MeZZiN schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 09:14:
[...]
Mister project is zeker een leuke optie bijna het zelfde als echte hardware (beter dan soft emulatie) En heel erg hoog tweaker gehalte. Plus redelijk betaalbaar 130 euro voor de DE-10 en dan nog 50-100 euro voor extra module + memory en klaar.
Alleen verkoop nooit je games (behalve degene die je haat of nooit maar dan ook nooit speld) heb nog spijt van verschillende verkopen van games. Meeste weer terug gekocht en de rest gelaten maar het doet nog steeds een beetje pijn.
Ik ben wel van het standpunt, als je gaat betalen voor emulatie, dan moet je het goed doen. dus wat dat bereft een mister de beste keuze momenteel.
Aan de andere kant, ik vind retro achievements heel erg leuk, en ik hou ook wel van games modden voor quality of life fixes, en bvb betere gfx. Ik heb hem nog niet gespeeld, maar die metroid nes, en kaart in het spel is echt al een wereld van verschil. Zelf kaarten maken is echt niet mijn hobby. En de gfx......aan de ene kant vind ik het leuk om echte gfx te zien, maar ik ben er heel eerlijk in, waar ik nog met veel plezier kijk naar wat de snes kan produceren (ik geniet echt van de gfx van sf2, zelfs dus via emulatie op mijn lcd pc monitor) bij de nes heb ik toch vaak dat ik het niet mooi vind. Het verschilt per spel uiteraard. En het is ook nog is zo subjectief als het maar kan, zelda 1 vind ik wellicht niet mooi, maar wel heel plezierig om naar te kijken........
Tsja oftewel gameplay over graphics, maar het is niet vervelend als het er leuk of leuker uitziet imho.
En hoe ik hier kwam, als ik dus ipv een mister kopen mijn pc upgrade, dan geef ik accuratie op, maar ik krijg er wel meer flexibiliteit terug qua nieuwe consoles. Breat of the wild in 4k of anti aliasing in andere consoles etc etc.
En om terug te komen op sf2, die game destijds dood gespeeld op mijn snes? Merk ik nu verschillen bij het spelen van de pc versie? Absoluut. Wat dan:
- Beeld is scherper, vooral toen ik sf2 net had, had ik een slecht tv, icm met compsite, misschiens zelfs wel rf! Ik kan me iig herinneren dat ik vooral een hekel had om met en tegen Ken te spelen omdat het rode super veel ' lekte' en wazig werd weergegeven.
- ik kan nu mijn comfy 6 button md pad (8bit do m30) gebruiken, en die is voor sf2 veel comfyer dan de snes pad)
- en last but not least (full screen 60hz, vs kleiner beeld en vooral langzaam)
emulatie glitches? helemaal niets gemerkt, mocht er iemand specifieke voorbeelden hebben dan kan ik prima testen hier, snes met crt staat aangesloten, maar het is dan dus wel die brakke pal versie van sf2 die dan vergeleken word
Maar verkopen:
Laten we zeggen dat ik het echt allemaal sowieso een jaar niet gebruikt moet hebben voordat ik het ook maar enigsinds serieus overweeg. Maar het heeft wel tot gevolg dat ik op kort termijn niet veel hardware aankopen verwacht, then again, binnenkort retro beurs in tilburg, kan maar zo zijn dan ik dan toch met een 32x of neo geo thuis kom
Oh en ook niet onbelangrijk, ik kan me ook zo maar voorstellen dat retro achievements ooit zal stoppen. Wellicht omdat de makers het niet langer willen supporten, of omdat iemand ( en vooral nintendo lijkt me kanshebber) bedenkt dat ze het niet fijn vinden dat mensen op grote schaal dus emulatie doen.
In een wereld zonder die achievements zal ik bij keuze doorgaans dan wel liever op de echte hw spelen, al hoewel het mod voordeel voor mij echt ook een grote meerwaarde is.
walterg schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 09:35:
@
Sagat Na een dag of vier bezig te zijn geweest met het organiseren van de retro spullen die in plastic bakken in de gangkast staan ben ik ook voor het eerst aan het neigen naar een wat minimalistischere setup. Wat een werk en wat een zooi...
Tsja ik heb de luxe dat ik ik kamer heb waar ik mijn retro meuk aangesloten kan laten staan.
(en in het tv meubel in de woonkamer zitten ook wel ' iets meer' dan de gemiddelde ps4 aangesloten

)
Het is nog wel een ' work in progress' in zoverre dat het ook de logische opslag was van verhuisdozen die nog uitgezocht moeten worden evanals diverse tupperware bakken met zut.
als dat (ooit) klaar is wil ik er nog een klein bankstel in gooien en wellicht nog een klein extra bureau voor de 90ies pc en/of amiga.
De inrichting van het tv meubel qua consoles ben ik redelijk gelukkig mee. Helaas staat niet alles netjes gesorteerd op maker en tijd, maar wel op een manier dat ik in alles makkelijk de games kan inprikken en de controllers kan aansluiten.
Oh en de crt tv word nog geflankeerd door mijn amiga monitor (die daadwerkelijk dienst doet als scherm voor den gamecube) en een oud crt pc scherm die niet gebruikt word....maar die ik toch niet wil weg doen
Dit weekend ook is gekeken naar mijn retro stereo, maar het oude beestje heeft het zwaar, de cd speler had moeite met cd's lezen (orginele dus zou makkelijk moeten gaan, al hoewel natuurlijk ook cd's niet het eeuwige leven hebben en dit er wel een was/is die ik veel gespeeld heb), en de input van mijn scart wisselaar ging maar over 1 speaker. Ik was echter te lui om te gaan cross testen, ik vermoed dat het zo maar zou kunnen dat ik ergens een kabel breuk heb. Als dat allemaal uitgesloten is, is het wellicht tijd om de componenten is open te schroeven en wat schoon te maken.........al hoewel ik ook weer niet zoveel liefde voor het apparaat heb dat ik hem ten koste van alles wil houden. Ik neig dan weer daar 2 scenario's qua vervanging.
- bij de kringloop/cex oid een ander retro versterker setje aanschaffen
- gewoon een mm in wandelen en een pc speakersetje kopen, ik ben totaal geen audiofiel en vrijwel alles wat je nu kan kopen zal beter geluid geven (en vooral beter stereo effect) dan het tv geluid.
[
Voor 24% gewijzigd door
Sagat op 26-08-2019 10:01
]