Mij valt gelijk op dat dit normale CD jewel cases zijn. De PS1 games waren toch dikker? Zijn het nie kopieën in leuke hoesjes met een goede print?Petje72 schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 22:22:
[...]
Advertentie vol spelfouten en slechte kwaliteit foto's ook, deze >5 euro games heb ik een beetje uit de foto's kunnen halen:
Tenchu 1 & 2
Kula World
Syphon Filter 1 & 2
Nightmare Creatures 1 & 2
Gex Enter The Gecko
Duke Nukem Time to Kill
Tekken 3
Monkey Magic
Deze zie ik echt niet welke het zijn, misschien kunnen jullie er iets uit halen?
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Verwijderd
Dit zijn geen orginele games! Dit zijn kopieën! Dus ik denk dat dit het niet waard is. Ik zal om een foto vragen dat hij een cd laat zien, dan weet je het gelijk.Petje72 schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 22:22:
[...]
Advertentie vol spelfouten en slechte kwaliteit foto's ook, deze >5 euro games heb ik een beetje uit de foto's kunnen halen:
Tenchu 1 & 2
Kula World
Syphon Filter 1 & 2
Gex Enter The Gecko
Duke Nukem Time to Kill
Tekken 3
Monkey Magic
Deze zie ik echt niet welke het zijn, misschien kunnen jullie er iets uit halen?
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Je kan het aan de jewel cases zien, de slechte prints en dat er een Amerikaans logo op staat "T" rating voor Teen. Dat kennen wij niet in Europa.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2020 22:40 ]
- Exorcist
- Registratie: Maart 2002
- Niet online
Uitdrijvûrrrr!
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 3
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Wii
- MegaDrive
- RetroTINK
- Nintendo Game & Watch
- Nintendo DS
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Sony PlayStation TV
- Microsoft Xbox + 1 Controller
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- Saturn
- Game boy advance sp
- 16 bit
- Game boy advance
- Nintendo 64
- Retro
- Atari
- Sega
- Nintendo 3DS
- Consoles
:strip_icc():strip_exif()/u/50793/thumb-exorcist.jpg?f=community)
Ik zie met name slechte kopien van NTSC titels...Petje72 schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 22:22:
[...]
Tenchu 1 & 2
Kula World
Syphon Filter 1 & 2
Gex Enter The Gecko
Duke Nukem Time to Kill
Tekken 3
Monkey Magic
[Afbeelding]
[Afbeelding]
- Exorcist
- Niet online
Uitdrijvûrrrr!
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 3
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Wii
- MegaDrive
- RetroTINK
- Nintendo Game & Watch
- Nintendo DS
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Sony PlayStation TV
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- Saturn
- Game boy advance sp
- 16 bit
- Game boy advance
- Nintendo 64
- Retro
- Atari
- Sega
- Nintendo 3DS
- Consoles
Yes, had hem al voor PS3 maar zonder DLC. 2x besteld ook voor @Sagat maar hij bedankte ervoor. Als het over 20 jaar 1000 Euro waard is kan ik 'm uitlachenVerwijderd schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 19:23:
[...]
Diablo ook gekocht bij bol.com? Ik kwam hem van de week daar tegen, nieuw voor 5 euro. Direct gekocht. Inclusief monkey king is back voor 5 euro..
- Sagat
- Registratie: April 2002
- Laatst online: 17:14
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- RetroTINK
- Nintendo GameBoy
- MegaDrive
- Nintendo Game & Watch
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- RetroTINK 5X-Pro
- Nintendo DS
- Saturn
- Game boy advance sp
- 16 bit
- Game boy advance
- Dreamcast
- Nintendo 64
- Consoles
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
Haha ja ik heb base game (nou ja die was ook al met wat dlc dacht ik...RoS uit mijn. Hoofd?) dan hoef ik niet nog een versie. De extra dlc van deze versie heb ik al los.
Gebaar en gedachte wel ontzettend gewaardeerd maat!
Gebaar en gedachte wel ontzettend gewaardeerd maat!
10 second ninja DONE
Lang verhaal kort:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/KPNwocIHgqQXLOwKngyt4BaE.jpg?f=user_large)
... en nu toch maar eens mijn nest in
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/KPNwocIHgqQXLOwKngyt4BaE.jpg?f=user_large)
Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski
Zo die heb je snel gebouwd ! ziet er echt cool uit. Ik ga vanavond aan die van mij beginnen. Lijkt me leuke build.Seroczynski schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 00:50:
Lang verhaal kort:
[Afbeelding]
Thanks voor de heads-up.Verwijderd schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 22:38:
[...]
Dit zijn geen orginele games! Dit zijn kopieën! Dus ik denk dat dit het niet waard is. Ik zal om een foto vragen dat hij een cd laat zien, dan weet je het gelijk.
Je kan het aan de jewel cases zien, de slechte prints en dat er een Amerikaans logo op staat "T" rating voor Teen. Dat kennen wij niet in Europa.
Ik had al een vermoeden, was ook too-good-to-be-true. Ik zou de games toch hebben gecontroleerd bij afhaal maar ga me nu het ritje besparen. Net een berichtje gestuurd naar verkoper voor foto's van de games zelf en waarom ze in een jewelcase zitten.... ben bang dat het niets wordt
Update >>> Het zijn inderdaad kopieën, jammer maar helaas <<<<
[ Voor 4% gewijzigd door Petje72 op 13-08-2020 07:37 ]
Deze advertentie ook gezien, het zijn volgens mij allemaal kopieën.Petje72 schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 22:22:
[...]
Tenchu 1 & 2
Kula World
Syphon Filter 1 & 2
Gex Enter The Gecko
Duke Nukem Time to Kill
Tekken 3
Monkey Magic
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Ik kwam een paar dagen geleden onderstaand filmpje tegen op youtube. Echt absurd hoe scherp de output van de PSX hierdoor wordt. Helaas is het niet echt 1-2-3 zelf te doen, tenzij je echt goed bent in solderen. Ook is de prijs van de unit (dik $150) echt behoorlijk aan de prijs.
MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y
- Exorcist
- Niet online
Uitdrijvûrrrr!
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 3
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Wii
- MegaDrive
- RetroTINK
- Nintendo Game & Watch
- Nintendo DS
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Sony PlayStation TV
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- Saturn
- Game boy advance sp
- 16 bit
- Game boy advance
- Nintendo 64
- Retro
- Atari
- Sega
- Nintendo 3DS
- Consoles
Heeeeeeeel netjes! Stond ook op mijn lijstje, maar door andere "prioriteiten" moet ik 'm laten schieten. Ziet er wel erg leuk uit zeg, doe je goed!!Seroczynski schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 00:50:
Lang verhaal kort:
[Afbeelding]
Petje72 schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 06:46:
[...]
Zo die heb je snel gebouwd ! ziet er echt cool uit. Ik ga vanavond aan die van mij beginnen. Lijkt me leuke build.
Ja, eigenlijk vind ik het een enorme smak geld voor een beetje Lego, maar in tegenstelling tot de Super Mario Lego kon ik deze toch niet laten staan. Ik vind de details ook erg leuk gedaan, zoals je de cart in de NES omlaag drukken kan. Het 'scherm' voorzien van alle pixels was het minst leuke werk, want dat is echt monnikenwerk. Maar als je dat onderdeel dan vervolgens af hebt geeft het wel een gevoel van voldoening. Leuke set, kan nu netjes die plek bezet gaan houden in de gameroomExorcist schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 08:22:
[...]
Heeeeeeeel netjes! Stond ook op mijn lijstje, maar door andere "prioriteiten" moet ik 'm laten schieten. Ziet er wel erg leuk uit zeg, doe je goed!!
Prachtig, en als ik geen RGB > OSSC oplossing had voor mijn huidige PSX dan zou ik dit direct willen bestellen. Ik heb de HiDef NES, UltraHDMI en DCDigital dus kan met zekerheid zeggen dat de kwaliteit top is. Echter is het installeren echt een bitch. Ik heb de HiDef NES een één van de twee DCDigitals die ik heb zelf gedaan, de UltraHDMI en de andere DCDigital door iemand laten doen. Het is toch net even een tandje 'gevaarlijker' soldeerwerk dan de normale mods, omdat je het echt met moderne technische oplossing hebt te maken. Dat in tegenstelling tot RGB outputs, region switches, modchips, etc. Ik denk ook dat de PSDigital nog wel eens de lastigste HDMI mod van allemaal kan zijn.MazeWing schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 07:46:
Ik kwam een paar dagen geleden onderstaand filmpje tegen op youtube. Echt absurd hoe scherp de output van de PSX hierdoor wordt. Helaas is het niet echt 1-2-3 zelf te doen, tenzij je echt goed bent in solderen. Ook is de prijs van de unit (dik $150) echt behoorlijk aan de prijs.
[YouTube: DF Retro Hardware: PS1Digital Review - HDMI for PlayStation 1 - Pristine Image Quality!]
Ikzelf merk inderdaad dat als je onervaren bent solderen vrij uitdagend zal zijn. Zeker als je ook met pootjes van een chip moet werken. Ik had geluk met de GBS-8200 waarbij je slechts een kabeltje op een pootje mag "lijmen" zodat je de bits daar van af kan lezen, maar het pootje omhoog halen? Dat zal nooit zonder destructie gaan.Seroczynski schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 09:15:
Echter is het installeren echt een bitch. Ik heb de HiDef NES een één van de twee DCDigitals die ik heb zelf gedaan, de UltraHDMI en de andere DCDigital door iemand laten doen. Het is toch net even een tandje 'gevaarlijker' soldeerwerk dan de normale mods, omdat je het echt met moderne technische oplossing hebt te maken. Dat in tegenstelling tot RGB outputs, region switches, modchips, etc. Ik denk ook dat de PSDigital nog wel eens de lastigste HDMI mod van allemaal kan zijn.
Dan ben ik dankbaar voor de helden die het voor ons willen doen
Een how-to filmpje om de feestvreugde te verpesten...
[YouTube: PS1Digital Installation Video]
Als ik dit zou doen heb ik waarschijnlijk verbrande vingers, een half gesmolten PlayStation en de modkit zelf die de prullenbak in kan.

[YouTube: PS1Digital Installation Video]
Als ik dit zou doen heb ik waarschijnlijk verbrande vingers, een half gesmolten PlayStation en de modkit zelf die de prullenbak in kan.
MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y
Verwijderd
Toch jammer dat mensen bewust dit niet bij de advertentie erbij zetten....In de hoop er toch nog veel geld voor te vangen.Petje72 schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 06:48:
[...]
Thanks voor de heads-up.
Ik had al een vermoeden, was ook too-good-to-be-true. Ik zou de games toch hebben gecontroleerd bij afhaal maar ga me nu het ritje besparen. Net een berichtje gestuurd naar verkoper voor foto's van de games zelf en waarom ze in een jewelcase zitten.... ben bang dat het niets wordt
Update >>> Het zijn inderdaad kopieën, jammer maar helaas <<<<
Sowieso jammer dat je kopieën probeert te verkopenVerwijderd schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 11:43:
[...]
Toch jammer dat mensen bewust dit niet bij de advertentie erbij zetten....In de hoop er toch nog veel geld voor te vangen.

Ik denk niet dat het bewust is veel mensen zijn hier echt onwetend van laat staan dat ze waarschijnlijk net zulke hoge of lage prijzen voor originele games zullen vragen, 9 van de 10 keer is het wel de lage prijzen wat kopien betreft veel mensen denken echt dat iemand het nog wil gebruiken. dit zijn vaak niet de mensen die op de hoogte zijn van de prijzen, met cardridge based games is het een ander verhaal maar disc based deden erg veel mensen aan kopieen op een schijfje branden. de content zit erop de persoon zelf had er veel plezier aan gehad.Vuikie schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 11:58:
[...]
Sowieso jammer dat je kopieën probeert te verkopen
Het zal je verbazen hoeveel mensen op welk niveau dan ook denken dat het nog wat waarde heeft de content zit er immers gewoon op. veel herinnering vaak ook nog.
Ik snap het opzich wel, het werkt veel mensen zijn ook geen collector denken er nog een klein bedrag voor te kunnen krijgen de intentie is niet verkeerd, gekopieerde films zelfde verhaal maar die zijn vaak zelfs origineel niet eens duur.
[ Voor 14% gewijzigd door gast7 op 13-08-2020 14:25 ]
de Lego NES is echt cool. Erg leuk om te bouwen en hij is super goed ontworpen. Console is af nu, morgen de TV
https://www.instagram.com/p/CD131e0BQ4B/?igshid=envmkmydhs9q
[ Voor 3% gewijzigd door Petje72 op 13-08-2020 21:57 ]
Ziet er Nice uit
Every Game has A Story, Only One is A Legend.
Je hebt alleen de Mario Bros sticker verkeerd omPetje72 schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 21:56:
de Lego NES is echt cool. Erg leuk om te bouwen en hij is super goed ontworpen. Console is af nu, morgen de TV
Erg tof!Petje72 schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 21:56:
Seroczynski schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 07:20:
[...]
Je hebt alleen de Mario Bros sticker verkeerd om

:strip_exif()/f/image/N7Mh3GKohOrpomboMLTxuJSk.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 42% gewijzigd door Petje72 op 14-08-2020 09:31 ]
- Sagat
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- RetroTINK
- Nintendo GameBoy
- MegaDrive
- Nintendo Game & Watch
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- RetroTINK 5X-Pro
- Nintendo DS
- Saturn
- Game boy advance sp
- 16 bit
- Game boy advance
- Dreamcast
- Nintendo 64
- Consoles
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
nou.......even getracht een top 10 games te maken, wat een naar kwarweitje.....
ik heb het al enigsinds makkelijk gemaakt voor mezelf door te zeggen
' ps360 en xb1/ps4 zijn alleen last en cur gen en tellen dus niet mee in retro topic'
maar dan nog steeds.......en ik heb dan ook nog is mijn snes games uit mijn hoofd gedaan omdat ik geen zin had om ze uit te pakken dus wellicht vergeet ik daar nog iets.....ik vind deze games ook allemaal zo fijn en goed dat ik ze niet ga ranken verder, maar gewoon ga zeggen, dit zijn mijn 10 favo games en nog wat honorable mentions....
oh ps1 heb ik dus altijd overgeslagen en ps2... pes ook heel veel lol mee gehad, en genoeg andere goede games maar denk dat ik toen wat jaded ben geworden waardoor ik niet zoveel lol meer heb of misschien beter gezegd de combinatie van goed spel en nieuw genre of eerste kennis making met genre........
Amiga:
---------------
swos
Sensible
Alles wat leuk is aan voetbal heeft dit spel, de pace, het gevoel van spelers kunnen dollen.......dus het spelletje is al alleen daarom zo ontzettend leuk om te spelen. Met swos kan er een management mode bij de geweldige arcade voetbal ervaring, lettelrijk jaren lang lol gehad met zowel sp als mp mode
Super cars 2
De meeste mensen kennen micromachines, de meeste mensen kennen mariokart. mix je deze 2 kan kom je uit bij super cars 2. Racen wapens en eventueel 'interviews' waar je bonus punten of geld kan verdien of juist boetes krijgen of punten af trek. Ik vind het een geweldige game.
snes:
----------------------
Super mario kart
Wat moet je hierover zeggen? de eerste de beste? ik vond hem heerlijk rijden en de wapen mechanic ook super, vooral veel met vrienden samen gespeeld maar ook in sp leuk om te doen (misschien net een tikkeltje te lastig op de hogere moeilijkheidsgraad dat is denk ik mijn enige punt van kritiek. Door deze game stopte 'we' met supercars, zo goed vonden zowel ik als mijn race buddies hem!
Mario world:
De eeuwgie discussie is mario 3 beter dan world? ik weet niet of mijn geheugen me voor de gek houdt maar op een of andere manier heb ik het idee dat ik world eerder speelde dan 3? terwijl ik 3 op de nes dus gewoon heb en volgens mij vrij snel na launch gekocht heb.....of heh misschien toch niet omdat ik juist aan het sparen was voor de snes? In ieder geval, ik was door de bladen helemaal hyped voor mario world en het viel niet tegen, ik vond het een fantastische platformer misschien staat deze gewoon in mijn top 3
Street fighter 2
Met mijn nick zag niemand deze aankomen natuurlijk
Nooit vergeten dat ik likkebaarden wederom de bladen las over deze game, en dan ik dus nog lang moest wachten voor ik het kon spelen......liep ik op een kermis en.......daar was een arcade kast van deze game! fantastische eerste kennis making en ik 'mocht' er helaas maar 2 gulden in gooien dus het duurde niet lang, maar het wachten werd daarna alleen maar moeilijker.........'onze' pal versie was traag en een hele grote black border maar heb me ook hier fantastisch mee vermaakt, bijna volledig sp omdat vrienden het niet leuk vonden om tegen me te spelen
dus ja dan maar tegen de cheatenda ai, de hele cast, en dan naar hogere moeilijkheids. en dan bedenken dat het ook zonder tijd kon.....en dan starten met controller 2 en dan ook die zonder tijd.....kwam toen even niet veel buiten denk ik
Ben nu bezig om (met retro achievement support), het trucje te herhalen voor super sf2, maar de combinatie van snellere gameplay (en langzamere reacties?) en betere ai betekent dat het zelfs op default moeilijkheid nog niet gelukt is, maar ik geniet nog steeds van iedere poging (en heb van de 16 chars er 11 al in de pocket dus kan het iig nog steeds een beetje!)
contra the alien wars
contra was een game die ik op de nes gemist had (hey games waren duur en huren kon bij ons niet of iig ik wist niet waar) dus geen tot weinig ervaring met het genre.
Ik las erover in cvg en ja......ik kreeg er zin in.......toen ik een amerkaanse versie tegenkwam op de hcc dagen hoefde ik niet lang na te denken, gelijk meegenomen..en wederom, de hype werd volkomen waargemaakt, fantastische run n gun!
bomberman:
super simple concept, geweldige gameplay. de sp mode is ok (laatst nog uitgespeeld met achievements!) maar de mp is goud, met zijn 2-en is het al tof met zijn 4 helemaal geweldig. Ik wil nog steeds ooit de spullen fixen om de saturn versie met 10 man te kunnen spelen, op een 65" moet je een heel eind komen zodat iedereen dan wat kan zien
maar goed, ik mis dus nog 'wat' controllers en 2 multitaps geloof ik......als ik de spullen heb post ik hier wel een datumrpikker om de benodigde vrijwilligers om mee te spelen te vinden 
Zelda lttp:
nes zelda viel net buiten die lijstje, deze snes versie vul ik bijna gelijk als eerste in, net als marioword en kart top 3 materiaal.
Tsja verder iedereen kent het, je kan het niet leuk vinden natuurlijk, maar ik kan me niet indenken waarom
spel doet alles goed.
tsja en dan komen we bij de pc....de meeste regulars weten dat ik niet echt dol ben op handheld gaming dus dan is het ook logisch dat daar games moeilijk de top 10 kunnen halen hoewel minish cap ook erg hoog scoort en gameboy tetris werkelijk waar ook geweldig is (deze game ook met achievements kunnen maxen met veel moeite maar genoten van het spelen.......) ps1/2 reeds uitgelegd en ik had voor de saturn nooit sega, waardoor ik er dus wederom later pas kennis mee gemaakt heb. idem voor pcetg16 en neo geo
de saturn komt terug in de honorable mentions en had de pech dat ik toen ik hem had nog niet 'durfde' te importeren........
PC
-----------------
Diablo2
'ik vind deze game niks, wil je hem hebben anders gooi ik hem weg'.......dat betrof mijn kennis making met diablo 1. ik begon ermee en.....ik vond het ook niets in het begin......isometric gfx, best lastige gameplay......en helemaal 'de butcher' ik kon er niet voorbij......grrrr maar toch het had wel iets, en verdomd, ik hoorde van iemand dat je de deur bij de butcher kon dichtgooien en simpelweg wat exta kon levellen en met idd wat hogere levels won ik dacht gevecht en ja ik was hooked. erg leuke game
en dan krijg je diablo 2...........al het goede van 1 en dan in overdrive. Ik was nooit zo van de online games maar sp en op lanparties heerlijk genoten van deze game. En extra shout out naar de cgi, die was op dat moment geweldig, misschien wel het beste wat er was.....
FPS
Een genre als laatste keuze? cheap en lame, maar f it, tis mijn lijst
doom was de eerste, quake de eerste 3d, en mijn eerste met voodoo gfx. duke nukem zo ontzettend veel in mp gespeeld op het HvU netwerk
unreal en unreal tournament en ook quake 2 en in iets mindere mate 3 op lanparties met vrienden..........en ja, zelfs call of duty, sniper hell maar lol mee gehad.
Het grappige was, waarveel mensen met half life een geweldige ervaring hadden haakte ik af. ik zocht eigenlijk niet die filmische ervaring (gevoel wel meegemaakt natuurlijk....zie de gewedlige cgi van d2 en ook bij zelda wel soort van spanning gehad) maar kweet niet.......kon er niet inkomen, en eigenlijk nooit echt in kunnen komen sindsdien.........dus ik speel het genre eigenlijk niet meer, maar als die games en ervaringen die ik noemde, dat alles is zeker een plek in de top 10 waard.
Honorable mentions:
Nes: mario1/2/3, zelda, solar jetman, punch out, tetris (ook hier) en double dragon
Amiga Golden Axe, Lemmings, pinball dreams/fatasies/illusions/ cannon fodder, International karate (hoewel dat voor mij meer een c64 game was, daar eerder gespeeld en de sid muziek was GE-NI-AAL
snes: haha kan hier natuurlijk nog wel 30 titlels neer plempen maar met de regel dat ik het vroeger al gespeeld moest hebben.....super tennis, dkc, yoshi's island
saturn: xmen cota, darkstalkers, sfa2, sega rally, kof95, bust a move 2 en.....vf2 voor de wow factor als launch game, guardian heroes was ook best aardig
n64: sm64, zie vf2 hoewel ik 3d platformen dus aanmerkelijk minder vond......waverace64, blast corps
dc: MSR deze zat initëel in mijn top 10, fantastisch aracde racer, soul calibur 2 wederom voor de wow factor, en ook een van mijn favo 3d fighters (terwijl ik dus normaal zeg dat ik niet van 3d fighers hou
)
PC
rts: eigenlijk ook niet echt een genre waar ik normaal van zeg, ja ik vind het leuk........maar......command en conquer, wow, star craft wow.......red alert wow (deze werd net als duke veel gespeeld bij de hvu
) zelfs warcraft 1 en dan vooral 2.
Star control 2: maat van me was dol op de sp.....die vond ik tof, maar ik bakte daar nooit iets van...maar de mp.......tsja, 1 vs 1 space combat...........ik vond (en vind!) dat geweldig, een van de eerste spellen die ik op de mister pc core ga trachten te spelen straks!
Worms: voor mijn dus pc game.....op de amiga de game niet of amper gespeeld terwijl dat de geboorte plek was!
En dan als afsluiter nog het 3e genre....shmups! Deze games op mijn nes en snes amper gekocht, keuzes moesten gemaakt worden met die prijzen, wel is wat games gehuurd of geleend.....axelay en un squadron en ook aleste, en soms kort wat kunnen spelen, oa gradius via een klasgenootje, Maar eigenlijk pas vrij laat die genre weer herontdekt, eigenlijk via arcade emulatie.......truxton was een rom die ik bleef spelen, en een van mijn meest gespeelde wii games is de VC versie van Soldier blade
Gynoug was een van de eerste megadrive games die me hookte hoewel dat zelfs een mindere/gemiddelde shooters in del ibary van md shmups is! Dus ja, ook hier nog hoop te doen en spelen/
Nou aardige lap tekst en nog steeds verwacht ik dat ik vast nog wel een 'oh ja' moment ga hebben van iets wat erbij hoort, om nog maar te zwijgen van moderne games als sf4 (ruim 10 jaar oud inmiddels
) horizon chase turbo, bit trip runner, 10 second ninja.
En daarnaast nog de schat aan games die ik niet of amper gespeeld heb in de diverse 8 en voor 16 bitters.
Castlevania.....? ik weet bijna zeker dat als ik die op de nes of vooral snes gespeeld had, dat die idd ook in de top 10 gestaan had, en wie vania zegt moet metroid zeggen en en en

edit:
ok confession time.....
super cars 2 helaas alleen maar ooit een back up gehad
Swos mogelijk heb ik de doos nog wel in mijn oude kamer bij mijn ouders.......
Zelda Lttp....cart geleend destijds en uitgespeeld, daarna nooit meer gekocht, heb hem wel voor de gba (maar dat is ook met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid geen legitieme)
diablo 2 heb ik dubbel.....een gewone jewel case versie en een battlechest versie maar nog in verhuis dozen ofzo......
en voor fps zocht ik mijn quake 1 maar ook die nog verstopt, dus die houden jullie tegoed
houden jullie dus nog deze 5 snes games over, enjoy!
ik heb het al enigsinds makkelijk gemaakt voor mezelf door te zeggen
' ps360 en xb1/ps4 zijn alleen last en cur gen en tellen dus niet mee in retro topic'
maar dan nog steeds.......en ik heb dan ook nog is mijn snes games uit mijn hoofd gedaan omdat ik geen zin had om ze uit te pakken dus wellicht vergeet ik daar nog iets.....ik vind deze games ook allemaal zo fijn en goed dat ik ze niet ga ranken verder, maar gewoon ga zeggen, dit zijn mijn 10 favo games en nog wat honorable mentions....
oh ps1 heb ik dus altijd overgeslagen en ps2... pes ook heel veel lol mee gehad, en genoeg andere goede games maar denk dat ik toen wat jaded ben geworden waardoor ik niet zoveel lol meer heb of misschien beter gezegd de combinatie van goed spel en nieuw genre of eerste kennis making met genre........
Amiga:
---------------
swos
Sensible
Alles wat leuk is aan voetbal heeft dit spel, de pace, het gevoel van spelers kunnen dollen.......dus het spelletje is al alleen daarom zo ontzettend leuk om te spelen. Met swos kan er een management mode bij de geweldige arcade voetbal ervaring, lettelrijk jaren lang lol gehad met zowel sp als mp mode
Super cars 2
De meeste mensen kennen micromachines, de meeste mensen kennen mariokart. mix je deze 2 kan kom je uit bij super cars 2. Racen wapens en eventueel 'interviews' waar je bonus punten of geld kan verdien of juist boetes krijgen of punten af trek. Ik vind het een geweldige game.
snes:
----------------------
Super mario kart
Wat moet je hierover zeggen? de eerste de beste? ik vond hem heerlijk rijden en de wapen mechanic ook super, vooral veel met vrienden samen gespeeld maar ook in sp leuk om te doen (misschien net een tikkeltje te lastig op de hogere moeilijkheidsgraad dat is denk ik mijn enige punt van kritiek. Door deze game stopte 'we' met supercars, zo goed vonden zowel ik als mijn race buddies hem!
Mario world:
De eeuwgie discussie is mario 3 beter dan world? ik weet niet of mijn geheugen me voor de gek houdt maar op een of andere manier heb ik het idee dat ik world eerder speelde dan 3? terwijl ik 3 op de nes dus gewoon heb en volgens mij vrij snel na launch gekocht heb.....of heh misschien toch niet omdat ik juist aan het sparen was voor de snes? In ieder geval, ik was door de bladen helemaal hyped voor mario world en het viel niet tegen, ik vond het een fantastische platformer misschien staat deze gewoon in mijn top 3
Street fighter 2
Met mijn nick zag niemand deze aankomen natuurlijk
Nooit vergeten dat ik likkebaarden wederom de bladen las over deze game, en dan ik dus nog lang moest wachten voor ik het kon spelen......liep ik op een kermis en.......daar was een arcade kast van deze game! fantastische eerste kennis making en ik 'mocht' er helaas maar 2 gulden in gooien dus het duurde niet lang, maar het wachten werd daarna alleen maar moeilijker.........'onze' pal versie was traag en een hele grote black border maar heb me ook hier fantastisch mee vermaakt, bijna volledig sp omdat vrienden het niet leuk vonden om tegen me te spelen

Ben nu bezig om (met retro achievement support), het trucje te herhalen voor super sf2, maar de combinatie van snellere gameplay (en langzamere reacties?) en betere ai betekent dat het zelfs op default moeilijkheid nog niet gelukt is, maar ik geniet nog steeds van iedere poging (en heb van de 16 chars er 11 al in de pocket dus kan het iig nog steeds een beetje!)
contra the alien wars
contra was een game die ik op de nes gemist had (hey games waren duur en huren kon bij ons niet of iig ik wist niet waar) dus geen tot weinig ervaring met het genre.
Ik las erover in cvg en ja......ik kreeg er zin in.......toen ik een amerkaanse versie tegenkwam op de hcc dagen hoefde ik niet lang na te denken, gelijk meegenomen..en wederom, de hype werd volkomen waargemaakt, fantastische run n gun!
bomberman:
super simple concept, geweldige gameplay. de sp mode is ok (laatst nog uitgespeeld met achievements!) maar de mp is goud, met zijn 2-en is het al tof met zijn 4 helemaal geweldig. Ik wil nog steeds ooit de spullen fixen om de saturn versie met 10 man te kunnen spelen, op een 65" moet je een heel eind komen zodat iedereen dan wat kan zien
Zelda lttp:
nes zelda viel net buiten die lijstje, deze snes versie vul ik bijna gelijk als eerste in, net als marioword en kart top 3 materiaal.
Tsja verder iedereen kent het, je kan het niet leuk vinden natuurlijk, maar ik kan me niet indenken waarom
tsja en dan komen we bij de pc....de meeste regulars weten dat ik niet echt dol ben op handheld gaming dus dan is het ook logisch dat daar games moeilijk de top 10 kunnen halen hoewel minish cap ook erg hoog scoort en gameboy tetris werkelijk waar ook geweldig is (deze game ook met achievements kunnen maxen met veel moeite maar genoten van het spelen.......) ps1/2 reeds uitgelegd en ik had voor de saturn nooit sega, waardoor ik er dus wederom later pas kennis mee gemaakt heb. idem voor pcetg16 en neo geo
de saturn komt terug in de honorable mentions en had de pech dat ik toen ik hem had nog niet 'durfde' te importeren........
PC
-----------------
Diablo2
'ik vind deze game niks, wil je hem hebben anders gooi ik hem weg'.......dat betrof mijn kennis making met diablo 1. ik begon ermee en.....ik vond het ook niets in het begin......isometric gfx, best lastige gameplay......en helemaal 'de butcher' ik kon er niet voorbij......grrrr maar toch het had wel iets, en verdomd, ik hoorde van iemand dat je de deur bij de butcher kon dichtgooien en simpelweg wat exta kon levellen en met idd wat hogere levels won ik dacht gevecht en ja ik was hooked. erg leuke game
en dan krijg je diablo 2...........al het goede van 1 en dan in overdrive. Ik was nooit zo van de online games maar sp en op lanparties heerlijk genoten van deze game. En extra shout out naar de cgi, die was op dat moment geweldig, misschien wel het beste wat er was.....
FPS
Een genre als laatste keuze? cheap en lame, maar f it, tis mijn lijst
doom was de eerste, quake de eerste 3d, en mijn eerste met voodoo gfx. duke nukem zo ontzettend veel in mp gespeeld op het HvU netwerk

Het grappige was, waarveel mensen met half life een geweldige ervaring hadden haakte ik af. ik zocht eigenlijk niet die filmische ervaring (gevoel wel meegemaakt natuurlijk....zie de gewedlige cgi van d2 en ook bij zelda wel soort van spanning gehad) maar kweet niet.......kon er niet inkomen, en eigenlijk nooit echt in kunnen komen sindsdien.........dus ik speel het genre eigenlijk niet meer, maar als die games en ervaringen die ik noemde, dat alles is zeker een plek in de top 10 waard.
Honorable mentions:
Nes: mario1/2/3, zelda, solar jetman, punch out, tetris (ook hier) en double dragon
Amiga Golden Axe, Lemmings, pinball dreams/fatasies/illusions/ cannon fodder, International karate (hoewel dat voor mij meer een c64 game was, daar eerder gespeeld en de sid muziek was GE-NI-AAL
snes: haha kan hier natuurlijk nog wel 30 titlels neer plempen maar met de regel dat ik het vroeger al gespeeld moest hebben.....super tennis, dkc, yoshi's island
saturn: xmen cota, darkstalkers, sfa2, sega rally, kof95, bust a move 2 en.....vf2 voor de wow factor als launch game, guardian heroes was ook best aardig
n64: sm64, zie vf2 hoewel ik 3d platformen dus aanmerkelijk minder vond......waverace64, blast corps
dc: MSR deze zat initëel in mijn top 10, fantastisch aracde racer, soul calibur 2 wederom voor de wow factor, en ook een van mijn favo 3d fighters (terwijl ik dus normaal zeg dat ik niet van 3d fighers hou
PC
rts: eigenlijk ook niet echt een genre waar ik normaal van zeg, ja ik vind het leuk........maar......command en conquer, wow, star craft wow.......red alert wow (deze werd net als duke veel gespeeld bij de hvu
Star control 2: maat van me was dol op de sp.....die vond ik tof, maar ik bakte daar nooit iets van...maar de mp.......tsja, 1 vs 1 space combat...........ik vond (en vind!) dat geweldig, een van de eerste spellen die ik op de mister pc core ga trachten te spelen straks!
Worms: voor mijn dus pc game.....op de amiga de game niet of amper gespeeld terwijl dat de geboorte plek was!
En dan als afsluiter nog het 3e genre....shmups! Deze games op mijn nes en snes amper gekocht, keuzes moesten gemaakt worden met die prijzen, wel is wat games gehuurd of geleend.....axelay en un squadron en ook aleste, en soms kort wat kunnen spelen, oa gradius via een klasgenootje, Maar eigenlijk pas vrij laat die genre weer herontdekt, eigenlijk via arcade emulatie.......truxton was een rom die ik bleef spelen, en een van mijn meest gespeelde wii games is de VC versie van Soldier blade
Gynoug was een van de eerste megadrive games die me hookte hoewel dat zelfs een mindere/gemiddelde shooters in del ibary van md shmups is! Dus ja, ook hier nog hoop te doen en spelen/
Nou aardige lap tekst en nog steeds verwacht ik dat ik vast nog wel een 'oh ja' moment ga hebben van iets wat erbij hoort, om nog maar te zwijgen van moderne games als sf4 (ruim 10 jaar oud inmiddels
En daarnaast nog de schat aan games die ik niet of amper gespeeld heb in de diverse 8 en voor 16 bitters.
Castlevania.....? ik weet bijna zeker dat als ik die op de nes of vooral snes gespeeld had, dat die idd ook in de top 10 gestaan had, en wie vania zegt moet metroid zeggen en en en
edit:
ok confession time.....
super cars 2 helaas alleen maar ooit een back up gehad
Swos mogelijk heb ik de doos nog wel in mijn oude kamer bij mijn ouders.......
Zelda Lttp....cart geleend destijds en uitgespeeld, daarna nooit meer gekocht, heb hem wel voor de gba (maar dat is ook met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid geen legitieme)
diablo 2 heb ik dubbel.....een gewone jewel case versie en een battlechest versie maar nog in verhuis dozen ofzo......
en voor fps zocht ik mijn quake 1 maar ook die nog verstopt, dus die houden jullie tegoed
houden jullie dus nog deze 5 snes games over, enjoy!
/f/image/1bWLNG83dlB6dpiUQQsb6bHM.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 108% gewijzigd door Sagat op 15-08-2020 08:58 ]
10 second ninja DONE
- Exorcist
- Niet online
Uitdrijvûrrrr!
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 3
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Wii
- MegaDrive
- RetroTINK
- Nintendo Game & Watch
- Nintendo DS
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Sony PlayStation TV
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- Saturn
- Game boy advance sp
- 16 bit
- Game boy advance
- Nintendo 64
- Retro
- Atari
- Sega
- Nintendo 3DS
- Consoles
@Sagat Erg mooie top tien! Wel jammer van de foto's maar het kan zijn dat m'n browser ze niet inlaadt. 
En je nick, niet iedereen zal dat hebben gekoppeld aan SF, ik dacht ook dat je gewoon van Full House hield
Zonder dollen, je top tien is zoals ik je ken. Leuk!
===========================
Hier vanavond ff avond semi-retro gedaan. Had een Xbox geprepped voor een vriend die langskwam, dus sowieso de clock cap. verwijderd. Daarna op de Sony Wega CRT wat PS2 goodness in de vorm van Silent Hill 4, SSX3, NFS Underground en Friends Trivia. Maar dat laatste was geen match...heb het na alle seizoenen tig keer gekeken te hebben net iets te veel onder de knie.
Gast was wel serieus onder de indruk van de kwaliteit van een PS2 op een CRT (RGB) dus gaat dit zelf ook nog regelen.
/
Daarvoor nog even Tornado Outbreak gespeeld (PS3). Aanrader voor de Katamari fans! Het steeds groter worden van de wervelwind en grotere dingen kunnen opslokken is serieus leuk om te doen, even leuk als de bal in Katamari die je steeds groter moet doen laten worden.
En je nick, niet iedereen zal dat hebben gekoppeld aan SF, ik dacht ook dat je gewoon van Full House hield
Zonder dollen, je top tien is zoals ik je ken. Leuk!
===========================
Hier vanavond ff avond semi-retro gedaan. Had een Xbox geprepped voor een vriend die langskwam, dus sowieso de clock cap. verwijderd. Daarna op de Sony Wega CRT wat PS2 goodness in de vorm van Silent Hill 4, SSX3, NFS Underground en Friends Trivia. Maar dat laatste was geen match...heb het na alle seizoenen tig keer gekeken te hebben net iets te veel onder de knie.
Gast was wel serieus onder de indruk van de kwaliteit van een PS2 op een CRT (RGB) dus gaat dit zelf ook nog regelen.
/
Daarvoor nog even Tornado Outbreak gespeeld (PS3). Aanrader voor de Katamari fans! Het steeds groter worden van de wervelwind en grotere dingen kunnen opslokken is serieus leuk om te doen, even leuk als de bal in Katamari die je steeds groter moet doen laten worden.
[ Voor 14% gewijzigd door Exorcist op 15-08-2020 01:12 ]
Mooie top 10 inderdaad
En de Vita, maybe PSTV?Eymas schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 18:10:
De familie is intussen compleet. Hoewel de playstation 1 even in de berging staat. Alleen de portable nog(?)
[Afbeelding]
Mochten er ooit goede deals zijn voor beide, dan zeker. Helaas was de gouden uur voor de PSTV mij voorbij gegaan, maar wie weet loop ik ooit tegen een andere deal aan.
De PSone met scherm is ook nog een optie.Eymas schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 01:31:
[...]
Mochten er ooit goede deals zijn voor beide, dan zeker. Helaas was de gouden uur voor de PSTV mij voorbij gegaan, maar wie weet loop ik ooit tegen een andere deal aan.
- Sagat
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- RetroTINK
- Nintendo GameBoy
- MegaDrive
- Nintendo Game & Watch
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- RetroTINK 5X-Pro
- Nintendo DS
- Saturn
- Game boy advance sp
- 16 bit
- Game boy advance
- Dreamcast
- Nintendo 64
- Consoles
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
Enige probleem is dat het veel games zijn die voor veel van ons hoog staan? Wat dat betreft is het misschien leuker om hidden gems te doen of top 10van wat minder bekende en/of populaire systemen? Top 10 vectrex, mastet system, msx..?
10 second ninja DONE
https://www.libretro.com/
Approximately 5 hours ago, we were the target of a premeditated cybercrime attack on our key infrastructure.
The hacker did the following damage:
Sommige contributors wilden niet van MFA gebruik maken dus niet hard geforceerd .....
https://www.reddit.com/r/...ce=share&utm_medium=web2x
Approximately 5 hours ago, we were the target of a premeditated cybercrime attack on our key infrastructure.
The hacker did the following damage:
- He accessed our buildbot server and crippled the nightly/stable buildbot services, and the netplay lobby service. Right now, the Core Updater and Netplay Lobbies won’t work. The websites for these have also been rendered inaccessible for the moment
- He gained access to our Libretro organization on Github impersonating a very trusted member of the team and force-pushed a blank initial commit to a fair percentage of our repositories, effectively wiping them. He managed to do damage to 3 out of 9 pages of repositories. RetroArch and everything preceding it on page 3 has been left intact before his access got curtailed.
Sommige contributors wilden niet van MFA gebruik maken dus niet hard geforceerd .....
It was turned on before but not every contributor wanted to deal with the hassle of turning it on. So since we didn't want to lose those contributors, we didn't make it a hard rule to have 2FA enabled or else no access to the organization.
[ Voor 21% gewijzigd door grimson op 16-08-2020 15:23 ]
Zon opbrengst http://plugwise.grimson.nl/ | Fotomeuk
Ik snap dat je contributers wil behouden, maar omdat er een paar geen 2FA wilde heb je nu dit...grimson schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 15:13:
https://www.libretro.com/
The hacker did the following damage:Alhoewel geen console dit is weer vervelend 'nieuws'
- He accessed our buildbot server and crippled the nightly/stable buildbot services, and the netplay lobby service. Right now, the Core Updater and Netplay Lobbies won’t work. The websites for these have also been rendered inaccessible for the moment
- He gained access to our Libretro organization on Github impersonating a very trusted member of the team and force-pushed a blank initial commit to a fair percentage of our repositories, effectively wiping them. He managed to do damage to 3 out of 9 pages of repositories. RetroArch and everything preceding it on page 3 has been left intact before his access got curtailed.
Sommige contributors wilden niet van MFA gebruik maken dus niet hard geforceerd .....![]()
[...]
Ook snap ik niet wat mensen er leuk aan vinden communities kapot te maken. Heb het ook een keer meegemaakt bij een community. Back-ups, alles bleek geïnfecteerd. 1 of andere zieke geest had al meer dan een jaar virussen lopen te injecteren, bleek achteraf. Na 3 keer een back-up terug gezet te hebben gaf de gene van wie de server was de brui eraan en viel het doek definitief voor die community.
Dit kan hier ook nog wel eens gebeuren, wat ik zo lees. Dit was blijkbaar niet de eerste keer... Ik hoop het niet, is wel een leuke tool wat ze maakte/maken!
Waarom moet eer een megasoldeerbout bij? Een 15 watt van rode Weller is toch voldoende?MazeWing schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 11:07:
Een how-to filmpje om de feestvreugde te verpesten...![]()
[Video: PS1Digital Installation Video]
Ik heb er een voor 50 cent gekocht (220 volt) in de kringloop.
Trein?
Ziet er uit als een leuk klusje!
Houd wel van dit soort soldeer werk..
Houd wel van dit soort soldeer werk..
Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.
De aantallen zijn verouderd en niet alle consoles zijn geïnventariseerd.
Atari 2600, 7800, Colecovision, Intellivision, Mega Drive/Genesis en alle disk based consoles zijn nog niet in de lijst opgenomen.
Ook zitten hier dubbelen tussen. Vooral voor de Lynx zijn dat er erg veel
SNES 52
N64 28
Neo Geo AES. 13
Jaguar 21
Master System 14
Lynx 66
Neo Geo Pocket Color 8
Game Boy Color 7
Game Gear 33
Game Boy 63
Virtual Boy 1
PC Engine 6
MSX 16
:strip_exif()/f/image/hPHMuwolZ4Q5vUmp2QG2K4gK.jpg?f=fotoalbum_large)
Dit was niet zo zeer een doordachte top 10 als een “trek 10 favorieten uit de kast”.
Wily Wars is meer een bijzonder onderdeel van de collectie dan een favoriet spel.
Edit: foto was wazig(er)
Atari 2600, 7800, Colecovision, Intellivision, Mega Drive/Genesis en alle disk based consoles zijn nog niet in de lijst opgenomen.
SNES 52
N64 28
Neo Geo AES. 13
Jaguar 21
Master System 14
Lynx 66
Neo Geo Pocket Color 8
Game Boy Color 7
Game Gear 33
Game Boy 63
Virtual Boy 1
PC Engine 6
MSX 16
:strip_exif()/f/image/hPHMuwolZ4Q5vUmp2QG2K4gK.jpg?f=fotoalbum_large)
Dit was niet zo zeer een doordachte top 10 als een “trek 10 favorieten uit de kast”.
Wily Wars is meer een bijzonder onderdeel van de collectie dan een favoriet spel.
[ Voor 15% gewijzigd door walterg op 17-08-2020 00:39 ]
- Exorcist
- Niet online
Uitdrijvûrrrr!
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 3
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Wii
- MegaDrive
- RetroTINK
- Nintendo Game & Watch
- Nintendo DS
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Sony PlayStation TV
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- Saturn
- Game boy advance sp
- 16 bit
- Game boy advance
- Nintendo 64
- Retro
- Atari
- Sega
- Nintendo 3DS
- Consoles
:strip_exif()/f/image/uLtnHxjpKtZk8JADTSAZiJaR.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/RSG3DqjAtvHvwilzSxYgO1ZZ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/BY9hN7MSECcT9QoAYl6so8Al.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/LRFsYDdn97ZlKrsj9sPegfc0.jpg?f=fotoalbum_large)
Soort van m'n limited edition consoles op de plank gezet (uitgezonderd alle kleuren N64 (andere plank), RE4 Gamecube en dingen als de groene en crystal Xbox Classic, witte PS3's).
Verder wat aangemodderd met de mystery/adventure games op PS2, heb zo'n idee dat ik alles wel heb inmiddels (spellen als Glass Rose, Shadow of Memories, Curse: the Eye of Isis etc.) maar de zoektocht duurt voort
Te zien is in ieder geval de MGS4 PS4 (heb nog een Batman PS4 in de woonkamer), Forza Xbox One, roze PS2 slim (met roze controller en memory card), Call of Duty Modern Warfare 2 360, blauwe PS3 Super Slim en Star Wars 360. Ook een aqua PS2 maar heel bijzonder zijn deze niet.
Mooie collectie.
Advance Wars, goede keuze!walterg schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 23:11:
De aantallen zijn verouderd en niet alle consoles zijn geïnventariseerd.
SNES 52
N64 28
Neo Geo AES. 13
Jaguar 21
Master System 14
Lynx 66
Neo Geo Pocket Color 8
Game Boy Color 7
Game Gear 33
Game Boy 63
Virtual Boy 1
PC Engine 6
MSX 16
[Afbeelding]
Verwijderd
@Sagat Mooie top 10! Had eigenlijk wat meer fighters verwacht in je top 10;-)
Ik kwam deze advertentie tegen op vraag en aanbod...
V&A aangeboden: Far Cry 5 Hope County edition
500 euro lijkt mij wat veel...
Interessante film over de homebrew mogelijkheden van de Wii U:
YouTube: Why the Wii U is the best Retro and Emulation console in 2020 | MVG
Speelt Wii u, wii en gamecube games in full hd!
[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2020 21:21 ]
Deze vergeeld niet. Lego is nog steeds heel mooi uit de jaren tachtig.Petje72 schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 21:56:
- Sagat
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- RetroTINK
- Nintendo GameBoy
- MegaDrive
- Nintendo Game & Watch
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- RetroTINK 5X-Pro
- Nintendo DS
- Saturn
- Game boy advance sp
- 16 bit
- Game boy advance
- Dreamcast
- Nintendo 64
- Consoles
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
Wii u vind ik ook heel interessant, enige echte normale nintendo console die ik niet heb. Maar ik wil nog wat extra stuff voor mister en volgend jaar pc upgrade. Monies voor hobbies niet onbeperkt helaas.Verwijderd schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 20:40:
@Sagat Mooie top 10! Had eigenlijk wat meer fighters verwacht in je top 10;-)
En fighters...sf4 zou absoluut in de top10 moeten als modern ook mee mocht doen. Verder soul calibur1/2 en de eerste 2d fighters die ik op saturn speelde...xmen cota/nightwarriors en sf alpha2. Kof2002 scoort ook hoog. Hell zelfs barbarian en international karate stonden op mijn short list. En virtua fighter 2 op saturn was ook amazing. Maar voor mij meer gfx dan de gameplay.
10 second ninja DONE
Netjes, heel mooi. Ben zelf momenteel nog op zoek naar paper Mario 64.
Van de fighters vind ik persoonlijk Street Fighter 2 voor de snes de meest memorabele.
Ik had als kind geen SNES, dus voor mij zijn SFII Championship Edition en met name Super Street Fighter 2 voor de Genesis DE versies voor mij 
SSF2 spelen op de Nomad
SSF2 spelen op de Nomad

Street Fighter zelf ook heel veel gespeeld, alleen nooit goed in geweest.
Ik heb er ook warme nostalgische gevoelens bij, maar de arcade versie blijft echt superieur.Bootje schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 23:30:
Van de fighters vind ik persoonlijk Street Fighter 2 voor de snes de meest memorabele.
Oof, ik zie weer zo'n scalper de Nt Mini v2 voor 2x de prijs aanbieden op V&A. Soms wou ik echt dat Tweakers dit zou ontmoedigen
Stoor mij meer dan zou moeten aan zulke mensen. Waarom kan je het niet gewoon aanschaffen als je het echt wil gebruiken, en anders links laten liggen voor anderen mensen die er graag gebruik van willen maken? En ja, de fout ligt ook voor een groot deel bij Analogue, maar toch..
Netjes! Vooral de crossover met Tekken blijft een leuk spelPetje72 schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 20:37:
Weer enkele mooie games toegevoegd aan de collectie. Vooral met de Street Fighter games ben ik blij en yes yes I know had je SF2 SNES nog niet?? nu wel![]()
[Afbeelding]

De laatste zijn binnen en de Wii U set is compleet.
minus variaties en limited run achtige releases.
Dus zeg maar de klasieke set.
Verwijderd
Nice! Ik moet er nog ongeveer 25 stuks. Maar ik zie de Duitse versie van Spongebob? Ik zelf wil eigenlijk geen Duitstalige hoesjes/games in mijn collectie. Jij hebt daar geen problemen mee?Henkje.doc schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 16:58:
[Afbeelding]
Ja klopt. Heb daar geen problemen mee. Game zelf is meertalig met oa engels en ook nederlands.Verwijderd schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 16:59:
[...]
Nice! Ik moet er nog ongeveer 25 stuks. Maar ik zie de Duitse versie van Spongebob? Ik zelf wil eigenlijk geen Duitstalige hoesjes/games in mijn collectie. Jij hebt daar geen problemen mee?
Prijsverschil was te hoog met de UK versie.
Meeste titels hebben zover als mogelijk een UK hoesje.
Nice, lekker bezig. Wist überhaupt niet dat deze te koop waren. Heb ze nooit in de winkel gezien.Henkje.doc schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 16:58:
[Afbeelding]
Aanbod in de winkels was voor mijn gevoel beperkt. De eeste 75 gingen eigenlijk vrij vlot, maar de laatste 10 a 15 hebben wel wat moeite gekost. Aardig wat winkels afgeweest en zelfs een keer een GameMania bezocht en daar in een keer een stuk of 8 titels gekochtRJL86 schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 17:46:
[...]
Nice, lekker bezig. Wist überhaupt niet dat deze te koop waren. Heb ze nooit in de winkel gezien.
Vorige week heb ik een Xbox opgehaald in Amsterdam en het leek mij wel leuk om daar een HDMI upgrade voor te maken. Gelukkig heb ik een beetje soldeer ervaring dus ik dacht: dat doe ik even! Dat lag toch iets anders, de kwaliteit van de goedkope Wii2HDMI adapter is niet super hoogstaand. Dat zorgt ervoor dat bij solderen van andere draden je gerust het printje sloopt. Kortom ik ben een hele ervaring rijker maar het werkt nog niet. Er is wel een nieuwe Wii2HDMI besteld op Aliexpress voor wel €3 en met wat geduld gaat het nog wel goedkomen. Het voorlopige eindresultaat:
:strip_exif()/f/image/1dcvNjgqNtHPGVpxq4CEPNaC.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/9YNRVB7bx6MRp1wvhDuBEzXh.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/YW6E3WKKoG8sTETBMmZ9xXw9.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/gHdCX1vMVx9mISyhml0JWJta.jpg?f=fotoalbum_large)
Hij geeft geen beeld want de soldeer contacten van Y en PB zijn niet jofel, ook is het contact van L audio los. Maar de draden zijn netjes dus als de nieuwe er is dan weet ik nu hoe het wel moet!
:strip_exif()/f/image/1dcvNjgqNtHPGVpxq4CEPNaC.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/9YNRVB7bx6MRp1wvhDuBEzXh.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/YW6E3WKKoG8sTETBMmZ9xXw9.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/gHdCX1vMVx9mISyhml0JWJta.jpg?f=fotoalbum_large)
Hij geeft geen beeld want de soldeer contacten van Y en PB zijn niet jofel, ook is het contact van L audio los. Maar de draden zijn netjes dus als de nieuwe er is dan weet ik nu hoe het wel moet!
[ Voor 9% gewijzigd door LoCuTuS2000 op 20-08-2020 09:53 ]
Nee joh, je hebt de ad niet goed gelezen. Er staat duidelijk “Ik ben geen scalper trouwens.”Seroczynski schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 09:46:
Oof, ik zie weer zo'n scalper de Nt Mini v2 voor 2x de prijs aanbieden op V&A. Soms wou ik echt dat Tweakers dit zou ontmoedigenStoor mij meer dan zou moeten aan zulke mensen. Waarom kan je het niet gewoon aanschaffen als je het echt wil gebruiken, en anders links laten liggen voor anderen mensen die er graag gebruik van willen maken? En ja, de fout ligt ook voor een groot deel bij Analogue, maar toch..
Oh wow, gemist. Bewijst wel dat hij niet helemaal snapt hoe of watwalterg schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 23:59:
[...]
Nee joh, je hebt de ad niet goed gelezen. Er staat duidelijk “Ik ben geen scalper trouwens.”
Verwijderd
Ik kan mij er soms ook aan irriteren. Is ook met collector's editions, de dag dat hij uitkomt staat heel marktplaats vol met die dingen voor 2x de prijs van wat die heeft gekost. Onder het motto dubbel besteld, of verkeerd besteld....Seroczynski schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 00:17:
[...]
Oh wow, gemist. Bewijst wel dat hij niet helemaal snapt hoe of wat
Heb je wel de bruggen tussen die 4 pinnen(11+12 en 13+14) gemaakt aan de xbox kant? Of was het de juiste kabel (xbox classic yuv kabel)LoCuTuS2000 schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 21:15:
....
Computer nr 486 denk ik..
Ja die zitten allemaal goed verbonden, de mode select jumpers zeg maar, een werkende yuv kabel zou ik hier niet voor opgeven, dit was de standaard RCA kabel. Helaas smolten de soldeer eilanden en de printbanen tijdens het desolderen. Dat gaat dus niet meer goed komen.BlaBla1973 schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 08:03:
[...]
Heb je wel de bruggen tussen die 4 pinnen(11+12 en 13+14) gemaakt aan de xbox kant? Of was het de juiste kabel (xbox classic yuv kabel)
Hopelijk komt er snel een normale (niet premium) versie van de nt mini uit voor 200 usd. Die geruchten zijn er wel. Dan gaan deze absurde prijzen ook snel zakken.Seroczynski schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 09:46:
Oof, ik zie weer zo'n scalper de Nt Mini v2 voor 2x de prijs aanbieden op V&A. Soms wou ik echt dat Tweakers dit zou ontmoedigenStoor mij meer dan zou moeten aan zulke mensen. Waarom kan je het niet gewoon aanschaffen als je het echt wil gebruiken, en anders links laten liggen voor anderen mensen die er graag gebruik van willen maken? En ja, de fout ligt ook voor een groot deel bij Analogue, maar toch..
Zo, voor mij de laatste keer dat ik iets koop bij Magixbuttons. Ik had via hun website onlangs wat GameCubes gekocht waarvan de kwaliteit la-la was.Dat hebben de "gefixed" door gedeeltelijke refund. Nu veiling via Catawiki, stond bij check de foto's voor de kwaliteit van het product, crap foto's uiteraard maar ik nam de gok.
Vandaag de N64 ontvangen en ja hoor veel meer beschadiging dan verwacht en op de foto te zien was. Het zijn dus gewoon handelaren/dozenschuivers, kwaliteit boeit ze niet. Nou ja. lesson learned.
:strip_exif()/f/image/k9BXlvmnI6bJdgpyxNVI54ZD.jpg?f=fotoalbum_large)
74 euro (incl verzendkosten) voor dit gebakje betaald.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/6qXhMnOLeRhaE66uCUjvfSsE.jpg?f=user_large)
de foto op catawiki, crap kwaliteit foto, alsof je hier alles op kan zien...
Ik ben denk ik te goeder trouw...
Vandaag de N64 ontvangen en ja hoor veel meer beschadiging dan verwacht en op de foto te zien was. Het zijn dus gewoon handelaren/dozenschuivers, kwaliteit boeit ze niet. Nou ja. lesson learned.
:strip_exif()/f/image/k9BXlvmnI6bJdgpyxNVI54ZD.jpg?f=fotoalbum_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/6qXhMnOLeRhaE66uCUjvfSsE.jpg?f=user_large)
de foto op catawiki, crap kwaliteit foto, alsof je hier alles op kan zien...

Jammer, want anders was het wel een hele fraaie aankoop geweest!
Ik neem aan dat je op Catawiki ook feedback en reviews kan geven.
Ik neem aan dat je op Catawiki ook feedback en reviews kan geven.
Liege, liege, liegebeest!
Ik ontwijk Catawiki altijd. Vind het echt een vervelende website om iets op aan te schaffen. Zegt natuurlijk niet dat het niet jammer is voor jou dat je aankoop tegenvalt
Catawiki is op zich het probleem niet, daar zit wel een hoop crap tussen en overpriced stuff maar soms ook juweeltjes. Je kan er ook gewoon zien wie het verkoopt, je moet de particulieren eigenlijk een beetje proberen er uit te vissen.
Zo heb ik laatste deze gekocht, wel aardige deal en alles was in super nette staat:
https://www.catawiki.nl/l...3-in-originele-verpakking
dus het kan wel goed gaan op catawiki.
Magixbutton als NL bedrijf vind ik wel te vertrouwen en ik had er al eerder besteld via hun website. Nu was dat niet een mega succes maar ik gaf ze een tweede kans. Helaas anders uitgepakt. Ik heb ze een neutrale beoordeling gegeven op catawiki.
Zo heb ik laatste deze gekocht, wel aardige deal en alles was in super nette staat:
https://www.catawiki.nl/l...3-in-originele-verpakking
dus het kan wel goed gaan op catawiki.
Magixbutton als NL bedrijf vind ik wel te vertrouwen en ik had er al eerder besteld via hun website. Nu was dat niet een mega succes maar ik gaf ze een tweede kans. Helaas anders uitgepakt. Ik heb ze een neutrale beoordeling gegeven op catawiki.
Balen! Valt nog wel wat aan te doen denk ik qua schade.Petje72 schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 16:08:
Zo, voor mij de laatste keer dat ik iets koop bij Magixbuttons. Ik had via hun website onlangs wat GameCubes gekocht waarvan de kwaliteit la-la was.Dat hebben de "gefixed" door gedeeltelijke refund. Nu veiling via Catawiki, stond bij check de foto's voor de kwaliteit van het product, crap foto's uiteraard maar ik nam de gok.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
de foto op catawiki, crap kwaliteit foto, alsof je hier alles op kan zien...![]()
Dat is wel erg , dat zouden ze wel in beschrijving mogen zetten en foto van bovenzicht pakken .
Is nog wel iets aan te doen maar het zijn toch echt krassen en lak eraf, niet alleen vuil of plakzooi. Te zijner tijd ga ik de case eens cleanen, wat Dasty er op laten sjamberen of laten weken in een lauw/warm sopje.RJL86 schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 19:04:
[...]
Balen! Valt nog wel wat aan te doen denk ik qua schade.
Dat vind ik ook, flink wat duidelijke foto's zou netter zijn. Maar ze wisten de staat van de case dus als ze duidelijke foto's er op zetten dan wordt er minder op geboden. Ik ben dus in hun truukje getrapt.elsympatico schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 19:32:
Dat is wel erg , dat zouden ze wel in beschrijving mogen zetten en foto van bovenzicht pakken .

Recent een video van RetroRGB gezien waarin hij het had over de GBSControl upscaler. Ik heb zelf totaal niets met retro consoles op een lcd en speel alles op een crt. Wel nieuwsgierig geworden en toch maar eens de gok gewaagd en zo'n ding gebouwd en ben er eigenlijk wel over te spreken.
Een verschil van dag en nacht als je het vergelijkt met een retro console direct op een lcd (tv) aansluiten. In combinatie met de ingebouwde scanline filter vind ik het zelfs een goed alternatief. Qua input lag kan ik niet veel waarnemen. Heb een uur SOTN gespeeld welke ik ondertussen tientallen keren heb uitgespeeld en merk echt geen verschil
Nu de temperaturen aangenamer zijn (voornamelijk omdat het niet langer windstil is), ben ik weer eens mijn zolder gaan bezoeken. Hierbij dan eindelijk ook mijn "Favoriete 10 Games uit de collectie".
:strip_exif()/f/image/zF8S5V655gMBO640kAI9w5Kn.jpg?f=fotoalbum_large)
In willekeurige volgorde:
Little Big Adventure 2 (PC, 1997)
Diegene die deze game hebben gespeeld snappen vaak wel wat de magie is met deze game. Het is een prachtig verhaal gebracht op een geweldige, bijna onnozel vriendelijke manier. Je wapen is een stuiterbal en de karakters zijn praktisch knakworsten, olifanten en ratten. Een geweldige game, zeker voor zijn tijd, waarvan ik enkel maar kan dromen voor een vervolg.
The Legend of Zelda: Ocarina of Time (Nintendo64, 1998)
Oef, Ocarina of Time. Misschien wel dé beste game ooit. Uiteraard had dit met de stap naar de 3D wereld te maken, maar daar houdt het niet bij op. Deze game zit zó goed in elkaar. De hoeveelheid content is echt heerlijk. Eerst als kind een aantal dungeons en bazen verslinden, voordat je aan het echte werk als volwassen Link kan beginnen. Wat mij betreft moet iedereen deze game ooit gespeeld hebben.
The Legend of Zelda: A Link to the Past (Super Famicom, 1991)
Zeer persoonlijk tintje, dit is namelijk de eerste Zelda game die ik gespeeld heb en waar ik dan ook he-le-maal in opgezogen werd. Voor mij bijna hetzelfde als met de latere Ocarina of Time, enkel nu vanaf een ander perspectief. Het onderdeel van de Light World en Dark World, inclusief de muziek, is echt heel lekker uitgewerkt.
Super Mario Bros. 3 (Famicom, 1988)
Deze game heb ik gespeeld nádat ik kennis had gemaakt met zijn opvolger op de Super Nintendo. Toch zitten er power-ups en werelden in deze game die ervoor gezorgd hebben dat ik hem hier plaats. Veel goede herinneringen aan wereld 4, waar alles echt mega groot is t.o.v. Mario.
Super Mario Land 2: 6 Golden Coins (Game Boy, 1992)
Door velen overgeslagen, misschien omdat ze niet zo veel met handheld gaming hebben. Deze Super Mario platformer op de Game Boy heeft heerlijk grote sprites en introduceerde Wario als evil guy in de Mario games. De game is relatief eenvoudig, maar de difficulty gaat goed omhoog zodra je bij het laatste level aankomt. Tegenwoordig mogelijk om in kleur te spelen, d.m.v. een Game Boy Color patch.
Super Mario World (Super Famicom, 1990)
Tsja, beetje simpel om deze game te noemen, maar het blijft voor mij dan ook wel een eindeloze klassieker. Geen gedonder, gewoon lekkere platforming. Heeft even geduurd voordat ik snapte dat een rode exit twéé exits bevat. Leuk replayability door alle levels door te gaan en voor de 96 exits te gaan. Vooral als je deze game nog niet eerder hebt gespeeld zeker aan te raden.
Diablo II: Lord of Destruction (PC, 2001)
Waar moet ik beginnen.. Voor mij de definitie van 'Action RPG'. Dertien jaar lang heb ik deze game op en af gespeeld, uiteraard altijd in Hardcore modus. De expansion pack gooit er nog een lading content en classes overheen, waar deze game eigenlijk vandaag de dag nog altijd niet geëvenaard is. Misschien enkel door Path of Exile.
Gears of War (Xbox 360, 2006)
Voor mij een game die de Xbox 360 op de kaart zette en een heel nieuw genre leven in blies. De cover-based action shooters. Voornamelijk deel één, met zijn duistere verhaallijn, klassieke muziek en geniale graphics lieten het voor mij lijken alsof ik mijzelf in een jaren '80 actiefilm bevond.
Demon's Souls (PlayStation 3, 2009)
De game die de definitie van 'Soul-like games' heeft gevormd. Toentertijd speciaal een PS3 voor aangeschaft. Heerlijke gameplay, bijna terug naar die good ol' days waar je niet om de haverklap een checkpoint hebt en waarbij je hooguit één keer sterven mag zonder penalty. Ik ben enorm blij wat deze game teweeg heeft gebracht in game-land.
Sonic the Hedgehog 2 (Mega Drive, 1992)
Deze game kreeg ik gebundeld met mijn Mega Drive II, die ik als kind zelf bij elkaar had gespaard. Sega's reactie op Super Mario was overweldigend snel (en stoer). De aparte controller en eigenaardige muziektonen zorgde ervoor dat ik deze game ben gaan waarderen als klassieker. De game kende twee endings, en voor de good ending ben ik echt heel wat middagjes zoet geweest, want geen save system! Veel Game Overs gehad bij Metal Sonic.
:strip_exif()/f/image/zF8S5V655gMBO640kAI9w5Kn.jpg?f=fotoalbum_large)
Diegene die deze game hebben gespeeld snappen vaak wel wat de magie is met deze game. Het is een prachtig verhaal gebracht op een geweldige, bijna onnozel vriendelijke manier. Je wapen is een stuiterbal en de karakters zijn praktisch knakworsten, olifanten en ratten. Een geweldige game, zeker voor zijn tijd, waarvan ik enkel maar kan dromen voor een vervolg.
Oef, Ocarina of Time. Misschien wel dé beste game ooit. Uiteraard had dit met de stap naar de 3D wereld te maken, maar daar houdt het niet bij op. Deze game zit zó goed in elkaar. De hoeveelheid content is echt heerlijk. Eerst als kind een aantal dungeons en bazen verslinden, voordat je aan het echte werk als volwassen Link kan beginnen. Wat mij betreft moet iedereen deze game ooit gespeeld hebben.
Zeer persoonlijk tintje, dit is namelijk de eerste Zelda game die ik gespeeld heb en waar ik dan ook he-le-maal in opgezogen werd. Voor mij bijna hetzelfde als met de latere Ocarina of Time, enkel nu vanaf een ander perspectief. Het onderdeel van de Light World en Dark World, inclusief de muziek, is echt heel lekker uitgewerkt.
Deze game heb ik gespeeld nádat ik kennis had gemaakt met zijn opvolger op de Super Nintendo. Toch zitten er power-ups en werelden in deze game die ervoor gezorgd hebben dat ik hem hier plaats. Veel goede herinneringen aan wereld 4, waar alles echt mega groot is t.o.v. Mario.
Door velen overgeslagen, misschien omdat ze niet zo veel met handheld gaming hebben. Deze Super Mario platformer op de Game Boy heeft heerlijk grote sprites en introduceerde Wario als evil guy in de Mario games. De game is relatief eenvoudig, maar de difficulty gaat goed omhoog zodra je bij het laatste level aankomt. Tegenwoordig mogelijk om in kleur te spelen, d.m.v. een Game Boy Color patch.
Tsja, beetje simpel om deze game te noemen, maar het blijft voor mij dan ook wel een eindeloze klassieker. Geen gedonder, gewoon lekkere platforming. Heeft even geduurd voordat ik snapte dat een rode exit twéé exits bevat. Leuk replayability door alle levels door te gaan en voor de 96 exits te gaan. Vooral als je deze game nog niet eerder hebt gespeeld zeker aan te raden.
Waar moet ik beginnen.. Voor mij de definitie van 'Action RPG'. Dertien jaar lang heb ik deze game op en af gespeeld, uiteraard altijd in Hardcore modus. De expansion pack gooit er nog een lading content en classes overheen, waar deze game eigenlijk vandaag de dag nog altijd niet geëvenaard is. Misschien enkel door Path of Exile.
Voor mij een game die de Xbox 360 op de kaart zette en een heel nieuw genre leven in blies. De cover-based action shooters. Voornamelijk deel één, met zijn duistere verhaallijn, klassieke muziek en geniale graphics lieten het voor mij lijken alsof ik mijzelf in een jaren '80 actiefilm bevond.
De game die de definitie van 'Soul-like games' heeft gevormd. Toentertijd speciaal een PS3 voor aangeschaft. Heerlijke gameplay, bijna terug naar die good ol' days waar je niet om de haverklap een checkpoint hebt en waarbij je hooguit één keer sterven mag zonder penalty. Ik ben enorm blij wat deze game teweeg heeft gebracht in game-land.
Deze game kreeg ik gebundeld met mijn Mega Drive II, die ik als kind zelf bij elkaar had gespaard. Sega's reactie op Super Mario was overweldigend snel (en stoer). De aparte controller en eigenaardige muziektonen zorgde ervoor dat ik deze game ben gaan waarderen als klassieker. De game kende twee endings, en voor de good ending ben ik echt heel wat middagjes zoet geweest, want geen save system! Veel Game Overs gehad bij Metal Sonic.
Verwijderd
Little big adventure 2, eens! Zeer leuke game! Vroeger heel veel gespeeld. Heb het eerste deel liggen, moet er weer eens aan beginnen. Leuke top 10!Seroczynski schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 20:25:
Nu de temperaturen aangenamer zijn (voornamelijk omdat het niet langer windstil is), ben ik weer eens mijn zolder gaan bezoeken. Hierbij dan eindelijk ook mijn "Favoriete 10 Games uit de collectie".
[Afbeelding]
Zo, eindelijk wat Sega spul uit de VS laten versturen. Het was de bedoeling om alles naar Californië te laten versturen en het daar afgelopen maart op te halen maar... daar kwam wat covid-19 tussen 
Ik zal foto’s posten als het binnen is.
85 dollar verzendkosten doen wel behoorlijk pijn :’(
En ergens in Californië ligt nog steeds een doos met meer spullen: Een Mega SG, Everdrive X7, Nomad en een zooi spellen. Geen idee wanneer ik DIE te zien zal krijgen...
Ik zal foto’s posten als het binnen is.
85 dollar verzendkosten doen wel behoorlijk pijn :’(
En ergens in Californië ligt nog steeds een doos met meer spullen: Een Mega SG, Everdrive X7, Nomad en een zooi spellen. Geen idee wanneer ik DIE te zien zal krijgen...
Even iets heel anders...
Leuke documentaire serie op netflix over gaming... High score.
IMDB: High Score (TV Series 2020– )
Vriend van mij gaf me ook de tip maar nog niet naar gekeken. Binnenkort toch maar eens gaan doen.
Aardige docu. Jammer dat het een vrij beperkt beeld geeft van de geschiedenis van games en consoles, maar het zijn ook maar 6 afleveringen. Wie weet in een tweede seizoen.
En Netflix moet uiteraard hun BLM LHBT agenda erin verwerken.
Op Youtube staan vaak ook hele goede documentaires, ik had laats een zeer uitgebreide over The Atari Landfill gezien, ook een aanrader.
[YouTube: Atari Game Over (2014) Full Movie Documentary]
[YouTube: Atari Game Over (2014) Full Movie Documentary]
- Sagat
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- RetroTINK
- Nintendo GameBoy
- MegaDrive
- Nintendo Game & Watch
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- RetroTINK 5X-Pro
- Nintendo DS
- Saturn
- Game boy advance sp
- 16 bit
- Game boy advance
- Dreamcast
- Nintendo 64
- Consoles
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
Dit ging over sf2 voor de duidelijkheidSD5k schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 08:48:
[...]
Ik heb er ook warme nostalgische gevoelens bij, maar de arcade versie blijft echt superieur.
En ja de arcade versie is superieur, maar de console versies zijn wel erg goed. Ik ben een oude snes fanboy, dus dat is degene die ik kies boven de md versie, maar (helemaal met de pyron restore/color patch) en uiteraard met een 6 button controller is die ook erg goed. En ja de pc engine versie vind ik ook super tof, dat dat kleine halve 8 bit apparaatje dat eruit kan spugen......om nog maar te zwijgen over art of fighting......maar dat is weer een ander verhaal
De 3do versie heeft recentelijk ook support voor cheevo gekregen dus die wil ik ook nog wel is proberen, en ja de arcade versie heeft ze al.....keuzes keuzes!
offtopic:
Ik ben zelf dus bezig met super street fighter 2 voor snes, maar dan met achievment support, ben bezig met Deejay en kweenie, waar guile me altijd prima bevalt heb ik het met deze meneer best moelijk! ben nu bezig ter afwisseling om alvast Zangief ook te spelen, maar ik heb helemaal niets met grapplers, wel lekker als er dan toch af en toe wel de spinning piledriver uit komt
Ik ben zelf dus bezig met super street fighter 2 voor snes, maar dan met achievment support, ben bezig met Deejay en kweenie, waar guile me altijd prima bevalt heb ik het met deze meneer best moelijk! ben nu bezig ter afwisseling om alvast Zangief ook te spelen, maar ik heb helemaal niets met grapplers, wel lekker als er dan toch af en toe wel de spinning piledriver uit komt
Goede keuzesSeroczynski schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 20:25:
Hierbij dan eindelijk ook mijn "Favoriete 10 Games uit de collectie".
LBA2 heb ik nooit gespeeld, is dat leuk om nu nog te doen? Ik weet wel dat veel mensen bij mij op de MBO ook enthsiast over deze game waren...volgens mij ooit wel is kort geprobeerd op de/mijn eigen pc vroeger, maar dat was in de tijd van games kopiëren en veel proberen weinig 'echt' spelen (do we detect a trend hereLittle Big Adventure 2 (PC, 1997)

Voordeel is dat er nu ook een pc core voor de mister is, wel mooi projectje om te kijken of ik het daar draaiend kan krijgen...
Ocarina: Deze zou ik ook echt verder moeten spelen weet dat hij jaren lang altijd op nr1 stond in de best games ever lijst....
smb3: nothing to add
sml2: deze vind ik dan wel opvallend....echt de beste uit de mobiele mario's? Toevallig recentelijk nog gekeken hoe een maat van mij deze speelde toen ik mijn mister demonstreerde, kreeg er toen wel zin.......en wat jij omschrijft als ' uitdagend op het einde' haha ondervond ik 'vroegah' als een hele grote switch in moeilijkheid opeens, denk dat toen mijn zin om verder te spelen verloren was!
Ik weet wel dat ik de gfx destijds echt gewedlig vond (nog steeds trouwens) en amper kon geloven dat de humble gameboy dat eruit perste, qua gfx was super marioland1 imho minder dan de nes mario 1, sml2 was near snes gfx in zwart wit op de gb!
Gears: console fps, ik hou het daarbij
demon souls: ugh deze games (soulsborne) lijken me ook zo vet......misschien de remake op de ps5, anders toch maar is de ps3 versie doen? nooit verder gekomen dan de char creator

Sonic 2:
hah laatst mezelf voorgenomen om sonic 1 gewoon lekker te laten rusten en toch maar is met deel 2 te starten, dit is bevestiging
10 second ninja DONE
Wilde hem net tippen hier. Leuke miniserie om te kijkenLaFleche schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 04:57:
Even iets heel anders...
Haha de BLM LHBT agenda viel me ook al op. Typisch Netflix.Raem schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 09:22:
Aardige docu. Jammer dat het een vrij beperkt beeld geeft van de geschiedenis van games en consoles, maar het zijn ook maar 6 afleveringen. Wie weet in een tweede seizoen.
Verwijderd
Het ligt er dit keer ook wel heel duidelijk op. Bijna elke aflevering komt het weet terug. ze hebben precies die mensen elke keer uitgezocht. het grote probleem is dat ze niet het hele verhaal vertellen en het sturen naar een bepaalde richting. Ik heb de eerste 4 afleveringen gezien, voor mijn is het een krap 6je waard. Staan veel betere dingen op Youtube.RJL86 schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 11:03:
[...]
Haha de BLM LHBT agenda viel me ook al op. Typisch Netflix.
Ik ben nu bij aflevering 2, bij de eerste aflevering dacht ik al bij die transgender....wat voegt haar/zijn verhaal toe? Zij/hij wint een competitie, leuk toch? Waarom moet daarna een jankverhaal komen over hoe zwaar zij/hij het had.Verwijderd schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 13:11:
[...]
Het ligt er dit keer ook wel heel duidelijk op. Bijna elke aflevering komt het weet terug. ze hebben precies die mensen elke keer uitgezocht. het grote probleem is dat ze niet het hele verhaal vertellen en het sturen naar een bepaalde richting. Ik heb de eerste 4 afleveringen gezien, voor mijn is het een krap 6je waard. Staan veel betere dingen op Youtube.

Om het menselijker te maken. De connectie van pure game-geschiedenis naar verhalen over mensen.RJL86 schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 17:33:
[...]
Ik ben nu bij aflevering 2, bij de eerste aflevering dacht ik al bij die transgender....wat voegt haar/zijn verhaal toe? Zij/hij wint een competitie, leuk toch? Waarom moet daarna een jankverhaal komen over hoe zwaar zij/hij het had.
Liege, liege, liegebeest!
Ik heb nu alle 6 de afleveringen gezien, vind het een leuke serie, mooi om de mensen achter de games te zien en hun verhaal te horen.
Dan zal ik hier binnenkort ook eens aan beginnen.
- Sagat
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- RetroTINK
- Nintendo GameBoy
- MegaDrive
- Nintendo Game & Watch
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- RetroTINK 5X-Pro
- Nintendo DS
- Saturn
- Game boy advance sp
- 16 bit
- Game boy advance
- Dreamcast
- Nintendo 64
- Consoles
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
Zal de serie binnenkort ook is aanzetten, ben toch wel nieuwsgierig.
Dan was anders....in de categorie, geflopte 90'ies consoles, de 3dO
Wikipedia: 3DO Interactive Multiplayer
.....benieuwd of iemand hier zo'n ding heeft (of zelfs meerdere, vanwege de vele versies en zelfs verschillend fabrikanten is het wel verzameltechnisch leuk) maar was echt zo'n console die ik grotendeels vergeten was.
En dan weer die dekselse retroachievements. Street figher 2 op 3d0 heeft een set gekregen
Hoewel ik nog steeds niet klaar ben met met snes super sf2 (net weer in elkaar gebeukt door vega
) vond ik het dan toch wel leuk om is te kijken.
En het is echt een puike versie, ik herken gewoon de geluids effecten van games als nightwarriors op de saturn.....typische cps2/3 sounds, wie zal het zeggen?)
Het was natuurlijk nog steeds waanzin om voor een (voor de tijd) goede versie van sf2 zo'n dure console te kopen, maar mocht je idd destijds wel de gok genomen hebben, dan was er toch wel eea te doen. Viel me wel op dat een aantal van de goede games ook min of meer een amiga versie hadden (lemmings, another world) das dan wel weer jammer, maar wellicht gevalletje van ' even snel poorten en hopen dat je casht'.
Road rash en need for speed kon je ook niet ergens anders ervaren, ja laten op ps1/saturn en pc.
Dus kweenie, ben we benieuwd naar ervaringen hier.
Dan was anders....in de categorie, geflopte 90'ies consoles, de 3dO
Wikipedia: 3DO Interactive Multiplayer
.....benieuwd of iemand hier zo'n ding heeft (of zelfs meerdere, vanwege de vele versies en zelfs verschillend fabrikanten is het wel verzameltechnisch leuk) maar was echt zo'n console die ik grotendeels vergeten was.
En dan weer die dekselse retroachievements. Street figher 2 op 3d0 heeft een set gekregen
Hoewel ik nog steeds niet klaar ben met met snes super sf2 (net weer in elkaar gebeukt door vega

En het is echt een puike versie, ik herken gewoon de geluids effecten van games als nightwarriors op de saturn.....typische cps2/3 sounds, wie zal het zeggen?)
Het was natuurlijk nog steeds waanzin om voor een (voor de tijd) goede versie van sf2 zo'n dure console te kopen, maar mocht je idd destijds wel de gok genomen hebben, dan was er toch wel eea te doen. Viel me wel op dat een aantal van de goede games ook min of meer een amiga versie hadden (lemmings, another world) das dan wel weer jammer, maar wellicht gevalletje van ' even snel poorten en hopen dat je casht'.
Road rash en need for speed kon je ook niet ergens anders ervaren, ja laten op ps1/saturn en pc.
Dus kweenie, ben we benieuwd naar ervaringen hier.
10 second ninja DONE
@Sagat
:strip_exif()/f/image/z5ybGylEKq7j7aZcxdbCdkic.jpg?f=fotoalbum_large)
Met de game Hell erbij dus. Ik zal eens kijken of ik Street Fighter voor de 3DO nog kan vinden in mint state voor mijn collectie. 😉
:strip_exif()/f/image/z5ybGylEKq7j7aZcxdbCdkic.jpg?f=fotoalbum_large)
Met de game Hell erbij dus. Ik zal eens kijken of ik Street Fighter voor de 3DO nog kan vinden in mint state voor mijn collectie. 😉
Wat te doen met deze fake cartridges?
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/fLA4ducz3JSfmHGM6lriCBfv.jpg?f=user_large)
Ik denk eraan ze te vernietigen.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/fLA4ducz3JSfmHGM6lriCBfv.jpg?f=user_large)
Je mag ze aan mij geven, bouw ik er iets leuks van, Raspberry Pi er in en ander kunstwerkje. Dat kan je zelf ook doen natuurlijk, is wel fun toch? trek je eventueel die fake labels er af en ben creatiefJumpman schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 14:09:
Wat te doen met deze fake cartridges?
[Afbeelding]
- Sagat
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- RetroTINK
- Nintendo GameBoy
- MegaDrive
- Nintendo Game & Watch
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- RetroTINK 5X-Pro
- Nintendo DS
- Saturn
- Game boy advance sp
- 16 bit
- Game boy advance
- Dreamcast
- Nintendo 64
- Consoles
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
Mooie foto's, maar aan de staat te zien game jij er niet mee dan? Of was jij de/een van de ' mint' verzamelaar(s)?didado schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 10:39:
@Sagat
[Afbeelding]
10 second ninja DONE
Ik ook en ik lig al helemaal dubbel om die vrouw die de taxatie expert is bij hun en er een waarde aan koppelt. Standaard de duurste prijs op ebay wordt als waarde dan door haar aangegeven.Seroczynski schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 17:30:
Ik ontwijk Catawiki altijd. Vind het echt een vervelende website om iets op aan te schaffen. Zegt natuurlijk niet dat het niet jammer is voor jou dat je aankoop tegenvalt
@Sagat
Ja ik ben een mint/sealed verzamelaar.
Helaas heb ik hedendaags niet meer alle tijd, energie en ruimte voor retro gaming (ben 37).
Retroarch is mijn ontspanning.😉 En vind het prachtig hoe iedereen met passie er hier over praat.
Gex was overigens in het begin een exclusieve eerste (soort van) mascotte voor de 3DO console.
Ja ik ben een mint/sealed verzamelaar.
Helaas heb ik hedendaags niet meer alle tijd, energie en ruimte voor retro gaming (ben 37).
Retroarch is mijn ontspanning.😉 En vind het prachtig hoe iedereen met passie er hier over praat.
Gex was overigens in het begin een exclusieve eerste (soort van) mascotte voor de 3DO console.
Wii U blijft een super console en staat hier nog steeds in de woonkamer. Super leuk ook voor kinderen, maar bijna niemand van de huidge ouders die van het bestaan af weet. Ja de Switch die kennen ze nu wel, maar de Wii U met soortgelijke graphics en Nintendo gameplay nooit van gehoord...Sagat schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 11:25:
[...]
Wii u vind ik ook heel interessant, enige echte normale nintendo console die ik niet heb. Maar ik wil nog wat extra stuff voor mister en volgend jaar pc upgrade. Monies voor hobbies niet onbeperkt helaas.
En fighters...sf4 zou absoluut in de top10 moeten als modern ook mee mocht doen. Verder soul calibur1/2 en de eerste 2d fighters die ik op saturn speelde...xmen cota/nightwarriors en sf alpha2. Kof2002 scoort ook hoog. Hell zelfs barbarian en international karate stonden op mijn short list. En virtua fighter 2 op saturn was ook amazing. Maar voor mij meer gfx dan de gameplay.
maar zowat alles is geport, er blijft haast niks van over om op terug te komen.3style schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 23:18:
[...]
Wii U blijft een super console en staat hier nog steeds in de woonkamer. Super leuk ook voor kinderen, maar bijna niemand van de huidge ouders die van het bestaan af weet. Ja de Switch die kennen ze nu wel, maar de Wii U met soortgelijke graphics en Nintendo gameplay nooit van gehoord...
Zelfs pikmin 3. na verloop van tijd zullen de laatste paar noemenswaardige games waarschijnlijk ook geport worden.
Ik ben wel benieuwd met de wii u in de toekomst, of er men er eigenlijk wel eens op terug gaat kijken gezien het geen noemens waardige exclusives overhoudt. Zeg generatie 10 wat het beeld qua wii u dan is.
Het is een leuk systeem om retro games op te spelen, zeker gezien het qua mods een van de betere consoles is, maar los van dat, als je echt naar de officiele console zelf kijkt, is niet echt aantrekkelijk om op terug te komen.
Het is de enige nintendo generatie die niks unieks overhoudt, de switch heeft al zijn games + veel meer en doet het beter.
Geen enkele nintendo console is zo overschaduwt als de wii u, verder ook een vage gimmick met twee schermen. het was een ok console maar naar mijn mening niet noemenswaardig naarmate meer en meer jaren verstrijken.
[ Voor 7% gewijzigd door gast7 op 25-08-2020 01:55 ]
Ach, in de latere afleveringen wordt de BLM en de LBGT community verder in het zonnetje gezet... Typisch 2019/2020...RJL86 schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 17:33:
[...]
Ik ben nu bij aflevering 2, bij de eerste aflevering dacht ik al bij die transgender....wat voegt haar/zijn verhaal toe? Zij/hij wint een competitie, leuk toch? Waarom moet daarna een jankverhaal komen over hoe zwaar zij/hij het had.
Ik vond de diepgang van deze serie wat teleurstellend. Voegt niet veel toe aan andere docu's.
Verwijderd
Ben ik het zeker niet mee eens. Ik vind het nou juist een erg leuke console. De graphics doen niet onder voor de switch. Genoeg games op het platform die niet geport zijn en ook niet geport gaan worden. Er zijn ook games waarbij de wii u versie grafisch het mooist is. Zoals most wanted (pc textures). Daarnaast zijn de games die geport zijn net anders, want je hebt geen 2 schermen. Toch weer andere ervaring.gast7 schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 01:33:
[...]
maar zowat alles is geport, er blijft haast niks van over om op terug te komen.
Zelfs pikmin 3. na verloop van tijd zullen de laatste paar noemenswaardige games waarschijnlijk ook geport worden.
Ik ben wel benieuwd met de wii u in de toekomst, of er men er eigenlijk wel eens op terug gaat kijken gezien het geen noemens waardige exclusives overhoudt. Zeg generatie 10 wat het beeld qua wii u dan is.
Het is een leuk systeem om retro games op te spelen, zeker gezien het qua mods een van de betere consoles is, maar los van dat, als je echt naar de officiele console zelf kijkt, is niet echt aantrekkelijk om op terug te komen.
Het is de enige nintendo generatie die niks unieks overhoudt, de switch heeft al zijn games + veel meer en doet het beter.
Geen enkele nintendo console is zo overschaduwt als de wii u, verder ook een vage gimmick met twee schermen. het was een ok console maar naar mijn mening niet noemenswaardig naarmate meer en meer jaren verstrijken.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2020 08:56 ]
Dit topic is gesloten.
Let op:
Let op, dit topic is om retro gaming en al haar facetten te bespreken, het is echter NIET de bedoeling om
- Games aan te schaffen (ruilen/lenen/etc.) van/via mede tweakers.
- Games te verkopen.
- Te vragen wat een game of console waard is.
- Een V&A advertentie te promoten.
- Dit topic is voor en door verzamelaars, s.v.p. geen opmerkingen ala 'Oh wat veel, speel je dat allemaal?' Dat voegt niets toe.
Let op, dit topic is om retro gaming en al haar facetten te bespreken, het is echter NIET de bedoeling om
- Games aan te schaffen (ruilen/lenen/etc.) van/via mede tweakers.
- Games te verkopen.
- Te vragen wat een game of console waard is.
- Een V&A advertentie te promoten.
- Dit topic is voor en door verzamelaars, s.v.p. geen opmerkingen ala 'Oh wat veel, speel je dat allemaal?' Dat voegt niets toe.