Acties:
  • +14 Henk 'm!

• PluueeR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-09 10:58
Aanwinsten van de laatste tijd. Vooral Metal Slug vind ik tof!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9gUVJYsnrqLKIl9muWBbMR35lQQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/u8DjDTfQJUVA2wcf4FNGKiUB.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thermomet3r
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 19-09 14:21

Thermomet3r

het is warm of koud

oh? ik wist niet eens dat metal slug op de advance te vinden was, nog niet eerder gezien.
Ook maar eens even op zoek gaan naar metal slug voor mijn collectie :)

[ Voor 28% gewijzigd door Thermomet3r op 17-07-2023 15:35 ]

specs: AMD Ryzen 7 3700x, AMD Radeon 7900xtx,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PsYgHo
  • Laatst online: 13:41
laugh schreef op zondag 16 juli 2023 @ 15:06:
Ik heb geen Xbox, maar deze video is interessant voor mensen die Project Stellar overwegen.

Heb de naam paar keer al eerder voorbij zien komen in dit forum. En ik zag toevallig deze video. Er zijn features opgenoemd in de marketing van Stellar die dus helemaal niet af zijn of werken. Dit is heel misleidend en niet netjes...

[YouTube: Project Stellar is SUPER Disappointing...]
Heb hem op mijn 1.6, keus was de chimeric, of stellar HD plus combo.
Gezien beter beeld en upscaling, en de vele instellingen, dus de keus voor stellar HD plus.

Werkt goed, de features die nog moeten komen zijn prettig als deze nog komen… zo niet ook geen probleem.
Wist van te voren al wat werkt en (nog?) niet werkt. Gezien de complexe inbouw, en het soldeerwerk, gok ik erop dat je je sowieso even inleest…En ook op voorhand , even de Manual erbij pakt voor het installeren en solderen…. Dan komt ook vrijwel meteen naar boven wat wel en niet werkt.

Ik heb het nooit als bedrog gezien. Onhandige manier van presenteren, ja, dat wel…
Nadeel is dat de man in verleden een stomme actie heeft uitgehaald, en het zo lijkt , een aparte vogel blijkt te zijn. Maar deze vogel maakt het wel mogelijk om lagfree ,met de beste kwaliteit beeld, mijn Xbox op mijn oled scherm te presenteren….. Beter te duur dan niet te koop, denk ik dan maar weer…

Dus ja.. onhandig, ja…. Slechte reputatie door verleden, ja, Bedrog? Nee niet echt…

Stellar Alone? , nee dat zou ik niet doen nee…. Dan ben je beter af met wat anders voor minder,…
Maar de combi met de HD … echt top!

[ Voor 4% gewijzigd door PsYgHo op 18-07-2023 02:29 ]

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laugh
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
PsYgHo schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 02:24:
[...]

Heb hem op mijn 1.6, keus was de chimeric, of stellar HD plus combo.
Gezien beter beeld en upscaling, en de vele instellingen, dus de keus voor stellar HD plus.

Werkt goed, de features die nog moeten komen zijn prettig als deze nog komen… zo niet ook geen probleem.
Wist van te voren al wat werkt en (nog?) niet werkt. Gezien de complexe inbouw, en het soldeerwerk, gok ik erop dat je je sowieso even inleest…En ook op voorhand , even de Manual erbij pakt voor het installeren en solderen…. Dan komt ook vrijwel meteen naar boven wat wel en niet werkt.

Ik heb het nooit als bedrog gezien. Onhandige manier van presenteren, ja, dat wel…
Nadeel is dat de man in verleden een stomme actie heeft uitgehaald, en het zo lijkt , een aparte vogel blijkt te zijn. Maar deze vogel maakt het wel mogelijk om lagfree ,met de beste kwaliteit beeld, mijn Xbox op mijn oled scherm te presenteren….. Beter te duur dan niet te koop, denk ik dan maar weer…

Dus ja.. onhandig, ja…. Slechte reputatie door verleden, ja, Bedrog? Nee niet echt…

Stellar Alone? , nee dat zou ik niet doen nee…. Dan ben je beter af met wat anders voor minder,…
Maar de combi met de HD … echt top!
Nice! Goed dat je goed hebt ingelezen. Ik zie het wel als bedrog voor consumers, en zo zien het meerdere van de retro community.

Paar dagen geleden vroeg iemand ook al of het volgende aangepast kan worden: "Stellar OS is in public development and will be in public beta until feb2023". Dit suggereert dus dat het niet meer in beta is, en dat alle features werken. Maar dat is dus niet het geval.

De maker reageerde hierop en weigert het aan te passen. De gene vroeg daarop of het product nog steeds in beta is, en de maker zei ja...

Waarom niet gewoon transparant hierin zijn??? En mensen informeren wat wel en nog niet geïmplementeerd is van de feature lijst, en dat mensen die het kopen er van bewust zijn dat het product nog steeds in beta is.

Ik hoop niet dat dit de volgende PSIO wordt, daar wordt niemand blij van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-09 16:12
Iemand bekend met deze handheld consoles op alibaba:

https://www.alibaba.com/p...s-In-1_1600156367124.html

Iemand bied ze aan op facebook voor 20euro.
Denk misschien leuk voor vakantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:48

D4NG3R

kiwi

:)

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smurfinmark
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 16-09 13:40
G.Scholtens schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 10:33:

Wanneer je een budget retro console wilt, kijk dan eens naar de Data Frog SF2000

<25 EUR, voor het geld prima

Wanneer je wat meer uitgeeft, ze richting de 80/90 EUR, dan krijg je veel betere apparaten, maar dat is een topic op zich :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
smurfinmark schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 10:43:
[...]

Wanneer je een budget retro console wilt, kijk dan eens naar de Data Frog SF2000

<25 EUR, voor het geld prima

Wanneer je wat meer uitgeeft, ze richting de 80/90 EUR, dan krijg je veel betere apparaten, maar dat is een topic op zich :)
Ja dat snap ik, maar voor het geld denk ik misschien leuk. Zag namelijk games als mario, tetris etc.
Ideale games voor op vakantie / onderweg en dat voor zo'n laag bedraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smurfinmark
G.Scholtens schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 10:51:
[...]

Ja dat snap ik, maar voor het geld denk ik misschien leuk. Zag namelijk games als mario, tetris etc.
Ga dan voor de Data Frog SF2000

https://nl.aliexpress.com...18634620208200017418345_1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
Red ik niet qua levertijd, ga maandag weg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

G.Scholtens schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 10:51:
[...]

Kijk dan anders even bij de intertoy's voor zo'n ding, of bij de kruidvat daar heb ik ze ook zien liggen. Meeste van die dingen hebben wel een mario, en iets van tetris erop staan. Als je iets last minute wil dan zal je altijd meer voor minder betalen. ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Disfigured
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-07 00:47

Dit is een verschrikkelijk apparaat. Vorig jaar eentje gevonden op de rommelmarkt voor 5 euro en ik had beter die 5 euro weg kunnen spoelen. :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:12

Ik heb een Powkiddy V90:

Legaliteit is discutabel op zijn minst :P maar verder werkt het verbazingwekkend goed. Zitten heel veel spellen op en die spelen allemaal dikke prima. Clamshell formaat is ook fijn. Lekker compact en beschermt ook het scherm.

