan een usa snes te halen...nadeel daarvan is dat ik het model ' zo lelijk als de nacht vind' en mijn pal games uiteraard niet meer kan spelen. Maar wel usa en jap games (de mod hiervoor is echt 10 seconden werk, zelfs voor iemand met 2 linkerhanden zoals ik

) en dan speelbaar op de snelheid waar ze op horen te spelen en juiste beeldverhoudingen......weet alleen niet hoe makkelijk je een usa snes naar rgb kan modden, maar denk dat daar vast wel iets voor te verzinnen is.
Leuk projectje voor als ik me ooit nog heul erg ga vervelen