Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LoCuTuS2000
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-09 13:03

LoCuTuS2000

Resistance is futile

@Tux3.14 Packapunch heb ik ook naar gekeken maar die waren uitverkocht toen ik aan het bestellen was 2 weken geleden. Volgens mij zijn deze iets voordeliger en deze winkel geeft ook uitstekende service.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Robolokotobo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-09 09:47
Ja, de discussie is wel lang genoeg geweest zo idd. En mensen die alleen willen spelen met een minimale input delay is prima hoor. Dat is jullie keuze en daar heb ik respect voor

Antstream draait trouwens op Microsoft Azure servers. Hier in Nederland spelen we op de server die op Schiphol Amsterdam staat. Ik heb nog gevraagd over de achter liggende techniek maar er werd gereageerd met dat ze de 'secret sauce' nog nooit gedeeld hebben

Wat me wel opviel is dat de mensen die de service op Xbox gebruiken het meest enthousiast zijn. Ook mensen die eerst op PC speelden die zeggen dat Xbox het beste bevalt. Veel uitspraken als geen opmerkbare input delay van die mensen

Je kan ook een test draaien op sommige platformen. Ik draai de Epic Gamestore versie. Dit zijn mijn resultaten via semi fiber. 400 down, 40 up

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vnAOd18Yy3pHfyXrA5Pd10YwQEs=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/vPg6WhIxSse6lVK80Ypz36Cj.jpg?f=user_large

Ryzen 7 5700X 16GB RTX 5060 1TB NVMe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tux3.14
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Robolokotobo schreef op zondag 28 juli 2024 @ 12:00:
Ja, de discussie is wel lang genoeg geweest zo idd. En mensen die alleen willen spelen met een minimale input delay is prima hoor. Dat is jullie keuze en daar heb ik respect voor

Antstream draait trouwens op Microsoft Azure servers. Hier in Nederland spelen we op de server die op Schiphol Amsterdam staat. Ik heb nog gevraagd over de achter liggende techniek maar er werd gereageerd met dat ze de 'secret sauce' nog nooit gedeeld hebben

Wat me wel opviel is dat de mensen die de service op Xbox gebruiken het meest enthousiast zijn. Ook mensen die eerst op PC speelden die zeggen dat Xbox het beste bevalt. Veel uitspraken als geen opmerkbare input delay van die mensen

Je kan ook een test draaien op sommige platformen. Ik draai de Epic Gamestore versie. Dit zijn mijn resultaten via semi fiber. 400 down, 40 up

[Afbeelding]
Dat je aandeelhouder bent is nu wel duidelijk. Zullen we nu weer on-topic gaan? Het gaat hier over retro consoles, niet over cloud gaming als Ant en Xbox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-09 09:47
densy schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 10:22:
Iedereen vooral lekker spelen op de manier die zij prettig vinden en plezier aan beleven. Ik vond het in ieder geval interessant om iemands ervaringen met die dienst te lezen, zelf nog nooit gebruikt. Ik had eigenlijk niet verwacht dat de dienst het zou overleven maar het is toch al enkele jaren actief. Interessant!
Ze zijn geloof ik twee uitgevers verloren sinds ze begonnen zijn. Maar er zijn ook andere uitgevers bijgekomen. Ik denk dat de Steam release belangrijk gaat. Ik heb tegen ze gezegd dat het slim zou zijn om voor de Steam release groot uit te pakken door bijv. dan een grote publisher toe te voegen. Capcom of Sega bijvoorbeeld. Of dat financieel mogelijk is, of dat deze uitgevers daar zin in hebben is een tweede. Aan de andere kant hebben de Evercade consoles ook Capcom games

Als ze tegen die tijd online multiplayer gereed hebben dan is dat natuurlijk ook een gigantisch uithangbord

Ik zou sowieso graag meer (grote) publishers zien. Maar ik verbaas me vaak over hoe tof de games zijn die ik probeer. Volgens mij zijn het voornamelijk arcade games die dat effect op mij hebben. Wat ik de afgelopen jaren heb ondervonden is dat arcade games van publishers als Taito, Namco en IREM eigenlijk helemaal niks onder doen voor namen als Sega en Capcom.

Ik heb dus ook alle games op Capcom Arcade 1 en 2. Maar naast de fighters vind ik die games helemaal niet zo heel erg leuk. De arcade games op Ant heb ik veel meer plezier in. Taito bijv was vroeger ook een gigantische naam in arcade hallen. Daar ben ik me tot voor kort nooit bewust van geweest. Die kennis heb ik ook een beetje opgedaan van een retro games streamer en verzamelaar op Twitch en mensen die wel eens streamen vanuit arcade hallen in Japan

Ryzen 7 5700X 16GB RTX 5060 1TB NVMe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tux3.14
  • Niet online
Robolokotobo schreef op zondag 28 juli 2024 @ 12:32:
[...]

Ze zijn geloof ik twee uitgevers verloren sinds ze begonnen zijn. Maar er zijn ook andere uitgevers bijgekomen. Ik denk dat de Steam release belangrijk gaat. Ik heb tegen ze gezegd dat het slim zou zijn om voor de Steam release groot uit te pakken door bijv. dan een grote publisher toe te voegen. Capcom of Sega bijvoorbeeld. Of dat financieel mogelijk is, of dat deze uitgevers daar zin in hebben is een tweede. Aan de andere kant hebben de Evercade consoles ook Capcom games

Als ze tegen die tijd online multiplayer gereed hebben dan is dat natuurlijk ook een gigantisch uithangbord

Ik zou sowieso graag meer (grote) publishers zien. Maar ik verbaas me vaak over hoe tof de games zijn die ik probeer. Volgens mij zijn het voornamelijk arcade games die dat effect op mij hebben. Wat ik de afgelopen jaren heb ondervonden is dat arcade games van publishers als Taito, Namco en IREM eigenlijk helemaal niks onder doen voor namen als Sega en Capcom.

Ik heb dus ook alle games op Capcom Arcade 1 en 2. Maar naast de fighters vind ik die games helemaal niet zo heel erg leuk. De arcade games op Ant heb ik veel meer plezier in. Taito bijv was vroeger ook een gigantische naam in arcade hallen. Daar ben ik me tot voor kort nooit bewust van geweest. Die kennis heb ik ook een beetje opgedaan van een retro games streamer en verzamelaar op Twitch en mensen die wel eens streamen vanuit arcade hallen in Japan
Robolokotobo schreef op zondag 28 juli 2024 @ 12:00:
Ja, de discussie is wel lang genoeg geweest zo idd.
Dit strookt niet helemaal he? 8)7

Anyway, je zit ondertussen wel in het verkeerde topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-09 16:34
Tux3.14 schreef op zondag 28 juli 2024 @ 13:41:
[...]

[...]

Dit strookt niet helemaal he? 8)7

Anyway, je zit ondertussen wel in het verkeerde topic.
Waarom zou dit het verkeerde topic zijn? Gaat gewoon over retro gaming, de discussie die hij stopt, is het heen en weren over lag vergeleken hiermee en originele hardware.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sarlo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-09 09:17
Robolokotobo schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 18:10:
[...]

Ja hoor. Allemaal prima. Maar ik heb er dan gewoon moeite mee wanneer hij zegt "Dat is voor mij en vele anderen gewoon verrot spelen". Dat is puur een staaltje van zo hoog mogelijk van de toren blazen. Ik kraak Pinball FX op console spelen ook niet af bijv. Terwijl zei meer input latency hebben dan mij op PC. Ik zeg eerder wat leuk dat jij het ook speelt en luister naar hun ervaringen en probeer leuke gesprekken met ze te hebben over aankondigingen en van alles. Als ik tegen hun zeg ik vind het verrot spelen op console (Wat natuurlijke een overdreven opmerking zou zijn) dan verwacht ik een vergelijkbare reactie als mijn reactie hier. 'Jij' wil het toch leuk hebben op het forum? Houd het dan voor andere mensen ook leuk

Ik heb als enige mens hier input latency correctie software in mijn brein. Ik ben de enige hier die op Antstream Arcade spelen kan. De rest kan alleen op originele consoles spelen. Aangesloten op CRT TVs. Met gouden controller kabels :+
Ik ben het eens met Tux in dezen. Vind latency op emulatie (bijv snes mini) al killing of lag bij online gamen, laat staan dat mijn volledige game experience dit in de weg zit.

Dus heb aub niet het laatste woord en laat mensen discussiëren ipv een discussie starten, aangaan, aangeven te willen stoppen en het laatste woord willen hebben.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tux3.14
  • Niet online
Koldur schreef op zondag 28 juli 2024 @ 14:10:
[...]

Waarom zou dit het verkeerde topic zijn? Gaat gewoon over retro gaming, de discussie die hij stopt, is het heen en weren over lag vergeleken hiermee en originele hardware.
Dit heeft niets met retro consoles te maken (lees: topic titel).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Robolokotobo schreef op zondag 28 juli 2024 @ 12:32:
[...]

