Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkje.doc
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12:08
Verwijderd schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 19:37:
Van de week begonnen aan het spel fear op de ps3. Alleen deze is echt dramatisch geport. Framerate is zeer slecht en de graphics zien er niet uit. Iemand ervaring met de Xbox 360 versie? Is deze beduidend beter dan de ps3 versie? Dan haal ik die en anders toch maar op de pc spelen.
Het allereerste deel? Die heb ik wel in het verleden gespeelt en staat me niet direct bij dat die poort slecht was.

Ga hem binnenkort nog eens checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Henkje.doc schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 19:58:
[...]

Het allereerste deel? Die heb ik wel in het verleden gespeelt en staat me niet direct bij dat die poort slecht was.

Ga hem binnenkort nog eens checken.
Jup het eerste deel. De ps3 versie is heel slecht, dus hopelijk is de xbox versie een stuk beter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henkje.doc
Verwijderd schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 21:26:
[...]

Jup het eerste deel. De ps3 versie is heel slecht, dus hopelijk is de xbox versie een stuk beter.
Game vanavond uurtje getest en eigenlijk geen problemen gehad met framerate. Best wel weer leuk, maar best een pittige game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Henkje.doc schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 21:16:
[...]

Game vanavond uurtje getest en eigenlijk geen problemen gehad met framerate. Best wel weer leuk, maar best een pittige game.
Heb je dan de xbox 360 versie getest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkje.doc
Verwijderd schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 21:33:
[...]

Heb je dan de xbox 360 versie getest?
Oh sorry. Idd dat was de Xbox 360 versie op een Xbox 360 slim :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Henkje.doc schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 22:24:
[...]

Oh sorry. Idd dat was de Xbox 360 versie op een Xbox 360 slim :)
Thanks voor het testen! Dan ga ik die aanschaffen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 11:11:
[...]

Thanks voor het testen! Dan ga ik die aanschaffen :)
Er zijn veel multiplatform games die (veel) beter op de 360 draaien dan op de PS3. De 360 was toen veelal het platform waarop met begon te ontwikkelen om later te porten naar de PS3. Gezien laatstgenoemde ook nog 's erg lastig is (was) om voor te programmeren..zie het resultaat.

Vergelijk bijv. GTA IV maar 's tussen de twee.

Voor multiplatform neig ik vrijwel altijd naar de 360, de exclusives op de PS3 daarentegen..daar kan de 360 niet tegenop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exorcist schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 11:43:
[...]

Er zijn veel multiplatform games die (veel) beter op de 360 draaien dan op de PS3. De 360 was toen veelal het platform waarop met begon te ontwikkelen om later te porten naar de PS3. Gezien laatstgenoemde ook nog 's erg lastig is (was) om voor te programmeren..zie het resultaat.

Vergelijk bijv. GTA IV maar 's tussen de twee.

Voor multiplatform neig ik vrijwel altijd naar de 360, de exclusives op de PS3 daarentegen..daar kan de 360 niet tegenop.
Klopt inderdaad, is ook een beetje luiheid van de developers geweest. Hoe kan je een game zoals fear op de ps3 überhaupt releasen die een dergelijke framerate hebben? Ik heb zelf wel meer met de ps3 dan met de xbox. Ik vind de controllers van de xbox niet fijn. Maar bij sommige spellen moet ik wel naar de xbox uitwijken :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wow ps4 controller vind ik best goed maar ps3... nee niet mijn voorkeur. Absoluut wel eens dat de ps3 de betere exclusives heeft.

Benieuwd wat volgende gen mijn favo platform word maar iig geen haast met upgraden.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sagat schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 13:24:
Wow ps4 controller vind ik best goed maar ps3... nee niet mijn voorkeur. Absoluut wel eens dat de ps3 de betere exclusives heeft.

Benieuwd wat volgende gen mijn favo platform word maar iig geen haast met upgraden.
Verschil tussen de ps3 en ps4 controller is inderdaad groot. Maar als ik xbox 360 controller met de ps3 controller vergelijk moet ik toch voor de ps3 controller gaan. Ik kan er niet aan wennen dat de joysticks niet op gelijke hoogte zitten, tevens vind ik de buttons niet fijn aanvoelen als je ze indrukt. Maar is denk ik ook gewenning.

Ik ben wel erg benieuwd naar die nieuwe triggers op de dualshock 5. Klinkt wel erg tof hoe ze dat hebben gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 13:37:
[...]

Verschil tussen de ps3 en ps4 controller is inderdaad groot. Maar als ik xbox 360 controller met de ps3 controller vergelijk moet ik toch voor de ps3 controller gaan. Ik kan er niet aan wennen dat de joysticks niet op gelijke hoogte zitten, tevens vind ik de buttons niet fijn aanvoelen als je ze indrukt. Maar is denk ik ook gewenning.

Ik ben wel erg benieuwd naar die nieuwe triggers op de dualshock 5. Klinkt wel erg tof hoe ze dat hebben gedaan.
Ik heb nooit problemen gehad met plaatsing de sticks, ik ging (op gebied analogue sticks) van n64 pookje, naar cube, toen ps2, naar x360, ps3, wii pro controller (kan ook dat de wii eerder dan ps3 was, tis even geleden :D ) ps4, xb1 en uitendelijk switch pro controller. Denk dat mijn top 3 minst comfy controllers de n64, ps3 en dan denk ps2 of 4 dan zelfs, maar puur omdat ik de xbox en ninty pro controllers fijner vind. met ps2/4 controllers ook weinig problemen, maar dus minder fijn dan de rest.

Maar als ik WEL issues had met de ongelijkheid, waarom dan geen 3rd party controller halen voor x360? Want je bent zeker niet de enige die dat fijner vind, dus er zijn absoluut opties (maar voor x360 wsl inmiddels wat moeilijker te vinden i guess).

Wel een van mijn stokpaardjes als het aankomt op de pluspunten van het emulatie gebied, met een pi of pc gewoon vrijwel onbeperkte vrijheid qua controllers, vind dat echt super.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sagat schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 15:02:
[...]

Ik heb nooit problemen gehad met plaatsing de sticks, ik ging (op gebied analogue sticks) van n64 pookje, naar cube, toen ps2, naar x360, ps3, wii pro controller (kan ook dat de wii eerder dan ps3 was, tis even geleden :D ) ps4, xb1 en uitendelijk switch pro controller. Denk dat mijn top 3 minst comfy controllers de n64, ps3 en dan denk ps2 of 4 dan zelfs, maar puur omdat ik de xbox en ninty pro controllers fijner vind. met ps2/4 controllers ook weinig problemen, maar dus minder fijn dan de rest.

Maar als ik WEL issues had met de ongelijkheid, waarom dan geen 3rd party controller halen voor x360? Want je bent zeker niet de enige die dat fijner vind, dus er zijn absoluut opties (maar voor x360 wsl inmiddels wat moeilijker te vinden i guess).

Wel een van mijn stokpaardjes als het aankomt op de pluspunten van het emulatie gebied, met een pi of pc gewoon vrijwel onbeperkte vrijheid qua controllers, vind dat echt super.
Third party controllers voor xbox 360 is bijna niet meer te krijgen. Beetje hetzelfde voor de ps3 is ook bijna niks meer voor te krijgen. Voor mij de minst comfy controllers is de N64 en de NES. Maar eigenlijk ook die van de 3ds XL. Krijg na een paar minuten al kramp. Nintendo vind ik eigenlijk meestal de slechtste controllers hebben ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:26
Verwijderd schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 15:07:
[...]

Third party controllers voor xbox 360 is bijna niet meer te krijgen. Beetje hetzelfde voor de ps3 is ook bijna niks meer voor te krijgen. Voor mij de minst comfy controllers is de N64 en de NES. Maar eigenlijk ook die van de 3ds XL. Krijg na een paar minuten al kramp. Nintendo vind ik eigenlijk meestal de slechtste controllers hebben ;-)
En dan de switch joycons nog met beperkte travel die ook nog eens bij bosjes stuk gaan

Adjust non olet, plerumque...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 18-09 12:10
1nsane schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 22:20:
[...]

En dan de switch joycons nog met beperkte travel die ook nog eens bij bosjes stuk gaan
de switch pro controller is daarentegen erg goed wel wat duur maar die joy cons gebruik ik hierdoor nooit meer

als je de switch vaak gebruikt zou ik toch voor alternatieve controllers zoeken die geen joy cons zijn desnoods een gamecube controller.

voor portable modus volgens mij enkel joy cons dan dan weer wel. het is dat ik nooit handheld modus gebruik.

[ Voor 28% gewijzigd door gast7 op 25-10-2019 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:02
Switch pro heeft een vreselijke d-pad!
Vaak geeft hij een down commando, terwijl je dat niet wilt...
Wii u pro controller is dan nog de betere van het stel.

Gelukkig heb ik op de Analogue Super Nt, een adapter van 8bitdo, zodat ik keus heb uit , xbox one x, xbox one s, xbox elite 2, ps3,ps4 v1 en v2,switch pro, joycons, wii u pro, en bijna alle 8bitdo controllers.

