Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 22:41:
[...]

Waarschijnlijk heel weinig verkocht. Dus heel weinig aanbod. Maar geen enkel spel lijkt mij 500 euro waard eerlijk gezegd. Wel grappig dat deze game blijkbaar door rare is gemaakt.
Doet me denken aan dat cotton verhaal. Maar helemaal eens, no way dat ik hier 450-500 euro aan uitgeef, maar ik heb postzegel verzamelen ook nooit begrepen :P

Ik wist niet eens van deze game af (of was hem al weer vergeten) tot ik rare replay speelde, en what can i say, denk dat dit (zowel rc1 als 2) voor de tijd aardige games waren maar ook niet veel meer. Heb ze derhalve ook niet veel gespeeld.

Ben benieuwd of er hier iemand is die deze games wel gespeeld heeft back then er er nog goede herinneringen aan heeft?

@laugh
Wat een verhaal man! echt een tweakers avontuur! _/-\o_

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsympatico
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 31-08 09:37
Iemand dat weet of TRADER games in Parijs betrouwbaar is of al besteld heeft .

https://www.tradergames.fr/en/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Petje72
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 21-09 15:31
elsympatico schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 12:04:
Iemand dat weet of TRADER games in Parijs betrouwbaar is of al besteld heeft .

https://www.tradergames.fr/en/
Ik ken ze niet. Dus het zal een gok zijn daar te kopen als je online besteld. Je kan met Paypal betalen, dat kost je 4% extra en dan heb je buyerprotection maar of je daar echt veel mee opschiet... Kan je beter een keer in de winkel gaan kijken mocht je een keer in Parijs zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Petje72
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 21-09 15:31
nog 2 aparte consoles gekocht en zijn onderweg:

Een PS3 (TEST) DECH-2000A en een PSX DESR-5000

De PS3 heeft een Beta-versie van een game op de HDD staan die playable zou zijn.

Op de PSX kan je homebrew draaien vanaf een USB stick en dan emulator draaien om roms te kunnen spelen.

Ik ben benieuwd, zal ze hier posten en kort reviewen als ze binnen zijn (zal nog wel paar weken duren aangezien van de andere kant van de oceaan moeten komen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsympatico
Oke bedankt voor de tip.

Leuke aankoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb momenteel geen foto's, maar als dit "doorgaat" dan zal ik hier zeker een update over geven..

Gisteren een Japanse Sega Mega CD via Marktplaats mogen ontvangen. Lang verhaal kort valt het ontvangen product tegen als ik kijk naar wat er in de omschrijving van de advertentie stond. Mega CD zou niet werken, maar deze is gekannibaliseerd. Bericht naar de verkoper gestuurd om te kijken of deze mij tegemoet wil komen, maar een paar uur na het lezen van mijn bericht nog geen antwoord.

Ik heb de Mega CD voor € 75,- excl. verzendkosten aangekocht. In eerste instantie om zelf te gebruiken, maar inmiddels zie ik het meer als een project om het systeem aan de praat te krijgen en vervolgens door te verkopen. Uiteraard zal ik tegen die tijd een eerlijke advertentie plaatsen.

Alle drie de FFC kabels, de metal shielding en een aantal schroeven ontbreken. Daarnaast moeten de caps vervangen worden en ontbreekt de metalen bracket. Die laatste twee punten was ik van te voren van op de hoogte.
Helaas zijn de FFC kabels niet een standaard maat. Na een uur of drie (!) zoeken op AliExpress heb ik een verkoper gevonden die deze kabels waarschijnlijk voor een paar euro kan maken en opsturen. Als ik dan de caps vervang en de boel even goed schoonmaak dan zie ik dit systeem wel weer goed functioneren, mits ik geen andere problemen tegen kom.

Het voordeel van deze Mega CD is dat het een originele Mega CD firmware 1.00 heeft, welke regiovrij is. Zonder mods kan dit systeem dus op alle Mega Drives werken. Ik zit eraan te denken om te kijken of ik hem in combinatie met een Mega Drive, controller en misschien kabels (die laatste twee heb ik niet in overvloed over) als set te verkopen in de hoop de gemaakte kosten terug te verdienen.

Afijn, net zoals @laugh (welkom!) moest ik hier even mijn verhaal kwijt :)

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Seroczynski schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 09:57:
Ik heb momenteel geen foto's, maar als dit "doorgaat" dan zal ik hier zeker een update over geven..

Gisteren een Japanse Sega Mega CD via Marktplaats mogen ontvangen. Lang verhaal kort valt het ontvangen product tegen als ik kijk naar wat er in de omschrijving van de advertentie stond. Mega CD zou niet werken, maar deze is gekannibaliseerd. Bericht naar de verkoper gestuurd om te kijken of deze mij tegemoet wil komen, maar een paar uur na het lezen van mijn bericht nog geen antwoord.

Ik heb de Mega CD voor € 75,- excl. verzendkosten aangekocht. In eerste instantie om zelf te gebruiken, maar inmiddels zie ik het meer als een project om het systeem aan de praat te krijgen en vervolgens door te verkopen. Uiteraard zal ik tegen die tijd een eerlijke advertentie plaatsen.

Alle drie de FFC kabels, de metal shielding en een aantal schroeven ontbreken. Daarnaast moeten de caps vervangen worden en ontbreekt de metalen bracket. Die laatste twee punten was ik van te voren van op de hoogte.
Helaas zijn de FFC kabels niet een standaard maat. Na een uur of drie (!) zoeken op AliExpress heb ik een verkoper gevonden die deze kabels waarschijnlijk voor een paar euro kan maken en opsturen. Als ik dan de caps vervang en de boel even goed schoonmaak dan zie ik dit systeem wel weer goed functioneren, mits ik geen andere problemen tegen kom.

Het voordeel van deze Mega CD is dat het een originele Mega CD firmware 1.00 heeft, welke regiovrij is. Zonder mods kan dit systeem dus op alle Mega Drives werken. Ik zit eraan te denken om te kijken of ik hem in combinatie met een Mega Drive, controller en misschien kabels (die laatste twee heb ik niet in overvloed over) als set te verkopen in de hoop de gemaakte kosten terug te verdienen.

Afijn, net zoals @laugh (welkom!) moest ik hier even mijn verhaal kwijt :)
Ook al was die alleen defect vind ik hem nog redelijk aan de prijs eerlijk gezegd. Gemiddelde prijs voor een megacd die werkend is ligt volgens mij rond de 100 euro. Dan heb ik het wel over een PAL versie, maar ik neem aan dat een JP niet heel veel duurder is? Is dit de eerste megacd of de tweede?

Maar ik kom het ook vaak tegen hoor, mensen die net iets niet op de foto zetten. Dus bijvoorbeeld een spel en alleen van de goede kant een foto maken en even vergeten te vertellen dat de andere kant cola overheen gevallen is. Vervolgens hoor je niks meer. Laatst had ik nog een ps3 phat BC gekocht die de RLOD had. Nou prima, die kan ik nog wel herstellen. Krijg ik hem binnen, mist ook de hele cradle waar de harde schijf in moet en binnenin missen allemaal schroeven, overduidelijk dat hier van alles mee gedaan is. Uiteindelijk heb ik na 2 maanden die cradle nog opgestuurd gekregen. Maar je maakt wat mee op marktplaats....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 10:11:
[...]

Ook al was die alleen defect vind ik hem nog redelijk aan de prijs eerlijk gezegd. Gemiddelde prijs voor een megacd die werkend is ligt volgens mij rond de 100 euro. Dan heb ik het wel over een PAL versie, maar ik neem aan dat een JP niet heel veel duurder is? Is dit de eerste megacd of de tweede?

Maar ik kom het ook vaak tegen hoor, mensen die net iets niet op de foto zetten. Dus bijvoorbeeld een spel en alleen van de goede kant een foto maken en even vergeten te vertellen dat de andere kant cola overheen gevallen is. Vervolgens hoor je niks meer. Laatst had ik nog een ps3 phat BC gekocht die de RLOD had. Nou prima, die kan ik nog wel herstellen. Krijg ik hem binnen, mist ook de hele cradle waar de harde schijf in moet en binnenin missen allemaal schroeven, overduidelijk dat hier van alles mee gedaan is. Uiteindelijk heb ik na 2 maanden die cradle nog opgestuurd gekregen. Maar je maakt wat mee op marktplaats....
Op zich vind ik de prijs niet heel verkeerd. Achteraf gezien moet ik toegeven dat foutieve aannames een rol hebben gespeeld in deze aankoop. De Mega CD zag er op de foto best netjes uit, en vooral de buitenkant van oude consoles vind ik persoonlijk belangrijk. Daarbij maakte in de aanname dat hij van binnen compleet zou zijn, en dat ik met het vervangen van de caps een prima Mega CD voor een goede prijs zou hebben. De tijd die ik er dan in zou steken voor het repareren zie ik als hobby en zou ik dus niet in euro's uitdrukken. Daarvoor heb ik deze prijs wel over. Voor wat ik heb ontvangen echter niet. Daarom heb ik ook aan de verkoper gevraagd of hij a) de Sega CD retour accepteert of b) een compensatie in het betaalde bedrag accepteert. Echter verwacht ik dat dit gewoon weer een voorval is waar ik een wijze les uit moet trekken.

Helaas blijkt ook de buitenkant minder mooi te zijn, en dat is voor mij misschien nog wel het grootste probleem. Er is met een permanent marker een vlak zwart gemaakt waardoor het er niet meer helemaal goed uitziet. Ik ga proberen er wat leuks van te maken en als ik hem nog kan verkopen aan iemand die hier geen problemen mee heeft dan vind ik het prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Seroczynski schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 10:17:
[...]

Op zich vind ik de prijs niet heel verkeerd. Achteraf gezien moet ik toegeven dat foutieve aannames een rol hebben gespeeld in deze aankoop. De Mega CD zag er op de foto best netjes uit, en vooral de buitenkant van oude consoles vind ik persoonlijk belangrijk. Daarbij maakte in de aanname dat hij van binnen compleet zou zijn, en dat ik met het vervangen van de caps een prima Mega CD voor een goede prijs zou hebben. De tijd die ik er dan in zou steken voor het repareren zie ik als hobby en zou ik dus niet in euro's uitdrukken. Daarvoor heb ik deze prijs wel over. Voor wat ik heb ontvangen echter niet. Daarom heb ik ook aan de verkoper gevraagd of hij a) de Sega CD retour accepteert of b) een compensatie in het betaalde bedrag accepteert. Echter verwacht ik dat dit gewoon weer een voorval is waar ik een wijze les uit moet trekken.

