Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyrax0508
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19:37
Verwijderd schreef op donderdag 25 april 2024 @ 08:01:
[...]

The thousand year door… 1 van de beste GC games imo :)
Absoluut. Ik weet dat hij binnenkort op de Switch uitkomt en ik die versie ook zeker halen, maar de GC versie is en blijft prachtig om in je verzameling te hebben. Ik heb hem bij MarioCube in Weesp gehaald. Gewoon lekker opgehaald daar en aangegeven dat ik de beste versie wil. Ik kon gewoon het mooiste hoesje combineren met het beste schijfje en handleiding.

Die Mario Superstar Baseball EU versie is echt heel duur trouwens, maar wegens nostalgie moest ik hem gewoon hebben. Ik heb de JPN versie, maar ik kan maar niet met mijn Freeloader gebruiken icm de Prism HDMI. Hij geeft dan de melding dan de resolutie niet klopt en doet niets. Zodra ik de Cube aansluit op Scart dan werkt het weer. Maar wat een verschil is het dan, Scart op een LCD televisie vs de Prism HDMI 480i. Dus moest de EU versie er ook komen zodat ik en de game in het engels kan spelen en een betere beeldkwalitieit kan genereren :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrietje
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21:21
Ik heb maar opgeven Paper Mario voor de GameCube voor een normale prijs te krijgen. En ga gewoon voor de remake.

Opvallend, en de prism in een andere resolutie zetten? Dat kon als ik het mij goed herinner. ik heb er ook 1 maar ik ben over gestapt naar rgb scart plus retrotink 5X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyrax0508
Vrietje schreef op donderdag 25 april 2024 @ 09:19:
Ik heb maar opgeven Paper Mario voor de GameCube voor een normale prijs te krijgen. En ga gewoon voor de remake.

Opvallend, en de prism in een andere resolutie zetten? Dat kon als ik het mij goed herinner. ik heb er ook 1 maar ik ben over gestapt naar rgb scart plus retrotink 5X
Paper Mario The Thousand Year Door CIB voor onder de € 100,00 is inderdaad niet te krijgen.

Ik kan dat proberen m.b.t. de Prism, maar dan moet ik denk ik eerst een PAL game opstarten om dan de resolutie te veranderen. Zoiets denk ik. Ga ik binnenkort even proberen, thnx!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15:33
Verwijderd schreef op donderdag 25 april 2024 @ 08:01:
[...]

The thousand year door… 1 van de beste GC games imo :)
Ik heb daar de NTSC versie van, kon die een paar jaar geleden voor 1/4 van de Europese prijs kopen, en aangezien ik toch een freeloader heb vanwege een Japanse Zelda, vond ik dat wel een leuke deal.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:12
Nog goede finds op Koningsdag? Zelf alleen een rode Wii (met GC ports) in box en 4 controllers (2 met nunchuck) voor 30 Euro. Het ging mij om de controllers, maar die kreeg ik niet mee zonder de console.

Daarbij ingegrepen nog een aantal games:
- Wii sports
- Just Dance 2020
- Just Dance 3
- Wii Play Motion
- Mario Sport Mix
- Mario Party 8
- Super Mario Bros Wii

De Wii zat alleen vol met koekjeskruimels dus die ligt nu in stukken op de keukentafel ;)

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23:37
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sH6e2rHPWCZPNKc_lKHdVT_3vtw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6dSJqsXVZAH0K1M8Fe9gUv3T.jpg?f=fotoalbum_large
Voor €15 meegenomen.

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrambozenTaart
  • Registratie: Maart 2024
  • Niet online
cheiron schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 11:28:
Nog goede finds op Koningsdag? Zelf alleen een rode Wii (met GC ports) in box en 4 controllers (2 met nunchuck) voor 30 Euro. Het ging mij om de controllers, maar die kreeg ik niet mee zonder de console.

Daarbij ingegrepen nog een aantal games:
- Wii sports
- Just Dance 2020
- Just Dance 3
- Wii Play Motion
- Mario Sport Mix
- Mario Party 8
- Super Mario Bros Wii

De Wii zat alleen vol met koekjeskruimels dus die ligt nu in stukken op de keukentafel ;)
Leuke aanwinst, hier helaas niks gescoord, behalve een zak droge worsten _O-

Wel wat aanbod gezien, voornamelijk PS3/4 games, wii en xbox 360. Maar niet echt wat interessants.

A man who fears suffering is already suffering from what he fears.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FrambozenTaart
  • Niet online
Netjes, mooie aanwinst zeg! d:)b

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Wauw, ziet er uit als nieuw. Echt gaaf man!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15:33
3 markten afgegaan, en gewoon niks van games gevonden (zuid-Limburg), op een verloren Fifa en Skylanders na, letterlijk de enige 2 games. Misschien morgen op de grote vlooien markt in Landgraaf meer geluk.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 1nsane
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:51
Hier alleen Wii’s en een verloren RPi 1 voor te duur. Vorig jaar al een hele Wii collectie gescoord met tig games en accessoires
voor 20,- dus weinig incentive om dat te scoren, ohja en een verdwaalde ps3

Adjust non olet, plerumque...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik was laat bij ons op de markt. Nu is die niet super groot en eigenlijk speciaal voor de kinderen. Dat was te zien aan het aanbod ;). Paar x360, wii en pc games gezien ooh ja en nog 1 of 2 ogxbox games. Aanbod was beter dan vorig jaar :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raem
cold_as_ijs schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 19:05:
Echt een hele mooie score @Raem. Stikjaloers ;)
Moet alleen nog testen of die het ook wel doet. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kazu
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17-09 19:56
Netjes! Ik wilde zelf ook nog wat markten afstruinen op zoek naar een betaalbare SNES, maar had vandaag geen tijd ;( Wat is het serienummer? :9

PS5 PSN: UnrealKazu

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Raem
Sagat schreef op zondag 28 april 2024 @ 13:44:
[...]

Mocht hij niet werken heb je iig een mooie shell. Kan je een lelijke kopen en transplanteren.of leuk repareer klusje natuurlijk
Net getest en hij doet het. :) Het is zeker een mooie shell, stuk beter dan de SNES die ik al had. Al is dat nog de SNES die ik samen met mijn broer heb gekocht toen die uitkwam. Dus die blijft gewoon zo. :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KpSAFRF9BGHrq6Ut0ud9nybeDLM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aABKTD87qnUfAyzVh9wLl08H.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Henkje.doc
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23-09 07:43
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RuBVbU5snOrA80uUrEUE01u6sIE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zr6CLD6wbHsI45ZcLSMBkh8c.jpg?f=fotoalbum_large

Hier ondanks het slechte weer toch nog wat kunnen vinden.

