Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoCuTuS2000
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-09 16:33

LoCuTuS2000

Resistance is futile

Voor mijn SNES heb ik dus een FXPak Pro clone gekocht, deze was afgeprijsd naar €80 met coupon op AliExpress, nu €105. https://www.aliexpress.com/item/1005003914374746.html

Echt een gave cartridge, ik kan alle (PAL) games spelen inclusief PilotWings, StarFox en Mario Kart. NTSC games werken niet voor zover ik getest heb want mijn SNES is niet gemod.

Heeft iemand tips voor welke SuperCIC mod ik kan doen? De FXPak Pro clone heeft ondersteuning voor de nieuwste firmware en ik heb dus ook in-game-reset en save state features met de laatste firmware. Dus ik denk dat een basic SuperCIC voldoende moet zijn (switchless) of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neanderthaler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:50

neanderthaler

Are friends electric?

Is het niet handiger om die oldskool consoles op een AV-receiver aan te sluiten die RGB-ingangen heeft en een HDMI uitgang naar TV?

Het zal niet op de meest moderne versterkers zitten, maar die van zo'n 10 jaar geleden zeker. En die zijn ook voor niet al te veel op marktplaats te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoCuTuS2000

LoCuTuS2000

Resistance is futile

neanderthaler schreef op zondag 7 juli 2024 @ 21:14:
Is het niet handiger om die oldskool consoles op een AV-receiver aan te sluiten die RGB-ingangen heeft en een HDMI uitgang naar TV?

Het zal niet op de meest moderne versterkers zitten, maar die van zo'n 10 jaar geleden zeker. En die zijn ook voor niet al te veel op marktplaats te vinden.
Is best een lastig verhaal want dan moeten ze RGB over Component ondersteunen en de mogelijkheid hebben om op te schalen naar een HDMI uitgang. Veel van die oudere versterkers Hebben dan ook een analoge uitgang voor een analoge ingang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of het is heel beperkt wat ze ondersteunen, bijv alleen interlaced en vaak geven ze ook wat meer lag. In iedergeval is dat mijn ervaring met mijn denon x4700

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neanderthaler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:50

neanderthaler

Are friends electric?

Ik dacht blijkbaar iets te simpel....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-09 09:47
Dit is wel vermakelijk. Antstream Arcade. Met licenties en meer dan 1300 games. Ook nieuwe retro games van indie studios. Op Epic nu en komt later ook naar Steam. Ook te spelen vanuit een browser en op mobile en tablets. En ook op Xbox. De input latency is prima speelbaar. De fun zit in de online competities waarin je bijv. met één leven zo ver mogelijk moet zien te komen.

Online leaderboard voor een Pac-Man challenge heeft op het moment sowieso meer dan 5000 spelers. Games van o.a. Bandai Namco en Taito. Zit ook vol met games die je nergens anders vind. Super mooie shmups en platformers. Alle soorten games. Zelfs oude pinball games zoals Pinball Fantasies. En er worden constant meer games toegevoegd

https://www.antstream.com/

Ryzen 7 5700X 16GB RTX 5060 1TB NVMe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09:10
Iemand nog tips waar ik updates kan vinden voor mijn sf 2000 datafrog?

En weet ook iemand hoe ik deze kan aansluiten op een monitor / tv? Er zit nu zo'n rood / gele tulp bij, maar dat is wel zo ouderwets toch

Acties:
  • +10 Henk 'm!
Zo pakketje uit China eindelijk binnen. Fedex wel langsgekomen toen ik thuis was maar niet eens door de poort gekomen. Is al de 2e keer met FEDEX, toen ander pakket. Toen maar geregeld dat ik het kon ophalen bij het depot wat inhield de dat ik de robocall moest verslaan van Fedex om een mens te spreken te krijgen:D.

Nu weer 3 topgames erbij voor de pgm. The gladiator, Dodonpachi Beestorm en Martial Masters

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0aPCERgs1ADvGd5BUuDLucdzb9s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/895WGtQnXbKA33vAs8SZSp48.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gbEB9-c2myQzdskUi5XQMVy5SEY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VzQfAWVkcjFkzAspWFTnofDD.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-cqdOxdguHdmxUapZ30Cv7dQjhA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fs6Q3yYWeyQ0eMaPewalVGmE.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2o34iiFZlNC0KO0ze6CX6PQ3h_0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FcoZmYaPoMN1tdhM0ZfcKxvj.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YsqCBDOn1CFCyG4uGMTAz7rizXQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IDE6dSVO5zGvtVy1L33j3h4F.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EUFgtT-FLydRrS6_wtwm0MR3rUU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bmOPc5BHjBvbDXEMM4U5Q9PV.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DXMS1p0UDUBBtlNMOnazyiGkPAg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CUEew3fxWPb3NJ43bxlaKL3I.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nAo3cAG2sn7LxVxiZQF94l3_ZvU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zYOkh9g3u5hqyzIxLi15jWcH.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vLO6FmOgR8TGfrziK8jGyHDmEaw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zs1ED5oWg1fgfKoiwc82oXAK.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wHadsOyEkOdwAXxD3TgXkVmG4Lo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ciG8labraNykWMnGITfW9dH7.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i201gF0F0itazGLej9QxhSZyCE8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZWSPVa6376rMaVZWNVfP5cZU.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• amiga1260
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 16:39
LoCuTuS2000 schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 13:17:
Voor mijn SNES heb ik dus een FXPak Pro clone gekocht, deze was afgeprijsd naar €80 met coupon op AliExpress, nu €105. https://www.aliexpress.com/item/1005003914374746.html

Echt een gave cartridge, ik kan alle (PAL) games spelen inclusief PilotWings, StarFox en Mario Kart. NTSC games werken niet voor zover ik getest heb want mijn SNES is niet gemod.

Heeft iemand tips voor welke SuperCIC mod ik kan doen? De FXPak Pro clone heeft ondersteuning voor de nieuwste firmware en ik heb dus ook in-game-reset en save state features met de laatste firmware. Dus ik denk dat een basic SuperCIC voldoende moet zijn (switchless) of niet?
Heb je eens gekeken of 'auto region patch' setting aan staat?

Het zit in main menu - configuration - in game settings.

Deze setting staat bij mij aan op mijn officiële SD2SNES en FX Pro Pack.

Over de SuperCIC optie verwijs ik naar de de website: https://videogameperfecti...cts/snes-super-cic-board/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:13

The Zep Man

🏴‍☠️

Voor degenen die op een enkel apparaat hun home console spellen van Nintendo van tussen 2003 en ongeveer 2017 willen spelen op een moderne TV zonder emulatie:

Een tijdje geleden had ik tweedehands een Wii U gekocht en langzaamaan opgeknapt en aangevuld. Het opknappen en modden vind ik meer een hobby dan dat ik erop speel. Voor velen van jullie zal het bekend zijn dat de Wii U ook een Wii mode ("vWii") heeft waarin spellen van de vorige generatie console gespeeld kan worden met nagenoeg 100% compatibiliteit. Met vWii wordt de hardware geconfigureerd alsof het een Wii betreft, dus er komt geen emulatie aan te pas.

De originele Wii kan native GameCube spellen spelen op een vergelijkbare manier. De hardware wordt daarvoor geconfigureerd alsof het een GameCube is, dus ook geen emulatie. De eerste revisies van de Wii kunnen dit direct vanaf schijf. Met een gemodde Wii en een combinatie van USB Loader GX+Nintendont is het mogelijk om een backup van een GameCube spel te spelen vanaf USB op een Wii, wat handig is als bijvoorbeeld je originele schijf niet meer werkt door bitrot. Nintendont ondersteunt ook latere revisies van de Wii. Die hebben geen vaste aansluiting meer voor GameCube controllers, maar andere invoermogelijkheden worden ondersteund (waaronder USB HID).

De Wii U ondersteunt officieel geen GameCube-spellen. Sowieso missen de GameCube-poorten en de mogelijkheid om GameCube-spellen vanaf schijf te spelen, vergelijkbaar met latere revisies van de Wii. Stop geen GameCube-schijf in je Wii U, want dat kan de schijf en de drive beschadigen!

Met een volledige ge(soft)modde Wii U (inclusief gemodde vWii) is het mogelijk om Nintendont te draaien (dus Wii U -> vWii -> USB Loader GX+Nintendont) en zo GameCube-spellen vanaf USB te spelen. Daarmee kunnen drie generaties aan Nintendo home console spellen op hetzelfde apparaat gespeeld worden zonder emulatie op een moderne TV via HDMI (of via de analoge uitgang van de Wii U). Eerst wordt de hardware geconfigureerd als een Wii (door de Wii U), en daarna als een GameCube (door Nintendont). Dat kan omdat de onderliggende architectuur van de Wii U hardware (en indirect de Wii hardware) hierin voorziet.

De ingebouwde upscaler in de Wii U is best wel brak. Standaard worden vWii (en GameCube) spellen via HDMI ge-upscaled naar maximaal 1080p. Met de juiste voorbereiding is het mogelijk om de interne scaling van de Wii U voor vWii uit te schakelen door de Wii U een 480p-signaal te laten sturen. Dat ziet er prima uit, zonder onnodige zwarte randen.

Voor invoer kan de originele Nintendo GC controller adapter of een Mayflash GC Controller Adapter in Wii U mode gebruikt worden, waarmee het mogelijk is om originele (en third-party) GameCube controllers te gebruiken.

Het enige dat de Wii U niet kan is een 240p signaal uitsturen (niet via HDMI en niet via de analoge aansluiting) voor spellen die dat native ondersteunen, maar dat zie ik als een kleine opoffering voor het grote voordeel van ongeveer 15 jaar aan Nintendo home console spellen kunnen spelen zonder emulatie. :)

[ Voor 13% gewijzigd door The Zep Man op 12-07-2024 13:55 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

@The Zep Man
Interessant. Alleen van waar heb jij de info dat de Wiiu upscalet en dat die het slechte doet?

Het Wii spel Puzzle Quest: Challenge of the Warlords gebruikt erge kleine letterfront. Op de Wii aangesloten via rgb kan ik de tekst slecht lezen op analoge tv, via rgb-> hdmi op een lcd scherm was de tekst ook slecht leesbaar.
Wiiu, rgb uit was de tekst ook slecht leesbaar op een analoge tv.
Wiiu op 1080p en de tekst is wel goed leesbaar op een lcd scherm.
Ik zal kijken wat er gebeurt wanneer ik de Wiiu op 480p instel.

Voor rest ervaar ik dat de Wiiu via HDMI scherper beeld heeft dan de Wii.
Wiiu HDMI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Verwijderd schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 12:31:
@The Zep Man
Interessant. Alleen van waar heb jij de info dat de Wiiu upscalet en dat die het slechte doet?
Verschillende posts op het internet en eigen ervaring. De kwaliteit ziet er slechter uit dan upscaling door mijn eigen TV. Ook is er geen onnodige zwarte rand meer als ik de Wii U een 480p-signaal laat sturen.
Ik zal kijken wat er gebeurt wanneer ik de Wiiu op 480p instel.
Probeer het eens! Ik ben benieuwd naar jouw mening. Ik gebruik een zelf gecompileerde Wii U channel die USB Loader GX start. Voordat die overschakelt naar vWii zet die de resolutie op 480p. Handmatig in de Wii U instellingen de resolutie op 480p zetten doet hetzelfde.
Voor rest ervaar ik dat de Wiiu via HDMI scherper beeld heeft dan de Wii.
Wiiu HDMI
Het zal sowieso scherper zijn, verwacht ik. Het was alleen naar mijn mening niet scherp (en beeldvullend) genoeg.

Overigens heb ik nog een (eerste revisie) Wii en deze mod liggen. Die moet ik nog eens installeren. Alleen heb ik niet echt veel haast door de Wii U zoals die nu is. :+

[edit]
GameCube-spellen worden ook getoond op de Wii U GamePad, maar de controller van de GamePad werkt niet. Verder is het beeld altijd uitgerekt, dus het is verstandig om voor GameCube-spellen zonder ondersteuning voor widescreen de nodige patches toe te passen om dat toe te voegen.

[edit2]
Ik gebruik de Wii U niet als emulator, hoewel die dat wel kan. Voor emulatie heb ik veel betere hardware. Het spelen van GameCube+Wii spellen (en natuurlijk die paar Wii U-spellen die het echt waard zijn) vind ik juist zo charmant omdat geen emulatie nodig is. :)

[ Voor 19% gewijzigd door The Zep Man op 12-07-2024 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Zep Man schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 11:28:
Voor degenen die op een enkel apparaat hun home console spellen van Nintendo van tussen 2003 en ongeveer 2017 willen spelen op een moderne TV zonder emulatie:

Een tijdje geleden had ik tweedehands een Wii U gekocht en langzaamaan opgeknapt en aangevuld. Het opknappen en modden vind ik meer een hobby dan dat ik erop speel. Voor velen van jullie zal het bekend zijn dat de Wii U ook een Wii mode ("vWii") heeft waarin spellen van de vorige generatie console gespeeld kan worden met nagenoeg 100% compatibiliteit. Met vWii wordt de hardware geconfigureerd alsof het een Wii betreft, dus er komt geen emulatie aan te pas.

De originele Wii kan native GameCube spellen spelen op een vergelijkbare manier. De hardware wordt daarvoor geconfigureerd alsof het een GameCube is, dus ook geen emulatie. De eerste revisies van de Wii kunnen dit direct vanaf schijf. Met een gemodde Wii en een combinatie van USB Loader GX+Nintendont is het mogelijk om een backup van een GameCube spel te spelen vanaf USB op een Wii, wat handig is als bijvoorbeeld je originele schijf niet meer werkt door bitrot. Nintendont ondersteunt ook latere revisies van de Wii. Die hebben geen vaste aansluiting meer voor GameCube controllers, maar andere invoermogelijkheden worden ondersteund (waaronder USB HID).

De Wii U ondersteunt officieel geen GameCube-spellen. Sowieso missen de GameCube-poorten en de mogelijkheid om GameCube-spellen vanaf schijf te spelen, vergelijkbaar met latere revisies van de Wii. Stop geen GameCube-schijf in je Wii U, want dat kan de schijf en de drive beschadigen!

Met een volledige ge(soft)modde Wii U (inclusief gemodde vWii) is het mogelijk om Nintendont te draaien (dus Wii U -> vWii -> USB Loader GX+Nintendont) en zo GameCube-spellen vanaf USB te spelen. Daarmee kunnen drie generaties aan Nintendo home console spellen op hetzelfde apparaat gespeeld worden zonder emulatie op een moderne TV via HDMI (of via de analoge uitgang van de Wii U). Eerst wordt de hardware geconfigureerd als een Wii (door de Wii U), en daarna als een GameCube (door Nintendont). Dat kan omdat de onderliggende architectuur van de Wii U hardware (en indirect de Wii hardware) hierin voorziet.

De ingebouwde upscaler in de Wii U is best wel brak. Standaard worden vWii (en GameCube) spellen via HDMI ge-upscaled naar maximaal 1080p. Met de juiste voorbereiding is het mogelijk om de interne scaling van de Wii U voor vWii uit te schakelen door de Wii U een 480p-signaal te laten sturen. Dat ziet er prima uit, zonder onnodige zwarte randen.

Voor invoer kan de originele Nintendo GC controller adapter of een Mayflash GC Controller Adapter in Wii U mode gebruikt worden, waarmee het mogelijk is om originele (en third-party) GameCube controllers te gebruiken.

Het enige dat de Wii U niet kan is een 240p signaal uitsturen (niet via HDMI en niet via de analoge aansluiting) voor spellen die dat native ondersteunen, maar dat zie ik als een kleine opoffering voor het grote voordeel van ongeveer 15 jaar aan Nintendo home console spellen kunnen spelen zonder emulatie. :)
De zwarte randen in Nintendont kun je wel aanpassen door o.a. widescreen hacks te gebruiken. Boven en onder kun je niets aan doen, dat heeft niet met de 1080p output te maken van de Wii U. Maar met de lagere render resolutie van de GC. Op sommige CRT TV's heb je i.c.m. een cube ook zwarte balken boven/onder. Zal wel compensatie zijn voor overscan.

Voor Nintendont is er ook een forwarder. Kun je 'm gelijk vanuit het systeem menu van de Wii U opstarten naar Nintendont. Voordeel hiervan is dat je dan ook GC games kan afspelen met de Wii U gamepad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Verwijderd schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 14:57:
[...]

De zwarte randen in Nintendont kun je wel aanpassen door o.a. widescreen hacks te gebruiken.
Tenzij er specifieke hacks voor de Wii U zijn gerelateerd aan zwarte randen met upscaling, denk ik dat Nintendont enkel kan werken binnen het vWii beeld.
Boven en onder kun je niets aan doen, dat heeft niet met de 1080p output te maken van de Wii U.
Met 480p als output resolutie van de Wii U heb ik geen enkele zwarte rand op een standaard 16:9 scherm.
Voor Nintendont is er ook een forwarder. Kun je 'm gelijk vanuit het systeem menu van de Wii U opstarten naar Nintendont. Voordeel hiervan is dat je dan ook GC games kan afspelen met de Wii U gamepad.
Dat is ook een oplossing, maar ik vind het menu van Nintendont niet zo fijn. Liever dan één menu voor alle GC en Wii-spellen. Wel handig voor het GamePad i.c.m. GC-spellen, overigens. :P

[edit]
Ik schreef te snel. In GC-spellen is er daadwerkelijk nog wel een zwarte rand zichtbaar. Waarschijnlijk is die ook zichtbaar op een Wii als er geen overscanopties aan staan. Wel is met de Wii U 480 patch in de forwarder de zwarte rand weg in vWii (USB Loader GX + spellen), waardoor waarschijnlijk de zwarte rand in GC-spellen kleiner is. Ik moet nog eens verder met de opties van Nintendont spelen.

[ Voor 16% gewijzigd door The Zep Man op 12-07-2024 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Zep Man schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 15:02:
[...]

Tenzij er specifieke hacks voor de Wii U zijn gerelateerd aan zwarte randen met upscaling, denk ik dat Nintendont enkel kan werken binnen het vWii beeld.
Nintendont (en andere homebrew apps) werken prima buiten het vWii beeld hoor. Sterker nog Nintendont zelf start volledig fullscreen op hier. vWii word zelf op 960p uitgestuurd (2x 480p), maar de randen kunnen wel door homebrew apps worden opgevuld. Het is geen technische limiet van de HDMI output, scaler oid, het is gewoon hoe vWii zelf is opgebouwd. Daarbuiten kan alles zonder balken.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• LoCuTuS2000

LoCuTuS2000

Resistance is futile

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qlpxu0DBCYmZ3_1V8FByaKEI3tI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/4Fsw7Vm2D6X1tsKPY2v4liTo.png?f=fotoalbum_large

RetroTink 4K is weer op voorraad sinds enkele minuten dus gelijk besteld! Hopelijk komt het snel! Zou echt gaaf zijn voor mijn Laserdisc, SNES, Dreamcast en MegaDrive!

Update: PostNL is net geweest met 3 nieuwe scart kabels:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Emx16gKnTMUN2IOfW66AbYVnfgU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oyl1mjIix9LFWELFdSZ54xNy.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 30% gewijzigd door LoCuTuS2000 op 12-07-2024 20:08 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb even getest. Mijn conclusie is dat Wiiu op 1080p en de wii game ingesteld op PAL 60 veel scherper beeld geeft.
En is net de scherpte die je bij sommige games vanwege gebruik van te klein lettertypes.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VjXUX4Ns0ilZBM1eIF4vIwHDKAU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lH4rJXtsVvJ27MwnUDNI2D7j.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I-zsVKVa74uJa8w1uX4NrXRzZFQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8iLMIm036PTeJ6g4kL1jwTnp.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +16 Henk 'm!

Verwijderd

Ook maar even een update van mijn kant… :)

Gisteren nieuwe packapunch scart kabels ontvangen voor de Wii en de OG Xbox. Ohja, en ook een packapunch scart kabel voor tussen de scart switcher en mijn Trinitron CRT. Ik had al packapunch voor de Dreamcast en PS2. Al mijn analoge scart kabels zijn nu packapunch, dus geen ell cheapo kabels meer. Blij mee :) De Wii scart kabel gebruik ik voor de Wii U. De Wii U heb ik zowel aangesloten op mijn LCD TV via HDMI en mijn CRT via scart. Ik gebruik ‘m ook voor GC games via Nintendont, dat is mooier op een CRT dan een LCD imo.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SOHafmPumcbWLdLr0i8r2cLpkUo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gA9eAexjT7KiFNvjOgMzfgWP.jpg?f=fotoalbum_large

Memcard Pro2 voor de PS2 en een 128GB MicroSD ook gearriveerd. Praktisch ‘onbeperkt’ save games aanmaken. Je kunt ‘m ook beheren via een webinterface en via FTP de files benaderen, ideaal voor o.a. het maken van back-ups.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5eF4O59h4Ob5ncYeXaCcm80t3tM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IZzpT1OXv8uqneSmHJZZmmzI.jpg?f=fotoalbum_large

En eergisteren ook begonnen met de 128MB ram mod voor de OG Xbox. 3 van de 4 chips zitten er op, maar nog geen tijd gehad om het af te maken. Hopelijk dit weekend nog.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G4XKvx0tafqeyNmLlzyiQUU5FWU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zhIjvUYDgsF8IeUSzDz1iwlN.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• 3style
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-09 19:10

3style

...

2 recente arcade stick aanwinsten. Ben wel blij met de Saturn Virtua Stick. Die is in top staat en valt me niet tegen qua stick en buttons. Ook leuk dat die op de DC werkt met een converter.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V52ry0I-k5Lz1T-w7HD5_0re174=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GoZ6wGpLkOJybRS7EDcx3w8r.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nils7
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-09 11:19
didado schreef op maandag 15 juli 2024 @ 15:35:
Een new old stock N64 Pilot Wings 64 gevonden. Italiaanse versie maar met de standaard NL PAL inhoud.
Heb 'm nooit gehad maar wel eens gehuurd maar deze game is zo underrated.
Heb me best ermee vermaakt.

NIO ET5 | Tesla Model Y LR | iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robolokotobo
Demonstratie van Antstream Arcade

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-09 14:37
LoCuTuS2000 schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 18:03:
RetroTink 4K is weer op voorraad sinds enkele minuten dus gelijk besteld! Hopelijk komt het snel! Zou echt gaaf zijn voor mijn Laserdisc, SNES, Dreamcast en MegaDrive!
Prachtig apparaat en heb bij iemand er naar kunnen kijken en voelen. Echt een aanwinst maar ik kan het voor mijzelf niet verantwoorden om hem te kopen voor dat geld aangezien ik wel de vorige/eerdere versies heb gekocht.

Wat een geld!

Acties:
  • +24 Henk 'm!

• copywizard
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
De collectie voor de virtual boy begint eindelijk vorm te krijgen !

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gA-FX4sigGyrIbd74kVQ2866gdI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7by9vLYaIlvJQgq9SBVgTsOh.jpg?f=fotoalbum_large

De VB werkt weer dankzij een tweaker die hem voor mij heeft gefixed. Hij is ook weer compleet kwa batterij houder enzo.

Kwa games heb ik alles uit Japan gehaald met free shipping :) en sommige games zoals Mario clash zijn new old stock! Nog nooit open geweest en zien er echt als nieuw uit.