Zit je krap in je tijd qua bezorging, dan heb je er nu niks aan. Maar bij de Kruidvat, Trekpleister en zelfs de Hema heb je van die mini handhelds met X- aantal spellen. Geen idee wat daar inzit, maar ze kosten meestal iets rond een tientje geloof ik.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smurfinmark
G.Scholtens schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 10:56:
[...]

Red ik niet qua levertijd, ga maandag weg
Stukje duurder, maar ga je wel veel meer plezier aan beleven:

https://www.amazon.nl/RG3...c+35xx%2Caps%2C113&sr=8-4

Dit is een echt goede emulator, fijn apparaat, draait alle spellen zoals je ze kent etc :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• G.Scholtens
Heb via marktplaats een SF2000 geregeld, eens kijken of dit bevalt.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

Verwijderd

Wat nieuwe Saturn games binnen gekregen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3qykgE5aDG46iC7grJoDperdY7I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bYWbiVRlggst5uj9I7k1rjFQ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 14:46

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Sagat schreef op maandag 17 juli 2023 @ 11:08:
[...]

Het is een leuke apparaatje volgens de reviews. Volgens mij hebben ze zelfs de cd32 pad aangepast, de hmmm 'ongewone' vorm van de pad is gehandhaafd, maar de buttons en dpad waren ook behoorlijk sponzig bij de oorspronkelijke pad. En dat heb ik niet meer gehoord/lezen in de reviews. (moet toegeven dat het inmiddels even terug is dat ik deze zag :D )
Ik heb hem ook in huis sinds vrijdag.

De gamepad is compleet anders dan de CD32 (maar er wel duidelijk door geïnspireerd). De muis is een flinke slag kleiner dan het origineel.

Het apparaat is heerlijk, vooral met een USB-stick met WHDLoad-games erop :) De 25 meegeleverde games zijn redelijk, maar niet om over naar huis te schrijven. Een aantal echte grote games ontbreken helaas. Maar er is dus altijd nog de WHDLoad-optie via USB, en met firmware 1.1.1 worden ook ADF-images ondersteund (dus kun je helemaal legaal Factor 5 en Gremlin Graphics (Lotus!) games spelen, want die zijn officieel en zonder copy protection in ADF te downloaden van de uitgever).
Snes mini pads hebben toch de 'wii mote' plugs en geen usb? Dat zou dus niet direct moeten passen. Retrobit verkoopt wel die dongels zodat je ook wireless pads kan connecten, misschien even researchen hoeveel lag dat oplevert, op mijn nes en snes mini vond ik het best wel storend, maar mogelijk is het met firmware inmiddels verbeterd?
(S)NES Mini-pads passen niet, maar die van de MegaDrive Mini wel.

[ Voor 8% gewijzigd door Heroic_Nonsense op 18-07-2023 14:32 ]

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik zou een beetje youtuben, ik zoek er niet eens bewst op maar
eta prime
rgt85
mad little pixel
en retro game corps (die laatste weet ik niet 100%)

Bespreken dit soort dingen geregeld, en die retro game corps (indien ik de naam goed onthouden heb) had zelfs een vergelijking van beste 'emu' handheld vanaf een bepaald bedrag.

volgens mij was het generieke oordeel dat het vanaf 50 euro pas soort van interessant werd en dat zaken eronder eigenlijk alleen voor heel jonge kids interesant kan zijn.

edit
naam klopt, dit was het filmpje met prijs klassen van 50 to 500-600 euro oid.

[ Voor 7% gewijzigd door Sagat op 18-07-2023 14:40 ]

10 second ninja DONE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• davince72
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-08 21:06
Hi, even de hulp van jullie inroepen.
Voor de Atari 400/600/XE zijn verschillende soorten cartridges uitgekomen.
Bruine met metalen plaat achter, grijze met gladde zijkanten en randje achterop zodat ze stapelbaar zijn ? En grijze met ribbel randen. En zo zijn er meer soorten volgens mij.
Heb de genoemde voorbeelden op de foto gezet.

Weet iemand het grote verschil en mbt verzamelen welke zijn unieker/zeldamer om te verzamelen?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yQ1bqODSJbhp8nrxIQaDRviaQXs=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gNiINUPobCb169w2cDqQsqDx.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4KtThefy0Gs_M5oN1cwuji2eg0Y=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NWVnanux2ZTIlEqivd2saWU4.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-09 14:37
Iemand hier al een XBOX original (cerbios) met een 4Tb geprobeerd? Ben benieuwd waar je tegenaan liep voordat ik hem weer ga open schroeven :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
rikoos schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 12:00:
Iemand hier al een XBOX original (cerbios) met een 4Tb geprobeerd? Ben benieuwd waar je tegenaan liep voordat ik hem weer ga open schroeven :-)
Geen ervaring met grote drives en cerbios maar dat moet redelijk plug & play zijn. Gewoon zorgen dat je HDD goed geformatteerd is met Fatxplorer. Mocht je Stellar willen gebruiken in de toekomst dan niet formatteren in de cerbios format, er is nog een versie die tot 8TB gaat (titan patched) die wel ondersteund wordt door door stellar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Ah nice, wellicht is het vloeken in de kerk - maar m'n RAD2X kabel voor de SNES is onderweg.
Heb helaas geen composite/component/SCART aansluitingen meer op de nieuwe TV zitten. :)

Ik ben wel benieuwd wat jullie verder voor oplossingen gebruiken, helaas heb ik de ruimte niet om ergens een oude TV (laat staan CRT) neer te zetten voor sporadisch SNES gebruik. :')

[ Voor 39% gewijzigd door D4NG3R op 19-07-2023 13:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PluueeR
Volgens mij zijn die RAD2x toch goed? Ik heb zelf een RetroTINK 5x, omdat ik ook nog een N64 (S-Video) en een NES (NESRGB) heb. Mijn SNES is nog steeds aangesloten met S-Video en dat geeft eigenlijk prima beeld door de RetroTINK.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
D4NG3R schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 13:33:
Ah nice, wellicht is het vloeken in de kerk - maar m'n RAD2X kabel voor de SNES is onderweg.
Heb helaas geen composite/component/SCART aansluitingen meer op de nieuwe TV zitten. :)

Ik ben wel benieuwd wat jullie verder voor oplossingen gebruiken, helaas heb ik de ruimte niet om ergens een oude TV (laat staan CRT) neer te zetten voor sporadisch SNES gebruik. :')
Rad2x is gewoon in Retrotink 2 in kabel vorm. Top product.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-09 14:37
D4NG3R schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 13:33:
We zijn hier niet zo radicaal als op FB of Reddit ;-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

rikoos schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 14:36:
[...]

We zijn hier niet zo radicaal als op FB of Reddit ;-)
Hey ik ken een aantal retro/arcade-puristen welke je al scheef aankijken als je een TV van de laatste 15-20 jaar gebruikt, laat staan er iets van een upscaler tussen hebt zitten. :D _O-

[ Voor 8% gewijzigd door D4NG3R op 19-07-2023 14:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
D4NG3R schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 14:38:
[...]

Hey ik ken een aantal retro/arcade-puristen welke je al scheef aankijken als je een TV van de laatste 15-20 jaar gebruikt, laat staan er iets van een upscaler tussen hebt zitten. :D _O-
en laat die gasten maar lekker maar een hernia oplopen als ze hun 50kg zware CRT verplaatsen :D
Ik ga echt niet lopen roepen dat een CRT niet het ultieme retro scherm is op dit moment, maar verschil met goede upscaler en modern scherm met lage inputlag is redelijk klein.

Overigens heb ik het plan om een CRT monitor aan te schaffen, en dan alsnog het beeld upscalen + scanlines toe te voegen. Hoge resolutie + scan lines voor 16bit games :D

[ Voor 12% gewijzigd door cold_as_ijs op 19-07-2023 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davince72
Niemand? Is Atari te old skool? :)
davince72 schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 11:34:
Hi, even de hulp van jullie inroepen.
Voor de Atari 400/600/XE zijn verschillende soorten cartridges uitgekomen.
Bruine met metalen plaat achter, grijze met gladde zijkanten en randje achterop zodat ze stapelbaar zijn ? En grijze met ribbel randen. En zo zijn er meer soorten volgens mij.
Heb de genoemde voorbeelden op de foto gezet.

Weet iemand het grote verschil en mbt verzamelen welke zijn unieker/zeldamer om te verzamelen?
[Afbeelding][Afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
davince72 schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 12:04:

[...]
Dat, maar ook omdat het een vrij specifieke vraag is. Ik ben benieuwd waarom het van belang is? Spaar gewoon lekker je Amiga games, en kijk later dan nog eens of je wellicht zelf die vraag kan beantwoorden (aangezien niemand het hier lijkt te weten) :)

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PluueeR
Ik zie maar weinig Atari voorbij komen in dit topic. Wellicht kan je vraag stellen aan het Atarimuseum.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eymas
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 11:56

[...]
Hoewel ik zelf ook een doosje gemengde Atari 8-bit cartridges heb, merk ik op de pcb's zelf amper een verschil. Ik denk dat het dus alleen met het uiterlijk verschilt, bijvoorbeeld om met de computers mee te gaan aangezien deze ook door drie ontwerpen gegaan zijn.

Over meerwaarde/zeldzaamheid kan ik niets zeggen zonder te raden, helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Disfigured
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-07 00:47
Exorcist schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 19:06:
Niet heel retro, maar ook weer wel gezien het "de DS versie is". Die heb ik dus helaas niet :+

[Afbeelding]
Nice! Ik heb de Switch versie besteld. Hopelijk komt die snel binnen. De DS release heb ik gemist vroeger.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• davince72
Seroczynski schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 12:07:
[...]

Dat, maar ook omdat het een vrij specifieke vraag is. Ik ben benieuwd waarom het van belang is? Spaar gewoon lekker je Amiga games, en kijk later dan nog eens of je wellicht zelf die vraag kan beantwoorden (aangezien niemand het hier lijkt te weten) :)
Als ik mijn vragen zelf kan beantwoorden hoef ik ze niet meer te stellen...dat zou handig zijn ;-)
En zo verkeerd is de vraag toch niet in een retro-forum. Leek mij erg on-topic (met fraaie foto's ter leering en vermaak)

Waarom het van belang is?
  • verschillende versies hebben meestal een verhaal/oorsprong waar ik benieuwd naar ben. Vaak genoeg worden hier de limited editions/special editions/etc besproken. Verschillende versies betekent verschillende verzamelwaarde. Een ander label kan wereld van verschil maken.
  • Ik ben aan het opruimen en wat ik dubbel heb probeer ik te verkopen. Maar dan wil ik wel de juiste versie verkopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 14:28

[...]
Prima historie qua consoles heel mooi wat het heeft gedaan in het verleden.

Maar qua games naar mijn smaak, iets te veel verbeelding voor nodig om daar lol uit te halen :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

davince72 schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 13:18:
[...]

Als ik mijn vragen zelf kan beantwoorden hoef ik ze niet meer te stellen...dat zou handig zijn ;-)
En zo verkeerd is de vraag toch niet in een retro-forum. Leek mij erg on-topic (met fraaie foto's ter leering en vermaak)

Waarom het van belang is?
  • verschillende versies hebben meestal een verhaal/oorsprong waar ik benieuwd naar ben. Vaak genoeg worden hier de limited editions/special editions/etc besproken. Verschillende versies betekent verschillende verzamelwaarde. Een ander label kan wereld van verschil maken.
  • Ik ben aan het opruimen en wat ik dubbel heb probeer ik te verkopen. Maar dan wil ik wel de juiste versie verkopen
Zijn de verschillen niet gewoon omdat hij meerdere keer is uitgebracht, en elke keer ze backward compatibel wilden blijven. Als je hier van uitgaat zijn er best veel verschillende labels uitgebracht. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davince72
Verwijderd schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 13:30:
[...]

Zijn de verschillen niet gewoon omdat hij meerdere keer is uitgebracht, en elke keer ze backward compatibel wilden blijven. Als je hier van uitgaat zijn er best veel verschillende labels uitgebracht. ;)
Die link had ik ook gevonden, maar aparte eraan vond ik dat er niet vermeld staat welk labels zeldzamer zijn. Het hoeft niet te zijn dat de eerste versie zeldzaamst is. Misschien is de XE versie dat juist. Ik kon daarover niets vinden, zodoende.

Neem voorbeeld aan Lynx...daar wordt het duidelijk beschreven: En als je dus dubbele heb moet je vooral niet de versie met putjes wegdoen ;-)

[ Voor 14% gewijzigd door davince72 op 20-07-2023 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
Ik ben wel benieuwd of daar uberhaubt vraag naar is.

Als het een zeldzaam spel is dan zal elke cart only versie wel wat waarde hebben maar als een cart niet veel waarde heeft zou je denken dat de verschillen niet heel groot gaan zijn.

De meer precieze verzamelaars zijn denk ik in dit geval meer van de cib games. en qua atari kan je veel nog gloednieuw geseald kopen.

die xe gato zie ik bijvoorbeeld voor 40 euro gloednieuw geseald in doos of verkocht voor een stuk minder.

Moon patrol is volgens mij ook wel een erg common spelletje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

davince72 schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 13:33:
[...]

Die link had ik ook gevonden, maar aparte eraan vond ik dat er niet vermeld staat welk labels zeldzamer zijn. Het hoeft niet te zijn dat de eerste versie zeldzaamst is. Misschien is de XE versie dat juist. Ik kon daarover niets vinden, zodoende.

Neem voorbeeld aan Lynx...daar wordt het duidelijk beschreven: En als je dus dubbele heb moet je vooral niet de versie met putjes wegdoen ;-)
Op ebay zie je weinig verschil in prijs tussen de geribbelde variant, en de gladde, alleen de zwarte staat voor veel meer geld op, maar dan wel weer in Amerika, en tja Amerikanen 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gast7
Verwijderd schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 13:45:
[...]

