Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkje.doc
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07:43
Koldur schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 19:20:
Ik heb een Carby gekocht voor mijn GCN, super ding en direct naar HDMI met geluid! Is niet goedkoop, maar wel betaalbaar en je bent met een plug and play optie meteen klaar.
Is het een grote upgrade t.o.v. bv de Gamecube RGB kabel?
Heb zelf een officiële RGB kabel en op een CRT TV ziet dat er goed uit, maar op een LCD tv is dat uiteraard een enorme stap naar beneden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online
Henkje.doc schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 20:00:
[...]

Is het een grote upgrade t.o.v. bv de Gamecube RGB kabel?
Heb zelf een officiële RGB kabel en op een CRT TV ziet dat er goed uit, maar op een LCD tv is dat uiteraard een enorme stap naar beneden.
Voor CRT zal het geen verschil zijn, maar zoals je als zegt, voor een LCD TV maakt het een enorm verschil. Er zit ook een afstandsbediening bij om verschillende modi in te stellen en er is nagenoeg geen lag door toegevoegd.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15:33
Voor de mensen die het misschien leuk vinden, ik heb net een Countdown gemaakt met mijn Top 10 favoriete consoles, hierin staan ook heel veel retro consoles. Deze is op Tweakers Blog te lezen voor mensen die het leuk vinden.

Linksquest: Top 10 Favoriete consoles

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nils7
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11:19
Verwijderd schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 17:40:
[...]

Op een beeldbuis TV is composite nog wel te doen. Is niet mijn voorkeur, ik wil liever RGB. Maar de vraag van @nils7 was of het te doen was op een moderne tv. En composite is niet te doen op een lcd. Dan moet je echt component hebben.
Lukt component met een GameCube of moet ik zo’n ding echt hebben wat hier boven staat.

Heb ooit m’n N64 aan een adapter van scart naar HDMI gehangen maar dat was weinig soeps.

NIO ET5 | Tesla Model Y LR | iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest
Koldur schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 20:04:
[...]

Voor CRT zal het geen verschil zijn, maar zoals je als zegt, voor een LCD TV maakt het een enorm verschil. Er zit ook een afstandsbediening bij om verschillende modi in te stellen en er is nagenoeg geen lag door toegevoegd.
Ik heb me een HDMI Converter gekocht, deze werkt erg fijn en heeft een ingebouwde versterkter, dat was deze: https://www.bol.com/nl/p/...d-1080p/9200000116675412/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Nu online
Linksquest schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 20:41:
[...]

Ik heb me een HDMI Converter gekocht, deze werkt erg fijn en heeft een ingebouwde versterkter, dat was deze: https://www.bol.com/nl/p/...d-1080p/9200000116675412/
Ik denk dat er wel een groot verschil in kwaliteit in zit tussen de Carby en het product waar jij naar linkt, dat zijn in ieder geval de berichten. Ik weet niet hoe het met de lag zit met dat kastje, maar de Carby heeft dat praktisch niet. Nog een voordeel van producten zoals de Carby (er zijn andere producten die nagenoeg hetzelfde doen) is dat het progressief/digitaal signaal omzet naar HDMI, wat nagenoeg geen bewerking nodig heeft. Analoog naar digitaal wel en dit introduceert altijd lag, maar is bij goedkopere kastjes meestal qua kwaliteit een stuk minder, maar ik ken deze niet, dus zou mee kunnen vallen.

Daarbij komt, wat is je verwachtingspatroon, de ene ziet het verschil niet, de ander wel maar merkt het met spelen bijna niet op en de ander kan het niet aan. Dus blijft een lastig ding! @nils7

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
Ik heb tot nu toe geen lag gemerkt, heb verschillende games erop gespeeld. Maar heb nog niet van Carby gehoord, ga me daar eens in verdiepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
@Koldur Werkt die Carby niet ook op de Nintendo 64 en Super Nintendo? Aanlsuiting is volgens mij het zelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Nu online
Linksquest schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 20:58:
Ik heb tot nu toe geen lag gemerkt, heb verschillende games erop gespeeld. Maar heb nog niet van Carby gehoord, ga me daar eens in verdiepen.
Nee helaas, de Carby is voor de digitale poort van de GCN, en die is anders dan die van de N64 e.d. De poort waar jij het over hebt is dus de analoge aansluiting, de GCN heeft dus twee AV poorten. Woon je in de buurt van x? Kan je het eens proberen.

[ Voor 3% gewijzigd door Koldur op 31-07-2020 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
Nee helaas, zuid limburg, maar bedankt voor het aanbod en de toelichting, ga me die eens overwegen en dan nog eens kijken voor de N64.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koldur
  • Nu online
Linksquest schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 21:12:
Nee helaas, zuid limburg, maar bedankt voor het aanbod en de toelichting, ga me die eens overwegen en dan nog eens kijken voor de N64.
Voor de N64 is een retrotink goed, ik heb een RAD2X gekocht omdat deze makkelijk werkt met alle andere consoles die ik ermee wil gebruiken. Deze is alleen ook weer niet goedkoop, maar kwaliteit is super:
https://retrogamingcables...E-N64-HD-RAD2X-HDMI-CABLE

Deze werkt dus ook met de GCN, maar minder mooi dan de Carby, ik vind het verschil wel echt te zien.

[ Voor 8% gewijzigd door Koldur op 31-07-2020 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nils7 schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 20:40:
[...]

Lukt component met een GameCube of moet ik zo’n ding echt hebben wat hier boven staat.

Heb ooit m’n N64 aan een adapter van scart naar HDMI gehangen maar dat was weinig soeps.
Component kan, alleen de kabels gaan voor ongeveer 250 euro op Ebay. Dus lijkt mij niet een reële optie. Goedkoopste optie is om een wii te kopen met gamecube functionaliteit. De component kabels van de wii zijn heel goedkoop. Anders via scart, maar dan zou je een oude tv moeten hebben of via ossc upscalen naar Hdmi.

@Linksquest mooie top 10, geen dreamcast?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2020 21:24 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• laugh
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
Hier is mijn recente aankoop van Sony memory cards :). Heb beiden ook even opgeknapt zowel buiten als binnen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7uYQq87oSqZt0wmeXg7b40qpLPY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MZJF3YebT2ijyjIesljMjZhW.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Nu online
Verwijderd schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 21:21:
[...]

Component kan, alleen de kabels gaan voor ongeveer 250 euro op Ebay. Dus lijkt mij niet een reële optie. Goedkoopste optie is om een wii te kopen met gamecube functionaliteit. De component kabels van de wii zijn heel goedkoop. Anders via scart, maar dan zou je een oude tv moeten hebben of via ossc upscalen naar Hdmi.

