Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf
  • Registratie: Juni 2016
  • Nu online

Dwarlorf

Nokando a place near Kathmandu

Exorcist schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 10:57:
@Dwarlorf

Waarom zou je een zwak (RF) signaal willen omzetten? Welke console wil je aansluiten en heeft deze dan niet (minimaal) composiet, S-Video of RGB?
Geen idee. Ik dacht dat de 'disclaimer' "Verder geen verstand van" wel voldoende was als jullie er niets aan zouden hebben. Ik heb het weggehaald.

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Dwarlorf schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 10:59:
[...]

Geen idee. Ik dacht dat de 'disclaimer' "Verder geen verstand van" wel voldoende was als jullie er niets aan zouden hebben. Ik heb het weggehaald.
Dat is nogal rigoureus gebaseerd op alleen mijn post..ben niet de enige hier hé ;)

Ik dacht dat je er zelf iets mee wilde dus vandaar mijn vraag.
Dat is een vaker terugkerend onderwerp :P. GC is zeker retro, vind zelfs de PS3, Wii en 360 al retro :+

[ Voor 23% gewijzigd door Exorcist op 08-08-2019 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf
  • Registratie: Juni 2016
  • Nu online

Dwarlorf

Nokando a place near Kathmandu

Exorcist schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 11:08:
[...]

Dat is nogal rigoureus gebaseerd op alleen mijn post..ben niet de enige hier hé ;)

Nee hoor, het was een stukje 'service'. Maar ik dacht, ik haal het weg voordat mijn post het hele topic vervuilt met reacties. Iets waar ik nu ook flink mee bezig ben. :+

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-07 14:24
DrWhite1 schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 09:47:
Ja ik denk dat die enkel nog goed is voor een projectje.
Backlid lcd in of er een rpi gameboy van maken...

Wel blij met de G&W dingen, maar ik mis nog héél wat.

Ook nog een Gamecube + 2 controllers tegen gekomen, maar dat is imho nog niet oud genoeg om de retro naam te dragen.
Gamecube is gewoon retro ook de xbox en eigenlijk alle 2 generaties terug. De wii U is al bijna retro. De wii is ook al retro.

@Dwarlorf Weet niet precies welke console je wilt aansluiten maar de betere optie is om composite of beter te gebruiken RF was toen al redelijk slecht.

Maar de verschillende soorten:
RF - slecht (je kan een oude Video recorder gebruiken en dan aansluiten op scart)
composite - 1 kabel redelijk maar kan stukken beter (gele tulp) \
S-video - goed (werd veel in de US gebruikt)
RGB (scart) - zeer goed
Component - zeer goed
VGA (alleen dreamcast) - zeer goed.
en dan HDMI maar dat is eigenlijk alleen de Xbox 360/ps3/wii u en nieuwer.

Op je moderne TV kan je eigenlijk alleen HDMI aansluiten en soms nog component en nog minder vaak scart.

Maar op dat op te lossen heb je de retrothink / OSSC nodig om weer naar HDMI te komen. Retrothink is goedkoper en kan je ook composite aansluiten en de OSSC is wat duur maar kan weer net even iets meer. Dan is alleen de keuze nog over of je liever via RGB scart aansluit of component.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-09 00:33
Ik heb mijn oude SNES ook maar eens aan de versterker gehangen (die AV kabel input omzet naar HDMI uit). Heerlijk super mario world gespeeld :)

Dat alles nog werkt na bijna 30 jaar... Goed spul!

Ik ben alleen mijn NES met Duck Hunt kwijt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pirke schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 11:58:
Ik heb mijn oude SNES ook maar eens aan de versterker gehangen (die AV kabel input omzet naar HDMI uit). Heerlijk super mario world gespeeld :)

Oude consoles zijn ook zeer degelijk gebouwd.

Kijk maar uit, voor je het weet post je hier ook regelmatig :D

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
Zeker vind het toch bijzonder dat het dus wel kan veel hifi hardware dvd etc zijn allang naar de prullen bak gegaan. Maar consoles lijken veel langer mee te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DYX
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 18-09 19:00

DYX

Klopt, vooral als je naar de cartridge gebaseerde consoles kijk gaat deze veel langer mee. Zulke hardware is veel minder gevoelig voor slijtage dan de bewegende delen in een dvd speler. Maar ook als je kijkt naar bv de behuizing van een snes is dat veel steviger dan recentere consoles. Ik moet wel bekennen dat al mijn eigen consoles nogs steeds gewoon werken zonder problemen en dit ook blijven doen hoop ik!

Mijn retro hoek schiet niet echt op. Ik heb genoeg ruimte op zolder, maar moet echter eerst even een kast bouwen om de bestaande ikea dozen in op te ruimen. Daarna kan ik beginnen metbeen meubel voor de retro hoek. Vrienden lopen al tijden te vragen wanneer we gaan perfect dark gaan spelen. Door ziekte en drukte op het werk loopt het allemaal wat langzaam :'(

Ps. Gamecube is zeker wel retro. Ik wil niet zover gaan om een ps3 retro te noemen, een ps2 wel, maar dat is mijn persoonlijke definitie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik dat dat de scheiding altijd was
Cur gen: (xb1-ps4-switch)
Last gen (wii-u, ps3, x360)
En de rest dan retro. Maar wat boeit het. Ik verzamel games en of het wel of niet officieel retro is... :O

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DYX schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 18:38:
Klopt, vooral als je naar de cartridge gebaseerde consoles kijk gaat deze veel langer mee. Zulke hardware is veel minder gevoelig voor slijtage dan de bewegende delen in een dvd speler. Maar ook als je kijkt naar bv de behuizing van een snes is dat veel steviger dan recentere consoles. Ik moet wel bekennen dat al mijn eigen consoles nogs steeds gewoon werken zonder problemen en dit ook blijven doen hoop ik!

Mijn retro hoek schiet niet echt op. Ik heb genoeg ruimte op zolder, maar moet echter eerst even een kast bouwen om de bestaande ikea dozen in op te ruimen. Daarna kan ik beginnen metbeen meubel voor de retro hoek. Vrienden lopen al tijden te vragen wanneer we gaan perfect dark gaan spelen. Door ziekte en drukte op het werk loopt het allemaal wat langzaam :'(

Ps. Gamecube is zeker wel retro. Ik wil niet zover gaan om een ps3 retro te noemen, een ps2 wel, maar dat is mijn persoonlijke definitie :)
Mja, hedendaagse consoles zijn ook nauwelijks te vergelijken. Vele, vele malen complexer, veel meer chips, processoren en niet te vergeten worden deze mede daardoor veel warmer..en hitte is uiteindelijk ook een slijtageslag op dergelijke apparatuur. Daarom altijd reserve consoles en daar weer een paar reserves voor :+

Acties:
  • +6 Henk 'm!
Weer een zut games moeten ordenen, had nog twee stapels staan welke ik geplaatst heb. Ruimtegebrek speelt me meer en meer parten:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/9pw9t05H8JXoMA5tjfaHjP9R/full.jpg

Noodgedwongen ook de Xbox One games hier moeten zetten om een andere plank vrij te krijgen voor de PS4 (240 stuks) games. 360 games krijg ik ook niet meer normaal weggezet dus staan er ook voor aan één kant.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/uvov7iEuJ8GYlyRefubpHtEa/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/xIOWVYJWkmDiqVnaJhS95N6d/full.jpg

Meubel paar maanden geleden neergezet en stukken beter dan oud (Ikea) ding; een stuk breder en omdat ik hem zelf gemaakt heb (nou ja, configureerbaar en zelf in elkaar getimmerd) zelf de planken kunnen kiezen. Alsnog te weinig ruimte voor alle consoles maar so be it. De twee versterkers kunnen hun hitte ook veel beter kwijt, in de oude setting was de ruimte boven de versterkers nihil.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/KyZbipEjvkmSVq0P21PnNDUA/full.jpg

Xbox games ook niet netjes weggezet, hoef ook niet te proberen een spel onderaan te pakken :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/feX5VorErm1vtUd4btGcEa9I/full.jpg

En verder de PS2 en PS3 met Linux weer 's aangeslingerd, maar je kunt er ook eigenlijk helemaal niets mee :+ . Het "project" was leuker dan het resultaat zelf maar dat heb ik wel vaker. De PS3 moest ik terugbrengen van OFW 4.** naar 3.15 met OtherOS, het flashen van een phat PS3 is niet m'n hobby omdat het priegelwerk is. Maar het draait en daar blijft het dan ook bij.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/fhsYNizFacyh2BbeNQOEreNX/full.jpg

Morgen als het goed is nog Zelda Skyward Sword en Breath of the Wild (WiiU) binnen. M'n Zelda collectie hiermee flink uitgebreid voor mijn doen ;). Nu Link of the Past nog 's en Majora's Mask, evenals The Wind Maker HD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DYX

DYX

Exorcist schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 19:18:
[...]

Mja, hedendaagse consoles zijn ook nauwelijks te vergelijken. Vele, vele malen complexer, veel meer chips, processoren en niet te vergeten worden deze mede daardoor veel warmer..en hitte is uiteindelijk ook een slijtageslag op dergelijke apparatuur. Daarom altijd reserve consoles en daar weer een paar reserves voor :+
Daar heb je zeker een punt. Uiteindelijk hebben we ook een beetje een roze bril als we naar "vroeger" kijken. De n64 zelf bv is niet kapot te krijgen, maar de sticks van de controller daarintegen is een ander verhaal. Ook als ik terugdenk aan de ontelbare keren dat ik mijn broer met een soldeerbout een amiga joystick heb zien repareren omdat de printplaat weer gebroken was. Dingen waren echt een frankstein van draden en tape als quickfix om de gebroken koperbanen te fixen :P

@Exorcist het blijft indrukwekkend om jou verzameling te zien! En ah, jij was mij te snel af voor die 2 zelda games :D

[ Voor 6% gewijzigd door DYX op 08-08-2019 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DYX schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 21:10:
[...]