In mijn geval,
Dual shock4 v2 voor platform games, de xbox one x voor bv starfox, pilot wings, etc..
Heerlijk keuze vrijheid!

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 11:55:
[...]

Klopt inderdaad, is ook een beetje luiheid van de developers geweest. Hoe kan je een game zoals fear op de ps3 überhaupt releasen die een dergelijke framerate hebben? Ik heb zelf wel meer met de ps3 dan met de xbox. Ik vind de controllers van de xbox niet fijn. Maar bij sommige spellen moet ik wel naar de xbox uitwijken :(
Nou ja, luiheid..de PS3 is gewoon erg lastig om voor te programmeren dus tsja, dat inc. deadlines maakt het niet heel verwonderlijk dat er concessies gedaan moesten worden..kijk ook 's naar Skyrim, overigens. Dit was een regelrechte ramp op de PS3 nu ik dit zeg bedenk ik me dat ik nog vijf exemplaren heb liggen voor div. consoles en nog nooit langer dan een uur gespeeld.. :P

Qua controllers, natuurlijk iedereen zijn eigen smaak..ik vind de PS3 controller niets om het lijf hebben. Fragiel, licht, klein..waar de 360 controller stevig is met - voor mijn smaak - betere triggers, rumble en pookjes. Alleen de D-Pad op de 360 controller is verschrikkelijk, maar die gebruik ik niet vaak, hooguit in fighters maar daarin leg je het toch wel af tegen @Sagat :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 18-09 12:10
PsYgHo schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 02:01:
Switch pro heeft een vreselijke d-pad!
Vaak geeft hij een down commando, terwijl je dat niet wilt...
Wii u pro controller is dan nog de betere van het stel.

Gelukkig heb ik op de Analogue Super Nt, een adapter van 8bitdo, zodat ik keus heb uit , xbox one x, xbox one s, xbox elite 2, ps3,ps4 v1 en v2,switch pro, joycons, wii u pro, en bijna alle 8bitdo controllers.

In mijn geval,
Dual shock4 v2 voor platform games, de xbox one x voor bv starfox, pilot wings, etc..
Heerlijk keuze vrijheid!
fair enough voor retro en 2d vecht games niet de beste keuze. maar voor moderne games daarentegen een van de betere controllers.

maargoed retro of 2d vecht games speel ik persoonlijk op andere systemen. than again ik ben niet zo in de indi scene dus ik snap best waarom de D pad zo belangerijk is voor velen op de switch

[ Voor 6% gewijzigd door gast7 op 26-10-2019 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@snefkens heeft voor de switch beste oplossing. Middels adapter de vrijheid.

En x360 dpad is dramatisch, maar ik kende iemand die nu nog pro level sf5 speelt, die dus sf4 op x360 met de default pad speelde. Het kan dus wel...

10 second ninja DONE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

@Exorcist de perfecte controller is er helaas nog niet. Het zou mooi zijn dat je voor je zelf een controller kan kiezen onafhankelijk voor welk platform en dat iedereen hem ondersteunt. Dus als je dual shock 4 fijn vindt dat je die ook op de ps3, xbox 360 etc kan gebruiken. Ik weet dat je de dual shock 4 ook op de ps4 kan gebruiken alleen dit werkt in mijn optiek niet heel best. Heel vaak registreert hij bepaalde input niet.

Is Sagat zo goed in fighting games dan? Heb laatste tijd redelijk wat fighting games toegevoegd aan mijn collectie o.a. Marvel vs capcom (dreamcast).,ultimate marvel vs capcom 3 (vita), infinite (ps4), jojo's adventures (dreamcast), project justice (dreamcast), capcom vs snk (dreamcast), guilty gear xrd (ps4) en mortal kombat gold (dreamcast) Dus ik kan weer even oefenen!

@Sagat Ik heb helaas nog geen switch, ben nu nog actief met de wii u. In de toekomst haal ik nog wel een keer een switch. Eerst even afwachten hoe het allemaal gaat met de klachten over die joycon's etc.

Mijn focus ligt nu iets meer op dreamcast, ps4 en ps vita. Ps1 is wat afgezwakt, zit nu rond de 400 games. Aantal games staan nog op mijn lijstje, maar dat zijn vrij prijzige games. Ps2 staat ook wat op een laag pitje. Daar zit ik ook rond de 400. Meeste wat ik wil hebben zit er nu bij. Daardoor ben ik dus begonnen met de vita collectie uit te breiden. Zit nu op 12 spellen, maar nu ze nog redelijk betaalbaar zijn wil ik dat uitbreiden. Ik verwacht dat het over een paar jaar veel duurder gaat worden.

Voor wie nog wat hidden gems zoekt op de ps4 zijn de volgende aan te raden: dex en the occupation (is nu goedkoop bij bol.com te krijgen in de outlet).

@Henkje.doc fear voor de Xbox 360 is binnen. Inderdaad werkt deze heel veel beter dan de ps3 versie!

Nog aanraders wat betreft xbox exclusieve spellen?

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2019 16:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 13:37:
@Exorcist de perfecte controller is er helaas nog niet. Het zou mooi zijn dat je voor je zelf een controller kan kiezen onafhankelijk voor welk platform en dat iedereen hem ondersteunt. Dus als je dual shock 4 fijn vindt dat je die ook op de ps3, xbox 360 etc kan gebruiken. Ik weet dat je de dual shock 4 ook op de ps4 kan gebruiken alleen dit werkt in mijn optiek niet heel best. Heel vaak registreert hij bepaalde input niet.
Hoewel niet aan mij gericht wil ik hier toch al op inhaken.

brooks en mayflash maken dus devices die al een hoop vrijheid bieden.
Voor vechtspellen op de ps4 gebruik ik tegenwoordig een retrobit saturn usb controller aangesloten op een brooks convertor :)
Is Sagat zo goed in fighting games dan?
Haha Sagat zelf vind dat reuze meevallen, ik val meer in de catergorie ' potmonster' mensen die dus meedoen aan toernooien om de pot te spekken, dus daar ben ik dan ook al lang mee gestopt. Maar sf4 speelde ik redelijk online en dus ook aan tournooien meegedaan. Ik zou zelf mijn niveau omschrijven als iets beter dan de gemidelde gamers die voor de lol fighters spelen en af en toe is een mk of een street fighter kopen, maar veel minder goed dan mensen die echt een fight spel kiezen en die dan echt proberen te masteren, daar maak ik doorgaans weinig kans tegen.
Heb laatste tijd redelijk wat fighting games toegevoegd aan mijn collectie o.a. Marvel vs capcom (dreamcast).,ultimate marvel vs capcom 3 (vita), infinite (ps4), jojo's adventures (dreamcast), project justice (dreamcast), capcom vs snk (dreamcast), guilty gear xrd (ps4) en mortal kombat gold (dreamcast) Dus ik kan weer even oefenen!
Ik ben geen groot fan van de marvel versus games, vind die zeer chaotisch op hoog of zelfs al gevorderd niveau, en ik ben zelf niet bepaald een combo master, en dat is voor deze games wel handig.
wel nog steeds leuk om te spelen tegen mensen van ongeveer hetzelfde niveau.

Capcom vs snk vind ik dan wel weer geweldig om het mijn 2 favo vecht games makers samenbrengt.
Mk heb ik eigenlijk alleen deel 2 gespeeld.
Ik vind het b movie sfeertje tof, maar de gameplay.....meh, wil de moderne (zeg maar vanaf 9) nog wel is een kans geven.
Guilty gear vind ik super mooi om te zien, maar is ook een combo heavy game.
Ik speel dat soort games heeeeeel soms met @Grumpmeister online.

Maar mocht je een keertje iets on of zelfs offline willen spelen, hit me up ;)
Vind het altijd leuk om tegen gelijk gestemden te spelen.
@Sagat Ik heb helaas nog geen switch, ben nu nog actief met de wii u. In de toekomst haal ik nog wel een keer een switch. Eerst even afwachten hoe het allemaal gaat met de klachten over die joycon's etc.
Oeps was inderdaad @PsYgHo die het zei en daar ging het om een 8bit do adapter. Met een mayflash kan je voor de switch zo ongeveer hetzelfde vziw, zelfs geen hands on ervaring mee, maar diverse mensen in het switch forum wel.
Met mijn relatief nieuwe joycons overigens weinig problemen, mijn launch exemplaren zijn echter niet al te best, maar dan meer slechte connectie, travel geen tot weinig last van. Maar als je geen haast hebt lekker wachten inderdaad. Zelf dus de mogelijkheid om mijn 8bit do controllers te pairen of een pro controller.
Mijn focus ligt nu iets meer op dreamcast, ps4 en ps vita. Ps1 is wat afgezwakt, zit nu rond de 400 games. Aantal games staan nog op mijn lijstje, maar dat zijn vrij prijzige games. Ps2 staat ook wat op een laag pitje. Daar zit ik ook rond de 400. Meeste wat ik wil hebben zit er nu bij. Daardoor ben ik dus begonnen met de vita collectie uit te breiden. Zit nu op 12 spellen, maar nu ze nog redelijk betaalbaar zijn wil ik dat uitbreiden. Ik verwacht dat het over een paar jaar veel duurder gaat worden.

