Acties:
  • +5 Henk 'm!

• jpg97
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-09 09:53
Onlangs deze "klassiekers" toegevoegd aan mijn collectie.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PsmVU9Dtp2bF_-r9uI2VwO8bZJU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UxSqeiqN1jOhkfltlSP65WVb.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IBAEdwKRwYQYM-ucwF6PfGAnD3A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6Pwqgi27immhLZpg1vRt5QiX.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A3DIXi1sjthkxBnMqOBx-yeVDZ0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/He7tDXNsKZBhKN5lS3Dkh6iY.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elsympatico
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 31-08 09:37
Uncharted 1 2 en 3 heb ik ook pas toegevoegd top !

Ik heb bij men N64 alles gepoetst , maar niks werkt .

Ik zal is een voeding moeten testen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23-09 15:33
Bij mij is ook een keer de voeding van de N64 kapot gegaan, deze sloeg na 3 minuten spelen telkens uit en opeens deed hij niks meer. Heb toen op Ebay een losse voeding gekocht en nu loopt hij weer als een trein.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsympatico
Top vermoed ook dat voeding defect is .

Als ik een Japanse Sega Saturn koop en ik steek 4m vanachter in kan ik dan zonder andere modificatie's Europese games spelen en Usa games dus regio vrij ?

https://www.amazon.com/Ac...cement-sega/dp/B008FPMBNG

[ Voor 75% gewijzigd door elsympatico op 27-09-2020 17:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

elsympatico schreef op zondag 27 september 2020 @ 15:08:
Top vermoed ook dat voeding defect is .

Als ik een Japanse Sega Saturn koop en ik steek 4m vanachter in kan ik dan zonder andere modificatie's Europese games spelen en Usa games dus regio vrij ?

https://www.amazon.com/Ac...cement-sega/dp/B008FPMBNG
Ja, dat kan met een action replay. Werkt perfect, zelf hier ook gedaan na mijn euro model met een defecte drive. Een japanse via ebay gekocht en, een action replay later gekregen. Als plus punt kan die ook als memorypack werken.

Als je in de regio Almere/Amsterdam bent kan ik, misschien ook wel je n64 testen met een andere voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsympatico
Heel erg bedankt BoomSlang !

Ik ga een voeding bestellen bij Bol.com heel erg bedankt voor de hulp , maar ook te ver rijden ben een Belg lol

Das wel heel leuk die action replay .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03:45
elsympatico schreef op zondag 27 september 2020 @ 18:14:
Heel erg bedankt BoomSlang !

Ik ga een voeding bestellen bij Bol.com heel erg bedankt voor de hulp , maar ook te ver rijden ben een Belg lol

Das wel heel leuk die action replay .
Voor de prijs van een niet originele voeding kan je een complete Nintendo 64 kopen op tweedehands verkoop websites en anders kan je er veel goedkoper een Europese voeding uit China laten komen.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsympatico
Idd was ook mijn eerste gedacht , ze vragen 20euro voor zo'n voeding .

Bedankt zal gewoon een n64bijkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3style
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-09 19:10

3style

...

Verwijderd schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 10:32:
[...]

Tenzij je echt origineel SEGA controllers zoekt dan is de retro bit saturn controller evt. wel wat voor jou, deze hebben een wireless receiver voor USB en Saturn beide in de doos zitten!
Product is ook gemaakt met SEGA licentie / goedkeuring en voelen ook wel degelijk aan wat dat betreft.
Enig minpuntje vind ik dat je hem niet bedraad kan gebruiken en het USB kabeltje alleen bedoeld is om de pad op te laden.
Ik heb die Saturn retro bit controller ook, is zeker fijn.
Ik bedoelde in dit geval alleen een controller voor de Dreamcast. Ik heb wel eens geprobeerd deze Saturn retro bit controller via de brook adapter te verbinden, maar dat lukte helaas niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bianca
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
didado schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 19:43:
Mijn ongebruikte Nintendo 64 Clear Blue komt met Super Mario 64 als combi pack waarvan ik er nog 2 nieuw in de box van heb.

[Afbeelding]
O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23-09 17:05
Mijn loodzware Loewe beeldbuis is niet geschikt voor Duckhunt, die gaat de deur uit Ik zoek daarom een ander model. Iemand tips?

Mocht iemand belang hebben bij de Loewe , stuurmij een DM.

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dames, Heren.....vraagje, zijn er hier mensen die aan 'romhacking' doen? En dan bedoel ik eigenlijk niet het zelf hacken van roms om dingen te onwikkelen (hoewel ik dat zeker ook interessant zou vinden om te horen) maar meer het daadwerkelijkn toepassen van hacks die door anderen ontwikkeld zijn?

In theorie is het super simpel, zoek patch (doorgaans ips volgens mij) zoek bijpassende rom......start patch programma (in mijn geval lips) druk op patch, je krijgt dan een resultaat, zelf met een log, en dan lijkt alles goed......maar werken ho maar. toevallig eerder 'de' patch voor megadrive street fighter geprobeerd toe te passen en daar ging het ook niet goed......en nu dus met megadrive outrun (niet outlook maandagochtend! 8)7 ) ook niet.......dus mochten hier ervaringsdeskundigen zijn, dan hoor ik het graag!
Cobb schreef op maandag 28 september 2020 @ 08:14:
Mijn loodzware Loewe beeldbuis is niet geschikt voor Duckhunt, die gaat de deur uit Ik zoek daarom een ander model. Iemand tips?

Mocht iemand belang hebben bij de Loewe , stuurmij een DM.
Ik zou zou graag alle crt's adopteren, maar helaas ook niet onbeperkt ruimte (en de combinatie loodzwaar. slechte rug, en game hokkie op zolder... is ook niet ideal :P )
Zet dit soort dingen gewoon op V&A dan komt hij hopelijk nog bij een andere liefhebber terecht!
3style schreef op zondag 27 september 2020 @ 21:02:
[...]

Ik heb die Saturn retro bit controller ook, is zeker fijn.
Ik bedoelde in dit geval alleen een controller voor de Dreamcast. Ik heb wel eens geprobeerd deze Saturn retro bit controller via de brook adapter te verbinden, maar dat lukte helaas niet.
Ik twijfel tussen saturn en megadrive versie! md is wel logischer want daar heb ik maar 1 6 button controller (heb er ook nog nooit 2 nodig gehad, maar je weet maar noot hè :+ )

[ Voor 42% gewijzigd door Sagat op 28-09-2020 10:45 ]

10 second ninja DONE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3style

3style

...

