Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Verwijderd schreef op zondag 1 september 2019 @ 12:46:
[...]

Het is een Franse N64 met de rgb mod.
Dat is toch best een verschil, misschien eens side-by-side vergelijken?

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-07 14:24
Het probleem met de N64 is dat hij behoorlijk veel antialiasing toevoegt je kan even proberen met een action replay het uit te zetten om te zien of het helpt. Plus je TV kan heel veel roet in het eten gooien die wil ook vaak erg slecht upscaling zeker met de over de top antialiasing.

Het beste wat je kan doen na de N64 een OSSC of iets er tussen te zetten om upscaling te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henkje.doc
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18-09 17:50
Afgelopen maand voor de verandering weer eens wat PS2 games gekocht die ik niet zo vaak tegenkom. Niet de meest spannende titels. Valt me op dat het vooral van uitgevers is zoals Midas. Zou dat net zoiets zijn als Maximum Games?

[YouTube: Game Pickups August 2019]

(filmpje tot ongeveer 3 minuten retro. Daarna none retro goodies).

Xbox 360 blijf ik altijd speuren in de schappen, alleen vindt daar niet veel meer. Heel af en toe een variatie, maar dat is de prijs dan niet waard (denk aan gebruikte DLC codes)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Henkje.doc schreef op maandag 2 september 2019 @ 10:57:
Afgelopen maand voor de verandering weer eens wat PS2 games gekocht die ik niet zo vaak tegenkom. Niet de meest spannende titels. Valt me op dat het vooral van uitgevers is zoals Midas. Zou dat net zoiets zijn als Maximum Games?

[YouTube: Game Pickups August 2019]

(filmpje tot ongeveer 3 minuten retro. Daarna none retro goodies).

Xbox 360 blijf ik altijd speuren in de schappen, alleen vindt daar niet veel meer. Heel af en toe een variatie, maar dat is de prijs dan niet waard (denk aan gebruikte DLC codes)
Midas..wist dat ik het ergens van kende dus even de Wiki gezocht: X-Treme Express. Heb ik het hier eerder over gehad meen ik, leuk spel voor twee spelers; "racen" met treinen tegen elkaar en zorgen dat je zo hard mogelijk gaat zonder te ontsporen, waarbij je ook van track kunt wisselen bij wissels om elkaar te dwarsbomen :) .

Verder:

Beetje lopen hannesen met Retroarch (i.c.m. achievements) op de Xbox One, PS3 en Vita. Op de PS3 is alles goed en wel functioneel op een sporadische crash na. Op de Xbox One en Vita heb ik problemen met het onscreen toetsenbord, deze geeft niet aan op welk karakter je zit waardoor het praktisch onmogelijk is om je ww in te voeren (t.b.v. Retro Achievements).

Het is een known issue met als oplossing je achtergrond op wit te zetten, maar dat helpt vooralsnog niet. Vermoedelijk dien je de achtergrond van het onscreen keyboard zelf op wit te zetten (en is de cursor zwart waardoor je hem anders dus niet ziet) maar ik heb nog niet gevonden waar dit nu zit.

Iemand heel toevallig daar ook mee bezig (geweest)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bronce
  • Registratie: Januari 2011
  • Nu online
Mijn allieexpres ossc was vandaag binnen, werkt verder prima. Helaas is mijn gdemu van ebay nog steeds niet binnen en is de account van de verkoper gesuspend, dus die maar even terug claimen en dan ergens anders bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand ervaring met het afspelen van import ps2 games? Op een ps2 werkt dit alleen met een matrix infinity chip en niet met FMCB. Ik heb een aantal ps3 CECHA01 liggen, is het mogelijk om ps2 imports via CFW af te spelen? Iemand anders een idee hoe ik ps2 imports kan afspelen zonder Matrix infinity chip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:10
Serieuse stappen gezet..

De mini nes, en mini snes, hebben me over de streep geholpen.
Naast dat ze beiden uitgebreid zijn met extra games, bleek met de dual boot, ik 4 consoles goed werkend heb, op de mini nes, of mini snes zonder merkbare lag.
Logisch de Nes, en Snes vanwege dualboot, de atari 2600, en de atari 7800.

Master system,gamegear, megadrive,en megacd kreeg ik nooit echt goed, altijd of haperingen, of te veel input lag, of andere irritaties,of afwijkend geluid, ten opzichte van origineel.
Baalde flink dat ik dát niet goed kreeg.
Heb speciaal voor gaming de lg c7v gekocht een 2 jaar geleden,ben een pietlut, ofwel insecteninsiminateur.

(prijzige) Conclusie:
Dat is vast verleden tijd straks,het volgende vandaag besteld,zodat ik nu AL mijn consoles vanuit mijn jeugd weer kan spelen, dit geval het ontbrekend Sega tijdperk ..

-Analogue mega sg
-Mega SD
-8bitdo M30 2.4

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
PsYgHo schreef op zondag 15 september 2019 @ 23:06:
Serieuse stappen gezet..

Naast dat ze beiden uitgebreid zijn met extra games, bleek met de dual boot, ik 4 consoles goed werkend heb, op de mini nes, of mini snes zonder merkbare lag.

Master system,gamegear, megadrive,en megacd kreeg ik nooit echt goed, altijd of haperingen, of te veel input lag, of andere irritaties,of afwijkend geluid, ten opzichte van origineel.
Heb speciaal voor gaming de lg c7v gekocht een 2 jaar geleden,ben een pietlut, ofwel insecteninsiminateur.

(prijzige) Conclusie:
Dat is vast verleden tijd straks,het volgende vandaag besteld,zodat ik nu AL mijn consoles vanuit mijn jeugd weer kan spelen, dit geval het ontbrekend Sega tijdperk ..

-Analogue mega sg
-Mega SD
-8bitdo M30 2.4
Netjes, veel plezier met je aankoop. Wel even terugkomen met wat fotootjes en ervarigen he? :)

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06:39
Sagat schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 10:59:
[...]

Om eerlijk te zijn wist ik dat ook niet, maar hij zit in de 50 games die uitkomen voor de pc engine mini. Helaas dus wel de jap versie, maar als we afgaan op de vorige classic/mini consoles is de kans dat we dit kunnen oplossen middels zelf games installeren op zijn minst 'behoorlijk groot' te noemen :*)
Ik zie'm nu pas voor't eerst voorbij komen! Ik heb altijd al een PCE gewild, dus ik ben erg benieuwd hoe ie uitpakt!

Liege, liege, liegebeest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
Ben nog even verder gegaan met met mijn mister project zeker de nieuwere versies werken stukken beter. Dat project gaat wel erg hard. Meeste nes en snes werken nu al maar de nieuwe cores maken het alleen maar nog leuker project.

[ Voor 85% gewijzigd door MeZZiN op 16-09-2019 09:32 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Liegebeest schreef op maandag 16 september 2019 @ 07:57:
[...]

Ik zie'm nu pas voor't eerst voorbij komen! Ik heb altijd al een PCE gewild, dus ik ben erg benieuwd hoe ie uitpakt!
Ik wilde vroeger ook altijd heel graag een pce, en heb idd ergens vorig jaar de gok gewaagd en er een besteld. Het zijn hele leuke apparaatjes, en als je echt een collector bent, kan je flink je best doen om alle smaakjes binnen te halen, met een usa versie die er anders uit ziet (beetje nets zoals de usa snes er ook anders uit ziet, in beide gevallen kan je niet spreken van een vertbering, maar goed smaak enzo :D ).
Verder nog een handheld, cd unit, en zellfs min of meer een pro versie met de supergfx, ik weet alleen niet of die backwards compatible is, zo niet dan heb je met 6 games niet bepaald een gigantische library om uit te kiezen....... en nog diversie revisies.

Maar een mini versie is natuurlijk wel wat makkelijker, helemaal als je geen oude tv of iets als een framemeister/ossc oid hebt. Ben ook benieuwd hoe hij straks door de reviews heen komt, de md mini krijgt bij DF retro geen hele goede review, maar er wordt ook meerdere malen gezegd, als je de nes en snes mini goed genoeg vond, dan is de md mini ook prima, met name de snes mini vind ik idd ook super spelen.....maar met een echte md en everdrive geen behoefte om er dan nog een losse mini bij te nemen, de snes mini gekocht omdat dit mijn favo retro console is, en de nes mini daarna toch min of meer uit verzamel drang.........de ps mini omdat ie ffin cheap werd en ik geen echt ps1 heb :+ (kan overigens wel de meeste ps1 games spelen via mijn ps2 natuurlijk).
PsYgHo schreef op zondag 15 september 2019 @ 23:06:
Serieuse stappen gezet..

(prijzige) Conclusie:

-Analogue mega sg
-Mega SD
-8bitdo M30 2.4
Mooit spul hoor! Alleen nog een 32x en de hele 8 en 16bit sega libary unlocked. Wel interessant dat je van alles consoles die de mini's kunnen draaien je de 2600 en 7800 hebt gekozen! Zou jevoor beiden je top 5 games willen delen? Hoewel ik met een 2600 ben opgegroeid heb ik nog maar weinig interesse in games die ik nu zou willen proberen (door retroachievements misschien games als galaxians en asteroids nog is proberen :) ) maar die zijn echt maar leuk in short bursts. Verder heb ik pitfall nooit echt gespeeld, denk dat dit (wederom icm achievements) nog wel is geinig zou kunnen zijn.

Ik heb overigens zelfs een bluetooth m30. Hij voelt heerlijk aan, en ik gebruik hem zeer veel op mijn pc. Alleen wel 2x wat connection issues gehad, terwijl hij zelfs bedraad was aangesloten! Dus denk dat ik nog maar is ga kijken of er inmiddels weer een nieuwe fw is.

Wilde hem eigenlijk voor mijn ps4 gaan gebruiken, maar helaas moet ik dan een extra brook convertor kopen, hierom daarvoor maar een retrobit saturn pad gekocht, die goed werkt maar wel minder fijn aanvoelt, bij verplichte keuze zou ik derhalve idd toch de m30 adviseren!
MeZZiN schreef op maandag 16 september 2019 @ 09:31:
Ben nog even verder gegaan met met mijn mister project zeker de nieuwere versies werken stukken beter. Dat project gaat wel erg hard. Meeste nes en snes werken nu al maar de nieuwe cores maken het alleen maar nog leuker project.
Denk dat ik vroeger of later er ook aan ga geloven, Dan kan ik alle 16 bits emuleren, kiezen voor hdmi of analoog verbinden......precies wat ik wil. Met name voor mijn amiga heb ik geen goede oplossing, en een aparaatje voor alles die ook nog flexibel is met output een controllers damn......

Weet jij toevallig of je met mister ook een retroachievements koppeling kan maken? dan ben ik echt helemaal sold!

[ Voor 8% gewijzigd door Sagat op 16-09-2019 09:48 ]

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 15 september 2019 @ 22:59:
Iemand ervaring met het afspelen van import ps2 games? Op een ps2 werkt dit alleen met een matrix infinity chip en niet met FMCB. Ik heb een aantal ps3 CECHA01 liggen, is het mogelijk om ps2 imports via CFW af te spelen? Iemand anders een idee hoe ik ps2 imports kan afspelen zonder Matrix infinity chip?
Een CFW PS3 zou dit ook moeten kunnen. Dus dit (kan heel eenvoudig) doorvoeren op je CECHA01 is mogelijk. Mooie aan de A is dat deze zowel de RSX alsmede de CPU van de PS2 aan boord heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MeZZiN
Ik weet niet of de retroachievement gaat lukken omdat mister niet een emulator is.. maar een hardware emulator dus dan moet je dingen toevoegen aan de hardware om achivements mogelijk te maken... Maar goed misschien kan je op de host os wel extra software draaien die memory dingen in de gaten gaat houden ofzo ... Zou wel erg cool zijn.

Maar goed gelijk even de docs in gedoken van retro in het zou moeten kunnen wat ze voornamelijk doen in memory in de gaten houden voor aanpassingen. Maar zelf vind ik wel grappig om te kijken wat wel en niet kan. Maar in theorie moet de memory module misschien uit te lezen zijn. Zal wel lastiger zijn als een game geen memory module gebruikt. Alternatief is de hdmi signaal parsen.... ook een leuk project.... :)
Maar ik hoop dat het mister project voorlopig genoeg ondersteuning krijgt. De meeste cores zijn al redelijk op orde (SNES nes gb en mega drive)

Maar goed ben wel een beetje bang dat de FPGA straks niet groot genoeg is voor de complexe zooi zoals een 32x / sega cd.

Maar then again de community vind wel een oplossing. En de rest gaat gewoon via software emulatie zoals de PS1 en N64 omdat tja daar kan je veel meer verbetering doen omdat de meeste graphics behoorlijk opknappen als je die via een emulatie draait. Real hardware is minder nodig daar dan voor de 16bit generatie.

