Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• LaFleche
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 08:47
BarôZZa schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 21:06:
[...]

Edit: ugh... Nergens die oranje/blauwe vita's te vinden (alle electronics towns afgeweest). Loop je een warenhuis binnen, zie je op de speelgoedafdeling dit:

[Afbeelding: Vitas]

:/
Gewoon uit nieuwsgierigheid: wat kost zo'n oranje of blauwe vita daar nu?

• BarôZZa
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 02:14
snefkens schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 14:08:
@BarôZZa Maar ik begrijp dus dat je momenteel in Japan verblijft? Ben benieuwd naar je ervaringen! Japan staat nog bovenaan op mijn verlanglijstje om een keer heen te gaan namelijk.

Vita is ook een erg toffe console, alleen PSP heeft wat meer leuke spellen er op zitten vind ik zelf. Al kan je veel PSP spellen ook gewoon op de vita spelen en dat in OLED:) Ben ook benieuwd naar het verschil tussen de OLED en de LCD versie.
Nope, ik ben in Taiwan. Japan is verder zeker een must om te bezoeken, geweldig land in alle opzichten. Ook minder duur dan je zou verwachten, retourtje voor een euro of 500/600, eten/ho(s)tels duur vergeleken met Azië, maar goedkoper dan Nederland. Taiwan lijkt heel erg op Japan(meer dan Zuid-Korea en Hong Kong imo) qua cultuur, alleen dan met een subtropisch/tropisch klimaat, meer street food, night markets en minstens de helft goedkoper gok ik :) .

De OLED versie heeft een mooier scherm, maar gaat wel achteruit na verloop van tijd. De tweedehands Vita's met OLED die ik zag hadden ook burn in als ze uit stonden. En de Vita is een stuk dikker/zwaarder.

Tegenwoordig kan je zelfs alle PS1 en PSP games op de vita spelen. En met de emulators is het nog steeds een beetje de ultieme handheld (al kan ik dat thuis pas proberen).
LaFleche schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 14:25:
[...]

Gewoon uit nieuwsgierigheid: wat kost zo'n oranje of blauwe vita daar nu?
Zo'n 180 euro. Erg scherp dus, want op ebay zijn ze allemaal in prijs gestegen.

Ik denk dat ik er nog eentje meeneem, al kom je dan bij het volgende dilemma: oranje of blauw? Blauw is imo mooier, maar wat meer standaard. Oranje is heerlijk over the top.

• Liegebeest
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 00:22
BarôZZa schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 16:10:
[...]
Taiwan lijkt heel erg op Japan(meer dan Zuid-Korea en Hong Kong imo) qua cultuur, alleen dan met een subtropisch/tropisch klimaat, meer street food, night markets en minstens de helft goedkoper gok ik :) .
Zo, jij weet't land te verkopen! :) Ik ben benieuwd.

Liege, liege, liegebeest!

BarôZZa schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 16:10:
[...]

Nope, ik ben in Taiwan. Japan is verder zeker een must om te bezoeken, geweldig land in alle opzichten. Ook minder duur dan je zou verwachten, retourtje voor een euro of 500/600, eten/ho(s)tels duur vergeleken met Azië, maar goedkoper dan Nederland. Taiwan lijkt heel erg op Japan(meer dan Zuid-Korea en Hong Kong imo) qua cultuur, alleen dan met een subtropisch/tropisch klimaat, meer street food, night markets en minstens de helft goedkoper gok ik :) .

De OLED versie heeft een mooier scherm, maar gaat wel achteruit na verloop van tijd. De tweedehands Vita's met OLED die ik zag hadden ook burn in als ze uit stonden. En de Vita is een stuk dikker/zwaarder.

Tegenwoordig kan je zelfs alle PS1 en PSP games op de vita spelen. En met de emulators is het nog steeds een beetje de ultieme handheld (al kan ik dat thuis pas proberen).
[...]

Zo'n 180 euro. Erg scherp dus, want op ebay zijn ze allemaal in prijs gestegen.

Ik denk dat ik er nog eentje meeneem, al kom je dan bij het volgende dilemma: oranje of blauw? Blauw is imo mooier, maar wat meer standaard. Oranje is heerlijk over the top.
Ben ook jaloers, erg vet dat je deze locaties kan bezoeken man, if you don't mind me asking, is dat voor werk dan, of woon je daar ergens ofzo?

En......idd over een extra meenemen, krijg je op een gegeven moment geen gezeur bij de douane als je weet ik het.....5 vita's meenement ofzo? (dat zal nog wel meevallen maar kan me voorstellen dat je ook andere accessoires, games etc tegenkomt, en dat het wel een beetje veel kan worden?)

10 second ninja DONE

• Raem
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 08:45
Voor wie nog wat geld over heeft kan nu bieden op de Sony / Nintendo Play Station prototype.

https://comics.ha.com/itm...w-ShortDescription-071515
Raem schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 16:28:
Voor wie nog wat geld over heeft kan nu bieden op de Sony / Nintendo Play Station prototype.

Vind het nog meevallen..maar ik verwacht dat dit makkelijk boven de 50k uit zal gaan komen :D

• Raem
Exorcist schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 16:31:
[...]

Vind het nog meevallen..maar ik verwacht dat dit makkelijk boven de 50k uit zal gaan komen :D
De eigenaar heeft schijnbaar een bod van $1.2 miljoen afgeslagen, dus ik mag hopen voor hem dat er nog wat meer biedingen komen op de veiling. :P

https://www.kotaku.com.au...uctioned-off-in-february/
Raem schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 16:39:
[...]

De eigenaar heeft schijnbaar een bod van $1.2 miljoen afgeslagen, dus ik mag hopen voor hem dat er nog wat meer biedingen komen op de veiling. :P

Dat is echt helemaal absurd maar goed, waarom niet als je het hebt/kunt missen :D

• BarôZZa
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 02:14
Sagat schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 08:28:
[...]

Ben ook jaloers, erg vet dat je deze locaties kan bezoeken man, if you don't mind me asking, is dat voor werk dan, of woon je daar ergens ofzo?
Hoezo kan bezoeken? Ik doe het sinds dat ik een jaartje of 20 ben, vroeger als student/parttime vakkenvuller/sitebouwer. Probeer tegenwoordig 2 a 3 keer per jaar buiten Europa te zijn(kortere trips, heb 6 weken vakantie per jaar, plus soms nog dagen van vorig jaar). Salaris is niet bijzonder hoog, wat boven modaal. Wel 32 uur dus kan vrijwel altijd alle vrije dagen besteden aan vakantie.
Heb wel hele lage maandlasten: woon goedkoop, geen auto, geen tv-abo, geen tel-abo(prepaid), maximaal eigen risico, geen onnodige verzekeringen/loterijen/kranten en vooral geen kinderen ;) . Maar heb altijd het idee dat het een stuk betaalbaarder is buiten Europa. Ticket wat duurder, maar voedsel, ho(s)tels, OV enz is vele malen goedkoper (hier heb je rijst+vlees/kip/vis+groente voor 2-3 euro, uur in de taxi voor 15 euro, metro voor 75 cent, hotels voor 2p vanaf 20-30 euro). Japan is net wat anders, maar nog steeds beter dan Europa.

Reizen doe ik gewoon voor mezelf en sinds 3 jaar voor m'n vriendin in Taiwan. Heb wel eerder een tijd remote gewerkt vanuit Taiwan.

Het is uiteraard allemaal een ander verhaal als je kinderen hebt of bv een fysieke beperking
......idd over een extra meenemen, krijg je op een gegeven moment geen gezeur bij de douane als je weet ik het.....5 vita's meenement ofzo? (dat zal nog wel meevallen maar kan me voorstellen dat je ook andere accessoires, games etc tegenkomt, en dat het wel een beetje veel kan worden?)
Ik loop natuurlijk standaard naar 'nothing to declare' ;) . Ben er maar één keer uitgepikt en dat was toen ik nog met een joekel van een koffer reisde en in Japan een laptop had gekocht. Tegenwoordig reis ik alleen met een backpack(handbagage) en verder loop ik er ongeschoren uit in comfi kleding als ik ga vliegen. Arme backpackers controleren ze nooit, loop je in merkkleding met een huge Samsonite, dan ben je veel interessanter.
Bij games dingen zijn ze overigens ook minder lastig. M'n virtualboy kon ik destijds probleemloos meenemen, voor de laptop moest ik dokken. Ze zullen wel zoeken naar de prijzige zaken, nieuwe iPhones, laptops, Gucci tassen, Rolexen etc.
Denk niet dat ze bij de douane wild worden van een geflopte handheld.
offtopic:
Hmm dit is meer stukkie lifestyle, maar idd met kids even wat meer gebonden. Toen ik jonger/single was en no kids had ging ik idd ook wat mat makkelijker het vliegtuig in, duidelijk :)
Ik doe het sinds dat ik een jaartje of 20 ben, vroeger als student/parttime vakkenvuller/sitebouwer. Probeer tegenwoordig 2 a 3 keer per jaar buiten Europa te zijn(kortere trips, heb 6 weken vakantie per jaar, plus soms nog dagen van vorig jaar). Salaris is niet bijzonder hoog, wat boven modaal. Wel 32 uur dus kan vrijwel altijd alle vrije dagen besteden aan vakantie.
Heb wel hele lage maandlasten: woon goedkoop, geen auto, geen tv-abo, geen tel-abo(prepaid), maximaal eigen risico, geen onnodige verzekeringen/loterijen/kranten en vooral geen kinderen ;) . Maar heb altijd het idee dat het een stuk betaalbaarder is buiten Europa.
Helemaal duidelijk, ik heb zelf klein beetje ervaring met zuid oost azië, en idd ticket duur rest dirt cheap, al hoewel electronica vaak wel nog, en vooral relatief gezien, wel duur was.
Ticket wat duurder, maar voedsel, ho(s)tels, OV enz is vele malen goedkoper (hier heb je rijst+vlees/kip/vis+groente voor 2-3 euro, uur in de taxi voor 15 euro, metro voor 75 cent, hotels voor 2p vanaf 20-30 euro). Japan is net wat anders, maar nog steeds beter dan Europa.

Reizen doe ik gewoon voor mezelf en sinds 3 jaar voor m'n vriendin in Taiwan. Heb wel eerder een tijd remote gewerkt vanuit Taiwan.

