De laatste dagen bezig geweest met het modden van mijn Xbox 360 Slim. Zowel hardware matig als een case mod. Het is nog een W.I.P., maar kon het niet laten om hier alvast wat te delen. Eigenlijk moet enkel het frontje nog van de juiste verf worden voorzien en er weer opgezet worden. Dat had ik al gedaan maar ben totaal niet blij met het resultaat, dus het frontje moet opnieuw. De rest is eigenlijk af.
Hardware matig aangepakt:
- RGH3.0 Mod. Het betreft een Corona V1/V2 revisie. Dus 2 wires en een 1K resistor. De flash is uitgevoerd met een Raspberry Pi Pico. Die hoefde er niet in te blijven, eenmalig flashen en weer desolderen.
- 250GB HDD vervangen door een 256GB SSD. Voor mij voldoende. De Arcade games zijn rond de 50 a 200MB en X360 games zijn rond de 7 a 8GB.
- Koelpasta van de CPU/GPU vervangen
- Chipset voorzien van een heatsink (niet perse nodig... maar vooral omdat het kan)
- Flink gereinigd met IPA.
Ik zat nog even te twijfelen om ook een recap te doen. Maar de console is van 2012 en het zag er allemaal nog prima uit, dus dat maar laten zitten. Doen we over 10 jaar ofzo wel

Ventilator is van zich zelf al mega stil, dus die niet vervangen.
Betreft de casemod. De Xbox 360 Slim was mat zwart en zat her en der onder de krassen. Zag er gewoon niet mooi uit. Maar ook zonder krassen is ie best saai om te zien. Het liefst had ik ook een Phat 360 Premium gehad in originele staat (die had ik vroeger namelijk ook sinds launch), maar die zijn simpelweg niet betrouwbaar. Het is gewoon wachten op een RROD maar ook de RGH/Jtag mods zijn niet even betrouwbaar en tevens ook niet toe te passen op elke revisie. Dus besloten om een Xbox 360 Slim te gebruiken, maar dan te voorzien van de Phat Xbox 360 Premium kleuren. Dus de body wit, de zijkanten (waar o.a. de HDD zit) grijs en de DVD front in het zilver.
Om het af te maken heb ik ook een custom NAND firmware er op geflashed. In de basis is het gewoon de laatste kernel met RGH3.0 glitch, maar ook met de originele boot animatie video uit 2005/2006. En eenmaal opgestart... jawel, de blades dash en volledig werkend
Ook de Aurora dash en de laatste officiële Xbox 360 dash staat er ook gewoon op.
De controllers ook opgeknapt. Uit elkaar gehaald, elk onderdeel flink gereinigd en nieuwe thumbsticks er in. Ze voelen als nieuw nu
Pictures, zoals gezegd het frontje moet nog: