Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bird
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11-09 14:11

The_Bird

Meneer de Raaf

Vuikie schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 21:21:
[...]

Vuikie kijkt naar de datum van zn, zelf verdiende, zelf gekochte, eerste spel voor de Sega Mega Drive: 1991 :+
Dan moet je natuurlijk wel zeggen welke het is. :)

"21 jaar DSL!"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vuikie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-09 19:05
The_Bird schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 10:21:
[...]

Dan moet je natuurlijk wel zeggen welke het is. :)
Sonic, uiteraard 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Bird

The_Bird

Meneer de Raaf

Zoals het hoort ;)

"21 jaar DSL!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bird

The_Bird

Meneer de Raaf

Sagat schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 07:28:
[...]

Mijn md kwam met Sonic, Quackshot en Greendog! (Wel in 2018 ofzo O-) )
Quackshot is geweldig. Zag er prachtig uit toen het net uitkwam en is nog steeds een aanrader. Niet de langste game maar speelt goed en heeft een erg fraaie presentatie. Jammer dat die dan weer net niet op de MD mini stond.

"21 jaar DSL!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The_Bird schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 16:45:
[...]

Quackshot is geweldig. Zag er prachtig uit toen het net uitkwam en is nog steeds een aanrader. Niet de langste game maar speelt goed en heeft een erg fraaie presentatie. Jammer dat die dan weer net niet op de MD mini stond.
Zijn genoeg spellen die jammer genoeg niet op de mini's stonden. Vermoedelijk een licentie dingetje waar helaas weinig aan te doen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bird

The_Bird

Meneer de Raaf

Verwijderd schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 17:09:
[...]

Zijn genoeg spellen die jammer genoeg niet op de mini's stonden. Vermoedelijk een licentie dingetje waar helaas weinig aan te doen is.
Het markante is dat Disney wel meewerkt aan dat soort zaken. Castle en World of Illusion stonden er wel op. Wie weet waren alle 3 de games teveel in totaal qua licentiekosten. Wel gaaf dat er uberhaupt gelicenceerde titels op stonden. Wat dat betreft vond ik de MD Mini breder qua aanbod dan de SNES en NES mini.

"21 jaar DSL!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The_Bird schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 17:32:
[...]

Het markante is dat Disney wel meewerkt aan dat soort zaken. Castle en World of Illusion stonden er wel op. Wie weet waren alle 3 de games teveel in totaal qua licentiekosten. Wel gaaf dat er uberhaupt gelicenceerde titels op stonden. Wat dat betreft vond ik de MD Mini breder qua aanbod dan de SNES en NES mini.
Het zijn soms kleine dingen die het de das om doen. Een stukje muziek is vaak al genoeg. Zeker de 2de had de nodige variatie erop staan maar, je kan nooit iedereen tevreden stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

didado schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 18:09:
Nog deze nieuwe game kunnen toevoegen aan mijn WiiU collectie.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Best triest dat ze de controle met de tablet als een nieuw positief iets promoten. Eerste wat ik bij een Wii(u) spel kijk voor kopen, is het met een normale controler speelbaar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16-09 14:28
Verwijderd schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 18:34:
[...]

Best triest dat ze de controle met de tablet als een nieuw positief iets promoten. Eerste wat ik bij een Wii(u) spel kijk voor kopen, is het met een normale controler speelbaar..
Ik heb Wind Waker HD inmiddels 3x uitgespeeld op de Wii U, 1x alleen met Pro controller gespeeld en 2x met de Tablet controller. Hoewel de Pro controller lekkerder in de handen licht, vond ik de Tablet controller bij The wind Waker een fijne toevoeging, vooral bij het gebruikmaken van de schatkaarten.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Linksquest schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 10:44:
[...]

Ik heb Wind Waker HD inmiddels 3x uitgespeeld op de Wii U, 1x alleen met Pro controller gespeeld en 2x met de Tablet controller. Hoewel de Pro controller lekkerder in de handen licht, vond ik de Tablet controller bij The wind Waker een fijne toevoeging, vooral bij het gebruikmaken van de schatkaarten.
Wat mij betreft ook logisch, ze wilde de gimmick van de wii opvolgen, en ja ik denk dat de switch bewezen heeft dat er absoluut een markt was. Alleen de wii u was niet goed genoeg, niet goeg genoeg gemarket ook wellicht. Maar betekent niet dat het voor sommige spelen geen meerwaarde kan zijn, denk dat zombi u ook een goed voorbeeld is en ik hoor dat toad treasure tracker ook veel fijner speelt op wii u. Ik vond de controls op switch idd wel clunky, moet hem nog steeds eens proberen op wii u.

Ben het wel met boomslang eens dat men 'ons' wel altijd de keuze moet geven, tussen gimmick manier en 'normaal' spelen.
Super mario galaxy vond ik echt verschrikkelijk door de verplichte motion controls. Uiteraard is dat een 'me issue' want genoeg mensen die het spel helemaal fantastisch vinden maar nee ik vond dat dermate vervelend dat ik het spel niet wilde spelen. Met emulatoren kan je gewoon de motion ellende grotendeels afvangen met traditional controls. En ik geloof dat er ook wat opties waren met de re-release op switch, maar die heb ik geskipped. Gezien ik alle 3 de games al orgineel heb. En ik vond het timed availability ding zeer irritant. Dus geboycot, jaja die japanners zullen wakker gelegen hebben van dat ene niet verkochte exemplaar :P

Daarnaast kan je het natuurlijk ook zien als een extra uitdaging, Maar daarvoor moet je wel in de juiste mindset zitten ;)
Ik heb tegenwoordig sowieso weinig zin in platforming dus vermoed dat die playthrough (of iig start) er niet op korte termijn gaat komen.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bird

The_Bird

Meneer de Raaf

Donkey Kong Country Returns had helemaal irritante motion controls. Schudden met de controller om een rol te doen, wat nodig is voor de lastiger sprongen.

"21 jaar DSL!"

Acties:
  • +1 Henk 'm!
The_Bird schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 09:48:
Donkey Kong Country Returns had helemaal irritante motion controls. Schudden met de controller om een rol te doen, wat nodig is voor de lastiger sprongen.
Ja vreemd genoeg heb ik er daar niet zoveel last van gehad.,...? Dat is een van mijn meest gespeelde wii games, in nsmb wii vond ik het ook irritant maar nog steeds wel speelbaar.

Mogelijk is (de reden dat ik galaxy niet leuk vind op wii) de combinatie van een 3d platformer en wiimote + nunchuck EN motion controls, vind alle 3 niet zo fijn :P

[ Voor 3% gewijzigd door Sagat op 12-08-2024 10:17 ]

10 second ninja DONE

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Starwing Zero.. Compleet geruïneerd door de geforceerde Wii U tablet controls.

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online

The Zep Man

🏴‍☠️

Voor mij was dat bijvoorbeeld The Legend of Zelda: Skyward Sword. Motion controls waren verplicht, terwijl die eigenlijk helemaal niet verplicht hoefden te zijn. Maar ja, ze moesten het doordrukken vanwege MotionPlus. En nee, ik ga geen Switch kopen voor de rerelease. :P

Voor Mario Galaxy 1/2 vind ik de motion controls minder erg, maar vind ik simpelweg het gebruik van een WiiMote + Nunchuck klungelig (zelfs als zou het geen motion gebruiken).

Over de Wii U:
De spellen die mij aantrekken zijn degenen waarvan het gebruik van de tablet optioneel is. Ik denk dat ik niet de enige gamer ben hierin. Het idee klinkt leuk op papier, maar ik wil gewoon niet naar beneden kijken (zeker niet als een spel niet gepauzeerd is terwijl ik dit doe).