Op ebay zie je weinig verschil in prijs tussen de geribbelde variant, en de gladde, alleen de zwarte staat voor veel meer geld op, maar dan wel weer in Amerika, en tja Amerikanen 8)7
volgens mij is dat een geseald exemplaar op een zwarte tafel. identiek aan veel goedkopere listings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davince72
gast7 schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 13:43:
De meer precieze verzamelaars zijn denk ik in dit geval meer van de cib games. en qua atari kan je veel nog gloednieuw geseald kopen.
Dank voor het compliment :)

De foto's diende slechts ter illustratie van de 3 cartridge typen die ik heb. Ging er niet om hoeveel Gato waard is (mag ook niet volgens de forumregels). Maar ik laat jullie met rust, dan kunnen jullie weer over retro zaken hebben zoals de xbox ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

[...]
Voor mij wel, laatst nog euh een versie van donkey kong gespeeld op de 5200? (wel emu/simulated via mister) en nope, hoewel een gigantische verbetering is op de 2600 versie, vond ik het niets.
edit: zou ook colecovision geweest kunnen zijn! :$

atari 2600 games vind ik ook heel moeilijk om lol uit te halen. Via retro achievements nog wel wat lol gehad met enkele games
bezerk als recentste
maar ook asteroids en space invaders maar daarbuiten nee. oh de favo game van metal jesus (zit ook in ((bijna?)) al zijn intro's) is H.E.R.O
dit is ook een beste leuke simpele arcade game, maar op bijvoorbeelde de c64 is het veel beter?

Het is gewoon een opeenstapeling van issues, gfx primitief, geluid ook, en gameplay ook, bij die laatste kan het nog steeds leuk zijn, maar vaak is het of niet leuk meer, of snel saai.

[ Voor 3% gewijzigd door Sagat op 20-07-2023 14:57 ]

10 second ninja DONE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

gast7 schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 13:51:
[...]

volgens mij is dat een geseald exemplaar op een zwarte tafel. identiek aan veel goedkopere listings.
Ja, en dat drijft de prijs ook weer wat op. Je ziet steeds meer geseald aangeboden worden, en daar is dus ook een markt voor. Alleen behoor ik daar niet bij. Het blijft voor mijn een gebruik product, zelfs als het nieuw gekocht wordt dan gaat hier ook gelijk de seal eraf.
davince72 schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 14:00:
[...]

Dank voor het compliment :)

De foto's diende slechts ter illustratie van de 3 cartridge typen die ik heb. Ging er niet om hoeveel Gato waard is (mag ook niet volgens de forumregels). Maar ik laat jullie met rust, dan kunnen jullie weer over retro zaken hebben zoals de xbox ;-)
Ik ben wel benieuwd of je nog verder informatie hierover vind. Atari leeft in dit topic iets minder maar, dat maakt het niet minder retro. Kan/kon ook niemand met een Atari 400/800. Volgens mijn ook niet echt een populair microcomputer zoals de Commondore/Amiga hier was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 15:03:
[...]

Ja, en dat drijft de prijs ook weer wat op. Je ziet steeds meer geseald aangeboden worden, en daar is dus ook een markt voor. Alleen behoor ik daar niet bij. Het blijft voor mijn een gebruik product, zelfs als het nieuw gekocht wordt dan gaat hier ook gelijk de seal eraf.

[...]

Ik ben wel benieuwd of je nog verder informatie hierover vind. Atari leeft in dit topic iets minder maar, dat maakt het niet minder retro. Kan/kon ook niemand met een Atari 400/800. Volgens mijn ook niet echt een populair microcomputer zoals de Commondore/Amiga hier was.
Op zich zijn of waren er hier wel wat lynx fans, and denk dat we ook wel wat jaguar bezitters hebben, maar weinig over te melden vergeleken met de populairdere systemen i guess?

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sagat schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 15:08:
[...]

Op zich zijn of waren er hier wel wat lynx fans, and denk dat we ook wel wat jaguar bezitters hebben, maar weinig over te melden vergeleken met de populairdere systemen i guess?
Ja, ze zijn er ook zeker wel, maar je ziet buiten dit topic, op youtube, insta en zo, er ook niet zo gek veel ervan voorbij komen.

De Jag was al een buitenbeentje toen hij nog wel actueel was. Ik zie hier ook weinig liefde voor de n-gage

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gast7
Ik denk dat atari en zelfs de jaguar wat minder mensen trekken buiten de nostalgie om. Bij Andere retro consoles heb je meer mensen die erin komen zonder nostalgie van vroeger.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
De Jaguar en N-Gage lijken mij wel geinige apparaten, maar dan ga ik liever mijn collectie aanvullen met wat andere "exotische" consoles die nog altijd ontbreken zoals de 32X, Virtual Boy en WonderSwan.

Daarna komen de Jaguar, Atari Lynx en N-Gage er misschien :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Seroczynski schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 17:03:
De Jaguar en N-Gage lijken mij wel geinige apparaten, maar dan ga ik liever mijn collectie aanvullen met wat andere "exotische" consoles die nog altijd ontbreken zoals de 32X, Virtual Boy en WonderSwan.

Daarna komen de Jaguar, Atari Lynx en N-Gage er misschien :P
Goed ik verwacht eigenlijk juist 'de andere kant' op te gaan en meer gericht te gaan verzamelen, en in de breedte te gaan opruimen maar...

Ik zet ze dan even op volgorde van desireability voor mij (dus gesorteerd op 'geen intresse, naar 'hebbuh!')

5: ngage:
0% interesse, een phone console uit de tijd dat phone games zwaar brak waren (hoe dat nu is laat ik me niet over uit O-) )

4: VB
Vanuit verzamel aspect misschien hoger, want aparte hardware die lastig goed te emuleren is (hoewel met vr headsets zelfs dat nog te fixen is? ) Maar de listing is op basis van wat ik wil spelen en....paar games kunnen proberen in het hcm te helmond. Maar nope, niet overtuigd.

3: WS
Deze heeft iig een paar games die ik wil. Uiteraard relatief zeldzaam en daardoor prijzig en wellicht lastig te vinden, maar goed ik zou absoluut voor een flashcard oplossing gaan. Blijft een handheld.

2: jag
Zie WS, maar het is GEEN handheld :P Controller vind ik ook nasty, maar daar zijn volgens mij wel opties voor. Meer games in de breedte maar kwaliteit houdt niet over en ook veel spul wat ik al ken vanaf amiga.

1:
32x
ook matige library maar in dit gezelschap denk ik wel zowel qua kwantiteit en kwaliteit de beste?! En ja verzamel aspect telt hier toch mee...denk dat dit realistisch gezien misschien iets is wat ik ooit nog zou adden, maar zeer lage prio, de andere 4.....zeg nooit nooit maar zie het niet snel gebeuren.

10 second ninja DONE

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• davince72
Afgelopen week binnengekregen dankzij wat tips hier.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xtho5CMdxb-TjDh_3V5X4fO-5w4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0ZvfvZJHWylGjCahkpQo5g3m.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Josefien
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-09 00:13
Dit "cheat menu" die in de PAL versie van Crash Bash zou moeten zitten is een zegen voor mij O+ Ik kan de moeilijkheidsgraad per level aanpassen zodat ook ik alle gems, crystals en relics kan halen :D :$

Het menu zou alleen in de niet-Platinum versie zitten en ik heb juist alleen de Platinum. ISO's die ik online vond hadden het menu niet.

Ik besloot toen de geperste kopie te proberen die mijn vader ooit uit Hong Kong meenam. Ik dacht altijd dat het een NTSC versie was, maar het is blijkbaar een PAL beta-versie met een STATiC PAL-NTSC selector patch. En daar zit dit Cheat Menu wèl O+

Deze kopie speelde ik vroeger zelden omdat ik al de originele Platinum had. Dit Cheat Menu had veel eerder ontdekt moeten worden... had vroeger héél veel frustratie en geruzie met mijn zus kunnen schelen :P

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/X8XSY8rl.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/MkhAF90l.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Hi4he9Al.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OFV
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 19-09 22:48

OFV

Josefien schreef op zaterdag 22 juli 2023 @ 01:43:
Dit "cheat menu" die in de PAL versie van Crash Bash zou moeten zitten is een zegen voor mij O+ Ik kan de moeilijkheidsgraad per level aanpassen zodat ook ik alle gems, crystals en relics kan halen :D :$

Het menu zou alleen in de niet-Platinum versie zitten en ik heb juist alleen de Platinum. ISO's die ik online vond hadden het menu niet.

Ik besloot toen de geperste kopie te proberen die mijn vader ooit uit Hong Kong meenam. Ik dacht altijd dat het een NTSC versie was, maar het is blijkbaar een PAL beta-versie met een STATiC PAL-NTSC selector patch. En daar zit dit Cheat Menu wèl O+

Deze kopie speelde ik vroeger zelden omdat ik al de originele Platinum had. Dit Cheat Menu had veel eerder ontdekt moeten worden... had vroeger héél veel frustratie en geruzie met mijn zus kunnen schelen :P

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dit zijn de mooie verhalen! 8)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Verwijderd

E3 2006 conferentie van Sony nu in 1080P te zien:

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• laugh
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
8bitmods heeft zojuist bekend gemaakt dat de nieuwe MemCard PRO 2 beschikbaar is. Deze werkt op zowel de PS1 als PS2. In de webshop kost het momenteel 40 euro.

Wat denken jullie? Halen? Of lekker door gaan met de normale memory cards die ook prima werken en goedkoper zijn?

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/F1pyrdhWwAAZcPz?format=jpg&name=medium

Het is een pre-order en wordt geleverd rond december.
Je kan hem hier bestellen. https://8bitmods.com/accessories/memcard-pro/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

laugh schreef op zaterdag 22 juli 2023 @ 18:29:
8bitmods heeft zojuist bekend gemaakt dat de nieuwe MemCard PRO 2 beschikbaar is. Deze werkt op zowel de PS1 als PS2. In de webshop kost het momenteel 40 euro.

Wat denken jullie? Halen? Of lekker door gaan met de normale memory cards die ook prima werken en goedkoper zijn?

[Afbeelding]

Voor mijn niet interessant, Ik heb genoeg normale memory cards. Hooguit het gemak van niet hoeven wisselen van het kaartje lijkt mijn een aardig voordeel.

Ik zou zo'n oplossing wel graag zien voor de Dreamcast. Die vmu's zijn kwa ruimte wel erg beperkt als je ziet hoeveel data een spelletje inneemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josefien

[Afbeelding]

Ik speel dermate weinig verschillende games dat ik aan 2 memory card per console al genoeg heb. En saves transferen van/naar de PC doe ik zo sporadisch dat het via de modded PS2 ook wel gaat. Voor mij zou het dus zonde van het geld zijn :P

Maar, er zit dus een dual-core 240MHz processor in... Da's krachtiger dan de console waar hij in gaat :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7

[Afbeelding]

ik heb zelf stapels originele memory kaarten liggen voor beide consoles dus kom niet echt tekort.

Denk dat het echter wel handig is voor mensen die maar weinig of geen memory kaarten hebben dan is het best wel een aardige prijs en dan is het gemak een bonus.

Deze kaart is een stuk goedkoper als je echt best veel games speelt op beide consoles. want de originele memory kaarten kunnen niet enorm veel games op per stuk al helemaal bij de ps1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh0ckTr00per
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:27

[Afbeelding]

Ik gebruik al een paar jaar de virtual memory cards in OPL. Die staan bij mij op de NAS naast de games zodat ik op de verschillende PS2's in huis altijd dezelfde juiste save heb. Hier zou ik nog steeds met een memory card moeten gaan slepen. Bij een handjevol games die ik vroeger echt veel gespeeld heb zit er een memory card in het doosje bij de game zelf.

Maar wat anderen ook al gezegd hebben, voor mensen met memorystorage issues kan het wel een oplossing zijn want de officiële zijn klein en beginnen duurder te worden en de 3rd party van 64 of 128 MB zijn erg onbetrouwbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuikie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14:44
Verwijderd schreef op zaterdag 22 juli 2023 @ 20:01:
[...]

Ik zou zo'n oplossing wel graag zien voor de Dreamcast. Die vmu's zijn kwa ruimte wel erg beperkt als je ziet hoeveel data een spelletje inneemt.
Ik heb deze op indigogo gebacked.
Deze 'vm2' ziet er wel heel interessant uit: laden via USB-C of de console, optie voor SD-Kaart, compatibel met de originele VMU's, aan te sluiten op de pc.
Er staat op de indigogo pagina niet of de firmware open-source wordt, dat is een min puntje, maar als de bovenstaande al waar worden vond ik t waard om te backen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sarlo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-09 09:17
davince72 schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 17:33:
Afgelopen week binnengekregen dankzij wat tips hier.
[Afbeelding]
Wil nog steeds een keer zo'n miyoo oppikken voor een normaal bedrag. Maar lijk echt iedere keer mis te grijpen, waar komt die van jou vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vuikie schreef op zondag 23 juli 2023 @ 12:42:
[...]

Ik heb deze op indigogo gebacked.
Deze 'vm2' ziet er wel heel interessant uit: laden via USB-C of de console, optie voor SD-Kaart, compatibel met de originele VMU's, aan te sluiten op de pc.
Er staat op de indigogo pagina niet of de firmware open-source wordt, dat is een min puntje, maar als de bovenstaande al waar worden vond ik t waard om te backen...
Dat ziet er inderdaad wel mooi uit, alleen de prijs is wat minder :X Hoewel dat wat meer gerechtvaardigd wordt als de collectie wat groter word. Dus er moeten nog wat meer spellen erbij komen :9

Acties:
  • +6 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom we hier zo gek zijn op fysiek, omdat er bedrijven als Ubisoft bestaan. :/

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Stomme vraag, maar ik vind hier in een doos op zolder nog een nieuwe (official licensed lijkt het) Nintendo tas. Geen idee hoe ik eraan kom, maar lijkt me iets van de Wii periode wellicht. Iemand een idee waar ik hier meer info over kan vinden? Heb zitten googlen, maar kan geen ander exemplaar vinden...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ziuqkDptD4GHWx2EJfxlMRGesaI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/w6ODkQKI4JecPkj7kWtunSWR.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 38% gewijzigd door Sp33dFr34k op 23-07-2023 21:42 ]

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15:31
Sp33dFr34k schreef op zondag 23 juli 2023 @ 21:42:
Stomme vraag, maar ik vind hier in een doos op zolder nog een nieuwe (official licensed lijkt het) Nintendo tas. Geen idee hoe ik eraan kom, maar lijkt me iets van de Wii periode wellicht. Iemand een idee waar ik hier meer info over kan vinden? Heb zitten googlen, maar kan geen ander exemplaar vinden...

[Afbeelding]
Ooit besteld uit de Nintendo sterren catalogus?

Ziet er wel uit als deze:
https://www.nintendolife....gue_gets_fans_bags_points

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Raem schreef op zondag 23 juli 2023 @ 22:09:
[...]

Ooit besteld uit de Nintendo sterren catalogus?

Ziet er wel uit als deze:
https://www.nintendolife....gue_gets_fans_bags_points
Good find, dat is hem inderdaad, thanks!!

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• davince72
sarlo schreef op zondag 23 juli 2023 @ 13:39:
[...]

Wil nog steeds een keer zo'n miyoo oppikken voor een normaal bedrag. Maar lijk echt iedere keer mis te grijpen, waar komt die van jou vandaan?
Van Ali, officiële Miyoo store: https://nl.aliexpress.com/item/1005005215387485.html (75 euro incl)

Acties:
  • +8 Henk 'm!
Grappig, ik wist niet dat er op de eerste batch limited editon MGS V PS4's een typo staat, op die van mij ook blijkbaar:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XNk3KusnUuRJzQdEUBFDuRgCNdU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HYZbuLcDqReuKT9ojiTnyrZN.jpg?f=fotoalbum_large

Er hoort blijkbaar molybdenum te staan ipv molybdeum :+
Hou wel van dat soort dingetjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DLSS
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 19-09 23:42

[Afbeelding]

Zolang die memory cards nog goed werken zie ik de meerwaarde niet zo.

Aan de andere kant gok ik dat (gezien de leeftijd van PS1/PS2 memory cards) de betrouwbaarheid en de te verwachten levensduur van deze dingen wel wat beter is,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
Zal best dat deze nieuwe producten betrouwbaarder zijn. Maar is dat wel nodig is het niet overkill?

Ik denk niet dat de meesten problemen gaan krijgen met 1st party geheugen kaarten in deze generatie.

Met 3rd party is de kwaliteit echt matig met veel problemen, maar ik denk dat de kwaliteit van de originele al hoog genoeg is dat je er waarschijnlijk nooit problemen mee gaat krijgen. Ook niet iets dat je constant gebruikt zeker bij meerdere games dus veel gebruik en slijtage is ook niet echt iets dat meespeelt.

Ik denk echter misschien wel dat gezien deze nieuwere memorykaarten wat technischer zijn en meer onderdelen hebben dat er wellicht iets sneller fout in kan gaan tenopzichte van het origineel die vrij simpel zijn.

Acties:
  • +26 Henk 'm!

• Josefien
Ik had al een tijd deze PS2 Slim (SCPH-77004) staan en besloot gisteren een modchip erin te solderen :9~ Met nog in het achterhoofd de bende die ik 2 jaar geleden van de phat PS2 gemaakt had, wilde ik het deze keer beter doen. En met het voorgeschreven AWG30 massieve draad. Het is naar mijn mening heel redelijk geworden :)

De Slim versie blijkt moeilijker dan de Phat, nòg kleinere soldeerpunten. Ik heb geen vergroot-hulpmiddelen en kreeg naderhand hoofdpijn van het focussen op dat kleins :| De punten CX en Y die aan de chip-pootjes moesten worden gesoldeerd waren een nachtmerrie. En ik had een paar BIOS-draadjes de verkeerde kant op gesoldeerd waardoor er nu een lusje in zit :$

Maar, het werkt :D O+ En er is deze keer geen schade ontstaan. Zowel originelen als kopietjes werken, CD/DVD en PS1/PS2. De "green fix" voor DVD-video via RGB werkt ook :D

Aanvankelijk werkte PS1 spellen niet en zat ik het SX punt na te lopen, maar na Google'en bleek het ook veroorzaakt te kunnen worden door het Y punt. Daar raakte de verbinding blijkbaar het naastgelegen pinnetje :X Met een naald ertussen gegaan en het was opgelost.

Deze PS2 Slim is achteraf waarschijnlijk een koopje :) Ik had 'm vorig jaar opgehaald voor €5,- met 1 memcard en 1 controller en hij lijkt erg weinig gebruikt. De laser is nog heel goed. Hij is ook nooit open geweest (garantie-sticker heb ik gisteren doorgeprikt) en de ventilator binnenin is vrijwel stofvrij :o

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Hhdpadbl.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/wiIlt0Ul.jpg

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7toDOddO-Nd1sowByL1fT4P7sxc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/t4bq02V4HURQTPyUQvSdQkXs.png?f=fotoalbum_large

Heel blij met m'n RAD2X. :D

Voelt wat onwennig op zo'n groot scherm en zo scherp. :)

[ Voor 7% gewijzigd door D4NG3R op 26-07-2023 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D4NG3R schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 18:43:
[Afbeelding]

Heel blij met m'n RAD2X. :D

Voelt wat onwennig op zo'n groot scherm en zo scherp. :)
Oh crap. Nu wil ik ook zo'n kabel voor mijn SNES/N64/GameCube |:(

Het houdt niet op, niet vanzelf... :+

Ziet er echt wel super netjes uit (y)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 10:42:
[...]

Oh crap. Nu wil ik ook zo'n kabel voor mijn SNES/N64/GameCube |:(

Het houdt niet op, niet vanzelf... :+

Ziet er echt wel super netjes uit (y)
Voor zoveel consoles kan je ook de retrotink 5x overwegen, wel een premium product met aardig prijs. Of anders is zo'n gbs controller ook wel een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 11:27:
[...]

Voor zoveel consoles kan je ook de retrotink 5x overwegen, wel een premium product met aardig prijs. Of anders is zo'n gbs controller ook wel een optie.
Ik zag dat die RAD2X dus voor SNES/N64/GameCube werkt. Consoles staan hier niet allemaal in display of klaar om te starten, dus als ik die RAD2X koop wordt het er 1 en zet ik de consoles om als ik er op wil spelen. Toch bedankt voor de alternative tips! [Edit:] die GBS controller is ook een zeer interessante optie!

Zit nog wel ff te kijken hoe dat werkt voor PAL consoles, lees toch wat over beste resultaten met RGB modificaties etc.

Momenteel heb ik deze bagger kabel en die geeft echt fucked up beeld, maar, nog wel enigsinds speelbaar.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fr91aF5-u4KEULNz2yp7FvQd7C0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/XJ8zgqSjOb4MMiMm96UXjD6o.jpg?f=user_large

Heb straks vakantie en denk dat ik eerst maar gewoon mijn kleine CRTtje beneden op de koffietafel zet. Gaat er voornamelijk om dat ik ff lekker kan retrogamen met de kleine man als het baggerweer is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 11:39:
[...]

Ik zag dat die RAD2X dus voor SNES/N64/GameCube werkt. Consoles staan hier niet allemaal in display of klaar om te starten, dus als ik die RAD2X koop wordt het er 1 en zet ik de consoles om als ik er op wil spelen. Toch bedankt voor de alternative tips! [Edit:] die GBS controller is ook een zeer interessante optie!

Zit nog wel ff te kijken hoe dat werkt voor PAL consoles, lees toch wat over beste resultaten met RGB modificaties etc.

Momenteel heb ik deze bagger kabel en die geeft echt fucked up beeld, maar, nog wel enigsinds speelbaar.

[Afbeelding]

Heb straks vakantie en denk dat ik eerst maar gewoon mijn kleine CRTtje beneden op de koffietafel zet. Gaat er voornamelijk om dat ik ff lekker kan retrogamen met de kleine man als het baggerweer is.
Het is meer de N64 die hier geen RGB heeft. Dat zit alleen op de eerste Franse versie, maar met s-video ziet de n64 er nog vrij aardig uit.

Volgens mij had @davince72 deze GBS controller. Misschien kan die wat ervaring er mee delen?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 11:27:
[...]

