Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruiser
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
BarôZZa schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 13:12:
[...]

Al is de kans ook groot dat het stof gaat verzamelen. Hardware fetisj, maar weinig tijd/zin om te retrogamen.
Ik heb dus hetzelfde “probleem”…

Ik heb al een hele hoop hardware waar ik niets mee doe (en toch blijf ik maar bijkopen). Mss maar eens een supportgroep oprichten voor verslaafde retroKOPERS :P

Een NeoGeo heb ik altijd exotisch gevonden, maar door de hoge bijkomende kosten voor de aanschaf ervan + idd de absurd hoge prijzen voor games (waarvan het merendeel mij zelfs niet aanspreekt) heb ik er uiteindelijk dan toch maar vanaf gezien.

[ Voor 25% gewijzigd door Bruiser op 06-07-2023 20:51 ]

(Retro) Game collectie

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Bruiser schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 20:49:
[...]

Ik heb dus hetzelfde “probleem”…

Ik heb al een hele hoop hardware waar ik niets mee doe (en toch blijf ik maar bijkopen). Mss maar eens een supportgroep oprichten voor verslaafde retroKOPERS :P

Een NeoGeo heb ik altijd exotisch gevonden, maar door de hoge bijkomende kosten voor de aanschaf ervan + idd de absurd hoge prijzen voor games (waarvan het merendeel mij zelfs niet aanspreekt) heb ik er uiteindelijk dan toch maar vanaf gezien.
Je kan ook gewoon de minderbedeelden helpen door enkele van je ongebruikte consoles te doneren ;) _O- >:)
Ik ben mis er nog een paar in mijn collectie hint hint hint

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Vandaag een 1.6 Xbox gekocht voor 50 euro. 1 controller, en kabels. Niet gemod., of misschien een softmod wat terug gezet is. Geen sporen van een hardwarematige mod op mainbord. Wat ook mijn eis was.

Zeer netjes wbt staat, en de eerste die geen bezwaar had om dat ding open te trekken om te kijken hoe alles eruit ziet.. _/-\o_ Met name de caps, evt tracerot, en evt. andere schades.

En de xcallibur chip, als bewijs wou ik ook even graag zien…want er word wat bij elkaar geraapt en verkocht als origineel, heb ik al wel door… mix en match.. :|
Wel weer een uur rijden natuurlijk…nooit eens iets in de buurt…. :(

Was iemand die ook wel wat kennis had, dus dat scheelde. Bieden vanaf 40 , vraagprijs was 50.
Langskomen was wat lastig met werk vanuit mijn kant, dus 10 euro aanbetaald als blijk van mijn goede wil. Daarna dus 40 contant betaald.. Liet zelf al alles zien dat het werkte . Ook na dat hij open was geweest…
Een game getest, een dvd en een cd . Wat wil je nog meer?

Had wellicht tot 40 euro kunnen gaan, maar hij was vriendelijk, en zo heb ik geen miskoop. Dus niet eens gepraat over de prijs, en hem zijn vraagprijs gegeven. Hij blij, en ik blij. Mooie combi. In dit geval geen koopje, maar ook beslist geen miskoop!

Plaatje bij het praatje..
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VWl_vo0cGHpdo6x-gpXv9igSPLk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tbD8eB7hAuGk271b5AdU6gei.jpg?f=fotoalbum_large

Wat ga ik er mee doen?
Nou eigenlijk niets! Nou ja., Wel een compleet nieuwe recap, inclusief clock cap. Daarna gaat hij in de doos van mijn geërfde crystal, voor reserve onderdelen. :X Mocht er met de crystal wat gebeuren heb ik iig nog een complete 1.6 Xbox, en heb ook al een extra ribbon cable op voorraad voor project stellar O-). Die had ik al extra meebesteld ….

[ Voor 34% gewijzigd door PsYgHo op 07-07-2023 01:43 ]

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBuddha
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 24-03 08:18
Sagat schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 09:20:
[...]

free mcboot? volgens mij ben je dan ook volledig regiovrij. is vrij eenvoudig zelf te doen en ook kant en klaar te koop.
Daarmee kan je niet je originele Japanse spellen als ik me niet vergis. Enkel gebrande spellen.

Not all those who wander are lost - twitch.tv/ToHowl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheBuddha schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 10:48:
[...]

Daarmee kan je niet je originele Japanse spellen als ik me niet vergis. Enkel gebrande spellen.
Volgens mij is alles wat homebrew ondersteund ook gelijk regiovrij, en anders zijn er ook nog action replay's die het werk kunnen doen, maar eerlijk gezegd zou ik eerder even kijken naar een kant en klare gemode ps2 op marktplaats. Als je ziet dat er een zooitje kopieën bij zitten zit je al snel goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• laugh
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
TheBuddha schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 10:48:
[...]

Verwijderd schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 17:53:
[...]

Volgens mij is alles wat homebrew ondersteund ook gelijk regiovrij, en anders zijn er ook nog action replay's die het werk kunnen doen, maar eerlijk gezegd zou ik eerder even kijken naar een kant en klare gemode ps2 op marktplaats. Als je ziet dat er een zooitje kopieën bij zitten zit je al snel goed.
Nee het is iets complexer en ligt ook aan je model + regio. Er worden paar dingen door elkaar gehaald. Het klopt dat je met FMCB regio vrij games kan starten via bijvoorbeeld OPL (USB/HDD) en ESR (patched discs).

Maar dit is niet de èchte full region free zoals @TheBuddha wilt waarbij je een random region disc (PS1/PS2/DVD) erin gooit en het opstart. De andere manier is via MechaPwn, maar dat is gelimiteerd tot specifieke modellen en regio, waarbij PAL geen lekkere regio hiervoor is. Daarnaast zit je dan ook te klooien met de MechaCon.

Kortom, wat hij eigenlijk zoekt is hoe ik mijn PS2 jaren geleden heb gemod, en dat is via een modchip. En dat geeft wel de volledige region free op PS1, PS2 en DVD, zowel origineel als gebrand en start elk spel automatisch op vanaf het hoofdmenu.

Ik ben niet bekend met installers bij wie je dit zou kunnen doen, ik had het toen zelf geïnstalleerd. Het is een van de moeilijkere mods die er bestaan, met rond de 18 of meer draden van 30AWG. Maar ik denk als je zelf rond gaat mailen naar mod installers/reparatie, dat je wel een end kan komen naar de mogelijkheden.

Tegenwoordig met softmod kan je makkelijk games afspelen via OPL bijvoorbeeld, en dat is meestal nu de voorkeur zonder het risico dat je je PS2 sloopt bij de hardmod. Of anders zoals @Verwijderd al had aangegeven, een premodded console kopen, dat is ook een mogelijke optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
laugh schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 18:41:
[...]

[...]

Tegenwoordig met softmod kan je makkelijk games afspelen via OPL bijvoorbeeld, en dat is meestal nu de voorkeur zonder het risico dat je je PS2 sloopt bij de hardmod. Of anders zoals @Verwijderd al had aangegeven, een premodded console kopen, dat is ook een mogelijke optie.
Kan je dan een originele disc afspelen van een andere regio of is dit gebrande kopie van een import game of via usb.

free mcboot is inderdaad wat matig dacht ook vroeger dat dit voor import discs zou werken maar dan is het allemaal digitaal. Heb uiteindelijk gewoon een keer een chipped console gescoord om fysieke imports af te spelen.

[ Voor 16% gewijzigd door gast7 op 08-07-2023 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• angerfist-yentl
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12:07

angerfist-yentl

vake bei te bange!

gast7 schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 10:40:
[...]

Kan je dan een originele disc afspelen van een andere regio of is dit gebrande kopie van een import game of via usb.
Via USB zou ik niet doen dat is namelijk USB 1.1 maar het zal wel werken alleen filmpjes in het spel zullen dan haperen omdat de USB bus niet snel genoeg is. Je kan dan beter een MX4SIO (Ali Express) Ik heb al mijn spellen zodoende op een paar SDkaarten gezet. Want één van mijn ps2 werkt de DVD speler al niet meer zo lekker.

Vake bei te bange

Acties:
  • +1 Henk 'm!
angerfist-yentl schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 10:49:
[...]

Via USB zou ik niet doen dat is namelijk USB 1.1 maar het zal wel werken alleen filmpjes in het spel zullen dan haperen omdat de USB bus niet snel genoeg is. Je kan dan beter een MX4SIO (Ali Express) Ik heb al mijn spellen zodoende op een paar SDkaarten gezet. Want één van mijn ps2 werkt de DVD speler al niet meer zo lekker.
heb ik gehoord ja. streamen zou dan wellicht sneller zijn. Enkel vermeld gezien dit een optie is voor het afspelen van imports op iets als free mcboot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapperbol
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11:36
angerfist-yentl schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 10:49:
[...]

