Dan moet je natuurlijk wel zeggen welke het is.Vuikie schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 21:21:
[...]
Vuikie kijkt naar de datum van zn, zelf verdiende, zelf gekochte, eerste spel voor de Sega Mega Drive: 1991
"21 jaar DSL!"
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Dan moet je natuurlijk wel zeggen welke het is.Vuikie schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 21:21:
[...]
Vuikie kijkt naar de datum van zn, zelf verdiende, zelf gekochte, eerste spel voor de Sega Mega Drive: 1991
"21 jaar DSL!"
Sonic, uiteraardThe_Bird schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 10:21:
[...]
Dan moet je natuurlijk wel zeggen welke het is.
Zoals het hoort
"21 jaar DSL!"
Is pappa x2!
Mijn md kwam met Sonic, Quackshot en Greendog! (Wel in 2018 ofzo
10 second ninja DONE
Quackshot is geweldig. Zag er prachtig uit toen het net uitkwam en is nog steeds een aanrader. Niet de langste game maar speelt goed en heeft een erg fraaie presentatie. Jammer dat die dan weer net niet op de MD mini stond.Sagat schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 07:28:
[...]
Mijn md kwam met Sonic, Quackshot en Greendog! (Wel in 2018 ofzo)
"21 jaar DSL!"
Verwijderd
Zijn genoeg spellen die jammer genoeg niet op de mini's stonden. Vermoedelijk een licentie dingetje waar helaas weinig aan te doen is.The_Bird schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 16:45:
[...]
Quackshot is geweldig. Zag er prachtig uit toen het net uitkwam en is nog steeds een aanrader. Niet de langste game maar speelt goed en heeft een erg fraaie presentatie. Jammer dat die dan weer net niet op de MD mini stond.
Het markante is dat Disney wel meewerkt aan dat soort zaken. Castle en World of Illusion stonden er wel op. Wie weet waren alle 3 de games teveel in totaal qua licentiekosten. Wel gaaf dat er uberhaupt gelicenceerde titels op stonden. Wat dat betreft vond ik de MD Mini breder qua aanbod dan de SNES en NES mini.Verwijderd schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 17:09:
[...]
Zijn genoeg spellen die jammer genoeg niet op de mini's stonden. Vermoedelijk een licentie dingetje waar helaas weinig aan te doen is.
"21 jaar DSL!"
Verwijderd
Het zijn soms kleine dingen die het de das om doen. Een stukje muziek is vaak al genoeg. Zeker de 2de had de nodige variatie erop staan maar, je kan nooit iedereen tevreden stellen.The_Bird schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 17:32:
[...]
Het markante is dat Disney wel meewerkt aan dat soort zaken. Castle en World of Illusion stonden er wel op. Wie weet waren alle 3 de games teveel in totaal qua licentiekosten. Wel gaaf dat er uberhaupt gelicenceerde titels op stonden. Wat dat betreft vond ik de MD Mini breder qua aanbod dan de SNES en NES mini.
Verwijderd
Best triest dat ze de controle met de tablet als een nieuw positief iets promoten. Eerste wat ik bij een Wii(u) spel kijk voor kopen, is het met een normale controler speelbaar..didado schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 18:09:
Nog deze nieuwe game kunnen toevoegen aan mijn WiiU collectie.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik heb Wind Waker HD inmiddels 3x uitgespeeld op de Wii U, 1x alleen met Pro controller gespeeld en 2x met de Tablet controller. Hoewel de Pro controller lekkerder in de handen licht, vond ik de Tablet controller bij The wind Waker een fijne toevoeging, vooral bij het gebruikmaken van de schatkaarten.Verwijderd schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 18:34:
[...]
Best triest dat ze de controle met de tablet als een nieuw positief iets promoten. Eerste wat ik bij een Wii(u) spel kijk voor kopen, is het met een normale controler speelbaar..
Every Game has A Story, Only One is A Legend.
Is pappa x2!
Wat mij betreft ook logisch, ze wilde de gimmick van de wii opvolgen, en ja ik denk dat de switch bewezen heeft dat er absoluut een markt was. Alleen de wii u was niet goed genoeg, niet goeg genoeg gemarket ook wellicht. Maar betekent niet dat het voor sommige spelen geen meerwaarde kan zijn, denk dat zombi u ook een goed voorbeeld is en ik hoor dat toad treasure tracker ook veel fijner speelt op wii u. Ik vond de controls op switch idd wel clunky, moet hem nog steeds eens proberen op wii u.Linksquest schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 10:44:
[...]
