Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Seroczynski
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 16-11 20:46
Ik heb hem, ff uit de doos gehaald en weer terug gestopt :P Speel wel op mijn echte MD, maar leuk voor de verzameling.

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

• PsYgHo
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 16-11 21:17
@Exorcist
Wel aan gedacht... maar met hetzelfde probleem voor mij als de mini nes, en in mindere mate de mini snes.. Kan niet (meer) leven met de lag, die ze altijd toch weer hebben... De savestates mis ik wel, en het mooie menu al helemaal....

Hoewel de Mega SG, straks met (de nu eindelijk,ijk onderweg zijnde) Mega SD, straks 8! savestates heeft per spel, is dat geen issue meer.
Met de Super NT, zal ik het met de Sd2snes pro, het met 1 moeten doen ipv 4...

Zou de mini megadrive wel graag hebben voor het modden, en er een geheel eigen skin aan te geven..
Zou ook mooi staan bij de mini nes en de mini snes, maar ja die zijn onder voorbehoud verkocht, omdat ik funds moest vrijmaken voor de treats van Analogue :X

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

Seroczynski schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 12:50:
Ik had vroeger zelf een N64 en speelde PSX bij een maat van me. Laatst toch een PSX in huis gehaald, gechipt, PSIO erbij, twee Dual Analogues (geen DualShocks), Memory Card en RGB kabel i.c.m. OSSC. Ben toch blij dat ik enkele klassiekers nu gewoon op de TV kan spelen, i.p.v. via POPs op de PSP of via een backwards compatible PS machine :)

Volgens mij zijn ze / is er iemand bezig met het ontwikkelen van een HDMI aansluiting voor de originele PSX. Maakt het een stuk moderner meteen. Ik verwacht dat 8Bitdo nog een keer komt met DIY boards voor de DualShock controllers, aangezien zij al de non-analogue PSX controllers voorzien hebben van een dergelijk product.
Een PSX is iets heel anders ;) ;), moet ik ook nog hebben. Die dingen zijn echter 1) only Japan en 2) nogal heel snel onrepareerbaar defect

PS1 staat toch wel op een gedeelde eerste plek bij me, naast de NES. Zal door de leeftijd komen, vers gekocht in 1995 en begin middelbare school. De tijd van Discworld, Gran Turismo, Resident Evil, Tomb Raider en Twisted Metal.

In RGB ziet het er mijns inziens nog prima uit, (veel) beter dan een (RGB) N64 maar het is qua graphics eigenlijk totaal niet met elkaar te vergelijken. De PS1 games komen beter op hun recht op een scherm van een PSP of Vita, maar nogmaals, op een grote moderne TV vind ik het nog zeer acceptabel.

Die PSIO moet ik t.z.t. ook nog hebben maar staat niet bijster hoog op het lijstje. Een link cable om 's een keer Destruction Derby met 2 PS1's te doen dan weer wel :)

• snefkens
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 02:08
Bij mij denk ik precies hetzelfde, gedeelde eerste plek voor de nes en de ps1. Veel goede herinneringen aan de nes, mijn eerste contact met metal gear, super mario, chip 'n dale Rescue rangers, captain skyhawk, star wars etc. Ook nu erg leuke games om te spelen. Heb maar 10 games op dit moment voor de nes, maar staat nog op mijn lijstje om uit te breiden. Ik kan er alleen niet lang op spelen omdat die controllers niet comfortabel zijn. Iemand een goede tip voor andere controllers?

• Seroczynski
Voor de NES heb je eventueel de Dogbone controllers, die een ronder design hebben.

En ik blijf de eerste PlayStation gewoon de PSX noemen, ondanks dat ik het apparaat dat later uitkwam ook ken 8)

Seroczynski schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 12:32:
Voor de NES heb je eventueel de Dogbone controllers, die een ronder design hebben.

En ik blijf de eerste PlayStation gewoon de PSX noemen, ondanks dat ik het apparaat dat later uitkwam ook ken 8)
Vraag me af of iemand hier zo'n PSX heeft? :)

• MeZZiN
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 16-11 20:20
@PsYgHo Nice ik ben ook blij dat er nieuwe hardware komt voor oude hardware die eigenlijk al jaren terug end of life zijn.

FPGA is zeker voor de toekomst de manier van spelen uiteindelijk stop alle hardware een keer er mee helaas. Maar ook de games. Moet zeggen dat ik verbaast ben dat ze het zo lang nog volhouden.

En de analog nt / super nt zijn prachtige oplossingen om oude games te spelen maar die stoppen er ooit ook een keer mee. Ben ook blij dat Mister er is opensource oplossing nog net even minder goed maar meer potentie. Nu heb ik al weer een geheugen module die niet groot genoeg is dus moet ik die ene upgrade geven naar groter voor SNK maar het idee is super. Het is omdat ik helemaal geen oude games meer heb behalve een paar GB DX / color games en mijn voorliefde daar ook meer ligt. Ben ook super blij met de submodule gb01 een nederlands gebaseerd project waar je alle games can importeren etc. Super nuttig en mooi ben benieuwd wat ze verder gaan maken.

Tesla MX - Leaf 2.zero

• PsYgHo
@snefkens
Vergeet de retroreciever niet van 8bit do... kan je er de wereld aan controllers aan hangen. Ook ps3,ps4,Wii,switch. En alles van 8bitdo zelf, muv de 2.4g

@MeZZiN
Zeker stop analogue, er een keer mee... dat besef ik ter dege. Voor nu denk ik wel, dat ik de komende 10 tot 15 jaar wel verzekerd ben van speel genot.

Tegen die tijd is er vast wel weer een goede oplossing, mocht ik dan nog willen.. want dan zijn we ook midden 50 :X

Heb zitten rekenen, voor wat ik persé wil, was is mijn oplossing van deze 2 consoles van Analogue, niet eens zoveel duurder, ivgm Mister. Voordeel is dat je het met Mister kan spreiden, dan valt het minder op...
Het zijn vooral de extra dingetjes. En natuurlijk een mooie cases... dat kost ook weer het nodige aan materiaal..
Ach ieder zijn ding.. ;)

PsYgHo wijzigde deze reactie 05-10-2019 13:41 (74%)

In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!

• Arunia
  • Registratie: februari 2003
  • Nu online
Die sega MD mini ga ik tzt nog wel eend halen. Wellicht als die kuch gekraakt is kuch. :p

De commodore wilde ik de mini wel een keer halen, maar denk dat het de gewone eind van het jaar wordt. Daar kun je de toetsen van gebruiken.

http://tinyurl.com/jz5ms3c gehaakte pokeballs

• MeZZiN
Mister is redelijk goedkoop eigenlijk voor 25 euro memory en 10 euro voor usb hub en wat controller maar die moest je toch al hebben. DE-10 is rond de 150 euro compleet.

Dus voor 175 euro ben je klaar en dan kan je nog een IO board kopen kost je rond de 60 euro voor VGA en kleine extra dingen. deze https://github.com/MiSTer-devel/Main_MiSTer/wiki/IO-Board maar deze heb je eigenlijk alleen nodig als je meer wilt en zal je vergelijkt met de NT /super nt dan heb je genoeg aan alleen de memory.

Tesla MX - Leaf 2.zero

• PsYgHo
@Arunia
Ze zijn al erg ver met de hack... hackchi is de basis....

• snefkens

Nieuwste aanwinst, lang naar gezocht maar eindelijk binnen. Ghost in the shell voor de ps1 in zeer goede staat.

Vandaag ook 3 kringloop winkels in de buurt bezocht . Was ik nog niet eerder geweest, 4 spellen kunnen kopen voor een tientje bij elkaar. Snk vs capcom voor de Xbox, conker live and reloaded voor de Xbox. Buffy voor de Xbox en last of us voor de ps3. Verder vond ik het aanbod wel erg tegenvallen, had verwacht dat er meer retro games zouden zijn. Het is vooral ps2 wat er overal ligt.

snefkens wijzigde deze reactie 05-10-2019 17:06 (9%)

• Erapaz
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 16-11 12:39
Het game gerelateerde aanbod in tweedehands winkels valt mij ook erg tegen. Ik denk eerlijk gezegd dat de opkopers adresjes hebben waar al het game materiaal heen gaat. Dit komt dan weer voor marktplaats-prijzen of hoger op de markt.
Zo is er op een vlooienmarkt bij mij in de buurt waar vaak een game verkoper staat. Maar die vragen doodleuk 10 euro voor Tetris op de gameboy en 25 euro voor een vergeelde Gameboy Classic.

Gisteren nog wel een PS4 controller nieuw in doos gekocht voor 15 euro.

• koelebobes
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 14-11 13:35

koelebobes

twitch.tv/koelebobes

Weet iemand toevallig een adres waar je deze kabels kan kopen? Het liefst Europees :D

https://www.hdretrovision.com/snes

Volg mijn Twitch Kanaal www.twitch.tv/koelebobes <3

• snefkens
koelebobes schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 10:55:
Weet iemand toevallig een adres waar je deze kabels kan kopen? Het liefst Europees :D

https://www.hdretrovision.com/snes
Ik heb ze hier gekocht: https://castlemaniagames.com/

In Europa zijn ze volgens mij niet te krijgen.

• Erapaz
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 16-11 12:39
snefkens schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 11:13:
[...]

Ik heb ze hier gekocht: https://castlemaniagames.com/

In Europa zijn ze volgens mij niet te krijgen.
Op eBay staan er een aantal voor rond de 100 euro. Volgens mij koop je een hele goede SCART RGB kabel voor rond de 35 euro. Dit is ook het beste beeld wat er uit de snes kan komen. Wat is dan het voordeel van component?

Overigens komt er ook een HDMI kabel aan. Dat vind ik wel weer interessant om hem aan een computer monitor te hangen: https://www.retrorgb.com/snescsync.html.

• Seroczynski
Ik heb die HDRetrovision kabel gehad, ook hier wat screenshots over de problemen die ik ondervond geplaatst, en weer verkocht. Kan je net zo goed goede RGB en nog beter met OSSC erbij nemen.