Hoe werkt dat qua saves? Ik gok dat één slot de FMCB kaart moet hebben en de ander de Bitfunx, maar waar sla je dan savegames op?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• angerfist-yentl
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12:07

angerfist-yentl

vake bei te bange!

Flapperbol schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 11:07:
[...]

Hoe werkt dat qua saves? Ik gok dat één slot de FMCB kaart moet hebben en de ander de Bitfunx, maar waar sla je dan savegames op?
De Savegames komen gewoon op de Memory card in poort 1 te staan dit veranderd niet.

Je stopt een Officiële MagicGate gecertificeerde ps2 memory card in de eerste poort (met Free McBOOT erop met de juiste OPL versie geïnstalleerd) en je stopt de MX4SIO in de tweede poort inderdaad en zodra je de juiste OPL versie opstart begint de MX4SIO te werken (hot swappable SD support)

Ik heb 3 versies van OPL op mijn memory card staan.
De Normale OPL één voor mijn PS2 Slim en één voor mijn PS2 Fat.

let op dit moet echt MagicGate hebben anders werkt het niet.
Staan genoeg filmpjes over op YouTube.

Op mijn PS2 SLIM gebruik ik Open PS2 Loader v.1.1.0-Beta1629-e20f2e
En daarbij werken de saves ook (let wel op ik heb dit allemaal 2 maanden geleden zelf gedaan dus wellicht is het alweer veranderd of is er een betere versie van OPL) maar voor mij werkt het nu prima.

[ Voor 12% gewijzigd door angerfist-yentl op 08-07-2023 11:28 ]

Vake bei te bange

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Josefien
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-09 00:13
De compatibiliteit van MX4SIO is in mijn ervaring wel wat matig.

SMB is wat dat betreft beter. En er is ook UDPBD in de test. Voor een phat PS2 werkt interne HDD het best.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Josefien schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 11:41:

SMB is wat dat betreft beter. En er is ook UDPBD in de test. Voor een phat PS2 werkt interne HDD het best.
Er bestaat ook nog een ps2 hd loader disc. Ook daarvan is de compatibiliteit niet 100%. Die gebruikte ik 15 jaar geleden altijd.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

Verwijderd

Weer wat spelletjes toegevoegd. :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Rm64RFJ82BPu9EwtCatlczjfBqM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/quxl95ddIBQPXwpPRBIObieG.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laugh
  • Niet online
Josefien schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 11:41:

Verwijderd schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 11:59:
[...]

Er bestaat ook nog een ps2 hd loader disc. Ook daarvan is de compatibiliteit niet 100%. Die gebruikte ik 15 jaar geleden altijd.
Naar mijn ervaring is de enige methode die echt dichtbij die 100% zit via modchip. Zelfs MechaPwn krijgt vreemde side effects. En OPL met interne HDD geeft soms ook problemen bij specifieke games, ook bij games die als groen en "working" vermeld staan. OPL met USB krijg je stutters door de trage USB 1.1.

Heb met een originele Matrix Infinity bijna alles volledig werkend, zelfs dual layer disc boot direct zonder handmatige extra patches. En de enige paar probleempjes zijn een aantal PS1 games, maar die werken alsnog via een omweg (TonyHax).

[ Voor 4% gewijzigd door laugh op 08-07-2023 14:41 ]

Acties:
  • +13 Henk 'm!

Verwijderd

Mag dit ook hier.
Mij aanwinst, heb ik zelfs paar weken over getwijfeld of ik hem zal ophalen. Stond gratis af te halen op markplaats.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KsTB1DySTJUJAHGebrTC7YbHvto=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KDVKfLXuQAsUVN9MTx9tPT7I.jpg?f=fotoalbum_large
Resultaat na een grondig schoonmaak beurt (Buiten uitgeblazen + kwast en daarna de kappen met een sopje afgenomen).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fcZBaFrQJQiQ6_PN_AIxEUl2OEw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QjQPKNO3IULyYkeiHUJchSAw.jpg?f=fotoalbum_large
Heeft zo te zien eerder een reparatie gehad door deze pennen opnieuw te solderen.
}
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k-6I3xZcvF4dxS5y3TxmM06TV_A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dBukryjMojPmInavZH3XdG58.jpg?f=fotoalbum_large
28 Inche beeldbuis is van 2005

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iFRl5Oi_ZJ5gDdN5xTVbkynlkdE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6mY2tolFbgbVyfOQUnaWzWdB.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JDeQBZDrpo6vzbHTuF8_6XwTXD0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5rnRQRwDBakjzr2uO8jRY1Fp.jpg?f=fotoalbum_large
Luidsprekers met dubbele magneten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hK1Mg3rKDVmnAqAtm6ktMWNjs0Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ABqW1L4ZCKJ9zszY8QLVKdwk.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B1tFCxaVhpQqw4jdXXTTX_bU7yo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/df2GpZ3JCsXVko43eCB8qgpr.jpg?f=fotoalbum_large
Zelfs een dikke subwoofer :o als je goed kijkt dan zie je dat de kast is voorbereid voor een 2de exemplaar voor aan de linker kant.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uvUCog8LcQ91e7AKOdtKoxvpHhQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VYvXy8CXgobwEZGbw6zHntJG.jpg?f=fotoalbum_large
Resultaat is super en dan is de Wii nog enkel aangesloten via composite. De RGB scart kabel heb ik ondertussen besteld via Alie Expresse.
Ik ben zeer blij mij ondanks dat het een 100Hz :X scherm is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josefien
laugh schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 14:40:
[...]

[...]

Naar mijn ervaring is de enige methode die echt dichtbij die 100% zit via modchip. Zelfs MechaPwn krijgt vreemde side effects. En OPL met interne HDD geeft soms ook problemen bij specifieke games, ook bij games die als groen en "working" vermeld staan. OPL met USB krijg je stutters door de trage USB 1.1.

Heb met een originele Matrix Infinity bijna alles volledig werkend, zelfs dual layer disc boot direct zonder handmatige extra patches. En de enige paar probleempjes zijn een aantal PS1 games, maar die werken alsnog via een omweg (TonyHax).
Een modchip heeft nog wel een werkende optical nodig. En juist die beginnen langzaamaan defect te raken.

De optical van mijn phat PS2 had ik paar jaar terug juist per ongeluk stuk gemaakt tijdens het installeren van een modchip 8)7 Helaas, dat was de eerste keer dat fijne spul solderen en dan kan het fout gaan. Ik heb het idee dat ik het misschien beter zou doen als het vandaag was geweest.

De modchip werkte overigens wel, daarna kocht ik maar een netwerkkaart om een interne HDD te plaatsen. Dat werkt tot op de dag vandaag prima voor de games die ik speel :D

Waar ik wel vreselijk veel spijt van heb is dat ik de bijhorende blauwe "Aqua Blue" controller heb weggegooid toen het membraan stuk was :'( Ik las toen ergens dat de "H"-versie met gesoldeerd membraan niet praktisch te herstellen was en had 'm toen bij een opruiming weggegooid. Maar blijkbaar is dat best te doen. Ik had laatst een paar H's hersteld met een membraan van AliExpress. Bij de eerste 2 beschadigde ik wel een PCB spoortje (die kon ik herstellen), de 3e ging best goed. Dat had met die blauwe ook gekund...

[ Voor 23% gewijzigd door Josefien op 08-07-2023 16:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

@Josefien zonde ja, zoek al heel lang een bijhorende controller voor mijn Aqua Blue PS2, maar helaas nog niet gevonden...

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• laugh
  • Niet online
@Josefien Klopt. Maar ook voor de optical is het vrij simpel om een nieuwe laser te installeren. Zolang je een soldeerbout hebt om het anti statische punt van de laser te desolderen.

De PS2 hardmod is ook gewoon een erg lastige mod, en is niet aan te raden als beginner project. En met hoe ver softmod tegenwoordig al is, is het voor de meeste mensen ook niet meer nodig om de PS2 te riskeren aan een hardmod.

Over de controller gesproken. Ik heb ook een H model, maar dan zwart. Dit is een bekend probleem bij H PS2 controllers. Heb de mijne ook hersteld toen.

[ Voor 7% gewijzigd door laugh op 08-07-2023 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErnstvV
  • Registratie: Februari 2023
  • Niet online
Exorcist schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 23:43:
[...]

