Acties:
  • +7 Henk 'm!

• FrambozenTaart
  • Registratie: Maart 2024
  • Niet online
@Kazu vervangen van de condensatoren kan natuurlijk nooit kwaad.

Enige tijd geleden heb ik een recap met LED backlight mod gedaan bij een Gamegear die geen beeld en geluid meer gaf. Condensator setje kwam van Ebay, verkoper Dreamicsmaster:

https://www.ebay.nl/str/dreamicsmaster

Heeft een 100% positieve feedback met 8.5k verkopen.

Heeft voor meerdere systemen condensator setjes liggen, ook voor de NES. Voor iets minder dan een tientje inclusief verzending heb je dan een nieuw setje vooruitgezochte condensatoren in huis.

Wel ff opletten welke versie van de NES je hebt: NTSC, PAL A, of PAL B (NESE-001 FRA)

Staat wel op de sticker aan de onderkant van je NES.

Voor de condensatoren van de Gamegear is mijn ervaring prima en speel er zo nu en dan nog lekker op.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lgCqlOwl9Tno4hywR83ulRjSWZw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/smhecoTYrMyiSIkos0yHfnVW.jpg?f=user_large

A man who fears suffering is already suffering from what he fears.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kazu
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17-09 19:56
Bedankt voor alle reacties! Misschien dan toch maar een recap doen, inderdaad. Mijn soldeerskills zijn okay, ik ben geen grote held in desolderen (loop altijd te klooien met te weinig handen en een desoldeerpomp of litze), maar tot nu toe is het altijd gelukt :+ Ik zal ook een nieuwe voeding kopen, want ik gebruik nu inderdaad de originele Nintendo voeding die erbij zat, maar misschien dat die ook niet helemaal lekker meer is, dan.
Seroczynski schreef op donderdag 11 april 2024 @ 08:59:
@Kazu Is de NES aangesloten via RF of composiet?
Voor nu RF, omdat mijn tv geen composiet aansluiting heeft, en ik daarvoor wacht op de Retrotink 5X. Uiteindelijk zal ik ook een andere NES op de kop proberen te tikken, want ik ben ook wel benieuwd naar de RGB mods, maar daar wil ik mijn eigen oude NES niet voor modden :P

PS5 PSN: UnrealKazu

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FrambozenTaart
  • Niet online
Kazu schreef op donderdag 11 april 2024 @ 12:45:
Bedankt voor alle reacties! Misschien dan toch maar een recap doen, inderdaad. Mijn soldeerskills zijn okay, ik ben geen grote held in desolderen (loop altijd te klooien met te weinig handen en een desoldeerpomp of litze), maar tot nu toe is het altijd gelukt :+ Ik zal ook een nieuwe voeding kopen, want ik gebruik nu inderdaad de originele Nintendo voeding die erbij zat, maar misschien dat die ook niet helemaal lekker meer is, dan.

[...]

Voor nu RF, omdat mij tv geen composiet aansluiting heeft, en ik daarvoor wacht op de Retrotink 5X. Uiteindelijk zal ik ook een andere NES op de kop proberen te tikken, want ik ben ook wel benieuwd naar de RGB mods, maar daar wil ik mijn eigen oude NES niet voor modden :P
Wat altijd mijn redding is bij desolderen/solderen: flux. Flux flux flux :+

En ondanks dat ik absoluut geen goede setup heb (Aliexpress soldeerbout van 10 euro) lukt het solderen daarmee toch aardig.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/06zZJlJVQZdkchQA8BLgwWxzY-Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wR3ZQowyvxZjzbNbTBAC3NZb.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZsbYqec4ua3vMVlgLcPYTISk-b4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/osVFeyhaxEQwg6FKQdLDCMsG.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/belcYYp4ih4xK2gI9-gBz8CWjR4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ggJoPsydjOYpAJDbkMLceSqi.jpg?f=fotoalbum_large

Zelfs succes gehad met piepkleine onderdelen op een mini moederbordje van een vintage digitale Seiko die door corrosie was aangetast:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7ol46vfdDgjaf3180AOVlxfVfas=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/46jtmUXfDtmQ8ekfs99FDwp2.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P8neG1YMAZ8DuNdSztVN_7Vfivw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/X1ZgTvH8mbpfnCzJyBAmCPtF.jpg?f=user_large

Maar dit alles was echt nooit gelukt zonder flux, eerdere soldeerklusjes die ik deed zonder flux liepen vaak uit op totale frustrerende ellende :+

Echte vakmannen kunnen misschien zonder, ik als hobbymatige amateur absoluut niet :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-09 22:24
Nee je kunt niet zonder flux als de boel priegelig klein word…. Too much is almost enough…
Nee zonder flux wordt het niet wat…. Geld ook voor een deftige loep, of microscoop, als je de 40 bent gepasseerd…. :(

[ Voor 39% gewijzigd door PsYgHo op 11-04-2024 13:29 ]

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Kazu schreef op donderdag 11 april 2024 @ 12:45:
[...]

Voor nu RF, omdat mijn tv geen composiet aansluiting heeft, en ik daarvoor wacht op de Retrotink 5X. Uiteindelijk zal ik ook een andere NES op de kop proberen te tikken, want ik ben ook wel benieuwd naar de RGB mods, maar daar wil ik mijn eigen oude NES niet voor modden :P
Kan ook zijn dat je RF van je NES gaar is, en dat het via composiet gewoon werkt.

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoCuTuS2000
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:27

LoCuTuS2000

Resistance is futile

Zojuist heb ik mijn GDEMU ingebouwd in mijn NTSC-J dreamcast. De meeste games worden niet goed weergegeven: alsof het beeld naar beneden is geschoven. In GTA2 is de tekst onderin beeld niet leesbaar. Op zowel RGB scart als composite video. Heeft iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

LoCuTuS2000 schreef op donderdag 11 april 2024 @ 15:08:
Zojuist heb ik mijn GDEMU ingebouwd in mijn NTSC-J dreamcast. De meeste games worden niet goed weergegeven: alsof het beeld naar beneden is geschoven. In GTA2 is de tekst onderin beeld niet leesbaar. Op zowel RGB scart als composite video. Heeft iemand hier ervaring mee?
En je hebt wel je tv op het NTSC signaal afgestemd? NTSC signaal heeft namelijk een andere resolutie dan PAL. Dit betekent dat je tv hier anders mee om moet gaan. De tv moet je dan moet je qua geometrie dan instellen op basis van het NTSC signaal.

Ik ga er dan even vanuit dat je een CRT gebruikt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gast7
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 13:39
LoCuTuS2000 schreef op donderdag 11 april 2024 @ 15:08:
Met RGB scart word het beeld vaak naar links of recht verschoven. heet scart shift

60 en 50hz zoals gezegd kunnen ook verschillen qua beeld.

is aan te passen in de service menu waarbij je het beeld op de juiste plek kunt verschuiven.

Sommige tv's hebben geen opties in de secret service menu om het beeld te verschuiven, dan zijn er ook nog opties maar dan word het wat lastiger.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErnstvV
  • Registratie: Februari 2023
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 11 april 2024 @ 15:21:
[...]

En je hebt wel je tv op het NTSC signaal afgestemd? NTSC signaal heeft namelijk een andere resolutie dan PAL. Dit betekent dat je tv hier anders mee om moet gaan. De tv moet je dan moet je qua geometrie dan instellen op basis van het NTSC signaal.

Ik ga er dan even vanuit dat je een CRT gebruikt?
Niet alleen een andere (lagere) resolutie, het heeft ook meer beelden/seconden, 60 (halve) tegen 50 (halve) van PAL. Als een TV niets met een NTSC signaal kan, zie je alleen maar troep omdat de console al het volgende lijn en/of beeld begint te schrijven terwijl de CRT nog bezig is met het oude.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoCuTuS2000

LoCuTuS2000

Resistance is futile

Ntsc is niet het issue. Het beeld van de start up, bios en gdemu zijn allemaal perfect. Ik start een game, het sega logo komt in beeld zonder issue en daarna schuift het beeld naar beneden. Deels out of frame. Zal pal games proberen eerst

Update: PAL Games GDI werken wel normaal.

[ Voor 8% gewijzigd door LoCuTuS2000 op 11-04-2024 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33st
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online
We hebben zojuist een nieuwe televisie gehaald voor oma. Haar oude Philips ambilight tv heeft nog een Scart aansluiting. Kan ik er hier iemand nog blij mee maken?

Het gaat om Philips 32PLF9632

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
LoCuTuS2000 schreef op donderdag 11 april 2024 @ 18:58:
Ntsc is niet het issue. Het beeld van de start up, bios en gdemu zijn allemaal perfect. Ik start een game, het sega logo komt in beeld zonder issue en daarna schuift het beeld naar beneden. Deels out of frame. Zal pal games proberen eerst

Update: PAL Games GDI werken wel normaal.
in dat geval moet je het beeld verschuiven bij de service menu als je ntc games speelt.

Noteer de getallen voor beide standen zodat je in de toekomst dit snel kunt aanpassen en weer verder kan.

Op veel nieuwere tv's heb je een auto correctie maar dit werd vroeger vaak niet gedaan.

[ Voor 8% gewijzigd door gast7 op 11-04-2024 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoCuTuS2000

LoCuTuS2000

Resistance is futile

gast7 schreef op donderdag 11 april 2024 @ 21:41:
[...]

in dat geval moet je het beeld verschuiven bij de service menu als je ntc games speelt.

Noteer de getallen voor beide standen zodat je in de toekomst dit snel kunt aanpassen en weer verder kan.

Op veel nieuwere tv's heb je een auto correctie maar dit werd vroeger vaak niet gedaan.
Daar zou ik het mee eens zijn als andere NTSC bronnen het ook niet goed zouden doen. NTSC Laserdisc en NTSC google chromecast via scart werkt wel normaal namelijk. Heel gek eigenlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gast7
LoCuTuS2000 schreef op donderdag 11 april 2024 @ 21:57:
[...]

Daar zou ik het mee eens zijn als andere NTSC bronnen het ook niet goed zouden doen. NTSC Laserdisc en NTSC google chromecast via scart werkt wel normaal namelijk. Heel gek eigenlijk.
Ik heb best wel wat consoles die verschillen qua beeld positie. dus het zou best kunnen.

Sommige games hebben zelfs een raar beeldformaat dat de positie kan beinvloeden.

Maargoed, als je een originele amerikaanse game afspeelt en dat wel goed draait dan is er wellicht wat anders aan de hand. maar het klinkt niet zo heel vreemd op het eerste gezicht.

Tevens heb je met nieuwere consoles zoals de gamecube en wii vaak dat het beeld eigenlijk niet veranderd ondanks dat het 50HZ is. je hebt enkel dat het beeld iets minder vloeiend is. wellicht dat dit het geval is met ntc laser disc en die google chrome cast. in dat geval zou het beeld met de huidige instellingen gewoon correct zijn.

[ Voor 51% gewijzigd door gast7 op 11-04-2024 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrax0508
  • Registratie: Januari 2012
  • Nu online
Vraag, ik heb een PAL GC aangesloten op de Prism HD adapter. Werkt prima op mijn HD tv (nadat ik besefte dat het formaat naar 4:3 moest) en ziet er goed uit.

Nu heb ik een Freeloader en die doet het ineens niet vanwege de resolutie. Bij het testen vorige week had ik de HD adapter nog niet en toen werkte het via scart wel gewoon. Kan ik nou geen US of JP games spelen icm met die HDMI adapter? Kent iemand dat issue?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoCuTuS2000

LoCuTuS2000

Resistance is futile

gast7 schreef op donderdag 11 april 2024 @ 22:04:
[...]

Ik heb best wel wat consoles die verschillen qua beeld positie. dus het zou best kunnen.

Sommige games hebben zelfs een raar beeldformaat dat de positie kan beinvloeden.

Maargoed, als je een originele amerikaanse game afspeelt en dat wel goed draait dan is er wellicht wat anders aan de hand. maar het klinkt niet zo heel vreemd op het eerste gezicht.

Tevens heb je met nieuwere consoles zoals de gamecube en wii vaak dat het beeld eigenlijk niet veranderd ondanks dat het 50HZ is. je hebt enkel dat het beeld iets minder vloeiend is. wellicht dat dit het geval is met ntc laser disc en die google chrome cast. in dat geval zou het beeld met de huidige instellingen gewoon correct zijn.
Update van het testen: Dino Crisis PAL heeft dezelfde issues, beeld wordt naar beneden geduwd. LCD TV met scart geprobeerd en daar doet de Dreamcast hetzelfde. Dus de TV is niet het probleem.

Heeft iemand andere ideeen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
LoCuTuS2000 schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 09:13:
[...]

Update van het testen: Dino Crisis PAL heeft dezelfde issues, beeld wordt naar beneden geduwd. LCD TV met scart geprobeerd en daar doet de Dreamcast hetzelfde. Dus de TV is niet het probleem.

Er schijnt een optie te zijn vertical shift. Waar die verstopt zit weet ik niet maar hier meer info
Nah, you gave me an extra idea to dig even further and I found an option called 'Vertical Shift" which I've never seen. It was well hidden away but it worked! It seems to be flawless on my HDTV via VGA but still cut off on my CRT at the top and bottom unfortunately. PAL games look perfect on my CRT but it's the NTSC ones that are cut off. But you definitely helped so I appreciate that that.
https://www.reddit.com/r/..._gdemu_top_and_bottom_of/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoCuTuS2000

LoCuTuS2000

Resistance is futile

cold_as_ijs schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 09:19:
[...]

Er schijnt een optie te zijn vertical shift. Waar die verstopt zit weet ik niet maar hier meer info

[...]

https://www.reddit.com/r/..._gdemu_top_and_bottom_of/
Interessant! Hopelijk schuift dat niet het complete beeld op want dan zit ik steeds daarmee te klooien. Wel gek dat het dan op 2 TVs moet. Het kan ook nog een 50/60hz issue zijn. Daar is deze fix voor:

https://dragoncity17.word...mcast-region-changer-1-5/

Het bridgen van R422. Ga ik dat maar doen inclusief de region switch. Gelukkig kan ik Dreamshell starten vanaf de GDEMU. Had beter een PAL dreamcast kunnen kopen volgens mij haha.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@LoCuTuS2000 hoe heb jij het probleem van de voeding opgelost? Zit zelf ook naar DC te kijken, vind de prijzen in NL best idioot als je ziet dat ze nog 200-250 euro vragen voor een compleet vergeelde DC. Zag op ebay dat je ze in JP al vanaf 60 euro kan vinden voor mooie witte DC's, dus dat is wel aanlokkelijk.

Eerst focussen op mijn N64. Vandaag komt mijn Tim Worthington RGB mod binnen :D. Kijken of ik die van het weekend kan installeren, kan ik eindelijk mijn N64 testen. Had alleen een Nintendo component kabel, ooit verkeerd geleverd dus wilde niet nog een extra kabel kopen :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoCuTuS2000

LoCuTuS2000

Resistance is futile

cold_as_ijs schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 09:49:
@LoCuTuS2000 hoe heb jij het probleem van de voeding opgelost? Zit zelf ook naar DC te kijken, vind de prijzen in NL best idioot als je ziet dat ze nog 200-250 euro vragen voor een compleet vergeelde DC. Zag op ebay dat je ze in JP al vanaf 60 euro kan vinden voor mooie witte DC's, dus dat is wel aanlokkelijk.

Eerst focussen op mijn N64. Vandaag komt mijn Tim Worthington RGB mod binnen :D. Kijken of ik die van het weekend kan installeren, kan ik eindelijk mijn N64 testen. Had alleen een Nintendo component kabel, ooit verkeerd geleverd dus wilde niet nog een extra kabel kopen :D.
https://dragoncity17.word...ir-une-alim-110v-en-220v/

Voor een klein bedrag een paar ELCOs vervangen op de originele PSU. Werkt als een trein, ik heb een VA0 en een VA1 uit Japan, echter lees ik dus dat de VA0 echt issues heeft met PAL games. Originele plan was om een Dreamshell G1-ATA met SSD te plaatsen in de VA0 maar in 2020 heb ik een paar soldeerpads gesloopt bij het verwijderen van de bios chip. Nu ik weet van het 50/60hz switching issue is het extra belangrijk om een VA1 te hebben, zeker in combinatie met de GDEMU die niet op de VA0 werkt (5v ipv 3,3v). Heel veel goedkope Dreamcasts in Japan zijn VA0 namelijk.

Voor de G1-ATA met Dreamshell heb ik mijn eerste soldeer video gemaakt op Youtube : YouTube: Dreamcast G1 ATA Adapter assembly

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Laatst online: 14:51

D4NG3R

kiwi

:)

Even een vraag welke wat minder over de retro kant gaat, maar wat zijn jullie ervaringen qua moderne TV's en 4:3 i.c.m. gamemode?

De Samsung waar m'n SNES met Rad2x nu achter hangt weigert aan 4:3 te doen in gamemode (ondanks dat het signaal bij mijn weten zelfs 4:3 is), en heeft gigantische input lag zonder gamemode..

Aangezien ik op zoek ben naar een andere TV is dit iets waar ik wel een beetje rekening mee wil houden. Gaan de concurrenten hier bijvoorbeeld beter mee om, of is het overal maar hopen dat het goed gaat? Reviews en ervaringen vind je rondom dit onderwerp natuurlijk niet of nauwelijks bij gloednieuwe TV's. ;(

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • +1 Henk 'm!
D4NG3R schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 12:31:
Even een vraag welke wat minder over de retro kant gaat, maar wat zijn jullie ervaringen qua moderne TV's en 4:3 i.c.m. gamemode?

De Samsung waar m'n SNES met Rad2x nu achter hangt weigert aan 4:3 te doen in gamemode (ondanks dat het signaal bij mijn weten zelfs 4:3 is), en heeft gigantische input lag zonder gamemode..

Aangezien ik op zoek ben naar een andere TV is dit iets waar ik wel een beetje rekening mee wil houden. Gaan de concurrenten hier bijvoorbeeld beter mee om, of is het overal maar hopen dat het goed gaat? Reviews en ervaringen vind je rondom dit onderwerp natuurlijk niet of nauwelijks bij gloednieuwe TV's. ;(
Retro consoles en moderne tv's zijn gewoon een slechte combinatie. De oplossing. Scalers!
Gewoon een middle man die de input van je 'ouwe meuk' converteert naar iets waar je moderne tv WEL iets mee kan, inc 4:3. En (in theorie YMMV, hoewel ik hier nog nooit klachten over gehoord/gelezen heb) het dan ook zo aanbied dat gamemode gewoon normaal werkt.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!
G33st schreef op donderdag 11 april 2024 @ 20:06:
We hebben zojuist een nieuwe televisie gehaald voor oma. Haar oude Philips ambilight tv heeft nog een Scart aansluiting. Kan ik er hier iemand nog blij mee maken?

Het gaat om Philips 32PLF9632
Ik zou hem in V&A zetten. Formeel moet deze weggehaald worden hier.

10 second ninja DONE

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• LoCuTuS2000

LoCuTuS2000

Resistance is futile

Goed, zoals boven beschreven: Een Japanse Dreamcast werkt niet goed met 50hz/60hz wisselingen, het beeld verschuift en dat is dus op te lossen want het werkt:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LMHS5Vz752JD3EMho2EPp8q3AIs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HvEqObSYMcpv0Z3rTKY2m1jw.jpg?f=fotoalbum_large

GTA2 was voor zeker 33% naar beneden geschoven. Zowel met de NTSC als PAL GDI game

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vtUfwWU1q7_9YI4vktt8dgpzFYc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vGVTDaXVSuBiHA9L1jsqx16D.jpg?f=fotoalbum_large

Het enige dat nodig was: R422 bridgen. Optioneel kun je ook nog de Dreamcast regio aanpassen door R512 te verbinden met 12 volt. Dit moet een tijdelijke verbinding zijn, de flash chip van de Dreamcast is niet geschikt om dit permanent zo te laten. Hierna kun je met de Dreamshell ISO de regio wisselen. Die van mij is nu PAL, Europe regio en Engelse taal (ipv NTSC-J, Japan, Japanse taal). Na het flashen van deze wijzigingen heb ik de draad verwijderd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VOS053Yg8fOUxWQEgyTXZcRRZRI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6bdByctGhGGlJ2J0E7ahGcst.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eHuOUO8pvl0GluTw3lTtftPDYO8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/v7T1uvswLsnbnNRsmPjY8SCY.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iwjsl-W2ijZ61Eyju76P0PWdbXw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/q06VH16UyDbCGV8M5p4cWNiX.jpg?f=fotoalbum_large

De rest van de Dreamcast ook maar gelijk gemod. Groot issue met de Dreamcast is dat je de zekering kan laten knallen door een controller te verwijderen als deze aanstaat. Dus heb ik F1 vervangen voor een resettable fuse, een diode op de R1 gezet en de batterij vervangen voor een CR2032 socket.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JrUt8o-v64OZNBinYuhbcQOyUXM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/71qdefEU82v2ghFHcd4OhOTy.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Fmj1u3LaEdbSGBoecH0C-cFZQEk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/STcIAEuuFzZMVO62kxM2Aasv.jpg?f=fotoalbum_large

Als laatste zie je nog 3 weerstanden van 1/4watt 1kohm tussen 12volt en ground. Dit zou moeten voorkomen dat er onnodig veel hitte ontstaat. Door het vervangen van de GDROM met een GDEMU is de 12 volt rail onbelast en dan schijnt de voeding extreem heet te worden. Kleine moeite, mogelijk met groot plezier.

Nu nog een grotere SD kaart, 32GB is wat beperkt. Verder dik tevreden met dit mod klusje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
LoCuTuS2000 schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 09:13:
[...]

Interssant, heb zelf niet zulke issues gehad. than again ik zag net dat het niet op een CRT was.

Toen ik destijds op een modernere tv retro speelde had ik het geluk dat de tv best wat opties had om het beeld gewoon goed te krijgen.

Dat zeggende gezien je op een moderne tv met een gemodde console zit qua 60HZ.
Een gemodde console is vaak minder in de buurt van 60hz dan een originele amerikaanse of japanse console op 60HZ. Dit verschil kan het voor een moderne tv wat moeilijker maken qua beeld. Een crt is niet zo gevoellig voor dit soort verschillen waarbij het beeld gewoon goed is. in het ergste geval is het beeld dan niet stabiel.

Afhankelijk van de console is een gemodde versie minder in de buurt van 60HZ waarbij de verschillen erger zijn voor moderne tv's.

Maargoed ik zag dat je het al opgelost had, das altijd mooi.

[ Voor 76% gewijzigd door gast7 op 12-04-2024 16:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LoCuTuS2000

LoCuTuS2000

Resistance is futile

gast7 schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 15:51:
[...]

Interssant, heb zelf niet zulke issues gehad. than again ik zag net dat het niet op een CRT was.

Toen ik destijds op een modernere tv retro speelde had ik het geluk dat de tv best wat opties had om het beeld gewoon goed te krijgen.

Dat zeggende gezien je op een moderne tv met een gemodde console zit qua 60HZ.
Een gemodde console is vaak minder in de buurt van 60hz dan een originele amerikaanse of japanse console op 60HZ. Dit verschil kan het voor een moderne tv wat moeilijker maken qua beeld. Een crt is niet zo gevoellig voor dit soort verschillen waarbij het beeld gewoon goed is. in het ergste geval is het beeld dan niet stabiel.

Afhankelijk van de console is een gemodde versie minder in de buurt van 60HZ waarbij de verschillen erger zijn voor moderne tv's.

Maargoed ik zag dat je het al opgelost had, das altijd mooi.
Het issue was op LCD en CRT, dit issue ligt aan het gebruik van de NTSC-J Dreamcast in europa. Mogelijk ook gekoppeld aan de omgebouwde PSU die ik heb gemaakt. In ieder geval zorgt het bridgen van R422 voor een consistent beeld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vuikie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10:23
Oe, CD-i en Video Pac, heel nice. Alleen vraag ik mij wel af, na 30-40 jaar nog steeds geseald? Of zijn ze eerder ge-reseald?
Maar wel hele nette staat! Gefeliciteerd met je mooie vondst.

*Edit* ok, ik moet beter kijken... Originele prijs stickers zitten er nog op. Zijn dat Belgische Franks?

[ Voor 22% gewijzigd door Vuikie op 13-04-2024 11:01 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Vuikie schreef op zaterdag 13 april 2024 @ 10:56:
Oe, CD-i en Video Pac, heel nice. Alleen vraag ik mij wel af, na 30-40 jaar nog steeds geseald? Of zijn ze eerder ge-reseald?
Maar wel hele nette staat! Gefeliciteerd met je mooie vondst.

*Edit* ok, ik moet beter kijken... Originele prijs stickers zitten er nog op. Zijn dat Belgische Franks?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wb8jxSsltVtcBFPRqPJ4PtmWw88=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qlOLz6gIsAFOAxMPR6m8X4jY.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb van te voren natuurlijk ook goed gekeken of het een legitieme seal is. Soms is een scheurtje in de seal ook al een aanwijzing dat het al ouder is.

Het plastic is ook vaak wat waziger uit de 70s en 80s. En wat je zegt de stickers op Hotel Mario maken het helemaal legitiem.

Ik vind de imperfectie juist perfect aan de buitenkant van een retro box.

Dit komt uit een Franse speelgoed winkel.

Popeye is overigens interessant omdat het ook van Philips en Nintendo is.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14:25
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OMzuOBO4EKX4W3C8i8kFinI_BRc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EcIsM220AhMYBKKsThKOddtl.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aP3TDdA6itueY3qyCKxy-T69ut0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YpYGS1FjSR1txyWntHGUWQJq.jpg?f=fotoalbum_large

meestal post ik hier niets maar ben zeer blij met deze aankoop: alsof het nieuw is :*)

blijft toch 1 van de beste controllers

nothing stops this train

Acties:
  • +17 Henk 'm!
Een nieuwe Xbox 360 Halo 4 Limited Edition console.

Dacht te stoppen bij de Wii maar de verleiding was te groot. 😉

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hZaxltsy6pL6-QzrpheNzXICBmI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5vruGFfvQnHQ6uiCnaO0NHen.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3Gn9Xl523BPX78xpkkOntHHJz1g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/H6S59bXoYklFbsFjCmEXvH20.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7nozl-C_XuP2YqDlBbWE_0TsO-4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/D8DyljS1wQiu7tCeGvCyoX8r.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NFVNo6-cH-DDtMTX55GRVdhnpP0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2cB4KyAI5N4vsyA6KGW16MrB.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CMsb8fiUraKEgRNgocs-2t8OKJ4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QnIaOq8SLQGIwBpyqT8YUYoI.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ljvVnCPspbf00OLNhLTgKHz5-8I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2MBoUJPsZUIP7BTFdcYG8ARa.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VgASXDuquJB1dHVQSyTNZD-2Yzw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TsaIymx0HgP8stfx343OEyi0.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E2KUygyG6dmIAh9laXPIlr34zAY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nrwUqX5F2STctDxt8XqSDk5z.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rqc3e49dJB_j6z3z2FeOuEUf_yg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dYcfRulSVbszCGOqbG7m3D4V.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YEL1gQmkGBZXlVC0Q9x43GmprVw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/taGCRQU9qe5FmMHF5p7z5Zft.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ta0pvjWbRt4M4ogookfLsfyn5J4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eT84A6fCHpm1eO2XMzMbk9Ob.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Op die Halo 4 Xbox ben ik wel een beetje jaloers :P Had ik ooit ook graag gewild.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Linksquest schreef op zondag 14 april 2024 @ 10:05:
Op die Halo 4 Xbox ben ik wel een beetje jaloers :P Had ik ooit ook graag gewild.
Blijkbaar maakt die ook een extra geluid bij het aanzetten en het openen van de disc lade.

https://youtu.be/xgK_hCqnzVM?si=7pteh5hPqSnl9_2L

Wist niet dat een Xbox 360 zo veel gewicht had overigens.

De kleuren zijn echt prachtig van deze console.

[ Voor 7% gewijzigd door didado op 14-04-2024 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:02
didado schreef op zondag 14 april 2024 @ 10:09:
[...]

Blijkbaar maakt die ook een extra geluid bij het aanzetten en het openen van de disc lade.

https://youtu.be/xgK_hCqnzVM?si=7pteh5hPqSnl9_2L

Wist niet dat een Xbox 360 zo veel gewicht had overigens.

De kleuren zijn echt prachtig van deze console.
Weer een pareltje gescoord maarre, goed bedoelde feedback, denk je er inmiddels niet over om de boel goed te verzekeren?

Adjust non olet, plerumque...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Valt dat niet onder je inboedel? Handelaren verkopen hem voor rond 300 euro zie ik. Als dit het duurste is wat je in huis hebt dan denk ik niet dat je zorgen hoeft te maken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
1nsane schreef op zondag 14 april 2024 @ 10:27:
[...]

Weer een pareltje gescoord maarre, goed bedoelde feedback, denk je er inmiddels niet over om de boel goed te verzekeren?
Waarde van consoles zijn soms meer een nostalgische waarde dan een echte real life waarde. En de overdreven prijzen eBay zijn geen meetlat.

Het kan natuurlijk geen kwaad alles in kaart te brengen en daarop samen te kijken wat eventueel de meerwaarde kan zijn van een duurdere verzekering.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 1nsane
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:02
@didado @Verwijderd

Maar volgens mij heeft Didado inmiddels best een flinke collectie als ik alles hier voorbij zie komen.

De dagwaarde die een standaard inboedelverzekering uitkeert is mogelijk niet toereikend en als je een verzekering af kunt sluiten die niet té duur is maar wel hierop is toegespitst..

Mocht er dan echt iets naars gebeuren, kan je in elk geval je verzameling weer deels herstellen, juist het feit dat sommige items online voor bizarre bedragen gaan, maakt het lastig om het terug te kopen, het is geen iPhone 14 die je op elke straathoek kunt krijgen ;)

Adjust non olet, plerumque...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
1nsane schreef op zondag 14 april 2024 @ 12:31:
@didado @Verwijderd

Maar volgens mij heeft Didado inmiddels best een flinke collectie als ik alles hier voorbij zie komen.

De dagwaarde die een standaard inboedelverzekering uitkeert is mogelijk niet toereikend en als je een verzekering af kunt sluiten die niet té duur is maar wel hierop is toegespitst..

Mocht er dan echt iets naars gebeuren, kan je in elk geval je verzameling weer deels herstellen, juist het feit dat sommige items online voor bizarre bedragen gaan, maakt het lastig om het terug te kopen, het is geen iPhone 14 die je op elke straathoek kunt krijgen ;)
Dat laatste vind ik wel een goede. Heb al iemand ingeschakeld dit uit te zoeken. 😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrietje
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12:20
Die halo 4 xbox is wel gaaf ja. ik ben al blij dat ik nu een werkende xbox 360 s heb weten te scoren vorige maand

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mosin
  • Laatst online: 12:31
didado schreef op zondag 14 april 2024 @ 10:02:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Zo’n ding zonder krassen scoren is echt wel een dingetje. Prachtig apparaat :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rominick
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 10-09 15:34

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Gaaf!! Ben ik blij dat ik 2 Halo 3 Consoles heb. Dat is echt mijn favoriet O+.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

didado schreef op zondag 14 april 2024 @ 12:40:
[...]

Dat laatste vind ik wel een goede. Heb al iemand ingeschakeld dit uit te zoeken. 😉
Goed dat je dat doet. Want ik denk dat een standaard verzekering hier heel simpel naar kijkt, want dagwaarde: ''oh, een Xbox 360. 2005, dus 19 jaar oud. Oud ding, dus 2 tientjes krijg je.''
Althans, dat denk ik (correct me if i'm wrong). Want zo gaat het ook in de auto wereld. Er word gekeken naar de dagwaarde, dus leeftijd en KM stand. Terwijl je misschien wel een auto hebt die je helemaal hebt gerestaureerd, vernieuwd motorblok etc. en zelfs mede door zeldzaamheid flink meer waard is geworden. Daarom moet je vaak een taxatie rapport hebben van je auto om hier een passende verzekering bij te hebben. Want je wil voor je mooie klassieke Alfa of BMW geen 500 euro maar 40K ontvangen. Wellicht dat dit ook geld voor de console en game collectie, al lijkt het mij onbegonnen werk om dat per game en console te doen :P Ben dus benieuwd met wat voor advies degene komt die je hebt ingeschakeld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 14 april 2024 @ 20:07:
[...]

Goed dat je dat doet. Want ik denk dat een standaard verzekering hier heel simpel naar kijkt, want dagwaarde: ''oh, een Xbox 360. 2005, dus 19 jaar oud. Oud ding, dus 2 tientjes krijg je.''
Althans, dat denk ik (correct me if i'm wrong). Want zo gaat het ook in de auto wereld. Er word gekeken naar de dagwaarde, dus leeftijd en KM stand. Terwijl je misschien wel een auto hebt die je helemaal hebt gerestaureerd, vernieuwd motorblok etc. en zelfs mede door zeldzaamheid flink meer waard is geworden. Daarom moet je vaak een taxatie rapport hebben van je auto om hier een passende verzekering bij te hebben. Want je wil voor je mooie klassieke Alfa of BMW geen 500 euro maar 40K ontvangen. Wellicht dat dit ook geld voor de console en game collectie, al lijkt het mij onbegonnen werk om dat per game en console te doen :P Ben dus benieuwd met wat voor advies degene komt die je hebt ingeschakeld.
Toen ik bij de verzekering moest aankloppen kon ik de Marktplaats/eBay prijzen opgeven voor spul dat niet meer in de winkel te koop was. Gewoon de "vervangingswaarde" zeg maar. Bij mij bleef het bij € 2.500,- dus dan doen ze sowieso niet zo lastig. Volgens mij is dat pas rond de € 5.000,- dat ze er anders naar gaan kijken.

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Acties:
  • +1 Henk 'm!

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ben normaliter niet zo van de limited edition consoles maar deze vind zelfs ik tof. Zelf bijna de starwars 360 gehaald om de ik de c3po kleurige controller echt :9~ vond altijd!

10 second ninja DONE

Acties:
  • +12 Henk 'm!
Afgelopen vrijdag begonnen om mijn N64 te RGB modden met de tim worthington RGB mod. Reden voor de RGB mod ipv s-video kabel was dat ik al een HD Retrovision component kabel had liggen voor de Nintendo. Deze was ooit verkeerd geleverd. En een goede s-video kabel is ook niet goedkoop ;).

Op zich is de kit redelijk makkelijk te installeren, dacht ik. Dik uur later had ik hem erin zitten, zeker nu de regenboog kabel connectors heeft. Dacht dat het solderen van de flex kabel de grootste uitdaging was. Alles goed gechecked met mijn microscoop. Resultaat zwart beeld :(. Na wat pielen aan de kabels kreeg ik nog iets eruit. Nu was het probleem dat ik de N64 niet had kunnen testen vooraf, zat geen videokabel bij, de everdrive was nieuw en dus de kit. En aan mijn soldeer kwaliteiten had het zeker niet gelegen :+. Volgende dag toch maar even met de multimeter alles nagelopen, bleek uiteindelijk dat de connector die ik ok de flex moest solderen gewoon niet goed zat. Van bovenaf met de microscoop leek alles perfect maar inspectie aan de zijkant liet zien dat de 3.3v pin amper vast zat. Dat fatsoenlijk gefixed en hoppa. Later bleek de connector op het bordje ook niet goed vast te zitten 8)7.
De mod geeft een mooi resultaat, en is prima te doen. Kan redelijk makkelijk switchen tussen smoothing filter aan en uit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_NTrbrNXqT9-MVflZZj92PJCceg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JR2nEIKR0A7WiZbDPWFxoKIw.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3IxHZ3yC5_70gIRwmSYOkuss_tw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/budz6zbL5S2Mm30L5mXwrBeZ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fklaeXnvQBPY2dggWxlX67trqcs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eWWBIzIZ0nHvyNH2QrPL12dM.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r-XsrFTUAUeRFV61eaJH25eKp-E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lKc34ewVsXRn8P5ehU1K7i3O.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5jQCat9yPdPRDIMcOGLb-YtNDXk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rZ9SOwZqvht7ZbCZhlWCpkel.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rjG8tC_MdTzcxRhUDvnz-yeLm1Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iLIBKju2p53z1sYwmobZugb5.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Fuf5xRGO2E5Xm61oZ_Qu_x1PT-U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1KvOoysIN7PxgneX9hXqwktR.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/joT0-lM0p6Z2b-XF9bLtk4S3RcE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rT7MEYqNafvA1MVqTsyPvh4c.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn volgende mod projectje is ook al binnen. Deze stond voor een gunstig prijsje op MP, flink vergeeld dat wel. Hier ga ik de batterij en het ledje vervangen. Komt een blauwe led in. Case waarschijnlijk retrobrighten of vervangen. Daarnaast noctua fan, GDEMU of SSD erin.
Maar eerst wat andere projectjes. Moet nog een paar consoles recappen en de installatie van Stellar HD+ afmaken.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sFqoWrDinzG1p-yXHRo520KLC6U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2caBfBw5HuIwdCDeXRUAMo7q.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• FrambozenTaart
  • Niet online
Laat ik dan ook weer eens een duit in het zakje doen. Eindelijk 5 ploegen weekend, rotweer, dus even de tijd om te genieten van een 'nieuwe' aanwinst:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JPWjFZNwh2f4FB5eMXsz5zQpnpk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/CQdjerDtR48amLBweRYTPfSl.jpg?f=user_large

Zeker niet het hoogstaande niveau van de prachtige gesealde nieuwstaat aanschaffen van @didado, maar deze is voor de spielerij dus wat dat betreft meer dan prima.

Met dank aan @Exorcist!

Die had een lot opgepikt waar hij tussen zat, en ben zo brutaal geweest om hem te benaderen nadat ik de foto's zag. Voor een schappelijke prijs mogen overnemen, waarvoor dank!

Reden van mijn interesse in deze game is pure nostalgie, in mijn jeugd waren mijn destijds beste maatje en ik enorme Micheal Jackson fans. Hij had een Megadrive en toen deze game uitkwam kreeg hij hem van z'n ouders. We waren toen een jaar of 7 a 8 en dat was natuurlijk een dikke hit.

Ik weet nog goed dat we dan op donkere regenachtige dagen op anderhalve meter van de TV zaten in zijn woonkamer, machtige tijden. Zijn moeder die dan af en toe even riep dat we niet zo in die TV moesten kruipen, dan kropen we al gamend weer 30 cm naar achteren _O-

Al best een tijd op zoek naar deze game maar zoals met veel retro spul wordt er tegenwoordig op Vinted/Marktplaats/Ebay etc. meteen een aanzienlijke prijs voor gevraagd, wat me er van weerhield. Het spel zelf is geen absoluut toppertje waar je echt dagen in kan steken, tegenwoordig kijk ik daar toch wel naar als ik iets aan wil schaffen.

Zoals met alle binnenkomers eerst ff schoongemaakt, al was dat eigenlijk niet echt nodig. De pins waren al in vrij nette staat:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V3kwgRelhF-dWIzYSJ5Z2o_EZrg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/7eJvYqO8IZzwhAH2U9ZhMAuP.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T0Uo7iGn0r2XVzycnXLdzkT3AU4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/BwYMr6zS5pm9VfTgT4HcKJic.jpg?f=user_large

Megadrive van zolder getrokken en alles ff aangesloten (altijd weer een mooie chaos, die hobbykamer komt er ooit nog wel _O- )

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DMpRURAReuKZziwcrOYJehHsakg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/C0qGr1pQZmwr4dfHh8D2Y3XF.jpg?f=user_large

Ook nog steeds plezier van de GBS controller op deze manier.

Echt lachen om deze game weer eens te kunnen spelen. Blijft toch mooi, met slaapgebrek na de nachtdiensten even een avondje niks en lekker languit op de bank met een kouwe en een gouwe ouwe _/-\o_

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yDSAM-1j0XaZEj1zXM0Y6Updnb0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/FChJwQJ6kni0n4DFiNUl4lXO.jpg?f=user_large

Ff genieten vanavond :*)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
@FrambozenTaart

Dankjewel!

Alle richtingen in retro verzamelingen hebben iets unieks.

En we willen allemaal hetzelfde gevoel van het begin tot het eind herbeleven. :9B

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Mooi dat het bij jou goed terecht is gekomen man, top!!!

Ik heb het spel zelf vroeger nooit gespeeld, pas jaaaarrrreeeen later door een vriend. En tegenwoordig ook in 60Hz ipv 50 met de switch op m'n MD wat de muziek beter tot z'n recht laat komen maar blijft een topspel! En een tikkie discutabel in retroperspectief m.b.t. de kinderen en het "redden" maar dat is een enorme zijstraat ;)

Enjoy!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• FrambozenTaart
  • Niet online
Exorcist schreef op maandag 15 april 2024 @ 21:49:
[...]

Mooi dat het bij jou goed terecht is gekomen man, top!!!

Ik heb het spel zelf vroeger nooit gespeeld, pas jaaaarrrreeeen later door een vriend. En tegenwoordig ook in 60Hz ipv 50 met de switch op m'n MD wat de muziek beter tot z'n recht laat komen maar blijft een topspel! En een tikkie discutabel in retroperspectief m.b.t. de kinderen en het "redden" maar dat is een enorme zijstraat ;)

Enjoy!
Haha klopt, achteraf gezien idd een hele aparte game. Toch blijft ie leuk om te spelen en ben ik blij dat ik hem in mijn bezit heb d:)b

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wI7gC6FuXvm_cHZQEcyjvZv_pIc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/bzjMxZw2lsM5rCvSLyTdKj66.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoCuTuS2000

LoCuTuS2000

Resistance is futile

cold_as_ijs schreef op maandag 15 april 2024 @ 18:53:
Afgelopen vrijdag begonnen om mijn N64 te RGB modden met de tim worthington RGB mod. Reden voor de RGB mod ipv s-video kabel was dat ik al een HD Retrovision component kabel had liggen voor de Nintendo. Deze was ooit verkeerd geleverd. En een goede s-video kabel is ook niet goedkoop ;).

Op zich is de kit redelijk makkelijk te installeren, dacht ik. Dik uur later had ik hem erin zitten, zeker nu de regenboog kabel connectors heeft. Dacht dat het solderen van de flex kabel de grootste uitdaging was. Alles goed gechecked met mijn microscoop. Resultaat zwart beeld :(. Na wat pielen aan de kabels kreeg ik nog iets eruit. Nu was het probleem dat ik de N64 niet had kunnen testen vooraf, zat geen videokabel bij, de everdrive was nieuw en dus de kit. En aan mijn soldeer kwaliteiten had het zeker niet gelegen :+. Volgende dag toch maar even met de multimeter alles nagelopen, bleek uiteindelijk dat de connector die ik ok de flex moest solderen gewoon niet goed zat. Van bovenaf met de microscoop leek alles perfect maar inspectie aan de zijkant liet zien dat de 3.3v pin amper vast zat. Dat fatsoenlijk gefixed en hoppa. Later bleek de connector op het bordje ook niet goed vast te zitten 8)7.
De mod geeft een mooi resultaat, en is prima te doen. Kan redelijk makkelijk switchen tussen smoothing filter aan en uit.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Mijn volgende mod projectje is ook al binnen. Deze stond voor een gunstig prijsje op MP, flink vergeeld dat wel. Hier ga ik de batterij en het ledje vervangen. Komt een blauwe led in. Case waarschijnlijk retrobrighten of vervangen. Daarnaast noctua fan, GDEMU of SSD erin.
Maar eerst wat andere projectjes. Moet nog een paar consoles recappen en de installatie van Stellar HD+ afmaken.
[Afbeelding]
Kan deze RGB mod met elke N64? Wat betreft de Dreamcast: volgens mij is DreamShell (RetroDream) + SSD een flinke klus voor beperkte compatibiliteit. GDEMU is het wel echt waard wat mij betreft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
LoCuTuS2000 schreef op maandag 15 april 2024 @ 23:08:
[...]

Kan deze RGB mod met elke N64? Wat betreft de Dreamcast: volgens mij is DreamShell (RetroDream) + SSD een flinke klus voor beperkte compatibiliteit. GDEMU is het wel echt waard wat mij betreft.
Ja deze kan op elke n64.
Je hebt de tim worthington RGB mod die ik heb gebruikt en de advanced RGB mod, die laatste kost 2x zoveel en voegt een deinterlacer + line doubler toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Sagat schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 13:49:
[...]

Retro consoles en moderne tv's zijn gewoon een slechte combinatie. De oplossing. Scalers!
Gewoon een middle man die de input van je 'ouwe meuk' converteert naar iets waar je moderne tv WEL iets mee kan, inc 4:3. En (in theorie YMMV, hoewel ik hier nog nooit klachten over gehoord/gelezen heb) het dan ook zo aanbied dat gamemode gewoon normaal werkt.
Op papier heb je daar helemaal gelijk in, de realiteit is echter dat ik het niet kan verantwoorden om naast 2 ruggen aan TV/geluid ook nog eens te gaan investeren in een scaler + de juiste kabel zonder kwalitatief in te leveren op m'n RAD2X. Dan moet ik namelijk al snel denken aan een RetroTINK 5X + RGB SCART kabel á €400 samen.

Daar gebruik ik de SNES simpelweg niet genoeg voor, wellicht in de toekomst als ik nog een/wat andere console(s) uit m'n jeugd er bij haal, maar nu niet. . ;)

Acties:
  • +16 Henk 'm!

Verwijderd

Zag op de vorige pagina de Dreamcast mod van @LoCuTuS2000 voorbij komen, dus ik dacht, laat ik die van mij ook maar eens posten. Maand of 4 geleden heb ik mijn DC ook voorzien van een aantal mods. Voor mij de ultieme Dreamcast. Alhoewel er wellicht ooit nog een HDMI mod toegepast gaat worden.

Wat is er aan gemod:
- Nieuwe Shell met het rode NTSC logo
- GDEmu met 512GB SD card
- Battery vervangen door een battery holder + nieuwe batterij
- Alle caps van de voeding vervangen
- Noctua fan mod, is dus een stuk stiller.
- volledig gereinigd met IPA
- Nieuwe thermalpads aangebracht

Het vervangen van de caps was ook wel nodig, ondanks dat ze er fysiek nog goed uitzagen. Er was 1 cap die de helft van zijn capaciteit nog maar over had.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7P2zbJm8Kg8OAutWu9RrNYcT-_k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GK6WxyY1pmonPHY3qIj535NK.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hPrI_earbPOYoAplqp9bB1S90Ro=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kfxLE89CHA5KKggYoWDDFGe5.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JqHJ5NFZd-L0METtsGQPN8Zs50Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FzaLAIlyeV86nnnefg3HajIs.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h8aoMJyYlA2uF0uB5jtdZZ3HQWE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GfIoaUpjtG1Tbwi7yulk2j8O.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9a0sxfgxgKKnHgMlZlRAd2JtuCc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LaxQB08Qq0S4BWVvU7LvBR8t.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b1CvnZko-vy-83bvBVTctYSlmvw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Wwh1Dk24KqJhc52LDNrScYHG.jpg?f=fotoalbum_large

Hier staat ie mooi naast zijn spirituele opvolger :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
D4NG3R schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 11:33:
[...]

Op papier heb je daar helemaal gelijk in, de realiteit is echter dat ik het niet kan verantwoorden om naast 2 ruggen aan TV/geluid ook nog eens te gaan investeren in een scaler + de juiste kabel zonder kwalitatief in te leveren op m'n RAD2X. Dan moet ik namelijk al snel denken aan een RetroTINK 5X + RGB SCART kabel á €400 samen.

Daar gebruik ik de SNES simpelweg niet genoeg voor, wellicht in de toekomst als ik nog een/wat andere console(s) uit m'n jeugd er bij haal, maar nu niet. . ;)
Volgens mij is een Rad2x ook een scaler? Het enige verschil is dat je nu een oplossing hebt voor 1 systeem en een RT idd voor meerdere systemen bedoeld is (uiteraard ook nog wel wat andere functionele verschillen, maar de core functionaliteit is hetzelfde).

Dus compleet eens met je (denk ik? :) )

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Sagat schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 12:37:
[...]

Volgens mij is een Rad2x ook een scaler? Het enige verschil is dat je nu een oplossing hebt voor 1 systeem en een RT idd voor meerdere systemen bedoeld is (uiteraard ook nog wel wat andere functionele verschillen, maar de core functionaliteit is hetzelfde).

Dus compleet eens met je (denk ik? :) )
Maar die haal ik dus ook in de oorspronkelijke reactie al aan als problematisch i.c.m. in ieder geval Samsung. Vandaar dat ik de aanname deed dat je doelde op andere scalers. ;)

Het probleem is dat het beestje het originele signaal line-doubled naar 720x576p50, ofwel PAL anamorphic 4:3. Veel (moderne) TV's upscalen dat vrolijk naar een uitgerekt 16:9 beeld. Niet geheel onlogisch omdat de resolutie daar ook veel voor gebruikt werd op bijv DVD's.

Geen probleem als je vervolgens gewoon 4:3 kan selecteren, maar wel een probleem als dat vervolgens weer niet mag in combinatie met de lage latency van game mode. Super Mario World speelt op m'n huidige TV zonder game mode alsof de knoppen van pudding gemaakt zijn, maar met kan het alleen uitgerekt op 16:9... :')

Vandaar ook de vraag wat de ervaringen zijn met de verschillende TV boeren en hun afhandeling van 4:3 content en game mode. Samsung valt in ieder geval af, LG schijnt bij 4:3 inputmateriaal te buggen en altijd ~40ms extra latency toe te voegen, Sony vind ik weinig over en Philips bied helaas geen TV's waar ik interesse in heb.

[ Voor 50% gewijzigd door D4NG3R op 16-04-2024 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sorry had er overheen gelezen dat je al een Rad2x had. Dat veranderd de zaak. Ik weet we dat hier meerdere retrotink bezitters hebben. Maar als jij je rad2k niet wil vervangen heb je daar ook weinig aan. Ik heb zelf een ossc geleend en geen last gehad van lag, maar volgens mij voornamelijk ps2 ermee gespeeld (want de ps3 versie die ik heb ((eigenlijk ook ps2 versie, maar dan gedownload uit de psn store)) lagde WEL heel erg voor mij).

Maar zelfs daar een disclaimer want, mijn oled (c9 uit mijn hoofd) gaat met mijn current gen consoles automagisch naar game mode. Met retro consoles NIET dus mogelijk had ik met de ps3 hetzelfde probleem als jij, hoewel ik het wel handmatig kan omzetten.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Sagat schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 13:24:
Maar zelfs daar een disclaimer want, mijn oled (c9 uit mijn hoofd) gaat met mijn current gen consoles automagisch naar game mode. Met retro consoles NIET dus mogelijk had ik met de ps3 hetzelfde probleem als jij, hoewel ik het wel handmatig kan omzetten.
Nope, wat voor input type ik het beestje ook geef (PC, Console, media player etc), game mode aan = 4:3 kan niet langer worden gekozen. Eerst 4:3 kiezen en dan pas game mode inschakelen = beeld gaat automatisch naar 16:9. :(

Bij LG gaat het overigens heel expliciet om het weergeven van 4:3 content, of de bron daarbij 4:3 of 16:9 is maakt geen drol uit. Zodra de TV iets op 4:3 moet weergeven heb je extra delay, bij 480p content door een andere bug nog meer. Van de C2, C3 en G3 weet ik dat deze er ook nu nog altijd last van hebben. Gezien het in de firmware zit waarschijnlijk genoeg andere modellen ook..

Wellicht in het 'echt' helemaal niet zo storend, maar ik erger mij al snel aan input delay of stuttering, en kan het helaas niet bij iemand komen testen. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Op mijn oled is de ps3/x360 en wii u het oudste wat aangesloten zit en die zijn allen (ook) 16:9.
De rest speel ik op mijn B&o crt, of mijn lcd monitor(en) of tot recent :( op een crt monitor. Die is echter helaas defect geraakt.

Ik heb mijn mister en pc er ook wel een aan gehad (mijn c9), maar pc was emulatie waar ik me sowieso al ergerde aan de lag :) ook als de pc op mijn monitoren zit......dus ik heb wat dat betreft weinig relevante ervaring....

Maar met was ik zo lees is dat maar goed ook! Ik ga me er wel in verdiepen want was wel van plan een lg oled voor mijn gameroom aan te schaffen en dan zeker ook 4:3 spul te spelen via og hardware en upscaler en ook via mister.

Ik heb overigens wel ervaring met snes + rt4k en (niet mijn eigen) oled c9. Daar geen lag ervaren, we speelden super ghouls en ghosts dus ja, dan zou je het toch echt wel moeten merken...

Denk overigens dat je altijd kan vragen of je iets mag testen, ben zelf al bij diverse mensen 'van hier' en ook andere tweakers op visite geweest, altijd erg warm ontvangen!

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@D4NG3R probleem is dat de Rad2X niet meer dan een line doubler is en niet alle TV's met de resolutie uit de Rad2X om kan gaan. Daarbovenop wordt het signaal ook nog eens geupscaled door de TV zelf, en de upscalers zijn niet altijd de beste voor gaming.
Of je gaat nu een andere TV zoeken die goed samenwerkt met de Rad2x of je koopt een andere upscaler. Dit hoeft geen retrotink 5x te zijn. OSSC of GBS-control zullen even goed resultaat geven. Die outputten wel de resolutie waar je TV mee om kan gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Zero
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 00:58
PsYgHo schreef op donderdag 11 april 2024 @ 13:28:
Nee je kunt niet zonder flux als de boel priegelig klein word…. Too much is almost enough…
Nee zonder flux wordt het niet wat…. Geld ook voor een deftige loep, of microscoop, als je de 40 bent gepasseerd…. :(
Ik zoek ook nog iets van een loep. Nog tips? Zo'n bril met meerdere standjes lijkt me wel praktisch. Maar ik weet niet, m'n schoonvader heeft ook zoiets (AliExpress geloof ik), maar ik kan daar toch niet scherp doorheen kijken... (het lijkt hem wel aardig te lukken overigens XD ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsYgHo
@Shadow_Zero Ik zou eigenlijk niet voor een loep gaan, nu de China microscopen op vga en HDMI uit, erg betaalbaar zijn.
Een goede loep kost meer, en vergroot minder.

Ik zou gaan voor een los systeem ipv een met ingebouwd klein schermpje… niets overtreft een 19inch of zelfs 24inch beeldscherm.. of alles er tussen in.

Let er even op dat je de afstand in de gaten houd van lens tot object. Je moet er nog minimaal half tot drie kwart tussen kunnen met je soldeerbout…of desoldeersttion, pomp, etc…

In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3style
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-09 19:10

3style

...

Verwijderd schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 12:00:
Zag op de vorige pagina de Dreamcast mod van @LoCuTuS2000 voorbij komen, dus ik dacht, laat ik die van mij ook maar eens posten. Maand of 4 geleden heb ik mijn DC ook voorzien van een aantal mods. Voor mij de ultieme Dreamcast. Alhoewel er wellicht ooit nog een HDMI mod toegepast gaat worden.

Wat is er aan gemod:
- Nieuwe Shell met het rode NTSC logo
- GDEmu met 512GB SD card
- Battery vervangen door een battery holder + nieuwe batterij
- Alle caps van de voeding vervangen
- Noctua fan mod, is dus een stuk stiller.
- volledig gereinigd met IPA
- Nieuwe thermalpads aangebracht

Het vervangen van de caps was ook wel nodig, ondanks dat ze er fysiek nog goed uitzagen. Er was 1 cap die de helft van zijn capaciteit nog maar over had.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Hier staat ie mooi naast zijn spirituele opvolger :)
Netjes hoor. Je hebt niet de caps vervangen van het moederbord?
En ik lees ivm het lagere verbruik van de gdemu dat je ook de 12 regulator kan weghalen, kan oververhitting veroorzaken geloof ik (ik heb dat nog niet gedaan overigens):

https://consolemods.org/w...st:Removing_12v_Regulator

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

3style schreef op woensdag 17 april 2024 @ 14:57:
[...]

Netjes hoor. Je hebt niet de caps vervangen van het moederbord?
En ik lees ivm het lagere verbruik van de gdemu dat je ook de 12 regulator kan weghalen, kan oververhitting veroorzaken geloof ik (ik heb dat nog niet gedaan overigens):

https://consolemods.org/w...st:Removing_12v_Regulator
Ik heb 1 cap vervangen van het moederbord. De rest intact gelaten want die waren nog goed.

Dat ie geen 12 volt meer nodig had kwam ik pas later achter, dus ja, de 12V componenten ga ik nog van de voeding verwijderen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LoCuTuS2000

LoCuTuS2000

Resistance is futile

Verwijderd schreef op woensdag 17 april 2024 @ 15:38:
[...]

Ik heb 1 cap vervangen van het moederbord. De rest intact gelaten want die waren nog goed.

Dat ie geen 12 volt meer nodig had kwam ik pas later achter, dus ja, de 12V componenten ga ik nog van de voeding verwijderen :)
Je kunt ook 3x 1k ohm 1/4w weerstanden erin prikken zoals ik heb gedaan:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Fmj1u3LaEdbSGBoecH0C-cFZQEk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/STcIAEuuFzZMVO62kxM2Aasv.jpg?f=fotoalbum_large

Zoals hier staat beschreven:
With the GD-ROM gone, the 12V rail that powered it is no longer having that draw on it, so can output up to 14V, causing your Dreamcast to get very, very hot, and may shorten the lifespan of components. The 3D printed tray I’m fitting will help airflow, but if you’re not fitting one, some people recommend you put in some paper to help the fan draw air correctly over the PSU, as can be seen in this crude example. To rectify this effectively, a simple mod adding some resistors will bring the voltage back down. This information originally came from this post, and at 01:40 in the second video down the page, you can see where it needs to go. Further discussions with two awesome people, one an electronics expert, have made me alter the modification slightly. He advised that a 300ohm 1/4W resistor isn’t really going to cut the mustard as it will itself get too hot. If you’re going to go for a single resistor, 1W is better. Further to that, 330ohm is better than 300ohm as it will lower the amperage output, and that’s what’s going to make more difference to the heat generation. Even better than that is three 1Kohm 1/4W resistors in parallel (creating a resistance of 333.33ohm), as the load is shared between the three.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

LoCuTuS2000 schreef op woensdag 17 april 2024 @ 17:58:
[...]

Je kunt ook 3x 1k ohm 1/4w weerstanden erin prikken zoals ik heb gedaan:

[Afbeelding]

Zoals hier staat beschreven:

[...]
Ja dat kan ook, maar worden de weerstandjes nu niet enorm heet? :) Met andere woorden word de warmte niet verplaatst? (al zal het vast wel minder zijn).

@3style
Volgens mij is het trouwens geen voltage regulator, lijkt mij eerder een transistor als ik de DC voeding schema's bekijk. Vraag me of consolemods het wel helemaal goed heeft gedocumenteerd. Maar ach, transistor of voltage regulator... met het verwijderen van dit component is 12volt sowieso weg. Maar toch...Helemaal verwijderen lijkt mij ook niet helemaal slim. Want 12volt word normaliter ook gebruikt voor RGB scart, bijvoorbeeld als je een 16:9 aspect ratio wil uitsturen. Tenzij er op de moederbord weer iets zit om 5volt om te zetten naar 12, dat zou nog kunnen (maar lijkt mij sterk).
Zijn er wellicht mensen hier dat dit hebben gedaan en nu geen RGB scart output meer hebben en wellicht nu met composite over scart zit? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3style
  • Laatst online: 22-09 19:10

3style

...

Verwijderd schreef op woensdag 17 april 2024 @ 19:01:
[...]

Ja dat kan ook, maar worden de weerstandjes nu niet enorm heet? :) Met andere woorden word de warmte niet verplaatst? (al zal het vast wel minder zijn).

@3style
Volgens mij is het trouwens geen voltage regulator, lijkt mij eerder een transistor als ik de DC voeding schema's bekijk. Vraag me of consolemods het wel helemaal goed heeft gedocumenteerd. Maar ach, transistor of voltage regulator... met het verwijderen van dit component is 12volt sowieso weg. Maar toch...Helemaal verwijderen lijkt mij ook niet helemaal slim. Want 12volt word normaliter ook gebruikt voor RGB scart, bijvoorbeeld als je een 16:9 aspect ratio wil uitsturen. Tenzij er op de moederbord weer iets zit om 5volt om te zetten naar 12, dat zou nog kunnen (maar lijkt mij sterk).
Zijn er wellicht mensen hier dat dit hebben gedaan en nu geen RGB scart output meer hebben en wellicht nu met composite over scart zit? :+
Hier wel wat info:

https://www.reddit.com/r/dreamcast/s/5E04hmi1Vh

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[...]

Even de wet van Ohm erbij pakken ;)
I = U/R
En P= I*U
Dus P = U^2/R = 12*12/333= 0.43 W

Dus valt wel mee

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LoCuTuS2000

LoCuTuS2000

Resistance is futile

[...]

@3style
Met mijn 3 weerstanden werkt RGB scart gewoon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LoCuTuS2000

LoCuTuS2000

Resistance is futile

[...]

@3style
Hier nog een variant gevonden;

https://www.delta-island....ls/gdemu-power-supply-mod

Deze is recenter en ziet er ook geloofwaardig uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Josefien
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-09 00:13
RGB SCART kan ook zonder 12v, voor zover ik weet. Enige irritante is dat als je pin 8 slechts tot 5v kan brengen i.p.v. 12v een 16:9 TV vaak naar 16:9 blijft schakelen. Dat gebeurt bijv. met PS1/PS2 die alleen tot 5v kan leveren op pin 8.

Om RGB in te schakelen is 3v voldoende, volgens mij op pin 16.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:55

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

didado schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 22:00:
Pre-order bij Nedgame vanwege nostalgie.

Mijn eerste gaming computer. :9

[Afbeelding]
OMFG jeugd sentiment. Heb m zelf op Amazon.nl besteld, daar is ie bijna 20€ goedkoper.

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Vrietje
Tomba schreef op zondag 21 april 2024 @ 16:02:
[...]

OMFG jeugd sentiment. Heb m zelf op Amazon.nl besteld, daar is ie bijna 20€ goedkoper.
Jup maar bij Nedgame steun je een Nederlandse game winkel ipv een Amerikaanse multinational😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Tomba schreef op zondag 21 april 2024 @ 16:02:
[...]

Ja dit gaf mij ook meteen nostalgische gevoelens.
De extra knoppen en controller zijn geweldig.

Ik bestel meestal de duurde spullen niet bij Amazon omdat ze het vaak slecht verpakken.

En natuurlijk omdat het een Nederlandse winkel is. 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EMP
  • Laatst online: 18-09 13:16

EMP

Krulloos!

Is er vandaag nog iemand bij de retro game beurs in Tilburg geweest?

Hij was van 09:30 tot 15:00. Ik was er rond 11:30, maar er was zo’n belachelijk lange rij voor de deur dat ons het lood in de schoenen zonk… en nadat we twee rondjes op de parkeerplaats hadden gereden waar geen plek meer was dachten we: hebben we hiér zin in…? Uiteindelijk zijn we afgehaakt en hebben we ‘s middags wat anders gedaan.

Geweldig om te zien dat het zo leeft, jammer dat het zó druk was, hopelijk was het er groot succes en wordt hij vaker of in een grotere locatie georganiseerd.

Maar ben wel benieuwd of er nog iemand geweest is.

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beloki
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07:56
Ik woon in de buurt en langs geweest, de parkeerplaats was idd vol maar verderop heb je een parkeergarage wat ook heel goedkoop is.

Wachten in de lange rij en toen waren we binnen, ik vond alles wel gigantisch duur...De prijzen zijn enorm gestegen. Ik vraag me af of dat wel normale prijzen zijn en ze verkocht worden..

Maar ik was er heen met mijn zoontje en die was de hele tijd aan het genieten..

Scheet wel als je op 10 min afstand woont

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrietje
Beloki schreef op maandag 22 april 2024 @ 08:00:
Ik woon in de buurt en langs geweest, de parkeerplaats was idd vol maar verderop heb je een parkeergarage wat ook heel goedkoop is.

Wachten in de lange rij en toen waren we binnen, ik vond alles wel gigantisch duur...De prijzen zijn enorm gestegen. Ik vraag me af of dat wel normale prijzen zijn en ze verkocht worden..

Maar ik was er heen met mijn zoontje en die was de hele tijd aan het genieten..

Scheet wel als je op 10 min afstand woont
Als de prijzen op de beurs gestegen zijn is dat opvallend. Las juist dat de marktprijzen het aflopen jaar gestabiliseerd zijn of zelfs een beetje omlaag.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Ben er (retrobeurs in Tilburg) een paar keer met mijn kids geweest maar.......hou niet van drukte en niet van hoge prijzen ;) dus gister geskipped.

Merk ook dat ik minder lol heb van fysieke games verzamelen en meer van het daadwerkelijk spelen, en dat mag best me fpga/ode's of flash carts en natuurlijk emulatie.

Ik wil wel mijn bestaande 'verzameling' consoles wel optimaliseren en mogelijk nog wat controllers erbij. Je kan nooit te veel controllers hebben......toch? ;)

10 second ninja DONE

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FrambozenTaart
  • Niet online
Ben niet bij de beurs geweest, maarrrrr... Zaterdag is het weer koningsdag! En dan lekker de vrijmarkt op om te sneupen (gewoon als gezinsuitje in de stad waar ik woon).

Jaren geleden, eigenlijk nog ver voordat retro een enorme hype was, ooit eens een Atari 2600 woody opgepikt met 5 games, 2 joysticks en een controller, voor 5 euro.

En ook best wel wat games getroffen over de jaren (SNES, GameCube, PS3).

Vind ik persoonlijk erg leuk, juist omdat je nooit precies weet wat je treft. Soms vind je niets, soms iets leuks, heel soms iets speciaals. Als je trouwens uit bent op FIFA 20XX voor welke console dan ook, kun je wel gegarandeerd scoren _O-

Het sneupen naar pareltjes is toch altijd wel een mooi onderdeel van de hobby, een soort schatzoeken. :+

Ik heb er in ieder geval zin in, hopelijk is het een beetje mooi weer zaterdag :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• densy
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13:37
(Hey mijn tweet! :-) ) Was trouwens verder best gezellig hoor, heb nog wel wat kunnen kopen. Komt wel echt veel volk op af. Maar twijfel wel of ik nog een keer ga.

https://www.gamegeschiedenis.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoCuTuS2000

LoCuTuS2000

Resistance is futile

FrambozenTaart schreef op maandag 22 april 2024 @ 23:12:
Ben niet bij de beurs geweest, maarrrrr... Zaterdag is het weer koningsdag! En dan lekker de vrijmarkt op om te sneupen (gewoon als gezinsuitje in de stad waar ik woon).

Jaren geleden, eigenlijk nog ver voordat retro een enorme hype was, ooit eens een Atari 2600 woody opgepikt met 5 games, 2 joysticks en een controller, voor 5 euro.

En ook best wel wat games getroffen over de jaren (SNES, GameCube, PS3).

Vind ik persoonlijk erg leuk, juist omdat je nooit precies weet wat je treft. Soms vind je niets, soms iets leuks, heel soms iets speciaals. Als je trouwens uit bent op FIFA 20XX voor welke console dan ook, kun je wel gegarandeerd scoren _O-

Het sneupen naar pareltjes is toch altijd wel een mooi onderdeel van de hobby, een soort schatzoeken. :+

Ik heb er in ieder geval zin in, hopelijk is het een beetje mooi weer zaterdag :Y
Sneupen is nogal een Friesisme of niet? Hoor dat woord nooit in de randstad namelijk. Vorig jaar in Heerenveen aan het "sneupen" geweest en het viel mij kwa gaming nogal tegen hier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FrambozenTaart
  • Niet online
LoCuTuS2000 schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 08:37:
[...]

Sneupen is nogal een Friesisme of niet? Hoor dat woord nooit in de randstad namelijk. Vorig jaar in Heerenveen aan het "sneupen" geweest en het viel mij kwa gaming nogal tegen hier.
Kan wel kloppen, wij Friezen zijn altijd aan het struinen en sneupen _O-

Soms valt het idd tegen qua gaming aanbod, je weet nooit wat je gaat treffen. Ik probeer er altijd maar niet teveel van te verwachten en er gewoon een leuke dag van te maken.

En natuurlijk een Vietnamese loempia of twee scoren :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Zero
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 00:58
PsYgHo schreef op woensdag 17 april 2024 @ 00:43:
@Shadow_Zero Ik zou eigenlijk niet voor een loep gaan, nu de China microscopen op vga en HDMI uit, erg betaalbaar zijn.
Een goede loep kost meer, en vergroot minder.

Ik zou gaan voor een los systeem ipv een met ingebouwd klein schermpje… niets overtreft een 19inch of zelfs 24inch beeldscherm.. of alles er tussen in.

Let er even op dat je de afstand in de gaten houd van lens tot object. Je moet er nog minimaal half tot drie kwart tussen kunnen met je soldeerbout…of desoldeersttion, pomp, etc…
Gezien ruimtegebrek zit ik niet echt op een microscoop apparaat te wachten ^^; (en gezien de sporadische soldeer activiteiten klinkt het me ook wat overkill). Maar misschien laat ik het nog wat inzinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shadow_Zero schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 11:23:
[...]

Gezien ruimtegebrek zit ik niet echt op een microscoop apparaat te wachten ^^; (en gezien de sporadische soldeer activiteiten klinkt het me ook wat overkill). Maar misschien laat ik het nog wat inzinken.
De meeste microscopen op Ali die je met USB kan aansluiten zijn 15x15 oid. Kun je prima opbergen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
densy schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 08:08:
[...]

(Hey mijn tweet! :-) ) Was trouwens verder best gezellig hoor, heb nog wel wat kunnen kopen. Komt wel echt veel volk op af. Maar twijfel wel of ik nog een keer ga.
Goed om te horen dat het toch nog gezellig was. Was het allemaal zo duur? Of kon je nog steeds dingen vinden voor normale prijzen?
Want met deze handelaars prijzen snap ik niet waarom je uberhaupt naar de beurs zou gaan om spullen te kopen. Super Mario Bros 2 is CIB al voor 50 euro te vinden op MP

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• densy
cold_as_ijs schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 11:36:
[...]

Goed om te horen dat het toch nog gezellig was. Was het allemaal zo duur? Of kon je nog steeds dingen vinden voor normale prijzen?
Want met deze handelaars prijzen snap ik niet waarom je uberhaupt naar de beurs zou gaan om spullen te kopen. Super Mario Bros 2 is CIB al voor 50 euro te vinden op MP
Ik heb nog wel wat kunnen scoren, maar het was heel erg goed zoeken. Deze SMB2 was wel een echt belachelijke, maar het was wel een bevestiging dat er echt graaierij bij zit. Vorig jaar ook een keer geweest en toen vond ik het soms ook al ridicuul. Er kwam ontzettend veel volk op af, en dan kan er dus ook zomaar iemand bijzitten die denkt dat dit normaal is.

Ik heb natuurlijk al wel een omvangrijke collectie, dus misschien kijk ik met andere ogen dan een instapper in retro games.

Bij bekenden twee Japanse N64 CIB games gekocht, een fat PS2 omdat mijn andere na een verhuizing was overleden voor een leuke prijs, twee famicom disk system games en cool spot ntsc voor de snes. Dat was het.

[ Voor 5% gewijzigd door densy op 23-04-2024 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• densy
Er staan op zo'n beurs ook veel handelaren. Particulieren zijn voor mijn gevoel in de minderheid. Er zal ongetwijfeld voordat de beurs voor het publiek open gaat al veel door handelaren opgekocht worden.

Acties:
  • +8 Henk 'm!
Mijn laatste aanwinst. Zat al een tijdje te zoeken naar een groene crystal xbox, maar deze zijn toch een stuk zeldzamer aan deze kant van oceaan. Toevallig stond deze op MP, ondanks dat ik niet het hoogste bod had geplaatst werd ik wel gecontacteerd door de verkoper. Die wilde er blijkbaar snel vanaf en de persoon die het meeste had geboden reageerde niet snel genoeg :D. Uiteindelijk een mooie deal kunnen maken, De XBOX was al gemod en had een 120 GB HDD. De set was verder redelijk uitgebreid met een aantal games, 2 groene controllers, action replay en een xecuter ck3 lite. Geen idee waarom die laatste erbij zat want die is voor de X360. Enige probleem werd duidelijk toen ik hem open schroefde, de caps zijn redelijk versleten. Dus die moet gerecapped worden.
Uiteindelijke plan is om mijn 1.4 met 1.4 ghz processor te verhuizen naar deze case, dan kan ik mijn 1.6 (momenteel de daily driver) in de crystal case en deze naar de zwarte case en weer door naar de volgende liefhebber :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sIysQzkvdPHoUIImKXUZ8yrphAQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3KVfG0R62e5mgQReuWXY8aPn.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wGZeOOxLJMyfpoHaJ9edFDP71w4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/w4V0H0CgEjx7fc4UjQ7brYEs.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VNQ_m4nZQGQ9ZvRbYXvSxz6O8RY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rWfm4ImRnN4ENCz5yV6lX1NI.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb de beurs helaas moeten missen, wilde gaan maar mag helaas nog 1 week geen auto rijden, dit ivm met het herstellen van een operatie. Laatste beurs waar ik geweest ben was in Deurne, maar ging toen meer voor de gezelligheid dan om echt te kopen

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Linksquest schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 12:25:
Ik heb de beurs helaas moeten missen, wilde gaan maar mag helaas nog 1 week geen auto rijden, dit ivm met het herstellen van een operatie. Laatste beurs waar ik geweest ben was in Deurne, maar ging toen meer voor de gezelligheid dan om echt te kopen
helaas is de laatste al weet wat jaartjes geleden en voordat ik aan retro gaming begon. Anders kon ik er met mijn fietsje naartoe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsYgHo
Verwijderd schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 11:35:
[...]

De meeste microscopen op Ali die je met USB kan aansluiten zijn 15x15 oid. Kun je prima opbergen :)
En meestens belabberd met kwaliteit, en of vrije ruimte tussen abject en lens van de microscoop…
Maar goed ieder zijn ding.. goed gereedschap, halve werk.. hobby kost geld, dat is een feit.
Ik wil met plezier zo’n ding gebruiken, dan spaar ik maar wat langer..

Hoewel dat ding totaal iets van 75 euro was in de aanbieding… :+

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Eymas
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 07:47
Paar controllers er bij voor de berg :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MvKagxjK_KpdAwlsvBM_jJAHoRU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pgXhUzmwC7WFdlhO6HUxDIOX.jpg?f=fotoalbum_large
De Dreamcast controller is een verademing, aangezien ik enkel een third party controller had die iets te groot is voor mijn handen.
De N64 controller voelt al tamelijk wat meer solide aan. De originele drietand blijft grappig om te gebruiken maar mijn duim had toch een klacht over de rand van de analog stick, dus dan maar comfort boven nostalgie verkiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PsYgHo schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 16:27:
[...]

En meestens belabberd met kwaliteit, en of vrije ruimte tussen abject en lens van de microscoop…
Maar goed ieder zijn ding.. goed gereedschap, halve werk.. hobby kost geld, dat is een feit.
Ik wil met plezier zo’n ding gebruiken, dan spaar ik maar wat langer..

Hoewel dat ding totaal iets van 75 euro was in de aanbieding… :+
Kwaliteit is perfect.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• OFV
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 19-09 22:48

OFV

Ik ben afgelopen zondag geweest. Iets voor 9 in de rij en stonden bijna vooraan. Rij groeide tot een enorme lengte. Van half 10 tot 15.00u geweest. Er zijn zo ontzettend veel stands dat er eigenlijk nog steeds te weinig tijd was om rustig rond te kijken. Qua drukte was het te doen, een ijsbaan is groot natuurlijk.

Prijzen.. pittig. Niet altijd, wel bijna altijd. Bijv. een SNES SFII kocht je een aantal jaar geleden voor 200 a 250 euro. Ik heb er nu maar 1 gezien en die was 375 euro. Game boy boxed doet zomaar 300+ euro. Even snel Ebay checken en je bent goedkoper klaar. Ook opvallend, enkele verkopers kiezen voortaan voor het niet prijzen van artikelen. Daar krijg je helemaal het idee dat je teveel gaat betalen.

Toch heb ik enorm genoten. Want is het een retro omgeving waar ik alles terug zie uit mijn jeugd. Tot HE-MAN kastelen aan toe etc. Ik zal er ook zeker heen blijven gaan maar het is vele malen commerciëler/bekender geworden en dat merk je.

Hier enkele foto's, ook met prijzen. Dan hebben jullie een beetje een idee.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pa0XUfT55poF5MNkVhQzq48snfo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/B8yC8y0QisogjcnlhemmvIt1.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QLq1sH0DDyTN1Hkeqh2wcd4Bm5A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9iwYNCCW3O4YeBlRzuiDPPFW.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CAHkEZMZWa_IHv-n_u2H8XaDcj8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5nTaSeDLOo1xLvNxjKqUR79o.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gveaMbz6cXIR1xIUhKKOT0ehc-o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kHjXGQxB1SodWhy7BK7eJzc0.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1joEJ3prWJxiKIsW-qCsf6dvHCo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rLqSWubSNJtJrCmW0YpOGOXK.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChokingHazard
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21-09 00:16
OFV schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 21:25:
Ik ben afgelopen zondag geweest. Iets voor 9 in de rij en stonden bijna vooraan. Rij groeide tot een enorme lengte. Van half 10 tot 15.00u geweest. Er zijn zo ontzettend veel stands dat er eigenlijk nog steeds te weinig tijd was om rustig rond te kijken. Qua drukte was het te doen, een ijsbaan is groot natuurlijk.

Prijzen.. pittig. Niet altijd, wel bijna altijd. Bijv. een SNES SFII kocht je een aantal jaar geleden voor 200 a 250 euro. Ik heb er nu maar 1 gezien en die was 375 euro. Game boy boxed doet zomaar 300+ euro. Even snel Ebay checken en je bent goedkoper klaar. Ook opvallend, enkele verkopers kiezen voortaan voor het niet prijzen van artikelen. Daar krijg je helemaal het idee dat je teveel gaat betalen.

Toch heb ik enorm genoten. Want is het een retro omgeving waar ik alles terug zie uit mijn jeugd. Tot HE-MAN kastelen aan toe etc. Ik zal er ook zeker heen blijven gaan maar het is vele malen commerciëler/bekender geworden en dat merk je.

Hier enkele foto's, ook met prijzen. Dan hebben jullie een beetje een idee.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Jezus, ik schrik een beetje van de prijzen. Zeker als ik naar die PsOne en PS2 Slim kijk, die heb ik hier ook in doos staan, en die waren destijds samen 30 euro.. Zou ze bijna gaan verkopen. Bijna.

Mijn Cardmarket-profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eymas
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 07:47
ChokingHazard schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 22:51:
[...]

Jezus, ik schrik een beetje van de prijzen. Zeker als ik naar die PsOne en PS2 Slim kijk, die heb ik hier ook in doos staan, en die waren destijds samen 30 euro.. Zou ze bijna gaan verkopen. Bijna.
ik sta er soms ook van te kijken. Veel van de prijzen zouden eerder door de helft moeten gaan om reeël te blijven naar mijn mening.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• FrambozenTaart
  • Niet online
Aan de andere kant zakt de koopkracht van fiat geld nu eenmaal over tijd, helemaal na afgelopen 5 jaren van torenhoge inflatie.

Als voorbeeld: een paar weken terug met het hele gezin even uitgebreid uit eten geweest met wat lekkere drankjes erbij, dan ben je toch ook een beste smak geld kwijt.

En probeer maar eens een verbouwing of klus te laten uitvoeren voor hetzelfde bedrag als 5 jaar geleden. Uurtarief, materialen... Alles is duurder geworden.

Voor de echte verzamelaar die voor een bepaalde kwaliteit gaat qua CIB en/of sealed producten, zijn de prijzen idd hoog.

Maar als retro fan kun je dus met 100 euro op zak zelfs vanaf een beurs nog wel thuiskomen met een werkende console en een paar kale games.

Het is wat het is, maar echt vreemd vind ik het niet in een wereld waar letterlijk alles duurder is geworden (of ons geld sneller is verwaterd door omstandigheden.)

Acties:
  • +10 Henk 'm!
Een zeldzamere PS1 PAL sealed Namco NeGcon controller.

Deze gele box variant is bijna niet meer te vinden.

Wel verkleurd maar dan is het ook zeker origineel. 😉

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vpdjdTZvXQ__EIA-COmmrdom9ws=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/i8RzoXaH9p6rcRjMQRboKh2N.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7vwDcgkYNRq7QSzTPCxqKXI0SSM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3LqOlotHS6q7IQYgzGaD8i5s.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5d-_ylXBnlYOQVVLikV9MFHZr9E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eJYmV29JjiK864i1PMVoMlC9.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Cyrax0508
  • Nu online
Nieuwste aanwinsten. Van Superstar Baseball heb ik ook de EU versie gekocht, die komt nog binnen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UwyS6XV8pr23TcIxgV_EFXm7G5k=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AKOlCo4I530IFRnmMwENqjVy.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/npOeNfeHubn0YCQUFL-nkggsaQU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/O1onuuYM9QIm8KCDEs0cT1m1.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Verwijderd

Cyrax0508 schreef op donderdag 25 april 2024 @ 07:53:
Nieuwste aanwinsten. Van Superstar Baseball heb ik ook de EU versie gekocht, die komt nog binnen.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
The thousand year door… 1 van de beste GC games imo :)
Pagina: 1 ... 215 ... 224 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op, dit topic is om retro gaming en al haar facetten te bespreken, het is echter NIET de bedoeling om
- Games aan te schaffen (ruilen/lenen/etc.) van/via mede tweakers.
- Games te verkopen.
- Te vragen wat een game of console waard is.
- Een V&A advertentie te promoten.
- Dit topic is voor en door verzamelaars, s.v.p. geen opmerkingen ala 'Oh wat veel, speel je dat allemaal?' Dat voegt niets toe.