Acties:
  • 0 Henk 'm!
Seroczynski schreef op maandag 27 januari 2020 @ 10:19:
Ik heb een RGB kabel voor mijn Saturn die vervolgens de OSSC in gaat, echt priiima beeld en zeker aan te raden, ook al heb je geen OSSC.

Helaas dit weekned mijn GDEmu gesloopt. Lang verhaal kort: werkte wel in mijn PAL systeem maar niet in mijn NTSC-J waar die in moet komen te zitten. Wat dingen geprobeerd, en omdat het toch een kloon product is wellicht iets te veel :P De volgende is inmiddels alweer besteld. Jammer, maar aldoende leert men eh
Ik vond het beeld idd prachtig! En helemaal als ik bij crt blijf lijkt me een ossc overbodig.

Had jij kabel gekocht of gemaakt?

Jammer van gd emu!

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb mijn RGB kabel gekocht. De enige kabel die ik zelf gemaakt heb ik de component kabel voor de OG Xbox.

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mxmemx
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 09-09 14:41
Tweakers,

Ik ga binnenkort verhuizen naar mijn eerste koopwoning en heb uiteraard een kamer ingedeeld als gameroom/thuiswerkplek. Ik heb een N64 Gamecube ps2 wii en xbox die ik graag wil aansluiten op een 27" monitor met 2 hdmi poorten. Hiervoor heb ik een hdmi converter gekocht zodat ik 1 hdmi kan gebruiken voor de consoles en 1 voor de laptop. Nu ben ik opzoek naar een goede koop wat betreft een scart switch.

Ik heb de otaku switch, gscartsw en hydra gezien, vind deze redelijk aan de prijs en was eigenlijk benieuwd of we in nederland (of ergens anders) niet een pareltje hebben voor minder dan 80 euro.
Waar anders te vragen dan op tweakers dacht ik dus vandaar mijn vraag :)

Vriendelijk bedankt alvast

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MeZZiN
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-07 14:24
Deze kan je proberen heb hem zelf en ooit vond ik het een prima beeld hebben op een CRT
https://www.conrad.nl/p/v...pping&utm_campaign=308958

Het is zeker geen Hydra of zo iets maar hij is RGB en redelijk stevig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mxmemx
MeZZiN schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 11:25:
Deze kan je proberen heb hem zelf en ooit vond ik het een prima beeld hebben op een CRT
https://www.conrad.nl/p/v...pping&utm_campaign=308958

Het is zeker geen Hydra of zo iets maar hij is RGB en redelijk stevig.
Thanks! ik hoopte zelf op een 5 poorts switch, maar als dit het enige alternatief is dan moet ik er maar 2 kopen i guess.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Seroczynski schreef op maandag 27 januari 2020 @ 14:23:
Ik heb mijn RGB kabel gekocht. De enige kabel die ik zelf gemaakt heb ik de component kabel voor de OG Xbox.
Ah had ik idd goed onthouden dat jij wel 'een' kabel gemaakt heb.......uiteindelijk toch maar een saturn rgb scart kabel gekocht......erg getwijfeld, maar als ik dan op mijn saturn wil spelen, dan wil ik wel gewoon dat het goed werkt! Dat is toch de reden dat ik ervoor gegaan ben, in de toekomst dan wsl wel nog 2e saturn of deze modden naar SD en 50/60hz switch.
mxmemx schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 10:36:
Tweakers,

Ik ga binnenkort verhuizen naar mijn eerste koopwoning en heb uiteraard een kamer ingedeeld als gameroom/thuiswerkplek. Ik heb een N64 Gamecube ps2 wii en xbox die ik graag wil aansluiten op een 27" monitor met 2 hdmi poorten. Hiervoor heb ik een hdmi converter gekocht zodat ik 1 hdmi kan gebruiken voor de consoles en 1 voor de laptop. Nu ben ik opzoek naar een goede koop wat betreft een scart switch.

Ik heb de otaku switch, gscartsw en hydra gezien, vind deze redelijk aan de prijs en was eigenlijk benieuwd of we in nederland (of ergens anders) niet een pareltje hebben voor minder dan 80 euro.
Waar anders te vragen dan op tweakers dacht ik dus vandaar mijn vraag :)

Vriendelijk bedankt alvast
Ik heb nu 3 varianten van de hama scart switch. Het is niet ideaal, maar het werkt. Ik zou de wii (en in mijn geval ps2 ook in een combi kabel) via component doen en die dan weer omzetten naar hdmi (ik meen dit ooit gezien te hebben bij die gasten van 'my life in gaming' maar heb het zelf niet....succes!

edit:
ha, exact degene van @MeZZiN heb ik ook op merk na.......Ik heb er zelf 3 :S en 'moet' dus switchen tussen de 2e en de 3e.......een 5 of liever 10 zou beter zijn, maar dan kom je dus bij dure opties uit ala die hydra.....
in jouw scenario met het overzetten van ps2 en wii naar hdmi(component) heb je er aan een genoeg toch?

[ Voor 8% gewijzigd door Sagat op 28-01-2020 11:58 ]

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mxmemx
@Sagat hoe bedoel je? Zover ik het weet is ps2 en wii allebei ook scart toch? Of kunnen deze niet in een scart switch? anders moet ik iets anders gaan verzinnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MeZZiN
mxmemx schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 11:48:
[...]

Thanks! ik hoopte zelf op een 5 poorts switch, maar als dit het enige alternatief is dan moet ik er maar 2 kopen i guess.
Ja maar elke stap is degradatie van het signaal. Maar dit is de goedkoopste optie. En eigen ervaring goed. Er zijn ook ander merken met exact het zelfde ding.

En je moet handmatig schakelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
mxmemx schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 12:07:
@Sagat hoe bedoel je? Zover ik het weet is ps2 en wii allebei ook scart toch? Of kunnen deze niet in een scart switch? anders moet ik iets anders gaan verzinnen.
je hebt 5 consoles.
N64 ,Gamecube, ps2, wii, en xbox

Deze kan je inderdaad prima op scart aansluiten. Maar gezien je met maar 3 scart aansluitingen zit op de standaard betaalbare switches, kun je er dan ook voor kiezen om de ps2 en wii (daar heb ik een kabel voor die beiden doen) via component te laten lopen. Maar inderdaad, dan moet je wel een kabel kopen die dat kan. En dus nog een component naar hdmi adapter
Maar dan kan je dus 3x een console via scart aansluiten, en voor de twee overige hdmi gebruiken

Misschien hebben zowel @MeZZiN en ikzelf je verkeerd begrepen. Je gaf aan dat je een scart switch wilde en onze aanname is dat je dan ook een scart poort op de tv hebt.......misschien goed om dit te dubbel cheken. In je 1e post had je het namelijk over 2x hdmi. Dus voor we verder gaan, welke poorten heb je wel en niet?

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mxmemx
@Sagat Sorry voor de verwaring!

Zo ver ik het gezien heb heeft mijn monitor:

VGA
HDMI 1
HDMI 2

Zo ver ik weet geen scart maar zou ik voor de zekerheid nog een keer moeten checken.
Vandaar mijn gedachte 5 in 1 switch maar goed het verschil tussen een hydra €130,- of twee 3 poorts voor €40,- is wel erg groot

Acties:
  • +1 Henk 'm!
oh je hoeft voor mij geen sorry te zeggen, maar die box die mezzin aangaf gaat uit van een scart aansluiting, en die mist je monitor......ik ben niet bekend met oplossingen die vga naar scart switch doen of hdmi naar scart.
vermoeddelijk zou het kunnen met een convertor, maar eens met mezzin, hoe meer schakelingen hoe meer verlies van signaal.

Ik weet niet wat voor kwaliteits eisen je hebt, en wat voor monitor het is, anders is een ossc wellicht nog iets wat je kan helpen, maar ook hier heb ik zelf geen hands on ervaring mee.

10 second ninja DONE

Acties:
  • +1 Henk 'm!
mxmemx schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 13:14:

VGA
HDMI 1
HDMI 2

Zo ver ik weet geen scart maar zou ik voor de zekerheid nog een keer moeten checken.
Vandaar mijn gedachte 5 in 1 switch maar goed het verschil tussen een hydra €130,- of twee 3 poorts voor €40,- is wel erg groot
Een Hydra kost tussen de 160 en 170 inc. verzenden uit Polen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

mxmemx schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 13:14:

VGA
HDMI 1
HDMI 2

Wat betreft scart naar HDMI omvormers moet je hier veel onderzoek naar doen. Er zijn namelijk heel veel slechte omvormers in omloop. Hier een lijstje die je zeker niet moet kopen:

https://www.retrogamingca...-HDMI-CONVERTERS-TO-AVOID

Daarnaast zullen scart to hdmi converters lag veroorzaken, het signaal moet immers van analoog naar digitaal omgezet worden. Tevens hebben de meeste consoles die je opnoemt een 4:3 aspect ratio. De omvormers naar HDMI "stretchen" het beeld naar 16:9 waardoor je vervormingen krijgt. Die omvormers zijn eigenlijk ook niet voor gaming bedoeld maar meer voor een VCR of andere oude randapparatuur die video afspeelt.

De beste oplossing is om bijvoorbeeld een ossc te gebruiken om het analoge signaal om te zetten naar een digitaal signaal. Maar dan moet je wel wat investeren. Vind je bovenstaande problemen geen probleem dan kan je uiteraard ook een gewone omvormer pakken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 14:39:
[...]