Ik heb Wind Waker HD inmiddels 3x uitgespeeld op de Wii U, 1x alleen met Pro controller gespeeld en 2x met de Tablet controller. Hoewel de Pro controller lekkerder in de handen licht, vond ik de Tablet controller bij The wind Waker een fijne toevoeging, vooral bij het gebruikmaken van de schatkaarten.
10 second ninja DONE
"21 jaar DSL!"
Is pappa x2!
Ja vreemd genoeg heb ik er daar niet zoveel last van gehad.,...? Dat is een van mijn meest gespeelde wii games, in nsmb wii vond ik het ook irritant maar nog steeds wel speelbaar.The_Bird schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 09:48:
Donkey Kong Country Returns had helemaal irritante motion controls. Schudden met de controller om een rol te doen, wat nodig is voor de lastiger sprongen.
[ Voor 3% gewijzigd door Sagat op 12-08-2024 10:17 ]
10 second ninja DONE
Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski
[ Voor 46% gewijzigd door The Zep Man op 12-08-2024 12:03 ]
Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!
Skyward Sword.. Ik ben één keer dood gegaan in die hele game. En dat was tegen een Skulltulla die ik niet goed prikken kon met de Wiimote, waardoor ik ging ragen, waardoor ik dood ging. En heb nog altijd spierpijn van die eindbaas. Vind het een hele goede game maar de controls waren echt 🤮The Zep Man schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 11:55:
Voor mij was dat bijvoorbeeld The Legend of Zelda: Skyward Sword. Motion controls waren verplicht, terwijl die eigenlijk helemaal niet verplicht hoefden te zijn. Maar ja, ze moesten het doordrukken vanwege MotionPlus. En nee, ik ga geen Switch kopen voor de rerelease.
Voor Mario Galaxy 1/2 vind ik de motion controls minder erg, maar vind ik simpelweg het gebruik van een WiiMote + Nunchuck klungelig (zelfs als zou het geen motion gebruiken).
De Switch controls vond ik ook nog steeds niet heel geweldig hoor. Je gebruikt de rechterstick om de motion controls na te bootsen, wat op zich wel aardig werkt. Maar hierdoor moet je dus een extra knop indrukken om met de rechterstick de camera te kunnen draaien.The Zep Man schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 11:55:
Voor mij was dat bijvoorbeeld The Legend of Zelda: Skyward Sword. Motion controls waren verplicht, terwijl die eigenlijk helemaal niet verplicht hoefden te zijn. Maar ja, ze moesten het doordrukken vanwege MotionPlus. En nee, ik ga geen Switch kopen voor de rerelease.
Klinkt suboptimaal, maar klungelige controls met knoppen, joysticks en triggers vind ik fijner dan motion controls. Alleen niet zo fijn dat ik er een console voor zal kopen.Raem schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 12:24:
De Switch controls vond ik ook nog steeds niet heel geweldig hoor. Je gebruikt de rechterstick om de motion controls na te bootsen, wat opzicht wel aardig werkt. Maar hierdoor moet je dus een extra knop indrukken om met de rechterstick de camera te kunnen draaien.
[ Voor 32% gewijzigd door PsYgHo op 12-08-2024 13:34 ]
Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.
Ja werkt dat koken goed? Lees daar wisselende verhalen over.PsYgHo schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 13:33:
Even de drive belt 2 minuten koken….
Dan haalt hij wel weer een hele tijd…
Dan een ssd erin, dan nieuwe fan, dan HDMI setje erin, ogx 360, en ……
[ Voor 8% gewijzigd door Skire op 12-08-2024 13:52 ]
Ja helemaal mee eens, Zelda vond ik ook stukken minder op de Wii, ook vanwege die motion controles, heb de Switch versie gespeeld, en ja de pro controller support is wat beter, maar nog altijd niet zoals een Traditionele Zelda.The Zep Man schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 11:55:
Bij mij had het een drive issue gefixed. Gevalletje baat het niet dan schaad het niet. Ergste geval moet je sowieso een nieuwe belt.Skire schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 13:39:
[...]
Ja werkt dat koken goed? Lees daar wisselende verhalen over.
Heb nog een 320GB IDE HDD liggen die ik erin gooi. Die SATA adapter is voor als ik ooit een tweede neem.
Plan voor deze Xbox is om de gemodde componentkabel aan te sluiten op de GBS Control. Misschien is het vloeken in de kerk maar via composiet op de CRT ziet het er ook niet slecht uit nu.
"21 jaar DSL!"
Ja precies, en die van Xbox ook wel stiekem, vond die van de Dreamcast ook wel vet.Raem schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 21:21:
Het PS1 bootscreen alleen is al de moeite om de PS1 te gebruiken.
[ Voor 3% gewijzigd door eltweako op 12-08-2024 22:43 ]
Ik wil wel gaan, maar moet even kijken hoe alles loopt kwa planning.sderooij schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 11:16:
gaan er nog mensen van hier naar de retro game beurs in Tilburg volgende week de 25e (zondag)?
Yep, ben ook weer van de partij. Ik ga alleen niet al te vroeg, dat heeft geen zin met die rij waar je dan eerst een uur in moet staan.sderooij schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 11:16:
gaan er nog mensen van hier naar de retro game beurs in Tilburg volgende week de 25e (zondag)?
Hier heb je hem met geluid tenminsteeltweako schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 22:42:
@Linksquest gave aankoop, leuke prijs ook.
Er gaat toch niets boven dit scherm, en het geluid.
Over gifs die je kunt horen gesproken:
[Afbeelding]
Dreamcast en Gamecube hebben ook wel memorabele startup tunes, en persoonlijk vind ik die van de Sega CD (NA) en Saturn (JP) ook erg gaaf.
Ik ben ook van de partij mijn eerste retro game beurs ooit haha ondanks dat ik al 20 jaar verzamel (daar gaat dus denk ik mijn spaargeld)sderooij schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 11:16:
AMD Ryzen 5800X3D, Gigabyte Aorus B550 ITX, AMD RX6900XT, 32GB Corsair DDR4
Resolutie DS:Raem schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 13:38:
Laatst heb ik, eigenlijk voor het eerst, DS games op mijn 3DS XL gespeeld. Maar vond de kwaliteit van het beeld wat tegenvallen en begreep dat dit op een DSi XL er een stuk beter uitziet. Is dat ook echt zo? Zie dat een DSi XL niet zo veel hoeft te kosten, maar als het niet zoveel uitmaakt is het ook weer zonde.
Heb wel een normale DSi, maar het formaat van een XL scherm is toch wel fijn.
Zij legt het wel goed uit in mijn mening "DSi XL Still Worth it in 2020? Heck yes!" Pixel perfect 1:1 noemt ze het. ook legt ze uit dat als je bij het opstarten van een DS spel op de (n)3ds(xl) start of select in houdt je kleiner maar beter beeld krijgt voor DS spellen. ik speel daarom eigenlijk altijd DS spellen op mijn dsi xlRaem schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 13:38:
Laatst heb ik, eigenlijk voor het eerst, DS games op mijn 3DS XL gespeeld. Maar vond de kwaliteit van het beeld wat tegenvallen en begreep dat dit op een DSi XL er een stuk beter uitziet. Is dat ook echt zo? Zie dat een DSi XL niet zo veel hoeft te kosten, maar als het niet zoveel uitmaakt is het ook weer zonde.
Heb wel een normale DSi, maar het formaat van een XL scherm is toch wel fijn.
Vake bei te bange
Die truc van het kleinere scherm op de 3DS ken ik inderdaad, maar dan kan ik het net zo goed op mijn normale DSi spelen.angerfist-yentl schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 14:06:
[...]
Zij legt het wel goed uit in mijn mening "DSi XL Still Worth it in 2020? Heck yes!" Pixel perfect 1:1 noemt ze het. ook legt ze uit dat als je bij het opstarten van een DS spel op de (n)3ds(xl) start of select in houdt je kleiner maar beter beeld krijgt voor DS spellen. ik speel daarom eigenlijk altijd DS spellen op mijn dsi xl
Was ook van plan nog even langs te gaan, moet me alleen een goed budget stellen anders neem ik weer veel te veel mee.jpg97 schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 12:00:
[...]
Yep, ben ook weer van de partij. Ik ga alleen niet al te vroeg, dat heeft geen zin met die rij waar je dan eerst een uur in moet staan.
[ Voor 21% gewijzigd door eltweako op 14-08-2024 15:24 ]
Ga je dat echt doen? Macho Nacho gezien? Ik zie het nut nog niet (voor de komende jaren) om dat te doen.cold_as_ijs schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 14:05:
[...]
