Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rominick
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 10-09 15:34
Josefien schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 15:23:
Ik had al een tijd deze PS2 Slim (SCPH-77004) staan en besloot gisteren een modchip erin te solderen :9~ Met nog in het achterhoofd de bende die ik 2 jaar geleden van de phat PS2 gemaakt had, wilde ik het deze keer beter doen. En met het voorgeschreven AWG30 massieve draad. Het is naar mijn mening heel redelijk geworden :)

De Slim versie blijkt moeilijker dan de Phat, nòg kleinere soldeerpunten. Ik heb geen vergroot-hulpmiddelen en kreeg naderhand hoofdpijn van het focussen op dat kleins :| De punten CX en Y die aan de chip-pootjes moesten worden gesoldeerd waren een nachtmerrie. En ik had een paar BIOS-draadjes de verkeerde kant op gesoldeerd waardoor er nu een lusje in zit :$

Maar, het werkt :D O+ En er is deze keer geen schade ontstaan. Zowel originelen als kopietjes werken, CD/DVD en PS1/PS2. De "green fix" voor DVD-video via RGB werkt ook :D

Aanvankelijk werkte PS1 spellen niet en zat ik het SX punt na te lopen, maar na Google'en bleek het ook veroorzaakt te kunnen worden door het Y punt. Daar raakte de verbinding blijkbaar het naastgelegen pinnetje :X Met een naald ertussen gegaan en het was opgelost.

Deze PS2 Slim is achteraf waarschijnlijk een koopje :) Ik had 'm vorig jaar opgehaald voor €5,- met 1 memcard en 1 controller en hij lijkt erg weinig gebruikt. De laser is nog heel goed. Hij is ook nooit open geweest (garantie-sticker heb ik gisteren doorgeprikt) en de ventilator binnenin is vrijwel stofvrij :o

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik heb zelf ook een paar ps2 slims liggen die ik een matrix chip wil geven. Waar heb jij je draad vandaan? Ik kan alleen 30 awg flexibel vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Josefien
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-09 00:13
rominick schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 19:30:
[...]

Ik heb zelf ook een paar ps2 slims liggen die ik een matrix chip wil geven. Waar heb jij je draad vandaan? Ik kan alleen 30 awg flexibel vinden.
Ik had deze bij Amazon besteld:
https://www.amazon.nl/dp/B07LF9D9TW/

[ Voor 5% gewijzigd door Josefien op 27-07-2023 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Verwijderd schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 12:53:
[...]

De N64 blijft een vreemde eend van die generatie. Ik heb nu via deze kabel aangesloten, en ja het is geen geweldig beeld, maar dat krijg je bij de (normale) N64 iets beter met de Retrotink. Volgende stap is met een HDMI mod erin, maar die zijn ook best prijzig. Ik hoop nog een keer een FRA/FRA model te vinden met native rgb uit.
Waarom niet gewoon de N64RGB? Kost niet veel en de install is vrij makkelijk. Scherp is het zeker weten, deblur functie vind ik zelf wel fijn.

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sp33dFr34k schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 20:44:
[...]

Waarom niet gewoon de N64RGB? Kost niet veel en de install is vrij makkelijk. Scherp is het zeker weten, deblur functie vind ik zelf wel fijn.
Ik heb nu niet echt de ruimte voor zulke projecten, en als ik dat wel heb dan zou ik het op een andere N64 uitvoeren. De standaard zwarte heb ik alleen staan omdat de transparante geen s-video uit hebben, en ik hem voorheen via een retrotink2x aangesloten had hangen.

Hij wordt ook niet heel veel gebruikt, mijn vrouw is de laatste tijd meer van de Wii(U) en PS1, en ik meer met de Saturn, Snes, en sinds ik van de week de pads van de Nes controller vervangen heb ook meer daarachter.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

Verwijderd

De laatste aanvulling zijn ook voornamelijk Wii spelletjes, met wat Dreamcast spellen. De PS2 spellen zowaar in een kringloop gevonden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Cvra3obGHsmqBRdX8-nxYi-ny_0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NaxKZl67QspoOrlxgjX0ismA.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rominick
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 10-09 15:34
Top bedankt ga ze vanmiddag bestellen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:43
Hier een Data Frog SF2000 binnen gekregen, nav de tips. Wat een geinig ding, en zeker voor dat geld.

Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-09 00:13
Vandaag wat goodies gekregen van mijn vader. Die vindt af en toe dingen bij het vuilnis...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jW7Tn09-F0VhZLO3YnyBEL26XII=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/N8c1bDru5rX2LB1gyHktOCis.jpg?f=fotoalbum_large

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-09 02:12
Xyphoid schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 19:11:
Vandaag wat goodies gekregen van mijn vader. Die vindt af en toe dingen bij het vuilnis...
[Afbeelding]
Twilight Princess bij het vuilnis.... :'(

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• laugh
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
Nou beste mensen, hier is het dan de huidige end game scaler in de Retro gaming wereld. Gemaakt door Mike Chi van Retrotink. Ook populair vanwege de Retrotink 5X die een aantal Tweakers hebben.

De nieuwe Retrotink 4K komt dit jaar uit. Deze kan 4K60 (3840 x 2160, 60 Hz) als output krijgen, inclusief 480p, 1080p en 1440p. Geschatte prijs is rond de $1000. Dit is dus echt bedoeld voor de hardcore fans die het beste van het beste willen hebben.

Voor meer info kan je hier lezen: https://www.retrotink.com/post/introducing-the-retrotink-4k

Afbeeldingslocatie: https://static.wixstatic.com/media/36c4ce_4fa312c1ce4e4103934d6e64e9b7fe47~mv2.png/v1/fill/w_577,h_169,al_c,q_85,usm_0.66_1.00_0.01,enc_auto/36c4ce_4fa312c1ce4e4103934d6e64e9b7fe47~mv2.png

Afbeeldingslocatie: https://static.wixstatic.com/media/36c4ce_c8cbd5e1d80b4665ad793b0b5f49010a~mv2.png/v1/fill/w_740,h_143,al_c,q_85,usm_0.66_1.00_0.01,enc_auto/36c4ce_c8cbd5e1d80b4665ad793b0b5f49010a~mv2.png

Afbeeldingslocatie: https://static.wixstatic.com/media/36c4ce_534b1e073ed94499af356d2f94700414~mv2.png/v1/fill/w_740,h_405,al_c,q_85,usm_0.66_1.00_0.01,enc_auto/36c4ce_534b1e073ed94499af356d2f94700414~mv2.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11:17
laugh schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 01:19:
Nou beste mensen, hier is het dan de huidige end game scaler in de Retro gaming wereld. Gemaakt door Mike Chi van Retrotink. Ook populair vanwege de Retrotink 5X die een aantal Tweakers hebben.

De nieuwe Retrotink 4K komt dit jaar uit. Deze kan 4K60 (3840 x 2160, 60 Hz) als output krijgen, inclusief 480p, 1080p en 1440p. Geschatte prijs is rond de $1000. Dit is dus echt bedoeld voor de hardcore fans die het beste van het beste willen hebben.

Voor meer info kan je hier lezen: https://www.retrotink.com/post/introducing-the-retrotink-4k

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dat is inderdaad een stevige prijs, wel een cool design als ik dat mag zeggen.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Linksquest schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 03:49:
[...]

Dat is inderdaad een stevige prijs, wel een cool design als ik dat mag zeggen.
Ik had liever alle aansluitingen aan de achterkant gezien, dan maar iets hoger kastje. De ossc heeft ook aansluitingen aan de zijkant, en het is onnodig gepruts met je bekabeling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Kleine nuance is dat de prijs nog niet bekend is. Hij zegt dat je het beste rekening kan houden met $1.000 zodat het hopelijk mee valt zodra de prijs bekend is.

Deze staat bij mij in ieder geval heel hoog op de verlanglijst. Vind het design prachtig maar eigenlijk gaat het mij er vooral om wat je er mee kan. Mike heeft tussendoor heel veel UI en functionele features via Twitter gedeeld, waarvan sommige ook naar de 5X zijn gebracht.

Hoe dan ook, iets dat ik zeker in de gaten ga houden.

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik dacht nog, misschien moet ik mijn 5x upgraden….totdat ik de prijs zag
Wel mooi apparaat, gelukkig dik tevreden met mijn 5x. Nu ik de verwachte prijs zie snap ik wel waarom de OSSC pro is uitgesteld/afgesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PluueeR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-09 10:58
Ziet er wel slick uit! Maar wat een geld, heb zelf ook een 5x sinds een paar maanden. Voor mij voegt het niet veel toe in eerste instantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrietje
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17:14
Seroczynski schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 08:34:
[...]

Kleine nuance is dat de prijs nog niet bekend is. Hij zegt dat je het beste rekening kan houden met $1.000 zodat het hopelijk mee valt zodra de prijs bekend is.

Deze staat bij mij in ieder geval heel hoog op de verlanglijst. Vind het design prachtig maar eigenlijk gaat het mij er vooral om wat je er mee kan. Mike heeft tussendoor heel veel UI en functionele features via Twitter gedeeld, waarvan sommige ook naar de 5X zijn gebracht.

Hoe dan ook, iets dat ik zeker in de gaten ga houden.
precies zo begreep ik het ook, meer van duurder dan 1000 Dollar zal ie niet zijn. Maar hij hoopt dat het dus een flink stuk minder kan kosten.
Prijs zal je nog kunnen overleven, het is ook nog de import kosten die erbij zullen komen voor hier.

[ Voor 6% gewijzigd door Vrietje op 29-07-2023 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laugh
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
Seroczynski schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 08:34:
[...]

Klopt helemaal. Maar ik denk dat die $1000 van hem wel een goede indicatie is dat dit apparaat veel duurder zal worden dan de 5X.

In een zeer gunstig scenario en dat de werkelijke prijs véél minder is, kan je met een simpele berekening inzien dat je alsnog ongeveer 770 euro betaalt tot de deur voor ons (uitgaand van 0% invoerrechten en 12 euro inklaring van PostNL), als de prijs slechts $625 (subtotaal) is voor de 4K. Ter vergelijking is de 5x Pro $325 (subtotaal).

Daarom moet je niet schrikken van een prijs hoger dan 770 euro. Dit is dus bedoeld voor de echte hardcore Retro Gamers.

[ Voor 4% gewijzigd door laugh op 29-07-2023 14:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xyphoid
Schweino schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 21:59:
[...]
Twilight Princess bij het vuilnis.... :'(
Echt hè...
Zijn wel NTSC spellen, maar console die er bij zat is ook NTSC, dus dat scheelt. Die had ik nog niet.

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-09 02:12
Xyphoid schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 14:24:
[...]

Echt hè...
Zijn wel NTSC spellen, maar console die er bij zat is ook NTSC, dus dat scheelt. Die had ik nog niet.
Dat is helemaal top, goede vondst!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Schweino schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 15:37:
[...]

Dat is helemaal top, goede vondst!
Dat het NTSC is maakt voor de Wii niet zoveel meer uit. Tenzij je het voor de cover art doet.
Op de PS2 na, hebben we vanaf die generatie PAL60, wat het hele PALvs NTSC tenietdoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 14:28
Wel leuk om imports af te spelen zonder een freeloader.

Er zijn wel wat exclusives die nooit zijn uitgebracht in europa.

[ Voor 38% gewijzigd door gast7 op 29-07-2023 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gast7 schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 17:19:
Wel leuk om imports af te spelen zonder een freeloader.

Er zijn wel wat exclusives die nooit zijn uitgebracht in europa.
Genoeg consoles waarvan ik daarbij nog wel de meerwaarde zie, maar bij de Wii? Heb je soms nog wat suggesties dat zet ik dat nog wel op mijn importlijstje. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gast7
Verwijderd schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 17:28:
[...]

Genoeg consoles waarvan ik daarbij nog wel de meerwaarde zie, maar bij de Wii? Heb je soms nog wat suggesties dat zet ik dat nog wel op mijn importlijstje. :)
castle shikigami III
shiren the wanderer
mario sluggers
Kirby dream collection
Arc rise fantasia

Om er eens een aantal op te noemen. In vergelijking met andere consoles wat minder noemens waardig maar als je het dan toch al hebt een leuke bonus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien stomme vraag maar wat maakt de Wii NTSC of Pall? Al mijn wii die ik hier heb kan ik zowel op NTSC instellen als op pal en de meeste games ondersteunen beide.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gast7
Verwijderd schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 17:58:
Misschien stomme vraag maar wat maakt de Wii NTSC of Pall? Al mijn wii die ik hier heb kan ik zowel op NTSC instellen als op pal en de meeste games ondersteunen beide.
Region lock wii is niet regio vrij. Je kan op een europese wii geen japanse of amerikaanse games spelen tenzij je een freeloader of homebrew gebruikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PluueeR
Bij een GameCube en Wii etc. heb je toch niet het snelheids verschil tussen NTSC en PAL, zoals je dat bij de NES/SNES/N64 had?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gast7 schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 17:56:
[...]

castle shikigami III
shiren the wanderer
mario sluggers
Kirby dream collection
Arc rise fantasia

Om er eens een aantal op te noemen. In vergelijking met andere consoles wat minder noemens waardig maar als je het dan toch al hebt een leuke bonus.
De eerste is nog wel interessant, maar ik zie dat hij ook op de 360 is uitgebracht, dan heeft dat toch mijn voorkeur.

Ja, en RPGs waarvan er altijd wel een overvloed van in Japan blijft. Niet echt mijn genre, en dan ook nog een taalbarrière.

Een Wii is vrij simpel regio vrij te maken. Groot deel van de Wii's op marktplaats zijn gemod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
Verwijderd schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 19:13:
[...]

De eerste is nog wel interessant, maar ik zie dat hij ook op de 360 is uitgebracht, dan heeft dat toch mijn voorkeur.

Ja, en RPGs waarvan er altijd wel een overvloed van in Japan blijft. Niet echt mijn genre, en dan ook nog een taalbarrière.

Een Wii is vrij simpel regio vrij te maken. Groot deel van de Wii's op marktplaats zijn gemod.
Ben ik het niet mee oneens. Maar als je het super origineel wilt houden dan is deze weg lastig te verslaan. Ik gebruik zelf een freeloader maar ik kan mij wel voorstellen dat puristen het liever op de correcte regio console afspelen.

Al deze voorbeelden zijn trouwens gewoon in amerika uitgebracht, dus geen taal barriere.
PluueeR schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 18:44:
Bij een GameCube en Wii etc. heb je toch niet het snelheids verschil tussen NTSC en PAL, zoals je dat bij de NES/SNES/N64 had?
Qua snelheid en dergelijken is het identiek.

Je mist enkel wat frames in 50HZ pal dus het ziet er iets minder vloeiend uit. Maar vaak heb je al de 60hz optie en dan is het helemaal identiek.

[ Voor 27% gewijzigd door gast7 op 29-07-2023 22:54 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Josefien
gast7 schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 22:46:
[...]

Qua snelheid en dergelijken is het identiek.

Je mist enkel wat frames in 50HZ pal dus het ziet er iets minder vloeiend uit. Maar vaak heb je al de 60hz optie en dan is het helemaal identiek.
Ik weet niet hoe het tussen NTSC/PAL is, maar bij de Wii gaan in ieder geval sommige spellen harder lopen als je ze op 480p@60Hz zet t.o.v. 576i@50Hz. Dit geldt zeker weten voor Wii Play, dat had ik ooit eens uitgetest omdat ik 'm op 480p moeilijker vond terwijl anderen zeiden dat het tussen de oren zat. Ik had toen 2 Wii's met verschillende instellingen aangezet en die op 480p was inderdaad sneller.

Op 50Hz dropt hij dan geen frames, maar het spel speelt gewoon langzamer (en makkelijker).

Ook op de PS3 geldt dat blijkbaar voor sommige games. "Start de Party!" loopt daar i.i.g. harder op 720p@60Hz t.o.v. 576i@50Hz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
Josefien schreef op zondag 30 juli 2023 @ 12:18:
[...]

Ik weet niet hoe het tussen NTSC/PAL is, maar bij de Wii gaan in ieder geval sommige spellen harder lopen als je ze op 480p@60Hz zet t.o.v. 576i@50Hz. Dit geldt zeker weten voor Wii Play, dat had ik ooit eens uitgetest omdat ik 'm op 480p moeilijker vond terwijl anderen zeiden dat het tussen de oren zat. Ik had toen 2 Wii's met verschillende instellingen aangezet en die op 480p was inderdaad sneller.

Op 50Hz dropt hij dan geen frames, maar het spel speelt gewoon langzamer (en makkelijker).

Ook op de PS3 geldt dat blijkbaar voor sommige games. "Start de Party!" loopt daar i.i.g. harder op 720p@60Hz t.o.v. 576i@50Hz.
Dat is interessant om te weten, dacht dat bij cube en wii het merendeel in 50hz zelfde snelheid had. Moet wel zeggen niet echt iets dat veel zullen testen gezien het merendeel 60hz heeft.

Ik weet wel dat er uitzonderingen waren als mario party 8 of little king story maar dat dit niet echt een common iets was.

[ Voor 5% gewijzigd door gast7 op 30-07-2023 12:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xyphoid
Voor mij is het niet eens het snelheidsverschil waar ik op let.
Gaat er mij om dat een spel wel moet opstarten. En dan is een NTSC versie van een console gewoon handig.
Mijn broertje heeft 2 spellen uit de doos meegenomen en die deden het dus bij hem niet, omdat hij een PAL console heeft. Voordeel is dat hij geen verzamelaar is, dus hier met die spellen!

Meeste van mijn spellen zijn ook PAL. Heb een handvol spellen die NTSC zijn, maar daarvoor heb ik ook wel de consoles voor (NES, SNES).

[ Voor 7% gewijzigd door Xyphoid op 30-07-2023 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Interessant om te weten de verschillen tussen NTSC en PAL Wii en dat bij sommige games de instelling 50 of 60fps invloed heeft op de games snelheid. Ik zal vervolgens wel op letten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesajjb
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-09 16:36
Hier zijn ongetwijfeld mensen die hier meer over weten. Ik heb op zolder nog een zwart-wit PVM monitor staan, ooit gekregen maar nooit iets mee gedaan. Het is de PVM-91ce om precies te zijn.

Ik heb ooit gehoord dat PVM monitoren gewild zijn voor retro gaming. Is dit ook echt een meerwaarde? En geldt dit ook voor een zwart-wit model als die van mij of gaat het dan eigenlijk alleen om de 'kleurentv's'?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
mesajjb schreef op maandag 31 juli 2023 @ 11:08:
Hier zijn ongetwijfeld mensen die hier meer over weten. Ik heb op zolder nog een zwart-wit PVM monitor staan, ooit gekregen maar nooit iets mee gedaan. Het is de PVM-91ce om precies te zijn.

Ik heb ooit gehoord dat PVM monitoren gewild zijn voor retro gaming. Is dit ook echt een meerwaarde? En geldt dit ook voor een zwart-wit model als die van mij of gaat het dan eigenlijk alleen om de 'kleurentv's'?
Gamen in zwart/wit is wel heel erg retro. Ik verwacht niet dat er veel mensen zijn die daar op zitten te wachten.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

Verwijderd

@mesajjb ,
Alleen kleur is gewild wanneer men niet de hoofdprijs vraagt maar verwacht niet veel van. Of je moet een beeldbuis er in hebben zitten met weinig branduren, compleet gerecapt en opnieuw gekalibreerd zijn. Maar ook dan nog is het voor veel mensen hobby en geen business case.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3gB8UZkplh5RQh8kl4cYLyYtJfg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MfTfemGRYvMMX4aQatGOLWM1.jpg?f=fotoalbum_large

Resdint Evil 2 op deze setup

Mijn opstelling voor er bij. Tv was gratis en kastje heeft mij 20 euro gekost. Ben erg blij mee. Wel moet ik zeggen dat de tv meer last heeft van bleeding, ghosting en een slechtere contrast heeft dan mijn 5 jaar oude lcd scherm. Maar als naar gevoel kijkt wat zo echte crt scherm geeft dan is dat helemaal fantastisch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 31 juli 2023 @ 12:55:
@mesajjb ,
Alleen kleur is gewild wanneer men niet de hoofdprijs vraagt maar verwacht niet veel van. Of je moet een beeldbuis er in hebben zitten met weinig branduren, compleet gerecapt en opnieuw gekalibreerd zijn. Maar ook dan nog is het voor veel mensen hobby en geen business case.