@Exorcist het blijft indrukwekkend om jou verzameling te zien! En ah, jij was mij te snel af voor die 2 zelda games :D
Haha, hij had ze gelukkig nog bewaard gezien ik na mijn DM aan hem weg was en pas de volgende ochtend weer mijn DM van hem aan mij las..erg top. Twijfelde nog over Okami overigens, maar vind 't weer even prima zo. Next on the list is eerst nog een andere subwoofer hier plaatsen en dan zien we wel weer verder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22:22
@Exorcist Heel gaaf om je collectie te zien, echt indrukwekkend. Maar de N64 consoles mag je wel ergens anders neerzetten, die verdienen toch een mooiere plek. :P

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Raem schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 22:01:
@Exorcist Heel gaaf om je collectie te zien, echt indrukwekkend. Maar de N64 consoles mag je wel ergens anders neerzetten, die verdienen toch een mooiere plek. :P
Ja, zeer zeker. Moet ik wel eerst gaan verhuizen maar we houden de huizenmarkt hier in de gaten 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Exorcist gave collectie hoor! Lijkt het nou dat de ps1 game doosjes smaller zijn dan normaal?

Ik ben net over de 1000 games heen ;-) op naar de 2000.

Iemand ervaring met een N64 rgb kopen via ebay? Waar op te Letten? Ik zie heel veel prijsverschil maar ik lees ook dat je op het soldeerwerk moet Letten. Momenteel gebruik ik eigenlijk mijn N64 nooit door de slechte composite aansluiting.... Terwijl ik hier vroeger zoveel op heb gespeeld. Zitten hele toffe games bij die ik graag weer wil spelen. In wel een redelijke kwaliteit....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henkje.doc
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18-09 17:50
Exorcist schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 11:08:
[...]

[...]

Dat is een vaker terugkerend onderwerp :P. GC is zeker retro, vind zelfs de PS3, Wii en 360 al retro :+
Xbox 360 en retro. Present :) net als Gamecube. Een erg leuke console om te verzamelen.

Wii is vooral geinig als je op zoek bent naar vooral gekke titels, maar daar zitten ook de nodige toppers tussen.

De consoles worden ouder, maar wij gamers ook.

Ps.
Weer leuk om je verzameling zo te zien. Heb weer genoeg inspiratie opgedaan.

[ Voor 6% gewijzigd door Henkje.doc op 09-08-2019 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 19:11:
@Exorcist gave collectie hoor! Lijkt het nou dat de ps1 game doosjes smaller zijn dan normaal?

Ik ben net over de 1000 games heen ;-) op naar de 2000.

Iemand ervaring met een N64 rgb kopen via ebay? Waar op te Letten? Ik zie heel veel prijsverschil maar ik lees ook dat je op het soldeerwerk moet Letten. Momenteel gebruik ik eigenlijk mijn N64 nooit door de slechte composite aansluiting.... Terwijl ik hier vroeger zoveel op heb gespeeld. Zitten hele toffe games bij die ik graag weer wil spelen. In wel een redelijke kwaliteit....
Doosjes zijn normaal, wellicht door in invalshoek wat vertekend.

Ik heb overigens een RGB N64, gekocht via eBay voor..110 Euro dacht ik? Uit Frankrijk, gezien de je een FRA model nodig hebt voor een RGB modificatie. Zou letten op de betrouwbaarheid van de verkoper en of deze wellicht meerdere N64's heeft verkocht op die manier, dan weet je snel genoeg.
Henkje.doc schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 19:20:
[...]

Xbox 360 en retro. Present :) net als Gamecube. Een erg leuke console om te verzamelen.

Wii is vooral geinig als je op zoek bent naar vooral gekke titels, maar daar zitten ook de nodige toppers tussen.

De consoles worden ouder, maar wij gamers ook.

Ps.
Weer leuk om je verzameling zo te zien. Heb weer genoeg inspiratie opgedaan.
Blijft gek, na zoveel jaren aan verzamelen, lezen, YT video's, bezoeken van events..zijn er toch nog altijd genoeg spellen waar je nog nooit van gehoord hebt. Mede daarom ook altijd leuk om andermans verzameling te zien (zo ook jouw indrukwekkende 360 collectie).

[ Voor 26% gewijzigd door Exorcist op 09-08-2019 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06:38
Exorcist schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 19:18:
[...]

Vergeet ook RoHS niet ;-)

Adjust non olet, plerumque...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 1nsane
Exorcist schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 23:28:
[...]

True, dat is bijna de ondergang van de 360 geworden ja ;)
Tja, broos soldeer, het helpt ook niet dat die verbindingen steeds kleiner worden allemaal. Ik heb intussen een stuk of 20 laptops opgekocht die het niet meer deden en met een ritje moederbord in de oven op 220 graden weer een nieuw leven ingeblazen.

Sommigen daarvan doen het een jaar later nog vrolijk en anderen beginnen weer te falen na een paar maanden. Zonde want zo wordt het wel erg een wegwerp economie.

Nee, doe mij maar electronica met soldeer met een goede hoeveelheid plumbum :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
DYX schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 21:10:
[...]

Daar heb je zeker een punt. Uiteindelijk hebben we ook een beetje een roze bril als we naar "vroeger" kijken. De n64 zelf bv is niet kapot te krijgen, maar de sticks van de controller daarintegen is een ander verhaal. Ook als ik terugdenk aan de ontelbare keren dat ik mijn broer met een soldeerbout een amiga joystick heb zien repareren omdat de printplaat weer gebroken was. Dingen waren echt een frankstein van draden en tape als quickfix om de gebroken koperbanen te fixen :P

Haha precies, alhoewel ik voor veel vrienden PS4 controllers fix maar dat komt meer doordat ze die nog wel eens door de kamer laten vliegen :+ terwijl ze niet altijd geld hebben voor nieuw.

Dat is ook een frankenstein gebeuren met controllers die met parkerschroeven dicht zitten enz. Ik heb inmiddels een bak met onderdelen voor die dingen liggen. Dan zijn de V1’s nog het fijnst om te fixxen, van de V2’s met lichtrand aan de bovenkant zijn er verschillende versies die qua onderdelen niet geheel uitwisselbaar zijn ook.

Ik snap het niet hoor maargoed ze betalen evt nieuwe onderdelen en een kleine vergoeding voor bijv pookjes vervangen enz.

Een van mn vrienden vlogt zn gaming en gebruikt z’n favoriete controller die ongeveer maandelijks hier op de operatietafel ligt maar hij betaalt me er dan ook goed voor :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DYX

DYX

Gisteren voor het eerst de n64 aangezet en goldeneye 4 player splitscreen met vrienden zitten spelen, maar wow dat speelt zo extreem anders dan we nu gewend zijn. De gehele controller is natuurlijk anders, maar ook hoe hyper gevoelig de game reageert voor het rondkijken. Dit was eerder hilarisch omdat het bij iedereen dramatisch ging dan dat we elkaar daadwerkelijk raakte :D

Wat mij positief verbaaste is de beeldkwaliteit aangezien ik hem snel even direct in de 4k tv beneden had aangesloten. Beeld was relatief scherp en game was goed speelbaar. Bij het wisselen naar een andere game kregen we alleen geen beeld meer en kwam ik er achter dat de videostekker (kabel kant) wel extreem veel speling had achter in de console en hierdoor denk slecht contact maakte. De videoport lijkt geen speling in te zitten, dus hopelijk is het alleen de kabel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Waar zal deze jongeman de prijzen hebben opgezocht? :D

V&A aangeboden: Nintendo GameCube Paars + 2 controllers, 5 games & 2 memory c...

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• kevin33
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-09 20:52

kevin33

Welkom in Utopia.

Ik sta op de grens. Van vroeger en later. Voor mij een ruimte. Die ik nog niet ken. Achter mij alles. Wat ik achter moet laten Ik sta hier met niets meer. Dan alleen wie ik ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelebobes
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:33

koelebobes

Wen BTC €100K

Ik ken hem al maar ik ga hier toch weer even van genieten haha dankjewel... "The first Nintendo DS build" xD

[ Voor 6% gewijzigd door koelebobes op 12-08-2019 16:38 ]

BTC €94.837,08

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DYX

DYX

Hahah ik kende deze nog niet. Elke nes die je vindt in een random garagebox is natuurlijk $13k waard :+ Sowieso een waardeloze serie, maar dat is een ander verhaal

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Sagat schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 16:10:

=======
Damn.....ik lees net over retroachievements! :o
https://github.com/RetroP...up/wiki/RetroAchievements
You guys knew about this?!

Ik weet dat het eigenlijk maar stom is, dat je kunstmatige extra doelen in games stopt en misschien moet je juist waarderen dat oude systemen geen druk hebben om alle achievements te halen, maar ik geef het toe, ik vind het echt leuk om bepaalde moeilijke achievements te halen en vind het ook erg leuk om ergens 100% te zien staan.
Oude quote maar gezien je er wéér over begon, toch maar 's bekeken..en verdomd, geinig!
Ach ja, het geeft weer wat extra's aan die oude games zoals SimCity of PunchOut bijv.

Account is aangemaakt, misschien leuk om hier net als in 't achievement/trophy topic een soort leaderboard bij te houden. Je hebt vast wel tijd >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Exorcist schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 19:32:
[...]

Oude quote maar gezien je er wéér over begon, toch maar 's bekeken..en verdomd, geinig!
Ach ja, het geeft weer wat extra's aan die oude games zoals SimCity of PunchOut bijv.

Account is aangemaakt, misschien leuk om hier net als in 't achievement/trophy topic een soort leaderboard bij te houden. Je hebt vast wel tijd >:)
Het is zeker leuk, volgens mij hier wel is vaker verteld, dat hoeveel het natuurlijk allemaal maar onzin is ik achievements toch een stukkie meerwaarde vind geven.

De vragen die dan imho logisch zijn is, vinden meer mensen dat hier ook leuk (volgens mij vinden sommige mensen retro o.a. leuk OMDAT er geen achievements zijn) en zelfs als
het antwoord ja is, is het dan nog steeds niet logischer om het in het achievements/trophy topic te doen?
Dat gaat nou niet bepaald heel erg hard dus ik denk dat ze de extra activiteit wel kunnen waarderen ;)

offtopic:
Voor de zekerheid maar alvast zo maar.....sowieso vind ik een ding al vaag, heb net letterlijk 2 potjes nba jam gedaan, waarvan ik er een zelfs verloor......maar volgens de site hiermee al 80% van de achievements unlocked ?! en dan met deze statiestieken...? Earned 13 of 32 achievements, 76/400 points. Weird math :P

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sagat schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 11:03:
[...]

Het is zeker leuk, volgens mij hier wel is vaker verteld, dat hoeveel het natuurlijk allemaal maar onzin is ik achievements toch een stukkie meerwaarde vind geven.

De vragen die dan imho logisch zijn is, vinden meer mensen dat hier ook leuk (volgens mij vinden sommige mensen retro o.a. leuk OMDAT er geen achievements zijn) en zelfs als
het antwoord ja is, is het dan nog steeds niet logischer om het in het achievements/trophy topic te doen?
Dat gaat nou niet bepaald heel erg hard dus ik denk dat ze de extra activiteit wel kunnen waarderen ;)

offtopic:
Voor de zekerheid maar alvast zo maar.....sowieso vind ik een ding al vaag, heb net letterlijk 2 potjes nba jam gedaan, waarvan ik er een zelfs verloor......maar volgens de site hiermee al 80% van de achievements unlocked ?! en dan met deze statiestieken...? Earned 13 of 32 achievements, 76/400 points. Weird math :P
Ja, wellicht logischer. Als er voldoende animo is kan de TS van dat topic misschien eens een "schopje" krijgen.

Vreemd van NBA Jam, overigens..maar zitten volgens mij wel meer kleine flaws in omdat het "amateur"werk is. Desalniettemin wel bijzonder dat er heel veel tijd en moeite in is en wordt gestoken. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:11

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Ik kan beter mijn goud gaan investeren in Nintendo Gamecubes.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-09 15:08
Ik denk dat hij gewoon de nieuw prijzen heeft opgezocht, dat is natuurlijk wel typisch Nintendo :P

Hail to the king baby!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Henkje.doc
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18-09 17:50
Afgelopen week werd de xbox 360 weer even aangehaald.
Recentelijk eigenlijk niet veel titels er meer bij.

Wel een andere indeling van de kasten.
Nog steeds dubbele rijen, anders ben je gewoon ruim 3 kasten kwijt aan alleen al de unieke titels en dan nog 1 extra voor alle special editions en variaties.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/VX8tqpg.jpg

[ Voor 25% gewijzigd door Henkje.doc op 14-08-2019 19:47 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

Eindelijk een 32x gekocht voor een prijs die ik acceptabel vind. Alleen helaas zonder spellen. Nu maar eens uitkijken naar wat spellen. ;-) ik mis van sega nu alleen nog de master system en dan ben ik compleet.
Ok ik ben een beetje aan het lobbyen voor een leaderbord voor retroachievements in het grote tropyh hunter topic.......en tot op heden is men niet enthousiast. Dus sowieso wil ik weten hoe de animo is hierbij de retrospelers. En hierom heb ik een poll gemaakt. Als het blijft bij mij en @Exorcist als mensen die het grappig vinden, ja dan staak ik hierbij momenteel mijn poging, als er toch nog een man of 3-4 bij komt dan hebben we een punt. Want de xbox lijst is ook niet bijster groot.

Bij deze dus!
Poll: Heb je interesse in retroachievements?
Ja
Nee
Een beetje
Wat zijn retroachievements?
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=402017&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Ik ben (gelukkig) geen politucus dus wel alvast schaamteloos in mijn voordeel gestemd O-) :+

[ Voor 4% gewijzigd door Sagat op 15-08-2019 11:18 ]

10 second ninja DONE

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Sagat schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 11:17:
Ok ik ben een beetje aan het lobbyen voor een leaderbord voor retroachievements in het grote tropyh hunter topic.......en tot op heden is men niet enthousiast. Dus sowieso wil ik weten hoe de animo is hierbij de retrospelers. En hierom heb ik een poll gemaakt. Als het blijft bij mij en @Exorcist als mensen die het grappig vinden, ja dan staak ik hierbij momenteel mijn poging, als er toch nog een man of 3-4 bij komt dan hebben we een punt. Want de xbox lijst is ook niet bijster groot.

Bij deze dus!
Ja
Nee
Een beetje
[Afbeelding]

Ik ben (gelukkig) geen politucus dus wel alvast schaamteloos in mijn voordeel gestemd O-) :+
Gek genoeg heb ik ook voor ja gestemd :+
Henkje.doc schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 19:46:
Afgelopen week werd de xbox 360 weer even aangehaald.
Recentelijk eigenlijk niet veel titels er meer bij.

Wel een andere indeling van de kasten.
Nog steeds dubbele rijen, anders ben je gewoon ruim 3 kasten kwijt aan alleen al de unieke titels en dan nog 1 extra voor alle special editions en variaties.

[Afbeelding]
Imposant, netjes!!
Verwijderd schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 21:33:
Eindelijk een 32x gekocht voor een prijs die ik acceptabel vind. Alleen helaas zonder spellen. Nu maar eens uitkijken naar wat spellen. ;-) ik mis van sega nu alleen nog de master system en dan ben ik compleet.
Goed op dreef :D

Succes met de spellen, benieuwd waar je mee aankomt ;). Sega CD dus ook al in bezit?

[ Voor 26% gewijzigd door Exorcist op 15-08-2019 11:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik verbaas mij er altijd over dat dat stukje poll script nog echt uit het stenen tijdperk lijkt te komen.

Wel gestemd.

Seroczynski schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 11:25:
Ik verbaas mij er altijd over dat dat stukje poll script nog echt uit het stenen tijdperk lijkt te komen.

Wel gestemd.
Die poll bestaat dan ook echt al jaaaaaaaaaaaren. En thanks for your vote. Wij hebben het nooit heel veel over trophies danwel achievements gehad.......maar wellicht voor jou ook leuk, er zitten ook diverse fighting games in de ' ondersteunde' games :)

10 second ninja DONE

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Sagat schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 11:17:

Bij deze dus!
Ja
Nee
Een beetje
[Afbeelding]

Bij deze ook voor ja gestemd ;-) Ik ben altijd in voor achievements :)

@Exorcist Mega cd heb ik al een tijdje ja. Ik denk dat ik voor nu een paar Megacd32x games op een cd brand om te testen of de 32x ook daadwerkelijk werkt. Ik denk dat mijn eerste aanschaf star wars arcade zal zijn. Maar dan moet ik hem wel voor een goede prijs tegenkomen. Overigens de games voor de 32x die op megacd zijn uitgebracht zijn NTSC only. Ze zijn wel gepatcht online zodat je ze kan branden voor Pal. Maar wel een beetje jammer....

Ik vind sowieso space sims/shooters erg tof, en daar zijn er gelukkig een paar van op de 32x. Dat was ook de voornaamste reden om een 32x aan te schaffen. De rest van de games zijn vaak geupgrade versies van megadrive games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
Wow wat een geld met 1 memory card (third party tellen niet).

Maar een cube crap staat max 25 euro controller 20tje de games max 20 voor de meeste kom ik toch heel anders uit. Plus ik kan bij mariocube alles daar kopen en iets goedkoper uit 8)7

Maar goed mijn vakantie had ik bedacht om veel te gamen... maar goed niets van terecht gekomen (moet toch echt gaan werken aan een goede Game room de hoofd TV is niet goed genoeg meer. (te vaak bezet met de kids en vrouw)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:00

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

:9
pirke schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 11:58:

Ik neem aan dat je een moderne TV aan je versterker hebt hangen? Dan gaat Duck Hunt helaas niet werken.

Forever raver!
Specs: Workstation Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
Er komen wel oplossingen aan dat het weer kan gaan werken (speciale zapper) maar goed voor die paar games kan ik wel een CRT regelen als het echt moet. En anders misschien via een wii mote en emulator.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik heb ooit ergens iets gelezen van een NES Zapper die op LCD's werkt. Is een mod voor een third-party Zapper. Heb er de laatste tijd niet meer naar gekeken, maar ik vind het ook pas interessant worden als ik het aan de praat keikgret een -eventueel gemodde- originele Zapper.

Zit ook al weken te dromen over mijn nieuwe, eerste echte gameroom. Heb er nu de ruimte voor in het huis, maar we willen ons eerste koophuis aanschaffen. Helaas nog geen succes met bieden gehad so far :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
Er zijn mods al die met een aangepaste zapper werken. De huidige zapper kan niets met LCD (het is niet eens de timing issue) maar dat hij LCD niet kan lezen. Voor de zapper is het gewoon zwart beeld. Dus er moet een anders filter op om dat te kunnen.

