Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsympatico
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 31-08 09:37
Thx mate , heb je soms nog een adresje voor games .Ik heb al bij nedgame etc gekeken , maar die hebben niks liggen.

Ik kan wel eff verder zitten 2 games bij en heb er nog 2 bijbesteld.

Bedankt dan ga ik deze bestellen thx

Acties:
  • +1 Henk 'm!
elsympatico schreef op maandag 15 juni 2020 @ 19:08:
Thx mate , heb je soms nog een adresje voor games .Ik heb al bij nedgame etc gekeken , maar die hebben niks liggen.

Marktplaats en eBay mostly. Ik haal eigenlijk nooit retro games bij iets anders. Goed zoeken tegenwoordig though :-) Voor specifieke consoles zoals een NeoGeo CD zal je waarschijnlijk meer succes hebben op eBay, sowieso alles wat niet-PAL is.

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redax
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 26-08 15:52
elsympatico schreef op maandag 15 juni 2020 @ 19:08:

Retro game beurzen.

Hier staat geen lijstje met willekeurige spullen die ik bezit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsympatico
oke cava merci

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maupertus
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:09
Hey mensen, ik heb als projectje uit jeugdsentiment een GBA SP gekocht die ik wil modden met scherm, batterij en nieuw shell. Heeft er iemand een goede tip voor een verkoper in Nederland of is het het handigst om alles uit het buitenland te halen?

Jezus saves and takes half damage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Maupertus schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 11:58:
Hey mensen, ik heb als projectje uit jeugdsentiment een GBA SP gekocht die ik wil modden met scherm, batterij en nieuw shell. Heeft er iemand een goede tip voor een verkoper in Nederland of is het het handigst om alles uit het buitenland te halen?
Buitenland, zeker met dit soort dingen want het aanbod is veel groter. Je moet vooral goed weten wat je allemaal wil gaan doen :P Dat is maybe belangrijker. Dus alleen scherm vervangen? Wat voor scherm? Wat voor shell?

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maupertus schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 11:58:
Veel verkopers op eBay verkopen de pakketten die op AlieExpress staan door voor een hogere prijs. Het enige dat je daarvoor terug krijgt is een snellere levering.

Shells en andere onderdelen op AlieEpxress tonen nooit een logo of merknaam omdat dit niet toegestaan is. Echter kan je er vanuit gaan dat 9 v/d 10 keer dit er wel gewoon op staat. Kijk ook even naar de reviews onder de listing, soms plaatsen gebruikers daar ook foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maupertus
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:09
Touchdomex schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 12:12:
[...]

Buitenland, zeker met dit soort dingen want het aanbod is veel groter. Je moet vooral goed weten wat je allemaal wil gaan doen :P Dat is maybe belangrijker. Dus alleen scherm vervangen? Wat voor scherm? Wat voor shell?
Ik moet bekennen dat ik in Covid tijd op zoek was naar een leuk (beginners) project en dit echt alle vakjes vinkte. Ben nog een heel klein beetje bang voor het soldeer werk, maar goed, leren is ook leuk (toch :D)

Ik wilde sowieso naar een IPS scherm gaan, misschien ook de DSi battery mod. Deze SP is van een nu volgroeide jonge dame geweest die de shell redelijk heeft mishandeld, dus dat lijkt me ook leuk om aan te pakken. Ik zag de custom build services wel, maar dat leek me veel minder leuk om te doen. Dan wordt iets nooit 'van jou'.

@Seroczynski Dus AliExpress afstruinen is het handigst. Zijn er nog tips voor mods die jij/jullie aanraden?

Jezus saves and takes half damage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maupertus schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 13:46:
[...]

@Seroczynski Dus AliExpress afstruinen is het handigst. Zijn er nog tips voor mods die jij/jullie aanraden?
Ik ben enorm fan van de normale GBA, niet de SP. Daarom weet ik ook vrij weinig van de mods die je op een SP kan doen. Waarschijnlijk kan je wel een Chinees IPS scherm vinden en een nieuwe shell. Batterij misschien even dichter uit de buurt zoeken, want dat duurt altijd erg lang vanuit buiten de EU (spreek uit ervaring).

Los van deze aanpassingen zie ik niet zo snel wat je meer aan de SP kan veranderen. Misschien kan je de knoppen nog modden of wellicht de speaker verbeteren, maar dan moet je zelf even op onderzoek uitgaan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Inmiddels ben ik bij de 1900 fysieke games aangekomen. Mijn focus ligt nu op het compleet maken van de WII U PAL collectie (nog niet helemaal retro). Zit nu op 110 games inclusief special editions etc. Volgens mijn berekeningen moet ik er nog ongeveer 66 voordat ik ze allemaal heb.

Vandaag nog dit binnen gekregen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uTu2Qt78UfHjW4ccA_IYqgT8oWw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QqRu6mAve2savxv5q6PwWtcM.jpg?f=fotoalbum_large

Tussentijdse update van mijn Playstation collectie:

PS1: 376
PS2: 437
PS3: 242
PS4: 136
PSP: 91
PS Vita: 28

Beetje offtopic: Maar vandaag het bericht gekregen dat mijn The last of us 2 collector's edition verstuurd is:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 14:38:
Inmiddels ben ik bij de 1900 fysieke games aangekomen. Mijn focus ligt nu op het compleet maken van de WII U PAL collectie (nog niet helemaal retro). Zit nu op 110 games inclusief special editions etc. Volgens mijn berekeningen moet ik er nog ongeveer 66 voordat ik ze allemaal heb.

[Afbeelding]

Beetje offtopic: Maar vandaag het bericht gekregen dat mijn The last of us 2 collector's edition verstuurd is:)
offtopic:
allemaal leuk en aardig, maar kan je het ondertussen al een bietje uitstallen dan? :P

Mooi aantallen en leuke foto ook weer!

ik zelf wel wat md hoesjes bij ali besteld....2 wil ik inzitten om slechte hoesjes te verbeteren, en 3 dag reserve voor mogelijke andere brakke hoesjes die ik tegenkom of om toch cart only games een plekje te geven.......op het werk (als ik er weer naar toe mag dan) best leuke printertjes dus (als test) een game hoesje printen kan dan wel O-) maar uiteraard liever orgineel, ik zie mezelf ook niet heel snel zoiets halen....

En dan de mister.....ik heb volgens mij nog ergens een tab met een winkelwagen met iig de nano10 en een 128mb kit......maar kan mezelf er nog niet toe bregen om de trekker over te halen, toch al paar keer gelezen over projectjes die niet of moeilijk of de nano10 te realiseren zijn (uit mijn hoofd ds en n64 en ps1 wellicht?) .....is het dan echt niet slimmer om te wachten op de mister 2?

En tuurlijk als die er is 'dan weer gaan wachten op een 3'..... 8)7
maar met een 2 komen dan (Vermoeddelijk uiteraard) de saturn en ps1 en ds al in beeld.....denk dat ik dan wel zo goed als klaar ben, van het nieuwere spul heb ik dan wel genoeg aan de echte hardware en ook minder wat ik nog wil spelen

Blijft tricky want er is op de mister nu natuurlijk ook al een hele hoop lol te beleven.......aargh :(

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Sagat In oktober gaan wij verhuizen, daar krijg ik een volledige gameroom tot mijn beschikking :-)

Wat betreft het wachten op vernieuwde versies, dat is altijd lastig. Heb ik een paar jaar geleden ook met mijn laptop gedaan. Toen was de nieuwe versie uit en dacht ik maar ja als ik nu nog even wacht heb ik weer de nieuwe... Je blijft soms bezig. Als die alle specs heeft die je er in wilt hebben moet je het zeker doen. Als er nog teveel dingen ontbreken dan zeg ik wachten. Anders heb je spijt dat je nog teveel mist.

offtopic: Wat vinden jullie van de trend dat mensen nu alle limited editions opkopen en deze massaal op marktplaats zetten? Grote voorbeeld is bijvoorbeeld de Cyberpunk xbox one x(Deze is zoveel opgekocht dat mensen hem nu weer dumpen omdat ze er niet vanaf komen) of the last of us 2 CE (Deze wordt voor hele hoge prijzen aangeboden). Blijkbaar is er genoeg geld in te verdienen en zorgen ze ervoor dat de voorraden zo snel weg zijn bij de winkels waardoor de mensen die echt interesse hebben niks kunnen kopen. Ik zie die cyberpunk xbox one x ook op tweakers staan voor meer dan 400 euro. Terwijl hij 299 euro in de winkel was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-09 16:10
Verwijderd schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 09:42:
offtopic: Wat vinden jullie van de trend dat mensen nu alle limited editions opkopen en deze massaal op marktplaats zetten? Grote voorbeeld is bijvoorbeeld de Cyberpunk xbox one x(Deze is zoveel opgekocht dat mensen hem nu weer dumpen omdat ze er niet vanaf komen) of the last of us 2 CE (Deze wordt voor hele hoge prijzen aangeboden). Blijkbaar is er genoeg geld in te verdienen en zorgen ze ervoor dat de voorraden zo snel weg zijn bij de winkels waardoor de mensen die echt interesse hebben niks kunnen kopen. Ik zie die cyberpunk xbox one x ook op tweakers staan voor meer dan 400 euro. Terwijl hij 299 euro in de winkel was.
Ik zou het zelf niet zo snel doen, maar zolang als er mensen zijn die ze voor die prijzen kopen zullen ze het blijven doen. Dat zie je bijvoorbeeld ook aan de prijzen van Nintendo Switch consoles, of het wc-papier tijdens het hamsteren aan het begin van de corona.

Hail to the king baby!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 09:42:
@Sagat In oktober gaan wij verhuizen, daar krijg ik een volledige gameroom tot mijn beschikking :-)

Wat betreft het wachten op vernieuwde versies, dat is altijd lastig. Heb ik een paar jaar geleden ook met mijn laptop gedaan. Toen was de nieuwe versie uit en dacht ik maar ja als ik nu nog even wacht heb ik weer de nieuwe... Je blijft soms bezig. Als die alle specs heeft die je er in wilt hebben moet je het zeker doen. Als er nog teveel dingen ontbreken dan zeg ik wachten. Anders heb je spijt dat je nog teveel mist.

verhuizen: nice! we zien de foto's wel verschijnen.

scalpers: ja verschrikkelijk, maar goed..........het is idd marktwerking. Maar wel een reden dat ik konninginnedag of vlooienmarkten vermijd, om 6 uur 's ochtends word al het interessante spul al weggehaald, nee dan is de lol er voor mij ook aardig af........ Dat is idd ook waarom ik neig naar mister en emulatie, geen gezeik met (al dan niet kunstmatige!) schaarste of repro's die als echt verkocht worden......

En repro's aan de ene kant jammer, aan de andere kant zoals laatst gepost, op zich vind ik het wel acceptabel om een losse cart, en een ali expres hoesje te doen en dan zelf de art te printen.......maakt het dan weer zoveel uit om een repro te nemen? Gleylancer bijvoorbeeld.....mijn eerste indruk van die game is dat hij voor mij niet de moeite waard is, maar als ik hem wel heel tof zou vinden, dan nog echt geen 700 euro voor over, maar een mooie repro die ik gewoon kan pakken en kan spelen? En het is voornamelijk voor de kast, ik vind de everdrive dermate fijn dat ik weinig nog zal switchen naar echte carts...

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sagat schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 10:49:
[...]

verhuizen: nice! we zien de foto's wel verschijnen.

scalpers: ja verschrikkelijk, maar goed..........het is idd marktwerking. Maar wel een reden dat ik konninginnedag of vlooienmarkten vermijd, om 6 uur 's ochtends word al het interessante spul al weggehaald, nee dan is de lol er voor mij ook aardig af........ Dat is idd ook waarom ik neig naar mister en emulatie, geen gezeik met (al dan niet kunstmatige!) schaarste of repro's die als echt verkocht worden......

En repro's aan de ene kant jammer, aan de andere kant zoals laatst gepost, op zich vind ik het wel acceptabel om een losse cart, en een ali expres hoesje te doen en dan zelf de art te printen.......maakt het dan weer zoveel uit om een repro te nemen? Gleylancer bijvoorbeeld.....mijn eerste indruk van die game is dat hij voor mij niet de moeite waard is, maar als ik hem wel heel tof zou vinden, dan nog echt geen 700 euro voor over, maar een mooie repro die ik gewoon kan pakken en kan spelen? En het is voornamelijk voor de kast, ik vind de everdrive dermate fijn dat ik weinig nog zal switchen naar echte carts...
Voor games die meer dan 150 euro kosten vind ik het ook zeker niet waard om daar de originele voor te kopen. Overigens heb ik wel spellen in mijn bezit die meer dan 150 euro waard zijn, maar daar heb ik maar een fractie van dat bedrag voor betaald. Spellen zoals Rule of rose (gaat rond de 300 euro weg) of Snatcher voor de mega cd (rond de 500 euro), daar heb ik gewoon een kopie van om het spel te spelen. Het is een utopie dat ik die ooit voor weinig ga tegen komen. En ik ben niet bereid om dat bedrag te betalen. Verzamelen is leuk, als het voor een goede prijs is. Het is een sport om bepaalde spellen voor een normale prijs te krijgen. Er zijn te veel verkopers op marktplaats die de prijs opdrijven om nog goede prijzen te krijgen. Maar heel goed zoeken doet soms wonderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3style
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-09 08:40

3style

...

Sagat schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 16:44:
[...]
En dan de mister.....ik heb volgens mij nog ergens een tab met een winkelwagen met iig de nano10 en een 128mb kit......maar kan mezelf er nog niet toe bregen om de trekker over te halen, toch al paar keer gelezen over projectjes die niet of moeilijk of de nano10 te realiseren zijn (uit mijn hoofd ds en n64 en ps1 wellicht?) .....is het dan echt niet slimmer om te wachten op de mister 2?
Ik heb mister (nano de-10) toevallig wel vorige week aangeschaft, met wat extra uitbreidingen (o.a. IO VGA board om aan te sluiten op mijn BVM en de extra 128mb module). Leuk knutsel project :)
Ik ga met name voor de nes en alles tm 16bit en de NeoGeo, vandaar de 128 module en hiermee meteen wat meer toekomst bestendig.
De reviews hierover zijn best goed, de community is heel actief en het wordt alleen maar beter als ik het zo lees allemaal.

De mister 2 zal de 32bit generatie waarschijnlijk beter kunnen draaien, maar dat zien we dan wel weer en daar heb ik de echte consoles nog voor staan :)

[ Voor 18% gewijzigd door 3style op 17-06-2020 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
3style schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 11:45:
[...]

Ik heb mister (nano de-10) toevallig wel vorige week aangeschaft, met wat extra uitbreidingen (o.a. IO VGA board om aan te sluiten op mijn BVM en de extra 128mb module). Leuk knutsel project :)
Ik ga met name voor de nes en alles tm 16bit en de NeoGeo, vandaar de 128 module en hiermee meteen wat meer toekomst bestendig.
De reviews hierover zijn best goed, de community is heel actief en het wordt alleen maar beter als ik het zo lees allemaal.

De mister 2 zal de 32bit generatie waarschijnlijk beter kunnen draaien, maar dat zien we dan wel weer en daar heb ik de echte consoles nog voor staan :)
ja.......op zich in het scenario van een mister 2 hoef ik die zeker niet direct te kopen en de 1 zou ik dan weer kunnen verkopen of weggeven.....en ja zoals gezegd, ik had idd die 128mbit er al bij in mijn 'cart' wil zeker alle neo geo goodness kunnen spelen.
Als je het niet erg vind stuur ik je nog wel even een dm, want ik vraag me nog steeds af hoe het nou zit met die add on boards en functionalteiten, neem een blisster, en idd ik wil het liefst alles op mijn crt schermen kunnen spelen. En ben ook wel benieuwd WAAR je gekocht hebt.

Laatste hurdle is dat ik ook nog mijn pc graag wil upgraden, beide wordt wel een heel duur grapje in deze spannende tijden.......maar misschien maar is lekker die mister, dingen die ik op mijn pc doe kunnen over het algemeen ook prima op mijn antieke desktoppie :P

ps:
love the user icon. Gister nog even gradius gedaan, vette game, maar wel pittig.

10 second ninja DONE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3style

3style

...

Sagat schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 12:44:
[...]

ja.......op zich in het scenario van een mister 2 hoef ik die zeker niet direct te kopen en de 1 zou ik dan weer kunnen verkopen of weggeven.....en ja zoals gezegd, ik had idd die 128mbit er al bij in mijn 'cart' wil zeker alle neo geo goodness kunnen spelen.
Als je het niet erg vind stuur ik je nog wel even een dm, want ik vraag me nog steeds af hoe het nou zit met die add on boards en functionalteiten, neem een blisster, en idd ik wil het liefst alles op mijn crt schermen kunnen spelen. En ben ook wel benieuwd WAAR je gekocht hebt.

Laatste hurdle is dat ik ook nog mijn pc graag wil upgraden, beide wordt wel een heel duur grapje in deze spannende tijden.......maar misschien maar is lekker die mister, dingen die ik op mijn pc doe kunnen over het algemeen ook prima op mijn antieke desktoppie :P

ps:
love the user icon. Gister nog even gradius gedaan, vette game, maar wel pittig.
Ja ik heb me er ook even in moeten verdiepen. Dit is wel een duidelijk NL forum:

https://www.commodoreclub.nl/retro-met-fpgas-mister/

Ik heb de de-10 nano kit hier gekocht:

https://nl.mouser.com/new...es/terasic-de10-nano-kit/

En de upgrades hier (scheelt importkosten):

https://misterfpga.co.uk/

Ik heb de USB hub, het IO bord aangeschaft en wat overig klein spul. Die blister laat ik nog even zitten, is overal ook uitverkocht. Je kunt met een SNAC adapter ook orginele controllers aansluiten, echter niet cross platform gebruiken.

Ik moet het allemaal nog ontvangen. Ik kan je dan wel mijn ervaringen delen.
Ik ben wel enthousiast geworden van alle verhalen. Ik heb ook wel zin om oude consoles zoals de MSX te verkennen. Hier zijn heel veel coole shooters ook voor uitgekomen.

Stukje uiteg van retrorgb:

https://www.retrorgb.com/mister.html

"The end results of all of this, is a core that when being played is completely indistinguishable from original hardware, which results in both an amazing gaming experience and an incredible way to preserve and archive the hardware they were built on. Another bonus of HDL, is it’s the actual blueprint that’s sent to fabricate real chips for manufacturing. That means once all the original hardware is dead and gone, it can be recreated on a chip…provided it was recorded perfectly in HDL. Theoretically, you can model any digital circuit in HDL as a 1:1 exact copy, indistinguishable by human or machine, but few cores will ever reach that level of perfection. Still, this perfect accuracy is the end-goal of any FPGA endeavor, even if it is very long-term. The MiSTer platform is truly a remarkable accomplishment and a help to both gamers and preservationists alike."

Het is niet goedkoop allemaal, maar je krijgt er wel een mooie retro ervaring voor terug :)

Ja Gradius... Ben de laatste tijd bezig met Gradius Gaiden :) In 240 op een crt nog steeds geweldig.

[ Voor 3% gewijzigd door 3style op 17-06-2020 14:21 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!
thanks! Ik stuur je nog even een dm. Misschien ook een idee om uiteindelijk een los mister topic te maken, want ik geloof dat er hier (niet heel veel gebruikers zijn....2 of 3 ofzo?) dan kunnen we dit topic meer houden voor de retro op echte hardware.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsympatico
Seroczynski schreef op maandag 15 juni 2020 @ 19:00:
[...]

Ziet er prima uit. Is er iets specifieks dat je wil weten?
Ik heb die step down converter , maar daar staat op for usa to europe .

Ik heb een japanse neogeo cd werkt dat wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkje.doc
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09:05
Verwijderd schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 14:38:

[Afbeelding]

Ah Point Blank. Echt een erg leuke game. Jaren geleden bij een kameraad gespeeld.
Wist niet wat me overkwam :).

Wat betreft Wii U. erg leuke console om voor te verzamelen.
Moet zelf nog 3 titels voor een complete retail set.

[ Voor 5% gewijzigd door Henkje.doc op 18-06-2020 20:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
elsympatico schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 17:41:
[...]

Ik heb die step down converter , maar daar staat op for usa to europe .

Ik heb een japanse neogeo cd werkt dat wel?
Goed punt, dat durf ik niet met 100% zekerheid te zeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Vooropgesteld ik weet het ook niet, maar met wat googlen lees je dat de neogeo cd in principe niet erg ' picky' zijn, je zou het er dus op kunnen gokken zonder echte step down convertor.
Maar als ik jou was zou ik is langs gaan bij een handyman of electronica shop in de buurt en aangeven dat je een jap apparaat hier wil gebruiken, zeer wsl hebben ze voor vrij weinig wel een convertor die je kan gebruiken.

Op alle kabels zag ik ook een universele adapter maar met 12 volt out, durf niet te zeggen of dat is wat je nodig hebt.
Verder ook wat opties op ebay maar die had je zelf ook vast al gezien. Succes en foto's graag _/-\o_

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja same here, het blijft toch de rolls royce van de 16 bit generatie, vroeger zat ik al watertandend te kijken naar de gfx en de games (hoewel ik denk ik als ik met de kennis van nu terug kon en opnieuw moest kiezen de breedte van de snes libary dan toch verkies boven de van die neo, snesfanboy 4 life enzo :P )

Gelukkig zijn de games al op een hoop manieren speelbaar geworden (gister nog geonitz of hoe die dude ook mag heten verslagen met kof98um singple player! :*) ) maar dan wel op de ouwe x360. Waar ze de tekst even lekker japans hebben gelaten, hijs fijn!