Wat betreft scart naar HDMI omvormers moet je hier veel onderzoek naar doen. Er zijn namelijk heel veel slechte omvormers in omloop. Hier een lijstje die je zeker niet moet kopen:

https://www.retrogamingca...-HDMI-CONVERTERS-TO-AVOID

Daarnaast zullen scart to hdmi converters lag veroorzaken, het signaal moet immers van analoog naar digitaal omgezet worden. Tevens hebben de meeste consoles die je opnoemt een 4:3 aspect ratio. De omvormers naar HDMI "stretchen" het beeld naar 16:9 waardoor je vervormingen krijgt. Die omvormers zijn eigenlijk ook niet voor gaming bedoeld maar meer voor een VCR of andere oude randapparatuur die video afspeelt.

De beste oplossing is om bijvoorbeeld een ossc te gebruiken om het analoge signaal om te zetten naar een digitaal signaal. Maar dan moet je wel wat investeren. Vind je bovenstaande problemen geen probleem dan kan je uiteraard ook een gewone omvormer pakken.
ja beste oplossing voor veel rgb scart is denk ik de hydrya
Maar daar hebben 'we' in dit geval niet veel aan ;)
Misschien eerder dan kijken, maar kant en klare hdmi oplossingen? je hebt voor een tientje ofzo een 1 naar 5 hdmi switch (die heb ik zelf ook :D )
en dan idd of ossc (of misschien zo'nm retro tink? die deed toch ook analoog naar hdmi?)
of per console kijken, voor de ps2 cube en xbox zijn er dacht ik iig oplossingen om plug en play naar hdmi te gaan.
voor wii dacht ik het ook, maar iig component die relaitef makkelijk en met 'weinig'tot geen lag dan weer naar hdmi kan
n64.......durf ik even niet te zeggen.Ik meen dat je dan moet modden. maar laten we is kijken hoe ver we met zijn allen komen om dit vraag stuk te beantwoorden!

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mxmemx
@snefkens Thanks voor de link, ik heb dus in mijn enthousiasme meteen een converter gekocht en jawel hoor zo'n slechte dus die gaat meteen retour.

@Exorcist https://www.dragonbox.de/...deoswitcher-and-converter deze kwam ik tegen, meer heb ik niet nodig en lijkt me in orde alleen toch rond de 130-140 euro.

@Sagat ik zit diep te graven of ik niet toevallig een scart naast de hdmi zag zitten, als ik de reacties zo lees hoop ik van wel anders wordt het een duur grapje haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mxmemx schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 14:58:
@snefkens Thanks voor de link, ik heb dus in mijn enthousiasme meteen een converter gekocht en jawel hoor zo'n slechte dus die gaat meteen retour.

@Exorcist https://www.dragonbox.de/...deoswitcher-and-converter deze kwam ik tegen, meer heb ik niet nodig en lijkt me in orde alleen toch rond de 130-140 euro.

@Sagat ik zit diep te graven of ik niet toevallig een scart naast de hdmi zag zitten, als ik de reacties zo lees hoop ik van wel anders wordt het een duur grapje haha
Ja, nee, klopt. Die ik heb komt uit Polen bij de "maker" maar heeft meer poorten, dus dit klopt dan wel inderdaad.

Een monitor met SCART ingang lijkt me bijzonder overigens..of het moet toch een TV zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MeZZiN
En voor van scart naar HDMI te gaan een OSSC (de oude versie is prima) hoe wel de pro wel heel tof is maar ook duur (120 euro voor de normale)
Of een retrothink rond de 100 euro maar ik zou voor de OSSC gaan meer mogelijkheden. En geen lag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mxmemx
@Exorcist aha wellicht is het dan goedkoper om direct bij de maker te kopen, wat betreft de scart, ik heb 0 zekerheid. Ik weet dat ik gister vluchtig gekeken heb en ik bij 1 slot dacht van oh huh dat dat hierop zit maar geen usb. Maar wat was "dat" ookalweer, ga straks meteen kijken alsk thuis ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@mxmemx Weet je zo welk type tv je hebt? Dan kan je online ook de aansluitingen opzoeken. Het mooiste zou zijn als je een scart of component aansluiting hebt. De meeste consoles die je noemt kan je namelijk ook op component aansluiten.

@Sagat Retrotink kan wel, alleen die ondersteunt alleen component in en geen scart. Dus als je scart wilt gebruiken dan werkt dat ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mxmemx
@snefkens op het moment niet, ik kom hier later op terug zodra ik thuis ben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mxmemx schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 17:37:
Ik zie nu dat mijnscherm 1 hdmi heeft 1 vga en 1 dp in(die laatste ken ik niet) dus nog een uitdaging erbij 😂
Dp is displayport, beetje afhankelijk welke versie het is. Eerste versies hebben alleen beeld en geen geluid.

Je moet dus met hdmi gaan werken. Dan is het dus zaak om een goede converter uit te zoeken en daar een scart switch achter te hangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DYX
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 18-09 19:00

DYX

Met het inrichten van mijn eigen gameroom ben ik tegen dezelfde problemen als @mxmemx aangelopen. Leuk een nieuwe TV en dan zien dat je alleen maar 4x HDMI erop hebt....na redelijk wat uitzoeken ben ik gaan schoppen. Ik heb het volgende gekocht:
  • een OSSC > RGB scart naar HDMI
  • Scart RGB kabel voor de SNES/N64 met CSYNC
  • Hydra scart switch
  • n64 rgb mod van Tim Worthington
Om alles aan te sluiten kan je 2 kanten op, of je converteert iederen console individueel naar HDMI dmv van bv een Pound Cable of via een OSSC. Gezien de kosten van individuele Pound kabels met een groter aantal consoles en de flexabiliteit van de OSSC ben ik hiervoor gegaan. De N64 output alleen composite/s-video waar je met een OSSC (nog) niets mee kan, moet je deze dus modden. Voor heen kon dat alleen met een hele specifieke franse versie, maar nog niet zo lang geleden heeft Tim Worthington een mod uitgebrachts die op alleen versie werkt. Deze is op het moment onderweg vanuit Australie, dus ben benieuwd. Ik kom nu al snel op minimaal 4 scart aansluitingen uit waardoor de Hydra Mini net iets te krap werd. Hierdoor ben ik uiteindelijk voor de normale Hydra gegaan. De v2 bracht geen features die ik daadwerkelijk zou missen. Laatste waar ik nog naar opzoek ben is een HDMI switch, aangezien het digitaal is lijkt een goede makkelijker te vinden dan een scart switch, maar als iemand ervaringen/aanbevelingen heeft hoor ik het graag :)
Toevallig vandaag zijn de RGB kabels binnen gekomen, op de rest moet ik nog wachten. Daar de uitdaging om alle kabels netjes weg te werken :9 In de tussentijd rustig bezig met mijn gamemeubel uit te breiden met een module om de games in op te bergen. Daarbij tot de conclusie gekomen dat ik er toch al best wel een aantal heb inmiddels :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pilskes
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Aangezien ik er zelf niet uitkom en het wiel niet opnieuw wil gaan uitvinden, hier mijn vraag:

Ik heb een PS1, die een AV uitgang heeft en via de tulpstekkers in de oude tv zat. Nu heeft de nieuwe tv alleen maar HDMI aansluitingen, wat is de juiste oplossingen om de PS1 wel op de tv aangesloten te krijgen?
Ik lees een hoop slechte reviews over de aanwezige AV2HDMI converters...

Onze dochter wil dolgraag weer "gamen" zoals ze dat zegt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DYX

DYX

De eenvoudigste oplossing? Ik denk gewoon een Pound cable en je bent klaar (deze is backward compatible met de ps1) https://www.poundtechnology.com/playstation2. Ander zou een PS3 ook nog een optie zijn omdat die ook PS1 spellen kan spelen. Dan zit je gelijk op hdmi en heb je geen converter nodig en kan je goedkoop op de kop tikken tegenwoordig

[ Voor 48% gewijzigd door DYX op 28-01-2020 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pilskes
  • Niet online
DYX schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 19:52:
De eenvoudigste oplossing? Ik denk gewoon een Pound cable en je bent klaar (deze is backward compatible met de ps1) https://www.poundtechnology.com/playstation2. Ander zou een PS3 ook nog een optie zijn omdat die ook PS1 spellen kan spelen. Dan zit je gelijk op hdmi en heb je geen converter nodig en kan je goedkoop op de kop tikken tegenwoordig
Ergens in NL te verkrijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DYX

DYX

Niet snel dat ik zie. Lijkt wel in Engeland te bestellen: https://www.amazon.co.uk/...tation-HDMI/dp/B07HPF7PRT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
Vergeet de pound cable en alle types die er op lijken is goedkope bagger net zo slecht als je TV up scaler.

Als je meer dan 2 consoles heb neem een ossc of retrothink om naar HDMI te gaan
als je er maar 1-2 consoles heb kan je RAD2X kabel nemen (retrothink in een kabel)
Verder zijn er alleen maar slechte opties. Al het geld dat je daar in stop is helaas weggegooid.

Plus een HDMI switch is gelukkig heel goedkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mxmemx
@DYX Ik heb van al mijn consoles de originele kabels nog, zijn deze niet zo goed als RGB kabels? anders moet ik nog wat meer investeren i guess.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterg
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 09:12
De OSSC Pro ziet er veelbelovend uit en is een all in one oplossing. De “gewone” ossc slikt geen composite en s-video. Een NES aansluiten is daarom niet mogelijk zonder een RGB mod of een extra scaler.

Als ik composite wil aansluiten hang ik nu een iscan pro aan mijn ossc.