Maar hyperkin is er mee bezig:
https://kotaku.com/soon-y...-on-modern-tvs-1831548013

Dus ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nice, maar dan ga ik wel proberen km die internals in een originele Zapper te plaatsen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
Dat is dan wel weer een tof project ^_^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord
  • Laatst online: 23:00

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Is er al een antwoord op de vraag 'Wat zijn retroachievements?'? Ik heb Super Mario World op de SNES op 100% uitgespeeld bijvoorbeeld? Of is het hoeveel je verzameld hebt van een bepaalde console?

Beide lijken mij overigens wel leuk ja.

Forever raver!
Specs: Workstation Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-09 00:33
@Techno Overlord Momenteel wel ja. Een jaar of 10 geleden heb ik het eens op mijn beamer gespeeld, dat werkte prima :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Techno Overlord schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 11:55:
Is er al een antwoord op de vraag 'Wat zijn retroachievements?'? Ik heb Super Mario World op de SNES op 100% uitgespeeld bijvoorbeeld? Of is het hoeveel je verzameld hebt van een bepaalde console?

Beide lijken mij overigens wel leuk ja.
Je had de search nog niet gebruikt vermoed ik?
Maar om het makkelijk te maken:
http://retroachievements.org/

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelebobes

koelebobes

Wen BTC €100K

Hmmm ik was opzoek naar een N64 controller maar net via marktplaats gewoon een hele mooie deal gesloten... Een Grijze N64 controller met een goede pook + .... Een Grijze Nintendo 64 voor 11 Euro... WTF

BTC €94.837,08

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
Netjes.... voor die prijs wil er ook wel een :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

koelebobes schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 12:19:
Hmmm ik was opzoek naar een N64 controller maar net via marktplaats gewoon een hele mooie deal gesloten... Een Grijze N64 controller met een goede pook + .... Een Grijze Nintendo 64 voor 11 Euro... WTF
Prima deal zo! Wat betreft het pookje dat blijft een lastige om te vinden. Vandaar dat ik ervoor heb gekozen om deze te bestellen: https://retrofighters.com...tgen-n64-controller-gray/ Ook omdat ik de originele controller niet fijn vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelebobes

koelebobes

Wen BTC €100K

Verwijderd schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 09:21:
[...]

Prima deal zo! Wat betreft het pookje dat blijft een lastige om te vinden. Vandaar dat ik ervoor heb gekozen om deze te bestellen: https://retrofighters.com...tgen-n64-controller-gray/ Ook omdat ik de originele controller niet fijn vindt.
Ja ik heb al ongeveer 10 jaar in mijn hoofd dat ik een gele controller wilde hebben... Eindelijk bestel ik er een komt hij aan met een pook lammer dan een lazy sunday... Dus ik ging opzoek naar een donor controller kom ik dit in 1x tegen. Super tof

BTC €94.837,08

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grumpmeister
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 13-09 11:55
Poeh, gisteren eens wat uitgegeven aan een RGB modded Famicom. Wilde er toch een keer een halen, dus was dit een mooi moment. Probleem is echter dat m'n (nieuwe) TV geen scart aansluiting heeft en ik dus (uiteindelijk) ook een OSSC aan moet schaffen. Nu staat dat ook wel in de planning, maar toch. Tot die tijd is 'ie op de TV beneden ook wel bruikbaar.

Nog even kijken welke game ik er even los bij haal, en dan iets later een Everdrive erbij halen zodat alles iig speelbaar gaat zijn. Daarna kan ik in ieder geval selectief gaan collecten voor de NES / Famicom :D

FFXIV: Divyan Dawnborne | Switch FC: SW-8303-2261-5828 | Streamt obscure speedruns op Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Grumpmeister schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 11:34:
Poeh, gisteren eens wat uitgegeven aan een RGB modded Famicom. Wilde er toch een keer een halen, dus was dit een mooi moment. Probleem is echter dat m'n (nieuwe) TV geen scart aansluiting heeft en ik dus (uiteindelijk) ook een OSSC aan moet schaffen. Nu staat dat ook wel in de planning, maar toch. Tot die tijd is 'ie op de TV beneden ook wel bruikbaar.

Nog even kijken welke game ik er even los bij haal, en dan iets later een Everdrive erbij halen zodat alles iig speelbaar gaat zijn. Daarna kan ik in ieder geval selectief gaan collecten voor de NES / Famicom :D
Nice, ik wil ook nog een AV Famicom. OSSC is al goedkoper geworden, en is echt een massive upgrade. Welke games heb je nu voor de Famicom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
Seroczynski schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 14:47:
[...]

Nice, ik wil ook nog een AV Famicom. OSSC is al goedkoper geworden, en is echt een massive upgrade. Welke games heb je nu voor de Famicom?
Nog geen :D

Dit gaat m'n eerste ervaring worden met de Famicom, naast als kind een paar van de games bij een vriend te hebben gespeeld. Maar heb wel wat geinige games langs zien komen en het is ook een vrij grote library aan relatief korte games.

En ik wil Rocky & Bullwinkle er eens op meemaken :')

FFXIV: Divyan Dawnborne | Switch FC: SW-8303-2261-5828 | Streamt obscure speedruns op Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22:22
Ik heb Dragon Quest 1 t/m 4, maar ook geen Famicom. Maar ook met Famicon zou ik er niet zoveel mee kunnen, moet ik eerst even mijn Japans bijspijkeren. :+

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

X32 die binnen is gekomen getest en werkt erg goed! Getest met megacd32x games. Nu op zoek naar mijn eerste echte 32x game. ;-)

Voor de geïnteresseerden ik heb alle dubbele games die ik heb op vraag en aanbod gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cool hoor, ik zou ook graag een 32X willen om mijn tower compleet te maken. Heb deze maand weer wat GameBoy spullen aangeschaft en een belachelijk duur toetsenbord, dus dat moet maar weer even wachten :P

Daarnaast wil ik mij nu eerst richten op de Dreamcast, d.m.v. een DCHDMI en GDEMU :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik herken dat wel ja, mijn limiet voor deze maand is ook weer bereikt. Bij mij staat er o.a. nog een N64 met RGB, 3 in 1 power adapter voor megadrive en 32x games op het lijstje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Vind het nog steeds tof om te lezen over jullie retro plannen :)

Bij mij is het dan weer is omgeslagen naar de emulatie kant......door de fun die iik heb met de retroachievements is het spelen op de echte hardware opeens een stuk minder interessant.
Zoals vaker gezegd, ik game voor de fun, niet om als een purist de exacte ervaring te recreeëren. Dus minor emulatie issues neem ik voor lief.

Ik heb nog een paar spellen op mijn bucket list staan (mario 3, megaman) om uit te spelen, en ik vind het toch wel leuk dat ik dit op deze manier kan terugzien! Ook overweeg ik om voor een megaman bijvoorbeeld het laaste level dan te oefenen via emulator en save states, zodat ik bij slechte runs dan niet die eerste levels overnieuw moet spelen. Of in het laaste level zit met amper levens. Maar zou het absoluut tof vinden om die dan toch ook op echte hw uitgespeeld te hebben.

Ik vind het daarnaast ook wel tof om mijn fysieke consoles 'achter de hand' te hebben, voor spellen met emulatie issues. En toch voor het verzamel aspect, het geeft me iedere keer toch wel een smile als ik mijn 'hok'binnen kom en alles zie. (waarbij bepaalde consoles echt geretrobright moeten worden, maar niet bepaald een klusje waar ik vrolijk van word).
Waarbij ik me dan wel afvraag of het niet slimmer is om gewoon een glazen display kabinet te nemen, ipv van alles uitgestald en ready to go. Zelfs voordat ik van retro achievements afwist maakte ik er maar zeer sporadish gebruik van.

Andere gedachte is dan ook om eventueel de retro spullen uit te faseren en de opbrengst te gebruiken om een up2date pc en eventueel dan een mister of pi te nemen.....maar goed, genoeg verhalen gelezen over mensen die spijt hebben gekregen van zo'n beslissing, en ik zit in de gelukkige siuatie dat ik het niet voor het geld MOET doen.
Dus zeker niet iets wat ik heel snel zal doen!

Zelfs iig geen grote retro aankoop plannen (zeker met de bovengenoemde gedachten), buiten de lange termijn varianten die ik al vaker geneomd heb maar (ook voor mezelf :P ) toch nog even uittikken....
cheap/easy: rgb kabel voor snes
medium: 32x en 'oplossing' voor sega cd......neig naar de terraonion variant...en toch iets van een everdrive of sd2snes cartridge
duur: neo geo aes/mvs met sd cartridge

Moet zeggen dat ik zeer content ben met mijn beide (recent aangeschafte) retrocontrollers, de retrobit usb saturn replica welke ik met een brooks convertor op de ps4 gebruik, en voor mijn pc gebruik ik voor fighting games en general gaming veel mijn 8bit do m30, en voor de snes emulatie mijn 8bit do snes pad (weet ff het type nr niet uit mijn hoofd, maar de 'echte' replica ;) zoals hij was, dus zonder analoge sticks. Die laatste overigens al veel langer geleden gekocht, in eerste instantie voor de switch, maar die gebruik ik ongeveer net zo vaak als mijn retro consoles.
Mooi bruggetje, naar mijn opening, maar ook hier vind ik de meerwaarde van ook portable kunnen spelen die de switch natuurlijk biedt, niet opwegen tegen het gebrek aan achievements (uitzonderingen daar gelaten).....en toch ook vaak technisch iets mindere versies. Maar goed das verder (momenteel) offtopic.