Maar ga zelf eens kijken dit is ook een van de eerste projecten waar ik zelf ook wel zin in heb om te begrijpen zeker om dat FPGA's me al jaren fascineren. Ooit een embedded project gedaan bij Ericsson waarbij een FGPA werd gebruikt om bij prototypes 'bugfixes' in design op te lossen.

Maar dit is gewoon helemaal gaaf gewoon een fpga met CPU er naast linux host systeem etc. Dit heeft zo veel meer mogelijkheden dan emulatie alleen. Retro achievements is maar topje van de ijsberg hier. Denk zelfs dat het stukken beter kan dan de huidige oplossing. Maar iemand moet wel werk er in stoppen. Maar omdat mister 1 systeem is om veel cores te draaien moet het misschien zelfs mogelijk zijn om maar 1 implementatie te hebben van retro achievements.

Plus een andere feature is dat auto translate misschien van rpg's / auto patch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
Sagat schreef op maandag 16 september 2019 @ 09:45:
[...]

Ik wilde vroeger ook altijd heel graag een pce, en heb idd ergens vorig jaar de gok gewaagd en er een besteld. Het zijn hele leuke apparaatjes, en als je echt een collector bent, kan je flink je best doen om alle smaakjes binnen te halen, met een usa versie die er anders uit ziet (beetje nets zoals de usa snes er ook anders uit ziet, in beide gevallen kan je niet spreken van een vertbering, maar goed smaak enzo :D ).
het zou voor ons toch gewoon de Mini worden vrees ik, hoewel de fysieke huCards natuurlijk ook erg super zijn :D

Wel opmerkelijk trouwens dat de PCE Mini alleen verkocht gaat worden bij/door Amazon. Ik ben benieuwd. Ook maf dat ze meteen drie verschillende modellen maken. Had gehoopt op één apparaat met mogelijk alle spellen. Wel, we gaan't meemaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exorcist schreef op maandag 16 september 2019 @ 09:49:
[...]

Een CFW PS3 zou dit ook moeten kunnen. Dus dit (kan heel eenvoudig) doorvoeren op je CECHA01 is mogelijk. Mooie aan de A is dat deze zowel de RSX alsmede de CPU van de PS2 aan boord heeft.
Morgen krijg ik de import game binnen, ik zal het dan eens proberen. Ik had megaman x collection besteld, die is alleen in de usa uitgekomen. Vandaar ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Liegebeest schreef op maandag 16 september 2019 @ 16:21:
[...]

het zou voor ons toch gewoon de Mini worden vrees ik, hoewel de fysieke huCards natuurlijk ook erg super zijn :D

Wel opmerkelijk trouwens dat de PCE Mini alleen verkocht gaat worden bij/door Amazon. Ik ben benieuwd. Ook maf dat ze meteen drie verschillende modellen maken. Had gehoopt op één apparaat met mogelijk alle spellen. Wel, we gaan't meemaken.
mini is wel makkelijker natuurlijk, ik heb zelf de super sd 3 gekocht, dus geen hu cards of cd's nodig. En gelijk rgb scart uit. Mijn portemonnee is echter nog steeds aan het huilen :P

10 second ninja DONE

• Liegebeest
Sagat schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 22:09:
[...]

mini is wel makkelijker natuurlijk, ik heb zelf de super sd 3 gekocht, dus geen hu cards of cd's nodig. En gelijk rgb scart uit. Mijn portemonnee is echter nog steeds aan het huilen :P
Duurde kort voor ik'm doorhad, er mistte één woordje: Super SD System 3.

Damn, dat is een mooi ding zeg! YouTube: Hardware Review: Super SD System 3 for the TurboGrafx-16 and PC Engine

Aan de ene kant super om dan de klassieke console te hebben. Maar als iemand die niet te veel tijd of geld heeft, zal't toch de Mini worden. Jammerdepammer :o Met wat geluk ga je daar slimme trucs mee uit kunnen halen, zoals met de NES/SNES Mini.

[ Voor 5% gewijzigd door Liegebeest op 18-09-2019 13:49 ]

Liegebeest schreef op woensdag 18 september 2019 @ 13:48:
[...]

Duurde kort voor ik'm doorhad, er mistte één woordje: Super SD System 3.

Damn, dat is een mooi ding zeg! YouTube: Hardware Review: Super SD System 3 for the TurboGrafx-16 and PC Engine

Aan de ene kant super om dan de klassieke console te hebben. Maar als iemand die niet te veel tijd of geld heeft, zal't toch de Mini worden. Jammerdepammer :o Met wat geluk ga je daar slimme trucs mee uit kunnen halen, zoals met de NES/SNES Mini.
Oh sorry, moest ook hard nadenken hoe het kreng ook al weer heette vandaar :+
Is idd een tof ding, enige nadeel is dat ik geen save states kon maken voor hu card games, maar wellicht via fw update (of nog erger, het komt door user error aan mijn kant) voor cd games heb je net zoveel save games als je sd storage toelaat.

En ja, zou me verbazen als de pce mini niet hackkbaar wordt, net zoals nes/snes en ps1 mini, van de neo geo en md mini weet ik het niet, maar beiden geen interesse in, hoewel ik zo'n mini 'tower of power' dan wel weer geinig vind......maar dan koop ik liever een replica zonder functies voor minder bedrag, kan vast wel

10 second ninja DONE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Exorcist schreef op maandag 16 september 2019 @ 09:49:
[...]

Ik heb alsnog een ps2 met matrix infinity chip op de kop kunnen tikken. Tevens deze week een paar nieuwe games weten te kopen:

Resident evil 3 Dreamcast
Stupid invaders dreamcast
Devil dice ps1
Azure dreams ps1
The unholy war ps1
Vib-Ribbon ps1
Spot goes to hollywood ps1
Blood omen 2 ps2
Grandia 2 dreamcast
Power stone dreamcast
Wetrix+ dreamcast
Dark cloud ps2
Shenmue Dreamcast

Erg blij mee en zijn wel titels die je niet zo heel vaak tegenkomt. Ik merk dat ik het steeds lastiger vind om spellen te vinden op de ps1 die ik nog niet heb, zit nu op 305 titels. Niet heel bizar veel, maar bijna alles wat je tegenkomt zijn vaak dezelfde titels. Uitbreiding gaat nu een stuk minder hard.

Edit:

Vandaag ook nog discworld 2 en rosco mcqueen binnen gekregen

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2019 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Laatst op Marktplaats onderhandeld over Super Mario Land 2 en 3 voor de GameBoy. Had €50 excl. verzendkosten geboden voor beide games, maar volgens de verkoper was alleen deel 3 al €60-€70 waard..

Gisteren voor €25 Super Mario Land 3 van diezelfde persoon gekocht :) Fijn om de deal alsnog te kunnen sluiten voor een realistische prijs. Ook prettig dat de verkoper zelf inzag dat zijn inzetprijs te hoog was. Kan het hem ook niet kwalijk nemen met al die absurde bedragen op MP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nils7
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:40
MeZZiN schreef op maandag 2 september 2019 @ 09:28:
Het probleem met de N64 is dat hij behoorlijk veel antialiasing toevoegt je kan even proberen met een action replay het uit te zetten om te zien of het helpt. Plus je TV kan heel veel roet in het eten gooien die wil ook vaak erg slecht upscaling zeker met de over de top antialiasing.

Het beste wat je kan doen na de N64 een OSSC of iets er tussen te zetten om upscaling te doen.
Mijn TV was zo crap daarin (middels scart/HDMI adapter) dat ik nu een oude beeldbuis gebruik.

Maar zijn er geen goedkope LCD's die nog goed met SCART werken?

NIO ET5 | Tesla Model Y LR | iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Seroczynski schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 10:11:
Laatst op Marktplaats onderhandeld over Super Mario Land 2 en 3 voor de GameBoy. Had €50 excl. verzendkosten geboden voor beide games, maar volgens de verkoper was alleen deel 3 al €60-€70 waard..

Gisteren voor €25 Super Mario Land 3 van diezelfde persoon gekocht :) Fijn om de deal alsnog te kunnen sluiten voor een realistische prijs. Ook prettig dat de verkoper zelf inzag dat zijn inzetprijs te hoog was. Kan het hem ook niet kwalijk nemen met al die absurde bedragen op MP.
Dit soort praktijken heb ik ook heel erg vaak, soms bieden sommige verkopers 2x de waarde van de prijs. Ook al staan ze heel vaak op marktplaats voor een veel lagere prijs. Ook geen onderhandeling mogelijk, tevens wordt er veel opgekocht en voor veel te veel doorverkocht. Nu is het voor mij een sport geworden om zo goedkoop mogelijk de spellen te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
nils7 schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 11:26:
[...]

Mijn TV was zo crap daarin (middels scart/HDMI adapter) dat ik nu een oude beeldbuis gebruik.

Maar zijn er geen goedkope LCD's die nog goed met SCART werken?
Niet echt zelf dure werken slecht retrotink of OSSC zijn de goede opties...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsYgHo
Terugkomend op de analogue mega sg:

Koop het niet! :( Nee echt niét! :X ... doe je het wel?, bestel dan meteen de super nt er maar bij! ;)
Ja het kost je bijna 300 euro in totaal (verzending,inklaring en invoer,etc ) Maar het is iedere cent waard!
De jailbreak werkt prima... megadrive, genesis,master system ,gamegear, en sg100 werkt echt lagless, en ziet er zo mooi uit op een OLED scherm! Geen afleidende borders, omdat zwart echt zwart is.
Kan niet wachten tot de mega sd er is...

Dikke nadeel is dat ik de nt ook wil. 8)7 ... wat speelt de sg strak! Echt niet normaal. De mini Snes speelt beter dan de mini nes, daar waren we al achter, zeker omdat het geluid soms wat later komt dan de actie (megaman) maar in vergelijk met de sg, och die komt niet in de buurt. De mini snes, schaar ik onder "speelbaar". En niets meer dan dat. De combi van OLED met zeer lage lag, 2.4 controller met haast geen lag,en de lagless sg.. oh boy.. wat speelt dat strak! Ik kan nu gewoon 2 tot 3 correcties in een move doen, terwijl dat normaal dus maximaal 1 is.
Als mieren neuker, ben ik echt tevreden.. iets wat niet vaak voorkomt....

Gisteren een dik uur sonic and knuckles gespeeld. Vond het maar een @#%$ spel, maar nu ? Man man man... wat speelt dat nu lekker weg!...

To,be continued...
Mocht iemand het in het echt willen zien, men is welkom, in het hoge noorden....
Mijn mini snes met "wat extra games" is te koop... samen met een 8bitdo receiver en een Wii u pro controller

In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07:00
Seroczynski schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 10:11:

Toch wel CiB voor die prijs, hoop ik?

Ik koop zelf nog maar mondjesmaat wat toevallig op mijn weg komt, en alleen wat ik zelf wil hebben. Lots kopen vind ik helemaal niet meer interessant ivm de Marktplaats vibes bij inkoop en verkoop. Dan ga ik me veel te veel ergeren aan mijn medemens. :F

Acties:
  • +1 Henk 'm!
PsYgHo schreef op zondag 22 september 2019 @ 02:29:
Terugkomend op de analogue mega sg:

Koop het niet! :( Nee echt niét! :X ... doe je het wel?, bestel dan meteen de super nt er maar bij! ;)
Ja het kost je bijna 300 euro in totaal (verzending,inklaring en invoer,etc ) Maar het is iedere cent waard!
De jailbreak werkt prima... megadrive, genesis,master system ,gamegear, en sg100 werkt echt lagless, en ziet er zo mooi uit op een OLED scherm! Geen afleidende borders, omdat zwart echt zwart is.
Kan niet wachten tot de mega sd er is...

Dikke nadeel is dat ik de nt ook wil. 8)7 ... wat speelt de sg strak! Echt niet normaal. De mini Snes speelt beter dan de mini nes, daar waren we al achter, zeker omdat het geluid soms wat later komt dan de actie (megaman) maar in vergelijk met de sg, och die komt niet in de buurt. De mini snes, schaar ik onder "speelbaar". En niets meer dan dat. De combi van OLED met zeer lage lag, 2.4 controller met haast geen lag,en de lagless sg.. oh boy.. wat speelt dat strak! Ik kan nu gewoon 2 tot 3 correcties in een move doen, terwijl dat normaal dus maximaal 1 is.
Als mieren neuker, ben ik echt tevreden.. iets wat niet vaak voorkomt....

Gisteren een dik uur sonic and knuckles gespeeld. Vond het maar een @#%$ spel, maar nu ? Man man man... wat speelt dat nu lekker weg!...