[Afbeelding]

Resdint Evil 2 op deze setup

Mijn opstelling voor er bij. Tv was gratis en kastje heeft mij 20 euro gekost. Ben erg blij mee. Wel moet ik zeggen dat de tv meer last heeft van bleeding, ghosting en een slechtere contrast heeft dan mijn 5 jaar oude lcd scherm. Maar als naar gevoel kijkt wat zo echte crt scherm geeft dan is dat helemaal fantastisch.
Komt hoogstwaarschijnlijk omdat dit 1 van de laatste crt's waren. Die zitten helemaal vol met software enhancements waar het beeld niet beter op wordt voor retro gaming. Veel dingen kan je in het menu of service menu uitzetten. Philips had daar ook een handje van met o.a. pixel plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Contrast zou kunnen, maar ghosting komt door het lange nagloeien van het fosfor en bleeding lijkt in de beeldbuis zelf te zitten. Beeldbuis heeft 33k branduren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tux3.14
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 31 juli 2023 @ 13:16:
Contrast zou kunnen, maar ghosting komt door het lange nagloeien van het fosfor en bleeding lijkt in de beeldbuis zelf te zitten. Beeldbuis heeft 33k branduren.
Normaal gesproken heeft een CRT geen last van ghosting. Responstijd is lager dan 1MS.
Ik zou wel kijken of je iets kan doen in het Service menu oid als het zo’n vervelende ‘enhancement’ is.

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Ricepuppet
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-09 12:54
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1fMy4YeMRKqOd-ZWVi49KoeQqa0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EQ1C3vzcbC3aU24WAJRcQKuv.jpg?f=fotoalbum_large

Gisteren toch uiteindelijk gegaan voor een B&O Mx4002 CRT TV ter vervanging van mijn (prima werkende) Philips CRT.

Het is wel echt een gegoochel door de menu's maar gelukkig met hulp van @Verwijderd kom ik al een eindje 😅

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is ook een knap mooi scherm. Ziet er goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
Verwijderd schreef op maandag 31 juli 2023 @ 20:41:
Dat is ook een knap mooi scherm. Ziet er goed uit.
Alleen krasje op het glas, moet ik even zien te vullen en weg poetsen. Voor de rest was hij alleen maar vuil, dus grondig van binnen een buiten schoon gemaakt.

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

Acties:
  • +9 Henk 'm!

Verwijderd

Een paar weken geleden wat spulletjes besteld voor een vakantie projectje (voor op een regenachtige dag, het lijkt erop dat die wel gaat komen :+ ). Alles is inmiddels binnen gekomen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SUspP87WG53cxVouGzkEzqC26Qk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/eEXA8nTkxxqiiWpndMcYzMDk.jpg?f=user_large

Lijkt me niet heel moeilijk te raden wat dit gaat worden, heb er wel veel zin in om mee aan de slag te gaan :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 10:31:
Een paar weken geleden wat spulletjes besteld voor een vakantie projectje (voor op een regenachtige dag, het lijkt erop dat die wel gaat komen :+ ). Alles is inmiddels binnen gekomen.

[Afbeelding]

Lijkt me niet heel moeilijk te raden wat dit gaat worden, heb er wel veel zin in om mee aan de slag te gaan :)
Dat is wel een heel transparante behuizing! De Game Gear is sowieso een beest van een apparaat :+

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Ricepuppet
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k9qbhalpoWvtje2t9TU6Wu-3jBg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1wcnRMtLwSNyAWcTbVG1Q7xr.jpg?f=fotoalbum_large

En zo nu de MX4002 zijn plek heeft ingenomen, mag de Philips CRT TV - gratis - naar een ander. Het betreft een 50/60hz model met VHS functie (dus ook geschikt voor lightgun games) en formaatje 21 inch. Model nummer is 21PV330.

Inclusief originele afstandsbediening.

PB bij interesse :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Linksquest
Had net nog eens de Vinyl van Castlevania op staan, meteen weer zin om de game te spelen.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Josefien
Ik heb deze Gameboy Pocket liggen uit mijn jeugd O+ In het scherm zitten horizontale strepen die zijn veroorzaakt door intentionele aanraking met water héél lang geleden. Schoonmaken en verwarmen v/d bandkabels aan de LCD hebben niet geholpen. Ik weet ook niet of het defect in het moederbord of in het LCD (waar een chip in de kabel zit) zit.

Nu wil ik eigenlijk proberen het LCD te vervangen, maar ik vind alleen "upgrade" LCD's van 40+ euro, dat vind ik een beetje teveel als gok :o Zijn er goedkopere alternatieven? :? Het hoeft van mij niet beter te zijn dan het origineel.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/LHTICFAl.jpg

Het verhaal van deze Gameboy is dat ik ergens rond '97 met moeder in Hong Kong was. Daar kocht ze deze met 1 multi-cartridge. Meest gespeeld was "Super Mario 4", waarvan ik pas sinds 2020 weet dat het een omgekat Chin Chan spel is :o :$

Op de cartridge stonden ook Tetris, Dr. Mario, Sokoban, Motocross, Loderunner en iets van Chin Chan. Sommige spellen startte alleen als je de cart lostrok in het menu en dat terug instak op het moment dat je "start" indrukte, daar kwam ik vroeger per toeval achter. Ik heb vele uren met mijn zus op deze Gameboy gespeeld. En ook moeder heeft er vele uren Dr. Mario op zitten :P

Helaas is die cartridge lang geleden al gesneuveld, omdat ik uit nieuwsgierigheid 'm open brak en met de verkeerde lijmsoort had dichtgemaakt :'(

De Gameboy zelf heeft naast de strepen ook (smelt)schade aan het batterijcompartiment, maar dat vind ik wel interessant :+ Het apparaat werkt namelijk op 2xAAA batterijen en ze waren sneller leeg dan dat ik nieuwe kreeg. Toen ontdekte ik in spullen van mijn vader een battery-pack voor een Walkman waar 2xD batterijen in gingen :o Ik bedacht toen om die aan het batterij-compartiment te solderen :D :P Dan vroeg ik 2x D batterijen en dat ging lang genoeg mee dat moeder niet meer moeilijk deed :D Natuurlijk was het lelijk gesoldeerd en plastic gesmolten. Maar ik was toen niet ouder dan 11 hooguit 12 en had eerder alleen mijn vader zien solderen.

Jaren later raakte de Gameboy uitgespeeld. En ik had vroeger de neiging om alles waar batterijen in zat open te maken èn vaak ook in water uit te proberen 8)7 De walkman en discman gingen voor. De Gameboy onderging hetzelfde lot om te zien hoe lang Super Mario 4 het onder de douche deed |:( Deze strepen in het beeld zijn daar dus het gevolg van...

Deze Gameboy Pocket werkt op de dag vandaag nog steeds :) Ik hoef 'm niet te herstellen naar nieuwstaat, want ik vind dat de schade bij het verhaal van dit exemplaar hoort :+ Echter, heb ik wel graag dat de strepen in het beeld verholpen worden als dat met weinig geld kan, omdat dat het gebruik echt fijner maakt :D

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/JZkZh7tl.jpg

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tux3.14
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Josefien schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 01:03:
Ik heb deze Gameboy Pocket liggen uit mijn jeugd O+ In het scherm zitten horizontale strepen die zijn veroorzaakt door intentionele aanraking met water héél lang geleden. Schoonmaken en verwarmen v/d bandkabels aan de LCD hebben niet geholpen. Ik weet ook niet of het defect in het moederbord of in het LCD (waar een chip in de kabel zit) zit.

Nu wil ik eigenlijk proberen het LCD te vervangen, maar ik vind alleen "upgrade" LCD's van 40+ euro, dat vind ik een beetje teveel als gok :o Zijn er goedkopere alternatieven? :? Het hoeft van mij niet beter te zijn dan het origineel.

[Afbeelding]

Het verhaal van deze Gameboy is dat ik ergens rond '97 met moeder in Hong Kong was. Daar kocht ze deze met 1 multi-cartridge. Meest gespeeld was "Super Mario 4", waarvan ik pas sinds 2020 weet dat het een omgekat Chin Chan spel is :o :$

Op de cartridge stonden ook Tetris, Dr. Mario, Sokoban, Motocross, Loderunner en iets van Chin Chan. Sommige spellen startte alleen als je de cart lostrok in het menu en dat terug instak op het moment dat je "start" indrukte, daar kwam ik vroeger per toeval achter. Ik heb vele uren met mijn zus op deze Gameboy gespeeld. En ook moeder heeft er vele uren Dr. Mario op zitten :P

Helaas is die cartridge lang geleden al gesneuveld, omdat ik uit nieuwsgierigheid 'm open brak en met de verkeerde lijmsoort had dichtgemaakt :'(

De Gameboy zelf heeft naast de strepen ook (smelt)schade aan het batterijcompartiment, maar dat vind ik wel interessant :+ Het apparaat werkt namelijk op 2xAAA batterijen en ze waren sneller leeg dan dat ik nieuwe kreeg. Toen ontdekte ik in spullen van mijn vader een battery-pack voor een Walkman waar 2xD batterijen in gingen :o Ik bedacht toen om die aan het batterij-compartiment te solderen :D :P Dan vroeg ik 2x D batterijen en dat ging lang genoeg mee dat moeder niet meer moeilijk deed :D Natuurlijk was het lelijk gesoldeerd en plastic gesmolten. Maar ik was toen niet ouder dan 11 hooguit 12 en had eerder alleen mijn vader zien solderen.

Jaren later raakte de Gameboy uitgespeeld. En ik had vroeger de neiging om alles waar batterijen in zat open te maken èn vaak ook in water uit te proberen 8)7 De walkman en discman gingen voor. De Gameboy onderging hetzelfde lot om te zien hoe lang Super Mario 4 het onder de douche deed |:( Deze strepen in het beeld zijn daar dus het gevolg van...

Deze Gameboy Pocket werkt op de dag vandaag nog steeds :) Ik hoef 'm niet te herstellen naar nieuwstaat, want ik vind dat de schade bij het verhaal van dit exemplaar hoort :+ Echter, heb ik wel graag dat de strepen in het beeld verholpen worden als dat met weinig geld kan, omdat dat het gebruik echt fijner maakt :D

[Afbeelding]
Als eerste: Wat zijn je posts in dit topic altijd mooi om te lezen zeg, mooie en eerlijke verhalen, prachtig :D

Betreft het scherm: Op sites als eBay zijn genoeg defecte exemplaren te vinden, of exemplaren waarvan de behuizing gewoon verrot is, maar het scherm wel goed. Daar al is naar gekeken? Soms vind je ze echt voor een paar euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08:47
Probleem met de pockets is dat ze zo verschrikkelijk vaak screenrot hebben. Dat zie je ook bij deze pocket, die donkerblauwe blobs.
Kans dat een tweedehands het heeft of snel gaat krijgen is vrij groot helaas.

https://funnyplaying.com/collections/gbp

Er zijn dus wel aftermarket schermen te krijgen met backlight, niet origineel, maar wel meer kans op een langdurige oplossing.

[ Voor 71% gewijzigd door Koldur op 02-08-2023 11:27 ]

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperFidelis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-08 19:47
marcel19 schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 11:53:
[...]

Ja en dat is eigenlijk wat ik dus niet zoek :P
Zoek echt dat gene zoals die Odroid Go ( Gameboy ervaring )
Want hij wil echt alleen de Pokemon spellen spelen op dit moment. Dan is het wel leuke om dan een beetje de echte ervaring te krijgen :)
Zo'n Odroid is gewoon een mindere versie van Anbernic. Die shoulder buttons heb je niet eens door en de kleurcombo's matchen veel beter met retro.
https://www.geekbuying.co...etn90IGTty8RoCbeQQAvD_BwE

Hier is die zelfs 45 euro, dat is bijna een must haha. Veel betere specs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josefien
Tux3.14 schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 11:05:
[...]

Als eerste: Wat zijn je posts in dit topic altijd mooi om te lezen zeg, mooie en eerlijke verhalen, prachtig :D

Betreft het scherm: Op sites als eBay zijn genoeg defecte exemplaren te vinden, of exemplaren waarvan de behuizing gewoon verrot is, maar het scherm wel goed. Daar al is naar gekeken? Soms vind je ze echt voor een paar euro.
Daar was ik nog niet op gekomen :o Ik zocht eerder alleen naar schermen (en vond exemplaren met gave behuizing zonder scherm) :P

Op dit moment lijken ze overigens niet goedkoop, de goedkoopste Pocket (scherm van een niet-Pocket is niet uitwisselbaar, dacht ik) op eBay met goed scherm is ruim 40 euro incl. verzending uit het VK. Mogelijk komen er ook nog douanekosten bij.

Ik ga het wel in de gaten houden, misschien heb ik wel een keer geluk :D
Koldur schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 11:24:
Probleem met de pockets is dat ze zo verschrikkelijk vaak screenrot hebben. Dat zie je ook bij deze pocket, die donkerblauwe blobs.
Kans dat een tweedehands het heeft of snel gaat krijgen is vrij groot helaas.

https://funnyplaying.com/collections/gbp

Er zijn dus wel aftermarket schermen te krijgen met backlight, niet origineel, maar wel meer kans op een langdurige oplossing.
Die verbeterde aftermarket schermen zag ik ook. Echter, vind ik de prijs van 40-50 euro te hoog, omdat ik in dit geval niet zeker weet of het defect wel in het scherm zit. Voor hetzelfde geld is er iets op het moederbord gesneuveld door het water en is het weggegooid geld :D

Bedoel je met "blobs" deze vlekken in mijn scherm? Deze zijn niet uit zichzelf ontstaan, maar gekomen omdat ik 'm vroeger met het scherm tegen een tafelhoek heb geslagen om te "testen of 'ie brak" 8)7 Ik vind dit exemplaar juist heel robuust omdat hij nog werkt na een best zwaar leven gehad te hebben :D

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/vjnPFFzm.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Josefien schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 01:03:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Losse OEM schermen in goede staat zijn vaak aan de relatief dure kant, vooral als je verzending meerekent. Tip over een kapot exemplaar waarvan het scherm nog in goede staat verkeerd is al gegeven; wat je ook kunt proberen is op Reddit binnen de community van bijvoorbeeld r/Gameboy je vraag stellen. Vaak zijn er mensen die nog OEM schermen hebben liggen van pockets die een screenmod hebben gekregen. Ik heb eerder draadjes gezien waar mensen schermen aanboden voor alleen verzendkosten.

Wat je ook kunt proberen is contact opnemen met iemand die gemodde Gameboys verkoopt om te vragen of hij/zij misschien nog een OEM pocket scherm heeft liggen. Bijvoorbeeld: https://www.marktplaats.nl/u/level-up-mods/19899213/

In ieder geval succes gewenst, en een Gameboy met een prachtig verhaal _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08:47
Josefien schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 12:52:
[...]

Die verbeterde aftermarket schermen zag ik ook. Echter, vind ik de prijs van 40-50 euro te hoog, omdat ik in dit geval niet zeker weet of het defect wel in het scherm zit. Voor hetzelfde geld is er iets op het moederbord gesneuveld door het water en is het weggegooid geld :D

Bedoel je met "blobs" deze vlekken in mijn scherm? Deze zijn niet uit zichzelf ontstaan, maar gekomen omdat ik 'm vroeger met het scherm tegen een tafelhoek heb geslagen om te "testen of 'ie brak" 8)7 Ik vind dit exemplaar juist heel robuust omdat hij nog werkt na een best zwaar leven gehad te hebben :D

[Afbeelding]
De strepen komen voor 99,99% zeker door het scherm/ribbon cable. Als je een dergelijke aftermarket scherm koopt, zal het zo goed als zeker opgelost zijn. Alleen heb je dan dus geen origineel scherm meer.

Die blobs inderdaad, maar dan nog, pocket schermen zijn berucht om screenrot, dus al vind je er een voor een leuk prijsje, is het risico groot dat die niet lang goed blijft.

Ik snap dat €40-50 niet goedkoop is, maar tweedehands goede schermen blijken dus ook helaas rond die prijs te liggen en dan ook nog met een groot risico screenrot te ontwikkelen.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Ricepuppet

Die Sega Saturn die ik een tijdje geleden hier had gepost? Even schoon gemaakt :)

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• PluueeR
@Ricepuppet Ziet er erg tof uit zo op die CRT. Nu krijg ik ook jeuk voor Saturn haha.

Afgelopen week deze twee games van de wishlist af kunnen halen en op de backlog (om te spelen) kunnen zetten (die als maar langer wordt). Althans dat dacht ik. Nu blijkt Gradius een PAL versie te zijn, terwijl het volgens de advertentie om een NTSC versie zou gaan:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5-Ll0PU5l25PZZVonfQrksXMoUo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vAYw9EjzszlwnIBDwaWlrLlC.jpg?f=fotoalbum_large

Nu maar een beroep doen op de fatsoenlijkheid van de verkoper.

Van de week ook maar een RetroUSB AVS besteld, zodat ik boven ook een NES heb. Komt pas van de winter ergens.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:14
@PluueeR EEC code geeft aan dat het inderdaad om een Europese versie gaat. Bij een volgende aankoop zou je dat in de gaten kunnen houden om zeker te weten of het een NTSC of PAL versie is. NES-XX-USA = Amerilka.

Andere codes:
AUS = Australië
EUR = Europa
FAH = Frankrijk en Nederland (en België)
FAH/SFRA = Frankrijk en Wallonië (meestal Franstalig)
FRA = Frankrijk
FRG = Duitsland, Zwitserland en Oostenrijk
GPS = Griekenland, Portugal en Spanje
HOL = Nederland
NOE = Nintendo Europa
NOE/SFRG = Nintendo Europa met Duitstalige tekst
SCN = Scandinavië
UKV = De Verenigde Koninkrijk
ESP = Spanje
ITA = Italië
SWE = Zweden
EEC = Europese Economische Gemeenschap (gebruikt tot 1993)

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ricepuppet
PluueeR schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 08:20:
@Ricepuppet Ziet er erg tof uit zo op die CRT. Nu krijg ik ook jeuk voor Saturn haha.
De Sega Saturn is wat mij betreft de winnaar tegenover de Playstation 1 als het gaat om 2D gaming.

Zeker als je van schmups en JRPGs houd. De 3D games zijn zeker wat minder, hoewel er wel wat leuke games tussen zitten (Sega Rally, Burning Rangers)

Daarnaast ziet de Saturn er (imho) er uiterlijk gezien mooier uit dan die grijze doos :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PluueeR
Raem schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 08:41:
@PluueeR EEC code geeft aan dat het inderdaad om een Europese versie gaat. Bij een volgende aankoop zou je dat in de gaten kunnen houden om zeker te weten of het een NTSC of PAL versie is. NES-XX-USA = Amerilka.
[...]
Ik had daar zelf beter op kunnen letten inderdaad. Leermomentje voor de volgende keer. Niet alleen afgaan op de titel van de advertentie ;)

Blaster Master is trouwens wel echt een toffe game.

[ Voor 5% gewijzigd door PluueeR op 03-08-2023 09:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest
Ricepuppet schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 08:45:
[...]