Zo wat een lap tekst. Ik snap dat je enthousiast bent maar, je ziet met je roze brilletje op ook niet dat er niemand hier er op zit te wachten.

Ga toch lekker je spelletjes op jou manier spelen. Dit is een kansloze actie

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind doorgaans emulatie niks. Niks is mooier dan om de echte hardware in je huis/game kamer te hebben staan.

Acties:
  • +10 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 28 juli 2024 @ 15:51:
Ik vind doorgaans emulatie niks. Niks is mooier dan om de echte hardware in je huis/game kamer te hebben staan.
Hear hear!
Geeft voor mij veel meer voldoening als zo’n game cartridge je aankijkt vanuit het apparaat. Ik heb overigens ook 2 everdrives, voor de sega en n64. En die gebruik ik ook, maar krijg altijd keuzestress als ik de lijst met games zie :D. Met een beperkte game collectie is het wat betreft makkelijker.

Vergeten te delen maar deze is tijdje terug binnengekomen. Weer een mooie retrobit release. Wel een leuke shmup. Grappig dat ik vroeger helemaal niet van shmups hield maar ik ze tegenwoordig steeds beter kan waarderen. Begin er ook iets beter in te worden, niet heel veel beter overkomen _O-. Kan niet wachten op de volgende retrobit release, tot nu toe stuk voor stuk mooie sets voor een mooie prijs. Als ik het vergelijk met limited run, waar zombies ate my neighbours release duurder is dan het origineel op ebay 8)7
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wibwUScgDPoAb2VMg6B1RzpRy1M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eCFySONoYV1H5avxAhl54vr3.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mW9OnMmzcY8tk6S5_h_jhvayLYM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tAfIxkXtnp2XOlmvsS6A1qUm.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrietje
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19:35
Mister met analoog is ook mooi overigens. Omdat het redelijk nieuwe is heb je met een rgb kabel bijna storingsvrij beeld. Dat haal ik helaas niet met mijn 30 jaar oude originele hardware .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cold_as_ijs schreef op zondag 28 juli 2024 @ 17:39:
[...]

Hear hear!
Geeft voor mij veel meer voldoening als zo’n game cartridge je aankijkt vanuit het apparaat. Ik heb overigens ook 2 everdrives, voor de sega en n64. En die gebruik ik ook, maar krijg altijd keuzestress als ik de lijst met games zie :D. Met een beperkte game collectie is het wat betreft makkelijker.

Vergeten te delen maar deze is tijdje terug binnengekomen. Weer een mooie retrobit release. Wel een leuke shmup. Grappig dat ik vroeger helemaal niet van shmups hield maar ik ze tegenwoordig steeds beter kan waarderen. Begin er ook iets beter in te worden, niet heel veel beter overkomen _O-. Kan niet wachten op de volgende retrobit release, tot nu toe stuk voor stuk mooie sets voor een mooie prijs. Als ik het vergelijk met limited run, waar zombies ate my neighbours release duurder is dan het origineel op ebay 8)7
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik heb hem ook al even binnen maar, was ook wel verrast dat er een box protector om heen zat. Wel benieuwd of ze dat nu standaard gaan doen.

En ja voor de Mega Drive niet echt zo belangrijk als bij een nes of snes release maar het is wel een leuk extra detail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3style
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-09 08:40

3style

...

Vrietje schreef op zondag 28 juli 2024 @ 18:08:
[...]

Mister met analoog is ook mooi overigens. Omdat het redelijk nieuwe is heb je met een rgb kabel bijna storingsvrij beeld. Dat haal ik helaas niet met mijn 30 jaar oude originele hardware .
Op mijn mister idd super strak beeld op een crt en analoog, maar ook met originele hardware zoals snes, mvs en Saturn. Goede (rgb) kabels (zoals bijv. retro gaming) is vaak de regel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 28 juli 2024 @ 19:37:
[...]

Ik heb hem ook al even binnen maar, was ook wel verrast dat er een box protector om heen zat. Wel benieuwd of ze dat nu standaard gaan doen.

En ja voor de Mega Drive niet echt zo belangrijk als bij een nes of snes release maar het is wel een leuk extra detail.
Klopt viel me ook op. Bij de megaman zat er ook een boxprotector bij. Andere games weer niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eltweako
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16-09 09:21
Er gaat niets boven het origineel in je bezit hebben, maar in sommige gevallen is het origineel bemachtigen erg kostbaar of haast onmogelijk.
Ik heb eindelijk een Saturn voor een zacht prijsje in het buitenland weten te bemachtigen welke onderweg is. Heb nog geen games voor de Saturn, en het aanbod op internet vind ik karig, binnenkort maar weer eens een beurs bezoeken dan maar.

Ik heb in ieder geval wel alvast een Saroo besteld zodat ik tenminste de meeste games wel gewoon kan spelen op de Saturn en beter een afweging kan maken welke games mij het geld echt waard zijn om te verzamelen.

Wel jammer dat je merkt dat de Saturn en Dreamcast het matig gedaan hebben hier, het aanbod is gewoon erg matig en de prijzen hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cold_as_ijs schreef op maandag 29 juli 2024 @ 15:32:
[...]

Klopt viel me ook op. Bij de megaman zat er ook een boxprotector bij. Andere games weer niet
Ja, daar zat het ook bij maar, daar zat ook nog een art boekje en wat kaartjes bij. Was ook een meer een collector editie ding. Staat hier ook op de kast i.p.v. erin vanwege het formaat.
eltweako schreef op maandag 29 juli 2024 @ 16:20:
Er gaat niets boven het origineel in je bezit hebben, maar in sommige gevallen is het origineel bemachtigen erg kostbaar of haast onmogelijk.
Ik heb eindelijk een Saturn voor een zacht prijsje in het buitenland weten te bemachtigen welke onderweg is. Heb nog geen games voor de Saturn, en het aanbod op internet vind ik karig, binnenkort maar weer eens een beurs bezoeken dan maar.

Ik heb in ieder geval wel alvast een Saroo besteld zodat ik tenminste de meeste games wel gewoon kan spelen op de Saturn en beter een afweging kan maken welke games mij het geld echt waard zijn om te verzamelen.

Wel jammer dat je merkt dat de Saturn en Dreamcast het matig gedaan hebben hier, het aanbod is gewoon erg matig en de prijzen hoog.
Gelukkig zijn voor beide best veel goed te importeren en regiovrij af te spelen. Met als bij komend voordeel dat je met Japanse Saturn en Japanse, Amerikaanse Dreamcast normale Jewel case hoesjes er om heen zitten. Makkelijk compact opbergen en veel minder kwetsbaar dan het spul wat we hier kregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltweako
Verwijderd schreef op maandag 29 juli 2024 @ 17:24:

[...]

Gelukkig zijn voor beide best veel goed te importeren en regiovrij af te spelen. Met als bij komend voordeel dat je met Japanse Saturn en Japanse, Amerikaanse Dreamcast normale Jewel case hoesjes er om heen zitten. Makkelijk compact opbergen en veel minder kwetsbaar dan het spul wat we hier kregen.
Ik zit daar altijd een beetje mee in dubio, de Jewel cases vind ik best matig om te verzamelen, dan zijn de dozen van de megadrive een stuk leuker.
Ook de doosjes van de Playstation en Dreamcast zijn nog best leuk om te zien. Dan ogen de die jewel cases van de Saturn toch wat minder.

Ach ja, houd het verzamelen toch weer interessant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3style

3style

...

eltweako schreef op maandag 29 juli 2024 @ 16:20:

Altijd leuk een Saturn, welke heb je gekocht? Even goed checken of je cartslot goed werkt (zijn simpele fixes voor) en als die goed zit hoeft die er met een Saroo natuurlijk ook niet meer uit :) Met die Saroo heb je mooie snelle laadtijden, er zijn nog wel wat kleine issues maar waarschijnlijk merk je daar bij de meeste games niets van.
Best bizar hoeveel ODE opties er beschikbaar zijn voor Saturn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3style

3style

...

eltweako schreef op maandag 29 juli 2024 @ 17:56:
[...]

Ik zit daar altijd een beetje mee in dubio, de Jewel cases vind ik best matig om te verzamelen, dan zijn de dozen van de megadrive een stuk leuker.
Ook de doosjes van de Playstation en Dreamcast zijn nog best leuk om te zien. Dan ogen de die jewel cases van de Saturn toch wat minder.

Die US Saturn long box (mits in goede staat) zijn erg tof imo (geldt ook voor de mega cd).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• eltweako
3style schreef op maandag 29 juli 2024 @ 17:57:
[...]

Altijd leuk een Saturn, welke heb je gekocht? Even goed checken of je cartslot goed werkt (zijn simpele fixes voor) en als die goed zit hoeft die er met een Saroo natuurlijk ook niet meer uit :) Met die Saroo heb je mooie snelle laadtijden, er zijn nog wel wat kleine issues maar waarschijnlijk merk je daar bij de meeste games niets van.
Best bizar hoeveel ODE opties er beschikbaar zijn voor Saturn.
De PAL versie model 1, is nog onderweg uit Frankrijk waar ik een mooie deal had (console, games, en controllers incl verzending voor €75). Dus in welke staat deze precies verkeerd moet ik nog afwachten. Als er iets mis mee is krijg ik dat wel gemaakt.
Ik heb vaker consoles in defecte staat gekocht en gerepareerd, zo heb ik een paar jaar terug een SNES gekocht voor €10 welke eenvoudig te maken was.