• Sagat
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 23:02
Sagat schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 09:07:
mini, maar ik heb die ook minder gebruikt, maar de momenten dat ik er op speelde merkte ik weinig. Zal megaman nog wel is proberen, daar schijnt het het beste merkbaar te zijn.
Nou vandaag op deze regenachtige zondag middag wat tijd over, dus nes mini maar is aan de tand voelen.
Dit dus op mijn good old BENQ full hd monitortje en dit is tweakers dus even snel achterop gekeken...het is een G2420HD uit ,mei 2011

Gespeeld:
- Super mario bros 1
- Donkey kong
- super c
- punch out
- mega man 2

De bevindingen.
SMB1; tsja, toevallig vrij recent nog uitgespeeld samen met @Exorcist op mijn org nes, org cart op crt tv, nu even voor het gevoel dus gespeeld via de nes mini. Ook speel ik op ditzelfde scherm vaak mario allstars dus ik weet hoe de game aan zou moeten voelen, even level 1-1 door gewandeld en, prima niets vreemds ervaren

DK:
Gisteren nog de arcade variant gespeeld op het tweakers 21 jaars feestje, en hoewel de levels anders zijn 8) voelde dit ook prima aan, om over de vaten heen te springen heb je idd niet heel veel margin of error....

Super C:
Als eerste, wat een top game is dit, op de 360 de arcade variant uitgespeeld maar deze is ook heul erg fijn met terugwerkende kracht spijt dat ik dit nooit gekocht heb voor mijn nesje destijds.
Maar ook hier dus, het is een run en gun met veel kogels in beeld dus lag zou letterlijk dodelijk moeten zijn, ging prima, even l1+2 uitgespeeld.

punch out:
mjah hier zou je lag wellicht niet echt merken tenzij het echt 2-3 seconden is. Oh en alleen het eerste gevecht gedaan, dan gebeurd er ook vrij weinig.......maar ik heb het orgineeel voor de nes en dat was mijn goto test game om te checken of alles goed aangesloten was, in het begin zelfs met RF, en boy dat is flink drama dan.......maar anyways ook hier niets gemerkt

mega man 2:
tsja zoals in mijn quote gezegd, hier zou ik de meeste issues verwachten. Ik heb niet heel lang/ver gespeeld, maar ook dit voelde prima.

Het enige wat me wel opviel was dat het geluid soms wat vertraagd leek? Was erg minimaal maar ja dat dus....als dit inderdaad echt het ding was, tjsa wellicht merk ik het dan dus toch :P

Ben benieuwd hoe jullie tegen de games via de mini aankijken, maar dit is dus wat ik bedoelde met dat ik niet erg gevoelig ben voor software emulatie issues. Desallniettemin nog steeds zeer geintersseerd om de analogue spullen in het echie mee te maken :) En wellicht ooit een mister te bouwen, maar voor nu zijn mijn mini's en pc erg fijn voor het retro gebeuren.

Sterker nog, ik ga nu nog is kijken of ik de stomme 3 wormpjes nou is kan verslaan zonder gehit te worden met LttP via mijn pctje!

marathon mode, legacy levels complete, to do regular world 3,4 (done 1,2,5,6)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• snefkens
Erapaz schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 13:26:
[...]

Op eBay staan er een aantal voor rond de 100 euro. Volgens mij koop je een hele goede SCART RGB kabel voor rond de 35 euro. Dit is ook het beste beeld wat er uit de snes kan komen. Wat is dan het voordeel van component?

Overigens komt er ook een HDMI kabel aan. Dat vind ik wel weer interessant om hem aan een computer monitor te hangen: https://www.retrorgb.com/snescsync.html.
Als je geen scart aansluiting op de tv hebt maar wel een component.

• Arunia
  • Nu online
Vandaag de Colecovision met allerlei spellen en accessoires opgezocht op zolder. Echter op de Philips 100hz tv of lcd etc krijg ik geen beeld.
Vraag me af of dat ding het überhaupt doet op zo'n tv. Zie wel leuke prijzen bij verkoop. Maar dan moet ik wel weten of hij het doet.

Geen idee hoe ik het het beste kan testen. Voor zover zitten er niet echt aansluitingen op behalve coax.

Arunia wijzigde deze reactie 06-10-2019 16:45 (16%)

• MedionAkoya
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 16-11 17:10

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

Arunia schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 16:40:
Vandaag de Colecovision met allerlei spellen en accessoires opgezocht op zolder. Echter op de Philips 100hz tv of lcd etc krijg ik geen beeld.
Vraag me af of dat ding het überhaupt doet op zo'n tv. Zie wel leuke prijzen bij verkoop. Maar dan moet ik wel weten of hij het doet.

Geen idee hoe ik het het beste kan testen. Voor zover zitten er niet echt aansluitingen op behalve coax.
Je tv het kanaal laten zoeken. Je moet ff opzoeken hoeveel MHz dat is. :P

Civiele Techniek.

• Arunia
  • Nu online
@MedionAkoya dat heb ik toen overigens wel gedaan op de 100hz crt en de 4k tv. Maar gaf geen beeld verder. Het ding zelf heeft verder ook geen lamp volgens mij. Maar kan de voeding eens laten doormeten door mijn schoonvader.

• Sagat
Arunia schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 17:05:
@MedionAkoya dat heb ik toen overigens wel gedaan op de 100hz crt en de 4k tv. Maar gaf geen beeld verder. Het ding zelf heeft verder ook geen lamp volgens mij. Maar kan de voeding eens laten doormeten door mijn schoonvader.
Ik weet wel dat ik ooit met een maat op mijn ik dacht c64 wilde spelen, dacht eerst dat hij stuk was, maar pas na 5 minuten startte hij op ofzo...dus wellicht tip om hem tijdje aan te laten staan. Verder niemand in de buurt met een oude tv waar je kan testen?

• Arunia
  • Nu online
@Sagat hij heeft met zoeken een half uur aangestaan. Bij mijn ouders staat een jvc beeldbuis zonder speciale dingen. Die komt ooit nog deze kant op ipv de Philips ivm de lightguns. Heb ook nog een scope bijna nieuw in doos.
Echter, heb ik er niet echt de ruimte voor op dit moment. Of ik moet de Philips kwijt zien te raken. Die doet het verder wel. Maar een beetje vies zeg maar. (komt uit een rokers huis of iig een huis waar cigaren gerookt zijn).

• PsYgHo
@Sagat
Wees blij dat je niets merkt wbt lag op de mini nes... want ik heb het wel, helaas.. ik wou dat ik het niet had, maar ben dan ook een gevoelig persoon. Soms handig, met koken, ik heb geen weegschaal nódig. Ik zit er maximaal 2 gram off, op een kilo.

De snes mini is al beter, maar ook daar merk ik het heel goed met smw, en nog beter bij fz-zero.

Bij veel testen, blijkt dat ik onder de 48ms extra geintroduceerde lag wil blijven, en liefst onder de 30ms, ofwel~ 1,5 frame. Je hebt altijd base lag, en dan wil ik er niet meer bij hebben dan 30ms, dan is het voor mij lekker te spelen.

Ik erger me er gewoon aan, ik kan er ook niet aan wennen. Liever een mega sg kopen, dan gratis emuleren.
Zo erg is het met mij..

Vanmorgen voor het werk aan nog even de mini snes aangesloten en gespeeld. Dan weet ik weer waarom ik de super nt gekocht heb... Dit had ik veel moeten doen!

Natuurlijk ben ik de uitzondering, waar ze het altijd over hebben in de reviews, en die paar die het wel merken.
Maar die zijn schaars, en zeldzaam. Tot zover niets nieuws voor mij, of mijn omgeving. Zij, en ik , weten niet beter. Ik het niet enkel op dit vlak, maar ik heb het op alle 6 vlakken.. :+

Update:

@sd2snes pro:
Deze cartridge vanmorgen binnen gekregen, en laat ik vandaag en morgen vrij zijn van het werk.. 8)
Via Engeland laten komen, had geen zin in meer invoer kosten...

Ziet er goed uit, stevig, en met "beveld edge". Niet echt super belangrijk, even de frees erover en ik heb het zo zelf ook gedaan, maar goed leuke bijkomstigheid... scheelt weer een houder maken voor de frees machine.
Kleur komt goed overeen met de super nt console, als je deze in famicom /eu kleuren hebt gekocht.
Erg lelijke sticker erop , maar ok in het kleuren schema. Dus lelijk is persoonlijk, in dit geval.

Komt ongeconfigureerd. Firmware was al de laatste versie, hier heb ik niets aan hoeven doen. Dit geeft ook meteen blijk dat ik de laatste revisie heb van het ding. Na openschroeven werd dit idd bevestigd. Men had natuurlijk ook als service de firmware er zelf op kunnen zetten. Blijft over om zelf de bios files, van de enhhanchment chips op je de kaart zetten, en menu structuur aanbrengen.
Na testen natuurlijk de aangepaste firmware van redguyyyy erop, zodat we ook de super fx , en super fx 2 ondersteuning hebben.

-Over super fx gesproken, de versie in de snes mini draait te snel. (Starfox,en mindere mate yoshi,s island)Dit viel mij meteen al op, echter het liep wel wat vlotter/vloeiender. Dus echt storen deed ik me er niet aan, behalve dat de scores lager waren in starfox, dan ik gewend was.

Eenmaal de kaart up en running meteen even starfox weekend edition gespeeld, en de normale starfox..
Prachtig!, zoals het hoort en ik gewend was van eerder... (nog steeds spijt dat ik die weekend edition ooit heb verkocht.) |:( .

Edit 2,
Ook yoshi,s island, even een dik uur gespeeld. Loopt prima, en doet alles wat het moet doen, de bewuste bug,dat de achtergrond even wegvalt, bij geraakt worden in een bepaald level, is zoals velen al getest hébben, weg. Fijn om weer normaal te gamen.

Even gespeeld met de overclock functie van de FX chip, en moet zeggen dat werkt prima, word er met name soepeler door, en niet zoals met de mini snes een stukje sneller. Heb het gevoel dat het meer soepeler liep ,dan dat het sneller liep.. Zal er eens wat getimde testen aan wagen later...

De sd2snes pro , heeft veel potentie, echter geef ik momenteel de voorkeur voor de jailbraik super nt. Voor nu word hij dus enkel gebruikt voor de super fx games, en super fx hacked games, super fx demo,s etc,etc..
Starfox weekend is duurder dan de sd2snespro, dus dan is dat een no-brainer voor nu... Daarnaast kan deze cartridge altijd blijven zitten,en scheelt dat weer slijtage aan de connector van de super nt, en aan de pinnen van de cartridge(s),die ik anders zou hebben...

PsYgHo wijzigde deze reactie 08-10-2019 01:21 (68%)

Kleine uitbreiding:

Ik probeer zoveel mogelijk van dit soort games op consoles te verkrijgen, hou van het genre in het algemeen (SimCity, Tropico, Cities Skyline, Rollercoaster Tycoon etc.) maar het genre is natuurlijk een stuk minder populair op consoles. Heb ergens wel het idee dat ik zo onderhand iedere Tycoon game of soortgelijk wel heb, ook alle SimCities, maar deze was nog onder de radar doorgevlogen en voor zover ik weet de enige console release tot nog toe.

• snefkens
@Exorcist Nice! Ik vind het zelf jammer dat red alert 2 nooit is uitgekomen op de ps2. Sowieso geen command and conquer games op de ps2.
snefkens schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 09:06:
@Exorcist Nice! Ik vind het zelf jammer dat red alert 2 nooit is uitgekomen op de ps2. Sowieso geen command and conquer games op de ps2.
Klopt, wel op de PS1 en PS3 (en 360). Ben minder van de C&C overigens omdat het minder realistisch is/te futuristisch.

Wel weer benieuwd naar Commandos 2 en Desperados 3, beiden eind dit jaar als het goed is.

• TTC
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 08-10 19:17
Exorcist schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 21:33:
Niemand de MD mini besteld? Heb m binnen. Laat 'm denk ik voorlopig ff in doos of anders alvast voor onder de TV, aansluiten doe ik ooit nog wel..PS1 mini ook 1x aangehad en de NES en SNES mini staan ook meer voor de sier dan voor gebruik (vergeet ook vaak dat ze er staan :S ).

Maar, leuk ding (aan de doos te zien :+ )
Ik hoop dat hij met de feestdagen een beetje in prijs daalt, dan haal ik hem ook wel binnen.
Dan kan hij net zoals de SNES en PS1 classic hier fungeren als shmup-test platform.
Is hij trouwens al gehacked door de community?

• PsYgHo
Zo goed als..
Ze zijn nu bezig , met injecteren van payload, en het schrijven van een programma zodat het user frendly word om spul toe te voegen, en opties te kunnen veranderen.

• snefkens
Exorcist schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 09:09:
[...]

Klopt, wel op de PS1 en PS3 (en 360). Ben minder van de C&C overigens omdat het minder realistisch is/te futuristisch.

Wel weer benieuwd naar Commandos 2 en Desperados 3, beiden eind dit jaar als het goed is.
Ik ben weer heel erg fan van c&c, helaas heeft ea het naar de %*§&£%* geholpen.

Ik ben zelf erg benieuwd naar Iron harvest. Die komt volgend jaar uit.

• Sagat
snefkens schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 00:16:
[...]

Ik ben weer heel erg fan van c&c, helaas heeft ea het naar de %*§&£%* geholpen.

Ik ben zelf erg benieuwd naar Iron harvest. Die komt volgend jaar uit.
C&C was top idd, leuke light startegie game, met heerlijk cheesy b style filmpjes. Mijn enige probleem is dat, omdat ik het strategisch inzicht heb van een gebroken baksteen, ik altijd super lang over de missies doe :P

Maar wel leuk. min of meer zelfde geld voor starcraft, die ik door het scifi element mogelijk nog leuker vind.
-------------
Overigens mensen hier die recent de 2e run van super mario 1 gedaan hebben (dus eerste helemaal uitspelen op op normal en dan door naar de 1* levels, iig zo worden ze aangeduid in all starts)?
De eerste 3 levels gaan wel, maar 1-4 vind ik flink pittig, time to 'git gud' ofzo.......

Mijn zelda run zat/zit ik ook redelijk vast, maar goede hoop dat ik mijn huidige baas binnenkort zonder dmg kan verslaan :)

• Ekfad
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 15-11 22:14
Damn, tot nu toe altijd aan de verleiding kunnen weerstaan omdat de FX games niet ondersteund werden.
Maar dit is dus opgelost?

Wordt moeilijk nu. Jammer dat hij nu enkel nog via dealers en amazon verkoopt.

• PsYgHo
@Ekfad
Ja dit is opgelost. GSU-1, en GSU-2, loopt perfect!
Met creditcard is de sd2snes pro, in Duitsland wellicht een optie?

Edit,
Xbox controller op de Super NT?
Met de nieuwe firmware op de snes retro receiver, had je al de keus tussen ps3, ps4, alle bt based 8bitdo controllers, de nintendo wii u pro, switch pro, maar nu dus ook de xbox one s, en de xbox one x controllers!

In mijn geval wil je een controller met een zeer goede d-pad. Liefst de d-pad in lijn met de 4 action buttons.
De xbox one s d-pad vind ik maar magertjes. Wil binnenkort even een xbox elite controller lenen, om te kijken hoe dat gaat. Voor nu ter test even een ps4 erop, een v1, maar die d-pad is toch wel fijn. Fijner dan de wii u pro. En deze vond ik al fijner dan de switch pro controller. De d-pad van de switch pro is me echt stug.
Zeker voor starfox , yoshi,s island en f-zero,is de ps4 controller, een erg prettige controller!

Moet nog even wennen bij smw, daar neig ik nog naar de wii u pro, maar ik heb dan ook al jaren daarmee gegamed, omdat er niets anders wás,. (Bij de wii u, en later de mini nes, en nog later de mini snes.)

Een andere goede kanshebber is de "sn30 pro +" van 8bitdo. Die schijnt een hele fijne d-pad te hebben...
Altijd leuk, testen, hoop niet dat de elite controller goed bevalt, is me eigenlijk net even te duur.
Voor de mega sg, heb ik de m30 van 8bitdo , van 20,00 eur, en die bevallen zeer zeer goed!

PsYgHo wijzigde deze reactie 10-10-2019 01:27 (83%)

• MeZZiN
8bitdo zijn echt prima controller naar mijn idee heb zelf de nes30Pro (wireless) erg fijn ding alleen pairing is een draak met die dingen als het eenmaal goed is geen probleem meer maar het is gewoon niet het meest gebruikersviendelijke. maar goed met een wired versie heb je dat natuurlijk niet. Plus ook geen delay.

Tesla MX - Leaf 2.zero

• Seroczynski
Gisteren twee nieuwe speeltjes binnen gekregen. Een hele mooie PAL versie van Ocarina of Time voor de N64, en de Freckle Shack van BennVenn. Dan eindelijk toch nog een backlit GBC :P

• Liegebeest
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 22:17
Seroczynski schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 10:27:
Gisteren twee nieuwe speeltjes binnen gekregen. Een hele mooie PAL versie van Ocarina of Time voor de N64, en de Freckle Shack van BennVenn. Dan eindelijk toch nog een backlit GBC :P

[Afbeelding]
Dude die is mooi! <3

Liege, liege, liegebeest!

• snefkens

[Afbeelding]
Nice! Ik speel bijna alle gameboy spellen op mijn gameboy advance met backlit. Maar het kriebelt wel een beetje om een gameboy color te kopen. Heb je die met backlit van Marktplaats gekocht?

Overigens voor de geïnteresseerde ik heb best veel ps2 games dubbel, die staan nu allemaal op vraag en aanbod!

• Seroczynski
snefkens schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 16:47:
[...]

Nice! Ik speel bijna alle gameboy spellen op mijn gameboy advance met backlit. Maar het kriebelt wel een beetje om een gameboy color te kopen. Heb je die met backlit van Marktplaats gekocht?

Overigens voor de geïnteresseerde ik heb best veel ps2 games dubbel, die staan nu allemaal op vraag en aanbod!
Ha, dat valt me een beetje tegen :P Ik dacht dat iedereen in dit topic inmiddels wel wist dat het midden van retro controles mijn hobby is. Ik zal niet zo snel een dergelijk product van MP of eBay afhalen omdat ik geen vertrouwen heb in de meeste modders.

Daarnaast is het geen verkeerde skills om je eigen retro consoles te kunnen repareren.

Seroczynski wijzigde deze reactie 10-10-2019 18:40 (6%)

• snefkens
@Seroczynski hahaha zo lang zit ik nog niet op dit forum ;-) ik heb het wel eens geprobeerd om een snes om te bouwen, maar ik ben te ongeduldig waardoor het nooit goed gaat :-)

Vandaag deze binnen gekregen, voor iedereen die van platform games houdt is dit zeker een aanrader!

• Dentom79
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 15-11 15:09

[Afbeelding]
Heb je die Freckly Shack via JellyBellyMods uit de UK besteld? Ik zou ook eindelijk eens 1 van mijn GBCs willen voorzien van een backlight, toch net iets leuker om GBC games te spelen dan op de GBA. :)

• Seroczynski
Dentom79 schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 07:26:
[...]

Heb je die Freckly Shack via JellyBellyMods uit de UK besteld? Ik zou ook eindelijk eens 1 van mijn GBCs willen voorzien van een backlight, toch net iets leuker om GBC games te spelen dan op de GBA. :)
Dat heb ik dus ook. Heb (uiteraard) een AGB-101 maar daar speel ik enkel GBA games op.

Bij JBC claimen ze dat de FS al tijden verwacht wordt, maar dat schiet maar niet op. Nu heb ik vorige maand een bestelling van de Pre-Order Batch #8 van BennVenn's winkel zelf gedaan, wat technisch gezien geen pre-order meer was. Zonder importkosten en redelijk rap vanuit Australie mogen ontvangen. Voor de finishing touch heb ik wel twee lenses besteld bij JBC. Replacement case komt van eBay, maar ik twijfel nog altijd tussen zo'n hippe dark transparent of gewoon de classic paars :)

• Dentom79
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 15-11 15:09
Seroczynski schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 08:36:
[...]

Dat heb ik dus ook. Heb (uiteraard) een AGB-101 maar daar speel ik enkel GBA games op.

Bij JBC claimen ze dat de FS al tijden verwacht wordt, maar dat schiet maar niet op. Nu heb ik vorige maand een bestelling van de Pre-Order Batch #8 van BennVenn's winkel zelf gedaan, wat technisch gezien geen pre-order meer was. Zonder importkosten en redelijk rap vanuit Australie mogen ontvangen. Voor de finishing touch heb ik wel twee lenses besteld bij JBC. Replacement case komt van eBay, maar ik twijfel nog altijd tussen zo'n hippe dark transparent of gewoon de classic paars :)
Super, bedankt voor de info.
Haha ja, zelf heb ik mijn originele Atomic Purple omgetoverd naar een japan-only Clear Black:

• 1nsane
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 16-11 21:10
PsYgHo schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 22:18:
@Sagat
Wees blij dat je niets merkt wbt lag op de mini nes... want ik heb het wel, helaas.. ik wou dat ik het niet had, maar ben dan ook een gevoelig persoon. Soms handig, met koken, ik heb geen weegschaal nódig. Ik zit er maximaal 2 gram off, op een kilo.

De snes mini is al beter, maar ook daar merk ik het heel goed met smw, en nog beter bij fz-zero.

Bij veel testen, blijkt dat ik onder de 48ms extra geintroduceerde lag wil blijven, en liefst onder de 30ms, ofwel~ 1,5 frame. Je hebt altijd base lag, en dan wil ik er niet meer bij hebben dan 30ms, dan is het voor mij lekker te spelen.

Ik erger me er gewoon aan, ik kan er ook niet aan wennen. Liever een mega sg kopen, dan gratis emuleren.
Zo erg is het met mij..

Vanmorgen voor het werk aan nog even de mini snes aangesloten en gespeeld. Dan weet ik weer waarom ik de super nt gekocht heb... Dit had ik veel moeten doen!

Natuurlijk ben ik de uitzondering, waar ze het altijd over hebben in de reviews, en die paar die het wel merken.
Maar die zijn schaars, en zeldzaam. Tot zover niets nieuws voor mij, of mijn omgeving. Zij, en ik , weten niet beter. Ik het niet enkel op dit vlak, maar ik heb het op alle 6 vlakken.. :+

Update:

@sd2snes pro:
Deze cartridge vanmorgen binnen gekregen, en laat ik vandaag en morgen vrij zijn van het werk.. 8)
Via Engeland laten komen, had geen zin in meer invoer kosten...

Ziet er goed uit, stevig, en met "beveld edge". Niet echt super belangrijk, even de frees erover en ik heb het zo zelf ook gedaan, maar goed leuke bijkomstigheid... scheelt weer een houder maken voor de frees machine.
Kleur komt goed overeen met de super nt console, als je deze in famicom /eu kleuren hebt gekocht.
Erg lelijke sticker erop , maar ok in het kleuren schema. Dus lelijk is persoonlijk, in dit geval.

Komt ongeconfigureerd. Firmware was al de laatste versie, hier heb ik niets aan hoeven doen. Dit geeft ook meteen blijk dat ik de laatste revisie heb van het ding. Na openschroeven werd dit idd bevestigd. Men had natuurlijk ook als service de firmware er zelf op kunnen zetten. Blijft over om zelf de bios files, van de enhhanchment chips op je de kaart zetten, en menu structuur aanbrengen.
Na testen natuurlijk de aangepaste firmware van redguyyyy erop, zodat we ook de super fx , en super fx 2 ondersteuning hebben.

-Over super fx gesproken, de versie in de snes mini draait te snel. (Starfox,en mindere mate yoshi,s island)Dit viel mij meteen al op, echter het liep wel wat vlotter/vloeiender. Dus echt storen deed ik me er niet aan, behalve dat de scores lager waren in starfox, dan ik gewend was.

Eenmaal de kaart up en running meteen even starfox weekend edition gespeeld, en de normale starfox..
Prachtig!, zoals het hoort en ik gewend was van eerder... (nog steeds spijt dat ik die weekend edition ooit heb verkocht.) |:( .

Edit 2,
Ook yoshi,s island, even een dik uur gespeeld. Loopt prima, en doet alles wat het moet doen, de bewuste bug,dat de achtergrond even wegvalt, bij geraakt worden in een bepaald level, is zoals velen al getest hébben, weg. Fijn om weer normaal te gamen.

Even gespeeld met de overclock functie van de FX chip, en moet zeggen dat werkt prima, word er met name soepeler door, en niet zoals met de mini snes een stukje sneller. Heb het gevoel dat het meer soepeler liep ,dan dat het sneller liep.. Zal er eens wat getimde testen aan wagen later...

De sd2snes pro , heeft veel potentie, echter geef ik momenteel de voorkeur voor de jailbraik super nt. Voor nu word hij dus enkel gebruikt voor de super fx games, en super fx hacked games, super fx demo,s etc,etc..
Starfox weekend is duurder dan de sd2snespro, dus dan is dat een no-brainer voor nu... Daarnaast kan deze cartridge altijd blijven zitten,en scheelt dat weer slijtage aan de connector van de super nt, en aan de pinnen van de cartridge(s),die ik anders zou hebben...
die sd2snes pro heb ik ook bekeken maar man ik vind het wel veel geld voor een SD --> SNES hw oplossing. Ik heb bijvoorbeeld een Revo K101 en die kostte me destijds 40 euro. Komt ergens natuurlijk een beetje op het zelfde neer, je steekt er een SD kaartje in en gaan met de banaan.

Die Jailbraik Super NT ken ik niet, is dat een goedkoper en beperkter alternatief voor de sd2snes pro?

Adjust non olet

• PsYgHo
@1nsane De super nt, van Analogue, (De console dus) is te jail breaken, met een speciale firmware. Waardoor je de functies krijgt van roms kunnen laden van de sd-kaart, welke in het apparaat zit. Normaal zou je deze enkel gebruiken voor firmware updates.

Link naar het betreffende ding:
https://www.analogue.co/super-nt/

Ook de meeste hardware enhancement chips worden ondersteund,in de jailbreak firmware. Maar natuurlijk mist er weer 1 belangrijke, de gsu1, en gsu2, ofwel de super fx chips. Laat deze laatste , nu vrolijk door de sd2snes pro, op fpga basis ondersteunt worden...

PsYgHo wijzigde deze reactie 11-10-2019 14:06 (8%)

• 1nsane
Ik vind die sd2snes wel prijzig maar zal wel zat R&D in zitten.
Exorcist schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 09:01:
Kleine uitbreiding:

[Afbeelding]

Ik probeer zoveel mogelijk van dit soort games op consoles te verkrijgen, hou van het genre in het algemeen (SimCity, Tropico, Cities Skyline, Rollercoaster Tycoon etc.) maar het genre is natuurlijk een stuk minder populair op consoles. Heb ergens wel het idee dat ik zo onderhand iedere Tycoon game of soortgelijk wel heb, ook alle SimCities, maar deze was nog onder de radar doorgevlogen en voor zover ik weet de enige console release tot nog toe.
Zijn leuke games idd, was tijdje terug toevallig bij Nedgame in Dordt en voor 5,- Simcity voor de Snes meegenomen, nostalgie :-)

1nsane wijzigde deze reactie 11-10-2019 14:15 (86%)

Adjust non olet

• DYX
  • Registratie: mei 2008
  • Nu online
snefkens schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 21:57:
Vandaag deze binnen gekregen, voor iedereen die van platform games houdt is dit zeker een aanrader!

[Afbeelding: giana sisters]
Ik heb het origineel zo vaak gespeeld op de Amiga500! Hadden geen nintendo console, dus speelde deze ipv mario. Heb hem ook liggen voor de ps4, maar nog geen tijd gehad om te spelen

• snefkens
DYX schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 20:32:
[...]

Ik heb het origineel zo vaak gespeeld op de Amiga500! Hadden geen nintendo console, dus speelde deze ipv mario. Heb hem ook liggen voor de ps4, maar nog geen tijd gehad om te spelen
Erg leuk gedaan hoe je tussen de twee werelden kan switchen.

Vandaag met een vriend van mij wat coop games gespeeld op de snes. We hadden turtles in time gespeeld, uiteindelijk tot de eindbaas shredder gekomen, hij had nog 1 streepje leven over en toch geen continue meer waardoor net niet gehaald. Erg tof om weer een keer te spelen, laatste keer was 20 jaar terug. Wil nu ook battletoads halen om die ook coop te spelen. Leuke avond gehad! Hij had nog een NES advantage op zolder liggen en een stuk of 10 nes doosjes van enkele toffe games. Die had hij meegenomen, erg tof! Ondanks dat ik veel voor playstation verzamel. Begint nintendo toch weer te kriebelen.

Wat een fantastische games zijn er toch uitgekomen voor dat systeem. Ook een aantal games op dreamcast in split screen gespeeld, o.a. Sega gt en soul calibur gespeeld. Dit mis ik toch echt aan de nieuwe games. Split screen games of offline coop. Geen gedoe met pay2win etc. Gewoon coop op de bank. Dit is nou de reden dat ik retro games verzamel!!

• Xyphoid
  • Laatst online: 03:54
Nieuwe aanwinst van vandaag. Via Facebook groep.

Vorige week al mijn tweedehands PS2 spellen die niet in de kast staan schoongemaakt. Hoesjes en discs in een sopje. Manual en inlay met microfiber doekje en af en toe met halfdroge schoonmaakdoekje. Wat behandelen sommige mensen hun spullen slecht zeg. Bij sommige zat de smerigheid aan de binnenkant bij de inlay 8)7

Ook mijn GameCube en Wii spellen gedaan. Maar dat zijn er niet zoveel. Nu bezig met PS2 spellen die wel in de kast staan.

Toshiba e755 Pocket PC > Panasonic G500 >Nokia 8210 > Nokia 8850 > Vario MDA (htc wizard 200) > Vario MDA III (htc tytn II) > HTC Hero > HTC Desire HD > Asus Transformer TF101 > Asus Padfone > Oppo Find 5 > LG Nexus 5 > Wileyfox Swift 2X > Razer Phone

• DYX
  • Registratie: mei 2008
  • Nu online
Ik herken deels het probleem. Recent weer een aantal ps2 en gamecube spellen gekocht en de games zijn niet zozeer vies, maar het is alsof iemand schuurpapier over de cases heeft gehaald. Ik vermoed dat het type materiaal te maken heeft. Ps3/4 zijn nieuwe natuurlijk, maar lijken er geen of minder last van te hebben. Ben benieuwd of ze misschien te repareren zijn. Niet echt zin om voor alle games nieuwe cases te gaan kopen natuurlijk

• Sagat
Nou ik onverwacht een (mid)dagje vrij deze zaterdag. En dus maar is iets gedaan wat al een tijdje op de bucketlist stond, want......hoe zat het nou met master system games en de everdrive, ik dacht dat de everdrive het native aankon, maar daar en tegen wist ik ook dat die voor 32x niet het geval was.

De powerbase convertor is normaliter nodig om master system games te spelen, maar in feite is dit alleen maar een omvormer zodat de carts fysiek passen (correct me if i'm wrong here, meer technische retro fans :) )

Dus net maar is gekeken, en idd RTFM de everdrive kan idd master system games aan, dus toch maar is ' wonderboy the dragon's trap' geprobeerd waarin ik door de recente remakes toch al interesse in had en net als @DYX met gianna sisters ook wonderboy op de c64 en/of amiga gespeeld maar volgens mij liep die game wel is vast ofzo en was best moeilijk waardoor ik er nooit heel ver mee gekomen was.

Indrukken......wow weet niet of dit een late genaratie master system game is....maar de gfx! ik wist dat de master system sterker dan de nes was, maar nog steeds positief verrast, ook erg leuke animaties.

Spel zelf is net als wat ik op de amige speelde ook best pittig, waarschijnlijk met wat oefening beter te doen natuurlijk......oh en grappig dat je dus met een knop op de everdrive dus in je start menu kan/moet komen! dit ook niet verwacht.

Ga dus toch maar is nog maar wat yt vids kijken of andere master system topgames en deze library wat meer verkennen, ook een comparisson gekeken naar fm improvements
zie hier

...ik dacht dat de everdrive ook dit kon emuleren, zou wel vet zijn, al hoewel het geluid bij monster boy me nog wel meeviel. (ik ging er ook in met de gedachte, 8 bit en sega gaat niet best zijn, nog steeds nachtmerries van sf2 16bit icm met md2 of zelfs3 bij maat van me vroeger :P maar moet ook gelijk toegeven dat ik toen helemaal nog al ehm hardnekkig was en als iets anders was ik het doorgaans gelijk al minder vond, en dat is natuurlijk op zijn minst nogal bekrompen)

• PsYgHo
De powerbase convertor heeft naast een simpele "omvormer" ook nog iets extra,s. Dat is dat er 1 pin niet aangesloten is, geïsoleerd is /beduidend meer weerstand heeft , op het cartridge slot. Dit zodat de megadrive in mastersystem mode gaat.

• snefkens
Vandaag een leuke vangst, heel veel ps1 en ps2 spellen waar een aantal zeldzame games bij zitten. Wist zelf niet eens dat legend of the dragoon zoveel waard is...

• EMP
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 09:17

EMP

Krulloos! Maar nu met kinwol.

Vandaag een pakketje gekregen wat ik al weer vergeten was dat ik het besteld had.

Micro Mages voor de NES. Een nieuwe game via een kickstarter.

Compleet met koelkastmagneten en een rugzakje in thema.
Kan niet wachten om hem te spelen.

EMP wijzigde deze reactie 12-10-2019 17:48 (5%)

So RAMdisk is *NOT* an installation procedure?

• 1nsane
snefkens schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 01:43:
[...]

Erg leuk gedaan hoe je tussen de twee werelden kan switchen.

Vandaag met een vriend van mij wat coop games gespeeld op de snes. We hadden turtles in time gespeeld, uiteindelijk tot de eindbaas shredder gekomen, hij had nog 1 streepje leven over en toch geen continue meer waardoor net niet gehaald. Erg tof om weer een keer te spelen, laatste keer was 20 jaar terug. Wil nu ook battletoads halen om die ook coop te spelen. Leuke avond gehad! Hij had nog een NES advantage op zolder liggen en een stuk of 10 nes doosjes van enkele toffe games. Die had hij meegenomen, erg tof! Ondanks dat ik veel voor playstation verzamel. Begint nintendo toch weer te kriebelen.

Wat een fantastische games zijn er toch uitgekomen voor dat systeem. Ook een aantal games op dreamcast in split screen gespeeld, o.a. Sega gt en soul calibur gespeeld. Dit mis ik toch echt aan de nieuwe games. Split screen games of offline coop. Geen gedoe met pay2win etc. Gewoon coop op de bank. Dit is nou de reden dat ik retro games verzamel!!
Precies dat! Gewoon spelen zonder LAN/Interwebz en gaan. Ergens ook wel jammer dat je tegenwoordig voor elke game wel een walkthrough kan vinden. Dat verpest het eigenlijk een beetje maar neemt niet weg dat ondanks dat, je veel games gewoon eindeloos plezier opleveren.

Adjust non olet

• Sagat
EMP schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 17:47:
Vandaag een pakketje gekregen wat ik al weer vergeten was dat ik het besteld had.

[Afbeelding: MM1]

[Afbeelding: MM2]

[Afbeelding: MM3]

Ha! Deze was ook aanwezig op het tweakers 21 feestje! Ik herkende de game niet maar dacht dat het een late of jap release was. (Laat klopt dus ook wel! :+ )
Toch is wat over opzoeken dan!

• Liegebeest
EMP schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 17:47:

[Afbeelding: MM1]

[Afbeelding: MM2]

[Afbeelding: MM3]

Wat een superleuk project van die lui! En wat ik nog cooler vind: ze hebben heel mooi uitgelegd hoe ze zo'n cool spel in 40kB hebben kunnen prakken!

Zie -> YouTube: How we fit an NES game into 40 Kilobytes

Tot in detail hoe ze al die sprites in zo weinig opslag kwijt konden.

EDIT:
Eens zien of ze de online versie (ROM) nog verkopen. Lijkt me leuk om met m'n dochter te spelen. Eens zien hoe ik uberhaupt twee controllers aan m'n Mac krijg voor de emu.

Oh kijk, hij's zelfs op Steam.

Liegebeest wijzigde deze reactie 13-10-2019 15:24 (8%)

• snefkens
Liegebeest schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 12:14:
[...]

Wat een superleuk project van die lui! En wat ik nog cooler vind: ze hebben heel mooi uitgelegd hoe ze zo'n cool spel in 40kB hebben kunnen prakken!

Dat is inderdaad heel bijzonder. Als je nu al kijkt hoeveel een word bestand met alleen tekst al aan data vreet....

Iemand ervaring met de super advantage? Is dit een beetje een kwaliteit arcade stick?
Dit is toch ook wel heel verleidelijk:

Heb de grote broer ook (maar dan met MDII), zou leuk zijn om naast elkaar te zetten :)

Verder gisteren Clock Tower II (PS1, JAP) gekregen van een vriend, heeft hij in een gameshop in FR gehaald. Verzamel op zich geen andere games buiten EU/PAL maar dit is toch wel erg leuk :)

Ook nog een X360 binnen, m'n..14e? maar betreft een RGH Slim. Heb er al eentje met een aangepaste firmware van de DVD drive en een ander met Xk3y, maar ik wilde er nog eentje om emulators op te kunnen draaien -omdat het kan-. Van de week even verder mee stoeien :)

Exorcist wijzigde deze reactie 13-10-2019 21:39 (20%)

• MeZZiN
Sega heeft het wel goed gedaan met die tower. Mis wel met deze generatie (en de vorige) het kunnen uitbreiden van je console. Nuttig niet altijd maar wel een tijd van experimenten.

De nieuwe generatie is weer meer van het zelfde sneller mooier en beter maar geen echte innovatie meer. De switch was zeker een goede verbetering van de Wii u maar ook van de gameboy/gamecube connector. Ook een evolutie.

Maar goed denk dat ik zelf ga stoppen met PSX en XBOX ... hou het wel op nintendo heb toch niet genoeg uren in een dag plus tales games komen nu ook uit op nintendo dus veel blijft er niet over op de nieuwe generatie PS en xbox. Misschien wel weer een late buy voor die paar games maar zeker niet tijdens zijn run.

Tesla MX - Leaf 2.zero

• 1nsane
Liegebeest schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 12:14:
[...]

EDIT:
Eens zien of ze de online versie (ROM) nog verkopen. Lijkt me leuk om met m'n dochter te spelen. Eens zien hoe ik uberhaupt twee controllers aan m'n Mac krijg voor de emu.

Oh kijk, hij's zelfs op Steam.
Vandaag die yt vid ook bekeken en dan bedenk je wel ff hoe knap het is inderdaad dat ze games op 40kb konden frotten. Dan te bedenken dat je destijds floppy’s had waar rustig 15x zo veel op paste.

Adjust non olet

• Liegebeest
1nsane schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 20:29:
[...]

Vandaag die yt vid ook bekeken en dan bedenk je wel ff hoe knap het is inderdaad dat ze games op 40kb konden frotten. Dan te bedenken dat je destijds floppy’s had waar rustig 15x zo veel op paste.
Mja, op Steam was d'r meteen een azijnzeiker die het maar niks vond dat wij tegenwoordig dit zo tof vinden aan die ontwikkelaars van dit spel. "Stel je niet zo aan, dat was vroeger normaal! Je kon niet anders. Wat een social media gehype"... Tja :)

• Sagat
MeZZiN schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 10:32:
Sega heeft het wel goed gedaan met die tower. Mis wel met deze generatie (en de vorige) het kunnen uitbreiden van je console. Nuttig niet altijd maar wel een tijd van experimenten.

De nieuwe generatie is weer meer van het zelfde sneller mooier en beter maar geen echte innovatie meer. De switch was zeker een goede verbetering van de Wii u maar ook van de gameboy/gamecube connector. Ook een evolutie.

Maar goed denk dat ik zelf ga stoppen met PSX en XBOX ... hou het wel op nintendo heb toch niet genoeg uren in een dag plus tales games komen nu ook uit op nintendo dus veel blijft er niet over op de nieuwe generatie PS en xbox. Misschien wel weer een late buy voor die paar games maar zeker niet tijdens zijn run.
Ik kijk het rustig aan. Ps4 was voor mij de main console deze gen, maar xb1 is ook goed bevallen.
En switch ook maar kweenie denk dat ik op dit moment als 1e een xb1 zou terugkopen na een brand ofzo. Next gen console eerst half jaar of langer kat uit boiom kijken en dan kiezen. Geen last van kinderziektes, schaarsten of scalpers.

Denk wel dat de ps5 controller wel iets anders doet met adaptive triggers en vr zal vast ook beter worden.

Verder misschien weer terug naar pc. Ik mis dan wellicht wat exclusives maar gezien ik doorgaans niet hou van grote verhalende games maar juist van arcade, fighting, platforming en wat arcade racing denk ik dat ik wel goed zit. En ook toch stadia misschien kans geven...

Maareuh, retro topic? Op dat vlak dus retro cheevo’s ftw. Nog honderden games die ik kan (her)spelen.
Qua hw misschien mister, polymega of toch die neogeo...ook binnenkort is batterijen gaan vervangen. Nes, gb. Snes...save the carts!

Sagat schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 22:57:
[...]

Qua hw misschien mister, polymega of toch die neogeo...ook binnenkort is batterijen gaan vervangen. Nes, gb. Snes...save the carts!
Ik heb toevallig vanavond een oude GB gefixt en getest met wat games, waaronder Mario Golf. Deze had warempel nog een werkende savegame! Best netjes. De rest fix ik wel when needed, heb al een zootje batterijen ingeslagen voor die behoefte.

Verder Xbox 360 nr 15 gekocht, spotprijsje. Geen idee wat ik ermee moet maar ik vind er wel een plekje voor :+. Heb morgenavond een LAN moment met één maat dus wat 360's voorbereid en up to date gebracht. Zaterdag a.s. verwacht ik 7/8 man dus ook op dat vlak wat aan t voorbereiden op oud en nieuw gebied.

• 1nsane
Sagat schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 22:57:
[...]

Ik kijk het rustig aan. Ps4 was voor mij de main console deze gen, maar xb1 is ook goed bevallen.
En switch ook maar kweenie denk dat ik op dit moment als 1e een xb1 zou terugkopen na een brand ofzo. Next gen console eerst half jaar of langer kat uit boiom kijken en dan kiezen. Geen last van kinderziektes, schaarsten of scalpers.

Denk wel dat de ps5 controller wel iets anders doet met adaptive triggers en vr zal vast ook beter worden.

Verder misschien weer terug naar pc. Ik mis dan wellicht wat exclusives maar gezien ik doorgaans niet hou van grote verhalende games maar juist van arcade, fighting, platforming en wat arcade racing denk ik dat ik wel goed zit. En ook toch stadia misschien kans geven...

Maareuh, retro topic? Op dat vlak dus retro cheevo’s ftw. Nog honderden games die ik kan (her)spelen.
Ik heb ook zowel xb1 als ps4 en vind de ps4 toch net even wat vlotter werken, ook de standaard controller ligt me beter in de hand al is dat natuurlijk op te lossen met een andere controller.

Nieuwe consoles kopen vlak na de release heb ik ook nooit gedaan, mij te duur en je komt er vaak als één van de eersten achter dat er een probleem met de koeling is of iets anders waardoor je weer je garantie moet zien te claimen wat nog wel eens lang duurt.

Ik moet zelf ook weer eens al m’n cartridges uit hun doos halen om te kijken in wat voor staat ze zijn qua batterijen (voor zover ik weet heb ik op de NES geen games met save mogelijkheid dus dat scheelt, SNES een ander verhaal).

Ik zou daarom sowieso nog wel eens zo’n sd2snes pro willen maar die dingen zijn imo wel heel duur helaas :-(

Adjust non olet

• Sagat
1nsane schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 08:49:
[...]

Ik heb ook zowel xb1 als ps4 en vind de ps4 toch net even wat vlotter werken, ook de standaard controller ligt me beter in de hand al is dat natuurlijk op te lossen met een andere controller.

Nieuwe consoles kopen vlak na de release heb ik ook nooit gedaan, mij te duur en je komt er vaak als één van de eersten achter dat er een probleem met de koeling is of iets anders waardoor je weer je garantie moet zien te claimen wat nog wel eens lang duurt.

Ik moet zelf ook weer eens al m’n cartridges uit hun doos halen om te kijken in wat voor staat ze zijn qua batterijen (voor zover ik weet heb ik op de NES geen games met save mogelijkheid dus dat scheelt, SNES een ander verhaal).

Ik zou daarom sowieso nog wel eens zo’n sd2snes pro willen maar die dingen zijn imo wel heel duur helaas :-(
@Exorcist
stuur je nog wel pm over waar die batterijen te halen.

@1nsane
sd kaart is duur, maar zelfs als je maar 5% van de snes games wil kopen ben je al veel duurder uit, zo sta ik erin :)

• MeZZiN
plus SNES games gaan er een keer mee stoppen. Gelukkig hebben ze blijkbaar een levensduur veel langer dan we ooit hadden kunnen denken.

Maar het val toch wel mee of mis ik iets https://gamesconnection.c...ro?variant=20926674403417 150 euro is redelijk te doen. Dat is 3 nieuwe games voor zo veel mogelijkheden. Snap dat het nog best een hoop geld is dat weer wel.

Ach ik ben stop met current gen sinds de wii u en ps3 de ps4 gaat nog wel komen heb een paar games die ik nog moet spelen maar tzt. een leuke tweede hands of bundle die voor goedkoop gaat.

Alleen de switch wel het nieuwe jaar genoeg games die ik wel wil spelen zoals de nieuwe zelda en links awakening en eigenlijk de perfecte console thuis console on the go (bijna dan)

lVerder mijn mister nog een update gegeven. Wordt elke week weer beter nu alleen nog die grote memorymodule kopen maar goed ik ben geen groot SNK fan maar toch....

Tesla MX - Leaf 2.zero

• 1nsane
Sagat schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 09:31:
[...]

@1nsane
sd kaart is duur, maar zelfs als je maar 5% van de snes games wil kopen ben je al veel duurder uit, zo sta ik erin :)
Is ook waar enerzijds maar qua absoluut getal is het wel aardig wat centjes.

Voor mij is het ook een kwestie van tijd vs. hoeveel van de bestaande titels wil ik écht spelen.

Ik heb al aardig wat titels fysiek die ik leuk vind en er zijn er maybe een stuk of 5 a 10 die ik wellicht zou willen spelen een keer, ik ben meer een casual retro gamer. Ik heb op mn Revo K101 ook een hele berg spellen staan maar daar speel ik er ook maar een paar van.

Ik kan me wel voorstellen als je alles wilt spelen dat die prijs het waard is, maar da’s persoonlijk.

Adjust non olet

• Sagat
1nsane schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 10:06:
[...]

Is ook waar enerzijds maar qua absoluut getal is het wel aardig wat centjes.

Voor mij is het ook een kwestie van tijd vs. hoeveel van de bestaande titels wil ik écht spelen.

Ik heb al aardig wat titels fysiek die ik leuk vind en er zijn er maybe een stuk of 5 a 10 die ik wellicht zou willen spelen een keer, ik ben meer een casual retro gamer. Ik heb op mn Revo K101 ook een hele berg spellen staan maar daar speel ik er ook maar een paar van.

Ik kan me wel voorstellen als je alles wilt spelen dat die prijs het waard is, maar da’s persoonlijk.
Leuke van de sd2 snes is dat je dus ook het geluid kan verbeteren met bepaalde patches, maar goed een purist zal dit wellicht ook niet willen. Ik heb alleen maar de games die ik gekocht heb toen ik mijn snes had, met 4-5 additionele aankopen puur vanuit retro. Dus voor mij is het dan ook wel idd de library unlocken.

Moet er wel bij zeggen dat ik me dus ook prima vermaak met emulatie, zowel snes mini als direct op pc, dus dan is de noodzaak voor zo'n cart wel minder, maar wil hem desondanks toch graag hebben :*)

• PsYgHo
Het is net een vaatwasser... Die mis je eerst ook niet, totdat je hem hebt. Daarnaast is het niet enkel het afwassen zelf.. maar ook het gemak van de vieze vaat meteen uit het zicht. En dan later blijkt dat het ook nog goedkoper is dan zelf afwassen...

Zo zie Ik het ook met de mega sd, en de sd2snes pro...
En ik heb er hard genoeg voor gespaard.. haha

Er is een jeugdroom werkelijkheid geworden, alle games kunnen bezitten van betreffende console.. :P

PsYgHo wijzigde deze reactie 15-10-2019 14:47 (12%)

• Henkje.doc
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 08:56
snefkens schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 13:11:
[...]

Dat is inderdaad heel bijzonder. Als je nu al kijkt hoeveel een word bestand met alleen tekst al aan data vreet....

Iemand ervaring met de super advantage? Is dit een beetje een kwaliteit arcade stick?
Heb daar wel ervaring mee. Een fijne arcadestick met grote knoppen en metalen onderkant.

Daarnaast instelbare turbo functie en zit er een player 1 / 2 switch op.

• snefkens
Henkje.doc schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 16:10:
[...]

Heb daar wel ervaring mee. Een fijne arcadestick met grote knoppen en metalen onderkant.

Daarnaast instelbare turbo functie en zit er een player 1 / 2 switch op.
Nice! Ik krijg hem morgen binnen. Ben benieuwd!

Vandaag ook forbidden siren 2 binnen gekregen!

• PsYgHo
Mega sd:
Net het ding mogen ontvangen.. ziet er goed uit, en "slechts" €70,05 aan invoer hoeven betalen.. :|
Zo komt het op een totaal van "maar" 320 euro. :X Das toch een koopje? 8)7

Nu even het sarcasme uit. Kaart ziet er goed uit, en degelijk gebouwd. Helaas werken straks, dus moet even kijken wanneer ik de tijd vind om de kaart te configureren.. zal vrijdag of zaterdag worden...

• MeZZiN
Wat een geld maar de mega SD is wel een mooi product. Als je groot fan ben van de mega drive is het wel de beste kaart ooit gemaakt.

Het kost gewoon een hoop vanwege de FPGA en de lage hoeveelheid die gemaakt wordt.

Mijn mClassic is binnen tijd om wat te gaan testen kijken of mijn cube er beter op wordt.

Tesla MX - Leaf 2.zero

• Liegebeest
MeZZiN schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 15:52:
Wat een geld maar de mega SD is wel een mooi product. Als je groot fan ben van de mega drive is het wel de beste kaart ooit gemaakt.
Ik probeer ff te snappen waarom jullie 't over een kaart hebben. De MegaSD was toch die toffe, in FPGA nagebouwde Megadrive bak? Of bedoel je gewoon: intern is het een mooi mobo?

• PsYgHo
@Liegebeest
Die console, dat is de Mega SG, van Analogue.
Die heb ik inderdaad ook.

Bovenstaand aangaande mijn post:
Dit is de mega SD, van Terraonion.

Samen is het de perfecte combo. De mega SD heeft namelijk mega CD / sega CD ondersteuning! ,op fpga basis. Naast dat, is het ook gewoon een flashcard,met 8! Savestates per megadrive/genesis spel. De flashcard ondersteunt ook mastersystem en gamegear games. De laatste 2, kan de mega SG ook met de jailbreak firmware, maar voegt daar nog sg1000, en coleco-vision aan toe, als bonus!

Voor Master system games kan je beter de jailbreak mega SG gebruiken, en niet de mega SD . Voordeel met de jailbreak is, dat je via de controller de pauze functie kan oproepen. Dit word in een aantal spellen gebruik om bv je inventory te zien, en te gebruiken.
Niet handig dat je iedere keer naar de console moet lopen, om de fysieke knop op de cartridge te drukken...

Voor mij dus, in dit geval
-De megadrive/genesis games, (voor de 8 savestates per spel) en de mega cd/sega cd games via de mega SD.
-Coleco vision, en sg1000, en als laatste de Mastersystem system via de jailbreak Mega SG, (vanwege de pauze knop via de controller voor de master system).
-De gamegear maakt feitenlijk niet uit, daar is niet echt een meerwaarde te behalen om het speciaal op de console, of de flashcard te zetten, en te spelen

• MeZZiN
Dat is de mega SG is van analog nt is een fpga mega drive vervanging
De mega SD is een flash card voor de mega drive die ook goed werkt op de mega SG.

Mega SG

Mega SD

MeZZiN wijzigde deze reactie 17-10-2019 11:27 (112%)

Tesla MX - Leaf 2.zero

• Ekfad
  • Laatst online: 15-11 22:14
PsYgHo schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 15:38:
Mega sd:
Net het ding mogen ontvangen.. ziet er goed uit, en "slechts" €70,05 aan invoer hoeven betalen.. :|
Zo komt het op een totaal van "maar" 320 euro. :X Das toch een koopje? 8)7

Nu even het sarcasme uit. Kaart ziet er goed uit, en degelijk gebouwd. Helaas werken straks, dus moet even kijken wanneer ik de tijd vind om de kaart te configureren.. zal vrijdag of zaterdag worden...
Heb je nog geluk, ik had 135€ aan mijn broek....

• MeZZiN
Maar goed wel even tijd gemaakt mijn nieuwe mClassic uit te proberen.

Zoals verwacht met ps3 etc niet veel verbetering maar voor de gamecube best wel. Met de Carby was het super scherp geworden wat natuurlijk prima alleen met de mClassic werd het wel een stukje beter.

De gehele beleving ging van best aardige kwaliteit (gewoon SD maar dan goed scherp) naar bijna HD remake achtige verbetering. Moet nog wat meer games uit proberen. Maar voor nu prima. Had nog niet geprobeerd games in progressive te zetten. Nu alleen maar interlaced naar progressive via de Carby. Niet de beste manier maar goed wel even snel de makkelijkste.

Moet wel zeggen ik heb er 65 euro voor betaald ongeveer (inclusief shipping) De verbetering is wel goed zichtbaar maar of ik zijn full retail prijs van 100 euro + 20 euro shipping het waard vindt....

Als ik heel eerlijk ben de grootste stap neem je door een carby te nemen of een of andere hdmi oplossing voor jouw console maar de mClassic maar het wel af plus je hoeft niet meer gebruikt te maken van de crappy upscaller van je TV omdat het direct 1080P ipv 720p die geupscalled wordt door je TV. Ben nog wel benieuw hoe hij werkt met een PS2->OSSC->mClassic zien of hij daar wat meer mee kan.

Ik heb alleen geen hdmi recorder (moet ik wel eens gaan regelen toch wel nuttig naar mijn idee) om de verschillen echt goed te bekijken. Maar overal ziet er gewoon een stuk beter uit. Maar het is stukje beter niet een mega stap beter.

Het is zoals in alles de 80 20 regel. 80% is makkelijk te halen (lees hdmi adapter voor je cube mega verbetering) en dan 20% kost net zoveel als de 80% eerst de mclassic en dan de laatste deel van de 20% is redelijk onbetaalbaar.

Tesla MX - Leaf 2.zero

• Sagat
PsYgHo schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 21:55:
@Liegebeest

Samen is het de perfecte combo. De mega SD heeft namelijk mega CD / sega CD ondersteuning! ,op fpga basis. Naast dat, is het ook gewoon een flashcard,met 8! Savestates per megadrive/genesis spel. De flashcard ondersteunt ook mastersystem en gamegear games. De laatste 2, kan de mega SG ook met de jailbreak firmware, maar voegt daar nog sg1000, en coleco-vision aan toe, als bonus!

Voor Master system games kan je beter de jailbreak mega SG gebruiken, en niet de mega SD . Voordeel met de jailbreak is, dat je via de controller de pauze functie kan oproepen. Dit word in een aantal spellen gebruik om bv je inventory te zien, en te gebruiken.
Niet handig dat je iedere keer naar de console moet lopen, om de fysieke knop op de cartridge te drukken...

Voor mij dus, in dit geval
-De megadrive/genesis games, (voor de 8 savestates per spel) en de mega cd/sega cd games via de mega SD.
-Coleco vision, en sg1000, en als laatste de Mastersystem system via de jailbreak Mega SG, (vanwege de pauze knop via de controller voor de master system).
-De gamegear maakt feitenlijk niet uit, daar is niet echt een meerwaarde te behalen om het speciaal op de console, of de flashcard te zetten, en te spelen
Ohja, de gamegear is er ook nog, vraag me af ok ik die ook via mijn everdrive kan spelen, zo is even googlen.

Verder, ik vind terraonion top, erg happy met mijn super sd3 voor de pc engine, al hoewel die volgens mij geen save states ondersteund, alleen maar maar de onberperkte saves voor cd games die op de 'echte' hardware al konden saven.

• Liegebeest
PsYgHo schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 21:55:
@Liegebeest

OOooohhhh!!! O-) Mega SD vs SG :D Man, wat een verschil één lettertje kan zijn.

• MeZZiN
Nu alleen nog een oplossing voor de 32X en dan is de mega drive volledig te vervangen voor moderne hardware.

Moet ook zeggen dat de namen niet helpen 1 letter verschil 2 totaal verschillende producten. Die wel samen iets moois maken.

Tesla MX - Leaf 2.zero

• walterg
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 15-11 20:43
@MeZZiN Zien dingen er nog wel natuurlijk uit met een mclassic? Ik weet dat bijvoorbeeld de beelden van een N64 wel een likje verf kunnen gebruiken maar voelt het nog een beetje “echt”?

Shop smart, shop S-Mart

• Sagat
MeZZiN schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 09:04:
Nu alleen nog een oplossing voor de 32X en dan is de mega drive volledig te vervangen voor moderne hardware.

Moet ook zeggen dat de namen niet helpen 1 letter verschil 2 totaal verschillende producten. Die wel samen iets moois maken.
Dit is het enige wat me tegenhoudt om de sd ehm f.. dat hebben ze ook beide, nee dus de cd emulatie zeg maar variant niet te kopen, vind het niet erg om geld uit te geven als ik dit jaren ga gebruiken maar als er volgend jaar een alles in 1 oplossing is MET 32x emulatie, dan zou ik wel balen (heb dat nu een klein beetje met mijn everdrive x7, top ding, maar kan geeneens mega cd games :+ )

Gisteren trouwens beetje gerotzooid met mijn ps mini, hoewel het apparaatje geen zin had om mijn usb stickjes te lezen.....binnenkort is kijken of ik met een power usb hub meer succes heb, ook leuk dat je daarmee dan zowel mod als 2 player (en 3/4 player?)

Maar dus ook even de base games geprobeerd, moet zeggen dat na alle negativiteit ik toch positief verrast was
gestart met twisted metal
gfx hielden niet over, maar gameplay was nog best ok
ridge racer, zelfde eigenlijk
mr driller: ooh 2d game, tsja verder puzzle game, waar ik op dat moment niet heel veel zin in had
puzzle fighter: het heeft sf chars :D ik kende deze game uiteraard al, maar zag er goed uit.

resident evil: opvallend hoeveel fm er al in zit, top sfeer daardoor (if cheesy ;) )
gfx vielen initieel tegen maar daar wen je best snel aan
Jumping jack: erg leuk spel, ook hier natuurlijk primitief gfx, maar door de fucntionele vormgeving vond ik het goed te doen
- rayman ook gewoon een leuk spel! misschien niet zo populair als mario of dk, maar ook hier veel kwaliteit

Dus met terugwerkende kracht toch al tevreden over mijn aankoop, hopen dat hij binnenkort openligt en ik ook wat extra game ermee kan spelen, anders ps3 is updaten, dan zou ik ook daamee wat iso's moeten kunnen spelen.

• PsYgHo
Gezien de "loop videokabel" van de 32x , zie ik dat nog niet zo snel gebeuren..

• MeZZiN

Tesla MX - Leaf 2.zero

• PsYgHo
Hmm, met de DAC, is het dus wel weer werkbaar? Op zich ook wel logish dat dat moet kunnen..Maar analoog? Da's dan weer jammer!
Ach ja...

Mega SD
Vandaag alles geconfigureerd.. zooitje bios files in de juiste map gedropt, wat games uitgepakt, en getest.. Directory structuur aangemaakt...
Werkt allemaal prima! Mag ook wel voor dat geld.. :P

PsYgHo wijzigde deze reactie 19-10-2019 13:35 (21%)

• snefkens
Vandaag capcom vs snk voor de dreamcast binnen gekregen. Wat is dat toch een toffe game zeg! Best een hoge moeilijkheidsgraad als je wat verder komt.

Jojo's adventure, project justice, marvel vs capcom, Mortal kombat gold en evil twin voor de dreamcast zijn nog onderweg. Kom ik nu ongeveer op 70 dreamcast games. Goed op weg om deze compleet te krijgen. Al moet ik nu nog veel zeldzame games... Ik ben dino crisis tot nu toe nog nooit tegengekomen in het Engels. Zie elke keer de Duitse versie helaas...

• Bellamy
  • Registratie: januari 2019
  • Laatst online: 15-11 12:54
Nu we het toch over Analogue hebben.. Ik vind het echt belachelijk dat Analogue de werkelijke prijs verstopt in verzendkosten.

