Nice link ! thanks, ik heb er meteen wat besteldJumpman schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 11:06:
Voor de mensen die voor een complete Nintendo Wii U PAL verzameling gaan, is dit misschien nog een leuke tip: PixelHeart.
- Sagat
- Registratie: April 2002
- Laatst online: 09:25
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Game & Watch
- MegaDrive
- RetroTINK
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Nintendo DS
- RetroTINK 5X-Pro
- Microsoft Xbox + 1 Controller
- Game boy advance sp
- Saturn
- Nintendo 64
- Dreamcast
- 16 bit
- Game boy advance
- Consoles
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
Gewoon live steamen die hap! Mad coding genius at work 🤣Seroczynski schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 11:08:
Ik heb ooit een begin gemaakt aan een universele database waarin ik mijn eigen collectie bijhouden kan. Het plan was om dit uit te rollen en gratis beschikbaar te maken. Het zou in de vorm van een webapp komen, met het idee het verder uit te breiden. Helaas al een jaar niet meer aan gewerkt, want tijd..
10 second ninja DONE
ah ja, de CD-IGrumpmeister schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 10:38:
[...]
Opletten met opslaan; de CD-i van m'n pa klapte eruit als je iets probeerde op te slaan, waardoor je 'm een tijdje van het stroom af moest halen zodat de timekeeper 'fatsoenlijk' herstelde. In de meeste gevallen is de save alleen maar beschikbaar terwijl de CD-i aan staat, maar dit was het extreemste geval wat ik meegemaakt had.
Gelukkig heb ik zelf een CD-i met een herstelde timekeeper (en RGB mod) nu, dus van die problemen ben ik wel af. Mogelijk dat ik nog wel een keer naar de laser wil kijken, want die is wat minder sterk dan een andere CD-i die ik heb. Verder nog geen issues ermee gehad, als in, alle games spelen prima af. Zelfs Zelda's Adventure
Volgende stap is eens de Roller Controller fixen, daarvan zijn de IR diodes volgens mij op van, dus het rollen van de bal wordt niet gedetecteerd.
gosh!! i wonder what's ganon up to... mah boi!!Linksquest schreef op maandag 27 juli 2020 @ 21:57:
[...]
Geweldig, maar ik moet mijn CD-I eens aanslingeren, kijken of hij het nog niet.
Klinkt bekend, ik heb een tiental jaren geleden hetzelfde gedaan. Voor mezelf is het toereikend, maar zou het niet beschikbaar willen stellen, daar vind ik het te n00b voorSeroczynski schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 11:08:
Ik heb ooit een begin gemaakt aan een universele database waarin ik mijn eigen collectie bijhouden kan. Het plan was om dit uit te rollen en gratis beschikbaar te maken. Het zou in de vorm van een webapp komen, met het idee het verder uit te breiden. Helaas al een jaar niet meer aan gewerkt, want tijd..
i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60
ik bal alleen dat het een Subscriptie model is geworden ik was net te laat.rikoos schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 11:53:
[...]
Ik gebruik Collectorz al heeft dat ook zijn beperkingen. Ben nu bezig om mijn eigen app te bouwen hiervoor (en gelijk C-sharp daarmee leren ;-))
[ Voor 117% gewijzigd door cchristiaan op 28-07-2020 13:54 ]
Bedankt voor de tipGrumpmeister schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 10:38:
[...]
Opletten met opslaan; de CD-i van m'n pa klapte eruit als je iets probeerde op te slaan, waardoor je 'm een tijdje van het stroom af moest halen zodat de timekeeper 'fatsoenlijk' herstelde. In de meeste gevallen is de save alleen maar beschikbaar terwijl de CD-i aan staat, maar dit was het extreemste geval wat ik meegemaakt had.
Gelukkig heb ik zelf een CD-i met een herstelde timekeeper (en RGB mod) nu, dus van die problemen ben ik wel af. Mogelijk dat ik nog wel een keer naar de laser wil kijken, want die is wat minder sterk dan een andere CD-i die ik heb. Verder nog geen issues ermee gehad, als in, alle games spelen prima af. Zelfs Zelda's Adventure
Volgende stap is eens de Roller Controller fixen, daarvan zijn de IR diodes volgens mij op van, dus het rollen van de bal wordt niet gedetecteerd.
Every Game has A Story, Only One is A Legend.
Gewoon via Excel die ik dan in onedrive bewaar, maar heb ook een word bestaan met games die ik gekocht heb maar nog niet gespeeld.Petje72 schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 10:49:
zijn er meer hier die hun gamecollectie bijhouden op https://www.pricecharting.com ?
of vinden jullie dat te openbaar?
hebben je een andere/betere site of tool? links/tips zijn welkom
mijn consoles houd ik bij in GoogleSheets
De modellen die ik had hadden alleen compositedexx2233 schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 13:17:
[...]
ah ja, de CD-Iheb de CD-i 220 hier met een nog werkende batterij.. heb er nog 1 waar de batterij leeg was en de batterij mod gedaan die heel makkelijk was om te doen, RGB mod is niet nodig want yep... SCART FTW
De batterij mod vond ik zelf nog wat riskant, maar dat komt dan ook van iemand die nog niet echt soldeerervaring heeft. Op zich wil ik het wel eens wat verder gaan proberen, heb bijv. nog een CD-i 470 open liggen waar ik een nieuwe disc laser aan het installeren was maar iets qua solderen wss niet goed had zitten omdat de disc niet wilde spinnen.
Mogelijk binnenkort weer eens wat mee proberen. Of wat goedkopere herstelprojectjes doen. Bij de Game Gear zat ik het bijv. wel te overwegen om de mod uit te voeren, maar dan zit je met een vrij duur eerste projectje terwijl er bij aanschaf op meerdere punten aangegeven wordt dat het een lastige klus is. Daarom toch maar laten doen
Zo'n Roller Controller fixen is dan wel iets wat ik aandurf. Dus mogelijk dat maar eens doen. Daarna Faces of Evil / Wand of Gamelon eens uitspelen op de Roller Controller
FFXIV: Divyan Dawnborne | Switch FC: SW-8303-2261-5828 | Streamt obscure speedruns op Twitch
CD-I, wat een bagger console was dat. Ik speelde altijd op dat ding in de lokale bibliotheek. Hotel Mario en een of ander Micro Machines achtige kloon.
- Exorcist
- Registratie: Maart 2002
- Niet online
Uitdrijvûrrrr!
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 3
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Wii
- MegaDrive
- Nintendo Game & Watch
- RetroTINK
- Nintendo DS
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Sony PlayStation TV
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- Game boy advance sp
- Saturn
- Nintendo 64
- 16 bit
- Game boy advance
- Retro
- Atari
- Sega
- Nintendo 3DS
- Consoles
:strip_icc():strip_exif()/u/50793/thumb-exorcist.jpg?f=community)
Ik doe er wel 's Secret Mission op, leuk spel en ideaal voor zo'n apparaatRJL86 schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 16:47:
CD-I, wat een bagger console was dat. Ik speelde altijd op dat ding in de lokale bibliotheek. Hotel Mario en een of ander Micro Machines achtige kloon.
Ik heb de console ook alleen maar voor 4 games, Hotel Mario en de 3 Zelda CD-I.RJL86 schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 16:47:
Wil er wel een keer een review van doen als iemand dat leuk vind.
- Exorcist
- Niet online
Uitdrijvûrrrr!
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 3
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Wii
- MegaDrive
- Nintendo Game & Watch
- RetroTINK
- Nintendo DS
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Sony PlayStation TV
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- Game boy advance sp
- Saturn
- Nintendo 64
- 16 bit
- Game boy advance
- Retro
- Atari
- Sega
- Nintendo 3DS
- Consoles
Vriend van me had laatst z'n CD-I en collectie met tientallen games/films weggegooidPetje72 schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 18:42:
Ik heb ooit een hele krat CDi spul gekregen, voor nop, daar zeg je geen nee tegen. Alles in perfecte staat ! dus ik heb de gulle gever destijds getrakeerd op een lekkere BBQavond.
[Afbeelding]

Hij kwam er te laat achter dat ik het mogelijk ook zou verzamelen

OMGExorcist schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 18:49:
[...]
Vriend van me had laatst z'n CD-I en collectie met tientallen games/films weggegooid![]()
Hij kwam er te laat achter dat ik het mogelijk ook zou verzamelen![]()
maar die verhalen hoor je vaker. Erger nog ik heb bijna 20 jaar geleden mijn Nintendo Gamewatch Donkey Kong en Mario Cement, beide mint, boxed, kompleet, verkocht voor 30eu per stuk

het mag dan wel bagger zijn... het is zo bagger dat het leuk isRJL86 schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 16:47:
die micro machines kloon was gewoon micro machines, die was daar gewoon op uitgebracht, och ja.. hotel mario hahaha
Haha oh echt? Ik kende micro machines van een 486, dat was anders dan op de cd-i weet ik nog. Mischien een gedowngrade versie.dexx2233 schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 19:12:
[...]
het mag dan wel bagger zijn... het is zo bagger dat het leuk is
die micro machines kloon was gewoon micro machines, die was daar gewoon op uitgebracht, och ja.. hotel mario hahaha
Zo zonde he....Ik heb ooit mijn Gameboy Color weggegeven, met heel veel spellen. Ik had een Gameboy Advance gekocht en ik verzamelde toch niet, dus kon me niet zo veel schelen toen....Petje72 schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 18:53:
[...]
OMG
maar die verhalen hoor je vaker. Erger nog ik heb bijna 20 jaar geleden mijn Nintendo Gamewatch Donkey Kong en Mario Cement, beide mint, boxed, kompleet, verkocht voor 30eu per stuktoen was ik nog niet aan het verzamelen....
Soms doe je dingen waar je later spijt van hebt, gelukkig zijn we allemaal mensen 😝
Mooie kamers, jongens en meiden!
Heb al 2 jaar niks aan mijn zolder gedaan, dus niks nieuws om the laten zien.
Heb nu alles in Excel.
Heb vorige maand Gameye op mijn telefoon geïnstalleerd, maar nog steeds geen enkel spel er in gezet
Heb al 2 jaar niks aan mijn zolder gedaan, dus niks nieuws om the laten zien.
Bij mij is het bij een plan geblevenSeroczynski schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 11:08:
Heb nu alles in Excel.
Heb vorige maand Gameye op mijn telefoon geïnstalleerd, maar nog steeds geen enkel spel er in gezet
Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro
Het zijn ook wel prima games, alleen hebben ze jammer genoeg zo'n slechte naam gekregen vanwege de Youtube Poops en Angry Video Game Nerd. De cutscenes zijn natuurlijk enorm slecht, wat juist de charme ervan is. Maar de gameplay van Hotel Mario en, in ieder geval, Faces of Evil en Wand of Gamelon is prima.Linksquest schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 17:18:
[...]
Ik heb de console ook alleen maar voor 4 games, Hotel Mario en de 3 Zelda CD-I.
Wil er wel een keer een review van doen als iemand dat leuk vind.
Zelda's Adventure... Die heeft wel echt issues. Toen ik die voor het eerst doorspeelde (een whitelabel disc gekregen) had ik niet echt het gevoel alsof ik het toch als speedrun erbij op wilde pakken (de wereldrecord houder had me de disc gestuurd omdat hij ook wat meer man op de leaderboards wilde). Maar ondanks de issues die het spel heeft, ben ik er naar mate ik er verder doorheen kwam aan gaan wennen en ben ik toch de charme ervan wel gaan waarderen. Dat betekent verder niet dat het een goed spel is, zeker niet
Hotel Mario staat bij mij ook nog op de planning, om casual uit te spelen en een route te maken voor de speedrun (voornamelijk de backups uitplannen voor mushrooms en fire flowers). Ik kom met vrij veel gemak in het laatste hotel nu, maar daar heb ik nog geen tijd in gestoken.
Klopt ja, het had wat issues en ik kon me ook herinneren dat de andere Micro Machine games lekkerder speelde. Desondanks best veel plezier gehad met de CD-i versie van Micro Machines, veel met m'n buurjongen gespeeld. In 2018 heb ik 'm nog even gespeeld met wat anderen op een event, daar kwamen we er ook achter dat als je naar achteren rijd, je een stuk sneller gaat dan naar voren... Wat het spel haast onmogelijk maaktRJL86 schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 20:39:
[...]
Haha oh echt? Ik kende micro machines van een 486, dat was anders dan op de cd-i weet ik nog. Mischien een gedowngrade versie.
FFXIV: Divyan Dawnborne | Switch FC: SW-8303-2261-5828 | Streamt obscure speedruns op Twitch
De games kunnen inderdaad vele malen slechter, zal ze binnenkort nog eens spelen en dan een eerlijke review schrijven hier op Tweakers.
Zolang het geen trieste bedoeling als deze 'review': https://www.pu.nl/artikel...-zelda-voor-philips-cd-i/Linksquest schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 08:44:
De games kunnen inderdaad vele malen slechter, zal ze binnenkort nog eens spelen en dan een eerlijke review schrijven hier op Tweakers.
Maar goed, de PU is dan ook al lang niet meer wat het was geweest. Ik voelde m'n hersencellen afsterven toen ik dit las.

hoezo een spel wat slecht is helemaal de grond intrappen...Grumpmeister schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 08:55:
[...]
Zolang het geen trieste bedoeling als deze 'review': https://www.pu.nl/artikel...-zelda-voor-philips-cd-i/
Maar goed, de PU is dan ook al lang niet meer wat het was geweest. Ik voelde m'n hersencellen afsterven toen ik dit las.
de CDI-470 is idd lastig om te fixen, PCB is heel kwetsbaar met te dunne traces om dingen voorzichtig te desolderen.. heb er ook 1 die nu als deurstop gebruikt wordtGrumpmeister schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 16:10:
[...]
De modellen die ik had hadden alleen composite
De batterij mod vond ik zelf nog wat riskant, maar dat komt dan ook van iemand die nog niet echt soldeerervaring heeft. Op zich wil ik het wel eens wat verder gaan proberen, heb bijv. nog een CD-i 470 open liggen waar ik een nieuwe disc laser aan het installeren was maar iets qua solderen wss niet goed had zitten omdat de disc niet wilde spinnen.