@Linksquest mooie top 10, geen dreamcast?
Zo'n component kabel is dus niet nodig als je een Carby of vergelijkbaar iets koopt voor rond de €50,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
Koldur schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 21:16:
[...]

De N64 is een retrotink goed, ik heb een RAD2X gekocht omdat deze makkelijk werkt met alle andere consoles die ik ermee wil gebruiken. Deze is alleen ook weer niet goedkoop, maar kwaliteit is super:
https://retrogamingcables...E-N64-HD-RAD2X-HDMI-CABLE

Deze werkt dus ook met de GCN, maar minder mooi dan de Carby, ik vind het verschil wel echt te zien.
Bedankt voor de tip, ga hier eens naar kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
Heeft ooit op plaats 10 bij mij gestaan, maar door de komst van de PS4 is die verschoven naar 11. Heb ooit een video countdown gedaan die niet meer online is, daarom wist het nog :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cichlisuite
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 04-09 16:54
Kan ik hier ook een vraag stellen over het omzetten van Scart naar HDMI? Ik zag dat het niet alleen hierboven maar ook al eerder in dit topic aan bod kwam. Ik probeer in ieder geval een PS2 (en Xbox) op een nieuwe tv (Samsung Q60R) aan te sluiten, maar ben vastgelopen en hoop dat iemand kan helpen.

Ik heb deze Scart naar HDMI switch geprobeerd en die werkt, maar geeft heel slechte beelden.

Ik heb nu een RetroTink 2x-SCART binnen en dacht dat dit een simpele oplossing zou zijn, maar helaas, het werkt niet. Als ik de RetroTink aansluit krijg ik een testbeeld (dat is goed), als ik vervolgens de PS2 aansluit hoor ik geluid maar springt het scherm op zwart (zelfde bij de Xbox).

De troubleshoot zegt:
Q: Some consoles work but other consoles show a black screen on the TV
A: Retro-consoles deviate from standard video refresh rates and timing. The 2X is a low-latency line doubler and thus, does not alter these off-spec timings. It is likely your TV does not like the output rate of a specific console.

Is er een manier om toch beelden op de tv te krijgen? Of is er een andere omzetter die wellicht wel werkt?

Ik heb op retrorgb gekeken voor info over upscalers en de PS2, maar ik heb er te weinig verstand van om het echt goed te begrijpen (ook de reden dat ik hoopte dat dit een simpele plug & play oplossing was). Ik denk dat de PS2 een signaal naar de tv stuurt dat niet wordt herkend? Alvast bedankt voor eventuele hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Koldur schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 22:06:
[...]

Zo'n component kabel is dus niet nodig als je een Carby of vergelijkbaar iets koopt voor rond de €50,
Klopt, dan heb je die niet nodig. Zijn die dingen tegenwoordig een beetje goed? Paar jaar geleden had metal Jesus rocks nog een review geplaatst en zijn gamecube wa defect gegaan door dat apparaat:
YouTube: WARNING: The HDMI Adapter KILLED my GameCube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Nu online
Verwijderd schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 23:14:
[...]

Klopt, dan heb je die niet nodig. Zijn die dingen tegenwoordig een beetje goed? Paar jaar geleden had metal Jesus rocks nog een review geplaatst en zijn gamecube wa defect gegaan door dat apparaat:
YouTube: WARNING: The HDMI Adapter KILLED my GameCube
Gebruik de Carby al even, geen problemen en van niemand anders gehoord. Andere apparaten kan ik niets over zeggen helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

cichlisuite schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 22:51:
Kan ik hier ook een vraag stellen over het omzetten van Scart naar HDMI? Ik zag dat het niet alleen hierboven maar ook al eerder in dit topic aan bod kwam. Ik probeer in ieder geval een PS2 (en Xbox) op een nieuwe tv (Samsung Q60R) aan te sluiten, maar ben vastgelopen en hoop dat iemand kan helpen.

Ik heb deze Scart naar HDMI switch geprobeerd en die werkt, maar geeft heel slechte beelden.

Ik heb nu een RetroTink 2x-SCART binnen en dacht dat dit een simpele oplossing zou zijn, maar helaas, het werkt niet. Als ik de RetroTink aansluit krijg ik een testbeeld (dat is goed), als ik vervolgens de PS2 aansluit hoor ik geluid maar springt het scherm op zwart (zelfde bij de Xbox).

De troubleshoot zegt:
Q: Some consoles work but other consoles show a black screen on the TV
A: Retro-consoles deviate from standard video refresh rates and timing. The 2X is a low-latency line doubler and thus, does not alter these off-spec timings. It is likely your TV does not like the output rate of a specific console.

Is er een manier om toch beelden op de tv te krijgen? Of is er een andere omzetter die wellicht wel werkt?

Ik heb op retrorgb gekeken voor info over upscalers en de PS2, maar ik heb er te weinig verstand van om het echt goed te begrijpen (ook de reden dat ik hoopte dat dit een simpele plug & play oplossing was). Ik denk dat de PS2 een signaal naar de tv stuurt dat niet wordt herkend? Alvast bedankt voor eventuele hulp!
Lijkt erop dat je tv het signaal niet ondersteund wat er uit de retrotink komt. Of dat het input signaal niet wordt ondersteund door de retrotink. Als je de PS2 opstart met de upscaler en je kijkt in het menu bij video output. Waar staat die dan op? Hij moet op rgb staan en niet ypbpr. Wellicht is dat het probleem. Zo niet, heb je een mogelijkheid om het op een andere tv te proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
cichlisuite schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 22:51:
Voor ps2 heb je speciale tussenstuk voor, https://www.amazon.nl/SOU...ion-Console/dp/B00Y0DP8FK

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou deze eerlijk gezegd niet gebruiken. Deze geeft enorm veel lag namelijk. Daarnaast heeft hij al een retrotink die scart naar HDMI kan omzetten zonder lag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cichlisuite
Verwijderd schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 23:25:
[...]

Lijkt erop dat je tv het signaal niet ondersteund wat er uit de retrotink komt. Of dat het input signaal niet wordt ondersteund door de retrotink. Als je de PS2 opstart met de upscaler en je kijkt in het menu bij video output. Waar staat die dan op? Hij moet op rgb staan en niet ypbpr. Wellicht is dat het probleem. Zo niet, heb je een mogelijkheid om het op een andere tv te proberen?
Ja, staat op RGB, en nee, helaas geen andere tv, wel een Samsung Syncmaster P2470 monitor, maar geeft precies hetzelfde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cichlisuite schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 08:48:
[...]

Ja, staat op RGB, en nee, helaas geen andere tv, wel een Samsung Syncmaster P2470 monitor, maar geeft precies hetzelfde probleem.
Vreemd, het signaal van de ps2 zou elke tv moeten begrijpen (576i of 480p). Alleen 240p wordt niet door elke tv ondersteunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
Verwijderd schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 00:59:
[...]

Ik zou deze eerlijk gezegd niet gebruiken. Deze geeft enorm veel lag namelijk. Daarnaast heeft hij al een retrotink die scart naar HDMI kan omzetten zonder lag.
Ik zelf heb voor de ps2 de component kabel, mijn tv had nog een z'n aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cichlisuite
Verwijderd schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 10:37:
[...]

Vreemd, het signaal van de ps2 zou elke tv moeten begrijpen (576i of 480p). Alleen 240p wordt niet door elke tv ondersteunt.
Ja, ik snap het ook niet, met een PS1 overigens precies hetzelfde probleem...

Als er andere niet al te ingewikkelde oplossingen zijn om een PS2/Xbox met goede kwaliteit op een nieuwe tv aan te sluiten hou ik me aanbevolen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
Mijn vraag, wil je hem voor vast aansluiten of een oplossing voor aan te sluiten, spelen en daarna (paar dagen) weer op te bergen? Dus met vast aansluiten bedoel ik dat hij een vaste plaats krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cichlisuite schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 12:30:
[...]

Ja, ik snap het ook niet, met een PS1 overigens precies hetzelfde probleem...

Als er andere niet al te ingewikkelde oplossingen zijn om een PS2/Xbox met goede kwaliteit op een nieuwe tv aan te sluiten hou ik me aanbevolen!
Ps1 is 240p en dat vinden veel televisies niet leuk. Dus dat de ps1 het niet doet dat zou ik nog wel snappen. Andere hdmi poort geprobeerd? Double line aan of uit gezet op de retrotink? Heb je de firmware al geupgrade?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• laugh
  • Niet online
@snefkens Ik had heel even snel gescanned, maar zover ik begreep gebruik jij dus SCART in een retrotink. Weet je wel zeker dat je echt RGB SCART gebruikt? Heb je daar echt een speciale RGB SCART kabel voor gekocht? De standaard SCART adapter is geen RGB SCART.

edit: @cichlisuite bedoelde ik en niet snefkens...

[ Voor 9% gewijzigd door laugh op 01-08-2020 13:02 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt helemaal wat @laugh hierboven zegt. Er heerst soms nog wat onduidelijkheid wat scart en rgb is. Scart is alleen de connector, net zoals usb-c dat is. RGB is het video signaal gesplitst in 3 kleuren (vergelijkbaar met component, die heeft ook de 3 kleuren apart. Component noemen we ook wel het ypbpr signaal, dit kan ook over scart maar zijn er maar weinig apparaten die dit gebruiken. Composite is een videosignaal waar alle kleuren over 1 kabel gaan, daarnaast heb je ook nog s-video, daar gaan ook alle kleuren over 1 kabel, maar daar worden wel wat signalen gesplitst waardoor het betere kwaliteit is dan composite, maar minder dan rgb en ypbpr).Bij scart zitten er 21pins in, die allemaal een eigen functie hebben. Afhankelijk welke pins aangesloten zijn kan je achterhalen wat de scart kabel precies ondersteunt. (de pins hoeven dus niet allemaal aangesloten te zijn, er zijn zelfs scart kabels waar je aan de buitenkant maar 9 pins ziet, de rest van de pins zijn er niet, dit betekent niet dat wanneer je 21 pins aan de buitenkant ziet dat ze allemaal ook aangesloten zijn. Daar kom je pas achter als je kabel open maakt. ) Zo is er bijvoorbeeld een pin die ervoor zorgt dat de tv automatisch naar het scart kanaal switcht zodra het apparaat aangezet wordt. (werkt nog steeds beter dan hdmi-cec) Er zijn pins voor composite video, sync etc. Maar ook rgb. (pins 15, 11 en 7). Er bestaan dus scart kabels waarbij alleen de composite pins aangesloten zijn en ook scart kabels waar rgb aangesloten is.

Retrotink 2x ondersteunt alleen scart kabels waarbij de rgb pins aangesloten zijn. Heb je een scart kabel met composite aangesloten dan zal het niet werken en krijg je een zwart beeld.

Webshops zijn soms heel onduidelijk over wat voor kabel je precies krijgt. Soms is het gewoon bestellen en proberen. Maar soms staat er ook duidelijk RGB bij vermeld. Zoals hier:

https://www.ebay.it/itm/C...eb-42dc-b051-72c7044af547

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6Y5ta9Z6gmLY3GtsMyXLJw-0H28=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/go15YMthvu9ZU3psFgVM9T8X.jpg?f=user_large

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2020 18:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Linksquest schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 20:40:
Voor de mensen die het misschien leuk vinden, ik heb net een Countdown gemaakt met mijn Top 10 favoriete consoles, hierin staan ook heel veel retro consoles. Deze is op Tweakers Blog te lezen voor mensen die het leuk vinden.

Linksquest: Top 10 Favoriete consoles
Zeker leuk om even te lezen......

Gelijk heel enthousiast mijn eigen top 10 (stiekum top 11) gaan kloppen (heb em opgeslagen just in case!), maar kan me voorstellen dat dat niet voor iedereen (of zelfs voor niemand haha) interessant is.
Misschien even kijken of we het leuk vinden om dat hier te bespreken.....anders misschien beter om er een los topic of zelfs een DM van te maken waar de geïnteresseerden dit dan kunnen bespreken.