10 second ninja DONE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap wel dat je kiest voor emulatie. Het kost veel minder ruimte en de spellen kan je sneller vinden. Ik wil het liefst wel alles op de orginele hardware spelen, alleen ik zoek voor de spellen die niet te betalen zijn ook alternatieven. Zoals het spel snatcher op de megacd. Die ligt rond de 500 euro, dat ga ik er dus nooit voor betalen. Die heb ik dan gebrand op een cd om hem toch te kunnen spelen, maar dan wel op de orginele hardware.

Vandaag ga ik star wars 32x binnen krijgen, ben heel erg benieuwd!

Vandaag krijg ik ook nog een ps3 die compatible is met ps2 binnen, voor een leuk bedrag opgepikt (25 euro). Heb dan 4 ps3's in bezit, waarvan er 3 de mogelijkheid hebben om ps2 games af te spelen. Ze gaan toch wat sneller kapot dan nieuwere modellen, dus voor de zekerheid wat reserve gekocht ;-)

Mijn budget voor aankomende maand zit er ook al weer een beetje op. Zal dus een rustig maandje worden tot eind september.

Overigens nog wel een hele goede deal gesloten door klonoa voor 10 euro van iemand te kopen!

Edit: Ik heb vandaag vanuit de VS de retrifighter brawler 64 binnen gekregen voor de N64. Wat is dat een verademing t.o.v. De orginele controller! Ligt lekker in de hand, speelt goed. Zeer nauwkeurig. Zeker een aanrader! Hierdoor is het een stuk leuker om op de N64 te spelen.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2019 20:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bronce
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18-09 16:19
Bij mij is het ook weer gaan kriebelen, 5 jaar alles op zolder gestaan in plastic bakken na de verhuizing. Had wat van mijn dure spellen verkocht (dreamcast cannonspike/project justice) en de ongebruikte spelcomputers verkocht om weer wat te ruimen. De opbrengsten zijn gelijk naar een gdemu + ossc clone gegaan voor m'n dreamcast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-09 22:23

Wom

Wat is een beetje goede site voor reële prijzen van retro consoles? Heb een bod ontvangen op een Atari Lynx, maar geen idee of het een goed bod is. Zoek wat referentie :)

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bronce schreef op zondag 25 augustus 2019 @ 16:20:
Bij mij is het ook weer gaan kriebelen, 5 jaar alles op zolder gestaan in plastic bakken na de verhuizing. Had wat van mijn dure spellen verkocht (dreamcast cannonspike/project justice) en de ongebruikte spelcomputers verkocht om weer wat te ruimen. De opbrengsten zijn gelijk naar een gdemu + ossc clone gegaan voor m'n dreamcast.
Heb je van beide een clone? Ik wil binnen twee maanden een GDEmu bestellen, en dat zal hoogstwaarschijnlijk een clone worden omdat hij momenteel officieel niet aangeboden wordt. Maar de OSSC is laatst nog wat gezakt in prijs. Wat betaal je voor een OSSC uit China, en kan die gewoon de firmware updaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wom schreef op zondag 25 augustus 2019 @ 16:23:
Wat is een beetje goede site voor reële prijzen van retro consoles? Heb een bod ontvangen op een Atari Lynx, maar geen idee of het een goed bod is. Zoek wat referentie :)
Is gewoon vraag en aanbod. Als nu op marktplaats kijk zie ik 18 advertenties staan. Daar kan je toch genoeg info uit halen lijkt mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bronce
Seroczynski schreef op zondag 25 augustus 2019 @ 18:51:
[...]

Heb je van beide een clone? Ik wil binnen twee maanden een GDEmu bestellen, en dat zal hoogstwaarschijnlijk een clone worden omdat hij momenteel officieel niet aangeboden wordt. Maar de OSSC is laatst nog wat gezakt in prijs. Wat betaal je voor een OSSC uit China, en kan die gewoon de firmware updaten?
Ik heb een gdemu clone besteld op ebay uit de UK en een ossc clone op allieexpres van bitfunx voor 120 euro. De reviews over de ossc clone zijn goed maar krijg het pas mid september binnen dus dan weet ik zeker of het goed werkt. De gdemu clone mag je niet updaten, ossc weet ik niet maar volgens mij is die nog wel te fixen met een jtag/usb clone van paar euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De OSSC is open source, dus op zich zou die het gewoon 100% moeten doen. Het is -volgens mij- alleen dat de onderdelen die gebruikt worden bij de assemblages van een andere kwaliteit kunnen zijn, maar dat zegt wellicht helemaal niets over de werking en betrouwbaarheid. Ik ben benieuwd hoe die jouw bevalt.

Welke MFR date staat er op de bestelde GDEmu clone, 2018-10-10? Volgens mij is deze namelijk de meest recente, maar ik zie soms nog andere aangeboden worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bronce
Seroczynski schreef op zondag 25 augustus 2019 @ 21:22:
De OSSC is open source, dus op zich zou die het gewoon 100% moeten doen. Het is -volgens mij- alleen dat de onderdelen die gebruikt worden bij de assemblages van een andere kwaliteit kunnen zijn, maar dat zegt wellicht helemaal niets over de werking en betrouwbaarheid. Ik ben benieuwd hoe die jouw bevalt.

Welke MFR date staat er op de bestelde GDEmu clone, 2018-10-10? Volgens mij is deze namelijk de meest recente, maar ik zie soms nog andere aangeboden worden.
Op de foto staat v5.5 18-4-15 maar weet het pas zeker als die binnenkomt, dus zal wel niet de meest recente zijn.

De ossc gaat gebruikt worden om in de huiskamer op de TV te kunnen spelen met de dreamcast (HDMI en component only op mijn TV). Andere projectje worden een hoek maken op zolder voor mijn CRT scherm en dan voor de Neo Geo MVS en sega naomi.

[ Voor 14% gewijzigd door bronce op 25-08-2019 22:04 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• joon
  • Laatst online: 12-09 15:57
Gisteren eindelijk m'n GBA project afgerond, is goed gelukt!

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/zadTEog.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
Sagat schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 10:04:
Andere gedachte is dan ook om eventueel de retro spullen uit te faseren en de opbrengst te gebruiken om een up2date pc en eventueel dan een mister of pi te nemen.....maar goed, genoeg verhalen gelezen over mensen die spijt hebben gekregen van zo'n beslissing, en ik zit in de gelukkige siuatie dat ik het niet voor het geld MOET doen.
Mister project is zeker een leuke optie bijna het zelfde als echte hardware (beter dan soft emulatie) En heel erg hoog tweaker gehalte. Plus redelijk betaalbaar 130 euro voor de DE-10 en dan nog 50-100 euro voor extra module + memory en klaar.

Alleen verkoop nooit je games (behalve degene die je haat of nooit maar dan ook nooit speld) heb nog spijt van verschillende verkopen van games. Meeste weer terug gekocht en de rest gelaten maar het doet nog steeds een beetje pijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterg
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 09:12
@Grumpmeister Hoe is het afgelopen met je Xbox sata projectje? :)

@Sagat Na een dag of vier bezig te zijn geweest met het organiseren van de retro spullen die in plastic bakken in de gangkast staan ben ik ook voor het eerst aan het neigen naar een wat minimalistischere setup. Wat een werk en wat een zooi...

[ Voor 64% gewijzigd door walterg op 26-08-2019 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
walterg schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 09:35:
@Grumpmeister Hoe is het afgelopen met je Xbox sata projectje? :)
Eventjes op een laag pitje geraakt vanwege wat evenementen en klussen binnenshuis. Ik moet de nieuwe HDD nog even formateren en klaarzetten met een Xbox structuur, want momenteel wordt 'ie niet herkend. Vanuit daar poging 2. In de tussentijd nog even een keer de oude HDD terugzetten en kijken of de dvd drive nog wel werkt, die had ik niet eerder gecontroleerd.

Mogelijk deze week weer eens kijken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterg
Grumpmeister schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 09:38:
[...]

Eventjes op een laag pitje geraakt vanwege wat evenementen en klussen binnenshuis. Ik moet de nieuwe HDD nog even formateren en klaarzetten met een Xbox structuur, want momenteel wordt 'ie niet herkend. Vanuit daar poging 2. In de tussentijd nog even een keer de oude HDD terugzetten en kijken of de dvd drive nog wel werkt, die had ik niet eerder gecontroleerd.

Mogelijk deze week weer eens kijken :D
Heb je geprobeerd om de originele disk te clonen met Chimp? Dat lijkt me een mooi uitgangspunt om eventueel verder mee te gaan.

En je weet dat je de schijf moet “locken”? Of hoeft dat niet meer...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MeZZiN schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 09:14:
[...]

Mister project is zeker een leuke optie bijna het zelfde als echte hardware (beter dan soft emulatie) En heel erg hoog tweaker gehalte. Plus redelijk betaalbaar 130 euro voor de DE-10 en dan nog 50-100 euro voor extra module + memory en klaar.

Alleen verkoop nooit je games (behalve degene die je haat of nooit maar dan ook nooit speld) heb nog spijt van verschillende verkopen van games. Meeste weer terug gekocht en de rest gelaten maar het doet nog steeds een beetje pijn.
Ik ben wel van het standpunt, als je gaat betalen voor emulatie, dan moet je het goed doen. dus wat dat bereft een mister de beste keuze momenteel.

