Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Mauz1978
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:53

Mauz1978

Console War Veteran

En nog een complete set gevonden... Alles draait en brandt. Wat een onbreekbaar spul maakten ze toen ook, niet normaal. Ook nog de cassette ‘ Wegwijs in uw Commodore 64’ erbij hahaha. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hyarhj8-Gk_5kgaEFC8hOdoyVV4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oEgaMh0SyTiYS24MNxqqVlEv.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door Mauz1978 op 24-07-2020 12:36 ]

Something under the bed is drooling

Acties:
  • +2 Henk 'm!
De Game Gear is een leuk ding. Heb er zelf ook een paar met wat boxed en non-boxed games. Vorig jaar nog Sonic the Hedgehog op uitgespeeld. Uiteraard met een adapter, want ik ben niet goed genoeg om de game op één setje AA batterijen uit te spelen :+

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grumpmeister
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 13-09 11:55
Damn Mauz, je hebt inderdaad heel wat spul liggen als ik het zo zie :D

Sonic speelt idd prima weg, alleen jammer dat je dus bij een hit alle ringen verdwijnen in een enkele ring. Even vlug Green Hill Zone als test uitgespeeld :D

Ninja Gaiden eigenlijk net zo, speelt erg lekker en is responsive zoals je zou verwachten. Toch een flink verschil met de Lynx qua speelbaarheid van de games. Ben ook erg benieuwd naar de rest van de library, maar daar zullen nog wat weken overheen gaan voordat ik er mee aan de slag kan.

FFXIV: Divyan Dawnborne | Switch FC: SW-8303-2261-5828 | Streamt obscure speedruns op Twitch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mauz1978

Mauz1978

Console War Veteran

Grumpmeister schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 12:54:
Damn Mauz, je hebt inderdaad heel wat spul liggen als ik het zo zie :D
Het helpt dat ik begon met sparen nog voordat het ‘ hot’ was. Voor 5 gulden (!!!) Game en Watches van Nintendo op de markten scoren... zucht dat waren (verzamel) tijden :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
laugh schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 18:16:
@Sagat Ik heb zelf een OSSC voor mijn PS1 en PS2. Ik zal je dit afraden als je dit wil gaan aansluiten op je LG C9 OLED. Ik weet dat de bob de-interlacing voor burn in kan zorgen, dus dit is iets wat je zeker niet wilt hebben met zo'n dure TV.
Ook ik had dit nog niet eerder gehoord, ik ga zeker ook researchen, hoewel ik met 3 en als het goed is binnenkort 4 dus crt schermen nog even voor uitkan.......
Optie 2, zou ik zeker niet voor component -> SCART gaan. Je wilt hier de beste kwaliteit hebben, dus gebruik een goede RGB SCART kabel. Ik zelf gebruik een dure van RGC, prima kwaliteit maar uiteraard het prijskaartje.
Tsja, ik twijfel.....ossc is sowieso voorlopig even van de baan dan, maar composite is op zich wel een optie, tuurlijk rbg is beter en mooier maar gezien ik ook niet verwacht elke dag een paar uur te gaan spelen denk ik wel heel serieus over na. Aan de andere kant, voor een 10tje kan je je ook niet echt een buil vallen, ik denk dat een redelijk rgb kabel nog altijd beter zal zijn dan een composite kabel.
Optie 3 met composite zou ik eigenlijk afraden. Eenmaal op RGB SCART, wil je echt niet meer terug naar composite kwaliteit...
Liever niet, maar nogmaals ik game sowieso niet super vaak, en op de ps2 helemaal byzonder weinig, maar nu kan ik er dus helemaal niet op spelen, dus dan nog liever maar via brak compsoitie dan niet.
Beste oplossing is gewoon een RGB SCART kabel kopen en die direct aansluiten op je oude TV. Met de OSSC kan je wel lekker met 480p en 1080i via RGB SCART. Maar helaas heeft je oude TV natuurlijk geen HDMI in, en op je OLED kan je beter geen OSSC aansluiten... OSSC is gewoon geen optie voor je.
Ik ga er nog een nachtje over slapen maar denk dat ik idd die suggestie van snefkens wel bestel, voor dat 10tje is het wel een gok waard, zal ik ooit toch gaan upscalen dan is de kabel wellicht niet goed genoeg en zal ik als nog een duurdere moeten halen, maar ik verwacht eigenlijk dat naarmate de tijd vordert ik dan meer via dingen als pc emulate, een mister 2 (huidige gaat de ps2 niet aan kunnen verwacht ik) of zelfs iets als een polymega gebruiken.......dus dat zien we dan wel weer,

En idd is researchen.....ik heb toch aardig wat crt fans waar ik geregeld yt spul van bekijk en berichten op twitter van check, john linnen, bob van retro rgb aruro sanchez....volgens mij speelt linneman zelf ook op een oled (maaar heeft hij ook zeker crt's staan dus minder noodzaak omd dan weer op de oled te spelen :P ) en ook bij my life in gaming dit nooit gehoord

Betekent niet dat het niet waar is he, en iig beter safe than sorry......maar het neemt wel een optie weg natuurlijk! Ik hou van meerdere opties :)

10 second ninja DONE

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Mauz1978 schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 12:36:
En nog een complete set gevonden... Alles draait en brandt. Wat een onbreekbaar spul maakten ze toen ook, niet normaal. Ook nog de cassette ‘ Wegwijs in uw Commodore 64’ erbij hahaha. [Afbeelding]
Ik zie MCN, Microcomputer Club Nederland. Damn boel me oud :P
PS kijk uit met je PSU, die gaan vaak spectaculair stuk en nemen dan de C64 potentieel mee :'(

[ Voor 7% gewijzigd door Tomba op 24-07-2020 13:42 ]

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mauz1978

Mauz1978

Console War Veteran

Tomba schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 13:41:
[...]

Ik zie MCN, Microcomputer Club Nederland. Damn boel me oud :P
PS kijk uit met je PSU, die gaan vaak spectaculair stuk en nemen dan de C64 potentieel mee :'(
Ik heb er hier nu drie waarvan er een origineel van mij is van vroegah, maar alle PSU’s werken nog prima.

