Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkje.doc
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23-09 07:43
Verwijderd schreef op zondag 13 september 2020 @ 08:38:
[...]

Het is voor mij, ook een stukje nostalgie. Wou er al één toen ik hem voor de eerste keer bij de Tandy electronics zag staan. Als kind vond mijn vader de c64 een betere optie... Daar kan je toch ook spelletjes op spelen :F

Ja, dat kan en heb daarop ook best plezier op beleeft maar, na ruim 30 jaar is hij er toch gekomen de mastersystem. :)

Ik speel er wel op met de megadrive controller. De d-pad variant op de ms controller is net een spons.
Nice :)

laatst nog bij Nedgame een nieuwe 3th party controllet gekocht. Wat een verschik tov de bijna 30 jaar oude originele controller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoCuTuS2000
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-09 15:41

LoCuTuS2000

Resistance is futile

walterg schreef op zondag 13 september 2020 @ 02:46:
[...]

Ernstiger nog: de master system 2 heeft alleen een RF poort, de 1 heeft RGB.

[...]

Ik doe mijn best :*)

Ik heb de Saturn inderdaad ook veel te weinig aan gehad de laatste jaren.

[...]

Dank je voor het aanbod! Ik ken mensen die goed kunnen solderen maar geen die ook ervaring hebben met consoles.
Een paar jaar geleden kocht ik een SMS2 bij de kringloopwinkel en daar zat de RF kabel niet bij. Dus ik internet op gegaan en gevonden hoe je deze moest modden. Toen heb ik er een Composite uitgang op gezet, minder dan RGB maar beter dan RF. Ook 2 audio uitgangen maar dat werd wel dual mono omdat er geen stereo uit kwam. Het is dus wel mogelijk om iets meer uit de SMS2 halen dan dat Sega er mee gedaan heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Henkje.doc schreef op zondag 13 september 2020 @ 08:45:
[...]

Nice :)

laatst nog bij Nedgame een nieuwe 3th party controllet gekocht. Wat een verschik tov de bijna 30 jaar oude originele controller.
Toevallig die van Retrobit? Daarvan hebben wij o.a. de 6 button controllers voor de md van.
Ze hebben ook de N64 tribute controller wat een verademing is dat. De N64 heeft gelijk veel meer aandacht gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkje.doc
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23-09 07:43
Verwijderd schreef op zondag 13 september 2020 @ 09:08:
[...]

Toevallig die van Retrobit? Daarvan hebben wij o.a. de 6 button controllers voor de md van.
Ze hebben ook de N64 tribute controller wat een verademing is dat. De N64 heeft gelijk veel meer aandacht gekregen.
Klopt helemaal. Een kleinere variant van retrobit met 6 knoppen.

En de N64 tribute heb ik ook en zorgt idd voor meer n64 plezier.
Is een stuk voordeliger in vergelijk met een Hori.
Speel N64 op mn oude sony crt of een commodore 1084s monitor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuikie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23-09 16:45
@walterg ik heb pas geleden mijn multimega gerecapped, maar daar blijkt meer mee aan de hand dan alleen de caps. Ik zal daar 1 dezer week iets over posten, maar het ziet er naar uit dat ik een geheugen IC moet vervangen. Daar moet ik een zaterdag/zondag middag een keer voor gaan zitten.

Maar het recappen van een console, ook smd, is geen probleem. Ik woon wel in de buurt van Gouda.

Mijn Saturn staat op dit moment aangesloten, maar ik zit een beetje vast in Panzer Dragoon Saga. Al 2 dagen lopen zoeken maar kom niet verder. Maar eens een walk-through zoeken op internet. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De Sega Master System II is goed verkrijgbaar en vaak ook wat goedkoper dan de Model 1. Heb er hier een RGB mod op en het ziet er zeer goed uit :-)

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterg
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 09:12
@LoCuTuS2000 Modden kan natuurlijk (vrijwel) altijd, maar ik begreep nooit waarom ze een vervolg op een console met een slechtere AV out zouden maken.

Een beetje alsof je een PS3 slim zou maken zonder HDMI poort :)

Nintendo heeft dat wel geflikt met de kleinere variant van de Wii. Die kan geen component.

Dank voor het aanbod @Vuikie ! Ik ga eens op onderzoek uit en polsen bij de lokale soldeer experts. Het gaat namelijk om behoorlijk wat consoles... als ik die het land door moet sturen kost me dat ook weer een hoop extra geld en vooral risico :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3style
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-09 19:10

3style

...

Seroczynski schreef op zondag 13 september 2020 @ 11:19:
De Sega Master System II is goed verkrijgbaar en vaak ook wat goedkoper dan de Model 1. Heb er hier een RGB mod op en het ziet er zeer goed uit :-)
Welke spellen zijn eigenlijk een must om te spelen op de Master System behalve Alex Kidd?
Ik heb deze console destijds overgeslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
3style schreef op zondag 13 september 2020 @ 18:34:
[...]

Welke spellen zijn eigenlijk een must om te spelen op de Master System behalve Alex Kidd?
Daar ben ik zelf ook nog niet helemaal achter. Bij gebrek aan een werkende Commodore 64 wil ik zelf graag Monster Boy in Monster World nog eens proberen, die ziet er aardig uit op de SMS. De Sonic games zijn ook wel aardige titels, en vrij korte games die je zo uitgespeeld kan hebben. Verder de Mickey Mouse games, maar daar heb je betere versies van op de Mega Drive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

[...]

Donald Duck O+

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 02:34
[...]

fantasy zone I & II
master of darkness
golden axe warrior
phantasy star
ninja gaiden
psycic world
Wonder Boy III: The Dragon's Trap
shinobi

Acties:
  • 0 Henk 'm!
walterg schreef op zondag 13 september 2020 @ 12:54:
@LoCuTuS2000 Modden kan natuurlijk (vrijwel) altijd, maar ik begreep nooit waarom ze een vervolg op een console met een slechtere AV out zouden maken.

Een beetje alsof je een PS3 slim zou maken zonder HDMI poort :)

Nintendo heeft dat wel geflikt met de kleinere variant van de Wii. Die kan geen component.

Dank voor het aanbod @Vuikie ! Ik ga eens op onderzoek uit en polsen bij de lokale soldeer experts. Het gaat namelijk om behoorlijk wat consoles... als ik die het land door moet sturen kost me dat ook weer een hoop extra geld en vooral risico :)
Ja console bakkers leren daarvan, en brengen zeker geen console uit zonder fysieke media optie en met minder upscaling opties dan de generatie daarvoor :X -O-
gast7 schreef op maandag 14 september 2020 @ 00:37:
[...]

fantasy zone I & II
master of darkness
golden axe warrior
phantasy star
ninja gaiden
psycic world
Wonder Boy III: The Dragon's Trap
shinobi
asterix zie ik regelmatig voorbij komen in master system top lijstjes, op de nr1 plek zelfs! Maar nog niet gespeeld.

Ik vind het design van de ms1 overigens ook geweldig, ding ziet er echt 80ies futurisitsch uit! Maar ik zou hem puur kopen als 'plankvulling' spelen doe ik idd via megadrive of mister (of filty emulation met cheevo's :D )

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
Sagat schreef op maandag 14 september 2020 @ 09:32:
[...]

[...]

asterix zie ik regelmatig voorbij komen in master system top lijstjes, op de nr1 plek zelfs! Maar nog niet gespeeld.

Ik vind het design van de ms1 overigens ook geweldig, ding ziet er echt 80ies futurisitsch uit! Maar ik zou hem puur kopen als 'plankvulling' spelen doe ik idd via megadrive of mister (of filty emulation met cheevo's :D )
Ik vond asterix zelf niet erg speciaal, los van de boven gemiddlde grapics qua master system

Hij is goedkoop, dus vrij gemakkelijk om op te pikken om te proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
gast7 schreef op maandag 14 september 2020 @ 11:14:
[...]

Ik vond asterix zelf niet erg speciaal, los van de boven gemiddlde grapics qua master system

Hij is goedkoop, dus vrij gemakkelijk om op te pikken om te proberen
Hmm wellicht nog wel interessant, hoewel ik dus op dit moment nog geen optie heb om hem 'echt' af te spelen :)
(en las laast iets op twitter, iemand die zichzelf meer 'hardware collector' noemde......ik denk dat ik hier ook meer en meer in val......10-20 euro voor asterix ((geen idee, even wild guess)) doe ik moeilijk over, maar ode voor de cube terwijl ik er nooit echt op speel dat overweeg ik vrij serieus :P Maar voor de cube beheers ik mezelf dus, voor de saturn wil ik toch wel graag iets fixen.....maar nadat ik gekeken heb hoe emu speelt op een moderne pc....voor veel spellen vind ik dat goed genoeg)

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoCuTuS2000

LoCuTuS2000

Resistance is futile

Sagat schreef op maandag 14 september 2020 @ 11:23:
[...]

Hmm wellicht nog wel interessant, hoewel ik dus op dit moment nog geen optie heb om hem 'echt' af te spelen :)
(en las laast iets op twitter, iemand die zichzelf meer 'hardware collector' noemde......ik denk dat ik hier ook meer en meer in val......10-20 euro voor asterix ((geen idee, even wild guess)) doe ik moeilijk over, maar ode voor de cube terwijl ik er nooit echt op speel dat overweeg ik vrij serieus :P Maar voor de cube beheers ik mezelf dus, voor de saturn wil ik toch wel graag iets fixen.....maar nadat ik gekeken heb hoe emu speelt op een moderne pc....voor veel spellen vind ik dat goed genoeg)
Same here, ik overweeg een DCHDMI van ruim 100 euro voor een Dreamcast die mij 10 euro gekost heeft en waar ik vermoedelijk niet veel op ga spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Mastersystem heeft best wel wat leuke spellen. Van de crossplatform met de nes zijn ze soms net even wat beter. Schijn bedriegt ook met de megadrive veel van de titels die op beide zijn uitgekomen zijn toch verschillend en, soms in de positieve zin voor de mastersystem.

Ik pak deze titels wel eens uit de kast.

Alex kid in shinobi world
Batman return
Danan the jungle fighter
Deep duck trouble starring donald duck
Desert speed trap
Ghostbuster
Heroes of the lance
Lucky dime starring donald duck
Psycho fox
Spelcaster
Wonderboy monsterland
Wonderboy 3 dragon's trap ( beter dan de remake)

We hebben dan ook, maar 34 games staan. Is niet het duurste systeem om voor te verzamelen alleen, is het aanbod in Nederland niet heel hoog.
Maar ook mede door veel overlap met de gamegear.
Zal daar niet heel veel meer bij komen. Als een titel ook echt andere gameplay of character bied. bv Soulcaliber 2 dan vind ik het genoeg meerwaarde om ze alle drie (in dit voorbeeld) toe te voegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 14 september 2020 @ 16:17:
De Mastersystem heeft best wel wat leuke spellen. Van de crossplatform met de nes zijn ze soms net even wat beter. Schijn bedriegt ook met de megadrive veel van de titels die op beide zijn uitgekomen zijn toch verschillend en, soms in de positieve zin voor de mastersystem.

Ik pak deze titels wel eens uit de kast.

Alex kid in shinobi world
Batman return
Danan the jungle fighter
Deep duck trouble starring donald duck
Desert speed trap
Ghostbuster
Heroes of the lance
Lucky dime starring donald duck
Psycho fox
Spelcaster
Wonderboy monsterland
Wonderboy 3 dragon's trap ( beter dan de remake)

We hebben dan ook, maar 34 games staan. Is niet het duurste systeem om voor te verzamelen alleen, is het aanbod in Nederland niet heel hoog.
Maar ook mede door veel overlap met de gamegear.
Zal daar niet heel veel meer bij komen. Als een titel ook echt andere gameplay of character bied. bv Soulcaliber 2 dan vind ik het genoeg meerwaarde om ze alle drie (in dit voorbeeld) toe te voegen.
2 dingen die me opvallen....
Wonderboy 3 dragon's trap ( beter dan de remake) hoezo dan? want in de remake kan je ook met org gfx spelen, ik ging er vanuit dan het dan in grote lijnen identiek zou zijn.

we.......tenzij je stiekum wim-lex heet, ga ik er vanuit dat je dan samen met iemand verzameld? partner ofzo, of is er een hobby club.....?

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Laatst online: 22:54
Bij de kringloop hier net een B&O MX4000 gezien met SW 1.1. Moet 12,50 kosten, is dat een goed idee of levert dat issues op met een dergelijk oude FW?

