Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-07 14:24
Vind het zelf wat veel zeker om dat mijn eigenlijk alleen gaat om de gameboy en die heb ik gewoon nog (GBA SP + DS lite)

Zeker een super tof ding maar duur voor wat ik graag wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het is een prachtig scherm, mooie formfactor, en met de benodigde adapters kan je dus idd heel veel spelen, zie post van Arunia.
Daarnaast komt er dus ook een switch achtig dock zodat je makkelijk op de tv kan spelen.

Jailbreak, natuurlijk geen enkele garantie, maar op basis van hoe het er uit ziet bij de andere analogue producten verwacht ik zeker dat het wel goed zal komen.

Het enige nadeel voor mij is dat ik dus nooit 'echt' een handheld gamer ben geweest, en ik graag vrijheid van controllers wil als ik dan toch op tv ga spelen, al hoewel ik dat even geresearched heb, en ja...niet verwacht dit, maar je kan zowel wireless als bedraad ook nog controllers op de doch aanlsuiten...

Damn, denk dat als je gewoon dus het 16 bit handheld spul met hardware recreatie wil spelen dat dit zo ongeveer het best is wat je kan kopen...het is niet goedkoop, en sowieso de reviews afwachten, maar de theorie is zeer interessant!

Ik denk dat ik het antwoord zelf al kan verzinnen, maar als je 2 of 3 producten tegelijk zou afnemen, zou je dan maar een keer verzend (en mogelijk douane) kosten hoeven te betalen? :+

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-09 14:02
Verzend en inklaring wel. Invoer, en btw, gaat over totaalbedrag, inclusief verzendkosten.
Dus daar bespaar je niet op

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hebben jullie een mening over het volgende? Ik zoek een degelijke 8 poorts RGB SCART schakelaar. Ik kom op deze uit:

https://lotharek.pl/productdetail.php?id=124

Apparaat ziet er degelijk uit en met de door mij gewenste functionaliteit(en). Ik heb momenteel 2x een 3 poorts RGB schakelaar maar met handmatige selectie en door de onhandige locatie van deze twee werkt het niet prettig/logisch en ben ik lang bezig met zoeken naar de juiste input. Er gaat 1x SCART uit naar een OSSC welke het verder allemaal zou moeten afhandelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Exorcist schreef op woensdag 4 december 2019 @ 14:26:
Hebben jullie een mening over het volgende? Ik zoek een degelijke 8 poorts RGB SCART schakelaar. Ik kom op deze uit:

https://lotharek.pl/productdetail.php?id=124

Apparaat ziet er degelijk uit en met de door mij gewenste functionaliteit(en). Ik heb momenteel 2x een 3 poorts RGB schakelaar maar met handmatige selectie en door de onhandige locatie van deze twee werkt het niet prettig/logisch en ben ik lang bezig met zoeken naar de juiste input. Er gaat 1x SCART uit naar een OSSC welke het verder allemaal zou moeten afhandelen.
Voor zover mijn research mij heeft geleerd, zijn alleen de Hydra en de gscartw kwaliteit oplossingen voor scartboxes. Dit zou een prima apparaat moeten zijn. Ik geloof dat @Exorcist er hier twee van heeft.

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Seroczynski schreef op woensdag 4 december 2019 @ 15:09:
[...]

Voor zover mijn research mij heeft geleerd, zijn alleen de Hydra en de gscartw kwaliteit oplossingen voor scartboxes. Dit zou een prima apparaat moeten zijn. Ik geloof dat @Exorcist er hier twee van heeft.
Wie heeft er twee? ;)

Maar thx, klinkt veelbelovend. Denk dat ik 'm maar bestel, vind het een mooie prijs. Kan ik daarna nog bekijken welke kabels ik moet/kan kopen voor de GC/SNES, m'n huidige RGB kabel is te fel qua kleuren maar dat zie ik dan wel weer. Geldt ook voor m'n N64 kabel, ook niet tevreden over.

RGB zal dan MDII, PS1, SNES, GC, N64, Saturn, CD-i en Jaguar worden. Component de Wii/PS2/Xbox en de DC VGA. Is alles weer netjes/overzichtelijk :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Recentelijk maar eens een poging gewaagd een Game Gear te modden met een LCD scherm.

1. Complete recap gedaan incl. power en audio bord
2. Overbodige componenten zoals LCD en CCFL en parts m.b.t. het hoge voltage circuit verwijderd (nogal tricky aangezien hier veel SMD weerstanden en caps onder vallen)
3. Het leukste, de install van het LCD, met een aantal lage pitch pads

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Np9X9Qam.jpgAfbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/o0Nn1Y3m.jpgAfbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/CWY9yWtm.jpg

Valt me alleszinds niet tegen, het scherm ziet er letterlijk 100x beter uit nu :)

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Exorcist schreef op woensdag 4 december 2019 @ 15:18:
[...]

Wie heeft er twee? ;)

Maar thx, klinkt veelbelovend. Denk dat ik 'm maar bestel, vind het een mooie prijs. Kan ik daarna nog bekijken welke kabels ik moet/kan kopen voor de GC/SNES, m'n huidige RGB kabel is te fel qua kleuren maar dat zie ik dan wel weer. Geldt ook voor m'n N64 kabel, ook niet tevreden over.

RGB zal dan MDII, PS1, SNES, GC, N64, Saturn, CD-i en Jaguar worden. Component de Wii/PS2/Xbox en de DC VGA. Is alles weer netjes/overzichtelijk :)
Och wat stom, nou ja volgens mij iemand die ook wel eens in dit thread post :) Waar heb je je RGB kabels vandaan, RGC.co.uk? Daar bestel ik ze altijd en ik vind het er netjes uitzien, zeker door de OSSC. Voor de OG Xbox heb ik laatst zelf nog een componentkabel gesoldeerd, prachtig beeldresultaat.
Sp33dFr34k schreef op woensdag 4 december 2019 @ 15:53:
Recentelijk maar eens een poging gewaagd een Game Gear te modden met een LCD scherm.

1. Complete recap gedaan incl. power en audio bord
2. Overbodige componenten zoals LCD en CCFL en parts m.b.t. het hoge voltage circuit verwijderd (nogal tricky aangezien hier veel SMD weerstanden en caps onder vallen)
3. Het leukste, de install van het LCD, met een aantal lage pitch pads

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]

Valt me alleszinds niet tegen, het scherm ziet er letterlijk 100x beter uit nu :)
Netjes hoor. Zit al tijden te kijken of ik ook zo'n McWill moet aanschaffen, maar denk telkens dat ik het voor nu te duur vind. Ooit :) Hoe bevallen de verschillende scaling opties? Ik meende dat het scherm niet 1:1 overeenkomt met de originele verhouding of resolutie, waardoor scaling toegepast moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Seroczynski schreef op woensdag 4 december 2019 @ 16:10:
Netjes hoor. Zit al tijden te kijken of ik ook zo'n McWill moet aanschaffen, maar denk telkens dat ik het voor nu te duur vind. Ooit :) Hoe bevallen de verschillende scaling opties? Ik meende dat het scherm niet 1:1 overeenkomt met de originele verhouding of resolutie, waardoor scaling toegepast moet worden.
Snap ik, het is niet weinig geld... Ik vond het twijfelachtig of het überhaupt te doen was, maar viel achteraf wel mee. Het scherm is niet helemaal 1:1, maar je moet wel verdomd goed kijken wil je dat zien. Je kunt overigens met een knoppencombo nog scrollen tussen de verschillende modi, en dan ook nog met en zonder scanlines, leuke toevoeging om het wat meer getrouw te maken. Waar ik me overigens wel aan stoor is de audio, bizar veel humming waar ik wel last van heb. Ik heb inmiddels een nieuwe audio PCB besteld, eens kijken of dat beter is.

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gunghir
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 20-07-2024
Voor mensen die de MiSTer FPGA hebben.
De core voor de MegaCD is net uitgekomen.

Erg leuk zo voor de kerst.

En 1 week terug de GBA core en maandje terug de NeoGeo core.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Seroczynski schreef op woensdag 4 december 2019 @ 16:10:
[...]

Och wat stom, nou ja volgens mij iemand die ook wel eens in dit thread post :) Waar heb je je RGB kabels vandaan, RGC.co.uk? Daar bestel ik ze altijd en ik vind het er netjes uitzien, zeker door de OSSC. Voor de OG Xbox heb ik laatst zelf nog een componentkabel gesoldeerd, prachtig beeldresultaat.

[...]
De RGB kabel voor de SNES en N64 heb ik van eBay, maar de kwaliteit is erbarmelijk dus die moet ik opnieuw bestellen vermoed ik. Ik wacht eerst de Hydra af. Maar dan inderdaad via jouw link, heb daar meen ik ook m'n Jaguar RGB kabel vandaan als ik me niet vergis. Moet alleen nog even kijken hoe het ook alweer met de GC zit; ik gebruikte mijn SNES RGB kabel ook voor de Cube, het beeld was zeker scherper maar had een heleboel (scan)lines in beeld wat het aardige verpestte.

Hydra ga ik zo bestellen, ik had deze ooit al bekeken maar toen gemist dat het ook om de Hydra ging:

YouTube: RGB and Component Switchers - gscartsw, Hydra, and Extron :: RGB308 ...

En als ik moet kiezen tussen die of de Gscartw dan wordt het de Poolse SCART switch :)

Waarvan ik zeker weet dat ik goede RGB kabels heb zijn de PS1, Saturn, MDII, CD-i en Jaguar.

De Xbox heb ik eigenlijk al sinds jaar en dag (2005 meen ik) op component. Geen originele MS kabel maar geeft prima beeld, al trilt dit beeld een beetje sinds ik hem op de OSSC heb aangesloten. Moet ik nog 's induiken maar voorlopig geen prio.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LoCuTuS2000
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-09 14:26

LoCuTuS2000

Resistance is futile

Voor de liefhebbers van de oorspronkelijke xbox; met een wii2hdmi adapter kun je vrij eenvoudig een HDMI uitgang creëren.

https://www.ogxbox.com/fo...426-hdmi-plug-aka-x2hdmi/

Hier de tutorial, ik heb er nog 1 liggen dus ik ga ermee aan de slag :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik had een generic brand component kabel voor mijn OG Xbox en in eerste instantie dacht ik dat dat OK was. Toen ik er laatst weer mee aan de slag ging had ik enorm veel last van ghosting, wat ik maar niet weg kreeg. Via een willekeurige tutorial online heb ik toen een X360 component kabel (super cheap) 'samengevoegd' met een OG Xbox composiet kabel, wat volgens de reacties dezelfde kwaliteit moet hebben als de originele OG Xbox component kabel. Ik kan enkel zeggen dat het echt su-per strak beeld is.