Analogue Super NT $189.99
Shipping (naar Nederland) $49.99

Dus hij is eigenlijk 200-220dollar. Die verborgen kosten hadden ze gewoon in de originele prijs moeten doen. Erg shady.

Ook de verzendkosten binnen US zijn belachelijk hoog.

zie ook dit draadje: https://www.resetera.com/...-super-power.8886/page-70

Alle nieuwssites nemen natuurlijk die 190usd prijs over. Gaat waarschijnlijk ook gebeuren met de Analogue Pocket.

• PsYgHo
Terraonion is daar nog veel beter in.

Vanuit Spanje, Andorra, hoewel dat nu wel goed op de site staat was dit eerder niet zo..

Dus 232 euro, met 18 euro DHL verzendkosten. Je verwacht het dus binnen 4 dagen.
Helaas, dat duurt dus meer dan een maand!, omdat ze zeer traag zijn daar in Andorra! Die zijn dat niet gewend, sturen max 20 pakketen per dag door de douane.

Douane?, ja dwergstaat, dus er komt nog 70! Euro invoer overheen!

Dus dat is analogue nog vrij helder..
Daarnaast had ik de beide consoles iedere keer binnen 3 dagen in huis na bestellen dat maakt een hoop goed..,

• gunghir
  • Registratie: april 2018
  • Laatst online: 16-11 14:19
Hey ik krijg morgen opeens de MiSTer fpga binnen. Werkelijk alles komt later.
Kan ik eigelijk alleen met de fpga al een beetje knoeien met cores?
Bedankt!
Bellamy schreef op zondag 20 oktober 2019 @ 01:09:
Nu we het toch over Analogue hebben.. Ik vind het echt belachelijk dat Analogue de werkelijke prijs verstopt in verzendkosten.

Analogue Super NT $189.99
Shipping (naar Nederland) $49.99

Dus hij is eigenlijk 200-220dollar. Die verborgen kosten hadden ze gewoon in de originele prijs moeten doen. Erg shady.

Ook de verzendkosten binnen US zijn belachelijk hoog.

zie ook dit draadje: https://www.resetera.com/...-super-power.8886/page-70

Alle nieuwssites nemen natuurlijk die 190usd prijs over. Gaat waarschijnlijk ook gebeuren met de Analogue Pocket.
verborgen kosten. heb je ooit iets wereldwijd verstuurd boven de 2KG de kosten schieten hard omhoog is vrij normaal

zelfs onder de 2Kg kost het minstens 25 euro zonder verzekering. bij de 2 a 5KG kan je daar 10 euro bovenop gooien zonder verzekering nogmaals. verder heb ik ook gezien dat verzendkosten vanuit een ander land buiten europa vaak hoger liggen dan vanuit europa. internationale verzending is een dure zaak.

verzending binnen amerika is vaak per afstand is niet hetzelfde zoals in nederland. als je meer in de buurt woont betaal je minder. verzending vanuit amerika naar nederland is duurder dan omgekeerd zelfs met kleinere briefpost items.

gast7 wijzigde deze reactie 20-10-2019 22:02 (24%)

• Bellamy
  • Registratie: januari 2019
  • Laatst online: 15-11 12:54
PsYgHo schreef op zondag 20 oktober 2019 @ 13:14:
Terraonion is daar nog veel beter in.

Vanuit Spanje, Andorra, hoewel dat nu wel goed op de site staat was dit eerder niet zo..

Dus 232 euro, met 18 euro DHL verzendkosten. Je verwacht het dus binnen 4 dagen.
Helaas, dat duurt dus meer dan een maand!, omdat ze zeer traag zijn daar in Andorra! Die zijn dat niet gewend, sturen max 20 pakketen per dag door de douane.

Douane?, ja dwergstaat, dus er komt nog 70! Euro invoer overheen!

Dus dat is analogue nog vrij helder..
Daarnaast had ik de beide consoles iedere keer binnen 3 dagen in huis na bestellen dat maakt een hoop goed..,
Dat is wel heel erg :X
gast7 schreef op zondag 20 oktober 2019 @ 21:40:
[...]

verborgen kosten. heb je ooit iets wereldwijd verstuurd boven de 2KG de kosten schieten hard omhoog is vrij normaal

zelfs onder de 2Kg kost het minstens 25 euro zonder verzekering. bij de 2 a 5KG is het al kan je daar 10 euro bovenop gooien. verder heb ik ook gezien dat verzendkosten vanuit een ander land buiten europa vaak hoger liggen dan vanuit europa. internationale verzending is een dure zaak.

verzending binnen amerika is vaak per afstand is niet hetzelfde zoals in nederland. als je meer in de buurt woont betaal je minder. verzending vanuit amerika naar nederland is duurder dan omgekeerd zelfs met kleinere briefpost items.
Ik heb vaker pakketpost internationaal verstuurd. We hebben het hier wel over 50 dollar. 45 euro en 25 euro is nogal een verschil.

Bellamy wijzigde deze reactie 20-10-2019 22:05 (29%)

• Jumpman
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 01:25
Die Analogue Super NT wil ik ook al een tijdje, maar ik hik echt aan tegen de hoge prijs en dan ook nog eens de douane kosten erover heen.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Bellamy schreef op zondag 20 oktober 2019 @ 22:04:
[...]

Ik heb vaker pakketpost internationaal verstuurd. We hebben het hier wel over 50 dollar. 45 euro en 25 euro is nogal een verschil.
ben ik het mee eens maar gezien veel amerikanen vaak 20 euro vragen voor een kleine item als briefpost wat vanuit nederland 8,70 kost heb ik zo'n vermoeden dat het wat duurder is vanuit amerika.

en import kosten bij 100+ euro items dat is natuulijk ook altijd een leuk feestje. het gaat wat kosten als ze je eruit pakken

gast7 wijzigde deze reactie 20-10-2019 22:07 (12%)

• MeZZiN
Ik heb heel veel dingen uit de VS laten komen. Er is niet echt een gemene deler wat de kosten maakt. Maar 40-50 euro is niet vreemd als je en wat luxere shipper gebruikt. US post is nog wel betaalbaar maar de rest begint pas vanaf 40 euro. De meeste verzend kosten zaten meer in gewicht en grote van het pakket. Soms was het goedkoper om een reshipper te gebruiken dan alles direct te laten versturen. Groot voordeel is dat je maar 1x inklaring hoeft te betalen maar goed de verzendkosten zijn hoger. Veel Kickstarters gebruiken nu vaak een tussen partij om de kosten redelijk te houden die vanuit de Europa versturen. Het is nu ook vaak mogelijk om via intern naar europa te versturen (kost ook BTW maar geen inklaring)

Maar analog maakt het wel erg bond naar mijn idee. Voor zulke verzendkosten verwacht ik de inklaring + btw geregeld. Plus vind het ook jammer dat ze geen europese webshop/importeur nog hebben.
walterg schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 09:19:
@MeZZiN Zien dingen er nog wel natuurlijk uit met een mclassic? Ik weet dat bijvoorbeeld de beelden van een N64 wel een likje verf kunnen gebruiken maar voelt het nog een beetje “echt”?
N64 is wel een beetje erg lastig op te knappen omdat alles zo blurry is. Ik heb er ook geen om te testen helaas. Ik kan nu alleen mijn cube met mijn carby aansluiten om te testen. Maar misschien in de toekomst hoewel ik meer heil zie in een N64 emulator omdat helaas de N64 niet echt goed opknapt op nieuwe TV's.

Maar op de cube ziet het er erg goed uit. Moet nog veel meer testen dat wel. Plus heb maar een 1080P TV dus de 1440P mode kan ik niet uit testen voor de nieuwere consoles. Misschien dat ik hem nog op mijn LG 4k monitor gooi. Ga toch even kijken of ik een elgato kan regelen of iets om wat echte testen te doen. Moet zeggen dat ik het wel leuk vind om dit soort zooi uit te puzzelen.
gunghir schreef op zondag 20 oktober 2019 @ 13:35:
Hey ik krijg morgen opeens de MiSTer fpga binnen. Werkelijk alles komt later.
Kan ik eigelijk alleen met de fpga al een beetje knoeien met cores?
Bedankt!
Nice welke leverancier had je gebruikt en wat heb je besteld. Ik had ze bij retroshop.pt besteld. Helaas nog met de kleine geheugen model nog.

Als je alleen de DE-10 heb kan je best wat dingen al doen alleen moet je even zoeken naar bepaalde cores.

dit is de list die wel memory nodig heeft. https://github.com/MiSTer...DRAM-Requirement-by-cores de rest waarschijnlijk niet.
Jumpman schreef op zondag 20 oktober 2019 @ 22:05:
Die Analogue Super NT wil ik ook al een tijdje, maar ik hik echt aan tegen de hoge prijs en dan ook nog eens de douane kosten erover heen.
Je kan ook een stukje goedkoper een Mister regelen voor nu en tzt als nog een super NT kopen als ze bijvoorbeeld wel een iemand in de EU vinden om hun spullen te verspreiden.

MeZZiN wijzigde deze reactie 21-10-2019 10:36 (7%)

Tesla MX - Leaf 2.zero

De schaamteloze uitbreiding van Kinect games :P

Kinectimals en Dance Central met name voor m'n dochters.

Nu maar weer op zoek naar een niet bestaand leeg plekje op de plank :'(

• LaFleche
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 09:25
Exorcist schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 12:28:
De schaamteloze uitbreiding van Kinect games :P

Kinectimals en Dance Central met name voor m'n dochters.
Ja ja...... voor de dochters.....zei ik ook toen ik Lego Dimensions aanschafte (ondertussen ben ik enige die er mee gespeeld heeft) :)
LaFleche schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 12:36:
[...]

Ja ja...... voor de dochters.....zei ik ook toen ik Lego Dimensions aanschafte (ondertussen ben ik enige die er mee gespeeld heeft) :)
Nou, LEGO games speel ik dan nog wel zelf ja (met vrouw) maar Dance Central/Just Dance etc. zul je me van m'n levensdagen niet doen :P

Singstar daarentegen..

• snefkens
Van de week begonnen aan het spel fear op de ps3. Alleen deze is echt dramatisch geport. Framerate is zeer slecht en de graphics zien er niet uit. Iemand ervaring met de Xbox 360 versie? Is deze beduidend beter dan de ps3 versie? Dan haal ik die en anders toch maar op de pc spelen.
Pagina: 1 ... 36 37 38 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Smartphones

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True