Verwijderd

Sagat schreef op donderdag 3 september 2020 @ 11:13:
[...]

sportsgames, kan me haast niet voorstellen dat die ook niet op cube/ps2/org xb waren

[...]

Top games, maar niet exclusief

[...]

Ik vond sa1 tegenvallen en heb 2 nooit gekocht, wellicht dat ik dit herzie als ik de org sonic ooit nog is leuk ga vinden :+ en ook speelbaar op andere systemen? iig part 2!

[...]

Volgens mij kan je AL deze games ook spelen op andere systemen.

[...]
2K games is begonnen op de dreamcast en ontwikkeld door Sega. Later is dit overgenomen door 2K games. Maar wilde deze wel noemen omdat ze met deze 2K games de wereld qua sports games wel hebben veranderd.

Wat betreft de capcom vs snk en marvel vs capcom deze zijn niet exclusief. Maar wel arcade perfect ports op de DC.

En ja je kan inderdaad veel games op andere systemen spelen. Maar dat maakt het niet dat de games niet goed zijn, veel zijn ook arcade perfect ports op de DC. Voor mij was het vooral om aan te geven dat de Dreamcast een hele goede lineup had.
Verwijderd schreef op donderdag 3 september 2020 @ 11:32:
[...]

2K games is begonnen op de dreamcast en ontwikkeld door Sega. Later is dit overgenomen door 2K games. Maar wilde deze wel noemen omdat ze met deze 2K games de wereld qua sports games wel hebben veranderd.

Wat betreft de capcom vs snk en marvel vs capcom deze zijn niet exclusief. Maar wel arcade perfect ports op de DC.

En ja je kan inderdaad veel games op andere systemen spelen. Maar dat maakt het niet dat de games niet goed zijn, veel zijn ook arcade perfect ports op de DC. Voor mij was het vooral om aan te geven dat de Dreamcast een hele goede lineup had.
Misschien is dit een mooi voordeel van (hoe ik in ieder geval) onze verschillen in benadering zie, jij bent verzamelaar die ook gamed, ik ben gamer die ook verzamelt :+

Ik ontken dus zeker niet wat je zegt. Maar de ps2 heeft veel in zijn libary wat dat dc niet heeft en andersom is dat dus veel minder het geval. Wat resulteert dat ik dus wel mijn dc aangesloten heb staan, maar toch maar zeer weinig gebruik, maar misschien idd maar is op zoek naar wat video's en lijstjes en dan toch maar wat back up's fikken......heb dat alleen al jaren niet meer gedaan dus geen lege discs en geen idee of mijn brander nog werkt (wel weer voordeel van oude desktop, brander heb ik nog aangesloten staan 8) )

en dan voor mezelf bepalen bij wat voor bedrag per game ik een ode ga overwegen. Denk als ik kan zeggen dat ik 20 games heb die ik leuk vind om te spelen, dat het bedrag per game dan al acceptabel wordt, en dat zou zeker moeten lukken met de DC libary vermoed ik, zelfs met mijn 'regel' betreffende exclusives

10 second ninja DONE

Sagat schreef op donderdag 3 september 2020 @ 11:13:

Dus dat waren allen games waar ik veel van verwachte maar wat voor mij persoonlijk minder was. En daarnaast nog een pet peeve waar ik het met @Exorcist regelmatig over heb......console geluiden, ik hou echt niet van het 'sherpe' disc access geluid van de dc, wat dat betreft erg veel zin in een ode.
De spellen die je aanhaalt die niet exclusive zijn..ja en nee. Het zijn wel spellen die vaak eerst op de DC kwamen en de DC vormden als console. Weet niet je of je met die reden een Shenmue ook niet zou mogen meerekenen door de rereleases over de jaren heen, blijft voor mij net als Jet Set Radio een DC titel.

Consolegeluid: ja, verschillen we enorm van mening (deels omdat ik niet bijster goed hoor, ten tweede omdat ik m'n geluid relatief hard zet omdat ik dat een groot deel van de ervaring vind) en met die reden ook m'n consoles niet tot nauwelijks hoor.

Ja, de DC met z'n snerpende laser maar juist dát vind ik retro en uniek, de DC kun je eruit pikken uit duizend. Zou leuk zijn voor Wedden Dat! of iets :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Hierbij nog een ongeopende WiiU GameCube Super Smash Bros Edition controller.

Deels retro 😉 en zeldzaam in deze staat.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3GFMLj_awkvpDZT1uFWv5mF-RCw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dTvNK8p8s4GaMpKzS76hkXOL.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zei net iets over limited run games. Maar bij 2 kon ik het niet laten om deze te kopen (al is dit geen limited run games maar pixelheart). Daarnaast wordt dit bestempeld als een officiële release. Omdat Nintendo toestemming moet geven.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lL64MK85CcvxjA1oAivFP0yMtwo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yIo9WZKzV6kOTSMjkBjBNztO.jpg?f=fotoalbum_large

Verwijderd

didado schreef op donderdag 3 september 2020 @ 13:10:

[Afbeelding]
Heb je hier alsnog die gamecube converter voor nodig of kan je deze direct op de wii u aansluiten?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• 3style
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-09 19:10

3style

...

Toch maar een psone gekocht die ook backups afspeelt. Ik deed dat voorheen op een PS2, maar die heeft steeds meer cd leesproblemen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aaR4wafjetoCHAc3c88IrGkTQtE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/z9Cm393s5IlqBTXR9TNVizsp.jpg?f=fotoalbum_large

Heb maar een paar originele games, maar daar ben ik voorlopig wel zoet mee :)
Verwijderd schreef op donderdag 3 september 2020 @ 13:25:
[...]

Heb je hier alsnog die gamecube converter voor nodig of kan je deze direct op de wii u aansluiten?
Vanwege mijn GameCube collectie had ik deze controller aangeschaft.

Ik was eventueel ook van plan deze te gaan gebruiken voor de Emulator Dolphin. De officiële GameCube converter had ik toen ook al aangeschaft voor de pc dus

Voor de WiiU is de converter wel benodigd.

• MeZZiN
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-07 14:24
didado schreef op donderdag 3 september 2020 @ 13:10:

[Afbeelding]
Zelf ook maar die gamecube controller gekocht veel te duur in vergelijking met wat hij vroeg koste natuurlijk maar wel nieuw.

Het is niet anders heb nu net aan genoeg controllers voor mijn gamecube (niet de neppers meetellen) 2 wave birds en 2 normale en een half gaar maar die kan ik denk nog wel fixen. En deze dan al backup de cube controller maken niet veel gebruiksuren meer maar toch als ze moeten werken dan zijn er wel.

[ Voor 35% gewijzigd door MeZZiN op 03-09-2020 18:45 ]

• 3style

3style

...

MeZZiN schreef op donderdag 3 september 2020 @ 18:45:
[...]

Zelf ook maar die gamecube controller gekocht veel te duur in vergelijking met wat hij vroeg koste natuurlijk maar wel nieuw.

Het is niet anders heb nu net aan genoeg controllers voor mijn gamecube (niet de neppers meetellen) 2 wave birds en 2 normale en een half gaar maar die kan ik denk nog wel fixen. En deze dan al backup de cube controller maken niet veel gebruiksuren meer maar toch als ze moeten werken dan zijn er wel.
Ik heb zelf vorige week ook maar 2 originele gamecube controllers gekocht voor op de wii (gamecube games). Wel beide oranje, maar voor een redelijk goede prijs kunnen kopen.

• 3style

3style

...

Exorcist schreef op donderdag 3 september 2020 @ 12:25:
[...]

De spellen die je aanhaalt die niet exclusive zijn..ja en nee. Het zijn wel spellen die vaak eerst op de DC kwamen en de DC vormden als console. Weet niet je of je met die reden een Shenmue ook niet zou mogen meerekenen door de rereleases over de jaren heen, blijft voor mij net als Jet Set Radio een DC titel.

Consolegeluid: ja, verschillen we enorm van mening (deels omdat ik niet bijster goed hoor, ten tweede omdat ik m'n geluid relatief hard zet omdat ik dat een groot deel van de ervaring vind) en met die reden ook m'n consoles niet tot nauwelijks hoor.