To,be continued...
Mocht iemand het in het echt willen zien, men is welkom, in het hoge noorden....
Mijn mini snes met "wat extra games" is te koop... samen met een 8bitdo receiver en een Wii u pro controller
Als iemand die voor gaming al de nodige km’s gemaakt heeft zeker interesse! Zal je wel een pm sturen :D

Volgende week naar Tilburg voor retro beurs. En gister ook retro/gaming dagje gehad. Met als hoogtepunt voor mij toch wel f-zero gx (org gc disc,via fysieke wii met component naar good old plasma-tsje via 2 genuine wavebirds...helaas wel wat inteferentie issues op het signaal van een v/d 2).

En juist omdat ik de plasma toch wel is wil gaan vervangen (want dan naar groter beeldformaat en unlocken 4k en hdr) toch wel interesse hoe retro dan speelt op oled, plus ik vind het heerlijk om te ouwehoeren over gaming maar heb meer affiniteit met ‘ouwe meuk’ dan modern. Hoewel ik mw daar ook absoluut mee kan vermaken. Is natuurlijk ook niet helemaal eerlijk om 3 consoles te vergelijken vs ALLES wat daarvoor kwam ;)

Vind wel dat je met digitaal stores en sales al heel snel een leuke en diverse game collectie kan aanleggen...

10 second ninja DONE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Liegebeest
PsYgHo schreef op zondag 22 september 2019 @ 02:29:
Ik zie'm d'r niet bijstaan, bij V&A. Is ie nu al weg? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsYgHo
@Sagat
Je bent welkom...

@Liegebeest
Staat niet op V&A. Wil graag dat iemand er plezier van heeft, en niet koopt om er zelf wat op te verdienen. Mocht hij over een poosje niet verkocht zijn, dan zal hij wel op vraag en aanbod komen, en op MP.

Liever houd ik ze, maar ja de NT is niet goedkoop, en 2 is overdreven. 1 houd ik, vanwege de arari 2600 en 7800. En met de dual boot , maakt het weinig uit welke van de mini,s er uiteindelijk weg gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sagat schreef op zondag 22 september 2019 @ 09:03:
[...]

\

Volgende week naar Tilburg voor retro beurs. En gister ook retro/gaming dagje gehad. Met als hoogtepunt voor mij toch wel f-zero gx (org gc disc,via fysieke wii met component naar good old plasma-tsje via 2 genuine wavebirds...helaas wel wat inteferentie issues op het signaal van een v/d 2).
Met als nadeel dat ik nu op zoek "moet" naar F-Zero op de Cube :+ :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelebobes
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:33

koelebobes

Wen BTC €100K

Gisteren was de retrobeurs in Apeldoorn en heb toch goed naar mijn zin gehad, behoorlijk wat titles gescoord die nog op de verlanglijst staan maar het hoogte punt... Een One-Chip SNES! Hij is wat verkleurd maar het grappige is dat hij mirrored is aan mijn eigen originele SNES dus ik ga een partial caseswap doen. Hieronder trouwens een screenshot van mijn SNES'en opgenomen in OBS met een retrotink en S-Video kabel.

Ik vraag mij af of de kabels van HD-retrovision het signaal nog scherper kunnen maken bij een Onechip.

Links: One Chip Rechts: Normale SNES
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/8VpB82o.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/SQpUJq1.jpg

BTC €94.837,08

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsYgHo
Dat is nog een best groot verschil!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DYX
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 18-09 19:00

DYX

Mhhh ik twijfel nog of ook naar Tilburg ga. Heb mij voorgenomen om voorlopig even rustig aan te doen met games kopen en de verleiding is daar wel erg groot. Ik ga nu eerst beginnen met het ontwerpen/bouwen van mijn game meubel. Even kijken wat ik nodig heb qua ruimte voor de consoles, hoe ik de controllers ga opslaan en mijn games wil gaan displayen. Dus ben nog wat aan het oriënteren en ideeen opdoen. Hierdoor heb ik op dit moment geen consoles aangesloten en te veel games die ik niet gespeeld heb nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
koelebobes schreef op maandag 23 september 2019 @ 08:32:
Gisteren was de retrobeurs in Apeldoorn en heb toch goed naar mijn zin gehad, behoorlijk wat titles gescoord die nog op de verlanglijst staan maar het hoogte punt... Een One-Chip SNES! Hij is wat verkleurd maar het grappige is dat hij mirrored is aan mijn eigen originele SNES dus ik ga een partial caseswap doen. Hieronder trouwens een screenshot van mijn SNES'en opgenomen in OBS met een retrotink en S-Video kabel.

Ik vraag mij af of de kabels van HD-retrovision het signaal nog scherper kunnen maken bij een Onechip.

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Nice, ik ben recentelijk naar een one-chip in de vorm van de SFC Jr. gegaan. Het verschil is groter dan ik verwacht had. Heb zelf een RGB bypass chip en een RGB Packapunch NTSC kabel van onze Britse vrienden. De HD Retrovision kabel werkte niet lekker op mijn beide beeldschermen, dus daar kan ik het niet (meer) mee vergelijken.
Flozem schreef op zondag 22 september 2019 @ 07:33:
[...]

Toch wel CiB voor die prijs, hoop ik?
Wat denk je zelf :P Natuurlijk.

• MeZZiN
Er is een soort van alternatief voor de OSSC / retrothink.

Zeker interessant voor als je 1-2 consoles op je TV wilt aansluiten.

https://www.retrogamingcables.co.uk/RAD2X-HDMI-CABLES
Afbeeldingslocatie: https://www.retrogamingcables.co.uk/image/cache/catalog/Super%20Nintendo%20PAL%20NTSC%20GameCube%20N64%20Super%20Famicom%20SFC%20SNES%20HD%20RAD2X%20cable%20480p%20retrogamingcables-300x300.JPG

De review zijn erg goed en stukken beter dan de pound / super64 (EON Gaming).

Het is een retrothink in een kabel :) En een stuk goedkoper.

Zeker de Nintendo versie is interessant hij werkt voor alle consoles tot en met gamecube en auto selects composite / rgb dus 1 oplossing voor alle nintendo consoles zonder rgb kabels te kopen. En die kosten ook rustig 30+ euro voor een goede.

Zelf zou ik liever nog een OSSC nemen maar dit is wel een super handige plug en play oplossing die voor bijna iedereen een goede oplossing is. Als je wilt spelen met de output opties dan kan je beter gaan voor een OSSC of iets maar toch en hele goede opties voor de meeste om via HDMI je consoles aan te sluiten.

Verwijderd

MeZZiN schreef op woensdag 25 september 2019 @ 16:18:
Er is een soort van alternatief voor de OSSC / retrothink.

Zeker interessant voor als je 1-2 consoles op je TV wilt aansluiten.

https://www.retrogamingcables.co.uk/RAD2X-HDMI-CABLES
[Afbeelding]

De review zijn erg goed en stukken beter dan de pound / super64 (EON Gaming).

Het is een retrothink in een kabel :) En een stuk goedkoper.

Zeker de Nintendo versie is interessant hij werkt voor alle consoles tot en met gamecube en auto selects svideo / rgb dus 1 oplossing voor alle nintendo consoles zonder rgb kabels te kopen. En die kosten ook rustig 30+ euro voor een goede.

Zelf zou ik liever nog een OSSC nemen maar dit is wel een super handige plug en play oplossing die voor bijna iedereen een goede oplossing is. Als je wilt spelen met de output opties dan kan je beter gaan voor een OSSC of iets maar toch en hele goede opties voor de meeste om via HDMI je consoles aan te sluiten.
Ik vind ze zeer prijzig eerlijk gezegd, 48 pond.. Is bijna 60 euro.+ minimaal nog 7 pond verzenden. Zit je al bijna op 70 euro. Er zijn veel goedkopere oplossingen, de kabel voor de playstation is ook 60 euro. Voor dat geld kan je een tweedehands ps3 kopen die ook ps1 spellen speelt. Dan heb je ook HDMI.

OSSC is dan een betere investering, je kan door middel van een switch veel meer consoles aansluiten en je hebt een line doubler.

• PsYgHo
Voor 1 console is het wel handig. Gisteren net even een test gezien, op YouTube, zag er goed uit en lagless. Wellicht iets voor mijn oude xbox classic crystal, edition. .. Deze heb ik omgebouwd jaren terug voor mijn zwager, en heb hem nu geërfd :|

[ Voor 7% gewijzigd door PsYgHo op 25-09-2019 21:31 ]

• MeZZiN
Het is ook niet bedoeld om meer dan 2 consoles aan te sluiten maar voor mij bijvoorbeeld ik heb alleen een PS2 die een HDMI oplossing nodig heeft dan is dit best een goede oplossing voor in totaal 62 euro shipped. Zelfs 2 units zijn goedkoper dan een OSSC plus plug and play and forget. Plus je heb geen scart kabels nodig die kosten je ook zo even 30+ euro per stuk per console dus voor ongeveer 62 euro heb je een RGB converter naar HDMI. Met gratis scart kabel(a 30 euro)

Als je de OSSC heb mag je nog per console kabels regelen.en switcher voor RGB zijn ook niet gratis maar stukken duurder dan een HDMI switch.

Een OSSC kost je een slordige 200 euro shipped en een retrotink 120 euro shipped. Dus de deal is pas goedkoper bij je 5de console (4x30 euro maakt pas 120 zonder shipping) Dan opeens is de rad2x zo gek nog niet.

Als je al een OSSC heb of alle RGB kabels ook al hebt dan is dit totaal geen nuttig product voor je maar als je 2-3 consoles wilt aansluiten dan is het zeker een goede optie en betaalbaar.

Het is ook echt een product om voor iemand makkelijk te maken om op een HDTV te spelen zonder gedoe. En deze kabels leveren volgens testen ongeveer het zelfde resultaat als een OSSC met standaard settings (wat ook een beetje de usecase is) maar met de OSSC kan natuurlijk meer maar voor de meeste is dat gewoon te veel opties die ze toch niet gebruiken.

[ Voor 14% gewijzigd door MeZZiN op 26-09-2019 09:37 ]

Verwijderd

MeZZiN schreef op woensdag 25 september 2019 @ 21:55:
Het is ook niet bedoeld om meer dan 2 consoles aan te sluiten maar voor mij bijvoorbeeld ik heb alleen een PS2 die een HDMI oplossing nodig heeft dan is dit best een goede oplossing voor in totaal 62 euro shipped. Zelfs 2 units zijn goedkoper dan een OSSC plus plug and play and forget. Plus je heb geen scart kabels nodig die kosten je ook zo even 30+ euro per stuk per console dus voor ongeveer 62 euro heb je een RGB converter naar HDMI. Met gratis scart kabel(a 30 euro)

Als je de OSSC heb mag je nog per console kabels regelen.en switcher voor RGB zijn ook niet gratis maar stukken duurder dan een HDMI switch.

Een OSSC kost je een slordige 200 euro shipped en een retrotink 120 euro shipped. Dus de deal is pas goedkoper bij je 5de console (4x30 euro maakt pas 120 zonder shipping) Dan opeens is de rad2x zo gek nog niet.

Als je al een OSSC heb of alle RGB kabels ook al hebt dan is dit totaal geen nuttig product voor je maar als je 2-3 consoles wilt aansluiten dan is het zeker een goede optie en betaalbaar.

Het is ook echt een product om voor iemand makkelijk te maken om op een HDTV te spelen zonder gedoe. En deze kabels leveren volgens testen ongeveer het zelfde resultaat als een OSSC met standaard settings (wat ook een beetje de usecase is) maar met de OSSC kan natuurlijk meer maar voor de meeste is dat gewoon te veel opties die ze toch niet gebruiken.
Dan raad ik je aan om een PS3 CECHA01 te kopen, als je goed zoekt op marktplaats (Kijk naar de plaatjes, glimmende voorkant van de bluray speler is een CECHA01) kan je voor onder de 60 euro een dergelijke ps3 kopen. Ik heb er inmiddels al 3 thuis staan, waar ik er 1 voor 25 euro heb gekocht. Deze speelt ps2 games geupscaled af en zeker aan te raden!

• MeZZiN
Dat is natuurlijk ook nog een optie was helemaal vergeten dat er nog een Hardware ps2 emulator in de eerste versies van de PS3 waren. nice ik ga zeker even kijken of ik er een kan vinden.

En je heb gelijk voor 50 euro kan ik hem online makkelijk krijgen geen gedoe handig.

Misschien wel een optie. We gaan kijken het zijn wel tijdbommetjes die oude phats.... maar kan best wel wat tweede hands ps3 kopen voordat ik een OSSC kan betalen.

Verwijderd

MeZZiN schreef op donderdag 26 september 2019 @ 10:47:
Dat is natuurlijk ook nog een optie was helemaal vergeten dat er nog een Hardware ps2 emulator in de eerste versies van de PS3 waren. nice ik ga zeker even kijken of ik er een kan vinden.

En je heb gelijk voor 50 euro kan ik hem online makkelijk krijgen geen gedoe handig.