Oké er was niet veel voor nodig om overstag te gaan, ik heb dus ff een beetje gesneupt op het interwebz en zojuist die GBSC controller besteld _O-

Ik ben heel benieuwd naar de resultaten, heeft een goede 'bang for buck' bij veel reviews. Grote voordeel voor mij is dat ik hier al mijn oude consoles op kan aansluiten en niet beperkt ben tot Nintendo.

Bedankt voor deze tip!

Als hij binnen is laat ik nog ff weten hoe hij bevalt. Ben benieuwd naar het verschil met die goedkope kabel! Post ik dan ook ff foto's van :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raem
@Verwijderd Ben benieuwd naar je ervaringen! Ik zoek eigenlijk ook nog iets om mijn retro consoles beneden aan te sluiten, aangezien ik eigenlijk nooit meer in mijn gameroom zit.
Die GBS controller ziet er wel als een mooi betaalbare oplossing uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davince72
Verwijderd schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 12:06:
[...]

Het is meer de N64 die hier geen RGB heeft. Dat zit alleen op de eerste Franse versie, maar met s-video ziet de n64 er nog vrij aardig uit.

Volgens mij had @davince72 deze GBS controller. Misschien kan die wat ervaring er mee delen?
Heb er alleen nog weinig/niets mee gedaan.
De n64 wel via composiet rechtstreeks aangesloten wat een drama was. Vergeten om toen vergelijking te maken met mijn GBS-C ertussen helaas. De nieuwe GBS-C versie (100 euro) heeft een S-video in...de mijne (60 euro) niet....en geen idee of die s-video via scart support(denk het niet)

Hier staat meer info over mijn GBS-C, oa:
Q2: Verbetert GBSC de resolutie op Nintendo 64?
A2: Ja, dat doet het. Maar het kan alleen de N64 console ondersteunen die RGBS signl kan uitvoeren. Maar kan de N64-console niet ondersteunen die alleen AV-en S-video-signaal kan uitvoeren.

Dus de N64 gaat niet profiteren van de 60 euro GBS-C omdat die alleen RGB goed kan upscalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raem schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 12:26:
@Verwijderd Ben benieuwd naar je ervaringen! Ik zoek eigenlijk ook nog iets om mijn retro consoles beneden aan te sluiten, aangezien ik eigenlijk nooit meer in mijn gameroom zit.
Die GBS controller ziet er wel als een mooi betaalbare oplossing uit.
Dan beloof ik dat ik er met de tijd even een kleine review over drop met een paar verschillende consoles in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

davince72 schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 12:28:
[...]

De n64 wel via composiet rechtstreeks aangesloten wat een drama was. Vergeten om toen vergelijking te maken met mijn GBS-C ertussen helaas. De nieuwe GBS-C versie (100 euro) heeft een S-video in...de mijne (60 euro) niet....en geen idee of die s-video via scart support(denk het niet)

A2: Ja, dat doet het. Maar het kan alleen de N64 console ondersteunen die RGBS signl kan uitvoeren. Maar kan de N64-console niet ondersteunen die alleen AV-en S-video-signaal kan uitvoeren.

Dus de N64 gaat niet profiteren van de 60 euro GBS-C omdat die alleen RGB goed kan upscalen.
De N64 blijft een vreemde eend van die generatie. Ik heb nu via deze kabel aangesloten, en ja het is geen geweldig beeld, maar dat krijg je bij de (normale) N64 iets beter met de Retrotink. Volgende stap is met een HDMI mod erin, maar die zijn ook best prijzig. Ik hoop nog een keer een FRA/FRA model te vinden met native rgb uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

davince72 schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 12:28:
[...]

Voor de SNES/N64/GameCube heb ik ooit al eens een scart kabel aangeschaft. Zal weinig verschil maken ben ik bang omdat ie alsnog composiet uitzendt, maar wil wel eens zien hoe het gaat werken voor N64. N64 werkte ook via die goedkope kabel van me, maar net zoals de GameCube vrij belabberd beeld.

Ik zal hem het meest gebruiken voor de GameCube aangezien daar nog wel met regelmaat op gegamed wordt bij ons. En dan incidenteel Megadrive/PS1/SNES/N64.

Affijn, weer een leuk hebbeding en een goede reden om de bakken weer eens van zolder te trekken en lekker een dagje om te prutsen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• davince72
Verwijderd schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 12:54:
[...]

Voor de SNES/N64/GameCube heb ik ooit al eens een scart kabel aangeschaft. Zal weinig verschil maken ben ik bang omdat ie alsnog composiet uitzendt, maar wil wel eens zien hoe het gaat werken voor N64. N64 werkte ook via die goedkope kabel van me, maar net zoals de GameCube vrij belabberd beeld.
Nee dat klopt niet...de ene scart is de andere niet...ik heb een RGB scart kabel gekocht op Ali. Scart herbergt 3 video signalen.....dus je moet wel een scart kabel kopen die RGB geeft en niet composiet. (MITS je console RGB output kan geven natuurlijk, zoals SNES en gamecube doen)
Deze kabel geeft significant beter beeld op mijn gamecube (tov composiet).
Op de SNES geeft die ook strak beeld, echter lijkt er een pin het videosignaal aan GND te leggen...dus als ik de scart volledig insert heb ik donker beeld, maar als ik hem voorzichtig beetje los trek op juiste manier dan werkt die helemaal goed. (Ik moet nog uitzoeken wat exact het probleem is....maar ik vermoed een pin die ten onrechte de boel naar GND trekt.
Op de N64 doet de kabel dus niets ;-)

[ Voor 3% gewijzigd door davince72 op 27-07-2023 13:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jpg97
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-09 08:23
Sp33dFr34k schreef op zondag 23 juli 2023 @ 21:42:

[Afbeelding]
Die tas heb ik ook en gebruik ik nog dikwijls om mijn handhelds in te vervoeren _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

davince72 schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 13:01:
[...]

Nee dat klopt niet...de ene scart is de andere niet...ik heb een RGB scart kabel gekocht op Ali. Scart herbergt 3 video signalen.....dus je moet wel een scart kabel kopen die RGB geeft en niet composiet. (MITS je console RGB output kan geven natuurlijk, zoals SNES en gamecube doen)
Deze kabel geeft significant beter beeld op mijn gamecube (tov composiet).
Op de SNES geeft die ook strak beeld, echter lijkt er een pin het videosignaal aan GND te leggen...dus als ik de scart volledig insert heb ik donker beeld, maar als ik hem voorzichtig beetje los trek op juiste manier dan werkt die helemaal goed. (Ik moet nog uitzoeken wat exact het probleem is....maar ik vermoed een pin die ten onrechte de boel naar GND trekt.
Op de N64 doet de kabel dus niets ;-)
De Snes en GameCube zijn ook niet ook helemaal het zelfde. Ik heb mijn kabels hier vandaan, en je kan op de schema's zien dat ze verschillen. Volgens mij was het iets met compeneten die wel al in de Snes zitten, maar weer niet in de GameCube of anders om. Dacht het bij Nicole gelezen te hebben, die ook een aardige review van een GBS-C gedaan heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defragging
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 04-08-2023

Defragging

Azerbaijan

Ik ben rustig op zoek naar Sega Mega Drive / Sega Mega Drive II

Paint power 🖌️

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 12:53:
[...]