Poll: in dit topic top10 consoles bespreken?
Ja, leuk om te lezen
Nee, geef me foto;s van nes cartidges!
meh, niet voor, niet tegen
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=402861&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cichlisuite
laugh schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 12:59:
Ik had heel even snel gescanned, maar zover ik begreep gebruik jij dus SCART in een retrotink. Weet je wel zeker dat je echt RGB SCART gebruikt? Heb je daar echt een speciale RGB SCART kabel voor gekocht? De standaard SCART adapter is geen RGB SCART.
Thanks, @laugh en @snefkens, dit zou het wel eens kunnen zijn. Ik zal het morgen even nakijken, maar ik heb inderdaad de originele/standaard kabel waar ik de PS2 altijd mee heb aangesloten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• laugh
  • Niet online
@snefkens Mooie post! Ik heb een kleine toevoeging, surprise RGB SCART ondersteunt wel 480p, 720p, 1080i op de PS2. De PS2 kan prima resoluties hoger dan 480i over RGB SCART aan, alleen gaat dit via sync on green en dit ondersteunen normale consumenten televisies niet. Daarom wordt meestal component aangeraden ipv RGB SCART. Ik gebruik een OSSC die het wel ondersteunt, en krijg prachtig beeld voor de beperkte spellen die hoger gebruiken dan 480i via RGB SCART :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

laugh schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 17:08:
@snefkens Mooie post! Ik heb een kleine toevoeging, surprise RGB SCART ondersteunt wel 480p, 720p, 1080i op de PS2. De PS2 kan prima resoluties hoger dan 480i over RGB SCART aan, alleen gaat dit via sync on green en dit ondersteunen normale consumenten televisies niet. Daarom wordt meestal component aangeraden ipv RGB SCART. Ik gebruik een OSSC die het wel ondersteunt, en krijg prachtig beeld voor de beperkte spellen die hoger gebruiken dan 480i via RGB SCART :)
Je hebt gelijk, je kan uiteraard ook gewoon ypbpr over de kabel heen sturen. Alleen dit ligt niet vast in de standaard en er zijn weinig apparaten die het ondersteunen.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Petje72
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 21-09 15:31
na een dik jaar zoeken één van mijn most-wanted PS2 consoles kunnen kopen. de KDL-22PX300 TV met PS2 in de voet. Hij is in zeer goed staat, alles werkt, leest disc ook snel, geen lompe of dikke beschadiging. Ben er echt blij mee.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CSkSK-ITuBltruwdKVFyJbb9cfY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0twy3eL3XhStnhHpo6jPNc0p.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 1% gewijzigd door Petje72 op 01-08-2020 21:34 . Reden: typos ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsympatico
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 31-08 09:37
Nog nooit gezien tot nu dan , heel leuk en ziet er goed uit topper !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laugh
  • Niet online
@Petje72 Die is echt heel cool! Ik denk als ik die zou hebben dat ik het niet durf te gebruiken :o . Ga je die gebruiken om te spelen of is het meer voor het verzamelen? En mag ik ook vragen hoe duur die was, ben daar wel nieuwsgierig naar. Maar man, echt een toffe aankoop! Was deze eigenlijk ooit in NL verkrijgbaar geweest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petje72
laugh schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 22:03:
@Petje72 Die is echt heel cool! Ik denk als ik die zou hebben dat ik het niet durf te gebruiken :o . Ga je die gebruiken om te spelen of is het meer voor het verzamelen? En mag ik ook vragen hoe duur die was, ben daar wel nieuwsgierig naar. Maar man, echt een toffe aankoop! Was deze eigenlijk ooit in NL verkrijgbaar geweest?
Ik zet hem straks in mijn nieuwe gamehok op een mooie plek waar geen zonlicht bij kan en de kat er niet aan komt >:) en dan ga ik hem wel gebruiken, uiteraard met voorzichtigheid.

Hoe duur hij was? wat is duur? altijd wat de gek er voor geeft. Deze is echt in nette staat dus voor mij het geld meer dan waard. het is meer dan 200 en minder dan 300 euries.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
Sagat schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 14:48:
[...]

Zeker leuk om even te lezen......

Gelijk heel enthousiast mijn eigen top 10 (stiekum top 11) gaan kloppen (heb em opgeslagen just in case!), maar kan me voorstellen dat dat niet voor iedereen (of zelfs voor niemand haha) interessant is.
Misschien even kijken of we het leuk vinden om dat hier te bespreken.....anders misschien beter om er een los topic of zelfs een DM van te maken waar de geïnteresseerden dit dan kunnen bespreken.

Poll: in dit topic top10 consoles bespreken?
Ja, leuk om te lezen
Nee, geef me foto;s van nes cartidges!
meh, niet voor, niet tegen
[Afbeelding]
Ook een poll maken? Klik hier
Ben wel benieuwd naar jouw Top 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de liefhebber, er staat nog een kdl22px300 te koop op marktplaats :

https://www.marktplaats.n...id_social&utm_content=vip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diedie2
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 08:30
Bij mijn pa op zolder staat een Saba Videoplay. Denk zelfs dat ie nog werkt.

Afbeeldingslocatie: https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Saba_Video_Play.jpg

Altijd fascinerend gevonden dat je kon schaken tegen een computer op zoiets oud.

Als ik mijn niet vergis slingert daar ook nog ergens een PlayStation 1 rond. In de kast ligt ook nog mijn Sega GameGear.
Krijg al nostalgie als ik terug denk aan de SEGA-intro tune

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Petje72 schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 22:19:
[...]

Ik zet hem straks in mijn nieuwe gamehok op een mooie plek waar geen zonlicht bij kan en de kat er niet aan komt >:) en dan ga ik hem wel gebruiken, uiteraard met voorzichtigheid.

Hoe duur hij was? wat is duur? altijd wat de gek er voor geeft. Deze is echt in nette staat dus voor mij het geld meer dan waard. het is meer dan 200 en minder dan 300 euries.
Heb er zelf een jaar of...vijf? geleden 80 voor betaald, maar dat ook toen al een goede deal moet ik zeggen. Goed bezig in ieder geval! Ook nog op jacht naar de Sony 3D "PlayStation" TV? Iemand hier heeft 'm, weet even niet meer wie....@snefkens toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exorcist schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 11:54:
[...]

Heb er zelf een jaar of...vijf? geleden 80 voor betaald, maar dat ook toen al een goede deal moet ik zeggen. Goed bezig in ieder geval! Ook nog op jacht naar de Sony 3D "PlayStation" TV? Iemand hier heeft 'm, weet even niet meer wie....@snefkens toevallig?
Jup klopt, ik heb beide. Dus de kdl22px300 en de playstation 3d tv. Die laatste is wat lastiger te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RJL86
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 17-09 17:58
Ik wist niet eens dat ie bestond. Heel gaaf hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petje72
Verwijderd schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 12:03:
[...]

Jup klopt, ik heb beide. Dus de kdl22px300 en de playstation 3d tv. Die laatste is wat lastiger te krijgen.
Cool, ik wist niet van het bestaan van de Playstation 3D TV... tempting weer om te gaan zoeken ;) maar ja, onvindbaar en onbetaalbaar lijkt me nu deze tijd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Petje72 schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 12:45:
[...]

Cool, ik wist niet van het bestaan van de Playstation 3D TV... tempting weer om te gaan zoeken ;) maar ja, onvindbaar en onbetaalbaar lijkt me nu deze tijd.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/daPgvuPUDicg8sc9M4nB8SsmIEc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ujAETwdpyVHVyxBjBLfLaQOl.jpg?f=fotoalbum_large

Dit is hem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Leuke collectors items, maar voor het daadwerkelijke gebruik heb je tegenwoordig toch veel beter spul beschikbaar? Speaking of PS2, heeft iemand al eens de gbs-c geprobeerd met de PS2? Schijnt een stuk beter te zijn dan de bob deinterlacing van de OSSC. Ik heb inmiddels alle materialen in huis (incl de originele componentkabel), maar de tijd ontbreekt...

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
Nee, helaas geen ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sp33dFr34k schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 13:39:
Leuke collectors items, maar voor het daadwerkelijke gebruik heb je tegenwoordig toch veel beter spul beschikbaar? Speaking of PS2, heeft iemand al eens de gbs-c geprobeerd met de PS2? Schijnt een stuk beter te zijn dan de bob deinterlacing van de OSSC. Ik heb inmiddels alle materialen in huis (incl de originele componentkabel), maar de tijd ontbreekt...
De playstation tv is een 3d tv, aangezien je nu geen 3d tv's meer kan kopen is er niet echt iets anders te krijgen. Daarnaast is dit een erg goede tv, met een lage inputlag en erg goede 3d functionaliteit. De tv kan 1080p op 120hz weergeven en met 3d aan 240hz met 4ms responsetijd. Daarnaast ondersteunt deze tv ook simulview (2 player gaming met beide een apart scherm door de 3d bril). Deze tv is helemaal op het gamen gemaakt. Dus zeker niet alleen een collector's item.

Wat betreft de kdl22px300 daar zit de ps2 intern gekoppeld via component met de tv en deze ondersteunt ook de hd resoluties. Normaal is dat alleen mogelijk als je de ps2 met component kan aansluiten op een tv. Dus het is een all in apparaat.

En tja is alles wat nieuwer is beter? Mijn voorkeur gaat qua ps2 nog steeds uit naar een ouderwetse crt of pvm/bvm. Die kwaliteit vind ik beter dan op een lcd.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2020 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 13:39
Verwijderd schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 13:53:
[...]

De playstation tv is een 3d tv, aangezien je nu geen 3d tv's meer kan kopen is er niet echt iets anders te krijgen. Daarnaast is dit een erg goede tv, met een lage inputlag en erg goede 3d functionaliteit. De tv kan 1080p op 120hz weergeven en met 3d aan 240hz.Deze tv is helemaal op het gamen gemaakt. Dus zeker niet alleen een collector's item.

Wat betreft de kdl22px300 daar zit de ps2 intern gekoppeld via component met de tv en deze ondersteunt ook de hd resoluties. Normaal is dat alleen mogelijk als je de ps2 met component kan aansluiten op een tv. Dus het is een all in apparaat.

En tja is alles wat nieuwer is beter? Mijn voorkeur gaat qua ps2 nog steeds uit naar een ouderwetse crt of pvm/bvm. Die kwaliteit vind ik beter dan op een lcd.
Dat is ook niet heel vreemd ps2 era en ouder was ook gemaakt om op een crt tv af te spelen, visueel gaat het er beter uitzien dan op een nieuwe tv. het is gewoon anders, oude media op nieuwe media gaat gewoon niet altijd samen.

Voor videobanden geld hetzelde, ziet er bagger uit op moderne tv's maar op een crt is het beeld een stuk beter.

zijn gelukkige goede kabels en dergelijken voor, maar een pc monitor is vaak een goedkope oplossing om lag vrij te games en voor degelijk beeld tenopzichte van normale tv schermen voor oudere maar ook moderne games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gast7 schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 16:09:
[...]

Dat is ook niet heel vreemd ps2 era en ouder was ook gemaakt om op een crt tv af te spelen, visueel gaat het er beter uitzien dan op een nieuwe tv. het is gewoon anders, oude media op nieuwe media gaat gewoon niet altijd samen.

Voor videobanden geld hetzelde, ziet er bagger uit op moderne tv's maar op een crt is het beeld een stuk beter.

zijn gelukkige goede kabels en dergelijken voor, maar een pc monitor is vaak een goedkope oplossing om lag vrij te games en voor degelijk beeld tenopzichte van normale tv schermen voor oudere maar ook moderne games.
Dat klopt wat je zegt. Maar het was ook een reactie op Sp33dFr34k, hij vroeg waarom zou je deze producten willen kopen omdat hij vond dat er al beter spul verkrijgbaar was om de ps2 op af te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RJL86
didado schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 11:13:
Mijn gesealde PAL versie van Panzer Dragoon voor de Sega Saturn.

[Afbeelding]
Wauw....dat moet flink wat waard zijn.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Petje72
maagdelijk wit 8)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XAYEO5vV4u3ZS_g5qPQ5lzsGN6o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/R9kLqvj5GUSjfRMXxlOGT1oI.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cchristiaan
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 06:48
Gaaf die zou ik ook wel willen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Petje72
cchristiaan schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 14:04:
[...]

Gaaf die zou ik ook wel willen.
Het is echt een vette PS2, op zich zijn ze goed te verkrijgen maar let heel goed op verkleuringen. Deze witte console is daar heel gevoelig voor en vaak hebben ze geelachtige verkleuringen. Op marktplaats en ebay zie je dat niet altijd even goed op de foto's die ze posten, vraag daarom (bij twijfel) altijd extra foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cchristiaan
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 06:48
Petje72 schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 15:33:
[...]

Het is echt een vette PS2, op zich zijn ze goed te verkrijgen maar let heel goed op verkleuringen. Deze witte console is daar heel gevoelig voor en vaak hebben ze geelachtige verkleuringen. Op marktplaats en ebay zie je dat niet altijd even goed op de foto's die ze posten, vraag daarom (bij twijfel) altijd extra foto's.
bedankt voor de tip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RJL86
Dat is idd een groot nadeel van witte consoles of onderdelen daarvan. Heb ook al redelijk wat verkleuring op bepaalde onderdelen. Ziet er lelijk uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsympatico
Wow prachtig !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wel grappig dat er op de doos staat dvd +rw en dvd-rw, terwijl Sony in het verleden niet vaak gebrande cd's/dvd's ondersteunde en al helemaal niet gewenst op de ps2. Wel apart dat ze dit hier expliciet op vermelden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest
@didado en @Petje72 mooie game items :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
Die is nice, vriend van mij is helemaal weg van deze serie, helaas niet actief op Tweakers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Linksquest schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 18:48:
Die is nice, vriend van mij is helemaal weg van deze serie, helaas niet actief op Tweakers.
Deze met de gesealde Panzer Dragoon had ik in 2012 samen met de nieuwe witte aziatische PAL Sega Saturn in 2012 gekocht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Linksquest
A nice, vind het mooi om te zien :D

Misschien niet zo bijzonder, maar ik heb zelf ooit de Japanse versie van The Legend of Zelda: Four Swords Adventure gekocht voor de Gamecube, alleen omdat deze de Tetra's Trackers mode had en dat was Japan Only.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TfEI_l6b9UzVyIlWvkRwzSArY6w=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/xPHU2nbUgVSN6nsj33z0WF2B.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elsympatico
Zalig didado

Acties:
  • +6 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag weer een nieuwe mijlpaal bereikt met mijn collectie, het aantal van 2000 games bereikt. Moet nog 32 games voor een complete wii u collectie en zit nu bijna op de helft met de dreamcast collectie. Cijfers:

PS1: 386
PS2: 445
PS3: 254
PS4: 145
PSP: 91
PS Vita: 31
Master system: 5
Megadrive: 45
Mega cd: 1
32x: 1
Saturn: 7
Dreamcast: 100
NES: 16
SNES: 35
N64: 9
Gamecube: 18
Wii: 15
Wii U: 134
3DS: 10
DS: 1
Gameboy: 4
GBC: 1
GBA: 18
XBOX: 144
XBOX360: 57
XBOXone: 14
PC Big box: 16

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2020 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
Netjes, ik zelf verzamel alleen nog games die ik ook leuk vind, heb wel ooit alles verzameld wat los en vast zat. Games die ik leuk vind houd ik, wat ik niks vind of zo iets heb van, leuk om eens gespeeld te hebben maar deze mag weer weg, die verkoop ik weer.

Maar wel mooi om te zien wat er allemaal verzameld word, ik zal zo meteen even mijn games lijst toevoegen. Moet er dan wel nog bij zeggen dat het aantal kan veranderen omdat ik veel in setjes of sale heb gekocht en nog niet alles gespeeld heb.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Linksquest
Hier mijn lijst, denk dat de afkortingen wel voor zich spreken. zoals eerder gezegd dat het aantal nog kan veranderen omdat ik veel in setjes of sale heb gekocht en nog niet alles gespeeld heb. Lijst zijn alleen mijn fysieke games.

NES: 44
SNES: 40
GB / GBC: 48
N64: 40
GBA: 25
GC: 66
DS: 32
Wii: 69
3DS: 41
Wii U: 61
Switch: 30
PS1: 27
PS2: 49
PS3: 131
PSVITA: 5
PS4: 121
PC: 15
Xbox One: 12
CD-I: 4

Totaal 860 fysieke games.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RJL86
Mijn bescheiden collectie(pas 2 jaar geleden begonnen)

GBA:10
Gameboy: 26
Gameboy Color: 1(haha)
Gamecube: 23
Megadrive: 12
PC: 84
PS1: 11
PS2: 82
Snes: 8
Switch: 12
Wii: 6
WiiU: 19
Xbox: 21
Xbox 360: 27
Xbox One: 28

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RJL86 schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 22:11:
Mijn bescheiden collectie(pas 2 jaar geleden begonnen)

GBA:10
Gameboy: 26
Gameboy Color: 1(haha)
Gamecube: 23
Megadrive: 12
PC: 84
PS1: 11
PS2: 82
Snes: 8
Switch: 12
Wii: 6
WiiU: 19
Xbox: 21
Xbox 360: 27
Xbox One: 28
Ik ben ook pas 1,5 jaar bezig ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
Dat maakt helemaal niet uit, elke verzamelaar is welkom, of je nu alles verzameld wat los en vast zit of specifiek verzameld. We zijn allemaal gamers en dat maat de Hobby zo leuk, net 1 grote familie :D

Ik zelf verzamel ook Game Vinyls (Geen andere Vinyls), duur maar wel leuk :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:47
Petje72 schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 21:03:
na een dik jaar zoeken één van mijn most-wanted PS2 consoles kunnen kopen. de KDL-22PX300 TV met PS2 in de voet. Hij is in zeer goed staat, alles werkt, leest disc ook snel, geen lompe of dikke beschadiging. Ben er echt blij mee.

[Afbeelding]
Mooi hoor! Ik heb er zelf ook één in bezit sinds kort. Met controller, afstandsbediening en handleiding.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RJL86
En hoe verzamelt hier iedereen eigenlijk? CIB? Los? Sealed?

Ik verzamel voornamelijk CIB, maar bij bijvoorbeeld Gameboy maakt het me niks uit, losse cartridges zijn prima. Heb wel een paar sealed games, maar dat was bij toeval dat ik ze in de kringloop vond.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Petje72
(quick & dirty) exportje uit Price Charting database

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PLoNN-fz_5hp_TEXpltHdphvY5k=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Cf8ArvlFMuM50vWgENIiMSte.png?f=fotoalbum_large

Ik wil niet perse alle games hebben, vaak zitten er bij een console-aankoop wel games. Koop soms klein bundeltje op ebay, vind wat in 2e hands of kringloopwinkels en klein gedeelte is wat ik vroeger zelf heb gekocht.

Momenteel zit ik een beetje in de Street Fighter, Mortal Kombat, Terminator, Robocop vibe :)

Liefst heb ik games kompleet: game + doosje met cover + manual. Liefst in nette staat. Sealed heb ik niet zo veel, het maar net wat ik tegen kom en betaal er geen hoofdprijs voor.

Sommige games heb ik graag boxed en mooi staat zoals sommige NES, SNES of Dreamcast. Daar wil ik dan ook wel een nette prijs voor betalen.

[ Voor 19% gewijzigd door Petje72 op 04-08-2020 08:59 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Henkje.doc
RJL86 schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 07:17:

Ik verzamel voornamelijk CIB, maar bij bijvoorbeeld Gameboy maakt het me niks uit, losse cartridges zijn prima. Heb wel een paar sealed games, maar dat was bij toeval dat ik ze in de kringloop vond.
Voor de systemen met carts maakt het mij persoonlijk niet uit. Cart only ben ik al tevreden mee, maar wel met een aantal uitzonderingen. Dat zijn de DS, 3DS, PSP, Vita en (maar dat is geen retro) de switch.
Dus eigenlijk de handheld systemen.

Heb er wel een paar maar merk dat dit vrij lastig bewaren is.

Voor disc systemen is het simpel. Dan wil ik wel een keepcase hebben met schijfje uieraard. Losse schijfjes niet, want dat is lastig opbergen.