Ja, de DC met z'n snerpende laser maar juist dát vind ik retro en uniek, de DC kun je eruit pikken uit duizend. Zou leuk zijn voor Wedden Dat! of iets :+
Haha wedden dat, dat is pas retro idd.
Ik vind het mooie van de ODE op Dreamcast (ik heb de gdemu) dat die de cd-rom niet opvreet. Je kunt dus altijd relatief eenvoudig weer terug naar het echte geluid als ik daar behoefte aan heb :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:05
Zag deze week voor het eerst deze rerelease: https://www.budgetgaming....in+and+the+lion+king.html. Heel veel uren in deze 'SNES' games zitten vroeger.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3style

3style

...

Jumpman schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 10:33:
Zag deze week voor het eerst deze rerelease: https://www.budgetgaming....in+and+the+lion+king.html. Heel veel uren in deze 'SNES' games zitten vroeger.
Heb Aladdin laatst weer eens gespeeld op de Genesis, blijft een prima game met mooie animaties, goede muziek etc.
Ik lees net dat het budget voor deze game destijds $250,000 was!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grumpmeister
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 13-09 11:55
3style schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 10:38:
[...]

Heb Aladdin laatst weer eens gespeeld op de Genesis, blijft een prima game met mooie animaties, goede muziek etc.
Ik was zelf een grotere fan van de SNES versie, maar beide zijn idd vrij goede games. Sowieso, de Disney games van 'vroegah' waren erg sterk, speel ze nog met veel plezier.

FFXIV: Divyan Dawnborne | Switch FC: SW-8303-2261-5828 | Streamt obscure speedruns op Twitch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jumpman
De Game & Watch Super Mario Bros. Is ook te preorderen: https://www.budgetgaming....tch+super+mario+bros.html.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3style

3style

...

Bedankt voor de tip, meteen een pre-order geplaatst. Waarschijnlijk is dit in een paar maanden en NES handheld :)
Ik lees net dat die gisteren nog 2x zo duur was? Dan had ik het niet gedaan denk ik.

[ Voor 19% gewijzigd door 3style op 04-09-2020 15:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MeZZiN
Leuk ding maar zie niet helemaal het nut ik heb al zo vaak mario gekocht op dit moment dat ik behalve voor te kopen en later te verkopen en goed idee vind. En daar wil ik eigenlijk niet heel erg aan mee doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MeZZiN schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 16:26:
Leuk ding maar zie niet helemaal het nut ik heb al zo vaak mario gekocht op dit moment dat ik behalve voor te kopen en later te verkopen en goed idee vind. En daar wil ik eigenlijk niet heel erg aan mee doen.
You and me both, maar kom ik weer met de gamer vs verzamelaar theorie :P zal inmiddels wel bekend zijn maar anders 'use the search'.

En idd als ie gehacked de hele nes library kan spelen is het ook wel weer geining hebbedingetje.......maar imho echt voornamelijk dus verzamelobject vs game device.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3style

3style

...

Sagat schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 16:35:
[...]

You and me both, maar kom ik weer met de gamer vs verzamelaar theorie :P zal inmiddels wel bekend zijn maar anders 'use the search'.

En idd als ie gehacked de hele nes library kan spelen is het ook wel weer geining hebbedingetje.......maar imho echt voornamelijk dus verzamelobject vs game device.
Ik ga er zeker (casual) op gamen, alleen voor verzamelen doe ik het niet.
Ligt straks op mijn bureau :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
Pak mijn GBA wel denk ik. Zeker een tof ding maar wel weer 60 euro voor iets dat voor mij iets minder leeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
3style schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 16:39:
[...]

Ik ga er zeker (casual) op gamen, alleen voor verzamelen doe ik het niet.
Ligt straks op mijn bureau :)
Ja maar jij bent retrogamer ik bedoelde meer in het algemeen, de massa nintendofans koopt het, speelt het 1x of minder en legt het dan in de kast om nooit meer aan te raken. Of hij word gewoon met doos en al ergens op een plank gezet.

Maar wellicht ben ik cynisch :+
MeZZiN schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 16:44:
Pak mijn GBA wel denk ik. Zeker een tof ding maar wel weer 60 euro voor iets dat voor mij iets minder leeft.
Ik de mister, handheld gaming is (disclaimer: voor mij) bijna uitsluitend iets voor op vakantie.....of in het ov, maar daar kom ik echt nog maar heel zelden...
Genoeg leuke handheld games, maar lekker op het grote scherm dus.

Maar kan me voorstellen dat je er zowel als verzamelaar, als gamer of als beide lol van kan hebben.......maar persoonlijk had ik liever bijboorbeeld een fzero op de switch gehad dan dit.

[ Voor 39% gewijzigd door Sagat op 04-09-2020 16:49 ]

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:12
3style schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 10:38:
[...]

Ergens in de jaren 90 kreeg ik voor mijn verjaardag een Genesis met Aladdin. Mijn ouders waren compleet blind voor mijn voorliefde voor Nintendo en kon kon mijn teleurstelling denk ik 30 seconden verbergen. De volgende dag zijn we samen de set wezen omruilen voor een SNES met Aladdin.
En dat spel heb ik onwijs veel gespeeld, wat een lekkere platformer.

Een paar jaar geleden nog eens de SNES aangesloten en gespeeld. Game was een stuk makkelijker dan ik mij herinnerde, maar nog steeds heerlijk om te spelen.

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsympatico
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 31-08 09:37
Ik had de Genesis en Snes , maar beidde waren top voor mij .Ik heb nooit een echte voorkeur gehad allez eigenlijk wel Neogeo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3style

3style

...

Sagat schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 16:45:
[...]

Ja maar jij bent retrogamer ik bedoelde meer in het algemeen, de massa nintendofans koopt het, speelt het 1x of minder en legt het dan in de kast om nooit meer aan te raken. Of hij word gewoon met doos en al ergens op een plank gezet.

Maar wellicht ben ik cynisch :+
Ja klopt waarschijnlijk wel. Ik vraag me alleen wel af of dit ding net zo populair zal worden als de nes/snes mini.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3style

3style

...

cheiron schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 16:46:
[...]

Ergens in de jaren 90 kreeg ik voor mijn verjaardag een Genesis met Aladdin. Mijn ouders waren compleet blind voor mijn voorliefde voor Nintendo en kon kon mijn teleurstelling denk ik 30 seconden verbergen. De volgende dag zijn we samen de set wezen omruilen voor een SNES met Aladdin.
En dat spel heb ik onwijs veel gespeeld, wat een lekkere platformer.

Een paar jaar geleden nog eens de SNES aangesloten en gespeeld. Game was een stuk makkelijker dan ik mij herinnerde, maar nog steeds heerlijk om te spelen.
Wel leuk om de verschillen te lezen tussen de genesis en de snes versie. Die waren voor Aladdin toch aardig verschillend (Virgin vs Capcom)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
elsympatico schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 16:47:
Ik had de Genesis en Snes , maar beidde waren top voor mij .Ik heb nooit een echte voorkeur gehad allez eigenlijk wel Neogeo
Lucky ba err geluksvogel :+ ik mag zelf ook niet te hard klagen met nes/c64 en later snes/amiga :P

En ja neo was toender tijd echt het summer qua geluid en gfx.......qua library? Denk dat ik toch de voorkeur hou voor de snes, en daarna de md. Maar goed tegenwoordig hoeven we niet te kiezen (al hoewel ik momenteel alleen van de md de echte hardware gebruik.....)

Jij wel allen fysiek? (en ook toen al, want dan ben ik helemaal jaloers :P )

10 second ninja DONE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3style

3style

...

Sagat schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 16:54:
[...]

Lucky ba err geluksvogel :+ ik mag zelf ook niet te hard klagen met nes/c64 en later snes/amiga :P

En ja neo was toender tijd echt het summer qua geluid en gfx.......qua library? Denk dat ik toch de voorkeur hou voor de snes, en daarna de md. Maar goed tegenwoordig hoeven we niet te kiezen (al hoewel ik momenteel alleen van de md de echte hardware gebruik.....)

