Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Golden Axe idd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vuikie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16:03
Verwijderd schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 21:24:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik zit al de hele avond op de megadrive. En mijn vrouw zit me uit te lachen dat ik op mijn 40e die ouwe games nog zit te spelen _O-

Fuck it. Straks nog even Shinobi en Streets of Rage :P
Ik heb er geen foto van genomen, maar ik heb gisteren de hele avond Snatcher zitten spelen! Back to the 90's FTW! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vuikie schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 22:42:
[...]

Ik heb er geen foto van genomen, maar ik heb gisteren de hele avond Snatcher zitten spelen! Back to the 90's FTW! ;)
Haha heerlijk, ja daar kunnen die moderne games niet tegenop!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PluueeR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-09 10:58
@Verwijderd Laat je vrouw lekker lachen! Mijn dochter van 12 zei laatst al dat mannen niet zo volwassen worden als vrouwen, omdat ik nog steeds games speel. :*)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Ricepuppet
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-09 12:54
Vuikie schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 22:42:
[...]

Die speel ik sinds dat hij uit kwam (1994 volgens mij) om de twee jaar opnieuw uit, traditioneel.

Ik luister ook de OST + dialoog vaak genoeg tijdens het motorrijden :)

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PluueeR
PluueeR schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 16:54:
Las vanochtend een tweet over de CRT simulaties van de nieuwe RetroTINK. Zag er ook goed uit!
En hier de link naar die tweet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tux3.14
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Zow, dat is wel enorm mooi.
Heb recentelijk een CRT aangeschaft voor mijn OG Xbox en Nintendo 64, maar zou dit serieus wel overwegen.
Hopelijk word ie een stuk goedkoper dan de 1000 dollar waar men het eerder over had.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Dat ziet er toch echt wel top uit idd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Was sceptisch over het HDR gebeuren maar dT ziet er serieus goed uit. Hmm moet ik nou mijn retrotink 5x inruilen :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!
cold_as_ijs schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 12:04:
[...]

Was sceptisch over het HDR gebeuren maar dT ziet er serieus goed uit. Hmm moet ik nou mijn retrotink 5x inruilen :o
RT5X heeft ook HDR functionaliteiten en de masks he, daar kom je echt een heel eind mee.

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sarlo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-09 09:17
Door alle posts over beeld, crts en aanpassingen, ben ik ook maar eens het beeld van mijn BeoCenter 1 gaan aanpassen. Wat een verschil voor en na. Helaas krijg ik het beeld niet helemaal recht helaas :(

Acties:
  • +14 Henk 'm!
Ook nog maar eens even onnodige inkopen gedaan. 😉

Puur voor de controller collectie meer compleet te maken en voor mezelf nog wat nostalgie.
Zag de controllers vroeger ook in de reclame bladen staan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sOqbxcccR5Vl7m_qy2qiHxNNWK0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uRd8Azu5FYEjbI11gnK5J2fE.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ii4N3tUNcYh_F-8uye3bY1NavFY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ksBRLjOqpoxXYsf8WJ2CMZ3c.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VQxYKO2hjJL9ajLsU6gQjj4hbL0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ztX0LjXSRDIKByVaicYSPU3q.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SfxN7w6ZCNqjS4j7v31x2GFJuTk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DdDVfnkY84TzuBVOH9jn5j12.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S-W3Km9E2U1cQQrpZomY28VnqfE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/C9EIX2lih3gZ2FcBIiK8SLm6.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NvyBFyqdVsqS2hzu7ceUA3WhPh8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qSwPZmLYnMy8bqSzPz2f7y0D.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Seroczynski schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 13:42:
[...]

RT5X heeft ook HDR functionaliteiten en de masks he, daar kom je echt een heel eind mee.
Haha, denk dat ik de firmware weer eens moet updaten. Had die HDR functie nog niet gevonden

Acties:
  • +16 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuwe aanwinst:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tnJ46DJb8ahYMoQzgcQ9gw4IjVg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SjxYXx5uaFbGbeqK3Sabejev.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Ik wil de New Anbernic RG35XX gaan bestellen voor $85.88 (Zonder SD kaart, incl tax en shipping).

Mijn vraag,
1. Is het toch handig ( O-) ) om een SD kaart bij te bestellen, terwijl je thuis een hoop (goeie) SD kaarten heb?
2. Is dit nog steeds een goeie handheld om buiten (onder de parasol) te zitten en ouwe games te spelen (voornamelijk Sony en nintendo)?

PS Ik heb mijn oude game boy color geprobeerd en de formaat is dikke prima voor mijn volwassen handen. Dus ik vermoed dat de RG35XX prima zal zijn. Want ik twijfelde tussen de RG35XX, RG405M en de rg353ps.

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +3 Henk 'm!
streamnl schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 15:30:
Ik wil de New Anbernic RG35XX gaan bestellen voor $85.88 (Zonder SD kaart, incl tax en shipping).

Mijn vraag,
1. Is het toch handig ( O-) ) om een SD kaart bij te bestellen, terwijl je thuis een hoop (goeie) SD kaarten heb?
2. Is dit nog steeds een goeie handheld om buiten (onder de parasol) te zitten en ouwe games te spelen (voornamelijk Sony en nintendo)?

PS Ik heb mijn oude game boy color geprobeerd en de formaat is dikke prima voor mijn volwassen handen. Dus ik vermoed dat de RG35XX prima zal zijn. Want ik twijfelde tussen de RG35XX, RG405M en de rg353ps.
Ik gebruik altijd mijn eigen SD kaarten. Vaak goedkoper in de aanschaf en dan kan je zelf je merk kiezen. Helemaal bij Chinese devices krijg je vaak een onbekend merk of merkloos kaartje erbij.

Kijk ook even wat Retro Game Corps heeft te zeggen over de RG35XX. Dit is niet de enige video die hij over dit device heeft, maar kwam als eerste naar boven:

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Disfigured
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-07 00:47

Mijn vraag,

Ik heb hem op Aliexpress gekocht voor 59 euro met een 64 GB SD. Ik stuur je wel een link.

1) De 64 GB die erin zit is een goedkope generic kaart, maar wel boordevol roms. Ik heb alles overgezet naar een degelijke Sandisk.
2) De handheld is fantastisch en het scherm is fel genoeg voor onder een parasol denk ik.

Ik raad wel aan om er Garlic OS op te flashen want het originele besturingssysteem is niet goed en alle games zien er mooier uit en draaien beter op Garlic. Dus als je een lege SD kaart hebt kun je daar meteen Garlic OS op flashen en de roms overzetten.

[ Voor 6% gewijzigd door Disfigured op 09-08-2023 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Disfigured schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 16:40:
[...]

Ik heb hem op Aliexpress gekocht voor 59 euro met een 64 GB SD. Ik stuur je wel een link.
Ik hou me ook aanbevolen

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Ik in principe ook ;)
ik ga wel even wel in ot mode want...
offtopic:
op vakantie geweest en vlak voor vertrek (meester planner hier :S ) er achter gekomen dat mijn gba charger weg is. Had nog wel mijn gb color maar wow, hardhandig gemerkt dat schermen die niet backlit zijn, best lastig gamen :P

Nu heb ik serieus een analogue pocket en een steam deck overwogen, maar gezien ik deze producten buiten vakantie eigenlijk vrijwel nooit zal gebruiken vind ik die dan net te prijzig worden.

