Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• MeZZiN
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 19:52
Ik ben zelf ook aan het los laten dat alles op CD / cart alles gaat een keer stuk en niet om het een of ander 3ds games worden er ook niet beter op of tijd. Natuurlijk houden ze het lang vol maar deze zijn wel met regels sinds 2002 (RoHS) zijn de meeste consoles niet meer zo goed gebouwd als vroeger met lood soldeer plus voor de carts geld natuurlijk hetzelfde. De kwaliteit is gewoon een heel stuk naar beneden gegaan door de nieuwe regels.

CD vergaan helaas ook niet zo snel als je denkt maar ze hebben zeker weten niet dezelfde levensduur als NES carts.
https://www.psxdojo.com/p...ng-cd-media-and-disc-rot/
http://www.sega-16.com/fo...an-other-CD-platforms-Why

Als het een brother of letratag is gaat het wel goed we hebben zelf een brother printer en werkt er goed en letratag ook prima.

Van wat ik weet zal de batterij niet snel gaan lekken maar het kan wel. Plus ze preventief vervangen is een beter idee. Wat je ook kan doen is een batterij houder installeren zodat je gewoon kan opslaan zonder batterij en alleen als je speelt een batterij plaatsen.

Persoonlijk vervang ik nu alle GB(C) batterijen preventief met nieuwe. De meeste GBA hebben er gelukkig geen batterij meer. Het kost een paar euro en een beetje soldeer effort maar moeilijk is het niet.

Je moet ook op passen voor condensators zeker de gamegear en andere consoles hadden daar last van goedkope zooi er in helpt helaas niet.

Maar goed vergeet ook niet dat de nes nu al 33 jaar oud dus we moeten wel een keer gaan denk aan alternatieven omdat de nes gewoon een keer op raken / stuk gaan.

Tesla MX - Leaf 2.zero

Acties:
  • +4Henk 'm!
Ik had dit vandaag nog binnen:

Omdat ik een goede tijd heb en heb beleefd met Horizon Chase, wat op zijn beurt gebaseerd is op Top Gear. Moet alleen Top Gear 2 dan nog ergens vandaan toveren en m'n SNES weer 's netjes RGB aansluiten maar het is een begin.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• AyeAyeCaptain!
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online
Ik snap MP niet.
iemand had interesse in mijn sealed Gamecube Mario strikers editie (250.-) en wilde hem savonds komen ophalen. Geen probleem. Adres gegevens doorgegeven.

Krijg ik een bericht dat diegene niet kan komen afgelopen vrijdag (wel een uur voor afgesproken tijd) vanwege een onverwachts etentje. Dat kan. Ik geef aan dat het later mag of zaterdag ook kan.
Geen gehoor meer, berichten zijn ook niet gelezen.

Ik blijf de valse hoop krijgen dat ik er nog antwoord word gegeven want ik reageerde binnen 2 minuten op zijn bericht. Dagen gaan voorbij. Berichten worden niet gelezen en ik krijg geen antwoord meer...

Laat dan maar, waarom taaien veel mensen zo raar af. Je kan mensen toch niet zo laten afwachten?! wtf

Zeg het dan gewoon dat je geen interesse meer hebt!

https://tweakers.net/ext/f/kxA8E8cC4L9bi2TKUykKeSuJ/full.jpg

plaatje ingekort, want offtopic :) dit is geen marktplaats.nl discussie. let je ook op het ranten?

Geronimous wijzigde deze reactie 02-07-2019 07:42 (35%)

Retro Sale 2019!
PSP 1000 + 6.60 pro c2 (256GB)
PSVita + Henkaku Enso (128GB)
Old 3DS + Luma3DS (Boot9strap) (160GB)
Nintendo Switch 3.0.1 original firmware

Acties:
  • +2Henk 'm!

• MeZZiN
Het is marktplaats..... wij lopen zelf er tegen aan als wij wat willen ophalen dat mensen zich zorgen maken of we wel komen (en ja wij komen wel altijd als we afspreken) maar zelf ook het is meer gedoe om dingen te verkopen via marktplaats. mensen die maar niet langskomen etc.

Het is gewoon een gedoe.

Tesla MX - Leaf 2.zero

Acties:
  • 0Henk 'm!

• snefkens
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 17:21
@AyeAyeCaptain! tja dat soort mensen heb je altijd. Vandaar dat ik mensen altijd direct via een betaalverzoek laat betalen en het eigenlijk altijd verzend. Dan heb je dit soort dingen niet.

Het meest vervelende van marktplaats vind ik de vele opkomende opkopers/verkopers. Die eerst de games voor lage prijzen opkopen en vervolgens voor bizar hoge prijzen op marktplaats zetten.

Acties:
  • +1Henk 'm!
Er gaat niets boven offline, old school inspiratie opdoen tijdens de vakantie :+

Ook maar gelijk abonnee geworden, leuk voer eens per maand.

• Seroczynski
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 18:09
Is dat een maandblad ja? Ben benieuwd hoe ze die vullen :P

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Acties:
  • +4Henk 'm!
Seroczynski schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 14:28:
Is dat een maandblad ja? Ben benieuwd hoe ze die vullen :P
Als ze net zo oeverloos en doelloos kunnen lullen als in dit topic verwacht ik geen problemen :P

• MeZZiN
Ze kunnen over 35 jaar gaming history hebben dus dat kan wel even duren voor ze echt klaar zijn.

Tesla MX - Leaf 2.zero

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Henkje.doc
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 06:36
@Exorcist erg leuk tijdschrift. Ook al meerdere uigaven verslonden.

Helaas lastiger te krijgen in nederland en Abbo is wat kosten betreft te duur. Maar dat is een algemeen probleem met tijdschriften uit het buitenland

Heb gelukkig nog alle jaargangen PU liggen. Ook veel nostalgie.

@

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Seroczynski
Ik blader wel eens door de retroGamer, die is hier vrij goed verkrijgbaar. Krijg altijd wel de nostalgische kriebels als ik dergelijke artikelen lees, erg leuk. Volgens mij inderdaad vrij prijzig, maar misschien moet ik er ook maar eens eentje aanschaffen :P

Acties:
  • +1Henk 'm!
Henkje.doc schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 15:23:
@Exorcist erg leuk tijdschrift. Ook al meerdere uigaven verslonden.

Helaas lastiger te krijgen in nederland en Abbo is wat kosten betreft te duur. Maar dat is een algemeen probleem met tijdschriften uit het buitenland

Heb gelukkig nog alle jaargangen PU liggen. Ook veel nostalgie.

@
Ja, heb ook alle PU's maar in de tussentijd heel veel/vaak gelezen. Alsnog vaak leuk voor inspiratie voor oude games. Betaal overigens..7 pond? per maand dan voor het blad, maar gezien de content vind ik het het wel waard.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Sh0ckTr00per
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 14:23
Retro Gamer kost nog geen 5 euro per maand in een abbo, vind dat zelf eigenlijk wel meevallen. Ik heb mijn abbo overigens wel laten verlopen aangezien ik wel vind dat het bij tijd en wijle nogal in herhaling valt met features van games en consoles.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• snefkens
Exorcist schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 14:14:
Er gaat niets boven offline, old school inspiratie opdoen tijdens de vakantie :+

[Afbeelding]

Ook maar gelijk abonnee geworden, leuk voer eens per maand.
Ja zeker tof! Ben nu een paar maanden abbo. Heb alles opgespaard voor de vakantie. Dan ga ik alles door lezen. Ben ook weer lid geworden van pu. Toch was leesvoer is altijd wel leuk, als je je even geen internet bij de hand hebt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Henkje.doc
Exorcist schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 18:05:
[...]

Ja, heb ook alle PU's maar in de tussentijd heel veel/vaak gelezen. Alsnog vaak leuk voor inspiratie voor oude games. Betaal overigens..7 pond? per maand dan voor het blad, maar gezien de content vind ik het het wel waard.
Via welke weg ben je sub geworden? Ik kom alleen vele hogere bedragen tegen. Want die 7 pond komt.overeen met wat ik heb betaalt in de winkel. Dat was rond de kerst vorig jaar, nummer rondom SNK.
Kwalitatief goed blad.

Henkje.doc wijzigde deze reactie 05-07-2019 08:31 (0%)
Reden: Typo

Acties:
  • +1Henk 'm!
Henkje.doc schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 08:30:
[...]

Via welke weg ben je sub geworden? Ik kom alleen vele hogere bedragen tegen. Want die 7 pond komt.overeen met wat ik heb betaalt in de winkel. Dat was rond de kerst vorig jaar, nummer rondom SNK.
Kwalitatief goed blad.
Myfavouritemagazines.co.uk

Subscription Term: 3 Months
Subscription Price: €20.00

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 06:06
Nog een groot fan van retro gamer en daarvoor ook games tm. Maar ik kocht ze maar 2-3 per jaar ofzo.

Anyways: ze doen reviews, intervieus met devs uit die tijd, bespreken nieuwe retro inspired games, terugblik naar 10 jaar terug etc etc. En ze pakken alles mee, dus bijvoorbeeld ook best veel zx spectrum waar ik dan iet zo veel mee heb, maar ook genoeg over de big hitters van retro land.

Ik heb echter een tussenvorm gevonden waarbij de kosten laag blijven en je geen ruimte issues hebt. en dat is readly! dat is een site/app waar je dus online dit blad, maar ook diverse andere bladen kan lezen, waaronder ook PU en edge bijvoorbeeld, kost geloof ik 7 euro per maand. Ik vind het een geniale optie, maar wel natuurlijk het spotify/netflix effect, als je opzegt ben je alles kwijt en het zou zo maar kunnen dat bladen verdwijnen uit het aanbod, maar voor mij is het de ideale oplossing.

marathon mode, legacy levels complete, to do regular world 3,4 (done 1,2,5,6)

Acties:
  • +1Henk 'm!
Sagat schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 13:42:
Nog een groot fan van retro gamer en daarvoor ook games tm. Maar ik kocht ze maar 2-3 per jaar ofzo.

Anyways: ze doen reviews, intervieus met devs uit die tijd, bespreken nieuwe retro inspired games, terugblik naar 10 jaar terug etc etc. En ze pakken alles mee, dus bijvoorbeeld ook best veel zx spectrum waar ik dan iet zo veel mee heb, maar ook genoeg over de big hitters van retro land.

Ik heb echter een tussenvorm gevonden waarbij de kosten laag blijven en je geen ruimte issues hebt. en dat is readly! dat is een site/app waar je dus online dit blad, maar ook diverse andere bladen kan lezen, waaronder ook PU en edge bijvoorbeeld, kost geloof ik 7 euro per maand. Ik vind het een geniale optie, maar wel natuurlijk het spotify/netflix effect, als je opzegt ben je alles kwijt en het zou zo maar kunnen dat bladen verdwijnen uit het aanbod, maar voor mij is het de ideale oplossing.
En toch, ja, helemaal passend in dit topic: ik lees dergelijke bladen (veel) liever op papier. Maar ja, kostentechnisch wellicht meer waar voor je geld.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Sagat
Exorcist schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 14:30:
[...]

En toch, ja, helemaal passend in dit topic: ik lees dergelijke bladen (veel) liever op papier. Maar ja, kostentechnisch wellicht meer waar voor je geld.
yes: had ik onbeperkt ruime en geld dan had ik absoluut liever alles (zowel games als mags ;) ) fysiek gehad. Maar momenteel is dit voor mij ideaal. Ik realiseer me zeker dat het niet voor iedereen zo is en voor de gemddelde persoon hier verwacht ik helemaal dat men de voorkeur heeft voor jou optie, desalniettemin, goede opties/alternatieven etc moet je delen, en dat vind ik dit zeker.

Helemaal als je je herinnerte dat je een leuk artikel gelezen had, zoeken in een app is sneller dan 5-10-20 mags doorlezen :P

Sagat wijzigde deze reactie 05-07-2019 14:37 (9%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Flozem
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 20:14
Daar kan ik het mee eens zijn. Laatst via Google een digitale retrogamer afgesloten, en meteen geannuleerd... wat een *K* beleving....

• Henkje.doc
Exorcist schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 08:45:
[...]

Myfavouritemagazines.co.uk

Subscription Term: 3 Months
Subscription Price: €20.00
Thanks voor de info :)
Sagat schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 13:42:

Readly ben ik wel bekend mee en heeft idd een goed aanbod.
Jammer dat veel oude nummers niet zijn terug te lezen, en hier ook wat lastiger aan te komen is op een normale manier.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Sagat
Henkje.doc schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 07:03:
[...]

Thanks voor de info :)

[...]

Readly ben ik wel bekend mee en heeft idd een goed aanbod.
Jammer dat veel oude nummers niet zijn terug te lezen, en hier ook wat lastiger aan te komen is op een normale manier.
ik heb net even gekeken en ik kan terug tot nr 134. Dat is idd wel een dingetje, misschien nog interessant om na te vragen bij readly wat het beleid is en wat ze qua rechten ook mogen.
Maar ik zie het echt als een digitaal abbonnement op RG met als bonus pu, en edge en nog wat andere mags Laatst zag ik een of andere hifi magazine met een artikel was ik interessant vond en dat tijdschrift zat er ook gewoon in.

Vooral dus om lekker even snel doorheen te bladeren, zonder moeite toe hoeven doen om het mag te zoeken in een winkel (in amersfoort moest ik er best moeite voor doen). en dus met name dat ik niet nog meer zut heb om te bewaren.

Maar again, ik snap heel goed dat het niet voor iedereen is!
=============
Dan iets anders.......vandaag filmpje gekeken over romhacks van ' my life in gaming' en toevallig vlak daarvoor (ergens vorige week) een romhack van metroid gezien waarbij je snes titels dan kreeg zodat het spel er een stuk beter uitzag......ik wist wel al af van fantranslations, en (met dank aan @Seroczynski ) cd audio in snes games, en ook wel zaken als pokemon roms hacks, en als we heel ver terug gaan, zelfs sf2 rainbow edtion, maar dit is wel een eye opener. 'quality of life improvements' zoals een mini map in nes metroid, games die bij ons/usa veel moeilijk gemaakt zijn herstellen, censuur ongedana maken en vooral saven, damn.......hoewel dat laatste bij mij op nes/snes en md niet echt een probleem is dmv save states, vind ik het wel erg tof dat het allemaal kan.

Ben wel benieuwd hoe jullie er tegenaankijken......Is het niet langer de pure retro ervaring, of is het een verrijking om retro games met sommige gemakken van nu te kunnen spelen?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Seroczynski
Ik heb laatst Super Mario Land 1 en 2 uitgespeeld, maar zodra ik mijn GBC op orde heb ga ik Super Mario Land 2 DX wel spelen :) En MSU-1 enhanced games vind ik ook wel geinig. Echt tiles aanpassen ga ik niet doen, want ik vind juist de uitstraling van een game belangrijk. Echter ben ik niet vies van een remake hier of daar te spelen i.p.v. het origineel. Zo heb ik Final Fantasy I en II op de PSP gespeeld, en III en IV op de DS :) V en hoger speel ik dan weer op de originele hardware, al dan niet door een fan-translation van V te gebruiken.

Fan-translations en re-dubs zijn echt baas. En via een flashcart zijn deze gewoon te spelen op de originele hardware, wat het voor mij echt perfect maakt.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Sagat
Goed nieuws *O* ik ben verlost van mijn spider kabel. Alles heeft nu weer zijn eigen kabel! Helaas dus van de 9 systemen maar 2x rgb scart en de rest nog composite maar het begin is er! Ook dit w.e. nog een 3e hama switch gekocht. Dus in principe hebben alle consoles nu een eigen (netjes gelabeled B) ) plekje in de wisselaars. Nu nog doorlus functie testen en kijken of ik nog geluid uit de oude versterker krijg.
Seroczynski schreef op maandag 8 juli 2019 @ 11:57:
Ik heb laatst Super Mario Land 1 en 2 uitgespeeld, maar zodra ik mijn GBC op orde heb ga ik Super Mario Land 2 DX wel spelen :) En MSU-1 enhanced games vind ik ook wel geinig. Echt tiles aanpassen ga ik niet doen, want ik vind juist de uitstraling van een game belangrijk. Echter ben ik niet vies van een remake hier of daar te spelen i.p.v. het origineel. Zo heb ik Final Fantasy I en II op de PSP gespeeld, en III en IV op de DS :) V en hoger speel ik dan weer op de originele hardware, al dan niet door een fan-translation van V te gebruiken.

Fan-translations en re-dubs zijn echt baas. En via een flashcart zijn deze gewoon te spelen op de originele hardware, wat het voor mij echt perfect maakt.
While on this subject......er is een hd metroid......nes versie met snes tiles en wat andere verbeteringen, er staat letterliijk in de faq: ' nee dit kan niet op je everdrive want eigen emulator' (messen ofzo?) maar zou zo'n sd 2 snes dat dan (ook) wel aankunnen?
Ben wel redelijk hyped en ik vermoed dat zelfs mijn bejaarde pc het nog wel trekt (snes metroid lukt ook nog :+ ) maar liefst op echte hardware........waarbij de nes zelf dan de voorkeur heeft, maar kan me zo voorstellen dat die het hardware matig niet trekt vandaar dat ik aan de snes denk...?

Sagat wijzigde deze reactie 09-07-2019 11:11 (62%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Seroczynski
Soms is het niet mogelijk omdat dergelijke mods buiten de grenzen van de hardware gaan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MeZZiN
Volgens mij kan je die alleen draaien met emulator de hardware kan er natuurlijk niet echt mee omgaan. Maar misschien dat emu devices er mee om kan gaan ik zag dat de poly mega daar wel iets mee ging doen omdat die mesen gebruikt als EMU.

Misschien de analog NT ook maar kans lijkt me klein omdat je te ver van de originele hardware komt. Plus het is ook meer een remake dan een laagje alleen.

Tesla MX - Leaf 2.zero

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Sagat
Jammer maar klinkt logish, oh well genoeg te spelen, maar in een ideale wereld wil ik eigenlijk zowel nes metroid gb metroid 2, super metroid en de gba metroids spelen........en dan uiteraard met deel 1 beginnen MAAR......ik geef toe dat quality of life hacks op die game wel heel fijn zijn, gameplay as is, kan behoorlijk frustrerend zijn om diverse redenen....

Castlevania nes vond ik (iig de early levels) goed te doen, dus misschien eerst maar beetje bijspelen in de 'vania' games van de daddies van het metriodvania genre :D

En toegegeven, (geen retro maar......) hollownight is een fantastishe game in het genre, dus wellicht/waarschijnlijk staat die dan net even iets hoger op den prio lijst....en die heeft ook achievements wat ik toch ook erg leuk vind altijd.

=======
Damn.....ik lees net over retroachievements! :o
https://github.com/RetroP...up/wiki/RetroAchievements
You guys knew about this?!

Ik weet dat het eigenlijk maar stom is, dat je kunstmatige extra doelen in games stopt en misschien moet je juist waarderen dat oude systemen geen druk hebben om alle achievements te halen, maar ik geef het toe, ik vind het echt leuk om bepaalde moeilijke achievements te halen en vind het ook erg leuk om ergens 100% te zien staan.

Sagat wijzigde deze reactie 10-07-2019 09:10 (24%)

• AyeAyeCaptain!
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online
AyeAyeCaptain! schreef op maandag 1 juli 2019 @ 13:53:
Ik snap MP niet.
iemand had interesse in mijn sealed Gamecube Mario strikers editie (250.-) en wilde hem savonds komen ophalen. Geen probleem. Adres gegevens doorgegeven.

Krijg ik een bericht dat diegene niet kan komen afgelopen vrijdag (wel een uur voor afgesproken tijd) vanwege een onverwachts etentje. Dat kan. Ik geef aan dat het later mag of zaterdag ook kan.
Geen gehoor meer, berichten zijn ook niet gelezen.

Ik blijf de valse hoop krijgen dat ik er nog antwoord word gegeven want ik reageerde binnen 2 minuten op zijn bericht. Dagen gaan voorbij. Berichten worden niet gelezen en ik krijg geen antwoord meer...

Laat dan maar, waarom taaien veel mensen zo raar af. Je kan mensen toch niet zo laten afwachten?! wtf

Zeg het dan gewoon dat je geen interesse meer hebt!

https://tweakers.net/ext/f/kxA8E8cC4L9bi2TKUykKeSuJ/full.jpg

[mbr]plaatje ingekort, want offtopic :) dit is geen marktplaats.nl discussie. let je ook op het ranten?[/mbr]
Even een rectificatie. Gisteren heb ik mijn Gamecube aan deze jongen verkocht en het is allemaal heel goed en netjes afgerond. Bleek een familielid te zijn gestorven ;(

hij had me de dag ervoor gelijk toegevoegd op whatsap omdat dat kwa notificaties ook beter werkte dan Marktplaats.

Aardig jongen, kwam helemaal
met de bus. Ik heb er een goeie stevige tas voor hem omheen gedaan.

AyeAyeCaptain! wijzigde deze reactie 11-07-2019 06:01 (58%)

Retro Sale 2019!
PSP 1000 + 6.60 pro c2 (256GB)
PSVita + Henkaku Enso (128GB)
Old 3DS + Luma3DS (Boot9strap) (160GB)
Nintendo Switch 3.0.1 original firmware

• Seroczynski
Oké, dit is dan wel de foto van de eBay advertentie maar ik moet immers twee weken wachten tot hij geleverd wordt en ik moet dit gewoon even delen. Ik heb eindelijk de knoop doorgehakt en een Super Famicom Jr. aangeschaft!

Specifiek een aanbod met de originele Junior Controller erbij (zie logo) zodat ik dat in ieder geval mooi compleet is. Waarschijnlijk ga ik mijn 8bitdo's gebruiken en laat ik die controller netjes heel :)

Seroczynski wijzigde deze reactie 12-07-2019 00:31 (25%)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Sagat
Seroczynski schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 22:49:
Oké, dit is dan wel de foto van de eBay advertentie maar ik moet immers twee weken wachten tot hij geleverd wordt en ik moet dit gewoon even delen. Ik heb eindelijk de knoop doorgehakt en een Super Famicom Jr. aangeschaft!

[Afbeelding]

Specifiek een aanbod met de originele Junior Controller erbij (zie logo) zodat ik dat in ieder geval mooi compleet is. Waarschijnlijk ga ik mijn 8bitdo's gebruiken en laat ik die controller netjes heel :)
Dat is wel een heel sexy apparaatje, alvast gefeliciteerd en we wachten op de echte foto's uiteraard.

Ikzelf heb een iets minder spectaculaire aankoop gedaan, maar 2 setjes snes pad onderdelen aangeschaft, een om een bokkende pad hopelijk weer goed te krijgen en een reserve :P

================

Wow is rustig hier!
Zelf ook niet heel veel boeiends toe te voegen, behalve dan dat ik bij het lezen over de aankomende pc engine mini, wat games hebt geprobeerd uit de reacties 'waarom zit game a er niet in ZOMG kan niet huilie huilie'
Op zich vaag dat je wel japanse en usa games doorelkaar heen krijgt, met doubles maar je weet gewoon dat zo'n mini standaard niet alle leuke games kan hebben, vooral omdat wat persoon a leuk vind voor persoon b garbage kan zijn natuurlijk.

Maar daardoor dus een paar games geprobeerd (Even snel via emu) die ik nog niet eerder gespeeld heb (of die ik toch weer vergeten was).
Als eerste 'neutopia' what can i say? Dit is gewoon legend of zelda in een iets ander jasje. Maar goed....iets beter goed gejat enzo, op basis van een korte sessie erg leuke game.

Dan hoorde ik paar keer iets over 'legendary axe' en dat is toch wel weer leuk een game waar ik echt niets over wist, hier wederom op basis van een korte sessie is dat het een 'magician lord'/'ghouls n ghosts' achtige game is. Vond deze wel ietwat gedateerd (zelfs voor een engine game, ik verwacht dat dit een van de vroegere releases is) maar desondanks ook wederom leuk om te spelen.

Maar ik wist dat er daar ook een deel twee van was.......helaas had die een control bug in mijn emulator. Binnenkort maar is dan de game op sdkaartje zetten en in de engine zelf proberen. Benieuwd of ie dan wel werkt. Op het eerste gezicht waren de gfx al een stuk verbeterd wat altijd mooi meegenomen is :)

Als laatste, hoewel niet retro.......Blazing chrome. Helaas ook die maar kort kunnen spelen, maar damn lijkt een love baby van metal slug en contra in pixel art gfx! Ik zeg (helemaal als je gamepass hebt, want dan gratis!) zeker kans geven als je van run n guns houd.

En ja, met mijn nick wellicht niet helemaal een verassing maar.........de pc engine versie van sf2ce is echt heel fijn. Helaas kan ik die dus nog steeds niet op de engine zelf spelen van geen 6 button controller, maar vermaak me er heel erg goed mee.

Sagat wijzigde deze reactie 18-07-2019 09:43 (51%)

• MeZZiN
Maar update over de GB01 van submodule.

https://submodule.co

Niet heel erg uitgebreid getest. Maar het doet wat het moet doen en doet het erg goed.

Importeren van GBA games en saves gaan super simpel die worden netjes ergens op je systeem neer gezet (kan je netjes selecteren) Prima interface. Alleen de snelheid is niet zo groot maar dat kan ook komen door de beperkte bandbreedte van de carts. Maar kan niet anders zeggen een top product dat goed in elkaar zit.

Verder een case zou wel erg welkom zijn voor het print plaatje maar dan moet het wel een transparante zijn omdat de PCB design gewoon prachtig is. De silk screen op de achter kant is gewoon prachtig. Verder het is wel een soort van prototype/dev board maar daar merk je niets van in gebruik. Het is software downloaden en gaan. Ga misschien wel wat 3d printen hiervoor. Of iets van hout maken.

Tesla MX - Leaf 2.zero

• Henkje.doc
Afgelopen twee dagen wat intern geschoven en een nieuw retro hoekje kunnen maken op zolder. En ook weer plek voor mn retro pc.

• Sp33dFr34k
  • Registratie: juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Henkje.doc schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 15:24:
Afgelopen twee dagen wat intern geschoven en een nieuw retro hoekje kunnen maken op zolder. En ook weer plek voor mn retro pc.
https://i635.photobucket.com/albums/uu71/gunnardude/thumb_thisthreadisworthlesswithoutp.gif

Sp33dFr34k wijzigde deze reactie 18-07-2019 15:29 (13%)

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte Aorus GTX1080TI | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Acer Predator X34P | M-Audio AV40

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Vuikie
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 16:26
Ik haak ook even aan, als het mag O-)

Ik heb mijn Sega Saturn weer eens van stal gehaald en ben nu bezig met mijn pas aangeschafte Panzer Dragoon Saga aan het spelen.
Ik ben nu al op de 2de CD en wat speelt dit spel heerlijk. Leuk verhaal. Je kan alleen wel merken dat het 1 van de eerdere 'free roaming' spellen is. Al hoewel je terug kan naar vorige gebieden heeft dat niet veel zin, want die gebieden zijn zo goed als leeg. Maar zolang je het verhaal blijft volgen is er genoeg te doen ;)

@Sp33dFr34k Ik zal vanavond kijken of ik een foto'tje kan maken :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Sagat
Vuikie schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 08:32:
Ik haak ook even aan, als het mag O-)

Ik heb mijn Sega Saturn weer eens van stal gehaald en ben nu bezig met mijn pas aangeschafte Panzer Dragoon Saga aan het spelen.
Ik ben nu al op de 2de CD en wat speelt dit spel heerlijk. Leuk verhaal. Je kan alleen wel merken dat het 1 van de eerdere 'free roaming' spellen is. Al hoewel je terug kan naar vorige gebieden heeft dat niet veel zin, want die gebieden zijn zo goed als leeg. Maar zolang je het verhaal blijft volgen is er genoeg te doen ;)

@Sp33dFr34k Ik zal vanavond kijken of ik een foto'tje kan maken :)
Zoooooooooo, gekocht? Daaanag die zijn niet goedkoop toch? Of heb je een leuke lot gevonden waar ie inzat ofzo?
=========
Ik zelf vandaag dus nog wat pc engine gedaan, als eerste legendary axe 2, en ja, op mijn 'echte' engine werkt het spel flawless. En het is gewoon ook nog is een heel leuk spel. Een iets primitievere versie van volgar the viking zou ik zeggen. Helaas was het 4e level iets wat kunstmatig moeilijk gemaakt vanwege wat vervelendere platform secties, maar zou in principe wel moeten kunnen met wat oefening, ook nog is goed kijken of ik nou voor (hu)cartidge games ook save sates kan hebben, maar ik vrees dat dit niet tot de mogelijkheden behoort, uitsluitend voor cd games, denk dat ik neutopia dus maar op de emu blijf spelen, of eventueel dan maar foto van passwords ga maken :+

Daarna wat shmups geprobeerd, maar zat niet heel veel bij waar ik het vrolijk van werd, ik heb ooit een 'project peacock gedownload' maar de versie die ik gevonden heb lijken de hucards games te zijn, niet de cd games, en die vind ik eigenlijk vaak net wat interessanter. Ach met alleen de solied blad/super star soldier games en lord en gates of thunder kan ik al een tijdje vooruit, r-type speelt ook heerlijk weg, al hoewel ik daar dan toch liever de x360 versie van speel, met name omdat de engine versie wat sprite flicker issues heeft.
Ook wat darius games geprobeerd (alpha en plus) maar damn, die zijn best pittig, met name darius alpha waarbij de eerste serieuze tegenstander echt al flink pittig is!
=======
verder zijn mijn snes pad onderdelen gearriveerd, misschien vanaaf is even kijken of ik het padje weer tot leven kan wekken!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Vuikie
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 16:26
Sagat schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 16:50:
[...]

Zoooooooooo, gekocht? Daaanag die zijn niet goedkoop toch? Of heb je een leuke lot gevonden waar ie inzat ofzo?
=========
Nee, ik heb hem echt gekocht op MP. Maar hij is 'niet helemaal compleet'. De hoes waar de 2 Cd houders in moeten zit er niet meer bij. Maar ik wilde PDS echt al jaren hebben en deze was 'schappelijk' geprijsd. ( Nog steeds wel meer dan dat ik ooit voor 1 spel heb betaald, maar goed... :+ )

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 20-09 17:13
Ik heb nog een tweetal Nessies met 1 of 2 controllers en toebehoren liggen. Helemaal schoongemaakt en de kleur is weer hersteld. Wat is nou een goede prijs voor die dingen? Op Marktplaats raak ik ze namelijk niet kwijt.

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Bartosy
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 21:02
Cobb schreef op zaterdag 20 juli 2019 @ 08:27:
Ik heb nog een tweetal Nessies met 1 of 2 controllers en toebehoren liggen. Helemaal schoongemaakt en de kleur is weer hersteld. Wat is nou een goede prijs voor die dingen? Op Marktplaats raak ik ze namelijk niet kwijt.
25 euro is wel een redelijke prijs voor een complete nes zonder spellen. Vaak staan ze op marktplaats
Met kreten zoals :

Vintage
Model 001
1985

En denken mensen meteen dat het 3x zoveel waard is.

Met doos erbij en compleet kan je er nog zo rond de 75 wel ervoor vragen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Cobb
@Bartosy

Maakt het dan nog uit (voor de prijs) als ze zijn nagekeken, schoongemaakt, pinconnector in de originele staat is hersteld, retrobrite etc? Controllers zijn ook helemaal schoongemaakt en hebben intacte rubbers.

Of is dat verspilde moeite geweest en had ik ze gewoon op MP moeten plempen?

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Seroczynski
Cobb schreef op zaterdag 20 juli 2019 @ 09:13:
@Bartosy

Maakt het dan nog uit (voor de prijs) als ze zijn nagekeken, schoongemaakt, pinconnector in de originele staat is hersteld, retrobrite etc? Controllers zijn ook helemaal schoongemaakt en hebben intacte rubbers.

Of is dat verspilde moeite geweest en had ik ze gewoon op MP moeten plempen?
Voor Marktplaats is dat verspilde moeite.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Cobb
@Seroczynski Jammer, ik vind het leuk om ervoor te zorgen dat ze nog een generatie mee kunnen.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• LaFleche
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 20:03
Zojuist weer een bezoekje gebracht aan het game museum in Zoetermeer.
Als je van retro houdt... Dubbel en dwars de moeite waard

https://www.nationaalvideogamemuseum.nl/

Acties:
  • +2Henk 'm!
Eindelijk weer een mooie toevoeging aan m'n PS1 collectie: Galerians. Stond al lang en hoog op het lijstje dus blij dat ik 'm eindelijk voor een leuk bedrag kon oppikken. Moet nog binnenkomen samen met wat ander spul, vd week zal ik een foto posten (m.n. 360 titels).

Acties:
  • +2Henk 'm!

• snefkens
Ook ik heb een aantal leuke toevoegingen voor mijn ps1 collectie: Tombi 2, Gex, point blank, ape escape, Mortal kombat 3 (kartonnen doos), Discworld, broken sword 1 en 2, parasite eve 2. Normaal vrij prijzige games maar allemaal voor een leuk prijsje kunnen oppikken.

Acties:
  • +2Henk 'm!
En de foto:

RC de Go leek me een leuke titel, genre is weer 's wat anders en heb me ook goed vermaakt met Motorstorm RC op de PS4/Vita.

Verder Popcap Hits voor Peggle, Summer Athletics voor het old-school met je maten spelen, Crash Time omdat het Crash Time is en die Capcom compilatie bevat nog best leuke titels.

Enigszins retro (stijl ;) ) is Shakedown Hawaii voor de PS4; deze besteld voor een maat en mezelf, op disc. Destijds goed vermaakt met Retro City Rampage dus laat maar komen :)
snefkens schreef op zondag 21 juli 2019 @ 17:09:
Ook ik heb een aantal leuke toevoegingen voor mijn ps1 collectie: Tombi 2, Gex, point blank, ape escape, Mortal kombat 3 (kartonnen doos), Discworld, broken sword 1 en 2, parasite eve 2. Normaal vrij prijzige games maar allemaal voor een leuk prijsje kunnen oppikken.
Dude! Discworld, Broken Sword 1/2! Netjes :) . Hou je van het genre (zo ja, heb evt. nog genoeg tips voor de meeste platforms als het aankomt op point and clicks ;) ). Discworld is m'n all-time favorite game ever. Deel II ook erg goed mee vermaakt en Noir moet ik nog steeds uitspelen..in 2001 mee begonnen maar kwam laatst m'n savegame tegen dus wie weet :+

Broken Sword 1 en 2 zijn ook subliem. De humor, tekenstijl, muziek. Alleen de laadtijden zijn zo/zo :+

Exorcist wijzigde deze reactie 22-07-2019 14:49 (42%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• snefkens
Exorcist schreef op maandag 22 juli 2019 @ 14:38:
En de foto:

Dude! Discworld, Broken Sword 1/2! Netjes :) . Hou je van het genre (zo ja, heb evt. nog genoeg tips voor de meeste platforms als het aankomt op point and clicks ;) ). Discworld is m'n all-time favorite game ever. Deel II ook erg goed mee vermaakt en Noir moet ik nog steeds uitspelen..in 2001 mee begonnen maar kwam laatst m'n savegame tegen dus wie weet :+

Broken Sword 1 en 2 zijn ook subliem. De humor, tekenstijl, muziek. Alleen de laadtijden zijn zo/zo :+
Ja zeker ben ik van dit genre, vroeger vooral veel gespeeld. Indiana jones en blade runner op de pc blijven ook erg leuk! Ook de remaster van full throttle op de ps4 gespeeld ;-) maar ben benieuwd naar je aanbevelingen!

Acties:
  • +2Henk 'm!
snefkens schreef op maandag 22 juli 2019 @ 14:57:
[...]

Ja zeker ben ik van dit genre, vroeger vooral veel gespeeld. Indiana jones en blade runner op de pc blijven ook erg leuk! Ook de remaster van full throttle op de ps4 gespeeld ;-) maar ben benieuwd naar je aanbevelingen!
Even PC niet meegenomen gezien het topic:

- Stupid Invaders (DC)
- Blazing Dragons (PS1)
- Deja Vu 1/2 (NES), te vergelijken met Shadowgate, Nightshade, Uninvited
- Captain Morgane and the Golden Turtle (PS3)
- Dracula 1/2 (PS1)
- The X-Files (PS1)
- Psychic Detective (PS1)
- Necronomicon (PS1)
- The Last Window (DS)
- Hotel Dusk (DS)
- Undercover : Dual Motives (DS)
- Runaway (2 delen, DS)
- Grey Matter (Xbox 360)
- Amerzone (PS1)
- Secret Mission (CD-i)
- Sherlock Holmes (Mega CD)
- Syberia (PS2/Xbox)
- Dreamfall (Xbox/PS2)
- Still Life (Xbox)
- Escape From Monkey Island (PS2)
- Monkey Island 1/2 (PS3/360)

To name a few. En dan heb je op de One en PS4 en/of Vita idd nog genoeg moois, zoals Thimbleweed Park, The Inner World, Deponia, Broken Age, Broken Sword 5, 2064 Read Only Memories, Machinarium, The Little Acre, Demetrios, Dreamfall Chapters etc. etc. etc.

Mis er nu volgens mij nog genoeg die ook in 't rijtje horen. Nu ik erover nadenk valt de Saturn best tegen qua point and clicks. Discworld 1 en 2 zijn uitgekomen op het systeem (en in bezit) maar bijv. Broken Sword niet. Als iemand nog goede point and clicks voor het ding weet hou ik me aanbevolen.

• Henkje.doc
Exorcist schreef op maandag 22 juli 2019 @ 14:38:
En de foto:

[Afbeelding]

RC de Go leek me een leuke titel, genre is weer 's wat anders en heb me ook goed vermaakt met Motorstorm RC op de PS4/Vita.

Verder Popcap Hits voor Peggle, Summer Athletics voor het old-school met je maten spelen, Crash Time omdat het Crash Time is en die Capcom compilatie bevat nog best leuke titels.

[...]
Even een vraagje over Dead Rising Collection. Staan de twee Dead Rising 2 aanvullende games (Case Zero en Case West) op disk, of zijn dit DLC die je via een code moet downloaden?
Heb alle games en ook de DLC's maar deze variant nog niet ;)

Henkje.doc wijzigde deze reactie 22-07-2019 17:53 (30%)
Reden: Edit in Quote :)

Henkje.doc schreef op maandag 22 juli 2019 @ 17:52:
[...]

Even een vraagje over Dead Rising Collection. Staan de twee Dead Rising 2 aanvullende games (Case Zero en Case West) op disk, of zijn dit DLC die je via een code moet downloaden?
Heb alle games en ook de DLC's maar deze variant nog niet ;)
DLC helaas..alleen DR 1/2 zijn op disc aanwezig.

/Nog's gekeken, Off the Record is ook een disc, dus drie discs totaal en Case Zero/West als download.
Overigens detail: zowel DR 1 als 2 zijn "classic" discs. Wat YT video's gekeken en daar zie ik weer iemand die een normale DR 1 disc erin heeft en een classic DR2, nieuw uit verpakking. Vreemd..

Exorcist wijzigde deze reactie 22-07-2019 19:01 (26%)

• snefkens
Exorcist schreef op maandag 22 juli 2019 @ 16:33:
[...]

Even PC niet meegenomen gezien het topic:

- Stupid Invaders (DC) Erg tof ken ik nog niet, alleen op ebay te krijgen zie ik.
- Blazing Dragons (PS1) -> Vroeger op de ps1 gespeeld, nu zie ik hem nooit ergens voorbij komen helaas :(
- Deja Vu 1/2 (NES), te vergelijken met Shadowgate, Nightshade, Uninvited
- Captain Morgane and the Golden Turtle (PS3) Tof! lijkt wel op monkey island
- Dracula 1/2 (PS1) - heb deze al eens voorbij zien komen, was bang dat ik deze niet leuk vond.
- The X-Files (PS1) - al in bezit.
- Psychic Detective (PS1) staat al op de wishlist
- Necronomicon (PS1) cool, kende ik nog niet.
- The Last Window (DS) goede tip!
- Hotel Dusk (DS)
- Undercover : Dual Motives (DS)
- Runaway (2 delen, DS) staat al op de lijst
- Grey Matter (Xbox 360) staat al op de lijst
- Amerzone (PS1) Goede tip, ziet er cool uit. Doet me denken aan nine/9 qua graphics
- Secret Mission (CD-i) -> CD-i is 1 van de weinige consoles die ik nog niet heb
- Sherlock Holmes (Mega CD) Hier twijfelde ik heel erg over
- Syberia (PS2/Xbox) staat al op de wishlist
- Dreamfall (Xbox/PS2) Cool op de wishlist gezet
- Still Life (Xbox) Ziet er mooi uit. Ook op de wishlist gezet.
- Escape From Monkey Island (PS2) in bezit
- Monkey Island 1/2 (PS3/360) in bezit

To name a few. En dan heb je op de One en PS4 en/of Vita idd nog genoeg moois, zoals Thimbleweed Park, The Inner World, Deponia, Broken Age, Broken Sword 5, 2064 Read Only Memories, Machinarium, The Little Acre, Demetrios, Dreamfall Chapters etc. etc. etc.

Mis er nu volgens mij nog genoeg die ook in 't rijtje horen. Nu ik erover nadenk valt de Saturn best tegen qua point and clicks. Discworld 1 en 2 zijn uitgekomen op het systeem (en in bezit) maar bijv. Broken Sword niet. Als iemand nog goede point and clicks voor het ding weet hou ik me aanbevolen.
Heb er wat opmerkingen bij gezet ;-) Erg toffe tips! The little acre, broken age heb ik ook al gespeeld, erg toffe games. The little acre was helaas heel kort.

Saturn is Policenauts nog een goede en op de mega cd Snatcher.

Grim fandango, day of the tentacle en de Larry games uiteraard niet te vergeten ;-)

Blazing dragons staat heel hoog op de verlanglijst, alleen engelstalig kom je al ver boven de 60 euro op Ebay.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Seroczynski
Tijdje geleden een Super Famicom Jr. uit Japan via eBay gekocht. Afgelopen zaterdag al geleverd (zonder inklaringskosten) en dus vanavond maar even aan de slag gegaan. First off: ik dacht dat mensen een beetje overdreven als ze het over het grafische verschil van een 2CHIP en 1CHIP SNES hadden, maar nu ik het zelf door mijn OSSC heb gezien :o :o Wat een enorm verschil zeg. Waar ik mij bij Final Fantasy V toch stoorde aan de 'blurry' graphics van mijn PAL 60Hz modded 2CHIP SNES, is het beeld voor mij nu haarscherp. Ik sta er echt versteld van.

En omdat ik altijd zit te bléren dat een topic niets zonder plaatjes is, heb ik hier wat foto's van het inbouwen van de RGB bypass (een mogelijkheid tot een "inklap-ding" zou niet verkeerd zijn op dit forum :+).

• snefkens
@Seroczynski heel tof! Wat me direct opvalt is dat donkey kong in het Engels is. Zijn de games vaak in het Engels in te stellen? Of is het meeste in het Japans?

• Seroczynski
snefkens schreef op maandag 22 juli 2019 @ 22:47:
@Seroczynski heel tof! Wat me direct opvalt is dat donkey kong in het Engels is. Zijn de games vaak in het Engels in te stellen? Of is het meeste in het Japans?
De levels en teksten die in-game zitten zijn allemaal in het Japans. Over het algemeen vind je geen Engelstalige games op de Japanse systemen. Waarom het dan in dit menu wel zo is durf ik dan ook niet te zeggen :D

Echter kan je prima Japanse games als Yoshi's Island e.d. uitspelen zonder een woord Japans te kunnen lezen.

snefkens schreef op maandag 22 juli 2019 @ 22:33:
[...]

Heb er wat opmerkingen bij gezet ;-) Erg toffe tips! The little acre, broken age heb ik ook al gespeeld, erg toffe games. The little acre was helaas heel kort.

Saturn is Policenauts nog een goede en op de mega cd Snatcher.

Grim fandango, day of the tentacle en de Larry games uiteraard niet te vergeten ;-)

Blazing dragons staat heel hoog op de verlanglijst, alleen engelstalig kom je al ver boven de 60 euro op Ebay.
Ik had de wat bekendere titels als Grim Fandango en Day of the Tentacle achterwege gelaten, maar zeker. De laatste Larry heb ik ook (PS4) alleen nog niet gespeeld. Policenauts: is dat ook PAL? Zal 's zoeken, ken de titel zeker. Snatcher idem, spel is onbetaalbaar en dus niet op mijn netvlies..maar compleet "mijn ding".

Blazing Dragons had ik destijds voor een Euro of tien, denk ik, compleet. Merk wel dat de prijzen dalen; Galerians etc. heb ik bij Nedgame vandaan. Weet zeker dat dit maanden terug minimaal het dubbele was. Het normaliseert. Goed voor ons, denk ik dan :)

• Sagat
Exorcist schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 00:30:
[...]
Snatcher idem, spel is onbetaalbaar en dus niet op mijn netvlies..maar compleet "mijn ding".
Prijzen van zulke games is voor mij de reden om niet heel erg actief op zoek te gaan naar de echte toppers. Wellicht nog interresant om via de terra onion mega sd (vergeef me als ik de naam niet helemaal goed heb) te spelen? Die is ook niet goedkoop, maar volgens mij heb je dan in een keer alle megadrive en megacd games speelbaar, weet allee niet of ie ook 32x doet........voor mij iets minder boeiend om ik geen 32x heb aan de ene kant, aan de andere kant hoop ik nog steeds dat iemand ooit is iets in elkaar flants wat
- alle megadrive games speelt (dus gewone carts, inc dingen met speciale chips, megacd en 32x)
- saves states voor alle games
- vrijheid qua controllers
- mogelijkheid om ook fysieke media af te spelen

grote verlangslijst, dus wsl zal het niet op heel korte termijn gebeuren, en ik heb toch al interesse in de polymega.......wat dan uiteraard geen echte hw is.....maar toch wel paar van de boxen kan afvinken. Ben ook allergisch voor onnodig laden, dus wat dat betreft sd altijd liever dan cd.

Maar goed atm dus zowel geen 32x en geen mega cd!

Andere optie die ik momenteel heb is de pc engine versie spelen, is wel japans, maar kan me niet voorstellen dat ik geen fantranslation zou kunnen vinden. Ook geen idee welke versie de betere is.

• Seroczynski
Sagat schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 09:33:
[...]

Prijzen van zulke games is voor mij de reden om niet heel erg actief op zoek te gaan naar de echte toppers. Wellicht nog interresant om via de terra onion mega sd (vergeef me als ik de naam niet helemaal goed heb) te spelen? Die is ook niet goedkoop, maar volgens mij heb je dan in een keer alle megadrive en megacd games speelbaar, weet allee niet of ie ook 32x doet........voor mij iets minder boeiend om ik geen 32x heb aan de ene kant, aan de andere kant hoop ik nog steeds dat iemand ooit is iets in elkaar flants wat
- alle megadrive games speelt (dus gewone carts, inc dingen met speciale chips, megacd en 32x)

grote verlangslijst, dus wsl zal het niet op heel korte termijn gebeuren, en ik heb toch al interesse in de polymega.......wat dan uiteraard geen echte hw is.....maar toch wel paar van de boxen kan afvinken. Ben ook allergisch voor onnodig laden, dus wat dat betreft sd altijd liever dan cd.

Andere optie die ik momenteel heb is de pc engine versie spelen, is wel japans, maar kan me niet voorstellen dat ik geen fantranslation zou kunnen vinden. Ook geen idee welke versie de betere is.
Hebben we het laatst nog over gehad in dit topic :+ Sega 32X gaat 'm niet worden zonder het device zelf, mede omdat er een eigen video output op de 32X zit. Een SEGA CD module kan ik iedereen aanraden, is echt lachen om zo'n ding te hebben. Onderhoud is goed te doen en er zijn zat betaalbare games. Daarnaast lijst hij ook gewoon CD-R's, dus games als Snatcher kan je dan in ieder geval wel op de originele hardware spelen.

• Sagat
Seroczynski schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 09:37:
[...]

Hebben we het laatst nog over gehad in dit topic :+
Really? ik ga teruglezen :S
Sega 32X gaat 'm niet worden zonder het device zelf, mede omdat er een eigen video output op de 32X zit.
Tsja ben geen techneut, en gezien het nog niet gedaan is, zijn er vast wel wat barrieres maar....in mijn verbeelding zou je relatief makkelijk alle 3 de megadrive console en uitbreidingen moeten kunnen strippen en dan samen combineren in een device, ipv van extern doorlussen dan simpelweg intern, denk aan hoe vroeger 3fdx uitbreidingen in het begin met een externe kabel gingen, en volgens mij initieel SLI ook. Nu zit dan ook op een kaart of is de sli link intern ipv met een externe kabel.
Een SEGA CD module kan ik iedereen aanraden, is echt lachen om zo'n ding te hebben. Onderhoud is goed te doen en er zijn zat betaalbare games. Daarnaast lijst hij ook gewoon CD-R's, dus games als Snatcher kan je dan in ieder geval wel op de originele hardware spelen.
Ja vanuit dat oogpunt heb je wel gelijk, maar de combinatie van (met name de megacd 1) hardware met veel issues en mijn aversie tegen trage cd media zorgt ervoor dat het niet heel hoog op mijn verlanglijst staat.

Sagat schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 09:33:
[...]

Ja, dubbel zoals gewoonlijk. Enerzijds omdat ik bij voorkeur originele consoles (en games) gebruik. Maar goed, voor dit soort games ga je er bijna niet aan ontkomen. Bedacht me echter wel dat het voor de PS1 ooit vertaald is, en die kan prima via/op de PSP..

Wist overigens niet dat het spel op PCE uitgekomen was... 8)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Sagat
Exorcist schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 10:49:
[...]

Ja, dubbel zoals gewoonlijk. Enerzijds omdat ik bij voorkeur originele consoles (en games) gebruik. Maar goed, voor dit soort games ga je er bijna niet aan ontkomen. Bedacht me echter wel dat het voor de PS1 ooit vertaald is, en die kan prima via/op de PSP..

Wist overigens niet dat het spel op PCE uitgekomen was... 8)
Om eerlijk te zijn wist ik dat ook niet, maar hij zit in de 50 games die uitkomen voor de pc engine mini. Helaas dus wel de jap versie, maar als we afgaan op de vorige classic/mini consoles is de kans dat we dit kunnen oplossen middels zelf games installeren op zijn minst 'behoorlijk groot' te noemen :*)

Alleen ga ik hem zelf wsl niet aanschaffen omdat ik dus al een echte engine heb met een terra onion supder sd3. de enige meerwaarde voor mij zou dan zijn
- hdmi aansluiting
- save states (tenzij ik me vergis heb ik geen saves states voor mijn hu card games, wel voor de cd games (die daarvoor een opties hadden op de echte hw dan).

Oh en het verzamel aspect, ik geeft toe, bij de schattige mini consoles ben ik daar toch ook wel gevoelig voor :)

• MeZZiN
Sagat schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 09:44:

Tsja ben geen techneut, en gezien het nog niet gedaan is, zijn er vast wel wat barrieres maar....in mijn verbeelding zou je relatief makkelijk alle 3 de megadrive console en uitbreidingen moeten kunnen strippen en dan samen combineren in een device, ipv van extern doorlussen dan simpelweg intern, denk aan hoe vroeger 3fdx uitbreidingen in het begin met een externe kabel gingen, en volgens mij initieel SLI ook. Nu zit dan ook op een kaart of is de sli link intern ipv met een externe kabel.
Grote issues van de 32x is dat het een gecombineerd beeld is waardoor de mega SG het ook nog niet ondersteund en ook grote issues oplevert.

Er is wel een kans dat het gaat gebeuren maar dan wordt het meer dat alles op de hardware van de cart gedaan wordt. En sinds de 32X redelijk krachtige CPU is kan dat nog wat uitdaging geven. Maar goed de wonderen zijn de wereld nog niet uit.
Can I use 32x with Mega Sg?

Sega 32x is currently not supported with Mega Sg due to its reliance on multi analog video output linking. We are exploring solutions to support 32x post Mega Sg launch.
https://support.analogue..../360018215031-Mega-Sg-FAQ
Het is gewoon technisch lastig. Hoewel ik wel denk dat analog misschien wel een plugin / cart of iets er boven op zet die dit dan wel kan regelen. Maar goed de 32X was een redelijk flop dus er is geen super grote vraag naar dus of het ooit gedaan wordt is afwachten.

Tesla MX - Leaf 2.zero

• Sagat
MeZZiN schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 12:50:
[...]

Grote issues van de 32x is dat het een gecombineerd beeld is waardoor de mega SG het ook nog niet ondersteund en ook grote issues oplevert.

Er is wel een kans dat het gaat gebeuren maar dan wordt het meer dat alles op de hardware van de cart gedaan wordt. En sinds de 32X redelijk krachtige CPU is kan dat nog wat uitdaging geven. Maar goed de wonderen zijn de wereld nog niet uit.

[...]

https://support.analogue..../360018215031-Mega-Sg-FAQ
Het is gewoon technisch lastig. Hoewel ik wel denk dat analog misschien wel een plugin / cart of iets er boven op zet die dit dan wel kan regelen. Maar goed de 32X was een redelijk flop dus er is geen super grote vraag naar dus of het ooit gedaan wordt is afwachten.
Yep fair point, het is natuurlijk een zwaar kleine libary, en ja technish op zijn minst niet eenvoudig. Denk dat ik nog is via emulatie moet kijken of er in de library genoeg zit wat ik de moeite waard vind.....maar as always low prio. Wat dat betreft vind ik de mega sd van terra onion wel weer leuk, toch iets meer games , maar gezien ik al een everdrive voor de md heb...........

• MeZZiN
Ik zou voorlopig even emulatie pakken natuurlijk niet het zelfde maar de lib is zo klein zeker als je dan de verschillende ports weg haal.

Maar in totaal 40 games is niet echt heel veel maar goed het is wel cool als het wel zou kunnen.

Maar goed misschien in de toekomst kan het wel iemand is al iets verder met de 32X fpga design: https://twitter.com/AshEvans81/status/1003472586813136897 maar goed dat ligt ook weer even stil mister project heeft nog geen support maar goed in de toekomst wel maar ik denk dat ik zelf de grens leg bij de N64/PS1 generatie die mogen allemaal emulatie zijn alles eerder gooi ik wel op mijn mister project FPGA. Plus de 32x is al weer meer naar complexere games waardoor 100% exact emulatie is iets minder relevant is. En bij de 3d games speelt het helemaal niet.

Maar mijn mister project gaat prima heb io board + memory werkend met een stock image van mister moet nu alleen nog de juiste USB hub hebben en dan kan ik echt gaan testen. Maar ik denk dat dit een prima vervanging is van mijn retro pi oplossing. Die had ik net al klaar maar goed ik denk dat ik klooien met pi hardware / fgpa hardware leuker vind dan het spelen zelf.

Maar goed tijd zal het leren.

MeZZiN wijzigde deze reactie 23-07-2019 15:02 (5%)

Tesla MX - Leaf 2.zero

• snefkens
Exorcist schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 00:30:
[...]

Ik had de wat bekendere titels als Grim Fandango en Day of the Tentacle achterwege gelaten, maar zeker. De laatste Larry heb ik ook (PS4) alleen nog niet gespeeld. Policenauts: is dat ook PAL? Zal 's zoeken, ken de titel zeker. Snatcher idem, spel is onbetaalbaar en dus niet op mijn netvlies..maar compleet "mijn ding".

Blazing Dragons had ik destijds voor een Euro of tien, denk ik, compleet. Merk wel dat de prijzen dalen; Galerians etc. heb ik bij Nedgame vandaan. Weet zeker dat dit maanden terug minimaal het dubbele was. Het normaliseert. Goed voor ons, denk ik dan :)
Policenauts is te spelen door een fan translation op de Saturn, deze is van internet af te halen. Moet je wel de saturn gemodificeerd hebben. Ik heb destijds een action replay gekocht en die hergeprogrameerd door een swap disc methode. Hierdoor kan ik gebrande spellen spelen. Omdat sommige games gewoon te duur zijn voor saturn.

Voor de mega cd kan je snatcher gewoon branden, die leest zonder modificatie gebrande cd's. Zeker een aanrader om een keer te doen. Uiteraard wil ik orgineel, alleen ik ga geen 500 euro voor snatcher betalen.

Met blazing dragons heb je dan wel geluk gehad, zie hem nooit in partijen voorbij komen voor de ps1. Ps1 games zijn redelijk goedkoop en daarom is mijn collectie ook best groot (250 games). Alleen er blijven uitzonderingen zoals blazing dragons, discworld etc. Die zijn best prijzig. Alleen nog wel te betalen.

Ik heb trouwens nu een muis voor de ps1 besteld speciaal voor de point and click games ;-) ben benieuwd! Ohh ja en natuurlijk voor red alert en dune.

@Sagat Collectie voor de 32x is zeker klein, alleen ik ben toch heel benieuwd naar star wars arcade, alleen daarom zou ik een 32x kopen :) Maar ja ik wil er eigenlijk niet meer dan 150 euro voor betalen eerlijk gezegd.

snefkens wijzigde deze reactie 23-07-2019 16:35 (10%)

• Sagat
snefkens schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 16:25:
[...]

Policenauts is te spelen door een fan translation op de Saturn, deze is van internet af te halen. Moet je wel de saturn gemodificeerd hebben. Ik heb destijds een action replay gekocht en die hergeprogrameerd door een swap disc methode. Hierdoor kan ik gebrande spellen spelen. Omdat sommige games gewoon te duur zijn voor saturn.

Voor de mega cd kan je snatcher gewoon branden, die leest zonder modificatie gebrande cd's. Zeker een aanrader om een keer te doen. Uiteraard wil ik orgineel, alleen ik ga geen 500 euro voor snatcher betalen.

Met blazing dragons heb je dan wel geluk gehad, zie hem nooit in partijen voorbij komen voor de ps1. Ps1 games zijn redelijk goedkoop en daarom is mijn collectie ook best groot (250 games). Alleen er blijven uitzonderingen zoals blazing dragons, discworld etc. Die zijn best prijzig. Alleen nog wel te betalen.

Ik heb trouwens nu een muis voor de ps1 besteld speciaal voor de point and click games ;-) ben benieuwd! Ohh ja en natuurlijk voor red alert en dune.

@Sagat Collectie voor de 32x is zeker klein, alleen ik ben toch heel benieuwd naar star wars arcade, alleen daarom zou ik een 32x kopen :) Maar ja ik wil er eigenlijk niet meer dan 150 euro voor betalen eerlijk gezegd.
Yep, af en toe zie je van die setjes met 'alles' voor 175-200, dus md-cd-32x maar dat klinkt me dan eigenlijk too good to be true in de oren.

Anywyas, voor nu retro even on hold. Ik wil dus nog wel een sega saturn/md 6 button joypad voor mijn ps4 (wsl m30 + convertor) maar even goed kijken welke dan en met name welke convertor, en als ik dan bedraad moet spelen wellicht nog langere usb kabel.

Wel een kleine retro aankoop gedaan, maat van me is groot fan van primal op de ps2, heb die game diverse malen zien liggen maar nooit meegenomen, gister dus toch overstag gegaan...........maar nu dus alleen nog tijd vinden om hem daadwerkelijk te spelen ;)

snefkens schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 16:25:
[...]

Nee, die prijzen houden je wel tegen idd. Snatcher op de MegaCD en op de door jou omschreven methode zou nog kunnen, wellicht wel minder OK voor de laser van het ding? Altijd wat huiverig om 'm te gebruiken maar aan de andere kant, als ik het nooit gebruik.. ;) . Reminds me, ook Willy Beamish voor de MegaCD is er zo'n eentje.

Die muis is ideaal ja, voor point and clicks. Heb er ook eentje destijds gekocht met exact dat voor ogen. Tegenwoordig zie je die toch ook minder, of viel dat mee?

32X: denk dat je geluk moet hebben. Die van mij destijds ook voor 150 gekocht maar dat was met MegaCD en MDII als set.

/Iemand overigens nog tips voor een betaalbare (relatief) videokabel voor een Atari Jaguar? Ik heb dat ding nu echt al tig jaren ongebruikt staan omdat die kabel ontbreekt..goedkoopste die ik zie komt neer op rond de 25 pond inc. verzenden uit de US maar ergens vind ik dat absurd voor zoiets simpels..

/edi 2 Jaguar RGB kabel besteld dus..na al die jaren binnenkort maar 's proberen :)

Exorcist wijzigde deze reactie 24-07-2019 10:16 (8%)

• MeZZiN
Als het gaat om 1 game pak een emulator.

Maar goed ik heb gerust de nostalgie voor de oude hardware alleen de kosten die erbij komen om deze op een TV te laten werken is gewoon een ding plus de consoles zijn al heel erg oud. Ik realiser mij dat ik mijn cube ooit nieuw gekocht heb. en dat een jaar na release. Net zoals onze GBA SP's ze doen het allemaal nog gelukkig. Maar damm die zooi is nu al retro maar goed die gaan ook een keer stuk net zoals de disks en carts en dan heb je een kast vol met hoesjes en games die niet speelbaar meer zijn.

En sinds ik ook nog te kort uren in een dag heb moet ik zeggen dat voor gaming weinig tijd meer is. Veel nieuwe games doe ik niet meer spelen. Alleen zelda games en tales en wat RPGs maar goed daar is de tijd helemaal te kort voor.

Tesla MX - Leaf 2.zero

• snefkens
@Sagat Staat er nu ook 1 op marktplaats, is ook op geboden en de prijs ligt nu alweer boven de 300 euro. Ik merk wel dat sega consoles zoals saturn veel op wordt geboden. Tevens wordt er ook weer weinig aangeboden.

@Exorcist Wat betreft de 32x zo sta ik er ook in, moet je een keer geluk bij hebben. Staat nu ook een 32x op marktplaats in doos voor 500 euro... Wel in een hele goede staat. Maar dit ga ik dus nooit betalen.

Wat betreft de muis: Op marktplaats stonden er 2, 1 van Sony zelf en 1 van madcatz. ben toch voor die van madcatz gegaan, die is wat groter. Ik heb redelijk grote handen en die Sony muis leek mij wel erg klein. Dus ben benieuwd, wel nog met een balletje helaas.

Wel tof dat je een Jaguar hebt, die dingen kom je niet zo vaak tegen. Wel een aantal toffe games. Ooit wil ik die ook nog in mijn collectie.

Wat me trouwens opviel is dat er maar 220 games uitgebracht zijn voor de dreamcast in Europa. Waarvan ik er nu rond de 40 heb. Wellicht kan ik die ooit een keer compleet maken. Is denk ik de makkelijkste ;-) Heb net wel een aantal mooie games besteld voor de dreamcast o.a Resident evil 2, code veronica, nomad soul, jet set radio, re-volt, GTA-2, Mindhunter, Sega GT. Vooral de games die ook de ps1 zijn uitgekomen wil ik graag hebben. De Dreamcast versie is meestal superieur aan de ps1 versie.

Edit:

Gelijk even gekeken hoeveel ps1 games er in europa zijn uitgekomen dat zijn er 730, waarvan ik er 250 heb. Zit dus al op 1/3. Wel bizar.

snefkens wijzigde deze reactie 24-07-2019 14:17 (5%)

• MeZZiN
Ach complete collecties zijn alleen voor de echte verzamelaar omdat je dan ook alle fifa's en ander zut en zooi.

Ik heb maar maar type games die ik echt graag spel dat het niet heel haalbaar en nuttig is. Maar respect als het je lukt.

Zag een filmpje van een Wii complete collection.... man wat een bagger moet je dan in je kast zetten. De wii had een hoop super goede games maar de hoeveelheid shovelware was ook heel extreem.

Vanavond komt mijn hub binnen een zien of ik een game aan de gang krijg op mijn mister project :)

Tesla MX - Leaf 2.zero

• snefkens
@MeZZiN de wii vind ik ook niet echt een leuk platform om voor te verzamelen. Ik speel er eigenlijk ook bijna nooit op. Heb ik liever de gamecube. Ps1 zijn wel veel erg goede games uitgekomen.

• MeZZiN
Wii is bij mij in een doos beland en wat ik speel speel ik op de wii u.

Maar goed de gamecube blijf mijn favo console daarna de wii u nog genoeg daar voor te spelen.

Maar de meeste wii games boeien me niet meer ja ik heb net mario gekocht dat is wel een toffe game. Maar verder doe ik er niet heel veel mee.

Ik koop wat ik nog wil spelen maar eigenlijk behalve nog 1 of 2 missende zelda games heb de meest retro games die ik zou willen hebben misschien nog een paar GBA games (RPGs) maar dat was het wel een beetje.

Moet wel zeggen GBA games spelen op de cube met HDMI en Gameboy interface het is wel zalig spelen. Wat een geweldige upgrade is de carby.

Tesla MX - Leaf 2.zero

• Sagat
MeZZiN schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 16:18:
Wii is bij mij in een doos beland en wat ik speel speel ik op de wii u.

Maar goed de gamecube blijf mijn favo console daarna de wii u nog genoeg daar voor te spelen.

Maar de meeste wii games boeien me niet meer ja ik heb net mario gekocht dat is wel een toffe game. Maar verder doe ik er niet heel veel mee.

Ik koop wat ik nog wil spelen maar eigenlijk behalve nog 1 of 2 missende zelda games heb de meest retro games die ik zou willen hebben misschien nog een paar GBA games (RPGs) maar dat was het wel een beetje.

Moet wel zeggen GBA games spelen op de cube met HDMI en Gameboy interface het is wel zalig spelen. Wat een geweldige upgrade is de carby.
Ook geen groot fan van de wii, maar the usual suspects zijn natuurlijk goed, donkey kong, new smb, de zelda's en mk . Ik twijfel iedere keer weer om nog is een de galaxy games aan te schaffen, maar ok ik zeg niet graag haten, maar ben zeker geen fan van de shake controls, ik hoop op een switch remake of all stars versie waar je ook alternatieven krijgt (oddessey doet het pefect wat mij betreft, als je wil motion en anders niet). Verder nog paar andere games in bezit die me leuk lijken maar idd nooit echt kans gegeven (die zwart wit 'zaag' game, punch out, geometry wars, heb ook nog een ninja achtige game volgens mij (iets met demon blade?) maar alleen maar amper gespeeld.......denk dat qua echt wii games het voor mij net zoals met velen denk ik vooral wii sports is.

verder met name wel de vc veel gebruikt, niet heel veel games ervoor maar degene die ik heb toch wel wat uurtjes in gestoken.

• MeZZiN
Je bedoelt denk ik madworld.... ja die ligt wel klaar alleen wanneer deze te spelen hij is niet echt 'vriendelijk' als de kids opeens binnen lopen.....

Maar de wii was een super console maar toch herinner ik me niet veel meer van de meeste wii games er zijn echt wel veel goede games maar hij stond naar mijn idee in de schaduw van de cube die veel meer parels had. Helaas ook veel games die alleen de wii mote gebruiken (zelfs zelda die ik nog steeds niet uitgespeeld heb daarom) De galaxy games heb ik pas geleden gekocht de kids zijn er super blij mee heb zelf nog niet veel tijd gemaakt maar de controls spelen wel erg goed. Ook de metroid trilogy gekocht alleen was zo aan het klooien nog met de controls maar de upgrade was wel erg goed.

De cube had veel exclusives tales of symphonia, baten kaitos, Skies of Arcadia (ok die was ook op de dreamcast maar toch) Denk dat ik toen ik de cube had gewoon meer tijd in een dag had. Nu is het leven zo druk geworden dat een uurtje of wat zitten en niets te doen hebben er gewoonweg niet bij zit.

Maar hub is binnen vanavond maar even checken of ik een controller kan aanzwengelen.

Tesla MX - Leaf 2.zero

Sagat schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 09:12:
[...]

Ook geen groot fan van de wii, maar the usual suspects zijn natuurlijk goed, donkey kong, new smb, de zelda's en mk . Ik twijfel iedere keer weer om nog is een de galaxy games aan te schaffen, maar ok ik zeg niet graag haten, maar ben zeker geen fan van de shake controls, ik hoop op een switch remake of all stars versie waar je ook alternatieven krijgt (oddessey doet het pefect wat mij betreft, als je wil motion en anders niet). Verder nog paar andere games in bezit die me leuk lijken maar idd nooit echt kans gegeven (die zwart wit 'zaag' game, punch out, geometry wars, heb ook nog een ninja achtige game volgens mij (iets met demon blade?) maar alleen maar amper gespeeld.......denk dat qua echt wii games het voor mij net zoals met velen denk ik vooral wii sports is.

verder met name wel de vc veel gebruikt, niet heel veel games ervoor maar degene die ik heb toch wel wat uurtjes in gestoken.
Mad World bedoel je?

Verder heeft de Wii ook wel hele goede games voortgebracht, of in ieder geval vermakelijk (en nee, niet alleen of ook voor je oma).

Denk aan Zack and Wiki ;) , Disney Guilty Party (helaas alleen NA), Boomblox, de guilty pleasure games als House of the Dead Overkill, Ghost Squad etc., Calling, Disaster Day of Crisis, Sam and Max Season 1 (@snefkens nog een goede P&C voor console ), Cursed Mountain, Deadly Creatures.

Ben ook geen fan van de controller verder, heb ook zo'n normale controller voor t ding maar het spel moet zich er voor lenen uiteraard.

Lijstje hierboven overigens los van de bekende goede titels die "iedereen" wel kent of heeft.

Moet zelf nog Disney Guilty Party hebben en Calling, de eerste is alleen NTSC dus dat wordt toch downloaden helaas..de laatste is nog prijzig/lastiger te vinden. Wel een aanrader als je bijv. ook Fatal Frame/Project Zero leuk vindt.

@MeZZiN Er zijn grofweg twee type verzamelaars. Mensen zoals @Sagat die alleen verzamelen wat ze écht willen spelen of mensen zoals @Exorcist die alles verzamelen wat los en vast zit. Al heb ik daarbij de kanttekening dat altijd op zoek ga en ben naar games die ik leuk vind en ook zou willen spelen, maar ik haal vrijwel meer plezier aan het verzamelen en zoeken zelf dan daadwerkelijk spelen. Wellicht ook omdat er relatief weinig tijd is en "zoeken" ook tussendoor (werken etc.) kan.

Exorcist wijzigde deze reactie 25-07-2019 11:42 (11%)

• 3style
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 18:55
Heeft iemand hier nog interesse in bepaalde Japanse Dreamcast shmups ? Ik heb er best wat liggen en wil er wat verkopen.

• Seroczynski
3style schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 15:47:
Heeft iemand hier nog interesse in bepaalde Japanse Dreamcast shmups ? Ik heb er best wat liggen en wil er wat verkopen.
Gewoon op V&A plempen, dat valt ons wel op!

• snefkens
@Exorcist Deadly creatures kende ik nog niet, bedankt voor de tip!

Kopen jullie trouwens de meeste spellen via marktplaats? Ik ben nu redelijk actief in het kopen van playstation 1 spellen op marktplaats, haal dan de spellen eruit die ik nog niet heb en de rest verkoop ik weer door op marktplaats. Het lijkt erop dat er een aantal mensen niet van gediend zijn dat ik elke keer de spellen koop, kennelijk net voor hun neus. Krijg van diverse mensen in 1 keer berichtjes via marktplaats, zojuist dit bericht gekregen:

blijf je spelen remi? denk je dat mp alleen voor jou is? of word je wanhopig???????

Zonder enige aanleiding en vanochtend een vergelijkbaar bericht. Iemand van jullie dit meegemaakt op marktplaats? Lijkt wel alsof ze geen concurrentie willen en als er concurrentie komt dan sturen ze dit soort berichten. Ik reageer er dan netjes op en vraag waar dit vandaan komt. Wordt vervolgens niet op gereageerd en krijg dan een vergelijkbaar bericht vanuit een ander account.

Ik heb ook sterk het idee dat de verkopers die op Markplaats zitten meerdere accounts hebben, zodra je ergens op biedt dan komt er binnen een minuut een hoger bod. Ook al is de advertentie een maand oud. Op deze manier drijven ze de prijs omhoog en vanuit die accounts krijg ik nu dit soort mailtjes. Ben erg benieuwd of iemand dit eerder heeft meegemaakt?

De spellen die ik dan weer op marktplaats verkoop die geef ik meestal een lagere prijs dan de laagste prijs op marktplaats, waardoor de marktwaarde naar beneden gaat. Dit is denk ik extra vervelend voor ze. Vreemde praktijken vind ik het.

• Henkje.doc
@Exorcist mooi gesproken :) ben zelf als ik eerlijk ben ook meer verzamelaar.

Laatste paar weken wat rustiger ivm werk en wat nieuwe releases.

Binnenkort maar eens de laatste wii u titels opsnorren. Project Zero zal wel een drama worden.

Echt retro spul wordt lastig.
Van consoles zoals de psp heben we al 300+ titels maar daar is nog wel wat te vinden. Consoles zoala de nes en snes gaat lastig worden.

De standaard goodies hebben we staan, alleen wat specialere titels nog niet.

Blijft een leuke hobby :)

@snefkens
Via marktplaats koop ik eigenlijk weinig
Dit jaar alleen de wii cyberbike gekocht maar voor de rest niets. Jaren geleden wat snes titels.

Als ik zoek is het wel altijd in de buurt. Max 15 km. Dan is ophalen geen probleem.

Henkje.doc wijzigde deze reactie 26-07-2019 06:42 (18%)

• XiaomiGlobal
  • Registratie: mei 2018
  • Nu online
snefkens schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 23:33:
@Exorcist Deadly creatures kende ik nog niet, bedankt voor de tip!

Kopen jullie trouwens de meeste spellen via marktplaats? Ik ben nu redelijk actief in het kopen van playstation 1 spellen op marktplaats, haal dan de spellen eruit die ik nog niet heb en de rest verkoop ik weer door op marktplaats. Het lijkt erop dat er een aantal mensen niet van gediend zijn dat ik elke keer de spellen koop, kennelijk net voor hun neus. Krijg van diverse mensen in 1 keer berichtjes via marktplaats, zojuist dit bericht gekregen:

blijf je spelen remi? denk je dat mp alleen voor jou is? of word je wanhopig???????

Zonder enige aanleiding en vanochtend een vergelijkbaar bericht. Iemand van jullie dit meegemaakt op marktplaats? Lijkt wel alsof ze geen concurrentie willen en als er concurrentie komt dan sturen ze dit soort berichten. Ik reageer er dan netjes op en vraag waar dit vandaan komt. Wordt vervolgens niet op gereageerd en krijg dan een vergelijkbaar bericht vanuit een ander account.

Ik heb ook sterk het idee dat de verkopers die op Markplaats zitten meerdere accounts hebben, zodra je ergens op biedt dan komt er binnen een minuut een hoger bod. Ook al is de advertentie een maand oud. Op deze manier drijven ze de prijs omhoog en vanuit die accounts krijg ik nu dit soort mailtjes. Ben erg benieuwd of iemand dit eerder heeft meegemaakt?

De spellen die ik dan weer op marktplaats verkoop die geef ik meestal een lagere prijs dan de laagste prijs op marktplaats, waardoor de marktwaarde naar beneden gaat. Dit is denk ik extra vervelend voor ze. Vreemde praktijken vind ik het.
Bekend verhaal: maar het komt erop neer dat er allemaal mensen zijn, die dag en nacht marktplaats afspeuren voor retro consoles. Puur om koopjes te scoren en daarna, weer verder te verkopen. Al denk ik dat dit precies is wat jij doet, in de ogen van mensen die boos op je zijn.

Die zien dat je al die spellen koopt, om er volgens weer zelf van te verkopen. Maar ik zou hier serieus geen energie aan verspillen: lekker negeren, schijnbaar hebben die mensen niks beters te doen.

• snefkens
@XiaomiGlobal Ook al een melding gedaan bij Marktplaats, blijkbaar komt dit heel vaak voor. Dan gaan verkopers andere gebruikers weg pesten. Advies is om gewoon een melding te doen bij Marktplaats en dan wordt het account geblokkeerd.

• Seroczynski
@snefkens Zo, gekke bedoeling zeg. Ik zie af en toe wat namen terugkomen, maar zo erg heb ik het niet meegemaakt. Nou laat mijn budget het ook niet toe dat ik dergelijk vaak games kan aanschaffen, en is mijn gebruikersnaam op Marktplaats gewoon mijn voornaam (meer mensen hebben die).

Verder koop ik zo af en toe nog iets via Button-Bashers en eBay, maar verder niet. Ooit het idee gehad om iets leuks in elkaar te knutselen voor verzamelaar, maar je weet hoe het dat soort projecten vergaat (laatste commit meer dan twee jaar geleden :/)

@snefkens

Je lijkt je er druk om te maken, maar waarom? Het is niet dat je aan iemand iets verplicht bent, zelfs niet moreel. Lekker negeren en je eigen weg volgen. Neigt ook nogal naar hypocrisie (van hun kant) omdat ze hetzelfde willen bereiken alleen net iets later dan jij. Ignore and continue. Overigens ben ik zo ook grotendeels aan mijn (PS1) collectie gekomen; PS1 sets opkopen, wat ik niet heb op de plank zetten en de rest weer doorverkopen. Verklaart ook de stapel met 32 PS1's die ik heb staan, daar kan ik dan weer moeilijk afscheid van nemen ;)

@Henkje.doc

Project Zero, Wii U? Heb die bij de release gekocht voor 40 of 50 Euro maar wist niet dat deze nu lastig(er) te vinden is. Zie inderdaad dat deze nu nieuw 120 is. Nog steeds een spel wat ik ooit 's de WiiU in moet duwen maarrrr..tsja :P

Verder mee eens. Verzamelen moet je soms dan ook doen in een tijd die het minst logisch is, zoals nu voor de PS3 en 360. Nú is het betaalbaar, nú is het eenvoudig (uitzonderingen daargelaten). En nu de PS4 en XB1 op hun laatste eindjes lopen...

Inmiddels voor met name de PS4 ook al aardig wat bij elkaar gesprokkeld, rond de 240 games. Je merkt nu al dat veel oudere titels voor een appel en een ei weggaan. Kan geen kwaad dit meer in de gaten te gaan houden denk ik, alles verschuift uiteindelijk.

• snefkens
@Exorcist Vooral omdat ik denk hoe kan het dat dit soort mensen bestaan? maar heb mij er al bij neergelegd en blijf gewoon doen wat ik doe. Het is inderdaad de makkelijkste manier om aan je collectie te komen, partijen kopen en de rest weer verkopen. uiteindelijk heb ik dan heel goedkoop of zelfs gratis mijn collectie gevuld.

Ps3 is inderdaad betaalbaar, heb er onbewust al 130 games voor terwijl ik er weinig moeite voor doe. Mijn focus ligt nu op ps1. Daarna ga ik denk ik mij wat meer richten op ps2 en ps3, die zijn nu het goedkoopst. Dreamcast doe ik tussendoor ook nog als ik een leuke game tegenkom, de rest van Sega of Nintendo is al best duur geworden. Saturn is qua games helemaal duur, daar wil ik dan ook alleen de Saturn exclusives voor hebben. De spellen die ook op de ps1 zijn uitgebracht koop ik daar wel voor.

@Henkje.doc Er staat nu de niet limited edition op marktplaats voor 60 euro. Misschien iets voor jou? De limited edition is 2x zo duur.

snefkens wijzigde deze reactie 26-07-2019 10:17 (7%)

Acties:
  • +1Henk 'm!
snefkens schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 10:12:
@Exorcist Saturn is qua games helemaal duur, daar wil ik dan ook alleen de Saturn exclusives voor hebben. De spellen die ook op de ps1 zijn uitgebracht koop ik daar wel voor.
Yep, is ook altijd mijn idee geweest. Los van t feit dat ik meer heb met de PS1 dan de Saturn, zijn de Saturn games vaak schaarser en dus duurder. En die kartonnen doosjes hé... :X

• Seroczynski
Exorcist schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 10:14:
[...]

Yep, is ook altijd mijn idee geweest. Los van t feit dat ik meer heb met de PS1 dan de Saturn, zijn de Saturn games vaak schaarser en dus duurder. En die kartonnen doosjes hé... :X
Ja, die doosjes zijn een beetje jammer. De CD blijft nooit vastzitten, de boekjes liggen er ook gewoon in, en het plastic laat op den duur los van de doosjes. Dat laatste is wel netjes te repareren, maar toch. Heb er laatst weer een paar in boxprotectors gestopt :)

• Sh0ckTr00per
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 14:23
Ik heb op een paar gesealde PAL-games na alleen maar Japanse Saturn-titels. Gewoon standaard cd-cases, tjokvol extra's en ook nog eens goed te betalen :) Speel hoofdzakelijk shmups en race games maar ook een titel als Clockwork Knight is goed te spelen.
Iemand ervaring(en) met een Jaguar emulator op de Xbox? En zo ja, welke?

Furthermore: ervaringen met een 360, gemodificeerd, puur voor emulators en dan ivm de aloude Xbox?
Voor emulatoren gebruik ik nog immer mijn trouwe Xbox; heb een aangepaste PS3 met Retroarch maar dat vind ik toch minder werken. Heb nog wel een stapel 360 waarvan twee "aangepast", maar zoek nog een RGH model.

/verder: zat eens te kijken naar mijn versie van Riven voor de Saturn; deze heeft maar twee discs. Zie geen uitsparingen voor meer discs. Kan alleen maar vinden dat Riven 4 discs heeft op de Saturn. Mijn PS1 versie heeft 5 discs.

Volgens mij..heb ik gewoon een incompleet exemplaar, al sinds..2003 of iets. Lekker :+

Exorcist wijzigde deze reactie 27-07-2019 13:23 (29%)

• 3style

• snefkens
@Exorcist riven op de saturn heeft twee hoesjes. Elk met twee cd's, beide hoesjes zitten dan weer in een kartonnen verpakking. Ik denk dat jij dus 1 hoesje van de 2 hebt, zo kom je op de 2cd's.

Ooit een keer observer geprobeerd op de ps4? Is een indy met de stem van rutger hauer. Doet me denken aan blade runner. Erg tof gemaakt!
snefkens schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 13:51:
@Exorcist riven op de saturn heeft twee hoesjes. Elk met twee cd's, beide hoesjes zitten dan weer in een kartonnen verpakking. Ik denk dat jij dus 1 hoesje van de 2 hebt, zo kom je op de 2cd's.

Ooit een keer observer geprobeerd op de ps4? Is een indy met de stem van rutger hauer. Doet me denken aan blade runner. Erg tof gemaakt!
Ja, je vermoeden is juist m.b.t. Riven. Ben denk iets te laat om te klagen bij degene waar ik hem ooit van gekocht heb :+

Observer: nee. Zag 'm wel in Gamepass staan dus misschien proberen op de Xbox. Heeft zo te zien helaas geen fysieke release? :S

Bedankt voor de tip, kom ik op terug :D

• snefkens
@Exorcist zojuist Observer uitgespeeld. Wat een toffe game! De indy games op de ps4 vind ik beter dan de blockbusters. Games zoals observer, Soma etc. Zeker een aanrader voor iedereen!
snefkens schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 21:37:
@Exorcist zojuist Observer uitgespeeld. Wat een toffe game! De indy games op de ps4 vind ik beter dan de blockbusters. Games zoals observer, Soma etc. Zeker een aanrader voor iedereen!
Ik heb 'n vanavond een kans gegeven (Xbox), moet zeggen dat ik er wat moeite mee heb door de stijl van het spel, maar er zit genoeg aan/in wat me wel bevalt. Hoe lang ben je bezig geweest?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• snefkens
Exorcist schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 23:40:
[...]

Ik heb 'n vanavond een kans gegeven (Xbox), moet zeggen dat ik er wat moeite mee heb door de stijl van het spel, maar er zit genoeg aan/in wat me wel bevalt. Hoe lang ben je bezig geweest?
Uurtje of 6 a 7 denk ik. Niet een hele lange game, er zitten ook wat collectables in. Dan kan je er wat langer over doen als je die allemaal wilt vinden. De stijl moet je aan wennen, ik vind alles rondom cyberpunk tof dus ben dan snel geboeid.

Net twee uurtjes broken sword 3 gespeeld op de ps2, had ik niet eerder gespeeld. Tot nu toe bevalt hij mij prima, was even bang dat hij een stuk minder zou zijn omdat deze 3d is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 3style
Vraagje over deels vergeelde snes cartridges. Krijg je deze nog eenvoudig schoon?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Seroczynski
3style schreef op zondag 28 juli 2019 @ 21:44:
Vraagje over deels vergeelde snes cartridges. Krijg je deze nog eenvoudig schoon?
Eenvoudig, nee. Maar d.m.v. retr0bright of sunbright krijg je ze weer wit.

Afgelopen vrijdag voor €20,- twee Xboxen, vier controllers en een aantal games via Marktplaats aangeschaft. Eén defect, de rest niets over gehoord. Uiteindelijk blijken twee controllers niet te reageren, drift er eentje naar links en werkt de vierde perfect. Deze ga ik vanzelfspreken nog proberen te repareren in de aankomende periode.
Daarnaast bleek de defecte Xbox over een Xenium Gold modchip en 200GB IDE HDD te beschikken, welke ik met flink wat pijn en moeite in de nog werkende, 'originele' (want hij was wel open geweest) Xbox heb overgezet.

Ik had nog een component kabel met optische audio, maar dat is volgens mij van een of ander knakemerk. Binnenkort maar eens kijken hoe ik het beste beeld eruit krijg, via de OSSC of toch de HDMI kit van N64 freak.

Stuk goedkoper dan mijn normale weekend vermaak ;)

• MeZZiN
Eindelijk tijd gevonden om met het mister project uit te proberen.
Naar wat prutsen met de controls en setting en een hoop zooi heen en weer kopieren was het eigenlijk super simpel en weinig werk. Evens snel alleen de Doom SNES game geprobeerd behalve dat het het een zeer slechte versie van doom is draaide hij wel top.

Moet zeggen goede hoop voor het mister project top :)

Tesla MX - Leaf 2.zero

Acties:
  • +3Henk 'm!

• koelebobes
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 20-09 10:01

koelebobes

twitch.tv/koelebobes

Eindelijk kan ik weer een retro post .... posten :) Super blij met deze haul <3 _/-\o_

Volg mijn Twitch Kanaal www.twitch.tv/koelebobes <3

• Seroczynski
koelebobes schreef op maandag 29 juli 2019 @ 16:52:
[Afbeelding]

Eindelijk kan ik weer een retro post .... posten :) Super blij met deze haul <3 _/-\o_
Goede haul zeg, ieder item hier is top. Gele N64 controller is mijn favorieten kleur, de R2D2 360 is imo de meest geslaagde Star Wars themed console ooit en die games mogen er ook zijn zeg!

• koelebobes
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 20-09 10:01

koelebobes

twitch.tv/koelebobes

Seroczynski schreef op maandag 29 juli 2019 @ 17:06:
[...]

Goede haul zeg, ieder item hier is top. Gele N64 controller is mijn favorieten kleur, de R2D2 360 is imo de meest geslaagde Star Wars themed console ooit en die games mogen er ook zijn zeg!
Dankjewel , de Gele N64 controller heeft helaas een kapotte joystick maar dat is snel gemaakt , De SNES spellen hebben prijzen zoals ik ze ken uit 2010 en de XBOX 360 lag bij een kringloop op de reparatie afdeling ik moest 10x terug met de fiets om hem eindelijk mee te krijgen ( er is niks mee aan de hand ) en morgen word naar de controller gezocht.

Volg mijn Twitch Kanaal www.twitch.tv/koelebobes <3

Acties:
  • +3Henk 'm!

• snefkens

mijn dreamcast collectie deze maand uitgebreid met een aantal erg goede titels! Ben vooral erg blij met gta 2 voor de dreamcast. Lastig te vinden. Krijg van de week ook nog star wars episode 1 racer en nightmare creatures 2 binnen. Voor deze maand weer even voldoende. Zit al ver boven mijn budget maar kon het niet laten ;-)

@koelebobes die xbox is wel heel tof! Nooit eerder gezien. Nu wil ik hem ook ;-)

snefkens wijzigde deze reactie 30-07-2019 00:05 (21%)

koelebobes schreef op maandag 29 juli 2019 @ 16:52:
[Afbeelding]

Oef, die 360..heb niks met SW/ST maar dat soort uitvoeringen kan ik altijd waarderen. Netjes!
snefkens schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 00:00:
[Afbeelding: Dreamcast collectie juli 2019]

mijn dreamcast collectie deze maand uitgebreid met een aantal erg goede titels! Ben vooral erg blij met gta 2 voor de dreamcast. Lastig te vinden. Krijg van de week ook nog star wars episode 1 racer en nightmare creatures 2 binnen. Voor deze maand weer even voldoende. Zit al ver boven mijn budget maar kon het niet laten ;-)

@koelebobes die xbox is wel heel tof! Nooit eerder gezien. Nu wil ik hem ook ;-)
Je bent goed op dreef zeg, netjes! GTA2 heb ik ook op de DC, maarrem..RE2 niet. Staat ook nog op m'n lijstje, zeker omdat ik vrijwel iedere RE wel heb op welke console dan ook (uitgezonderd RE2/3 op de GC en dus RE2 op de DC).

The Nomad Soul zie je ook niet vaak, overigens. Ik heb deze specifiek gekocht omdat het een Quantic Dream game is en ik Fahrenheit/Heavy Rain/Beyond en Detroit erg tof vind. The Nomad Soul is niet echt mijn smaak verder door de hoeveelheid fantasie, maar toch :)

Exorcist wijzigde deze reactie 30-07-2019 08:13 (63%)

Pagina: 1 ... 33 ... 36 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Smartphones

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True