Voor wie nog wat hidden gems zoekt op de ps4 zijn de volgende aan te raden: dex en the occupation (is nu goedkoop bij bol.com te krijgen in de outlet).

@Henkje.doc fear voor de Xbox 360 is binnen. Inderdaad werkt deze heel veel beter dan de ps3 versie!

Nog aanraders wat betreft xbox exclusieve spellen?

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
Misschien wat off topic maar iemand hier die wel eens SoF2 speelt nog online?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
Vandaag de Coleco getest en hij werkt. De Atari module ook. Zit alleen een buts op de reset knop.
Binnenkort alles inventariseren en dan te koop gooien. Echt geen idee qua prijzen. Maar zag voor sets al biedingen over de 250 euro.
Doe er niets mee en hoewel het grappig is om eens op te starten, blijft het een bakbeest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Gisteren getrakteerd op een nachtje weg/B&B door de vrouw. Heeft ze voor overdag rekening gehouden met een CeX en Gameshop Twente <3 . Dus onderweg naar de bestemming res. Arnhem en Enschede aangedaan met onderstaande als resultaat. Mengelmoes aan consoles maar overwegend semi-retro :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/VrwL1qiB8g6heull52xENQNZ/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Sagat Ja ik plaats mij in dezelfde categorie, iets beter dan de gemiddelde gamer die een vecht game speelt. Ik ben vooral opgegroeid met Tekken, soul calibur en Dead or alive, dus daar liggen ook meer mijn skills. Ben nu de rest van de fighting games aan het ontdekken. Ik ben het met je eens dat marvel vs capcom best chaotisch kan zijn. Capcom vs SNK vind ik ook een zeer goede game! Jammer dat deel 2 niet in de pal regio is uitgebracht op de dreamcast. Heb nu wel de ps2 versie besteld in Engeland. (Nog even snel wat spellen daar besteld voor de brexit). Mortal kombat heb ik vroeger eigenlijk alleen deel 3 gespeeld en 4 maar heel weinig. Nu heb ik wel deel 11 gekocht en hij is wel goed hoor. Alleen zit wel erg veel pay2win elementen in. Dan haak ik vaak af bij de huidige games. Dan ga ik toch terug naar de retro games die geen pay2win hebben ;-)

Het lijkt me tof om een keer offline of online wat fighting games te spelen. :-)

@Exorcist Leuke aanwinst! Horizon zero dawn zeer tof spel! Daar heb ik de platinum trophy behaald ;-)

Ik krijg van de week nog shenmue 2 en super magentic neo voor de dreamcast binnen. En een aantal ps vita games. Heb ook een pre-order geplaatst voor shenmue 3;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 22:07:

@Exorcist Leuke aanwinst! Horizon zero dawn zeer tof spel! Daar heb ik de platinum trophy behaald ;-)
Heb 'm meer gekocht omdat het in de collectie hoort, spel heeft te veel fantasie/SF elementen. Maar goed, net als bijv. Halo moet het wel op de plank :+ .
Is Sagat zo goed in fighting games dan?
Ik laat hem dat wel graag denken, ja. Werkt tot nog toe prima, ik verlies met veel plezier praktisch alles. :D

[ Voor 18% gewijzigd door Exorcist op 27-10-2019 23:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 22:07:
@Sagat Ja ik plaats mij in dezelfde categorie, iets beter dan de gemiddelde gamer die een vecht game speelt. Ik ben vooral opgegroeid met Tekken, soul calibur en Dead or alive, dus daar liggen ook meer mijn skills.
Ah meer de 3d fighters dus, daar heb ik zelf iets minder mee, wel heel veel plezier gehad met sc2 en nu dus als ' verzamel projectje' bezig om te kijken of ik alle soul cali games kan verzamelen, ben aardig op weg, (maar heb dan ook goede hulp :) )
Ben nu de rest van de fighting games aan het ontdekken. Ik ben het met je eens dat marvel vs capcom best chaotisch kan zijn. Capcom vs SNK vind ik ook een zeer goede game! Jammer dat deel 2 niet in de pal regio is uitgebracht op de dreamcast.
Die heb ik als 'back up' wel voor de dc (al hoewel op de cd de 2 mist.....kan dus ook zo maar deel 1 zijn) en zal idd een jap zijn. De ps2 versie twijfelde ik over maar, ff snel gekeken, die heb ik dus wel in de kast liggen, en ik heb de game ook op ps3, maar digitaal (en dat is volgens mij gewoon 1op1 ps2 emulatie)
.
In je ontdek quest, negeer vooral de king of figher games niet, kof98 en 2k2 en 13 zijn leuke games, 14 schijnt ook goed te zijn maar heeft zijn looks niet mee en en heb ik dus niet heel veel gespeeld (terwijl ik wel zonder problemen nog 98 speel :+ ) ik vind het ook suf dat er een autocombo systeem in zit. Dus zeer weinig gespeeld.
Garou mark of the wolves schijnt ook enorm goed te zijn (maar zit nog in mijn backlog, evenals samurai shodown en last blade)
Heb nu wel de ps2 versie besteld in Engeland. (Nog even snel wat spellen daar besteld voor de brexit). Mortal kombat heb ik vroeger eigenlijk alleen deel 3 gespeeld en 4 maar heel weinig. Nu heb ik wel deel 11 gekocht en hij is wel goed hoor. Alleen zit wel erg veel pay2win elementen in. Dan haak ik vaak af bij de huidige games. Dan ga ik toch terug naar de retro games die geen pay2win hebben ;-)
11 wil ik ook, maar vind hem nog te duur, misschien nog leuke deal met black friday straks? Of anders iets langer wachten en dan de goty, ehb ik met 9 en 10 ook gedaan, al hoewel die dan online wsl iets minder levend zullen zijn. Ben wel benieuwd wat je bedoeld met pay to win, maar stuur hier anders maar pm over als je wil
Het lijkt me tof om een keer offline of online wat fighting games te spelen. :-)
en dan kunnen we dat ook verder bespreken :) in verband met een verbouwing ben ik de komende weken iets minder makkelijk beschikbaar met name voor offline, voor online zal het wel lukken, binnenkort even mijn consoles uit de woonkamer evacueren :)

Ik krijg van de week nog shenmue 2 en super magentic neo voor de dreamcast binnen. En een aantal ps vita games. Heb ook een pre-order geplaatst voor shenmue 3;-)

10 second ninja DONE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-09 13:16

EMP

Krulloos!

Gisteren bij ‘Gaming Universe’, de retro-game-beurs in Hengelo geweest.

+ fijne locatie met veel parkeerplek
+ veel stands die ik nog niet eerder gezien heb
+ veel Sega!
- Weinig (grote ongesorteerde bakken met) koopjes
- Weinig obscure dingen

De prijzen zal ik het maar niet over hebben, die worden gewoonweg steeds hoger en de prijzen op deze beurs waren vaak hoger dan waarvoor ze (bij de bekende retro-game-winkels) op het internet gaan... Valkyria chronicles voor de PS3 kost op het internet tussen de 3 en 10 euro (plus verzenden). Zelfs bij bol.com kost 'ie een tientje, op deze beurs te krijgen voor 20 euro (met garantie tot de deur).

Qua hardware het zelfde verhaal. Was op zoek naar 4 originele GameCube controllers maar op 1 boxed controller na gewoonweg niet aanwezig. Uiteindelijk 3 repro's gekocht en 1 hele vieze van een set mogen meenemen voor 25 euro (mijn bod werd direct geaccepteerd, niet slim geboden dus ;( maar goed, de verkoper mag ook wel eens een goede dag hebben).

Wel lag er een gameboy-flash-cart schrijver, zonder voeding, beschrijving of wat dan ook, met parallelle poort. Leek mij wel leuk om aan de praat te proberen te krijgen, maar verkoper wilde er 50 euro voor hebben en praatte er over het alsof het een zeldzaam en uniek historisch object was... okee, EMP loopt verder...

Ondanks het gemor van deze ouwe chagrijn wel een leuke dag gehad. Er stonden 2 handelaren met nog wat oude home-pc meuk en een SNK Neo Geo, en cosplayers hadden gratis entree, wat de sfeer wat mij betreft altijd ten goede komt.

Wat ik zocht was óf te duur óf uberhaupt niet te krijgen, maar de sfeer was goed, en heb een kleine buit gemaakt:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/6dBoxAEKolwUgR11DdYFrHQz/full.jpg
(Waarom draait Tweakers mijn iPhone foto?)