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

Sagat schreef op maandag 14 september 2020 @ 17:29:
[...]

2 dingen die me opvallen....
Wonderboy 3 dragon's trap ( beter dan de remake) hoezo dan? want in de remake kan je ook met org gfx spelen, ik ging er vanuit dan het dan in grote lijnen identiek zou zijn.

we.......tenzij je stiekum wim-lex heet, ga ik er vanuit dat je dan samen met iemand verzameld? partner ofzo, of is er een hobby club.....?
Dus... ik heb mijn niet echt voorgesteld. Maar ik ben dus een (retro) game verzamelaar/liefhebber die samen met zijn vriendin O+ verzameld. Nou ja, ik ben van meer van het verzamelen en zei is meer de gamer.

Ik heb de remake, die ik overigens alleen op de pc gespeeld heb, de opbouw van de moeilijkheidsgraad veel lineair daar in is. Soms zijn het kleine dingen die net even anders aanvoelen. Ik heb dat ook met smb3 origineel ten opzichte van de alstars versie op de snes. :$

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• elsympatico
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 31-08 09:37
Das ook leuk verzamelen met de vriendin top.

Ik ben een gamer die ook verzamelt eigenlijk begonnen sinds lockdown en toch al leuk collectie , maar kleine collectie .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3style

3style

...

Dr. Strangelove schreef op maandag 14 september 2020 @ 18:00:
Bij de kringloop hier net een B&O MX4000 gezien met SW 1.1. Moet 12,50 kosten, is dat een goed idee of levert dat issues op met een dergelijk oude FW?
Ik zou het persoonlijk met die firmware niet doen. Vanaf 3.0 kun je bij het servicemenu voor aanpassingen in de geometry wat zeker handig is. Anders moet je de tv achter openmaken.

https://www.reddit.com/r/...x4000_service_menu_sw_20/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Ja, ik twijfel. 12,50 is natuurlijk niks en als er geen geometrie issues zijn is het gewoon een prima deal lijkt me. Ik weet alleen niet of de AB erbij zit, dus vanmiddag nog maar even checken. Volgens mij kan je weinig met het ding zonder.

[ Voor 10% gewijzigd door Dr. Strangelove op 15-09-2020 09:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3style

3style

...

Dr. Strangelove schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 09:28:
Ja, ik twijfel. 12,50 is natuurlijk niks en als er geen geometrie issues zijn is het gewoon een prima deal lijkt me. Ik weet alleen niet of de AB erbij zit, dus vanmiddag nog maar even checken. Volgens mij kan je weinig met het ding zonder.
Zonder remote is die niets waard idd.

Ik weet niet waar je woont, maar dit lijkt mij een goede deal.

https://www.marktplaats.n...abe740c1b&previousPage=lr

Firmware is ook goed.

[ Voor 24% gewijzigd door 3style op 15-09-2020 11:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3style

3style

...

uit de oude doos:

[YouTube: Mario Bros / Nintendo - Inside Edition Story]

Tip voor 99 lives kende ik nog niet, wel gelukt :)

3:50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

3style schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 15:09:
uit de oude doos:

Tip voor 99 lives kende ik nog niet, wel gelukt :)

3:50
Voor cheats kan je ook altijd op gamefaqs terecht. https://gamefaqs.gamespot...super-mario-bros-3/cheats

Ik zoek soms O-) nog wel eens daar een walkthrough op. Geen echte die-hard gamer meer en, soms is klein beetje hulp wel prettig. Moet natuurlijk wel leuk blijven.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• 3style

3style

...

Hydra mini is binnen, ik ben er wel blij mee! Moet er nog een extra console op aansluiten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1um6eweKULjYdhNjHcV01TDlcy4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2RF1wmQDxZ0tNCvUxs0xl8ry.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb trouwens ook een draaiplateau gehaald omdat mijn monitor in een hoek staat, werkt super moet ik zeggen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
3style schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 11:16:
[...]

Zonder remote is die niets waard idd.

Ik weet niet waar je woont, maar dit lijkt mij een goede deal.

https://www.marktplaats.n...abe740c1b&previousPage=lr

Firmware is ook goed.
Top tip :) Zojuist de deal gesloten, nu even kijken wanneer ik hem kan ophalen. Dank je wel!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 3style

3style

...

didado schreef op woensdag 16 september 2020 @ 11:35:
Nieuwe foto's van mijn PS One Combo (2000) in mint/ongebruikte conditie.

[Afbeelding]
Die PS One blijft toch een mooi vormgegeven tijdloos apparaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elsympatico
Die is heel mooi idd , de gewone vind ik persoonlijk minder.

Goed bezig didado , heel leuk om te zien zo'n mint collector !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elsympatico
Geen dank , graag gedaan !

Ik heb een tijd geleden een Neogeo CD console gekocht en zoek al enige tijd achter een box protector voor de console .Ik heb er gevonden voor alle consoles behalve de Neogeo CD typisch lmao (ik heb altijd zoiets voor )

Voor de games heb ik gevonden , maar nog altijd niet voor de console , lieftst Nederland of België

Als iemand dat wilt delen , heel erg bedankt !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

elsympatico schreef op woensdag 16 september 2020 @ 16:04:
Geen dank , graag gedaan !

Ik heb een tijd geleden een Neogeo CD console gekocht en zoek al enige tijd achter een box protector voor de console .Ik heb er gevonden voor alle consoles behalve de Neogeo CD typisch lmao (ik heb altijd zoiets voor )

Voor de games heb ik gevonden , maar nog altijd niet voor de console , lieftst Nederland of België

Als iemand dat wilt delen , heel erg bedankt !
Ik kan je alleen door verwijzen naar Jur van Presstartgames. Hij heeft de protectors van retrogamefreak overgenomen. Mijn heeft hij een keer verteld dat custom made ook mogelijk is.

https://www.press-startgames.com/c-3090023/contact/

• elsympatico
Thx voor de games heeft hij , dat heb ik gezien sewwes mailtje sturen , hartelijk bedankt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
3style schreef op woensdag 16 september 2020 @ 12:38:
[...]