Was helemaal niet op zoek naar een Saturn eigenlijk, ik heb recent een Dreamcast gekocht, en was aan het zoeken naar wat games, maar toen kwam ik deze Saturn tegen, en van het een kwam het ander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eltweako schreef op maandag 29 juli 2024 @ 17:56:
[...]

Verzamel technische zijn ze idd minder mooi om neer te zetten maar, het is ook met name het prijs verschil wat soms wel erge verschillen in zitten wat het ook interessant maakt. Neem Bomberman 35 of 165 voor alleen een ander hoesje. Het spel is volledig in het Engels speelbaar.

In het geval van de Saturn zijn er ook een hele hoop toppers die alleen in Japan uitgebracht zijn, dus als je dieper erin duikt ontkomt je haast niet aan de jewel cases. Voor de Dreamcast voor mij gevoel wat minder op wat RPG en vage dating spellen na maar, dan zit je wel weer met een taalbarrière,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltweako
Verwijderd schreef op maandag 29 juli 2024 @ 19:18:
[...]

Verzamel technische zijn ze idd minder mooi om neer te zetten maar, het is ook met name het prijs verschil wat soms wel erge verschillen in zitten wat het ook interessant maakt. Neem Bomberman 35 of 165 voor alleen een ander hoesje. Het spel is volledig in het Engels speelbaar.

In het geval van de Saturn zijn er ook een hele hoop toppers die alleen in Japan uitgebracht zijn, dus als je dieper erin duikt ontkomt je haast niet aan de jewel cases. Voor de Dreamcast voor mij gevoel wat minder op wat RPG en vage dating spellen na maar, dan zit je wel weer met een taalbarrière,
Ja, prijstechnisch is het mega interessant, zeker omdat het nog steeds om originele games gaat. Denk dat ik het even op mij moet laten inwerken.
Heb ook nog een dreamcast toetsenbord op de kop weten te tikken zojuist voor €10, ongebruikt in doos. Nu nog een muis zien te vinden, die heb ik nog niet voorbij zien komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:11
Dat ben ik zeker met je eens.

Zelf heb ik best veel originele HW maar, als ik een avondje zin heb om retro te spelen, doe ik dat toch op m'n RPi met Retropie en 2 PS3 controllers.

Voor mij heeft dat meerdere redenen.

1. Ik heb geen zin om veel geld uit te geven aan zo'n apparaat waarmee al m'n originele spul mooi te gebruiken is op een moderne TV.

2. De controllers. Ik heb ranke maar grote handen. Ik kan best eventjes spelen met pak em beet een NES of SNES controller, maar ik krijg al vrij snel verkramping, daar heb ik met PS3 en PS4 controllers een stuk minder last van, if any.

Adjust non olet, plerumque...

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:29
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s5JHJqrMu3D_E3K5zek9Zw5PsR0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UoGsTNUGYpNFmhro8iWqCsZc.jpg?f=fotoalbum_large

Vandaag deze game binnen gekregen, was hem al een tijdje het zoeken.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Bird
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11-09 14:11

The_Bird

Meneer de Raaf

didado schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 15:07:
Een nieuwe originele Engelse Super Mario Sunshine voor de Nintendo GameCube.

Geseald voor de Portugese markt.

[Afbeelding]
Leuk spel, al zou deze echt stralen door een echte remaster. Net even wat polijsten, zoals dat gedoe met die blauwe muntjes bijvoorbeeld. Wel een erg leuke game met voor een Mario game ook originele werelden. Daarnaast vond ik FLUDD leuk bedacht. Gaf unieke extra mogelijkheden.
Ik vond het vroeger wel heel teleurstellend hoe fragiel Yoshi is in de game.

"21 jaar DSL!"

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22:57
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XxZiEJh4PM-tu_59esTZ7yCaqww=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cw6VHGnEBoVu67BWvRLRjUML.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/00grH6ZgRIXQo-_zj5FUxixt0Yo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gYBQSL407aTwEqdiMPsoA1DI.jpg?f=fotoalbum_large

Deze PS3 op marktplaats gevonden voor slechts €20,-. Advertenties met slechte foto's afgaan en vragen naar serienummers heeft eindelijk z'n vruchten afgeworpen. :)

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raem schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 20:08:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Deze PS3 op marktplaats gevonden voor slechts €20,-. Advertenties met slechte foto's afgaan en vragen naar serienummers heeft eindelijk z'n vruchten afgeworpen. :)
Nice find! Ga je hem nog openmaken en de koelpasta vervangen, deliden etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raem
Verwijderd schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 21:33:
[...]

Nice find! Ga je hem nog openmaken en de koelpasta vervangen, deliden etc?
Voorlopig niet. Nog nooit gedaan, dus veel te bang om iets kapot te maken. Misschien eerst oefenen op een andere PS3. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Raem schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 21:56:
[...]

Voorlopig niet. Nog nooit gedaan, dus veel te bang om iets kapot te maken. Misschien eerst oefenen op een andere PS3. :P
Snap ik ;-) wel oppassen dat hij niet te heet wordt (hoor je vanzelf aan de fan overigens), als deze ps3 te lang heet wordt ga je problemen krijgen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rikoos
  • Laatst online: 14:37
Raem schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 21:56:
[...]
Het is makkelijker dan je denkt, op YT staan zoveel filmpjes erover en geloof mij: Je kan het ;-)

Kijk wel HEEL goed of je de juiste spullen qua gereedschap hebt want soms zijn kleine zaken als lipjes heel snel kapot als je wat grof geweld gebruikt omdat je niet de juiste tools gebruikt.

Het is echt van belang als hij nog nooit open is geweest (zie je aan garantie sticker of die er zit en of de schroeven beschadigd zijn) om de pasta te vervangen want ze staan er om bekend dat kapot gaan door oververhitting en dat zou enorm zonde zijn bij deze versie! De org pasta wordt namelijk net beton soms na zo'n langer tijd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LoCuTuS2000

LoCuTuS2000

Resistance is futile

Op youtube heb ik ook filmpjes gezien over mensen die een Phat PS3 upgraden door een CELL CPU uit een slim te halen en die in de Phat te plaatsen. Dat verlengt de levensduur omdat de nieuwere CPUs minder heet worden. Erg gaaf.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Ik ben van mening dat alle oude PS3's uiteindelijk met de YLOD te maken krijgen, en dat het meer uitstel van executie is. Ook de PS3's die geen "backwards compabitility" hebben hebben er last van.

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:58
LoCuTuS2000 schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 11:36:
Op youtube heb ik ook filmpjes gezien over mensen die een Phat PS3 upgraden door een CELL CPU uit een slim te halen en die in de Phat te plaatsen. Dat verlengt de levensduur omdat de nieuwere CPUs minder heet worden. Erg gaaf.
Heb je daar een linkje van?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• LoCuTuS2000

LoCuTuS2000

Resistance is futile

Mosin schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 19:58:
[...]

Heb je daar een linkje van?

Dit is wel next level werk, je hebt een BGA rework station nodig om dit te kunnen doen en een werkende console over te houden ;)

[ Voor 20% gewijzigd door LoCuTuS2000 op 01-08-2024 08:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mosin
  • Laatst online: 22:58
LoCuTuS2000 schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 08:49:
[...]

[YouTube: Making A PlayStation 3 Frankenstein 40NM Console]

Dit is wel next level werk, je hebt een BGA rework station nodig om dit te kunnen doen en een werkende console over te houden ;)
Dankjewel en erg interessant om te zien! :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eltweako
Dat is wel next-level, het vervangen van de CPU.
Jammer dat sommige consoles eigenlijk doomed-to-fail zijn, vroeg of laat krijg je met bepaalde modellen gewoon defecten die niet meer te repareren zijn.

Waar het bij oude consoles vaak nog een kwestie van het vervangen van caps zijn, zijn het vanaf de 7e generatie de chips die het begeven.

Ik weet niet hoe anderen het hier ervaren, maar soms voelt het ook een beetje als conserveren dat je oude consoles opknapt en in de best mogelijke staat probeert te houden. Ik heb nog een aantal oude computers waaronder oude Macintosh systemen waarvan ik de caps heb vervangen omdat ze de aan het lekken waren.

Over een paar jaar zijn verreweg de meeste oude systemen waarvan de caps niet vervangen zijn dermate beschadigd dat ze niet langer meer te herstellen zijn zonder dat je bijv. een replica moederbord moet gaan plaatsen.