Nog andere Tweakers in Hengelo geweest? :9

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
In het verleden hier vaak gezeurd over dat ik ' vroegah' de md zo vond tegenvallen qua geluid. Nou vandaag 2 dingen te melden, megadrive retro achievements support op een ps3 met mod is best een uitdaging (sterker nog, het lukt me niet via retroarch en ik ben te lui om losse emulatoren te zoeken en configgen) maar de tweede is dus......md kan inderdaad prima geluid hebben, en eigenlijk wist ik het al, ik vind sonic ook al best goed geluid hebben. En natuurlijk de streets of rage soundstrack, wow.

Maar wat heeft me dan overtuigd? Gynoug / wizard of war. Een shmup waar ik vroeger altijd likkebaarden over las in de mags, dat was dus mijn test game voor de achievements en damn......fijne sound track hoor. ironish genoeg heb ik op mijn pc waar de achievements WEL werken (klein beetje patsen, ik zit nu in de top 8.000 van de retro achievements......niet slecht voor 2 maanden werk, er zijn 60.000 spelers) dan weer een kleine geluids bug, maar denk dat ik er op de default difficulty een keer doorheen rush voor de achievements (wat mijn mijn skillz nog wel lastig genoeg kan zijn) maar daarna dan op mijn echte hw icm met everdrive dan nog een playtrough op een hogere moeilijkheids graad ga doen, erg leuke game en de muziek vind ik goed bij het spel passen.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Blonde
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10:04
1nsane schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 21:06:
Misschien wat off topic maar iemand hier die wel eens SoF2 speelt nog online?
Deze was er toch enkel voor de PC?

Wel de nodige uren hierin gestoken :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Njay
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-09 14:27
Sinds een maandje woon ik samen en nu ook ruimte voor een game zolder:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/JtqA7AVOGz1yNYSqCXQuo7xh/full.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/gaoShzuCJHBaS2wI1ftRQeSr/full.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/EIzNYCcoCZUarCDvZBDyU9gw/full.jpg

Ik ben nu druk op zoek naar een neo geo aes of cdz maar die prijzen damn ! :D

[ Voor 25% gewijzigd door Njay op 28-10-2019 13:24 ]

PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Quest

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Njay schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 13:22:
Sinds een maandje woon ik samen en nu ook ruimte voor een game zolder:

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Ik ben nu druk op zoek naar een neo geo aes of cdz maar die prijzen damn ! :D
Weet niet hoe goed je tegen laadtijden kan maar......cdz is voor mij echt een nogo.
Mijn persoonlijke keuze zou dan zijn een aes, lieft al met een mod naar rgb, en dan een flash cart erbij zodat je alles kan spelen, kost wel hoop centjes dus daarom heb ik die nog niet gekocht :)

misschien is een mister nog interessant? heb je hardware perfect emulatie van de neo en VELE andere systemen en arcade games.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
Sagat schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 13:37:
[...]

Weet niet hoe goed je tegen laadtijden kan maar......cdz is voor mij echt een nogo.
Mijn persoonlijke keuze zou dan zijn een aes, lieft al met een mod naar rgb, en dan een flash cart erbij zodat je alles kan spelen, kost wel hoop centjes dus daarom heb ik die nog niet gekocht :)

misschien is een mister nog interessant? heb je hardware perfect emulatie van de neo en VELE andere systemen en arcade games.
Ik heb een special edition Neo Geo Mini maar deze wil ik graag in de doos laten :) een AES met flash cart zal wel richting de 600 gaan? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
Mr. Blonde schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 12:35:
[...]

Deze was er toch enkel voor de PC?

Wel de nodige uren hierin gestoken :)
Vandaar dat ik off topic zei maar meer m.b.t. Houdbaarheid van games, dat is wel een voorbeeld van hoe het ook kan. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
Ik zie op aliexpres een metal slug collectie voor de AES voor 250 euro dit zal vast een kopie zijn of wat dan ook maar de losse games zijn niet te betalen ... gaat dit werken op een originele AES? cool om de originele hardware te ownen , games mogen dan van mij op een copy cart :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Njay schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 12:05:
Ik zie op aliexpres een metal slug collectie voor de AES voor 250 euro dit zal vast een kopie zijn of wat dan ook maar de losse games zijn niet te betalen ... gaat dit werken op een originele AES? cool om de originele hardware te ownen , games mogen dan van mij op een copy cart :)
voor zover mij bekend is er nooit een officiele compilatie uitgekomen (op de aes dan ;) ) maar ali dus ja, sowieso aannemen dat het een kopie is.

Voor minder koop je volgens mij ook al een 160-1 cart waar zeer wsl veel zo niet alle metal slug games ook op staan.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
Sagat schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 15:33:
[...]

voor zover mij bekend is er nooit een officiele compilatie uitgekomen (op de aes dan ;) ) maar ali dus ja, sowieso aannemen dat het een kopie is.

Voor minder koop je volgens mij ook al een 160-1 cart waar zeer wsl veel zo niet alle metal slug games ook op staan.
Ben nu met een leuke deal bezig een AES console PAL met 2 controllers voor hopelijk rond de 300 wel goed toch? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Afhankelijk van de staat lijkt het me een redelijk nette prijs, maar ik heb dus zelf nog niet in verdiept.
Dus ik hoop dat andere regulars hier daar ook iets over kunnen/willen roepen. Op ebay kun je geloof ik kijken naar wat er recentelijk ook verkocht is, wellicht goede optie om te vergelijken?

Zag wel laatst een site die premodded aes consoles verkocht, die kosten 850 dollar 8)7

10 second ninja DONE

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Net ook weer een semi-retro avond gehad. Grootste deel gevuld met Blood and Truth (PS4 VR) maar dat is niet retro ;) dus:

- Speedsters PS1 : leuk, speelt nog steeds lekker en goed vermaak voor even
- Tekken 1 PS1 : veel te traag, sowieso PAL maar ook heden ten dage eigenlijk geen goede fighter meer
- Tekken 3 PS1 : door krassen laadde het spel niet (tijd voor een machine die polijst)
- NFS 1 PS1 : vrij aardig in 2P mode, maar gedateerd en niet heel bijzonder
- NFS II PS1 : niet meer gespeeld sinds mijn op de HAVO gestolen exemplaar - nog lagere framerate dan NFS1 en niet bijzonder meer
- Ridge Racer : prima arcade racer wat nog steeds leuk is om te doen
- Ridge Racer 60 FPS remake (zat bij RR4, stond nog op mijn lijstje ooit te spelen) : dit speelt subliem in 60 FPS. De mooiere graphics zijn mooi meegenomen maar door de 60FPS veel beter speelbaar. Jammer dat hier geen volledige versie van is gebracht
- MGS2 bonus DVD : weinig bijzonders

Verder nog gekeken naar een R2D2 360 en Forza Xbox One als special editions, maar het is te prijzig deze voor nu aan te schaffen ter kastvulling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
Extra aanvulling voor mijn retro game room ! een attack from mars pinball ik ga zaterdag kijken :D

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Njay
Ik ben bezig mijn top games te verzamelen met doosje boekje en cart of course , starwing is al binnen nu deze megaman x staat van het doosje en het boekje is niet zo super maar de gamecart is nog top en de prijs was ok

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/H5tRJv6Ohxd17Xwsnxxy3daZ/full.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14:22
Mooie koop! Die wil ik ook nog steeds compleet in mijn collectie. Helaas is die altijd erg duur.

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
Raem schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 14:32:
Mooie koop! Die wil ik ook nog steeds compleet in mijn collectie. Helaas is die altijd erg duur.
Indeed een beetje mooie megaman gaat zo voor 200 euro weg dit was een heel stuk minder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Sagat Interesse in Xeno Crisis heb ik wel, alleen als ik dan zie wat je betaald... 55 pond, vind ik redelijk prijzig voor een indie game. Maar de beelden zien er wel tof uit! De neo geo versie is 199 pond.... pfff.

@Exorcist Grappig om die oude fighters te spelen. Laatst ook een keer tekken 2 weer gespeeld, was vroeger mijn favo game. Is wel een stukje sneller dan tekken 1. Maar Tekken 3 is op de ps1 nu nog best goed te spelen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Njay
woops i bought it :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/CHBKAxBbFCNRAWsA1ikEQ4HX/full.jpg

Moet her en der werk aan gebeuren maar een leuk projectje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:37
Oei! Dat past net! :p

Mooie aankoop joh! Veel plezier d'r mee!

Liege, liege, liegebeest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
Liegebeest schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 16:49:
Oei! Dat past net! :p

Mooie aankoop joh! Veel plezier d'r mee!
niet mijn woning :) zal woensdag als hij bij mij staat ff een nieuwe pica schieten!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Wow, echt su-per vet! Zo zonde dat ik er het geld niet voor (over) heb en de ruimte er niet voor. Zou graag nog een keer een arcade kast willen :P

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:37
Seroczynski schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 19:34:
Wow, echt su-per vet! Zo zonde dat ik er het geld niet voor (over) heb en de ruimte er niet voor. Zou graag nog een keer een arcade kast willen :P
Ach, elke keer dat ik die jeuk krijg zorg ik dat ik weer een dagje Bonami doe met m'n dochter :) Dat helpt goed genoeg.