Die vind ik nog wel meevallen :+ :+ , een Harmony lost niet alles op in mijn situatie helaas.
Volgens mij moet nog ergens een Kameleon hebben liggen, helpt die misschien? Ik weet niet helemaal zeker of ik hem weggedaan heb of bewaard, ik heb er een half jaar geleden mee in mijn handen gestaan om weg te gooien of te bewaren, ik weet niet meer wat de uitkomst was.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Cambionn
  • Registratie: Juli 2016
  • Niet online
Weet niet of het helemaal hier hoort, gezien er geen handhelds in TS staan, maar wel een GameBoy en GameGear op de banner. Dus hoop het wel.

Maar na op 1 of andere manier op indept videos van de GBA Sims games te vallen, en me te herinneren hoe vreemd deze waren, weer helemaal zin in GBA. Probleem is dat ik de mijne als tiener heb verkocht. Gezien ik nog herinneringen heb van het proberen te stelen van mijn zus haar DS Lite omdat ik dan in de auto 's avonds het scherm gewoon kon zien terwijl ik met mijn GBA tegen het raam moest hangen en met flitsen van de laternpaal moest spelen, en Guitar Hero On Tour ook wel echt tof was, zat ik al rond te kijken voor een DS Lite daarvoor.

En toen kwam ik vandaag in de Used Products de Crimson Black (beste kleur) DS Lite tegen voor een hele leuke prijs, dus ff gauw getest en mee genomen. Nu nog ff de spellen zoeken. De 3 lokale winkels hadden niet wat ik zocht (in eerste instantie Sims Bustin Out, Urbz, Sims 2, Harry Potter GBA games & Guitar Hero On Tour) dus ik ga morgen nog ff Amsterdam in gezien daar een winkel zit waar ik graag kom, en zoek anders online nog ff verder.

Ik wou gewoon ff blij mijn nieuwe DS Lite delen :). Valt me ook altijd op dat Used Products vaak echt enorm goedkoop is voor oude games.

Overigens ook eens voor de lol begonnen met alles invoeren en bijhouden op VGcollect (excl. PC). Zocht een soort Discogs maar dan voor games, en daar leek het mooi aan te voldoen. Ik dacht dat ik niet zo veel had, maar zit toch al op 86 items waarvan 63 games. Iets meer dan gedacht, maar in vergeleking met sommige hier zal het niks zijn.

I could write a whole Wikipedia page why "nothing to hide" is bad reasoning, but I don't have to because it already exists.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13:18
@Cambionn Guitar Hero op de DS hebben ze best leuk bedacht met de grip die erbij kwam. Toch heb ik het niet superveel gespeeld. Had altijd het idee dat het niet goed kon zijn voor het scherm, steeds zoveel strummen op dezelfde plek. :P

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Disfigured
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-07 00:47
Wie kent dit pareltje? :) De Gameboy-killer uit China!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uqSkIf_QHvs_GUTSK2ZCMauhxj4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TiRouyZyot71jPX5OeEsp5cR.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cambionn
  • Niet online
Disfigured schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 19:35:

[Afbeelding]
Oh die kende ik nog niet, maar die is wel leuk! Speelt het nog een beetje of is het echt stereotypiscg niveau Chinese knock-off? En is het nou een "Mega Duck" of een "Cougar Boy"?

Heerlijk ook die nep-Gundam/Transformer, Roodkapje, Thomas de Trein, en die links boven lijkt wat op He-man. Prachtig.

[ Voor 10% gewijzigd door Cambionn op 08-07-2023 20:51 ]

I could write a whole Wikipedia page why "nothing to hide" is bad reasoning, but I don't have to because it already exists.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cambionn
  • Niet online
Raem schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 19:28:
@Cambionn Guitar Hero op de DS hebben ze best leuk bedacht met de grip die erbij kwam. Toch heb ik het niet superveel gespeeld. Had altijd het idee dat het niet goed kon zijn voor het scherm, steeds zoveel strummen op dezelfde plek. :P
Ik had zelf geen DS inderstijd, maar mijn zus wel. Ben pas met de 3DS (en die was al 2e hands, en welk ik zo'n anderhalf jaar terug heb vervangen voor een New 3DS XL) overgestapt vanaf mijn GBA. Dit is dus technisch gezien mijn eerste DS Lite :+ .

Maar heb die Guitar Hero On Tour echt zo veel gespeeld destijds. Scheelde dat mijn zus een vriend kreeg met een DSi, waardoor ze die vaak gebruikte en ik de DS wat vaker kon lenen. Moet zeggen, scherm is er niet minder van geworden. Maar zal wel echt liggen aan hoe je er mee omgaat, als je niet zo'n zachte hand hebt zal het snel fout gaan ja. Maarja, zelfde met al die tekenspelletjes toen...

[ Voor 3% gewijzigd door Cambionn op 08-07-2023 22:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Disfigured
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-07 00:47
Cambionn schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 20:42:
[...]

Oh die kende ik nog niet, maar die is wel leuk! Speelt het nog een beetje of is het echt stereotypiscg niveau Chinese knock-off? En is het nou een "Mega Duck" of een "Cougar Boy"?

Heerlijk ook die nep-Gundam/Transformer, Roodkapje, Thomas de Trein, en die links boven lijkt wat op He-man. Prachtig.
In Europa was het de Mega Duck, in Zuid-Amerika de Cougar Boy. Maar ding is regiovrij dus speelt alle Mega Duck en Cougar Boy games.

Het speelt niet geweldig, de d-pad is verschrikkelijk maar sommige games zijn wel geinig. Maar bij lange na niet zo tof als een Gameboy.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Josefien
laugh schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 17:27:
@Josefien Klopt. Maar ook voor de optical is het vrij simpel om een nieuwe laser te installeren. Zolang je een soldeerbout hebt om het anti statische punt van de laser te desolderen.

De PS2 hardmod is ook gewoon een erg lastige mod, en is niet aan te raden als beginner project. En met hoe ver softmod tegenwoordig al is, is het voor de meeste mensen ook niet meer nodig om de PS2 te riskeren aan een hardmod.

Over de controller gesproken. Ik heb ook een H model, maar dan zwart. Dit is een bekend probleem bij H PS2 controllers. Heb de mijne ook hersteld toen.
Zijn die vervangende lasers wel echt goed werkend? Voor de PS1 zijn de after-market lasers namelijk ronduit slecht, over het algemeen.

Maar goed, de optical van mijn phat PS2 ga ik er niet meer mee kunnen herstellen, daar is het moederbord t.h.v. de stuur-chip stuk. Maar is misschien goed om te weten als ik ooit besluit een modchip in mijn PS2 slim te installeren.

H-model niet eens alleen. Ook veel A's hebben er last van. En los van het membraan gaan ook wel eens de sticks (zowel mechaniek als potmeters) en rubbers stuk. Ik heb het idee dat die PS2 controllers kwalitatief niet de beste controllers zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 16:13:
Mag dit ook hier.
Mij aanwinst, heb ik zelfs paar weken over getwijfeld of ik hem zal ophalen. Stond gratis af te halen op markplaats.

[Afbeelding]
Resultaat na een grondig schoonmaak beurt (Buiten uitgeblazen + kwast en daarna de kappen met een sopje afgenomen).

[Afbeelding]
Heeft zo te zien eerder een reparatie gehad door deze pennen opnieuw te solderen.
}
[Afbeelding]
28 Inche beeldbuis is van 2005

[Afbeelding][Afbeelding]
Luidsprekers met dubbele magneten.

[Afbeelding][Afbeelding]
Zelfs een dikke subwoofer :o als je goed kijkt dan zie je dat de kast is voorbereid voor een 2de exemplaar voor aan de linker kant.

[Afbeelding]
Resultaat is super en dan is de Wii nog enkel aangesloten via composite. De RGB scart kabel heb ik ondertussen besteld via Alie Expresse.
Ik ben zeer blij mij ondanks dat het een 100Hz :X scherm is
Veel verkocht vroeger in de winkel. Dat zijn echt top tv's

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• davince72
  • Laatst online: 12-08 21:06
Het is niet veel, maar toch een kleine verrijking. Spirou cart had ik al, maar niet CIB. De super Gameboy handleiding bij dezelfde verkoper kunnen oppikken(toch leuk om te hebben en zie je niet zo vaak geloof ik)

Verder had ik ook graag 2 Japanse final Fight carts op de foto gehad, maar dat was weer een PostNL inklaring debable!
Ik had gewoon netjes btw erover betaald(regelt eBay en was circa 4 dollar) maar de Japanse verzender was volgens PostNL vergeten dat erop te zetten(de aardige verkoper beweerd dat het niet nodig is meer?).
Hoe dan ook dan komt de inklaringspolitie om de hoek kijken…of ik €17 wilde betalen(12,50 voor het inklaren !!) anders kreeg ik het pakket niet! (Pakket zelf was 22dollar incl btw.
Echt bizar dat je geen bezwaar kunt indienen bij PostNL en bewijs kan overleggen dat ze een fout maken(ik heb factuur met betaalde btw als bewijs). Bezwaar kan alleen als je eerst betaald! (Ja en dan maar zien of je je gelijk kunt halen) Dikke toeter dus. Pakket niet opgehaald en retour ingediend bij eBay en geld teruggekregen.
Maar wat debiel omslachtig en inefficiënt is die nieuwe inklaringspolitie.
Tot zover mijn frustratie😁

Veel plezier straks bij F1 Silverstone! Beter dan buiten zitten in de hitte.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/spsbYjMMkEBTKK8c3BYMeRcMvIQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/a05lVNNe6QeHcXYixWUi07dV.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laugh
  • Niet online
Josefien schreef op zondag 9 juli 2023 @ 02:31:
[...]