AMD Ryzen 5800X3D, Gigabyte Aorus B550 ITX, AMD RX6900XT, 32GB Corsair DDR4

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• LoCuTuS2000

LoCuTuS2000

Resistance is futile

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pUKPytWTNd9NJzTc-Dd5QGFFLD4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/11Zkkjr4Cx980fS0ynQb0njY.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8AA4jRtrrF-mYgO9bDdzNJ8rdJg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Zn8jJJE4DPXnA24jEr9fKPG5.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BUzDMGAcLANPrjmVUZy1lBxcLYo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zt7aM6Mfqy1sLQEGM1rO6SqR.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Fn2AQDAgPdTKGX2Q7Iosbz4aZlo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1ENJTcYhQZXXkvB4RR6IPjyv.jpg?f=fotoalbum_large

RetroTINK 4K is binnen! :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• copywizard
  • Niet online
Erg gaaf !

Waar heb je hem vandaan en wat heeft hij je ongeveer gekost? daar ben ik erg benieuwd naar ik had altijd het idee dat deze dingen hier niet te krijgen waren en ze je een arm en been kosten om te importeren?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
copywizard schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 14:23:
[...]

Erg gaaf !

Waar heb je hem vandaan en wat heeft hij je ongeveer gekost? daar ben ik erg benieuwd naar ik had altijd het idee dat deze dingen hier niet te krijgen waren en ze je een arm en been kosten om te importeren?
Thuis geopperd.. reactie, yeah i TINK het niet. -O-

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LoCuTuS2000

LoCuTuS2000

Resistance is futile

copywizard schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 14:23:
[...]

Erg gaaf !

Besteld bij Retrotink.com. Gekozen voor levering met FedEx en in totaal was ik € 899 kwijt. De invoer kosten waren 21% BTW + € 15 administratiekosten over de aankoopprijs ex verzendkosten.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• copywizard
  • Niet online
LoCuTuS2000 schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 14:32:
[...]

Besteld bij Retrotink.com. Gekozen voor levering met FedEx en in totaal was ik € 899 kwijt. De invoer kosten waren 21% BTW + € 15 administratiekosten over de aankoopprijs ex verzendkosten.
Wow en damn dat is pas echt niet normaal ! Ik sla hem dus nog even over haha maar wel heel gaaf en ben best een beetje jaloers ;)

Ik heb trouwens net deze ontvangen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xO7Nn7knooxIbZT1IX_MskSvmuw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/g01xy9a2XEL5McDLXcaOxI3p.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkje.doc
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-09 12:08
copywizard schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 14:41:
[...]

Wow en damn dat is pas echt niet normaal ! Ik sla hem dus nog even over haha maar wel heel gaaf en ben best een beetje jaloers ;)

Ik heb trouwens net deze ontvangen.

[Afbeelding]
Nice :) Heb hier de reguliere versie in de preordrr staan.

Goedkoper dan een originele NWC :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henkje.doc
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-09 12:08

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoCuTuS2000

LoCuTuS2000

Resistance is futile

Ondertussen is mijn Mega Everdrive clone gefrituurd, ik dacht er een firmware update mogelijk was maar daarmee heb ik hem gebricked. https://delta-island.com/...ls/repair-everdrive-md-v3 Hier staat een howto om het op te lossen maar helaas is de programmer duuder dan een nieuwe clone. Dus maar een nieuwe besteld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• amiga1260
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 16:39
Als je niet zelf de Retrotink 4K wil gaan importeren, dan kun bij deze Duitse webshop bestellen: https://dragonbox.de/de/m...ch/jolisearch?s=retrotink

Gewoon een emailadres achterlaten, zodat je weet wanneer die op voorraad is.

Acties:
  • +16 Henk 'm!

Verwijderd

Vorige week begonnen met de 128MB upgrade voor mijn OG Xbox. Ik had vorige week al 3 chips geïnstalleerd, maar de vierde moest nog en die zit er nu ook in. Xbox aan en alles werkte direct. Ben er blij mee :) Gelijk ook de nVidia chipset voorzien van een heatsink. Dat is niet perse nodig, maar scheelt gemiddeld toch weer 6 graden.

Pics:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G4XKvx0tafqeyNmLlzyiQUU5FWU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zhIjvUYDgsF8IeUSzDz1iwlN.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vN_x8YF2pCbfucxk28q6WkLH9ZY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/V4HNQQMGHclutcjfavMZ5vjx.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MyZi2JEpkqGddHVtZOFszJvuQRA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kBAQaSjB49c643uG430qeeIm.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FrambozenTaart
  • Registratie: Maart 2024
  • Niet online
LoCuTuS2000 schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 14:32:
[...]

Het is een beste smak centen maar dan heb je ook het beste van het beste van het beste wat er te krijgen is. :P

Prachtig apparaat en stiekem wel een beetje gezond jaloers, vooral die CRT filters die Retrotink biedt zijn echt next level.

Heel veel plezier en mooie game ervaring mee gewenst!

A man who fears suffering is already suffering from what he fears.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robolokotobo
Dikke nieuwe Antstream Arcade trailer

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 24-09 17:46
Retro games streamen is echt de grootste verspilling van resources ooit. Die roms zijn een paar MB per stuk, ga je gigabytes aan video overpompen met artifacts en lag 8)7 .

Geloof dat je praktisch de libraries van alle retro controles op een SD kaartje knalt tegenwoordig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robolokotobo
BarôZZa schreef op maandag 22 juli 2024 @ 19:58:
[...]

Retro games streamen is echt de grootste verspilling van resources ooit. Die roms zijn een paar MB per stuk, ga je gigabytes aan video overpompen met artifacts en lag 8)7 .

Geloof dat je praktisch de libraries van alle retro controles op een SD kaartje knalt tegenwoordig.
Dit is wel de manier dat ze legaal zoveel retro games aan kunnen bieden in een goedkoop abo met elke week nieuwe games

Met online competities. Online leaderboards. Challenges. En ze werken op het moment aan online multiplayer.

Moet je eens kijken hoeveel geweldige co-op games ze aanbieden. En dat je die dan straks online met andere mensen samen kan spelen

Artifacts zie je bijna nooit. Dan moet het al zo'n krankzinnig intense scene zijn voor een retro game....

En lag?

Het voel alsof ik het lokaal speel. Ik weet precies hoe inputlag aanvoelt en ook het verschil tussen bijna geen, een beetje en teveel. Omdat ik al 7 jaar digital pinball speel

Mensen die liever illegaal ROMS downloaden moeten dat wat mij betreft helemaal zelf weten

Maar ik vind dit veel mooier en eerlijker. De belangrijkste reden dat ik hier speel is dan ook omdat ik op zoek was naar een manier om retro games tegen en met anderen online te spelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bird
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 19-09 16:16

The_Bird

Meneer de Raaf

copywizard schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 14:10:
De collectie voor de virtual boy begint eindelijk vorm te krijgen !

[Afbeelding]

De VB werkt weer dankzij een tweaker die hem voor mij heeft gefixed. Hij is ook weer compleet kwa batterij houder enzo.

Kwa games heb ik alles uit Japan gehaald met free shipping :) en sommige games zoals Mario clash zijn new old stock! Nog nooit open geweest en zien er echt als nieuw uit.
Goed bezig. Vooral Teleroboxer en Galactic Pinball zijn erg goed.
Wat ik gaaf vind aan de VB is het effect van het scherm. Doordat licht wordt afgeweerd door de unieke visor die aan de machine zit voelt het alsof je de games in het donker op een groot bioscoopscherm speelt.

"21 jaar DSL!"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Bird

The_Bird

Meneer de Raaf

The Zep Man schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 11:28:

De Wii U heeft ook geen ondersteuning voor de Gamecube microfoon. En ja, die heb ik. Grappig bij Mario Party, hoe gelimiteerd die microfoon ook is.

"21 jaar DSL!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

The_Bird schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 15:23:
De Wii U heeft ook geen ondersteuning voor de Gamecube microfoon. En ja, die heb ik. Grappig bij Mario Party, hoe gelimiteerd die microfoon ook is.
Klopt. Nintendont kan op de Wii U ook geen GameCube memory cards of de GBA-Link Cable gebruiken. Dat vind ik allemaal kleine opofferingen. Memory cards zijn enkel nuttig als je een GameCube hebt/had en zou je ook via een Wii over kunnen zetten als tussenstation. Zonder de GBA-Link Cable mis je naar mijn mening niet echt veel.

Het is geen emulatie, maar ook geen 100% compatibiliteit als je alle accessoires meerekent. Toch denk ik dat de compatibiliteit hoog genoeg is voor iedere "zuinige" verzamelaar die niet fysieke/budgetruimte heeft voor elke generatie home console. :P

[ Voor 15% gewijzigd door The Zep Man op 23-07-2024 15:34 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• The_Bird

The_Bird

Meneer de Raaf

Recente, obscuurdere retro-game die ik heb gespeeld is de Japanse exclusive Mockey no Tokyo Disneyland Daibouken. Platformspel met Mickey die door verschillende attracties van Tokyo Disneyland navigeert. De unieke gimmick is dat hij aanvalt met ballonnen. Hij kan waterballonnen vullen en er mee gooien en kan ook heliumbalonnen vullen en daarmee verticaal navigeren. Er zitten dus ook hier en daar wat puzzeluitdagingen in.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U6WW6qAtnvaDTdRQ2Ivlsmm-iEA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/0hPIS3mmO9ITVWRo67STmNvj.png?f=user_large

Het is een typische 7/10 game. Leuke platformgame maar is net wat minder dan bijvoorbeeld de Magical Quest games. (Vreemd trouwens dat Mickey constant naar de camera kijkt ipv naar wat er op het scherm gebeurt.)

Wat trouwens leuk is om te melden is dat ik het spel al een hele tijd heb en dat ik al die tijd bepaalde vragen had over de sountrack en waarom voor bepaalde nummers is gekozen. Dus heb ik paar weken terug opgezocht wie de muziek voor de game gecomponeerd had en kwam er achter dat een dame die een van de componisten was nog steeds actief is in muziek. Die heb ik een mail in het Japans gestuurd met daarin mijn waardering en vragen. Kreeg warempel een hele enthousiaste mail terug waarin ze een en ander uitlegde.

Superleuk dus. De game kwam letterlijk 30(!) jaar geleden alleen in Japan uit en dan stuurt iemand vanuit Nederland opeens een "brief" over die game. Aparte situatie maar erg fijn dat ze zo enthousiast was en leuk dat ik eindelijk mijn antwoorden heb.

[ Voor 3% gewijzigd door The_Bird op 23-07-2024 15:40 ]

"21 jaar DSL!"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Bird

The_Bird

Meneer de Raaf

The Zep Man schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 15:29:
[...]

Klopt. Nintendont kan op de Wii U ook geen GameCube memory cards of de GBA-Link Cable gebruiken. Dat vind ik allemaal kleine opofferingen. Memory cards zijn enkel nuttig als je een GameCube hebt/had en zou je ook via een Wii over kunnen zetten als tussenstation. Zonder de GBA-Link Cable mis je naar mijn mening niet echt veel.

Het is geen emulatie, maar ook geen 100% compatibiliteit als je alle accessoires meerekent. Toch denk ik dat de compatibiliteit hoog genoeg is voor iedere "zuinige" verzamelaar die niet fysieke/budgetruimte heeft voor elke generatie home console. :P
Helemaal mee eens hoor.
Ik heb ooit wel de GBA-Link Cable gebruikt. (Volgens mij heb ik die zelfs nog)
Het was wel grappig om te gebruiken in Wind Waker als ik eerlijk ben maar het is niet dat ik het heel erg mis. Volgens mij ook gebruikt met Sonic Adventure om Chao over te zetten.

Terugkijkend is het interessant om te zien hoe Nintendo toen al experimenteerde met de connectie console-handheld. Ook met de Super Gameboy eerder en de Wii U later. Uiteindelijk richting de Switch.