Ik vond de Raiders of the Lost Ark pinball echt prachtig! Die hebben ze daar staan en een dagje flipperen bij hen volstaat vooraslnog.

Liege, liege, liegebeest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand ervaring met een PS2 op HDMI aansluiten? Ik heb een goedkope hdmi adapter geprobeerd en een adapter van pound maar beide is het niet echt geweldig. Het is erg donker. Zou een component kabel aangesloten op een hdmi converter beter / helderder beeld geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Seroczynski schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 19:34:
Arcade kast of pinball kast? Als het dat eerste is kan je het al met relatief iets kleins oplossen met een ' bartop' heb je gewoon een klein apparaatje wat je makkelijk kan opbergen als je hem niet gebruikt.

Als de verbouwingshel hier klaar is wil ik zelf nog een pooltafel, maar een arcade kast is dan ook wel geinig in dezelfde ruimte. Aan de andere kant, bankie in game room en dan de games gewoon op crt runnen en dan controller vrijheid heeft ook wel wat. Denk dat ik daar dan eigenlijk nog wel voorkeur aangeef.
Liegebeest schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 20:42:
[...]

Ach, elke keer dat ik die jeuk krijg zorg ik dat ik weer een dagje Bonami doe met m'n dochter :) Dat helpt goed genoeg.

Ik vond de Raiders of the Lost Ark pinball echt prachtig! Die hebben ze daar staan en een dagje flipperen bij hen volstaat vooraslnog.
Ja ben daar ook geweest met mijn kids, ondanks dat het doorgaans relatief oud spul is vonden ze dat ook leuk.
Verwijderd schreef op zondag 3 november 2019 @ 14:47:
Iemand ervaring met een PS2 op HDMI aansluiten? Ik heb een goedkope hdmi adapter geprobeerd en een adapter van pound maar beide is het niet echt geweldig. Het is erg donker. Zou een component kabel aangesloten op een hdmi converter beter / helderder beeld geven?
Volgens mij werken de meeste retro yutubers met component naar hdmi idd, ik zou is zoeken naar my life in gaming, ik dat dat ze een rgb 101 serie hadden, maar als ik het me goed herinner laten ze beiden in deze video
hun setup zien.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Verwijderd schreef op zondag 3 november 2019 @ 14:47:
Nee, wel met een wii. De Avermedia ET113 is een aanrader, goede kwaliteit geen ruis en artifacts ofzo. Heb ook zo'n aliexpress component 2 hdmi kastje gehad dat was niet perfect.

[ Voor 9% gewijzigd door ToFast op 03-11-2019 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ToFast schreef op zondag 3 november 2019 @ 16:13:
[...]

Nee, wel met een wii. De Avermedia ET113 is een aanrader, goede kwaliteit geen ruis en artifacts ofzo. Heb ook zo'n aliexpress component 2 hdmi kastje gehad dat was niet perfect.
Wat doet die kabel anders dan een component naar hdmi converter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
Verwijderd schreef op zondag 3 november 2019 @ 16:24:
[...]

Wat doet die kabel anders dan een component naar hdmi converter?
Niets, maar hij doet het wel goed zonder enige issues. En dat was met de 10-15 euro kastjes van Ali express en die ook veel op websites hier worden aangeboden niet het geval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ToFast schreef op zondag 3 november 2019 @ 16:32:
[...]

Niets, maar hij doet het wel goed zonder enige issues. En dat was met de 10-15 euro kastjes van Ali express en die ook veel op websites hier worden aangeboden niet het geval
Ik zat hier naar te kijken
Bekijk Component AV naar HDMI converter op: https://www.bol.com/nl/p/...socialshare_pdp_iphoneapp

Is die avermedia beter ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
Verwijderd schreef op zondag 3 november 2019 @ 17:03:
[...]

Ik zat hier naar te kijken
Bekijk Component AV naar HDMI converter op: https://www.bol.com/nl/p/...socialshare_pdp_iphoneapp

Is die avermedia beter ?
Dat zijn precies de kastjes die ik bedoel, dan wel niet met iets andere tekst erop. Kan je beter skippen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zelf net even Gynoug gedaan op mijn ' echte' MD. Eerder speelde ik hem altijd op via emu, want achievements (4 levels gehaald, 2 te gaan :D ) maar op de echte hw speelt het toch wel leuker hoor, crt for the win. Een dingetje wat niet meehielp, vaag issue dat het geluid elke seconde of 10-15 even leek te dimmen....geprobeerd om te testen zonder mijn scart wisselaar maar dan helemaal geen beeld.....mogelijk issue met pal/ntsc i guess?
Daarna is mijn headset aangesloten (want zo speelde ik meestal, en dat ging altijd zonder problemen, en idd daar hoorde ik het niet? zou technisch te verklaren zijn doordat dit geluid zijn eigen interne componenten heeft i guess (zag op internet wat verhalen op capacitors die wellicht vervangen moeten worden) maar daarna trad het niet meer op :?

Heb mijn headset even ingeplugged laten zitten maar vond het erg vreemd.......moest wel denk een gelijksoortige issues dat mijn ps2 geen lekker geluid gaf......die ' popte' dan qua geluid of het werd opeens mono......dat werd destijd veroorzaakt door mijn org xb, als ik die dan afkoppelde was het geluid wel goed.....blijft jammer zoiets.

Blijf het overigens een erg toffe game vinden, zelfs nog heel even op 'hyper' difficulty gespeeld maar....denk dat ik eerst maar is normal probeer te halen (en daarvoor zelfs op de emu easy, level 5 was geen grap en dan is er ook nog een level 6 :o

Vroeger de review echt heel veel gelezen omdat het me een toffe game leek, en dat is dus voor mij terecht. En dan schijnt het volgens ' de kenners' nog een van de gemiddelde shmups te zijn, er zijn dus nog betere!

10 second ninja DONE

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Redelijk wat verbeteringen doorgevoerd in mijn huidige collectie en een select aantal nieuwe toevoegingen. Afgelopen tijd met de Famicom AV aan de slag gegaan, want dan kan ik eindelijk mijn CIB Super Mario Bros. en Super Mario Bros. 3 voor de Famicom testen (die ik reeds een jaar in mijn bezit heb en nooit kunnen uitproberen). Maar voordat ik de Famicom in gebruik wilde nemen moest er nog iets aan de video output worden gedaan. Omdat ik het vreselijk vind de looks van de console aan te passen met switches en LED's waar die niet horen, heb ik gezocht naar een goede oplossing voor de Famicom AV. Uiteindelijk gekozen om deze niet te voorzien van een HiDef NES maar een RGB met IGR en color palette switch. Deze installatie was zo gepiept, in tegenstelling tot de HiDef NES toendertijd (in een NTSC-U NES unit). Ben er inmiddels ook wel wat beter in, moet alleen nog wat meer ballen tonen bij het inkorten van de te solderen kabels :)

Het groene PCB is de NESRGB en die in het paars zorgt ervoor dat ik via de reset button / controller input kan switchen tussen drie kleur paletten of de console kan resetten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/tgIYkJbL2ffxMElGFAP9m6DF/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsYgHo
Tip, geen kritiek, als je een krimpkous om die lintachtige kabeltjes doet, heb je geen last als je iets te lang de soldeerbout er ophoud. Of van warmte van degene die er naast ligt,als je eigenlijk een dunnere punt moet hebben ...Eigenlijk een lapmiddel, maar werkt wel prettig als het op de 4kante mm moet solderen..

Ga ook niet te hoog zitten met temperatuur... scheelt ook nog een stukje.

[ Voor 18% gewijzigd door PsYgHo op 04-11-2019 16:27 ]

In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PsYgHo schreef op maandag 4 november 2019 @ 16:25:
Tip, geen kritiek, als je een krimpkous om die lintachtige kabeltjes doet, heb je geen last als je iets te lang de soldeerbout er ophoud. Of van warmte van degene die er naast ligt,als je eigenlijk een dunnere punt moet hebben ...Eigenlijk een lapmiddel, maar werkt wel prettig als het op de 4kante mm moet solderen..

Ga ook niet te hoog zitten met temperatuur... scheelt ook nog een stukje.
Thanks. Ik heb geen problemen ondervonden met het solderen van de lintachtige kabels. Waar helpt een krimpkaus dan precies tegen, het eventueel wegsmelten van de buitenste laag?

Temperatuur was in dit geval tussen de 300 en 350 en dat kan wel lager, which I should probably do :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsYgHo
Klopt tegen het smelten van het plastic..
Temp ligt er aan.. of het loodvrij is, of niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvs
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-02 10:30

fvs

Het is hier, net als op de rest van het forum, niet toegestaan om advertenties te promoten.

[ Voor 84% gewijzigd door BM op 11-11-2019 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben op zoek naar een goede component kabel voor ps2. Ik weet dat die van hd retro vision goed zijn. Maar inclusief verzendkosten ook best prijzig. Op bol.com staan veel onbekende merken waar ik bij twijfel. Nu kan ik aan een speedlink kabel komen. Iemand daar ervaring mee? Is dat een goede kabel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MeZZiN
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-07 14:24
Er zijn genoeg opties maar hd retro vision is goed maar niet veel beter dan goede ander RGB kabels die je wel makkelijk kan krijgen in europa.

Twee opties je kan voor een RAD2x gaan voor hdmi out put (retrothink in a cable) https://www.retrogamingca...LAYSTATION-HD-RAD2X-CABLE
of deze https://www.retrogamingca...tion-2-3-RGB-SCART-CABLES

Gewoon in europa te krijgen en ook gewoon erg goede kabels.

Koop nooit iets anders dan een goede retro kabel omdat de kans erg groot is dat de kabel minder goed is. (dun/shielding) en 30 euro heb je gewoon de beste kabel waarom besparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MeZZiN schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 10:21:
Er zijn genoeg opties maar hd retro vision is goed maar niet veel beter dan goede ander RGB kabels die je wel makkelijk kan krijgen in europa.

Twee opties je kan voor een RAD2x gaan voor hdmi out put (retrothink in a cable) https://www.retrogamingca...LAYSTATION-HD-RAD2X-CABLE
of deze https://www.retrogamingca...tion-2-3-RGB-SCART-CABLES

Gewoon in europa te krijgen en ook gewoon erg goede kabels.

Koop nooit iets anders dan een goede retro kabel omdat de kans erg groot is dat de kabel minder goed is. (dun/shielding) en 30 euro heb je gewoon de beste kabel waarom besparen.
Ik ga toch voor de speedlink icm de avermedia et113. Dan wordt het signaal 1:1 doorgezet. Heb 2 van die soort andere hdmi dingen geprobeerd maar dat gaf niet echt een goed beeld. Voornamelijk wat donker allemaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
Deze HDMI ding is gewoon een top oplossing (een retrotink in een kabel) Samen met de OSSC is het de beste optie om analog om te zetten naar HDMI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laatst weer begonnen aan gta 4, eerst op de ps3. Maar nu toch op de Xbox 360. Op de ps3 heeft die een zeer belabberde framerate. Nu heb ik nog steeds moeite met het linker pookje van de Xbox controller, omdat hij wat hoger zit krijg ik heel snel kramp. Iemand een goed alternatief voor de originele controller? Ik zat ook al te kijken voor een mogelijkheid om een ps3 controller op de Xbox aan te sluiten. Iemand ervaring met dit ding: https://www.onlinekabelsh...r-xbox-360-en-ps3-adapter

• MeZZiN
Verwijderd schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 19:17:
[...]

Ik ga toch voor de speedlink icm de avermedia et113. Dan wordt het signaal 1:1 doorgezet. Heb 2 van die soort andere hdmi dingen geprobeerd maar dat gaf niet echt een goed beeld. Voornamelijk wat donker allemaal
De avermedia is een redelijk maar niet heel veel beter dan de pound cable en al die andere converter boxen. De RAD2X is wel een goede oplossing (retrothink) geen gedoe en top beeld. Of een OSSC / Retrothink als je meer wilt aansluiten dan alleen je PS. Plus je kan in de problemen komen met PS1 games omdat het geen upscaler is. Wat een RAD2x OSSC / retrothink wel is. 240P is geen standaard en veel tv's hebben daar moeite mee. Daarom is een upscaler handig.

Plus de meeste kastjes zoals de Avermedia zijn net zo slecht als je interne TV converter.

Als je meer retro consoles heb kan je beter een losse retrothink/OSSC nemen met goede scart/component kabels anders als het alleen een PS2 is de RAD2X.

Trouwens een uitgebreide review van de avermedia:
https://www.amazon.com/gp...B00TQ43WI8#R15V7214TJVNUK

[ Voor 8% gewijzigd door MeZZiN op 21-11-2019 09:29 ]

Verwijderd

MeZZiN schreef op donderdag 21 november 2019 @ 09:28:
[...]

De avermedia is een redelijk maar niet heel veel beter dan de pound cable en al die andere converter boxen. De RAD2X is wel een goede oplossing (retrothink) geen gedoe en top beeld. Of een OSSC / Retrothink als je meer wilt aansluiten dan alleen je PS. Plus je kan in de problemen komen met PS1 games omdat het geen upscaler is. Wat een RAD2x OSSC / retrothink wel is. 240P is geen standaard en veel tv's hebben daar moeite mee. Daarom is een upscaler handig.

Plus de meeste kastjes zoals de Avermedia zijn net zo slecht als je interne TV converter.

Als je meer retro consoles heb kan je beter een losse retrothink/OSSC nemen met goede scart/component kabels anders als het alleen een PS2 is de RAD2X.

Trouwens een uitgebreide review van de avermedia:
https://www.amazon.com/gp...B00TQ43WI8#R15V7214TJVNUK
De avermedia die ik in gedachten had is de 113. Component naar hdmi. Als het goed is zet deze het signaal 1;1 door. De pound kabel rekte alles ook uit. Zag er vreselijk uit. Dat verwacht ik nu niet omdat alles 1:1 wordt doorgezet vanaf component

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN

RGB210 PS2 Dan begrijp je iets meer wat een raar systeem de PS2 is. Er zitten een paar vreemde games in die rare resolutie gebruiken maar ook vaak switchen.

Deze gasten hebben alles maar dan ook alles uitgezocht. Waarbij eigenlijk maar 3 oplossingen overblijven een retrotink (RAD2X) OSSC of framemister. Short version. De rest is allemaal lap oplossing met veel nadelen. Plus je blijf kosten maken. Als je alleen een PS2 wilt ga voor de RAD2X is goedkoper dan de Avermedia + component kabel. En dan heb een goede oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb inderdaad nog wat filmpjes gezien. Als de rad2x weer op voorraad is ga ik er een bestellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik kan ook iedereen de OSSC aanraden, zeker als je meerdere console met RGB hebt.

Eind december verhuis ik, en ik zit nog een beetje in dubio of ik een gamehok ga maken. Voornamelijk over de opstelling van mijn consoles (om te gebruiken). De IKEA Kallax voldoen niet aan mijn eisen omdat ik daar de consoles als de Xbox OG niet goed in kwijt kan. Heeft iemand nog een kast die hij of zij aanraden kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
OSSC is zeker nog een betere oplossing alleen wel iets duurder plus je moet nog kabels kopen.
OSSC kan je ook nog instellen voor beter beeld. En veel veel meer.

Zelf tijfel ik nog aan de OSSC + rgb voor de Playstation en Wii of een RAD2X omdat tja je geld maar 1 keer kan uitgeven.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Flozem
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13:56
Ik heb destijds zelf een normale Besta kast tot tv meubel gehackt. Ben er erg tevreden mee. Maar toen hadden ze nog handige ondiepe lades in de Besta lijn die ik voor kabels en controllers gebruik.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/HTFbrASh2fpKDjzaoWvbepKF/full.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door Flozem op 22-11-2019 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Seroczynski schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 16:26:
Ik kan ook iedereen de OSSC aanraden, zeker als je meerdere console met RGB hebt.

Eind december verhuis ik, en ik zit nog een beetje in dubio of ik een gamehok ga maken. Voornamelijk over de opstelling van mijn consoles (om te gebruiken). De IKEA Kallax voldoen niet aan mijn eisen omdat ik daar de consoles als de Xbox OG niet goed in kwijt kan. Heeft iemand nog een kast die hij of zij aanraden kan?
Eh? De OG Xbox past gewoon in een kallax. Weet niet op wat voor manier jij niet passen bedoelt.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsYgHo
Best tof nieuws...

New super Mario land, voor de snes!

https://www.nintendolife....ended_as_a_christmas_gift

Speelt prima op emulator, original hardware, en dus op sd2snes(pro) of analogue super nt, al dan niet jailbreak.

[ Voor 22% gewijzigd door PsYgHo op 22-11-2019 23:17 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Arunia
  • Nu online
Kwam vandaag een koffertje tegen met the godfather. Ooit eens gewonnen met een wedstrijd op gamez.nl. Erg gaaf en nooit gebruikt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/uRoVSL2yFl9BmIXDoMZKDZg8/thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Flozem schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 17:09:
Ik heb destijds zelf een normale Besta kast tot tv meubel gehackt. Ben er erg tevreden mee. Maar toen hadden ze nog handige ondiepe lades in de Besta lijn die ik voor kabels en controllers gebruik.

[Afbeelding]
Dat ziet er wel mooi uit. Moet wel rekening houden met een stuk of 12 consoles die aangesloten moeten kunnen blijven staan. Ik ga iig even naar de Besta kijken.
Touchdomex schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 17:09:
[...]