Voor mij was de SNES de "upgrade" na de Megadrive, maar de Megadrive heeft veel meer toffe shooters waar ik toen niets van wist. Ik was door Sonic verkocht voor de Megadrive en Super Mario World voor de SNES. Ik ben nu de Megadrive weer aan het herontdekken via de MiSTer :P

[ Voor 4% gewijzigd door 3style op 04-09-2020 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:12
3style schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 16:53:
[...]

Wel leuk om de verschillen te lezen tussen de genesis en de snes versie. Die waren voor Aladdin toch aardig verschillend (Virgin vs Capcom)
Ik wist niet wat er gebeurde toen ik op de Genesis opeens een zwaard had. Dat had ik op de SNES nooit gezien. Leuk artikel

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elsympatico
Sagat schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 16:54:
[...]

Cool

Ik had geen Neogeo toen in die tijd , maar mijn 2 beste kameraden wel . Ik heb nu wel een Neogeo CD ook een topper , mijn kameraden hadden de AES Cartridge based .

Ik moet zeggen dat het beeld op mijn lcd zelfs mooi is met de Neogeo cd .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RJL86
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 17-09 17:58
Jumpman schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 10:33:
Heb ze allebei voor de MegaDrive. Alladin is echt supertof. Lion King ook, maar de moeilijkheidsgraad is echt bizar. 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!
elsympatico schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 17:28:
[...]

Cool

Ik had geen Neogeo toen in die tijd , maar mijn 2 beste kameraden wel . Ik heb nu wel een Neogeo CD ook een topper , mijn kameraden hadden de AES Cartridge based .

Ik moet zeggen dat het beeld op mijn lcd zelfs mooi is met de Neogeo cd .
Oh ja, ja zocht toen toch ook een power adapter? of herinner ik me dat fout? en netjes hoor, kameraden met een aes.....wellicht dat het in de zero's al betaalbaarder was en dan multicarts al ofzo? Of gewoon rijke vrienden dat kan ook nog :)

Via mister geniet ik idd ook wel van de library proeven en ik wacht hierbij nog wel op support voor de neo cd (is er volgens mij nog niet?) maar via emu maar is kijken en vooral luisteren naar de verschillen :)
3style schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 16:59:
[...]

Voor mij was de SNES de "upgrade" na de Megadrive, maar de Megadrive heeft veel meer toffe shooters waar ik toen niets van wist. Ik was door Sonic verkocht voor de Megadrive en Super Mario World voor de SNES. Ik ben nu de Megadrive weer aan het herontdekken via de MiSTer :P
Tsja ik zag de megadrive echt niet of niet vaak in de winkels of het viel me gewoon niet op door mijn Nintendo tunnelvisie, in de bladen las ik er wel over...maar eerste kennis making viel me dus tegen, was dus een megadrive 2 met sf2......en ja al vaker gezegd vooral qua geluid viel het tegen en dus ook dat een van ons met een 3 button pad moest spelen.......nu kan ik het absoluut meer waarderen en idd helemaal op shmup gebied!

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsympatico
Idd dat was ik dat vragen had over de stepdown converter nog ééns hartelijk dank hiervoor allemaal.

Neogeo was eigenlijk toen ie pas uitkwam al onbetaalbaar zowel de console als de games een spel koste 8000BFR en soms meer omgerekend voor jullie 200€ in de begin jaren 90 dat was echt voor rijke mensen .

1 van mijn vrienden zijn ouders waren zaakvoerders van een drankencentrale en de ander zijn pa was dokter dusja rijkeluis kinderen , was een leuke tijd .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15:33
MeZZiN schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 16:44:
NES Classic Mario is inderdaad een goed voorbeeld wat je goedkoop kunt spelen.

Afbeeldingslocatie: https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/51CurlWNVXL._AC_SL1158_.jpg

[ Voor 34% gewijzigd door Linksquest op 04-09-2020 22:32 ]

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
Linksquest schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 22:31:
[...]

NES Classic Mario is inderdaad een goed voorbeeld wat je goedkoop kunt spelen.

[Afbeelding]
True 😊

Maar goed heb Mario te vaak vroeger gespeeld en natuurlijk is het een classic maar ik speel toch liever wat modernere platform game. Maar goed te kort uren in een dag moet ik keuzes maken.

Zelf vroeger alleen de nes en SNES bij vrienden gespeeld zelf had ik een msx met metal Gear solid 1 en 2 en ikari warriors en burger time en ghost busters. En voor onder weg had ik een Gameboy met Zelda en mario.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
Ik speel hem via de NES classic, maar heb sinds kort ook de NES en SNES controllers voor de Switch, dus ga zo nu eens vaker proberen via de Switch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MeZZiN schreef op zondag 6 september 2020 @ 10:15:
[...]

True 😊

Maar goed heb Mario te vaak vroeger gespeeld en natuurlijk is het een classic maar ik speel toch liever wat modernere platform game. Maar goed te kort uren in een dag moet ik keuzes maken.

Zelf vroeger alleen de nes en SNES bij vrienden gespeeld zelf had ik een msx met metal Gear solid 1 en 2 en ikari warriors en burger time en ghost busters. En voor onder weg had ik een Gameboy met Zelda en mario.
Metal gear bedoel je dan denk ik. Metal gear solid is pas vanaf de ps1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
Nope metal gear solid voor de msx ;)

Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/1/14/Metal_Gear_2_Boxart.JPG/220px-Metal_Gear_2_Boxart.JPG

[ Voor 25% gewijzigd door MeZZiN op 06-09-2020 12:00 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

De game heet Metal gear 2: Solid snake. Metal gear solid is echt pas vanaf de ps1 tijd. Zie:

Wikipedia: Metal Gear (computerspelserie)

Metal gear (MSX)
Metal gear 2: solid snake (MSX)
Metal gear solid (ps1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
Klopt, de eerste games waren gewoon Metal Gear voor de MSX en naderhand een soort van poort naar de NES.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
* MeZZiN snap er ook weer niets van. Vond de games wel tof daarna overgestapt op andere games na de MSX. Ging toen naar PC gaming en dan heb heb je hele ander games en eigenlijk niet veel Metal gear meer gespeeld.

De NES versies zijn minder uitgebreide versies van de MSX games. Maar metal gear is begonnen op de MSX. Moet ook zeggen dat ik jaren later pas realiseerde dat het the metal gear was. Mijn MSX gaming tijd is ook al zo lang geleden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
MeZZiN schreef op maandag 7 september 2020 @ 13:58:
* MeZZiN snap er ook weer niets van. Vond de games wel tof daarna overgestapt op andere games na de MSX. Ging toen naar PC gaming en dan heb heb je hele ander games en eigenlijk niet veel Metal gear meer gespeeld.

De NES versies zijn minder uitgebreide versies van de MSX games. Maar metal gear is begonnen op de MSX. Moet ook zeggen dat ik jaren later pas realiseerde dat het the metal gear was. Mijn MSX gaming tijd is ook al zo lang geleden.
Ja hier 'slachtoffer' van de nes versie van metal gear.

Ik heb me er destijds meer dan prima mee vermaakt, hoewel ik hem wel met hulp van het nintendo clubblad (en wellicht hier en daar wat telefoontjes naar de nintendo hotline) heb moeten uitspelen zaten wat voor mij onlogische dingen in.

Ik hoor al jaren dat de msx versies veel beter zijn. Nu met mister zou ik het zelf kunnen uitproberen maar......ik heb tegenwoordig geen zin meer in grote games? Arcade action, fighting racen.......andere dingen boeien me niet........... :?

Maar iig 'omdat het kan' toch maar is iig de msx core installeren en kijkje nemen.

10 second ninja DONE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MeZZiN
Moet je zeker doen MSX had een paar echt hele goede games + door de extra CPU + erg goede graphics chip was veel mogelijk.. 128kb memory+ 128kb video wat een luxe toen.

