Nice, SA2 blijft ook een mooie titelVerwijderd schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 00:00:
[Afbeelding: Dreamcast collectie juli 2019]
mijn dreamcast collectie deze maand uitgebreid met een aantal erg goede titels! Ben vooral erg blij met gta 2 voor de dreamcast. Lastig te vinden. Krijg van de week ook nog star wars episode 1 racer en nightmare creatures 2 binnen. Voor deze maand weer even voldoende. Zit al ver boven mijn budget maar kon het niet laten ;-)
@koelebobes die xbox is wel heel tof! Nooit eerder gezien. Nu wil ik hem ook ;-)
Dus mcable heeft een nieuwe indiegogo de hdmi kabel die wel een beter beeld geeft ....
https://www.indiegogo.com...play-graphics-processor#/
er zijn nog wat early birds.

Wat een verschil ik hoop alleen dat het ook echt is.
Wilde al de originele gaming kabel kopen alleen was niet in nederland te krijgen makkelijk (of behoorlijk duur via de US)
Een review van de originele kabel:
Grappig is dat linus (van techtips) ook redelijk impressed was met de kabel
https://www.indiegogo.com...play-graphics-processor#/
er zijn nog wat early birds.

Wat een verschil ik hoop alleen dat het ook echt is.
Wilde al de originele gaming kabel kopen alleen was niet in nederland te krijgen makkelijk (of behoorlijk duur via de US)
Een review van de originele kabel:
Grappig is dat linus (van techtips) ook redelijk impressed was met de kabel

- Sagat
- Registratie: April 2002
- Laatst online: 15:58
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- RetroTINK
- Nintendo GameBoy
- MegaDrive
- Nintendo Game & Watch
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Microsoft Xbox + 1 Controller
- RetroTINK 5X-Pro
- Nintendo DS
- 16 bit
- Game boy advance
- Dreamcast
- Nintendo 64
- Saturn
- Game boy advance sp
- Consoles
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
Dat wilde ik net vragen! Ik heb juist wel veel met star wars, maar desondanks vind ik de console niet geweldig......ik heb sowieso weinig met speciale uitvoeringen als hoewel ik aparte kleuren an sich wel leuk vind. Maar die stickers.....tsja laten we het zeggen niet voor mij.koelebobes schreef op maandag 29 juli 2019 @ 17:17:
[...]
Dankjewel , de Gele N64 controller heeft helaas een kapotte joystick maar dat is snel gemaakt , De SNES spellen hebben prijzen zoals ik ze ken uit 2010 en de XBOX 360 lag bij een kringloop op de reparatie afdeling ik moest 10x terug met de fiets om hem eindelijk mee te krijgen ( er is niks mee aan de hand ) en morgen word naar de controller gezocht.
Die c3po golden controller daarentegen, die vond ik zo vet, vaak getwijfeld om die op te pikken, maar altijd bang voor brakke hardware en was nooit zo van het zelf fixen (haha nog steeds niet, maar met dank aan @Seroczynski iig is een snes controller opgemaakt een de rubberen onderdelen vervangen, wsl zal dat met een x360 controller ook wel te doen zijn.....)
Verder hier itt tot 'jullie' weinig retro nieuws, ik heb inmiddels wel de sega/8bit do m30 bluetooth versie besteld evenals een convertor ps3/ps4 zodat ik die hopelijk op mijn ps4 kan gebruiken.
Oh en ik heb wat snes classics gespeeld (wel op de mini, die zit aan de zelfde monitor als mijn pc) omdat ik op mijn pc moest wachten (fakking grote windows update waar 'hij' toch wel 2-3 kwartier zoet mee was schat ik
super ghouls n ghosts, castlevania, f-zero en eindelijk is een serieuze poging om super metroid te spelen.......al hoewel ik nog steeds eerst liever de nes (en ook gb opvolger) zou willen uitspelen.
10 second ninja DONE
Eerst zien, dan geloven. Ik vind dat er wel een redelijk grote claim wordt gemaakt. Daarnaast heb je voor je retro consoles nog altijd een HDMI out nodig wil je hier gebruik van kunnen maken.MeZZiN schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 08:54:
Dus mcable heeft een nieuwe indiegogo de hdmi kabel die wel een beter beeld geeft ....![]()
[...]
Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski
Eens maar goed ik ben ook sceptisch maar ben wel erg benieuwd. Plus er zijn redelijk wat reviews nu van deze kabel die allemaal positief zijn. Ik heb hem alvast gekocht ben benieuwd. Dat linus wel overtuigt was maakt voor mij dat ik de gok wil wagen. Als hij binnen is laat ik wel weten of het iets is. Als het goed is eind september ish.... het blijven kickstarters maar deze heeft al ooit dingen gemaakt dus kans is groot dat hij gewoon netjes op tijd is.
En ja alle consoles moeten natuurlijk HDMI hebben dat fixed deze kabel ook niet. (claimed het ook niet) maar voor mijn consoles heb ik alles al op HDMI (behalve de Ps2 maar goed daar heb ik ook een stuk minder mee) ga het wel proberen natuurlijk met een pound kabel of zo iets.
Voor mij blijf eigenlijk alleen de Ps2 over die het moet doen met component/rgb. De rest heeft of HDMI. Andere consoles heb ik niet en voor alle echte oude games PS1 N64 ga ik liever emuleren en alles daarvoor heb ik de mister FPGA project. Plus N64 kan je een hoop doen om de kwaliteit te verbeteren van de output. Vanaf de cube / ps2 hoeft dat niet de kwaliteit is goed genoeg ook in de huidige tijd natuurlijk kan het beter (hdmi upgrade) en nu de mcable dus ben benieuwd.
Heb ook zelf nooit een SNES/ NES gehad alleen een gameboy. wel veel te veel gespeeld op SNES en nes en ook de master system + mega drive. Ik had een Gameboy voor onderweg. Thuis stond een MSX 1 (later een 2) die ik heel veel gebruikte. Was best een goed systeem was geen NES maar toch en sommige opzichten wel beter dan de NES zeker metal gear was geweldig op de MSX. Mijn ouders vonden een console niet nuttig. Ik was er ooit niet zo blij met deze keuze van ze maar goed het heeft me wel enorm geholpen omdat ik nu full time software ontwikkelaar ben en de MSX heeft daar wel bij geholpen. En ze hadden gelijk console games waren toen al duur.
Daarna een heel stuk alleen maar PC gaming 286 -> 468DX2 -> Pentium Pro 200 Voodoo 2 ET6100. Daarna nog een P3 en tja daarna over gestapt op een mac en niet veel meer spelen gespeeld. Tot in 2002 ik een GBA kocht met Zelda (GBC) seasons games en ik weer terug was in console gaming niet veel later volgde een gamecube en sindsdien alleen maar console gaming en soms een PC game.
Mijn focus is ook meer vanaf de Cube en de oude 16bit tijd alles er tussen is voor mijn een gat en speel alles er tussen weinig tot niet soms een PS1 game op de vita maar meer ook niet.
En ja alle consoles moeten natuurlijk HDMI hebben dat fixed deze kabel ook niet. (claimed het ook niet) maar voor mijn consoles heb ik alles al op HDMI (behalve de Ps2 maar goed daar heb ik ook een stuk minder mee) ga het wel proberen natuurlijk met een pound kabel of zo iets.
Voor mij blijf eigenlijk alleen de Ps2 over die het moet doen met component/rgb. De rest heeft of HDMI. Andere consoles heb ik niet en voor alle echte oude games PS1 N64 ga ik liever emuleren en alles daarvoor heb ik de mister FPGA project. Plus N64 kan je een hoop doen om de kwaliteit te verbeteren van de output. Vanaf de cube / ps2 hoeft dat niet de kwaliteit is goed genoeg ook in de huidige tijd natuurlijk kan het beter (hdmi upgrade) en nu de mcable dus ben benieuwd.
Heb ook zelf nooit een SNES/ NES gehad alleen een gameboy. wel veel te veel gespeeld op SNES en nes en ook de master system + mega drive. Ik had een Gameboy voor onderweg. Thuis stond een MSX 1 (later een 2) die ik heel veel gebruikte. Was best een goed systeem was geen NES maar toch en sommige opzichten wel beter dan de NES zeker metal gear was geweldig op de MSX. Mijn ouders vonden een console niet nuttig. Ik was er ooit niet zo blij met deze keuze van ze maar goed het heeft me wel enorm geholpen omdat ik nu full time software ontwikkelaar ben en de MSX heeft daar wel bij geholpen. En ze hadden gelijk console games waren toen al duur.
Daarna een heel stuk alleen maar PC gaming 286 -> 468DX2 -> Pentium Pro 200 Voodoo 2 ET6100. Daarna nog een P3 en tja daarna over gestapt op een mac en niet veel meer spelen gespeeld. Tot in 2002 ik een GBA kocht met Zelda (GBC) seasons games en ik weer terug was in console gaming niet veel later volgde een gamecube en sindsdien alleen maar console gaming en soms een PC game.
Mijn focus is ook meer vanaf de Cube en de oude 16bit tijd alles er tussen is voor mijn een gat en speel alles er tussen weinig tot niet soms een PS1 game op de vita maar meer ook niet.