Helaas blijkt ook de buitenkant minder mooi te zijn, en dat is voor mij misschien nog wel het grootste probleem. Er is met een permanent marker een vlak zwart gemaakt waardoor het er niet meer helemaal goed uitziet. Ik ga proberen er wat leuks van te maken en als ik hem nog kan verkopen aan iemand die hier geen problemen mee heeft dan vind ik het prima.
Het gaat er dan inderdaad vooral om hoe de verkoper dingen niet heeft gemeld of verkeerd heeft gefotografeerd. De vraag hierbij is natuurlijk wist hij het van de binnenkant of niet? Ik denk eerlijk gezegd als je een JP megacd in bezit hebt dan weet je hier denk ik van. Hopelijk reageert de verkoper nog, maar mijn ervaringen die ik heb met marktplaats is dat je er nooit meer wat van hoort. Geld is binnen en dan niks meer laten horen. Bij Ebay als je Paypal hebt gebruikt kan je nog iets meer doen, maar via een betaalverzoek van marktplaats sta je machteloos.

Ik zie dat je een permanent marker wel kan verwijderen van plastic:

https://www.onegoodthingb.../remove-permanent-marker/

12. Plastic

To remove Sharpie from plastic bins, toys, furniture, and more, try any of the following items:

Pencil eraser
Sunscreen
Goo Gone
Dry erase marker
Rubbing alcohol

Wellicht heb je er wat aan ;-) Ook plastic kan je nog wel wat aan doen als er krassen op zitten: https://www.cutplasticshe...atches-from-your-plastic/

Ben benieuwd of je er nog wat van kan maken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Seroczynski schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 10:17:
[...]

Als er aan de binnenkant zaken ontbreken vind ik dit toch echt een "fout" van de verkoper, je kunt toch moeilijk op alles doorvragen of e.e.a. wel compleet is (maar niet functioneel) en kun je dan wel van uitgaan, zoals je deed. Hopelijk komt de verkoper je dan nog tegemoet, maar als het een persoon is die dit soort zaken op deze manier aanbiedt zegt dat ook iets over het karakter veelal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laugh
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
Dat is idd een tegenvallende aankoop van de mega CD, wat vervelend! Mijn PS1 was gelukkig wel in goede conditie van buiten, en binnen eigenlijk ook heel netjes. Je vraagt je dan soms ook wel af hoe sommige mensen met dit soort spullen omgaan he? Die verdienen gewoon niet een console te hebben, idioten die erop zitten te krassen of met markers te tekenen, en dan ook nog missende schroeven?! 8)7
Dat laatste is eigenlijk meteen al een teken dat iemand al eerder het heeft proberen te fixen, maar die gene is gewoon volledig incapabel, en verliest ook nog de componenten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

laugh schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 12:11:
Dat is idd een tegenvallende aankoop van de mega CD, wat vervelend! Mijn PS1 was gelukkig wel in goede conditie van buiten, en binnen eigenlijk ook heel netjes. Je vraagt je dan soms ook wel af hoe sommige mensen met dit soort spullen omgaan he? Die verdienen gewoon niet een console te hebben, idioten die erop zitten te krassen of met markers te tekenen, en dan ook nog missende schroeven?! 8)7
Dat laatste is eigenlijk meteen al een teken dat iemand al eerder het heeft proberen te fixen, maar die gene is gewoon volledig incapabel, en verliest ook nog de componenten...
Ik vind het ook altijd heel erg bijzonder hoe mensen het voor elkaar krijgen om diepe krassen in een disc te krijgen? Het enige wat je moet doen is uit het hoesje halen en in de console stoppen. In die tussentijd kan er toch niet veel gebeuren? Bij mij zit er echt nooit een kras op een disc als ik hem zelf nieuw heb gekocht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elsympatico
Sommigen leggen dat los vroeger aan kameraad is een spel uitgeleend Shenmue op de Dreamcast en wou het niet uitlenen maar die zak bleef maar zagen en uiteindelijk heeft die zen broer mijn spel aan andere kameraad uitgeleend ben het daar nog moeten gaan halen en zat een dikke barst in het doosje ben er nog altijd kwaad voor , dat zijn dan vrienden lol

Ik leen nooit niks meer uit , echte liefhebbers van gaming dragen zorg voor hun gerief , dat is mijn mening.

Ik heb toch juist bij die Trader retrogamestore een spel gekocht sonic wings 2 voor Neogeo CD

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had vroeger een vriend die de schijfjes overal en nerges had liggen en stapels hoog.
Leende ook nooit spellen aan hem uit, vond hij vreemd dat ik hem niet vertrouwde met spellen.
Dus toch maar een keer gedaan en de keer daarna dat ik bij hem thuis kwam zag ik de disc op een stapel liggen.

Pak de PS2 dvd en kijk en een dikke diepe kras, en bedankt.
Bij confrontatie kwam hij met het excuus dat deze er al in zat, maar dat had ik ondervangen door hem voor het uitlenen de disc te laten zien en zei dat ik hem ook in deze staat terug wenste.

Heb hem toen een nieuwe versie in seal laten kopen voor mij en daarna tegen hem gezegd dat ik hem echt nooit meer spellen zou uitlenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:09
GAIAjohan schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 22:25:
Iets met dure games.. zag zojuist
RC pro Am 2 voor Nes binnen 5km van mijn huis.. 450 euro gevraagd.. echter zie ik op marktplaats nog een verkoper uit Tilburg die 500 vraagt.
2 tegelijkertijd te koop, hoe bijzonder is dat spel dan echt?
Ik zit dat pricecharting hem noemt voor 333.. maar dan nog...
Grappig, ik wist niet eens (bewust) van het bestaan van RC Pro AM 2 af. RC Pro AM grijs gespeeld vroeger op de Nintendo NES.

Veel geld voor één game in ieder geval.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-09 17:10
De Dreamcase schijnt nu verstuurd te worden. Redelijk prijzig, maar wel erg nice:

https://www.trfightstick....-page/dreamcase-pre-order

Afbeeldingslocatie: https://static.wixstatic.com/media/574967_5837ce4ed76248aa9fd5ec7ec0c99382~mv2.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Weet niet wat ik hiervan moet vinden, ik vind het op zich een leuke case maar zo haal je (bij mij i.i.g. ) alle binding met de DC weg. Als je dc helemaal geel en/of beschadigd is kan het natuurlijk optie zijn. Al hoewel ik in scenario 1 dan nog liever zou retrobrighten of (voor beide scenarios) simpelweg kijken naar een replacement case....

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uiteindelijk gaat het om het systeem natuurlijk, maar je hebt wel gelijk de originele behuizing hoort toch wel bij het totaal plaatje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsympatico
Ik vind het heel mooi die dreamcase , maar zou ook zeker nog een gewone willen .

Wel speciaal , had het nog nooit gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Was een tijdje geleden al tegen de aankondiging van de case gelopen, ik snap het eerlijk gezegd niet helemaal. Wat is nou het doel dat ze hiermee proberen te bereiken? Voor de DC zijn maar mondjesmaat goede replacement shells te vinden (met originele looks) dus als je het mij vraagt is het veel interessanter om daar wat meer variatie van op de markt te brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3style
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:10

3style

...

Seroczynski schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 00:00:
Was een tijdje geleden al tegen de aankondiging van de case gelopen, ik snap het eerlijk gezegd niet helemaal. Wat is nou het doel dat ze hiermee proberen te bereiken? Voor de DC zijn maar mondjesmaat goede replacement shells te vinden (met originele looks) dus als je het mij vraagt is het veel interessanter om daar wat meer variatie van op de markt te brengen.
Helemaal mee eens. Ik begrijp het ook niet helemaal, de originele case is ook super makkelijk te modden met nieuwe onderdelen (picoPsu, gdemu, noctua fan etc.) en dan behoud je ook nog de echte look en feel. De reacties op Reddit waren ook niet al te positief. Prima natuurlijk om een case op de markt te brengen, maar er zijn zat betere originelere alternatieven en echt goedkoop is het ook niet.

[ Voor 10% gewijzigd door 3style op 18-07-2020 13:54 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Ik zie dat ik in m'n oneindige zoektocht naar point and click console games nog een game "gemist" heb:
Pajama Sam voor de PS1. Die maar 's opduikelen ergens.

Blijf het *** vinden dat Beavis and Butthead in Virtual Stupidity alleen in Japan is uitgebracht voor de PS1; vroeger gespeeld op de PC en is een hele degelijke P&C namelijk.

Verder nog even de NES/SNES testen op de Sony CRT..benieuwd hoe de NES het doet op 't ding :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Exorcist schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 16:46:
Ik zie dat ik in m'n oneindige zoektocht naar point and click console games nog een game "gemist" heb:
Pajama Sam voor de PS1. Die maar 's opduikelen ergens.

Blijf het *** vinden dat Beavis and Butthead in Virtual Stupidity alleen in Japan is uitgebracht voor de PS1; vroeger gespeeld op de PC en is een hele degelijke P&C namelijk.

Verder nog even de NES/SNES testen op de Sony CRT..benieuwd hoe de NES het doet op 't ding :)
Hier heeft iemand wel de Engelse versie geport naar de playstation classic:

YouTube: Beavis & Butt-Head: Virtual Stupidity on Playstation Classic

Omdat het een scummvm game betreft is die makkelijk te porten.

Ben benieuwd wat je van de snes op de crt vindt. Vooral de verbeterde input lag t.o.v. Lcd word ik al heel erg blij van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 17:32:
[...]

Hier heeft iemand wel de Engelse versie geport naar de playstation classic:

YouTube: Beavis & Butt-Head: Virtual Stupidity on Playstation Classic

Omdat het een scummvm game betreft is die makkelijk te porten.