Verzamel technish is het wel een van de holy grails.....en dan het liefst een AES EN een cdz (die andere is ook al tof, maar single speed cd drive :'( al hoewel je weet dat daar sooner or later ook een ODE in one way or another voor zal komen )

Voor mezelf......wellicht voor het spelen dan idd lekker hoe ik het nu doe (port, emulatie en ooit fpga) maar voor de verzamel kant wellicht dan een mini console of 3d replica ofzo en dan in een uitstal kast ofzo, dat zou ik wel een leuke combo vinden van tof maar toch betaalbaar.

10 second ninja DONE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elsympatico
Op 9 lives forum had een gast mij die voorgesteld van Bol.com

En die gast zegt dat Japan en USA alle 2 zelfde is 110volt /

Bedankt allemaal voor de reactie's

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:11
Vroeger wel in de videotheek mogen spelen met de NeoGeo. 1 spel wat me altijd bij is gebleven:
Magician Lord. Mooie GFX in die tijd.

Maar toch altijd fan geweest van Nintendo. Zeker ook met de prijs. :P
Dat heeft iedereen volgens mij wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsympatico
Ik ben ook Nintendo fan hoor , maar ik hou zeker en vast ook van Sega en Neogeo .

Acties:
  • +1 Henk 'm!
elsympatico schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 18:31:
Ik ben ook Nintendo fan hoor , maar ik hou zeker en vast ook van Sega en Neogeo .
Dat is het voordeel van retro gaming, tuurlijk ke kan voorkeuren hebben, maar ik ken maar weinig retrogamers die zich beperken tot een merk of een systeem. Waarom zou je ook. Aan de andere kant, mensen vinden het toch fijn om bij een groep te horen en ook om anders denkenden niet fijn te vinden, so what can you do eh ¯\_(ツ)_/¯

Ik heb gister gekeken naar wat retro youtubers, altijd leuk

top hat gamer man - beste 100 games die nooit japan verlaten hebben
.....zat toch een hoop bij wat ik nog niet kende, dus vond het zeker interessant. Ook wat open deuren zoals de BS zelda games en wat geoman vervolgen en dingen als fire emblem...maar hji benoemt ook de beschikbaarheid van fan translations en.....die bs zelda's ik wist dan weer niet (of was het al weer vergeten :P ) dat een van die zelda's een remake van nes zelda 1 was!
- metal jesus - c64 hidden gems....
nou hoop ik niet dat ik de die hard c64 fans ga beledigen, en er is natuurlijk daadwerkelijk een gigantische library aan overige games, maar deze hidden gems leken me bijna allemaal niet interessant, ik heb zelf vroeger een c64 gehad, maar vroeger zei ik altijd dat ' in grote lijnen' mijn nes voor de kwaliteit was, en mijn c64 voor de kwantiteit.....dat gezegd hebbende zijn er enkele games op c64 die ik erg leuk vond en zeker nog is zou willen spelen. space taxi, barbarian, krakout, dat zijn games waar ik direct aan denk, en ik vergeet er vast nog een berg.....ik heb mijn diskette box laatst gevonden dus misschien is doorbladeren en op de labels kijken wat ik nog meer ken dan wel herken......maar iig door deze video niets waarbij ik zoiets had van ' ja dat wil ik graag nog is testen'
- my life in gaming......man wat kijkt dat lekker weg, 3 vids:
ps tv hacks
ps2
en nintendo gameboy

bij die laatste videos Ik keek dat allemaal, en dacht vooral bij de gameboy........mijn toekomstige mister(s) gaat(n) mij hier zoveel geld en moeite besparen.......dus ja, morgen kan het weer anders zijn, maar op dit moment zeg ik gewoon maar weer,
'ik ga er iig mee beginnen'
en ja mogelijk nog wat extra zaken later erbij kopen, mogelijk wat dingen verkopen, en hey misschien komt er ooit een mister 2 maar dat zien we dan wel weer :*)

ps2/psp/vita/mini en ps1 kunnen voor zover ik weet niet met mister maar...in principe ligt mijn focus daar minder, en door de combinatie van org ps2/ps3 org/ ps3 modden/ en pc emulatie kan ik een hoop nu al spelen. Maar een ps tv zou desondanks wel tof zijn.......maar mogelijk dan maar 'even' wachten op de mister 2.

Voor echte hardware.......nou ja niet eens hardware maar ik hoop wel mijn megadrive verzameling uit te breiden, maar voor de rest denk ik dat het dan even rustig zal zijn, met een mister gaan kabel upgrade projecten even on hold.........sterker nog, deze week even super sf2 gespeeld op mijn snes.......nou wat viel me op.
positief: ondanks dat ik een pal snes heb, is de speed best ok! (itt tot gewone sf2 die echt op standje bejaard met tegenwind gaat) Ik merkte geen verschil met speed 1 ster i.v.m. de usa rom op mijn pc.
maar dan negatief:
pal squashing effect! het scherm is geplet en hoewel het me vroeger nooit stoorde zag het er nu heel raar uit, vooral balrog leek wel dhalsim met zijn slagen.
technisch: mijn snesje zit dus nog op composite, dus ja blurry beeld, kleuren flets.
technisch 2: en in defense van mijn snes, ik speeld dus op een ouwe crt, en dat composite signaal loopt via 2 scart switches.........maar, in het midden van het beelde loopt een soort band, volgens mij is dit min of meer een bekend issue? Wellicht makkelijk te fixen, maar voor nu def on hold.

Ik zie er dan meer heil in om mijn eigen snes met pensioen te doen, en dan een usa snes te halen...nadeel daarvan is dat ik het model ' zo lelijk als de nacht vind' en mijn pal games uiteraard niet meer kan spelen. Maar wel usa en jap games (de mod hiervoor is echt 10 seconden werk, zelfs voor iemand met 2 linkerhanden zoals ik :+ ) en dan speelbaar op de snelheid waar ze op horen te spelen en juiste beeldverhoudingen......weet alleen niet hoe makkelijk je een usa snes naar rgb kan modden, maar denk dat daar vast wel iets voor te verzinnen is.

Leuk projectje voor als ik me ooit nog heul erg ga vervelen :P

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaine
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-09 21:27

Khaine

Python liefhebber

Ontopic Op onze zolder vond ik de doos van een N64 in best aardige staat. De N64 staat al een eeuwigheid beneden stof te happen dus er zit verder niets in. Zijn er mensen ooit uberhaupt alleen op zoek naar de doos (om bijvoorbeeld een collectie compleet te maken) of is dat nutteloos?

Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LaFleche
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-09 00:30
Khaine schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 14:20:
Ontopic Op onze zolder vond ik de doos van een N64 in best aardige staat. De N64 staat al een eeuwigheid beneden stof te happen dus er zit verder niets in. Zijn er mensen ooit uberhaupt alleen op zoek naar de doos (om bijvoorbeeld een collectie compleet te maken) of is dat nutteloos?
Denk dat je er best iemand blij mee kan maken...
Ben zelf nog op zoek naar een ps3 slim doos om de collectie compleet te maken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LoCuTuS2000
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:29

LoCuTuS2000

Resistance is futile

Mijn Xbox OG had lekkende condensators, gelukkig werkte hij nog wel. Ook werkte de klok condensator niet meer.

Voor:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4q9iRzQU0byNVS4PehvaplJMchM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8tOqp6fIXPYhC0UrKf5A1F0K.jpg?f=fotoalbum_large

Na:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Qc0XYV6jqKwZ_kCfzzOF8hFclVo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/A742gNr1kNHeHjKHpncvfaj8.jpg?f=fotoalbum_large

Morgen weer in elkaar zetten met een 2TB HDD er in en hopen dat ik niets gesloopt heb met solderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

LoCuTuS2000 schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 19:58:
Mijn Xbox OG had lekkende condensators, gelukkig werkte hij nog wel. Ook werkte de klok condensator niet meer.

Voor:
[Afbeelding]

Na:
[Afbeelding]

Morgen weer in elkaar zetten met een 2TB HDD er in en hopen dat ik niets gesloopt heb met solderen.
Oeh ziet er wel netjes uit.

Moet het hier ook nog eens doen. Heb een werkende Xbox maar nog geen kabel voor HDMI :+

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoCuTuS2000

LoCuTuS2000

Resistance is futile

Touchdomex schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 20:02:
[...]

Oeh ziet er wel netjes uit.

Moet het hier ook nog eens doen. Heb een werkende Xbox maar nog geen kabel voor HDMI :+
Ik heb een WII2HDMI liggen om de HDMI mod te maken, maar dan moet ik mijn Component kabel uit elkaar halen om een Xbox stekker te hebben. En dat vind ik zonde; want waarom zou ik een component kabel slopen om een component naar HDMI converter te gebruiken terwijl al mijn TVs gewoon een component aansluiting hebben :P. Als ik een keer een Xbox scart kabel tegenkom lijkt het mij wel een leuk projectje om te maken.

Overigens wordt je op internet overal aangeraden om de clock capacitor preventief te verwijderen als je hem niet kan vervangen. De mijne zag er van boven goed uit, maar onderop was deze toch iets gaan lekken. Dus ik was er op tijd bij, het had veel erger kunnen aflopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsympatico
LaFleche schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 16:23:
[...]

Denk dat je er best iemand blij mee kan maken...
Ben zelf nog op zoek naar een ps3 slim doos om de collectie compleet te maken.
Top ik ook lol

Ik heb bij Game mania een slim 320gb gekocht , maar die leveren geen originele doos bij spijtig . :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

LoCuTuS2000 schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 20:11:
[...]

Ik heb een WII2HDMI liggen om de HDMI mod te maken, maar dan moet ik mijn Component kabel uit elkaar halen om een Xbox stekker te hebben. En dat vind ik zonde; want waarom zou ik een component kabel slopen om een component naar HDMI converter te gebruiken terwijl al mijn TVs gewoon een component aansluiting hebben :P. Als ik een keer een Xbox scart kabel tegenkom lijkt het mij wel een leuk projectje om te maken.

Overigens wordt je op internet overal aangeraden om de clock capacitor preventief te verwijderen als je hem niet kan vervangen. De mijne zag er van boven goed uit, maar onderop was deze toch iets gaan lekken. Dus ik was er op tijd bij, het had veel erger kunnen aflopen.
Heb jij een kit gebruikt? Of alle caps los besteld?

Liefste zou ik gewoon een degelijke kit met alle onderdelen bestellen en een middagje solderen en alles schoon maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsympatico
Khaine schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 14:20:
In Japan verkopen ze zelfs lege dozen lol

Ik heb ff gegoogled in Uk verkopen ze ook op ebay .

https://www.ebay.co.uk/b/...-Boxes/182175/bn_28111680

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoCuTuS2000

LoCuTuS2000

Resistance is futile

Touchdomex schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 20:29:
[...]

Heb jij een kit gebruikt? Of alle caps los besteld?

Liefste zou ik gewoon een degelijke kit met alle onderdelen bestellen en een middagje solderen en alles schoon maken.
Los de caps gekocht bij de lokale elektronica winkel. Had alle waardes opgeschreven en ze eerst gemaild of ze alles in huis hadden. 4 caps voor 8 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
LoCuTuS2000 schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 20:55:
[...]

Los de caps gekocht bij de lokale elektronica winkel. Had alle waardes opgeschreven en ze eerst gemaild of ze alles in huis hadden. 4 caps voor 8 euro.
Ik heb ze ook los gekocht. Er waren twee soorten caps die ik erin kon stoppen, goedkope en dure. Nadat ik de vraag had gesteld over het verschil tussen de twee kreeg ik een hele duidelijke wedervraag: "Wil je hem voor jezelf gebruiken, of op Marktplaats zetten?" De goedkope gaan een paar jaar mee, en de dure je hele leven (volgens de bediende).

Bij mij stonden ze trouwens net zo bol, het viel nog redelijk mee maar moest wel relatief snel gebeuren. De clock capacitor moet je echt gewoon eruit slopen als die er nog inzit. Het lekken kan ook onder de cap gebeuren zonder dat je het meteen ziet, en de Xbox functioneert nog altijd hetzelfde.

Een 2TB HDD, lekker zeg. Gebruik je daarvoor een IDE > SATA convertor? Ik heb nog altijd een 80GB IDE HDD erin :)

Voor de kabel heb ik een DIY component kabel gemaakt. Als ik die in mijn OSSC stop is het beeld fenomenaal. Kosten lagen rond de € 15,-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eymas
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 07:54
Het is alweer even geleden, maar ik heb een uitdagend hobby-projectje gehad betreft retro consoles; een GBS-8200 scaler met custom firmware (gbs-control). Waaruit blijkt dat ik amper goed kan solderen :)

Maar goed, voor een redelijk goedkope investering (hoewel toch uiteindelijk 3x duurder dan het bord zelf) kan je er een prima beeld er op uit sturen. Het concurreert misschien naar mijn PVM, maar ik vind dit een capabele alternatief op een budget!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G0tS3cyfTpGHcnpbeej8lbcrves=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kSkW528KCc3Dt7E7DARh6W0c.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Kk2AKPrGwrPHKHtIExKi4ZiDGns=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UKMm5FPF16n3m98YAxOI47i2.jpg?f=fotoalbum_large

Ondertussen op de toch-wat-minder-retro kant, zal binnenkort een nieuw platform aankomen voor mij; de Xbox (360) waarmee ik vaak weinig mee had, maar sindsdien toch nog zo'n 4 à 5 spellen kunnen vinden die mij wel interesseren. Hiermee heb ik uiteindelijk alle 3 de hoofdrolspelers, rest alleen nog de 4e; het vinden van een goede Mega Drive of andere Sega familieleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoCuTuS2000

LoCuTuS2000

Resistance is futile

Seroczynski schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 22:46:
[...]

Ik heb ze ook los gekocht. Er waren twee soorten caps die ik erin kon stoppen, goedkope en dure. Nadat ik de vraag had gesteld over het verschil tussen de twee kreeg ik een hele duidelijke wedervraag: "Wil je hem voor jezelf gebruiken, of op Marktplaats zetten?" De goedkope gaan een paar jaar mee, en de dure je hele leven (volgens de bediende).

Bij mij stonden ze trouwens net zo bol, het viel nog redelijk mee maar moest wel relatief snel gebeuren. De clock capacitor moet je echt gewoon eruit slopen als die er nog inzit. Het lekken kan ook onder de cap gebeuren zonder dat je het meteen ziet, en de Xbox functioneert nog altijd hetzelfde.

Een 2TB HDD, lekker zeg. Gebruik je daarvoor een IDE > SATA convertor? Ik heb nog altijd een 80GB IDE HDD erin :)

Voor de kabel heb ik een DIY component kabel gemaakt. Als ik die in mijn OSSC stop is het beeld fenomenaal. Kosten lagen rond de € 15,-
Mijn klok condensator was ook aan het lekken bij zijn voetjes. Heb nu ook kwaliteit condensators er op zitten gelukkig. HDD is met een SATA adapter inderdaad, gewoon van Aliexpress en de Xbox had al een TSOP en heeft nu een 2TB met de nieuwste XBMC4Gamers. Hij heeft wel een hele tijd aangestaan om via FTP de harde schijf vol te krijgen. Misschien wel een goed idee om zelf een component kabel te maken met kwalitiets kabels, die ik nu heb is maar een paar euro van Allekabels en niet mega hoogwaardig.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LoCuTuS2000

LoCuTuS2000

Resistance is futile

Van de week een bestelling geplaatst in Japan:

Dreamcast met controller, VMU en Rumblepack voor $10 (ex verzending) rest op de foto heb ik niet gekocht. Dreamcast is ongetest maar met een GDEMU erin en een nieuwe PSU gaat het vast goedkomen.

Afbeeldingslocatie: https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/101553188_10222064822680488_4834581163093786624_o.jpg?_nc_cat=107&_nc_sid=8024bb&_nc_ohc=TcLeUWVd-UQAX-kPfxq&_nc_ht=scontent-amt2-1.xx&oh=7ba18c6a4544580508d385e50100c9b1&oe=5F168459

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Khaine

Khaine

Python liefhebber

10$ ? Wat een koopje! Hij is ook nog nauwelijks verkleurd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaine

Khaine

Python liefhebber

Eymas schreef op zondag 21 juni 2020 @ 09:40:
Het is alweer even geleden, maar ik heb een uitdagend hobby-projectje gehad betreft retro consoles; een GBS-8200 scaler met custom firmware (gbs-control). Waaruit blijkt dat ik amper goed kan solderen :)
Gaaf zeg! Beeld ziet er ook prima uit zo.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Een betere Neo-Geo AES in nieuwstaat zal niet meer te vinden zijn of te betalen dan maar deze. 😉 (Nieuwe foto's)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Gy_ZgRmqnE81Pjfhd2BIfrs07qg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eXBdMEHtZndBqH56QUu1Vpwd.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsympatico
het vinden van een goede Mega Drive of andere Sega familieleden.
https://www.gamewalhalla.be/Sega/Sega-Consoles

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ndonkersloot
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21-09 18:07
M'n RAD2x kabel is deze week binnen gekomen!
Héél duidelijk verschil met composite hoe ik mijn SNES eerst had aangesloten.

Inmiddels DKC1 uitgespeeld, vandaag ook DKC2 met alle kremcoins alleen de lost world nog. Die heb ik als kind nooit kunnen halen. DKC3 nooit gehad maar pas gekocht, doen we die er ook meteen achteraan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Lg_QJlHoV6dip4kZ_N05Yar2wZM=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hXFQ0Db0Tw1QqHQXCDNB8uEG.jpg?f=fotoalbum_medium

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Nou ik hier net mijn mister besteld (yes hell HAS indeed frozen over ;) ) wel irri dat prijs ex btw was, maar kan er niet wakker van liggen!

Nu maar rand app ook bijbestellen, waarbij met stip de 128mb uitbreiding, en mogelijk nog een sd kaartje....al hoewel ik in mijn everdrive dat ik al iets van een 32gb of meer kaart had (wellicht 128) dus kan ik daar de meegeleverde 8gb kaart wel indoen denk ik ;)

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sagat schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 14:31:
thanks! Ik stuur je nog even een dm. Misschien ook een idee om uiteindelijk een los mister topic te maken, want ik geloof dat er hier (niet heel veel gebruikers zijn....2 of 3 ofzo?) dan kunnen we dit topic meer houden voor de retro op echte hardware.
Nou om op bovenstaande terug te komen, ik heb wat regulars een pm gestuurd om te kijken of ze intersse hebben het opzetten van een mister, of zelfs een FPGA retro gaming hardware topic. Maar als er anderen zijn die het leuk lijkt om topic hierover te maken of als mede auteur hier aan mee te werken, let me know!

Bij voorkeur met een DM, maar mag uiteraard ook met een berichtje hier. Mocht dit inderdaad van de grond komen dan kunnen we in de start post ook linken naar elkaar en dan blijft het hier voor de ' echte' hardware en mods en fpga spul dan naar zijn eigen topic.

10 second ninja DONE

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Ik heb met een pijnlijk gevoel, al mijn nog ongeopende N64 Rumble Paks boxen, open gemaakt..

Voor het verwijderen van de batterijen. Bang dat ze gaan lekken, maar ze zien er nog perfect uit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sc8c6ThgvA-9Jjcqpj0hTafvtsU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1thEmVrl64U6d1P0er14tDMT.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Ivan4you
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online
Als 50 jarige heb ik de laatste 2 maanden enkele Nintendo Ds machines gekocht(tweedehands).Er zijn een aantal games die eenvoudig te spelen zijn (zeker met stylus).Het betreft de Ds lite,Ds 2dxl,new 3dxl en de 2Ds.Ze worden niet meer gemaakt dus zijn in mijn ogen ook retro.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dN3n9qzjHfphNE3x-pE1vXy0kKU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3m0yOA0SGN3Yd2A9MX8i4OGn.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door Ivan4you op 25-06-2020 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:28

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

didado schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 21:30:
Ik heb met een pijnlijk gevoel, al mijn nog ongeopende N64 Rumble Paks boxen, open gemaakt..

Voor het verwijderen van de batterijen. Bang dat ze gaan lekken, maar ze zien er nog perfect uit.

[Afbeelding]
Niet-geinstalleerde batterijen lekken doorgaans niet zo snel. Het zijn vooral de reeds geplaatste of van die knoopcellen die gaan lekken, omdat ze de capaciteit veel sneller verliezen in die situatie.

Mooi stukje geschiedenis! :)
Ivan4you schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 14:39:
Als 50 jarige heb ik de laatste 2 maanden enkele Nintendo Ds machines gekocht(tweedehands).Er zijn een aantal games die eenvoudig te spelen zijn (zeker met stylus).Het betreft de Ds lite,Ds 2dxl,new 3dxl en de 2Ds.Ze worden niet meer gemaakt dus zijn in mijn ogen ook retro.

[Afbeelding]
Leuk dat je het al retro vindt. :) Neemt natuurlijk niet weg dat dat het nog lang niet is, zo is bijvoorbeeld de 2DS tot in dit jaar geproduceerd. Er is meer nodig dan enkel een aantal jaartjes om iets te kunnen plaatsen in de retro-categorie. Iets met de historische identiteit van het product en de nieuwe opleving ervan.

Doorgaans wordt de overgang naar 3D-gaming mid-`90s gezien als de ware overgang tussen retro en modern age gaming. Veelal zien we nu dan ook dat de apparaten van vóór deze tijd ook opnieuw worden uitgebracht in het kader van retro-trends. Nes/Snes/Atari/PS1/Megadrive/neo geo zijn ook al allemaal als retro-mini uitgebracht. Dat zien we met een PS2/PS3/XBOX/WII bijvoorbeeld niet snel gebeuren.

Vanzelfsprekend is er heel veel discussie mogelijk over de leeftijd van bijvoorbeeld een PS2 en of dat retro is. Het is een klassieker inmiddels door al het moois dat ie heeft neergezet, dat zeker, maar 'retro' is het zeker niet als je kijkt naar of het apparaat opnieuw een opleving beleeft of dat het in de mode is (volgens de definitie van retro).

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Michael Knight schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 16:32:
[...]

Niet-geinstalleerde batterijen lekken doorgaans niet zo snel. Het zijn vooral de reeds geplaatste of van die knoopcellen die gaan lekken, omdat ze de capaciteit veel sneller verliezen in die situatie.

Mooi stukje geschiedenis! :)

[...]

Leuk dat je het al retro vindt. :) Neemt natuurlijk niet weg dat dat het nog lang niet is, zo is bijvoorbeeld de 2DS tot in dit jaar geproduceerd. Er is meer nodig dan enkel een aantal jaartjes om iets te kunnen plaatsen in de retro-categorie. Iets met de historische identiteit van het product en de nieuwe opleving ervan.

Doorgaans wordt de overgang naar 3D-gaming mid-`90s gezien als de ware overgang tussen retro en modern age gaming. Veelal zien we nu dan ook dat de apparaten van vóór deze tijd ook opnieuw worden uitgebracht in het kader van retro-trends. Nes/Snes/Atari/PS1/Megadrive/neo geo zijn ook al allemaal als retro-mini uitgebracht. Dat zien we met een PS2/PS3/XBOX/WII bijvoorbeeld niet snel gebeuren.

Vanzelfsprekend is er heel veel discussie mogelijk over de leeftijd van bijvoorbeeld een PS2 en of dat retro is. Het is een klassieker inmiddels door al het moois dat ie heeft neergezet, dat zeker, maar 'retro' is het zeker niet als je kijkt naar of het apparaat opnieuw een opleving beleeft of dat het in de mode is (volgens de definitie van retro).
Ik heb het er niet te lang geleden ook nog over gehad. Simpel wel voor systemen die opvolgers krijgen kun je aanhouden, er is current gen, er last gen, en wat er voor was is retro.

voor de ds moeten we wellicht de switch zien als current gen (ook hier kan je uiteraard over discussieren, maar mijn mening)
current gen: switch
last gen: (new) 3 en 2 ds (ik vind hierbij de new versies niet echt een nieuw console, meer een mid generation upgrade zoals de ps4 pro en xb1x dat ook zijn, maar ook hier realiseer ik me dat er andere meningen mogelijk zijn :) )
rest retro: dus de 'gewone' ds en ouder

ps2 is met die methodiek ook retro.
De scheiding 2d/3d voor retro is natuurlijk een gevaarlijke, omdat er nog steeds genoeg nieuwe 2d games uit komen! En andersom, ik vind snes starfox echt een retro game, ondanks dat die harstikke 3d is :+

Hoewel ik het absoluut met je eens bent dan vanaf de ps1/saturn/n64 generatie de mainstream focus idd van 2d naar 3d ging.

En een flaw van mijn methodiek is dat zelfs de antieke neo geo dan in last gen blijft hangen, omdat er buiten het geflopte arcade64 systeem nooit een opvolger is gekomen :P
En de dreamcast zelfs current gen dan! 8)7
Je kan dat natuurlijk wel weer afvangen met de indeling in de console generations...
zie hier

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Michael Knight schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 16:32:
[...]

Nou ja de DS-lite die je ertussen ziet kun je wel al aardig richting de retro schoppen. Dat ding is ook gewoon 14 jaar oud. 3DS wordt nog verkocht maar ondertussen zijn er al een tijdje geen volledige games meer voor uitgekomen die noemenswaardig zijn. Nintendo heeft het niet dood verklaard maar zeker na de Switch Lite is er in het aanbod van Nintendo niet veel ruimte meer voor de DS.

Hij is niet dood maar het is niet raar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LaFleche
Sagat schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 08:49:

voor de ds moeten we wellicht de switch zien als current gen (ook hier kan je uiteraard over discussieren, maar mijn mening)
current gen: switch
last gen: (new) 3 en 2 ds (ik vind hierbij de new versies niet echt een nieuw console, meer een mid generation upgrade zoals de ps4 pro en xb1x dat ook zijn, maar ook hier realiseer ik me dat er andere meningen mogelijk zijn :) )
rest retro: dus de 'gewone' ds en ouder
Waarbij ik persoonlijk de wiiu als voorloper (last gen) van de switch zie en niet de 3 Ds en 2 Ds handheld.
Maar dat is maar hoe je er naar kijkt natuurlijk.... Is de switch een console die je ook als handheld kan gebruiken of andersom :)
Maar het retro zijn van een console of niet, is nauwelijks in regels vast te leggen.
Is de wii retro? Is immers al 2 generaties oud (wiiu en switch als opvolger).... Tja... Dan zijn de generatie genoten xbox360 en ps3 dat ook... Maar daar heb ik dan weer moeite mee om deze retro te noemen.

Is emulatie van nes en snes op switch dan ook bezig zijn met retro?

Off topic:
Retro is een mode woord geworden... Vroeger noemden we dat oude meuk dat het aanraken niet waard was.
Nu er geld mee te verdienen valt, is het luxe etiket retro erop geplakt... Of nog erger 'zeldzame retro".

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Hoe je het noemt maakt verder niet uit. Het is je eigen sentiment wat eraan gekoppeld is en daar kan iedereen wat van vinden, het gaat erom hoe jij dat zelf ziet en ervaart. Laten we vooral niet elkaar een era gaan opdringen en gewoon "lekker" posten wat je leuk vindt, je collectie, je aanwinsten.

Dat gezegd hebbende: de DS. Werd getriggered van de week door een artikel in Retro Gamer Magazine (of Oude Meuk Dat Het Aanraken Niet Waard Was Gamer Magazine) m.b.t. Hotel Dusk op de DS. Ik heb hier destijds echt van kunnen genieten en besefte me toen dat ik de opvolger (The Last Window) wel heb maar nog niet gespeeld. Kleine twijfel nu ik het uittik maar misschien nog 's leuk om te gaan doen.

De DS heeft best wat goede point and clicks wat dat betreft (Runaway, Another Code, Undercover).

Acties:
  • +1 Henk 'm!
LaFleche schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 10:05:
[...]

Waarbij ik persoonlijk de wiiu als voorloper (last gen) van de switch zie en niet de 3 Ds en 2 Ds handheld.
Maar dat is maar hoe je er naar kijkt natuurlijk.... Is de switch een console die je ook als handheld kan gebruiken of andersom :)
Ja......door het gebrek aan power ben ik geneid om te gaan voor de optie 'handheld die ook makkelijk aan tv kan' maar nogmaals ik snap absoluut jou mening ook!
Maar het retro zijn van een console of niet, is nauwelijks in regels vast te leggen.
Is de wii retro? Is immers al 2 generaties oud (wiiu en switch als opvolger).... Tja... Dan zijn de generatie genoten xbox360 en ps3 dat ook... Maar daar heb ik dan weer moeite mee om deze retro te noemen.
Ik ben er te lui voor, maar dat is te beantwoorden door in de generaties te duiken. Of het antwoord daarmee logisch word en/of te verdedigen is, dat is wel vers2 ;)
Is emulatie van nes en snes op switch dan ook bezig zijn met retro?
Ja imho wel ja. Ook hier wel weer gradaties, want ik vind remakes/master weer geen retro gaming.Omdat dat vaak maar 1 gen teruggaat......aan de andere kant, pong in 4 of zelfs 8k blijft voor mij zeer zeker wel retro gaming :+
Off topic:
Retro is een mode woord geworden... Vroeger noemden we dat oude meuk dat het aanraken niet waard was.
Nu er geld mee te verdienen valt, is het luxe etiket retro erop geplakt... Of nog erger 'zeldzame retro".
Ja eens, is ook weer andere discussie, en een die ik persoonlijk ook minder boeiend vind dan waar de 'technische' grens van retro is.

10 second ninja DONE

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-09 00:13
Ik denk altijd dat retro iets is van vroeger dat weer hip is. Dus dat kan alles zijn van voor de huidige generatie consoles.
Maar wat nou de grens is voor hip zijn...?
Dus, doe dan maar alles van vorige generaties wat je leuk vindt.

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07:06
Ik vind het meer vintage...

Ach. Ik verzamel gewoon de games die ik leuk vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:00
Vandaag een goede PS2 phat met werkende dualshock2, memory card en GTA lcs op kunnen pikken voor een bedrag met 1 cijfer. Het ging me eigenlijk om de werkende dualshock2. :+ Mijn eigen werkt namelijk niet geheel, rechts werkt alleen square. Alles al geprobeerd met een potlood enzo.. de square is weer gaan werken na de potlood.

Probleem is alleen, die dualshock2 die ik nu heb gekregen is nogal gehavend en gewoonweg vies, dus ik dacht de casing en knoppen van die van mij over te zetten. Geen optie, want die van mij is een H variant, en deze een late A.

Wellicht even kijken hoe ik hem toch bruikbaar kan gaan maken.

Maar welke controller voor de PS2 moet ik nu hebben? Heb ooit één uit China besteld, pookjes heel slecht. Laatst een draadloze gehaald bij big Bazar, pookjes deugen echt niet, en de knoppen zijn niet drukgevoelig.

Nu weet ik dat Logitech controllers heeft gemaakt, maar zijn die drukgevoelig? Of is er een bepaald type dualshock2 waar niet na verloop van tijd knoppen uitvallen? Of moet ik alleen de H's vermijden.

De PS2 phat ben ik wel blij mee qua looks, al heb ik het gevoel dat hij minder snel is dan mijn slim.

[ Voor 7% gewijzigd door GAIAjohan op 27-06-2020 23:29 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GAIAjohan schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 23:27:
Vandaag een goede PS2 phat met werkende dualshock2, memory card en GTA lcs op kunnen pikken voor een bedrag met 1 cijfer. Het ging me eigenlijk om de werkende dualshock2. :+ Mijn eigen werkt namelijk niet geheel, rechts werkt alleen square. Alles al geprobeerd met een potlood enzo.. de square is weer gaan werken na de potlood.

Probleem is alleen, die dualshock2 die ik nu heb gekregen is nogal gehavend en gewoonweg vies, dus ik dacht de casing en knoppen van die van mij over te zetten. Geen optie, want die van mij is een H variant, en deze een late A.

Wellicht even kijken hoe ik hem toch bruikbaar kan gaan maken.

Maar welke controller voor de PS2 moet ik nu hebben? Heb ooit één uit China besteld, pookjes heel slecht. Laatst een draadloze gehaald bij big Bazar, pookjes deugen echt niet, en de knoppen zijn niet drukgevoelig.

Nu weet ik dat Logitech controllers heeft gemaakt, maar zijn die drukgevoelig? Of is er een bepaald type dualshock2 waar niet na verloop van tijd knoppen uitvallen? Of moet ik alleen de H's vermijden.