Kon het niet laten.
Nu even wachten op wat losse games die nog binnen moeten komen.
[ Voor 4% gewijzigd door 3style op 30-07-2019 10:35 ]
M'n retro spul begint weer wat op gang te komen. De afgelopen weken, tussen het verhuizen door, het een en ander besteld, waaronder:
- Pound HDMI cable voor de originele Xbox; hierdoor kan je makkelijker de Xbox verbinden met huidige TV's en als je 'm op NTSC zet (m'n Xbox is hardmodded) ook aangeven dat je TV 1080i aankan. Vanavond / morgen even de Xbox open halen om eens schoon te maken en de clock capacitor eruit te slopen. M'n Xbox is een model 1.0 en t/m 1.5 maakte Microsoft gebruik van goedkope componenten. Dus grote kans dat er al de nodige acids op m'n moederbord gelekt zijn. Gelukkig werkt de console nog wel, maar ook de HDD is volgens mij veels te verouderd (Dus een nieuwe HDD gekocht die vandaag binnen komt). Als het goed is zal de SmartXX herkennen dat de HDD nieuw is en alle mappen, etc. aanmaken, maar mogelijk voor de zekerheid ook een HeXen disc klaarzetten.
- Retrotink; Voor m'n retro consoles die lagloos naar HDMI gezet kunnen worden hiermee. Hiervoor ook meteen een composite switch gehaald, zodat ik ook niet iedere keer de kabels hoef te vervangen bij de Retrotink.
- HDMI splitter van AliExpress die de HDCP eruit stript, waardoor ik nu PS3 games kan streamen. Wil bijv. El Shaddai eens spelen.
Voor iedere console heb ik zo'n beetje iets wat ik nu wil spelen, en in de tussentijd wil ik ook nog wat meer consoles erbij hebben in de gameroom. Bijv een Gamecube met Gameboy Player en een Famicom met RGB mod. Die gaat volgens mij wat lastiger worden... Maar tijdens ESA wel de charme van een NES ingezien
En ik wil Hotel Mario uitspelen... Ik kan nu iig consistent naar het laatste Hotel komen, maar daar nog niet genoeg tijd in gestoken.
- Pound HDMI cable voor de originele Xbox; hierdoor kan je makkelijker de Xbox verbinden met huidige TV's en als je 'm op NTSC zet (m'n Xbox is hardmodded) ook aangeven dat je TV 1080i aankan. Vanavond / morgen even de Xbox open halen om eens schoon te maken en de clock capacitor eruit te slopen. M'n Xbox is een model 1.0 en t/m 1.5 maakte Microsoft gebruik van goedkope componenten. Dus grote kans dat er al de nodige acids op m'n moederbord gelekt zijn. Gelukkig werkt de console nog wel, maar ook de HDD is volgens mij veels te verouderd (Dus een nieuwe HDD gekocht die vandaag binnen komt). Als het goed is zal de SmartXX herkennen dat de HDD nieuw is en alle mappen, etc. aanmaken, maar mogelijk voor de zekerheid ook een HeXen disc klaarzetten.
- Retrotink; Voor m'n retro consoles die lagloos naar HDMI gezet kunnen worden hiermee. Hiervoor ook meteen een composite switch gehaald, zodat ik ook niet iedere keer de kabels hoef te vervangen bij de Retrotink.
- HDMI splitter van AliExpress die de HDCP eruit stript, waardoor ik nu PS3 games kan streamen. Wil bijv. El Shaddai eens spelen.
Voor iedere console heb ik zo'n beetje iets wat ik nu wil spelen, en in de tussentijd wil ik ook nog wat meer consoles erbij hebben in de gameroom. Bijv een Gamecube met Gameboy Player en een Famicom met RGB mod. Die gaat volgens mij wat lastiger worden... Maar tijdens ESA wel de charme van een NES ingezien
En ik wil Hotel Mario uitspelen... Ik kan nu iig consistent naar het laatste Hotel komen, maar daar nog niet genoeg tijd in gestoken.
FFXIV: Divyan Dawnborne | Switch FC: SW-8303-2261-5828 | Streamt obscure speedruns op Twitch
- Exorcist
- Registratie: Maart 2002
- Niet online
Uitdrijvûrrrr!
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 3
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Wii
- MegaDrive
- RetroTINK
- Nintendo Game & Watch
- Nintendo DS
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Sony PlayStation TV
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- 16 bit
- Game boy advance
- Nintendo 64
- Saturn
- Game boy advance sp
- Retro
- Atari
- Sega
- Nintendo 3DS
- Consoles
:strip_icc():strip_exif()/u/50793/thumb-exorcist.jpg?f=community)
Vanmiddag m'n Jaguar RGB kabel ophalen op het postkantoor..ook net via Marktplaats Doom gescoord voor het ding
. Moet dan volgens mij de GBA versie nog en dan vind ik het wel best..heb 'm nu voor SNES, PS1, Saturn, 32x en Jaguar.
En ik hou niet eens van Doom
- Sagat
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- RetroTINK
- Nintendo GameBoy
- MegaDrive
- Nintendo Game & Watch
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- RetroTINK 5X-Pro
- Nintendo DS
- 16 bit
- Game boy advance
- Dreamcast
- Nintendo 64
- Saturn
- Game boy advance sp
- Consoles
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
Ik hou wel van doom, maar niet op consoleExorcist schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 12:29:
Vanmiddag m'n Jaguar RGB kabel ophalen op het postkantoor..ook net via Marktplaats Doom gescoord voor het ding. Moet dan volgens mij de GBA versie nog en dan vind ik het wel best..heb 'm nu voor SNES, PS1, Saturn, 32x en Jaguar.
desalniettemin heb ik gewoon geen een doom volgens mijn, mogelijk ergens een of ander vage add on cd die ik of gekocht heb of ooit gekregen voor een verjaardag ofzo......om te compenseren nu zowel op xbox1 (fysiek) en pc doom (digi) 2016 wel in bezit!
10 second ninja DONE

Net terug geweest naar de kringloop en hij kon hem niet vinden ik kijk de hoek om en ja hoor daar lag hij ... Super blij nu heb ik alleen de Kinect niet maar boeien voor mij is de set zo compleet 😍
[ Voor 6% gewijzigd door koelebobes op 30-07-2019 13:05 ]
BTC €94.837,08
Ik heb toevallig net een gezocht advertentie geplaatst voor de officiële MS Component kabel voor de Xbox. Ik lees overal dat de Pound kabel een beetje tegenvalt.Grumpmeister schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 11:23:
De Famicom kan je vrij gemakkelijk aanschaffen, maar dan zou ik wel voor de toploader gaan. Die moet ik zelf ook nog
Wat ik lees is het een goede manier om makkelijk alles aan te sluiten beter dan de goedkope doosjes die het kunnen omzetten. Plus betaalbaar. Retro think is beter maar ook duurder. Als je 1 console wilt omzetten goed idee als je meerdere wilt misschien beter een retrothink / OSSC.Seroczynski schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 13:26:
[...]
Ik heb toevallig net een gezocht advertentie geplaatst voor de officiële MS Component kabel voor de Xbox. Ik lees overal dat de Pound kabel een beetje tegenvalt.
De Famicom kan je vrij gemakkelijk aanschaffen, maar dan zou ik wel voor de toploader gaan. Die moet ik zelf ook nog
Hyperkin heeft ook een paar hdmi kabel oplossingen maar ze zijn eigenlijk allemaal ongeveer het zelfde op de EON voor de N64 na dat is wel een ander verhaal maar goed een retrothink is daar is ook waarschijnlijk een beter idee (en misschien met een mcable done)
Voor mij zou een pound kabel prima zijn ik heb alleen een ps2 die omgezet moet worden. Dan is een retrothink wat duur maar goed misschien wel omdat je toch misschien ooit real hardware snes neem .... of een n64 samen met de mcable ipv hdmi mod.
Aan de specs te zien een tof ding!3style schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 10:32:
[Afbeelding]
Kon het niet laten.
Nu even wachten op wat losse games die nog binnen moeten komen.
I've been mad for fucking years, absolutely years, been over the edge for yonks.
Vinyl: Discogs
Verwijderd
Ik denk dat RE2 op de DC de beste versie is, qua graphics maar ook qua functionaliteiten i.c.m. de VMU. RE2 is ook op VGA te spelen, ik kwam er achter dat de PAL versie van RE: code veronica niet VGA compatible is.... Dat is wel erg jammer!Exorcist schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 08:11:
[...]
Oef, die 360..heb niks met SW/ST maar dat soort uitvoeringen kan ik altijd waarderen. Netjes!
[...]
Je bent goed op dreef zeg, netjes! GTA2 heb ik ook op de DC, maarrem..RE2 niet. Staat ook nog op m'n lijstje, zeker omdat ik vrijwel iedere RE wel heb op welke console dan ook (uitgezonderd RE2/3 op de GC en dus RE2 op de DC).
The Nomad Soul zie je ook niet vaak, overigens. Ik heb deze specifiek gekocht omdat het een Quantic Dream game is en ik Fahrenheit/Heavy Rain/Beyond en Detroit erg tof vind. The Nomad Soul is niet echt mijn smaak verder door de hoeveelheid fantasie, maar toch
Dat is ook de reden dat ik the nomad soul heb gekocht, erg fan van Quantic Dream. Ik heb hem alleen nog niet gespeeld, dus ik ga het ervaren.
- Exorcist
- Niet online
Uitdrijvûrrrr!
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 3
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Wii
- MegaDrive
- RetroTINK
- Nintendo Game & Watch
- Nintendo DS
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Sony PlayStation TV
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- 16 bit
- Game boy advance
- Nintendo 64
- Saturn
- Game boy advance sp
- Retro
- Atari
- Sega
- Nintendo 3DS
- Consoles
Meen me te heugen dat ik laatst nog wel RE:CV op had gestart (VGA) en wel iets kon maar...weet het niet zeker. Weet het wel van Railroad Tycoon II; ondanks dat deze "VGA compatible" is, klopt daar niets van.Verwijderd schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 14:40:
[...]
Ik denk dat RE2 op de DC de beste versie is, qua graphics maar ook qua functionaliteiten i.c.m. de VMU. RE2 is ook op VGA te spelen, ik kwam er achter dat de PAL versie van RE: code veronica niet VGA compatible is.... Dat is wel erg jammer!
Dat is ook de reden dat ik the nomad soul heb gekocht, erg fan van Quantic Dream. Ik heb hem alleen nog niet gespeeld, dus ik ga het ervaren.
Verwijderd
Bij mij geeft hij direct de melding deze game is niet compatible, ik meen dat de NTSC versie wel VGA compatible is. Reden dat de PAL versie niet compatible is omdat ze de voorkeur gaven om ondersteuning te geven voor RGB scart.Exorcist schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 14:45:
[...]
Meen me te heugen dat ik laatst nog wel RE:CV op had gestart (VGA) en wel iets kon maar...weet het niet zeker. Weet het wel van Railroad Tycoon II; ondanks dat deze "VGA compatible" is, klopt daar niets van.
- Exorcist
- Niet online
Uitdrijvûrrrr!
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 3
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Wii
- MegaDrive
- RetroTINK
- Nintendo Game & Watch
- Nintendo DS
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Sony PlayStation TV
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- 16 bit
- Game boy advance
- Nintendo 64
- Saturn
- Game boy advance sp
- Retro
- Atari
- Sega
- Nintendo 3DS
- Consoles
Ik heb ook de PAL versie dus dan zal het in m'n hoofd hebben gezeten of heb ik de GC/PS2 versie gedaan of ietsVerwijderd schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 14:48:
[...]
Bij mij geeft hij direct de melding deze game is niet compatible, ik meen dat de NTSC versie wel VGA compatible is. Reden dat de PAL versie niet compatible is omdat ze de voorkeur gaven om ondersteuning te geven voor RGB scart.
Verwijderd
Dat zou ook kunnen, er is wel een fan made patch beschikbaar voor PAL:Exorcist schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 14:50:
[...]
Ik heb ook de PAL versie dus dan zal het in m'n hoofd hebben gezeten of heb ik de GC/PS2 versie gedaan of iets
https://japanese-cake.livejournal.com/7947.html
Maar ik zit niet op gebrande Dreamcast games te wachten. Wellicht dat ik nog de NTSC versie koop, die kan ik dan weer opstarten met de action replay die ik heb. Al kan ik hem nu ook wel gewoon met scart spelen
Ik hoor er juist goede dingen over, maar ach, ik had sowieso een nieuwe kabel nodig en als ik hiermee op goede kwaliteit kan zitten, primaSeroczynski schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 13:26:
[...]
Ik heb toevallig net een gezocht advertentie geplaatst voor de officiële MS Component kabel voor de Xbox. Ik lees overal dat de Pound kabel een beetje tegenvalt.
De Famicom zelf is wel prima te vinden ja, maar met een RGB mod wat minder. Zelf ben ik ook geen held in het modden, dus dat maakt het een wat lastigere koop. Ik wil idd voor een toploader gaan, dus dat ga ik de aankomende tijd wat in de gaten houden.
FFXIV: Divyan Dawnborne | Switch FC: SW-8303-2261-5828 | Streamt obscure speedruns op Twitch
Het desolderen van de chip op een Famicom is wat lastig. Op mijn eigen NES heb ik er alle tijd voor genomen. Ik weet dat @Sp33dFr34k vrij goede apparatuur heeft, misschien kan hij iets voor je betekenen (of niet, in dat geval sorryGrumpmeister schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 19:18:
[...]
Ik hoor er juist goede dingen over, maar ach, ik had sowieso een nieuwe kabel nodig en als ik hiermee op goede kwaliteit kan zitten, prima
De Famicom zelf is wel prima te vinden ja, maar met een RGB mod wat minder. Zelf ben ik ook geen held in het modden, dus dat maakt het een wat lastigere koop. Ik wil idd voor een toploader gaan, dus dat ga ik de aankomende tijd wat in de gaten houden.
- Exorcist
- Niet online
Uitdrijvûrrrr!
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 3
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Wii
- MegaDrive
- RetroTINK
- Nintendo Game & Watch
- Nintendo DS
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Sony PlayStation TV
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- 16 bit
- Game boy advance
- Nintendo 64
- Saturn
- Game boy advance sp
- Retro
- Atari
- Sega
- Nintendo 3DS
- Consoles

Memorabel moment na tien jaar het ding in een kast te hebben laten liggen. Even quick and dirty op de andere TV aangesloten. Hoop red screen of deaths later (lang leve wattenstaafjes en alcohol) kwam het ding weer tot leven. Morgen komt Doom binnen, proberen we die nog even en dan kan het ding weer terug waar het vandaan kwam..de kast
Tzt eerst maar een 8 poorts RGB schakelaar halen, iets als een gscartw of iets..m;n huidige twee RGB schakelaars zijn aan elkaar gekoppeld en ik word er niet vrolijk van
Verwijderd
@Exorcist Tof! Wil ooit nog een keer een Jaguar, alleen het beperkte aanbod van spellen en de kosten houden mij nog een beetje tegen.

