Sagat schreef op donderdag 10 september 2020 @ 14:57:
Wat je moet weten (imho)
welke kabels hebben je consoles
welke ingangen hebben je tv?
Maar met een crt zou je normaliter een RF (antenne) aansluiting moeten hebben die je paddle console vermoeddelijk zal gebruiken, en composite (wit/rood/gele tulp stekkertjes) waar de rest op kan. Heb je daarnaast ook rgb scart of component dan kan je betere kwaliteit krijgen. Succes!
(en voor een ieder, kijk voor leuke crt's ook in V&A! voor weinig en soms zelfs gratis kan je leuke tv's vinden!)
Ja, ik heb voor dat Philips ding een RF ingang nodig maar dat is geen issue lijkt me. Ik wil de boel niet via composite aansluiten, dat deed ik way back in 1997 al niet

RGB scart voor alle consoles.
Ik heb een paar jaar een retro-setup gehad met een 4:3 Trinitron en dat was een prima werkende oplossing en makkelijk te vinden inderdaad.
3style schreef op donderdag 10 september 2020 @ 15:10:
[...]
Let wel even op met 100hz. Met 100Hz heb je geen 50Hz/60Hz flicker, maar wel een blur effect wat je meestal ziet bij sidescrollers.
Daarnaast heb je een paar frames meer lag geloof ik en zijn light guns niet betrouwebaar (als je daar wat om geeft natuurlijk)
Ok ik had hier geen last van met mijn oude Trinitron dus denk dat dat wel meevalt, maar ik speelde ook geen light gun games.
3style schreef op donderdag 10 september 2020 @ 15:16:
Je kunt voor gratis gaan, maar het oog wil ook wat.
In mijn zoektocht ben ik destijds gevallen voor de B&O sets. De 20inch varianten hebben een goed beeld, zijn mooi en hebben een kleine achterkant:
[
Afbeelding]
Deze kun je vaak kopen voor een paar tientjes op MP. Let wel op dat de firmware minimaal 3.1 (service menu is dan beschikbaar op het beeld) is en dat er een B&W remote bij zit.
UIteindelijk ben ik toch voor een PVM/BVM gegaan, maar ja

Dat is inderdaad een mooi toestel en (relatief) klein ook, maar als er zo e.e.a. over lees zijn er wel wat issues met sommige modellen en is de FW vrij kritisch. Heel veel keus is er niet voor op MP. Is iets meer een gok denk ik dan een Sony.
Ik zit ook met een schuin oog nog naar Loewe te kijken, beste TV die ik ooit gehad heb, maar ik heb geen ervaring met de oudere 4:3 modellen dus dat is dan toch weer een unknown quantity.
Denk dat ik toch maar 'gewoon' weer voor een Trinitron ga
Edit: Hoe staan we tegenover oudere LCD displays die nog wel SCART RGB poorten hebben? Ik heb mijn oude console nooit op mijn eerste LCD aangesloten gehad dus weet eigenlijk niet hoe dat ging. Wel een hoop keus natuurlijk.
[
Voor 3% gewijzigd door
Dr. Strangelove op 11-09-2020 10:19
]
These are my principles. If you don't like them, I have others.