Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:42
Vrijdag schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 13:48:
[...]

Waren spellen niet een heel stuk kleiner toentertijd? Meen me te herinneren dat Duke Nukem 3d op drie 3,5" schijfjes kon. En Wolfenstein ook maar een paar diskettes nodig had.

Verder had je ook heel veel platformers zals Keen, Jazz, Hocus Pocus etc. van Apogee die niet zo heel groot waren.
Inderdaad de shareware versies waren meestal 1 of een paar diskettes groot. Ik heb destijds nog een shareware verzameling van Apogee gekocht met een aantal shareware spellen, vziw zaten daar Halloween Harry en Call of the Shadows in ieder geval bij.
Die stonden ook op 1 diskette.

Hail to the king baby!

Acties:
  • +19 Henk 'm!
Deze stond in de buurt te koop met 2 controllers (waarvan 1 kapotte) op MP. Kon hem uiteindelijk voor een zacht prijsje overnemen. Heeft wat TLC nodig, maar een keertje hem helemaal goed schoonmaken en een keer retrobrighten. Maar heb eigenlijk een te grote backlog aan retro projectjes. De gast waarvan ik hem kocht had een mooie collectie Nintendo consoles staan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bijF60Za8MHuWwHZpuIVxqUwHy4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Qr14fD8BKAOv6gtZ4g9sOvya.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Bird
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11-09 14:11

The_Bird

Meneer de Raaf

Bladerend door oude PU's valt me ook op dat de reviews in veel gevallen toch een stuk minder goed zijn dan ik toendertijd dacht. Vaak is de de helft van de review een onzinverhaal of een uitleg van het verhaal van het spel, over de gameplay worden misschien 2 regels gerept en door de vormgeving is de daadwerkelijke tekst vrij karig.
Daarnaast ook gewoon veel slordigheden. Zo worden soms 2 games van verschillende systemen tegelijk gereviewed terwijl het verschllende games zijn. (Zoals Sparkster 2 Megadrive en Sparkster SNES) en ik kwam zelfs een review tegen waarin een ander spel wordt gereviewed dan dat er staat. (Sonic CD voor de PC werd gereviewed als Sonic 1 voor de PC en er werd niks gezegd over het unieke tijdreizen van Sonic 1)

Typisch een geval van leuk om in terug te kijken maar inhoudelijk een geval rooskleurig terugkijken.

Wat wel leuk was is dat ik een advertentie van mezelf terugzag waarin ik toen een spel voor de SNES wilde ruilen. Eigenlijk best riskant nu ik er over terugkijk maar de ruil ging toendertijd gelukkig goed.

[ Voor 10% gewijzigd door The_Bird op 24-08-2024 10:28 ]

"21 jaar DSL!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
The_Bird schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 10:26:
Bladerend door oude PU's valt me ook op dat de reviews in veel gevallen toch een stuk minder goed zijn dan ik toendertijd dacht. Vaak is de de helft van de review een onzinverhaal of een uitleg van het verhaal van het spel, over de gameplay worden misschien 2 regels gerept en door de vormgeving is de daadwerkelijke tekst vrij karig.
Daarnaast ook gewoon veel slordigheden. Zo worden soms 2 games van verschillende systemen tegelijk gereviewed terwijl het verschllende games zijn. (Zoals Sparkster 2 Megadrive en Sparkster SNES) en ik kwam zelfs een review tegen waarin een ander spel wordt gereviewed dan dat er staat. (Sonic CD voor de PC werd gereviewed als Sonic 1 voor de PC en er werd niks gezegd over het unieke tijdreizen van Sonic 1)

Typisch een geval van leuk om in terug te kijken maar inhoudelijk een geval rooskleurig terugkijken.

Wat wel leuk was is dat ik een advertentie van mezelf terugzag waarin ik toen een spel voor de SNES wilde ruilen. Eigenlijk best riskant nu ik er over terugkijk maar de ruil ging toendertijd gelukkig goed.
De PU stond ook echt bekend om de onzinartikelen en het onderbroekenlolgehalte, dat was eigenlijk ook de charme. Maar inderdaad, veel fouten werden gemaakt en de redactie was dan ook niet echt je van het. Maar altijd heel erg leuk om te lezen, juist omdat het zo anders was :)

Veeel cheats die bij Eeuwig Leven stonden werkten ook niet/werden klakkeloos overgenomen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Vrijdag schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 13:48:
[...]

Waren spellen niet een heel stuk kleiner toentertijd? Meen me te herinneren dat Duke Nukem 3d op drie 3,5" schijfjes kon. En Wolfenstein ook maar een paar diskettes nodig had.

Verder had je ook heel veel platformers zals Keen, Jazz, Hocus Pocus etc. van Apogee die niet zo heel groot waren.
Over Duke Nukem 3D gesproken, iemand hier de VR versie weleens geprobeerd? Echt megavet om gewoon in de D3D wereld rond te lopen, die mod werkt echt goed. Een van mijn favoriete DOS games, had die vroeger op mijn P1 en helemaal grijs gespeeld :)

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bird

The_Bird

Meneer de Raaf

Exorcist schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 10:31:
[...]

De PU stond ook echt bekend om de onzinartikelen en het onderbroekenlolgehalte, dat was eigenlijk ook de charme. Maar inderdaad, veel fouten werden gemaakt en de redactie was dan ook niet echt je van het. Maar altijd heel erg leuk om te lezen, juist omdat het zo anders was :)

Veeel cheats die bij Eeuwig Leven stonden werkten ook niet/werden klakkeloos overgenomen.
Ik las daar toevallig de cheat in voor Street Fighter 2, waarin je bizarre dingen moest doen om zo de geheime boss Shen Long te kunnen vechten. Een van de bekendste hoaxes.
Dat zeggende, er zaten soms ook wel nuttige cheats en passwords in die wel werkten. Eigenlijk een van de weinige manieren om aan dat soort info te komen toen.

Al kan ik me ook wel een actie van Pepsi herinneren waarbij er game tips aan de binnenkant van de winkels van de flessen cola werden gedrukt.
Teruglezend was dat best een aparte marketingcampagne.

"21 jaar DSL!"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dizzytal
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Beetje off-topic, maar als je inderdaad oud en grijs wordt en zoals Dizzy en de eerste PU nog als jongetje bij de boekenwinkel kocht is het daadwerkelijk wel leuk om eens de PU podcast (geloof Powerpraat?) te luisteren die gaan over het PU jubileum, daarin komen een stel oud gedienden langs en vertellen idd hoe het er aan toe ging en dat ze soms geen idee hadden… erg leuk imho

If you didn't win today, you can always win tomorrow

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 3style
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-09 08:40

3style

...

Sp33dFr34k schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 10:49:
[...]

Over Duke Nukem 3D gesproken, iemand hier de VR versie weleens geprobeerd? Echt megavet om gewoon in de D3D wereld rond te lopen, die mod werkt echt goed. Een van mijn favoriete DOS games, had die vroeger op mijn P1 en helemaal grijs gespeeld :)

[YouTube: HAIL TO THE KING! This Duke Nukem 3D VR Mod KICKS ASS - Ian's VR Corner]
It’s time to kick ass and chew bubblegum…

Was echt een vette game. Veel coole 3D levels gemaakt met een vriend van mij die nu creative director is van een game bedrijfje. Hij heeft volgens mij veel geleerd van die game :)
We lieten de game ook vaak crashen door te klooien met giga veel pipebombs en andere zooi wat kon ontploffen in een kleine ruimte. Dat gebeurde zelfs toen hij de dikste (vobis) pc en gpu had gekocht. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3style

3style

...

Exorcist schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 10:31:
[...]

Ik heb die bladen eigenlijk altijd geskipped in de jaren 90. Ging altijd voor de Engelse (mean machines o.a.) en US bladen die toen nog volop lagen in de Bruna’s.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Khaine
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-09 16:29

Khaine

Python liefhebber

3style schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 19:15:
[...]
Veel coole 3D levels gemaakt
Eerst 4 vertices tekenen in 2d mode, dan jezelf in die kamer positioneren en de Enter key van de numpad induwen. Vervolgens met Page Up/Down het plafond maken en voila ... kamer :D
Op de muur mikken en dan R of T indrukken zorgde ervoor dat je textures kon plakken.

* Khaine kan het zich nog herinneren, ondanks dat ik voor het laatste rond 1998 iets mee gedaan heb.
Zou voor de gein de editor weer eens moeten starten. Bedankt voor deze trip down memory lane.

Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrax0508
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20:08
Hi,

Ik heb een NES gekocht welke ik met de RF switch wil aansluiten op mijn Grundig Lenaro crt tv. Ik probeer het kanaal te zoeken maar ik vind helemaal niks. Iemand een idee?

In de setup krijg ik keuzes die ik niet begrijp:

System—> keuze uit l: BG/DK/I/L

Welke zou ik moeten hebben? Ze hebben het ook over de MHZ frequentie, maar geen idee waar ik dat kan vinden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sderooij
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13:31
vandaag op de beurs gekocht:
1. kapotte nintendo new 3ds, met kapotte schermen/shell. Mooi restauratie projectje :)
2. Donkey kong land 3 , game boy
3. Ducktales, Gameboy
4. Aladdin, Gameboy
5. kapotte gameboy pocket voor rashell :)

Was een goede dag! Wat hebben anderen weten te kopen/verkopen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3style

3style

...

sderooij schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 14:31:
vandaag op de beurs gekocht:
1. kapotte nintendo new 3ds, met kapotte schermen/shell. Mooi restauratie projectje :)
2. Donkey kong land 3 , game boy
3. Ducktales, Gameboy
4. Aladdin, Gameboy
5. kapotte gameboy pocket voor rashell :)

Was een goede dag! Wat hebben anderen weten te kopen/verkopen?
Ik was er met mijn kinderen en een leuke dag gehad in Tilburg. Parkeren kan mooi in de parkeergarage en lekkere Brabantse worstenbroodjes bij de Jumbo :)
Er waren redelijke prijzen imo als je goed zocht. Niet heel veel zeldzame retro dingen of ik heb dingen gemist misschien. Duurde best lang om een rondje te maken op de schaatsbaan. Zelf wat leuke nes games gekocht en kids met die light saber dude en Pikachu op de foto gegaan :)

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• OFV
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 18:40

OFV

Het was weer prima vertoeven in Tilburg. Stevige prijzen en soms een koopje. Rij ging stukken sneller deze keer. Leek ook wat minder druk later op de dag.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W3McS60tBZv41fBVAv_ZskobcsQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0BPPXkBqRf9WoOIlRMGMl7qJ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gIplqVbvNHuboB2N8vmbDRVgc3I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/j3Nag56nhmBAIqrgVO2nn0Mn.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lBKVD-R-5V-UsK-bm6jLOVRCgpA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pt4BKGajan7wrR30U7scAlw8.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fN55NIr447cAuhN4C2u2Y7fQN98=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/o5BjJBQsdb1bY9XdmGMj3gSl.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A3ulKv4k5vQ4MNDDDCoARhso5iU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IJrqV7hN1mPiV0Ci3KnzeBp4.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e49ZdcPCtqLhu4dTLOMbWgKkJ7o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gisUhsmQUXkITYWHjNp44GnZ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f0_yWEJiBTD2bXF_Exf37FpgJdU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yBujK6PPQnHfEQNWFGZn9HqO.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aq8VaEHmAUpdDsFG4uY2TahAocY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wfah4mr9cADmJja8OfEO9vke.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QKGubfVvGuXyUkUmcbNyoO_rj3s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LKJ6wEhP7p7QMnIz6VrnUNqj.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FnD42huO-e4y8g6OQ7bVgR2KPE4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ysrizdPffrAspZXAZRpYUA5l.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/US28XcHVP3CLU02Po2LsY7tsOjI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/665rfN1pd90Lf4CnBx6AeUWc.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vFEfz1NdepnxulLU7qJAPdX368g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZEJf1eXg4eeWXqZBSiLEOqof.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wz3pyQvsD4xKU6KhggB4tX8w_00=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZlJ9Cw8gLUFIxO6SE3XkwbAj.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SpvJlw5tD8zzkEPsE1QywqPnKN0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Bg7xcHYj1rQogPT1hDUTlyps.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B7SQD3M2yBmD3TWUbrUmuaDYnvQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/69DLcq5tRNcLmtUB4BXf7Epm.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E1I3AT4VYIM-6OCOMe3jwu309d0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/weSvRbuubXjitRjUF6rTiHsD.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ztxFopSWbdg55QZc_obA1rCGcAU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qCIu2K5v0cYu9LMc3bj9vLrE.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HXyIT_LrIM3F-zOrqihFvB3tkXk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/j3D08gcXpbEaonzMnh4AIvlt.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 3style

3style

...

Mooie foto’s! NeoGeo cd verkocht wel goed zag ik bij wat mensen die ik daar sprak. Die Japanse MD heb ik gemist. Weinig Japanse MD games gezien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Bird

The_Bird

Meneer de Raaf

Idd mooie foto's. Goede sfeerimpressie.

250 Euro voor een N64 lijkt me wel vriij duur, of vergis ik me nou/.

"21 jaar DSL!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
The_Bird schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 10:26:

Reviews van vroeger in de PU waren volgens mij 2 delen. Geluid/muziek o.i.d. en Graphics/beeld. Later kwamen daar 1-2 onderdelen bij dacht ik. Maar weet niet welke.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daan0s
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 19:37
Ben totaal niet thuis in retro, maar ik vind t altijd wel erg leuk. Maar is die blauwe N64 links op de laatste foto serieus €125 waard? Die heb ik nog liggen thuis, gratis gekregen paar jaar geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3style

3style

...

Niet waard, vragen kan altijd. Denk dat het eerder de helft is voor console only. De vraag is of ze vergeeld zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuikie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:05
Cyrax0508 schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 14:20:
Hi,

Ik heb een NES gekocht welke ik met de RF switch wil aansluiten op mijn Grundig Lenaro crt tv. Ik probeer het kanaal te zoeken maar ik vind helemaal niks. Iemand een idee?

In de setup krijg ik keuzes die ik niet begrijp:

System—> keuze uit l: BG/DK/I/L

Welke zou ik moeten hebben? Ze hebben het ook over de MHZ frequentie, maar geen idee waar ik dat kan vinden?
Het MHZ verhaal heeft betrekking op de tuner. Ik weet niet of jouw TV een zoek functie heeft(ik vermoed van wel), maar je moet de frequentie opzoeken waar de NES op uitzend. Die moet je de tv laten zoeken of je moet t zelf met de hand tunen, maar dan heb je wel een hele oude tv(jaren 80 of ouder)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eltweako
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09:21
Daan0s schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 16:32:
Ben totaal niet thuis in retro, maar ik vind t altijd wel erg leuk. Maar is die blauwe N64 links op de laatste foto serieus €125 waard? Die heb ik nog liggen thuis, gratis gekregen paar jaar geleden.
Van wat ik zie is de geheel blauwe rond de 120 waard, de ice-blue (witte onderkant, blauwe bovenkant) gaat al snel richting de 200 als deze in goede staat is incl, de originele controller.

Verder een mooie beurs, een tijdje naar de jaguar zitten te kijken, maar is me echt te duur om te verzamelen. Verder een leuk aanbod met soms wel extreem grote prijsverschillen tussen kraampjes, de ene vraagt €15 voor Goldeneye N64 in goede staat en protector en de andere €35 voor een vergeeld exemplaar met beschadigd label.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrax0508
Vuikie schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 17:29:
[...]

Het MHZ verhaal heeft betrekking op de tuner. Ik weet niet of jouw TV een zoek functie heeft(ik vermoed van wel), maar je moet de frequentie opzoeken waar de NES op uitzend. Die moet je de tv laten zoeken of je moet t zelf met de hand tunen, maar dan heb je wel een hele oude tv(jaren 80 of ouder)
Thnx, ik kom er helaas niet uit. Ook mijn SNES werkt niet met de RF Switch. Ik heb hem netjes op kanaal 3 gezet en laten zoeken maar hij vindt niks. Hopelijk werkt het wel met die tulpjes. Mijn nes heeft het om die aansluiting maar ik heb geen juiste kabel liggen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Goudstalen
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 15-09 22:35
Vandaag voor de eerste keer op de retro game beurs in Tilburg geweest. Was erg leuk, maar prijzen kunnen wel flink hoog zijn. Toch met wat rondkijken hier en daar wat voor een leuke prijs kunnen scoren. Had gehoopt (voornamelijk GBA) spellen tegen te komen die online lastig te vinden zijn, maar dat viel zwaar tegen, voornamelijk spul wat je ergens anders toch ook zonder veel moeite kan vinden (in ieder geval voor mijn interesse gebied). Maar toch een leuke ervaring en heb een aantal games van mijn lijstje kunnen schrappen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M6x87aD19lnGlDTMkPL1jNR7rFQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/58SwFKlXingmVltfmSTnpITQ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Robertus78
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 28-08 14:20
Sinds een tijd aan het verzamelen. Vaak zie je dan foto's voorbijkomen in het mom van "spontaan aangeboden", "tegen aan gelopen", etcetera. Nooit gedacht ik dit ook een keer zou kunnen zeggen maar dan nu eindelijk wel!

Ik mocht voor iemand een grote collectie Commodore spul verkopen. Cartridges, C128dcr, etcetera. Als deal is het scherm en het apparaat op de foto voor mijn eigen collectie. Een hele blije ik! Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zbh5aYLgJUROiDnKlS4B_Ab_hWQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ux4QcpdylmmAtidXH7WCljZr.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• OFV
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 18:40

OFV

Voor de liefhebbers nog 3 komende beurzen in België.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7F_JJMSKoWSuwhLZNdN1nmrqwjo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/91ZiOipJb0JAR9MmVgiPOzxY.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bird

The_Bird

Meneer de Raaf

Goudstalen schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 17:52:
Vandaag voor de eerste keer op de retro game beurs in Tilburg geweest. Was erg leuk, maar prijzen kunnen wel flink hoog zijn. Toch met wat rondkijken hier en daar wat voor een leuke prijs kunnen scoren. Had gehoopt (voornamelijk GBA) spellen tegen te komen die online lastig te vinden zijn, maar dat viel zwaar tegen, voornamelijk spul wat je ergens anders toch ook zonder veel moeite kan vinden (in ieder geval voor mijn interesse gebied). Maar toch een leuke ervaring en heb een aantal games van mijn lijstje kunnen schrappen.

[Afbeelding]
Mag ik vragen hoeveel je voor Lufia betaald hebt?

"21 jaar DSL!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RazorMaron
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 17:46
Op dit moment ben ik bezig met het spelen van ‘Iru’, een Japanse survival horror game voor de PS1, met fan translation. Dit doe ik via een emulator. Het spel zelf zou ik graag willen aanschaffen maar het is heel obscuur. Het is nergens te verkrijgen behalve via eBay met verkopers uit, jullie raden het al, Japan.

Nu is het spel redelijk duur, 50-70€ incl shipping, maar het is mij niet helemaal duidelijk of het ook hierbij blijft. Dien ik hier ook nog eens btw over te betalen? Dan zie ik verder op de site van de belastingdienst het een en ander over invoerrechten en inklaringskosten.

Nu is het spel zelf onder de €150, waardoor het betalen van invoerrechten als het goed is niet van toepassing is. Het betalen van inklaringskosten en btw daarentegen lijkt wel van toepassing. Als dit zo is dan betaal ik anderhalf keer meer dan de initiële koopprijs, wat me weer iets te gortig lijkt. Het lijkt me in dat geval ook niet te doen om iets via eBay aan te schaffen van buiten Europa, of het nu een console, game if iets heel anders is.

Iemand die bovenstaande voor mij zou kunnen verduidelijken?

Me? I'm dishonest, and a dishonest man you can always trust to be dishonest. Honestly. It's the honest ones you want to watch out for, because you can never predict when they're going to say something incredibly stupid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Volgens mij biedt ebay tegenwoordig toch de optie om dit vooraf al in te zien en te betalen? GSP heet dat geloof ik. Dan weet je in ieder geval waar je aan toe bent.

Kans bestaat natuurlijk dat je pakketje ongecontroleerd de douane doorkomt, maar ik zou er gewoon vanuit gaan dat je nog 21% btw plus inklaringskosten betaalt, dan kan het alleen maar meevallen.

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• jpg97
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-09 08:23
Was weer een leuke beurs. Dit keer niet veel games gekocht maar wel een arcade dual tabletop van Wicked gamer & collector.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jTRrRRzxWC_DrBgmduOvQRGRtbs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iO8KlktdyQ0OIXZBRsmG6Art.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3style

3style

...

jpg97 schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 10:10:
Was weer een leuke beurs. Dit keer niet veel games gekocht maar wel een arcade dual tabletop van Wicked gamer & collector.[Afbeelding]
Nice! Richard was er ook inderdaad. Leuke gast, vaak wat aan hem verkocht.
Je kreeg ook een paar muntjes bij aankomst voor zijn grijpmachines.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@RazorMaron ja je moet op alles wat je invoert invoerrechten betalen. Tot €150 is dat alleen btw daarboven komt er een percentage bovenop afhankelijk van wat voor product je importeert. Afhankelijk van de verkoper kan het zijn dat ebay al vooraf de invoerkosten verrekend. Dat is handig want het scheelt weer administratiekosten. Dat is weer afhankelijk van de pakketdienst. Postnl kost bv €6 maar je hebt er ook die €15 euro vragen. Dus reken maar worst case €100. Maar aangezien het voornamelijk commerciële verkopers zijn zal het wel klaar zijn met de vraagprijs + shipping

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
@Goudstalen deel een beetje dezelfde ervaring over de beurs in Tilburg. Erg aan de prijs, zeker als ik de staat van sommige consoles zag. Het scheelde allemaal maar weinig met bijv. Mariowii/Mariogba/etc. waar de consoles in ieder geval schoon zijn gemaakt.

Uiteindelijk niks gekocht. Maar merkte ook wel dat je van te voren echt moet bepalen wat je wil kopen en welke richtprijs. Ben gisteren overladen door het aanbod :).

Achteraf misschien een beetje spijt dat ik ik een GBA, PSone en PS2 slim heb laten liggen :(.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3style

3style

...

Ronwiel schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 11:41:
@Goudstalen deel een beetje dezelfde ervaring over de beurs in Tilburg. Erg aan de prijs, zeker als ik de staat van sommige consoles zag. Het scheelde allemaal maar weinig met bijv. Mariowii/Mariogba/etc. waar de consoles in ieder geval schoon zijn gemaakt.

Uiteindelijk niks gekocht. Maar merkte ook wel dat je van te voren echt moet bepalen wat je wil kopen en welke richtprijs. Ben gisteren overladen door het aanbod :).

Achteraf misschien een beetje spijt dat ik ik een GBA, PSone en PS2 slim heb laten liggen :(.
Klopt, dat viel mij ook op. Veel consoles, maar ook games zijn handelswaar en de broodkruimels en stof van jaren zitten er nog op. Wel bijzonder, want er staan wel degelijk liefhebbers. je moet er dus wat doorheen kijken en zelf schoonmaken heeft ook wel iets :) Einde van de dag wat afdingen kan wel op zo'n beurs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goudstalen
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 15-09 22:35
The_Bird schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 21:24:
[...]

Mag ik vragen hoeveel je voor Lufia betaald hebt?
Die was €40, mijn duurste aankoop van de beurs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltweako
jpg97 schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 10:10:
Was weer een leuke beurs. Dit keer niet veel games gekocht maar wel een arcade dual tabletop van Wicked gamer & collector.[Afbeelding]
Ach, ik heb Wicked gamer gemist, denk dat ik het hele arcade deel gemist heb?
Ik ben alleen in de middag eventjes geweest vanwege tijdgebrek. Dacht dat ik de hele hal rond geweest was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sarlo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-09 09:17
Zelf ook even geweest en alleen Pokemon Black gescoort voor €40 (CIB+).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpg97
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-09 08:23
eltweako schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 14:03:
[...]

Ach, ik heb Wicked gamer gemist, denk dat ik het hele arcade deel gemist heb?
Ik ben alleen in de middag eventjes geweest vanwege tijdgebrek. Dacht dat ik de hele hal rond geweest was.
Nou, ik was er rond de klok van 11.00u en toen stonden er nog meerdere arcade apparaten (waaronder een ieniemienie turtles 4-player kastje). Tegen de klok van 13.00u was alles behalve die al weg.

Dus het kan zijn dat je er wel langs bent gelopen maar dat alles al weg was (zeker als dat in de middag was).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bird

The_Bird

Meneer de Raaf

Goudstalen schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 13:22:
[...]

Die was €40, mijn duurste aankoop van de beurs.
Is idd prijzig maar voor Lufia wel een goede prijs. Daarnaast ook nog eens een leuk spel.

"21 jaar DSL!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sarlo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-09 09:17
The_Bird schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 15:47:
[...]

Is idd prijzig maar voor Lufia wel een goede prijs. Daarnaast ook nog eens een leuk spel.
Zag ook verschillende boxed versies staan incl manual / guide voor +-150 euro. Staat me iets van bij dat die voorheen veel duurder was :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bird

The_Bird

Meneer de Raaf

sarlo schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 16:08:
[...]

Zag ook verschillende boxed versies staan incl manual / guide voor +-150 euro. Staat me iets van bij dat die voorheen veel duurder was :?
Volgens mij waren die minstens 200.

"21 jaar DSL!"

Acties:
  • +3 Henk 'm!
sarlo schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 16:08:
[...]

The_Bird schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 16:22:
[...]

Ik heb mijn big box complete Lufia voor € 70 gekocht, anderhalf jaar geleden or so. Vaak zie je ze wel voor € 100 - 125 online verschijnen.

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• eltweako
Toch nog wat Saturn spellen weten te bemachtigen.
Theme Park is eigenlijk een spel dat ik voor bijna elke console moet hebben, te veel uren in gesleten vroeger.
En doom is wellicht de slechtste doom uit mijn collectie, de saturn versie gebruikt namelijk software rendering en loopt daardoor op momenten met slechts een paar FPS.
SimCity en Myst zijn eigenlijk erg goede ports en onverwacht goed te spelen met de controller.
De hoesjes verkeren ook nog in onverwacht goede staat.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yYiIByV6saO9HXm_xz8MSGvjSaE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/AFtmrVU3lqHbh06GSXSUONWn.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bird

The_Bird

Meneer de Raaf

Seroczynski schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 16:50:
[...]

[...]

Ik heb mijn big box complete Lufia voor € 70 gekocht, anderhalf jaar geleden or so. Vaak zie je ze wel voor € 100 - 125 online verschijnen.
Wat is dat grote boek wat er bij zit? Een soort wakthrough?
Ik weet dat er toendertijd bombarie werd gemaakt vanwege de grote doos.
En natuurlijk dat het Nederlandstalig is, wat vrij uniek was toen.

Uit mijn hoofd weet ik dat Kuifje in Tibet ook Nederlandstalig was. Geen hele beste game maar zag er erg mooi uit voor die tijd. Zijn er voor de rest eigenlijk nog Nederlandstalige SNES games?

"21 jaar DSL!"

Acties:
  • +1 Henk 'm!
The_Bird schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 19:51:
[...]

Wat is dat grote boek wat er bij zit? Een soort wakthrough?
Ik weet dat er toendertijd bombarie werd gemaakt vanwege de grote doos.
En natuurlijk dat het Nederlandstalig is, wat vrij uniek was toen.

Uit mijn hoofd weet ik dat Kuifje in Tibet ook Nederlandstalig was. Geen hele beste game maar zag er erg mooi uit voor die tijd. Zijn er voor de rest eigenlijk nog Nederlandstalige SNES games?
Yes, is een game guide.

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrietje
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12:21
Seroczynski schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 16:50:
[...]

[...]

Ik heb helaas de big box ervan niet meer. Heeft mijn moeder jaren geleden weg gegooid. De guide die er bij zat viel al uit elkaar door gebruik.
Ik moet hem in 1996/1997 nieuw gekocht hebben want FF7 PC lag niet veel later dan dat ik de bibliotheek bij ons.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Bird

The_Bird

Meneer de Raaf

Thanks. Vroeg me dat altijd al af. Ik krijg dan echt het idee dat ze met Lufia het Nederlands publiek warm wilde maken voor de vele RPG's van de SNES. Wellicht die guide erbij zodat zaken niet te ingewikkeld zijn.
Des te ironischer dat we Mario RPG niet kregen.

"21 jaar DSL!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
The_Bird schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 16:22:
[...]

Heb wel vaker geruchten gehoord dat de retro prijzen zouden gaan dalen...het 2600 effect waar de mensen die er nostalgie voor hebben min of meer 'op' zijn en dat de nieuwe gen dan gaat voor ps1/saturn misschien al ps2/cube en og xbox, of zelfs al 'ps360'? :o <+:)

Zou leuk zijn als het waar is...maar iets met een zwaluw...

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bird

The_Bird

Meneer de Raaf

Ik denk dat daar wel iets in zit. Prijzen voor N64 games lijken de afgelopen jaren hoger en SNES iets minder. Het blijft vraag en aanbod natuurlijk.
Daarbij is het voor de nieuwere generatie minder nostalgisch waardoor emulatie een prima optie is om de oude games te ervaren.

"21 jaar DSL!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tux3.14
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Sagat schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 10:03:
[...]

Heb wel vaker geruchten gehoord dat de retro prijzen zouden gaan dalen...het 2600 effect waar de mensen die er nostalgie voor hebben min of meer 'op' zijn en dat de nieuwe gen dan gaat voor ps1/saturn misschien al ps2/cube en og xbox, of zelfs al 'ps360'? :o <+:)

Zou leuk zijn als het waar is...maar iets met een zwaluw...
Ik heb niet het idee dat prijzen aan het dalen zijn. Eerder nog hoog blijven of zelfs stijgen. Ik merk dat Gen6 en zelfs Gen7 HW al lichtjes aan het stijgen zijn.

Maar een OG Xbox of PS2 in goede staat vinden voor een tientje is al voorbij. Het is nu minimaal 30 a 40 euro. Niet wereld schokkend natuurlijk, maar het is een stijgende lijn. Idem dito voor controllers; Xbox 360 controllers in goede staat (dus geen versleten thumbsticks) gelijk aan de nieuwprijs nu en nieuw in verpakking 100+ euro.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:34
Misschien is de Virtual Boy een outlier hierin, maar die wordt alleen maar duurder en duurder en niet zo'n beetje ook. Verreweg de meeste mensen die het kopen, hebben er geen nostalgische gevoelens bij, want nooit gehad.
Ik geloof niet dat het zo zal worden, helaas. Verzamelen is een bepaalde tic die mensen hebben en als je die in het gamen hebt, dan zijn de bijzondere zaken vooral aantrekkelijk, dus duur. Aangezien het inmiddels relatief heel oude apparaten zijn, zullen er ook minder en minder functionerende aanwezig zijn.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tux3.14
  • Niet online
Koldur schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 10:22:
Misschien is de Virtual Boy een outlier hierin, maar die wordt alleen maar duurder en duurder en niet zo'n beetje ook. Verreweg de meeste mensen die het kopen, hebben er geen nostalgische gevoelens bij, want nooit gehad.
Ik geloof niet dat het zo zal worden, helaas. Verzamelen is een bepaalde tic die mensen hebben en als je die in het gamen hebt, dan zijn de bijzondere zaken vooral aantrekkelijk, dus duur. Aangezien het inmiddels relatief heel oude apparaten zijn, zullen er ook minder en minder functionerende aanwezig zijn.
Komt nog bij dat sommigen geen idee hebben wat ze aan waarde bezitten. Of ze vinden het gewoon de tijd niet waard om het te verkopen op MP oid.

Was een tijdje terug bij de stort. Zie ik iemand twee Playstation2 consoles en wat accessoires in de container gooien. Nou zijn er daar heel veel van verkocht, maar als mensen dat ook doen met consoles die minder zijn verkocht zoals een DC, N64, GC, OG XBox dan word het wel allemaal wat zeldzamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:06

D4NG3R

kiwi

:)

Tux3.14 schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 10:25:
Was een tijdje terug bij de stort. Zie ik iemand twee Playstation2 consoles en wat accessoires in de container gooien. Nou zijn er daar heel veel van verkocht, maar als mensen dat ook doen met consoles die minder zijn verkocht zoals een DC, N64, GC, OG XBox dan word het wel allemaal wat zeldzamer.
Ongetwijfeld dat dit veel gebeurt, men komt een oude console tegen ergens op zolder of achter in een kast, hecht daar geen waarde aan en gooit deze simpelweg.. weg! Het blijft natuurlijk relatief niche, genoeg mensen welke er geen weet van hebben dat er soms grof geld neer word gelegd voor iets wat velen simpelweg als een stuk oud jeugdspeelgoed zien.

En natuurlijk is er ook een stukje timing.. M'n vader heeft een jaar of ~15 geleden een hele hoop LP's weggegooid, dingen waren geen fluit waard. En toen begon iedereen opeens (weer) met het verzamelen van LP's. :+

[ Voor 8% gewijzigd door D4NG3R op 27-08-2024 11:39 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyrax0508
D4NG3R schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 11:37:
[...]

Ongetwijfeld dat dit veel gebeurt, men komt een oude console tegen ergens op zolder of achter in een kast, hecht daar geen waarde aan en gooit deze simpelweg.. weg! Het blijft natuurlijk relatief niche, genoeg mensen welke er geen weet van hebben dat er soms grof geld neer word gelegd voor iets wat velen simpelweg als een stuk oud jeugdspeelgoed zien.

En natuurlijk is er ook een stukje timing.. M'n vader heeft een jaar of ~15 geleden een hele hoop LP's weggegooid, dingen waren geen fluit waard. En toen begon iedereen opeens (weer) met het verzamelen van LP's. :+
Het is vooral timing zelfs. Ik verzamel sinds een jaar of 2 Nintendo retro consoles en games en ik ben eigenlijk te laat begonnen.

Ik verzamel gelukkig vooral voor mezelf vanuit nostalgie. Ik koop dus vooral wat ik "vroeger" zelf heb gehad of veel heb gespeeld bij anderen. Ik koop geen spul waar ik niks mee heb alleen omdat ik verwacht dat de waarde zal stijgen.

Wel verzamel ik alleen CIB in -minimaal- goede staat en dat kost een stuk meer. Ik ben er eigenlijk veel drukker mee dan met echt gamen :+ Ondertussen heb ik dan ook een aardige gameroom met mooie retroconsoles en games. Alles uiteraard werkend en direct speelbaar in mijn kamer.

Mijn familie en vrienden vinden het een museum(pje) geworden en ik hoor vaak dat ze thuis nog even op zolder gaan kijken omdat ze nog een SNES oid zouden moeten hebben liggen. Soms is dat ook zo en dan komen ze mij vragen hoeveel ze ervoor kunnen krijgen. Dan komen ze me toch met een lelijk oud ding aanzetten die honderdvijftig keer van de trap is gevallen en waar moeders 6 jaar lang naast heeft zitten roken in de jaren '90 :) :)

Ze denken dat dat ze er honderden euro's voor gaan krijgen omdat ze weleens wat prijzen horen van mijn spul. Dat mijn zooi in mint conditie is en CIB is natuurlijk maar een klein verschilletje in hun ogen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!
Ik was met een vriend zondag ook in Tilburg. Was op zich prima, maar wel dezelfde constateringen als al eerder door anderen hier gemeld.

- Veel Pokémonkaarten, leuk dat het een ding is maar het was heel veel tov waar "wij" voor komen, maar dat is subjectief
- Dure (en vieze) consoles met name
- Prijzen hoog over t algemeen, uitzonderingen daargelaten en ergens logisch

Heb zelf alleen Sneak King opgepikt voor de 360, zocht zelf naar bijv. Sonic CD voor een leuk bedrag maar aanbod Saturn games was karig in mijn optiek. De vriend die ik meehad had een ZGAN Xbox One Day One edition (met Kinect dus etc.) voor 60 Euro na wat afdingen, heel netjes. Heb hem nog een 360 Premium gegeven die niet vergeeld was (eerste editie, geen RROD, alleen component/composiet out). Helaas geen blades dashboard. En nog wat games, niet spannend.

Sommige mensen mogen echter echt wel iets doen aan hun odeur, het past bij wat je verwacht bij zoiets maar man, er bestaat deoderant en een douche/bad....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrax0508
Exorcist schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 11:57:
Ik was met een vriend zondag ook in Tilburg. Was op zich prima, maar wel dezelfde constateringen als al eerder door anderen hier gemeld.

- Veel Pokémonkaarten, leuk dat het een ding is maar het was heel veel tov waar "wij" voor komen, maar dat is subjectief
- Dure (en vieze) consoles met name
- Prijzen hoog over t algemeen, uitzonderingen daargelaten en ergens logisch

Heb zelf alleen Sneak King opgepikt voor de 360, zocht zelf naar bijv. Sonic CD voor een leuk bedrag maar aanbod Saturn games was karig in mijn optiek. De vriend die ik meehad had een ZGAN Xbox One Day One edition (met Kinect dus etc.) voor 60 Euro na wat afdingen, heel netjes. Heb hem nog een 360 Premium gegeven die niet vergeeld was (eerste editie, geen RROD, alleen component/composiet out). Helaas geen blades dashboard. En nog wat games, niet spannend.

Sommige mensen mogen echter echt wel iets doen aan hun odeur, het past bij wat je verwacht bij zoiets maar man, er bestaat deoderant en een douche/bad....
Ik zou dit jaar gaan omdat ik een NES in doos wilde, maar net 2 dagen voor de datum van de beurs vond ik er eentje voor een hele mooie prijs. Ik had hem voor net € 200,00 compleet in mint conditie met zapper en games. Toen besloten om niet meer naar Tilburg te gaan want ik zou anders alleen maar dingen gaan kopen om het kopen :)

:+ Die laatste zin hahaha. Ik moet er niet aan denken brrrrr.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Cyrax0508 schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 12:21:
[...]

Ik zou dit jaar gaan omdat ik een NES in doos wilde, maar net 2 dagen voor de datum van de beurs vond ik er eentje voor een hele mooie prijs. Ik had hem voor net € 200,00 compleet in mint conditie met zapper en games. Toen besloten om niet meer naar Tilburg te gaan want ik zou anders alleen maar dingen gaan kopen om het kopen :)

:+ Die laatste zin hahaha. Ik moet er niet aan denken brrrrr.
Er waren NES-systemen in doos, in nette staat (iig de doos, console/inhoud geen idee) maar ook voor meer dan wat jij dan betaald hebt. Denk dat je zoiets ook echt buiten dit soort beurzen om moet zoeken of echt einde dag enorm afdingen als dat al lukt. Kan nog steeds niet geloven dat ik járen geleden een NES Action Pack compleet in ZGAN doos heb opgehaald ergens voor 25 Euro, net voordat de gekte ontstond.

Wil zelf nog een SNES doos (bij voorkeur Mario All-Stars editie omdat ik die vroeger had) maar no way dat ik zoveel geld ga betalen.

Ook voor N64 geldt dat het niet leuk meer is. Heb zelf gelukkig alle fun-edities inc. de grapefruit N64 en jungle green Donkey Kong versie, maar om die voor de bedragen te kopen die men ervoor vroeg, los van de staat op zich, nee bedankt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LoCuTuS2000
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:40

LoCuTuS2000

Resistance is futile

......

Een paar maanden geleden was ik bij een retro beurs in Joure, mijn vriendin ging ook mee en wij hadden dezelfde conclusie. We grapten al tegen elkaar: als deze bezoekers iets minder zouden uitgeven aan games en iets meer aan een wasmachine, zeep en deo zou de wereld voor iedereen een mooiere plek zijn :P Echt hoe krijg je het voor elkaar om zo te ruiken, ik begrijp het niet. En dan ook niet 1 persoon maar een fris voorkoman was meer uitzondering dan andersom. Best verdrietig eigenlijk als je er goed over nadenkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyrax0508
Exorcist schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 12:41:
[...]

Er waren NES-systemen in doos, in nette staat (iig de doos, console/inhoud geen idee) maar ook voor meer dan wat jij dan betaald hebt. Denk dat je zoiets ook echt buiten dit soort beurzen om moet zoeken of echt einde dag enorm afdingen als dat al lukt. Kan nog steeds niet geloven dat ik járen geleden een NES Action Pack compleet in ZGAN doos heb opgehaald ergens voor 25 Euro, net voordat de gekte ontstond.

Wil zelf nog een SNES doos (bij voorkeur Mario All-Stars editie omdat ik die vroeger had) maar no way dat ik zoveel geld ga betalen.

Ook voor N64 geldt dat het niet leuk meer is. Heb zelf gelukkig alle fun-edities inc. de grapefruit N64 en jungle green Donkey Kong versie, maar om die voor de bedragen te kopen die men ervoor vroeg, los van de staat op zich, nee bedankt.
Ja, die beurzen zijn vaak erg prijzig, ik had niet het idee dat ik voor € 200,00 een NES Action Pack CIB in zo'n goede staat daar zou vinden. Dat is toen een mooie deal geweest zeg. Dat zeg ik, ik ben echt te laat begonnen :)

Ik heb wel een SNES in doos (Super Mario World versie) maar die was inderdaad prijzig. De console en doos zijn wel een een goede conditie, maar ik betaalde daar toch wel rond de € 225,00 voor.

Ik zoek zelf nog wel een N64 CIB, dan heb ik alle consoles van Nintendo in bezit. Maar hij moet wel in een goede conditie zijn en dat is toch best lastig, ook op MP.

De GameCube is mijn favoriete console van Nintendo, gek genoeg is dat de enige die ik niet CIB heb omdat ik de doos er niet bij heb.

De GC had ik van mijn zus overgenomen, dus ik wist dat hij in top staat was. Alleen geen doos. En later nog een zilveren op de kop kunnen tikken, helaas ook zonder doos. Maar alleen een doos is ook bijna niet te vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Bird

The_Bird

Meneer de Raaf

Koldur schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 10:22:
Daarnaast zijn er weinig van uitgebracht. Niet in Europa bijvoorbeeld. Ik heb er een een flink aantal jaar terug kunnen kopen voor 80 euro met iets van 10 spellen ofzo. Goede deal.

Wat ik op een andere retrobeurs gekocht heb trouwens was.een stap Club Nintendo magazines, inclusief een over de Virtual Boy.
Volgens de cover was de VB "De toekomst van Nintendo.".
Heerlijk. Hoe ze dat hypeten. Met de VB is het.immers nét alsof je zelf in de game wereld zit.

"21 jaar DSL!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
The_Bird schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 13:07:
[...]

Daarnaast zijn er weinig van uitgebracht. Niet in Europa bijvoorbeeld. Ik heb er een een flink aantal jaar terug kunnen kopen voor 80 euro met iets van 10 spellen ofzo. Goede deal.

Wat ik op een andere retrobeurs gekocht heb trouwens was.een stap Club Nintendo magazines, inclusief een over de Virtual Boy.
Volgens de cover was de VB "De toekomst van Nintendo.".
Heerlijk. Hoe ze dat hypeten. Met de VB is het.immers nét alsof je zelf in de game wereld zit.
Die heb ik volgens mij ook nog ergens, al wist ik toen ook al dat het niet je van het was gevoelsmatig. En sowieso idd niet in Europa dat scheelt :+

Stond op de beurs overigens nog een Jaguar in doos voor 400 Euro +-. Heb er zelf 1 zonder doos, maar ik weet me nog heel goed te heugen dat die dingen voor 25 Gulden (!) nieuw werden verkocht bij de Intertoys toen het flopte. If only we knew....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Exorcist schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 13:14:
[...]

Die heb ik volgens mij ook nog ergens, al wist ik toen ook al dat het niet je van het was gevoelsmatig. En sowieso idd niet in Europa dat scheelt :+

Stond op de beurs overigens nog een Jaguar in doos voor 400 Euro +-. Heb er zelf 1 zonder doos, maar ik weet me nog heel goed te heugen dat die dingen voor 25 Gulden (!) nieuw werden verkocht bij de Intertoys toen het flopte. If only we knew....
Bij de VB had ik echt zoiets dat het niet voor mij was, en met wat ik in de bladen las werd dat aardig bevestigd. Heb er kort even mee kunnen spelen in het hcm in helmond, erg tof om toch in het echie mee te maken maar nope, niets iets wat ik zelf wil.

De jaguar zou ik verzamel technisch wel willen maar qua games? Tempest is leuk maar verder? AvP vond ik vreselijk tegen vallen (mogelijk vroeger wel tof, helemaal als je geen pc had) en voor de rest......weinig echt exclusieve toppers, paar games die mogelijk net iets fijner spelen dan op de amiga, en rayman is ook vet, maar speel die toch liever op ps1 of saturn denk ik...

Even snel een top20 games gegoogled maar ugh...nope
https://retrododo.com/best-atari-jaguar-games/

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sagat schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 13:25:
[...]

Bij de VB had ik echt zoiets dat het niet voor mij was, en met wat ik in de bladen las werd dat aardig bevestigd. Heb er kort even mee kunnen spelen in het hcm in helmond, erg tof om toch in het echie mee te maken maar nope, niets iets wat ik zelf wil.

De jaguar zou ik verzamel technisch wel willen maar qua games? Tempest is leuk maar verder? AvP vond ik vreselijk tegen vallen (mogelijk vroeger wel tof, helemaal als je geen pc had) en voor de rest......weinig echt exclusieve toppers, paar games die mogelijk net iets fijner spelen dan op de amiga, en rayman is ook vet, maar speel die toch liever op ps1 of saturn denk ik...

Even snel een top20 games gegoogled maar ugh...nope
https://retrododo.com/best-atari-jaguar-games/
Eens, maar goed, jij kent mijn setup en games en met Doom, Theme Park en Syndicate is het ook niet meer dan een SNES wat ik heb en nooit aanzet. Nice to have maar het ding is met een reden geflopt, Tom en Jerry hebben verloren :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tux3.14
  • Niet online
Heb hem nog een 360 Premium gegeven die niet vergeeld was (eerste editie, geen RROD, alleen component/composiet out). Helaas geen blades dashboard.
Over blades dash gesproken voor de Xbox 360... Ik heb 'm werkend gekregen inclusief de originele boot animatie uit 2005/2006 op een Xbox 360 Slim. Maar dan wel met de kernel onderdelen uit de laatste firmware.

Binnenkort meer in dit topic... Project is nog niet helemaal af :) Sommige Tweakers uit dit topic waarmee ik in een Telegram chat zit hebben al een sneak peek gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Exorcist schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 13:36:
[...]

Eens, maar goed, jij kent mijn setup en games en met Doom, Theme Park en Syndicate is het ook niet meer dan een SNES wat ik heb en nooit aanzet. Nice to have maar het ding is met een reden geflopt, Tom en Jerry hebben verloren :+
Doom is een pc game! (die ik nu wel speel op de xbox tegenwoordig :X ) maar geen idee hoe goed of slecht de jag port is. Wolfenstein was idd goede versie volgens mij.

Verder is een of andere mad lad bezig mortal kombat te porten. Dat zou ik nog wel vet vinden (niet genoeg om een jag te willen :P ) Maar dan gaat de teller al naar 2 games. 3 te gaan!

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sagat schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 13:52:
[...]

Doom is een pc game! (die ik nu wel speel op de xbox tegenwoordig :X ) maar geen idee hoe goed of slecht de jag port is. Wolfenstein was idd goede versie volgens mij.

Verder is een of andere mad lad bezig mortal kombat te porten. Dat zou ik nog wel vet vinden (niet genoeg om een jag te willen :P ) Maar dan gaat de teller al naar 2 games. 3 te gaan!
Klinkt ook meer een beetje als Mortal kombat op de mastersystem. Leuk dat het bestaat maar, meer dan ook niet.

In mij beleving blijft de Jag net niet, net niet veel sterker dan de 4e generatie en niet genoeg power ten opzichte van de rest van de 5e gen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 13:57:
[...]

Klinkt ook meer een beetje als Mortal kombat op de mastersystem. Leuk dat het bestaat maar, meer dan ook niet.

In mij beleving blijft de Jag net niet, net niet veel sterker dan de 4e generatie en niet genoeg power ten opzichte van de rest van de 5e gen.
:P

Nu heb ik wat filmpjes gezien en, denk toch dat je het nu iets te kort doet. Maar het is nog een wip en ja het kan altijd tegenvallen.
Grotere probleem is wel de jag controller, maar daar zijn wel opties voor.

Goed denk dat ik de categorie niche consoles een paar dingen liever zou hebben dan een Jag:

- sega cd
- 32x
- neo geo cd
- (neo geo aes of mvs ook wel, maar valt dat in niche cq geflopte consoles...?)

Maar verwacht dat ik de komende tijd op retro hardware zeer rustig aan zal doen.....heel misschien nog een retrotink, maar zal denk ik 2025 op zijn vroegst worden...

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sagat schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 14:06:
[...]

:P

Nu heb ik wat filmpjes gezien en, denk toch dat je het nu iets te kort doet. Maar het is nog een wip en ja het kan altijd tegenvallen.
Grotere probleem is wel de jag controller, maar daar zijn wel opties voor.

Goed denk dat ik de categorie niche consoles een paar dingen liever zou hebben dan een Jag:

- sega cd
- 32x
- neo geo cd
- (neo geo aes of mvs ook wel, maar valt dat in niche cq geflopte consoles...?)

Maar verwacht dat ik de komende tijd op retro hardware zeer rustig aan zal doen.....heel misschien nog een retrotink, maar zal denk ik 2025 op zijn vroegst worden...
Sega cd staat hier ook nog steeds boven op het lijstje. Ze zijn alleen nog al prijzig, ze vragen rustig 250/300 en dan wil je ook nog wat spelletjes erbij... en ja, je kan ook gewoon cd's ervoor branden maar, als je hem hebt staat zijn een paar originele spellen iets wat er dan ook bij moet.

Je kan het maar één keer uitgeven en daarom focus ik nu liever op spellen voor de al aanwezige systemen die al wel in huis zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Sagat schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 13:52:
[...]

Eens, maar gezien we () hier over consoles spreken heb ik het specifiek daarover :+

De Jag port, en dit is ff uit mn hoofd hoor (heb de Jag versie, 32x, Saturn, SNES en PS1) is afgeleid van de 3DO poort die op zich vrij goed was op wat punten na maar zo had iedere console zijn minpunten (of qua muziek, of qua FPS, of qua resolutie) maar is de PS1 versie bij far de beste als je het toch al op een console speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Exorcist schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 15:03:
[...]

Eens, maar gezien we () hier over consoles spreken heb ik het specifiek daarover :+

De Jag port, en dit is ff uit mn hoofd hoor (heb de Jag versie, 32x, Saturn, SNES en PS1) is afgeleid van de 3DO poort die op zich vrij goed was op wat punten na maar zo had iedere console zijn minpunten (of qua muziek, of qua FPS, of qua resolutie) maar is de PS1 versie bij far de beste als je het toch al op een console speelt.
DF retro, all doom console port compared

10 second ninja DONE

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 14:36:
[...]

Sega cd staat hier ook nog steeds boven op het lijstje. Ze zijn alleen nog al prijzig, ze vragen rustig 250/300 en dan wil je ook nog wat spelletjes erbij... en ja, je kan ook gewoon cd's ervoor branden maar, als je hem hebt staat zijn een paar originele spellen iets wat er dan ook bij moet.

Je kan het maar één keer uitgeven en daarom focus ik nu liever op spellen voor de al aanwezige systemen die al wel in huis zijn.
Heb tijd terug eentje gekocht in doos (slecht staat dat wel) in Japan voor 140 dollar, daar kwam nog shipping en BTW bovenop waardoor ik ongeveer 200 euro kwijt was. Die werd verkocht als werking onbekend en had last van een bekend issue dat de microswitches die detecteren dat de disc drive dicht en disc goed geladen slecht contact maken. Na schoonmaken is het duizend keer beter al, maar moet ze nog eens losmaken en echt goed schoonmaken.
Ik heb daarbij verder geen intentie om er games op te spelen, speel ze lekker via mijn everdrive. Maar is gewoon gaaf om de MegaCD 1 te hebben. Lekker jaren 80 uiterlijk :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nou toch filmpje wat ik hierboven poste maar (weer) eens gekeken en Jag doom scoort idd vrij hoog! heeft alleen ps1 en n64 boven zich. (edit: qua retro consoles, ps3 en x360 scoren hoger..vind ik toch ander verhaal)

Maar ik ben eigenwijs en tel die niet als game die ik voor de jag zou willen (en mocht ik ooit een jag kopen dan volgt er wsl een ed of jag equivalent.....echt hardware vind ik nog wel leuk, maar retro games verzamelen vind ik te veel moeite en vooral te duur.

[ Voor 9% gewijzigd door Sagat op 27-08-2024 16:46 ]

10 second ninja DONE

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• eltweako
Jaguar, NeoCD, 32x , mega cd, allemaal consoles die ik wel zou willen hebben, maar niet voor de hoofdprijs.
Het liefste koop ik een defect exemplaar en repareer ik deze, daar beleef ik de meeste "lol" aan.

Ik vind het verzamelen van de wat meer obscure hardware vooral interessant. Is begonnen toen ik bij de kringloop een SNES en Playstation in een bak met elektronica zag liggen en ik beide voor een paar euro mocht meenemen.

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Tux3.14
  • Niet online
De laatste dagen bezig geweest met het modden van mijn Xbox 360 Slim. Zowel hardware matig als een case mod. Het is nog een W.I.P., maar kon het niet laten om hier alvast wat te delen. Eigenlijk moet enkel het frontje nog van de juiste verf worden voorzien en er weer opgezet worden. Dat had ik al gedaan maar ben totaal niet blij met het resultaat, dus het frontje moet opnieuw. De rest is eigenlijk af.

Hardware matig aangepakt:
- RGH3.0 Mod. Het betreft een Corona V1/V2 revisie. Dus 2 wires en een 1K resistor. De flash is uitgevoerd met een Raspberry Pi Pico. Die hoefde er niet in te blijven, eenmalig flashen en weer desolderen.
- 250GB HDD vervangen door een 256GB SSD. Voor mij voldoende. De Arcade games zijn rond de 50 a 200MB en X360 games zijn rond de 7 a 8GB.
- Koelpasta van de CPU/GPU vervangen
- Chipset voorzien van een heatsink (niet perse nodig... maar vooral omdat het kan)
- Flink gereinigd met IPA.

Ik zat nog even te twijfelen om ook een recap te doen. Maar de console is van 2012 en het zag er allemaal nog prima uit, dus dat maar laten zitten. Doen we over 10 jaar ofzo wel :+ Ventilator is van zich zelf al mega stil, dus die niet vervangen.

Betreft de casemod. De Xbox 360 Slim was mat zwart en zat her en der onder de krassen. Zag er gewoon niet mooi uit. Maar ook zonder krassen is ie best saai om te zien. Het liefst had ik ook een Phat 360 Premium gehad in originele staat (die had ik vroeger namelijk ook sinds launch), maar die zijn simpelweg niet betrouwbaar. Het is gewoon wachten op een RROD maar ook de RGH/Jtag mods zijn niet even betrouwbaar en tevens ook niet toe te passen op elke revisie. Dus besloten om een Xbox 360 Slim te gebruiken, maar dan te voorzien van de Phat Xbox 360 Premium kleuren. Dus de body wit, de zijkanten (waar o.a. de HDD zit) grijs en de DVD front in het zilver.

Om het af te maken heb ik ook een custom NAND firmware er op geflashed. In de basis is het gewoon de laatste kernel met RGH3.0 glitch, maar ook met de originele boot animatie video uit 2005/2006. En eenmaal opgestart... jawel, de blades dash en volledig werkend :9~ O+
Ook de Aurora dash en de laatste officiële Xbox 360 dash staat er ook gewoon op.

De controllers ook opgeknapt. Uit elkaar gehaald, elk onderdeel flink gereinigd en nieuwe thumbsticks er in. Ze voelen als nieuw nu :)

Pictures, zoals gezegd het frontje moet nog:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e7HtYWHjPzCrHgeiidQP2l8zKTg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oSLQZlhsYziZSDVdK6fqWfsR.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F-fGi0tizkCNLO1eGPeduigySGQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fDYds5Be31csRu5SpZbvJPn1.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kXioyl-P_KGcTCR-dnPrDUTx8VY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ufkH1UUXz4BzT6QTxw4zlOr1.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7kBQRMT-mwMRX8f3118L9UJU4IM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hmQYMMoICJUDLnbFkVqLsg3R.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Pkx-IaQw1Trw1lHWE0R3iMXbi9s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DtSBmE8SXGOkd3D0GXRRnTy7.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FbDQAeP6CAf8dehMnTBhbmavJSI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CtmWj7DwHHwSJHqnFdsx34IW.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +12 Henk 'm!
Mijn nieuwste aanwinst. Helemaal compleet met kinect en c3po controller.

Controllers zijn beide nog goed, eerste keer dat ik een gen7 console koop met goede controllers. Ok, accu’s lijken dan niet meer te werken maar verder prima

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1YU8_S7hkXTYWR_tKOFDfRL-ad4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kUL0BEOhHgjzY7oWYwIaPzIc.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sincery
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19:58
cold_as_ijs schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 19:37:
Mijn nieuwste aanwinst. Helemaal compleet met kinect en c3po controller.

Controllers zijn beide nog goed, eerste keer dat ik een gen7 console koop met goede controllers. Ok, accu’s lijken dan niet meer te werken maar verder prima

[Afbeelding]
De Xbox 360 Star Star Wars editie was een mooie console, ik heb deze toen de tijd ook gehad, had ook van die leuke geluidjes bij het opstarten en afsluiten.
Ik heb die van mij toen verkocht aan Gameshop Twente waar ze er erg blij mee leken te zijn ( achteraf wel spijt van :/ )

• eltweako
Sincery schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 21:05:
[...]

De Xbox 360 Star Star Wars editie was een mooie console, ik heb deze toen de tijd ook gehad, had ook van die leuke geluidjes bij het opstarten en afsluiten.
Ik heb die van mij toen verkocht aan Gameshop Twente waar ze er erg blij mee leken te zijn ( achteraf wel spijt van :/ )
Ach zo gaat dat zo vaak, je doet iets weg omdat je er geen gevoel meer bij hebt en kunt er soms nog goed geld voor krijgen.
Ik heb nog altijd spijt dat ik vroeger een zak NES games voor een paar tientjes verkocht heb via MP. Dat was destijds niets waard.

• Sincery
eltweako schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 12:13:
[...]

Ach zo gaat dat zo vaak, je doet iets weg omdat je er geen gevoel meer bij hebt en kunt er soms nog goed geld voor krijgen.
Ik heb nog altijd spijt dat ik vroeger een zak NES games voor een paar tientjes verkocht heb via MP. Dat was destijds niets waard.
Ik denk er soms nog wel eens aan, aan de consoles en andere spullen die ik vele jaren geleden heb gehad en die door de tijd heen zijn verkocht.
Sommige van die spullen heb ik ergens ( uiteraard achteraf ) spijt van dat ik deze toen der tijd heb verkocht en dat ik het best nog eens terug zou willen hebben.

Zo heb ik jaren terug aan Tweaker @Exorcist een witte PS3 uit Japan verkocht, was toch een mooie console ook om te zien. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Sincery schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 15:10:
[...]

Ik denk er soms nog wel eens aan, aan de consoles en andere spullen die ik vele jaren geleden heb gehad en die door de tijd heen zijn verkocht.
Sommige van die spullen heb ik ergens ( uiteraard achteraf ) spijt van dat ik deze toen der tijd heb verkocht en dat ik het best nog eens terug zou willen hebben.

Zo heb ik jaren terug aan Tweaker @Exorcist een witte PS3 uit Japan verkocht, was toch een mooie console ook om te zien. ;)
En die heb ik nog steeds!! <3

• Sincery
Dus deze staat nog steeds mooi te wezen tussen je collectie ? Ik had ook niet anders verwacht blijft toch een mooie console met die kleur. Ik weet nog dat ik de twee witte controllers speciaal uit Japan had laten overkomen om het geheel origineel te houden.

Blij te lezen dat je er zo zuinig op bent ! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 1nsane
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-09 21:04
eltweako schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 12:13:
[...]

Zo gaat dat nu eenmaal, ik heb destijds een GBC met 20 games en allerlei accessoires verkocht en spul wat ook nauwelijks nog te vinden is.

Gelukkig heb ik nog wel mn nes snes en andere spullen met heel veel games, voor de nes ook nog vrij zeldzame titels zoals ducktales 2 enz. Die gaan nergens meer heen :)

Adjust non olet, plerumque...

Acties:
  • +14 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Zx0jxNcGGHKUlmI6aJBBe_epey8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xDJNlnuSRBLOjUv8hAl40cva.jpg?f=fotoalbum_large
Net binnen gekomen, heb ik een spelletje om te spelen op mijn recent aangeschafte Nintendo. Geen plannen om een hele collectie aan te schaffen zoals voor mijn sega. Voor de rest komt er nog een fpak pro, tenminste als Krikzz nog maakt. Hij verzond 6 maanden terug de everdrive voor de n64 nog vanuit Soemy tegen de Russische grens

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3style

3style

...

cold_as_ijs schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 19:11:
[Afbeelding]
Net binnen gekomen, heb ik een spelletje om te spelen op mijn recent aangeschafte Nintendo. Geen plannen om een hele collectie aan te schaffen zoals voor mijn sega. Voor de rest komt er nog een fpak pro, tenminste als Krikzz nog maakt. Hij verzond 6 maanden terug de everdrive voor de n64 nog vanuit Soemy tegen de Russische grens
Hij verstuurt ze nog inderdaad. Deze maand nog ontvangen. Zag de Russische grens ook idd op de track and trace

Acties:
  • +7 Henk 'm!
Sincery schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 16:26:
[...]

Dus deze staat nog steeds mooi te wezen tussen je collectie ? Ik had ook niet anders verwacht blijft toch een mooie console met die kleur. Ik weet nog dat ik de twee witte controllers speciaal uit Japan had laten overkomen om het geheel origineel te houden.

Blij te lezen dat je er zo zuinig op bent ! :)
Zeker! Twijfel alleen heeeeel even of ik die witte slim van jou had of die phat maar meen de witte slim he? Die moet zodra ik meer ruimte heb wel meer prominenter een plek krijgen want de planken houden het helaas al niet meer...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7jXdAIj4AwbMdepqRPCvSapxH_g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nLGFX56I4WNanbCPCz8wnRAw.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-2BXMYAHqeFgwB0ZRlV81pASjbM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2nBSs3CnXYIaKnrVbV3hDgzG.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V7rZ0Nx0bSxW_45ZjEVOdZP54Vc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xwiPrhu8I6MgdQV0jW54uX63.jpg?f=fotoalbum_large

• Sincery
Exorcist schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 21:58:
[...]

Zeker! Twijfel alleen heeeeel even of ik die witte slim van jou had of die phat maar meen de witte slim he? Die moet zodra ik meer ruimte heb wel meer prominenter een plek krijgen want de planken houden het helaas al niet meer...

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mooie collectie, ik had al eerder foto's voorbij zien komen van je verzameling, indrukwekkend :)
Je had het Phat model van mij overgenomen samen met twee witte controllers en bijhorende kabels.
Ik had de HDD toen eens vervangen voor een grotere variant, was dat geen 160GB ? ( ik kan het mij niet meer herinneren )
Sincery schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 22:05:
[...]

Mooie collectie, ik had al eerder foto's voorbij zien komen van je verzameling, indrukwekkend :)
Je had het Phat model van mij overgenomen samen met twee witte controllers en bijhorende kabels.
Ik had de HDD toen eens vervangen voor een grotere variant, was dat geen 160GB ? ( ik kan het mij niet meer herinneren )
Volgens m'n Excel lijst met overzicht van PS3/360 (firmware, HDD, staat, bijzonderheden) zit in die witte phat een 40GB. Zou me verder zelf een rotzorg wezen gezien ik nog een stapel met 2,5" HDD's en SSD's heb liggen hoor. Heb het ding al tijden niet aangehad maar ik vind de phat PS3 één van de mooiste consoles ooit en de witte is met die reden extra speciaal. De controllers heb ik nu x3 of 4 in 't wit, 1 of 2 met issues maar die kwamen met die slim mee meen ik. Blijven projectjes maar ik heb te veel om me mee bezig te houden (los van werk, huis(houden), vriendin, kinderen, sociaal leven etc.) dus spaarzame tijd is....spaarzaam :+ ). Maar nog steeds reteblij mee, serieus!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sincery
Exorcist schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 22:15:
[...]

Volgens m'n Excel lijst met overzicht van PS3/360 (firmware, HDD, staat, bijzonderheden) zit in die witte phat een 40GB. Zou me verder zelf een rotzorg wezen gezien ik nog een stapel met 2,5" HDD's en SSD's heb liggen hoor. Heb het ding al tijden niet aangehad maar ik vind de phat PS3 één van de mooiste consoles ooit en de witte is met die reden extra speciaal. De controllers heb ik nu x3 of 4 in 't wit, 1 of 2 met issues maar die kwamen met die slim mee meen ik. Blijven projectjes maar ik heb te veel om me mee bezig te houden (los van werk, huis(houden), vriendin, kinderen, sociaal leven etc.) dus spaarzame tijd is....spaarzaam :+ ). Maar nog steeds reteblij mee, serieus!
Vind het leuk te lezen dat mijn oude Phat model zo een goed huisje heeft gekregen en dat je hem nog steeds hebt, heb er wel mooie herinneringen mee. 8)
De twee controllers die ik erbij gaf kun je gemakkelijk herkennen aan de Japanse teksten op de sticker.
Ik meen dat ik van beide controllers de accu's toen had vervangen.
Sincery schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 22:30:
[...]

Vind het leuk te lezen dat mijn oude Phat model zo een goed huisje heeft gekregen en dat je hem nog steeds hebt, heb er wel mooie herinneringen mee. 8)
De twee controllers die ik erbij gaf kun je gemakkelijk herkennen aan de Japanse teksten op de sticker.
Ik meen dat ik van beide controllers de accu's toen had vervangen.
Bij die slim zaten soortgelijke controllers (is ook JAP), maar verder geloof ik het graag. Ging me sowieso echt om de witte kleur icm de phat PS3 en het is echt iets waar ik met liefde naar kan kijkenl Sowieso dus dat model PS3, dan in het wit...mooi. Een zilveren is er dacht ik ook (US?) en wil ook nog wel een matzwarte (eveneens US?) maar alleen als ik 't ooit voor leuk geld tegenkom. PS3 blijft een heel mooi apparaat en ik koester met die reden ook m'n twee (werkende, heb ook 2 defecte) BC's PS3's die ik alleen heeeeeel soms gebruik voor SACD's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copywizard
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
3style schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 11:04:
De ene retrowebshop wordt weer door de andere overgenomen. Het waren ook niet al te beste winkels. Ik had alleen wat box protectors besteld.

[Afbeelding]
grappig dit wist ik geheel niet ik heb ooit in een ver verleden nog een paar blauwe maandagen gewerkt voor boris en zijn magixbuttons keek me ogen daar uit wat die allemaal had staan en wat ze inderdaad vroegen voor games dus niet geheel gek dat het nu over is voor ze.

AMD Ryzen 5800X3D, Gigabyte Aorus B550 ITX, AMD RX6900XT, 32GB Corsair DDR4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltweako
Wat ik jammer vind is dat je merkt dat de webshops zich massaal richten op wat verkoopt. En daarmee bedoel ik dat je on-line steeds lastiger spullen kunt vinden voor de Sega, Atari, 3DO en philips consoles.
Op de beurs in Tilburg viel het me ook tegen hoe weinig Dreamcast, Saturn, 3DO en philips spullen er lagen, het was voornamelijk Playstation, Nintendo, Xbox en Playstation.

Het is logisch dat wat hier weinig verkocht is in de tijd lastiger te krijgen is, maar voor een aantal jaar terug had je nog liefhebbers die eigenlijk van elke console wel iets hadden. Was ook slechter voor je portemonnee, want je dan ging ik voor een spel voor de N64 en nam ik toch nog wat megadrive en videopac spellen mee.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• copywizard
  • Niet online
Zal mijn aanwinsten van Tilburg nog even posten.

Ik wil proberen de gehele pal-b Nes collectie compleet te krijgen en heb dan ook een paar leuke games gekocht

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CHTskZqxUm5pGm0upWxG-wa60Cg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RlEHKJXh0eFluPvqs2UeMqMD.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb erg zitten twijfelen een cib little Samson of Flintstones 2 te kopen maar flintstones 2 vondt ik echt veel geld en little Samson zag ik voor rond de 750 maar de een was een ESP en de andere een NOE uitvoering en als ik dat soort geld uitgeef wil ik liever een SCN versie dus de zoektocht gaat verder.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

eltweako schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 09:54:
Wat ik jammer vind is dat je merkt dat de webshops zich massaal richten op wat verkoopt. En daarmee bedoel ik dat je on-line steeds lastiger spullen kunt vinden voor de Sega, Atari, 3DO en philips consoles.
Op de beurs in Tilburg viel het me ook tegen hoe weinig Dreamcast, Saturn, 3DO en philips spullen er lagen, het was voornamelijk Playstation, Nintendo, Xbox en Playstation.

Het is logisch dat wat hier weinig verkocht is in de tijd lastiger te krijgen is, maar voor een aantal jaar terug had je nog liefhebbers die eigenlijk van elke console wel iets hadden. Was ook slechter voor je portemonnee, want je dan ging ik voor een spel voor de N64 en nam ik toch nog wat megadrive en videopac spellen mee.
Heeft dat ook niet met het aanbod te maken? De merken die je opnoemt zijn niet in hoge aantallen verkocht, daardoor is er ook weinig aanbod. Wat er niet is kan je niet verkopen. Dreamcast is geflopt, veel games zijn onverkocht daardoor. Op een gegeven moment had je veel games die gesealed werden verkocht als oude voorraad. Die zijn allemaal wel opgekocht door verzamelaars, nu krijg je een tijd dat verzamelaars niet van de games af willen en er simpelweg geen games meer in de markt verkrijgbaar zijn. Ik heb rond de 150 dreamcast games, die ga ik ook nooit verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
copywizard schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 09:58:
Zal mijn aanwinsten van Tilburg nog even posten.

Ik wil proberen de gehele pal-b Nes collectie compleet te krijgen en heb dan ook een paar leuke games gekocht

[Afbeelding]

Ik heb erg zitten twijfelen een cib little Samson of Flintstones 2 te kopen maar flintstones 2 vondt ik echt veel geld en little Samson zag ik voor rond de 750 maar de een was een ESP en de andere een NOE uitvoering en als ik dat soort geld uitgeef wil ik liever een SCN versie dus de zoektocht gaat verder.
Mooi doel, maar dat ga je wel aardig in je portomonnee voelen inderdaad. :P
Op hoeveel games zit je al?

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

3DO en de CDi zijn wel redelijk niche consoles. Dus op zich niet gek dat daar geen aandacht voor is van de shops. Reden is gewoon simpel, bij de winkels moet de schoorsteen gewoon roken. Spul dat lang op de plank ligt moeten ze heel goedkoop inkopen om het interessant te houden. Geld dat vast zit in een aangekochte console/game kunnen ze natuurlijk niet gebruiken voor inkoop van producten die wel verkopen. Enige wat ze dan kunnen doen is heel goedkoop inkopen en heel duur verkopen. Dreamcast en Saturn is op zich nog wel vraag voor, tenminste ik heb ondertussen al een dreamcast in het bezit en kijk ook al naar een Saturn. Maar moet mijn verzameldrang wat gaan intuigen want wil ook nog een Neo Geo (zal een MVS worden) :D.
Heb wel eens naar de 3DO gekeken, ergens wel interessant voor het verzamelen. Totdat ik de game collectie zag, alle games zagen er grijs bruin jaren 90 PC uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• copywizard
  • Niet online
Raem schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 10:19:
[...]

Mooi doel, maar dat ga je wel aardig in je portomonnee voelen inderdaad. :P
Op hoeveel games zit je al?
Zit momenteel op 247 games in de collectie dus nog iets meer dan 100 te gaan en inderdaad er zijn enkele games die moeilijk te krijgen zullen zijn maar heb de tijd :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyrax0508
cold_as_ijs schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 10:19:
[...]

3DO en de CDi zijn wel redelijk niche consoles. Dus op zich niet gek dat daar geen aandacht voor is van de shops. Reden is gewoon simpel, bij de winkels moet de schoorsteen gewoon roken. Spul dat lang op de plank ligt moeten ze heel goedkoop inkopen om het interessant te houden. Geld dat vast zit in een aangekochte console/game kunnen ze natuurlijk niet gebruiken voor inkoop van producten die wel verkopen. Enige wat ze dan kunnen doen is heel goedkoop inkopen en heel duur verkopen. Dreamcast en Saturn is op zich nog wel vraag voor, tenminste ik heb ondertussen al een dreamcast in het bezit en kijk ook al naar een Saturn. Maar moet mijn verzameldrang wat gaan intuigen want wil ook nog een Neo Geo (zal een MVS worden) :D.
Heb wel eens naar de 3DO gekeken, ergens wel interessant voor het verzamelen. Totdat ik de game collectie zag, alle games zagen er grijs bruin jaren 90 PC uit.
Ik ging zelf alles kopen in mijn -retro- verzameldrang. Een half jaar geleden ben ik daarmee gestopt en ben ik me gaan richten op 1 ding. Dat is Nintendo geworden en dan koop ik alleen wat ik vroeger heb gehad of wilde hebben (maar niet kreeg als kind en niet zelf kon betalen).

Maar ja, ik heb nu alle handhelds (werkend en allen in mint conditie) en afgezien van de N64 en Virtual Boy heb ik alle consoles ook (de PAL versies). De N64 heb ik nooit gehad en ik zat toen in mijn PSX fase dus ik wilde de N64 toen niet. Maar om het compleet te maken wil ik toch eigenlijk de N64 wel, hij past precies naast mijn NES/SNES en ik heb nog een scart aansluiting over op mijn CRT. Het past precies allemaal :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Bird

The_Bird

Meneer de Raaf

Ik vind dat met Mega Drive ook wel raar. Naar mijn gevoel was die even groot als de SNES, en er zijn tal van kwaliteitstitels voor beschikbaar. Als je echter kijkt naar de retroshops is ook het percentage Mega Drive games miniem in vergelijking met SNES.

"21 jaar DSL!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltweako
The_Bird schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 11:23:
[...]

Ik vind dat met Mega Drive ook wel raar. Naar mijn gevoel was die even groot als de SNES, en er zijn tal van kwaliteitstitels voor beschikbaar. Als je echter kijkt naar de retroshops is ook het percentage Mega Drive games miniem in vergelijking met SNES.
Ja, dat gevoel heb ik dus ook.
Zoals sommige hier terecht aanhalen, is het ene kwestie van aanbod. Ik begrijp goed dat dreamcast 3do enz lastig verkrijgbaar is. Maar het aanbod is vaak gewoon 0.
Ik merk dus dat waar gameshops vroeger nog wel een handje vol games voerden van de obscure consoles, zich nu maar puur richten op wat goed verkoopt.

Toen ik voor een jaar of 6 terug op een retrobeurs was lagen tafels nog vol met megadrive en saturn spul, en nu moet je zoeken naar 1 of 2 tafeltjes die een paar games hebben. Ik kan me niet voorstellen dat het hele aanbod zowat in bezit van verzamelaars is.

Ben dus ook bang dat veel van dat spul ergens gedumpt is omdat het toch niet verkocht.
Ik vraag me dus ook af hoe dat gaat bij bijv. magixbuttons, die voerden nog best wat andere games waaronder sega, terwijl goohoo niets van dat in het assortiment heeft en zich puur op de populaire consoles lijkt te richten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Cyrax0508 voor mij is het verzamelen vooral op wat ik leuk vind om te spelen en leuk vind om te modden :D. Pre-gen4 is niks voor mij. Wel opgegroeid met de C64 en natuurlijk wel eens op de NES gespeeld. Tijd terug zelda 2 (via emulator op de steamdeck gespeeld) maar uiteindelijk vind ik dit gewoon een frustrerende generatie. Gen 4 heeft net die verfijning, tenminste voor mij dan, om het nog leuk te houden. Opgegroeid met Sega MD, dus dat was ook mijn eerste retro console, en dus daar al het meeste voor gespaard waaronder Mega CD 1 en 32X. Nu ben ik daar ook weer te ver gegaan met game inkopen en heb ik nu ook veel games liggen waarbij ik geen nostalgische gevoelens bij heb en ik ook niet zo leuk vind. Dus ga daar nog wel een keer wat opruimen denk ik. De SNES kwam ik goedkoop tegen in de buurt dus kon ik hem niet aan me voorbij laten gaan + er zijn een paar echte topgames voor die ik nog wel ooit wil spelen. PC engine doet me niks. Maar Neo Geo moet er komen ook al is het maar omdat ik de spirituele opvolger al bezit namelijk de IGS PGM. Sta al op de wachtlijst voor de darksoft MVS multi cartridge :D.

De opvolgende generaties vind ik het leuk om gewoon verschillende consoles van te bezitten. Games zelf boeien we wat minder omdat het voornamelijk disc games zijn. Ja ik heb wat games op disc voor PS3 (veel te veel) en XBOX maar ik speel uiteindelijk de games gewoon van de SSD die ik erin heb zitten.

Aah well af en toe hobbyen aan de console en af en toe spelen. Mijn retro consoles krijgen niet zoveel aandacht als mij PS5 of steam deck. Maar toch is het heerlijk om gewoon even zo'n console aan te hebben voor een uurtje. Reden dat ik die meer liefde geef is denk ik omdat daar de games zo lang duren en ik liever niet te veel door elkaar speel. En met een gezin, werk, runnen van een verenging en nog andere hobbies moet ik af en toe keuzes maken :D.

Nu op papier mis ik dus nog de Neo Geo en de Saturn, misschien dus nog een PS1. Dan vind ik het wel goed (hoop ik :D). Nadeel is dat ik door de IGS PGM ook af en toe met een schuin oog naar arcade kijk. Een voordeel is dat het vrij duur is en dus makkelijker mijn drang om wat te kopen kan onderdrukken haha.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyrax0508
cold_as_ijs schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 12:11:
@Cyrax0508 voor mij is het verzamelen vooral op wat ik leuk vind om te spelen en leuk vind om te modden :D. Pre-gen4 is niks voor mij. Wel opgegroeid met de C64 en natuurlijk wel eens op de NES gespeeld. Tijd terug zelda 2 (via emulator op de steamdeck gespeeld) maar uiteindelijk vind ik dit gewoon een frustrerende generatie. Gen 4 heeft net die verfijning, tenminste voor mij dan, om het nog leuk te houden. Opgegroeid met Sega MD, dus dat was ook mijn eerste retro console, en dus daar al het meeste voor gespaard waaronder Mega CD 1 en 32X. Nu ben ik daar ook weer te ver gegaan met game inkopen en heb ik nu ook veel games liggen waarbij ik geen nostalgische gevoelens bij heb en ik ook niet zo leuk vind. Dus ga daar nog wel een keer wat opruimen denk ik. De SNES kwam ik goedkoop tegen in de buurt dus kon ik hem niet aan me voorbij laten gaan + er zijn een paar echte topgames voor die ik nog wel ooit wil spelen. PC engine doet me niks. Maar Neo Geo moet er komen ook al is het maar omdat ik de spirituele opvolger al bezit namelijk de IGS PGM. Sta al op de wachtlijst voor de darksoft MVS multi cartridge :D.

De opvolgende generaties vind ik het leuk om gewoon verschillende consoles van te bezitten. Games zelf boeien we wat minder omdat het voornamelijk disc games zijn. Ja ik heb wat games op disc voor PS3 (veel te veel) en XBOX maar ik speel uiteindelijk de games gewoon van de SSD die ik erin heb zitten.

Aah well af en toe hobbyen aan de console en af en toe spelen. Mijn retro consoles krijgen niet zoveel aandacht als mij PS5 of steam deck. Maar toch is het heerlijk om gewoon even zo'n console aan te hebben voor een uurtje. Reden dat ik die meer liefde geef is denk ik omdat daar de games zo lang duren en ik liever niet te veel door elkaar speel. En met een gezin, werk, runnen van een verenging en nog andere hobbies moet ik af en toe keuzes maken :D.

Nu op papier mis ik dus nog de Neo Geo en de Saturn, misschien dus nog een PS1. Dan vind ik het wel goed (hoop ik :D). Nadeel is dat ik door de IGS PGM ook af en toe met een schuin oog naar arcade kijk. Een voordeel is dat het vrij duur is en dus makkelijker mijn drang om wat te kopen kan onderdrukken haha.
Mooi om te zien dat ieder zijn eigen beweegredenen heeft. Ik wil graag de OG ervaring puur vanuit nostalgie en omdat ik het ook wel mooi vind staan. Uiteraard heb ik niets tegen emulatie en vind ik het vooral mooi dat liefhebbers er allemaal op hun eigen manier mee bezig zijn.

Ik ben opgegroeid met de Atari 2600 en de Game & Watches. Die generatie Atari is alleen niet leuk om te spelen en ik heb niet oneindig de ruimte dus dan liever consoles verzamelen waar ik ook echt op wil spelen. En ik heb gewoon een enorme zwak voor Nintendo, waarom weet ik niet.

Van alle bekende consoles heb ik alleen de N64 en Sega Saturn niet gehad. Voor de rest heb ik alles wel gehad.

Om heel eerlijk te zijn game ik eigenlijk zelden tot nooit meer (ook niet current-gen) maar vind ik het verzamelen voor erg leuk. Zo ben ik de GM Hilversum vorige maand ingelopen en heb ik ze gevraagd of ze mij willen bellen zodra een paar van die promo displays (van Luigi's Mansion 2 HD/Paper Mario TTYD) weg gaan. En gisteren werd ik gebeld dat ik ze kan ophalen. Altijd leuk voor in de gameroom, dat is ondertussen echt een (miniatuur) Nintendo Museum geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3style

3style

...

Cyrax0508 schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 12:33:
[...]

Mooi om te zien dat ieder zijn eigen beweegredenen heeft. Ik wil graag de OG ervaring puur vanuit nostalgie en omdat ik het ook wel mooi vind staan. Uiteraard heb ik niets tegen emulatie en vind ik het vooral mooi dat liefhebbers er allemaal op hun eigen manier mee bezig zijn.

Ik ben opgegroeid met de Atari 2600 en de Game & Watches. Die generatie Atari is alleen niet leuk om te spelen en ik heb niet oneindig de ruimte dus dan liever consoles verzamelen waar ik ook echt op wil spelen. En ik heb gewoon een enorme zwak voor Nintendo, waarom weet ik niet.

Van alle bekende consoles heb ik alleen de N64 en Sega Saturn niet gehad. Voor de rest heb ik alles wel gehad.

Om heel eerlijk te zijn game ik eigenlijk zelden tot nooit meer (ook niet current-gen) maar vind ik het verzamelen voor erg leuk. Zo ben ik de GM Hilversum vorige maand ingelopen en heb ik ze gevraagd of ze mij willen bellen zodra een paar van die promo displays (van Luigi's Mansion 2 HD/Paper Mario TTYD) weg gaan. En gisteren werd ik gebeld dat ik ze kan ophalen. Altijd leuk voor in de gameroom, dat is ondertussen echt een (miniatuur) Nintendo Museum geworden.
Ik wil de games inderdaad ook persoonlijk kunnen spelen, het liefst op originele hardware. Ik hoef dus ook niet alles meer te hebben. Ik heb al te vaak meegemaakt dat ik dan de "bijzaak" games weer ga verkopen uiteindelijk.
Maar er zijn vele soorten retro verzamelaars. Ik kwam er op de beurs ook 1 tegen die eigenlijk geen enkele NES games had gespeeld (vond het gewoon leuk om te verzamelen vanuit nostalgische redenen), maar wel op een moment de collectie compleet had toen dus ook klaar was :) Ieder zijn eigen ding
Pagina: 1 ... 221 ... 224 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op, dit topic is om retro gaming en al haar facetten te bespreken, het is echter NIET de bedoeling om
- Games aan te schaffen (ruilen/lenen/etc.) van/via mede tweakers.
- Games te verkopen.
- Te vragen wat een game of console waard is.
- Een V&A advertentie te promoten.
- Dit topic is voor en door verzamelaars, s.v.p. geen opmerkingen ala 'Oh wat veel, speel je dat allemaal?' Dat voegt niets toe.