Heeft iemand dit ooit eerder gezien? Zijn wel gedrukte cd's maar lijken niet echt te zijn. Er staat bij sommige bij: playstation collection series. Ik kreeg het erbij gestuurd omdat iemand het nog had liggen. Maar ik kan er op internet ook niks over vinden.

Edit: als ik de cd in de pc doe dan zie ik er Windows bestanden op staan hahaha. Carma.exe. Bizar dat iemand de moeite heeft genomen om deze spellen te drukken en vervolgens niet de juiste bestanden op te zetten.

Heeft iemand dit ooit eerder gezien? Zijn wel gedrukte cd's maar lijken niet echt te zijn. Er staat bij sommige bij: playstation collection series. Ik kreeg het erbij gestuurd omdat iemand het nog had liggen. Maar ik kan er op internet ook niks over vinden.

Edit: als ik de cd in de pc doe dan zie ik er Windows bestanden op staan hahaha. Carma.exe. Bizar dat iemand de moeite heeft genomen om deze spellen te drukken en vervolgens niet de juiste bestanden op te zetten.
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2019 14:32 ]
- Exorcist
- Niet online
Uitdrijvûrrrr!
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 3
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Wii
- MegaDrive
- RetroTINK
- Nintendo Game & Watch
- Nintendo DS
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Sony PlayStation TV
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- 16 bit
- Game boy advance
- Nintendo 64
- Saturn
- Game boy advance sp
- Retro
- Atari
- Sega
- Nintendo 3DS
- Consoles
Is dat dan niet gewoon (een copy van) Carmageddon voor de PC of werkt het in je PS1?
In ieder geval, zou ze lekker weggooien. Weleens gezien ja, dan voor de PS2. Ging ook gelijk de prullenbak in
In ieder geval, zou ze lekker weggooien. Weleens gezien ja, dan voor de PS2. Ging ook gelijk de prullenbak in
Verwijderd
@Exorcist het vreemde is dat er ook bestanden op staan die de playstation code (SLES) bevatten. Maar ik denk dat deze inderdaad in de prullenbak gaan:)
PS1 games zijn zwart, dat is de makkelijkste manier om de kopietjes eruit te halen.
- Exorcist
- Niet online
Uitdrijvûrrrr!
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 3
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Wii
- MegaDrive
- RetroTINK
- Nintendo Game & Watch
- Nintendo DS
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Sony PlayStation TV
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- 16 bit
- Game boy advance
- Nintendo 64
- Saturn
- Game boy advance sp
- Retro
- Atari
- Sega
- Nintendo 3DS
- Consoles
Klopt natuurlijk wat je zegt, maar bij deze twee is het ook zonder de onderkant te bekijken overduidelijk..er missen wat zaken die op een originele disc (altijd) staan.Raem schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 15:35:
PS1 games zijn zwart, dat is de makkelijkste manier om de kopietjes eruit te halen.
En w.b. de PS2 en voor de mensen die het niet weten, deze kunnen twee kleuren zijn; paars of "normaal" zilver waarbij paars een CD-ROM is en zilver een DVD.
Ja klopt, deze zijn vrij duidelijk. Ook dat er NTSC / PAL op staat geeft het al weg.Exorcist schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 15:47:
[...]
Klopt natuurlijk wat je zegt, maar bij deze twee is het ook zonder de onderkant te bekijken overduidelijk..er missen wat zaken die op een originele disc (altijd) staan.
En w.b. de PS2 en voor de mensen die het niet weten, deze kunnen twee kleuren zijn; paars of "normaal" zilver waarbij paars een CD-ROM is en zilver een DVD.
Op foto zijn playstation repro's gelukkig makkelijker te spotten dan bijvoorbeeld NES / SNES. Ik ben er helaas 1x ingetuind bij een marktplaats advertentie voor een SNES game. Kwam er pas achter dat het een repro doosje was toen ik hem binnen kreeg.
Verkoper benaderd, maar volgens hem kon ik het weten omdat in de advertentie "Doosje is nog nieuw" stond.
Verwijderd
Ja snes games is altijd een gevaar, maar ook gba games. Heb een half jaar geleden een partij gba games gekocht en bleken allemaal repro games te zijn. Weg geld en je kunt dan niks meer. Tegenwoordig koop ik snes games alleen als ze een foto van de binnenkant laten zien.

Deze shmup kende ik nog niet, speelt best lekker. Ben wel blij met de Super NT.
[ Voor 68% gewijzigd door 3style op 31-07-2019 21:32 ]
Verwijderd
Vroeger weet ik dat ik bij familie wel eens op een soort van computer of game systeem heb gespeeld waarin de game cd's in een soort plastic case zaten. De gehele plastic case ging in het systeem, cd was ook niet uit de plastic case te halen. Ik dacht dat ik wel eens cannon fodder of zo had gespeeld daarop. Heeft iemand enig idee welk systeem dit is?
Edit: Ik denk dat dit een computer was met een Cd-rom Caddy:
Wikipedia: Caddy (hardware)
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2019 23:01 ]
Oof, m'n herstel van de Xbox heeft wat vertraging opgelopen;
Ik had 'm dinsdag open gehaald om de clock capacitor eruit te halen (voordat 'ie gaat lekken) en de HDD te vervangen. Openhalen was geen probleem, alles netjes eruit kunnen schroeven en de clock capacitor kunnen vinden. M'n Xbox was model 1.0, dus ik ging er van uit dat m'n moederbord onder het zuur zou zitten, maar ik heb enorm veel geluk gehad dat mijn capacitor nog niet was gaan lekken. Toch maar verwijderd, want het is in dat opzicht een tijdbom.
Daarna wilde ik met de HDD aan de slag gaan en kwam ik tot de pijnlijke realisatie dat de oude HDD (logischerwijs) een PATA schijf was en we tegenwoordig alleen maar SATA connecties hebben. Dus ik heb een adapter besteld die dit om kan zetten, hopelijk werkt ie direct...
Ik had 'm dinsdag open gehaald om de clock capacitor eruit te halen (voordat 'ie gaat lekken) en de HDD te vervangen. Openhalen was geen probleem, alles netjes eruit kunnen schroeven en de clock capacitor kunnen vinden. M'n Xbox was model 1.0, dus ik ging er van uit dat m'n moederbord onder het zuur zou zitten, maar ik heb enorm veel geluk gehad dat mijn capacitor nog niet was gaan lekken. Toch maar verwijderd, want het is in dat opzicht een tijdbom.
Daarna wilde ik met de HDD aan de slag gaan en kwam ik tot de pijnlijke realisatie dat de oude HDD (logischerwijs) een PATA schijf was en we tegenwoordig alleen maar SATA connecties hebben. Dus ik heb een adapter besteld die dit om kan zetten, hopelijk werkt ie direct...
Vergeet niet een 80pin IDE kabel te gebruiken bij je SATA HDD, gaat een hoop schelen.Grumpmeister schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 10:31:
Hmm, niet aan gedacht inderdaad. Een Xbox heeft natuurlijk 40pin. Gaat het alleen in snelheid schelen of komen er grotere complicaties bij kijken?Seroczynski schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 10:34:
[...]
Vergeet niet een 80pin IDE kabel te gebruiken bij je SATA HDD, gaat een hoop schelen.
En als suggestie, zou dit dan een prima versie zijn? https://www.onlinekabelsh...0-aders-66-100-0-60-meter
Elke 80pin IDE kabel zou moeten werken. Het is niet vereist, maar de originele 40pin IDE kabel gaat je bottlenecken, bijvoorbeeld bij het booten van de Xbox.Grumpmeister schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 10:41:
[...]
Hmm, niet aan gedacht inderdaad. Een Xbox heeft natuurlijk 40pin. Gaat het alleen in snelheid schelen of komen er grotere complicaties bij kijken?
En als suggestie, zou dit dan een prima versie zijn? https://www.onlinekabelsh...0-aders-66-100-0-60-meter
Belangrijker is dat je IDE-SATA convertor compatible is en -afhankelijk van je doel- de SATA HDD ook gelocked kan worden. Dat laatste is niet in alle gevallen nodig, bijvb. als je de TSOP gaat flashen met een andere BIOS. Zou ik trouwens aanraden, aangezien je een v1.0 Xbox hebt
Dat zou wel een een Amiga geweest kunnen zijn. Die heeft (in het begin) gebruik gemaakt van cd's in caddy's, en is Cannon Fodder voor te krijgen.Verwijderd schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 22:19:
Vroeger weet ik dat ik bij familie wel eens op een soort van computer of game systeem heb gespeeld waarin de game cd's in een soort plastic case zaten. De gehele plastic case ging in het systeem, cd was ook niet uit de plastic case te halen. Ik dacht dat ik wel eens cannon fodder of zo had gespeeld daarop. Heeft iemand enig idee welk systeem dit is?
Kijk hier maar eens, al waren de meer home-computers (met keyboard etc) ook met cd-caddy te krijgen.
Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.
Verwijderd
Dat is ietwat te kort door de bocht. Er zijn officiële PS1 releases die wel de gewone zilverkleurige datazijde hebben. Square Enix verkoopt bijvoorbeeld nog nieuwe kopiën van PS1 spellen zoals de Final Fantasy games op hun online store, deze zijn nieuw gedrukt en hebben niet de zwarte/donkerpaarse kleur.Raem schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 15:35:
Tegenwoordig lijkt het locken niet meer nodig te zijn (dat was voornamelijk het geval toen Xbox Live nog bestond). M'n Xbox is sowieso hardmodded met een SmartXX chip en de EvoX bios staat er momenteel op. Mogelijk dat ik dat aan ga passen (ik heb een HeXen disc klaarliggen).Seroczynski schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 10:50:
[...]
Elke 80pin IDE kabel zou moeten werken. Het is niet vereist, maar de originele 40pin IDE kabel gaat je bottlenecken, bijvoorbeeld bij het booten van de Xbox.
Belangrijker is dat je IDE-SATA convertor compatible is en -afhankelijk van je doel- de SATA HDD ook gelocked kan worden. Dat laatste is niet in alle gevallen nodig, bijvb. als je de TSOP gaat flashen met een andere BIOS. Zou ik trouwens aanraden, aangezien je een v1.0 Xbox hebt
Als bovenstaande kabel prima is, dan bestel ik 'm vandaag gewoon alvast zodat ik er van het weekend mee bezig kan gaan
Verwijderd
@EMP Super bedankt! Dat lijkt hem inderdaad te zijn, ik ga eens wat meer onderzoek doen ;-)
@Verwijderd Heb jij toevallig een link naar de store van Square Enix waar ze die ps1 spellen verkopen? Ik zie ze op de EU store niet staan.
@Verwijderd Heb jij toevallig een link naar de store van Square Enix waar ze die ps1 spellen verkopen? Ik zie ze op de EU store niet staan.
Verwijderd
Ze staan op de US store, maar voor een of andere vage reden hebben ze het filter voor PS1 spellen weggehaald en komen ze niet meer tevoorschijn als je ze zoekt, terwijl ze nog wel te koop lijken, dus hierbij een paar directe links:Verwijderd schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 11:31:@Verwijderd Heb jij toevallig een link naar de store van Square Enix waar ze die ps1 spellen verkopen? Ik zie ze op de EU store niet staan.
Ben hier een tijdje niet binnen geweest, leuk om dezelfde namen voorbij te zien komen 
Dankzij Twitch ben ik het afgelopen jaar wat intensiever met Retro bezig geweest. Er is een kleine maar redelijk hechte Retro community op Twitch die veelal met originele hardware en software streamt (dus geen emu’s).
Ik speel regelmatig op xlink met een groep daarvan. Daarmee kun je spellen als Socom 2 op PS2 en spellen als Halo 2, Outrun 2, Mech Assault (1 en 2) online spelen. Erg vermakelijk, los van het feit dat ik tegen mijn principes in met een controller FPS’en aan het spelen ben
Dankzij Twitch ben ik het afgelopen jaar wat intensiever met Retro bezig geweest. Er is een kleine maar redelijk hechte Retro community op Twitch die veelal met originele hardware en software streamt (dus geen emu’s).
Ik speel regelmatig op xlink met een groep daarvan. Daarmee kun je spellen als Socom 2 op PS2 en spellen als Halo 2, Outrun 2, Mech Assault (1 en 2) online spelen. Erg vermakelijk, los van het feit dat ik tegen mijn principes in met een controller FPS’en aan het spelen ben
Ik hoor het capacitor verhaal regelmatig. Begrijp ik het goed dat het bij latere modellen geen issue meer is?Grumpmeister schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 10:31:
Welke adapter heb je besteld? Ik ben er ook naar aan het kijken.Daarna wilde ik met de HDD aan de slag gaan en kwam ik tot de pijnlijke realisatie dat de oude HDD (logischerwijs) een PATA schijf was en we tegenwoordig alleen maar SATA connecties hebben. Dus ik heb een adapter besteld die dit om kan zetten, hopelijk werkt ie direct...
- Exorcist
- Niet online
Uitdrijvûrrrr!
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 3
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Wii
- MegaDrive
- RetroTINK
- Nintendo Game & Watch
- Nintendo DS
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Sony PlayStation TV
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- 16 bit
- Game boy advance
- Nintendo 64
- Saturn
- Game boy advance sp
- Retro
- Atari
- Sega
- Nintendo 3DS
- Consoles
Welkom terug! Om alvast deze te beantwoorden, de 1.6 modellen (2004, meen vanaf mei?) hebben dit issue niet. Kun je controleren aan de hand van je man. date onderop je Xbox console.walterg schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 12:26:
[...]
Ik hoor het capacitor verhaal regelmatig. Begrijp ik het goed dat het bij latere modellen geen issue meer is?
[...]
Volgens mij klopt dat niet. v1.6 heeft hetzelfde probleem, alleen kan je de condensator niet weg laten zonder hem te vervangen.Exorcist schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 12:42:
[...]
Welkom terug! Om alvast deze te beantwoorden, de 1.6 modellen (2004, meen vanaf mei?) hebben dit issue niet. Kun je controleren aan de hand van je man. date onderop je Xbox console.
Alright, weer wat geleerd. De clock condensator op een v1.6 is van betere kwaliteit dan in de voorgaande modellen, en hoeft dus niet preventief vervangen te worden

