Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RJL86
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 17-09 17:58
Ik denk dat de WiiU in de toekomst een verzamelobject gaat worden. Weinig van verkocht en super toffe games op te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkje.doc
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23-09 07:43
Zelf hebben we de Wii U op launch gekocht. Niet omdat dit in de planning zat, maar omdat er destijds bij de Mediamarkt zoveel stonden. Grappig om te realiseren dat dit pas eind 2012 was.
Voor mn gevoel veel langer geleden dan 8 jaar.

Ja het kan snel gaan. Van consolelaunch tot cult verzamel object :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15:33
gast7 schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 01:33:
[...]

maar zowat alles is geport, er blijft haast niks van over om op terug te komen.
Van de ene kant is dat erg jammer, maar buiten Mario, Pikmin en Zelda koop ik niet de Wii U games nog eens op de Switch, hoewel ik bijvoorbeeld Donkey Kong en Bayonetta geweldige titels vind, koop ik deze niet nog een keer op de Switch. Zelf speel ik Zelda nog regelmatig op dit leuke systeem :D

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik hink op 2 gedachten met de wii u.

Voordelen:
- de paar games die het 2e scherm gebruiken, toads treasure tracket schijnt goed voorbeeld te zijn
- wii games in hd/hdmi
- (cube game in hd/hdmi met mod)
- het is wel leuk om weer 'compleet' te zijn met ninty consoles (met uitzondering van handhelds en virtualboy die ik niet snel zal gaan halen...)

Nadelen:
- angst voor krassen op gamepad bij 2e hands
- idd de meeste grote games prima speelbaar op switch
- toch ook prijs: ik zie het (even los van de discusse waar retro start) als iets wat ik koop voor de retro verzameling, en dan concureert het bij mij met andere retro apparaten die ik nog zou willen.....32x/megacd neo geo.......mister aanvullingen.......fysieke md carts......lastig vergelijken, maar denk dat de wii u net iets minder prio voor mij persoonlijk heeft als verzamel object...misschien als ik ooit is een leuke lot tegenkom, maar gezien ik weinig actief zoek....... ;)

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
Ik heb zelf nog een 2de Wii U gamepad nieuw in de seal hier liggen, dat komt omdat mijn Wii U een keer defect is gegaan, grafische kaart, en repareren was bijna net zo duur als een nieuwe, ik heb me toen een nieuwe gekocht en de oude bewaard voor onderdelen, tevens van de oude de tablet gehouden en deze weer in gebruik genomen, de nieuwe is daarom nog helemaal nieuw in de verpakking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkje.doc
Linksquest schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 10:01:
Ik heb zelf nog een 2de Wii U gamepad nieuw in de seal hier liggen, dat komt omdat mijn Wii U een keer defect is gegaan, grafische kaart, en repareren was bijna net zo duur als een nieuwe, ik heb me toen een nieuwe gekocht en de oude bewaard voor onderdelen, tevens van de oude de tablet gehouden en deze weer in gebruik genomen, de nieuwe is daarom nog helemaal nieuw in de verpakking.
Hier eenzelfde sitautie.
Heb 2 consoles en 1 gamepad.
Verder nog wel een extra accu liggen en wat nieuwe accessoires in doos.
Gewoon omdat het kan (oh ja en omdat de Intertoys een hele tijd terug goedkoop dingen had liggen, waaronder die gamecube adapter)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22:51
Sagat schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 09:47:

Voordelen:
- de paar games die het 2e scherm gebruiken, toads treasure tracket schijnt goed voorbeeld te zijn
- wii games in hd/hdmi
- het is wel leuk om weer 'compleet' te zijn met ninty consoles (met uitzondering van handhelds en virtualboy die ik niet snel zal gaan halen...)
2de scherm is heel leuk en aardig, maar treasure tracker heeft extra mario odyssey lvl's in de switch versie en twee player support. waarom voor de wii u versie gaan voor minder content. je mist een blaas functie maar voor de rest is alles er.

en ook een voorbeeld waarin twee schermen een game erg gehaat werd

Starfox zero, De enige game die daadwerkelijk de wii u gimmick gebruikte. Probleem is twee schermen met zo'n snelle game dat werkt gewoon niet. Starfox zero zonder gimmicks had een best goede game kunnen zijn, maar met deze gimmicks niet echt speelbaar en irritant. het went uiteindelijk, maar dan speel ik toch liever starfox 64 of starfox command.

Als collector als je kijkt naar pikmin 3 botw en mario kart 8. en deze naast de switch versies legt, dan is het wii u spul filler waarom heb ik deze games nu? de switch versies hebben hetzelfde plus beter en meer content. oudere generaties hadden dit probleem niet, er zijn genoeg exclusives over om terug naar een oudere console te gaan.

En tuurlijk een map in windwaker is handig qua tweede scherm, maar een vrij overbodige luxe die in veel games inclusief windwaker niet echt nodig is. 1 klik voor een map is prima, zowat alle games doen dit. touch controls zijn ook een gimmick die maar weinig toevoegen. zeker voor langzame dingen, voor rythm games tuurlijk maar voor menu commands en dergelijken mis je naar mijn mening maar weinig. 3d world en extra platforms qua touch feature is gewoon vals spelen en het spel iets makkelijker maken, wii u gimmicks waren haast niet te zien in de meeste games.

als je al een wii u hebt, zeker koop die games, want op het moment zijn wii u games spot goedkoop. maar als de switch ook goedkoper word zie ik niet echt een reden om wii u games te houden.

De gimmick is minimaal, en zoals gezegd enkel starfox zero gebruikte het waarbij het uniek voelde maar waarbij het spel qua gameplay verpest werd.

prima systeem voor emulatie moeite waard voor arcade games zeker met goedkope prijzen in de toekomst, compatibility met zeker de klassieke wii games is mooi met name het online aspect gezien mario kart wii nog een vrij sterke community heeft. een wii u is veel handiger in gebruik tenopzichte van de gewone wii voor dat. Maar voor mij persoonlijk als we het echt over het collecten hebben voor de wii u dat zie ik niet zitten het is overkill, spul dat ik niet zo snel ga gebruiken als ik de switch versies heb. zelfde met ps3, dan stick ik met de ps4 versie. Switch heeft ook veel ruimere controller support voor games dan de wii u tenzij je het mod.

ps3 en xbox 360 hebben echter nog wel veel exclusives over. de wii u niet.

de virtual boy is zeer slecht, maar het is nog wel een unieke ervaring met exclusives, iets dat ik van de wii u niet kan zeggen. want de switch heeft zowat alles en beter. Uiteraard zou ik de virtual boy niet aanraden, maar beide consoles komen op de lijst waarbij de meeste mensen ze in de toekomst wellicht niet gaan halen en waarbij de virtual boy er op zijn minst nog voor een unieke ervaring zorgt. De virtual boy uniek. de wii u is een poor mans proto type switch.

Als je nog geen wii u hebt, zie ik niet veel motivatie voor mensen om er alsnog een te halen los van het modden en online qua oude wii games.

Een switch port heeft extra content, ruimere controller support en de optie om een game in handheld af te spelen. Met name het laatste is voor velen een must ,het is lastig om terug te gaan naar de wii u als er nu eenmaal een switch port is.

[ Voor 33% gewijzigd door gast7 op 25-08-2020 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petje72
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 21-09 15:31
Ik heb zelf destijds de Zelda editie gekocht, half jaartje op gespeeld en weer terug de doos in. De WiiU is eigenlijk een te coole console om de doos te laten. Daarom denk ik een tweede gewone, used, WiiU te kopen en die te softmodden YouTube: Why the Wii U is the best Retro and Emulation console in 2020 | MVG

echter: 2e hands vragen ze al gauw tussen de 100 en 150 eu voor een 2e hands Wii U , dat vind ik nog veel. 60 a 75 eu wil ik er max aan uitgeven.

[ Voor 16% gewijzigd door Petje72 op 25-08-2020 13:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
tsja......die wii u kwam en, ik had er geen vertrouwen in en binnen 1 jaar viel de 3rd party support al min of meer weg.

Er kwamen toch wel wat games die me leuk leken, maar ik wachte op een leuke deal, want het bleef duur.

En toen die eindelijk begonnen te komen werd er meer over de switch bekend, en precies zoals jij schetst en de switch leek idd gewoon alles wat de wii u te kunnen te gaan doen en meer/beter.
En dat is ook waarheid geworden.....de games die alleen en/of beter op de wii u te spelen zijn, zijn erg zeldzaam/weining imho.

Dus wanneer ik zeg 'kopen voor verzamelen', dan bedoel ik in dit geval meer 'voor het gevoel' dan om de libary te unlocken.
Dat heb ik met de 32x en sega/mega cd net zo goed........vooral de cd leek me altijd super tof, en idd Laatst (dat wel wel via pc emulatie) snatcher gestart, en dat was voor de tijd een geweldige multiemedia teaser, spraak lange intro goede muziek, dat ging niet lukken op een snesje.
Het spel zelf heb ik dan niet echt lang gespeeld, ik heb HE-LE-MAAL niets met dat genre en wens @Exorcist er veel plezier mee, al hoewel er schijnbaar ook een saturn versie is, en fan translation, dus ik zou het in zo'n geval wel weten! Burn baby burn! :P

Maar met de mister kan ik nu dus 'cycle accurate' ook andere mega cd's games spelen spelen en.......nog niets gedaan!
De daadwerkelijke games houden vaak niet over, en zijn soms op veel vlakken superieur maar hebben dan toch een stom issue (denk aan mk2......superieur BEHALVE als je graag met of tegen shang tsung speelt.....die kan morphen naar andere chars........vergeet het maar, dan ben je continue 2-4-6 seconden aan het laden met freezes in je gameplay......nope!)
Ik vind het fijn dat het kan, maar in de praktijk weinig mee gedaan.
TLDR: een megacd zou ik 95% kopen voor de show. Hij moet uiteraard wel werken en afhankelijk van de prijs zou ik ook zeker wel wat games proberen te verzamelen....maar eigenlijk zou ik beter af zijn met zo'n megadrive mini/tower of power voor de looks, de games spelen doe ik wel op andere manier dan.

Dit zou voor de wii u ook gelden, al hoewel ik en cube en wii en wii u games ( en dan in principe ook ALLE) games kunnen spelen op mijn oledje dan wel weer, zoals in vorige post benoemd, wel zeer interessant vind.......tsja keuzes!
Gewone emulatie van oudere systemen vind ik dan weer niet zo spannend, maar wel natuurlijk zowel de wii als wii u.....'wii ware' games. Games die je nu gewoon niet eens meer KAN kopen al zou je het willen, ook dat is natuurlijk tof.