Maar 6 tientjes klinkt heel mooi!
Ik merk dat we de laatste tijd toch best vaak over dit soort systemen praten. En dan kan je 2 kanten op.
- we laten alles zoals het is en dealen ermee.
- We maken een nieuw topic, iets als '(goedkope) hand helds voor (retro) gaming? Mogelijk nog een idee om dit te mergen met het fpga topic, gezien er veel overlap is met retro gaming.
De reden dat ik dit nu benoem is dat dit topic toch heel veel verzamelaars heeft die mogelijk niets of een stuk minder hebben met emulatie uhm systemen (wilde een iets andere terminologie gebruiken die iets minder positief klonk ;) )

Ben wel benieuwd hoe een ieder hier tegen aan kijkt.

10 second ninja DONE

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:12

SD5k

>4&X

Sagat schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 13:39:
Ik in principe ook ;)
offtopic:
op vakantie geweest en vlak voor vertrek (meester planner hier :S ) er achter gekomen dat mijn gba charger weg is. Had nog wel mijn gb color maar wow, hardhandig gemerkt dat schermen die niet backlit zijn, best lastig gamen :P

Nu heb ik serieus een analogue pocket en een steam deck overwogen, maar gezien ik deze producten buiten vakantie eigenlijk vrijwel nooit zal gebruiken vind ik die dan net te prijzig worden.

Ik merk dat we de laatste tijd toch best vaak over dit soort systemen praten. En dan kan je 2 kanten op.
- We maken een nieuw topic, iets als '(goedkope) hand helds voor (retro) gaming? Mogelijk nog een idee om dit te mergen met het fpga topic, gezien er veel overlap is met retro gaming.
De reden dat ik dit nu benoem is dat dit topic toch heel veel verzamelaars heeft die mogelijk niets of een stuk minder hebben met emulatie uhm systemen (wilde een iets andere terminologie gebruiken die iets minder positief klonk ;) )

Dat topic bestaat al:
Het grote open-source handheld topic

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Persoonlijk denk ik niet dat je het te veel moet aan opsplitsen. De groepen zijn relatief klein, en voor de meeste gaat het toch om er daadwerkelijk spelen van de games.

Maakt mij het uit of iemand gebruik maakt an emulatie of dat die op originele hardware speelt. 4:3 of 16:3, lekker doen wat je zelf wil. Maar wel samen één topic hebben om het te bespreken met elkaar. Dat is hoe ik vind dat het moet kunnen.

In diezelfde zin zouden we de topictitel wel kunnen aanpassen, van "(retro) consoles" naar "retro games".

[ Voor 11% gewijzigd door Seroczynski op 10-08-2023 14:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Prima, ik twijfelde nog om er even op te zoeken maar ging er vanuit dat ik deze toch echt wel voorbij had zien komen als hij al bestond....... |:(

De vraag blijft wel, en voor de duidelijkheid, de vraag is aan alle regulars hier, niet alleen @SD5k

Willen we inderdaad dat topic laten gebruiken of zien we af en toe een verdwaalde vraag door de vingers?

10 second ninja DONE

• SemperFidelis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-08 19:47
Voor de rg35xx:
https://m.geekbuying.com/...GTty8RoCbeQQAvD_BwE&ref=w

Stuk goedkoper, met coupon 23SUMMER1 had ik hem voor 42 euro.

[ Voor 7% gewijzigd door SemperFidelis op 10-08-2023 14:15 ]

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:23

Ik keek zelf naar de RG405M en hoor goede dingen over Gamma OS... ook al vind ik de manier waarop je het OS flasht wel wat viezig, met een samenraapsel aan drivers en een online Android unlock :)

Stuk duurder, maar ik vind de form factor fijner, plus pittigere hardware.

[ Voor 7% gewijzigd door Liegebeest op 10-08-2023 14:51 ]

Liege, liege, liegebeest!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Ik heb gisteren de RG35XX al besteld.
Ik ga zelf ervaren wat ik wel en niet fijn vind.

Mocht ik er daadwerkelijk veel mee doen, dan kan ik altijd kijken voor een ander apparaat.
Bedankt in ieder geval voor de tip.

@Sagat
Alhoewel ik eigenlijk hier niets post (maar wel al heel lang mee lees), heb ik wel een mening over je vraag.
Waar wil je dan de grens leggen? Alleen originele consoles? Of mag een upgrade/mod wel?
En tot hoever dan? Lastige vraag.

Al heb ik weinig recht van spreken omdat ik zelden reageer, van mij mag je het zo laten. Het topic is vrij rustig.

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Sagat schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 13:39:
Ik in principe ook ;)
offtopic:

Wat @Seroczynski al aangeeft, het gaat om de beleving. Juist alle manieren waarop dat mogelijk is zorgt voor leuke afwisseling in de onderwerpen, en daarnaast vast ook wat meer gezelligheid in dit topic :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
streamnl schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 15:06:
Ik heb gisteren de RG35XX al besteld.
Ik ga zelf ervaren wat ik wel en niet fijn vind.

Mocht ik er daadwerkelijk veel mee doen, dan kan ik altijd kijken voor een ander apparaat.
Bedankt in ieder geval voor de tip.
Laat iig je bevindigen weten, svp :)
@Sagat
Alhoewel ik eigenlijk hier niets post (maar wel al heel lang mee lees), heb ik wel een mening over je vraag.
Waar wil je dan de grens leggen? Alleen originele consoles? Of mag een upgrade/mod wel?
En tot hoever dan? Lastige vraag.

Al heb ik weinig recht van spreken omdat ik zelden reageer, van mij mag je het zo laten. Het topic is vrij rustig.
Het maakt mij persoonlijk niets uit, het viel me wel op dat er de laatste tijd/voor mijn gevoel de laatste tijd veel over gesproken word. Kijk geen nieuws is goed nieuws en ik heb er hier niets over gelezen en ook geen TR's over gezien. Dus wat dat betreft neig ik ook naar zo laten.
En ja, waarom dit wel benoemen en jou voorbeelden niet?
Is idd lastig, maar voor mijn gevoel is dat toch meer 'in de lijn met het topic' dan deze handhelds en aanverwanten.
Maar goed, dat is dus exact waarom ik het poste.

Ik vind het wel belangrijk om de meningen te horen, want als het nou diverse mensen opeens aangeven dat ze het wel vervelend vinden dan kunnen we het eenvoudig aanpassen.

10 second ninja DONE

• streamnl
  • Niet online
Sagat schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 15:15:
[...]

Laat iig je bevindigen weten, svp :)
Als ie binnen is én ik heb er enkele uren mee kunnen spelen én er is dan al een beslissing genomen over dit topic, dan zal ik je dat in het juiste topic laten weten :+.

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dizzytal
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Sagat schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 15:15:
[...]

Ik vind het wel belangrijk om de meningen te horen, want als het nou diverse mensen opeens aangeven dat ze het wel vervelend vinden dan kunnen we het eenvoudig aanpassen.
Ik lees hier vooral, ben meer een stille verzamelaar. Gewoon van systemen die ik nog had vanuit mijn 'jeugd', Game&Watch (ja serieus) GB, SNES, GC... en later (DS, DS Lite, 2DS, 3DS, Wii, Wii-U, Switch) en ben zo langzamerhand bezig om m'n Nintendo collectie compleet te maken (aangekochte NES, N64 boxed dat soort dingen) en de consoles die ik nooit kon kopen toen ik klein was aan te schaffen (denk dan aan bijv de NeoGeo, 3DO en Jaguar) spelen doe ik op mijn B&O MX7000. En na vorig jaar verhuisd te zijn zit veel nog in dozen, of ligt hier voor de TV op de grond om mee te spelen, er moet nog een mooi (custom?) meubel komen om het te stallen, maar ook te gebruiken... Zo even mijn achtergrond...

Wat ik een beetje dubbel vind is dat er hier in het topic gewoon links gepost worden naar waar je de 'retro emulatie' console/handheld kan kopen, maar dat wanneer je er 1 aanbied via V&A (gewoon omdat ik een extra kleur besteld had omdat ik twijfelde) dit in strijd is met de voorwaarden van T.Net V&A.