[ Voor 16% gewijzigd door Seroczynski op 01-08-2019 12:52 ]
- Exorcist
- Niet online
Uitdrijvûrrrr!
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 3
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Wii
- MegaDrive
- RetroTINK
- Nintendo Game & Watch
- Nintendo DS
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Sony PlayStation TV
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- 16 bit
- Game boy advance
- Nintendo 64
- Saturn
- Game boy advance sp
- Retro
- Atari
- Sega
- Nintendo 3DS
- Consoles
Nee, de 1.6 heeft het probleem niet. Weglaten kan sowieso, ding is alleen bedoeld om de tijd bij te houden.Seroczynski schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 12:49:
[...]
Volgens mij klopt dat niet. v1.6 heeft hetzelfde probleem, alleen kan je de condensator niet weg laten zonder hem te vervangen.
/precies
Reminds me, moet nog steeds een stuk of 3 van die dingen weghalen..als ik al niet te laat ben. Verder niet lui
/edit2
Van de zes had ik er twee <-- 2004, een groene en een zwarte. De zwarte was al aan het lekken:

Deze verwijderd en schoongemaakt, lijkt nog niet erg te zijn aangetast en werkt vooralsnog prima.
De groene echter, had een niet lekkende capacitor. Deze wel verwijderd, aan de onderkant was al wel zichtbaar dat dit een tijdbommetje is/was.
Echter, dit viel me wel op bij deze:

Ding werkt prima, maar dat tijdelijk zijn als ik dit zo zie. Maar 's uitzoeken welke dit zijn en wat het doel is om ze op een geschikt moment te gaan vervangen.
[ Voor 57% gewijzigd door Exorcist op 01-08-2019 13:40 ]
Welkom terug danwalterg schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 12:26:
Ben hier een tijdje niet binnen geweest, leuk om dezelfde namen voorbij te zien komen
[...]
Ik hoor het capacitor verhaal regelmatig. Begrijp ik het goed dat het bij latere modellen geen issue meer is?
[...]
Welke adapter heb je besteld? Ik ben er ook naar aan het kijken.
Ik had deze adapter besteld: https://www.amazon.de/MEN...4516131&s=gateway&sr=8-24
Of het werkt komen we dit weekend wel achter... (Aangezien hier 40 pin staat, werkt een 80 dan wel?)
Op het capacitor verhaal is al wel antwoord gegeven. Iets anders wat het weg kan geven is de manufactory location. Die van mij kwam uit Hongarije, wat alleen bij 1.0 en 1.1 het geval was (1.1 kon ook Mexico zijn).
@Exorcist Oof, die capacitor is idd zichtbaar aan het lekken... De andere zijn wel vreemd, iets van roest ontstaan?
Dat heb ik (in mindere mate) ook op mijn Xbox. Dat is 3300uF 6V zo uit mijn hoofd.. Ga ik er morgen een paar van halen om te vervangen.Exorcist schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 12:52:
[...]
Echter, dit viel me wel op bij deze:
[Afbeelding]
Ding werkt prima, maar dat tijdelijk zijn als ik dit zo zie. Maar 's uitzoeken welke dit zijn en wat het doel is om ze op een geschikt moment te gaan vervangen.
Condensatoren gaan vaak na verloop van tijd bol staan, dan moet je ze vervangen. Anders gebeurd dit dusGrumpmeister schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 13:52:
[...]
Oof, die capacitor is idd zichtbaar aan het lekken... De andere zijn wel vreemd, iets van roest ontstaan?
[ Voor 18% gewijzigd door Seroczynski op 01-08-2019 13:54 ]
- Exorcist
- Niet online
Uitdrijvûrrrr!
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 3
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Wii
- MegaDrive
- RetroTINK
- Nintendo Game & Watch
- Nintendo DS
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Sony PlayStation TV
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- 16 bit
- Game boy advance
- Nintendo 64
- Saturn
- Game boy advance sp
- Retro
- Atari
- Sega
- Nintendo 3DS
- Consoles
Die zijn ook aan het lekken en moeten ook vervangen worden.Grumpmeister schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 13:52:
[...]
@Exorcist Oof, die capacitor is idd zichtbaar aan het lekken... De andere zijn wel vreemd, iets van roest ontstaan?
@Seroczynski Volgens mij als ik het zo snel zie is het vanaf de 1.6 modellen 3300, en van 1.0 tot en met 1.5 1500uF 6.3V .
En klopt. An sich geen wereldramp, m'n GameGear is laatst ook al helemaal gedaan en als m'n MegaCD het begeeft (op dat gebied) hebben we weer wat te klussen

[ Voor 15% gewijzigd door Exorcist op 01-08-2019 13:55 ]
@Exorcist Deze heb ik van de week gemaakt van mijn 1.4 Xbox. Zijn toch 3300uF, wel 6,3V.

@Grumpmeister Ik zou jullie beiden ook aanraden de thermal paste van de CPU en eventueel de GPU te vervangen. Voor mijn CPU scheelde dat 15 tot 20 graden
De pasta van de CPU was compleet opgedroogd.

@Grumpmeister Ik zou jullie beiden ook aanraden de thermal paste van de CPU en eventueel de GPU te vervangen. Voor mijn CPU scheelde dat 15 tot 20 graden
- Exorcist
- Niet online
Uitdrijvûrrrr!
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 3
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Wii
- MegaDrive
- RetroTINK
- Nintendo Game & Watch
- Nintendo DS
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Sony PlayStation TV
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- 16 bit
- Game boy advance
- Nintendo 64
- Saturn
- Game boy advance sp
- Retro
- Atari
- Sega
- Nintendo 3DS
- Consoles
Roger, maak ik er 3300 van. ThxSeroczynski schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 14:01:
@Exorcist Deze heb ik van de week gemaakt van mijn 1.4 Xbox. Zijn toch 3300uF, wel 6,3V.
[Afbeelding]
@Grumpmeister Ik zou jullie beiden ook aanraden de thermal paste van de CPU en eventueel de GPU te vervangen. Voor mijn CPU scheelde dat 15 tot 20 gradenDe pasta van de CPU was compleet opgedroogd.
Kut ik ga ook maar mijn Xbox open schroeven
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Goeie, neem ik meeSeroczynski schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 14:01:
@Grumpmeister Ik zou jullie beiden ook aanraden de thermal paste van de CPU en eventueel de GPU te vervangen. Voor mijn CPU scheelde dat 15 tot 20 gradenDe pasta van de CPU was compleet opgedroogd.
Ook grappig om te zien hoe dit zo'n kettingreactie veroorzaakt
Ik had toevallig afgelopen vrijdag twee Xboxen gehaald, dus ik zit er ook weer helemaal 'in' natuurlijk
Ja destijds bij de aanschaf 2e hands nooit aan gedacht om hem open te halen en dit soort ongein te controleren. Hij doet het en kan er Need For Speed op spelen dus primaGrumpmeister schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 14:32:
[...]
Goeie, neem ik mee
Ook grappig om te zien hoe dit zo'n kettingreactie veroorzaakt
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
- Exorcist
- Niet online
Uitdrijvûrrrr!
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 3
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Wii
- MegaDrive
- RetroTINK
- Nintendo Game & Watch
- Nintendo DS
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Sony PlayStation TV
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- 16 bit
- Game boy advance
- Nintendo 64
- Saturn
- Game boy advance sp
- Retro
- Atari
- Sega
- Nintendo 3DS
- Consoles
Nu Doom voor de Jaguar (gisteren) binnen is:

Ben er weer ff klaar mee Toch?