Scanlines zijn toch heerlijk, nietwaar? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Seroczynski schreef op donderdag 5 december 2019 @ 10:24:
Ik had een generic brand component kabel voor mijn OG Xbox en in eerste instantie dacht ik dat dat OK was. Toen ik er laatst weer mee aan de slag ging had ik enorm veel last van ghosting, wat ik maar niet weg kreeg. Via een willekeurige tutorial online heb ik toen een X360 component kabel (super cheap) 'samengevoegd' met een OG Xbox composiet kabel, wat volgens de reacties dezelfde kwaliteit moet hebben als de originele OG Xbox component kabel. Ik kan enkel zeggen dat het echt su-per strak beeld is.

Linkje? Heb nog meerdere 360 componentkabels liggen meen ik.. 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MeZZiN
gunghir schreef op donderdag 5 december 2019 @ 07:52:
Voor mensen die de MiSTer FPGA hebben.
De core voor de MegaCD is net uitgekomen.

Erg leuk zo voor de kerst.

En 1 week terug de GBA core en maandje terug de NeoGeo core.
Oh nice tijd om hem weer even op de spinnen :) en lekker te gaan spelen in de vakantie heb toch vrij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Seroczynski schreef op donderdag 5 december 2019 @ 10:24:

Cool, heb je een vergelijk? Ik gebruik ook een el cheapo Xbox component kabel. En gezien je scanlines zegt, gebruik je hem met een PVM/BVM oid?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik gebruik de kabel i.c.m. een OSSC. Enige nadeel is dat ik nu enkel stereo geluid heb. Volgens mij kan ik 5.1 nog wel uit die kabel trekken, maar dan zou ik een goede tutorial moeten vinden daarvoor.

Heb geen echte vergelijking. De non-branded componentkabel zag er netjes uit in de menu's, maar vertoonde enorm veel ghosting. Iets dat je ook niet zo makkelijk op een foto vastleggen kan. De DIY kabel is gewoon superstrak, geen ghosting en nette kleuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Zero
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:55
Ik heb wat SNES controllers waarbij de START en SELECT knop niet (goed) meer reageren. Wie weet wat goede/praktische adresjes om die knoppen te vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Shadow_Zero schreef op donderdag 5 december 2019 @ 15:16:
Ik heb wat SNES controllers waarbij de START en SELECT knop niet (goed) meer reageren. Wie weet wat goede/praktische adresjes om die knoppen te vervangen?
Eerst openmaken en het PCB goed reinigen met iets van 95%+ alcohol (verkrijgbaar bij de Kruidvat e.d.). Eventueel de silicone pads vervangen met nieuwe, te vinden via eBay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Zero
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:55
Oh ja, voor de goede orde, ik heb alles al gedaan wat ik kon doen (ook de koolstof met potlood aangedikt, en de alcohol ja), dus ik zocht al idd specifiek naar de silicone pads (wist nog niet dat ze zo werden genoemd). eBay meest praktische optie? Ok!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Seroczynski schreef op donderdag 5 december 2019 @ 15:16:
Ik gebruik de kabel i.c.m. een OSSC. Enige nadeel is dat ik nu enkel stereo geluid heb. Volgens mij kan ik 5.1 nog wel uit die kabel trekken, maar dan zou ik een goede tutorial moeten vinden daarvoor.

Heb geen echte vergelijking. De non-branded componentkabel zag er netjes uit in de menu's, maar vertoonde enorm veel ghosting. Iets dat je ook niet zo makkelijk op een foto vastleggen kan. De DIY kabel is gewoon superstrak, geen ghosting en nette kleuren.
Waarom niet met een optical cable dan het 5.1 geluid naar je versterker brengen in dit geval...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Exorcist schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 00:05:
[...]

Waarom niet met een optical cable dan het 5.1 geluid naar je versterker brengen in dit geval...?
Heeft de OG Xbox optical out dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoCuTuS2000

LoCuTuS2000

Resistance is futile

Exorcist schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 00:11:
[...]

Dat is als ik even snel weer zoek een retorische vraag ;). Nee, via een break-out box dus dan ontkom je inderdaad niet aan een gekunstelde kabel. In de war met de PS2 denk ik.
Met mijn oude wii2hdmi kan ook digital audio worden doorgegeven, hierop zit een MS9282 waardoor ik (theoretisch) het digital audio signaal naar de HDMI poort kan brengen. Fototje van mijn wii2hdmi binnenkant:

Afbeeldingslocatie: https://www.ogxbox.com/forums/uploads/monthly_2019_12/231874636_IMG_20191202_1759542.thumb.jpg.ac7cc5b2089167f762da0d7c77fca387.jpg

Leuk projectje voor kerstvakantie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:39
@LoCuTuS2000 Dat klinkt zeker als een leuk projectje. Ben eigenlijk wel benieuwd.
Zag dat je voor 90 cent op ali zo'n Wii2HDMI adapter kunt bestellen. Valt ook wel weer mee. In Nederland is het ook nog redelijk qua prijs.
Je hebt ze ook voor 20 euro, maar daar zal ook wel wat verschil in zitten.

Moet wel zeggen dat wij een component kabel hebben voor de Wii. Veel verschil zal het dan ook niet echt op gaan leveren.

[ Voor 30% gewijzigd door Arunia op 06-12-2019 07:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LoCuTuS2000

LoCuTuS2000

Resistance is futile

Arunia schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 07:47:
@LoCuTuS2000 Dat klinkt zeker als een leuk projectje. Ben eigenlijk wel benieuwd.
Zag dat je voor 90 cent op ali zo'n Wii2HDMI adapter kunt bestellen. Valt ook wel weer mee. In Nederland is het ook nog redelijk qua prijs.
Je hebt ze ook voor 20 euro, maar daar zal ook wel wat verschil in zitten.

Moet wel zeggen dat wij een component kabel hebben voor de Wii. Veel verschil zal het dan ook niet echt op gaan leveren.
De wii2hdmi is niets anders dan een component->hdmi converter die geen upscaling doet. Maar het is wel praktisch op je TV die geen component meer heeft. Ook zit er nog wel eens verschil tussen de kwaliteit van component kabels dus dat elimineer je ook door naar HDMI over te stappen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:40
Maar eens een beginnetje gemaakt met het verhuizen van mijn retrospul naar mijn eigen huis na zoveel jaar.
Bij mijn ouders lag het veilig in een lichtdichte kast.
Verdere games komen later wel..

Niet zichtbaar hier zijn o.a. n64, gc en randapparatuur

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/B30DKc4l.jpg

[ Voor 22% gewijzigd door GAIAjohan op 08-12-2019 14:55 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
@GAIAjohan Ook echt in doos. Ik krijg daar zo'n euforisch gevoel van als ik dat zie. Het uitpakken van de spelcomputers toen we ze net kregen. Gaaf hoor.

Zelf vandaag de Colecovision op MP gezet. Het zal mij benieuwen. Volgens wat ik zie zou het best nog wat waard moeten zijn, maar hier staat het in ieder geval zo'n beetje in de weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:40
Arunia schreef op maandag 9 december 2019 @ 09:53:
@GAIAjohan Ook echt in doos. Ik krijg daar zo'n euforisch gevoel van als ik dat zie. Het uitpakken van de spelcomputers toen we ze net kregen. Gaaf hoor.

Zelf vandaag de Colecovision op MP gezet. Het zal mij benieuwen. Volgens wat ik zie zou het best nog wat waard moeten zijn, maar hier staat het in ieder geval zo'n beetje in de weg.
Zeker alleen is die doos van de Nes niet heel mooi meer.
De Nes en SNES zijn beide wel onverkleurd en zouden prima moeten werken. Heb ze werkend ingepakt.

Wil misschien wel van mijn rock band set af, drumstel, gitaar en microfoon.
Drumstel is volledig ongebruikt en nooit uitgepakt, gitaar en microfoon zijn wel gebruikt.
Maar is volgens mij vrij weinig waard helaas.

PlayStation 2 gisteren weer aangesloten maar daarvan werkt de controller deels niet meer. Waarschijnlijk de typische degradatie van het film onder de knoppen (typisch PS2 probleem, en niet te voorkomen). Binnenkort even nieuwe film van AliExpress halen, want niet originele controllers zijn drama

[ Voor 16% gewijzigd door GAIAjohan op 09-12-2019 10:07 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
@GAIAjohan Bij ons zijn dozen e.d. eigenlijk allemaal wel weg gegaan. Dat was in een tijd dat retro nog niet echt bestond (vanuit mijn ouders thuis zeg maar). Achteraf balen, maar aan de andere kant heb ik het om te spelen (niet dat ik nu de plek ervoor heb, maar goed).

NES en SNES zijn ooit verkocht geweest en later weer opnieuw gekocht. SNES is een goede staat en volgens mij nog niet verkleurd.

Rockband en Guitar hero hebben wij hier ook, maar wel gebruikt. Zit in een Xenos plastic bak met eigenlijk alle muziekspel spullen zo ook Singstar.
Moet nog eens opgepakt gaan worden, maar wellicht met mijn dochtertje er bij. Die vind dat vast ook leuk. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaFleche
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-09 00:30
Over dozen gesproken.... Ik zoek eigenlijk nog een ps3 slim doos (wie?)
Van de rest heb ik de dozen nog (zelfs van de gameboy en advanced spellen)
Mijn toenmalige vriendin verklaarde me voor gek en stond al klaar met de vuilniszak.

Tja..... Logisch dat dat al snel een ex vriendin werd😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-09 19:40

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

LaFleche schreef op maandag 9 december 2019 @ 12:27:
Over dozen gesproken.... Ik zoek eigenlijk nog een ps3 slim doos (wie?)
Van de rest heb ik de dozen nog (zelfs van de gameboy en advanced spellen)
Mijn toenmalige vriendin verklaarde me voor gek en stond al klaar met de vuilniszak.

Tja..... Logisch dat dat al snel een ex vriendin werd😀
Mijn vriendin vond het ook gek dat ik al die dozen bewaarde.. tot ik een keer dubbele spullen ging verkopen en ze zag hoe blij mensen die (met doos) op kwamen halen en wat het waard was. Heb nooit meer iets uit hoeven leggen.. lol

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • +2 Henk 'm!
GAIAjohan schreef op zondag 8 december 2019 @ 14:54:
Maar eens een beginnetje gemaakt met het verhuizen van mijn retrospul naar mijn eigen huis na zoveel jaar.
Bij mijn ouders lag het veilig in een lichtdichte kast.
Verdere games komen later wel..