Dan vind ik het daarnaast (als het OK is om wel links en dm's e.d. naar dit soort devices te posten, wat nogmaals ik een beetje dubbel vind, maar dat kan persoonlijk zijn) vooral een beetje de vraag hoe je retro en consoles in de topic titel ziet, gaat het inderdaad om de originele 'oude' consoles (en games).. of gaat het om retro gaming in het het algemeen ongeacht de manier waarop. Ik hoef persoonlijk hier in dit topic niets te lezen over de emulatie handhelds e.d. dat doet in mijn ogen een beetje afbreuk aan het echte retro console 'gevoel' (de Analogue devices wil ik dan nog wel voordeel van de twijfel geven, ik speel straks graag mijn originele cartridges daarop)

Ik lees hier graag mee voor dat eerste; de echte oude originele consoles en het gamen daarop, de (nieuwe) herinneringen die men daar mee heeft (maakt), nieuwe aankopen die men gedaan heeft, collecties die compleet gemaakt zijn, het stukje doorgeven van de ervaring van gamen op die consoles aan de jeugd.. dat soort (sentimentele ;-) ) dingen (dizzytal wordt oud bedenk ik me nu net) laat die Chinese meuk dingen (ja waar ik er ook een van had) gewoon een ander plekje krijgen/zoeken/vinden (YT kanalen genoeg).

If you didn't win today, you can always win tomorrow

• davince72
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-08 21:06
SemperFidelis schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 14:14:
Voor de rg35xx:
https://m.geekbuying.com/...GTty8RoCbeQQAvD_BwE&ref=w

Stuk goedkoper, met coupon 23SUMMER1 had ik hem voor 42 euro.
En dan maar hopen dat Douane/POSTNL het niet ziet, want dan komt er minstens 12 euro bij (ik gok dat totaal dan snel 60 euro is).

@Sagat met betrekking tot de diverse onderwerpen hier..ben het eens dat het soms wat off-topic en 'onnodig' is..wat wellicht kan helpen is dat we eerder (eenmalig) verwijzen naar eerdere posts als blijkt dat er eenzelfde vraag binnenkomt. We voeren nu weleens dezelfde discussie opnieuw (zoals met de RG35xx / MiYOO mini plus en ook met onderwerp scalers )

Aan de andere kant is het wellicht leuk om de tip van een goedkope aanbieding te krijgen als dat echt zo is...in dit geval is het risico dat er extra kosten bijkomen, maar als je daar weer voor gaat waarschuwen dat doe ik zelf ook mee aan onnodige vervuiling van dit forum :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@sagat Voor mij draait vooral om hoe groot deel van de posts om dit soort handheld devices voorbij komen. Uiteindelijk worden ze gebruikt voor retro gaming, dan wel via emulatie maar dat is nog steeds retro gaming. Als de ervaringen gedeeld worden over het apparaat maar het niet leid tot discussies over hoe je apparaat x moet instellen
Zelfde eigenlijk met fpga’s. Want is een everdrive wel toegestaan? Of de analogue systemen? Voor mij wel want dit zijn one stop shop oplossingen voor retro gaming, mister zou ook nog kunnen omdat dit volgens mij tegenwoordig redelijk plug en play is maar kan me voorstellen dat dit juist een ding is voor een apart topic omdat er zoveel meer omheen zit.
Als laatste voorbeeld wil ik mijn steam deck aanhalen waarop ik nu de witcher 2 op speel. Dat is een retro pc game, zolang het over de game an sich gaat lijkt het me het prima ten minste niet om specifieke keuzes in deze game te bespreken want dat heeft zijn eigen topic weer nodig haha.

Laten we het vooral een beetje los lopen en als het de spuigaten uit begint te lopen om in te grijpen. 80/20 lijkt mij een mooie grens zolang het wel raakvlakken herft met retro gaming. Vind het wel fijn dat er tenminste een topic is op tweakers waar off topic niet meteen wordt weg gemodereerd.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• davince72
Nieuwe aanwinst, uiteindelijk overstag en een v3 van de 161-in-1 Multi Cart gekocht.
Eindelijk metal slug op originele hardware spelen 👍
Eerste poging om het via GBS-C aan te sluiten mislukte…de sync is compleet van het padje…lijkt wel bekent issue…moet er nog induiken hoe en wat.
Kwaliteit is nu ook niet heel slecht btw.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LFRbOYi-atSilAUI__F1xeCRAgk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3L7ApryJb20ueM5oMLk3ge9W.jpg?f=fotoalbum_large
Extra info: de V3 (en v2 ook dacht ik) zou niet het probleem hebben dat de V1 had....teveel stroom trekken uit je Neo Geo, wat potentieel gevaar kan opleveren. De cartridge bestaat nu uit andere en zuinigere componenten en zou daarmee veiliger zijn. Hier een thread over die carts. En een video (maar die is van de v2 volgens mij).
De nieuwere versies hebben eveneens bugs/glitches opgelost die in V1 zaten.
Ik heb hem hier op ali gekocht. 120 euro met hoes en 100 alleen de cart. Die hoes is dus in vergelijking best duur maar hoort erbij vind ik.
Oh en ik had 1 augustus besteld....en vandaag....9 dagen later al ontvangen! _/-\o_

[ Voor 39% gewijzigd door davince72 op 10-08-2023 21:56 . Reden: Wat extra info over v1, v2, v3 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Cyrax0508
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19:51
dizzytal schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 16:02:
[...]

Ik lees hier vooral, ben meer een stille verzamelaar. Gewoon van systemen die ik nog had vanuit mijn 'jeugd', Game&Watch (ja serieus) GB, SNES, GC... en later (DS, DS Lite, 2DS, 3DS, Wii, Wii-U, Switch) en ben zo langzamerhand bezig om m'n Nintendo collectie compleet te maken (aangekochte NES, N64 boxed dat soort dingen) en de consoles die ik nooit kon kopen toen ik klein was aan te schaffen (denk dan aan bijv de NeoGeo, 3DO en Jaguar) spelen doe ik op mijn B&O MX7000. En na vorig jaar verhuisd te zijn zit veel nog in dozen, of ligt hier voor de TV op de grond om mee te spelen, er moet nog een mooi (custom?) meubel komen om het te stallen, maar ook te gebruiken... Zo even mijn achtergrond...

Wat ik een beetje dubbel vind is dat er hier in het topic gewoon links gepost worden naar waar je de 'retro emulatie' console/handheld kan kopen, maar dat wanneer je er 1 aanbied via V&A (gewoon omdat ik een extra kleur besteld had omdat ik twijfelde) dit in strijd is met de voorwaarden van T.Net V&A.

Dan vind ik het daarnaast (als het OK is om wel links en dm's e.d. naar dit soort devices te posten, wat nogmaals ik een beetje dubbel vind, maar dat kan persoonlijk zijn) vooral een beetje de vraag hoe je retro en consoles in de topic titel ziet, gaat het inderdaad om de originele 'oude' consoles (en games).. of gaat het om retro gaming in het het algemeen ongeacht de manier waarop. Ik hoef persoonlijk hier in dit topic niets te lezen over de emulatie handhelds e.d. dat doet in mijn ogen een beetje afbreuk aan het echte retro console 'gevoel' (de Analogue devices wil ik dan nog wel voordeel van de twijfel geven, ik speel straks graag mijn originele cartridges daarop)

Ik lees hier graag mee voor dat eerste; de echte oude originele consoles en het gamen daarop, de (nieuwe) herinneringen die men daar mee heeft (maakt), nieuwe aankopen die men gedaan heeft, collecties die compleet gemaakt zijn, het stukje doorgeven van de ervaring van gamen op die consoles aan de jeugd.. dat soort (sentimentele ;-) ) dingen (dizzytal wordt oud bedenk ik me nu net) laat die Chinese meuk dingen (ja waar ik er ook een van had) gewoon een ander plekje krijgen/zoeken/vinden (YT kanalen genoeg).
Ik liet hier trots mijn Mickey & Donald Game&Watch zien een maandje terug. Hoorde niet thuis in dit topic en zonder verdere mededeling werd mijn post met foto verwijderd. Maar emulatie mag dan weer wel.