De PS2 phat ben ik wel blij mee qua looks, al heb ik het gevoel dat hij minder snel is dan mijn slim.
Wat heb je allemaal al geprobeerd om de controller schoon te maken? Meestal is het openhalen van een Dualshock controller en hem grondig reinigen al voldoende om hem beter te laten werken. Als er iets mis is met de analoog kan je deze vervangen met een nieuwe en als de knoppen slecht functioneren kan je nieuwe rubbers toepassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaFleche
Logitech controller was voor mij geen goede koop.
Na enige tijd bleef Dpad hangen/blijft kleven en schoonmaken heeft niet geholpen.
Wellicht een nieuwe rubberen inlay (of hoe dat heten mag) maar ja..... Hoe kom je daar aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Seroczynski schreef op zondag 28 juni 2020 @ 02:24:
[...]

Wat heb je allemaal al geprobeerd om de controller schoon te maken? Meestal is het openhalen van een Dualshock controller en hem grondig reinigen al voldoende om hem beter te laten werken. Als er iets mis is met de analoog kan je deze vervangen met een nieuwe en als de knoppen slecht functioneren kan je nieuwe rubbers toepassen.
De analoge sticks plakken gigantisch, maar de hele behuizing zit onder de krassen, scheuren, tandafdrukken(?).

Daarom dacht ik mijn eigen behuizing om te zetten, maar een H heeft wel degelijk een heel andere behuizing (o.a. om die ribbon vast te houden., Heel andere manier hoe de schouderknoppen vast zitten.
Misschien zou ik de pookjes kunnen omzetten, maar dan blijf ik met die behuizing zitten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GAIAjohan schreef op zondag 28 juni 2020 @ 09:46:
[...]

De analoge sticks plakken gigantisch, maar de hele behuizing zit onder de krassen, scheuren, tandafdrukken(?).

Daarom dacht ik mijn eigen behuizing om te zetten, maar een H heeft wel degelijk een heel andere behuizing (o.a. om die ribbon vast te houden., Heel andere manier hoe de schouderknoppen vast zitten.
Misschien zou ik de pookjes kunnen omzetten, maar dan blijf ik met die behuizing zitten ;)
Een dualshock 2 controller in goede conditie is volgens mij voor weinig op te pikken op marktplaats. Dus ik zou als ik jou was gewoon op marktplaats zoeken en hier niet teveel moeite in steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Verwijderd schreef op zondag 28 juni 2020 @ 10:29:
[...]

Een dualshock 2 controller in goede conditie is volgens mij voor weinig op te pikken op marktplaats. Dus ik zou als ik jou was gewoon op marktplaats zoeken en hier niet teveel moeite in steken.
Valt helaas flink tegen in Limburg. Los worden ze weinig verkocht, en met een ps2 erbij denken sommigen goud in handen te hebben.

Misschien zoek ik op eBay maar naar een Katana, de enige door Sony goedgekeurde draadloze controller, nooit verkocht in Europa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GAIAjohan schreef op zondag 28 juni 2020 @ 17:38:
[...]

Valt helaas flink tegen in Limburg. Los worden ze weinig verkocht, en met een ps2 erbij denken sommigen goud in handen te hebben.

Misschien zoek ik op eBay maar naar een Katana, de enige door Sony goedgekeurde draadloze controller, nooit verkocht in Europa.
Hier heb ik toch echt andere ervaringen mee, helemaal met de ps2 omdat dit de meest verkochte game console is geweest . Dus er is meer aanbod dan vraag. Een ps2 met controllers en spellen koop ik gemiddeld ongeveer voor 25 euro. Ik heb thuis iets van 15 ps2 consoles staan, vooral omdat het soms goedkoper is om een ps2 te kopen met spellen dan de spellen los.

Als ik nu ook op marktplaats kijk. De eerste die ik tegenkom: https://www.marktplaats.n...id_social&utm_content=vip

Ps2 met 3 controllers en spellen voor 35 euro. Ik zie dat diegene hem ook verzend. Is 6,75 euro extra. Dat vind ik echt niet duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh0ckTr00per
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:37
GAIAjohan schreef op zondag 28 juni 2020 @ 17:38:
[...]

De tweede generatie van Logitech is ook gelicenseerd toch? Staat tenminste wel het PlayStation logo en de complete symbolen op, in tegenstelling tot de eerste waar ze half zijn afgedrukt. Grote probleem van die dingen is dat de ontvanger niet fatsoenlijk in de slim past.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GAIAjohan
Toch 2 gevonden op marktplaats voor 15 euro totaal.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/OGjIuaEl.jpg
De bovenste is een M-variant, komt niet heel vaak voor, en werkt simpelweg 100%. Niks mis mee, voelt enorm strak aan ook. Kan me zelfs niet herinneren dat mijn H zo goed aanvoelde.

De onderste is een A. Hiervan werkt de startknop niet, en vrijwel alle knoppen blijven van binnen plakken. Verder lijkt hij heel goed te zijn, dus ik ga deze vanavond even uit elkaar halen en schoonmaken. Even onderzoeken ook waarom de startknop niet werkt.
Mocht ik het niet uitvinden kan ik altijd de mooie body en goede pookjes overzetten op de aangevreten A.

Een foto van de goed werkende PlayStation 2 phat die ik voor 5 euro met memorycard, vieze controller en GTA lcs heb kunnen meenemen.
Naast mijn al in bezit hebbende PS2 slim.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/La8SHBol.jpg

//Edit
De nieuwe A uit elkaar gehaald, hij lijkt onder de cola te zitten. Voor nu alle knoppen en rubber delen maar even in een badje. De print zit er ook onder. Even kijken hoe ik dat aan ga pakken.

//Edit 2
Uiteindelijk van beide A's één goede gemaakt. Bij de vandaag gekochte variant was de buitenkant goed, maar de print ranzig. Bij de eerdere was de binnenkant goed, maar de buitenkant echt smerig.
Thumbsticks schoongemaakt. Alles wat slecht is gooien we maar weg.
Wel opvallend, de rubberen onderdelen in beide A's waren verschillend van kleur, het printje was ook iets anders.

[ Voor 40% gewijzigd door GAIAjohan op 29-06-2020 22:15 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
"Retro" stopt bij mij na de originele Xbox.. Daarna werden de 3D games alleen maar groter en mooier.

Mijn Xbox game Conker live and Reloaded..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RNM5RmsmRijYeWnV6yrY1e1wmm4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0oBIZ9hL0CgQXv2PkwJzgEjf.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Xyphoid
Als dit geen retro is, weet ik het ook niet meer.
Maandagavond opgehaald.
Moest wel 430 km rijden, maar had toch geen kont te doen.
En deze geeft wel kleur met PAL consoles!

Sony 20M7MD
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iDq3Y-3b_nZG5B9mps7YXjLNKvo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/i7ZFr4kLh9MPkjYuxHhgdbO5.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/odIgKIDdC38NpvvBpMrhklODAyc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7zKSW33YCypBncAzoVR7dE7a.jpg?f=fotoalbum_large

Vorige eigenaar heeft er vinyl stickers van Dreamcast op geplakt.

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 09:37

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Sagat schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 08:49:
[...]

En een flaw van mijn methodiek is dat zelfs de antieke neo geo dan in last gen blijft hangen, omdat er buiten het geflopte arcade64 systeem nooit een opvolger is gekomen :P
En de dreamcast zelfs current gen dan! 8)7
Je kan dat natuurlijk wel weer afvangen met de indeling in de console generations...
zie hier
"Hey, Heroic_Nonsense, hoeveel current-gen consoles heb jij op dit moment?"

- "euh, nou, even kijken, een Colecovision, een Intellivision, een Atari Jaguar, een 3DO Multiplayer, een CD-i, een Vectrex en een Gameboy Advance. Hoezo?"

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Heroic_Nonsense schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 07:21:
[...]

"Hey, Heroic_Nonsense, hoeveel current-gen consoles heb jij op dit moment?"

- "euh, nou, even kijken, een Colecovision, een Intellivision, een Atari Jaguar, een 3DO Multiplayer, een CD-i, een Vectrex en een Gameboy Advance. Hoezo?"
Beter dan streaming toch? ;)

Nee maar dank je voor het verduidelijken van mijn eerder aangegeven flaw, ik geloof dat ik ook een oplossing heb aangedragen, dus je kan je post nog even updaten en dan terugkomen met je vernieuwde resultaten. :+

10 second ninja DONE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:11
@GAIAjohan Wat wij vroeger bij één van mijn eerste werkgevers deden met printplaten, was glassex en dan volgens mij afspoelen en drogen met luchtdruk.
Daarna uiteraard nog even een goede tijd laten drogen. Dan waren de printplaten ook weer schoon.
Dat was medische apparatuur waar volgens mij zelfs op sommige delen 70A doorheen ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Xyphoid schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 00:56:
Als dit geen retro is, weet ik het ook niet meer.
Maandagavond opgehaald.
Moest wel 430 km rijden, maar had toch geen kont te doen.
En deze geeft wel kleur met PAL consoles!

Sony 20M7MD
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Vorige eigenaar heeft er vinyl stickers van Dreamcast op geplakt.
Gaaf hoor. Ook al maak ik veel van mijn consoles 'speelbaar' op modern-day schermen, zou ik ooit graag nog een keer een PVM/BVM aanschaffen. Helaas worden die ook telkens maar duurder en is het voor mij niet langer goed te praten om € 400 tot € 700 aan een CRT uit te geven. Je hebt ook flink wat kilometers gereden zeg :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
Seroczynski schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 09:55:
[...]

Gaaf hoor. Ook al maak ik veel van mijn consoles 'speelbaar' op modern-day schermen, zou ik ooit graag nog een keer een PVM/BVM aanschaffen. Helaas worden die ook telkens maar duurder en is het voor mij niet langer goed te praten om € 400 tot € 700 aan een CRT uit te geven. Je hebt ook flink wat kilometers gereden zeg :P
De auto "moest toch weer eens gebruikt worden, anders staat ie te lang stil"...
En de prijs was het ook waard.
Mijn eerste echt goedkope, toffe find waar ik geen hoofdprijs voor heb betaald sinds jaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cakebp
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 22-04 13:14
Geen idee of dit de juiste plek is om deze vraag te stellen, maar kan altijd een poging wagen.

Vanwege de rare tijd waar we in leven, hebben wij besloten om niet op vakantie te gaan. Ik heb hierdoor wat extra tijd over en wat mij altijd al leuk lijkt, is om mijn oude Gameboy Advance SP een beetje op te pimpen.

Ik zat er aan te denken om de buitenkant te vervangen met een leuk kleurtje en de knoppen te vervangen dus niet al te veel geks. Ik heb een aantal shops gevonden waar deze onderdelen te krijgen zijn. Hebben jullie hier ervaringen mee? Daarnaast ben ik niet handig, dus is dit een goed idee om een beetje meer vaardigheden te krijgen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Wel is wat onderdelen besteld, maar ik zou het niet benoemen als 'heel veel' ervaringen, zijn hier wel wat mensen hier die vaker repairs en pimp acties doen (kijkt naar mr @Seroczynski ;)

Maar tsaj ik zou zeggen wat shop reviews en dan de gok nemen.

