Acties:
  • 0 Henk 'm!
Petje72 schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 13:53:
Afgelopen weekend dan eindelijk de PS3 TEST op kunnen halen op het postkantoor. Kwam uit Canada, is dik 2 maanden onderweg geweest. Het is een PS3 Test-console dat is gebruikt door Timegate, er staat een beta-versie op van Section 8 Prejudice en deze is speelbaar! is wel een mooi apparaat, ik ben het nog aan het ontdekken.

[Afbeelding]

Er zijn 2 modes waarin je het apparaat kan opstarten:

1) debug/programma mode. Power button kort indrukken en dan staat hij in debug-mode

[Afbeelding]

geen idee wat je hier mee kan, in ieder niet de game zo spelen met de controller, krijg dan een fout melding dat eerst een andere game moet quitten maar er draait niets, althans niet dat ik kan zien. Misschien op een tweede scherm via de composiet uitgang? ik heb nu alleen HDMI aangesloten.

2) Game mode. Power button 10 seconden inhouden, hij knippert dan 1x en hij start in "normale" mode op. Je ziet dan het menu zoals een normale PS3 en je kan ook de game Prejudice spelen. Daarnaast in het settingsmenu 20+ opties die je kan instellen, daar moet ik nog induiken hoe en wat.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

kort filmpje van de settings :9
https://vimeo.com/467333933
Ik ben niet snel jaloers, maar nu dus wel. NICE!

Heerlijk die debug/test stations van de PS2 en PS3 _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tummie555
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 25-08 22:34
Voor de geintresseerden:

Sega gaat voor 2 dagen een mashup van "streets of rage" gratis beschikbaar stellen op steam.

De mashup is met de YAKUZA-serie. Het spel heet streets of kamurocho. De 17de is release, de 19de trekken ze hem terug. (voor de duidelijkheid, dit is zo te lezen de enige kans om dit spel OOIT te spelen)

Hier wat informatie:
In celebration of SEGA’s 60th Anniversary, SEGA mashed Streets of Rage 2 with the ever-popular Ryu Ga Gotoku Studio’s Yakuza series, and Streets of Kamurocho was born.

Play as two of the most loved characters – Kiryu and Majima – to brawl your way through Kamurocho.

p.s. ik neem aan dat in deze thread al voorbij is gekomen dat Sonic 2 gratis te claimen is op steam... ?

[ Voor 15% gewijzigd door Tummie555 op 15-10-2020 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsympatico
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 31-08 09:37
Beste heb paar vragen over de Playstation 3

Ik heb vroeger op ps1 een pistool gehad met point blank en Time crisis , maar wat heb ik nodig voor op de ps3 te spelen Time crisis duh lol , maar welke zijn er nog en dan een pistool en move controller ofzo ?

Dit werkt alleen op LCD zeker ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

elsympatico schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 18:22:

Ik heb vroeger op ps1 een pistool gehad met point blank en Time crisis , maar wat heb ik nodig voor op de ps3 te spelen Time crisis duh lol , maar welke zijn er nog en dan een pistool en move controller ofzo ?

Hier staat alles netjes uitgelegd:

Wikipedia: GunCon

Bij kopje GunCon 3 kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsympatico
Thx

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tummie555
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 25-08 22:34
Had je dat project meegekregen van die Engelsman, ehmm hoe dat ding nou: Sinden Light gun.

Is wel veel makkelijker dan een goede tv vinden die nog met de ouderwetse lightguns overweg kan. (Ik praat uit ervaring, heb een prachtige loewe crt die op 100hz draait, werkt niet. Heb een bo mx4000, doet het alleen met veel licht in zitkamer. Waarschijnlijk vanwege contrastscherm).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LaFleche
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-09 00:30

- de ps1 en ps2 lightguns en bijbehorende ps1/ps2 spellen werken alleen op crt schermen dus die moet je dan ergens op de kop tikken.
- voor ps3 is er time crisis 4 die je kan spelen met de guncon3 (deze werkt wel met lcd/plasma/oled tv's omdat deze sensoren gebruikt zoals de WII)
- er is ook Time crisis razing storm voor de Ps3 (die toevallig ook Timee Crisis 4 bevat).en deze zijn te spelen met guncon3 en move controller.
- daarnaast heb je voor de ps3 nog een zooi railshooters die je met de move controllers kan spelen (Wikipedia: List of gun games)

oh ja...toch nog even: time crisis 4 met de guncon-3 is echt te preferen boven de move controller.
Veel prettiger en accurater. Voor spellen met de move controller raad ik een "Sony Playstation 3 Move Sharp Shooter" aan ....

[ Voor 9% gewijzigd door LaFleche op 15-10-2020 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsympatico
Wat denken jullie van dit : https://www.bol.com/nl/p/...6pFA-w.1_4.5.ProductTitle

https://www.bol.com/nl/p/...JTw.1_8_9.11.ProductImage

en dit en ik ben vetrokken

https://www.bol.com/nl/p/...SehHPQ.1_4.7.ProductTitle

Kostelijke grap wel lol

moet je dan nog camera etc kopen? Sorry voor de noob vragen , maar van dit ken ik niks .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

elsympatico schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 13:37:
Wat denken jullie van dit : https://www.bol.com/nl/p/...6pFA-w.1_4.5.ProductTitle

Kostelijke grap wel lol

moet je dan nog camera etc kopen? Sorry voor de noob vragen , maar van dit ken ik niks .
Die navigation controller heb je niet nodig. Wel een move controller. Overigens zou ik dit niet via bol.com kopen maar gewoon via een tweedehands website. Dan betaal je een fractie van dit bedrag. Camera heb je inderdaad ook nog nodig.

Maar dit is een alternatief voor de guncon 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsympatico
https://www.ps3gameskopen...-motion-controller-kopen/

Zo eentje

[ Voor 6% gewijzigd door elsympatico op 16-10-2020 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsympatico
Hartelijk bedankt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jpg97
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-09 09:53
elsympatico schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 13:37:

Kostelijke grap wel lol

Ik heb zelf de Time crisis set met lightgun ( daar zitten 2 markers bij voor op een platte tv ).
Werkt best goed eigenlijk

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uLlwpswHPSCRtSU2lIgJ4Xt_XYo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bMxUEYNUBcGlhAMRo3JIbDEr.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsympatico
Top zou ik wel willen , als iemand link van winkel heeft waar ze die verkopen mag altijd posten België of Nerderland maakt niet uit hoor.