Sagat schreef op maandag 28 september 2020 @ 10:41:
Dames, Heren.....vraagje, zijn er hier mensen die aan 'romhacking' doen? En dan bedoel ik eigenlijk niet het zelf hacken van roms om dingen te onwikkelen (hoewel ik dat zeker ook interessant zou vinden om te horen) maar meer het daadwerkelijkn toepassen van hacks die door anderen ontwikkeld zijn?

In theorie is het super simpel, zoek patch (doorgaans ips volgens mij) zoek bijpassende rom......start patch programma (in mijn geval lips) druk op patch, je krijgt dan een resultaat, zelf met een log, en dan lijkt alles goed......maar werken ho maar. toevallig eerder 'de' patch voor megadrive street fighter geprobeerd toe te passen en daar ging het ook niet goed......en nu dus met megadrive outrun (niet outlook maandagochtend! 8)7 ) ook niet.......dus mochten hier ervaringsdeskundigen zijn, dan hoor ik het graag!
Ik zal het ook eens proberen.
Heb je deze handleiding gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
3style schreef op maandag 28 september 2020 @ 13:21:
[...]

Ik zal het ook eens proberen.
Heb je deze handleiding gebruikt?
nope, ik heb nu dus 2 games geprobeerd met 0 succesrate, hoewel ik ook gleylancer en rondo met vertaal patch speel, weet alleen niet of ik die wel zelf vertaald heb middels patch of kant en klaar gevonden heb.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Sagat Link de patch eens die je probeert toe te passen. Volgens mij kan er vrij weinig fout gaan namelijk, dan test ik het zelf hier ook even.

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Seroczynski schreef op maandag 28 september 2020 @ 14:55:
@Sagat Link de patch eens die je probeert toe te passen. Volgens mij kan er vrij weinig fout gaan namelijk, dan test ik het zelf hier ook even.
A.u.b.

Sowieso is romhacking een fijne site voor deze opties (mits ze werken dus :P )

Mijn huidige issue is dat ik dus een rood scherm krijg bij starten gepatche game, getest in retroarch met 2 verschillende cores.

[ Voor 14% gewijzigd door Sagat op 28-09-2020 14:59 ]

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sagat schreef op maandag 28 september 2020 @ 14:58:
[...]

A.u.b.

Sowieso is romhacking een fijne site voor deze opties (mits ze werken dus :P )

Mijn huidige issue is dat ik dus een rood scherm krijg bij starten gepatche game, getest in retroarch met 2 verschillende cores.
Getest met de USA, Europe, Sega Smash Pack en Japan release. Ik krijg bij alle drie geen werkende rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de liefhebbers:

https://www.psx-sense.nl/...even-op-de-playstation-4/

Wel apart dat er staat: Fahrenheit is the first interactive drama created by the makers of heavy rain.

Omikron was toch de eerste?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 28 september 2020 @ 22:12:
Voor de liefhebbers:

https://www.psx-sense.nl/...even-op-de-playstation-4/

Wel apart dat er staat: Fahrenheit is the first interactive drama created by the makers of heavy rain.

Omikron was toch de eerste?
Ja, Omikron inderdaad op de Dreamcast. Tijd geleden ook gekocht als liefhebber van Fahrenheit/Heavy Rain/Detroit en Two Souls. Omikron is echter niet geheel mijn smaak qua stijl maar wie weet :)

/zit ik trouwens met mn veel te dure LGR Fahrenheit op de PS4 zonder extra's...soms is geduld echt een schone zaak :+

[ Voor 9% gewijzigd door Exorcist op 29-09-2020 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-07 14:24
Sagat schreef op maandag 28 september 2020 @ 10:41:

Ja wel gedaan om een Tales game te kunnen spelen (translation hack) Ging best prima tooltje draaien en gaan. Alleen de game zelf was wat instabiel geworden waardoor het spelen lastiger werd.

Maar het idee is rom + patch en gaan als het niet werk heb je of de verkeerde rom versie (EU of US JAP etc of de verkeerde build van de rom goed checken dus) of de patch is slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MeZZiN schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 09:26:
[...]

Ja wel gedaan om een Tales game te kunnen spelen (translation hack) Ging best prima tooltje draaien en gaan. Alleen de game zelf was wat instabiel geworden waardoor het spelen lastiger werd.

Maar het idee is rom + patch en gaan als het niet werk heb je of de verkeerde rom versie (EU of US JAP etc of de verkeerde build van de rom goed checken dus) of de patch is slecht.
Er staat netjes aangegeven welke md hash je moet gebruiken dus volgens mij kan het daar niet zitten, enige wat dan overblijft is mismatch tussen die lips patcher en patch, dus te nieuw of te oud? of ja patch brak maar hij is vrij populair deze dude dus kan me haast niet voorstellen dat dit het geval is

10 second ninja DONE

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Sagat schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 09:45:
[...]

Er staat netjes aangegeven welke md hash je moet gebruiken dus volgens mij kan het daar niet zitten, enige wat dan overblijft is mismatch tussen die lips patcher en patch, dus te nieuw of te oud? of ja patch brak maar hij is vrij populair deze dude dus kan me haast niet voorstellen dat dit het geval is
http://www.romhacking.net/utilities/342/

Deze even gebruiken nadat je de game hebt gepatched, dan werkt het wel.

[ Voor 44% gewijzigd door Seroczynski op 29-09-2020 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sagat schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 10:32:
[...]

Nice! ja die kende ik eigenlijk ook wel, ik laat jullie weten of het werkt!
Als je FixCheckSum gebruikt, moet je even *.* invullen bij bestandsnaam. Anders zie je de gepatchde rom niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nou het werkt! En ja files zien met die optie wildcard optie ben ik dan wel weer enigsinds :P bekend mee.

Op zich wel leuk dat de kleuren anders zijn, je merkt het absoluut wel, maar kweet niet of ik zo ver zou willen gaan dat deze versie nou echt fantastisch veel mooier is dan het orgineel nee
(op basis van wat een smokemonster noemde...iets ala 'ik speel ALLEEN nog maar de colorhacks van Pyron' en Bob van retrorgb is ook een groot fan verwachte ik echt heel veel)

Ik vind de auto in de vanilla versie een mooiere kleur hebben bijvoorbeeld al.

Maar wel tof dat het nu opgelost is en dat we per spel basis nu kunnen kijken of een patch wat toevoegt of niet.

10 second ninja DONE

Verwijderd

Ik weet niet of mijn vraag hier helemaal thuis hoort, zo niet dan hoor ik het graag :)

Ik heb sinds kort een GameBoy Advance SP, voorzien van een nieuwe zwarte behuizing, IPS V2 scherm en een EZFlash voor mijn roms. Tevens ook een nieuwe accu met 850MAH capaciteit er in gedaan.
Alles werkt perfect, echter de accu duur valt mij enorm tegen. Na 1,5 uur is het wel gebeurd. De originele 600MAH accu hield er na 1,5 uur ook mee op, ik dacht dat deze na 20 jaar wel versleten was. Maar een nieuwe (weliswaar een Ebay accu), doet er net zo 'kort' over.
Voor mijn gevoel houd de GBA SP er na 1,5 uur - 2 uur laden ook al mee op (het lampje brand dan niet meer). Vraag me af of dat wel lang genoeg is, maar dat deed hij ook met de originele accu.