Mogelijk binnenkort weer eens wat mee proberen. Of wat goedkopere herstelprojectjes doen. Bij de Game Gear zat ik het bijv. wel te overwegen om de mod uit te voeren, maar dan zit je met een vrij duur eerste projectje terwijl er bij aanschaf op meerdere punten aangegeven wordt dat het een lastige klus is. Daarom toch maar laten doen
Zo'n Roller Controller fixen is dan wel iets wat ik aandurf. Dus mogelijk dat maar eens doen. Daarna Faces of Evil / Wand of Gamelon eens uitspelen op de Roller Controller
Probleem daarmee was voornamelijk dat de gemiddelde CD-i gebruiker voornamelijk de afstandsbediening-type controllers hadden. Met de 'dogbone / SNES' of de 'Megadrive' controller was het spel best prima te spelen (en ik doe het nog steeds met veel plezierdexx2233 schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 09:16:
[...]
hoezo een spel wat slecht is helemaal de grond intrappen...spel is best leuk als ze de controls wat beter hadden gemaakt
Zal niet durven, je moet anders eens mijn Rambo ps3 review lezen, ook erg slecht maar heb wel zo netjes mogelijk proberen te schrijven.Grumpmeister schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 08:55:
[...]
Zolang het geen trieste bedoeling als deze 'review': https://www.pu.nl/artikel...-zelda-voor-philips-cd-i/
Jij bedoeld deze? https://images.app.goo.gl/Vz4NwxWdGruJr8JP6Grumpmeister schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 09:22:
[...]
Probleem daarmee was voornamelijk dat de gemiddelde CD-i gebruiker voornamelijk de afstandsbediening-type controllers hadden. Met de 'dogbone / SNES' of de 'Megadrive' controller was het spel best prima te spelen (en ik doe het nog steeds met veel plezier). Maar goed, in hoe verre je een spel aan kan rekenen dat een paar van de CD-i controllers slecht waren voor games... Dit ook in acht nemend dat de CD-i pas veel te ver in z'n lifecycle als game console neer is gezet (een paar jaar na de Zelda games), initieel was dat niet eens de insteek van Philips.
- Sagat
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Game & Watch
- MegaDrive
- RetroTINK
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Nintendo DS
- RetroTINK 5X-Pro
- Game boy advance sp
- Saturn
- Nintendo 64
- Dreamcast
- 16 bit
- Game boy advance
- Consoles
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
In nederland is alles dichtbijdexx2233 schreef op zondag 26 juli 2020 @ 20:21:
[...]
Dank jeik zou zeggen.. als er mensen zijn die dichtbij wonen en de arcade willen zien.. wel met gepaste afstand enzo
stuur maar een PM

Nou dacht ik dat ik de meeste interessante retro shops/plekjes wel kende, en ik weet dat er in apeldoorn ook retro beurzen zijn.......maar wat voor toko hebben we het hier dan over? Mogelijk moet ik daar is een kijkje gaan nemen met deze aanbevelingSeroczynski schreef op maandag 27 juli 2020 @ 19:48:
[...]
Potverdorie, het word steeds gekker hier. Mocht één van jullie met pensioen gaan, dan houd ik mij graag aanbevolen als opvolger![]()
Maar wel erg fijn om te zien dat deze mensen ook gewoon hier op Tweakers zitten. Sinds ik de toko in Apeldoorn heb ontdekt is er een wereld aan mogelijkheden opengegaan m.b.t. het verzamelen van Japanse consoles en games in Nederland (Europa mag je denk ik wel zeggen). Ben ook altijd enorm onder de indruk als ik af en toe iets kom ophalen daar, echt een walhalla.
De eerste keer heb ik mijn vriendin 45 minuten in de auto laten wachten
10 second ninja DONE
Ik heb de arcade kasten van @dexx2233 gezien, hele mooie exemplaren heeft hij.
Yup, dat zijn prima controllers tbh. Had er 3 van liggen maar heb 1 aan een vriend gegeven die afgelopen jaar ook een CD-i aan had geschaft.Linksquest schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 09:35:
[...]
Jij bedoeld deze? https://images.app.goo.gl/Vz4NwxWdGruJr8JP6
Deze wil ik echter nog eens vinden, maar heb ik niet veel geluk mee gehad. Tijdje ook niet meer gezocht verder, maar toch:

- Sagat
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Game & Watch
- MegaDrive
- RetroTINK
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Nintendo DS
- RetroTINK 5X-Pro
- Game boy advance sp
- Saturn
- Nintendo 64
- Dreamcast
- 16 bit
- Game boy advance
- Consoles
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
Doet me denken aan mijn oude gravis gamepad voor de pcGrumpmeister schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 11:04:
[...]
Yup, dat zijn prima controllers tbh. Had er 3 van liggen maar heb 1 aan een vriend gegeven die afgelopen jaar ook een CD-i aan had geschaft.
Deze wil ik echter nog eens vinden, maar heb ik niet veel geluk mee gehad. Tijdje ook niet meer gezocht verder, maar toch:
[Afbeelding]
:fill(white):strip_exif()/f/image/LVhNN58GtOu224MOtNrsla9T.png?f=user_large)
Vond het echt een verschrikkelijke pad vroeger! Maar zag toevallig recentelijk iemand (smokemonster?) een mod erop uitvoeren op YT
10 second ninja DONE
Ik heb vaker gespeeld met het op- en afschroeven van de control stick dan er daadwerkelijk een spel mee te spelenSagat schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 11:27:
[...]
Doet me denken aan mijn oude gravis gamepad voor de pc
[Afbeelding]
Vond het echt een verschrikkelijke pad vroeger! Maar zag toevallig recentelijk iemand (smokemonster?) een mod erop uitvoeren op YT
Haha, ja, dat is idd precies dezelfde shell ook, dus je kan die shell gebruiken om de CD-i versie te customizenSagat schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 11:27:
[...]
[Afbeelding]
De cut scenes in de zelda cdi games worden over het algemeen juist erg gewaardeerd internet staat er vol van, cult status en veel internet memes, Word eigenlijk meer als iets los gezien, de games worden meer afgekraakt over de eigenlijke gameplay en de grind. de cut scenes zijn juist erg positief en uniek.Grumpmeister schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 08:40:
[...]
Het zijn ook wel prima games, alleen hebben ze jammer genoeg zo'n slechte naam gekregen vanwege de Youtube Poops en Angry Video Game Nerd. De cutscenes zijn natuurlijk enorm slecht, wat juist de charme ervan is. Maar de gameplay van Hotel Mario en, in ieder geval, Faces of Evil en Wand of Gamelon is prima.
De gameplay had zeker slechter gekunt maar than again compared to een echte zelda game ik snap de kritiek,
Daarentegen is hotel mario echt een best degelijke game met de zelfde kwaliteit aan cut scenes en goede controls en gameplay
Qua goeie games (voor cdi standards) zou ik verder zeggen: the apprentice, creature shock, dragon's lair 1 & 2 + space ace, mutant rampage, lost ride, tetsuo gaiden, alien gate en zenith
Van de lijst zou ik enkel mutant rampage, zenith en de dragon's lair serie plus space ace op het zelde niveau als hotel mario zetten,
[YouTube: The Zelda CDi Games are INNOCENT Until Proven Guilty! (Worst Zelda Part 1)]
Dus het is beter om joy stick van de d pad er af te slopen? als ik naar het origineel keek tenminste, of was die stick optioneel als een extra stuk dat je er gewoon af kan halen.Grumpmeister schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 11:04:
[...]
Yup, dat zijn prima controllers tbh. Had er 3 van liggen maar heb 1 aan een vriend gegeven die afgelopen jaar ook een CD-i aan had geschaft.
[Afbeelding]
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/DsA22ZTTYzDmFjSMMOnGqCsp.jpg?f=user_large)
[ Voor 25% gewijzigd door gast7 op 29-07-2020 12:17 ]
rklok op eBay en mawa op Marktplaats. Het is niet zo zeer een winkel als wel een online verkoper met afhaallocatie, maar ze zijn supervriendelijk en hebben naar mijn idee echt goede prijzen én service! Ze verkopen volgens mij enkel Japans spul, maar dat is voor mij precies wat ik zoekSagat schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 10:26:
[...]
Nou dacht ik dat ik de meeste interessante retro shops/plekjes wel kende, en ik weet dat er in apeldoorn ook retro beurzen zijn.......maar wat voor toko hebben we het hier dan over? Mogelijk moet ik daar is een kijkje gaan nemen met deze aanbeveling
Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski
Iemand trouwens ervaring met de webshop Magixbuttons? Zie de laatste tijd veel advertenties van op facebook voorbij komen. Geen idee alleen of het een betrouwbare site is.
An sich zijn ze prima; persoonlijk vind ik sommige prijzen hoger dan het gemiddelde, maar wat ze leveren is wel goed verpakt en redelijk verzorgd. Althans, voor zover mijn ervaringen gaan.RJL86 schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 12:54:
Iemand trouwens ervaring met de webshop Magixbuttons? Zie de laatste tijd veel advertenties van op facebook voorbij komen. Geen idee alleen of het een betrouwbare site is.
Heb daar mijn SNES ook opgehaald in persoon, toch wel leuk om te zien wat er ook achter draait.
- Exorcist
- Niet online
Uitdrijvûrrrr!
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 3
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Wii
- MegaDrive
- Nintendo Game & Watch
- RetroTINK
- Nintendo DS
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Sony PlayStation TV
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- Game boy advance sp
- Saturn
- Nintendo 64
- 16 bit
- Game boy advance
- Retro
- Atari
- Sega
- Nintendo 3DS
- Consoles
Is een prima site/webshop.RJL86 schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 12:54:
Matige ervaring met hun, leveren wel altijd, maar ook een keer wat bij hun gekocht via een marktkraam en toen werd gezegd dat iets nieuw was en toen ik hem thuis uitpakte bleek het niet nieuw te zijn. Prijzen vind ik vaak te hoog, vergeleken met bijvoorbeeld mario64.nl als je even naar Nintendo games kijkt.
Is betrouwbaar, maar de prijzen zijn wat hoog en je krijgt niet altijd exact wat je op het plaatje ziet. Mariocube is inderdaad een goed alternatief voor de moderne Nintendo consoles. Press Start Games is ook een goede shop.
Mijn eerste ervaring is minder met ze, onlangs 3 gamecubes besteld, ze zijn in slechtere staat als ik verwacht had. stof en vuil bij ventilator en bij 1 console zit kap slecht er op waardoor power button niet blijft zitten bij aanzetten. ik heb ze een mail daarover gestuurd en wacht al 3 dagen op antwoord.RJL86 schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 12:54:
prijs kwaliteit verhouding is echt slecht.
- Exorcist
- Niet online
Uitdrijvûrrrr!
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 3
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Wii
- MegaDrive
- Nintendo Game & Watch
- RetroTINK
- Nintendo DS
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Sony PlayStation TV
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- Game boy advance sp
- Saturn
- Nintendo 64
- 16 bit
- Game boy advance
- Retro
- Atari
- Sega
- Nintendo 3DS
- Consoles
Top Gear, altijd goed!RJL86 schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 14:13:
Mariocube heb ik ook goede ervaringen mee. Gameland Groningen ook.
Toevallig net twee games van Press Start Games in de bus gekregen. Weer 2 games in m'n Snes collectie er bij
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Mooie aanwinst @RJL86
Hm dat klinkt niet best. Ik las ook al zulke dingen op google reviews. Ik sla ze maar over denk ikPetje72 schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 14:21:
[...]
Mijn eerste ervaring is minder met ze, onlangs 3 gamecubes besteld, ze zijn in slechtere staat als ik verwacht had. stof en vuil bij ventilator en bij 1 console zit kap slecht er op waardoor power button niet blijft zitten bij aanzetten. ik heb ze een mail daarover gestuurd en wacht al 3 dagen op antwoord.
Kent iemand een plek/site/persoon waarbij een vervangende onderkant van de New 3DS XL te krijgen is? Die van mij zit volledig onder de krassen en de twee schroefjes zijn kwijt. Maakt me eigenlijk niet zoveel uit welke print erop staat. Zo zag ik op AliExpress een shell langskomen met een SNES print, voor zowel de bovenkant als onderkant. Ik kan daar natuurlijk bestellen, maar ik weet niet wat de kwaliteit daarvan is (alhoewel de reviews best okay zijn). Er komen alleen geen schroefjes bij dat product
.
Jammer dat Nintendo pas bij de New 2DS XL heeft besloten om de MicroSD kaart niet in te bouwen onder de onderkant
. Gaat dus om een complete vervanging, niet iets dat eromheen geklikt kan worden.

Jammer dat Nintendo pas bij de New 2DS XL heeft besloten om de MicroSD kaart niet in te bouwen onder de onderkant
- Sagat
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Game & Watch
- MegaDrive
- RetroTINK
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Nintendo DS
- RetroTINK 5X-Pro
- Game boy advance sp
- Saturn
- Nintendo 64
- Dreamcast
- 16 bit
- Game boy advance
- Consoles
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
Idd top gear! haha nou ja eigenlijk meer horizon chase wat weer op top gear gebaseerd is......want top gear amper gespeeld, wel lotus op de amiga wat weer de basis van top gear was! small world!RJL86 schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 14:13:
Mariocube heb ik ook goede ervaringen mee. Gameland Groningen ook.
Toevallig net twee games van Press Start Games in de bus gekregen. Weer 2 games in m'n Snes collectie er bij
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Oh en mario world is ook wel een aardige game
spoiler:
nog steeds in mijn top5 games ever, denk niet dat het anytime soon gaat veranderen!

---------------
en dan nog wat anders, met alle handheld liefhebbers hier, had ik wel verwacht dat er interesse zou zijn in de analogue pocket? Maar valt mee?
Aan de andere kant, met die ips schermen snap ik ook wel dat de noodzaak van vervangen niet heel hoog is (laatst paar schermen bij @Seroczynski gezien en dat was en is idd een prachtig beeld!)
[ Voor 13% gewijzigd door Sagat op 29-07-2020 15:41 ]
10 second ninja DONE
Magic Buttons heb ikzelf de ervaring dat de prijs aan de hoge kant is.Linksquest schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 13:49:
Matige ervaring met hun, leveren wel altijd, maar ook een keer wat bij hun gekocht via een marktkraam en toen werd gezegd dat iets nieuw was en toen ik hem thuis uitpakte bleek het niet nieuw te zijn. Prijzen vind ik vaak te hoog, vergeleken met bijvoorbeeld mario64.nl als je even naar Nintendo games kijkt.
Een keer op een beurs wat van ze gekocht uit de graaibak. Dat was prima te betalen (5 items voor een 10tje).
Alleen de games die er toen lagen was beduidend duurder. Allemaal niet geprijsd en een bundelprijs maken was er niet bij.
Het is wel een beetje waar je kijkt. De cutscenes hebben idd de cult status gekregen en persoonlijk vind ik ze echt geweldig (maar goed, als een speedrunner van de game moet dat ook wel een beetje), maar er zijn ook veel opmerkingen te vinden over dat ze de cutscenes juist super slecht vinden (de 'review' iets hierboven, bijv). De grind heb ik nooit echt storend gevonden, ook initieel niet toen ik de game weer casual door aan het spelen was (begin 2018). Het is vrij minimaal, de lampen blijven lang zat aan en de olie koop je toch per 3, beetje overdone iig. Nu ik het speedrun is de grind helemaal minimaal, de rubies en items goed uitgekiend, en je hoeft vaak maar 1 of 2 keer een rondje brug of Sakado te doen.gast7 schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 11:43:
[...]
De cut scenes in de zelda cdi games worden over het algemeen juist erg gewaardeerd internet staat er vol van, cult status en veel internet memes, Word eigenlijk meer als iets los gezien, de games worden meer afgekraakt over de eigenlijke gameplay en de grind. de cut scenes zijn juist erg positief en uniek.
De gameplay had zeker slechter gekunt maar than again compared to een echte zelda game ik snap de kritiek,
Daarentegen is hotel mario echt een best degelijke game met de zelfde kwaliteit aan cut scenes en goede controls en gameplay
Qua goeie games (voor cdi standards) zou ik verder zeggen: the apprentice, creature shock, dragon's lair 1 & 2 + space ace, mutant rampage, lost ride, tetsuo gaiden, alien gate en zenith
Van de lijst zou ik enkel mutant rampage, zenith en de dragon's lair serie plus space ace op het zelde niveau als hotel mario zetten,
[YouTube: The Zelda CDi Games are INNOCENT Until Proven Guilty! (Worst Zelda Part 1)]
[...]
Dus het is beter om joy stick van de d pad er af te slopen? als ik naar het origineel keek tenminste, of was die stick optioneel als een extra stuk dat je er gewoon af kan halen.
[Afbeelding]
Je moet idd niet een Zelda-Zelda verwachten, maar gezien dat ze bij Animation Magic Zelda 1 en 2 als enige referentie punt hadden en ze daarmee voor een Zelda 2-esque game zijn gegaan, ik vind het helemaal niet zo slecht niet. Ze hadden de pech echter wel dat LttP vrij tegelijkertijd uit kwam en Nintendo nooit feedback wilde leveren (behalve een tekening van Link, Zelda en Ganon zodat het niet te veel af zou wijken). Philips was hier ook wel schuldig aan, die gaven ook weinig tot geen feedback, als ik het me goed herinner.
Hotel Mario is idd een prima game. Wel (erg) lastig in de latere levels, maar ik heb het ook door wat Mario speedrunners laten spelen en ze waren er allemaal wel over eens dat de controls best prima waren en Mario vrij responsive. Dat het concept is dat je deuren dicht moet maken is een ander probleem, maar daar is wel overheen te zetten. Binnenkort sowieso maar eens uitspelen, zeker nu ik 'm weer op kan slaan
Mutant Rampage was idd ook geweldig, veel plezier in gehad en 'laatst' nog wat gespeeld. Ook Animation Magic (in ieder geval de cutscenes), maar wel van een beter niveau. The Apprentice ben ik ook wel over te spreken, mooi stijltje. Het heeft me alleen nog niet echt kunnen pakken qua gameplay. Niet echt iets mis mee, maar de flow van de levels voornamelijk... Zelf ben ik ook wel fan van Christmas Crisis, maar dat is nostalgie. Veel gespeeld als kind en nu ook vrij consistent uit te spelen (al is 1 stukje platformen te precies voor de over-sensitive controls). Christmas Country eigenlijk ook wel, in het begin veel irritatie maar deze heb ik ook meer en meer plezier in gekregen.
En die joystick op de d-pad; je kan 'm er gewoon af schroeven. Dus het is optioneel om er een stik op te hebben
Ik ben zeer benieuwd naar de reviews er van, in elk geval. Het design spreekt mij aan omdat het modern uitstraalt, maar qua functionaliteit komt er niet veel meer bij kijken, zeker als je ook alle originele hardware al hebt liggen.Sagat schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 15:38:
en dan nog wat anders, met alle handheld liefhebbers hier, had ik wel verwacht dat er interesse zou zijn in de analogue pocket? Maar valt mee?
Aan de andere kant, met die ips schermen snap ik ook wel dat de noodzaak van vervangen niet heel hoog is (laatst paar schermen bij @Seroczynski gezien en dat was en is idd een prachtig beeld!)
Een beetje het algemene probleem met de producten van Analogue; Bijzonder mooi ontworpen en ik juich het toe dat er moderne reconstructies worden gemaakt, maar als je het al hebt is er snel minder reden om het te kopen. Zeker als je al op een strak budget zit.
Die ingebouwde synthesizer lijkt mij wel leuk om mee te spelen, ookal kan ik amper een instrument bespelen in het algemeen
Ik heb hard nagedacht of ik de Analogue Pocket wil aanschaffen, maar voor $ 405,- excl. importkosten en misschien nog verzendkosten laat ik het aan mij voorbij gaan. De kosten lopen snel op omdat je de cartridge adapters, docking station en screen protector er los bij aanschaffen moet.
Daarnaast zal het vast een geweldig scherm zijn, maar het neemt voor mij toch wat van de spelervaring weg. Ik ben heel erg van het voelen
En als ik op een modern apparaat aan het gamen ben dan voelt dat toch echt anders voor mij.
Daarnaast zal het vast een geweldig scherm zijn, maar het neemt voor mij toch wat van de spelervaring weg. Ik ben heel erg van het voelen
Pffff op marktplaats kom je toch ook wel idioten tegen. Gisteren een dreigende chat van iemand die dacht dat ik al zijn games die hij bij iemand anders had gekocht had gestolen. Terwijl ik ze al 30 jaar in mijn opslag heb haha
Nou ja, ik heb maar een hoop op Tweakers Vraag en Aanbod gezet.
Ik kom zoveel tegen in mn berging, elke keer ook een verrassing. Een hele oude mac tegengekomen waar ik over twijfel wat ik ermee ga doen...Ik verkoop aardig wat, maar het meeste toch met een beetje pijn in mn hart. En stiekem hou ik toch weer een hoop haha.
Nou ja, ik heb maar een hoop op Tweakers Vraag en Aanbod gezet.
Ik kom zoveel tegen in mn berging, elke keer ook een verrassing. Een hele oude mac tegengekomen waar ik over twijfel wat ik ermee ga doen...Ik verkoop aardig wat, maar het meeste toch met een beetje pijn in mn hart. En stiekem hou ik toch weer een hoop haha.
[ Voor 12% gewijzigd door Mauz1978 op 29-07-2020 19:01 ]
Something under the bed is drooling
true true, maar ja.. Philips heeft van z'n fouten geleerd en ze zullen het NOOOOOIT meer doenGrumpmeister schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 09:22:
[...]