Niet zichtbaar hier zijn o.a. n64, gc en randapparatuur

[Afbeelding]
Nice, netjes hoor. Goed bewaren in je eigen woning. Wellicht wat boxprotectors aanschaffen als je het de moeite waard vindt.

Afgelopen zaterdag even langs Apeldoorn geweest om wat spulletjes op te halen die ik via eBay had aangeschaft. Meteen wat extra's ingepakt :+

Excuses voor de verschrikkelijke kwaliteit van de foto maar je weet hoe dat gaat.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/MsbjSGD2rVM4nDWMuwKKAoCN/full.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Seroczynski Netjes! Denk ik :P . Kan de titels nauwelijks onderscheiden ;)

Zie net dat m'n Hydra verstuurd is, ik zie er naar uit :). Alleen even kijken hoe het met audio ook alweer zit, m'n huidige RGB setup stuurt via twee x RCA uit naar de versterker maar de Hydra heeft geen losse audio uitvoeren. Denk dat ik het via de OSSC laat lopen en via HDMI uitvoer, maar het ding zit momenteel direct op de TV omdat de versterker vol zit (HDMI wise).

Moet dan met ARC nog wel goed komen gok ik. Zal gelijk maar wat labeltjes plakken op de kabels zodat ik eindelijk 's eenvoudig kan zien wat wat is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die Hydra is bijna de helft van de prijs van een gscartw. Ik ben super benieuwd naar je bevindingen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TTC
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01-04 22:13

TTC

Idem hier, ik heb ook twee 3-poort HAMA 100S scart switchers staan die ik graag zou vervangen door iets meer gestroomlijnd.

Hier vorige week ook de knoop doorgehakt en de "next generation of home entertainment" in huis gehaald:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/bAR6GCJ.jpg?1
Buiten de console zaten er ook wat games bij (voornamelijk Sega Rally Championship, Nights into Dreams, Christmas Nights, Virtual Fighter en een paar van die Japan-only dating sims...) en een 3D Analog Controller.
En ja, dit is toch wel peak 90s:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/NHNYH8z.jpg?1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05:50
TTC schreef op woensdag 11 december 2019 @ 08:21:
Idem hier, ik heb ook twee 3-poort HAMA 100S scart switchers staan die ik graag zou vervangen door iets meer gestroomlijnd.

Hier vorige week ook de knoop doorgehakt en de "next generation of home entertainment" in huis gehaald:
[Afbeelding]
Buiten de console zaten er ook wat games bij (voornamelijk Sega Rally Championship, Nights into Dreams, Christmas Nights, Virtual Fighter en een paar van die Japan-only dating sims...) en een 3D Analog Controller.
En ja, dit is toch wel peak 90s:
[Afbeelding]
Vet!

Die controller though, net een toiletbril :+

Adjust non olet, plerumque...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nice hoor, boxed en al. Die controller is best prijzig, dus dat is zeker mooi meegenomen. Zelf sinds een paar maanden een Saturn. Speel er niet veel op, maar de games die erop verkrijgbaar zijn zijn allemaal wel superstrak. Erg gaaf apparaat, veel plezier ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Seroczynski schreef op woensdag 11 december 2019 @ 12:52:
Nice hoor, boxed en al. Die controller is best prijzig, dus dat is zeker mooi meegenomen. Zelf sinds een paar maanden een Saturn. Speel er niet veel op, maar de games die erop verkrijgbaar zijn zijn allemaal wel superstrak. Erg gaaf apparaat, veel plezier ermee!
Heb die controller ook nog volgens mij, maar dan in het zwart. Ben ook voornemens meer met de Saturn te doen zodra de Hydra er is. Staat nog op m'n planning om Discworld 1 en 2 opnieuw te spelen, destijds op de PS1 enorm van genoten (1995/1996) maar op de Saturn zou het nu ook tof zijn.

Zal inderdaad nog wel laten weten hoe de Hydra bevalt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTC
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01-04 22:13

TTC

Ja over de looks van de 3D controller valt wel wat te zeggen. :)
Maar die oversized analog stick is wel zalig en eentje die je moet geprobeerd hebben om te snappen waarom zoveel mensen er fan van zijn.
En ja, de D-Pad is net zoals op de gewone Model 2 Saturn controller, perfect op maat van shmups!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkje.doc
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09:38
3d controller doet me erg denken aan de N64 hori controller. :)

Erg mooie aanwist. Heb hier een bescheiden dreamcast collectie waar ik eigenlijk nog te weinig mee doe.😳

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Even gevaarlijke uitspraak......maar kan ik zeggen dat de meeste van ons toch meer nintendo fans zijn, dan sega? Want vraagje aan de sega fans.....Alisia dragoon?

De game kwam voor bij in kim justice top 100 md games, en ook in de gamesack ' fanboys ruilen van console' aflevering, dus ik was toch wel nieuwsgierig.
Ik heb het nog maar even gespeeld, maar 1e indruk........gameplay is idd tof, maar wel duidelijk hard as nails.....niets erg maar zeker niet om even achter over leunend kort een potje te doen.......helaas vielen de gfx en het geluid me toch wat tegen, disclaimer ik ga de game zeker nog even proberen om mijn echte md (ook om te kijken of ik een bug in mijn emu heb of dat het gewoon een gameplay element betreft......aan het einde van het level lijk je iets te mogen kiezen maar het spel doet dat nu steeds voor me......best vervelend! :( )
Anyways.....groot voorstanders van gameplay over gfx, (laatst nog met plezier even asteroids voor de 2600 herspeeld) maar kweenie, gezien de close rivalry tussen de snes en de md verwachte ik toch meer......misschien niet eerlijk als deze game al wat ouder is (vermoed van wel) en de snes was natuurlijk ook later op de markt........maar nieuwsgierig hoe jullie erover denken, zowel deze game als de consoles in het algemeen.........

Verder vandaag de een na laatste missende game in mijn ' soul calibur' verzameling ontvangen, als ik de laatste game ook heb volgen nog wel een paar fototjes :D

10 second ninja DONE

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gast7
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 01:34
ik zou niet zeggen dat alisia dragoon een van de beste megadrive games hij is best aardig maar als het er bij jou op de emulator hetzelfde uitziet en klinkt als veel gameplay op youtube dan vermoedt ik dat het gewoon om smaak gaat.

De megadrive de games zijn wat meer arcade like ook qua geluid en dat is heel wat anders dan op de snes. dat kan een plus of min zijn voor velen. persoonlijk een plus voor mij maar ik kan mij het wel voorstellen als de snes die minder arcade like is dan wellicht beter is. een kwestie van smaak zou ik zeggen

Als je mooie grapics en degelijk geluid wilt dan kom je beter uit op zeg gunstar heroes alien soldier contra hardcops shinobi III castlevania bloodlines/new generation dynamite headdy thunder force IV die er naar mijn mening beter uitzien dan vergelijkbare games op de snes.

qua grapics vind sega wat scherper bij de betere games tenopzichte van blurry pixelated met de snes en dan hebben we het vooral over de mode 7 grapics die vaak worden toegepast in de betere games.

persoonlijk vind ik de snes meer een mascot en rpg machine. qua actie games en shootemups daarvoor kom ik eerder bij sega.

als we westerse libraries echter negeren en japan erbij pakken dan word de snes een stuk interssanter qua actie games. maar het zelfde kan ook gezegd worden voor sega en een heel stuk meer in de actie en shootemup genre's

[ Voor 33% gewijzigd door gast7 op 12-12-2019 17:35 ]

gast7 schreef op donderdag 12 december 2019 @ 17:21:
ik zou niet zeggen dat alisia dragoon een van de beste megadrive games hij is best aardig
nr 21 van meneer justice, zie hier

Nou is het heel simpel, zijn smaak hoeft niet de jouwe of de mijne te zijn, Maar qua genre zou het goed moeten zitten bij mij iig. En over het algemeen kan me aardig in zijn mening vinden.
maar als het er bij jou op de emulator hetzelfde uitziet en klinkt als veel gameplay op youtube dan vermoedt ik dat het gewoon om smaak gaat.
true, hij heeft het over goed presentation, tuurlijk is het een oudere game maar ik vind het wat matigjes en
De megadrive de games zijn wat meer arcade like ook qua geluid en dat is heel wat anders dan op de snes. dat kan een plus of min zijn voor velen. persoonlijk een plus voor mij maar ik kan mij het wel voorstellen als de snes die minder arcade like is dan wellicht beter is. een kwestie van smaak zou ik zeggen
Tsja bij retro zit een hoop nostalgie, net nog mariokart gespeeld en ik hoor vaak dat die toch wel gedateerd is, en ik snap heel goed dat mode 7 niet het allermooiste is (sterker nog ik vind het te vaak gebruikt en zeker niet altijd een plus punt) maar mariokart klikt gewoon voor mij, ik hou van die gfx hoe pixelbreierig ze ook zijn :)
Mijn punt is dat ik de gfx van deze game toch nu beoordeel, en dat is altijd anders dan als ik dat vroeger had gezien, helemaal als ik op de moment alleen maar een nes en c64 had gehad om mee te vergelijken (als ouwe amiga fanboy vind ik die games vaak ook nog mooier, maar ben hier wsl niet geheel objectief O-) )
Als je mooie grapics en degelijk geluid wilt dan kom je beter uit op zeg gunstar heroes alien soldier contra hardcops shinobi III castlevania bloodlines/new generation dynamite headdy thunder force IV die er naar mijn mening beter uitzien dan vergelijkbare games op de snes.
Contra ook? En CV.........hmmmm hoewel volgens mij de md cv toch wel wat later uitkwam dan de ninty one?
qua grapics vind sega wat scherper bij de betere games tenopzichte van blurry pixelated met de snes en dan hebben we het vooral over de mode 7 grapics die vaak worden toegepast in de betere games.
Mode 7 al besproken en ja.....ik herken idd wel een beetje (denk ik( wat je bedoeld met blurry.
persoonlijk vind ik de snes meer een mascot en rpg machine. qua actie games en shootemups daarvoor kom ik eerder bij sega.

als we westerse libraries echter negeren en japan erbij pakken dan word de snes een stuk interssanter qua actie games. maar het zelfde kan ook gezegd worden voor sega en een heel stuk meer in de actie en shootemup genre's
De snes heeft natuurlijk wel een paar goede shmups, maar langs niet zoveel als de md, denk dat je kan zeggen dat in dat genre de md gewoon zowel op kwantiteit als kwalitiet wint. Actie......what can i say, vroeger nooit echt gemis gehad in dat genre, met contra, cybernator, smash tv, ghouls n ghosts. (wat dan allemaal ook nog is multiplat games zijn :S )

Ik denk ook wel dat op basis van het geen ik gespeeld heb (en dat is weinig streets of rage en veel final fight, waarbij die laatste wel met name op de emulator arcade versie dus stop me als ik onzin verkondig maar......) dat SoR wel de betere beat em up is, natuurlijk sowieso 2 player vs 1 player, wat helemaal in dat genre bijna een crime against humanity is maar, denk dat ik qua gfx toch snes ff prefereer.
In het algemeen vind ik de snes ook vaak wat meer kleuren lijken te hebben en daardoor minder grauw......en ook vaak wat grotere sprites en toch een iets hogere res look.