Nu de 256 mb ram mod er aan lijkt te komen moet ik die ook maar installeren ben ik bang.
Nee want dat kost mij alleen maar geld hahahaha heb wat problemen met teveel dingen kopen op beurzen ;-)sderooij schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 11:16:
[ Voor 33% gewijzigd door rikoos op 14-08-2024 15:32 ]
Ik heb een xbox met een 1.4ghz cpu mod, dus tja over onzinnige mods gesprokenrikoos schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 15:29:
[...]
Ga je dat echt doen? Macho Nacho gezien? Ik zie het nut nog niet (voor de komende jaren) om dat te doen.
De laatste keer was de rij zo rond een uurtje of 12.00 - 12.30 wel weg. Daarvoor sta je in de rijeltweako schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 14:43:
[...]
Was ook van plan nog even langs te gaan, moet me alleen een goed budget stellen anders neem ik weer veel te veel mee.
Rond welke tijd is het meestal wel te doen kwa drukte?
Over verzamelen gesproken:
.geek: Saoediër sluit 444 consoles aan op 1 tv en krijgt Guinness-wereldrecord
TREQ Formula Rig || Fanatec CSL DD 8NM || MCLaren GT3 V2 || CSL Elite Pedals || 3x LG 27GL63T Ultragear
Copy paste FB:jpg97 schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 12:00:
[...]
Yep, ben ook weer van de partij. Ik ga alleen niet al te vroeg, dat heeft geen zin met die rij waar je dan eerst een uur in moet staan.
thanks, dat klinkt goed! Gepast geld maar mee nemen danOFV schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 15:17:
[...]
Copy paste FB:
Onze kassa is verhuisd en hebben er zelfs 2...en een pinkassa om iedereen zo snel mogelijk naar binnen te laten..WE HEBBEN EEN FAST LANE dmv een €5 briefje kun je door deze versneld naar binnen.....werken jullie ook n beetje mee en hou het gepast klaar...stempelen gaan we niet meer doen...pas als je gaat.......
Uitdrijvûrrrr!
Ik ben ook van de partij met een vriend, heb op één of andere manier als doel om eindelijk 's Sonic CD te kopen. Die bij een beurs in België recent overgeslagen omdat ik andere keuzes had gemaakt, maar nu.....sderooij schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 15:56:
[...]
thanks, dat klinkt goed! Gepast geld maar mee nemen dan
Zoekt men hier nog iets specifieks? Ik ga mijn donkey kong 2 voor de gameboy eindelijk een keer scoren....vorig jaar niet kunnen vinden helaas. Deel 1 en 3 heb k gelukkig al.
Verwijderd
Denk dat we wel even gaan kijken, het is normaal gesproken niet één van de gezelligste beurzen maar, ik ben er al een tijdje niet meer geweest dus laat mij graag verassen.sderooij schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 11:16:
Tegenwoordig toch best gezellig op deze locatieVerwijderd schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 17:29:
[...]
Denk dat we wel even gaan kijken, het is normaal gesproken niet één van de gezelligste beurzen maar, ik ben er al een tijdje niet meer geweest dus laat mij graag verassen.
Eerste keer dat ik op mijn PS3 SS games fysiek speelde was voor mij ook meteen de reden om HEN te installeren. De blueray drive maakt best veel herrie en het is ook niet constant gezoem waardoor het extra irritant is. Nu stond het ding op mij bureau waardoor ik het natuurlijk goed kon horen.Hugo schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 14:11:
Van mijn zus een ps3 slim gekregen. Afgelopen weekend schoongemaakt (Veel stof en sigaretten dust) en gekeken naar de disc drive. Daar zat een spel vast in. Gelukkig heb ik deze er redelijk simpel uit gekregen (dmv de methode via de hdd ontsluiting cover) maar helaas wil hij geen games en of blurays slikken.
Hopelijk is niet de dunne metalen casing ligt verbogen en is het iets simpels. Van het weekend maar weer eens openen en kijken of het te verhelpen is. Is overigens wel een lastige om weer terug te zetten met die ribbonkabel aan de onderkant. Wel weer een leuk projectje.
Kan hem anders ook nog modden met HEN maar heb liever de games fysiek voor het echte gevoel en verzameling.