En voor wat betreft handigheid, het is wel de goede tijd, heel veel info te vinden via sites en youtube, dus ja ik zou het dan opdelen.
- info in winnen...wat voor mods zijn er, welke wil ik?
- bestellen.
- tijdens het wachten wat tutorials bekijken
- er voor gaan

zag laats ergens een of andere brit die 'proessioneel' gameboys pimped dus worst case flikker je alles weg en koop je kant en klaar iets :P maar tenzij je echt pech hebt zou het goed moeten komen en je kan hier natuurlijk altijd ervaringen delen en vragen stellen, nee heb je, ja kan je krijgen (of als het heel veel wordt een topicje maken) Succes!

10 second ninja DONE

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:51
cakebp schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 11:06:
Ik zat er aan te denken om de buitenkant te vervangen met een leuk kleurtje en de knoppen te vervangen dus niet al te veel geks. Ik heb een aantal shops gevonden waar deze onderdelen te krijgen zijn. Hebben jullie hier ervaringen mee? Daarnaast ben ik niet handig, dus is dit een goed idee om een beetje meer vaardigheden te krijgen?
Het kan een leuk hobby projectje zijn! Ik heb zelf een vergelijkbare actie gedaan met m'n eerste generatie NDS.

Wat vooral helpt is goed gereedschap hebben. Voor niet al te veel geld heb je met de iFixit "Mako Precision Bit Set" alles dat je ooit nodig zal gaan hebben. De goedkope schroevendraaiertjes die je bij een nieuwe shell krijgt leiden alleen maar tot frustratie.

Mijn shell komt via Ali. De keuze is daar reuze en het kost niet heel veel. Check vooral veel foto's en als je het kan veroorloven, bestel dan eens een tweede leuke shell van een andere aanbieder. De kwaliteit kan best verschillen.

Reken er sowieso op dat je met een mesje hier en daar misschien wat plastic moet trimmen.

Liege, liege, liegebeest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cakebp
Liegebeest schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 12:58:
[...]

Het kan een leuk hobby projectje zijn! Ik heb zelf een vergelijkbare actie gedaan met m'n eerste generatie NDS.

Wat vooral helpt is goed gereedschap hebben. Voor niet al te veel geld heb je met de iFixit "Mako Precision Bit Set" alles dat je ooit nodig zal gaan hebben. De goedkope schroevendraaiertjes die je bij een nieuwe shell krijgt leiden alleen maar tot frustratie.

Mijn shell komt via Ali. De keuze is daar reuze en het kost niet heel veel. Check vooral veel foto's en als je het kan veroorloven, bestel dan eens een tweede leuke shell van een andere aanbieder. De kwaliteit kan best verschillen.

Reken er sowieso op dat je met een mesje hier en daar misschien wat plastic moet trimmen.
Top, dank je voor je reactie! Dat setje schroevendraaiertjes ga ik in ieder geval halen, voor die prijs wil ik geen onnodige frustratie :). Ik heb al even een aantal shells bekeken maar ik kan niet duidelijk opmaken of je hier ook de knopjes bij krijgt. Weet jij dat zo?

en: heb je ook foto's van je NDS? Ben heel benieuwd wat ik ongeveer kan verwachten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
Wat je er bij krijgt verschilt per aanbieder; ze laten doorgaans heel netjes in foto's zien wat er bij zit. Wat dat aangaat zijn't best toffe lui :)

In mijn geval was het een volledig compleet setjes: alle shells, kapjes, schroefjes, buttons en schermpjes die nodig waren om een NDS volledig te transplanteren naar een nieuwe behuizing.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P7fMBdm6NDBrFeMmNFAGb5eNN28=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kXRfp1mjVJsApwmca7fcfgGU.jpg?f=fotoalbum_large

Je ziet rechts van het bovenste scherm een lichter bultje. Dat is het nadeel van goedkope shells: ze zijn soms dunner of van zachter plastic. Je ziet daar het puntje van een schroef die een bultje heeft geduwd vanuit de binnenkant.

[ Voor 26% gewijzigd door Liegebeest op 01-07-2020 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hmm, geen stickertjes voor de schroefjes? Dat is zo'n detail dat ik altijd wel belangrijk vind. Ik heb zelf wel een NDSL case liggen uit China, maar aangezien de NDSL zelf het niet doet ben ik er nog niet aan toegekomen om mijn eigen shell te checken.

Iets met prutswerk van de vorige eigenaar..

[ Voor 52% gewijzigd door Seroczynski op 01-07-2020 15:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Liegebeest
Seroczynski schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 15:46:
Hmm, geen stickertjes voor de schroefjes? Dat is zo'n detail dat ik altijd wel belangrijk vind. Ik heb zelf wel een NDSL case liggen uit China, maar aangezien de NDSL zelf het niet doet ben ik er nog niet aan toegekomen om mijn eigen shell te checken.

Iets met prutswerk van de vorige eigenaar..
Die zaten er ook bij; dit was een tussendoor shot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cakebp
Gisteravond een aantal knopjes/shells besteld. Ben heel benieuwd!
Nadeel van Aliexpress is natuurlijk dat de levertijd ongeveer 30 dagen is, dus ben bang dat dit niet meer in mijn vakantie gaat lukken..

Maar dat mag de pret niet drukken, kan nu 30 dagen uitkijken naar een 'projectje' :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat vinden jullie an MODE van terraonion? van wat ik ervan begrepen heb is het een 'no solder' mod die daardoor ok fully reversable is.

Ik denk eraan om er 2x te bestellen, (al hoewel je nog steeds 2x verzendkosten zal moeten betalen bij terraonion verwacht ik :( )
Dus 1 voor mijn saturn als een voor mijn DC.

Als ik me niet vergis kunnen 'onze' pal saturns ook allemaal 60hz doen toch? Dat is wel een belangrijk detail voor mij, anders toch maar een jp of usa saturn importeren...verder dan ook even researchen of mode ook wel gaat passen, ik begreep dat sommige saturns (20 of 21 pins?) niet compatible waren....

voor mijn DC, ik zou zweren dat ik 2dc's had een die geen cd's meer bootte dus dat zou dan een prime candidate zijn, maar weet niet meer of ik ooit al de hoop opgegeven had en hem heb weggedaan.... :X
normaliter ben ik redelijk een pack rat, dus ik verwacht van niet ;) zal nog ergens bij mijn ouders in het rommelhok liggen wat voorheen mijn kamer was.

Verder wacht ik dus nog vol ongeduld om de memory kit van mijn mister, nu kan ik vooral heel veel niet. behalve mijn sd kaartje al wat voorbereiden :)

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sagat schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 09:11:
Wat vinden jullie an MODE van terraonion? van wat ik ervan begrepen heb is het een 'no solder' mod die daardoor ok fully reversable is.

Ik denk eraan om er 2x te bestellen, (al hoewel je nog steeds 2x verzendkosten zal moeten betalen bij terraonion verwacht ik :( )
Dus 1 voor mijn saturn als een voor mijn DC.
Ik vind het prijzig, zeker voor de Dreamcast. Vergeet niet dat je hoogstwaarschijnlijk ook nog invoerkosten mag betalen. Je kan prima een Chineese GDEmu clone gebruiken, ben je voor rond de 50 euro klaar. Daar heb ik er twee van geprobeerd voordat ik een officiele GDEmu heb gekocht, en die werken zoals je zou verwachten.
Sagat schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 09:11:
Als ik me niet vergis kunnen 'onze' pal saturns ook allemaal 60hz doen toch? Dat is wel een belangrijk detail voor mij, anders toch maar een jp of usa saturn importeren...verder dan ook even researchen of mode ook wel gaat passen, ik begreep dat sommige saturns (20 of 21 pins?) niet compatible waren....
Een PAL Saturn zal niet op 60Hz draaien zonder dat je een aanpassing doet. Dat kan via een schakelaar, of een switchless solution. Je kan wel NTSC games spelen d.m.v. een AR kaart, maar dan zullen ze in 50Hz draaien.

Ik ben benieuwd naar je Mister. Lijkt mij wel een leuke oplossing voor arcade games (zolang er nog geen MAME arcade kast staat hier :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ben voor mijn dierbare saturn geen grote fan van 'china meuk' maar toegegeven ik moet idd goed naar de (totaal) prijs kijken en nog wat reviews lezen. Op de lange termijn verwacht ik ook wel een mister 2 met saturn support en pc emulatie is ook een optie.

pal saturn: aargh echt? ik meende me ter herinneren dat sommige games konden switchen naar 60hz, maar zal me vergissen dan :S
Nou wellicht dan kijken naar mod opties of idd toch een jap saturn, vind dat ook wel weer leuk om dan een orginele saturn te hebben voor mijn (pal) cd games en een gemodde :)

mister:
ik ook! zal de ervaringen zeker delen.
Maar pc engine en sega megadrive (cart games, voor cd dus die mem expansion nodig) voelen idd vrijwel identiek aan als het spelen op de echte hardware!

10 second ninja DONE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3style

3style

...

GAIAjohan schreef op maandag 29 juni 2020 @ 18:39:
Toch 2 gevonden op marktplaats voor 15 euro totaal.
[Afbeelding]
De bovenste is een M-variant, komt niet heel vaak voor, en werkt simpelweg 100%. Niks mis mee, voelt enorm strak aan ook. Kan me zelfs niet herinneren dat mijn H zo goed aanvoelde.

De onderste is een A. Hiervan werkt de startknop niet, en vrijwel alle knoppen blijven van binnen plakken. Verder lijkt hij heel goed te zijn, dus ik ga deze vanavond even uit elkaar halen en schoonmaken. Even onderzoeken ook waarom de startknop niet werkt.
Mocht ik het niet uitvinden kan ik altijd de mooie body en goede pookjes overzetten op de aangevreten A.

Een foto van de goed werkende PlayStation 2 phat die ik voor 5 euro met memorycard, vieze controller en GTA lcs heb kunnen meenemen.
Naast mijn al in bezit hebbende PS2 slim.
[Afbeelding]

//Edit
De nieuwe A uit elkaar gehaald, hij lijkt onder de cola te zitten. Voor nu alle knoppen en rubber delen maar even in een badje. De print zit er ook onder. Even kijken hoe ik dat aan ga pakken.

//Edit 2
Uiteindelijk van beide A's één goede gemaakt. Bij de vandaag gekochte variant was de buitenkant goed, maar de print ranzig. Bij de eerdere was de binnenkant goed, maar de buitenkant echt smerig.
Thumbsticks schoongemaakt. Alles wat slecht is gooien we maar weg.
Wel opvallend, de rubberen onderdelen in beide A's waren verschillend van kleur, het printje was ook iets anders.
Ik heb onlangs ook een phat ps2 gekocht, puur voor de interne psx chip (eigenlijk met name voor castle vania). Ik heb er ook een tweaker klusje van gemaakt, hdd ide adapter omgebouwd naar sata, free mc boot etc.
De 2 twee controllers die erbij zaten waren ook stuk. Ik gebruik mijn ps4 controller icm met een brook adapter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3style

3style

...