Zijn die vervangende lasers wel echt goed werkend? Voor de PS1 zijn de after-market lasers namelijk ronduit slecht, over het algemeen.

Maar goed, de optical van mijn phat PS2 ga ik er niet meer mee kunnen herstellen, daar is het moederbord t.h.v. de stuur-chip stuk. Maar is misschien goed om te weten als ik ooit besluit een modchip in mijn PS2 slim te installeren.

H-model niet eens alleen. Ook veel A's hebben er last van. En los van het membraan gaan ook wel eens de sticks (zowel mechaniek als potmeters) en rubbers stuk. Ik heb het idee dat die PS2 controllers kwalitatief niet de beste controllers zijn.
PS2 heb ik de mijne nog niet hoeven te vervangen, maar van wat ik gehoord heb van anderen heb ik weinig slechte verhalen daarover gehoord. De PS1 vervangende lasers zijn inderdaad hit or miss. Veel slechte verhalen. En heb zelf daar zelfde ervaring mee dat het kan werken, maar ook compleet dead on arrival meegemaakt.

Ik denk dat ik weet over welke stuur chip je het hebt, die is ook los te bestellen. Maar of dat ècht de moeite waard is, is natuurlijk een ander verhaal. Een 2ehands werkende PS2 is ook niet bepaald duur. En met OPL is die noodzaak om de disc drive te fixen nog kleiner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davince72
https://www.marktplaats.n...uMS4xNjg4OTIwNzMwLjAuMC4w
Spelletje voor de Sega
Ik weet niet zeker of het origineel is.
Zo kun je het ook omschrijven. Fake as Alieexpress.....maar die manual..hmmm seems legit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

davince72 schreef op zondag 9 juli 2023 @ 18:40:
https://www.marktplaats.n...uMS4xNjg4OTIwNzMwLjAuMC4w

[...]

Zo kun je het ook omschrijven. Fake as Alieexpress.....maar die manual..hmmm seems legit.
Die cartridge is nep idd. Plaatje klopt helemaal niet. En dat mega Drive niet helemaal op de voorkant past moet al genoeg zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davince72
Verwijderd schreef op zondag 9 juli 2023 @ 18:47:
[...]

Die cartridge is nep idd. Plaatje klopt helemaal niet. En dat mega Drive niet helemaal op de voorkant past moet al genoeg zeggen.
exact.....maar die manual? Dat is meer een raadsel >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

davince72 schreef op zondag 9 juli 2023 @ 18:55:
[...]

exact.....maar die manual? Dat is meer een raadsel >:)
Ik had nog even willen kijken. Maar de advertentie bestaat al niet meer 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davince72
Verwijderd schreef op zondag 9 juli 2023 @ 18:58:
[...]

Ik had nog even willen kijken. Maar de advertentie bestaat al niet meer 8)
Oeps...ik heb de add gerapporteerd >:) (voordat ik doorhad dat de manual wel eens origineel kan zijn)
Maar dan nog beter om het apart aan te bieden.....dacht ook dat deze aanbieder wel vaker nep spul aanbood. Ben ik nu een verrader? 8)

update: mogelijk heb ik me vergist Zie anders adds van verkoper: https://www.marktplaats.nl/u/jc/23968388/
(hoewel de cart wel serieus nep was...dat geeft te denken hoe legit de manual is!)

[ Voor 18% gewijzigd door davince72 op 09-07-2023 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

davince72 schreef op zondag 9 juli 2023 @ 19:01:
[...]

Oeps...ik heb de add gerapporteerd >:) (voordat ik doorhad dat de manual wel eens origineel kan zijn)
Maar dan nog beter om het apart aan te bieden.....en ook dat deze aanbieder wel vaker nep spul aanbood. Ben ik nu een verrader? 8)
In principe staat in het reglement van marktplaats dat je geen namaak spul mag aanbieden. Is volgens mij ook verboden in Nederland. Dus tja, ik snap wel dat marktplaats hem heeft verwijderd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

davince72 schreef op zondag 9 juli 2023 @ 19:01:
[...]

Maar dan nog beter om het apart aan te bieden.....dacht ook dat deze aanbieder wel vaker nep spul aanbood. Ben ik nu een verrader? 8)

update: mogelijk heb ik me vergist Zie anders adds van verkoper: https://www.marktplaats.nl/u/jc/23968388/
(hoewel de cart wel serieus nep was...dat geeft te denken hoe legit de manual is!)
Volgens mijn is deze verkoper ook een verzamelaar. Ik zie hem regelmatig tussen biedingen staan, en als het omschreven staat dat het nep is, de prijs erna is dan moet het denk ik wel kunnen. Zelf zit ik niet op repro te wachten, maar met al die Etsy advertenties zal er vast een markt voor zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Disfigured schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 19:35:

[Afbeelding]
Geweldig _/-\o_

Deze heb ik vroeger ook in bezit gehad, heb dat spelletje Armour Force echt veel gespeeld.

Op een gegeven moment kwamen er lijnen dode pixels in het scherm, toen kwam er een Gameboy en later bij een grote opruiming van mijn kamer heb ik hem helaas weggegooid... :X

Maar zeker een boel plezier van gehad destijds.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Bruiser
  • Niet online
De raad hier opgevolgd en opzoek gegaan naar FF6 om eens te proberen. Uiteindelijk, voor het gemak, dan toch maar de Pixel Remaster voor de Switch besteld:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rOzueVgj3oD4-u6HMF4X2hL-OJo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Z9pm7iNu6LxpeQrsuqcC4910.jpg?f=fotoalbum_large
Ik ben curieus 😊

En in de luchthaven (want UK game magazines zijn bij mij thuis in de buurt nergens meer te koop) “The Big Book of Nintendo” gevonden. Kon ik uiteraard niet laten liggen :p

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/586BrVkmwxN3NniunENHCqak-tM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xGctPoymICP5nMpMwQ3w7uBr.jpg?f=fotoalbum_large

(Retro) Game collectie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redax
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 26-08 15:52
Bruiser schreef op maandag 10 juli 2023 @ 11:53:
De raad hier opgevolgd en opzoek gegaan naar FF6 om eens te proberen. Uiteindelijk, voor het gemak, dan toch maar de Pixel Remaster voor de Switch besteld:

[Afbeelding]
Ik ben curieus 😊

En in de luchthaven (want UK game magazines zijn bij mij thuis in de buurt nergens meer te koop) “The Big Book of Nintendo” gevonden. Kon ik uiteraard niet laten liggen :p

[Afbeelding]
Ok that's it nu ga ik die Pixel Remaster ook bestellen, hij blijft maar overal voorbij komen. Veel plezier ermee!

Hier staat geen lijstje met willekeurige spullen die ik bezit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raem
@Bruiser Waar heb je de Pixel Remaster besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruiser
  • Niet online
Raem schreef op maandag 10 juli 2023 @ 12:30:
@Bruiser Waar heb je de Pixel Remaster besteld?
Bij Playasia besteld, kon hem nergens anders vinden (niet goedkoop helaas… inclusief importkosten en dergelijke heb je hem voor net geen 100€ thuis)

(Retro) Game collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruiser
  • Niet online
Aangezien ik een completionist ben zal ik nu ook maar naar het vervolg (7 tem 11 dacht ik?) voor de Switch op zoek gaan…

Mocht iemand daarvoor een adresje hebben voor de beste deal hoor ik het graag ;)

(Retro) Game collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josefien
laugh schreef op zondag 9 juli 2023 @ 14:35:
[...]
Ik denk dat ik weet over welke stuur chip je het hebt, die is ook los te bestellen. Maar of dat ècht de moeite waard is, is natuurlijk een ander verhaal. Een 2ehands werkende PS2 is ook niet bepaald duur. En met OPL is die noodzaak om de disc drive te fixen nog kleiner.
Ja, de LA6508, was bij een Duitse gameshop nog te krijgen. Helaas was het PCB ook kapot, de chip was eraf, met de pads erbij. Dan wordt het een lastig verhaal. Anders had ik 'm hersteld, want ik ben de 1e eigenaar van die PS2.

Maar, dat een andere goedkoper is, dat is helemaal waar. Toen ik dat gisteren las vond ik er meteen een.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raem
Bruiser schreef op maandag 10 juli 2023 @ 13:03:
[...]

Bij Playasia besteld, kon hem nergens anders vinden (niet goedkoop helaas… inclusief importkosten en dergelijke heb je hem voor net geen 100€ thuis)
Dacht ik al haast wel. €100 vind ik nog steeds aan de hoge kant. Dan blijf ik hoop houden dat Square Enix ooit een reprint in hun store gooit. :P

Op de Switch zijn zover ik weet van de hoofddelen FF7, 8, 9, 10 en 12 uitgekomen. 7 en 8 alleen gebundeld en bij deel 9 moet je volgens mij ook uitwijken naar Azië, want in Europa komt die met een downloadcode ipv een cartridge.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Redax
Raem schreef op maandag 10 juli 2023 @ 13:26:
[...]

Dacht ik al haast wel. €100 vind ik nog steeds aan de hoge kant. Dan blijf ik hoop houden dat Square Enix ooit een reprint in hun store gooit. :P

Op de Switch zijn zover ik weet van de hoofddelen FF7, 8, 9, 10 en 12 uitgekomen. 7 en 8 alleen gebundeld en bij deel 9 moet je volgens mij ook uitwijken naar Azië, want in Europa komt die met een downloadcode ipv een cartridge.
Deel 1 tot 6 zijn gezamelijk op deze collectie. 7 en 8 zijn gezamelijk op 1 cartridge uitgekomen. 9 is ook in Europa als fysieke release uitgekomen maar later vervangen voor een downloadcode. En dan heb je nog X en X-2 die samen op een cartridge zijn uitgekomen. In principe zijn deel 1 tot 10 fysiek te krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raem
Redax schreef op maandag 10 juli 2023 @ 13:33:
[...]

Deel 1 tot 6 zijn gezamelijk op deze collectie. 7 en 8 zijn gezamelijk op 1 cartridge uitgekomen. 9 is ook in Europe als fysieke release uitgekomen maar later vervangen voor een downloadcode. En dan heb je nog X en X-2 die samen op een cartridge zijn uitgekomen. In principe zijn deel 1 tot 10 fysiek te krijgen.
En 12. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bruiser
  • Niet online
Raem schreef op maandag 10 juli 2023 @ 13:26:
[...]

Dacht ik al haast wel. €100 vind ik nog steeds aan de hoge kant…
Klopt. Vind ik ook!
Zeker gezien ik niet eens weet of het genre mij wel aanstaat 8)7

Maar wat kan ik zeggen, de verzamelaar in mij (en ook wat FOMO I guess :P ) is dan toch maar overstag gegaan 7(8)7

(Retro) Game collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maatje van mij heeft hem laatst ook gekocht bij Playasia. Het is zeker een mooie editie, maar als echte retro-gamers spelen wij gewoon een van de eerdere releases toch? :+ Ik heb recent nog 7 op de PSX uitgespeeld. Nu eerst even wat andere games en dan weer verder met de volgende.

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bruiser
  • Niet online
Seroczynski schreef op maandag 10 juli 2023 @ 16:26:
Maatje van mij heeft hem laatst ook gekocht bij Playasia. Het is zeker een mooie editie, maar als echte retro-gamers spelen wij gewoon een van de eerdere releases toch? :+ Ik heb recent nog 7 op de PSX uitgespeeld. Nu eerst even wat andere games en dan weer verder met de volgende.
De Switch versie heeft zijn voordelen tov de originele releases

- nieuw & instant beschikbaar
- speelbaar zowel in docked als in handheld mode (
- ik ben lui :P

(Retro) Game collectie

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• Bruiser
  • Niet online
Deze is intussen ook gearriveerd en getest:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wPkQ5n2h5cwONEfP95GSOZf13Qg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/q29qi0ofdLuiuA1LO3ZeKGjR.jpg?f=fotoalbum_large

Super blij mee! Deze wordt mijn main X360 :)

Om hem compleet te maken moet ik wel nog even opzoek naar de originele handleiding met ander papierwerk (vooral die poster is tof).

De originele composiet kabel, zwarte headset en zwart batterijdekseltje van de controller ontbreken ook, evenals beide “styro’s” om de console in de doos op zijn plaats te houden.

(Mocht iemand mij hiermee kunnen helpen hoor ik het graag ;) )

(Retro) Game collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PluueeR
  • Laatst online: 19-09 10:58
Super dik!

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Cambionn
  • Niet online
Nou, ik heb nu ook een spel om te spelen. Mijn niet zo slimme hoofd was er alleen van overtuigd dat GBC spellen ook in een NDSL konden en dat ik dat als kind ook had gedaan, maar dat werkt dus niet :+ . Ik hou ze voor nu iig voor de collectie. Wellicht dat er op een moment ook nog een GBASP in mijn huis verschijnt. Enige andere optie die ik verder vind zou emulatie zijn :') .

Gelukkig ook een GBA spel, en nog 2 andere overgekocht via MP (Sims Bustin Out en HP2). Verwacht dat die vandaag of morgen verzonden worden, maar had geen zin te wachten met de foto. Eind van de maand haal ik er wat meer, maar voor nu heb ik iig wat te doen.

Weet iemand trouwens leuke bewaardoosjes voor de GBC en GBA spellen? Voor andere devices koop ik spellen met doosje, maat dat heb ik voor deze opgegeven. Gaat dus echt gewoon om opslag als ze niet in gebruik zijn, niet die losse hoesjes. Iets dat er leuk hit ziet is een pro, gezien ik alles in de woonkamer heb staan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vvJozp_p60Dp8codJV5tgs2hDj8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RHwmZgaULWkWEYMJknl74sCl.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cambionn schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 13:54:
Nou, ik heb nu ook een spel om te spelen. Mijn niet zo slimme hoofd was er alleen van overtuigd dat GBC spellen ook in een NDSL konden en dat ik dat als kind ook had gedaan, maar dat werkt dus niet :+ . Ik hou ze voor nu iig voor de collectie. Wellicht dat er op een moment ook nog een GBASP in mijn huis verschijnt. Enige andere optie die ik verder vind zou emulatie zijn :') .

Gelukkig ook een GBA spel, en nog 2 andere overgekocht via MP (Sims Bustin Out en HP2). Verwacht dat die vandaag of morgen verzonden worden, maar had geen zin te wachten met de foto. Eind van de maand haal ik er wat meer, maar voor nu heb ik iig wat te doen.

Weet iemand trouwens leuke bewaardoosjes voor de GBC en GBA spellen? Voor andere devices koop ik spellen met doosje, maat dat heb ik voor deze opgegeven. Gaat dus echt gewoon om opslag als ze niet in gebruik zijn, niet die losse hoesjes. Iets dat er leuk hit ziet is een pro, gezien ik alles in de woonkamer heb staan.

[Afbeelding]
De DS en DS lite hebben een gameboy cartridge slot. Maar dan nog heeft een gewone GBA mijn voorkeur, de SP houd gewoon niet lekker vast. Bij de DS wordt de hele beeldverhouding anders/slechter.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Bruiser
  • Niet online
Cambionn schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 13:54:

[Afbeelding]
GB, GBC & GBA horen gewoon te werken in een NDSL… misschien de contactjes eens kuisen?

Wbt opslag, mijn losse carts bewaar ik in een ringmap met van die plastiek houders waar je normaal gezien trading cards insteekt. Dit houdt ze netjes, is compact en tegelijk overzichtbaar.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3rAO_zhIhQGnIG3Wb5WWLtVVfvc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VeoyeaD1jSDIRGmSddYIPSqX.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0Syb-sjtlxeBmzz3piaZxN5LXvo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ePXftnwYHPc0sBltdSoduiT8.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 25% gewijzigd door Bruiser op 11-07-2023 14:35 ]

(Retro) Game collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruiser
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 14:06:
[...]

De DS en DS lite hebben een gameboy cartridge slot. Maar dan nog heeft een gewone GBA mijn voorkeur, de SP houd gewoon niet lekker vast. Bij de DS wordt de hele beeldverhouding anders/slechter.
Idd dit. De GBA heeft imo de beste formfactor. Backlit screen erin en klaar!