Er was ook genoeg bagger op de MSX zeker omdat er niet een nintendo was die alles aan een hoge standaard hield maar konami had een hoop gemaakt voor de MSX en nog een paar grote japanse publishers.

Ga zelf ook de core weer eens aanzetten en kijken wat ik nog heb liggen aan games hier. Nog ergens een aantal disk liggen. Dus dan maar een usb disk drive regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Van het weekend een Nintendo 2DS gekocht om op te gamen voor € 30,00. Dit schermformaat is eigenlijk wel ideaal voor deze resolutie t.o.v. van de XL mezelf ik. Het is allemaal net wat scherper dan op mijn 3DS XL.

Ik heb de Nintendo 2DS gehacked, zodat ik mijn andere Nintendo 2DS en de 3DS games verder geseald kan laten. Ook Super Castlevania IV en Vampire’s Kiss zien er erg goed uit op dit scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MeZZiN schreef op maandag 7 september 2020 @ 13:58:

Metal gear op NES is inderdaad een aangepaste versie. Die had niet eens een metal gear als eindbaas... Metal gear snake's revenge op NES is een compleet andere game en daar is kojima ook niet bij betrokken geweest. Als is snake's revenge een erg vermakelijke game!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
Het is wel een mooie history metal gear als je er in duikt zeker omdat het ooit begonnen is op de MSX en niet op een major console.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Linksquest
Ik moet dan telkens weer denken aan de Angry video Game Nerd met zijn aflevering over die game :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3style

3style

...

MeZZiN schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 09:29:
Het is wel een mooie history metal gear als je er in duikt zeker omdat het ooit begonnen is op de MSX en niet op een major console.
Ik heb leuke herinneringen aan de MSX. Ik had hem zelf niet, maar wel veel gespeeld bij vrienden.

De MSX was geen major console inderdaad, maar in Japan was de MSX (als game computer) toch wel een succes:

"But the combined MSX series still is said to have sold over seven million units in Japan alone, with another two million units in other territories. In fact, of the many other home-grown Japanese computer platforms, none ever made it to anywhere near the number of other territories that MSX did."

https://www.pcgamer.com/t...e-msx-japans-underdog-pc/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3style

3style

...

Linksquest schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 10:58:
Ik moet dan telkens weer denken aan de Angry video Game Nerd met zijn aflevering over die game :D

[YouTube: Metal Gear (NES) - Angry Video Game Nerd (AVGN)]
"If the original Metal Gear was Kojima's baby, then the NES version is his deformed grandchild" :D

Het is wel zo dat de NES games een hoog nostalgisch gehalte hebben bij mij.
Zo speelde ik laatst de arcade versie van Rygar en Solomon's Key, maar ik ben de (mindere) NES graphics gewend en dat voelt dan het meest authentiek :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
Ik zelf heb ook deel 1 heel vaak op de NES gespeeld, altijd plezier aan gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3style

3style

...

Exorcist schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 01:32:
[...]

Hier een OSSC in gebruik met een Hydra RGB switch. Laatste uit Polen bij de bedenker. Er zijn vast goedkopere automatisch schakelende switches maar de Hydra is toch wel een knap staaltje werk.
Na lang wikken en wegen ook maar de Hydra scart switch besteld. Ik heb niet zoveel apparaten dus ik ben maar voor de mini Hydra (metal black case) gegaan.

Ziet er wel wat saaier uit in zwart metaal, maar het staat toch achter mijn monitor :)

Afbeeldingslocatie: https://lotharek.pl/img/products/miniC1.JPG

Blijft wel een duur ding als je het mij vraagt, maar de gscartsw is helemaal prijzig.

[ Voor 18% gewijzigd door 3style op 08-09-2020 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RJL86
Ik heb ook nog een scartsplitter/switch nodig, zit er echt verschil tussen qua kwaliteit van het beeld?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MeZZiN
Een goede kwaliteit splitter ja zeker alleen het kost een hoop. Een redelijk RGB scart switch is die hama

https://www.allekabels.nl...ama-av-selector-100s.html
Afbeeldingslocatie: https://image.allekabels.nl/image/1157655-0/hama-av-selector-100s-voor-de-aansluiting-van-3-programmabronnen-via-scart-stekkers-scart-uitgang-voor-tv-monitoraansluiting-extra-cinch-uitgangen-overspeelmogelijkheden-van-ingang-b-naar-a-of-van-c-naar-a-opnametoestel-op-ingang-a-aansluiten-monitorschakeling-voor-het-bekijken-tijdens-en-na-de-opname-voor-alle-videosystemen-en-rgb-geschikt-voor-stereo-geschikt-voor-pay-tv-decoder-en-dvd.jpg

Kan je misschien nog ergens anders nog krijgen heb hem zelf is best goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RJL86
MeZZiN schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 16:34:
Een goede kwaliteit splitter ja zeker alleen het kost een hoop. Een redelijk RGB scart switch is die hama

[Afbeelding]

30 euro is prima te doen ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RJL86
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ng5u4baeWDSrWnWLekUysgcGhks=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9EvxXLQpDUzIFvdmfYTqwtIk.jpg?f=fotoalbum_large

Net nog even 2 games bij de kringloop opgepikt. Super Mario Galaxy lag er ook, maar die was 30 euro. Dat vind ik geen kringloop prijs meer voor een Wii game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ik over weeg zelf deze scartswitch:
https://otaku-games.com/6...uto-switch-659267409.html

Ook nog steeds prijzig maar beter te doen dan gscart/hydra idd!
----------------
En metal gear, tsja als je de nes versie gewend bent en leuk vind, gaat dat niet veranderen, hooguit merk je dat de msx versie beter is! Ik weet ook dat de arcade versies van sf2 beter zijn dan de snes versies, maar ik heb nog steeds veel plezier ook met die ports!

V.w.b. Rygar, dat is in de arcade ook echt een andere game. De nes versie werd door de mannen van gamesack iig als beter bestempeld qua gameplay, maar goed voordeel van de mister makkelijk vergelijken en dan kiezen wat je zelf het fijnste vind of zelfs beiden spelen :D
(en volgens mij is dat ook hetzelfde voor bionic commando......)

(solomons key heb ik zowel de arcade als nes versie nooit geprobeerd en ook niets over gezien of gelezen voor zover ik weet, dus daar niets over te melden :P )

10 second ninja DONE

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

MeZZiN schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 16:34:

[Afbeelding]

Dat kan ik bevestigen. :Y Wij hebben er 4 van in gebruik al een paar jaar. Nog geen problemen ondervonden.
Zijn er ook van andere merken Speaka, Vivanco die verder gelijk zijn.

Geloof dat wij ze bij amazon vandaan hebben.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6yrG8m3lyc_-CEURwPrL1RXe4sk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/sQXBXXAfxbetTtt36kP2WVRz.png?f=user_large

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2020 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3style

3style

...

Sagat schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 16:49:
ik over weeg zelf deze scartswitch:
https://otaku-games.com/6...uto-switch-659267409.html

Ook nog steeds prijzig maar beter te doen dan gscart/hydra idd!
Denk wel aan customs, Import kosten etc. Misschien heb je mazzel, maar die heb je uit Polen niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ik heb zelf ook 3 hama switches, maar meer scart apparaten dan dat ik daar in kwijt kan :D

En idd vrees ook voor import belasting, maar goed al vaker gezegd voor dit jaar is het hardware budget er met mister al redelijk doorheen :D of beter :'( want het is niet leuk om even pas op den plaats te moeten maken (Wel leuk om straks mister op crt te kunnen gebruiken natuurlijk)

volgens jaar dan kijken naar saturn ode en/of scart switch.......
Verwijderd schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 16:52:
[...]

Dat kan ik bevestigen. :Y Wij hebben er 4 van in gebruik al een paar jaar. Nog geen problemen ondervonden.
Zijn er ook van andere merken Speaka, Vivanco die verder gelijk zijn.

Geloof dat wij ze bij amazon vandaan hebben.