Misschien wel een optie. We gaan kijken het zijn wel tijdbommetjes die oude phats.... maar kan best wel wat tweede hands ps3 kopen voordat ik een OSSC kan betalen.
Er zijn een aantal games die niet goed werken op de ps3, dat komt vooral omdat Sony de ps2 emulator niet verder heeft geüpdatet. Door hem te jailbreaken is de compatibiliteit bijna 100%.

Overigens zit er in de Europese ps3 alleen een grafische ps2 chip in, de processor wordt geemuleerd.

Er staan nog genoeg ps3 modellen die amper gebruikt zijn, ik heb een half jaar geleden een model gekocht die bijna nieuw was voor een paar tientjes. Als je hem verder goed bijhoudt en om de zoveel tijd open en schoon maakt dan kan die heel lang mee. Ik zou ook de thermal paste vernieuwen die is namelijk na 10 jaar uitgedroogd en werkt niet meer goed.

Het bekende YLOD komt door soldeerverbindingen die niet meer goed aansluiten, dit is vaak het gevolg van een te heet geworden moederbord. Als je dit ziet te voorkomen dan is er niks aan de hand. YLOD kan je ook oplossen door het moederbord in de oven te leggen op een lage temperatuur zodat de verbindingen weer herstellen. Kans is echter wel groot dat het binnen een paar maanden weer gebeurt. Het is ook mogelijk om de soldeerverbindingen permanent te herstellen, alleen daar is wel wat soldeerwerk voor nodig.

Edit: Ohh en het is trouwens de CECHC04 voor europa, de A01 is de NTSC versie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bartosy
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 18-09 19:30
Heeft misschien niet echt heel veel met oude consoles te maken maar hebben jullie dit wel eens gezien bij een pc ? ik denk dat het zo gemaakt is voor emulator of ?

Scart pc

nog nooit zoiets gezien had het eigenlijk moeten kopen .... heb nog nooit zoveel aansluitingen op 1 pc gezien :)

[ Voor 6% gewijzigd door Bartosy op 26-09-2019 13:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PsYgHo
Lijkt een tv kaart, of sat ontvanger.
Of iets van cctv, of beveiliging monitor kaart, Of capture kaart, gezien de scart.

[ Voor 16% gewijzigd door PsYgHo op 26-09-2019 13:21 ]

• MeZZiN
Verwijderd schreef op donderdag 26 september 2019 @ 12:24:
[...]

Er zijn een aantal games die niet goed werken op de ps3, dat komt vooral omdat Sony de ps2 emulator niet verder heeft geüpdatet. Door hem te jailbreaken is de compatibiliteit bijna 100%.

Overigens zit er in de Europese ps3 alleen een grafische ps2 chip in, de processor wordt geemuleerd.

Er staan nog genoeg ps3 modellen die amper gebruikt zijn, ik heb een half jaar geleden een model gekocht die bijna nieuw was voor een paar tientjes. Als je hem verder goed bijhoudt en om de zoveel tijd open en schoon maakt dan kan die heel lang mee. Ik zou ook de thermal paste vernieuwen die is namelijk na 10 jaar uitgedroogd en werkt niet meer goed.

Het bekende YLOD komt door soldeerverbindingen die niet meer goed aansluiten, dit is vaak het gevolg van een te heet geworden moederbord. Als je dit ziet te voorkomen dan is er niks aan de hand. YLOD kan je ook oplossen door het moederbord in de oven te leggen op een lage temperatuur zodat de verbindingen weer herstellen. Kans is echter wel groot dat het binnen een paar maanden weer gebeurt. Het is ook mogelijk om de soldeerverbindingen permanent te herstellen, alleen daar is wel wat soldeerwerk voor nodig.

Edit: Ohh en het is trouwens de CECHC04 voor europa, de A01 is de NTSC versie.
Oh dus geen hardware emulatie.... dat maakt het verhaal iets anders (voor mij dan) moet er toch iets meer in duiken in de toekomst.

De meeste oude consoles van mij gebruik ik maar weinig. Dus tja lastig. Voor de ps2 heb ik ook maar een paar games. En eigenlijk de enige die ik nog heel graag wil spelen is Rogue Galaxy. Om dan ook nog een phat naast mijn slim te zetten it is a thing. Plus ff 7 kan ik ook op de vita nog spelen .... dus veel blijft er dan niet over. Als ik geen extra consoles zou willen aansluiten is de RAD2x best een goed idee. En mijn PS2 ombouwen naar HDMI vind ik wat ver gaan.

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-09 16:12
PsYgHo schreef op donderdag 26 september 2019 @ 13:20:
Lijkt een tv kaart, of sat ontvanger.
Of iets van cctv, of beveiliging monitor kaart, Of capture kaart, gezien de scart.
Capture / tv kaart inderdaad, medion systeem of niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PsYgHo
Medion idd, met een key voor vista op de foto, haha
Even ingezoomd op bewuste foto

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MeZZiN
Dus na een nieuwe rabbit hole in gedoken te zijn (lees de PS3 eerste versie) Damm wat een informatie....
En gekeken naar mylifeingaming natuurlijk over de ps2 Toch besloten in de toekomst iets van een OSSC te nemen of zo een RAD2X kabel. ipv een phat ps3 te kopen. Hoewel het de mooiste PS3 is is de betrouwbaarheid behoorlijk issue. Plus ik heb de Ps2 al en omdat de Ps3 toch voor de helft aan emulatie doet kan ik dan zelfs beter voor full emulation gaan ipv deze oplossing. Als ik retro games speel is het of op originele hardware of via full software emulation (met uitzondering voor de 16bit en ouder die mogen op de mister omdat die full hardware emulatie hebben de rest zeker vanaf de ps1 en n64 is er te groot voordele dat software emulators mee brengen.

De generatie ps2/cube zijn zo slecht nog niet en hebben niet perse high res nodig. omdat het beeld in SD best heel prima is.

En als ik een OSSC heb kan ik ook ooit de N64 aansluiten of iets. er zijn genoeg nuttige redenen om een OSSC te hebben.

Een mooie manier misschien om retro games (maar ook moderne games) te spelen gewoon terug naar de oude monitoren. Nu bedenk ik me net dat ik ooit een unix terminal gehad heb met een mega grote monitor van HP |:( CRT was zo slecht nog niet. Zeker de laatste generatie monitoren zijn wel top. Een hdmi naar vga converter en gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MeZZiN schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 08:57:
Dus na een nieuwe rabbit hole in gedoken te zijn (lees de PS3 eerste versie) Damm wat een informatie....
En gekeken naar mylifeingaming natuurlijk over de ps2 Toch besloten in de toekomst iets van een OSSC te nemen of zo een RAD2X kabel. ipv een phat ps3 te kopen. Hoewel het de mooiste PS3 is is de betrouwbaarheid behoorlijk issue. Plus ik heb de Ps2 al en omdat de Ps3 toch voor de helft aan emulatie doet kan ik dan zelfs beter voor full emulation gaan ipv deze oplossing. Als ik retro games speel is het of op originele hardware of via full software emulation (met uitzondering voor de 16bit en ouder die mogen op de mister omdat die full hardware emulatie hebben de rest zeker vanaf de ps1 en n64 is er te groot voordele dat software emulators mee brengen.

De generatie ps2/cube zijn zo slecht nog niet en hebben niet perse high res nodig. omdat het beeld in SD best heel prima is.

En als ik een OSSC heb kan ik ook ooit de N64 aansluiten of iets. er zijn genoeg nuttige redenen om een OSSC te hebben.

[YouTube: DF Direct! Modern Games Look Amazing On CRT Monitors... Yes, Better than LCD!]
Een mooie manier misschien om retro games (maar ook moderne games) te spelen gewoon terug naar de oude monitoren. Nu bedenk ik me net dat ik ooit een unix terminal gehad heb met een mega grote monitor van HP |:( CRT was zo slecht nog niet. Zeker de laatste generatie monitoren zijn wel top. Een hdmi naar vga converter en gaan.
Toevallig afgelopen zaterdag zowel op mijn crt tv als mijn crt 'aminga' monitor gegamed, vooral die laatste ziet er nog erg strak uit. @Exorcist kon het ook waarderen :)

Heb ook nog mijn pc crt scherm, die is momenteel niet in gebruik, maar wie weet ooit.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MeZZiN schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 08:57:

[YouTube: DF Direct! Modern Games Look Amazing On CRT Monitors... Yes, Better than LCD!]
Ik wil nog heel graag een Trinitron CRT van Sony. Maar heb er op dit moment geen plek voor helaas. We zullen eerst meer ruimte in het huis moeten maken, zodra mijn man cave er is dan komt die er zeker! Tot nu toe speel ik de meeste retro games op een 26" LCD van Sony die nog een scart aansluiting heeft. Moet zeggen dat het tot nu toe geen verkeerd beeld geeft. Ik ben tevreden over ps1, ps2, xbox etc. Alleen N64 is niet om aan te zien.

Edit: Heb eindelijk een aantal games bemachtigd waar ik al lang op zoek naar was voor de ps1: Blazing dragons en ghost in the shell

Blazing dragons ruikt alleen enorm naar rook, volgens mij is er bij de vorige eigenaar in huis gerookt. Iemand tips om die rooklucht er uit te krijgen?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2019 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 11:15:
[...]
Alleen N64 is niet om aan te zien.
Works as intended then? :+

Maar kidding aside, dat is idd waarom mijn n64 op mijn crt zit. Misschien is voor jouw zo'n hdmi kabel een oplossing? relatief goedkoop vs die mod (vooral laten) doen i guess?

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07:00
Verwijderd schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 11:15:
[...]

Blazing dragons ruikt alleen enorm naar rook, volgens mij is er bij de vorige eigenaar in huis gerookt. Iemand tips om die rooklucht er uit te krijgen?
vers gemalen koffiebonen - daarmee heb ik die rooklucht vaak weggekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
N64 heeft gewoon iets te veel issues maar blur kan je uitzetten met een setting via zo een cheat device. Dan wordt het al stukken beter.

En met zo hdmi converter + bijvoorbeeld een mcable kan je van de n64 nog iets redelijks maken.

En backing soda werkt er goed om geurtjes weg te halen. Maar vaak zullen games over de jaren langzaam minder gaan stinken.....
of dit
[YouTube: How To Get The Smoke Smell Out Of Video Games And Books - Odor Prevention eBay - Sell Clean Items!!!]

[ Voor 40% gewijzigd door MeZZiN op 27-09-2019 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb al een Franse N64 met RGB, daar zal een hdmi mod niet veel verandering in brengen. Beeldkwaliteit blijft hetzelfde, N64 doet het gewoon niet goed op een lcd. Crt werkt daar toch het beste voor.

Bedankt voor de tips voor de geur. Ga ze proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartosy
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 18-09 19:30
koelebobes schreef op maandag 23 september 2019 @ 08:32:

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Apart Ik had altijd gehoord dat 1 chip snes niet verkleuren/nieuwer en ander soort plastic waren. Heb zelf ook een 1 chip en die is gewoon grijs.
Sagat schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 10:28:
[...]

Toevallig afgelopen zaterdag zowel op mijn crt tv als mijn crt 'aminga' monitor gegamed, vooral die laatste ziet er nog erg strak uit. @Exorcist kon het ook waarderen :)

Heb ook nog mijn pc crt scherm, die is momenteel niet in gebruik, maar wie weet ooit.
Dat ding was haarscherp man. Hooguit enige nadeel is de refresh rate, maar qua resolutie en scherpte top notch :)

• MeZZiN
Niet alle zijn geschikt maar de laatste Sony hebben hoge refreshrates en full hd support.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Net terug van een bliksemronde Tilburg. Stond niet (echt) op de agenda maar na wat verschuivingen toch maar een maat opgepikt en gegaan.

De oogst:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/BfrFMHbjjW0eVj1d5jLzFub3/full.jpg

Waarbij ik 88 Heroes van de toevallig aanwezige :+ @Sagat gekregen heb (thanks dude!!!) :) :)

Verder ben ik erg content met de CiB Theme Park voor de Jaguar. Ook Unirally maar weer gekocht, na een jarenlange zoektocht waar in hell mijn eigen cart toch was. Stunt Race want FX chip, Theme Park Saturn omdat ik dan wel alle Theme Parks heb volgens mij.

Nog geïnformeerd naar een Amiga CD32..maar 275 waarvan de staat mwa was, nee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Toevallig aanwezig heh, had al gevraagd of je wilde gaan maar je kon niet (tot vandaag dan ) ;)

Anyways, altijd leuk om even rond te wandelen. Maar de hoofdmoot is echt nes+ snes en md games. Gevolgd door ps1 tm 4 xb org/360/one en dan nog sat dc en master system. Qua hardware was er niet zoveel. Wederom nes/snes en md maar niet veel jaguar gezien of 3do ofzo. Ik hoopte en snes rgb scart kabel te vinden. En misschien joypads voor mijn pce maar helaas (had wel een cube kabel kunnen nemen). En ja heel veel games, maar mezelf redelijk ingehouden, meer interesse in hardware dan software, helemaal met prijzen waar ik afven toe schrok. Maar aan de andere kant simpel vraag en aanbod....
En ook genoeg wel leuk geprijst, zelf cib.