(Retro) Game collectie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cambionn
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 14:06:
[...]

Ik heb nooit de gewone GBA gehad, maar had als kind altijd de GBASP. Vermoed dat dat een AGS-001 was gezien hoe ik me het scherm herinner, maar zeker weten doe ik het niet. Maar nooit problemen mee ervaren, naast het lastig te zien scherm dan.

Vind de DS juist mooier/fijner kwa scherm. Heb deze speciaal voor de GameBoy spellen gekocht, heb een New 3DS XL liggen voor alles DS wat geen GBA slot nodig is :) . Als er een GBASP komt wordt het ook een AGS-101 ivm het scherm. Heb altijd gewoon officiele hardware gedraait, dus ff een nieuw schermpje in zetten voelt voor mij nogal, een grote stap? Dunno, wellicht dat ik daar ooit wel aan begin, maar nu nog ff niet.
Bruiser schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 14:28:
[...]

GB, GBC & GBA horen gewoon te werken in een NDSL… misschien de contactjes eens kuisen?
Nope, voor GB en GBC mist hij de proccesor uberhaubt en cartidge van de GBA heeft de hoekjes eruit wat de GB en GBC gevult hebben waardoor hij niet eens in het slot past. Is zat over te vinden online. Nintendo's eigen website geeft dit ook aan:
https://en-americas-suppo...-lite-play-game-boy-games
Ik vertrouwde echter mijn jeugdherinneringen zonder te dubbel checken, dat blijkt dus niet slim 8)7 . Wellicht dat mijn hoofd dingen is gaan verwisselen gezien mijn GBC spellen uit mijn GBA staken, en mijn GBA spellen uit de NDSL. Het is lang geleden.

Maar fijn dat ik niet de enige ben die die fout maakt :+ .

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Bruiser schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 14:28:
[...]

Wbt opslag, mijn losse carts bewaar ik in een ringmap met van die plastiek houders waar je normaal gezien trading cards insteekt. Dit houdt ze netjes, is compact en tegelijk overzichtbaar.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Nee, het past fysiek niet

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1pmeoMehrPuAcDR1Fr2d5VZwY9s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lpUpbxdQgp8uLxnGPa0sbac5.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/56YtaPy6XsctGsMyxEdSTBvo2uE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AwYLXJPTqHbVvY18YjaYi19u.jpg?f=fotoalbum_large
Misschien wel via een game genie o.i.d. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bruiser
  • Niet online
Cambionn schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 14:41:
[...]

Nope, voor GB en GBC mist hij de proccesor uberhaubt en cartidge van de GBA heeft de hoekjes eruit wat de GB en GBC gevult hebben waardoor hij niet eens in het slot past. Is zat over te vinden online. Nintendo's eigen website geeft dit ook aan:
https://en-americas-suppo...-lite-play-game-boy-games
Ik vertrouwde echter mijn jeugdherinneringen zonder te dubbel checken, dat blijkt dus niet slim 8)7 . Wellicht dat mijn hoofd dingen is gaan verwisselen gezien mijn GBC spellen uit mijn GBA staken, en mijn GBA spellen uit de NDSL. Het is lang geleden.

Maar fijn dat ik niet de enige ben die die fout naakt :+ .
Hmm, zat bij mij dan ook verkeerd in het geheugen 8)7

(Retro) Game collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruiser
  • Niet online
Cambionn schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 14:41:
[...]

Heb altijd gewoon officiele hardware gedraait, dus ff een nieuw schermpje in zetten voelt voor mij nogal, een grote stap? Dunno, wellicht dat ik daar ooit wel aan begin, maar nu nog ff niet.
Tegenwoordig zijn gemodde GBA (dus met backlit scherm) in overvloed te koop, en niet zo duur volgens mij…

[ Voor 36% gewijzigd door Bruiser op 11-07-2023 15:46 ]

(Retro) Game collectie

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• martin_v_z
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11:37
Weer een nieuwe aanwinst voor mijn retro trading cards collectie.

Dit zijn Gameboy tip kaarten ergens uit begin jaren 90.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/px7LDedLqctZmabnoTJI3DYhbm4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mPc23fkK8WLzrvYDUreDzGE8.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GGLuJPy4UKxXyXeofNQltqyk-i0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eWZAvMDAfcShJovVGsyDNcPL.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ajtdt7-JsRJRR-K0DiVmgSX6rG4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iLNxqqzPYwH6zCXID8FrVjyc.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cambionn
  • Niet online
Bruiser schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 15:45:
[...]

Tegenwoordig zijn gemodde GBA (dus met backlit scherm) in overvloed te koop, en niet zo duur volgens mij…
Oh dat snap ik wel. Maar momenteel heb ik alles waar mogelijk officieel en origineel. Ik heb nog geen off-brand geheugen kaartje voor mijn PS2, koop enkel die van Sony zelf. Dus gemodde hardware voelt dan gewoon niet kloppend. En dat is 100% gewoon een probleem van mij, zit puur in mijn hoofd, want voor de rest is er niks mis mee per se. In tegen deel, zelfs enorm cool wat sommige wel niet weten te bouwen!

Zoals ik zeg heb ik zelf echt 0 probleem met de GBASP kwa vasthouden. Sterker nog, en wellicht zijn het de jeugdherinneringen, maar ik heb zelfs een voorkeur voor de GBASP over de GBA. Heb alleen net die NDSL gekocht, dus dat is dan iets voor later.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Redax
Voor de mensen die het nog niet kennen: Er is op Youtube een mooie reeks 'Gameroom de serie'. Iedere aflevering gaat over een Nederlands individu met een game collectie. Toevallig is er vandaag een nieuwe aflevering geplaatst over een groot Zelda liefhebber. Zeker een aanrader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OFV
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 19-09 22:48

OFV

Redax schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 22:22:
Voor de mensen die het nog niet kennen: Er is op Youtube een mooie reeks 'Gameroom de serie'. Iedere aflevering gaat over een Nederlands individu met een game collectie. Toevallig is er vandaag een nieuwe aflevering geplaatst over een groot Zelda liefhebber. Zeker een aanrader!
Mooi dat er weer een nieuwe is. Ik krijg er geen genoeg van, echt te gek. Hoop dat er nog velen volgen.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Josefien
Een paar dagen terug had ik deze PS2 (SCPH-39004) met modchip, 2 controllers, EyeToy camera en een hoop gekopieerde games opgehaald voor een tientje :) Hij werd verkocht als "leest geen discs meer". Één controller zou werkend zijn, de rest was onbekend.

Ik ging ervan uit dat ik de laser kon gaan vervangen. Maar het bleek alleen een schoonmaakbeurt nodig te hebben en een flatcable naar de laser zat niet goed vast :D Hij leest nu zowel PS1 als PS2 originelen en kopieën :D Het was wel even uitzoeken hoe ik met de modchip PS1 moest booten.

Het apparaat is duidelijk vaker open geweest en niet altijd even zorgvuldig dichtgemaakt. De flatcable v/d controller-poorten is beschadigd. Hierdoor werkt de 2e poort alleen als de kabel in de "juiste" positie ligt en niet meer wordt losgehaald. Tot nu toe goed, maar kabeltje is uiteindelijk aan vervanging toe. Ook de 2 schroeven die de poorten vastzet, ontbreken.

Beide controllers werken, alleen de thumb stick caps zijn plakkerig van de 1 en van de andere is het rubber al gestript. Omdat ik maar 1 set nieuwe caps had liggen, heb ik de gestripte gelaten. En van 1 controller werkte de vibratie niet, intern bleek een draadje klem te zitten tussen de behuizing en op die manier doorgesneden. Gesoldeerd en werkt weer. EyeToy camera werkt ook.

Technisch is het dus best oké op de flatcable na (vervanger van AliExpress in onderweg) :) Cosmetisch is het duidelijk gebruikt, heeft vermoedelijk een zwaar leven gehad }:O Veel krassen op de console en vooral de zilveren controller heeft aan de onderkant slijtage aan de lak.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/KJSI7KJl.jpg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ChokingHazard
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18-09 17:03
Bedankt, ik ken de serie wel maar wist niet dat er nieuwe afleveringen waren. Nice!