Viel me op dat er dit jaar weinig tot geen handheldgames waren te vinden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E3LyO2hUzLX0cNpOyF-iZKv1eDA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CXWqWUb0MkGmxpBSLh5RIQHA.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ohne
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 27-08 07:09
Oké.. ik heb een vraag over een niet zo goeie niet zo heel retro console.
Ik heb een wiiU thuis staan en ik wil heel graag t spel nes remix er op spelen. Maar blijkbaar kon je die destijds alleen downloaden. En is alleen fysiek verschenen in Amerika. En Amerikaanse spellen kun je niet afspelen op een Europese wiiU.
Mijn vraag is; kan ik op 1 of andere manier t spel nog downloaden ( hoeft niet gratis) of m’n wiiU (laten) ombouwen zodat ie Amerikaanse spellen afspeelt???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• densy
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13:37
Ohne schreef op maandag 29 april 2024 @ 13:20:
Oké.. ik heb een vraag over een niet zo goeie niet zo heel retro console.
Ik heb een wiiU thuis staan en ik wil heel graag t spel nes remix er op spelen. Maar blijkbaar kon je die destijds alleen downloaden. En is alleen fysiek verschenen in Amerika. En Amerikaanse spellen kun je niet afspelen op een Europese wiiU.
Mijn vraag is; kan ik op 1 of andere manier t spel nog downloaden ( hoeft niet gratis) of m’n wiiU (laten) ombouwen zodat ie Amerikaanse spellen afspeelt???
Als je deze guide volgt dan kan je 'm regiovrij maken:
https://wiiu.hacks.guide/

https://www.gamegeschiedenis.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrambozenTaart
  • Niet online
Henkje.doc schreef op zondag 28 april 2024 @ 17:31:
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ook mooie koopjes zeg, leuk! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrax0508
Exorcist schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 14:19:
[Afbeelding]

Virtua Cop nog in seal zelfs, leuk setje zo :)
Gaaf! Ik zie echt zelden wat op de vrije markt op Koningsdag. Prachtig setje, helemaal met Virtua Cop inclusief gun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[Afbeelding]

Nice! Deze ziet er nog als nieuw uit. De saturn is nog zo’n console die op mijn lijstje staat om toe te voegen, geen idee waarom eigenlijk, waarschijnlijk omdat ik toch een zwak voor sega heb :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
  • Laatst online: 17-09 14:37
Weet iemand hier misschien wat de omvang van een Gamecube Q DVD belt is? Ik wil deze vervangen maar ik vindt 14 euro voor een stukje rubber wat veel als ik op Q belt vervanging zoek ;-) er zullen vast goedkopere alternatieven zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
cold_as_ijs schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 15:37:
[...]

Nice! Deze ziet er nog als nieuw uit. De saturn is nog zo’n console die op mijn lijstje staat om toe te voegen, geen idee waarom eigenlijk, waarschijnlijk omdat ik toch een zwak voor sega heb :D.
Ja, heb zelf niet veel met Japanse consoles/games om te verzamelen en heb al een EU Saturn, maar voor het geld kon ik het niet laten (liggen) en had ook even geleden wat Japanse games gekregen die ik nu gelijk kan gebruiken. Win win :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Exorcist schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 15:45:
[...]

Ja, heb zelf niet veel met Japanse consoles/games om te verzamelen en heb al een EU Saturn, maar voor het geld kon ik het niet laten (liggen) en had ook even geleden wat Japanse games gekregen die ik nu gelijk kan gebruiken. Win win :)
Deze komt van V&A toch? Zag 'm staan, goede vraagprijs ook.

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrax0508
Exorcist schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 15:44:
[...]

Heb hem via Vraag en Aanbod gekocht hier, niet op Koningsdag :)
Aaah, goed gedaan dan. Ik kijk met regelmaat op V&A maar niet genoeg blijkbaar 😀.

Geniet ervan!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eymas
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 23-09 07:47
Exorcist schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 15:56:
[...]

Klopt, en ja, was voor een mooi bedrag :)
Zag hem zelf ook, vrij verleidelijk. Geniet ervan! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoermansA
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:18
Hoi allemaal,

Sinds kort een dreamcast staan, aangesloten met een scart kabel op een ODV GBS-C (McBazel) scaler en daarna naar een 4k monitor. Dat werkt op zich prima. Echter; er is een game, Skies of Arcadia (US versie) die geen beeld geeft. Er lijkt iets met de sync aan de hand te zijn. Nu begrijp ik dat niet elke game alle soorten aansluiting ondersteunt (RGB Scart, SVideo Scart, VGA, component) maar de meeste games doen het gewoon. Is er een kabeltype die alle games ondersteunt, ongeacht de regio? De game doet het ook niet op een oudere (LCD) tv met een scart aansluiting. Zelfde gedrag. Geluid lijkt het af en toe te doen maar over het algemeen zwart of vervormd beeld.

Wanneer ik de DCHDMI mod uitvoer, is het dan ook klaar?

Groet,

Arjan

Gratis bier, topless bediening en oneerlijke marketing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LoermansA schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 14:32:
Hoi allemaal,

Sinds kort een dreamcast staan, aangesloten met een scart kabel op een ODV GBS-C (McBazel) scaler en daarna naar een 4k monitor. Dat werkt op zich prima. Echter; er is een game, Skies of Arcadia (US versie) die geen beeld geeft. Er lijkt iets met de sync aan de hand te zijn. Nu begrijp ik dat niet elke game alle soorten aansluiting ondersteunt (RGB Scart, SVideo Scart, VGA, component) maar de meeste games doen het gewoon. Is er een kabeltype die alle games ondersteunt, ongeacht de regio? De game doet het ook niet op een oudere (LCD) tv met een scart aansluiting. Zelfde gedrag. Geluid lijkt het af en toe te doen maar over het algemeen zwart of vervormd beeld.

Wanneer ik de DCHDMI mod uitvoer, is het dan ook klaar?

Groet,

Arjan
Dat is vreemd, weet je wel zeker of de game het doet? Skies of arcadia werkt hier namelijk wel gewoon via scart. In principe ondersteund elke Dreamcast game RGB scart, alleen niet elke game ondersteund VGA. Ik zou eerder denken dat er dan iets mis is met de game, is het een officiële game of via een GDEMU?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoermansA
Verwijderd schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 14:35:
[...]

Dat is vreemd, weet je wel zeker of de game het doet? Skies of Arcadia werkt hier namelijk wel gewoon via scart. In principe ondersteund elke Dreamcast game RGB scart, alleen niet elke game ondersteund VGA. Ik zou eerder denken dat er dan iets mis is met de game, is het een officiële game of via een GDEMU?
Het is een gebrande .cdi image. De game doet het wel, want hij laad door en wanneer er iets van beeld te zien is, hoor je ook de muziek. Ik heb begrepen dat de US versie juist geen RGB scart geeft maar SVideo. Het lijkt iets met sync te zijn, gezien de soort vervorming in het beeld (als er beeld is).

Edit: Gevonden: https://www.retrorgb.com/dreamcast.html Skies of Arcadia wordt expliciet genoemd. Blijft de vraag; gaat een Component kabel werken of misschien een VGA?

De scaler heeft een led die aangeeft het signaal te herkennen en die knippert wat me vertelt dat het beeld sync mist.

Heb jij een europese (PAL) SOA?

[ Voor 9% gewijzigd door LoermansA op 01-05-2024 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LoermansA schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 15:02:
[...]

Het is een gebrande .cdi image. De game doet het wel, want hij laad door en wanneer er iets van beeld te zien is, hoor je ook de muziek. Ik heb begrepen dat de US versie juist geen RGB scart geeft maar SVideo. Het lijkt iets met sync te zijn, gezien de soort vervorming in het beeld (als er beeld is).

Edit: Gevonden: https://www.retrorgb.com/dreamcast.html Skies of Arcadia wordt expliciet genoemd. Blijft de vraag; gaat een Component kabel werken of misschien een VGA?

De scaler heeft een led die aangeeft het signaal te herkennen en die knippert wat me vertelt dat het beeld sync mist.

Heb jij een europese (PAL) SOA?
Dat is inderdaad het probleem dan, de PAL versies hebben allemaal RGB scart ondersteuning. In principe kan je het beste ook altijd de PAL versie pakken, voor 60hz hoef je het niet te doen, aangezien de PAL versies dit ook ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoermansA
Verwijderd schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 15:22:
[...]

Dat is inderdaad het probleem dan, de PAL versies hebben allemaal RGB scart ondersteuning. In principe kan je het beste ook altijd de PAL versie pakken, voor 60hz hoef je het niet te doen, aangezien de PAL versies dit ook ondersteunen.
Bedankt voor je reactie en heb ook wel gezocht naar een PAL versie maar die is; óf niet te betalen (originele versie), óf niet te vinden (.cdi image).

Vandaar mijn vraag; iemand met een component of vga kabel die dit probleem ook heeft gehad?

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17:18
Wii met een paar controllers en spellen voor €50. Niet heel goedkoop, maar ach, voor de rest toch niks gevonden.
Ging mij meer om de spellen en dansmat. Wii's heb ik al genoeg (alhoewel, geen zwarte). Twee zwarte controllers hebben verroeste contacten. Maar zijn toch neppe controllers, dus daar ga ik geen moeite in steken. De rest even schoonmaken. Wat zijn mensen toch smerig...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sJDK2Bkd48a6r8uBM1ZwaCgpQIU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ToboCStd15n0HLZE2xBtPwLP.jpg?f=fotoalbum_large

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

[Afbeelding]

Toevallig pas nog een bundeltje gekocht met een gun en virtual cop 1 en 2 erbij. Nu ik sinds kort een Sony triniton heb staan gelijk in dat rabbit hole van light guns gedoken en de gratis tv gaat nog nu wat kosten met alles wat ik voorbij heb zien komen :Y)

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• rikoos
  • Laatst online: 17-09 14:37
Grappig dat je soms vergeet dat je iets bestelt hebt ;-) Deze kwam vandaag binnen via DHL en ik was het helemaal vergeten (krijg je als om 3am zaterdag nacht nog dingen doet hahahaha)

Vandaag de ETH2GC voor de gamecube binnen gekregen, kijken wat dit voor de toekomst extra gaat opleveren om Gamecube games online/multi player te kunnen gaan spelen.

Product page
https://store.webhdx.dev/...roadband-adapter-emulator

Leuke review van Macho Nacho
YouTube: DON'T Buy A Gamecube Broadband Adaptor. THIS Is CHEAPER!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tGiw5eUWUDFaMyOPGhg7_B9Ogmw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WjJ0ql4X174rKg0KuVQXdyBy.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:12
Henkje.doc schreef op zondag 28 april 2024 @ 17:31:
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Skyward Sword voor 1 Euro! Nice!

Zijn er hier ervaringsdeskundigen met slecht werkende (originele) Wii controllers? Ik heb er in het verleden 2 gehad. Die heb ik open gehad, maar daar kon ik met mijn beperkte kennis weinig aan vinden en zijn uiteindelijk bij het afval beland.

Nu heb ik er weer 1 die even aan gaat, maar daarna de geest geeft. Ik heb de contactjes bekeken, maar zie daar niets vreemds aan. Waar zou ik nog naar kunnen kijken?

[ Voor 21% gewijzigd door cheiron op 02-05-2024 14:14 ]

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Henkje.doc
cheiron schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 14:12:
[...]

Skyward Sword voor 1 Euro! Nice!

Zijn er hier ervaringsdeskundigen met slecht werkende (originele) Wii controllers? Ik heb er in het verleden 2 gehad. Die heb ik open gehad, maar daar kon ik met mijn beperkte kennis weinig aan vinden en zijn uiteindelijk bij het afval beland.

Nu heb ik er weer 1 die even aan gaat, maar daarna de geest geeft. Ik heb de contactjes bekeken, maar zie daar niets vreemds aan. Waar zou ik nog naar kunnen kijken?
Enig advies wat ik kan geven is om je accupacks te controleren.
Later in de levensloop is de wii motion plus uitgekomen en die zijn wat betreft nauwkeurigheid een stuk beter.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Hugo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-09 21:33
Vandaag een goede deal gesloten. Een fat PS2 met 30 spellen voor 40 euro. Mist helaas wel het klepje op de disc drive. Wel leuk om zo langzaam aan een eigen collectie op te bouwen.

Heb inmiddels een:
NES
Gameboy
N64
Wii
Switch

PS Vita
PS2 fat
PS4 & een PS4 pro

Sega Megadrive II

TREQ Formula Rig || Fanatec CSL DD 8NM || MCLaren GT3 V2 || CSL Elite Pedals || 3x LG 27GL63T Ultragear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hugo schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 17:10:
Vandaag een goede deal gesloten. Een fat PS2 met 30 spellen voor 40 euro. Mist helaas wel het klepje op de disc drive. Wel leuk om zo langzaam aan een eigen collectie op te bouwen.

Heb inmiddels een:
NES
Gameboy
N64
Wii
Switch

PS Vita
PS2 fat
PS4 & een PS4 pro

Sega Megadrive II
Nice! Hoe sluit je de consoles aan? Crt of een upscaler?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hugo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-09 21:33
Verwijderd schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 17:13:
[...]

Nice! Hoe sluit je de consoles aan? Crt of een upscaler?
CRT en een RCA aansluiting

TREQ Formula Rig || Fanatec CSL DD 8NM || MCLaren GT3 V2 || CSL Elite Pedals || 3x LG 27GL63T Ultragear

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Kazu
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17-09 19:56
Voor degenen die mijn hulpvraag van een aantal weken geleden nog herinneren (NES geeft vegen na flinke bossbattles):

Vandaag heb ik m'n nieuwe Triad voedingen binnen gekregen. Ik vond via RetroRGB de website van Firebrandx over compatibiliteit van Triad voedingen met alle consoles. Dus meteen een aantal besteld voor de NES en SNES. Deze zojuist aangesloten op mijn NES en even flink wat Isolated Warrior gespeeld, en het speelt als een zonnetje. Dit is het spel zoals ik me herinner van vroeger :) Dus het was primair toch de voeding die gaar was. Dank aan @cold_as_ijs voor de tip.

Los van de voedingen had ik ook al bij Console5 een nieuw setje condensators besteld. Dus als die binnenkomen kan ik hem alsnog recappen, zodat die er in ieder geval voorlopig ook weer tegenaan kunnen. Inmiddels heb ik ook twee PAL SNES'en op de kop kunnen tikken. Werden allebei als defect aangeboden, dus ik ga eens kijken of ik daar nog wat van kan maken (vandaar ook meerdere voedingen besteld, dus).

PS5 PSN: UnrealKazu

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Cyrax0508
In nieuwstaat opgepikt van MP:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dxugB4RNNudKV2-tUdf1n1L7bIE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7aVYOoEf8cJCE3iBj3rxi7zv.jpg?f=fotoalbum_large

Ik begon met mijn retroverzameling vooral met handheldgaming (GC/GBC/GBA/GBA SP/(3)DS) omdat ik die zonder ruimte nodig te hebben gemakkelijk kon oppakken.

Maar ik heb 2 slaapkamers vrij in mijn huis, een daarvan is nu een gameroom in opbouw geworden. Ineens heb ik een SNES/GC/Wii/WiiU en diverse mini consoles. Ik ga echter niet voor de N64, omdat ik die nooit gehad heb (ik was toen in mijn "niet stoer" fase).

MIjn Switch verzameling met +150 fysieke games,4 consoles en een hele zooi controllers is verreweg het grootst. Maar dat is nog geen retro :+

[ Voor 41% gewijzigd door Cyrax0508 op 03-05-2024 13:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Cyrax0508 schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 12:59:
In nieuwstaat opgepikt van MP:
*snip*
Ik ga echter niet voor de N64, omdat ik die nooit gehad heb (ik was toen in mijn "niet stoer" fase).
Ik ben er destijds wel voor gegaan, en ja hoewel ze allemaal tegenvielen voor mij persoonlijk vergeleken met de snes versie toch blij dat ik mario, zelda en mariokart heb kunnen spelen.
Maar de meeste 3d games van deze generatie doen het niet voor me. Gelukkig is er op de saturn en ps1 genoeg leuks te vinden in 2d en ja, ik sta inmiddels meer open voor 3d ook. Dus lekker per spel kijken of je het leuk vind.
Qua fysiek verzamelen is de n64 mogelijk al niet meer leuk door de insane prijzen, ik vond het wel atijd een tof idee om zo'n stickervel te kopen die je dan op de cart kon plakken zodat je aan de bovenkant kan zien welke game het is.
Dat is dan gelijk een soort levend sticker boek, lijkt me iig tof om dan iedere keer een sticker te mogen
plakken :)
Ziets als dit
MIjn Switch verzameling met +150 fysieke games,4 consoles en een hele zooi controllers is verreweg het grootst. Maar dat is nog geen retro :+
De console inderdaad niet, maar er zijn natuurlijk genoeg retro games op te spelen!

10 second ninja DONE

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Het was een regenachtige vakantiedag dus met de jongens weer een keer naar HCM van @WHiZZi gegaan. Deze keer een wat korter bezoekje want het is ook kermis bij ons in het dorp en de kinderen moesten ook daar naartoe.
Er was ook nog een medetweaker aanwezig, herkende hem alleen aan zijn shirt met de tekst “ik ben een tweaker” maar weet niet welke tweaker ;). Blijft een mooie activiteit, genoeg te doen. Mijn zoontjes hangen vooral bij de modernere game consoles, maar ook potje serious sam op multiplayer was leuk.
Binnenkort ga ik weer terug, maar dan om mijn 2 pvm’s te servicen. Ze hadden nog een mooie 15 inch JVC PVM staan voor de verkoop die ik nog net heb kunnen laten staan :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsympatico
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 31-08 09:37
Mooie Wii en Nba jam is top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:17

Videopac

Rommelt wat aan.

Het is niet toegestaan om zomaar wat advertenties te delen, ook al zullen de bedoelingen goed bedoeld zijn.

[ Voor 86% gewijzigd door Linksquest op 05-05-2024 18:19 ]

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Ik weet niet of het iets is (ben er zelf nog nooit geweest) maar ik zag het volgende in ons “regiokrantje”:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DzE0MuoyGyJsBWtwJFPhnhfcHW4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zhHdbpy2dddOmySzx1wW5M9n.jpg?f=fotoalbum_large

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +17 Henk 'm!
Vandaag met een maat naar Kalken geweest/BE, dit opgepikt. Niet heel spannend maar leuke games. Blazing Dragons had ik al voor de PS1 maar niet voor de Saturn en Burnout had ik blijkbaar al maar kon t daar ff niet controleren. De Singstars zijn Frans maar leuk voor m'n Singstar collectie voor dat geld. Animal Crossing voor m'n jongste meegenomen en Sonic II had ik nog niet voor de MS :)

Leuke dag gehad iig :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/neMEq8tNFDlAmEe3o-sDOkwDw6g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JENn0L5JDEN9d6QFYvuGDoNA.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoermansA
LoermansA schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 15:25:
[...]
Vandaar mijn vraag; iemand met een component of vga kabel die dit probleem ook heeft gehad?
Schaamteloze bump, maar is hier iemand met een Dreamcast die via VGA of iets anders dan SCART en een scaler aan een HDMI monitor heeft aangesloten? Het is allicht een niche constructie, maar #durftevragen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@LoermansA neem aan dat jij geïnteresseerd bent in 480p? Met de juiste kabel kan dit ook over scart en component. Ik ben in ieder geval van plan mijn Dreamcast via component aan te sluiten in 480p mode. Reden voor component is dat ik voor de meeste consoles al component heb en mijn xbox geen 480p/720p over scart doet. Ook accepteren mijn PVMs geen scart, hoewel ik er nog eentje moet RGB modden en ik het dus in principe zou kunnen inbouwen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
LoermansA schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 09:30:
[...]

Schaamteloze bump, maar is hier iemand met een Dreamcast die via VGA of iets anders dan SCART en een scaler aan een HDMI monitor heeft aangesloten? Het is allicht een niche constructie, maar #durftevragen
Ik heb het voorgaande denk ik gemist? Maar ik heb mijn DC met VGA aan een OSSC gekoppeld die op zijn beurt met HDMI naar mijn TV gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
LoermansA schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 09:30:
[...]

Stock dreamcast heeft geen hdmi maar daar zijn mods voor.
Verder is het me niet helemaal of je bedoeld:
- via VGA of iets anders dan SCART EN een scaler
- via VGA of iets anders dan SCART OF een scaler

Als je wel een scaler wil gebruiker mja dan kan er afhankelijk van de scaler bijna alles in, composite (zou ik voor een dc nooit doen maar het kan wel) vga, component....hdmi?

Als je geen scaler kan of wil gebruiken en je monitor alleen maar hdmi in heeft.....tsja dan word het lastig denk ik?

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoermansA
Exorcist schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 09:57:
[...]

Ik heb het voorgaande denk ik gemist? Maar ik heb mijn DC met VGA aan een OSSC gekoppeld die op zijn beurt met HDMI naar mijn TV gaat?
De context; ik heb een DC met RGB Scart aan een GBS-C scaler (HDMI out). De US uitvoering van Skies of Arcadia blijkt alleen SVideo via de SCART te outputten en werkt in mijn opzet dus niet. Het is, zoals gezegd een niche combinatie maar iemand die deze game wel draaiend heeft mbv een VGA of component kabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoermansA
Sagat schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 10:25:
[...]

Stock dreamcast heeft geen hdmi maar daar zijn mods voor.
Verder is het me niet helemaal of je bedoeld:
- via VGA of iets anders dan SCART EN een scaler
- via VGA of iets anders dan SCART OF een scaler

Als je wel een scaler wil gebruiker mja dan kan er afhankelijk van de scaler bijna alles in, composite (zou ik voor een dc nooit doen maar het kan wel) vga, component....hdmi?

Als je geen scaler kan of wil gebruiken en je monitor alleen maar hdmi in heeft.....tsja dan word het lastig denk ik?
Ik weet dat de DC geen HDMI out heeft en dat je dat moet modden. Dat staat al op mijn bucketlist. En ja, ik heb een scaler (McBazel ODV GBS-C) maar het spel geeft alleen SVideo output en geeft dus geen beeld. De vraag is dus of een VGA of Component kabel in dit scenario wél werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
LoermansA schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 12:25:
[...]

Ik weet dat de DC geen HDMI out heeft en dat je dat moet modden. Dat staat al op mijn bucketlist. En ja, ik heb een scaler (McBazel ODV GBS-C) maar het spel geeft alleen SVideo output en geeft dus geen beeld. De vraag is dus of een VGA of Component kabel in dit scenario wél werkt.
Ah ja had het verhaal van skies of arcadia wel voorbij zien komen, alleen niet gerelateerd aan je vraag. Helder.

Had je inmiddels al een europese versie kunnen testen? En zo ja er is ook een VGA patch.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!
LoermansA schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 12:22:
[...]

De context; ik heb een DC met RGB Scart aan een GBS-C scaler (HDMI out). De US uitvoering van Skies of Arcadia blijkt alleen SVideo via de SCART te outputten en werkt in mijn opzet dus niet. Het is, zoals gezegd een niche combinatie maar iemand die deze game wel draaiend heeft mbv een VGA of component kabel?
Helder, heb alleen helaas dat spel niet of de mogelijkheid deze wel te gaan "verkrijgen" :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!
LoermansA schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 12:22:
[...]

Heb je 480p scart? Want die gebruikt het vga signaal en zet die om naar scart
https://www.retrogamingca...CART-CABLE-WITH-480P-MODE
Sowieso is 480p als bronmateriaal voor de upscaler ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:55

D4NG3R

kiwi

:)

cold_as_ijs schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 13:59:
@D4NG3R probleem is dat de Rad2X niet meer dan een line doubler is en niet alle TV's met de resolutie uit de Rad2X om kan gaan. Daarbovenop wordt het signaal ook nog eens geupscaled door de TV zelf, en de upscalers zijn niet altijd de beste voor gaming.
Of je gaat nu een andere TV zoeken die goed samenwerkt met de Rad2x of je koopt een andere upscaler. Dit hoeft geen retrotink 5x te zijn. OSSC of GBS-control zullen even goed resultaat geven. Die outputten wel de resolutie waar je TV mee om kan gaan.
Inmiddels de SNES/R2X achter de TV hangen en helaas, de inputlag is goed te merken in games als SMW.

Dus word het tijd voor wat anders. Kan de OSSC en/of GBS-C 'gewoon' 4:3 content weergeven als 16:9 maar dan met links/rechts zwarte balken?
Oh jaloers.. In een betere staat vind je ze niet of nauwelijks.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoermansA
Sagat schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 13:03:
[...]

Ah ja had het verhaal van skies of arcadia wel voorbij zien komen, alleen niet gerelateerd aan je vraag. Helder.

Had je inmiddels al een europese versie kunnen testen? En zo ja er is ook een VGA patch.
Wel gevonden, maar alleen voor gdemu en die heb ik niet (en wil daar ook eigenlijk niet aan). Originele SoA discs zijn niet te vinden of niet te betalen.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Flapperbol
  • Nu online
Na een beetje teleurgesteld te zijn in de prijzen van Akihabara tegenwoordig, kwam ik deze tegen in Sapporo
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5nFH-6NFIdLgvpHZ_FNrtcjawt4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0gAwcKfCqbRi1GYAPRaGjQTQ.jpg?f=fotoalbum_large
Japans of niet, voor €6,60 laat ik deze niet liggen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

D4NG3R schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 14:08:
[...]

Inmiddels de SNES/R2X achter de TV hangen en helaas, de inputlag is goed te merken in games als SMW.

Dus word het tijd voor wat anders. Kan de OSSC en/of GBS-C 'gewoon' 4:3 content weergeven als 16:9 maar dan met links/rechts zwarte balken?

[...]

Oh jaloers.. In een betere staat vind je ze niet of nauwelijks.
Ja, de ossc kan dat, ik zou alleen de beeldverhouding aan de tv overlaten. En hooguit de beeld positie aanpassen met de ossc als de tv het niet ondersteund. Zowel bij de ossc als de gbs kan je heel veel instellingen aanpassen en dat moet je ook voor vaak voor het beste resultaat het is niet zo'n kant en klare oplossing als de think maar daar is de prijs ook naar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Verwijderd schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 17:33:
[...]

Ja, de ossc kan dat, ik zou alleen de beeldverhouding aan de tv overlaten.
Het is voor mij dus van belang dat ik dit wil voorkomen. Er speelt bij de LG C2/3 een bug waardoor het weergeven van 4:3 content ~25ms extra latency toevoegt, 480p daar nog eens 25ms bovenop.. :')

Ik zoek dus heel expliciet naar een scaler welke 16:9 met zwarte balken uit kan spugen zonder dat m'n SNES games horizontaal uitgerekt worden. Dit dus:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xxWbb2I5bCjZRP6jTh1CqRE4e1w=/800x/filters:strip_exif()/f/image/zlG0xsNijOMD8lWP7q1UFpZV.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

D4NG3R schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 11:46:
[...]

Het is voor mij dus van belang dat ik dit wil voorkomen. Er speelt bij de C2/3 een bug waardoor het weergeven van 4:3 content ~25ms extra latency toevoegt, 480p daar nog eens 25ms bovenop.. :')

Ik zoek dus heel expliciet naar een scaler welke 16:9 met zwarte balken uit kan spugen zonder dat m'n SNES games horizontaal uitgerekt worden. Dit dus:

[Afbeelding]
Retrotink it is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

D4NG3R schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 11:46:
[...]

Het is voor mij dus van belang dat ik dit wil voorkomen. Er speelt bij de C2/3 een bug waardoor het weergeven van 4:3 content ~25ms extra latency toevoegt, 480p daar nog eens 25ms bovenop.. :')

[Afbeelding]
Of een GBS-C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Gezien het toch wel aardig grote prijsverschil word het waarschijnlijk een GBS-C dan, ik ga mij er nog even verder in verdiepen. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Henkje.doc
D4NG3R schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 14:01:
Gezien het toch wel aardig grote prijsverschil word het waarschijnlijk een GBS-C dan, ik ga mij er nog even verder in verdiepen. :)
De GBS-c heb ik icm een c2 en ben prima te spreken over de kwaliteit en performance.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyrax0508
Sinds vandaag een SNES toegevoegd aan mijn collectie. Ik had er al eentje, die was afgeragd maar deed het wel. Aangesloten op een oude hd tv met scart. Deed niks. Geen van beide consoles deed het.

Even snel een scart —> HDMI als noodoplossing. Dat werkt naar geen ideaal beeld. Heeft iemand tips voor een goede converter om de SNES aan te sluiten op een HD televisie?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Cyrax0508 schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 19:12:
Sinds vandaag een SNES toegevoegd aan mijn collectie. Ik had er al eentje, die was afgeragd maar deed het wel. Aangesloten op een oude hd tv met scart. Deed niks. Geen van beide consoles deed het.

Even snel een scart —> HDMI als noodoplossing. Dat werkt naar geen ideaal beeld. Heeft iemand tips voor een goede converter om de SNES aan te sluiten op een HD televisie?
GBS-C of een retrotink.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrax0508
Thnx! Ga ik naar op zoek dan.

Acties:
  • +23 Henk 'm!

• Cyrax0508
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_OYHNwpUM5pi89iA11pfmbMyojg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xzeMIr2CpTLVe2TPHcj75YBp.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xpX9pOewDwurfi-glcZsTEHiDBk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/h245GkHXZp01Yo6ujiXhqG1J.jpg?f=fotoalbum_large

Vanmiddag opgehaald

Acties:
  • +20 Henk 'm!
Mijn laatste aanwinst, een @Ricepuppet original x360. Heb deze van @Ricepuppet gekregen. Werking onbekend en geen kabels, gelukkig al een setje op MP kunnen kopen. Als hij werkt komen er nog wel controllers etc…

Thanks @Ricepuppet!!!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O8HwymUkKubUHg-nj9B84Wtoheo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Hs628taJR1A5kzvcb5HfMeTE.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xwkhilyPQQHdYWP9ttpFd3JUj5U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kvcRc48fvIrdUGiImVTdLi81.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xUsnINb00yfhJHlIPQ7XHv-DhCQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MvUVPAWQPl1FxydjWU2GQ4il.jpg?f=fotoalbum_large

Hier is hij te zien tijdens het tweakers interview

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redax
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 26-08 15:52
Zou ik wat advies van de experts hier mogen ontvangen? :)
Ik heb sinds een tijdje een B&O MX4000 om mijn retro game consoles op aan te sluiten. Ik ben van mening dat het beeld best onscherp is als ik het vergelijk met foto's van andere mensen met dezelfde tv.
Ik heb al eens zitten Googlen en ik zie overal het advies: koop een RGB kabel. Als ik dit vervolgens opzoek kom ik weer andere termen als composiet en S-video tegen.
Zoals jullie wellicht al door hebben ben ik een noob in de wereld van vintage tv's en kabels. Zou iemand mij een zetje in de juiste richting willen geven? Ik zoek dus een kabel die ik voor meerdere spelcomputers kan gebruiken om het maximale uit de MX4000 te halen want om eerlijk te zijn: ik zie door de bomen het bos niet meer.

[ Voor 6% gewijzigd door Redax op 13-05-2024 12:40 ]

Hier staat geen lijstje met willekeurige spullen die ik bezit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Redax schreef op maandag 13 mei 2024 @ 12:38:
Zou ik wat advies van de experts hier mogen ontvangen? :)
Ik heb sinds een tijdje een B&O MX4000 om mijn retro game consoles op aan te sluiten. Ik ben van mening dat het beeld best onscherp is als ik het vergelijk met foto's van andere mensen met dezelfde tv.
Ik heb al eens zitten Googlen en ik zie overal het advies: koop een RGB kabel. Als ik dit vervolgens opzoek kom ik weer andere termen als composiet en S-video tegen.
Zoals jullie wellicht al door hebben ben ik een noob in de wereld van vintage tv's en kabels. Zou iemand mij een zetje in de juiste richting willen geven? Ik zoek dus een kabel die ik voor meerdere spelcomputers kan gebruiken om het maximale uit de MX4000 te halen want om eerlijk te zijn: ik zie door de bomen het bos niet meer.
Composite en RF zijn eigenlijk de minste kwaliteit. Daarna komt S-video en de beste kwaliteit is RGB scart of component.

Er is niet 1 kabel voor alle spelcomputers, aangezien elke console een andere aansluiting heeft. Je moet dus per console een aparte kabel kopen, het advies is om dan een RGB scart kabel te kopen. Let er op dat je de juiste Scart kabel koopt, er zijn namelijk ook kabels waar composite overheen loopt. Controleer ook of de console überhaupt RGB ondersteund.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Jotyjo
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 10-08 21:51
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VAeWVpjPwIaCG876AmQviG6t-M8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hOugBO6OS6P57OIbwFw4FeuB.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn pakketje uit Japan is aangekomen :D! Ik heb nu een Neo Geo Pocket Color Slim en een Bandai Wonderswan Color

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:44
(jarig!)
Het blijft een schande dat we nooit meer ergens zo'n clicky stick als op de Neo Geo Pocket hebben gezien. Dat ding is echt een genot om te gebruiken.

Wonderswan heb ik altijd een fascinerend apparaatje gevonden, alleen kan ik geen games vinden die ik echt zou willen hebben. Op de erg goede versie van Tetris na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eymas
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 23-09 07:47
BarôZZa schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 13:57:
Wonderswan heb ik altijd een fascinerend apparaatje gevonden, alleen kan ik geen games vinden die ik echt zou willen hebben. Op de erg goede versie van Tetris na.
Ik ken ook alleen maar verder de ports van Final Fantasy voor de Wonderswan, en volgens mij een Mega Man Battle Network spel. Maar het is inderdaad lastig om het te rechtvaardigen, ondanks mijn "minimaal 5 spellen" regel omtrent het kopen van consoles.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Jotyjo schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 13:52:
[Afbeelding]

Mijn pakketje uit Japan is aangekomen :D! Ik heb nu een Neo Geo Pocket Color Slim en een Bandai Wonderswan Color
Weet niet of je van de shmups bent, maar judgement silversword (wonderswan) vond ik super vet!
En beide natuurlijk zeer leuke verzamel objecten sowieso!

10 second ninja DONE

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Eymas schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 14:50:
[...]

Ik ken ook alleen maar verder de ports van Final Fantasy voor de Wonderswan, en volgens mij een Mega Man Battle Network spel. Maar het is inderdaad lastig om het te rechtvaardigen, ondanks mijn "minimaal 5 spellen" regel omtrent het kopen van consoles.
Hey ik hanteer deze regel ook!

maar voor de Ws kom je denk ik toch wel een heel eind
1 Judgment silversword (cardinal sins is een soort dlc, maar zou je in noodgevallen nog als 5e game kunnen inzetten
2. Klonoa
3. Maikamura (ghosts and goblins)
4. Final fantasy
5 mega man game

Ken de library verder niet super goed maar denk dat je nog wel 2-4 games kan verzinnen in andere genre's eventueel.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sagat schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 15:01:
[...]

Hey ik hanteer deze regel ook!

maar voor de Ws kom je denk ik toch wel een heel eind
1 Judgment silversword (cardinal sins is een soort dlc, maar zou je in noodgevallen nog als 5e game kunnen inzetten
2. Klonoa
3. Maikamura (ghosts and goblins)
4. Final fantasy
5 mega man game

Ken de library verder niet super goed maar denk dat je nog wel 2-4 games kan verzinnen in andere genre's eventueel.
Ik leg de lat iets hoger. Een spelletje of 20/30 is eerder de ondergrens en misschien wel meer als de aanschafprijs van een console wat duurder is.

Voor iets als de wonderswan is het ook lastiger. Als ik even op wiki kijk zijn het bijna alleen maar Japanse studios die wat uitgebracht hebben en dan heb je al snel, en zeker in die tijd ander soort spellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jotyjo
Het blijft een schande dat we nooit meer ergens zo'n clicky stick als op de Neo Geo Pocket hebben gezien. Dat ding is echt een genot om te gebruiken.

Die clicky stick is echt geweldig! Ik ben blij met mijn NGPC :). Helaas doet de speaker het niet (wat al wist), maar ik krijg wel geluid via de headphone jack dus dat klinkt als een niet al te moeilijke fix

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jotyjo
Sagat schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 14:57:
[...]

Weet niet of je van de shmups bent, maar judgement silversword (wonderswan) vond ik super vet!
En beide natuurlijk zeer leuke verzamel objecten sowieso!
Yesss, shumps vind ik geweldig! Die ga ik zeker aan mijn lijst toevoegen van games die ik wil kopen voor de NGPC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jotyjo
Verwijderd schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 17:46:
[...]

Ik leg de lat iets hoger. Een spelletje of 20/30 is eerder de ondergrens en misschien wel meer als de aanschafprijs van een console wat duurder is.

Voor iets als de wonderswan is het ook lastiger. Als ik even op wiki kijk zijn het bijna alleen maar Japanse studios die wat uitgebracht hebben en dan heb je al snel, en zeker in die tijd ander soort spellen.
Op zich ook logisch dat alleen maar Japanse studio's wat uitgebracht hebben :P. De Bandai Wonderswan is ook alleen in Japan uitgekomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goudstalen
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22-09 16:14
Voor wie deze niet kent: 8bitdo heeft een neogeo controller met zo'n clicky stick. Kan handig zijn als je neogeo games wilt emuleren of spelen op een fpga machine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Goudstalen schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 18:35:
Voor wie deze niet kent: 8bitdo heeft een neogeo controller met zo'n clicky stick. Kan handig zijn als je neogeo games wilt emuleren of spelen op een fpga machine.
Helaas niet beschikbaar als wireless controller voor de Neo Geo AES/MVS :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22:51

er is een klonoa platform game voor uitgekomen.

Klonoa moon light museum

maar is inderdaad wat schaars qua games, meer van de rpg's van wat ik heb gezien

Acties:
  • 0 Henk 'm!
cold_as_ijs schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 19:09:
[...]

Helaas niet beschikbaar als wireless controller voor de Neo Geo AES/MVS :(
Uiteraard momenteel uitverkocht, maar via deze adapter kan je hem met een AES of MVS verbinden: https://8bitmods.com/neo-...eo-geo-bluetooth-adapter/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Seroczynski schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 10:41:
[...]

Uiteraard momenteel uitverkocht, maar via deze adapter kan je hem met een AES of MVS verbinden: https://8bitmods.com/neo-...eo-geo-bluetooth-adapter/
thanks, had hem gezien. Ben zelf aan het kijken om een USB2DB15 te solderen (of kopen), dan moet er nog een BT adapter bij die ik al 1 heb liggen. Maar moet nog kijken wat de prijsverschillen zijn. Op zich lijken de kosten voor het zelf maken vrij laag, alleen is jammer genoeg de BOM niet compleet. https://github.com/Raphfriend/USB2DB15

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Vrietje
  • Laatst online: 21:21
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oOACbJWkKPqBtA1TZPee2XFRWCg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6l7DYpwLC4ROp795Q49YQ462.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T0OiOdBkhfCwIB24yAHNj-umZgQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MtpHu1By6QYhV6YTpiOmAjSo.jpg?f=fotoalbum_large

Analoge video werkend gekregen op mijn mister.
Hier op een trinitron over genomen van @Verwijderd
De foto’s doen het geen eer aan met hoe goed het er uit ziet

[ Voor 3% gewijzigd door Vrietje op 15-05-2024 13:08 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FrambozenTaart
  • Niet online
Vrietje schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 13:08:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Analoge video werkend gekregen op mijn mister.
Hier op een trinitron over genomen van @Verwijderd
De foto’s doen het geen eer aan met hoe goed het er uit ziet
Krijg meteen zin in een potje Mariokart 64 als ik dit zie :Y

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 17:46:
[...]

Goed misschien kleine nuancering, dit is eigenlijk wat ik aanhou voor nieuwe systemen. Voor retro is het natuurlijk een ander verhaal als je nu nog iets wil kopen. In een wereld met onbeperkt tijd, geld en ruimte zou ik nog wel een 32x, mega cd, jaguar en neo geo en zelfs neo geo cd willen hebben. Misschien zelfs ook nog wel een echte pce cd unit, en zelfs super gfx.
Verschil tussen jou en mij en natuurlijk ook dat jij het wel leuk vind om ook de games te verzamelen, ik zal voornamelijk de hardware willen en daarnaast kijken naar flashcarts en/of ode's.
Ik denk hierom dat een mega cd eerder een everdrive zal worden die dan ook de games afspeelt. Voor de pce heb ik al een optie die dit kan.

Maar het belangrijkste, eigenlijk is de noodzaak voor al deze opties nu weggevallen doordat ze inderdaad niet genoeg spellen hebben die ik boeiend vind en er nu prima fpga en/of software emulatie opties zijn.
Vroeger was dit er niet, en toen emulatie net begon was de kwaliteit bedroevend. Dus 'moest' ik mijn og hardware bewaren! ;)

Zeg nooit nooit, had ook niet verwacht dat de 3do op korte termijn zou komen, maar die is 95% verzamel technisch gekomen, en 5% echt voor gamen. Maar mijn kronkel is dan wel dat als ik toch een console wil ik er dus idd op kan spelen :)

De wonderswan is een handheld waar ik eigenlijk sowieso niets mee doe. Maar die judgement silversword beviel me echt HEEL goed, staat minstens in mijn top 20 en eigenlijk zelfs wel in mijn top 10 shmups ever.

10 second ninja DONE

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Robolokotobo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-09 09:47
Ik heb een Pac-Man topic aangelegd. Ik zou het geweldig vinden als er mensen met interesse in Pac-Man daar er een beetje over willen lullen

Pac-Man

Ryzen 7 5700X 16GB RTX 5060 1TB NVMe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br00d
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 17-09 14:13
Wat is jullie ervaring met draadloze Playstation 2 controllers anno 2024? Ik ben op zoek naar beschikbare PS2 controllers die prima zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Br00d schreef op zondag 19 mei 2024 @ 19:57:
Wat is jullie ervaring met draadloze Playstation 2 controllers anno 2024? Ik ben op zoek naar beschikbare PS2 controllers die prima zijn.
Volgens mij is de beste optie tot nu toe de defender van Retrofighter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Br00d schreef op zondag 19 mei 2024 @ 19:57:
Ik gebruik een Brook Wingman i.c.m. een Dualshock 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 19 mei 2024 @ 20:05:
[...]

Volgens mij is de beste optie tot nu toe de defender van Retrofighter.
Deze kan ik aanraden. Heb zelf de Bluetooth versie voor de PS3. Vind 'm zelf op alle fronten beter dan de officiële PS3 controller van Sony zelf.
Pagina: 1 ... 216 ... 224 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op, dit topic is om retro gaming en al haar facetten te bespreken, het is echter NIET de bedoeling om
- Games aan te schaffen (ruilen/lenen/etc.) van/via mede tweakers.
- Games te verkopen.
- Te vragen wat een game of console waard is.
- Een V&A advertentie te promoten.
- Dit topic is voor en door verzamelaars, s.v.p. geen opmerkingen ala 'Oh wat veel, speel je dat allemaal?' Dat voegt niets toe.