Laatst weer wat spul binnengekregen om te modden, dus gister en vandaag lekker mee omgeprutst.
Een nieuwe shell omdat het oog ook wat wil:
En een flashcard zodat er wat games bij zitten:
Eerst een ouwe DMG uitgezocht, deze had geen power maar dat probleem was snel gevonden
Yikes.
1 contact op het moederbord vervangen:
Nieuwe contacten in de nieuwe behuizing en daarna zat er leven in.
Bivert chippie erin geprakt:
Geeft altijd een leuk effect
Scherm gedesoldeerd (met dank aan gaugemaster low melt soldeer) en oude polarizer + reflectie laag eraf gehaald:
Nieuwe polarizer film met lijmlaag op de achterzijde:
Beugel voor het scherm aangepast, want deze werd te hoog voor de behuizing. Waardoor de behuizing rond het scherm bol kwam te staan.
Toen het spul weer gesoldeerd, solderen gaat lekker (met dank aan flux flux flux flux flux flux

)
It's alive:
Scherm glaasje erop en klaar.
Dan de flashcard, deze was geleverd met een 4gb SD kaartje maar dat was een ongelooflijke chaos van folders en games.
Opnieuw geformatteerd en 2 rompacks erop gezet, netjes in 3 mappen (complete DMG lijst paste niet in 1 map, de Gameboy zag dan niet alle games, waarschijnlijk doordat de SD kaart FAT32 formatie heeft)
Complete DMG en Color libery staat er nu op.
Diverse games geprobeerd, en werkt gewoon zoals het moet.
Je kiest een ROM en deze wordt geflashed naar de kaart.
Er zit een reset knopje op om de game te resetten:
Wanneer je de Gameboy aan en uit zet kun je met start de laatst geflashte rom spelen.
Saven van games en dergelijke gaat ook prima, de kaart maakt automagisch een folder aan met save files. Wanneer je een ROM opnieuw flasht na een andere game gespeeld te hebben dan werkt de vorige save en kun je gewoon verder.
Laden enzo gaat eigenlijk ook best prima. Het flashen van een game kan soms ff duren afhankelijk van hoe groot de game is.
Maar leuk apparaatje zo, weer lekker shiny en vers.
Nu zal ik stofzuigen en opruimen zoals ik mijn vrouw beloofd had vandaag, die gaat me nog eens vermoorden
A man who fears suffering is already suffering from what he fears.