Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grumpmeister
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 13-09 11:55
Wel even een leuke om te melden; had vorige week Persona 4 Arena Ultimax voor de PS3 eens besteld voor een degelijke prijs (voor een tweedehands game, om een of andere reden is de PS3 versie belachelijk duur en bijna niet te vinden vergeleken met de Xbox 360 versie), maar wilde 'm toch nog een keer in m'n collectie hebben. Daarmee als een extra ook eens een gok gewaagd met een Game Gear game erbij. Krijg ik vandaag het volgende binnen:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Eelblp7XgAEKW0-?format=jpg&name=small

Beide games nieuw, in seal. Echt niet verwacht. De Game Gear versie sta ik niet heel raar van te kijken, maar ook deze was een stuk goedkoper dan de Nedgame (nieuw) variant. Dus ging in beide gevallen uit van een tweedehandse game.

De verzamelaar in mij gaat de seal echter niet openen nu, deze gaan mooi de vitrine in :')

FFXIV: Divyan Dawnborne | Switch FC: SW-8303-2261-5828 | Streamt obscure speedruns op Twitch

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Review voor de rad2x kabels, direct aan te sluiten op de console en je hdmi poort op de tv:

YouTube: The best HDMI cables for retro consoles yet? Possibly. RAD2X review ...

O.a. Geschikt voor ps1/ps2/megadrive etc. Enige nadeel is dat je per console een kabel moet kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15:33
Voor de verzamelaars onder ons, bij Game Mania nu de aanbieding 3 games voor €15,00, keuze uit PS3, Wii, Xbox 360 en Nintendo DS.

Ook actie op de PS4 en Xbox One, 3 games voor €25,00

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Voor diegene met een grote collectie games die meer waard is dan een standaardinboedel verzekering verzekerd. Bij ditzo kan je bijzondere bezittingen tot 40.000 euro mee verzekeren, is maar 3 euro extra per maand. Eis is wel dat je aanvullende beveiligingsmaatregelen moet nemen. Maar wellicht goed om te overwegen.

@Exorcist Volgens mij had jij hier een paar maanden geleden het ook nog over?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2020 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
Dit is inderdaad iets dat een paar jaar geleden, toen ik mijn Entertainment website nog had, al helemaal door genomen, vooral omdat ik toen ook zo veel had. Of het boven die waarde uit kwam denk ik niet, maar ik had genoeg :D

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:46
De Nintendo 64 gaat ook goed bij mij, al vind ik de Nintendo SNES beter oud geworden, maar daar zijn de games CIB echt te duur voor geworden. Ik moet nog enkele first party games voor de Nintendo 64.

Met deze nog wel het meest blij:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aLIysuukgCXXjQHShZhuxe5eNnc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/aybK4mDP2NmOnwC8nXNQDl4s.jpg?f=user_large

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 19:44:
Voor diegene met een grote collectie games die meer waard is dan een standaardinboedel verzekering verzekerd. Bij ditzo kan je bijzondere bezittingen tot 40.000 euro mee verzekeren, is maar 3 euro extra per maand. Eis is wel dat je aanvullende beveiligingsmaatregelen moet nemen. Maar wellicht goed om te overwegen.

Oh, dat is wel een goede. € 40k zit ik nog niet aan, maar ik ben wel over mijn verzekerd bedrag heen. Ik ga morgen meteen even kijken hoe dat zit.
Jumpman schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 23:31:
De Nintendo 64 gaat ook goed bij mij, al vind ik de Nintendo SNES beter oud geworden, maar daar zijn de games CIB echt te duur voor geworden. Ik moet nog enkele first party games voor de Nintendo 64.

[Afbeelding]
Man, vooral die Zelda vind ik awesome :9~

[ Voor 32% gewijzigd door Seroczynski op 04-08-2020 23:35 ]

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
Jumpman schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 23:31:

[Afbeelding]
Netjes, concer is best prijzig, op die Ocarina of Time stiekem een beetje jaloers 🤩

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17:18
Ik verzamel (als ik het voor een redelijke prijs kan vinden) CIB. Enige wat sealed is zijn PS4 spellen die ik nog moet spelen. En een graded versie van SOS op de SNES. Niet Sink Or Swim, maar wat in Japan Septentrion heet. Had ik gekocht, omdat ik geen andere versie kon vinden en ik hem wilde spelen. Wilde het doosje gewoon open zagen. Maar toen vond ik een andere versie. Niet zo mooie doos, maar in ieder geval speelbaar.

Mijn lijst:
Atari 2600 - 24
NES - 56
SNES - 55
N64 - 10
GameCube - 58
Wii - 64
WiiU - 4
Dreamcast - 2
PS - 47
PS2 - 354
PS3 - 42
PS4 - 23

Gameboy - 17
Gameboy Color - 8
Gameboy advance - 82
DS - 67
3DS - 8

Heb nog wel wat PS3 en PS4 spellen liggen die ik pas gekocht heb en dus nog niet meegeteld heb.

Meeste wel CIB.
En het is wel duidelijk waar ik veel shovelware van heb... *Kuch* PS2 *kuch*
Maar ik koop alles, als het maar een mooie prijs heeft.
En heb ook geen voorkeur voor console qua sparen. Nou ja, geen Sega, XBox of PC. Al heb ik wel een paar mooie PC dozen staan (X-Files, Blade Runner, Synergia, Dreamfall).
Ben nu mijn PS4 stapel aan het spelen, dus niet zoveel retro gespeeld laatste tijd.

Maar mijn volgende retro Game die ik moet spelen is Majora's Mask. Ben alle Zelda games op volgorde aan het spelen, dus nog een lange weg te gaan. Met smokkelen, want ben op de helft met Breath Of The Wild. Ik doe ze wel wel met guides, want heb geen tijd om net als vroeger 1 jaar over een game te doen, maar wil wel 100% van spel halen.

Maar nu op de PS4 dus, want Switch is gekaapt door Animal Crossing (zijn de Switch lites al goedkoper? Dan kan ik mijn Switch weer terug krijgen :P ).

Enige originele consoles die ik nog van vroeger heb zijn mijn SNES en N64.
Met mijn stomme kop heb ik toen mijn Gameboy met spellen verkocht en Turtles Tournament Fighters op de SNES. Nog steeds spijt van, hoewel ik ze allemaal weer heb kunnen kopen (voor een veel hogere prijs dan ik ze toen verkocht had natuurlijk).

[ Voor 8% gewijzigd door Xyphoid op 05-08-2020 01:59 ]

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 19:44:

Mijn maatschappij gaf destijds aan dat het meeverzekerd was (tot een bepaald aantal Euro inderdaad), maar ik moet er nog steeds goed achteraan..moet van zoiets niet uitgaan maar het zwart op wit hebben.

@Xyphoid SOS is toch alleen NTSC? Vind het spel/concept echt leuk, laatst nog gedaan op de Vita met achievements.

[ Voor 7% gewijzigd door Exorcist op 05-08-2020 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mijn standaard inboedelverzekering bij de bank, dekt alles onder de vage term van ongeveer 'hi-fi en media' tot 7.500,- euro. Als ik daarvoor een hogere dekking wil hebben, dien ik alles zelf te taxeren en voor dat bedrag mij extra te gaan verzekeren. De premie schiet dan echt omhoog, dus ik had al de keuze gemaakt om dan maar niet bij te gaan verzekeren.

Nu ga ik straks toch even met Ditzo bellen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Dit staat er bij Ditzo:

Bijzondere bezittingen boven € 15.000

Standaard zijn je bijzondere bezittingen verzekerd tot € 15.000 euro. Wil je meer zekerheid? Kies er dan voor om dit maximum bedrag te verhogen naar € 20.000, € 30.000 of € 40.000.

Onder bijzondere bezittingen verstaan we: verzamelingen, kunst, antiek, foto-, film-, beeld-, audio- en videoapparatuur en beeld- en geluidsdragers, computers, muziekinstrumenten, duiksport-, parachute-, golf- en hengelsportuitrusting en medische apparatuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eymas
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 07:47
Verwijderd schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 17:20:
[...]
Ohh ps3 heeft heel veel goede spellen:

Uncharted series
Infamous series
The last of us
Killzone serie
Mgs4
Ratchet and clank serie
Gran turismo serie
God of war serie
Rain
Motorstorm serie
Resistance serie
Time crisis
Wipeout hd

En dreamcast aanraders :

Street fighter serie
Marvel vs capcom serie
Jet set radio
Sonic adventure serie
Daytona
Silent scope
Shenmue serie
Capcom vs snk
Gunbird 2
Omikron
Crazy taxi serie
Ecco
Er zijn zo inderdaad meer titels dan je denkt die het waard zijn om uit te zoeken, voor de dreamcast zijn er gewoon "system sellers" als Shenmue die het de investering wel waard maken, zoals ik had met de xbox 360 :P

Eveneens zit ik een lijstje bij te houden van mogelijke Amiga/C64 titels om ook uit te zoeken, hoewel de hardware-kant daarvan hooguit een MiSTer zal worden; Het uiterlijk van een A1200 spreekt mij aan, maar de 2e hands markt er om heen is zeker aan de prijs, om maar niet te spreken van de geweldige reproducties die er ook zijn.
Zo blijft het een idee voor de toekomst, in ieder geval.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
amiga is ontzettend tof, maar echt hardware kost erg veel ruimte, en (kan zijn dat je het leuk vind, ik niet) heb je toch wel wat tweaken nodig, verder ook verstandig om dan een sd 'diskdrive' te nemen want diskettes hebben natuurlijk zeker niet het eeuwige leven.

Dus ik doe het inderdaad ook via mister, laaste even geinstalleerd en ik was er uitermate tevreden mee, op bijna alle vlakken precies zoals ik het me herinner, behalve de controller, bij cannon fodder was het fijner om een moderne muis te gebruiken vs de bal muis van de amiga ;) maar bij andere games mis ik mijn joystick, ik wil nog steeds is onderzoeken wat voor opties ik daar heb, maar usb naar db15 (ofzo, iig de standaard ie ook voor atari 2600/ms en md gebruikt werd...en misschien zelfs ook voor atari jaguar) zou er voor moeten zorgen dat ik mijn echte sticks van vroeger zou kunnen gebruiken

en verder over ps3, ik denk dat ik ook aan jou kant zit, ik was ook kamp x360 en minder interesse in ps3, maar snef heeft gelijk hoop exclusive games die erg goed zijn, kan ook niet anders met zo'n giga library.......ik heb er dus lang geleden al een gekocht, de slim die iedereen hier lelijk vind behalve ikzelf schijnbaar :P
En wel wat games, maar nooit echt veel op gespeeld...ik vind de interface ook vervelend (wel ietjes minder nu ik ps4 gewend ben) en vind het systeem ook traag aanvoelen........en de controller vind ik niet zo fijn. maar goed daar is 3rd party voor als het al van toepassing is, dit zal per persoon verschillen.

c64 geld overigens hetzelfde voor, erg tof om even te kunnen spelen, vind deze games wel vaak erg gedateerd in zowel gfx als gameplay......ook dit is natuurlijk subjectief, maar ik merk dat ik met een paar uitzonderingen vaak de grens van wat ik nu nog wil spelen trek bij 16 bit.

[ Voor 8% gewijzigd door Sagat op 05-08-2020 13:41 ]

10 second ninja DONE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest
Ik vond bij de c64 de cassette unit wel grappig, dat je een bandje moest laten spelen om een game op te starten 😝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eymas
Inderdaad, de Amiga is een grootse investering naarmate je ook moet letten op hoe lang de hardware zelf meegaat, alsmede de vele uitbreidingen die je nodig hebt (of niet) om vloeiende ervaringen te hebben. Dito met de commodore; hoewel die wat meer uniform is qua performance, heb je alsnog meer tijd nodig aan het onderhoud. Waar je uiteindelijk mee eindigt zijn spellen die even solide zijn als de NES, en bij de Amiga al wel wat meer 16-bit. Met de Amiga zou je ook wel wat meer grappige dingen kunnen doen, zoals een Slack client er op maken :P
Tevens had ik gelezen dat een 486 core voor de MiSTer vrij vlot in zijn ontwikkeling is, wat daarmee ook weer een makkelijkere instap kan betekenen voor de game-wereld in die tijdperk; en dat scheelt ook weer als je nog een PC toren moet vinden en opslaan.

Het probleem wat ik heb met de PS3 z'n library is dat er eigenlijk niet veel over blijft naar mijn gevoel, gezien een deel remasters op de PC of PS4 heeft gekregen, één daarvan is Demon Souls, welke de reden was om er een aan te schaffen volgens sommige. Daarnaast heb ik in ieder geval wel interesse in de Ratchet & Clank serie, welke ik ook op de PS2 wil gaan ontdekken tezamen met Jak & Daxter. Maar goed; zoals met de andere consoles is het even onderzoeken voordat je de zee instapt.

En ik vind de 360 slim eigenlijk wel een beter design, ik heb hem zelf ook, in plaats van de originele witte toren. Was de interface alleen wat beter in te richten, en op de een of andere manier is de store op zowel console als PC een drama om te gebruiken.
Ik heb eigenlijk nog steeds niets met de platform verder, in een Nintendo huishouden, maar enkele exclusieve spellen trekken mij toch aan, wat mij aan het verhaal herinnert van hoe de xbox in Japan bijvoorbeeld niet aansloeg door het gemis van RPGs en dergelijk, waardoor er meer voor uitgebracht is.
Diezelfde spellen zijn dus ook wat mij naar het aanschaffen van een 360 bracht, en als je de hardware al hebt is het ook eenvoudiger om de overige takken van de stamboom te bereiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Eymas schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 14:31:
Inderdaad, de Amiga is een grootse investering naarmate je ook moet letten op hoe lang de hardware zelf meegaat, alsmede de vele uitbreidingen die je nodig hebt (of niet) om vloeiende ervaringen te hebben. Dito met de commodore; hoewel die wat meer uniform is qua performance, heb je alsnog meer tijd nodig aan het onderhoud. Waar je uiteindelijk mee eindigt zijn spellen die even solide zijn als de NES, en bij de Amiga al wel wat meer 16-bit. Met de Amiga zou je ook wel wat meer grappige dingen kunnen doen, zoals een Slack client er op maken :P
Tevens had ik gelezen dat een 486 core voor de MiSTer vrij vlot in zijn ontwikkeling is, wat daarmee ook weer een makkelijkere instap kan betekenen voor de game-wereld in die tijdperk; en dat scheelt ook weer als je nog een PC toren moet vinden en opslaan.

Het probleem wat ik heb met de PS3 z'n library is dat er eigenlijk niet veel over blijft naar mijn gevoel, gezien een deel remasters op de PC of PS4 heeft gekregen, één daarvan is Demon Souls, welke de reden was om er een aan te schaffen volgens sommige. Daarnaast heb ik in ieder geval wel interesse in de Ratchet & Clank serie, welke ik ook op de PS2 wil gaan ontdekken tezamen met Jak & Daxter. Maar goed; zoals met de andere consoles is het even onderzoeken voordat je de zee instapt.

En ik vind de 360 slim eigenlijk wel een beter design, ik heb hem zelf ook, in plaats van de originele witte toren. Was de interface alleen wat beter in te richten, en op de een of andere manier is de store op zowel console als PC een drama om te gebruiken.
Ik heb eigenlijk nog steeds niets met de platform verder, in een Nintendo huishouden, maar enkele exclusieve spellen trekken mij toch aan, wat mij aan het verhaal herinnert van hoe de xbox in Japan bijvoorbeeld niet aansloeg door het gemis van RPGs en dergelijk, waardoor er meer voor uitgebracht is.
Diezelfde spellen zijn dus ook wat mij naar het aanschaffen van een 360 bracht, en als je de hardware al hebt is het ook eenvoudiger om de overige takken van de stamboom te bereiken.
Volgens mij valt dat wel mee qua remasters op de ps4 van ps3 spellen. De ps3 heeft meer remastered games van de ps2 eerlijk gezegd. Onderstaande games van mijn lijst is geen remaster van, de remaster van Ratchet and clank op de ps4, is een remaster van het eerste deel (ps2). En van god of war is alleen deel 3 een remaster van. Dan nog blijft er volgens mij genoeg over, daarnaast heb ik hier lang niet alle exclusive titels benoemd.

Infamous series
Killzone serie
Mgs4
Ratchet and clank serie
Gran turismo serie
God of war serie -> alleen god of war 3 is een remaster van
Motorstorm serie
Resistance serie
Time crisis

Op de ps3 zijn bijvoorbeeld al 6 verschillende ratchet and clank games, dan heb je nog 3 resistance games, 2 infamous games, 2 killzone games, etc etc.

Overzicht exclusives PS3: Wikipedia: Category:PlayStation 3-only games

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2020 14:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 14:38:
[...]

Volgens mij valt dat wel mee qua remasters op de ps4 van ps3 spellen. De ps3 heeft meer remastered games van de ps2 eerlijk gezegd. Onderstaande games van mijn lijst is geen remaster van, de remaster van Ratchet and clank op de ps4, is een remaster van het eerste deel (ps2). En van god of war is alleen deel 3 een remaster van. Dan nog blijft er volgens mij genoeg over, daarnaast heb ik hier lang niet alle exclusive titels benoemd.

Infamous series
Killzone serie
Mgs4
Ratchet and clank serie
Gran turismo serie
God of war serie -> alleen god of war 3 is een remaster van
Motorstorm serie
Resistance serie
Time crisis
Los daarvan heeft de PS3 een unieke set aan games die nergens (nog steeds niet!) matchen op welke andere console dan ook. Singstar en Buzz! bijv. Microsoft heeft halfslachtige pogingen gedaan met bijv. Lips maar dat haalt het niet met de kwaliteit en aanbod van Singstar. Blijf het jammer vinden dat de servers down zijn en er geen aankopen meer kunnen worden gedaan, ook dat het op de PS4 nooit verder van de grond kwam. En dat Buzz! geen serieuze opvolger heeft gekregen. Knowledge is Power is grappig, maar niet meer dan dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exorcist schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 14:45:
[...]

Los daarvan heeft de PS3 een unieke set aan games die nergens (nog steeds niet!) matchen op welke andere console dan ook. Singstar en Buzz! bijv. Microsoft heeft halfslachtige pogingen gedaan met bijv. Lips maar dat haalt het niet met de kwaliteit en aanbod van Singstar. Blijf het jammer vinden dat de servers down zijn en er geen aankopen meer kunnen worden gedaan, ook dat het op de PS4 nooit verder van de grond kwam. En dat Buzz! geen serieuze opvolger heeft gekregen. Knowledge is Power is grappig, maar niet meer dan dat.
Helemaal vergeten inderdaad! Toevallig heb ik op verzoek van mijn vriendin bijna alle ps2 singstar games afgelopen week gekocht (die ik dan weer op een BC ps3 afspeel, microfoon is op de ps3 gewoon te gebruiken). Omdat op de ps2 alle nummers gewoon op de disc staan, er zijn volgens mij rond de 20 games uitgebracht. IDEM voor Buzz trouwens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 14:47:
[...]

Helemaal vergeten inderdaad! Toevallig heb ik op verzoek van mijn vriendin bijna alle ps2 singstar games afgelopen week gekocht (die ik dan weer op een BC ps3 afspeel, microfoon is op de ps3 gewoon te gebruiken). Omdat op de ps2 alle nummer gewoon op de disc staan, er zijn volgens mij rond de 20 games uitgebracht. IDEM voor Buzz trouwens.
Klopt, iedere PS3 is dan ook semi-backwards compatible met PS2 omdat iedere PS2 Singstar disc gelezen wordt (zij het alleen vanuit het spel zelf, welke je moet starten met een PS3 disc of de XMB versie). Heb ook alle delen (PS2, PS3 en PS4) en het blijft leuk tijdverdrijf :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[...]

En van god of war is alleen deel 3 een remaster van.
hmm misschien is dit meer remake of zelfs heruitgave dan remaster maar
https://www.playstation.c...od-of-war-collection-ps3/
deel 1 & 2 iig speelbaar op ps3, en de psp games ook (die heb ik namelijk beide in de kast staan :*) )
Inderdaad, de Amiga is een grootse investering naarmate je ook moet letten op hoe lang de hardware zelf meegaat, alsmede de vele uitbreidingen die je nodig hebt (of niet) om vloeiende ervaringen te hebben.
Mjah ligt eraan wat je verwacht, je kant met een amiga 500 al een hoop spelen en ik verwacht dat de meeste wel de halve MB uitbreidingskaart hebben.

Optioneel kan je wel van alles doen
- harde schijf
- de genoemde sd oplossing voor diskdrive
- mods voor video signaal
- accelarator kaarten
eventueel printers en dat soort ongein...maar voor gaming is dat niet echt heel erg relevant :P
Dito met de commodore; hoewel die wat meer uniform is qua performance,
Commodore 64 denk ik? mja ook hier kun je het natuurlijk net zo gek maken als je zelf wilt, back in the day wilde ik al niets met tapes te maken hebben dus je wil wel een diskdrive. en dan misschien een cartridge om laden etc wat makkelijk te maken......
heb je alsnog meer tijd nodig aan het onderhoud. Waar je uiteindelijk mee eindigt zijn spellen die even solide zijn als de NES, en bij de Amiga al wel wat meer 16-bit.
Tsja ik had (yes yes i was very spoiled) eerste de combo nes/c64 en daarna amiga/snes
ik zeij altijd dat de commodores voor de kwantiteit waren en de nintendo's voor de kwaliteit.

Ik denk nog steeds dat de nintendo's (iig voor mjn smaak) de betere games hadden, maar er is zo veel te spelen op beide commodores.......letterlijk duizenden games, en tuurlijk vooral de c64 is oud, dus veel houd qua gfx niet over, maar ook echt veel charmante games.Ook hier gold voor mij dat mister vrijwel niet te onderscheiden is van hoe ik het me van vroeger herinnerde, maar als je hiervan wil proeven kan je altijd starten met emulatie en is een top50 of top100 games kijken van de systemen.
Met de Amiga zou je ook wel wat meer grappige dingen kunnen doen, zoals een Slack client er op maken :P
Deze core heb ik nog niet geinstalleerd omdat deze nog als experimenteel gezien word, maar ik ga hem zeker testen, al is het alleen maar om met zowel scorched earth als star control 2 even @Exorcist letterlijk en figuurlijk het vuur aan de schenen te kunnen leggen. :+

Zoals hierboven terug te lezen was ik dus idd ook kamp nintendo......maar omdat het zo lang duurde voordat de n64 kwam toch maar gestart met een saturn en die weer puur gekozen omdat 3d me minder aan sprak dan 2d en je toch wel kon zeggen dat ps1 voornamelijk goed/beter in 3d was en sat in 2d......

maar na de cube kwam er wel een ps2 en toen was ik om, ps2 was hardware matig niet perfect en minder krachtig dan zowel cube als xbox, maar de libary maakte heel veel goed.

en ps3........ja kan je lang en kort over praten, maar dingen zijn nu nog super goedkoop, als je retro fan bent gewoon kopen, ik zou zeggen noem 2-3 genres en we kunnen wel 10-20 games noemen die goed tot zeer goed zijn. Dus je doet er nooit een miskoop aan (zelfs ondanks de controller en brakke interface, en lelijke buitenkant en lawaai van de fat :P ) * Sagat rent weg voor de ps3 fanboys.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sagat schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 16:38:
[...]

hmm misschien is dit meer remake of zelfs heruitgave dan remaster maar
https://www.playstation.c...od-of-war-collection-ps3/
deel 1 & 2 iig speelbaar op ps3, en de psp games ook (die heb ik namelijk beide in de kast staan :*) )
Ik bedoelde meer de ps3 games die op de ps4 zijn uitgebracht: https://www.playstation.c...f-war-iii-remastered-ps4/

De god of war collection zijn deel 1 en deel 2 geremastered op de ps3 (volgens de cover): https://gamechanger.co.ke...ection-I-Detail-Cover.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 16:42:
[...]

Ik bedoelde meer de ps3 games die op de ps4 zijn uitgebracht: https://www.playstation.c...f-war-iii-remastered-ps4/

De god of war collection zijn deel 1 en deel 2 geremastered op de ps3 (volgens de cover): https://gamechanger.co.ke...ection-I-Detail-Cover.jpg
ah ok

ach ja, wie zet zijn geld erop dat shadow of the collussus de eerste game word die op 4 verschillende ps systemen speelbaar is (en dan zonder BC he :P ) god of wars is wat mij betreft ook mooi kanshebber voor een 2 of 3 delige anthology........zoals was ze nu met mega en mega man x doen bij capcom.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sagat schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 16:46:
[...]

ah ok

ach ja, wie zet zijn geld erop dat shadow of the collussus de eerste game word die op 4 verschillende ps systemen speelbaar is (en dan zonder BC he :P ) god of wars is wat mij betreft ook mooi kanshebber voor een 2 of 3 delige anthology........zoals was ze nu met mega en mega man x doen bij capcom.
Zelfs een redelijk recente game (2003) gaat hier al bijna aan voldoen, genaamd GTA V... Gaat nu ook al op de ps5 komen, dus al 3 generaties. En dat in 7 jaar tijd...

Acties:
  • +6 Henk 'm!
Nou, ook maar eens een plaatje dan. Niet helemaal super retro, maar sinds kort ook voor de PSP aan het verzamelen. Hier het tweede deel van mijn aankopen :) Heb mij voornamelijk gericht op games die ik heb gespeeld, wil spelen, of waarvan ik de franchise gewoon heel cool vind.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X-h2LEzloXugMC4kYlhcZjsuVrs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6TdRTxrviVIP96AfTzUvPkA4.jpg?f=fotoalbum_large

Zie ook de vier Famicom games. Vooral Gradius is een blast om op originele hardware te spelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Seroczynski schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 17:31:
Nou, ook maar eens een plaatje dan. Niet helemaal super retro, maar sinds kort ook voor de PSP aan het verzamelen. Hier het tweede deel van mijn aankopen :) Heb mij voornamelijk gericht op games die ik heb gespeeld, wil spelen, of waarvan ik de franchise gewoon heel cool vind.

[Afbeelding]

Zie ook de vier Famicom games. Vooral Gradius is een blast om op originele hardware te spelen!
Peace walker en loco roco erg leuke games voor onderweg! De rest ben ik niet bekend mee eerlijk gezegd ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Deze core heb ik nog niet geinstalleerd omdat deze nog als experimenteel gezien word, maar ik ga hem zeker testen, al is het alleen maar om met zowel scorched earth als star control 2 even @Exorcist letterlijk en figuurlijk het vuur aan de schenen te kunnen leggen. :+

[...]

en ps3........ja kan je lang en kort over praten, maar dingen zijn nu nog super goedkoop, als je retro fan bent gewoon kopen, ik zou zeggen noem 2-3 genres en we kunnen wel 10-20 games noemen die goed tot zeer goed zijn. Dus je doet er nooit een miskoop aan (zelfs ondanks de controller en brakke interface, en lelijke buitenkant en lawaai van de fat :P ) * Sagat rent weg voor de ps3 fanboys.
Worms dan ook eh! Iemand nog tips voor meer games a la Worms/Scorced Earth (console)?

En de PS3..ja, dat is hier eerder gevoerd. Love it or hate it. Maar de mensen die de superslim mooi vinden zijn op één hand te tellen. Sterker nog, één vinger (aan mijn hand, mensen die ik ken) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exorcist schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 17:40:
[...]

Worms dan ook eh! Iemand nog tips voor meer games a la Worms/Scorced Earth (console)?

En de PS3..ja, dat is hier eerder gevoerd. Love it or hate it. Maar de mensen die de superslim mooi vinden zijn op één hand te tellen. Sterker nog, één vinger (aan mijn hand, mensen die ik ken) :+
Hahahaha

@Sagat controller kan je nog oplossen. De ps3 ondersteunt ook de ps4 controller. Uiterlijk ook (achter een kastdeurtje zetten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-07 14:24
Zelf mijn verzameling Xenoblade compleet gemaakt met X nu in special edition. De wii U is nog niet helemaal retro maar close enough. Ga nog kijken naar de andere Xeno games.

Nog wel van 'retro' mana games collection gekocht voor de switch. Kan ik deel een eindelijk een keer spelen. De andere twee heb ik de vita en switch remaster al van.

De laatste tijd zijn er wel veel remasters van oude games op zich niet erg zeker. Xenoblade heb ik nu 3 versies van. Denk voor sommige games dat zeker niet echt maar of het nu echt retro is ....

Blijf aan de gang maar zo komen de meesterwerken van games wel bij een nieuwe groep gamers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eymas
[...]

Volgens mij valt dat wel mee qua remasters op de ps4 van ps3 spellen. De ps3 heeft meer remastered games van de ps2 eerlijk gezegd.

Overzicht exclusives PS3: Wikipedia: Category:PlayStation 3-only games
Het valt inderdaad mee als je meer in het onderwerp verdiept, dat is ook wat ik eens een keer wat meer tijd in moet steken. Idem met de amiga en commodore 64.
Ik heb inderdaad diezelfde gedachte; Beter om het nu te durven dan er later spijt van te krijgen. En met een community met voldoende kennis kan je er altijd wel wat voor vinden.
Voordeel is dat de PS3 nog altijd dienst kan doen als blu-ray of netflix apparaat :P

Acties:
  • +8 Henk 'm!
Net even snel Curse: the Eye of Isis gedaan op de PS2, aanrader voor de liefhebbers van het genre (murder mystery). Als iemand nog aanraders weet zoals deze titel, Eternal Darkness, Shadow of Memories, Glass Rose etc. : laat het horen. Zal er ongetwijfeld veel hebben maar altijd op zoek naar meer ;)

Even inhaken op de saaie statische tekstlijstjes hier, wat anders: je top tien aan games maar dan op foto.
Argumentatie erbij prima :)

Die van mij:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZWfoJV6gs7oLhB0SWnQHj4V3kSE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ayWqnbRq7dplXMdEmBHEEtXz.jpg?f=fotoalbum_large

Niet noodzakelijkerwijs op de juiste volgorde in de top tien, en achteraf besef ik me dat ik eigenlijk hier Red Dead Redemption en (een) GTA had tussen moeten zetten maar dat is maar voor de top twintig tzt ;) :

1. Discworld : m'n eerste point and click, ooit de demo gespeeld op m'n PS1 en was hooked. Klasgenoot belde me destijds dat hij hem bij Sonic City (in Rotterdam) zag liggen voor 25 Gulden en toen gekocht. Uren en uren gespeeld, als ik in de nacht nog lag te malen over een puzzel zette ik m'n PS1 weer aan. Ook van deel 2 goed genoten samen met een vriendin van m'n zus, die niet meer voor haar kwam maar voor mij en de PS1.
2. Broken Sword II : geweldige point and click met goede humor, goede graphics en een tof verhaal. Ook hier geldt: deel 1 is ook een topper.
3. Heavy Rain : in 2010 mezelf vergaapt aan dit spel. Toen nog geen vader maar kind was wel onderweg, en het greep me ontzettend aan. Ook de muziek. De plot holes heb ik compleet gemist destijds maar dat heb ik met films ook :+
4. Burnout Revenge : eigenlijk hier Red Dead Redemption (die sfeer, wow......) maar BR voor de 360 is echt een geweldig spel. 60 FPS, bloedsnel, crashes, het was en is de ultieme Burnout en gaat nog steeds met regelmaat de 360 (of One X) in.
5. Turtles II : deze vroeger heel vaak gespeeld met een vriend, enorm vaak uitgespeeld (want we hadden niet veel meer) maar mede met die reden een titel waar ik veel tijd aan heb gespendeerd en van heb genoten.
6. Kingdom Come Deliverance : een vrij recente titel maar eentje die me enorm is bijgebleven. Eindelijk 's een RPG die realistisch is (geen draken, geen tovenarij etc) en in een geweldige setting. Heb het spel zelfs 3x op de PS4 (standaard, royal en de collectors edition).
7. SimCity : één van de SNES titels die ik kan blijven spelen, tegenwoordig meer op de PSP/Vita dan op de SNES. Eindeloze (voor die tijd zeker) mogelijkheden met muziek die in je hoofd blijft zitten - op een goede manier.
8. Horizon Chase Turbo : ook een recente titel maar eentje die iedere week gespeeld wordt als er "visite" is. Nu al tijdloos en met die reden ook nog op de Switch gekocht. Speelt heerlijk, de muziek is écht top notch (ook het album gekocht via de componist) en een flinke knipoog naar games uit het 16-bit tijdperk (Outrun, Lotus, Top Gear).
9. Resident Evil : ook vroeger vaak met een maat gespeeld. Lichten uit en gordijnen dicht, volume hoog. Ondanks de (voice)acting of juist dankzij de voice acting een survival horror om niet te vergeten en eentje die me liefhebber maakte van het genre.
10. Super Mario Bros. 3 : de beste Mario. Punt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mauz1978
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:40

Mauz1978

Console War Veteran

Tussen al mijn retro spullen ook nog een bijna gloednieuwe 3DS XL gevonden compleet met ongeopende AR cards! Haha Destijds in een opwelling gekocht, maar inmiddels vervangen door 2 andere 3DSen Het blijft mooi spul maar deze ga ik wel wegdoen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oDN98XffgjKhuxaAP1BdH9Wc6hw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/olsvRSTex4UaiPH4E8MUfPjO.jpg?f=fotoalbum_large

Something under the bed is drooling

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17:18
Exorcist schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 08:46:

@Xyphoid SOS is toch alleen NTSC? Vind het spel/concept echt leuk, laatst nog gedaan op de Vita met achievements.
Ja, maar gelukkig heb ik ook een NTSC SNES en eventueel een NTSC naar PAL adapter. Helaas werkt die adapter ook niet met alle spellen. Had Blackthorne gekocht voordat ik een NTSC SNES had, maar helaas werkte die niet met de adapter. Gelukkig kon ik Blackhawk, de PAL versie van Blackthorne, vinden. Was wel goede smoes om beide versies te bezitten en om een NTSC SNES aan te schaffen.

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petje72
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 21-09 15:31
Exorcist schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 20:22:
Net even snel Curse: the Eye of Isis gedaan op de PS2, aanrader voor de liefhebbers van het genre (murder mystery). Als iemand nog aanraders weet zoals deze titel, Eternal Darkness, Shadow of Memories, Glass Rose etc. : laat het horen. Zal er ongetwijfeld veel hebben maar altijd op zoek naar meer ;)

Even inhaken op de saaie statische tekstlijstjes hier, wat anders: je top tien aan games maar dan op foto.

.....
Super leuk idee ! ik ga na het werk eens de zolder op en mijn top 10 verzamelen

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Exorcist schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 17:40:
[...]

LOL niet de super slim! Dat is idd een gedrocht! Nee de '2e' versie van de ps3
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W5s9yF_yvvVmYHDFthogOykktco=/800x/filters:strip_exif()/f/image/OsMRh2YaTb90fevKatl1ew2p.png?f=fotoalbum_large

Tis ook een stukje praktisch...het vinger magneet gebeuren van de fat vond ik ook niets en de slim was zuiniger en stiller wat ik erg fijn vind....maar kweenie....
kijk de ps1 is ook niet wat ik een mooi desing vind, maar het heeft wel zijn eigen smoel werk en tis best een klein elegant ding. De ps2 natuurlijk iets groter maar de lijnen vind ik ook leuk en interessant, en dan opeens de fat......doet me denken een oude amerikaanse auto, maar dan niet een coole muscle car, maar echt zo'n te grote lompe auto die alleen maar rechtdoor kan :+
De slim vond ik dus idd precies dat...slim en niet zo glimmend en overdreven.
Maar goed smaken verschillen laten we het daarbij houden ;)
Verwijderd schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 17:44:
[...]
Hahahaha

@Sagat controller kan je nog oplossen. De ps3 ondersteunt ook de ps4 controller. Uiterlijk ook (achter een kastdeurtje zetten)
ik weet idd dat je ook ps4 controllers kan gebruiken maar tot op heden niet geprobeerd. En utierlijk, heel erg vind ik het ook weer niett, ik heb dus wel ondanks bovenstaande ook een fat in mijn tv meubel staan (met dank aan @Exorcist _/-\o_ ), die gebruik ik als emu bak.....hoewel ik meestal toch op mijn pc of recentelijk dan mister speel.

Over controllers gesproken, hoe maken jullie deze schoon? Ik heb een 2e hands madcatz fightpad controller (toevallig voor de ps3) maar de vorige eigenaar lijkt hem in een pot honing bewaard te hebben :r
Ding plakt verschrikkelijk! Volgens mij hier en daar wel is gelezen dan mensen dan de casing in de afwasmachine gooien maar dat vind ik niet echt een heel smakelijk idee......misschien maar gewoon in de gootsteen met was heet water en afwasmiddel? of zou ik nog speciale schoonmaakdoekjes kunnen overwegen ofzo?
Seroczynski schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 17:31:

[Afbeelding]

Gradius was voor mij altijd een game die ik wel is wilde proberen maar het kwam er nooit van! Eigenlijk alleen gespeeld op school als een klasgenoot zijn msx meenam, vond dat wel altijd erg tof.

Maar sinds kort speel ik de pce versie! erg tof al hoewel het super irritant is als je na level 1 afgaat....dan is het eigenlijk maar beter om gelijk opnieuw te starten. Of is dit ook een gevalletje van het klassieke 'git gud scrub'? ;)

edit:
en (Voordeel van thuiswerken O-) ) nog even terugkomen op de aantallen...
@Snefkens
Saturn: 7
DS: 1
Gameboy: 4
GBC: 1

ikke:
saturn:14
ds: 16 confirmed: misschien meer ben wat hoesjes kwijtgeraakt naar 2x verhuisd te zijn :(
gameboy & gbc: ben even te lui om uit te pakken, maar ik weet dat ik iig tetris dx, pokemon red, rtype en zelda l.a. heb voor de color: voor de gb: heb ik iig de non color versie van LA, tetris, marioland 1&2 en golf........en nog diversie andere ook ;)

Ik wil zelf ook nog steeds iets verzinnen zodat ik als ik ergens sta en twijfel over een game ik even snel kan kijken. Denk idd dat gewoon een excel in onedrive flikkeren wel een mooie makkelijke en goedkope oplossing is, al hoewe ik ook overweeg om keer maandje of jaarjtje die collectors op proef te nemen, enige wat ik me afvraag is wat er gebeurd als je stopt........als je account gewoon inactive word gemaakt is het prima, maar als alles gewist wordt is dat wel behoorlijk demotiverend....

[ Voor 11% gewijzigd door Sagat op 06-08-2020 08:44 ]

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
Sagat schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 08:09:
[...]

[Afbeelding]
Die Super Slim vind ik ook niks, vriend van mij heeft en die is er niet zo te vreden over. Vond zelf ook wel het release model een fijne console, helaas na de 3de keer defect niet meer kunnen repareren. Aan een vriend gegeven voor onderdelen, deze had toevallig een een Slim met een defecte Blue-ray drive, die van hem voor onderdelen voor mijn slim, mocht die ooit kapot gaan, gepakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eymas
[...]
[Afbeelding]
De "slim" variant is ook wel de definitieve vorm, naar mijn mening. Hoewel de fat net zoals de PS1 toch wel iconisch blijft qua design. Het is alleen wel jammer dat de eerste modellen toch vaker slachtoffer zijn van de bekende kinderziektes. De super slim was vooral gedoemd vanwege de manier hoe je een disc er in moest laden... iets te verschillend en onpraktisch nadat mensen gewend waren aan het front-loading design.
[...]
Over controllers gesproken, hoe maken jullie deze schoon? Ik heb een 2e hands madcatz fightpad controller (toevallig voor de ps3) maar de vorige eigenaar lijkt hem in een pot honing bewaard te hebben :r
Ding plakt verschrikkelijk! Volgens mij hier en daar wel is gelezen dan mensen dan de casing in de afwasmachine gooien maar dat vind ik niet echt een heel smakelijk idee......misschien maar gewoon in de gootsteen met was heet water en afwasmiddel? of zou ik nog speciale schoonmaakdoekjes kunnen overwegen ofzo?
Afhankelijk van hoe vies het is val ik het meestal aan met schoonmaakdoekjes. De laatste keer dat ik een (3rd party) PS2 controller open had geschroefd kreeg ik hem niet meer fatsoenlijk dicht, hoewel dat mijn go-to zou zijn voor een grondige schoonmaak.
[...]
Gradius was voor mij altijd een game die ik wel is wilde proberen maar het kwam er nooit van! Eigenlijk alleen gespeeld op school als een klasgenoot zijn msx meenam, vond dat wel altijd erg tof.

Maar sinds kort speel ik de pce versie! erg tof al hoewel het super irritant is als je na level 1 afgaat....dan is het eigenlijk maar beter om gelijk opnieuw te starten. Of is dit ook een gevalletje van het klassieke 'git gud scrub'? ;)
Gradius blijft wel een van mijn favoriete shmups, hoewel ik zelden netjes de laatste stage tegen kom. Kwestie van rustig blijven in plaats van spontaan ambitieus te voelen; en de Konami code vermijden.

Betreft excel; enigszins kan ik goed onthouden welke spellen ik wel en niet heb, en deels ook welke ik wil; bijvoorbeeld voor de platforms waar ik weinig van heb en weet.
Hoewel ik het met mijn telefoon onderweg kan openen, vertrouw ik mijn geheugen wat meer. Een persoonlijk iets, natuurlijk.
Mocht ik naar een beurs gaan, dan pak ik meestal 5 à 10 titels die ik wil proberen om op te sporen, maar vaak wijk je daar toch van af. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

@Sagat Ik gebruik de volgende app waar ik erg tevreden over ben: https://play.google.com/s...re.mygamecollection&hl=nl Alleen volgens mij had jij IOS of niet? Daar hebben ze helaas geen app voor.

Wat betreft het schoonmaken, ik haal de controllers altijd helemaal uit elkaar en laat de plastic delen vaak even weken in een sopje. Komen er dan vaak als nieuw uit.

@Eymas De kinderziektes van de eerste generatie is zelf op te lossen, volgens mij heb ik eerder hier een guide geschreven hoe je dit precies moet doen. Dan zijn de warmteproblemen volledig opgelost en heb je ook geen last meer van YLOD of RLOD. Voordeel van de eerste generatie is dat ze nog ps2 games spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb idd ios.
En sopje klinkt wel als quick win, denk dat ik daar maar is mee begin, mocht ik idd net als @Eymas de controller niet lekker in elkaar krijgen dan heb ik gelukkig nog wel wat handige kennissen/medetweakers die ik hopelijk mag pesten :D maar verwacht dat dit nog wel moet lukken.......

al hoewel ik een snes controller heb'vernieuwd qua interne rubbers en die voelde nog niet super lekker aan, is nog steeds zo'n klusje voor een regenachtige dag om die nog is open te maken en verder te tweaken/schoonmaken (Die ik dan uiteraard negeer en lekker ga gamen :P )

[ Voor 6% gewijzigd door Sagat op 06-08-2020 10:00 ]

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zorg dat het water niet té warm is, anders kan het plastic wel eens gaan vervormen en dan ben je verder van huis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bootje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-09 15:37
1. Discworld
3. Heavy Rain
5. Turtles II
1. Ik zou dan gaan voor Monkey Island. :>
3. Volledig mee eens. Wat een prachtige game is dat. Plotholes heb ik ook niets van gemerkt. Wat een ervaring was dat spel.
5. Topspel! Speel het nog wel eens op mijn NES samen met mijn zoon.
10. Eens!
[...]
Dat is mijn favoriete ps3. Prachtig apparaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Bootje schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 11:21:
[...]

1. Ik zou dan gaan voor Monkey Island. :>
3. Volledig mee eens. Wat een prachtige game is dat. Plotholes heb ik ook niets van gemerkt. Wat een ervaring was dat spel.
5. Topspel! Speel het nog wel eens op mijn NES samen met mijn zoon.
10. Eens!

[...]

Dat is mijn favoriete ps3. Prachtig apparaat.
Monkey Island is natuurlijk een topper (al was het destijds geen console game op een USA SegaCD versie na). Ik zeg ook niet dat Discworld beter is ;) , ik wist destijds niet beter en was m'n eerste aanraking met het genre (al vond ik bijv. Maniac Mansion op de NES destijds ook geweldig). Dus meer een top tien op basis van wat het me deed of doet, zijn op sommige vlakken zeker betere spellen te vinden.

Maar, Discworld kan zich qua humor, tekenstijl etc (deel I en II, Noir wat minder) echt meten met Monkey Island (en/of Broken Sword). Zou willen dat dáár nog een remake van komt op de huidige consoles..maar zal één van de weinigen zijn gok ik zo.

[ Voor 3% gewijzigd door Exorcist op 06-08-2020 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bootje
Exorcist schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 11:31:
[...]
Monkey Island is natuurlijk een topper (al was het destijds geen console game op een USA SegaCD versie na). Ik zeg ook niet dat Discworld beter is ;) , ik wist destijds niet beter en was m'n eerste aanraking met het genre (al vond ik bijv. Maniac Mansion op de NES destijds ook geweldig). Dus meer een top tien op basis van wat het me deed of doet, zijn op sommige vlakken zeker betere spellen te vinden.

Maar, Discworld kan zich qua humor, tekenstijl etc (deel I en II, Noir wat minder) echt meten met Monkey Island (en/of Broken Sword). Zou willen dat dáár nog een remake van komt op de huidige consoles..maar zal één van de weinigen zijn gok ik zo.
Ik snap je volledig! Bij mij was het precies andersom. Geen console, maar wel een pc met Monkey Island. Dus eigenlijk mag ik in dit topic de vergelijking al niet eens maken aangezien het over consoles 'moet' gaan. Maar ik heb ook al wat big-boxes voorbij zien komen. >:)

Die remakes gaan er nooit komen ben ik bang. Ik vond het laatst al heel wat dat ik Grim Fandango op mijn Playstation kon spelen. Ook wel een van mijn favorietjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bootje schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 11:53:
[...]

Ik snap je volledig! Bij mij was het precies andersom. Geen console, maar wel een pc met Monkey Island. Dus eigenlijk mag ik in dit topic de vergelijking al niet eens maken aangezien het over consoles 'moet' gaan. Maar ik heb ook al wat big-boxes voorbij zien komen. >:)

Die remakes gaan er nooit komen ben ik bang. Ik vond het laatst al heel wat dat ik Grim Fandango op mijn Playstation kon spelen. Ook wel een van mijn favorietjes.
Yes, maar misschien ook daarom "hoop. Grim Fandango, Day of the Tentacle..ook met Thimbleweed Park is er een soortgelijke point and click neergezet. Maar acht de kans klein ja. Broken Sword is nog op de Wii en DS uitgebracht (naast dus PS1/GBA) maar daarna hield het ook op. Al is de laatste Broken Sword voor de PS4/Xbox One ook wel echt ouderwets goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exorcist schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 12:17:
[...]

Yes, maar misschien ook daarom "hoop. Grim Fandango, Day of the Tentacle..ook met Thimbleweed Park is er een soortgelijke point and click neergezet. Maar acht de kans klein ja. Broken Sword is nog op de Wii en DS uitgebracht (naast dus PS1/GBA) maar daarna hield het ook op. Al is de laatste Broken Sword voor de PS4/Xbox One ook wel echt ouderwets goed.
De laatste broken sword kan je ook op de vita spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bootje
Sagat schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 14:50:
[...]
Uhm even ter dubbelcheck, de ps3 superslim (dus de 3e?) is je favoriet? Kan natuurlijk, maar dat is idd echt de eerste keer ooit dat ik dit hoor ;)
Hahahaha, nee! Nu ik mijn quote op jouw tekst teruglees snap ik de verwarring. Nee de 2e versie, dus de slim vind ik geweldig. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsympatico
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 31-08 09:37
Ik heb de phat 60 gb van bij release gekocht en alleen hdd is stuk gegaan en dan heb ik nog bij gamemania half jaartje geleden de slim 320gb gekocht .

Controllers poets ik met Grundig lcd tv cleaner van bij action lol en microfiber doekjes en die doekjes was ik dan weer in pombak met warm water en wol en zijde was product lol

Ik houd alles heel proper en de kabel poets ik ook netjes .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RJL86
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 17-09 17:58

Die van mij:

[Afbeelding]

Niet noodzakelijkerwijs op de juiste volgorde in de top tien, en achteraf besef ik me dat ik eigenlijk hier Red Dead Redemption en (een) GTA had tussen moeten zetten maar dat is maar voor de top twintig tzt ;) :

1. Discworld : m'n eerste point and click, ooit de demo gespeeld op m'n PS1 en was hooked. Klasgenoot belde me destijds dat hij hem bij Sonic City (in Rotterdam) zag liggen voor 25 Gulden en toen gekocht. Uren en uren gespeeld, als ik in de nacht nog lag te malen over een puzzel zette ik m'n PS1 weer aan. Ook van deel 2 goed genoten samen met een vriendin van m'n zus, die niet meer voor haar kwam maar voor mij en de PS1.
2. Broken Sword II : geweldige point and click met goede humor, goede graphics en een tof verhaal. Ook hier geldt: deel 1 is ook een topper.
3. Heavy Rain : in 2010 mezelf vergaapt aan dit spel. Toen nog geen vader maar kind was wel onderweg, en het greep me ontzettend aan. Ook de muziek. De plot holes heb ik compleet gemist destijds maar dat heb ik met films ook :+
4. Burnout Revenge : eigenlijk hier Red Dead Redemption (die sfeer, wow......) maar BR voor de 360 is echt een geweldig spel. 60 FPS, bloedsnel, crashes, het was en is de ultieme Burnout en gaat nog steeds met regelmaat de 360 (of One X) in.
5. Turtles II : deze vroeger heel vaak gespeeld met een vriend, enorm vaak uitgespeeld (want we hadden niet veel meer) maar mede met die reden een titel waar ik veel tijd aan heb gespendeerd en van heb genoten.
6. Kingdom Come Deliverance : een vrij recente titel maar eentje die me enorm is bijgebleven. Eindelijk 's een RPG die realistisch is (geen draken, geen tovenarij etc) en in een geweldige setting. Heb het spel zelfs 3x op de PS4 (standaard, royal en de collectors edition).
7. SimCity : één van de SNES titels die ik kan blijven spelen, tegenwoordig meer op de PSP/Vita dan op de SNES. Eindeloze (voor die tijd zeker) mogelijkheden met muziek die in je hoofd blijft zitten - op een goede manier.
8. Horizon Chase Turbo : ook een recente titel maar eentje die iedere week gespeeld wordt als er "visite" is. Nu al tijdloos en met die reden ook nog op de Switch gekocht. Speelt heerlijk, de muziek is écht top notch (ook het album gekocht via de componist) en een flinke knipoog naar games uit het 16-bit tijdperk (Outrun, Lotus, Top Gear).
9. Resident Evil : ook vroeger vaak met een maat gespeeld. Lichten uit en gordijnen dicht, volume hoog. Ondanks de (voice)acting of juist dankzij de voice acting een survival horror om niet te vergeten en eentje die me liefhebber maakte van het genre.
Sim City voor de Snes heb ik ook. Heerlijk spel. Lekker rustgevende soundtrack. Het is alleen jammer als je stad eenmaal een beetje groot is, dat er niet veel meer te doen is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

@Sagat Wel leuk om te kijken voordat je de controller onder handen neemt:

YouTube: Restoring the original DualShock for my restored PlayStation 1 – Ret...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsympatico
Inderdaad goed gedaan !

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• jpg97
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-09 09:53
Leuke ps3 op de kop getikt! Deze speelt ook psx en ps2 af dus ook lekker retro 😝Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/40g2FDx-9gxa6Qm0FHUTi9McLZo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/093PfPLL8W0SAEZrIV07itQS.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ptm4tzOEZGUeJ5rEO7IuBnDkf24=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PCqP9FUhIcvUnE8e1jhLI9VD.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VJOkhMD4Xq9nWnUIYoalWWrL5xI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tUTuUM5oPloaLkrR1Oja1Vb9.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest
Mooi Mooi, persoonlijk vind ik dat nog steeds de mooiste van de PS3 modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsympatico
60gb phat zalig

Das ook mijn lieveling lol

1keer hdd stuk , voor de rest top .

Ik zou wel voorzichtig zijn met dit warm weer (overhitting)

Ik heb het zelf nooit voorgehad , maar speel geen 4uur aan een stuk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jpg97
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-09 09:53
elsympatico schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 21:32:
60gb phat zalig

Das ook mijn lieveling lol

1keer hdd stuk , voor de rest top .

Ik zou wel voorzichtig zijn met dit warm weer (overhitting)

Ik heb het zelf nooit voorgehad , maar speel geen 4uur aan een stuk.
Ja klopt, ik probeer hem zo min mogelijk te gebruiken als het heel warm is, just to be sure. Ben bang voor een ylod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsympatico
Das het beste , nu is het echt te heet , als je speelt zou ik toch ook de ventilator erop richten lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firebird55
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 17-07 14:08
Dag medetweakers, klein vraagje over de video output van oude nintendo apparatuur.

De Nintendo 64 en SNES geven geen beeld via een gele tulpstekker op 2 schermen die ik getest heb. De SNES heeft in het verleden wel gewerkt via RF output. Op beide schermen heb ik wel beeld kunnen krijgen via de tulp ingang met een PS1.

Heeft iemand een idee wat hier de oorzaak van is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Firebird55 schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 08:45:
Dag medetweakers, klein vraagje over de video output van oude nintendo apparatuur.

De Nintendo 64 en SNES geven geen beeld via een gele tulpstekker op 2 schermen die ik getest heb. De SNES heeft in het verleden wel gewerkt via RF output. Op beide schermen heb ik wel beeld kunnen krijgen via de tulp ingang met een PS1.

Volgens mij kunnen het maar 2 dingen zijn, of de kabel is kapot of de tv-out uitgang van de snes is kapot.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Firebird55 schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 08:45:

Weet niet hoe lang je de consoles niet gebruikt hebt, maar probeer de cartridge(s) een paar keer opnieuw in te steken en te reinigen met alcohol. Kan kwestie zijn geen beeld omdat de cart niet gelezen wordt. Lijkt me stug dat de uitgang(en) defect zijn. Gebruik je een officiële Nintendo kabel?