Ben benieuwd wat je van de snes op de crt vindt. Vooral de verbeterde input lag t.o.v. Lcd word ik al heel erg blij van.
Kijk, dit is nu een leuk project! De PS1 classic staat doelloos op een plank (wist ik op voorhand, deed ik het ook niet voor) maar als ik op deze manier dit soort titels kan doen...top! Goede tip, thx :)

Inputlag, mja, ik heb daar persoonlijk niet veel last van om eerlijk te zijn. Ik merk het eigenlijk niet, kan ook aan het type games liggen wat ik graag speel (point and clicks, city builders etc.). En ik kan m'n RGB kabel niet gebruiken dus zal 'm composiet :X moeten aansluiten. Moet nog steeds een tweede/betere RGB kabel kopen voor de N64 en SNES.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand hier ooit een keer wat besteld? Ben heel benieuwd wat je krijgt als je hier de controller besteld. Denk gewoon Chinese namaak

http://www.stanszstore.co...2iTAdwEAYYAyABEgJQYPD_BwE

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jumpman
Deze week weer eens mooie aanwinsten voor het retro gamen.

Deze week een onbeschadigde Bang & Olufsen Beovision MS 6000 met afstandbediening BEO 1000 en boekjes overgenomen. Deze vond ik toch wat groot. Vandaag dus een in nieuwstaat verkerende Bang & Olufsen Beovision MX4000 met afstandbediening BEO4 en boekjes en aankoopfactuur (In 2002 € 1500,00) van de eerste eigenaar. Heeft zelfs nooit in standby gestaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Was een beetje bezig met Sega's AM2/AM3 arcade games. Blijken er best wat ooit op XBLA te hebben gestaan. Blijf het *** vinden dat dit digitale games zijn waarvan er al vele ook digitaal gesneuveld zijn. Lang leve m'n RGH 360 met alle 360 XBLA games ooit gemaakt:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d9pCvGVqLm4fOiRRVnCYoYMyyuw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jQf0BpxAUavui2fMTgmQz81E.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g471I1WCekYI-_z4aeEyVFpdifc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Xt1RwXSYRdhNSivNR9aUQcI7.jpg?f=fotoalbum_large

Leuk om zo toch 's de games te doen die ooit waren. Ben niet zo van spellen spelen die ik eigenlijk niet bezit maar als het echt niet anders kan, vind ik het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3style

3style

...

Jumpman schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 22:30:
Deze week weer eens mooie aanwinsten voor het retro gamen.

Deze week een onbeschadigde Bang & Olufsen Beovision MS 6000 met afstandbediening BEO 1000 en boekjes overgenomen. Deze vond ik toch wat groot. Vandaag dus een in nieuwstaat verkerende Bang & Olufsen Beovision MX4000 met afstandbediening BEO4 en boekjes en aankoopfactuur (In 2002 € 1500,00) van de eerste eigenaar. Heeft zelfs nooit in standby gestaan.
Zijn leuke en goede tv’s, sagat krijgt (waarschijnlijk) binnenkort mijn B&O MX4200 met BEO4 etc.

Welke firmware versie heb je? Staat achterop de tv. Vanaf 3.1 kun je het service menu benaderen en kun je de geometrie aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
3style schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 22:55:
[...]

Zijn leuke en goede tv’s, sagat krijgt (waarschijnlijk) binnenkort mijn B&O MX4200 met BEO4 etc.

Welke firmware versie heb je? Staat achterop de tv. Vanaf 3.1 kun je het service menu benaderen en kun je de geometrie aanpassen.
SW 4.7.

[ Voor 7% gewijzigd door Jumpman op 18-07-2020 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3style

3style

...

Perfect, dan heb je ook de vernieuwde interface volgens mij.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• sarlo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22-09 14:51
Gisteren eindelijk de bestelde PCB replacements binnengekregen voor mijn ps3 controllers. Alle twee hadden ze last van drift en dat de schouderknoppen niet lekker werkte.

Bij beiden "oude" PCB zag je scheuren in het circuit richting de schouderknoppen, dus wat gaan we doen :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lB8YsnCUSaoDWBnW91WFe-IVFIo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TRaHDCaYtav4pjkJhcNErsQE.jpg?f=fotoalbum_large

Alles schoonmaken en vervangen met als resultaat, twee werkende en schone controllers :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R1Fpni76nsjRzSIEvmcIoKi1NUk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ml0Ri4zit7371yga74s7tDmS.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 8% gewijzigd door sarlo op 20-07-2020 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsympatico

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sarlo schreef op maandag 20 juli 2020 @ 10:50:
Gisteren eindelijk de bestelde PCB replacements binnengekregen voor mijn ps3 controllers. Alle twee hadden ze last van drift en dat de schouderknoppen niet lekker werkte.

Bij beiden "oude" PCB zag je scheuren in het circuit richting de schouderknoppen, dus wat gaan we doen :)
[Afbeelding]

Alles schoonmaken en vervangen met als resultaat, twee werkende en schone controllers :)
[Afbeelding]
Interessant! Ik heb ook nog een paar controllers liggen die kuren vertonen. Heb je die PCB gewoon op ebay gehaald? Zit er nog kwaliteit verschil in?

Edit: Ik ben nu trouwens bezig met Driver San Francisco op de ps3. Wel grappig om te zien dat de facial animaties in deze game beter zijn dan de huidige ps4 games van Ubisoft. Ziet er erg goed uit!

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2020 16:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sarlo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22-09 14:51
Verwijderd schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 16:01:
[...]

Interessant! Ik heb ook nog een paar controllers liggen die kuren vertonen. Heb je die PCB gewoon op ebay gehaald? Zit er nog kwaliteit verschil in?

Edit: Ik ben nu trouwens bezig met Driver San Francisco op de ps3. Wel grappig om te zien dat de facial animaties in deze game beter zijn dan de huidige ps4 games van Ubisoft. Ziet er erg goed uit!
De pcb heb ik hier gehaald: aliexpress link

Op basis van het typenummer van je controller, kun je vinden welke versie pcb erin moet. Of je schroeft de controller open en dan zie je ook het pcb nummer (zie mijn eerste foto en dan de lichte pcb rechtsonder).

Let wel op dat sommige pcb gelijk zijn aan andere, dus even googlen als je er niet uit komt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
second opinion time.........relatief recent met hulp van @Exorcist _/-\o_ mijn ps2 kunnen pimpen met een hd/free mcboot install........de hele ps2 (en in principe ook ps1 dus) library speelbaar aan mijn voeten.

Helaas het ik dat feestje zelf verpest doordat ik zonodig een oled c9 moest kopen......fantastische tv natuurlijk....maar geen component in meer :'( Dus geen ps2, (en geen wii, ik heb een x in 1 component kabeltje...geloof dat ie ook nog ps3 en/of org xbox aan kan...hoewel dat geloof ik toch x360 bleek te zijn nu ik er iets langer over nadenk :( )

Dus what to do?

Optie 1.......een OSSC vind het zeer interessant, en grote voordeel is dat ook mijn andere rgb consoles dan weer speelbaar worden (momenteel pc engine, megadrive en saturn)

Optie 2: playstation (en ook wii) verhuizen naar retro hokkie boven.
crt voor die consoles is denk ik ook the way to go? Helemaal gezien ik toch bij voorkeur 2d games speel

Die optie heeft een lichte voorkeur, helemaal omdat ik voor de pce/md al een modded ps3 kan gebruiken, of nog beter mijn mister.
En de saturn.......ja al vaker verteld, tis een vanilla pal saturn. Aan de ene kant wel interesse om die dan nog te voor zien van een mode of andere ode, maar de prio is wat lager....helemaal omdat ik verwacht dat ik als ik dit gewoon lekker op pc kan spelen ik het geld daarvoor dan liever in mijn zak hou (mening die ik mogelijk nog bijstel als de emulatie me toch tegenvalt......maar dat zien we dan wel weer)

Dus.......dan wil ik van component naar scart.....jullie ideeën over hoe dat het beste aan te pakken?
met snel googlen kwam ik hier op uit:
http://www.beharbros.com/garo
Maar gaat je met shipping toch wsl weer 100 piek kosten wat ik aan de ene kant wel forst vind, aan de andere kant als ik daarmee zowel mijn wii als ps2 (en dus ook 1) unlock.......wow.

Mochte er goedkopere oplossing zijn dan hoor ik het graag, maar aan de andere kant misschien liever maar 1x bloeden voor goede kwaliteit dan iets kopen wat niet bevalt........?

Optie 3 is natuurlijk 'voor nood' maar weer terug naar good old........composite.....op crt is dat natuurlijk ook nog wel doable, helemaal gezien is er ook weer niet verwacht gruwelijk veel mee te gaan spelen...nadeel van die optie is dat ik dan wel weer 2 kabels nodig ga hebben en dus 2x een scart input.......die worden ook wat schaars inmiddels :+

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sagat schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 08:34:
second opinion time.........relatief recent met hulp van @Exorcist _/-\o_ mijn ps2 kunnen pimpen met een hd/free mcboot install........de hele ps2 (en in principe ook ps1 dus) library speelbaar aan mijn voeten.

Helaas het ik dat feestje zelf verpest doordat ik zonodig een oled c9 moest kopen......fantastische tv natuurlijk....maar geen component in meer :'( Dus geen ps2, (en geen wii, ik heb een x in 1 component kabeltje...geloof dat ie ook nog ps3 en/of org xbox aan kan...hoewel dat geloof ik toch x360 bleek te zijn nu ik er iets langer over nadenk :( )

Dus what to do?

Optie 1.......een OSSC vind het zeer interessant, en grote voordeel is dat ook mijn andere rgb consoles dan weer speelbaar worden (momenteel pc engine, megadrive en saturn)

Optie 2: playstation (en ook wii) verhuizen naar retro hokkie boven.
crt voor die consoles is denk ik ook the way to go? Helemaal gezien ik toch bij voorkeur 2d games speel

Die optie heeft een lichte voorkeur, helemaal omdat ik voor de pce/md al een modded ps3 kan gebruiken, of nog beter mijn mister.
En de saturn.......ja al vaker verteld, tis een vanilla pal saturn. Aan de ene kant wel interesse om die dan nog te voor zien van een mode of andere ode, maar de prio is wat lager....helemaal omdat ik verwacht dat ik als ik dit gewoon lekker op pc kan spelen ik het geld daarvoor dan liever in mijn zak hou (mening die ik mogelijk nog bijstel als de emulatie me toch tegenvalt......maar dat zien we dan wel weer)

Dus.......dan wil ik van component naar scart.....jullie ideeën over hoe dat het beste aan te pakken?
met snel googlen kwam ik hier op uit:
http://www.beharbros.com/garo
Maar gaat je met shipping toch wsl weer 100 piek kosten wat ik aan de ene kant wel forst vind, aan de andere kant als ik daarmee zowel mijn wii als ps2 (en dus ook 1) unlock.......wow.

Mochte er goedkopere oplossing zijn dan hoor ik het graag, maar aan de andere kant misschien liever maar 1x bloeden voor goede kwaliteit dan iets kopen wat niet bevalt........?

Optie 3 is natuurlijk 'voor nood' maar weer terug naar good old........composite.....op crt is dat natuurlijk ook nog wel doable, helemaal gezien is er ook weer niet verwacht gruwelijk veel mee te gaan spelen...nadeel van die optie is dat ik dan wel weer 2 kabels nodig ga hebben en dus 2x een scart input.......die worden ook wat schaars inmiddels :+
Waarom wil je van Component naar Scart? Goedkopere oplossing zal dan zijn om gewoon een scart kabel te kopen voor de ps2?

bijv:
https://www.amazon.nl/Eax...kabel-Meter/dp/B001R1605U

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2020 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauz1978
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:36

Mauz1978

Console War Veteran

Vanwege ruimte gebrek ga ik een hoop de deur uitdoen. Ik verkoop alles behalve de Nintendo en sega merken, maar ik heb wat dat betreft zoveel. Een paar MSXen, Commodores, Atari’s en zelfs een Apple PC uit het jaar nul haha. Ik wilde alles verzamelen maar heb totaal geen ruimte om ze aan te sluiten.

Nintendo en Sega zijn nog mooi genoeg om in vitrines te displayen, maar die vergeelde atari’s, nee dat lukt me niet, bovendien zijn ze ook best groot.

Nu weet ik dat je in dit topic niet mag adverteren, maar hier zijn wel de verzamelaars. Hoe kan ik jullie het beste bereiken? Ik hoef er niet op te verdienen (meer kostprijs). Een link naar marktplaats is not done natuurlijk...

[ Voor 3% gewijzigd door Mauz1978 op 23-07-2020 09:11 ]

Something under the bed is drooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Er zijn een tal van opties voor je @Sagat. Sowieso is de OSSC een goede keuze, maar ken je ook de Koryuu voor composiet naar component al? Zie https://www.retrorgb.com/...-converter-announced.html

@Mauz1978 Als je ze op Tweakers op V&A plaatst vallen ze vanzelf onder de aandacht van de mensen hier die op zoek zijn naar het mooie spul :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauz1978

Mauz1978

Console War Veteran

Seroczynski schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 09:12:
Er zijn een tal van opties voor je @Sagat. Sowieso is de OSSC een goede keuze, maar ken je ook de Koryuu voor composiet naar component al? Zie https://www.retrorgb.com/...-converter-announced.html

@Mauz1978 Als je ze op Tweakers op V&A plaatst vallen ze vanzelf onder de aandacht van de mensen hier die op zoek zijn naar het mooie spul :)
V&A is natuurlijk een goeie. Maar ik herken mezelf als verzamelaar: vaak ga ik gericht zoeken naar 1 iets, en dan zie je die scala van andere dingen vaak nooit... Maar marktplaats is ook niet alles, daar word ik vooral lastig gevallen door handelaren (en ik wil gewoon echt dat het naar verzamelaars ga, want het gaat een beetje me aan het hart)....

Wellicht 1 foto met alles erop of zo... ik ga eens kijken. Ik wil het niet, maar realistisch gezien zal ik ze ook nooit meer opstarten... zucht hahaha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mauz1978 schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 09:16:
[...]

V&A is natuurlijk een goeie. Maar ik herken mezelf als verzamelaar: vaak ga ik gericht zoeken naar 1 iets, en dan zie je die scala van andere dingen vaak nooit... Maar marktplaats is ook niet alles, daar word ik vooral lastig gevallen door handelaren (en ik wil gewoon echt dat het naar verzamelaars ga, want het gaat een beetje me aan het hart)....

Wellicht 1 foto met alles erop of zo... ik ga eens kijken. Ik wil het niet, maar realistisch gezien zal ik ze ook nooit meer opstarten... zucht hahaha
Je kan hem ook hier aanbieden: https://www.button-bashers.nl/ Dan weet je vrijwel zeker dat het spul naar verzamelaars gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauz1978

Mauz1978

Console War Veteran

Verwijderd schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 09:18:
[...]

Je kan hem ook hier aanbieden: https://www.button-bashers.nl/ Dan weet je vrijwel zeker dat het spul naar verzamelaars gaat.
Die site kende ik nog niet, thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 09:07:
[...]

Waarom wil je van Component naar Scart? Goedkopere oplossing zal dan zijn om gewoon een scart kabel te kopen voor de ps2?

Bijv: https://www.allekabels.nl...scart-kabel-18-meter.html
rgb scart
https://www.amazon.nl/Gam...-Lead-PSOne/dp/B07HRQ81TY
Haha, 2 redenen, begonnen met de gedachte dat ik het liefst mijn bestaande kabel wil gebruiken, de andere is dat ik simpelweg nog niet gedacht had aan deze directe optie......gezien de prijs is dit idd heel interssant.

Nadeel is dat ik wii dan niet kan gebruiken, maar denk dat ik dat dan accepteer of daar dan wel composite ga gebruiken.....op de wii heb ik momenteel eigenlijk voornamelijk new super mario en DKC die ik ooit nog is wil uitspelen en verder nog wat andere games maar niets super spanneds uit mijn hoofd......

edit:
de link is inmiddels geupdate maar.......let goed op wat je koopt.......de org link was dus een composite over scart kabel. Ik gebruik hem op crt en dan boeit het wat minder, maar een ossc pakt geen compoite en dan ben je dus klaar en moet je nog een andere kabel aanschaffen!
Seroczynski schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 09:12:
Hmm de naam klinkt vaag bekend, ik ga de link iig wel checken....gezien mijn voorkeur om ouder consoles toch op crt te spelen is een upscaler voor mij vermoedelijk niet de goede keuze.....de scart kabel suggestie van snefkens eigenlijk wel, mogelijk dan gelijk maar een wii kabel mee bestellen, ben ik gelijk in een keer klaar. Zitten daar nog grote kwaliteits verschillen in? Normaal ben ik een groot fan van retro gaming cables uit de uk, maar dan praat je toch over andere prijzen.
@Mauz1978
Yup, V&A is DE manier, en volgens mij 'mag' een markplaats add in je sig ook. Ik zal die nog wel even verfiëren bij mijn collega mods.

[ Voor 8% gewijzigd door Sagat op 02-08-2020 12:15 ]

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sagat schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 09:38:
[...]

Haha, 2 redenen, begonnen met de gedachte dat ik het liefst mijn bestaande kabel wil gebruiken, de andere is dat ik simpelweg nog niet gedacht had aan deze directe optie......gezien de prijs is dit idd heel interssant.

Nadeel is dat ik wii dan niet kan gebruiken, maar denk dat ik dat dan accepteer of daar dan wel composite ga gebruiken.....op de wii heb ik momenteel eigenlijk voornamelijk new super mario en DKC die ik ooit nog is wil uitspelen en verder nog wat andere games maar niets super spanneds uit mijn hoofd......

[...]

Hmm de naam klinkt vaag bekend, ik ga de link iig wel checken....gezien mijn voorkeur om ouder consoles toch op crt te spelen is een upscaler voor mij vermoedelijk niet de goede keuze.....de scart kabel suggestie van snefkens eigenlijk wel, mogelijk dan gelijk maar een wii kabel mee bestellen, ben ik gelijk in een keer klaar. Zitten daar nog grote kwaliteits verschillen in? Normaal ben ik een groot fan van retro gaming cables uit de uk, maar dan praat je toch over andere prijzen.

[...]

@Mauz1978
Yup, V&A is DE manier, en volgens mij 'mag' een markplaats add in je sig ook. Ik zal die nog wel even verfiëren bij mijn collega mods.
Ook voor de WII is er een oplossing hoor ;-) https://www.bol.com/nl/p/...8-meter/9200000081298424/

Als je maar 1 scart aansluiting hebt dan moet je wel weer een scart splitter kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 09:39:
[...]

Ook voor de WII is er een oplossing hoor ;-) https://www.bol.com/nl/p/...8-meter/9200000081298424/

Als je maar 1 scart aansluiting hebt dan moet je wel weer een scart splitter kopen.
bleh moet ik nog 2x verzendkosten betalen :P
Maar iig dank voor de tip!

En ja scart wisselaars wel ervaring mee, 3 in bezit (3x1 en 1x out) , die allen op zich prima werken.
Al hoewel ik ook daar misschien nog is een mooie oplossing voor moet kopen zoals de hydra (goedkoper is ook hier wel gewaardeerd)

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauz1978

Mauz1978

Console War Veteran

Sagat schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 09:38:
[...]

[...]

[...]

@Mauz1978
Oh dat zou ik idd graag willen weten. Ik wil alle betalingen via marktplaats laten lopen (of live)... ik vertrouw niks daarbuiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Laatst online: 01:15

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Mauz1978 schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 09:10:
Vanwege ruimte gebrek ga ik een hoop de deur uitdoen. Ik verkoop alles behalve de Nintendo en sega merken, maar ik heb wat dat betreft zoveel. Een paar MSXen, Commodores, Atari’s en zelfs een Apple PC uit het jaar nul haha. Ik wilde alles verzamelen maar heb totaal geen ruimte om ze aan te sluiten.

Nintendo en Sega zijn nog mooi genoeg om in vitrines te displayen, maar die vergeelde atari’s, nee dat lukt me niet, bovendien zijn ze ook best groot.