Aan de andere kant, ik vind retro achievements heel erg leuk, en ik hou ook wel van games modden voor quality of life fixes, en bvb betere gfx. Ik heb hem nog niet gespeeld, maar die metroid nes, en kaart in het spel is echt al een wereld van verschil. Zelf kaarten maken is echt niet mijn hobby. En de gfx......aan de ene kant vind ik het leuk om echte gfx te zien, maar ik ben er heel eerlijk in, waar ik nog met veel plezier kijk naar wat de snes kan produceren (ik geniet echt van de gfx van sf2, zelfs dus via emulatie op mijn lcd pc monitor) bij de nes heb ik toch vaak dat ik het niet mooi vind. Het verschilt per spel uiteraard. En het is ook nog is zo subjectief als het maar kan, zelda 1 vind ik wellicht niet mooi, maar wel heel plezierig om naar te kijken........
Tsja oftewel gameplay over graphics, maar het is niet vervelend als het er leuk of leuker uitziet imho.

En hoe ik hier kwam, als ik dus ipv een mister kopen mijn pc upgrade, dan geef ik accuratie op, maar ik krijg er wel meer flexibiliteit terug qua nieuwe consoles. Breat of the wild in 4k of anti aliasing in andere consoles etc etc.
En om terug te komen op sf2, die game destijds dood gespeeld op mijn snes? Merk ik nu verschillen bij het spelen van de pc versie? Absoluut. Wat dan:
- Beeld is scherper, vooral toen ik sf2 net had, had ik een slecht tv, icm met compsite, misschiens zelfs wel rf! Ik kan me iig herinneren dat ik vooral een hekel had om met en tegen Ken te spelen omdat het rode super veel ' lekte' en wazig werd weergegeven.
- ik kan nu mijn comfy 6 button md pad (8bit do m30) gebruiken, en die is voor sf2 veel comfyer dan de snes pad)
- en last but not least (full screen 60hz, vs kleiner beeld en vooral langzaam)
emulatie glitches? helemaal niets gemerkt, mocht er iemand specifieke voorbeelden hebben dan kan ik prima testen hier, snes met crt staat aangesloten, maar het is dan dus wel die brakke pal versie van sf2 die dan vergeleken word :P

Maar verkopen:
Laten we zeggen dat ik het echt allemaal sowieso een jaar niet gebruikt moet hebben voordat ik het ook maar enigsinds serieus overweeg. Maar het heeft wel tot gevolg dat ik op kort termijn niet veel hardware aankopen verwacht, then again, binnenkort retro beurs in tilburg, kan maar zo zijn dan ik dan toch met een 32x of neo geo thuis kom :> 8)7

Oh en ook niet onbelangrijk, ik kan me ook zo maar voorstellen dat retro achievements ooit zal stoppen. Wellicht omdat de makers het niet langer willen supporten, of omdat iemand ( en vooral nintendo lijkt me kanshebber) bedenkt dat ze het niet fijn vinden dat mensen op grote schaal dus emulatie doen.

In een wereld zonder die achievements zal ik bij keuze doorgaans dan wel liever op de echte hw spelen, al hoewel het mod voordeel voor mij echt ook een grote meerwaarde is.
walterg schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 09:35:
@Sagat Na een dag of vier bezig te zijn geweest met het organiseren van de retro spullen die in plastic bakken in de gangkast staan ben ik ook voor het eerst aan het neigen naar een wat minimalistischere setup. Wat een werk en wat een zooi...
Tsja ik heb de luxe dat ik ik kamer heb waar ik mijn retro meuk aangesloten kan laten staan.
(en in het tv meubel in de woonkamer zitten ook wel ' iets meer' dan de gemiddelde ps4 aangesloten O-) )
Het is nog wel een ' work in progress' in zoverre dat het ook de logische opslag was van verhuisdozen die nog uitgezocht moeten worden evanals diverse tupperware bakken met zut.
als dat (ooit) klaar is wil ik er nog een klein bankstel in gooien en wellicht nog een klein extra bureau voor de 90ies pc en/of amiga.

De inrichting van het tv meubel qua consoles ben ik redelijk gelukkig mee. Helaas staat niet alles netjes gesorteerd op maker en tijd, maar wel op een manier dat ik in alles makkelijk de games kan inprikken en de controllers kan aansluiten.
Oh en de crt tv word nog geflankeerd door mijn amiga monitor (die daadwerkelijk dienst doet als scherm voor den gamecube) en een oud crt pc scherm die niet gebruikt word....maar die ik toch niet wil weg doen :')

Dit weekend ook is gekeken naar mijn retro stereo, maar het oude beestje heeft het zwaar, de cd speler had moeite met cd's lezen (orginele dus zou makkelijk moeten gaan, al hoewel natuurlijk ook cd's niet het eeuwige leven hebben en dit er wel een was/is die ik veel gespeeld heb), en de input van mijn scart wisselaar ging maar over 1 speaker. Ik was echter te lui om te gaan cross testen, ik vermoed dat het zo maar zou kunnen dat ik ergens een kabel breuk heb. Als dat allemaal uitgesloten is, is het wellicht tijd om de componenten is open te schroeven en wat schoon te maken.........al hoewel ik ook weer niet zoveel liefde voor het apparaat heb dat ik hem ten koste van alles wil houden. Ik neig dan weer daar 2 scenario's qua vervanging.

- bij de kringloop/cex oid een ander retro versterker setje aanschaffen
- gewoon een mm in wandelen en een pc speakersetje kopen, ik ben totaal geen audiofiel en vrijwel alles wat je nu kan kopen zal beter geluid geven (en vooral beter stereo effect) dan het tv geluid.

[ Voor 24% gewijzigd door Sagat op 26-08-2019 10:01 ]

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
walterg schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 09:40:
[...]

Heb je geprobeerd om de originele disk te clonen met Chimp? Dat lijkt me een mooi uitgangspunt om eventueel verder mee te gaan.

En je weet dat je de schijf moet “locken”? Of hoeft dat niet meer...?
De schijf locken was voorheen alleen vanwege Xbox Live, maar aangezien die service dood is, hoeft het schijnbaar niet meer.

Clonen zou een optie zijn, alleen heb ik daar niet alle tools voor. Daarnaast wil ik eigenlijk ook met een clean slate beginnen, volgens mij was mijn EvoX flink outdated (m'n Xbox is gemod met volgens mij de eerste SmartXX chip).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
Wie weet komt retro achievement naar mister... zou wel tof zijn. Ik snap de hele achievement zooi niet zo heel erg maar het helpt wel iets om te bewijzen dat je voor uit komt in je gaming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MeZZiN schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 10:01:
Wie weet komt retro achievement naar mister... zou wel tof zijn. Ik snap de hele achievement zooi niet zo heel erg maar het helpt wel iets om te bewijzen dat je voor uit komt in je gaming.
Haha, er valt weinig te snappen hoor. De community kan achievements voor een spel verzinnen. En dat werkt net als current gen verder. Als je het daar niet boeiend vind, heeft het voor retro consoles ook geen meerwaarde.

Maar ik vind het absoluut wel leuk. Zelfs dus snes sf2, die ik op alle manieren die ik als tiener kon verzinnen heb uitgespeeld (alle chars, ook met tijd uit, en zelfs dit alles maar dan gestart vanaf player 2 plek 8)7 ) probeer ik nu toch nogmaals te verslaan zodat er straks 100% achter staat (of zelfs 200%, die verdien je door hardcore te spelen, wat in grote lijnen neerkomt dat je niet kan werken met save states).

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
Ik ben gewoon een andere generatie denk ik. Mijn zwager speelt ook geen games als er geen achievements in zitten.

Ik heb vaak de tijd ook niet mag al blij zijn dat ik een game genoeg kan spelen. Laat staan alle achievements. Sommige zijn gewoon niet te halen zelfs voor door doorgewinterde gamers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
MeZZiN schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 10:13:
Ik ben gewoon een andere generatie denk ik. Mijn zwager speelt ook geen games als er geen achievements in zitten.

Ik heb vaak de tijd ook niet mag al blij zijn dat ik een game genoeg kan spelen. Laat staan alle achievements. Sommige zijn gewoon niet te halen zelfs voor door doorgewinterde gamers.
heh, ik vraag me dat af.....ik ben zelf *zucht* alweer 43 (misschien dus wel ouder dan jij?) ... dus van ver voor de cheevo generatie, en begrijp me niet verkeerd he, ik zal zoals aangegeven echt niet stoppen met retrogames in het geval dat er geen achievements zijn, maar ik vind het wel leuk.

Concreet voorbeeld is snes zelda. ooit in de hoogtijddagen van de snes van iemand geleend en ik vond het geweldig.......wilde hem zelf ook hebben, maar in die tijd simpelweg minder budget en dan is de keuze voor een game die je nog niet gespeeld hebt of een single player game die ' af' is een duidelijke.
Op vakantie ooit de gba versie tegengekomen, en met die prijs kon hij niet echt zijn, al hoewel mijn vrouw me verzekerde dat het om echt ging omdat het in een groot warenhuis verkocht werd :D

Nou, hij speelde wel perfect, en uiteindelijk ook die versie nog is uitgespeeld, maar inmiddels minstens 10 jaar geleden, dus ik had echt wel weer zin in een playthrough, maar het kwam er niet van.

Toen ik de retroachievements zag was dat bijna de eerste game die ik teste en ik vind het gelijk weer super.

Al hoewel het me idd ook wel soort van hinderd, want ik ben bij een 2e eindbaas, en voor de achievement moet je die zonder dmg verslaan, dat gaat vast wel lukken, maar ik twijfel tussen daar op focussen of lekker verder spelen.......en mijn eerder genoemde sf2.......double edged knife. Het unlocken van die achievements voelt goed, maar ik speel dus wel een game die ik eigenlijk al af had, en er zit nog genoeg in mijn backlog waar dit niet het geval is............