De Sega Saturn is wat mij betreft de winnaar tegenover de Playstation 1 als het gaat om 2D gaming.

Zeker als je van schmups en JRPGs houd. De 3D games zijn zeker wat minder, hoewel er wel wat leuke games tussen zitten (Sega Rally, Burning Rangers)

Daarnaast ziet de Saturn er (imho) er uiterlijk gezien mooier uit dan die grijze doos :)
Voor mij blijft de N64 de favoriet, nu even niet over 2D gesproken maar algemeen. Zelfde met de generagtie erna, daar blijft de Gamecube mijn favoriet. Bij die generatie daarna was het de Playstation 3, raar maar waar.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

.De 3D games zijn zeker wat minder, hoewel er wel wat leuke games tussen zitten (Sega Rally, Burning Rangers)
Clockwork knight, virtual cop 1 en 2, Daytona, Panzer dragoon, sky target zijn ook allemaal aanraders!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 10:16:
[...]

Clockwork knight, virtual cop 1 en 2, Daytona, Panzer dragoon, sky target zijn ook allemaal aanraders!
Let daarbij wel op dat je de championship edtiie van Daytona pakt. De eerste is gejaagd met de launch van de Saturn en heeft o.a. framerate issues. Als je Skytarget leuk vind zou ik ook even naar Wing Arms kijken.

Er is ook genoeg voor de Mech liefhebbers, denk aan Gungriffon, Shellshock, en natuurlijk Virtua On.
Verder is alles van Capcom top!

Acties:
  • +10 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 10:32:
[...]

Let daarbij wel op dat je de championship edtiie van Daytona pakt. De eerste is gejaagd met de launch van de Saturn en heeft o.a. framerate issues. Als je Skytarget leuk vind zou ik ook even naar Wing Arms kijken.

Er is ook genoeg voor de Mech liefhebbers, denk aan Gungriffon, Shellshock, en natuurlijk Virtua On.
Verder is alles van Capcom top!
Ik heb ze beide staan ;-)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X9bbxbfADFwOGaXeed20BspkZao=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7rv93tgZX0jl6IKtMbU2K9tK.jpg?f=fotoalbum_large

Wing arms had ik gezien. Maar is denk ik niks voor mij, ben meer van the after burner games. Heb nu ook after burner besteld voor de 32x.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ricepuppet
Verwijderd schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 10:16:
[...]

Ik probeer het mid '90's 3D console tijdperk een beetje te vergeten. De polygon strijd op de consoles van toen is niet goed oud geworden.

De 3D PC games uit die tijd waren superieur met de 3Dfx en Voodoo kaarten. Was alleen voor een 15 jarig jochie niet te betalen natuurlijk.

Persoonlijk vind ik de 2D games uit die tijd met wat extra effecten beter uit de verf komen. Vond de sprites en animaties een vooruitgang ten opzichte van de SNES en Megadrive, zeker de 2D fighters en schmups.

Enfin, ik ben meer into 2D mid '90's gaming dan 3D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davince72
  • Laatst online: 12-08 21:06
Ricepuppet schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 16:35:
[...]

Ik probeer het mid '90's 3D console tijdperk een beetje te vergeten. De polygon strijd op de consoles van toen is niet goed oud geworden.

De 3D PC games uit die tijd waren superieur met de 3Dfx en Voodoo kaarten. Was alleen voor een 15 jarig jochie niet te betalen natuurlijk.

Persoonlijk vind ik de 2D games uit die tijd met wat extra effecten beter uit de verf komen. Vond de sprites en animaties een vooruitgang ten opzichte van de SNES en Megadrive, zeker de 2D fighters en schmups.

Enfin, ik ben meer into 2D mid '90's gaming dan 3D.
Ik volg je helemaal!
Ik heb Clockwork knight, virtual cop 1 en 2, Daytona, Panzer Dragoon ook, maar heb alleen Daytona gespeeld van die titels :) En onlangs zelfs Panzer Dragoon en nog kleine 10 titels verkocht omdat ik het ook nooit meer zou gaan spelen, zoals Tomb Raider, Hydlide, Exhumed, etc. Shame on me 8)

Acties:
  • +14 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuwe aanwinst:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kSqJPMBvwRzt4QrvUJ1bULgKySE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ziNVESQb4twBq0iW9Aa6x17X.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davince72
  • Laatst online: 12-08 21:06
[verwijderd..voegt niet veel toe gok ik😊

[ Voor 94% gewijzigd door davince72 op 03-08-2023 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mca2
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-09 13:23
Om mijn oude consoles tot leven te wekken, lijkt mij een OSSC handig.

De ‘officiële’ versies lijken echter uitverkocht maar ik tref wel wat onduidelijke Ali/ebay/Amazon versies aan. Zijn deze ok of kan ik toch beter wachten tot VGP weer voorraad heeft?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrietje
  • Laatst online: 17:14
Weer een nieuwe scaler onthuld
De pixel fx morph 4K
Vanaf 400 dollar als je alleen HDMI nodigt hebt.
En 500 dollar als je ook analoge aansluitingen wilt.
https://www.pixelfx.co/morph4k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PluueeR
mca2 schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 00:34:
Om mijn oude consoles tot leven te wekken, lijkt mij een OSSC handig.

De ‘officiële’ versies lijken echter uitverkocht maar ik tref wel wat onduidelijke Ali/ebay/Amazon versies aan. Zijn deze ok of kan ik toch beter wachten tot VGP weer voorraad heeft?
Is de GBS Control geen optie? Die lijkt wel voorradig. Ken zelf de verschillen niet tussen de OSSC en GBS Control.

[ Voor 6% gewijzigd door PluueeR op 04-08-2023 13:17 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• elsympatico
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 31-08 09:37
Ik heb een paintjob laten doen op een PS3.
Voor mij begint de PS3 toch stillaan wat retro te worden, daarmee ik die hier post ook al houden de graphics nog redelijk stand tegenover de huidige, althans toch voor mijn gevoel.
De PS3 is voor mij altijd een magische console geweest, toen als de console pas uitwas stond in de extrazone hier een kiosk met motorstorm en was direct verkocht wat een magische console, dat gevoel is nooit verdwenen.Ik heb hier is een gameboy color gepost die herspoten was met automotive paint en op een dag dacht ik laat ik is een PS3 onder handen nemen.In de straat waar ik werk stond altijd een Bmw 3 reeks in de kleur mineral grau en was zot van die kleur en heb ook al wat M2 gezien en dan dacht dit zou echt klasse zijn een console in deze kleur, dan heeft Zoki gezegd dat hij de lettering etc.. alleen in zwart kan en ik dacht direct grey and black like on an M2 perfect combo.Ik heb ook 2 controllers laten doen in matching colour.
https://www.instagram.com/p/Cve-wNeId7p/?hl=en

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Vrietje schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 13:03:
Weer een nieuwe scaler onthuld
De pixel fx morph 4K
Vanaf 400 dollar als je alleen HDMI nodigt hebt.
En 500 dollar als je ook analoge aansluitingen wilt.
https://www.pixelfx.co/morph4k
Leuke marketing praat, met features als HDR en Variable Refresh Rate nee, daar heb je wat aan met je oude consoles :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 14:03:
[...]

Leuke marketing praat, met features als HDR en Variable Refresh Rate nee, daar heb je wat aan met je oude consoles :z
HDR is erg prettig als je met masks werkt. VRR weet ik ook niet :+

Ik meende trouwens dat ze deze een paar jaar geleden hadden aangekondigd als zijnde modulair systeem? Dat je zelf je input kon bepalen enzo. Maar daar lijkt nu niets meer van over te zijn.

Ik zit alvast te wachten tot de orders voor de RT4K starten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Seroczynski schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 15:10:
[...]

Ik meende trouwens dat ze deze een paar jaar geleden hadden aangekondigd als zijnde modulair systeem? Dat je zelf je input kon bepalen enzo. Maar daar lijkt nu niets meer van over te zijn.

Ik wacht wel af tot de RT5X op v&a verschijnen. De opstelling die er nu staat met een OSSC en RT2x voldoet prima op 1080p, en ga liever eerst wat meer aan het geluid doen. Heb nu een el cheapo dac met wat pc speakers, maar dat is nauwelijks beter dan de tv speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Seroczynski schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 15:10:
[...]

Hij is modulair. Standaard HDMI only, maar kan uitgebreid worden met een analoge input unit waar je verschillende connecties op kan steken. Het is me niet helemaal duidelijk of je ook nog eens voor de verschillende connecties moet betalen. Heb een flauw vermoeden van wel 😉
Ik wacht de reviews wel af. Persoonlijk heeft het 4k scalen voor mij nauwelijks toegevoegde waarden aangezien de meeste moderne TV’s heel goed lag free van 1080p naar 4k kunnen scalen. Overigens gebruik ik mijn retrotink 5x op een 2k scherm wat er al retegoed uitziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
cold_as_ijs schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 16:33:
[...]

Hij is modulair. Standaard HDMI only, maar kan uitgebreid worden met een analoge input unit waar je verschillende connecties op kan steken. Het is me niet helemaal duidelijk of je ook nog eens voor de verschillende connecties moet betalen. Heb een flauw vermoeden van wel 😉
Ik wacht de reviews wel af. Persoonlijk heeft het 4k scalen voor mij nauwelijks toegevoegde waarden aangezien de meeste moderne TV’s heel goed lag free van 1080p naar 4k kunnen scalen. Overigens gebruik ik mijn retrotink 5x op een 2k scherm wat er al retegoed uitziet.
Ik heb het even opgezocht (hier) en het blijkt dat ik in de war ben met een ander product dat zij hebben aangekondigd, namelijk de PixelFX Infinity. Die is nog niet uit voor zover ik heb begrepen.