Voor de mensen hier die wel actief mp enzo in de gaten houden, wat is een redelijke prijs voor een wii u tegenwoordig? 200 vind ik een hoop geld, maar voor 100 ga ik twijfelen, 50-75 is bijna insta buy eigenlijk ondanks bovenstaande geneuzel :+

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
sega 32 x Sega sega cd zijn zeker overbodig dat zeggende er zitten wel een aantal vrij vette exclusieve games op met name op de sega cd.

Shining force cd is de beste in de gehele shining force serie. en robo aleste en sonic cd zijn zeker niet mis.

rpg's als de lunar serie en unieke titels als popful mail keio flying squadron zijn ook zeker leuke games om eens te ervaren

Snatcher op de saturn ook met een fan translation mist volgens mij nog altijd de engelse voice acting van de engelse sega cd versie.

Aanraden qua emulatie absoluut, origineel is overkill maar de sega cd heeft op zijn minst vrij goeie exclusies die soms tot de beste speel ervaring behoren. te zeldzaam en prijzig om zo maar in te stappen.

Voor ports als mortal kombat kan je de sega cd inderdaad beter skippen, genoeg andere opties om zulke series te spelen.

[ Voor 15% gewijzigd door gast7 op 25-08-2020 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
gast7 schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 13:34:
sega 32 x Sega sega cd zijn zeker overbodig dat zeggende er zitten wel een aantal vrij vette games op met name op de sega cd.
Ja en dat is waarom ik dus in mister gestapt ben, omdat ik 80% gamer ben in 20% verzamelaar
(want ik vind het echt tof om mijn kastje hier te zien met mijn heh doe het maar even schematisch :+

ps2| n64| org xbox
------ --------- ------------
| | nes | DC
------- --------- -----------
cube&snes| saturn| megadrive

te zien.......en daar wil ik dan nog eigenlijk bij zetten......de mister, mijn wii en mijn pce (die is nog even op vakantie) en dan heb ik eigenlijk toch ook weer een 'echte' scart wisselaar nodig...
Shining force cd is de beste in de gehele shining force serie. en robo aleste en sonic cd zijn zeker niet mis.
SF is een rpg right? misschien een keer proberen maar niet mijn genre
Robo aleste, ja dat is een shmup, goeie die moet ik echt is proberen!
sonic cd.....ooit al gekocht op x360, kweenie.....misschien als ik idd sonic 2 speel en dat die me pakt dat ik daarna ook nog is met cd verder kan, het pakt me gewoon niet
rpg's als de lunar serie en unieke titels als popful mail keio flying squadron zijn ook zeker leuke games om eens te ervaren
haha weer rpg en shmup maar idd ook hier hier dan is proberen
Aanraden qua emulatie, origineel is overkill maar de sega cd heeft op zijn minst vrij goeie exclusies die soms tot de beste speel ervaring behoren.
nogmaals origneel dan voor de heb/plank en spelen via emu of mister....en mister heeft zijn eigen topic dus daar ga ik hier niet verder over doorzeveren, maar wow.....
Voor ports als mortal kombat kan je de sega cd inderdaad beter skippen, genoeg andere opties om zulke series te spelen.
Ach wel leuk om is ter vergelijk op te starten, en........je kan het van 2 kanten bekijken.......ik vond shang tsung een leuk char om zelf ook te spelen, maar als je die bant van zelf spelen dan heb je precies een gevecht last van dit probleem (misschien meer, mk is heeft wel wat endurance matches enzo... :?)
Ook hier speelt prijs mee maar als ik een mega cd zou hebben zou ik ook echt wel die game willen hebben denk ik....maar wederom prijs is alles......en gezien het een bekende naam is op een geflopt systeem verwacht ik dan geen goedkoop bedrag. En repro, dan net zo lief zelfs fikken en dan hoesje printen ofzo, maar dat vind ik ook onzin.
(hoewel ik dan wel nog steeds nadenk over UVC voor mijn cart only snes en n64 games......misschien toch is contact opnemen met die printboer van retromancave, dat atari2600 hoesje in zijn intro ziet er echt strak uit :P

iig zowel/vooral voor de mega cd genoeg wat ik wel tof vind, en zelfs voor 32 vast wel wat krenten...

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sagat schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 13:23:

Dus wanneer ik zeg 'kopen voor verzamelen', dan bedoel ik in dit geval meer 'voor het gevoel' dan om de libary te unlocken.
Dat heb ik met de 32x en sega/mega cd net zo goed........vooral de cd leek me altijd super tof, en idd Laatst (dat wel wel via pc emulatie) snatcher gestart, en dat was voor de tijd een geweldige multiemedia teaser, spraak lange intro goede muziek, dat ging niet lukken op een snesje.
Het spel zelf heb ik dan niet echt lang gespeeld, ik heb HE-LE-MAAL niets met dat genre en wens @Exorcist er veel plezier mee, al hoewel er schijnbaar ook een saturn versie is, en fan translation, dus ik zou het in zo'n geval wel weten! Burn baby burn! :P
Dank je :P, werkt prima op m'n PS3 inclusief achievements :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sagat schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 09:47:

Voordelen:
- wii games in hd/hdmi

Nadelen:
- angst voor krassen op gamepad bij 2e hands
- idd de meeste grote games prima speelbaar op switch
- toch ook prijs: ik zie het (even los van de discusse waar retro start) als iets wat ik koop voor de retro verzameling, en dan concureert het bij mij met andere retro apparaten die ik nog zou willen.....32x/megacd neo geo.......mister aanvullingen.......fysieke md carts......lastig vergelijken, maar denk dat de wii u net iets minder prio voor mij persoonlijk heeft als verzamel object...misschien als ik ooit is een leuke lot tegenkom, maar gezien ik weinig actief zoek....... ;)
Ik zie het meer zo:

Voordelen:

- Prijs (Spellen op de wii u zijn aanmerkelijk goedkoper dan op de switch, de ports worden op de switch voor de volledige prijs verkocht)
- Vergelijkbare graphics als de switch
- Wii games op HDMI
- Gamecube games op HDMI (door mod)
- 2de scherm
- Virtual console (snes, nes, n64 etc)
- Controllers van oudere generatie compatible (o.a. Wii)

En ja de nadelen die je noemt, klopt dat er games zijn geport naar de switch. Maar daar betaal je wel de volle mep voor, naast de aanschafwaarde van de switch. Een wii u met spellen kan je rond de 100 euro krijgen.

De gamepad is zeer eenvoudig zelf te maken. Er zit namelijk vrij weinig in, scherm, knoppen, analog stick etc. Maar die zijn heel makkelijk zelf te vervangen en de onderdelen zijn goedkoop.

Derde prijs, tja zie mijn eerste opmerking.

Nadelen:
- Niet de nieuwste games
- beperkte library (alleen die kan je wel uitbreiden door de backwards compatible mogelijkheid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nou ja, switch heb ik al, games goedkoper is wel een ding maar uhm als ik een wii u haal verwacht ik niet heel veel spellen te kopen meer O-)
Dan koop ik die liever op de switch, dan spek ik (ook) nintendo zelf ipv van alleen de gamemania ofzo....

wii en cube games ben ik helemaal met je eens.
andere systemen, buiten de genoemde wii ware niet zo veel interesse, pc emulatie en mister dekt redelijk mijn wensenlijst al af op dat vlak.

gamepad maken.....tsja dat is natuurlijk ook wel een optie de gok nemen en een wii u halen en mocht de gamepad echt verschrikkelijk zijn kan je opzoek naar een ander scherm.

nadelen vind ik nog wel te overzien, misschien toch is wat vaker kijken op mp of hier op v&a. Krijg er wel zin in......probleem is dat ik in zoveel dingen zin heb....fancy scart wisselaar staat erg hoog op de lijst. Maar (zie mister topic) ook wat geld uitgeven al aan mister dus...

En ode voor vooral saturn vind ik ook super interessant........maar goed misschien is beetje spelen met wat cd-r's en kijken hoe ntsc games draaien op mijn pal saturn......anders heeft dat ook weer niet super veel zin imho.
Exorcist schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 16:37:
[...]

Dank je :P, werkt prima op m'n PS3 inclusief achievements :+
De saturn versie met translation patch? Fancy! :+

[ Voor 9% gewijzigd door Sagat op 25-08-2020 19:38 ]

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
Verwijderd schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 18:28:
[...]

Ik zie het meer zo:

Voordelen:

- Prijs (Spellen op de wii u zijn aanmerkelijk goedkoper dan op de switch, de ports worden op de switch voor de volledige prijs verkocht)
- Vergelijkbare graphics als de switch
- Wii games op HDMI
- Gamecube games op HDMI (door mod)
- 2de scherm
- Virtual console (snes, nes, n64 etc)
- Controllers van oudere generatie compatible (o.a. Wii)

En ja de nadelen die je noemt, klopt dat er games zijn geport naar de switch. Maar daar betaal je wel de volle mep voor, naast de aanschafwaarde van de switch. Een wii u met spellen kan je rond de 100 euro krijgen.

De gamepad is zeer eenvoudig zelf te maken. Er zit namelijk vrij weinig in, scherm, knoppen, analog stick etc. Maar die zijn heel makkelijk zelf te vervangen en de onderdelen zijn goedkoop.

Derde prijs, tja zie mijn eerste opmerking.

Nadelen:
- Niet de nieuwste games
- beperkte library (alleen die kan je wel uitbreiden door de backwards compatible mogelijkheid)
Zonder mods is de compatibility qua controllers veel lager dan met de switch. bar slecht als ik eerlijk mag zijn

Op de switch kan je zowat voor alle games alle controllers gebruiken. op de wii u kan je niet eens een gamecube controller gebruiken met windwaker of twlight princess hd zonder mods enkel te gebruiken met smash 4. Zelfs gamecube game remakes kunnen niet eens een gamecube controller gebruiken, dat is vrij triest dat het enkel vast zit aan smash 4.

op de switch kan je met een gerust hart mario odyssey, botw of mario kart 8 deluxe met een gamecube controller spelen. zowat elke game heeft zoveel opties. indi games en dergelijken ook zoveel keuze qua controllers. met de wii u zit je vaak vast aan bepaalde controllers.

gamecube games op HDMI is leuk maar qua emulatie zijn daar zoveel andere opties voor. virtual console voor een selectie games fractie van de console library. niet een heel fantastisch punt als je toch al voor emulatie gaat.

De lagere prijs is tijdelijk, switch games worden ook goedkoper door de jaren heen. Dan kan je bij iedere last gen console zeggen.

Als je al een wii u hebt, dan is het een aardige tijdelijke oplossing, maar in de toekomst is dit voordeel niet zo heel fantastisch. we hadden het immers over of de console in de toekomst nog interssant is qua gameplay en verzamelen niet in het nu waarbij het inderdaad een goedkopere oplossing is.

2de scherm is maar een matig voordeel, meer een overbodige luxe en hoewel aardig in de hand veel beter dan je zou verwachten liever een kleine goede controller dan een joekel van een gamepad. ik zou het zeker niet echt een voordeel noemen. starfox zero was de enige game die er echts iets mee deed, maar niet bepaald een fijne ervaring. de rest voegt maar weinig toe aan de spel beleving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gast7 schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 19:57:
[...]

Zonder mods is de compatibility qua controllers veel lager dan met de switch. bar slecht als ik eerlijk mag zijn

Op de switch kan je zowat voor alle games alle controllers gebruiken. op de wii u kan je niet eens een gamecube controller gebruiken met windwaker of twlight princess hd zonder mods enkel te gebruiken met smash 4. Zelfs gamecube game remakes kunnen niet eens een gamecube controller gebruiken, dat is vrij triest dat het enkel vast zit aan smash 4.

op de switch kan je met een gerust hart mario odyssey, botw of mario kart 8 deluxe met een gamecube controller spelen. zowat elke game heeft zoveel opties. indi games en dergelijken ook zoveel keuze qua controllers. met de wii u zit je vaak vast aan bepaalde controllers.

gamecube games op HDMI is leuk maar qua emulatie zijn daar zoveel andere opties voor. virtual console voor een selectie games fractie van de console library. niet een heel fantastisch punt als je toch al voor emulatie gaat.

De lagere prijs is tijdelijk, switch games worden ook goedkoper door de jaren heen. Dan kan je bij iedere last gen console zeggen.

Als je al een wii u hebt, dan is het een aardige tijdelijke oplossing, maar ik in de toekomst is dit voordeel niet zo heel fantastisch. we hadden het immers over of de console in de toekomst nog interssant is qua gameplay en verzamelen niet in het nu waarbij het inderdaad een goedkopere oplossing is.

2de scherm is maar een matig voordeel, meer een overbodige luxe en hoewel aardig in de hand veel beter dan je zou verwachten liever een kleine goede controller dan een joekel van een gamepad. ik zou het zeker niet echt een voordeel noemen. starfox zero was de enige game die er echts iets mee deed, maar niet bepaald een fijne ervaring. de rest voegt maar weinig toe aan de spel beleving.
Gamecube controller is gewoon compatible met alle games op de wii u die ook de wii classic controller supporten. Daar kan je deze converter voor gebruiken: https://www.amazon.com/Ma...Adapter-Wii/dp/B00BS520SG

De gamecube compatibility op de wii u is native en geen emulatie, dat heeft toch wel een groter voordeel dan emulatie.

We weten allemaal dat Nintendo de prijzen constant hoog houdt voor de first party games. Daarnaast blijft de waarde tweedehands ook nog hoog. Dus ik verwacht in de aankomende jaren geen daling.

Op een switch kan je daarnaast ook geen wii games spelen.

Dus ja dat het niet toekomstbestendig is ben ik het niet mee eens. Daarnaast is de aanschaf van een wii u maar 100 euro inclusief games. Switch betaal je nu rond de 320 euro voor + 60 euro per game.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gast7
Verwijderd schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 20:50:
[...]

Gamecube controller is gewoon compatible met alle games op de wii u die ook de wii classic controller supporten. Daar kan je deze converter voor gebruiken: https://www.amazon.com/Ma...Adapter-Wii/dp/B00BS520SG

De gamecube compatibility op de wii u is native en geen emulatie, dat heeft toch wel een groter voordeel dan emulatie.

We weten allemaal dat Nintendo de prijzen constant hoog houdt voor de first party games. Daarnaast blijft de waarde tweedehands ook nog hoog. Dus ik verwacht in de aankomende jaren geen daling.

Op een switch kan je daarnaast ook geen wii games spelen.

Dus ja dat het niet toekomstbestendig is ben ik het niet mee eens. Daarnaast is de aanschaf van een wii u maar 100 euro inclusief games. Switch betaal je nu rond de 320 euro voor + 60 euro per game.
Interssant wat de adapter betreft, met de officiele van nintendo werkt het in elk geval niet waren veel klachten over dat het haast enkel voor smash 4 werkte.

En wat windwaker en twilight princess HD betreft zal deze adapter waarschijnlijk niet werken, de games zijn waarschijnlijk niet eens geprogrameerd om meer te werken met een gamecube controller. tenzij je mods gebruikt

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

gast7 schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 20:56:
[...]

Interssant wat de adapter betreft, met de officiele van nintendo werkt het in elk geval niet waren veel klachten over dat het haast enkel voor smash 4 werkte.

En wat windwaker en twilight princess HD betreft zal deze adapter waarschijnlijk niet werken, de games zijn waarschijnlijk niet eens geprogrameerd om meer te werken met een gamecube controller. tenzij je mods gebruikt
Als ze de classic controller ondersteunen dan wel, uit deze lijst blijkt dat windwaker HD de classic controller ondersteunt en dan werkt dus de adapter i.c.m. de gamecube controller:

Wikipedia: List of Wii U games that use the Wii U Pro Controller

Helemaal rechts zie je of de game de classic controller ondersteunt. Rond de 70% van alle wii u games zijn op deze manier te spelen.

Bijpassend filmpje: YouTube: How to play using a Gamecube controller on the Wii U

Daarnaast kan je ook alle wii games op deze manier spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
Verwijderd schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 21:07:
[...]

Als ze de classic controller ondersteunen dan wel, uit deze lijst blijkt dat windwaker HD de classic controller ondersteunt en dan werkt dus de adapter i.c.m. de gamecube controller:

Wikipedia: List of Wii U games that use the Wii U Pro Controller

Helemaal rechts zie je of de game de classic controller ondersteunt. Rond de 70% van alle wii u games zijn op deze manier te spelen.

Bijpassend filmpje: YouTube: How to play using a Gamecube controller on the Wii U

Daarnaast kan je ook alle wii games op deze manier spelen.
interresant, jammer dat twilight princess HD helaas geen classic controller support heeft. Het is niet anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkje.doc
gast7 schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 19:57:
[...]

Als je al een wii u hebt, dan is het een aardige tijdelijke oplossing, maar in de toekomst is dit voordeel niet zo heel fantastisch. we hadden het immers over of de console in de toekomst nog interssant is qua gameplay en verzamelen niet in het nu waarbij het inderdaad een goedkopere oplossing is.

Voor mij is het stukje verzameling van de Wii U nu niet meer relevant.
Het is vooral nu tijd pakken om af en toe wat titels te spelen.

Een Switch hebben we hier ook staan, en titels zoals New Super Mario Deluxe hebben we bewust niet gekocht omdat de Deluxe toevoeging niet voldoende was voor ons om de huidige Wii U versie te vervangen.

Hetzelfde gaat waarschijnlijk met Pikmin ook gebeuren.

Uiteindelijk komen die titels er wel, alleen is de kans aanwezig dat dit pas dusdanig laat is dat ze al heel goedkoop zijn en dat de Switch 2.0 ervoor heeft gezorgd dat de huidige Switch er al de Wii U uitziet.

Voor mij is het een stukje Nintendo geschiedenis in huis en een van de weinige mogelijkheden om een set van Nintendo in huis te kunnen hebben. Virtual Boy zou ook nog kunnen, maar de rest is eigenlijk te kostbaar tegnwoordig om daar mee te beginnen. Denk dan aan de Nes of de Snes.

N64 schiet aardig op, maar het is lastig om daar goede deals te vinden en je blijft met games zitten zoals Conkers die ieder jaar duurder lijken te worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:05
Ik vind de Nintendo Wii U een prachtige console. De eerste Nintendo console met Nintendo gameplay en met HD graphics en geluid. Zelfde de oude Wii games en controllers werkte er op. Ik vind de Nintendo switch eigenlijk een Nintendo Wii U Pro.

Marketingtechnisch was de Nintendo Wii U echt een blamage. Allereerst de naam, hun doelgroep denkt: We hebben toch al een Wii? Dan het moment van release, te laat in de vorige generatie en te kort op de vorige generatie. De verkopen vielen tegen, de third party’s waren al volop met die generatie bezig. Support laten vallen was een logische keuze.

Van de Nintendo NES en de Nintendo SNES is alles inmiddels ook al wel op andere manieren vaak mooier en beter te spelen. Maar dat gevoel van die cartridge in je handen blijft nostalgie.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Linksquest
Vind zelf wel jammer dat dit alleen maar een tech demo was voor de Wii U, had graag hier een volledige game van willen zien.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RJL86
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rvjomCNJhd1bVr0EbnL3rJ6gErI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rORFyvWce5vSulDInquefMiD.jpg?f=fotoalbum_large

2 nieuwe games er bij :) Boomshakalaka

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Nice! Beide erg leuke games. NBA Jam vroeger heel veel gespeeld. Daarna nooit meer een nba game gespeeld eigenlijk ;-) Toevallig had NBA JAM T.E ook net besteld in doos, moet nog binnenkomen. Metroid Prime had ik zelf al, alleen staat nog op mijn backlog om te spelen.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2020 10:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
NBA Jam *schoolgril squeek* top top top. Laatst nog een comparission gekeken....voor de geintresseerden...
deze

Moet de nieuwe (uh nou ja vergeleken met de 90ies versie hierboven wel :P ) 'on fire' edition op 360 nog steeds is meer spelen. Maar vind het concept echt geniaal, helemaal met 4 personen (idee voor een tweakers retro gamers meet als corona klaar is?)
-------------------------------
Verder even tijd voor second opinion......ps2 staat inmiddels niet meer bij de woonkamer tv, en de good old (non U) wii die ik heb gaat binnenkort ook naar het retro hok hier boven verhuizen.....beiden komen dan met composite op mijn crt tv's uit, en ja op crt is dat niet eens zo heel erg, maar beter is fijner. nu heb ik dus al een fijne compoNENT kabel die op en de wii en de ps2 passen (en ik geloof ook nog x360 of ps3....maar die hou ik liever op hdmi) dus ik vroeg me toch af......zou ik dat signaal (compoNENT dus) dan niet kunen converteren naar rgb scart?

