BarôZZa schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 18:39:
[...]
Het was ook meer een overtrokken voorbeeld, dan dat ik echt denk dat niemand meer plezier kan beleven aan Mario Kart snes. Maar, wat ik wel wat bijzonder vind is dat de NES/SNES Mini overal de hemel in geprezen werden en je daar niks hoorde over de game selectie. De NES Mini komt met 30 roms, waarvan een berg de inferieure NES ports van arcade games zijn(Pacman, Donkey Kong, Mario Bros, Galaga, Gradius, Balloon Fight etc). Anno 21ste eeuw toch niet meer de beste manier om ze thuis te spelen. De
Denk dat het er aan ligt hoe je naar het product kijkt, om te spelen is een nes mini voor puristen toch al niet goed genoeg, en ja dat zijn nou precies de mensen de vermoedelijk idd ook kunnen kiezen voor arcade perfect versies. Voor de doelgroep, mensen die vroeger een nes hadden en nostalgisch zijn. Is het echter een redelijk divers aanbod van veel goede games.
SNES Mini komt met 21 roms en mist twee Donkey Kong Country's, All-Stars, Killer Instinct en een berg 3rd party toppers.
Valide kritiek, maar de games die er wel zijn, zijn gewoon erg goed. En je weet gewoon dat je bijna niet iedereen tevreden kan stellen met de keuze, want ivm met rechten etc kunnen er ook weer niet 200 roms opstaan, en met een klein aantal moeten er keuzen gemaakt worden.
De Neo Geo Mini komt met 40 arcade perfect games en dan is de selectie ineens een minpunt in elke review. Papegaaigedrag als je het mij vraagt.
Tsja net als bij de mini, is de emulatie van de neo goed genoeg voor de puristen? En dat zijn ook de mensen die kunnen vallen over de 'non clicky' stick'
En ik denk dat de meest reviews zijn voor de 'gemiddelde retro gaming fan' en niet echt de neo fans. Want die kunnen heel goed zelf beslissen wat ze willen, maar als jij maar een beetje iets weet over de neo en je twijfelft, dan is het wel fijn om te weten dat er van de 40 games 20 fighters zijn. Dat kan je dat meenemen in je beslissing om het wel of niet te kopen.
Ik ben zelf dol op 2d fighters, dus voor mij zou het absoluut geen nadeel zijn. En je kan nog overwegen om te zeggen dat het simpelweg een accurate afspiegeling is van de library MAAR, puur op diversiteit, denk ik dat de nes en snes classic dan betere keuzes zouden zijn.
Maar alle resepect hoor. Zoals gezegd ben ik zelf dus laatste tijd veel met retro gaming voor achievements bezig (zelfs wat gameboy games!) , maar deze week is wat in gamepass lopen graven en de gfx zijn dan wel een verademing
En hoe vet ik castlevania ook vind, de controls zijn simpelweg gedateerd, omdat het de (mede)grand daddy van een heel genre is, wil ik het liefste het spel kunnen uitspelen, maar ik moet echt in de bui zijn. Anders ben ik zelf ook binnen 5 mins gefrustreerd. Het toverwoord bij mij is keuze.
Nu ook gewoon even weer wat minder zin, en dan leg ik het ook gewoon even aan de kant.
Vandaag trouwens nieuwe aankoop gedaan. In het warme Taiwan nog een splinternieuwe PSVita op de kop weten te tikken. In alle zaken uitverkocht, maar via internet nog ergens bij een garagewebshop gevonden en langs gefietst. Helaas wel de witte(had graag de blauwe/oranje gehaald), maar wel met firmware 3.60, de ideale zegmaar.
Wilde hem altijd stiekem wel hebben, maar vond het wat prijzig. Maar de allerlaatste kon ik niet laten liggen voor 180.
Nice! maar pics please