YouTube: Most Gaming Consoles Connected to a TV - Guinness World Recordskleinelievewolff schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 08:55:
Dit zag ik gisteren toen mijn kids het Jeugdjournaal keken, leuke collectie heeft de beste man.
https://jeugdjournaal.nl/...et-gigantische-game-kamer
[ Voor 18% gewijzigd door Ronwiel op 16-08-2024 22:44 ]
"21 jaar DSL!"
Oude 4:3 TFT’s zijn echt meuk, al helemaal voor retro gaming. Is een 14 of 20” CRT geen optie?Ronwiel schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 22:43:
Ik zit met het volgende. Ik kan een crt eigenlijk nergens kwijt. Tenzij ik voor een paar honderd euro een Sony reference crt tv koop.
Dus ik dacht is een oude 4:3 tft/lcd een mooie fallback? Vaak nog een vga aansluiting. Of gaat dat voor veel gedoe zorgen?
(Nog mensen aanwezig volgende week op de beurs in Tilburg? Ga zelf op GBA hunt. Console die ik nog nooit heb gehad)
Stom helemaal niet aan gedacht. Zal me eens verdiepen in audio splitten/video/rgn verhaal op dat gebied. Weet nog wel van vroeger hoe veel mooier rgb was.Tux3.14 schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 23:07:
[...]
Oude 4:3 TFT’s zijn echt meuk, al helemaal voor retro gaming. Is een 14 of 20” CRT geen optie?
[ Voor 8% gewijzigd door Ronwiel op 16-08-2024 23:29 ]
Oudere versies van de Original Xbox (< 1.6) ondersteunen het onofficieel, van wat ik mij herinner. Dat werkt enkel met spellen die progessieve scan ondersteunen (=de meeste spellen, en voor het kleine aantal problematische spellen bestaan patches).cold_as_ijs schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 02:13:
@Ronwiel maar weinig consoles ondersteunen vga out, VGA heeft H-V sync. Enige die ik zo weet is de dreamcast.
[ Voor 54% gewijzigd door The Zep Man op 17-08-2024 09:17 ]
Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro
Helaas niet gelukt. Hij slikt en spuugt nu wel alles zoals je verwacht maar geen spin. Enkel wat herhalend mechanisch gekraak. 😢Hugo schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 14:11:
Van mijn zus een ps3 slim gekregen. Afgelopen weekend schoongemaakt (Veel stof en sigaretten dust) en gekeken naar de disc drive. Daar zat een spel vast in. Gelukkig heb ik deze er redelijk simpel uit gekregen (dmv de methode via de hdd ontsluiting cover) maar helaas wil hij geen games en of blurays slikken.
Hopelijk is niet de dunne metalen casing ligt verbogen en is het iets simpels. Van het weekend maar weer eens openen en kijken of het te verhelpen is. Is overigens wel een lastige om weer terug te zetten met die ribbonkabel aan de onderkant. Wel weer een leuk projectje.
Kan hem anders ook nog modden met HEN maar heb liever de games fysiek voor het echte gevoel en verzameling.
eltweako schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 21:32:
Ik zit eigenlijk nog altijd naar een mooie manier te zoeken om mijn retro collectie een beetje uit te stallen.
Hoe hebben jullie dat eigenlijk gedaan?
[ Voor 25% gewijzigd door Hugo op 18-08-2024 22:52 ]
TREQ Formula Rig || Fanatec CSL DD 8NM || MCLaren GT3 V2 || CSL Elite Pedals || 3x LG 27GL63T Ultragear
Die heb ik ook nog. Zit zelfs een Ocarina of Time prequel manga in met Link's ouders.Xyphoid schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 14:32:
Mijn dochters vonden deze in een doos vol met Donald Duck's en Tina's die we een keer via Marktplaats hadden opgehaald. Hopelijk liggen er nog meer in.
[Afbeelding]
"21 jaar DSL!"
Is pappa x2!
Weet niet of je probleem alleen diepte en gewicht is, en eventueel ook hoogte en breedte maar 2 suggestiesties:Ronwiel schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 22:43:
Ik zit met het volgende. Ik kan een crt eigenlijk nergens kwijt. Tenzij ik voor een paar honderd euro een Sony reference crt tv koop.
Dus ik dacht is een oude 4:3 tft/lcd een mooie fallback? Vaak nog een vga aansluiting. Of gaat dat voor veel gedoe zorgen?
(Nog mensen aanwezig volgende week op de beurs in Tilburg? Ga zelf op GBA hunt. Console die ik nog nooit heb gehad)
10 second ninja DONE
Verwijderd
Is pappa x2!
