Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exorcist schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 10:21:
[...]

Grappig, die twee staan nog op m'n lijst. Maar ik hou van dat genre en idd, vaak een niche.
In jouw link staat Haunting Ground ook nog redelijk hoog. Spel is echt top, nieuw gekocht paar jaar terug en kost volgens mij praktisch "niets' maar dat was toen?

Forbidden Siren moet er ook nog komen (beide delen) want Siren : Bloodcurse op de PS3 vond ik ook echt top. Heb dan wel weer de Silent Hill collection en de Project Zero reeks. Ook Clock Tower 3, maar daar moet ik nog 's mee starten :)
Dat haunting ground duur is in mijn link, dat komt omdat de US versie heel erg duur is. De PAL versie ligt volgens mij rond de 20 euro, maar ook die stijgt in prijs. Ik heb die ook al in bezit, volgens mij nieuw bij nedgame gekocht vorig jaar voor 15 euro.

Forbidden siren heb ik beide delen en ik heb ook siren blood curse. Ik moet zelf nog project zero 2 en 3, ik heb nu alleen deel 1. Clock tower 3 heb in inderdaad ook nog, alleen wil eigenlijk eerst met deel 1 starten. Die heb ik nog niet voor een goede prijs kunnen vinden. Deel 2 is volgens mij alleen in de US en JP uitgebracht helaas. Net zoals parasite eve, deel 1 is ook alleen in US en JP uitgebracht en deel 2 is wel in PAL gebied uitgebracht voor de ps1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-09 00:13
gast7 schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 02:05:
[...]

Zelfs op ebay verkopen ze slechts voor rond de 40, dus ik weet niet hoe je aan een bedrag van 80 komt.

Was buiten ebay ook een game van rond de 30 a 45. maar 80 deze game heeft nooit zon prijs gehad.
Heb jij een linkje voor mij?
De goedkoopste op eBay is €55 met €20 shipping.

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xyphoid schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 12:54:
[...]

Heb jij een linkje voor mij?
De goedkoopste op eBay is €55 met €20 shipping.
https://www.ebay.nl/itm/M...0f4a23:g:XZcAAOSwMTZe7iZW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
Ach, ik zat op Mr Mosquito the zoeken.
Da's de NTSC versie.

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Net deze aankoop gedaan op marktplaats voor 150 euro. Verkoper had hem in de vitrine staan en dus nooit gebruikt.. Ben benieuwd. 😉

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d56uypjWfEh5jv7u3g2Av69qrEU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GPfO01dduq2YOsZTQkOcXDeN.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MEcoW-sUUHh4DA9V3aFVf7b50as=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/F2XzgL5PdN6N34byJDTNQ1Qz.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zZ3UAwEXmLU7tISfmKQkz3ddPv4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/swx90qgwm5ah3BPwT0GqYmUd.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peer_76
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 08:20
Zelf heb ik ooit de Toshiba HX-10 MSX computer gehad.
CPU : Z80A @ 3.6Mhz
RAM : 64Kb
VRAM : 16Kb
Geluid : General Instruments AY-3-8910 Programmable Sound Generator
IO Ports : 2 joystick sockets,1 cardridge slot, Tape-recorder plug (1200/2400 bauds),Composite video output, Centronics interface, RF video output & 1 expansion bus
Fabrikant: Toshiba
Date: May 1984
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6PMue6e-p6SHQIWzfOeC8RUhm6Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/L9ZKFc8BVY8ZdoHzLBTime68.jpg?f=fotoalbum_large
Het nadeel vond ik het heen en weer spoelen van de cassettebandjes.Aangezien ik dit apparaat 2e hands had gekocht in de tijd dat ik ook voorzien was van minidisk ben ik heel creatief de cassettebandjes naar minidisk gaan kopiëren en ben ik mijn minidisk walkman gaan gebruiken.
Verder had ik 1 game op een cardridge en werden er zo nu en dan eens games aan elkaar uitgeleend.

Zoekerman, zoek op meerdere zoekmachines tegelijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
didado schreef op zondag 5 juli 2020 @ 10:43:
Net deze aankoop gedaan op marktplaats voor 150 euro. Verkoper had hem in de vitrine staan en dus nooit gebruikt.. Ben benieuwd. 😉

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dat is wel serieus geld voor een PS1? Wel een goede reden om ook die dozen goed te bewaren, zal ze 's opsnorren :+
Xyphoid schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 13:01:
[...]

Ach, ik zat op Mr Mosquito the zoeken.
Da's de NTSC versie.
Wist eerlijk gezegd niet dat de twee ook andere titels hadden maar verrek:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qLDXkoKckCxEvA-p3Uy6h66qk8c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UcVIOW0CN7lLerWbXHCQms6q.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 23% gewijzigd door Exorcist op 06-07-2020 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Exorcist

Serieus weinig geld voor een "ongebruikte/mint" eerste model ps1, eerste model controller, memory card en Crash Bandicoot game..

Moet eerst nog zien dat wel 😉..

Acties:
  • +1 Henk 'm!
didado schreef op maandag 6 juli 2020 @ 11:44:
@Exorcist

Serieus weinig geld voor een "ongebruikte/mint" eerste model ps1, eerste model controller, memory card en Crash Bandicoot game..

Moet eerst nog zien dat wel 😉..
Het is ook zeker een zeer mooie set zo, dus top _/-\o_

Toevallig gisteren de PS1 nog aangeslingerd voor Ridge Racer. Dan de "verbeterde" versie die bij Ridge Racer Type 4 zat. Leuk om weer even te zien. Aangevuld met Porsche Challenge, vroeger veel gedaan maar is nu toch wel erg eentonig/saai. Dan was Micro Machines 1 en 2 op de MD weer echt old school fun :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Micro machines 1 en 2 op de MD waren echt heel goed. Ook enorm genoten van V3 op de PlayStation :) Klassiekers als je het mij vraagt.

Krijg weer een mooi aantal Japanse games binnen. Ben nu ook rustig aan het kijken om wat meer PSP op te pakken. Handhelds blijf ik altijd leuk vinden.

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:32
Gisteren Half-Life 1 + uitbreidingen + Counter Strike gekocht bij de Steam sale voor minder dan 4 euro en op m'n Vita geknald. Geen idee of ik de games echt ga uitspelen op deze manier, maar mijn nerdhart ging wel sneller kloppen toen ik Half Life op een bijna stabiele 60fps zag draaien op de kleine handheld, dus dat was het geld al waard :+ .

Naast dat er uiteraard al Quake 3 en Duke Nukem 3D op staat. Begint wel te jeuken om m'n Switch ook gewoon te hacken, lijk daar altijd veel meer plezier uit te halen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
BarôZZa schreef op maandag 6 juli 2020 @ 13:28:
Gisteren Half-Life 1 + uitbreidingen + Counter Strike gekocht bij de Steam sale voor minder dan 4 euro en op m'n Vita geknald. Geen idee of ik de games echt ga uitspelen op deze manier, maar mijn nerdhart ging wel sneller kloppen toen ik Half Life op een bijna stabiele 60fps zag draaien op de kleine handheld, dus dat was het geld al waard :+ .

Naast dat er uiteraard al Quake 3 en Duke Nukem 3D op staat. Begint wel te jeuken om m'n Switch ook gewoon te hacken, lijk daar altijd veel meer plezier uit te halen.
interessant concept! Op mijn mister kan ik schijnbaar ook oudere pc games spelen, nog niet mee getest en half life is mogelijk (ironisch genoeg) te nieuw denk ik. Kan het natuurlijk altijd proberen, maar ik hou niet meer zo van fps en ben ook niet dol op verhalende games :P dus met die voorwaarden ben ik dus iemand die niet echt helemaal leip wordt van half life (hoewel ik hem in een ideale wereld eigenlijk nog wel is verder zou willen spelen...)
offtopic:
En verder wel eens, modden voor vrijheid is idd erg fijn. Ik heb zelf wel als regel dat ik geen current gen consoles mod uit respect voor de makers, maar als je verder toch niets met het device doet of het is alleen maar voor dit soort retro projectjes dan is er imho niets mis mee.
Dat gezegd hebbende snap ik ook dat er genoeg mensen zijn die er WEL iets mis mee vinden, en dat is natuurlijk ook een prima mening, maar niet iets om hier verder te bespreken

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsympatico
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 31-08 09:37
Zalig die nieuwe ps1 !

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Nou, door het gemijmer van @Sagat en z'n CRT-love even kort op Marktplaats gekeken vanmiddag. Had ik niet moeten doen, want op niet te ver rijden stond een TV die ik "zocht" als in voldeed aan mijn voorwaarden (Sony, Trinitron, 100Hz).

Ding opgehaald:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Hg6RN0oFm5MCmgJoKup4poIp31c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2eHqIY6vVE0zOA1XjwbkYs32.jpg?f=fotoalbum_large

Heb er nu (nog) niet de ruimte voor maar komt wel, kan ik 'm maar beter alvast hebben. Twee RGB poorten dus denk dat ik daar later de N64 en SNES sowieso op ga aansluiten en misschien nog wat andere consoles die ik ook al via OSSC heb gekoppeld maar toch ergens "dubbel" heb.

Ding weegt gelukkig maar een kilo of 700.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:51
Exorcist schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 17:48:
Nou, door het gemijmer van @Sagat en z'n CRT-love even kort op Marktplaats gekeken vanmiddag. Had ik niet moeten doen, want op niet te ver rijden stond een TV die ik "zocht" als in voldeed aan mijn voorwaarden (Sony, Trinitron, 100Hz).
En dan te denken dat we dergelijke bakken tien jaar geleden wegdeden als sta-in-de-weg. Mooi hoor :)

Liege, liege, liegebeest!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Liegebeest schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 07:48:
[...]

En dan te denken dat we dergelijke bakken tien jaar geleden wegdeden als sta-in-de-weg. Mooi hoor :)
Hah, hier initieel grote huivering voor lcd, vooral toen input lag een dingetje was! Heel bewust dus nog laat een crt gekocht met het idee dat ik deze dan zo lang mogelijk zou kunnen gebruiken (en was ook praktisch dingetje, ik wilde uiteraard ook graag groot beeld maar paste niet met hoe mijn kamer destijds was ingericht :P )
Met de x360 toch maar is de huiskamer tv geprobeerd en toen zag je wel de voordelen, de brightness en natuurlijk hd!
Maar ook met lan parties was het al heel snel duidelijk dat er ook voordelen waren als het aankwam op schermen sjouwen :D

En tegenwoordig is lcd natuurlijk prachtig. En ik geloof dat input lag op de meeste enigsinds reputabele merken nog maar amper een issue is.
Oled lijkt iig een mooi compromis en is waar ik voor gekozen heb, maar tot op heden daar nog niet veel retro op gedaan.....ooit wil ik nog een ossc en misschien binnenkort maar is checken hoe het beeld van de mister is....

En wie weet wat de toekomst ons gaat brengen met microleds en weet ik het. En heel misschien als we genoeg crt fanaten houden en de ze echt schaars worden krijgen we nog wel een 'nieuwe' crt tv. alle aanslutingen known to man kind (rf/composit/svideo/rgb scart en component en ja zelfs hdmi ) en switchbaar 50/100hz zodat je light gun games ook nog werken. We can dream :P Veel van de technieken die gebruikt werden voor crt zijn inmiddels niet meer beschikbaar, maar als er maar genoeg demand komt zal er steeds meer motivatie komen voor supply.......lijkt me?

10 second ninja DONE

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Eymas
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 07:54
Ik ben inderdaad benieuwd naar wat de toekomst brengt, want we kunnen ook al een raspberry pi als upscaler gebruiken voor oude computers. Ooit misschien ondersteuning voor spelcomputers? :)
Daarnaast hoop ik ook binnenkort een OSSC te kunnen bemachtigen, voornamelijk om ook beter capture cards te kunnen testen.

Het blijft in ieder geval spannend op het gebied van beeldkwaliteit, zowel met nieuwe als oude technologie!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Sagat schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 08:11:
[...]

Hah, hier initieel grote huivering voor lcd, vooral toen input lag een dingetje was! Heel bewust dus nog laat een crt gekocht met het idee dat ik deze dan zo lang mogelijk zou kunnen gebruiken (en was ook praktisch dingetje, ik wilde uiteraard ook graag groot beeld maar paste niet met hoe mijn kamer destijds was ingericht :P )
Met de x360 toch maar is de huiskamer tv geprobeerd en toen zag je wel de voordelen, de brightness en natuurlijk hd!
Maar ook met lan parties was het al heel snel duidelijk dat er ook voordelen waren als het aankwam op schermen sjouwen :D

En tegenwoordig is lcd natuurlijk prachtig. En ik geloof dat input lag op de meeste enigsinds reputabele merken nog maar amper een issue is.
Oled lijkt iig een mooi compromis en is waar ik voor gekozen heb, maar tot op heden daar nog niet veel retro op gedaan.....ooit wil ik nog een ossc en misschien binnenkort maar is checken hoe het beeld van de mister is....

En wie weet wat de toekomst ons gaat brengen met microleds en weet ik het. En heel misschien als we genoeg crt fanaten houden en de ze echt schaars worden krijgen we nog wel een 'nieuwe' crt tv. alle aanslutingen known to man kind (rf/composit/svideo/rgb scart en component en ja zelfs hdmi ) en switchbaar 50/100hz zodat je light gun games ook nog werken. We can dream :P Veel van de technieken die gebruikt werden voor crt zijn inmiddels niet meer beschikbaar, maar als er maar genoeg demand komt zal er steeds meer motivatie komen voor supply.......lijkt me?
Ik ben nog steeds huiverig voor LCD/OLED eerlijk gezegd. Ik vind de input lag soms nog wat te hoog liggen t.o.v. CRT. OLED heeft vaak wel een lage input lag en alleen daar heb je weer kans op inbranden.

Daarnaast is de lage resolutie van retro games niet echt wenselijk op een dergelijk grote tv met een hoge resolutie. Er zal altijd geschaald moeten worden, wat er weer voor zorgt dat je nooit meer de beleving krijgt als destijds. Daarnaast moeten de scanlines door de tv ook opgevuld worden. Interlaced omzetten naar progressive gaat het ook vaak mis mee. Veel tv's snappen 240P niet en denken dat dit 480I is. Dit soort problemen zijn wel op te lossen met een retrotink bijvoorbeeld. Maar dan nog moet er geschaald worden.

Mijn voorkeur gaat uit naar een 20 inch CRT voor retro games in het 240P/480I tijdperk. Geen inputlag, de games worden weergegeven zoals de ontwikkelaar het heeft bedoeld.

Maar ook met content die nieuw is (films/ps4 etc) erger ik mij nog aan de nadelen van een LCD. De zwartwaarde van een LCD zijn nog steeds niet hetzelfde als een CRT. (OLED doet het hier veel beter). Het ghosting effect is nog steeds aanwezig bij alle LCD tv's, dit wordt door trucage geprobeerd op te lossen door er extra frames tussen te zetten. Maar dit ziet er gewoon nog steeds niet mooi uit. Je ziet het vooral goed bij een camera die van links naar rechts gaat over een landschap. CRT is hier gewoon heer en meester in. Bij LCD zie je ook nog vaak een groot probleem met bleeding van het licht, waar het zwart moet zijn zie je het oplichten. Een groot probleem is bijvoorbeeld de ondertiteling bij HDR. Alles licht op om de ondertiteling heen. Eigenlijk alleen op te lossen door OLED te nemen. FALD is hier ook geen oplossing in. En zo kan ik nog wel doorgaan.

Ik was vanaf het begin toen LCD geintroduceerd werd al huiverig, maar dat ben ik nog steeds. Ik mis de CRT toch nog steeds. Alles ziet er gewoon natuurlijker uit op een CRT.

Mooi artikel hierover: https://www.vice.com/en_u...r-is-better-than-a-4k-lcd

Uit dit artikel komt ook dat een resolutie op 768P op een CRT er mooier uitziet dan 4K op een LCD. Veel betere kleuren, geen motion blur etc. Dit betekent dus ook dat je voor een CRT veel minder power nodig hebt om hetzelfde te laten zien. Dan kan je dus de game control op 120FPS spelen met alles op max.

Beetje offtopic, maar dat laat zien dat we er nog lang niet zijn met LCD/OLED. Ik snap ook niet waarom iedereen zo haastig is overgestapt naar LCD. Alleen maar de ruimte? Terwijl je zoveel in kwaliteit naar beneden ging. Nog gaat mijn voorkeur uit naar een Mooie CRT! Ook om films te kijken, een oude Philips Matchline bijvoorbeeld of een Sony Trinitron.

Daarom ga ik ook zodra ik verhuisd ben een Sony Trinitron aanschaffen om mijn ps4 en straks mijn PS5 aan te sluiten :)

Iemand ervaring met Plasma i.c.m. retro consoles?

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2020 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 14:46:
Iemand ervaring met Plasma i.c.m. retro consoles?
Ik zei de gek!
ik heb nu dus idd die oled, maar daarvoor 10jaar een plasma. alleen in die tijd denk ik het meeste gespeeld op de 360, en daarna ps4. Ook nog wel wat met de wii gespeeld. Daarna zal het ps2 geweest zijn.
Overigens ook mijn pc tijdje aangesloten gehad.

Zowel de wii als ps2 initieel via compostie en later dus via component . Op zich ook andere consoles erop aangesloten gehad maar gewoon erg weinig mee gespeeld. Nooit vervelende ervaringen gehad iig!

@Seroczynski heeft zijn plasma volgens mij nog steeds en er ook diverse retro consoles op. En zowel met als zonder OSSC...toch?

10 second ninja DONE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• walterg
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 09:12
Peer_76 schreef op zondag 5 juli 2020 @ 11:04:
Zelf heb ik ooit de Toshiba HX-10 MSX computer gehad.
CPU : Z80A @ 3.6Mhz
RAM : 64Kb
VRAM : 16Kb
Geluid : General Instruments AY-3-8910 Programmable Sound Generator
IO Ports : 2 joystick sockets,1 cardridge slot, Tape-recorder plug (1200/2400 bauds),Composite video output, Centronics interface, RF video output & 1 expansion bus
Fabrikant: Toshiba
Date: May 1984
[Afbeelding]
Het nadeel vond ik het heen en weer spoelen van de cassettebandjes.Aangezien ik dit apparaat 2e hands had gekocht in de tijd dat ik ook voorzien was van minidisk ben ik heel creatief de cassettebandjes naar minidisk gaan kopiëren en ben ik mijn minidisk walkman gaan gebruiken.
Verder had ik 1 game op een cardridge en werden er zo nu en dan eens games aan elkaar uitgeleend.
Ik heb de Toshiba HX-10 die ik met mijn spaargeld heb gekocht toen ik op de basisschool zat nog! :*)

Een jaartje terug ging het weer kriebelen en heb ik een MSX2 gekocht. Niet zo zeer om MSX2 spellen mee te spelen maar om een MSX te hebben met RGB output. Dat ziet er toch aanzienlijk beter uit dan Composite.

Ook heb ik een Marktplaats + Ebay spending spree gehad en heb ik de meeste favorieten van toen op weten te pikken op cartridge:
Antarctic Adventure
Athletic Land
Boxing
Game Master
Hyper Rally
King’s Valley
Knightmare
Mopi Ranger
Nemesis
Penguin Adventure
Road Fighter
Yie Ar Kung Fu
Yie Ar Kung Fu 2

Nemesis 2 was de enige cartridge die ik als kind had. Boxing heb ik nu dubbel, en Hole in One had ik een tijdje terug aangeschaft.

Vooral King's Valley is voor mij tijdloos. Dat is de cart die permanent in mijn MSX2 zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@snefkens @Sagat Ik heb op één CRT na, deze allemaal het huis uitgedaan (had er drie). Nu heb ik nog een 14" Sony Trinitron voor als ik aan het knutselen ga, of nieuwe retro consoles binnenkrijg welke ik nog niet aan kan sluiten op de OSSC.

Ik zou een boek kunnen schrijven over de verschillende fasen die ik doorlopen heb m.b.t. het aansluiten van mijn retro consoles. Het begon voor mij op het moment dat ik al een Panasonic 50" FullHD plasma had staan. Deze had ik gekocht voor de Xbox360 en PS3. Nul inputlag tijdens het gamen en enorm goed beeld voor die tijd.
Toen ik mijn non-modded SNES aan ging sluiten werd ik wel wat minder vrolijk, dat zag er niet uit via composiet. Toen eerst een hele lange tijd mijn consoles via RGB met de kabels van Retrogamingcables UK aangesloten gehad, direct op de plasma, wat ik een acceptabel resultaat vond geven. De SNES component kabels werkte niet op de Panasonic (disclaimer: de Panasonic werkt wel vaker niet lekker met oude signalen).
Vervolgens de stap naar een OSSC gemaakt. Mijn RGB consoles zien er allemaal prachtig uit, maar hoger van Line3x kom ik niet op de Panasonic, wat dan weer jammer is. Sinds kort ben ik begonnen met het casual streamen van mijn speelsessies, en dan blijkt trouwens dat de Elgato HD60 Pro niet eens meer dan Line2x wil accepteren vanuit de OSSC.
Anyway, inmiddels een LG C9 65" waar ik wel eens op de PS4 en SNES via de OSSC op speel. Ik ben echt blown away. De pixels zijn heerlijk crisp, klerurijk en strak. Ik heb echt nog nooit zo'n goed beeld gezien. Moet dan wel toegeven nooit op een PVM/BVM gespeeld te hebben.

Inmiddels staat het retro spul gewoon op zolder aan de Panasonic plasma aangesloten, en speel ik eigenlijk nooit retro consoles op de LG. Maar dat heeft ook te maken met de manier waarop alles nu aangesloten is op zolder. Het is best wel onhandig om mijn cable management telkens overhoop te halen :P

[ Voor 8% gewijzigd door Seroczynski op 08-07-2020 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peer_76
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 08:20
walterg schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 15:51:

Nemesis 2 was de enige cartridge die ik als kind had. Boxing heb ik nu dubbel, en Hole in One had ik een tijdje terug aangeschaft.

Vooral King's Valley is voor mij tijdloos. Dat is de cart die permanent in mijn MSX2 zit.
Nemesis 2 heb ik via een bekende (die hem ook op cardridge had) veel gespeeld. En Kings Valley 2 had ik zelf op cardridge. Deze was ook bij mij de grote favoriet. En via password "FESTIVAL" was je dan onkwetsbaar O-)
Zo nu en dan speel ik het spel wel eens online via een WMSX site.

Zoekerman, zoek op meerdere zoekmachines tegelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterg
@Seroczynski De Elgato Camlink werkt redelijk goed met de OSSC samen, maar damn, wat een picky apparaat is het :)

Wat voor mod heb je voor de SNES?
Peer_76 schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 19:43:
[...]

Nemesis 2 heb ik via een bekende (die hem ook op cardridge had) veel gespeeld. En Kings Valley 2 had ik zelf op cardridge. Deze was ook bij mij de grote favoriet. En via password "FESTIVAL" was je dan onkwetsbaar O-)
Zo nu en dan speel ik het spel wel eens online via een WMSX site.
Ik heb King's Valley 2 nooit gespeeld, maar die staat zeker op de lijst.

Het is jammer dat de Konami MSX2 carts zo duur zijn :'(

[ Voor 64% gewijzigd door walterg op 08-07-2020 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
walterg schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 23:33:
@Seroczynski De Elgato Camlink werkt redelijk goed met de OSSC samen, maar damn, wat een picky apparaat is het :)

Wat voor mod heb je voor de SNES?
Ik heb een SFC Jr. met een RGB en Dejitter mod, aangesloten via een Hyda scart switch op een OSSC die via een HDMI switch de Elgato HD60 Pro ingaat :+

Heb wel over de Camlink gelezen, maar moest uiteindelijk toch iets kiezen en volgens mij is er geen enkel capture device dat helemaal geweldig met alles samenwerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterg
Zeker als je het vervolgens het internet op gooit is 2x meer dan genoeg lijkt me.

Ah, de Jr! Vandaar de mod :) ik heb een 1chip snes en famicom liggen. Ik heb de retro gaming cable universele Nintendo kabel gekocht. Wat een plaatje is dat toch... op een PVM, maar ook als je het captured.

De enige “grote” console die ik heb liggen die geen rgb uitgang heeft is de NES. Ik ben groot retro fan, maar composite doet toch een beetje pijn aan mijn ogen.

Iemand tips wat betreft iemand die RGB mods kan uitvoeren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik weet niet of we hier (nog steeds/ of weer) gameboy fans hebben, maar ik las dat er nieuwe print komt van shantae voor de gameboy! Ben wel benieuwd of mensen die gaan kopen.

Gezien ik dit jaar best een aardig bedrag in mister gestopt heb en er ook nog meer in wil gooien verwacht ik niet heel veel fysiek meer te halen, hoewel ik een paar doelen heb..
street of rage
heb deel 1 fysiek voor de md, zou ook nog wel deel 2 en 3 willen, mits betaalbaar :)
en wellicht dan ook japans want convertor en wellicht ook goedkoper?

over deel 4 dan misschien fysieke ps4 en ja dan ook xb1 en switch versie, want compleet......mijn portemonnee doet al pijn als ik het typ :P

shinobi.......dat is een van de games die ik altijd miste bij nintendo, ik had er wel een op mijn amiga maar volgens mij liep die vaak vast (jaja good old piracy..... :S ) Dat lijkt me ook wel leuk om te gaan verzamelen.
3x voor md, en dan 1x ms.....en ik geloof ook nog een saturn versie? Maar die was dacht ik vrij brak dus voor die wat minder noodzaak......oh en bij de md versies heb je dan natuurlijk nog de eerste ongecensureerde versie, maar denk dat deze dermate zeldzaam is dat het gelijk al weer een dure grap wordt, dus een gecensureerde mag dan ook wel ;)

aargh:
Other Shinobi sequels also appeared for the Game Gear, Mega Drive/Genesis, Sega Saturn, the PlayStation 2, and the Nintendo 3DS. Alex Kidd in Shinobi World is a parody of Shinobi with former Sega mascot Alex Kidd as the main character, released for the Master System in 1990.
Oh en er is dus ook nog een PCE versie van de eerste shinobi :S

Gaat leuk projectje worden nog, dus nog even over nadenken hoe uitgebreid ik het wil doen, maar denk dat ik (Wederom mits betaalbaar) wel serieus ga kijken naar de ms en md games :)

10 second ninja DONE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

@Sagat Streets of rage vind ik ook heel erg tof! Ik heb volgens mij ook alleen deel 1 voor de MD. Deel 2 en 3 zijn een heel stuk duurder inderdaad. Ooit als ik die voor een goede prijs kan krijgen komen ze er bij mij in. Maar erg toffe game om met meerdere mensen te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eymas
Sagat schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 09:16:
Ik weet niet of we hier (nog steeds/ of weer) gameboy fans hebben, maar ik las dat er nieuwe print komt van shantae voor de gameboy! Ben wel benieuwd of mensen die gaan kopen.
Het viel mij ook op dat deze ook op de nintendo switch zal komen. Ik had ooit al het idee om het origineel een keer te spelen, maar met een reprint wordt het aardig aantrekkelijker, zeker omdat ik nooit echt een gameboy (advance) collectie heb op kunnen bouwen naast alle Pokémon spellen natuurlijk.
Ik heb Shantae verder al gezien en het is een leuke serie aan platformers, beetje een fast-paced castlevania met Aladdin-sfeertje als je het op eerste oog ziet.

Eveneens ben ik ook van plan om wat meer in de Mega Drive/Genesis te duiken als volgende "project", zijn zat spellen die toch wel veel indruk maken met de overdrive-rockgitaar-op-een-chip muziek :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Eymas schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 10:54:
[...]

Het viel mij ook op dat deze ook op de nintendo switch zal komen. Ik had ooit al het idee om het origineel een keer te spelen, maar met een reprint wordt het aardig aantrekkelijker, zeker omdat ik nooit echt een gameboy (advance) collectie heb op kunnen bouwen naast alle Pokémon spellen natuurlijk.
Ik heb Shantae verder al gezien en het is een leuke serie aan platformers, beetje een fast-paced castlevania met Aladdin-sfeertje als je het op eerste oog ziet.

Eveneens ben ik ook van plan om wat meer in de Mega Drive/Genesis te duiken als volgende "project", zijn zat spellen die toch wel veel indruk maken met de overdrive-rockgitaar-op-een-chip muziek :)
shantae:
ja voor de switch koop ik niet zo veel..combinatie van hardware issues joy cons en accu lange termijn, geen achievements......misschien krijg ik hier later spijt van.

