Kan ik hier ook een vraag stellen over het omzetten van Scart naar HDMI? Ik zag dat het niet alleen hierboven maar ook al eerder in dit topic aan bod kwam. Ik probeer in ieder geval een PS2 (en Xbox) op een nieuwe tv (Samsung Q60R) aan te sluiten, maar ben vastgelopen en hoop dat iemand kan helpen.
Ik heb
deze Scart naar HDMI switch geprobeerd en die werkt, maar geeft heel slechte beelden.
Ik heb nu een
RetroTink 2x-SCART binnen en dacht dat dit een simpele oplossing zou zijn, maar helaas, het werkt niet. Als ik de RetroTink aansluit krijg ik een testbeeld (dat is goed), als ik vervolgens de PS2 aansluit hoor ik geluid maar springt het scherm op zwart (zelfde bij de Xbox).
De
troubleshoot zegt:
Q: Some consoles work but other consoles show a black screen on the TV
A: Retro-consoles deviate from standard video refresh rates and timing. The 2X is a low-latency line doubler and thus, does not alter these off-spec timings. It is likely your TV does not like the output rate of a specific console.
Is er een manier om toch beelden op de tv te krijgen? Of is er een andere omzetter die wellicht wel werkt?
Ik heb op retrorgb gekeken voor info over
upscalers en de
PS2, maar ik heb er te weinig verstand van om het echt goed te begrijpen (ook de reden dat ik hoopte dat dit een simpele plug & play oplossing was). Ik denk dat de PS2 een signaal naar de tv stuurt dat niet wordt herkend? Alvast bedankt voor eventuele hulp!