Een dergelijk lot lijkt ook een beetje te gaan ontstaan voor bepaalde series spelcomputers, en dat is zonde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb nog een stuk of 20-25 Phat PS3's. Groot deel defect, ander deel nog volledig functioneel inc. twee backw. comp. modellen. Die laat ik zo goed als met rust, heel af en toe voor een SACD en verder niet echt in gebruik. Maar ja, die phats zijn helaas prone to failure en dat is zacht uitgedrukt. Zo heb ik ook nog een stuk of 20 360's waarvan een aardig deel phats zijn en zelfs ook nog de RROD generatie die nog wel werken. Die durf ik ook niet te gebruiken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
Exorcist schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 09:37:
Ik heb nog een stuk of 20-25 Phat PS3's. Groot deel defect, ander deel nog volledig functioneel inc. twee backw. comp. modellen. Die laat ik zo goed als met rust, heel af en toe voor een SACD en verder niet echt in gebruik. Maar ja, die phats zijn helaas prone to failure en dat is zacht uitgedrukt. Zo heb ik ook nog een stuk of 20 360's waarvan een aardig deel phats zijn en zelfs ook nog de RROD generatie die nog wel werken. Die durf ik ook niet te gebruiken :+
Ik heb er 2 die het allebei nog keurig doen waarvan er eentje jaren lang volcontinu gebruikt werd, daar moet ik wel bij zeggen dat ik de ventilatie dusdanig luidruchtig vond destijds dat ik er lange tijd een bureauventilator op gericht had staan omdat die stiller was dan die loeiende interne fan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Exorcist schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 09:37:
Ik gebruik nog steeds de 80GB phat die ik in 2008 heb gekocht. Na 16 jaar werkt die nog steeds. Het is voornamelijk zorgen voor goed onderhoud, als de fans niet goed meer kunnen koelen dan wordt de chip te Heet, dan ga je pas problemen krijgen. Als je de console dus gewoon koel houdt zal die niet zo snel kapot gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 11:26:
[...]

Ik gebruik nog steeds de 80GB phat die ik in 2008 heb gekocht. Na 16 jaar werkt die nog steeds. Het is voornamelijk zorgen voor goed onderhoud, als de fans niet goed meer kunnen koelen dan wordt de chip te Heet, dan ga je pas problemen krijgen. Als je de console dus gewoon koel houdt zal die niet zo snel kapot gaan.
Er zit wel een design issue in het ding, de reden dat er zoiets bestaat als de eraser mod. Ook gaat gewoon de koelpasta boven en onder eraan. Dus die moet vroeg of laat vervangen worden.
Ach ja er zijn ook consoles die je moet recappen anders maken ze zichzelf kapot ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tux3.14
  • Niet online
Een PS3 Phat BC kun je wel betrouwbaar maken, maar dan is er behoorlijk wat werk nodig. Het is niet alleen koelpasta en een koeler mod, maar ook een delid, de (gele) caps rondom de CPU en GPU vervangen, diverse componenten in de voeding, de lens in de discdrive vervangen door een goed exemplaar en wellicht vergeet ik nog wat zaken.
Je bent wel wat geld en vooral heel veel tijd kwijt :+

Ik heb zelf trouwens een Ultra Slim PS3 met een 28nm GPU. Die is constant stil. Heerlijk apparaat.

[ Voor 11% gewijzigd door Tux3.14 op 02-08-2024 13:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tux3.14
  • Niet online
eltweako schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 23:51:
Dat is wel next-level, het vervangen van de CPU.
Jammer dat sommige consoles eigenlijk doomed-to-fail zijn, vroeg of laat krijg je met bepaalde modellen gewoon defecten die niet meer te repareren zijn.

Waar het bij oude consoles vaak nog een kwestie van het vervangen van caps zijn, zijn het vanaf de 7e generatie de chips die het begeven.

Ik weet niet hoe anderen het hier ervaren, maar soms voelt het ook een beetje als conserveren dat je oude consoles opknapt en in de best mogelijke staat probeert te houden. Ik heb nog een aantal oude computers waaronder oude Macintosh systemen waarvan ik de caps heb vervangen omdat ze de aan het lekken waren.

Over een paar jaar zijn verreweg de meeste oude systemen waarvan de caps niet vervangen zijn dermate beschadigd dat ze niet langer meer te herstellen zijn zonder dat je bijv. een replica moederbord moet gaan plaatsen.

Een dergelijk lot lijkt ook een beetje te gaan ontstaan voor bepaalde series spelcomputers, en dat is zonde.
Bij oudere consoles zijn het inderdaad vaak caps en het onderhoud van het mechanische werk, bijvoorbeeld de disc lezer bij een Playstation 1.

Een onderdeel wat de laatste jaren door leeftijd maar vooral door verbruik slijt is een voltage regulator. Stelt weinig voor om te vervangen trouwens.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Hugo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:12
Gisteren naar Gameshop Twente in Enschede geweest. Eigenlijk had ik daar uren kunnen blijven maar we moesten helaas door. Wel 2 mega drive spellen gehaald. Sonic en Sonic 2. Had veel meer willen kopen maar kon geen keuze maken. Ik voelde me als een klein kind in een snoepwinkel.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HBxeQP4nvfOYQmCXbF5UV7-ASbk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KjOcjbxHfuPDoSPd8IVGuAJM.jpg?f=fotoalbum_large

Is er overigens een soortgelijke shop in Noordholland?

TREQ Formula Rig || Fanatec CSL DD 8NM || MCLaren GT3 V2 || CSL Elite Pedals || 3x LG 27GL63T Ultragear

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Hugo schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 15:11:
Gisteren naar Gameshop Twente in Enschede geweest. Eigenlijk had ik daar uren kunnen blijven maar we moesten helaas door. Wel 2 mega drive spellen gehaald. Sonic en Sonic 2. Had veel meer willen kopen maar kon geen keuze maken. Ik voelde me als een klein kind in een snoepwinkel.
[Afbeelding]

Is er overigens een soortgelijke shop in Noordholland?
In Haarlem zit een retro game shop. Een hele oude man werkt daar, erg aardig en het verhaal erachter is ook erg leuk. Hij heeft zelf helemaal niks met games, maar vind het gewoon leuk om een winkeltje te hebben en met mensen te praten.

Edit: dit is hem: http://www.gameshop-haarlem.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cold_as_ijs schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 12:43:
[...]

Er zit wel een design issue in het ding, de reden dat er zoiets bestaat als de eraser mod. Ook gaat gewoon de koelpasta boven en onder eraan. Dus die moet vroeg of laat vervangen worden.
Ach ja er zijn ook consoles die je moet recappen anders maken ze zichzelf kapot ;)
Dat is vooral de cechc04 (backwards compatible ps3), de 80gb phat die ik heb is een latere versie. Die heeft een stuk minder issues dan de cechc04

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-09 03:36
Is dit topic ook voor amiga home computers? Ik raak een beetje in de war.
Alleen dit topic leek mij het meeste in leven te zijn.

http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• eltweako
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HFs82gWHvR86YPGb5aualX0Hmyo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/bt9RCN9gdNLFyT30CuVcL8tY.png?f=fotoalbum_large

Vandaag is dan eindelijk mijn Sega Saturn binnen gekomen, en deze verkeert in verrassend goede staat. De kabels van de controllers zijn er slecht aan toe, maar daar heb ik al vervangende kabels voor besteld.
De console zelf ziet er nog erg goed uit, wel even helemaal uit elkaar gehad en alle stof verwijderd.

Meteen ook op de plek van SW4 een schakelaartje gesoldeerd zodat ik eenvoudig de console op 60Hz kan laten werken als ik dat wil. Gelukkig is dit de versie waarbij dat kan d.m.v. alleen het plaatsen van een schakelaartje.
Nu alleen nog wat games verzamelen, heb nu alleen nog maar Tomb Raider en een voetbalspel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copywizard
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Even een vraag hier misschien dat iemand dit mystery voor mij kan oplossen?

Ik ben letterlijk alle land codes van alle NES games die ik heb aan het documenteren

Nu kom ik bij veel (nagenoegen alle) boxed PAL-B Games de volgende combinatie tegen

BOX: NES-XX-FAH
Manual: NES-XX-FAH
Game: NES-XX-FRA

Nu hoef ik geen uitleg dat FRA voor frankrijk staat en FAH iets met frankrijk en Holland te maken had net ald dat de code HOL betekend dat hij in het nederlands is.

Maar ik heb nog nooit een combi gezien van 3 x FAH altijd 2 x FAH en 1 x FRA uberhaupt ben ik in mijn collectie nog geen tot weinig FAH games tegen gekomen enig idee of dit klopt? en waarom zit er dus vaak een FRA cart in een FAH BOX?

AMD Ryzen 5800X3D, Gigabyte Aorus B550 ITX, AMD RX6900XT, 32GB Corsair DDR4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltweako
copywizard schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 12:35:
Even een vraag hier misschien dat iemand dit mystery voor mij kan oplossen?

Ik ben letterlijk alle land codes van alle NES games die ik heb aan het documenteren

Nu kom ik bij veel (nagenoegen alle) boxed PAL-B Games de volgende combinatie tegen

BOX: NES-XX-FAH
Manual: NES-XX-FAH
Game: NES-XX-FRA

Nu hoef ik geen uitleg dat FRA voor frankrijk staat en FAH iets met frankrijk en Holland te maken had net ald dat de code HOL betekend dat hij in het nederlands is.

