second opinion time.........relatief recent met hulp van @
Exorcist 
mijn ps2 kunnen pimpen met een hd/free mcboot install........de hele ps2 (en in principe ook ps1 dus) library speelbaar aan mijn voeten.
Helaas het ik dat feestje zelf verpest doordat ik zonodig een oled c9 moest kopen......fantastische tv natuurlijk....maar geen component in meer

Dus geen ps2, (en geen wii, ik heb een x in 1 component kabeltje...geloof dat ie ook nog ps3 en/of org xbox aan kan...hoewel dat geloof ik toch x360 bleek te zijn nu ik er iets langer over nadenk

)
Dus what to do?
Optie 1.......een OSSC vind het zeer interessant, en grote voordeel is dat ook mijn andere rgb consoles dan weer speelbaar worden (momenteel pc engine, megadrive en saturn)
Optie 2: playstation (en ook wii) verhuizen naar retro hokkie boven.
crt voor die consoles is denk ik ook the way to go? Helemaal gezien ik toch bij voorkeur 2d games speel
Die optie heeft een lichte voorkeur, helemaal omdat ik voor de pce/md al een modded ps3 kan gebruiken, of nog beter mijn mister.
En de saturn.......ja al vaker verteld, tis een vanilla pal saturn. Aan de ene kant wel interesse om die dan nog te voor zien van een mode of andere ode, maar de prio is wat lager....helemaal omdat ik verwacht dat ik als ik dit gewoon lekker op pc kan spelen ik het geld daarvoor dan liever in mijn zak hou (mening die ik mogelijk nog bijstel als de emulatie me toch tegenvalt......maar dat zien we dan wel weer)
Dus.......dan wil ik van component naar scart.....jullie ideeën over hoe dat het beste aan te pakken?
met snel googlen kwam ik hier op uit:
http://www.beharbros.com/garo
Maar gaat je met shipping toch wsl weer 100 piek kosten wat ik aan de ene kant wel forst vind, aan de andere kant als ik daarmee zowel mijn wii als ps2 (en dus ook 1) unlock.......wow.
Mochte er goedkopere oplossing zijn dan hoor ik het graag, maar aan de andere kant misschien liever maar 1x bloeden voor goede kwaliteit dan iets kopen wat niet bevalt........?
Optie 3 is natuurlijk 'voor nood' maar weer terug naar good old........composite.....op crt is dat natuurlijk ook nog wel doable, helemaal gezien is er ook weer niet verwacht gruwelijk veel mee te gaan spelen...nadeel van die optie is dat ik dan wel weer 2 kabels nodig ga hebben en dus 2x een scart input.......die worden ook wat schaars inmiddels