Nee nu moet je ze allemaal uitspelen nog
Heb je de GBA versie al? en de XBOx versie van doom 3 die heeft 1 en 2 er bij....
En vergeet de 3do port niet....
Maar je ben al redelijk compleet. (vergeet doom 2 niet) dan moet je alleen de Tapwave Zodiac ook hebben
Maar je ben al redelijk compleet. (vergeet doom 2 niet) dan moet je alleen de Tapwave Zodiac ook hebben

[ Voor 18% gewijzigd door MeZZiN op 01-08-2019 14:57 ]
- Exorcist
- Niet online
Uitdrijvûrrrr!
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 3
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Wii
- MegaDrive
- RetroTINK
- Nintendo Game & Watch
- Nintendo DS
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Sony PlayStation TV
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- 16 bit
- Game boy advance
- Nintendo 64
- Saturn
- Game boy advance sp
- Retro
- Atari
- Sega
- Nintendo 3DS
- Consoles
GBA, nee. Ben ik ook minder mee bezig (handhelds)MeZZiN schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 14:56:
Nee nu moet je ze allemaal uitspelen nogHeb je de GBA versie al? en de XBOx versie van doom 3 die heeft 1 en 2 er bij....
En vergeet de 3do port niet....
Doom 3 heb ik wel (Xbox) maar een "gewone" editie. De 3DO zal ik vermoedelijk nooit in huis (willen) halen en wat een Tapwave Zodiac is mag Joost weten.
Zo, toch klaar

Nee, de GBA versie moet er nog wel komen net als Max Payne voor de GBA..maar heeft minder prio als console
Die PSX en Saturn versie van DOOM zijn wel heel erg sexy zeg.
- Exorcist
- Niet online
Uitdrijvûrrrr!
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 3
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Wii
- MegaDrive
- RetroTINK
- Nintendo Game & Watch
- Nintendo DS
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Sony PlayStation TV
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- 16 bit
- Game boy advance
- Nintendo 64
- Saturn
- Game boy advance sp
- Retro
- Atari
- Sega
- Nintendo 3DS
- Consoles
Vind persoonlijk die van de PS1 het mooist, door de cover art maar ook omdat het double jewel case is. Kan gerust spellen kopen puur omdat het in zo'n doosje zit. Was een bijkomstig voordeel van Galerians, laatstSeroczynski schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 15:07:
Die PSX en Saturn versie van DOOM zijn wel heel erg sexy zeg.
Is DOOM64 niet een heel andere game dan DOOM 1 trouwens? Valt die daarmee niet buiten de boot?
Doom64 is ook totaal anders de meeste ander zijn op de jaguar versie gebaseerd de Doom64 is gewoon een hele nieuwe game met assets en map design van doom 1
Maar zijn handhelds geen consoles dan
Maar eens het is wel iets anders maar goed plug ze in de GBA player op de gamecube weinig handheld meer aan
Maar zijn handhelds geen consoles dan
- Exorcist
- Niet online
Uitdrijvûrrrr!
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 3
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Wii
- MegaDrive
- RetroTINK
- Nintendo Game & Watch
- Nintendo DS
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Sony PlayStation TV
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- 16 bit
- Game boy advance
- Nintendo 64
- Saturn
- Game boy advance sp
- Retro
- Atari
- Sega
- Nintendo 3DS
- Consoles
Ja, wel. Meer erbij gezet omdat het N64 is, verder heeft het weinig van doen met de originele Doom inderdaad.Seroczynski schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 15:32:
Is DOOM64 niet een heel andere game dan DOOM 1 trouwens? Valt die daarmee niet buiten de boot?
Natuurlijk wel, maar ik heb er minder mee over het algemeen en zal niet snel specifiek gaan zoeken op titels voor bijv. GBA of DS, terwijl ik wel genoeg games heb voor portable platforms. Mede omdat het minder lekker verzamelt, veel losse carts (in het geval van GB, GBC, GBA dan) en die bewaar ik in een bak. De GB Player voor de SNES en GC gebruik ik nauwelijks, zou ik wel meer "moeten" doen ja.MeZZiN schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 16:24:
Maar zijn handhelds geen consoles danMaar eens het is wel iets anders maar goed plug ze in de GBA player op de gamecube weinig handheld meer aan
[ Voor 51% gewijzigd door Exorcist op 01-08-2019 16:27 ]
Zo, even onder de Xboxen gegluurd. Eentje is uit 2002 en de andere uit 2004.
Die uit 2004 heb ik zelf nieuw gekocht en is nagenoeg in nieuw staat. Los van een soft mod is er niets mee uitgevoerd en in de afgelopen maanden is er meer mee gespeeld dan in de eerste 10+ levensjaren.
Die uit 2002 heb ik laatst voor rond een tientje opgepikt. Die is al eens open geweest want daar zit een modchip in. Wellicht dat ik daar meteen een grotere HD in mik (of ik wacht nog even op de bevindingen met de converter.
Iets waar ik nog niet goed heb begrepen is hoe het zit met de specifieke software voor de modchip. Ik vind hier en daar wel wat guides maar ik heb er nog steeds niet echt een goed beeld bij.
Die uit 2004 heb ik zelf nieuw gekocht en is nagenoeg in nieuw staat. Los van een soft mod is er niets mee uitgevoerd en in de afgelopen maanden is er meer mee gespeeld dan in de eerste 10+ levensjaren.
Die uit 2002 heb ik laatst voor rond een tientje opgepikt. Die is al eens open geweest want daar zit een modchip in. Wellicht dat ik daar meteen een grotere HD in mik (of ik wacht nog even op de bevindingen met de converter.
Iets waar ik nog niet goed heb begrepen is hoe het zit met de specifieke software voor de modchip. Ik vind hier en daar wel wat guides maar ik heb er nog steeds niet echt een goed beeld bij.
Nice, heb je de clock condensatoren uit jouw Xboxen verwijderd?walterg schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 00:21:
Zo, even onder de Xboxen gegluurd. Eentje is uit 2002 en de andere uit 2004.
Softmods kan je van alles mee, maar is net even anders dan een modchip. De laatste keer dat ik een softmod heb uitgevoerd is meer dan acht jaar geleden, dus ik kan je alleen naar het ogxbox forum verwijzen.
Ik heb zo juist de "High Quality DIY Component Cable" gemaakt, en wat een verschil met mijn merkloze component kabel zeg. Gaat nu ook lekker in de OSSC. Voor nu nog stereo geluid, maar ik wil dit nog een keer doen met een toslink. Scheelt toch even heel wat euro's in vergelijking met de originele component kabels.
Ik laat op basis van het advies @Exorcist de 2004 netjes dicht zitten. De 2002 gaat binnenkort (morgen?) open om de condensator te checken.
Ik vermoed op basis van de staat van de buitenkant dat de binnenkant hoe dan ook een schoonmaakbeurt kan gebruiken.
Dan dus even kijken hoe het zit met het vers installeren van dat ding.
Bij de Xbox die ik een tijdje terug heb gekocht zat een officiële MS RGB kabel. Die werkt goed op mijn pvm. De OSSC heb ik er nog niet aan gehad.
Ik vermoed op basis van de staat van de buitenkant dat de binnenkant hoe dan ook een schoonmaakbeurt kan gebruiken.
Dan dus even kijken hoe het zit met het vers installeren van dat ding.
Bij de Xbox die ik een tijdje terug heb gekocht zat een officiële MS RGB kabel. Die werkt goed op mijn pvm. De OSSC heb ik er nog niet aan gehad.
Oh ja, jij hebt waarschijnlijk een 1.6 he?
En wat nice dat je die officiële RGB kabel erbij hebt. De MS kabels zijn volgens velen de beste. Je hebt daar ook weer twee versies van. Eéntje met een kastje waar je zelf je kabels in moet stoppen, en eentje waar een toslink in de aansluiting aan de Xbox-zijde zit. Heb jij die tweede?
Beide gaan voor €60+ op eBay -_-
En wat nice dat je die officiële RGB kabel erbij hebt. De MS kabels zijn volgens velen de beste. Je hebt daar ook weer twee versies van. Eéntje met een kastje waar je zelf je kabels in moet stoppen, en eentje waar een toslink in de aansluiting aan de Xbox-zijde zit. Heb jij die tweede?

Goedemorgen,
Zou iemand hier mij misschien kunnen helpen? Ik heb via Ali een S-video kabel besteld voor de SNES/N64 en de SNES ziet er perfect uit ( Heerlijk , de kleuren poppen van het scherm ) . MAAaaarrr als ik dezelfde S-video kabel in mijn N64 steek dan is het beeld overbelicht en mist het detail. Hierboven een voorbeeld.
Doe ik wat fout ? Heb ik de verkeerde kabel , moet ik mijn N64 modden ?
( nu we hier toch zijn en mocht ik de verkeerde kabel hebben, wie weet waar je een quality S-video kabel voor de N64 kan bestellen in de EU )
[ Voor 13% gewijzigd door koelebobes op 02-08-2019 08:44 ]
BTC €94.837,08
Volgens mij is het deze. Inderdaad met een toslink aan de zijkant.Seroczynski schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 00:52:
Oh ja, jij hebt waarschijnlijk een 1.6 he?