Mijn Cardmarket-profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raem
Bedankt voor de tip! Had wel de docu gezien, maar wist niet dat er ook een serie was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:15
Neo Geo Mini voor 65 euro op Amazon Prime day (laatste dag). Ik drop hem hier voor de liefhebber. Leuk apparaat voor het geld

Andere mensen nog retro related aanbiedingen gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BarôZZa schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 14:27:
Neo Geo Mini voor 65 euro op Amazon Prime day (laatste dag). Ik drop hem hier voor de liefhebber. Leuk apparaat voor het geld

De mini Amiga 500 is ook in de aanbieding, maar dat was hij laatst ook weer bij Nedgames. De Prime dagen zijn bijna net zo triest als de steamsales. Elke keer weer de zelfde aanbiedingen, en geen leuke flash deals meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, wel scherpe aanbiedingen van een 6Tb externe schijf voor rond de 83 euro voor je backup.

En master/slave stekkerblokken voor 22 euro en andere stekkerblokken waarmee je apparatuur afzonderlijk kunt schakelen.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2023 15:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 15:09:
Nou, wel scherpe aanbiedingen van een 6Tb externe schijf voor rond de 83 euro voor je backup.

En master/slave stekkerblokken voor 22 euro en andere stekkerblokken waarmee je apparatuur afzonderlijk kunt schakelen.
Daar zit ook een hoop meuk tussen, neem deze bijvoorbeeld. Een 16A rating erbij zetten, en dan maar een lullig 1mm² aansluitsnoer eraan zetten :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 15:27:
[...]

Daar zit ook een hoop meuk tussen, neem deze bijvoorbeeld. Een 16A rating erbij zetten, en dan maar een lullig 1mm² aansluitsnoer eraan zetten :')
Daar ben ik ook van genezen, koop tegenwoordig alleen nog maar Brennenstuhl. Ik wil op dat soort dingen niet bezuinigen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

BarôZZa schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 14:27:

Ik had laatst nog de review van metal jesus rocks gekeken. Maar die was niet heel erg te spreken over het apparaat. Vooral het aansluiten op de tv gaf slecht beeld (uitgerekt en max 720P, geen 4:3 mogelijkheid etc)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:15
Verwijderd schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 16:01:
[...]

Ik had laatst nog de review van metal jesus rocks gekeken. Maar die was niet heel erg te spreken over het apparaat. Vooral het aansluiten op de tv gaf slecht beeld (uitgerekt en max 720P, geen 4:3 mogelijkheid etc)
Je moet hem ook niet aansluiten op je tv, je moet hem ergens op je bureau zetten en af en toe een potje Last Blade of Metal Slug spelen. Display is erg nice.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• PsYgHo
  • Nu online
Vandaag een 1.6 OG Xbox binnen gekregen voor 25,00 ex verzend.
Sticker eronder van de GSM Dokter. 2x zelfs! Dus vermoeden van een hardwarematige mod chip. En zo bleek een voeding van een 1.4 of minder waarschijnlijk een 1.5. (die laatste is zo zeldzaam dat hij eigenlijk niet bestaat)

Ziet super uit!, Staan geen xbox games op, wel een PS1 game " Lilo and Stitch" en wat emulator meuk.
Wel grappig is het powerblokje van MS zelf, deze had ik nog nooit eerder gezien, wist het bestaan er wel vanaf, maar nooit echt in mijn handen gehad...

Het gebakje zelf: Nog niet schoon gemaakt:
Zeer netjes, als nieuw! Geen krassen, of slijtage, enkel stof en wat vlekken…
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XRPiqQEkIfOO1Mir5y520m0s7rg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gvCxoHbS3LoxUeFIyIQJrVK8.jpg?f=fotoalbum_large

Mismatch voeding voor een 1.6versie (layout voeding en de witte stekker, ipv doorzichtig)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Hn1uMmIguVo_q7u_my32DfCg23A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QEbRxtqUCe0mEQpdEbuC1SbB.jpg?f=fotoalbum_large

De modchip in kwestie: (netjes gesoldeerd, iemand met kunde, erg prettig. Hierdoor ook makkelijk ongedaan te maken)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1CZGTmY-2LYgHhKZTojrhfPqYMw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AAs3V5CKhYu5ZyFIXlMUsE0c.jpg?f=fotoalbum_large

Voedings blokje van MS:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FLHJjsPZ74It4xQXH50NC5t7mUw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cnPD5R5CA6pyos7fmS1X5wYv.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0Ooz-9hWJMJZ5kKvzOtwRZRVSMU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5yeIsOfhseDeTH3wBhaLMSW8.jpg?f=fotoalbum_large

Zal zo even plaatjes , posten....

[ Voor 64% gewijzigd door PsYgHo op 13-07-2023 16:18 ]

In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

@PsYgHo Dat is een originele replacement adapter vanuit MS zelf, die dingen vlogen nog weleens in de fik en deze voorkwam dat. Maar volgens mij hebben niet veel mensen van die "actie" gebruik gemaakt.

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PsYgHo
  • Nu online
Sp33dFr34k schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 16:18:
@PsYgHo Dat is een originele replacement adapter vanuit MS zelf, die dingen vlogen nog weleens in de fik en deze voorkwam dat. Maar volgens mij hebben niet veel mensen van die "actie" gebruik gemaakt.
Gebruik ik dan mooi op mijn Crystal xbox. Kan zeker geen kwaad... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sp33dFr34k schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 16:18:
Is het niet gewoon een thermisch blok? Er zit een standaard c8 aansluitsnoertje bij de xbox, en de voeding zit intern. De enige reden die ik kan bedenken, dat er problemen ontstaan is als de voorzekering niet in orde is. Zal wel een Amerikaans claim dingetjes zijn, als men het kwartje in de coups trucje doet, dan mag je toch aannemen dat het probleem voor de gebruiker is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bruiser
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 17:26:
[...]

Is het niet gewoon een thermisch blok? Er zit een standaard c8 aansluitsnoertje bij de xbox, en de voeding zit intern. De enige reden die ik kan bedenken, dat er problemen ontstaan is als de voorzekering niet in orde is. Zal wel een Amerikaans claim dingetjes zijn, als men het kwartje in de coups trucje doet, dan mag je toch aannemen dat het probleem voor de gebruiker is.
Klopt, gewoon een thermische beveiliging.

De echte technische uitleg weet ik niet meer (ooit gehoord in een youtube video), maar hier is de officiële uitleg van Microsoft.

Ik was toen één van degene die zo eentje heeft toegestuurd gekregen (en heb ik nog steeds ongebruikt in de doos zitten :p )

(Retro) Game collectie

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Josefien
Die kabels waren toch geleverd omdat de eerste versie (1.0/1.1) van de Xbox een Foxlink voeding had waarvan de soldeerpunten konden breken (omdat de soldeerpunten het enige was wat de connector op de PCB hield), daardoor slecht contact maakten en brand konden veroorzaken?

Het was eigenlijk een goedkope "fix". I.p.v. het probleem echt aan te pakken (voedingen vervangen door de versie die er geen last van heeft) werd er dus een beveiliging tussen gezet die de spanning van de console af haalde als het defect zich voordeed.

Edit: https://www.ogxbox.com/fo...ic/61-foxlink-psu-issues/

[ Voor 7% gewijzigd door Josefien op 13-07-2023 20:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Klopt allemaal, mijn term "adapter" verwijst niet naar de PSU gezien die gewoon intern zit. Maar ze zijn inderdaad voor de cheapass route gegaan ipv een callback.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruiser
  • Niet online
Josefien schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 20:19:
Die kabels waren toch geleverd omdat de eerste versie (1.0/1.1) van de Xbox een Foxlink voeding had waarvan de soldeerpunten konden breken (omdat de soldeerpunten het enige was wat de connector op de PCB hield), daardoor slecht contact maakten en brand konden veroorzaken?

Het was eigenlijk een goedkope "fix". I.p.v. het probleem echt aan te pakken (voedingen vervangen door de versie die er geen last van heeft) werd er dus een beveiliging tussen gezet die de spanning van de console af haalde als het defect zich voordeed.

Edit: https://www.ogxbox.com/fo...ic/61-foxlink-psu-issues/
Klopt, dat was het inderdaad :)

(Retro) Game collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrax0508
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11:50
BarôZZa schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 17:03:
[...]

Je moet hem ook niet aansluiten op je tv, je moet hem ergens op je bureau zetten en af en toe een potje Last Blade of Metal Slug spelen. Display is erg nice.
Ik heb er ook eentje en dat schermpje is echt geweldig. Het is geen volwaardige console waar je uren achtereen op kunt spelen. En aansluiten op je tv hadden ze gewoon achterwege moeten laten, dat ziet er echt niet uit en was het grootste kritiekpunt. Je kunt dingen soms beter niet hebben dan slecht verwerkt wel hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turismo
  • Laatst online: 10:31
PsYgHo schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 16:05:
Vandaag een 1.6 OG Xbox binnen gekregen voor 25,00 ex verzend.
Sticker eronder van de GSM Dokter. 2x zelfs! Dus vermoeden van een hardwarematige mod chip. En zo bleek een voeding van een 1.4 of minder waarschijnlijk een 1.5. (die laatste is zo zeldzaam dat hij eigenlijk niet bestaat)

Ziet super uit!, Staan geen xbox games op, wel een PS1 game " Lilo and Stitch" en wat emulator meuk.
Wel grappig is het powerblokje van MS zelf, deze had ik nog nooit eerder gezien, wist het bestaan er wel vanaf, maar nooit echt in mijn handen gehad...