Ik ben ook een verzamelaar van vooral Nintendo systemen en kom graag in dit topic waar ik bewust alles over emulatie negeer, dat is geen retro imo. Retro games hoort op de OG hardware gespeeld te worden imo. Ik heb er geen issues mee dat er hierboven besproken word, ik negeer het wel gewoon.

[ Voor 5% gewijzigd door Cyrax0508 op 10-08-2023 20:21 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Tux3.14
  • Niet online
Cyrax0508 schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 20:17:
[...]

Ik liet hier trots mijn Mickey & Donald Game&Watch zien een maandje terug. Hoorde niet thuis in dit topic en zonder verdere mededeling werd mijn post met foto verwijderd. Maar emulatie mag dan weer wel.

Ik ben ook een verzamelaar van vooral Nintendo systemen en kom graag in dit topic waar ik bewust alles over emulatie negeer, dat is geen retro imo. Retro games hoort op de OG hardware gespeeld te worden imo. Ik heb er geen issues mee dat er hierboven besproken word, ik negeer het wel gewoon.
Ik vind dat jij je Game&Watch gewoon moet laten zien hier. Als dat 1 van de manieren is om voor jou retro gaming te beleven dan zijn dat graag verhalen wat ik lees. Ik lees hier graag de verhalen van iedereen, want dat is wat ik erg mooi vind: in de retro community beleeft elk persoon retro gaming het op zijn/haar eigen manier.
De ander doet echt old-skool een NES verbinden met composite op een CRT uit de jaren 80/90, de andere koppelt een N64 via een Retrotink aan zijn Full HD LCD TV, de andere een HDMI mod op zijn OG XBox toepast, de andere het doet met FPGA systemen zoals Mister & Analogue, de andere via emulatie zoals Retroarch op consoles of dedicated devices.
Ik vind imho dat alles hier besproken en gedeeld moet kunnen worden.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• davince72
Cyrax0508 schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 20:17:
[...]

Geen idee waarom dat dan is weggehaald, maar idd Game & Watch is bijna essentieel voor Retro gamers zou ik willen zeggen :) En om dat vorm te geven....een fotootje van deel van mijn G&W's ;-)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lZf7yvPJ1EIl_dpr6oZAn_-Yh-I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2DHVjlaEmCQGZ6khuIjUZkiC.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tux3.14
  • Niet online
davince72 schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 20:39:
[...]

Geen idee waarom dat dan is weggehaald, maar idd Game & Watch is bijna essentieel voor Retro gamers zou ik willen zeggen :) En om dat vrom te geven....een fotootje van deel van mijn G&W's ;-)
[Afbeelding]
Ik vind je GBA SP in NES uitvoering er wel uit springen hoor :9~

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyrax0508
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19:51
Tux3.14 schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 20:41:
[...]

Ik vind je GBA SP in NES uitvoering er wel uit springen hoor :9~
Ja, bij mij ook. Damn, die is gaaf

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21:02
Ik heb eindelijk na tig pogingen weer eens de tutorial missie van Driver gehaald. :P Eens kijken of ik hem verder ga spelen / uitspelen.
Volgens mij ben ik vroeger op één van de laatste missies blijven steken.

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Raem schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 23:49:
Ik heb eindelijk na tig pogingen weer eens de tutorial missie van Driver gehaald. :P Eens kijken of ik hem verder ga spelen / uitspelen.
Volgens mij ben ik vroeger op één van de laatste missies blijven steken.
Kan je niet even je save delen? _O-

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bruiser
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Ik beschouw mezelf als een regular, dus bij deze my 2 cents, zolang er niet té hard wordt uitgeweid over specs, instellingen enzo verder vind ik het allemaal prima.
Zelf geen interesse in dergelijke apparaten om te kopen, maar het is wel leuk om over de vernieuwingen in de hobby te lezen.

Oh en G&W horen zeker en vast wél thuis in dit topic!

(Retro) Game collectie

Acties:
  • +1 Henk 'm!
davince72 schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 19:52:
Nieuwe aanwinst, uiteindelijk overstag en een v3 van de 161-in-1 Multi Cart gekocht.
Eindelijk metal slug op originele hardware spelen 👍
Eerste poging om het via GBS-C aan te sluiten mislukte…de sync is compleet van het padje…lijkt wel bekent issue…moet er nog induiken hoe en wat.
Kwaliteit is nu ook niet heel slecht btw.
[Afbeelding]
Extra info: de V3 (en v2 ook dacht ik) zou niet het probleem hebben dat de V1 had....teveel stroom trekken uit je Neo Geo, wat potentieel gevaar kan opleveren. De cartridge bestaat nu uit andere en zuinigere componenten en zou daarmee veiliger zijn. Hier een thread over die carts. En een video (maar die is van de v2 volgens mij).
De nieuwere versies hebben eveneens bugs/glitches opgelost die in V1 zaten.
Ik heb hem hier op ali gekocht. 120 euro met hoes en 100 alleen de cart. Die hoes is dus in vergelijking best duur maar hoort erbij vind ik.
Oh en ik had 1 augustus besteld....en vandaag....9 dagen later al ontvangen! _/-\o_
Oeh nice. Zat ook al naar zo’n cart te kijken maar dan voor de Neo Geo MVS die ik nog niet heb 😬. Zitten toch een paar klassiekers op de Neo Geo die ik niet wil missen. Reden voor de MVS is omdat de AES echt schrikbarend duur is, ze durven op ebay 400 euro te vragen voor kapotte consoles 7(8)7. Ik moet sowieso al een supergun aanschaffen voor de NEO GEO 2 (de IGS PGM), dus een extra arcade board is dan een kleine moeite ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Oké… ik vind van mijzelf dat ik niet gevoelig ben met “dat wil ik ook”!
Ondanks ik sommige echt benijd wat ze allemaal thuis hebben, ik heb niet het gevoel dat ik ook moet gaan beginnen met verzamelen. Ik verzamel niets.

Maar ik was de Game&Watch helemaal vergeten uit mijn jeugd. En hier heb ik wél het gevoel van “die wil ik ook”.

Totdat ik de prijzen zag van sommige modellen _O-

Wel heel gaaf. Ik ben en blijf een fan van Snoopy.

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• davince72
streamnl schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 09:12:
Oké… ik vind van mijzelf dat ik niet gevoelig ben met “dat wil ik ook”!
Ondanks ik sommige echt benijd wat ze allemaal thuis hebben, ik heb niet het gevoel dat ik ook moet gaan beginnen met verzamelen. Ik verzamel niets.

Maar ik was de Game&Watch helemaal vergeten uit mijn jeugd. En hier heb ik wél het gevoel van “die wil ik ook”.

