Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-07 14:24
Natuurlijk hebben ze verzamel waarde omdat ze extreem limit editions zijn dus deze is max 2000 dus tja als hij op raakt zeker het eerste jaar zal je meer moeten betalen dan nieuw. daarna moeten we kijken wat er gebeurd. Het enige irritante hieraan is dan van de 2000 nog 100 super specials zijn en die kan random krijgen.

Kwam al eerste tegen was Pier Solar had zelf de wii u versie genomen omdat ik niet verwacht dat ik ooit een sega systeem ga kopen.

Maar goed ben meer retro gamer geworden ondertussen. Maar zit nog te kijken of ik een oude snes ga kopen (of een fpga snes) Heb niet veel met sega games omdat die het minst gespeeld heb toen ik jong was.

Maar zelf denk ik liever aan een FPGA oplossing zoals Mister die in ieder geval alles pre 3d kan hardware emuleren. Samen met de Retrode kan ik alles zelfs spelen van cart. Ik heb maar zoveel ruimte op mijn TV om alles aan te sluiten plus alles om te bouwen naar HDMI is ook erg duur.

Verder alle systemen na PS1/N64 zou ik liever emuleren omdat je dan de 3d kwaliteit nog kan verbeteren / high res. Omdat zeker de ps1/n64 niet echt mooi oud geworden zijn helaas. De ps2-cube zijn prima op hardware te doen omdat het gewoon prima op een HD tv.

Maar goed ik ga die DE-10 maar aanschaffen en kijken hoe het werkt. Dan nog een mister io + memory kopen en kijken of het goed werkt. Ben benieuwd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gast7
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 12:10
@masauri

Ik denk persoonlijk dat het net als de nes snes mini's ps1 classic consoles etc op rommelmarkten te vinden gaan zijn. Ja ze zijn limited maar het is niet origineel het is gewoon een extra collectible in de hobby zeer gelimiteerd publiek voor de intersse en vooral gekocht door investeerders om misschien in de toekomst door te verkopen. geHypte producten. Op langere termijn zullen ze erg weinig waard zijn als je het mij vraagt. Voor een originele oude set willen mensen nog wel gaan, maar er worden best wel veel collectors editions gemaakt van oude games tegenwoordig zelfde geld voor nieuwe games als lrg als er teveel is verliest men intersse. Ik denk dat dat de grote valkuil gaat worden wat dit soort nieuwe retro collectibles betreft

Maar wellicht heb ik het mis er kan natuurlijk van alles gebeuren. Het hangt natuurlijk allemaal af van vraag en aanbod en hoe mensen tegen de nieuwe retro collectibles aankijken later in de hobby. Een item kan nog zo zeldzaam zijn maar als er geen vraag is dan is de waarde waardeloos.

[ Voor 11% gewijzigd door gast7 op 17-05-2019 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 13-09 11:55
gast7 schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 10:10:
@masauri

Ik denk persoonlijk dat het net als de nes snes mini's ps1 classic consoles etc op rommelmarkten te vinden gaan zijn. Ja ze zijn limited maar het is niet origineel het is gewoon een extra collectible in de hobby zeer gelimiteerd publiek voor de intersse en vooral gekocht door investeerders om misschien in de toekomst door te verkopen. geHypte producten. Op langere termijn zullen ze erg weinig waard zijn als je het mij vraagt. Voor een originele oude set willen mensen nog wel gaan, maar er worden best wel veel collectors editions gemaakt van oude games tegenwoordig zelfde geld voor nieuwe games als lrg als er teveel is verliest men intersse. Ik denk dat dat de grote valkuil gaat worden wat dit soort nieuwe retro collectibles betreft

Maar wellicht heb ik het mis er kan natuurlijk van alles gebeuren. Het hangt natuurlijk allemaal af van vraag en aanbod en hoe mensen tegen de nieuwe retro collectibles aankijken later in de hobby. Een item kan nog zo zeldzaam zijn maar als er geen vraag is dan is de waarde waardeloos.
Hier sluit ik me wel een beetje bij aan. Als iets uitgebracht wordt met als insteek de rarity, dan heeft dat niet de aantrekkingskracht van een originele game waarbij er gewoonweg weinig van uitgebracht zijn omdat ze de vraag verkeerd ingeschat hadden (zoals Ys VIII naar mijn idee nu). Het komt mij een beetje over als een cheap cashgrab op die manier. Ja, natuurlijk zal het wel wat waarde gaan vertegenwoordigen, maar wat let iemand nu om een zelfde soort box te maken? Wie zegt dat dit volgend jaar niet weer zal gebeuren? LRG leek me wel geinig, maar ze brengen zo veel uit met de insteek van rarity waarbij het juist voor mij in waarde wat ik er voor over zou hebben zou dalen.

Ik let er ook gewoonweg niet meer op. Misschien een keer als ze een leuke indie meepakken, maar die LRG releases kunnen me ergens gestolen worden :X

FFXIV: Divyan Dawnborne | Switch FC: SW-8303-2261-5828 | Streamt obscure speedruns op Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
Plus we moeten ook maar afwachten hoe lang deze zooi nog blijft werken de meeste NES / SNES / N64 doen het nog prima en veel van de consoles ook maar er komt een tijd dat dat zelfs een probleem wordt.

Ik ben wel voor real hardware en real disk/carts maar toch het is ook een gedoe om ze te krijgen nog buiten de kosten om (en voor de duidelijkheid de developer krijgt helemaal niets hier van)

Maar het wel vet dat ze oude games weer uitbrengen en waarom ook niet. Heb er ooit een aantal van op de GBA gekocht dat zijn gewoon ook reissues.

Maar heb altijd wel moeite met limited editions en zeker degene die je pas later ontdekt die nu voor idioten prijzen gaat.

Ik weet zelf nog niet wat ik exact ga doen voor nu wat ik zelf ooit gehad heb dus GBA Cube wii ps2 etc alles eerder doe ik wel met emulatie heb geen tijd en zin om oude hardware op te knappen. Ik ga dan wel voor die systemen een mister gebruiken. Maar als ik de game op de kop kan tikken zal ik het wel zeker doen. En het is niet 100% legaal maar als ik een game ooit gekocht heb dus bijvoorbeeld chrono trigger heb ik geen moeite om die om mijn mister de draaien. Ben een beetje moe van dat je alleen in bruikleen software heb ipv in bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 12:10
Ik vind het persoonlijk altijd een grappige reden of een developer nu wel of niet iets krijgt wanneer men een collectible verkoopt als een reden om iets wel of niet te kopen,

Met postzegels of antiek krijgen de originele makers toch ook niks meer het is tweedehands super logisch het is maar net of je het wil hebben of niet omdat de makers het niet meer verkopen waarbij de koper geforceerd is om het via andere wegen te bemachtigen :+ in dit geval zijn de rechten van de originele makers opgekocht gezien je anders niet eens deze nieuwe collectibles van een bepaalde game mag maken dus met dit gaat er wel wat naar de originele developers.

Maargoed collectors editions zoals de megaman 2, megaman x voor nes snes de street fighters II ook speciaal gemaakt om op een oude nes of snes af te spelen zijn naar mijn mening toch een paar stapjes verder dan een Limited run games release en dan bedoel ik niet in de goede richting.

LRG zijn in elk geval echt releases die nooit fysiek zijn uitgekomen en dan ook nog eens een keuze voor een normaal non collectors editie versie van het spel om kast vulling tegen te gaan.

Maar in het geval van de earthworm jim ce is het ten eerste een special editions van heel oude games volgens mij niet eens van de originele creators en dan ook nog eens om op een oude console af te spelen. Wat voor mensen trek je hier nu mee. Mensen die voor het origineel gaan vallen weg, qua verzamelaspect moet het je maar net liggen dat je het logo van iam8bit steeds ziet staan en het is echt shelf candy maar dan net iets te.

Verzamel items zijn collectible terwijl ze in het verleden niet gemaakt zijn om collectible te zijn, Daar zit de charme in, Als we verder kijken naar andere collectibles dan zijn dit soort verzameledities vaak niet echt gewild in de hobby bij de verzamelaars, het zijn altijd de originele releasses die echt gezocht zijn, Het moet echt een heel uitzonderlijke collectors item zijn voordat het daar wat waarde vast houdt als je bijvoorbeeld kijkt naar comics van suske en wiske etc.

Heb absoluut niks tegen oude games die op nieuwe hardware te spelen zijn, megaman x collection battle garrega op ps4 etc etc helemaal prima absoluut top om de games er dan met gemak bij te pakken maar om er nu echt een collectble item van te maken collectors doos poster art booksetc en dan ook nog eens voor de oude console is mij iets ver. Een stuk verder dan LRG. My two cents

[ Voor 21% gewijzigd door gast7 op 17-05-2019 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die sf cart heb ik overwogen omdat het een van mijn favo games is. Maar de prijs vond ik te hoog.

Met earthworm jin (ewj)heb ik minder en dan valt het helemaal af. Als investering? Ja denk dat je er altijd wel iets mee zal verdienen als je lang genoeg wacht maar het is wel idd een ‘nieuw’ ding wat dus de retro charme mist. Denk ook dat verzamelaars liever dan een echte oude cart willen dan dit.

Vind het wel leuk dat je deze optie krijgt. En vanuit dat oogpunt vind ik lrg ook leuk. Maar goed, voor korte termijn ook geen probleem met digital games en voor long term vertrouw ik op emulation.

Ven ewj zelf, zijn er hier fans? Op zich zouden die games met platforming/shooting(run n gun) en cheesy humor wel mijn ding moeten zijn...maar ondanks ‘back then’ snes versie proberen en iets recenter de x360 versie nooit echt gehooked.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eymas
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 14-09 21:11
Vinnie schreef op maandag 13 mei 2019 @ 18:08:
Zijn die B/PVM dingen eigenlijk ook te gebruiken voor 60Hz NTSC hier? Ik heb hier alleen Japanse/Amerikaanse consoles :+
Zeker, voor zo ver ik weet ondersteunen bijna alle modellen PAL en NTSC op zowel 50 als 60hz. De monitoren zijn vrijwel universeel gebouwd gezien hun origine uit televisie-studios.

Helaas heb ik tot nu toe alleen europese consoles, maar een beetje soft- of hardmodding ontgrendelt alle mogelijke snelheden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
Ik zat vandaag te denken ... een keer stoppen NES / SNES/GB(/A/C) met echt werken. Natuurlijk heeft NES bewezen dat ze een lang leven hebben. Maar CD wordt ook steeds een groter issue die gaan ook stuk en nog veel sneller dan chips.

Voor nu regel ik wel de games echt (alleen uitzonderingen wil ik een meer betalen voor een game) maar voor nu zorg ik dat ik voor de games die ik speel een 'licentie' heb.

Blij het een lastig vraag stuk vinden emulatie / hardware emulatie / real hardware. Alles 3D maakt emulatie een stuk minder uit omdat de games veel complexer zijn en heel afhankelijk zijn van de ruimte op de CPU en dus meer geschikt voor emulatie omdat ze zicht zelf in check houden. Veel oude 16Bit games hebben dat minder en vertrouwen op de consoles limieten om tijd bij te houden dingen in sync etc.