Wat betreft de Morph, volgens mij kan je kiezen uit verschillende configuraties waarop dan een prijsje wordt gemaakt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Ook leuke retro activiteit in de vakantie. Ben vandaag met mijn 2 zoontjes van 4 en 7 in het Home Computer Museum in Helmond geweest van de welbekende tweaker @WHiZZi. Zelfs het jaren 80 spul vonden ze fantastisch. Voor de jongste was het nog wat lastig, maar hij was helemaal weg van de atari met light gun waar hij Barnyard Blasters op kon spelen.
Overigens ook zonder kinderen een echte aanrader!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

cold_as_ijs schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 16:45:
Ook leuke retro activiteit in de vakantie. Ben vandaag met mijn 2 zoontjes van 4 en 7 in het Home Computer Museum in Helmond geweest van de welbekende tweaker @WHiZZi. Zelfs het jaren 80 spul vonden ze fantastisch. Voor de jongste was het nog wat lastig, maar hij was helemaal weg van de atari met light gun waar hij Barnyard Blasters op kon spelen.
Overigens ook zonder kinderen een echte aanrader!
Interessant, ik zit over een dag of 5 een weekje in Brabant op een camping, half uurtje van Helmond.

Misschien een uitstapje van maken, komt vast wel een regenachtig dagje :Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martin_v_z
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11:37
elsympatico schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 13:18:
Voor mij begint de PS3 toch stillaan wat retro te worden, daarmee ik die hier post ook al houden de graphics nog redelijk stand tegenover de huidige, althans toch voor mijn gevoel.
De PS3 is voor mij altijd een magische console geweest, toen als de console pas uitwas stond in de extrazone hier een kiosk met motorstorm en was direct verkocht wat een magische console, dat gevoel is nooit verdwenen.Ik heb hier is een gameboy color gepost die herspoten was met automotive paint en op een dag dacht ik laat ik is een PS3 onder handen nemen.In de straat waar ik werk stond altijd een Bmw 3 reeks in de kleur mineral grau en was zot van die kleur en heb ook al wat M2 gezien en dan dacht dit zou echt klasse zijn een console in deze kleur, dan heeft Zoki gezegd dat hij de lettering etc.. alleen in zwart kan en ik dacht direct grey and black like on an M2 perfect combo.Ik heb ook 2 controllers laten doen in matching colour.
Die ziet er wel erg mooi uit! Ik ben meestal niet zo van de custom paint jobs omdat dan alle stickers en andere details verloren gaan, maar bij deze is het erg mooi gelukt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Dit someone say shmups?!

Saturn heeft idd een paar hele fijne, maar onderschat de ps1 niet op dit vlak! En mijn pet peeve is de mesh transparancies! strikers 1945 schijnt beter te zijn op saturn idd maar ik prefereer door die visnetjes toch echt de ps1 versie!

Weet niet of je je collega youtubert shmupjunkie ook kent, maar kan niet wachten tot we best saturn en ps1 shmup skrijgen (en misschien een yt shortje over n64 shmups :P )

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsympatico
martin_v_z schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 19:21:
[...]

Die ziet er wel erg mooi uit! Ik ben meestal niet zo van de custom paint jobs omdat dan alle stickers en andere details verloren gaan, maar bij deze is het erg mooi gelukt!
Thx ziet er top uit.

Ik heb wel verschillende ps3 consoles, zelfs nog de 60GB versie in bijna perfecte staat.Slim versie heb ik ook, deze is echt een kunstwerk, ben er zot van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricepuppet
elsympatico schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 13:18:
Mooi man, werk van Zoki!

Zoki en ik wisselden altijd tips uit via Deviantart, daar kennen we elkaar van. Hij vertelde mij dat hij inderdaad automotive apparatuur gebruikt en daarna een UV laser machine.

Dat is allemaal zeer prijzig spul (en de vraagprijs is er ook naar) en Zoki is een van de (oldskool) mensen die het nog allemaal handmatig doet, net als ik.

We hebben beiden compleet andere stijlen en werk technieken maar konden elkaars werk altijd waarderen.

Leuk om te zien dat hij het nog steeds doet :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• WHiZZi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:04

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Verwijderd schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 19:11:
[...]

Interessant, ik zit over een dag of 5 een weekje in Brabant op een camping, half uurtje van Helmond.

Misschien een uitstapje van maken, komt vast wel een regenachtig dagje :Y
Ik zeg: Doen O-)

HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsympatico
Ricepuppet schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 09:57:
[...]

Mooi man, werk van Zoki!

Zoki en ik wisselden altijd tips uit via Deviantart, daar kennen we elkaar van. Hij vertelde mij dat hij inderdaad automotive apparatuur gebruikt en daarna een UV laser machine.

Dat is allemaal zeer prijzig spul (en de vraagprijs is er ook naar) en Zoki is een van de (oldskool) mensen die het nog allemaal handmatig doet, net als ik.

We hebben beiden compleet andere stijlen en werk technieken maar konden elkaars werk altijd waarderen.

Leuk om te zien dat hij het nog steeds doet :)
Top, leuk om te horen. _/-\o_
Zoki kan er iets van echt waar, een topkerel, reageert ook snel op E-mails.
Van uw werk wil ik ook wel is paar consoles zien, heb je geen linkje naar uw creaties?
Ik hoop dat hij het nog lang wil doen, zal ik later nog wel is 1 laten doen.
Heb ook een gameboy color van hem, ook een uniek stuk hoor.
Die is hier al ééns langs geweest.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Ricepuppet
elsympatico schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 18:23:
[...]

Top, leuk om te horen. _/-\o_
Zoki kan er iets van echt waar, een topkerel, reageert ook snel op E-mails.
Van uw werk wil ik ook wel is paar consoles zien, heb je geen linkje naar uw creaties?
Ik hoop dat hij het nog lang wil doen, zal ik later nog wel is 1 laten doen.
Heb ook een gameboy color van hem, ook een uniek stuk hoor.
Die is hier al ééns langs geweest.
Mag gewoon jij zeggen hoor :)

Mijn oude werk staat op Deviantart

https://www.deviantart.co...gallery/7553052/paintjobs

Dan is er nog een videoserie geweest van Tweakers zelf

En wat recenter werk

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Josefien
Een tijdje terug schreef ik dat de voeding van mijn Xbox OG (die ene die de vorige eigenaar rood had gespoten), defect was geraakt. Een vervangende kon ik niet vinden, maar op Marktplaats stond nu een sloop-Xbox (ook een 1.4) samen met een sloop-PS2 voor €10,- :D Dus opgehaald om de voeding uit te halen :D De behuizing blijkt na afstoffen ook in betere staat dan de mijne, dus nu zit mijn Xbox daarin.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/aP3TG5vl.jpg

Van de sloop-Xbox waren alle schroeven van de case, HDD en DVD weg. In de IDE-kabel zat een gat. DVD-drive stuk... het riempje is weg en er zijn stukken plastic afgebroken en het metaal is verbogen, wat ermee gebeurd is weet ik niet. En de HDD was ook weg.

Maar de voeding en moederbord zijn goed :)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/616uhYyl.jpg

Voordat ik de voeding eruit haalde, had ik Cerbios geflashd zodat het bord makkelijker bruikbaar is mocht dat in de toekomst nodig zijn. Er zat een modchip op met EvoX, maar toen ik met een programmer probeerde Cerbios te flashen bleken een aantal blokken halverwege niet oke. Ik weet niet of het de EEPROM of mijn programmer is. Dan maar de chip verwijderd en Cerbios naar de TSOP geflashd :D Het moederbord werkt en gaat op reserve :)

De behuizing is ook in betere staat dan mijn rode (daar heeft de vorige eigenaar de helft v/d schroefgaten afgebroken), dus heb mijn Xbox hierin overgezetten. Alleen de brezel van de DVD mist, dus moet ik het met de rode doen. Nu dus een zwarte Xbox met rode DVD brezel :D

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Ihoem5cl.jpg

En dan die defecte PS2 (wéér SCPH-39004) die ik erbij kreeg (terwijl ik niet nòg een PS2 nodig had)... slikte geen schijven meer, die werd "geplet" tussen lade en drive :o Gedemonteerd en aangezet met kap open zag ik dat de pick-up te vroeg omhoog kwam bij het sluiten v/d lade :o Na demonteren v/d lade was duidelijk waarom: de geleiding onderop de lade was halverwege "gescheurd" waardoor het schuifje die de pick-up omhoog duwt vervroegd werd bediend.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/jkJyYxOl.jpg

Een beetje secondelijm heeft het hersteld :D

De laser lijkt acceptabel :D Originelen zijn prima. Kopietjes met ESR patch doen het ook. Er zit (helaas) geen modchip in. De console was überhaupt nooit eerder open geweest gezien de garantiesticker :P

De brezel v/d DVD-lade is wel weg. Vermoedelijk heeft een vorige eigenaar uit frustratie de brezel weggeslagen omdat de lade niet dicht wilde :/

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/rByjPBal.jpg

Acties:
  • +22 Henk 'm!

Verwijderd

Raem schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 12:26:
@Verwijderd Ben benieuwd naar je ervaringen! Ik zoek eigenlijk ook nog iets om mijn retro consoles beneden aan te sluiten, aangezien ik eigenlijk nooit meer in mijn gameroom zit.
Die GBS controller ziet er wel als een mooi betaalbare oplossing uit.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R6pUCJLj2LhWGqQ4mx0mN5rFoU8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/zqBqXQpcJWbsl8I2wLLe8eW2.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g2JVaefvbSqTobmOLSB6hXXFe38=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/vJNjChPJYwi1AE6VQZqWQnol.jpg?f=user_large

Afgelopen vrijdag heb ik mijn GBS controller binnen gekregen. Vanmorgen had ik heel ff tijd om hem vluchtig te testen, al liep dat al snel uit naar 4 uren omprutsen zoals dat gaat met nieuwe hebbedingen _O-

Uiteindelijk 4 consoles getest op een 55" QLED van Samsung.
- Ps1 slim (prima beeld)
- Sega Megadrive 2 (prima beeld)
- N64 (niet werkend gekregen)
- GameCube (prima beeld)

Niet getest:
- WII
- SNES (megadrive deed het prima en aangezien ik een scart heb voor de SNES/N64/GameCube zal die ook prima werken vermoed ik.)

Paar puntjes:

Alles op de GBS controller aangesloten via third party scartkabels die ik voor alle geteste consoles al had liggen. Hoe je de originele kabels aan zou moeten sluiten: geen idee.

Grootste nadeel: composiet en S-video wordt niet ondersteund! Originele composiet kabels met scart blokje werken dus ook niet op de scart aansluting! Wat misleidend is, omdat er dus wel een composiet aansluting op zit. De N64 werkte hier niet op.

Als ik dat had geweten had ik hem wellicht niet gekocht. Er is een nieuwere versie van 30 euro duurder die wél composiet en s-video ondersteund, dat lijkt mij wel een betere koop omdat daarmee hoogstwaarschijnlijk de N64 ook wordt ondersteund (beeldkwaliteit daargelaten).

Dan de beeld ervaring:

Gamecube:
Oude hdmi upscale kabel GameCube:
720p?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d60VpwRlhHzktNVmkaZrEILjZDA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aTmLQAMtp2r87wyyRLXRdCks.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Pg44HP7UVQf0dBEbk7p3aeD4NoI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/43pQkKVXPjqcOpOQWkhqbZDy.jpg?f=fotoalbum_large

GBS control via 3th party scart: 1080p
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RUX1hvqyViNmkxNo_doyedlkZMk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AEU71l3iCCDI5oWPV654ADB6.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jrE5cayjqKgx18mhAUBGHcWT5bs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CHZBNWkZYfOYVUiCiEXM3x5o.jpg?f=fotoalbum_large

Echt een aanzienlijke verbetering in details en contrastwaarden. Erg blij mee! Het is absoluut geen moderne HD resolutie, maar wel echt een enorme verbetering! En native scale.

PS1 slim via 3th party scart: 1080p
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PNOg4wfI8SLSth5eViFl8zt0zhI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UJKmjcgx2mdkw7GtMlYyHxa0.jpg?f=fotoalbum_large

Prima beeld, hier verder geen vergelijking foto's van want kan hem alleen via de GBS controller aansluiten.

Megadrive 2 via third party scart: 1080p
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r3lyjDspMZp5uMVbdoVp9TiF7TY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3trBL1GcIiZgOmMccvVDtzc0.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UvtDxdYIJYXv9rg9rtFeU_9c2Co=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dzkCFRTM7RQ5tS24IzPhtkxF.jpg?f=fotoalbum_large

Hier stond ik wel ff versteld van hoe scherp het beeld was... Ook hier geen vergelijking foto's, kan op deze tv alleen HDMI aansluiten dus ook hier enige mogelijkheid voor aansluiting de GBS controller.

Voor 16 bit lijkt dit ding echt perfect!

Tenslotte nog de opties die de controller geeft:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n4PNBtozLJAq8TYxVtRYNIs8YOs=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Rh2NwxRzH0Unh7INFP9M8qyY.jpg?f=user_large

Er zit een beperkt menu op die bedienbaar is met een draaiknop, hier kun je snel resoluties selecteren en presets laden (5 slots voor zover ik heb gezien.)

Als de controller aanstaat maakt hij een WIFI punt, hierop kun je verbinden met telefoon of laptop en via de browser in de settings komen. Daar heb je allerlei uitgebreide opties zoals het toepassen van diverse scanlines en filters. De scanlines kun je heel zwaar zetten, maar ook lichter. Ook de beeldgrootte en positie op het scherm kunnen aangepast worden. En nog 101 settings waarvan ik niet eens weet wat ze zouden doen...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Zmbbqp4NzD_xgwKGoqYXDxpgXuk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AfZsmvC8Gvn6g80azUWeWPpN.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w5d9dWN2QDRkZA2DnooC3-AcGJU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XImusFWvoerr1KLHuiMF8yLr.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-tSOQN5qBYEeljoszb_5zjORP1I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zvnpvJXV7s8Pq3GTtZyH80J8.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OelaCcWsKH8mDUb-jtfXoikv1x4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dHqhy0RSBx39psDOwUJ6v30g.jpg?f=fotoalbum_large

Op de 'nieuwere' consoles doen de scanlines niet veel qua effect maar op de megadrive gaf het zeker een leuk effect en kwam het retro game sfeertje een stuk beter naar voren.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XaRSpKmqBJ4XPbQbGwEStRZn8Fk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Mf4IYZIeA1QKuXJTN66bxlZ2.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1IZeUYY1fNim2VZROeQZXtAWeC0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uN3INL3AcFcyQc1kJ5sB8g1W.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb nog niet echt grondig kunnen testen door een solide game dag, maar alles lijkt wel te werken zoals beloofd.

Wil je dit apparaat aangesloten hebben staan dan is een multi-scart blok geen overbodige luxe, anders blijf je kabels wisselen tussen consoles.

Presets opslaan en laden (per console) heb ik ook nog niet getest. Maar het lijkt er dus op dat je per console een preset kunt instellen (scanlines, filters, resolutie, etc) en die vervolgens snel kunt laden op het kleine schermpje bij het aanzetten van de controller.

Conclusie:
Voor de 70 euro die ik betaald heb ben ik er erg blij mee. Heeft genoeg opties, beeldervaring is prima en gaat het zeker de game ervaring verbeteren. Ik kan nu al mijn oude consoles weer eens naar beneden halen en lekker spelen op de bank via groot scherm. Dat alleen al maakt het voor mij een prima oplossing waar ik al een tijdje naar zocht.

Alleen jammer van de N64 die dus niet werkt omdat hij geen RGB ondersteunt, ook niet via scart. Maar wellicht koop ik nog eens een oude N64 om te RGB modden. Mijn jungle green laat ik liever origineel.

Hoop dat je er zo iets aan hebt, mocht je nog vragen hebben is dat geen probleem! :)

Ohja: de Wife Acceptance Factor bleek hier laag; al is dat natuurlijk niet heel vreemd toen bleek dat de woonkamer er al snel als volgt uitzag;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HZHVO_Iy6P5IY8Ri-Edww57gPO8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zgKIjRElRUrvJMHlM6K9Rz74.jpg?f=fotoalbum_large

:+

[ Voor 200% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2023 15:34 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• elsympatico
@ Ricepuppet top man, bedankt voor het posten.
leuke creatie's, idd totaal andere stijl, maar wel ferm gedaan.

Ferm beeld verwijderd 69

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PluueeR
Fraaie post, en beeld @Verwijderd.

Las vanochtend een tweet over de CRT simulaties van de nieuwe RetroTINK. Zag er ook goed uit!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

PluueeR schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 16:54:
Fraaie post, en beeld @Verwijderd.

Las vanochtend een tweet over de CRT simulaties van de nieuwe RetroTINK. Zag er ook goed uit!
Ja zo'n retrotink is natuurlijk het beste van het beste wat je kunt krijgen op dat gebied... Maar eerlijk gezegd game ik te weinig op mijn oude consoles om de prijs ervan te kunnen verantwoorden. Ik las ergens dat je voor die nieuwste 4k unit uit mocht gaan van een prijs richting de 1000 dollar?

Om de 5x pro in NL te krijgen ga je al ruim 300 euro moeten betalen en dat vind ik al een behoorlijk bedrag...

Maargoed, dan heb je natuurlijk wel het beste wat er te krijgen is. En ach, als je het kunt missen en wilt hebben, waarom ook niet? :Y

Die GBS-C doet voor mij persoonlijk eigenlijk al voldoende, de games zijn prima zichtbaar en speelbaar.

Het blijft mooi speelgoed allemaal :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:14
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TBfmdRFXoRMkPJKG-7th59A7Yq0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/92iJWVI7XKpua9XOYcKZy9lY.jpg?f=fotoalbum_large

Ik denk dat ik op zoek moet naar een nieuwe batterij voor m'n PSP. Maakt het nog heel veel uit wat ik erin stop? Heb nog niet gezocht, maar ik denk dat de officiele batterijen niet zo meer te bestellen zijn?

[ Voor 13% gewijzigd door Raem op 06-08-2023 18:20 ]

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Raem schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 17:39:
[Afbeelding]

Ik denk dat ik op zoek moet naar een nieuwe batterij voor m'n PSP. Maakt het nog heel veel uit wat ik erin stop? Heb nog niet gezocht, maar ik denk dat de officiele batterijen niet zo meer te bestellen zijn?
Origineel is niet meer te krijgen. Of tweedehands via een webshop, maar je weet dan niet wat de conditie is van de batterij. Universele kan je er wel in stoppen, zou in principe goed moeten werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Josefien
Verwijderd schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 14:34:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Afgelopen vrijdag heb ik mijn GBS controller binnen gekregen. Vanmorgen had ik heel ff tijd om hem vluchtig te testen, al liep dat al snel uit naar 4 uren omprutsen zoals dat gaat met nieuwe hebbedingen _O-

Uiteindelijk 4 consoles getest op een 55" QLED van Samsung.
- Ps1 slim (prima beeld)
- Sega Megadrive 2 (prima beeld)
- N64 (niet werkend gekregen)
- GameCube (prima beeld)

Niet getest:
- WII
- SNES (megadrive deed het prima en aangezien ik een scart heb voor de SNES/N64/GameCube zal die ook prima werken vermoed ik.)

Paar puntjes:

Alles op de GBS controller aangesloten via third party scartkabels die ik voor alle geteste consoles al had liggen. Hoe je de originele kabels aan zou moeten sluiten: geen idee.

Grootste nadeel: composiet en S-video wordt niet ondersteund! Originele composiet kabels met scart blokje werken dus ook niet op de scart aansluting! Wat misleidend is, omdat er dus wel een composiet aansluting op zit. De N64 werkte hier niet op.

Als ik dat had geweten had ik hem wellicht niet gekocht. Er is een nieuwere versie van 30 euro duurder die wél composiet en s-video ondersteund, dat lijkt mij wel een betere koop omdat daarmee hoogstwaarschijnlijk de N64 ook wordt ondersteund (beeldkwaliteit daargelaten).