[Afbeelding]
4?! nice, welke consoles dan? en doorgelust ook, want dan mis je al weer 3 vd 12 poorten natuurlijk.

[ Voor 42% gewijzigd door Sagat op 09-09-2020 11:41 ]

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
Dat is altijd een nadeel van de teveel doorlussen plus een risico van verlies van kwaliteit.

Maar stukken goedkoper dan een goede luxe switch. Ik zelf heb maar 2 consoles die op scart / component de rest is allemaal hdmi.

Mijn oude Wii maar voorlopig voldoet de wii u prima en de ps2 daar heb voor nu alleen nog maar een scart die moet nog een keer een upgrade krijgen. Dus de switch is een stuk minder nodig nu. Plus onze tv heeft nog scart en component dus voorlopig geen aansluit issues.

Ik heb wel besloten dat ik geen console in huis haal als ik niet al ooit gehad heb dus vanaf gamecube / ps2 en up. De rest gaat wel op de mister of via emulatie. De meeste van die games heb ik eigenlijk ook alleen bij vrienden gespeeld dus merk ik ook niet echt heel er de mega verschillen tussen real en emulatie. Plus ik kan er ook niets van daarom speel ik vaak RPGs zodat reflexen niet echt mee hoeven tellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Sagat schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 17:00:
ik heb zelf ook 3 hama switches, maar meer scart apparaten dan dat ik daar in kwijt kan :D

En idd vrees ook voor import belasting, maar goed al vaker gezegd voor dit jaar is het hardware budget er met mister al redelijk doorheen :D of beter :'( want het is niet leuk om even pas op den plaats te moeten maken (Wel leuk om straks mister op crt te kunnen gebruiken natuurlijk)

volgens jaar dan kijken naar saturn ode en/of scart switch.......

[...]

4?! nice, welke consoles dan? en doorgelust ook, want dan mis je al weer 3 vd 12 poorten natuurlijk.
Ja, door gelust van 3 switches naar "master" die weer op z'n buurt via de ossc naar de tv gaat.

Op scart hebben we een Mastersystem, Megadrive, Snes, Saturn, Xbox, PS2, GameCube en de Dreamcast omdat ik die enkel game die niet via vga wil werken zo nodig moet hebben... :X

De NES en N64 zitten via een composite aangesloten en, ps3 + xbox 360 via hdmi.
oh en de at2600 ligt er nog met een coax.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3style

3style

...

MeZZiN schreef op woensdag 9 september 2020 @ 13:41:

Ik heb wel besloten dat ik geen console in huis haal als ik niet al ooit gehad heb dus vanaf gamecube / ps2 en up. De rest gaat wel op de mister of via emulatie. De meeste van die games heb ik eigenlijk ook alleen bij vrienden gespeeld dus merk ik ook niet echt heel er de mega verschillen tussen real en emulatie. Plus ik kan er ook niets van daarom speel ik vaak RPGs zodat reflexen niet echt mee hoeven tellen.
Dat is op zich wel een goed uitgangspunt. Ik heb destijds een PS2 (phat) gekocht, eigenlijk met name voor PSX emulatie, maar verder heb ik er weinig mee omdat ik er vroeger geen heb gehad wellicht.
Het ombouwen (HD, OPL etc.) was wel leuk moet ik zeggen :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Eymas
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 23-09 07:47
Een paar "handheld" spelletjes zijn zojuist binnen gekomen. Kirby's Dreamland 1 & 2 en Donkey Kong 94.
Kan de Gameboy Interface optimaal mee getest worden :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6QlbFmeb5P4_QgCng_u8cbUxTqQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/6ghN7i8sPY94quJrlf4iXLMW.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
3style schreef op woensdag 9 september 2020 @ 14:54:
[...]

Dat is op zich wel een goed uitgangspunt. Ik heb destijds een PS2 (phat) gekocht, eigenlijk met name voor PSX emulatie, maar verder heb ik er weinig mee omdat ik er vroeger geen heb gehad wellicht.
Het ombouwen (HD, OPL etc.) was wel leuk moet ik zeggen :)
Precies dat en mijn leven is al zo druk met gezin werk huis klussen boardgames dat ik al te kort uren in een dag heb. Dus uitzonderingen daar gelaten (zoals zelda games) speel ik niet heel veel oudere games dan de gamecube / ps2 generatie. Een goede RPG vind ik zeker niet verkeerd maar ik heb nu al een backlog van te tales games dat ik de komende 10 jaar wel door kan met mijn snelheid.

De PS2 heb ik eigenlijk alleen maar ooit gekocht omdat vrouw lief graag singstar wilde en ik zelf een paar oude games op de kop wilde tikken final fantasy 7 natuurlijk en Rogue Galaxy. Wat een geweldige game is dat. Verder heel weinig ps2 games omdat ik meer Gamecube games speel. Daarna een Wii en PS3 en Wii U gooi die een beetje op een hoop omdat ze in elkaar overlopen maar voor de PS3 heb ik een hoop download games maar echt een paar op disk. Maar eigenlijk heb ik weinig PS3 en XBOX 360 games (die laatste had ik eigenlijk alleen voor tales of vesperia gekocht en vrouw lief voor de kinect)

Maar ben een Nintendo fan maar speel graag ook J-RPG maar daar heb ik nu zoveel van in mijn backlog dat ik niet echt meer veel retro gaming kan doen helaas. De PS2 is zelfs niet aangelosten op dit moment.. Komt ooit wel weer een keer als een aantal van de consoles uit de huiskamer gaan zet ik hem wel op in mijn kamer kan ik daar prima rustig spelen zonder kids :)

Maar goed nu er ook weer een switch is denk ik dat de PS2 wel langer stof gaat happen. Maar goed binnen kort misschien wel een een OSSC halen zodat ik hem wel goed kan aansluiten en dan zien we wel weer. Misschien de nieuwste met mister support kan wel tof zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3style

3style

...

MeZZiN schreef op woensdag 9 september 2020 @ 17:57:
[...]

Precies dat en mijn leven is al zo druk met gezin werk huis klussen boardgames dat ik al te kort uren in een dag heb. Dus uitzonderingen daar gelaten (zoals zelda games) speel ik niet heel veel oudere games dan de gamecube / ps2 generatie. Een goede RPG vind ik zeker niet verkeerd maar ik heb nu al een backlog van te tales games dat ik de komende 10 jaar wel door kan met mijn snelheid.

De PS2 heb ik eigenlijk alleen maar ooit gekocht omdat vrouw lief graag singstar wilde en ik zelf een paar oude games op de kop wilde tikken final fantasy 7 natuurlijk en Rogue Galaxy. Wat een geweldige game is dat. Verder heel weinig ps2 games omdat ik meer Gamecube games speel. Daarna een Wii en PS3 en Wii U gooi die een beetje op een hoop omdat ze in elkaar overlopen maar voor de PS3 heb ik een hoop download games maar echt een paar op disk. Maar eigenlijk heb ik weinig PS3 en XBOX 360 games (die laatste had ik eigenlijk alleen voor tales of vesperia gekocht en vrouw lief voor de kinect)

Maar ben een Nintendo fan maar speel graag ook J-RPG maar daar heb ik nu zoveel van in mijn backlog dat ik niet echt meer veel retro gaming kan doen helaas. De PS2 is zelfs niet aangelosten op dit moment.. Komt ooit wel weer een keer als een aantal van de consoles uit de huiskamer gaan zet ik hem wel op in mijn kamer kan ik daar prima rustig spelen zonder kids :)

Maar goed nu er ook weer een switch is denk ik dat de PS2 wel langer stof gaat happen. Maar goed binnen kort misschien wel een een OSSC halen zodat ik hem wel goed kan aansluiten en dan zien we wel weer. Misschien de nieuwste met mister support kan wel tof zijn.
Ja herkenbaar, tijd voor gamen is schaars en daar moet ik mee leven. Ik heb ook nog wat jrpg games liggen, maar ik moet gewoon kiezen anders komt er niets van terecht. Wat al leuk is zijn (korte) arcade achtige games die je ook even met de kids kan doen. Mijn kids zijn al overladen met allerlei games en spelen vaak toch de populaire games zoals fortnite en brawl stars. Vreselijke games imo, maar is opa vertelt dan natuurlijk. Mijn zoon heeft dan wel Zelda BOTW uitgespeeld op de WiiU, waar ik dan weer niet aan toekom :)
Op de PS2 wil ik nog wel een keer ICO spelen. Ik speel de laatste tijd alleen op een CRT en die game is standaard in 240p (een van de weinige games op de PS2).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jumpman
RJL86 schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 16:43:
[Afbeelding]

Net nog even 2 games bij de kringloop opgepikt. Super Mario Galaxy lag er ook, maar die was 30 euro. Dat vind ik geen kringloop prijs meer voor een Wii game.
Vorige week ook een rondje kringloopwinkels gedaan. Ik kwam zelfs bij één kringloopwinkel een glazen kast tegen met echt alles wat met games te maken had voor Marktplaats prijzen.

