Nou ik gister ook weer wat met de mister gespeeld, vooral nog de 'voorbereidende' fase, met games plaatsen (en sorteren met de smokemonster packs!) maar ook even daadwerkelijk gespeeld
Ghost pilot (neo geo)
Burning fight (neo geo) (was meer testen, maar op zich mild interessante final fight/sor clone)
Kof95 (neo geo)
Super cars 2 (amiga) (meer testen, maar dit is een van mijn favo amiga en zelfs in het algemeen games, dus die MOET goed werken en aanvoelen...en dat doet ie!
Lemmings (amiga)
Cannon fodder (amiga)
en de topper der toppers
Dogs of wars (amiga)
Ghost pilot kende ik niet, en is op zich (nou ja op basis van de 1 paar stages) een 13 in een dozijn shooter. Maar omdat ik dit genre voornamelijk speel op de md en pce platformer voelt de neo dan echt arcady aan! Geeft het echt een meerwaarde imho.
Verder wat gestoeid met kof95 om die ongecensureerd te krijgen, men vond dat wij in europa (en helemaal de usa natuurlijk) geen bloed mochten zien, en ook bepaalde extra animaties

bij Mai.......allemaal niet zo spannend natuurlijk, maar is wel een tik van me, als het spel zo bedacht is, dan wil ik het ook.....en dan stoor ik me als het er niet is.
Ben er nog niet helemaal uit, workaround is de neo in MVS mode zetten, maar dan mis je weer bepaalde gameplay opties.
En dan de good old amiga, ik was verbaasd hoeveel lol ik had hiermee.......vooral cannon fodder was een warm bad. Die game speelde ik op mijn echte amiga niet zo veel meer omdat die nog een bal muis had.....
Met alle bijbehorende nadelen...
Volgens mij heb ik em zelfs ook nog voor pc cd-rom gekocht maar daar was (geloof ik...) iets mee waardoor ik die versie toch minder vond.......maar nu dus wel de amiga voordelen maar met een moderne muis, erg leuk en zin in om die verder te spelen! (hoewel de game wel wat nare difficulty spikes heeft volgens mij).
Ook gemerkt dat ik mijn good old suzo prof competition 9000 erg mis. Toch is kijken of ik daar of een wat is het db9
(ofzo, de aansluting die oa de ms/md en ook atari 2600 en c64 en amiga gebruiken)
naar usb convertor voor kan vinden, of het liefst gewoon deze joystick met usb plug, ik zal toch echt niet de enige zijn die dit wil, en naast de amiga is het ook fijn voor c64 en amiga (en voor sommige games misschien ook nog wel systemen als Nes/snes/ms/md/gg, uiteraard afhankelijk van hoeveel knoppen je nodig hebt)
dogs of war blijft echt zo'n guilty pleasure.....het is een commando clone, maar met een gimmick dat je wapens kan kopen......hele foute death cries en de hoofd chars zijn bijna een op een stallone en arnie, but hey.......enjoyable, al hoewel ook hier ik de joystick miste, met pad voelde het echt raar aan...maar ook ongewennigheid i guess, vroeger speelde ik de game altijd met een maat en kon ik hem eigenlijk standaard '1 cc-en' ook in mijn eentje.......maar het is wel een game waar je als je even niet oplet snel afbent.