Had ook mij kids bij me waardoor je toch anders rondloopt. En was ook druk en warm waardoor ik ook niet heel veel zin had in een 2e ronde (wat ik initieel wel van plan was)

Enige wat ik uiteindelijk gehaald heb ik een ps4 game! 8)7
Nioh voor de geintresseerden ;)

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-09 19:40

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Bartosy schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 21:50:
[...]

Apart Ik had altijd gehoord dat 1 chip snes niet verkleuren/nieuwer en ander soort plastic waren. Heb zelf ook een 1 chip en die is gewoon grijs.
De 1-chips zijn van een latere revisie, maar kunnen nog steeds verkleuren. Er zit een verbeterde variant van de welbekende brandvertrager in, welke het plastic minder (snel) laat verkleuren bij langdurige hitte, maar deze SNES verkleurt gegarandeerd als hij maar lang genoeg verwarmd wordt.

Mijn 1-CHIP is ook 100% grijs, maar staat compleet nieuw met doos in Vitrine in een schaduwdeel van de gameroom. Ik gebruik die liever niet.. *; Bij de tv staat een reguliere SNES die aan de onderzijde ietwat geler is en daar mag flink op gespeeld worden.

Mijn oude (iets) verkleurde NES staat ernaast bij de tv. Mijn perfecte NES staat een verdieping hoger in de vitrine..

Zo heb je tijdens het gamen geen omkijken naar de console (er mag iets mee gebeuren), maar kun je in de vitrine nog de echte kleur van vroegâh bekijken.. <3

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-09 13:16

EMP

Krulloos!

Met alle The Last Of Us 2 hype van de afgelopen tijd heb ik de eerste (voor PS3) op de kop getikt. Ik heb nog een PS3 in de kast, maar vraag mij nu af of ik die het beste op de moderne 4K monitor of op de prachtige B&O CRT TV moet aansluiten.

Qua geluid wint de B&O het met gemak, qua beeldkwaliteit hangt het erg van de bron af. Een oude bron op het 4K scherm ziet er vaak lang niet zo mooi uit als op het CRT scherm.

De PS3 zelf kan zowel op 4:3 als 16:9 mode, maar ik weet niet precies wat dat voor effecten op de games heeft. Ik kan ook niet vinden of TLOU native 3:4 of 16:9 is...

Wat denken jullie? CRT of LCD voor de PS3?

[ Voor 0% gewijzigd door EMP op 30-09-2019 14:02 . Reden: link fix ]

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LaFleche
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-09 00:30
Lcd.... De ps3 is een prachtig apparaat met hdmi en zeker geen old school voor wat betreft video output
Crt zou juist een downgrade zijn.

Veel games spelen op 720p maar er zijn ook 1080p spellen
Last of us op ps3 laat veel ps4 spellen grafisch ver achter zich.... De remaster versie voor ps4 is nog mooier maar geen gigantisch verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
Als de HDMI native is dan altijd gewoon LCD anders is CRT nuttig maar je kan het best gewoon doen because you can.

Sommige games zien er beter uit op CRT maar veel van de nieuwere games hebben filter / aanpassing voor LCD gedaan waardoor het op CRT weer minder goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exorcist schreef op zondag 29 september 2019 @ 16:34:
Net terug van een bliksemronde Tilburg. Stond niet (echt) op de agenda maar na wat verschuivingen toch maar een maat opgepikt en gegaan.

De oogst:

[Afbeelding]

Waarbij ik 88 Heroes van de toevallig aanwezige :+ @Sagat gekregen heb (thanks dude!!!) :) :)

Verder ben ik erg content met de CiB Theme Park voor de Jaguar. Ook Unirally maar weer gekocht, na een jarenlange zoektocht waar in hell mijn eigen cart toch was. Stunt Race want FX chip, Theme Park Saturn omdat ik dan wel alle Theme Parks heb volgens mij.

Nice! Virtua Tennis 2 zie ik er bij staan. Ik heb toevallig deel 1 laatst opgepikt, deel 2 moet ik nog. Best een leuke tennis game ondanks dat ik niet van tennis houdt. Hoeveel dreamcast games heb je nu in je collectie zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 30 september 2019 @ 18:01:
[...]

Nice! Virtua Tennis 2 zie ik er bij staan. Ik heb toevallig deel 1 laatst opgepikt, deel 2 moet ik nog. Best een leuke tennis game ondanks dat ik niet van tennis houdt. Hoeveel dreamcast games heb je nu in je collectie zitten?
Nou, ik ben geen stap opgeschoten met DC games want ik had Virtua Tennis 2 blijkbaar al..had ff snel mn Collectorz online-site geopend en zag alleen Virtua Tennis 2K2 (voor de DC dan), maar dat is dus deel 2. Dacht één.

Dus nog steeds 40. Voor de DC zoek ik niet veel (meer), Resident Evil 2 en 3 ennnn Sonic Adventure 2 denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exorcist schreef op maandag 30 september 2019 @ 18:04:
[...]

Nou, ik ben geen stap opgeschoten met DC games want ik had Virtua Tennis 2 blijkbaar al..had ff snel mn Collectorz online-site geopend en zag alleen Virtua Tennis 2K2 (voor de DC dan), maar dat is dus deel 2. Dacht één.

Dus nog steeds 40. Voor de DC zoek ik niet veel (meer), Resident Evil 2 en 3 ennnn Sonic Adventure 2 denk ik.
Ohh dat is balen! Alle drie heb ik in de collectie zitten. Re2 is zeker een aanrader op de dreamcast! Re3 vind ik heel erg tegenvallen, de graphics zijn niet veel beter dan de ps1. Een hele simpele port helaas. Re2 is veel beter op de DC. Ik zit nu op 60 games voor de dreamcast. Maar ik ga denk ik wel voor een complete collectie. Zijn er 210 in pal gebied volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 30 september 2019 @ 18:12:
[...]

Ohh dat is balen! Alle drie heb ik in de collectie zitten. Re2 is zeker een aanrader op de dreamcast! Re3 vind ik heel erg tegenvallen, de graphics zijn niet veel beter dan de ps1. Een hele simpele port helaas. Re2 is veel beter op de DC. Ik zit nu op 60 games voor de dreamcast. Maar ik ga denk ik wel voor een complete collectie. Zijn er 210 in pal gebied volgens mij.
Ja, niet zozeer om te spelen, zeker niet na de (geweldige) RE2 remake op de PS4. Maar het zijn naar mijn weten de enige twee delen van RE (en RE3 op de GC) die ik moet hebben, voor de rest heb ik ze vrijwel allemaal. Complete collecties ga ik sowieso niet (bewust) voor, daarvoor verzamel ik veel te veel in de breedte en gaat er ook aardig wat geld zitten in de PS4/One/Switch :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Exorcist schreef op maandag 30 september 2019 @ 18:15:
[...]

Ja, niet zozeer om te spelen, zeker niet na de (geweldige) RE2 remake op de PS4. Maar het zijn naar mijn weten de enige twee delen van RE (en RE3 op de GC) die ik moet hebben, voor de rest heb ik ze vrijwel allemaal. Complete collecties ga ik sowieso niet (bewust) voor, daarvoor verzamel ik veel te veel in de breedte en gaat er ook aardig wat geld zitten in de PS4/One/Switch :+
De Re2 remake is zeker briljant! Alleen wil hem op de dreamcast ook nog een keer volledig uitspelen. Net zoals de re1 remake op de gamecube. Daar moet ik ook nog aan beginnen. Alleen eerst staat Silent hill 2 op de ps2 op mijn lijstje om uit te spelen.

Moet zeggen dat ik op de ps4 niet heel veel koop, alleen de grote blockbusters. Zit daar rond de 60 spellen. Meeste geld gaat bij mij in de ps1 en ps2 zitten eigenlijk ;-)

Xbox one heb ik nog niet als console, wil hem een keer een aanbieding oppikken. Alleen zie te weinig exclusives die ik echt wil spelen. Zal hem eerder halen voor de 4k bluray speler die er in zit en dat de Netflix app atmos ondersteund.

De switch staat ook nog op mijn lijstje, maar ook daar heb ik veel van de games al op de wii u. Maar ik wil graag nog een keer mario odyssey en de nieuwe zelda op de switch spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
Dat heb ik ook maar omdat de Switch behalve de nieuwste Zelda nog niet veel soeps voor mij bied. Plus een veel te grote Wii U backlog (moet nog steeds xenoblade 1 + X spelen en sinds deel 1 (3ds) ooit gestolen is van mijn voordat ik bijna helemaal klaar was moet ik van het begin opnieuw spelen.

Was al 2 jaar mee zoet (rustig aan af en toe spelen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MeZZiN schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 09:52:
Dat heb ik ook maar omdat de Switch behalve de nieuwste Zelda nog niet veel soeps voor mij bied. Plus een veel te grote Wii U backlog (moet nog steeds xenoblade 1 + X spelen en sinds deel 1 (3ds) ooit gestolen is van mijn voordat ik bijna helemaal klaar was moet ik van het begin opnieuw spelen.

Was al 2 jaar mee zoet (rustig aan af en toe spelen)
En bij de switch betaal voor games die ook op de wii u Zijn uitgebracht de hoofdprijs. Voor donkey kong tropical freeze betaal je 60 euro terwijl dit al best een oude game is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkje.doc
Exorcist schreef op zondag 29 september 2019 @ 16:34:

De oogst:

[Afbeelding]

Mooie vangst.
Ben zelf niet geweest op de beurs.

Unirally voor de snes hebben we hier ook liggen. Erg leuke game en niet zonder meer in een hokje te plaatsen.

Zelf afgelopen periode wat losse games gekocht waaronder Shinobi en Alien Syndrome voor de Master System.

Op dit moment vooral bezig met de quest om wii u compleet te krijgen. Maar dat is voor hiet off topic ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 21:19:
[...]

En bij de switch betaal voor games die ook op de wii u Zijn uitgebracht de hoofdprijs. Voor donkey kong tropical freeze betaal je 60 euro terwijl dit al best een oude game is.
Tsja velen (waaronder ik) hebben de wii u geskipped. Wel toevallig meegedaan met een prijsvraag om er een te winnen maar ga er stiekum vanuit dat ik heel misschien niet genoeg geduld heb.
Dus eens als je een U hebt en niet of weinig om mobiel gamen geeft dan altijd voor die versie gaan. Captain toad speelt mogelijk zelfs beter met gamepad.
Maar als je wel van mobiel houdt is switch natuurlijk een 2 in one buy. Dan zou je kunnen overwegen je u games in te ruilen (zou daar dan nog wel paar jaartjes mee wachten dan :) )

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
Verwijderd schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 21:19:
[...]

Plus dat dus meer dan de originele wii u prijs. 8)7

Sommige games zijn ports dan zou ik een nettere prijs verwachten van 30-40 euro maar nee hoor 60 euros.

Maar goed koop de wii u versies wel zien er net zo goed uit en stukken goedkoper.

Gelukkig zijn de meeste wii u games redelijk goedkoop te krijgen op dit moment nog.

Kijk laten we wel wezen alleen de Wii U eigenaren zien het al ports voor iedereen anders is het gewoon een nieuwe game waar helemaal niets mis mee is.
Sagat schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 06:51:
[...]

Tsja velen (waaronder ik) hebben de wii u geskipped. Wel toevallig meegedaan met een prijsvraag om er een te winnen maar ga er stiekum vanuit dat ik heel misschien niet genoeg geduld heb.
Dus eens als je een U hebt en niet of weinig om mobiel gamen geeft dan altijd voor die versie gaan. Captain toad speelt mogelijk zelfs beter met gamepad.
Maar als je wel van mobiel houdt is switch natuurlijk een 2 in one buy. Dan zou je kunnen overwegen je u games in te ruilen (zou daar dan nog wel paar jaartjes mee wachten dan :) )
Snap dat natuurlijk ook switch is ook de perfecte Wii U vervangen (behalve dan de gamepad combinatie die is wel heel special)

Zou als ik geen wii u had gehad ook redelijk snel een switch gekocht hebben. Maar goed te weinig tijd om te rechtvaardigen nu. Voor nu alleen maar xenoblade en de nieuwe zelda die ik graag wil spelen (liggen wel klaar) verder genoeg te doen op de wii u nog.

Maar goed heb nog een PS4 games ook klaar liggen voor ooit. Gaat wel gebeuren maar niet genoeg om de console nu full price te kopen wacht wel op een leuke tweede hands een keer. Zeker omdat er zo veel van in omloop zijn moet dat straks wel erg makkelijk gaan.