@jpg97

Netjes!! Heb er nog twee staan die BC zijn, binnenkort wat ruimte maken om permanent te koppelen..al is het maar voor SACD's :+

[ Voor 8% gewijzigd door Exorcist op 07-08-2020 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RJL86
Wat Exorcist zegt, bij sommige cartridges heb ik zwart beeld als ik ze er in doe. Beetje schoonmaken en dan ineens beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exorcist schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 09:16:
[...]

Weet niet hoe lang je de consoles niet gebruikt hebt, maar probeer de cartridge(s) een paar keer opnieuw in te steken en te reinigen met alcohol. Kan kwestie zijn geen beeld omdat de cart niet gelezen wordt. Lijkt me stug dat de uitgang(en) defect zijn. Gebruik je een officiële Nintendo kabel?

@jpg97

Netjes!! Heb er nog twee staan die BC zijn, binnenkort wat ruimte maken om permanent te koppelen..al is het maar voor SACD's :+
Excuus! Ik las dat het wel werkte met de RF aansluiting. Ik lees nu dat hij zegt voorheen...

Dan is het inderdaad een ander geval. Cartridges schoonmaken met een wattenstaafje/alcohol en meestal werkt het weer. Na een aantal jaar komt er genoeg vuil op dat ze niet meer werken. Aangezien de N64 en SNES niks doen en geen beginscherm hebben als er geen cartridge in zit of een niet leesbare dan krijg je gewoon zwart beeld.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Linksquest
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PdfBpN6e_JC2mwIhmPcRz8APG-4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eV8B7EyO855zFvbBd8svEegk.jpg?f=fotoalbum_large

Nieuw binnenwerk voor mijn Nes controller binnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henkje.doc
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07:43
Verwijderd schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 14:49:
[...]

Nice! Heb je inmiddels de Wii u verzameling compleet?
Afgelopen week de speurtocht afgerond naar de laatste 3 titels. Deze zullen (als het goed is) komende periode wel binnenkomen. Daarmee is de originele set compleet.

Wat dan overblijft (en ik nog niet over uit ben, vandaar dat ik ook originele set zeg) zijn de twee titels die recentelijk zijn uitgekomen (waren geen limited run, maar van een andere uitgever). Ben nog in dubio wat ik daarmee ga doen.

Eerst maar eens kijken of deze 3 nog netjes binnenkomen.

En daarna? Heb echt geen enkel idee. Eerst maar eens zien hoe we allemaal uit deze vreemde periode komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
Welke games waren dat als ik vragen mag?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henkje.doc
Linksquest schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 16:38:
Welke games waren dat als ik vragen mag?
Geen probleem:

Pac-Man and the Ghostly Adventures
Pac-Man and the Ghostly Adventures 2
Sponge Bob

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest
Pac-Man and the Ghostly Adventures en Pac-Man and the Ghostly Adventures 2 heb ik ook, geweldige titels, wil hier nog de review binnenkort van plaatsen op Tweakers

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Beide Pac-man games zijn wel leuke spellen inderdaad! Die spongebob game heb ik ook, maar dat is niet een heel beste game. Voor mij is die alleen voor de verzameling ;-)

Iemand ooit onimusha gespeeld? Ik had er zelf nooit van gehoord, kwam ze tegen. De eerste drie delen komen binnenkort binnen.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Petje72
@Exorcist gaf een mooie aftrap om een Top 10 te posten met foto('s). Dat vind ik een super idee dus ik de zolder op vandaag. Slecht plan, ik smelt op zolder en zweet te pleuren, jee wat een hitte. Daarom maar even games gepakt waar ik snel bij kon komen. Veel zit nog ingepakt in dozen, de gameroom is aanbouw en verhuizing (Zolder is veel te warm dus ik verhuis alles naar de garage/mancave)

Een Top 10 van favoriete games wat ik veel gespeeld heb en sommige zo nu en dan nu nog speel. De volgorde bepalen vind ik wel lastig moet ik zeggen. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m3YxcnAf1-5DhKrSuRfk1PV6uHQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZXaS54EEU92MFMkc5tKj3YdI.jpg?f=fotoalbum_large

1) Command & Conquer , dit is voor mij het vetste PC spel ooit, zo veel uren gespeeld dat wil je niet weten. Toen vond ik deze graphics wel cool en voor het spelelement en de tactiek. Vooral de multiplayer op je eigen netwerkje was geweldig. Spel op de foto de originele die ik destijds zelf heb gekocht.

2) Mario Kart, gewoon cool racespel, veel samen met mijn broer gespeeld die helaas bijna altijd won.

3) Tomb Raider, dat was een vette adventure game en 3D. Thuis speelde ik hem op mijn PC (met 3dfx Monster 3D kaart), bij mijn maat op de Saturn. Heb hem nu ook voor de Saturn gekocht, draait ie lekker op.

4) Mortal Kombat II, lekker meppen, Scorpion was mijn favoriet en ik vocht meestal tegen Sub-Zero met mijn maat.

5) Donkey Kong Country, met Diddy in de game super leuk om te game na het eerste deel van DK plat gespeeld te hebben.

6) Super Mario Maker, nog geen klassieker, maar wat was ik blij toen deze game uitkwam. Ik houd van bouwen en dat je nu zelf levels kon maken: awesome. Ik heb er flink wat gebouwd en samen met mijn petekind gespeeld.

7) Monkey Academy, op de MSX waar ik op heb leren programa in basic (zelf aangeleerd) en ook vaak games op speelde. Deze was gewoon leuk en mijn ouders vonden het ook mooi dat het een beetje leerzaam was. Al waren die sommen rete makkelijk,ik was toen 12 :9 Spel op de foto de originele die ik destijds zelf heb gekocht.

8 ) Pac Man, de overbuurjongen had een videopac dus na het knikkeren en verstoppertje spelen, potje pacmannen.

9) Grand Theft Auto V, grijs gespeeld toen ik de xbox360 kocht van mijn zuurverdiende centen. Zinloos geweld en toch fun. Goeie muziek ook in de game, soms gewoon uur rondgereden in coole auto's beetje muziek luisteren. Spel op de foto de originele die ik destijds zelf heb gekocht.

10) Sonic Adventure, mijn eerst game op de Dreamcast, in het begin vond ik er niet zo veel aan, maar toch uitgespeeld en vond het een leuke game.

[ Voor 2% gewijzigd door Petje72 op 07-08-2020 21:06 . Reden: typos ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsympatico
Nice beidde !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vuikie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16:45
@Petje72 oe Tomb Raider op de Saturn, die heb ik nog niet. Die staat nog wel op mijn short list, samen met Burning Rangers ;)
Wel een nette top 10. (y)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Linksquest
Inderdaad een leuke top 10 Petje, ik zal ook nog een keer een countdown maken van mijn favoriete games van aller tijden :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest
Henkje.doc schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 17:16:
[...]

Geen probleem:

Pac-Man and the Ghostly Adventures
Pac-Man and the Ghostly Adventures 2
Sponge Bob
Van deel 1 heb ik een review geschreven, deze staat hier op Tweakers. productreview: Pac-Man and the Ghostly Adventures, Wii U review door linksquest

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Vuikie schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 21:52:
@Petje72 oe Tomb Raider op de Saturn, die heb ik nog niet. Die staat nog wel op mijn short list, samen met Burning Rangers ;)
Wel een nette top 10. (y)
Heb Tomb Raider ook op de Saturn maar...de PS1 versie is echt beter (grafisch althans). Toch blijft het jammer dat spellen als Tomb Raider 2 en Resident Evil 2 nooit op de Saturn zijn verschenen.

Zie ook:

YouTube: Sega Saturn Vs PlayStation - Tomb Raider

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• gast7
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 13:39
@Exorcist Vond zelf super mario world uit de 2d zelda reeks beter maar ben waarschijnlijk meer van de 16 bit tunes en visuals.

turtles the arcade, meestal zie je mensen turtles in time aan de top ranken maar de 8 bit beat em up is zeker vrij vermakelijk

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4eP9na3DLsVRjs2-nhoUfWe_l6Y=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/pUciLNvyNYYfB2AJdrZlq4F1.png?f=user_large

mijn eigen top 10 niet in de juiste volgorde

1: Super smash bros melee

De party game of choice met vrienden destijds, ook veel in competities gespeeld de beste smash game in de serie, ook meer chaos voor casual party mode, de soundeffects de muziek top game. het is grappig hoe glitches een game zo complex kunnen maken, het is jammer dat smash met elke generatie meer en meer versimpeld word qua inputs en technieken, met name vanaf smash 4 en zeker ultimate. Ook de nieuwere games zijn zeker top games, maar als we puur naar een goede 2d vecht game kijken dan zijn de beste 2d vecht games met een kleiner roster waarin veel character bepaalde rollen vullen het beste voor een gebalanceerde ervaring.
2:Mario kart wii,

was opgegroeit met double dash en ds, maar mario kart wii had veel verbeteringen, veel meer controle over je voertuig veel short cuts, nog steeds actiefe community voor online en veel mods mijn favoriete mario kart. Mario kart 8 deluxe heeft helaas veel dingen weggehaald en de mechanics versimpeld, muziek is ook wat minder, ben benieuwd naar mario kart 9 maar ik vermoedt dat het mario kart wii voor mij niet gaat overtreffen.

3 Alien soldier

Prachtige 2d pixel art een hoop actie, een hele bosses en uitdaging, alien soldier is eindbaas na eindbaas voor zowat de hele gun. qua run en guns is dit voor mij toch wel de top, precies een game die in mijn straatje past,

4:second samurai

Veel nostalgie aan deze titel van vroeger, de multiplayer was toff last de sound effects, als ik aan sega denk, dan denk ik niet aan sonic, second samurai schreeuwt sega voor mij. met de vage muziek sound effects en het concept overal.

5 Pokemon soulsilver

Veel lol mee gehad met vrienden, veel tijd ingestopt soulsilver was de piek van pokemon, het heeft zoveel content het het heeft spul voor newbies maar ook ervaren spelers, een hoop unlockable content toffe muziek. Het is jammer dat pokemon vanaf generatie 6 zo naar beneden is gegaan maar gelukkig heb je de oude games van generatie 3 to 5 nog.

6 dragonball advanced adventure

eenv aardige 2d actie platformer. en hoewel dat allemaal leuk en aardig is was het met name de multiplayer functie waar ik veel lol mee heb gehad. niet de meest complexe vechtgame maar wel een zeer vermakelijke. overigens ook een rariteit voor een anime game die vrij goed voor ook non fans van de serie

7: Fire emblem shadow dragon

Mijn introductie in de fire emblem spel serie, een toffe game hoge moeilijkheids graad op de hogere settings, Zeker niet de meest complexe game uit de serie maar simplistischere gameplay kan wat mij betreft een plus zijn. op vrij veel manieren te spelen mijn favoriet uit de serie.

8:raiden project/raiden II

Een van mijn eerdere arcade shooters die mij altijd wel is bijgebleven destijds. als kind veel in de arcades gespeeld Toffe muziek en gameplay mijn favoriete shoot emup.

9: advance wars dual strike

De gehele trilogie is uitstekend en hoewel de eerdere 2 delen een betere campaign hadden heeft dual strike de meeste opties voor multiplayer. erg veel lol mee gehad, toffe gameplay grappige visuals en characters, jammer dat de serie is gestopt. Qua multiplayer strategy games is advance wars de top. wargroove is geen goede vervanger als ik eerlijk mag zijn.

10: super mario galaxy 1 & 2

Ja ik speel een beetje vals, maar deze twee games horen gewoon bij elkaar, En beide games hebben vrij grote verschillen in lvl design bosses overworld dit is geen new super mario bros 2 3 of 4. ik zou zelf niet kunnen kiezen tussen de twee hoop dat nintendo ooit een deel 3 uitbrengt want qua bosses en lvl design was dit gouden era voor 3d mario _/-\o_

Acties:
  • +3 Henk 'm!
gast7 schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 15:14:
[...]

mijn eigen top 10 niet in de juiste volgorde

1: [...]
Niet in de juiste volgorde, maar wel genummerd? :P

Ik ben de Top 10 van mensen die er een fotootje en wat uitleg bij plaatsen aan het pinnen, omdat ik denk dat dergelijke posts leuk zijn voor mensen die nieuw zijn in dit topic en eens willen kijken waar de core van dit topic nou om draait. Keep them coming! En ja, ik ga er ook aan beginnen zodra we deze ongelooflijke hitte door zijn (want mijn game room is de zolder).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
gast7 schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 15:14:
@Exorcist Vond zelf super mario world uit de 2d zelda reeks beter maar ben waarschijnlijk meer van de 16 bit tunes en visuals.

turtles the arcade, meestal zie je mensen turtles in time aan de top ranken maar de 8 bit beat em up is zeker vrij vermakelijk
Leuke top 10!

En ja, vandaar ook een persoonlijke top 10. Niet noodzakelijkerwijs de beste spellen, maar wel die je het meest zijn bijgebleven. Turtles in Time tijdje terug overigens wel gekocht voor de SNES, maar moet 'm nog spelen. Nog wel leuk om te doen binnenkort met een vriend :)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• RJL86
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pBGIobgjutaK8vL10wnNWUWAuvE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/N8bRDPQfKAE8RvjTR9VueAyy.jpg?f=fotoalbum_large

Hier mijn top 10(random volgorde). Let wel, dit is wat ik in bezit heb. Transport Tycoon zou ook in mijn top 10 staan ipv DS3, maar ben de doos kwijt.

1: Dragon Quest 8 Journey of the cursed king

Wauw wat een heerlijk spel is dit. RPG's zijn vaak niet helemaal mijn ding. Vaak te lange dialogen, te Japans, gecompliceerde battles etc. Maar dit spreekt me zo ontzettend aan. De muziek is geweldig, verhaal is geweldig, graphics zijn mooi(nu nog steeds!) en er is veel te ontdekken.

2: Super Mario Allstars

Alle 3(eigenlijk 4 met lost levels er bij) Mario games van de NES in een mooier jasje gestoken. Betere graphics en betere muziek. Heerlijk om de cartridge in de SNES te steken en even half uurtje te spelen. Tijdloos.

3: Zelda: Breath of the Wild

Ik had nog nooit een Zelda game gespeeld moet ik eerlijk bekennen. Ik las de goede reviews en ik dacht ik geef het een kans. Man, had ik dat maar eerder gedaan! Wat een geweldige ervaring. Het heeft me uitgenodigd om toch ook maar andere Zelda games te gaan spelen.

4: The Witcher 3

De muziek, het verhaal, de graphics en de monsters. Een van de beste games van deze generatie. Meer dan 100 uur heb ik er in zitten en dat zou wel eens het dubbele kunnen worden als ik het weer op pak.

5: Super Smash Bros Melee

De beste fighting game ooit gemaakt als je het mij vraagt. Niks leukers dan met Nintendo characters op de vuist gaan. Heerlijke balans, lekker veel te unlocken, toffe muziek en stages. Beter dan dit wordt het niet.

6: Dark Souls 3

De eerste 2 games nooit gespeeld, kwam deze toevallig tegen in de aanbieding. Soort van impuls aankoop. Blij dat ik dat gedaan heb. Ook meer dan 100 uur hier in gestoken en dan moet ik de uitbreidingen nog doen. De sfeer in de game is als geen ander.

7: Unreal Tournament 99

Een van mijn eerste ervaringen met multiplayer shooters. Wat knalt het heerlijk weg. Ook het aantal mods en maps dat je gratis kon downloaden was overweldigend. Veel plezier aan beleeft.

8: Red Alert 1

2 is misschien de betere game, maar ik heb meer goede ervaringen met het eerste deel. Stukje nostalgie denk ik. Speelde het voor het eerst bij een neef thuis en ik was overdonderd. Nog nooit zo iets gezien. Spel blijft ook nog steeds leuk om te spelen.

9: Age of Empires 2

Beste RTS ooit gemaakt als je het mij vraagt. Talloze uren gespeeld met een vriend. Hij boven op de computer en ik beneden op de computer over lan netwerk. Wololo!

10: Half-life(en alle mods)

Het introfilmpje was spectaculair weet ik nog. Vond ik zo geweldig toen ik nog jong was. Ik denk dat ik hier wel meer dan 1000 uur in heb zitten. Voornamelijk de multiplayer van Counterstrike. Zoveel mods, zoveel maps. Zelf ook meerdere gemaakt. In de latere periode van 1.6 ook nog admin geweest op een server. Ook met heel veel plezier gedaan.

Paar games die ik toch even moet noemen die de lijst net niet hebben gehaald:

Stunts(PC)
Civilization 1 & IV(PC)
Simcity 3000(PC)
Day of the tentacle(PC)
Super Mario World(SNES)
Super Mario Sunshine(Gamecube)
Forza Motorsports 4(Xbox 360)
Pokemon Blue/Red/Yellow(Gameboy)
SSX Tricky(PS2)
Burnout 3 Takedown(PS2)
Call of Duty 1(PC)
Medal of Honor: Allied Assault(PC)
Tony Hawk Pro Skater 2(PS1)
Midtown Madness 2(PC)
Max Payne 1(PC)
Red Dead Redemption(Xbox360)
Alien Isolation(Xbox One)
Rayman Legends(Xbox One)
Rollercoaster Tycoon 1&2(PC)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Flozem
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22-09 21:50
Het is wat koeler op mijn gamezolder vandaag. Dus tijd voor mijn lijstje:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CMh4HYJSKJWi1EN0ShAHOBDA1A4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kD35s026PZEOi7nsmdxvcJ1H.jpg?f=fotoalbum_large

1 ) Baldur's Gate & Tales of the Swordcoast
Wat mij betreft de beste PC RPG ever. En ja, ik heb genoten van BG2, IWD, IWD2 en Planescape: Torment, maar de eerste is nu eenmaal het lekkerste. Lineair zonder dat het lineair aanvoelt, en Free Roaming zonder dat het doelloos wordt. Precies goed.

2 ) Mega Turrican
Eigenlijk zijn alle Turrican goede run 'n gun shooters met een vleugje Metroid. Maar tussen Super Turrican en Mega Turrican, vind ik dit de betere game vanwege de net wat betere uitvoering qua soundtrack en graphics.

3 ) Gargoyle's Quest
Een geweldige combinatie van platformgame en metroidvania. Als klein jochie mee in aanraking gekomen, en nooit meer los gelaten.

4 ) Disgaea DS
Tactical RPG met een flinke dosis humor, een leuk verhaal en likable characters. Doel is het spel te breken. Ik heb er de nodige uurtjes jaartjes in zitten.

5 ) Metroid Fusion
Een geniale GBA metroidvania titel.

6 ) Castlevania Dracula X Chronicles
Ik heb geen PlayStation of PC Engine. De PSP versie bevat de beste twee Castlevania titels.

7 ) Deus Ex
FPS meets RPG. Voor het eerst in een FPS bepaal jij de loop van het verhaal en hoe je met de conflicten wil omgaan.

8 ) Demon's Crest
Een waardige, maar balls hard, opvolger van Gargoyle's Quest op de SNES. Het spel begint met een boss battle.

9 ) Thunderforce iv
Deze vierde editie van Thunderforce laat zien waar een goede studio op de Megadrive toe in staat is. Een moeilijke shmup met prachtige soundtrack en graphics. Goede gameplay en memorabele boss battles.

10 ) Megaman 2
Dé Megaman titel op de NES. Soundtrack en gameplay zijn uitmuntend en kunnen zich meten met elke hierboven genoemde titel. En dat op de NES. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
Leuke top 10 mensen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Petje72
leuke top10en ! en mooi om te zien dat smaken verschillen, ook in games :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:46
Mooie Top 10's!

Mijn Top 10 is gebaseerd op de meest gespeelde games van mijn retro collectie, zowel vroeger als nu.

Top 10.

1. NES Super Mario Bros.
2. SNES Super Mario World.
3. SNES Super Mario Kart.
4. SNES Super Castlevania IV.
5. SNES Donkey Kong Country.
6. SNES Unirally/Uniracers.
7. N64 Wave Race 64.
8. N64 GoldenEye.
9. N64 Mario Kart 64.
10. SNES Mega Man X.

Welke parels heb ik vroeger gemist met de kennis van nu: SNES Castlevania Vampire's Kiss, SNES Knights Of The Round, SNES Sunsetriders, SNES Wild Guns, SNES Pocky & Rocky, SNES Joe & Mac, SNES Legend, SNES King Of Dragons, NES Metroid. PSX Castlevania Symphony Of The Night.

[ Voor 5% gewijzigd door Jumpman op 10-08-2020 14:50 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KirovAir
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18:30
Tweakers,

Wellicht beetje geavanceerde vraag maar zijn hier ook mensen met een OSSC / Framemeister setup via RGBs SCART switchers etc? Ik wil zelf mijn hele console lineup qua beeld gaan verbeteren / professionaliseren maar ik merk dat er weinig goede europese kabelboeren zijn.

Iemand wat webshop tips om de import / verzendfees wat laag te houden? Of een voorbeeld van zijn setup?
Heb op het moment een Xbox/PS1/PS2/SNES/Wii die ik allemaal via component of RGB scart wil gaan aansluiten aan een OSSC (en later upgraden naar Pro) met het liefst een automatische scart/component switch ertussen met zo’n min mogelijk signaalverlies natuurlijk. :)

"The only thing more dangerous than a hardware guru with a code patch is a programmer with a soldering iron."

Acties:
  • +1 Henk 'm!
KirovAir schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 00:06:
Tweakers,

Wellicht beetje geavanceerde vraag maar zijn hier ook mensen met een OSSC / Framemeister setup via RGBs SCART switchers etc? Ik wil zelf mijn hele console lineup qua beeld gaan verbeteren / professionaliseren maar ik merk dat er weinig goede europese kabelboeren zijn.

Iemand wat webshop tips om de import / verzendfees wat laag te houden? Of een voorbeeld van zijn setup?
Heb op het moment een Xbox/PS1/PS2/SNES/Wii die ik allemaal via component of RGB scart wil gaan aansluiten aan een OSSC (en later upgraden naar Pro) met het liefst een automatische scart/component switch ertussen met zo’n min mogelijk signaalverlies natuurlijk. :)
Hier een OSSC in gebruik met een Hydra RGB switch. Laatste uit Polen bij de bedenker. Er zijn vast goedkopere automatisch schakelende switches maar de Hydra is toch wel een knap staaltje werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petje72
Tweakers,

https://www.retrogamingcables.co.uk

hier heb ik wel eens op gekeken, nog niets gekocht daar dus kwaliteit is mij onbekend. Er staan ook aantal testen op maar die zijn mij te technisch, echter de conclusie is uiteraard wel te begrijpen. Voor mij hoeven de oude console niet perse op moderne (HDMI) TV, ik heb een aantal leuke CRT's :) B&O MX4000 en MX7000 en een Philips 14CT3005/00S

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Petje72
Geen console maar wel heerlijk retro en boxed >:) nieuw gekocht destijds door de eigenaar (gepensioneerde Philips medewerker), in nieuwstaat en helemaal kompleet. geweldig dat je zoiets nog tegenkomt. Heeft me wel 25 euro gekost :9

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3nl94hEFZ1Ef6OjI3nREEwDxYHk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/L1z5X3yzsuqS0uxaGUc1zia3.jpg?f=fotoalbum_large

De Atari, NES en de MSX (VG8020) geven er geweldig beeld op. Voor mij o.a. een reden om hem te kopen is dat ik deze TV in mijn jeugd zelf op mijn kamer had, exact het zelfde model.

[ Voor 11% gewijzigd door Petje72 op 11-08-2020 08:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Tweakers,

Ik heb hetzelfde als @Exorcist. RGB Scart van console naar Hydra switch en dan naar de OSSC. Prijzig, maar werkt als een tiet.
Petje72 schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 08:38:
Geen console maar wel heerlijk retro en boxed >:) nieuw gekocht destijds door de eigenaar (gepensioneerde Philips medewerker), in nieuwstaat en helemaal kompleet. geweldig dat je zoiets nog tegenkomt. Heeft me wel 25 euro gekost :9

[Afbeelding]

De Atari, NES en de MSX (VG8020) geven er geweldig beeld op. Voor mij o.a. een reden om hem te kopen is dat ik deze TV in mijn jeugd zelf op mijn kamer had, exact het zelfde model.
Geinig, ik zit ook altijd te kijken of ik een oude TV kan vinden met dergelijke looks, puur om in de hoek te plaatsen met een console (minder om op te spelen).

[ Voor 34% gewijzigd door Seroczynski op 11-08-2020 09:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KirovAir
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18:30
Seroczynski schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 09:22:
[...]

Ik heb hetzelfde als @Exorcist. RGB Scart van console naar Hydra switch en dan naar de OSSC. Prijzig, maar werkt als een tiet.
Petje72 schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 08:26:
[...]

https://www.retrogamingcables.co.uk

hier heb ik wel eens op gekeken, nog niets gekocht daar dus kwaliteit is mij onbekend. Er staan ook aantal testen op maar die zijn mij te technisch, echter de conclusie is uiteraard wel te begrijpen. Voor mij hoeven de oude console niet perse op moderne (HDMI) TV, ik heb een aantal leuke CRT's :) B&O MX4000 en MX7000 en een Philips 14CT3005/00S
Exorcist schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 01:32:
[...]

Hier een OSSC in gebruik met een Hydra RGB switch. Laatste uit Polen bij de bedenker. Er zijn vast goedkopere automatisch schakelende switches maar de Hydra is toch wel een knap staaltje werk.
Thanks voor de reacties heren! :)
Een extra CRT zit er voor mij nog niet in in verband met de ruimte. Nu vind ik zelf de OSSC / Hydra als eenmalige aanschaf niet zo erg.

Op retrogamingcables.co.uk zijn helaas de meeste kabels uitverkocht op het moment. ;( Zie wel dat de verzendkosten een stuk beter te doen zijn.
Hebben jullie allen de scarts daar vandaan?
Ik kwam bijvoorbeeld ook deze tegen: https://www.jemico.nl/ind...group_id=20000072&lang=NL
Die heeft dan mindere shielding neem ik aan?

"The only thing more dangerous than a hardware guru with a code patch is a programmer with a soldering iron."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

KirovAir schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 10:34:
[...]

[...]

[...]

Thanks voor de reacties heren! :)
Een extra CRT zit er voor mij nog niet in in verband met de ruimte. Nu vind ik zelf de OSSC / Hydra als eenmalige aanschaf niet zo erg.

Op retrogamingcables.co.uk zijn helaas de meeste kabels uitverkocht op het moment. ;( Zie wel dat de verzendkosten een stuk beter te doen zijn.
Hebben jullie allen de scarts daar vandaan?
Ik kwam bijvoorbeeld ook deze tegen: https://www.jemico.nl/ind...group_id=20000072&lang=NL
Die heeft dan mindere shielding neem ik aan?
Je kan ook nog de kabels van HD retrovision overwegen, dit zijn component kabels maar die werken ook prima met een OSSC:

USA import: https://castlemaniagames.com/collections/hd-retrovision

Zwitserland import: https://classicgamestore.ch/s/hd-retrovision/

Kan je voor de OSSC een Component switch zetten i.p.v. Hydra:

https://www.amazon.co.uk/...tch&qid=1597135099&sr=8-3

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2020 10:42 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Ik heb bijna alle kabels bij RGB.co.uk gekocht, behalve die van mijn Sega Master System II. Voordat ik een OSSC had heb ik de HD-Retrovision componentkabel voor de SNES geprobeerd, maar daar heb ik een bak aan verzendkosten vanuit de VS + importkosten voor moeten betalen. Vind wel dat de RGB.co.uk scart kabels alleen maar duurder en duurder worden.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Henkje.doc
Gisteren voor de Wii U spongebob binnengekregen. Nog twee te gaan en we kunnen de set afstrepen.

Leuk dat dit dan toch uiteindelijk gaat lukken.
Blijft een aparte console die Wii U :)

Acties:
  • +9 Henk 'm!
Net dit setje binnen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5L-8WHmRe4KowQPcjCZbGqCAS4A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UMz0iwXfM2hGBtrs6X9NuJB6.jpg?f=fotoalbum_large

Voor 60 Euro geen geld! Er hoort nog een PS2 bij te zitten (phat, zwart) maar die is de verkoper vergeten volgens mij, die volgt dan nog wel voor op de stapel.

De games uiterst links horen niet bij de set, die heb ik zelf nog los gekocht (Diablo III met DLC, Lips the 80's, Harry Potter Kinect en Tornado Outbreak). Verder nog veel PS4 meuk maar dat is niet voor hier.

De 2x 360 hebben geen HDD maar die heb ik nog liggen, dan kan ik ze voorbereiden en netjes op de stapel met andere 360's leggen..in totaal nu rond de 20 denk ik :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Henkje.doc
@Exorcist
Dat is een hele mooie set die je hebt kunnen vinden.
Boxed Xbox 360 is ook een leuke altijd.

Ook verschillende leuke titels. Top.

Hier bij Gamemania nog wat binnengekregen in de 3 voor 15 actie

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-mPdRblGYvvzrF4MFhzZrgQDNdo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lqJj5ypEf70aG43gOa7sd5Ym.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 60% gewijzigd door Henkje.doc op 12-08-2020 19:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Exorcist schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 19:12:
Net dit setje binnen:

[Afbeelding]

Voor 60 Euro geen geld! Er hoort nog een PS2 bij te zitten (phat, zwart) maar die is de verkoper vergeten volgens mij, die volgt dan nog wel voor op de stapel.

De games uiterst links horen niet bij de set, die heb ik zelf nog los gekocht (Diablo III met DLC, Lips the 80's, Harry Potter Kinect en Tornado Outbreak). Verder nog veel PS4 meuk maar dat is niet voor hier.

De 2x 360 hebben geen HDD maar die heb ik nog liggen, dan kan ik ze voorbereiden en netjes op de stapel met andere 360's leggen..in totaal nu rond de 20 denk ik :+
Diablo ook gekocht bij bol.com? Ik kwam hem van de week daar tegen, nieuw voor 5 euro. Direct gekocht. Inclusief monkey king is back voor 5 euro..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petje72
@Exorcist wow dat is geen geld voor die xbox zwik. Nice deal.

Ik heb net wel een aparte deal gesloten, via Facebook Marketplace (drama vaak). PS One + 46 games + TV, vaste prijs 75 euro, staat er al meer dan een week op. Maar er zitten stuk of 5 zeer leuke PS1 games bij, rest van de games avarage maar netjes en kompleet. Dus ik stuur een bericht: ik bied 50 euro voor de PS one en de games zonder de TV. Krijg ik antwoord: voor 40 euro mag je de PS One met games kopen. 8)7 uuuhh, ok :*) morgen alles ophalen, ben benieuwd.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

Netflix High Score

Vanaf 19 Augustes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Petje72 schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 21:29:
@Exorcist wow dat is geen geld voor die xbox zwik. Nice deal.

Ik heb net wel een aparte deal gesloten, via Facebook Marketplace (drama vaak). PS One + 46 games + TV, vaste prijs 75 euro, staat er al meer dan een week op. Maar er zitten stuk of 5 zeer leuke PS1 games bij, rest van de games avarage maar netjes en kompleet. Dus ik stuur een bericht: ik bied 50 euro voor de PS one en de games zonder de TV. Krijg ik antwoord: voor 40 euro mag je de PS One met games kopen. 8)7 uuuhh, ok :*) morgen alles ophalen, ben benieuwd.
Hahahaha klinkt wel als de intelligentie van Facebook ;-) maar welke leuke spellen zitten er bij? Lijkt mij een prima deal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petje72
Verwijderd schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 21:37:
[...]

Hahahaha klinkt wel als de intelligentie van Facebook ;-) maar welke leuke spellen zitten er bij? Lijkt mij een prima deal!
Advertentie vol spelfouten en slechte kwaliteit foto's ook, deze >5 euro games heb ik een beetje uit de foto's kunnen halen:

Tenchu 1 & 2
Kula World
Syphon Filter 1 & 2
Nightmare Creatures 1 & 2
Gex Enter The Gecko
Duke Nukem Time to Kill
Tekken 3
Monkey Magic

Deze zie ik echt niet welke het zijn, misschien kunnen jullie er iets uit halen?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yVBNyLvQhshuAq-gtCm2ugASwHg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/U1l7j584aIPYuLdXnMrm8Hdv.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lICc75igNhb76Sw9iKxQdeWYZQQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/OxGBwJZa989sSYHtg70X8Rch.png?f=user_large
Pagina: 1 ... 54 ... 224 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op, dit topic is om retro gaming en al haar facetten te bespreken, het is echter NIET de bedoeling om
- Games aan te schaffen (ruilen/lenen/etc.) van/via mede tweakers.
- Games te verkopen.
- Te vragen wat een game of console waard is.
- Een V&A advertentie te promoten.
- Dit topic is voor en door verzamelaars, s.v.p. geen opmerkingen ala 'Oh wat veel, speel je dat allemaal?' Dat voegt niets toe.