[ Voor 37% gewijzigd door Jumpman op 10-09-2020 11:20 ]

offtopic:
haha fortnite....ach ik snap daar nog iig de charme van. Moet zeggen dat ik mijn zoon er amper meer over hoor, maar hij is nog wel helemaal gek van roblox......wat ik opzich ook wel weer snap, want in feite is dat een blokkendoos waarmee zo'n beetje alles genres gemaakt kunnen worden. Verder wil hij ook wel 'echte' games spelen maar hij kijkt naar alles wat volwassen is.....dus momenteel zijn we daar als ouders nog wat terughoudend mee hoewel ik denk dat je dat op een gegeven moment moet loslaten, maar niet echt iets voor hierro :P

Gelukkig gaf hij laatst ook aan dat hij wel weer zin had om sf4 te spelen, en het idee is om binnenkort ook injustice te spelen samen met een vriend van mij die op die manier wat achievements kan binnenharken :)

Zelf ook inderdaad het tijd ding, en ook vaak 's avond als ik wel tijd heb geen zin of energie. Op zich wel zin om 2 iig op zijn minst 'milde retro style' games te spelen

Dead cells. een collega had het hier over ben toch wel benieuwd
Hotshots racing: mix tussen ridge racer en virtua racing? moeite waard om te proberen :)

10 second ninja DONE

• MeZZiN
Hier gaat het alle kanten op alleen geen fortnite of iets.

Als ze wat willen is het of minecraft op de Pc (java editie) een paar mobile games. Of kies uit de vele consoles en games. Dus de oudste is gek op de gamecube en die vind het geweldig. Tot ze een switch kocht. Nu is ze daar druk mee maar dat droogt wel weer op omdat we gewoon weg niet veel games hebben voor de switch maar voor de gamecube hebben ze een library van bijna 50+ games en het zelfde geld voor de wii en de wii u dus die spelen ze allemaal graag. Alleen als ze dan gaan spelen en ze wil zo graag paper mario spelen dan wel extra voorzichtig zijn met de disk ding is geld waard.
3style schreef op woensdag 9 september 2020 @ 21:24:
[...]

Ja herkenbaar, tijd voor gamen is schaars en daar moet ik mee leven. Ik heb ook nog wat jrpg games liggen, maar ik moet gewoon kiezen anders komt er niets van terecht. Wat al leuk is zijn (korte) arcade achtige games die je ook even met de kids kan doen. Mijn kids zijn al overladen met allerlei games en spelen vaak toch de populaire games zoals fortnite en brawl stars. Vreselijke games imo, maar is opa vertelt dan natuurlijk. Mijn zoon heeft dan wel Zelda BOTW uitgespeeld op de WiiU, waar ik dan weer niet aan toekom :)
Op de PS2 wil ik nog wel een keer ICO spelen. Ik speel de laatste tijd alleen op een CRT en die game is standaard in 240p (een van de weinige games op de PS2).
ICO kan je ook op de PS3.

JRPG is zo groot issue dat ik ze niet uitgespeeld krijg. Ben ooit begonnen met Xenoblade op de wii half er door heen gewerkt toen overgestapt op de 3DS versie ongeveer 80% (toen was mijn tas gestolen) dus poging 3 op de switch om hem helemaal uitgespeeld te krijgen.

[ Voor 46% gewijzigd door MeZZiN op 10-09-2020 12:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:54
Sorry als dit al een paar keer langsgekomen is, ik heb de search al wel gebruikt dus misschien is dit meer ter bevestiging.

Ik overweeg op zolder een retrogamehoekje in te richten met mijn oude consoles, te weten PS1/2, Xbox en GC. Een een stokoud Philips paddle ding waarvan ik de naam niet eens weet :) Deze consoles had ik vroeger altijd aangesloten met SCART RGB kabels op mijn Loewe CRT. Ik begrijp dat dergelijke consoles aansluiten op de HDMI-poorten van nieuwe LCD/OLEDs niet goedkoop is noch eenvoudig, en ergens vind ik voor dergelijke beelden een CRT ook wel mooier.

Hebben jullie tips of noodzakelijke specs voor CRTs voor deze consoles? Zelf lijkt een 4:3 scherm me te prefereren boven een 16:9 scherm al kan je natuurlijk ook in 4:3 modus spelen (zoals ik vroeger ook deed). 100Hz vind ik zelf wel prettiger kijken dan 50Hz. En liefst meerdere SCART RGB-capable poorten al zal ik toch een switch moeten hebben met vier of vijf consoles.

Is het trouwens mogelijk om de recente SNES mini nog aan te sluiten middels SCART RGB of is deze HDMI-only?

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Wat je moet weten (imho)
welke kabels hebben je consoles
welke ingangen hebben je tv?

Maar met een crt zou je normaliter een RF (antenne) aansluiting moeten hebben die je paddle console vermoeddelijk zal gebruiken, en composite (wit/rood/gele tulp stekkertjes) waar de rest op kan. Heb je daarnaast ook rgb scart of component dan kan je betere kwaliteit krijgen. Succes!

(en voor een ieder, kijk voor leuke crt's ook in V&A! voor weinig en soms zelfs gratis kan je leuke tv's vinden!)

10 second ninja DONE

• MeZZiN
Beste CRT zijn studio monitoren. Maar je kan ook kijken naar een VGA monitor als oplossing alleen je moet dan wel omzetten naar VGA.

Breedbeeld is niet de beste keuze behalve als je vanaf de gamecube en up gaat dan weer wel ander is 4:3 prima.

Wat ik een tijd gebruikt had was een MSX monitor die waren geweldig kwaliteit gezien ook. Helaas wat klein. en nog lastiger te krijgen.

Maar een nette TV zeker de sony trinitron zijn erg fijn ^_^ De meeste zijn gratis je hoeft er ook niet hard over na te denken of ga even langs bij de kring loop kost wel iets maar niet heel veel.

• 3style

3style

...

Dr. Strangelove schreef op donderdag 10 september 2020 @ 13:35:
Hebben jullie tips of noodzakelijke specs voor CRTs voor deze consoles? Zelf lijkt een 4:3 scherm me te prefereren boven een 16:9 scherm al kan je natuurlijk ook in 4:3 modus spelen (zoals ik vroeger ook deed). 100Hz vind ik zelf wel prettiger kijken dan 50Hz. En liefst meerdere SCART RGB-capable poorten al zal ik toch een switch moeten hebben met vier of vijf consoles.
Let wel even op met 100hz. Met 100Hz heb je geen 50Hz/60Hz flicker, maar wel een blur effect wat je meestal ziet bij sidescrollers.
Daarnaast heb je een paar frames meer lag geloof ik en zijn light guns niet betrouwebaar (als je daar wat om geeft natuurlijk)

[ Voor 29% gewijzigd door 3style op 10-09-2020 15:10 ]

• 3style

3style

...