Maar ik heb nog nooit een combi gezien van 3 x FAH altijd 2 x FAH en 1 x FRA uberhaupt ben ik in mijn collectie nog geen tot weinig FAH games tegen gekomen enig idee of dit klopt? en waarom zit er dus vaak een FRA cart in een FAH BOX?
Ik vermoed dat de FAH doosjes en handleidingen de Benelux versies zijn, dus doosjes en handleidingen met tenminste nederlands en frans er in.
Veel games hebben geen nederlandse taal optie, maar vaak wel frans, dus ik kan me voorstellen dat waar ze de moeite nemen om het doosje en handleiding nederlands te laten vertalen ze dit niet met games doen. En dat ze de games die ook de franse taal hebben (naast de overige talen) een FRA versie noemen?

Dus dan heb je de FRA versie van een spel, omdat deze de Franse taal bevat (naast engels) in een FAH doosje zodat je ze gemakkelijk zowel in frankrijk als de benelux kunt verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raem
Ik heb een paar games bekeken van mij, maar het varieert een beetje. Sommige alles (doosje, boekje, cart) FRA, sommige alles FAH en sommige een combinatie van. Teksten zijn bij allemaal volgens mij Engels, Frans en Nederlands.

Volgens ChatGPT met de vraag waarom de codes soms verschillen:
Het komt regelmatig voor dat de verschillende onderdelen van een NES-game, zoals het doosje, de handleiding, en de cartridge, verschillende regio- of taalcodes hebben. Dit kan door verschillende factoren komen:

Heruitgaven en Repackaging:
Games werden soms opnieuw verpakt voor distributie in meerdere regio's. Dit betekent dat een doosje met een specifieke code, bijvoorbeeld voor de Benelux (FAH), een cartridge kan bevatten die oorspronkelijk voor de Franse markt (FRA) bedoeld was.

Voorraadbeheer
Distributeurs gebruikten vaak wat beschikbaar was in hun magazijn. Als er een tekort was aan specifieke versies van cartridges of handleidingen, konden ze andere versies gebruiken om de vraag te vervullen.

Kostenbesparing
Om kosten te besparen, drukten uitgevers soms maar één type cartridge en maakten ze gebruik van verschillende doosjes en handleidingen om aan de vereisten van verschillende markten te voldoen. Dit was vooral gebruikelijk in kleinere markten waar het niet kosteneffectief was om specifieke versies voor elke regio te maken.

Import en Grijze Markt
Winkels importeerden soms games uit andere regio's als die niet beschikbaar waren in hun eigen regio. Dit kon leiden tot mengelingen van doosjes, cartridges, en handleidingen.

Verzamelingen en Tweedehandsmarkt
Bij tweedehands games kan het gebeuren dat onderdelen van verschillende games door de jaren heen zijn gemengd door vorige eigenaren, vooral als losse onderdelen verloren gingen en vervangen moesten worden.

[ Voor 78% gewijzigd door Raem op 03-08-2024 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copywizard
  • Niet online
Dank jullie wel voor de duidelijke antwoorden er is dus nooit echt duidelijk te zeggen wat erin hoort te zitten en iedere combi is mogelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

copywizard schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 14:39:
Dank jullie wel voor de duidelijke antwoorden er is dus nooit echt duidelijk te zeggen wat erin hoort te zitten en iedere combi is mogelijk :)
Wat er in hoort is wel duidelijk. Staat er bv noe op de verpakking dan hoort het ook op de cartridge en het boekje noe te staan. Dat sommige retailers het verwisselde zoals nu veel gebeurd om een cib exemplaar te creëren is niet zoals het bedoeld was.

Ik doe voor de Nintendo cartridge systemen eigenlijk alleen cart only maar, dan nog let ik op de codes. Het liefst pak ik ukv, noe of eur omdat het dan speelbaar is met Engelse tekst. Ik wel wat fah en een paar hol liggen, die kom je nou eenmaal meer tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3style

3style

...

Verwijderd schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 15:16:
[...]

Wat er in hoort is wel duidelijk. Staat er bv noe op de verpakking dan hoort het ook op de cartridge en het boekje noe te staan. Dat sommige retailers het verwisselde zoals nu veel gebeurd om een cib exemplaar te creëren is niet zoals het bedoeld was.

Ik doe voor de Nintendo cartridge systemen eigenlijk alleen cart only maar, dan nog let ik op de codes. Het liefst pak ik ukv, noe of eur omdat het dan speelbaar is met Engelse tekst. Ik wel wat fah en een paar hol liggen, die kom je nou eenmaal meer tegen.
Geen ntsc carts? Ik game nu eigenlijk weinig op 50hz terwijl we dat natuurlijk wel deden in die tijd.
Met name de Mario games zijn allemaal optimized zoals bekend. Het is wel leuker om nostalgisch de PAL carts te hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FrambozenTaart
  • Registratie: Maart 2024
  • Niet online
Robin4 schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 22:22:
Is dit topic ook voor amiga home computers? Ik raak een beetje in de war.
Alleen dit topic leek mij het meeste in leven te zijn.
Ik kan niet voor iedereen spreken natuurlijk maar wat mij betreft zeer zeker wel. Vind het altijd mooi om foto's of verhalen van die oude systemen langs te zien komen :Y

Amiga (en soortgelijke systemen) is hier ook al veel voorbij gekomen, denk dat aardig wat mensen hier wel nostalgie kennen voor dergelijke oude systemen waar ook veel games op gespeeld werden 8)

A man who fears suffering is already suffering from what he fears.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The_Bird

The_Bird

Meneer de Raaf

FrambozenTaart schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 11:24:
[...]

Ik kan niet voor iedereen spreken natuurlijk maar wat mij betreft zeer zeker wel. Vind het altijd mooi om foto's of verhalen van die oude systemen langs te zien komen :Y

Amiga (en soortgelijke systemen) is hier ook al veel voorbij gekomen, denk dat aardig wat mensen hier wel nostalgie kennen voor dergelijke oude systemen waar ook veel games op gespeeld werden 8)
Ik had een Commodore 64 dus keur het goed, haha.

"21 jaar DSL!"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• eltweako
Mij lijken de oude thuiscomputers welkom, zowel de Amiga als de Commodore 64 waren voor velen hun eerste (spel)computers.
Heb zelf ook nog een overcomplete Comodore64 en ben opgegroeid met Bubble Bobble, The great Giana sisters, Wonderboy, Burnin Rubber, operation wolf, Jack the Nipper 2 en meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bird

The_Bird

Meneer de Raaf

eltweako schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 14:51:
Mij lijken de oude thuiscomputers welkom, zowel de Amiga als de Commodore 64 waren voor velen hun eerste (spel)computers.
Heb zelf ook nog een overcomplete Comodore64 en ben opgegroeid met Bubble Bobble, The great Giana sisters, Wonderboy, Burnin Rubber, operation wolf, Jack the Nipper 2 en meer.
En om die cirkel rond te maken zijn sowieso wonderboy en Giana Sisters (remake) te spelen op moderne consoles.

"21 jaar DSL!"

Acties:
  • +1 Henk 'm!
eltweako schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 14:51:
BC quest for tires, boulder dash, CJ elephant antics en een spel waar ik de naam van kwijt ben. Was een shooter waar op basis van je resultaten je familieleden kon redden op het eind. Ik heb de naam een tijd terug weer gevonden, maar weer vergeten :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!
cold_as_ijs schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 21:30:
[...]

BC quest for tires, boulder dash, CJ elephant antics en een spel waar ik de naam van kwijt ben. Was een shooter waar op basis van je resultaten je familieleden kon redden op het eind. Ik heb de naam een tijd terug weer gevonden, maar weer vergeten :X
BC's Quest for Tires op onze Commodore 128D is de eerste videogame die ik mijn kan herinneren dat ik gespeeld heb <3

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bird

The_Bird

Meneer de Raaf

Wat is een goede, betaalbare manier om anno nu GB(C) games te spelen? Ik heb zelf een GB pocket maar het gebrek aan backlight is wel een nadeel. Er zijn tegenwoordig tal van opties, waarvan sommigen echt 200+ euro kosten en/of lastig te krijgen zoals de Analogue Pocket.
Wat zijn volgens jullie de beste opties waarbij ik het prettig zou vinden om mijn eigen carts te kunnen gebruiken, Anders kan ik het net zo goed op mijn telefoon emuleren.

"21 jaar DSL!"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eltweako
The_Bird schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 13:33:
Wat is een goede, betaalbare manier om anno nu GB(C) games te spelen? Ik heb zelf een GB pocket maar het gebrek aan backlight is wel een nadeel. Er zijn tegenwoordig tal van opties, waarvan sommigen echt 200+ euro kosten en/of lastig te krijgen zoals de Analogue Pocket.
Wat zijn volgens jullie de beste opties waarbij ik het prettig zou vinden om mijn eigen carts te kunnen gebruiken, Anders kan ik het net zo goed op mijn telefoon emuleren.
Sommige vinden het heiligschennis, maar wellicht kun je het LCD paneel in je GB pocket vervangen door een IPS variant met backlight?
Kits koop je voor rond de 40 tot 50 euro. Dan heb je originele hardware. Accupack er bij en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bird

The_Bird

Meneer de Raaf

cold_as_ijs schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 21:30:
[...]