Ik denk dat Nintendo beter een Wii HD uit had kunnen brengen zonder tablet om de jaren tussen de Wii en de Switch te overbruggen. De spellen zouden dan Wii/Wii HD-hybride en Wii HD-exclusief kunnen zijn (beetje het Game Boy/Game Boy Color-verhaal). Geen tablet (dus meer rekenkracht voor spellen op een enkel scherm), maar wel bijvoorbeeld de Pro controller. Dat had de console initieel waarschijnlijk ook wat goedkoper gemaakt, wat prima was voor een apparaat met mindere hardware ten opzichte van de concurrenten.

[ Voor 46% gewijzigd door The Zep Man op 12-08-2024 12:03 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
The Zep Man schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 11:55:
Voor mij was dat bijvoorbeeld The Legend of Zelda: Skyward Sword. Motion controls waren verplicht, terwijl die eigenlijk helemaal niet verplicht hoefden te zijn. Maar ja, ze moesten het doordrukken vanwege MotionPlus. En nee, ik ga geen Switch kopen voor de rerelease. :P

Voor Mario Galaxy 1/2 vind ik de motion controls minder erg, maar vind ik simpelweg het gebruik van een WiiMote + Nunchuck klungelig (zelfs als zou het geen motion gebruiken).
Skyward Sword.. Ik ben één keer dood gegaan in die hele game. En dat was tegen een Skulltulla die ik niet goed prikken kon met de Wiimote, waardoor ik ging ragen, waardoor ik dood ging. En heb nog altijd spierpijn van die eindbaas. Vind het een hele goede game maar de controls waren echt 🤮

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 07:57
De Switch controls vond ik ook nog steeds niet heel geweldig hoor. Je gebruikt de rechterstick om de motion controls na te bootsen, wat op zich wel aardig werkt. Maar hierdoor moet je dus een extra knop indrukken om met de rechterstick de camera te kunnen draaien.
Het went wel, maar vond het zeker niet ideaal.

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Nu online

The Zep Man

🏴‍☠️

Raem schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 12:24:
De Switch controls vond ik ook nog steeds niet heel geweldig hoor. Je gebruikt de rechterstick om de motion controls na te bootsen, wat opzicht wel aardig werkt. Maar hierdoor moet je dus een extra knop indrukken om met de rechterstick de camera te kunnen draaien.
Klinkt suboptimaal, maar klungelige controls met knoppen, joysticks en triggers vind ik fijner dan motion controls. Alleen niet zo fijn dat ik er een console voor zal kopen. :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Skire
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08 14:34
Na een mindere ervaring met Used Products nu eindelijk een mooie OG Xbox in huis. De Xbox vanuit Used Products lijkt nooit getest. Gooide vanaf het begin een FRAG (Flashing Green And Red). Na het openen van de Xbox (v1.4) had uiteraard de clock cap gelekt. Tekenen van corrosie die ik redelijk kon schoonmaken na het verwijderen van de cap. Maar de FRAG bleef bestaan. Ook na het verwijderen van de Mod Chip (Duo X2). Vermoedelijk slechte caps op het mobo en/of de PSU. Ookal viel er op het oog niets vreemds te zien. Ook de DVD tray ging niet open. Lijkt erop dat ze deze überhaupt niet getest hebben en gewoon in de verkoop hebben gedaan. Gelukkig kon deze retour.

Daarna via MP een redelijke 1.6b kunnen scoren met twee dukes erbij, Helaas heeft ééntje een lam linkerpookje. Schijnt vrij ingewikkeld te vervangen zijn aangezien ook de triggers eraf gesoldeerd moeten worden voordat je bij de analog sticks kunt. Heb hem schoongemaakt met alcohol en met wat Bizon Multispray behandeld om hem te smeren. Werkt iets maar volgens mij is hij gewoon op.

Ook deze Xbox heeft een tray die niet open wil zodra er geen disc inzit. Telkens aan het pielen met een paperclip 8)7 Meteen een brutale vraag: heeft iemand toevallig nog een drive beltje liggen die hij kan missen en wilt versturen? If so graag een PM O-) Gaat qua doorlooptijd een stuk vlugger dan bestellen via Ali. In NL zelf durven ze gewoon 3 euro + 4 euro verzendkosten te vragen voor een enkel riempje.

Zometeen komt een USB adapter, molex splitter en IDE naar SATA adapter binnen. Vanavond lekker ermee rommelen. Heb ook nog een X360 component kabel gekocht die ik wil omtoveren tot een voor de Xbox. Leuke projectjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:36
Even de drive belt 2 minuten koken….
Dan haalt hij wel weer een hele tijd…

Dan een ssd erin, dan nieuwe fan, dan HDMI setje erin, ogx 360, en ……

[ Voor 32% gewijzigd door PsYgHo op 12-08-2024 13:34 ]

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skire
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08 14:34
PsYgHo schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 13:33:
Even de drive belt 2 minuten koken….
Dan haalt hij wel weer een hele tijd…

Dan een ssd erin, dan nieuwe fan, dan HDMI setje erin, ogx 360, en ……
Ja werkt dat koken goed? Lees daar wisselende verhalen over.

Heb nog een 320GB IDE HDD liggen die ik erin gooi. Die SATA adapter is voor als ik ooit een tweede neem.

Plan voor deze Xbox is om de gemodde componentkabel aan te sluiten op de GBS Control. Misschien is het vloeken in de kerk maar via composiet op de CRT ziet het er ook niet slecht uit nu.

[ Voor 8% gewijzigd door Skire op 12-08-2024 13:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest
Ja helemaal mee eens, Zelda vond ik ook stukken minder op de Wii, ook vanwege die motion controles, heb de Switch versie gespeeld, en ja de pro controller support is wat beter, maar nog altijd niet zoals een Traditionele Zelda.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Skire schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 13:39:
[...]

Ja werkt dat koken goed? Lees daar wisselende verhalen over.

Heb nog een 320GB IDE HDD liggen die ik erin gooi. Die SATA adapter is voor als ik ooit een tweede neem.

Plan voor deze Xbox is om de gemodde componentkabel aan te sluiten op de GBS Control. Misschien is het vloeken in de kerk maar via composiet op de CRT ziet het er ook niet slecht uit nu.
Bij mij had het een drive issue gefixed. Gevalletje baat het niet dan schaad het niet. Ergste geval moet je sowieso een nieuwe belt.

En ja dat is vloeken in de kerk _O- . Wacht maar tot je hem via component op 720p speelt, bij voorkeur op een plasma. Wel even regio switchen met Enigmah. Ogxbox blijft een machtig mooi apparaat, heb er nu 3 waarvan eentje met bolle caps (groene), witte met 1.4ghz cpu en 128 mb ram met stellar mod chip hier moet nog een hdmi mod op geïnstalleerd worden. Als laatste nog een zwarte met SSD. Die gebruik ik eigenlijk om te gamen :D.
Nu de 256 mb ram mod er aan lijkt te komen moet ik die ook maar installeren ben ik bang.

Ben er nog niet helemaal uit maar twijfel nog om er eentje weg te doen aangezien ik toch maar op 1 kan spelen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bird

The_Bird

Meneer de Raaf

Motion controls dienen altijd optional te zijn vind ik, ook zodat gamers met een beperking er van kunnen genieten. Vooral op de Wii had je soms games waarbij het op andere platformen een knopdruk is en op de Wii dan een zwaai. Dat kwam vaak wat knullig over bij mij.
En motion controls kunnen zeker leuk zijn maar als ik ontspannen wil gamen dan heb ik liever knoppen. Naast het feit dat de motion controls ook niet altijd even accuraat waren.