"21 jaar DSL!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goudstalen
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 24-09 10:56
@The_Bird ziet er interessant uit, gaat op mijn lijstje. Heb je met een engelse patch gespeeld? Deze toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

The_Bird schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 15:38:
Terugkijkend is het interessant om te zien hoe Nintendo toen al experimenteerde met de connectie console-handheld. Ook met de Super Gameboy eerder en de Wii U later. Uiteindelijk richting de Switch.
Absoluut. Een leuke is ook de Transfer Pak voor de N64, die buiten Japan maar zes spellen ondersteunde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Bird

The_Bird

Meneer de Raaf

Goudstalen schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 15:45:
@The_Bird ziet er interessant uit, gaat op mijn lijstje. Heb je met een engelse patch gespeeld? Deze toevallig?
Nee, ik kan het Japans gewoon lezen en heb hem "gewoon" op cartridge . Daarnaast heb je niet echt kennis van de taal nodig. Het hele verhaal is dat Pete/Boris Boef Mickey's Disney vrienden beetgenomen heeft en dat ze ergens in het park zitten en wanneer je een level haalt vertellen ze waar de volgende zit.

[ Voor 6% gewijzigd door The_Bird op 23-07-2024 16:30 ]

"21 jaar DSL!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bird

The_Bird

Meneer de Raaf

The Zep Man schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 15:46:
[...]

Absoluut. Een leuke is ook de Transfer Pak voor de N64, die buiten Japan maar zes spellen ondersteunde.
Toch was Pokemon Stadium ontzettend gaaf voor die tijd met de Pokemon die je in 3D kon zien. Gemiste kans dat ze er geen Super Gameboy achtig iets voor uitbrachten, net zoals hoe je de Pokemon games via de TP op de TV kon spelen.

Het tricky ding met het TP was ook dat ze soms content vergrendelden achter de Gameboy versie, zoals met Mickey's speedway USA. Ik ga echt niet een extra Gameboy spel kopen puur om een karakter te unlocken.
(Wel een aardige race game voor de rest)

"21 jaar DSL!"

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Robolokotobo schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 14:41:
[...]

Dit is wel de manier dat ze legaal zoveel retro games aan kunnen bieden in een goedkoop abo met elke week nieuwe games

Met online competities. Online leaderboards. Challenges. En ze werken op het moment aan online multiplayer.

Moet je eens kijken hoeveel geweldige co-op games ze aanbieden. En dat je die dan straks online met andere mensen samen kan spelen

Artifacts zie je bijna nooit. Dan moet het al zo'n krankzinnig intense scene zijn voor een retro game....

En lag?

Het voel alsof ik het lokaal speel. Ik weet precies hoe inputlag aanvoelt en ook het verschil tussen bijna geen, een beetje en teveel. Omdat ik al 7 jaar digital pinball speel

Mensen die liever illegaal ROMS downloaden moeten dat wat mij betreft helemaal zelf weten

Maar ik vind dit veel mooier en eerlijker. De belangrijkste reden dat ik hier speel is dan ook omdat ik op zoek was naar een manier om retro games tegen en met anderen online te spelen
Op zich is het een mooie dienst denk ik (zelf nog niet gebruikt) maar wel al vaker erg enthousiaste geluiden gehoord. Ik denk alleen dat de animo hier in het forum niet super hoog is.
Dit even gebaseerd op het gebrek aan reacties, op je antstream posts tot nu toe.
Behalve een minder positieve dan.

Denk toch dat de grote meerderheid hier het fysieke verzamelen en/of het spelen op echte hardware ook belangrijk vind en dat valt dan toch wel weg met deze dienst.

En ja legaal gezien is het natuurlijk prima, Echter het blijft een vreemd iets. Als ik nu een super mario 2e hands koop krijgt nintendo er natuurlijk ook niets voor denk dat dit voor velen wel meespeelt, daarnaast zijn er natuurlijk ook genoeg mensen die WEL de games bezitten die ze via roms spelen. En ja formeel moet je ze dan zelf ook rippen maar dit is tegenwoordig ook nog relatief goedkoop te regelen.

Voor mij is het enige belangrijke dat mensen (en in het byzonder mijn eigen persoontje dan :P ) gewoon lol heeft, en hoe ze spelen moeten ze lekker zelf weten. Maar zoiets gaf je zelf ook al aan :D

Je hebt wel een goed argument te pakken met multiplayer, dan kan met 'onofficiele' emulatoren ook maar is wel vaak gedoe en prutsen, bij ' jouw' service is dat natuurlijk mooi gestroomlijnd!

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bird

The_Bird

Meneer de Raaf

Sagat schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 16:53:
[...]

Op zich is het een mooie dienst denk ik (zelf nog niet gebruikt) maar wel al vaker erg enthousiaste geluiden gehoord. Ik denk alleen dat de animo hier in het forum niet super hoog is.
Dit even gebaseerd op het gebrek aan reacties, op je antstream posts tot nu toe.

Denk toch dat de grote meerderheid hier het fysieke verzamelen en/of het spelen op echte hardware ook belangrijk vind en dat valt dan toch wel weg met deze dienst.

En ja legaal gezien is het natuurlijk prima, Echter het blijft een vreemd iets. Als ik nu een super mario 2e hands koop krijgt nintendo er natuurlijk ook niets voor denk dat dit voor velen wel meespeelt, daarnaast zijn er natuurlijk ook genoeg mensen die WEL de games bezitten die ze via roms spelen. En ja formeel moet je ze dan zelf ook rippen maar dit is tegenwoordig ook nog relatief goedkoop te regelen.

Voor mij is het enige belangrijke dat mensen (en in het byzonder mijn eigen persoontje dan :P ) gewoon lol heeft, en hoe ze spelen moeten ze lekker zelf weten. Maar zoiets gaf je zelf ook al aan :D

Je hebt wel een goed argument te pakken met multiplayer, dan kan met 'onofficiele' emulatoren ook maar is wel vaak gedoe en prutsen, bij ' jouw' service is dat natuurlijk mooi gestroomlijnd!
Interessante punten. Ik speel zelf veel Snes via cartridge. Deels nostalgie en deels ook leuk om te verzamelen. Wanneer ik in Japan ben en voor een leuke prijs een goede game zie, vaak met doosje en boekje, is dat een kick. Dan haal ik ook tijdens het spelen er meer plezier uit. De waarde ligt dan hoger voor mij. Daarbij speel ik de games dan ook meer dan wanneer ik een lijst met 1000 roms zou downloaden, dan ga ik snel van game naar game.

Dat is dan de "legale" manier maar zoals je zegt schieten de bedrijven/ontwikkelaars daar ook niks mee op, gezien je in feite een doorverkoper betaald. Nintendo bijvoorbeeld merkt er financieel niks van of jij roms downloadt of een cartridge koopt.

De vele retro-collecties op de Switch vind ik dan wel een goede, legale, manier om de oude games te kunnen spelen en ook nog de betreffende bedrijven er voor te vergoeden. Daarbij zijn ze vaak redelijk goedkoop en zitten er ook nog interessante extra's bij, zoals de docus bij de Disney Virgin games collectie, of gewoon zaken als art en dergelijke. Bizar ook hoeveel collecties er al uitgekomen zijn deze generatie. NSO is misschien een tegenvaller voor sommigen, maar de bedrijfsspecifieke collecties zijn wel heel erg leuk.

Als je me vroeger zou zeggen dat er een spelcomputer is waarop je vrijwel alle Megaman, Megaman X, Turtles, Castlevania, Probotector, Street Fighters, Marvel Capcom games, een reeks Capcom arcade Beat'm ups, Sonic en Sparkster games zou kunnen spelen had ik je echt voor gek verklaard.

[ Voor 8% gewijzigd door The_Bird op 23-07-2024 17:05 ]

"21 jaar DSL!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

The_Bird schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 16:59:
Als je me vroeger zou zeggen dat er een spelcomputer is waarop je vrijwel alle Megaman, Megaman X, Turtles, Castlevania, Probotector, Street Fighters, Marvel Capcom games, een reeks Capcom arcade Beat'm ups, Sonic en Sparkster games zou kunnen spelen had ik je echt voor gek verklaard.
Rond 2002-2006 was dit al mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Sagat denk meer een gevalletje onbekend maakt onbemind. Ook het feit dat het streaming is maakt dat mensen terughoudend zijn. Er is al veel discussie over inputlag en grafische issues op emulators, dus verwachting dat dit alleen maar erger gaat zijn op een streaming service.
Retrogames zijn bij uitstek games waar inputlag heel belangrijk is om de game lekker te kunnen spelen en als ik zie dat MS en Sony al 50 ms of meer extra inputlag geven tijdens streamen + sommige controllers daar ook nog eens een flinke hap bovenop doen, dan snap je wel dat de gemiddelde persoon hier op het forum er wel kritischer tegenover staat.

Voor mij is het geen interessante service persoonlijk, geef ten eerste voorkeur aan originele games op originele HW of originele HW met everidrive. Maar er zullen wel mensen zijn die dit wel interessant vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cold_as_ijs schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 17:57:
@Sagat denk meer een gevalletje onbekend maakt onbemind. Ook het feit dat het streaming is maakt dat mensen terughoudend zijn. Er is al veel discussie over inputlag en grafische issues op emulators, dus verwachting dat dit alleen maar erger gaat zijn op een streaming service.
Retrogames zijn bij uitstek games waar inputlag heel belangrijk is om de game lekker te kunnen spelen en als ik zie dat MS en Sony al 50 ms of meer extra inputlag geven tijdens streamen + sommige controllers daar ook nog eens een flinke hap bovenop doen, dan snap je wel dat de gemiddelde persoon hier op het forum er wel kritischer tegenover staat.

Voor mij is het geen interessante service persoonlijk, geef ten eerste voorkeur aan originele games op originele HW of originele HW met everidrive. Maar er zullen wel mensen zijn die dit wel interessant vinden.
Maar stream je bij deze dienst de game daadwerkelijk? Of wordt de rom gewoon binnen een fractie van een seconde over de lijn gestuurd. Dat lijkt mij praktischer dan echt streamen. Aangezien roms zo klein zijn dat die binnen een seconden binnen is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robolokotobo
[...]

Wat ik in principe 'geleerd' heb de afgelopen tijd is dat een tweedehands cartridge kopen ook een erg goeie zaak is t.o.v. een ROM downloaden. Omdat het anders niet eerlijk is tegenover de gameshops en particuliere eigenaren. Als men de optie niet had om de ROM gratis illegaal te downloaden dan had een verkoper de kans gekregen om het product dat hij of zij aanbied te verkopen. Iemand heeft ooit die cartridge nieuw gekocht en de cartridge heeft jaren later nog een bepaalde waarde.

Ook, hoe meer mensen de voorkeur geven aan illegale ROMS, hoe meer de waarde daalt van de legale cartridges. Want er is minder vraag naar. De developer verliest er dan misschien geen geld aan maar degene die voor de cartridge betaald heeft wel. Regels en wetten zijn er voor een reden. Om dingen eerlijk en veilig te houden

Een heel groot gedeelte van de retro games is al legaal speelbaar via diverse kanalen. Dit zal alleen maar groeien. Echt een excuus om een ROM te downloaden is er in de meestal gevallen niet imo. Is de game die je wil nog nergens legaal beschikbaar is, dan zijn er misschien wel plannen om dat in de toekomst te doen. En anders wordt het een tweedehandsje op de originele hardware ;)

De reden dat mensen het voor zichzelf goed keuren om ROMS te downloaden is puur omdat het zo makkelijk is en niks kost. Ze weten eigenlijk wel dat het een slechte zaak is maar dat zien ze voor het gemak maar even door de vingers. En zelf was ik vroeger precies zo. Totdat het tot mij door begon te dringen hoe waardevol regels en wetten zijn

Er wordt ook door erg veel mensen gespeeld op Antstream moet ik zeggen. Ik deed laatst mee aan een Pac Man Challenge en ik ben niet de beste daar in maar ook niet de slechtste. En ik eindigde in de top 6000. Dat vond ik bijzonder veel spelers. Dat had ik niet verwacht

Tweakers moeten ook nog wennen aan dit soort services denk ik. En natuurlijk is een originele console met originele cartridges schitterend. Maar Antstream Arcade staat wel vol met exotische games. En console en arcade platformen die de meesten hier niet in huis zullen hebben.

Ook lezen er hier veel mensen mee die nooit wat schrijven. Als ik een aantal mensen blij gemaakt heb omdat ze na het zien van de videos hier, het geprobeerd hebben. En het hartstikke leuk vinden. Dan is dat toch ook hartstikke mooi :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Robolokotobo schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 20:03:
[...]

Wat ik in principe 'geleerd' heb de afgelopen tijd is dat een tweedehands cartridge kopen ook een erg goeie zaak is t.o.v. een ROM downloaden. Omdat het anders niet eerlijk is tegenover de gameshops en particuliere eigenaren. Als men de optie niet had om de ROM gratis illegaal te downloaden dan had een verkoper de kans gekregen om het product dat hij of zij aanbied te verkopen. Iemand heeft ooit die cartridge nieuw gekocht en de cartridge heeft jaren later nog een bepaalde waarde.

Ook, hoe meer mensen de voorkeur geven aan illegale ROMS, hoe meer de waarde daalt van de legale cartridges. Want er is minder vraag naar. De developer verliest er dan misschien geen geld aan maar degene die voor de cartridge betaald heeft wel. Regels en wetten zijn er voor een reden. Om dingen eerlijk en veilig te houden

Een heel groot gedeelte van de retro games is al legaal speelbaar via diverse kanalen. Dit zal alleen maar groeien. Echt een excuus om een ROM te downloaden is er in de meestal gevallen niet imo. Is de game die je wil nog nergens legaal beschikbaar is, dan zijn er misschien wel plannen om dat in de toekomst te doen. En anders wordt het een tweedehandsje op de originele hardware ;)

De reden dat mensen het voor zichzelf goed keuren om ROMS te downloaden is puur omdat het zo makkelijk is en niks kost. Ze weten eigenlijk wel dat het een slechte zaak is maar dat zien ze voor het gemak maar even door de vingers. En zelf was ik vroeger precies zo. Totdat het tot mij door begon te dringen hoe waardevol regels en wetten zijn

Er wordt ook door erg veel mensen gespeeld op Antstream moet ik zeggen. Ik deed laatst mee aan een Pac Man Challenge en ik ben niet de beste daar in maar ook niet de slechtste. En ik eindigde in de top 6000. Dat vond ik bijzonder veel spelers. Dat had ik niet verwacht

Tweakers moeten ook nog wennen aan dit soort services denk ik. En natuurlijk is een originele console met originele cartridges schitterend. Maar Antstream Arcade staat wel vol met exotische games. En console en arcade platformen die de meesten hier niet in huis zullen hebben.

Ook lezen er hier veel mensen mee die nooit wat schrijven. Als ik een aantal mensen blij gemaakt heb omdat ze na het zien van de videos hier, het geprobeerd hebben. En het hartstikke leuk vinden. Dan is dat toch ook hartstikke mooi :)
Ik heb geen medelijden met de gameshops die de cartridges niet meer tweedehands kunnen verkopen doordat men ROMs download. Heb je de prijzen gezien die ze voor deze cartridges vragen? Bijna onbeschoft is het.

Dus ik zal erg blij zijn als de prijzen naar beneden gaan. De huidige prijzen is precies de reden waarom ik nog maar weinig retro games koop. En ja dan download ik de rom. Daarnaast zijn deze roms bijna nergens op een legale manier meer te koop. De uitgevers/game ontwikkelaars doen ook weinig voor game preservation. Meestal is een rom downloaden het enige wat je kan doen.

Overigens denk ik niet dat tweakers aan dit soort diensten moeten wennen. Als een dienst zoveel extra lag geeft dan zal het voor tweakers vaak niet interessant zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 19:00:
[...]

Maar stream je bij deze dienst de game daadwerkelijk? Of wordt de rom gewoon binnen een fractie van een seconde over de lijn gestuurd. Dat lijkt mij praktischer dan echt streamen. Aangezien roms zo klein zijn dat die binnen een seconden binnen is.
Ze claimen zelf dat het volledig streamen is. Ik lees veel wisselende ervaringen, iemand die MK1 heeft kunnen uitspelen (is sowieso een uitdaging) maar ook klachten over duidelijke inputlag grafische glitches. Zag ook een filmpje dat een bepaalde game bepaalde semitransparante laag niet goed renderde, dit is natuurlijk emulator specifiek issue die Antstream gebruikt. Het zal denk ik redelijk game afhankelijk zijn of het goed genoeg is. Ze claimen overigens dat ze voor streaming zijn gegaan omdat ze grotere games willen gaan streamen en dat dit lastig wordt als ze zouden downloaden.

@Robolokotobo Roms/Emulatoren zijn een wat grijzer gebied wettelijk gezien. Laten we daar maar geen discussie over starten. Maar emulatoren en roms zijn al zou oud als de systemen waarvoor ze gemaakt zijn. Denk dat we voor de winkels en handelaren niet perse zielig hoeven te vinden als ook de game verzamelaars. Want zowat iedereen wil goedkoop kopen en duur verkopen. Ok de meeste gameverzamelaars gaan veel minder ver dan handelaren ;). Denk niet dat roms maar weinig invloed heeft op die markt, groot deel zou sowieso geen retro spul kopen al was het maar omdat ze het te duur vinden en teveel gedoe.

Ik denk zelf dat de service een mooi product is voor een niche groep mensen. Het zal een niche blijven in de retro, dus ben niet zo bang voor deze dienst. Ook zijn er nog genoeg alternatieven beschikbaar. Maak me meer zorgen om gamepass wat dat betreft ;).

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Vandaag is mijn 3-4 player extension board van RGB labs binnengekomen voor de IGS PGM. Kwalitatief goed product wat mooi past op de IGS PGM. Grappig genoeg goedkoper dan de aliexpress variant (zonder verzendkosten dan). Ook is deze wel volgens de foto’s en ondersteund deze usb fongles, hiervoor moet je 5v aansluiten via de usb poort. De 5v komt direct van mijn HAS supergun.
Er staat er ook 1 op aliexpress en daar staat bij de review een totaal ander product dan in de advertentie foto’s 7(8)7

Snel even getest met 2 controllers. Werkt prima. Leuk om zo eens met vrienden van die obscure Chinese brawlers te spelen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kL1jai1lToKJLSZ2X_30uPOZDCs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Prp5dITWFnvBIa0Iv4xKl8e8.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JTPlIOeHVZtelAVQ8uXMGa9EPjM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uPEFpOblJrKE8NQtcH3nIwZo.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y7qPBiTDcILf47EWNrIDy3Y4fvk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ckn14mBOYRrA2Ht5dsPz6gS0.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2N0opRy7CLhf6CelM6Kh6HcSv48=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2xkd2Fcts8hqtuUDdvTGjxJT.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_yzTrSqsoXlhKYZdGBhKjT3bsXs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6v4wcjI8WNMvn9TdCEbEL7pO.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh0ckTr00per
  • Laatst online: 08:44
Kent iemand hier een soort any-to-usb-adapter? En dan bedoel ik dus iets om NES, SNES, MD, PC Engine, N64, Saturn, DC, Cube, Xbox, PS1/2 en wellicht nog wat andere soorten controllers aan te kunnen sluiten en op een pc te kunnen geburiken. Heb nu best een aantal van die adapters waaronder nog een oude 3-in-1 voor Gen 6 (Cube, Xbox, PS2) maar wellicht is daar al een keer een mooie toren voor verschenen. Kan zo online geen schema's of producten vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Bird

The_Bird

Meneer de Raaf

Verwijderd schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 20:14:
[...]

Ik heb geen medelijden met de gameshops die de cartridges niet meer tweedehands kunnen verkopen doordat men ROMs download. Heb je de prijzen gezien die ze voor deze cartridges vragen? Bijna onbeschoft is het.

Dus ik zal erg blij zijn als de prijzen naar beneden gaan. De huidige prijzen is precies de reden waarom ik nog maar weinig retro games koop. En ja dan download ik de rom. Daarnaast zijn deze roms bijna nergens op een legale manier meer te koop. De uitgevers/game ontwikkelaars doen ook weinig voor game preservation. Meestal is een rom downloaden het enige wat je kan doen.

Overigens denk ik niet dat tweakers aan dit soort diensten moeten wennen. Als een dienst zoveel extra lag geeft dan zal het voor tweakers vaak niet interessant zijn.
Er zijn zeker nog goede game shops die retro games voor een eerlijke prijs verkopen maar vooral de grote ketens zijn schofterig qua prijzen. Nedgame bijvoorbeeld.

SNES games zijn bizar duur. 40 euro voor een game als Asterix & Obelix of Goof Troop. Aardige games hoor, maar geen 40 euro waard in 2024.

Niet exact een retro games maar doordat Mario 3D All-stars limited run was durven ze daar nu 200 euro voor te vragen. (Oorspronkelijke prijs was 60 euro) Dat is gewoon bizar en je klanten kaal proberen te plukken.

Dat soort acties maken me niet rouwig om het feit dat dit soort winkels het steeds lastiger krijgen door digitale games en online concurrentie. Daarom is een groot deel vd winkel al merchandise nu. Met elke generatie wordt het lastiger vanwege het digitale aspect.
Ik was eerst ook compleet vh fysieke maar als ik kijk naar deals bij bijvoorbeeld Xbox dan merk ik ook dat ik steeds meer digitaal koop. Voor die prijzen krijg je de games niet fysiek.

[ Voor 15% gewijzigd door The_Bird op 23-07-2024 23:59 ]

"21 jaar DSL!"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

The_Bird schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 23:48:
[...]

Er zijn zeker nog goede game shops die retro games voor een eerlijke prijs verkopen maar vooral de grote ketens zijn schofterig qua prijzen. Nedgame bijvoorbeeld.

SNES games zijn bizar duur. 40 euro voor een game als Asterix & Obelix of Goof Troop. Aardige games hoor, maar geen 40 euro waard in 2024.

Niet exact een retro games maar doordat Mario 3D All-stars limited run was durven ze daar nu 200 euro voor te vragen. (Oorspronkelijke prijs was 60 euro) Dat is gewoon bizar en je klanten kaal proberen te plukken.

Dat soort acties maken me niet rouwig om het feit dat dit soort winkels het steeds lastiger krijgen door digitale games en online concurrentie. Daarom is een groot deel vd winkel al merchandise nu. Met elke generatie wordt het lastiger vanwege het digitale aspect.
Ik was eerst ook compleet vh fysieke maar als ik kijk naar deals bij bijvoorbeeld Xbox dan merk ik ook dat ik steeds meer digitaal koop. Voor die prijzen krijg je de games niet fysiek.
Ik ben dan ook weer geen voorstander van digitaal only in game stores. Het gevaar is dat je bepaalde games niet meer kan kopen (forza horizon 4 bijvoorbeeld, die wordt delisted aan het einde van het jaar). Daarnaast is er minder concurrentie dan bij (nieuwe) fysieke games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
The_Bird schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 23:48:
[...]

Het is een beetje hetzelfde als bij een scooter zaak bijv. denk ik

Als je daar een tweedehands scooter koopt betaal je ook het dubbele

Ze hebben een winkel en personeel enz. Moet allemaal betaald worden.

Met fysiek games kopen doe ik alleen mijn echte must haves
Ik heb andere grote verzamelaars wel aanschouwd en vaak gezien dat het tegenviel voor ze
Tot hulp zoeken bij de kerk aan toe
Wat moet je ook met al die games waar je niks mee hebt en in de meeste gevallen niks aan vindt
Het enige wat je er mee kan is pochen van moet je eens kijken hoeveel games ik in de kast heb staan
90% van de games zijn ze na 5 minuten spelen zat van
Wat is er dan mooier dan alleen games bezitten die je echte toppers vindt
Zet ze in een vitrine of een andere kast
En iedere keer dat je ze ziet krijg je een speciaal gevoel. Omdat je van die games houdt

Ik heb een kleine collectie retro games aangelegd op Steam het afgelopen jaar

Pac-Man Museum
Namco Collection 1 en 2
Alle games van Capcom Arcade Stadium 1 en 2
Konami Arcade Classics
Twin Cobra
Raptor (DOS)
Darius Cosmic Collection

Maar ik heb die games niet veel gespeeld
Ik heb op Antstream Arcade al games ontdekt die ik leuker vind dan al deze retro games die ik op Steam heb gekocht.