Sealed games heb ik de meeste voor de 360 staan, maar dat is niet bewust en waarschijnlijk gaan een aantal wel uit seal worden gehaald om toch te spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest

Nes, snes, n64, gb en GBA maakt me niet uit, als met doos mogelijk en betaalbaar is dan met doos, anders is cart Only ook goed. De rest wil ik met doosje. Ik heb niks geseald, tenzij ik hem nog moet spelen, verzamelen en speel graag, maar niet om perse het op de plank te zetten en er naar te kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eymas
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 07:47
Ligt voornamelijk aan de ruimte die ik heb, de prijs en de nostalgie-waarde.
Cartridges (zowel console als handheld) hoeven voor mij niet CIB te zijn, Ik heb 1 uitzondering daarop en dat is Ocarina of Time, maar die was redelijk goedkoop en een beetje te nostalgisch van waarde.
Disc-based spellen reken ik daar eigenlijk niet aan toe want die zijn vrijwel altijd incl. doos en handleiding.

Qua collectie bevat de mijne zo rond de 75 fysieke spellen, hoewel het er meer zijn maar die zijn verspreid over drie huishoudens aangezien ik het deel met andere verzamelende familieleden. Vooral de N64 collectie zijn wij trots op, maar als ik elke keer vraag om bijv. Mystical Ninja starring Goemon, dan gaan ze het zelf spelen :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-09 14:37
Hebben jullie dat ook dat vanaf de 360 en de PS3 verzamelen minder leuk is omdat de games niet meer speelbaar zijn zonder een update te draaien op je console? De PS2 en de XBOX org (en alles ervoor) hadden gewoon het spel op de disc dus erin en spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest
Updates is inderdaad minder, vooral bij ps4 en Xbox One doe ik al ruim van te voren de disk erin en om er voor te zorgen dat wanneer ik wil spelen ik ook kan spelen. Vind zelf de oude Nintendo consoles nog altijd het leukst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petje72
rikoos schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 10:48:
Hebben jullie dat ook dat vanaf de 360 en de PS3 verzamelen minder leuk is omdat de games niet meer speelbaar zijn zonder een update te draaien op je console? De PS2 en de XBOX org (en alles ervoor) hadden gewoon het spel op de disc dus erin en spelen.
Tsja, disc er in en meteen spelen is inderdaad lekker easy. Updates op nieuwe consoles, niet zo'n probleem mee, is 1x even wachten en je game wordt er beter op als het goed is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-09 14:37
Petje72 schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 10:51:
[...]

Tsja, disc er in en meteen spelen is inderdaad lekker easy. Updates op nieuwe consoles, niet zo'n probleem mee, is 1x even wachten en je game wordt er beter op als het goed is.
Zolang de servers hem nog blijven leveren wel, dat is het (toekomstige) probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De updates bij de ps3 en xbox 360 games zijn niet heel groot. Ik verwacht dat je die updates ook gewoon kan blijven downloaden. Maar ook zonder de updates zijn de meeste spellen prima te spelen hoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RJL86
Vooral het feit dat bij Xbox One er misschien 1% op de disc staat, de rest moet je downloaden. ZO irritant.

Ik wil gewoon de disc er in doen en spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsympatico
Bij Ps3 en Xbox 360 geen enkel probleem de latere generatie heb ik niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Toen ik Halo 5 binnen kreeg en die disc er voor het eerst indeed, schrok ik toch wel even. Mede vanwege de lage download snelheid en het formaat (!!!) van de downloads heb ik de hele avond de XB1 mogen laten downloaden en kon ik pas de volgende avond een potje knallen. Vooral dat soort patches / updates doen mij terugverlangen naar een cartridge :)

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Acties:
  • +1 Henk 'm!
in anderhalf jaar Snef! _/-\o_ blijf het bizar vinden.......maar ondanks dat jij (in mijn ogen) echt een mega verzamelaar ben heb je op deze system (uit mijn hoofd dan) verslagen :P
(maar met jouw tempo zal dat vast niet al te lang duren)

waarbij duidelijk opvalt dat jij ook niet echt een handheld fan lijkt te zijn ;)
Ik zal binnenkort mijn lijstje totalen dan is posten....

En deze systemen zijn maybe, ik heb ongeveer evenveel of net meer, maar evenveel vind ik in jou geval al niet slecht van mezelf :P

pc bigbox.........volgens mij heb ik nog wel een en ander in een kast liggen bij mijn ouders.....mijn snes kartonen game doosjes destijds :'( verknipt, maar pc volgens mij uitgesteld, misschien nog hier een daar wat amgia games ook, enige vraag is of het niet allemaal voor voor ongedierte is geworden.......

oh gezien de uitslag van de pol zal ik ook mijn favo console top 11 :+ nog wel posten dan, moet weer druk worden :P

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
Seroczynski schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 12:40:
Toen ik Halo 5 binnen kreeg en die disc er voor het eerst indeed, schrok ik toch wel even. Mede vanwege de lage download snelheid en het formaat (!!!) van de downloads heb ik de hele avond de XB1 mogen laten downloaden en kon ik pas de volgende avond een potje knallen. Vooral dat soort patches / updates doen mij terugverlangen naar een cartridge :)
The Masterchief collection was nog erger 🙈

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkje.doc
Verzamel zelf voor de xbox 360 (en in mindere mate voor de ps3), maar heb het bij die generatie nog niet.
Daar zijn er idd wel updates, maar die zijn meestal klein. Hier en daar zijn wat kleine uitzonderingen, maar ik kan Skyrim of Call of Duty Black Ops 1 bv nog gewoon spelen zonder hele grote updates. :)

Bij de huidige generatie is het een ander verhaal. Maar goed. Dat is geen retro 8)

I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sagat schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 13:01:
in anderhalf jaar Snef! _/-\o_ blijf het bizar vinden.......maar ondanks dat jij (in mijn ogen) echt een mega verzamelaar ben heb je op deze system (uit mijn hoofd dan) verslagen :P
(maar met jouw tempo zal dat vast niet al te lang duren)

waarbij duidelijk opvalt dat jij ook niet echt een handheld fan lijkt te zijn ;)
Ik zal binnenkort mijn lijstje totalen dan is posten....