Thx allemaal voor de hulp in mijn zoektocht !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

elsympatico schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 14:22:
Top zou ik wel willen , als iemand link van winkel heeft waar ze die verkopen mag altijd posten België of Nerderland maakt niet uit hoor.

https://www.ebay.nl/sch/i...acat=0&rt=nc&LH_PrefLoc=3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LaFleche
What the.... Wat een geld.
Mijn complete set in doos met dus tc4 en guncon3 heeft mij 25 euro gekost via mp en dat was 1,5 jaar geleden.

Helaas zijn tc4 en razing storm de enige twee spellen die met gc3 werken

[ Voor 17% gewijzigd door LaFleche op 16-10-2020 18:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jpg97
elsympatico schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 14:22:

https://link.marktplaats....tm_campaign=socialbuttons

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LaFleche
Had deze gisteren bijna ook gelinked maaaaaarrrrrrrr.

Mist sensor......... Tenzij je die ergens los kan kopen heb je hier niet veel aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LaFleche

Zoek voor de gein op youtube naar Time Crisis 5..... je kan deze nu op je pc spelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Zoals gezegd ook (of juist) de focus op de Move leggen maar je bent al onderweg zie ik.
Sla vooral niet over:

- House of the Dead 2/3
- House of the Dead Overkill
- Heavy Fire
- Resident Evil Chronicles
- Rambo

Als je toevallig nog een Wii hebt liggen dan zou ik ook Ghost Squad op het lijstje zetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsympatico
Thx

House of the dead 2 heb ik ooit nog op Dreamcast gehad , zalig spel !

Bedankt voor de hulp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:44
We zijn sinds deze week begonnen met Mario Party samen met ons dochtertje van 6,5.
Ze vermaakt zich prima. Wel de WiiU versie (10 is dat volgens mij).
De andere delen welke we hebben ook maar eens tevoorschijn gehaald (2x N64 en daarvoor dus Mario Party 2). Daarnaast de GC en Wii versies. Maar blijkbaar missen we er nog wel een paar.
Maar als ik die prijzen zo zie, gaan die er niet komen.

Hoorde mijn vrouw meteen al klagen dat haar N64 Pika editie geen uitbreidings geheugen heeft. Mijn US N64 wel. Wilde die uit de mijne al jatten, maar heb een 2e hands besteld bij nedgame. Zal wel overpriced zijn, maar goed. 40 euro kwam ik op uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23-09 15:24
Ik weet niet of dit het juiste topic is voor mijn vraag, maar welke software gebruiken jullie om jullie collectie bij te houden ? Ik heb in een ver verleden nog Collectorz gebruikt. Sinds ik PS+ heb, en daarmee ook de digitale collectie ook enorm beginnen groeien is, ben ik onze PS collectie in Excel beginnen bijhouden.

Nu ik Game Pass heb, heb ik de Excel uitgebreid om ook Xbox games bij te houden (zonder de Game Pass games welliswaar gezien die dynamisch zijn). Maar zo kom ik dan stilaan in de buurt van weer een volledige inventaris van onze games voor al onze 11 consoles, en kijk ik dus misschien weer beter naar een degelijke oplossing.

Er zijn echter wel wat zaken die ik belangrijk vind, en waarvan ik niet weet of Collectorz, of alternatieven, ze ondersteunen :
* ook support voor digitale aankopen.
* support voor PS+, dus kunnen aanduiden dat het een PS+ spel is dat ik enkel kan spelen met een actief abonnement.
* support voor Games with Gold, voor zelfde reden.
* support voor PC games en op welk platform ze gekocht/te installeren zijn (Steam, Epic, GOG, ...).
* backward compatibility info (bvb kan ik game X ook op nieuwere console Y spelen).
* aanduiding van technische features: VR-support, HDR, PS4-Pro/XOX enhancements, etc...

Zijn dit allemaal zaken die mogelijk zijn, of blijf ik dan maar beter bij Excel ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpg97
Twixie schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 16:16:
Ik weet niet of dit het juiste topic is voor mijn vraag, maar welke software gebruiken jullie om jullie collectie bij te houden ? Ik heb in een ver verleden nog Collectorz gebruikt. Sinds ik PS+ heb, en daarmee ook de digitale collectie ook enorm beginnen groeien is, ben ik onze PS collectie in Excel beginnen bijhouden.

Nu ik Game Pass heb, heb ik de Excel uitgebreid om ook Xbox games bij te houden (zonder de Game Pass games welliswaar gezien die dynamisch zijn). Maar zo kom ik dan stilaan in de buurt van weer een volledige inventaris van onze games voor al onze 11 consoles, en kijk ik dus misschien weer beter naar een degelijke oplossing.

Er zijn echter wel wat zaken die ik belangrijk vind, en waarvan ik niet weet of Collectorz, of alternatieven, ze ondersteunen :
* support voor PS+, dus kunnen aanduiden dat het een PS+ spel is dat ik enkel kan spelen met een actief abonnement.
* support voor PC games en op welk platform ze gekocht/te installeren zijn (Steam, Epic, GOG, ...).
* backward compatibility info (bvb kan ik game X ook op nieuwere console Y spelen).
* aanduiding van technische features: VR-support, HDR, PS4-Pro/XOX enhancements, etc...

Zijn dit allemaal zaken die mogelijk zijn, of blijf ik dan maar beter bij Excel ?
Ik gebruik zelf pricecharting zodat ik ook de (ongeveer) waarde van mijn verzameling weet.
*edit* oh die heeft dus alleen betrekking op fysieke games ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23-09 15:24
jpg97 schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 16:47:
[...]
Ik gebruik zelf pricecharting zodat ik ook de (ongeveer) waarde van mijn verzameling weet.
*edit* oh die heeft dus alleen betrekking op fysieke games ;w
Eerlijk gezegd is de 'waarde' eigenlijk het laatste wat me interesseert, juist omwille van de enorme digitale component in mijn collectie. Het is zelfs daardoor dat ik de lijst begonnen ben, want mijn fysieke games zie ik staan, maar digitale zitten altijd wel ergens verborgen in een of andere digitale library (en die is niet altijd gemakkelijk doorzaakbaar - de Sony library is een draak).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

My game collection (Android), erg goede app. Zit alleen niet alle features in die je wilt. Eenmalige aanschaf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 00:16

Ik gebruik Gameye.

Check

Helaas niet. Er is wel een tekstveld waar je van alles in kan typen.

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Ik heb datacrow in gebruik voor alle films op schijf. Echter wordt die niet meer geüpdate.
Ook gekeken naar collector, omdat ik ook allerhande andere dingen bij wil houden zoals bordspellen, spellen, films, muziek en whatever nog meer.
Maar uiteraard is die ondertussen als abo verder gegaan. Dan valt dat af.

Die app voor Android heb ik ook in bezit. Maar vind het handig om ook op de pc aan de slag te kunnen.

[ Voor 14% gewijzigd door Arunia op 20-10-2020 20:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Khaine
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Khaine

Python liefhebber

Ik weet niet of dit het juiste topic is voor mijn vraag, maar welke software gebruiken jullie om jullie collectie bij te houden ?
Misschien is het een goed idee om dit in de TS te zetten? Ik zie de vraag wel vaker voorbij komen en er zijn legio mogelijkheden.

Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06:02
Khaine schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 11:57:
[...]

Misschien is het een goed idee om dit in de TS te zetten? Ik zie de vraag wel vaker voorbij komen en er zijn legio mogelijkheden.
Voor de vriendelijke vrienden met een Mac is er ook Delicious Library -> http://delicious-monster.com

Ooit heel lang geleden eens mee geprobeerd te werken voor onze 800+ DVDs, maar toentertijd duurde het opvoeren simpelweg te lang...

Liege, liege, liegebeest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Don Quijote Potverdikkeme, heb je toch al een paar honderd euro van mij misgelopen :P Jouw advertenties vallen mij pas altijd op als je ze eenmaal verkocht heb haha.

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Vandaag de N64 pika aangesloten, maar het beeld op onze Samsung lcd is rood bij Amerikaanse spelen in een converter. Ik moet mijn us N64 nog eens proberen, maar die heeft alleen een rgb scart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Seroczynski schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 17:09:
@Don Quijote Potverdikkeme, heb je toch al een paar honderd euro van mij misgelopen :P Jouw advertenties vallen mij pas altijd op als je ze eenmaal verkocht heb haha.
Dat gebeurt mijn regelmatig. Advertenties die ik overdag zie, zijn als ik begin van de avond achter de laptop kruip al verkocht.

Zeker nu met dat "thuis" werken is het voor mij niet meer te doen.
-----------

Games houden wij hier gewoon in exel/googledocs bij. Op de drive ten samen met wenslijstjes.
Heel makkelijk met even raadplegen als je in een winkel of beurs staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Don Quijote
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06:41

Don Quijote

El Magnifico

Seroczynski schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 17:09:
Haha sorry. De meeste dingen krijg ik vrij veel reacties op en vrij snel. Ik heb helaas ook nog wel eens te neiging om dingen per ongeluk wat te koop aan te bieden, wat helemaal leidt tot gekke taferelen :-).

Ben ook niet erg van wachten tot het maximale, als iemand de vraagprijs biedt is hij of zij de gelukkige. Ook als daarna nog een (veel) hoger bod komt.

[ Voor 13% gewijzigd door Don Quijote op 21-10-2020 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23-09 15:33
Zo denk ik er ook over, ik zit zelfs in een groep app voor verzamelaar waar we het elkaar vaak voor een spotprijsje aanbieden of ter ruil aanbieden.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Petje72
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 21-09 15:31
Ik had al bijna de boot verkocht, zoveel leuke aanbiedingen Don Q heeft haha.Een aantal leuke deals met Don gedaan naar alle tevredenheid. Er zouden meer mensen zoals hem moeten zijn: die de gunfactor hebben en blij zijn als de koper ook blij is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaine
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Khaine

Python liefhebber

Heel veel plezier beleefd aan Dante's Inferno.

Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkje.doc
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07:25
Nice

Dante is de digipack uitgave en een erg vermakelijke game.
Viva Pinata is ook leuk.

Xbox 360. De glimlach blijft bij de terugkomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RJL86
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 17-09 17:58
Dante's inferno is erg leuk idd! Ben wel benieuwd naar Punch Out op de Wii, kan best leuk zijn met de wii controls.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
Punch Out op de Wii is zeker tof, je krijgt er alleen flink wat spierpijn van :D

Dante's Inferno 3x uitgespeeld, erg leuk spel.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Eymas
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 07:59
Laatst twee gewilde onderdelen gekocht bij een verkoper op ebay, al had ik even twee denkfoutjes gemaakt. :)

De PS2 HDD adapter werkt voor zover ik het kan testen (Ethernet werkt), maar ik was even vergeten dat er twee soorten IDE bestonden (44 pins vs. 40) dus voor de SD kaart adapter moet ik nog een adapter zien te vinden, of een andere optie overwegen.
Ach, eventueel kan ik deze hergebruiken voor een ander retro-project.

De Nintendo S-video kabel is eveneens een gewenste bonus voor kwaliteit, maar vooral omdat deze werkt met een N64! ...soort van. de PAL modellen zijn bekend dat ze niet goed werken met S-Video, mede omdat er weerstanden/capacitors missen op de lijnen. Enigszins kan ik het overbelichte beeldsignaal oplossen met de instellingen van mijn PVM, of om de kabel zelf te modden. Vanavond maar even verder kijken en vergelijken...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7y99WM1hnGcDBEIKfU-bG20Z0aE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/moQphKDDoGnCcTSmYqorGatV.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Eymas schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 09:44:
De PS2 HDD adapter werkt voor zover ik het kan testen (Ethernet werkt), maar ik was even vergeten dat er twee soorten IDE bestonden (44 pins vs. 40) dus voor de SD kaart adapter moet ik nog een adapter zien te vinden, of een andere optie overwegen.
Ach, eventueel kan ik deze hergebruiken voor een ander retro-project.
Je hebt tegenwoordig ook de Bitfunx SATA adapter voor de PS2 HDD/Ethernet module. Er zitten in de originele Sony HDD module twee printplaatjes, de Bitfunx vervangt degene met de IDE connectors er op met eentje die SATA connectors en een SATA naar IDE chipje heeft. Vervangen is een kwestie van de module open schroeven, twee kabels losmaken, printplaat er uit, en dan de nieuwe er in en alles weer bedraden/schroeven. Dan kun je gewoon een desktop SATA drive gebruiken, lekker veel opslagruimte voor weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud_VII
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 00:48
ndonkersloot schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 21:17:
[...]

Dat is naar mijn idee de enige winkel waar je ze kan kopen. Volgens mij produceert de eigenaar ze ook.

Ik had me ingeschreven voor de nieuwsbrief en controleerde de site periodiek. Op een gegeven moment kwam er een timer op de site, toen de verkoop in ging was de site voor een uur plat maar had er gelukkig één kunnen bestellen. Vrij kort na mijn bestelling was alles weer uitverkocht..