Het is uiteraard allemaal een ander verhaal als je kinderen hebt of bv een fysieke beperking
hmm wil niet zover gaan dat mijn kids een fysieke beperking zijn :P
Maar zowel qua vliegtickets, rekening houden met en natuurlijk ook tijd vulling (pappa ben je al klaar met het kijken naar ouwe zooi? ) :') Hoewel ze wel vrijwillig mee gaan naar de retrobeurs hier in nl :P
[...]

Ik loop natuurlijk standaard naar 'nothing to declare' ;) . Ben er maar één keer uitgepikt en dat was toen ik nog met een joekel van een koffer reisde en in Japan een laptop had gekocht. Tegenwoordig reis ik alleen met een backpack(handbagage) en verder loop ik er ongeschoren uit in comfi kleding als ik ga vliegen. Arme backpackers controleren ze nooit, loop je in merkkleding met een huge Samsonite, dan ben je veel interessanter.
Bij games dingen zijn ze overigens ook minder lastig. M'n virtualboy kon ik destijds probleemloos meenemen, voor de laptop moest ik dokken. Ze zullen wel zoeken naar de prijzige zaken, nieuwe iPhones, laptops, Gucci tassen, Rolexen etc.
Denk niet dat ze bij de douane wild worden van een geflopte handheld.
Grote lijnen eens, maar waarde is natuurlijk wel een ding, denk dat 4 vita's, vooral als ze nog mooi in de verpakking zitten, zeker interessant zouden kunnen zijn.

Maar thanks voor je antwoorden, en uitkijken met die vriendin, zo begon het bij mij ook ;) O-)

10 second ninja DONE

Als alles binnen is zal ik een foto posten, maar alvast een mooie heads-up (voor mezelf :+ ) : eindelijk Metal Gear Solid: The Twin Snakes gekocht. En dat voor 5 Euro, WTF :D

Gezien die prijs ook wat andere titels bij dezelfde persoon gekocht voor verschillende consoles. Zal denk ik einde week wel binnen zijn.

Verder nog wat toekomstig verzamelspul binnen, maar o.a. Asterix voor de PS4 coll. edition. Krijg hem vanmiddag binnen en zet het op tafel, vraagt m'n dochter wanneer ik het ga spelen. Ehm, niet, heb het voor het beeldje wat erbij zit. Oh ok, wanneer ga je hem dan uitpakken? Ehm, ook niet, ik laat het in plastic en zet het neer. Zegt ze "jij bent raar".

Ja, klopt wel :+

• Seroczynski
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 21:28
Raem schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 16:39:
[...]

He said that after paying taxes on that amount, splitting the remainder 50-50 with his son, and paying off all his outstanding debts, he “will pretty much end up with nothing.”
Dude, deze gedachtengang is toch gewoon te gek voor worden? Of ben ik nou zo down-to-earth? Meneer heeft schulden, maar rekent nog steeds op deze manier. Ik heb meteen een mening gevormd over hoe hij in eerste instantie aan deze schulden komt. Man man man. Ik ben echt benieuwd of er nog een keer iemand een miljoen USD gaat bieden.

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

• TomBraamhaar
  • Registratie: september 2017
  • Laatst online: 03-04 17:20
Seroczynski schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 07:57:
[...]

[...]

Dude, deze gedachtengang is toch gewoon te gek voor worden? Of ben ik nou zo down-to-earth? Meneer heeft schulden, maar rekent nog steeds op deze manier. Ik heb meteen een mening gevormd over hoe hij in eerste instantie aan deze schulden komt. Man man man. Ik ben echt benieuwd of er nog een keer iemand een miljoen USD gaat bieden.
Je hebt helemaal gelijk. Mijn boerennuchterheid zegt ook dat als je zo diep in de schulden zit, dat je dat net met 1.2 miljoen dollar af kunt kopen, je die kans met beide handen aan moet pakken en daarna lekker vanaf nul opnieuw beginnen.

• Henkje.doc
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 07:16
Afgelopen week stond het bod op 350k nu inmiddels weer 280k dus helemaal overtuigend is het niet.

Zou idd her aanbod van 1.2 miljoen nooit afslaan.

• CryptoNL
  • Registratie: december 2017
  • Laatst online: 03:15
Alleen jammer van de fee die je moet betalen via eBay en PayPal etc. Scheelt toch een kleine 10% 8)7 Ik zie trouwens weinig pickups in dit topic. Gaat meer over modding, jammer.

https://alletop5lijstjes.nl

• rikoos
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 03-04 15:21
Exorcist schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 21:56:
Als alles binnen is zal ik een foto posten, maar alvast een mooie heads-up (voor mezelf :+ ) : eindelijk Metal Gear Solid: The Twin Snakes gekocht. En dat voor 5 Euro, WTF :D
Holy Sh*t !!!! Voor 5 ???? Dat ding is tussen de 150 en 200 waard _/-\o_

ik heb afgelopen weekend bij een kringloop winkel in Den Haag GC USA NCAA College Basketball 2k3 gekocht voor 2 euro. Ik dacht die heb ik nog niet toen ik hem zag en dacht dat het één van de vele cheap ass sport games was maar toch gekocht. Ik wist dus niet wat ik zag toen ik thuis kwam en de waarde zag: 125 euro !!

Dat zijn de leuke pickups…

• TomBraamhaar
The twin snakes voor de GC? Is die zoveel waard? Die heb ik hier ook nog liggen. Wist niet dat die zoveel waard was. Wel een leuke game.

[Voor 25% gewijzigd door TomBraamhaar op 19-02-2020 16:54]

• DYX
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 31-03 19:45
rikoos schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 16:28:
[...]

ik heb afgelopen weekend bij een kringloop winkel in Den Haag GC USA NCAA College Basketball 2k3 gekocht voor 2 euro. Ik dacht die heb ik nog niet toen ik hem zag en dacht dat het één van de vele cheap ass sport games was maar toch gekocht. Ik wist dus niet wat ik zag toen ik thuis kwam en de waarde zag: 125 euro !!

Ik weet niet welke versie jij bedoelt, maar de normale voor de gc is voor €30 op ebay te krijgen en minder op marktplaats. Had hem ook op het oog alleen @Exorcist was mij voor blijkbaar. Wel nog meerdere pokemon (red, gold, blue, ruby en saphire) voor enkele euro's per stuk kunnen krijgen en een witte GBA. Ik weet niet of het in het algemeen gewaardeerd wordt als mensen hun pickups delen. Had vorige maand 25 gc games, 2 wavebird en 2 normale controllers voor €60. Was overtuigd dat ik opgelicht zou worden, maar tot mijn verbazing kwam het pakket een paar dagen later aan met alles erin 8)

• snefkens
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 03-04 18:23
rikoos schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 16:28:
[...]

Twin snakes is rond de 35 euro waard. Zijn genoeg mensen die denken dat spellen allemaal veel waard zijn. Op marktplaats zijn er zelfs verkopers die spellen voor 25 euro te koop zetten die 2 euro waard zijn. Het is te bizar voor woorden. Kijk eens op marktplaats daar staat twin snakes tussen de 30 en 100 euro. Dus er zit een enorm verschil tussen de gevraagde prijs. Het is uiteraard vraag en aanbod. En twin snakes is niet een hele zeldzame game. Prijs is wel omhoog gegaan het afgelopen jaar. Vorig jaar stond hij ongeveer rond de 20 euro te koop.

Dat het geen zeldzaam spel is blijkt ook wel doordat deze game een heruitgave (player's choice) heeft gehad. Beetje hetzelfde dat crash team racing voor veel geld wordt verkocht op de ps1, dit spel is in overvloed verkrijgbaar.

[Voor 26% gewijzigd door snefkens op 19-02-2020 23:53]

• Henkje.doc
CryptoNL schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 16:05:
Alleen jammer van de fee die je moet betalen via eBay en PayPal etc. Scheelt toch een kleine 10% 8)7 Ik zie trouwens weinig pickups in dit topic. Gaat meer over modding, jammer.
Laatste weken wat rustiger aangedaan. Alleen een paar Wii U titels. Nog 5 voor de complete set.
Tsja denk dat je 2 typen retro gamers hebt, gamers en verzamelaars, uiteraard zal dit bij vrijwel niemand helemaal 0 of 1 zijn, maar denk dat de meesten van ons wel kunnen zeggen welke catergorie iig meer van toepassing is.

Voor 'ons' die meer of op zijn minst ook gamers zijn, zijn de modificaties, nieuwe retro consoles zoals anologue spul en zaken zoals mister natuurlijk reuze interessant.
En op dat vlak gebeurd natuurlijk een hele hoop.

Maar zelfs dan nog vind ik pick ups ook reuze interessant om te zien hoor. Dus aan iedereen gewoon delen!
(haha misschien moet ik zelf ook maar de stoute schoenen aan trekken, maar heel vaak denk ik 'dit is helemaal niet zo boeiend' wanneer ik iets koop.)
Henkje.doc schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 06:17:
[...]

Laatste weken wat rustiger aangedaan. Alleen een paar Wii U titels. Nog 5 voor de complete set.
Nu ik door upgraden van tv mijn wii (en ook ps2) niet meer op mijn huiskamer tv kan gebruiken, ben ik wel getriggered door een tip van @snefkens en dat is dat je met een wii u ook wii games kan spelen en met wat knutselen ook cube (en natuurlijk nog veel meer, maar op zich weinig behoefte om andere consoles te spelen op de u)
Ben niet heel hard op zoek, maar kan maar zo dat ik toch nog een u haal........ben ik ook eigenlijk wel aan mijn stand verplicht.......want (ok de virtual boy heb ik ook niet maar daar heb ik vrede mee) verder heb ik namelijk wel zo ongeveer alle andere nintendo main consoles......misschien voor de grap is een vraag ad maken in de V&A.

Voor mijn ps2 heb ik nog goede hoop dat de ps5 het gaat oplossen. Anders toch ook maar investeren in een ossc......hoewel ik moet toegeven dat ik daar wel moeite mee heb, prachtige techniek maar 100 euro is niet niks :'(

[Voor 36% gewijzigd door Sagat op 20-02-2020 08:53]

10 second ninja DONE

• CryptoNL
@Sagat Ik heb enige tijd geleden alles van de NES verkocht. Ben toch meer een SEGA man achteraf _/-\o_

CryptoNL schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 08:43:
@Sagat Ik heb enige tijd geleden alles van de NES verkocht. Ben toch meer een SEGA man achteraf _/-\o_
Haha, i hear that, op zich ook mooi dat je je dan meer op een afgebakend gebied kan focussen?!
Bij helaas dus geen focus.....want verzamel an sich dus alles wat los en vast zit :X

En qua Sega, ook daar is het andersom, ik was een echte nintendo fanboy, sega is daar later bij gekomen. Nou heeft de vooral de saturn natuurlijk superveel goed 2d games, en dan vaak ook nog 2d fighters en shmups, dus genoeg pareltjes om nog is te spelen. En de megadrive was de console die ontzettend jaloers maakte, met name wederom de shmups, Maar ook hier natuurlijk genoeg anders moois.
De master system ken ik de libary nauwelijks van, en ik moet ook toegeven dat 8 bit vaak wel de ondergrens vind, gfx, geluid maar ook gameplay. Dus echt

Ook omdat natuurlijk veel games nog compleet of iig met de box en dus ook box art verkocht worden vind ik het op papier dan ook weer leuk om te verzamelen....maar wederom......kan natuurlijk snel in de papieren lopen, helemaal met shmups......dus moet toegeven dat een everdrive toch wel fijn was en is.

10 second ninja DONE

• TomBraamhaar
Ok, Hierbij mijn pickups van de laatste paar weken:

NES
Captain Skyhawk (Alleen cassette)
Batman (CiB)
Solarr Jetman (CiB)
Rad Racer (CiB)
Micro Mages (CiB) Nieuwe Release, erg leuk
Dragon Quest IV (CiB) (Famicom)
Zelda II: The adventure of Link (CiB)

N64
WCW vs nWo: World Tour (Alleen cassette)
Perfect Dark (CiB)
Mission: Impossible (Alleen cassette)
Body Harvest (CiB)
V-Rally Edition '99 (Alleen cassette)
Top Gear Rally

Wii
Super Mario Galaxy 2 (CiB)
Metroid: Other M (CiB)
Legend of Zelda: Skyward Sword (CiB)

WiiU
Star Fox Zero (CiB)
Star Fox Guard (CiB)
ZombiU (CiB)
Hyrule Warriors (CiB)

DS
Legend of Zelda: Phantom Hourglass (CiB)
Legend of Zelda: Tri Force Heroes (CiB)
Legend of Zelda: A Link between Worlds (CiB)

3DS
Metroid Prime: Federation Force (CiB)
Hyrule Warriors: Legends (CiB)
Legend of Zelda: Majora's Mask (CiB)

Ik ben de laatste tijd vooral bezig om weer games te halen die ik 'vroeger' had. Toentertijd verkocht ik de consoles om geld bij elkaar te krijgen voor de nieuwste console. Nu probeer ik alles weer in ere te herstellen. :P

Daarnaast probeer ik mijn Zelda collectie compleet te krijgen.

• rikoos
DYX schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 18:16:
[...]

Ik weet niet welke versie jij bedoelt, maar de normale voor de gc is voor €30 op ebay te krijgen en minder op marktplaats. Had hem ook op het oog alleen @Exorcist was mij voor blijkbaar. Wel nog meerdere pokemon (red, gold, blue, ruby en saphire) voor enkele euro's per stuk kunnen krijgen en een witte GBA. Ik weet niet of het in het algemeen gewaardeerd wordt als mensen hun pickups delen. Had vorige maand 25 gc games, 2 wavebird en 2 normale controllers voor €60. Was overtuigd dat ik opgelicht zou worden, maar tot mijn verbazing kwam het pakket een paar dagen later aan met alles erin 8)
Ahhh ik dacht dat je een (nieuwstaat) special edition bedoelde ;-)

• Raem
rikoos schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 11:24:
[...]

Ahhh ik dacht dat je een (nieuwstaat) special edition bedoelde ;-)
Is er een special edition van Twin Snakes? Ik dacht altijd dat er maar 1 versie was.

• rikoos
Raem schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 11:29:
[...]

Is er een special edition van Twin Snakes? Ik dacht altijd dat er maar 1 versie was.
Die zag ik bij play-asia op de site vandaar mijn opmerking

• snefkens
@rikoos Er bestaat geen special edition van twin snakes. Er bestaat alleen een premium uitvoering in Japan waar de gamecube er bij in zit.

Als we dan pickups gaan doen, hierbij die van mij:

Wii U
The book of unwritten tales 2
Mass effect 3 SE
Black Flag
Devil's third
Funky Barn

Playstation
Future cop LAPD

Playstation 4
Uncharted, nathan drake collection
Outlast trinity
Hitman 2 gold
State of mind
yoku's island express
past cure
call of cthulhu
Agents of mayhem
NBA 2k paygrounds 2
Shaq fu
Matterfall

Gamecube
Starfox adventures

Ps2
Metal slug 5

PSP
Silent hill origins
Indiana jones
Castlevania chronicles

Megadrive
TOKI

Xbox one Dead rising 3

Zit nu inmiddels op 1700 games. Ongeveer 100 in bijna twee maanden tijd. Gaat dus alsnog weer iets sneller dan gedacht ;-) Einde van het jaar verwacht ik rond de 2200 te zitten.

Ook 2 controllers voor de ps2 gloednieuw in doos opgepikt, zwart en zilver. Erg blij mee!

[Voor 16% gewijzigd door snefkens op 20-02-2020 12:04]

• CryptoNL
Pickups met foto's aub _/-\o_

Nou, pick-up met foto dan:

https://tweakers.net/ext/f/22pA5hSUp4tl0moYxTUJKndZ/full.jpg

Ook met PS4 meuk van de laatste week erbij maar so be it :+

Morgen nog een PS3 erbij en dan loopt die verzameling ook weer door/op. Verwacht ook nog ergens wat SACD's om 's te proberen op de PS3.

• snefkens
pickups ups februari
@snefkens Project Zero/Fatal Frame 4..nice. Ooit ook nieuw gekocht en nog nooit gespeeld, zit al jaren in het doosje. Toch maar 's proberen :D

• snefkens
@Exorcist Ja zeker tof! Hij zit bij mij ook nog in seal. Had hem nog ergens online nieuw gevonden bij een winkel voor de normale prijs. Mis alleen nog project zero 2 en 3, die moet ik nog een keer ergens vandaan toveren. Toevallig paar dagen geleden begonnen aan clock tower 3 op de ps2 ;-)

Ben trouwens wel benieuwd wat je van Twin snakes vindt. Ik erger mij heel erg aan het geluid, de muziek en geluiden zijn anders dan het origineel. Daardoor heb ik niet het idee dat ik metal gear solid aan het spelen ben.

Maar wel leuk om de pickups er in te houden ;-) Kijk ze zelf ook vaak online van Metal jesus rocks. Daar haal ik weer inspiratie uit, hij heeft vaak games die ik nog niet ken.

[Voor 42% gewijzigd door snefkens op 20-02-2020 12:34]

snefkens schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 12:24:
@Exorcist Ja zeker tof! Hij zit bij mij ook nog in seal. Had hem nog ergens online nieuw gevonden bij een winkel voor de normale prijs. Mis alleen nog project zero 2 en 3, die moet ik nog een keer ergens vandaan toveren. Toevallig paar dagen geleden begonnen aan clock tower 3 op de ps2 ;-)

Ben trouwens wel benieuwd wat je van Twin snakes vindt. Ik erger mij heel erg aan het geluid, de muziek en geluiden zijn anders dan het origineel. Daardoor heb ik niet het idee dat ik metal gear solid aan het spelen ben.

Maar wel leuk om de pickups er in te houden ;-) Kijk ze zelf ook vaak online van Metal jesus rocks. Daar haal ik weer inspiratie uit, hij heeft vaak games die ik nog niet ken.
Twin Snakes: ja, zal hem binnenkort 's met een maat doen die het spel al luttele keren van voor tot achter heeft gespeeld. Ik kan vergelijken met het origineel op de PS1 maar heb het spel nooit langer dan 15m gespeeld :+
Exorcist schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 13:13:
[...]

Twin Snakes: ja, zal hem binnenkort 's met een maat doen die het spel al luttele keren van voor tot achter heeft gespeeld. Ik kan vergelijken met het origineel op de PS1 maar heb het spel nooit langer dan 15m gespeeld :+
Schande!
Voor mij geld exact hetzelfde, ik het spel ooit, en nog best duur ook, was al schaars(er?) gekocht om nog is te herspelen....maar nooit verder gekomen dan ook zoiets :S
Weet wel dat ik bij het starten dacht, oh die graphics, maar er daarna vrij snel helemaal ingezogen werd qua sfeer, maar toch niet doorgezet :X

Wel (nog veel langer geleden) metal gear op de nes uitgespeeld 8) met hulp van mijn club nintendo mags :P

10 second ninja DONE

• TomBraamhaar
https://i.imgur.com/jRGp2sV.jpg

https://i.imgur.com/yiKhTQp.jpg

https://i.imgur.com/oL9c22v.jpg

Deze laatst gekocht, een 'nieuwe' game voor de NES.
TomBraamhaar schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 14:47:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Deze laatst gekocht, een 'nieuwe' game voor de NES.
Deze game was speelbaar bij tweakers 20 (of was het nou 21?) jaar feestje, spijt dat ik het niet geprobeerd heb.......

Oh en niet alleen voor jou, maar voor iedereen. En dan maar formeel:
Modbreak:Kijk bij het posten van pics wel naar onze regels. Er staat letterlijk onder je foto wat je kan doen op het moment dat ze niet aan de regels voldoen.

10 second ninja DONE

• TomBraamhaar
Sagat schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 14:59:
[...]

Deze game was speelbaar bij tweakers 20 (of was het nou 21?) jaar feestje, spijt dat ik het niet geprobeerd heb.......

Oh en niet alleen voor jou, maar voor iedereen. En dan maar formeel:
[modbreak]
Kijk bij het posten van pics wel naar onze regels. Er staat letterlijk onder je foto wat je kan doen op het moment dat ze niet aan de regels voldoen.
[/modbreak]
Oh, sorry, ik dacht dat dat nog een overblijfsel van het inbeltijdperk was. Zal er bij de volgende post rekening mee houden.
Sagat schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 14:44:
[...]