En deze systemen zijn maybe, ik heb ongeveer evenveel of net meer, maar evenveel vind ik in jou geval al niet slecht van mezelf :P

pc bigbox.........volgens mij heb ik nog wel een en ander in een kast liggen bij mijn ouders.....mijn snes kartonen game doosjes destijds :'( verknipt, maar pc volgens mij uitgesteld, misschien nog hier een daar wat amgia games ook, enige vraag is of het niet allemaal voor voor ongedierte is geworden.......

oh gezien de uitslag van de pol zal ik ook mijn favo console top 11 :+ nog wel posten dan, moet weer druk worden :P
Saturn vind ik altijd een lastige, meeste spellen zijn ook op de ps1 uitgebracht en ook technisch beter. Ik wil nog wel de exclusives hebben en de 2d platformers en fighting games. De Saturn is heer en meester in 2d games. Handheld vind ik wel tof, maar heb vroeger vooral op de PSP gespeeld, daar zitten nu ook mijn aantallen in, daarna de vita. Gameboy heb ik nu niet zoveel omdat ik mij daar eigenlijk niet echt op gefocust heb. Komt wel zodra de wii u en dreamcast compleet is. Heb wel een mooie GBA met een nieuw scherm en oplaadbare accu. Ideaal voor vakantie.

N64 heb ik wel weer alles volledig CIB. geen losse carts. Gamecube hetzelfde geval als de Saturn. Meeste is ook op de ps2 uitgekomen. Haal daar alleen de exclusives. En NES heb ik ook veel CIB.

PC big box zijn wel de mooiste dozen vind ik. Ik heb nu vooral de C&C serie en blade runner.

Maar focus ligt nu dus vooral op wii u (nog 30 to go) en Dreamcast (Nog 120 to go). Daarna ga ik mij weer ergens anders op focussen. Misschien andere Nintendo consoles of de megadrive weer verder uitbouwen.

Mijn Top 10 consoles:

1. PS3
2. Dreamcast
3. PS4
4. PS2
5. PS1
6. SNES
7. Mega drive
8. Wii U
9. PSP
10. Vita

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkje.doc
Hier mijn lijstje van Top10 wat betreft verzamelen.
Nummer 1 zal de meeste hier wel niet verbazen.

En ja de teller is ook bij die nog steeds aan het oplopen ;)

1. Xbox 360
2. Wii U
3. PSP
4. DS
5. PS2
6. N64
7. GameCube
8. Xbox
9. GBA
10.Wii

de oudere consoles komen de praktijk veel minder vaak voor. Het is dan echt geluk hebben om wat te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Henkje.doc schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 14:37:
Hier mijn lijstje van Top10 wat betreft verzamelen.
Nummer 1 zal de meeste hier wel niet verbazen.

En ja de teller is ook bij die nog steeds aan het oplopen ;)

1. Xbox 360
2. Wii U
3. PSP
4. DS
5. PS2
6. N64
7. GameCube
8. Xbox
9. GBA
10.Wii

de oudere consoles komen de praktijk veel minder vaak voor. Het is dan echt geluk hebben om wat te vinden.
Nice! Heb je inmiddels de Wii u verzameling compleet?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07:34
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3hq5PB_L09-F4zeuAIXmfcEBaeM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FWuKeURxB4NCeVYUmwK9wFGe.jpg?f=fotoalbum_large

Ik kon hem niet laten liggen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
Die is wel mooi, mooie aanwinst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ik wilde net gaan tikken 'ik wel voor bijna 250 euro' voor 130 vind ik het ook wel leuk!
Wel irritant dat het ding natuurlijk best groot is :S

Dus ik hou het maar bij emulatie/Mister.......

Soort van in het verlengde.......kennen jullie hier BOR of open BOR?
staat voor beats of rage als ik me niet vergis. Is bekend geworden toen iemand schijnbaar een streets of rage remake geklust had. En daarna heeft iemand final fight LNS gemaakt.........het ziet er allemaal wat gimmecky uit, maar lijkt me wel humor om keertje te proberen en vooral die SOR remake lijkt me nog wel serieus en daardoor vrij leuk (misschien voor mij nog wel leuker dan deel 4?)

zie hier

10 second ninja DONE

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Nou ben ik er zelf nog niet van overtuigd dat een PS3 retro is, vind ik dat wel weer van Call of Duty 4 (2007) 😉

Ik heb Call of Duty 4: Modern Warfare Game of the year Edition voor de PS3 sealed gekocht in een tweedehands winkel voor 10 euro..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W0V8jE6mL23FtZJTXBTaHVvpznM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JTQc4WV6mgloWfbIgki2434X.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:47
didado schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 16:51:
Nou ben ik er zelf nog niet van overtuigd dat een PS3 retro is, vind ik dat wel weer van Call of Duty 4 (2007) 😉

Ik heb Call of Duty 4: Modern Warfare Game of the year Edition voor de PS3 sealed gekocht in een tweedehands winkel voor 10 euro..

[Afbeelding]
Goede game. Hier ook heel veel PS3 games sealed. Destijds kocht ik alle goede games of die met een lage oplage als ze onder de € 10,00 waren om ze sealed te bewaren.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eymas
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 07:47
Ach, zolang je er wat voor voelt is het altijd wel leuk om er voor te verzamelen :)

Zelf heb ik bij een tweedehands winkel meerdere PS3's gezien voor rond de €60, en hoewel ik verleid ben, kan ik niet snel minimaal 4-5 (exclusieve) spellen bedenken om er mee te beginnen.

Idem met de Dreamcast, helaas, daar ken ik ook maar hooguit 3 titels voor, hoewel ik dat en de Saturn wil ontdekken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Eymas schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 16:55:
Ach, zolang je er wat voor voelt is het altijd wel leuk om er voor te verzamelen :)

Zelf heb ik bij een tweedehands winkel meerdere PS3's gezien voor rond de €60, en hoewel ik verleid ben, kan ik niet snel minimaal 4-5 (exclusieve) spellen bedenken om er mee te beginnen.

Idem met de Dreamcast, helaas, daar ken ik ook maar hooguit 3 titels voor, hoewel ik dat en de Saturn wil ontdekken.
Ohh ps3 heeft heel veel goede spellen:

Uncharted series
Infamous series
The last of us
Killzone serie
Mgs4
Ratchet and clank serie
Gran turismo serie
God of war serie
Rain
Motorstorm serie
Resistance serie
Time crisis
Wipeout hd

En dreamcast aanraders :

Street fighter serie
Marvel vs capcom serie
Jet set radio
Sonic adventure serie
Daytona
Silent scope
Shenmue serie
Capcom vs snk
Gunbird 2
Omikron
Crazy taxi serie
Ecco
Pagina: 1 ... 53 ... 224 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op, dit topic is om retro gaming en al haar facetten te bespreken, het is echter NIET de bedoeling om
- Games aan te schaffen (ruilen/lenen/etc.) van/via mede tweakers.
- Games te verkopen.
- Te vragen wat een game of console waard is.
- Een V&A advertentie te promoten.
- Dit topic is voor en door verzamelaars, s.v.p. geen opmerkingen ala 'Oh wat veel, speel je dat allemaal?' Dat voegt niets toe.