Ik ben er erg tevreden over, beeld kwaliteit is super maar ze zijn dus wel moeilijk te krijgen.
Ik zit er echt al heeel lang naar te kijken. Wil graag nog paar Ps2 games spelen. Ondanks het PS5 geweld wat er aan komt. Had een PS3 met BC op de kop getikt. Maar die maakt heel veel herrie en speelt ook de game die ik wil spelen niet goed af. Nu heb ik zitten kijken en ik heb de mogelijkheid om een component kabel aan te sluiten. Is de rad2x veel beter dan component?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cloud_VII schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 12:38:
[...]

Ik zit er echt al heeel lang naar te kijken. Wil graag nog paar Ps2 games spelen. Ondanks het PS5 geweld wat er aan komt. Had een PS3 met BC op de kop getikt. Maar die maakt heel veel herrie en speelt ook de game die ik wil spelen niet goed af. Nu heb ik zitten kijken en ik heb de mogelijkheid om een component kabel aan te sluiten. Is de rad2x veel beter dan component?
De vele herrie kan je oplossen door o.a. nieuwe thermal paste toe te passen en een trucje waarbij je een stukje gum nodig hebt. Als je een post leest van mij van een paar maanden terug dan beschrijf ik hoe je dit moet toepassen.

Welke game probeer je af te spelen en tegen welke problemen loop je aan? Er zijn een aantal games die niet goed werken met de BC namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud_VII
Verwijderd schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 12:46:
[...]

De vele herrie kan je oplossen door o.a. nieuwe thermal paste toe te passen en een trucje waarbij je een stukje gum nodig hebt. Als je een post leest van mij van een paar maanden terug dan beschrijf ik hoe je dit moet toepassen.

Welke game probeer je af te spelen en tegen welke problemen loop je aan? Er zijn een aantal games die niet goed werken met de BC namelijk.
Scarface en spartan total warrior. Framerate zakt vaak te ver weg. Dus ga toch voor mijn good old PS2 met component kabel voor nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cloud_VII schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 12:48:
[...]

Scarface en spartan total warrior. Framerate zakt vaak te ver weg. Dus ga toch voor mijn good old PS2 met component kabel voor nu
Van Spartan is bekend dat deze niet goed werkt. Scarface zou gewoon normaal moeten werken:

https://en.everybodywiki....ible_with_PlayStation_3#S

Maar een ps2 gebruiken dan heb je inderdaad de meeste compatibiliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud_VII
Verwijderd schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 12:50:
[...]

Van Spartan is bekend dat deze niet goed werkt. Scarface zou gewoon normaal moeten werken:

https://en.everybodywiki....ible_with_PlayStation_3#S

Maar een ps2 gebruiken dan heb je inderdaad de meeste compatibiliteit.
Toch zakt de framerate behoorlijk bij Scarface. Ook met upscaling en smoothing uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Hou er ook rekening mee dat sommige ps2 games niet compatibel zijn met spelen vanaf hd!
Zie (vast o.a. ) hier

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23-09 13:21
[...]

Ik heb zelf geen PS2 dus durf daar geen uitspraken over te doen. De RAD2x kabel voor de SNES pakt het RGB signaal en verdubbeld de output resolutie. Het verschil met de standaard kabels en de RAD2x (op een moderne TV) is significant. Of dat op de PS2 zo'n groot verschil maakt durf ik niet te zeggen.

Ik heb vrij veel geluk gehad dat ik op de juiste momenten keek, ik hoor inderdaad dat ze vaak lang out of stock kunnen zijn.

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08:13
Heb net mij Carby geüpdate via JTAG naar 3.0e en kan hem vanaf nu gewoon via SWISS updaten in de toekomst. Als er hier mensen zijn die dit gedaan willen hebben, ik kan het dus doen voor een minimaal bedrag. Moet bij 99% van de Carby's een header solderen en de kosten van de JTAG programmer eruit halen.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Koldur schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 14:46:
Heb net mij Carby geüpdate via JTAG naar 3.0e en kan hem vanaf nu gewoon via SWISS updaten in de toekomst. Als er hier mensen zijn die dit gedaan willen hebben, ik kan het dus doen voor een minimaal bedrag. Moet bij 99% van de Carby's een header solderen en de kosten van de JTAG programmer eruit halen.
Geinig, heb ik net een Eon besteld :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
ndonkersloot schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 13:39:
[...]

Ik heb zelf geen PS2 dus durf daar geen uitspraken over te doen. De RAD2x kabel voor de SNES pakt het RGB signaal en verdubbeld de output resolutie. Het verschil met de standaard kabels en de RAD2x (op een moderne TV) is significant. Of dat op de PS2 zo'n groot verschil maakt durf ik niet te zeggen.

Ik heb vrij veel geluk gehad dat ik op de juiste momenten keek, ik hoor inderdaad dat ze vaak lang out of stock kunnen zijn.
Ik gebruik zelf een component kabel voor mijn PS2, toevallig nog die 5 pluggen aansluiting op mijn LG zitten, doet het prima en ben zelf wel tevreden over deze kabel. Heb dan een ander merk, maar z'n kabel is het.

https://www.allekabels.nl...r-playstation-2-en-3.html

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Petje72
Stap voor stap komen we steeds verder. Wat zitten passen en meten hoe alles enigszins effectief geplaatst kan worden. Twee witte ikea planken bevestigd vandaag. Wat games en console die ik al van de zolder naar de garage heb verhuisd geplaatst. Het gaat wel iets worden denk ik. Volgens stap is de rest van de zolder naar de garage brengen en dan kijken welke consoles de (display) kast is gaan en welke ik opsla..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZJw6PRD5L0iSaNqzD82H3rcZqoU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/q2DeIdAv01TTb0Ujb7xbkgRz.jpg?f=fotoalbum_large

dan nog gameposters ophangen, retro-game goodies, wat led verlichting her en der, kabels fastoeneren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MiAnVaSa
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 07:49
Mooi! De oranje gamecube ziet er vet uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest
Mooie kamer word het, ben erg benieuwd naar het eind resultaat. Die Cyberpunk Xbox One X is ook erg nice, heb hem zelf ook.

[ Voor 32% gewijzigd door Linksquest op 05-11-2020 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsympatico
Die CRT Tv vind ik wel knap zou ik ook nog willen das een Bang en olufsen zeker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Petje72
elsympatico schreef op donderdag 5 november 2020 @ 22:06:
Die CRT Tv vind ik wel knap zou ik ook nog willen das een Bang en olufsen zeker.
is een B&O MX7000 , heb ook nog een MX5000 MX4000

Op Marktplaats zijn deze goed te vinden voor een leuke prijs. Voor de 7000 heb ik 75 eu betaald volgens mij met afstandsbediening erbij, en voor de 4000 30eu dacht ik. Rond die prijzen moet je er wel eentje vinden in goede staat. Mensen die een B&O nieuw kopen zijn er vaak ook zeer zuinig op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elsympatico
Inderdaad mooie prijs voor een Bom van een TV .