Simpelweg vanwege hogere fun factor, meer aantrekkelijke graphics en betere speelbaarheid in de Antstream games catalogus. En ik zit nergens aan vast. Als ik een game niet leuk vind in de eerste tien minuten dan start ik een andere op. Ook het tempo van de games vind ik in veel gevallen veel aangenamer

Dit zijn een aantal van mijn ontdekkingen die ik erg gaaf vind op Antstream. Je kan games ook een ster geven dan komen ze in je favorieten lijst

GunForce (Super verslavende run en gun actie met graphics en design die ik echt schitterend vind)
The Chaos Engine (Top down shooter met veel charisma)
Metal Slug X (Erg gaaf maar deze heeft dan toch wel een klein beetje te hoog tempo voor mij om lang te spelen)
Demons of Asteborg (Geweldige nieuwe indie retro 2D platformer game)
Volfield (Super originele speciale actie puzzel game)
Indiana Jones Greatest Adventures (Lekker weg spelende 2D platformer)
Thunder Hoop (Super lijpe 2D platformer met zeer fraaie graphics en toffe actie. Vandaag nieuw op Ant)
R-Type (Zeer bekende shmup. Had ik nog nooit gespeeld)
Pinball Fantasies: Partyland (Vroeger gespeeld. Een feest van herkenning)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Los van het feit dat ik het liever speel op originele hardware (of via een goede FPGA device), want geen latency en ik prefereer nog steeds een CRT (Trinitron O+ ) boven een LCD/OLED voor mijn retro consoles tot en met de gen6 generatie. Maar wat ook speelt is latency bij cloud diensten. De gehoste retro games draaien hoogst waarschijnlijk al in een emulator, vooral bij de Gen5 consoles en daarvoor heb je simpelweg latency met emulatoren, je merkt het niet met alle games, maar bij shmups, fightning en platformers merk ik een behoorlijk verschil. Dan moet het beeld nog verwerkt worden in een video/audio stream, het internet over etc. Je hebt er zo 50 a 60MS er bij. Niet aan mij besteed :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Bird

The_Bird

Meneer de Raaf

Robolokotobo schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 01:18:
[...]

Het is een beetje hetzelfde als bij een scooter zaak bijv. denk ik

Als je daar een tweedehands scooter koopt betaal je ook het dubbele

Ze hebben een winkel en personeel enz. Moet allemaal betaald worden.
Daar heb ik begrip voor.
Voor wat in feite op scalpen lijkt met een spel voor 3,5x de normale prijs verkopen niet.
Met fysiek games kopen doe ik alleen mijn echte must haves
Ik heb andere grote verzamelaars wel aanschouwd en vaak gezien dat het tegenviel voor ze
Tot hulp zoeken bij de kerk aan toe
Wat moet je ook met al die games waar je niks mee hebt en in de meeste gevallen niks aan vindt
Het enige wat je er mee kan is pochen van moet je eens kijken hoeveel games ik in de kast heb staan
90% van de games zijn ze na 5 minuten spelen zat van
Wat is er dan mooier dan alleen games bezitten die je echte toppers vindt
Zet ze in een vitrine of een andere kast
En iedere keer dat je ze ziet krijg je een speciaal gevoel. Omdat je van die games houdt
Mee eens. Digitaal koop ik vooral met belachelijke kortingen, wat op kan wegen tegen het fysieke. Zo kocht ik laatst de kartgame Nickelodeon racers 3, best aardige game. Die is 7,50 in de Xbox store. Voor die prijs vind je het niet snel in de winkel.
Indiana Jones Greatest Adventures (Lekker weg spelende 2D platformer)
Die heb ik toevallig fysiek. ;)
Erg leuke game. Knap hoe ze dat Indiana Jones gevoel zo goed over konden brengen met sfeer en muziek. Wel een af en toe vrij pittige game maar gelukkig zijn er passwords.

"21 jaar DSL!"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robolokotobo
Verwijderd schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 09:07:
[...]

Los van het feit dat ik het liever speel op originele hardware (of via een goede FPGA device), want geen latency en ik prefereer nog steeds een CRT (Trinitron O+ ) boven een LCD/OLED voor mijn retro consoles tot en met de gen6 generatie. Maar wat ook speelt is latency bij cloud diensten. De gehoste retro games draaien hoogst waarschijnlijk al in een emulator, vooral bij de Gen5 consoles en daarvoor heb je simpelweg latency met emulatoren, je merkt het niet met alle games, maar bij shmups, fightning en platformers merk ik een behoorlijk verschil. Dan moet het beeld nog verwerkt worden in een video/audio stream, het internet over etc. Je hebt er zo 50 a 60MS er bij. Niet aan mij besteed :P
Shmups en platformers spelen prima op Ant. Fighters nog niet veel geprobeerd want er staan niet zoveel op die ik echt tof vind. Games streamen van een server naar je apparaat is ook niet meer wat het zo lang was. Ik herinner me ook veel input latency op Geforce Now. Dat is niet hoe het gaat op Ant. Ze hebben ook over de hele wereld servers staan. Op een paar gebieden na. Ik ben een vervend platformer. En ik zweer die games spelen prima op Ant. Ik ga ook nooit af en dat ik dan denk, shit dat kwam omdat de input te traag was.

Het zal vast een beetje trager reageren dan op een oude console en een CRT. Maar het speelt vrij vergelijkbaar aan een moderne console op een LCD in mijn ervaring. Dat zal voor puristen als jou misschien niet goed genoeg zijn. Maar voor de meeste mensen die gewoon lekker even wat games willen spelen en ontdekken is het goed genoeg. En als jij zin hebt in de games op Ant kan jij er ook snel genoeg aan wennen. Daar ben ik van overtuigd. Ik ging ook wel eens van Pinball FX3 op PC terug naar Pinball FX3 op Xbox One. En dan vernam ik dat de input trager was op Xbox. Ook vanwege een veel hogere framerate op PC. Maar na een kwartier kon ik prima weer spelen op Xbox. En pinball is één van de extreemste gevallen voor hoe belangrijk input latency is

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-09 19:37
Dat Antstream is leuk, maar de echte klassiekers (Mario, Sonic, Kirby, Zelda) gaan we daar nooit op zien. Dus blijven originele hardware, nieuwe hardware (Analogue) of ROM's downloaden (illegaal) the way to go voor de meeste retro gamers.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
Jumpman schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 13:22:
Dat Antstream is leuk, maar de echte klassiekers (Mario, Sonic, Kirby, Zelda) gaan we daar nooit op zien. Dus blijven originele hardware, nieuwe hardware (Analogue) of ROM's downloaden (illegaal) the way to go voor de meeste retro gamers.
Ja, dat is wel een punt in principe. Maar het is gewoon wel erg leuk voor er bij. Want er is meer dan Mario en Sonic en Zelda ;) Ik heb mijn Nintendo Classic Minis, GBAs en Wii al in maanden niet meer gebruikt. Want het zijn altijd maar korte periodes dat ik zin heb in die games. Dus the way to go wil ik nou ook weer niet zeggen. Variety is the spice of life :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Robolokotobo schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 13:12:
[...]

Shmups en platformers spelen prima op Ant. Fighters nog niet veel geprobeerd want er staan niet zoveel op die ik echt tof vind. Games streamen van een server naar je apparaat is ook niet meer wat het zo lang was. Ik herinner me ook veel input latency op Geforce Now. Dat is niet hoe het gaat op Ant. Ze hebben ook over de hele wereld servers staan. Op een paar gebieden na. Ik ben een vervend platformer. En ik zweer die games spelen prima op Ant. Ik ga ook nooit af en dat ik dan denk, shit dat kwam omdat de input te traag was.

Het zal vast een beetje trager reageren dan op een oude console en een CRT. Maar het speelt vrij vergelijkbaar aan een moderne console op een LCD in mijn ervaring. Dat zal voor puristen als jou misschien niet goed genoeg zijn. Maar voor de meeste mensen die gewoon lekker even wat games willen spelen en ontdekken is het goed genoeg. En als jij zin hebt in de games op Ant kan jij er ook snel genoeg aan wennen. Daar ben ik van overtuigd. Ik ging ook wel eens van Pinball FX3 op PC terug naar Pinball FX3 op Xbox One. En dan vernam ik dat de input trager was op Xbox. Ook vanwege een veel hogere framerate op PC. Maar na een kwartier kon ik prima weer spelen op Xbox. En pinball is één van de extreemste gevallen voor hoe belangrijk input latency is

[YouTube: The most Epic Boss fight in History]
Het heeft niets met het feit te maken of ik wel of niet een purist ben. Die latency is merkbaar, ook al staan de servers bij de buren hier. En dan zie ik mezelf nog niet eens als een competitieve gamer, eerder een casual.
Ga maar eens een Mario platformer spelen op een SNES emulator en dan met een SNES console of FPGA. Dat verschil merk je. Met sommige levels lijkt het dan alsof je van hard mode naar easy mode gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robolokotobo
Verwijderd schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 14:20:
[...]

Het heeft niets met het feit te maken of ik wel of niet een purist ben. Die latency is merkbaar, ook al staan de servers bij de buren hier. En dan zie ik mezelf nog niet eens als een competitieve gamer, eerder een casual.
Ga maar eens een Mario platformer spelen op een SNES emulator en dan met een SNES console of FPGA. Dat verschil merk je. Met sommige levels lijkt het dan alsof je van hard mode naar easy mode gaat.
Het wordt dan moeilijker met meer input latency omdat je er eerst aan wennen moet. Er zijn ook genoeg Super Mario 64 speedrunners die alleen op een emulator spelen. En ook die een 70 Star Run onder een uur kunnen doen. Het verschil is merkbaar als je iedere keer wisselt tussen console en emulator. Maar games spelen op Antstream Arcade is prima te doen. Het is een hele fijne ervaring die niet verprutst wordt door teveel input latency. Anders was ik er al lang mee gestopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Robolokotobo schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 16:43:
[...]

Het wordt dan moeilijker met meer input latency omdat je er eerst aan wennen moet. Er zijn ook genoeg Super Mario 64 speedrunners die alleen op een emulator spelen. En ook die een 70 Star Run onder een uur kunnen doen. Het verschil is merkbaar als je iedere keer wisselt tussen console en emulator. Maar games spelen op Antstream Arcade is prima te doen. Het is een hele fijne ervaring die niet verprutst wordt door teveel input latency. Anders was ik er al lang mee gestopt
Dat je er aan moet wennen veranderd niets aan het feit dat er nog steeds latency is - wat voor mij en velen hier gewoon verrot spelen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-09 19:15
Ja hier is alles speciaal gekocht op zo min mogelijk…
Dus dat begint met de tv, uiteraard oled, want ik kan niet leven met Motion blur… alles telt bij elkaar op..
Je kunt het niet geheel voorkomen op moderne tv. En draadloos controllers.. Maar wel zo klein mogelijk houden, en dan zo consistent mogelijk.. want dat is ook erg belangrijk..

Dan de controllers, wel draadloos, dat wel.. en zo pak je alles stap voor stap aan.

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
Verwijderd schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 13:54:
[...]

Dat je er aan moet wennen veranderd niets aan het feit dat er nog steeds latency is - wat voor mij en velen hier gewoon verrot spelen is.
Als ik er prima mee spelen kan, kan een ander dat ook

[ Voor 84% gewijzigd door Robolokotobo op 25-07-2024 16:07 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Verwijderd

Robolokotobo schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 15:57:
[...]

Als ik er prima mee spelen kan, kan een ander dat ook
Max Verstappen kan perfect met een F1 wagen overweg. Dus iedereen kan overweg met een F1 wagen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robolokotobo
Verwijderd schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 16:01:
[...]

Max Verstappen kan perfect met een F1 wagen overweg. Dus iedereen kan overweg met een F1 wagen.
Als je nou had gezegd ik vind het lekkerder spelen met minder input delay of ik vind het minder lekker spelen met wat meer input delay. Dat is nog tot daar aan toe. Maar dan kom je met zo'n overdreven reactie dat het verrot spelen zou zijn om je argumenten kracht bij te zetten en om het te laten lijken alsof jouw standpunt het enige juiste is. De waarheid zit in het midden. het is niet perfect spelen misschien, maar ook niet verrot spelen. Het is prima te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Robolokotobo schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 16:07:
[...]

Als je nou had gezegd ik vind het lekkerder spelen met minder input delay of ik vind het minder lekker spelen met wat meer input delay. Dat is nog tot daar aan toe. Maar dan kom je met zo'n overdreven reactie dat het verrot spelen zou zijn om je argumenten kracht bij te zetten en om het te laten lijken alsof jouw standpunt het enige juiste is. De waarheid zit in het midden. het is niet perfect spelen misschien, maar ook niet verrot spelen. Het is prima te doen
Je veranderd wel elke keer van punt. Het ging over latency. Dat is aanwezig, voor mij merkbaar. Het speelt dus voor mij enorm storend.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Robolokotobo schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 16:07:
[...]

Het wordt een beetje een vreemde discussie zo. Er is meer input delay, voor veel mensen is dat gewoon niet speelbaar. Ik snap dat jij je product graag wil verdedigen, maar streaming is gewoon een niche markt. Veel mensen geven daar geen voorkeur aan door de extra latency.

En helemaal in dit forum zijn er veel mensen die niet op extra latency zitten te wachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robolokotobo
Verwijderd schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 16:01:
[...]

Dar raakt ook kant nog wal natuurlijk. Een F1 auto besturen is tig keer moeilijker dan een videogame spelen met een beetje input delay. Ik denk ook niet dat je Antstream Arcade geprobeerd hebt. Dus je hebt geen idee hoe het speelt. Alleen verouderde theorieën

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
Verwijderd schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 16:13:
[...]

Het wordt een beetje een vreemde discussie zo. Er is meer input delay, voor veel mensen is dat gewoon niet speelbaar. Ik snap dat jij je product graag wil verdedigen, maar streaming is gewoon een niche markt. Veel mensen geven daar geen voorkeur aan door de extra latency.

En helemaal in dit forum zijn er veel mensen die niet op extra latency zitten te wachten.
Zeggen dat het niet speelbaar is, is absurd. Hoe kan ik er dan al zoveel uren aan besteed hebben en prima door de levels van diverse games gekomen zijn? Sommige mensen hechten gewoon heel veel waarde aan hun 'heilige graal'. Zoals mensen met gouden speaker kabels en al dat soort dingen meer. En als er dan iemand anders komt en die zegt, ik doe het zo en zo en dat werkt ook prima. Dan kunnen ze dat niet waarderen en dan moeten ze er vurig tegenin gaan. En ook absoluut het laatste woord hebben. Ik was dan ook behoorlijk verbaast toen ik vandaag op Tweakers ging en zag dat er nog over door gegaan was

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Robolokotobo schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 16:24:
[...]

Zeggen dat het niet speelbaar is, is absurd. Hoe kan ik er dan al zoveel uren aan besteed hebben en prima door de levels van diverse games gekomen zijn? Sommige mensen hechten gewoon heel veel waarde aan hun 'heilige graal'. Zoals mensen met gouden speaker kabels en al dat soort dingen meer. En als er dan iemand anders komt en die zegt, ik doe het zo en zo en dat werkt ook prima. Dan kunnen ze dat niet waarderen en dan moeten ze er vurig tegenin gaan. En ook absoluut het laatste woord hebben. Ik was dan ook behoorlijk verbaast toen ik vandaag op Tweakers ging en zag dat er nog over door gegaan was
Merk je nu niet dat je precies hetzelfde doet? Je kraakt nu eigenlijk iedereen af die een bepaalde kwaliteit wil halen. Net zoals je voorbeeld met de speaker kabels. Je geeft eigenlijk aan dat het onzin is wat wij zeggen en dat mensen allemaal in een soort verkoop trucje trappen om duurdere kabels te kopen.

Jij kan het zelf ook niet waarderen dat mensen niet positief over streaming staan. Laat die mensen ook gewoon in hun waarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 16:30:
[...]

Merk je nu niet dat je precies hetzelfde doet? Je kraakt nu eigenlijk iedereen af die een bepaalde kwaliteit wil halen. Net zoals je voorbeeld met de speaker kabels. Je geeft eigenlijk aan dat het onzin is wat wij zeggen en dat mensen allemaal in een soort verkoop trucje trappen om duurdere kabels te kopen.

Jij kan het zelf ook niet waarderen dat mensen niet positief over streaming staan. Laat die mensen ook gewoon in hun waarde.
Mooi laten gaan. Gevalletje 'ik heb gelijk en wil het laatst woord, jullie niet'.
Latency is gewoon een feit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
10.000 spelers op een Pac-Man Challenge zou ik geen niche markt willen noemen trouwens wanneer het over retro gamen gaat. Daarnaast heb ik meerdere wereldwijde vrienden op Discord gevraagd of ze Antstream Arcade konden en het merendeel was er bekend mee en had het al eens geprobeerd of heeft een abonnement

[ Voor 5% gewijzigd door Robolokotobo op 25-07-2024 16:48 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LoCuTuS2000

LoCuTuS2000

Resistance is futile

Misschien kunnen de aandeelhouders van Antstream iets minder het product hier promoten? Althans zo voelt het nu. Fijn dat het er is, we weten hier nu dat het bestaat en we hoeven niet allemaal van mening te zijn dat het de beste uitvinding is sinds het gesneden brood lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
Verwijderd schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 16:30:
[...]

Dat is niet wat hier gebeurd. Ik kwam Antstream Arcade laten zien omdat ik het leuk vind en ik er goeie ervaringen mee heb. Maar ik werd niet in mijn waarde gelaten. Het moest afgekraakt worden omdat mensen zich in hun eigen keuze aangevallen voelden. Gouden speaker kabels was misschien niet het juiste voorbeeld. Maar ik kon even niks anders verzinnen. Maar net zoiets als Sega vs Nintendo. Playstation VS Xbox. PC gaming vs console. Of om nog specifieker te zijn Geforce Now vs Game PC. Maar dan wel een Geforce Now abo incl. beschikking tot een hele grote games bibliotheek ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Afgekraakt valt toch wel mee? @Verwijderd gaf aan dat streaming latency heeft en dat hij (en andere met hem) dat niet speelbaar vindt. Jij (en andere met jou) vinden van wel. Prima toch?
Net zoals de een met current gen 30fps nog helemaal prima vindt en de ander dat absoluut niet meer wilt.

[ Voor 3% gewijzigd door Raem op 25-07-2024 17:40 ]

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
Raem schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 17:34:
Afgekraakt valt toch wel mee? @Verwijderd gaf aan dat streaming latency heeft en dat hij (en andere met hem) dat niet speelbaar vindt. Jij (en andere met jou) vinden van wel. Prima toch?
Net zoals de een met current gen 30fps nog helemaal prima vindt en de ander dat absoluut niet meer wilt.
Ja hoor. Allemaal prima. Maar ik heb er dan gewoon moeite mee wanneer hij zegt "Dat is voor mij en vele anderen gewoon verrot spelen". Dat is puur een staaltje van zo hoog mogelijk van de toren blazen. Ik kraak Pinball FX op console spelen ook niet af bijv. Terwijl zei meer input latency hebben dan mij op PC. Ik zeg eerder wat leuk dat jij het ook speelt en luister naar hun ervaringen en probeer leuke gesprekken met ze te hebben over aankondigingen en van alles. Als ik tegen hun zeg ik vind het verrot spelen op console (Wat natuurlijke een overdreven opmerking zou zijn) dan verwacht ik een vergelijkbare reactie als mijn reactie hier. 'Jij' wil het toch leuk hebben op het forum? Houd het dan voor andere mensen ook leuk

Ik heb als enige mens hier input latency correctie software in mijn brein. Ik ben de enige hier die op Antstream Arcade spelen kan. De rest kan alleen op originele consoles spelen. Aangesloten op CRT TVs. Met gouden controller kabels :+

[ Voor 9% gewijzigd door Robolokotobo op 25-07-2024 18:30 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Robolokotobo schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 18:10:
[...]

Ja hoor. Allemaal prima. Maar ik heb er dan gewoon moeite mee wanneer hij zegt "Dat is voor mij en vele anderen gewoon verrot spelen". Dat is puur een staaltje van zo hoog mogelijk van de toren blazen. Ik kraak Pinball FX op console spelen ook niet af bijv. Terwijl zei meer input latency hebben dan mij op PC. Ik zeg eerder wat leuk dat jij het ook speelt en luister naar hun ervaringen en probeer leuke gesprekken met ze te hebben over aankondigingen en van alles. Als ik tegen hun zeg ik vind het verrot spelen op console (Wat natuurlijke een overdreven opmerking zou zijn) dan verwacht ik een vergelijkbare reactie als mijn reactie hier. 'Jij' wil het toch leuk hebben op het forum? Houd het dan voor andere mensen ook leuk

Ik heb als enige mens hier input latency correctie software in mijn brein. Ik ben de enige hier die op Antstream Arcade spelen kan. De rest kan alleen op originele consoles spelen. Aangesloten op CRT TVs. Met gouden controller kabels :+
Ik blaas niet hoog van de toren hoor, ik benoem gewoon feiten over latency en mijn eigen ervaringen (en iets wat de meeste retro gamers ook vinden) ;)

Hoeveel aandelen heb je trouwens?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vrietje
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 24-09 20:06
@Verwijderd is sowieso niet zo fan van emulatie van 16bit en oudere systemen. Ivm met lag en latency ten opzichte van echte hardware of fpga emulatie.
Streamen voeg nog wat toe. Sommige mensen zijn hier erg gevoelig in. Maar probeer maar eens een pal sonic te spelen en dan een ntsc of eigenlijk andersom .
Dat zal waarschijnlijk vergelijkbaar zijn. Maar goed ieder zijn standaard de ene merkt het nauwelijks of niet op en de ander vind het onspeelbaar, maar als je meet zal die vertraging er zeker wel zijn.

Edit : eigenlijk is het pal VS ntsc niet zo goede vergelijking. Want dat is speelsnelheid en en dit is de reactietijd.

[ Voor 11% gewijzigd door Vrietje op 25-07-2024 18:51 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Robolokotobo schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 18:10:
[...]

Voor iedereen is dat iets persoonlijks. Als jij het prima vindt om extra latency te hebben. Helemaal goed toch. Maar er zijn er ook genoeg die daar wel last van hebben en het onspeelbaar vinden. Tja en dat je in het retro forum daar veel reactie op krijgt had je wel zien aankomen toch? Het gaat hier voornamelijk om CRT's, upscalers zonder latency etc.

Is hetzelfde als in een Ajax forum ineens over Feyenoord beginnen en dan verbaasd zijn dat je daar een reactie op krijgt...

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Vrietje schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 18:46:
@Verwijderd is sowieso niet zo fan van emulatie van 16bit en oudere systemen. Ivm met lag en latency ten opzichte van echte hardware of fpga emulatie.
Streamen voeg nog wat toe. Sommige mensen zijn hier erg gevoelig in. Maar probeer maar eens een pal sonic te spelen en dan een ntsc of eigenlijk andersom .
Dat zal waarschijnlijk vergelijkbaar zijn. Maar goed ieder zijn standaard de ene merkt het nauwelijks of niet op en de ander vind het onspeelbaar, maar als je meet zal die vertraging er zeker wel zijn.

