nr 21 van meneer justice, zie
hier
Nou is het heel simpel, zijn smaak hoeft niet de jouwe of de mijne te zijn, Maar qua genre zou het goed moeten zitten bij mij iig. En over het algemeen kan me aardig in zijn mening vinden.
maar als het er bij jou op de emulator hetzelfde uitziet en klinkt als veel gameplay op youtube dan vermoedt ik dat het gewoon om smaak gaat.
true, hij heeft het over goed presentation, tuurlijk is het een oudere game maar ik vind het wat matigjes en
De megadrive de games zijn wat meer arcade like ook qua geluid en dat is heel wat anders dan op de snes. dat kan een plus of min zijn voor velen. persoonlijk een plus voor mij maar ik kan mij het wel voorstellen als de snes die minder arcade like is dan wellicht beter is. een kwestie van smaak zou ik zeggen
Tsja bij retro zit een hoop nostalgie, net nog mariokart gespeeld en ik hoor vaak dat die toch wel gedateerd is, en ik snap heel goed dat mode 7 niet het allermooiste is (sterker nog ik vind het te vaak gebruikt en zeker niet altijd een plus punt) maar mariokart klikt gewoon voor mij, ik hou van die gfx hoe pixelbreierig ze ook zijn

Mijn punt is dat ik de gfx van deze game toch nu beoordeel, en dat is altijd anders dan als ik dat vroeger had gezien, helemaal als ik op de moment alleen maar een nes en c64 had gehad om mee te vergelijken (als ouwe amiga fanboy vind ik die games vaak ook nog mooier, maar ben hier wsl niet geheel objectief

)
Als je mooie grapics en degelijk geluid wilt dan kom je beter uit op zeg gunstar heroes alien soldier contra hardcops shinobi III castlevania bloodlines/new generation dynamite headdy thunder force IV die er naar mijn mening beter uitzien dan vergelijkbare games op de snes.
Contra ook? En CV.........hmmmm hoewel volgens mij de md cv toch wel wat later uitkwam dan de ninty one?
qua grapics vind sega wat scherper bij de betere games tenopzichte van blurry pixelated met de snes en dan hebben we het vooral over de mode 7 grapics die vaak worden toegepast in de betere games.
Mode 7 al besproken en ja.....ik herken idd wel een beetje (denk ik( wat je bedoeld met blurry.
persoonlijk vind ik de snes meer een mascot en rpg machine. qua actie games en shootemups daarvoor kom ik eerder bij sega.
als we westerse libraries echter negeren en japan erbij pakken dan word de snes een stuk interssanter qua actie games. maar het zelfde kan ook gezegd worden voor sega en een heel stuk meer in de actie en shootemup genre's
De snes heeft natuurlijk wel een paar goede shmups, maar langs niet zoveel als de md, denk dat je kan zeggen dat in dat genre de md gewoon zowel op kwantiteit als kwalitiet wint. Actie......what can i say, vroeger nooit echt gemis gehad in dat genre, met contra, cybernator, smash tv, ghouls n ghosts. (wat dan allemaal ook nog is multiplat games zijn

)
Ik denk ook wel dat op basis van het geen ik gespeeld heb (en dat is weinig streets of rage en veel final fight, waarbij die laatste wel met name op de emulator arcade versie dus stop me als ik onzin verkondig maar......) dat SoR wel de betere beat em up is, natuurlijk sowieso 2 player vs 1 player, wat helemaal in dat genre bijna een crime against humanity is maar, denk dat ik qua gfx toch snes ff prefereer.
In het algemeen vind ik de snes ook vaak wat meer kleuren lijken te hebben en daardoor minder grauw......en ook vaak wat grotere sprites en toch een iets hogere res look.
En dan nog even je genoemde games
gunstar heroes tof, heb hem op x360, zal hem ook nog is op de md/crt combi spelen ter vergelijk!
alien soldier - kende ik niet, snel stukkie gekeken en zit er goed uit!
contra hardcops - wel ik kort geprobeerd maar is idd erg moeilijk!
shinobi III - de gamereeks waar ik echt nog is tijd wil insteken, maar ik hou iig van de artsyle
castlevania bloodlines/new generation - qua game ook een waar ik graag nog meer tijd in wil stoppen, qua gfx.......tsja ok ik kom er op terug (hopelijk ooit) als ik hem meer heb gespeeld
dynamite headdy moest ook even googlen, op basis van de naam had ik hem idd al moeten herkennen maar ook zeker game die ik echt kans moet geven, sowieso Treasure!

(zag de naam ook al bij wat andere games van je lijst)
thunder force IV Ook hier kan ik er qua gameplay niet goed over oordelen, maar als ik Axelay er tegenover zet puur qua gfx? Ik vind die game ook echt heel mooi om te zien.
Maar goed, iig dank voor je reactie en tips, gelukkig hoeven we niet meer te kiezen en kunnen we lekker de beste games van alle systemen cherry picken
Ik ben ook absoluut niet anti sega, sterker nog ik heb dus een md, en in een ideal wereld zou daar zeker nog een md en zelfs 32x bij mogen (en dan zelfs nog een md power base convertor.......al hoewel dat echt voornamelijk verzameltechnisch is, denk niet dat ik nog heel veel MS games wil spelen al hoewel ook daar voor mij ongetwijfeld nog ' krenten' te vinden zijn
Net nog even wat Alisia gespeeld, maar damn de boss (Denk ik) van level 2 vond ik behoorlijk pittig en dan zijn er nog heel wat meer levels (totaal 8-9 ofzo?) dus denk dat ik deze game helaas niet veel meer zal spelen puur door de moelijkheidsgraad, maar ga het zeker nog wel paar keer proberen, en voor de lol (en achievements

) ook nog even hard mode gedaan maar dat was helemaal kansloos
edit:
sorry alsof ik al niet genoeg tekst had uitgebraakt maar de game is dus uit 92
Wikipedia: Category:1992 video games
Hmmmmz.......