Die PS One blijft toch een mooi vormgegeven tijdloos apparaat.
Meningen verschillen (gelukkig), ik vind de PS One net als de Master System II een kinderachtig gedrocht. Sony had hem eigenlijk rood en geel moeten spuiten en er My First PS One van moeten maken :+

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23-09 15:33
Weet iemand of er een verzamelcard te vinden is met de Nintendo BS-X games erop? Wil namelijk F-Zero 2 en BX Zelda nog eens spelen

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuwste aanwinst in perfecte staat (CIB). Als ik nu kijk wat deze game op ebay kost (vanaf 400 euro). Dan heb ik hier blijkbaar een enorm zeldzame game te pakken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Oepya3jbKk31JcNaGy2mIniSBHU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZCx4LjUDf7rPJbKXaqo7Dtj7.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2020 12:04 ]

• 3style

3style

...

Verwijderd schreef op donderdag 17 september 2020 @ 11:28:
Nieuwste aanwinst in perfecte staat (CIB). Als ik nu kijk wat deze game op ebay kost (vanaf 400 euro). Dan heb ik hier blijkbaar een enorm zeldzame game te pakken.

[Afbeelding]
Mooie game! maar ik zou niet blind staren op de aangeboden Ebay verkoopprijzen (vaak over priced).
Ik kijk altijd naar de daadwerkelijke verkopen op bijvoorbeeld pricecharting.com:

https://www.pricecharting...x3#completed-auctions-cib

Verwijderd

3style schreef op donderdag 17 september 2020 @ 12:23:
[...]

Mooie game! maar ik zou niet blind staren op de aangeboden Ebay verkoopprijzen (vaak over priced).
Ik kijk altijd naar de daadwerkelijke verkopen op bijvoorbeeld pricecharting.com:

https://www.pricecharting...x3#completed-auctions-cib
Dan nog zie ik prijzen die ik nooit zou betalen voor deze game ;-) Gemiddeld 235 euro...

• 3style

3style

...

Verwijderd schreef op donderdag 17 september 2020 @ 12:24:
[...]

Dan nog zie ik prijzen die ik nooit zou betalen voor deze game ;-) Gemiddeld 235 euro...
Ja zeker nog meer dan prima inderdaad ;)

Ik heb ook nog Dragon Force CIB liggen (US editie) en die wordt ook alleen maar meer waard.
Zo heb ik laatst ook maar albert odyssey verkocht voor een hele goede prijs.
Ik ben wel benieuwd als de schijfjes ooit stuk gaan (veel genoemde disc rot) of de games dan nog de waarde blijven houden.

Verwijderd

3style schreef op donderdag 17 september 2020 @ 12:28:
[...]

Ja zeker nog meer dan prima inderdaad ;)

Ik heb ook nog Dragon Force CIB liggen (US editie) en die wordt ook alleen maar meer waard.
Zo heb ik laatst ook maar albert odyssey verkocht voor een hele goede prijs.
Ik ben wel benieuwd als de schijfjes ooit stuk gaan (veel genoemde disc rot) of de games dan nog de waarde blijven houden.
Ja geen idee. Disc rot komt vooral veel voor bij mega cd games. Saturn volgens mij een stuk minder. Bij Dreamcast komt het wel weer vaker voor. Vanaf de DVD is disc rot weer minder aanwezig door een betere toplaag. HDDVD had ook veel last van disc rot. Bluray daarentegen bijna niet. Maar het blijft afwachten..

• 3style

3style

...

Verwijderd schreef op donderdag 17 september 2020 @ 12:30:
[...]

Ja geen idee. Disc rot komt vooral veel voor bij mega cd games. Saturn volgens mij een stuk minder. Bij Dreamcast komt het wel weer vaker voor. Vanaf de DVD is disc rot weer minder aanwezig door een betere toplaag. HDDVD had ook veel last van disc rot. Bluray daarentegen bijna niet. Maar het blijft afwachten..
Ja precies, ik heb er zelf (volgens mij) nog geen last van gehad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Linksquest
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CjeV3dN__8iWml4HE57S6qfdR6E=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/eBC3yo2oisjxxKbzTlCNKqzk.jpg?f=user_large

Mijn PSP nog voorzien van een nieuwe titel, heb nu eindelijk de Asassin's Creed serie compleet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 3style

3style

...

didado schreef op donderdag 17 september 2020 @ 13:13:
Over Sega Saturn gesproken. ;)

Nieuwe foto's van mijn Aziatische witte Sega Saturn PAL in mint conditie.

[Afbeelding]
Ik heb zelf de zwarte model 2, maar dit is wel een pareltje.
Maar dat is mijn persoonlijke smaak :9

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• 3style

3style

...

In het kader van retro games, de nieuwste Retro Gamer maar weer eens gekocht.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zTwpDzXe_8FwMcDCoOwYA2GqMwQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0ag0183Ohs9whmxDDdpoRef0.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elsympatico
Prachtige Saturn topconsole !

Juist een nieuwe !

• elsympatico
Didado , waar koop jij zo'n exmplaren lol ?

Mijn consoles zijn in hele goede staat , maar net niet mint .Ik heb gekocht bij Gameland Groningen en heel content van en gamewalhalla ook goed in orde en Japan emporium zeer tevreden van Neogeo Cd in hele goeie staat , maar toch niet Mint zoals uw console , waar koop jij dat ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@elsympatico

Deze nieuw in box Sega Saturn heb ik eind 2012 gekocht in combinatie met een gesealde Panzer Dragoon PAL. En een Panzer Dragoon Azel (Japans) in mint conditie. Dit met een nieuwe action replay en Saturn muziek CD.

Tussen 2012 en 2015 heb ik heel veel kunnen vinden op Marktplaats/Ebay. Toen waren de adverteerders grotendeels nog te vertrouwen en waren de prijzen nog te betalen.

• elsympatico
Oke cool , bedankt voor de uitleg .

Idd het is allemaal duur geworden .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3style

3style

...

didado schreef op donderdag 17 september 2020 @ 22:31:
@elsympatico

Deze nieuw in box Sega Saturn heb ik eind 2012 gekocht in combinatie met een gesealde Panzer Dragoon PAL. En een Panzer Dragoon Azel (Japans) in mint conditie. Dit met een nieuwe action replay en Saturn muziek CD.