En dan nog even je genoemde games
gunstar heroes tof, heb hem op x360, zal hem ook nog is op de md/crt combi spelen ter vergelijk!
alien soldier - kende ik niet, snel stukkie gekeken en zit er goed uit!
contra hardcops - wel ik kort geprobeerd maar is idd erg moeilijk!
shinobi III - de gamereeks waar ik echt nog is tijd wil insteken, maar ik hou iig van de artsyle
castlevania bloodlines/new generation - qua game ook een waar ik graag nog meer tijd in wil stoppen, qua gfx.......tsja ok ik kom er op terug (hopelijk ooit) als ik hem meer heb gespeeld
dynamite headdy moest ook even googlen, op basis van de naam had ik hem idd al moeten herkennen maar ook zeker game die ik echt kans moet geven, sowieso Treasure! _/-\o_ (zag de naam ook al bij wat andere games van je lijst)
thunder force IV Ook hier kan ik er qua gameplay niet goed over oordelen, maar als ik Axelay er tegenover zet puur qua gfx? Ik vind die game ook echt heel mooi om te zien.

Maar goed, iig dank voor je reactie en tips, gelukkig hoeven we niet meer te kiezen en kunnen we lekker de beste games van alle systemen cherry picken :Y)

Ik ben ook absoluut niet anti sega, sterker nog ik heb dus een md, en in een ideal wereld zou daar zeker nog een md en zelfs 32x bij mogen (en dan zelfs nog een md power base convertor.......al hoewel dat echt voornamelijk verzameltechnisch is, denk niet dat ik nog heel veel MS games wil spelen al hoewel ook daar voor mij ongetwijfeld nog ' krenten' te vinden zijn :)

Net nog even wat Alisia gespeeld, maar damn de boss (Denk ik) van level 2 vond ik behoorlijk pittig en dan zijn er nog heel wat meer levels (totaal 8-9 ofzo?) dus denk dat ik deze game helaas niet veel meer zal spelen puur door de moelijkheidsgraad, maar ga het zeker nog wel paar keer proberen, en voor de lol (en achievements :X ) ook nog even hard mode gedaan maar dat was helemaal kansloos :+

edit:
sorry alsof ik al niet genoeg tekst had uitgebraakt maar de game is dus uit 92
Wikipedia: Category:1992 video games
Hmmmmz....... ;)

10 second ninja DONE

• gast7
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 01:34
ik had eens even die top 100 video gezien over een smaak valt niet te twisten i guess

aerobiz, flashback gainground romancing saga in de top 20. geen fan de sonic games maar ik snap die keuzes dan weer wel. het zijn interssante keuzes ik denk niet dat veel mensen die games in een top 20 zetten.

de spellen lijst uberhaubt

james pond wimbledon en een golf game in een top 100 of titels als beavid & buthead.

best wel wat sport games, niks tegen sport games maar er zijn best wel wat meer games die interssanter zijn naar mijn mening. honderden goede games in de sega library dan zijn er best wel wat titels die echt wat minder zijn in deze lijst er nooit op hoeven komen.

verder ook veel matige goede titels die er niet echt uitspringen voor een top 100.

alisia dragoon is best aardige boven gemiddeld ik vind het een prima game zeker mijn smaak maar niet een van de beste games qua sega zoals die gast in de video zegt maar als ik veel van de content zie qua top 100 lijst verbaasd het mij niet dat het op plaats 21 komt. zoals dat hij veel slechtere titels boven toppers zet of dat er veel erg goede games gewoon niet eens in de lijst staan.

kijk bijvoorbeeld naar revenge of shinobi op plaats 72. of musha op 71 maar dan beavis en but head rond rank 65. en zo kan ik wel meer voorbeelden geven.

Veel sport games of titels als beavis & buthead of matige platformers race games of arcade classics als space harrier die op de megadrive niet echt goed spelen. zou ik persoonlijk niet in de top 100 zetten.

Space harrier is pas goed op de saturn. is wat choppy op sega 16 bit. was volgens mij ook plaats 44.

dan titels als super hang on uberhaupt in een top 100. de muziek is tof maar voor de rest.

Ik denk dat die lijst een combinatie van nostalgie is en wat de persoon heeft gespeeld want er missen best wel veel goede titels en er zitten toch wel wat naar mijn mening veel filler titels in die lijst.

lijsten over het algemeen kan je het beste met een korreltje zout nemen om een idee te hebben. mijn mening wat deze lijst betreft. ik kan er wel meer over zeggen maar een lijst blijft natuurlijk een mening. feiten heb je hier namelijk niet draait puur om je smaak.

[ Voor 23% gewijzigd door gast7 op 13-12-2019 01:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
De Hydra net opgepikt van het ophaalpunt:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Tgio82vz60D3BWoVS0VauB31/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/hRdJCQ8f6DZyQGeDpMlpTYYu/full.jpg

Mooi design in ieder geval, zal niet misstaan. Nog een begeleidende brief met wat je er vooral niét mee moet doen :+

Van de week ga ik samen met een vriend alles bekabelen, labelen en testen. Leuk avondprojectje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceFreak
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19-09 17:52

PeaceFreak

Go get 'em Morty!

Mooi zo'n Hydra.
Hoeveel SCART aansluitingen heb je dan nu? Jemig :P

[ Voor 4% gewijzigd door PeaceFreak op 14-12-2019 20:22 ]

| We all need people who will give us feedback. That's how we improve. - Bill Gates |

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PeaceFreak schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 20:22:
Mooi zo'n Hydra.
Hoeveel SCART aansluitingen heb je dan nu? Jemig :P
8! (9-1 voor verbinding scherm)
Zou hem zelf ook wel kunnen gebruiken
Nes.snes,n64, cube
Md, saturn, dc
Org Xb, pce ack zit ik al over de limiet!
(Of 2...Master system, neo geo, cd 32, en als je dan zover bent...jaguar, 3do, c64 console....zucht)

Realistischer is dan om de cube en dc toch naar hdmi te krijgen en van de consoles tussen haakjes alleen maar serieuze interesse in de neo, vind de libraries van de rest niet interresant genoeg om echt te willen hebben) maar hydra en combineren met mijn huidige 3-1 scart wisselaars is voor mijn situatie wellicht nog een optie...al hoewel retroarch aangevuld met mister en/ of anologue spul logischer praktischer en goedkoper is (als je rekent met hardware EN games dan)

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sagat schreef op zondag 15 december 2019 @ 08:19:
[...]

8! (9-1 voor verbinding scherm)
Zou hem zelf ook wel kunnen gebruiken
Nes.snes,n64, cube
Md, saturn, dc
Org Xb, pce ack zit ik al over de limiet!
(Of 2...Master system, neo geo, cd 32, en als je dan zover bent...jaguar, 3do, c64 console....zucht)

Realistischer is dan om de cube en dc toch naar hdmi te krijgen en van de consoles tussen haakjes alleen maar serieuze interesse in de neo, vind de libraries van de rest niet interresant genoeg om echt te willen hebben) maar hydra en combineren met mijn huidige 3-1 scart wisselaars is voor mijn situatie wellicht nog een optie...al hoewel retroarch aangevuld met mister en/ of anologue spul logischer praktischer en goedkoper is (als je rekent met hardware EN games dan)
Xbox kun (moet ;) ) je component doen. DC VGA. Scheelt al twee. SNES/Cube kun je RGB combineren -dacht ik, twijfel even of de SNES een andere of geen resistor nodig had - . Maar ja, je komt altijd tekort. Ik red 't ook maar net maar heb ook niet alle consoles die bestaan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exorcist schreef op zondag 15 december 2019 @ 09:12:
[...]

Xbox kun (moet ;) ) je component doen. DC VGA. Scheelt al twee. SNES/Cube kun je RGB combineren -dacht ik, twijfel even of de SNES een andere of geen resistor nodig had - . Maar ja, je komt altijd tekort. Ik red 't ook maar net maar heb ook niet alle consoles die bestaan :+
Bij ps2 hetzelfde, het liefst ook component aansluiten. Er zijn nog best wat games die progressive scan ondersteunen. Toch een stuk beter beeld! Maar wel tof z'n scart verdeler, ben erg benieuwd naar je ervaringen. Als die goed zijn dan ga ik die ook kopen. Ben nu vaak de scart handmatig aan het wisselen, maar ben bang dat op ten duur de scart aansluiting van de tv los gaat zitten. Snes zou je ook nog component aan kunnen sluiten als je de juiste kabels hebt. Ik heb voor 2 tientjes een component switcher gekocht bij Amazon. Werkt ook perfect.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Exorcist schreef op zondag 15 december 2019 @ 09:12:
[...]

xbox eens, naast luiheid grootste probleem dat ik de console (nou ja base library) niet zo interessant vind, en qua emulatie heb ik andere optie, daardoor low prio

dc: ons eeuwige discussie punt, bij vga denk ik, ' en mijn geluid dan?' voor jou met je versterker set up geen issue natuurlijk. Verder is de dc lastig omdat hij met verschillende resoluties werkt, maar misschien nog is uitzoeken wat icm met crt de beste manier is om hem aan te sluiten, maar verder zie xbox comments.

Verder denk ik dat ik echt de doelgroep ben voor mister, ik vind (hardware) emulatie niet erg, het ding in elkaar prutsenv vind ik ook nog wel geinig, en ik kan hem zowel analoog als digitaal aansluiten, en ik heb vrijheid in mijn controlers. Enige nadeel is geen echte fysieke media en zelfs dat is nog te fixen.