Totdat ik de prijzen zag van sommige modellen _O-

Wel heel gaaf. Ik ben en blijf een fan van Snoopy.
Ik prijs mezelf gelukkig dat ik het meeste 25-30 jaar geleden al heb verzameld, toen de prijzen nog leuk waren.
Ik kan mij nog herinneren dat ik LifeBoat, RainShower en nog eentje voor 90 gulden/euro (ik gok guldens) als set heb gekocht op marktplaats en dat vond ik al veel geld! Maar blijkbaar wilde ik toen even gek doen....misschien had ik er een neus voor, want ik kende niemand anders die die oude spullen wilde verzamelen. Je wilt niet weten hoe vaak ik heb moeten horen wat ik toch met al die oude 'meuk' moest. Maar goed daar hebben huidige verzamelaars weinig aan en heb veel respect voor een ieder die nu actief verzameld en wil jullie niet ontmoedigen met dit soort mazzeltjes uit de oude doos. En wie weet gaan de prijzen wederom paar keer over de kop in de komende jaren.
Mijn drive destijds was in ieder geval om de videogame market evolutie van dichtbij te ervaren. Ik vond al die ontwikkeling toen al heel interessant en was ervan overtuigd dat dit een bijzonder stuk geschiedenis zou vormen....dus voor mij waren het niet slechts consumptiegoederen.
Mijn grootste angst nu is dat ze mogelijk niet het eeuwige leven hebben....dus er gaan zaken sneuvelen helaas :'(
ps: stukje emo ervaring speciaal voor @Tux3.14 ook ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ekfad
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07:36
Wat de discussie betreft moet ik toegeven dat het mij helemaal niet stoort. Mocht het te veel gaan over 'emulatie (dus ook fgpa)' apparaten kan er altijd een modbreak voor zorgen dat de discussie naar het juiste topic wordt verschoven.

Het is wat mij betreft fijn om te weten dat ik niet de enige oude knakker ben die nog plezier haalt uit oude games. Hoe ze dan precies gespeeld worden, daar lig ik niet echt wakker van.
We hebben niet allemaal de luxe en ruimte om deze ondertussen toch wel dure hobby uit te oefenen op de originele consoles. Als ik zie hoeveel ruimte mijn collectie inneemt dan begrijp ik wel waarom er al vlug eens gekeken wordt naar een alles in 1 oplossing. En als ik eerlijk ben vind ik het persoonlijk ook wel leuk om zo'n pick up and play device ergens liggen te hebben (al liggen er hier ondertussen zoveel originele handhelds dat ik ook al niet meer weet wat te kiezen :) )

Edit; Hier verschijnen regelmatig ook gamekamers en foto's van volledige collecties. Als we dan erg streng zouden zijn moeten die eigenlijk ook in het juiste topic gepost worden....

[ Voor 9% gewijzigd door Ekfad op 11-08-2023 11:33 ]

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Heb ik 3 dagen geleden een RG35XX gekocht, belde net mijn broertje op.
“Ik vond bij ons mam (Brabant ja 8) ) jouw ouwe gameboy. Weggooien of wil je die nog?”

_O-

Heel bizar.

Ik heb meteen gezegd als ie iets anders vindt, (ook al denkt ie dat ik het niet wil), dat ie net als nu, mij eerst moet bellen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-J6JlM12SYUdUGoUQMf4nw0rob0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mqQyaWgUPpUCFy6jJA1YcHOu.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wGlsKPhq4K8KAQaH1tK6R3gsNPE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xk5g9yhauVk9D09UGbr6oNMZ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q11W3bUCxZ7GYZy0Xu8_6EskSLQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7mOWiJPH23Snx5ZpOBPokQmL.jpg?f=fotoalbum_large

Binnenkort toch maar weer eens op bezoek bij mijn ouders :+

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• davince72
Hmmm, Ben er nog niet uit wat ik ervan moet vinden, maar dit moet wel de PsP van Barbie geweest zijn.
Ik wilde er eentje die anders was dan mijn originele zwarte om in de nieuwe een IPS scherm te plaatsen (heb ik al binnen)
Maar bij nader inzien zie ik mij er niet gauw mee spelen ook al is die dan voorzien van een zuinig en prachtig IPS scherm😂
Wat vinden jullie van de kleur, ben waarschijnlijk de enige hier met een roze psp😂
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iq2r1OESKpUGZeF9SAOVf3xiWOY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ECQIrHU3YGybOHkNhHyr1Lt1.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Nu online

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

didado schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 16:44:
Ook nog maar eens even onnodige inkopen gedaan. 😉

Puur voor de controller collectie meer compleet te maken en voor mezelf nog wat nostalgie.
Zag de controllers vroeger ook in de reclame bladen staan.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik verbaas mij best wel vaak wat voor rare controllers er ooit voor de PlayStation zijn uitgekomen.

Zoals deze in mijn collectie.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1RfivkeFIH10SUNgn8P8DeSza8g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ii0VUuySULHcEmJJPIfuZJBj.jpg?f=fotoalbum_large

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

42dpi schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 19:11:
[...]

Ik verbaas mij best wel vaak wat voor rare controllers er ooit voor de PlayStation zijn uitgekomen.

[Afbeelding]
Is dat nou een grote microfoon voor singstar? ;-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raem
42dpi schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 19:11:
[...]

[Afbeelding]
Ik wil de PS2 Dragon Quest slime controller eigenlijk nog wel een keer kopen. Lijkt me totaal niet comfortabel, maar wel leuk voor in de collectie. :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TdFozkaYg1fmiS-hnTZ_qYr5B8k=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/4MWbiozzX7fKpONO7nASHfk9.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Nu online

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Verwijderd schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 19:54:
[...]

Is dat nou een grote microfoon voor singstar? ;-)
360 sphere controller om nauwkeurig te kunnen besturen idk met die beschrijving werd het verkocht als ik het goed heb.

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ricepuppet
davince72 schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 18:40:
Hmmm, Ben er nog niet uit wat ik ervan moet vinden, maar dit moet wel de PsP van Barbie geweest zijn.
Ik wilde er eentje die anders was dan mijn originele zwarte om in de nieuwe een IPS scherm te plaatsen (heb ik al binnen)
Maar bij nader inzien zie ik mij er niet gauw mee spelen ook al is die dan voorzien van een zuinig en prachtig IPS scherm😂
Wat vinden jullie van de kleur, ben waarschijnlijk de enige hier met een roze psp😂
[Afbeelding]
Ik heb de licht paarse Hannah Montana editie :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oMjQc-387QBR9NmdOH4NBMfwMHw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/n9Mxt1yj7XYd7WOujOWl7z9C.jpg?f=user_large

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tux3.14
  • Niet online
Ricepuppet schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 21:08:
[...]

[Afbeelding]
Is dit niet gewoon donker roze? :+

Als je alle Hannah Montana crap er even niet bij denkt dan is het wel een gave PSP!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Tux3.14 schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 21:14:
[...]

Als je alle Hannah Montana crap er even niet bij denkt dan is het wel een gave PSP!
Wat is er mis met Hannah Montana? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
Tux3.14 schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 21:14:
[...]

Fuchsia? I don't know, ik noem het licht paars. Het is het laatste model PSP wat niet meteen de goedkope E1000 PSP Street werd in elk geval.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChokingHazard
  • Registratie: April 2010
  • Nu online
@Sagat ik vind mezelf geen regular al lees ik wel al heel wat jaren mee. Persoonlijk stoor ik me niet aan het bespreken van emulatie e.d. in welke vorm dan ook. Ik zie het juist als verrijking voor onze hobby. Het kan een manier zijn om spellen te spelen zonder dat je de originele hardware hebt aangesloten.

Het moet alleen niet de boventoon gaan voeren, het belangrijkste blijft imo toch het spelen van de games op de originele al dan niet gemodde hardware.

Mijn Cardmarket-profiel

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17:23
Raem schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 20:00:
[...]