[...]

Tja ieder zijn eigen ding. Ik heb onlangs wel een "dure" BVM gekocht, heb er veel plezier aan.
Die monitoren hebben voor mij het ultieme 240p beeld met scanlines. Als je kijkt wat zo'n scherm oorspronkelijk heeft gekost valt het relatief mee :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!
@Sagat @Seroczynski

Ik heb een Aziatische witte Sega Saturn nog nieuw met een Europese stekker en kreeg deze Action Replay plus erbij.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oBXox3d-DP3ehxXS9tKP7ydnF7Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hzQT9bIqK45C3Yzmatz3Ik1q.jpg?f=fotoalbum_large

Nu vraag ik me af of deze toevallig wel standaard 60 hz is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
didado schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 13:38:
@Sagat @Seroczynski

Ik heb een Aziatische witte Sega Saturn nog nieuw met een Europese stekker en kreeg deze Action Replay plus erbij.

Nu vraag ik me af of deze toevallig wel standaard 60 hz is?
Dat is dezelfde AR cart als ik heb, werkt als een tiet.

Voor zover ik weet is de witte Saturn enkel in Japan uitgebracht, en dan zou deze dus standaard 60Hz moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterg
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 09:12
[...]

Er stond laatst een 14" PVM met 480p support (14L4) op V&A die volgens mij voor rond de 100 weg is gegaan :)

Zelf heb ik een een jaartje geleden een 14" PVM zonder 480p support (14L3) gekocht voor minder dan dat.

En als je 24"+ wil dan ga je daar inderdaad voor lappen. Voor mij is een 14" prima.

Oh en ik kon een paar maanden terug een 20" Trinitron gratis afhalen bij een Tweaker thuis.

Het is een kwestie van goed opletten en geluk hebben.

@Sagat Ik heb nog steeds een licht defecte 7 (of 8?)" BVM liggen, als je het aandurft om hem te (laten) repareren

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GAIAjohan
Nog een ps2 gehaald, zilver phat.
15 games erbij die ik allemaal nog niet had, wel grotendeels mijn genre. Veel platinum helaas, maar goed.
PS2 is goed (beter dan de andere phat, optisch wel iets minder), controller helaas niet. Is ook een H model, dus ik weet helaas wat er aan de hand is.. d-pad is uitgevallen. Rest lijkt nog te werken.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Qvzlxjkl.jpg en ook weer een memory card erbij.

Deze set ging me vooral om de games (nfsu, nfsu2, carbon, GTA3,sa, Godfather, midnight club etc om even terug in de tijd te gaan. En eigenlijk om wat controllers te hebben. Veel spellen ervan heb ik op pc gespeeld, en heb denk ik ook wel originele doosjes voor pc, maar het laten draaien is soms andere koek. Juist omdat ik de games ken, is het toch een 'mooi was die tijd' gevoel.
Ook een game die ik niet ken, State of emergency, van Rockstar. Ben benieuwd

//edit

Inmiddels de zilveren controller uit elkaar gehad. De nul die langs de linker kant gaat is rond alle dpad knoppen gebroken.
Beide schouderknoppen hebben nog contact, maar tussen de L1 en dpad omhoog is geen contact meer. Onderling ook niet.

Exact hetzelfde probleem als mijn eigen zwarte H. Alleen is die vanaf kruisje gebroken, én tussen R1 en triangle waardoor er geen contact meer is met kruisje, circle en triangle.

Na deze bevindingen, plus hoe de schouderknoppen in elkaar zitten bij een H-variant (ontzettend rot om in elkaar te zetten tov een A, laat mij toch adviseren H-controllers volledig te vermijden.. voor als PS2 gaming weer groot gaat worden in de toekomst. :P
M heb ik nog niet van binnen gezien.

[ Voor 36% gewijzigd door GAIAjohan op 02-07-2020 21:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
PS2 is ideaal om voor te verzamelen. Het kost allemaal geen drol ( huil nog wel om Rule of Rose) en er zijn honderden toffe spellen voor uitgekomen.

Even een tip van mijn kant: Mister Mosquito. Heb 'm zelf al wat jaren in huis maar is echt leuk om te doen, en uniek. Verder Eve of Destruction en BCV: Battle Construction Vehicles. De drie ernstig random titels van de dag :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
Exorcist schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 23:46:
PS2 is ideaal om voor te verzamelen. Het kost allemaal geen drol ( huil nog wel om Rule of Rose) en er zijn honderden toffe spellen voor uitgekomen.

Even een tip van mijn kant: Mister Mosquito. Heb 'm zelf al wat jaren in huis maar is echt leuk om te doen, en uniek. Verder Eve of Destruction en BCV: Battle Construction Vehicles. De drie ernstig random titels van de dag :+
Mr. Mosquito zoek ik ook nog steeds. Maar denk niet dat ik ooit eentje vind die goedkoper dan €80 is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 01:13
Exorcist schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 23:46:

volgens mij was rules of rose zelfs destijds nooit goedkoop altijd al duur dus ik denk niet dat je iets gemist hebt. Zijn wel meer console games die zo zijn. sommige games zijn na hun release gewoon altijd duurder gebleven dan de retail prijs.
Xyphoid schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 01:02:
[...]

Mr. Mosquito zoek ik ook nog steeds. Maar denk niet dat ik ooit eentje vind die goedkoper dan €80 is...
Zelfs op ebay verkopen ze slechts voor rond de 40, dus ik weet niet hoe je aan een bedrag van 80 komt.

Was buiten ebay ook een game van rond de 30 a 45. maar 80 deze game heeft nooit zon prijs gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
walterg schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 18:23:
[...]
Er stond laatst een 14" PVM met 480p support (14L4) op V&A die volgens mij voor rond de 100 weg is gegaan :)

Zelf heb ik een een jaartje geleden een 14" PVM zonder 480p support (14L3) gekocht voor minder dan dat.

En als je 24"+ wil dan ga je daar inderdaad voor lappen. Voor mij is een 14" prima.

Oh en ik kon een paar maanden terug een 20" Trinitron gratis afhalen bij een Tweaker thuis.

Het is een kwestie van goed opletten en geluk hebben.

@Sagat Ik heb nog steeds een licht defecte 7 (of 8?)" BVM liggen, als je het aandurft om hem te (laten) repareren
Cool dat je aan me denkt! Maar toevallig net een deal gemaakt voor een extra crt tvtje.
(nou ja 21" ik ga maar wat extra rug oefeningen doen denk ik :P )
En ik hoop ook nog steeds die tv (sony, weet model niet meer uit mijn hoofd) bij mijn ouders weg te krijgen, dus ik ben even voorzien.
GAIAjohan schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 18:39:
Nog een ps2 gehaald, zilver phat.
15 games erbij die ik allemaal nog niet had, wel grotendeels mijn genre. Veel platinum helaas, maar goed.
PS2 is goed (beter dan de andere phat, optisch wel iets minder), controller helaas niet. Is ook een H model, dus ik weet helaas wat er aan de hand is.. d-pad is uitgevallen.
Nice man, dat is exact degene die ik ook heb! En persoonlijk vond ik het nog wel leuker dan de standaard zwarte variant (die ik overigens ook wel mooi vind hoor, maar het zilver popt meer en toch even wat anders dan de standaard zwarte variant)

Ik begin het wel steeds meer te missen dat ik niet meer bij mijn ps2 kan nu, helemaal omdat ik nu dus een hd erin heb en in principe de hele library voor me open ligt.

ach ja, nog 'paar' maandjes dan is het weer black friday, dan wellicht een ossc bestellen of (gezien het in principe voornamelijk voor een component naar hdmi oplossing situatie is, toch een dedicated oplossing in de vorm van retrotink en/of radx ofzo.....

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!
gast7 schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 02:05:
[...]

volgens mij was rules of rose zelfs destijds nooit goedkoop altijd al duur dus ik denk niet dat je iets gemist hebt. Zijn wel meer console games die zo zijn. sommige games zijn na hun release gewoon altijd duurder gebleven dan de retail prijs.

[...]
Het spel is vrij vlot uit de handel gehaald vanwege wat controverse. En iets gemist..het is het enige spel wat ik op de HDD van m'n PS2 heb staan, want het is wel echt mijn genre. Maar 300+ Euro lappen, no way.

Qua kleuren PS2's..heb een aqua-blue variant en een roze slim, dat zijn toch wel de uitschieters. Verder genoeg zwarte variaties in pianolak dan wel dof, van de slim..maar die vind ik niet bijzonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exorcist schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 10:11:
[...]

Het spel is vrij vlot uit de handel gehaald vanwege wat controverse. En iets gemist..het is het enige spel wat ik op de HDD van m'n PS2 heb staan, want het is wel echt mijn genre. Maar 300+ Euro lappen, no way.

Qua kleuren PS2's..heb een aqua-blue variant en een roze slim, dat zijn toch wel de uitschieters. Verder genoeg zwarte variaties in pianolak dan wel dof, van de slim..maar die vind ik niet bijzonder.
Er zijn nog een paar andere games die best wel prijzig zijn (en die ik ook interessant vindt). O.a. Kuon en Michigan report from hell. Waarom deze duur zijn weet ik niet exact, waarschijnlijk omdat ze niet populair genoeg waren (Horror is vaak een niche). Wel leuk om te zien welke spellen nu precies duur zijn:

https://www.pricecharting.com/console/pal-playstation-2

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 10:17:
[...]

Er zijn nog een paar andere games die best wel prijzig zijn (en die ik ook interessant vindt). O.a. Kuon en Michigan report from hell. Waarom deze duur zijn weet ik niet exact, waarschijnlijk omdat ze niet populair genoeg waren (Horror is vaak een niche). Wel leuk om te zien welke spellen nu precies duur zijn:

https://www.pricecharting.com/console/pal-playstation-2
Grappig, die twee staan nog op m'n lijst. Maar ik hou van dat genre en idd, vaak een niche.
In jouw link staat Haunting Ground ook nog redelijk hoog. Spel is echt top, nieuw gekocht paar jaar terug en kost volgens mij praktisch "niets' maar dat was toen?

Forbidden Siren moet er ook nog komen (beide delen) want Siren : Bloodcurse op de PS3 vond ik ook echt top. Heb dan wel weer de Silent Hill collection en de Project Zero reeks. Ook Clock Tower 3, maar daar moet ik nog 's mee starten :)
Pagina: 1 ... 48 ... 224 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op, dit topic is om retro gaming en al haar facetten te bespreken, het is echter NIET de bedoeling om
- Games aan te schaffen (ruilen/lenen/etc.) van/via mede tweakers.
- Games te verkopen.
- Te vragen wat een game of console waard is.
- Een V&A advertentie te promoten.
- Dit topic is voor en door verzamelaars, s.v.p. geen opmerkingen ala 'Oh wat veel, speel je dat allemaal?' Dat voegt niets toe.