Ah en vergeten te zeggen gisteren , mooie gameroom !

Geniet ervan !

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Petje72 schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 09:02:
[...]

is een B&O MX7000 , heb ook nog een MX5000 MX4000

Op Marktplaats zijn deze goed te vinden voor een leuke prijs. Voor de 7000 heb ik 75 eu betaald volgens mij met afstandsbediening erbij, en voor de 4000 30eu dacht ik. Rond die prijzen moet je er wel eentje vinden in goede staat. Mensen die een B&O nieuw kopen zijn er vaak ook zeer zuinig op.
Van de week toch maar een CRT erbij gehaald, terwijl ik eigenlijk alleen maar game op mijn plasma i.c.m. de OSSC. Een B&O MX4200 (flatscreen) incl. originele afstandsbediening voor € 50,-

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik heb laatst toch weer wat meegemaakt.. Wilde wel eerst even wachten tot alles netjes afgehandeld was. De verkoper en ik hebben dit namelijk uitgesproken en zijn tot een passende oplossing gekomen.

Verkoper had een advertentie online staan voor een Nintendo GBA inclusief originele doos en handleidingen. Daar had ik wel interesse in. We hadden vrij snel een overeenkomst gesloten en toen kreeg ik een dag ná het versturen het bericht dat één zijkant van de doos was losgekomen tijdens het inpakken, maar dat deze met doorzichtige tape weer was vastgemaakt. Dat vond ik al flink balen, dus daarover hadden we afgesproken dat ik het even zou bekijken als het eenmaal binnen was. En toen kwam de postbode het volgende pakket afleveren:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/dOyQLwKIQUrddYqxAVImaAoD.jpg

Als je zorgvuldig naar de verpakking kijkt, zal het je opvallen dat de verkoper de originele doos van de GBA heeft voorzien van een laag tape en een label, om zo af te leveren op het postloket.
Hier ben ik gestopt met het uitpakken en heb ik direct contact gezocht met de verkoper, om voor te stellen het product terug te sturen. Daarbij zou ik dan de retourkosten op mij nemen (van NL naar BE), en zou ik het totaal overgemaakte bedrag terug willen. Ik zou dus een kleine €14 onkosten op mijzelf nemen. Hierop antwoorde de verkoper dat hij geen geld toe wilde leggen en ik had moeten melden dat ik waarde aan de doos hechtte..

Even later was afgesproken dat ik eerst de tape zou verwijderen om te kijken of de doos van de GBA wel echt beschadigd zou raken. Uiteraard had ik hier al een sterk vermoeden van, maar goed, we zijn natuurlijk op zoek naar een passende oplossing en als blijkt dat de doos geen mankementen heeft dan zijn we snel klaar. Vervolgens heb ik de volgende twee foto's doorgestuurd:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/zRIwUj9yWUecR4xlsUiZ1Rbt.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/2gE6SohwN5VEHPgb3BWwfXsv.jpg

Nu zag de verkoper dan toch zijn fout in, en heb ik net iets meer dan de helft van de totaal gemaakte kosten terug gestort gekregen. Daarmee heb ik een normaal bedrag betaald voor een losse GBA en is wat mij betreft de zaak ook netjes afgehandeld. Ik heb hier wat details weggelaten, maar ik kan je verzekeren dat ik mij op bepaalde momenten toch vrij gefrustreerd voelde over deze manier van versturen en de reacties die ik ontvangen heb. Inmiddels ligt de doos helaas bij het oud papier.

Ik kan mij niet voorstellen dat iemand anders een dergelijke situatie ooit mee heeft gemaakt. Mocht dat wel het geval zijn, voel je aangesproken om die nu ook te delen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:27
Misschien had je de tape wat kunnen verwarmen met bijv een föhn alvorens het eraf te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsympatico
Das heel erg en frustreren heb pas ook iets meegemaakt echt was er niet goed van.

Ik blijf heel de dag thuis voor een levering ps1 games , krijg ineens Telefoon van Buurman paar appartementen verder dat de facteur ineens een pakje voor zen deur wou leggen dat van mij natuurlijk 4ps1 games stukken vaneen echt stukken vaneen .Ik heb dan klacht ingediend bij de Belgishe post konden mij niet helpen , moet dat online doen .Ik online klacht ingediend , maar dat ga ook niet de verzender moet dat doen wat ne zever .Ik ben al blij als er iets met post.nl geleverd word die kunnen het 1000x beter dan die zakken hier.

500man hebben ze op korte tijd ontslagen bij de post in België echt erg zelfs postbodes dat post in de bos gingen dumpen met de mensen hun belasting brief waar gaan we heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petje72
Exorcist schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 17:23:
@Petje72 Erg fraai man! Hoe heb je het met geluid gedaan..? Zie geen speakers/versterker?
Thanks. Geluid voor de retro consoles die komen op de MX7000 dus geluid van de TV, dat geluid is wel dik van een B&O TV.

Nieuwere consoles via 5.1 versterker (jaar of 8 oud inmiddels), speakers zitten achter de flatscreen TV, sub achter de kast en 2 satelieten moet ik nog aansluiten, hang ik wel aan plafond of zo, nog ff kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petje72
Seroczynski schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 20:46:
Ik heb laatst toch weer wat meegemaakt.. Wilde wel eerst even wachten tot alles netjes afgehandeld was. De verkoper en ik hebben dit namelijk uitgesproken en zijn tot een passende oplossing gekomen.

Verkoper had een advertentie online staan voor een Nintendo GBA inclusief originele doos en handleidingen. Daar had ik wel interesse in. We hadden vrij snel een overeenkomst gesloten en toen kreeg ik een dag ná het versturen het bericht dat één zijkant van de doos was losgekomen tijdens het inpakken, maar dat deze met doorzichtige tape weer was vastgemaakt. Dat vond ik al flink balen, dus daarover hadden we afgesproken dat ik het even zou bekijken als het eenmaal binnen was. En toen kwam de postbode het volgende pakket afleveren:

[Afbeelding]

Als je zorgvuldig naar de verpakking kijkt, zal het je opvallen dat de verkoper de originele doos van de GBA heeft voorzien van een laag tape en een label, om zo af te leveren op het postloket.
Hier ben ik gestopt met het uitpakken en heb ik direct contact gezocht met de verkoper, om voor te stellen het product terug te sturen. Daarbij zou ik dan de retourkosten op mij nemen (van NL naar BE), en zou ik het totaal overgemaakte bedrag terug willen. Ik zou dus een kleine €14 onkosten op mijzelf nemen. Hierop antwoorde de verkoper dat hij geen geld toe wilde leggen en ik had moeten melden dat ik waarde aan de doos hechtte..