Ben wel benieuw hoe goed FPGA is vs real hardware. Het zou wel de beste oplossing zijn voor onze verouderende verzameling van games die op den duur stopt met werken.

We mogen al blij zijn dat de consoles zelf zo lang blijven werken de meeste elektronica geeft het na 5 jaar al op maar consoles (de meeste dan) blijven doorgaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nwagenaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:11

nwagenaar

God, root. What's the differen

Sagat schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 20:05:
Reden om wel een neo geo te kopen: super gaaf
Ben ik het geheel met je eens :) De enige reden waarom hij de Ferrari onder de 16-bit consoles is, is simpelweg omdat ze de MVS-hardware 1 op 1 hebben omgezet en geen beperkingen hebben gemaakt ten opzichte van de oorspronkelijke arcade hardware...
Redenen om het niet te doen...
- Relatief Beperkte library (helemaal als je variatie meeneemt..)
Variatie.. tsja. Het zijn arcade spellen en in de 90'er jaren was SMB en/of Sonic in de arcade behoorlijk onpopulair natuurlijk :+
- Spellen onbetaalbaar
De spellen voor MVS, AES en de CD worden steeds duurder ten opzichte van 10~15 jaar geleden. Als je toch de intentie hebt om te verzamelen dan adviseer ik een Consolized MVS of een MVS met een Supergun adapter (let op, er zijn veel bootlegs in omloop) en/of de CD (goedkoop, library is minder ten opzichte van MVS/AES en het spelen van sommige spellen heeft veel geduld nodig door het laden....)
- Flashkaarten...ik zag iets van een neosd pro voor 529?!
Aan de andere kant, enkele populaire titels zoals Garou, Metal Slug serie, Winjammers, etc voor de MVS (en dan praat ik nog niet eens over de AES) kosten 75 euro voor alleen een losse cart en dan heb je al snel de aanschaf eruit.

Voor de MVS zijn er op Ali ook meerdere multi-carts beschikbaar om relatief snel je collectie uit te willen breiden :+
- De grote games al beschikbaar op vele andere systemen (garou/kof/metal slug...)
En toch vind ik de oorspronkelijke versie met dito SNK joysticks een betere ervaring dan MS op de PSP of de gehele MS serie op SteamOS/XBOX360 bijvoorbeeld... De PS2 conversies van enkele SNK games (Last Blade...) vind ik bijvoorbeeld belabberd als je kijkt dat er toch behoorlijk wat gestript is om het spel goed te kunnen laten draaien.
Toch wil ik em :X
Of nog erger zowel aes als mvs, maar gezien ik toch naar sd ga, dan aes....beide wellicht als ik echt geen idee heb wat verder te verzamelen
De AES oogt mooier en is qua investering een stuk beter. De MVS is leuker voor je portemonnee en voor het verzamelaspect :9~

Mijn Neo Geo MVS collectie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grumpmeister
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 13-09 11:55
Een onverwachts gelukje voor me dit weekend. Was met m'n familie een weekendje richting zee en terwijl we het dorpje aan het bekijken waren liep m'n pa een soort van 'rommelmarkt'-winkel in, waarbij mensen een kraampje kunnen huren en de winkel het voor ze verkoopt (dus je hoeft er niet bij te staan).1 kraampje had wat games, veelal Xbox 360 zut, wat PS2 en Gamecube. Daarvan de 2 Kingdom Hearts games meegenomen voor 2,50 per stuk... maar ook Eternal Darkness voor de Gamecube in z'n originele Nintendo seal voor 7,50. Nu nog even kijken hoe ik voorzichtig het prijskaartje van dat plastic af kan weken / stomen...

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/D61_sQJXkAEXGjo?format=jpg&name=small

FFXIV: Divyan Dawnborne | Switch FC: SW-8303-2261-5828 | Streamt obscure speedruns op Twitch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MeZZiN
Prijskaartje proberen met een haardroger gaat meestal best goed. niet te warm en rustig stukje bij beetje.

Heb altijd nog spijt gehad dat ik eternal darkness ooit verkocht heb. Maar goed binnen kort maar weer even meenemen in een bestelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nwagenaar schreef op maandag 20 mei 2019 @ 11:35:
[...]

Ben ik het geheel met je eens :) De enige reden waarom hij de Ferrari onder de 16-bit consoles is, is simpelweg omdat ze de MVS-hardware 1 op 1 hebben omgezet en geen beperkingen hebben gemaakt ten opzichte van de oorspronkelijke arcade hardware...
Ja, voor zover ik weet is zoiets nooit herhaald, er zijn vast oliesjeiks met een gouden ps4 ofzo, maar er is nooit meer een dergelijke, f*ck wat het kost, uitbrengen dat ding :) console zoals de neo!
[...]

Variatie.. tsja. Het zijn arcade spellen en in de 90'er jaren was SMB en/of Sonic in de arcade behoorlijk onpopulair natuurlijk :+
ja, je haalt letterlijk de arcade experience naar huis, en back then was dat niet mogelijk. De eerste keer dat arcade perfect door andere consoles echt benaderd of zelfs behaald werd was de saturn naar mijn mening, maar ben geen arcade expert dus wellicht is dat zelfs een gevaarlijke aanname (oh en ik had ooit asteroids met vector gfx op mijn amiga, denk dat die ook wel aardig in de buurt kwam :P )

Het is dus ook zeker geen dis naar de libary, of dat ik niet snap hoe het zit, MAAR dit is dus ook de reden dat ik nog geen 32x en in iets mindere mate een sega cd heb.......helemaal die eerste libary heeft gewoon weinig spannends (minder dan 80 games, en misschien een stuk of 10 de voor mij persoonlijk interresant zijn? Ik wilde vroeger zo graag een 32x voor mk2, maar die speelt ik nu via steam aracde perfect....om maar te zwijgen van emulatie) er zijn zoals gezegd een paar andere interresante games maar niets waarvan ik zeg, die moet ik spelen :)

En dan komen we bij de neo geo library, ik hou van shmups, ik hou van 2d fighters, en in het byzonder van kof, dus ja, daar is voor mij wel genoeg te doen, Maar het is niet zoals met de pce dat je 800 games hebt ofzo (en pce was ook nog is hucard en cd, en diverse uitbreidings kaarten.Daardoor vond ik die console toch interesanter, ondanks het magische van de NG (ok en ook doodat de kosten 'iets' minder waren :P )
[...]
De spellen voor MVS, AES en de CD worden steeds duurder ten opzichte van 10~15 jaar geleden. Als je toch de intentie hebt om te verzamelen dan adviseer ik een Consolized MVS of een MVS met een Supergun adapter (let op, er zijn veel bootlegs in omloop) en/of de CD (goedkoop, library is minder ten opzichte van MVS/AES en het spelen van sommige spellen heeft veel geduld nodig door het laden....)
[...]
Ik heb Interrese in de games, en die wil ik optimaal spelen, dus dan kom je bij de orginele hardware uit, en daardoor valt de cd eigenlijk ook al gelijk af. Als misschien een half way oplossing, ik hoorde wel dat je met emuleren op een org xbox (maar dan wel met de orginele games) de games al een heel stuk sneller laat laden, maar goed dat is het nog emulatie. Dan emuleer is liever de gegevens dragers d.m.v. een sd oplossing
Aan de andere kant, enkele populaire titels zoals Garou, Metal Slug serie, Winjammers, etc voor de MVS (en dan praat ik nog niet eens over de AES) kosten 75 euro voor alleen een losse cart en dan heb je al snel de aanschaf eruit.

Voor de MVS zijn er op Ali ook meerdere multi-carts beschikbaar om relatief snel je collectie uit te willen breiden :+
Ja wellicht dat ik dan zou starten met een paar ali multi carts terwijl ik spaar voor een echte sd oplossing
[...]
En toch vind ik de oorspronkelijke versie met dito SNK joysticks een betere ervaring dan MS op de PSP of de gehele MS serie op SteamOS/XBOX360 bijvoorbeeld... De PS2 conversies van enkele SNK games (Last Blade...) vind ik bijvoorbeeld belabberd als je kijkt dat er toch behoorlijk wat gestript is om het spel goed te kunnen laten draaien.
Kijk jij bent de expert, of hebt wellicht op zijn minst kunnen vergelijken. Op de ps2 heb ik sumari showdown anthology en kof2002. Op de saturn kof95 met rom card, en op x360 ook nog wat, met name garou, en kof98 (2002 ook best veel gespeeld bij een maat). Al die games doen het wat mij betreft ' goed genoeg' maar ik kan idd niet mijn hand ervoor in het vuur steken dat ze arcade perfect zijn.
Oh ook heb ik idd metal slug anthology maar die speelt idd anders dan wat ik me van de arcade herinner (en ook emulatie).
Ben overigens geen stick speler dus de neo geo stick word ik niet heel vrolijk van, wat dat betreft zou de cd wel weer goed voor me zijn :) en wat dat betreft vind ik de saturn poorten op een consolised mvs ook heel interresant, al hoewel ik me dan wsl weer ga ergeren een het gebrek aan button map opties...
[...]
De AES oogt mooier en is qua investering een stuk beter. De MVS is leuker voor je portemonnee en voor het verzamelaspect :9~
In een ideale wereld beide (of zelfs alle 3) maar budget/tijd en zelfs ruime zijn beperkt...

Maar dingen die ik nog zou willen qua hardware:
1 neo geo
2 tower of power
3 amiga 1200 met sd mod
4 ps vita en/of vita tv

dan hele tijd niets, en dan komen die dingen die echt puur voor de verzameling zouden zijn
master system, 3dO/jaguar, oudere consoles zoals de colecovision/intellivsion.....al heowel ik verwacht dat ik daar vrij snel op uitgekeken zou zijn......., misschien ook wel zo'n shar9 68000 ofzo, maar dan wel met een monteur erbij, ben tweaker genoeg om zelf mijn pc te assembleren, maar als ik een soldeerbout etc moet gaan hanteren haak ik af :P
Verder ben ik redelijk op weg. Dan kom je dus bij games uit, of idd oude consoles vernieuwen/verbeteren of zelfs vervangen (super nt of straks mega nt of hoe hun sega variant ook gaat heten....

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:24
@Grumpmeister Ah, Eternal Darkness. Jammer dat daar nooit een vervolg op is gekomen.
Nooit uitgespeeld. Zat vast op een bepaald punt gesaved met te weinig leven enzovoorts. Maar na zo lang moet ik ooit eens opnieuw beginnen.
Erg gaaf spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkje.doc
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17:50
Afgelopen weekend weer eens wat oude gameboy games uit de kast getrokken
Dit maal Wario Land 2 en de eerste Harry Potter. Vooral die laatste is erg leuk
Bijna een soort van Final Fantasy achtige stijl van vechten.

Op xbox 360 gebied afgelopen paar weken iets minder. Wel een stapeltje nog in order staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EelcoB
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-09 22:44
Vinnie schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 22:25:
Amiga's zijn ook best absurd duur aan het worden. Ik heb hier een Amiga 1200 liggen, uitgebreid met wat geheugen/CPU, en een DVI aansluiting.
CF-kaart met een of ander nieuw filesystem die schijnbaar beter/sneller met grote CF kaarten om kan gaan etc.