De N64 blijft een vreemde eend van die generatie. Ik heb nu via deze kabel aangesloten, en ja het is geen geweldig beeld, maar dat krijg je bij de (normale) N64 iets beter met de Retrotink. Volgende stap is met een HDMI mod erin, maar die zijn ook best prijzig. Ik hoop nog een keer een FRA/FRA model te vinden met native rgb uit.
NTSC model kan ook natuurlijk ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

cold_as_ijs schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 14:48:
[...]

NTSC model kan ook natuurlijk ;)
Dan zou ik nog eerder voor NTSC-J gaan. Die komen in heel veel leuke kleurtjes, maar dan zit je ook weer met regio's gebeuren. Ik heb wel zo'n converter ervoor, maar voor echt lekker werkt dat ook niet. Voor je het weet zit je weer in een rabbit hole.

Afgelopen tijd wat meer gezien van wat de super famicom allemaal voor leuks had wat niet naar het westen is gekomen. En van de week ook wat super famicom lotjes gescoord op Yahoo. Misschien moet ik YT maar even blocken :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PluueeR
Verwijderd schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 12:06:
[...]

Dat kan ik wel beamen. Ik speel mijn N64 dmv S-Video via de RetroTINK 5X. Sowieso kan je afvragen wat RGB toe gaat voegen op een N64 met al die blur. Ik speel mijn Amerikaanse SNES via S-Video, ik zie weinig verschil met m’n Super Famicom via RGB met dezelfde game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

PluueeR schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 15:45:
[...]

Dat kan ik wel beamen. Ik speel mijn N64 dmv S-Video via de RetroTINK 5X. Sowieso kan je afvragen wat RGB toe gaat voegen op een N64 met al die blur. Ik speel mijn Amerikaanse SNES via S-Video, ik zie weinig verschil met m’n Super Famicom via RGB met dezelfde game.
Klopt, een maat van mij heeft z'n SNES ook via s-video (+ line doubler) aangesloten, dat ziet er niet noemenswaardig beter/slechter uit dan hoe het er bij mij nu uit ziet. De sprong van composite is naar beide gigantisch. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PluueeR
Het kan ook aan de SNES liggen. Las op de Twitter van Voultar dat hij bezig is met een mod die het video signaal van de SNES aanzienlijk verbeterd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 15:33:
[...]

-snip-

En van de week ook wat super famicom lotjes gescoord op Yahoo. Misschien moet ik YT maar even blocken :X
Ik dacht dat Yahoo Auctions gesloten was, hoe doe je dat dan? Via Sendico?

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 15:33:
[...]

Dan zou ik nog eerder voor NTSC-J gaan. Die komen in heel veel leuke kleurtjes, maar dan zit je ook weer met regio's gebeuren. Ik heb wel zo'n converter ervoor, maar voor echt lekker werkt dat ook niet. Voor je het weet zit je weer in een rabbit hole.

Afgelopen tijd wat meer gezien van wat de super famicom allemaal voor leuks had wat niet naar het westen is gekomen. En van de week ook wat super famicom lotjes gescoord op Yahoo. Misschien moet ik YT maar even blocken :X
stelt niet zoveel voor om hem regio vrij te maken ;)
https://www.ifixit.com/Gu...k+your+Nintendo+64/154275

Ik zit zelf inderdaad naar een japanse te kijken ivm de leuke kleuren. Eerst mijn verzameling wat beter inruimen :D. Heb sowieso eerst een supergun nodig om mijn IGS PGM te testen uit China inclusief games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raem
Nooit geweten dat de N64 gelocked is puur omdat de cartridges er fysiek niet inpassen. :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PluueeR
Heb ik bij mijn Amerikaanse N64 ook gedaan. Maar lijkt me dat dat alleen werkt voor Amerikaanse/Japanse consoles en games, omdat die beide NTSC doen, en geen PAL.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Seroczynski schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 16:08:
[...]

Ik dacht dat Yahoo Auctions gesloten was, hoe doe je dat dan? Via Sendico?
Voor aankopen in Japan gebruiken wij Zenmarket. Daar koop je via hun alles in, en transporten je aankopen naar hun eigen opslag, om die vervolgens naar Nederland te sturen. Je betaald iets meer, maar dat geeft je ook iets meer zekerheid en controle hoe alles afgehandeld wordt.

Ze screenen o.a. ook de verkopers, bieden eventuele langere opslag aan, en ze regelen ook dat alles lekker vlot loopt bij de douane.
cold_as_ijs schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 16:27:
[...]

stelt niet zoveel voor om hem regio vrij te maken ;)
https://www.ifixit.com/Gu...k+your+Nintendo+64/154275

Ik zit zelf inderdaad naar een japanse te kijken ivm de leuke kleuren. Eerst mijn verzameling wat beter inruimen :D. Heb sowieso eerst een supergun nodig om mijn IGS PGM te testen uit China inclusief games.
Dat is wel interessant, alleen heb ik ook zo mijn twijfels net als @PluueeR al aangeeft of dat werkt op een pal console. Iets wat makkelijk te testen door even zonder behuizing te draaien.

edit-

Zo te lezen heeft de N64 een lock-out chip aanboort zitten. Dus alleen de cartridge poort aanpassen zou niet genoeg zijn. Dus voorlopig maar de Blaze gebruiken, tot er een Japanse N64 bij komt :P

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2023 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 16:58:
[...]

Voor aankopen in Japan gebruiken wij Zenmarket. Daar koop je via hun alles in, en transporten je aankopen naar hun eigen opslag, om die vervolgens naar Nederland te sturen. Je betaald iets meer, maar dat geeft je ook iets meer zekerheid en controle hoe alles afgehandeld wordt.

Ze screenen o.a. ook de verkopers, bieden eventuele langere opslag aan, en ze regelen ook dat alles lekker vlot loopt bij de douane.

[...]

Dat is wel interessant, alleen heb ik ook zo mijn twijfels net als @PluueeR al aangeeft of dat werkt op een pal console. Iets wat makkelijk te testen door even zonder behuizing te draaien.

edit-

Zo te lezen heeft de N64 een lock-out chip aanboort zitten. Dus alleen de cartridge poort aanpassen zou niet genoeg zijn. Dus voorlopig maar de Blaze gebruiken, tot er een Japanse N64 bij komt :P
helemaal gelijk. Maar dit schijnt wel te werken https://www.retrovideogam...-switch-mod-overclocking/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De link is opgeslagen, maar voor nu heb ik 2 niet pal spellen, dus de noodzaak is niet zo hoog. ;) Ook niet echt de tijd en ruimte voor zulke projecten, of ik moet mijn principes opzij zetten en ook lekker met hot glue klodderen.. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PluueeR
@Verwijderd Dat is dan allen met een PAL console zeker? Mijn USA N64 speelt prima Japanse titels.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

PluueeR schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 18:02:
@Verwijderd Dat is dan allen met een PAL console zeker? Mijn USA N64 speelt prima Japanse titels.
Ja, alleen met PAL consoles. Ik heb ruim 70 pal spellen, en ga die niet omwisselen voor de NTSC variant ;)
Pagina: 1 ... 199 ... 224 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op, dit topic is om retro gaming en al haar facetten te bespreken, het is echter NIET de bedoeling om
- Games aan te schaffen (ruilen/lenen/etc.) van/via mede tweakers.
- Games te verkopen.
- Te vragen wat een game of console waard is.
- Een V&A advertentie te promoten.
- Dit topic is voor en door verzamelaars, s.v.p. geen opmerkingen ala 'Oh wat veel, speel je dat allemaal?' Dat voegt niets toe.