Dat is ook wat mijn ervaring is, maar omdat voor veel mensen plasma = inbranden is euh 'ingebrand' als associatie wilde ik het wel expliciet vermeldenVerwijderd schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 09:55:
@Sagat De nieuwere plasma's van bijvoorbeeld Panasonic hebben geen last meer van inbranden. Dat waren voornamelijk de wat oudere modellen.
10 second ninja DONE
En dat zijn vooral de Neo Plasma modellenVerwijderd schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 09:55:
@Sagat De nieuwere plasma's van bijvoorbeeld Panasonic hebben geen last meer van inbranden. Dat waren voornamelijk de wat oudere modellen.
A man who fears suffering is already suffering from what he fears.
Is pappa x2!
Ik had destijds (en nu nog steeds) zelf geen scaler. Heb nu een B&O crt -je voor mijn retro consoles. Maar via direct aansluiten vond ik het destijds erg fijn. Maar goed, welke consoles heb ik er het meeste op gespeeld?Ronwiel schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 10:38:
@Sagat Goede tip. Tja, ik had hier dus twee jaar geleden nog twee plasma's staan. Voor paar tientjes opgepikt via Marktplaats. Maar uiteindelijk weggedaan. Maar blijven natuurlijk behoorlijke units.
Gaat dat met schalen wel lekker?
10 second ninja DONE
Verwijderd
Die hoofdprijzen betaalde je al, voornamelijk omdat er zoveel van die kleine webshops hier een business in zagen. Ik heb ook het idee dat er steeds meer verzamelaars afhaken door de hoge prijzen. Dat is denk ik dan ook de reden dat je steeds meer webshop ziet sluiten. Ik zelf koop ook weinig retro games meer, want ik vind het veel te duur. En ik ben denk ik niet de enige.eltweako schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 11:14:
Jammer, zo blijven er steeds minder leuke kleine shops over.
Je ziet dit helaas steeds meer, steeds grotere jongens die alles opkopen om maar voorraad te hebben waardoor je op eens hoofdprijzen betaald voor games, consoles en accessoires.
Ik verbaasde mij er eerder over dat er zoveel retro game/console webshops zijn in NL voor best wel een niche markt. Sommige shops hebben ook 15+ medewerkers (al zal een deel daarvan ongetwijfeld studenten baantjes zijn). Je moet dus best wat verkopen + gezonde winst marges hebben wil je kunnen bestaan. Een pand, magazijn en medewerkers zijn behoorlijk aan de prijs.eltweako schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 11:14:
Jammer, zo blijven er steeds minder leuke kleine shops over.
Je ziet dit helaas steeds meer, steeds grotere jongens die alles opkopen om maar voorraad te hebben waardoor je op eens hoofdprijzen betaald voor games, consoles en accessoires.
Vergeet niet dat Nederland goed op de kaart ligt en daardoor ook makkelijk verzendt naar het buitenland.Tux3.14 schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 11:24:
[...]
Ik verbaasde mij er eerder over dat er zoveel retro game/console webshops zijn in NL voor best wel een niche markt. Sommige shops hebben ook 15+ medewerkers (al zal een deel daarvan ongetwijfeld studenten baantjes zijn). Je moet dus best wat verkopen + gezonde winst marges hebben wil je kunnen bestaan. Een pand, magazijn en medewerkers zijn behoorlijk aan de prijs.
Wellicht dat met minder winkels men juist meer kan verkopen de prijzen kunnen verlagen. We zullen zien.
Ben trouwens het meest te spreken over de welbekende 'Mario' shops (zoals mario64.nl) en de Levelseven.nl shops.
Betaalbaar en doen net dat beetje meer. Dat Magix er mee stopt vind ik niet jammer.
(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A
RetroNintendoKopen (LevelSeven.nl) vind ik niet betaalbaar, zie https://www.retronintendokopen.nl/nintendo-64-n64/gamesTux3.14 schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 11:24:
[...]
Ik verbaasde mij er eerder over dat er zoveel retro game/console webshops zijn in NL voor best wel een niche markt. Sommige shops hebben ook 15+ medewerkers (al zal een deel daarvan ongetwijfeld studenten baantjes zijn). Je moet dus best wat verkopen + gezonde winst marges hebben wil je kunnen bestaan. Een pand, magazijn en medewerkers zijn behoorlijk aan de prijs.
Wellicht dat met minder winkels men juist meer kan verkopen de prijzen kunnen verlagen. We zullen zien.
Ben trouwens het meest te spreken over de welbekende 'Mario' shops (zoals mario64.nl) en de Levelseven.nl shops.
Betaalbaar en doen net dat beetje meer. Dat Magix er mee stopt vind ik niet jammer.
Vroeger nog wel eens een collectie voor iemand op MP gezet op verzoek. Ik kreeg toen een hele hoop agressieve berichten van retro webshops die voor weinig de hele set wel even meteen op kwamen halen..Michael Knight schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 11:36:
[...]
Vergeet niet dat Nederland goed op de kaart ligt en daardoor ook makkelijk verzendt naar het buitenland.
Zo zijn er wel meer ‘niche’ webshops die internationaal ook behoorlijk bekend zijn. Toen ik enkele jaren geleden naar een kwalitatief zeer goede super-vhs videorecorder zocht, kwam ik uit op vcrshop, die blijkbaar ook wereldwijd bekend is (kwam ik achter nadat ik wat info zocht over digitalisering op diverse fora).
In het verleden kocht ik nog wel eens wat bij retrogamefreak. Prima webshop was dat. En toen ik mijn collectie ging verkleinen, kreeg ik voor enkele zeldzamere games ook een relatief goed bedrag aangeboden/uitbetaald. Niet de hoofdprijs, maar we fair. Jammer dat die winkel er niet meer is
Adjust non olet, plerumque...
Verwijderd
Ik vind bijna geen enkele webshop betaalbaar eerlijk gezegd. Maar als ik dan ergens bestel dan het liefst bij press start games, aangezien hij hele duidelijke foto's maakt en ook eerlijk is over beschadigingen.Seroczynski schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 11:36:
[...]
RetroNintendoKopen (LevelSeven.nl) vind ik niet betaalbaar, zie https://www.retronintendokopen.nl/nintendo-64-n64/gamesOm maar wat te noemen. Dat is heel erg flink aan de prijs.
- € 52 voor een cart-only MK64
- € 41 voor een cart-only DKR
- € 40 voor een cart-only SM64
Ja eens, dat is wel aan de prijs. Nu heb ik daar ook geen games gekocht, enkel HW. Maar dat is ook wel een tijdje geleden.Seroczynski schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 11:36:
[...]
RetroNintendoKopen (LevelSeven.nl) vind ik niet betaalbaar, zie https://www.retronintendokopen.nl/nintendo-64-n64/gamesOm maar wat te noemen. Dat is heel erg flink aan de prijs.
Die prijzen zijn gewoon BS. Pure markup voor de zaak. Ik ben niet van de piraterij maar dit soort prijzen rechtvaardigen het om een rom er van te downloaden. Het is niet dat dat er van die 40 euro geld naar de developer oid gaat, het is puur uitknijpen van de winkel op basis van nostalgie en dat vind ik een walgelijke gewoonte.Seroczynski schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 11:36:
[...]
"21 jaar DSL!"
Verwijderd
Zijn er nog wel meer die redelijk goed zijn met foto's. Neem een Madgames, Gamelandgroningen, de eerste ook niet geheel toevallig goede vrienden met Press startVerwijderd schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 12:15:
[...]
Ik vind bijna geen enkele webshop betaalbaar eerlijk gezegd. Maar als ik dan ergens bestel dan het liefst bij press start games, aangezien hij hele duidelijke foto's maakt en ook eerlijk is over beschadigingen.
Verwijderd
Alleen zijn sommige van die collectie ook weer net niet. Je mist altijd wel één of meerdere titels. Zoals bij de laatste Jurrassic park, waarom niet de versie op mastersystem meegenomen is... net niet compleet genoegThe_Bird schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 16:48:
[...]
Die prijzen zijn gewoon BS. Pure markup voor de zaak. Ik ben niet van de piraterij maar dit soort prijzen rechtvaardigen het om een rom er van te downloaden. Het is niet dat dat er van die 40 euro geld naar de developer oid gaat, het is puur uitknijpen van de winkel op basis van nostalgie en dat vind ik een walgelijke gewoonte.
Er zijn ook een aantal SNES games die ik best op cart zou willen zoals Batman & Robin maar no way dat ik 200+ euro ga betalen aan een of andere Harry met een tweedehands cartridge zodat hij winst kan trekken.