Heerlijk geluid komt er uit. Ligt al een jaar of wat in de kast D: ook wel zonde eigenlijk.
Preventief laten recappen met polymer caps lijkt me een goede stap, en zorg voor een betrouwbare voeding. Mijn A4000 in tower behuizing is na mijn vakantie aan de beurt, die machine is het wel waard:

A4000 in Mikronik tower, Cyberstorm 040 (wordt een tegelijk met de recap een 060, ik heb alle toebehoren jaren terug al eens aangeschaft), 128mb ram, Cybervision 64 3D met scandoubler, en ook nog een PCI board. Qua opslag zit ik momenteel nog op een 50 gb scsi drive en een standaard IDE drive. Verdere plannen zijn, de IDE drive voor CF wisselen, en 1 of 2x een Gotek ipv floppy drive.

Originele voeding wordt preventief gewisseld voor een ATX voeding, dan kan ie weer eventjes vooruit _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Arunia schreef op maandag 20 mei 2019 @ 15:33:
@Grumpmeister Ah, Eternal Darkness. Jammer dat daar nooit een vervolg op is gekomen.
Nooit uitgespeeld. Zat vast op een bepaald punt gesaved met te weinig leven enzovoorts. Maar na zo lang moet ik ooit eens opnieuw beginnen.
Erg gaaf spel.
Er loopt al jaren een project "Shadow of the Eternals", als spirituele opvolger..maar of het er ooit komt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:24
@Exorcist Dat is ook zo inderdaad. Ik hoop van wel, dan gaat die er zeker ook wel komen, maar als dat al zo lang loopt, Valt het vaak in vergetelheid.

Zo te lezen van eind oktober 2018 is het niet in active development, maar zeker niet cancelled. Dus dat gaat hem de komende jaren iig niet worden.

[ Voor 33% gewijzigd door Arunia op 20-05-2019 16:46 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MedionAkoya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17-09 21:49

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

Vandaag heb mijn Gameboy tijdelijk als mp3-speler gebruikt. (Nintendo MP3 Player)
Het is volgens mij de enige cassette waarbij scherm in slaapstand kan worden gebracht. Dat is bijzonder.
In de slaapstand komt er nog geluid uit.
Voorwaarde is dat je wel de headphone uitgang van de cartridge zelf gebruikt.
Dat is een bypass om de soundchip van de Gameboy zelf te omzeilen.

Hieronder word Moby Go op .mp3 320 kb/s gedraait

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ho8ugb3ejn7faouFxHiG16Rt/full.jpg

[ Voor 40% gewijzigd door MedionAkoya op 21-05-2019 11:29 ]

Trein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MedionAkoya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17-09 21:49

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

Niet de Play-Yan versie?
Daarmee kan je ook filmpjes afspelen.
Wel erg kostbaar.

De Nintendo MP3 Player had ik gekocht op de rommelmarkt (5 jaar geleden).

Trein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MedionAkoya schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 00:54:
[...]

Niet de Play-Yan versie?
Daarmee kan je ook filmpjes afspelen.
Wel erg kostbaar.

De Nintendo MP3 Player had ik gekocht op de rommelmarkt (5 jaar geleden).
Neuh, heb het niet op andere regio-stuff :)

Zal dat ding 's op te kop tikken, hou van die noviteiten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zijn hier liefhebbers van tempest? Deze week in de reclame bij x360 online is 'space giraffe' van jeff minter.
schijnt min of meer zelfde gameplay stijl te zijn, maar met iets meer diepgang in de scoring mechanic.

Had zelf deze titel niet echt in mijn parate kennis zitten maar milde interesse na een snelle google toch op wat reviews, kost helemaal 2,50 dus wat dat beteft........aan de andere kant, als het niet spannend is en ik speel het nooit, dan bespaar ik het liever :)

Moet ook toegeven dat ik ook niet heel erg graag meer geld uitgeef aan digitale x360 content op dit moment, tenzij ik het echt heel graag wil hebben (relatief recent gunstar heroes nog gekocht, dat is een klassieker die ook nog in mijn genres valt :) )

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DYX
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19:00

DYX

Na nog wat verder gekeken te hebben naar de hdmi converters voor de Gamecube, ben ik toch voor de CARBY Version 2:Black gegaan. De veel hogere prijs van de alternatieven wogen niet op tegen de features die ze aanboden. Aangezien ik op het moment toch in amerika ben, is de shipping ook gratis. Heb er daardoor een aantal extra besteld, er zullen vast wel mensen in mijn vrienden kring of hier die er ook interesse in hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DYX schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 20:52:
Na nog wat verder gekeken te hebben naar de hdmi converters voor de Gamecube, ben ik toch voor de CARBY Version 2:Black gegaan. De veel hogere prijs van de alternatieven wogen niet op tegen de features die ze aanboden. Aangezien ik op het moment toch in amerika ben, is de shipping ook gratis. Heb er daardoor een aantal extra besteld, er zullen vast wel mensen in mijn vrienden kring of hier die er ook interesse in hebben :)
Indien je er netjes een V&A advertentie voor aanmaakt zal dat vast helemaal goedkomen, ik verwacht dat je idd ook hier wel afnemers zult hebben...

Was die carby nou zowel met digitale (hdmi) uitang en analoog rgb?

10 second ninja DONE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sh0ckTr00per
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17-09 21:51
Sagat schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 09:42:
Zijn hier liefhebbers van tempest? Deze week in de reclame bij x360 online is 'space giraffe' van jeff minter.
schijnt min of meer zelfde gameplay stijl te zijn, maar met iets meer diepgang in de scoring mechanic.

Had zelf deze titel niet echt in mijn parate kennis zitten maar milde interesse na een snelle google toch op wat reviews, kost helemaal 2,50 dus wat dat beteft........aan de andere kant, als het niet spannend is en ik speel het nooit, dan bespaar ik het liever :)

Moet ook toegeven dat ik ook niet heel erg graag meer geld uitgeef aan digitale x360 content op dit moment, tenzij ik het echt heel graag wil hebben (relatief recent gunstar heroes nog gekocht, dat is een klassieker die ook nog in mijn genres valt :) )
Tijdje geleden nog Tempest X3 op de PS1 gevonden. Dat is wel een redelijk waardige opvolger van de Jaguar-game. Ik heb hem in elk geval al genoeg gespeeld om de aankoopprijs er uit te halen :)

Digitale 360-content ben ik helemaal mee gestopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DYX

DYX

Sagat schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 12:26:
[...]
Indien je er netjes een V&A advertentie voor aanmaakt zal dat vast helemaal goedkomen, ik verwacht dat je idd ook hier wel afnemers zult hebben...

Was die carby nou zowel met digitale (hdmi) uitang en analoog rgb?
Maar natuurlijk netjes via V&A :)

De rgb optie zit niet op de carby, maar op de EON GCHD Mk-II en alleen in combinatie met een JAP of USA console

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Zojuist de OSSC besteld. Geen idee of hij op mijn TV werkt, maar anders zijn monitoren ook prima alternatieven :) Uiteraard zal ik tegen de tijd dat het binnen is eens kijken of ik de tijd kan vinden voor een uitgebreide review.

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulb_nl
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-05 12:27
Je hebt hem hopelijk wel besteld bij Videogameperfection? Er wordt tegenwoordig van de OSSC veel namaak verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
paulb_nl schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 00:30:
Je hebt hem hopelijk wel besteld bij Videogameperfection? Er wordt tegenwoordig van de OSSC veel namaak verkocht.
Natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Seroczynski schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 22:28:
Zojuist de OSSC besteld. Geen idee of hij op mijn TV werkt, maar anders zijn monitoren ook prima alternatieven :) Uiteraard zal ik tegen de tijd dat het binnen is eens kijken of ik de tijd kan vinden voor een uitgebreide review.
Enjoy! Is er een bekend probleem met ossc en plasma dan? Anders kan ik me eigenlijk niet voorstellen dat dit problemen zou moeten opleveren? Maar goed tijd gaat het leren dan :)
wacht met smart op de review.

10 second ninja DONE

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Seroczynski schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 22:28:
Ik had m gisteren binnen en gekoppeld. Had helaas niet al te veel tijd, maar de PS2, Xbox en Wii werken prima (component). Nog niets met settings kunnen doen of de VGA en RGB apparaten kunnen testen (kreeg een no sync maar mijn RGB switches erachter zijn een ramp).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

paulb_nl schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 00:30:
Geen namaak, het ding is opensource. Dus er zijn gewoon verschillende bronnen voor hetzelfde apparaat. De kwaliteit van de componenten is natuurlijk wel wisselend. Wil je zeker zijn van kwaliteit dan neem je de VGP versie, ben ik zelf ook voor gegaan.

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
Precies een opensource project is lastig een namaak van te maken. Alleen het scheelt enorm wat er gebruikt wordt aan componenten de chips zullen wel het zelfde zijn maar DAC etc en andere kleine componenten kunnen goedkopere van worden.

Zou het alleen halen bij een goed bedrijf. Het kost al een hoop je wilt niet het risico lopen dat je analog issues heb omdat componenten niet goed genoeg zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulb_nl
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-05 12:27
Dat die opensource is betekent niet dat het geen namaak is. Juist daarom is het makkelijk om een namaak te maken. Er is naar gekeken en de kwaliteit van die versies is gewoon slecht.

Het schaadt de goede OSSC naam als mensen die namaak kopen en er problemen mee hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Exorcist schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 09:44:
[...]

Ik had m gisteren binnen en gekoppeld. Had helaas niet al te veel tijd, maar de PS2, Xbox en Wii werken prima (component). Nog niets met settings kunnen doen of de VGA en RGB apparaten kunnen testen (kreeg een no sync maar mijn RGB switches erachter zijn een ramp).
Hoelang heeft het geduurd voordat jij hem binnen had nadat jij betaald had? Ik kan niets vinden over verzendtijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Over een poosje willen we een nieuwe televisie. Gezien HDMI de standaard is en VGA verdwenen is: hoe kan ik het beste meerdere consoles aansluiten op 1 HDMI punt? Wat gebruiken jullie? een switch oid?

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ByteMe_ schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 09:33:
Over een poosje willen we een nieuwe televisie. Gezien HDMI de standaard is en VGA verdwenen is: hoe kan ik het beste meerdere consoles aansluiten op 1 HDMI punt? Wat gebruiken jullie? een switch oid?
Voor mijn HDMI-compatible consoles gebruik ik een actieve HDMI switch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Woeps, ik bedoelde SCART, niet VGA. Dat is vooral voor mijn NES/SNES/N64/PS1. HDMI switch heb ik al nml.

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
Je kan van die goedkope kastjes kopen (net zo goed al de interne tv upscales) maar die zijn niet top.

2 andere opties is de OSSC of een framemeister. OSSC is steeds beter aan het worden dan de framemeister.

Als ik zou moet kiezen begin met de OSSC en als je heel graag scan lines wilt moet je een scanline generator er nog tussen zetten. https://www.videogameperf...ts/open-source-converter/

Of als nog iets goedkoper wilt is dit nog een optie https://www.videogameperfection.com/products/retrotink-2x/

YouTube: RetroTINK-2X - Composite, S-Video, & Component to HDMI :: RGB314 / M... Retrotink
YouTube: Framemeister Alternatives - OSSC, DVDO, and SCART to HDMI :: RGB105 ... o.a. OSSC.

Je moet even kijken welke oplossing voor jouw de mooiste is. Omdat alles voor CRT gemaakt is willen op ?HDMI toch altijd minder / anders uitzien. Hoe jij je beeld wilt bepaald welke oplossing voor jouw werkt. Als je meer achter grond wild kijk de filmpjes van my life in gaming die hebben zoveel tijd geïnvesteerd om alles uit te zoeken om het beste beeld te krijgen op retro consoles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

paulb_nl schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 13:14:
Dat die opensource is betekent niet dat het geen namaak is. Juist daarom is het makkelijk om een namaak te maken. Er is naar gekeken en de kwaliteit van die versies is gewoon slecht.

Het schaadt de goede OSSC naam als mensen die namaak kopen en er problemen mee hebben.
Ik snap wat je bedoelt, maar dan nog is het geen namaak. Misschien moet je eens opzoeken wat opensource precies betekent :) Er is geen originele OSSC, er zijn alleen schema's beschikbaar om er een te kunnen maken. Als er geen originele zijn, is er ook geen namaak. Schnappie? Veel mensen zien die van VGP als origineel, maar dat is puur omdat ze hem snel beschikbaar hadden en hem veel aanbieden, al dan niet in batches.

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
Plus dat ze een goede naam hebben dus daarom komen mensen daar graag. Zeker als het gaat om analog zou ik altijd bij een betrouwbare toko bestelen.

Het hebben van alle onderdelen en in elkaar zetten maakt niet gelijk tot een goed product daar kom nog een hoop bij kijken je heb wel profi spul nodig om die in elkaar te zetten.

Zit zelf nog wel te twijfelen met alleen de wii en ps2 over al analog devices (en helaas vervangt de wii u de wii niet helemaal we hebben een paar games alleen voor de eerste wii) Zit te twijfelen voor de ps2 een pound cable te bestellen en voor de wii dan maar zo klein bagger kastje .... of toch liever de ossc ....

Keuzes keuzes maar de met de OSSC kan ik ook alle andere dingen gelijk aansluiten. Als die nog komen in de toekomst

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MeZZiN schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 11:16:

Als ik zou moet kiezen begin met de OSSC en als je heel graag scan lines wilt moet je een scanline generator er nog tussen zetten. https://www.videogameperf...ts/open-source-converter/
Heb je een linkje voor de Scanline Generator? Deze link is voor de OSSC zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
Nee wel het type nummer SLG3000 deze werden veel voor arcade kasten gebruik dacht ik en die zet je gewoon tussen de OSSC en display in ... maar goed mijn kennis is te kort hier in weet dat als je het wilt je iets extra's nodig heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MeZZiN schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 14:30:
Nee wel het type nummer SLG3000 deze werden veel voor arcade kasten gebruik dacht ik en die zet je gewoon tussen de OSSC en display in ... maar goed mijn kennis is te kort hier in weet dat als je het wilt je iets extra's nodig heb.
Ik zit even de informatie van de OSSC door te lezen, en volgens mij kan die uit zichzelf al scanlines produceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
De bediening van de Framemeister is zo belabberd als de Ziggo Horizon, maar als die eenmaal ingesteld staat, dan doet ie z'n werk uitstekend.

Ik dacht ergens te hebben gelezen dat de Framemeister uberhaupt niet meer wordt gemaakt, dus op een gegeven moment moet je wel aan iets anders als je dan nog geen goed apparaat hebt.

Wie weet komt er hier ook ooit eens een OSSC, maar de Framemeister doet 't hier best prima :P

C:\>_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masauri
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

masauri

aka qwybyte

Voor de liefhebbers, ik heb net gezien dat er een reprint uitkomt van https://www.standaardboek...assic-ed-hc-9781605849409. (besteld bij de lokale standaard boekhandel (be) ). Komt op 26/6 beschikbaar.

Afbeeldingslocatie: https://s.s-bol.com/imgbase0/imagebase3/large/FC/5/6/9/8/9200000066258965.jpg

Deze kan niet ontbreken in mijn mini gameboekencollectie nadat ik het bestaan hiervan te laat ontdekte na de eerste kickstarter hiervan.

Edit: zie ik net vanmorgen dat iemand een 64dd in complete staat aan bied op marktplaats voor 4000 euro...
Mooi om zo compleet te zien!
https://www.marktplaats.n...8e6d92801da23b01cd75831b#
Maar om nu ff 4k uit te geven dat krijg ik aan mijn vrouw helaas niet verkocht :(

[ Voor 29% gewijzigd door masauri op 25-05-2019 05:53 ]

De Grote GoT FG Kettingbrief - Deel 12 (Spinoff Resultaat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DYX

DYX

masauri schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 22:29:
Edit: zie ik net vanmorgen dat iemand een 64dd in complete staat aan bied op marktplaats voor 4000 euro...
Mooi om zo compleet te zien!
https://www.marktplaats.n...8e6d92801da23b01cd75831b#
Maar om nu ff 4k uit te geven dat krijg ik aan mijn vrouw helaas niet verkocht :(
Dat is natuurlijk ook wel een belachelijke prijs. Als je op eBay kijkt zie je hem al tussen de $900 en de $1500. Nog steeds veel natuurlijk, maar een stuk beter dan e4000 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
Vinnie schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 21:47:
De bediening van de Framemeister is zo belabberd als de Ziggo Horizon, maar als die eenmaal ingesteld staat, dan doet ie z'n werk uitstekend.

Ik dacht ergens te hebben gelezen dat de Framemeister uberhaupt niet meer wordt gemaakt, dus op een gegeven moment moet je wel aan iets anders als je dan nog geen goed apparaat hebt.

Wie weet komt er hier ook ooit eens een OSSC, maar de Framemeister doet 't hier best prima :P
Als je een framemeister heb gewoon houden OSSC wordt wel beter wat ik zie maar het zal niet veel uitmaken alleen nieuwe standaarden zal de OSSC beter gaan doen. Alleen wat ik gelezen heb heeft framemeister issues met switchen tussen verschillende resoluties. OSSC niet.

Framemeister kan je nog wel krijgen met wat moeite maar als je nu moet kiezen is de OSSC een betere keuze. En al helemaal als hij bagger in te stellen is. Er is alleen heel veel info over de framemeister.
Seroczynski schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 20:45:
[...]

Ik zit even de informatie van de OSSC door te lezen, en volgens mij kan die uit zichzelf al scanlines produceren.
Zo zie je maar met nieuwe firmware komen features van zelf een tijdje terug moest je nog een lose module er tussen zetten. Maar alleen maar goed :) dus OSSC nog beter.

Maar ik denk dat ik ook een OSSC ga halen is niet de goedkoopste oplossing voor de PS2 en Wii maar altijd beter dan de goedkopere oplossingen.

Plus een Opensource oplossing heeft mijn voorkeur altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
MeZZiN schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 10:22:
Als je een framemeister heb gewoon houden OSSC wordt wel beter wat ik zie maar het zal niet veel uitmaken alleen nieuwe standaarden zal de OSSC beter gaan doen. Alleen wat ik gelezen heb heeft framemeister issues met switchen tussen verschillende resoluties. OSSC niet.

Framemeister kan je nog wel krijgen met wat moeite maar als je nu moet kiezen is de OSSC een betere keuze. En al helemaal als hij bagger in te stellen is. Er is alleen heel veel info over de framemeister.
Ik ken maar weinig spellen waarbij dat gebeurd, op de SFC/Genesis tenminste. Alleen bij Sonic 2 weet ik dat bij de mutiplayer(demo) het beeld niet goed is.

Ding valt prima in te stellen, maar is gewoon zo traag in de bediening. Afijn, toen ik 'm kocht bestond de OSSC niet eens, dus echt betere keuze was er niet echt :P

C:\>_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17-09 15:24
Hou er alleen rekening mee dat voor de oudere consoles een RGB mod nodig is om te gebruiken samen met de OSSC.
Kwam ik te laat achter en ben nu op de uitkijk naar een RGB NES en RGB N64 mod (die doenbaar is om zelf te installeren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Is hier iemand die microchips kan programmeren? Ik wil voor mijn SEGA Saturn een switchless mod uitvoeren maar dan zal ik waarschijnlijk zelf mijn microchip moeten programmeren. Vind ik erg leuk, maar een PICkit3 is al meteen redelijk prijzig als er ook nog een attachment board bij moet, en met die clones weet ik niet zeker wat ik in huis haal.
Ik heb mij ook een dag zeg, kwam gisteren iemand op eBay tegen die precies verkoopt wat ik zoek voor iets meer dan een tientje |:(
Ekfad schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 14:11:
Hou er alleen rekening mee dat voor de oudere consoles een RGB mod nodig is om te gebruiken samen met de OSSC.
Kwam ik te laat achter en ben nu op de uitkijk naar een RGB NES en RGB N64 mod (die doenbaar is om zelf te installeren)
Dat was bij mij in ieder geval duidelijk. Mijn NES en N64 hebben beide HDMI en ik ben van plan de OSSC te gebruiken voor bijna alle andere consoles die ik bezit.

[ Voor 46% gewijzigd door Seroczynski op 25-05-2019 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkje.doc
Gisteren naar de Retrobeurs in Tilburg geweest. Was de drukate editie waar ik tot nu toe ben geweest. Het heeft wat moeite gekost maar de nintendo 64 collectie verder kunnen uitbreiden.

Vanavond het filmpje verder afmonteren.

[ Voor 0% gewijzigd door Henkje.doc op 27-05-2019 06:25 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
Precies het deed wel heel veel goed nu zijn er misschien iets betere oplossing maar die waren nooit beter geworden als het origineel (framemeister ) en niet is geweest. Plus als je hem eenmaal ingesteld heb is het gewoon een heel goed ding en er is veel info over te krijgen.En hoe je hem het beste kan instellen.

Had ooit ook een espresso machine die was zeker niet te beste maar omdat er zoveel info was kon je de beste espresso's maken omdat het allemaal aan ervaring ligt. Zelfde met de framemeister als je hem door heb kan je hele goede resulaten krijgen. Plus OSSC is wel een generatie nieuwer. en heeft nog niet alle features.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Henkje.doc schreef op maandag 27 mei 2019 @ 06:24:
Gisteren naar de Retrobeurs in Tilburg geweest. Was de drukate editie waar ik tot nu toe ben geweest. Het heeft wat moeite gekost maar de nintendo 64 collectie verder kunnen uitbreiden.

Vanavond het filmpje verder afmonteren.
Ben er nog nooit geweest maar was van plan dit keer te gaan, was het niet dat ik deze maand een tiental GameBoy games en de OSSC heb gekocht :-) Ben wel erg benieuwd naar jouw impressie, ook m.b.t. de prijzen die daar gevraagd worden voor verschillende games en dergelijke. De nasmaak die ik van beursen bezoek heb overgehouden (jaaaaren terug mind you, also ik de Dutch comic con enzo niet meereken) is dat het allemaal nogal prijzig is geworden met veel grote handelaren.