Zit mn zooi verder uit te zoeken en vraag me af wat ik met alle diskettes van de amiga moet doen. Er zijn er een 20-tal van de Amiga CU magazine en de rest is volgens mij gekopieerd. Weggooien vind ik ook weer zonde, maar heeft er iemand nog iets aan? Originele meuk zet ik op marktplaats, maar weet even niet wat ik met die diskettes (en een paar cassettes van de msx) aan moet... straks zit er een verloren geachte game tussen hahaha.

De (werkende) amiga:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cSo7xstsZHh6tAv2saJiSqo0nNU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/S5g0GHM4Fm1oLH5CeHCkfP6V.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 19% gewijzigd door Mauz1978 op 24-07-2020 14:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Mauz1978 schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 14:32:
[...]

Ik heb er hier nu drie waarvan er een origineel van mij is van vroegah, maar alle PSU’s werken nog prima.

Zit mn zooi verder uit te zoeken en vraag me af wat ik met alle diskettes van de amiga moet doen. Er zijn er een 20-tal van de Amiga CU magazine en de rest is volgens mij gekopieerd. Weggooien vind ik ook weer zonde, maar heeft er iemand nog iets aan? Originele meuk zet ik op marktplaats, maar weet even niet wat ik met die diskettes (en een paar cassettes van de msx) aan moet... straks zit er een verloren geachte game tussen hahaha.
Ik verwoordde t verkeerd denk ik ;) _ALS_ ie gaat neemt hij je C64 waarschijnlijk mee dus het is het overwegen waard om een nieuwe te sourcen die beveiligd is tegen overspanning e.d.

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mauz1978

Mauz1978

Console War Veteran

Tomba schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 14:57:
[...]

Ik verwoordde t verkeerd denk ik ;) _ALS_ ie gaat neemt hij je C64 waarschijnlijk mee dus het is het overwegen waard om een nieuwe te sourcen die beveiligd is tegen overspanning e.d.
Hehe bij het testen van al mn oude consoles blijft het toch spannend om ze aan te zetten. Sowieso voor het apparaat, maar ook of de stoppen doorslaan haha.

Hier nog twee verzamelde consoles waarvan ik eigenlijk de oorsprong niet ken:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xirMpDPGG8jAvBf6AC9kC5H5C5Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JCm5SpBOeSGfZaY1D3tqKscp.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aU74nn48keXVNTAlJsb3sCzHkYk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nRZyKIVf02warTR4mDheQ6i9.jpg?f=fotoalbum_large

Damn - deze laatste doet het helaas niet meer. Mag de prullebak in.

[ Voor 50% gewijzigd door Mauz1978 op 24-07-2020 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mauz1978 schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 15:01:
[...]

Hehe bij het testen van al mn oude consoles blijft het toch spannend om ze aan te zetten. Sowieso voor het apparaat, maar ook of de stoppen doorslaan haha.

Hier nog twee verzamelde consoles waarvan ik eigenlijk de oorsprong niet ken:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Damn - deze laatste doet het helaas niet meer. Mag de prullebak in.
Mooi spul hoor! heb je ook nog een Amiga cd32 of Commodore cdtv staan? Die staan nog op mijn wensenlijstje:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauz1978

Mauz1978

Console War Veteran

Verwijderd schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 15:29:
[...]
Mooi spul hoor! heb je ook nog een Amiga cd32 of Commodore cdtv staan? Die staan nog op mijn wensenlijstje:)
Die niet helaas haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laugh
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
@Sagat Mee eens. Uiteindelijk is ook de vraag hoe vaak speel je er op de PS2, en als dat vrij weinig is dan zou ik idd ook niet teveel eraan uitgeven. De burn in en image retention problemen met bob de-interlacing kan je bekijken, dit is met betrekking tot de line 2x en 4x van 480i/576i.

Uiteraard houdt niet in dat iedereen het krijgt, het is altijd een loterij en met veel dingen wel zo. Ik denk hetzelfde hier als jij, better safe than sorry ;). Maar als je TV zelf een interne de-interlacer heeft voor 480i/576i, dan kan je die gebruiken ipv de bob de-interlacer van de OSSC. De kwaliteit van de bob de-interlacing is "ok", maar kan toch wel wat "flickering" effect geven, dat trouwens ook best afhangt van het spel. Sommige merk ik er vrij weinig van, en anderen wat meer. Voor sommigen is een klein beetje flickering een total no go. Dit is wel een bekend min punt van de bob de-interlacing techniek van de OSSC.

De OSSC Pro die al announced is, zal wel een HQ de-interlacer bevatten en een frame buffer. Denk dat dit top wordt, maar ik vrees voor de hoge prijs... De prijs is nog niet bekend want het project is nog niet klaar om massaal geproduceerd en verkocht te worden. Maar als dit een prijskaartje van 300 bijvoorbeeld wordt, dan wacht ik wel een tijdje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maar waarom zou je in 480i spelen als je ook 480p kan?

Ah, ik zie dat sommige games enkel in 480i spelen.

[ Voor 33% gewijzigd door Seroczynski op 24-07-2020 17:18 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Blijkbaar heb ik nog een voor mij onbekende Sega Megadrive game liggen die ik gratis van iemand had gekregen..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OGCI4up8pJRp3EhkQZ6N45k7XZg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Jgl70BEBgQiKf2pbnbWPTmJj.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MYc4UOkArYBjlm7wn6G0xGpUX0E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/O9PJHq1wgCVtVIf1Q0ME7dbK.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3Ie3dwGomyWw1IAFRGZ6zFPjvoA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xWSadKllTMrUZKGSmtEiQv8m.jpg?f=fotoalbum_large

Ik weet niet of iemand deze game ooit gespeeld heeft?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• WHiZZi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-09 12:23

WHiZZi

Museumdirecteurtje

The Eagle schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 09:47:
[...]