[ Voor 3% gewijzigd door walterg op 02-08-2019 09:46 ]
Het was al wat laat, ik was al wat gaar. Die RGB kabel is nice, maar ik was in de war met de component kabel. Of de RGB kabel dezelfde waarde heeft weet ik niet. Kan je er 480p, 720p en 1080i mee doen?walterg schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 09:45:
[...]
Volgens mij is het deze. Inderdaad met een toslink aan de zijkant.
[Afbeelding]
Sowieso nice om in een OSSC of Framemeister te proppen
S-Video is volgens mij nogal een Amerikaanse / weinig gebruikte optie. Ik ben geen expert over streaming setups, maar ik geloof dat de meeste streamers van retro-games gebruik maken van RGB modded consoles i.c.m. een OSSC / Framemeister en een compatible capture card.koelebobes schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 07:55:
[Afbeelding]
Goedemorgen,
Zou iemand hier mij misschien kunnen helpen? Ik heb via Ali een S-video kabel besteld voor de SNES/N64 en de SNES ziet er perfect uit ( Heerlijk , de kleuren poppen van het scherm ) . MAAaaarrr als ik dezelfde S-video kabel in mijn N64 steek dan is het beeld overbelicht en mist het detail. Hierboven een voorbeeld.
Doe ik wat fout ? Heb ik de verkeerde kabel , moet ik mijn N64 modden ?
( nu we hier toch zijn en mocht ik de verkeerde kabel hebben, wie weet waar je een quality S-video kabel voor de N64 kan bestellen in de EU )
[ Voor 48% gewijzigd door Seroczynski op 02-08-2019 11:07 ]
Ik heb in mijn setup gekozen voor RGB boven Component. Ik heb wat goedkope scart switches die ik nog ga vervangen voor een hydra of een gscartsw en mijn PVM doet geen 480p. Daarnaast doen de meeste consoles scart en maar een paar die ik nu in mijn setup heb component (PS2, OG XBOX).Seroczynski schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 11:06:
[...]
Het was al wat laat, ik was al wat gaar. Die RGB kabel is nice, maar ik was in de war met de component kabel. Of de RGB kabel dezelfde waarde heeft weet ik niet. Kan je er 480p, 720p en 1080i mee doen?
Sowieso nice om in een OSSC of Framemeister te proppen
Een RGB modded NES staat hoog op mijn verlanglijst maar niet hoog op mijn prioriteiten lijst. If that makes sense...
(Wil er wel een maar sta niet te popelen om daar veel te veel geld voor uit te geven)
- Sagat
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- RetroTINK
- Nintendo GameBoy
- MegaDrive
- Nintendo Game & Watch
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- RetroTINK 5X-Pro
- Nintendo DS
- 16 bit
- Game boy advance
- Dreamcast
- Nintendo 64
- Saturn
- Game boy advance sp
- Consoles
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
WB! Was jij ook degene met (o.a.) een neo geo verzameling?walterg schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 12:26:
Ben niet bepaald de meest fanatieke shmup van, maar als ik de bekendste snes shmups zou moeten opnoemen dat is dit mogelijke een van de eerste waaraan ik zou denken, want r-type was een launch titels en je hebt ook wel wat gradius en darius games enzo, maar dit was een snes exclusive volgens mij en itt tot r-type geen of amper slowdown! Top game en zeker een die ik ook nog zou willen, maar tot de lotterlij valt mezelf maar behelpen via snes mini of tzt een snes everdrive of snes to sd ofzo3style schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 21:13:
[Afbeelding]
Deze shmup kende ik nog niet, speelt best lekker. Ben wel blij met de Super NT.
[begin inkoppertje mode]Exorcist schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 14:53:
Nu Doom voor de Jaguar (gisteren) binnen is:
[Afbeelding]
WAAR is de pc versie? Je mist de beste gewoon
[eind inkopperjte mode]
Nee man, mooi collectie, na het rewatchen van de df doom comparrsion wil zelfs ik die n64 doom en ook ps1 versie nog een kans geven!
========
Verder lang geleden dat ik hier ruim 2 pagina's achterliep! very nice!
10 second ninja DONE
- Exorcist
- Niet online
Uitdrijvûrrrr!
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 3
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Wii
- MegaDrive
- RetroTINK
- Nintendo Game & Watch
- Nintendo DS
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Sony PlayStation TV
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- 16 bit
- Game boy advance
- Nintendo 64
- Saturn
- Game boy advance sp
- Retro
- Atari
- Sega
- Nintendo 3DS
- Consoles
Je liep niet alleen twee pagina's achter, je hebt ook het woord consoles gemist in het onderwerp van het topicSagat schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 12:53:
[...]
[begin inkoppertje mode]
WAAR is de pc versie? Je mist de beste gewoon![]()
![]()
[eind inkopperjte mode]
Nee man, mooi collectie, na het rewatchen van de df doom comparrsion wil zelfs ik die n64 doom en ook ps1 versie nog een kans geven!
========
Verder lang geleden dat ik hier ruim 2 pagina's achterliep! very nice!
- Sagat
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- RetroTINK
- Nintendo GameBoy
- MegaDrive
- Nintendo Game & Watch
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- RetroTINK 5X-Pro
- Nintendo DS
- 16 bit
- Game boy advance
- Dreamcast
- Nintendo 64
- Saturn
- Game boy advance sp
- Consoles
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
Hmm je weet dat ik de titel aan kan passen he?Exorcist schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 13:15:
[...]
Je liep niet alleen twee pagina's achter, je hebt ook het woord consoles gemist in het onderwerp van het topic

Maar dat hoef niet eens, want een pc is gewoon een niet voor gaming geoptimaliseerde console
Your argument is invalid, next
10 second ninja DONE
Ik heb de time cap van het moederbord getrokken, de boel wat schoongemaakt en een 200 GB disk in het apparaat gestopt. Ik had die eigenlijk in een PS2 willen doen, maar het was een mooi experiment. Ik ben benieuwd hoe het converter verhaal afloopt, want ik heb nog wel wat SATA disks over binnenkort.
@Sagat Haha leuk dat de Neo Geo nog speciaal genoeg is dat je het hebt onthouden. Ik heb inderdaad wat AES carts. Wel veel commons helaas, hoewel die nu ook in prijs omhoog zijn geschoten.
@Sagat Haha leuk dat de Neo Geo nog speciaal genoeg is dat je het hebt onthouden. Ik heb inderdaad wat AES carts. Wel veel commons helaas, hoewel die nu ook in prijs omhoog zijn geschoten.
Droomkastje maar weer eens aangesloten op mijn nieuwe scherm (LG 27UK850) met een VGA>HDMI kabel.
DCHDMI is uiteindelijk de beste oplossing, maar ik ben echt tevreden over het beeld:
DCHDMI is uiteindelijk de beste oplossing, maar ik ben echt tevreden over het beeld:

Verwijderd
Iemand nog tips hoe een amiga cdtv of cd32 te bemachtigen? Ik kom ze eigenlijk bijna nergens tegen. Marktplaats niet en ebay begint pas vanaf 500 euro....
- Exorcist
- Niet online
Uitdrijvûrrrr!
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 3
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Wii
- MegaDrive
- RetroTINK
- Nintendo Game & Watch
- Nintendo DS
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Sony PlayStation TV
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- 16 bit
- Game boy advance
- Nintendo 64
- Saturn
- Game boy advance sp
- Retro
- Atari
- Sega
- Nintendo 3DS
- Consoles
Zou zelf ook nog een CD32 willen hebben. CDTV ook, maar dat is naar mijn weten praktisch onmogelijk. Heb laatst op MP nog een CD32 gezien welke volgens mij voor rond de 250 Euro van de hand ging. Nog getwijfeld, maar dan slaat de realiteitszin weer bij me toe; het komt hier in een kast, nice to have, maar geen echt specifiek doel op hooguit wat verdwaalde point and clicks na die niet op andere consoles zijn uitgebracht.Verwijderd schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 22:57:
Iemand nog tips hoe een amiga cdtv of cd32 te bemachtigen? Ik kom ze eigenlijk bijna nergens tegen. Marktplaats niet en ebay begint pas vanaf 500 euro....
Maar, m.a.w. : MP in de gaten houden, eBay is vaak duurder. Je vindt er meer, maar duurder. En het ligt er dus maar net aan wat je wél wilt uitgeven.
Neem ik de volgende keer 20 diskettes mee met Doom, gaan we 'm lekker installeren. Nu al zin in de CRC errors!Sagat schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 15:41:
[...]
Hmm je weet dat ik de titel aan kan passen he?![]()
Maar dat hoef niet eens, want een pc is gewoon een niet voor gaming geoptimaliseerde console![]()
Your argument is invalid, next
Goed bezig! Ik kan het gemist hebben, maar simpelweg een andere disk in een niet gemodde Xbox gaat niet werken. Bij een chipped (Xecuter bijv) variant is het al een stuk eenvoudiger, met een softmod zul je er ook nog wat voor moeten doen. Neem aan dat je dat al weet of gelezen hebt maar tochwalterg schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 19:04:
Ik heb de time cap van het moederbord getrokken, de boel wat schoongemaakt en een 200 GB disk in het apparaat gestopt. Ik had die eigenlijk in een PS2 willen doen, maar het was een mooi experiment. Ik ben benieuwd hoe het converter verhaal afloopt, want ik heb nog wel wat SATA disks over binnenkort.
Wat is je uiteindelijke bedoeling met PS2? Heb bij die van mij een 40GB IDE HDD geplaatst. Niet zozeer voor Open HDD Loader (alhoewel dat prima werkt, op overdrachtssnelheid via het netwerk na...) maar heb er destijds Linux op gezet. Het is enorm traag en ontzettend zinloos, maar dát het werkt vind ik dan wel weer leuk. Het ding is met 32MB RAM niet vooruit te branden maar...het kan
[ Voor 50% gewijzigd door Exorcist op 03-08-2019 01:28 ]
@3style Ik wilde opperen dat een OSSC wellicht een beter optie was maar ik was bijna vergeten dat die niet lief is voor IPS schermen. Een image retention die behoorlijk heftig is. Het is geen burn in, want het trekt vrij snel weg, maar het was behoorlijk schrikken dat ik in Windows nog steeds het scorebord van Sega tennis zag staan.
Ik heb mede daardoor een 27uk650 teruggestuurd.
Ik heb twee Xboxen, het 2004 model is dus als het goed is een 1.6 die ik zelf ooit nieuw heb gekocht en van een softmod heb voorzien. Omdat de caps daarvan (als het goed is) in orde zijn en die verder vanilla is gaat die terug de doos in.Exorcist schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 01:23:
[...]Goed bezig! Ik kan het gemist hebben, maar simpelweg een andere disk in een niet gemodde Xbox gaat niet werken. Bij een chipped (Xecuter bijv) variant is het al een stuk eenvoudiger, met een softmod zul je er ook nog wat voor moeten doen. Neem aan dat je dat al weet of gelezen hebt maar toch
Wat is je uiteindelijke bedoeling met PS2? Heb bij die van mij een 40GB IDE HDD geplaatst. Niet zozeer voor Open HDD Loader (alhoewel dat prima werkt, op overdrachtssnelheid via het netwerk na...) maar heb er destijds Linux op gezet. Het is enorm traag en ontzettend zinloos, maar dát het werkt vind ik dan wel weer leuk. Het ding is met 32MB RAM niet vooruit te branden maar...het kan
Het 2002 model dat ik onlangs voor een prikkie heb opgepikt is voorzien van een modchip. Die heb ik dus vandaag een time capacitatorectemy gegeven, schoon gemaakt en van een 200GB schijf voorzien. Die heb ik netjes via Chimp gecloned en gelocked. Allemaal prima gegaan dus
Wat ik niet goed begrijp is hoe ik schoon kan beginnen met die Xbox. De vorige eigenaar heeft er allemaal tools en dashboards op gezet en het liefst zou ik met een lege beginnen. Maar goed, het hoeft op zich niet.
Wat de PS2 betreft: Ik heb meerdere PS2’s met HD’s in mijn bezit. De grap met de netwerk adapter is dat niet alle schijven fysiek passen. Maxtor is een van de merken waarbij de IDE en Power poort op de schijf op de juiste afstand van elkaar af staan. Seagate werkt ook maar WD past bijvoorbeeld niet. Daarom deed het een beetje pijn om een Maxtor in de Xbox te schroeven, maar die kan ik uiteindelijk alsnog leeg mikken en vervangen
En wat ik er mee doe, sja... Vroeger HDL, nu OPL en zo nu en dan een emu of homebrew. En ik switch zo weinig van spellen dat ik normaliter de schijf aan mijn pc hing via USB om spellen op de schijf te zetten want via het netwerk is het inderdaad wat aan de tragische kant qua snelheid
Edit: Ooops! Dacht dat de post waar ik op reageerde na de mijne zat, anders had ik mijn vorige bericht aangepast
- Exorcist
- Niet online
Uitdrijvûrrrr!
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 3
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Wii
- MegaDrive
- RetroTINK
- Nintendo Game & Watch
- Nintendo DS
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Sony PlayStation TV
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- 16 bit
- Game boy advance
- Nintendo 64
- Saturn
- Game boy advance sp
- Retro
- Atari
- Sega
- Nintendo 3DS
- Consoles
Ik had eerlijk gezegd geen idee dat niet alle HDD's fysiek passen. Heb er toen wel een x aantal geprobeerd (heb nog een vrije grote stapel met oude HDD's) maar het was meer niet compatible dan echt niet passend. Heb er ook een Maxtor in meen ik.walterg schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 01:42:
[...]
Wat de PS2 betreft: Ik heb meerdere PS2’s met HD’s in mijn bezit. De grap met de netwerk adapter is dat niet alle schijven fysiek passen. Maxtor is een van de merken waarbij de IDE en Power poort op de schijf op de juiste afstand van elkaar af staan. Seagate werkt ook maar WD past bijvoorbeeld niet. Daarom deed het een beetje pijn om een Maxtor in de Xbox te schroeven, maar die kan ik uiteindelijk alsnog leeg mikken en vervangen
En wat ik er mee doe, sja... Vroeger HDL, nu OPL en zo nu en dan een emu of homebrew. En ik switch zo weinig van spellen dat ik normaliter de schijf aan mijn pc hing via USB om spellen op de schijf te zetten want via het netwerk is het inderdaad wat aan de tragische kant qua snelheid(maar het kan op zich wel als je een beeeeeeetje geduld hebt)
Edit: Ooops! Dacht dat de post waar ik op reageerde na de mijne zat, anders had ik mijn vorige bericht aangepast
En ja, via het netwerk is het rond de 2 tot 3 MB/sec..geduld is dan zeker nodig. Heb er volgens mij alleen Rule of Rose op staan omdat deze nauwelijks te vinden is en weer zo'n gevalletje onbetaalbaar als je het wel vindt. Wil nog 's kijken wat legitieme spellen doen die de HDD ondersteunen. Volgens mij houdt The Sims wat cache bestanden op de schijf en doet Final Fantasy... X? ook deels content installeren en is de/een schijf zelfs verplicht, maar dat weet ik niet zeker.
- Sagat
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- RetroTINK
- Nintendo GameBoy
- MegaDrive
- Nintendo Game & Watch
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- RetroTINK 5X-Pro
- Nintendo DS
- 16 bit
- Game boy advance
- Dreamcast
- Nintendo 64
- Saturn
- Game boy advance sp
- Consoles
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
Ff10 heb ik ooit geleend van iemand en gespeeld op mijn ps2 zonder hdd, dus het is iig niet verplicht!Exorcist schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 09:18:
[...]
Ik had eerlijk gezegd geen idee dat niet alle HDD's fysiek passen. Heb er toen wel een x aantal geprobeerd (heb nog een vrije grote stapel met oude HDD's) maar het was meer niet compatible dan echt niet passend. Heb er ook een Maxtor in meen ik.
En ja, via het netwerk is het rond de 2 tot 3 MB/sec..geduld is dan zeker nodig. Heb er volgens mij alleen Rule of Rose op staan omdat deze nauwelijks te vinden is en weer zo'n gevalletje onbetaalbaar als je het wel vindt. Wil nog 's kijken wat legitieme spellen doen die de HDD ondersteunen. Volgens mij houdt The Sims wat cache bestanden op de schijf en doet Final Fantasy... X? ook deels content installeren en is de/een schijf zelfs verplicht, maar dat weet ik niet zeker.
10 second ninja DONE
In principe past een western digital ook op een ps2 adapter
Je moet wat schroefjes losdraaien zodat er wat speling ontstaat.
Zit ook wel wat strakker dan een Maxtor.
Deze wd is mijn enige 750gb ide harddisk. De rest is 80gb, 120gb...erg klein. Met 750gb heb je tenminste iets substantieel. 750gb is wel zo'n beetje het maximale wat je op ide gebied gaat vinden.
Of koop een aftermarket met sata aansluiting.... Dan kan je 2gb erin plaatsen
Je moet wat schroefjes losdraaien zodat er wat speling ontstaat.
Zit ook wel wat strakker dan een Maxtor.
Deze wd is mijn enige 750gb ide harddisk. De rest is 80gb, 120gb...erg klein. Met 750gb heb je tenminste iets substantieel. 750gb is wel zo'n beetje het maximale wat je op ide gebied gaat vinden.
Of koop een aftermarket met sata aansluiting.... Dan kan je 2gb erin plaatsen
@LaFleche TB neem ik aan 
Het nadeel van de aftermarket is dat het netwerk deel dan niet werkt. Ik heb daadwerkelijk het afgelopen half jaar een paar keer Socom 2 gespeeld
Het nadeel van de aftermarket is dat het netwerk deel dan niet werkt. Ik heb daadwerkelijk het afgelopen half jaar een paar keer Socom 2 gespeeld
Oef, dat is dan wel schrikken ja.walterg schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 01:23:
@3style Ik wilde opperen dat een OSSC wellicht een beter optie was maar ik was bijna vergeten dat die niet lief is voor IPS schermen. Een image retention die behoorlijk heftig is. Het is geen burn in, want het trekt vrij snel weg, maar het was behoorlijk schrikken dat ik in Windows nog steeds het scorebord van Sega tennis zag staan.
Het liefst heb ik een dchdmi, maar dat is iets te prijzig nog. Heb ook nog een CRT iiyama staan, maar dat ding neemt teveel ruimte in beslag. Misschien voor op zolder.
Ik ben gezwicht en heb een 14" PVM gekocht om retro games op te spelen.3style schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 17:25:
[...]
Oef, dat is dan wel schrikken ja.
Het liefst heb ik een dchdmi, maar dat is iets te prijzig nog. Heb ook nog een CRT iiyama staan, maar dat ding neemt teveel ruimte in beslag. Misschien voor op zolder.
Sinds ik die heb speel ik een stuk meer retro games.
- Sagat
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- RetroTINK
- Nintendo GameBoy
- MegaDrive
- Nintendo Game & Watch
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- RetroTINK 5X-Pro
- Nintendo DS
- 16 bit
- Game boy advance
- Dreamcast
- Nintendo 64
- Saturn
- Game boy advance sp
- Consoles
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
Een CDTV moet je eigenlijk niet willen, is echt maar bar weinig op uitgekomen wat de moeite waard is.Exorcist schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 01:23:
[...]
Zou zelf ook nog een CD32 willen hebben. CDTV ook, maar dat is naar mijn weten praktisch onmogelijk. Heb laatst op MP nog een CD32 gezien welke volgens mij voor rond de 250 Euro van de hand ging. Nog getwijfeld, maar dan slaat de realiteitszin weer bij me toe; het komt hier in een kast, nice to have, maar geen echt specifiek doel op hooguit wat verdwaalde point and clicks na die niet op andere consoles zijn uitgebracht.
Maar, m.a.w. : MP in de gaten houden, eBay is vaak duurder. Je vindt er meer, maar duurder. En het ligt er dus maar net aan wat je wél wilt uitgeven.
Dus dat zou echt puur kast vulling zijn idd
Zelfs in die tijd werkt ik al met een externe schijf......diskettes TSSSSSSSSS[...]
Neem ik de volgende keer 20 diskettes mee met Doom, gaan we 'm lekker installeren. Nu al zin in de CRC errors!
Oh en jij houdt toch van point en click? Wat dacht je van monkey island 2 op amiga dan? 12 diskettes.....en niks installeren, swappen tijdens gameplay! Enige geluk wat ik had is dat ik 2 diskdrives had....maar weet niet eens meer zeker of dat het spel dat ondersteunde
jaja ik weet dat je ook voor de amiga harde schijven hebt, maar ik was nog jonger toen ik op mijn amiga speelde, mijn hardware budget ging toen op aan snes games