Ik heb besloten om wat meer aan mijn Game Boy cart-only collectie te gaan doen. Inmiddels zit ik op 109 unieke cart-only titels (games van verschillende regio's tel ik los) en dat komt o.a. door mijn aanwinsten van vandaag.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/6WylGGDsbmp4nDoxI1R1JLac/full.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door Seroczynski op 27-05-2019 18:16 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Henkje.doc
Seroczynski schreef op maandag 27 mei 2019 @ 09:12:
[...]

Ben er nog nooit geweest maar was van plan dit keer te gaan, was het niet dat ik deze maand een tiental GameBoy games en de OSSC heb gekocht :-) Ben wel erg benieuwd naar jouw impressie, ook m.b.t. de prijzen die daar gevraagd worden voor verschillende games en dergelijke. De nasmaak die ik van beursen bezoek heb overgehouden (jaaaaren terug mind you, also ik de Dutch comic con enzo niet meereken) is dat het allemaal nogal prijzig is geworden met veel grote handelaren.

Ik heb besloten om wat meer aan mijn Game Boy cart-only collectie te gaan doen. Inmiddels zit ik op 109 unieke cart-only titels (games van verschillende regio's tel ik los) en dat komt o.a. door mijn aanwinsten van vandaag.

[Afbeelding]
De prijzen op de beurs vallen idd altijd tegen op het eerste gezicht, maar uiteindelijk toch weer een aantal dingen gevonden die onder de gangbare prijs zit. Focus lag deze keer vooral op Nintendo 64.

Heb van de dag en de pickups een filmpje gemaakt:
[YouTube: Retro Gamebeurs Tilburg]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cyrax0508 schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 10:32:
Sinds een paar dagen de Neo Geo Mini International in huis. In tegenstelling tot de professionele reviews vind ik het oprecht een leuk apparaat(je). De user reviews zijn veelal positiever blijkt ook wel (zie Amazon.com bijvoorbeeld).

Ik kom zelf uit de tijd van de Neo Geo (onbetaalbaar voor mij) en de arcadehallen waar ik SNK games kon spelen.

Pluspunten:

- Uiterlijk van de console
- Controls toch redelijk comfortabel ondanks het mini uiterlijk
- Joystick voelt stevig aan en lijkt langdurig mee te kunnen (itt de originele joystick met klik)
- Scherm is prachtig
- Spelen zonder te moeten aansluiten op televisie
- 40 games
- Games zijn natuurgetrouw en echt heel tof

Minpunten:

- Geen batterij
- Veel games maar weinig variatie in de games (veel fighters deel 1 tm zoveel)
- Op televisie significant verlies van beeldkwaliteit
- Mini HDMI nodig om aan te sluiten op tv, is niet meegeleverd, ook geen controllers

Er is ook een Japanse versie, die qua uiterlijk mooier is. De International (westerse) versie heeft een net iets ander aanbod qua games (meer variatie dan de Jap. Versie). De Japanse versie heeft ook (zoals het hoort) gekleurde buttons. De International versie heeft echter een mooie blauwe kleur rondom de joystick als hij aanstaat. Erg vet gedaan.

Als je erover denkt om er eentje aan te schaffen om er ook daadwerkelijk op te spelen, zou ik voor de Neo Geo Mini International gaan vanwege de games. Als verzamelobject vind ik de Japanse versie een stukje aantrekkelijker en meer natuurgetrouw.

Als mini console is de Neo Geo Mini mijn nummer 2, achter de SNES.
En net als je denkt dat je de Neo Geo mini perfect kan negeren, brengen ze een gelimiteerde sam.shodown versie van de mini uit :/
Ik ga hem toch weerstaan puur omdat ik het vooral voor de games doe en minder voor het verzamel werk en ik ook verwacht dat deze niet goedkoop gaat zijn.
Al hoewel deze niet zou misstaan na nes/snes en ps1 classic/mini :P

Gaat hier iemand hem halen?

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masauri
  • Nu online

masauri

aka qwybyte

Sagat schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 08:35:
[...]

En net als je denkt dat je de Neo Geo mini perfect kan negeren, brengen ze een gelimiteerde sam.shodown versie van de mini uit :/
Ik ga hem toch weerstaan puur omdat ik het vooral voor de games doe en minder voor het verzamel werk en ik ook verwacht dat deze niet goedkoop gaat zijn.
Al hoewel deze niet zou misstaan na nes/snes en ps1 classic/mini :P

Gaat hier iemand hem halen?
150 euro bij een gekende gameshop.
Ik bedenk me dat het zoiets is zoals met die earthworm jim cartridges...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
masauri schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 08:54:
[...]

150 euro bij een gekende gameshop.
Ik bedenk me dat het zoiets is zoals met die earthworm jim cartridges...
mooie analogie, ik ga daar idd wel in mee. Het vinkt wel diverse dingen af, dus toch wel intersse, aan de andere kant, eigenlijk geen idee wat nou de verschillen zijn met de normale neo mni....en die zullen wellicht binnenkort ook nog wel gedumpt worden, lijkt me toch iets dat een stuk minder populair zal zijn dan de nes en snes en ps1 varianten......then again, wellicht hebben daar ook weer rekening mee gehouden met de 'oplage',

Dus mijn rationele zelf wint het, wil eigenlijk ook nog een extra scart wisselaar en wat meer consoles upgraden naar een scart rgb oplossing waar mogelijk, om nog maar te zwijgen van de current gen sam shodown game die er aan zit te komen.dus genoeg andere doelwitten voor mijn geld :+

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaFleche
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-09 00:30
Nog minder populair dan de ps1 mini? Die wordt best wel gedumped vanwege het grote "succes" :-)

Persoonlijk hou ik het devies aan "hoe minder hardware, hoe beter"... een aangepaste wiiu doet bijna alles wat ik wil en wat ik er niet mee kan, doet de aangepaste ps3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
LaFleche schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 09:10:
Nog minder populair dan de ps1 mini? Die wordt best wel gedumped vanwege het grote "succes" :-)

Persoonlijk hou ik het devies aan "hoe minder hardware, hoe beter"... een aangepaste wiiu doet bijna alles wat ik wil en wat ik er niet mee kan, doet de aangepaste ps3.
Vloeken in de kerk ;)

Ik snap het hoor, zoals gezegd.....de neo was mythish.......maar opeens (ergens eind jaren 90....) kon je op je pc neo geo games spelen, en toen wellicht nog niet perfect en nog niet alles, maar inmiddels wel. Toch heeft het iets magisch om zo'n oude cart te pakken, en in je console te prikken en dan met de echte controller te spelen. (waarbij ik toegeeft dat ik op dat gebied al vaak afhaak....als het beter kan zal ik zeker niet moeilijk doen om een niet orginele controller te gebruiken.......) en dan ook het liefst op een crt.

Concreet voorbeeld is voor mij castevania op mijn snes. Mijn snes mini heeft een ntsc versie, en nieuwe controllers die (nog) niet doodgespeeld zijn........toch speel ik dan liever mijn cart op mijn eigen vergeelde snesje en ouwe crt. Ondanks dat ik dat ietses trager loop zelfs (gelukkig is het niet zo'n mess als de eerste streetfighter 2 of final fight die an sich nog wel redelijk loopt maar waar de klok 4 tellen over 1 seconde doet ofzo :P

En terugkomend op ps1 mini en neo geo, laagste nieuw prijs die ik zie bij snel googlen is toch al weer bijna 50 piek. Dat is niets vergeleken met de scalper prijzen van de nes/snes classic schaarste, maar voor een flop vind ik het best veel. Ik heb hem zelf voor 30 euro gehaald geloof ik. En wel met de aanname dat hij wel makkelijk te modden zou zijn.
Gezien ik via mijn ps2 (en i guess ps3 ook in sommige misschien wel de meeste gevallen) al mijn ps1 games kan spelen, en er niet echt veel van heb, vind ik een dedicated ps1 net weer overdreven. Maar zo'n mini kan ik dan wel weer waarderen. En dan vooral om af en toe even een ps1 game te testen. Indien het echt leuk is, kan je dan nog kijken of je een echte versie kan vinden....of ja, toch voor de situaties waar een echte versie niet te vinden is of simpelweg onbetaalbaar (en als een ps1 game meer dan 30 euro moet kosten vind ik het persoonlijk al snel in die categorie zitten).

De neo is volgens mij in gewoon een veel kleinere aantal uitgebracht, dus ik verwacht dat die niet voor zulke prijzen zal gaan, maar wat paar posts terug natuurlijk al het gesprek was, het is gemaakte retro en derhalve niet zo populair als 'echt' retro.

Ik zie mezelf dan ook eerder een AES of (consolised) MVS aanschaffen dan zo'n mini......maar......als ze de 30 euro aan gaan tikken, tjsa dan wellicht toch weer wel :+

10 second ninja DONE

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Zo, de OSSC is nu toch wel up and running. Vrijwel alles werkt, ook de RGB devices zoals CDi, Sega MD, Saturn, PS1. Moet alleen de SNES/N64 nog proberen. PS2, Wii en Xbox werken eveneens net als de Dreamcast via VGA. Merk alleen nu wel dat ik in sommige gevallen nog wel een betere kabel kan gaan kopen maar dat komt wel weer.

Momenteel m'n Xbox-en aan het aflopen, die uit de woonkamer erbij gehaald om CoinOPS 8 Massive 's te gaan proberen. 80GB via FTP en 100Mbit (wat door de hoeveelheid kleine files meer op 3/4MB /sec uitkomt dan de maximale 10) is echter nauwelijks te doen dus ik laat hem overnacht maar overpompen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mijn OSSC ligt klaar, maar morgen wordt er natuurlijk geen post bezorgd :P Ben ook erg benieuwd. Heb even contact gezocht met RGC met de vraag wanneer de Saturn kabels weer op voorraad zijn, en dat is meteen vrijdag al. Ben echt klote benieuwd naar alles.

Wat betreft de Xbox, je kan ook gewoon een IDE->USB adapter gebruiken. Gaat een stuk sneller, maar moet je wel ff de Xbox voor openmaken. Zo doe ik het met mijn PS2.

[ Voor 24% gewijzigd door Seroczynski op 30-05-2019 00:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Seroczynski schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 00:20:

Wat betreft de Xbox, je kan ook gewoon een IDE->USB adapter gebruiken. Gaat een stuk sneller, maar moet je wel ff de Xbox voor openmaken. Zo doe ik het met mijn PS2.
De HDD is toch locked en niet zomaar uit te lezen op een ander device dan de gekoppelde Xbox zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Exorcist schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 17:07:
[...]

De HDD is toch locked en niet zomaar uit te lezen op een ander device dan de gekoppelde Xbox zelf?
Is voor mij alweer een tijdje geleden dus dat zou zo maar kunnen. Op de PS2 heb je gewoon een FAT32 HDD en is dus uit te lezen door Windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Seroczynski schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 17:39:
[...]

Is voor mij alweer een tijdje geleden dus dat zou zo maar kunnen. Op de PS2 heb je gewoon een FAT32 HDD en is dus uit te lezen door Windows.
Ja, zeker bij de PS2 aan te raden gezien dataoverdracht via de netwerkadapter vaak stokt rond de 2 tot 3 MB/sec.