Even later was afgesproken dat ik eerst de tape zou verwijderen om te kijken of de doos van de GBA wel echt beschadigd zou raken. Uiteraard had ik hier al een sterk vermoeden van, maar goed, we zijn natuurlijk op zoek naar een passende oplossing en als blijkt dat de doos geen mankementen heeft dan zijn we snel klaar. Vervolgens heb ik de volgende twee foto's doorgestuurd:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Nu zag de verkoper dan toch zijn fout in, en heb ik net iets meer dan de helft van de totaal gemaakte kosten terug gestort gekregen. Daarmee heb ik een normaal bedrag betaald voor een losse GBA en is wat mij betreft de zaak ook netjes afgehandeld. Ik heb hier wat details weggelaten, maar ik kan je verzekeren dat ik mij op bepaalde momenten toch vrij gefrustreerd voelde over deze manier van versturen en de reacties die ik ontvangen heb. Inmiddels ligt de doos helaas bij het oud papier.

Ik kan mij niet voorstellen dat iemand anders een dergelijke situatie ooit mee heeft gemaakt. Mocht dat wel het geval zijn, voel je aangesproken om die nu ook te delen :P
Balen zeg, maar gelukkig netjes opgelost

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Petje72
Weer wat verder, alles van zolder gehaald en e.e.a. uitgezocht. Ik kan en ganiet alles displayen, heb de ruimte niet haha. Ik kan altijd eens wat wisselen, nu de VideoPac, CD-i, Atari's en de Wii's opgeborgen in (Ikea)box en de vliering op.

Games op de planken wat neergezet, nog niet precies wat ik wil maar ook dat kan ik wisselen om de x tijd. Veel games in de kast, vind ik niet echt 100%, eens kijken of ik wat extra planken kan maken en een zelf iets ga timmeren. Zeker de losse SNES, N64 en Megadriver games zijn lastig netjes/mooi op te bergen. Als iemand tips heeft...

Consoles staat nu alleen te staan. Stuk voor stuk ga ik ze allemaal aansluiten, de consoles in de linker kast komen via een switchbox op de MX7000.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ar1MdaWiWB47uRUqswaQwgCHZbc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GjuFtqlaXGqUQIM4wbJKf0Z2.jpg?f=fotoalbum_large
even vlug in de kast gemikt, achterwandjes met logo nog netjes vast maken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YAXHFUbeoNFiCgRIN6f10PuaKhI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EcLGhjREn4MKv7uqIvQQ8xHk.jpg?f=fotoalbum_large
Links boven in de kast surround versterker...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3iYFPNNmYexhNs00Ju98vLT3Ut8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gJRIR1MjL6wQdU4vvDms2uFN.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Gnga9WKb-46blraxDhOA4CWIIT8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TultvAIyGfWryTjafG0rECtR.jpg?f=fotoalbum_large
Mijn TEST PS2 staat ook te shinen met een DEV controller. Nog een Champagne Gamecube "gevonden"

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rVdLEcalBTplE5XG5CEAQOJraQw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9IrfPxPqfknjW1uBh6p1FQ6N.jpg?f=fotoalbum_large
Games op de plank boven de flatscreen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rULGFppZWGwk61vWaXuXOUusisw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mEErOcT9b5gvGhFNASHgtXcc.jpg?f=fotoalbum_large
Voor opslag Ikea boxen gekocht, ideaal. Ja ik weet het, de rest van stelling moet ik nog opruimen :9

[ Voor 25% gewijzigd door Petje72 op 07-11-2020 21:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

@Seroczynski Gelukkig dat het goed afgelopen is. Ik heb ooit een keer wat ps1 games van iemand overgenomen en die had ze los in de doos gedaan. Deze doos was veel groter dan het aantal games dat er in zat. Gevolgd is dat alles heen en weer geschud was en niet veel van de doosjes over was. Uiteindelijk had diegene mij geblokkeerd op marktplaats en geen reactie meer gestuurd. Genoeg vreemde mensen in de wereld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Petje72 Erg, erg netjes! Krijg door jou gelijk zin om de rest van m'n garage erbij te pakken als gameroom (nu nog de helft). Maar binnenkort verder met de bijkeuken/grenzend aan de gameroom, even wat offloaden naar die kant. Te veel consoles, te veel dozen, te veel retro. Maar kan nooit té veel zijn :+

/Nog een kleine aanrader: zag de laatste video van MJR dat hij wat issues met zijn controller had icm Split/Second (360) op de Series X. Had het spel nog niet, nu wel, om te testen op de SX dinsdag. Net wel even gedaan op de One X maar erg tof! Heel erg Burnout Revenge-achtig maar met een eigen stijl en gameplay. Aanrader voor de onwetenden hier (net als ik :+ )

[ Voor 37% gewijzigd door Exorcist op 07-11-2020 23:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 00:16
Seroczynski schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 20:46:
Hier kreeg ik even een naar gevoel van. Ik weet dat de meeste mensen geen waarde hechten aan doosjes en dit als verpakkingsmateriaal behandelen, maar als je dat dan ziet gebeuren met doosjes van complete sets, dan doet het toch even pijn. Zeker als het gebeurt nadat je het doosje in (redelijk) goede staat hebt gezien.

Mooie setups zie ik hier langskomen.
Ik wou dat ik zoveel ruimte had. Heb op zolder niet genoeg ruimte om al mijn games te displayen. Dus moest een keuze maken uit mijn beste games en alle shovelware zit in dozen. Maar zou wel willen dat het groot genoeg was om ook shovelware te showen :P

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LoCuTuS2000
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-09 15:41

LoCuTuS2000

Resistance is futile

Petje72 schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 21:34:
Weer wat verder, alles van zolder gehaald en e.e.a. uitgezocht. Ik kan en ganiet alles displayen, heb de ruimte niet haha. Ik kan altijd eens wat wisselen, nu de VideoPac, CD-i, Atari's en de Wii's opgeborgen in (Ikea)box en de vliering op.

Games op de planken wat neergezet, nog niet precies wat ik wil maar ook dat kan ik wisselen om de x tijd. Veel games in de kast, vind ik niet echt 100%, eens kijken of ik wat extra planken kan maken en een zelf iets ga timmeren. Zeker de losse SNES, N64 en Megadriver games zijn lastig netjes/mooi op te bergen. Als iemand tips heeft...

Consoles staat nu alleen te staan. Stuk voor stuk ga ik ze allemaal aansluiten, de consoles in de linker kast komen via een switchbox op de MX7000.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mijn TEST PS2 staat ook te shinen met een DEV controller. Nog een Champagne Gamecube "gevonden"

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Voor opslag Ikea boxen gekocht, ideaal. Ja ik weet het, de rest van stelling moet ik nog opruimen :9
Super mooi die kast met de plaatjes van de systemen er achter! Dan vraag ik mij wel af waarom een Sega Saturn voor Sonic Adventure (Dreamcast) staat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Petje72
LoCuTuS2000 schreef op zondag 8 november 2020 @ 12:00:
[...]

Super mooi die kast met de plaatjes van de systemen er achter! Dan vraag ik mij wel af waarom een Sega Saturn voor Sonic Adventure (Dreamcast) staat?
Goed gezien. Ik heb even er in gezet wat niet boxed was 😁 Dreamcast zit nog in zn doos. komt goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
Kamer ziet er heel mooi uit, vooral leuk gedaan met die gamecubes en PS2 consoles zo naast elkaar.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

@Petje72 Voor losse carts gebruiken wij protectors van presstart https://www.press-startgames.com/c-4600623/box-protectors/

Een passend bakje voor op de plank bij de action gevonden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0Zv4dFn97eeB0aO1Pyw98jJrgv4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WVRQoeH7vbYXZYfm4wldrBt5.jpg?f=fotoalbum_large

Met een label er boven om het overzichtelijk te houden.
En aangezien we alleen Nes, Snes en N64 als losse carts verzamelen een witte label met rode letters ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Petje72 schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 21:34:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Vind vooral je display cabinet geweldig! zoiets had ik ook in mijn hoofd gezien ik verwacht meeste games toch via mister of pc emu te gaan doen! ik denk nu alleen dan aan min of meer een zwevende vitrine kast om zo dan geen ruimte te verliezen waar ik ook actief gebruik van kan maken.!

Eerst project declutter afronden dan voor die optimale inrichting gaan ;)

10 second ninja DONE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• King Dingeling
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 16:39
@Petje72 Ongelooflijk wat een mooie room ben je een het maken!

PSN id: K1ngD1ng3l1ng | BF3 PC: KingDing3ling

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest
Ik heb momenteel de meeste retro consoles even opgeborgen door plaats gebrek, kan ze wel elk moment spelen, hoef ze maar even uit een doos te pakken en dan via een aparte HDMI kabel wat ik heb liggen ben ik binnen 5 minuten het spelen, ik zal van de week, ben nu op me werk, even een korte video maken.

Iemand verstand van component switches? Ik zit er over na te denken om naast mijn OG Xbox ook mijn Gamecube via component op de OSSC aan te sluiten. Voor scart switches is erg veel informatie te vinden, en heb zelf al een Hydra. Maar voor component switches lees ik geen adviesen e.d.

Would any do? ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
Seroczynski schreef op donderdag 12 november 2020 @ 23:45:
Iemand verstand van component switches? Ik zit er over na te denken om naast mijn OG Xbox ook mijn Gamecube via component op de OSSC aan te sluiten. Voor scart switches is erg veel informatie te vinden, en heb zelf al een Hydra. Maar voor component switches lees ik geen adviesen e.d.

Would any do? ^^
Je bedoeld om via 1 HDMI aansluiting 4 of meer systemen aan te sluiten?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Seroczynski schreef op donderdag 12 november 2020 @ 23:45:

Would any do? ^^
In principe wel, ik gebruik deze:

https://www.amazon.de/-/n...tch&qid=1605251584&sr=8-3

Deze voldoen erg goed en ben er zeer tevreden over.

Edit: Het is overigens wel een switch met fysieke knoppen, hij schakelt niet automatisch over. Je moet er dus naar toe gaan en een knop indrukken. Voor mij is dat geen probleem, maar kan ook begrijpen dat sommige een automatische switch willen (Weet niet eens of deze bestaan voor component overigens)

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2020 08:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Linksquest schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 08:07:
[...]

Je bedoeld om via 1 HDMI aansluiting 4 of meer systemen aan te sluiten?
Ik wil één componentkabel naar mijn OSSC hebben, en daarop meerdere consoles met component op aansluiten.
Verwijderd schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 08:12:
[...]

In principe wel, ik gebruik deze:

https://www.amazon.de/-/n...tch&qid=1605251584&sr=8-3

Deze voldoen erg goed en ben er zeer tevreden over.

Edit: Het is overigens wel een switch met fysieke knoppen, hij schakelt niet automatisch over. Je moet er dus naar toe gaan en een knop indrukken. Voor mij is dat geen probleem, maar kan ook begrijpen dat sommige een automatische switch willen (Weet niet eens of deze bestaan voor component overigens)
Zulke switches zag ik staan ja. Automatisch zou wel tien keer beter zijn aangezien ik het allemaal redelijk weggewerkt heb staan, maar anders kan ik deze wel wat meer binnen handbereik plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-09 14:37
Ik ben al meer dan twee jaar op zoek naar een Xecuter front panel voor de originele Xbox en misschien kennen jullie wel een plek die ze nog verkoopt. Echt.... Die dingen zijn zo zeldzaam aan het worden.

Heel af en toe komt er één langs op Ebay US maar dan ben ik alweer te laat of je mag 500 dollar voor een front plate aftikken. Ik weet best dat ze zeer zeldzaam zijn en het liefst vind ik ooit een Crystal Translucent editie maar een zwarte zou ook al zeer welkom zijn.

Iemand een suggestie waar je ze kan vinden of heeft er één liggen en denkt hij ligt toch maar stof te happen ;-) ?

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• RJL86
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 17-09 17:58
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5ICbPZ74cwgzSuXjZA3Lu8LgyuY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vkR4NDbRqurbchoumJapUNQn.jpg?f=fotoalbum_large

Al een tijdje geen ps2 meer gespeeld. Was weer even leuk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De aanbevolen switch van Snefkens heb ik al tijdje in het amazon wenslijstje staan.
Ik heb nu de compositie variant voor de nes/n64 combi en dat werkt goed.

Overweeg om de org xbox en ps2 op component aan te sluiten.
Dat een gamecube er ook op zou kunnen is ook wel interessant, maar heb je dan nog iets extra's nodig?
Zie alleen voor wii(u) met korte google.

Vraag mijn alleen af of ik ook verschil zie met scart.
Een psp via component op het grotere scherm lijkt mij dan ook wel weer wat. Zitten toch best leuke spellen in zijn bibliotheek, maar of dat ook beter/leuker is in het groot?

Mogelijkheden genoeg, of eigenlijk te veel :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petje72
en? hebben jullie hem ook ontvangen vandaag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 16:39:
Overweeg om de org xbox en ps2 op component aan te sluiten.
Dat een gamecube er ook op zou kunnen is ook wel interessant, maar heb je dan nog iets extra's nodig?
Zie alleen voor wii(u) met korte google.
Ik heb voor mijn GameCube een GCHD MK-II HDMI adapter gekocht. Twijfelde even tussen dit of een interne HDMI mod, maar ik zie wel voordelen aan een losse adapter. Nadeel is dat het updaten van de firmware een heel stuk lastiger is.
Deze adapter heeft HDMI en component out. En omdat ik een OSSC heb, sluit ik hem liever daarop aan. 480p voor GameCube games met Line2x voor 960p, en 240p voor GBI met Line5x =)

Heb nog geen component switch aangeschaft, moet eerst nog wat verzinnen op hoe het hier thuis allemaal aangesloten staat.. Mijn kast staat nu aardig vol met 16 aangesloten (!) consoles. Allemaal via switches en whatnot.

Oh, en ik heb de PS2 nu via RGB Scart. Zou dat beter zijn via component? Als ik dan toch bezig ben.

[ Voor 4% gewijzigd door Seroczynski op 13-11-2020 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Seroczynski verschil tussen rgb en component is minimaal. Beetje afhankelijk waar je het op aansluit. Verschil op een crt zal je niet zien. Denk dat het vooral belangrijk is of je het bijvoorbeeld op een ossc wil aansluiten. Anders zal ik voor dit minimale verschil er niet veel geld in steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 23:37:
@Seroczynski verschil tussen rgb en component is minimaal. Beetje afhankelijk waar je het op aansluit. Verschil op een crt zal je niet zien. Denk dat het vooral belangrijk is of je het bijvoorbeeld op een ossc wil aansluiten. Anders zal ik voor dit minimale verschil er niet veel geld in steken.
Als de ps2 in beide gevallen 480p beeld geeft, maakt het dan nog uit of het via rgb of component gaat?
De OSSC kan toch voor al zijn ingangen het zelfde trucje doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh0ckTr00per
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Gran Turismo 4 op 1080i :9

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Linksquest
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2sEWm0VhibTN64NlOXzqqg7uikw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EFqPEYOw4SMe2VhACwTyErJ3.jpg?f=fotoalbum_large

Meeste hebben de remake gespeeld op de telefoon, ps3 of latere consoles, maar wie heeft het echte originele gespeeld op de Gameboy color, vind deze zelf nog altijd erg tof.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Linksquest schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 15:46:
[Afbeelding]

Meeste hebben de remake gespeeld op de telefoon, ps3 of latere consoles, maar wie heeft het echte originele gespeeld op de Gameboy color, vind deze zelf nog altijd erg tof.
Ik heb hem wel op steam als zijnde blijkbaar de remake. Nooit geweten dat het een gameboy spelletje was.
Heb ook niet heel veel met handhelds. Zijn voor mij echt alleen voor de vakantie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 08:30:
[...]

Als de ps2 in beide gevallen 480p beeld geeft, maakt het dan nog uit of het via rgb of component gaat?
De OSSC kan toch voor al zijn ingangen het zelfde trucje doen?
480p met scart werkt volgens mij alleen met sync on green. Dan kan je beter voor component gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laugh
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 20:47:
[...]

480p met scart werkt volgens mij alleen met sync on green. Dan kan je beter voor component gaan.
Ja het werkt alleen met sync on green. Zolang je een OSSC gebruikt, zal je geen probleem hebben. Hier werkt 480p en 1080i prima via de OSSC en SCART.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wrU9hExWjXkb4-hga-t90-Vlnxo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sUyOQv6nMYHKBriHETgeEhlT.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb ook geen problemen. Alles wat met scart via de ossc loopt werkt zoals het moet.
Alleen nieuwgierig of het anders/beter mogelijk was.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Linksquest
Heb de tijd gevonden ene video te maken van mijn Game room, is vluchtig, maar wel alvast een idee hoe hij momenteel uit ziet.

De retro consoles zitten in die kisten in de muur kast.

[YouTube: Game Room Tour 2020 (4K)]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

laugh schreef op zondag 15 november 2020 @ 01:38:
[...]

Ja het werkt alleen met sync on green. Zolang je een OSSC gebruikt, zal je geen probleem hebben. Hier werkt 480p en 1080i prima via de OSSC en SCART.
Ik lees nu ook dat het RGB signaal uit de ps2 beter is dan component:

Unless you're using active sync conversion utilities, the only system you might have, that can actually use RGB with sync on green (RGsB), is Sony's Playstation 2. Usually using a RGB scart cable with your PS2 means that you're limiting yourself (and your PS2) to 240p and 480i output (or 288p and 576i if you got a PAL system). Scart inputs on your regular TV won't accept anything higher.

If you wanted to use 480p from supported games, you are usually using a component cable cable instead. Once switched to component the PS2 is perfectly happy to output 240p, 480i and 480p all through the same cable and in the same YPbPr format. Unfortunately the PS2's component signal is not 100% as good as its RGB signal. You get a little bit more of noise. And wouldn't it be great to just use the OSSC's component input for some other system instead? Well, you can by reverting your PS2 to RGB.

With the PS2 set to RGB in its internal menu, you get a RGBs signal for your 240p and 480i output. The PS2 will still let you switch to 480p on supported games, but with that the PS2 will switch from RGBs to RGsB. Since the OSSC supports both signals on its RGB scart input, you can connect your Playstation 2 using a matching cable while still enjoying 480p output.

http://retrogaming.hazard-city.de/ossc.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
Oke, ik vind persoonlijk de component veel mooier, mijn TV geeft bijvoorbeeld ook aan in welke resolutie hij is en die geeft een hogere resolutie aan met component dan RGB.

Zou het misschien aan het type kabel kunnen liggen?

Pagina: 1 ... 60 ... 224 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op, dit topic is om retro gaming en al haar facetten te bespreken, het is echter NIET de bedoeling om
- Games aan te schaffen (ruilen/lenen/etc.) van/via mede tweakers.
- Games te verkopen.
- Te vragen wat een game of console waard is.
- Een V&A advertentie te promoten.
- Dit topic is voor en door verzamelaars, s.v.p. geen opmerkingen ala 'Oh wat veel, speel je dat allemaal?' Dat voegt niets toe.