Maar goed, ik vertel al jaren dit verhaal, zal proberen te stoppen met ' sim broken record' :+
gast7 schreef op donderdag 12 december 2019 @ 23:55:
ik had eens even die top 100 video gezien over een smaak valt niet te twisten i guess
Zo is het, sowieso gaat hij (denk ik) soort van uit een idee dat je alleen games van die machine meetelt, en ook wat hij vroeger leuk vond. en ja volgens mij geeft hij ook aan dat hij geen conventionele top100 hebt waardoor niet alleen 'the usual suspects' voorbij komen, maar ook wat onbekendere of minder geliefde games, en waardoor voor mij de hidden gems kans toeneemt.
aerobiz, flashback gainground romancing saga in de top 20. geen fan de sonic games maar ik snap die keuzes dan weer wel. het zijn interssante keuzes ik denk niet dat veel mensen die games in een top 20 zetten.

de spellen lijst uberhaubt

james pond wimbledon en een golf game in een top 100 of titels als beavid & buthead.
even kort, maar zie boven dekt het denk ik aardig af.
best wel wat sport games, niks tegen sport games maar er zijn best wel wat meer games die interssanter zijn naar mijn mening. honderden goede games in de sega library dan zijn er best wel wat titels die echt wat minder zijn in deze lijst er nooit op hoeven komen.
tsja ik ben op zich ook geen grote fan van sports games, maar ik ben het er absoluut mee eens dat ze erg leuk kunnen zijn, en zeker golf games......gameboy golf, pga golf op mijn amiga, en zeker de golf mini game uit de monkey balls games heb ik hoog zitten, eno geo turf masters en recenter ' golf story' wil ik ook nog een kans geven :)

Verder ben ik er nu even helemaal klaar mee, maar ik heb jaren langs met heel veel plezier PES gespeeld (ruwweg van 2001-2 tot 2006 ofzo?) en daarvoor en ook nog in die periode ook heel veel sensible soccer. Vooral die game staat heel hoog in mijn best games ever lijst. Dus vanuit die invals hoek heb ik er dus geen problemen mee om sports games te noemen.
verder ook veel matige goede titels die er niet echt uitspringen voor een top 100.
alisia dragoon is best aardige boven gemiddeld ik vind het een prima game zeker mijn smaak maar niet een van de beste games qua sega zoals die gast in de video zegt maar als ik veel van de content zie qua top 100 lijst verbaasd het mij niet dat het op plaats 21 komt. zoals dat hij veel slechtere titels boven toppers zet of dat er veel erg goede games gewoon niet eens in de lijst staan.

kijk bijvoorbeeld naar revenge of shinobi op plaats 72. of musha op 71 maar dan beavis en but head rond rank 65. en zo kan ik wel meer voorbeelden geven.

Veel sport games of titels als beavis & buthead of matige platformers race games of arcade classics als space harrier die op de megadrive niet echt goed spelen. zou ik persoonlijk niet in de top 100 zetten.

Space harrier is pas goed op de saturn. is wat choppy op sega 16 bit. was volgens mij ook plaats 44.

dan titels als super hang on uberhaupt in een top 100. de muziek is tof maar voor de rest.

Ik denk dat die lijst een combinatie van nostalgie is en wat de persoon heeft gespeeld want er missen best wel veel goede titels en er zitten toch wel wat naar mijn mening veel filler titels in die lijst.

lijsten over het algemeen kan je het beste met een korreltje zout nemen om een idee te hebben. mijn mening wat deze lijst betreft. ik kan er wel meer over zeggen maar een lijst blijft natuurlijk een mening. feiten heb je hier namelijk niet draait puur om je smaak.
Nogmaals dank voor je reactie! Ik hoor absoluut wat je zegt, en vooropgesteld, ik kijk dit soort dingen dus vooral ' omdat ik het interessant vind' en dus om wat voor mij hidden gems wellicht tegen te komen. soms zit het mee en soms zit het tegen........AD vind ik dus inderdaad niet wat ik ervan gehoopt had, maar zal zeker niet zeggen dat het een slechte game is, alleen ik had er meer en wellicht andere dingen van verwacht.
Ik respecteer zijn mening maar het is zeker niet zo dat ik het 100% met hem eens ben en al zijn keuzes zal verdedigen. NHL en madden, die games kunnen in hun genre perfect zijn maar, die hebben nooit voor mij geklikt, heb ook weinig behoefte om die dus echt een kans te geven.

Verder zou het wsl beter te zijn om in plaats van een top100 een top 10 te doen per genre. Enige nadeel is dat sommige games moelijk(er) in een genre te stoppen zijn, of in meerdere genres vallen.....

Anyways.....wat AD WEL goed doet is dat je steeds iets verder komt en het daardoor wel dat ' one more go' gevoel oproept.....heb toch wel zin om mijn best te doen om die l2 boss te verslaan. De homing laser als default wapen vind ik tof, upgradeable dragons ook en zelfs het concept van je wapen niet gebruiken om een smart bomb op te bouwen vind ik geniaal.

En misschien ook dus nog goed te benadrukken, mijm huidige mening over het spel is echt alleen maar op basis van de eerste paar levels, mocht ik het ooit uitspelen dat is die mening wellicht ook nog anders.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
De Colecovision is verkocht aan een aardige man. Een verzamelaar.
Hij blij, ik blij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/gxuhfWMq4UDwwob8TPWM6o3a/full.jpg

De Hydra geplaatst. Aantal zaken waarvan ik hoopte dat het opgelost zou zijn heb ik echter nog of zijn er nieuw bij:

- De Saturn bromt al gelijk over de speakers bij aanzetten en verliest beeld om de paar seconden eenmaal in het/een spel
- De PS1 heeft een wiebelend beeld (pixels verschuiven paar pixels heen en weer)
- De Sega MD heeft als er geen geluid is een lichte brom via de speakers

Voorheen had ik mijn RGB SCART switch met RCA kabels verbonden met mijn versterker. Ik heb altijd gedacht dat de brom hierdoor veroorzaakt zou worden. Dit kan ik dus echter aansluiten, momenteel heb ik het als volgt aangesloten :

Hydra SCART OUT --> OSSC --> HDMI naar Sony KD49XF9005 --> ARC naar Denon X2500H.

De CD-I geeft een keurig beeld, stabiel. Ook is het geluid zonder brom. De PS1 bromt ook niet. De Gamecube heeft eveneens net beeld + geluid. SNES, Jaguar en N64 nog niet geprobeerd/aangesloten.

Zal van de week de FW van de OSSC nog updaten en de SCART kabel vervangen welke deze verbindt met de Hydra en voorheen dus met de andere RGB schakelaar(s). Moet ook zeggen dat ik verder nog relatief onbekend ben met alle settings op de OSSC maar hoe dan ook zal dat de problemen met de audio niet verhelpen. De stopcontacten zijn geaard, de stekkerdozen ook. Wat ik me nog wel kan voorstellen is dat de werkelijke pl**risbende aan kabels, door elkaar heen, niet echt lekker werken/afgeschermd zijn.

Grote, grote, grote plus: het automatisch schakelen van de Hydra, wat een verademing. Qua beeldkwaliteit zie ik niet veel verschil met mijn oude RGB schakelaars, maar dat had ik ook niet verwacht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Bijna 24u gewacht dus dan mag ik kicken :)

Even iets doms. Jaguar aangesloten, aangezet..niets. Gezien er cola overheen was gevallen laatst dacht dat het ding gefrituurd was. Opengemaakt, alles schoongemaakt (voor wat er plakte, viel an sich mee) en in elkaar gezet: niets. Dacht al dat ik 'm kon afschrijven, dus Youtube maar geraadpleegd..eerste zin in een tutorial om hem te fixen was "A lot of people don't know that without a cartridge the system won't boot".

Voor de liefhebbers, Tom en Jerry:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/0dwK717DO53pMISWQMcMApL9/full.jpg

Damn. Cart erin en gaan. Maar goed, alsnog geen beeld..andere consoles geprobeerd en kwam erachter dat de Hydra herstart moest worden, hierna werkte ook de Jag naar behoren. De SNES deelt een kabel met de Cube en de NES valt niet aan te sluiten (geen RGB in mijn geval).

Resterend: de N64. Ik kom er niet echt uit. Welke kabel heb ik nodig voor een RGB modded Franse N64, dus PAL? Het ding werkt niet (beeld valt continu weg) met de kabel die in de Cube/SNES zit.

Enig idee?

[ Voor 6% gewijzigd door Exorcist op 17-12-2019 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Exorcist kan in principe elke snes rgb 3rd party kabel. Ik heb die van mij bij onlinekabelshop gekocht werkt prima i.c.m. De N64 rgb

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 19:14:
@Exorcist kan in principe elke snes rgb 3rd party kabel. Ik heb die van mij bij onlinekabelshop gekocht werkt prima i.c.m. De N64 rgb
Thx. Wel vreemd dat met zo'n kabel (die hangt aan de SNES) de N64 niet lekker reageert. Zal 't nog 's proberen op een andere manier want voorheen had ik wel beeld.

Nog wel de FW van de OSSC bijgewerkt maar nog niets opgelost wat ik ervaar. Voor de Saturn heb ik denk ik ook een nieuwe/andere kabel nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09:44
Exorcist schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 18:29:
Resterend: de N64. Ik kom er niet echt uit. Welke kabel heb ik nodig voor een RGB modded Franse N64, dus PAL? Het ding werkt niet (beeld valt continu weg) met de kabel die in de Cube/SNES zit.

Enig idee?
Dus je hebt in eerste instantie wel beeld, maar daarna valt het weg/ wordt het donker?

Ik herinner me iets soortgelijks met de SNES RGB en Gamecube RGB kabels. Daar schijnt een verschil in te zitten qua weerstanden. Mijn Pal SNES kreeg donker beeld met een Pal GameCube RGB kabel. Ik vind het dan ook vreemd te lezen dat je SNES en GameCube dezelfde kabel gebruiken... tenzij dat een modded SNES is?

Ik gok even dat je een Pal SNES RGB kabel nodig hebt. Zo niet, zou ik onderstaande link eens checken:

https://www.retrorgb.com/n64cablecsync.html

[ Voor 8% gewijzigd door Flozem op 18-12-2019 07:28 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Flozem schreef op woensdag 18 december 2019 @ 07:23:
[...]