Probleem daarmee was voornamelijk dat de gemiddelde CD-i gebruiker voornamelijk de afstandsbediening-type controllers hadden. Met de 'dogbone / SNES' of de 'Megadrive' controller was het spel best prima te spelen (en ik doe het nog steeds met veel plezier). Maar goed, in hoe verre je een spel aan kan rekenen dat een paar van de CD-i controllers slecht waren voor games... Dit ook in acht nemend dat de CD-i pas veel te ver in z'n lifecycle als game console neer is gezet (een paar jaar na de Zelda games), initieel was dat niet eens de insteek van Philips.
- Sagat
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Game & Watch
- MegaDrive
- RetroTINK
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Nintendo DS
- RetroTINK 5X-Pro
- Game boy advance sp
- Saturn
- Nintendo 64
- Dreamcast
- 16 bit
- Game boy advance
- Consoles
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
Ja analogue is idd pracht spul maar niet goedkoop en verzending en import kosten zijn ook no joke.Seroczynski schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 17:15:
Ik heb hard nagedacht of ik de Analogue Pocket wil aanschaffen, maar voor $ 405,- excl. importkosten en misschien nog verzendkosten laat ik het aan mij voorbij gaan. De kosten lopen snel op omdat je de cartridge adapters, docking station en screen protector er los bij aanschaffen moet.
Daarnaast zal het vast een geweldig scherm zijn, maar het neemt voor mij toch wat van de spelervaring weg. Ik ben heel erg van het voelenEn als ik op een modern apparaat aan het gamen ben dan voelt dat toch echt anders voor mij.
Ben zelf dus idd niet heel erg portable fan, ik heb er ook niets tegen hoor maar eigenlijk pas met de switch is het on the go gelijwaardig aan thuis (en zelfs met de switch niet 100%)
En het voelen, haha daar heb ik dan weinig mee, ik denk dat ik ook mijn portable games (gb/gbc/gba, meer in mijn super gameboy en cube gba player heb gespeeld dan daadwerkelijk portable. Eigenlijk alleen in het ov, vliegtuig en op vakantie vind ik het tof.......maar dan denk ik dat ik nog liever een laptoppie zou meenemen met wat emu's.
Goed smaken verschillen natuurlijk! Qua verzamel aspect vind ik het wel tof dat je idd met een device bijna alles op portable gebied kan afspelen! Maar juist doordat ik dus niet zo'n handheld gamer ben heb ik dus ook niet veel nostalgie de libraies, en dan even mijn generieke aannames:
gb/c/a games: tsja gigantische aantallen en hier zit een hoop leuks tussen ,interess hoog
game gear: portable master system en daar heb ik ook weinig mee....dus interesse laag
atari lynx: technisch sterker dan game gear (Denk ik?) maar ook weer niet heel veel, ook hier interesse laag
neo geo pocket/colour: volgens mij veel fighters die ik liever niet op een handheld speel......overige games kan nog wel hier en daar een verdwaalde topper tussen zitten.....maar nog steeds weinig intersse
Dus ja......nogmaals in theorie en verzameltechnisch vind ik het top, maar nee helaas toch maar de skip ( en ik heb het budget er nu ook simpelweg niet voor over, dat speelt ook mee)
10 second ninja DONE
Dat hoop je 😂dexx2233 schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 21:40:
[...]
true true, maar ja.. Philips heeft van z'n fouten geleerd en ze zullen het NOOOOOIT meer doen
Volgens mij heb ik die Gravis nog in doos liggen (tenzij ie op de rommelmarkt verkocht is). 1 keer gebruikt op de pc, daarna nooit meer.Sagat schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 11:27:
[...]
[Afbeelding]
Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro
- Sagat
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Game & Watch
- MegaDrive
- RetroTINK
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Nintendo DS
- RetroTINK 5X-Pro
- Game boy advance sp
- Saturn
- Nintendo 64
- Dreamcast
- 16 bit
- Game boy advance
- Consoles
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
Ik heb hem gekocht voor de multitap! Was een bundel met fifa 96 (enige fifa die ik vrijwillig gekocht heb) een of 2 van die pad en dus de multitapXyphoid schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 01:31:
[...]
Volgens mij heb ik die Gravis nog in doos liggen (tenzij ie op de rommelmarkt verkocht is). 1 keer gebruikt op de pc, daarna nooit meer.
:fill(white):strip_exif()/f/image/Phtln1IFzdwzslT7RA7Jq3WP.png?f=user_large)
De mijne was in mijn geheugen wit 'maar het is even geleden' op die manier kon ik sensible soccer op de pc met zijn 2-en doen! Good times were had!
Maar die pad of pads dus idd getest een daarna weggelegd, verwacht dat ze nog wel ergens rondslingeren bij mijn ouders
10 second ninja DONE
Zojuist antwoord gekregen van Magixbuttons op mijn mail na 2 reminders. Ze dachten dat ze geantwoorden hadden... anyway na dik 3 werkdagen eindelijk antwoord en binnen uurtje netjes opgelost. Ik krijg een gedeelte van mijn geld terug, kon kiezen tussen bedrag x terug op bankrekening of shoptegoed voor bedrag x+10 euro. Gekozen voor geld terug. Geen super slechte ervaring maar een goede ook niet, als ik een rapportcijfer zou moeten geven een 6je. Ik zal er niet snel nog eens iets bestellen.Petje72 schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 14:21:
[...]
Mijn eerste ervaring is minder met ze, onlangs 3 gamecubes besteld, ze zijn in slechtere staat als ik verwacht had. stof en vuil bij ventilator en bij 1 console zit kap slecht er op waardoor power button niet blijft zitten bij aanzetten. ik heb ze een mail daarover gestuurd en wacht al 3 dagen op antwoord.
Verwijderd
Mijn ervaring is prima. Maar ik vind altijd dat je een webshop pas goed kan beoordelen als er iets fout gaat. Want dan zie je hoe ze het voor je oplossen. Ik heb nog altijd mijn leveringen netjes ontvangen.RJL86 schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 12:54:
Bij player2gamestore bestel ik bijvoorbeeld nooit meer wat. Ik had Virtua Tennis 4 vorige week besteld voor de vita. Toen ik hem binnen kreeg bleek het spel alleen in het Russisch te spelen is. Blijkbaar stond het volgende in de omschrijving onder het spel:
- Volledig speelbaar in het Russisch
Dit had ik niet gezien, ik lees niet altijd de hele omschrijving van een spel omdat daar meestal een verhaaltje staat waar de game over gaat. Daarnaast als je dit leest is het taalkundig ook niet juist geformuleerd. Deze tekst geeft namelijk alleen aan dat het spel in het Russisch speelbaar is, maar ook in andere talen.
Uiteindelijk wilde de eigenaresse het niet voor mij oplossen en ik had het maar moeten lezen. Laatste keer dat ik daar besteld heb. Later had ik de game op marktplaats gezet met de vermelding dat deze Russisch is. Kreeg ik direct een bericht van iemand anders die er dus ook in getrapt was en hetzelfde had. Snap niet dat je als webshop dit doet. Dit zorgt alleen maar voor ontevreden klanten.
Ik heb dat ooit met eBay gehad, Duck Tales 2 besteld voor de Nes en dan blijkt die in het Frans te zijn, kan de teksten daardoor niet lezen wat wel jammer is.
Ik heb de oranje GameCube ook, prachtige uitvoering.Petje72 schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 12:24:
Ondanks de wat mindere kwaliteit dan verwacht van de Magixbuttons Gamecubes (Oranje, Pearl White en Paars) toch 5 op een rij nu![]()
De Zilvere en Zwarte had ik al in de collectie, een Starlight Gold GC is onderweg vanuit Japan.
[Afbeelding]
Dat is wel balen! Ik lees altijd de omschrijving en vaak staan er ook taal codes bij (FAH,NOE,UKV) etc. Maar ik snap dat niet iedereen dat doet.Verwijderd schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 11:22:
[...]
Mijn ervaring is prima. Maar ik vind altijd dat je een webshop pas goed kan beoordelen als er iets fout gaat. Want dan zie je hoe ze het voor je oplossen. Ik heb nog altijd mijn leveringen netjes ontvangen.
Bij player2gamestore bestel ik bijvoorbeeld nooit meer wat. Ik had Virtua Tennis 4 vorige week besteld voor de vita. Toen ik hem binnen kreeg bleek het spel alleen in het Russisch te spelen is. Blijkbaar stond het volgende in de omschrijving onder het spel:
- Volledig speelbaar in het Russisch
Dit had ik niet gezien, ik lees niet altijd de hele omschrijving van een spel omdat daar meestal een verhaaltje staat waar de game over gaat. Daarnaast als je dit leest is het taalkundig ook niet juist geformuleerd. Deze tekst geeft namelijk alleen aan dat het spel in het Russisch speelbaar is, maar ook in andere talen.
Uiteindelijk wilde de eigenaresse het niet voor mij oplossen en ik had het maar moeten lezen. Laatste keer dat ik daar besteld heb. Later had ik de game op marktplaats gezet met de vermelding dat deze Russisch is. Kreeg ik direct een bericht van iemand anders die er dus ook in getrapt was en hetzelfde had. Snap niet dat je als webshop dit doet. Dit zorgt alleen maar voor ontevreden klanten.
Wat toevallig, wordt zojuist de Starlight Gold GameCube afgeleverd !
en wauw, hij is super goede staat en box ook netjes. Mario Party 4 & 5 erbij, let's game on!
:strip_exif()/f/image/QGxBfLnGlfXE2WRa4y1HerC4.jpg?f=fotoalbum_large)
6 op een rij nu
en wauw, hij is super goede staat en box ook netjes. Mario Party 4 & 5 erbij, let's game on!
:strip_exif()/f/image/QGxBfLnGlfXE2WRa4y1HerC4.jpg?f=fotoalbum_large)
6 op een rij nu
:strip_exif()/f/image/UjorOEYMPgIibqbfqkBtca3B.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 27% gewijzigd door Petje72 op 30-07-2020 14:47 ]
Zo, hele nette staat! Ook een mooie rij aan Gamecubes zoPetje72 schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 14:45:
[Afbeelding]
6 op een rij nu![]()
[Afbeelding]
Moet er zelf eigenlijk ook wat meer mee doen, heb maar een paar games voor de Gamecube maar er zit best wat kwaliteit op. Wel een GBP en een adapter voor de GBA, dus opties zat (naast normale GC games).
Dat is een mooie verzameling man, die oranje Gamecube is echt nice.
Is er hier nog iemand die interesse heeft in een aantal pong machines? Kwam ze bij het opruimen tegen, ben niet meer van plan ze te spelen en geen zin om op marktplaats nog iets te doen. Gratis op te halen.
Het zijn de modellen:
Het zijn de modellen:
- Video sports model SKYLARK-124
- Video 3000 interton electronic in doos
- Tele-sports (by Radofin) in doos
:strip_exif()/f/image/tX9m3b2v7ajgk39nWvNwDkRq.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 33% gewijzigd door Walkman op 31-07-2020 12:53 . Reden: Foto ]
- Exorcist
- Niet online
Uitdrijvûrrrr!
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 3
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Wii
- MegaDrive
- Nintendo Game & Watch
- RetroTINK
- Nintendo DS
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Sony PlayStation TV
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- Game boy advance sp
- Saturn
- Nintendo 64
- 16 bit
- Game boy advance
- Retro
- Atari
- Sega
- Nintendo 3DS
- Consoles
@Petje72 Nickchange naar Petjeaf! Nice!
Ook nog beetje bezig geweest en wat kunnen wegstrepen. Burnout meer voor de aanvulling, Revenge speel ik op de 360 maar wilde 'm 's vergelijken met de PS2 versie (en ook 360).Trackmania lag nog op de stapel
Ook nog beetje bezig geweest en wat kunnen wegstrepen. Burnout meer voor de aanvulling, Revenge speel ik op de 360 maar wilde 'm 's vergelijken met de PS2 versie (en ook 360).Trackmania lag nog op de stapel
:strip_exif()/f/image/mcZQNyaHxrDabfr4GkwnYS9p.jpg?f=fotoalbum_large)
Waar is de tijd dat je een Xbox (OG) kon kopen met 2 controllers voor €10? Kom op marktplaats alleen mensen in de buurt tegen die denken een goudmijn in handen te hebben.
Ook vind ik het moeilijk te wachten op mijn Japanse dreamcast! Nu heb ik al voorpret want de VGA kabel is binnen, maar ik vermoed dat ik die moet ombouwen tot VGA box omdat de guides voor een interne vga mod nog wat condensators en weerstanden toevoegen. Ook zie ik allemaal mods voor een dreamshell bios, HDD mods, oplaadbare ml2032 accu's. Genoeg te doen straks als hij er is. Gelukkig kan ik voor een paar euro de condensator vervangen in de 110v voeding om hem geschikt te maken voor 220v.
Ook vind ik het moeilijk te wachten op mijn Japanse dreamcast! Nu heb ik al voorpret want de VGA kabel is binnen, maar ik vermoed dat ik die moet ombouwen tot VGA box omdat de guides voor een interne vga mod nog wat condensators en weerstanden toevoegen. Ook zie ik allemaal mods voor een dreamshell bios, HDD mods, oplaadbare ml2032 accu's. Genoeg te doen straks als hij er is. Gelukkig kan ik voor een paar euro de condensator vervangen in de 110v voeding om hem geschikt te maken voor 220v.
nog voor de CD-I liefhebbers, alle CD-I games ooit uitgebracht zijn te aanschouwen:
https://www.facebook.com/...um/posts/2810289075870837
best wel unieke collectie
https://www.facebook.com/...um/posts/2810289075870837
best wel unieke collectie
Vet is dat
Dat klinkt mij onwaarschijnlijk. Waar heb je dat gelezen?LoCuTuS2000 schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 21:44:
[...] Gelukkig kan ik voor een paar euro de condensator vervangen in de 110v voeding om hem geschikt te maken voor 220v.
Meerdere bronnen:Seroczynski schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 00:19:
[...]
Dat klinkt mij onwaarschijnlijk. Waar heb je dat gelezen?
https://dragoncity17.word...ir-une-alim-110v-en-220v/
https://www.arcade-projec...43-dreamcast-voltage-mod/
Cool, interessant. Had ik niet verwacht.
Ik kom regelmatig Xboxen tegen bij de kringloop.LoCuTuS2000 schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 21:44:
Waar is de tijd dat je een Xbox (OG) kon kopen met 2 controllers voor €10? Kom op marktplaats alleen mensen in de buurt tegen die denken een goudmijn in handen te hebben.
ik heb er hier nog wel eentje liggen voor 15 euro.LoCuTuS2000 schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 21:44:
Ja, daar zijn ze wel vaak voor 10 tot 15 euro te krijgen.RJL86 schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 09:05:
[...]
Ik kom regelmatig Xboxen tegen bij de kringloop.
Zo heb ik mijne ook gekocht.
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Ik twijfel om er 1 aan te schaffen, kun je deze makkelijk op een moderne tv aansluiten en ziet het er dan nog OK uit?Petje72 schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 14:45:
[Afbeelding]
6 op een rij nu![]()
[Afbeelding]
NIO ET5 | Tesla Model Y LR | iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!
Verwijderd
Als je een component kabel gebruikt wel. Alleen die zijn tegenwoordig best prijzig. Alternatief is om een scart kabel te gebruiken maar dan moet je er wel een ossc tussen zetten.nils7 schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 11:20:
[...]
Ik twijfel om er 1 aan te schaffen, kun je deze makkelijk op een moderne tv aansluiten en ziet het er dan nog OK uit?
Goedkoper alternatief is de eerste versie nintendo wii te zoeken. Deze kan gamecube spellen draaien, de component kabel van de wii is veel goedkoper dan die van de gamecube (10 euro t.o.v. 200 euro gamecube)
Kan....probleem is alleen de beeldverhouding(bij sommige tv's kun je 4:3 instellen), en ik had behoorlijk veel last van lag. Voornamelijk een probleem bij snelle spellen(super smash bros bijvoorbeeld).nils7 schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 11:20:
[...]
Ik twijfel om er 1 aan te schaffen, kun je deze makkelijk op een moderne tv aansluiten en ziet het er dan nog OK uit?
Er zijn wel oplossingen
https://www.retrotink.com/ bijvoorbeeld
Ik heb zelf een Xbox component kabel gemaakt door een OG Xbox scart kabel te combineren met een x360 component kabel. Het resultaat is te matchen aan de officiële componentkabel, mega strak beeld.
Zalig
Love Daytona usa , ander spel ken ik niet .
Love Daytona usa , ander spel ken ik niet .
Is een crapgame, maar Spawn is wel tof
lol ik vind toch leuk om is te spelen , ieder zen ding !
Component kabel zit er meestel wel bij hoor, en voor niet te veel geld heb je een goede GameCube met kabels en 1 controllerVerwijderd schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 11:32:
[...]
Als je een component kabel gebruikt wel. Alleen die zijn tegenwoordig best prijzig. Alternatief is om een scart kabel te gebruiken maar dan moet je er wel een ossc tussen zetten.
Goedkoper alternatief is de eerste versie nintendo wii te zoeken. Deze kan gamecube spellen draaien, de component kabel van de wii is veel goedkoper dan die van de gamecube (10 euro t.o.v. 200 euro gamecube)
hahaha, nice die memorycard, ben je ook van plan hem gesealt te laten?
Ik laat hem geseald. Ik ben een mint/sealed verzamelaar. Vind het wel cool om te zien wat iedereen zijn verzameling is.Linksquest schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 16:28:
hahaha, nice die memorycard, ben je ook van plan hem gesealt te laten?
Verwijderd
Dat lijkt mij sterk eerlijk gezegd. Vergis jij jezelf niet met composite kabels? Composite zit er standaard bij, maar daar word je niet heel blij van op een moderne tv.Petje72 schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 14:52:
[...]
Component kabel zit er meestel wel bij hoor, en voor niet te veel geld heb je een goede GameCube met kabels en 1 controller
Daarnaast kunnen de component kabels alleen op de dol-001 aangesloten worden. De kabels zijn rond de 300 euro namelijk:
https://www.ebay.com/itm/...f1-4b56-ae49-cc14b97f3d60
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2020 16:39 ]
Dat kan natuurlijk ook, wel mooi man.didado schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 16:37:
[...]
Ik laat hem geseald. Ik ben een mint/sealed verzamelaar. Vind het wel cool om te zien wat iedereen zijn verzameling is.
Je hebt gelijkVerwijderd schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 16:38:
[...]
Dat lijkt mij sterk eerlijk gezegd. Vergis jij jezelf niet met composite kabels? Composite zit er standaard bij, maar daar word je niet heel blij van op een moderne tv.
Daarnaast kunnen de component kabels alleen op de dol-001 aangesloten worden. De kabels zijn rond de 300 euro namelijk:
https://www.ebay.com/itm/...f1-4b56-ae49-cc14b97f3d60

Zelfs op een flatscreen via composite mooi beeld (let even niet op de weerspiegel van de raam)
[ Voor 10% gewijzigd door Petje72 op 31-07-2020 16:55 ]
Als je dan ziet hoe fantastisch die Gamecube games er uit kunnen zien op een gemodde Wii U.RJL86 schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 12:04:
[...]
Kan....probleem is alleen de beeldverhouding(bij sommige tv's kun je 4:3 instellen), en ik had behoorlijk veel last van lag. Voornamelijk een probleem bij snelle spellen(super smash bros bijvoorbeeld).
Er zijn wel oplossingen
https://www.retrotink.com/ bijvoorbeeld
[ Voor 8% gewijzigd door D_V op 31-07-2020 16:58 ]
Verwijderd
Op een beeldbuis TV is composite nog wel te doen. Is niet mijn voorkeur, ik wil liever RGB. Maar de vraag van @nils7 was of het te doen was op een moderne tv. En composite is niet te doen op een lcd. Dan moet je echt component hebben.Petje72 schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 16:47:
[...]
Je hebt gelijkmaar beeld met composite is toch gewoon oke? gezien de leeftijd van de console. Ik heb hem aangesloten op een beeldbuis TV, puik beeldje moet ik zeggen.
Zelfs op een flatscreen via composite mooi beeld (let even niet op de weerspiegel van de raam)
[Vimeo: GameCube [JPN] Mario Party]
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2020 17:42 ]
Hier nog een paar mooie mod guides, ik overweeg om de VGA mod toe te passen op de Dreamcast VGA kabel die ik heb van Ali: http://www.mmmonkey.co.uk/category/sega/dreamcast/
Maar ook de batterij mod, zekeringen etc. Leuk om mee te gaan klooien in ieder geval!
Ik heb een Carby gekocht voor mijn GCN, super ding en direct naar HDMI met geluid! Is niet goedkoop, maar wel betaalbaar en je bent met een plug and play optie meteen klaar.
i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm
Dit topic is gesloten.
Let op:
Let op, dit topic is om retro gaming en al haar facetten te bespreken, het is echter NIET de bedoeling om
- Games aan te schaffen (ruilen/lenen/etc.) van/via mede tweakers.
- Games te verkopen.
- Te vragen wat een game of console waard is.
- Een V&A advertentie te promoten.
- Dit topic is voor en door verzamelaars, s.v.p. geen opmerkingen ala 'Oh wat veel, speel je dat allemaal?' Dat voegt niets toe.
Let op, dit topic is om retro gaming en al haar facetten te bespreken, het is echter NIET de bedoeling om
- Games aan te schaffen (ruilen/lenen/etc.) van/via mede tweakers.
- Games te verkopen.
- Te vragen wat een game of console waard is.
- Een V&A advertentie te promoten.
- Dit topic is voor en door verzamelaars, s.v.p. geen opmerkingen ala 'Oh wat veel, speel je dat allemaal?' Dat voegt niets toe.