Ik zou @WHiZZi even contacteren. Komt het wellicht in het https://www.homecomputermuseum.nl/#intro terecht :)

Hij was ooit ook verzamelaar, alleen is dat ietsje uit de hand gelopen :P
Valt toch wel mee O-)

Ik heb maar 1090m2 en +/- 2000 computers staan.

HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henkje.doc
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07:43
didado schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 22:49:
Blijkbaar heb ik nog een voor mij onbekende Sega Megadrive game liggen die ik gratis van iemand had gekregen..

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Voor mij geen onbekende. Erg vermakelijke platformer met voor de Megadrive een leuk stijltje qua graphics. Vergelijkbaar met Shadow of the Beast wat stijltje betreft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Petje72
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 21-09 15:31
DECR-1010E developers controller, eens aangesloten op een normale PS3. PS Button licht mooi rood op maar controller doet verder niets, werkt wellicht alleen op test/devPS3 maar die komt over een paar weken eentje binnen :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LD3eTe3nu19dkJOje6p6-RdQMwA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NvLeVKBDUaq6D5fZyw9C9Hgd.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nxCZ-enEnXpEjtOzoD6oM-xlogY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ew04O6FNGLjzqjdFtaLXRkyK.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 24% gewijzigd door Petje72 op 25-07-2020 12:46 . Reden: extra foto toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsympatico
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 31-08 09:37
Very frosty

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mauz1978

Mauz1978

Console War Veteran

deze nog in de berging gevonden, inclusief vernaggelde doos. Merk zegt me eigenlijk niks. Iemand ervaringen mee gehad?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mIZhpMLNFvA65jwCc3YQcRAlGkc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9RQe3zZzZZJZT2n9Pv8UTeIt.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qsQ6qYFupwqFNj0pcEcAa-fflWM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CLF99fFjyRuhKyoAYLxBcXCM.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 27% gewijzigd door Mauz1978 op 25-07-2020 16:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elsympatico
Nog nooit gezien lol

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henkje.doc
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07:43
Mauz1978 schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 16:22:
deze nog in de berging gevonden, inclusief vernaggelde doos. Merk zegt me eigenlijk niks. Iemand ervaringen mee gehad?
[Afbeelding][Afbeelding]
Ah de klassieke pong machines. Erg leuk. Verwacht grafisch geen hoogstandje, maar met doos toch een stuk geschiedenis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mauz1978

Mauz1978

Console War Veteran

Henkje.doc schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 18:08:
[...]

Ah de klassieke pong machines. Erg leuk. Verwacht grafisch geen hoogstandje, maar met doos toch een stuk geschiedenis.
Ik heb een pong console (gehad? - ik ben m nog niet tegen gekomen), maar dat was een andere dan deze en had alleen pong. Met controllers waar alleen een draaiknop op zat. Ik weet nog dat we dat op een kleine beeldbuis televisie op zolder speelden haha damn, voel me ineens oud.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:03
Dit is denk ik het oudste wat ik heb liggen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Jf-QO_NvEh__CbXQp-P_VY5x_2g=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/oezX4QV7UtkYFe3bjCkxnT2D.jpg?f=user_large

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Petje72
[Afbeelding][Afbeelding]
Cool die oude consoles. Pas wel op met aanzetten, het komt vrij regelmatig voor dat, als dit soort oude console lang niet aan zijn geweest, er wel eens componenten binnen in gaan smeulen of doorbranden. Vaak gaan condensators ook lekken. Check even de binnenkant please voordat je hem aan zet. Zou sonde zijn als ie smelt :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauz1978

Mauz1978

Console War Veteran

Ja, elke keer even spannend zodra ik de stekker erin doe, bij al mn consoles die uit de berging komen. Apart ook hoe goed het ook ingepakt zit er toch stof weet te vormen.

Bij eentje de batterijen ooit vergeten uit te doen, dan was een brok smurrie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petje72
[Afbeelding][Afbeelding]
hier staat ie tussen :)
Wikipedia: List of first generation home video game consoles

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mauz1978

Mauz1978

Console War Veteran

Die kende ik nog niet, thanks!

Damn, ben ik blij dat ik gestopt ben met ‘alles’ te sparen, wat een lijst! Ook blij met een hoop toch op marktplaats te zetten. Vind het zo zonde dat het wegkwijnt in de berging. Het enige wat ik hou is alles gerelateerd aan Nintendo (ok, en ook Sega).

Berging opruimactie deel zoveel: Deze kom ik totaal niet tegen op internet als origineel game (wel in emulators en zo). Geen idee hoe zeldzaam ze dan zijn (death wish 3 helemaal grijs gespeeld trouwens - op een gegeven moment kreeg je een machine geweer waar bij je op mensen kon schieten die pas neervielen als je stopte met vuren - hoezo geweldadig als 6-9 jarige haha).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dEakskIJMHd6m0_n2IPJwDk5c-M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2nT6ItSLHjJNZOHihmmxZEzX.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8C7QeZdAS7jGEaL1jxXFklYxgd0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vPsyjQT9IDL6KoYtnXTOv9qI.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nGWBW0Nj0I3j5kF7U1empDXkXYg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7lQltSZ0r8KqewXug54UpPy1.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 85% gewijzigd door Mauz1978 op 26-07-2020 10:09 ]

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• RJL86
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 17-09 17:58
Hoi,

Nieuw hier. Ik heb ook wat oude retro consoles in mijn Gameroom staan. Net verhuisd, dus nu alles aan het netjes aan het maken. Verzamel op dit moment vooral voor Snes, Megadrive en Xbox/Xbox360.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3EIp05HFihe-A0N8xk1NzFKKLZI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YLPiLwMVlB2uJJR4mqBcKkFJ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• davince72
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-08 21:06
didado schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 22:49:
Blijkbaar heb ik nog een voor mij onbekende Sega Megadrive game liggen die ik gratis van iemand had gekregen.
Redelijk gangbaar spel toch? Ik heb Risky Woods ook en was ook bekend op de PC. Zag er cool uit voor die tijd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• walterg
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 09:12
@laugh @Sagat De bob interlacing van de ossc geeft voor zo ver ik weet issues met IPS schermen, niet met OLED. En als ik me niet vergis vooral image retention, geen burn in.