Nu weet ik dat je in dit topic niet mag adverteren, maar hier zijn wel de verzamelaars. Hoe kan ik jullie het beste bereiken? Ik hoef er niet op te verdienen (meer kostprijs). Een link naar marktplaats is not done natuurlijk...
Ik zou @WHiZZi even contacteren. Komt het wellicht in het https://www.homecomputermuseum.nl/#intro terecht :)

Hij was ooit ook verzamelaar, alleen is dat ietsje uit de hand gelopen :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sagat schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 09:42:
[...]

En ja scart wisselaars wel ervaring mee, 3 in bezit (3x1 en 1x out) , die allen op zich prima werken.
Al hoewel ik ook daar misschien nog is een mooie oplossing voor moet kopen zoals de hydra (goedkoper is ook hier wel gewaardeerd)
Als ik jou was ;) zou ik een OSSC nemen omdat je dan het minste kwaliteitsverlies hebt component --> HDMI ipv. component --> SCART. Of, optie drie, een versterker kopen (past prima daar ;) ) die de vertaalslag component naar HDMI maakt met upscalers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sagat schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 09:42:
[...]

Enige waar je wel rekening mee moet houden is dat je de progressive scan niet kan gebruiken in sommige games als je scart gebruikt. Via component is dat wel mogelijk, alleen als je een converter neemt van component naar scart dan werkt dat ook niet meer. Ik weet niet of dat heel belangrijk voor je is?

Maar wat betreft de wii dan zou ik eerder voor een wii u gaan, die kan wii spellen spelen en heb je direct HDMI. Dan kan je die aan de OLED koppelen. Ps2 kan je dan met scart aansluiten (Maar ook daar kan je een BC PS3 voor gebruiken en dan werkt progressive scan ook!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauz1978

Mauz1978

Console War Veteran

The Eagle schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 09:47:
[...]

Ik zou @WHiZZi even contacteren. Komt het wellicht in het https://www.homecomputermuseum.nl/#intro terecht :)

Hij was ooit ook verzamelaar, alleen is dat ietsje uit de hand gelopen :P
Misschien is dat een goed idee.

Ik heb zojuist een advertentie geplaatst in V&A - maar het plaatsen ervan is nogal beperkt zonder een specifieke categorie aan te kunnen wijzen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Exorcist schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 09:47:
[...]

Als ik jou was ;) zou ik een OSSC nemen omdat je dan het minste kwaliteitsverlies hebt component --> HDMI ipv. component --> SCART. Of, optie drie, een versterker kopen (past prima daar ;) ) die de vertaalslag component naar HDMI maakt met upscalers.
versterker is dan optie 4 he! Niet de telling door de war schoppen. :P :+
Maar is idd zeker weer een optie voor deze consoles downstairs houden. Maar denk dat ik ze liever naar crt verhuis, heb ik ook weer ruimte voor een xbsx of ps5.........nou mogelijk de slim varianten die er ongetwijfeld ook zullen komen, de default form factors kunnen nog wel een uitdaging worden!
Verwijderd schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 09:49:
[...]
Enige waar je wel rekening mee moet houden is dat je de progressive scan niet kan gebruiken in sommige games als je scart gebruikt. Via component is dat wel mogelijk, alleen als je een converter neemt van component naar scart dan werkt dat ook niet meer. Ik weet niet of dat heel belangrijk voor je is?

Maar wat betreft de wii dan zou ik eerder voor een wii u gaan, die kan wii spellen spelen en heb je direct HDMI. Dan kan je die aan de OLED koppelen. Ps2 kan je dan met scart aansluiten (Maar ook daar kan je een BC PS3 voor gebruiken en dan werkt progressive scan ook!)
Een wii u heb ik ook vaker over nagedacht, enige probleem hierbij is dat ik weinig met de wii u library heb.
En ik ben nogal huiverig voor bekraste gamepad schermen, al hoewel daar ook vast wel eea te modden is.

En progressive scan, interssant, maar geloof dat er maar een handjevol games zijn die dat ondersteunen toch? of heb je opties (ala swiss voor de cube) om dat dan weer te forceren ofzo?

--------
@Mauz1978
Net bevestigd een subtiele link naar mp is geen probleem. Dus gerust doen en als 'we' er toch problemen mee hebben dan hoor je het wel.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sagat schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 09:59:
[...]

versterker is dan optie 4 he! Niet de telling door de war schoppen. :P :+
Maar is idd zeker weer een optie voor deze consoles downstairs houden. Maar denk dat ik ze liever naar crt verhuis, heb ik ook weer ruimte voor een xbsx of ps5.........nou mogelijk de slim varianten die er ongetwijfeld ook zullen komen, de default form factors kunnen nog wel een uitdaging worden!

[...]

Een wii u heb ik ook vaker over nagedacht, enige probleem hierbij is dat ik weinig met de wii u library heb.
En ik ben nogal huiverig voor bekraste gamepad schermen, al hoewel daar ook vast wel eea te modden is.

En progressive scan, interssant, maar geloof dat er maar een handjevol games zijn die dat ondersteunen toch? of heb je opties (ala swiss voor de cube) om dat dan weer te forceren ofzo?

--------
@Mauz1978
Net bevestigd een subtiele link naar mp is geen probleem. Dus gerust doen en als 'we' er toch problemen mee hebben dan hoor je het wel.
Er is nog een redelijke lijst, ik weet niet in hoeverre deze nog helemaal up to date is:

https://en.everybodywiki....alternative_display_modes

Het verschil tussen interlaced en progressive bij PS2 is enorm! Dus voor de spellen die het hebben is het zeker interessant. Met freemcboot kan je het wel forceren door middel van GS Mode Selector. Ik zelf ben er niet zo fan van, als spellen het niet native ondersteunen dan zie je dat er soms rare dingen gebeuren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Exorcist schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 22:49:
Was een beetje bezig met Sega's AM2/AM3 arcade games. Blijken er best wat ooit op XBLA te hebben gestaan. Blijf het *** vinden dat dit digitale games zijn waarvan er al vele ook digitaal gesneuveld zijn. Lang leve m'n RGH 360 met alle 360 XBLA games ooit gemaakt:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Leuk om zo toch 's de games te doen die ooit waren. Ben niet zo van spellen spelen die ik eigenlijk niet bezit maar als het echt niet anders kan, vind ik het prima.
Laatste tijd ben ik ook bezig geweest met oude megadrive games. Heb weer een paar leuke verzameld, outrun wil ik nog voor een leuke prijs vinden. Zijn nu nog wat te duur, maar in de tussentijd ben ik Horizon Chase Turbo aan het spelen op de ps4 ;-)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Qu3ZZIFTqSVO5bATw406hbKJ_Vk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5nAxvZY0BqUpJBMZUqBjw5M3.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauz1978

Mauz1978

Console War Veteran

--------
@Mauz1978
Subtiel, zoals nu in mijn signature? Of een link in mn post? Let wel op dat er bij al mn advertenties heel wat amiibo kaartjes staan. Maar de komende weken zullen er aardig wat retro/klassieke consoles opkomen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsympatico
Zalig die Megadrive games top , Double dragon zalig en Streetfighter 2 !

Ik heb juist Sonic Wings 2 op Neogeo CD van Parijs binnengekomen alles top , vind wel dat deze percies beter is dan de Aero Fighters ik gespeelt heb op de Cartridge based Neogeo in 1991 .

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 10:04:
[...]
Er is nog een redelijke lijst, ik weet niet in hoeverre deze nog helemaal up to date is:

https://en.everybodywiki....alternative_display_modes

Het verschil tussen interlaced en progressive bij PS2 is enorm! Dus voor de spellen die het hebben is het zeker interessant. Met freemcboot kan je het wel forceren door middel van GS Mode Selector. Ik zelf ben er niet zo fan van, als spellen het niet native ondersteunen dan zie je dat er soms rare dingen gebeuren.
Ja zit ook wel wat in, ik heb idd wel free mcboot dus kan er iig wat mee spelen mocht ik dat ook willen.

Maar dan zou ik dus idealiter een ps2 naar hdmi oplossing moeten nemen.....Ik denk dat ik initiëel even lekker op crt ga spelen en voor dat 10tje wel die rgb haal.....mocht ik idd bij veel spellen merken dat ik progressive een meer waarde ga vinden kan ik altijd nog kijken wat ik doen, maar ook hier vind ik pc emulatie nog een leuk (en toegegeven) goedkoop alternatief.
elsympatico schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 10:41:
Zalig die Megadrive games top , Double dragon zalig en Streetfighter 2 !

Ik heb juist Sonic Wings 2 op Neogeo CD van Parijs binnengekomen alles top , vind wel dat deze percies beter is dan de Aero Fighters ik gespeelt heb op de Cartridge based Neogeo in 1991 .
Kan je iets meer vertellen over de verschillen? normaliter zou je verwachten dat alleen de muziek beter is?
edit:
lol ik dacht initiëel dat je een cd en cart game vergeleek, wat je ook doet natuurlijk, maar dit zijn 2 verschillende games als ik zo terug lees? Of is dit een gevalletje van verschillende namen zelfde game.....
ala probotector/contra en gynoug/wings of wor...?

En ja ik vind die md games ook geweldig!

En over sf2 gesproken
Deze romhack schijnt geweldig te zijn, leuk voor mensen met een everdrive of andere flashcart. Ik wil hem binnenkort gaan testen! laat jullie weten hoe het bevalt.
-----------------
@Mauz1978 ja is prima zo. Verder is het niet gewenst om dan elke post dit te gaan promoten.

[ Voor 6% gewijzigd door Sagat op 23-07-2020 11:10 ]

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!
oh vanochtend vergeten om hierop te reageren :>
Verwijderd schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 10:07:
[...]
Laatste tijd ben ik ook bezig geweest met oude megadrive games. Heb weer een paar leuke verzameld, outrun wil ik nog voor een leuke prijs vinden. Zijn nu nog wat te duur,
Outrun op de MD vind ik ook leuk! initeel vielen de gfx me wat tegen maar je went eraan en daarna raced het lekker en is de muziek best fijn.
Ook hier is volgens mij een interessante romhack, maar je kan dan de muziek van de arcade game afspelen bij het spel.....beetje ala msu1 hacks op snes (als ik de naam goed onthouden heb).
nog een voor mijn game todo lijstje!
maar in de tussentijd ben ik Horizon Chase Turbo aan het spelen op de ps4 ;-)[/b]
Hor. chase turoboooooooooo! _/-\o_
Mijn enige plat op den ps4..........waren wij als psn vriendjes? anders altijd leuk om tijden te vergelijken en vs ghosts te racen!

Enige irritante is dat de game enigsinds kapot gepatched is en wat bugs en crashes heeft die ik voorheen niet tot nauwelijks meegemaakt heb (kan ook zijn dat @Exorcist een vage ps4 heeft natuurlijk O-) )

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sagat schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 13:38:

[...]

Outrun op de MD vind ik ook leuk! initeel vielen de gfx me wat tegen maar je went eraan en daarna raced het lekker en is de muziek best fijn.
Ook hier is volgens mij een interessante romhack, maar je kan dan de muziek van de arcade game afspelen bij het spel.....beetje ala msu1 hacks op snes (als ik de naam goed onthouden heb).
nog een voor mijn game todo lijstje!

[...]

Mijn enige plat op den ps4..........waren wij als psn vriendjes? anders altijd leuk om tijden te vergelijken en vs ghosts te racen!

Enige irritante is dat de game enigsinds kapot gepatched is en wat bugs en crashes heeft die ik voorheen niet tot nauwelijks meegemaakt heb (kan ook zijn dat @Exorcist een vage ps4 heeft natuurlijk O-) )
Ik had gisteren toevallig een review gelezen over hoe slecht outrun turbo op de megadrive is. Ik was erg benieuwd of dat ook echt zo is. Als ik jou zo hoor dan lijkt het er wel op. Dan is denk ik outrun 2006 op de ps2 beter.

Volgens mij hebben wel elkaars PSN nog niet, die van mij is snefkens. Dus voeg mij maar toe ;-)

Ik heb gisteren hor. chase turbo nog gespeeld en is welgeteld 4 keer volledig vastgelopen. Ik moest de game afsluiten en helemaal opnieuw opstarten. Bij sommige races kan ik bepaalde auto's niet kiezen omdat hij anders vastloopt. Een half jaar geleden had ik hier inderdaad geen problemen mee. Erg jammer en hopelijk gaan ze het nog oplossen.

Je hebt een platinum, cool! Zo ver ben ik nog lang niet maar daar ga ik wel naar toe streven (als dat nog mogelijk is met de hoeveelheid bugs). Dan zal dat mijn 20ste platinum worden:)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2020 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 13:44:
[...]

Ik had gisteren toevallig een review gelezen over hoe slecht outrun turbo op de megadrive is. Ik was erg benieuwd of dat ook echt zo is. Als ik jou zo hoor dan lijkt het er wel op. Dan is denk ik outrun 2006 op de ps2 beter.
ik mag hopen dat een ps2 game beter is dan een md game ;)
Hij is in deze lijst van beste md racing games op nr2 gekomen, dus iig een andere persoon is het met me eens dat het niet helemaal troep is :P

Maar ik zou je even adviseren om hem te spelen, mocht de game echt serieus geld kosten dan zou ik er niet voor gaan.

Laatst kreeg ik op dat retro achievements forum een bericht van iemand die aangaf dat saturn versie de beste arcade poort was, zelfs beter dan arcade perfect omdat er nog wat opties waren toegevoegd.....

En grappig genoeg was volgens hem de master system versie van outrun ook top, omdat die analoog sturen zou ondersteunen, ik ben sindsdien nog wel van plan om de MS versie een kans te geven, saturn volgt dan wel als ik een mode heb, of als mijn nieuwe pc er ooit nog is komt (currently planned for q2-21 :'( )
Volgens mij hebben wel elkaars PSN nog niet, die van mij is snefkens. Dus voeg mij maar toe ;-)

Ik heb gisteren hor. chase turbo nog gespeeld en is welgeteld 4 keer volledig vastgelopen. Ik moest de game afsluiten en helemaal opnieuw opstarten. Bij sommige races kan ik bepaalde auto's niet kiezen omdat hij anders vastloopt. Een half jaar geleden had ik hier inderdaad geen problemen mee. Erg jammer en hopelijk gaan ze het nog oplossen.

Je hebt een platinum, cool! Zo ver ben ik nog lang niet maar daar ga ik wel naar toe streven (als dat nog mogelijk is met de hoeveelheid bugs). Dan zal dat mijn 20ste platinum worden:)
ik zal je even toevoegen dan!

en ja, ik had zelf een geluids bug laatst, nog geen vastlopers gehad, maar speel het ook bijna niet meer, ik wil de dlc ooit nog wel is doorspelen......maar nu dus even niet :P

en 20 trophies? damn dude doe je goed.........maar dat is hier natuurlijk verder ot.
Je weet dat er een trophy hunters topic is?

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sagat schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 13:38:

[...]

[...]

Alweer ontkracht door @snefkens :P maar reminds me, had het nog niet op één van de andere PS4's getest meen ik. Wel dus de digitale en discversie, beiden zelfde issue; Switch blijft wel stabiel.

Doet je wifi het alweer, trouwens? ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sagat schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 14:00:
[...]

ik mag hopen dat een ps2 game beter is dan een md game ;)
Hij is in deze lijst van beste md racing games op nr2 gekomen, dus iig een andere persoon is het met me eens dat het niet helemaal troep is :P

Maar ik zou je even adviseren om hem te spelen, mocht de game echt serieus geld kosten dan zou ik er niet voor gaan.

Laatst kreeg ik op dat retro achievements forum een bericht van iemand die aangaf dat saturn versie de beste arcade poort was, zelfs beter dan arcade perfect omdat er nog wat opties waren toegevoegd.....

En grappig genoeg was volgens hem de master system versie van outrun ook top, omdat die analoog sturen zou ondersteunen, ik ben sindsdien nog wel van plan om de MS versie een kans te geven, saturn volgt dan wel als ik een mode heb, of als mijn nieuwe pc er ooit nog is komt (currently planned for q2-21 :'( )

[...]

ik zal je even toevoegen dan!

en ja, ik had zelf een geluids bug laatst, nog geen vastlopers gehad, maar speel het ook bijna niet meer, ik wil de dlc ooit nog wel is doorspelen......maar nu dus even niet :P

en 20 trophies? damn dude doe je goed.........maar dat is hier natuurlijk verder ot.
Je weet dat er een trophy hunters topic is?
Ik ga er heel lang over nadenken of ik outrun ga aanschaffen op de megadrive. Zal eens kijken of iemand een vergelijk filmpje heeft gemaakt tussen alle versies. op deze manier kies ik meestal voor welke ik ga:)

Goede tip van dat trophy forum, daar pas ik wel tussen met ruim 5000 trophies denk ik zo :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 14:06:
[...]

Ik ga er heel lang over nadenken of ik outrun ga aanschaffen op de megadrive. Zal eens kijken of iemand een vergelijk filmpje heeft gemaakt tussen alle versies. op deze manier kies ik meestal voor welke ik ga:)

Goede tip van dat trophy forum, daar pas ik wel tussen met ruim 5000 trophies denk ik zo :-)
hah een keer googlen en je verdrinkt in de resultaten, maar deze dude kijk ik wel is vaker vids van (hij heeft alleen een hekel aan de amiga, dat vind ik als ouwe amiga fanboy wel storend!)
Exorcist schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 14:04:
[...]

Alweer ontkracht door @snefkens :P maar reminds me, had het nog niet op één van de andere PS4's getest meen ik. Wel dus de digitale en discversie, beiden zelfde issue; Switch blijft wel stabiel.

Doet je wifi het alweer, trouwens? ;w
Tuurlijk!
Hoe goed en optimaal daar gaan we het ZEKER niet over hebben hier :( O-)

[ Voor 25% gewijzigd door Sagat op 23-07-2020 14:12 ]

10 second ninja DONE

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Sagat schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 14:11:
[...]

hah een keer googlen en je verdrinkt in de resultaten, maar deze dude kijk ik wel is vaker vids van (hij heeft alleen een hekel aan de amiga, dat vind ik als ouwe amiga fanboy wel storend!)

[...]

Tuurlijk!
Hoe goed en optimaal daar gaan we het ZEKER niet over hebben hier :( O-)
Wat een verschrikkelijk irritante stem heeft die gast, afgehaakt hier :P

Overigens, Outrun..vind persoonlijk de PS2 en Xbox versies het best/leukst. Megadrive op zich prima maar is meer uit nostalgie dan anders.

@snefkens ik voeg je ook even toe op PSN, leuk voor de Hor. Chase leaderbords die @Sagat domineert omdat hij te veel vrije tijd heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Exorcist schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 14:14:
[...]

Wat een verschrikkelijk irritante stem heeft die gast, afgehaakt hier :P

Overigens, Outrun..vind persoonlijk de PS2 en Xbox versies het best/leukst. Megadrive op zich prima maar is meer uit nostalgie dan anders.

@snefkens ik voeg je ook even toe op PSN, leuk voor de Hor. Chase leaderbords die @Sagat domineert omdat hij te veel vrije tijd heeft
is toch gewoon die brit?
* Sagat gaat zijn eigen linkje daadwerkelijk is checken....

edit:
is idd wel de knakkert die ik in gedachte had, maar geluidskwaliteit van zijn stem is in deze video wel brak zeg....normaal zou je captions aan kunnen zetten, maar juist bij outrun is de muziek ook groot onderdeel van de belevenis.

offtopic:
Misschien dat je ps4 daarom weigert hor chase af te spelen omdat je zo negatief bent, en ja dan kan je ook geen fatsoenlijk tijden neerzetten natuurlijk :P Maar laten we weer over retro games praten, hoewel hor chase imho door eerdere retro gamer die van arcade racing games houdt gewaardeerd zou moeten worden

[ Voor 11% gewijzigd door Sagat op 23-07-2020 14:21 ]

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sagat schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 14:19:
[...]

is toch gewoon die brit?
* Sagat gaat zijn eigen linkje daadwerkelijk is checken....

edit:
is idd wel de knakkert die ik in gedachte had, maar geluidskwaliteit van zijn stem is in deze video wel brak zeg....normaal zou je captions aan kunnen zetten, maar juist bij outrun is de muziek ook groot onderdeel van de belevenis.

offtopic:
Misschien dat je ps4 daarom weigert hor chase af te spelen omdat je zo negatief bent, en ja dan kan je ook geen fatsoenlijk tijden neerzetten natuurlijk :P Maar laten we weer over retro games praten, hoewel hor chase imho door eerdere retro gamer die van arcade racing games houdt gewaardeerd zou moeten worden
Ik heb hem ook even gekeken en ik ben het eens met @Exorcist , maar komt vooral omdat het lijkt alsof hij door een nokia 3310 heen praat. Ik denk dat hij een keer een fatsoenlijke microfoon moet aanschaffen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 14:26:
[...]