Weet niet of je terug gelezen heb, maar dat is denk ik met stip de retro console die ik nog wil, dingens als een 3d0, jaguar etc etc vind ik allemaal niet zo boeind vanwege de libaries die te weinig toppers bevatten.walterg schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 19:04:
De spellen voor de neo zijn natuurlijk insanely duur, maar dan liever maar 1x flink bloeden voor een sd kaart, wat dat betreft zeer tevreden met mijn terraronion super sd 3, dus vermoeddelijk klop ik dan bij hun aan. Ben er alleen nog niet uit of ik dan voor een AES of consolised MVS wil gaan, bij die laatste is fysieke spellen verzamelen wellicht nog een optie. En heel stiekum denk ik dan ook aan een supergun voor andere arcade games.......
Maar goed, geen tijd/geld/motivatie want nog genoeg backlog zowel current gen als retro....maar mocht ik de lotterij winnen dan
10 second ninja DONE
- Exorcist
- Niet online
Uitdrijvûrrrr!
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 3
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Wii
- MegaDrive
- RetroTINK
- Nintendo Game & Watch
- Nintendo DS
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Sony PlayStation TV
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- 16 bit
- Game boy advance
- Nintendo 64
- Saturn
- Game boy advance sp
- Retro
- Atari
- Sega
- Nintendo 3DS
- Consoles
Niks mis met kastvulling, 't oog wilt ook wat. Maar nee, inderdaad, altijd leuker als er íets is wat de moeite waard is. De CD32 heeft dan wel weer genoeg tofs. Ving het ding zelf aardig lelijk, maar het komt het meest dicht bij een 500 of 1200 zonder er daadwerkelijk eentje te hebben.Sagat schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 09:19:
[...]
Een CDTV moet je eigenlijk niet willen, is echt maar bar weinig op uitgekomen wat de moeite waard is.
Dus dat zou echt puur kast vulling zijn idd
[...]
Zelfs in die tijd werkt ik al met een externe schijf......diskettes TSSSSSSSSS
Oh en jij houdt toch van point en click? Wat dacht je van monkey island 2 op amiga dan? 12 diskettes.....en niks installeren, swappen tijdens gameplay! Enige geluk wat ik had is dat ik 2 diskdrives had....maar weet niet eens meer zeker of dat het spel dat ondersteunde![]()
jaja ik weet dat je ook voor de amiga harde schijven hebt, maar ik was nog jonger toen ik op mijn amiga speelde, mijn hardware budget ging toen op aan snes games![]()
[...]
12 diskettes en swappen, haha; toentertijd inderdaad weinig aan de hand. Nog altijd beter dan een CRC error bij het uitpakken van Duke 3D op diskette 25 van 26...
Wat dat betreft zijn we nu wel verwend natuurlijk. Hoop lopen foeteren op AC : Odysee laatst (PS4) door de laadtijden soms, maar zo slecht is 't allemaal niet
@Sagat Ik heb een jaartje of tien geleden ontzettend veel geluk gehad met mijn AES. Iemand op tweakers had er eentje gevonden tijdens het opruimen en had die voor 15 euro op v&a gezet. Alleen de kale console overigens.
Ik stuurde een berichtje maar was al te laat. Uiteindelijk reageerde degene die me voor was niet meer en kreeg ik een berichtje dat hij alsnog beschikbaar was. Hij is hem zelfs met de auto langs komen brengen op mijn werk!
Inmiddels zijn zelfs de common spellen die vroeger tientjeswerk waren 100+ euro.
Consolized met multicarts is denk ik the way to go als het om Neo Geo gaat. Je kan zelfs op Ali voor rond de 60 euro MVS carts kopen met vrijwel alle klassiekers.
De SSD3 is een mooi apparaat maar er waren best een hoop issues mee begreep ik. Voor dat geld zou ik een wat minder problematisch apparaat verwachten.
De retro community op Twitch heeft het verzamelen behoorlijk aangewakkerd. Dit is ongeveer wat ik het afgelopen jaar aan mijn collectie heb toegevoegd:
1chip SNES
1chip Super Famicom
Japanse ROB
Composite modded Famicom (anders werkte ROB niet, kwam ik later achter
)
MSX2 + een zooi carts van spellen die ik als kind alleen op tape had (voornamelijk voor de RGB output, niet voor de MSX2 spellen)
PC Engine Core + Turbo Everdrive
GBA SP 101 + GBA Everdrive
Nog een hoop losse spellen en wat losse consoles, maar dit waren de meest bijzondere zaken.
Damn. Herinner me dat ik nooit meer dit soort lijstjes moet maken...
Ik stuurde een berichtje maar was al te laat. Uiteindelijk reageerde degene die me voor was niet meer en kreeg ik een berichtje dat hij alsnog beschikbaar was. Hij is hem zelfs met de auto langs komen brengen op mijn werk!
Inmiddels zijn zelfs de common spellen die vroeger tientjeswerk waren 100+ euro.
Consolized met multicarts is denk ik the way to go als het om Neo Geo gaat. Je kan zelfs op Ali voor rond de 60 euro MVS carts kopen met vrijwel alle klassiekers.
De SSD3 is een mooi apparaat maar er waren best een hoop issues mee begreep ik. Voor dat geld zou ik een wat minder problematisch apparaat verwachten.
De retro community op Twitch heeft het verzamelen behoorlijk aangewakkerd. Dit is ongeveer wat ik het afgelopen jaar aan mijn collectie heb toegevoegd:
1chip SNES
1chip Super Famicom
Japanse ROB
Composite modded Famicom (anders werkte ROB niet, kwam ik later achter
MSX2 + een zooi carts van spellen die ik als kind alleen op tape had (voornamelijk voor de RGB output, niet voor de MSX2 spellen)
Nog een hoop losse spellen en wat losse consoles, maar dit waren de meest bijzondere zaken.
- Sagat
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- RetroTINK
- Nintendo GameBoy
- MegaDrive
- Nintendo Game & Watch
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- RetroTINK 5X-Pro
- Nintendo DS
- 16 bit
- Game boy advance
- Dreamcast
- Nintendo 64
- Saturn
- Game boy advance sp
- Consoles
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
Dikke lijst! De eerste versie van sd3 had geluids problemen en er was iets verkeerd om gesoldeerd. Maar ik heb gekozen om wat langer te wachten. Hij doet nu in principe alles wat ik zou willen, enige wat ik mis zijn save states bij hu card games. Cd games die konden saven hebben ‘onbeperkt’ ruimte...walterg schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 09:50:
@Sagat Ik heb een jaartje of tien geleden ontzettend veel geluk gehad met mijn AES. Iemand op tweakers had er eentje gevonden tijdens het opruimen en had die voor 15 euro op v&a gezet. Alleen de kale console overigens.
1chip SNES
1chip Super Famicom
Japanse ROB
Composite modded Famicom (anders werkte ROB niet, kwam ik later achter)
10 second ninja DONE
Ik heb zelf met name door de prijs gekozen voor een Turbo Everdrive. De PC Engine stond nog op mijn lijstje, maar vond de SSD3 net iets te veel geld voor iets dat ook bij mij potentieel op de plank zou verdwijnen. En Rondo kan ik zo nodig op de PSP of in de nieuwe collection spelen 
Plus ik heb gemengde gevoelens over de optische drive replacements. Net als met de Mega SD. Ik weet dat FPGA een 1 op 1 nabootsing van de originele hardware is maar een cartridge die een console (uitbreiding) vervangt voelt nogal als emulatie.
En daar bedoel ik overigens niet mee dat ik vind dat ze niet moeten bestaan of dat ik mensen die ze kopen stom vind, maar dat ik dan nog steeds het gevoel zou hebben dat ik OOK de originele hardware zou moeten hebben. Je weet wel... voor op de plank
Plus ik heb gemengde gevoelens over de optische drive replacements. Net als met de Mega SD. Ik weet dat FPGA een 1 op 1 nabootsing van de originele hardware is maar een cartridge die een console (uitbreiding) vervangt voelt nogal als emulatie.
En daar bedoel ik overigens niet mee dat ik vind dat ze niet moeten bestaan of dat ik mensen die ze kopen stom vind, maar dat ik dan nog steeds het gevoel zou hebben dat ik OOK de originele hardware zou moeten hebben. Je weet wel... voor op de plank
Kastvulling +1Exorcist schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 09:50:
[...]
Niks mis met kastvulling, 't oog wilt ook wat. Maar nee, inderdaad, altijd leuker als er íets is wat de moeite waard is. De CD32 heeft dan wel weer genoeg tofs. Ving het ding zelf aardig lelijk, maar het komt het meest dicht bij een 500 of 1200 zonder er daadwerkelijk eentje te hebben.
12 diskettes en swappen, haha; toentertijd inderdaad weinig aan de hand. Nog altijd beter dan een CRC error bij het uitpakken van Duke 3D op diskette 25 van 26...![]()
Wat dat betreft zijn we nu wel verwend natuurlijk. Hoop lopen foeteren op AC : Odysee laatst (PS4) door de laadtijden soms, maar zo slecht is 't allemaal niet
Er is veel veranderd. C64 met floppy's en bandjes. Later rondje schijfjes.
Resultaat. Laadtijden
Heb een Amiga 500 hier staan en een c64
Helaas te weinig software dus die gaan nu emulatoren.
Afgelopen maand eigenlijk weinig tot geen retro gekocht. Kan niet veel meer vinden bij onze plaatselijke bronnen.
Ik heb nog een deel doosjes van SNES & N64 (compleet zonder cartridge) op zolder liggen.
Ben aan het nadenken om deze te verkopen, of misschien best eerst alle cartridges verzamelen?
Kunnen de kenners eventueel hiervoor een prijsschatting maken?

Alvast bedankt!
Ben aan het nadenken om deze te verkopen, of misschien best eerst alle cartridges verzamelen?
Kunnen de kenners eventueel hiervoor een prijsschatting maken?

Alvast bedankt!
Kijk even op deze site bijvoorbeeld voor een idee.
Als je de game compleet heb (secret of mana) kost hij daar 95 euro en alleen de game 35 euro.
https://www.mariosnes.nl/...game.php?t=Secret_of_Mana
Dit zijn wel winkel prijzen. Dus de delta minus 20-30%. Maar om alles compleet te maken ben je ook nog een tijd zoet en dan moet je de games nog weer verkopen. Plus niet alle games zijn een hoop waard.
1080 snowboarding kost 13 compleet en 6 alleen de cart.
https://www.mario64.nl/n64_zoeken.php?search=1080
Maar goed wat ik zie is wel dat je wat duurdere 'cases' heb maar goed
Maar loop de games even na op die website (geef een beetje een idee wat het waard is) je kan als een product niet te koop is bij hun in de dropdown kijken wat het zou kunnen kosten bij hun. Maar ik schat tussen de 100-200 euro (hele ruwe schatting)
Als je de game compleet heb (secret of mana) kost hij daar 95 euro en alleen de game 35 euro.
https://www.mariosnes.nl/...game.php?t=Secret_of_Mana
Dit zijn wel winkel prijzen. Dus de delta minus 20-30%. Maar om alles compleet te maken ben je ook nog een tijd zoet en dan moet je de games nog weer verkopen. Plus niet alle games zijn een hoop waard.
1080 snowboarding kost 13 compleet en 6 alleen de cart.
https://www.mario64.nl/n64_zoeken.php?search=1080
Maar goed wat ik zie is wel dat je wat duurdere 'cases' heb maar goed
Maar loop de games even na op die website (geef een beetje een idee wat het waard is) je kan als een product niet te koop is bij hun in de dropdown kijken wat het zou kunnen kosten bij hun. Maar ik schat tussen de 100-200 euro (hele ruwe schatting)
@MeZZiN Bedankt, aan deze info heb ik wat!
Ik had inderdaad een goeie 100 euro in gedachten.
Denk dat de N64 expension pak volledig is, had die dubbel vanwege DK64.
- Exorcist
- Niet online
Uitdrijvûrrrr!
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 3
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Wii
- MegaDrive
- RetroTINK
- Nintendo Game & Watch
- Nintendo DS
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Sony PlayStation TV
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- 16 bit
- Game boy advance
- Nintendo 64
- Saturn
- Game boy advance sp
- Retro
- Atari
- Sega
- Nintendo 3DS
- Consoles
Niet heel erg de bedoeling hier maar dat terzijde..mooie set aan doosjes. Die 100 Euro zeker wel waard voor de verzamelaars met een deel aan carts zonder de doosjes. Zou het bijna overwegen ware het niet dat ik genoeg carts niét hebDrWhite1 schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 14:05:
@MeZZiN Bedankt, aan deze info heb ik wat!
Dat Expension Pak in doos zal ook nog wel wat doen gok ik, tweedehands..denk een Euro of 30? Maar das speculatie.
@DrWhite1 ik heb je al een bericht gestuurd. Heb een deel van de games al, maar zonder box en zou deze graag compleet maken
De expantion pack gaat voor rond de e18 zonder doos. Compleet voor een paar euro mee de laatste keer dat ik keek
@Exorcist was ook niet mijn bedoeling om hier een V&A van te maken 
Hier gisterenavond nog een kleine vondst op zolder gedaan (ongeopende dozen sinds verhuis...)

Spijtig genoeg zit er op de gameboy classic een zwarte vlek (uitgelopen lcd).
Hier gisterenavond nog een kleine vondst op zolder gedaan (ongeopende dozen sinds verhuis...)

Spijtig genoeg zit er op de gameboy classic een zwarte vlek (uitgelopen lcd).
- Exorcist
- Niet online
Uitdrijvûrrrr!
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 3
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Wii
- MegaDrive
- RetroTINK
- Nintendo Game & Watch
- Nintendo DS
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Sony PlayStation TV
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- 16 bit
- Game boy advance
- Nintendo 64
- Saturn
- Game boy advance sp
- Retro
- Atari
- Sega
- Nintendo 3DS
- Consoles
Dat zijn de betere vondsten @DrWhite1 !
Ben zelf niet zo van die Game and Watch dingen, maar die zijn ook nog wel wat waard meen ik.
Die GB zal lastig te repareren zijn (nou ja, de moeite niet waard) dus dat is zonde.
Ben zelf niet zo van die Game and Watch dingen, maar die zijn ook nog wel wat waard meen ik.
Die GB zal lastig te repareren zijn (nou ja, de moeite niet waard) dus dat is zonde.
Ja ik denk dat die enkel nog goed is voor een projectje.
Backlid lcd in of er een rpi gameboy van maken...
Wel blij met de G&W dingen, maar ik mis nog héél wat.
Ook nog een Gamecube + 2 controllers tegen gekomen, maar dat is imho nog niet oud genoeg om de retro naam te dragen.
Backlid lcd in of er een rpi gameboy van maken...
Wel blij met de G&W dingen, maar ik mis nog héél wat.
Ook nog een Gamecube + 2 controllers tegen gekomen, maar dat is imho nog niet oud genoeg om de retro naam te dragen.
Ho! Gamecube zijt gewoon retro
[ Voor 6% gewijzigd door Seroczynski op 08-08-2019 09:55 ]
nvm.
[ Voor 99% gewijzigd door Dwarlorf op 08-08-2019 10:59 ]
The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Let op, dit topic is om retro gaming en al haar facetten te bespreken, het is echter NIET de bedoeling om
- Games aan te schaffen (ruilen/lenen/etc.) van/via mede tweakers.
- Games te verkopen.
- Te vragen wat een game of console waard is.
- Een V&A advertentie te promoten.
- Dit topic is voor en door verzamelaars, s.v.p. geen opmerkingen ala 'Oh wat veel, speel je dat allemaal?' Dat voegt niets toe.
Let op, dit topic is om retro gaming en al haar facetten te bespreken, het is echter NIET de bedoeling om
- Games aan te schaffen (ruilen/lenen/etc.) van/via mede tweakers.
- Games te verkopen.
- Te vragen wat een game of console waard is.
- Een V&A advertentie te promoten.
- Dit topic is voor en door verzamelaars, s.v.p. geen opmerkingen ala 'Oh wat veel, speel je dat allemaal?' Dat voegt niets toe.