Tussen 2012 en 2015 heb ik heel veel kunnen vinden op Marktplaats/Ebay. Toen waren de adverteerders grotendeels nog te vertrouwen en waren de prijzen nog te betalen.
Prijzen voor veel gewilde Saturn games stijgen ook best snel. Met name US games zijn erg in trek kun je op Ebay zien (en panzer dragoon saga natuurlijk). Ik vind persoonlijk die long box (Sega cd like) cases erg mooi, wel kwetsbaar helaas.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gast7
3style schreef op donderdag 17 september 2020 @ 23:07:
[...]

Prijzen voor veel gewilde Saturn games stijgen ook best snel. Met name US games zijn erg in trek kun je op Ebay zien (en panzer dragoon saga natuurlijk). Ik vind persoonlijk die long box (Sega cd like) cases erg mooi, wel kwetsbaar helaas.
het is altijd beter dan die kartonnen shit dozen die we hier in europa hebben. Ik zou het eigenlijk bijna slechter vinden dan kartonnen dozen voor cardridge based games, en pal saga heeft ook nog eens een kartonnen omdoos van zeer dun karton.

Die usa dozen zijn prima, ook veel makkelijker te openen dan ps1 pal cases. En als er een keer een plastic doosje stuk gaat, de inserts blijven gewoon intact, heb je gewoon een nieuwe plastic case nodig wat niet heel erg duur is. Qua pal is de kartonnen doos helaas ook de art work, onvervangbaar en zeer kwetsbaar tenzij je het spel opnieuw koopt.

[ Voor 5% gewijzigd door gast7 op 18-09-2020 01:16 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LoCuTuS2000

LoCuTuS2000

Resistance is futile

Zoals beloofd, de video van hoe ik de Dreamcast G1 ATA Adapter in elkaar soldeer:

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Geinspireerd door de Toa(jaja geen d ;) )plan collectie, Fire shark geprobeerd en vond het een erg leuke shmup, duidelijk early-er era shmup lijkt het (tot nu toe dan), niet heel veel spannends maar wat er is speelt heerlijk weg.

Helaas geen achievementsupport, dan maar verder kijken Truxton wel! Nou is er een klein stukje achtergrond, truxton is een van de eerste shmups die ik emuleerde vanuit de arcade, en zo tof vond dat ik het best veel gespeeld heb! ik vond hem ook ontzettend moeilijk, waarbij mijn verklaring altijd was dat het natuurlijk een coin guzzler moest zijn (dan kon en kan mijn ego ook beter hebben dan dat ik geen skills heb :+ )

de md versie viel dan bij kort spelen altijd wat tegen, maar door de cheevo support dus wat langer kans gegeven....

En eigenlijk is het best een goede versie! gfx goed, muziek goed.....en ja ik ben niet zo dol op de md geluidseffectien doorgaans, maar zelfs die zijn goed (de arcade emulatie was ook altijd berucht omdat er een geluids bug in zat, geen idee of dat ooit al is verholpen)

Nou viel me een ding op....in de arcade versie moest je inderdaad button mashen wat niet heel erg comfy was, bij de md is er autofire.......en die is niet uit te zetten? Een van de eerste keren dat dit me opgevallen is in een (iig bekende naam) shmup.......ben wel benieuwd of dat vaker voorkwam en wat jullie er van vinden?

Het voelt toch wat cheap aan op die manier (hoewel de game nog steeds niet eenvoudig is voor mij ;) )

edit:
en ach, pc engine is weer ' in the house' dus laten we daar ook even truxton op spelen.....en ZO dat is wel de grote mensen versie........denk dat ik de md versie grafisch iets beter vind maar het scheel weinig.....maar damn......de moelijkheid, die ligt toch echt wel stukkie hoger! Nog een keer gestart en nope, waar je bij de md kan kiezen uit easy medium en hard, is het bij de PCE gewoon zo van, spelen, niets kiezen, niet huilen go! Misschien toch ook nog is een keer mijn good old arcade versie starten dan, in TATE mode zou moeten kunnen volgens mijn ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Sagat op 20-09-2020 15:15 ]

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3style

3style

...

Sagat schreef op zondag 20 september 2020 @ 12:59:
Geinspireerd door de Toa(jaja geen d ;) )plan collectie, Fire shark geprobeerd en vond het een erg leuke shmup, duidelijk early-er era shmup lijkt het (tot nu toe dan), niet heel veel spannends maar wat er is speelt heerlijk weg.

Helaas geen achievementsupport, dan maar verder kijken Truxton wel! Nou is er een klein stukje achtergrond, truxton is een van de eerste shmups die ik emuleerde vanuit de arcade, en zo tof vond dat ik het best veel gespeeld heb! ik vond hem ook ontzettend moeilijk, waarbij mijn verklaring altijd was dat het natuurlijk een coin guzzler moest zijn (dan kon en kan mijn ego ook beter hebben dan dat ik geen skills heb :+ )

de md versie viel dan bij kort spelen altijd wat tegen, maar door de cheevo support dus wat langer kans gegeven....

En eigenlijk is het best een goede versie! gfx goed, muziek goed.....en ja ik ben niet zo dol op de md geluidseffectien doorgaans, maar zelfs die zijn goed (de arcade emulatie was ook altijd berucht omdat er een geluids bug in zat, geen idee of dat ooit al is verholpen)

Nou viel me een ding op....in de arcade versie moest je inderdaad button mashen wat niet heel erg comfy was, bij de md is er autofire.......en die is niet uit te zetten? Een van de eerste keren dat dit me opgevallen is in een (iig bekende naam) shmup.......ben wel benieuwd of dat vaker voorkwam en wat jullie er van vinden?

Het voelt toch wat cheap aan op die manier (hoewel de game nog steeds niet eenvoudig is voor mij ;) )

edit:
en ach, pc engine is weer ' in the house' dus laten we daar ook even truxton op spelen.....en ZO dat is wel de grote mensen versie........denk dat ik de md versie grafisch iets beter vind maar het scheel weinig.....maar damn......de moelijkheid, die ligt toch echt wel stukkie hoger! Nog een keer gestart en nope, waar je bij de md kan kiezen uit easy medium en hard, is het bij de PCE gewoon zo van, spelen, niets kiezen, niet huilen go! Misschien toch ook nog is een keer mijn good old arcade versie starten dan, in TATE mode zou moeten kunnen volgens mijn ;)
Ik zal ze ook eens proberen op de MiSTer!
Truxton is niet arcade perfect dus voor de MD en PCE versies. Wachten dus op een Arcade core voor de MiSTer :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
3style schreef op zondag 20 september 2020 @ 23:05:
[...]