Weet iemand of dit echt een issue is, of gebruikt de IPS en EZFlash nou eenmaal ontzettend veel batterij?
Verwijderd schreef op woensdag 30 september 2020 @ 09:17:
Ik weet niet of mijn vraag hier helemaal thuis hoort, zo niet dan hoor ik het graag :)

Ik heb sinds kort een GameBoy Advance SP, voorzien van een nieuwe zwarte behuizing, IPS V2 scherm en een EZFlash voor mijn roms. Tevens ook een nieuwe accu met 850MAH capaciteit er in gedaan.
Alles werkt perfect, echter de accu duur valt mij enorm tegen. Na 1,5 uur is het wel gebeurd. De originele 600MAH accu hield er na 1,5 uur ook mee op, ik dacht dat deze na 20 jaar wel versleten was. Maar een nieuwe (weliswaar een Ebay accu), doet er net zo 'kort' over.
Voor mijn gevoel houd de GBA SP er na 1,5 uur - 2 uur laden ook al mee op (het lampje brand dan niet meer). Vraag me af of dat wel lang genoeg is, maar dat deed hij ook met de originele accu.

Weet iemand of dit echt een issue is, of gebruikt de IPS en EZFlash nou eenmaal ontzettend veel batterij?
De IPS en EZFlash verbruiken meer stroom dan het standaard scherm en een standaard game, zoals je zelf al aanvoelde. Daarnaast maakt het natuurlijk ook uit op welk brightness level je speelt. Op maximaal is de batterij sowieso snel leeg :P

[ Voor 5% gewijzigd door Seroczynski op 30-09-2020 09:25 ]

Verwijderd

Seroczynski schreef op woensdag 30 september 2020 @ 09:24:
[...]

De IPS en EZFlash verbruiken meer stroom dan het standaard scherm en een standaard game, zoals je zelf al aanvoelde. Daarnaast maakt het natuurlijk ook uit op welk brightness level je speelt. Op maximaal is de batterij sowieso snel leeg :P
Ja het scherm staat op maximaal :P
Maar klopt het dan echt dat hij binnen ongeveer 1,5 uur leeg is? Misschien dat mijn verwachtingen te hoog zijn hoor, maar vind het alsnog wel snel :|
Betreft het opladen, is 1,5 uur - 2 uur wel correct? Kan de accu dan echt wel vol zijn? :P
Mijn Chineese IPS v2 heeft tien brightness levels, en ik speel op niveau drie :P Echter haal ik met mijn GBA makkelijk de tien uur voordat hij leeg is, en ik gebruik een GBA X5 Mini flashcart en Panasonic Eneloop rechargeble batterijen.

Er bestaat ook een kans dat de accu gewoon niet zo tof is. Dat zou je na kunnen meten geloof ik, maar ik weet niet zeker of ik dat goed zou uitleggen dus beter moet je dat even Googlen :)

Verwijderd

Seroczynski schreef op woensdag 30 september 2020 @ 09:45:
Mijn Chineese IPS v2 heeft tien brightness levels, en ik speel op niveau drie :P Echter haal ik met mijn GBA makkelijk de tien uur voordat hij leeg is, en ik gebruik een GBA X5 Mini flashcart en Panasonic Eneloop rechargeble batterijen.

Er bestaat ook een kans dat de accu gewoon niet zo tof is. Dat zou je na kunnen meten geloof ik, maar ik weet niet zeker of ik dat goed zou uitleggen dus beter moet je dat even Googlen :)
Ik maak hier op uit dat jij een normale GBA hebt, en geen SP :) Ja, dan kun je AA gebruiken met een flink aantal MaH.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• TomBraamhaar
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 26-07 12:44
Vandaag binnen gekomen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0KjBwlEKywJPTtPECtc57RyVS-I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7AMXKXunDZweAUNExZjZc50k.jpg?f=fotoalbum_large

Erg blij mee. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest
Netjes, heel netjes, vooral die Zelda CD-i games. toevallig ook Zelda's Adventure al in je collectie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ok I got it! Now I can finally experience the Rolls Royce of gaming after 30 years on real hardware. Just ordered an Omega MVS too. This has been something I’ve wanted since I was a kid, but was always unobtainable and too expensive. That wish is finally coming true today! Man

Vroeg me af wat een 'omega mvs' was...pre modded consolised neo geo mvs dus, en deze twitteraar doet er ook maar eventjes een NeoSD Pro MVS cart bij :o

Is het vet? zeker. Volgens mij kan je dat echt alles van neo geo spelen, de cart speelt ook cd games of (hoewel ik meende dat dit dan mono was :N , kan me vergissen hoor maar helemaal voor zo'n bedrag zou ik me daar dood aan ergeren).

Met shipping kijk je naar 1200-1400 euro ofzo? i mean eens hoor, neo geo is echt de roll royce van die genaratie.....maar ik kan me persoonlijk niet voorstellen dat ik ooit een 'waar voor je geld' gevoel aan zou overhouden.
En tuurlijk, verdien je leuk en heb je deze hobby tsja why not? Maar nee......niet voor mij.

10 second ninja DONE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TomBraamhaar
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 26-07 12:44
Linksquest schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 07:23:
Netjes, heel netjes, vooral die Zelda CD-i games. toevallig ook Zelda's Adventure al in je collectie?
Nee nog niet, komt nog wel, maar moet ook nog een beetje aan m'n bankrekening denken. :X

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuwste aanwinst. Ben vooral benieuwd hoe die connectivity werkt tussen de psp en ps2, iemand hier ervaring mee? Edit: Ik lees online dat je bepaalde dingen kan ontgrendelen in de ps2 versie als je de psp aansluit op de ps2. Nice! Binnenkort maar eens proberen dan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3RQc6PwUrEabF7OEGrCgsBp4Ekg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BjhB8bKGq35H8NgmfmXW81aR.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8Wey1P0Mr7V2hSyiAPvfpHkswDU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AuV6U8tt92aEmTU69EjSrpct.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2020 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
TomBraamhaar schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 09:30:
[...]

Komt me bekend voor.

Nee nog niet, komt nog wel, maar moet ook nog een beetje aan m'n bankrekening denken. :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elsympatico
Ik heb bij speelmarantje nog wat games besteld .

(ps1) Duke Nukem (Mint) Cool borders 4 (Mint) Pinball game (Near Mint) Adidas Power soccer (Mint)

Zal een foto posten als het pakje geleverd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-07 14:24
Nice looking good. Zelf wil ik nog de wii u versie kopen (heb alleen de download)

Zelf niet heel veel retro spullen ben nog wel bezig met mijn mister project maar weinig beweging daar helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Afgelopen periode ook weer wat aan de presentatie van mijn gamehok veranderd, voornamelijk m.b.t. de aangesloten consoles. Inmiddels staan de PS3, Xbox360 en zelfs de Switch maar gewoon erbij. Veel nieuwe kabels en switches moeten aanschaffen, maar heerlijk om te zien dat alles als een tiet werkt zo.
Betekend wel dat ik mijn consoles niet langer mee ga nemen naar een retro-maat van mij, maar dat we in dat geval maar moeten volstaan met emulatie. Heb daarvoor een Launchbox Premium abo afgenomen, ziet er best strak uit maar werkt op mijn laptop maar tot aan de 64-bit consoles, daarna wordt het wat lastiger met FPS drops.

Ook nog wat nieuw retro spul binnen, maar dat is voornamelijk Japans :+

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Don Quijote
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06:41

Don Quijote

El Magnifico

Echt een bekende in dit topic ben ik niet, maar altijd een grote retro liefhebber geweest, en in mijn vorige huis altijd een kamer ingericht om de consoles etc. ten toon te stellen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2ab3IaG-I1x0N8drkWtw2JHo1yM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/XNrqt5hBGAQDvjz01drcoLoA.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sASFXGtgGXxfpyVhkLKVU7sZY8U=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/T3fCumASahIHp7ekbvzYXlWb.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I7KBg47sJEx0tRpp4FScLdSsIH8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/0y2ZkEx5Il0noJ7ue99dTfdf.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RHOr5qRX3jiTIzpZjGMPShBkJn0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/5r9JhCingjWNb4AbjLxbUQWS.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Gb8ZANNn8i4PNmJv3shPdIjC63Y=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/UxBwbTc0TOZcFBvhh1DBQc87.jpg?f=user_large

Nu zijn we afgelopen weekend verhuisd naar onze nieuwe woning en heb ik helaas die ruimte niet meer. :/ . Alles in dozen op zolder zetten vind ik ook erg zonde, dus ik wil van het meeste afscheid gaan nemen. Echter omdat ik totaal niet meer in de community zit weet ik niet wat tegenwoordig de beste plaats is om deze zaken aan te bieden? Gewoon de "high-value" items zoals de Panasonic Q individueel op Marktplaats; of is daar gewoon te weinig animo en kan ik mij beter op eBay richten? Of wellicht dedicated retro marktplaatsen? Andere ideeën?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jpg97
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-09 09:53
Don Quijote schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 11:21:
Echt een bekende in dit topic ben ik niet, maar altijd een grote retro liefhebber geweest, en in mijn vorige huis altijd een kamer ingericht om de consoles etc. ten toon te stellen.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Nu zijn we afgelopen weekend verhuisd naar onze nieuwe woning en heb ik helaas die ruimte niet meer. :/ . Alles in dozen op zolder zetten vind ik ook erg zonde, dus ik wil van het meeste afscheid gaan nemen. Echter omdat ik totaal niet meer in de community zit weet ik niet wat tegenwoordig de beste plaats is om deze zaken aan te bieden? Gewoon de "high-value" items zoals de Panasonic Q individueel op Marktplaats; of is daar gewoon te weinig animo en kan ik mij beter op eBay richten? Of wellicht dedicated retro marktplaatsen? Andere ideeën?
Wow wat een mooie collectie! Zonde om dit in dozen te zetten inderdaad (extra huis geen optie? ;) ).

Misschien de zeldzamere stukken via een veilingsite zoals catawiki aanbieden? Mainstream spul via Marktplaats inderdaad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Beetje afhankelijk wat je doel is, het meeste geld eruit halen? Of wil je dat ook weer bij een verzamelaar terecht komt? Als je het op marktplaats zet dan wordt het gekocht door handelaren en die zetten het dan weer voor woekerprijzen op marktplaats. Maar is wel de snelste manier van verkopen, dan zal ik ze toch individueel op marktplaats zetten, dan krijg je het meeste geld. Als dat niet lukt, kan je later altijd e-bay proberen.

Wil je dat het in handen komt van een verzamelaar kan je het ook tweakers of button smashers zetten. Als je leuke dingen er tussen hebt zit heb ik bijvoorbeeld misschien ook wel interesse. Dus we zien je advertenties wel tegemoet ;-)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Don Quijote

Don Quijote

El Magnifico

Thanks. Doel is niet om er zo snel mogelijk van af te zijn of zoveel mogelijk geld te vangen. Het liefst verkoop ik individuele stukken aan liefhebbers. Ik zal eens een paar advertenties op Tweakers proberen om te zien of dat inderdaad een mooie weg is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cchristiaan
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 23-09 06:48

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Wat een mooie collectie. Ik denk dat zeker hier op Tweakers geïnteresseerde zijn. waaronder ondertekende :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsympatico
Prachtige collectie , misschien op forums te koop zetten .

idd hier op Tweakers , zal nog het best zijn.

Mijn N64 was dus stuk en ik heb een voeding getest lampje word terug rood , maar nu vind de tv geen signaal en de Neogeo wel dus er scheelt nog iets nu word ik de N64 wel beu lol 8)7

[ Voor 75% gewijzigd door elsympatico op 02-10-2020 15:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Petje72
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 21-09 15:31

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Hele mooie collectie. Verkopen op forums (anders dan hier op tweakers heb ik geen ervaring met retrogameforums) of op Vraag & Aanbod op tweakers. Op Ebay zou je leuke prijzen kunnen vangen echter wel altijd de uitdaging met eventuele lastig kopers. De meeste zijn te vertrouwen maar er zitten ook naarlingen tussen die zeggen dat ze item niet ontvangen hebben of niet aan verwachting doet en dan geld terug gaan claimed. Check altijd de feeback van kopers daar en dat ze recente positieve feedback hebben. Marktplaats idem: nette kopers en mafklappers.

Ik zal zeker je advertenties hier op tweakers in de gaten houden als je ze gaat plaatsen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Don Quijote

Don Quijote

El Magnifico

@Petje72 thanks. De eerste advertenties staan live. Vooralsnog begin ik setjes games in de volgorde dat ze uit de verhuisdozen komen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RJL86
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 17-09 17:58

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Mooi spul staat er tussen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsympatico
Als het hier niet lukt , misschien dat het op 9 lives forum das Belgisch forum met Itrader systeem wel kan lukken.