Dus je hebt in eerste instantie wel beeld, maar daarna valt het weg/ wordt het donker?

Ik herinner me iets soortgelijks met de SNES RGB en Gamecube RGB kabels. Daar schijnt een verschil in te zitten qua weerstanden. Mijn Pal SNES kreeg donker beeld met een Pal GameCube RGB kabel. Ik vind het dan ook vreemd te lezen dat je SNES en GameCube dezelfde kabel gebruiken... tenzij dat een modded SNES is?

Ik gok even dat je een Pal SNES RGB kabel nodig hebt. Zo niet, zou ik onderstaande link eens checken:

https://www.retrorgb.com/n64cablecsync.html
Yep, nou ja, beeld valt al direct weg eigenlijk en komt dan om de paar (2) sec. terug.
Weerstanden, klopt; wat gek is, met die kabel die ik gebruik voor GC en SNES is het op de SNES nét iets te fel. SNES is niet modded, maar beeld is op zich prima..zal het nog 's laten beoordelen door @Sagat binnenkort hier.

Thx voor de link, zal er 's induiken.

Verder dit nog binnen, Katamari van m'n vrouw gekregen en Mario zelf maar gekocht..stond al lang op m'n lijstje puur door de uitvoering:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/1k72MNXRRxtxeKo3a0C6JS10/full.jpg

Oh ja, ook nog een Xbox classic erbij omdat ik toch al verzendkosten moest betalen..iets meer waar voor mn geld. Geen idee wat ik ermee moet gezien er al zeven heb, in ieder geval openschroeven om de clock cap. te verwijderen.

[ Voor 8% gewijzigd door Exorcist op 19-12-2019 20:49 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DYX
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 18-09 19:00

DYX

Eindelijk de knoop doorgehakt en een OCCS besteld! Een week of 2 begonnen met het inrichten van mijn gameroom en met blackfryday een mooie 55' lcd gekocht. Echter heeft deze alleen hdmi, dus had geen keuze meer :)
Ik wilde eigenlijk wachten tot ze de composite/s-video module hadden uitgebracht aangezien dat verzendkosten scheelt, maar agh, het is bijna kerstvakantie :*) Laatste tijd iets te veel games gekocht. Veel gamecube aangezien we die veel gebruiken op de vrijdag gameavond. Een aantal lots gekocht, dus moet gaan uitzoeken wat ik uberhaubt wil houden en/of dubbel heb. Maar ook een aantal games om gewoon neer te zetten als display zoals boxed Banjo Tooie en Zelda links awakening voor de switch en GBA.

Op dit moment een eigen tv meubel aan het maken om alle consoles en toebehoren kwijt te kunnen, maar dat is nog best puzzelen met alle verschillende consoles (rekening houden met top loaders natuurlijk, wired vs wireless controllers enzo)

[ Voor 13% gewijzigd door DYX op 20-12-2019 09:54 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn nieuwste aanwinst (kdl22px300)

kdl22px300

Erg blij mee want er zijn er niet veel van gemaakt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdwarrior
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Nog niemand het grote nieuws gehoord Blade runner the game van Westwood studios is beschikbaar op Gog _O_

https://www.gog.com/game/blade_runner

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

@Amdwarrior wel gehoord ja. Maar heb hem toevallig laatst als big box pc game gekocht voor mijn retro win 98 computer. Wellicht dat ik hem in de vakantie uit ga spelen.

@Exorcist Ik kwam ook weinig tegen op internet over dit ding, maar wel een aantal reacties van jou op tweakers. ;-) blijkbaar nog niet echt een item wat veel gezocht wordt door collector's. Ik dacht eerst wat is dat beeld donker, heel lang met de instellingen gespeeld. Blijkt dat die omgeving sensor ervoor zorgt dat het beeld dof en donker overkomt. Uitgezet en het is een stuk beter beeld! Ik moet wel zeggen dat de disc drive best veel lawaai maakt vergeleken met een normale ps2. Heb jij dit ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 22 december 2019 @ 16:58:
@Amdwarrior wel gehoord ja. Maar heb hem toevallig laatst als big box pc game gekocht voor mijn retro win 98 computer. Wellicht dat ik hem in de vakantie uit ga spelen.

@Exorcist Ik kwam ook weinig tegen op internet over dit ding, maar wel een aantal reacties van jou op tweakers. ;-) blijkbaar nog niet echt een item wat veel gezocht wordt door collector's. Ik dacht eerst wat is dat beeld donker, heel lang met de instellingen gespeeld. Blijkt dat die omgeving sensor ervoor zorgt dat het beeld dof en donker overkomt. Uitgezet en het is een stuk beter beeld! Ik moet wel zeggen dat de disc drive best veel lawaai maakt vergeleken met een normale ps2. Heb jij dit ook?
Geluid, nee, niet opgevallen maar daarbij moet ik zeggen dat het me sowieso niet uitmaakt hoeveel geluid een console maakt omdat ik hou van (goed) geluid en dus het volume van de versterker vaak wat meer opendraai :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh0ckTr00per
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:27
Ik heb er ook 1 maar wat mij vooral opviel was dat een externe PS2 via component op die TV aangesloten er beter uit ziet dan de ingebouwde. Nou heeft die externe PS2 ook wat meer voordelen zoals dat die regiovrij is dus eigenlijk gebruik ik hem vooral als tv. Ook wel tof dat die gewoon het digitale signaal van Ziggo ondersteunt

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Zwaar offtopic, maar wat kan ik hier als (bijna) 50 jarige van genieten :)

Ga zo door en vooral mét een leuke foto(s) erbij _/-\o_

^Gerard o<:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeropaid
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Ik heb een atari 2600jr, ik wil deze aansluiten op een vga monitor dmv een composite naar vga adapter.

Ik heb dan ook een demodulator nodig om het rf signaal om te zetten in composite, wat is het verschil tussen een demodulator en een modulator?

en zou dit de juiste zijn:

https://www.dennisdeal.co...to-f-type-coax-output-dvd

ik weet niet precies of dit juist is en hoe ik hem op vga kan aansluiten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Voor diegene die een Sony bravia hebben en geen ossc gebruiken: de wat duurdere bravia led tv's hebben al een line doubler in de tv zitten:

Ga naar beeld -> geavanceerde instellingen -> scherpte -> zet realiteits creation op handmatig. Speel vervolgens met de resolutie. Ik heb hem op max gezet. Zet dan de snes aan en kijk het verschil als je de realiteits creation uit of aan zet. Dit is exact wat de ossc ook doet. De Sony tv kan dus ook die extra lijnen genereren. Enorm verschil! Ik wacht nog eventjes met het kopen van een ossc sinds ik dit heb ontdekt!

Zet daarnaast je profiel op spel en zet andere enhancers allemaal uit. (anders krijg je input lag) Speel ook eens met de scherpte en je kan er een fantastisch beeld uit krijgen! Getest met ps2 en snes op component. Ik heb trouwens een 55xe9005

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2019 16:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 16:18:
Voor diegene die een Sony bravia hebben en geen ossc gebruiken: de wat duurdere bravia led tv's hebben al een line doubler in de tv zitten:

Ga naar beeld -> geavanceerde instellingen -> scherpte -> zet realiteits creation op handmatig. Speel vervolgens met de resolutie. Ik heb hem op max gezet. Zet dan de snes aan en kijk het verschil als je de realiteits creation uit of aan zet. Dit is exact wat de ossc ook doet. De Sony tv kan dus ook die extra lijnen genereren. Enorm verschil! Ik wacht nog eventjes met het kopen van een ossc sinds ik dit heb ontdekt!

Zet daarnaast je profiel op spel en zet andere enhancers allemaal uit. (anders krijg je input lag) Speel ook eens met de scherpte en je kan er een fantastisch beeld uit krijgen! Getest met ps2 en snes op component. Ik heb trouwens een 55xe9005
In m;n gamehok staat een 49XF9005, zal 's kijken bij tijd en gelegenheid..al is dat voor mij niet/nooit de reden geweest voor een OSSC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exorcist schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 17:14:
[...]

In m;n gamehok staat een 49XF9005, zal 's kijken bij tijd en gelegenheid..al is dat voor mij niet/nooit de reden geweest voor een OSSC.
Ben benieuwd of je verschil ziet tussen de OSSC of de tv zelf. Wat was voor jou de reden om de OSSC te kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsYgHo
Ter info,
Firmware update voor de Mega SD, en de jailbreak update voor de Mega SG beschikbaar..
Toch prettig!

[ Voor 13% gewijzigd door PsYgHo op 25-12-2019 22:33 ]

In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!

Verwijderd schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 21:40:
[...]

Ben benieuwd of je verschil ziet tussen de OSSC of de tv zelf. Wat was voor jou de reden om de OSSC te kopen?
1 device om van analoog naar digitaal (HDMI) te gaan mét mogelijkheid om ook nog de DC via VGA te behouden sinds mijn nieuwe TV geen VGA poort meer heeft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ingelogd
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 00:18
Ik heb voor de Sega Saturn de RAD2X HDMI kabel besteld. Ik heb ook naar de OSSC gekeken, maar ik wilde een hele simpele oplossing zonder extra voeding wat snel is aan te sluiten op de huidige tv. Ik ben benieuwd of het beeld correct is met deze oplossing.

Afbeeldingslocatie: https://www.retrogamingcables.co.uk/image/cache/catalog/Sega%20Saturn%20PAL%20NTSC%20HD%20RAD2X%20cable%20480p%20retrogamingcables-500x500.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsYgHo
Iemand een idee waar ik een complete mister vandaan tover?
Dus een met alles erop en eraan?

Moet er toch maar van komen.. Eerst puur om wat om handen te hebben, en zaken te testen, en later wellicht in bouwen in een nes behuizing, als serieus nes console. Want die mis ik toch nog wel.. "Analogue NT Mini" is 2e hands niet te betalen, duurder als nieuw, nieuw door scalpers,nog veel duurder, gaat naar 800 dollar , en zie ze ook niet gauw weer opnieuw beschikbaar komen bij analogue...

[ Voor 10% gewijzigd door PsYgHo op 28-12-2019 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-09 00:13
Ik heb hier een Sony 2054QM PVM staan.
Ik heb een NTSC NES aangesloten via composiet. Dan werken alle kleuren.
Maar als ik een PAL console aansluit (in die geval een SNES), dan krijg ik alleen zwart wit beeld.
Heb ook een PAL WII via RCA RGB kabel aangesloten, maar die geeft ook geen kleur.

Heb alle knoppen en menu opties al geprobeerd, maar niks werkt.
Als ik overschakel naar de NTSC console geeft de PVM wel "NTSC" in beeld. Maar geen melding, wanneer ik naar mijn PAL console schakel.
Weet iemand wat er aan de hand kan zijn?

Op mijn oude JVC beeldbuis werken alle consoles goed.

[ Voor 19% gewijzigd door Xyphoid op 29-12-2019 00:36 ]

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xyphoid schreef op zondag 29 december 2019 @ 00:00:
Ik heb hier een Sony 2054QM PVM staan.
Ik heb een NTSC NES aangesloten via composiet. Dan werken alle kleuren.
Maar als ik een PAL console aansluit (in die geval een SNES), dan krijg ik alleen zwart wit beeld.
Heb ook een PAL WII via RCA RGB kabel aangesloten, maar die geeft ook geen kleur.

Heb alle knoppen en menu opties al geprobeerd, maar niks werkt.
Als ik overschakel naar de NTSC console geeft de PVM wel "NTSC" in beeld. Maar geen melding, wanneer ik naar mijn PAL console schakel.
Weet iemand wat er aan de hand kan zijn?

Op mijn oude JVC beeldbuis werken alle consoles goed.
Heb je voorheen wel pal signaal er op gehad? Kan zijn dat de vorige eigenaar in het service menu dingen heeft gewijzigd waardoor die niet meer naar pal terug gaat. Als je googled dan kom je er wel achter hoe je in het service menu komt. Daar staan verborgen instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PsYgHo schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 01:04:
Iemand een idee waar ik een complete mister vandaan tover?
Dus een met alles erop en eraan?

Moet er toch maar van komen.. Eerst puur om wat om handen te hebben, en zaken te testen, en later wellicht in bouwen in een nes behuizing, als serieus nes console. Want die mis ik toch nog wel.. "Analogue NT Mini" is 2e hands niet te betalen, duurder als nieuw, nieuw door scalpers,nog veel duurder, gaat naar 800 dollar , en zie ze ook niet gauw weer opnieuw beschikbaar komen bij analogue...
Korte versie nee :S had verwacht dat er wel reacties gekomen zouden zijn inmiddels (@MeZZiN ? )

Had zelf wel al beetje gegoogled...

http://www.atari-forum.com/viewforum.php?f=117

Direct deze...als het werkt...
http://www.atari-forum.com/viewtopic.php?f=117&t=33613

Hier kan je een local sellers thread vinden.

Succes!
——-
Gister zelf even met peasant pc emulatie lol gehad.

Hashtag late to the party, maar eindelijk is begonnen met castevania nes.
Pro: je snapt gelijk waarom het een klassieker is. Gameplay is simpel maar verslavend en gfx en geluid zijn voor zijn tijd prima!
Con: damn its hard. Sommige dingen is kwestie van leren, sommige cheap (hit is vallen is dood) of insta-kill als spike op je hoofd valt...maar (helemaal met combo savestates en unlimited continues)...misschien het einde halen....of waarschijnlijker in mijn geval afgeleid raken en iets anders spelen :P

In het verlengde hiervan ook de demo vd remake van medievil gespeeld, en ja als je van castlevania nes afkomt is het alsof je dan opeens een pixar film speelt. Gfx waren oogstrelend mooi. Maar ook de gameplay! Beter dan ik me herinnerde hoewel wat ruzie met de cam en soms level design, ik vraag me nu af hoe de ps1 versie ook al weer was. Misschien ook die nog is afstoffen en spelen, heb niets voor niets mijn ps2 op component toch? :D

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCNY
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 08:06
Iemand hier interesse in 1 of 2 oude beeldbuistelevisies? (Volgens mij 70/80cm) Heb ze ooit overgenomen om een gamezolder te maken maar daar is niets meer van gekomen.

Gratisch op te halen in Breda. Anders gaan ze morgen naar de stort :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DCNY schreef op zondag 29 december 2019 @ 13:02:
Iemand hier interesse in 1 of 2 oude beeldbuistelevisies? (Volgens mij 70/80cm) Heb ze ooit overgenomen om een gamezolder te maken maar daar is niets meer van gekomen.

Gratisch op te halen in Breda. Anders gaan ze morgen naar de stort :)
Altijd zonde om iets naar de stort te brengen wat mensen nog leuk kunnen vinden. Ik heb zelf helaas geen ruimte voor meer crt maar idd misschien iemand hier. Ik adviseer je ook om een v&a ad te maken voor max coverage. (En zodat de specs dan ook makkelijk terug te vinden zijn).

10 second ninja DONE

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Xyphoid
Verwijderd schreef op zondag 29 december 2019 @ 01:24:
[...]

Heb je voorheen wel pal signaal er op gehad? Kan zijn dat de vorige eigenaar in het service menu dingen heeft gewijzigd waardoor die niet meer naar pal terug gaat. Als je googled dan kom je er wel achter hoe je in het service menu komt. Daar staan verborgen instellingen.
Nee, zo heb ik hem gekregen.
Wist niet dat er nog een service menu was.
Ik ga eens verder zoeken. Bedankt voor de tip!

- Edit -
Alles in het service menu gereset, maar nog steeds geen kleur met PAL.
Als ik bij NTSC op het knopje "Blue only" druk, dan wordt het scherm zwart wit.
Als ik bij PAL (dus in het zwart wit scherm) op "Blue only" druk, dan krijgt het beeld wel een blauwe tint. Is wel heel licht.
Ik wil nog een tijd blijven leven, dus ik ga hem niet open maken.
Toch maar wachten tot er weer eentje op de markt komt.

- Edit 2 -
Even snel filmpje van mijn DIY console cabinet gemaakt gisteravond:

[ Voor 37% gewijzigd door Xyphoid op 30-12-2019 09:15 ]

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xyphoid schreef op zondag 29 december 2019 @ 22:15:
[...]

Nee, zo heb ik hem gekregen.
Wist niet dat er nog een service menu was.
Ik ga eens verder zoeken. Bedankt voor de tip!

- Edit -
Alles in het service menu gereset, maar nog steeds geen kleur met PAL.
Als ik bij NTSC op het knopje "Blue only" druk, dan wordt het scherm zwart wit.
Als ik bij PAL (dus in het zwart wit scherm) op "Blue only" druk, dan krijgt het beeld wel een blauwe tint. Is wel heel licht.
Ik wil nog een tijd blijven leven, dus ik ga hem niet open maken.
Toch maar wachten tot er weer eentje op de markt komt.

- Edit 2 -
Even snel filmpje van mijn DIY console cabinet gemaakt gisteravond:
[YouTube: DIY Cabinet for consoles.]
Jammer dat je hem niet aan de praat krijgt!

Diy cabinet ziet er goed uit! Wat heb je als basis genomen? Een ikea kast of heb je de kast zelf ontworpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
Verwijderd schreef op maandag 30 december 2019 @ 12:23:
[...]

Jammer dat je hem niet aan de praat krijgt!

Diy cabinet ziet er goed uit! Wat heb je als basis genomen? Een ikea kast of heb je de kast zelf ontworpen?
Helemaal zelf gebouwd van MDF. Superzwaar, dus achteraf met wat lichter hout moeten doen.
Omdat ik wilde dat alle consoles genoeg ruimte hadden, heb ik hem zelf gemaakt.
Hier en daar beetje scheef, omdat ik alles met de hand of decoupeerzaag heb gezaagd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DYX

DYX

Xyphoid schreef op maandag 30 december 2019 @ 18:18:
[...]

Helemaal zelf gebouwd van MDF. Superzwaar, dus achteraf met wat lichter hout moeten doen.
Omdat ik wilde dat alle consoles genoeg ruimte hadden, heb ik hem zelf gemaakt.
Hier en daar beetje scheef, omdat ik alles met de hand of decoupeerzaag heb gezaagd.
Goed bezig! Ben nu zelf ook bezig met 15mm multiplex en het gewicht valt mee. Goed gereedschap is wel bijna een must als je het goed wilt doen. Gisteren de laatste lade gemaakt voor de controllers en handhelds en net de laatste plank. Nu nog plamuren en verven. Cablemanagement is nog wel een puntje van aandacht, maar heb er wel ideeen voor.

Van het weekend de OCCS binnegekregen. Was verbaast over het formaat, ik had hem een stuk groter verwacht. Nu kan hem ik gelukkig makkelijker wegwerken. Door het klussen heb ik hem alleen nog niet kunnen testen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ben net verhuist en zit nog met al mijn moois in verhuisdozen. Wat een goede timing dat jullie het uitgerekend nu over jullie DIY kasten hebben :) Ik ben ook benieuwd naar die van jou DYX!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MeZZiN
Sagat schreef op zondag 29 december 2019 @ 10:49:
[...]

Korte versie nee :S had verwacht dat er wel reacties gekomen zouden zijn inmiddels (@MeZZiN ? )

Had zelf wel al beetje gegoogled...

http://www.atari-forum.com/viewforum.php?f=117

Direct deze...als het werkt...
http://www.atari-forum.com/viewtopic.php?f=117&t=33613

Hier kan je een local sellers thread vinden.
Sorry hele post gemist

Maar hier kan je alles bestellen
https://www.facebook.com/...t/shop/?ref=page_internal

Je hoeft alleen een memory module te kopen alleen een io board is handig omdat je dan gelijk Heat sink en fan hebt plus een paar knoppen. Zeker van retroshop heb je een handig set met alles compleet voor 79 euro. (Noctua Black IO Board Revision 5.5 with XS SDRAM and Wakefield-Vette Heatishink)

Alleen de-10 moet je even zoeken

Ik heb die hier bestelt
https://nl.mouser.com/Pro...Y%252B4ZdDLJqTxdJ5w%3D%3D

En een USB hub
https://www.amazon.de/dp/B075ZKJ76L

Deze werkt zeker met mister

Een dingetje voor sommige snk Roms heb je een grote memory module nodig. Heb zelf een standaard van retroshop.