Wat trouwens wel vet was, was Dragon Ball Sparking Meteor/Tenkaichi Budokai 3 waarbij je de super aanvallen met de motion controls net zoals in de show kon doen. :D

"21 jaar DSL!"

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Linksquest
Mijn collectie maar eens uitgebreid

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qpQKzyW8ofnJj1V4ZzITmcwwdpI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5AiBl7Tou2OKYoNiwBTo03BP.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RxLq4Y9xYUStfLoa56eOFjrdzMg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fB4rLPmhBBa4Mh2bDjFwcKKS.jpg?f=fotoalbum_tile

Speelde de games op een PS2 of de Xbox 360, maar dit is toch leuker. Samen voor €50 gekocht.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Raem
Het PS1 bootscreen alleen is al de moeite om de PS1 te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
Raem schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 21:21:
Het PS1 bootscreen alleen is al de moeite om de PS1 te gebruiken.
Ja precies, en die van Xbox ook wel stiekem, vond die van de Dreamcast ook wel vet.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• eltweako
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16-09 09:21
@Linksquest gave aankoop, leuke prijs ook.

Er gaat toch niets boven dit scherm, en het geluid.
Over gifs die je kunt horen gesproken:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Xbx7OgOxlgC8hxcezaBZfN254c8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/OxRFR5gWISgWvdER4zSDkcLk.gif?f=user_large

Dreamcast en Gamecube hebben ook wel memorabele startup tunes, en persoonlijk vind ik die van de Sega CD (NA) en Saturn (JP) ook erg gaaf.

[ Voor 3% gewijzigd door eltweako op 12-08-2024 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
@eltweako Ja die van de Sega CD is inderdaad vet, maar vind deze van de Sega CD leuker, misschien omdat wij die gehad hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sderooij
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21:43
gaan er nog mensen van hier naar de retro game beurs in Tilburg volgende week de 25e (zondag)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
sderooij schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 11:16:
gaan er nog mensen van hier naar de retro game beurs in Tilburg volgende week de 25e (zondag)?
Ik wil wel gaan, maar moet even kijken hoe alles loopt kwa planning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpg97
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-09 08:23
Yep, ben ook weer van de partij. Ik ga alleen niet al te vroeg, dat heeft geen zin met die rij waar je dan eerst een uur in moet staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 07:16
eltweako schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 22:42:
@Linksquest gave aankoop, leuke prijs ook.

Er gaat toch niets boven dit scherm, en het geluid.
Over gifs die je kunt horen gesproken:
[Afbeelding]

Dreamcast en Gamecube hebben ook wel memorabele startup tunes, en persoonlijk vind ik die van de Sega CD (NA) en Saturn (JP) ook erg gaaf.
Hier heb je hem met geluid tenminste :)

psone startup

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• copywizard
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Ik ben ook van de partij mijn eerste retro game beurs ooit haha ondanks dat ik al 20 jaar verzamel (daar gaat dus denk ik mijn spaargeld)

AMD Ryzen 5800X3D, Gigabyte Aorus B550 ITX, AMD RX6900XT, 32GB Corsair DDR4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raem
Laatst heb ik, eigenlijk voor het eerst, DS games op mijn 3DS XL gespeeld. Maar vond de kwaliteit van het beeld wat tegenvallen en begreep dat dit op een DSi XL er een stuk beter uitziet. Is dat ook echt zo? Zie dat een DSi XL niet zo veel hoeft te kosten, maar als het niet zoveel uitmaakt is het ook weer zonde.

Heb wel een normale DSi, maar het formaat van een XL scherm is toch wel fijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Nu online

The Zep Man

🏴‍☠️

Raem schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 13:38:
Laatst heb ik, eigenlijk voor het eerst, DS games op mijn 3DS XL gespeeld. Maar vond de kwaliteit van het beeld wat tegenvallen en begreep dat dit op een DSi XL er een stuk beter uitziet. Is dat ook echt zo? Zie dat een DSi XL niet zo veel hoeft te kosten, maar als het niet zoveel uitmaakt is het ook weer zonde.

Resolutie DS:
256 x 192, ieder scherm.

Resolutie 3DS XL:
400 x 240 en 320 x 240.

Resolutie DSi XL:
256 x 192, ieder scherm.

Het is logisch dat de DSi XL beter beeld geeft. De resolutie is native: een pixel is een pixel. Op zulke lage resoluties zal het er nooit strak uitzien als de resolutie niet native of een veelvoud daarvan is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• angerfist-yentl
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22:25

angerfist-yentl

vake bei te bange!

Raem schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 13:38:

Zij legt het wel goed uit in mijn mening "DSi XL Still Worth it in 2020? Heck yes!" Pixel perfect 1:1 noemt ze het. ook legt ze uit dat als je bij het opstarten van een DS spel op de (n)3ds(xl) start of select in houdt je kleiner maar beter beeld krijgt voor DS spellen. ik speel daarom eigenlijk altijd DS spellen op mijn dsi xl :+

Vake bei te bange

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raem
angerfist-yentl schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 14:06:
[...]

Zij legt het wel goed uit in mijn mening "DSi XL Still Worth it in 2020? Heck yes!" Pixel perfect 1:1 noemt ze het. ook legt ze uit dat als je bij het opstarten van een DS spel op de (n)3ds(xl) start of select in houdt je kleiner maar beter beeld krijgt voor DS spellen. ik speel daarom eigenlijk altijd DS spellen op mijn dsi xl :+
Die truc van het kleinere scherm op de 3DS ken ik inderdaad, maar dan kan ik het net zo goed op mijn normale DSi spelen. :P
Toch maar op zoek naar een DSi XL dus. :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tux3.14
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Voor het spelen van DS games op een 2DS / 3DS zijn wel mods beschikbaar waardoor het beeld er beter uit komt te zien. En ook tof: voor veel games word de besturing beter. Zo kun je Mario 64 DS spelen met de Thumbsticks ipv pijltjes toetsen.

https://www.gamebrew.org/wiki/TWPatch_3DS

Hier een video:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltweako
jpg97 schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 12:00:
[...]

Yep, ben ook weer van de partij. Ik ga alleen niet al te vroeg, dat heeft geen zin met die rij waar je dan eerst een uur in moet staan.
Was ook van plan nog even langs te gaan, moet me alleen een goed budget stellen anders neem ik weer veel te veel mee.

Rond welke tijd is het meestal wel te doen kwa drukte?

Over verzamelen gesproken:
.geek: Saoediër sluit 444 consoles aan op 1 tv en krijgt Guinness-wereldrecord

[ Voor 21% gewijzigd door eltweako op 14-08-2024 15:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22-08 17:49
cold_as_ijs schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 14:05:
[...]

Nu de 256 mb ram mod er aan lijkt te komen moet ik die ook maar installeren ben ik bang.
Ga je dat echt doen? Macho Nacho gezien? Ik zie het nut nog niet (voor de komende jaren) om dat te doen.
Nee want dat kost mij alleen maar geld hahahaha heb wat problemen met teveel dingen kopen op beurzen ;-)

[ Voor 33% gewijzigd door rikoos op 14-08-2024 15:32 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
rikoos schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 15:29:
[...]

Ga je dat echt doen? Macho Nacho gezien? Ik zie het nut nog niet (voor de komende jaren) om dat te doen.
Ik heb een xbox met een 1.4ghz cpu mod, dus tja over onzinnige mods gesproken _O- .
256 mb ram past daar wel goed bij dan ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jpg97
eltweako schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 14:43:
[...]

Was ook van plan nog even langs te gaan, moet me alleen een goed budget stellen anders neem ik weer veel te veel mee.

Rond welke tijd is het meestal wel te doen kwa drukte?

Over verzamelen gesproken:
.geek: Saoediër sluit 444 consoles aan op 1 tv en krijgt Guinness-wereldrecord
De laatste keer was de rij zo rond een uurtje of 12.00 - 12.30 wel weg. Daarvoor sta je in de rij

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hugo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-09 15:02
Van mijn zus een ps3 slim gekregen. Afgelopen weekend schoongemaakt (Veel stof en sigaretten dust) en gekeken naar de disc drive. Daar zat een spel vast in. Gelukkig heb ik deze er redelijk simpel uit gekregen (dmv de methode via de hdd ontsluiting cover) maar helaas wil hij geen games en of blurays slikken.

Hopelijk is niet de dunne metalen casing ligt verbogen en is het iets simpels. Van het weekend maar weer eens openen en kijken of het te verhelpen is. Is overigens wel een lastige om weer terug te zetten met die ribbonkabel aan de onderkant. Wel weer een leuk projectje.

Kan hem anders ook nog modden met HEN maar heb liever de games fysiek voor het echte gevoel en verzameling.

TREQ Formula Rig || Fanatec CSL DD 8NM || MCLaren GT3 V2 || CSL Elite Pedals || 3x LG 27GL63T Ultragear

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• OFV
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 16-09 18:40

OFV

jpg97 schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 12:00:
[...]

Copy paste FB:
Onze kassa is verhuisd en hebben er zelfs 2...en een pinkassa om iedereen zo snel mogelijk naar binnen te laten..WE HEBBEN EEN FAST LANE dmv een €5 briefje kun je door deze versneld naar binnen.....werken jullie ook n beetje mee en hou het gepast klaar...stempelen gaan we niet meer doen...pas als je gaat.......

• sderooij
OFV schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 15:17:
[...]

Copy paste FB:
Onze kassa is verhuisd en hebben er zelfs 2...en een pinkassa om iedereen zo snel mogelijk naar binnen te laten..WE HEBBEN EEN FAST LANE dmv een €5 briefje kun je door deze versneld naar binnen.....werken jullie ook n beetje mee en hou het gepast klaar...stempelen gaan we niet meer doen...pas als je gaat.......
thanks, dat klinkt goed! Gepast geld maar mee nemen dan :)

Zoekt men hier nog iets specifieks? Ik ga mijn donkey kong 2 voor de gameboy eindelijk een keer scoren....vorig jaar niet kunnen vinden helaas. Deel 1 en 3 heb k gelukkig al.
sderooij schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 15:56:
[...]

thanks, dat klinkt goed! Gepast geld maar mee nemen dan :)

Zoekt men hier nog iets specifieks? Ik ga mijn donkey kong 2 voor de gameboy eindelijk een keer scoren....vorig jaar niet kunnen vinden helaas. Deel 1 en 3 heb k gelukkig al.
Ik ben ook van de partij met een vriend, heb op één of andere manier als doel om eindelijk 's Sonic CD te kopen. Die bij een beurs in België recent overgeslagen omdat ik andere keuzes had gemaakt, maar nu.....

Verwijderd

Denk dat we wel even gaan kijken, het is normaal gesproken niet één van de gezelligste beurzen maar, ik ben er al een tijdje niet meer geweest dus laat mij graag verassen. :)

• sderooij
klinkt goed! Begint toch weer te kriebelen om een OG Gameboy te kopen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jpg97
Verwijderd schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 17:29:
[...]

Denk dat we wel even gaan kijken, het is normaal gesproken niet één van de gezelligste beurzen maar, ik ben er al een tijdje niet meer geweest dus laat mij graag verassen. :)
Tegenwoordig toch best gezellig op deze locatie
Hugo schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 14:11:
Van mijn zus een ps3 slim gekregen. Afgelopen weekend schoongemaakt (Veel stof en sigaretten dust) en gekeken naar de disc drive. Daar zat een spel vast in. Gelukkig heb ik deze er redelijk simpel uit gekregen (dmv de methode via de hdd ontsluiting cover) maar helaas wil hij geen games en of blurays slikken.

Hopelijk is niet de dunne metalen casing ligt verbogen en is het iets simpels. Van het weekend maar weer eens openen en kijken of het te verhelpen is. Is overigens wel een lastige om weer terug te zetten met die ribbonkabel aan de onderkant. Wel weer een leuk projectje.

Kan hem anders ook nog modden met HEN maar heb liever de games fysiek voor het echte gevoel en verzameling.
Eerste keer dat ik op mijn PS3 SS games fysiek speelde was voor mij ook meteen de reden om HEN te installeren. De blueray drive maakt best veel herrie en het is ook niet constant gezoem waardoor het extra irritant is. Nu stond het ding op mij bureau waardoor ik het natuurlijk goed kon horen.
Fix de drive, verzamel de games die je wil maar ik denk dat het genot beter is als je ze van de HDD speelt. Met HEN kan je de games makkelijk naar de HDD kopieëren en daarvan kan spelen. Er zijn ook nog alternatieve stores die het nog makkelijker maken maar die mogen hier niet besproken worden ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kleinelievewolff
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-09 06:54
Dit zag ik gisteren toen mijn kids het Jeugdjournaal keken, leuke collectie heeft de beste man.

https://jeugdjournaal.nl/...et-gigantische-game-kamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OFV
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 16-09 18:40

OFV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Ik zit met het volgende. Ik kan een crt eigenlijk nergens kwijt. Tenzij ik voor een paar honderd euro een Sony reference crt tv koop.

Dus ik dacht is een oude 4:3 tft/lcd een mooie fallback? Vaak nog een vga aansluiting. Of gaat dat voor veel gedoe zorgen?

(Nog mensen aanwezig volgende week op de beurs in Tilburg? Ga zelf op GBA hunt. Console die ik nog nooit heb gehad)

[ Voor 18% gewijzigd door Ronwiel op 16-08-2024 22:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Bird

The_Bird

Meneer de Raaf

Veel succes met jagen. Meer dan genoeg interessante GBA games om er op te kunnen spelen. Advance Wars blijft wat mij betreft een unieke topper. Golden Sun ook.

Had toen zelfs ook Street Fighter op de GBA en ondanks het gebrek aan knoppen was die toen goed te spelen. Dat was voor mij bij sommige games het grootste nadeel. Twee extra knoppen, zoals bij de Super Nintendo, had sommige games een stuk speelbaarder kunnen maken.

"21 jaar DSL!"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tux3.14
  • Niet online
Ronwiel schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 22:43:
Ik zit met het volgende. Ik kan een crt eigenlijk nergens kwijt. Tenzij ik voor een paar honderd euro een Sony reference crt tv koop.

Dus ik dacht is een oude 4:3 tft/lcd een mooie fallback? Vaak nog een vga aansluiting. Of gaat dat voor veel gedoe zorgen?

(Nog mensen aanwezig volgende week op de beurs in Tilburg? Ga zelf op GBA hunt. Console die ik nog nooit heb gehad)
Oude 4:3 TFT’s zijn echt meuk, al helemaal voor retro gaming. Is een 14 of 20” CRT geen optie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raem
Mario & Luigi: Superstar Saga is voor mij een van de beste GBA games. En Zelda Minish Cap uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Niet online
Tux3.14 schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 23:07:
[...]

Oude 4:3 TFT’s zijn echt meuk, al helemaal voor retro gaming. Is een 14 of 20” CRT geen optie?
Stom helemaal niet aan gedacht. Zal me eens verdiepen in audio splitten/video/rgn verhaal op dat gebied. Weet nog wel van vroeger hoe veel mooier rgb was.

Edit: die dingen gaan ook over de 200 euro op Marktplaats helaas.

[ Voor 8% gewijzigd door Ronwiel op 16-08-2024 23:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Ronwiel maar weinig consoles ondersteunen vga out, VGA heeft H-V sync. Enige die ik zo weet is de dreamcast. Het is vaak sync on composite, sync on luma (s-video sync) of c-sync(vergelijkbaar als sync on composite minus het composite video signaal). En om het nog makkelijker te maken heb je in c-sync 2 varianten namelijk ttl of 470 Omh sync. Die laatste is vaak standaard, komt erop neer dat er een weerstandje zit in de sync waardoor de spanning niet te hoog wordt. Als je ttl c sync aansluit op apparatuur die 470 omh sync verwacht kan je de boel slopen. Gelukkig is die optie zeldzaam. Er zijn PC monitoren die RGBS input accepteren via bnc, dit is dus c sync, maar die kunnen dus minimaal 30 khz aan. Dat komt neer op 480p op 60hz. 240p of 480i is 15khz. In theorie is het mogelijk om 240p120 weer te geven op een pc monitor, maar dat kunnen console s dus niet. Kan je het nog volgen :D.

Heb je te weinig plek voor een CRT, kijk dan naar een upscaler om je oude console aan te sluiten op een moderne tv. Ook daar heb je veel oplossingen in verschillende prijsklassen. Alles hangt af van welke kwaliteit je zoekt en welke functies. Hangt ook een beetje af van welke consoles je wil aansluiten.

De sony reference crt waar je het over hebt is denk ik een pvm. Daar vragen ze veel geld voor tegenwoordig. Zeker sls ze rgb input hebben. Maar niet iedere pvm is hetzelfde, sommige hebben alleen composiet ingang of max s-video.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Nu online

The Zep Man

🏴‍☠️

cold_as_ijs schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 02:13:
@Ronwiel maar weinig consoles ondersteunen vga out, VGA heeft H-V sync. Enige die ik zo weet is de dreamcast.
Oudere versies van de Original Xbox (< 1.6) ondersteunen het onofficieel, van wat ik mij herinner. Dat werkt enkel met spellen die progessieve scan ondersteunen (=de meeste spellen, en voor het kleine aantal problematische spellen bestaan patches).

De PlayStation 2 ondersteunde het officieel, maar enkel voor Linux en voor spellen die ondersteuning hadden voor progressive scan. De benodigde kabel werd meegeleverd in de Linux for PlayStation 2-kit:

Afbeeldingslocatie: https://i.ytimg.com/vi/sGuU6Yr7gng/maxresdefault.jpg

De Xbox 360 heeft officiële ondersteuning voor VGA via diens analoge multi-out connector. Uiteraard moet daarvoor wel de juiste kabel gekocht worden:

Afbeeldingslocatie: https://m.media-amazon.com/images/I/71gtK6+i-uL._AC_UF1000,1000_QL80_.jpg

Tegenhanger PlayStation 3 heeft geen ondersteuning voor VGA.

[ Voor 54% gewijzigd door The Zep Man op 17-08-2024 09:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Niet online
@cold_as_ijs @The Zep Man bedankt voor de tips. Ik bedoelde inderdaad een PVM. Mooie oplossing, maar buiten het budget. En ik blijf het een risico vinden om iets te kopen dat het ook zo maar niet meer kan doen. En nooit geweten dat er een speciale kabel is ontwikkeld voor de PS2.

Chatgpt kwam met de aanbeveling v.w.b. moderne tv's met de Retrothink en OSSC. Dus ik ga daar eens wat videos over bekijken.

Ben zelf even uit het retro wereldje geweest. Ook omdat ik een beetje stoei met het uit gekeken zijn op games in het algemeen. Maar na wat YT videos van 4am laundry (zijn eigen kanaal) en een interview met hem (YouTube: Gamerooms de serie - Pim @4amLaundry (aflevering 9)) bedacht ik me op eens dat je met een andere kijk op de gamesindustrie het vuurtje weer kan aanwakkeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@The Zep Man de ogxbox ondersteunt het alleen via bepaalde oude custom bios. Die mist een hoop features, zeker de laatste paar jaar zijn er flinke stappen gemaakt zoals ondersteuning voor 16TB HDD, UDMA 6 etc…
Net even gechecked, zijn een 20 games die niet werken op 480p https://en.everybodywiki....h_alternate_display_modes maar ze zijn allemaal te patchen. Vraag me dan wel af hoe het werkt met de boot animatie van de xbox want die draait standaard op 480i, maar die kan je dus forceren naar 480p https://www.reddit.com/r/..._bootstartupsplashscreen/

@Ronwiel kijk even naar de GBS control, die is goedkoper dan de OSSC. Je moet nog steeds goede component of scart kabel kopen, maar dat geld voor iedere scaler. Retro gaming cables is een goede shop. Je wil niet met de standaard composiet kabel spelen.
Als laatste optie heb je ook nog de kabels van hyperkin, ze zijn goedkoop. Grote nadeel is dat ze variabele inputlag geven. Mocht je alleen bij de PS2 willen blijven dan is het denk ik een prima oplossing voor 3 tientjes om mee te beginnen. Ik heb ze gehad voor de xbox en sega. Later geswitched naar de retrotink 5x wat stukken beter was, maar daar betaal je dan ook voor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Niet online
@cold_as_ijs Goede tip. 100 euro is een beetje de max die ik wil uitgeven aan een crt tv of een device waardoor het met hdmi ergens kan worden aangesloten.

Zag in een video van Retrothink vs OSSC wel een heel groot verschil in het voordeel van de Retrothink. Niet alleen qua scherpte, maar ook variabele resolutie en beeld dat soms op zwart gaat. Kwam eerder in dit topic ook nog tegen Mcbazel. Maar hoop keus op dat gebied zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die mcbazel lijkt een gbs control in een mooier doosje. Ze zijn goedkoper op aliexpress. Even voor het idee, de gbs 8200 was een goedkope upscaler voor arcade kabinetten zodat ze de crt konden vervangen naar LCD. Die was eigenlijk niet zo goed. Hier heeft iemand een mod voor uitgebracht met een esp32 waardoor het een stuk betere scaler werd. Als je handig bent met een soldeerbout dan kan je hem zelf ook maken voor 3-4 tientjes.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16-09 18:02
Mijn dochters vonden deze in een doos vol met Donald Duck's en Tina's die we een keer via Marktplaats hadden opgehaald. Hopelijk liggen er nog meer in.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ifnOP7gwIu--ilKRjV6VN-x48kI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kdC8Fn9ou0O0EmCcPXSkaJsI.jpg?f=fotoalbum_large

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 20:45
Ik heb hier nog de originele Fort Boyard de legende in de big box, fascinerende game. Hoe die te spelen anno 2024?

Er was ook zon spel over Egypte. Dacht Egypt the game ofzoiets waar je begint in een tombe. Ontzettend lastige point click game weet ik nog.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltweako
Ik zit eigenlijk nog altijd naar een mooie manier te zoeken om mijn retro collectie een beetje uit te stallen.
Hoe hebben jullie dat eigenlijk gedaan?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Hugo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-09 15:02
Hugo schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 14:11:

Helaas niet gelukt. Hij slikt en spuugt nu wel alles zoals je verwacht maar geen spin. Enkel wat herhalend mechanisch gekraak. 😢

Wel weer geleerd hoe het inelkaar zit.
eltweako schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 21:32:
Ik zit eigenlijk nog altijd naar een mooie manier te zoeken om mijn retro collectie een beetje uit te stallen.
Hoe hebben jullie dat eigenlijk gedaan?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-o_qqn6shFXBUZsBKOb-7z-8sVI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/psZYguMik34Q8ZYdGxCvzDLq.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 25% gewijzigd door Hugo op 18-08-2024 22:52 ]

TREQ Formula Rig || Fanatec CSL DD 8NM || MCLaren GT3 V2 || CSL Elite Pedals || 3x LG 27GL63T Ultragear

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The_Bird

The_Bird

Meneer de Raaf

Xyphoid schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 14:32:
Mijn dochters vonden deze in een doos vol met Donald Duck's en Tina's die we een keer via Marktplaats hadden opgehaald. Hopelijk liggen er nog meer in.

[Afbeelding]
Die heb ik ook nog. Zit zelfs een Ocarina of Time prequel manga in met Link's ouders.

"21 jaar DSL!"

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Ronwiel schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 22:43:

Weet niet of je probleem alleen diepte en gewicht is, en eventueel ook hoogte en breedte maar 2 suggestiesties:

1. Plasma
Heb tussen 2009 en 2019 een plasma tv gehad en die had 'gewoon' alle legacy aansluitingen en ik vond het beeld prima te pruimen! Nadelen zijn wel dat ze doorgaans dus wel grotere formaten zijn, relatief zwaar vergeleken met huidige tv's, hoog energie verbruik en ja.......inbranden, ik heb hierom nooit heel veel nes en snes gespeeld. Maar ps2 en hoger wel. Nooit problemen gehad op dit vlak. Ook VELE uren sf4 dus ten alle tijden die grote life bars boven in beeld. (de tv doet het overigens NOG STEEDS zonder vziw inbranden bij vrienden van ons...en het is daar de main tv :o )

2.
Gerecycelde ipad/tablet schermen. Goed je behoudt het probleem van ingangen. Maar met een gbs control is dat eenvoudig en goedkoop op te lossen. Dan heb je wel een dedicated scherm voor de retro meuk en die je ook nog een makkelijk kan roteren (leuk voor shmups en arcade games etc...)
Nadeel hier is dat ik geen idee heb over kosten en met name beschikbaarheid, maar zie ook onze grote vriend dark x van digital foundry:
YouTube: DF Retro Hardware: MiSTer FPGA - A Brilliant Mini Emulation System E...

10 second ninja DONE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

@Sagat De nieuwere plasma's van bijvoorbeeld Panasonic hebben geen last meer van inbranden. Dat waren voornamelijk de wat oudere modellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 09:55:
@Sagat De nieuwere plasma's van bijvoorbeeld Panasonic hebben geen last meer van inbranden. Dat waren voornamelijk de wat oudere modellen.
Dat is ook wat mijn ervaring is, maar omdat voor veel mensen plasma = inbranden is euh 'ingebrand' als associatie wilde ik het wel expliciet vermelden :P

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tux3.14
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 09:55:
En dat zijn vooral de Neo Plasma modellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Niet online
@Sagat Goede tip. Tja, ik had hier dus twee jaar geleden nog twee plasma's staan. Voor paar tientjes opgepikt via Marktplaats. Maar uiteindelijk weggedaan. Maar blijven natuurlijk behoorlijke units.

Gaat dat met schalen wel lekker?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• FrambozenTaart
  • Registratie: Maart 2024
  • Niet online
Niet echt retro, maar toch ook weer wel een beetje: na vele jaren trouwe dienst heeft mijn faforiete Mario mok enkele maanden terug helaas een duikvlucht van de tafel gemaakt...

Op vakantie liep ik toevallig tegen deze aan, in een grote Duitse Müller:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Vh-3H0NaD_vViF1UlBVK1MO3t9g=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/PRjmGV1fsJDI8TULdeiSxgOS.jpg?f=user_large

Vond hem wel toepasselijk omdat koffie mij 's morgens letterlijk een 1up geeft _O-

Ik heb nog nooit actief gezocht naar een mok maar een goeie mok komt altijd bij toeval op je pad :Y

A man who fears suffering is already suffering from what he fears.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ronwiel schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 10:38:
@Sagat Goede tip. Tja, ik had hier dus twee jaar geleden nog twee plasma's staan. Voor paar tientjes opgepikt via Marktplaats. Maar uiteindelijk weggedaan. Maar blijven natuurlijk behoorlijke units.

Gaat dat met schalen wel lekker?
Ik had destijds (en nu nog steeds) zelf geen scaler. Heb nu een B&O crt -je voor mijn retro consoles. Maar via direct aansluiten vond ik het destijds erg fijn. Maar goed, welke consoles heb ik er het meeste op gespeeld?
x360/one ps3/4 en wii af en heel af en toe wat ps2 en snes. Want wanneer ik in die tijd als ik aan het gamen was meestal bezig met current gen of pc.

Tegenwoordig is het totaal andersom...speel bijna primair retro en misschien 5...10% current gen.

10 second ninja DONE

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 3style
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-09 08:40

3style

...

De ene retrowebshop wordt weer door de andere overgenomen. Het waren ook niet al te beste winkels. Ik had alleen wat box protectors besteld.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1_WmMzx4Yg3VRf3GcbwjsiKy7x0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qvFxMPuZXDZebJXyH0UukWp1.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eltweako
Jammer, zo blijven er steeds minder leuke kleine shops over.
Je ziet dit helaas steeds meer, steeds grotere jongens die alles opkopen om maar voorraad te hebben waardoor je op eens hoofdprijzen betaald voor games, consoles en accessoires.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

eltweako schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 11:14:
Je ziet dit helaas steeds meer, steeds grotere jongens die alles opkopen om maar voorraad te hebben waardoor je op eens hoofdprijzen betaald voor games, consoles en accessoires.
Die hoofdprijzen betaalde je al, voornamelijk omdat er zoveel van die kleine webshops hier een business in zagen. Ik heb ook het idee dat er steeds meer verzamelaars afhaken door de hoge prijzen. Dat is denk ik dan ook de reden dat je steeds meer webshop ziet sluiten. Ik zelf koop ook weinig retro games meer, want ik vind het veel te duur. En ik ben denk ik niet de enige.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tux3.14
  • Niet online
eltweako schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 11:14:
Ik verbaasde mij er eerder over dat er zoveel retro game/console webshops zijn in NL voor best wel een niche markt. Sommige shops hebben ook 15+ medewerkers (al zal een deel daarvan ongetwijfeld studenten baantjes zijn). Je moet dus best wat verkopen + gezonde winst marges hebben wil je kunnen bestaan. Een pand, magazijn en medewerkers zijn behoorlijk aan de prijs.
Wellicht dat met minder winkels men juist meer kan verkopen de prijzen kunnen verlagen. We zullen zien.

Ben trouwens het meest te spreken over de welbekende 'Mario' shops (zoals mario64.nl) en de Levelseven.nl shops.
Betaalbaar en doen net dat beetje meer. Dat Magix er mee stopt vind ik niet jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Laatst online: 23:39

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Tux3.14 schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 11:24:
[...]

Ik verbaasde mij er eerder over dat er zoveel retro game/console webshops zijn in NL voor best wel een niche markt. Sommige shops hebben ook 15+ medewerkers (al zal een deel daarvan ongetwijfeld studenten baantjes zijn). Je moet dus best wat verkopen + gezonde winst marges hebben wil je kunnen bestaan. Een pand, magazijn en medewerkers zijn behoorlijk aan de prijs.
Wellicht dat met minder winkels men juist meer kan verkopen de prijzen kunnen verlagen. We zullen zien.

Ben trouwens het meest te spreken over de welbekende 'Mario' shops (zoals mario64.nl) en de Levelseven.nl shops.
Betaalbaar en doen net dat beetje meer. Dat Magix er mee stopt vind ik niet jammer.
Vergeet niet dat Nederland goed op de kaart ligt en daardoor ook makkelijk verzendt naar het buitenland.

Zo zijn er wel meer ‘niche’ webshops die internationaal ook behoorlijk bekend zijn. Toen ik enkele jaren geleden naar een kwalitatief zeer goede super-vhs videorecorder zocht, kwam ik uit op vcrshop, die blijkbaar ook wereldwijd bekend is (kwam ik achter nadat ik wat info zocht over digitalisering op diverse fora).

In het verleden kocht ik nog wel eens wat bij retrogamefreak. Prima webshop was dat. En toen ik mijn collectie ging verkleinen, kreeg ik voor enkele zeldzamere games ook een relatief goed bedrag aangeboden/uitbetaald. Niet de hoofdprijs, maar we fair. Jammer dat die winkel er niet meer is :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Tux3.14 schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 11:24:
[...]

RetroNintendoKopen (LevelSeven.nl) vind ik niet betaalbaar, zie https://www.retronintendokopen.nl/nintendo-64-n64/games
  • € 52 voor een cart-only MK64
  • € 41 voor een cart-only DKR
  • € 40 voor een cart-only SM64
Om maar wat te noemen. Dat is heel erg flink aan de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
  • Laatst online: 15-09 21:04
Michael Knight schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 11:36:
[...]

Vergeet niet dat Nederland goed op de kaart ligt en daardoor ook makkelijk verzendt naar het buitenland.

Zo zijn er wel meer ‘niche’ webshops die internationaal ook behoorlijk bekend zijn. Toen ik enkele jaren geleden naar een kwalitatief zeer goede super-vhs videorecorder zocht, kwam ik uit op vcrshop, die blijkbaar ook wereldwijd bekend is (kwam ik achter nadat ik wat info zocht over digitalisering op diverse fora).

In het verleden kocht ik nog wel eens wat bij retrogamefreak. Prima webshop was dat. En toen ik mijn collectie ging verkleinen, kreeg ik voor enkele zeldzamere games ook een relatief goed bedrag aangeboden/uitbetaald. Niet de hoofdprijs, maar we fair. Jammer dat die winkel er niet meer is :)
Vroeger nog wel eens een collectie voor iemand op MP gezet op verzoek. Ik kreeg toen een hele hoop agressieve berichten van retro webshops die voor weinig de hele set wel even meteen op kwamen halen..

Daar zaten toen ook wel wat bekendere shops bij maargoed, ik heb het over 10 jaar geleden oid zo niet langer.

Adjust non olet, plerumque...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
Toevallig een tijdje geleden nog voor games gekeken, maar je hebt ook nog justingames.nl en Reway.nl nog. Magix Buttons geen goede ervaring mee gehad, buiten dat hij te duur was, heb ik ooit bij hem wat dingen gekocht bij de Retrobeurs in Deurne, bleek achteraf niet te werken en toen ik contact wilde opnemen, kon hij de verkoop niet herinneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Seroczynski schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 11:36:
[...]

RetroNintendoKopen (LevelSeven.nl) vind ik niet betaalbaar, zie https://www.retronintendokopen.nl/nintendo-64-n64/games
Ik vind bijna geen enkele webshop betaalbaar eerlijk gezegd. Maar als ik dan ergens bestel dan het liefst bij press start games, aangezien hij hele duidelijke foto's maakt en ook eerlijk is over beschadigingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tux3.14
  • Niet online
[...]

Ja eens, dat is wel aan de prijs. Nu heb ik daar ook geen games gekocht, enkel HW. Maar dat is ook wel een tijdje geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bird

The_Bird

Meneer de Raaf

[...]

Die prijzen zijn gewoon BS. Pure markup voor de zaak. Ik ben niet van de piraterij maar dit soort prijzen rechtvaardigen het om een rom er van te downloaden. Het is niet dat dat er van die 40 euro geld naar de developer oid gaat, het is puur uitknijpen van de winkel op basis van nostalgie en dat vind ik een walgelijke gewoonte.
Er zijn ook een aantal SNES games die ik best op cart zou willen zoals Batman & Robin maar no way dat ik 200+ euro ga betalen aan een of andere Harry met een tweedehands cartridge zodat hij winst kan trekken.

Daarom ben ik ook gewoon blij dat we tegenwoordig zoveel retro collections op moderne consoles hebben, zelfs van games waarvan je het niet zou verwachten, zoals de Turtles en Jurassic Park games. Dan kan je de games gewoon kopen, en voor een goede prijs. En tuurlijk, er zijn tal van games die nog niet opnieuw uitgebracht zijn, maar het is absoluut een stap in de goede richting. Daarnaast zijn de prijzen van deze collecties vaak ook nog schappelijk, handige extra's en gaat het geld tenminste naar het bedrijf die er werk voor verricht heeft.

"21 jaar DSL!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 12:15:
[...]

Ik vind bijna geen enkele webshop betaalbaar eerlijk gezegd. Maar als ik dan ergens bestel dan het liefst bij press start games, aangezien hij hele duidelijke foto's maakt en ook eerlijk is over beschadigingen.
Zijn er nog wel meer die redelijk goed zijn met foto's. Neem een Madgames, Gamelandgroningen, de eerste ook niet geheel toevallig goede vrienden met Press start ;)

Ik koop heel soms wel wat bij webshops, een enkele keer iets via marktplaats maar, zeker het afgelopen jaar het bijna alles via e-bay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The_Bird schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 16:48:
[...]

Die prijzen zijn gewoon BS. Pure markup voor de zaak. Ik ben niet van de piraterij maar dit soort prijzen rechtvaardigen het om een rom er van te downloaden. Het is niet dat dat er van die 40 euro geld naar de developer oid gaat, het is puur uitknijpen van de winkel op basis van nostalgie en dat vind ik een walgelijke gewoonte.
Er zijn ook een aantal SNES games die ik best op cart zou willen zoals Batman & Robin maar no way dat ik 200+ euro ga betalen aan een of andere Harry met een tweedehands cartridge zodat hij winst kan trekken.

Daarom ben ik ook gewoon blij dat we tegenwoordig zoveel retro collections op moderne consoles hebben, zelfs van games waarvan je het niet zou verwachten, zoals de Turtles en Jurassic Park games. Dan kan je de games gewoon kopen, en voor een goede prijs. En tuurlijk, er zijn tal van games die nog niet opnieuw uitgebracht zijn, maar het is absoluut een stap in de goede richting. Daarnaast zijn de prijzen van deze collecties vaak ook nog schappelijk, handige extra's en gaat het geld tenminste naar het bedrijf die er werk voor verricht heeft.
Alleen zijn sommige van die collectie ook weer net niet. Je mist altijd wel één of meerdere titels. Zoals bij de laatste Jurrassic park, waarom niet de versie op mastersystem meegenomen is... net niet compleet genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bird

The_Bird

Meneer de Raaf

Verwijderd schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 19:15:
[...]

Alleen zijn sommige van die collectie ook weer net niet. Je mist altijd wel één of meerdere titels. Zoals bij de laatste Jurrassic park, waarom niet de versie op mastersystem meegenomen is... net niet compleet genoeg
Ik ben het met je eens. Gezien Sega gewoon meedoet met de Megadrive games op de collectie denk ik dat het wellicht een rechtending is. Dat is soms het probleem met die collecties samenstellen. Dat zeggende ben ik wel blij met het feit dat we en de SNES en de Megadrive games hebben er op , Die laatste heb ik nooit eerder gespeeld. Toch zijn dit soort collecties tricky qua rechten:

Turtles was "makkelijk" gezien de games allemaal door Konami gemaakt zijn en Nickelodeon alle rechten omtrent de Turtles heeft gekocht, Dat ziijn dan maar twee partijen.
Jurassic Park ligt weer ingewikkelder door verschillende developers, sowieso Ocean en Sega, plus Universal die de franchise rechten heeft.

Zelf zou ik graag een Batman collectie zien maar dat zal ook lastig zijn. Zowel Sunsoft als Konami hebben Batman games gemaakt, Warner heeft de Batman-rechten. Ik kan me indenken dat er met de film-games nog portret-rechten van de acteurs zijn en als je het "completer" wil, dan is Batman Forever ook nog eens door een andere studio gemaakt.

"21 jaar DSL!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltweako
Verwijderd schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 11:18:
[...]

Die hoofdprijzen betaalde je al, voornamelijk omdat er zoveel van die kleine webshops hier een business in zagen. Ik heb ook het idee dat er steeds meer verzamelaars afhaken door de hoge prijzen. Dat is denk ik dan ook de reden dat je steeds meer webshop ziet sluiten. Ik zelf koop ook weinig retro games meer, want ik vind het veel te duur. En ik ben denk ik niet de enige.
In mijn geval had ik een kleine gameshop op 10min rijden zonder webshop (wel op marktplaats) die nog eerlijke prijzen vroeg. Kocht vaak games in bundels in en verkocht ze dan los. Heb daar destijds mario kart gekocht voor €15 (3 jaar geleden).
Zijn hele inventaris is gekocht door een online gameshop, geen idee welke, voor een goed bedrag waarna hij gestopt is.

Sindsdien kijk ik nog wel eens wat rond, maar de prijzen zijn echt belachelijk.

Nu wil ik echt geen kast vol met games, heb dan ook een everdrive voor elke console, maar als er iets tussen zit wat ik leuk vind wil ik toch graag het origineel, maar niet voor €79.
Je ziet het ook vaak op veiling sites, staat het bieden op €20 bied er op eens iemand €50 en weg is de game.

De jaren dat je bij de kringloop of op een rommelmarkt een doos met een spelcomputer en tig games voor ene paar tientjes kocht is voorbij, en dat is wel jammer.

[ Voor 6% gewijzigd door eltweako op 21-08-2024 22:24 ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bRlD39gpn4UvzMdIvujFROW67b8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1UmUIA0WeE71QwWrC9uuXGNu.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0qgpfH9F3fWd0UDRI-moo-Oarj4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oXd8JZwlAnptNYzR9pJBzxQN.jpg?f=fotoalbum_large

Laatste 10 van mijn shockboxes zijn binnen voor de IGS PGM. Waren 2 maanden onderweg. Heb ze nog niet allemaal kunnen vullen met een cartridge, mis er nog 5. Die zal ik de komende tijd proberen te scoren. Ziet er dan weer een stuk netter uit dan die beat up arcsde cartridges

Acties:
  • +1 Henk 'm!
https://makemhz.com/blogs...lar-firmware-update-1-6-0
Voor de geïnteresseerde, er is een nieuwe versie van stellar os beschikbaar. Dit draait op de stellar modchip voor de xbox. Weer een hoop features toegevoegd

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• The_Bird

The_Bird

Meneer de Raaf

Ik vond in een oude Power Unlimited de volgende, verdacht uitziende advertentie:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ajn7LWAK8Ogic4aTylPjdtwjxhY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ZQuQ3JE6Pxm32pfhbQDCcggR.png?f=user_large

Dit was uit 1996 en ik raakte benieuwd. Met de internetsnelheden van toen, hoe duur zou het toen geweest zijn om een volledig groot/populair spel te downloaden?

"21 jaar DSL!"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

The_Bird schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 11:48:
Ik vond in een oude Power Unlimited de volgende, verdacht uitziende advertentie:

[Afbeelding]

Dit was uit 1996 en ik raakte benieuwd. Met de internetsnelheden van toen, hoe duur zou het toen geweest zijn om een volledig groot/populair spel te downloaden?
Volgens mij had je toen 33k modems, aangezien 56K pas in 1998 kwam. Quake 2 was volgens mij rond de 90mb. Zou dan rond de 454 minuten duren om dit downloaden. Ik denk dat je hem beter in de winkel op disc kon kopen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-09 17:42
Verwijderd schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 12:14:
[...]

Volgens mij had je toen 33k modems, aangezien 56K pas in 1998 kwam. Quake 2 was volgens mij rond de 90mb. Zou dan rond de 454 minuten duren om dit downloaden. Ik denk dat je hem beter in de winkel op disc kon kopen ;-)
Ik denk dat het meer shareware en shovelware spellen geweest zijn die te downloaden waren. Die zullen op een diskette gepast hebben dus een stuk kleiner geweest zijn. Maar dan nog zal het duur geweest zijn

Hail to the king baby!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bird

The_Bird

Meneer de Raaf

urk_forever schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 12:45:
[...]

Ik denk dat het meer shareware en shovelware spellen geweest zijn die te downloaden waren. Die zullen op een diskette gepast hebben dus een stuk kleiner geweest zijn. Maar dan nog zal het duur geweest zijn
In die tijd kocht ik ook wel eens van die shareware compilatie cd roms voor weinig. Ook al is shareware gratis, het was wel waar voor je geld wanneer je nog geen internet hebt vond ik. En sommige shareware versies waren best uitgebreid.

Die advertentie doet insinueren dat het om hele games gaat maar het zou me niet verbazen als je gelijk hebt. Anders was het gewoon publiekelijk waren aanbieden in een nationaal tijdschrift.

"21 jaar DSL!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07:01
The_Bird schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 11:48:

[Afbeelding]

Waren spellen niet een heel stuk kleiner toentertijd? Meen me te herinneren dat Duke Nukem 3d op drie 3,5" schijfjes kon. En Wolfenstein ook maar een paar diskettes nodig had.

Verder had je ook heel veel platformers zals Keen, Jazz, Hocus Pocus etc. van Apogee die niet zo heel groot waren.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltweako
1 gulden per minuut, wedden dat ze de download afknepen tot enkele bytes per seconden?
Dan dan shareware inpakken met wat andere rommel om zo de bestanden zo groot mogelijk te krijgen.
Alles maar om te zorgen dat je zo lang mogelijk verbonden was.

Adverteren in PU, dus ik denk dat veelal ondoordacht/stiekem ingebeld werd op dit nummer waarna de teleurstelling groot was. En dan moest de telefoonrekening nog komen.

Denk dat dit uit de zelfde categorie komt als "SMS RINGTONE AAN naar 5454!".
Pagina: 1 ... 220 ... 224 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op, dit topic is om retro gaming en al haar facetten te bespreken, het is echter NIET de bedoeling om
- Games aan te schaffen (ruilen/lenen/etc.) van/via mede tweakers.
- Games te verkopen.
- Te vragen wat een game of console waard is.
- Een V&A advertentie te promoten.
- Dit topic is voor en door verzamelaars, s.v.p. geen opmerkingen ala 'Oh wat veel, speel je dat allemaal?' Dat voegt niets toe.