Toen ik hier mee bezig was stond OLED er volgens mij niet tussen, maar ik ga nog een keer checken.

Niet dat het daarom een aanrader is, ik heb een LG 4k IPS monitor teruggestuurd vanwege de retention (maar vooral door de backlight bleeding). Ik schrok me rot toen ik het Sega Tennis menu door mijn Windows 10 heen kon zien :)

Edit: “ Beware of using the OSSCs Line2x (bob) or Line4x (bob) deinterlacing modes on sources that display static graphics or text for a long period of time. The OSSCs deinterlacer produces a constant flickering effect. This can cause image retention/burn in to occur faster than normal.”

Ze hebben de specifieke verwijzing naar het display type zowel in de QuickStart als de Wiki weggehaald.

[ Voor 39% gewijzigd door walterg op 26-07-2020 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petje72
RJL86 schreef op zondag 26 juli 2020 @ 10:21:
Hoi,

Nieuw hier. Ik heb ook wat oude retro consoles in mijn Gameroom staan. Net verhuisd, dus nu alles aan het netjes aan het maken. Verzamel op dit moment vooral voor Snes, Megadrive en Xbox/Xbox360.

[Afbeelding]
@RJL86 coole opstelling zo ! Game on !

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Kon de slaap niet vatten dus nog wat eBay aankopen gedaan. Kwam erachter dat ik deze niet had:

Afbeeldingslocatie: https://psxworld.narod.ru/cover/l/Last-Report-SLES-00889-Front.jpg

Lijkt me een prima adventure op de PS1. Moet uit Duitsland komen en schijnt alleen DE/NL te zijn dus het zal me benieuwen. Verder nog Burnout 2 en Revenge voor de Xbox en Curse: the Eye of Isis voor de PS2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RJL86
Petje72 schreef op zondag 26 juli 2020 @ 11:21:
[...]

@RJL86 coole opstelling zo ! Game on !
Thanks! Ik wil de TV nog een keer te vervangen door een Trinitron, en nog wat andere consoles er bij plaatsen in de toekomst(Nes en Dreamcast voornamelijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauz1978

Mauz1978

Console War Veteran

Exorcist schreef op zondag 26 juli 2020 @ 11:44:
[...]

Waar speel je Crazy Taxi nu op..? :)
Die heb ik op de dreamcast, naar mijn mening de beste console van zijn tijd. Crazy taxi speelt er geweldig op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RJL86
Exorcist schreef op zondag 26 juli 2020 @ 11:44:
[...]

Waar speel je Crazy Taxi nu op..? :)
Gamecube :) Ik heb de Dreamcast versie niet gespeeld, maar van wat ik lees verschillen ze niet heel veel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elsympatico
Mooie gameroom !

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Tijdje geleden nog Crazy Taxi veel op de OG Xbox gespeeld, die echt prachtig strak weergegeven wordt. Wilde hem toch graag op de Dreamcast spelen maar toen had ik die nog niet goed op orde. Inmiddels wel, dus de gameavond met een maat voor de hoogste score staat alweer ingepland :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petje72
RJL86 schreef op zondag 26 juli 2020 @ 11:38:
[...]

Thanks! Ik wil de TV nog een keer te vervangen door een Trinitron, en nog wat andere consoles er bij plaatsen in de toekomst(Nes en Dreamcast voornamelijk)
Bang & Olufsen hebben ook leuke CRTs die je nu voor en prikkie op b.v. marktplaats kan kopen. Mensen die destijds zelf een B&O hebben gekocht zijn er 99 van de 100 keer erg zuinig op geweest. Beeld en geluid is fantastisch. Een MX4000 of MX7000 kan je op de kop tikken tussen de 25 en 75 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RJL86

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RJL86
Petje72 schreef op zondag 26 juli 2020 @ 12:00:
[...]

Bang & Olufsen hebben ook leuke CRTs die je nu voor en prikkie op b.v. marktplaats kan kopen. Mensen die destijds zelf een B&O hebben gekocht zijn er 99 van de 100 keer erg zuinig op geweest. Beeld en geluid is fantastisch. Een MX4000 of MX7000 kan je op de kop tikken tussen de 25 en 75 euro.
Ik ga het in de gaten houden, thanks voor de tip.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vuikie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08:04
@Exorcist Leuk artikel over jouw'n verzameling! En grappig dat je de 'tower of power' van Sega benoemd, aangezien ik deze bij mij ook nog heb staan :+ alleen heb ik de verschillende onderdelen(MD-2, CD-2 + 32X) origineel in de jaren 90 aangeschaft. Ik ben zelf al een tijdje bezig bezig met Panzer dragoon saga op de Saturn en ben ik bezig een Sega Multimega met waterschade aan het repareren, ik heb hem al gerecapped, alleen ben ik bang dat er ook wat geheugen defect is |:(

Ow en voor degene die het niet door heeft, ik ben een Sega fanboy to the bone >:)

Ik heb dit topic al veel te lang verzaakt, zo hebben die voorpagina artikelen dan toch nog een doel ;)

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• dexx2233
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 24-07 21:02
Ik zit ook al een tijdje op tweakers maar ben niet zo heel actief hier :) maar nu zal ik m’n game room laten zien, get ready!! :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JTNuxKPnptSLIrcgzkMhqDCyBg0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gvIRceeWSMpd0mvAlexJZW9G.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/haYaE_4LTw66QpW1tbGNcTDGC84=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WnujM675Ve1nSGnY0m1BxVLB.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Vg0ua00bQOZ4Pl50H5t19FB0Kco=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rayH8esAFe1NUKRizvcuG3rS.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RJL86
dexx2233 schreef op zondag 26 juli 2020 @ 19:12:
Ik zit ook al een tijdje op tweaked maar ben niet zo heel actief hier :) maar nu zal ik m’n game room laten zien, get ready!! :D

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Wauw, daar is mijn gameroom niks bij! Mooi spul!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dexx2233
RJL86 schreef op zondag 26 juli 2020 @ 19:14:
[...]