Een "spel" wat ik me kon herinneren voor de C64 was Nederlands. Dat begon met de vraag of ik 18 jaar of ouder was. Dat was ik niet dus koos ik voor "nee". Spel stopte.
Toen werd ik nieuwsgierig. Dus weer opstarten. En deze keer voor "Ja" kiezen. Bleek het een spel te zijn met een zwaar gepixeleerde dame, waarin je met een druk op de spatiebalk haar kledingstukken een voor een kon laten af vallen. Nou dat was voor kleine mij wel intens.

"21 jaar DSL!"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cyrax0508
  • Laatst online: 19:12
Ik zou zeggen een GBA met IPS scherm. Dat scherm kun je als je handig bent zelf (ik dacht dat de nieuwere versies zonder solderen in elkaar kunnen worden gezet) of anders op MP eentje op de kop tikken. Kosten meestal rond de € 150,00.

De GBA is wat lekkerder om vast te houden dan een GBA SP (klein) en hij speelt je GB(C) prima af. ICM met een funnyplay schermpje (en USB batterij) kun je jaren vooruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bird

The_Bird

Meneer de Raaf

eltweako schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 13:40:
[...]

Sommige vinden het heiligschennis, maar wellicht kun je het LCD paneel in je GB pocket vervangen door een IPS variant met backlight?
Kits koop je voor rond de 40 tot 50 euro. Dan heb je originele hardware. Accupack er bij en klaar.
Dat vind ik geen slecht idee om over na te denken. Ik wist niet dat het kon. Is dat lastig om te doen? En waar koop ik dat?

"21 jaar DSL!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bird

The_Bird

Meneer de Raaf

Cyrax0508 schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 13:41:
[...]

Ik zou zeggen een GBA met IPS scherm. Dat scherm kun je als je handig bent zelf (ik dacht dat de nieuwere versies zonder solderen in elkaar kunnen worden gezet) of anders op MP eentje op de kop tikken. Kosten meestal rond de € 150,00.

De GBA is wat lekkerder om vast te houden dan een GBA SP (klein) en hij speelt je GB(C) prima af. ICM met een funnyplay schermpje (en USB batterij) kun je jaren vooruit.
Dat is ook een goed idee. Ik heb zelf ook nog wel een aantal GBA games, die ik dan met name op de DS speel. Handigste zou gewoon zijn als je de GB games op de DS zou kunnen spelen maar helaas.

"21 jaar DSL!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltweako
The_Bird schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 13:41:
[...]

Dat vind ik geen slecht idee om over na te denken. Ik wist niet dat het kon. Is dat lastig om te doen? En waar koop ik dat?
Ligt een beetje aan de kit die je koopt, de installatie valt mee, zie bijvoorbeeld deze video:
YouTube: Gameboy Pocket Funnyplaying LCD Screen | Install Guide

Op AliExpress heb je meerdere sets zoals bijvoorbeeld:
https://nl.aliexpress.com/item/4001078131576.html (bij deze set staat een handleiding in de omschrijving, dan zie je dat het niet heel lastig is).
https://nl.aliexpress.com/item/1005007477431029.html

Let wel, ik heb geen ervaring met deze sets, ik raad je aan om eerst zelf wat onderzoek te doen.

[ Voor 6% gewijzigd door eltweako op 05-08-2024 13:51 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• copywizard
  • Niet online
persoonlijk vindt ik dit super mooie setjes

https://funnyplaying.com/products/fpgbc-kit

je kan voor rond de 100 euro een geheel nieuwe gameboy color (FPGA) in elkaar zetten zonder enige vorm van solderen het is gewoon in elkaar schroeven en klaar.
Daarnaast hoef je hiervoor zelf geen originele hardware te "slopen" om tot een goed resultaat te komen.

p.s. dit is dus eigenlijk de poormans analog pocket zie ook het filmpje op hun site gelinked van macho nacho die precies laat zien wat het verschil is en hoe het allemaal werkt super relax filmpjes van hem.

p.s.s. en je kan hem geheel customizen van shell kleur to aan knoppen kleuren :)

p.s.s.s net even een setje in elkaar gegooid en zie dat het gratis verzenden is naar NL en je komt op +-84 dollar dat is echt super cheap.

[ Voor 18% gewijzigd door copywizard op 05-08-2024 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltweako
copywizard schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 13:56:
[...]

persoonlijk vindt ik dit super mooie setjes

https://funnyplaying.com/products/fpgbc-kit

je kan voor rond de 100 euro een geheel nieuwe gameboy color (FPGA) in elkaar zetten zonder enige vorm van solderen het is gewoon in elkaar schroeven en klaar.
Daarnaast hoef je hiervoor zelf geen originele hardware te "slopen" om tot een goed resultaat te komen.

p.s. dit is dus eigenlijk de poormans analog pocket zie ook het filmpje op hun site gelinked van macho nacho die precies laat zien wat het verschil is en hoe het allemaal werkt super relax filmpjes van hem.

p.s.s. en je kan hem geheel customizen van shell kleur to aan knoppen kleuren :)

p.s.s.s net even een setje in elkaar gegooid en zie dat het gratis verzenden is naar NL en je komt op +-84 dollar dat is echt super cheap.
Er gaat niets boven echte hardware, maar aangezien dit een FPGA gebruikt zou je het verschil eigenlijk niet moeten merken. Van die prijs is helemaal niets te zeggen, voor $99 heb je eentje die al in elkaar gezet is.
Overigens blijven die filmpjes van Macho Nacho geweldig.

[ Voor 3% gewijzigd door eltweako op 05-08-2024 14:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
eltweako schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 13:40:
[...]

De mooiste optie is denk ik de analogue pocket. Als je gelukt hebt vind je er een voor €275 op MP.
Ik twijfel zelf al heel lang omdat ik het een mooi apparaat vind, maar toch bang dat hij teveel in de kast ligt. Heb al een steam deck voor mobiel gaming en heb geen jeugdsentiment naar gb/gbc of gba. Maar toch wil ik hem hebben 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrax0508
cold_as_ijs schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 14:12:
[...]

De mooiste optie is denk ik de analogue pocket. Als je gelukt hebt vind je er een voor €275 op MP.
Ik twijfel zelf al heel lang omdat ik het een mooi apparaat vind, maar toch bang dat hij teveel in de kast ligt. Heb al een steam deck voor mobiel gaming en heb geen jeugdsentiment naar gb/gbc of gba. Maar toch wil ik hem hebben 7(8)7
Ik heb een Analogue Pocket. Het is absoluut de mooiste optie, maar de vraag was welke goede en betaalbare opties er waren :+ Daar valt de Pocket niet onder in mijn optiek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tux3.14
  • Niet online
Cyrax0508 schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 14:23:
[...]

Ik heb een Analogue Pocket. Het is absoluut de mooiste optie, maar de vraag was welke goede en betaalbare opties er waren :+ Daar valt de Pocket niet onder in mijn optiek.
Ik heb een GBC en GBA gehad met IPS mod. Van de GBA zowel de ‘normale’ uitvoering als de clamshell. Sinds een jaar een Analogue Pocket in bezit. Sindsdien de Gameboys met mods nooit aangeraakt en zijn dan ook verkocht. Ja een Analogue Pocket is best aan de prijs, maar het geeft ook de beste Gameboy ervaring imo. Met de dock er bij kun je ook op de TV verder gamen, inclusief mooie pixelgrids :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

3style schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 11:18:
[...]

Geen ntsc carts? Ik game nu eigenlijk weinig op 50hz terwijl we dat natuurlijk wel deden in die tijd.
Met name de Mario games zijn allemaal optimized zoals bekend. Het is wel leuker om nostalgisch de PAL carts te hebben.
Ik heb een handje vol liggen, waarvan het voornamelijk spellen zijn die hier niet uitgebracht zijn. Van de 138 die er nu staan zijn er 6 ntsc en 12 ntsc-j. Als ik later groot ben wil ik nog wel een keer een regio mod erop hebben maar, omdat ik het zelf niet meer goed kan moet ik het uitbesteden wat de stap weer wat groter maakt. Of ik koop gewoon een keer een amerikaanse snes alleen dat ding vind ik zo lelijk :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raem
Verwijderd schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 20:13:
[...]
Of ik koop gewoon een keer een amerikaanse snes alleen dat ding vind ik zo lelijk :X
Een snes jr. dan? Die is iets minder lelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Ook betaalbaar is maar een relatief begrip ;)
Ik snap wel dat niet iedereen dat bedrag heeft liggen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raem schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 20:20:
[...]

Een snes jr. dan? Die is iets minder lelijk.
Volgens mij had die geen rgb uit en zal er als nog een mod aan te pas moeten komen. ;) Overweeg misschien nog wel een normale Amerikaanse snes te kopen en dan een andere behuizing erom heen te gooien. Zo'n transparante behuizing is altijd sexy voor een console. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Verwijderd schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 21:05:
[...]

Volgens mij had die geen rgb uit en zal er als nog een mod aan te pas moeten komen. ;) Overweeg misschien nog wel een normale Amerikaanse snes te kopen en dan een andere behuizing erom heen te gooien. Zo'n transparante behuizing is altijd sexy voor een console. :9
Klopt, maar die mod is wel heel makkelijk te solderen, gaat gewoon op de video out connector. Die standard USA SNES is ook niet echt mijn ding, lekker overgeslagen :*)

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bird

The_Bird

Meneer de Raaf

[...]

Ik heb zelf een Analogue Snes. Prachtig ding en heel praktisch maar idd vrij prijzig ook. Voor mij de moeite waard gezien ik graag Snes games speel en er veel verzameld heb.
Wat betreft Gameboy is dat bij mij wat minder. En ja, ik kan ze via de Super Gameboy alsnog op de Analogue ST spelen.

"21 jaar DSL!"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vrietje
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19:35
Verwijderd schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 21:05:
[...]

Van die Ali dingen is wel altijd de kwaliteit afwachten. Die van retrogamerestore schijnen goeie kwaliteit te zijn, maar daar is de prijs ook naar

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The_Bird

The_Bird

Meneer de Raaf

Over Game Boy gesproken, ik kocht recent Mickey's Dangerous chase. Dat is een spel waarvan ik vroeger dacht dat het heel leuk was, vanwege de cover art, haha.
Dat zeggende, nooit gespeeld, ook niet via emulatie.

Het is een Mickey platformer van Capcom en is een leuk spelletje. Het heeft een beetje weg van Rescue Rangers, met een mechaniek van doosjes optillen en gooien naar vijanden. Ter afwisseling zijn er ook wat autoscrolling levels zoals in een speedboat. Het spel begint lastig maar wordt wel redelijk tricky later.

Leuke plus is dat je zowel als Mickey als Minnie kan spelen. Ze spelen hetzelfde maar de keuzemogelijkhed zag je niet veel in die tijd, helemaal niet op de Game Boy.

"21 jaar DSL!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
Ik heb een Revo K101 die ze prima af kan spelen. Weet niet of ze nog te krijgen zijn maar ligt lekker in de hand en speelt goed. Is in principe GBA maar doet ook GBC.

Het is een GBA hw clone.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:50

The Zep Man

🏴‍☠️

didado schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 12:39:
Nog een nieuwe WiiU premium pack kunnen vinden.

Lekker shiny. 😉
Een goede vangst van een ondergewaardeerde console, zeker wanneer gemodificeerd. Drie generaties aan spellen voor Nintendo home consoles die je er native op kan spelen op moderne TV's.

Ik heb er één staan, tweedehands met een bergje aan accessoires voor een prikkie overgekocht. De Gamepad vind ik nog wel het minst nuttige van het hele apparaat. :+

Hou verder Pretendo in de gaten als je online wilt gaan met de Wii U/3DS.

[ Voor 9% gewijzigd door The Zep Man op 06-08-2024 12:51 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyrax0508
The Zep Man schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 12:47:
[...]

Een goede vangst van een ondergewaardeerde console, zeker wanneer gemodificeerd. Drie generaties aan spellen voor Nintendo home consoles die je er native op kan spelen op moderne TV's.

Ik heb er één staan, tweedehands met een bergje aan accessoires voor een prikkie overgekocht. De Gamepad vind ik nog wel het minst nuttige van het hele apparaat. :+

Hou verder Pretendo in de gaten als je online wilt gaan met de Wii U/3DS.
Ik heb de WindWaker editie CIB in mijn bezit. Geweldige console, afgezien van de gamepad inderdaad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Cyrax0508 schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 13:06:
Ik heb de WindWaker editie CIB in mijn bezit. Geweldige console, afgezien van de gamepad inderdaad.
Ik heb de "saaie" zwarte variant, dus geen versierde Gamepad. Wel jammer, want de WW-editie ziet er goed uit. Dat mag verder de pret niet drukken. ;)

Van de Wii begrijp ik de gimmick nog. Ondanks dat de Wiimote voor mij niet veel toegevoegde waarde heeft voor wat ik speel, bleek het enorm succesvol (in sporttitels en anders). Door dat unieke aspect hoefde Nintendo het niet direct op te nemen tegen de twee grootste concurrenten.

De Gamepad van de Wii U lijkt op bepaalde gebieden een downgrade. Is het echt zo innovatief/comfortabel om tijdens het spelen vaak naar beneden te moeten kijken? Een paar party games maken er nuttig gebruik van, maar buiten dat om is het nut in veel spellen eigenlijk te beperkt om het ding te rechtvaardigen. Dat gaat zelfs zo ver dat in Breath of the Wild de Gamepad effectief helemaal niet wordt gebruikt (buiten gyro om, wat ook op een controller had kunnen zitten), ondanks dat dat juist het spel is waarbij de Gamepad toegevoegde waarde kan hebben. Nu snap ik wel dat Nintendo die plannen niet doorzette vanwege het uitkomen van de Switch, maar het toont aan dat zelfs Nintendo aan het einde van de levensduur van de console op een ironische manier dacht dat de Gamepad meer hinder was dan nut had.

Volledig gamen op de Gamepad kan nuttig zijn (TV bezet, etc.), maar voor enkel die functie zou de massa geen tablet specifiek voor een console kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tot dat je Mass Effect 3 hebt gespeeld op de Wiiu.
Daarbij hebben ze het 2de scherm goed in geïntegreerd. En tijdens snipen kan je net wat nauwkeurige richten door het tablet een klein stukje te kantelen

En ik kan zo niet van op de naam komen maar je hebt ook een super leuk tower defens spel op de Wiiu waar 2de scherm super in gebruikt wordt.

Mario party 10 wordt het 2de scherm gebruikt bij sommige mini games.

Wiiimote, bij skylander gaints is erg leuk in geïntegreerd (jammer genoeg zijn ze daarmee bij later games mee gestopt.

Als topper Resdint Evil 4. Zo zouden shooter op een console moeten zijn. Heerlijk met light gun aimen in de plaats van tumbstick met 20% aim assist.

Zelf hoop ik heel erg dat het 2de scherm weer terug komt bij de opvolger van de switch.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2024 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Verwijderd schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 14:10:
Tot dat je Mass Effect 3 hebt gespeeld op de Wiiu.
Daarbij hebben ze het 2de scherm goed in geïntegreerd. En tijdens snipen kan je net wat nauwkeurige richten door het tablet een klein stukje te kantelen

En ik kan zo niet van op de naam komen maar je hebt ook een super leuk tower defens spel op de Wiiu waar 2de scherm super in gebruikt wordt.

Mario party 10 wordt het 2de scherm gebruikt bij sommige mini games.
Dat zijn slechts specifiek een paar spellen waarin het goed is gebruikt. Verder denk ik niet dat Mass Effect 3 zo goed aansloeg op de Wii U, gezien het spel eerst op de consoles uitkwam waar ME1 en 2 op uitkwamen, en pas een half jaar later op de Wii U. Mass Effect moet je toch echt spelen als trilogy voor het beste resultaat, en dat kan niet op de systemen van Nintendo.

Gyro is leuk in de Gamepad, maar dat had natuurlijk ook in een gewone controller kunnen zitten. ;)

Als gimmick vind ik het Gamepad wel leuk, maar geen system seller. In Watch Dogs is in de open wereld het gebruik als live GPS leuk, maar ik moet omlaag kijken als ik er iets mee wil doen en daardoor doe ik op dat moment niets met het spel dat op het hoofdscherm getoond wordt. Ook moet ik mijn hand van de Gamepad afhalen als ik het touchscreen wil gebruiken. Dat maakt het voor mij niet handiger dan even op een knop drukken en een kaart op hetzelfde scherm zien.
Zelf hoop ik heel erg dat het 2de scherm weer terug komt bij de opvolger van de switch.
Ik denk niet dat Nintendo nog gaat gokken op een tweede scherm. Goede third-party ondersteuning waarbij zichtbare en dure aspecten van de console niet ongebruikt blijven lijkt nuttiger. Met input kan je nog iets spelen (zie de Switch), zolang het aan het einde van de dag ook werkt als een conventionele controller. Een tweede scherm moet men actief apart voor ontwikkelen, wat te veel moeite is voor multiplatform titels.

[ Voor 6% gewijzigd door The Zep Man op 06-08-2024 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bird

The_Bird

Meneer de Raaf

Lekker shiny. 😉

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Precies de set die ik toen ook kocht. Ik denk ook een van de laatste sets waar je de game fysiek bij kreeg ipv een code. Tijdens de 3DS stopten ze er al mee. Ik had overigens ten tijde van mijn aankoop dat er een actie was waarbij je een spel gratis kon downloaden. Ik koos NSMBU, leuke game als je een WiiU hebt l.