Tijd wel om xenoblade te gaan spelen :) Dus daar ben ik voorlopig wel even zoet mee.

[ Voor 46% gewijzigd door MeZZiN op 02-10-2019 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MeZZiN schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 08:45:
[...]

Plus dat dus meer dan de originele wii u prijs. 8)7

Sommige games zijn ports dan zou ik een nettere prijs verwachten van 30-40 euro maar nee hoor 60 euros.

Maar goed koop de wii u versies wel zien er net zo goed uit en stukken goedkoper.

Gelukkig zijn de meeste wii u games redelijk goedkoop te krijgen op dit moment nog.

Kijk laten we wel wezen alleen de Wii U eigenaren zien het al ports voor iedereen anders is het gewoon een nieuwe game waar helemaal niets mis mee is.

[...]

Snap dat natuurlijk ook switch is ook de perfecte Wii U vervangen (behalve dan de gamepad combinatie die is wel heel special)

Zou als ik geen wii u had gehad ook redelijk snel een switch gekocht hebben. Maar goed te weinig tijd om te rechtvaardigen nu. Voor nu alleen maar xenoblade en de nieuwe zelda die ik graag wil spelen (liggen wel klaar) verder genoeg te doen op de wii u nog.

Maar goed heb nog een PS4 games ook klaar liggen voor ooit. Gaat wel gebeuren maar niet genoeg om de console nu full price te kopen wacht wel op een leuke tweede hands een keer. Zeker omdat er zo veel van in omloop zijn moet dat straks wel erg makkelijk gaan.

Tijd wel om xenoblade te gaan spelen :) Dus daar ben ik voorlopig wel even zoet mee.
Tsja was eigenlijk van plan een wii u te halen, maar was aan het wachten op een mooi aanbieding en toen is het uiteindelijk toch de switch geworden, voornamelijk met het idee dat de kids dit ook leuk zouden vinden, en dat is ook het geval, denk dat er veruit het meest mee gespeeld word, hoewel de ps4 ook populair is, ze hebben zelf een eigen ds (zoon) en gba (dochter) maar daar word niet meer naar omgekeken, dochter is ook dol op phone games en apps dus wat dat betreft zijn het simpelweg ook andere tijden. Mijn zoon had ook een fase dat hij phone games reuze interessant vind, maar dat was denk ik toch meer groene gras van de buren, want nu hij zelf een telefoon heeft kijkt hij er amper nog naar om (iig tijdens formele game tijd :P )

Voor mezelf betekent het wel dat ik wsl ooit nog een extra switch ga kopen voor mijn eigen verzameling. En gezien's ninty track record zou het me enorm verbazen als er geen switch pro oid komt, of anders een switch 2 die bw compatible is, maar ik ga het wel zien. Geen haast.

Verder genoeg te spelen, tsja keuzes keuzes, maar idd de hoofdprijs betalen doe ik zelden, vind het wel leuk om toch iets van een verzameling aan te leggen ook voor de switch dus wel wat 3=2 acties gedaan, waardoor 'we' nu iets van 10 fysieke games hebben, niet heel veel en (ew :P ) een paar duitse hoesjes voor sommige maar de games zijn gewoon volledig engels, en niet in het genre waar ik nog enige censuur verwacht (wolfenstein zou ik nog steeds niet duits durven te kopen al hoewel ik wel is gehoord heb dat hun regels versoepeld zijn).

En verder.....ik kijk gewoon waar ik zin in heb, als (even als voorbeeld) mario odessey 2 morgen uit zou komen en ik zou die echt graag willen spelen, ja dan kan ik die hoofdprijs betalen, maar het is wel een sport om dat dus niet te doen, en bijna altijd heb ik geen noodzaak, mogelijk bij een diablo 4 of street figher 6 dat ik nog een uitzondering maak, maar verder altijd korting/budget bakken want. waan van de dag......zaterdagdag dm5 voor het eerst gespeeld op mijn xb1x (wel dus op ouwe plasma) en was echt blown away door de gfx en de gehele vibe, maar dus ook virtua racing voor switch gehaald en.......die vind ik ook tof.......dus welke van deze 2 toppers ging ik gisteravond spelen?

zelda link to the past, super mario all stars en sparkster! want achievements! uiteindelijk helaas niets verdiend, maar sparkster was voor mij zo goed als nieuw (ooit is gehuurd, maar het voldeed compleet niet aan mijn verwachtingen waardoor ik hem uiteindelijk amper speelde toen) en, ook hier impressed door de gfx :P voor snes ziet het er gewoon fantastisch uit, moet dus idd kijken of de gameplay me nog hooked, maar heb de naam vaak horen vallen als een van de snes toppers!

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
Waarschijnlijk voor de volgende zomer vakantie komt er wel een switch kan die mooi voor de achterbank voor de kids. Hoewel vorige vakantie ze prima vermaakt hadden zonder afleiding. (/me wil gewoon een goed excuus hebben om er een te kopen.)

Maar goed dan kan ik eindelijk xenoblade 2 spelen + Links awakening. (oh wacht kan gewoon de GB DX versie spelen..... :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Wii u PAL lijst is trouwens best kort (totaal 161 games):

http://konsolting.blogspo...-u-physical-pal-list.html

Alleen er zitten ook heel veel games bij die totaal niet interessant zijn voor mij, just dance, skylanders, lego games etc.

Volgens mij Switch dit aantal nu al ingehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
Het is ook een kleine library maar toch ook een hoop shovelware. Je kan hem misschien redelijk makkelijk compleet krijgen maar toch 161 is een hoop.

Toch even gekeken naar de lijst kon het niet laten. Maar veel games zijn gewoon niet intressant om te spelen maar een groot aandeel van de nintendo games wel weer. De meeste heb ik nu wel. Maar goed voor mij gaat het niet om aantallen maar om de games zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsYgHo
Zucht :( ..... waar ik al bang voor was, is dus gisteren gebeurd...
Ik had de hoop dat ik gevrijwaard zou blijven. Tevergeefs bleek gisteren dus...
Soms moet je gewoon toegeven dat het niet anders is..

Analogue super NT bestelt,met een sd2snes pro, retroreciever van de vrienden van 8bitdo erbij,zodat ik mijn Wii-U pro controller kan gebruiken...

Bah! >:)

[ Voor 30% gewijzigd door PsYgHo op 02-10-2019 13:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MeZZiN
wat een straf zeg....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsYgHo
Achteraf had ik ze alle 2 (mega sg, en super nt) tegelijk moeten kopen, had me zeker in verzendkosten gescheeld....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MeZZiN schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 09:46:
Waarschijnlijk voor de volgende zomer vakantie komt er wel een switch kan die mooi voor de achterbank voor de kids. Hoewel vorige vakantie ze prima vermaakt hadden zonder afleiding. (/me wil gewoon een goed excuus hebben om er een te kopen.)

Maar goed dan kan ik eindelijk xenoblade 2 spelen + Links awakening. (oh wacht kan gewoon de GB DX versie spelen..... :))
Die (LA gb) heeft ook vast minder slowdown :P
Ik wil desondanks de switch versie ook nog hebben, liefst toch wel fysiek.E zal vast ook nog wel een en ander gepatched worden en ik geloof dat de slowdown ook maar heel beperkt voorkomt zelfs in de huidige situatie.
PsYgHo schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 13:04:
Zucht :( ..... waar ik al bang voor was, is dus gisteren gebeurd...
Ik had de hoop dat ik gevrijwaard zou blijven. Tevergeefs bleek gisteren dus...
Soms moet je gewoon toegeven dat het niet anders is..

Analogue super NT bestelt,met een sd2snes pro, retroreciever van de vrienden van 8bitdo erbij,zodat ik mijn Wii-U pro controller kan gebruiken...

Bah! >:)
Nice! Ik ga zelf 'binnenkort' (ivm verbouwing zal het wel ergens volgend jaar worden) pc upgraden. En dan echt full emulator route. Ik vind de look van mijn snes games op mijn huidige simpele ldd monitor echt prima, en verwacht dat dit met andere games/systemen niet veel anders gaan zijn. Zou in een ideale wereld natuurlijk liever alles op de echte hardware spelen, net zoals jij met sd2snes of everdrive of sd kaart mods voor cd consoles, maar als je dat per console moet doen kost het bakken met geld. Helemaal omdat ik dan ook vaak nog de videokabel zal moeten vervangen voor optimaal beeld en dan ook mods of usa dan wel jap consoles wil ivm gruwelijk pal traagheid, dat merk ik absoluut wel.

Ben benieuwd dat als ik jouw dedicated FPGA consoles gezien heb dat ik weer gevoeliger wordt voor simpele software emulation maar over het algemeen trek ik het prima, dan liever een keer upgraden in het pc landschap en dan 90% van mijn wensen aftikken, en voor de 10% heb ik dan nog wel de fysieke hardware achter de hand.

Heel misschien dus ook nog is aangevuld met zaken als een neo ,een 32x en mega cd en cd32.........maar echt ook in die volgorde. Qua library vind ik een cd32 misschien nog wel beter dan en de tower of power (ex vanilla md games) maar omdat ik een amiga 500 had heel veel al gespeeld, en op een handjevol games na ook niet heel veel behoefte om dat nogmaas te gaan spelen. De tower of power is meer voor het compleet maken dan dat ik er ook echt veel op zou willen spelen, 32x zou dan al sowieso via de everdrive kunnen en mega cd is branden (al hoewel ik me afvraag of mijn brandertje nog werkt, al jaren niet meer gebruikt)

En ja, een echte neo, het summum van het 16 bit tijdperk, wat voor mij de golden age van gaming was en is....geen verdere uitleg nodig hier natuurlijk.Zondag letterlijk 1 MVS gezien, en wel wat games, misschien was er meer maar moet toegeven als je ondertussen ook op de kids moet letter kijk je toch minder gedetailleerd i guess.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsYgHo
Fpga is wat anders dan "simpele software emulatie "Fpga is natuurlijk niet meteen zaligmakende. Een goede software simulatie, is beter dan middelmatig gebruik van fpga. Maar in de goede handen is fpga bijna tot net zo goed als het origineel.

Voor mij als her-opstapper de weg die ik wil bewandelen. Al mijn consoles zijn de deur uit. Heb nu de enkel xbox classic, xbox 360, en de xbox one. Naast de mini snes en mini nes.

De 360 voor de retro poets,, de one voor platform en puzzle games en 360 compatible games.
De classic xbox is geërfd.

Voor nu is fpga, en dan met name de analogue mega sg en super nt, de in verhouding een goedkope manier om alles te kunnen herbeleven/serieus te spelen uit mijn jeugd, zonder/met minimale lag. Herbeleven met plezier en het gemak van deze tijd. Zowel qua beeld op een moderne low lag tv, alsmede ook het desing van betreffende consoles.

[ Voor 5% gewijzigd door PsYgHo op 02-10-2019 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PsYgHo schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 21:57:
Fpga is wat anders dan "simpele software emulatie "Fpga is natuurlijk niet meteen zaligmakende. Een goede software simulatie, is beter dan middelmatig gebruik van fpga. Maar in de goede handen is fpga bijna tot net zo goed als het origineel.

Voor mij als her-opstapper de weg die ik wil bewandelen. Al mijn consoles zijn de deur uit. Heb nu de enkel xbox classic, xbox 360, en de xbox one. Naast de mini snes en mini nes.

De 360 voor de retro poets,, de one voor platform en puzzle games en 360 compatible games.

Voor nu is fpga, en dan met name de analogue mega sg en super nt, de in verhouding een goedkope manier om alles te kunnen herbeleven/serieus te spelen uit mijn jeugd, zonder/met minimale lag. Herbeleven met plezier en het gemak van deze tijd. Zowel qua beeld op een moderne low lag tv, alsmede ook het desing van betreffende consoles.
Heb je helemaal geen playstation consoles? Er zijn namelijk heel veel exclusives die je dan allemaal mist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PsYgHo schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 21:57:
Oeps gevalletje te snel of iig te onduidelijk getypt. Ik weet dat FPGA in principe bijna identiek moet zijn, 100% zal moelijk zijn, maar op basis van wat ik van kenners gelezen en gehoord heb soort zou het wel verdomd dicht in de buurt moeten komen. Ik bedoelde te zeggen dat nadat ik wellicht een mario kart snes op de super nt gespeeld zou hebben, en daarna thuis dan op mijn snes mini of mijn pc emulator, dat ik dan zou merken dat ik bij het spelen dan 'simpele emulatie' issues ging merken. Hoop dat het zo duidelijker is.
Ik vind mezelf nog altijd 'een game fan die oude console niet verkocht' vs een pur sang verzamelaar, nou heb ik dus wel een megadrive en pc engine gekocht en een everdrive.......EN de nes/snes en ps1 mini...dus de vlieger gaat niet helemaal meer op. Maar ik vind het wel zonde om per game hoge bedragen uit te geven. Zou vooral voor mijn cart only snes games nog wel iets van UGC nemen ofzo om ze mooier uit te kunnen stallen, maar wil daar geen bakken met geld voor uitgeven. Zelfde geld voor boxed games, ik vind ze echt prachtig maar vind het gewoon zonde van het geld. Helemaal als ik diezelfde games dus nog niet 'zo perfect mogelijk' kan spelen.
Dus ja mogelijk komt er ook nog wel een md mini en zelfs een pce mini, maar op dit moment zijn ook die erg laag op den prio lijst.