Je kunt voor gratis gaan, maar het oog wil ook wat.
In mijn zoektocht ben ik destijds gevallen voor de B&O sets. De 20inch varianten hebben een goed beeld, zijn mooi en hebben een kleine achterkant:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y7nkGH4WbmUu88oKbL_-iwclnCI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/kMLalENiUJxDSKJbXMHOgfEs.jpg?f=user_large

Deze kun je vaak kopen voor een paar tientjes op MP. Let wel op dat de firmware minimaal 3.1 (service menu is dan beschikbaar op het beeld) is en dat er een B&W remote bij zit.

UIteindelijk ben ik toch voor een PVM/BVM gegaan, maar ja :P

[ Voor 37% gewijzigd door 3style op 10-09-2020 15:19 ]

Zijn die CRT's van B&O ook 60Hz? Ik zit nog even te zoeken naar een goedkoop CRT'je voor de lol, maar ik heb alleen maar Japanse/Amerikaanse consoles aangesloten staan.

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Verwijderd

Jumpman schreef op donderdag 10 september 2020 @ 10:04:
[...]

Vorige week ook een rondje kringloopwinkels gedaan. Ik kwam zelfs bij één kringloopwinkel een glazen kast tegen met echt alles wat met games te maken had voor Marktplaats prijzen.
Helaas is dat hier in de buurt heel slecht gesteld. Als ik iets tegen kom zijn het > ebay prijzen. :-(

-------

Ik snap best de nostalgie van een crt maar, in mijn beleving heeft het te veel nadelen.
Het formaat, gewicht en ik vind de beeld verversing best vermoeiend voor de ogen.

• 3style

3style

...

Seroczynski schreef op donderdag 10 september 2020 @ 15:28:
Zijn die CRT's van B&O ook 60Hz? Ik zit nog even te zoeken naar een goedkoop CRT'je voor de lol, maar ik heb alleen maar Japanse/Amerikaanse consoles aangesloten staan.
Ja zijn ook 60hz. Ik speel eigenlijk ook alles in 60hz.

• 3style

3style

...

Verwijderd schreef op donderdag 10 september 2020 @ 16:11:
[...]

Ik snap best de nostalgie van een crt maar, in mijn beleving heeft het te veel nadelen.
Het formaat, gewicht en ik vind de beeld verversing best vermoeiend voor de ogen.
Ik speel daarom ook eigenlijk alleen alles in 240p.

• Jumpman
3style schreef op donderdag 10 september 2020 @ 15:16:
In mijn zoektocht ben ik destijds gevallen voor de B&O sets. De 20inch varianten hebben een goed beeld, zijn mooi en hebben een kleine achterkant:

[Afbeelding]

Deze kun je vaak kopen voor een paar tientjes op MP. Let wel op dat de firmware minimaal 3.1 (service menu is dan beschikbaar op het beeld) is en dat er een B&W remote bij zit.

Die B&O heb ik ook, een paar maanden geleden opgehaald in nieuwstaat met afstandsbediening, mapje met boekjes en factuur (prijs was schrikken vroeger).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Linksquest
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_edbwTjm-lpuRbJ2f8Be_Fsi6S8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/a3ZLz1GIys9p6DW2eNdjlHoV.jpg?f=user_large

Deze vandaag binnen gekregen.

• Henkje.doc
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23-09 07:43
Top game. Heb deze ook gespeeld en leuk gedaan voor een handheld AC game.

Verwijderd

Nice! Assassin's creed chronicles is ook een aanrader op de vita!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
Verwijderd schreef op donderdag 10 september 2020 @ 22:10:
[...]

Nice! Assassin's creed chronicles is ook een aanrader op de vita!
Die heb ik al op de Playstation 4 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Laatst online: 22:54
Sagat schreef op donderdag 10 september 2020 @ 14:57:
Wat je moet weten (imho)
welke kabels hebben je consoles
welke ingangen hebben je tv?

Maar met een crt zou je normaliter een RF (antenne) aansluiting moeten hebben die je paddle console vermoeddelijk zal gebruiken, en composite (wit/rood/gele tulp stekkertjes) waar de rest op kan. Heb je daarnaast ook rgb scart of component dan kan je betere kwaliteit krijgen. Succes!

(en voor een ieder, kijk voor leuke crt's ook in V&A! voor weinig en soms zelfs gratis kan je leuke tv's vinden!)
Ja, ik heb voor dat Philips ding een RF ingang nodig maar dat is geen issue lijkt me. Ik wil de boel niet via composite aansluiten, dat deed ik way back in 1997 al niet ;) RGB scart voor alle consoles.
MeZZiN schreef op donderdag 10 september 2020 @ 15:06:

Maar een nette TV zeker de sony trinitron zijn erg fijn ^_^ De meeste zijn gratis je hoeft er ook niet hard over na te denken of ga even langs bij de kring loop kost wel iets maar niet heel veel.
Ik heb een paar jaar een retro-setup gehad met een 4:3 Trinitron en dat was een prima werkende oplossing en makkelijk te vinden inderdaad.
3style schreef op donderdag 10 september 2020 @ 15:10:
[...]

Let wel even op met 100hz. Met 100Hz heb je geen 50Hz/60Hz flicker, maar wel een blur effect wat je meestal ziet bij sidescrollers.
Daarnaast heb je een paar frames meer lag geloof ik en zijn light guns niet betrouwebaar (als je daar wat om geeft natuurlijk)
Ok ik had hier geen last van met mijn oude Trinitron dus denk dat dat wel meevalt, maar ik speelde ook geen light gun games.
3style schreef op donderdag 10 september 2020 @ 15:16:

[Afbeelding]

Dat is inderdaad een mooi toestel en (relatief) klein ook, maar als er zo e.e.a. over lees zijn er wel wat issues met sommige modellen en is de FW vrij kritisch. Heel veel keus is er niet voor op MP. Is iets meer een gok denk ik dan een Sony.

Ik zit ook met een schuin oog nog naar Loewe te kijken, beste TV die ik ooit gehad heb, maar ik heb geen ervaring met de oudere 4:3 modellen dus dat is dan toch weer een unknown quantity.

Denk dat ik toch maar 'gewoon' weer voor een Trinitron ga :P

Edit: Hoe staan we tegenover oudere LCD displays die nog wel SCART RGB poorten hebben? Ik heb mijn oude console nooit op mijn eerste LCD aangesloten gehad dus weet eigenlijk niet hoe dat ging. Wel een hoop keus natuurlijk.

[ Voor 3% gewijzigd door Dr. Strangelove op 11-09-2020 10:19 ]

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LoCuTuS2000
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:41

LoCuTuS2000

Resistance is futile

IDE mod voor de dreamcast is net binnen!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KYUQ9X-Yo0hga58HCOeyb0p8UyA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0d9gY0B4thztA2NyeEq70V8N.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nice! Maar zou je dan niet liever een SATA mod willen hebben, of is die er niet? De hoeveelheid disken die nog in omloop zijn met IDE worden steeds kleiner namelijk. En consumenten harde schijven hebben sowieso niet zo heel erg lange levensduur. (Of je moet NAS schijven nemen of zo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoCuTuS2000

LoCuTuS2000

Resistance is futile

Verwijderd schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 13:03:
[...]

Nice! Maar zou je dan niet liever een SATA mod willen hebben, of is die er niet? De hoeveelheid disken die nog in omloop zijn met IDE worden steeds kleiner namelijk. En consumenten harde schijven hebben sowieso niet zo heel erg lange levensduur. (Of je moet NAS schijven nemen of zo)
Klopt er komt een IDE-SATA converter op. Net zoals ik dat in de Xbox doe.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Linksquest
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P3DcF9n1hyr30ktYiRr8rlp_4cs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8VaU5q6xJ8R5QnvtNYsF6YhE.jpg?f=fotoalbum_large

Net binnen, verwacht nog 1 pakketje vandaag met een PSP game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterg
  • Laatst online: 05-09 09:12
LoCuTuS2000 schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 13:25:
[...]

Klopt er komt een IDE-SATA converter op. Net zoals ik dat in de Xbox doe.
Heb er laatst een xbox daarmee gemod. Ik ben benieuwd naar hoe dat met de Dreamcast gaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoCuTuS2000

LoCuTuS2000

Resistance is futile

walterg schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 19:57:
[...]

Heb er laatst een xbox daarmee gemod. Ik ben benieuwd naar hoe dat met de Dreamcast gaat!
Zal hier foto's blijven delen van de voortgang. BIOS chip en SATA converter zijn nog onderweg uit china, dus nog even geduld.

Voor de Dreamcast heb ik meerdere modificaties op de to-do lijst staan, ik overweeg om alles te filmen en op Youtube te zetten. De videos die nu op youtube staan zijn super vet maar worden gedaan door mensen met zeer veel soldeer ervaring. Het lijkt mij wel leuk om te laten zien hoe de beginnende hobbyist er mee weg komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3style

3style

...

LoCuTuS2000 schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 21:19:
[...]

Zal hier foto's blijven delen van de voortgang. BIOS chip en SATA converter zijn nog onderweg uit china, dus nog even geduld.

Voor de Dreamcast heb ik meerdere modificaties op de to-do lijst staan, ik overweeg om alles te filmen en op Youtube te zetten. De videos die nu op youtube staan zijn super vet maar worden gedaan door mensen met zeer veel soldeer ervaring. Het lijkt mij wel leuk om te laten zien hoe de beginnende hobbyist er mee weg komt.
Leuk project de Dreamcast modded!
Ik heb zelf destijds gekozen voor de gdemu ipv de ide mod. Voordeel van de ide mod is dat je de gdrom unit waarschijnlijk er in kan laten zitten.
Verder heb ik de Dreamcast voorzien van een nieuwe voeding (PicoPsu), stille noctua fan, clock battery mod en een nieuwe case (this is cool). Het ultieme was de dchdmi, dat soldeerwerk durfde ik zelf alleen niet aan en heb ik door een ervaren persoon laten doen.
Ben benieuwd naar je vorderingen!

[ Voor 4% gewijzigd door 3style op 11-09-2020 21:46 ]

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• walterg
@LoCuTuS2000 Ik kijk uit naar je video's :)

Mocht iemand trouwens iemand weten (of zelf zijn) die recaps en mods kan doen tegen een schappelijke prijs (bij voorkeur in of rond Amsterdam) dan hoor ik het graag.

Ik durf niet te lang na te denken over de staat waarin de caps van mijn Sega CD's, Mega CD, Game Gears en de andere notoire lekkers zijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7z4jW74hEnIisX1U9_Uz5Wz5y-k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XTI23EqN5KXcQmSeUWKxDVyl.jpg?f=fotoalbum_large
Als we toch bezig zijn... Een deel van de spullen die ik in de VS heb gekocht zijn binnengekomen. De inklaringskosten en verzendkosten waren zeer pijnlijk, maar ik heb een Genesis, Genesis 2 + Sega CD 2 en een NTSC Saturn aan mijn collectie toegevoegd. Goed excuus om een family photo te maken :)

Dit is zonder de dubbelen, handhelds en 32X die ik heb uitgeleend voor een Demo Scene project.

• LoCuTuS2000

LoCuTuS2000

Resistance is futile

walterg schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 11:08:

Mocht iemand trouwens iemand weten (of zelf zijn) die recaps en mods kan doen tegen een schappelijke prijs (bij voorkeur in of rond Amsterdam) dan hoor ik het graag.

Ik durf niet te lang na te denken over de staat waarin de caps van mijn Sega CD's, Mega CD, Game Gears en de andere notoire lekkers zijn.

[Afbeelding]
Als we toch bezig zijn... Een deel van de spullen die ik in de VS heb gekocht zijn binnengekomen. De inklaringskosten en verzendkosten waren zeer pijnlijk, maar ik heb een Genesis, Genesis 2 + Sega CD 2 en een NTSC Saturn aan mijn collectie toegevoegd. Goed excuus om een family photo te maken :)

Dit is zonder de dubbelen, handhelds en 32X die ik heb uitgeleend voor een Demo Scene project.
Ik woon in Amsterdam, heb al eerder een Xbox en de DC PSU recapped (zie foto's in dit topic). Het komende half jaar ben ik alleen nogal druk met de nieuwbouw van mijn huis en de verhuizing naar Amstelveen. Daarna zou ik je wel kunnen helpen.

• Henkje.doc

[Afbeelding]

Mooie set. De kosten maar snel vergeten.

Over vergeten gesproken: ik moet mn Saturn weer eens aanslingeren :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3style

3style

...

Henkje.doc schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 17:24:
[...]

Goed idee :)
Ik moet ook weer eens Dragon Force verder oppakken en al die andere mooie 2d games.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

[Afbeelding]

Mooi spul zo bij elkaar zeg! Die Master System 1 is ook veel toffer dan de MS2, die laatste is net een stuk speelgoed...beetje zoals de Amerikaanse NES toploader, ook zo'n gruwelijk lelijk ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterg
Exorcist schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 19:54:
[...]

Mooi spul zo bij elkaar zeg! Die Master System 1 is ook veel toffer dan de MS2, die laatste is net een stuk speelgoed...beetje zoals de Amerikaanse NES toploader, ook zo'n gruwelijk lelijk ding.
Ernstiger nog: de master system 2 heeft alleen een RF poort, de 1 heeft RGB.
Henkje.doc schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 17:24:
[...]

Mooie set. De kosten maar snel vergeten.

Ik doe mijn best :*)

Ik heb de Saturn inderdaad ook veel te weinig aan gehad de laatste jaren.
LoCuTuS2000 schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 17:21:
[...]

Ik woon in Amsterdam, heb al eerder een Xbox en de DC PSU recapped (zie foto's in dit topic). Het komende half jaar ben ik alleen nogal druk met de nieuwbouw van mijn huis en de verhuizing naar Amstelveen. Daarna zou ik je wel kunnen helpen.
Dank je voor het aanbod! Ik ken mensen die goed kunnen solderen maar geen die ook ervaring hebben met consoles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exorcist schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 19:54:
[...]

Hier heeft de Mastersystem 1 ook een prominent plekje naast de tv.

De Mastersystem 2 heeft geen eens een zichtbare plek. Hij/zij ligt bij de reserve consoles opgeslagen.
Buiten de oppervlakkige teleurstelling van de 1 naar 2, Is van RGB uit naar knullig RF ook best een achteruitgang. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkje.doc
Verwijderd schreef op zondag 13 september 2020 @ 06:40:
[...]

Hier heeft de Mastersystem 1 ook een prominent plekje naast de tv.

De Mastersystem 2 heeft geen eens een zichtbare plek. Hij/zij ligt bij de reserve consoles opgeslagen.
Buiten de oppervlakkige teleurstelling van de 1 naar 2, Is van RGB uit naar knullig RF ook best een achteruitgang. ;(
Heb zelf alleen een Mastet System 2, maar speel eigenlijk altijd Master System games via de adapter op de MegaDrive. Werkt voor mij prima :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Henkje.doc schreef op zondag 13 september 2020 @ 07:41:
[...]

Heb zelf alleen een Mastet System 2, maar speel eigenlijk altijd Master System games via de adapter op de MegaDrive. Werkt voor mij prima :)
Het is voor mij, ook een stukje nostalgie. Wou er al één toen ik hem voor de eerste keer bij de Tandy electronics zag staan. Als kind vond mijn vader de c64 een betere optie... Daar kan je toch ook spelletjes op spelen :F

Ja, dat kan en heb daarop ook best plezier op beleeft maar, na ruim 30 jaar is hij er toch gekomen de mastersystem. :)

Ik speel er wel op met de megadrive controller. De d-pad variant op de ms controller is net een spons.
Pagina: 1 ... 57 ... 224 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op, dit topic is om retro gaming en al haar facetten te bespreken, het is echter NIET de bedoeling om
- Games aan te schaffen (ruilen/lenen/etc.) van/via mede tweakers.
- Games te verkopen.
- Te vragen wat een game of console waard is.
- Een V&A advertentie te promoten.
- Dit topic is voor en door verzamelaars, s.v.p. geen opmerkingen ala 'Oh wat veel, speel je dat allemaal?' Dat voegt niets toe.