En ja, de RGB kabels zijn de moeite waard om in te investeren, maar goede kabels zijn behoorlijk prijzig.

Ik heb er zelf hier een aantal van gekocht:
https://www.retrogamingcables.co.uk/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:28
@mxmemx Als het geen RGB kabels zijn, dan is het eerder liever niet.
Wat je bijvoorbeeld bij de rood-wit-geel kabels krijgt, is rood en wit zijn audio en geel is alle kleuren door 1 draad.
Mijn voorbeeld van toen naar mijn vrouw was dat op de PS2 rood door liep en wit ook wat. Soort vage doorloop in de kleur er naast (zweem).
Met een echter RGB kabel heeft iedere hoofdkleur zijn eigen draad. Daardoor is het scherper.
Met Final Fantasy x was de tekst wazig en dat was met een RGB kabel strak en scherp.

Ik raad een RGB kabel dan ook zeker aan als beste optie zonder andere dure oplossingen. Alhoewel we de Wii met Component aangesloten hebben wat weer beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mxmemx
@Arunia Voor mijn beeldvorming, als je rgb kabel gebruikt, vervangt deze dan de gebruikelijke rood wit geel kabels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:28
@mxmemx Dat klopt. Vaak is een RGB kabel een console kant naar SCART (zonder de losse stekkertjes).
Let dus wel op dat je SCART hebt op je tv.
Onze 4K lcd heeft wel composiet (rood/wit/geel) als optie door een verloop, maar geen SCART.
Vorige jaar model toen had dit wel. Maar of dat dan RGB uiteindelijk is van binnen is nog maar de vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DYX

DYX

walterg schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 07:43:
De OSSC Pro ziet er veelbelovend uit en is een all in one oplossing. De “gewone” ossc slikt geen composite en s-video. Een NES aansluiten is daarom niet mogelijk zonder een RGB mod of een extra scaler.

Als ik composite wil aansluiten hang ik nu een iscan pro aan mijn ossc.

En ja, de RGB kabels zijn de moeite waard om in te investeren, maar goede kabels zijn behoorlijk prijzig.

Ik heb er zelf hier een aantal van gekocht:
https://www.retrogamingcables.co.uk/
De OSSC Pro kan standaard nog steeds geen composite aan. Het is echter wel de eerste uitbreiding die ze plannen. De aankondiging is echter niet duidelijk of ze hiermee doelen op Koryuu transcoder of een andere unit. Als ze op deze doelen dan maakt het niet uit of je een pro of originele hebt aangezien de transcoder met beide compatible is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterg
DYX schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 11:09:
[...]

De OSSC Pro kan standaard nog steeds geen composite aan. Het is echter wel de eerste uitbreiding die ze plannen. De aankondiging is echter niet duidelijk of ze hiermee doelen op Koryuu transcoder of een andere unit. Als ze op deze doelen dan maakt het niet uit of je een pro of originele hebt aangezien de transcoder met beide compatible is.
Ah, ik dacht dat die module er standaard bij zat. En begreep van iemand dat de Cyclone op de Pro er mee om kon gaan maar de "oude" OSSC daar niet krachtig genoeg voor was.

Ik hoop dat je gelijk hebt en dat ik een composite module op mijn OSSC kan prikken. Puur voor die enkele console die geen RGB doet.

[ Voor 42% gewijzigd door walterg op 29-01-2020 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
Component en RGB verschillen niet heel veel.
Als je de keuze heb is het Component dan RGB en dan de rest. Maar als je alles op RGB heb zal je het component verschil niet echt merken behalve als je progressive scan nodig hebt dat werkt alleen met component.

Als je voor je Nes iets zoek is dit misschien wat:
https://www.retrogamingca...E-N64-HD-RAD2X-HDMI-CABLE
Natuurlijk default hij naar composite maar goed gelijk wel HDMI een de goedkoopste manier om aan een retrothink te komen.

De nieuwe OSSC pro krijgt een extra io board voor composite maakt het wel heel tof samen met mister support hoewel ik denk dat mister toch beter op een DE-10 zou moeten gaan omdat daar zoveel voor te krijgen is. Maar goed een OSSC pro zal veel goedkoper worden dan een DE-10 zodat denk ik de hardware makers redelijk snel alles ombouwen naar de OSSC pro. DE-10 is een veel de dure en complexe oplossing er zit nog een hele ARM board extra ingebouwd plus heel veel debug hardware.

Ben benieuwd ik wacht wel even op de OSSC pro hoewel de 110 euro OSSC ook geen geld is.

Trouwens een review / uitleg over goedkope converters naar HDMI:

Neem de pound / hyperkin dingen niet ze zijn hier nogal duur omdat ze niet makkelijk te krijgen zijn en je kan net zo goed de cheap ali versie nemen (heb je alleen geen logo)
walterg schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 11:27:
[...]

Ah, ik dacht dat die module er standaard bij zat. En begreep van iemand dat de Cyclone op de Pro er mee om kon gaan maar de "oude" OSSC daar niet krachtig genoeg voor was.

Ik hoop dat je gelijk hebt en dat ik een composite module op mijn OSSC kan prikken. Puur voor die enkele console die geen RGB doet.
Elke extra analoog input kost een hoop werk en ruimte om te gebruiken plus ik denk dat ze bij OSSC dachten waarom die proberen te fixen plus je heb eigenlijk wel een framebuffer nodig om composiet iets netjes van te maken . Maar goed een extra module is niet zo groot issue. Denk alleen dat de module bijna net zoveel kost als een retrothink los.

Anders kan je voor 50 euro een RAD2x nemen voor die consoles om dat te ondervangen. En gewoon de normale pro nemen of originele OSSC.

[ Voor 30% gewijzigd door MeZZiN op 29-01-2020 11:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• walterg
Ik denk dat ik liever een RGB modded NES probeer te kopen dan mijn composite chain probeer te upgraden.

En als ik dat zou doen dan denk ik dat ik eerder een retrotink koop. Retrotink doorlussen met een ossc is een aardige combo.

@mxmemx Ik herinner me net dat de OSSC niet alleen behoorlijk picky is wat betreft de compatibiliteit met schermen, maar ook niet lief is voor IPS schermen. De BOB deinterlace is nogal "aggressief" en zorgt voor image retention bij (sommige) IPS displays.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MeZZiN
https://www.retrorgb.com/...ay-version-announced.html
Afbeeldingslocatie: https://www.retrorgb.com/wp-content/uploads/2020/01/gcloaderpnp.jpg
GCLoader Plug & Play Version Announced

Voor de gamecube een plug and play versie van de GCloader disk unit er uit deze print er in en klaar grote SSD en je kan alle backups van je originele games die je bezit spelen zonder zorgen te maken over diskrot etc :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ingelogd
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23:21
Ik heb de RAD2X HDMI kabel voor de Sega Saturn vorige week binnengekregen. Eindelijk kan ik de Saturn weer eens aansluiten. Potje Sega Rally, Virtua Fighter, Panzer Dragoon, alles komt weer tevoorschijn, heerlijk.

De kabel geeft prachtig beeld, lekker makkelijk, ik heb geen extra voeding nodig, het werkt bij mij plug and play. Precies wat ik wilde hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pilskes
  • Niet online
Wat voor kabel verbind de RAD2X met de tv?

Edit, nu zie ik het:
Male HDMI to mini C HDMI cable

[ Voor 42% gewijzigd door pilskes op 29-01-2020 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
Die RAD2X kabels zijn wel erg goede oplossing en net zo duur als de pound / hyperkin kabels alleen dan wel goed. En te krijgen in europa pound enzo is niet te vinden hier (wat maar goed ook is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterg
Ik heb te veel verschillende consoles liggen voor die rad2x kabels. Ik zou ze allemaal nodig hebben :)

Maar als je 1 of 2 consoles aan wil sluiten op HDMI dan is dat zeker de beste oplossing.

Ik wil ook nog eens op mijn pvm kunnen spelen, dus goede rgb kabels in combinatie met een een scaler om op de oled tv te spelen en te capturen is voor mij logischer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
Als je meer dan 2 heb moet je gewoon een OSSC / retrothink nemen. Als je 1 of 2 maar heb dan is de RAD2x prima (het is gewoon retrothink in a cable.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Of crt gaan, volgens mij zelfs die bob van het filmpje geeft aan dat met crt composite eigenlijk voor veel mensen al prima is. Ik ben het hier eigenlijk wel mee eens. Bij mijn saturn wilde ik nu een kabelbreuk of ander issue uit sluitend dus ja, dan vind ik een rgb scart cable een ok uitgave, maar anders had ik het vermoeddelijk zo gelaten. Verder misschien ooit nog is zo'n hydra........in mijn huidige situatie moet ik kabels omprikken wat toch slijtage is, en meerder scart wisselaar is signaal verlies.....

Als je gewoon op je moderne flat panel wil/moet spelen, ja dan eens, dan idd upscaler aanschaffen. En dan nog, in een ideale wereld zijn als je consoles op de best mogelijke manier aangesloten, maar ik zou dan proberen echt selectief te zijn en na te denken welke console je het liefst en het meest mee speelt.

In mijn geval ben ik dol op de snes maar desondanks speel ik er niet heel veel meer op, en dan is het nog het al oude pal/ntsc probleem. Dan is een super nt misschien een logischere optie. Maar gelijk wel veel duurder, lastig lastig.

Dus voor near future lekker budget op pc spelen en laatste een pi-tje gekregen, Dus toch ook maar is kijken hoe het bevalt om daarop aan de flatpanel bigscreen :P te spelen, gebruik momenteel meestal een gechipte ps3 voor dat doeleinde, maar een pi is natuurlijk veel zuiniger, en er zijn ook recentere retro arch (En andere front/back ends) distributies te vinden......