"21 jaar DSL!"

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• eltweako
Vandaag is mijn Saroo aangekomen.
Ik heb deze via aliexpress (Creative Play Arcade Store) besteld zonder sd-kaartje omdat ik er liever een kwaliteitskaartje van Samsung in doe.
Per e-mail een rar bestand gekregen mer hierin de data voor op het sd-kaartje, even gecontroleerd, maar deze gegevens waren identiek aan de bestanden uit de meest recente release (v0.6) uit de github repository van tpunix.

Wat games op de kaart gezet en getest, werkt erg mooi. Nu de komende tijd maar eens wat games proberen om te kijken wat ik het leukste vind.

Zelf ben ik voor de Elite versie gegaan. Er is een normale versie waarbij "refurbished/recycled" chips gebruikt worden en een Elite versie waarbij nieuwe chips gebruikt zouden worden. Je kunt natuurlijk niet controleren wat ze er daadwerkelijk in stoppen, maar het verschil is maar 8 euro.

Ook het spelen van Japanse cd's werkt prima via de Saroo, cd er in plaatsen en in het menu kiezen voor "Load Game Disc".
Het verschil in laadsnelheid is overigens wel enorm, alleen daar al voor zou ik de Saroo aanbevelen. Maar voor mij is het belangrijkste dat de CD-drive intact blijft (in tegenstelling tot andere ODE).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mjdL9zcYzJfWBgMbCq-boETHp7k=/800x/filters:strip_exif()/f/image/pSe9qndwGuJNSn7MGDRLU4OP.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
eltweako schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 22:30:
Vandaag is mijn Saroo aangekomen.
Ik heb deze via aliexpress (Creative Play Arcade Store) besteld zonder sd-kaartje omdat ik er liever een kwaliteitskaartje van Samsung in doe.
Per e-mail een rar bestand gekregen mer hierin de data voor op het sd-kaartje, even gecontroleerd, maar deze gegevens waren identiek aan de bestanden uit de meest recente release (v0.6) uit de github repository van tpunix.

Wat games op de kaart gezet en getest, werkt erg mooi. Nu de komende tijd maar eens wat games proberen om te kijken wat ik het leukste vind.

Zelf ben ik voor de Elite versie gegaan. Er is een normale versie waarbij "refurbished/recycled" chips gebruikt worden en een Elite versie waarbij nieuwe chips gebruikt zouden worden. Je kunt natuurlijk niet controleren wat ze er daadwerkelijk in stoppen, maar het verschil is maar 8 euro.

Ook het spelen van Japanse cd's werkt prima via de Saroo, cd er in plaatsen en in het menu kiezen voor "Load Game Disc".
Het verschil in laadsnelheid is overigens wel enorm, alleen daar al voor zou ik de Saroo aanbevelen. Maar voor mij is het belangrijkste dat de CD-drive intact blijft (in tegenstelling tot andere ODE).

[Afbeelding]
Denk dat het op dit moment op de meeste zo niet alle relevante factoren de beste keuze is. Mogelijk is de totale compatibiliteit bij sommige concurrenten beter? Maar zelfs dit weet ik niet zeker, en zelfs al zou het correct zijn, volgens mij word er nog steeds actief aan gewerkt om dit naar (zo dicht mogelijk bij) 100% te bregen.
Heb zelf een fenrir ode in een jap Saturn en daarnaast nog mijn pal Saturn met de og disk drive. Maar speel eigenlijk voornamelijk op mister of via emulatie tegenwoordig.

10 second ninja DONE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:08
Ik heb gisteren met dochterlief nog ff Mario Bros WiiU gespeeld. Erg leuk co-op spel, maar ik moest toch even vloeken toen ik "(C) 2012,2013" zag staan aan het begin. Potverdorie wat gaat de tijd snel.

De WiiU Pro controller is en blijft een fantastische controller en ik ben blij dat ik'm ook kan gebruiken met Steam.

[ Voor 14% gewijzigd door Liegebeest op 08-08-2024 13:48 ]

Liege, liege, liegebeest!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• eltweako
@Liegebeest De pro controller is de beste manier om te gamen op de WiiU.
Maar die datum, oef.

Ik voelde me laatst ook erg oud worden toen ik realiseerde dat GTA Vice City 22 jaar oud is en zich dus dichter bij zijn setting in 1986 (16 jaar) bevind dan vandaag de dag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
eltweako schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 13:56:
Ik voelde me laatst ook erg oud worden toen ik realiseerde dat GTA Vice City 22 jaar oud is en zich dus dichter bij zijn setting in 1986 (16 jaar) bevind dan vandaag de dag.
Haha ja daar hadden we een tijd terug in onze retro gaming telegram chat ook al over. Was voor mij de eerste 3d GTA en al zoveel beter dan deel 3, wel jammer dat deze game ook al slachtoffer was geworden van licensing issue wat betreft de muziek. Mistte Billy Jean meteen toen ik hem later opnieuw speelde op de PS4.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Raem

:+

[ Voor 79% gewijzigd door Raem op 08-08-2024 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
cold_as_ijs schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 14:28:
[...]

Haha ja daar hadden we een tijd terug in onze retro gaming telegram chat ook al over. Was voor mij de eerste 3d GTA en al zoveel beter dan deel 3, wel jammer dat deze game ook al slachtoffer was geworden van licensing issue wat betreft de muziek. Mistte Billy Jean meteen toen ik hem later opnieuw speelde op de PS4.
Had het er toevallig al over in een dm met iemand, maar er zijn (uiteraard?) wel mods om alle muziek weer terug te krijgen...(ben te lui om te checken of dit voor alle versies beschikbaar is :P )

10 second ninja DONE

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• eltweako
@Raem Precies dat, oef.

Vandaag nog een ergernis van mij aangepakt, mijn dreamcast vroeg telkens om de tijd omdat de interne batterij leeg was.
Ik blijf er bij dat vanaf de 6e generatie consoles het grotendeels bergafwaarts gaat met de kwaliteit van de hardware. De Saturn (6th gen) heeft nog een klepje waardoor je een knoopcel kunt vervangen. Bij de dreamcast (7th gen) zit de batterij vastgesoldeerd.

Gelukkig is dat op te lossen met een houdertje van 17 cent en een soldeerbout. Geen lastig klusje en aan te raden als je een dreamcast hebt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xujJ3_PNOqIs9lA7kVZTvTXkdqk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/l3tHA3z8P7blsR0WKrSf3rKg.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

eltweako schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 19:01:
@Raem Precies dat, oef.

Vandaag nog een ergernis van mij aangepakt, mijn dreamcast vroeg telkens om de tijd omdat de interne batterij leeg was.
Ik blijf er bij dat vanaf de 6e generatie consoles het grotendeels bergafwaarts gaat met de kwaliteit van de hardware. De Saturn (6th gen) heeft nog een klepje waardoor je een knoopcel kunt vervangen. Bij de dreamcast (7th gen) zit de batterij vastgesoldeerd.

Gelukkig is dat op te lossen met een houdertje van 17 cent en een soldeerbout. Geen lastig klusje en aan te raden als je een dreamcast hebt.
[Afbeelding]
Zelfs bij de Saturn ben ik te lui om dat te doen. Daarbij heb ik ook overal van die klik aan/uit dingen tussen zitten dus binnen no time ben je weer aan de beurt.

Nog wel een keer aan de beurt om de carts van nieuwe batterijen te voorzien. Stel ik ook al heel lang uit om te doen :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltweako
Verwijderd schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 20:05:
[...]

Zelfs bij de Saturn ben ik te lui om dat te doen. Daarbij heb ik ook overal van die klik aan/uit dingen tussen zitten dus binnen no time ben je weer aan de beurt.

Nog wel een keer aan de beurt om de carts van nieuwe batterijen te voorzien. Stel ik ook al heel lang uit om te doen :O
Bij de saturn vind ik het niet zo'n groot probleem omdat ik nu een saroo heb die de saves vasthoud. De dreamcast begint bij elke boot te zeuren over de klok.
De saturn houd het volgens mij maar een maand of zo vol op een batterij, de dreamcast langer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuikie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:27
eltweako schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 13:56:
@Liegebeest De pro controller is de beste manier om te gamen op de WiiU.
Maar die datum, oef.

Vuikie kijkt naar de datum van zn, zelf verdiende, zelf gekochte, eerste spel voor de Sega Mega Drive: 1991 :+
Pagina: 1 ... 219 ... 224 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op, dit topic is om retro gaming en al haar facetten te bespreken, het is echter NIET de bedoeling om
- Games aan te schaffen (ruilen/lenen/etc.) van/via mede tweakers.
- Games te verkopen.
- Te vragen wat een game of console waard is.
- Een V&A advertentie te promoten.
- Dit topic is voor en door verzamelaars, s.v.p. geen opmerkingen ala 'Oh wat veel, speel je dat allemaal?' Dat voegt niets toe.