Yup of kijk naar shinobi megadrive (weet even niet exact welke uit mijn hoofd) maar daar zaten bossen in gebaseerd op allerlei bekend figuren, met name spider man en godzilla, er is daar dus een revised version van uitgebracht met aangepaste bosses.
Ik meen dat zelda LA ook een bug had die er uit gepatched is met een latere versie, en ook metropolis street racer voor de dc had een bug in de eerste print runs, en is daarna gepatched.
(ik heb zelf de ongepatchte versie, en idd een keer meegemaakt dat ik ergens een score kreeg die compleet niet klopte, ik werd 2e en kreeg punten voor plek 1 ofzo)
Zo zullen er nog genoeg andere voorbeelden zijn
================
Trouble in paradise
Vrijdag een ex collega over de vloer die net als ik dol is op fighting games, en ook retro game fan is. Dus ik mijn rommel hok ook even laten zien, komt ie marvel super heroes tegen.........oh dat was echt jeugd sentiment........dus even spelen?
Paar problemen, tv remote wilde niet mee werken (moet is kijken of ik de contacten wat kan schoonmaken of wellicht een universele remote aanschaffen......voor zover ik weet heeft t iphone geen ir, dus kan geen app op mijn iphone 8 zetten

)
Maar geen beeld........nou scart wisselaar er tussen uit, toen wel beeld maar geen geluid, beetje met de scart kabel gespeeld, en hey sound......maar heel wisselvallig, geluid was zeker niet full stereo.
De game zelf had ook geen (zichtbare) keuze voor 60hz en tsja.......hij staat sowieso al bekend als wat houterig aanvoelend (heb het iig al vaker gehoord) dus ja.......was niet echt geweldige ervaring en na paar potjes maar teurg naar de current gens, voor wat sf anniversary collection........wel ge-eindigd met CvsS2 op de ps2, die zich gelukkig wel voorbeeldig gedroeg
Gister toch nog is beetje gekeken of ik nou kon zien wat er aan de hand was, iig de scart kabel tussen mijn switcher en tv zag er niet zo goed uit, de metalen contacten zat wat speling tussen? an sich vaker gezien, dus leek me niet heel erg.........
maar daarna maar is kijken met directe aansluiting......en ging steeds slechter tot op het einde ik zelfs direct geen beeld meer kreeg! Denk dat het probleem zit in de scart connector van mijn tv-tje.......misschien vandaag nog wat meer testen. maar anders vrees ik dat het wel is einde verhaal kan zijn.
Enige voordeel is dat ik dan eindelijk (long time regulars herinneren zich dit misschien) mijn ' echte' tv is kan ophalen.......die ik als opvolger voor deze heb gekocht maar nog steeds bij mijn ouders is......
Een heel misschien de tv nog openmaken, maar ik ben al niet de meest technische tweaker en heb diverse malen gehoord/gezien in yt vids dat je altijd erg moet uitkijken met crt techniek een stroom......maar gaat vast goed komen
Zoals gezegd eerst nog maar is verder (Cross) testen. Maar krijg door deze ongein wel meer en meer zin in een mister die ik dan en op hdmi kan aansluiten en eventueel ook nog met rgb scart/ component en/of vga kan aansluiten......
==========
update 1:
testen met good old snes.
- snes direct, werkt
- snes via scart switch 2 werkt
- snes via scart switch 1 werkt
Gister op het laast geen beeld met precies de consoles die wat 'exotischer' zijn. of te wel mijn jap pc engine en mijn md met regio swtich........volgende testen dan daar maar is op focussen.
Verder twijfel ik over mijn saturn.....hij heeft dus de default kabel wat volgens mij gewoon composite over rgb is. Stiekum maar is gekeken naar wat andere opties. zoals bijvoorbeeld een rad2x. Zou wel betekenen dat de saturn dan naar mijn plasma verhuist ipv van crt, en juist omdat het voornamelijk de 2d saturn games zijn waar ik interesse in heb.......zou ik dat liever niet doen.....
Zou nog kunnen overwegen om naar een rgb scart kabel voor de saturn te kijken, 24 pond voor een pack a punch is wel goedkoper dan 50 voor die rad.....en eerlijk is eerlijk, zo heel veel gebruik ik de saturn momenteel ook weer niet, maar kom je beetje bij het zelfde verhaal als bij de mijn geliefde snes. sommige games zijn goed geoptimaliseerd anderen minder. Dus als ik echt hardcore zou willen verzamelen zou dat betekenen overstappen naar een usa of jap saturn (en snes).
(en voor de gamer kant in mij... voor de snes dan een everdrive/sd2snes en voor de saturn dan een sd mod. misschien is dat wel de simpelste optie, mijn euro saturntje upgraden naar rgb, en houden voor mijn beperkte verzameling fysieke games, en dan een modded saturn (zowel video out en sd dan regelen voor de plasma....soon to be oled) de saturn heeft wel geweldige shmups.....ach wellicht als ik de lotterij win.
Denk dat ik 25 pond voor beste beeld van mijn saturn op mijn retro tvtje nog wel te overzien vind
[
Voor 20% gewijzigd door
Sagat op 27-01-2020 10:05
]