Dan de beeld ervaring:

Gamecube:
Oude hdmi upscale kabel GameCube:
720p?
[Afbeelding]

[Afbeelding]

GBS control via 3th party scart: 1080p
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Echt een aanzienlijke verbetering in details en contrastwaarden. Erg blij mee! Het is absoluut geen moderne HD resolutie, maar wel echt een enorme verbetering! En native scale.

PS1 slim via 3th party scart: 1080p
[Afbeelding]

Prima beeld, hier verder geen vergelijking foto's van want kan hem alleen via de GBS controller aansluiten.

Megadrive 2 via third party scart: 1080p
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Hier stond ik wel ff versteld van hoe scherp het beeld was... Ook hier geen vergelijking foto's, kan op deze tv alleen HDMI aansluiten dus ook hier enige mogelijkheid voor aansluiting de GBS controller.

Voor 16 bit lijkt dit ding echt perfect!

Tenslotte nog de opties die de controller geeft:
[Afbeelding]

Er zit een beperkt menu op die bedienbaar is met een draaiknop, hier kun je snel resoluties selecteren en presets laden (5 slots voor zover ik heb gezien.)

Als de controller aanstaat maakt hij een WIFI punt, hierop kun je verbinden met telefoon of laptop en via de browser in de settings komen. Daar heb je allerlei uitgebreide opties zoals het toepassen van diverse scanlines en filters. De scanlines kun je heel zwaar zetten, maar ook lichter. Ook de beeldgrootte en positie op het scherm kunnen aangepast worden. En nog 101 settings waarvan ik niet eens weet wat ze zouden doen...

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Op de 'nieuwere' consoles doen de scanlines niet veel qua effect maar op de megadrive gaf het zeker een leuk effect en kwam het retro game sfeertje een stuk beter naar voren.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik heb nog niet echt grondig kunnen testen door een solide game dag, maar alles lijkt wel te werken zoals beloofd.

Wil je dit apparaat aangesloten hebben staan dan is een multi-scart blok geen overbodige luxe, anders blijf je kabels wisselen tussen consoles.

Presets opslaan en laden (per console) heb ik ook nog niet getest. Maar het lijkt er dus op dat je per console een preset kunt instellen (scanlines, filters, resolutie, etc) en die vervolgens snel kunt laden op het kleine schermpje bij het aanzetten van de controller.

Conclusie:
Voor de 70 euro die ik betaald heb ben ik er erg blij mee. Heeft genoeg opties, beeldervaring is prima en gaat het zeker de game ervaring verbeteren. Ik kan nu al mijn oude consoles weer eens naar beneden halen en lekker spelen op de bank via groot scherm. Dat alleen al maakt het voor mij een prima oplossing waar ik al een tijdje naar zocht.

Alleen jammer van de N64 die dus niet werkt omdat hij geen RGB ondersteunt, ook niet via scart. Maar wellicht koop ik nog eens een oude N64 om te RGB modden. Mijn jungle green laat ik liever origineel.

Hoop dat je er zo iets aan hebt, mocht je nog vragen hebben is dat geen probleem! :)

Ohja: de Wife Acceptance Factor bleek hier laag; al is dat natuurlijk niet heel vreemd toen bleek dat de woonkamer er al snel als volgt uitzag;

[Afbeelding]

:+
Ik zat een tijdje te twijfelen over zo'n GBS-C. Echter, ik game wat kleiner (Samsung 42" plasma waarvan het paneel eigenlijk maar 1024x768 is) en ik vraag me af of ik er wel een meer gedetailleerder beeld uit ga krijgen dan met de ingebouwde upscaler van de TV? Ik heb het idee dat ik al tegen de max. van wat het (lage resolutie) scherm kan laten zien zit.

Je hebt daar Tekken 3, ik heb de mijne er ook even bij gepakt. Dit is zoals het er nu uit ziet, op een PS One met goedkope RGB-kabel aangesloten op de SCART van de TV.

Ga ik voor de €70,- een noemenswaardig beter beeld krijgen wat de prijs rechtvaardigt?
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Qor1qLJ.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/hzX2v8h.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/5UONdTm.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Josefien schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 19:31:
[...]

Ik zat een tijdje te twijfelen over zo'n GBS-C. Echter, ik game wat kleiner (Samsung 42" plasma waarvan het paneel eigenlijk maar 1024x768 is) en ik vraag me af of ik er wel een meer gedetailleerder beeld uit ga krijgen dan met de ingebouwde upscaler van de TV? Ik heb het idee dat ik al tegen de max. van wat het (lage resolutie) scherm kan laten zien zit.

Je hebt daar Tekken 3, ik heb de mijne er ook even bij gepakt. Dit is zoals het er nu uit ziet, op een PS One met goedkope RGB-kabel aangesloten op de SCART van de TV.

Ga ik voor de €70,- een noemenswaardig beter beeld krijgen wat de prijs rechtvaardigt?
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Als ik dit zo zie dan denk ik niet dat die GBS controller je veel vooruit gaat helpen.

De hoofdreden dat ik hem gekocht heb is omdat onze TV beneden helemaal geen scart of composiet aansluitingen meer heeft. Enkel HDMI. Het was voor mij dus meer noodzakelijk dan dat ik het heb gedaan voor beeldverbetering.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Xyphoid
Gister bij een maat van mij een aantal spullen opgehaald.
Hij was aan het opruimen en ik mocht dit hebben. Hij is meer van de arcade kasten (YouTube: mini arcade room update).

U ziet:
Een complete in perfecte staat verkerende PS2 met demo disc en PS1 en PS2 spellen. Waaronder ook een paar Japanse Street fighter versies.
Een scanline generator en wat converters en kabels.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zaBA4FYNks0i3pUCokokk1xNAWg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wJK34oPIA2m2FVaM68cFTev2.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PluueeR
Verwijderd schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 17:36:
[...]

Ja zo'n retrotink is natuurlijk het beste van het beste wat je kunt krijgen op dat gebied... Maar eerlijk gezegd game ik te weinig op mijn oude consoles om de prijs ervan te kunnen verantwoorden. Ik las ergens dat je voor die nieuwste 4k unit uit mocht gaan van een prijs richting de 1000 dollar?

Om de 5x pro in NL te krijgen ga je al ruim 300 euro moeten betalen en dat vind ik al een behoorlijk bedrag...

Maargoed, dan heb je natuurlijk wel het beste wat er te krijgen is. En ach, als je het kunt missen en wilt hebben, waarom ook niet? :Y

Die GBS-C doet voor mij persoonlijk eigenlijk al voldoende, de games zijn prima zichtbaar en speelbaar.

Het blijft mooi speelgoed allemaal :P
Ik geef je groot gelijk hoor. Die 1000 dollar, ook als heeft ie de beste CRT emulatie ooit... is mij ook te gortig. Die 5x is inderdaad al een rib uit je lijf, nu had ik nog een Framemeister die ik wel aardig kon verkopen. Anders had ik het denk ik niet gedaan.

Ik denk dat de GBS-C inderdaad een prima betaalbaar alternatief is. Tof om dat te zien inderdaad. En de WAF (Wife Acceptance Factor) dat is hier in huis ook wel een beetje een dingetje ;)

En wat je zegt, iedereen moet voor zichzelf maar bepalen wat hij er aan uit wil geven. Feit is gelukkig dat er genoeg opties zijn, en er steeds nieuwe opties bij komen. De toffe nieuwe features sijpelen hopelijk ooit ook door in de goedkopere modellen.
Josefien schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 19:31:
[...]

Wat mij vooral heeft doen besluiten een RetroTINK aan te schaffen was input lag. Ik ervaarde best wat lag met de Framemeister. Upscalers in TV's hebben hier volgens mij ook last van, ervaar jij dat niet? Dan is dat alvast geen argument om er upscaler te kopen.

[ Voor 22% gewijzigd door PluueeR op 06-08-2023 20:27 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Josefien
PluueeR schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 20:21:
[...]

Wat mij vooral heeft doen besluiten een RetroTINK aan te schaffen was input lag. Ik ervaarde best wat lag met de Framemeister. Upscalers in TV's hebben hier volgens mij ook last van, ervaar jij dat niet? Dan is dat alvast geen argument om er upscaler te kopen.
Nee, eigenlijk niet. Zolang de TV in spelmodus staat merk ik het niet met de spellen die ik speel.

Er is slechts 1 spel, SingStar, waarbij ik dat merk. En dat alleen i.c.m. de draadloze mics omdat die al een minimale vertraging introduceren en dan de TV erbij, dan geeft het geluid een lichte echo. Maar dat is opgelost met een directe audiokabel naar de versterker.

Als een aparte upscaler alleen mogelijk de SingStar verbeterd is 70 euro wel veel geld.

Acties:
  • +18 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3KDdwczAmrzT8gxlvdkELdCcLDE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/i68kDro3Iow6qOnXnrNrBWj7.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9-BTWD1G0IXW1VJBqfERXmQ7Uqg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iXIQpoq5d61ScrvAjL9Eo3rh.jpg?f=fotoalbum_large

Ik zit al de hele avond op de megadrive. En mijn vrouw zit me uit te lachen dat ik op mijn 40e die ouwe games nog zit te spelen _O-

Fuck it. Straks nog even Shinobi en Streets of Rage :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 21:24:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik zit al de hele avond op de megadrive. En mijn vrouw zit me uit te lachen dat ik op mijn 40e die ouwe games nog zit te spelen _O-

Fuck it. Straks nog even Shinobi en Streets of Rage :P
Welke game is dit?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• sarlo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-09 09:17
Ik gok Golden Axe
Pagina: 1 ... 200 ... 224 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op, dit topic is om retro gaming en al haar facetten te bespreken, het is echter NIET de bedoeling om
- Games aan te schaffen (ruilen/lenen/etc.) van/via mede tweakers.
- Games te verkopen.
- Te vragen wat een game of console waard is.
- Een V&A advertentie te promoten.
- Dit topic is voor en door verzamelaars, s.v.p. geen opmerkingen ala 'Oh wat veel, speel je dat allemaal?' Dat voegt niets toe.