Ik wil de PS2 Dragon Quest slime controller eigenlijk nog wel een keer kopen. Lijkt me totaal niet comfortabel, maar wel leuk voor in de collectie. :P

[Afbeelding]
Ik heb hiermee FFX-2 gespeeld

Ging op zich wel, maar was wel een beetje apart. Sindsdien wel een leuk ding om in de kast te hebben staan :) Al is het alleen al om het verhaal dat ik gebeld werd door de douane toen het Nederland binnenkwam om de aankoop en import van deze "nepwapens" uit te leggen want er werd overwogen ze te vernietigen.

[ Voor 21% gewijzigd door AppieNL op 12-08-2023 02:00 ]

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Eymas
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 11:56
davince72 schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 18:40:
[Afbeelding]
Roze handhelds zijn ondergewaardeerd :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S741BeQBYZ80JF_RLO29B6j-EP4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8JsIHNjKQ5HuP6q85pArb4EA.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• davince72
Ricepuppet schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 21:08:
[...]

[Afbeelding]
Nu wil ik ook een Hannah Montana psp😁 ik vind die wel mooier dan mijn pink editie en past beter bij mijn oude Gameboy advance 😁
Ik gok dat die paarse wel zeldzaam zijn, heb ze nog niet gezien.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• PluueeR
@Eymas Dat is ook een lekker kleurtje! Heb laatst voor mijn dochter haar verjaardag een roze 3DS gekocht, maar die was licht roze.

Vandaag is de eerste dag van mijn vakantie. Die begon al vroeg, omdat enkele dakdekkende beunhazen geen ontzag hadden voor mijn nachtrust ;) Het weer was niet best. Dus maar eens wat klusjes gedaan die al een tijdje lagen. Wat controllers schoongemaakt die ik niet zo lang geleden had binnen gekregen. En open hart operatie aan mijn Super Nintendo.

De Amerikaanse SNES die ik een half jaar terug kocht, model SHVC-CPU-01, bleek niet zo betrouwbaar te zijn. Heb toen via Markplaats een SNS-CPU-GPM-02 Super Famicom kunnen kopen voor een leuke prijs, met het idee het board ooit over te zetten. Bijkomende voordelen:
  • Bij de Super Famicom zat al een RGB kabel. Voor de Amerikaanse SNES moest ik die nog steeds kopen.
  • De Super Famicom heeft een recap gehad.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hmMKUUNdySzw2p5Vj41Fk0rbWDw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5rHoaFEh0A3mXmGfRedNCZv7.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Ricepuppet
davince72 schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 10:42:
[...]

Nu wil ik ook een Hannah Montana psp😁 ik vind die wel mooier dan mijn pink editie en past beter bij mijn oude Gameboy advance 😁
Ik gok dat die paarse wel zeldzaam zijn, heb ze nog niet gezien.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xihK9bBcEg9oonxxzlAK8ro8ST4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ijBAvNnvgV0di1HKpHwz3MlC.jpg?f=fotoalbum_large

Hier zie je hem staan; samen met de rest van de spullen die ik gedoneerd had gekregen :+ (hij is overigens in superstaat, geen kras te bekennen)

[ Voor 3% gewijzigd door Ricepuppet op 12-08-2023 13:54 ]

Acties:
  • +16 Henk 'm!

Verwijderd

Twee nieuwe toevoegingen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HEKSYcLeVtQ7TT1UMbnOIbYl3I8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ztrfuGDZ0qZoDYsZXxov7JFH.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-09 00:13
Als we toch onze roze consoles aan het showen zijn

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/12--YJ9SjX2wP-LWTNV3FK8OzrM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/f0Fh7E7K4bTjGPj6QOWzkzXv.jpg?f=fotoalbum_large

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• davince72
Xyphoid schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 15:13:
Als we toch onze roze consoles aan het showen zijn

[Afbeelding]
Kijk zo leren we iedereen toch beter kennen😊

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• davince72
Vandaag eindelijk eens de AV mod goed uitgevoerd op een Atari 2600 jr.
Beeld is nu zeer goed (voor composiet begrippen!) Maar dat laat zich moeilijk fotograferen, dus je moet me geloven.
Ook maar gelijk Jungle Hunt gespeeld…nog nooit zo ver in het spel gekomen👍
Zelf aan de gang? Dit zijn de resources die ik heb gebruikt:ps: je kunt ook kant en klaar setje kopen, maar die bewaar ik voor de 7800. Deze heb ik met eigen onderdelen gefixed.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K9ttohdpt8IYgVaxDblrFAdaVd0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/snw85CafpOQjuOzwWM5txVul.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nGwranjZG9C00WBxSvGGF8hHU1o=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9x1rwdp6CajwYxNyldP1Nqpd.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Mbphe4-Yw-8FkFLhRyuV3iWAX3E=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hy0omqCgMT10LlJXJSvLZtJ3.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 21% gewijzigd door davince72 op 13-08-2023 15:09 . Reden: resource info toegevoegd ]

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Joran
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-09 16:11

Joran

<3 natalee

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/boAjctcb-ij7qknLHmO9ZPSbsi8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vV1o61qP63oUm4h7pop6b28f.jpg?f=fotoalbum_large

Ik hoorde iets over roze handhelds?
(steam deck scherm ging stuk bij reshell, maar werkt gelukkig nog wel)

Send me your gameboys

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• davince72
Joran schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 10:59:
[Afbeelding]

Ik hoorde iets over roze handhelds?
(steam deck scherm ging stuk bij reshell, maar werkt gelukkig nog wel)
Je steamdeck scherm is stuk gegaan omdat je hem roze wilde maken? :o :?
Verder indrukwekkende berg roze consoles :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joran

Joran

<3 natalee

davince72 schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 11:12:
[...]

Je steamdeck scherm is stuk gegaan omdat je hem roze wilde maken? :o :?
Verder indrukwekkende berg roze consoles :)
Er zit een barst in de schermhoek omdat ik hem per se roze wilde maken :+ Een vervanger is helaas niet op voorraad bij ifixit, maar ik heb geduld.

Dit is overigens nog niet alles, heb ook nog de roze GBA en SP. Ook nog een aantal gemodde gamboys die eigenlijk allemaal wel een roze tintje hebben.

Send me your gameboys

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Ricepuppet

Hey, ik heb ooit ook nog een roze OG Gameboy gemaakt :D

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Om nog even terug te komen op het stukje 'emulatie HARDWARE' het is wat mij betreft duidelijk, we laten het gewoon zo. Iedereen bedankt voor zijn/haar input!

Uiteraard geld in het algemeen mocht er een post voorbij komen die om wat voor reden niet door de beugel kan, maak een TR en (of... maar bij voorkeur altijd MET tr) schiet een modje aan.

10 second ninja DONE

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Joran

Joran

<3 natalee

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ws9Zj8qlZtKbRRpnN6aPPtNu1iU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/U3925V6c9BTwFfb2DJnvwUgr.jpg?f=fotoalbum_large

Ja ik ook, kon alleen niet kiezen welke roze of kleurcombo ik wilde.

De meeste linkse op de foto is m'n favoriet, vooral door de kitsch-bent siliconen knoppen. Gamet heerlijk. De pastel roze/pastel groen is mijn favoriete kleurcombo. Ik heb hier ook nog een game-gear van gemaakt (Andersom, groen met roze knoppen)

[ Voor 7% gewijzigd door Joran op 14-08-2023 13:50 ]

Send me your gameboys

Acties:
  • +17 Henk 'm!

Verwijderd

cold_as_ijs schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 16:45:
Ook leuke retro activiteit in de vakantie. Ben vandaag met mijn 2 zoontjes van 4 en 7 in het Home Computer Museum in Helmond geweest van de welbekende tweaker @WHiZZi. Zelfs het jaren 80 spul vonden ze fantastisch. Voor de jongste was het nog wat lastig, maar hij was helemaal weg van de atari met light gun waar hij Barnyard Blasters op kon spelen.
Overigens ook zonder kinderen een echte aanrader!
Heb er werk van gemaakt, vandaag ook een bezoekje gebracht. Helaas hadden we eigenlijk te weinig tijd omdat we ook een rit van 2,5 uur terug naar huis voor de boeg hadden vanaf Helmond, het was onze vertrekdag vanaf de camping in Brabant. Ik had hier de hele dag wel kunnen zitten :P Heb werkelijk mijn ogen uitgekeken, zoveel nostalgie...

Echt prachtig. Nog even op de Philips MSX gespeeld die wij in mijn jeugd thuis hadden staan, en later ook nog een rondje Quake op een systeem met Windows 95 _/-\o_

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kpLn-Zta2BlrpSGtMYVccfGeBtM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/D8HIxmfbaQLe9t3jrGD5VXrE.jpg?f=user_large

Mijn zoontje (bijna 10) vond het ook geweldig, de oudere systemen vond hij interessant, maar de console kamer was zijn overduidelijke faforiet. Hij vond het jammer dat we uiteindelijk weg moesten om voor het eten nog thuis te kunnen zijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qC-nKvOAM1wrlEz-mY3_MXmGcC8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/b6wDGWTz9b4mXPdD4Vz49htk.jpg?f=user_large

Zelfs mijn vrouw was enthousiast en dat zegt toch wel wat _O- Grappig is dat, werkelijk iedereen van onze generatie herkent wel een computer uit zijn of haar jeugd, hetzij van thuis of van bij een oom of tante. Zo herontdekte mijn vrouw Prince of Persia, die ze vroeger soms speelde in de schaarse bezoeken die ze kreeg bij haar inmiddels overleden vader. Zelfs als je dus weinig hebt met de technische kant geeft dit museum je een trip down memory lane, die herrineringen oproept. Echt heel gaaf.

Een imposante collectie @WHiZZi, en absoluut een aanrader voor een erg leuke maar ook zeker informatieve dag!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• san.okk
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
sarlo schreef op zondag 23 juli 2023 @ 13:39:
[...]

Wil nog steeds een keer zo'n miyoo oppikken voor een normaal bedrag. Maar lijk echt iedere keer mis te grijpen, waar komt die van jou vandaan?
Ik heb er laatst een via Temu besteld voor 44 euro. Met de code aff3545

Link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDogMcCree
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 04:32
Heeft iemand een tip hoe je zonder het plastic/apparaat te beschadigen nicotine geur van consoles en cartridges krijgt? Mijn aankoop van een Gameboy + spellen stinkt nogal. Ik lees vanalles over baking soda, alcohol en geurvreters, maar ik ben bang het plastic te beschadigen (lees dof maken). Heeft iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
MadDogMcCree schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 16:25:
Heeft iemand een tip hoe je zonder het plastic/apparaat te beschadigen nicotine geur van consoles en cartridges krijgt? Mijn aankoop van een Gameboy + spellen stinkt nogal. Ik lees vanalles over baking soda, alcohol en geurvreters, maar ik ben bang het plastic te beschadigen (lees dof maken). Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik heb wel eens een hele lading spullen binnen gekregen die heel erg naar rook stonken. Echter ging dat er naar verloop van tijd gewoon af, zonder dat ik iets bijzonders heb gedaan. Dan moet je alleen geen probleem hebben met het laten liggen van dat spul.

Maar goed, even goed wassen met wat warm water en eventueel afwasmiddel kan niet zo veel kwaad lijkt mij.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

idd in een goed geventileerde ruimte gaat het vanzelf wel weg. Tijdje geleden ook een psp bundeltje opgehaald bij iemand die boven/naast een snackbar woonde, de lucht die er aanhing was zo erg, dat mijn vrouw het alleen wou meenemen als het in de achterbak van de auto meeging :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

MadDogMcCree schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 16:25:
Geur verdwijnt inderdaad vanzelf met de tijd, maar de Gameboy openschroeven en de shell van de Gameboy door een sopje halen kan nooit kwaad. Eigenlijk doe ik dat standaard na een aankoop, die dingen verzamelen nogal wat rotzooi en huidsvet over de loop der tijd...

De moederborden kun je reinigen met isopropyl of hoog percentage ethanol en een oude tandenborstel of wattenstaafje. Denk hierbij wel om de serienummers van de moederborden: deze inkt lost op door alcohol.

Cardridges zijn lastiger vanwege de labels, de labels wil je absoluut niet nat hebben. Hiervoor zou ik voorzichtig een licht vochtig doekje gebruiken en de labels zoveel als mogelijk vermijden.

Hier een goede instructie video voor het openschroeven en reinigen van een Gameboy:

Je kunt dit ook prima doen en het schermglaasje laten zitten. Wel even goed laten drogen of goed droogmaken met een haarföhn alvorens het geheel weer te monteren. Vooral de gaatjes voor de schroeven in de behuizing blijft vaak water in zitten.

Rookgeur trekt overal in, maar mocht je niets willen openschroeven dan willen vochtige doekjes (babydoekjes) vaak ook al wonderen doen om de ergste geur weg te krijgen.

En anders geduld hebben en goed geventileerd bewaren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDogMcCree
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 04:32
Dank voor de reacties, ik ga eerst maar eens aan de slag met een beetje Dreft en eventueel wat alcohol doekjes, die laatste heb ik toch nog liggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Alcohol tast wel plastic aan en maakt het dof. Ik zou dat niet doen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Je zou ook in het Lego topic kunnen vragen/checken.

Daar zie ik regelmatig vragen voorbij komen over schoonmaken van ouwe steentjes.
Misschien dat je daar tips uit kan halen.

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon van dit soort vochtige doekjes gebruiken, daar zit ook een beetje alcohol in, maar in dusdanig weinig dat het echt geen kwaad kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WHiZZi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:04

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Verwijderd schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 21:39:
[...]

[...]

Heb er werk van gemaakt, vandaag ook een bezoekje gebracht. Helaas hadden we eigenlijk te weinig tijd omdat we ook een rit van 2,5 uur terug naar huis voor de boeg hadden vanaf Helmond, het was onze vertrekdag vanaf de camping in Brabant. Ik had hier de hele dag wel kunnen zitten :P Heb werkelijk mijn ogen uitgekeken, zoveel nostalgie...

Echt prachtig. Nog even op de Philips MSX gespeeld die wij in mijn jeugd thuis hadden staan, en later ook nog een rondje Quake op een systeem met Windows 95 _/-\o_

[Afbeelding]

Mijn zoontje (bijna 10) vond het ook geweldig, de oudere systemen vond hij interessant, maar de console kamer was zijn overduidelijke faforiet. Hij vond het jammer dat we uiteindelijk weg moesten om voor het eten nog thuis te kunnen zijn.

[Afbeelding]

Zelfs mijn vrouw was enthousiast en dat zegt toch wel wat _O- Grappig is dat, werkelijk iedereen van onze generatie herkent wel een computer uit zijn of haar jeugd, hetzij van thuis of van bij een oom of tante. Zo herontdekte mijn vrouw Prince of Persia, die ze vroeger soms speelde in de schaarse bezoeken die ze kreeg bij haar inmiddels overleden vader. Zelfs als je dus weinig hebt met de technische kant geeft dit museum je een trip down memory lane, die herrineringen oproept. Echt heel gaaf.

Een imposante collectie @WHiZZi, en absoluut een aanrader voor een erg leuke maar ook zeker informatieve dag!
O+ O+
Fijn om te lezen dat zelfs tijdens mijn afwezigheid, alles lekker door loopt :D

HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Vandaag bij mijn ouders de Game Boy opgehaald. *O*
Daar lag ook mijn ouwe Color variant voor mij klaar.
(Ik dacht eigenlijk dat ie stuk was...)

Ik mis nog best veel games. Vooral voor de Color mis ik er veel(vooral meerdere Pokémon games :$ )
En... ik had zo'n opzetstuk wat licht gaf, waardoor je ook in de avond kon gamen. Niet dat ik dat ga gebruiken, maar ik wil het wel vinden en weer in bezit hebben.

Over een tijdje de andere dozen doorspitten.

Maar ook ik zal de Game Boy's moeten schoonmaken.
Vooral de "originele" want blijkbaar gaan de batterijen niet ~30 jaar mee :N

De all-new 190 in 1 was echt slecht. Je kon veel spelen spelen maar niets saven. Je had er eigenlijk niets aan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uBIS0DjcK8l_zlO4eLiqpd-_OCY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vCnOvbKXJyNBGwyBsxdHlQf3.jpg?f=fotoalbum_large

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Xbox 360 store gaat vanaf juli 2024 sluiten. Iemand nog must have games die je voor de sluiting moet halen?

https://www.theverge.com/...0-store-closure-july-2024

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Pffft, net weer reproducties zonder vermelding voor de N64 op MP zien staan waarvan de bieders het duidelijk niet door hebben. Worden opgelicht waar ze bij staan. Heb er een melding van gedaan maar verwacht niet dat ze er iets mee gaan doen.

Verwijderd

Seroczynski schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 16:57:
Pffft, net weer reproducties zonder vermelding voor de N64 op MP zien staan waarvan de bieders het duidelijk niet door hebben. Worden opgelicht waar ze bij staan. Heb er een melding van gedaan maar verwacht niet dat ze er iets mee gaan doen.
Om welke advertenties gaat dat dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 17:01:
[...]

Om welke advertenties gaat dat dan?
https://www.marktplaats.n...002327145-paper-mario-n64

Zie icons op de cart. Schaduw en outlines kloppen niet. Box is te perfect.

https://www.marktplaats.n...99741-resident-evil-2-n64

Box is te perfect, label op de cart lijkt niet helemaal goed uitgesneden. Al vind ik deze wat lastiger te beoordelen.

En de derde advertentie is inmiddels verwijderd lijkt het.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Seroczynski schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 17:05:
[...]

Box is te perfect, label op de cart lijkt niet helemaal goed uitgesneden. Al vind ik deze wat lastiger te beoordelen.

Een pal box en een NTSC cartridge. Dat maakt het ook al verdacht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gast7
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 14:28
Seroczynski schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 17:05:
[...]

Na wat image search is die resident evil 2 doos foto exact hetzelfde als die van etsy.

Dus wellicht heeft hij deze items niet eens.

• streamnl
  • Niet online
}:|

Ik wilde net de Gameboy uit elkaar halen om hem grondig te poetsen, zitten er van die tri-wing schroeven in de behuizing.
En ik heb best veel verschillende bitjes/schroevendraaiers maar geen voor de tri-wing schroeven.

Iemand een goede (goedkoop) tip waar ik die kan halen voor de Game Boy's?
(bedankt alvast voor de tip!)

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gast7
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 14:28
streamnl schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 17:58:

Ik wilde net de Gameboy uit elkaar halen om hem grondig te poetsen, zitten er van die tri-wing schroeven in de behuizing.
En ik heb best veel verschillende bitjes/schroevendraaiers maar geen voor de tri-wing schroeven.

zijn wel op best veel plekken goedkoop te halen. zolang je er maar niet over de 10 euro aan uitgeeft zit je wel goed. Is niet echt een prijzig iets.

Prijs verschillen zijn er, maar bij de heel goedkope opties kan de verzending wellicht wat langzamer zijn inplaats van de volgende dag in huis.

ali express heeft hem voor 1 euro met gratis verzending. verzendtijd is echter wel wat minder dan.

[ Voor 8% gewijzigd door gast7 op 17-08-2023 18:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
gast7 schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 17:44:
[...]

Na wat image search is die resident evil 2 doos foto exact hetzelfde als die van etsy.

Dus wellicht heeft hij deze items niet eens.
Had de advertentie op etsy gevonden, heb Kai een berichtje gestuurd met de vraag of de boel wel echt is ;). Jammer dat je gebruikers geen berichtjes kan sturen anders had ik de etsy link doorgestuurd naar enkele bieders

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:10
Nintendo 64 StarCraft 64 NTSC, een koopje: https://link.marktplaats....ttons&utm_content=app_ios. Ook van dezelfde aanbieder.

[ Voor 3% gewijzigd door Jumpman op 17-08-2023 19:36 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raem
Jumpman schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 19:35:
Nintendo 64 StarCraft 64 NTSC, een koopje: https://link.marktplaats....ttons&utm_content=app_ios. Ook van dezelfde aanbieder.
Dezelfde verkoper inderdaad. En ook een foto van Etsy. Ik heb de advertenties ook gemeld.

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:10
Raem schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 19:43:
[...]

Dezelfde verkoper inderdaad. En ook een foto van Etsy. Ik heb de advertenties ook gemeld.
Nintendo 64 Paper Mario klopt het label niet en bij Resident Evil 2 is de structuur op de cartridge niet goed, buiten dat beide te perfecte verpakkingen hebben 25 jaar na release zonder seal.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Seroczynski schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 16:57:
Denk dat dit nevenschade is van de huidige situatie. Prijzen schieten de pan uit, en als de bedragen hoger worden, dan is fraude nooit verweg..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

streamnl schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 17:58:

In de i-fix it sets zit vaak wel een tri-wing bit, maar als je google op veiligheid bit sets kom je ze ook tegen. Let bij de losse schroevendraaiers wel op dat het lemmet doorloopt in de handgreep, dat maakt ze wat robuuster.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• davince72
Dit weekend wat geklooid met retro-brighten.
En je moet me maar geloven dat het verschil enorm is, want ik heb geen foto van ervoor en ook is het kunstlicht hier nu redelijk geel.
Hoe dan ook ik was verbaast en erg blij met resultaat. Een hele frisse Amiga 500, Dreamcast en snes controller heb ik nu.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OYcRMcmYmnOKm_UtKAlpmq6dX_A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/f1bfiCoMNsADWwaAW7gdJIso.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!
davince72 schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 17:32:
Dit weekend wat geklooid met retro-brighten.
En je moet me maar geloven dat het verschil enorm is, want ik heb geen foto van ervoor en ook is het kunstlicht hier nu redelijk geel.
Hoe dan ook ik was verbaast en erg blij met resultaat. Een hele frisse Amiga 500, Dreamcast en snes controller heb ik nu.
[Afbeelding]
Mooi strak hoor. Welke methodiek van Retrobright heb je gebruikt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• davince72
Seroczynski schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 18:32:
[...]

Mooi strak hoor. Welke methodiek van Retrobright heb je gebruikt?
Thanks! Ik heb Macho Nacho gekeken, die weer de techniek van iemand anders afgekeken heeft, maar hij legt het duidelijk uit.
Idee is dat je het plastic niet direct in de waterstofperoxide stopt maar via luchtdichte box blootstelt aan de dampen en daarmee een geleidelijk effect krijgt.
YouTube: Tutorial: Retr0Brite VAPOR | New BEST Way To Restore Yellowed Plasti...
Pagina: 1 ... 201 ... 224 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op, dit topic is om retro gaming en al haar facetten te bespreken, het is echter NIET de bedoeling om
- Games aan te schaffen (ruilen/lenen/etc.) van/via mede tweakers.
- Games te verkopen.
- Te vragen wat een game of console waard is.
- Een V&A advertentie te promoten.
- Dit topic is voor en door verzamelaars, s.v.p. geen opmerkingen ala 'Oh wat veel, speel je dat allemaal?' Dat voegt niets toe.