Veel succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh0ckTr00per
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:13
Verwijderd schreef op woensdag 30 september 2020 @ 09:17:

Ik weet niet of dit een issue is, maar mijn originele 101 met nog steeds de originele accu houdt het ongeveer 4 uur uit. Dat verbaast me dat dat allemaal zo goed houdt eigenlijk. Die flash cards lusten natuurlijk ook wel wat meer stroom dan originele games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsympatico
Ik heb dus een Dolphix voeding bij bol.com besteld en krijg een ander aftermarket afgeleverd en die werkt niet,die klikt niet deftig in de console en daarmee geen signaal moet dan vanachter op voeding drukken en dan aan het spelen en ineens geen signaal meer dus moet ze retour sturen , wel straf dat die zo bagger zijn.

Iemand een adres voor een deftige voeding voor n64?Ben het zo beu als koude pap aan het worden lol

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

elsympatico schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 17:37:
Ik heb dus een Dolphix voeding bij bol.com besteld en krijg een ander aftermarket afgeleverd en die werkt niet,die klikt niet deftig in de console en daarmee geen signaal moet dan vanachter op voeding drukken en dan aan het spelen en ineens geen signaal meer dus moet ze retour sturen , wel straf dat die zo bagger zijn.

Iemand een adres voor een deftige voeding voor n64?Ben het zo beu als koude pap aan het worden lol
Deze is origineel :

https://www.mario64.nl/Ni...?t=Nintendo_64_AC_Adapter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elsympatico
Thx snefkens is besteld .

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Petje72
Tijdje terug had ik plannen om de gameroom van de (te kleine) zolder te verhuizen naar de garage. Onze garage is meer een 2e livingroom :9 dan een garage. Afgelopen week wat oude stellingen en kasten er uit gedaan en de ikeakasten van de zolder naar beneden gesjouwd. Na verschillende shuffles van de kasten op deze opstelling uitgekomen. Denk wel dat dit hem gaat worden.

Tegen de witte garagedeur komt een wand (met isolatie ertussen) en op die wand komt een flatscreen voor de PS4/Xbox one en playseat. Boven de flatscreen maak ik planken om games te stallen. Tussen de twee hoge 8-vaks-kasten komen ook nog wat planken om games of andere gameitems te zetten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nHo5-7IDz4P4_qjWyVQSFJFZKUE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0JkmWcZs2xFwHFBd6RSmADxW.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Don Quijote

Don Quijote

El Magnifico

Don Quijote schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 17:03:
@Petje72 thanks. De eerste advertenties staan live. Vooralsnog begin ik setjes games in de volgorde dat ze uit de verhuisdozen komen ;)
Dank allen voor de tip om het gewoon hier op V&A te gooien. Al een paar verkopen gedaan aan fijne Tweakers. Genoeg aanknopingspunten om meer advertenties te plaatsen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Petje72 schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 10:16:
Tijdje terug had ik plannen om de gameroom van de (te kleine) zolder te verhuizen naar de garage. Onze garage is meer een 2e livingroom :9 dan een garage. Afgelopen week wat oude stellingen en kasten er uit gedaan en de ikeakasten van de zolder naar beneden gesjouwd. Na verschillende shuffles van de kasten op deze opstelling uitgekomen. Denk wel dat dit hem gaat worden.

Tegen de witte garagedeur komt een wand (met isolatie ertussen) en op die wand komt een flatscreen voor de PS4/Xbox one en playseat. Boven de flatscreen maak ik planken om games te stallen. Tussen de twee hoge 8-vaks-kasten komen ook nog wat planken om games of andere gameitems te zetten.

[Afbeelding]
Indien het een buitendeur is, vergeet dan ook niet de dampfolie aan te brengen. En eventueel achterhout, voor de tv als je met gips aan de gang gaat.

Daarna alla Exorcist volstouwen met games :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 16:59:
[...]

Indien het een buitendeur is, vergeet dan ook niet de dampfolie aan te brengen. En eventueel achterhout, voor de tv als je met gips aan de gang gaat.

O-) Ik ga een deel van m'n zooi maar naar de bijkeuken (naast de garage) verplaatsen, daar ga ik m'n veel te lompe CRT neerzetten met wat consoles. Nu al zin in het inrichten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petje72
Verwijderd schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 16:59:
[...]

Thanks voor de tip en dampfolie had ik al uitgevogeld :) wand wordt van hout met wat extra stevige balken waar de TV aan komt te halen.

en yes, boven de tv maak ik planken om games op pleuren >:) nu nog mooooore games :*)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 00:16
Een RGB strip aan de game room toegevoegd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UBL_-R5sQLRDhXd3dWwBRqJU4nE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sa02qpq3OeZ2cECIvwCAVIph.jpg?f=fotoalbum_large

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Don Quijote

Don Quijote

El Magnifico

In de grote verkoop exercitie kwam ik ook een van mijn Game&Watch handhelds tegen. Ooit in de kast gevonden bij mijn vriendin in haar ouderlijk huis.

Ondertussen is dit een van de meest zeldzame G&W’s die er zijn. Nu bij de grote opruiming verkoop moet deze er ook aan geloven. Toevallig zag ik dat er later deze maand bij Catawiki een Game&Watch veiling is. Lijkt mij wel leuk om dat ook eens mee te maken.

Nu heb ik het originele doosje nog, maar daar zitten wat stikkers op. Ik neem aan dat het voor de veiling beter is als deze er af zijn. Mijn vraag is; heeft iemand ervaring met dit op een veilige wijze verwijderen? Ik wil natuurlijk niet het doosje beschadigen? Normaal zou ik het met Stoom proberen, maar aangezien die stikker er al tientallen jaren op zit ben ik wel benieuwd of dit überhaupt gaat lukken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CgxNuYxZwek9j7KI_-Us5hUoe4Q=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zUFnjxYUu26dY2CP9wtFccv9.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ziPSzQITrPb3mH6bi42FxIk1NAA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/k20Z6rvI32qleD9NSo1qNo5o.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06:02
Don Quijote schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 19:28:
Nu heb ik het originele doosje nog, maar daar zitten wat stikkers op. Ik neem aan dat het voor de veiling beter is als deze er af zijn. Mijn vraag is; heeft iemand ervaring met dit op een veilige wijze verwijderen? Ik wil natuurlijk niet het doosje beschadigen? Normaal zou ik het met Stoom proberen, maar aangezien die stikker er al tientallen jaren op zit ben ik wel benieuwd of dit überhaupt gaat lukken.
Nou ben ik geen expert, maar ik zou zeggen: laat zitten. Niet aan modderen, straks maak je het erger :)

Liege, liege, liegebeest!

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Alvast een begin aan het maken om alle lege dozen op de vliering te krijgen En ergens nog een kabel te zoeken voor @Sagat :S

Meer dan de helft staat nog in de garage, PS3, PS1, Xbox 360's, One S's, MD etc. etc. Enige waar ik geen doos van heb is die van de Saturn en SNES volgens mij.

Zijn er onder jullie nog mensen die de dozen weggegooien, wat doen jullie ermee?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DU-MjiAgecF532OF1fSfT-3Vq4M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ySlyCxRAfMiGEEnCRivEpdQp.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bwQahvnV4QnXGYg1Es-woPbj4zg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aDs7omr4x5gfw4IR0foy6ikl.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Petje72
In de grote verkoop exercitie kwam ik ook een van mijn Game&Watch handhelds tegen. Ooit in de kast gevonden bij mijn vriendin in haar ouderlijk huis.

Ondertussen is dit een van de meest zeldzame G&W’s die er zijn. Nu bij de grote opruiming verkoop moet deze er ook aan geloven. Toevallig zag ik dat er later deze maand bij Catawiki een Game&Watch veiling is. Lijkt mij wel leuk om dat ook eens mee te maken.

[Afbeelding][Afbeelding]
Stickers laten zitten, hoort er bij en doet niets af aan de waarde. Catawiki ben je wel 10% commissie aan kwijt en soms lopen veilingen heel raar, of goed of slecht. Maar je kan een minimum bedrag instellen als je dat wil, to be sure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petje72
Exorcist schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 20:31:
Alvast een begin aan het maken om alle lege dozen op de vliering te krijgen En ergens nog een kabel te zoeken voor @Sagat :S

Meer dan de helft staat nog in de garage, PS3, PS1, Xbox 360's, One S's, MD etc. etc. Enige waar ik geen doos van heb is die van de Saturn en SNES volgens mij.

Zijn er onder jullie nog mensen die de dozen weggegooien, wat doen jullie ermee?

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik bewaar alle dozen, lege liggen op de zolder, volle komen in de garage of op kast to display of ook op een soort vliering.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Petje72
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/di97ZesNvjnbSkLVK4QWylsZ5vw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OaOHGQCFORhLSTaZOWLuGWZP.jpg?f=fotoalbum_large

Wandje is klaar en flatscreen hangt al aan beugel. Volgende stap, planken voor games, een plek voor PS4 en een plek voor Cyberpunk Xbox One en de zooi behangen met gameposters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid

Kreeg even een steek in mijn hart. Dozen weggooien?
Die horen bij de console. Van de meeste (dure) apparatuur heb ik ook alle dozen nog. Makkelijk, als ik ooit nog wat wil verkopen.

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuikie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23-09 16:45

[Afbeelding][Afbeelding]
Ik ben het met @Liegebeest eens, lekker laten zitten die stickers. Ik zou het nog veel meer zonde vinden als je van die lelijke vlekken, of zelfs een scheur, in de verpakking ziet. Nu is ie nog zo origineel mogelijk. Als een eventuele koper de stickers eraf wil hebben mag hij dat zelf doen. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Exorcist Dozen bewaar ik ook altijd om later weer de consoles in terug op te ruimen. Dat doe ik vaak als ik een console dubbel heb, om zo weer een boxen exemplaar in de ruimte te kunnen stallen :) Laatst nog gedaan met een Xbox 360 Slim die ik niet meer gebruik.
Helaas heb ik als kind alles verknipt, maar ik weet dat sommigen hier over dat vertraagde jeugdtrauma kunnen meepraten, of niet @Sagat? :+

@Don Quijote Stickers zou ik lekker laten zitten. De kans dat je ze er na zo veel jaar nog goed afkrijgt is klein. Mogelijk, maar klein. Je kán het natuurlijk proberen met het verhitten en héél voorzichtig te werk gaan, maar uit eigen ervaring werkt dat maar in een klein aantal gevallen zonder schade. Ben het niet eens met @Petje72 dat stickers niet afdoen aan de waarde, want in mijn ogen doet het dat wel. Je zal er nog steeds veel voor kunnen vangen, maar de stickers maken het wel minder waard. Zo werkt het niet alleen bij particulieren, maar ook in bijvb. (Japanse) winkels (en het is natuurlijk een persoonlijk iets).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Quijote

Don Quijote

El Magnifico

Dank allen. Helder. Lekker laten zitten die dingen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petje72
Seroczynski schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 10:37:
@Exorcist Dozen bewaar ik ook altijd om later weer de consoles in terug op te ruimen. Dat doe ik vaak als ik een console dubbel heb, om zo weer een boxen exemplaar in de ruimte te kunnen stallen :) Laatst nog gedaan met een Xbox 360 Slim die ik niet meer gebruik.
Helaas heb ik als kind alles verknipt, maar ik weet dat sommigen hier over dat vertraagde jeugdtrauma kunnen meepraten, of niet @Sagat? :+

@Don Quijote Stickers zou ik lekker laten zitten. De kans dat je ze er na zo veel jaar nog goed afkrijgt is klein. Mogelijk, maar klein. Je kán het natuurlijk proberen met het verhitten en héél voorzichtig te werk gaan, maar uit eigen ervaring werkt dat maar in een klein aantal gevallen zonder schade. Ben het niet eens met @Petje72 dat stickers niet afdoen aan de waarde, want in mijn ogen doet het dat wel. Je zal er nog steeds veel voor kunnen vangen, maar de stickers maken het wel minder waard. Zo werkt het niet alleen bij particulieren, maar ook in bijvb. (Japanse) winkels (en het is natuurlijk een persoonlijk iets).
Klopt dat een sticker wel iets af doet aan de waarde. Een mint box is natuurlijk meer waard maar er zijn vele soorten verzamelaars, de ene gaat voor (near)mint, de andere voor zo netjes mogelijk maar een sticker uit de periode dat het is gekocht geeft een nostalgisch tintje. Die laatste "soort" ben ik, een sticker uit die tijd kan zijn charme hebben. Als er later moderne sticker zijn opgeplakt dat is dan wel jammer. Of midden op de doos of zo.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Petje72
De wand begint er steeds meer op te lijken zoals ik het wil hebben. Wat planken bevestigd en al wat games en boxed (gevuld) er op gezet die ik hier al in de garage had liggen.

Ik twijfel nog of ik het MDF ga verven, of gameposters er op of het zo laat. Dat "hout" achtige heeft ook wel wat.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N3aTmYv_992Oguf_iAcLu2wizZM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZCznhLgy8TTCl8HGXjwoURAL.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starscreamer
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 04-09 15:35

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Zelfde probleem bij mij thuis staat nu ook in dozen op zolder.
Tot ik een keer tijd heb om mijn mancave te bouwen bovenverdieping garage O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Starscreamer
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 04-09 15:35
De volgende consoles heb ik in bezit.

Nintendo:
NES
SNES (2x)
N64 (2x)
Gamecube
Wii
GB
GB pocket
GBC
GBA
GBA SP
GBA MICRO
DS
DSi
3DS
New 3DS

Sony:
PS1 3x (waarvan 1 mini)
PS2
PS3 (slim)
PS4
PSP Go
PSP VITA

Microsoft:
Xbox
Xbox 360

Ben vast nog wel wat vergeten :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xyphoid
Petje72 schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 11:33:

Ik twijfel nog of ik het MDF ga verven, of gameposters er op of het zo laat. Dat "hout" achtige heeft ook wel wat.
Ik heb mijn kast ook niet geverfd. Ik zie het al niet meer. Maar zou mooier zijn, als het geverfd zou zijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Wygk1XkGvXwx9Fqn9rEIYOpk3yw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zvxCMLQVnaC1uFNXUvOnrzAo.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3style

3style

...

Xyphoid schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 18:37:
[...]

Ik heb mijn kast ook niet geverfd. Ik zie het al niet meer. Maar zou mooier zijn, als het geverfd zou zijn.

[Afbeelding]
Mooi Zelda rijtje. Waar is de Zelda 8bit amiibo? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
3style schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 23:50:
[...]
Mooi Zelda rijtje. Waar is de Zelda 8bit amiibo? :)
Thanks.
Ben niet zo van de amiibo's. Die Mario amiibo was goedkoop en gekocht in een vlaag van waanzin :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petje72
Xyphoid schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 18:37:
[...]

[Afbeelding]
Als ik het zo zie vind ik het toch wel iets hebben dat houtkleurige.

Leuke verzameling !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LaFleche
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-09 00:30

[Afbeelding]

[Afbeelding]
ik zoek nog een doos voor een ps3 slim.....dus uhhhhh als je gaat weggooien en je heb er 1 ... :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsympatico
Ik ook lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Exorcist schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 12:41:
Grappig, heb een tijd geleden 4 dozen van een PS3 slim (120/160/250/320 GB) weggegooid..had er te veel :+
Wow, zonde. Als je ooit nog over nadenkt om dozen weg te gooien mag je mij een DMtje sturen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Seroczynski schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 13:22:
[...]

Wow, zonde. Als je ooit nog over nadenkt om dozen weg te gooien mag je mij een DMtje sturen.
:Y

Gooi ze meestal niet snel weg, maar had er te veel na een tijd wat PS3s te hebben opgekocht. Zal het onthouden mocht ik ooit weer zoiets hebben (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsympatico
Lol das straf

Als je ooit een doos te veel hebt , mag je mij ook altijd iets sturen .

Spijtig dat je die dozen hebt weggesmeten ,had daar wel 20€ voor een doos willen geven hoor .

[ Voor 87% gewijzigd door elsympatico op 08-10-2020 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Quijote

Don Quijote

El Magnifico

Van Catawiki ben ik ook genezen. Ik had gedacht dat de expert het wel een beetje op waarde zou kunnen schatten, maar dat viel vies tegen. Ze wilden het voor wat ik voor ogen had niet meenemen in de veiling; omdat de opbrengst vanuit hun expertise maximaal de helft zou zijn. Ik heb hartelijk bedankt.

Vervolgens toch maar hier en op eBay gezet; en binnen vijf minuten een deal....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petje72
Don Quijote schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 14:25:
[...]

Van Catawiki ben ik ook genezen. Ik had gedacht dat de expert het wel een beetje op waarde zou kunnen schatten, maar dat viel vies tegen. Ze wilden het voor wat ik voor ogen had niet meenemen in de veiling; omdat de opbrengst vanuit hun expertise maximaal de helft zou zijn. Ik heb hartelijk bedankt.

Vervolgens toch maar hier en op eBay gezet; en binnen vijf minuten een deal....
Yup, experts op catawiki zijn niet echt expert :9
veel webshops dumpen daar nu hun troep in de hoop er meer voor te vangen dan in hun shop. Beetje jammer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xyphoid
Catawiki moet je mijden als corona.
Superduur en al denk je een keer een goede deal te hebben, komen er nog kosten bovenop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud_VII
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 00:48
ndonkersloot schreef op zondag 7 juni 2020 @ 11:07:
[...]

De SNES blijft een fantastisch apparaat, voor mij de console met de meeste nostalgie. Ik ben Donkey Kong Country weer eens aan het doorspelen, bestel morgen zodra ze weer op voorraad zijn een RAD2x HDMI kabel. Ben benieuwd wat voor verschil in kwaliteit me dat gaat geven.

Edit:
Nou het is gelukt om een RAD2x kabel te bestellen. Man man.

Countdown timer op de site, 3..2..1 poef site overbelast :+. Zag zo nu en dan een DB error voorbij komen, maximale users van 30 bereikt, later 60 toen 120 toen 200. Ze waren dus wel bezig. Anderhalf uur later kunnen bestellen, nog een half uur later uitverkocht. Net op tijd dus:) .

Nu wachten, geen idee hoe lang de verzending gaat duren maar dat zal vast even zijn. Ben benieuwd wat het met de kwaliteit doet!
Waar heb je die besteld? Ik zoek een PS2 rad2x cable. Maar hij is al maanden niet te bestellen.

https://www.retrogamingca...LAYSTATION-HD-RAD2X-CABLE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 02:34
eerdere jaren dat videogames bij catawiki was geintroduceerd best de moeite waard, kon je destijds erg leuke deals op scoren zelfs met de veilings kosten, niet fantastisch voor de verkoper dat dan weer wel.

Tegenwoordig is dat verleden tijd, en veel spullen hebben ook een minimum prijs anders word het niet eens verkocht, dat je had je in de eerste paar jaar op catawiki haast nooit nu is het haast de standaard los van het feit dat de plek een stuk bekender is geworden voor games.

zelfs zonder minimum prijzen vermoedt ik dat het laatste al ruim voldoende is waarom de site nu niet echt de moeite waard is. catawiki maakt immers zat reclame dus het is erg lastig te missen tenopzichte van vroeger.

Voor een verkoper interessanter dan vroeger in elk geval. er zijn altijd winnaars en verliezers. een koper wil een zo laag mogelijke prijs en een verkoper wil natuurlijk het hoogste. Je kan natuurlijk niet alles hebben. het dilemma tussen kopers en verkopers het blijft altijd een kat en muis spel..

[ Voor 37% gewijzigd door gast7 op 10-10-2020 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Iemand bekend met bug van de Megadrive die fabrieksaf verholpen is met een Frankenstein methode?