Schande!
Voor mij geld exact hetzelfde, ik het spel ooit, en nog best duur ook, was al schaars(er?) gekocht om nog is te herspelen....maar nooit verder gekomen dan ook zoiets :S
Weet wel dat ik bij het starten dacht, oh die graphics, maar er daarna vrij snel helemaal ingezogen werd qua sfeer, maar toch niet doorgezet :X

Wel (nog veel langer geleden) metal gear op de nes uitgespeeld 8) met hulp van mijn club nintendo mags :P
Ja, mijn top 3 aan guilty as f*cks / nooit lang gespeeld zijn toch echt Zelda (bijna allemaal) MGS1 (rest dan wel gedaan met name HD collections) en kuch SMW1, SMW2, SM64, SM Galaxy 1 en 2 en SM voor de Switch :P
TomBraamhaar schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 15:02:
[...]

Oh, sorry, ik dacht dat dat nog een overblijfsel van het inbeltijdperk was. Zal er bij de volgende post rekening mee houden.
Ik heb over de regel er zelf niet heel veel topic reports over gekregen in mijn mod carriere ;) en specifiek voor de recente postst 0, dus ik vermoed dat het voor de overgrote meerderheid van onze bezoekers geen enkel probleem is, MAAR ik vind wel dat zolang het beleid er is, we er rekening mee moeten houden.
Ik ga er wel vanuit dat sooner or later dit specifieke stukje beleid wel op de schop gaat en ik zal ook is wat rondvragen.

10 second ninja DONE

• Raem
Exorcist schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 15:20:
[...]

Ja, mijn top 3 aan guilty as f*cks / nooit lang gespeeld zijn toch echt Zelda (bijna allemaal) MGS1 (rest dan wel gedaan met name HD collections) en kuch SMW1, SMW2, SM64, SM Galaxy 1 en 2 en SM voor de Switch :P
Ocarina of Time staat bij mij bovenaan dat lijstje. Nooit verder gekomen dan de eerste dungeon. :$
Raem schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 15:27:
[...]

Ocarina of Time staat bij mij bovenaan dat lijstje. Nooit verder gekomen dan de eerste dungeon. :$
Welke dungeon? :P
Raceje doen met deze game in RA? Is een 3d zelda dus voor mij ook flink wennen (hoewel ik destijds denk ik wel verder ben gekomen dan de eerste dungeon maar mogelijk ook niet heel veel verder
spoiler:
kan me een dungeon herinneren waar mijn houten schild in de fik vloog.....maar kan ook zomaar windwaker geweest zijn :X

10 second ninja DONE

• Raem
:D

Ik wil eigenlijk nog een keer de Zelda games gaan spelen volgens de officiële tijdlijn.
https://i.kinja-img.com/g...1600/18j0yyebco7eqjpg.jpg

Maar de eerste is dan Skyward Sword en het zwaaien met de Wii-mote houdt me tegen om er aan te beginnen.
Sagat schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 15:31:
[...]

Raceje doen met deze game in RA? Is een 3d zelda dus voor mij ook flink wennen (hoewel ik destijds denk ik wel verder ben gekomen dan de eerste dungeon maar mogelijk ook niet heel veel verder
spoiler:
kan me een dungeon herinneren waar mijn houten schild in de fik vloog.....maar kan ook zomaar windwaker geweest zijn :X
Sure! Je krijgt een voorsprong van 15 jaar, kijken we in 2035 hoe het ervoor staat. Succes!
Exorcist schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 15:49:
[...]

Sure! Je krijgt een voorsprong van 15 jaar, kijken we in 2035 hoe het ervoor staat. Succes!
dapper :P
Raem schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 15:31:
[...]

:D

Ik wil eigenlijk nog een keer de Zelda games gaan spelen volgens de officiële tijdlijn.
https://i.kinja-img.com/g...1600/18j0yyebco7eqjpg.jpg

Maar de eerste is dan Skyward Sword en het zwaaien met de Wii-mote houdt me tegen om er aan te beginnen.
Echt he........hoopte nog altijd op een remake waar motion controls optional waren, wellicht ooit via emulatie waarbij je dan motion kan mappen naar een button?

En die tijdlijn.......sorry maar who cares? ik zie het echt als losse games, in de woorden van soul calibur 'a story eternalyy retold' ofzo :)
Lekker boeien......zelda 1 hoe vet ik hem ook vond......weet niet of ik die nog wil herspelen. zelda 2 was tof maar beetje raar.........lttp, super game, maar dan kom je dus idd bij die 3 games........weet niet hoeveel zin ik daar dus in heb, wel een klein beetje maar niet heel veel :P

En zelfs de andere 2d games, de oracle of games heb ik denk ik niet eens? de ds games vond ik vervelend vanwege naast touch ook nog voice of blazen..........en between worlds...........die zou ik tof moeten vinden maar toch niet. Minish cap vond ik wel super en heb ik ook (na een lange tijd dat weer wel) uitgespeeld! misschien die nogmaals doen met achievements en dan kijken of ik die amuletten of shards ofzo die je moet combineren allemaal kan vinden, in het begin van het spel snaptie ik dat niet en heb ik sommige genegeerd
:(

Oh en mogelijk dan ook nog de swithch remake van links awakening, maar daar wil ik niet veel aan uitgeven, keertje 2e hands ofzo of wellicht met een amazon sale.

10 second ninja DONE

• Raem
Sagat schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 16:05:
En die tijdlijn.......sorry maar who cares? ik zie het echt als losse games, in de woorden van soul calibur 'a story eternalyy retold' ofzo :)
Nouja, ik heb de meeste Zelda games wel gespeeld, maar eigenlijk allemaal maar 1x. Ik wil ze eigenlijk nog wel een keer spelen en dan ook meteen degene die ik nog niet gespeeld heb. En dan lijkt het me wel leuk om ze in de volgorde van die tijdlijn te spelen.
Ik heb ze allemaal in m'n collectie, alleen de CD-i games niet. Maar daar mis je niks aan volgens mij. :P

[Voor 9% gewijzigd door Raem op 20-02-2020 16:15]

• TomBraamhaar
Sagat schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 16:05:
[...]

dapper :P

[...]

Echt he........hoopte nog altijd op een remake waar motion controls optional waren, wellicht ooit via emulatie waarbij je dan motion kan mappen naar een button?

Lekker boeien......zelda 1 hoe vet ik hem ook vond......weet niet of ik die nog wil herspelen. zelda 2 was tof maar beetje raar.........lttp, super game, maar dan kom je dus idd bij die 3 games........weet niet hoeveel zin ik daar dus in heb, wel een klein beetje maar niet heel veel :P

En zelfs de andere 2d games, de oracle of games heb ik denk ik niet eens? de ds games vond ik vervelend vanwege naast touch ook nog voice of blazen..........en between worlds...........die zou ik tof moeten vinden maar toch niet. Minish cap vond ik wel super en heb ik ook (na een lange tijd dat weer wel) uitgespeeld! misschien die nogmaals doen met achievements en dan kijken of ik die amuletten of shards ofzo die je moet combineren allemaal kan vinden, in het begin van het spel snaptie ik dat niet en heb ik sommige genegeerd
:(

Oh en mogelijk dan ook nog de swithch remake van links awakening, maar daar wil ik niet veel aan uitgeven, keertje 2e hands ofzo of wellicht met een amazon sale.
Net Phantom Hourglas uitgespeeld, het touchscreen gedeelde hield me in het begin ook even tegen. Maar ik moet zeggen dat het wel de moeite waard was, leuke zelda game. :)

• DYX
Ik heb vroeger ook nooit echt zelda games gespeeld. Sinds ik mijn verzameling aan het opbouwen ben, ben ik aan het inhalen. A link between worlds en a link to the past (switch, heb de snes ook) uitgespeeld. Ben begonnen aan breath of the wild, maar meh. Ik kan er niet echt inkomen moet ik zeggen. Denk dat de volgende phantom hourglass of spirit tracks wordt
Vanavond meer de PS3 wat liefde gegeven. M'n zus op bezoek en met haar Buzz! gedaan as usual. Gezien zij ook van muziek/geluid houdt de andere PS3 aangesloten en m;n vandaag binnengekomen SACD's beluisterd:

https://tweakers.net/ext/f/RClGpbhaogQ5wberKEuQy1Up/full.jpg

De SACD van Celine was geweldig. Toegegeven, haar/het concert wat ik op BR heb met Dolby TrueHD track is zuiverder en icm het beeld "beter" maar wat een verschil met een reguliere CD laat staan iets als Spotify (zelfs op best quality niet hoger dan 320 Kbps).

En toch ben ik dan in dubio. De PS3 die dit kan is prone to failure en met die reden heb ik 'm niet in gebruik, om de laser(s) te sparen. Aan de andere kant staat het ding er dus tot...noem het 's.

Van de meeste consoles heb ik er minimaal twee en hoewel ik over de 20 PS3's heb, is dit m;n enige werkende BC PS3. De andere twee hebben inmiddels een RROD. Op dat punt vind ik het altijd lastig kiezen tussen mijn verzameldrang en conservatieve karakter en tussen het doen wat ik leuk vind op het moment dat ik het wil.

• LaFleche
Wist niet eens dat de ps3 ook SACD's kon afspelen!!

Dus ik gelijk checken of de PS4 dat ook kan.....NEE DUS!!!! Nog sterker: PS4 kan niet eens normale audio CD's afspelen......

edit: ah...alleen de oudere PS3 phat's kunnen dat blijkbaar

[Voor 14% gewijzigd door LaFleche op 21-02-2020 10:37]

• Seroczynski
Wat betreft de Zelda games kan ik nog aardig goed persoonlijk advies geven :) Heb bijna alle Zelda's minimaal eenmaal uitgespeeld, enkele delen zelfs vaker. Ook tegenwoordig kan je nog prima een oude Zelda game oppakken.
Exorcist schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 23:14:
Vanavond meer de PS3 wat liefde gegeven. M'n zus op bezoek en met haar Buzz! gedaan as usual. Gezien zij ook van muziek/geluid houdt de andere PS3 aangesloten en m;n vandaag binnengekomen SACD's beluisterd:

[Afbeelding]

De SACD van Celine was geweldig. Toegegeven, haar/het concert wat ik op BR heb met Dolby TrueHD track is zuiverder en icm het beeld "beter" maar wat een verschil met een reguliere CD laat staan iets als Spotify (zelfs op best quality niet hoger dan 320 Kbps).

En toch ben ik dan in dubio. De PS3 die dit kan is prone to failure en met die reden heb ik 'm niet in gebruik, om de laser(s) te sparen. Aan de andere kant staat het ding er dus tot...noem het 's.

Van de meeste consoles heb ik er minimaal twee en hoewel ik over de 20 PS3's heb, is dit m;n enige werkende BC PS3. De andere twee hebben inmiddels een RROD. Op dat punt vind ik het altijd lastig kiezen tussen mijn verzameldrang en conservatieve karakter en tussen het doen wat ik leuk vind op het moment dat ik het wil.

Ook als je niets met je console doet kan hij stuk gaan. Ik zou hem persoonlijk lekker gebruiken en pas als hij defect gaat een reparatie uitvoeren.

Seroczynski schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 10:46:
Wat betreft de Zelda games kan ik nog aardig goed persoonlijk advies geven :) Heb bijna alle Zelda's minimaal eenmaal uitgespeeld, enkele delen zelfs vaker. Ook tegenwoordig kan je nog prima een oude Zelda game oppakken.
tsja......
Ik heb niet al te lang geleden dit bekeken.
In eerste instantie, was ik wat euhm gepikeerd :P 'hoe durft hij slecht te spreken over de geliefde nes zelda, de grondlegger van de geweldige serie!'
Maar er valt wat te zeggen voor zijn argumenten.
vooropgesteld, ieder voor zich moet bepalen of hij/zij een game wil spelen en hoe, niet blind afgaan op een yt gast, maar denk dat het wel kan helpen als je twijfelt over de beslissing. zijn idee om met een guide te spelen, dat is waar ik zelf ook normaliter van gruwel, maar met name in de second quest bespaart het gameplay die anders alleen maar als frustrerend kan worden beschreven
spoiler:
132413497 bomen af fikken om een trap te zoeken?

10 second ninja DONE

• Seroczynski
2nd quest heb ik niet gespeeld, was na het uitspelen van de game wel even klaar. Absoluut zonder guide spelen :P Er worden genoeg cryptische hints gegeven, of uitschieters die opvallen waardoor je vanzelf wat gaat proberen.

• sarlo
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 03-04 16:52
Eergisteren weer eens een retro pick up gedaan voor de collectie :) een psp (2000 model) met een nieuwe accu en 18 games voor 35 euro.

Ook nog een nieuwe Metal Gear Peace Walker opgepikt bij Nedgame voor 3 euro (tip: http://nedgame.nl/sony-ps...-peace-walker/3916579600/) en een sd -> msdp adapter gekocht om micro sd kaartjes te gebruiken.

Heb ik weer wat te doen in de trein :+

[Voor 9% gewijzigd door sarlo op 21-02-2020 11:31]

Seroczynski schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 11:23:
2nd quest heb ik niet gespeeld, was na het uitspelen van de game wel even klaar. Absoluut zonder guide spelen :P Er worden genoeg cryptische hints gegeven, of uitschieters die opvallen waardoor je vanzelf wat gaat proberen.
Haha, ik heb zelf de eerste quest uitgespeeld vroeger, de 2e was idd een en al frustratie en ben ik ergens halverwege meegestopt, voor de retroachievements dus begonnen met lttp (die overigens op zowel snes als de gba uitgespeeld), maar afgeleid geraakt door andere games :)

Heel misschien dat ik voor die achievements dan ook nog wel intersse heb om het nes 1e deel te herspelen, maar denk dat ik dan toch liever voor de gb versies ga (oracle of ages en seasons toch?) of idd de 3d versies. Ocarina moet je eigenlijk wel uitgespeeld hebben als enigsinds serieuze gamer en helemaal als retro fan (toch @Exorcist ;) )

========

Ander onderwerp, hebben hier mensen de snk 40th anniverasry gekocht?
deze zat in een bundel goedkope pc games die ik recentelijk heb gekocht en ik heb dus snel wat gamer eruit geprobeerd maar.......wow, het viel tegen, ik ben niet de meest veel eisende persoon op gebied van gfx, geluid en toch ook gameplay maar nee, met opperlvakkig/snel er doorheen gaan lijkt het niets voor mij te zijn. Ben wel benieuwd wat anderen hiervan vinden......

10 second ninja DONE

• Henkje.doc
Sagat schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 12:07:
[...]

Haha, ik heb zelf de eerste quest uitgespeeld vroeger, de 2e was idd een en al frustratie en ben ik ergens halverwege meegestopt, voor de retroachievements dus begonnen met lttp (die overigens op zowel snes als de gba uitgespeeld), maar afgeleid geraakt door andere games :)

Heel misschien dat ik voor die achievements dan ook nog wel intersse heb om het nes 1e deel te herspelen, maar denk dat ik dan toch liever voor de gb versies ga (oracle of ages en seasons toch?) of idd de 3d versies. Ocarina moet je eigenlijk wel uitgespeeld hebben als enigsinds serieuze gamer en helemaal als retro fan (toch @Exorcist ;) )

========

Ander onderwerp, hebben hier mensen de snk 40th anniverasry gekocht?
deze zat in een bundel goedkope pc games die ik recentelijk heb gekocht en ik heb dus snel wat gamer eruit geprobeerd maar.......wow, het viel tegen, ik ben niet de meest veel eisende persoon op gebied van gfx, geluid en toch ook gameplay maar nee, met opperlvakkig/snel er doorheen gaan lijkt het niets voor mij te zijn. Ben wel benieuwd wat anderen hiervan vinden......
Ik had hem bijna gekocht totdat ik realiseerde dat SNK niet direct NeoGeo betekent.

Zitten aardige titels in zoals Ikari maar voor mij niet afdoende.
Seroczynski schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 10:46:

[...]
Ook als je niets met je console doet kan hij stuk gaan. Ik zou hem persoonlijk lekker gebruiken en pas als hij defect gaat een reparatie uitvoeren.
Als zulke PS3's het begeven (en dat doen ze bijna allemaal in die serie/dat model) is het FUBAR. En het defect raken is door gebruik, niet als het uitstaat (in dit geval/dat probleem) maar ik ga 'm af en toe gewoon 's aanzetten als het me blieft. Voor PS2 functionaliteit gebruik ik wel een PS2 :+
Sagat schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 12:07:
[...]

Ocarina moet je eigenlijk wel uitgespeeld hebben als enigsinds serieuze gamer en helemaal als retro fan (toch @Exorcist ;) )
Nee ;), als je een spel/genre/whatever niet leuk is moet je helemaal niets :X :P :>

[Voor 23% gewijzigd door Exorcist op 21-02-2020 13:46]

• Arunia
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 00:34
@Sagat Met je spoiler over Zelda is dat volgens mij in nagenoeg iedere 3d Zelda Game waar een houten schild in zit. Ofwel, Zelda Ocarina of Time.

http://tinyurl.com/jz5ms3c gehaakte pokeballs

• LaFleche
Exorcist schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 13:45:
[...]

Als zulke PS3's het begeven (en dat doen ze bijna allemaal in die serie/dat model) is het FUBAR. En het defect raken is door gebruik, niet als het uitstaat (in dit geval/dat probleem) maar ik ga 'm af en toe gewoon 's aanzetten als het me blieft. Voor PS2 functionaliteit gebruik ik wel een PS2 :+
Op zich is het -als ik de diverse fora/youpoep etc mag geloven- nog steeds niet 100% duidelijk waardoor deze PS3's in elkaar storten.
Initieel papagaaide men elkaar na: het waren slechte soldeerjoints, toen was het de oude of te weinig koelpasta, of toch door oververhitting stuk gaan van componenten.

Grappige is dat je nu leest dat door vervangen van de NEC/TOKIN capacitors men weer leven in YLOD ps3's krijgt.

Dus ALS het inderdaad aan de capacitors ligt, dan gaat je PS3 wel degelijk stuk ook van niets doen want die krengen -de caps dus- hebben geen stroom nodig om uit specs te lopen.

tja....... gewoon aanzetten dus en niets is voor eeuwig (hoewel ik me heeeeeeel goed kan voorstellen dat als ie op een dag stuk gaat er toch wel een harde vloek te horen valt)
LaFleche schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 15:54:
[...]

Op zich is het -als ik de diverse fora/youpoep etc mag geloven- nog steeds niet 100% duidelijk waardoor deze PS3's in elkaar storten.
Initieel papagaaide men elkaar na: het waren slechte soldeerjoints, toen was het de oude of te weinig koelpasta, of toch door oververhitting stuk gaan van componenten.

Grappige is dat je nu leest dat door vervangen van de NEC/TOKIN capacitors men weer leven in YLOD ps3's krijgt.

Dus ALS het inderdaad aan de capacitors ligt, dan gaat je PS3 wel degelijk stuk ook van niets doen want die krengen -de caps dus- hebben geen stroom nodig om uit specs te lopen.

tja....... gewoon aanzetten dus en niets is voor eeuwig (hoewel ik me heeeeeeel goed kan voorstellen dat als ie op een dag stuk gaat er toch wel een harde vloek te horen valt)
Een YLOD kan inderdaad ook de caps zijn, dat is wat nu meer bekend is en niet meer onder één noemer met de RLOD geschaard kan worden. Want de RLOD is een ander issue. Heb nog 's even in m'n stapel defecte gekeken laatst, de meesten hebben een RLOD. Had anders nog wel leuk geweest om een toch al defecte PS3 (met YLOD) trachten te fixen. Al zag het er ook niet weer heel simpel uit om de oude caps te verwijderen..

• snefkens
Exorcist schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 18:05:
[...]

Een YLOD kan inderdaad ook de caps zijn, dat is wat nu meer bekend is en niet meer onder één noemer met de RLOD geschaard kan worden. Want de RLOD is een ander issue. Heb nog 's even in m'n stapel defecte gekeken laatst, de meesten hebben een RLOD. Had anders nog wel leuk geweest om een toch al defecte PS3 (met YLOD) trachten te fixen. Al zag het er ook niet weer heel simpel uit om de oude caps te verwijderen..
Je kan het tijdelijk oplossen door het moederbord in de oven te stoppen. Grootste probleem heeft met de soldeertin te maken. In die periode mocht je ineens geen lood meer gebruiken. Waardoor dit ontstaat, alles reballen of hoe je het precies ook noemt kan het probleem voor goed oplossen. Maar dan moet je wel iemand vinden die er kundig in is.

Ik heb momenteel 3 BC ps3's staan. Hoop er nog een paar meer te kopen eerlijk gezegd. Bij mij doen ze het gelukkig allemaal nog, ik heb 2 redelijk ongebruikte en 1 die erg vaak is gebruikt. Daar heb ik de koelpasta van vervangen. Maar die doet het niet heel lang meer gok ik.

Maar ik ben wel getriggerd door je SACD verhaal. Ben benieuwd of ik nog wat hard rock kan vinden ;-)
snefkens schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 19:23:
[...]

Je kan het tijdelijk oplossen door het moederbord in de oven te stoppen. Grootste probleem heeft met de soldeertin te maken. In die periode mocht je ineens geen lood meer gebruiken. Waardoor dit ontstaat, alles reballen of hoe je het precies ook noemt kan het probleem voor goed oplossen. Maar dan moet je wel iemand vinden die er kundig in is.

Ik heb momenteel 3 BC ps3's staan. Hoop er nog een paar meer te kopen eerlijk gezegd. Bij mij doen ze het gelukkig allemaal nog, ik heb 2 redelijk ongebruikte en 1 die erg vaak is gebruikt. Daar heb ik de koelpasta van vervangen. Maar die doet het niet heel lang meer gok ik.

Maar ik ben wel getriggerd door je SACD verhaal. Ben benieuwd of ik nog wat hard rock kan vinden ;-)
Ja, ik ben aardig bekend met alle errors die een PS3 kan geven en YLODS en RLODS. Dat reballen is nog het beste (lees: minst tijdelijke oplossing) want in de oven doen helpt vaak ook niet heel lang. En dat gaat me ook te ver om hobbymatig te fixen, vandaar dat ik nog tig defecte heb naast de stapel goed werkende PS3's. Morgen dus weer eentje binnen maar als het goed is volledig functioneel, maar helaas geen BC model. Blijf het ook jammer vinden dat men in the USA wel een volledig BC model heeft (hardwarematig) en wij in Europa maar deels. Levert toch nog wat emulatieissues op met sommige PS2 games.

Slim om ze te hamsteren overigens!

Om maar een bruggetje te maken naar (nog ;) ) oudere consoles, dat was toch allemaal wat simplistischer dan vandaag de dag.

• snefkens
Exorcist schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 23:09:
[...]

Ja, ik ben aardig bekend met alle errors die een PS3 kan geven en YLODS en RLODS. Dat reballen is nog het beste (lees: minst tijdelijke oplossing) want in de oven doen helpt vaak ook niet heel lang. En dat gaat me ook te ver om hobbymatig te fixen, vandaar dat ik nog tig defecte heb naast de stapel goed werkende PS3's. Morgen dus weer eentje binnen maar als het goed is volledig functioneel, maar helaas geen BC model. Blijf het ook jammer vinden dat men in the USA wel een volledig BC model heeft (hardwarematig) en wij in Europa maar deels. Levert toch nog wat emulatieissues op met sommige PS2 games.

Slim om ze te hamsteren overigens!

Om maar een bruggetje te maken naar (nog ;) ) oudere consoles, dat was toch allemaal wat simplistischer dan vandaag de dag.
PS3 is volgens mijn niet regio gelocked, dus importeren van die ps3 zal ook nog een optie moeten zijn volgens mij. Import kosten en verzendkosten zullen alleen hoog zijn, daarnaast weet je niet hoe lang die het volhoudt.

Ja klopt, helaas zijn er nog wel wat emulatieissues inderdaad. Heb op 1 van mijn BC ook CFW firmware gezet, ik weet dat de emulatieissues wel minder worden. Sony heeft natuurlijk nooit meer verbeteringen doorgevoerd voor de emulatie maar sommige CFW hebben dit wel gedaan.

• thomskipsp
  • Registratie: december 2009
  • Nu online
sarlo schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 11:30:
Eergisteren weer eens een retro pick up gedaan voor de collectie :) een psp (2000 model) met een nieuwe accu en 18 games voor 35 euro.

Ook nog een nieuwe Metal Gear Peace Walker opgepikt bij Nedgame voor 3 euro (tip: http://nedgame.nl/sony-ps...-peace-walker/3916579600/) en een sd -> msdp adapter gekocht om micro sd kaartjes te gebruiken.

Heb ik weer wat te doen in de trein :+
Goed zo! Heb hier zelf mijn PSP 1004 afgestoft en er een Gameboy emulator op gezet. Dikke tip, uren speelplezier gegarandeerd. Ook N64 emulators werken trouwens!
thomskipsp schreef op zaterdag 22 februari 2020 @ 22:35:
[...]

Goed zo! Heb hier zelf mijn PSP 1004 afgestoft en er een Gameboy emulator op gezet. Dikke tip, uren speelplezier gegarandeerd. Ook N64 emulators werken trouwens!
Een Vita (wel met OLED scherm) en CFW werkt ook prima en heeft een beter (en groter) scherm, maar de keuze is reuze :)

• thomskipsp
  • Registratie: december 2009
  • Nu online
Exorcist schreef op zondag 23 februari 2020 @ 10:57:
[...]

Een Vita (wel met OLED scherm) en CFW werkt ook prima en heeft een beter (en groter) scherm, maar de keuze is reuze :)
Haha om nou een Vita te kopen voor Pokemon als je al een PSP hebt liggen gaat wel heel erg ver :)

Best cool om te horen dat er meer mensen nog steeds hun PSP/Vita gebruiken, je ziet ze helemaal niet meer in het OV bijvoorbeeld.

• Touchdomex
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 21:31

Touchdomex

Beans Beans Beans Beans

thomskipsp schreef op zondag 23 februari 2020 @ 13:21:
[...]

Haha om nou een Vita te kopen voor Pokemon als je al een PSP hebt liggen gaat wel heel erg ver :)

Best cool om te horen dat er meer mensen nog steeds hun PSP/Vita gebruiken, je ziet ze helemaal niet meer in het OV bijvoorbeeld.
Ik zou geen enkele portable console gebruiken in het openbaar. Ongeacht of er Nintendo, Neo Geo of Sony op staat.

Dus snap wel dat het uit het straatbeeld verdwenen is :+

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' ~politiek incorrect~ _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

thomskipsp schreef op zondag 23 februari 2020 @ 13:21:
[...]

Het OV gebruik ik al niet meer sinds mn studieperiode (lang leve auto's) maar ook dan\toen had ik nooit een handheld mee. Vind en vond het nooit een argument om iets "portable" te hebben, wel voor vakanties/weekendjes weg en dus geen console hoeven mee te slepen. Denk dat er hier genoeg rondlopen die de portable devices een warm hart toedragen, maar misschien minder openbaar :+

• LaFleche
Exorcist schreef op zondag 23 februari 2020 @ 20:10:
[...]

Het OV gebruik ik al niet meer sinds mn studieperiode (lang leve auto's) maar ook dan\toen had ik nooit een handheld mee. Vind en vond het nooit een argument om iets "portable" te hebben, wel voor vakanties/weekendjes weg en dus geen console hoeven mee te slepen. Denk dat er hier genoeg rondlopen die de portable devices een warm hart toedragen, maar misschien minder openbaar :+
Inderdaad lekker voor vakanties of zelfs een uurtje op bed voor het slapen gaan.

Vita is dan wel voor mij het fijnste apparaat hiervoor... Met cfw kan je alle kanten op....
Onlangs zelfs een 2e (slim) gekocht zodat ik nu een oled en een lcd versie heb
oled is erg mooi maar een klein stemmetje zegt mij dat oled op termijn issues gaat geven.
Wetende dat zeker in de tijd van de vita oled nog in de kinderschoenen stond..... Toekomst gaat het leren
LaFleche schreef op zondag 23 februari 2020 @ 20:32:
[...]

Inderdaad lekker voor vakanties of zelfs een uurtje op bed voor het slapen gaan.

Vita is dan wel voor mij het fijnste apparaat hiervoor... Met cfw kan je alle kanten op....
Onlangs zelfs een 2e (slim) gekocht zodat ik nu een oled en een lcd versie heb
oled is erg mooi maar een klein stemmetje zegt mij dat oled op termijn issues gaat geven.
Wetende dat zeker in de tijd van de vita oled nog in de kinderschoenen stond..... Toekomst gaat het leren
Denk dat het wel losloopt maar dat is hetzelfde verhaal als hierboven wat ik zelf orake over een BC PS3 (waar ik vandaag toevallig een werkende tweede van vond in huis :X ). Heb zelf twee Vita's, allebei OLED's. Eentje met CFW andere OFW. Die met OFW heb ik al sinds 2012 en nog nooit issues mee gehad. Gewoon kopen/gebruiken, is het nu niet is het nooit niet (en nogmaals, moet ik zelf zeggen).

De tweede BC PS3 die ik vond ga ik op de eerste FW zetten die ooit uitkwam, gewoon omdat het kan. Heb ik van alles wat; eentje met 3.15 en Linux, ander met 3.15 en BC, ander met..3.00 dan? en lekker origineel :)

• snefkens
Exorcist schreef op zondag 23 februari 2020 @ 20:51:
[...]

Denk dat het wel losloopt maar dat is hetzelfde verhaal als hierboven wat ik zelf orake over een BC PS3 (waar ik vandaag toevallig een werkende tweede van vond in huis :X ). Heb zelf twee Vita's, allebei OLED's. Eentje met CFW andere OFW. Die met OFW heb ik al sinds 2012 en nog nooit issues mee gehad. Gewoon kopen/gebruiken, is het nu niet is het nooit niet (en nogmaals, moet ik zelf zeggen).

De tweede BC PS3 die ik vond ga ik op de eerste FW zetten die ooit uitkwam, gewoon omdat het kan. Heb ik van alles wat; eentje met 3.15 en Linux, ander met 3.15 en BC, ander met..3.00 dan? en lekker origineel :)
Ik wil zelf nog een keer proberen om de remote play features op de ps3 wat uit te breiden i.c.m. CFW. Officieel ondersteunen maar een paar spellen remote play, als het goed is kan je alles compatible maken. Zodat je ps3 spellen op je vita kan spelen. Weer een leuk projectje om mee bezig te houden.

Ben nu eerst de online trophies van driveclub aan het halen. De servers gaan op 31 maart namelijk dicht. Daarna mirror's edge op de ps3 uitspelen. Dan ga ik me denk ik meer in remote play verdiepen

Edit:

Pickups vandaag 25 februari :

Cechc04 in zeer goede staat (BC ps2) en 2 nieuwe dualshock 3 controllers ongeopend.

pickups februari

[Voor 8% gewijzigd door snefkens op 25-02-2020 21:59]

geen foto (sorry! :> ) maar wel mijn 'dj hero' set compleet kunnen maken, ik had al deel 1 en het dj control deck geval, en nu dus deel 2 erbij. Bij interesse zal ik nog wel fototjes schieten, ook leuke game om input lag van mijn nieuwe tv te testen.

Getwijfeld om ook nog een collectors edition van SC5 voor x360 mee te nemen voor 30 eruotjes, maar vond het toch net wat te prijzig vergeleken met de normale versie die voor 5 euro bij CEX ligt. (en........ :X was ook niet helemaal zeker of ik nou de ps3 of x360 versie nog moest )

10 second ninja DONE

• Henkje.doc
Sagat schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 11:43:
geen foto (sorry! :> ) maar wel mijn 'dj hero' set compleet kunnen maken, ik had al deel 1 en het dj control deck geval, en nu dus deel 2 erbij. Bij interesse zal ik nog wel fototjes schieten, ook leuke game om input lag van mijn nieuwe tv te testen.

Getwijfeld om ook nog een collectors edition van SC5 voor x360 mee te nemen voor 30 eruotjes, maar vond het toch net wat te prijzig vergeleken met de normale versie die voor 5 euro bij CEX ligt. (en........ :X was ook niet helemaal zeker of ik nou de ps3 of x360 versie nog moest )
Dat is nog wel een geinige editie.

Laatst eindelijk de Black Flag join or die editie gekocht bij Cex voor de xbox 360.

Variaties, variaties. Kan er geen genoeg van krijgen.
Niet geheel retro maar "good enough" :+ :

Las een artikel in Retro Gamer over de componist van de soundtrack van Horizon Chase. Vind het spel erg tof maar de muziek zeer zeker ook. Blijkt dat je de (gesigneerde) CD bij hem kon kopen vanuit Amerika. Net binnen:

https://tweakers.net/ext/f/Lf5z8H8FBEKltQ58uVAWd8kY/full.jpg

Blij mee O+

• snefkens
Weer een paar mooie dingen overgenomen van een mede collector.

pickups februari 2

• Seroczynski
Oeh nice, een boxed phat PS2. Die kom ik eigenlijk nooit tegen, maar zou ik graag nog willen. Wat zou je daar ongeveer aan uitgeven, tussen de 50 en 75 euro?

• snefkens
Seroczynski schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 14:38:
Oeh nice, een boxed phat PS2. Die kom ik eigenlijk nooit tegen, maar zou ik graag nog willen. Wat zou je daar ongeveer aan uitgeven, tussen de 50 en 75 euro?
Ik had de 3 ps2's met de ps3 cechc04 samen voor 195 euro gekocht. Dus dan kan je inderdaad 50 euro ongeveer aanhouden. Alleen ik kan hem vaak niet vinden voor 50 euro op marktplaats in deze conditie. Dus waarschijnlijk is die gewoon meer waard. Maar soms moet je gewoon geluk hebben.

• Flatlinernl
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 03-04 20:32
Zal me hier ook eens melden, afgelopen maanden langzaam aan wat spullen verzameld. Gisteren alles aangesloten zover dat lukte.

Nes RGB modded \
SNES --> Hydra2 --> OSSC
N64 RGB modded /

Wii U
XBOX 360
XBOX ONE
PS4

Alle hdmi naar een pioneer receiver en die naar een samsung LCD TV

Nog niet aangesloten zijn een PSX, Gamecube en Wii. Hiervoor had ik niet de juiste kabels. Ik kan zo snel niet vinden of er een power switch op de hydra2 zit, dat zou eigenlijk wel onhandig zijn als die er niet is.

Volgende stap is eens kijken welke games er allemaal in bezit zijn.
snefkens schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 14:25:
Weer een paar mooie dingen overgenomen van een mede collector.

[Afbeelding: pickups februari 2]
Nice! Forbidden Siren is ook echt bruut, moet de PS2 versie nog 's halen, Siren Blood Curse op de PS3 is ook een aanrader.

• sarlo
Naast de PSP en de Xbox One S die ik vorige week heb opgepikt, heb ik nu eindelijk een PS3 Phat 60GB (CECHC04) te pakken :)

Helaas niet met een mooie doos zoals Snefkens, maar wel voor een lage prijs (€20). Ding was extreem vies aan de binnenkant :r en werd vrij warm. Maar na een grote schoonmaak intern en nieuwe koelpasta, wordt de PS3 hoogstens hand warm na ruim 2 uur gebruik :)

Het valt me wel op dat er echt veel verschil qua fan geluid is tussen beide systemen, maar ik zag online dat CECHC04 380 watt verbruikt en de CECHK04 280 watt :+ dat scheelt stiekem wel erg veel :o

Nu staan de CECHK04 en CECHC04 gezellig bij elkaar :)

https://tweakers.net/ext/f/0BRst654wt69t34lIrCtRRdh/full.jpg

[Voor 21% gewijzigd door sarlo op 28-02-2020 16:38]

• snefkens
@sarlo prima prijs zo! Ja de cechc04 wil ondanks dat je hem schoon hebt gemaakt en de koelpasta hebt vernieuwd aardig warm worden en daardoor gaat de koeling ook best hard draaien. Wat je nog zou kunnen doen is het koelplaatje op de chip er af kunnen halen en daar ook nieuwe koelpasta tussen te doen. Ik heb het nog niet aangedurfd, maar 1 van mijn ps3's heeft dit denk ik binnenkort wel nodig. Als ik dat niet doe dan komen er wellicht grotere problemen.

• sarlo
snefkens schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 17:05:
@sarlo prima prijs zo! Ja de cechc04 wil ondanks dat je hem schoon hebt gemaakt en de koelpasta hebt vernieuwd aardig warm worden en daardoor gaat de koeling ook best hard draaien. Wat je nog zou kunnen doen is het koelplaatje op de chip er af kunnen halen en daar ook nieuwe koelpasta tussen te doen. Ik heb het nog niet aangedurfd, maar 1 van mijn ps3's heeft dit denk ik binnenkort wel nodig. Als ik dat niet doe dan komen er wellicht grotere problemen.
Hiermee bedoel je dan het onderstaande zoals ook beschreven in de blog van Tweaker Flake (Flake's blog: Mythbusting: The truth about Playstation 3 cooling)

https://i.imgur.com/o4Bt3j9.jpg?1

• snefkens
sarlo schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 17:38:
[...]

Hiermee bedoel je dan het onderstaande zoals ook beschreven in de blog van Tweaker Flake (Flake's blog: Mythbusting: The truth about Playstation 3 cooling)

[Afbeelding]
Die bedoel ik inderdaad.

• ProGamerNL
  • Registratie: november 2019
  • Laatst online: 29-02 17:31
Ziet er goed uit! Gaaf van Mario poppetje :*)
sarlo schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 16:19:
Naast de PSP en de Xbox One S die ik vorige week heb opgepikt, heb ik nu eindelijk een PS3 Phat 60GB (CECHC04) te pakken :)

Helaas niet met een mooie doos zoals Snefkens, maar wel voor een lage prijs (€20). Ding was extreem vies aan de binnenkant :r en werd vrij warm. Maar na een grote schoonmaak intern en nieuwe koelpasta, wordt de PS3 hoogstens hand warm na ruim 2 uur gebruik :)

Het valt me wel op dat er echt veel verschil qua fan geluid is tussen beide systemen, maar ik zag online dat CECHC04 380 watt verbruikt en de CECHK04 280 watt :+ dat scheelt stiekem wel erg veel :o

Nu staan de CECHK04 en CECHC04 gezellig bij elkaar :)

[Afbeelding]

• DYX
Flatlinernl schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 15:00: Ik kan zo snel niet vinden of er een power switch op de hydra2 zit, dat zou eigenlijk wel onhandig zijn als die er niet is
Ik heb de hydra 1, maar zover ik zie zit er inderdaad geen powerswitch op zoals bij de ossc wel het geval is. Moet zeggen dat het redelijk onhandig is aangezien hij het meeste van de tijd niet aan hoeft te staan

• snefkens
Toch wel jammer dat heel veel online servers van ps2 en ps3 spellen niet meer werken. Ik weet dat er voor ps2 een platform bestaat om toch nog online te kunnen spelen. Het is mij niet gelukt om er op te komen. Binnenkort maar eens in duiken.

Normaal ben ik niet echt van online gamen, maar ik mis killzone 2 wel. Helaas ook niet alle online trophies kunnen halen. Hopelijk komt daar ooit een oplossing voor. Snap ook niet waarom Sony geen eigen servers toe laat bij dit soort spellen. Zijn nog genoeg mensen die dit nog steeds willen spelen.

Daarnaast zijn er zoveel toffe games uitgebracht op de ps3, veel unieke games. Dat mis ik wel een beetje op de ps4. Daar zijn zeker ook leuke games op uitgekomen, maar ik mis toch een beetje de charme van de ps3. Misschien wordt ik gewoon oud, vroeger was alles beter... De vraag is dat ook zo? Ik kan mij steeds minder vinden in de huidige games met pay2win etc. Zelfde heb ik bij films en series. Offtopic: ben nu weer met seizoen 1 van the x-files begonnen.

Ik heb het gevoel dat tegenwoordig alles luchtig moet zijn met humor. Ook in spellen, kijk bijvoorbeeld naar fortnite. Gelukkig hebben we nog resident evil 7 op de ps4 ;-)
Mwa. Charme is veelal ook een vlaag van nostalgie en de welbekende gekleurde bril. Over 10 jaar zul je hetzelfde denken bij spellen van nu voor de PS4/One/Switch. Want daar zijn genoeg pareltjes voor gemaakt, misschien dat je dat nu nog niet weet, ziet of als dusdanig waardeert. De toekomst zal het uitwijzen maar als ik zo 's naar m'n huidige verzameling kijk voor bovengenoemde consoles zie ik genoeg potentie :+

• snefkens
Ja dat is ook weer zo! Zijn ook weer genoeg klassiekers op de ps4. The last of us 2 komt er nog aan ;-)

Zojuist alle online trophies voor driveclub binnen. Gelukkig voor eind maart als de servers helaas ook sluiten. Ook dit wordt en is een klassieker!

Edit: vandaag maar weer eens far cry 3 op de ps3 opgestart. Zag dat ik nog maar 2 online trophies moest. Multiplayer werkt gewoon nog, inmiddels 1 trophy binnen. Blijft een leuke uitvinding die trophies.

Binnenkort weer een keer mgs4 uitspelen nu er ook trophy support is.

[Voor 35% gewijzigd door snefkens op 29-02-2020 23:33]

Acties:
  • +1Henk 'm!
Far Cry heeft ook leuke trophies over het algemeen. Niet te veel grinden in ieder geval.

Werd vandaag getriggered door een afbeelding in een tijdschrift, maar..wie van jullie heeft de PlayStation 3D TV? Dus deze:

https://d3nevzfk7ii3be.cloudfront.net/igi/LTRhX2SmpjrAf1Tc.large

Lijkt me erg gaaf om te hebben (naast m'n PS2 TV), al is het alleen maar om 3D te behouden als hier de laatste TV de deur uitgaat die nog 3D geschikt is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ike.
  • Niet online
Is er iemand die een losse stylus over heeft voor de eerste Nintendo DS?
Ik vind online alleen maar de stylus voor de DS Lite/ DSi en nieuwere Nintendo apparaten, helaas passen deze niet in het gaatje van de eerste Nintendo DS |:(

[Voor 3% gewijzigd door Ike. op 01-03-2020 19:35]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• snefkens
Exorcist schreef op zondag 1 maart 2020 @ 18:42:
Far Cry heeft ook leuke trophies over het algemeen. Niet te veel grinden in ieder geval.

Werd vandaag getriggered door een afbeelding in een tijdschrift, maar..wie van jullie heeft de PlayStation 3D TV? Dus deze:

[Afbeelding]

Lijkt me erg gaaf om te hebben (naast m'n PS2 TV), al is het alleen maar om 3D te behouden als hier de laatste TV de deur uitgaat die nog 3D geschikt is.
Ziet er wel tof uit. De vraag is of je dan niet beter een Sony 3dtv kan kopen. Is denk ik veel goedkoper en die zijn groter te krijgen.

Maar dan nog snap ik wel.dat je hem graag zou willen hebben. Ik zou hem ook wel willen hebben :-)

Acties:
  • 0Henk 'm!
snefkens schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 16:47:
Ja dat is ook weer zo! Zijn ook weer genoeg klassiekers op de ps4. The last of us 2 komt er nog aan ;-)

Zojuist alle online trophies voor driveclub binnen. Gelukkig voor eind maart als de servers helaas ook sluiten. Ook dit wordt en is een klassieker!

Edit: vandaag maar weer eens far cry 3 op de ps3 opgestart. Zag dat ik nog maar 2 online trophies moest. Multiplayer werkt gewoon nog, inmiddels 1 trophy binnen. Blijft een leuke uitvinding die trophies.

Binnenkort weer een keer mgs4 uitspelen nu er ook trophy support is.
Ik zou niet graag current gen gaming opgeven maar heb de laatste tijd maar weinig zin. Heeft ook te maken met complexiteit of zelfs maar verhaal. Bij bomberman boeit het wat minder als je het verhaal niet meer weet ;) i.t.t een uncharted of een rpg ofzo. Ook hebben verhalende games mij altijd minder getrokken. Voor een goed verhaal dan liever een film of serie of zelfs een boek.
offtopic:
En bij met name series vind ik wel dat er herl veel goede content is, die ook mijn smaak is, maar idd ot

Er zijn wat uitzonderingen, vooral bij de rts klassiekers command n conquer en star craft voegde de cutscenes veel toe. Maar half life bijvoorbeeld een van de eerste fps-en met een goed verhaal, daar haakte ik juist af. En ondanks dat ik star wars fan ben, kon dark forces me ook niet bekoren. Doom en quake wel.
Die (eerste) laatst nog gekocht, had gedacht dat de x360 versie was (eigenlijk waren ook doom 2 gekocht) maar blijkt xb1 only te zijn! Maar niet heel veel uit. Maar gezien ik een x360 bij mijn monitor heb staan was ik vsn plan ook daar te spelen, dat gaat em niet worden.

En ja cheevo en trophies zijn leuk. Dus dat icm retro gaming. Ik vind het heerlijk. Bomberman is bijna gemaxed, en ook is doorgezet met actraiser.
(Snapte vroeger het gidsim stuk niet :X :+ )
En door retro gamer magazine ook weer interesse gekregen in desert strike.

In een artikel over mario kwam ook plok ter sprake, die wil ik eigenlijk dan ook nog wel proberen!

10 second ninja DONE

snefkens schreef op zondag 1 maart 2020 @ 21:40:
[...]

Ziet er wel tof uit. De vraag is of je dan niet beter een Sony 3dtv kan kopen. Is denk ik veel goedkoper en die zijn groter te krijgen.

Maar dan nog snap ik wel.dat je hem graag zou willen hebben. Ik zou hem ook wel willen hebben :-)
Ik heb in de woonkamer nog een Sony 3D TV (KDL-50W805B) staan maar die zal ergens het jaar ook het veld gaan ruimen voor een 4K TV. Deze gaat dan weer naar de slaapkamer waar een iets oudere Sony 52" staat (zonder 3D) maar daar game ik helemaal nooit.

En ja, het leuke aan deze TV is dat het dus echt een PlayStation TV is inc. logo's. Design vind ik dan ook weer grappig + het formaat, past misschien nog ergens in m'n ruimte hier en is dus bij sommige games nog leuk om te doen. Heb nog steeds het voornemen om Sonic Generations verder te spelen, daar vind ik 3D écht iets toevoegen.

• Raem
Seroczynski schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 07:57:
[...]

[...]

Hij had beter die miljoen kunnen pakken volgens mij...

Huidige bod $280.000
Raem schreef op maandag 2 maart 2020 @ 16:26:
[...]

Hij had beter die miljoen kunnen pakken volgens mij...

Huidige bod $280.000
Tsja het voordeel is natuurlijk (afhankelijk waar aangeboden natuurlijk) dat hij niet HOEFT te verkopen, als dit het hoogste bod is, dan wacht je lekker 5 jaar en probeer je het nog een keer?

Blijf het sowieso bizar vinden dat zulke bedragen gevraagd worden, maar dat zal de verzamelaar tik zijn die ik dan niet of niet voldoende zelf heb.

10 second ninja DONE

• D4NG3R
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 03-04 16:28

D4NG3R

Beep Beep I'm a Geek

Misschien niet helemaal de juiste plek om dit te vragen, maar hebben mensen hier ervaring met (Chinese) PAL SNES shells? Het plastic op m'n SNES is dusdanig verrot dat de schroefgaten letterlijk kapot zijn gegaan bij het opendraaien (Gesmeerd en alles) dus ik zou deze graag in z'n geheel willen vervangen.

Ik zou alleen geen flauw benul hebben waar ik deze kan vinden, en wat voor prijzen ik moet verwachten. ;(

* D4NG3R moet binnenkort ook eens met een soldeerbout aan de slag. De batterijen van een aantal Gameboy games zijn dood, en ik verwacht dat de SNES games met een batterij welke ik heb het ook niet heel veel langer uit zullen houden. Zijn daar nog tips over?

[Voor 24% gewijzigd door D4NG3R op 03-03-2020 14:06]

• MeZZiN
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 03-04 16:43
Je moet even deze bekijken YouTube: JohnRiggs

Die laat erg goed zien hoe je je batterijen kan vervangen + extreem veel voorbeelden.

Je moet je cart eerst open maken om te kijken wat er precies in zit. En dan desolderen en solderen is niet heel veel werk maar wel een precies klusje.

Tesla MX - Leaf 2.zero

• Seroczynski
Voor het vervangen van batterijen scheelt het ook een hoop werk als je tabbed knoopbatterijen haalt :)

En ik was nog niet bekend met de Chinese SNES shells. Je bedoelt echte console shells?

• D4NG3R
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 03-04 16:28

D4NG3R

Beep Beep I'm a Geek

MeZZiN schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 13:30:
Je moet even deze bekijken YouTube: JohnRiggs

Die laat erg goed zien hoe je je batterijen kan vervangen + extreem veel voorbeelden.

Je moet je cart eerst open maken om te kijken wat er precies in zit. En dan desolderen en solderen is niet heel veel werk maar wel een precies klusje.
Ga ik even verder naar kijken, thanks!
Seroczynski schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 13:34:
Voor het vervangen van batterijen scheelt het ook een hoop werk als je tabbed knoopbatterijen haalt :)
Het plan is om een CR1220 battery holder te plaatsen in de gameboy cardridges, deze batterijtjes zullen wat minder lang mee gaan (maar waarschijnlijk alsnog langer dan de originele batterijen), maar maken vervanging in de toekomst een stuk makkelijker. In SNES cardridges begreep ik dat zelfs genoeg ruimte is voor een battery holder voor normale CR2032 batterijen.
En ik was nog niet bekend met de Chinese SNES shells. Je bedoelt echte console shells?
Ik bedoel de echte ouderwetse shell voor de PAL SNES, ik neem aan dat ook daar wel Chinese clones van zullen zijn. Het alternatief is een kapotte SNES te kopen en daar de shell van te gebruiken, maar die zijn vaak net zo geel / gehavend / broos als het apparaat wat hier naast de TV staat. :')

Voor de NES vind ik genoeg replacement shells, voor de SNES daarintegen totaal niet.

[Voor 14% gewijzigd door D4NG3R op 03-03-2020 14:21]

Pagina: 1 ... 42 ... 45 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True