Als nog vragen laat het verder weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Ik heb een tijd terug ook een DIY kast gemaakt van MDF. Niet helemaal tevreden mee omdat ie hier en daar wat scheef is, goed gereedschap is wel een must. En oow, als je eraan begint, meteen afmaken dus ook het verven, dat heb ik nog steeds niet gedaan haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DYX

DYX

Seroczynski schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 10:09:
Ik ben net verhuist en zit nog met al mijn moois in verhuisdozen. Wat een goede timing dat jullie het uitgerekend nu over jullie DIY kasten hebben :) Ik ben ook benieuwd naar die van jou DYX!
Zal morgen wel even een foto posten met een groot deel van de consoles er in ter inspiratie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
In de categorie gemiste games misschien nog medievil noemen. Gelijk met mijn ps2 gekocht want het was een game die heel tof leek, maar ik was kamp n64, dus geen ps1. Maar de game nooit echt een kans gegeven...had natuurlijk ook ps2 games die ik wilde spelen en wipeout (2097/ps1) had ik ook gemist en die klikte wel meteen.

Laatst dus al de demo vd remake gedaan en i was impressed.

Gister dus even het orgineel gespeeld. Aan de ene kant snap ik dat niet doorgezet heb. De controls zijn wat clunky en hoewel het misschien niet eerlijk is om te vergelijken met mario64 en zelfs ocarina of time, waren dat wel games die ik al gespeeld had. Dus mindere gfx en controls en geen geliefde franchise/lore.

Aan de andere kant, het was back then In ps1 tijd echt wel next gen. Jammer dat ik niet doorgezet heb. Was toch wel een waardige game ervaring (denk ik, ben nog niet bepaald ver, en zal ook altijd voorliefde houden voor 2d ;) )

ik snap Iig dat de game fans heeft en heb interesse in de remake! Hij is momenteel maar 20 in de Psn store maar wil hem juist vanwege het bovenstaande ook fysiek.
Kon de game initieel niet een vinden btw, ipv een normaal ps1 doosje zat hij in een jewel case!

Zag ook mijn bleemcast cd voor tekken 3. Dacht eigenlijk dat ik er nog een had (metal gear?) maar die zag ik dan weer niet...

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Zo, vandaag eindelijk een Unibios in een NGCD gepropt. Al een tijd geleden een socket in gesoldeerd, wat echt een b*tch is, gezien er 2 pins aan een grote ground plane zitten die de hitte goed absorberen, maar het is gelukt. Toen bleek dat mijn programmer de chip voor een NGCD niet doet (heb er wel al tig gedaan voor MVS/AES), nu eindelijk een nieuwe programmer binnen en alles werkt top :) Nu die 300 schroeven maar weer erin gaan draaien...

http://imgur.com/a/7LuCAGJ

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Beaudog
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 10:19
Toch maar gekocht :Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/H5GZNRnaW5q69zaJbPrGi1ah/medium.jpg

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DYX

DYX

Seroczynski schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 10:09:
De basis is inmiddels klaar van het meubel. Nu nog wat finishing touches(ondersteuning voor de onderste plank, cable management), plamuren en daarna verven (denk nintendo/mario rood).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/jtlqStCwZ7rcd8OiRsy0lo21/medium.jpg

Het vak linksboven is specifiek groter gehouden voor makkelijke toegang tot de toploader consoles. Achteraf had ik minder ruimte nodig, maar geen zin om het te veranderen. Aan de achterkant komt nog een opstaande rand om het Cablemanagement weg te werken. Mijn ocd kan niet tegen rondslingerende spullen, dus ik wilde lades (lades kunnen volledig uitgetrokken worden en zijn 55cm diep) om dingen als accessoires op te bergen zodat ze uit het zicht zijn. Ook handhelds als de 3ds, psp en de vita komen in de lades te liggen. Om geluid en krassen tegen te gaan komt er een rubbere laag/mat in de lades.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/eagdaSZB3CE8BCBCry33m6xs/medium.jpg

Om alle games neer te zetten ga ik aan de rechterkant nog een kast met planken er naast/op maken als een soort add-on, maar eerst even deze afmaken :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Ik had van de week nog een perfecte deal hier op V&A. Voor 30 inc. verzenden :

- Ridge Racer
- Ridge Racer Revolution
- Tekken
- SSX3
- Die Hard Trilogy NTSC PS1
- PS2 HDMI adapter
- 120GB SSD
- Twee Sony netwerkadapters, eentje met SATA andere IDE
- Een nieuw bordje om van een IDE adapter SATA te maken
- Alle kabels
- Twee goede Sony controllers
- Twee goede Sony mem. cards

En de PS2 is compleet krasloos, echt subliem.

Gelijk m'n Ridge Racers vervangen, eentje was een platinum :r versie en de ander blijkbaar een oud-verhuur spel.

Vandaag komt een nieuwe RGB kabel voor de Saturn binnen. Verder nog maar m'n Mario Party's nagaan, zitten er weer helemaal in met zn allen hier in huis voor de Switch. Heb verder alle delen, ook voor de N64 maar ik meen dat één exemplaar (MP2 dacht ik) Spaans was, moet nog even kijken voor de zekerheid en dan op zoek naar een normale versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Allereerst de beste wensen voor iedereen! Dat het mooi retro game jaar mag worden!

In de vakantie wilde ik beginnen met het opnieuw spelen van San andreas. Voor je het wist was ik aan het uitzoeken op welk platform ik dit nou het beste kan doen. Want er zijn blijkbaar nogal wat verschillen.

Eerst kwam ik op de ps2 en xbox versies uit. Nu loopt de Xbox versie wel wat beter alleen die heeft niet alle mooie lichteffecten zoals de ps2 versies dit heeft. Alleen de ps2 versie ziet er niet goed uit op een led tv. Ook via de ps3 backwards compatibiliteit geprobeerd maar daar maakt hij er progressive van en dat ziet er bij dit spel niet goed uit.

Toen maar eens gekeken naar de Xbox versie in een xbox one. Dan download hij automatisch de Xbox 360 versie als ik de Xbox original er in stop. Echter is deze xbox 360 versie een conversie van de Android mobile versie. Zonder de licht effecten van de ps2 en er zit geen enkele sfeer in.

Al met al ben ik uiteindelijk toch weer bij de ps2 versie uitgekomen i.c.m. Een crt. Dit is de enige goede uitvoering van San andreas. Zeer mooi beeld!

Toch nog even geprobeerd in de kdl22px300 en ik moet zeggen dat die er daar ook nog prima uitziet. Het lijkt alsof deze ps2 toch wat anders is. Sommige effecten mis ik maar hij maakt er wel een strak beeld van. Geen idee wat Sony hier mee heeft gedaan.

Uiteindelijk is het niet een game voor lcd tv's het converteren naar progressive pakt slecht uit voor deze game. Interlaced is de enige manier om dit goed te spelen.

Ik zag later ook nog een alternatief in de ps4 versie, dat is de ps2 versie alleen geupscaled. Hierin missen alleen veel muziek nummers omdat rockstar de licentie niet verlengd had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Verwijderd schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 11:52:
Allereerst de beste wensen voor iedereen! Dat het mooi retro game jaar mag worden!

In de vakantie wilde ik beginnen met het opnieuw spelen van San andreas. Voor je het wist was ik aan het uitzoeken op welk platform ik dit nou het beste kan doen. Want er zijn blijkbaar nogal wat verschillen.

Eerst kwam ik op de ps2 en xbox versies uit. Nu loopt de Xbox versie wel wat beter alleen die heeft niet alle mooie lichteffecten zoals de ps2 versies dit heeft. Alleen de ps2 versie ziet er niet goed uit op een led tv. Ook via de ps3 backwards compatibiliteit geprobeerd maar daar maakt hij er progressive van en dat ziet er bij dit spel niet goed uit.

Toen maar eens gekeken naar de Xbox versie in een xbox one. Dan download hij automatisch de Xbox 360 versie als ik de Xbox original er in stop. Echter is deze xbox 360 versie een conversie van de Android mobile versie. Zonder de licht effecten van de ps2 en er zit geen enkele sfeer in.

Al met al ben ik uiteindelijk toch weer bij de ps2 versie uitgekomen i.c.m. Een crt. Dit is de enige goede uitvoering van San andreas. Zeer mooi beeld!

Toch nog even geprobeerd in de kdl22px300 en ik moet zeggen dat die er daar ook nog prima uitziet. Het lijkt alsof deze ps2 toch wat anders is. Sommige effecten mis ik maar hij maakt er wel een strak beeld van. Geen idee wat Sony hier mee heeft gedaan.

Uiteindelijk is het niet een game voor lcd tv's het converteren naar progressive pakt slecht uit voor deze game. Interlaced is de enige manier om dit goed te spelen.

Ik zag later ook nog een alternatief in de ps4 versie, dat is de ps2 versie alleen geupscaled. Hierin missen alleen veel muziek nummers omdat rockstar de licentie niet verlengd had.
Het beste is de PC versie met wat mods :)

[YouTube: GTA San Andreas: 4K - Native 60FPS - PS2 graphics - Improved Xinput Support - REAL ragdoll physics!!]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
San Andreas is ook op disc voor de PS3 verkrijgbaar. Heb hem destijds (uit)gespeeld maar weet alleen even niet meer zeker of dit nu "gewoon" de PS2 versie is met trophy support zoals in de store of toch net iets meer remastered..
Ja, maar daar is dit topic niet voor ;) >:)

[ Voor 36% gewijzigd door Exorcist op 02-01-2020 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Sp33dFr34k In dit geval ben ik uitgegaan van consoles en niet pc. Maar dat is inderdaad de beste versie. Op de consoles is het de ps2 versie.

@Exorcist Wat ik online heb begrepen zijn er meerdere versies in omloop geweest voor de ps3. De eerste versie was de ps2 versie met een hogere resolutie (720P) een latere versie was diegene die ook in de store staat, dat is de android mobile versie die geconverteerd is naar de ps3 met trophy support. Dat is niet de versie die je wilt hebben ;-) Wellicht is de disc versie, de ps2 versie met een 720P resolutie.

Ik merk wel dat Rockstar soms best lui is met het overzetten naar andere platforms, zie bijvoorbeeld het vergelijk in deze video: YouTube: GTA San Andreas | Side by Side | PS2 PS3 PS4 Xbox Xbox360 XboxOne St...

Veelal hebben ze de android versie overgezet naar ps3, xbox 360 etc. maar verder er weinig aan gedaan.
Pagina: 1 ... 39 ... 224 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op, dit topic is om retro gaming en al haar facetten te bespreken, het is echter NIET de bedoeling om
- Games aan te schaffen (ruilen/lenen/etc.) van/via mede tweakers.
- Games te verkopen.
- Te vragen wat een game of console waard is.
- Een V&A advertentie te promoten.
- Dit topic is voor en door verzamelaars, s.v.p. geen opmerkingen ala 'Oh wat veel, speel je dat allemaal?' Dat voegt niets toe.