Wauw, daar is mijn gameroom niks bij! Mooi spul!
dank je :) heb er wel wat verzamel jaartjes inzitten, het is van alles wat.. PAL en NTSC consoles, speel voornamelijk NTSC games... gewoon omdat het sneller gaat en minder vermoeiend voor de ogen 8) hier is trouwens een betere foto van de linker rij arcade units

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xZEdm_n-9KDKCqPjQSemxzOwgbI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5UbD96A94bqmjM0BE6DoJsa9.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 37% gewijzigd door dexx2233 op 26-07-2020 19:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elsympatico
Heel fijne gameroom !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ndonkersloot
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21-09 18:07
@dexx2233
Man wat een game room!
Vooral die astro city, dat is de droom <3 . En dan helemaal met een Cave shmup of Tetris the grandmaster 2. Ik verwacht niet dat ik zo'n cab ooit ga bezitten (want WAF) maar kan niet klagen, heb een zelfbouw bartop en aardig wat consoles klaar om op te spelen.

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Laatst online: 01:15

The Eagle

I wear my sunglasses at night

@dexx2233 dat is idd niet iets dat je bij de boodschappen bij elkaar spaart zeg :D
Zie ik dat nou goed dat je ergens in een ppartement op weetikveel hoeveel hoog zit? Hoe heb je dat spul daargekregen :?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dexx2233
The Eagle schreef op zondag 26 juli 2020 @ 19:48:
@dexx2233 dat is idd niet iets dat je bij de boodschappen bij elkaar spaart zeg :D
Zie ik dat nou goed dat je ergens in een ppartement op weetikveel hoeveel hoog zit? Hoe heb je dat spul daargekregen :?
heerlijke zulke vragen 8)7 wat dacht je van met een LIFT? :P en ja ik zit 4 hoog

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Haha jij ook hier Johan, nog steeds een dikke gameroom!

@The Eagle ja hij woont in een appartement idd, maar als ik het me goed herinner is er een lift, dat scheelt. Ooit een keer voor een vriend een cab opgehaald bij Johan, een Namco Cyberlead :)

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vuikie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08:04
@dexx2233 Ow wow, nice. Dat is echt een gave gameroom... bijna een arcade hal van weleer!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dexx2233
Sp33dFr34k schreef op zondag 26 juli 2020 @ 19:51:
Haha jij ook hier Johan, nog steeds een dikke gameroom!

@The Eagle ja hij woont in een appartement idd, maar als ik het me goed herinner is er een lift, dat scheelt. Ooit een keer voor een vriend een cab opgehaald bij Johan, een Namco Cyberlead :)
oh dear lord :P it's you!! :D klopt! die namco was een leuke cab... doet die het eigenlijk nog? want er was wat mis mee toch? en het ergste is... dat wist ik niet eens 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dexx2233
Vuikie schreef op zondag 26 juli 2020 @ 20:02:
@dexx2233 Ow wow, nice. Dat is echt een gave gameroom... bijna een arcade hal van weleer!
Dank je :) ik zou zeggen.. als er mensen zijn die dichtbij wonen en de arcade willen zien.. wel met gepaste afstand enzo O-) stuur maar een PM

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dexx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-07 14:48
oh joh, nog een dexx hier en hij verzamelt ook nog oude console :) wat een toeval :P
ik zal ook wel ff een foto maken van mijn verzameling zo. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dexx2233
dexx schreef op zondag 26 juli 2020 @ 21:12:
oh joh, nog een dexx hier en hij verzamelt ook nog oude console :) wat een toeval :P
ik zal ook wel ff een foto maken van mijn verzameling zo. :)
help!! een dubbelganger 8)7

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• dexx
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v7SKGxxM_0oR-g9jNamJbeqGJEA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fPtlqwsjraRXoXrYCQTL0re1.jpg?f=fotoalbum_large
nou daar is mijn setup...
alle console die daar staan zijn ook aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dexx2233
dexx schreef op zondag 26 juli 2020 @ 21:50:
[Afbeelding]
HARDCORE!!! mooie game room zeg :*) ik had dat idee ook met al m'n consoles maar ja, het is toch anders gelopen en daarom sluit ik gewoon af en toe een leuke console aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Zeer mooie gameroom, ik zal binnenkort even een foto van mijn huidige setup maken.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RJL86
dexx schreef op zondag 26 juli 2020 @ 21:50:
[Afbeelding]
Mooi! Lekker veel ps2 games zo te zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

dexx2233 schreef op zondag 26 juli 2020 @ 20:18:
[...]

oh dear lord :P it's you!! :D klopt! die namco was een leuke cab... doet die het eigenlijk nog? want er was wat mis mee toch? en het ergste is... dat wist ik niet eens 8)7
Haha. Volgens mij maar een kleinigheidje met de sound amp, maar dat is al lang geleden gefixed. Voor de rest werkt ie nog steeds prima, blijft een mooi beeldje zo'n MS9 :)

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-09 11:12

SD5k

>4&X

Tiwazz schreef op zondag 26 juli 2020 @ 19:41:
@dexx2233
Man wat een game room!
Vooral die astro city, dat is de droom <3 . En dan helemaal met een Cave shmup of Tetris the grandmaster 2. Ik verwacht niet dat ik zo'n cab ooit ga bezitten (want WAF) maar kan niet klagen, heb een zelfbouw bartop en aardig wat consoles klaar om op te spelen.
Same here, ooit moet ik ook een New Astro City bezitten, liefst met Street Fighter III 3rd Strike erin. :9~

Ongeveer 10 jaar geleden was er een Nederlander die eens in de zoveel tijd een zeecontainer arcade kasten uit Japan importeerde, iemand enig idee of die nog actief is op dit gebied?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gravitone
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-02 18:41
SD5k schreef op maandag 27 juli 2020 @ 09:03:
[...]

Same here, ooit moet ik ook een New Astro City bezitten, liefst met Street Fighter III 3rd Strike erin. :9~

Ongeveer 10 jaar geleden was er een Nederlander die eens in de zoveel tijd een zeecontainer arcade kasten uit Japan importeerde, iemand enig idee of die nog actief is op dit gebied?
Daarvoor zal je even bij de nozomi forums langs moeten gaan om te zien wie daar nog leeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dexx2233
Sp33dFr34k schreef op maandag 27 juli 2020 @ 08:42:
[...]

Haha. Volgens mij maar een kleinigheidje met de sound amp, maar dat is al lang geleden gefixed. Voor de rest werkt ie nog steeds prima, blijft een mooi beeldje zo'n MS9 :)
ah mooi :) op de plaats van de namco cab staat nu een ultimate classic 8)

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Prachtig om te zien al die arcade kasten! :)

Even tussendoor nog nieuwe foto's van mijn bijna in mint conditie Nintendo Game Boy.. (1989)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GoOjKuEVMms91MdKVbaHYk8Bic4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UmgRmP4B4XB55secMiGokSgB.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cchristiaan
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 06:48
didado schreef op maandag 27 juli 2020 @ 10:39:
Prachtig om te zien al die arcade kasten! :)

Even tussendoor nog nieuwe foto's van mijn bijna in mint conditie Nintendo Game Boy.. (1989)

[Afbeelding]
Wauw die ziet er goed uit.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• gravitone
Gisteravond eindelijk de tijd genomen om mijn Gameboy een IPS LCD mod te geven.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vn404TJ4oPdil2rdmDEAB8Qt_Zo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5llH9HP5o12t8wSn3tQneEPD.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G6zOshk1wrja2LgbNOGvw7ntnY4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DdwFHfHgR3SibiOr6HEIZrlI.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RJL86
gravitone schreef op maandag 27 juli 2020 @ 10:46:
Gisteravond eindelijk de tijd genomen om mijn Gameboy een IPS LCD mod te geven.[Afbeelding]

[Afbeelding]
Tof, wil ik ook nog een keer doen. Is het makkelijk te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gravitone
RJL86 schreef op maandag 27 juli 2020 @ 11:32:
[...]

Tof, wil ik ook nog een keer doen. Is het makkelijk te doen?
Je moet er wel even de tijd voor nemen, voorzichtig zijn met het scherm, de ribbon kabels, etc. Soldeerbout is vereisd om de speaker aan de nieuwe printplaat te bevestigen. Vooral het plaatsen van het LCD scherm duurt even omdat je hem handmatig moet uitlijnen, en het is echt milimeter werk wil je het precies goed hebben. Er zijn wel mensen die brackets printen om dit gedeeltje van het process makkelijker te maken. Zorg vooral dat je de juiste gereedschappen bij de hand hebt. Ik gebruik zelf een zeer scherpe scalpel om de lijmresten van de oude faceplate te verwijderen, enkele plastic posts in de behuizing te verwijderen om ruimte te maken voor de nieuwe grotere LCD, en de display uitsparing te vergroten. Deze LCD heeft 10% meer beeldoppervlak dan de orginele, dus er moet aan alle kanten een randje worden bijgeschaafd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

SD5k schreef op maandag 27 juli 2020 @ 09:03:
[...]

Ja, dat is Ronnie van der Kolk, ofwel rklok en die doet dat nog steeds. Komt mijn New Astro City ook vandaan (dikke 10 jaar geleden). Vriend van me kocht er laatst een Astro City, maar die was er een stuk minder tevreden mee, dikke burn in de monitor en probleem met de kleuren. Dus ik adviseer om te gaan kijken mocht je interesse hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dexx2233
Sp33dFr34k schreef op maandag 27 juli 2020 @ 12:27:
[...]

Ja, dat is Ronnie van der Kolk, ofwel rklok en die doet dat nog steeds. Komt mijn New Astro City ook vandaan (dikke 10 jaar geleden). Vriend van me kocht er laatst een Astro City, maar die was er een stuk minder tevreden mee, dikke burn in de monitor en probleem met de kleuren. Dus ik adviseer om te gaan kijken mocht je interesse hebben.
en daar hebben we em ;) al m'n kasten komen daar vandaan.... ok ok, behalve Paperboy en Final Fantasy Theatrhythm :P ik werk daar 8) het is een walhalla voor de game en arcade liefhebber.. KWIJL!!! :P

[ Voor 4% gewijzigd door dexx2233 op 27-07-2020 12:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ah, dus daar komt 'rklok' vandaan. Ik meen voornamelijk contact te hebben met Martijn als ik daar ben, maar er zijn dus meer medewerkers bij betrokken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dexx
RJL86 schreef op maandag 27 juli 2020 @ 08:14:
[...]

Mooi! Lekker veel ps2 games zo te zien.
ja was ooit begonnen met de echte retro consoles Nes, snes enz. maar dat is zo duur geworden tegenwoordig dat de lol er vanaf is. en ik heb vroeger toch veeel meer tijd in de playstation gestoken. vandaar dat ik me nu vooral daarop richt. en er zijn er gewoon veel meer gemaakt en dus te krijgen... denk daarom ook niet dat ze ooit net zoals de oudere console veel waard worden....
probleem is wel dat er zoveel games voor gemaakt zijn.. met de nes heb je met rond de 700 een full set. met de playstation 2 zit je volgens mij over de 10.000 :)

en @ andere dexx. ben ook wel jaloers op jouw arcade setup :) (alhoewel ik minder voor de vage Japanse muziekgames en meer voor bv mortal kombat oid zou gaan :) maar die zijn ook echt hopeloos niet te betalen tegenwoordig) de kast die ik heb staan is een oude 1980 moon shuttle die ik ooit heb gesloopt en er een mame setup in heb gehangen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dexx2233
Seroczynski schreef op maandag 27 juli 2020 @ 12:50:
Ah, dus daar komt 'rklok' vandaan. Ik meen voornamelijk contact te hebben met Martijn als ik daar ben, maar er zijn dus meer medewerkers bij betrokken?
yep, Martijn is een baas! 8) die doet de consoles, ik knap de spullen daar op... dat wil zeggen dat ik de PCB schoonmaak en nieuwe condensators geef.

[ Voor 9% gewijzigd door dexx2233 op 27-07-2020 13:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
dexx2233 schreef op maandag 27 juli 2020 @ 13:15:
[...]

yep, Martijn is een baas! 8) die doet de consoles, ik knap de spullen daar op... dat wil zeggen dat ik de PCB schoonmaak en nieuwe condensators geef.
Oh nice man, ben jij ook de persoon die de Virtual Boy ribbon cables opknapt? Leuke job zeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dexx2233
Seroczynski schreef op maandag 27 juli 2020 @ 13:20:
[...]

Oh nice man, ben jij ook de persoon die de Virtual Boy ribbon cables opknapt? Leuke job zeg
hehe, nee dat is net iets teveel van het goeie.. maar misschien ga ik me daar nog een keer in verdiepen, die kabels zijn ontzettend lastig om voorzichtig los te krijgen :X ik vervang meer de condensators op andere consoles ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dexx2233
dexx schreef op maandag 27 juli 2020 @ 13:03:
[...]

ja was ooit begonnen met de echte retro consoles Nes, snes enz. maar dat is zo duur geworden tegenwoordig dat de lol er vanaf is. en ik heb vroeger toch veeel meer tijd in de playstation gestoken. vandaar dat ik me nu vooral daarop richt. en er zijn er gewoon veel meer gemaakt en dus te krijgen... denk daarom ook niet dat ze ooit net zoals de oudere console veel waard worden....
probleem is wel dat er zoveel games voor gemaakt zijn.. met de nes heb je met rond de 700 een full set. met de playstation 2 zit je volgens mij over de 10.000 :)

en @ andere dexx. ben ook wel jaloers op jouw arcade setup :) (alhoewel ik minder voor de vage Japanse muziekgames en meer voor bv mortal kombat oid zou gaan :) maar die zijn ook echt hopeloos niet te betalen tegenwoordig) de kast die ik heb staan is een oude 1980 moon shuttle die ik ooit heb gesloopt en er een mame setup in heb gehangen :)
echt bizar ja, te bedenken dat ik voor sommige machines echt weinig betaald heb en ze nu opgelopen zijn naar de 3K.. ik denk dan echt.. wow, verkopen?? NOPE!! het zijn te mooie machines, de paperboy is voor mij jeugdsentiment _/-\o_ over die moon shuttle cab, was dat niet een soort van space invaders/galaxian kloon? wel beter dat je er een mame kast van gemaakt hebt :) heeft het toch nog wat meer waarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RJL86
gravitone schreef op maandag 27 juli 2020 @ 11:54:
[...]

Je moet er wel even de tijd voor nemen, voorzichtig zijn met het scherm, de ribbon kabels, etc. Soldeerbout is vereisd om de speaker aan de nieuwe printplaat te bevestigen. Vooral het plaatsen van het LCD scherm duurt even omdat je hem handmatig moet uitlijnen, en het is echt milimeter werk wil je het precies goed hebben. Er zijn wel mensen die brackets printen om dit gedeeltje van het process makkelijker te maken. Zorg vooral dat je de juiste gereedschappen bij de hand hebt. Ik gebruik zelf een zeer scherpe scalpel om de lijmresten van de oude faceplate te verwijderen, enkele plastic posts in de behuizing te verwijderen om ruimte te maken voor de nieuwe grotere LCD, en de display uitsparing te vergroten. Deze LCD heeft 10% meer beeldoppervlak dan de orginele, dus er moet aan alle kanten een randje worden bijgeschaafd.
Dat klinkt best wel als een lang en lastig klusje. Ik heb 2 linkerhanden, ga ik niet proberen haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RJL86
dexx schreef op maandag 27 juli 2020 @ 13:03:
[...]

Ja klopt Nintendo spul is tegenwoordig belachelijk duur. PS2 is idd makkelijk te verzamelen(originele Xbox ook). Zit nu op iets van 80 ps2 spellen en de waarde daarvan is gelijk aan misschien 8 SNES spellen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dexx
dexx2233 schreef op maandag 27 juli 2020 @ 13:43:
[...]

echt bizar ja, te bedenken dat ik voor sommige machines echt weinig betaald heb en ze nu opgelopen zijn naar de 3K.. ik denk dan echt.. wow, verkopen?? NOPE!! het zijn te mooie machines, de paperboy is voor mij jeugdsentiment _/-\o_ over die moon shuttle cab, was dat niet een soort van space invaders/galaxian kloon? wel beter dat je er een mame kast van gemaakt hebt :) heeft het toch nog wat meer waarde.
ja was een side scrolling shooter, maar niet echt een hele goeie :)
hij deed het nog wel toen ik hem kocht. heb toen het binnenwerk weer verkocht voor ongeveer wat ik er in totaal voor had betaald :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online
Seroczynski schreef op maandag 27 juli 2020 @ 13:20:
[...]

Die persoon ben ik ;)

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Potverdorie, het word steeds gekker hier. Mocht één van jullie met pensioen gaan, dan houd ik mij graag aanbevolen als opvolger :9
Maar wel erg fijn om te zien dat deze mensen ook gewoon hier op Tweakers zitten. Sinds ik de toko in Apeldoorn heb ontdekt is er een wereld aan mogelijkheden opengegaan m.b.t. het verzamelen van Japanse consoles en games in Nederland (Europa mag je denk ik wel zeggen). Ben ook altijd enorm onder de indruk als ik af en toe iets kom ophalen daar, echt een walhalla.