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterg
Sagat schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 09:46:
[...]

[...]

Tsja ik heb de luxe dat ik ik kamer heb waar ik mijn retro meuk aangesloten kan laten staan.
(en in het tv meubel in de woonkamer zitten ook wel ' iets meer' dan de gemiddelde ps4 aangesloten O-) )
Het is nog wel een ' work in progress' in zoverre dat het ook de logische opslag was van verhuisdozen die nog uitgezocht moeten worden evanals diverse tupperware bakken met zut.
als dat (ooit) klaar is wil ik er nog een klein bankstel in gooien en wellicht nog een klein extra bureau voor de 90ies pc en/of amiga.

De inrichting van het tv meubel qua consoles ben ik redelijk gelukkig mee. Helaas staat niet alles netjes gesorteerd op maker en tijd, maar wel op een manier dat ik in alles makkelijk de games kan inprikken en de controllers kan aansluiten.
Oh en de crt tv word nog geflankeerd door mijn amiga monitor (die daadwerkelijk dienst doet als scherm voor den gamecube) en een oud crt pc scherm die niet gebruikt word....maar die ik toch niet wil weg doen :')

Dit weekend ook is gekeken naar mijn retro stereo, maar het oude beestje heeft het zwaar, de cd speler had moeite met cd's lezen (orginele dus zou makkelijk moeten gaan, al hoewel natuurlijk ook cd's niet het eeuwige leven hebben en dit er wel een was/is die ik veel gespeeld heb), en de input van mijn scart wisselaar ging maar over 1 speaker. Ik was echter te lui om te gaan cross testen, ik vermoed dat het zo maar zou kunnen dat ik ergens een kabel breuk heb. Als dat allemaal uitgesloten is, is het wellicht tijd om de componenten is open te schroeven en wat schoon te maken.........al hoewel ik ook weer niet zoveel liefde voor het apparaat heb dat ik hem ten koste van alles wil houden. Ik neig dan weer daar 2 scenario's qua vervanging.

- bij de kringloop/cex oid een ander retro versterker setje aanschaffen
- gewoon een mm in wandelen en een pc speakersetje kopen, ik ben totaal geen audiofiel en vrijwel alles wat je nu kan kopen zal beter geluid geven (en vooral beter stereo effect) dan het tv geluid.
Wat je hebt gezien is de ruimte die ik heb :) Ik weet niet of ik toen al had maar ik heb de meeste consoles op planken staan met de kabels, controllers en voeding in een losse doos waar ik makkelijk bij kan. Dan hoeft niet alles continu aangesloten te zijn.

Wel heb ik inmiddels een hoekje gemaakt met een 14” PVM waar ik vast een Mega Drive + Sega CD, PS2, XBOX, XBOX 360, MSX2 en voor de leuk een Laserdisc speler aangesloten heb. De audio heb ik via een mengpaneel aan mijn pc gehangen zodat ik de draadloze headset kan gebruiken voor de game audio plus discord chat voor de online xlink sessies op de Xbox (onder andere Outrun 2, Halo 2, Mech Assault 1 en 2) en PS2 (en als xlink er niet uit klapt zelfs Mario Kart Double Dash op de GC).

Meer ruimte zou leuk zijn maar ik wil de buurt en zeker stad niet uit :)
Grumpmeister schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 09:49:
[...]

De schijf locken was voorheen alleen vanwege Xbox Live, maar aangezien die service dood is, hoeft het schijnbaar niet meer.

Clonen zou een optie zijn, alleen heb ik daar niet alle tools voor. Daarnaast wil ik eigenlijk ook met een clean slate beginnen, volgens mij was mijn EvoX flink outdated (m'n Xbox is gemod met volgens mij de eerste SmartXX chip).
Ik zou ook graag schoon willen beginnen maar ik heb gesetteld voor een clone.

De enige “tool” die je voor clonen nodig hebt is overigens een molex splitter, of een andere manier om een hdd van stroom te voorzien.

Ik dacht dat het locken nodig was om te kunnen booten. Weer wat geleerd :)

edit: autocorrect had van molex molen gemaakt. Een molen splitter klinkt best interessant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
Sagat schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 11:33:
[...]

heh, ik vraag me dat af.....ik ben zelf *zucht* alweer 43 (misschien dus wel ouder dan jij?) ... dus van ver voor de cheevo generatie, en begrijp me niet verkeerd he, ik zal zoals aangegeven echt niet stoppen met retrogames in het geval dat er geen achievements zijn, maar ik vind het wel leuk.

Concreet voorbeeld is snes zelda. ooit in de hoogtijddagen van de snes van iemand geleend en ik vond het geweldig.......wilde hem zelf ook hebben, maar in die tijd simpelweg minder budget en dan is de keuze voor een game die je nog niet gespeeld hebt of een single player game die ' af' is een duidelijke.
Op vakantie ooit de gba versie tegengekomen, en met die prijs kon hij niet echt zijn, al hoewel mijn vrouw me verzekerde dat het om echt ging omdat het in een groot warenhuis verkocht werd :D

Nou, hij speelde wel perfect, en uiteindelijk ook die versie nog is uitgespeeld, maar inmiddels minstens 10 jaar geleden, dus ik had echt wel weer zin in een playthrough, maar het kwam er niet van.

Toen ik de retroachievements zag was dat bijna de eerste game die ik teste en ik vind het gelijk weer super.

Al hoewel het me idd ook wel soort van hinderd, want ik ben bij een 2e eindbaas, en voor de achievement moet je die zonder dmg verslaan, dat gaat vast wel lukken, maar ik twijfel tussen daar op focussen of lekker verder spelen.......en mijn eerder genoemde sf2.......double edged knife. Het unlocken van die achievements voelt goed, maar ik speel dus wel een game die ik eigenlijk al af had, en er zit nog genoeg in mijn backlog waar dit niet het geval is............
Precies dat achievements van de developer goed idee (soms zijn die ook idioot maar toch) het geeft je wat meer doel voor een spel. Maar games die veel tijd kosten om te spelen is het gewoon extra lastig. En soms en dat kom ik helaas vaker tegen is een 100% is niet normaal gezien mogelijk omdat dingen soms niet meer kan halen als je het gemist heb. Dus een guide is bijna verplicht.

Maar goed ik zou zelf gewoon lekker door spelen achievement geven wat doel maar het spel is het doel de recht zijn toch echt naar mijn idee de slagroom + kersen op de taart. (die van zichzelf lekker moet zijn).

Ik snap wel dat je een goed gevoel krijg van achievements. Had zelf bij de 360 games dat sommige dingen so random waren om te halen dat je het niet door had. Behalve dat je rechts een notification kreeg.... dus die schoten hun doel iets voor bij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Nou gister voor de gein toch is wat gezocht op 32x, was nieuwsgierig wat hou nou zou moeten kosten, helemaal omdat er volgende maand toch een retro beurs is (eind september in tilburg) , waar ik wel naar toe ga. Dan vind ik het iig interessant om is te kijken naar prijzen zodat ik iig weet of de prijzen ok zijn.

Daarna vroeg ik me af hoe het zat regiolocks op een 32x en of er nog spannende dingen waren met videokabels etc. Initieel dacht ik altijd dat de 32x werkte zoals een convertor bij mijn snes, daarna al geleerd dat je dus ook een poweradapter brick nodig hebt, en nu dus uiteindleijk dat je zowel geluid als video signaal extern moet doorlussen?! Word er iig niet heel vrolijk van.......

Maar goed, verzamel technish blijft het toch een geinig ding om te hebben, dus we gaan het zien...

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Sagat als je een 32x gaat kopen, koop er 1 met alle accessoires erbij. Die zijn los bijna niet te krijgen namelijk. Wat betreft het geluid dat is een beetje afhankelijk welke megadrive je hebt. Als je MegaDrive 1 hebt kan je de volgende kabel gebruiken: https://www.retrogamingca...10?tracking=5543fb4c077bb

Dan loopt het geluid gewoon via de scart kabel die je op de 32x hebt aangesloten.

Regio lock zit op de cartridge en niet op de 32x. Sommige cartridges zijn regio vrij.

Voor de power supply kan je een 3 in 1 kopen: https://retrogamesupply.c...drive-genesis-mega-cd-32x

Ik heb kort geleden de 32x gekocht voor ongeveer 110 euro met alle accessoires alleen zonder doos. Mijn maximum zat op 150 euro. Je moet goed zoeken en geluk hebben. Zijn er genoeg die hem voor de hoofdprijs willen verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 11:01:
@Sagat als je een 32x gaat kopen, koop er 1 met alle accessoires erbij. Die zijn los bijna niet te krijgen namelijk. Wat betreft het geluid dat is een beetje afhankelijk welke megadrive je hebt. Als je MegaDrive 1 hebt kan je de volgende kabel gebruiken: https://www.retrogamingca...10?tracking=5543fb4c077bb

Dan loopt het geluid gewoon via de scart kabel die je op de 32x hebt aangesloten.

Regio lock zit op de cartridge en niet op de 32x. Sommige cartridges zijn regio vrij.