Ik zal ze ook eens proberen op de MiSTer!
Truxton is niet arcade perfect dus voor de MD en PCE versies. Wachten dus op een Arcade core voor de MiSTer :)
Md versie eerst proberen, dan pce, zo zou ik het doen ;)

En ja arcade versie steekt erboven uit qua gfx maar gameplay lijkt wel zo goed als identiek (wellicht item placement want anders hier en daar?) en zoals gezegd mijn mame versie heeft een soort storing in het geluid. Maar ik moet toegeven dat ik mijn mame al HEEL lang niet geupdate heb....moet daar wellicht ook is naar kijken.....

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RJL86
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 17-09 17:58
Is het de moeite waard om een originele Xbox te laten repareren of kan je beter gewoon een andere aanschaffen? Hij wil niet meer booten. Krijgt wel stroom.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Ze waren vrij goedkoop, misschien idd even op mp kijken wat ze NU kosten? Als je zelf handig bent of handige vrienden hebt kan je ook altijd kijken wat de reparatie opties zijn. Zou natuurlijk zo maar de harde schijf kunnen zijn. En dat is relatief eenvoudig te vervangen. (ik heb dat ook gedaan en ik heb 2x in de rij gestaan voor de linkerhanden zeg maar :P )

Maar ik neig meer naar andere dan repareren op basis wat ik verwacht voor verangende console (2 tientjes ofzo? )

10 second ninja DONE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gast7
Vaak is het wel zelf te repareren, voor gevorden vaak in no time, maar met een aantal uurtjes zou iedereen het opzich wel kunnen. worst case scenario bepaalde nieuwe onderdelen bestellen en een aantal weekjes wachten.

Maar aan de andere kant we praten gen 1 xbox hier spot goedkoop, dus moeite doen vs een klein bedrag betalen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LoCuTuS2000

LoCuTuS2000

Resistance is futile

RJL86 schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 08:45:
Is het de moeite waard om een originele Xbox te laten repareren of kan je beter gewoon een andere aanschaffen? Hij wil niet meer booten. Krijgt wel stroom.
Zijn voor 10 euro wel te vinden hoor. Haal gewoon een tweede en probeer daarna de oude te repareren, is een mooie hobby!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RJL86 schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 08:45:
Als in, geen beeld? Of krijg je een error? Zit de originele HDD erin en nog vast? Is het moederbord niet aangetast door de lekkende condensator (tot versie 1.6 een bekend probleem)?

Het loont meestal de moeite niet (op bovenstaande simpele te controleren stappen), een Xbox "classic" kost niet veel op MP. Nog met wat games erbij en je bent spekkoper.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
LoCuTuS2000 schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 09:51:
[...]

Zijn voor 10 euro wel te vinden hoor. Haal gewoon een tweede en probeer daarna de oude te repareren, is een mooie hobby!
haha weet niet of het voor iedereen hobby is, maar je kan het wel zien als voor jezelf een reserve apparaat maken, of die eventueel dan weer verkopen om zo dan weer je kosten terug te krijgen!

10 second ninja DONE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RJL86
Exorcist schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 09:57:
[...]

Als in, geen beeld? Of krijg je een error? Zit de originele HDD erin en nog vast? Is het moederbord niet aangetast door de lekkende condensator (tot versie 1.6 een bekend probleem)?

Het loont meestal de moeite niet (op bovenstaande simpele te controleren stappen), een Xbox "classic" kost niet veel op MP. Nog met wat games erbij en je bent spekkoper.
Ik druk de 'aan' knop in en dan hoor ik voor een halve seconde wat opstarten en dan valt ie uit. Dus zou goed kunnen dat het de HDD is. Geen idee of het de originele is, heb deze ooit gekocht bij een kringloop.

Denk idd dat het waarschijnlijk goedkoper is dan om een werkende via Marktplaats oid te kopen dan. Maar wat iemand al zei, misschien leuk om daarna ook te proberen om de oude werkend te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrietje
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21:21
Ik had de oude Xbox 360 van mijn broer gekregen. Maar helaas red ring of death toen ik hem aan deed.
Dus ik ben andere opties aan het onderzoeken.(tweede hands 360 of xbox one s denk ik)

Gelukkig deed de GBASP die hij ook nog had het wel nog steeds.
Waar halen jullie je retrospullen voornamelijk vandaan trouwens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vrietje schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 12:06:
Ik had de oude Xbox 360 van mijn broer gekregen. Maar helaas red ring of death toen ik hem aan deed.
Dus ik ben andere opties aan het onderzoeken.(tweede hands 360 of xbox one s denk ik)

Gelukkig deed de GBASP die hij ook nog had het wel nog steeds.
Waar halen jullie je retrospullen voornamelijk vandaan trouwens?
Marktplaats

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LoCuTuS2000

LoCuTuS2000

Resistance is futile

De pre order van XboxHDMI is begonnen. Deze modificatie tapt het digitale signaal van de GPU en maakt er HDMI van inclusief het SPDIF audio signaal. Deze ga ik zeker bestellen:

Afbeeldingslocatie: https://cdn.shopify.com/s/files/1/0247/4478/8045/products/P1000808_940x.jpg?v=1598406387

https://makemhz.com/collections/xbox/products/xboxhdmi

[ Voor 18% gewijzigd door LoCuTuS2000 op 22-09-2020 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsympatico
Juist een nieuwe , zeker niet mijn ding allez tis te zeggen de Dreamcast op zich is een topper , maar u begrijpt mij wel .

Die hebben wel wat waarde dacht ik 500€ ofzo , vermoed ik naargelang de staat .

Wel prachtige Retroconsoles , mijn consoles zijn near mint , als je dat zo mag zeggen.

Heb jij ook een Neogeo AES?

Ik heb alleen de Neogeo CD wel in prachtige staat .

Acties:
  • +1 Henk 'm!
De Neo Geo AES heb ik helaas niet. Wel al eens naar gekeken jaren geleden maar een mint versie daar van vinden is niet meer te doen.

Uit wanhoop de remake maar gekocht de Neo Geo X Gold Limited Edition. (2012) ;)

Maar daar faalde de kwaliteit van.

Ik heb nu dus wel een krasvrije look a like.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuikie
didado schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 17:49:
Een van de mooiste die ik mint heb in mijn verzameling. :9

Sega Dreamcast Hello Kitty Edition..

[Afbeelding]
Deze vond en vind ik nog steeds spuug lelijk :+ :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elsympatico
Ik zie juist dat ze die hello kitty ook in andere kleur hebben , maar ook niks voor mij.

https://www.tradergames.f...c-jpn-complete-39988.html

De S.T.A.R.S. vind ik wel cool en de zwart Jap Import .

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• 3style

3style

...

Vuikie schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 19:36:
[...]

Deze vond en vind ik nog steeds spuug lelijk :+ :+
Ik vind het wel wat hebben haha

Dit is mijn clear black DC beauty :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QKW79BXD5UE8HYVulwFBrsIonF4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/si1BngjmQvxVxAjfwMd3IMFJ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IGvdnh6cCpEQ0dilAbhhuvC7meA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2imdlOM4yQw90Z9mCLGW9uMa.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3style

3style

...

Seroczynski schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 21:58:
[...]

Waar heb jij je PSU vandaan voor die DC?
Via Ebay een pico psu gekocht, zoiets als deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
3style schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 22:34:
[...]

Via Ebay een pico psu gekocht, zoiets als deze.
Ik had ook zo'n cheape, die uiteindelijk van AlieExpress bleek te komen. Kon geen stabiele, constante stroom geven voor mijn DCHDMi + GDEmu dus toen moest ik naar een andere oplossing zoeken.. Maar ik ga er dus vanuit dat die het van jouw prima doet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3style

3style

...

Seroczynski schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 22:38:
[...]

Ik had ook zo'n cheape, die uiteindelijk van AlieExpress bleek te komen. Kon geen stabiele, constante stroom geven voor mijn DCHDMi + GDEmu dus toen moest ik naar een andere oplossing zoeken.. Maar ik ga er dus vanuit dat die het van jouw prima doet :)
Ah balen. Ik weet niet precies welke ik vorig jaar heb gekocht, want die Ebay seller heeft ze kennelijk niet meer. Gebruikte je wel een goede adapter? Deze werd destijds o.a. geadviseerd.

• LoCuTuS2000

LoCuTuS2000

Resistance is futile

@Seroczynski In deze video legt de beste man uit dat je gewoon de standaard PSU kan gebruiken maar dat je 1 relais (geloof de 12v) moet verwijderen en dan oververhit de standaard PSU niet.

• elsympatico
Ferm die zwarte Dreamcast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@3style @LoCuTuS2000 Ik kreeg een adapter bij de PicuPSU. En ja, ik heb die video gezien, mijn originele PSU recapped en de 12V rail ontkoppeld en een weerstandje eraf gehaald. Maar daarna werden de caps nog veel warmer dan waar ik op mijn gemak mee was, dus heb ik een custom-made PSU aangeschaft. Werkt top en lekker koel nu :)

• Vuikie
3style schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 20:52:
[...]

Ik vind het wel wat hebben haha

Dit is mijn clear black DC beauty :)

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Oe, die is wel heel nice! Bijzondere controler ook! Lijkt op een Saturn controler.

• 3style

3style

...

Vuikie schreef op woensdag 23 september 2020 @ 10:55:
[...]

Oe, die is wel heel nice! Bijzondere controler ook! Lijkt op een Saturn controler.
Ja het is een ASCII FT controller (capcom editie), ook leuk dat er een VMU in past.
De dpad is met name heel fijn. De Saturn controller is wel nog iets fijner imo, alleen zijn de Saturn adapters voor de Dreamcast heel prijzig of niet te vinden.
PSX naar Dreamcast adapters zijn wel te vinden en redelijk goedkoop, maar dan zijn de officiele Saturn controllers voor de psx weer heel prijzig :)

[ Voor 14% gewijzigd door 3style op 23-09-2020 12:11 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LoCuTuS2000

LoCuTuS2000

Resistance is futile

Nu nog wachten op de SATA converter en bios chip om dreamshell op te zetten. Voor de GDEMU fans, dit is een VA0 Dreamcast en die werken niet samen doordat de GDROM 5v is en niet 3,3v.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/88YPuPDVDHvDp7gKMdtc-gZ76Bs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BWR6Rnc4dSZ3n1kIapNpe1AX.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +8 Henk 'm!

Verwijderd

Weer een paar leuke games binnen gekregen: (Nu nog een keer een switch kopen)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sADqgAxGEuReo22UhmwFksA86S8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UCdQ4TGIE9T2dZVbDf33pd2C.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2020 12:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3style

3style

...

Verwijderd schreef op donderdag 24 september 2020 @ 11:57:
Weer een paar leuke games binnen gekregen: (Nu nog een keer een switch kopen)

[Afbeelding]
Crack Down kende ik nog niet, maar eens proberen :) soort van Gauntlet achtige arcade run and gun.

• elsympatico
Heb op aanraden van medetweakers hier een bericht gestuurd naar press startgames , maar nooit geen reactie gekregen is een week gelede.Ik had er ook een bestelling gedaan en dat was in orde hoor .Ik ben dus nog altijd zoekende naar de Neo geo cd box protector voor de console voor de games heb ik al van press startgames.Ik heb bij boxprotector shop wel vanalles gevonden , maar niet voor de Japanse Neogeo cd .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

elsympatico schreef op donderdag 24 september 2020 @ 15:39:
Heb op aanraden van medetweakers hier een bericht gestuurd naar press startgames , maar nooit geen reactie gekregen is een week gelede.Ik had er ook een bestelling gedaan en dat was in orde hoor .Ik ben dus nog altijd zoekende naar de Neo geo cd box protector voor de console voor de games heb ik al van press startgames.Ik heb bij boxprotector shop wel vanalles gevonden , maar niet voor de Japanse Neogeo cd .
Als je een whatsapp stuurt heb je meestal binnen 30 minuten bericht. Telefoonnummer staat op de website.