Tsja zei/tikte het hier al vaker, 16bit is voor mij de gouden generatie, begonnen met een 2600 maar zeer weinig behoefte om dit nogmaals te doen. de nes was geweldig, maar toch nog vaak wat primitief zowel in gfx als gameplay......hoewel ik hier zeker alsnog de krenten uit de pap wil pakken. (helemaal als ik dit kan combineren met retroachievements).
Laats nog solar jetman gedaan wat ik echt een zalig game vind. En mario blijft ook op nes een genot.
Maar snes, jaaaaaaa zoveel toppers en zoveel goede games die ik niet of amper gespeeld heb (noemde laatst sparkster al, maar ook metroud en cv, axelay...zo maar een paar gamepjes waar ik nog heel wat uren in zou kunnen steken!)
Dus ja voor een snes zou ik en heb ik idd ook de analogue variant overwogen, maar waarom 1 dedicated machine nemen als je voor iets meer, zo goed als alles 16 bit en lager hebt? EN arcade games? Dan kom je bij mister uit. Redelijke vrijheid qua controllers, qua bekabeling en zowel analoog RGB scart/component als hdmi, en met uitbreidingen zelfs carts spelen.......whats not to love?

En dan is de cirkel rond, ga ik als 'casual fan' de meerwaarde van near perfect hardware emulatie waarderen in vergelijking met mijn huidige 'simpele' (wat ik eigenlijk ook lullig vind, want ook software emulatie speelt natuurlijk al erg goed) software emulatie........de nes mini schijnt slechter te zijn dan de snes mini, maar ik heb die ook minder gebruikt, maar de momenten dat ik er op speelde merkte ik weinig. Zal megaman nog wel is proberen, daar schijnt het het beste merkbaar te zijn.

Maar voordat ik een mister koop eerst pc uitbreiden en dan is proeven aan 32bit emulatie.......ik verwacht dat op een moderen middeklasse pc, ik ps1+2, n64, cube en wii......wellicht wiiu, en vooral saturn ook goed moet gaan kunnen spelen, maar tijd zal het leren.
Verwijderd schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 08:18:
[...]

Heb je helemaal geen playstation consoles? Er zijn namelijk heel veel exclusives die je dan allemaal mist.
Ik vind mezelf geen playstation fan in het algemeen, hoewel ik de ps4 en ps2 erg fijne systemen vind. Maar inderdaad, eens met @snefkens want als retro gamefan zou je imho altijd een ps2 moeten hebben om zo de ps1 en 2 libary te unlocken, 100-en goede tot geweldige games kun je dan spelen. Maar toegegeven, tijd blijft voor de meesten van ons beperkt, met je huidige analogue consoles kan je natuurlijk ook al 100-en top games spelen, ben benieuwd wat jij ( @PsYgHo dus) er van vind!

[ Voor 8% gewijzigd door Sagat op 03-10-2019 09:10 ]

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
Heb ik ook met de PS games... er zijn genoeg super goede games. alleen weinig daarvan zal ik spelen de meeste games zijn ook op andere systemen zoals de Tales serie waar ik groot fan van ben. Final fantasy is best goed zeker X en VII. En rogue galaxy. Maar verder speel ik weinig op de ps2-3.

Meestal toch nintendo. Ben nog wel bezig die PS2 goed aan te sluiten met goede suggesties hier.

Maar ander nieuws over PS3 issues is misschien toch iets anders....
https://www.psx-place.com...placement-ylod-fix.25260/
Dus niet alle issues zijn met reflow op te lossen. Nuttig om te weten voor alle retro gamers (en ja de ps3 begin bijna retro te worden.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsYgHo
@snefkens
Ik heb de hele rits PlayStation consoles gehad, op de PS4 na.
Ik ben geen echte PS man. Weet niet, de 1 was nog de meest plezierige, van het stel. Maar ook daar heb ik wat dat betreft geen echte gevoelens voor, naast spyro en crash. Maar deze zijn goed uit de verf gekomen met de remake, op de xbox one. De ps2 , weinig mee gedaan, het enige wat me te binnen schiet is "the getaway".

Blijkbaar verouderen de spellen van de PS1 niet echt goed, /voordelig. Hoe anders is dat met 16bit side scroller, in mijn geval.Denk dat de liefde hem daar ook in zit. Simpele bediening, toch visueel aantrekkelijk, nostalgie, en er "goed" in zijn. Ik ben echt een casual gamer..

@Sagat
Het mister project, erg leuk, heeft veel potentie, maar voor nu niet wat ik zoek. Het is nog niet gepolijst. De systemen van Analogue dus wel. Ja, het kost wat, maar dat mag in deze vind ik. Prijs is in deze geen motivatie om bv voor Mister te gaan.

Als ik wil retro gamen, wil ik ook iets wat daar op lijkt. Dus het oude , met het gemak,beeld en desing van het moderne. Ik mag graag naar iets moois kijken, wat functioneel is. Zo staat mijn motor bv ook gewoon in de (kleine) woonkamer. _/-\o_

De 16 bit, en dan met name Sega, en Nintendo, zijn wat mij betreft voor mij, de consoles, en games waar ik me het liefste mee bezig hou. Daar heb ik een zwak voor. En voor wonderboy in monsterland op de master system, dat is de 8 bit uitzondering ;) Het meeste staan er dus indi games dus op de xbox one.

[ Voor 15% gewijzigd door PsYgHo op 03-10-2019 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik had vroeger zelf een N64 en speelde PSX bij een maat van me. Laatst toch een PSX in huis gehaald, gechipt, PSIO erbij, twee Dual Analogues (geen DualShocks), Memory Card en RGB kabel i.c.m. OSSC. Ben toch blij dat ik enkele klassiekers nu gewoon op de TV kan spelen, i.p.v. via POPs op de PSP of via een backwards compatible PS machine :)

Volgens mij zijn ze / is er iemand bezig met het ontwikkelen van een HDMI aansluiting voor de originele PSX. Maakt het een stuk moderner meteen. Ik verwacht dat 8Bitdo nog een keer komt met DIY boards voor de DualShock controllers, aangezien zij al de non-analogue PSX controllers voorzien hebben van een dergelijk product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PsYgHo schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 12:42:
@snefkens
Ik heb de hele rits PlayStation consoles gehad, op de PS4 na.
Ik ben geen echte PS man.
Ik haak hier ook even op in, ondanks dat je reageert op iemand anders :P
Ik voel me ook minder ps persoon dan xbox of nintendo, echter deze gen is ps4 mijn favo console en ook de ps2 was uiteindelijk beste voor mijn in die gen.....ps3 heb ik later gekocht en heeft het nooit kunnen winnen van de 360 voor mij persoonlijk, en de ps1, tsja die heb ik simpelweg geskipt.
Weet niet, de 1 was nog de meest plezierige, van het stel. Maar ook daar heb ik wat dat betreft geen echte gevoelens voor, naast spyro en crash. Maar deze zijn goed uit de verf gekomen met de remake, op de xbox one. De ps2 , weinig mee gedaan, het enige wat me te binnen schiet is "the getaway".
ok dit vind ik wel een leuk challenge, geef mij/ons 3 genres die jij leuk vind, en ik heb er geen enkele twijfel over dat wij een paar games noemen die echt goed zijn. Uiteraard is smaak subjectief en ondanks dat iets een goede game kan zijn kan het nog steeds iets zijn wat je niet leuk vind.
Blijkbaar verouderen de spellen van de PS1 niet echt goed, /voordelig. Hoe anders is dat met 16bit side scroller, in mijn geval.Denk dat de liefde hem daar ook in zit. Simpele bediening, toch visueel aantrekkelijk, nostalgie, en er "goed" in zijn. Ik ben echt een casual gamer..
ik hoor wat je zegt, ik vertaal het altijd naar de uitontwikkelde 2d ervaring naar het begin van de 3d ervaring, en dat was zeker niet perfect. Maar nog steeds zijn er dan goede en leuke games.
Wat ik wel heb met ps2 titels, is dat er inmiddels vaak betere remakes zijn......misschien zijn ico en shadow of the collusses 2 goede voorbeelden. Weinig redenen om ze op ps2 te spelen als ze er voor ps4 zijn.
Maar genoeg goede games die exclusief zijn gebleven wat mij betreft. En soms (maar wellicht is dat mijn retro afwijking) is de oude game ook hoe je het wilt.......ik vond en vind snes mariokart leuker spelen dan de nieuwere delen......(met de disclaimer dat ik vanaf de wii ze nog maar sporadish gespeeld heb). Met wipeout vind ik de ps1 delen ook leuker dan ps2, maar hier vind ik ze op ps3 en 4 wel weer goed......
@Sagat
Het mister project, erg leuk, heeft veel potentie, maar voor nu niet wat ik zoek. Het is nog niet gepolijst.
Yup, dit is exact waarom ik veel interesse had in de polymega.....maar ik hoor/lees daar de laatste tijd ook niets meer over, en probleem daar is dat je door de modules dus ook weer heel veel kwijt gaat zijn als je alles of iig veel) wil spelen, vandaar dat op dit moment mister iets hoger op de verlanglijst staat, en een klein beetje tweaken heeft ook wel iets.
De systemen van Analogue dus wel. Ja, het kost wat, maar dat mag in deze vind ik. Prijs is in dese geen motivatie om bv voor Mister te gaan.

Als ik wil retro gamen, wil ik ook iets wat daar op lijkt. Dus het oude , met het gemak,beeld en desing van het moderne.
prijs/ ruimte (want 1 device) helpen absoluut mee, maar vooral 'een oplossing voor alles' spreekt me aan.
Ben het wel eens dat de styiling van analogue super sweet is, hierom zou ik dan wel nog voor de snes voor analogue gaan, ik zag afgelopen zondag dus een mvs.........en dat zag er gewoon uit als een uitgewoond wrak van een 30 jaar oude kantoor pc.......maar goed, dan komt het tweaker er weer bij kijken, daar kan je altijd iets aan doen.
Ik mag graag naar iets moois kijken, wat functioneel is. Zo staat mijn motor bv ook gewoon in de (kleine) woonkamer. _/-\o_
Haha ben benieuwd! Ik hou wel van zulke zaken. Hoewel mijn huishouden vrij saai is ingericht (behalve dan tv meubel met 1xswitch, 1x360, 2x ps3, 1xps4, en een xb1......en nog een wii en ps2 op de component...) :*)

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@PsYgHo Ik snap de redenering volledig voor de ps1. Sommige spellen hebben de tand des tijds slecht doorstaan. Een voorbeeld is bijvoorbeeld silent hill. Maar er zijn ook genoeg spellen en dan vooral de platform spellen (klonoa, Johnny bazookatone, rayman, tombi, crash etc) die nog steeds mee kunnen net zoals het 16 bit tijdperk. Maar ook spellen zoals x-files met fmv kunnen zeker nog mee. Alleen de echte 3d spellen zijn nog slecht speelbaar, niet alleen grafisch maar ook de gameplay is erg verouderd.

Maar voor de ps2 en ps3 zijn toch wel pareltjes voor uitgekomen, zoals killzone, metal gear solid 2 en 3, ico, shadow of the colossus, jak and daxter, infamous, God of war, gran turismo etc.)

Maar uiteraard ieder zijn voorkeur, ondanks dat ik wel een xbox en xbox 360 heb ligt de voorkeur bij mij bij playstation.

Waar ik mij zelf wel erg aan erger bij de ps2 is de motion blur die volop wordt toegepast. Ik kan er niet zo goed tegen en wordt er zelfs misselijk door. Dat haalt voor mij al een hele hoop van de plezier af. Xbox heeft dit dan ook veel minder en speel die spellen dan weer liever op de Xbox.

@Seroczynski wat is de reden dat je geen ps3 gebruikt voor de ps1 spellen? Daar heb je ook HDMI en is denk ik een goedkopere oplossing dan hdmi in een ps1 inbouwen. Hoe zijn je ervaringen met ossc? Verbeterd dit het beeld zoveel dat het in de investering waard is? Ik twijfel nog. Boven heb ik een oude 26" lcd met scart waar de ps1 en ps2 prima op werken. Beneden heb ik nog een snes, saturn etc staan op een 55" aangesloten met een component kabel. Vooral de saturn is de kwaliteit niet heel best. Ben heel benieuwd of de ossc dit heel erg kan verbeteren.

@Sagat alles heeft ook met gewenning te maken, ik heb alle playstation consoles vroeger gehad en geen xbox. Maar ik heb ook de nes, snes en N64 gehad en dat zijn voor mij ook erg geliefde consoles. Maar de grootste reden is denk ik omdat ik ze ken van vroeger. Als ik vroeger een xbox had gehad dan was het misschien anders geweest.

Wat betreft ps3 vs xbox 360 vind ik een lastige. Ikzelf heb veel op de ps3 gespeeld maar ik heb ook veel spellen gespeeld waar de framerate bizar laag was waardoor een spel soms onspeelbaar was. Deels had het te maken met de architectuur van de ps3, alleen naughty dog en andere Sony studios kon echt goed de spellen optimaliseren voor de ps3. Waardoor de xbox360 toch een betere game ervaring geeft dan de ps3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkje.doc
Verwijderd schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 09:47:
De Wii u PAL lijst is trouwens best kort (totaal 161 games):

http://konsolting.blogspo...-u-physical-pal-list.html

Alleen er zitten ook heel veel games bij die totaal niet interessant zijn voor mij, just dance, skylanders, lego games etc.

Volgens mij Switch dit aantal nu al ingehaald.
Klopt. Wii u is aardig overzichtelijk. Ik ga vanmiddag nog een titeltje ophalen en dan moet ik er nog 29. Meeste ervan is redelijk standaar en betaalbaar.
Leuke console om te verzamelen.

Afgelopen weekend niet naar Tilburg geweest vanwege standbydienst en andere prio's.
Nintendo 64 is daarom al een tijdje stabiel geweest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

@Henkje.doc dat had ik inderdaad gezien dat de prijzen nog erg meevallen. Het valt mij op dat de catalogus van de dreamcast zelfs groter is dan de wii u. Voor de dreamcast wil ik hem compleet. Ik denk dat ik voor de wii u de meeste spelen wel wil behalve dan de just dance en skylander games. Zelf vooral erg fan van de donkey kong en de super mario bros games die op de wii u zijn uitgebracht. Alleen jammer dat je ze zo snel hebt uitgespeeld ;-)

Ik heb nog niet eerder een retro beurs bezocht. Misschien moet ik dat eens doen, meeste koop ik eigenlijk via marktplaats

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 15:54:
@Seroczynski wat is de reden dat je geen ps3 gebruikt voor de ps1 spellen? Daar heb je ook HDMI en is denk ik een goedkopere oplossing dan hdmi in een ps1 inbouwen. Hoe zijn je ervaringen met ossc? Verbeterd dit het beeld zoveel dat het in de investering waard is? Ik twijfel nog. Boven heb ik een oude 26" lcd met scart waar de ps1 en ps2 prima op werken. Beneden heb ik nog een snes, saturn etc staan op een 55" aangesloten met een component kabel. Vooral de saturn is de kwaliteit niet heel best. Ben heel benieuwd of de ossc dit heel erg kan verbeteren.
Wat voor mij persoonlijk een erg belangrijk punt is bij deze hobby is dat ik op de 'originele' hardware speel. Deze mod ik dan vaak wel zodat het een tikkeltje moderner is (RGB of HDMI output, wireless controllers, flashcarts, etc.) maar het moet wel echt de console zelf zijn, met de originele controllers en andere accessoires van die tijd.
De visuele upgrade van PSX composiet naar RGB is al enorm, maar erg afhankelijk van de (interne) upscale mogelijkheid van de televisie die je gebruikt. De OSSC neemt deze verantwoordelijk op zich op een zodanig technisch niveau dat ik nog lang niet snap wat het apparaat allemaal kan. Ik zie zeker verschil als ik de PSX gebruik (crispy clear!) maar ook als ik mijn andere RGB consoles erop aansluit (SEGA Mega Drive incl. CD, Saturn, SFC Jr., OG XBox, GCN bij gebrek aan HDMI/Component, etc.). Daarnaast komt er met enige regelmaat nieuwe firmware uit welke tweaks toevoegd of verbeterd. Ik ben er in ieder geval enorm blij mee.

Ik speel trouwens op een 10 jaar oude Panasonic Full HD plasma televisie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik kon de verleiding niet weerstaan en toch is gekeken hoeveel dc games er dan waren, volgens google 620
There are 620 games on this list, which includes titles exclusive to North America, exclusive to Europe, and exclusive to Japan
Is nog meer dan ik dacht! Maar nee, geen behoeft aan om zoiets compleet te maken, ik kom er dan ook nog 600 8)7 ofzo tekort , geen klein bier zoals de hardwareinfo vrienden zo mooi kunnen zeggen.

Ik had wel het idee gekregen om is te kijken of ik alle soul calibur (console*) games kon krijgen, dat schiet wel redelijk op! Helemaal als bepaalde lieden hun hulp verlenen kan het hard gaan ;)
Als er interesse is wil ik wel een fototje schieten.

Oh en ik heb het dan puur over de normale versies, geen special of limited editions ofzo.Maar van soul cali 2 zijn er bijvoorbeeld ps2, cube en org xbox versies, die wil ik dan wel allemaal hebben.

* er is natuurlijk ook een arcade board in ieder geval van soul calibur, mogelijk wel meer, maar nee daar trek ik (nu nog :P ) de grens.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Sagat dan heb je denk ik de spellen van alle regio's erbij gepakt? Ik ga alleen voor de volledige pal collectie en die zit op ongeveer 210 uit mijn hoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-09 13:16

EMP

Krulloos!

Is er nog een andere reden voor het verzamelen dan 'om het verzamelen'?

Kun je een complete collectie als je die voor scherpe prijzen bij elkaar gesprokkeld hebt voor winst verkopen bijvoorneeld?

Ik heb thuis een aantal consoles / handhelds met voor elkl platform tussen de twee en 15 games... en ergens kriebelt het verzamelvirus altijd wel, maar zie het nut niet in van dingen kopen die ik niet (meer dan één keer) ga spelen.

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 16:51:
@Sagat dan heb je denk ik de spellen van alle regio's erbij gepakt? Ik ga alleen voor de volledige pal collectie en die zit op ongeveer 210 uit mijn hoofd.
Correct zie qoute.
210 is beter te doen, Wellicht is kijken dat als de pal games in excel giet wat er dan overblijft wat ik wel wil hebben (en dan is kijken of het ook betaal baar is........) maar dan toch liever sd kaart oplossing, helemaal gezien ik (als ik hem bij hardcore opruimen niet heb weggooid ooit al is) nog een defect dc moet hebben (in principe alleen gare laser....dus daarom zou ik verwachten dat ik hem nog ergens mot hebben :) )

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EMP schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 16:55:

Kun je een complete collectie als je die voor scherpe prijzen bij elkaar gesprokkeld hebt voor winst verkopen bijvoorneeld?

Ik heb thuis een aantal consoles / handhelds met voor elkl platform tussen de twee en 15 games... en ergens kriebelt het verzamelvirus altijd wel, maar zie het nut niet in van dingen kopen die ik niet (meer dan één keer) ga spelen.
Het is denk ik heel erg afhankelijk van het platform. Bij consoles die veel zijn verkocht zullen de spellen minder opbrengen. Maar als je de volledige dreamcast collectie voor leuke bedragen bij elkaar hebt gesprokkeld zal deze uiteindelijk veel geld waard zijn. Het wordt ook alleen maar meer waard, de spellen zijn niet heel veel verkocht dus redelijk zeldzaam en over tijd gaan er ook een hoop spellen verloren. Maar eerlijk gezegd zal ik mijn collectie niet snel verkopen. Ik vind het zelf erg leuk om ze te hebben en als ik zin heb om een bepaald spel te spelen dat ik die uit de kast kan halen en in de console kan stoppen.

En ik weet dat ik heel erg spijt kan hebben als ik iets uit mijn persoonlijke collectie verkoop, dus dat doe ik niet meer ;-)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2019 17:59 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TTC
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01-04 22:13

TTC

Gezien het al weer een tijdje geleden is dat ik hier wat leuke games gedeeld heb, bij deze een paar 'recentere' aanwinsten in het schmup genre:
Super R-Type
https://imgur.com/MZwQkJ2
R-Type III
https://i.imgur.com/VNFj4kZ.jpg
Super Aleste
https://i.imgur.com/DLznMQd.jpg
Full NTSCJ XBOX Shikigami no shiro collectie
https://i.imgur.com/i2Km6yd.jpg?1
En meest recent nog, een 3 tal NTSCJ PSX games, G-Darius/ Raiden Project / Raiden DX
https://i.imgur.com/BgOBx55.jpg

Sinds ik ondertussen zo goed als alle betaalbare en leuke SFC shmups heb gevonden (Sonic Wings is nog onderweg, Phalanx staat nog op mijn lijstje), ben ik begonnen met de wereld van PSX shmups te ontdekken. :) Daarbij is mijn gehackte PS Classic wel goed van pas gekomen om alle games al eens te spelen. Momenteel zijn mijn favoriete PSX shooters Raiden DX / DonPachi / Philosoma en Gaia Seed.

[ Voor 5% gewijzigd door TTC op 04-10-2019 07:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkje.doc
EMP schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 16:55:

Dat is een goede. In mijn geval is dat niet het geval. Voor de Xbox 360 hebben we vanaf launch vrij veel gekocht op release (of vlak daarna), tot aan de release van de Ps4/Xboxone.

Dus met winst verkopen zal hem waarschijnlijk nooit gaan worden.
Maar dat is het doel ook niet. Je zou bijna zeggen: omdat het kan :).
leukste wat ik aan de 360 collectie en de weg ernaar toe vond was dat er weinig documentatie van beschikbaar was. Een paar enkelingen verzamelen hardcore maar een grote groep houdt het bij de mainstream titels. Jammer want er is zoveel leuks ;)

Voor de Wii U is eigenlijk hetzelfde aan de hand, alleen daar is de uitdaging anders, want dat is een veel kleinere collectie. Daar houdt ik ook een beduidend lager tempo aan zodat het wat betreft kosten niet merkbaar is.

Met Nintendo 64 waren we ook gestart, maar zijn op het punt aangekomen dat de titels minimaal 15-20 euro per stuk zijn, met een aantal uitschieters omhoog.

Eigenlijk is vanaf september retro verzamelen erg lastig met al die leuke releases die er op current gen uitkomen. Prioriteiten stellen >:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PsYgHo
@ Analogue Super NT

Vanmorgen het bewuste ding binnen gekregen.. 48,11 euro invoer erover heen, wat ik straks mag betalen.

Ik heb voor de famicom versie gekozen. (Japan/EU kleur). Jailbreak is geïnstalleerd, en werkt prima. Enkel de super fx games doen het nog niet. Maar hier komt de sd2snes pro dus voor, samen met de savestates mogelijkheid.

Indruk is zeer positief. Goed stevig kunststof, mooi gewicht, stevig geheel.
Emulatie/simulatie van de hardware is perfect. Beeld is zoveel helderder op mijn 55" OLED , dan de mini snes. Geluid is nog een groter verschil. Inputlag, is er niet merkbaar voor mij als "insecten bevruchter technicus". Speciaal de huidige tv gekocht vanwege zijn zeer lage inputlag en gebrek aan motion blur.
Dit verdient zich nu terug.

De mega sg, is op het zelfde niveau als de super nt. De nt was er immers eerder dan de sg.
Maak nu gebruik van een retro receiver, en een Wii U pro controller. Ik merk geen verschil in controllers tussen de bedrade en de retro reciever onderling, wbt lag. Ik overweeg een ps4 controler te kopen, vanwege de fijne d- pad. Of een snes replica van 8bitdo.

Kan een heel verhaal typen, maar dit is echt zo iets van "ervaar het om het te kunnen begrijpen".
Zeker als je het hoogst mogelijke verwacht, dan is dit echt dé oplossing...

Sluiten we af met een opmerking: Beter (te) duur, dan niet te koop.... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Niemand de MD mini besteld? Heb m binnen. Laat 'm denk ik voorlopig ff in doos of anders alvast voor onder de TV, aansluiten doe ik ooit nog wel..PS1 mini ook 1x aangehad en de NES en SNES mini staan ook meer voor de sier dan voor gebruik (vergeet ook vaak dat ze er staan :S ).

Maar, leuk ding (aan de doos te zien :+ )
Pagina: 1 ... 36 ... 224 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op, dit topic is om retro gaming en al haar facetten te bespreken, het is echter NIET de bedoeling om
- Games aan te schaffen (ruilen/lenen/etc.) van/via mede tweakers.
- Games te verkopen.
- Te vragen wat een game of console waard is.
- Een V&A advertentie te promoten.
- Dit topic is voor en door verzamelaars, s.v.p. geen opmerkingen ala 'Oh wat veel, speel je dat allemaal?' Dat voegt niets toe.