Ik sloot gisteren ter test een oude MD1 aan welke geen beeld gaf. Deze hierop opengemaakt en het viel me op dat er bij pin 6 van de CPU een pootje omhoog staat, en er een weerstandje onder is gesoldeerd. Heel vreemd. Ging er toen 's op zoeken en kom op dit:

https://www.reddit.com/r/..._for_soldered_to_my_sega/

"The 220ohm resistor on the MC68000 pin 6 (/AS) is meant to prevent the console from crashing under certain circumstances. If it has that factory patch, it's using a FH0001 chip as VDP instead of the "classic" YM7101 VDP. Apparently sometime around 1992 Yamaha re-designed the VDP chip and it had that errata. MD consoles with a Hitachi 68000 and the FH0001 VDP will not have the resistor (also there's a trace cut under the 68000 and a black jumper at the other side of the board). Without these "erratas" fixed the console will crash a lot.)."

Maar goed, los van dat niets te zien wat defect lijkt op het ding maar alsnog geen beeld. Slot goed schoongemaakt, meerdere carts geprobeerd maar niets. Hij lijkt wel íets te doen met de output omdat ik op de TV wel een RGB signaal lijk te ontvangen. Maar 's even verder mee knoeien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
Werkt dus wel op rgb? en het is een model 1 waarbij rgb normaal gesproken een beetje last heeft van jail bars.

Toevallig een console met een RGB mod? als ik het mij niet vergis verlies je met deze mod het beeld voor av en antenne. dan houdt je enkel rgb over.

[ Voor 20% gewijzigd door gast7 op 10-10-2020 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23-09 13:21
Cloud_VII schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 10:23:
[...]

Waar heb je die besteld? Ik zoek een PS2 rad2x cable. Maar hij is al maanden niet te bestellen.

https://www.retrogamingca...LAYSTATION-HD-RAD2X-CABLE
Dat is naar mijn idee de enige winkel waar je ze kan kopen. Volgens mij produceert de eigenaar ze ook.

Ik had me ingeschreven voor de nieuwsbrief en controleerde de site periodiek. Op een gegeven moment kwam er een timer op de site, toen de verkoop in ging was de site voor een uur plat maar had er gelukkig één kunnen bestellen. Vrij kort na mijn bestelling was alles weer uitverkocht..

Ik ben er erg tevreden over, beeld kwaliteit is super maar ze zijn dus wel moeilijk te krijgen.

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot

Acties:
  • 0 Henk 'm!
gast7 schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 15:47:
Werkt dus wel op rgb? en het is een model 1 waarbij rgb normaal gesproken een beetje last heeft van jail bars.

Toevallig een console met een RGB mod? als ik het mij niet vergis verlies je met deze mod het beeld voor av en antenne. dan houdt je enkel rgb over.
Nee, werkt niet. Geeft geen beeld. Ik zie wel de TV iets doen als ik m aanzet (Sony Trinitron), er verschijnen 3 puntjes bij de input dat wijst op RGB. Maar ding is verder niet gemod voor zover ik zie, RGB moet het sowieso al standaard doen. Maar dus geen beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
Exorcist schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 23:34:
[...]

Nee, werkt niet. Geeft geen beeld. Ik zie wel de TV iets doen als ik m aanzet (Sony Trinitron), er verschijnen 3 puntjes bij de input dat wijst op RGB. Maar ding is verder niet gemod voor zover ik zie, RGB moet het sowieso al standaard doen. Maar dus geen beeld.
klopt maar een model 1 heeft vaak last van jail bars in het beeld bij rgb.

Met een kleine aanpassing verdwijnt dit, vandaar.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Petje72
Afgelopen weekend dan eindelijk de PS3 TEST op kunnen halen op het postkantoor. Kwam uit Canada, is dik 2 maanden onderweg geweest. Het is een PS3 Test-console dat is gebruikt door Timegate, er staat een beta-versie op van Section 8 Prejudice en deze is speelbaar! is wel een mooi apparaat, ik ben het nog aan het ontdekken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hZ-ib08PTxXnWqH-k_iyKOQPYbY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IELwcMVockVdteSmbubAGl0U.jpg?f=fotoalbum_large

Er zijn 2 modes waarin je het apparaat kan opstarten:

1) debug/programma mode. Power button kort indrukken en dan staat hij in debug-mode

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5kgZsR6gMFMkOQk8GlqJueMs528=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0Y8k3OJmE2uVsTmCOcdfnr5l.jpg?f=fotoalbum_large

geen idee wat je hier mee kan, in ieder niet de game zo spelen met de controller, krijg dan een fout melding dat eerst een andere game moet quitten maar er draait niets, althans niet dat ik kan zien. Misschien op een tweede scherm via de composiet uitgang? ik heb nu alleen HDMI aangesloten.

2) Game mode. Power button 10 seconden inhouden, hij knippert dan 1x en hij start in "normale" mode op. Je ziet dan het menu zoals een normale PS3 en je kan ook de game Prejudice spelen. Daarnaast in het settingsmenu 20+ opties die je kan instellen, daar moet ik nog induiken hoe en wat.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/683SCQubiCGHMottYYxRAFjp6sM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WZdbe56ONCRk0FBfxCg74rkz.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cqx0MknIL4E-qrJ4BuorXBue3sI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YoVn4UMm6EjhSrCcHEreOmA6.jpg?f=fotoalbum_large

kort filmpje van de settings :9
https://vimeo.com/467333933

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• champion16
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21-09 22:52
Recent is de Sega Dreamcast mini geteased. Gaat iemand deze aanschaffen? :P
Ik ga hem denk ik (helaas) wel halen en nooit gebruiken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

champion16 schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 17:51:
Nope, ik houd het gewoon bij de echte dreamcast. Ben zelf niet zo fan van emulatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Oh ik vind het wel leuk voor de fun. Heb ook de NES, SNES, MD en PS1 Mini's staan. Doe er geen zak mee maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3style

3style

...

champion16 schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 17:51:
Ik laat het ook bij mijn originele. Ik heb een hdmi mod dus geen behoefte aan een dc mini. Ik moet trouwens nog zien dat die echt komt.
De nes mini en snes mini die ik had zijn ook alweer weg :) Een goedkopere NT Mini van Analogue wil ik nog wel overwegen.

[ Voor 6% gewijzigd door 3style op 13-10-2020 22:16 ]

Pagina: 1 ... 59 ... 224 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op, dit topic is om retro gaming en al haar facetten te bespreken, het is echter NIET de bedoeling om
- Games aan te schaffen (ruilen/lenen/etc.) van/via mede tweakers.
- Games te verkopen.
- Te vragen wat een game of console waard is.
- Een V&A advertentie te promoten.
- Dit topic is voor en door verzamelaars, s.v.p. geen opmerkingen ala 'Oh wat veel, speel je dat allemaal?' Dat voegt niets toe.