Handhelds spaar ik ook 'niet echt' voor dus daarom ook geen interesse om deze cart zelf te halen voor gameboy.
Het spel zelf lijkt me wel geinig, ik heb via gamepass 'een shantae' gespeeld (pirate's curse denk ik?) en dat is idd een leuke platformer......maar het kwam op mij ook weer niet over als een must play. Zat later ook in games with gold dus wellicht dat ik er ooit nog mee verder ga :)

megadrive:
bedoel je met overdrive nog een speciaal stukje hardware of is het gewoon een omschrijving van de muziek?
Ik heb ik het verleden veel gezeurd over het geluid van de md, maar inmiddels waardeer ik wel veel van de muziek.
Gynoug, street of rage, helf zelfs sonic :) en vast nog vele andere voorbeelden, maar als ouwe nintendo fan nog steeds niet heel veel md games echt uitgebreid gespeeld :$

10 second ninja DONE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eymas
Sagat schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 11:24:
[...]
shantae:
ja voor de switch koop ik niet zo veel..combinatie van hardware issues joy cons en accu lange termijn, geen achievements......misschien krijg ik hier later spijt van.
Amen, ook mijn linker-joycon begint zijn kuren te vertonen, en over het algemeen geeft digitaal minder gevoel van het "aangaan" van de activiteit. Op een linkje klikken is minder pakkend dan een cartridge in de console doen, maar dat is ook weer persoonlijke voorkeur.
Handhelds spaar ik ook 'niet echt' voor dus daarom ook geen interesse om deze cart zelf te halen voor gameboy.
Het spel zelf lijkt me wel geinig, ik heb via gamepass 'een shantae' gespeeld (pirate's curse denk ik?) en dat is idd een leuke platformer......maar het kwam op mij ook weer niet over als een must play. Zat later ook in games with gold dus wellicht dat ik er ooit nog mee verder ga :)
Idem, het is wel leuk om een collectie op te bouwen, maar voor het "portable" gevoel zouden flashcards/everdrives beter passen, hoewel dat helaas grijs gebied is.
megadrive:
bedoel je met overdrive nog een speciaal stukje hardware of is het gewoon een omschrijving van de muziek?
Ik heb ik het verleden veel gezeurd over het geluid van de md, maar inmiddels waardeer ik wel veel van de muziek.
Gynoug, street of rage, helf zelfs sonic :) en vast nog vele andere voorbeelden, maar als ouwe nintendo fan nog steeds niet heel veel md games echt uitgebreid gespeeld :$
Deels een omschrijving van de muziek, voor sommige spellen als bijvoorbeeld Thunder Force IV komt het heel erg naar boven toe.
Daarnaast zijn er inderdaad vele uitstaande voorbeelden zoals dat jij al genoemd had, Ik pak mijzelf ook heel vaak aan het luisteren van de soundtrack van Streets of Rage 2, een klassieker :P
Als RPG fanaat komt ook Shining Force naar boven, die serie blijft leuk om te zien, en ook wel leuk om te spelen. Meer dan genoeg keuze, dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterg
@Sagat Grappig, ik heb 2 en 3 liggen voor MD maar deel 1 alleen voor Sega CD :)

Ik weet even niet meer of ik het op deel 2 of 3 heb getest, maar ik heb naast de 50/60 Hz switch ook een language switch op mijn Mega Drive zitten. Als ik die over haal dan is de splash screen Bare Knuckle in plaats van Streets of Rage en is de game in het Japans.

Het zou ook de andere kant op kunnen werken, dus dat je de Japanse cart in het Engels kan spelen. Als ik er aan denk dan kan ik het testen met een Everdrive en een Japanse rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nou mijn sor1 IS idd een japanse, lees bare knuckle, maar idd, ik gebruik dus een convertor, en heb geen switch en de game 'ziet' dan idd dat het een non jap console is en switched dan naar SOR :)

Met sor3 is dat wellicht niet wenselijk (jap versie is minder extreem moeilijk en heeft geen censuur) dus zou idd wel fijn zijn als je kan switchen.
Aan de andere kant, even een mooie @Exorcist term gebruiken, ik wil de games voornamelijk 'voor de plank'
Heb ook een everdrive en daarnaast met mister ook een ander alternatief om daadwerkelijk te gamen.

Ik heb bij mijn laatste transactie toevallig ook een sonic 2 cover gekregen en ik heb extra cases ontvangen, dus nu al een sonic 2 voor de plank, maar zonder game! maar ik vind het toch wel geinig :P

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterg
Haha mijn planken zijn al jaren vol.

Ik overweeg juist meer everdrives en dergelijken te bestellen om mijn aankoopwoede een beetje in te perken.

Tot nu toe is dat grondig mislukt. Ik koop nog steeds spellen voor consoles waar ik een everdrive voor heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
walterg schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 17:06:
Haha mijn planken zijn al jaren vol.

Ik overweeg juist meer everdrives en dergelijken te bestellen om mijn aankoopwoede een beetje in te perken.

Tot nu toe is dat grondig mislukt. Ik koop nog steeds spellen voor consoles waar ik een everdrive voor heb.
Ja herkenbaar, zo heb ik de everdrive er bij ^) doorgekregen 'dan hoef ik nooit meer carts te kopen' :P
Maar ik vind het wel leuk om af en toe deze projectjes te doen :) en er is geen haast bij, en het moet ook wel redelijk zijn, als (ik noem maar even wat) de master system versie van shinobi > 100 euro kost dan geloof ik het ook wel. Hell als het >30 is ga ik er echt heel lang over nadenken...ben geen zeeuw, 'maar ons ben zuunig' ja daar heb ik wel wat mee :P

Bij mij is er heel duidelijk de scheiding kopen om te spelen en kopen om te verzamelen, maar met fysiek media zal het meer en meer in de eerste catergorie vallen, hoewel het natuurlijk het leukste is als bij hokjes aangevinkt kunnen worden :)

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterg
Ik kan spullen niet laten liggen als ze voor een leuke prijs langs komen. Soms zelfs dubbelen, maar dan doe ik het met het idee dat ik ze op mijn werk neer kan zetten, weg kan geven etc.

Dat komt er niet altijd van, en zo staat er een stapeltje recent aangeschafte NESsen in mijn woonkamer. Dat is nog los van de NESsen die ik al had.

Hoarders not-so-anonymous :*)

En wat de 30+ euro betreft. Ja, ik heb daar ook “last” van. Zo heb ik het een en ander laten schieten waar ik nu spijt van heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12:29
Exorcist schreef op maandag 6 juli 2020 @ 11:50:
[...]

Het is ook zeker een zeer mooie set zo, dus top _/-\o_

Toevallig gisteren de PS1 nog aangeslingerd voor Ridge Racer. Dan de "verbeterde" versie die bij Ridge Racer Type 4 zat. Leuk om weer even te zien. Aangevuld met Porsche Challenge, vroeger veel gedaan maar is nu toch wel erg eentonig/saai. Dan was Micro Machines 1 en 2 op de MD weer echt old school fun :)
Toevallig NFS Porsche Challenge voor ps1 laatst gekocht vanwege mijn herinneringen aan de pc versie. Maar het zijn compleet verschillende games. Andere tracks, andere missies etc.
De pc versie was gewoon superieur. Alleen had die helaas een bug bij het aantal auto's dat je kon hebben dacht ik. Bij mij manifesteerde dat altijd als ik ongeveer bij Porsche 993 races kwam. Als je dan een race startte crashte de game naar de desktop.

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GAIAjohan schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 11:33:
[...]

Toevallig NFS Porsche Challenge voor ps1 laatst gekocht vanwege mijn herinneringen aan de pc versie. Maar het zijn compleet verschillende games. Andere tracks, andere missies etc.
De pc versie was gewoon superieur. Alleen had die helaas een bug bij het aantal auto's dat je kon hebben dacht ik. Bij mij manifesteerde dat altijd als ik ongeveer bij Porsche 993 races kwam. Als je dan een race startte crashte de game naar de desktop.
Porsche Challenge en NFS: Porsche 2000 zijn verschillende spellen hé? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

GAIAjohan schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 11:33:
[...]

Porsche challenge is nooit op de pc uitgekomen. Dit is een playstation only game. Op de pc is wel weer NFS: porsche 2000 uitgekomen. Ik denk dat je dit spel vergelijkt met Porsche challenge. Dit zijn echter 2 verschillende spellen.

Edit: @Exorcist je was mij voor :-) Ik had mijn reactie al getypt alleen niet op verzenden geklikt :-)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2020 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Exorcist schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 12:21:
[...]

Porsche Challenge en NFS: Porsche 2000 zijn verschillende spellen hé? :)
Ah oke. Thanks.
Bij mezelf overigens een mix up van meerdere games.
Ik dacht nml dat NFS Porsche Challenge de Amerikaanse naam was van NFS Porsche 2000, maar dat moest Porsche Unleashed te zijn.
Echter zit daar in de NFS franchise wel weer een andere, nml NFS Road Challenge, die in de VS NFS high stakes was.

Ik heb gewoon een fuckup van naam gedaan en dacht daardoor dat de NFS game bedoeld werd ;)

Acties:
  • +9 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ek2celmCHqdWUybfsCCT4s3JtIY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bZlsKoUcjxNXt1bmfaS2MwmF.jpg?f=fotoalbum_large

Twee mooie aanwinsten vandaag binnen gekregen! Nu nog alle street fighters en Dead or alive 2 en dan heb ik de meeste fighters op de dreamcast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elsympatico
Zalig Dreamcast stuff

Ik heb vandaag mijn Neogeo CD binnengekregen met 4 games besteld , maar 1 gratis bijgekregen met sticker op thanks for waiting duim omhoog voor emporium Games Japan , top mannen daar .

Heel tevreden van .

2 controllers bij and i love the clicky wel geen fight stick ,maar die zal ik nog scoren later .

Alles in hele goeie staat en boxed .

Ik ben zo blij , kerstmis en nieuwjaar tesamen lol

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Henkje.doc
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09:05
Exorcist schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 16:51:
[...]

De dag die je wist dat zou komen, @Sagat aan plankvulling. :+ _/-\o_
Ha dat is zeker een mooie. Zit daar copyright op? Anders wil ik hem ook wel een keer gebruiken ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• walterg
@elsympatico Mooie vangst! Mag ik vragen wat je kwijt was? En welke versie is het?

Er zijn een paar Neo Geo spellen die ik graag wil hebben, maar de prijzen zijn té idioot. Ik ben bang dat mijn AES collectie niet snel zal worden uitgebreid...

De alternatieven zijn onder andere een MVS adapter, een consolized MVS, een flash cart en een neo geo cd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsympatico
Neogeo CD Boxed , matching serials alle docu bij .

Ik heb wel als verzending EMS moeten nemen doordat corona , maar wel korting code gekregen van hun daardoor lol 20€ eraf dus blijft hetzelfde .

Ik heb dus voor Neogeo CD boxed 2 controllers + 5games 256€ betaald alles in + 17€ EMS kosten .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterg
Nice! De prijs van één semi common AES cart :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsympatico
yeah lol

Ik heb wel een vraagje voor u ? Er zit rood wit geel tulp bij , maar bij mijn tv zit alleen zo'n scart blokje ingang op , mag ik dat scart blokje van een nintendo wii gebruiken voor een Japanse Neogeo CD console ? Ik vermoed natuurlijk van wel , maar toch beter even aan de kenners hier vragen ? Alvast bedankt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• walterg
“U” hoeft niet :*)

Voor zo ver ik weet is het gewoon composite, dus geen enkel probleem om een Wii blokje te gebruiken.

Met Japanse “scart” moet je uitkijken, dat kan namelijk JP21 zijn in plaats van Scart. Zelfde connector, andere pin layout.
https://retrogamingcables.co.uk/euroscart-versus-jp21

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elsympatico
Oké heel erg bedankt !

Ik heb de top loader gekocht , wel lange laadtijden , maar ik heb er geen last van hoor.

Nog een noobvraagje om een Neogeo CD af te zetten gewoon op pause zetten en power button af eh?lol

Die kan je niet afsluiten in menu zeker? lol

Sorry men eerste Neogeo , maar niet de laatste !

[ Voor 86% gewijzigd door elsympatico op 11-07-2020 17:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• walterg
Voor zo ver ik weet kun je consoles zonder harde schijf (die niet op dat moment naar een cartridge of intern geheugen aan het schrijven zijn) normaal gesproken gewoon uit zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsympatico
Oké cool thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petje72
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 21-09 15:31
Vraagje, zijn er hier tweakers die Japanse console hebben draaien?

- Wat is een goede, veilige en betaalbare omvormer 230V->110V
- NTSC... zal zwart/wit of geen beeld geven op een PAL TV. Hebben je hiervoor een speciale TV/Monitor aangeschaft?

Ik wil een Japanse PS2 kopen, ben aan het orienteren wat ik nodig heb. Thanks alvast.

Edit: PS2 trekt zo'n 45W heb ik begrepen, misschien soms een piekje dus 75W lijkt me toch wel voldoende als vermogen voor de omvormer.

[ Voor 17% gewijzigd door Petje72 op 13-07-2020 08:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Petje72 schreef op zondag 12 juli 2020 @ 23:46:
Vraagje, zijn er hier tweakers die Japanse console hebben draaien?

- Wat is een goede, veilige en betaalbare omvormer 230V->110V
- NTSC... zal zwart/wit of geen beeld geven op een PAL TV. Hebben je hiervoor een speciale TV/Monitor aangeschaft?

Ik wil een Japanse PS2 kopen, ben aan het orienteren wat ik nodig heb. Thanks alvast.

Edit: PS2 trekt zo'n 45W heb ik begrepen, misschien soms een piekje dus 75W lijkt me toch wel voldoende als vermogen voor de omvormer.
Op moderne TV's heb je geen omkijken naar zwart/wit. Volgens mij is het op CRT's opgelost met een RGB kabel. Check ook of je TV 60Hz ondersteund.

De meeste NTSC-J consoles die ik heb, gebruik ik een compatible EU adapter voor. Voor consoles met interne voeding vind ik het makkelijker de voeding te vervangen voor eentje uit de EU. Ik gebruik dus zelf geen stepdown convertors, maar volgens mij heb je voor iets van drie tientjes al een prima apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petje72
Seroczynski schreef op maandag 13 juli 2020 @ 08:55:
[...]

Op moderne TV's heb je geen omkijken naar zwart/wit. Volgens mij is het op CRT's opgelost met een RGB kabel. Check ook of je TV 60Hz ondersteund.

De meeste NTSC-J consoles die ik heb, gebruik ik een compatible EU adapter voor. Voor consoles met interne voeding vind ik het makkelijker de voeding te vervangen voor eentje uit de EU. Ik gebruik dus zelf geen stepdown convertors, maar volgens mij heb je voor iets van drie tientjes al een prima apparaat.
Bedankt voor je antwoord. TV zal dus geen probleem zijn.

Ombouw doe ik liever niet, wil console origineel houden. Stepdown converter is dus een goede oplossing, een 75W heb je al voor 22 euro dus dat zit wel goed. En hij staat toch niet continue aan, paar uurtjes gamen tops.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elsympatico
100watt 25euro op bol.com

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Petje72
Ik heb deze op het oog, ben in onderhandeling gekocht:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gkJsNt3q1JKXGJ0lPvz55VDnago=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/hxqtotywVdxW9DoXptihvXtO.jpg?f=user_large

zodat ik deze game kan spelen :*)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CTdGNKUomkAYIYHY87DIPq-Dtlk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xwvr3gGmzLvsbq1jQuX3brvH.jpg?f=fotoalbum_large

Edit: console in da pocket

[ Voor 3% gewijzigd door Petje72 op 13-07-2020 10:13 . Reden: console in da pocket ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petje72
Exorcist schreef op maandag 13 juli 2020 @ 11:39:
Die console is echt, echt heel gaaf! Goede deal kunnen maken @Petje72 ??

Heel netjes!!
Tsja, wat is een goede deal? Voor mij vind ik het een mooie deal. Doos is wel wat beschadigd maar hij is helemaal kompleet en werkend. 250 euro heb ik er voor betaald.

Voor de PS2 Hyper Street Fighter heb ik vast te veel betaald, 70 eu maar ik ben SF fan en ik vind deze set wel erg vet.

[ Voor 14% gewijzigd door Petje72 op 13-07-2020 11:55 . Reden: aanvulling SF ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsympatico
Heel mooi die ps2 en SF top .Ik ben ook fan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Petje72 schreef op maandag 13 juli 2020 @ 11:53:
[...]

Tsja, wat is een goede deal? Voor mij vind ik het een mooie deal. Doos is wel wat beschadigd maar hij is helemaal kompleet en werkend. 250 euro heb ik er voor betaald.

Voor de PS2 Hyper Street Fighter heb ik vast te veel betaald, 70 eu maar ik ben SF fan en ik vind deze set wel erg vet.
Tsja, voor zo'n zeldzame en zeldzaam mooie PS2: mooie deal! Die witte PS2's en PS3's zijn echt geweldig :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Petje72 schreef op maandag 13 juli 2020 @ 10:04:
Ik heb deze op het oog, ben in onderhandeling gekocht:

[Afbeelding]

zodat ik deze game kan spelen :*)
[Afbeelding]

Edit: console in da pocket
Hele toffe set idd.

Inspireerde me om mijn ps2 (2d) fightiing game games is uit te stallen (en een stiekume infiltrant :+ )
met excuses for brak paint snijwerk
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x7gcmgSLa52ZsnKZI2_yYL70WKE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/watulYJRMGBndcj6DdYaTXFj.png?f=fotoalbum_large

Zou leuk zijn om ook 3rd strike nog te hebben, en (had het er laatst nog over met @exorcist) bijvoorbeeld art of fighting collection of andere neo geo toppers.....maar die speel ik dan via emu of mister...wellicht ooit nog is voor (komt ie weer! :+ 8) ) 'de plank' :P

Ik speel overigens vooral super sf2 van de snes * momenteel! Begonnen als een game om een joypad te testen maar zit er weer helemaal in :D
(* = maar wel via de emulator en met achievement support)

10 second ninja DONE

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Petje72
even heel wat anders tussendoor, maar dit is te gaaf om niet te posten voor retrogamers:

https://www.bricktastic.n...Sg3lsRw4ffOkSuZk8ICz7zIAM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkje.doc
Afgelopen periode wat minder tijd kunnen steken in het online zoeken naar leuke retro aanwinsten.
Kom eigenlijk sinds corona tijd minimaal de deur uit. Echt alleen voor dingen die echt niet anders kunnen.

Probeer online wat dingetjes uit te zoeken, beetje ter vervanging van de retro beurzen die allemaal niet doorgaan. Maar voelt toch niet hetzelfde aan.
Herkennen jullie je hierin?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Petje72
Henkje.doc schreef op maandag 13 juli 2020 @ 14:22:
Afgelopen periode wat minder tijd kunnen steken in het online zoeken naar leuke retro aanwinsten.
Kom eigenlijk sinds corona tijd minimaal de deur uit. Echt alleen voor dingen die echt niet anders kunnen.

Probeer online wat dingetjes uit te zoeken, beetje ter vervanging van de retro beurzen die allemaal niet doorgaan. Maar voelt toch niet hetzelfde aan.
Online zoeken is ook wel leuk maar mooie dingen voor weinig of redelijke prijs wordt steeds moeilijker. Handeleren kapen alles weg op Marktplaats en Facebook Marketplace (wat een gedrocht is). Maar soms als je er snel bij bent kan je leuke dingen op de kop tikken.

Vorige week nog originele NES met Zapper en zwik games waaronder 2 "gouden" Zelda's voor mooie prijs kunnen scoren. Op kunnen halen in dorp verder op. Helaas niet overal een box er bij maar wel alle boekjes in Mint conditie , 2 posters en zelfs clubkaart van Nintendo club. Dat zijn toch juweeltjes als je zoiets vind.

En een Atari 2600 Vadar met games en bult controllers/joysticks van de zelfde verkoper/eigenaar. Ze hebben destijds alles zelf nieuw gekocht en daarna op zolder bij ouders weggezet.

Mooie is dat je ziet dat ze er vroeger heel zuinig op zijn geweest.

Verder is het op Ebay oppassen met cartridges, kans dat je een nepper hebt wordt steeds groter. Ik hoor het vaker om heen. Gouden regel: als te mooi is om waar te zijn dan laat het gaan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J_oXLohynfyp5332swBYjEQubqs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/CZhK3EeydKEPQSyNhADaMtyk.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6xsJM_pQ5OqvSv-AjgUSZOAKRxg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IQ2HWpZ0AUvXAZX4DAFGGnvr.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/urvwVfzv7Er-gSSejW1zq5S36uc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tBRgg7bcWHBqx4OfjXTnWeoh.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 35% gewijzigd door Petje72 op 13-07-2020 15:32 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsympatico
Leuke vondst !

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

Henkje.doc schreef op maandag 13 juli 2020 @ 14:22:

Eerlijk gezegd doe ik alles online, kan er genoeg vinden voor leuke prijzen. Als je maar snel genoeg bent. Ik kan zelf nooit iets vinden buiten online om. Vind jij normaal gesproken alles bij retro game beurzen? Ik ben daar zelf nog nooit geweest eerlijk gezegd. Ben wel eens van die tweedehands zaakjes langs geweest, maar uiteindelijk heb ik daar maar 1 of 2 games ooit gevonden die interessant waren. Voor de rest is het vooral tijdrovend om overal heen te rijden en als ik dan zie wat er uit komt. Dan is online voor mij veel meer interessant.

Edit:

Nieuwe aanwinst: Sony pvm20m4 en pocketstation

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_Q92AczCZ6pP6a1DnO6k63hTXIw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PvNW701iPQDUFrbi9ReD2dIJ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NxBmsDNVjUkziR99cBzCp_G2oXU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cKDVjfvauJ8eMq8Pde7KQ8L0.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JDLHqsyWoLNUSWQKHtTnhWxWxcc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8Z80sV2ThLuCvlWt74qhRKo2.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2020 12:59 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• 3style
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-09 08:40

3style

...

Verwijderd schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 11:33:
[...]

Eerlijk gezegd doe ik alles online, kan er genoeg vinden voor leuke prijzen. Als je maar snel genoeg bent. Ik kan zelf nooit iets vinden buiten online om. Vind jij normaal gesproken alles bij retro game beurzen? Ik ben daar zelf nog nooit geweest eerlijk gezegd. Ben wel eens van die tweedehands zaakjes langs geweest, maar uiteindelijk heb ik daar maar 1 of 2 games ooit gevonden die interessant waren. Voor de rest is het vooral tijdrovend om overal heen te rijden en als ik dan zie wat er uit komt. Dan is online voor mij veel meer interessant.

Edit:

Nieuwe aanwinst: Sony pvm20m4 en pocketstation

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Heel mooi!
Dan plaats ik ook even wat actie foto's van mijn nieuwe MiSTer aanwinst op de BVM :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pbApQ5zaLt4dNXoKjgvVZiBVk7Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zOZ7ZLnJ0SlkV1q6EX1mR28Y.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S9o8cAzopMZLGKztQt_JH6HpBbo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XMK6QpFCei5h6keIZiasR12c.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qG5W1S5mjlNFyNpHmL_ON22R7ig=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/V59g9slDZZLrVAIAHJdND7E7.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OLRepqVoggbPYtFh5PyzDfEs4Tw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/b8dSBWYMwv9NKQOWvEEdYISi.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UcqkhUoDbjJx6tJkUD5SMfcsHqA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eN3B5Se5mJztFssORG09X1PT.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ppv8e6UpUSwKPRkPpFQiOptqkxo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vEVrRCLXToEQfwCar0UhRbqs.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door 3style op 14-07-2020 15:18 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Ter test even quick and dirty de "nieuwe" CRT aangesloten :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GOLhfTNIGMP2dQtj9BXCYpVz20s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SeAdpp5orAra2ry74eyiaHsF.jpg?f=fotoalbum_large

Echt geweldig beeld en geluid, al ga ik het geluid tzt ook weer over een versterker uitvoeren.

Wat me opvalt: mijn PS1 met RGB kabel, aangesloten op de OSSC en LCD, geeft een trillend beeld. Dacht dat het aan de combinatie lag, maar deze (andere) PS1 met (andere) RGB kabel heeft exact hetzelfde op deze TV. Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exorcist schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 16:02:
Ter test even quick and dirty de "nieuwe" CRT aangesloten :D

[Afbeelding]

Echt geweldig beeld en geluid, al ga ik het geluid tzt ook weer over een versterker uitvoeren.

Wat me opvalt: mijn PS1 met RGB kabel, aangesloten op de OSSC en LCD, geeft een trillend beeld. Dacht dat het aan de combinatie lag, maar deze (andere) PS1 met (andere) RGB kabel heeft exact hetzelfde op deze TV. Iemand enig idee?
Waar trilt het beeld precies? Is dit alleen aan de bovenkant/zijkant? Of het complete beeld?

Welke RGB kabel gebruik je? Die van Sony zelf of een third party?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 16:26:
[...]

Waar trilt het beeld precies? Is dit alleen aan de bovenkant/zijkant? Of het complete beeld?

Welke RGB kabel gebruik je? Die van Sony zelf of een third party?
Het hele beeld. Kabels zijn third party doch vroeger nooit last van gehad. Maar het zal ergens aan liggen. Zal nog een oudere PS1 proberen, 1st gen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exorcist schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 16:48:
[...]

Het hele beeld. Kabels zijn third party doch vroeger nooit last van gehad. Maar het zal ergens aan liggen. Zal nog een oudere PS1 proberen, 1st gen..
Heel vreemd, wat voor kabel is het? Direct naar scart? Of een kabel naar tulp (geel, rood en zwart). Die laatste kan ik mij voorstellen dat het beeld trilt. Omdat composite niet een stabiel beeld geeft. Component of scart moet gewoon een strak beeld geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 17:04:
[...]

Heel vreemd, wat voor kabel is het? Direct naar scart? Of een kabel naar tulp (geel, rood en zwart). Die laatste kan ik mij voorstellen dat het beeld trilt. Omdat composite niet een stabiel beeld geeft. Component of scart moet gewoon een strak beeld geven.
Het is RGB, dus volledig bedraad/directe SCART plug. Zal 't straks nog even met de oudste PS1 testen die ik heb, qua instellingen zal het verder niets kunnen zijn namelijk (op TV).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsympatico
Iemand die weet waar je boxprotector voor Neogeo CD kan kopen liefst Nederland Of België aub

[ Voor 29% gewijzigd door elsympatico op 14-07-2020 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsympatico
Ik heb wel 1 gevonden voor de AES console van Neogeo maar weet niet of het dezelfde afmetingen zijn ff gegooled maar zag het niet direct.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Nou ik gister ook weer wat met de mister gespeeld, vooral nog de 'voorbereidende' fase, met games plaatsen (en sorteren met de smokemonster packs!) maar ook even daadwerkelijk gespeeld
Ghost pilot (neo geo)
Burning fight (neo geo) (was meer testen, maar op zich mild interessante final fight/sor clone)
Kof95 (neo geo)

Super cars 2 (amiga) (meer testen, maar dit is een van mijn favo amiga en zelfs in het algemeen games, dus die MOET goed werken en aanvoelen...en dat doet ie! :*)
Lemmings (amiga)
Cannon fodder (amiga)
en de topper der toppers
Dogs of wars (amiga)

Ghost pilot kende ik niet, en is op zich (nou ja op basis van de 1 paar stages) een 13 in een dozijn shooter. Maar omdat ik dit genre voornamelijk speel op de md en pce platformer voelt de neo dan echt arcady aan! Geeft het echt een meerwaarde imho.

Verder wat gestoeid met kof95 om die ongecensureerd te krijgen, men vond dat wij in europa (en helemaal de usa natuurlijk) geen bloed mochten zien, en ook bepaalde extra animaties :P bij Mai.......allemaal niet zo spannend natuurlijk, maar is wel een tik van me, als het spel zo bedacht is, dan wil ik het ook.....en dan stoor ik me als het er niet is.
Ben er nog niet helemaal uit, workaround is de neo in MVS mode zetten, maar dan mis je weer bepaalde gameplay opties.

En dan de good old amiga, ik was verbaasd hoeveel lol ik had hiermee.......vooral cannon fodder was een warm bad. Die game speelde ik op mijn echte amiga niet zo veel meer omdat die nog een bal muis had.....
Met alle bijbehorende nadelen...

Volgens mij heb ik em zelfs ook nog voor pc cd-rom gekocht maar daar was (geloof ik...) iets mee waardoor ik die versie toch minder vond.......maar nu dus wel de amiga voordelen maar met een moderne muis, erg leuk en zin in om die verder te spelen! (hoewel de game wel wat nare difficulty spikes heeft volgens mij).

Ook gemerkt dat ik mijn good old suzo prof competition 9000 erg mis. Toch is kijken of ik daar of een wat is het db9
(ofzo, de aansluting die oa de ms/md en ook atari 2600 en c64 en amiga gebruiken)
naar usb convertor voor kan vinden, of het liefst gewoon deze joystick met usb plug, ik zal toch echt niet de enige zijn die dit wil, en naast de amiga is het ook fijn voor c64 en amiga (en voor sommige games misschien ook nog wel systemen als Nes/snes/ms/md/gg, uiteraard afhankelijk van hoeveel knoppen je nodig hebt)

dogs of war blijft echt zo'n guilty pleasure.....het is een commando clone, maar met een gimmick dat je wapens kan kopen......hele foute death cries en de hoofd chars zijn bijna een op een stallone en arnie, but hey.......enjoyable, al hoewel ook hier ik de joystick miste, met pad voelde het echt raar aan...maar ook ongewennigheid i guess, vroeger speelde ik de game altijd met een maat en kon ik hem eigenlijk standaard '1 cc-en' ook in mijn eentje.......maar het is wel een game waar je als je even niet oplet snel afbent.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkje.doc
Verwijderd schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 11:33:
[...]

Afgelopen paar jaar geweest en altijd wel met leuke spulletjes teruggekomen.
Een lijstje in het hoofd van zaken die ik nog graag wil hebben (met een prijs erbij).
Dan is het leuk om dat te vinden.
Zo aardig wat N64 kunnen uitbreiden, maar ook andere consoles. Een mix van alles.

Ik vindt niet alles, maar dat is hetzelfde als bij een vrijmarkt. Daar vindt ik ook niet alles, maar de fun van de hunt is wel erg leuk. Plus bekende tegenkomen.

Zie het dan ook meer als een (duur) uitje zo'n beurs. Maar dat is geen probleem.
Wel van te voren geld voor reserveren zodat je het kan missen 8)
Online gebruik ik vooral om de laatste items uit een set te completen. Destijds ook bij de 360 gedaan en nu voor de Wii U nog aan het zoeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Henkje.doc schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 10:17:
[...]

Afgelopen paar jaar geweest en altijd wel met leuke spulletjes teruggekomen.
Een lijstje in het hoofd van zaken die ik nog graag wil hebben (met een prijs erbij).
Dan is het leuk om dat te vinden.
Zo aardig wat N64 kunnen uitbreiden, maar ook andere consoles. Een mix van alles.

Ik vindt niet alles, maar dat is hetzelfde als bij een vrijmarkt. Daar vindt ik ook niet alles, maar de fun van de hunt is wel erg leuk. Plus bekende tegenkomen.

Zie het dan ook meer als een (duur) uitje zo'n beurs. Maar dat is geen probleem.
Wel van te voren geld voor reserveren zodat je het kan missen 8)
Online gebruik ik vooral om de laatste items uit een set te completen. Destijds ook bij de 360 gedaan en nu voor de Wii U nog aan het zoeken.
Interessant, zodra de corona problemen zijn opgelost wil ik ook dit soort retro beuzen bezoeken. Om toch mijn searchbase uit breiden. Wat is daarin wijsheid? Ga je dan gelijk de eerste dag van de beurs en dan zo vroeg mogelijk? Ik kan mij voorstellen dat als je later gaat dat dan veel dan de interessante games weg zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 10:21:
[...]

Interessant, zodra de corona problemen zijn opgelost wil ik ook dit soort retro beuzen bezoeken. Om toch mijn searchbase uit breiden. Wat is daarin wijsheid? Ga je dan gelijk de eerste dag van de beurs en dan zo vroeg mogelijk? Ik kan mij voorstellen dat als je later gaat dat dan veel dan de interessante games weg zijn?
retro beurzen:
Nou het voordeel is dat er GIGANTISCH veel aanbod is, dus er is altijd wel iets te vinden wat leuk is.
ik heb er 2 bezocht de laatste 2 jaren en vond het erg leuk. enige nadeel is dat het een uitje is geworden waar mijn kids ook graag meewillen, en dan heb je toch wat afleiding en andere focus en (ik dan) toch wat minder rust om op je gemakkie te zoeken.....maar ik zou het je zeker aanraden om een keer te checken!

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sagat schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 10:28:
[...]

retro beurzen:
Nou het voordeel is dat er GIGANTISCH veel aanbod is, dus er is altijd wel iets te vinden wat leuk is.
ik heb er 2 bezocht de laatste 2 jaren en vond het erg leuk. enige nadeel is dat het een uitje is geworden waar mijn kids ook graag meewillen, en dan heb je toch wat afleiding en andere focus en (ik dan) toch wat minder rust om op je gemakkie te zoeken.....maar ik zou het je zeker aanraden om een keer te checken!
Moet zeggen dat die in Tilburg me heel erg meeviel verleden jaar, er lag best wat leuk spul en ook betaalbaar. Alleen 1) je kon nergens pinnen dus gezever met contant geld of overboeken ter plaatse en 2) niet alles is geprijsd, heb zelf een hekel aan voor alles moeten navragen wat het moet kosten. Maar de opzet beviel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Sagat Veel aanbod is zeker prima, maar dat heb je online natuurlijk ook. Helemaal als je specifiek op zoek bent naar een bepaalde game. Maar de vraag is zijn de prijzen ook goed? De handelaren die er staan die weten natuurlijk de waarde en zullen niet ver onder de waarde gaan zitten. Online kan ik soms nog wel eens games kopen die ik heel goedkoop kan vinden, terwijl ze veel waard zijn. (Het gaat mij overigens niet om de waarde, maar er zijn gewoon veel games die heel duur zijn en die ik graag wil spelen, bijvoorbeeld castlevania etc).

@Exorcist Contant geld is niet meer van deze tijd inderdaad en je weet nooit hoeveel je van te voren moet meenemen. Of je hebt veel te veel geld over, wat doe je met allemaal dat contante geld?

Maar alsnog zeker interessant om binnenkort een keer te kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
prijzen......in principe heb je gelijk, je zal niet heel goedkope dingen vinden omdat mensen de waarde niet weten, maar in mijn ervaring heb je wel te maken met mensen die het ook leuk vinden om te verkopen, mijn kids wilde bijvoorbeeld amibo's en waren hard aan het rekenen en kwamen er achter dat hun budget ontoereikend was, de verkoper hoorde dat en gaf ze een dealtje, en andere keer zelf ook korting kunnen krijgen op een game door wat spullen samen te kopen.......

Ook had ik een gesprek met een handelaar die cotton voor de saturn had..........idd niet niet geprijsd........dus ik meer uit intresse dan echt zin om te kopen vroeg ik.........wat kost die dan? lang denken..........(en tis even terug dus ik weet de exacte prijs niet meer maar) 400 euro.........ik oei dat is wel duur, hij gelijk, wat wil je er voor geven..........nou weet ik dat het een zeldzame game is, en ik vind dat sowieso te duur, maar als het iets is wat je graag wilt is er absoluut ruimte om te onderhandelen

TLDR denk dat dit bij veel verkopers geld :P

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sagat schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 10:57:
prijzen......in principe heb je gelijk, je zal niet heel goedkope dingen vinden omdat mensen de waarde niet weten, maar in mijn ervaring heb je wel te maken met mensen die het ook leuk vinden om te verkopen, mijn kids wilde bijvoorbeeld amibo's en waren hard aan het rekenen en kwamen er achter dat hun budget ontoereikend was, de verkoper hoorde dat en gaf ze een dealtje, en andere keer zelf ook korting kunnen krijgen op een game door wat spullen samen te kopen.......

Ook had ik een gesprek met een handelaar die cotton voor de saturn had..........idd niet niet geprijsd........dus ik meer uit intresse dan echt zin om te kopen vroeg ik.........wat kost die dan? lang denken..........(en tis even terug dus ik weet de exacte prijs niet meer maar) 400 euro.........ik oei dat is wel duur, hij gelijk, wat wil je er voor geven..........nou weet ik dat het een zeldzame game is, en ik vind dat sowieso te duur, maar als het iets is wat je graag wilt is er absoluut ruimte om te onderhandelen

TLDR denk dat dit bij veel verkopers geld :P
Elke prijs is natuurlijk onderhandelbaar bij beurzen, net zoals ze dat online zijn. Maar prijzen als 400 euro voor een game zijn eigenlijk te bizar voor woorden. Ik snap dat het vraag en aanbod is, maar soms zie je ook mensen online die doelbewust games heel hoog in prijs verkopen om maar de prijzen omhoog te gooien. Ik merk dit ook met snes, die prijzen zijn de laatste paar maanden enorm gestegen. Tuurlijk is er nu meer vraag, maar sommige maken er ook gewoon misbruik van. Er moet gewoon een goede balans zijn, ik ben zelf verkoper als beroep (account manager), maar ik voel mij zelf slecht als ik veel meer vraag dan het product waard is. Ik ben veel meer van klant beleving en dat klanten bij je terug komen. En dan moet je ze niet oplichten door dit soort prijzen te vragen.

Maar ik denk ook zeker dat er genoeg verkopers zijn die het inderdaad leuk vinden om te verkopen en dezelfde beleving hebben zoals ik dat heb. Ook bij de retro beurzen, dus het is altijd goed zoeken denk ik en zelf de afweging maken wat wil ik ervoor betalen? Daarnaast heb ik heel veel prijzen in mijn hoofd zitten, dus ik weet zelf al vaak waar ze te koop voor staan op marktplaats. Dus dan weet ik direct of het te duur is of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 11:05:
[...]

Elke prijs is natuurlijk onderhandelbaar bij beurzen, net zoals ze dat online zijn. Maar prijzen als 400 euro voor een game zijn eigenlijk te bizar voor woorden. Ik snap dat het vraag en aanbod is, maar soms zie je ook mensen online die doelbewust games heel hoog in prijs verkopen om maar de prijzen omhoog te gooien. Ik merk dit ook met snes, die prijzen zijn de laatste paar maanden enorm gestegen. Tuurlijk is er nu meer vraag, maar sommige maken er ook gewoon misbruik van. Er moet gewoon een goede balans zijn, ik ben zelf verkoper als beroep (account manager), maar ik voel mij zelf slecht als ik veel meer vraag dan het product waard is. Ik ben veel meer van klant beleving en dat klanten bij je terug komen. En dan moet je ze niet oplichten door dit soort prijzen te vragen.

Maar ik denk ook zeker dat er genoeg verkopers zijn die het inderdaad leuk vinden om te verkopen en dezelfde beleving hebben zoals ik dat heb. Ook bij de retro beurzen, dus het is altijd goed zoeken denk ik en zelf de afweging maken wat wil ik ervoor betalen? Daarnaast heb ik heel veel prijzen in mijn hoofd zitten, dus ik weet zelf al vaak waar ze te koop voor staan op marktplaats. Dus dan weet ik direct of het te duur is of niet.
Mjah....het is hoe je er zelf instaat, en je moet wel realistisch blijven, ik zal nooit vergeten dat ik met vrienden naar 'de hcc dagen' was en hoe een maat een leuke deal had, ik dacht 'dat doe ik ook', maar deed een dermate slecht bod dat de verkoper er gelijk klaar mee was en niet meer mee wilde werken.......dus ja......
your mileage may vary

Maar ik was op deze beurs dus positief verrast in de klant vriendelijkheid en opties

en over dat specifieke voorbeeld, ik heb er dus geen idee van wat die game echt waard is.......en dat is puur omdat ik voor denk ik geen enkele game zo'n bedrag over heb, als ik de intentie heb om hem te houden......als je met andere ogen kijkt kan het nog steeds interessant zijn.

Zo stond er ooit een metal slug 1 (neo geo AES) te koop in een gameshop voor 1800 euro......volgens mij zou je die nu makkelijk met winst moeten kunnen verkopen (misschien wel voor het dubbele?).........maar ik hou niet van marktplaats gezeik en gezeur over prijzen of last minute shit als (ja maar daar is het etiket niet netjes dan wil ik korting......) snap je?

Ik hoor vaker dat die cotton erg zeldzaam is en volgens mij ook nog hogere bedragen gehoord.....maar goed nooit echt goed onthouden vanwege desinteresse en meer gamer dan verzamelaar zijn :P dus ook mogelijk is de game eigen lijk maar 200 waard of minder........in de woorden van mijn jaren 90 tv held
'don't know, don't care' :+

Mocht ik dit jaar weer kunnen dan wil dus met name kijken naar md content, is redelijk betaalbaar en omdat de hoesjes er bijna altijd zijn geeft dat voor mij meer dat verzamel gevoel.
En ik vind het simpelweg ook een leuk (mid)dagje uit :)

10 second ninja DONE

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Petje72
Nieuwe aanwinst: Sony PS2 TEST DTL-H30102

Nu uitzoeken hoe ik de debugging optie kan zien/benutten. Ik kan hem aanzetten maar daarna niets anders dan anders bij spelen game. Had gehoopt om frame-rate etc in beeld te zien. Heeft iemand hier toevallig ervaring met deze test-console?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IXs0-Htwj-QLkyUyAIbUT8T05pQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eInGqX2dnjuAC7vBWp0U2uQK.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Petje72

Nee, maar vaak zijn ze niet veel meer dan echte teststations en dus niet ooit om spellen mee te programmeren (vandaar het gebrek aan opties) maar corrigeer me als ik fout heb. Wel ontzettend gaaf zeg...hoe kom je eraan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petje72
Exorcist schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 16:12:
@Petje72

Nee, maar vaak zijn ze niet veel meer dan echte teststations en dus niet ooit om spellen mee te programmeren (vandaar het gebrek aan opties) maar corrigeer me als ik fout heb. Wel ontzettend gaaf zeg...hoe kom je eraan?
Ebay. En ja TEST, het woord zegt het al, om de console en games te testen. Ik verwacht ook niet super veel (debug)opties maar toch wel iets. Ik ga het eens goed uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Petje72 schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 16:14:
[...]

Ebay. En ja TEST, het woord zegt het al, om de console en games te testen. Ik verwacht ook niet super veel (debug)opties maar toch wel iets. Ik ga het eens goed uitzoeken.
Ook nog even gezocht, maar verder dan alleen regio-free en sporadisch nog burned discs kunnen lezen kom ik niet. Desalniettemin very nice..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petje72
Exorcist schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 16:42:
[...]

Ook nog even gezocht, maar verder dan alleen regio-free en sporadisch nog burned discs kunnen lezen kom ik niet. Desalniettemin very nice..
klopt, dit zou hij af moeten kunnen spelen:

PAL, NTSC-U and NTSC-J PS1 games (black discs)
PAL, NTSC-U and NTSC-J PS2 DVD games (silver discs)
PAL, NTSC-U and NTSC-J PS2 CD games (blue discs)

op zich wel cool natuurlijk dat al deze games op spelen op 1 console. Hij zou geen DVD films kunnen afspelen.

Ik ben super blij dat ik hem kunnen kopen, mooie toevoeging voor mijn collectie.

[ Voor 0% gewijzigd door Petje72 op 15-07-2020 17:06 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exorcist schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 16:42:
[...]

Regiovrij is helemaal tof! Ik heb speciaal een ps2 moeten vinden met een modchip om ntsc games te spelen. Leuk dat deze console dit ook kan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Petje72 wat heb je hiervoor betaald als ik vragen mag? Als ik op eBay kijk is de goedkoopste 800 euro. Dan koop ik wel 1 met een modchip hahaha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petje72
Verwijderd schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 16:49:
@Petje72 wat heb je hiervoor betaald als ik vragen mag? Als ik op eBay kijk is de goedkoopste 800 euro. Dan koop ik wel 1 met een modchip hahaha
Dat mag je vragen, stukje onder de 300 eu incl verzendkosten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Petje72 schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 17:05:
[...]

Dat mag je vragen, stukje onder de 300 eu incl verzendkosten
Flink aan de prijs, maar wel leuk om te hebben! jammer dat hij geen dvd's uit alle regio kan spelen:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsympatico
Ferm zeker een leuke console en in goeie staat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie nu dit:

nieuws: Toch regio 1 DVD's op PlayStation 2

Werkt dit? Heeft iemand dit ooit getest?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• laugh
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
Ik join ook dit retro topic met het verhaal van mijn PS1 :)

Had ongeveer een maand geleden een PS1 (2e hands) gekocht om de collectie compleet te maken. Toen eenmaal binnen had ik klein beetje getest en vervolgens de console volledig uit elkaar gehaald. Bleek er een modchip in te zitten, blijkbaar wist de verkoper dit niet aangezien dit niet vermeld was.

Helaas was het een hele oude chip en zaten ook nog wat flux resten op het moederbord. Ik had toen die installatie verwijderd en alles schoon gemaakt, vervolgens vervangen met een nieuwe van 8 draden. Werkte eerst prima totdat ik merkte dat de CD drive soms niet aan ging...

De motor en de laser bewogen niet, ook niet als de knop was ingedrukt van de klep. Vreemde was dat het soms wel plotseling aan ging. Maar ook dat kwam op een gegeven moment ten einde. Het laatste was dat het volledig uit bleef, dus geen motor spin en geen laser beweging ;w .

De meeste zullen meteen zeggen, vervangen die laser (CD drive). Ik had meteen een nieuwe besteld. In de tussentijd weer alles uit elkaar gehaald en alles zitten meten met een multimeter en de schematics erbij gehaald van Sony. Blijkt er een SMD fuse die verbonden is met de motor en laser niet te werken. De fools zullen dan hier zeggen, gewoon een brug maken of een draad er tussen solderen. Dat heb ik dus NIET gedaan. De fuse zit er niet voor niets, volgende keer zal er een chip mee branden zonder de fuse.

Daarom had ik 3 weken geleden een nieuwe SMD fuse besteld van hetzelfde type. Voordat ik die fuse binnen kreeg, had ik de nieuwe laser binnen. Die erin gezet, en zoals verwacht ook geen beweging... (logisch vanwege de fuse) 8)7

Vandaag de fuse binnen. De oude eraf en de nieuwe erop gesoldeerd. Ik ging vervolgens de originele laser weer erin zetten en ja hoor het draait weer. Maar na een aantal testjes ging opnieuw de motor en de laser uit |:(. Dit keer was ik meteen voorbereid en ging ik weer een disassembly doen, fuses getest en voltages gemeten van de 4 pin connector naar de laser en de motor. Ze hadden correcte voltages. Ik had per direct deze laser eruit gehaald. Ik kreeg al het gevoel dat als ik meer hier test dat straks de fuse opnieuw wordt meegenomen.

Ik zat op dat moment al te twijfelen of de oorzaak van het fuse probleem door deze (originele) laser komt. Dus ik besloot om de nieuwe laser te testen. Die heb ik eerst uit elkaar gehaald en grease toegevoegd omdat het ontbrak ;) .

Ik heb vervolgens de nieuwe laser erin gezet en ja deze gaat wel gewoon aan. Na een paar uur testen, meerdere on/offs en meedere games, werkt het nu nog steeds uitstekend! Ik vermoed dat de oude laser een mankement heeft, waardoor er plotseling een te hoge stroom doorheen loopt en de fuse af ging. Na heel wat klussen werkt het eindelijk weer _/-\o_ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkje.doc
Verwijderd schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 10:21:
[...]

ik probeer op tijd te zijn rond de opening maar ga niet al een uut van te voren in de rij staan.

Zo ontspannen mogelijk. Paar keer ook wat filmpjes geschoten.

Bij koningsdag vorig jaar wel vroeg opgestaan, maar slecht weer.. en dit jaar is bekend hoe het liep.

Koopjes mislopen kan en gaat zeker gebeuren, maar vind het prima op deze manier.

[ Voor 0% gewijzigd door Henkje.doc op 16-07-2020 13:36 . Reden: typo ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xyphoid
Wat PS2 spellen. God Of War 1 en 2, omdat ik die blijkbaar kwijt ben geraakt inclusief een PS2... Heb ze namelijk wel uitgespeeld. Maar ook een memory card met veel saves :'(
Was voordat ik alles goed bijhield en nog kleiner woonde, dus alles in dozen en door elkaar.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yk8yU7QppbdRjn60h5AhX9bdA00=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2JzkQgsp910doTHeYfrhIyNs.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Iets met dure games.. zag zojuist
RC pro Am 2 voor Nes binnen 5km van mijn huis.. 450 euro gevraagd.. echter zie ik op marktplaats nog een verkoper uit Tilburg die 500 vraagt.
2 tegelijkertijd te koop, hoe bijzonder is dat spel dan echt?
Ik zit dat pricecharting hem noemt voor 333.. maar dan nog...

[ Voor 11% gewijzigd door GAIAjohan op 15-07-2020 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GAIAjohan schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 22:25:
Iets met dure games.. zag zojuist
RC pro Am 2 voor Nes binnen 5km van mijn huis.. 450 euro gevraagd.. echter zie ik op marktplaats nog een verkoper uit Tilburg die 500 vraagt.
2 tegelijkertijd te koop, hoe bijzonder is dat spel dan echt?
Ik zit dat pricecharting hem noemt voor 333.. maar dan nog...
Waarschijnlijk heel weinig verkocht. Dus heel weinig aanbod. Maar geen enkel spel lijkt mij 500 euro waard eerlijk gezegd. Wel grappig dat deze game blijkbaar door rare is gemaakt.
Pagina: 1 ... 49 ... 224 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op, dit topic is om retro gaming en al haar facetten te bespreken, het is echter NIET de bedoeling om
- Games aan te schaffen (ruilen/lenen/etc.) van/via mede tweakers.
- Games te verkopen.
- Te vragen wat een game of console waard is.
- Een V&A advertentie te promoten.
- Dit topic is voor en door verzamelaars, s.v.p. geen opmerkingen ala 'Oh wat veel, speel je dat allemaal?' Dat voegt niets toe.