Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinnyice
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09-09 15:21
Ik heb thuis 1 van deze rakkers: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TN_-oXKeS1vx5hJ_vUfBsdsQagc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/sVlEfwSlEcAEnRD6sPQPyrZO.webp?f=user_large

Leuk ding, maar ik merk dat ik hem niet zo vaak gebruik door de manier waarop saves werken. Het heeft zo'n realtime save functie waarbij je 4 knoppen ingedrukt moet houden en je dan een save moet uitvoeren. Volgende keer met opstarten moet je dezelfde knoppen indrukken om de save weer te laden.

Alleen wil ik gewoon als een verwend kind in het lichaam van een 30 jarige Pokemon kunnen spelen, op start kunnen drukken, saven en dan de GBA uitzetten. Kan dit wel met bijvoorbeeld de Everdrive? Nativen saven alsof je gewoon een Pokemon Cartridge hebt? Zijn wel een hoop interessante Pokemon Romhacks dus wil het nog een kans geven, maar kan niet wennen aan de manier van saven op de SuperCard. #firstworldproblems

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tux3.14
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Skinnyice schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 07:53:
Ik heb thuis 1 van deze rakkers: [Afbeelding]

Leuk ding, maar ik merk dat ik hem niet zo vaak gebruik door de manier waarop saves werken. Het heeft zo'n realtime save functie waarbij je 4 knoppen ingedrukt moet houden en je dan een save moet uitvoeren. Volgende keer met opstarten moet je dezelfde knoppen indrukken om de save weer te laden.

Alleen wil ik gewoon als een verwend kind in het lichaam van een 30 jarige Pokemon kunnen spelen, op start kunnen drukken, saven en dan de GBA uitzetten. Kan dit wel met bijvoorbeeld de Everdrive? Nativen saven alsof je gewoon een Pokemon Cartridge hebt? Zijn wel een hoop interessante Pokemon Romhacks dus wil het nog een kans geven, maar kan niet wennen aan de manier van saven op de SuperCard. #firstworldproblems
Met de Everdrive kun je op de normale manier ‘saven’.
https://krikzz.com/our-pr...s/everdrive-gba-mini.html
Dit is wat je zoekt. Levertijd is ongeveer 4 weken, aangezien het uit Oekraine verstuurd word. Maar dan komt geld wel goed terecht imo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinnyice
Tux3.14 schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 08:27:
[...]

Met de Everdrive kun je op de normale manier ‘saven’.
https://krikzz.com/our-pr...s/everdrive-gba-mini.html
Dit is wat je zoekt. Levertijd is ongeveer 4 weken, aangezien het uit Oekraine verstuurd word. Maar dan komt geld wel goed terecht imo :)
Dus toch, had al zo'n gevoel! Alleen hun "all save type supported" zag ik nergens echt een uitleg over wat dit precies inhoudt, maar dan weet ik in ieder geval dat het met de Everdrive wel werkt, dank!

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Ricepuppet
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-09 12:54
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8DQiuwHKC650riJUaGfVQHo4-VI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/lvHTjLYAEV1BivVPYQOrIiij.jpg?f=user_large

Ik had eigenlijk een plekje gemaakt en gereserveerd voor nog een B&O MX CRT TV. Ik was al een week geleden in contact gekomen met iemand van Marktplaats die gratis een PVM weg gaf 'met een hoge pieptoon' en hem gewoon kwijt wilde.

Dat was volgens mij te overzien. Gisteren kreeg ik na een week bericht of ik nog interesse had; blijkbaar had de rest van de geinteresseerden geen interesse meer. Uiteraard! Dus gisteren bekeken - en er was geen hoge piep te bekennen toen hij Sonic 1 op de Megadrive liet zien - vreemd.

Maar uiteraard mee genomen en nu staat er in plaats van een MX CRT, een PVM naast. Ik moet nog wel de juiste bekabeling kopen om mijn Super Nintendo erop aan te sluiten (bedankt @Verwijderd, @Tux3.14 en @davince72 voor de tips :))

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• davince72
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-08 21:06
Jumpman schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 19:35:
Nintendo 64 StarCraft 64 NTSC, een koopje: https://link.marktplaats....ttons&utm_content=app_ios. Ook van dezelfde aanbieder.
En we kunnen constateren dat melden bij Marktplaats geen enkel nut heeft. Diverse tweakers hebben melding gemaakt begreep ik hier (ik ook). Ook zo herkenbaar eigenlijk, want MP heeft er eigenlijk ook geen belang bij die willen alleen maar geld verdienen. Ze bieden een knopje "rapporteer" aan en daarmee hebben ze zgn wel voldaan aan hun verplichting 8)7

Inmiddels nog 3x rapporteer knop ingedrukt met ink naar etsy ook....dan weten we straks zeker dat ze niets eraan doen >:)

[ Voor 8% gewijzigd door davince72 op 21-08-2023 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
davince72 schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 14:32:
[...]

En we kunnen constateren dat melden bij Marktplaats geen enkel nut heeft. Diverse tweakers hebben melding gemaakt begreep ik hier (ik ook). Ook zo herkenbaar eigenlijk, want MP heeft er eigenlijk ook geen belang bij die willen alleen maar geld verdienen. Ze bieden een knopje "rapporteer" aan en daarmee hebben ze zgn wel voldaan aan hun verplichting 8)7

Inmiddels nog 3x rapporteer knop ingedrukt met ink naar etsy ook....dan weten we straks zeker dat ze niets eraan doen >:)
Tjsa, ik help mensen graag (echt waar), maar als je zulke bedragen gaat bieden en niet doorhebt dat je met namaak te maken hebt.. |:(

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

davince72 schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 14:32:
[...]

Toch vind ik het wel raar. Want zo heb ik wel eens een wii te koop aangeboden inclusief hardeschijf maar die advertentie was toen wel een paar keer verwijderd omdat die in strijd zou zijn met de regels. Welke regels er overtreden werd stond er vervolgens niet bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davince72
Seroczynski schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 15:54:
[...]

Tjsa, ik help mensen graag (echt waar), maar als je zulke bedragen gaat bieden en niet doorhebt dat je met namaak te maken hebt.. |:(
Indirect help je ook door gewoon mee te bieden ;-) Misschien hebben die bieders het ook door. Ik heb op mario meegeboden....benieuwd of ik berichtje krijg van die gast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

davince72 schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 16:13:
[...]

Indirect help je ook door gewoon mee te bieden ;-) Misschien hebben die bieders het ook door. Ik heb op mario meegeboden....benieuwd of ik berichtje krijg van die gast.
Het grootste nadeel is dat dit de algehele prijs opdrijft. Als mensen zien dat er zoveel voor geboden wordt, dan nemen ze al snel aan dat het ook zoveel weel waard is.

Nu weet ik ook wel dat het min of meer een wat de gek de voor geeft situatie is, maar zo langzamerhand lijkt het nu wel op een leegloop te worden van de ggz

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:35

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Ricepuppet schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 08:32:
[Afbeelding]

Ik had eigenlijk een plekje gemaakt en gereserveerd voor nog een B&O MX CRT TV. Ik was al een week geleden in contact gekomen met iemand van Marktplaats die gratis een PVM weg gaf 'met een hoge pieptoon' en hem gewoon kwijt wilde.

Dat was volgens mij te overzien. Gisteren kreeg ik na een week bericht of ik nog interesse had; blijkbaar had de rest van de geinteresseerden geen interesse meer. Uiteraard! Dus gisteren bekeken - en er was geen hoge piep te bekennen toen hij Sonic 1 op de Megadrive liet zien - vreemd.

Maar uiteraard mee genomen en nu staat er in plaats van een MX CRT, een PVM naast. Ik moet nog wel de juiste bekabeling kopen om mijn Super Nintendo erop aan te sluiten (bedankt @Verwijderd, @Tux3.14 en @davince72 voor de tips :))
De tweede mx 3500 die ik in het wit zie (ik heb ook een witte) Ik heb ze rood, blauw, zwart in het wild gezien maar wit nog niet nu voelt die van mij minder speciaal :'( :+

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Tux3.14
  • Niet online
Seroczynski schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 15:54:
[...]

Helaas is er op MP ook namaak game gerelateerde artikelen te vinden met 'normale' bedragen. Ja, dan word het echt lastig en de fun is er totaal uit met het jagen naar retro goodies op MP, je weet niet meer wie je kunt vertrouwen.
Er stond 2 weken terug een mooie witte DualShock 3 controller op Marktplaats, was gebruikt en niet in doos, gewoon een losse controller, maar zag er nog heel goed uit. Althans op de foto's. De vraagprijs was 25 euro. Ik had nog bewust gevraagd: is ie origineel, geen namaak? Was origineel volgens de verkoper. Prima, stuur maar een verzoek met zendkosten. Dus iets van 30 euro betaald.
Eenmaal bezorgd en toen ik 'm uit de doos haalde kreeg ik al argwaan: de plastic behuizing voelde wat cheap.. even aansluiten/testen. En jahoor: namaak. En meneer liet vervolgens niks meer van zich horen op MP...
Dankzij wat medetweakers hier heb ik zijn privé adres en telefoon nummer kunnen achterhalen door te reageren op andere advertenties van dat stuk tuig (thanks @Verwijderd en @Ricepuppet . Neemt helaas de telefoon never nooit niet op en ben ondertussen al geblokt volgens mij :+ .
Ik kan er een principe kwestie van maken om er nog verder wat mee te gaan doen, maar dat is het mij de vrije tijd ook niet waard. Spendeer ik liever aan mijn PS3 en Nintendo 64 nu :P

Ik rapporteer ze in ieder geval, of het zin heeft of niet. Eigenlijk heeft MP er helemaal geen behoefte aan dat accounts geblokkeerd worden, want zij lopen elke keer 40 cent aan kosten mis bij elke verkoop die via het MP betaal systeem verloopt.

Uiteindelijk heeft mij dit wel doen besluiten om als het even kan alleen nog maar dingen op te halen. Dat kan ik het zien/testen. Iemand die enkel de deur open doet en mij gelijk een product in de handen drukt ga ik ook niet meer mee akkoord. Gewoon fatsoenlijk binnen komen, even 2 a 3 minuten de tijd krijgen om te kijken naar het product, betalen en gaan. Als men dat ook niet wil rij ik wel weg.
Ook ophalen is niet trouwens altijd een succes. Heb zelf een keer een half uur voor een dichte deur gestaan om een N64 op te halen. Stond op het punt weg te gaan... tot dat ik in eens berichten kreeg met allerlei excuses en dat ze er aan kwamen. Ook hier kon ik een principe ding van maken.. afspraak is afspraak. Maar de Nintendo 64 was onbeschadigd en in zeer goede conditie, dus ik had er anders mijzelf vooral mee.
Het is wat met al dat volk op Marktplaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
42dpi schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 18:19:
[...]

De tweede mx 3500 die ik in het wit zie (ik heb ook een witte) Ik heb ze rood, blauw, zwart in het wild gezien maar wit nog niet nu voelt die van mij minder speciaal :'( :+
Het is een 4002 :)

En binnenkort haal ik er nog drie op bij een vriend van mij die ze heeft in meer kleurtjes :+

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ricepuppet
Tux3.14 schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 21:44:
[...]

Helaas is er op MP ook namaak game gerelateerde artikelen te vinden met 'normale' bedragen. Ja, dan word het echt lastig en de fun is er totaal uit met het jagen naar retro goodies op MP, je weet niet meer wie je kunt vertrouwen.
Er stond 2 weken terug een mooie witte DualShock 3 controller op Marktplaats, was gebruikt en niet in doos, gewoon een losse controller, maar zag er nog heel goed uit. Althans op de foto's. De vraagprijs was 25 euro. Ik had nog bewust gevraagd: is ie origineel, geen namaak? Was origineel volgens de verkoper. Prima, stuur maar een verzoek met zendkosten. Dus iets van 30 euro betaald.
Eenmaal bezorgd en toen ik 'm uit de doos haalde kreeg ik al argwaan: de plastic behuizing voelde wat cheap.. even aansluiten/testen. En jahoor: namaak. En meneer liet vervolgens niks meer van zich horen op MP...
Dankzij wat medetweakers hier heb ik zijn privé adres en telefoon nummer kunnen achterhalen door te reageren op andere advertenties van dat stuk tuig (thanks @Verwijderd en @Ricepuppet . Neemt helaas de telefoon never nooit niet op en ben ondertussen al geblokt volgens mij :+ .
Ik kan er een principe kwestie van maken om er nog verder wat mee te gaan doen, maar dat is het mij de vrije tijd ook niet waard. Spendeer ik liever aan mijn PS3 en Nintendo 64 nu :P

Ik rapporteer ze in ieder geval, of het zin heeft of niet. Eigenlijk heeft MP er helemaal geen behoefte aan dat accounts geblokkeerd worden, want zij lopen elke keer 40 cent aan kosten mis bij elke verkoop die via het MP betaal systeem verloopt.

Uiteindelijk heeft mij dit wel doen besluiten om als het even kan alleen nog maar dingen op te halen. Dat kan ik het zien/testen. Iemand die enkel de deur open doet en mij gelijk een product in de handen drukt ga ik ook niet meer mee akkoord. Gewoon fatsoenlijk binnen komen, even 2 a 3 minuten de tijd krijgen om te kijken naar het product, betalen en gaan. Als men dat ook niet wil rij ik wel weg.
Ook ophalen is niet trouwens altijd een succes. Heb zelf een keer een half uur voor een dichte deur gestaan om een N64 op te halen. Stond op het punt weg te gaan... tot dat ik in eens berichten kreeg met allerlei excuses en dat ze er aan kwamen. Ook hier kon ik een principe ding van maken.. afspraak is afspraak. Maar de Nintendo 64 was onbeschadigd en in zeer goede conditie, dus ik had er anders mijzelf vooral mee.
Het is wat met al dat volk op Marktplaats.
We hebben het hier natuurlijk vaker over gehad, maar ook voor een ieder zijn er gewoon een aantal checks die je zelf moet uitvoeren voordat je wat via internet koopt (Marktplaats, Facebook) als het gaat om retro gaming spul

- Is dit een realistische prijs tegenover wat de marktwaarde is (kan het heling zijn b.v.?)
- Zou het mogelijk kunnen zijn om meer foto's te zien van het product? Als een verkoper niet eens de moeite wilt nemen om wat extra's foto's voor jou te maken, dan moet je afhaken. Je moet je dan afvragen of die persoon überhaupt wel een verkoop wilt maken.
- Ik ben zelf iemand die kijkt naar reisafstanden. Als een product te ver verwijderd is, dan haak ik af. Ik haak ook af als ik het niet kan ophalen.
- Vooruit betalen voor producten; alleen bij grote spelers als Amazon of Aliexpress. Marktplaats, Facebook; nul garantie, nul bescherming. Zelfs de betaalverzoeken stellen niks voor en zijn een rook gordijn waar Marktplaats zich achter kan beschermen met 'eigen risico'.
- Betalen met iDeal bied geen bescherming. Van niemand. Niet van Marktplaats, niet van de bank. Zodra jij akkoord geeft op jouw app, valt enige rechtsgeldigheid weg.
- Er zijn veel sites (fora's) waar je kan bekijken of producten namaak zijn voordat je over kan gaan tot aankopen. Ook semi overheidsdiensten en particuliere diensten hebben er belang bij om namaak producten van de straat te halen.
- Als laatste; ga ervanuit dat je vrijwel altijd er alleen voor staat. Zodra jij het geld hebt overgemaakt trekt - in zekere zin - iedereen zijn handen ervanaf. Het is jouw ding en als het mis gaat; de Politie doet er 99,9% van de tijd niks mee. Simpelweg omdat zij er ook niks mee kunnen; niet de mankracht, niet de kennis en vooral een hele lage prioriteit. Jouw 'irritatie' komt onderaan de stapel van de vele meldingen.

Dus, kort gezegd; scherp nadenken en als een deal te mooi is om waar te zijn.. neem een hoop stappen achteruit en denk na over de toekomstige deal.

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• Bluebe
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 20:59

Bluebe

Roar

Een paar weken terug nog wat oude dozen meegekregen van mijn ouders die de zolder aan het opruimen waren. Alles even weer uitgezocht en weer in de doosjes gedaan. Mijn hele jeugd wat betreft consoles kwam even voorbij. Nog van best veel heb ik de doosjes en boekjes nog, niet allemaal meer in top staat maar ja het is dan ook al wat jaartjes oud 😅

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n18dtKRebgMrMnp3O8qHGKok974=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vvIA7OsVANr4CFtYYK90jx0Z.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/km_JSDdmEvEBZNWwitk6fyNt7us=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mnlBOLGvPz64HjuzjKwpS4bQ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gPXGuOEL0AiQ8TOmGSonmIB7jhM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JHAPMyBE6XEFpURES8xjJekL.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UqwnhdBwvbyqdtW9f27wyezYp8c=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lpSpAoJZZ7dOg293yobDfhB5.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• davince72
Ricepuppet schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 16:44:
[...]

We hebben het hier natuurlijk vaker over gehad, maar ook voor een ieder zijn er gewoon een aantal checks die je zelf moet uitvoeren voordat je wat via internet koopt (Marktplaats, Facebook) als het gaat om retro gaming spul
Aanvullend hierop en wat voor mij tot nu toe altijd werkt :
- Stuur meerdere berichtjes en vragen en aan de hand van de antwoorden weet je vaak al genoeg.
- Kijk ook even bij zijn reviews uiteraard en zie of hij naast verkoper ook koper is. Voldoende reviews is 1, maar ook hoe lang zit iemand al op marktplaats en kijk wat diegene nog meer aanbiedt.
- Bij duurdere spullen, vraag om telefoonnummer dat je elkaar even kunt spreken. Dat geeft ook al zoveel opheldering met wie je te maken hebt.
- heb nog beetje vertrouwen in de mens ondanks de golf lowlifes.

Een recent voorbeeld, iemand wilde van mij het spel Stellar Assault kopen voor 32X (we hebben het over 400 euro), maar hij betaalde met paypal met een of andere kopersbescherming-optie. We hebben toen even gebeld met video (allemaal best vaag....hij is fransman die net even in Rusland was met een op andere vriendin(knappe dame) in een hotelkamer en toen heb ik uitgesproken dat ik er geen fijn gevoel bij had, immers had ik niet de zekerheid dat het geld van mij was. Zoek maar eens op paypal fraude. Waar ik, als ik koper was in dit verhaal, allang was afgehaakt was hij begripvol en had hij mooi verhaal. Maar hij bood op gegeven moment wel aan om het geld via wire-transfer dan over te maken. Dus ik de paypal betaling ge-refund en warempel...enkele dagen later had hij het bedrag direct aan mij overgemaakt...nu kon het niet meer teruggedraaid worden en had ik zekerheid.
Hij heeft toen ook nog zelf de fedex pickup geregeld en betaald etc. En heb ik uiteraard alles pico bello ingepakt en meegegeven. MAND!
Moraal van het verhaal: Vertrouwen in de mens is ook iets moois, waar ik in dit verhaal de koper onwijs wantrouwde deed deze persoon het tegenovergestelde. Bijzonder! Andersom had ik het nooit aangedurfd. Wellicht wel nadat we veelvuldig nog nummers hebben uitgewisseld en via whatsapp contact hadden en we van elkaar wisten echte retro verzamelaars te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Atari 2600+ - Official Announcement Trailer

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ricepuppet
davince72 schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 18:31:
[...]

- Stuur meerdere berichtjes en vragen en aan de hand van de antwoorden weet je vaak al genoeg.
- Kijk ook even bij zijn reviews uiteraard en zie of hij naast verkoper ook koper is. Voldoende reviews is 1, maar ook hoe lang zit iemand al op marktplaats en kijk wat diegene nog meer aanbiedt.
- Bij duurdere spullen, vraag om telefoonnummer dat je elkaar even kunt spreken. Dat geeft ook al zoveel opheldering met wie je te maken hebt.

Een recent voorbeeld, iemand wilde van mij het spel Stellar Assault kopen voor 32X (we hebben het over 400 euro), maar hij betaalde met paypal met een of andere kopersbescherming-optie. We hebben toen even gebeld met video (allemaal best vaag....hij is fransman die net even in Rusland was met een op andere vriendin(knappe dame) in een hotelkamer en toen heb ik uitgesproken dat ik er geen fijn gevoel bij had, immers had ik niet de zekerheid dat het geld van mij was. Zoek maar eens op paypal fraude. Waar ik, als ik koper was in dit verhaal, allang was afgehaakt was hij begripvol en had hij mooi verhaal. Maar hij bood op gegeven moment wel aan om het geld via wire-transfer dan over te maken. Dus ik de paypal betaling ge-refund en warempel...enkele dagen later had hij het bedrag direct aan mij overgemaakt...nu kon het niet meer teruggedraaid worden en had ik zekerheid.
Hij heeft toen ook nog zelf de fedex pickup geregeld en betaald etc. En heb ik uiteraard alles pico bello ingepakt en meegegeven. MAND!
Moraal van het verhaal: Vertrouwen in de mens is ook iets moois, waar ik in dit verhaal de koper onwijs wantrouwde deed deze persoon het tegenovergestelde. Bijzonder! Andersom had ik het nooit aangedurfd. Wellicht wel nadat we veelvuldig nog nummers hebben uitgewisseld en via whatsapp contact hadden en we van elkaar wisten echte retro verzamelaars te zijn.
Nog meer aanvulling over het doen en laten van werkelijke oplichters:

- Oplichters hebben een bepaald karakter. Dat kan opdringerig zijn, maar sommigen zijn erg begripvol en kunnen het lang volhouden om jouw zuur verdiende geld als eerste binnen te hebben. Voordat het product uiteraard verzonden is.

- Oplichters zoeken zoveel mogelijk de weg van de minste weerstand. Dat houd in dat ze met mooie praatjes zo snel mogelijk jouw geld willen binnen hengelen. Heel veel haken af als je weerstand bied: tijd is geld, wat ze beter kunnen besteden aan iemand die geen weerstand bied.

- Mocht je het niet vertrouwen: sommigen zijn er goed in valse personalias, telefoonnummers en adressen opgeven. Voer het nummer in in Google voor meer resultaat. Haal de voor en achternaam door Google. En als laatste: haal het adres door Google.

Te vaak is het dat het adres niet bestaat of een leegstaand pand is van een (onwetende) bewoner. Dit doen ze bewust: mocht je ooit verhaal halen, dan sta je voor de verkeerde persoon zijn neus. Deze adressen worden vaak van Funda willekeurig gepakt.

- Veel oplichters kiezen adressen uit in het Noorden van het land (Waddeneilanden bv) Vaak tot in de topjes van het land: wetende dat niemand daar ooit naartoe gaat om verhaal te halen ('dus stuur maar op, dat is mij te ver!')

- Oplichters gebruiken vaak gestolen foto's van daadwerkelijk goed aangeschreven verkopers. Dit is ook de reden voor mij geweest om vrijwel al mijn foto's van watermerk te voorzien. Vraag daarom simpelweg om meer foto's van het product. Wilt de verkoper dit niet doen? Dan weet je genoeg.

- Naast gestolen foto's van het product, stelen ze ook foto's van Facebook profiel pagina's om zo een vals ingericht WhatsApp account te maken. Wat je veel ziet is dat je een telefoonnummer krijgt (uit goed vertrouwen) en een foto ziet van een te vertouwen persoon (of stelletje) met een valse naam. Again: blijf om foto's vragen in alle soorten en maten. Je merkt het snel als je opgelicht bent: je krijgt dan geen reactie meer (geblokt) en de profiel foto is verwijderd/gewijzigd voor de volgende die in de val zal trappen.

Weer als laatste wil ik ook mee geven: retro gamen is een luxe, geen benodigdheid. Als die zeldzame Sony Playstation Super Nintendo Console alleen te halen is met alle bovenstaande tegenslagen, dan is het tijd om het gesprek te beëindigen.

[ Voor 5% gewijzigd door Ricepuppet op 22-08-2023 19:07 ]

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Cyrax0508
  • Laatst online: 00:42
Vanmiddag even mijn nieuwste speeltje opgehaald.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LTC5EwVJ3A9S254gUhUWtJlFVWc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wwQeit1w1R0syh8DQyxJNnCU.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z4fM7-eNJGZA7MJXcwIR5xXx3f0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/npXzFXha0RuPW0ZfeFHR9O2e.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 17% gewijzigd door Cyrax0508 op 22-08-2023 21:29 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• davince72
Cyrax0508 schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 21:28:
Vanmiddag even mijn nieuwste speeltje opgehaald.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Congrats, kan dus snel gaan😁 10 augustus was je nog jaloers en 12 dagen later heb je hem👍💪
Ps:had ik al gemeld dat ik hem CIB heb?😂

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cyrax0508
davince72 schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 21:37:
[...]

Congrats, kan dus snel gaan😁 10 augustus was je nog jaloers en 12 dagen later heb je hem👍💪
Ps:had ik al gemeld dat ik hem CIB heb?😂
😂😂 ik wil je box kopen…

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23:51
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-CrbpnUAZQkd6fCSq2NijY3Bztc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fkVHvMQgQBzxen29Mg4QhJGN.jpg?f=fotoalbum_large
@Cyrax0508 :+

Kan de GBA zelf nu niet vinden, maar volgens mij ziet die van jou er wel een stuk beter uit. Die van mij heb ik best veel gebruikt dus heeft aardig wat gebruiksporen.

[ Voor 17% gewijzigd door Raem op 22-08-2023 22:21 ]

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyrax0508
Potjandorie, dus die box hoort bij de NES GBA.. mooie doos. Die zou best passen bij mijn console 😁

Ik ben wel benieuwd hoe die van jouw eruit ziet.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Raem
Cyrax0508 schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 22:33:
Potjandorie, dus die box hoort bij de NES GBA.. mooie doos. Die zou best passen bij mijn console 😁

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GOHg81rhuYhf6SlQR6EktTDsd3Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Yw0EgQuVDTCzZLRtnFk0SBX3.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I_oAWfU01RGILhrh8id0qD1xStA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cZ1ARSB4lkB0inVjQfp2KYRS.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WrQLk6W9l4rIy1OhAnqFZkkbROE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/giMfhUTSGAam5MHPMgHM4llT.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb hem gevonden. Toch minder erg dan ik in gedachte had. Vooral wat krassen aan de buiten- en achterkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrax0508
Die ziet er prima uit inderdaad. Blijft mooi spul. Ik wist eerst ook niet dat de GBA SP ook GB en GBA games kon draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davince72
Cyrax0508 schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 22:33:

Viel mij op dat die van jou er wel fantastisch uitziet, dus niet getreurd👍
En een doosje is ook maar stukje gekleurd karton😊

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raem
Cyrax0508 schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 22:46:
Die ziet er prima uit inderdaad. Blijft mooi spul. Ik wist eerst ook niet dat de GBA SP ook GB en GBA games kon draaien.
Zeker een mooi apparaat! Al vind ik zelf de originele GBA wel fijner in de hand liggen, vooral met langere speelsessies.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Bluebe schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 18:11:
Een paar weken terug nog wat oude dozen meegekregen van mijn ouders die de zolder aan het opruimen waren. Alles even weer uitgezocht en weer in de doosjes gedaan. Mijn hele jeugd wat betreft consoles kwam even voorbij. Nog van best veel heb ik de doosjes en boekjes nog, niet allemaal meer in top staat maar ja het is dan ook al wat jaartjes oud 😅

[Afbeelding]
Gaaf man. Mooi bewaard al die jaren. Och dat pokemon boek heb ik he-le-maal kapot gelezen. Bijna letterlijk. Vooral als je die grotten in moest. Voelde toch anders dan nu een random YouTube filmpje tutorial ernaast pauzeren bij je games. Dit soort accessoires heb je bijna niet meer in de huidige games.

En gewoon 80 gulden! Als je erover nadenkt gewoon een hoop geld in die tijd (voor mij en mijn ouders dan). Was in ieder geval niet normaal om zomaar een game te kopen.

[ Voor 7% gewijzigd door Millie-ano op 22-08-2023 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-09 02:12
davince72 schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 18:31:
[...]

Op wat voor platform verkoop jij je (zeldzame) retro spullen? Ik heb ook een behoorlijke verzameling waar ik e.e.a. van wil verkopen maar ben huiverig voor marktplaats. In het verleden heb ik veel via Ebay (UK en US) verkocht, maar dat is ook veel minder interessant tegenwoordig vanwege de erg hoge transactiekosten van Ebay en paypal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Moet zeggen dat ik meerdere deel geen slechte ervaringen heb via marktplaats. Maar moet ook zeggen dat ik niet meer dan 15 euro uit geef aan een spel waardoor ik niet in dat categorie val wat interessant is voor oplichters.
Behalve laast waarbij in hoesje een dvd zat in de plaats van een spel. (Ik hoop dat het mij nog lukt om dit opgelost te krijgen).

En bij verkoop via marktplaats 0% slechte ervaringen. Wel heb ik een keer een console verkocht die vervolgens het niet meer goed deed.
Verkoper was goed om zonder gemopper weer naar mij terug te reizen en mij de kans te geven op het op te lossen waarbij ik ze een extra 3de partij controller heb gegeven. Hun blij en ik blij.

Maar ik moet ook zeggen dat ik bij de verkoop ook geen woeker prijzen vraag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• davince72
Schweino schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 23:49:
[...]

Op wat voor platform verkoop jij je (zeldzame) retro spullen? Ik heb ook een behoorlijke verzameling waar ik e.e.a. van wil verkopen maar ben huiverig voor marktplaats. In het verleden heb ik veel via Ebay (UK en US) verkocht, maar dat is ook veel minder interessant tegenwoordig vanwege de erg hoge transactiekosten van Ebay en paypal.
Dit was gewoon op marktplaats. En dit voorbeeld is ook mijn enige voorbeeld. Je moet alleen geluk hebben dat diegene die echt interesse heeft jouw advertentie toevallig ziet. En het is ook zo dat ik het niet hoef te verkopen. Dus als de prijs niet naar mijn zin is dan gaat het ook niet weg. Stel ik verkoop iets voor 70 (waar handelaren 90-100 vragen) en er wordt niet meer dan 30 geboden, dan ben ik niet gevoelig als men beweerd " ja maar ik heb wel het hoogste bod dus meer is het niet waard". Dat Is dan wellicht zo tijdelijk in die situatie, maar dan verkoop ik het niet. Ik heb genoeg onverkocht spul en het is ook niet mijn doel alles te verkopen. Stellar Assault was een uitzondering, omdat ik mijn ogen had laten vallen op een eveneens duur spel, maar die ik dolgraag zou willen hebben, maar bij voorkeur niet van mijn eigen spaargeld. ps: dat spel heb ik alleen nog niet helaas :-(

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ekfad
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-09 07:36
Vergeet ook niet dat de oplichters nog steeds de uitzondering op de regel vormen.
Ik heb al veel gekocht en verkocht (momenteel ben ik bezig met de ontdubbeling en opruiming van de collectie, kwestie van plaats maken :) ) en heb al zowel stuks van €1 gekocht/verkocht als stuks van €2500.

Op al mijn transacties (ik denk ondertussen een kleine duizend over al de jaren heen) ben ik slechts 3x opgelicht. En hoe vreemd het ook klinkt, telkens met lage bedragen (onder de €100).

Als ik één tip kan geven, bij twijfel kies je voor ophalen of afhalen.

En zoals eerder gezegd, zorg dat je contact hebt en vraag naar gegevens, wees niet bang om je zorgen en twijfels te benoemen. Als je een oprecht persoon hebt zal die steeds proberen om tegemoet te komen (en zal hij zijn twijfels en zorgen ook uitspreken).

Edit: En ook geen onbelangrijke, wees geduldig. Als je het vandaag niet kan kopen, dan wel een andere dag. Items, hoe zeldzaam ze ook mogen zijn komen steeds beschikbaar.

[ Voor 9% gewijzigd door Ekfad op 23-08-2023 08:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrax0508
Raem schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 22:50:
[...]

Zeker een mooi apparaat! Al vind ik zelf de originele GBA wel fijner in de hand liggen, vooral met langere speelsessies.
Ja, dat moet ik beamen. Die heeft alleen (de originele dan) geen backlight als ik het me goed herinner toch? Die gemodde GBA'tjes van tegenwoordig wel, maar ik zie mijn spul graag origineel.
davince72 schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 22:48:
[...]

Viel mij op dat die van jou er wel fantastisch uitziet, dus niet getreurd👍
En een doosje is ook maar stukje gekleurd karton😊
Zeker hoor, superblij mee. Liever een mooie console zonder doos dan een mindere console met doos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
davince72 schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 08:14:
[...]

Dit was gewoon op marktplaats. En dit voorbeeld is ook mijn enige voorbeeld. Je moet alleen geluk hebben dat diegene die echt interesse heeft jouw advertentie toevallig ziet. En het is ook zo dat ik het niet hoef te verkopen. Dus als de prijs niet naar mijn zin is dan gaat het ook niet weg. Stel ik verkoop iets voor 70 (waar handelaren 90-100 vragen) en er wordt niet meer dan 30 geboden, dan ben ik niet gevoelig als men beweerd " ja maar ik heb wel het hoogste bod dus meer is het niet waard". Dat Is dan wellicht zo tijdelijk in die situatie, maar dan verkoop ik het niet. Ik heb genoeg onverkocht spul en het is ook niet mijn doel alles te verkopen. Stellar Assault was een uitzondering, omdat ik mijn ogen had laten vallen op een eveneens duur spel, maar die ik dolgraag zou willen hebben, maar bij voorkeur niet van mijn eigen spaargeld. ps: dat spel heb ik alleen nog niet helaas :-(
Dank voor je advies. Ik ben nu wel benieuwd naar welk spel je op zoek bent....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Modbreak:Allen, net zoals ik laast al jullie mening vroeg over de posts over de 'chines retro handhelds' nu graag jullie aandacht voor het volgende.

Recentelijk zijn er diverse posts gemaakt over aan- en verkoop ervaringen en zaken daaromtrent.
In de topicwarning staat duidelijk uitgelegd dat dit niet de bedoeling is. Mijn persoonlijke mening is dat de recente posts wel betrekking hebben op retrogaming en verzamelen, echter ik (en we als SGC moderatoren) vinden het belangrijk dat de jullie als bezoekers van het topic kunnen aangeven hoe jullie 'in de wedstrijd staan'. Dus we kunnen dan alles laten zoals het nu is, of een 2e topic (voor het gemak even als place holder ' retro handel' genoemd) maken waar dit soort zaken dan wel uitgebreid in besproken kunnen worden.

Hierom de volgende poll. Na een week beslissen we dan hoe verder te gaan:
Poll: Moet er een apart retro handel topic komen
Ja
Nee
overig,graag toelichten
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=405901&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

10 second ninja DONE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:48

D4NG3R

kiwi

:)

Wat mij betreft niet, ik ben geen verzamelaar (en dus ook niet geïnteresseerd om zelf te handelen) maar vind het tof om te zien wat er allemaal langs komt. :)

Edit: Wel met de kanttekening dat dit topic geen opsomming gaan worden van mensen welke om prijsindicaties van weet ik wat voor collectie vragen. Naar mijn idee hebben de meesten hier gelukkig wel een redelijk goed idee wanneer het allemaal wat te veel wordt.

[ Voor 88% gewijzigd door D4NG3R op 23-08-2023 15:12 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Cyrax0508
Nee, wat mij betreft niet. Ik vind het niet storend en als verzamelaar ook interessant om te zien waar men hun spul haalt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20-09 08:47
Het vragen van kopen hoort eigenlijk al niet bij het topic, maar snap ik nog. Het topic om te vragen hoe of waar te verkopen, vind ik hier dan weer niet thuis horen, dat is volgens mij vooral waar de poll over gaat.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Koldur schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 11:49:
Het vragen van kopen hoort eigenlijk al niet bij het topic, maar snap ik nog. Het topic om te vragen hoe of waar te verkopen, vind ik hier dan weer niet thuis horen, dat is volgens mij vooral waar de poll over gaat.
uiteindelijk kom je daarmee op een paar kanalen uit die mogelijk een topic startpost kunnen komen?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• davince72
Ik heb bij mijn berichten een schuin oog gehouden op de topic richtlijnen (zoals altijd).
En heel plat....daar gingen de berichten niet over. Er is niets verkocht/aangeboden en er is niet gevraagd naar de waarde van een spel/console. In mijn geval ging het om ervaringen delen.
Het praten over prijzen zou mijn inziens ook niet tegen de regels zijn(zeker als dat de vaste gasten in het forum zijn...dan dient het om elkaar scherp te houden of te behoeden om veel te betalen oid).

Ik heb "overig" gestemd omdat ik persoonlijk wel denk dat het handig zou zijn als er een handel retro topic komt waar men wel spul mag aanbieden. Want nu voelt het soms wel krampachtig in dit forum als er getallen bij komen kijken ;-) Aan de andere kant moet het nieuwe forum topic niet ten kosten gaan van dit topic.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind prima om hier ook over de koop en verkoop ervaring te kunnen praten. Hoe kom je anders immers aan je retro hardware.

De regels zelf vind ik erg streng en vind ik meer bij een showcase topic horen van show je retro hardware.

Ik hoop zelf juist in deze topic over alles te kunnen discussiëren wat met retro te maken heeft. De aanschaf, emulatie, modificaties, enz.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bluebe
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 20:59

Bluebe

Roar

Millie-ano schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 23:04:
[...]

Gaaf man. Mooi bewaard al die jaren. Och dat pokemon boek heb ik he-le-maal kapot gelezen. Bijna letterlijk. Vooral als je die grotten in moest. Voelde toch anders dan nu een random YouTube filmpje tutorial ernaast pauzeren bij je games. Dit soort accessoires heb je bijna niet meer in de huidige games.

En gewoon 80 gulden! Als je erover nadenkt gewoon een hoop geld in die tijd (voor mij en mijn ouders dan). Was in ieder geval niet normaal om zomaar een game te kopen.
Haha ja de hele Pokémon hype toen meegemaakt, elk vrij uurtje ging in of Pokémon spelen of op fox kids de serie kijken. Het was best een groot spel, en zonder boek denk ik een hele andere ervaring. Boek was ook wel serieus moeite in gestopt, altijd erg zuinig op geweest.

Ja in die tijd zeker veel geld, mooi he dat de sticker met de gulden prijs er nog op staat. Ik kan me ook wel herinneren dat ik voor Tekken 3 op de playstation 1 denk ik wel 129,95 heb betaald. Altijd met je verjaardag geld vragen, en dan alles op 1 stapel en dan naar de intertoys, ook wel eens een foutje gemaakt en Hidden & Dangerous voor veel geld gekocht, maar ik vond het helemaal niks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 12:37:
Ik vind prima om hier ook over de koop en verkoop ervaring te kunnen praten. Hoe kom je anders immers aan je retro hardware.

De regels zelf vind ik erg streng en vind ik meer bij een showcase topic horen van show je retro hardware.

Ik hoop zelf juist in deze topic over alles te kunnen discussiëren wat met retro te maken heeft. De aanschaf, emulatie, modificaties, enz.
Je zou aankomende zondag ook naar Tilburg kunnen gaan. Kleine tips, zorg voor gepast cash voor entree, en neem de tijd om alles te bekijken. Bij de deur betaal je vaak de hoofdprijs, leuke deals liggen soms ook in dozen op de vloer, en probeer te bundelen om nog wat meer met de prijs te doen. Het is een rommelmarkt, daar hoort ook een beetje pingelen bij. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koldur
Verwijderd schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 12:37:

Hoe je aan je retro hardware moet komen voor een leuke prijs, doet niemand hier uit de doeken. Dan gaan, logisch maar jammer genoeg, handelaren met de adviezen hiermee aan de haal. Dat gebeurt al natuurlijk.

Als de prijs er niet toe doet, dan is het heel simpel, eBay, Marktplaats of online retrowinkels.

Als er gevraagd wordt naar hoe het beste te verkopen, wordt het gewoon een handel topic.

De naam en de aanleiding van dit topic is vooral het delen van ervaringen, reparatie, modding en showen van retro consoles/games geweest. Van origine is het dus ook meer een showcase topic.

Sinds retro hot is geworden en handelaren zich erop gestort hebben en daarmee een stuk duurder is geworden (niet lastiger, want je kan alles gewoon kopen als de prijs er niet toe doet), is het kopen/verkopen pas echt onderdeel van de discussie geworden.
Wat ik vooral bijzonder vind aan de discussie of dat hier wel of niet thuishoort hier in dit topic gebeurt en niet in het feedback topic. Daar worden dergelijke discussie voor alle andere topics namelijk gevoerd.
Dit topic wordt anders behandeld hier Tweakers, geen waarde oordeel, maar een constatering.

Waarom vind ik de handel praat beter thuishoren in een ander topic? Dit topic is een ervaringen topic en delen met aanwinsten.
Dat sneeuwt vaak onder als er een keer de discussie oplaait dat op Marktplaats veel oplichters zitten en worden dezelfde tips herhaald.

Misschien goed om in de startpost, of beter gezegd, tweede post, deze adviezen te geven en naar te verwijzen?
Een apart topic ervoor vind ik ook een prima oplossing, maar volgens de poll is dat niet heel populair. Dan lijkt mij dit een mooie oplossing zonder herhaling van dezelfde discussies over hoe op te passen bij het aankopen.

[ Voor 5% gewijzigd door Koldur op 23-08-2023 14:43 ]

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Op moment van schrijven
Nee 21
Ja 2
Overig 1

Duidelijk en redelijk eensgezind d:)b

Ikzelf (als lurker) vind het topic nu leuker en gezelliger dan voorheen.

En…(niet dat ik ooit meer dan 300 euro voor een game ga betalen), ik leer er ook veel van waar je op moet letten als ik dat toch ooit doe.

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• davince72
Koldur schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 14:41:
Wat ik vooral bijzonder vind aan de discussie of dat hier wel of niet thuishoort hier in dit topic gebeurt en niet in het feedback topic. Daar worden dergelijke discussie voor alle andere topics namelijk gevoerd.
Dit topic wordt anders behandeld hier Tweakers, geen waarde oordeel, maar een constatering.
Wat bedoel je met feedback topic?
Waarom vind ik de handel praat beter thuishoren in een ander topic? Dit topic is een ervaringen topic en delen met aanwinsten.
Dat sneeuwt vaak onder als er een keer de discussie oplaait dat op Marktplaats veel oplichters zitten en worden dezelfde tips herhaald.
Geen nieuwe ervaringen en aanwinsten zonder dat er gehandeld wordt toch? Het komt niet aanwaaien....tenminste niet bij mij. Dus je kunt het ook niet loskoppelen lijkt mij.
Misschien goed om in de startpost, of beter gezegd, tweede post, deze adviezen te geven en naar te verwijzen?
Eens....dezelfde onderwerpen worden wel eens meer dan eens behandeld. Maar welke opties zie jij dat we eenvoudig aanpassingen kunnen doen aan startpost/pinned topics bijvoorbeeld? Dat kan alleen de eigenaar toch?
Hoe en waar gaan we gezamenlijk dan een stuk tekst beheren over aankopen op marktplaats?
Maar tegelijkertijd voorzie ik ook het probleem dat we dan allemaal linkjes naar oude topics krijgen, wat ook niet fraai is toch?

Wat ook had geholpen is als we een reply systeem zouden hebben zoals bij het nieuws op de homepage. Dan krijg je een subdiscussie voor bijvoorbeeld emulatie. marktplaats etc zonder dat het allemaal losse comments zijn die vervuilend kunnen werken voor diegene die niet in dat specifieke onderwerp geïnteresseerd zijn.

Maar bovenal voor wie is het huidige gebruik nu een groot probleem? Het gros van de vaste tweakers hier hebben er geen probleem mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
@davince72
Dit is het feedback topic:
Feedback op moderatie binnen Spielerij

Ik had daar niets ingezet, gewoon een report aangemaakt, Sagat heeft het daarna hier zelf ingezet. Had verwacht dat een dergelijke discussie dus in het feedback topic zou komen. Vervuilt het topic nu alleen nog maar meer.

Start topic is juist om geen herhaling van discussie te hebben, beheerders van dit topic kunnen dat prima bijhouden, wil ik desnoods prima doen. Kan je makkelijk met een verwijzing naar dat exacte reply doen, voorbeeldje:
Exorcist in "Goeie oude (retro) consoles deel 13"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• davince72
Nooit geweten en als ik snel wat posts lees daar, dan is het ook niet een hele gezellige bedoeling om die te gaan volgen.
Start topic is juist om geen herhaling van discussie te hebben, beheerders van dit topic kunnen dat prima bijhouden, wil ik desnoods prima doen. Kan je makkelijk met een verwijzing naar dat exacte reply doen, voorbeeldje:
Weet eerlijk gezegd niet wat ik hierop moet antwoorden :?

Ik denk dat ik me maar even tijdelijk terugtrek van dit forum.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Koldur schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 16:02:
@davince72
Dit is het feedback topic:
Feedback op moderatie binnen Spielerij

Ik had daar niets ingezet, gewoon een report aangemaakt, Sagat heeft het daarna hier zelf ingezet. Had verwacht dat een dergelijke discussie dus in het feedback topic zou komen. Vervuilt het topic nu alleen nog maar meer.

De startpost vullen met verwijzingen maakt het zeker niet overzichtelijker. Die informatie dient uitgewerkt te worden en netjes beschreven worden, en daarna bijgehouden te worden. Dat is meer werk dan je zou verwachten.
Zegt niet dat ik het oneens ben met je dat het prima in de TS kan, maar laten we eerlijk zijn, wie leest dat nou? Ik ga echt altijd naar de laatste pagina, ook in lange topics waar ik nooit eerder in ben geweest. Die vragen gaan geheid weer terugkomen of het nou in de TS staat of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
Seroczynski schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 16:36:
[...]

De startpost vullen met verwijzingen maakt het zeker niet overzichtelijker. Die informatie dient uitgewerkt te worden en netjes beschreven worden, en daarna bijgehouden te worden. Dat is meer werk dan je zou verwachten.
Zegt niet dat ik het oneens ben met je dat het prima in de TS kan, maar laten we eerlijk zijn, wie leest dat nou? Ik ga echt altijd naar de laatste pagina, ook in lange topics waar ik nooit eerder in ben geweest. Die vragen gaan geheid weer terugkomen of het nou in de TS staat of niet.
Dan begrijpt men mij verkeerd/heb ik het niet duidelijk uitgelegd.

Mij lijkt het het beste als dit inderdaad of in de startpost komt, of in de post na de startpost en dat daar alles verzameld wordt en bijgehouden wordt.
Dan kun je hier als het over dergelijke zaken gaat, niet alleen handel natuurlijk ook retrobright o.i.d., op die manier verwijzen naar die post.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• davince72
@Koldur In het kader van teruglezen....Kun je misschien je eigen berichten verklaren waar je over prijs en handel begint? Enkele voorbeelden:
voorbeeld
voorbeeld
voorbeeld
voorbeeld
voorbeeld
vervolgens maar opgehouden met zoeken, maar bijzonder dat de pot de ketel verwijt?
Het is mij dus helemaal niet duidelijk wat je wilt bewerkstelligen en je lijkt ook alleen hierin de staan.
Misschien zelf wat vaker het goede voorbeeld geven met je retro gerelateerde posts, zoveel zijn dat er niet volgens mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koldur
davince72 schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 19:17:
@Koldur In het kader van teruglezen....Kun je misschien je eigen berichten verklaren waar je over prijs en handel begint? Enkele voorbeelden:
voorbeeld
voorbeeld
voorbeeld
voorbeeld
voorbeeld
vervolgens maar opgehouden met zoeken, maar bijzonder dat de pot de ketel verwijt?
Het is mij dus helemaal niet duidelijk wat je wilt bewerkstelligen en je lijkt ook alleen hierin de staan.
Misschien zelf wat vaker het goede voorbeeld geven met je retro gerelateerde posts, zoveel zijn dat er niet volgens mij.
Dat zijn allemaal producten/prijzen die commercieel aangeboden worden. Waar het mij om gaat, is het zelf verhandelen via platformen e.d. Iedereen koopt zo goedkoop mogelijk en verkoopt zo hoog mogelijk. Scalp discussies zijn daardoor hier ook vaan aan de orde geweest.

Daar lijkt mij dit topic niet voor bedoeld, is gewoon een mening. Jammer dat je het je zo persoonlijk opvat, snap niet waarom dat het geval is, was namelijk totaal niet tegen jou of iemand anders bedoeld.

Het delen van commercieel aangeboden producten is (in veel mindere mate potentieel) niet voor persoonlijk gewin. Dat vind ik persoonlijk niet thuishoren in dit topic, het persoonlijk gewin component, en dat is waar het verhandelen van niet meer beschikbare producten te ver in gaat, zowel het kopen/verkopen.

[ Voor 9% gewijzigd door Koldur op 23-08-2023 19:35 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

Koldur schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 19:32:
[...]

Dat zijn allemaal producten/prijzen die commercieel aangeboden worden. Waar het mij om gaat, is het zelf verhandelen via platformen e.d. Iedereen koopt zo goedkoop mogelijk en verkoopt zo hoog mogelijk. Scalp discussies zijn daardoor hier ook vaan aan de orde geweest.

Daar lijkt mij dit topic niet voor bedoeld, is gewoon een mening. Jammer dat je het je zo persoonlijk opvat, snap niet waarom dat het geval is, was namelijk totaal niet tegen jou of iemand anders bedoeld.

Het delen van commercieel aangeboden producten is (in veel mindere mate potentieel) niet voor persoonlijk gewin. Dat vind ik persoonlijk niet thuishoren in dit topic, het persoonlijk gewin component, en dat is waar het verhandelen van niet meer beschikbare producten te ver in gaat, zowel het kopen/verkopen.
Maar je kan er toch ook gewoon overheen lezen? Ik vind sommige onderwerpen ook minder leuk, dan lees ik er gewoon overheen. Als je overal een topic voor aan gaat maken dan komt alles verspreid te staan. Dat vind ik nu al enorm irritant aan tweakers. Dus laten we dat hier vooral niet doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Koldur producten aanbieden in dit topic gaat sowieso tegen voorwaarden van het topic en dit is ook niet de strekking van de poll. @Sagat heeft een poll opgezet om te peilen hoe hij met dit soort discussies om te gaan om daardoor te voorkomen dat er discussies worden gevoerd tussen de leden om hoe het gedaan moet worden. Dus laten we terug gaan naar het werkelijke doel van het topic en praten over retro gaming, dat vind ik een veel interessanter onderwerp dan de huidige discussie ;)

Nu terug on-topic

Retrotink 4k lijkt een super scaler te worden voor retro pc gaming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
cold_as_ijs schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 20:07:
@Koldur producten aanbieden in dit topic gaat sowieso tegen voorwaarden van het topic en dit is ook niet de strekking van de poll. @Sagat heeft een poll opgezet om te peilen hoe hij met dit soort discussies om te gaan om daardoor te voorkomen dat er discussies worden gevoerd tussen de leden om hoe het gedaan moet worden. Dus laten we terug gaan naar het werkelijke doel van het topic en praten over retro gaming, dat vind ik een veel interessanter onderwerp dan de huidige discussie ;)

Nu terug on-topic
[YouTube: RetroTink 4K Hands-On: It Really Is That Good]
Retrotink 4k lijkt een super scaler te worden voor retro pc gaming.
Ik ben het ermee eens dat die discussie hier niet thuishoort, maar in het feedback topic, zoals al eerder aangegeven. Snap niet dat deze discussie hier door een mod gestart is.

Mijn mening is, het gepraat over hoe te handelen op marktplaats, kan dit topic raken, maar is een op zichzelf staande discussie. Die adviezen gelden voor alle Marktplaats, eBay, etc. platformen.
Dan mondt het weer uit op dat mensen hier scalpen, of slinks laten weten dat zij hun verzameling van de hand doen onder het mom van.
Ja, soms zijn er nuttige zaken, maar dan nog, heeft het niet heel veel met retro te maken. Dat men het hier een interessant onderwerp kan vinden, snap ik, neemt niet weg dat het direct niets met retro te maken heeft. Er zijn hele topics hiervoor op een andere plek binnen Tweakers.
Dan nog, zie ik zeker wel een nut in voor een centrale plek binnen dit topic, zodat de handelpraat geminimaliseerd wordt.

Nogmaals, zo denk ik erover als een topic "Goeie oude (retro) consoles" heet. Is het de bedoeling dat handelpraat hier mag, hernoem het topic dan a.u.b. en pas de topic warning aan.
Verwijderd schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 19:47:
[...]

Maar je kan er toch ook gewoon overheen lezen? Ik vind sommige onderwerpen ook minder leuk, dan lees ik er gewoon overheen. Als je overal een topic voor aan gaat maken dan komt alles verspreid te staan. Dat vind ik nu al enorm irritant aan tweakers. Dus laten we dat hier vooral niet doen.
Snap wat je zegt, maar hangt wel een beetje tegen een dooddoener aan, als we het hier over beamers gaan hebben is dat wat hier niet thuishoort, kun je er ook overheen lezen, is wel off-topic en zal verwijderd worden.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Verwijderd

Koldur schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 20:21:
[...]

Snap wat je zegt, maar hangt wel een beetje tegen een dooddoener aan, als we het hier over beamers gaan hebben is dat wat hier niet thuishoort, kun je er ook overheen lezen, is wel off-topic en zal verwijderd worden.
Ook over beamers praten lijkt mij geen probleem. Prima om je retro consoles op aan te sluiten. Dus ja alsnog kan je er prima overheen lezen ;-)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• davince72
@Koldur ik begin je mening heel vermoeiend te vinden. Als je het niet fijn vindt overweeg dan een eigen topic aangezien je de enige bent die zich lijkt te storen.
En laten we nu gewoon weer doen wat we altijd hier deden. Leuk retro nieuwtjes delen met elkaar en genieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
davince72 schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 21:32:
@Koldur ik begin je mening heel vermoeiend te vinden. Als je het niet fijn vindt overweeg dan een eigen topic aangezien je de enige bent die zich lijkt te storen.
En laten we nu gewoon weer doen wat we altijd hier deden. Leuk retro nieuwtjes delen met elkaar en genieten.
Ik ben nog steeds benieuwd naar welk spel je op zoek bent :)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Schweino
Wat een discussie is hier losgebarsten zeg... Ik vond de marktplaats discussie overigens nuttig en leerzaam. Ik had geen idee dat er inmiddels imitaties bestaan van N64 spellen.

Wat mij betreft voegen dergelijke posts dus wel degelijk inhoud toe. En behoeden ze mede-tweakers er van om een miskoop te doen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MadDogMcCree
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20-09 04:32
Misschien heeft iemand hier iets aan, ik heb bij Blokker bakken gevonden waar precies GBA games in passen, de binnenkant is zo’n 61mm breed en in principe passen er 31 GBA/GBC cartridges of 38 GB cartridges in. Persoonlijk prop ik ze liever wat minder vol zodat ik er mooi in kan ‘browsen’. Voor de GBA games heb ik wat foam onderin gelegd zodat ze iets hoger liggen maar nog steeds kunnen stapelen. De GB en GBC games zijn helaas te hoog om nog te kunnen stapelen.

https://www.blokker.nl/ba...aka---size-l/2365973.html

Let wel, er kan minimaal verschil zitten in de afmetingen van de bakken, dus het kan zijn dat je aan de binnenkant 1-2mm eraf moet schuren. Dus of een meetlint meenemen naar de winkel, of even schuren.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Tux3.14
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 19:47:
[...]

100% mee eens. Vind het nog al kolder als we voor alles een eigen topic aanmaken.
Over de oorlog Rusland/Oekraine was er in het begin ook 1 topic. Nu zijn er een miljoenmiljard topics daarover. Resultaat: ik volg ze niet meer, en ik niet alleen. Als je in 1 van de topics ook maar iets afwijkt van het hoofdonderwerp dan vind er vaak een mod break plaats. Daarmee jaag je mensen weg, want je kunt maar beter niets meer plaatsen. Laten we dat hier vooral niet doen en gezellig houden.
In de retro community hoort er nou eenmaal bij dat we ervaringen delen over MP praktijken.

@davince72 laat je niet gek maken. Ik lees heel graag je posts hier. Iedereen heeft op nee gestemd, op 2 personen na. Laten we ons daar niet druk om maken wat zij er van vinden. Doet me denken aan de zwarte pieten discussie en de discussie waar mensen zich geen man of vrouw voelen maar een zebra. Die drukken hun mening ook door iedereen zijn strot terwijl ze gewoon in de minderheid zijn. Met andere woorden: Laat de nee stemmers zich aanpassen aan de ja stemmers. Kun jij weer mooie posts maken :)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Flozem
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-09 09:44
Tux3.14 schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 07:27:
[...]

100% mee eens. Vind het nog al kolder als we voor alles een eigen topic aanmaken.
Over de oorlog Rusland/Oekraine was er in het begin ook 1 topic. Nu zijn er een miljoenmiljard topics daarover. Resultaat: ik volg ze niet meer, en ik niet alleen. Als je in 1 van de topics ook maar iets afwijkt van het hoofdonderwerp dan vind er vaak een mod break plaats. Daarmee jaag je mensen weg, want je kunt maar beter niets meer plaatsen. Laten we dat hier vooral niet doen en gezellig houden.
In de retro community hoort er nou eenmaal bij dat we ervaringen delen over MP praktijken.
Precies dit. Echt wel een ergernis van mij die versplintering op Tweakers, en dan die krampachtige handhaving. Datzelfde geldt voor de “bronverwijzing” die gevraagd wordt bij iedere onpopulaire mening… het is een forum; ik ga hier geen paper schrijven. Ik kom hier voor mijn lol.

Ik vind het veel handiger en prettiger discussiëren als aanverwante onderwerpen bij elkaar in een topic staan. Het is wat anders als een topic over retro games ineens derailed in een topic over moderne auto’s…

• streamnl
  • Niet online
Oké… en nu weer over leukere (ontopic :+ ) dingen…

Hoe (en waarom) zijn jullie begonnen met het verzamelen van retro consoles en games?

Waar ben je het meest trots op?

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ekfad
streamnl schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 08:09:

Hoe (en waarom) zijn jullie begonnen met het verzamelen van retro consoles en games?

Ik ben er dankzij een klasgenoot in gerold. Gestart met een NES pakket (met MarioBros/ Duck hunt) dat ik kreeg voor mijn communie en dan dankzij veel te rijke vriendjes stilaan andere zaken gekocht met de verkoop van oude zaken. Achteraf gezien jammer (aangezien ik altijd erg zuinig was op mijn spullen) maar geen spijt van, als je jong bent moet je mee met de tijd.
Nu ik ouder ben kan ik klagen over hoe alles vroeger beter was, en dan nostalgisch zitten kijken naar de oude consoles die ik ondertussen opnieuw heb aangeschaft. :D

Ik zou niet zo zeer zeggen dat ik ergens trots op ben binnen mijn collectie. Eerder gelukkig met het feit dat de prijs er stilaan niet echt toe doet (en ongelukkig met het rechtstreeks gevolg daaruit dat ik eigenlijk geen tijd heb om te gamen en dus maar zaken koop).
Edit: Misschien toch één ding, de zaken die ik nog steeds het meeste waardeer zijn die zaken die onverwacht op je pad komen. Zo heb ik via budgetgaming ooit een customized PS4Pro gewonnen van Warhammer (18 wereldwijd verloot), nog altijd één van mijn leukste items. Niet de meest 'prijzige/waardevolle' maar wel steeds leuk om boven te halen en het verhaal te vertellen.

Off Topic: @Koldur discussie voeren om discussie te voeren is ook een kunst en bovendien off topic ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Ekfad op 24-08-2023 08:47 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Ik kreeg gewoon zin om een paar oude sega spellen van vroeger te spelen zo’n 2-3 jaar geleden. Toen dit topic gaan volgen en weer een sega md gekocht. Later mijn xbox van zolder gehaald en modern gemaakt met SSD. Toen volgde de ps3 om RDR te spelen, toen volgde er nog 1 die wel CFW kon draaien. Daarna kwam een 32x die ik voor weinig geld in de VS tegenkwam, sega cd in japan gekocht, een 1.4 GHz xbox gekocht van @zzattack. Dit jaar is daar nog een IGS PGM en laatst nog een PS3 phat, maar die had ik gekocht voor de controllers. Nu ga ik 2 PS3 verkopen, ben bezig met een PVM/BVM, moet er een supergun komen voor de PGM en als ik de supergun toch heb kan ik net zo goed een Neo Geo MVS aanschaffen…..

Dus ja het retro virus is hier toegeslagen :D.

Meeste trots is zo’n beetje hetzelfde als vragen wat je favoriete kind is natuurlijk maar mooiste console is denk ik mijn sega cd mk1 vanwege de heerlijke jaren 90 vibe. Leukste game is turtles hyperstone heist.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Koldur
Als jullie het niet interessant vinden, lezen jullie er toch overheen ;)

Nogmaals, ik wilde deze discussie hier zelf niet voeren, maar @Sagat is dat hier begonnen via een poll, terwijl de richtlijnen van Tweakers zelf zijn dat in het feedback topic te doen.

De reacties zijn nogal overdreven persoonlijk, blijkbaar mag je niet gewoon op een normale manier een discussie voeren. Ik laat iedereen in zijn/haar waarde, andersom is dat nog weleens anders. Jullie mogen jullie mening hebben, ik ook. Dat er een minderheid een bepaalde mening hebben, betekent niet dat die mening niet geuit mag worden en daar hoeft ook geen waardeoordeel aan gehangen te worden.

Ik vind veel posts hier leuk en interessant, hoopte bepaalde zaken met elkaar beter op te lossen, meer niet. Had dat dus liever in het feedback topic gedaan. Maar het is duidelijk, daar is voor de overgrote meerderheid geen behoefte aan.

Neem dingen nu niet zo persoonlijk op, van mijn kant nooit zo bedoeld, als ik dan reageer op iemand die dit wel zo opvatte, was dat om dit te verduidelijken.

Gisteren een Burnmaster van Funnyplaying binnen gekregen, zou die niet aanraden. Werkt niet om originele saves en ROMs te dumpen, zal met een omruil wel opgelost kunnen worden, maar de soldeerkwaliteit van het slot op het bord is echt belabberd.
GBxCart is wat dat betreft nog verreweg de beste, hoopte alleen mooi een standalone oplossing in huis te halen, maar dus geen succes nog.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Raem

Ik game al heel mijn leven en nauwelijks wat verkocht. Zo bouw je in de loop der jaren natuurlijk een leuke collectie op. Op school ook altijd vrienden gehad die interesse hadden in gamen/verzamelen. En mijn broer ook met wie ik regelmatig maar beurzen ging.

De laatste paar jaar staat het wel op een laag pitje. Onder andere door de belachelijke prijzen, maar ook door andere prioriteiten qua tijd en financieen (een tweeling van 2 jaar).

Ik kan niet zeggen dat ik ergens echt trots op ben. Ben wel blij dat ik in het verleden games heb kunnen kopen voor normale prijzen als je ziet wat het nu kost en daardoor een leuke collectie op heb kunnen bouwen. Bijvoorbeeld de Suikoden games, Dragon Quest / Warrior en andere jRPGs op de PS1/PS2.

Mijn meest zeldzame item is denk ik de Dark Souls presskit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/etgBxnLJoEvpzADJ38jR7F3iAdU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BjWBNJNnMmMr1nn0N6CTVQx1.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door Raem op 24-08-2023 09:36 ]

Koldur schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 09:14:
Gisteren een Burnmaster van Funnyplaying binnen gekregen, zou die niet aanraden. Werkt niet om originele saves en ROMs te dumpen, zal met een omruil wel opgelost kunnen worden, maar de soldeerkwaliteit van het slot op het bord is echt belabberd.
GBxCart is wat dat betreft nog verreweg de beste, hoopte alleen mooi een standalone oplossing in huis te halen, maar dus geen succes nog.
Is een sanni cart reader niet wat je zoekt dan?

• Koldur
Seroczynski schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 09:45:
[...]

Is een sanni cart reader niet wat je zoekt dan?
Denk het wel ja, vond de Burnmaster op het eerste gezicht mooi uitzien en kant en het is een kant en klaar product. Houd van solderen, maar een bord solderen met micro ICs e.d., hoewel ik het kan, heb ik een hekel aan haha.

Heb uiteraard wel contact opgenomen met FP en hoewel de meeste IPS/ITA producten daar van hoge kwaliteit zijn, heb ik hier dus geen goede indruk van.

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Koldur schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 09:14:
Als jullie het niet interessant vinden, lezen jullie er toch overheen ;)

Nogmaals, ik wilde deze discussie hier zelf niet voeren, maar @Sagat is dat hier begonnen via een poll, terwijl de richtlijnen van Tweakers zelf zijn dat in het feedback topic te doen.
Het is niet heel ingewikkeld. Sterker nog, ik had het al toegelicht via een dm. Ik heb met de overige spielerij mods, jouw TR besproken, en we (de spielerij mods) hebben besloten dat een poll een goed idee was.

Uiteraard gaat de poll dan in het desbetreffende topic.
En nu hebben we er 'even' last van, maar daarom heb ik aangegeven dat we de poll een week laten staan en dan een beslissing nemen. Waarbij we dan ook alle feedback kunnen meenemen.
De reacties zijn nogal overdreven persoonlijk, blijkbaar mag je niet gewoon op een normale manier een discussie voeren. Ik laat iedereen in zijn/haar waarde, andersom is dat nog weleens anders. Jullie mogen jullie mening hebben, ik ook. Dat er een minderheid een bepaalde mening hebben, betekent niet dat die mening niet geuit mag worden en daar hoeft ook geen waardeoordeel aan gehangen te worden.

Ik vind veel posts hier leuk en interessant, hoopte bepaalde zaken met elkaar beter op te lossen, meer niet. Had dat dus liever in het feedback topic gedaan. Maar het is duidelijk, daar is voor de overgrote meerderheid geen behoefte aan.
Het is altijd mijn doel geweest om te moderen in de geest van het topic. Juist omdat het hier wat kleinschaliger is en ook met veel regulars en cruciaal geen kampen die elkaar mwah soms het licht in de ogen niet gunnen, om het netjes uit te drukken. In die situaties kun je niet altijd maatwerk geven en moet er soms 'met de botte bijl' overheen, en dat is ook iets wat veel discussie oplevert, zie het feedback topic waar je zelf aan refereert.

Dus specifiek voor dit topic.
De regels zijn er niets voor niets, maar als je keihard de regels naleeft en daarmee het merendeel van je bezoekers wegjaagt is het ook niet heel nuttig.
Neem dingen nu niet zo persoonlijk op, van mijn kant nooit zo bedoeld, als ik dan reageer op iemand die dit wel zo opvatte, was dat om dit te verduidelijken.

Ik heb niet zelfs nog nooit van gehoord van dit device, interessant (en voor de zekerheid, ik meen dit oprecht, geen sarcasme!) ik ga hier eens op googlen!

10 second ninja DONE

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Schweino

Ik heb eigenlijk altijd met name current gen verzameld, en (bijna) nooit iets verkocht. Eind jaren 70 /begin jaren 80 begonnen (Pong, Colecovision) en daarna zo ongeveer alle spelcomputers gehad die uit zijn gekomen. Door de jaren heen heb ik daarmee een flinke verzameling opgebouwd.

Mijn favoriete systeem is overigens de Super Famicom/Super Nintendo. Daar heb ik er een aantal van, waarvan de volledige en compleet in doos Super Famicom mijn meest gewaardeerde console is.

Ik heb daarnaast ook een nieuwe (gesealde) USA cart van Zelda a link to the past (SNES) die ik destijds zelf origineel heb gekocht. Dat is ook een pareltje voor mij.

• Ekfad
Koldur schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 09:49:
[...]

Denk het wel ja, vond de Burnmaster op het eerste gezicht mooi uitzien en kant en het is een kant en klaar product. Houd van solderen, maar een bord solderen met micro ICs e.d., hoewel ik het kan, heb ik een hekel aan haha.

Heb uiteraard wel contact opgenomen met FP en hoewel de meeste IPS/ITA producten daar van hoge kwaliteit zijn, heb ik hier dus geen goede indruk van.
Waarom het niet gewoon bij de GBxCart houden?
Uiteindelijk moet je die dump toch steeds overzetten op he pc niet?

• Koldur
Ekfad schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 12:06:
[...]

Waarom het niet gewoon bij de GBxCart houden?
Uiteindelijk moet je die dump toch steeds overzetten op he pc niet?
Nee, met de Burnmaster kun je zonder tussenkomst van PC saves en ROMs flashen. En ik vind dergelijke gadgets interessant.

Niet dat het een must is, maar had gehoopt op een beter product, wilde hier de ervaring in ieder geval even delen.
Zegt overigens niet dat ik een toevalstreffer heb en het normaal wel goed gaat, inclusief het lelijke soldeerwerk, maar wel even de waarschuwing.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Cyrax0508
Ik verzamel vooral Nintendo spul (echt? :+ ) en had mijn focus vooral op de handhelds. Ik wilde alles op OG hardware van Nintendo kunnen spelen, van Gameboy tot 3DS games en dat is inmiddels gelukt. Nu is de zoektocht vooral gericht op de games die ik nog wil van die consoles. Zo heb ik Minish Cap voor de GBA (origineel) onlangs aangekocht en wil ik nu de NES Classics serie voor de GBA en de Super Mario Advance Serie GBA compleet hebben. Het zoeken, vinden en kunnen ruilen/kopen is al erg leuk.

Nu heb ik een gamende zus, die ook al vanaf de jaren '80 gamed. Dat kregen we van onze vader van huis uit al mee. Geld was er niet, maar de nieuwste gadgets (en bier) had hij altijd wel in huis :+

We bellen elkaar gisteren nadat ik wat aanwinsten liet zien over de app. Stuurt ze me een appje dat zij ook best wel nog wat Nintendo spul heeft liggen. Dus ik vraag om foto's en heeft ze dus gewoon zowat alles wat ik voor de GBA zoek thuis netjes CIB liggen :+ Dat ligt al jaren in een oude doos mooi te wezen. Binnenkort dus even gaan zitten en dan mag ik e.e.a. overnemen.

Maar dat is nog niet alles. Ze was toch op zolder dus toen vond ze nog haar GameCube in doos en een game of 20. En dan doel ik op WarioWorld/The WInd Waker (ja, die editie met OoT) en ga zo maar door....

Ik zoek dus letterlijk stad en land af op zoek naar retrospul, ligt een groot deel van wat ik zoek nog geen 5km verderop bij mijn zus in huis..... Ze wist wel dat ik e.e.a. verzamelde maar ze had zelf niet door dat ze zoveel had :+ Binnenkort dus even wat foto's van mijn nieuwe aanwinsten.

Gisteren dit geruild/gekocht:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Mueu3E6nykmmtEC4Q676JNhp9Q4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yssYva0Rfr9GPSOhGqnwgIJ0.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iggn4O1M83e5cKa1ryXFuUzCWqc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ewoka7nBA00xMTg5GFLW9ucH.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/snjsmmG3PCoFly1FfFYsV3zUSdE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dwUuHzK11y2nYsberB0i7c7T.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 26% gewijzigd door Cyrax0508 op 24-08-2023 12:35 ]

• Raem
@Cyrax0508 Aan familie, vrienden en bekenden laten weten dat je verzamelt kan zeker helpen om eens wat leuks te krijgen. Zo heb ik ook ooit 10 boxed NES games van een collega gehad die hij nog ergens op zolder had liggen.

• Skinnyice
Via Amazon een tweedehands Pokemon Strategy Guide voor Fire Red besteld. Ben heel benieuwd als hij binnenkomt.. Heb hem ook op PDF dus kan hem al gebruiken, maar wilde altijd al zo'n boek fysiek hebben.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BGY2Zq7E7LosJV_XJUFon0G6-yg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/qVi9nR1oltG9VjERiKWgPJ6t.png?f=user_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sarlo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-09 09:17

Ik ben begonnen met verzamelen toen de retro consoles en handhelds, nog niet retro waren :+ oftewel, ik heb het gekocht toen het nieuw was en nooit meer verkocht :p

Acties:
  • +2 Henk 'm!
net als @Schweino ben ik begonnen met kopen en verkeerde ik in de gelukkige omstandigheid dat ik niets hoefde te verkopen.
Ik wilde dit ook echt niet wat vond het maar wat jammer dat ik mijn geliefde mario games, zelda's en diverse anderen niet meer op mijn snes kon spelen.
Toen ik van snes naar saturn ging waren er ook diverse games die ik niet kwijt wilde, etc etc.
Enkele jaren terug (denk ergens 2017 ofzo, maar iets met jaartallen en geheugen :S ) daadwerkelijk echt ook een retroconsole aangeschaft met een megadrive. En daarna nog de pc engine.

Daarna erg hard aan een neo geo gedacht, al dan niet de cd variant...maar toen kwam mister. En gezien het nooit echt om het verzamelen ging, maar puur om 'kunnen spelen' zit ik nu in een soort spagaat......wil ik de games die ik heb behouden, of alleen de consoles, of sommige game en sommige consoles? Ik ben serieus aan het kijken naar mijn bescheiden nes collectie (die staat niet eens aangesloten, vrijwel al het andere is ready to go), maar wat het oplevert valt me eigenlijk behoorlijk tegen.
Aan de andere kant, als je het niet waardeert voor verzamelen en niet gebruikt is alles wat je krijgt mooi meegenomen :+
En derde optie is nog opschonen en ipv van ALLES nes wegdoen serieus kijken wat een meerwaarde heeft voor me, ik geef byzonder weinig om 'het karton' en hierom jaren geleden al wat weggedaan........maar zoals genoemd, mijn zelda's en mario's (hoewel die ironisch genoeg WEL ook op de snes speelbaar zijn via all stars......maar waar je nog vraagtekens kunt plaatsen of dit dat ook de beste versies zijn ;) ) heb ik toch nog wel warme gevoelens bij en dan vraag me af of die paar rotcenten dan de moeite waard zijn.

En trots, tsja de pc engine is toch wel de console die het meest zeldzaam is van wat ik heb, verder qua gaming niet echt iets mega byzonders voor zover ik weet. Ik haal wel lol uit de aanschaf van shmups op ps4, maar zelfs in dat relatief obscure genre komen er imho nog best veel games uit!

10 second ninja DONE

• streamnl
  • Niet online
Mooie verhalen komen er voorbij _/-\o_
Skinnyice schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 13:02:
Via Amazon een tweedehands Pokemon Strategy Guide voor Fire Red besteld. Ben heel benieuwd als hij binnenkomt.. Heb hem ook op PDF dus kan hem al gebruiken, maar wilde altijd al zo'n boek fysiek hebben.

[Afbeelding]
Toch zijn zulke guide altijd een mooie aanvulling. :Y

Mijn eerste originele guide, was voor Final Fantasy 7. Voorheen alles op klad bijhouden.
Saven, testen en eventueel weer loaden. Mijn God, wat een uitkomst was zo’n guide. En wat wist ik veel niet.

(Ik hoop dat ie ook of ergens bij mijn ouders ligt.
Ik heb alleen 0% zin om op zolder, achter de schotten, door de dozen te gaan zoeken)

Meer dan ik dacht...

• Cyrax0508
Raem schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 12:51:
@Cyrax0508 Aan familie, vrienden en bekenden laten weten dat je verzamelt kan zeker helpen om eens wat leuks te krijgen. Zo heb ik ook ooit 10 boxed NES games van een collega gehad die hij nog ergens op zolder had liggen.
Zeker, dat is ook zo hoor. Ik had het weleens laten vallen, maar toen had ik het vooral over de hardware. Ze had al 10+ jaren niet meer in die dozen gekeken :+

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• koelebobes
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 00:13

koelebobes

Wen BTC €100K

In 2011 verhuisden mijn ouders naar een huisje in het bos waar op dat moment nog geen internet was aangelegd! Op dat moment was ik zelf veel bezig met de 360 en kon ik eigenlijk geen kant meer op omdat alles online was

Een mooi moment om mijn gameverzameling aan te gaan pakken, Ik had al jaren niks verkocht ( daarvoor wel ) dus ik had al veel eigen games maar niks retro. Ik begon met een NES met 7 spellen erbij die ik met de trein ben gaan ophalen in Groningen, daarna was de Bonami spellenbeurs in Apeldoorn, hiervoor moest ik in de winter een uur fietsen waarbij mijn vingers eraf vroren.

Waar ben ik het meest trots op? De koopjes blijven mij altijd bij...

- Een SNES met Amerikaanse controllers en 15 games voor 15 euro
- Een Star Wars R2D2 Xbox 360 inclusief controller voor 40 euro
- 1 Wii U voor 12.50
- Xbox Series S voor 40 euro
- NES met doos voor 20 euro

Ik kan elke transactie nog precies herinneren en dat maakt het zo leuk, veel leuker dan online kopen

BTC €94.837,08

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Xyphoid
  • Laatst online: 18-09 00:13

Sinds mijn 5de (Atari 2600) vind ik gamen geweldig.
Mijn hele jeugd wel een console gehad. Natuurlijk met een paar spellen, omdat ze (voor mij) super duur waren.
In mijn tienerjaren geld bij elkaar gesprokkeld voor een X-Fighter (copybox om spellen te kopiëren). Dat was echt veel geld voor een tiener in die tijd. Kan me nog steeds niet voorstellen hoe ik dat voor elkaar heb gekregen.
Na mijn studie ging ik werken en kreeg ik meer geld. Toen kon ik alle spellen kopen die ik vroeger niet kon kopen. Sommige mensen noemen dit midlife crisis. Ik noem het gewoon "geld hebben voor shit die je vroeger niet kon kopen".

Ben het trots op mijn originele SNES compleet in doos, die ik (en mijn broertje) vroeger als Sinterklaaskado hadden gekregen (op de foto in het middelste vakje). Een sealed S.O.S. (Seputentorion, niet die met dat stomme beest en zijn zwemband).
Die speelde ik heel vaak op de X-Fighter, maar kwam nooit heel ver.
En mijn eigen gemaakte kast voor al mijn consoles. Hier een hele oude foto. Het is nu een beetje een zooitje, dus moet binnenkort even opruimen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J8n9jM51iOMJN1GQ5wkqN2WFtwM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4RUUjYF1wRzoWdbnIZoQdENI.jpg?f=fotoalbum_large

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

• Tux3.14
  • Niet online
koelebobes schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 15:46:
[...]

In 2011 verhuisden mijn ouders naar een huisje in het bos waar op dat moment nog geen internet was aangelegd! Op dat moment was ik zelf veel bezig met de 360 en kon ik eigenlijk geen kant meer op omdat alles online was

Een mooi moment om mijn gameverzameling aan te gaan pakken, Ik had al jaren niks verkocht ( daarvoor wel ) dus ik had al veel eigen games maar niks retro. Ik begon met een NES met 7 spellen erbij die ik met de trein ben gaan ophalen in Groningen, daarna was de Bonami spellenbeurs in Apeldoorn, hiervoor moest ik in de winter een uur fietsen waarbij mijn vingers eraf vroren.

Waar ben ik het meest trots op? De koopjes blijven mij altijd bij...

- Een SNES met Amerikaanse controllers en 15 games voor 15 euro
- Een Star Wars R2D2 Xbox 360 inclusief controller voor 40 euro
- 1 Wii U voor 12.50
- Xbox Series S voor 40 euro
- NES met doos voor 20 euro

Ik kan elke transactie nog precies herinneren en dat maakt het zo leuk, veel leuker dan online kopen
Gaaf man.

Heb je die R2D2 Xbox recentelijk opgehaald?
Een paar weken terug had ik er 1 op MP gevonden voor 40€. Mocht ik gelijk ophalen, maar die kerel laat niets meer weten :(
Zou toch niet zo zijn dat jij er mee vandoor bent gegaan. Al gun ik je het wel hoor :P

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• koelebobes
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 00:13

koelebobes

Wen BTC €100K

Tux3.14 schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 17:53:
[...]

Gaaf man.

Heb je die R2D2 Xbox recentelijk opgehaald?
Een paar weken terug had ik er 1 op MP gevonden voor 40€. Mocht ik gelijk ophalen, maar die kerel laat niets meer weten :(
Zou toch niet zo zijn dat jij er mee vandoor bent gegaan. Al gun ik je het wel hoor :P
Nee stond bij de kringloop achter het raam in de techniekruimte, moest nog getest worden

Ben toen vervolgens elke dag 2x per dag langs gegaan tot ze na een week er genoeg van hadden en mocht hem ongetest meenemen met een witte controller

Ik heb toen gevraagd of hij nog wilde zoeken naar de bijbehorende gouden controller en die vond hij 3 dagen later, mocht ze 1 op 1 omruilen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KZJWbeI_lFpBNXBHOTm30BTxO4o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TVacBUdZdFe73RJ8uz8tVDtf.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 19% gewijzigd door koelebobes op 24-08-2023 18:20 ]

BTC €94.837,08

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Bruiser
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Dit is het enige draadje waar ik regelmatig kom, dus wil dit even vermelden. Krueger F heet nu Bruiser. Kwestie dat jullie nog weten wie ik ben ;)

(Retro) Game collectie

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Bruiser schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 22:02:
Dit is het enige draadje waar ik regelmatig kom, dus wil dit even vermelden. Krueger F heet nu Bruiser. Kwestie dat jullie nog weten wie ik ben ;)
Die naam heb je echt al jaren. Moet ik weer ff aan wennen. Maar komt goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruiser
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 23:19:
[...]

Die naam heb je echt al jaren. Moet ik weer ff aan wennen. Maar komt goed!
Idd, sinds mijn registratie hier zelfs. Ik kan het zo direct niet terugvinden, maar gok een 20-tal jaren. Ik was, en ben nog steeds, een grote fan van Freddy en de “A Nightmare on Elm Street” films. Maar wou nu toch echt eens iets anders :)

(Retro) Game collectie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schweino
Bruiser schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 00:19:
[...]

Idd, sinds mijn registratie hier zelfs. Ik kan het zo direct niet terugvinden, maar gok een 20-tal jaren. Ik was, en ben nog steeds, een grote fan van Freddy en de “A Nightmare on Elm Street” films. Maar wou nu toch echt eens iets anders :)
16 jaar, 5 maanden en 24 dagen om precies te zijn:
Geregistreerd op 7 maart 2007
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruiser
  • Niet online
Schweino schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 01:48:
16 jaar, 5 maanden en 24 dagen om precies te zijn
Dat dus 8)

[ Voor 8% gewijzigd door Bruiser op 25-08-2023 07:21 ]

(Retro) Game collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuikie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16:03
Bruiser schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 00:19:
[...]

En, als ik vragen mag, is er nog een 'speciale' reden of betekenis aan je nieuwe nick?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruiser
  • Niet online
Vuikie schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 07:48:
[...]

En, als ik vragen mag, is er nog een 'speciale' reden of betekenis aan je nieuwe nick?
Speciaal zou ik het niet noemen. In mijn andere hobby, rc modelbouw, is de Tamiya Bruiser één van mijn favorieten modellen. (En ik doe ook Savate, dus vond het wel toepasselijk :P )

(Retro) Game collectie

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vuikie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16:03
Bruiser schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 08:37:
[...]

Speciaal zou ik het niet noemen. In mijn andere hobby, rc modelbouw, is de Tamiya Bruiser één van mijn favorieten modellen. (En ik doe ook Savate, dus vond het wel toepasselijk :P )
Van een slasher naar een gaaf RC-model 8)
Afbeeldingslocatie: https://external-content.duckduckgo.com/iu/?u=https%3A%2F%2Ftse1.mm.bing.net%2Fth%3Fid%3DOIP.ljAeOFzPLbd1P94WiB-qGwHaF_%26pid%3DApi&f=1&ipt=3b01aad672f1079144d0fbbddc989136e8a8c4b3ab0ffd8e438077a916b2974f&ipo=images
d:)b

Ok, nu weer on-topic: Hebben mensen die prijzen op MP gezien! Niet normaal meer tegenwoordig! O-) :+

[ Voor 8% gewijzigd door Vuikie op 25-08-2023 10:01 ]

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• davince72
Ik heb antwoord op vraag van @Schweino 😂
Met trots presenteer ik jullie mijn nieuwe aanwinst. Had iemand deze al?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4Jx4CZz7MxO-SgcB2P7rBiI4juY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LbXh2YcThT0Zwyyb9fUP6CwF.jpg?f=fotoalbum_large
Het betreft een shooter uit 1989 voor MSX2, Konami's voor MSX2 zijn sowieso al bijzonder en kwamen in die tijd eigenlijk alleen uit in thuisland Japan, waar MSX nog flinke aanhang had.
De game heeft smooth scrolling in tegenstelling door andere shooters van Konami voor MSX1 zoals nemesis, salamander, gradius en parodius. Verder heeft het SCC geluidschip, wat echt een bijzonder unieke mooie sound gaf.
Het spel had ik waarschijnlijk in 1990 gekopieerd op een copy party en heeft sindsdien indruk gemaakt. In Europa deed je nauwelijks aan originele MSX spellen omdat ze onwijs duur waren en nauwelijks breed verkrijgbaar. Tussen 1984 en 1987 was de MSX in opmars en spellen nog wel beschikbaar bij computersshops naast Commodore 64 en Amiga en Atari, maar MSX verdween ook even snel weer en toen verdween MSX naar de achtergrond en hobby-clubjes die er geen afscheid van wilde nemen :)

Het spel had ik uiteraard 20 jaar geleden moeten scoren ook al had ik hem nooit in het echt gezien. Maar het was niet onmogelijk geweest gok ik, maar ja niet gedaan 8)7 |:( .
Als we alles optellen, MSX2 spel uit 1989 JAPAN only release....dan is mijn inschatting dat dit behoorlijk zeldzaam is, hoewel ze wel te koop aangeboden worden.

[ Voor 55% gewijzigd door davince72 op 25-08-2023 16:18 . Reden: beetje emo toelichting ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-09 13:41
Sagat schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 14:03:
net als @Schweino
--snip--
Daarna erg hard aan een neo geo gedacht, al dan niet de cd variant...maar toen kwam mister. En gezien het ---snip
Herkenbaar.
Ik heb het langzaam in etappes weg gedaan....
Hier verzamelde ik eigenlijk primair voor het spelen... En nooit wat weg hoeven doen, maar wel al gauw multicarts en later de Flash-Carts. Daarna Analogue consoles...Vanwege het gemak, en lag-less HDMI.

MIST-er was een mooi lerende periode voor mij en een leuke uitdaging bijkomstig....
Nu ook de SNES goed loopt met de SNAC adapter, en nu ook 2.4ghz 8bit do draadloze Snes controller, Had ik een eindelijk alles wat ik had, en (veel) meer, goed spelend op moderne hardware, en zeer compact!

De nut voor de oude hardware heb ik dan ook niet meer.... Lullig, maar werd ook wel ziek van ieder jaar de mega CD's te Fixxen. En met veel meer hardware was het ieder jaar weer het gevoel, heb nog werkend, en dus waardevol materiaal, of stuk "waardeloos" materiaal.. Elcos vervangen, uit voorzorg, je kent het wel.., of niet..

Ik merkte dat dat mij de laatste jaren ook parten ging spelen.. De " stress van blijft alles goed, en blijft het zijn waarde houden?" Maar ook van uit " voorzorg hardware kopen op reserve" , want mocht het stuk gaan heb ik dan nog een backup. Van sommige zaken had ik er wel 4... 8)7

Ik zag dat er van het spelen weinig tot niets meer terecht kwam, maar wel (bijna) alle tijd meer in het up te date houden van alle hardware, en testen of alles nog goed bleek, en wat er uit voorzorg mee gedaan moest worden, om het goed te houden.

Verzamelen was een secondair stuk, voort-komend op mijn primaire hobby, oude meuk spelen. Om dat te kunnen moet je het spul wel hebben...

Verneem dat het me de rust terug gebracht heeft, om me te kunnen focussen op mijn ooit primaire doel.. SPELEN van oude meuk als ik daar zin in heb.

Voordeel is dat er wat budget terug is gekomen, wat ik deels heb gebruikt om bv de OG Xbox op te pakken,(nu alles compleet op HDMI, lag-less en draadloos near lag-free, ook wat spellen betreft heb ik nu de hele collectie.) Verhaal is wel bekend. Ik vermoed dat ik ook de PS2 er nog bij pak in de nabije toekomst dmv ODE-drive De rest is op de spaar rekening gekomen..

Ik speel nu meer dan ooit te voren om dat ik meer tijd vrij heb gemaakt. Kan nu alle tijd gebruiken voor het echt spelen van oude meuk...Ipv het in stand houden van de technische staat, en reparaties.
Zonde dat alles nu weg is? Nu nog niet... Misschien ooit wel.. Maar dan weet ik ook dat ik op dat moment door mijn retro bril kijk...En vroeger was immers ALLES beter... :+

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Bruiser
  • Niet online
PsYgHo schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 00:47:
[...]

Herkenbaar.
Ik heb het langzaam in etappes weg gedaan....
Hier verzamelde ik eigenlijk primair voor het spelen... En nooit wat weg hoeven doen, maar wel al gauw multicarts en later de Flash-Carts. Daarna Analogue consoles...Vanwege het gemak, en lag-less HDMI.

MIST-er was een mooi lerende periode voor mij en een leuke uitdaging bijkomstig....
Nu ook de SNES goed loopt met de SNAC adapter, en nu ook 2.4ghz 8bit do draadloze Snes controller, Had ik een eindelijk alles wat ik had, en (veel) meer, goed spelend op moderne hardware, en zeer compact!

De nut voor de oude hardware heb ik dan ook niet meer.... Lullig, maar werd ook wel ziek van ieder jaar de mega CD's te Fixxen. En met veel meer hardware was het ieder jaar weer het gevoel, heb nog werkend, en dus waardevol materiaal, of stuk "waardeloos" materiaal.. Elcos vervangen, uit voorzorg, je kent het wel.., of niet..

Ik merkte dat dat mij de laatste jaren ook parten ging spelen.. De " stress van blijft alles goed, en blijft het zijn waarde houden?" Maar ook van uit " voorzorg hardware kopen op reserve" , want mocht het stuk gaan heb ik dan nog een backup. Van sommige zaken had ik er wel 4... 8)7

Ik zag dat er van het spelen weinig tot niets meer terecht kwam, maar wel (bijna) alle tijd meer in het up te date houden van alle hardware, en testen of alles nog goed bleek, en wat er uit voorzorg mee gedaan moest worden, om het goed te houden.

Verzamelen was een secondair stuk, voort-komend op mijn primaire hobby, oude meuk spelen. Om dat te kunnen moet je het spul wel hebben...

Verneem dat het me de rust terug gebracht heeft, om me te kunnen focussen op mijn ooit primaire doel.. SPELEN van oude meuk als ik daar zin in heb.

Voordeel is dat er wat budget terug is gekomen, wat ik deels heb gebruikt om bv de OG Xbox op te pakken,(nu alles compleet op HDMI, lag-less en draadloos near lag-free, ook wat spellen betreft heb ik nu de hele collectie.) Verhaal is wel bekend. Ik vermoed dat ik ook de PS2 er nog bij pak in de nabije toekomst dmv ODE-drive De rest is op de spaar rekening gekomen..

Ik speel nu meer dan ooit te voren om dat ik meer tijd vrij heb gemaakt. Kan nu alle tijd gebruiken voor het echt spelen van oude meuk...Ipv het in stand houden van de technische staat, en reparaties.
Zonde dat alles nu weg is? Nu nog niet... Misschien ooit wel.. Maar dan weet ik ook dat ik op dat moment door mijn retro bril kijk...En vroeger was immers ALLES beter... :+
Herkenbaar dit, muv alles wegdoen…
De stress, effectief spelen lukt niet, dubbels van dubbels, og hardware + Analogue’s, enz…

En toch kan ik er mij niet toe aanzetten om alles weg te doen. Ik heb in het verleden al héél veel van mijn collectie weggedaan wegens plaatsgebrek (lees: extra kinderkamer vereist) en heb hier al veel spijt van gehad (zeker wbt mijn snes demopods en al mijn Nintendo vitrine’s :'( ).

Wel heb ik al enige tijd geleden besloten om te ontdubbelen (zowel hard- als software) en om de games waar ik niets mee heb weg te doen, enkel de uitvoering ervan laat op zich wachten. Want alles testen, netjes maken, foto’s nemen, online plaatsen en het omgaan met (idiote) geïnteresseerde/bieders neemt ook allemaal veel tijd in beslag…

Het herstellen/modden van die oude spullen is opzich iets wat ik ook graag doe en voldoening uithaal als het lukt. Maar ook hier weer zijn er stressfactoren, plaatsgebrek dus geen dedicated workspace. Wat maakt dat ik eerst plek moet maken, al het benodigde gereedschap bij mekaar zoeken en klaarleggen, het effectieve werk uitvoeren en vervolgens weer alles moet opruimen… Tijdsgebrek is de andere stresfactor. De projectjes blijven zich hierdoor maar opstapelen en op den duur wordt het “ik MOET er eens aan beginnen” ipv “ik WIL nog eens iets doen” wat dan een derde stresfactor wordt.

Iets met vicieuze cirkel… :X

Intussen bleef ik ook maar bijkopen. Dat laatste heb ik ondertussen gelukkig terug wat onder controle 8)7

[ Voor 8% gewijzigd door Bruiser op 26-08-2023 09:19 ]

(Retro) Game collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 20-09 14:28
PsYgHo schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 00:47:
[...]

Niet dat dit nu gaat veranderen gezien er een hoop meer voordelen zijn qua non origineel.

Maar wellicht consoles + bijbehorende games gebruiken die er niet echt om bekend staan dat ze een keer stuk gaan

Zowat alle populaire cart based system vallen hieronder, gba gameboy snes sega master en megadrive. grote kans dat je geen onderhoudt hebt met deze consoles. heb het zelf nooit ervaren.

(geen game gear of atari jaguar als voorbeelden van onder houd consoles) maargoed de library van die twee is ook best matig

Enige is wel de snes controllers of de 3 pad sega controllers waarbij de knoppen minder worden is te fixen, maar met de 6 pad verdwijnt die issue meer met sega.

Cd based zou ik dan vermijden op consoles als de gamecube na die is veel betrouwbaarder dan de rest. Hoewel ps1 ps2 en saturn in mijn ervaring toch ook best aardig betrouwbaar zijn maar wel een paar treedjes lager liggen

De stressfactor en het onderhouden van het spul zou dan erg minimaal zijn tenzij je het in een defecte staat had gekocht. voor veel consoles heb ik eigenlijk gewoon nooit onderhoud.

Kan deze ervaring niet delen dat ik vaak spul zat te fixen om iets speelbaar te maken. Maar gezien de betrouwbaarheid van consoles als de dreamcast en sega cd verwacht ik wel dat die een keer neergaan. voor de rest als ik constant met onderhoud bezig zou zijn dan zou ik persoonlijk niet echt in deze hobby zitten. Zit er meer voor de gameplay dan het technische aspect om alles werkend te houden. en het onderhoudt is in mijn ervaring gelukkig erg minimaal gebleven, Bijna altijd gelimiteerd tot wat ik nieuw binnen krijg en dan fix ik het vaak enkel als het iets is dat niet vaak in europa voorkomt als ik het echt zelf wil gebruiken maar dat is een rariteit voor mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@PsYgHo je moet als retro enthousiasteling ook een beetje vooruit kunnen met een soldeerbout denk ik als je alles origineel wil spelen. Als je daar geen hobby in hebt dan kan ik me voorstellen dat het to hoarding gedrag leiden. Lijkt overigens gewoon op verzamelen, alleen die zijn juist bang dat ze die ene kleur/variant missen ;).
Er is niks mis mee om voor een mister setup te gaan of de analogue systemen. Je krijgt zo goed als perfecte representatie van de games. Enige probleem wat ik heb met dit soort oplossingen is dat het voor mij juist leid tot keuze stress omdat ik geneigd ben om alle games van alle consoles erop te zetten en uiteindelijk niks speel omdat ik dan niet weet waar te beginnen. Zelfde probleem heb ik met PS plus extra en gamepass overigens ;).

Zo zie je maar, iedereen is anders. Ik baal wel dat mijn 32x nu kapot is, maar geen reden om een 2e of 3e te kopen. Eerst recappen en dan verder kijken.

@gast7 ook cartridge based games sneuvelen helaas. Ze zijn wel robuster dan disc games, maar die gaan dan ook vaak kapot door slecht gebruik. Vandaag een stapeltje games geïnspecteerd die bij een PS3 zaten. Even los van dat ik GTA5 3x had zaten de discs vol vlekken, krassen en bij sommige was zelfs de toplaag beschadigd (bovenkant). En dit staat zelfs los van disc rot wat ze ook nog kan ruïneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 20-09 14:28
cold_as_ijs schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 20:12:

@gast7 ook cartridge based games sneuvelen helaas. Ze zijn wel robuster dan disc games, maar die gaan dan ook vaak kapot door slecht gebruik. Vandaag een stapeltje games geïnspecteerd die bij een PS3 zaten. Even los van dat ik GTA5 3x had zaten de discs vol vlekken, krassen en bij sommige was zelfs de toplaag beschadigd (bovenkant). En dit staat zelfs los van disc rot wat ze ook nog kan ruïneren.
heb wel eens cartridges gehad die niet werkten maar die waren al in een zeer slechte staat of die waren al stuk toen ik ze binnen kreeg. Ik zie dat niet zo snel sneuvelen als je ze al in een werkende staat hebt. Ik geef je wel gelijk het kan gebeuren data rot is een dingetje maar het is wel een heel erg kleine kans bij normaal gebruik. Heb het zelf niet mee mogen maken gelukkig. is zeker iets dat kan gebeuren ,maar gezien de mini kans niet echt iets waar ik mij druk om maak. carts kunnen erg veel hebben het is best wel lastig om een daadwerkelijke defecte cart te vinden van een voorgaande eigenaar. Heb er slechts enkele gehad.

Disc rot is vaak bij productie fouten in de fabriek of slechte opslag door de eigenaar zelf, het komt niet zomaar uit het niets. discs zijn echter zeker wel wat fragieler en er zijn genoeg mensen die er niet heel netjes mee omgingen. Maar als je ze al in een nette staat hebt binnen gekregen dan gaat er niet zo gek snel iets fout mee. Het is eerder de lazer van de console die er vaak aangaat.
cold_as_ijs schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 20:12:
@PsYgHo je moet als retro enthousiasteling ook een beetje vooruit kunnen met een soldeerbout denk ik als je alles origineel wil spelen.
Ik zou zeggen dat soldeerbout skills handig zijn maar zeker niet nodig voor de hobby. heb ik in mijn eerdere jaren nooit hoeven te gebruiken. en in mijn latere jaren los van game gear eigenlijk enkel bij nieuwe items en het is iets dat ik maar zelden doe of je moet echt honger hebben om de oude pokemon games te spelen voor de save batterij.

Het is iets om in het achterhoofd te houden bij game gear/ of consoles die onbetrouwbaar zijn als de sega cd. Wellicht als je goedkoop aan een console wil komen bij defecte sets zelf modifcaties wil doen etc.

Enige wat essentieel is naar mijn mening is dat je wel de schroevendraaiers hebt om de fake carts eruit te halen maar daar is weinig skill voor nodig om die open te maken.

Qua disk based consoles. goed op de staat qua disks letten zou ik zeggen als de staat gewoon prima is zou je daar niet heel veel problemen mee zien. Qua consoles als de lazer stuk gaat is jammer. maar bij veel consoles is een vervanging nog eigenlijk best goedkoop. (ps1 ps2 xbox) wellicht niet eens de moeite om te fixen als het eens een keer fout gaat. Ook zal het zeker helpen als je iets in een nette staat koopt met verpakking etc dat het een stuk langer mee gaat.

[ Voor 42% gewijzigd door gast7 op 26-08-2023 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-09 13:41
Solderen en modificeren is en blijft een hobby van me, en komt goed van pas in de retro wereld…
Ook de moeilijke zaken gaan me prima af… Heb ook geen hekel eraan… in tegendeel zelfs..

Gezien ik erg veel spul herstel wat het gevolg is van lekkende accuutjes, en condensatoren, etc, is mijn kijk hierop anders dan die van de rest, vermoed ik…

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruiser
  • Niet online
Soldeer skils zijn niet persé nodig in deze hobby, maar dan betaal je wel de hoofdprijs voor je spullen.

DMG gameboys met dode lijnen, Game Gears zonder beeld en/of geluid, Mega CD’s en 32X’en die niets meer doen, enz… allemaal goedkoop kunnen kopen en zelf hersteld.
Om van eventuele modificaties nog maar te zwijgen.

(Basis) Soldeerskils zijn zeker handig om te hebben, kunnen je wel wat besparen. Van zodra je aan de beentjes van chips moet gaan solderen begint het moeilijker te worden, maar niet onoverkomelijk. Voldoende (goedkope) setjes te koop om op te oefenen :)

(Retro) Game collectie

Pagina: 1 ... 202 ... 224 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op, dit topic is om retro gaming en al haar facetten te bespreken, het is echter NIET de bedoeling om
- Games aan te schaffen (ruilen/lenen/etc.) van/via mede tweakers.
- Games te verkopen.
- Te vragen wat een game of console waard is.
- Een V&A advertentie te promoten.
- Dit topic is voor en door verzamelaars, s.v.p. geen opmerkingen ala 'Oh wat veel, speel je dat allemaal?' Dat voegt niets toe.