En ja dat kan, retrotink has got me covered.......maar 75 dollartjes EX verzendigs :S daar wordt ik dan weer niet heel vrolijk van.......aan de andere kant, dan weet ik wel dat ik echt geen/amper lag heb, en met standaard ali expres meuk is dat wsl wel van toepassing..........dus ja........wat zouden jullie doen? idd een keer bloeden en genieten van glorious (weliswaard geconverteerd?) component op crt, of toch kijken naar rgb scart oplossingen voor wii en ps2? voor die laatste heb je voor paar tientjes als rgb scart kabel (dacht dat Snefkens daar recent nog linkie voor geplaatst had....maar voor die wii weet ik niet of het bestaat en zo ja of het betaalbaar is........?

* = even compnent met hoofdletters gedaan om goed het verschil met composite aan te geven.

10 second ninja DONE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Sagat schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 10:53:
NBA Jam *schoolgril squeek* top top top. Laatst nog een comparission gekeken....voor de geintresseerden...
deze

Moet de nieuwe (uh nou ja vergeleken met de 90ies versie hierboven wel :P ) 'on fire' edition op 360 nog steeds is meer spelen. Maar vind het concept echt geniaal, helemaal met 4 personen (idee voor een tweakers retro gamers meet als corona klaar is?)
-------------------------------
Verder even tijd voor second opinion......ps2 staat inmiddels niet meer bij de woonkamer tv, en de good old (non U) wii die ik heb gaat binnenkort ook naar het retro hok hier boven verhuizen.....beiden komen dan met composite op mijn crt tv's uit, en ja op crt is dat niet eens zo heel erg, maar beter is fijner. nu heb ik dus al een fijne compoNENT kabel die op en de wii en de ps2 passen (en ik geloof ook nog x360 of ps3....maar die hou ik liever op hdmi) dus ik vroeg me toch af......zou ik dat signaal (compoNENT dus) dan niet kunen converteren naar rgb scart?

En ja dat kan, retrotink has got me covered.......maar 75 dollartjes EX verzendigs :S daar wordt ik dan weer niet heel vrolijk van.......aan de andere kant, dan weet ik wel dat ik echt geen/amper lag heb, en met standaard ali expres meuk is dat wsl wel van toepassing..........dus ja........wat zouden jullie doen? idd een keer bloeden en genieten van glorious (weliswaard geconverteerd?) component op crt, of toch kijken naar rgb scart oplossingen voor wii en ps2? voor die laatste heb je voor paar tientjes als rgb scart kabel (dacht dat Snefkens daar recent nog linkie voor geplaatst had....maar voor die wii weet ik niet of het bestaat en zo ja of het betaalbaar is........?

* = even compnent met hoofdletters gedaan om goed het verschil met composite aan te geven.
Kan met een simpele converter zoals dit: https://cdn.shopify.com/s...1_grande.jpg?v=1481842862

Let wel op dat de meeste converters geen geluid erbij hebben, in bovenstaand voorbeeld wel. Daarnaast moet je scart aansluiting op de tv ook component ondersteunen. Denk dat het wel ergens in het boekje van de tv staat of dit het geval is. Als de tv dat niet ondersteunt dan moet je inderdaad denken aan en converter zoals retrotink.

Goed idee betreft de tweakers retro gamers meet up na Corona!
Thanks voor je linkie, wel irritant dat die direct naar het plaatje gaat zonder bij het product in de shop terug te kunnen komen :P
Maar zal wel is wat google fu er op loslaten :P

Afhanelijk van de prijs is het wellicht een gokje waard, ik heb 2 crt tv's en nog een 3e bij mijn ouders dus een van die 3 zou het toch wel moeten/mogen/kunnen accepteren wellicht :)

10 second ninja DONE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Sagat schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 11:40:
Thanks voor je linkie, wel irritant dat die direct naar het plaatje gaat zonder bij het product in de shop terug te kunnen komen :P

Afhanelijk van de prijs is het wellicht een gokje waard, ik heb 2 crt tv's en nog een 3e bij mijn ouders dus een van die 3 zou het toch wel moeten/mogen/kunnen accepteren wellicht :)
Was inderdaad alleen even ter illustratie, kon hem ook niet zo snel op een webshop vinden. Had wel dit gevonden: https://www.onlinekabelsh...0NqwJlEAQYASABEgJsjvD_BwE

Maar daar zit dan geen geluid bij, je zou er natuurlijk voor kunnen kiezen om het geluid via de versterker te laten lopen. Maar indien je geluid op de tv wilt hebben dan is dit geen optie.

Edit: Hier staat het ook vermeld:

Deze adapter zal niet direct werken, u dient instellingen aan te passen. Het apparaat met de Scart poort dient wel component (YPbPr) compatibel te zijn. Dit is in beperkte situaties het geval, controleer daarom de handleiding. De laatste generatie oudere TV's met een beeldscherm en DVD spelers, en dan met name de betere modellen, waren hiertoe in staat. Over het algemeen kunnen digitale decoders / digitale ontvangers voor het ontvangen van TV dit niet en zal adapter kabel niet werken.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2020 11:53 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Linksquest
Mooie aanwinst man, ik had gisteren deze Vita games binnen gekregen, niet echt Retro maar ook niet meer nieuw te krijgen.

Edit:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EgWFa7wWAAE5-GV?format=jpg&name=large

[ Voor 21% gewijzigd door Linksquest op 27-08-2020 12:56 ]

• RJL86
Verwijderd schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 10:36:
[...]

Nice! Beide erg leuke games. NBA Jam vroeger heel veel gespeeld. Daarna nooit meer een nba game gespeeld eigenlijk ;-) Toevallig had NBA JAM T.E ook net besteld in doos, moet nog binnenkomen. Metroid Prime had ik zelf al, alleen staat nog op mijn backlog om te spelen.
Heb hem nog nooit gespeeld, maar ik hoorde er vroeger zo vaak over en zag hem toevallig CIB heel goedkoop, ik dacht waarom niet :)

Metroid Prime heb ik wel gespeeld bij een vriend thuis. Vond het wel vermakelijk. Wederom CIB goedkoop kunnen vinden. Ziet er nog best mooi uit voor een game zo oud.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
RJL86 schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 13:08:
[...]

Heb hem nog nooit gespeeld, maar ik hoorde er vroeger zo vaak over en zag hem toevallig CIB heel goedkoop, ik dacht waarom niet :)

Metroid Prime heb ik wel gespeeld bij een vriend thuis. Vond het wel vermakelijk. Wederom CIB goedkoop kunnen vinden. Ziet er nog best mooi uit voor een game zo oud.
nou ja full disclaimer, ik had/heb het orgineel op de snes, dus niet de T.E versie die jij hebt, maar die wordt volgens mij net zo goed, zo niet beter beoordeeld. Misschien nog leuk voor mij om die T.E. nog is te proberen en te vergelijken. Maar denk dat het in de categorie fifa jaarlijkse update valt.

Metroid....super vet concept maar op moment van uitkomen had ik nog moeite met fps op consoles en 3d games in het algemeen, dat laaste is redelijk over, hoewel ik 2d games bijna altijd nog prefereer, maar fps (ja ok de games is geen fps, maar de controls zijn imho redelijk fps-erig) waardoor ik het lastig vind om het te spelen, heel serieus de wii versie overwogen omdat je dan iig nog motion controls hebt.......ook hier misschien gewoon goed om nog is een kans te geven, maar denk dat ik liever super metriod of gba metriod first mission (o.i.d) nog is goed ga spelen :)

oh en dat is natuurlijk puur gekeken naar gameplay, sowieso zijn ze CIB leuke verzamel objecten! _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door Sagat op 27-08-2020 13:21 ]

10 second ninja DONE

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 00:25
Niet echt retro, maar er zitten hier een hoop handige mensen, dus plaats het maar even hier.
Mijn Vita is aan de zijkant beschadigd. Geen idee hoe dat is gebeurd, haalde hem zo uit het hoesje.

Kan ik dit op de een of andere manier nog maken? Ik kan het stukje terug duwen (foto 2). Met lijm (welke?) plakken en dan aanstippen met iets ofzo?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ni1mfCE5b6KqsJWfdeEPBiu63xs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Yh2TmXxxOiaUDihb3ptoUbl1.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NItCjr-KXaVlRvUrFKhEupgP5n4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zLMIhqKl3Rtly8F7S60hqsXQ.jpg?f=fotoalbum_large

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Misschien heel voorzichting met een miniscuul druppeltje secondenlijm, maar dat is rot spul en als je te veel gebruikt krijg je het nooit meer netjes schoon.

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

• Linksquest
Inderdaad met een klein beetje lijm plakken en dan met een zwarte marker bij werken, je blijft het wel zien maar altijd beter dan wat je nu ziet.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Linksquest
Me toch maar eens een PSP gekocht :D

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EgcPZBtWAAEaqk6?format=jpg&name=small

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EgcPZflXgAAUTq1?format=jpg&name=large

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EgcPZ73XkAUfr2l?format=jpg&name=large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
Ik heb vroeger nooit "Night Trap" gespeeld of gezien, maar dankzij die serie "High Score" heb ik nu dan toch eindelijk het hele verhaal er achter gehoord en stukken gezien. Man, wat een historie :D

"Vampieren? Nou... okay dan, maar alleen als ze klein, zwak en langzaam zijn. En niet bijten."

Eén van de dingen die er uit voort is gekomen? De ESRB :)

[ Voor 9% gewijzigd door Liegebeest op 27-08-2020 21:27 ]

Liege, liege, liegebeest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 00:16
Weet iemand waar ik een USB C mod voor de GBA kan kopen? Heb er 4 nodig voor een mod ideetje.
Alle winkels waar ze die verkopen zijn uitverkocht en op eBay en bij Ome Ali kan ik ze ook niet vinden.

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaine
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:48

Khaine

Python liefhebber

Liegebeest schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 21:23:
Ik heb vroeger nooit "Night Trap" gespeeld of gezien, maar dankzij die serie "High Score" heb ik nu dan toch eindelijk het hele verhaal er achter gehoord en stukken gezien. Man, wat een historie :D

"Vampieren? Nou... okay dan, maar alleen als ze klein, zwak en langzaam zijn. En niet bijten."

Eén van de dingen die er uit voort is gekomen? De ESRB :)
Sowieso wel een leuke serie voor iedereen in dit topic denk ik? Moet je wel netflix hebben. :)

https://www.netflix.com/nl/title/81019087

Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RJL86
Tof! Wil er ook ooit nog eentje kopen. Lijkt me leuk om voor te verzamelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
Achteraf bleek alleen Resistance en God of War lege doosjes te zijn, dat wel minder is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Linksquest schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 09:05:
Achteraf bleek alleen Resistance en God of War lege doosjes te zijn, dat wel minder is.
Zeker vervelend.....geen idee of psp games vaak nog los verkocht worden? nog steeds irritant maar dan kan je ze hopelijk enigsinds goedkoop als nog compleet maken.

10 second ninja DONE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sebase85
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 19-09 16:41
Sagat schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 11:40:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pvODv4dlbj1lf6LtBTX0xqophDc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/qN6b5NAyKAKIxDdslql0dIO6.jpg?f=user_large

Long time lurker hier, maar zag je vraag over RGB voor de Wii.
En kwam toevallig laatst bovenstaande kabel tegen bij een kringloop winkel van good old MadCatz :)
Was nog gesealed en mocht voor 5 euro mee.
Dus wellicht ook een goed(kop)e oplossing als je er ergens een kan vinden, dan hoef je niks te converteren.

B.Net Sebase#2714

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Thanks voor de tip (en welkom :) ).

Ja vandaar mijn orginele vraag in de post, zijn er wii rgb kabels? ......ik kom zelf nog wel in kringloop winkels maar zoiets nog nooit gezien, maar wellicht ook nog ergens online te bestellen dan, ik ga kijken!

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebase85
Sagat schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 10:39:
Thanks voor de tip (en welkom :) ).

Ja vandaar mijn orginele vraag in de post, zijn er wii rgb kabels? ......ik kom zelf nog wel in kringloop winkels maar zoiets nog nooit gezien, maar wellicht ook nog ergens online te bestellen dan, ik ga kijken!
Heel graag gedaan, en succes met de zoektocht! ;)

Zal binnekort nog even mezelf officieel voorstellen met wat foto's van de gameroom.

B.Net Sebase#2714

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22-09 21:50
Er bestaan zelfs officiële RGB kabels:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OxU01CxwHSn600HOOBcasflApv0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wKgja6GaHpkaVtwgKgiWIQK6.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 114% gewijzigd door Flozem op 28-08-2020 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebase85
Sagat schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 11:19:
Nou guys/girls, deze gevonden. voor 11 piek en 100 dagen kunnnen proberen denk ik dat ik de gok wel aandurf.

Iemand nog op/aanmerkingen?
Er staat Real RGB bij, dus what can go wrong lol :+
Maar gezien de 100 dagen proberen, kan er eigenlijk weinig misgaan.

Vond net ook dit:
https://www.retrorgb.com/wiirgbvscomponent.html

Eindelijk dus eens een voordeel voor ons PAL mensen!

B.Net Sebase#2714

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 00:25
Nou guys/girls, deze gevonden. voor 11 piek en 100 dagen kunnnen proberen denk ik dat ik de gok wel aandurf.

Grandado haalt hun spul allemaal uit China met dezelfde levertijd als wanneer je het zelf bestelt. Je kunt het dus eigenlijk net zo goed dan zelf bestellen via AliExpress ofzo.
Ik heb in ieder geval een slechte ervaring met Grandado, ook qua communicatie.

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op marktplaats kan je een RGB kabel nieuw in doos voor 10 euro krijgen:

https://www.marktplaats.n...abe740c1b&previousPage=lr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3style
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-09 19:10

3style

...

Ik hou zelf wel van goede kabels, ik kan hier niet zien hoe deze intern bedraad is. Waarschijnlijk sync over composite video.
Maar het zou vast wel ok zijn denk ik. Wat mag je van 10 euro verwachten :)

Ik heb deze gehaald destijds. Wel wat duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ben ook fan van dat merk.......maar misschien moet ik gewoon lekker composite gebruiken en dan toch maar die wii u gaan halen voor de hoge kwaliteit beelden :P

voor dat 10 voor een officiele van mp vind ook nog wel ok, dus misschien gevalletje en en :*)

--------
nou in principe koop gesloten, ik ga de kabel wel ophalen om te zien of hij er netjes uitziet zoals op de foto....tbc

Haha gelijk weer zin in DKC returns !

[ Voor 25% gewijzigd door Sagat op 28-08-2020 14:07 ]

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7

waarom RGB voor wii, RGB is mooi voor oudere consoles maar voor wii heb je ook component wat naar mijn mening voor wat beter beeld geeft. veel scherper.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UFD--sWF48Puko1F07vbyKifpME=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/5YDcvKTN7j7tac4m5Khid6Px.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Omdat ik al een wii component kabel heb, maar de tv die het had, heb ik niet meer :D die staat nu bij vrienden, met de afspraak dat als ze hem niet meer willen dat ie terug komt.
Gaat nog wel een jaartje of wat duren schat ik in.

Dus wii gaat verhuizen van tv meubel woonkamer naar mijn kantoor/retro hokkie :) Alwaar wat crt tvtjes staan, vandaar rgb scart.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gast7 schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 15:54:
[...]

waarom RGB voor wii, RGB is mooi voor oudere consoles maar voor wii heb je ook component wat naar mijn mening voor wat beter beeld geeft. veel scherper.

[Afbeelding]
Volgens mij wil @Sagat de Wii op een CRT aansluiten, dan zie je het verschil tussen RGB en Component bijna niet. Of helemaal niet, ik zie het verschil overigens niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 16:19:
[...]

Volgens mij wil @Sagat de Wii op een CRT aansluiten, dan zie je het verschil tussen RGB en Component bijna niet. Of helemaal niet, ik zie het verschil overigens niet.
ja las daar laast nog een tweet over, ging wel over amerika maar toch
van composite naar svideo is een grote stap, van svideo naar rgb heel stuk minder.
Wel beter, maar bij de eerste stap zie je een groot verschil, bij de 2e is je reactie wsl stuk minder enthousiast.

Denk dat (helemaal op crt en met een wii), dit voor rgb scart en component ook zo is.
Goed komt mijn plasma ooit retour dan hang ik hem in mijn gameroom en dan gaan de wii en ps2 weer naar de component kabel want bij keuze uiteraard liefst wel component.

En zo niet of het duurt me te lang dan wellicht zelf ooit nog is iets erbij kopen voor hd consoles en wellicht ook ps2/cube/dc/org xb en uiteraard wii......maar voor korte termijn vind ik 10 euro voor kabeltje interessant genoeg om dan weer te kunnen wii-en

eind van jaar misschien nog kijken naar iets duurdere maar ook leuke retro zaken
- extra scart switch, en dan een wat professionelere dan wat ik nu heb
- saturn ode
- wii u

Kijken welke ik het liefste wil, want alledrie zal het ook niet worden. En misschien is afwachten hoe saturn en wii u op een moderne pc draaien, gezien mijn eisen niet zo hoog zijn, zal dat vast ook nog wel te doen zijn.

Maar het gamebudget is met mijn mister uitgaven op korte termijn even op/overschreden :D :X dus nu even kalm aan.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eymas
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 23-09 07:47
Ik had met een bestelling van een aantal kabels een Playstation 2/3 component kabel er bij gegooid voor de lol, en het volgende kwam eruit:
  • De PS2 geeft vrijwel geen (bruikbaar) signaal af.
  • De PS3 werkt totaal niet op mijn PVM (welke alleen 240p/480i aan kan, natuurlijk)
  • De PS3 werkt zowel op mijn gbs-control scaler als mijn interne capture card op alle resoluties.
Tja, met de PS3 heeft het weinig zin, maar ach, voor de PS2 heb ik nog een officiële S-video kabel, dan blijven we maar daar bij; want het beeld daarvan ziet er ook even haarscherp uit :)

Wellicht later eens onderzoeken waardoor het komt. De instellingen staan goed en de kabel werkt, dus het ligt aan de console zelf, welke al "gaar" is door de modchip die er in zit...

[ Voor 13% gewijzigd door Eymas op 28-08-2020 17:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Eymas schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 17:16:
Ik had met een bestelling van een aantal kabels een Playstation 2/3 component kabel er bij gegooid voor de lol, en het volgende kwam eruit:
  • De PS2 geeft vrijwel geen (bruikbaar) signaal af.
  • De PS3 werkt totaal niet op mijn PVM (welke alleen 240p/480i aan kan, natuurlijk)
  • De PS3 werkt zowel op mijn gbs-control scaler als mijn interne capture card op alle resoluties.
Tja, met de PS3 heeft het weinig zin, maar ach, voor de PS2 heb ik nog een officiële S-video kabel, dan blijven we maar daar bij; want het beeld daarvan ziet er ook even haarscherp uit :)

Wellicht later eens onderzoeken waardoor het komt. De instellingen staan goed en de kabel werkt, dus het ligt aan de console zelf, welke al "gaar" is door de modchip die er in zit...
De ps3 moet gewoon werken op een crt. Omdat de ps3 nog een multiout heeft. Met scart rgb kan je hem direct aansluiten en werkt het zonder problemen. Aansluiten met component vergt denk ik nog wat instellingen in het menu. Probeer de ps3 eens aan te sluiten met component op een andere tv en pas dan de instellingen aan in de ps3. Zorg ervoor dat de hd resoluties uit staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eymas
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 23-09 07:47
Verwijderd schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 17:54:
[...]

De ps3 moet gewoon werken op een crt. Omdat de ps3 nog een multiout heeft. Met scart rgb kan je hem direct aansluiten en werkt het zonder problemen. Aansluiten met component vergt denk ik nog wat instellingen in het menu. Probeer de ps3 eens aan te sluiten met component op een andere tv en pas dan de instellingen aan in de ps3. Zorg ervoor dat de hd resoluties uit staan.
Klopt, het was dan ook een beetje bizar wat er uit kwam (signaal was 576i):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ipk4-pCXOEK37lEEf-ALwG0jAuI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/H3WOBxSDwsPxMe6LGoGCkKTQ.jpg?f=fotoalbum_large

Heb de instellingen via HDMI kunnen invoeren en verder via de scaler op de capture card. Met de PS2 doe ik dat via de S-video kabel naar de buis. Maar goed, het kan ook aan andere variabelen liggen, zo ondersteunt dit model officieël geen component video (althans, 480p+)
Zelfs met enkel de groene kabel er in zou je een grijs beeld kunnen krijgen, maar het mocht niet baten.

De PS2 gaf zoals gezegd geen signaal, hooguit een bliepje of één:
  • De buis vangt een signaal wanneer de console aangezet wordt, maar weet geen signaal te vangen
  • De scaler vangt af en toe een signaal, maar weet deze niet vast te grijpen/in te stellen
  • [li}De capture card (Datapath VisionRGB-E1s) pakt ook niets, maar af en toe meldt ie dat het signaal buiten bereik is (onder 50hz had ik in een oogopslag kunnen opnemen)[/li]
En de PS3 wordt verder wel gezien door de scaler en de capture card i.c.m. deze component-kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
Verwijderd schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 16:19:
[...]