En kan je anders hier niet een bericht naar sturen: https://www.theboxprotectorshop.nl/

• elsympatico
Had link via site gekrege van press start , maar tis ni zo erg niet het brand niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

elsympatico schreef op donderdag 24 september 2020 @ 15:59:
Had link via site gekrege van press start , maar tis ni zo erg niet het brand niet.
Ja, ik ben de schuldige. In NL zijn er niet zoveel en, pressstart was altijd wel een goede.

Op ebay staan wel wat protector verkopers en, met paypal/visa is het allemaal niet zo spannend meer.
Een andere optie is folie. Er zijn speciale folie die ook voor stripboeken enzo gebruikt worden. Daar mee zou je ook de boel mee in kunnen pakken.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2020 17:28 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Petje72
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 21-09 15:31
Een tijdje terug aantal games besteld bij Pixelheart, paar dagen geleden ontvangen, zien er netjes uit. Maar wat nu? Sealed laten of spelen?
Limited Editions zou ik het liefst sealed laten..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OyRtKNl11m43R8QRrl-FTQxpglQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hnkp5eYOkQIZeBfFeVToEwnk.jpg?f=fotoalbum_large

• elsympatico
Geen enkel probleem Boomslang , heel erg bedankt zelfs .

Heb Paypal zal ééns kijken bedankt.

Ik zou ze sealed laten lol

Tenzij je niet te houden bent *O*

[ Voor 26% gewijzigd door elsympatico op 24-09-2020 18:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest
Van de week nog eens de Vinyl van de oude Castlevania op de NES geluisterd, meteen daarna weer de game gespeeld, man blijft een goede game met goede muziek. Hier een klein stukje van geplaatst op mijn Twitter.

Wilde de video delen maar weet even niet hoe ik alleen een video uit Twitter kan delen.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• RJL86
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rbuMUpOfu4Rjx5JmhknOWtsqtv0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/d3D8fg2F4D9FohSYXphkljfz.jpg?f=fotoalbum_large

2 Mega Drive games gekocht. Mijn vrouw speelde vroeger The Flintstones, dus voor haar gekocht. Meteen Puggsy ook gekocht, was maar iets van 5 euro haha.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

3style schreef op woensdag 23 september 2020 @ 12:08:
[...]

Ja het is een ASCII FT controller (capcom editie), ook leuk dat er een VMU in past.
De dpad is met name heel fijn. De Saturn controller is wel nog iets fijner imo, alleen zijn de Saturn adapters voor de Dreamcast heel prijzig of niet te vinden.
PSX naar Dreamcast adapters zijn wel te vinden en redelijk goedkoop, maar dan zijn de officiele Saturn controllers voor de psx weer heel prijzig :)
Tenzij je echt origineel SEGA controllers zoekt dan is de retro bit saturn controller evt. wel wat voor jou, deze hebben een wireless receiver voor USB en Saturn beide in de doos zitten!
Product is ook gemaakt met SEGA licentie / goedkeuring en voelen ook wel degelijk aan wat dat betreft.
Enig minpuntje vind ik dat je hem niet bedraad kan gebruiken en het USB kabeltje alleen bedoeld is om de pad op te laden.
Verwijderd schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 10:32:
[...]

Tenzij je echt origineel SEGA controllers zoekt dan is de retro bit saturn controller evt. wel wat voor jou, deze hebben een wireless receiver voor USB en Saturn beide in de doos zitten!
Product is ook gemaakt met SEGA licentie / goedkeuring en voelen ook wel degelijk aan wat dat betreft.
Enig minpuntje vind ik dat je hem niet bedraad kan gebruiken en het USB kabeltje alleen bedoeld is om de pad op te laden.
Dude! ik zit me blind te zoeken naar een m30....maar het ging dus om een saturn pad van retro bit met 2 receivers.......hmmmm lastig......ik vind die m30 wel verdomde fijn namelijk, en wil die graag op mijn mister gaan gebruiken wireless....

10 second ninja DONE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Sagat schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 17:27:
[...]

Dude! ik zit me blind te zoeken naar een m30....maar het ging dus om een saturn pad van retro bit met 2 receivers.......hmmmm lastig......ik vind die m30 wel verdomde fijn namelijk, en wil die graag op mijn mister gaan gebruiken wireless....
De M30 van 8BitDo had ik ook bijna aangeschaft ware het niet dat alleen het BT model nog voorhanden was en deze toch wel 1 frame aan lag heeft, deze zitten iets lager wat dat betreft.
Ik zit nog wel te kijken naar een degelijke PSX of SNES stijl bedrade controller, degelijke modellen hebben een gemiddelde input lag van 0.8~1ms.

Zoals ik al zei verder wel hele fijne controllers en ze voelen aan als een origineel en zover ik het had begrepen heeft retro bit hiervoor een SEGA licentie om de controllers te maken.

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Mijn ongebruikte Nintendo 64 Clear Blue komt met Super Mario 64 als combi pack waarvan ik er nog 2 nieuw in de box van heb.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/31q5hYlR_--dOYwc7eYUneqLChA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/I16HTGHzs087i61NLNL1AVuo.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elsympatico
Cool

Ik wou daarjuist spelen op mijn n64 en die werkt ineens niet meer , geen rood lampje niks.

Zou een andere moeten kopen als reserve en die voeding testen op deze .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest
didado schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 19:43:
Mijn ongebruikte Nintendo 64 Clear Blue komt met Super Mario 64 als combi pack waarvan ik er nog 2 nieuw in de box van heb.

[Afbeelding]
Ziet er goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoCuTuS2000

LoCuTuS2000

Resistance is futile

Retrorgb heeft een review gepost van de Xboxhdmi:

https://www.retrorgb.com/xbox-hdmi-by-makemhz.html

Jammer dat ik nog tot eind oktober moet wachten tot de mijne verstuurd wordt voor mijn 1.6 Xbox

[ Voor 39% gewijzigd door LoCuTuS2000 op 27-09-2020 06:31 ]

Pagina: 1 ... 58 ... 224 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op, dit topic is om retro gaming en al haar facetten te bespreken, het is echter NIET de bedoeling om
- Games aan te schaffen (ruilen/lenen/etc.) van/via mede tweakers.
- Games te verkopen.
- Te vragen wat een game of console waard is.
- Een V&A advertentie te promoten.
- Dit topic is voor en door verzamelaars, s.v.p. geen opmerkingen ala 'Oh wat veel, speel je dat allemaal?' Dat voegt niets toe.