Maar goed, CoinOPS is geïnstalleerd. Nog (steeds) niet helemaal happy met de beeldkwaliteit via de OSSC maar daar ga ik me later druk(ker) om maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Even mijn frustraties richting PostNL uitten.. OSSC zou afgelopen vrijdag geleverd worden, maar de bezorger vond het om 17:00 wel genoeg en dus zou het zaterdag komen. Tussen 13:45 en 15:45, maar toen ik net thuis kwam (moest even een uurtje weg) waren ze langs geweest. Nu wordt het maandag geleverd bij een PostNL punt. Die app heb je soms ook niets aan zeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DYX

DYX

Seroczynski schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 10:31:
Even mijn frustraties richting PostNL uitten.. OSSC zou afgelopen vrijdag geleverd worden, maar de bezorger vond het om 17:00 wel genoeg en dus zou het zaterdag komen. Tussen 13:45 en 15:45, maar toen ik net thuis kwam (moest even een uurtje weg) waren ze langs geweest. Nu wordt het maandag geleverd bij een PostNL punt. Die app heb je soms ook niets aan zeg.
Zeer herkenbare frustratie. Ik had een ebay veiling voor cib golden eye en perfect dark gewonnen. Na 2 weken nogsteeds niets binnen en paar dagen erna zou ik op vakantie gaan, dus stress. Van de verkoper de track en trace gehad, bleek het pakketje al 2 weken "onderweg" te zijn na 2 pogingen (zijn nooit langs geweest). Uiteindelijk gewoon het dichtsbijzijnde postnl punt gebeld en die waren zo aardig om te gaan zoeken of het pakket daar lag. Gelukkig gevonden, maar zou een paar uur later al naar Frankrijk teruggestuurd worden. De return sticker zat er namelijk al op.....

[ Voor 7% gewijzigd door DYX op 01-06-2019 18:22 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Net een retrobit sega saturn pad (usb) besteld. Nu nog mijn pc upgraden voor alle current gen fighters die nu slecht lopen :D

En nu al genieten met emulatoren en oudere games uiteraard.

10 second ninja DONE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• masauri
  • Nu online

masauri

aka qwybyte

Gisteren na een kleine 4 uur zoiets adhv ultimate nintendo guide to the nes library elk spel afgelopen en nagekeken. Evt met filmpjes om te zien welke spellen ik op de nes mini ga plaatsen. Elk spel erop zetten had geen meerwaarde vond ik gezien er toch altijd zijn die je nooit zal spelen. Zodra die gesoftmod is maar is aan de snes collectie beginnen :+
Wat moet je anders met zo'n warm weer he? 8)

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Benjamin-
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16-09 13:58

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Paar jaar terug zag ik iemand die volgens mijn in een Kallax (of een andere kast met vierkante vakken) zijn consoles had staan, hij had hier ook verlichting bij gedaan. Ik vond het er best strak uitzien, maar krijg gelijk ideeen hoe ik dit beter zou kunnen doen.
Op dat moment deed ik er nog niets mee, want ik woonde nog in een flatje met mijn vriendin, en daar wilde ik niet in investeren.

Toen we een mooi huis kregen te pakken, werd het eindelijk tijd om mijn gameroom/mancave te ontwerken. Ik had een hoop geluk want zij wilde de slaapkamers gewoon zo houden, en ik mocht de zolder op. Met een nok van 4 meter en een afgesloten ruimte voor de nodige installaties + wasmachine, bleef de ruimte mooi om hier wat te bouwen.

Al gauw kwam de TV kast weer terug, de vakken wilde ik, maar omdat de vierkante vakken best leeg waren, kreeg ik het idee om een controller midden in de open ruimte te hangen boven de console. Het vult de leegte, en maakt het een stuk toffer. Daarnaast wilde ik een uitdagende vorm, en kwam het idee om de kasten als tetris vormen te maken, en kwam mijn eerste schets. De kleuren staan voor de bijhorende consoles.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/SO7F6TNPifTlHFogySpbyUAG/medium.jpg

Dit in de praktijk brengen was een stuk lastiger, daarnaast met een verhuizing, nieuwe baan en een vrij lege bankrekening, duurde het even voordat ik me er op kon gaan richten.
Na het nodige zoeken kwam ik bij Platsa kasten uit van Ikea, ze hadden in de basis het formaat wat ik wilde, en met het nodige zaag en boorwerk kregen ze de vormen die ik wilde, en daarna zijn de ledstrips toegevoegd.
Het lastigste was toen de vallen de gespiegelde L. Ophangen was eigenlijk geen optie, de kasten voelde te fragiel, en de constructie nodig om dit stevig genoeg te maken, zou afbreuk doen van het design.
Uiteindelijk heb ik een andere keuze gemaakt en heb ik een kubus gemaakt die er onder gaat, en er moeten beugels aan de bovenkant komen (boven het linker vak), die de kast op zijn plaats houden. Tevens zijn die er niet op de foto, en de schroeven hielden het al prima, dus met die beugels gaat dat helemaal goed komen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/yXFP9qmqfAhVpkLZSCBybjJG/medium.jpg

Omdat Nintendo natuurlijk wat meer consoles heeft, heb ik destijds al de keuze gemaakt om links nog een lange te plaatsen (dit was al lang gepland, maar in de foto daarboven was die nog niet af), en hieronder is ook al aardig te zien hoe het allemaal eruit komt te zien. Ik ben nog niet helemaal klaar, maar verwacht dat dit wel de komende 2 weken zal gebeuren. De controllers hangen met 2 jashaakjes, die ik met een mal zo goed mogelijk naar de vorm van de controller heb opgehangen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/EXgYCObl6mQRfriS26xW7OyR/medium.jpg

Hier zit dat vierkant er niet tussen, omdat het tijdens het werken een stuk steviger is om het zo even te houden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/HG8syrgoShMf3MlUSzBLhbsy/medium.jpg

De meeste consoles heb ik al, wat ik nu nog mis is een Snes (ben ik gewoon mee opgegroeid, alleen die van de familie is niet alleen niet van mij, maar de behuizing is ook kapot, dus ga een nette kopen), Saturn, PS2 phat (heb de zilveren slim, maar die vind ik niet mooi) en de PS4.

1 ding was niet naar planning gegaan, en misschien maar goed ook. Want dat was namelijk de receiver, de receiver is te groot om in zo'n vak te passen, ze zijn namelijk 36,5cm breed, ik had hier pas geleden nog een topic over gemaakt hier op GoT, maar daar kwam eigenlijk niets uit. Dus ik ben verder gaan kijken, wat zou ik daar kunnen plaatsen. En toen kwam het, een kleine CRT. Ik ging wat zoeken en opeens ging er een wereld voor me open, ik vond de PVM en BVM schermen, en ik was verkocht.
Ik heb al het nodige opgezocht, over dat niet alle schermen RGB ondersteunen, wat je wel wilt hebben, en zag dus ook op marktplaats 1 model (PVM) die interessant was, echter erg ver weg dus daar heb ik geen zin in, maar ga ze zeker in de gaten houden.

Op dat onderwerp had ik ook gelijk een paar vragen:
- Maakt het model nog echt veel uit? Ik ga voor een 14inch gezien de ruimte die ik heb, plus mooi scherp beeld, maar los van het RGB verhaal, lees ik weinig. Ik ga tevens voor een PVM.
- Hoe duur zijn dat soort schermen?
- Wat heb ik nodig om de juiste kwaliteit uit de diverse consoles te halen? Ik ga zeker niet alle consoles aansluiten, heb ik ook geen interesse in, maar de Snes en de N64 zijn wel mijn jeugdliefdes, dus die zou ik wel willen aansluiten.
- Van wat ik kon zien zijn de 480p schermen erg duur (500-1000 euro), of zijn er ook goedkopere 480p schermen te vinden?

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DYX

DYX

@Benjamin- gaaf gedaan met de vorm en verlichting. Heb je ook een aparte ruimte voor het opbergen van je games gemaakt en heb je nog iets speciaal voor kabel management aan de achterkant?

Ik zit namelijk in dezelfde situatie, nieuw huis wat eindelijk klaar is en recent vloer en muren op zolder gedaan. Nu aangekomen op het moment dat ik een tv en meubel moet gaan zoeken. Je meubel geeft wel wat inspiratie. Ik zit te denken om wat met de playstation blauw, nintendo rood en xbox groen te doen. Voor de games denk ik de standaard ikea kast doe je bij alle verzamelaars ziet staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-

Benjamin-

CrazyGunner#2385

@DYX ik heb niets speciaals nog gedaan met de spellen. Moderne spellen zitten in een dvd kast, oude nog in dozen e.d.

Ik heb niet een hele grote collectie, daar richt ik me ook niet op. Ik heb de meeste topspellen wel. Het meeste zal ik ook niet meer spelen.

Kabel management heb ik nog niet gedaan, tevens zal ook niet alles worden aangesloten. Mijn voorkeur ligt nu iig bij kabelklemmen.

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent Dave
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 27-05-2021
Benjamin- schreef op zondag 2 juni 2019 @ 16:35:
Paar jaar terug zag ik iemand die volgens mijn in een Kallax (of een andere kast met vierkante vakken) zijn consoles had staan, hij had hier ook verlichting bij gedaan. Ik vond het er best strak uitzien, maar krijg gelijk ideeen hoe ik dit beter zou kunnen doen.
Op dat moment deed ik er nog niets mee, want ik woonde nog in een flatje met mijn vriendin, en daar wilde ik niet in investeren.

Toen we een mooi huis kregen te pakken, werd het eindelijk tijd om mijn gameroom/mancave te ontwerken. Ik had een hoop geluk want zij wilde de slaapkamers gewoon zo houden, en ik mocht de zolder op. Met een nok van 4 meter en een afgesloten ruimte voor de nodige installaties + wasmachine, bleef de ruimte mooi om hier wat te bouwen.

Al gauw kwam de TV kast weer terug, de vakken wilde ik, maar omdat de vierkante vakken best leeg waren, kreeg ik het idee om een controller midden in de open ruimte te hangen boven de console. Het vult de leegte, en maakt het een stuk toffer. Daarnaast wilde ik een uitdagende vorm, en kwam het idee om de kasten als tetris vormen te maken, en kwam mijn eerste schets. De kleuren staan voor de bijhorende consoles.

[Afbeelding]

Dit in de praktijk brengen was een stuk lastiger, daarnaast met een verhuizing, nieuwe baan en een vrij lege bankrekening, duurde het even voordat ik me er op kon gaan richten.
Na het nodige zoeken kwam ik bij Platsa kasten uit van Ikea, ze hadden in de basis het formaat wat ik wilde, en met het nodige zaag en boorwerk kregen ze de vormen die ik wilde, en daarna zijn de ledstrips toegevoegd.
Het lastigste was toen de vallen de gespiegelde L. Ophangen was eigenlijk geen optie, de kasten voelde te fragiel, en de constructie nodig om dit stevig genoeg te maken, zou afbreuk doen van het design.
Uiteindelijk heb ik een andere keuze gemaakt en heb ik een kubus gemaakt die er onder gaat, en er moeten beugels aan de bovenkant komen (boven het linker vak), die de kast op zijn plaats houden. Tevens zijn die er niet op de foto, en de schroeven hielden het al prima, dus met die beugels gaat dat helemaal goed komen.