Het gebakje zelf: Nog niet schoon gemaakt:
Zeer netjes, als nieuw! Geen krassen, of slijtage, enkel stof en wat vlekken…
[Afbeelding]

Mismatch voeding voor een 1.6versie (layout voeding en de witte stekker, ipv doorzichtig)
[Afbeelding]

De modchip in kwestie: (netjes gesoldeerd, iemand met kunde, erg prettig. Hierdoor ook makkelijk ongedaan te maken)
[Afbeelding]

Voedings blokje van MS:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Zal zo even plaatjes , posten....
Ziet er netjes uit en handig dat die al gehardmod is op een nette manier, wel even checken nog dat de clock capacitor ook verwijderd is, zoniet zou ik dat nog wel even doen. Menig OG xbox die na jaren niks doen zo naar de eeuwige jachtvelden is gegaan.
https://consolemods.org/wiki/Xbox:Clock_Capacitor

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand een adres waar je CRT monitoren kan repareren? Mijn MX7000 lijkt een probleem te hebben. Elke input is welkom!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i-CswhvHh2M7e-ba6eN5NFDELwY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/28WpQERcmRPg7kK1hKmHJzEU.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KFcUF7Pz5GIETEejGY1kI6I8FxA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xXmLt6NlJaq7G7cNMbqtXesn.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raem
@Verwijderd Misschien is er een repair cafe bij je in de buurt waar ze je kunnen helpen?
https://www.repaircafe.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raem schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 11:13:
@Verwijderd Misschien is er een repair cafe bij je in de buurt waar ze je kunnen helpen?
https://www.repaircafe.org
Goede tip. Er zitten er hier 3 in de stad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cyrax0508 schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 08:36:
[...]

Ik heb er ook eentje en dat schermpje is echt geweldig. Het is geen volwaardige console waar je uren achtereen op kunt spelen. En aansluiten op je tv hadden ze gewoon achterwege moeten laten, dat ziet er echt niet uit en was het grootste kritiekpunt. Je kunt dingen soms beter niet hebben dan slecht verwerkt wel hebben.
Helemaal eens. Ik vind het concept van met een goedkoop apparaatje 'officieel' neo geo kunnen spelen leuk maar:
- scherm is klein, en kleine stick lijkt me ook vervelend, ben sowieso meer een pad speler
- tv out zou dan de oplossing zijn maar nope, dat is dus brak geimplementeerd
- en dan het zelfde argument als met alle 'mini' consoles, het is gewoon een goedkope all in one chip waar ze mee emuleren. De ene keer lukt het wat beter dan de andere keer maar het houdt doorgaans niet over

Dus ja, zoals @BarôZZa zegt, op je bureau zetten en af en toe spelen, Maar (imho) meer....
voor de verzamelaars
Die kunen dan allerlei vage versies en variaties aanschaffen (zelfs een kerst versie?!), totaal volgens mij minimaal 5-6 versies?! Daarna dan in de verpakking laten en ergens op een plank zetten.
En net als paar post terug, geen waardeoordeel, als je dat leuk vind gewoon doen! Ik vind zelf de verpakkingen ook leuk :)

Maar, als gamer.......om daadwerkelijk te spelen zijn er veel betere alternatieven.
(goed denk dat dit voor de meesten van ons geen nieuws is)

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sagat schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 11:33:
[...]

Ik hoor graag je bevindingen, mijn B&O heeft een defecte scart poort (zitten er gelukkig wel 2 op, dus niet heel urgent :*) )
Als het echt alleen de scart poort is valt de reparatie wel mee lijkt mij.

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoeliJoeli
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 09:52

CoeliJoeli

Gamer

Ik zit te denken om een tv aan te schaffen voor het spelen van spellen op mijn Playstation 2. Zelf zit ik te denken om een 22 inch tv te halen. Wat is optimaal voor een Playstation 2.

Twitch.tv/coelijoeli

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redax
CoeliJoeli schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 15:22:
Ik zit te denken om een tv aan te schaffen voor het spelen van spellen op mijn Playstation 2. Zelf zit ik te denken om een 22 inch tv te halen. Wat is optimaal voor een Playstation 2.
Beovision MX4000 of een andere uit deze MX reeks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Philips Matchline, en Sony Triniton lijn worden ook altijd aangeprezen.

Nu hang het er ook een beetje vanaf of je ook nog met een lightgun aan de gang wil. 100hz is wel veel rustiger voor de ogen, zeker bij langere sessie merk je dat, maar je kan Timecrisis in het hoesje houden.

Voor de PS2 zou ik ook voor component gaan, je kan al snel sync problemen krijgen via rgb scart. Iets wat ook niet standaard is bij veel tv's. Een scart ingang wil niet gelijk betekenen dat deze rgb ondersteunt, sommige tv's hebben meerdere scart ingangen, waarbij er maar eentje rgb ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exorcist schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 11:49:
Voor 't geld kon ik 'm niet laten liggen :)

[Afbeelding]
Ben wel benieuwd wat je van vindt. De prijs is op dit moment inderdaad prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 14:05:
[...]

Ben wel benieuwd wat je van vindt. De prijs is op dit moment inderdaad prima.
Nog even mee gestoeid en er zijdelings nog genoeg extra/andere spellen opgezet. Enorm simpel en het werkt allemaal top. De muis werkt erg fijn in point and clicks of spellen als A-Train, de controller heb ik weinig te klagen over. Ga nog testen of een SNES-mini controller ook werkt, zodat ik niet nog een extra controller hoef te kopen voor als er vrienden zijn.

Maar, erg blij mee!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• laugh
  • Niet online
Ik heb geen Xbox, maar deze video is interessant voor mensen die Project Stellar overwegen.

Heb de naam paar keer al eerder voorbij zien komen in dit forum. En ik zag toevallig deze video. Er zijn features opgenoemd in de marketing van Stellar die dus helemaal niet af zijn of werken. Dit is heel misleidend en niet netjes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Exorcist schreef op zondag 16 juli 2023 @ 11:35:
[...]

Nog even mee gestoeid en er zijdelings nog genoeg extra/andere spellen opgezet. Enorm simpel en het werkt allemaal top. De muis werkt erg fijn in point and clicks of spellen als A-Train, de controller heb ik weinig te klagen over. Ga nog testen of een SNES-mini controller ook werkt, zodat ik niet nog een extra controller hoef te kopen voor als er vrienden zijn.

Maar, erg blij mee!
Het is een leuke apparaatje volgens de reviews. Volgens mij hebben ze zelfs de cd32 pad aangepast, de hmmm 'ongewone' vorm van de pad is gehandhaafd, maar de buttons en dpad waren ook behoorlijk sponzig bij de oorspronkelijke pad. En dat heb ik niet meer gehoord/lezen in de reviews. (moet toegeven dat het inmiddels even terug is dat ik deze zag :D )

Snes mini pads hebben toch de 'wii mote' plugs en geen usb? Dat zou dus niet direct moeten passen. Retrobit verkoopt wel die dongels zodat je ook wireless pads kan connecten, misschien even researchen hoeveel lag dat oplevert, op mijn nes en snes mini vond ik het best wel storend, maar mogelijk is het met firmware inmiddels verbeterd?

10 second ninja DONE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• davince72
Exorcist schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 11:49:
Voor 't geld kon ik 'm niet laten liggen :)

[Afbeelding]
Heb hem zojuist ook bestelt. Ik begreep je opmerking eerst niet , maar blijkbaar was die in de aanbieding voor 78,- bij NedGame. Een lagere prijs heb ik volgens mij niet eerder gezien.
Pagina: 1 ... 198 ... 224 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op, dit topic is om retro gaming en al haar facetten te bespreken, het is echter NIET de bedoeling om
- Games aan te schaffen (ruilen/lenen/etc.) van/via mede tweakers.
- Games te verkopen.
- Te vragen wat een game of console waard is.
- Een V&A advertentie te promoten.
- Dit topic is voor en door verzamelaars, s.v.p. geen opmerkingen ala 'Oh wat veel, speel je dat allemaal?' Dat voegt niets toe.