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
Ik moet zeggen dat de HDMI vs RGB scart verschil van mijn gamecube wel te zien is maar of ik de 75 euro waard is.... Ik ben er zeker blij mee en maakt mijn leven erg makkelijk nu. Had er geen 150 euro voor over. Ik geef wel het geld uit omdat het een pure digitaal signaal.

Alles dat van analog naar hdmi gaat dat wordt omgezet zou ik door echt een goed device doen. Zoals de retrothink of OSSC of framemeister. Ander gewoon analog direct op de TV omdat alle andere oplossing net zo 'goed/slecht' zijn als mijn TV upscaler.

Verder alleen de PS2 moet nog wat hebben en de OSSC komt alleen om het meer een tweak device is en ik wacht op de pro misschien gelijk een goede mister oplossing + framebuffer oplossing. Maar voor mij zou de rad2x de juiste oplossing zijn.

Maar goed heb al tijden gelden besloten dat ik alles van de PS1 / N64 via emulatie wil en de rest van de 16 bit tijd via de mister. En klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MeZZiN schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 11:47:
Ik moet zeggen dat de HDMI vs RGB scart verschil van mijn gamecube wel te zien is maar of ik de 75 euro waard is.... Ik ben er zeker blij mee en maakt mijn leven erg makkelijk nu. Had er geen 150 euro voor over. Ik geef wel het geld uit omdat het een pure digitaal signaal.

Alles dat van analog naar hdmi gaat dat wordt omgezet zou ik door echt een goed device doen. Zoals de retrothink of OSSC of framemeister. Ander gewoon analog direct op de TV omdat alle andere oplossing net zo 'goed/slecht' zijn als mijn TV upscaler.

Verder alleen de PS2 moet nog wat hebben en de OSSC komt alleen om het meer een tweak device is en ik wacht op de pro misschien gelijk een goede mister oplossing + framebuffer oplossing. Maar voor mij zou de rad2x de juiste oplossing zijn.

Maar goed heb al tijden gelden besloten dat ik alles van de PS1 / N64 via emulatie wil en de rest van de 16 bit tijd via de mister. En klaar.
ps1/n64 dan met andere emulatie methode dan mister? En volgens mij zijn beiden geen 16 bitters...? Maar dit weet jij net zo goed als ik, zal je wel verkeerd begrijpen.

voor mij
n64......zou ik moeten kijken of mijn antieke pc dat trekt, anders wellicht is kijken naar naar mijn pi of ps3, maar ik geloof dat voor beiden geld dat het redelijk tegen het max komt wat ze goed kunnen emuleren. Maar het is toch niet echt een console waarvan ik momenteel nog heel veel graag (opnieuw) wil spelen.

ps1: iso support zou moeten kunnen via mcboot en mijn hdd op mijn ps2, maar is nog wel een uitdaging. ook hier geld dat ik nog is moet kijken naar mijn pc, maar in thoerie zou dat nog wel moeten lukken denk ik. irritant genoeg is er niet echt retroach (RA) support voor ps1 op mijn ps3, maar aan de andere kant ook wel weer logisch, waarom iets inbouwen wat een console 'out of the box zou moeten kunnen'?
Nou in mijn geval omdat ik dan retro achievement support heb, EN toevallig heeft die ps3 ook geen werkende cd drive.....maar ik realiseer me dat, hoe onwaarschijnlijk ook :P dat scenario niet voor iedereen gelijk is.

Net mijn kabeltje voor de saturn van de postbode mogen ontvangen, binnenkort is even testen, jullie horen mijn bevindingen!

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
N64 en ps1 met normale emulatie (soft) omdat je dan de resolutie kan verhogen en de kwaliteit kan verbeteren. denk dat de complexiteit van N64 / PS1 cpu een veel te grote FPGA nodig heeft. Die zal er gerust zijn maar niet voor een betaalbare optie. Plus 3d games heb je de mogelijkheid met software emulatie om de kwaliteit zoveel te verbeteren.

[ Voor 51% gewijzigd door MeZZiN op 31-01-2020 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MeZZiN schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 12:53:
N64 en ps1 met normale emulatie (soft) omdat je dan de resolutie kan verhogen en de kwaliteit kan verbeteren. denk dat de complexiteit van N64 / PS1 cpu een veel te grote FPGA nodig heeft. Die zal er gerust zijn maar niet voor een betaalbare optie. Plus 3d games heb je de mogelijkheid met software emulatie om de kwaliteit zoveel te verbeteren.
Ah yeah got ya. Volgens mij laatst ook gepost maar kwam ook zoiets tegen voor snes mode 7
YouTube: Bnes HD mode 7 BETA 2 - Mario Kart - Shortplay -

Verder helemaal eens! mister is top en voor 'console veel vraten' perfect. En ja voor de rest dan een pc (neem ik aan?)

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
Ja zo iets of een andere device zoals een shield. Ik moet ook zeggen dat de PS1/N64 niet echt 'beter' op geworden zijn met leeftijd. De 16bit generaties vind ik prachtig nog maar PS1/n64 niet om aan te zien plus het hielp niet dat ik OoT gespeeld heb op de cube dus mijn verwachting van de N64 is die kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterg
@Sagat Het verschil tussen Composite en RGB is enorm, maar als je alleen Composite gebruikt dan maakt dat niet uit. Als je het door elkaar gebruikt dan is composite bijna pijnlijk om te zien.

We prikken inderdaad binnenkort wel een datum, dan zal ik het laten zien ;)

En tenzij er een enorme doorbraak is geweest waar ik niet van op de hoogte ben kan de PS2 geen PS1 iso's draaien helaas.

Als je het over SNES hebt is het type SNES ook weer een ding. De 1chip SNES'sen hebben een betere RGB Out dan de niet 1chip consoles.

De SNES captures zijn gemaakt met een Universal Super Nintendo PAL/NTSC GameCube PAL PACKAPUNCH RGB SCART cable.
https://www.retrogamingca...uper-famicom-gamecube-pal
Ik verbaas me over de prijs. Ik heb daar in mei vorig jaar 36 pond voor betaald in plaats van 48.

RGB -> OSSC -> Camlink 4k
SMW SNES PAL no 1chip

SMW SFC NTSC 1chip
[YouTube: Capture test 1080p60 SMW SFC NTSC 1chip]

MSX - King's Valley

Composite -> Iscan Pro -> OSSC -> Camlink 4k
Mega Man 2 - NES

Ik heb geen vergelijkingen tussen composite en rgb op de plank liggen, maar het is in ieder geval minder scherp en de kleuren zijn fletser. Ook zit er over het algemeen minder storing in.

[ Voor 25% gewijzigd door walterg op 31-01-2020 14:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
walterg schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 14:13:
@Sagat Het verschil tussen Composite en RGB is enorm, maar als je alleen Composite gebruikt dan maakt dat niet uit. Als je het door elkaar gebruikt dan is composite bijna pijnlijk om te zien.

We prikken inderdaad binnenkort wel een datum, dan zal ik het laten zien ;)

En tenzij er een enorme doorbraak is geweest waar ik niet van op de hoogte ben kan de PS2 geen PS1 iso's draaien helaas.

Als je het over SNES hebt is het type SNES ook weer een ding. De 1chip SNES'sen hebben een betere RGB Out dan de niet 1chip consoles.

De SNES captures zijn gemaakt met een Universal Super Nintendo PAL/NTSC GameCube PAL PACKAPUNCH RGB SCART cable.
https://www.retrogamingca...uper-famicom-gamecube-pal
Ik verbaas me over de prijs. Ik heb daar in mei vorig jaar 36 pond voor betaald in plaats van 48.

SMW SNES PAL no 1chip
[YouTube: Capture Test 1080p50 SMW SNES PAL no 1chip]

SMW SFC NTSC 1chip
[YouTube: Capture test 1080p60 SMW SFC NTSC 1chip]

MSX - King's Valley
[YouTube: Capture Test 1080p50 MSX King's Valley intro]

Composite -> Iscan Pro -> OSSC -> Camlink 4k
Mega Man 2 - NES
[YouTube: Capture Test 1080p50 NES Mega Man 2 composite iscan pro ossc]

Ik heb geen vergelijkingen tussen composite en rgb op de plank liggen, maar het is in ieder geval minder scherp en de kleuren zijn fletser. Ook zit er over het algemeen minder storing in.
De uitspraak van 'meneer rgb bob' is volgens mij: 'if you are going to connect to a crt just any cable you got with the machine' doorgaans zal dit composite zijn voor ons (bij de amerikanen waar hij er een van is wellicht super video oid...wat geloof ik kwalitatief iets beter is)

En ja des te beter je tv(monitor/bvm/pvm) des te beter goede bekabeling zin heeft heeft, dat is mijn insteek. Ik gebruik zelf een vrij simpel crt tvtje voor mijn mijn meeste retro consoles
(vooruit, toch nog keertje noemen dan :P nes,snes,n64, md,saturn, dc, org xb en DC)

, en een 'amiga monitor' (kan model opzoeken als er interesse is uiteraard) voor de gamecube, daar ik die het mooiste beeld vind geven van het geen ik aangesloten heb, trade off is wel dat dat maar een 11 of 12"inch schermpie is, tvtje is ook maar 55cm ofzo, maar wel ietsjes groter dan dan monitortje..

Anyways, vermoedelijk is mijn saturn kabeltje dus wat gaar, dus ik wilde toch al een ander, en ja, dan net zo lief rgb, dus ik heb ook een packapunch besteld van retrocables.co.uk. Ik zal deze kabel als het goed is jarenlang gebruiken, dus dan boeit de hogere prijs niet heel veel. Helemaal omdat hij ook voor ntsc consoles schijnt te werken. in een ideale wereld zou ik een saturn hebben die en ntsc is, en sd card reader heeft om games vanaf te lezen..

ps1 iso, zijn mogelijk vanaf ps2, maar je moet de ps1 games dan patchen ofzo,
zie ook dit ik wil er nog wel naar kijken maar..zoals vaker hier gezegd, de noodzaak is niet heel hoog omdat ik ook weer niet de grootste ps1 fan bent (net als mezzin vind ik deze games vaak niet het mooiste oud geworden) en ik liever games speel dan pruts om dit werkend te krijgen. Aan de andere kant, toch ook nog wel wat 2d games (platformers en met name shmups) die me leuk lijken dus ooit nog wel is proberen.

Ik heb zelf mijn MD en PCE al via rgb dus iig gedeeltelijk al gezien wat het verschil is :)

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PAL Saturn kan ook netjes 60Hz outputten als je ze mod. En de SD kaart loader is nog in ontwikkeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Seroczynski schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 15:09:
PAL Saturn kan ook netjes 60Hz outputten als je ze mod. En de SD kaart loader is nog in ontwikkeling.
Betaalbare zou fijn zijn..ik meen ooit iets gezien te hebben van RHEA/PHOEBE ofzo? maar schijnbaar vrij prijzig. En werd ook niet of maar heel mondjesmaat geproduceerd?

Modden naarf 60hz is idd een optie,daar moet ik is induiken, keuze is erg fijn :)

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik wens je veel succes om een Rhea of Phoebe te krijgen :P Die zijn idd zo wat niet te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterg
Ik zou een 60Hz Saturn mee kunnen nemen uit de VS... maar ik heb twee PAL Saturns waar ik al bijzonder weinig mee doe :)

(los van het feit dat ik al veel te veel zooi mee terug ga nemen...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nou toevallig is er een window las ik net! nope dat was 18-1 en inmiddels closed :F
maar idd liever wachten op betaalbaar en makkelijk verkrijgbaar, dat vind ik toch wel fijn

[ Voor 16% gewijzigd door Sagat op 31-01-2020 15:39 ]

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Northstar
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 20-09 08:59
Post overgezet naar V&A. Thanks voor de suggestie.

[ Voor 91% gewijzigd door Northstar op 31-01-2020 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-09 14:37
Weet iemand of er nog ergens een gcompsw 4x1 ergens te koop is? Die 8 ports is overkill voor mij want ik heb maar 3 component consoles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterg
Nieuwe retrotink devices zijn net aangekondigd:
https://www.retrotink.com...or-2020-with-new-products

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En ik moet me gaan afvragen........wat ik wil.
Want nieuwe tv besteld, supervet maar......niet geheel onverwacht, geen component (uiteraard ook geen scart, maar die zijn en waren toch al afgesplits naar rommelhok/gameroom :P )

Dus....gok wagen met een relatief goedkope component naar hdmi van amazon (nog steeds 30 piek ofzo)
of idd een retrotink, maar 85......inc verzending wsl 95......? vind het toch een hoop geld.

En hoewel ik toevallig laatst nog de ps2 gbruikt heb, is de wii al heel lang stof aan het vangen.....denk dat hij de laatste keer gebruikt is door mijn dochter voor de sims (de gamecube versie :X ) dus laatste keer dat ik echt een wii game erop gespeeld heb........zal wsl dk of mario geweest zijn....maar behoorlijk tijdje terug.

Dus 3e opties is idd, misschien wii en ps2 ook naar boven verhuizen, en dan ' as needed' aansluiten.
Probleem is wel dat beiden dan downgraded worden naar composite, omdat crt barreltje geen component in heeft.

Andere optie is nog om de ps2 een hdmi kabel te geven (dacht dat die er waren? geen idee over de prijs?)
Maar nog beter, afwachten of de ps5 idd (zoals het gerucht is) ALLE voorgaande gens kan afspelen, als ik mijn ps2 games in mijn ps5 kan schoppen ben ik ook al grotendeels geholpen.........

edit:
even snel gekeken, zowel voor wii als ps2 zijn er convertors naar hdmi voor iets meer dan een tientje, goede kans dat het best crappy is, maar als de lag te overzien is, is het wsl al interessant......via wkoa kan ik eventueel ook spullen retourneren natuurlijk......

[ Voor 8% gewijzigd door Sagat op 03-02-2020 10:30 ]

10 second ninja DONE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LoCuTuS2000
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:31

LoCuTuS2000

Resistance is futile

@Sagat De Wii2hdmi adapters zijn best wel goed, is ook gewoon een component naar hdmi converter maar dan in 1 kastje, kosten minder dan 5 euro uit china. Deze wordt ook gebruikt voor DIY Xbox2Hdmi converters en op youtube staat een vergelijking tussen een DIY en een Pound Tech HDMI converter. Verschil is minimaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterg
@Sagat
Kan je CRT tv wel RGB aan? Want dan is de keuze voor een component naar rgb adapter op zich een goede.

Mits je alleen op CRT wil spelen...

Als je ook op je LCD aan de slag wil dan is dat een ander verhaal uiteraard.

En zo’n Wii naar hdmi converter is prima als je een keer een spel wil spelen. Een component kabel met een goede scaler zal vast wat beter beeld geven, maar de prijs is er wel naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-09 13:44
Ik heb nog een Wii staan en wil daar Mario Sunshine van de GameCube op gaan spelen, kan dat kleine cd'tje probleemloos in de Wii?

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-09 13:44
Ja maar ik durf dat kleine schijfje niet in de grote Cd opening te schuiven. @Exorcist
Ik dacht misschien mis ik iets...

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Cobb schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 09:00:
Ja maar ik durf dat kleine schijfje niet in de grote Cd opening te schuiven. @Exorcist
Ik dacht misschien mis ik iets...
Nee, je mist niets en geen gekke vraag verder. 8MM CD/DVD's passen in de regel altijd in grotere sleuven of lades (zie bij lades ook de specifieke inkeping voor 8MM). Of ze het uitlezen is een tweede, alleen de eerste generatie Wii's doet dit voor Gamecube discs. Als je GC controlleraansluitingen hebt dan zal het werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
walterg schreef op maandag 3 februari 2020 @ 23:37:
@Sagat
Kan je CRT tv wel RGB aan? Want dan is de keuze voor een component naar rgb adapter op zich een goede.

Mits je alleen op CRT wil spelen...

Als je ook op je LCD aan de slag wil dan is dat een ander verhaal uiteraard.

En zo’n Wii naar hdmi converter is prima als je een keer een spel wil spelen. Een component kabel met een goede scaler zal vast wat beter beeld geven, maar de prijs is er wel naar.
Ja, hij doet ook rgb scart, heb al mijn pce, md en dus sinds kort saturn (kabel werkt goed :D ) via rgb scart.

En je benoemt precies het pijnpunt, als ik speel wil ik gewoon spelen op goede kwaliteit.......hoeft niet prefect framemeister/ossc te zijn, maar composite op lcd (of oled in mijn geval dan) schijnt ook drama te zijn of werkt helemaal niet.
Maar misschien idd lekker beginnen met zo'n 5 euro china ding voor de wii en de ps2 dan maar as needed via compsite op de crt. Als ik me er dan echt te erg aan stoor kan ik altijd kijken naar andere opties.

En zoals gezegd, ps5 zou ook ps2 moeten doen, enige probleem hierbij is dat het vooral fighting games en/of 2d action games die ik graag nog zou willen spelen, en dat dus graag via mijn saturn pad die natuurlijk niet in de ps5 past (heb iig niets gehoord over aansluitingen voor legacy pads ;) ),
en dat ik nu met mijn 'hd mod' juist alles uit de ps2 lib kan kiezen en spelen (en theoretisch ook voor ps1 games), dat zal op de ps5 niet (gelijk) ook kunnen :)
LoCuTuS2000 schreef op maandag 3 februari 2020 @ 20:47:
@Sagat De Wii2hdmi adapters zijn best wel goed, is ook gewoon een component naar hdmi converter maar dan in 1 kastje, kosten minder dan 5 euro uit china. Deze wordt ook gebruikt voor DIY Xbox2Hdmi converters en op youtube staat een vergelijking tussen een DIY en een Pound Tech HDMI converter. Verschil is minimaal.
Ik ga is kijken, voor dat bedrag wil ik wel een gokje wagen denk ik!

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterg
@Sagat Heel kort door de bocht is het verschil grofweg 5 of 150 euro betalen :) (kan wat goedkoper, kan duurder)

Volgens mij zijn de retrotink producten leuke bang for buck. Maar om een allesomvattende oplossing te hebben zit je aan duurdere of meerdere devices.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
walterg schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 09:59:
@Sagat Heel kort door de bocht is het verschil grofweg 5 of 150 euro betalen :) (kan wat goedkoper, kan duurder)

Volgens mij zijn de retrotink producten leuke bang for buck. Maar om een allesomvattende oplossing te hebben zit je aan duurdere of meerdere devices.
heh, retrotrink classic was dacht is 85-90 dollar, shipping zal ook wel wat kosten maar hoop dat het wel goedkoper is dan 150 euro totaal, probleem is gewoon dat...laten we het afronden op 120 euro.....het nog steeds heel veel geld is voor iets wat ik maar zeer sporadisch gebruik, dus ja, dan maar china meuk, mits het ok is.......heb slechte ervaringen met een portable electrische luchtpomp, zou het heel jammer vinden om dure nieuwe tv te slopen met een 5 dollar apparaatje (hoewel ik de kans erop niet heel hoog acht)

hmmmz met dat in het achterhoofd, en dat ik de kosten al direct kan uitsmeren over 2 consoles en natuurlijk AL mijn andere retro consoles ook op de retro kan gooien....is die toch weer wat gestegen ;)

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sorry ik heb niet alles gelezen, dus mocht ik een beetje onoplettend overkomen dan klopt dat.

Ik zie een hoop tekst over een oplossing voor je beeld die niet te veel kosten moet. Daaruit krijg ik een beetje het idee dat je gaat zoeken naar oplossingen die op de lange duur veel duurder uit gaan pakken dan bijvb. de aanschaf van een OSSC, of zie ik dat nou verkeerd?

OSSC is tegenwoordig weer goedkoper, is aan te sluiten op moderne TV's en kan vrij goede scanlines op het beeld toveren. Daarnaast werkt het praktisch voor alle systemen. Enige wat hij niet kan is composiet beeld omzetten. Of wil je echt op CRT blijven gamen?

[ Voor 4% gewijzigd door Seroczynski op 04-02-2020 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Seroczynski schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 10:21:
Sorry ik heb niet alles gelezen, dus mocht ik een beetje onoplettend overkomen dan klopt dat.

Ik zie een hoop tekst over een oplossing voor je beeld die niet te veel kosten moet. Daaruit krijg ik een beetje het idee dat je gaat zoeken naar oplossingen die op de lange duur veel duurder uit gaan pakken dan bijvb. de aanschaf van een OSSC, of zie ik dat nou verkeerd?

OSSC is tegenwoordig weer goedkoper, is aan te sluiten op moderne TV's en kan vrij goede scanlines op het beeld toveren. Daarnaast werkt het praktisch voor alle systemen. Enige wat hij niet kan is composiet beeld omzetten. Of wil je echt op CRT blijven gamen?
Geen probleem, ben allang blij dat je meedenkt :)

ossc heeft 2.....hmmm problemen wil ik het niet noemen, maar zaken waardoor ik , op dit moment, de retrotink interessanter vind.
1. rt is plug en play, ossc heeft profielen etc nodig.
2. het switchen bij resoluties......ik weet niet zeker of dit bij de ossc en/of framemeister speelde, maar het lijkt me zeer irritant als je zwart beeld krijgt voor paar seconden als er een reso swap plaatsvind.

Moet er gelijk bij zeggen, dat bij jou ik dat nooit heel veel heb zien gebeuren.....dus wellicht is het meer een theoretisch probleem dan in de praktijk (of is je tv gewoon heel goed op dat vlak?)

Verder was je prijs opmerking heel hard nodig, want ik ging er vanuit dat ossc nog duurder was.

En wil ik op crt blijven spelen? Ha goede vraag :P
Ik vind het logistiek gezien heel praktisch om consoles te verdelen over 2 kamers, en ja, ik vind een retro tv voor retrogaming absoluut charme hebben.

Daarnaast even afwachen hoe retrogames er op de oled uitzien, werkelijk waar geen idee, ook speelt mee dat inbranden met met name hele oude games mogelijk ook iets groter risico is...........

Maar ik ben aan het overwegen (uiteraard lange termijn, moet lekker kunnen twijfelen :S ) om ook een full hd of zelfs 4k tv in mijn hok te gooien. En dan zou het zo maar kunnen dat ik daar (ook?) op wil spelen.
=============
Ben overigens wel benieuwd of onze 'monitor met zonder scart' vriend nog een oplossing heeft kunnen vinden.
Haal ons uit de spanning @mxmemx :D

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterg
De retrotink classic doet geen RGB :) En goede kabels per console kosten ook best geld. Vandaar dat ik 150 zei (met de aantekening dat het ook goedkoper kan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
walterg schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 11:36:
De retrotink classic doet geen RGB :) En goede kabels per console kosten ook best geld. Vandaar dat ik 150 zei (met de aantekening dat het ook goedkoper kan)
Ah, ok.
Dus als ik het goed begrijp:

Wel component in, dus voor mijn wii/ps2 zou het ok zijn, maar mijn huidige rgb scart consoles vallen af, en de composite kabels kunnen wel maar zien er dan best brak uit neem ik aan (je gaat een crapyy singaal dan vermeningvuldigen........)

En net nog even dit bekeken.
Met een retrotink heb je ook nog het 'reso switch probleem' :(

Denk dat ik het nadeel van de ossc dat deze geen composite doet (en geen s video, maar voor mij zo goed als niet relevant...) want genoemd word als een van de grootste RT voordelen tegenover de OSSC dan te overzien is, helemaal als het prijsverschil meevalt.

10 second ninja DONE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-09 13:41
@Sagat
"de oled uitzien, werkelijk waar geen idee, ook speelt mee dat inbranden met met name hele oude games mogelijk ook iets groter risico is........."

Inbranden is geen issue.. niet met LG. Deze heeft verschillende technieken om dat op te vangen. Image retension is verwaarloosbaar. Ik heb er iig geen last van.. Motionblur, of in dit geval het ontbreken ervan, minimale inputlag , en de perfecte zwartwaarden (omdat je veel 4:3 speelt) zie je dus buiten dat beeld perfect zwart. Waren de doorslag om voor OLED te gaan. Ja kost je 2400 euro... maar iedere cent waard!

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:16
Nog 14 games voor een complete collectie Nintendo Wii U PAL games. Ik heb nog wel enkele exemplaren die ik wil vervangen i.v.m. licht beschadigde instructie boekjes of een heel licht beschadigde cover.

[ Voor 7% gewijzigd door Jumpman op 04-02-2020 16:19 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Sagat Zelf gebruik ik de Wii u voor de wii games. De Wii u heeft namelijk HDMI, als je hem mod zou je er ook nog gamecube games (ISO's) op kunnen spelen. De hardware van de gamecube zit namelijk gewoon in de WII u, alleen hij ondersteunt het niet met de officiële firmware... Maar dan heb je wel gelijk Gamecube en Wii op hdmi...

Tja PS2, je zou kunnen overwegen om een PS3 met ps2 backwards comptabiliteit te kopen. Is wel emulatie maar deze scaled best goed op. Al is het deels emulatie, want alleen de processor wordt geemuleerd. De video processor is gewoon aanwezig namelijk.

Anders misschien wachten op de ps5? Het gerucht gaat dat deze compatible is met alle playstation spellen. Denk dat er meer over bekend wordt einde van de maand. Dan heb je natuurlijk ook direct ps1 t/m 5 in 1 apparaat en op HDMI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterg
Een ps2 compatible ps3 kan bijzonder aan de prijs zijn. Dat kan een leuke insteek zijn, maar het is niet persé een low cost optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

walterg schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 19:23:
Een ps2 compatible ps3 kan bijzonder aan de prijs zijn. Dat kan een leuke insteek zijn, maar het is niet persé een low cost optie.
Valt mee hoor. De echte verkopers op marktplaats vragen er enorm veel voor. Maar als je gewoon door marktplaats zoekt dan kan je hem voor rond de 30 euro echt wel krijgen. Heb er inmiddels 4 thuis staan.

Vooral foto's bekijken en naar de juiste kenmerken zoeken. (4 usb poorten en een glanzende disc drive)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2020 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterg
Oh, nice. Ben nooit echt op zoek gegaan. Hoe kwetsbaar zijn die eerste generatie PS3’s?

En mocht je er van eentje af willen dan hou ik me aanbevolen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaFleche
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-09 00:30
walterg schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 21:58:
Oh, nice. Ben nooit echt op zoek gegaan. Hoe kwetsbaar zijn die eerste generatie PS3’s?

En mocht je er van eentje af willen dan hou ik me aanbevolen ;)
De fat ps3 wordt over het algemeen als kwetsbaarder gezien als de slim variant.
Oververhitting en daardoor een luide fan zijn veel gehoorde klachten.
Nieuwe thermal paste en goed schoonhouden.

Zelf heb ik een cfw slim en ook deze staat met ps2 games flink te loeien.
Gelukkig niet zo'n fan van ps2 games omdat die generatie games de tand des tijds mijn inziens slecht overleefd hebben (dat is hier vloeken in de kerk :-) ) dus mijn ps3 heeft niet zo te lijden van ps2 oververhitting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterg
Ik heb iets te veel PS2's liggen om me om backwards compatibiliteit van de PS3 druk te maken, maar voor "de collectie" is het een interessant object :)

Mijn oorspronkelijke PS3 is een 60GB Fat, maar die heeft *knock on wood* nooit ergens last van gehad.

Ik vind de PS1 generatie wat moeilijker om in te komen vanwege de vroege 3D graphics. PS2 vind ik persoonlijk reuze meevallen. Ik was best onder de indruk dat toen ik Gran Turismo 4 laatst aanzwengelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaFleche
walterg schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 22:48:
Ik heb iets te veel PS2's liggen om me om backwards compatibiliteit van de PS3 druk te maken, maar voor "de collectie" is het een interessant object :)

Mijn oorspronkelijke PS3 is een 60GB Fat, maar die heeft *knock on wood* nooit ergens last van gehad.

Ik vind de PS1 generatie wat moeilijker om in te komen vanwege de vroege 3D graphics. PS2 vind ik persoonlijk reuze meevallen. Ik was best onder de indruk dat toen ik Gran Turismo 4 laatst aanzwengelde.
De enige reden om mijn ps2 aan te slingeren is om (op een oude crt) lightgun games te spelen.
Lekker Time Crisis 2 en 3 met de guncon.
Ben ook als de 'dood' dat mijn crt het begeeft want die krengen worden langzaam maar zeker schaars en zonder crt kan je geen lightgun games spelen.

Toch jammer dat ze voor de ps3 geen HD remasters hebben gemaakt voor de guncon-3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:16
LaFleche schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 08:24:
[...]

De enige reden om mijn ps2 aan te slingeren is om (op een oude crt) lightgun games te spelen.
Lekker Time Crisis 2 en 3 met de guncon.
Ben ook als de 'dood' dat mijn crt het begeeft want die krengen worden langzaam maar zeker schaars en zonder crt kan je geen lightgun games spelen.

Toch jammer dat ze voor de ps3 geen HD remasters hebben gemaakt voor de guncon-3
Waarschijnlijk werd dat te duur, omdat er dan ook hardware bij moest wat met de huidige TV techniek moest werken.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaFleche
Jumpman schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 09:40:
[...]

Waarschijnlijk werd dat te duur, omdat er dan ook hardware bij moest wat met de huidige TV techniek moest werken.
Maar Namco had al de guncon3 voor de ps3 (voor Time crisis 4 en Razing Storm) en de move had ook gekund ..... moet wel zeggen dat shooters met de move tamelijk 'ruk' zijn.

Speel wel eens House of the Dead overkill met de move maar ik heb best wel vaak dat ineens de calibratie alle kanten opgaat. Dan speelt de WII versie van dit spel wel weer een stuk relaxter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mxmemx
@Sagat Nou ik heb de moed opgegeven na wat research, ik zag het niet zo zitten om 5x60 euro neer te leggen voor alle losse kabels en de ossc gaf met mijn consoles geen garantie voor goede werking dus ik dacht wat nu.
Toen kwam mijn vriendin ineens met de vraag waarom pak je onze oude 720p tv niet, heb m nog niet getest verder met de consoles maar hij heeft in ieder geval scart. En na wikken en wegen ga ik toch denk ik voor de hydra mini. vind het ergens wel gaaf dat hij automatisch schakelt, maakt het makkelijker om de consoles te displayen in een kast die afsluitbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LaFleche schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 09:58:
[...]

Maar Namco had al de guncon3 voor de ps3 (voor Time crisis 4 en Razing Storm) en de move had ook gekund ..... moet wel zeggen dat shooters met de move tamelijk 'ruk' zijn.

Speel wel eens House of the Dead overkill met de move maar ik heb best wel vaak dat ineens de calibratie alle kanten opgaat. Dan speelt de WII versie van dit spel wel weer een stuk relaxter.
Hoe werkt die guncon 3 precies dan? Ik ken alleen maar guns voor lcd met een sensorbar of via de move. (Camera).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaFleche
Verwijderd schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 12:05:
[...]

Hoe werkt die guncon 3 precies dan? Ik ken alleen maar guns voor lcd met een sensorbar of via de move. (Camera).
De Guncon3 werkt met 2 sensors die je boven je scherm moet plaatsen en met een usb kabeltje aan je ps3 vast zit.
De Guncon3 gebruikt dan de andere usb port.

Eigenlijk een soort WII sensorbar maar dan anders :-)

Ik heb Time Crisis 4 met zowel de move als met de Guncon 3 gespeeld en er is geen twijfel mogelijk: de guncon 3 is verreweg superieur.

Helaas zijn er maar drie games die werken met de guncon en dat zijn Time Crisis 4, Razing Storm en dead pirates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DYX

DYX

mxmemx schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 11:05:
@Sagat Nou ik heb de moed opgegeven na wat research, ik zag het niet zo zitten om 5x60 euro neer te leggen voor alle losse kabels en de ossc gaf met mijn consoles geen garantie voor goede werking dus ik dacht wat nu.
Toen kwam mijn vriendin ineens met de vraag waarom pak je onze oude 720p tv niet, heb m nog niet getest verder met de consoles maar hij heeft in ieder geval scart. En na wikken en wegen ga ik toch denk ik voor de hydra mini. vind het ergens wel gaaf dat hij automatisch schakelt, maakt het makkelijker om de consoles te displayen in een kast die afsluitbaar is.
Ik maandag toevallig de gewone Hydra (niet de v2) binnengekregen. Ik was ook aan het kijken voor de mini (o.a. door de prijs) echter heb ik nu al 4 consoles met scart en wilde niet tegen het probleem aanlopen dat ik straks een poort te kort kom. Hij heeft een erg mooie afwerking en staat netjes naast de ossc. Heel dom probleem alleen waar ik tegenaan liep was dat ik geen scart kabel heb liggen om de hydra met de ossc te verbinden |:( Dus moet nog even geduld hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:52
Sagat schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 09:30:

[...]

Ligt aan mijn bui, ik ben dol op shmups en heb de meeste neo geo games nog niet echt gespeeld, maar momenteel dus nog bezig met nes castlevania en die vind ik gewoon erg leuk, en toevallig ben ik ook mario kart snes aan het herspelen voor achiements :P

Let wel, ik heb zeer nostalgische gevoelens voor die game omdat ik dat altijd met vrienden speelde, met mariokart 8 vind ik de gfx geweldig, maar gameplay...meer gelukfactor minder racing skill..dus sorry maar idd, ik speel op dit moment echt liever de snes versie!

star fox vond ik vroeger al een slecht lopend spel, dus daar geef ik je wel gelijk over ;)
Het was ook meer een overtrokken voorbeeld, dan dat ik echt denk dat niemand meer plezier kan beleven aan Mario Kart snes. Maar, wat ik wel wat bijzonder vind is dat de NES/SNES Mini overal de hemel in geprezen werden en je daar niks hoorde over de game selectie. De NES Mini komt met 30 roms, waarvan een berg de inferieure NES ports van arcade games zijn(Pacman, Donkey Kong, Mario Bros, Galaga, Gradius, Balloon Fight etc). Anno 21ste eeuw toch niet meer de beste manier om ze thuis te spelen. De SNES Mini komt met 21 roms en mist twee Donkey Kong Country's, All-Stars, Killer Instinct en een berg 3rd party toppers.

De Neo Geo Mini komt met 40 arcade perfect games en dan is de selectie ineens een minpunt in elke review. Papegaaigedrag als je het mij vraagt.

Vandaag trouwens nieuwe aankoop gedaan. In het warme Taiwan nog een splinternieuwe PSVita op de kop weten te tikken. In alle zaken uitverkocht, maar via internet nog ergens bij een garagewebshop gevonden en langs gefietst. Helaas wel de witte(had graag de blauwe/oranje gehaald), maar wel met firmware 3.60, de ideale zegmaar.

Wilde hem altijd stiekem wel hebben, maar vond het wat prijzig. Maar de allerlaatste kon ik niet laten liggen voor 180.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
LaFleche schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 08:24:
[...]

De PS3 heeft op zijn beurt weer aardig wat classics met "gewoon" de Move controller of beter, guns waar je deze in kunt doen. Doen dan nauwelijks onder voor de ervaring met klassieke light guns.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BarôZZa schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 18:39:
[...]

Het was ook meer een overtrokken voorbeeld, dan dat ik echt denk dat niemand meer plezier kan beleven aan Mario Kart snes. Maar, wat ik wel wat bijzonder vind is dat de NES/SNES Mini overal de hemel in geprezen werden en je daar niks hoorde over de game selectie. De NES Mini komt met 30 roms, waarvan een berg de inferieure NES ports van arcade games zijn(Pacman, Donkey Kong, Mario Bros, Galaga, Gradius, Balloon Fight etc). Anno 21ste eeuw toch niet meer de beste manier om ze thuis te spelen. De
Denk dat het er aan ligt hoe je naar het product kijkt, om te spelen is een nes mini voor puristen toch al niet goed genoeg, en ja dat zijn nou precies de mensen de vermoedelijk idd ook kunnen kiezen voor arcade perfect versies. Voor de doelgroep, mensen die vroeger een nes hadden en nostalgisch zijn. Is het echter een redelijk divers aanbod van veel goede games.
SNES Mini komt met 21 roms en mist twee Donkey Kong Country's, All-Stars, Killer Instinct en een berg 3rd party toppers.
Valide kritiek, maar de games die er wel zijn, zijn gewoon erg goed. En je weet gewoon dat je bijna niet iedereen tevreden kan stellen met de keuze, want ivm met rechten etc kunnen er ook weer niet 200 roms opstaan, en met een klein aantal moeten er keuzen gemaakt worden.
De Neo Geo Mini komt met 40 arcade perfect games en dan is de selectie ineens een minpunt in elke review. Papegaaigedrag als je het mij vraagt.
Tsja net als bij de mini, is de emulatie van de neo goed genoeg voor de puristen? En dat zijn ook de mensen die kunnen vallen over de 'non clicky' stick'

En ik denk dat de meest reviews zijn voor de 'gemiddelde retro gaming fan' en niet echt de neo fans. Want die kunnen heel goed zelf beslissen wat ze willen, maar als jij maar een beetje iets weet over de neo en je twijfelft, dan is het wel fijn om te weten dat er van de 40 games 20 fighters zijn. Dat kan je dat meenemen in je beslissing om het wel of niet te kopen.
Ik ben zelf dol op 2d fighters, dus voor mij zou het absoluut geen nadeel zijn. En je kan nog overwegen om te zeggen dat het simpelweg een accurate afspiegeling is van de library MAAR, puur op diversiteit, denk ik dat de nes en snes classic dan betere keuzes zouden zijn.

Maar alle resepect hoor. Zoals gezegd ben ik zelf dus laatste tijd veel met retro gaming voor achievements bezig (zelfs wat gameboy games!) , maar deze week is wat in gamepass lopen graven en de gfx zijn dan wel een verademing :)

En hoe vet ik castlevania ook vind, de controls zijn simpelweg gedateerd, omdat het de (mede)grand daddy van een heel genre is, wil ik het liefste het spel kunnen uitspelen, maar ik moet echt in de bui zijn. Anders ben ik zelf ook binnen 5 mins gefrustreerd. Het toverwoord bij mij is keuze.
Nu ook gewoon even weer wat minder zin, en dan leg ik het ook gewoon even aan de kant.

Vandaag trouwens nieuwe aankoop gedaan. In het warme Taiwan nog een splinternieuwe PSVita op de kop weten te tikken. In alle zaken uitverkocht, maar via internet nog ergens bij een garagewebshop gevonden en langs gefietst. Helaas wel de witte(had graag de blauwe/oranje gehaald), maar wel met firmware 3.60, de ideale zegmaar.

Wilde hem altijd stiekem wel hebben, maar vond het wat prijzig. Maar de allerlaatste kon ik niet laten liggen voor 180.
Nice! maar pics please :)

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-09 16:12
Heb hier thuis nog een originele C64 gevonden, zou je deze ook kunnen aansluiten op een oled tv of gaat dat niet werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaFleche
Exorcist schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 23:49:
[...]

De PS3 heeft op zijn beurt weer aardig wat classics met "gewoon" de Move controller of beter, guns waar je deze in kunt doen. Doen dan nauwelijks onder voor de ervaring met klassieke light guns.
Persoonlijk heb ik best wel het issue met de move dat
1, zonder gun-attachment het 'vuur-knopje' van de move veels te 'mushy' aanvoelt
2. ik regelmatig niet meer gecalibreerd ben en dat de 'pointer' dan ergens in een hoek staat terwijl ik de gun-met-move toch echt strak voor me heb.

Met de 'echte' guncon (dus zowel op ps2 met gc2 als de ps3 met gc3) heb ik dat issue niet. Veel meer een arcade feeling.

Nog sterker: ik vind de WII met de wii-remote wat dat betreft een beter alternatief voor lightgun games dan de ps3 met move. Speel maar eens House of the Dead overkill op de ps3 en op de WII.
Helaas is de WII grafisch dan weer een stukje minder.....het blijft behelpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mxmemx
DYX schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 17:40:
[...]

Ik maandag toevallig de gewone Hydra (niet de v2) binnengekregen. Ik was ook aan het kijken voor de mini (o.a. door de prijs) echter heb ik nu al 4 consoles met scart en wilde niet tegen het probleem aanlopen dat ik straks een poort te kort kom. Hij heeft een erg mooie afwerking en staat netjes naast de ossc. Heel dom probleem alleen waar ik tegenaan liep was dat ik geen scart kabel heb liggen om de hydra met de ossc te verbinden |:( Dus moet nog even geduld hebben.
Ik twijfelde over de mini en de normale, maar ik verwacht niet dat ik nog meer oudere consoles ga nemen. De nostalgie ligt bij mij bij de N64, GC en ps2. De rest is voor mijn tijd helaas (gelukkig voor mn vriendin). Jij gaat wel gewoon voor de ossc + hydra combi? Ik vind het risky omdat de ossc dus als ik de reacties zo lees niet 100% werkt voor elk van mijn systemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DYX

DYX

Ik heb de gc via een hdmi adapter, dus die gaat niet via de ossc. Ik ga zelf ook echt max tot de nes terug en heb geen affectie met sega. Voor nu zal het de nes, snes (pal & ntsc), n64(met rgb mod) en misschien de ps2, maar dat is afhankelijk of de ps5 backward compatible wordt. Voor de nes output natuurlijk alleen composite, dus daarvoor moet ik wachten voor de addon voor ossc. Het prijs verschil was niet erg groot tussen mini en de hydra 1. De v2 was weer €30 meer en de nieuwe features had ik niet nodig.

Ik heb tot nu toe alleen even snel een xbox360 en de snes geprobeerd en dat ging goed. De overige kijk ik wel als ik ze aansluit. Had al veel gelezen, maar op een gegeven moment was ik er klaar mee en heb ik gewoon alles gekocht en zie ik wel waar ik tegenaan loop (zoals het niet hebben van een scart naar scart kabel :P )

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:52
Sagat schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 08:14:
[...]

Denk dat het er aan ligt hoe je naar het product kijkt, om te spelen is een nes mini voor puristen toch al niet goed genoeg, en ja dat zijn nou precies de mensen de vermoedelijk idd ook kunnen kiezen voor arcade perfect versies. Voor de doelgroep, mensen die vroeger een nes hadden en nostalgisch zijn. Is het echter een redelijk divers aanbod van veel goede games.

[...]

Valide kritiek, maar de games die er wel zijn, zijn gewoon erg goed. En je weet gewoon dat je bijna niet iedereen tevreden kan stellen met de keuze, want ivm met rechten etc kunnen er ook weer niet 200 roms opstaan, en met een klein aantal moeten er keuzen gemaakt worden.

[...]

Tsja net als bij de mini, is de emulatie van de neo goed genoeg voor de puristen? En dat zijn ook de mensen die kunnen vallen over de 'non clicky' stick'

En ik denk dat de meest reviews zijn voor de 'gemiddelde retro gaming fan' en niet echt de neo fans. Want die kunnen heel goed zelf beslissen wat ze willen, maar als jij maar een beetje iets weet over de neo en je twijfelft, dan is het wel fijn om te weten dat er van de 40 games 20 fighters zijn. Dat kan je dat meenemen in je beslissing om het wel of niet te kopen.
Ik ben zelf dol op 2d fighters, dus voor mij zou het absoluut geen nadeel zijn. En je kan nog overwegen om te zeggen dat het simpelweg een accurate afspiegeling is van de library MAAR, puur op diversiteit, denk ik dat de nes en snes classic dan betere keuzes zouden zijn.
Je hebt zeker een punt, ik ben zelf wat minder nostalgisch en niet echt een purist. Houd gewoon van toffe games en hardware, het valt me niet echt op als de sprite flickering niet overeen komt. En volgens mij speelden we vroeger alles op 50Hz PAL tv's en nu liever 60Hz. Bijna alle NES games zijn gewoon te verouderd voor mij en bij de SNES zijn er ook maar een paar die ik echt leuk vind. Ik vind het zelf vaak juist leuker om oude games te vinden die ik vroeger gemist heb, ipv nog een keer dezelfde te spelen. En hoe obscuurder hoe beter, twijfel ook altijd als ik een Wonderswan Color zie liggen. Puur omdat het onbekend terrein is.

Ik neem aan dat je doelt op de Analogue NT hardware voor de puristen? Prachtig spul, maar prijzig en ik heb geen collectie meer. Nooit zelf een SNES gehad en toen ik een N64 had gekocht kwam ik thuis na school en vertelde m'n moeder dat ze m'n 'oude Nintendo' had weggegeven omdat ik nu toch een nieuwe had ;(
En hoe vet ik castlevania ook vind, de controls zijn simpelweg gedateerd, omdat het de (mede)grand daddy van een heel genre is, wil ik het liefste het spel kunnen uitspelen, maar ik moet echt in de bui zijn. Anders ben ik zelf ook binnen 5 mins gefrustreerd. Het toverwoord bij mij is keuze.
Nu ook gewoon even weer wat minder zin, en dan leg ik het ook gewoon even aan de kant.
Dat is echt mijn ervaring met verreweg de meeste retro games. Alleen leg ik het weg en raak ik het daarna nooit meer aan :+
Nice! maar pics please :)
Vooruit:
Vita

Kwam vandaag ook nog een Playstation TV tegen voor 55 euro, dus kon het niet laten liggen. Eigenlijk had Sony de Switch gewoon als ze er 1 apparaat van hadden gemaakt. Qua graphics doet de VITA niet ver onder. En het voelt futuristisch tov m'n Nintendo devices dat m'n Bluetooth headphone gewoon werkte.

Edit: ugh... Nergens die oranje/blauwe vita's te vinden (alle electronics towns afgeweest). Loop je een warenhuis binnen, zie je op de speelgoedafdeling dit:

Vitas

:/

[ Voor 4% gewijzigd door BarôZZa op 11-02-2020 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@BarôZZa Maar ik begrijp dus dat je momenteel in Japan verblijft? Ben benieuwd naar je ervaringen! Japan staat nog bovenaan op mijn verlanglijstje om een keer heen te gaan namelijk.

Vita is ook een erg toffe console, alleen PSP heeft wat meer leuke spellen er op zitten vind ik zelf. Al kan je veel PSP spellen ook gewoon op de vita spelen en dat in OLED:) Ben ook benieuwd naar het verschil tussen de OLED en de LCD versie.
Pagina: 1 ... 41 ... 224 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op, dit topic is om retro gaming en al haar facetten te bespreken, het is echter NIET de bedoeling om
- Games aan te schaffen (ruilen/lenen/etc.) van/via mede tweakers.
- Games te verkopen.
- Te vragen wat een game of console waard is.
- Een V&A advertentie te promoten.
- Dit topic is voor en door verzamelaars, s.v.p. geen opmerkingen ala 'Oh wat veel, speel je dat allemaal?' Dat voegt niets toe.