Op een crt dan inderdaad rgb, maar wii is een console die ik zelf niet op een crt zou aansluiten. wellicht voor gamecube maar zelfs dan is component beter op een non crt tv.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

Verwijderd

Aantal pickups:

Vooral battletoads ben ik erg blij mee. Er leuk voor couch coop!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Oajb78yanGosOFA5wo91bqTZkDc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ir7hvCt3tVsZr5T1QYB1kJrX.jpg?f=fotoalbum_large

Edit: 198x is een erg leuke retro game voor de ps4!

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2020 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RJL86
Verwijderd schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 12:29:
Aantal pickups:

[Afbeelding]

Ooooh battletoads, die is tof!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aantal pickups:

[Afbeelding]

Stuk voor stuk leuke games. Ook best nog lol gehad met LC overigens, binnenkort weer 's verder daarmee. En NBA Jam blijft leuk om een (deel van een) avond te vullen met vrienden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Eh? deze ken ik denk ik niet.....? heb je meer info?
----------------------
Nou gister de rgb kabel aangesloten, en beeld is top! Wat minder is.....is oplaadbare wiimote batterijen die al ' tijdje' onaangeraakt waren, een deed eigenlijk niets meer in de oplader en de ander leek wel op te laden maar beiden hadden er weinig zin en, 3e wiimote was ook irritant inzoverre dat die het met normale batterijen deed maar bij shudden met de wiimote uitviel....maar uiteindelijk level 1 van dk daarmee kunnen uitspelen!.
-------------
Dan wilde ik deze nog met jullie delen
YouTube: Saturn vs Dreamcast - The Fighting Games
Als je niet van fighting games houdt is het niet super interessant, maar voor degene die ze wel waarderen is het een leuk flmpje, sowieso een youtuber die ik niet veel genoemd hoor worden, misschien terecht, ik vind sommgie van zijn content ook.....mjah niet slecht maar soms wat matig? of misschien gewoon niet die magische spark die ik wel krijg ben bij een metal jesus, scot the woz, my life in gaming, df retro.......en ja zelfs gamesack hoewel ik die nog steeds net iets minder vind dan de vorige 3 die ik noemde :)

Maar ben wel benieuwd wat jullie er van vinden!

10 second ninja DONE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Sagat schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 10:32:
[...]

Eh? deze ken ik denk ik niet.....? heb je meer info?
----------------------
Nou gister de rgb kabel aangesloten, en beeld is top! Wat minder is.....is oplaadbare wiimote batterijen die al ' tijdje' onaangeraakt waren, een deed eigenlijk niets meer in de oplader en de ander leek wel op te laden maar beiden hadden er weinig zin en, 3e wiimote was ook irritant inzoverre dat die het met normale batterijen deed maar bij shudden met de wiimote uitviel....maar uiteindelijk level 1 van dk daarmee kunnen uitspelen!.
-------------
Dan wilde ik deze nog met jullie delen
YouTube: Saturn vs Dreamcast - The Fighting Games
Als je niet van fighting games houdt is het niet super interessant, maar voor degene die ze wel waarderen is het een leuk flmpje, sowieso een youtuber die ik niet veel genoemd hoor worden, misschien terecht, ik vind sommgie van zijn content ook.....mjah niet slecht maar soms wat matig? of misschien gewoon niet die magische spark die ik wel krijg ben bij een metal jesus, scot the woz, my life in gaming, df retro.......en ja zelfs gamesack hoewel ik die nog steeds net iets minder vind dan de vorige 3 die ik noemde :)

Maar ben wel benieuwd wat jullie er van vinden!
Jazeker, dat is een psn only game: https://store.playstation...16561_00-HIBITSTUDIOS0001

Ik zal het filmpje vanavond eens kijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sagat schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 11:01:
Interesant concept! Maar call me a cheap bastard, 10 euro voor een gok vind ik toch wat duur :S Hopelijk ooit in plus of gamepass of humble bundle ofzo.....
Ik snap het, de game duurt ongeveer 2 uur. Dus ik kan mij voorstellen dat je het duur kan vinden. Voor mij was de sfeer van de jaren 80 en hoe het uitgewerkt is de doorslag. Wellicht dat hij nog een keer in de aanbieding is waardoor het interessanter voor je is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Linksquest
Net weer 2 nieuwe psp games binnen.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Eg0ixX1WkAYLno4?format=jpg&name=large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 11:36:
[...]

Ik snap het, de game duurt ongeveer 2 uur. Dus ik kan mij voorstellen dat je het duur kan vinden. Voor mij was de sfeer van de jaren 80 en hoe het uitgewerkt is de doorslag. Wellicht dat hij nog een keer in de aanbieding is waardoor het interessanter voor je is.
Hey i might be able to finish it ;)

Korte games vind ik niet erg als ze goed zijn, ik zal de game adden aan mijn wishlist dan krijg ik (Als het goed is?) idd berichtje wanneer er een korting is. Lijkt me ook prima kandidaat voor fanatical of humble bundle.

10 second ninja DONE

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Petje72
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 21-09 15:31
4 games gekocht, er zit een Sega kneiter bij en ik hoopte dat ie echt/origineel is, zover ik kan zien is hij dat. Er zit ook een nepper bij Moonwalker + Batman, dat wist ik want dat is nooit officieel uitgebracht. Zijn jullie wel eens dit soort kopien tegengekomen? ik heb hem nog niet getest overigens

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H-UXLgpqhaKWspvGUCbTvWDE9Iw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8jlgKt7UFyNcD9fwSJKh7RIn.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QNrSsQfVMkwJ82P3Bt9WZmJd-MQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/I5pFY1n93ynqLkcR7jCkeHB5.jpg?f=fotoalbum_large

Weer een Street Fighter voor de SF collectie en de kneiter: The Super Shinobi II
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lKzySlU8n0MkEEl1bFzA1p7fj4A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xMsqgeYcUvbwzK03mX9O3uNM.jpg?f=fotoalbum_large

en een leuke PS2 demo disc
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uO3IwO2TqmBvrN901wZjYISZg_Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7CI9MpsQR4CnVvJrQRY5kD4N.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Petje72 schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 15:08:
4 games gekocht, er zit een Sega kneiter bij en ik hoopte dat ie echt/origineel is, zover ik kan zien is hij dat. Er zit ook een nepper bij Moonwalker + Batman, dat wist ik want dat is nooit officieel uitgebracht. Zijn jullie wel eens dit soort kopien tegengekomen? ik heb hem nog niet getest overigens

[Afbeelding]
[Afbeelding]

Weer een Street Fighter voor de SF collectie en de kneiter: The Super Shinobi II
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Neppe cartridges komen voornamelijk vaak voor bij Nintendo producten (GBA, SNES etc). Maar soms ook wel voor SEGA cartridges. Hoe gewilder bepaalde cartridges zijn hoe vaker deze in china gemaakt worden en verspreid worden over de markt. Bij Snes zie je heel veel games zoals Hagane die als repro worden verkocht, of het wordt niet verteld. Maar bij exclusievere SNES games vraag ik altijd een foto van het PCB board. Anders neem ik hem niet over, er is zoveel namaak op de markt aanwezig helaas.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gast7
Petje72 schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 15:08:

[Afbeelding]
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Die pirate carts van vroeger zijn best aardig. Ik heb nooit echt multi carts gezien zoals voor gameboy of de gba met 10 tot 100+ games.

Was blijkbaar niet te doen voor consoles destijds. Nu wel uiteraard

Zitten soms best leuke titels op die nooit in europa zijn uitgebracht

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kqjZI_kZDqIlwWgujsWfKPOCUbU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dDlfDzXNhW0gfR4p8aHh3L85.jpg?f=fotoalbum_large

een van mijn favoriete retro pirate carts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkje.doc
gast7 schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 22:58:
[...]

Die pirate carts van vroeger zijn best aardig. Ik heb nooit echt multi carts gezien zoals voor gameboy of de gba met 10 tot 100+ games.

Was blijkbaar niet te doen voor consoles destijds. Nu wel uiteraard

Zitten soms best leuke titels op die nooit in europa zijn uitgebracht

[Afbeelding]

een van mijn favoriete retro pirate carts.
Heb voor de Gameboy een stapeltje oude multicarts liggen. Zelfs een aantal met doosje :)
Beetje een niche verzamel markt.
Idd niet te vergelijken met de multicarts van tegenwoordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Verwijderd schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 15:40:
[...]

Neppe cartridges komen voornamelijk vaak voor bij Nintendo producten (GBA, SNES etc). Maar soms ook wel voor SEGA cartridges. Hoe gewilder bepaalde cartridges zijn hoe vaker deze in china gemaakt worden en verspreid worden over de markt. Bij Snes zie je heel veel games zoals Hagane die als repro worden verkocht, of het wordt niet verteld. Maar bij exclusievere SNES games vraag ik altijd een foto van het PCB board. Anders neem ik hem niet over, er is zoveel namaak op de markt aanwezig helaas.
Op de SNES is het inderdaad een wildgroei. Gelukkig een paar jaar geleden Hagane en Castlevania Vampire's Kiss nog voor een redelijke prijs kunnen kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jumpman schreef op woensdag 2 september 2020 @ 11:30:
[...]

Op de SNES is het inderdaad een wildgroei. Gelukkig een paar jaar geleden Hagane en Castlevania Vampire's Kiss nog voor een redelijke prijs kunnen kopen.
Ja Hagane heb ik ook, maar of het een redelijke prijs is... Ik had er iets van 80 euro voor betaald volgens mij. Castlevania wil ik ook nog wel eens een keer kopen inderdaad. Maar die prijzen liggen nog heel erg hoog helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RJL86
Ik koop cartridges alleen bij winkels die ik vertrouw.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Exorcist schreef op woensdag 2 september 2020 @ 15:31:
Niet bijster spannend maar onder het mom survival horror:

[Afbeelding]

Iets te veel SF naar m'n smaak (vermoed ik) maar desalniettemin een goede titel. Nu nog 's op zoek naar SOS The Final Escape.
Nice! Ik heb hem ook in mijn collectie. Moet er nog aan beginnen. Sos the final escape heb ik ook. Best leuke game.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• LoCuTuS2000
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:41

LoCuTuS2000

Resistance is futile

Afgelopen weekend had ik tijd om mijn Japanse dreamcast te testen. Eerst moest ik een omvormer lenen want ik heb dan wel een schema om de voeding naar 220v aan te passen, je moet nooit sleutelen aan een apparaat voordat je weet of het wel werkt.

Hij werkt gelukkig via de 100v omvormer, check!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9dSkl4jTa7AisAkpVXvhHlu2Rpo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2zBcs5hvKkDE18CxytRcWCk5.jpg?f=fotoalbum_large

Links zie je de grote condensator C3, die moet vervangen worden samen met JP1:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R2kGWz4PJpDfqx6SXcrs24o-mB8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BDTgEYIAqOGZgRujQVw3EqTQ.jpg?f=fotoalbum_large

Onderdelen vervangen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FUUZuggg2lU7eenn7cGozZhqyVI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wERpko6NTrZycg6N5hPb5ZzC.jpg?f=fotoalbum_large

Extra weerstand erbij aan de onderkant:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dkIQ-LBgzy_t-FW976wgmRoCFcM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7i4EAIWNTmGZnDPDLUOobAVZ.jpg?f=fotoalbum_large

Hij doet het!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lXs4XEb8K8DoZW0-NMhnfr1NvrI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PfoB0SejBBKdMpPQu03gGKgX.jpg?f=fotoalbum_large

In totaal maar een paar minuten werk en de kosten waren minder dan €5! De Dreamcast is trouwens met een AliExpress VGA kabel verbonden, lijkt het prima te doen!

To-do lijstje voor deze Dreamcast:

- SD kaartlezer inbouwen (goedkope Arduino lezer)
- IDE Mod uitvoeren (Letterlijk een IDE kabel solderen op het moederbord of een mooie PCB kopen, ik twijfel nog)
- BIOS Mod: 2e BIOS er op solderen om HDD/SD boot mogelijk te maken met Dreamshell
- SATA HDD inbouwen (med IDE-SATA Converter)
- Zekeringen & batterijen vervangen

[ Voor 6% gewijzigd door LoCuTuS2000 op 02-09-2020 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
LoCuTuS2000 schreef op woensdag 2 september 2020 @ 20:25:
Afgelopen weekend had ik tijd om mijn Japanse dreamcast te testen. Eerst moest ik een omvormer lenen want ik heb dan wel een schema om de voeding naar 220v aan te passen, je moet nooit sleutelen aan een apparaat voordat je weet of het wel werkt.

Hij werkt gelukkig via de 100v omvormer, check!
[Afbeelding]

Links zie je de grote condensator C3, die moet vervangen worden samen met JP1:
[Afbeelding]

Onderdelen vervangen:
[Afbeelding]

Extra weerstand erbij aan de onderkant:
[Afbeelding]

Hij doet het!
[Afbeelding]

In totaal maar een paar minuten werk en de kosten waren minder dan €5! De Dreamcast is trouwens met een AliExpress VGA kabel verbonden, lijkt het prima te doen!

To-do lijstje voor deze Dreamcast:

- SD kaartlezer inbouwen (goedkope Arduino lezer)
- IDE Mod uitvoeren (Letterlijk een IDE kabel solderen op het moederbord of een mooie PCB kopen, ik twijfel nog)
- BIOS Mod: 2e BIOS er op solderen om HDD/SD boot mogelijk te maken met Dreamshell
- SATA HDD inbouwen (med IDE-SATA Converter)
- Zekeringen & batterijen vervangen
Netjes, cool hoor. Ik heb ook een vrij dikke Dreamcast staan maar speel er nog weinig op.. Soon zeg ik altijd maar. Maar het is een prachtige console die ik vroeger nooit heb gehad. Sowieso nog een keer Sonic Adventure uitspelen en dan door naar Skies of Arcadia. Daarna moet ik nog even kijken welke games ik nog echt moet doen. Tips voor exclusives?

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

• LoCuTuS2000
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:41

LoCuTuS2000

Resistance is futile

Seroczynski schreef op woensdag 2 september 2020 @ 22:04:
[...]

Netjes, cool hoor. Ik heb ook een vrij dikke Dreamcast staan maar speel er nog weinig op.. Soon zeg ik altijd maar. Maar het is een prachtige console die ik vroeger nooit heb gehad. Sowieso nog een keer Sonic Adventure uitspelen en dan door naar Skies of Arcadia. Daarna moet ik nog even kijken welke games ik nog echt moet doen. Tips voor exclusives?
Voor mij zijn Daytona USA, Dino Crisis, Crazy Taxi en Resident Evil Code Veronica redenen om de dreamcast neer te zetten. Het liefst zou ik ook House of the dead spelen maar daarvoor moet je de lightgun en een 50hz CRT TV hebben.

Het allerleukste vind ik het aanpassen van de console, tijd om de games te spelen maak ik niet heel vaak vrij.
[...]

Smaken verschillen, maar los van wat al genoemd is: Stupid Invaders, Omikron, Shenmue ;) en Metropolis Street Racer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
LoCuTuS2000 schreef op donderdag 3 september 2020 @ 07:29:
[...]

Voor mij zijn Daytona USA, Dino Crisis, Crazy Taxi en Resident Evil Code Veronica redenen om de dreamcast neer te zetten. Het liefst zou ik ook House of the dead spelen maar daarvoor moet je de lightgun en een 50hz CRT TV hebben.

Het allerleukste vind ik het aanpassen van de console, tijd om de games te spelen maak ik niet heel vaak vrij.
Hey wij moeten beste vrienden worden, ik hou just niet van het 'tinkeren' maar ben dol op het gamen op 'ouwe meuk' :+ :P
Wil wel echt een soldeerbout enzo kopen om iig mijn battery games (nes/snes/gb) te kunnen aanpakken.
[...]

Dit! zo herkenbaar, op papier is de DC geweldig maar tussenconsole is misschien wat harsch maar dat is eigenlijk wel wat hij voor mij was......ik vond het helemaal super maar toen ik naar cube en daarna ps2 ging er nooit veel meer naar teruggekeken
Zijn natuurlijk wel veel fighters (zie ook mijn post van tijdje terug) MSR vind ik een geweldige race game (hoewel pgr en dan met name pgr3 op x360 alles eigenlijk net mooier beter sneller doet......met behoud van al het goede) en volgens mij ook best veel goede shmups. Verder zou ik dan adviseren naar meer video van sega lord x over de dc te checken.
Misschien gamesack & metal jesus ook, of zelfs top hat gamer man?
Maar denk dat het toverwoord 'exclusives is' veel van de echt goede games zijn later naar ps2 gekomen denk ik.....
(beetje zoals de 3d0 ook zijn topgames road rash en need for speed zag vertrekken naar de toen current gen.......en natuurlijk zelfs ook mascotte/top game Gex :P )
---------------------------------------
Verder wilde ik dit nog delen....
Nieuwe megadrive game
En hoorde het aangekondigd als mode 7 shooter, gaaf techniek die eigenlijk niet kon op de md, ik dacht echt aan iets zoals Axelay op de snes.........maar lijkt op basis van wat ik gezien heb (en dat is echt heel weinig) meer een soort pixel art versie van blue rider te zijn. Don't get me wrong, kan nog steeds tof zijn, ze hebben zelfs een demo dus die ga ik wel proberen.

10 second ninja DONE

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:24
De Dreamcast staat hier ook eigenlijk nog te verstoffen. Geen idee welke spellen we er voor hebben.
Toen in een games winkel gekocht voor weinig. Hij was nog nieuw, maar ruim na de hoogtijdagen zeg maar.
Zelfde als met de SNES scope, die kwam daar ook vandaan en nog nieuw in doos.
Moet hem eigenlijk nog een keer beetpakken om te kijken of ik de batterijen wel uit de doos zelf heb gehaald (Weet zeker dat ze uit de Scope zijn.
Arunia schreef op donderdag 3 september 2020 @ 09:06:
De Dreamcast staat hier ook eigenlijk nog te verstoffen. Geen idee welke spellen we er voor hebben.
Toen in een games winkel gekocht voor weinig. Hij was nog nieuw, maar ruim na de hoogtijdagen zeg maar.
Zelfde als met de SNES scope, die kwam daar ook vandaan en nog nieuw in doos.
Moet hem eigenlijk nog een keer beetpakken om te kijken of ik de batterijen wel uit de doos zelf heb gehaald (Weet zeker dat ze uit de Scope zijn.
De scope! ondanks dat mijn zapper na duck hunt lag te verstoffen had ik toch wel zin in de scope......tot ik het bij kennissen speelden......de scope is niet gemaakt voor uhm 'niet dunne' mensen van 189cm!

Dus daarna was die want helemaal gone. Al vaker hier gezegd.....enige reden waarom ik een home arcade kast zou willen is light gun games. vooral operation wolf en terminator 2 the arcade game, en dingen als house of the dead/time crises etc....zijn ook vet, maar als ik het speel ben ik altijd snel verveeld......dus nah. misschien is checken of duck hunt nog werkt op mijn crttje (en ik vermoed van wel, ding is 'gewoon' ook 50 vziw)

10 second ninja DONE

• Arunia
@Sagat Er zijn nog wel wat scope spellen die ik zou willen. Was een race spelletje waar je de scope bij kon gebruiken als 2e speler en Yoshi's Safari.
Heb zelf nu dan alleen nog het standaard spel liggen.

Er staat een Philips 100Hz tv op zolder nog te verstoffen, maar die gaat uiteindelijk weg. Bij mijn ouders staat nog een vrij jonge 50Hz JVC. Weinig gebruikt e.d., die moet uiteindelijk hier heen gaan komen. Dan kan ik idd weer gun spellen doen. Baal ervan dat er geen oplossing voor komt of is gekomen. Verwacht eigenlijk dat je met wat hardware in een gun toch een oplossing zou kunnen maken voor het probleem van 100Hz en LCD etc. Maar wellicht is mijn kennis daar niet goed genoeg voor en zie ik het totaal verkocht. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Arunia schreef op donderdag 3 september 2020 @ 09:17:
@Sagat Er zijn nog wel wat scope spellen die ik zou willen. Was een race spelletje waar je de scope bij kon gebruiken als 2e speler en Yoshi's Safari.
Heb zelf nu dan alleen nog het standaard spel liggen.

Er staat een Philips 100Hz tv op zolder nog te verstoffen, maar die gaat uiteindelijk weg. Bij mijn ouders staat nog een vrij jonge 50Hz JVC. Weinig gebruikt e.d., die moet uiteindelijk hier heen gaan komen. Dan kan ik idd weer gun spellen doen. Baal ervan dat er geen oplossing voor komt of is gekomen. Verwacht eigenlijk dat je met wat hardware in een gun toch een oplossing zou kunnen maken voor het probleem van 100Hz en LCD etc. Maar wellicht is mijn kennis daar niet goed genoeg voor en zie ik het totaal verkocht. :P
Misschien even verduidelijken, maar ik vind de scope dus gewoon oncomfortabel en wil daarom de spellen niet doen ,ongeacht of ze goed zijn.

En volgens mij heb je wel soort van oplossingen voor zelfbouw arcade kasten om lightgung games op 'moderne' schermen te kunnen spelen, mogelijk kan dat ook werken met snes emulatie of wellicht zelfs echte hardware met wat knutsel werk

10 second ninja DONE

• Arunia
@Sagat Dat begrijp ik uiteraard. Ben zelf 1.93m maar op zich niet breed. Moet ook wel zeggen dat het heeeeeeel lang geleden is dat ik hem gebruikt heb. We gaan het tzt wel zien.

Denk dat ik tegen die tijd wel eens ga kijken. Want dat scheelt voor de toekomst omdat je op een gegeven moment echt niet meer aan CRT's kan komen verwacht ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ndonkersloot
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23-09 13:21
@Sagat
Ik weet niet of je deze al kende maar er is een nieuwe soort Lightgun op de markt gekomen, die schijnbaar heel goed is, de Sinden Lightgun.

Voor home arcades was Ultimarc Aimtrak toch wel de beste optie, nu is dat de Sinden geworden.

De Aimtrak werkt net zoals een Wii controller. Er is een infrarood balkje bij het scherm en de Lightgun ziet dit en door beweging verplaats je je positie op het scherm. Voordeel is dat deze techniek werkt op LCD, groot nadeel is dat het bij lange na niet zo accuraat is als de CRT light guns en er een beetje latency is. Je moet echt mikken met een onscreen crosshair in plaats van fysiek richten en schieten.

De Sinden werkt met een camera en een border die weergegeven wordt op het scherm om het speelveld te bepalen. Met slimme software kan middels de camera pixel precies bepaald worden waar je mikt op het scherm zonder enige latency. Dit geeft dus kennelijk het authentieke gevoel van een CRT of arcade light gun. De Sinden wordt gezien in het OS als een muis, dus alles wat je met een muis kan bedienen kan je gebruiken met de gun. Dus als je een emulator hebt die de de light gun met de muis kan bedienen werkt dit.

Ik heb er zelf nog geen maar sluit niet uit dat die er ooit komt.

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Dreamcast vind ik een console waar er relatief weinig games zijn uitgebracht maar stuk voor stuk waren dit wel hele mooie en toffe titels, o.a:

- NBA2k
- NHL2k
- Marvel vs capcom
- Capcom vs SNK
- Sonic adventure 1 en 2
- Jet set radio
- Crazy taxi
- Resident evil code veronica x
- Soul calibur
- The house of the dead 2
- Street fighter 3 alpha en 3rd strike
- Dead or alive 2
- Virtua tennis

En zo kan ik nog wel doorgaan. Genoeg arcade games die een perfecte port hebben gekregen op de dreamcast. Enige nadeel vind ik de controller, maar daar is tegenwoordig ook een oplossing voor van retro fighters.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackAvery
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:28
Limited Run Games brengt een GBC rerelease van Shantae. Ik verzamel niet maar blijkbaar is die cartridge vrij zeldzaam dus ik deel het even:
En dan nog een 'nieuwe' NES game:

[ Voor 3% gewijzigd door JackAvery op 03-09-2020 10:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ndonkersloot
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23-09 13:21
Verwijderd schreef op donderdag 3 september 2020 @ 10:10:
Dreamcast vind ik een console waar er relatief weinig games zijn uitgebracht maar stuk voor stuk waren dit wel hele mooie en toffe titels, o.a:

- NBA2k
- NHL2k
- Marvel vs capcom
- Capcom vs SNK
- Sonic adventure 1 en 2
- Jet set radio
- Crazy taxi
- Soul calibur
- Dead or alive 2
- Virtua tennis

En zo kan ik nog wel doorgaan. Genoeg arcade games die een perfecte port hebben gekregen op de dreamcast. Enige nadeel vind ik de controller, maar daar is tegenwoordig ook een oplossing voor van retro fighters.
De dreamcast daar heb ik toch echt warme herinneringen aan overgehouden als kind. Ik zou graag nog een keer een dreamcast willen kopen. Maar eerst maar is mijn SNES collectie uitspelen :+.

Vergeet PowerStone 1 maar vooral 2 niet (!!!) en Cannon Spike deed ik ook veel.

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

JackAvery schreef op donderdag 3 september 2020 @ 10:17:
Limited Run Games brengt een GBC rerelease van Shantae. Ik verzamel niet maar blijkbaar is die cartridge vrij zeldzaam dus ik deel het even:[Twitter]
En dan nog een 'nieuwe' NES game:[Twitter]
Iets zeldzaam noemen omdat ze er zelf weinig uitbrengen..... Dat hele limited run is alleen maar om collector's te paaien. Ik zie dit niet als officiële releases. En ik neem ze dan ook niet op in mijn collectie.

• JackAvery
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:28
@snefkens je hebt een punt hoor, maar ik noem de originele release zeldzaam, zij niet :P

[ Voor 12% gewijzigd door JackAvery op 03-09-2020 10:35 ]

• Jumpman
Hier ook gestopt met Limited Run Games, ze weten van gekkigheid niet wat ze uit moeten brengen. Veel van de eerste releases heb ik, maar op een gegeven moment ben ik gestopt. Sinds een paar jaar boren ze ook de retro consoles aan, omdat daar natuurlijk veel verzameldrang zit.

Verwijderd

Tiwazz schreef op donderdag 3 september 2020 @ 10:21:
[...]

De dreamcast daar heb ik toch echt warme herinneringen aan overgehouden als kind. Ik zou graag nog een keer een dreamcast willen kopen. Maar eerst maar is mijn SNES collectie uitspelen :+.

Vergeet PowerStone 1 maar vooral 2 niet (!!!) en Cannon Spike deed ik ook veel.
Ik heb powerstone 1 wel, alleen nog nooit gespeeld eerlijk gezegd. Ik moet er eens aan beginnen want ik hoor er goede verhalen over. Cannon spike wordt op dit moment voor prijzen verkocht waar ik niet blij van wordt ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Jumpman schreef op donderdag 3 september 2020 @ 10:38:
Hier ook gestopt met Limited Run Games, ze weten van gekkigheid niet wat ze uit moeten brengen. Veel van de eerste releases heb ik, maar op een gegeven moment ben ik gestopt. Sinds een paar jaar boren ze ook de retro consoles aan, omdat daar natuurlijk veel verzameldrang zit.
Idem hier. Ik koop nog wel de spellen die (in het geval van PS4) echt op disc wilde hebben (Fahrenheit, Night Trap, A-Train EX bijv.) maar verder, neuh.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag 2 games binnen gekregen. De ene is wellicht niet helemaal retro. Maar het is wel geïnspireerd op retro games als donkey kong country. Leuke platformer, wie interesse heeft, bij gamemania is die nu 10 euro als je een aantal coins inlevert.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n5T2-ovnYrr7UFMWw3GFU5TCPbE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mS6uhWQ4swHvHOF68fGcZk3Q.jpg?f=fotoalbum_large
Verwijderd schreef op donderdag 3 september 2020 @ 10:10:

- NBA2k
- NHL2k
sportsgames, kan me haast niet voorstellen dat die ook niet op cube/ps2/org xb waren
- Marvel vs capcom
- Capcom vs SNK
Top games, maar niet exclusief
- Sonic adventure 1 en 2
Ik vond sa1 tegenvallen en heb 2 nooit gekocht, wellicht dat ik dit herzie als ik de org sonic ooit nog is leuk ga vinden :+ en ook speelbaar op andere systemen? iig part 2!
- Jet set radio
- Crazy taxi
- Soul calibur
- Dead or alive 2
- Virtua tennis
Volgens mij kan je AL deze games ook spelen op andere systemen.
ik heb een convertor gekocht, daarmee kon ik mijn sega saturn pad gebruiken op de DC, back in the day al.
En voor Soul calibur zelfs ook een ps2 pad? maar kan zijn dat ik me vergis en dat ik die op de org xbox versie gebruikt heb (ja ik en controllers :+ )

Maar ik had met de DC een beetje het 'n64' effect waar de opvolgers van de games me een beetje tegenviellen
sfa3......ik vonde graphic wat minder, en dat werd toevallig ook benoemnd in de video van SLX, de gfx waren hogere resolutie, maar daardoor kleiner? en de artstyle van sfa3 vond ik minder dan 2 op de saturn.
sf3 ik heb dus de combo van sf3 'vanilla' en second impact....maar sf3 vond ik toendertijd ook niets, kan het tegenwoordig meer waarderen, vooral de animate, maar qua gameplay prefereer ik 4 en zelfs 2 (en ook nog wel alpa)
MvsC2 super game, maar voor mij was de gameplay ook minder dan wat ik op de saturn had, vooral xmen cota vond ik super tof, en marvel super heroes an sich ook nog wel denk ik, al hoewel die wat traag was en retard ai had waardoor het niet leuk was in sp.

Dus dat waren allen games waar ik veel van verwachte maar wat voor mij persoonlijk minder was. En daarnaast nog een pet peeve waar ik het met @Exorcist regelmatig over heb......console geluiden, ik hou echt niet van het 'sherpe' disc access geluid van de dc, wat dat betreft erg veel zin in een ode.

En om positief af te sluiten.......MSR heb ik al genoemd, maar vind het een fantastische race game, helemaal als je hem vergelijkt met wat er uit was......
en ja soul calibur.......mijn launchgame bij mijn dc, en echt mond open van de gfx, heb gewoon genoten van de attract sequences......wat zag dat er mooi uit, en het speelde ook nog is een keer fantastisch (zelfs met die vage dc controllert :P

Cannon spike is natuurlijk op zijn minst een interessante exclusive als je van scrolling action fighters houdt (disclaimenr zelfs nog nooit 'echt' gespeeld) ...dat is een de eerste die geinstalleerd word bij een ode.

En via @snefkens rival schools 2 (project justice?) leren kennen, dat is ook een hele toffe game die volgens mij idd wel exclusive is, maar weet dat weer niet 100% zeker.

10 second ninja DONE

Pagina: 1 ... 56 ... 224 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op, dit topic is om retro gaming en al haar facetten te bespreken, het is echter NIET de bedoeling om
- Games aan te schaffen (ruilen/lenen/etc.) van/via mede tweakers.
- Games te verkopen.
- Te vragen wat een game of console waard is.
- Een V&A advertentie te promoten.
- Dit topic is voor en door verzamelaars, s.v.p. geen opmerkingen ala 'Oh wat veel, speel je dat allemaal?' Dat voegt niets toe.