Daarom ben ik ook gewoon blij dat we tegenwoordig zoveel retro collections op moderne consoles hebben, zelfs van games waarvan je het niet zou verwachten, zoals de Turtles en Jurassic Park games. Dan kan je de games gewoon kopen, en voor een goede prijs. En tuurlijk, er zijn tal van games die nog niet opnieuw uitgebracht zijn, maar het is absoluut een stap in de goede richting. Daarnaast zijn de prijzen van deze collecties vaak ook nog schappelijk, handige extra's en gaat het geld tenminste naar het bedrijf die er werk voor verricht heeft.
Ik ben het met je eens. Gezien Sega gewoon meedoet met de Megadrive games op de collectie denk ik dat het wellicht een rechtending is. Dat is soms het probleem met die collecties samenstellen. Dat zeggende ben ik wel blij met het feit dat we en de SNES en de Megadrive games hebben er op , Die laatste heb ik nooit eerder gespeeld. Toch zijn dit soort collecties tricky qua rechten:Verwijderd schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 19:15:
[...]
Alleen zijn sommige van die collectie ook weer net niet. Je mist altijd wel één of meerdere titels. Zoals bij de laatste Jurrassic park, waarom niet de versie op mastersystem meegenomen is... net niet compleet genoeg
"21 jaar DSL!"
In mijn geval had ik een kleine gameshop op 10min rijden zonder webshop (wel op marktplaats) die nog eerlijke prijzen vroeg. Kocht vaak games in bundels in en verkocht ze dan los. Heb daar destijds mario kart gekocht voor €15 (3 jaar geleden).Verwijderd schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 11:18:
[...]
Die hoofdprijzen betaalde je al, voornamelijk omdat er zoveel van die kleine webshops hier een business in zagen. Ik heb ook het idee dat er steeds meer verzamelaars afhaken door de hoge prijzen. Dat is denk ik dan ook de reden dat je steeds meer webshop ziet sluiten. Ik zelf koop ook weinig retro games meer, want ik vind het veel te duur. En ik ben denk ik niet de enige.
[ Voor 6% gewijzigd door eltweako op 21-08-2024 22:24 ]
"21 jaar DSL!"
Verwijderd
Volgens mij had je toen 33k modems, aangezien 56K pas in 1998 kwam. Quake 2 was volgens mij rond de 90mb. Zou dan rond de 454 minuten duren om dit downloaden. Ik denk dat je hem beter in de winkel op disc kon kopen ;-)The_Bird schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 11:48:
Ik vond in een oude Power Unlimited de volgende, verdacht uitziende advertentie:
[Afbeelding]
Dit was uit 1996 en ik raakte benieuwd. Met de internetsnelheden van toen, hoe duur zou het toen geweest zijn om een volledig groot/populair spel te downloaden?
Ik denk dat het meer shareware en shovelware spellen geweest zijn die te downloaden waren. Die zullen op een diskette gepast hebben dus een stuk kleiner geweest zijn. Maar dan nog zal het duur geweest zijnVerwijderd schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 12:14:
[...]
Volgens mij had je toen 33k modems, aangezien 56K pas in 1998 kwam. Quake 2 was volgens mij rond de 90mb. Zou dan rond de 454 minuten duren om dit downloaden. Ik denk dat je hem beter in de winkel op disc kon kopen ;-)
Hail to the king baby!
In die tijd kocht ik ook wel eens van die shareware compilatie cd roms voor weinig. Ook al is shareware gratis, het was wel waar voor je geld wanneer je nog geen internet hebt vond ik. En sommige shareware versies waren best uitgebreid.urk_forever schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 12:45:
[...]
Ik denk dat het meer shareware en shovelware spellen geweest zijn die te downloaden waren. Die zullen op een diskette gepast hebben dus een stuk kleiner geweest zijn. Maar dan nog zal het duur geweest zijn
"21 jaar DSL!"
Waren spellen niet een heel stuk kleiner toentertijd? Meen me te herinneren dat Duke Nukem 3d op drie 3,5" schijfjes kon. En Wolfenstein ook maar een paar diskettes nodig had.The_Bird schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 11:48:
Ik vond in een oude Power Unlimited de volgende, verdacht uitziende advertentie:
[Afbeelding]
Dit was uit 1996 en ik raakte benieuwd. Met de internetsnelheden van toen, hoe duur zou het toen geweest zijn om een volledig groot/populair spel te downloaden?
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq