Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Raem
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 19:42
Denk dat ik voor verduisterende rolgordijnen ga. (die dan waarschijnlijk ook de meeste tijd dicht zullen zitten :P ).
Er staat eigenlijk ook niks in direct zonlicht, maar zou het toch zonde vinden als doosjes van games gaan verkleuren. Consoles vind ik nog niet eens zo heel erg.

• gast7
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 17-06 22:18
Raem schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 09:33:
Denk dat ik voor verduisterende rolgordijnen ga. (die dan waarschijnlijk ook de meeste tijd dicht zullen zitten :P ).
Er staat eigenlijk ook niks in direct zonlicht, maar zou het toch zonde vinden als doosjes van games gaan verkleuren. Consoles vind ik nog niet eens zo heel erg.
je hebt UV werend doorzichtig folie dat je op de ramen kan plakken

word normaal gesproken enkel bij etalages in winkels gebruikt maar sommige verzamelaars doen dit ook

dingen die als eerste verkleuren zijn kartonnen doosjes of doos inserts.

Consoles niet zo zeer zeker zwarte consoles zoals de megadrive master system

gast7 wijzigde deze reactie 05-06-2019 12:51 (12%)

• Sagat
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 20:22
gast7 schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 12:50:
[...]

je hebt UV werend doorzichtig folie dat je op de ramen kan plakken

word normaal gesproken enkel bij etalages in winkels gebruikt maar sommige verzamelaars doen dit ook
Wa kost da?

Vind het wel interessant, aan de andere kant, zoals door meerederen gezegd, consoles zijn toch al verkleurd.
Ik heb zo goed als al mijn carts toch zonder doosjes (muv van mijn giga md collection van 3 gtames :+ )

In theorie zouden cd/dvd etc hoesjes natuurlijk ook kunnen verkleuren...
Sh0ckTr00per schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 09:26:
Mijn gameroom is aardedonker als ik er niet ben en als ik er ga zitten doe ik even een rolgordijn omhoog. Soms sta ik achter in de gameroom en doe ik daar het rolgordijn dicht om er daarna achter te komen dat ik geen licht aan gedaan heb en dan is het best spannend om heelhuids bij de deur te komen :+
haha herkeenbaar, ik wil ook nog wel vergeten het licht aan te doen bij het gamen, als dan de tv uit gaat zie je verdomde weinig, gelukkig is de mobiel dan vaak even een tijdelijke lichtbron.

Sagat wijzigde deze reactie 05-06-2019 13:56 (34%)

marathon mode, legacy levels complete, to do regular world 3,4 (done 1,2,5,6)

• Seroczynski
  • Registratie: september 2004
  • Nu online
Vandaag een NTSC-J Sega Mega Drive (model 1) en de MD Mini besteld :+ Ding ziet er toch wel erg leuk uit.

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Vuikie
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 21:50
Ow wow.... vandaag, via MP, Panzer Dragoon Saga weten te scoren voor mijn Saturn. Morgen gaat ie op de post, dus dan heb ik hem dinsdag(Ben vrijdag niet thuis 8)7 )

Normaal ben ik niet zo van het posten met aankopen, maar dit is voor mij wel de 'holy grail' van Saturn spellen *O*

• masauri
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 22:44

masauri

aka qwybyte

Vandaag was men 2e wii aangekomen, dit is een 1e model wii omdat ik voornamelijk gamecube games erop wil gaan spelen en deze compacter is dan de cube zelf. Staat er op de witte doos waarin hij geleverd is met groene stift in grote letters: LOSSE WII op geschreven. |:( |:( |:(
En dan vragen mensen zich af waarom pakketjes "verloren" gaan... :X

Gisteren avond wel nog fijn met vrouwlief tetris op de nes mini gespeeld.
Was een leuke avond met het noodweer op de achtergrond.
Kwam alleen tot de ontdekking dat de 2e nes mini controller die ik indertijd had besteld een originele aansluiting heeft en geen aangepaste mini versie.
Gelukkig heeft de snes mini dezelfde aansluiting en heb ik het zo kunnen oplossen.

Nu nog voor een memorycard en controllers shoppen 8)

De Grote GoT FG Kettingbrief - Deel 10 - Inschrijven nog mogelijk! Start 31/8

• gast7
[quote]Sagat schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 13:40:
[...]

Wa kost da?

Vind het wel interessant, aan de andere kant, zoals door meerederen gezegd, consoles zijn toch al verkleurd.
Ik heb zo goed als al mijn carts toch zonder doosjes (muv van mijn giga md collection van 3 gtames :+ )

[...]

Je moet het laten doen niet heel goedkoop was volgens mij enkele honderd euro dacht ik niet heel veel research op gedaan zou opzich wel online te vinden moeten zijn. kan ook slechts enkele tientjes zijn bij handmatig aanbrengen

ik heb zelf zon verduisterende gordijnen, maar ik speel dan niet in de collectie room.

cd dvd hoesjes verkleuren ook sagat, heb je nooit ps1 of ps2 hoesjes gezien die verkleurd zijn? met name het ps1 logo het rood. papier blijft papier het verkleurd. ik denk dat vanaf ps3 de game covers wat minder snel verkleuren

gast7 wijzigde deze reactie 06-06-2019 12:12 (20%)

• Sagat
gast7 schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 12:07:
[quote]Sagat schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 13:40:
[...]

Wa kost da?

[...]

Je moet het laten doen niet heel goedkoop was volgens mij enkele honderd euro dacht ik, ik heb zelf zon verduisterende gordijnen, maar ik speel dan niet in de collectie room.

cd dvd hoesjes verkleuren ook sagat, heb je nooit ps1 of ps2 hoesjes gezien die verkleurd zijn? met name het ps1 logo het rood. papier blijft papier het verkleurd. ik denk dat vanaf ps3 de game covers wat minder snel verkleuren
Ik denk dat we hier weer het standaard verhaal hebben, dat ik eigenlijk geen 'echte' collector ben meer gamer die geen zut verkoopt (al hoewel het bij paar van de metal jesus regulars ook zo beggonnen is :X )

Ik heb wel wat games gekocht, maar meestal was het last gen. Echte retro aankopen zijn wsl slechts een game of 5-15? En dan vermoed ik dat het dichterbij 5 zal zitten dan 15 :)
Maar ja, wel puur uit retro wants dus een md, md scart rgb kabel en md everdrive gehaald, en dus ook pce geimpoorted en super sd3 ervoor gescoord en ook hier weer en bijbehorende scart rgb kabel, als je het zo bekijkt is het wel meer dan de gemiddelde 'normale' gamer i guess. Zelf mensen die retro leuk vinden zullen dan eerder voor pc of pi emulatie gaan, en de nes en snes mini waren veel populairder dan ik ooit verwacht had.

Maar ot......nee ik ga geen mensen in huren om mjin ramen te laten bewerken. Ik zou kunnen overwegen om mijn huidige retro ruimte dan een pool biljart kamer te maken, en de garage voor retro te gebruiken, maar alleen qua zonlicht zou dat een pre zijn, terwij de extra ruimte die ik daar heb erg fijn is bij het poolen :)

En nee, het is me dus ook nooit opgevallen dat cd hoesjes verkleurd waren. Wellicht wel gezien maar gewoon geregistreerd als oud. Het is iig niet iets waar ik me vreselijk aan stoor. Ik heb een vitrine kastje voor mijn games, wellicht daarvan deuren vervangen of glas afplakken, maar ik vind het juist leuk om naar de games te kunnen kijken zonder er moeite voor te hoeven doen.

• gast7
Sagat schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 12:19:
[...]

Ik denk dat we hier weer het standaard verhaal hebben, dat ik eigenlijk geen 'echte' collector ben meer gamer die geen zut verkoopt (al hoewel het bij paar van de metal jesus regulars ook zo beggonnen is :X )

Ik heb wel wat games gekocht, maar meestal was het last gen. Echte retro aankopen zijn wsl slechts een game of 5-15? En dan vermoed ik dat het dichterbij 5 zal zitten dan 15 :)
Maar ja, wel puur uit retro wants dus een md, md scart rgb kabel en md everdrive gehaald, en dus ook pce geimpoorted en super sd3 ervoor gescoord en ook hier weer en bijbehorende scart rgb kabel, als je het zo bekijkt is het wel meer dan de gemiddelde 'normale' gamer i guess. Zelf mensen die retro leuk vinden zullen dan eerder voor pc of pi emulatie gaan, en de nes en snes mini waren veel populairder dan ik ooit verwacht had.

Maar ot......nee ik ga geen mensen in huren om mjin ramen te laten bewerken. Ik zou kunnen overwegen om mijn huidige retro ruimte dan een pool biljart kamer te maken, en de garage voor retro te gebruiken, maar alleen qua zonlicht zou dat een pre zijn, terwij de extra ruimte die ik daar heb erg fijn is bij het poolen :)

En nee, het is me dus ook nooit opgevallen dat cd hoesjes verkleurd waren. Wellicht wel gezien maar gewoon geregistreerd als oud. Het is iig niet iets waar ik me vreselijk aan stoor. Ik heb een vitrine kastje voor mijn games, wellicht daarvan deuren vervangen of glas afplakken, maar ik vind het juist leuk om naar de games te kunnen kijken zonder er moeite voor te hoeven doen.
met ps2 en ps1 games is het enkel het rode dat aan de zijkant verkleurd, zwart of wit verkleurd niet echt

ik denk dat vanaf ps3 de inkt vrij lastig verkleurd, dus met switch ps4 etc veel minder kans op verkleuring zelfs in zonlicht

Verkleuring zie ik persoonlijk enkel bij karton releases megadrive master system het oude spul

Ps1 en ps2 en ds zijn de laatste games waarbij ik verkleuring heb aangetroffen in mijn jaren qua collecten.

overigens is de verkleuring bij normaal zonlicht vrij licht, het moet wel extreem belicht zijn voor je echt lelijke verkleuring krijgt.

Er zijn verzamelaars die hun dozen mooi in de zon laten bakken in een vitrine kast

Had eens een europe boxed turbo grafx gezien bij een collector een kan was heel erg verkleurd. maar het lijkt mij dat in zulke gevallen gewoon direct zonlicht voor lange tijden per dag.

want laten we eerlijk zijn, in veel echt oude setjes is verkleuring over het algemeen of heel licht of gewoon niet aanwezig bij oud spul wat nog in een mooie staat is.

en bij ps1 ps2 en zeker ds is het al helemaal zeldzaam.

Slechte conditie items is uiteraard vanzelfspreken dat verkleuring wat vaker voor kan komen.

Consoles verkleuren door andere reden dan zonlicht, zuurstof of iets dergelijks, gezien de nette boxed games in zulke sets eigenlijk vaak niet verkleurd zijn

nieuwe collectors voor ps3+ zullen heel weing last hebben van verkleuring inkt is gewoon beter tegenwoordig. dus geen zorgen wat dat betreft

gast7 wijzigde deze reactie 06-06-2019 12:37 (9%)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Sagat
gast7 schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 12:30:
[...]

met ps2 en ps1 games is het enkel het rode dat aan de zijkant verkleurd, zwart of wit verkleurd niet echt

ik denk dat vanaf ps3 de inkt vrij lastig verkleurd, dus met switch ps4 etc veel minder kans op verkleuring zelfs in zonlicht

Verkleuring zie ik persoonlijk enkel bij karton releases megadrive master system het oude spul

Ps1 en ps2 en ds zijn de laatste games waarbij ik verkleuring heb aangetroffen in mijn jaren qua collecten.

overigens is de verkleuring bij normaal zonlicht vrij licht, het moet wel extreem belicht zijn voor je echt lelijke verkleuring krijgt.

Er zijn verzamelaars die hun dozen mooi in de zon laten bakken in een vitrine kast

Had eens een europe boxed turbo grafx gezien bij een collector een kan was heel erg verkleurd. maar het lijkt mij dat in zulke gevallen gewoon direct zonlicht voor lange tijden per dag.

want laten we eerlijk zijn, in veel echt oude setjes is verkleuring over het algemeen of heel licht of gewoon niet aanwezig bij oud spul wat nog in een mooie staat is.

en bij ps1 ps2 en zeker ds is het al helemaal zeldzaam.

Slechte conditie items is uiteraard vanzelfspreken dat verkleuring wat vaker voor kan komen.

Consoles verkleuren door andere reden dan zonlicht, zuurstof of iets dergelijks, gezien de nette boxed games in zulke sets eigenlijk vaak niet verkleurd zijn

nieuwe collectors voor ps3+ zullen heel weing last hebben van verkleuring inkt is gewoon beter tegenwoordig. dus geen zorgen wat dat betreft
Thanks voor uitleg.
Mijn collectie staat grotendeels op de foto in het topic, maar.......even uit mijn hoofd
atari 2600, alleen maar losse carts
nes - idem
snes - idem
n64 - idem
md - 3x boxed game waarbij 1 box al in slechte staat is
qua gameboy heb ik nog een paar doosjes maar niet echt om over naar huis te schrijven. De rest is allemaal cd based, behalve dan mijn pc engine verzameling van 1 spel (jap versie van keith courage :+ ) oh en mijn ds verzameling, maar ik verwacht dat die net als ps3/x360 ook weinig verkleur risico zullen hebben.

=====================
En *drumroll*
Mijn saturn retrobit controller is binnen YAY
Huh het is de versie met een saturn plug? ik had toch de usb versie besteld?! Klaar blijkelijk niet :( |:(

Even kijken of ik hem hou als reserve (heb 2 org saturn joypad die natuurlijk ook niet het eeuwige leven hebben) of dat ik hem toch op V&A mik......if so dan laat ik dat hier nog even weten.

En wat picca's
Doosje:
https://tweakers.net/ext/f/tDFgOAz0HveW1BHYOeePoKKa/thumb.jpg

Naast een orginele pad (sorry voor rommelige kabel :( )
En sorry voor vinger in bovenhoek :X
https://tweakers.net/ext/f/6bqpVJH3INySw5f1SENEZs0m/thumb.jpg

Naast een ps2 uitvoering Saturn pad.
https://tweakers.net/ext/f/W1gQ815J6doF11aKCCRWUafA/thumb.jpg

Sagat wijzigde deze reactie 06-06-2019 16:02 (9%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• snefkens
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 19:18
@Sagat heb je hem geprobeerd? Ik ben heel benieuwd hoe die speelt t.o.v. Van origineel. Meestal ben ik niet van Third party maar heb wel de N64 van retrobit gekocht. Een N64 met een goed pookje is lastig te krijgen. Afwerking is goed. Alleen hij voelt toch net wat anders aan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sagat
snefkens schreef op zondag 9 juni 2019 @ 18:50:
@Sagat heb je hem geprobeerd? Ik ben heel benieuwd hoe die speelt t.o.v. Van origineel. Meestal ben ik niet van Third party maar heb wel de N64 van retrobit gekocht. Een N64 met een goed pookje is lastig te krijgen. Afwerking is goed. Alleen hij voelt toch net wat anders aan.
Omdat ik nog niet zeker wist of ik hem wilde houden na de foto's weer terug in het doosje gedaan :)
Wel even met mijn oude saturn pad wat sf4 gedaan, voelde erg goed.

Maar ik denk dat ik hem idd hou, dus vermoeddelijk kan ik de vraag binnenkort beantwoorden.

======
Edit:

Gezien ik heerlijk sf4 met mijn pad gespeeld had middels de convertor ook de retrobit maar even via de convertor geprobeerd, ik was van plan even sf2 op de pce te spelen via een emu. Maar kreeg het niet voor elkaar. Tsja dat kan natuurlijk. Daarna maar sf4 (via steam), maar hier zelfde euvel, en dat is het volgende, de abc knoppen werkten wel,, maar XYZ en ook de shoulder buttons deden niets :? begon te vrezen voor een doa, gezien mijn orginele pad prima werkte, in zelfde game en zelfde converotr.
Daarna maar even de good old saturn gestart, verassend genoeg deed de pad het hier wel prima, Alle buttons prima in orde. Met de pad weer disconnecten was het weer even lastig, pad ging vrij lastig de saturn uit......

hmmm hmmmm all in all dus iets minder tevreden dan gehoopt. Positief, even nightwarriors gespeeld en hier geen enkel probleem gevonden, maar daardat de pad iig met mijn convertor niets/niet goed samenwerkt is hij minder breed inzetbaar dan verwacht.

Maar hij voelt iig precies hetzelfde aan als mijn oude pad, alleen geen zin om daarna nog even die aan te sluiten om te kijken of het ook met hetzelfde spel zo is.
Dus als je hem alleen voor de saturn wil gebruiken dan zou ik zeggen, prima geschikt.
Als je hem breder wil inzetten dan heb je dus wellicht een risico, hoewel er natuurlijk talloze convertors zijn, de mijne is wel al best oud.

Disclaimer, dit dus gebaseerd op een kleine 15 mins spelen, ex dus kloten op pc :+

Sagat wijzigde deze reactie 09-06-2019 22:14 (53%)

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Xyphoid
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 22-08 14:05
Nieuw filmpje van alles wat ik uitgestald heb.
De rest van de zooi (meeste is shovelware) zit in dozen.
Als ik ooit weer tijd heb, zal ik filmpje van mijn consoles maken.

Toshiba e755 Pocket PC > Panasonic G500 >Nokia 8210 > Nokia 8850 > Vario MDA (htc wizard 200) > Vario MDA III (htc tytn II) > HTC Hero > HTC Desire HD > Asus Transformer TF101 > Asus Padfone > Oppo Find 5 > LG Nexus 5 > Wileyfox Swift 2X > Razer Phone

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DYX
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 22-08 12:25
Na een lange vakantie eindelijk terug uit Amerika. Jammer genoeg niet veel games kunnen kopen aangezien door wat ongelukkige omstandigheden verliep de vakantie niet zoals de bedoeling was. Een aantal keer bij Gamestop geweest en eigenlijk alleen Kirby Super Star Ultra opgepikt. Echte retro winkels heb ik niet kunnen bezoeken doordat ze niet in de buurt lagen of er gewoon te weinig tijd voor had.

Ik heb nog wel wat oude consoles van mijn vriendin kunnen meenmen. Hierdoor heb ik nu een SNES (NTSC), een PSX (NTSC) en een originele Gameboy erbij. Batterijen in de gameboy waren alleen gaan lekken waardoor een een hoop groene aanslag op de contacten zat. Deze zal ik dus eerst een open moeten maken en hopen dat het alleen op de contacten zit..... Tussen alle spullen nog wat games als Starfox, FZero en een aantal verdwaalde Genesis games, de bijbehorende console was jammergenoeg al verloren gegaan net als de NES.

Aangezien ik toch in amerika was heb ik ook gelijk maar een aantal Carby 2: Black meegenomen. Scheelt weer in verzendkosten. Had er een paar extra meegenomen welke ik op V&A heb gezet voor een schappelijke prijs :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Seroczynski
  • Nu online
Toch mooi spul, retro consoles uit andere landen. Ik ben nog altijd op zoek naar een Super Famicom Jr. en een Japanse Mega Drive. Dacht van de week eindelijk de Mega Drive gevonden te hebben, maar toen bleek dat ik in mijn onoplettendheid het Aziatische PAL model had gekocht, oops (deze is inmiddels retour).

De Amerikaanse SNES vind ik wel lelijk, maar de cartridges roepen wel weer een nostalgisch gevoel bij mij op. Dit omdat ik een paar van de tofste spellen vroeger huurde, waarbij je een NTSC-U cart + convertor mee kreeg :P

Voor de Game Boy maakt het weinig uit waar je hem vandaan hebt, die zijn allemaal praktisch hetzelfde. Wellicht dat je nu een sticker achterop hebt staan met een telefoonnummer van de technische dienst bij Nintendo. Het schoonmaken van dergelijke lekkages werkt volgens mij goed op basis van azijn. Eventueel bestel je voor een paar euro vervangende ijzertjes voor de batterijen.

Seroczynski wijzigde deze reactie 11-06-2019 16:00 (39%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CryptoNL
  • Registratie: december 2017
  • Laatst online: 06-08 12:21
Wat zijn de grootste trade facebook groups van nu (internationaal) ? Heb een zeldzame PS2 game waar ik vanaf wil en graag aan een verzamelaar wil verkopen.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Flozem
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 18:16
Seroczynski schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 14:48:
Het schoonmaken van dergelijke lekkages werkt volgens mij goed op basis van azijn.
Dit werkt inderdaad supergoed. Dé manier om die smurrie / corrosie weg te krijgen. Ook leuk om die chemische reactie te zien. ;)

De contactjes op de printplaat doe je met azijn en een wattenstaafje.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Henkje.doc
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 17:19
Xyphoid schreef op zondag 9 juni 2019 @ 20:24:
Leuk om te zien wat er allemaal in de collectie zit :) Al die verschillende Gba's. Nice _/-\o_

Acties:
  • +1Henk 'm!
CryptoNL schreef op zondag 16 juni 2019 @ 01:58:
Wat zijn de grootste trade facebook groups van nu (internationaal) ? Heb een zeldzame PS2 game waar ik vanaf wil en graag aan een verzamelaar wil verkopen.
Vooruit, ik hap..want je weet waarom je het hier post ;) :

eBay. Marktplaats. Waarom via een Facebook groep? Verzamelaars zitten ook/juist op de bekendere verkoopkanalen.
Xyphoid schreef op zondag 9 juni 2019 @ 20:24:
Wanneer kunnen we een minuut gratis winkelen? :*)

Exorcist wijzigde deze reactie 16-06-2019 10:02 (30%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• yorroy
  • Registratie: februari 2005
  • Nu online
CryptoNL schreef op zondag 16 juni 2019 @ 01:58:
Vertel dan ook gelijk ff welke game :+

iPhone 7 |  Watch 2 |  MBpR 2015 |  Apple TV 4 |  Hackintosh i3-6100

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Henkje.doc
Flozem schreef op zondag 16 juni 2019 @ 09:13:
[...]

Dit werkt inderdaad supergoed. Dé manier om die smurrie / corrosie weg te krijgen. Ook leuk om die chemische reactie te zien. ;)

De contactjes op de printplaat doe je met azijn en een wattenstaafje.
Gelukkig nog niet eerder last van gehad dat ik dergelijke schoonmaakacties moest uitvoeren.
Alleen de bekende stickers van hoesjes.

Ps.
Flozem.. zit jij ook op een ander forum? Kwam dezelfde nickname tegen in oa het Wii-U topic?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Flozem
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 18:16
Henkje.doc schreef op zondag 16 juni 2019 @ 12:41:
[...]
Ps.
Flozem.. zit jij ook op een ander forum? Kwam dezelfde nickname tegen in oa het Wii-U topic?
Ja, ik kom ook vaker op buttonbashers en retrocollect.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CryptoNL
yorroy schreef op zondag 16 juni 2019 @ 10:48:
[...]

Vertel dan ook gelijk ff welke game :+
PS2 Metal Gear 3 Steelbook LE Sealed Pal UK versie. Ik weet dat er van die grote Facebook groepen zijn, maar ik krijg ze niet gevonden. Ebay ook weinig kijkers, maar ik gebruik ook .nl, misschien dat dat het is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Xyphoid
Exorcist schreef op zondag 16 juni 2019 @ 10:01:
[...]
Wanneer kunnen we een minuut gratis winkelen? :*)
Hopelijk nooit :P
Henkje.doc schreef op zondag 16 juni 2019 @ 09:51:
[...]

Leuk om te zien wat er allemaal in de collectie zit :) Al die verschillende Gba's. Nice _/-\o_
Thanks.
Gba's waren eigenlijk niet de bedoeling, maar nadat ik 3 kleuren had, moest ik de rest ook hebben. Gelukkig doe ik niet aan hele gekke kleuren en special editions (behalve Zelda consoles).
En voor de SP's wilde ik alleen de 101 versies.

Toshiba e755 Pocket PC > Panasonic G500 >Nokia 8210 > Nokia 8850 > Vario MDA (htc wizard 200) > Vario MDA III (htc tytn II) > HTC Hero > HTC Desire HD > Asus Transformer TF101 > Asus Padfone > Oppo Find 5 > LG Nexus 5 > Wileyfox Swift 2X > Razer Phone

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 22:35

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

CryptoNL schreef op zondag 16 juni 2019 @ 15:18:
[...]

PS2 Metal Gear 3 Steelbook LE Sealed Pal UK versie. Ik weet dat er van die grote Facebook groepen zijn, maar ik krijg ze niet gevonden. Ebay ook weinig kijkers, maar ik gebruik ook .nl, misschien dat dat het is.
Uhm.. die heeft destijds gewoon volop in de winkel gelegen. Alleen omdat er limited edition op staat, wil niet zeggen dat het een zeldzame game is. O-)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0Henk 'm!

• snefkens
[...]

Steelbook versie is toch niet zeldzaam? Deze is rond de 10 euro te krijgen. Sealed zal die wel iets meer waard zijn, maar niet heel veel meer gok ik.
Kent iemand Shadowrun (SNES)? Had er nog nooit van gehoord maar kwam 'm tegen in een YT video. Ziet er leuk uit, binnenkort maar even proberen. Snel even gekeken maar ook de prijzen hiervan liggen relatief hoog.

Morgen nog wel een zut aan andere games binnen maar dat is met name 360/XB classic/One meuk.

• Sagat
Exorcist schreef op maandag 17 juni 2019 @ 08:25:
Kent iemand Shadowrun (SNES)? Had er nog nooit van gehoord maar kwam 'm tegen in een YT video. Ziet er leuk uit, binnenkort maar even proberen. Snel even gekeken maar ook de prijzen hiervan liggen relatief hoog.

Morgen nog wel een zut aan andere games binnen maar dat is met name 360/XB classic/One meuk.
Nooit (veel iig) gespeeld, maar ken het wel van naam (was het niets iets van een cyberpunk style rgp?), en met name doordat er later een soort dual release fps achtige versie is uitgekomen op ps3/x360 volgens mij en ook een pc versie, met het idee wat pc en console spelers dan samen konden spelen.......maar geloof dat die versie niet bepaald de populariteit van de snes versie heeft bereikt. De gimmick was dat je door bepaalde classes dan het voordeel van tobo/muis zou moeten kunnen opheffen ofzo.....beetje ala die game waar 4 man jaagt op een monster, Evolve. Oftewel asynchrone gameplay, dat element dan.

Sagat schreef op maandag 17 juni 2019 @ 09:16:
[...]

Nooit (veel iig) gespeeld, maar ken het wel van naam (was het niets iets van een cyberpunk style rgp?), en met name doordat er later een soort dual release fps achtige versie is uitgekomen op ps3/x360 volgens mij en ook een pc versie, met het idee wat pc en console spelers dan samen konden spelen.......maar geloof dat die versie niet bepaald de populariteit van de snes versie heeft bereikt. De gimmick was dat je door bepaalde classes dan het voordeel van tobo/muis zou moeten kunnen opheffen ofzo.....beetje ala die game waar 4 man jaagt op een monster, Evolve. Oftewel asynchrone gameplay, dat element dan.
Klopt, is een cyberpunk RPG..beetje een 16 bit variant van 2077 misschien :)
Een FPS doet me niet zoveel maar het stijltje van het SNES deel deed me denken aan Syndicate (vond ik geweldig op de SNES) maar dan met veel meer RPG elementen. Ik hou hem op m'n shortlist :)

• Sagat
Die rpg lijkt me idd wel iets voor jou, anders even proberen op je snes mini? Kan je daarna altijd nog beslissen of het de prijs voor de snes cart waard is.....

.flauwe inside joke
En ja fps op console houdt natuurlijk ook niet over, blij dat je het eindelijk met me eens bent ;)
./flauwe inside joke

Maar serieus, als je er even op googled zijn er nog best wat hits op titels als, 'krijgen we een remake ik vond het erg leuk' wat me best verraste! En schijnbaar komt er mogelijk nog een xb1 versie, ms schijnt het patent
vernieuwd te hebben oid.........misschien proberen als het in gamepass komt? ;)
Ik zou er iig zelf ook niet snel geld aan uitgeven.

Sagat schreef op maandag 17 juni 2019 @ 10:47:
Die rpg lijkt me idd wel iets voor jou, anders even proberen op je snes mini? Kan je daarna altijd nog beslissen of het de prijs voor de snes cart waard is.....

.flauwe inside joke
En ja fps op console houdt natuurlijk ook niet over, blij dat je het eindelijk met me eens bent ;)
./flauwe inside joke

Maar serieus, als je er even op googled zijn er nog best wat hits op titels als, 'krijgen we een remake ik vond het erg leuk' wat me best verraste! En schijnbaar komt er mogelijk nog een xb1 versie, ms schijnt het patent
vernieuwd te hebben oid.........misschien proberen als het in gamepass komt? ;)
Ik zou er iig zelf ook niet snel geld aan uitgeven.
SNES mini, goeie..niet eens meer aan dat ding gedacht. Ga ik doen :). Evt. remakes zou ik de gaten houden maar voor nu lijkt 2077 me erg tof om te gaan doen.

FPS op consoles, ja daar heb je me hé! Zin in een urenlange vergelijk tussen alle mogelijke console varianten binnenkort? :P

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Seroczynski
  • Nu online
Exorcist schreef op maandag 17 juni 2019 @ 12:26:
[...]

FPS op consoles, ja daar heb je me hé! Zin in een urenlange vergelijk tussen alle mogelijke console varianten binnenkort? :P
I'm in :P

• Sagat
Exorcist schreef op maandag 17 juni 2019 @ 12:26:
[...]

SNES mini, goeie..niet eens meer aan dat ding gedacht. Ga ik doen :). Evt. remakes zou ik de gaten houden maar voor nu lijkt 2077 me erg tof om te gaan doen.

snes mini: doen!
remake: wie weet wat het wordt, met secret of mana en ff7 is het iig niet de eerste rpg die een remake krijg (sowieso in genoeg andere genres ook natuurlijk).

vergelijk: hrmmm count me out, heb de DF retro quake doom comparison al gezien, denk niet dat je/wij daar veel aan kunnen toevoegen. misschien quake eigenlijk ook wel..... :?

In het verlengde ervan, ik zou zweren dat ik ook Exhumed had op de sega saturn, dat was 'back then' echt een revolution in console fps land.......maar vermoedelijk had ik een demo cd, en/of gespeeld als pc variant ofzo.
Doe mij maar een shmup vergelijking! :*)

• Seroczynski
  • Nu online
Sagat schreef op maandag 17 juni 2019 @ 12:57:
[...]

Doe mij maar een shmup vergelijking! :*)
Die laat ik aan jouzelf over :) Gisteren alle games die je genoemd had uitgeprobeerd, ook Gradius Collection, maar dat zijn gewoon de oude games met wat betere muziek geloof ik. Wel wat aparte games die erg leuk spelen, ook co-op tot mijn verbazing.

• Jumpman
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 12:54
[...]

Is volgens mij zo'n € 110,00 waard. Maar dit soort items (niet extreem zeldzaam, maar gewoon populair) voor de hoge prijzen, kosten gewoon heel veel tijd om te verkopen. Dit soort games vinden de echt geïnteresseerden vaak nog wel in een lot (al dan niet sealed) en wachten daar dan op. Bij een gesealde game met een lage oplage, dan wordt het interessant.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mostrow
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 22-08 19:18

Heb ik destijds een originele cart van gehad, vond het een fantastisch spel en zou het nog steeds zo kunnen spelen.
Denk dat ik er deze keer iets minder lang er over zal doen om het uit te spelen aangezien het pad altijd hetzelfde is.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Xyphoid

Heb ik thuis liggen. Is een Cyberpunk/Fantasy RPG.
Speelde ik vroeger vaak op mijn X-Fighter Copybox.
Zelfs met guide nooit uit kunnen spelen.
Toen ik hem CIB vond voor 97 Euro, heb ik hem gelijk gekocht.

Xyphoid schreef op maandag 17 juni 2019 @ 16:29:
[...]

Heb ik thuis liggen. Is een Cyberpunk/Fantasy RPG.
Speelde ik vroeger vaak op mijn X-Fighter Copybox.
Zelfs met guide nooit uit kunnen spelen.
Toen ik hem CIB vond voor 97 Euro, heb ik hem gelijk gekocht.
Zal 'm binnenkort eens proberen, wie weet waar ik 'm dan ooit tegen het lijf loop. Zag er in ieder geval veelbelovend uit, thx.

• Henkje.doc

Xbox 360 Meuk.. schande!! ;)

• CryptoNL
snefkens schreef op zondag 16 juni 2019 @ 23:28:
[...]

Steelbook versie is toch niet zeldzaam? Deze is rond de 10 euro te krijgen. Sealed zal die wel iets meer waard zijn, maar niet heel veel meer gok ik.
Schijnbaar toch wel. Er zijn er 2 verkocht voor 120,- sealed UK versies.

• Sh0ckTr00per
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 19:51
En dat is geen eBay-prijsinflatie geweest? Ik heb hem dan weliswaar niet sealed, maar heb 4 euro betaald voor een zo goed als nieuwe begin dit jaar op de beurs in Zwolle

• gast7
120 lijkt me wat hoog zelfs gesealed denk meer aan 30 a 50 sealed

in het verleden zag ik de engelse varianten gesealed voor dat soort bedragen zien gaan

@Sh0ckTr00per misschien verwar je hem met de gewone metal gear 3 voor ps2 die is echt maar rond de 4 euro waard

gast7 wijzigde deze reactie 17-06-2019 22:18 (20%)

Acties:
  • +1Henk 'm!
Henkje.doc schreef op maandag 17 juni 2019 @ 19:12:
[...]

Xbox 360 Meuk.. schande!! ;)
FIFA 14 ;) , moest ik nog hebben in de "collectie" van alle Fifa's omdat ik destijds op de PS4 was overgestapt :P

Nou ja vooruit, GoW 2 Limited Edition, Quake 4 met Quake 2 disc of content, Batman Arkham Asylum en Origins, CoW MW1 (had hem ooit nieuw gekocht maar blijkbaar destijds weer verkocht, jaren gedacht dat ik 'm gewoon had), Metro 2033, Saints Row IV, Trials + Limbo + Splosion Man (deze wel echt content mee...Trials heb ik de downloads van op de 360 (en nu One X) maar het eerste deel nu op disc).

Rest is relatief meuk of een catchup van games die ik na mijn 360 tijd () alleen op de PS3 gekocht heb. Nu maar weer ruimte maken :)

• Sh0ckTr00per
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 19:51
gast7 schreef op maandag 17 juni 2019 @ 22:02:
120 lijkt me wat hoog zelfs gesealed denk meer aan 30 a 50 sealed

in het verleden zag ik de engelse varianten gesealed voor dat soort bedragen zien gaan

@Sh0ckTr00per misschien verwar je hem met de gewone metal gear 3 voor ps2 die is echt maar rond de 4 euro waard
Nee, de steelbook. De gewone heb ik ook voor een euro zien liggen. Stond een kraam in Zwolle net naast de ingang van de hoofdzaal die had heel veel ps2 in dumpbakken.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Seroczynski
  • Nu online
Er is een nieuwe flashcart voor de Mega Drive aangekondigd, welke als unieke feature de Sega CD ISO's weet af te spelen zonder een Sega CD.
World’s First Mega-CD/Sega CD FPGA Optical Disc Emulator

• Plays both ISOS (bin+cue) and ROMS
• RAM based cartridge for instant boot
• Compatible with all original and region free patched Mega-CD / Sega CD bios
• Supports Megadrive / Genesis, Sega CD / Mega-CD, Master System and 32X games (requires 32X add-on)
• Fully Supports original Megadrive and Genesis hardware (Nomad included)
• Fully compatible with Analogue Mega Sg!
• Easy to use interface for navigating your collection with screenshots, genre, year and description
• Save State support for Megadrive and Genesis Cartridge games (8 slots)
• Built in cheat engine for Megadrive and Genesis cartridge games
• Emulates all different Genesis / Mega Drive / Master System / 32x cartridge mappers.
• Stores all different Genesis / Mega Drive / Master System / 32x cartridge saves into microsd card.
• Per game Mega-CD / Sega CD Backup RAM and Cartridge RAM stored into microsd card
• Master System FM Core
• In-Game menu for fast reboot and swapping games (Genesis / Megadrive and Mega-CD / Sega CD)

Enhanced Mega Drive games with CD audio and Mega-CD / Sega CD hardware (MSU1 like)
• 400GB Exfat microsd supported

bron

Seroczynski wijzigde deze reactie 18-06-2019 12:55 (68%)

• Henkje.doc
Exorcist schreef op maandag 17 juni 2019 @ 23:29:
[...]

FIFA 14 ;) , moest ik nog hebben in de "collectie" van alle Fifa's omdat ik destijds op de PS4 was overgestapt :P

Nou ja vooruit, GoW 2 Limited Edition, Quake 4 met Quake 2 disc of content, Batman Arkham Asylum en Origins, CoW MW1 (had hem ooit nieuw gekocht maar blijkbaar destijds weer verkocht, jaren gedacht dat ik 'm gewoon had), Metro 2033, Saints Row IV, Trials + Limbo + Splosion Man (deze wel echt content mee...Trials heb ik de downloads van op de 360 (en nu One X) maar het eerste deel nu op disc).

Rest is relatief meuk of een catchup van games die ik na mijn 360 tijd () alleen op de PS3 gekocht heb. Nu maar weer ruimte maken :)
Nice. Zitten goede titels tussen.
Zal ook eerlijk toegeven dat ik vanochtend ook even had gekeken of ik bij onze Quake 4 ook een bonus disk had. En gelukkig was dit het geval :)
Was idd alleen bij de eerste run en niet de latere runs.

• snefkens
Iemand ervaring met de 32x? Is bijna nergens te krijgen, alleen die ontbreekt nog in mijn sega collectie. Zijn de spellen het waard?

• Seroczynski
  • Nu online
snefkens schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 23:01:
Iemand ervaring met de 32x? Is bijna nergens te krijgen, alleen die ontbreekt nog in mijn sega collectie. Zijn de spellen het waard?
Zit er ook al een tijdje zonder succes op te azen. Voor de games hoef je het niet echt te doen denk ik, maar voor de verzameling is het een mooi object :)

snefkens schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 23:01:
Ik heb er eentje :*)

Maar ehm, nee. Doom 32x ( hoi @Sagat ) is leuk maar niet bijzonder of bijzonder anders dan Doom voor de SNES met FX2 chip. Kolibri is aardig..maar daar koop je geen 32x voor. Je hebt in principe meer aan de Mega CD als je puur kijkt naar games. Voor de nostalgie/retro-goodness is het een must-have, zo'n uitstekende champignon op je MegaDrive.

• snefkens
Exorcist schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 23:12:
[...]

Ik heb er eentje :*)

Maar ehm, nee. Doom 32x ( hoi @Sagat ) is leuk maar niet bijzonder of bijzonder anders dan Doom voor de SNES met FX2 chip. Kolibri is aardig..maar daar koop je geen 32x voor. Je hebt in principe meer aan de Mega CD als je puur kijkt naar games. Voor de nostalgie/retro-goodness is het een must-have, zo'n uitstekende champignon op je MegaDrive.
Ja zoiets dacht ik al. Mega cd heb ik al en daar zijn prima games voor (snatcher!). 32x zal ik dan alleen een keer kopen als die voor een leuk prijsje te koop is.

Dan wordt de volgende aankoop toch een N64 met RGB mod vermoed ik ;-)
snefkens schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 23:23:
[...]

Ja zoiets dacht ik al. Mega cd heb ik al en daar zijn prima games voor (snatcher!). 32x zal ik dan alleen een keer kopen als die voor een leuk prijsje te koop is.

Dan wordt de volgende aankoop toch een N64 met RGB mod vermoed ik ;-)
Ook daar ervaring mee (N64) en dan kom je in principe uit op een Franse N64 met RGB mod (of zelf doen, op een Franse N64). Vrij duur, er zijn ook HDMI oplossingen maar ook die zijn vrij lastig (en dus prijzig) te implementeren. Maar het is het an sich wel waard t.o.v. het composiet beeldsignaal uiteraard.

• snefkens
Exorcist schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 23:26:
[...]

Ook daar ervaring mee (N64) en dan kom je in principe uit op een Franse N64 met RGB mod (of zelf doen, op een Franse N64). Vrij duur, er zijn ook HDMI oplossingen maar ook die zijn vrij lastig (en dus prijzig) te implementeren. Maar het is het an sich wel waard t.o.v. het composiet beeldsignaal uiteraard.
Ik had inderdaad al de Franse N64 op het oog, is rond de 100 euro op Ebay te krijgen inclusief mod. Dus valt wel reuze mee moet ik zeggen. De HDMI mod vind ik te prijzig en ook niet gelijk noodzakelijk. Kan hem gewoon via scart aansluiten. Heb nu een N64 met een speciale s-video kabel die aangepast is om te werken op een NL N64. Alleen soms vallen de kleuren weg, tevens vind ik het beeld nog steeds heel wazig. De enige console dat ik geaccepteerd heb dat die composite heeft is de Nes.

Ook de controllers blijft een ding bij de N64, lastig om een controller met een goed pookje te vinden. Heb nu ook de retrobit, werkt prima maar is het toch niet helemaal.

• Sagat
Gister even mijn dc aangeslingerd, ik had op yt iemand sf3 second impact zien spelen en dacht dat ik dat wel beter kon.
Dat was niet zo :')
Maar op zich wel leuk. Mijn dc maakte in eerste instantie wat hardere lees geluiden dan ik gewend was maar verder prima. Met een uitzondering! En dat is dat het beeld wazig en donker was. Nou heb ik geen geweldige crt maar mijn andere consoles zien er veel beter uit. Oorzaak? El cheapo spider cable :(
Ik moet dus echt op zoek naar mijn org cables en idealiter toch die extra scart wisselaar en dan per console kijken wat ik wil qua kabels....

En 32x verzamel technisch wil ik hem ook maar de library heeft weinig waar ik heel vrolijk van word. Op zich wel weer grappig. Je zou letterlijk elke game kunnen testen, kan best snel met wat 80-90 games ofzo?
Ik werd overigens blij en verdrietig van die nieuwe md cart van terraonion. Achteraf liever die gekocht dan mijn everdrive, maar ik vind het wel geniaal.

Verder schijnt die polymega toch ook erg goed te zijn. Dus voor nu lekker afwachten op die vlakken. En dan als de revieuws er zijn wellicht nog iets kopen.

• masauri
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 22:44

masauri

aka qwybyte

snefkens schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 23:33:
[...]

Ik had inderdaad al de Franse N64 op het oog, is rond de 100 euro op Ebay te krijgen inclusief mod. Dus valt wel reuze mee moet ik zeggen. De HDMI mod vind ik te prijzig en ook niet gelijk noodzakelijk. Kan hem gewoon via scart aansluiten. Heb nu een N64 met een speciale s-video kabel die aangepast is om te werken op een NL N64. Alleen soms vallen de kleuren weg, tevens vind ik het beeld nog steeds heel wazig. De enige console dat ik geaccepteerd heb dat die composite heeft is de Nes.

Ook de controllers blijft een ding bij de N64, lastig om een controller met een goed pookje te vinden. Heb nu ook de retrobit, werkt prima maar is het toch niet helemaal.
Ik wacht de reviews af van dit ding: https://hyperkinlab.com/3...mecube-n64-snes-hyperkin/

En ik heb twee retrofighters controllers: https://retrofighters.com...tgen-n64-controller-gray/

Kostte dankzij de import heffing wel wat (geen verzendoptie keuze helaas) maar het is zijn geld dubbel en dik waard. Ok , het heeft niet de specifieke handgreep maar mijn vrouw is er juist super blij van.
En went sneller dan ik had verwacht.

Gisteren nog een gamecube controller die ik had overgenomen volledig opengedraaid en gecleaned, (kattenharen, wenkbrauwen enz. erin gevonden, ongeloofelijk!!!)
Ging ik erna majora's mask mee spelen, kwam ik tot de ontdekking dat de r-trigger niet goed zat terwijl ik nog geen save kon doen |:(
Gelukkig heb ik die in het eerste gedeelte niet nodig gehad gezien ge dat als deku scrub...

De Grote GoT FG Kettingbrief - Deel 10 - Inschrijven nog mogelijk! Start 31/8

• snefkens
Het lijkt mij onmogelijk om een goed signaal uit de N64 te halen als deze geen rgb ondersteund. Die kabel zal composite omzetten naar een digitaal signaal. Voor die prijs, word je daar niet blij van.... Het is technisch gewoon niet mogelijk. De snes ondersteund native rgb, de N64 niet.

De rest van de hyperkin kabels ben ik al niet kapot van. Dus ik zou er niet heel erg op hopen.

• Seroczynski
  • Nu online
snefkens schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 23:33:
[...]

Ik heb het vaker geroepen, en blijf er ook stellig bij dat de volgende oplossing een zeer goede prijs/kwaliteit levert: N64 Stick Converter PCB v3

Zelf heb ik dit uitgevoerd op vier controllers. Uiteraard een blauwe, rode, groene en gele controller :)

Sagat schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 09:07:
Mijn dc maakte in eerste instantie wat hardere lees geluiden dan ik gewend was maar verder prima.
Een niet originele disc wellicht? Daar heeft de laser van de DC veel meer moeite mee waardoor je dat geluid ook meer hoort dan normaal.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Raem
Seroczynski schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 23:08:
[...]

Ik heb het vaker geroepen, en blijf er ook stellig bij dat de volgende oplossing een zeer goede prijs/kwaliteit levert: N64 Stick Converter PCB v3

Zelf heb ik dit uitgevoerd op vier controllers. Uiteraard een blauwe, rode, groene en gele controller :)

Ik heb een tijdje geleden deze gekocht. Goede kwaliteit (al had die van mij iets zwaarder mogen zijn). Maar ik heb hem vooral gehaald voor de indeling. Heb nooit kunnen wennen aan de originele controller van de N64.

• Sp33dFr34k
  • Registratie: juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Raem schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 11:30:
[...]

[Afbeelding]
Ik heb een tijdje geleden deze gekocht. Goede kwaliteit (al had die van mij iets zwaarder mogen zijn). Maar ik heb hem vooral gehaald voor de indeling. Heb nooit kunnen wennen aan de originele controller van de N64.
Hoe bevalt die? Ik las dat er problemen waren met knopjes, en een combo van L trigger en c stick ofzo? Is dat nog steeds? Is ie ergens in de EU te krijgen? :)

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte Aorus GTX1080TI | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Acer Predator X34P | M-Audio AV40

• Raem
Sp33dFr34k schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 12:36:
[...]

Hoe bevalt die? Ik las dat er problemen waren met knopjes, en een combo van L trigger en c stick ofzo? Is dat nog steeds? Is ie ergens in de EU te krijgen? :)
Ik vind hem wel prima. Eerdere versies hadden inderdaad een design flaw, dat wanneer je de L-trigger indrukte dat de stick hier dan last van had. Maar dat is inmiddels opgelost.
Of hij in de EU te krijgen is durf ik je niet te zeggen. Ik heb hem bij https://castlemaniagames.com/ gekocht.

• Sp33dFr34k
  • Registratie: juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Raem schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 13:40:
[...]

Ik vind hem wel prima. Eerdere versies hadden inderdaad een design flaw, dat wanneer je de L-trigger indrukte dat de stick hier dan last van had. Maar dat is inmiddels opgelost.
Of hij in de EU te krijgen is durf ik je niet te zeggen. Ik heb hem bij https://castlemaniagames.com/ gekocht.
Thanks voor de info, had je import fees bij die shop?

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte Aorus GTX1080TI | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Acer Predator X34P | M-Audio AV40

• Raem
Sp33dFr34k schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 14:56:
[...]

Thanks voor de info, had je import fees bij die shop?
Volgens mij wel, maar weet het niet meer zeker.

• snefkens
Raem schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 11:30:
[...]

[Afbeelding]
Goede tip! Ik ben ook niet zo kapot van de normale controller. Moet zeggen dat ik de controllers na de snes sowieso niet heel fijn vind van Nintendo. Dit is zeker een uitkomst!

• Sagat
snefkens schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 21:35:
[...]

Goede tip! Ik ben ook niet zo kapot van de normale controller. Moet zeggen dat ik de controllers na de snes sowieso niet heel fijn vind van Nintendo. Dit is zeker een uitkomst!
1e reactie hey!
2e.... n64 hrmmm, cube hrmmm wii. Hehe... niet best maar classic controller ftw...wii u overgeslagen en met de switch ook classic controller en daarnaast nog retrobit snes pad.

Dus eens!

Met wel voetnoot it made sense! N64 met analog en digital. Cube met experiment van herkenbare knopen. Wii en wii u moge duidelijk zijn en switch helemaal, respect voor innovaties!

Sagat wijzigde deze reactie 22-06-2019 10:39 (15%)

• snefkens
@Sagat classic controller is inderdaad prima. Overigens is de Nes controller ook niet best, de hoeken van die controller ga je na een half uur voelen.

Voor mij is nog steeds de playstation controllers de beste. Vooral de ps4 controller is erg goed.

De 6 button megadrive controller vind ik ook een erg goede controller!

• Sagat
snefkens schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 12:01:
@Sagat classic controller is inderdaad prima. Overigens is de Nes controller ook niet best, de hoeken van die controller ga je na een half uur voelen.

Voor mij is nog steeds de playstation controllers de beste. Vooral de ps4 controller is erg goed.

Nes: yup ‘vroeger’ had ik nes eelt, nooit lastvan de controller, snapte niet waarom mensen konden klagen...nu wel :)

Een bekende fighting game player was laatst pads aan het testen. En gaf aan dat hij m30 volgens mij fijnste controller vond. Die is volgens mij gebaseerd op 6 button md pad. Met convertors kon je die dag gebruiken op pc, switch en xbox 360 en 1, en ps3 en 4....vind het erg interresant!

• Seroczynski
  • Nu online
Sagat schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 17:19:
[...]

Nes: yup ‘vroeger’ had ik nes eelt, nooit lastvan de controller, snapte niet waarom mensen konden klagen...nu wel :)

Een bekende fighting game player was laatst pads aan het testen. En gaf aan dat hij m30 volgens mij fijnste controller vond. Die is volgens mij gebaseerd op 6 button md pad. Met convertors kon je die dag gebruiken op pc, switch en xbox 360 en 1, en ps3 en 4....vind het erg interresant!
Had die niet relatief veel lag? Als je enkel op de MegaDrive speelt zou je volgens mij beter de 2.4 wireless controllers van Krikzz kunnen gebruiken.

• DYX
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 22-08 12:25
snefkens schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 12:01:

Nes, snes en n64(oke, deze was ook gewoon wat vreemd en kon je op 2 manieren gebruiken) controllers lagen niet echt super in de hand. Ergonomie stond niet super hoog in de lijst bij het ontwerpen :X De allereeste dual shock voor de psx was wel echt een verademing toen.

Ook al is de playstation mijn main console moet ik eerlijk bekennen dat ik de grotere xbox360 controller net iets lekkerder in de hand. Gamecube vond ik ook niet slecht.

• Seroczynski
  • Nu online
DYX schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 22:25:
[...]

Nes, snes en n64(oke, deze was ook gewoon wat vreemd en kon je op 2 manieren gebruiken) controllers lagen niet echt super in de hand. Ergonomie stond niet super hoog in de lijst bij het ontwerpen :X De allereeste dual shock voor de psx was wel echt een verademing toen.

Ook al is de playstation mijn main console moet ik eerlijk bekennen dat ik de grotere xbox360 controller net iets lekkerder in de hand. Gamecube vond ik ook niet slecht.
Ik vind de Dual Shock net wat te klein (net zoals de DS2 en 3). Pas bij de 4 zijn ze terug gegaan naar een groter design en dat doet in mijn ogen de controller enorm veel beter in de hand liggen. Om die reden heb ik voor mijn OG PSX geen DS1 controllers maar Dual Analogues ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sagat
Seroczynski schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 20:47:
[...]

Had die niet relatief veel lag? Als je enkel op de MegaDrive speelt zou je volgens mij beter de 2.4 wireless controllers van Krikzz kunnen gebruiken.
Het is juist voor last & current gen + pc. Voor de md heb ik een 6 button pad en die brooks convertor. Eigenlijk vooral voor de ps4 en pc zoek ik nog een goede oplossing. X360 speel ik steeds minder op. Maar zou het wel fijn vinden om de optie te hebben als ik er op wil spelen. En ook voor xb1 natuurlijk.

Snes pads vind ik overigens wel fijn. Ps joypad zijn goed voor 3d, niet voor 2d imho.

Edit:
Hmmm, even voor de volledigheid. Op zich kunnen de ps joypads wel prima gebruikt worden voor 2d, maar ik vind het niet fijn spelen. Ds4 is daarbij een erg fijne joypad in general geworden en ds3 is mijn minst favorite van de 4.

Sagat wijzigde deze reactie 23-06-2019 12:08 (15%)

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Benjamin-
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 20-08 12:51

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Update van mijn kast. Zo goed als af.

Ben nog opzoek naar een 14 inch Sony PVM voor het vak onder mijn Dreamcast. Moet nog een Snes, GC en ook nog een keer een PS4.

In het vak links boven, wil ik nog Nintendo handhelds hebben.

https://tweakers.net/ext/f/LthFC89IsVYpqpTSzPnc7N6T/thumb.jpg

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

• Sagat
Benjamin- schreef op zondag 23 juni 2019 @ 17:05:
Update van mijn kast. Zo goed als af.

Ben nog opzoek naar een 14 inch Sony PVM voor het vak onder mijn Dreamcast. Moet nog een Snes, GC en ook nog een keer een PS4.

In het vak links boven, wil ik nog Nintendo handhelds hebben.

[Afbeelding]
Leuk man! Maar je had niet alles aangesloten toch?

Nog steeds mijn todo list is om alles aangesloten te hebben en dan het liefst per console op optimale manier. Oh en goed labellen welke console waar aangesloten zit, het frustreert me af en toe een beetje dat ik moet zoeken naar het juist scart poortje :P
Ik zag bij ' my life in gaming' volgens mij zelfs nog dat voor de DC aanbevolen werd op aparte kabels te gebruiken voor 2d en 3d games (of eigenlijk op basis van de gebruikte resolutie, maar denk dat het aardig klopt met 2d/3d) maar damn, weet niet of ik zo fanatiek ben....maar eerst nog is goed opruimen en ruimte maken voor een comfy bankje in mijn game hok.

Daarnaast, het is natuurlijk zeker niet gratis om alle consoles te voorzien van extra bekabeling en in sommige gevallen mods, heck mijn nl launch n64 is misschien niet eens te modden naar rgb.
Een polymega is dan wellicht interessanter, then again, ik speel de oudere consoles het liefst of crt....en dat gaat met neen poly natuurlijk niet, al hoewel je wellicht van hdmi naar rgb scart zou kunnen gaan? Maar indien mogelijk zal ook dat wel weer prijzig zijn.

Verder als mini projectje....dit weekend weer is supercars2/amiga gespeeld. Erg vet, alleen het is een 2disk game, en ik moest dus gewoon in de emulator disk swappen......haha dat is wel erg retro :+
De amiga had ook harde schijven, dus eigenlijk wil ik is kijken of ik die game dan op een amiga hd kan installeren en dat hij dan gewoon zo goed als automagisch naar disk 2 gaat. Maar geen idee hoe dat moet, vind het wel grappig om uit te zoeken.

Gameplay was overigens wel weer geweldig, het is dus een ' birds eye view' racing game (ala micro machines) maar met toch wel redelijke controls, je auto slipt/drift. Verder kan je wapen en auto upgrades kopen en zitten er mini interviews in waar je extra punten of cash mee kan verdienen, of juist boete krijgen of gekort worden. Met maar 3 difficulities is het niet de meest uitgebreide game, maar de moeilijkheid is best behoorlijk. Ondanks dat ik de game vroeger doodgespeed heb, had ik zelfs easy niet gehaald op mijn eerste poging, en op medium gewoon in de laatste race uitgevallen (je heb een healthbar, als je teveel crashed en/of neergeschoten wordt gaat die leeg) en dan ben je gewoon game over...damn.

Verder hard na zitten te denken over mega man 11 (ok geen echte retro, maar wel def retro inspired natuurlijk) en de king of fighter collectie (orcohi saga, is kof94 tot en met 98 en koste helemaal 7,50, maar wel digitaal).
Maar beide besloten te skippen. Voor mm hoop ik ooit nog is dan een fysieke uitbreiding te kunnen kopen waar dan ook 8 en 9 inzitten. en 11 verwacht ik ooit nog wel is te spelen via gamepass (of anders via gwg of plus).

De kof collectie is vet maar zijn natuurlijk allemaal redelijk gelijk soortige games. Helpt ook niet dat ze allemaal echt behoorlijk moelijk zijn. Dus beter om maar via YT het verhaal te volgen en mogelijk per team nog is een play through te kijken voor alle achtergrond info.
Verder heb ik 95 al op mijn saturn en 98 (weliswaar um) al op pc EN x360).
Oh en al vaker gezegd, zou graag ooit een neo geo willen......die games wil je natuurlijk het liefst daarop spelen, en dan nog eigenlijk de keuze tussen de cart versie en de cd versie (want betere muziek) maar dan wel vanaf een sd card om laad tijden te beperken :*)

• MeZZiN
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 22-08 15:14
Ben zelf enorm fan van de Gamecube controller de playstation is werkbaar. Vind de thump analog gewoon wat minder. Moet zeggen dat de pro controller van de switch een waardig alternatief aan het worden is.

Maar goed mijn cube controller beginnen wat stuk te gaan plus we hebben er 1 te kort dus moet ik nog een kabel regelen om van Classic controller naar gamecube te gaan. Alleen Rraphnet heeft die helaas kan niets vinden dat hij ze ook in europa verkoopt (import issues) maar goed dan kan ik wel een nieuwe snes controller aansluiten op mijn cube voor gameboy player games.

Tesla MX - Leaf 2.zero

• Seroczynski
  • Nu online
MeZZiN schreef op maandag 24 juni 2019 @ 11:35:
[...]

Alleen Rraphnet heeft die helaas kan niets vinden dat hij ze ook in europa verkoopt (import issues) maar goed dan kan ik wel een nieuwe snes controller aansluiten op mijn cube voor gameboy player games.
Ik heb eerder van Raphnet gekocht, was geen enkel probleem. Kleine envelop dus ook geen importkosten (was sowieso niet heel duur).

• MeZZiN
Dan gaan we het maar eens proberen het is ook de enige met conversie kabels lijkt het

Tesla MX - Leaf 2.zero

• Benjamin-

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Sagat schreef op maandag 24 juni 2019 @ 09:48:
[...]

Leuk man! Maar je had niet alles aangesloten toch?
Klopt. Wanneer ik een PVM heb, ga ik wel wat aansluiten, de drie consoles die voor mij de meeste betekenis hebben, zijn de Snes, N64 en de DC, die wil ik dan ook wel aansluiten.

Je stuk over de beste kabels en mods is herkenbaar. Bijvoorbeeld voor de DC is er een ombouwkit om op hoge kwaliteit je beeld op een LCD te krijgen, kost je wel geloof ik iets van 150 euro. Dat is geloof ik wel 1 van de duurste manieren op beter beeld te krijgen op een oudere console, maar toch, het loopt wel vrij snel op.
Denk dat uiteindelijk de vraag is, hoeveel kost het allemaal, en is dat het geld waard voor de tijd dat je het gaat gebruiken.

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

• Seroczynski
  • Nu online
Benjamin- schreef op maandag 24 juni 2019 @ 15:45:
[...]

Je stuk over de beste kabels en mods is herkenbaar. Bijvoorbeeld voor de DC is er een ombouwkit om op hoge kwaliteit je beeld op een LCD te krijgen, kost je wel geloof ik iets van 150 euro. Dat is geloof ik wel 1 van de duurste manieren op beter beeld te krijgen op een oudere console, maar toch, het loopt wel vrij snel op.
Denk dat uiteindelijk de vraag is, hoeveel kost het allemaal, en is dat het geld waard voor de tijd dat je het gaat gebruiken.
Herkenbaar. Als ik zo zie wat ik inmiddels allemaal uit heb gegeven om het beste plaatje op mijn plasma te krijgen, dan wordt vooral mijn vriendin niet zo vrolijk. Maar ja, het is heel persoonlijk wat je bereiken wil. Zo zou ik het te gek vinden als mijn console (waar ik nu zo hard aan knutsel) het over een jaar of twintig gewoon nog doen op de apparatuur die wij dan gebruiken, eventueel via een verloopstukje.

• MeZZiN
Benjamin- schreef op maandag 24 juni 2019 @ 15:45:
[...]

Klopt. Wanneer ik een PVM heb, ga ik wel wat aansluiten, de drie consoles die voor mij de meeste betekenis hebben, zijn de Snes, N64 en de DC, die wil ik dan ook wel aansluiten.

Maar je kan voor de meeste consoles prima uit te voeten met een OSSC en nette scart kabels alleen de N64 is een beetje lastig omdat hij geen goede output heb. DC heeft gewoon VGA dus dat is makkelijk snes heeft gewoon rgb out.

Tesla MX - Leaf 2.zero

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Benjamin-

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Seroczynski schreef op maandag 24 juni 2019 @ 15:56:
[...]

Herkenbaar. Als ik zo zie wat ik inmiddels allemaal uit heb gegeven om het beste plaatje op mijn plasma te krijgen, dan wordt vooral mijn vriendin niet zo vrolijk. Maar ja, het is heel persoonlijk wat je bereiken wil. Zo zou ik het te gek vinden als mijn console (waar ik nu zo hard aan knutsel) het over een jaar of twintig gewoon nog doen op de apparatuur die wij dan gebruiken, eventueel via een verloopstukje.
Het persoonlijke is absoluut waar. Het is zo moeilijk om te zeggen wat iets nu werkelijk waard is. Soms is het doen van het geheel al het geld waard, immers mag een hobby geld kosten, en heb jij dagen/weken/maanden plezier van dit soort dingen doen, dan mag alleen dat al geld kosten.

Sommige dingen zijn alleen wel voor andere moeilijker te begrijpen, mijn vriendin begrijpt mijn aankoop van de Saturn ook niet. Het meeste had ik namelijk al, en de PS2 fat had ik voor een paar tientjes met een zooitje spellen. Echter de Saturn was 90 euro (wat een mooie prijs is), met een paar 'bagger' spellen (goede had hij los verkocht) en moest er een stukje voor rijden. Tevens heb ik nog nooit met een Saturn gespeeld, dus ook geen nostalgie. Dat zullen een hoop mensen niet begrijpen, terwijl ik hem moest hebben.
MeZZiN schreef op maandag 24 juni 2019 @ 16:11:
[...]

Maar je kan voor de meeste consoles prima uit te voeten met een OSSC en nette scart kabels alleen de N64 is een beetje lastig omdat hij geen goede output heb. DC heeft gewoon VGA dus dat is makkelijk snes heeft gewoon rgb out.
Hij heeft VGA, maar dat betekent niet dat je hiermee ook het beste beeld krijgt. Hier heb je een filmpje over de DCHDMI mod. YouTube: DF Retro: DCHDMI Review - The Ultimate Dreamcast HDMI Upgrade!

Ik zeg daarmee niet dat andere opties niet mooi zijn, maar het gaat hier meer om het idee dat je steeds verder kan.

Snes komt in 3 versies zover ik weet, een 2 chip, een 1 chip, en een nieuwe versie van de 1 chip die wel weer een modificatie nodig heeft om de beste kwaliteit eruit te halen.

• MeZZiN
Nee misschien niet het perfecte beeld maar een goede 90% heen. Moet zeggen dat het verschil tussen de CARBY en de RGB scart is wel aanwezig maar de RGB was best prima.

Tesla MX - Leaf 2.zero

• Benjamin-

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Bij die 10% is waar het vaak fout gaat bij 'ons'. Gross van de mensen zal het niet interesseren. Koop een mini Snes, hang hem aan je LCD en het is goed. Dan krijg je die kleine groep die redelijk het onderste uit de kan wilt halen. Sommige gaan voor het beste, andere willen nog wel een paar procent inleveren, maar bij 10% begint het bij de fanatiekelingen toch wel weer te kriebelen. ;)

• Seroczynski
  • Nu online
Benjamin- schreef op maandag 24 juni 2019 @ 18:19:
Bij die 10% is waar het vaak fout gaat bij 'ons'. Gross van de mensen zal het niet interesseren. Koop een mini Snes, hang hem aan je LCD en het is goed. Dan krijg je die kleine groep die redelijk het onderste uit de kan wilt halen. Sommige gaan voor het beste, andere willen nog wel een paar procent inleveren, maar bij 10% begint het bij de fanatiekelingen toch wel weer te kriebelen. ;)
Daarover gesproken.. Ik heb nu een gemodde PAL SNES die regiovrij is en zowel 50 als 60Hz speelt. Maar ik ben inmiddels al weken eBay in de gaten aan het houden voor een mooie SFC Jr. incl. originele controller. Naar verwachting kan de OSSC ook beter met het signaal over als het een 'native' kloksnelheid is i.t.t. een PAL 60Hz signaal.

• Sagat
Misschien even goed om mijn situatie is 'hier in de groep' te gooien.
errr is 'beetje' lang geworden, maar heb het ook ff min of meer voor mezelf gemaakt :>

==============================
Ik heb mijn verzameling eigenlijk gespreid, current en last gen op mijn plasma in de woonkamer, met als bonus die wii en ps2 ook daar, omdat die via component zitten (dus de 5 kabelige aansluiting). En daar ben ik ook best tevreden over! rest zit op hdmi en mijn nes classic staat daar ook, al hoewel ik moet toegeven dat ik die erg weinig gebruik.

Dan wat voor de meest hier het meest interesseant zal zijn. 9 consoles op mijn crt's (TV en monitor).
Helaas nog steeds niet mijn 'echte' sony TV. Die staat nog bij mijn ouders maar helaas is die nu nog niet toegangkelijk en zal ook wel zo blijven, iig op korte termijn, maar het is een degelijk tvtje en helemaal voor dit doel prima. Ik bezit momenteel 2 scart wisselaars, dus ik heb dan 6 poorten, of 5 als ik ze doorlus.....

megadrive (1) en pc engine (2) zitten via scart rgb aangesloten.....ik vind dat erg mooi en ga daar ook niet veel meer aan doen. Verder zit de nes (3) nu op composite....niet de beste kabel, maar bij games waar ik me er aan stoor kan ik dus uitwijken naar de mini met hdmi.Daarnaast is het een enorme verbetering met RF :r waarmee hij eerst zat. Hier heb ik dus ook wel vrede mee.

Dan de n64 (4), die zit met zijn eigen composite kabel, wederom niet geweldig, maar de n64 is nooit mijn favo console geweest dus ook hier wel vrede ermee. Helemaal icm de schijnbaar moeilijkheid om er RGB uit te halen (launchday nl pal console is het).

Dan komen we bij de saturn (5).....die staat on hold. Ik vind games er voor verzamelen te duur en lastig, dus ik verwacht niet veel fysiek meer te kopen......idealiter mod ik hem naar sd zodat de hele library unlocked word, maar dat is lastig en volgens mij nog best duur. Tot die tijd heb ik er wel vrede mee om via de composite scart kabel die ooit meegeleverd was te spelen, zag er ook best goed uit in mijn korte nightwarriors sessie van laatst. Erg interresant, ik zag gister een review van een 30 dollar kostende custom saturn naar hdmi kabel.....beeld was niet zo mooi als een 'echte' kabel maar goed......hou het in mijn achterhoofd. Hoewel ik moet zeggen dat dit niet miijn voorkeur heeft, zie de saturn toch nog als een 'crt' console, en daarnaast is mijn tv meubel beneden al aardig vol....

Dan de DC (6). Tsja laatst al benoemd maar....deze staat in principe wel iets hoger op de urgentie lijst van ik vond het beeld bij sf3 second impact laatst echt donker en flets. Zal waarschijnlijk al stuk verbeteren met zijn eigen composite cable. Maar misschien ook interresant om te kijken of die naar hdmi kan. Verder net als saturn...het liefst modden naar een sd oplossing, waarbij ik als het goed is nog ergens een defecte dc heb, die dus dan in eerste insantie die mod kan krijgen, en de goed kan ik dan houden voor mijn org games :*)

Cube (7): het word eentonig, maar ook hier geld, ik vind het tof dat ik hem aangesloten heb, maar niet een console waar ik het idee heb van, die moet perfect want ik ga hem veel spelen. Ook hier zou ik ooit het liefst iets van een sd kaart mod doen. Ook fijn is dat deze direct op mijn oude crt monitor zit ipv. van de tv. De monitor is net was scherper, helaas wel ietjes kleiner dan tv. Boeit me niet heel erg want ik zit er toch vlakbij

Org xbox (8): qua org library wsl mijn minst geliefde retro console, hoewel de n64 ook hoog scoort :P
Denk dat gezien het aantal games dat er uit is en hogere gfx kwaliteit ik hem nog nog hoger rate zelfs.
MAAR... het grote voordeel is emulatoren. Zoals jullie weten hoe ik wel van een arcade gamepje een oudere kunnen natuurlijk prima geemuleerd worden, verder zou ik is mijn amiga emulator daar kunnne finetunen. En voor 32x/megacd en zelfs neo geo cd zou het ook perfect zijn. Wat dat betreft een apparaat met veel potentie, en die ik dus zowaar al gemod heb. Ik zie dit ook WEL als een non crt console. Hoewel ik hem dus vermoeddelijk het meest voor emulatie zou gebruiken van systemen die ik wel als 'crt' zie 8)7

En last but not least, de snes (9).
Dit is gewoon mijn favor retro console en hiervoor moet ik eigenlijk gewoon een rgb scart oplossing hebben. Nu heb ik momenteel nog mijn launch day snes, wat dus een 2 chipper is. Idealiter dus ook een 1 chip kopen maar hrmmm, mits 20-30 euro vind ik een rgb scart kabeltje nog wel acceptabel. Maar hele extra console......
En als dat dan toch moet, tsja dan eigenlijk het liefst een usa variant ivm pal/ntsc.......maar dan zit je weer met het probleem dat die weer geen rgb scart hebben......toch? En my god wat vind ik die lelijk.
En voor korte termijn dus ook nog een snes mini. Vind het beeld op mijn pc lcd monitorje best acceptabel voor short term. En op mijn plasma ziet het er ook goed uit.

Misschien toch ik kijken of ik mijn tv meubel beneden wat kan uitbreiden of herindelen, want in principe vind ik wel dat 3 van de 9 dus sowieso naar hdmi zouden mogen (cube, org xb en dc) en bij de saturn twijfel ik....
Als ik ze alle 4 verhuis heb ik ook geen extra scart wisselaar nodig *O*

En dan natuurlijk nog afwachten hoe die games er uit zien op een OLED uiteindelijk, maar dat is dan helemaal toekomst muziek.

================

TLDR:
moet echt onder handen genomen worden.....consoles op el cheapo spider cable. being SNES, org XB en DC

ooit kijken naar betere opties: cube, saturn

Is goed genoeg voor mij ondanks composite. Nes en n64

Done: pce en md

• MeZZiN
SNES kan je misschien de super nt nemen veel beter dan dat komt het niet. En als je een RGB kabel moet kopen + nog een nieuwe tweede hans snes zit je bijna op de helft van de prijs van een super nt. HDMI en sinds het je favo console is zou ik dat doen. En als je uit je oude snes met RGB het beste signaal wil halen moet je al een OSSC halen en dan is op eens een super nt niet zo duur meer.

En voor de cube kan je redelijk goedkoop (75 euro) een carby kopen. Plus je kan DYX vragen of hij er nog een extra heeft die neemt er een paar mee uit de US.

Tesla MX - Leaf 2.zero

• Seroczynski
  • Nu online
Genoeg opties voor de SNES in ieder geval :P

Even een vraag over homebrew op de GameCube. Weet iemand of er verschil zit tussen de combinatie van een Action Replay disc met een Memory Card waar een SD kaart in kan, en een "officiële" SD Media Launcher? Ik heb optie 1 en twijfel of ik deze moet vervangen door optie 2. Verder is mijn GCN gemod met een ViperGC.

• Beaudog
  • Registratie: augustus 2015
  • Laatst online: 21:48
Gebruikte zelf op mijn consoles een scanline generator of een xrgb op mijn led tv .

Ryzen 1500x 1600 1700x 2600x Vega 56 Vega 64 Vega vii rx480

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MeZZiN
Seroczynski schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 10:46:
Genoeg opties voor de SNES in ieder geval :P

Even een vraag over homebrew op de GameCube. Weet iemand of er verschil zit tussen de combinatie van een Action Replay disc met een Memory Card waar een SD kaart in kan, en een "officiële" SD Media Launcher? Ik heb optie 1 en twijfel of ik deze moet vervangen door optie 2. Verder is mijn GCN gemod met een ViperGC.
Niets behalve dat de kwaliteit van de SD media launcher kaart zo slecht is. Je kan gewoon beter een Wii key SD halen werk beter en stukken steviger. Mijn Launcher is al stuk ben blij dat het ging om de disk en niet op de memory card.

Tesla MX - Leaf 2.zero

• Sagat
MeZZiN schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 10:15:
SNES kan je misschien de super nt nemen veel beter dan dat komt het niet. En als je een RGB kabel moet kopen + nog een nieuwe tweede hans snes zit je bijna op de helft van de prijs van een super nt. HDMI en sinds het je favo console is zou ik dat doen. En als je uit je oude snes met RGB het beste signaal wil halen moet je al een OSSC halen en dan is op eens een super nt niet zo duur meer.

En voor de cube kan je redelijk goedkoop (75 euro) een carby kopen. Plus je kan DYX vragen of hij er nog een extra heeft die neemt er een paar mee uit de US.
Yep, zeker al overwogen. Alleen snes wil ik het liefst op crt. Of kan je hdmi converten naar rgb scart?

Anyways, ik hou polymega in de gaten. Als dat goed werkt zonder grote nadelen dan ben ik in principe klaar. (Wel stuk armer ;) )

• MeZZiN
lol het is er gewoon :) https://www.allekabels.nl...-naar-scart-omvormer.html

Let op met de ploymega is emulatie net zoals de retron 5 de super NT is fpga (hardware emulatie) Dus kan je bijna net zo makkelijk een Pi pakken een daar aan de slag gaan. Ik zou niet heel snel een emu device kopen omdat het geen meerwaarde heeft dan mijn eigen pi oplossingen. En over de laatste heb ik veel meer controle plus ik kan zelf bepalen welke emu ik gebruiken.

Zelf ben ik nu aan het kijken om mijn DE-10 nano aan te slingeren met Mister. Full FPGA emulation. Moet alleen nog memory kopen en expansion board. en een Retrode kan ik ook laden van cart af.

MeZZiN wijzigde deze reactie 25-06-2019 12:45 (22%)

Tesla MX - Leaf 2.zero

• Sagat
MeZZiN schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 12:43:
lol het is er gewoon :) https://www.allekabels.nl...-naar-scart-omvormer.html

Let op met de ploymega is emulatie net zoals de retron 5 de super NT is fpga (hardware emulatie) Dus kan je bijna net zo makkelijk een Pi pakken een daar aan de slag gaan. Ik zou niet heel snel een emu device kopen omdat het geen meerwaarde heeft dan mijn eigen pi oplossingen. En over de laatste heb ik veel meer controle plus ik kan zelf bepalen welke emu ik gebruiken.

Zelf ben ik nu aan het kijken om mijn DE-10 nano aan te slingeren met Mister. Full FPGA emulation. Moet alleen nog memory kopen en expansion board. en een Retrode kan ik ook laden van cart af.
Ja ik zag ook zoiets, je hebt dan wel te maken met borders, maar er zijn mogelijkheden.

voor wat betreft emulatie, alles valt en staat met hoe goed het is, en daar zijn reviews voor. Ga er echt wel meerdere kijken voordat ik de aankoop ook maar overweeg.

En een als een pi (helemaal met de pi4) dan een betere keuze is, tsja dan why not? Al hoewel je met de polymega dus nog wel je eigen games kan (moet?) gebruiken.

Mister is ook een optie, heb me er nog nooit zo inverdiept, alleen dat is helemaal zelfbouw toch? Op zich geen bezwaar, al hoewel ik wel de grens trek bij solderen :P

Edit:
ff snel hier hier doorheen geklikt. Misschien handig voor anderen hier die ook het idee van de mister nog niet doorhebben. Maar klinkt interresant, en bonus voor mij, zowel analoog (dus ook scart rgb met convertor) en digitaal (hdmi) output!

Wat @MeZZiN echter al voordeel noemt, noem ik dan weer een nadeel, je bent afhankelijk van de ontwikkeling van de cores, bij de polymega is het af en zou de grote meerderheid van de games in theorie moeten werken.
Ik ben niet purist genoeg om met te storen als het laten we zeggen 95% perfecte emulatie is vs dan de near 100% van de mister methode maar alles valt en staat hierbij bij 2 factoren, kosten en gebruikers gemak.

Sagat wijzigde deze reactie 25-06-2019 15:57 (21%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MeZZiN
Mister is wel een stapje verder dan pi knutselen. Vond het wel een leuk idee en mnisschien een vergelijk maken tussen mister en pi emulatie.

Je kan aan de pi gewoon retrode 2 koppelen en met modules kan je gewoon je cart via emulatie laden op je PI.

Voor mij zelf vind ik voorlopig pi prima en als ik echte goede alternatieven wil dan ga ik verder met FPGA emulatie alleen trek ik wel de grens bij ps1/n64 die generatie is niet zo op hardware timings gebaseerd waardoor emulatie een betere optie is omdat je dan ook dingen kan verbeteren. plus denk niet snel dat er een FPGA emulatie komt van de n64 en ps1 helaas.

Maar het mister project is eigenlijk niet heel veel meer dan de DE-10 kopen + een memory module en je kan nog een io board er op zetten + fan maar die koop je compleet de DE-10 is het duurste onderdeel rond de 130 euro maar goed het is wel een beest van een FPGA. Solderen is totaal niet nodig als je niet wil het mag natuurlijk wel.

Maar ik laat wel weten hoe mijn projectje gaat ben benieuwd.

Tesla MX - Leaf 2.zero

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Sagat
Voor de volledigheid, ik heb inmiddels door wat Mister wel is en wat het niet is...misschien nog even ter referentie, en ter dubbelcheck maar

pi: software ware emulatie, enige zelfbouw assemblage vereist. Verder goedkoop en relatief eenvoudig (veel gebruikers en dus ook handleidingen tutorials etc.
polymega*: software emulatie, maar met naast een base unit uitbreidings unit voor verschillende systemen. simpeleren dan pi (plug & play, geen zelfbouw/assemblage), Eenvoudigste optie, maar wel duur, helemaal als je veel of alle systemen wilt kopen.
mister:
hardware emulatie, waarbij emulatie niet eens correct is, een FPGA chip word tijdelijk herschreven naar het apparaat (console, arcadeboard) wat op dat moment gebruikt word via cores en is dan vrijwel identiek aan de echte hardware in hoe het zich gedraagt wat vertaalt naar zo goed als tot echt perfecte emulatie gameplay (zero lag).
Wel wat assemblage required, maar ook min of meer al klant en klaar te koop, duurder dan pi. Niet zo populair/bekend dus minder info beschikbaar (maar genoeg als je zoekt in fora etc).

* = polymega is at time of writing nog niet uit, dus mogelijk is bovenstaande nog niet volledig of zelfs incorrect.

Ik heb me eigenlijk alleen nog niet echt verdiept in tot en met welke hardware het kan emuleren, maar ik zou het met name leuk vinden om de 16 bitters en early 32 bitters allemaal paraat te hebben. nes/snes, master system/md.32x/sega cd/pce + turbogfx (ja alle 6 die games ja :P )/ neo geo en cd variant/jag en 3d0/ ik hoorde sharp 68000 en msx al genoegd worden in mijn fimpje. En willicht dan ook c64/amiga Dit lijkt me technish iig allemaal niet spannend. qua arcade games is wat ik interessant vind wsl ook allemaal te doen, vind het niet erg als house of the dead 5 of 6 niet werkt ofoz ;)
saturn/dc, ps1/2 en n64/cube zou allemaal geweldig zijn maar misschien te veel gevraagd.

===================
Anyways, denk dat ik heeel misschien alvast stiekum toch een rgb kabeltje voor mijn snes ergens op duik, en dan is ga kijken welke 3 van mijn 9 'crt' consoles verdrietig on-aangesloten gaan zijn (op dit moment denk ik aan nes/n64 en saturn of dc, de dc wint het dan net vanwege iets nieuwere games, al hoewel ik mijn sega library net iets meer games vind hebben die ik, zei het af en toe, toch nog wil spelen, en de dc op het moment alleen mijn budget video kabel to zijn beschikking heeft :X )

Verder misschien is kijken of ik ergens goedkoop een label writer kan vinden, toch wel makkelijk met die scart wisselaars :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MeZZiN
Mister is gewoon emulatie alleen hardware emulatie het grote verschil tussen software emulatie en hardware emulatie (waarbij beide goed gedaan zijn) is dat de timings van software emulatie niet exact zijn en hardware wel. Dit speelt naar mijn idee meer in het 8bit -16bit tijdperk meer dan in de PS1-N64 tijdperk omdat toen de framerate worden vast gezet plus alles op de ps1 n64 (veel 3d games) kan je beter emuleren zodat je resolutie verbetering kan doen. Meer detail etc. Moet zeggen zeker de n64 zelda games knappen behoorlijk op als je de emulator goed instelt.

Denk niet dat het heel snel gaat gebeuren om de complexe CPU (PS1/N64) na te bouwen in een FPGA zeker de huidige Mister board (DE-10) kan dat nog niet.

De mister kan bijna alle 8bit -16bit consoles aan en een aantal arcade kasten.
De consoles nu ondersteund officieel:
Astrocade
Atari 2600
Atari 5200
ColecoVision, SG-1000
Gameboy, Gameboy Color
Genesis/Megadrive
Master System, GameGear
NES
Odyssey2
SNES
TurboGrafx 16 / PC Engine
Vectrex

naar mijn idee een redelijk complete lijst van populare devices. Voor mij is alleen de GB(A) NES SNES en een beetje sega de rest ken ik niet verder.

Voor de snes zijn nu een aantal extra chips die nu goed werken o.a. de fx chip van de SNES.

Maar ik denk dat maar weinig mensen echt het verschil zullen merken dus FPGA emulatie of CPU emulatie en als het al een verschil is of je echt er last van heb. Vind het zelf gewoon een tof project plus we moeten ook realistisch zijn NES games en ook SNES games houden het al lang vol maar er komt een tijd waar dat dat ophoud en dan is het goed dat er mister is om deze games 100% exact te kunnen spelen.

Ik heb wel deze besteld https://submodule.co/ omdat een tijdje geleden mijn 3ds gestolen was wil ik wel backups hebben van mijn saves + mijn oude color games hebben nog battery backups helaas. Maar iemand al ervaring mee?

MeZZiN wijzigde deze reactie 26-06-2019 11:12 (6%)

Tesla MX - Leaf 2.zero

• Seroczynski
  • Nu online
MeZZiN schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 11:07:
[...]

Ik heb wel deze besteld https://submodule.co/ omdat een tijdje geleden mijn 3ds gestolen was wil ik wel backups hebben van mijn saves + mijn oude color games hebben nog battery backups helaas. Maar iemand al ervaring mee?
Deze kende ik nog niet, geinig ding zeg. Ik ben heel erg benieuwd wat je er van vind en of het allemaal lekker werkt. Ik vervang wel eens batterijtjes van mijn GB carts, en als ik dit preventief zou doen gaat dat ten kosten van de savegames. Begrijp ik het goed dat ik hiermee de savegames kan uitlezen, opslaan op mijn PC, en weer terugzetten op de cart?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MeZZiN
jep precies dat plus het is een nederlands bedrijf. Plus nette interface (ook OSX) ben ook benieuwd ze hebben een backlog van 2-3 weken dus dan weet ik het.

MeZZiN wijzigde deze reactie 26-06-2019 12:11 (31%)

Tesla MX - Leaf 2.zero

• Koldur
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 22:10

Koldur

Virtual Boy

MeZZiN schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 12:10:
jep precies dat plus het is een nederlands bedrijf. Plus nette interface (ook OSX) ben ook benieuwd ze hebben een backlog van 2-3 weken dus dan weet ik het.
Dank je voor het delen, ik heb er ook een besteld! Dit is een onmisbaar stukje hardware voor de GB/GBC/GBA retro gamer!
Ik had al een stukje hardware met eigen geheugen, maar dit is honderd keer beter!

Koldur wijzigde deze reactie 26-06-2019 16:44 (9%)

i5 4670K @4Ghz 1.13v, Gelid Solutions Tranquillo Rev.2, Asus Z87-A, GTX680-DC2O-2GD5, 2x4GB DDR3 1600Mhz, Crucial M550 256GB SSD, 1.5TB Samsung HD

• Sagat
Laatst op yt ook filmpje gezien (of eigenlijk aankondiging, nog niet daadwerkelijk gekeken) m.b.t backing up battery saves!
Ik vermoed van ‘my life in gaming’ zelfde knakkers die ook retrogaming101 deden over hoe het beste je oude consoles aan te sluiten.

Ik zou eigenlijk nog steeds mijn verzameling moeten nalopen want heel veel games met batterij heb ik volgens mij niet. En uit mijn hoofd vind ik eigenlijk alleen mijn pokemon savegame spannend. Dingen als marioworld en nes zelda vind ik niet erg om nogmaals te spelen. Zou natuurlijk wel zonde zijn als een battrij gaat lekken en mogelijk de cart beschadigd.

======
Zie net op twitter (jaz rignall _/-\o_ ) dat er een c64 maxi uitkomt! De full size replica van de c64.
Zelf geen interesse maar vind het wel een gave ontwikkeling! Mocht er een amiga a1200 maxi komen dan ga ik misschien mezelf niet kunnen inhouden!

Sagat wijzigde deze reactie 26-06-2019 17:16 (17%)

Sagat schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 16:56:

Ik vermoed van ‘my life in gaming’ zelfde knakkers die ook retrogaming101 deden over hoe het beste je oude consoles aan te sluiten.

Ik zou eigenlijk nog steeds mijn verzameling moeten nalopen want heel veel games met batterij heb ik volgens mij niet. En uit mijn hoofd vind ik eigenlijk alleen mijn pokemon savegame spannend. Dingen als marioworld en nes zelda vind ik niet erg om nogmaals te spelen. Zou natuurlijk wel zonde zijn als een battrij gaat lekken en mogelijk de cart beschadigd.
Ook gezien vd week, idd My Life in Gaming dacht ik. Moet zeggen dat ik op heel veel carts vast een batt. heb maar het me niet boeit, omdat ik veel heb gekocht om te verzamelen en niet om te spelen óf dergelijke games bijv. op m'n R4 DSi of PSP speel en opsla en dus op "permanente" opslag. Desalniettemin maak ik me wel druk om lekkende batterijen, net als de clock capacitor in <-- 2004 Xbox consoles. Als het gaat lekken zijn de rapen gaar en er zijn denk ik aardig wat titels (SNES, GB(CA), N64) die een batterij gebruiken.

• Seroczynski
  • Nu online
Het zijn niet alleen batterijen die gaan lekken ;-) Laatst een SEGA CD unit waarvan de condensatoren aan het lekken waren. Dat laat ook geen beste meuk achter..

• Sagat
Seroczynski schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 00:31:
Het zijn niet alleen batterijen die gaan lekken ;-) Laatst een SEGA CD unit waarvan de condensatoren aan het lekken waren. Dat laat ook geen beste meuk achter..
yep......daarom ook erg blij met nieuwe oude consoles, met name natuurlijk het analogue spul. Met die nieuwe megasd van terraonion is de mega cd niet eens meer nodig, dan zou je bij wijze van er nog alleen eentje onder of naast kunnen zeggen voor de looks.
Ik ben zelf iig niet purist genoeg om dan voor het origneel te kiezen omdat je ook nog is betere laadtijden hebt en geen ellede als vieze cd's of krassen.
En zelfs als je er perfect voor zorgt, uiteindelijk zullen cd's wsl wel gaan rotten toch? En zelfs onze geliefde carts, ook die zullen er ooit mee stoppen wsl. Nothing lasts forever. Then again, als het nog een jaartje of 30-40 meegaat heb ik wsl niet veel te klagen, denk dat mijn kids er niet echt van wakker liggen als mijn snes mariokart of nes mario brothers niet meer werken :P

Maar mocht analogue of iemand anders een goede 3-1 megadrive(en cd/32x) oplossing maken, en dan zowel met rgb scart als hdmi out, ja dat zou ik zeker wel willen.

anyways.....helaas eerst wat saai werk qua organisatie en ruimte maken in game room, daarna is serieus gaan kijken naar herindelen en verbeteren van bekabeling, ik zag bij de vrienden van 123inkt iig al een labelwriter voor 16 euro.......dat vind ik wel te overzien, mits het beetje goed werkt :+

Pagina: 1 ... 32 ... 35 Laatste

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Smartphones

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True