De eerste keer heb ik mijn vriendin 45 minuten in de auto laten wachten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gravitone
Voor alle mensen met virtual boy issues is er nu een kit verkrijgbaar waarmee je permanent van de ribbon cable issues af bent.

https://segasonicfan.wixsite.com/retro/virtual-ribbon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online
gravitone schreef op maandag 27 juli 2020 @ 19:57:
Voor alle mensen met virtual boy issues is er nu een kit verkrijgbaar waarmee je permanent van de ribbon cable issues af bent.

https://segasonicfan.wixsite.com/retro/virtual-ribbon
Moet je wel echt kunnen solderen om dit zelf te installeren. Ik zal voorlopig even niets doen ermee, want niet te lang geleden vader geworden en een nieuwe baan, tel daar alle corona perikelen bij op en ik heb er even geen tijd/energie voor.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dexx2233
Seroczynski schreef op maandag 27 juli 2020 @ 19:48:
[...]

Potverdorie, het word steeds gekker hier. Mocht één van jullie met pensioen gaan, dan houd ik mij graag aanbevolen als opvolger :9
Maar wel erg fijn om te zien dat deze mensen ook gewoon hier op Tweakers zitten. Sinds ik de toko in Apeldoorn heb ontdekt is er een wereld aan mogelijkheden opengegaan m.b.t. het verzamelen van Japanse consoles en games in Nederland (Europa mag je denk ik wel zeggen). Ben ook altijd enorm onder de indruk als ik af en toe iets kom ophalen daar, echt een walhalla.

De eerste keer heb ik mijn vriendin 45 minuten in de auto laten wachten :+
lol :P nu je het zegt.. ik moet m'n virtual boy ook maar weer eens aanslingeren, die schermpjes zijn bij mij ook al vervangen en heb dat niet eens getest :P en ik met pensioen gaan? HAH! tegen die tijd is alles wat retro is ANTIEK!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
dexx2233 schreef op maandag 27 juli 2020 @ 20:55:
[...]

lol :P nu je het zegt.. ik moet m'n virtual boy ook maar weer eens aanslingeren, die schermpjes zijn bij mij ook al vervangen en heb dat niet eens getest :P en ik met pensioen gaan? HAH! tegen die tijd is alles wat retro is ANTIEK!
Hier ook best veel wat ik gekocht heb en nooit getest. Ik denk altijd dat komt wel, maar wanneer? :) Voor verkoop test ik overigens wel alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dexx2233 schreef op maandag 27 juli 2020 @ 20:55:
[...]
HAH! tegen die tijd is alles wat retro is ANTIEK!
Geweldig, maar ik moet mijn CD-I eens aanslingeren, kijken of hij het nog niet.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grumpmeister
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 13-09 11:55
Linksquest schreef op maandag 27 juli 2020 @ 21:57:
[...]

Geweldig, maar ik moet mijn CD-I eens aanslingeren, kijken of hij het nog niet.
Opletten met opslaan; de CD-i van m'n pa klapte eruit als je iets probeerde op te slaan, waardoor je 'm een tijdje van het stroom af moest halen zodat de timekeeper 'fatsoenlijk' herstelde. In de meeste gevallen is de save alleen maar beschikbaar terwijl de CD-i aan staat, maar dit was het extreemste geval wat ik meegemaakt had.

Gelukkig heb ik zelf een CD-i met een herstelde timekeeper (en RGB mod) nu, dus van die problemen ben ik wel af. Mogelijk dat ik nog wel een keer naar de laser wil kijken, want die is wat minder sterk dan een andere CD-i die ik heb. Verder nog geen issues ermee gehad, als in, alle games spelen prima af. Zelfs Zelda's Adventure :D

Volgende stap is eens de Roller Controller fixen, daarvan zijn de IR diodes volgens mij op van, dus het rollen van de bal wordt niet gedetecteerd.

FFXIV: Divyan Dawnborne | Switch FC: SW-8303-2261-5828 | Streamt obscure speedruns op Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petje72
zijn er meer hier die hun gamecollectie bijhouden op https://www.pricecharting.com ?
of vinden jullie dat te openbaar?

hebben je een andere/betere site of tool? links/tips zijn welkom

mijn consoles houd ik bij in GoogleSheets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Petje72 schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 10:49:
zijn er meer hier die hun gamecollectie bijhouden op https://www.pricecharting.com ?

Ik houd het bij in Microsoft Exel, die staat op Dropbox, dus kan er altijd bij. Ik wil niet afhankelijk zijn van een speciale tool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomBraamhaar
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 26-07 12:44

Ik gebruik Gameye op android. Bevalt goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jumpman
Voor de mensen die voor een complete Nintendo Wii U PAL verzameling gaan, is dit misschien nog een leuke tip: PixelHeart.

[ Voor 5% gewijzigd door Jumpman op 28-07-2020 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb ooit een begin gemaakt aan een universele database waarin ik mijn eigen collectie bijhouden kan. Het plan was om dit uit te rollen en gratis beschikbaar te maken. Het zou in de vorm van een webapp komen, met het idee het verder uit te breiden. Helaas al een jaar niet meer aan gewerkt, want tijd..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jumpman
Shakedown Hawai ook op de Nintendo Wii en de Nintendo Wii U (NTSC): VBlank.

[ Voor 7% gewijzigd door Jumpman op 28-07-2020 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RJL86
Hier nog een Gameye gebruiker. Werkt inderdaad goed, is alleen veelal gericht op Amerika. Sommige PAL versies van games staan er niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RJL86
Jumpman schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 11:06:
Voor de mensen die voor een complete Nintendo Wii U PAL verzameling gaan, is dit misschien nog een leuke tip: PixelHeart.
Tof, die shmups verzameling lijkt me wel wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-09 14:37

Ik gebruik Collectorz al heeft dat ook zijn beperkingen. Ben nu bezig om mijn eigen app te bouwen hiervoor (en gelijk C-sharp daarmee leren ;-))
Pagina: 1 ... 51 ... 224 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op, dit topic is om retro gaming en al haar facetten te bespreken, het is echter NIET de bedoeling om
- Games aan te schaffen (ruilen/lenen/etc.) van/via mede tweakers.
- Games te verkopen.
- Te vragen wat een game of console waard is.
- Een V&A advertentie te promoten.
- Dit topic is voor en door verzamelaars, s.v.p. geen opmerkingen ala 'Oh wat veel, speel je dat allemaal?' Dat voegt niets toe.