[Afbeelding]

Omdat Nintendo natuurlijk wat meer consoles heeft, heb ik destijds al de keuze gemaakt om links nog een lange te plaatsen (dit was al lang gepland, maar in de foto daarboven was die nog niet af), en hieronder is ook al aardig te zien hoe het allemaal eruit komt te zien. Ik ben nog niet helemaal klaar, maar verwacht dat dit wel de komende 2 weken zal gebeuren. De controllers hangen met 2 jashaakjes, die ik met een mal zo goed mogelijk naar de vorm van de controller heb opgehangen.

[Afbeelding]

Hier zit dat vierkant er niet tussen, omdat het tijdens het werken een stuk steviger is om het zo even te houden.

[Afbeelding]

De meeste consoles heb ik al, wat ik nu nog mis is een Snes (ben ik gewoon mee opgegroeid, alleen die van de familie is niet alleen niet van mij, maar de behuizing is ook kapot, dus ga een nette kopen), Saturn, PS2 phat (heb de zilveren slim, maar die vind ik niet mooi) en de PS4.

1 ding was niet naar planning gegaan, en misschien maar goed ook. Want dat was namelijk de receiver, de receiver is te groot om in zo'n vak te passen, ze zijn namelijk 36,5cm breed, ik had hier pas geleden nog een topic over gemaakt hier op GoT, maar daar kwam eigenlijk niets uit. Dus ik ben verder gaan kijken, wat zou ik daar kunnen plaatsen. En toen kwam het, een kleine CRT. Ik ging wat zoeken en opeens ging er een wereld voor me open, ik vond de PVM en BVM schermen, en ik was verkocht.
Ik heb al het nodige opgezocht, over dat niet alle schermen RGB ondersteunen, wat je wel wilt hebben, en zag dus ook op marktplaats 1 model (PVM) die interessant was, echter erg ver weg dus daar heb ik geen zin in, maar ga ze zeker in de gaten houden.

Op dat onderwerp had ik ook gelijk een paar vragen:
- Maakt het model nog echt veel uit? Ik ga voor een 14inch gezien de ruimte die ik heb, plus mooi scherp beeld, maar los van het RGB verhaal, lees ik weinig. Ik ga tevens voor een PVM.
- Hoe duur zijn dat soort schermen?
- Wat heb ik nodig om de juiste kwaliteit uit de diverse consoles te halen? Ik ga zeker niet alle consoles aansluiten, heb ik ook geen interesse in, maar de Snes en de N64 zijn wel mijn jeugdliefdes, dus die zou ik wel willen aansluiten.
- Van wat ik kon zien zijn de 480p schermen erg duur (500-1000 euro), of zijn er ook goedkopere 480p schermen te vinden?
Tering, wat gaaf!

Over die schermen, oude B&O en Sony trinitron ondersteunen sowieso rgb via scart. Zijn ook eens goedkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkje.doc
Seroczynski schreef op maandag 27 mei 2019 @ 09:12:
[...]

[Afbeelding]
Gameboy is een erg leuke console om voor te verzamelen. Neem weinig ruimte in en kwalitatief goede titels.
Inmiddels zitten we ook rond de 130 titels. Laatst nog WarioLand II gekocht.
Verzamel je ook naast de Grey carts ook de Black carts?
Wow Benjamin. Dat is een erg mooie setup zo. Origineel gevonden en past precies zo met het schuine dak
Helaas kan ik je niet helpen met de vragen rondom de monitoren.

Heb zelf een Sony Trinitron staan die ik had gekregen van een collega. Die doet het nog erg goed.
Heb daarnaast nog een 1084 Commodore monitor. Die geeft ook een erg goed beeld, maar heb ik op dit moment niet aangesloten staan. Een tijd terug wel en die gaf op de Nes en Snes erg goed beeld voor een CRT schermpje. Helaas wel de Composite variant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Henkje.doc schreef op maandag 3 juni 2019 @ 08:32:
[...]

Gameboy is een erg leuke console om voor te verzamelen. Neem weinig ruimte in en kwalitatief goede titels.
Inmiddels zitten we ook rond de 130 titels. Laatst nog WarioLand II gekocht.
Verzamel je ook naast de Grey carts ook de Black carts?
Ik richt mij voornamelijk op de grey carts en als er een black cart bij zit vind ik het ook prima, maar dat is eigenlijk Game Boy Color. Zijn iets van 1150 Game Boy Classic games als je alle regio's meetelt (ik weet niet of dat incl. Black carts is), dus ben sowieso nog wel even bezig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
Ik zag dat de lidl AT-games console verkoopt. Ipv alleen de famiclones.

Afbeeldingslocatie: https://www.lidl-shop.nl/media/04f01e725ea2abd504f13c0f84fb1d9f.jpeg
Afbeeldingslocatie: https://www.lidl-shop.nl/media/c29e2e006072b82165ef67b8b7a93693.jpeg
Beide voor 99 euro. Jah... maar goed de review zijn bar slecht. Maar goed grappig van de lidl om ze te verkopen.

Zit nu wel secret of mana te spelen retro game met nieuwe graphics moet zeggen ben er geen fan van het ziet er wel aardig uit maar het origineel was eigenlijk mooier.

Maar goed wel tijd om die serie maar eens compleet te maken. Alleen dat is wel weer een ding. Je heb de GB (deel 1) SNES (deel 2) DS (deel 3) en nog een vage GBA (Deel 1.5ish) Het is wel een ding die serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Vincent Dave schreef op maandag 3 juni 2019 @ 03:03:
[...]

Tering, wat gaaf!

Over die schermen, oude B&O en Sony trinitron ondersteunen sowieso rgb via scart. Zijn ook eens goedkoop.
Bedankt.

Ja heb ook op een oude Trinitron gereageerd die 5 euro kost, die kan ik dan gebruiken tot ik iets mooiers zie. Die PVM's ondersteunen niet allemaal RGB, tevens hebben die ook geen scart aansluiting, je moet met een converter werken om de diverse apparaten aan te sluiten.
Henkje.doc schreef op maandag 3 juni 2019 @ 08:32:
Wow Benjamin. Dat is een erg mooie setup zo. Origineel gevonden en past precies zo met het schuine dak
Helaas kan ik je niet helpen met de vragen rondom de monitoren.

Heb zelf een Sony Trinitron staan die ik had gekregen van een collega. Die doet het nog erg goed.
Heb daarnaast nog een 1084 Commodore monitor. Die geeft ook een erg goed beeld, maar heb ik op dit moment niet aangesloten staan. Een tijd terug wel en die gaf op de Nes en Snes erg goed beeld voor een CRT schermpje. Helaas wel de Composite variant.
De vorm met het schuine dak was ook wel een leuke, en tevens niet te moeilijke uitdaging. Toen we het huis in konden (nieuwbouw), kon ik de boel gaan opmeten en dus ook tekenen waar ik wel en geen ruimte had voor blokken.
Al heb ik hier wel een denkfout gemaakt, dit zou de situatie niet veranderen, maar was alsnog een denkfout, namelijke dat ik origineel het onderstel niet had bedacht, terwijl je dit echt hard nodig heb om te zorgen dat je onderste rij niet keihard onder de rotzooi zit in een dag. (katten + wind)
Dit had echter niets uitgemaakt in het design, maar dessalnietemin had ik er geen rekening meegehouden.

Er zijn zeker nog wel wat mooie CRT schermen in omloop, het wordt wel steeds meer zoeken. Ik verwacht niet dat ik de mijne heel vaak zal gebruiken. Er zijn absoluut spellen die ik echt wel weer wil gaan spelen, maar 90% van de games is meer nostalgie dan dat ik het echt nog zal spelen.
Ik kan bijvoorbeeld wel met al mijn nostalgische gevoelens Mario 64 gaan spelen, maar ik Odyssey nog maar een paar uur gespeeld.
Spellen zoals Zelda 3 wil ik wel echt weer spelen.

Commodore is trouwens wel voor mij een apart grijs gebied, ik ben er namelijk wel mee opgegroeid, maar ik was nog heel jong (ben 33) en tegen de tijd dat ik mijn eigen C64 had toen had ik ook al een Gameboy en Snes. Dus heel veel heb ik er niet opgespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exorcist schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 17:07:
[...]

Mocht je een USB => P-ATA adapter hebben dan start de xbox met de hdd erin en wanneer je de HDD hoort ontgrendelen dan trek je de data kabel eruit en duw je deze in de USB => P-ATA adapter en het zou moeten werken.
Ik zou wel aanraden om een paar keer te luisteren om het ontgrendel geluid te herkennen, want de kabel ruil moet binnen een seconde of vijf toch wel gedaan zijn.

Destijds op de moeilijke manier gedaan met een PC met P-ATA aansluiting om mijn oude xbox te modden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 3 juni 2019 @ 11:46:
[...]

Mocht je een USB => P-ATA adapter hebben dan start de xbox met de hdd erin en wanneer je de HDD hoort ontgrendelen dan trek je de data kabel eruit en duw je deze in de USB => P-ATA adapter en het zou moeten werken.
Ik zou wel aanraden om een paar keer te luisteren om het ontgrendel geluid te herkennen, want de kabel ruil moet binnen een seconde of vijf toch wel gedaan zijn.

Destijds op de moeilijke manier gedaan met een PC met P-ATA aansluiting om mijn oude xbox te modden.
Goeie tip,thx. Krijg vandaag of morgen weer een Xboxje binnen, mss leuk om mee te stoeien. Moet sowieso een aantal Xboxen nog controleren op de clock capacitor, heb twee 1.6 modellen die dit probleem niet kennen maar met de rest ben ik niet zeker..kun je gelukkig snel zien aan de manuf. date.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exorcist schreef op maandag 3 juni 2019 @ 12:51:
[...]

Goeie tip,thx. Krijg vandaag of morgen weer een Xboxje binnen, mss leuk om mee te stoeien. Moet sowieso een aantal Xboxen nog controleren op de clock capacitor, heb twee 1.6 modellen die dit probleem niet kennen maar met de rest ben ik niet zeker..kun je gelukkig snel zien aan de manuf. date.
is het een clock generator?
kun je deze niet los verkrijgen en dan de oude desolderen en vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exorcist schreef op maandag 3 juni 2019 @ 13:35:
[...]

Jawel hoor, maar ik hou het op alleen desolderen. De tijd pakt het ding wel via NTP/Internet :)
ahhh zo, ik zat te denken aan een kristaloscillator die misschien nodig was om klok pulsen te voorzien voor andere componenten :9

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 00:13
Mooi gedaan!
Hier is oude post van mij met mijn kast. Mijn kast is helaas niet uitbreidbaar...

Heb ook mijn Arcade1Up gemod met een Raspberry Pi, nieuwe controls en versterker met speakers.
Sorry voor de donkere foto. Kreeg de knoppen met licht niet goed op de foto.

Modded Arcade1Up

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Iemand overigens nog een tip waar een goede RGB scart wisselaar te koop is? Bol lijkt alleen nog maar non rgb danwel budget moddellen te verkopen. Als ik die heb ga ik dan is serieus op zoek naar top kabels voor al mijn consoles. En de snes is dan met stip de nr1 die een rgb kabel moet krijgen :)

10 second ninja DONE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MeZZiN
Vroeger waren ze nog makkelijk te vinden de meeste wisselaars.

