@
Exorcist Vond zelf super mario world uit de 2d zelda reeks beter maar ben waarschijnlijk meer van de 16 bit tunes en visuals.
turtles the arcade, meestal zie je mensen turtles in time aan de top ranken maar de 8 bit beat em up is zeker vrij vermakelijk
mijn eigen top 10 niet in de juiste volgorde
1: Super smash bros melee
De party game of choice met vrienden destijds, ook veel in competities gespeeld de beste smash game in de serie, ook meer chaos voor casual party mode, de soundeffects de muziek top game. het is grappig hoe glitches een game zo complex kunnen maken, het is jammer dat smash met elke generatie meer en meer versimpeld word qua inputs en technieken, met name vanaf smash 4 en zeker ultimate. Ook de nieuwere games zijn zeker top games, maar als we puur naar een goede 2d vecht game kijken dan zijn de beste 2d vecht games met een kleiner roster waarin veel character bepaalde rollen vullen het beste voor een gebalanceerde ervaring.
2:Mario kart wii,
was opgegroeit met double dash en ds, maar mario kart wii had veel verbeteringen, veel meer controle over je voertuig veel short cuts, nog steeds actiefe community voor online en veel mods mijn favoriete mario kart. Mario kart 8 deluxe heeft helaas veel dingen weggehaald en de mechanics versimpeld, muziek is ook wat minder, ben benieuwd naar mario kart 9 maar ik vermoedt dat het mario kart wii voor mij niet gaat overtreffen.
3 Alien soldier
Prachtige 2d pixel art een hoop actie, een hele bosses en uitdaging, alien soldier is eindbaas na eindbaas voor zowat de hele gun. qua run en guns is dit voor mij toch wel de top, precies een game die in mijn straatje past,
4:second samurai
Veel nostalgie aan deze titel van vroeger, de multiplayer was toff last de sound effects, als ik aan sega denk, dan denk ik niet aan sonic, second samurai schreeuwt sega voor mij. met de vage muziek sound effects en het concept overal.
5 Pokemon soulsilver
Veel lol mee gehad met vrienden, veel tijd ingestopt soulsilver was de piek van pokemon, het heeft zoveel content het het heeft spul voor newbies maar ook ervaren spelers, een hoop unlockable content toffe muziek. Het is jammer dat pokemon vanaf generatie 6 zo naar beneden is gegaan maar gelukkig heb je de oude games van generatie 3 to 5 nog.
6 dragonball advanced adventure
eenv aardige 2d actie platformer. en hoewel dat allemaal leuk en aardig is was het met name de multiplayer functie waar ik veel lol mee heb gehad. niet de meest complexe vechtgame maar wel een zeer vermakelijke. overigens ook een rariteit voor een anime game die vrij goed voor ook non fans van de serie
7: Fire emblem shadow dragon
Mijn introductie in de fire emblem spel serie, een toffe game hoge moeilijkheids graad op de hogere settings, Zeker niet de meest complexe game uit de serie maar simplistischere gameplay kan wat mij betreft een plus zijn. op vrij veel manieren te spelen mijn favoriet uit de serie.
8:raiden project/raiden II
Een van mijn eerdere arcade shooters die mij altijd wel is bijgebleven destijds. als kind veel in de arcades gespeeld Toffe muziek en gameplay mijn favoriete shoot emup.
9: advance wars dual strike
De gehele trilogie is uitstekend en hoewel de eerdere 2 delen een betere campaign hadden heeft dual strike de meeste opties voor multiplayer. erg veel lol mee gehad, toffe gameplay grappige visuals en characters, jammer dat de serie is gestopt. Qua multiplayer strategy games is advance wars de top. wargroove is geen goede vervanger als ik eerlijk mag zijn.
10: super mario galaxy 1 & 2
Ja ik speel een beetje vals, maar deze twee games horen gewoon bij elkaar, En beide games hebben vrij grote verschillen in lvl design bosses overworld dit is geen new super mario bros 2 3 of 4. ik zou zelf niet kunnen kiezen tussen de twee hoop dat nintendo ooit een deel 3 uitbrengt want qua bosses en lvl design was dit gouden era voor 3d mario