Eh? De OG Xbox past gewoon in een kallax. Weet niet op wat voor manier jij niet passen bedoelt.
Ik heb het even nagekeken bij de Kallax die wij hier nog hebben, je hebt gelijk. Past ook maar net tho :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Voor kasten denk aan top loaders. Cube die door gba speler extra hoog word. Snes met usa adapter om nog maar te zwijgen over een md ‘tower of power’. Eerste keer indelen was om passend te maken, 2e keer om daad werkelijk ook games te kunnen verwisselen 8)7

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PsYgHo schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 23:15:
Best tof nieuws...

New super Mario land, voor de snes!

https://www.nintendolife....ended_as_a_christmas_gift

Speelt prima op emulator, original hardware, en dus op sd2snes(pro) of analogue super nt, al dan niet jailbreak.
Gisteravond ook even getest:

Positief, altijd leuks om wat nieuws te kunne spelen, (met name) geluid en gfx zijn best goed voor snes!

Negatief:
Ik las ergens iets van 'the most beloved gb game is now playable on snes' nou weet ik niet hoe jullie meningen zijn, maar marioland op gb was leuk als launch game, en heeft wat grappige ideeën maar het is zeker niet mijn 'most beloved' game. Daarnaast hoewel ik de gfx technisch indrukwekkend vind, vind ik ze qua artstyle minder, en is de collsion detecting gewoon.........tsja een work in progress wellicht? Het komt op mijn meer over als een 'proof of concept' of een techdemo of zo dan een echt nieuws spel. En zoals het gebracht werd dacht ik echt aan tanglewood etc......dat is toch een andere niveau imho.

10 second ninja DONE

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Sagat schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 12:59:
[...]

Gisteravond ook even getest:

Positief, altijd leuks om wat nieuws te kunne spelen, (met name) geluid en gfx zijn best goed voor snes!

Negatief:
Ik las ergens iets van 'the most beloved gb game is now playable on snes' nou weet ik niet hoe jullie meningen zijn, maar marioland op gb was leuk als launch game, en heeft wat grappige ideeën maar het is zeker niet mijn 'most beloved' game. Daarnaast hoewel ik de gfx technisch indrukwekkend vind, vind ik ze qua artstyle minder, en is de collsion detecting gewoon.........tsja een work in progress wellicht? Het komt op mijn meer over als een 'proof of concept' of een techdemo of zo dan een echt nieuws spel. En zoals het gebracht werd dacht ik echt aan tanglewood etc......dat is toch een andere niveau imho.
Thanks, ik ben zelf ook erg benieuwd dus ik ga hem binnenkort met een maat van mij spelen op de originele hardware. Heb laatst nog Super Mario Land op de GameBoy uitgespeeld en je hebt er niet heel lang voor nodig, dus we gaan zien of het ons lang genoeg kan boeien. Daarnaast zijn we nu al 1/3e met Super Mario 64 :)

Inmiddels voor mijn Dreamcast ook alle bestellingen geplaatst, maar daarover meer als het binnen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsYgHo
Ik vind het toch wel goed gelukt. Mario games zijn zoals ze zijn....Deze is dat dus ook.

Minpunt vind ik het geluid bij iedere sprong. Als je het zelf speelt valt het mee, maar als je er naast zit wat anders te doen, is het best vervelend , volgens mijn vrouw. En daar geef ik haar gelijk in!

Ik ken de GB versie niet meer zo goed uit het hoofd, dus het doet mij erg denken aan de DS versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PsYgHo schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 14:10:
Ik vind het toch wel goed gelukt. Mario games zijn zoals ze zijn....Deze is dat dus ook.

Minpunt vind ik het geluid bij iedere sprong. Als je het zelf speelt valt het mee, maar als je er naast zit wat anders te doen, is het best vervelend , volgens mijn vrouw. En daar geef ik haar gelijk in!

Ik ken de GB versie niet meer zo goed uit het hoofd, dus het doet mij erg denken aan de DS versie.
Tsja ik bedacht me na mijn post wel dat de originele marioland ook wel wat vage dingetjes had, inc het door mij aangegeven collision detection. En het speelde ook wat houterig (eerste indruk in deze snes remake is dat dit iig wel verbeterd is).

Maar goed benieuwd maar meer meningen :)

edit:
Helpt ook niet dat mario world een van mijn favorite games aller tijden is, als het niet mario world is en toch mario staat het bij mij per definitie als ongeveer 3-0 achter O-)

edit2:
Gezien de interesse hier (en ook niet in de laatste plaats, van mijzelf) in Mister, een review van Gamesack. Niet mijn favorite kanaal, maar vond het toch wel interessant
(disclaimer: heb hem zelf nog niet helemaal afgekeken)

[ Voor 22% gewijzigd door Sagat op 28-11-2019 21:23 ]

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsYgHo
Heb hem even goed 3x bekeken, dat filmpje......
Als de genesis core een van de beste cores moet zijn, wbt simulatie van de console, in dus ook inputlag op hdmi, of het gebrek eraan.......
Dan ben ik heel blij met mijn 2x Analogue consoles!

Hebben we over uiterlijk, dan word ik nog veel blijer...
De Mister begint op de tower of power te lijken. 2x voeding , het is net de mini 32x.
Dat wil ik niet in mijn woonkamer hebben.. overal draden, op iedere zijde..

Liefst moet er nog een keyboard bij, dan zit je naast je draadloze controllers, ook nog met een "ramplank" op de bank.

Nee , voor mij niet het middel om retro gaming te beleven in de woonkamer op de bank ..
Wel leuk voor op de hobby kamer oid.. of als hobby waarbij het fine tunen onderdeel is van DIE hobby, en niet alleen het spelen ,op zich.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PsYgHo schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 14:53:
Heb hem even goed 3x bekeken, dat filmpje......
Als de genesis core een van de beste cores moet zijn, wbt simulatie van de console, in dus ook inputlag op hdmi, of het gebrek eraan.......
Dan ben ik heel blij met mijn 2x Analogue consoles!

Hebben we over uiterlijk, dan word ik nog veel blijer...
De Mister begint op de tower of power te lijken. 2x voeding , het is net de mini 32x.
Dat wil ik niet in mijn woonkamer hebben.. overal draden, op iedere zijde..

Liefst moet er nog een keyboard bij, dan zit je naast je draadloze controllers, ook nog met een "ramplank" op de bank.

Nee , voor mij niet het middel om retro gaming te beleven in de woonkamer op de bank ..
Wel leuk voor op de hobby kamer oid.. of als hobby waarbij het fine tunen onderdeel is van DIE hobby, en niet alleen het spelen ,op zich.
Tsja in feite is een mister een FPGA chip die je zelf moet configgen zowel hard als software, de Analogue machines zijn FPGA die voorgeprogrammeerd is en dus alvast in een mooi(er) kan en klare behuizing zitten.

Ik ga absoluut met je mee dat de anolgue producten (vanaf nu AP genoemd) een hogere 'huiskamer' factor (normaliter WAF ;) ) heeft dan de mister. Aan de andere kant met de mister zou je theoretisch wel alle AP moeten kunnen nadoen en afhankelijk van de kwaliteit van de cores net zo goed als de AP.

Ik zal nog wel is op zoek gaan naar andere videos en we hebben ook iig een mister gebruiker hier op het forum die er wel over te zeggen heeft denk ik :)

edit:
En dat was/is natuurlijk @MeZZiN !

edit2:
hier filmpje van smokemonster, die legt wel goed uit wat er speelt, en dat de AP idd een mad genius ha/heeft die zich maar op een core (per product) dan focust, dus dat het vermoedelijk nog wel even gaat duren tot mister op dat niveau is.

[ Voor 9% gewijzigd door Sagat op 29-11-2019 16:25 ]

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsYgHo
Kevtris is een genie...
Toch viel me de input lag tegen. Op rgb, idd bijna niet ,tot niet merkbaar..Maar met HDMI toch echt zichtbaar een aantal frames! Zeker meer dan 2, wat wat ze noemen.. Denk eerder 3 of 4 in betreffendegebruikte sonic 2 US rom.

Dus dat alleen al zou voor mij dus een deal breaker zijn..

Voordeel is dat ik me met name focus op sega sg1000, master system, genesis / megadrive , sega- / mega CD. En Nintendo de super nes/ super famicom. De rest is voor mij niet echt van belang.
Dus ik kom ook prima weg met de mega sg + een mega sd, en een super nt +sd2snes pro.

Toch vandaag nog wat gekocht.. een sf30 pro plus, van 8bit do. Een gokje, heb nu een ps4 controller,....
En een xbox one s v2, all digital, voor 99 euro met 3 games. Te goedkoop om te laten liggen! De one s controller kost al 60 euro! En die past weer prima op de super nt, via een dongle van 8bit do...
Daarnaast ,mijn xbox one classic 500gb, kan nu de deur uit.... >:)

[ Voor 6% gewijzigd door PsYgHo op 30-11-2019 02:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
Sagat schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 16:16:
[...]

Tsja in feite is een mister een FPGA chip die je zelf moet configgen zowel hard als software, de Analogue machines zijn FPGA die voorgeprogrammeerd is en dus alvast in een mooi(er) kan en klare behuizing zitten.

Ik ga absoluut met je mee dat de anolgue producten (vanaf nu AP genoemd) een hogere 'huiskamer' factor (normaliter WAF ;) ) heeft dan de mister. Aan de andere kant met de mister zou je theoretisch wel alle AP moeten kunnen nadoen en afhankelijk van de kwaliteit van de cores net zo goed als de AP.

Ik zal nog wel is op zoek gaan naar andere videos en we hebben ook iig een mister gebruiker hier op het forum die er wel over te zeggen heeft denk ik :)

edit:
En dat was/is natuurlijk @MeZZiN !

edit2:
hier filmpje van smokemonster, die legt wel goed uit wat er speelt, en dat de AP idd een mad genius ha/heeft die zich maar op een core (per product) dan focust, dus dat het vermoedelijk nog wel even gaat duren tot mister op dat niveau is.
Als ik kijk naar analog dat is gewoon een andere doelgroep. Gewoon de vervanging voor hun huidige setup zonder de werk om alles naar hdmi om te zetten plus de hardware is wel heeeeeel oud.

Mister is gewoon een perfecte oplossing voor tweakers die iets meer effort er in wil steken plus de hardware emulatie is prima (maar nog niet perfect zoals analog) Plus je kan geen cartridge in rammen zoals op de analog wat natuurlijk een super belangrijk onderdeel van de ervaring laten we wel wezen. En het ziet er niet uit dat is helemaal waar plus de cases zijn ook niet echt om naar huis te schrijven op dit moment. Plus de DE-10 is gewoon een mega groot board. (de grootste deel is voor debug redenen en die gebruiken we niet echt. )

Het beste is real hardware maar dat word steeds moeilijker.
Dus analog maakt het weer makelijk.
Mister is meer voor de toekomst als we dat goed krijgen kunnen we tot we heel oud zijn onze games perfect blijven spelen. De kans is wel groot dat mister uiteindelijk beter wordt dan de hardware omdat open source is.

Daarna komt software emulatie daar kan je ook een hoop mee maar blijft altijd niet 100% exact.

Voor ieder wat wils mister is betaalbare analog is duur maar erg goed en emulatie je kan op elke machine draaien / pi/.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb gisteren een SEGA Master System II binnen gekregen die enkel een RF out heeft :P Nou vind ik dat ook wel een beetje te oud worden dus ga ik dat uitbreiden naar RGB, maar het blijft voor mij het leukste.

Toch lijkt een beetje aankloten met zo'n Mister mij ook wel geinig. En die Analogue dingen zijn ook van top kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
-mister
Aan de ene kant begrijp ik dat de cores een 'work in progress' zijn aan de andere kant regelmatig de term zero of next to no lag gehoord...ik begrijp verder ook dat het een tweakers project is, en...gezien ik zelf eigenlijk al prima me vermaakt met zowel software emulatie op pc en de classic consoles, misschien ben ik simpelweg niet de doelgroep...
Als ik zelf met de analogues heb kunnen spelen zal ik zeker hier mijn ervaringen delen.

En verder wel eens met de console keuzes van psycho...met 8bit sega heb ik dan niet zoveel, maar idd 16bit +32x en cd en dan nes en snes...dan zit ik heel erg goed al...leuke van mister vind ik wel dat ik dan ook mijn c64 en amiga memories zou kunnen herspelen, en daarnaast ook nog pce/neo geo en enige arcade games.
Welllicht dat ik puur voor 'de verzameling' dan nog wel is een super NT haal, en dan idd nog die neo geo...amiga en c64 heb ik nog (beiden wel incompleet) en voor de amiga zou ik dan eigenlijk liever iets willen wat dan ook nog aga support heeft (heb nu een 500). Daarmee is de fysieke hardware die ik wil redelijk klaar, al hoewel je in een perfecte wereld dan altijd nog wel 'die ene console of add on' er dan ook nog wel bij wilt :+

-master system 2
@Seroczynski
ben wel benieuwd waarom je voor de 2 gekozen hebt...het design van de 1 vind ik juist wel vet, beetje 80 futuristische styling :) maar kan me voorstellen dat hardware matig de 2 wel beter is....oh en als laatste, kan je hem ook nog modden voor fm support?

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
Mister is gewoon een iets andere smaak van emulatie / real hardware. Het zit er tussen in. Het is iets meer tweakers achtig maar goed hoe moeilijk is het. Je pakt een schroevendraaier gooit het io board er boven op memory en in en klaar... beetje software op een SD zetten en dat was al je tweak werk.
Kost net iets meer tijd dan een pi. Maar moeilijk is het zeker niet. Ze hebben het zo makkelijk gemaakt.

Voordeel van mister is dat het sneller en makelijker is om 100% emulatie te komen omdat je de hardware gewoon nabouwt (wat nog steeds redelijk complex is maar makkelijker dan software emulatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dan wat anders.......zijn er hier mensen met interesse in de analogue handheld?
De pocket?
https://www.analogue.co/pocket/

Ben zelf normaliter niet zo'n handheld gamer en heb op de switch al genoeg backlog voor den vakanties......maar toch wel weer gaaf gedaan.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sagat schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 15:21:
De pocket?

Ben zelf normaliter niet zo'n handheld gamer en heb op de switch al genoeg backlog voor den vakanties......maar toch wel weer gaaf gedaan.
Ik vind hem er zeker tof uit zien, en wellicht schaf ik hem ooit wel aan. Maar toch zal het mijn OG hardware nooit vervangen :) Heb mijn DMG's met backlight, same voor de GBP, GBC én de GBA.

Wel mooi dat het ook LYNX en NGP e.d. accepteert. Handig als je weer wat nieuwe games aangeschaft hebt, dat je ze snel testen kan.

[ Voor 10% gewijzigd door Seroczynski op 03-12-2019 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkje.doc
Sagat schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 15:21:
De pocket?

De ultieme gameboy. Dat zeker.
Ben alleen bang dat de prijs het probleem gaat worden.
We beginnen bij 199 dollar, maar onderaan de streep gaat dat wel wat meer worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Henkje.doc schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 16:34:
[...]

We beginnen bij 199 dollar, maar onderaan de streep gaat dat wel wat meer worden.
Ze rekenden ook wel hoge verzendkosten toch? Of waren dat mijn matties van terraonion.....ach ja, vrij snel achter elkaar de super sd3 en een mega everdrive x7 besteld dus een keer hard bloeden en bijna al het spul waar ik vroeger over las kon ik opeens spelen op de echte hardware :D op dat moment boeide iets meer verzendkosten me ook niet heel veel.

Op mijn todo lijst staat eigenlijk toch ook nog wel het doornemen van de sega cd library, als ik echt.....20-30 games kan vinden die ik heel graag op de echte hardware zou willen spelen, mja dan heel misschien dat ik nog voor de mega sd van terraonion ga maar.......denk dat dit hem niet gaat worden........met die everdrive zou ik wel 32x games ook moeten kunnen spelen, maar daar zit natuurlijk helemaal bar weinig bij waar ik echt heel vrolijk van word.En ik heb mijn md dus met rgb scart aangesloten, het is me nog steeds niet duidelijk of met het bypass systeem van de 32x ik dan weer op composite uitkom :r

Maareuh,.........ja zeker leuk ding die handheld :+ mogelijk dan 2e hands in een lot ofzo, kan me niet voorstellen dat je zoiets vaak op mp of v&a gaat zien (mogelijk dan nog op ebay?)

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsYgHo
199 plus 48 verzend, plus (48 tot 60) euro invoer,....
Dus gauw op de 300 of er net over..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
Henkje.doc schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 16:34:
[...]

Heel mooi apparaat indeed.

Speelt alleen GB carts voor wat ik kan zien?

Leuk speelgoed maar ik heb zelf een Revo K101. GBA kloon die aardig goed gebouwd is en ook alle carts van GB tm GBA slikt.

Oké geen scherm met dusdanige resolutie maar dat is ook niet nodig om deze games goed te spelen.

Die is ook gelijk een stuk goedkoper dan die analoque :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Nu online
@1nsane van wat ik op de site zie speelt het met een adapter ook andere carts af.

Pocket works with cartridge adapters for other handheld systems, too. Like Game Gear. Neo Geo Pocket Color. Atari Lynx & more.

[ Voor 43% gewijzigd door Arunia op 03-12-2019 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsYgHo
Als er een jailbreak voor komt/ is, dan ga ik hem kopen...

Pagina: 1 ... 38 ... 224 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op, dit topic is om retro gaming en al haar facetten te bespreken, het is echter NIET de bedoeling om
- Games aan te schaffen (ruilen/lenen/etc.) van/via mede tweakers.
- Games te verkopen.
- Te vragen wat een game of console waard is.
- Een V&A advertentie te promoten.
- Dit topic is voor en door verzamelaars, s.v.p. geen opmerkingen ala 'Oh wat veel, speel je dat allemaal?' Dat voegt niets toe.