Maar deze is top of de line:
Afbeeldingslocatie: http://www.gretrostuff.com/store/wp-content/uploads/2019/02/20190214_210010-768x576.jpg
http://www.gretrostuff.com/store/gscartsw/

Een paar suggesties:
https://www.retrorgb.com/scartswitches.html

Ik ga vanavond even kijken welke ik jaren terug gekocht heb redelijk betaalbaar ding toen en even zien of hij nu nog leverbaar is. Gevonden in 2011 gekocht en nog te koop... bizar maar waar.

deze https://www.123pc.nl/prod...t-audio-video-schakelunit
Afbeeldingslocatie: https://img.123pc.nl/image/type/product/id/2448258/w/398/h/300/name/hq-scart-audio-video-schakelunit
Toen 19,95 en nu nog steeds 19,95 8)7

Geen issues mee en goedbeeld. Had toen mijn gamecube ps2 en DVD speler aangesloten. En volgens de specs is hij RGB daarom had ik hem gekocht.

[ Voor 35% gewijzigd door MeZZiN op 04-06-2019 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MeZZiN schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 13:47:
Vroeger waren ze nog makkelijk te vinden de meeste wisselaars.

Maar deze is top of de line:
[Afbeelding]
http://www.gretrostuff.com/store/gscartsw/

Een paar suggesties:
https://www.retrorgb.com/scartswitches.html

Ik ga vanavond even kijken welke ik jaren terug gekocht heb redelijk betaalbaar ding toen en even zien of hij nu nog leverbaar is. Gevonden in 2011 gekocht en nog te koop... bizar maar waar.

deze https://www.123pc.nl/prod...t-audio-video-schakelunit
[Afbeelding]
Toen 19,95 en nu nog steeds 19,95 8)7

Geen issues mee en goedbeeld. Had toen mijn gamecube ps2 en DVD speler aangesloten. En volgens de specs is hij RGB daarom had ik hem gekocht.
Zou die bovenste nog wel 's willen hebben. Heb nu twee aan elkaar geschakelde RGB switches (zoals de onderste in jouw post) maar dat blijft omslachtig (handmatig omzetten, ligt niet op een eenvoudig te bereiken plek etc.)

Maar 250 (dollar) voor die andere..mwa, vind het fors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zit nu ook te kijken voor een SCART switch en vind de gscartsw wel cool. Maar ik snap echt niet hoe het kan dat dergelijke switches zo prijzig zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Seroczynski schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 14:20:
Ik zit nu ook te kijken voor een SCART switch en vind de gscartsw wel cool. Maar ik snap echt niet hoe het kan dat dergelijke switches zo prijzig zijn.
Schaarste? Iets anders kan ik ook niet verzinnen, volgens mij technisch inmiddels vrij primitief.....Maar ik heb verder ook exorscist's probleem, ik heb er zelfs al 2 en wil er dan 3 daisy chainen. Dan kan ik 6 consoles via een dedicated kabel doen, en dan 3 over die brakke spider cable......hrmm misschien maar gelijk 2 bestellen, dan kan in theorie elke console op zijn eigen rgb kabel, maar word wel een kabel en switch bende dan :/
Even in simpel overzichtje...

1. console 1 + console 2 + doorlus
2. console 3 + console 4 + doorlus
3. console 5 + console 6 + spidercable (doorlus)
( 4. console 7 + console 8 + console 9 )

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
Seroczynski schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 14:20:
Het is niet duur voor een hand gemaakte switch tel maar even uit de meeste switches switchen 3 units ongeveer. Dus heb je meerdere nodig. Wat ook weer niet handig is. En ook niet goedkoop.

Maar je moet voorstellen dat die gast een PCB ontworpen heeft en deze in kleine oplagen laat maken daaarna alles er op solderen Waarschijnlijk wel iets van een pick and place unit of zo iets. Maar kan ook echt volledig handwerk zijn. dan vind ik het eigenlijk best heel goedkoop zeker omdat er zo veel soldeerpunten gedaan moeten worden.

Maar goed het is wel een tof ding maar ik ga zelf liever voor HDMI upgrades voor alle consoles als het lukt. Voor nu heb ik alleen de wii en de PS2 die niet op HDMI zijn voor de PS2 haal ik denk ik die pound cable en dan blijf de wii over die komt wel een andere keer of voorlopig nog even op component zolang ik nog mijn huidige TV heb kan dat nog wel. Of ik gooi er een OSSC tegen aan dan kan ik alles netjes aansluiten wii op de component en ps op scart and be done with it.

[ Voor 17% gewijzigd door MeZZiN op 04-06-2019 14:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
MeZZiN schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 14:39:
[...]

Maar goed het is wel een tof ding maar ik ga zelf liever voor HDMI upgrades voor alle consoles als het lukt. Voor nu heb ik alleen de wii en de PS2 die niet op HDMI zijn voor de PS2 haal ik denk ik die pound cable en dan blijf de wii over die komt wel een andere keer of voorlopig nog even op component zolang ik nog mijn huidige TV heb kan dat nog wel. Of ik gooi er een OSSC tegen aan dan kan ik alles netjes aansluiten wii op de component en ps op scart and be done with it.
Ik heb nu net een OSSC, en er zijn nog altijd een paar consoles zonder HDMI oplossing. Voor mij zijn dat momenteel de SNES, Mega Drive / SEGA CD, PSX en Saturn. Telkens SCART switchen wordt je ook zo snel zat :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Hmm even in FGC termen mijn console voorkeuren:

top tier:
snes, md, pc engine

mid tier:
cube(+gba player), dreamcast

mid-low:
saturn, org xbox

low tier
nes, n64

Note dit is in huidige staat. Als ik een mod chip en/of sd kaart in mijn saturn doe en daarmee de hele library unlock vind ik hem al een stuk interessanter. de org xbox is net uit de low tier gekomen vanwege emulatoren, maar voor zijn eigen library vind ik hem zelf ook......soso i guess.

nes: toch vaak beperkte gameplay en ik haat de controller met zijn scherpe hoekjes, al hoewel er zeker weten games op zijn die ik nog leuk zal vinden. Oh en ook toch angst voor brakke pal versies...

n64: tsja early 3d al veel vaker over geklaagd.

Buiten de snes is mijn top tier al scart rgb. DC en cube 'strak' krijgen vind ik ook leuk, maar niet super high prio, dus ik denk dat ik voor nu idd alleen maar even een extra wisselaartje bestel, en wellicht nog een scart kabel om door te lussen, al hoewel ik er echt nog ergens zelf 1 mot hebben :? en de rest mag wel op composite blijven for the time being....composite of crt is vaak ook nog wel ok, zolang de kabels enigsinds redelijk zijn...

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkje.doc
Onze setup is nog niet helemaal RGB ready :)

Heb RGB kabels voor de Gamecube, Xbox, Ps1/2 en Dreamcast. De nieuwe generatie is via HDMI of Component. De overige is via Composite (excuses).

Voor de Nes gebruik ik nu meestal de Retron HD Nes variant. Dat is niet 100% perfecte emulatie, maar multicarts e.d. werken wel naar behoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Henkje.doc schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 16:22:
Onze setup is nog niet helemaal RGB ready :)

Heb RGB kabels voor de Gamecube, Xbox, Ps1/2 en Dreamcast. De nieuwe generatie is via HDMI of Component. De overige is via Composite (excuses).

Voor de Nes gebruik ik nu meestal de Retron HD Nes variant. Dat is niet 100% perfecte emulatie, maar multicarts e.d. werken wel naar behoren.
Ja voor mij en de nes geld min of meer hetzelfde, alleen dan nes classic/mini, dat is mogelijk minder goede emulatie dan de retron, maar ik heb bij het spelen erop nog geen negatieve zaken kunnen ontdekken.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vraagje aan de verzamelaars, hoe gaan jullie om met zonlicht in de kamer? Ik heb mijn gameroom aan de noordkant van het huis. Daar zitten twee ramen in waar ik nu gordijnen voor heb. Die zitten eigenlijk altijd dicht, maar ik wil ze vervangen voor rolgordijnen.
Het mooiste zou ik vinden dat er nog wel enig licht naar binnen komt, want het moet wel een fijne ruimte zijn om in te zitten, dus niet pikdonker. Hebben jullie advies? Of is het toch het beste om het zo donker mogelijk te houden?

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Raem schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 16:59:
Vraagje aan de verzamelaars, hoe gaan jullie om met zonlicht in de kamer? Ik heb mijn gameroom aan de noordkant van het huis. Daar zitten twee ramen in waar ik nu gordijnen voor heb. Die zitten eigenlijk altijd dicht, maar ik wil ze vervangen voor rolgordijnen.
Het mooiste zou ik vinden dat er nog wel enig licht naar binnen komt, want het moet wel een fijne ruimte zijn om in te zitten, dus niet pikdonker. Hebben jullie advies? Of is het toch het beste om het zo donker mogelijk te houden?
Ik heb mijn spulletjes in boxprotectors en onder het bed :P Alle consoles die ik regelmatig gebruik staan gewoon in de woonkamer, net zoals ik dat 20 jaar geleden gedaan zou hebben.

Man, man, man.. Ik ben dus al twee uurtjes bezig geweest met mijn PAL VA4 Sega MegaDrive, om daar een RGB bypass board van Voltair in te plaatsen. Guide gevolgd van VideoGamePerfection.com, om tot de ontdekking te komen dat het toch wel vrij outdated is ten opzichte van het product dat zij verkopen. In het begin lijkt het nog up-to-date, dus viel mij niets op. Naarmate ik verder kwam werd het toch steeds duidelijker dat ik er helaas niet alleen uit ging komen. Inmiddels een thread aangemaakt op hun forum, maar voor nu hoop ik voornamelijk dat ik geen onherstelbare 'schade' heb gemaakt door deze guide te volgen :/ (CXA pin 10, 21, 22 en 23 zijn inmiddels verwijderd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DYX

DYX

Raem schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 16:59:
Ik heb dingen niet in directe zonlicht staan, maar heb geen ramen verder afgedekt. Meeste van mijn eigen consoles en games hebben ook altijd gewoon gestaan waar ik wilde. Voor indirect zonlicht neem ik geen speciale voorzorgsmaatregelen. Het meeste van de oude Nintendo's die ik gekocht heb zijn toch al geel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh0ckTr00per
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17-09 21:51
Mijn gameroom is aardedonker als ik er niet ben en als ik er ga zitten doe ik even een rolgordijn omhoog. Soms sta ik achter in de gameroom en doe ik daar het rolgordijn dicht om er daarna achter te komen dat ik geen licht aan gedaan heb en dan is het best spannend om heelhuids bij de deur te komen :+
Pagina: 1 ... 31 ... 224 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op, dit topic is om retro gaming en al haar facetten te bespreken, het is echter NIET de bedoeling om
- Games aan te schaffen (ruilen/lenen/etc.) van/via mede tweakers.
- Games te verkopen.
- Te vragen wat een game of console waard is.
- Een V&A advertentie te promoten.
- Dit topic is voor en door verzamelaars, s.v.p. geen opmerkingen ala 'Oh wat veel, speel je dat allemaal?' Dat voegt niets toe.