Edit : eigenlijk is het pal VS ntsc niet zo goede vergelijking. Want dat is speelsnelheid en en dit is de reactietijd.
Sonic tussen PAL en NTSC heb je inderdaad geen inputlag verschil, dat zou anders zijn als beide games op dezelfde snelheid zouden lopen. Maar PAL Sonic is zo enorm stroperig als je NTSC hebt geprobeerd. Ook de muziek is traag ;).

Betere vergelijking is denk ik multiplayer gamers, waar je een voordeel hebt met de max aantal fps.
Je kan nog steeds een MP shooter spelen op 30 fps (33 ms per frame), maar iemand op 240 fps (4.2 ms per frame) zal over het algemeen vaker van je winnen m.
Dacht dat LTT al eens een test had gedaan tussen 120, 240 en 360 fps. Daar was de hitrate op 360 fps het hoogst. Het experiment was niet super wetenschappelijk overigens. Of ander voorbeeld is SP gamers die 60 fps prefereren boven 30 fps. Stel een aanval van een baas duurt 4 frames op 60 fps en jou reactie tijd is 30 ms, dan zal je op 60 fps meestal op tijd zijn maar op 30 fps zal het er om hangen.

Hoedanook, inputlag is gewoon een ding. Het is meetbaar. Of je er last van hebt is ook persoonlijk, moderne games zijn er op ontworpen omdat moderne schermen die al veel meer inputlag hebben tov crt die op <1 ms zit. Daarbovenop vinden veel 16 bit games zijn oorsprong in arcade, die systemen waren erop gericht om munten te vreten ;). Als je daar nog internet ping bovenop gooit(8-30 ms), plus encoden - decoden (PS5 met MP5 doet er 50 ms over), dan is het nog de vraag wat de emulator doet die ze gebruiken. Maar je kijkt al gauw tegen 5-7 frames inputlag(uitgaande van 60 fps). En als laatste is de TV nog een factor. Maar laat die even buiten beschouwing.

Heb je hier last van? Ik speel regelmatig via remote play op de PS5 op mijn steamdeck. Input delay tov TV is 66 ms. Dat is best goed te doen. Toen ik het op mijn ps4 met 30fps probeerde + die slechte PS remote play app met 10 extra frames delay ofzo was het alleen bruikbaar als er geen actie was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 1nsane
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-09 21:41
Verwijderd schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 18:42:
[...]

Ik blaas niet hoog van de toren hoor, ik benoem gewoon feiten over latency en mijn eigen ervaringen (en iets wat de meeste retro gamers ook vinden) ;)

Hoeveel aandelen heb je trouwens?
Laten we het gewoon gezellig houden.

Het is allemaal een kwestie van voorkeur maar ook, waar leg je je eisen?

Ik vind mountainbiken leuk met vrienden, ga wel eens een weekendje met ze weg. Ik heb een Merida Crossway 40 van 700,- ofzo en ben daar prima content mee voor die paar keer per jaar dat ik door Borger/Grollo rij.

Aangezien het daar voor NL begrippen een uitstekend gebied is, rijden er ook meer pro achtige mensen met een setup van 5 á 10x meer euro’s.

Die zullen mijn fiets vast niks vinden terwijl ik het verschil waarschijnlijk wel merk maar veel minder.

Dat principe is denk ik hier ook van toepassing, net als dat er mensen zijn die bepaalde games niet willen spelen op alles minder dan een systeem met een 4080 graka terwijl anderen met een 2080 op lagere settings ook grote lol hebben.

TL;DR, jullie hebben allebei gelijk naar eigen perspectief.

Adjust non olet, plerumque...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• densy
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 23-09 13:37
Iedereen vooral lekker spelen op de manier die zij prettig vinden en plezier aan beleven. Ik vond het in ieder geval interessant om iemands ervaringen met die dienst te lezen, zelf nog nooit gebruikt. Ik had eigenlijk niet verwacht dat de dienst het zou overleven maar het is toch al enkele jaren actief. Interessant!

https://www.gamegeschiedenis.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Bird

The_Bird

Meneer de Raaf

Wat ik overigens wel waardevol vind bij moderne retro-compilaties is en echt goed CRT-filter. Puur een paar scanlines plaatsen is niet genoeg. Een echt goed filter is niet iets wat bij veel van deze releases zit. Het beste filter wat ik tot nu ben tegengekomen zijn de filters in Retroarch die ook rekening houden met de bolling van de schermen vroeger en de pixels goed "blenden" als het ware.
Als het daar in zit, zou het volgens mij ook in de legale compilaties moeten kunnen.

"21 jaar DSL!"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-09 19:15
Lag,of input latency: Ik ben er gevoelig voor, en met mij velen. Waarom zou bv Mister bestaan? Duur, lomp, lastig met instellen, opbouwen… allemaal nadelen welke je met een pie niet hebt.. Kijk eens in datfpga topic..

Weet je geniet jij van je streaming… ik geniet op mijn manier.. laat mij in mijn waarde, ik laat jouw ook in je waarde.. simpel.

[ Voor 17% gewijzigd door PsYgHo op 26-07-2024 13:20 ]

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The_Bird schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 11:08:
Wat ik overigens wel waardevol vind bij moderne retro-compilaties is en echt goed CRT-filter. Puur een paar scanlines plaatsen is niet genoeg. Een echt goed filter is niet iets wat bij veel van deze releases zit. Het beste filter wat ik tot nu ben tegengekomen zijn de filters in Retroarch die ook rekening houden met de bolling van de schermen vroeger en de pixels goed "blenden" als het ware.
Als het daar in zit, zou het volgens mij ook in de legale compilaties moeten kunnen.
Eens. Voor goede een 'CRT look' weergave hebben Retrotink upscalers hele mooie filters incl. HDR. De firmware update voor de Analogue Pocket + Dock van december 2023 hebben ook CRT filters geïntroduceerd (gebaseerd op de aperture gril O+ ), dat is ook echt mega strak. Dat is trouwens iets wat je wel in het echt moet zien op een mooie TV, want op Youtube kun je dat door de hoge compressie heel slecht zien. Iets wat veel reviewers destijds ook aan hebben gegeven.

Een echte CRT blijft trouwens het mooist. Begin dit jaar een CRT op de kop getikt die maar 27 branduren had, echt zo goed als nieuw. Sony Trinitron, heeft sinds kort de 1000 uur gepasseerd :+ Nu heb ik 'm trouwens ook wel heel veel aanstaan als 'decoratie' waar hij gewoon gameplay beelden van games afspeelt in 240p, dat is denk ik wel meer dan de helft van het aantal branduren. Maar tof om dat te zien. Liever dat dan een open haard :+

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2024 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySleeve
  • Laatst online: 09:30

MonkeySleeve

It's just Monkey business

Zag het in de TS niet terug maar het aansluiten van de oude consoles op nieuwere tv's ben ik nu naar aan het kijken. Ik heb een PsOne, Ps2, Ps3, Ps4, Ps5, Xbox 360 die ik wil aansluiten op mijn tv. Nu heb ik alleen maar HDMI aansluitingen dus ben benieuwd hoe andere dit opgelost hebben.

Ik begreep dat er converters zijn hiervoor waaronder https://www.retrotink.com/ maar toch wel prijzig, dus ben wel benieuwd naar goedkope oplossingen :)

Did you bring the banana's? Steam-id: MonkeySleeve

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bird

The_Bird

Meneer de Raaf

MonkeySleeve schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 14:34:
Zag het in de TS niet terug maar het aansluiten van de oude consoles op nieuwere tv's ben ik nu naar aan het kijken. Ik heb een PsOne, Ps2, Ps3, Ps4, Ps5, Xbox 360 die ik wil aansluiten op mijn tv. Nu heb ik alleen maar HDMI aansluitingen dus ben benieuwd hoe andere dit opgelost hebben.

Ik begreep dat er converters zijn hiervoor waaronder https://www.retrotink.com/ maar toch wel prijzig, dus ben wel benieuwd naar goedkope oplossingen :)
Een goedkope oplossing is een scart naar HDMI verloopstuk.

"21 jaar DSL!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MonkeySleeve schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 14:34:

Welk model PS3 heb je? Met een beetje geluk heb je een CECHC en kun je PS2 games erop afspelen. In dat geval kun je alles vanaf de PS3 op HDMI aansluiten en heb je de PS1 en PS2 niet nodig.
En zo niet, dan hoef je eigenlijk alleen een oplossing voor de PS2 te bedenken, want PS1 kun je sowieso op de PS3 spelen.

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySleeve

MonkeySleeve

Raem schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 14:48:
[...]

Welk model PS3 heb je? Met een beetje geluk heb je een CECHC en kun je PS2 games erop afspelen. In dat geval kun je alles vanaf de PS3 op HDMI aansluiten en heb je de PS1 en PS2 niet nodig.
En zo niet, dan hoef je eigenlijk alleen een oplossing voor de PS2 te bedenken, want PS1 kun je sowieso op de PS3 spelen.
Ik had vroeger inderdaad de launch 60gb Ps3 die backwards compatible was maar die heeft het helaas begeven door de Yellow light of dead :( Heb nu een nieuwere ps3 model.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

MonkeySleeve schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 14:50:
[...]

Ik had vroeger inderdaad de launch 60gb Ps3 die backwards compatible was maar die heeft het helaas begeven door de Yellow light of dead :( Heb nu een nieuwere ps3 model.
Als je een klein stukje terug leest kom je de nodige opties tegen. Ik zou voor een gbs-c gaan voor een paar tientjes knap resultaat. @Verwijderd had er pas nog eentje gelinkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MonkeySleeve

MonkeySleeve

Verwijderd schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 14:57:
[...]

Als je een klein stukje terug leest kom je de nodige opties tegen. Ik zou voor een gbs-c gaan voor een paar tientjes knap resultaat. @Verwijderd had er pas nog eentje gelinkt.
Even gezocht op die gbs-c, dat ziet er inderdaad goed uit. Precies wat ik zoek _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LoCuTuS2000

LoCuTuS2000

Resistance is futile

MonkeySleeve schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 15:06:
[...]

Even gezocht op die gbs-c, dat ziet er inderdaad goed uit. Precies wat ik zoek _/-\o_
https://www.aliexpress.com/item/1005006585174786.html

Deze had ik gekocht en was ik tevreden over, was destijds in de aanbieding voor €57. Ligt hier nu werkloos omdat ik de RetroTINK 4K uitsluitend gebruik. Investeren in goede RGB kabels is wel een aanrader; al mijn Aliexpress kabels gaven of slecht beeld maar vooral bromde het geluid. Mijn kabels van retroupgrades.co.uk zijn top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LoCuTuS2000 schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 15:21:
[...]

https://www.aliexpress.com/item/1005006585174786.html

Deze had ik gekocht en was ik tevreden over, was destijds in de aanbieding voor €57. Ligt hier nu werkloos omdat ik de RetroTINK 4K uitsluitend gebruik. Investeren in goede RGB kabels is wel een aanrader; al mijn Aliexpress kabels gaven of slecht beeld maar vooral bromde het geluid. Mijn kabels van retroupgrades.co.uk zijn top.
Volledig mee eens. Heb zelf niet de kabels van retroupgrades maar van retrogamingcables.co.uk. De zogeheten 'packapunch' scart cables, heb er daar nu 5 van en het is echt wel een verschil vergeleken met de 10 euro dingen van Ali en Amazon. Het kost wat maar dan heb je er ook wel veel meer plezier van imo :)
Pagina: 1 ... 218 ... 224 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op, dit topic is om retro gaming en al haar facetten te bespreken, het is echter NIET de bedoeling om
- Games aan te schaffen (ruilen/lenen/etc.) van/via mede tweakers.
- Games te verkopen.
- Te vragen wat een game of console waard is.
- Een V&A advertentie te promoten.
- Dit topic is voor en door verzamelaars, s.v.p. geen opmerkingen ala 'Oh wat veel, speel je dat allemaal?' Dat voegt niets toe.