Ik heb hem ook even gekeken en ik ben het eens met @Exorcist , maar komt vooral omdat het lijkt alsof hij door een nokia 3310 heen praat. Ik denk dat hij een keer een fatsoenlijke microfoon moet aanschaffen ;-)
ja zie mijn edit.......

Maar zoals gezegd, genoeg anderen die hetzelfde doen.
en misschien even naar einde van de vid scrollen hij doet doorgaans een side bij side van al zijn gereviewde versies

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsympatico
Kan je iets meer vertellen over de verschillen? normaliter zou je verwachten dat alleen de muziek beter is?
edit:
lol ik dacht initiëel dat je een cd en cart game vergeleek, wat je ook doet natuurlijk, maar dit zijn 2 verschillende games als ik zo terug lees? Of is dit een gevalletje van verschillende namen zelfde game.....
ala probotector/contra en gynoug/wings of wor...?
Het kan een gedachte zijn , maar het beeld en geluid is percies beter .Ik heb toen Aero fighters 2 gespeelt deze is wel Sonic Wings 2 Jap Import .

Allesinds topgame.

Klein vraagje kopen jullie soms nieuwe doosjes voor de Neogeo CD ?, ze zijn wel in goeie staat de mijn maar Mint of nieuw is altijd leuker.

Deze zijn percies dezelfde als die van Neogeo ??? https://www.bol.com/nl/p/...OZQ.1_8_9.16.ProductImage

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 14:26:
[...]

Denk dat hij een microfoon van 3 Rupees gebruikt (C) @Sagat 2020

Overigens gisteren met een vriend weer goed vermaakt met Burnout Revenge (360 via de One X). Spel blijft bovenaan m'n lijstje wat betreft games die er tussenuit worden gepakt om te doen. Er is maar weinig van echt in de buurt komt van Revenge (helaas).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Exorcist schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 14:42:
[...]

Denk dat hij een microfoon van 3 Rupees gebruikt (C) @Sagat 2020

Overigens gisteren met een vriend weer goed vermaakt met Burnout Revenge (360 via de One X). Spel blijft bovenaan m'n lijstje wat betreft games die er tussenuit worden gepakt om te doen. Er is maar weinig van echt in de buurt komt van Revenge (helaas).
Nice! Laatst nog burnout paradise op de ps3 platinum gehaald. Burnout revenge heb ik op de xbox. Maar ligt in de opslag, na de verhuizing er maar weer eens bij pakken. Ben altijd een liefhebber geweest van aparte race games zoals Burnout, Blur, Mario kart achtige games (street racer bijv.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ik heb wel takedown zie ik net (toch voordelen dat thuiswerken) wilde altijd nog wel iig deel 2 van de serie en ja dan eigenlijk 1 ook wel.........maar revenge dus ook.........en had je ook nog iets van dominator ofzo?

edit: met dank aan wiki

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SXJtOYAF3VntYOzxzWNxiPNSX0Q=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/qWgPKVomxV8ESa6tZjsbXkOc.png?f=user_large

Daaaaaamn, genoeg te verzamelen mocht ik het willen, misschien toch maar kijken of ik die game dan op mijn org xbox kan zetten O-)
(sterker nog, misschien heb ik dat in het verleden al is gedaan, zou zweren dat ik de game wel is geprobeerd had...)

Paradise heb ik ook voor pc en mogelijk ook ps3 en xbox, maar daar had ik toch minder mee

[ Voor 56% gewijzigd door Sagat op 23-07-2020 15:08 ]

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sagat schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 14:55:
ik heb wel takedown zie ik net (toch voordelen dat thuiswerken) wilde altijd nog wel iig deel 2 van de serie en ja dan eigenlijk 1 ook wel.........maar revenge dus ook.........en had je ook nog iets van dominator ofzo?
Dominator is de PSP versie (ook PS2 dacht ik). Deel 3 was ook erg gaaf, zeker met de Crash modus. Paradise is toch een ander slag spel maar door de 60FPS en snoeiharde crashes toch zeker niet minder vermakelijk.

@snefkens Als je ervan houdt, probeer Dangerous Driving dan ook 's (PS4).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sagat schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 14:55:

edit: met dank aan wiki

[Afbeelding]

Daaaaaamn, genoeg te verzamelen mocht ik het willen, misschien toch maar kijken of ik die game dan op mijn org xbox kan zetten O-)
(sterker nog, misschien heb ik dat in het verleden al is gedaan, zou zweren dat ik de game wel is geprobeerd had...)

Paradise heb ik ook voor pc en mogelijk ook ps3 en xbox, maar daar had ik toch minder mee
Ik zie dat ik alleen Burnout legends en Burnout paradise voor de ps4 niet heb. De rest heb ik allemaal. Burnout crash is overigens een psn game die top down is en ook niet meer via de store te kopen is. Was ook niet heel bijzonder overigens.

@Exorcist inderdaad ik ben er van op de hoogte dat deze bestaat. Nog niet in mijn collectie, maar dat zal niet heel lang meer duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 15:40:
[...]

Ik zie dat ik alleen Burnout legends en Burnout paradise voor de ps4 niet heb. De rest heb ik allemaal. Burnout crash is overigens een psn game die top down is en ook niet meer via de store te kopen is. Was ook niet heel bijzonder overigens.

@Exorcist inderdaad ik ben er van op de hoogte dat deze bestaat. Nog niet in mijn collectie, maar dat zal niet heel lang meer duren.
Ik vond Burnout Crash wel grappig, heb 'm op de 360 en PS3 (en ik kan het niet genoeg benadrukken hoe K*T digitale games zijn) maar vind het een leuk zijstraatje van de serie.

En Legends heb ik als enige niet (PSP), nog wel leuk om het compleet te krijgen. Dan dus wel voor de PSP want de DS is ontzettend ongeschikt voor dit soort spellen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Leuk om te kijken, je ziet direct outrun ook in beeld: https://www.dumpert.nl/item/7953795_91b676f5

Interview met Jeroen Tel die componist was voor game muziek in de jaren 90. Filmpje uit de jaren 90:

https://www.dumpert.nl/item/7953557_9030c289

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2020 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laugh
  • Niet online
@Sagat Ik heb zelf een OSSC voor mijn PS1 en PS2. Ik zal je dit afraden als je dit wil gaan aansluiten op je LG C9 OLED. Ik weet dat de bob de-interlacing voor burn in kan zorgen, dus dit is iets wat je zeker niet wilt hebben met zo'n dure TV.

Optie 2, zou ik zeker niet voor component -> SCART gaan. Je wilt hier de beste kwaliteit hebben, dus gebruik een goede RGB SCART kabel. Ik zelf gebruik een dure van RGC, prima kwaliteit maar uiteraard het prijskaartje.

Optie 3 met composite zou ik eigenlijk afraden. Eenmaal op RGB SCART, wil je echt niet meer terug naar composite kwaliteit...

Beste oplossing is gewoon een RGB SCART kabel kopen en die direct aansluiten op je oude TV. Met de OSSC kan je wel lekker met 480p en 1080i via RGB SCART. Maar helaas heeft je oude TV natuurlijk geen HDMI in, en op je OLED kan je beter geen OSSC aansluiten... OSSC is gewoon geen optie voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
laugh schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 18:16:
@Sagat Ik heb zelf een OSSC voor mijn PS1 en PS2. Ik zal je dit afraden als je dit wil gaan aansluiten op je LG C9 OLED. Ik weet dat de bob de-interlacing voor burn in kan zorgen, dus dit is iets wat je zeker niet wilt hebben met zo'n dure TV.

[...]

Beste oplossing is gewoon een RGB SCART kabel kopen en die direct aansluiten op je oude TV. Met de OSSC kan je wel lekker met 480p en 1080i via RGB SCART. Maar helaas heeft je oude TV natuurlijk geen HDMI in, en op je OLED kan je beter geen OSSC aansluiten... OSSC is gewoon geen optie voor je.
Ik heb prima ervaringen met mijn SFC, PS1, OSSC & LG 9C. Wat is het probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laugh
  • Niet online
Seroczynski schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 19:27:
[...]

Ik heb prima ervaringen met mijn SFC, PS1, OSSC & LG 9C. Wat is het probleem?
Op de PS2 zit je met met 480i/576i (interlaced). Dit wordt bob de-interlaced met de OSSC. En het is bekend dat dit slechte gevolgen kan hebben voor OLED schermen. Is over het algemeen bekend en uitgebreid besproken op meerdere forums. Staat ook in de wiki en quickstart guide. Ik heb geen problemen ermee op een LED monitor, maar op OLED zou ik dat niet uitproberen. Ohja, en trouwens op een IPS display kan je ook beter niet uitproberen. Wat je trouwens wel kan doen is passthrough om het te vermijden, maar alleen als je TV zelf een de-interlacer heeft voor die resoluties.

[ Voor 14% gewijzigd door laugh op 23-07-2020 20:14 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Exorcist schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 15:53:
[...]

Ik vond Burnout Crash wel grappig, heb 'm op de 360 en PS3 (en ik kan het niet genoeg benadrukken hoe K*T digitale games zijn) maar vind het een leuk zijstraatje van de serie.

En Legends heb ik als enige niet (PSP), nog wel leuk om het compleet te krijgen. Dan dus wel voor de PSP want de DS is ontzettend ongeschikt voor dit soort spellen.
Ik ben nu trouwens Sonic all stars racing transformed aan het spelen op de ps3. Leuk spel is dat!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grote Schurk
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-09 16:37
Heel gaaf. Ik heb ooit ook zo'n controller uit dat doosje gehaald (ook bij de Intertoys vandaan denk ik), maar heb er geen herinnering meer aan. Je garantiebewijs geeft trouwens aan dat het over een Nintendo 64 accessoire gaat, en de taal (NL) komt niet overeen met de taal van de doos (DE). Is daar een verklaring voor?

[ Voor 11% gewijzigd door Grote Schurk op 24-07-2020 00:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauz1978

Mauz1978

Console War Veteran

Gisteren bij het opruimen van mn berging echt pandora’s doos opengedaan. Oude consoles zoals commodores en amiga’s, maar ik heb ook de playstation en xbox series waarvan ik twijfel wat ik ermee ga doen. De games die ik er wellicht ooit op speel zijn heus wel in betere versies verkrijgbaar (zoals PES 2013 kwam ik tegen haha). Ik vind het een lastige: houden en eigenlijk nooit tentoonstellen/spelen of wegdoen?

Daarnaast heb ik ook een vraag: ik heb tientallen games op cassettes (voor C64) en diskettes (Voor Amiga, waarvan een hoop ook niet origineel) en ook Cassettes van Philips en Atari. Is er ergens een database van games? Ik wil namelijk graag weten of ik een ‘verloren game’ heb of dat het 13 in een dozijn games zijn die ik met een gerust hart eventueel weg kan doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henkje.doc
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22-09 17:35
Mauz1978 schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 06:19:
Gisteren bij het opruimen van mn berging echt pandora’s doos opengedaan. Oude consoles zoals commodores en amiga’s, maar ik heb ook de playstation en xbox series waarvan ik twijfel wat ik ermee ga doen. De games die ik er wellicht ooit op speel zijn heus wel in betere versies verkrijgbaar (zoals PES 2013 kwam ik tegen haha). Ik vind het een lastige: houden en eigenlijk nooit tentoonstellen/spelen of wegdoen?

Daarnaast heb ik ook een vraag: ik heb tientallen games op cassettes (voor C64) en diskettes (Voor Amiga, waarvan een hoop ook niet origineel) en ook Cassettes van Philips en Atari. Is er ergens een database van games? Ik wil namelijk graag weten of ik een ‘verloren game’ heb of dat het 13 in een dozijn games zijn die ik met een gerust hart eventueel weg kan doen.
Voor c64 gebruik ik:
http://www.gamebase64.com/

Daarnaast heb je ook nog:
https://www.lemon64.com/

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Grote Schurk

De Nederlandse taal was in die tijd erg slecht vertegenwoordigd op veel game producten van wat ik mij herinner. Misschien ook om kosten te besparen.

Ik denk dat Nintendo Nederland nog geen geupdate Super Nintendo garantiebewijs voorradig had voor deze controller.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Flozem
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:50
Intertoys en Bart Smit hadden de neiging boekjes en accessoires uit doosjes te halen als diefstalbeveiliging, en vervolgens verkeerd terug te duwen bij verkoop. |:(

Overigens werden games en hardware overal vandaan getoverd. Het was geen uitzondering als je nietsvermoedend een volledig Franstalige game kocht.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mauz1978

Mauz1978

Console War Veteran

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9vVzToOx-_b25zRorRkrmlW2sTU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gytCwUtXVERrhoNxO7PkfJLL.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pFt9b4H4XVu0kvu-8TEJqhpdaJM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/61LTPsYq8PKUT17fftJc7Lv8.jpg?f=fotoalbum_large

Ik kom echt van alles tegen... Bezig met een grote ‘ schoonmaak’, maar dit is wat ik 20/25 jaar terug al verzamelde...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3style

3style

...

Sagat schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 10:51:

Ja zit ook wel wat in, ik heb idd wel free mcboot dus kan er iig wat mee spelen mocht ik dat ook willen.

Maar dan zou ik dus idealiter een ps2 naar hdmi oplossing moeten nemen.....Ik denk dat ik initiëel even lekker op crt ga spelen en voor dat 10tje wel die rgb haal.....mocht ik idd bij veel spellen merken dat ik progressive een meer waarde ga vinden kan ik altijd nog kijken wat ik doen, maar ook hier vind ik pc emulatie nog een leuk (en toegegeven) goedkoop alternatief.
Ja man, check morgen eerst even hoe die speelt op de B&O, ik heb precies dezelfde PS2 setup staan :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• 3style

3style

...

Verwijderd schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 17:05:
Leuk om te kijken, je ziet direct outrun ook in beeld: https://www.dumpert.nl/item/7953795_91b676f5

Interview met Jeroen Tel die componist was voor game muziek in de jaren 90. Filmpje uit de jaren 90:

https://www.dumpert.nl/item/7953557_9030c289
Laatst de “arcade” outrun voor het eerst uitgespeeld op de Saturn :)
Was me op de kast vroeger nooit gelukt als kind.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BhnbBuoqeBGaaV7nEqwsITr0Wks=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sr9DXl1cAmPMyO94lGzDbE8e.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Zo weer wat inkopen gedaan voor de Wii u, o.a. shovel knight kunnen krijgen voor een prima prijs. Ik moet nog 36 games en 8 special editions om de volledige collectie compleet te krijgen!

Daarna op naar de dreamcast! Zit daar nu op 92 games, zojuist tech romancer voor een leuke prijs kunnen kopen. Volgens mij wel een interessante fighter. Sinds kort ook een arcade stick voor de dreamcast, dus de hoogste prioriteit bij dreamcast ligt nu bij de fighters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3style

3style

...

Verwijderd schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 11:19:
Zo weer wat inkopen gedaan voor de Wii u, o.a. shovel knight kunnen krijgen voor een prima prijs. Ik moet nog 36 games en 8 special editions om de volledige collectie compleet te krijgen!

Daarna op naar de dreamcast! Zit daar nu op 92 games, zojuist tech romancer voor een leuke prijs kunnen kopen. Volgens mij wel een interessante fighter. Sinds kort ook een arcade stick voor de dreamcast, dus de hoogste prioriteit bij dreamcast ligt nu bij de fighters.
Netjes, ik heb nog wel wat fighters liggen wel allemaal Japans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

3style schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 11:20:
[...]

Netjes, ik heb nog wel wat fighters liggen wel allemaal Japans.
Vooralsnog focus ik mij voornamelijk op PAL games. Maar bedankt voor het aanbod!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mauz1978

Mauz1978

Console War Veteran

Nog wat complete commodore games tegengekomen... Eerlijk bekennen dat ik deze nog nooit gespeeld heb. Maar zag net een MSX DeathWish III game: die heb ik grijs gespeeld!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y6MyoYxc_X9skF0UoRDzl6LSCdE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hllazGjFShEJ9QfJSECXv7NH.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henkje.doc
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22-09 17:35
@MartijnAbel
Ah Barbarian, Rampage en IK+. Vroeger enorm veel gespeeld als klein ventje. Een van mn eerste game ervarningen op de C64 en uberhaubt.
Dat is een van de perks dat je 40+ bent :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauz1978

Mauz1978

Console War Veteran

Henkje.doc schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 11:44:
@MartijnAbel
Ah Barbarian, Rampage en IK+. Vroeger enorm veel gespeeld als klein ventje. Een van mn eerste game ervarningen op de C64 en uberhaubt.
Dat is een van de perks dat je 40+ bent :P
Ja barbarian heb ik ook gespeeld realiseer ik me nu. Die andere niet :). Ik zat net door de cassettes heen te bladeren en kreeg echt een blast from the past dat ik in de computerwinkel een cassette uit zat te zoeken haha... 41 hier ;)... + een oudere broer die ook al die dingen kocht hielp vroeger enorm haha

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jumpman
Verwijderd schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 11:19:

Nintendo Wii U heb ik ook bijna compleet nog zes games, ik moet mij er maar eens toe zetten.

Deze wel het meest blij mee:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/99iCvqK9c3Ifzr1H8_NBqnH4C1A=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/hkan3LuK4GiVj7oDkplPmd9s.jpg?f=user_large

En deze Collector's Editions:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_-o2arpPkSho1OdJGoGUhHsbtxw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/XvugNmmbV2TFRKkoJ5keXMCO.jpg?f=user_large

[ Voor 27% gewijzigd door Jumpman op 24-07-2020 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jumpman schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 11:51:
[...]

Nintendo Wii U heb ik ook bijna compleet nog zes, ik moet mij er maar eens toe zetten.
Zijn het vooral de zeldzame die je nog moet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jumpman
Verwijderd schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 11:52:
[...]

Zijn het vooral de zeldzame die je nog moet?
Nee, Just Dance en SkyLanders voornamelijk. Makkelijk te verkrijgen, maar ik kan mij er niet toe zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mauz1978

Mauz1978

Console War Veteran

Berging uitbaggeren deel 3 haha. Kom ook een hoop games tegen die ik online amper kan terugvinden, alleen in Emulators, zoals Basil the Great Mouse Detective. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5Yd_ATY79qf4TB9X-USbWi5HaKs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FyYBqOLMKm5gVoZ4u2Hq6btN.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Grumpmeister
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 13-09 11:55
M'n laatste aanwinst:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KhXkA3i56rYEoU2zHkdHCAUwK1s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HbmQDD3rLacyRUQRbrp4k3bR.jpg?f=fotoalbum_large

Gaat vandaag weer doorgestuurd worden, want ik laat 'm met de LCD + VGA Out mod modden. Wel even mee kunnen spelen, de games spelen echt prima weg. Leuke handheld :D

In de tussentijd is er ook een Everdrive voor onderweg, dus heb ik iig makkelijk toegang tot alle games terwijl ik rustig de originele cartridges / boxes kan gaan aanschaffen :D

FFXIV: Divyan Dawnborne | Switch FC: SW-8303-2261-5828 | Streamt obscure speedruns op Twitch

Pagina: 1 ... 50 ... 224 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op, dit topic is om retro gaming en al haar facetten te bespreken, het is echter NIET de bedoeling om
- Games aan te schaffen (ruilen/lenen/etc.) van/via mede tweakers.
- Games te verkopen.
- Te vragen wat een game of console waard is.
- Een V&A advertentie te promoten.
- Dit topic is voor en door verzamelaars, s.v.p. geen opmerkingen ala 'Oh wat veel, speel je dat allemaal?' Dat voegt niets toe.