laugh schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 18:16:
@
Sagat Ik heb zelf een OSSC voor mijn PS1 en PS2. Ik zal je dit afraden als je dit wil gaan aansluiten op je LG C9 OLED. Ik weet dat de bob de-interlacing voor burn in kan zorgen, dus dit is iets wat je zeker niet wilt hebben met zo'n dure TV.
Ook ik had dit nog niet eerder gehoord, ik ga zeker ook researchen, hoewel ik met 3 en als het goed is binnenkort 4 dus crt schermen nog even voor uitkan.......
Optie 2, zou ik zeker niet voor component -> SCART gaan. Je wilt hier de beste kwaliteit hebben, dus gebruik een goede RGB SCART kabel. Ik zelf gebruik een dure van RGC, prima kwaliteit maar uiteraard het prijskaartje.
Tsja, ik twijfel.....ossc is sowieso voorlopig even van de baan dan, maar composite is op zich wel een optie, tuurlijk rbg is beter en mooier maar gezien ik ook niet verwacht elke dag een paar uur te gaan spelen denk ik wel heel serieus over na. Aan de andere kant, voor een 10tje kan je je ook niet echt een buil vallen, ik denk dat een redelijk rgb kabel nog altijd beter zal zijn dan een composite kabel.
Optie 3 met composite zou ik eigenlijk afraden. Eenmaal op RGB SCART, wil je echt niet meer terug naar composite kwaliteit...
Liever niet, maar nogmaals ik game sowieso niet super vaak, en op de ps2 helemaal byzonder weinig, maar nu kan ik er dus helemaal niet op spelen, dus dan nog liever maar via brak compsoitie dan niet.
Beste oplossing is gewoon een RGB SCART kabel kopen en die direct aansluiten op je oude TV. Met de OSSC kan je wel lekker met 480p en 1080i via RGB SCART. Maar helaas heeft je oude TV natuurlijk geen HDMI in, en op je OLED kan je beter geen OSSC aansluiten... OSSC is gewoon geen optie voor je.
Ik ga er nog een nachtje over slapen maar denk dat ik idd die suggestie van snefkens wel bestel, voor dat 10tje is het wel een gok waard, zal ik ooit toch gaan upscalen dan is de kabel wellicht niet goed genoeg en zal ik als nog een duurdere moeten halen, maar ik verwacht eigenlijk dat naarmate de tijd vordert ik dan meer via dingen als pc emulate, een mister 2 (huidige gaat de ps2 niet aan kunnen verwacht ik) of zelfs iets als een polymega gebruiken.......dus dat zien we dan wel weer,
En idd is researchen.....ik heb toch aardig wat crt fans waar ik geregeld yt spul van bekijk en berichten op twitter van check, john linnen, bob van retro rgb aruro sanchez....volgens mij speelt linneman zelf ook op een oled (maaar heeft hij ook zeker crt's staan dus minder noodzaak omd dan weer op de oled te spelen

) en ook bij my life in gaming dit nooit gehoord
Betekent niet dat het niet waar is he, en iig beter safe than sorry......maar het neemt wel een optie weg natuurlijk! Ik hou van meerdere opties