Voor de power supply kan je een 3 in 1 kopen: https://retrogamesupply.c...drive-genesis-mega-cd-32x

Ik heb kort geleden de 32x gekocht voor ongeveer 110 euro met alle accessoires alleen zonder doos. Mijn maximum zat op 150 euro. Je moet goed zoeken en geluk hebben. Zijn er genoeg die hem voor de hoofdprijs willen verkopen.
goede tip idd, lijkt me een nachtmerrie om alle bekabeling los te moeten zoeken. Ik heb idd een model 1 md, al hoewel ik het verzamel technisch dan ook nog wel overweeg om een model 2 te kopen als ik een leuke combo deal zie.

Mijn everdrive zou er voor zorgen dat ik alles kan spelen van de 32x dus over de regio's hoef ik me dan sowieso weinig zorgen meer te maken.

En ja, zo'n 3-1 lijkt me zeer ideaal, hoewel ik dus geen megacd heb, en die ook niet verwacht op korte termijn te kopen, al hoewel dat natuurlijk wel logischer word als ik ook de 32x heb :+

En zeker thanks voor die richt prijs. Het verbaasde me ook dat er nog best wat aanbod was al op ebay. En doos is op zich leuk, maar voor mij niet essentieel.....Nou ongeduldig afwachten op die beurs dan maar :)

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
Het is ook wel verstanding om een moderne powersupply te kopen ook vanwege te kosten (1 is atlijd goedkoper dan 3 hele oude) maar ook veiliger. Die oude kunnen problemen gegeven na zo lange tijd.

Wat ik wel geleerd heb van retro spullen als ze er zijn (ook nieuwe producten) niet te lang twijfelen ze stoppen er ook gewoon zomaar mee dan je de PSU weer niet meer kan kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Laatst online: 19:40

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Die 32X kabels zijn vrij makkelijk via eBay te krijgen..

MD1: https://www.ebay.com/itm/...6c7674f24b26f5f2b939897df

MD2/3: https://www.ebay.com/itm/...54ee7b:g:aLYAAOSwcUBYVO8L

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Verwijderd

Dit zijn niet dezelfde kabels! Hier zit namelijk geen geluid bij. Bij de kabels die ik aangaf zit er in de kabel een jack plug in, die je in de voorkant van de md1 kan steken. Dan loopt het geluid ook via de 32x. Dat is wel een wezenlijk verschil.

• Ekfad
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17-09 15:24
MeZZiN schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 12:16:
Het is ook wel verstanding om een moderne powersupply te kopen ook vanwege te kosten (1 is atlijd goedkoper dan 3 hele oude) maar ook veiliger. Die oude kunnen problemen gegeven na zo lange tijd.

Wat ik wel geleerd heb van retro spullen als ze er zijn (ook nieuwe producten) niet te lang twijfelen ze stoppen er ook gewoon zomaar mee dan je de PSU weer niet meer kan kopen.
Goede bemerking, maar welke koop je dan? Ik heb hier een europese en amerikaanse snes en beide adapters zijn zo goed als gesneuveld. Ben al op zoek gegaan naar een modulaire stroomadapter die beiden kan ondersteunen maar nog niet gevonden (wel ook niet zo heel goed gezocht)

• MeZZiN
Ik zou zelf voor zo iets gaan voor de SNES: https://en.retrogamesuppl...intendo-nes-and-super-nes

Weet alleen niet hoe betrouwbaar deze zijn maar het lijkt goed te zijn.

• Michael Knight
  • Laatst online: 19:40

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Verwijderd schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 08:27:
[...]

Dit zijn niet dezelfde kabels! Hier zit namelijk geen geluid bij. Bij de kabels die ik aangaf zit er in de kabel een jack plug in, die je in de voorkant van de md1 kan steken. Dan loopt het geluid ook via de 32x. Dat is wel een wezenlijk verschil.
Ook die kabels zijn met wat handigheid te krijgen :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• Eymas
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 22:25
MeZZiN schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 13:32:
Ik zou zelf voor zo iets gaan voor de SNES: https://en.retrogamesuppl...intendo-nes-and-super-nes

Weet alleen niet hoe betrouwbaar deze zijn maar het lijkt goed te zijn.
Deze heb ik toevallig voor mijn SNES en ik kan zeggen dat die goed betrouwbaar is. Het wordt nauwelijks warm en is iets makkelijker weg te werken gezien het blok nu in de stekker zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

N64 RGB uit Frankrijk binnen gekregen. Moet eerlijk zeggen dat ik het wat vind tegenvallen. Had er iets meer van verwacht eigenlijk. Misschien komt het wel omdat ik het op een 26 inch lcd heb geprobeerd. Maar daarintegen speel ik daar ook mijn ps1 spellen op en die zien er prima uit. Blijkbaar is de N64 alleen okay als het op een crt afgespeeld wordt. Terwijl de snes er ook prima uitziet met scart op een lcd. Ik heb helaas momenteel geen plek voor een crt. Wordt nog even wachten op de verbouwing tot ik echt een game kamer kan maken. Heb met 40 consoles en 1300 games redelijk wat te vullen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3style
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-09 08:40

3style

...

bronce schreef op zondag 25 augustus 2019 @ 21:54:
[...]

Op de foto staat v5.5 18-4-15 maar weet het pas zeker als die binnenkomt, dus zal wel niet de meest recente zijn.

De ossc gaat gebruikt worden om in de huiskamer op de TV te kunnen spelen met de dreamcast (HDMI en component only op mijn TV). Andere projectje worden een hoek maken op zolder voor mijn CRT scherm en dan voor de Neo Geo MVS en sega naomi.
Heb zelf onlangs ook een gdemu clone gekocht, wordt binnenkort geïnstalleerd :)
Ze hebben allemaal dezelfde firmware, sommigen hadden in het begin nog een verkeerde “crystal”.
https://www.reddit.com/r/...5_clone_uses_the_correct/

Ik maak juist een CRT arcade hoekje voor de dreamcast :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 23:53
walterg schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 11:34:
[...]
Ik zou ook graag schoon willen beginnen maar ik heb gesetteld voor een clone.

De enige “tool” die je voor clonen nodig hebt is overigens een molex splitter, of een andere manier om een hdd van stroom te voorzien.

Ik dacht dat het locken nodig was om te kunnen booten. Weer wat geleerd :)

edit: autocorrect had van molex molen gemaakt. Een molen splitter klinkt best interessant!
Ik heb dit afgelopen week ook gedaan. De molex splitter bij de lokale electronica winkel gekocht en mn ouders hadden nog een geschikte 120GB HDD liggen. Ik heb een softmod uitgevoerd, bij een softmod moet je de HDD altijd locken.

Komende week van de wii2hdmi adapter een Xbox hdmi kabel maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Verwijderd schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 15:17:
N64 RGB uit Frankrijk binnen gekregen. Moet eerlijk zeggen dat ik het wat vind tegenvallen. Had er iets meer van verwacht eigenlijk. Misschien komt het wel omdat ik het op een 26 inch lcd heb geprobeerd. Maar daarintegen speel ik daar ook mijn ps1 spellen op en die zien er prima uit. Blijkbaar is de N64 alleen okay als het op een crt afgespeeld wordt. Terwijl de snes er ook prima uitziet met scart op een lcd. Ik heb helaas momenteel geen plek voor een crt. Wordt nog even wachten op de verbouwing tot ik echt een game kamer kan maken. Heb met 40 consoles en 1300 games redelijk wat te vullen ;-)
Bedoel je een Franse regio N64 of iemand die hem RGB gemod heeft in Frankrijk?

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sp33dFr34k schreef op zondag 1 september 2019 @ 11:22:
[...]

Bedoel je een Franse regio N64 of iemand die hem RGB gemod heeft in Frankrijk?
Het is een Franse N64 met de rgb mod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masauri
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:11

masauri

aka qwybyte

De afgelopen twee weken heb ik nog heb nog 2 N64 consoles gekocht, (1tje als donor voor mijn huidige n64 die ik wilde gebruiken om de top te vervangen omdat er een chipje uit is op bolling, maar de donor is in nog slechtere staat helaas, dus dat word een mod project met nieuwe overspuiting ofzo. Alleen vraag ik me af waarmee ik het beste de plastic kan herstellen en opnieuw opvullen voor ik m schuur en spuit?
Iemand suggesties?

De andere was een smokey black, ook heel wat meegemaakt, en moet ook wat hersteld, maar het doet deugd als hij er na een goeie poetsbeurt al beter uit ziet.

Verder is men everdrive 64 binnen gekomen, heb ik ieder n64 spel dus bekeken , een selectie gemaakt en die erop gezet, als ik uitreken hoeveel me dat al gespaard heeft aan losse cartridges, amai!
Nu kan ik ook wel een paar leuke rom hacks spelen op de orginele hardware.
Voorlopig heb ik deze:
- Banjo - Kazooie - The Hidden Lair
- F-Zero X Climax
- Goldeneye X
- Perfect Dark met mutiplayer level kakariko village
- Super Mario Star Road N64

Komen er nog wel is bij vermoed ik...
Nu kan ik me terug met het herstel/modding van de n64 consoles bezig houden.
Alleen bleken bij beide de stroomkabels doorgesneden, dus kijken of we die ergens nieuw vanaf kunnen halen of zelf proberen te solderen.

De Grote GoT FG Kettingbrief - Deel 12 (Spinoff Resultaat)

Pagina: 1 ... 35 ... 224 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op, dit topic is om retro gaming en al haar facetten te bespreken, het is echter NIET de bedoeling om
- Games aan te schaffen (ruilen/lenen/etc.) van/via mede tweakers.
- Games te verkopen.
- Te vragen wat een game of console waard is.
- Een V&A advertentie te promoten.
- Dit topic is voor en door verzamelaars, s.v.p. geen opmerkingen ala 'Oh wat veel, speel je dat allemaal?' Dat voegt niets toe.